cosmo
pre 11 meseci
@Geometar
Goodyear Reliant, na primjer.
Poz iz Tamnog
Sreda, 15.11.2023.
09:53
Izvor: Izvor: Polovni automobili
pre 11 meseci
@Geometar
Goodyear Reliant, na primjer.
Poz iz Tamnog
pre 11 meseci
@grunf
Posto si ti očigledno izuzetno pametan, zasigurno ti neće biti teško da pronađeš All Season gumu koja nema M+S oznaku.
pre 11 meseci
Ja sam uvek menja na 10 000 i nikada problem nisam imao.A vecina menjajuna 15 000 i vise
pre 11 meseci
@Srbija na zapadu
Nije u garantnom roku,a onda ode na druga tržišta i zbog te gluposti počnu problemi. Inače na zapadu je sve odlično i svi su jako pametni ?
pre 11 meseci
@
Da li je realno, da je tema "ulje u automatskom menjacu", a vi svi mlatite o M+S gumama!?
(gagit, 16. novembar 2023 09:09)
Veoma je važno da li se M+S, odnosno gume za Mesec i Sunce, koriste kako treba. Uvek napunjene zimskim vazduhom zimi i letnjim leti, jer ako to ne radite, moraćete češće da menjate automobile sa automatskim menjačima. Bezbednost nema cenu.
gagit, ja mislim da sam sve pokrio :)
(Djorke, 16. novembar 2023 10:33)
Zaboravio si da može da se bira vazduh sa mirisom, ruža, vanila, bor...
pre 11 meseci
ulje se menja na 50 do 60 hiljada km obavezno a neko čak i prepolovi interval i menja na svakih 30 hiljada.
pre 11 meseci
Amerikanci su izmislili foto aparat "idiot" za ljude koji ne ukljucuju mozak, ili nemaju sta da ukljuce. Istovremeno su smislili i automatski menjac u automobilima za iste korisnike.
pre 11 meseci
@
Da li je realno, da je tema "ulje u automatskom menjacu", a vi svi mlatite o M+S gumama!?
(gagit, 16. novembar 2023 09:09)
Veoma je važno da li se M+S, odnosno gume za Mesec i Sunce, koriste kako treba. Uvek napunjene zimskim vazduhom zimi i letnjim leti, jer ako to ne radite, moraćete češće da menjate automobile sa automatskim menjačima. Bezbednost nema cenu.
gagit, ja mislim da sam sve pokrio :)
pre 11 meseci
M+S je oznaka na gumama koje su namenjene zimskim uslovima vožnje, ali je ponekad prisutna i na AllSeason pneumaticima koji su kompromisno tome i namenjeni. Malo se brže troše leti ali postaju sasvim prihvatljive u Srbiji gde ne postoje dani sa visokim snežnim padavinama. Osim na planinama gde su lanci obavezni.
pre 11 meseci
Isto tako fabrika u BMW kaze promena motornog ulja ide na 40k i pametnjakovici koji ne razmisljaju kazu eto fabrika rekla, a to sto viskoznost ulja koji se refinise iz starog degradira i napravi posle problem, a neee fabrika rekla.
Samo razmislite svojom glavom i nema zime.
Motorno menjam na 10k, u ZF menjacu na 70k
pre 11 meseci
The official winter tyre marking is the snowflake symbol, also known as the 3PMSF marking.
(3PMSF – “3 Peak Mountain Snow Flake”). This is literally an image/icon of a 3 peak mountain with a snowflake inside.
pre 11 meseci
Oni koji imaju garanciju vise od 2 god, tj kvalitetni, predvideli su zamenu ulja, za sve vrste menjaca. Bmw bas briga, jer za njihov kvalitet, a to je 50 hiljada km za te 2 god, verovatno nece nista da se desi i na vise od te kilometraze, ili retko, pa ce da ga provuku kroz garanciju, a posle bas ih briga, tj jos bolje ako crkne, oni ce da obezbede delove bar 3 puta skuplje, a dileri ce da vas deru po 90€ radni sat. Prosto, kad crkne posle 4 god, zato sto oni nisu predvideli, ti ces da platis. Danasnja ulja za menjac su puna aditiva, koji su naravno sinteticki, kao i kod motornih ulja,pa ih cak i nazivaju sinteticka ulja, osim u Nemackoj, gde je kaznjivo lazno deklarisanje, jer sva ulja su mineralna, samo je aditiv sinteticki, pa je interval zamene pomeren. Stanje ulja u menjacu, zavisi osim od eksploatacije i od vremenskih uslova i oscilacija u temperaturi, zima leto, pa zato najbolje ocuvani automobili i dolaze iz Holandije i Belgije, gde nema velikih temperatirnih oscilacija, nema mraza snega i soli
pre 11 meseci
Da li je realno, da je tema "ulje u automatskom menjacu", a vi svi mlatite o M+S gumama!?
pre 11 meseci
nas narod kaze nikad........?
pre 11 meseci
M+S jeste oznaka za All Season gume.
(Guliver, 15. novembar 2023 16:45)
Ti se osetio pozvanim da izneseš stav i lupiš glupost!
pre 11 meseci
Da li znate da je preporučljivo sijalice na farovima, stopaljkama, migavcima menjati na 73.500 pređenih kilometara? Nakon 73.500 pređenih kilometara menja se svetlosni fluks preporučen od strane proizvođača.
pre 11 meseci
Spooky
Sto se tiče DSG mjenjaca, sam mjenjacki mehanizam je isti kao kod manuelca i ne moze biti suv, pa zahtjeva redovne izmjene ulja na svakih 60.000km. Razlika je samo u suvom (kod 7 brzinskih) ili zauljenom kvacilu (kod 6 brzinskih)...
Za "gumi" strucnjake
Ljetnje i zimske gume (sa pahuljicom ili M+S) nikada nisu bile istog sastava... Ljetna se pravi od tvrdje gume cije drzanje znacajno opada na temperaturama ispod 7 stepeni, jer postaje pretvrda. Za razliku od toga zimske su na radnom optimumu kada su temperature ispod 7 stepeni, a vruc asfalt ih brzo trosi i pogotovu ih "skuva" da nakon toga gube svoja svojstva za zimu i zato ih nije preporucivo voziti ljeti.
Gume za citavu godinu su samo kompromis koji nema prava svojstva ni jednih ni drugih...
(Srđan BL, 15. novembar 2023 23:41)
Srki, neka si im rekao i to jednostavno bez previše drame.
Sad će biti 300 komentara da nisi u pravu.
A ovi sa b92 trljaju ruke.
Da nije guma komentari bi im bili prosečni.
Čiste ceste i samo polako.
pre 11 meseci
M+S je oznaka za blato i sneg, odnosno za ekstremnu off-road vožnju, a može biti i letnja i zimska guma.
(Nikola, 15. novembar 2023 18:19)
M+S nije za Off road vožnju nego za zimu i leto.
Za off road idu drugačije gume sa agresivnijom šarom.
pre 11 meseci
Niko ne pominje ford koji ima jedan od najintuitivnijih menjaca gde se ulje menja na 60000km i isto sluzi kao otpadna kanta za sve necistoce, napomominjem da je isti vrlo komplikovan te ga nasi ne rade sem jedinog FORD servisa da ga ne reklamiram.posto su ovo uceni menjaci tako da bilo kakva nepravilnost u radu se prvo resava zamenom ulja
(vladimirnbgd, 15. novembar 2023 14:18)
Ford Fiesta i Fokus bar u SAD 2011-16 imaju u stvari manuelni menjač sa elektronskim šaltanjem,da u autu menjač izgleda kao automatski ali brzine ne menja hidraulično ulje nego struja što je sasvim drugo od većine automatskih menjača o kojima se ovde priča.
Oni imaju duplo mehaničko kvačilo,ne centrifugalno a brzine menjaju 2 elektromotora preko kompjutera menjača.
Koriste isto ulje kao manuelni menjači i da imaju dosta problema.
pre 11 meseci
Mercede B200 kupljen i receno minje da uradim servis menjaca,posto je trzao pri promeni brzina 1 2 3 i posle nema da trza E sad uradio sam servis trza i dalje ali duplo manje.Nisam pametan sta da radim pocinje da me nervira to seckanje,ne uvek ali secka.Isto kad prebacim u neutralnu secne nije mi jasno jel neko ima neki savet???
(Comi, 15. novembar 2023 22:22)
Imam ja savet,čekiraj nosače motora.
pre 11 meseci
Kako prepoznati coveka koji nema pojma o kolima, samo ga pitas za oznaku M+S.
Da, M+S oznaka se moze naci na all season gumama, ali ovde je zabluda cim ljudi vide da pise m+s misle da su to gume za sva 4 godisnja doba, a ustvari su u 99% slucajeva iskljucivo zimske koje ti isti ljudi teraju i leti.
Edukujte se malo zasto postoje zimske i letnje gume, koja je razlika i zasto je opasno voziti leti na zimskim gumama i zimi na letnjim.
pre 11 meseci
Vozio sam razna auta sa automatskim mjenjacem ZF je najbolji mjenjac !!!
Ovi Asian mjenjaci su isto izdrzljivi njima se ulje mijenja na 400 hiljada km ,prost mjnjac nema sta da se pokvari !!!
pre 11 meseci
Spooky
Sto se tiče DSG mjenjaca, sam mjenjacki mehanizam je isti kao kod manuelca i ne moze biti suv, pa zahtjeva redovne izmjene ulja na svakih 60.000km. Razlika je samo u suvom (kod 7 brzinskih) ili zauljenom kvacilu (kod 6 brzinskih)...
Za "gumi" strucnjake
Ljetnje i zimske gume (sa pahuljicom ili M+S) nikada nisu bile istog sastava... Ljetna se pravi od tvrdje gume cije drzanje znacajno opada na temperaturama ispod 7 stepeni, jer postaje pretvrda. Za razliku od toga zimske su na radnom optimumu kada su temperature ispod 7 stepeni, a vruc asfalt ih brzo trosi i pogotovu ih "skuva" da nakon toga gube svoja svojstva za zimu i zato ih nije preporucivo voziti ljeti.
Gume za citavu godinu su samo kompromis koji nema prava svojstva ni jednih ni drugih...
pre 11 meseci
M+S je generalno letnja guma po sastavu, sa šarom koja solidno služi po snegu i blatu, ali dobro odvodi vodu. Zimske gume su prilično loše po pitanju mokrog kolovoza. Michelin All weather je izuzetak.
(Guliver, 15. novembar 2023 21:08)
M&S Matsch & Schnee u prevodu lapavica i sneg i to jeste zimska guma koja je mekša i nije preporučljiva za leto, i da nije guma za zimu i leto.
pre 11 meseci
ZF na BMW 5 ima karter koji se lako vadi i treba menjati ulje. U mom slucaju sa F48 X1 imam japanski 8stepeni Aisin i dobio sam odgovor da je za zamenu ulja potrebno rasturiti dosta toga i da se to ne radi nego guraj do 250.000 pa onda ako treba radi reparaciju. Ako neko zna bolje nek napise ovde?
pre 11 meseci
Mogu objasniti na primjeru ZF mjenjača BMW-Mercedes.npr svako 60000 cca 250-300€ zamjena i ispiranje.vozite taj auto do nekih 300 000km.bacili ste jedan mjenjač na servise?vozačima sa ZF mjenjačima nebih preporučio zamjenu ulja?a ove ostale automatik getribe su svakako smeće!(iznosim svoje mišljenje jer poznam ljude koji su sa bmw i mercedesima nagazili i do 500 000 nikad dirnuli getribu)
(gargamel, 15. novembar 2023 17:02)
Prođi Duplo od toga što fabrika propisuje izvadi ulje i samo ga pogledaj i pomiriši, sve će to biti jasno, na menjaču šaltaču ili ulju iz diferencijala jedva da će boju da promeni za nijansu ali na automatiku smrdi kao septička jama.
pre 11 meseci
Sećam se jednog 530d koji je prešao milku bez zamene ulja u menjaču. Ali to je bio model iz 2000te godine. E to je bili lifetime ulje, bukvalno.
pre 11 meseci
M+S je oznaka za blato i sneg, odnosno za ekstremnu off-road vožnju, a može biti i letnja i zimska guma.
