Srđan BL
pre 1 godinu
Mario
Nov kao Triggerova metla...
Utorak, 07.11.2023.
19:28
Izvor: B92
pre 1 godinu
Mario
Nov kao Triggerova metla...
pre 1 godinu
Gagi
Jbg... Kad hoces da se pravis pametan, a redovno ispadas ono suprotno... Kupi li Alfu Giuliu ili jos onaj A4? Da neces Teslu mozda?
Ne sikiraj se za mene, jer godisnje platim registracija koliko ti ni za 10 godina, toliko od "cvajama"...
pre 1 godinu
Zato optimalno vozilo - zavisi. Ko vozi samo autoput - samo čist dizel, čak i bez turba.
Za čisto grad - samo struja.
A ko ima jedan auto, ima manje od 30km do posla i nazad, garažu i ne ide često na put - plug in hybrid u 90% slučajeva troši manje goriva.
(Milan, 12. novembar 2023 23:12) Imam komšiju koji vozi BMW plug-in (530e), praktično po gradu ne troši benzin. Puni ga kod kuće i na poslu (ima priključak na parkingu), dnevno ne prelazi više od 50 km. Za zemlje bez punjača nije razvijena, odlična opcija. Tamo gde možete da dopunite kola za 20 minuta, BEV je sasvim ok za udaljenosti od 500 km. Što se tiče dizela, ovde gde živim ima više brzih punjača nego pumpi koje toče dizel :)
pre 1 godinu
I neki su presli preko 150000 milja. I dalje imaju 90%+ battery efficiency
(achtwn, 13. novembar 2023 02:08)
Pa i njemu je bio neki X efficiency. Pisalo 275 miles left, presao 1/5 i geknuo... I na tarabi pise...
pre 1 godinu
Ne znam nikoga ko menja ulje na 5.000km.
Ako takav postoji, onda je budala. U servisnom uputstvu mog auta, piše da se malo servis radi na 15.000km.
(Stara Mo, 13. novembar 2023 13:31)
Zato što su to preporučeni servisni intervali za Toyotu Camry, 3-5000 milja ili 6 meseci za obično ulje. 7500-10000 milja za sintetičko. A garancija od 100 hiljada milja koju Tojota daje ne važi ukoliko vozilo nije održavano, u skladu sa servisnim intervalima. To ne znači da morate da vozite kola u tojotin servis, ali morate da ih odvezete na profesionalni servis. To što vi ili komšija čačkate oko kola se ne računa. Čak i kada se koristi sintetičko ulje, preporučuje se servis na 5000 milja ili 6 meseci, da se sve proveri.
pre 1 godinu
Znaci koliko je ustedeo na gorivu toliko je platio nove baterije. Na nuli je. Nije lose.
(ljubitelj, 13. novembar 2023 10:29)
I koliko mu vrijedi auto star 2 godine sa potpuno novom baterijom?
A koliko bi dobio za auto sa SUS motorom sa 193.000 km na satu plaćen 53.000? Ili 40.000?
Električni auto sa potpuno novom baterijom (i 8 godina ili 180.000 km garancijom) vrijedi minimalno manje nego novi jer mu je praktično jedini dio koji se pokvari sada potpuno nov i sa višegodišnjom garancijom. Vjerujem da bi opet za tu Teslu dobio blizu 45.000, a za ovaj sa SUS motorom nakon 200.000 km bi dobio pola cijene tj. izgubio bi između 20 i 25.000 samo na padu cijene auta.
Idućih 100.000 km bila bi još drastičnija razlika u padu cijene.
SUS sa 300.000 bi vrijedio 1/3 cijene tj. izgubio bi 30.000.
pre 1 godinu
Uštedeo 10k na gorivo i održavanje, a platio 9k za zamenu baterije.. ccc, pata karta.
(Dr Watson, 12. novembar 2023 14:47)
Opet mu ostalo 1000 eura i nije malo malo kod majstora za zamenu ulja,kaisa,svecica,dpf-a,erg ventila,lanca itd itd.
(BMW, 12. novembar 2023 16:52)
Izgubio je pola vrednosti tog auta. Možda i sve. Niko ne želi polovan E auto
Da je kupio neki klasičan auto, ne bi mu toliko opala cena u prodaji. Nigde računice.
pre 1 godinu
Što se tiče servisa, na 190,000 km bi morao da menja ulje 38 puta, 19 puta ako je sintetičko - ali ono je skuplje. Neće se provući bez $100 za obično ulje (i filtere).
(Zok1, 13. novembar 2023 00:22)
Ne znam nikoga ko menja ulje na 5.000km.
Ako takav postoji, onda je budala. U servisnom uputstvu mog auta, piše da se malo servis radi na 15.000km.
Zašto bih, pobogu, menjao ulje na 5.000km? Sem toga, veliki servis nema šanse da se radi na tek 200.000.
Možda, ali treći po redu.
pre 1 godinu
Zato optimalno vozilo - zavisi. Ko vozi samo autoput - samo čist dizel, čak i bez turba.
Za čisto grad - samo struja.
A ko ima jedan auto, ima manje od 30km do posla i nazad, garažu i ne ide često na put - plug in hybrid u 90% slučajeva troši manje goriva.
(Milan, 12. novembar 2023 23:12)
Nisam siguran da danas postoji dizel motor bez turba. A i da postoji, 2000ccm dizelaš ne bi imao više od 90ks što je smešno malo u današnjim uslovima.
Ostalo se slažem, vozikanje po gradu, čak i 30km do posla (to je zapravo pola van grada pola grad u ejdnom pravcu), hibrid ili čak full electric je najbolje rešenje (ko ima gde da ga puni ako je Full Electric).
pre 1 godinu
Znaci koliko je ustedeo na gorivu toliko je platio nove baterije. Na nuli je. Nije lose.
pre 1 godinu
Za one koji se odmah "hvataju" DPF-a, EGR-a, velikog servisa, kvacila i sl...
Kod svakog novijeg vozila koje radi po citav dan niko nece do 200.000 km imati problem sa gore nabrojanim... Veliki servis kod vecine je tek kada predje tu kilometrazu, bilo da je dizel ili benzin... Kod novijih dizela jedino ranije moze stvarati probleme Ad-Blue... Zamjene motora i ostale gluposti (ako se auto normalno vozi) necu komentarisati... Na tu kilometrazu od 6 do 10 redovnih servisa (zavisno od intervala)...
(Srđan BL, 12. novembar 2023 23:16) #
Kakvo znanje ima vozač Golfa 2, impredioniran sam
pre 1 godinu
Ovde je vise nego ocigledno da se tip nije prdrzsvap osnovnih pravila oko puniena itd. Ja imam 5-6 poznanika i kmosija koji su kupili Model 3 ili S 2015 dp 2018. I neki su presli preko 150000 milja. I dalje imaju 90%+ battery efficiency
pre 1 godinu
Mislim da neki ljudi nisu shvatili tu uštedu na gorivu. Trenutna cena običnog benzina u Kaliforniji je $5.1 po galonu ($1.38 po litru). Toyota Camry će potrošiti više od 10 litara na 100 km kada se vozi Uber, radi kratkih relacija i stani-kreni vožnje. To je 19,000 litara goriva na 190,000 kilometara, ili oko $26,000. Cena punjenja na najskupljim Tesla punjačima u Kaliforniji je $0.50, a kola troše ispod 0.15 kWh po kilometru, 28,500 kWh za 190,000 km ili manje od $15,000. Da povećamo potrošnju na 0.17 kWh/km - to je opet oko $16,000. Cena struje kod kuće je $0.30, to znači da bi kod kuće potrošio oko $9,500 za struju. Ako je trećinu kilometraže pokrio punjenjem kod kuće, onda je potrošio manje od $14,000 za punjenje automobila. Cene goriva na pumpama se menjaju i razlike su velike. Razike su i u cenama struje i goriva, od države do države. Američki prosek je trenutno oko $0.90 po litru za gorivo, a $0.15 po kWh za struju. Prosek za Tesline super punjače bi bio oko $0.35 po kWh. Što se tiče servisa, na 190,000 km bi morao da menja ulje 38 puta, 19 puta ako je sintetičko - ali ono je skuplje. Neće se provući bez $100 za obično ulje (i filtere).
pre 1 godinu
Za one koji se odmah "hvataju" DPF-a, EGR-a, velikog servisa, kvacila i sl...
Kod svakog novijeg vozila koje radi po citav dan niko nece do 200.000 km imati problem sa gore nabrojanim... Veliki servis kod vecine je tek kada predje tu kilometrazu, bilo da je dizel ili benzin... Kod novijih dizela jedino ranije moze stvarati probleme Ad-Blue... Zamjene motora i ostale gluposti (ako se auto normalno vozi) necu komentarisati... Na tu kilometrazu od 6 do 10 redovnih servisa (zavisno od intervala)...
pre 1 godinu
@Cobe
Poenta hibrida je da puni bateriju kad usporavaš, a ne da se baca kao toplota kočnice.
I prvom prilikom se troši.
Na 2.5 sata vožnje auto je 99% trošio gorivo da savlada otpor vazduha, i zašto bi dodatno trošio gorivo da puni bateriju?
Hibrid ima smisla gde se puno koči, u gradu i možda magistrali, jer se tu baterija puni. Na autoputu, zbog dodatne mase, i nema smisla.
Zato optimalno vozilo - zavisi. Ko vozi samo autoput - samo čist dizel, čak i bez turba.
Za čisto grad - samo struja.
A ko ima jedan auto, ima manje od 30km do posla i nazad, garažu i ne ide često na put - plug in hybrid u 90% slučajeva troši manje goriva.
pre 1 godinu
Sta ces, kad ne zna covek nista o autu koji je kupio. Ta baterija sto je crkla, u 99% slucajeva se popravi za 5x manje para nego koliko trazi Tesla. Skoro pa nikad se ne desi, da crkne vise od nekoliko celija. Koje onda mogu uticati na celu grupu celija. Tako da je naprimer par njih na mojoj S bateriji uticalo toliko, da je na kraju pokazivalo samo 11% ukupnog kapaciteta cele baterije. Posle promene nekoliko tih losih celija (i malo dorade kapaciteta), vratili smo je na preko 95%, a auto je presao 400.000 kad smo to radili. JEdino mora brzo da se reagira, jer ako padne napon ispod 2.5V preko mesec dana, propasce cela paralela, a posle nje i ceo blok baterije. Moj auto je sad na skoro 450.000 i tera bez problema. Ustedeo je oko 100.000€ samo u benzinu (90% sinu, jer ja sam tek godinu dana vlasnik). A o servisima da ne pricam, odrzavanja skoro pa nema. NEma, Tesla je cudo od auta, ali kao kod svakog moras nesto znati, ili te oderu.
(Slovenac, 12. novembar 2023 14:31)
To je mozda moglo kod tih leseva sto su sada nagurali 500 hiljada, ali kod novijih modela nije moguce izvrsiti reparaciju celija. Naime, celije tipa 4860 su zalivene nekom vrstom pur pene, pa je nemoguce izvaditi pojedinacnu celiju bez ostecenja celog modula. Video je Musk sa kakvim likovima ima posla, pa se osigurao za buducnost.
pre 1 godinu
Opet mu ostalo 1000 eura i nije malo malo kod majstora za zamenu ulja,kaisa,svecica,dpf-a,erg ventila,lanca itd itd.
(BMW, 12. novembar 2023 16:52)
Upravo tako. Ko živi od automobila njemu je sigurno važno da je što više u upotrebi, a što manje u servisu. 193.000 za 15 meseci, znači da je morao da radi "mali servis" bar na mesec dana, ako ne i češće. Jedan odlazak kod majstora svakako je bolji od 15-20 odlazaka, čak i da je ista ukupna cena na kraju.
pre 1 godinu
"Plug-in hibrid je bolji od obicnog hibrida iz dva razloga:..."
Evo iskustvo sa dve plugin kotarice: octavia karavan i mitsubishi eclipse cross
Oba vozena 2.5 sati po autoputu i na kraju puta dopunjena baterija 1%.
Meni smesno da SUS motor radi 2.5h na 2500+ obrtaja i posle 2.5h trosenja goriva dobijes 1% dopunjenu bateriju.
pre 1 godinu
Dabogda propao Tesla !
pre 1 godinu
Pa dobro, sta je 9000$...
50.000 polovan i sve sto je ustedeo na gorivu platice za bateriju, do narednih 193.000 km..
Pa ko voli nek izvoli..
pre 1 godinu
Ne znam gde živi, ali ako je prešao tu kilometražu vozeći Uber, on je za tih godinu dana otplatio i kola i novu bateriju. U Kaliforniji bi ga gorivo koštalo preko 26,000. Da je punio samo na super punjačima, uštedeo bi 10,000. Ako je svako treće punjenje bilo kod kuće, kao što kaže, uštedeo je na tome još 3,000. Na zameni ulja je uštedeo sledećih 3,000, ostale servise ne računam. Sve u svemu, uštedeo je najmanje 16,000 za godinu dana. Sada je platio 9,000 za bateriju - opet mu ostaje ušteda od najmanje 7,000 za godinu dana. Ovo što mu se desilo je potpuno moguće, što ne znači da se dešava svima. Ljudima se dešava da moraju da promene SUS motor nakon manje od 190,000 pređenih kilometara. Da stavimo stvari u perspektivu, da je umesto tesle kupio novu tojotu Camry, tim tempom bi polovinom sledeće godine menjao motor. To bi ga u Americi koštalo kao ta baterija. Tesla je inače veoma popularan među Uber vozačima i nisam čuo na žalbe ovog tipa. Može vam se desiti da vam vozač bude neko ko vozi samo desetak sati sedmično, da bi pokrio mesečnu ratu i ostale troškove kola.
pre 1 godinu
Malopre pročitah tekst o Modelima 3 sa LFP baterijama. To su osnovni modeli. Trpe više hiljada punjenja, preporučuje se punjenje do 100% bar jednom nedeljno. Degradacija u prvoj godini oko 2% bez obzira na način punjenja po iskustvima vlasnika. Sledeći Teslin model će imati sigurno LFP baterije, pre svega zbog niže cene. Pripremaju kapacitete za proizvodnju oko 5 miliona godišnje. Za godinu do godinu i po kreće!
pre 1 godinu
@
Uštedeo 10k na gorivo i održavanje, a platio 9k za zamenu baterije.. ccc, pata karta.
(Dr Watson, 12. novembar 2023 14:47)
Opet mu ostalo 1000 eura i nije malo malo kod majstora za zamenu ulja,kaisa,svecica,dpf-a,erg ventila,lanca itd itd.
(BMW, 12. novembar 2023 16:52)
Nadam se sa znas da brzi punjaci nisu besplatni …
pre 1 godinu
@ gagit, 14:48
Plug-in hibrid je bolji od obicnog hibrida iz dva razloga:
- moze da se puni kod kuce (znaci vrlo jeftinom strujom) a moze i na javnom punjacu.
- kada naidje na veliku i dugacku nizbrdicu ima kapaciteta da smesti celokupnu rekuperiranu el.energiju, sto obican hibrid ne moze jer nema gde. Brzo se popuni baterija skromnog kapaciteta i preostalu energiju propusta.
pre 1 godinu
Pogledajte na oglasima po inostranstvu Tesle nema na prodaju ispod 200.000 km predjenih to nam govori da su jako izdržljivi i kvalitetni automobili.Polovne po predjenih 200.000 nemate da nadjete ispod 27-28.000 evra.Očigledno da su ljudi zadovoljni.E vozila ima i prednosti mane ali mane su zanemarljive u odnosu na prednosti koje pružaju prosečnom vozaču.
pre 1 godinu
Uštedeo 10k na gorivo i održavanje, a platio 9k za zamenu baterije.. ccc, pata karta.
(Dr Watson, 12. novembar 2023 14:47)
Opet mu ostalo 1000 eura i nije malo malo kod majstora za zamenu ulja,kaisa,svecica,dpf-a,erg ventila,lanca itd itd.
pre 1 godinu
Rowing, majke ti, procitaj ponovo text pa da razumes
pre 1 godinu
Kad jednom Tesli nesto crkne, odmah je svetska vest...
pre 1 godinu
Punio ga je dva puta dnevno tokom 15 meseci .
I da nije bio koriscen baterije su trajale u skladu sa specifikacijama .
Inace, elektricni automobili su jadna i skupa zamena za klasicne automobile.
Moze se reci dobro za proizvodjace a uzas za korisnike.
pre 1 godinu
Za koriscenje u taksi sluzbi, trenutno najpametnija stvar je hibrid i to obican ne onaj plag in, i to iskljucivo Tojotin. Nema tu mnogo mudrovanja, proverereno je tako, voze ih svuda, od Njujorka do Sidneja, a nama najblizi dokaz je Nis, tamo su svi taksiji Tojota hibridi.
pre 1 godinu
Kupiš ovaj auto polovan za 35-40 i ne smiješ ga punit do čepa. Pametan si i zelen, štediš na servisima, nema goriva i sve je kao super.
Ali prljavi su za proizvodnju, struja je sve skuplja a kad ti ovako nešto crkne - ajme meni.
Ja ću do kraja vozit benzinca.
pre 1 godinu
Sta ces, kad ne zna covek nista o autu koji je kupio. Ta baterija sto je crkla, u 99% slucajeva se popravi za 5x manje para nego koliko trazi Tesla. Skoro pa nikad se ne desi, da crkne vise od nekoliko celija. Koje onda mogu uticati na celu grupu celija. Tako da je naprimer par njih na mojoj S bateriji uticalo toliko, da je na kraju pokazivalo samo 11% ukupnog kapaciteta cele baterije. Posle promene nekoliko tih losih celija (i malo dorade kapaciteta), vratili smo je na preko 95%, a auto je presao 400.000 kad smo to radili. JEdino mora brzo da se reagira, jer ako padne napon ispod 2.5V preko mesec dana, propasce cela paralela, a posle nje i ceo blok baterije. Moj auto je sad na skoro 450.000 i tera bez problema. Ustedeo je oko 100.000€ samo u benzinu (90% sinu, jer ja sam tek godinu dana vlasnik). A o servisima da ne pricam, odrzavanja skoro pa nema. NEma, Tesla je cudo od auta, ali kao kod svakog moras nesto znati, ili te oderu.
pre 1 godinu
brza matematika, oko 400kmm svakog dana... razbio ga...kad je u kojim uslovima, grad, van grada...
pre 1 godinu
Da sigurno je tako ?
(D.R, 12. novembar 2023 13:35)
Ne razumem smisao Vase recenice?
pre 1 godinu
Cista laz u nemackoj masu taksista koriste teslu ili druga el.auta
pre 1 godinu
Uštedeo 10k na gorivo i održavanje, a platio 9k za zamenu baterije.. ccc, pata karta.
pre 1 godinu
Teslo,i Uberu si teška.
pre 1 godinu
Da sigurno je tako ?
pre 1 godinu
ladno će nas sve prebace na EV i ukinu SUS motore, pa kad se ispostavi da su EV krševi neodrživi i da baterije ne mogu da se recikliraju lako a da traju zanemarljivo malo i koštaju kao 2/3 novog auta, ima da nas navuku na priču da nam sopstvena auta i ne trebaju i da je bolje da rentamo uvek EV.
pre 1 godinu
Uštedeo 10000 USD za gorivo i održavanje, a platio 9000 USD za zamenu baterije. Znači čistih hiljadu uštede. Ali ako se uzme u obzir cena auta od 53000 USD zapravo je na gubitku pošto je mogao da kupi za 30000 do 40000 odličan benzinac ili hybrid i da stvarno uštedi novac. Slažem se sa njim da auto nije napravljen za tip vožnje koje je on vozio, trenutno je eV više zujalica za po gradu, još nemaju pravi komfor vožnje koji pružaju sus motori i hibridi.
pre 1 godinu
Koliko to onda zaista prelazi Tesla 3, minimalno (autoput) - maksimalno (grad), ukoliko se puni i vozi u tom nekom preporučenom rasponu od 20-80%, dakle koliko je moguće preći samo sa tih 60% baterije koje je preporučljivo i koristiti?
pre 1 godinu
ladno će nas sve prebace na EV i ukinu SUS motore, pa kad se ispostavi da su EV krševi neodrživi i da baterije ne mogu da se recikliraju lako a da traju zanemarljivo malo i koštaju kao 2/3 novog auta, ima da nas navuku na priču da nam sopstvena auta i ne trebaju i da je bolje da rentamo uvek EV.
pre 1 godinu
Uštedeo 10000 USD za gorivo i održavanje, a platio 9000 USD za zamenu baterije. Znači čistih hiljadu uštede. Ali ako se uzme u obzir cena auta od 53000 USD zapravo je na gubitku pošto je mogao da kupi za 30000 do 40000 odličan benzinac ili hybrid i da stvarno uštedi novac. Slažem se sa njim da auto nije napravljen za tip vožnje koje je on vozio, trenutno je eV više zujalica za po gradu, još nemaju pravi komfor vožnje koji pružaju sus motori i hibridi.
pre 1 godinu
Teslo,i Uberu si teška.
pre 1 godinu
Koliko to onda zaista prelazi Tesla 3, minimalno (autoput) - maksimalno (grad), ukoliko se puni i vozi u tom nekom preporučenom rasponu od 20-80%, dakle koliko je moguće preći samo sa tih 60% baterije koje je preporučljivo i koristiti?
pre 1 godinu
Sta ces, kad ne zna covek nista o autu koji je kupio. Ta baterija sto je crkla, u 99% slucajeva se popravi za 5x manje para nego koliko trazi Tesla. Skoro pa nikad se ne desi, da crkne vise od nekoliko celija. Koje onda mogu uticati na celu grupu celija. Tako da je naprimer par njih na mojoj S bateriji uticalo toliko, da je na kraju pokazivalo samo 11% ukupnog kapaciteta cele baterije. Posle promene nekoliko tih losih celija (i malo dorade kapaciteta), vratili smo je na preko 95%, a auto je presao 400.000 kad smo to radili. JEdino mora brzo da se reagira, jer ako padne napon ispod 2.5V preko mesec dana, propasce cela paralela, a posle nje i ceo blok baterije. Moj auto je sad na skoro 450.000 i tera bez problema. Ustedeo je oko 100.000€ samo u benzinu (90% sinu, jer ja sam tek godinu dana vlasnik). A o servisima da ne pricam, odrzavanja skoro pa nema. NEma, Tesla je cudo od auta, ali kao kod svakog moras nesto znati, ili te oderu.
pre 1 godinu
Za koriscenje u taksi sluzbi, trenutno najpametnija stvar je hibrid i to obican ne onaj plag in, i to iskljucivo Tojotin. Nema tu mnogo mudrovanja, proverereno je tako, voze ih svuda, od Njujorka do Sidneja, a nama najblizi dokaz je Nis, tamo su svi taksiji Tojota hibridi.
pre 1 godinu
Punio ga je dva puta dnevno tokom 15 meseci .
I da nije bio koriscen baterije su trajale u skladu sa specifikacijama .
Inace, elektricni automobili su jadna i skupa zamena za klasicne automobile.
Moze se reci dobro za proizvodjace a uzas za korisnike.
pre 1 godinu
Kupiš ovaj auto polovan za 35-40 i ne smiješ ga punit do čepa. Pametan si i zelen, štediš na servisima, nema goriva i sve je kao super.
Ali prljavi su za proizvodnju, struja je sve skuplja a kad ti ovako nešto crkne - ajme meni.
Ja ću do kraja vozit benzinca.
pre 1 godinu
Sta ces, kad ne zna covek nista o autu koji je kupio. Ta baterija sto je crkla, u 99% slucajeva se popravi za 5x manje para nego koliko trazi Tesla. Skoro pa nikad se ne desi, da crkne vise od nekoliko celija. Koje onda mogu uticati na celu grupu celija. Tako da je naprimer par njih na mojoj S bateriji uticalo toliko, da je na kraju pokazivalo samo 11% ukupnog kapaciteta cele baterije. Posle promene nekoliko tih losih celija (i malo dorade kapaciteta), vratili smo je na preko 95%, a auto je presao 400.000 kad smo to radili. JEdino mora brzo da se reagira, jer ako padne napon ispod 2.5V preko mesec dana, propasce cela paralela, a posle nje i ceo blok baterije. Moj auto je sad na skoro 450.000 i tera bez problema. Ustedeo je oko 100.000€ samo u benzinu (90% sinu, jer ja sam tek godinu dana vlasnik). A o servisima da ne pricam, odrzavanja skoro pa nema. NEma, Tesla je cudo od auta, ali kao kod svakog moras nesto znati, ili te oderu.
(Slovenac, 12. novembar 2023 14:31)
To je mozda moglo kod tih leseva sto su sada nagurali 500 hiljada, ali kod novijih modela nije moguce izvrsiti reparaciju celija. Naime, celije tipa 4860 su zalivene nekom vrstom pur pene, pa je nemoguce izvaditi pojedinacnu celiju bez ostecenja celog modula. Video je Musk sa kakvim likovima ima posla, pa se osigurao za buducnost.
pre 1 godinu
Kad jednom Tesli nesto crkne, odmah je svetska vest...
pre 1 godinu
@ gagit, 14:48
Plug-in hibrid je bolji od obicnog hibrida iz dva razloga:
- moze da se puni kod kuce (znaci vrlo jeftinom strujom) a moze i na javnom punjacu.
- kada naidje na veliku i dugacku nizbrdicu ima kapaciteta da smesti celokupnu rekuperiranu el.energiju, sto obican hibrid ne moze jer nema gde. Brzo se popuni baterija skromnog kapaciteta i preostalu energiju propusta.
pre 1 godinu
@Cobe
Poenta hibrida je da puni bateriju kad usporavaš, a ne da se baca kao toplota kočnice.
I prvom prilikom se troši.
Na 2.5 sata vožnje auto je 99% trošio gorivo da savlada otpor vazduha, i zašto bi dodatno trošio gorivo da puni bateriju?
Hibrid ima smisla gde se puno koči, u gradu i možda magistrali, jer se tu baterija puni. Na autoputu, zbog dodatne mase, i nema smisla.
Zato optimalno vozilo - zavisi. Ko vozi samo autoput - samo čist dizel, čak i bez turba.
Za čisto grad - samo struja.
A ko ima jedan auto, ima manje od 30km do posla i nazad, garažu i ne ide često na put - plug in hybrid u 90% slučajeva troši manje goriva.
pre 1 godinu
Uštedeo 10k na gorivo i održavanje, a platio 9k za zamenu baterije.. ccc, pata karta.
pre 1 godinu
Za one koji se odmah "hvataju" DPF-a, EGR-a, velikog servisa, kvacila i sl...
Kod svakog novijeg vozila koje radi po citav dan niko nece do 200.000 km imati problem sa gore nabrojanim... Veliki servis kod vecine je tek kada predje tu kilometrazu, bilo da je dizel ili benzin... Kod novijih dizela jedino ranije moze stvarati probleme Ad-Blue... Zamjene motora i ostale gluposti (ako se auto normalno vozi) necu komentarisati... Na tu kilometrazu od 6 do 10 redovnih servisa (zavisno od intervala)...
pre 1 godinu
Pogledajte na oglasima po inostranstvu Tesle nema na prodaju ispod 200.000 km predjenih to nam govori da su jako izdržljivi i kvalitetni automobili.Polovne po predjenih 200.000 nemate da nadjete ispod 27-28.000 evra.Očigledno da su ljudi zadovoljni.E vozila ima i prednosti mane ali mane su zanemarljive u odnosu na prednosti koje pružaju prosečnom vozaču.
pre 1 godinu
Ne znam gde živi, ali ako je prešao tu kilometražu vozeći Uber, on je za tih godinu dana otplatio i kola i novu bateriju. U Kaliforniji bi ga gorivo koštalo preko 26,000. Da je punio samo na super punjačima, uštedeo bi 10,000. Ako je svako treće punjenje bilo kod kuće, kao što kaže, uštedeo je na tome još 3,000. Na zameni ulja je uštedeo sledećih 3,000, ostale servise ne računam. Sve u svemu, uštedeo je najmanje 16,000 za godinu dana. Sada je platio 9,000 za bateriju - opet mu ostaje ušteda od najmanje 7,000 za godinu dana. Ovo što mu se desilo je potpuno moguće, što ne znači da se dešava svima. Ljudima se dešava da moraju da promene SUS motor nakon manje od 190,000 pređenih kilometara. Da stavimo stvari u perspektivu, da je umesto tesle kupio novu tojotu Camry, tim tempom bi polovinom sledeće godine menjao motor. To bi ga u Americi koštalo kao ta baterija. Tesla je inače veoma popularan među Uber vozačima i nisam čuo na žalbe ovog tipa. Može vam se desiti da vam vozač bude neko ko vozi samo desetak sati sedmično, da bi pokrio mesečnu ratu i ostale troškove kola.
pre 1 godinu
brza matematika, oko 400kmm svakog dana... razbio ga...kad je u kojim uslovima, grad, van grada...
pre 1 godinu
Cista laz u nemackoj masu taksista koriste teslu ili druga el.auta
pre 1 godinu
Da sigurno je tako ?
(D.R, 12. novembar 2023 13:35)
Ne razumem smisao Vase recenice?
pre 1 godinu
Uštedeo 10k na gorivo i održavanje, a platio 9k za zamenu baterije.. ccc, pata karta.
(Dr Watson, 12. novembar 2023 14:47)
Opet mu ostalo 1000 eura i nije malo malo kod majstora za zamenu ulja,kaisa,svecica,dpf-a,erg ventila,lanca itd itd.
pre 1 godinu
Pa dobro, sta je 9000$...
50.000 polovan i sve sto je ustedeo na gorivu platice za bateriju, do narednih 193.000 km..
Pa ko voli nek izvoli..
pre 1 godinu
Da sigurno je tako ?
pre 1 godinu
Malopre pročitah tekst o Modelima 3 sa LFP baterijama. To su osnovni modeli. Trpe više hiljada punjenja, preporučuje se punjenje do 100% bar jednom nedeljno. Degradacija u prvoj godini oko 2% bez obzira na način punjenja po iskustvima vlasnika. Sledeći Teslin model će imati sigurno LFP baterije, pre svega zbog niže cene. Pripremaju kapacitete za proizvodnju oko 5 miliona godišnje. Za godinu do godinu i po kreće!
pre 1 godinu
Mislim da neki ljudi nisu shvatili tu uštedu na gorivu. Trenutna cena običnog benzina u Kaliforniji je $5.1 po galonu ($1.38 po litru). Toyota Camry će potrošiti više od 10 litara na 100 km kada se vozi Uber, radi kratkih relacija i stani-kreni vožnje. To je 19,000 litara goriva na 190,000 kilometara, ili oko $26,000. Cena punjenja na najskupljim Tesla punjačima u Kaliforniji je $0.50, a kola troše ispod 0.15 kWh po kilometru, 28,500 kWh za 190,000 km ili manje od $15,000. Da povećamo potrošnju na 0.17 kWh/km - to je opet oko $16,000. Cena struje kod kuće je $0.30, to znači da bi kod kuće potrošio oko $9,500 za struju. Ako je trećinu kilometraže pokrio punjenjem kod kuće, onda je potrošio manje od $14,000 za punjenje automobila. Cene goriva na pumpama se menjaju i razlike su velike. Razike su i u cenama struje i goriva, od države do države. Američki prosek je trenutno oko $0.90 po litru za gorivo, a $0.15 po kWh za struju. Prosek za Tesline super punjače bi bio oko $0.35 po kWh. Što se tiče servisa, na 190,000 km bi morao da menja ulje 38 puta, 19 puta ako je sintetičko - ali ono je skuplje. Neće se provući bez $100 za obično ulje (i filtere).
pre 1 godinu
@
Uštedeo 10k na gorivo i održavanje, a platio 9k za zamenu baterije.. ccc, pata karta.
(Dr Watson, 12. novembar 2023 14:47)
Opet mu ostalo 1000 eura i nije malo malo kod majstora za zamenu ulja,kaisa,svecica,dpf-a,erg ventila,lanca itd itd.
(BMW, 12. novembar 2023 16:52)
Nadam se sa znas da brzi punjaci nisu besplatni …
pre 1 godinu
Opet mu ostalo 1000 eura i nije malo malo kod majstora za zamenu ulja,kaisa,svecica,dpf-a,erg ventila,lanca itd itd.
(BMW, 12. novembar 2023 16:52)
Upravo tako. Ko živi od automobila njemu je sigurno važno da je što više u upotrebi, a što manje u servisu. 193.000 za 15 meseci, znači da je morao da radi "mali servis" bar na mesec dana, ako ne i češće. Jedan odlazak kod majstora svakako je bolji od 15-20 odlazaka, čak i da je ista ukupna cena na kraju.
pre 1 godinu
Ovde je vise nego ocigledno da se tip nije prdrzsvap osnovnih pravila oko puniena itd. Ja imam 5-6 poznanika i kmosija koji su kupili Model 3 ili S 2015 dp 2018. I neki su presli preko 150000 milja. I dalje imaju 90%+ battery efficiency
pre 1 godinu
Dabogda propao Tesla !
pre 1 godinu
"Plug-in hibrid je bolji od obicnog hibrida iz dva razloga:..."
Evo iskustvo sa dve plugin kotarice: octavia karavan i mitsubishi eclipse cross
Oba vozena 2.5 sati po autoputu i na kraju puta dopunjena baterija 1%.
Meni smesno da SUS motor radi 2.5h na 2500+ obrtaja i posle 2.5h trosenja goriva dobijes 1% dopunjenu bateriju.
pre 1 godinu
Znaci koliko je ustedeo na gorivu toliko je platio nove baterije. Na nuli je. Nije lose.
pre 1 godinu
Za one koji se odmah "hvataju" DPF-a, EGR-a, velikog servisa, kvacila i sl...
Kod svakog novijeg vozila koje radi po citav dan niko nece do 200.000 km imati problem sa gore nabrojanim... Veliki servis kod vecine je tek kada predje tu kilometrazu, bilo da je dizel ili benzin... Kod novijih dizela jedino ranije moze stvarati probleme Ad-Blue... Zamjene motora i ostale gluposti (ako se auto normalno vozi) necu komentarisati... Na tu kilometrazu od 6 do 10 redovnih servisa (zavisno od intervala)...
(Srđan BL, 12. novembar 2023 23:16) #
Kakvo znanje ima vozač Golfa 2, impredioniran sam
pre 1 godinu
Što se tiče servisa, na 190,000 km bi morao da menja ulje 38 puta, 19 puta ako je sintetičko - ali ono je skuplje. Neće se provući bez $100 za obično ulje (i filtere).
(Zok1, 13. novembar 2023 00:22)
Ne znam nikoga ko menja ulje na 5.000km.
Ako takav postoji, onda je budala. U servisnom uputstvu mog auta, piše da se malo servis radi na 15.000km.
Zašto bih, pobogu, menjao ulje na 5.000km? Sem toga, veliki servis nema šanse da se radi na tek 200.000.
Možda, ali treći po redu.
pre 1 godinu
Znaci koliko je ustedeo na gorivu toliko je platio nove baterije. Na nuli je. Nije lose.
(ljubitelj, 13. novembar 2023 10:29)
I koliko mu vrijedi auto star 2 godine sa potpuno novom baterijom?
A koliko bi dobio za auto sa SUS motorom sa 193.000 km na satu plaćen 53.000? Ili 40.000?
Električni auto sa potpuno novom baterijom (i 8 godina ili 180.000 km garancijom) vrijedi minimalno manje nego novi jer mu je praktično jedini dio koji se pokvari sada potpuno nov i sa višegodišnjom garancijom. Vjerujem da bi opet za tu Teslu dobio blizu 45.000, a za ovaj sa SUS motorom nakon 200.000 km bi dobio pola cijene tj. izgubio bi između 20 i 25.000 samo na padu cijene auta.
Idućih 100.000 km bila bi još drastičnija razlika u padu cijene.
SUS sa 300.000 bi vrijedio 1/3 cijene tj. izgubio bi 30.000.
pre 1 godinu
Zato optimalno vozilo - zavisi. Ko vozi samo autoput - samo čist dizel, čak i bez turba.
Za čisto grad - samo struja.
A ko ima jedan auto, ima manje od 30km do posla i nazad, garažu i ne ide često na put - plug in hybrid u 90% slučajeva troši manje goriva.
(Milan, 12. novembar 2023 23:12) Imam komšiju koji vozi BMW plug-in (530e), praktično po gradu ne troši benzin. Puni ga kod kuće i na poslu (ima priključak na parkingu), dnevno ne prelazi više od 50 km. Za zemlje bez punjača nije razvijena, odlična opcija. Tamo gde možete da dopunite kola za 20 minuta, BEV je sasvim ok za udaljenosti od 500 km. Što se tiče dizela, ovde gde živim ima više brzih punjača nego pumpi koje toče dizel :)
pre 1 godinu
Rowing, majke ti, procitaj ponovo text pa da razumes
pre 1 godinu
Uštedeo 10k na gorivo i održavanje, a platio 9k za zamenu baterije.. ccc, pata karta.
(Dr Watson, 12. novembar 2023 14:47)
Opet mu ostalo 1000 eura i nije malo malo kod majstora za zamenu ulja,kaisa,svecica,dpf-a,erg ventila,lanca itd itd.
(BMW, 12. novembar 2023 16:52)
Izgubio je pola vrednosti tog auta. Možda i sve. Niko ne želi polovan E auto
Da je kupio neki klasičan auto, ne bi mu toliko opala cena u prodaji. Nigde računice.
pre 1 godinu
Ne znam nikoga ko menja ulje na 5.000km.
Ako takav postoji, onda je budala. U servisnom uputstvu mog auta, piše da se malo servis radi na 15.000km.
(Stara Mo, 13. novembar 2023 13:31)
Zato što su to preporučeni servisni intervali za Toyotu Camry, 3-5000 milja ili 6 meseci za obično ulje. 7500-10000 milja za sintetičko. A garancija od 100 hiljada milja koju Tojota daje ne važi ukoliko vozilo nije održavano, u skladu sa servisnim intervalima. To ne znači da morate da vozite kola u tojotin servis, ali morate da ih odvezete na profesionalni servis. To što vi ili komšija čačkate oko kola se ne računa. Čak i kada se koristi sintetičko ulje, preporučuje se servis na 5000 milja ili 6 meseci, da se sve proveri.
pre 1 godinu
Zato optimalno vozilo - zavisi. Ko vozi samo autoput - samo čist dizel, čak i bez turba.
Za čisto grad - samo struja.
A ko ima jedan auto, ima manje od 30km do posla i nazad, garažu i ne ide često na put - plug in hybrid u 90% slučajeva troši manje goriva.
(Milan, 12. novembar 2023 23:12)
Nisam siguran da danas postoji dizel motor bez turba. A i da postoji, 2000ccm dizelaš ne bi imao više od 90ks što je smešno malo u današnjim uslovima.
Ostalo se slažem, vozikanje po gradu, čak i 30km do posla (to je zapravo pola van grada pola grad u ejdnom pravcu), hibrid ili čak full electric je najbolje rešenje (ko ima gde da ga puni ako je Full Electric).
pre 1 godinu
I neki su presli preko 150000 milja. I dalje imaju 90%+ battery efficiency
(achtwn, 13. novembar 2023 02:08)
Pa i njemu je bio neki X efficiency. Pisalo 275 miles left, presao 1/5 i geknuo... I na tarabi pise...
pre 1 godinu
Mario
Nov kao Triggerova metla...
pre 1 godinu
Gagi
Jbg... Kad hoces da se pravis pametan, a redovno ispadas ono suprotno... Kupi li Alfu Giuliu ili jos onaj A4? Da neces Teslu mozda?
Ne sikiraj se za mene, jer godisnje platim registracija koliko ti ni za 10 godina, toliko od "cvajama"...
pre 1 godinu
ladno će nas sve prebace na EV i ukinu SUS motore, pa kad se ispostavi da su EV krševi neodrživi i da baterije ne mogu da se recikliraju lako a da traju zanemarljivo malo i koštaju kao 2/3 novog auta, ima da nas navuku na priču da nam sopstvena auta i ne trebaju i da je bolje da rentamo uvek EV.
pre 1 godinu
Uštedeo 10000 USD za gorivo i održavanje, a platio 9000 USD za zamenu baterije. Znači čistih hiljadu uštede. Ali ako se uzme u obzir cena auta od 53000 USD zapravo je na gubitku pošto je mogao da kupi za 30000 do 40000 odličan benzinac ili hybrid i da stvarno uštedi novac. Slažem se sa njim da auto nije napravljen za tip vožnje koje je on vozio, trenutno je eV više zujalica za po gradu, još nemaju pravi komfor vožnje koji pružaju sus motori i hibridi.
pre 1 godinu
Pogledajte na oglasima po inostranstvu Tesle nema na prodaju ispod 200.000 km predjenih to nam govori da su jako izdržljivi i kvalitetni automobili.Polovne po predjenih 200.000 nemate da nadjete ispod 27-28.000 evra.Očigledno da su ljudi zadovoljni.E vozila ima i prednosti mane ali mane su zanemarljive u odnosu na prednosti koje pružaju prosečnom vozaču.
pre 1 godinu
Sta ces, kad ne zna covek nista o autu koji je kupio. Ta baterija sto je crkla, u 99% slucajeva se popravi za 5x manje para nego koliko trazi Tesla. Skoro pa nikad se ne desi, da crkne vise od nekoliko celija. Koje onda mogu uticati na celu grupu celija. Tako da je naprimer par njih na mojoj S bateriji uticalo toliko, da je na kraju pokazivalo samo 11% ukupnog kapaciteta cele baterije. Posle promene nekoliko tih losih celija (i malo dorade kapaciteta), vratili smo je na preko 95%, a auto je presao 400.000 kad smo to radili. JEdino mora brzo da se reagira, jer ako padne napon ispod 2.5V preko mesec dana, propasce cela paralela, a posle nje i ceo blok baterije. Moj auto je sad na skoro 450.000 i tera bez problema. Ustedeo je oko 100.000€ samo u benzinu (90% sinu, jer ja sam tek godinu dana vlasnik). A o servisima da ne pricam, odrzavanja skoro pa nema. NEma, Tesla je cudo od auta, ali kao kod svakog moras nesto znati, ili te oderu.
pre 1 godinu
Za one koji se odmah "hvataju" DPF-a, EGR-a, velikog servisa, kvacila i sl...
Kod svakog novijeg vozila koje radi po citav dan niko nece do 200.000 km imati problem sa gore nabrojanim... Veliki servis kod vecine je tek kada predje tu kilometrazu, bilo da je dizel ili benzin... Kod novijih dizela jedino ranije moze stvarati probleme Ad-Blue... Zamjene motora i ostale gluposti (ako se auto normalno vozi) necu komentarisati... Na tu kilometrazu od 6 do 10 redovnih servisa (zavisno od intervala)...
(Srđan BL, 12. novembar 2023 23:16) #
Kakvo znanje ima vozač Golfa 2, impredioniran sam
pre 1 godinu
Da sigurno je tako ?
pre 1 godinu
Punio ga je dva puta dnevno tokom 15 meseci .
I da nije bio koriscen baterije su trajale u skladu sa specifikacijama .
Inace, elektricni automobili su jadna i skupa zamena za klasicne automobile.
Moze se reci dobro za proizvodjace a uzas za korisnike.
pre 1 godinu
Uštedeo 10k na gorivo i održavanje, a platio 9k za zamenu baterije.. ccc, pata karta.
(Dr Watson, 12. novembar 2023 14:47)
Opet mu ostalo 1000 eura i nije malo malo kod majstora za zamenu ulja,kaisa,svecica,dpf-a,erg ventila,lanca itd itd.
pre 1 godinu
Dabogda propao Tesla !
pre 1 godinu
Kupiš ovaj auto polovan za 35-40 i ne smiješ ga punit do čepa. Pametan si i zelen, štediš na servisima, nema goriva i sve je kao super.
Ali prljavi su za proizvodnju, struja je sve skuplja a kad ti ovako nešto crkne - ajme meni.
Ja ću do kraja vozit benzinca.
pre 1 godinu
Cista laz u nemackoj masu taksista koriste teslu ili druga el.auta
pre 1 godinu
Kad jednom Tesli nesto crkne, odmah je svetska vest...
pre 1 godinu
"Plug-in hibrid je bolji od obicnog hibrida iz dva razloga:..."
Evo iskustvo sa dve plugin kotarice: octavia karavan i mitsubishi eclipse cross
Oba vozena 2.5 sati po autoputu i na kraju puta dopunjena baterija 1%.
Meni smesno da SUS motor radi 2.5h na 2500+ obrtaja i posle 2.5h trosenja goriva dobijes 1% dopunjenu bateriju.
pre 1 godinu
Ne znam gde živi, ali ako je prešao tu kilometražu vozeći Uber, on je za tih godinu dana otplatio i kola i novu bateriju. U Kaliforniji bi ga gorivo koštalo preko 26,000. Da je punio samo na super punjačima, uštedeo bi 10,000. Ako je svako treće punjenje bilo kod kuće, kao što kaže, uštedeo je na tome još 3,000. Na zameni ulja je uštedeo sledećih 3,000, ostale servise ne računam. Sve u svemu, uštedeo je najmanje 16,000 za godinu dana. Sada je platio 9,000 za bateriju - opet mu ostaje ušteda od najmanje 7,000 za godinu dana. Ovo što mu se desilo je potpuno moguće, što ne znači da se dešava svima. Ljudima se dešava da moraju da promene SUS motor nakon manje od 190,000 pređenih kilometara. Da stavimo stvari u perspektivu, da je umesto tesle kupio novu tojotu Camry, tim tempom bi polovinom sledeće godine menjao motor. To bi ga u Americi koštalo kao ta baterija. Tesla je inače veoma popularan među Uber vozačima i nisam čuo na žalbe ovog tipa. Može vam se desiti da vam vozač bude neko ko vozi samo desetak sati sedmično, da bi pokrio mesečnu ratu i ostale troškove kola.
pre 1 godinu
Ovde je vise nego ocigledno da se tip nije prdrzsvap osnovnih pravila oko puniena itd. Ja imam 5-6 poznanika i kmosija koji su kupili Model 3 ili S 2015 dp 2018. I neki su presli preko 150000 milja. I dalje imaju 90%+ battery efficiency
pre 1 godinu
Uštedeo 10k na gorivo i održavanje, a platio 9k za zamenu baterije.. ccc, pata karta.
pre 1 godinu
Za koriscenje u taksi sluzbi, trenutno najpametnija stvar je hibrid i to obican ne onaj plag in, i to iskljucivo Tojotin. Nema tu mnogo mudrovanja, proverereno je tako, voze ih svuda, od Njujorka do Sidneja, a nama najblizi dokaz je Nis, tamo su svi taksiji Tojota hibridi.
pre 1 godinu
Mislim da neki ljudi nisu shvatili tu uštedu na gorivu. Trenutna cena običnog benzina u Kaliforniji je $5.1 po galonu ($1.38 po litru). Toyota Camry će potrošiti više od 10 litara na 100 km kada se vozi Uber, radi kratkih relacija i stani-kreni vožnje. To je 19,000 litara goriva na 190,000 kilometara, ili oko $26,000. Cena punjenja na najskupljim Tesla punjačima u Kaliforniji je $0.50, a kola troše ispod 0.15 kWh po kilometru, 28,500 kWh za 190,000 km ili manje od $15,000. Da povećamo potrošnju na 0.17 kWh/km - to je opet oko $16,000. Cena struje kod kuće je $0.30, to znači da bi kod kuće potrošio oko $9,500 za struju. Ako je trećinu kilometraže pokrio punjenjem kod kuće, onda je potrošio manje od $14,000 za punjenje automobila. Cene goriva na pumpama se menjaju i razlike su velike. Razike su i u cenama struje i goriva, od države do države. Američki prosek je trenutno oko $0.90 po litru za gorivo, a $0.15 po kWh za struju. Prosek za Tesline super punjače bi bio oko $0.35 po kWh. Što se tiče servisa, na 190,000 km bi morao da menja ulje 38 puta, 19 puta ako je sintetičko - ali ono je skuplje. Neće se provući bez $100 za obično ulje (i filtere).
pre 1 godinu
Uštedeo 10k na gorivo i održavanje, a platio 9k za zamenu baterije.. ccc, pata karta.
(Dr Watson, 12. novembar 2023 14:47)
Opet mu ostalo 1000 eura i nije malo malo kod majstora za zamenu ulja,kaisa,svecica,dpf-a,erg ventila,lanca itd itd.
(BMW, 12. novembar 2023 16:52)
Izgubio je pola vrednosti tog auta. Možda i sve. Niko ne želi polovan E auto
Da je kupio neki klasičan auto, ne bi mu toliko opala cena u prodaji. Nigde računice.
pre 1 godinu
Za one koji se odmah "hvataju" DPF-a, EGR-a, velikog servisa, kvacila i sl...
Kod svakog novijeg vozila koje radi po citav dan niko nece do 200.000 km imati problem sa gore nabrojanim... Veliki servis kod vecine je tek kada predje tu kilometrazu, bilo da je dizel ili benzin... Kod novijih dizela jedino ranije moze stvarati probleme Ad-Blue... Zamjene motora i ostale gluposti (ako se auto normalno vozi) necu komentarisati... Na tu kilometrazu od 6 do 10 redovnih servisa (zavisno od intervala)...
pre 1 godinu
Opet mu ostalo 1000 eura i nije malo malo kod majstora za zamenu ulja,kaisa,svecica,dpf-a,erg ventila,lanca itd itd.
(BMW, 12. novembar 2023 16:52)
Upravo tako. Ko živi od automobila njemu je sigurno važno da je što više u upotrebi, a što manje u servisu. 193.000 za 15 meseci, znači da je morao da radi "mali servis" bar na mesec dana, ako ne i češće. Jedan odlazak kod majstora svakako je bolji od 15-20 odlazaka, čak i da je ista ukupna cena na kraju.
pre 1 godinu
Pa dobro, sta je 9000$...
50.000 polovan i sve sto je ustedeo na gorivu platice za bateriju, do narednih 193.000 km..
Pa ko voli nek izvoli..
pre 1 godinu
Znaci koliko je ustedeo na gorivu toliko je platio nove baterije. Na nuli je. Nije lose.
(ljubitelj, 13. novembar 2023 10:29)
I koliko mu vrijedi auto star 2 godine sa potpuno novom baterijom?
A koliko bi dobio za auto sa SUS motorom sa 193.000 km na satu plaćen 53.000? Ili 40.000?
Električni auto sa potpuno novom baterijom (i 8 godina ili 180.000 km garancijom) vrijedi minimalno manje nego novi jer mu je praktično jedini dio koji se pokvari sada potpuno nov i sa višegodišnjom garancijom. Vjerujem da bi opet za tu Teslu dobio blizu 45.000, a za ovaj sa SUS motorom nakon 200.000 km bi dobio pola cijene tj. izgubio bi između 20 i 25.000 samo na padu cijene auta.
Idućih 100.000 km bila bi još drastičnija razlika u padu cijene.
SUS sa 300.000 bi vrijedio 1/3 cijene tj. izgubio bi 30.000.
pre 1 godinu
Teslo,i Uberu si teška.
pre 1 godinu
@ gagit, 14:48
Plug-in hibrid je bolji od obicnog hibrida iz dva razloga:
- moze da se puni kod kuce (znaci vrlo jeftinom strujom) a moze i na javnom punjacu.
- kada naidje na veliku i dugacku nizbrdicu ima kapaciteta da smesti celokupnu rekuperiranu el.energiju, sto obican hibrid ne moze jer nema gde. Brzo se popuni baterija skromnog kapaciteta i preostalu energiju propusta.
pre 1 godinu
@
Uštedeo 10k na gorivo i održavanje, a platio 9k za zamenu baterije.. ccc, pata karta.
(Dr Watson, 12. novembar 2023 14:47)
Opet mu ostalo 1000 eura i nije malo malo kod majstora za zamenu ulja,kaisa,svecica,dpf-a,erg ventila,lanca itd itd.
(BMW, 12. novembar 2023 16:52)
Nadam se sa znas da brzi punjaci nisu besplatni …
pre 1 godinu
Malopre pročitah tekst o Modelima 3 sa LFP baterijama. To su osnovni modeli. Trpe više hiljada punjenja, preporučuje se punjenje do 100% bar jednom nedeljno. Degradacija u prvoj godini oko 2% bez obzira na način punjenja po iskustvima vlasnika. Sledeći Teslin model će imati sigurno LFP baterije, pre svega zbog niže cene. Pripremaju kapacitete za proizvodnju oko 5 miliona godišnje. Za godinu do godinu i po kreće!
pre 1 godinu
Da sigurno je tako ?
(D.R, 12. novembar 2023 13:35)
Ne razumem smisao Vase recenice?
pre 1 godinu
Koliko to onda zaista prelazi Tesla 3, minimalno (autoput) - maksimalno (grad), ukoliko se puni i vozi u tom nekom preporučenom rasponu od 20-80%, dakle koliko je moguće preći samo sa tih 60% baterije koje je preporučljivo i koristiti?
pre 1 godinu
brza matematika, oko 400kmm svakog dana... razbio ga...kad je u kojim uslovima, grad, van grada...
pre 1 godinu
Sta ces, kad ne zna covek nista o autu koji je kupio. Ta baterija sto je crkla, u 99% slucajeva se popravi za 5x manje para nego koliko trazi Tesla. Skoro pa nikad se ne desi, da crkne vise od nekoliko celija. Koje onda mogu uticati na celu grupu celija. Tako da je naprimer par njih na mojoj S bateriji uticalo toliko, da je na kraju pokazivalo samo 11% ukupnog kapaciteta cele baterije. Posle promene nekoliko tih losih celija (i malo dorade kapaciteta), vratili smo je na preko 95%, a auto je presao 400.000 kad smo to radili. JEdino mora brzo da se reagira, jer ako padne napon ispod 2.5V preko mesec dana, propasce cela paralela, a posle nje i ceo blok baterije. Moj auto je sad na skoro 450.000 i tera bez problema. Ustedeo je oko 100.000€ samo u benzinu (90% sinu, jer ja sam tek godinu dana vlasnik). A o servisima da ne pricam, odrzavanja skoro pa nema. NEma, Tesla je cudo od auta, ali kao kod svakog moras nesto znati, ili te oderu.
(Slovenac, 12. novembar 2023 14:31)
To je mozda moglo kod tih leseva sto su sada nagurali 500 hiljada, ali kod novijih modela nije moguce izvrsiti reparaciju celija. Naime, celije tipa 4860 su zalivene nekom vrstom pur pene, pa je nemoguce izvaditi pojedinacnu celiju bez ostecenja celog modula. Video je Musk sa kakvim likovima ima posla, pa se osigurao za buducnost.
pre 1 godinu
@Cobe
Poenta hibrida je da puni bateriju kad usporavaš, a ne da se baca kao toplota kočnice.
I prvom prilikom se troši.
Na 2.5 sata vožnje auto je 99% trošio gorivo da savlada otpor vazduha, i zašto bi dodatno trošio gorivo da puni bateriju?
Hibrid ima smisla gde se puno koči, u gradu i možda magistrali, jer se tu baterija puni. Na autoputu, zbog dodatne mase, i nema smisla.
Zato optimalno vozilo - zavisi. Ko vozi samo autoput - samo čist dizel, čak i bez turba.
Za čisto grad - samo struja.
A ko ima jedan auto, ima manje od 30km do posla i nazad, garažu i ne ide često na put - plug in hybrid u 90% slučajeva troši manje goriva.
pre 1 godinu
Zato optimalno vozilo - zavisi. Ko vozi samo autoput - samo čist dizel, čak i bez turba.
Za čisto grad - samo struja.
A ko ima jedan auto, ima manje od 30km do posla i nazad, garažu i ne ide često na put - plug in hybrid u 90% slučajeva troši manje goriva.
(Milan, 12. novembar 2023 23:12) Imam komšiju koji vozi BMW plug-in (530e), praktično po gradu ne troši benzin. Puni ga kod kuće i na poslu (ima priključak na parkingu), dnevno ne prelazi više od 50 km. Za zemlje bez punjača nije razvijena, odlična opcija. Tamo gde možete da dopunite kola za 20 minuta, BEV je sasvim ok za udaljenosti od 500 km. Što se tiče dizela, ovde gde živim ima više brzih punjača nego pumpi koje toče dizel :)
pre 1 godinu
Rowing, majke ti, procitaj ponovo text pa da razumes
pre 1 godinu
Znaci koliko je ustedeo na gorivu toliko je platio nove baterije. Na nuli je. Nije lose.
pre 1 godinu
Zato optimalno vozilo - zavisi. Ko vozi samo autoput - samo čist dizel, čak i bez turba.
Za čisto grad - samo struja.
A ko ima jedan auto, ima manje od 30km do posla i nazad, garažu i ne ide često na put - plug in hybrid u 90% slučajeva troši manje goriva.
(Milan, 12. novembar 2023 23:12)
Nisam siguran da danas postoji dizel motor bez turba. A i da postoji, 2000ccm dizelaš ne bi imao više od 90ks što je smešno malo u današnjim uslovima.
Ostalo se slažem, vozikanje po gradu, čak i 30km do posla (to je zapravo pola van grada pola grad u ejdnom pravcu), hibrid ili čak full electric je najbolje rešenje (ko ima gde da ga puni ako je Full Electric).
pre 1 godinu
Što se tiče servisa, na 190,000 km bi morao da menja ulje 38 puta, 19 puta ako je sintetičko - ali ono je skuplje. Neće se provući bez $100 za obično ulje (i filtere).
(Zok1, 13. novembar 2023 00:22)
Ne znam nikoga ko menja ulje na 5.000km.
Ako takav postoji, onda je budala. U servisnom uputstvu mog auta, piše da se malo servis radi na 15.000km.
Zašto bih, pobogu, menjao ulje na 5.000km? Sem toga, veliki servis nema šanse da se radi na tek 200.000.
Možda, ali treći po redu.
pre 1 godinu
I neki su presli preko 150000 milja. I dalje imaju 90%+ battery efficiency
(achtwn, 13. novembar 2023 02:08)
Pa i njemu je bio neki X efficiency. Pisalo 275 miles left, presao 1/5 i geknuo... I na tarabi pise...
pre 1 godinu
Ne znam nikoga ko menja ulje na 5.000km.
Ako takav postoji, onda je budala. U servisnom uputstvu mog auta, piše da se malo servis radi na 15.000km.
(Stara Mo, 13. novembar 2023 13:31)
Zato što su to preporučeni servisni intervali za Toyotu Camry, 3-5000 milja ili 6 meseci za obično ulje. 7500-10000 milja za sintetičko. A garancija od 100 hiljada milja koju Tojota daje ne važi ukoliko vozilo nije održavano, u skladu sa servisnim intervalima. To ne znači da morate da vozite kola u tojotin servis, ali morate da ih odvezete na profesionalni servis. To što vi ili komšija čačkate oko kola se ne računa. Čak i kada se koristi sintetičko ulje, preporučuje se servis na 5000 milja ili 6 meseci, da se sve proveri.
pre 1 godinu
Gagi
Jbg... Kad hoces da se pravis pametan, a redovno ispadas ono suprotno... Kupi li Alfu Giuliu ili jos onaj A4? Da neces Teslu mozda?
Ne sikiraj se za mene, jer godisnje platim registracija koliko ti ni za 10 godina, toliko od "cvajama"...
pre 1 godinu
Mario
Nov kao Triggerova metla...
41 Komentari
Sortiraj po: