Aktuelno

Četvrtak, 16.11.2023.

09:22

"Ubica" Tesle? Prvi Huawei na 4 točka ima domet do 800 km FOTO

Izvor:

"Ubica" Tesle? Prvi Huawei na 4 toèka ima domet do 800 km FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

68 Komentari

Sortiraj po:

Stara Mo

pre 11 meseci

@RR - pitaj Istocnu Hercegovinu da li su obnovljivi izvori "glupost" i "nedovoljni"?
Eno u regiji Trebinja, Nevesinja i Bilece podignute stotine i stotine megavata solara, grade jos dva gigavata (da, dobro ste culi, dva gigavata). Termoelektrana Gacko malo malo ne radi (nema potrebe) i ugalj voze za Srbiju.
Cuj, obnovljivi nisu dovoljni i dobri. How yes no
(Za RR, 16. novembar 2023 21:40)

Još malo pa ćemo da vidimo gde će da poseju i posade. Jedite solarne ploče!

Zok1

pre 11 meseci

Kina nije samo najveći industrijski proizvođač - nego i najveće tržište industrijske robe. To je nešto što veliki broj ljudi ne shvata. Problem sa zapadnim investicijama u Kinu je u tome da se zahteva da 51% kompanije bude u domaćem vlasništvu. Drugim rečima, da Kina zadrži kontrolu nad kompanijama. Sa druge strane, Kina koristi mogućnost da na Zapadu kupuje cele kompanije. Ono što sada viđamo je selidba zapadnih kompanija iz Kine. Neće otići svi i neće se povući sve, jer treba biti prisutan i na kineskom tržištu - ali proizvodnja za američke potrebe se seli iz Kine. Pogledajte šta se događa u Vijetnamu. Naravno, Kina će se truditi da taj proces uspori ili zaustavi. Što se tiče ovog modela, treba videti kakav je softver, ali karakteristike su same po sebi impresivne.

djosa

pre 11 meseci

@
(RR, 16. novembar 2023 16:58)

Nuklearna energija je.. kako ovo da kazem - samo prvi korak ka jos 'laksoj' energiji koja sledi.
Da. Dobro ste procitali.
Naredni meseci i godine ce biti zabavni.

Mario

pre 11 meseci

Ovde mnogi ne shvataju da je vreme cadjavih franko-germanskih taktilnih motora zavrseno i da je globalna agenda prelazak na automobile na nefosilna goriva. Znam da bi neki i dalje da voze Golf 1 ali srecom ta vozila idu u muzej
(aleksandar, 16. novembar 2023 16:11)

Sve bi to bilo idealno, kad bi se električna energija dobijala ni iz čega. Obnoviljiv izvori nergije su i sada apsolutno nedovoljni, a tek kada većina vozila pređe na el. pogon.... Jedini način da se dobije tolika količina enektrične energije koja će da zameni fosilna goriva, su nuklearne elektrane.
(RR, 16. novembar 2023 16:58)

Netočno da se ne može dobiti dovoljno struje iz obnovljivih izvora.
Evo Hrvatska u tvom susjedstvu i na istoj zemljopisnoj širini u prvih 6 mjeseci ove godine (zahvaljujući i obilnim kišama) je imala proizvodnju iz obnovljivih izvora u udjelu od 67%, a dobar dio struje je i izvezla. Postavljanje solarnih elektrana uključujući i one na kućama je uzelo dosta maha, a ove godine će se još povećati instalacija pa nije isključeno da za 5 godina dođemo do 80% struje iz obnovljivih izvora.
Inače da sutra SVI voze aute na struju, struje bi trebalo samo 15% više, ali zahvaljujući drastičnom smanjenju proizvodnje i prerade nafte uštedjelo bi se više od 5% struje. To znači da bi trebalo samo 10% više struje.

Neša

pre 11 meseci

Odes na zimovanje uvece baterija 90%, probudis se ujutru, a baterija na manje od 50%. Ma bezi, SUS zakon!
(123, 16. novembar 2023 13:00)

Odeš na zimovanje uveče tank pun, probudiš se ujutro, na rezervi.
Ma beži, ovi su ko &%$#*!

Mile

pre 11 meseci

Elektricna auta su jos u fazi ispitivanja sve ovo sto prodaju nije 100%
(max, 16. novembar 2023 12:55)

Pa i ti si bio eksperiment pa šta sada.
Mogli su te i lopatom pa pravit drugog u nadi da će bit bolji.

Nemanja

pre 11 meseci

Aman više. Ne mogu Kinezi da "pojedu" nešto od čega zavise. Taj kolektivni Zapad im je i stvorio ekonomiju. Pa na čije tržište se guraju, Aman više. Ne mogu Kinezi da "pojedu" nešto od čega zavise. Taj kolektivni Zapad im je i stvorio ekonomiju. Pa na čije tržište se guraju, američko i evropsko ili možda rusko? Onoga momenta ako i pomisle da krenu protiv tog kolektivnog Zapada, tu im je kraj. Izolovaće ih kao i Ruse. Zato Si ide u Ameriku na noge Bajdenu, jer čovek zna ko se pita. Dajte samo malo mozga, ljudi. Ostavite tu ogavnu rusofiliju po strani i razmišljajte.
(Mikii, 16. novembar 2023 17:03) Zato Si ide u Ameriku na noge Bajdenu, jer čovek zna ko se pita. Dajte samo malo mozga, ljudi. Ostavite tu ogavnu rusofiliju po strani i razmišljajte.
(Mikii, 16. novembar 2023 17:03)

E sve to što si rekao važi i u suprotnom smeru. Kina je tom istom kolektivnom zapadu najvažnije tržište, jer Kina ima više stanovnika od celokupnog zapada koji uključuje EU, Ameriku, Kanadu i ostale razvijeme zemlje, a kupovna moć im je veća iz dana u dan. Svim zapadnim brendovima je cilj da su na američkom i kineskom tržištu.
Sa druge strane, sve se pravi u Kini, od igračaka, tekstila, elektronike, komponenata za automobile, elektro pogona za automobile, građevinskih mašina, pa bi uvođenje bilo kakvih sankcija Kini, za zapad bilo pucanje u sopstvene noge. Kina je toliko politički i ekonomski moćna, da jednostavno Kina bez zapada, kao i zapad bez Kine ne mogu da funkcionišu.

Veliki brat

pre 11 meseci

Očekujemo Apple iCar, on će se isporučivati sa baterijom, ali bez punjača, koji će moći da se nabavi uz doplatu od 1.499 dolara za AC monofazni, 1.999 dolara za AC trofazni i 2.499 dolara za DC :)))

Arktik

pre 11 meseci

Sprdali se, rugali se i komentatori iz hrvatijanije i iz srbijanije. Kad ono Huawei napravio zver. Sad svi na aparatima. Kina razbija. A vi se ljutite, i hvalite VW i Daciu xDDDD

zvezdarac

pre 11 meseci

Prvo, carina je 12,5% maksimalno, a potpisan je Sporazum o slobodnoj trgovini sa Kinom, gde bi od sredine iduće godine carina na automobile bila 0%.

(sve je relativno, 16. novembar 2023 11:32)

Ovo nije tačno. Sporazumom je predviđeno koje vrste roba će biti sa kojom stopom carine i u kom periodu će se smanjiti i na koji nivo.
Nešto će odmah otići na 0% (mahom sve ono što je do sada inače imalo stopu 1%) a nešto kroz 5, 10 ili 15 godina.

Za putnička vozila će carina biti smanjivana u periodu od 10 godina a prve godine će carina biti 11.3%.

Čeki opinionista del cazzo

pre 11 meseci

Koliko se sećam " Huavej" telefoni su najavljivani kao " Ubice Samsunga" svojevremeno...

Plašim se da ista " Ubica-sudbina" ne zadesi i "Huavej auta "...

Bole

pre 11 meseci

Hm, ovo "na 4 točka" me podsetilo na jedan vrlo interesantan, možda čak i izvodljiv koncept koji za sada "vozi" ipak samo na kompjuteru: https://vimeo.com/872138346

Nisam siguran šta da mislim o ovom. Da li komplikuje ili pojednostavljuje? Čudno, ali zato i interesantno.

Joca

pre 11 meseci

Jedini način da se dobije tolika količina enektrične energije koja će da zameni fosilna goriva, su nuklearne elektrane.
(RR, 16. novembar 2023 16:58)

Ko govori o totalnoj zameni fosilnih goriva obnovljivim ili nuklearnim? Jedino vi takvi. Upravo ti polaziš od premise da fosilni automobili "idu na ništa". Neverovatno je da se jedan takav nonsens tako duboko ukorenio. Već sada zapravo SUS automobilima se iskoristi onoliko energije koliko se ELEKTRIČNE energije utroši u ciklusu od vađenja nafte, transporta, prerade u derivate i konačno finalne distribucije do korisnika. Trivijalno rečeno (ali sasvim tačno) sadašnji automobili idu na STRUJU, a "nafta" je samo medijum kojim se ta struja prenosi.
Ne samo da neće biti neophodne nuklearke, nego bi se i nafte manje potrošilo kada bi se izvršila totalna tranzicija na električne automobile. Sistem distribucije energije naftom je notorno neefikasan, još neefikasniji od tragično neefikasnih SUS motora. Parna turbina ima bolji stepen iskorišćenja nego SUS motor, a elektrimotor i do triput bolji. Sa SUS motorima je NEMOGUĆE postići takve uštede energije, taman da im se potrošnja smanji na trećinu sadašnje.
U NAJGOREM scenariju nagle i totalne tranzicije (malo verovatno), mogu da se pojave samo problemi distribucije el. energije na niskom i srednjenaponskom nivou ponegde. Uopšte ne u proizvodnji struje i visokonaponskom sistemu. Čak, električnim automobilima može da se popravi kriva dnevna potrošnje koja je svagde problem.

SS

pre 11 meseci

Kinezi guraju napred, tu nema dileme.
Imaju novac, inzinjere, podršku partije (države), tržište itd.
Za nekoliko godina, zavladaće tržištem električnih automobila.
Barem u Aziji.
(Notar sadašnjosti, 16. novembar 2023 11:03)

Vole i Kinezi BMW, ne boj se

pržooka

pre 11 meseci

Apsolutno nije tačno da je u kolima uvek ono što kupci žele. Tu proizvođači nameću neke svoje stvari kao i u nekim drugim oblastima, tipa mode.
(lupa, 16. novembar 2023 12:24)

Ovo sa tabletom je vrlo prosto, ekrani multimedije su sve veći i veći i sve ih je teže uklopiti, plus često imaju i dodaje tastere, “štrčeći tablet” je u visini očiju što je prirodnije, a to koliko bide oči je vrlo individualno, meni se na primer svidja. Pričam to kao neko ko ima dva automobila sa takvim rešenjem (2017 i 2020 godište) i ne vidim nikakav problem u tome.
Mislim da ovde pre imamo efekat “kiselog groždja” kod nekih komentatora…

Za RR

pre 11 meseci

@RR - pitaj Istocnu Hercegovinu da li su obnovljivi izvori "glupost" i "nedovoljni"?
Eno u regiji Trebinja, Nevesinja i Bilece podignute stotine i stotine megavata solara, grade jos dva gigavata (da, dobro ste culi, dva gigavata). Termoelektrana Gacko malo malo ne radi (nema potrebe) i ugalj voze za Srbiju.
Cuj, obnovljivi nisu dovoljni i dobri. How yes no

Gradimir

pre 11 meseci

@RR
Skroz uobičajen komentar kao zaključak površnog posmatranja sveta oko sebe. Čak i da od ovog trenutka svi automobili koji se proizvedu budu električni biće potrebne decenije da se zameni sav vozni park. Tih par desetina miliona godišnje će povećati potrošnju struje za par procenata svake godine. To je san proizvođača električne energije, da imaju predvidivo povećanje potrošnje. A, kao što rekoh, to je da od ovog trenutka svi budu EV. I naftna industrija troši mnogo struje, a smanjivanjem te količine oslobađa se oko 50% potrebne za punjenje EV. Ima u SAD istraživanja na tu temu. Usput, cena struje iz solarnih panela konstantno pada, već je nejjeftiniji vid po kWh na mnogim mestima. Nije tačno da je nuklearna jedino rešenje. Nuklearna elektrana sa svim zonama zaštite oko sebe zauzima uporedivu površinu solarnoj farmi slične snage. Pretražite po netu, u SAD, ne mogu da se setim savezne države, već 10-15 godina prave nuklearku. Neki novinari su izračunali da sada za upola manje para može da se napravi solarna elektrana koja bi u zimskim uslovima proizvodila uporedivu količinu električne energije, a leti i mnogo više. Ako me Inception ili neko drugi napadne što pričam napamet, potražiću taj tekst. Već sam ostavljao ovde link.

Pero dizel

pre 11 meseci

@Dragan EV
kakvo vas više ne mrzi da pišete te gluposti"golf dvojka" na nivou ste dece ili ste prosto ometeni u razvoju.Što će ipak pre biti čim uz ime ide famozno EV.Kada si u opšte zadnji put video "dvojku" ?

GeOs

pre 11 meseci

Za elektricni automobil ne treba nikakvo prethodno auto iskustvo, dokaz su ovakvi proizvodi.
Zapravo, elektricni automobil i koncept nije mnogo drugaciji od proste igracke na baterije. Problem je oduvek bilo kako skladistiti energiju. Sada , kada je to dostupno svima, pravice se elektro auyomobili u "svakom kineskom selu" kao i ove igracke za decu....

Mikii

pre 11 meseci

Kinezi će pojesti "kolektivni zapad" za doručak.
(Idemoooooooooooo, 16. novembar 2023 10:33)

Aman više. Ne mogu Kinezi da "pojedu" nešto od čega zavise. Taj kolektivni Zapad im je i stvorio ekonomiju. Pa na čije tržište se guraju, američko i evropsko ili možda rusko? Onoga momenta ako i pomisle da krenu protiv tog kolektivnog Zapada, tu im je kraj. Izolovaće ih kao i Ruse. Zato Si ide u Ameriku na noge Bajdenu, jer čovek zna ko se pita. Dajte samo malo mozga, ljudi. Ostavite tu ogavnu rusofiliju po strani i razmišljajte.

RR

pre 11 meseci

Ovde mnogi ne shvataju da je vreme cadjavih franko-germanskih taktilnih motora zavrseno i da je globalna agenda prelazak na automobile na nefosilna goriva. Znam da bi neki i dalje da voze Golf 1 ali srecom ta vozila idu u muzej
(aleksandar, 16. novembar 2023 16:11)

Sve bi to bilo idealno, kad bi se električna energija dobijala ni iz čega. Obnoviljiv izvori nergije su i sada apsolutno nedovoljni, a tek kada većina vozila pređe na el. pogon.... Jedini način da se dobije tolika količina enektrične energije koja će da zameni fosilna goriva, su nuklearne elektrane. A šta ćemo sa tolikim nuklearnim otpadom? U Afriku ili u Srbiju i slične države? Da ne pominjem mogućnost ogromnog povećanja rizika od nekog nuklearnog akcidenta koji će se drastično povećati zbog povećanog broja NE.Uz to zbog povećane potražnje za el. energijom doći će do njenog drastičnog poskupljenja. Prema tome nije to sve tako jednostavno, kako se na prvi pogled čini. A da Kinezi mogu da napravi podjednako dobar automobil kao Nemci u to uopšte ne treba sumnjati.

aleksandar

pre 11 meseci

Ovde mnogi ne shvataju da je vreme cadjavih franko-germanskih taktilnih motora zavrseno i da je globalna agenda prelazak na automobile na nefosilna goriva. Znam da bi neki i dalje da voze Golf 1 ali srecom ta vozila idu u muzej

X

pre 11 meseci

@ lupa

Nisi u pravu. Ni ti, a ni apsolutna vecina kometatora ovde u ovoj sekciji nije kupila, niti ce kupiti navedenog superba. Znaci vi niste KUPCI. Vi ste " gledaci ".

Dodatno, spreman sam da se kladim da ni ti, ni 5% komentatora nije nikad kupilo bilo koji novi auto, niti selo u auto sa 0 km na cajgeru.

@ Goxy je u pravu.

Ljudi, naucite da citate sa razumevanjem.

Goxy

pre 11 meseci

Odes na zimovanje uvece baterija 90%, probudis se ujutru, a baterija na manje od 50%. Ma bezi, SUS zakon!
(123, 16. novembar 2023 13:00)

Jeste tako je. Zato su Norvežani vratili sve Tesle.

Koji ste vi tragi-komičan cirkus.

matori

pre 11 meseci

@Ja čekam Parkside iz Lidla. Ne znam kako će da izgleda, ali znam boju. Garancija: dok ti ne izbledi račun. Servis: doneseš neispravan i dobiješ novi neispravan. Domet: od Lidla do kuće.
(Bumbar, 16. novembar 2023 11:28)

imam Parkside flex star 35 godina, donešen iz Nemačke. taj se ne kvari... a radio je svašta.
prema trenutnoj sutuaciji, Korejanci su daleko pouzdaniji od Evropljana, pa stvarno ne znam šta si hteo da napišeš...

svasta

pre 11 meseci

Napravi anketu sa pitanjem da li vam se više sviđa lepo uklopljeni ekran ili štrčeći ekran. Pa ćeš videti mišljenje ljudi.
Apsolutno nije tačno da je u kolima uvek ono što kupci žele. Tu proizvođači nameću neke svoje stvari kao i u nekim drugim oblastima, tipa mode.

(lupa, 16. novembar 2023 12:24)

Koga briga sta ljudi misle, covek ti je lepo napisao da se kupac pita, ne preprodavci i ne oni koji samo gledaju slike. Ako oni imaju dovoljno onih koji ce da plate za ovo, znas koliko im je bitno tvoje (ili moje) misljenje. A to sto si ti previse nepismen da razumes sta ti je odgovorio nije njegov problem...

Dragan EV

pre 11 meseci

@123:"Odes na zimovanje uvece baterija 90%, probudis se ujutru, a baterija na manje od 50%. Ma bezi, SUS zakon!"

Kakav je ovo "naučnik" koji "sipa" ovakve gluposti. Mora da vozi Golfa "Dvojku".

aca

pre 11 meseci

ove tablete sto trpaju u vozila samo zato sto su jeftiniji su potpuna glupost. to nije uklopljeno u enterijer kacis ga cim se malo pomeris kako nije predvidjeno.
nije istina da to kupci zele to je laz.
osnovni pokazivaci trebaju biti neka mesana varijanta analogno digitalnog a tablet uklopiti u sredinu a ne ovo ko piletu s..e!
ovi sto preradjuju enterijer to fenomenalno odrade od njih treba to samo prekopirati..

svasta

pre 11 meseci

Odes na zimovanje uvece baterija 90%, probudis se ujutru, a baterija na manje od 50%. Ma bezi, SUS zakon!
(123, 16. novembar 2023 13:00)

Ovo moze da napise samo neko ko nikad nije seo u EV, ali veruje i u ono sto pise na tarabi...

lupa

pre 11 meseci

Ko tokom voznje moze da se igra tabletom?
(Armadajj, 16. novembar 2023 10:12)

Pa ko se tokom vožnje igra sa tabletom?

Moraš da shvatiš sledeće: tablet je tu zato što ih kupci žele. Ne treća ruka nakupaca pred presu nego kupci. U kolima je uvek bilo ono što kupci žele.
(Goxy, 16. novembar 2023 11:33)


To nije tačno. Već si jednom tako odgovorio meni na vesti o novom Superbu, gde sam pisao zašto stavljaju štrčeći ekran kada su imali lepo uklopljeni ekran.
Napravi anketu sa pitanjem da li vam se više sviđa lepo uklopljeni ekran ili štrčeći ekran. Pa ćeš videti mišljenje ljudi.
Apsolutno nije tačno da je u kolima uvek ono što kupci žele. Tu proizvođači nameću neke svoje stvari kao i u nekim drugim oblastima, tipa mode.

Izet F

pre 11 meseci

Ko tokom voznje moze da se igra tabletom?
(Armadajj, 16. novembar 2023 10:12)
Ma,treba vratiti cajgere da poslije možeš sa bormašinom štimati kilometražu kako ti odgovara.Također nedostaje mu kasetaš,Mitar Mirić bolje a Boga mi i mlađe zvuči kad vrti traka.

dragaN

pre 11 meseci

Ko tokom voznje moze da se igra tabletom?
(Armadajj, 16. novembar 2023 10:12)

Pa ko se tokom vožnje igra sa tabletom?

Moraš da shvatiš sledeće: tablet je tu zato što ih kupci žele. Ne treća ruka nakupaca pred presu nego kupci. U kolima je uvek bilo ono što kupci žele.
(Goxy, 16. novembar 2023 11:33)

Ma ok to sto kupci traze tablete, nego mene interesuje nesto drugo, kako to da ti, i niko od onih koji se raduju elektricnim automobilima jer su spas za zivotnu sredinu, ne kaze STOP tabletima u atoimobilima jer je to luksuz koji zagadjuje zivotnu sredinu. Milioni tableta koji se proizvedu godisnje samo da bi bili ugradjeni u auto. Toliko o ekologiji.

Ironija

pre 11 meseci

Nadam se da će uskoro i na naše tržište. Kada bi imali fabriku u Srbiji, i da imamo bez carine ovo bi bilo prodavano samo tako.
(MAre, 16. novembar 2023 11:16)

Najavljena mu je cena u Kini 33.000€. Da nema nikakvih carina ili da se pravi kod nas i prodaje po istoj ceni, samo šačica ljudi bi kupila u Srbiji. Ima i kod nas da se kupe razni automobili za oko 33.000€ pa se ne prodaju "samo tako".
Što se tiče da je "ubica Tesle" samo treba da vidimo koliko komada mogu da ih proizvedu po i prodaju po toj ceni. Za sada nije ni jedan model prodat, pošto će se tek da krenu sa prodajom. Da bi neko ubio Teslu treba godinama da prodaje milione vozila godšnje i time im uzme veći deo kupaca.

sve je relativno

pre 11 meseci

Neka lepo otvore fabriku u EU pa da kupujemo bez carine. U suprotnom biće preko 60 000. Mada me više brine ovaj kineski operativni sistem koji lako može da popije sankcije zbog krađe. Zamisli jedno jutro sedaš u kola i sačeka te poruka: "neoperativan, proverite konekciju do servera"... Vrednost sa XX XXX eur instant pada na po kilogramu starog gvožđa.
(Goxy, 16. novembar 2023 10:11)


Ovako i ja krećem da vežbam, samo što nisam, čekam da mi naprave teretanu u zgradi, e tako i ti kupuješ električni auto, lažeš sebe.
Prvo, carina je 12,5% maksimalno, a potpisan je Sporazum o slobodnoj trgovini sa Kinom, gde bi od sredine iduće godine carina na automobile bila 0%. Ne utiče samo carina na cenu, nego i PDV, transportni troškovi, visina marže i sl, jer da nije tako, ne bi u Americi evropski automobili bili jeftiniji nego u Evropi. Odakle ti ideja da bi bili jeftini kineski električni automobili u Evropi i da se u njoj proizvode (viši troškovi: plata, energije, poreza, marketinga, servisne mreže... sve je skuplje i još sve treba razviti od početka.

Drugo, naravno da im neće dozvoliti da naprave fabriku u EU, a i da dozvole, to bi bilo po nekonkurentnim uslovima po prodajnu cenu tih automobila.

Treće, hajde da mi prvo vozimo nove automobile, neka su to i Dačije i svi najjeftiniji modeli od 15-17.000 eura, da nemamo probleme sa "kineskim operativnim sistemima".

X-37

pre 11 meseci

Sve je očiglednije gledajući cenovne paritete da Evro ima skoro duplo manju vrednost nego što se prikazuje na kursnim listama. Inače bi automobil koji u Kini vredi 10K evra u Evropi (pa i kod nas) vredeo 13K a ne 25K. Šteta da se u KG ne proizvodi neki Kineski model kada već mora da se prelazi na električna vozila.

Bumbar

pre 11 meseci

Ja čekam Parkside iz Lidla. Ne znam kako će da izgleda, ali znam boju. Garancija: dok ti ne izbledi račun. Servis: doneseš neispravan i dobiješ novi neispravan. Domet: od Lidla do kuće.

@Goxy

pre 11 meseci

Bravo za komentar! Konačno neko ko živi u 21. veku, i razmatra realne probleme današnjice, vezane za automobile. Masa još debatuje da li je bolji dizel i benzin...

Notar sadašnjosti

pre 11 meseci

Kinezi guraju napred, tu nema dileme.
Imaju novac, inzinjere, podršku partije (države), tržište itd.
Za nekoliko godina, zavladaće tržištem električnih automobila.
Barem u Aziji.

hmm

pre 11 meseci

Jel ovi proizvođači električnih vozila namerno svi prave automobile zastarelog i ružnog dizajna i sa odvratnim, ogromnim i nepraktičnim tabletima unutra?

Goxy

pre 11 meseci

Ko tokom voznje moze da se igra tabletom?
(Armadajj, 16. novembar 2023 10:12)

Pa ko se tokom vožnje igra sa tabletom?

Moraš da shvatiš sledeće: tablet je tu zato što ih kupci žele. Ne treća ruka nakupaca pred presu nego kupci. U kolima je uvek bilo ono što kupci žele.

Slepac

pre 11 meseci

Ovo sa ekranima postaje besmisleno.
Ko tokom voznje moze da se igra tabletom?
(Armadajj, 16. novembar 2023 10:12)

Koji crni tablet.. Ovaj ekran je barem kao kod 17,3 laptopa.

Goxy

pre 11 meseci

Neka lepo otvore fabriku u EU pa da kupujemo bez carine. U suprotnom biće preko 60 000. Mada me više brine ovaj kineski operativni sistem koji lako može da popije sankcije zbog krađe. Zamisli jedno jutro sedaš u kola i sačeka te poruka: "neoperativan, proverite konekciju do servera"... Vrednost sa XX XXX eur instant pada na po kilogramu starog gvožđa.

Bumbar

pre 11 meseci

Ja čekam Parkside iz Lidla. Ne znam kako će da izgleda, ali znam boju. Garancija: dok ti ne izbledi račun. Servis: doneseš neispravan i dobiješ novi neispravan. Domet: od Lidla do kuće.

sve je relativno

pre 11 meseci

Neka lepo otvore fabriku u EU pa da kupujemo bez carine. U suprotnom biće preko 60 000. Mada me više brine ovaj kineski operativni sistem koji lako može da popije sankcije zbog krađe. Zamisli jedno jutro sedaš u kola i sačeka te poruka: "neoperativan, proverite konekciju do servera"... Vrednost sa XX XXX eur instant pada na po kilogramu starog gvožđa.
(Goxy, 16. novembar 2023 10:11)


Ovako i ja krećem da vežbam, samo što nisam, čekam da mi naprave teretanu u zgradi, e tako i ti kupuješ električni auto, lažeš sebe.
Prvo, carina je 12,5% maksimalno, a potpisan je Sporazum o slobodnoj trgovini sa Kinom, gde bi od sredine iduće godine carina na automobile bila 0%. Ne utiče samo carina na cenu, nego i PDV, transportni troškovi, visina marže i sl, jer da nije tako, ne bi u Americi evropski automobili bili jeftiniji nego u Evropi. Odakle ti ideja da bi bili jeftini kineski električni automobili u Evropi i da se u njoj proizvode (viši troškovi: plata, energije, poreza, marketinga, servisne mreže... sve je skuplje i još sve treba razviti od početka.

Drugo, naravno da im neće dozvoliti da naprave fabriku u EU, a i da dozvole, to bi bilo po nekonkurentnim uslovima po prodajnu cenu tih automobila.

Treće, hajde da mi prvo vozimo nove automobile, neka su to i Dačije i svi najjeftiniji modeli od 15-17.000 eura, da nemamo probleme sa "kineskim operativnim sistemima".

Notar sadašnjosti

pre 11 meseci

Kinezi guraju napred, tu nema dileme.
Imaju novac, inzinjere, podršku partije (države), tržište itd.
Za nekoliko godina, zavladaće tržištem električnih automobila.
Barem u Aziji.

Slepac

pre 11 meseci

Ovo sa ekranima postaje besmisleno.
Ko tokom voznje moze da se igra tabletom?
(Armadajj, 16. novembar 2023 10:12)

Koji crni tablet.. Ovaj ekran je barem kao kod 17,3 laptopa.

lupa

pre 11 meseci

Ko tokom voznje moze da se igra tabletom?
(Armadajj, 16. novembar 2023 10:12)

Pa ko se tokom vožnje igra sa tabletom?

Moraš da shvatiš sledeće: tablet je tu zato što ih kupci žele. Ne treća ruka nakupaca pred presu nego kupci. U kolima je uvek bilo ono što kupci žele.
(Goxy, 16. novembar 2023 11:33)


To nije tačno. Već si jednom tako odgovorio meni na vesti o novom Superbu, gde sam pisao zašto stavljaju štrčeći ekran kada su imali lepo uklopljeni ekran.
Napravi anketu sa pitanjem da li vam se više sviđa lepo uklopljeni ekran ili štrčeći ekran. Pa ćeš videti mišljenje ljudi.
Apsolutno nije tačno da je u kolima uvek ono što kupci žele. Tu proizvođači nameću neke svoje stvari kao i u nekim drugim oblastima, tipa mode.

X-37

pre 11 meseci

Sve je očiglednije gledajući cenovne paritete da Evro ima skoro duplo manju vrednost nego što se prikazuje na kursnim listama. Inače bi automobil koji u Kini vredi 10K evra u Evropi (pa i kod nas) vredeo 13K a ne 25K. Šteta da se u KG ne proizvodi neki Kineski model kada već mora da se prelazi na električna vozila.

Ironija

pre 11 meseci

Nadam se da će uskoro i na naše tržište. Kada bi imali fabriku u Srbiji, i da imamo bez carine ovo bi bilo prodavano samo tako.
(MAre, 16. novembar 2023 11:16)

Najavljena mu je cena u Kini 33.000€. Da nema nikakvih carina ili da se pravi kod nas i prodaje po istoj ceni, samo šačica ljudi bi kupila u Srbiji. Ima i kod nas da se kupe razni automobili za oko 33.000€ pa se ne prodaju "samo tako".
Što se tiče da je "ubica Tesle" samo treba da vidimo koliko komada mogu da ih proizvedu po i prodaju po toj ceni. Za sada nije ni jedan model prodat, pošto će se tek da krenu sa prodajom. Da bi neko ubio Teslu treba godinama da prodaje milione vozila godšnje i time im uzme veći deo kupaca.

dragaN

pre 11 meseci

Ko tokom voznje moze da se igra tabletom?
(Armadajj, 16. novembar 2023 10:12)

Pa ko se tokom vožnje igra sa tabletom?

Moraš da shvatiš sledeće: tablet je tu zato što ih kupci žele. Ne treća ruka nakupaca pred presu nego kupci. U kolima je uvek bilo ono što kupci žele.
(Goxy, 16. novembar 2023 11:33)

Ma ok to sto kupci traze tablete, nego mene interesuje nesto drugo, kako to da ti, i niko od onih koji se raduju elektricnim automobilima jer su spas za zivotnu sredinu, ne kaze STOP tabletima u atoimobilima jer je to luksuz koji zagadjuje zivotnu sredinu. Milioni tableta koji se proizvedu godisnje samo da bi bili ugradjeni u auto. Toliko o ekologiji.

Mikii

pre 11 meseci

Kinezi će pojesti "kolektivni zapad" za doručak.
(Idemoooooooooooo, 16. novembar 2023 10:33)

Aman više. Ne mogu Kinezi da "pojedu" nešto od čega zavise. Taj kolektivni Zapad im je i stvorio ekonomiju. Pa na čije tržište se guraju, američko i evropsko ili možda rusko? Onoga momenta ako i pomisle da krenu protiv tog kolektivnog Zapada, tu im je kraj. Izolovaće ih kao i Ruse. Zato Si ide u Ameriku na noge Bajdenu, jer čovek zna ko se pita. Dajte samo malo mozga, ljudi. Ostavite tu ogavnu rusofiliju po strani i razmišljajte.

Goxy

pre 11 meseci

Ko tokom voznje moze da se igra tabletom?
(Armadajj, 16. novembar 2023 10:12)

Pa ko se tokom vožnje igra sa tabletom?

Moraš da shvatiš sledeće: tablet je tu zato što ih kupci žele. Ne treća ruka nakupaca pred presu nego kupci. U kolima je uvek bilo ono što kupci žele.

hmm

pre 11 meseci

Jel ovi proizvođači električnih vozila namerno svi prave automobile zastarelog i ružnog dizajna i sa odvratnim, ogromnim i nepraktičnim tabletima unutra?

Goxy

pre 11 meseci

Neka lepo otvore fabriku u EU pa da kupujemo bez carine. U suprotnom biće preko 60 000. Mada me više brine ovaj kineski operativni sistem koji lako može da popije sankcije zbog krađe. Zamisli jedno jutro sedaš u kola i sačeka te poruka: "neoperativan, proverite konekciju do servera"... Vrednost sa XX XXX eur instant pada na po kilogramu starog gvožđa.

Izet F

pre 11 meseci

Ko tokom voznje moze da se igra tabletom?
(Armadajj, 16. novembar 2023 10:12)
Ma,treba vratiti cajgere da poslije možeš sa bormašinom štimati kilometražu kako ti odgovara.Također nedostaje mu kasetaš,Mitar Mirić bolje a Boga mi i mlađe zvuči kad vrti traka.

Goxy

pre 11 meseci

Odes na zimovanje uvece baterija 90%, probudis se ujutru, a baterija na manje od 50%. Ma bezi, SUS zakon!
(123, 16. novembar 2023 13:00)

Jeste tako je. Zato su Norvežani vratili sve Tesle.

Koji ste vi tragi-komičan cirkus.

Dragan EV

pre 11 meseci

@123:"Odes na zimovanje uvece baterija 90%, probudis se ujutru, a baterija na manje od 50%. Ma bezi, SUS zakon!"

Kakav je ovo "naučnik" koji "sipa" ovakve gluposti. Mora da vozi Golfa "Dvojku".

RR

pre 11 meseci

Ovde mnogi ne shvataju da je vreme cadjavih franko-germanskih taktilnih motora zavrseno i da je globalna agenda prelazak na automobile na nefosilna goriva. Znam da bi neki i dalje da voze Golf 1 ali srecom ta vozila idu u muzej
(aleksandar, 16. novembar 2023 16:11)

Sve bi to bilo idealno, kad bi se električna energija dobijala ni iz čega. Obnoviljiv izvori nergije su i sada apsolutno nedovoljni, a tek kada većina vozila pređe na el. pogon.... Jedini način da se dobije tolika količina enektrične energije koja će da zameni fosilna goriva, su nuklearne elektrane. A šta ćemo sa tolikim nuklearnim otpadom? U Afriku ili u Srbiju i slične države? Da ne pominjem mogućnost ogromnog povećanja rizika od nekog nuklearnog akcidenta koji će se drastično povećati zbog povećanog broja NE.Uz to zbog povećane potražnje za el. energijom doći će do njenog drastičnog poskupljenja. Prema tome nije to sve tako jednostavno, kako se na prvi pogled čini. A da Kinezi mogu da napravi podjednako dobar automobil kao Nemci u to uopšte ne treba sumnjati.

@Goxy

pre 11 meseci

Bravo za komentar! Konačno neko ko živi u 21. veku, i razmatra realne probleme današnjice, vezane za automobile. Masa još debatuje da li je bolji dizel i benzin...

svasta

pre 11 meseci

Odes na zimovanje uvece baterija 90%, probudis se ujutru, a baterija na manje od 50%. Ma bezi, SUS zakon!
(123, 16. novembar 2023 13:00)

Ovo moze da napise samo neko ko nikad nije seo u EV, ali veruje i u ono sto pise na tarabi...

matori

pre 11 meseci

@Ja čekam Parkside iz Lidla. Ne znam kako će da izgleda, ali znam boju. Garancija: dok ti ne izbledi račun. Servis: doneseš neispravan i dobiješ novi neispravan. Domet: od Lidla do kuće.
(Bumbar, 16. novembar 2023 11:28)

imam Parkside flex star 35 godina, donešen iz Nemačke. taj se ne kvari... a radio je svašta.
prema trenutnoj sutuaciji, Korejanci su daleko pouzdaniji od Evropljana, pa stvarno ne znam šta si hteo da napišeš...

Veliki brat

pre 11 meseci

Očekujemo Apple iCar, on će se isporučivati sa baterijom, ali bez punjača, koji će moći da se nabavi uz doplatu od 1.499 dolara za AC monofazni, 1.999 dolara za AC trofazni i 2.499 dolara za DC :)))

aleksandar

pre 11 meseci

Ovde mnogi ne shvataju da je vreme cadjavih franko-germanskih taktilnih motora zavrseno i da je globalna agenda prelazak na automobile na nefosilna goriva. Znam da bi neki i dalje da voze Golf 1 ali srecom ta vozila idu u muzej

Pero dizel

pre 11 meseci

@Dragan EV
kakvo vas više ne mrzi da pišete te gluposti"golf dvojka" na nivou ste dece ili ste prosto ometeni u razvoju.Što će ipak pre biti čim uz ime ide famozno EV.Kada si u opšte zadnji put video "dvojku" ?

GeOs

pre 11 meseci

Za elektricni automobil ne treba nikakvo prethodno auto iskustvo, dokaz su ovakvi proizvodi.
Zapravo, elektricni automobil i koncept nije mnogo drugaciji od proste igracke na baterije. Problem je oduvek bilo kako skladistiti energiju. Sada , kada je to dostupno svima, pravice se elektro auyomobili u "svakom kineskom selu" kao i ove igracke za decu....

Arktik

pre 11 meseci

Sprdali se, rugali se i komentatori iz hrvatijanije i iz srbijanije. Kad ono Huawei napravio zver. Sad svi na aparatima. Kina razbija. A vi se ljutite, i hvalite VW i Daciu xDDDD

aca

pre 11 meseci

ove tablete sto trpaju u vozila samo zato sto su jeftiniji su potpuna glupost. to nije uklopljeno u enterijer kacis ga cim se malo pomeris kako nije predvidjeno.
nije istina da to kupci zele to je laz.
osnovni pokazivaci trebaju biti neka mesana varijanta analogno digitalnog a tablet uklopiti u sredinu a ne ovo ko piletu s..e!
ovi sto preradjuju enterijer to fenomenalno odrade od njih treba to samo prekopirati..

X

pre 11 meseci

@ lupa

Nisi u pravu. Ni ti, a ni apsolutna vecina kometatora ovde u ovoj sekciji nije kupila, niti ce kupiti navedenog superba. Znaci vi niste KUPCI. Vi ste " gledaci ".

Dodatno, spreman sam da se kladim da ni ti, ni 5% komentatora nije nikad kupilo bilo koji novi auto, niti selo u auto sa 0 km na cajgeru.

@ Goxy je u pravu.

Ljudi, naucite da citate sa razumevanjem.

Nemanja

pre 11 meseci

Aman više. Ne mogu Kinezi da "pojedu" nešto od čega zavise. Taj kolektivni Zapad im je i stvorio ekonomiju. Pa na čije tržište se guraju, Aman više. Ne mogu Kinezi da "pojedu" nešto od čega zavise. Taj kolektivni Zapad im je i stvorio ekonomiju. Pa na čije tržište se guraju, američko i evropsko ili možda rusko? Onoga momenta ako i pomisle da krenu protiv tog kolektivnog Zapada, tu im je kraj. Izolovaće ih kao i Ruse. Zato Si ide u Ameriku na noge Bajdenu, jer čovek zna ko se pita. Dajte samo malo mozga, ljudi. Ostavite tu ogavnu rusofiliju po strani i razmišljajte.
(Mikii, 16. novembar 2023 17:03) Zato Si ide u Ameriku na noge Bajdenu, jer čovek zna ko se pita. Dajte samo malo mozga, ljudi. Ostavite tu ogavnu rusofiliju po strani i razmišljajte.
(Mikii, 16. novembar 2023 17:03)

E sve to što si rekao važi i u suprotnom smeru. Kina je tom istom kolektivnom zapadu najvažnije tržište, jer Kina ima više stanovnika od celokupnog zapada koji uključuje EU, Ameriku, Kanadu i ostale razvijeme zemlje, a kupovna moć im je veća iz dana u dan. Svim zapadnim brendovima je cilj da su na američkom i kineskom tržištu.
Sa druge strane, sve se pravi u Kini, od igračaka, tekstila, elektronike, komponenata za automobile, elektro pogona za automobile, građevinskih mašina, pa bi uvođenje bilo kakvih sankcija Kini, za zapad bilo pucanje u sopstvene noge. Kina je toliko politički i ekonomski moćna, da jednostavno Kina bez zapada, kao i zapad bez Kine ne mogu da funkcionišu.

Gradimir

pre 11 meseci

@RR
Skroz uobičajen komentar kao zaključak površnog posmatranja sveta oko sebe. Čak i da od ovog trenutka svi automobili koji se proizvedu budu električni biće potrebne decenije da se zameni sav vozni park. Tih par desetina miliona godišnje će povećati potrošnju struje za par procenata svake godine. To je san proizvođača električne energije, da imaju predvidivo povećanje potrošnje. A, kao što rekoh, to je da od ovog trenutka svi budu EV. I naftna industrija troši mnogo struje, a smanjivanjem te količine oslobađa se oko 50% potrebne za punjenje EV. Ima u SAD istraživanja na tu temu. Usput, cena struje iz solarnih panela konstantno pada, već je nejjeftiniji vid po kWh na mnogim mestima. Nije tačno da je nuklearna jedino rešenje. Nuklearna elektrana sa svim zonama zaštite oko sebe zauzima uporedivu površinu solarnoj farmi slične snage. Pretražite po netu, u SAD, ne mogu da se setim savezne države, već 10-15 godina prave nuklearku. Neki novinari su izračunali da sada za upola manje para može da se napravi solarna elektrana koja bi u zimskim uslovima proizvodila uporedivu količinu električne energije, a leti i mnogo više. Ako me Inception ili neko drugi napadne što pričam napamet, potražiću taj tekst. Već sam ostavljao ovde link.

Joca

pre 11 meseci

Jedini način da se dobije tolika količina enektrične energije koja će da zameni fosilna goriva, su nuklearne elektrane.
(RR, 16. novembar 2023 16:58)

Ko govori o totalnoj zameni fosilnih goriva obnovljivim ili nuklearnim? Jedino vi takvi. Upravo ti polaziš od premise da fosilni automobili "idu na ništa". Neverovatno je da se jedan takav nonsens tako duboko ukorenio. Već sada zapravo SUS automobilima se iskoristi onoliko energije koliko se ELEKTRIČNE energije utroši u ciklusu od vađenja nafte, transporta, prerade u derivate i konačno finalne distribucije do korisnika. Trivijalno rečeno (ali sasvim tačno) sadašnji automobili idu na STRUJU, a "nafta" je samo medijum kojim se ta struja prenosi.
Ne samo da neće biti neophodne nuklearke, nego bi se i nafte manje potrošilo kada bi se izvršila totalna tranzicija na električne automobile. Sistem distribucije energije naftom je notorno neefikasan, još neefikasniji od tragično neefikasnih SUS motora. Parna turbina ima bolji stepen iskorišćenja nego SUS motor, a elektrimotor i do triput bolji. Sa SUS motorima je NEMOGUĆE postići takve uštede energije, taman da im se potrošnja smanji na trećinu sadašnje.
U NAJGOREM scenariju nagle i totalne tranzicije (malo verovatno), mogu da se pojave samo problemi distribucije el. energije na niskom i srednjenaponskom nivou ponegde. Uopšte ne u proizvodnji struje i visokonaponskom sistemu. Čak, električnim automobilima može da se popravi kriva dnevna potrošnje koja je svagde problem.

svasta

pre 11 meseci

Napravi anketu sa pitanjem da li vam se više sviđa lepo uklopljeni ekran ili štrčeći ekran. Pa ćeš videti mišljenje ljudi.
Apsolutno nije tačno da je u kolima uvek ono što kupci žele. Tu proizvođači nameću neke svoje stvari kao i u nekim drugim oblastima, tipa mode.

(lupa, 16. novembar 2023 12:24)

Koga briga sta ljudi misle, covek ti je lepo napisao da se kupac pita, ne preprodavci i ne oni koji samo gledaju slike. Ako oni imaju dovoljno onih koji ce da plate za ovo, znas koliko im je bitno tvoje (ili moje) misljenje. A to sto si ti previse nepismen da razumes sta ti je odgovorio nije njegov problem...

Za RR

pre 11 meseci

@RR - pitaj Istocnu Hercegovinu da li su obnovljivi izvori "glupost" i "nedovoljni"?
Eno u regiji Trebinja, Nevesinja i Bilece podignute stotine i stotine megavata solara, grade jos dva gigavata (da, dobro ste culi, dva gigavata). Termoelektrana Gacko malo malo ne radi (nema potrebe) i ugalj voze za Srbiju.
Cuj, obnovljivi nisu dovoljni i dobri. How yes no

SS

pre 11 meseci

Kinezi guraju napred, tu nema dileme.
Imaju novac, inzinjere, podršku partije (države), tržište itd.
Za nekoliko godina, zavladaće tržištem električnih automobila.
Barem u Aziji.
(Notar sadašnjosti, 16. novembar 2023 11:03)

Vole i Kinezi BMW, ne boj se

pržooka

pre 11 meseci

Apsolutno nije tačno da je u kolima uvek ono što kupci žele. Tu proizvođači nameću neke svoje stvari kao i u nekim drugim oblastima, tipa mode.
(lupa, 16. novembar 2023 12:24)

Ovo sa tabletom je vrlo prosto, ekrani multimedije su sve veći i veći i sve ih je teže uklopiti, plus često imaju i dodaje tastere, “štrčeći tablet” je u visini očiju što je prirodnije, a to koliko bide oči je vrlo individualno, meni se na primer svidja. Pričam to kao neko ko ima dva automobila sa takvim rešenjem (2017 i 2020 godište) i ne vidim nikakav problem u tome.
Mislim da ovde pre imamo efekat “kiselog groždja” kod nekih komentatora…

Čeki opinionista del cazzo

pre 11 meseci

Koliko se sećam " Huavej" telefoni su najavljivani kao " Ubice Samsunga" svojevremeno...

Plašim se da ista " Ubica-sudbina" ne zadesi i "Huavej auta "...

zvezdarac

pre 11 meseci

Prvo, carina je 12,5% maksimalno, a potpisan je Sporazum o slobodnoj trgovini sa Kinom, gde bi od sredine iduće godine carina na automobile bila 0%.

(sve je relativno, 16. novembar 2023 11:32)

Ovo nije tačno. Sporazumom je predviđeno koje vrste roba će biti sa kojom stopom carine i u kom periodu će se smanjiti i na koji nivo.
Nešto će odmah otići na 0% (mahom sve ono što je do sada inače imalo stopu 1%) a nešto kroz 5, 10 ili 15 godina.

Za putnička vozila će carina biti smanjivana u periodu od 10 godina a prve godine će carina biti 11.3%.

Mile

pre 11 meseci

Elektricna auta su jos u fazi ispitivanja sve ovo sto prodaju nije 100%
(max, 16. novembar 2023 12:55)

Pa i ti si bio eksperiment pa šta sada.
Mogli su te i lopatom pa pravit drugog u nadi da će bit bolji.

Neša

pre 11 meseci

Odes na zimovanje uvece baterija 90%, probudis se ujutru, a baterija na manje od 50%. Ma bezi, SUS zakon!
(123, 16. novembar 2023 13:00)

Odeš na zimovanje uveče tank pun, probudiš se ujutro, na rezervi.
Ma beži, ovi su ko &%$#*!

Mario

pre 11 meseci

Ovde mnogi ne shvataju da je vreme cadjavih franko-germanskih taktilnih motora zavrseno i da je globalna agenda prelazak na automobile na nefosilna goriva. Znam da bi neki i dalje da voze Golf 1 ali srecom ta vozila idu u muzej
(aleksandar, 16. novembar 2023 16:11)

Sve bi to bilo idealno, kad bi se električna energija dobijala ni iz čega. Obnoviljiv izvori nergije su i sada apsolutno nedovoljni, a tek kada većina vozila pređe na el. pogon.... Jedini način da se dobije tolika količina enektrične energije koja će da zameni fosilna goriva, su nuklearne elektrane.
(RR, 16. novembar 2023 16:58)

Netočno da se ne može dobiti dovoljno struje iz obnovljivih izvora.
Evo Hrvatska u tvom susjedstvu i na istoj zemljopisnoj širini u prvih 6 mjeseci ove godine (zahvaljujući i obilnim kišama) je imala proizvodnju iz obnovljivih izvora u udjelu od 67%, a dobar dio struje je i izvezla. Postavljanje solarnih elektrana uključujući i one na kućama je uzelo dosta maha, a ove godine će se još povećati instalacija pa nije isključeno da za 5 godina dođemo do 80% struje iz obnovljivih izvora.
Inače da sutra SVI voze aute na struju, struje bi trebalo samo 15% više, ali zahvaljujući drastičnom smanjenju proizvodnje i prerade nafte uštedjelo bi se više od 5% struje. To znači da bi trebalo samo 10% više struje.

Zok1

pre 11 meseci

Kina nije samo najveći industrijski proizvođač - nego i najveće tržište industrijske robe. To je nešto što veliki broj ljudi ne shvata. Problem sa zapadnim investicijama u Kinu je u tome da se zahteva da 51% kompanije bude u domaćem vlasništvu. Drugim rečima, da Kina zadrži kontrolu nad kompanijama. Sa druge strane, Kina koristi mogućnost da na Zapadu kupuje cele kompanije. Ono što sada viđamo je selidba zapadnih kompanija iz Kine. Neće otići svi i neće se povući sve, jer treba biti prisutan i na kineskom tržištu - ali proizvodnja za američke potrebe se seli iz Kine. Pogledajte šta se događa u Vijetnamu. Naravno, Kina će se truditi da taj proces uspori ili zaustavi. Što se tiče ovog modela, treba videti kakav je softver, ali karakteristike su same po sebi impresivne.

djosa

pre 11 meseci

@
(RR, 16. novembar 2023 16:58)

Nuklearna energija je.. kako ovo da kazem - samo prvi korak ka jos 'laksoj' energiji koja sledi.
Da. Dobro ste procitali.
Naredni meseci i godine ce biti zabavni.

Bole

pre 11 meseci

Hm, ovo "na 4 točka" me podsetilo na jedan vrlo interesantan, možda čak i izvodljiv koncept koji za sada "vozi" ipak samo na kompjuteru: https://vimeo.com/872138346

Nisam siguran šta da mislim o ovom. Da li komplikuje ili pojednostavljuje? Čudno, ali zato i interesantno.

Stara Mo

pre 11 meseci

@RR - pitaj Istocnu Hercegovinu da li su obnovljivi izvori "glupost" i "nedovoljni"?
Eno u regiji Trebinja, Nevesinja i Bilece podignute stotine i stotine megavata solara, grade jos dva gigavata (da, dobro ste culi, dva gigavata). Termoelektrana Gacko malo malo ne radi (nema potrebe) i ugalj voze za Srbiju.
Cuj, obnovljivi nisu dovoljni i dobri. How yes no
(Za RR, 16. novembar 2023 21:40)

Još malo pa ćemo da vidimo gde će da poseju i posade. Jedite solarne ploče!

Goxy

pre 11 meseci

Neka lepo otvore fabriku u EU pa da kupujemo bez carine. U suprotnom biće preko 60 000. Mada me više brine ovaj kineski operativni sistem koji lako može da popije sankcije zbog krađe. Zamisli jedno jutro sedaš u kola i sačeka te poruka: "neoperativan, proverite konekciju do servera"... Vrednost sa XX XXX eur instant pada na po kilogramu starog gvožđa.

hmm

pre 11 meseci

Jel ovi proizvođači električnih vozila namerno svi prave automobile zastarelog i ružnog dizajna i sa odvratnim, ogromnim i nepraktičnim tabletima unutra?

Goxy

pre 11 meseci

Ko tokom voznje moze da se igra tabletom?
(Armadajj, 16. novembar 2023 10:12)

Pa ko se tokom vožnje igra sa tabletom?

Moraš da shvatiš sledeće: tablet je tu zato što ih kupci žele. Ne treća ruka nakupaca pred presu nego kupci. U kolima je uvek bilo ono što kupci žele.

Izet F

pre 11 meseci

Ko tokom voznje moze da se igra tabletom?
(Armadajj, 16. novembar 2023 10:12)
Ma,treba vratiti cajgere da poslije možeš sa bormašinom štimati kilometražu kako ti odgovara.Također nedostaje mu kasetaš,Mitar Mirić bolje a Boga mi i mlađe zvuči kad vrti traka.

Mikii

pre 11 meseci

Kinezi će pojesti "kolektivni zapad" za doručak.
(Idemoooooooooooo, 16. novembar 2023 10:33)

Aman više. Ne mogu Kinezi da "pojedu" nešto od čega zavise. Taj kolektivni Zapad im je i stvorio ekonomiju. Pa na čije tržište se guraju, američko i evropsko ili možda rusko? Onoga momenta ako i pomisle da krenu protiv tog kolektivnog Zapada, tu im je kraj. Izolovaće ih kao i Ruse. Zato Si ide u Ameriku na noge Bajdenu, jer čovek zna ko se pita. Dajte samo malo mozga, ljudi. Ostavite tu ogavnu rusofiliju po strani i razmišljajte.

aleksandar

pre 11 meseci

Ovde mnogi ne shvataju da je vreme cadjavih franko-germanskih taktilnih motora zavrseno i da je globalna agenda prelazak na automobile na nefosilna goriva. Znam da bi neki i dalje da voze Golf 1 ali srecom ta vozila idu u muzej

Bumbar

pre 11 meseci

Ja čekam Parkside iz Lidla. Ne znam kako će da izgleda, ali znam boju. Garancija: dok ti ne izbledi račun. Servis: doneseš neispravan i dobiješ novi neispravan. Domet: od Lidla do kuće.

@Goxy

pre 11 meseci

Bravo za komentar! Konačno neko ko živi u 21. veku, i razmatra realne probleme današnjice, vezane za automobile. Masa još debatuje da li je bolji dizel i benzin...

dragaN

pre 11 meseci

Ko tokom voznje moze da se igra tabletom?
(Armadajj, 16. novembar 2023 10:12)

Pa ko se tokom vožnje igra sa tabletom?

Moraš da shvatiš sledeće: tablet je tu zato što ih kupci žele. Ne treća ruka nakupaca pred presu nego kupci. U kolima je uvek bilo ono što kupci žele.
(Goxy, 16. novembar 2023 11:33)

Ma ok to sto kupci traze tablete, nego mene interesuje nesto drugo, kako to da ti, i niko od onih koji se raduju elektricnim automobilima jer su spas za zivotnu sredinu, ne kaze STOP tabletima u atoimobilima jer je to luksuz koji zagadjuje zivotnu sredinu. Milioni tableta koji se proizvedu godisnje samo da bi bili ugradjeni u auto. Toliko o ekologiji.

Goxy

pre 11 meseci

Odes na zimovanje uvece baterija 90%, probudis se ujutru, a baterija na manje od 50%. Ma bezi, SUS zakon!
(123, 16. novembar 2023 13:00)

Jeste tako je. Zato su Norvežani vratili sve Tesle.

Koji ste vi tragi-komičan cirkus.

Ironija

pre 11 meseci

Nadam se da će uskoro i na naše tržište. Kada bi imali fabriku u Srbiji, i da imamo bez carine ovo bi bilo prodavano samo tako.
(MAre, 16. novembar 2023 11:16)

Najavljena mu je cena u Kini 33.000€. Da nema nikakvih carina ili da se pravi kod nas i prodaje po istoj ceni, samo šačica ljudi bi kupila u Srbiji. Ima i kod nas da se kupe razni automobili za oko 33.000€ pa se ne prodaju "samo tako".
Što se tiče da je "ubica Tesle" samo treba da vidimo koliko komada mogu da ih proizvedu po i prodaju po toj ceni. Za sada nije ni jedan model prodat, pošto će se tek da krenu sa prodajom. Da bi neko ubio Teslu treba godinama da prodaje milione vozila godšnje i time im uzme veći deo kupaca.

pržooka

pre 11 meseci

Apsolutno nije tačno da je u kolima uvek ono što kupci žele. Tu proizvođači nameću neke svoje stvari kao i u nekim drugim oblastima, tipa mode.
(lupa, 16. novembar 2023 12:24)

Ovo sa tabletom je vrlo prosto, ekrani multimedije su sve veći i veći i sve ih je teže uklopiti, plus često imaju i dodaje tastere, “štrčeći tablet” je u visini očiju što je prirodnije, a to koliko bide oči je vrlo individualno, meni se na primer svidja. Pričam to kao neko ko ima dva automobila sa takvim rešenjem (2017 i 2020 godište) i ne vidim nikakav problem u tome.
Mislim da ovde pre imamo efekat “kiselog groždja” kod nekih komentatora…

Dragan EV

pre 11 meseci

@123:"Odes na zimovanje uvece baterija 90%, probudis se ujutru, a baterija na manje od 50%. Ma bezi, SUS zakon!"

Kakav je ovo "naučnik" koji "sipa" ovakve gluposti. Mora da vozi Golfa "Dvojku".

svasta

pre 11 meseci

Odes na zimovanje uvece baterija 90%, probudis se ujutru, a baterija na manje od 50%. Ma bezi, SUS zakon!
(123, 16. novembar 2023 13:00)

Ovo moze da napise samo neko ko nikad nije seo u EV, ali veruje i u ono sto pise na tarabi...

sve je relativno

pre 11 meseci

Neka lepo otvore fabriku u EU pa da kupujemo bez carine. U suprotnom biće preko 60 000. Mada me više brine ovaj kineski operativni sistem koji lako može da popije sankcije zbog krađe. Zamisli jedno jutro sedaš u kola i sačeka te poruka: "neoperativan, proverite konekciju do servera"... Vrednost sa XX XXX eur instant pada na po kilogramu starog gvožđa.
(Goxy, 16. novembar 2023 10:11)


Ovako i ja krećem da vežbam, samo što nisam, čekam da mi naprave teretanu u zgradi, e tako i ti kupuješ električni auto, lažeš sebe.
Prvo, carina je 12,5% maksimalno, a potpisan je Sporazum o slobodnoj trgovini sa Kinom, gde bi od sredine iduće godine carina na automobile bila 0%. Ne utiče samo carina na cenu, nego i PDV, transportni troškovi, visina marže i sl, jer da nije tako, ne bi u Americi evropski automobili bili jeftiniji nego u Evropi. Odakle ti ideja da bi bili jeftini kineski električni automobili u Evropi i da se u njoj proizvode (viši troškovi: plata, energije, poreza, marketinga, servisne mreže... sve je skuplje i još sve treba razviti od početka.

Drugo, naravno da im neće dozvoliti da naprave fabriku u EU, a i da dozvole, to bi bilo po nekonkurentnim uslovima po prodajnu cenu tih automobila.

Treće, hajde da mi prvo vozimo nove automobile, neka su to i Dačije i svi najjeftiniji modeli od 15-17.000 eura, da nemamo probleme sa "kineskim operativnim sistemima".

lupa

pre 11 meseci

Ko tokom voznje moze da se igra tabletom?
(Armadajj, 16. novembar 2023 10:12)

Pa ko se tokom vožnje igra sa tabletom?

Moraš da shvatiš sledeće: tablet je tu zato što ih kupci žele. Ne treća ruka nakupaca pred presu nego kupci. U kolima je uvek bilo ono što kupci žele.
(Goxy, 16. novembar 2023 11:33)


To nije tačno. Već si jednom tako odgovorio meni na vesti o novom Superbu, gde sam pisao zašto stavljaju štrčeći ekran kada su imali lepo uklopljeni ekran.
Napravi anketu sa pitanjem da li vam se više sviđa lepo uklopljeni ekran ili štrčeći ekran. Pa ćeš videti mišljenje ljudi.
Apsolutno nije tačno da je u kolima uvek ono što kupci žele. Tu proizvođači nameću neke svoje stvari kao i u nekim drugim oblastima, tipa mode.

svasta

pre 11 meseci

Napravi anketu sa pitanjem da li vam se više sviđa lepo uklopljeni ekran ili štrčeći ekran. Pa ćeš videti mišljenje ljudi.
Apsolutno nije tačno da je u kolima uvek ono što kupci žele. Tu proizvođači nameću neke svoje stvari kao i u nekim drugim oblastima, tipa mode.

(lupa, 16. novembar 2023 12:24)

Koga briga sta ljudi misle, covek ti je lepo napisao da se kupac pita, ne preprodavci i ne oni koji samo gledaju slike. Ako oni imaju dovoljno onih koji ce da plate za ovo, znas koliko im je bitno tvoje (ili moje) misljenje. A to sto si ti previse nepismen da razumes sta ti je odgovorio nije njegov problem...

Čeki opinionista del cazzo

pre 11 meseci

Koliko se sećam " Huavej" telefoni su najavljivani kao " Ubice Samsunga" svojevremeno...

Plašim se da ista " Ubica-sudbina" ne zadesi i "Huavej auta "...

X-37

pre 11 meseci

Sve je očiglednije gledajući cenovne paritete da Evro ima skoro duplo manju vrednost nego što se prikazuje na kursnim listama. Inače bi automobil koji u Kini vredi 10K evra u Evropi (pa i kod nas) vredeo 13K a ne 25K. Šteta da se u KG ne proizvodi neki Kineski model kada već mora da se prelazi na električna vozila.

Gradimir

pre 11 meseci

@RR
Skroz uobičajen komentar kao zaključak površnog posmatranja sveta oko sebe. Čak i da od ovog trenutka svi automobili koji se proizvedu budu električni biće potrebne decenije da se zameni sav vozni park. Tih par desetina miliona godišnje će povećati potrošnju struje za par procenata svake godine. To je san proizvođača električne energije, da imaju predvidivo povećanje potrošnje. A, kao što rekoh, to je da od ovog trenutka svi budu EV. I naftna industrija troši mnogo struje, a smanjivanjem te količine oslobađa se oko 50% potrebne za punjenje EV. Ima u SAD istraživanja na tu temu. Usput, cena struje iz solarnih panela konstantno pada, već je nejjeftiniji vid po kWh na mnogim mestima. Nije tačno da je nuklearna jedino rešenje. Nuklearna elektrana sa svim zonama zaštite oko sebe zauzima uporedivu površinu solarnoj farmi slične snage. Pretražite po netu, u SAD, ne mogu da se setim savezne države, već 10-15 godina prave nuklearku. Neki novinari su izračunali da sada za upola manje para može da se napravi solarna elektrana koja bi u zimskim uslovima proizvodila uporedivu količinu električne energije, a leti i mnogo više. Ako me Inception ili neko drugi napadne što pričam napamet, potražiću taj tekst. Već sam ostavljao ovde link.

Neša

pre 11 meseci

Odes na zimovanje uvece baterija 90%, probudis se ujutru, a baterija na manje od 50%. Ma bezi, SUS zakon!
(123, 16. novembar 2023 13:00)

Odeš na zimovanje uveče tank pun, probudiš se ujutro, na rezervi.
Ma beži, ovi su ko &%$#*!

Notar sadašnjosti

pre 11 meseci

Kinezi guraju napred, tu nema dileme.
Imaju novac, inzinjere, podršku partije (države), tržište itd.
Za nekoliko godina, zavladaće tržištem električnih automobila.
Barem u Aziji.

RR

pre 11 meseci

Ovde mnogi ne shvataju da je vreme cadjavih franko-germanskih taktilnih motora zavrseno i da je globalna agenda prelazak na automobile na nefosilna goriva. Znam da bi neki i dalje da voze Golf 1 ali srecom ta vozila idu u muzej
(aleksandar, 16. novembar 2023 16:11)

Sve bi to bilo idealno, kad bi se električna energija dobijala ni iz čega. Obnoviljiv izvori nergije su i sada apsolutno nedovoljni, a tek kada većina vozila pređe na el. pogon.... Jedini način da se dobije tolika količina enektrične energije koja će da zameni fosilna goriva, su nuklearne elektrane. A šta ćemo sa tolikim nuklearnim otpadom? U Afriku ili u Srbiju i slične države? Da ne pominjem mogućnost ogromnog povećanja rizika od nekog nuklearnog akcidenta koji će se drastično povećati zbog povećanog broja NE.Uz to zbog povećane potražnje za el. energijom doći će do njenog drastičnog poskupljenja. Prema tome nije to sve tako jednostavno, kako se na prvi pogled čini. A da Kinezi mogu da napravi podjednako dobar automobil kao Nemci u to uopšte ne treba sumnjati.

aca

pre 11 meseci

ove tablete sto trpaju u vozila samo zato sto su jeftiniji su potpuna glupost. to nije uklopljeno u enterijer kacis ga cim se malo pomeris kako nije predvidjeno.
nije istina da to kupci zele to je laz.
osnovni pokazivaci trebaju biti neka mesana varijanta analogno digitalnog a tablet uklopiti u sredinu a ne ovo ko piletu s..e!
ovi sto preradjuju enterijer to fenomenalno odrade od njih treba to samo prekopirati..

Mario

pre 11 meseci

Ovde mnogi ne shvataju da je vreme cadjavih franko-germanskih taktilnih motora zavrseno i da je globalna agenda prelazak na automobile na nefosilna goriva. Znam da bi neki i dalje da voze Golf 1 ali srecom ta vozila idu u muzej
(aleksandar, 16. novembar 2023 16:11)

Sve bi to bilo idealno, kad bi se električna energija dobijala ni iz čega. Obnoviljiv izvori nergije su i sada apsolutno nedovoljni, a tek kada većina vozila pređe na el. pogon.... Jedini način da se dobije tolika količina enektrične energije koja će da zameni fosilna goriva, su nuklearne elektrane.
(RR, 16. novembar 2023 16:58)

Netočno da se ne može dobiti dovoljno struje iz obnovljivih izvora.
Evo Hrvatska u tvom susjedstvu i na istoj zemljopisnoj širini u prvih 6 mjeseci ove godine (zahvaljujući i obilnim kišama) je imala proizvodnju iz obnovljivih izvora u udjelu od 67%, a dobar dio struje je i izvezla. Postavljanje solarnih elektrana uključujući i one na kućama je uzelo dosta maha, a ove godine će se još povećati instalacija pa nije isključeno da za 5 godina dođemo do 80% struje iz obnovljivih izvora.
Inače da sutra SVI voze aute na struju, struje bi trebalo samo 15% više, ali zahvaljujući drastičnom smanjenju proizvodnje i prerade nafte uštedjelo bi se više od 5% struje. To znači da bi trebalo samo 10% više struje.

X

pre 11 meseci

@ lupa

Nisi u pravu. Ni ti, a ni apsolutna vecina kometatora ovde u ovoj sekciji nije kupila, niti ce kupiti navedenog superba. Znaci vi niste KUPCI. Vi ste " gledaci ".

Dodatno, spreman sam da se kladim da ni ti, ni 5% komentatora nije nikad kupilo bilo koji novi auto, niti selo u auto sa 0 km na cajgeru.

@ Goxy je u pravu.

Ljudi, naucite da citate sa razumevanjem.

GeOs

pre 11 meseci

Za elektricni automobil ne treba nikakvo prethodno auto iskustvo, dokaz su ovakvi proizvodi.
Zapravo, elektricni automobil i koncept nije mnogo drugaciji od proste igracke na baterije. Problem je oduvek bilo kako skladistiti energiju. Sada , kada je to dostupno svima, pravice se elektro auyomobili u "svakom kineskom selu" kao i ove igracke za decu....

Pero dizel

pre 11 meseci

@Dragan EV
kakvo vas više ne mrzi da pišete te gluposti"golf dvojka" na nivou ste dece ili ste prosto ometeni u razvoju.Što će ipak pre biti čim uz ime ide famozno EV.Kada si u opšte zadnji put video "dvojku" ?

Mile

pre 11 meseci

Elektricna auta su jos u fazi ispitivanja sve ovo sto prodaju nije 100%
(max, 16. novembar 2023 12:55)

Pa i ti si bio eksperiment pa šta sada.
Mogli su te i lopatom pa pravit drugog u nadi da će bit bolji.

Za RR

pre 11 meseci

@RR - pitaj Istocnu Hercegovinu da li su obnovljivi izvori "glupost" i "nedovoljni"?
Eno u regiji Trebinja, Nevesinja i Bilece podignute stotine i stotine megavata solara, grade jos dva gigavata (da, dobro ste culi, dva gigavata). Termoelektrana Gacko malo malo ne radi (nema potrebe) i ugalj voze za Srbiju.
Cuj, obnovljivi nisu dovoljni i dobri. How yes no

SS

pre 11 meseci

Kinezi guraju napred, tu nema dileme.
Imaju novac, inzinjere, podršku partije (države), tržište itd.
Za nekoliko godina, zavladaće tržištem električnih automobila.
Barem u Aziji.
(Notar sadašnjosti, 16. novembar 2023 11:03)

Vole i Kinezi BMW, ne boj se

Arktik

pre 11 meseci

Sprdali se, rugali se i komentatori iz hrvatijanije i iz srbijanije. Kad ono Huawei napravio zver. Sad svi na aparatima. Kina razbija. A vi se ljutite, i hvalite VW i Daciu xDDDD

matori

pre 11 meseci

@Ja čekam Parkside iz Lidla. Ne znam kako će da izgleda, ali znam boju. Garancija: dok ti ne izbledi račun. Servis: doneseš neispravan i dobiješ novi neispravan. Domet: od Lidla do kuće.
(Bumbar, 16. novembar 2023 11:28)

imam Parkside flex star 35 godina, donešen iz Nemačke. taj se ne kvari... a radio je svašta.
prema trenutnoj sutuaciji, Korejanci su daleko pouzdaniji od Evropljana, pa stvarno ne znam šta si hteo da napišeš...

Joca

pre 11 meseci

Jedini način da se dobije tolika količina enektrične energije koja će da zameni fosilna goriva, su nuklearne elektrane.
(RR, 16. novembar 2023 16:58)

Ko govori o totalnoj zameni fosilnih goriva obnovljivim ili nuklearnim? Jedino vi takvi. Upravo ti polaziš od premise da fosilni automobili "idu na ništa". Neverovatno je da se jedan takav nonsens tako duboko ukorenio. Već sada zapravo SUS automobilima se iskoristi onoliko energije koliko se ELEKTRIČNE energije utroši u ciklusu od vađenja nafte, transporta, prerade u derivate i konačno finalne distribucije do korisnika. Trivijalno rečeno (ali sasvim tačno) sadašnji automobili idu na STRUJU, a "nafta" je samo medijum kojim se ta struja prenosi.
Ne samo da neće biti neophodne nuklearke, nego bi se i nafte manje potrošilo kada bi se izvršila totalna tranzicija na električne automobile. Sistem distribucije energije naftom je notorno neefikasan, još neefikasniji od tragično neefikasnih SUS motora. Parna turbina ima bolji stepen iskorišćenja nego SUS motor, a elektrimotor i do triput bolji. Sa SUS motorima je NEMOGUĆE postići takve uštede energije, taman da im se potrošnja smanji na trećinu sadašnje.
U NAJGOREM scenariju nagle i totalne tranzicije (malo verovatno), mogu da se pojave samo problemi distribucije el. energije na niskom i srednjenaponskom nivou ponegde. Uopšte ne u proizvodnji struje i visokonaponskom sistemu. Čak, električnim automobilima može da se popravi kriva dnevna potrošnje koja je svagde problem.

Nemanja

pre 11 meseci

Aman više. Ne mogu Kinezi da "pojedu" nešto od čega zavise. Taj kolektivni Zapad im je i stvorio ekonomiju. Pa na čije tržište se guraju, Aman više. Ne mogu Kinezi da "pojedu" nešto od čega zavise. Taj kolektivni Zapad im je i stvorio ekonomiju. Pa na čije tržište se guraju, američko i evropsko ili možda rusko? Onoga momenta ako i pomisle da krenu protiv tog kolektivnog Zapada, tu im je kraj. Izolovaće ih kao i Ruse. Zato Si ide u Ameriku na noge Bajdenu, jer čovek zna ko se pita. Dajte samo malo mozga, ljudi. Ostavite tu ogavnu rusofiliju po strani i razmišljajte.
(Mikii, 16. novembar 2023 17:03) Zato Si ide u Ameriku na noge Bajdenu, jer čovek zna ko se pita. Dajte samo malo mozga, ljudi. Ostavite tu ogavnu rusofiliju po strani i razmišljajte.
(Mikii, 16. novembar 2023 17:03)

E sve to što si rekao važi i u suprotnom smeru. Kina je tom istom kolektivnom zapadu najvažnije tržište, jer Kina ima više stanovnika od celokupnog zapada koji uključuje EU, Ameriku, Kanadu i ostale razvijeme zemlje, a kupovna moć im je veća iz dana u dan. Svim zapadnim brendovima je cilj da su na američkom i kineskom tržištu.
Sa druge strane, sve se pravi u Kini, od igračaka, tekstila, elektronike, komponenata za automobile, elektro pogona za automobile, građevinskih mašina, pa bi uvođenje bilo kakvih sankcija Kini, za zapad bilo pucanje u sopstvene noge. Kina je toliko politički i ekonomski moćna, da jednostavno Kina bez zapada, kao i zapad bez Kine ne mogu da funkcionišu.

Slepac

pre 11 meseci

Ovo sa ekranima postaje besmisleno.
Ko tokom voznje moze da se igra tabletom?
(Armadajj, 16. novembar 2023 10:12)

Koji crni tablet.. Ovaj ekran je barem kao kod 17,3 laptopa.

Veliki brat

pre 11 meseci

Očekujemo Apple iCar, on će se isporučivati sa baterijom, ali bez punjača, koji će moći da se nabavi uz doplatu od 1.499 dolara za AC monofazni, 1.999 dolara za AC trofazni i 2.499 dolara za DC :)))

djosa

pre 11 meseci

@
(RR, 16. novembar 2023 16:58)

Nuklearna energija je.. kako ovo da kazem - samo prvi korak ka jos 'laksoj' energiji koja sledi.
Da. Dobro ste procitali.
Naredni meseci i godine ce biti zabavni.

Zok1

pre 11 meseci

Kina nije samo najveći industrijski proizvođač - nego i najveće tržište industrijske robe. To je nešto što veliki broj ljudi ne shvata. Problem sa zapadnim investicijama u Kinu je u tome da se zahteva da 51% kompanije bude u domaćem vlasništvu. Drugim rečima, da Kina zadrži kontrolu nad kompanijama. Sa druge strane, Kina koristi mogućnost da na Zapadu kupuje cele kompanije. Ono što sada viđamo je selidba zapadnih kompanija iz Kine. Neće otići svi i neće se povući sve, jer treba biti prisutan i na kineskom tržištu - ali proizvodnja za američke potrebe se seli iz Kine. Pogledajte šta se događa u Vijetnamu. Naravno, Kina će se truditi da taj proces uspori ili zaustavi. Što se tiče ovog modela, treba videti kakav je softver, ali karakteristike su same po sebi impresivne.

zvezdarac

pre 11 meseci

Prvo, carina je 12,5% maksimalno, a potpisan je Sporazum o slobodnoj trgovini sa Kinom, gde bi od sredine iduće godine carina na automobile bila 0%.

(sve je relativno, 16. novembar 2023 11:32)

Ovo nije tačno. Sporazumom je predviđeno koje vrste roba će biti sa kojom stopom carine i u kom periodu će se smanjiti i na koji nivo.
Nešto će odmah otići na 0% (mahom sve ono što je do sada inače imalo stopu 1%) a nešto kroz 5, 10 ili 15 godina.

Za putnička vozila će carina biti smanjivana u periodu od 10 godina a prve godine će carina biti 11.3%.

Bole

pre 11 meseci

Hm, ovo "na 4 točka" me podsetilo na jedan vrlo interesantan, možda čak i izvodljiv koncept koji za sada "vozi" ipak samo na kompjuteru: https://vimeo.com/872138346

Nisam siguran šta da mislim o ovom. Da li komplikuje ili pojednostavljuje? Čudno, ali zato i interesantno.

Stara Mo

pre 11 meseci

@RR - pitaj Istocnu Hercegovinu da li su obnovljivi izvori "glupost" i "nedovoljni"?
Eno u regiji Trebinja, Nevesinja i Bilece podignute stotine i stotine megavata solara, grade jos dva gigavata (da, dobro ste culi, dva gigavata). Termoelektrana Gacko malo malo ne radi (nema potrebe) i ugalj voze za Srbiju.
Cuj, obnovljivi nisu dovoljni i dobri. How yes no
(Za RR, 16. novembar 2023 21:40)

Još malo pa ćemo da vidimo gde će da poseju i posade. Jedite solarne ploče!