(Nikola, 15. novembar 2023 18:19)
Ono prvo gore je tačno, a to za off road i da je letnja i zimska guma veze nema mogu u milion da se kladim M&S znači Matsch & Schnee i ništa drugo u prevodu lapavica i sneg i guma zbog njene mešavine nije preporučena za leto, a vi kako hoćete, ćao.
pre 11 meseci
Teme koje inace osim u Srbiji nigde ne postoje.
(Nik BG)"
Isto sam pomislio. Vozim automatike godinama, nisam ni znao da nesto u menjacu treba da se 'ispere'. Valjda menjac pregledaju i servisiraju na redovnom servisu. Zasto bi se neko ko nije profesionalni automehanicar bavio time.
(AlexaUK, 15. novembar 2023 21:52)
Na mom mercedesu se ulje menja na 60 hkm preporučeno je da se ponekad ispere menjač i ako se to sve radi na vreme mercedesov menjač traje kao i auto, i naravno da košta tri puta više nego samo menjanje ulja i filtera, to što ti ne znaš za to ne znači da nije tačno.
pre 11 meseci
Mercede B200 kupljen i receno minje da uradim servis menjaca,posto je trzao pri promeni brzina 1 2 3 i posle nema da trza E sad uradio sam servis trza i dalje ali duplo manje.Nisam pametan sta da radim pocinje da me nervira to seckanje,ne uvek ali secka.Isto kad prebacim u neutralnu secne nije mi jasno jel neko ima neki savet???
pre 11 meseci
@ cosmo, 15. novembar 2023 20:17
Covece, pojma nemas. Oznake m+s imaju sve gume koje su sertifikovane za zimsku voznju, sto znaci zimske i all-season gume. To sto Sava Eskimo ima tu oznaku ne znaci da je ona rezervisana samo za zimske gume. Danas je Internet siroko dostupan i ovakvo ubedjivanje drugih u lazi je zaista smesno. Ukucaj bilo koju all-season gumu i videces tu oznaku.
pre 11 meseci
"Teme koje inace osim u Srbiji nigde ne postoje.
(Nik BG)"
Isto sam pomislio. Vozim automatike godinama, nisam ni znao da nesto u menjacu treba da se 'ispere'. Valjda menjac pregledaju i servisiraju na redovnom servisu. Zasto bi se neko ko nije profesionalni automehanicar bavio time.
pre 11 meseci
Corolla Toyota 2003, presla 320,000 NIKADA promenio ulje u automatskom menjacu nisam. Cak i pise na menjacu da se ulje NE MENJA. Menjac radi ko sat, svajcarski.
pre 11 meseci
@cosmo
Od kada je blato eksluzivno za zimski period?
M+S je generalno letnja guma po sastavu, sa šarom koja solidno služi po snegu i blatu, ali dobro odvodi vodu. Zimske gume su prilično loše po pitanju mokrog kolovoza. Michelin All weather je izuzetak.
pre 11 meseci
Ziveo ZF, zivelo Pancevo, zivela Srbija!
pre 11 meseci
@Nikola
Ne lupajte gluposti, baš su, eto Sava Eskimo i Tigar Winter za ekstremnu off road vožnju.
To su zimske gume i nipošto ih ne miješati sa All Season gumama. Čak i opasna zabluda ljeti voziti na MS-u, koji je premekan i nesposoban na visokim temperaturama.
Poz iz Tamnog
pre 11 meseci
"Svakako je ispiranje menjača dobra stvar, jer se slobodnim padom ne može ispustiti više od 50-60% ulja. Ispiranje se vrši specijalnom mašinom koja se kači na vod menjača i dok je vozilo u radu ulje se menja.
Ovo ni slučajno da niste radili.
Već više od 20g radim na automatskim menjačima na zapadu i nije mali broj ljudi da imaji problem nakon ispiranja menjača na ovaj način.
Pogotovo ako ulje nije promenjeno na vreme.
Moj savet je da se ulje promeni (ne ispira) od 60-80 hiljada kilometara bez obzira šta piše u katalogu.
Ali ako ulje nije menjano preko 150 hiljada km bolje je ne menjati ga uopšte ,to jest voziti sa tim uljem nego ga tad menjati.Pokazalo se kroz godine da se menjači češće kvare
nakon menjanja ulja prvi put nakon velkih kilometraža.
Ispiranje menjača dolazi u obzir samo pod uslovom da to radite od početka svakih 40-50 hiljada km.
pre 11 meseci
Nikada
pre 11 meseci
(exbo, 15. novembar 2023 18:34)
Ti si verovatno jedan od onih sto predje soma kilometara godisnje a na autoputu vozis 100. Kad se automatik gari na 90-100% maks brzine veoma je bitno da je ulje sveze inace menjac ode samo tako. A i niste mi jasni sto se stiskate za 50e jednom u 5g.
pre 11 meseci
Nađem auto pre dve godine u Švajcarskoj. 8 cilindara dizel sa svim mogućim opcijama. Vlasnik privatnik, ima firmu sa 80 zaposlenih. Automatski menjač nije riknuo ali skoro da jeste. Pitam ga da li je radio servise redovno kaže jesam, izvadi servisnu knjižicu i stvarno svi servisi rađeni u ovlašćenom servisu. Njemu se nije isplatilo da ga popravlja a meni se dopala cena i tako se dogovorimo. Kad sam kupio auto odem sa papirima u servis u kom je održavan da pitam da li je rađen servis menjača (ulje, filter, itd), kažu nije, ne treba. Kažem hvala lepo, doviđenja, i uradim kompletnu reviziju. Par frikcionih ploča bilo sprženo kad su ga rastavili. Već dve godine vozim besprekoran auto kupljen i popravljen ni za 10% vrednosti novog i čekam sledećeg nesrećnika koji neće menjati ulje i filter u menjaču. A za prodaju ne brinem jer me na semaforu i po garažama startuju da ga prodam.
pre 11 meseci
Au brate, menjanje ulja u automatskom menjacu postaje sada glavna tema diskusija medju srpskim vozacima. Dugo je prvo mesto drzao plivajuci zamajac, sada on pada na drugo mesto prepustajuci prvo zameni ulja u automatskom menjacu. Teme koje inace osim u Srbiji nigde ne postoje.
pre 11 meseci
Ako ovlašćeni servis kaže da se ne menja, ne može majstor Pera da kaže da se menja.
Pa, vidis, to sam i ja mislio kada sam kupio nov auto sa automatskim menjačem. Pitam ih, kada se menja ulje, direktor prodaje mi kaze, nikada, ne menja se, vecno je!? Kako vecno, pitam, koliki je taj vek? On kaze: Ih aj, 180 -200 hiljada, onda dodjes i kupis opet nov! A ja, evo, za dve godine vec presao 90 hiljada, i sta sad, da svake 3 godine pljusnem 10 -15 hiljada za kola? Eto, kako su oni to zamislili, sta je njima vek trajanja auta, zato i ne predvidjaju zamenu ulja, jer ih je briga sta ce biti s autom po isteku garancije.
pre 11 meseci
M+S je oznaka za blato i sneg, odnosno za ekstremnu off-road vožnju, a može biti i letnja i zimska guma.
pre 11 meseci
Imam 520d 2012 god. automatik, do sada sam presao 320 000 km i nisam nikada menjao ulje u menjacu.
pre 11 meseci
Evo vam iz prve ruke iskustvo, prosle nedelje mi otisao menjac na autu koji je 5g star. Prvih 7g imam garanciju u ovlascenom servisu ali kreteni nikad nisu menjali to ulje niti mi sad pokrivaju 100% stetu. Poenta price je da je za moj auto deklarisano da se ulje menja svakih 200 hiljada kilometara ili svakih 10g. Ja sam presao 130 hiljada i sad sam bio primoran da se poducim na tu temu. U sustini ako imate nov auto obavezno morate da zamenite ulje posle prve godine ili 40-50 hiljada km. Posle toga ulje mozete da menjate na svake 3-4 godine ili na svakih 70-100 hiljada km. Cena ulja u zavisnosti od auta iznosi 50-100e i za ove nove modele morate u servis da idete jer ne mozete direktno sami da odspete i dospete ulje. Kad tamo odete oni vam naplate jos 100-300e jer su tako u mogucnosti, mada neka auta namerno imaju zavrnut pristup tom ulju. U prvoj godini vam to ulje pokupi i sastruze najvise metalnih neravnina u menjacu i shodno tome ulje postane gusto, crno i ne prenosi lepo toplotu (boja treba da bude zuckasta ili crvenkasta bez metalne piljevine i ulje tecljivo). Ako te ne uradite pitanje je trenutka kad cete da izlomite menjac kao ja, sto sa novim delovima i rukama kosta 5-10000e. Manuelcima ovo ulje ne igra nikakvu ulogu, ako ima jedna kap i to je vise nego dovoljno.
pre 11 meseci
samo ako treba da se plati odma ne treba I bacanje para..ja sam menjao na svakih 60.000 oko 200e je bilo presao 460.000 kod mene 6 godina bio I presao 220.000 a koliko stvarno ima km to niko ne zna..tacno na 50.000+ kilometara sporije radi I po nekada zna da trzne kada se krece kako zamenim ulje tako radi savrseno..
pre 11 meseci
što ga ovaj zakompliciro
pre 11 meseci
Na kraju su mu za 1000 evra zakrpili taj menjač samo da može da ga proda.
1000 evra košta ful remont automatskog menjača sa garancijom. Inače polovan automatski menjač za a klasu košta 300 evra
pre 11 meseci
Peugeot 508 2.2 hdi, 400000 km automatik brez greške, ulje menjam na svakih 100000 km..
Do sada brez problema…
pre 11 meseci
@Guliver
Nope.
M+S je mud + snow. Zimska guma.
poz iz Tamnog
pre 11 meseci
Mogu objasniti na primjeru ZF mjenjača BMW-Mercedes.npr svako 60000 cca 250-300€ zamjena i ispiranje.vozite taj auto do nekih 300 000km.bacili ste jedan mjenjač na servise?vozačima sa ZF mjenjačima nebih preporučio zamjenu ulja?a ove ostale automatik getribe su svakako smeće!(iznosim svoje mišljenje jer poznam ljude koji su sa bmw i mercedesima nagazili i do 500 000 nikad dirnuli getribu)
pre 11 meseci
Ako ovlašćeni servis kaže da se ne menja, ne može majstor Pera da kaže da se menja. eno pola evrope bez zamenjenog ulja pa niko zbog toga nije pokvario automobil.
(Srbija na zapadu, 15. novembar 2023 13:36)
Ovlašćeni servis kaže da se ne menja jer ne računaju auto sa pređenih 150.000km. Do te cifre se npr u BMW ne menja. Moj je ovog leta prešao tu cifru i pošto ne planiram da ga menjam još, zamenio sam ulje i majstor kaže da je baš baš bilo zaprljano. Nadam se da sam mu produžio trajanje bar još par godina. Inače 600€ je koštalo.
pre 11 meseci
Nivo BMW fanatizma je neverovatan, BMW da kaze da nije preporucena zamena njihovih kocnica veliki broj budala bi i poslusao.
Elem, svako ima pravo da bude glup za svoje pare stoga ne menjajte ulje u menjacu, ne morate ni u motoru. Vise posla za mene. :)
pre 11 meseci
Ma nikakve potrebe da menjate, verujte, a vi kako hoćete. Ako ste prešli pola miliona onda ok, ovako ništa. Znam mnoge koji su prešli 300 hiljada, nikakve zamene. Bacanje para, pogotovo što neki pitaju na 100 hiljada, to pritom ZF menjač , Ej??
pre 11 meseci
Lexusov e-cvt je lifetime sealed. U prevodu, preci ce 600-700k pre nego sto dodje do bilo kakvih problema
pre 11 meseci
@blake
M+S jeste oznaka za All Season gume.
pre 11 meseci
Janko- ne preteruj čoveče....
pre 11 meseci
Najjace mi sto neko moze da pomisli da postoji ulje koje ce da radi 100,200, 300 hiljada km i da mu ne treba zamena.
Kao izmislili su takvo ulje za menjac, za motor nisu. hahahahaha
Menjajte ulja u svim menjacima, nemojte biti oni sto misle da oznaka M+S znaci da su gume za sva 4 godisnja doba :)))
(Blake, 15. novembar 2023 11:56)
Na kamionskom motoru se ulje menja jednom godisnje na 200.ooo km jos od 1.999 /e ?
pre 11 meseci
Jel moze neko da mi odgovori zasto BMW ne savetuje promenu ulja u menjacu a sa druge strane se promena ulja smatra redovnim odrzavanjem? Zbunjen sam i pitam ovo jer i sam posedujem BMW sa ZF menjacem i upravo je presao nesto vise od 100 000km.
(Posmatraccc, 15. novembar 2023 10:56
Zato da kad rikne uzmeš kompletan menjač kod njih, jel oni ne rade popravke ….. Menjaj ti to na 50000 km , original ZF karter , adapter mehatronike i original ZF ulje u BMW servisu koji nije ovlašćen i ne brini ……
pre 11 meseci
Niko ne pominje ford koji ima jedan od najintuitivnijih menjaca gde se ulje menja na 60000km i isto sluzi kao otpadna kanta za sve necistoce, napomominjem da je isti vrlo komplikovan te ga nasi ne rade sem jedinog FORD servisa da ga ne reklamiram.posto su ovo uceni menjaci tako da bilo kakva nepravilnost u radu se prvo resava zamenom ulja
pre 11 meseci
Poštovana gospodo,ništa ne traje večno kao ni ulje u menjaču! Samo nemojte da zaboravite da su kod nas uvežena vozila koja su već odradila životni vek. Ako piše da se ne menja ,to ne znači da ako ga zamenite posle 500.000. Očekujete da je sve u redu! To vozilo je već odavno trebalo da bude na otpadu!!!
pre 11 meseci
Menjajte rodjaci na 50000 max …. Nije skupo a puno znaci….
pre 11 meseci
Ako imate para za novi auto i prelazite mnogo km. onda je automatik prava stvar, naročito ako se cimate po Bgd. Ali ako pređete 10.000km godišnje i kupujete polovnjaka onda je to veliki rizik. Moj kolega je tako navalio na Mercedesa A klase 2008 automatik. Neće on više da menja brzine, oće da bude gospodin čovek. Nije prešao ni 5000km kad počeše problemi. Jedan majstor, pa drugi, te ovo je, te ono je. Na kraju su mu za 1000 evra zakrpili taj menjač samo da može da ga proda. Posle je kupoo Volvo V50 šaltaš koga i dalje vozi, a na pomen automatika psuje i bogorada.
pre 11 meseci
Ako ovlašćeni servis kaže da se ne menja, ne može majstor Pera da kaže da se menja. eno pola evrope bez zamenjenog ulja pa niko zbog toga nije pokvario automobil.
pre 11 meseci
(Spooky, 15. novembar 2023 10:31)
Ne postoji menjac kom se ne menja ulje. Niti ce ikad postojati
(podmazivanje, 15. novembar 2023 12:13)
E pa razocarat cu te, ta moja skoda NEMA ulja u automatskom menjacu DSG ... provereno, jedino na svakih nekoliko godina odes da ti komjuterom nastimaju menjac.
pre 11 meseci
@
Skoda fabia ( polukaravan) ima suvi autom.menjac i kod njega nema menjanja. Za 5g na servis ti auto priklope na komp i podese menjac.
(Spooky, 15. novembar 2023 10:31)
Paaa ... ne postoji večno ulje, niti dva metala koji idu jedan preko drugog da ne prave makar "mikro" opiljke.
Ti "lifetime" bez servisa koncepti su obično za projektovanu kilometražu / vremensku odrednicu koja nema veze sa nama i našim tržištem. Na primer 300.000 km ili 7 godina - a to i jeste "lifetime" iz njihovog ugla.
Problem je kada ta Fabia stigne kod nas posle 12 godina sa "pravih" 170.000, onda menjac zna da zapinje, skače umesto da kreće normalno itd. Zato je kod nas i mišljenje da kada automatski menjač ne radi dobro, prvo zameni ulje pa tek onda prati da li će se ponašati drugačije.
Hoću ti reći, da li je "lifetime" bez servisa ili ne zavisi od toga koliko ti je dubog dzep u samom startu kupovine auta :)
pre 11 meseci
Neka menja buduci vlasnik. Ionako ce da ubija cenu..
pre 11 meseci
(Spooky, 15. novembar 2023 10:31)
Ne postoji menjac kom se ne menja ulje. Niti ce ikad postojati
pre 11 meseci
@Spooky
To, o čemu ti pričaš, nije automatski mjenjač sa pretvaračem OM (koji je tema članka), već DSG mjenjač sa duplim kvačilom.
DSG ima kvačilo i zamajac, te je podložan zamjeni istog kao i manuelni mjenjač. Suvi (tzv. dry) DSG (taj kod Fabije) je posebno osjetljiv na kilomemetre i brzo se troši kvačilo. Posebno izraženo kod ranijih VW i Hyundai dry DSG jedinica.
Bolja opcija je wet DSG, gdje kvačilo pliva u ulju i traje mnogo duže.
Sa aspekta održavanja, svakodnevne upotrebe, klasični automatik je daleko udobniji i dugotrajniji od DSG-a.
DSG je dobar samo na zahtjevnim ubrzanjima, zbog bržeg prebacivanja, te niže potrošnje, efikasnije prenosi snagu. I jeftiniji je kao uređaj.
Mada, moderni automatici, posebno ZF-ove jedinicey skoro eliminišu svaku razliku.
Poz iz Tamnog
pre 11 meseci
Najjace mi sto neko moze da pomisli da postoji ulje koje ce da radi 100,200, 300 hiljada km i da mu ne treba zamena.
Kao izmislili su takvo ulje za menjac, za motor nisu. hahahahaha
Menjajte ulja u svim menjacima, nemojte biti oni sto misle da oznaka M+S znaci da su gume za sva 4 godisnja doba :)))
pre 11 meseci
Skoda fabia ( polukaravan) ima suvi autom.menjac i kod njega nema menjanja. Za 5g na servis ti auto priklope na komp i podese menjac.
(Spooky, 15. novembar 2023 10:31). Na tom menjacu se ulje ne menja posto ce menjac pre da crkne nego sto ce po kolometrazi doci na red zamena ulja…..ha ha ha ha.
pre 11 meseci
Skoda fabia ( polukaravan) ima suvi autom.menjac i kod njega nema menjanja. Za 5g na servis ti auto priklope na komp i podese menjac.
pre 11 meseci
Jel moze neko da mi odgovori zasto BMW ne savetuje promenu ulja u menjacu a sa druge strane se promena ulja smatra redovnim odrzavanjem? Zbunjen sam i pitam ovo jer i sam posedujem BMW sa ZF menjacem i upravo je presao nesto vise od 100 000km.
pre 11 meseci
Pa zar se ne menja automatski?
pre 11 meseci
Ako ovlašćeni servis kaže da se ne menja, ne može majstor Pera da kaže da se menja.
Pa, vidis, to sam i ja mislio kada sam kupio nov auto sa automatskim menjačem. Pitam ih, kada se menja ulje, direktor prodaje mi kaze, nikada, ne menja se, vecno je!? Kako vecno, pitam, koliki je taj vek? On kaze: Ih aj, 180 -200 hiljada, onda dodjes i kupis opet nov! A ja, evo, za dve godine vec presao 90 hiljada, i sta sad, da svake 3 godine pljusnem 10 -15 hiljada za kola? Eto, kako su oni to zamislili, sta je njima vek trajanja auta, zato i ne predvidjaju zamenu ulja, jer ih je briga sta ce biti s autom po isteku garancije.
pre 11 meseci
Pa zar se ne menja automatski?
pre 11 meseci
Najjace mi sto neko moze da pomisli da postoji ulje koje ce da radi 100,200, 300 hiljada km i da mu ne treba zamena.
Kao izmislili su takvo ulje za menjac, za motor nisu. hahahahaha
Menjajte ulja u svim menjacima, nemojte biti oni sto misle da oznaka M+S znaci da su gume za sva 4 godisnja doba :)))
pre 11 meseci
@
Skoda fabia ( polukaravan) ima suvi autom.menjac i kod njega nema menjanja. Za 5g na servis ti auto priklope na komp i podese menjac.
(Spooky, 15. novembar 2023 10:31)
Paaa ... ne postoji večno ulje, niti dva metala koji idu jedan preko drugog da ne prave makar "mikro" opiljke.
Ti "lifetime" bez servisa koncepti su obično za projektovanu kilometražu / vremensku odrednicu koja nema veze sa nama i našim tržištem. Na primer 300.000 km ili 7 godina - a to i jeste "lifetime" iz njihovog ugla.
Problem je kada ta Fabia stigne kod nas posle 12 godina sa "pravih" 170.000, onda menjac zna da zapinje, skače umesto da kreće normalno itd. Zato je kod nas i mišljenje da kada automatski menjač ne radi dobro, prvo zameni ulje pa tek onda prati da li će se ponašati drugačije.
Hoću ti reći, da li je "lifetime" bez servisa ili ne zavisi od toga koliko ti je dubog dzep u samom startu kupovine auta :)
pre 11 meseci
Jel moze neko da mi odgovori zasto BMW ne savetuje promenu ulja u menjacu a sa druge strane se promena ulja smatra redovnim odrzavanjem? Zbunjen sam i pitam ovo jer i sam posedujem BMW sa ZF menjacem i upravo je presao nesto vise od 100 000km.
pre 11 meseci
(Spooky, 15. novembar 2023 10:31)
Ne postoji menjac kom se ne menja ulje. Niti ce ikad postojati
pre 11 meseci
Jel moze neko da mi odgovori zasto BMW ne savetuje promenu ulja u menjacu a sa druge strane se promena ulja smatra redovnim odrzavanjem? Zbunjen sam i pitam ovo jer i sam posedujem BMW sa ZF menjacem i upravo je presao nesto vise od 100 000km.
(Posmatraccc, 15. novembar 2023 10:56
Zato da kad rikne uzmeš kompletan menjač kod njih, jel oni ne rade popravke ….. Menjaj ti to na 50000 km , original ZF karter , adapter mehatronike i original ZF ulje u BMW servisu koji nije ovlašćen i ne brini ……
pre 11 meseci
Neka menja buduci vlasnik. Ionako ce da ubija cenu..
pre 11 meseci
@Spooky
To, o čemu ti pričaš, nije automatski mjenjač sa pretvaračem OM (koji je tema članka), već DSG mjenjač sa duplim kvačilom.
DSG ima kvačilo i zamajac, te je podložan zamjeni istog kao i manuelni mjenjač. Suvi (tzv. dry) DSG (taj kod Fabije) je posebno osjetljiv na kilomemetre i brzo se troši kvačilo. Posebno izraženo kod ranijih VW i Hyundai dry DSG jedinica.
Bolja opcija je wet DSG, gdje kvačilo pliva u ulju i traje mnogo duže.
Sa aspekta održavanja, svakodnevne upotrebe, klasični automatik je daleko udobniji i dugotrajniji od DSG-a.
DSG je dobar samo na zahtjevnim ubrzanjima, zbog bržeg prebacivanja, te niže potrošnje, efikasnije prenosi snagu. I jeftiniji je kao uređaj.
Mada, moderni automatici, posebno ZF-ove jedinicey skoro eliminišu svaku razliku.
Poz iz Tamnog
pre 11 meseci
Menjajte rodjaci na 50000 max …. Nije skupo a puno znaci….
pre 11 meseci
Nivo BMW fanatizma je neverovatan, BMW da kaze da nije preporucena zamena njihovih kocnica veliki broj budala bi i poslusao.
Elem, svako ima pravo da bude glup za svoje pare stoga ne menjajte ulje u menjacu, ne morate ni u motoru. Vise posla za mene. :)
pre 11 meseci
Au brate, menjanje ulja u automatskom menjacu postaje sada glavna tema diskusija medju srpskim vozacima. Dugo je prvo mesto drzao plivajuci zamajac, sada on pada na drugo mesto prepustajuci prvo zameni ulja u automatskom menjacu. Teme koje inace osim u Srbiji nigde ne postoje.
pre 11 meseci
@Guliver
Nope.
M+S je mud + snow. Zimska guma.
poz iz Tamnog
pre 11 meseci
Skoda fabia ( polukaravan) ima suvi autom.menjac i kod njega nema menjanja. Za 5g na servis ti auto priklope na komp i podese menjac.
(Spooky, 15. novembar 2023 10:31). Na tom menjacu se ulje ne menja posto ce menjac pre da crkne nego sto ce po kolometrazi doci na red zamena ulja…..ha ha ha ha.
pre 11 meseci
Ako ovlašćeni servis kaže da se ne menja, ne može majstor Pera da kaže da se menja. eno pola evrope bez zamenjenog ulja pa niko zbog toga nije pokvario automobil.
(Srbija na zapadu, 15. novembar 2023 13:36)
Ovlašćeni servis kaže da se ne menja jer ne računaju auto sa pređenih 150.000km. Do te cifre se npr u BMW ne menja. Moj je ovog leta prešao tu cifru i pošto ne planiram da ga menjam još, zamenio sam ulje i majstor kaže da je baš baš bilo zaprljano. Nadam se da sam mu produžio trajanje bar još par godina. Inače 600€ je koštalo.
pre 11 meseci
Poštovana gospodo,ništa ne traje večno kao ni ulje u menjaču! Samo nemojte da zaboravite da su kod nas uvežena vozila koja su već odradila životni vek. Ako piše da se ne menja ,to ne znači da ako ga zamenite posle 500.000. Očekujete da je sve u redu! To vozilo je već odavno trebalo da bude na otpadu!!!
pre 11 meseci
Na kraju su mu za 1000 evra zakrpili taj menjač samo da može da ga proda.
1000 evra košta ful remont automatskog menjača sa garancijom. Inače polovan automatski menjač za a klasu košta 300 evra
pre 11 meseci
Peugeot 508 2.2 hdi, 400000 km automatik brez greške, ulje menjam na svakih 100000 km..
Do sada brez problema…
pre 11 meseci
"Svakako je ispiranje menjača dobra stvar, jer se slobodnim padom ne može ispustiti više od 50-60% ulja. Ispiranje se vrši specijalnom mašinom koja se kači na vod menjača i dok je vozilo u radu ulje se menja.
Ovo ni slučajno da niste radili.
Već više od 20g radim na automatskim menjačima na zapadu i nije mali broj ljudi da imaji problem nakon ispiranja menjača na ovaj način.
Pogotovo ako ulje nije promenjeno na vreme.
Moj savet je da se ulje promeni (ne ispira) od 60-80 hiljada kilometara bez obzira šta piše u katalogu.
Ali ako ulje nije menjano preko 150 hiljada km bolje je ne menjati ga uopšte ,to jest voziti sa tim uljem nego ga tad menjati.Pokazalo se kroz godine da se menjači češće kvare
nakon menjanja ulja prvi put nakon velkih kilometraža.
Ispiranje menjača dolazi u obzir samo pod uslovom da to radite od početka svakih 40-50 hiljada km.
pre 11 meseci
samo ako treba da se plati odma ne treba I bacanje para..ja sam menjao na svakih 60.000 oko 200e je bilo presao 460.000 kod mene 6 godina bio I presao 220.000 a koliko stvarno ima km to niko ne zna..tacno na 50.000+ kilometara sporije radi I po nekada zna da trzne kada se krece kako zamenim ulje tako radi savrseno..
pre 11 meseci
Spooky
Sto se tiče DSG mjenjaca, sam mjenjacki mehanizam je isti kao kod manuelca i ne moze biti suv, pa zahtjeva redovne izmjene ulja na svakih 60.000km. Razlika je samo u suvom (kod 7 brzinskih) ili zauljenom kvacilu (kod 6 brzinskih)...
Za "gumi" strucnjake
Ljetnje i zimske gume (sa pahuljicom ili M+S) nikada nisu bile istog sastava... Ljetna se pravi od tvrdje gume cije drzanje znacajno opada na temperaturama ispod 7 stepeni, jer postaje pretvrda. Za razliku od toga zimske su na radnom optimumu kada su temperature ispod 7 stepeni, a vruc asfalt ih brzo trosi i pogotovu ih "skuva" da nakon toga gube svoja svojstva za zimu i zato ih nije preporucivo voziti ljeti.
Gume za citavu godinu su samo kompromis koji nema prava svojstva ni jednih ni drugih...
pre 11 meseci
Ako ovlašćeni servis kaže da se ne menja, ne može majstor Pera da kaže da se menja. eno pola evrope bez zamenjenog ulja pa niko zbog toga nije pokvario automobil.
pre 11 meseci
Ziveo ZF, zivelo Pancevo, zivela Srbija!
pre 11 meseci
Corolla Toyota 2003, presla 320,000 NIKADA promenio ulje u automatskom menjacu nisam. Cak i pise na menjacu da se ulje NE MENJA. Menjac radi ko sat, svajcarski.
pre 11 meseci
Evo vam iz prve ruke iskustvo, prosle nedelje mi otisao menjac na autu koji je 5g star. Prvih 7g imam garanciju u ovlascenom servisu ali kreteni nikad nisu menjali to ulje niti mi sad pokrivaju 100% stetu. Poenta price je da je za moj auto deklarisano da se ulje menja svakih 200 hiljada kilometara ili svakih 10g. Ja sam presao 130 hiljada i sad sam bio primoran da se poducim na tu temu. U sustini ako imate nov auto obavezno morate da zamenite ulje posle prve godine ili 40-50 hiljada km. Posle toga ulje mozete da menjate na svake 3-4 godine ili na svakih 70-100 hiljada km. Cena ulja u zavisnosti od auta iznosi 50-100e i za ove nove modele morate u servis da idete jer ne mozete direktno sami da odspete i dospete ulje. Kad tamo odete oni vam naplate jos 100-300e jer su tako u mogucnosti, mada neka auta namerno imaju zavrnut pristup tom ulju. U prvoj godini vam to ulje pokupi i sastruze najvise metalnih neravnina u menjacu i shodno tome ulje postane gusto, crno i ne prenosi lepo toplotu (boja treba da bude zuckasta ili crvenkasta bez metalne piljevine i ulje tecljivo). Ako te ne uradite pitanje je trenutka kad cete da izlomite menjac kao ja, sto sa novim delovima i rukama kosta 5-10000e. Manuelcima ovo ulje ne igra nikakvu ulogu, ako ima jedna kap i to je vise nego dovoljno.
pre 11 meseci
Nađem auto pre dve godine u Švajcarskoj. 8 cilindara dizel sa svim mogućim opcijama. Vlasnik privatnik, ima firmu sa 80 zaposlenih. Automatski menjač nije riknuo ali skoro da jeste. Pitam ga da li je radio servise redovno kaže jesam, izvadi servisnu knjižicu i stvarno svi servisi rađeni u ovlašćenom servisu. Njemu se nije isplatilo da ga popravlja a meni se dopala cena i tako se dogovorimo. Kad sam kupio auto odem sa papirima u servis u kom je održavan da pitam da li je rađen servis menjača (ulje, filter, itd), kažu nije, ne treba. Kažem hvala lepo, doviđenja, i uradim kompletnu reviziju. Par frikcionih ploča bilo sprženo kad su ga rastavili. Već dve godine vozim besprekoran auto kupljen i popravljen ni za 10% vrednosti novog i čekam sledećeg nesrećnika koji neće menjati ulje i filter u menjaču. A za prodaju ne brinem jer me na semaforu i po garažama startuju da ga prodam.
pre 11 meseci
Ako imate para za novi auto i prelazite mnogo km. onda je automatik prava stvar, naročito ako se cimate po Bgd. Ali ako pređete 10.000km godišnje i kupujete polovnjaka onda je to veliki rizik. Moj kolega je tako navalio na Mercedesa A klase 2008 automatik. Neće on više da menja brzine, oće da bude gospodin čovek. Nije prešao ni 5000km kad počeše problemi. Jedan majstor, pa drugi, te ovo je, te ono je. Na kraju su mu za 1000 evra zakrpili taj menjač samo da može da ga proda. Posle je kupoo Volvo V50 šaltaš koga i dalje vozi, a na pomen automatika psuje i bogorada.
pre 11 meseci
Mogu objasniti na primjeru ZF mjenjača BMW-Mercedes.npr svako 60000 cca 250-300€ zamjena i ispiranje.vozite taj auto do nekih 300 000km.bacili ste jedan mjenjač na servise?vozačima sa ZF mjenjačima nebih preporučio zamjenu ulja?a ove ostale automatik getribe su svakako smeće!(iznosim svoje mišljenje jer poznam ljude koji su sa bmw i mercedesima nagazili i do 500 000 nikad dirnuli getribu)
(gargamel, 15. novembar 2023 17:02)
Prođi Duplo od toga što fabrika propisuje izvadi ulje i samo ga pogledaj i pomiriši, sve će to biti jasno, na menjaču šaltaču ili ulju iz diferencijala jedva da će boju da promeni za nijansu ali na automatiku smrdi kao septička jama.
pre 11 meseci
M+S jeste oznaka za All Season gume.
(Guliver, 15. novembar 2023 16:45)
Ti se osetio pozvanim da izneseš stav i lupiš glupost!
pre 11 meseci
Najjace mi sto neko moze da pomisli da postoji ulje koje ce da radi 100,200, 300 hiljada km i da mu ne treba zamena.
Kao izmislili su takvo ulje za menjac, za motor nisu. hahahahaha
Menjajte ulja u svim menjacima, nemojte biti oni sto misle da oznaka M+S znaci da su gume za sva 4 godisnja doba :)))
(Blake, 15. novembar 2023 11:56)
Na kamionskom motoru se ulje menja jednom godisnje na 200.ooo km jos od 1.999 /e ?
pre 11 meseci
Lexusov e-cvt je lifetime sealed. U prevodu, preci ce 600-700k pre nego sto dodje do bilo kakvih problema
pre 11 meseci
M+S je oznaka za blato i sneg, odnosno za ekstremnu off-road vožnju, a može biti i letnja i zimska guma.
pre 11 meseci
@Nikola
Ne lupajte gluposti, baš su, eto Sava Eskimo i Tigar Winter za ekstremnu off road vožnju.
To su zimske gume i nipošto ih ne miješati sa All Season gumama. Čak i opasna zabluda ljeti voziti na MS-u, koji je premekan i nesposoban na visokim temperaturama.
Poz iz Tamnog
pre 11 meseci
Sećam se jednog 530d koji je prešao milku bez zamene ulja u menjaču. Ali to je bio model iz 2000te godine. E to je bili lifetime ulje, bukvalno.
pre 11 meseci
(exbo, 15. novembar 2023 18:34)
Ti si verovatno jedan od onih sto predje soma kilometara godisnje a na autoputu vozis 100. Kad se automatik gari na 90-100% maks brzine veoma je bitno da je ulje sveze inace menjac ode samo tako. A i niste mi jasni sto se stiskate za 50e jednom u 5g.
pre 11 meseci
Vozio sam razna auta sa automatskim mjenjacem ZF je najbolji mjenjac !!!
Ovi Asian mjenjaci su isto izdrzljivi njima se ulje mijenja na 400 hiljada km ,prost mjnjac nema sta da se pokvari !!!
pre 11 meseci
što ga ovaj zakompliciro
pre 11 meseci
Da li znate da je preporučljivo sijalice na farovima, stopaljkama, migavcima menjati na 73.500 pređenih kilometara? Nakon 73.500 pređenih kilometara menja se svetlosni fluks preporučen od strane proizvođača.
pre 11 meseci
Da li je realno, da je tema "ulje u automatskom menjacu", a vi svi mlatite o M+S gumama!?
pre 11 meseci
Spooky
Sto se tiče DSG mjenjaca, sam mjenjacki mehanizam je isti kao kod manuelca i ne moze biti suv, pa zahtjeva redovne izmjene ulja na svakih 60.000km. Razlika je samo u suvom (kod 7 brzinskih) ili zauljenom kvacilu (kod 6 brzinskih)...
Za "gumi" strucnjake
Ljetnje i zimske gume (sa pahuljicom ili M+S) nikada nisu bile istog sastava... Ljetna se pravi od tvrdje gume cije drzanje znacajno opada na temperaturama ispod 7 stepeni, jer postaje pretvrda. Za razliku od toga zimske su na radnom optimumu kada su temperature ispod 7 stepeni, a vruc asfalt ih brzo trosi i pogotovu ih "skuva" da nakon toga gube svoja svojstva za zimu i zato ih nije preporucivo voziti ljeti.
Gume za citavu godinu su samo kompromis koji nema prava svojstva ni jednih ni drugih...
(Srđan BL, 15. novembar 2023 23:41)
Srki, neka si im rekao i to jednostavno bez previše drame.
Sad će biti 300 komentara da nisi u pravu.
A ovi sa b92 trljaju ruke.
Da nije guma komentari bi im bili prosečni.
Čiste ceste i samo polako.
pre 11 meseci
Teme koje inace osim u Srbiji nigde ne postoje.
(Nik BG)"
Isto sam pomislio. Vozim automatike godinama, nisam ni znao da nesto u menjacu treba da se 'ispere'. Valjda menjac pregledaju i servisiraju na redovnom servisu. Zasto bi se neko ko nije profesionalni automehanicar bavio time.
(AlexaUK, 15. novembar 2023 21:52)
Na mom mercedesu se ulje menja na 60 hkm preporučeno je da se ponekad ispere menjač i ako se to sve radi na vreme mercedesov menjač traje kao i auto, i naravno da košta tri puta više nego samo menjanje ulja i filtera, to što ti ne znaš za to ne znači da nije tačno.
pre 11 meseci
Skoda fabia ( polukaravan) ima suvi autom.menjac i kod njega nema menjanja. Za 5g na servis ti auto priklope na komp i podese menjac.
pre 11 meseci
(Spooky, 15. novembar 2023 10:31)
Ne postoji menjac kom se ne menja ulje. Niti ce ikad postojati
(podmazivanje, 15. novembar 2023 12:13)
E pa razocarat cu te, ta moja skoda NEMA ulja u automatskom menjacu DSG ... provereno, jedino na svakih nekoliko godina odes da ti komjuterom nastimaju menjac.
pre 11 meseci
Imam 520d 2012 god. automatik, do sada sam presao 320 000 km i nisam nikada menjao ulje u menjacu.
pre 11 meseci
Kako prepoznati coveka koji nema pojma o kolima, samo ga pitas za oznaku M+S.
Da, M+S oznaka se moze naci na all season gumama, ali ovde je zabluda cim ljudi vide da pise m+s misle da su to gume za sva 4 godisnja doba, a ustvari su u 99% slucajeva iskljucivo zimske koje ti isti ljudi teraju i leti.
Edukujte se malo zasto postoje zimske i letnje gume, koja je razlika i zasto je opasno voziti leti na zimskim gumama i zimi na letnjim.
pre 11 meseci
M+S je oznaka za blato i sneg, odnosno za ekstremnu off-road vožnju, a može biti i letnja i zimska guma.
(Nikola, 15. novembar 2023 18:19)
Ono prvo gore je tačno, a to za off road i da je letnja i zimska guma veze nema mogu u milion da se kladim M&S znači Matsch & Schnee i ništa drugo u prevodu lapavica i sneg i guma zbog njene mešavine nije preporučena za leto, a vi kako hoćete, ćao.
pre 11 meseci
"Teme koje inace osim u Srbiji nigde ne postoje.
(Nik BG)"
Isto sam pomislio. Vozim automatike godinama, nisam ni znao da nesto u menjacu treba da se 'ispere'. Valjda menjac pregledaju i servisiraju na redovnom servisu. Zasto bi se neko ko nije profesionalni automehanicar bavio time.
pre 11 meseci
Ma nikakve potrebe da menjate, verujte, a vi kako hoćete. Ako ste prešli pola miliona onda ok, ovako ništa. Znam mnoge koji su prešli 300 hiljada, nikakve zamene. Bacanje para, pogotovo što neki pitaju na 100 hiljada, to pritom ZF menjač , Ej??
pre 11 meseci
Mogu objasniti na primjeru ZF mjenjača BMW-Mercedes.npr svako 60000 cca 250-300€ zamjena i ispiranje.vozite taj auto do nekih 300 000km.bacili ste jedan mjenjač na servise?vozačima sa ZF mjenjačima nebih preporučio zamjenu ulja?a ove ostale automatik getribe su svakako smeće!(iznosim svoje mišljenje jer poznam ljude koji su sa bmw i mercedesima nagazili i do 500 000 nikad dirnuli getribu)
pre 11 meseci
ZF na BMW 5 ima karter koji se lako vadi i treba menjati ulje. U mom slucaju sa F48 X1 imam japanski 8stepeni Aisin i dobio sam odgovor da je za zamenu ulja potrebno rasturiti dosta toga i da se to ne radi nego guraj do 250.000 pa onda ako treba radi reparaciju. Ako neko zna bolje nek napise ovde?
pre 11 meseci
@ cosmo, 15. novembar 2023 20:17
Covece, pojma nemas. Oznake m+s imaju sve gume koje su sertifikovane za zimsku voznju, sto znaci zimske i all-season gume. To sto Sava Eskimo ima tu oznaku ne znaci da je ona rezervisana samo za zimske gume. Danas je Internet siroko dostupan i ovakvo ubedjivanje drugih u lazi je zaista smesno. Ukucaj bilo koju all-season gumu i videces tu oznaku.
pre 11 meseci
Mercede B200 kupljen i receno minje da uradim servis menjaca,posto je trzao pri promeni brzina 1 2 3 i posle nema da trza E sad uradio sam servis trza i dalje ali duplo manje.Nisam pametan sta da radim pocinje da me nervira to seckanje,ne uvek ali secka.Isto kad prebacim u neutralnu secne nije mi jasno jel neko ima neki savet???
(Comi, 15. novembar 2023 22:22)
Imam ja savet,čekiraj nosače motora.
pre 11 meseci
M+S je generalno letnja guma po sastavu, sa šarom koja solidno služi po snegu i blatu, ali dobro odvodi vodu. Zimske gume su prilično loše po pitanju mokrog kolovoza. Michelin All weather je izuzetak.
(Guliver, 15. novembar 2023 21:08)
M&S Matsch & Schnee u prevodu lapavica i sneg i to jeste zimska guma koja je mekša i nije preporučljiva za leto, i da nije guma za zimu i leto.
pre 11 meseci
Amerikanci su izmislili foto aparat "idiot" za ljude koji ne ukljucuju mozak, ili nemaju sta da ukljuce. Istovremeno su smislili i automatski menjac u automobilima za iste korisnike.
pre 11 meseci
Mercede B200 kupljen i receno minje da uradim servis menjaca,posto je trzao pri promeni brzina 1 2 3 i posle nema da trza E sad uradio sam servis trza i dalje ali duplo manje.Nisam pametan sta da radim pocinje da me nervira to seckanje,ne uvek ali secka.Isto kad prebacim u neutralnu secne nije mi jasno jel neko ima neki savet???
pre 11 meseci
Niko ne pominje ford koji ima jedan od najintuitivnijih menjaca gde se ulje menja na 60000km i isto sluzi kao otpadna kanta za sve necistoce, napomominjem da je isti vrlo komplikovan te ga nasi ne rade sem jedinog FORD servisa da ga ne reklamiram.posto su ovo uceni menjaci tako da bilo kakva nepravilnost u radu se prvo resava zamenom ulja
(vladimirnbgd, 15. novembar 2023 14:18)
Ford Fiesta i Fokus bar u SAD 2011-16 imaju u stvari manuelni menjač sa elektronskim šaltanjem,da u autu menjač izgleda kao automatski ali brzine ne menja hidraulično ulje nego struja što je sasvim drugo od većine automatskih menjača o kojima se ovde priča.
Oni imaju duplo mehaničko kvačilo,ne centrifugalno a brzine menjaju 2 elektromotora preko kompjutera menjača.
Koriste isto ulje kao manuelni menjači i da imaju dosta problema.
pre 11 meseci
Isto tako fabrika u BMW kaze promena motornog ulja ide na 40k i pametnjakovici koji ne razmisljaju kazu eto fabrika rekla, a to sto viskoznost ulja koji se refinise iz starog degradira i napravi posle problem, a neee fabrika rekla.
Samo razmislite svojom glavom i nema zime.
Motorno menjam na 10k, u ZF menjacu na 70k
pre 11 meseci
@cosmo
Od kada je blato eksluzivno za zimski period?
M+S je generalno letnja guma po sastavu, sa šarom koja solidno služi po snegu i blatu, ali dobro odvodi vodu. Zimske gume su prilično loše po pitanju mokrog kolovoza. Michelin All weather je izuzetak.
pre 11 meseci
nas narod kaze nikad........?
pre 11 meseci
@blake
M+S jeste oznaka za All Season gume.
pre 11 meseci
@
Da li je realno, da je tema "ulje u automatskom menjacu", a vi svi mlatite o M+S gumama!?
(gagit, 16. novembar 2023 09:09)
Veoma je važno da li se M+S, odnosno gume za Mesec i Sunce, koriste kako treba. Uvek napunjene zimskim vazduhom zimi i letnjim leti, jer ako to ne radite, moraćete češće da menjate automobile sa automatskim menjačima. Bezbednost nema cenu.
gagit, ja mislim da sam sve pokrio :)
pre 11 meseci
Niko ne pominje ford koji ima jedan od najintuitivnijih menjaca gde se ulje menja na 60000km i isto sluzi kao otpadna kanta za sve necistoce, napomominjem da je isti vrlo komplikovan te ga nasi ne rade sem jedinog FORD servisa da ga ne reklamiram.posto su ovo uceni menjaci tako da bilo kakva nepravilnost u radu se prvo resava zamenom ulja
pre 11 meseci
Oni koji imaju garanciju vise od 2 god, tj kvalitetni, predvideli su zamenu ulja, za sve vrste menjaca. Bmw bas briga, jer za njihov kvalitet, a to je 50 hiljada km za te 2 god, verovatno nece nista da se desi i na vise od te kilometraze, ili retko, pa ce da ga provuku kroz garanciju, a posle bas ih briga, tj jos bolje ako crkne, oni ce da obezbede delove bar 3 puta skuplje, a dileri ce da vas deru po 90€ radni sat. Prosto, kad crkne posle 4 god, zato sto oni nisu predvideli, ti ces da platis. Danasnja ulja za menjac su puna aditiva, koji su naravno sinteticki, kao i kod motornih ulja,pa ih cak i nazivaju sinteticka ulja, osim u Nemackoj, gde je kaznjivo lazno deklarisanje, jer sva ulja su mineralna, samo je aditiv sinteticki, pa je interval zamene pomeren. Stanje ulja u menjacu, zavisi osim od eksploatacije i od vremenskih uslova i oscilacija u temperaturi, zima leto, pa zato najbolje ocuvani automobili i dolaze iz Holandije i Belgije, gde nema velikih temperatirnih oscilacija, nema mraza snega i soli
pre 11 meseci
Nikada
pre 11 meseci
@
Da li je realno, da je tema "ulje u automatskom menjacu", a vi svi mlatite o M+S gumama!?
(gagit, 16. novembar 2023 09:09)
Veoma je važno da li se M+S, odnosno gume za Mesec i Sunce, koriste kako treba. Uvek napunjene zimskim vazduhom zimi i letnjim leti, jer ako to ne radite, moraćete češće da menjate automobile sa automatskim menjačima. Bezbednost nema cenu.
gagit, ja mislim da sam sve pokrio :)
(Djorke, 16. novembar 2023 10:33)
Zaboravio si da može da se bira vazduh sa mirisom, ruža, vanila, bor...
pre 11 meseci
Janko- ne preteruj čoveče....
pre 11 meseci
M+S je oznaka za blato i sneg, odnosno za ekstremnu off-road vožnju, a može biti i letnja i zimska guma.
(Nikola, 15. novembar 2023 18:19)
M+S nije za Off road vožnju nego za zimu i leto.
Za off road idu drugačije gume sa agresivnijom šarom.
pre 11 meseci
@Srbija na zapadu
Nije u garantnom roku,a onda ode na druga tržišta i zbog te gluposti počnu problemi. Inače na zapadu je sve odlično i svi su jako pametni ?
pre 11 meseci
M+S je oznaka na gumama koje su namenjene zimskim uslovima vožnje, ali je ponekad prisutna i na AllSeason pneumaticima koji su kompromisno tome i namenjeni. Malo se brže troše leti ali postaju sasvim prihvatljive u Srbiji gde ne postoje dani sa visokim snežnim padavinama. Osim na planinama gde su lanci obavezni.
pre 11 meseci
The official winter tyre marking is the snowflake symbol, also known as the 3PMSF marking.
(3PMSF – “3 Peak Mountain Snow Flake”). This is literally an image/icon of a 3 peak mountain with a snowflake inside.
pre 11 meseci
ulje se menja na 50 do 60 hiljada km obavezno a neko čak i prepolovi interval i menja na svakih 30 hiljada.
pre 11 meseci
Ja sam uvek menja na 10 000 i nikada problem nisam imao.A vecina menjajuna 15 000 i vise
pre 11 meseci
@grunf
Posto si ti očigledno izuzetno pametan, zasigurno ti neće biti teško da pronađeš All Season gumu koja nema M+S oznaku.
pre 11 meseci
@Geometar
Goodyear Reliant, na primjer.
Poz iz Tamnog
pre 11 meseci
@blake
M+S jeste oznaka za All Season gume.
pre 11 meseci
Ako imate para za novi auto i prelazite mnogo km. onda je automatik prava stvar, naročito ako se cimate po Bgd. Ali ako pređete 10.000km godišnje i kupujete polovnjaka onda je to veliki rizik. Moj kolega je tako navalio na Mercedesa A klase 2008 automatik. Neće on više da menja brzine, oće da bude gospodin čovek. Nije prešao ni 5000km kad počeše problemi. Jedan majstor, pa drugi, te ovo je, te ono je. Na kraju su mu za 1000 evra zakrpili taj menjač samo da može da ga proda. Posle je kupoo Volvo V50 šaltaš koga i dalje vozi, a na pomen automatika psuje i bogorada.
pre 11 meseci
(Spooky, 15. novembar 2023 10:31)
Ne postoji menjac kom se ne menja ulje. Niti ce ikad postojati
(podmazivanje, 15. novembar 2023 12:13)
E pa razocarat cu te, ta moja skoda NEMA ulja u automatskom menjacu DSG ... provereno, jedino na svakih nekoliko godina odes da ti komjuterom nastimaju menjac.
pre 11 meseci
Ako ovlašćeni servis kaže da se ne menja, ne može majstor Pera da kaže da se menja. eno pola evrope bez zamenjenog ulja pa niko zbog toga nije pokvario automobil.
pre 11 meseci
M+S je oznaka za blato i sneg, odnosno za ekstremnu off-road vožnju, a može biti i letnja i zimska guma.
pre 11 meseci
Skoda fabia ( polukaravan) ima suvi autom.menjac i kod njega nema menjanja. Za 5g na servis ti auto priklope na komp i podese menjac.
pre 11 meseci
Imam 520d 2012 god. automatik, do sada sam presao 320 000 km i nisam nikada menjao ulje u menjacu.
pre 11 meseci
Mogu objasniti na primjeru ZF mjenjača BMW-Mercedes.npr svako 60000 cca 250-300€ zamjena i ispiranje.vozite taj auto do nekih 300 000km.bacili ste jedan mjenjač na servise?vozačima sa ZF mjenjačima nebih preporučio zamjenu ulja?a ove ostale automatik getribe su svakako smeće!(iznosim svoje mišljenje jer poznam ljude koji su sa bmw i mercedesima nagazili i do 500 000 nikad dirnuli getribu)
pre 11 meseci
Ma nikakve potrebe da menjate, verujte, a vi kako hoćete. Ako ste prešli pola miliona onda ok, ovako ništa. Znam mnoge koji su prešli 300 hiljada, nikakve zamene. Bacanje para, pogotovo što neki pitaju na 100 hiljada, to pritom ZF menjač , Ej??
pre 11 meseci
Pa zar se ne menja automatski?
pre 11 meseci
@cosmo
Od kada je blato eksluzivno za zimski period?
M+S je generalno letnja guma po sastavu, sa šarom koja solidno služi po snegu i blatu, ali dobro odvodi vodu. Zimske gume su prilično loše po pitanju mokrog kolovoza. Michelin All weather je izuzetak.
pre 11 meseci
Najjace mi sto neko moze da pomisli da postoji ulje koje ce da radi 100,200, 300 hiljada km i da mu ne treba zamena.
Kao izmislili su takvo ulje za menjac, za motor nisu. hahahahaha
Menjajte ulja u svim menjacima, nemojte biti oni sto misle da oznaka M+S znaci da su gume za sva 4 godisnja doba :)))
pre 11 meseci
"Teme koje inace osim u Srbiji nigde ne postoje.
(Nik BG)"
Isto sam pomislio. Vozim automatike godinama, nisam ni znao da nesto u menjacu treba da se 'ispere'. Valjda menjac pregledaju i servisiraju na redovnom servisu. Zasto bi se neko ko nije profesionalni automehanicar bavio time.
pre 11 meseci
Amerikanci su izmislili foto aparat "idiot" za ljude koji ne ukljucuju mozak, ili nemaju sta da ukljuce. Istovremeno su smislili i automatski menjac u automobilima za iste korisnike.
pre 11 meseci
Nađem auto pre dve godine u Švajcarskoj. 8 cilindara dizel sa svim mogućim opcijama. Vlasnik privatnik, ima firmu sa 80 zaposlenih. Automatski menjač nije riknuo ali skoro da jeste. Pitam ga da li je radio servise redovno kaže jesam, izvadi servisnu knjižicu i stvarno svi servisi rađeni u ovlašćenom servisu. Njemu se nije isplatilo da ga popravlja a meni se dopala cena i tako se dogovorimo. Kad sam kupio auto odem sa papirima u servis u kom je održavan da pitam da li je rađen servis menjača (ulje, filter, itd), kažu nije, ne treba. Kažem hvala lepo, doviđenja, i uradim kompletnu reviziju. Par frikcionih ploča bilo sprženo kad su ga rastavili. Već dve godine vozim besprekoran auto kupljen i popravljen ni za 10% vrednosti novog i čekam sledećeg nesrećnika koji neće menjati ulje i filter u menjaču. A za prodaju ne brinem jer me na semaforu i po garažama startuju da ga prodam.
pre 11 meseci
Skoda fabia ( polukaravan) ima suvi autom.menjac i kod njega nema menjanja. Za 5g na servis ti auto priklope na komp i podese menjac.
(Spooky, 15. novembar 2023 10:31). Na tom menjacu se ulje ne menja posto ce menjac pre da crkne nego sto ce po kolometrazi doci na red zamena ulja…..ha ha ha ha.
pre 11 meseci
Niko ne pominje ford koji ima jedan od najintuitivnijih menjaca gde se ulje menja na 60000km i isto sluzi kao otpadna kanta za sve necistoce, napomominjem da je isti vrlo komplikovan te ga nasi ne rade sem jedinog FORD servisa da ga ne reklamiram.posto su ovo uceni menjaci tako da bilo kakva nepravilnost u radu se prvo resava zamenom ulja
pre 11 meseci
Najjace mi sto neko moze da pomisli da postoji ulje koje ce da radi 100,200, 300 hiljada km i da mu ne treba zamena.
Kao izmislili su takvo ulje za menjac, za motor nisu. hahahahaha
Menjajte ulja u svim menjacima, nemojte biti oni sto misle da oznaka M+S znaci da su gume za sva 4 godisnja doba :)))
(Blake, 15. novembar 2023 11:56)
Na kamionskom motoru se ulje menja jednom godisnje na 200.ooo km jos od 1.999 /e ?
pre 11 meseci
Corolla Toyota 2003, presla 320,000 NIKADA promenio ulje u automatskom menjacu nisam. Cak i pise na menjacu da se ulje NE MENJA. Menjac radi ko sat, svajcarski.
pre 11 meseci
(Spooky, 15. novembar 2023 10:31)
Ne postoji menjac kom se ne menja ulje. Niti ce ikad postojati
pre 11 meseci
Poštovana gospodo,ništa ne traje večno kao ni ulje u menjaču! Samo nemojte da zaboravite da su kod nas uvežena vozila koja su već odradila životni vek. Ako piše da se ne menja ,to ne znači da ako ga zamenite posle 500.000. Očekujete da je sve u redu! To vozilo je već odavno trebalo da bude na otpadu!!!
pre 11 meseci
Lexusov e-cvt je lifetime sealed. U prevodu, preci ce 600-700k pre nego sto dodje do bilo kakvih problema
pre 11 meseci
Neka menja buduci vlasnik. Ionako ce da ubija cenu..
pre 11 meseci
(exbo, 15. novembar 2023 18:34)
Ti si verovatno jedan od onih sto predje soma kilometara godisnje a na autoputu vozis 100. Kad se automatik gari na 90-100% maks brzine veoma je bitno da je ulje sveze inace menjac ode samo tako. A i niste mi jasni sto se stiskate za 50e jednom u 5g.
pre 11 meseci
Nivo BMW fanatizma je neverovatan, BMW da kaze da nije preporucena zamena njihovih kocnica veliki broj budala bi i poslusao.
Elem, svako ima pravo da bude glup za svoje pare stoga ne menjajte ulje u menjacu, ne morate ni u motoru. Vise posla za mene. :)
pre 11 meseci
Au brate, menjanje ulja u automatskom menjacu postaje sada glavna tema diskusija medju srpskim vozacima. Dugo je prvo mesto drzao plivajuci zamajac, sada on pada na drugo mesto prepustajuci prvo zameni ulja u automatskom menjacu. Teme koje inace osim u Srbiji nigde ne postoje.
pre 11 meseci
Jel moze neko da mi odgovori zasto BMW ne savetuje promenu ulja u menjacu a sa druge strane se promena ulja smatra redovnim odrzavanjem? Zbunjen sam i pitam ovo jer i sam posedujem BMW sa ZF menjacem i upravo je presao nesto vise od 100 000km.
(Posmatraccc, 15. novembar 2023 10:56
Zato da kad rikne uzmeš kompletan menjač kod njih, jel oni ne rade popravke ….. Menjaj ti to na 50000 km , original ZF karter , adapter mehatronike i original ZF ulje u BMW servisu koji nije ovlašćen i ne brini ……
pre 11 meseci
Ako ovlašćeni servis kaže da se ne menja, ne može majstor Pera da kaže da se menja.
Pa, vidis, to sam i ja mislio kada sam kupio nov auto sa automatskim menjačem. Pitam ih, kada se menja ulje, direktor prodaje mi kaze, nikada, ne menja se, vecno je!? Kako vecno, pitam, koliki je taj vek? On kaze: Ih aj, 180 -200 hiljada, onda dodjes i kupis opet nov! A ja, evo, za dve godine vec presao 90 hiljada, i sta sad, da svake 3 godine pljusnem 10 -15 hiljada za kola? Eto, kako su oni to zamislili, sta je njima vek trajanja auta, zato i ne predvidjaju zamenu ulja, jer ih je briga sta ce biti s autom po isteku garancije.
pre 11 meseci
što ga ovaj zakompliciro
pre 11 meseci
"Svakako je ispiranje menjača dobra stvar, jer se slobodnim padom ne može ispustiti više od 50-60% ulja. Ispiranje se vrši specijalnom mašinom koja se kači na vod menjača i dok je vozilo u radu ulje se menja.
Ovo ni slučajno da niste radili.
Već više od 20g radim na automatskim menjačima na zapadu i nije mali broj ljudi da imaji problem nakon ispiranja menjača na ovaj način.
Pogotovo ako ulje nije promenjeno na vreme.
Moj savet je da se ulje promeni (ne ispira) od 60-80 hiljada kilometara bez obzira šta piše u katalogu.
Ali ako ulje nije menjano preko 150 hiljada km bolje je ne menjati ga uopšte ,to jest voziti sa tim uljem nego ga tad menjati.Pokazalo se kroz godine da se menjači češće kvare
nakon menjanja ulja prvi put nakon velkih kilometraža.
Ispiranje menjača dolazi u obzir samo pod uslovom da to radite od početka svakih 40-50 hiljada km.
pre 11 meseci
Menjajte rodjaci na 50000 max …. Nije skupo a puno znaci….
pre 11 meseci
Janko- ne preteruj čoveče....
pre 11 meseci
Na kraju su mu za 1000 evra zakrpili taj menjač samo da može da ga proda.
1000 evra košta ful remont automatskog menjača sa garancijom. Inače polovan automatski menjač za a klasu košta 300 evra
pre 11 meseci
@Guliver
Nope.
M+S je mud + snow. Zimska guma.
poz iz Tamnog
pre 11 meseci
@ cosmo, 15. novembar 2023 20:17
Covece, pojma nemas. Oznake m+s imaju sve gume koje su sertifikovane za zimsku voznju, sto znaci zimske i all-season gume. To sto Sava Eskimo ima tu oznaku ne znaci da je ona rezervisana samo za zimske gume. Danas je Internet siroko dostupan i ovakvo ubedjivanje drugih u lazi je zaista smesno. Ukucaj bilo koju all-season gumu i videces tu oznaku.
pre 11 meseci
M+S je generalno letnja guma po sastavu, sa šarom koja solidno služi po snegu i blatu, ali dobro odvodi vodu. Zimske gume su prilično loše po pitanju mokrog kolovoza. Michelin All weather je izuzetak.
(Guliver, 15. novembar 2023 21:08)
M&S Matsch & Schnee u prevodu lapavica i sneg i to jeste zimska guma koja je mekša i nije preporučljiva za leto, i da nije guma za zimu i leto.
pre 11 meseci
Mogu objasniti na primjeru ZF mjenjača BMW-Mercedes.npr svako 60000 cca 250-300€ zamjena i ispiranje.vozite taj auto do nekih 300 000km.bacili ste jedan mjenjač na servise?vozačima sa ZF mjenjačima nebih preporučio zamjenu ulja?a ove ostale automatik getribe su svakako smeće!(iznosim svoje mišljenje jer poznam ljude koji su sa bmw i mercedesima nagazili i do 500 000 nikad dirnuli getribu)
(gargamel, 15. novembar 2023 17:02)
Prođi Duplo od toga što fabrika propisuje izvadi ulje i samo ga pogledaj i pomiriši, sve će to biti jasno, na menjaču šaltaču ili ulju iz diferencijala jedva da će boju da promeni za nijansu ali na automatiku smrdi kao septička jama.
pre 11 meseci
Sećam se jednog 530d koji je prešao milku bez zamene ulja u menjaču. Ali to je bio model iz 2000te godine. E to je bili lifetime ulje, bukvalno.
pre 11 meseci
M+S je oznaka za blato i sneg, odnosno za ekstremnu off-road vožnju, a može biti i letnja i zimska guma.
(Nikola, 15. novembar 2023 18:19)
M+S nije za Off road vožnju nego za zimu i leto.
Za off road idu drugačije gume sa agresivnijom šarom.
pre 11 meseci
Isto tako fabrika u BMW kaze promena motornog ulja ide na 40k i pametnjakovici koji ne razmisljaju kazu eto fabrika rekla, a to sto viskoznost ulja koji se refinise iz starog degradira i napravi posle problem, a neee fabrika rekla.
Samo razmislite svojom glavom i nema zime.
Motorno menjam na 10k, u ZF menjacu na 70k
pre 11 meseci
ulje se menja na 50 do 60 hiljada km obavezno a neko čak i prepolovi interval i menja na svakih 30 hiljada.
pre 11 meseci
@Spooky
To, o čemu ti pričaš, nije automatski mjenjač sa pretvaračem OM (koji je tema članka), već DSG mjenjač sa duplim kvačilom.
DSG ima kvačilo i zamajac, te je podložan zamjeni istog kao i manuelni mjenjač. Suvi (tzv. dry) DSG (taj kod Fabije) je posebno osjetljiv na kilomemetre i brzo se troši kvačilo. Posebno izraženo kod ranijih VW i Hyundai dry DSG jedinica.
Bolja opcija je wet DSG, gdje kvačilo pliva u ulju i traje mnogo duže.
Sa aspekta održavanja, svakodnevne upotrebe, klasični automatik je daleko udobniji i dugotrajniji od DSG-a.
DSG je dobar samo na zahtjevnim ubrzanjima, zbog bržeg prebacivanja, te niže potrošnje, efikasnije prenosi snagu. I jeftiniji je kao uređaj.
Mada, moderni automatici, posebno ZF-ove jedinicey skoro eliminišu svaku razliku.
Poz iz Tamnog
pre 11 meseci
@Nikola
Ne lupajte gluposti, baš su, eto Sava Eskimo i Tigar Winter za ekstremnu off road vožnju.
To su zimske gume i nipošto ih ne miješati sa All Season gumama. Čak i opasna zabluda ljeti voziti na MS-u, koji je premekan i nesposoban na visokim temperaturama.
Poz iz Tamnog
pre 11 meseci
Teme koje inace osim u Srbiji nigde ne postoje.
(Nik BG)"
Isto sam pomislio. Vozim automatike godinama, nisam ni znao da nesto u menjacu treba da se 'ispere'. Valjda menjac pregledaju i servisiraju na redovnom servisu. Zasto bi se neko ko nije profesionalni automehanicar bavio time.
(AlexaUK, 15. novembar 2023 21:52)
Na mom mercedesu se ulje menja na 60 hkm preporučeno je da se ponekad ispere menjač i ako se to sve radi na vreme mercedesov menjač traje kao i auto, i naravno da košta tri puta više nego samo menjanje ulja i filtera, to što ti ne znaš za to ne znači da nije tačno.
pre 11 meseci
M+S je oznaka za blato i sneg, odnosno za ekstremnu off-road vožnju, a može biti i letnja i zimska guma.
(Nikola, 15. novembar 2023 18:19)
Ono prvo gore je tačno, a to za off road i da je letnja i zimska guma veze nema mogu u milion da se kladim M&S znači Matsch & Schnee i ništa drugo u prevodu lapavica i sneg i guma zbog njene mešavine nije preporučena za leto, a vi kako hoćete, ćao.
pre 11 meseci
Jel moze neko da mi odgovori zasto BMW ne savetuje promenu ulja u menjacu a sa druge strane se promena ulja smatra redovnim odrzavanjem? Zbunjen sam i pitam ovo jer i sam posedujem BMW sa ZF menjacem i upravo je presao nesto vise od 100 000km.
pre 11 meseci
@
Skoda fabia ( polukaravan) ima suvi autom.menjac i kod njega nema menjanja. Za 5g na servis ti auto priklope na komp i podese menjac.
(Spooky, 15. novembar 2023 10:31)
Paaa ... ne postoji večno ulje, niti dva metala koji idu jedan preko drugog da ne prave makar "mikro" opiljke.
Ti "lifetime" bez servisa koncepti su obično za projektovanu kilometražu / vremensku odrednicu koja nema veze sa nama i našim tržištem. Na primer 300.000 km ili 7 godina - a to i jeste "lifetime" iz njihovog ugla.
Problem je kada ta Fabia stigne kod nas posle 12 godina sa "pravih" 170.000, onda menjac zna da zapinje, skače umesto da kreće normalno itd. Zato je kod nas i mišljenje da kada automatski menjač ne radi dobro, prvo zameni ulje pa tek onda prati da li će se ponašati drugačije.
Hoću ti reći, da li je "lifetime" bez servisa ili ne zavisi od toga koliko ti je dubog dzep u samom startu kupovine auta :)
pre 11 meseci
Evo vam iz prve ruke iskustvo, prosle nedelje mi otisao menjac na autu koji je 5g star. Prvih 7g imam garanciju u ovlascenom servisu ali kreteni nikad nisu menjali to ulje niti mi sad pokrivaju 100% stetu. Poenta price je da je za moj auto deklarisano da se ulje menja svakih 200 hiljada kilometara ili svakih 10g. Ja sam presao 130 hiljada i sad sam bio primoran da se poducim na tu temu. U sustini ako imate nov auto obavezno morate da zamenite ulje posle prve godine ili 40-50 hiljada km. Posle toga ulje mozete da menjate na svake 3-4 godine ili na svakih 70-100 hiljada km. Cena ulja u zavisnosti od auta iznosi 50-100e i za ove nove modele morate u servis da idete jer ne mozete direktno sami da odspete i dospete ulje. Kad tamo odete oni vam naplate jos 100-300e jer su tako u mogucnosti, mada neka auta namerno imaju zavrnut pristup tom ulju. U prvoj godini vam to ulje pokupi i sastruze najvise metalnih neravnina u menjacu i shodno tome ulje postane gusto, crno i ne prenosi lepo toplotu (boja treba da bude zuckasta ili crvenkasta bez metalne piljevine i ulje tecljivo). Ako te ne uradite pitanje je trenutka kad cete da izlomite menjac kao ja, sto sa novim delovima i rukama kosta 5-10000e. Manuelcima ovo ulje ne igra nikakvu ulogu, ako ima jedna kap i to je vise nego dovoljno.
pre 11 meseci
Nikada
pre 11 meseci
ZF na BMW 5 ima karter koji se lako vadi i treba menjati ulje. U mom slucaju sa F48 X1 imam japanski 8stepeni Aisin i dobio sam odgovor da je za zamenu ulja potrebno rasturiti dosta toga i da se to ne radi nego guraj do 250.000 pa onda ako treba radi reparaciju. Ako neko zna bolje nek napise ovde?
pre 11 meseci
Spooky
Sto se tiče DSG mjenjaca, sam mjenjacki mehanizam je isti kao kod manuelca i ne moze biti suv, pa zahtjeva redovne izmjene ulja na svakih 60.000km. Razlika je samo u suvom (kod 7 brzinskih) ili zauljenom kvacilu (kod 6 brzinskih)...
Za "gumi" strucnjake
Ljetnje i zimske gume (sa pahuljicom ili M+S) nikada nisu bile istog sastava... Ljetna se pravi od tvrdje gume cije drzanje znacajno opada na temperaturama ispod 7 stepeni, jer postaje pretvrda. Za razliku od toga zimske su na radnom optimumu kada su temperature ispod 7 stepeni, a vruc asfalt ih brzo trosi i pogotovu ih "skuva" da nakon toga gube svoja svojstva za zimu i zato ih nije preporucivo voziti ljeti.
Gume za citavu godinu su samo kompromis koji nema prava svojstva ni jednih ni drugih...
pre 11 meseci
Ako ovlašćeni servis kaže da se ne menja, ne može majstor Pera da kaže da se menja. eno pola evrope bez zamenjenog ulja pa niko zbog toga nije pokvario automobil.
(Srbija na zapadu, 15. novembar 2023 13:36)
Ovlašćeni servis kaže da se ne menja jer ne računaju auto sa pređenih 150.000km. Do te cifre se npr u BMW ne menja. Moj je ovog leta prešao tu cifru i pošto ne planiram da ga menjam još, zamenio sam ulje i majstor kaže da je baš baš bilo zaprljano. Nadam se da sam mu produžio trajanje bar još par godina. Inače 600€ je koštalo.
pre 11 meseci
samo ako treba da se plati odma ne treba I bacanje para..ja sam menjao na svakih 60.000 oko 200e je bilo presao 460.000 kod mene 6 godina bio I presao 220.000 a koliko stvarno ima km to niko ne zna..tacno na 50.000+ kilometara sporije radi I po nekada zna da trzne kada se krece kako zamenim ulje tako radi savrseno..
pre 11 meseci
Vozio sam razna auta sa automatskim mjenjacem ZF je najbolji mjenjac !!!
Ovi Asian mjenjaci su isto izdrzljivi njima se ulje mijenja na 400 hiljada km ,prost mjnjac nema sta da se pokvari !!!
pre 11 meseci
Kako prepoznati coveka koji nema pojma o kolima, samo ga pitas za oznaku M+S.
Da, M+S oznaka se moze naci na all season gumama, ali ovde je zabluda cim ljudi vide da pise m+s misle da su to gume za sva 4 godisnja doba, a ustvari su u 99% slucajeva iskljucivo zimske koje ti isti ljudi teraju i leti.
Edukujte se malo zasto postoje zimske i letnje gume, koja je razlika i zasto je opasno voziti leti na zimskim gumama i zimi na letnjim.
pre 11 meseci
Niko ne pominje ford koji ima jedan od najintuitivnijih menjaca gde se ulje menja na 60000km i isto sluzi kao otpadna kanta za sve necistoce, napomominjem da je isti vrlo komplikovan te ga nasi ne rade sem jedinog FORD servisa da ga ne reklamiram.posto su ovo uceni menjaci tako da bilo kakva nepravilnost u radu se prvo resava zamenom ulja
(vladimirnbgd, 15. novembar 2023 14:18)
Ford Fiesta i Fokus bar u SAD 2011-16 imaju u stvari manuelni menjač sa elektronskim šaltanjem,da u autu menjač izgleda kao automatski ali brzine ne menja hidraulično ulje nego struja što je sasvim drugo od većine automatskih menjača o kojima se ovde priča.
Oni imaju duplo mehaničko kvačilo,ne centrifugalno a brzine menjaju 2 elektromotora preko kompjutera menjača.
Koriste isto ulje kao manuelni menjači i da imaju dosta problema.
pre 11 meseci
M+S je oznaka na gumama koje su namenjene zimskim uslovima vožnje, ali je ponekad prisutna i na AllSeason pneumaticima koji su kompromisno tome i namenjeni. Malo se brže troše leti ali postaju sasvim prihvatljive u Srbiji gde ne postoje dani sa visokim snežnim padavinama. Osim na planinama gde su lanci obavezni.
pre 11 meseci
@
Da li je realno, da je tema "ulje u automatskom menjacu", a vi svi mlatite o M+S gumama!?
(gagit, 16. novembar 2023 09:09)
Veoma je važno da li se M+S, odnosno gume za Mesec i Sunce, koriste kako treba. Uvek napunjene zimskim vazduhom zimi i letnjim leti, jer ako to ne radite, moraćete češće da menjate automobile sa automatskim menjačima. Bezbednost nema cenu.
gagit, ja mislim da sam sve pokrio :)
(Djorke, 16. novembar 2023 10:33)
Zaboravio si da može da se bira vazduh sa mirisom, ruža, vanila, bor...
pre 11 meseci
Ja sam uvek menja na 10 000 i nikada problem nisam imao.A vecina menjajuna 15 000 i vise
pre 11 meseci
M+S jeste oznaka za All Season gume.
(Guliver, 15. novembar 2023 16:45)
Ti se osetio pozvanim da izneseš stav i lupiš glupost!
pre 11 meseci
The official winter tyre marking is the snowflake symbol, also known as the 3PMSF marking.
(3PMSF – “3 Peak Mountain Snow Flake”). This is literally an image/icon of a 3 peak mountain with a snowflake inside.
pre 11 meseci
@
Da li je realno, da je tema "ulje u automatskom menjacu", a vi svi mlatite o M+S gumama!?
(gagit, 16. novembar 2023 09:09)
Veoma je važno da li se M+S, odnosno gume za Mesec i Sunce, koriste kako treba. Uvek napunjene zimskim vazduhom zimi i letnjim leti, jer ako to ne radite, moraćete češće da menjate automobile sa automatskim menjačima. Bezbednost nema cenu.
gagit, ja mislim da sam sve pokrio :)
pre 11 meseci
Peugeot 508 2.2 hdi, 400000 km automatik brez greške, ulje menjam na svakih 100000 km..
Do sada brez problema…
pre 11 meseci
Ziveo ZF, zivelo Pancevo, zivela Srbija!
pre 11 meseci
Mercede B200 kupljen i receno minje da uradim servis menjaca,posto je trzao pri promeni brzina 1 2 3 i posle nema da trza E sad uradio sam servis trza i dalje ali duplo manje.Nisam pametan sta da radim pocinje da me nervira to seckanje,ne uvek ali secka.Isto kad prebacim u neutralnu secne nije mi jasno jel neko ima neki savet???
pre 11 meseci
Da li znate da je preporučljivo sijalice na farovima, stopaljkama, migavcima menjati na 73.500 pređenih kilometara? Nakon 73.500 pređenih kilometara menja se svetlosni fluks preporučen od strane proizvođača.
pre 11 meseci
nas narod kaze nikad........?
pre 11 meseci
Oni koji imaju garanciju vise od 2 god, tj kvalitetni, predvideli su zamenu ulja, za sve vrste menjaca. Bmw bas briga, jer za njihov kvalitet, a to je 50 hiljada km za te 2 god, verovatno nece nista da se desi i na vise od te kilometraze, ili retko, pa ce da ga provuku kroz garanciju, a posle bas ih briga, tj jos bolje ako crkne, oni ce da obezbede delove bar 3 puta skuplje, a dileri ce da vas deru po 90€ radni sat. Prosto, kad crkne posle 4 god, zato sto oni nisu predvideli, ti ces da platis. Danasnja ulja za menjac su puna aditiva, koji su naravno sinteticki, kao i kod motornih ulja,pa ih cak i nazivaju sinteticka ulja, osim u Nemackoj, gde je kaznjivo lazno deklarisanje, jer sva ulja su mineralna, samo je aditiv sinteticki, pa je interval zamene pomeren. Stanje ulja u menjacu, zavisi osim od eksploatacije i od vremenskih uslova i oscilacija u temperaturi, zima leto, pa zato najbolje ocuvani automobili i dolaze iz Holandije i Belgije, gde nema velikih temperatirnih oscilacija, nema mraza snega i soli
pre 11 meseci
Mercede B200 kupljen i receno minje da uradim servis menjaca,posto je trzao pri promeni brzina 1 2 3 i posle nema da trza E sad uradio sam servis trza i dalje ali duplo manje.Nisam pametan sta da radim pocinje da me nervira to seckanje,ne uvek ali secka.Isto kad prebacim u neutralnu secne nije mi jasno jel neko ima neki savet???
(Comi, 15. novembar 2023 22:22)
Imam ja savet,čekiraj nosače motora.
pre 11 meseci
Spooky
Sto se tiče DSG mjenjaca, sam mjenjacki mehanizam je isti kao kod manuelca i ne moze biti suv, pa zahtjeva redovne izmjene ulja na svakih 60.000km. Razlika je samo u suvom (kod 7 brzinskih) ili zauljenom kvacilu (kod 6 brzinskih)...
Za "gumi" strucnjake
Ljetnje i zimske gume (sa pahuljicom ili M+S) nikada nisu bile istog sastava... Ljetna se pravi od tvrdje gume cije drzanje znacajno opada na temperaturama ispod 7 stepeni, jer postaje pretvrda. Za razliku od toga zimske su na radnom optimumu kada su temperature ispod 7 stepeni, a vruc asfalt ih brzo trosi i pogotovu ih "skuva" da nakon toga gube svoja svojstva za zimu i zato ih nije preporucivo voziti ljeti.
Gume za citavu godinu su samo kompromis koji nema prava svojstva ni jednih ni drugih...
(Srđan BL, 15. novembar 2023 23:41)
Srki, neka si im rekao i to jednostavno bez previše drame.
Sad će biti 300 komentara da nisi u pravu.
A ovi sa b92 trljaju ruke.
Da nije guma komentari bi im bili prosečni.
Čiste ceste i samo polako.
pre 11 meseci
Da li je realno, da je tema "ulje u automatskom menjacu", a vi svi mlatite o M+S gumama!?
pre 11 meseci
@Srbija na zapadu
Nije u garantnom roku,a onda ode na druga tržišta i zbog te gluposti počnu problemi. Inače na zapadu je sve odlično i svi su jako pametni ?
pre 11 meseci
@grunf
Posto si ti očigledno izuzetno pametan, zasigurno ti neće biti teško da pronađeš All Season gumu koja nema M+S oznaku.
pre 11 meseci
@Geometar
Goodyear Reliant, na primjer.
Poz iz Tamnog
74 Komentari
Sortiraj po: