Aktuelno

Sreda, 18.10.2023.

14:59

(Ne)očekivano? Vlasnici EV nisu ubeđeni da njihov sledeći auto treba da bude na struju

Izvor: Izvor: Index.hr

(Ne)oèekivano? Vlasnici EV nisu ubeðeni da njihov sledeæi auto treba da bude na struju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

27 Komentari

Sortiraj po:

achtwn

pre 1 godinu

Problem je sto svi ti drugi proizvodjaci mimo Tesle su klasicne auto kompanije koje umeju da sklapaju delove i tu im se expertiza zavrsava. Ne umeju da naprave motore nivoa efikasnosti tesle, nemaju svoje baterije ne umeju vertikalno da integrisu software, ne rade over air update itd itd. Naravno da kad vidis sve te mane neces ga kupiti ponovo. Kod Tesle je obratan slucaj.

hm

pre 1 godinu

@Djorke
Mislim da grešiš za Zoe i 80 km. Taj auto sa baterijom od 43 kwh bi morao da ima autonomiju bar 2x toga što navodiš. Povremeno vozim C-Zero sa baterijom 16 kWh i njegova autonomija je bez većih problema 90 km. Naravno, ne zimi, kada autonomija pada realno na 60-tak km. Slažem se da su EV još uvek pre svega gradska priča. A onda tu ipak dođe i neophodna računica koliko je iaplativo istresti ozbiljan novac za takav auto i kada će se investicija, kroz uštedu u troškovima vožnje, isplatiti.

Djorke

pre 1 godinu

Ne znam odakle ste naucili te baljezgarije da ne postoji univerzalan auto ?

Istina je da 99% automobila moze da uradi 99% stvari koje trazite od auta da uradi, izuzetak je naravno EV koji to ne moze.

Bukvalno skoro svaki … Sedan, karavan, hecbek, suv, kupe, mali gradski … svejedno moze, ali ocigledno ne vazi za EV, vec je vazno da ide na benzin, dizel, plin, metan, hibridno. Evo isao sam sa Fiat 500 za Atinu i na primer za Firencu, odradio je bez problema. Sada vozikam SUV i naravno mogu da ga vozim po gradu. I fica na putu od 1000 i kusur kilometara nije neka sreca, ali moze. SUV se u gradu ne snalazi najbolje, ali moze. Da li ta dva kontrasta neko smatra univerzalnim ili ne, otvoreno je mozda za diskusiju u necijoj glavi, ali cinjenica je da automobili to mogu da urade. S druge strane da sam uzeo npr Zoe, mogao bi po gradu ili mozda 80 km u jednom pravcu i to je to (kao sto se malopre pohvali onaj da moze do Zrenjanina i nazad bez problema).

I sad odjednom ta maloumna ideja “nema univerzalni auto”, pa je kao ok da platis maltene duplo automobil koji nema taj “mobil” deo. Hahahhahaha pa samo napred.

Fau2

pre 1 godinu

@ Zok1
Putovanje na destinaciju od 200km uz povratak podrazumeva predjeni put od 400km, sto vec predstavlja neki plafon realne autonomije kod vecine danasnjih e-automobila. Na tih 400km dodatnih 4 sata bi predstavljalo 4 sata strepnje, a to niko ne voli. Smatram da niko normalan i sa sus vozilima ne ceka poslednji trenutak da ode na pumpu.
Sto se tice odlaska kod majstora, da to zahteva odredjeno vreme u toku godine, ali to je jedan ili dva dana u poredjenju sa svakodnevnim planiranjem (ukoliko se auto vozi sa nepredvidivim medjugradskim rutama). Stajanje na +35 ne predstavlja nikakav problem za bilo koje ispravno vozilo. Samo zamisljam situaciju kada sa e -automobilom treba otici do iz Beograda do Nisa, a onda zbog iznenadne potrebe u Novi Pazar. I dq ima vise punjaca, to bi zahtevalo jos verovatno 2 punjenja od po sat vremena, a verovatno i duze ako si naisao na punjac a ispred tebe ima vozilo koje se vec puni, a sve to pod uslovom da ne dodje do cekanja na putu zbog nepredvidjenih desavanja. U realnim uslovima je to 3 punjenja jer niko normalan prilikom putovanja ne moze da vozi sa materijom manjom od 20%. I sa sus vozilom ne vozis na rezervi iako punjenje traje dosta krace. I tako dodjemo do situcije da nam to putovanje traje minimum 3 sata duze, a potencijalno i vise.

Zok1

pre 1 godinu

(Fau2, 22. oktobar 2023 10:18) Kao što je rekao Joca, ne postoji univerzalni automobil. Izneo si neke dobre argumente, ali sve se može posmatrati i sa druge strane. Neki ljudi hoće da budu slobodni da ne moraju da gube vreme vozeći do pumpe i na servis. U Americi i sa dizelom moraš da planiraš, jer su retke pumpe gde se prodaje. Život je nepredvidiv, ali ja se sećam onih flaša sa benzinom pored puta. Na putu od 200 km, svaki EV će izdržati dodatna 4 sata grejanja, pod uslovom da ste krenuli sa 80% baterije. Koliko će goriva potrošiti automobil ako ta 4 sata stojite na suncu, na 35C u hladu, sa upaljenim motorom i klimom? Pod uslovom da se motor ne pregreje?

ronin

pre 1 godinu

@Joca
Hendikep je u tome što nema dovoljno punjača ni u gradu ni na autoputu, a kamo li na dugim putovanjima kao za Grčku koju toliko hejtuješ. Niti je elektromreža razvijena. Neko ko ima kuću i garažu i mesto gde će lako napuniti svoj eAuto može da uživa u gradskoj vožnji, ostali ne. Infrastruktura je nespremna za ta vozila. Zamisli da pola Beograda u isto vreme noću puni svoj eAuto, a tek ceo ili ceo Niš ili NS. Kakvo bi to opterećenje predstavljalo za elektromrežu, popucala bi po svim šavovima. Prvo treba pripremiti teren za eVozila, pa tek onda krenuti u promociju istih, a ne obrnuto.

hm

pre 1 godinu

Djorke,
Izvini, ali nikako ne može biti "zadnjih" 20 godina. Samo poslednjih 20 god.
A ova priča sa EV slična je pričama sa bilo kojom drugom kategorijom automobila (HEV, PHEV, karavan, limuzina SUV,...). Iz nepoznatog razloga, neobično mnogo ljudi hvali u nebesa ono što poseduje, kao da imaju udeo u vlasništvu kompanije koja je proizvela vozilo.

Zok1

pre 1 godinu

Mislim da je i Bolt jako dobro prošao. Nudi puno za uložen novac i vlasnici ga vole i pored poznatih mana.
(Gradimir, 22. oktobar 2023 10:33) Bolt je relativno dobro prošao. Uzeće novi EV, ali ne Bolt. Možda i zato jer je najavljen kraj proizvodnje. Inače se slažem da je imao dobar odnos cene i mogućnosti. Toliko dobar da je GM gubio pare.

Joca

pre 1 godinu

Čak i da je EV "samo za grad", šta je u tome hendikep? Pa ne postoji niti će ikada postojati univerzalni automobil za svaku namenu i korisnika. To samo sirotinja očekuje da kupi polovnog nemca, s njim ide u kupovinu, prevozi cement, opere ga i zatakne cveće kad ide u svadbu i natrpa celu porodicu kad ide u Grčku, a ide u Grčku jednom nedeljno pa ga smara to punjenje. 90% njih 90% kilometara napravi u gradu, eventualno na relaciji selo u kom živi do grada u kom radi. Nego Srbe jebe ta Grčka, to nikako da reše, a ako automobilom ne mogu u Grčku, smejaće mu se komšija koji njegovim dizel karavanom može.

Električni automobil je već sada i ovakav idealno gradsko vozilo. Ne samo zbog toga što ne zagađuje bukom i otrovima, nego što je u tim uslovima dodatno energetski efikasniji od fosilnih automobila. Uštede energije su toliko velike da jedno racionalno društvo i država treba maksimalno da ubrzaju ionako neizbežan proces tranzicije. To što je arčenje energije čitav vek bilo toliko veliko ne znači da je to i normalno, samo uobičajeno. Normalno ponašanje nije bilo nikad. Primitivni debili iz nekog razloga očekuju da im država obezbedi da se bahate dokle i koliko god oni žele. Srećom, neće još dugo, ali nesrećom, već je predugo to trajalo.

Fau2

pre 1 godinu

Jedna od glavnih prednosti koju je covek stekao posedujuci automobil je mobilnost i nezavisnost.
Ja hocu mogucnost da u bilo koje doba dana ili noci krenem na udaljenu destinaciju, a sa te destinacije u roku od odmah krenem na drugo mesto. Posedujuci e automobil, ja to ne mogu jer moram da planiram rutu i svako odstupanje od plana pravi problem. Takodje, ne zelim da cekam na punjacu 45-60 minuta da bih nastavio put. Svi pricaju o putovanju na destinaciju od 200km. Ok, ali sta ako bude udes na putu, i ja budem morao da cekam u koloni 3-4 sata na -10c. Lako je zivot posmatrati ruzicasto, ko je dosta vremena proveo na putu, zna da je saobracaj vrlo nepredvidiv. Necu zalaziti u pitanja ekologije, isplativosti itd...meni je negostatak autonomnosti dovoljan razlog da zaobidjem e automobile i da su jeftiniji (a nisu).
E auto ima smisla za grad kao drugi auto, ali kao prvi auto je robija.
Cini mi se da se i ovde namece agenda koja za cilj ima da se smanji putovanje, da se nametnu sto veca ogranicenja.

Zok1

pre 1 godinu

Evo orginalnog teksta: https://www.spglobal.com/mobility/en/research-analysis/does-the-auto-industry-have-an-ev-loyalty-problem.html Problem lojalnosti nemaju ni Tesla, ni Mercedes, ni Jaguar, ni Audi, ni Porše. Lojalnost njihovih kupaca je porasla. Tri četvrtine domaćinstava koja imaju luksuzni EV će ponovo kupiti EV, to se može pročitati u podnaslovu orginalnog teksta. Kod Tesle, koji je prodao kao svi ostali zajedno, je lojalnost dostigla 76%. Problem lojalnosti imaju neke druge kompanije, kao što su GM, Ford, itd. Pretpostavljam da će taj problem imati i Tojota, koja u tekstu nije spomenuta. Ford Mustang ME ima ekran koji vrlo sporo reaguje, nekada ne reaguje kako treba. Gledao sam čoveka kome je Jaguar prodao automobil i rekao mu da može da ga puni na teslinom punjaču. Tojota ne dozvoljava punjenje baterije na brzom punjaču češće nego jednom u 24 sata, i to maksimalno 100 kW. Vozim BEV ali da smo načisto - postoje električni automobili koje nikada ne bih kupio.

Djorke

pre 1 godinu

@
(Inception, 21. oktobar 2023 18:55)

Iznad svega me fascinira logika koju emituju.

“Vozim se dzabe”
“Cool. Auto si dobio ?”
“A ne, platio sam ga 65.000”
“Aha … znaci placas na punjacima nesto za struju i to je to”
“A ne, morao sam da kupim garazu za 25.000, imam uticnicu i sada se vozim dzabe”
“Cool - znaci samo racun EPSu i to je to?”
“A ne, ja sam uzeo solarnu elektranu za 20.000 i ne placam EPSu nista”
“Cekaj - pa to sta pricas je 6 cifara samo da bi se vozikao u relativno malom krugu?”
“Ja se vozim besplatno”
“Cekaj platio si ipak tolike pare za …”
“Dzabe kazem !!!! ”
“Ok, vazi …”

Ove koje ti spominjes - pola njih kao da su svoj jezik zaboravili, a tudj nisu naucili i jedini nacin komunikacije je besmislen komentar van konteksta. Niko ih ne razume zivi. Ostave komentar kao s’ Marsa, primenjiv odprilike sano ako zivis u Svedskom selu zadnjih 20 godina i posecujes familiju u Pozarevcu preko leta.

Nikolica Prikolica

pre 1 godinu

I kada objave da je ogromno interesovanje za elektro vozilima, pocnem da se smejem. Pa i ja se interesujem za elektro vozila ali onako tehnoloski. Na pamet mi ne pada da to kupim, i ako mi finansijski to ne predstavlja problem.

EZeljko

pre 1 godinu

Stalno se vrtimo u krug sa ovim komentarima. Sta ocekujete da ce se komentarisati u Srbiji bez punjaca i sa takvom kupovnom moci. Kakv bre elektricni automobili. 80% ne moze da kupi nista preko 5,000 eura. Ja imam 6 cifara na godisnjem nivou u Severnim Amerikama i sanse nemam da kupim teslu od $60,000 ili neki drugi od skoro $40,000. Manite se elektrike. Dok im cena ne padne ispod $25-$30k nema govora

Inception

pre 1 godinu

Kako je supruga zadovoljna?
(Inception, 21. oktobar 2023 14:45)

Supruga razvlaci Zoe da bude u rangu Golfa, a proces nadgledaju onaj “meni sin poklonio Teslu i evo vec” , kao i onaj sa “Toyota i njen sistem hibrida, evo meni Prius trosi 2.3 litra”, u cosku gricka semenke onaj “… u Kaforniji svi vozimo Tesle jer smo tako woke” itd

Dakle sve je pod kontrolom.
(Djorke, 21. oktobar 2023 16:26)



Bravo, Djorke. Ja odavno ne mogu da se kontrolisem na ovu woke ekipu, podsecaju me na ove moderne pokrete binarnih i nebinarnih i ostalih nebeskih i nenebeskih bica, a vidim da se i ti sve manje kontrolises u komentarisanju. Norveska, Nemacka, Amerika, itd, pun mi je kofer gluposti koje ljudi prosipaju. Ako si tamo, komentarisi na njihovim portalima. Mogao bih da pisem unedogled o njihovim glupostima, ali to moderatori ne dozvoljavaju. Pozz za sve koji vole SUS.

Pop

pre 1 godinu

Radi to sve lepo,

malo punjenje može biti problem gde nema ali ovi što se vratiše na SUS agregate, znači nije im nešto...

ps tek se dokopao polovnih TDI-a...

Djorke

pre 1 godinu

@

Kako je supruga zadovoljna?
(Inception, 21. oktobar 2023 14:45)

Supruga razvlaci Zoe da bude u rangu Golfa, a proces nadgledaju onaj “meni sin poklonio Teslu i evo vec” , kao i onaj sa “Toyota i njen sistem hibrida, evo meni Prius trosi 2.3 litra”, u cosku gricka semenke onaj “… u Kaforniji svi vozimo Tesle jer smo tako woke” itd

Dakle sve je pod kontrolom.

Mika

pre 1 godinu

Da, bogati vlasnici luksuznih EV vozila su lojalni...zato sto imaju i vise klasicnih vozila i puno para da se igraju. A ostali vlasnici EV su shvatili da su se za.. ebali zato sto su klekli i podlegli trendu koji se nasilno namece.

Aco_Braco

pre 1 godinu

Hibridi su neisplatljivi. Cena im je ogromna a pruzajuti do 40km voznje na struju. Nakon 4 god taj hibrid je cist benzinac. I kolko si ti to ustedio novca vozeci se na struju nasprem kolko si platio u pocetku za taj isti auto. Onda bolje da si se vozio na benzin jeftinije je. Cisti marketing i nista vise.

Aco_Braco

pre 1 godinu

Tesla se isplati ali samo ago gazis oko 150 km dnevno i vise. A ako ces prelaziti 17km dnevno do posla i nazad to je cisto bacanje para kso i hibrid. Jednostavno nemozes izvuci pare koje si u samom pocetku platio za tako skupa auta.

Inception

pre 1 godinu

Za 5000 din predjem 1000km gradske voznje.
Meni je to dovoljan razlog da i dalje vozim EL auto.
Usto ja i majstor se vidjamo zadnjih 4 godine samo u kaficu na kafi.
Nema ulja,nema,glikola,filtera,dpf,erg ventila,kaisa lanca,vodenih pumpi itd itd.
Servis se obavlja jednom godisnje i to kosta 4500 din u ovlascenom servisu a moze i na tehnickom posto svakako pregledaju celo vozilo.
Mozete vi mrzeti EL vozila ali to vam jw cinjenica.
Mogu otici od Zrenjanina do Beograda i vratiti se sa jednom punom baterijom i to je dovoljno.
Kako cinik kaze za grad odlican ali i za medju gradove do 200km i to mislim na ovaj model Renault Zoe 42 kwh.
Ostali modeli mogu i dalje.
Auto je 2017-to kupljen polovan sa 35 000 km na satu i evo vec 6 godina baterija na 91% svoje vrednosti.
(Zoe, 21. oktobar 2023 14:16)


Kako je supruga zadovoljna?

Zoe

pre 1 godinu

Za 5000 din predjem 1000km gradske voznje.
Meni je to dovoljan razlog da i dalje vozim EL auto.
Usto ja i majstor se vidjamo zadnjih 4 godine samo u kaficu na kafi.
Nema ulja,nema,glikola,filtera,dpf,erg ventila,kaisa lanca,vodenih pumpi itd itd.
Servis se obavlja jednom godisnje i to kosta 4500 din u ovlascenom servisu a moze i na tehnickom posto svakako pregledaju celo vozilo.
Mozete vi mrzeti EL vozila ali to vam jw cinjenica.
Mogu otici od Zrenjanina do Beograda i vratiti se sa jednom punom baterijom i to je dovoljno.
Kako cinik kaze za grad odlican ali i za medju gradove do 200km i to mislim na ovaj model Renault Zoe 42 kwh.
Ostali modeli mogu i dalje.
Auto je 2017-to kupljen polovan sa 35 000 km na satu i evo vec 6 godina baterija na 91% svoje vrednosti.

Goxy

pre 1 godinu

"...Tako, ako se Tesla izbaci iz rezultata..."

Znači sve lepo piše čak i za nepismene, ili izmeš Teslu ili su ti šanse da se zezneš 50%. A ako si uzeo kineze - 100%. Čak je i dizlo spas naspram kineskog smeća.

Ali mi ćemo biti pametni. Mi ćemo dovlačiti one silne Tesle Y iz Nemačke. Nikad Srbin neće uzeti kineza.

Inception

pre 1 godinu

Za 5000 din predjem 1000km gradske voznje.
Meni je to dovoljan razlog da i dalje vozim EL auto.
Usto ja i majstor se vidjamo zadnjih 4 godine samo u kaficu na kafi.
Nema ulja,nema,glikola,filtera,dpf,erg ventila,kaisa lanca,vodenih pumpi itd itd.
Servis se obavlja jednom godisnje i to kosta 4500 din u ovlascenom servisu a moze i na tehnickom posto svakako pregledaju celo vozilo.
Mozete vi mrzeti EL vozila ali to vam jw cinjenica.
Mogu otici od Zrenjanina do Beograda i vratiti se sa jednom punom baterijom i to je dovoljno.
Kako cinik kaze za grad odlican ali i za medju gradove do 200km i to mislim na ovaj model Renault Zoe 42 kwh.
Ostali modeli mogu i dalje.
Auto je 2017-to kupljen polovan sa 35 000 km na satu i evo vec 6 godina baterija na 91% svoje vrednosti.
(Zoe, 21. oktobar 2023 14:16)


Kako je supruga zadovoljna?

Mika

pre 1 godinu

Da, bogati vlasnici luksuznih EV vozila su lojalni...zato sto imaju i vise klasicnih vozila i puno para da se igraju. A ostali vlasnici EV su shvatili da su se za.. ebali zato sto su klekli i podlegli trendu koji se nasilno namece.

Zoe

pre 1 godinu

Za 5000 din predjem 1000km gradske voznje.
Meni je to dovoljan razlog da i dalje vozim EL auto.
Usto ja i majstor se vidjamo zadnjih 4 godine samo u kaficu na kafi.
Nema ulja,nema,glikola,filtera,dpf,erg ventila,kaisa lanca,vodenih pumpi itd itd.
Servis se obavlja jednom godisnje i to kosta 4500 din u ovlascenom servisu a moze i na tehnickom posto svakako pregledaju celo vozilo.
Mozete vi mrzeti EL vozila ali to vam jw cinjenica.
Mogu otici od Zrenjanina do Beograda i vratiti se sa jednom punom baterijom i to je dovoljno.
Kako cinik kaze za grad odlican ali i za medju gradove do 200km i to mislim na ovaj model Renault Zoe 42 kwh.
Ostali modeli mogu i dalje.
Auto je 2017-to kupljen polovan sa 35 000 km na satu i evo vec 6 godina baterija na 91% svoje vrednosti.

Djorke

pre 1 godinu

@
(Inception, 21. oktobar 2023 18:55)

Iznad svega me fascinira logika koju emituju.

“Vozim se dzabe”
“Cool. Auto si dobio ?”
“A ne, platio sam ga 65.000”
“Aha … znaci placas na punjacima nesto za struju i to je to”
“A ne, morao sam da kupim garazu za 25.000, imam uticnicu i sada se vozim dzabe”
“Cool - znaci samo racun EPSu i to je to?”
“A ne, ja sam uzeo solarnu elektranu za 20.000 i ne placam EPSu nista”
“Cekaj - pa to sta pricas je 6 cifara samo da bi se vozikao u relativno malom krugu?”
“Ja se vozim besplatno”
“Cekaj platio si ipak tolike pare za …”
“Dzabe kazem !!!! ”
“Ok, vazi …”

Ove koje ti spominjes - pola njih kao da su svoj jezik zaboravili, a tudj nisu naucili i jedini nacin komunikacije je besmislen komentar van konteksta. Niko ih ne razume zivi. Ostave komentar kao s’ Marsa, primenjiv odprilike sano ako zivis u Svedskom selu zadnjih 20 godina i posecujes familiju u Pozarevcu preko leta.

Djorke

pre 1 godinu

@

Kako je supruga zadovoljna?
(Inception, 21. oktobar 2023 14:45)

Supruga razvlaci Zoe da bude u rangu Golfa, a proces nadgledaju onaj “meni sin poklonio Teslu i evo vec” , kao i onaj sa “Toyota i njen sistem hibrida, evo meni Prius trosi 2.3 litra”, u cosku gricka semenke onaj “… u Kaforniji svi vozimo Tesle jer smo tako woke” itd

Dakle sve je pod kontrolom.

Aco_Braco

pre 1 godinu

Hibridi su neisplatljivi. Cena im je ogromna a pruzajuti do 40km voznje na struju. Nakon 4 god taj hibrid je cist benzinac. I kolko si ti to ustedio novca vozeci se na struju nasprem kolko si platio u pocetku za taj isti auto. Onda bolje da si se vozio na benzin jeftinije je. Cisti marketing i nista vise.

Inception

pre 1 godinu

Kako je supruga zadovoljna?
(Inception, 21. oktobar 2023 14:45)

Supruga razvlaci Zoe da bude u rangu Golfa, a proces nadgledaju onaj “meni sin poklonio Teslu i evo vec” , kao i onaj sa “Toyota i njen sistem hibrida, evo meni Prius trosi 2.3 litra”, u cosku gricka semenke onaj “… u Kaforniji svi vozimo Tesle jer smo tako woke” itd

Dakle sve je pod kontrolom.
(Djorke, 21. oktobar 2023 16:26)



Bravo, Djorke. Ja odavno ne mogu da se kontrolisem na ovu woke ekipu, podsecaju me na ove moderne pokrete binarnih i nebinarnih i ostalih nebeskih i nenebeskih bica, a vidim da se i ti sve manje kontrolises u komentarisanju. Norveska, Nemacka, Amerika, itd, pun mi je kofer gluposti koje ljudi prosipaju. Ako si tamo, komentarisi na njihovim portalima. Mogao bih da pisem unedogled o njihovim glupostima, ali to moderatori ne dozvoljavaju. Pozz za sve koji vole SUS.

EZeljko

pre 1 godinu

Stalno se vrtimo u krug sa ovim komentarima. Sta ocekujete da ce se komentarisati u Srbiji bez punjaca i sa takvom kupovnom moci. Kakv bre elektricni automobili. 80% ne moze da kupi nista preko 5,000 eura. Ja imam 6 cifara na godisnjem nivou u Severnim Amerikama i sanse nemam da kupim teslu od $60,000 ili neki drugi od skoro $40,000. Manite se elektrike. Dok im cena ne padne ispod $25-$30k nema govora

Djorke

pre 1 godinu

Ne znam odakle ste naucili te baljezgarije da ne postoji univerzalan auto ?

Istina je da 99% automobila moze da uradi 99% stvari koje trazite od auta da uradi, izuzetak je naravno EV koji to ne moze.

Bukvalno skoro svaki … Sedan, karavan, hecbek, suv, kupe, mali gradski … svejedno moze, ali ocigledno ne vazi za EV, vec je vazno da ide na benzin, dizel, plin, metan, hibridno. Evo isao sam sa Fiat 500 za Atinu i na primer za Firencu, odradio je bez problema. Sada vozikam SUV i naravno mogu da ga vozim po gradu. I fica na putu od 1000 i kusur kilometara nije neka sreca, ali moze. SUV se u gradu ne snalazi najbolje, ali moze. Da li ta dva kontrasta neko smatra univerzalnim ili ne, otvoreno je mozda za diskusiju u necijoj glavi, ali cinjenica je da automobili to mogu da urade. S druge strane da sam uzeo npr Zoe, mogao bi po gradu ili mozda 80 km u jednom pravcu i to je to (kao sto se malopre pohvali onaj da moze do Zrenjanina i nazad bez problema).

I sad odjednom ta maloumna ideja “nema univerzalni auto”, pa je kao ok da platis maltene duplo automobil koji nema taj “mobil” deo. Hahahhahaha pa samo napred.

Aco_Braco

pre 1 godinu

Tesla se isplati ali samo ago gazis oko 150 km dnevno i vise. A ako ces prelaziti 17km dnevno do posla i nazad to je cisto bacanje para kso i hibrid. Jednostavno nemozes izvuci pare koje si u samom pocetku platio za tako skupa auta.

Fau2

pre 1 godinu

Jedna od glavnih prednosti koju je covek stekao posedujuci automobil je mobilnost i nezavisnost.
Ja hocu mogucnost da u bilo koje doba dana ili noci krenem na udaljenu destinaciju, a sa te destinacije u roku od odmah krenem na drugo mesto. Posedujuci e automobil, ja to ne mogu jer moram da planiram rutu i svako odstupanje od plana pravi problem. Takodje, ne zelim da cekam na punjacu 45-60 minuta da bih nastavio put. Svi pricaju o putovanju na destinaciju od 200km. Ok, ali sta ako bude udes na putu, i ja budem morao da cekam u koloni 3-4 sata na -10c. Lako je zivot posmatrati ruzicasto, ko je dosta vremena proveo na putu, zna da je saobracaj vrlo nepredvidiv. Necu zalaziti u pitanja ekologije, isplativosti itd...meni je negostatak autonomnosti dovoljan razlog da zaobidjem e automobile i da su jeftiniji (a nisu).
E auto ima smisla za grad kao drugi auto, ali kao prvi auto je robija.
Cini mi se da se i ovde namece agenda koja za cilj ima da se smanji putovanje, da se nametnu sto veca ogranicenja.

Nikolica Prikolica

pre 1 godinu

I kada objave da je ogromno interesovanje za elektro vozilima, pocnem da se smejem. Pa i ja se interesujem za elektro vozila ali onako tehnoloski. Na pamet mi ne pada da to kupim, i ako mi finansijski to ne predstavlja problem.

Fau2

pre 1 godinu

@ Zok1
Putovanje na destinaciju od 200km uz povratak podrazumeva predjeni put od 400km, sto vec predstavlja neki plafon realne autonomije kod vecine danasnjih e-automobila. Na tih 400km dodatnih 4 sata bi predstavljalo 4 sata strepnje, a to niko ne voli. Smatram da niko normalan i sa sus vozilima ne ceka poslednji trenutak da ode na pumpu.
Sto se tice odlaska kod majstora, da to zahteva odredjeno vreme u toku godine, ali to je jedan ili dva dana u poredjenju sa svakodnevnim planiranjem (ukoliko se auto vozi sa nepredvidivim medjugradskim rutama). Stajanje na +35 ne predstavlja nikakav problem za bilo koje ispravno vozilo. Samo zamisljam situaciju kada sa e -automobilom treba otici do iz Beograda do Nisa, a onda zbog iznenadne potrebe u Novi Pazar. I dq ima vise punjaca, to bi zahtevalo jos verovatno 2 punjenja od po sat vremena, a verovatno i duze ako si naisao na punjac a ispred tebe ima vozilo koje se vec puni, a sve to pod uslovom da ne dodje do cekanja na putu zbog nepredvidjenih desavanja. U realnim uslovima je to 3 punjenja jer niko normalan prilikom putovanja ne moze da vozi sa materijom manjom od 20%. I sa sus vozilom ne vozis na rezervi iako punjenje traje dosta krace. I tako dodjemo do situcije da nam to putovanje traje minimum 3 sata duze, a potencijalno i vise.

Zok1

pre 1 godinu

Evo orginalnog teksta: https://www.spglobal.com/mobility/en/research-analysis/does-the-auto-industry-have-an-ev-loyalty-problem.html Problem lojalnosti nemaju ni Tesla, ni Mercedes, ni Jaguar, ni Audi, ni Porše. Lojalnost njihovih kupaca je porasla. Tri četvrtine domaćinstava koja imaju luksuzni EV će ponovo kupiti EV, to se može pročitati u podnaslovu orginalnog teksta. Kod Tesle, koji je prodao kao svi ostali zajedno, je lojalnost dostigla 76%. Problem lojalnosti imaju neke druge kompanije, kao što su GM, Ford, itd. Pretpostavljam da će taj problem imati i Tojota, koja u tekstu nije spomenuta. Ford Mustang ME ima ekran koji vrlo sporo reaguje, nekada ne reaguje kako treba. Gledao sam čoveka kome je Jaguar prodao automobil i rekao mu da može da ga puni na teslinom punjaču. Tojota ne dozvoljava punjenje baterije na brzom punjaču češće nego jednom u 24 sata, i to maksimalno 100 kW. Vozim BEV ali da smo načisto - postoje električni automobili koje nikada ne bih kupio.

Pop

pre 1 godinu

Radi to sve lepo,

malo punjenje može biti problem gde nema ali ovi što se vratiše na SUS agregate, znači nije im nešto...

ps tek se dokopao polovnih TDI-a...

ronin

pre 1 godinu

@Joca
Hendikep je u tome što nema dovoljno punjača ni u gradu ni na autoputu, a kamo li na dugim putovanjima kao za Grčku koju toliko hejtuješ. Niti je elektromreža razvijena. Neko ko ima kuću i garažu i mesto gde će lako napuniti svoj eAuto može da uživa u gradskoj vožnji, ostali ne. Infrastruktura je nespremna za ta vozila. Zamisli da pola Beograda u isto vreme noću puni svoj eAuto, a tek ceo ili ceo Niš ili NS. Kakvo bi to opterećenje predstavljalo za elektromrežu, popucala bi po svim šavovima. Prvo treba pripremiti teren za eVozila, pa tek onda krenuti u promociju istih, a ne obrnuto.

Joca

pre 1 godinu

Čak i da je EV "samo za grad", šta je u tome hendikep? Pa ne postoji niti će ikada postojati univerzalni automobil za svaku namenu i korisnika. To samo sirotinja očekuje da kupi polovnog nemca, s njim ide u kupovinu, prevozi cement, opere ga i zatakne cveće kad ide u svadbu i natrpa celu porodicu kad ide u Grčku, a ide u Grčku jednom nedeljno pa ga smara to punjenje. 90% njih 90% kilometara napravi u gradu, eventualno na relaciji selo u kom živi do grada u kom radi. Nego Srbe jebe ta Grčka, to nikako da reše, a ako automobilom ne mogu u Grčku, smejaće mu se komšija koji njegovim dizel karavanom može.

Električni automobil je već sada i ovakav idealno gradsko vozilo. Ne samo zbog toga što ne zagađuje bukom i otrovima, nego što je u tim uslovima dodatno energetski efikasniji od fosilnih automobila. Uštede energije su toliko velike da jedno racionalno društvo i država treba maksimalno da ubrzaju ionako neizbežan proces tranzicije. To što je arčenje energije čitav vek bilo toliko veliko ne znači da je to i normalno, samo uobičajeno. Normalno ponašanje nije bilo nikad. Primitivni debili iz nekog razloga očekuju da im država obezbedi da se bahate dokle i koliko god oni žele. Srećom, neće još dugo, ali nesrećom, već je predugo to trajalo.

Goxy

pre 1 godinu

"...Tako, ako se Tesla izbaci iz rezultata..."

Znači sve lepo piše čak i za nepismene, ili izmeš Teslu ili su ti šanse da se zezneš 50%. A ako si uzeo kineze - 100%. Čak je i dizlo spas naspram kineskog smeća.

Ali mi ćemo biti pametni. Mi ćemo dovlačiti one silne Tesle Y iz Nemačke. Nikad Srbin neće uzeti kineza.

hm

pre 1 godinu

Djorke,
Izvini, ali nikako ne može biti "zadnjih" 20 godina. Samo poslednjih 20 god.
A ova priča sa EV slična je pričama sa bilo kojom drugom kategorijom automobila (HEV, PHEV, karavan, limuzina SUV,...). Iz nepoznatog razloga, neobično mnogo ljudi hvali u nebesa ono što poseduje, kao da imaju udeo u vlasništvu kompanije koja je proizvela vozilo.

hm

pre 1 godinu

@Djorke
Mislim da grešiš za Zoe i 80 km. Taj auto sa baterijom od 43 kwh bi morao da ima autonomiju bar 2x toga što navodiš. Povremeno vozim C-Zero sa baterijom 16 kWh i njegova autonomija je bez većih problema 90 km. Naravno, ne zimi, kada autonomija pada realno na 60-tak km. Slažem se da su EV još uvek pre svega gradska priča. A onda tu ipak dođe i neophodna računica koliko je iaplativo istresti ozbiljan novac za takav auto i kada će se investicija, kroz uštedu u troškovima vožnje, isplatiti.

achtwn

pre 1 godinu

Problem je sto svi ti drugi proizvodjaci mimo Tesle su klasicne auto kompanije koje umeju da sklapaju delove i tu im se expertiza zavrsava. Ne umeju da naprave motore nivoa efikasnosti tesle, nemaju svoje baterije ne umeju vertikalno da integrisu software, ne rade over air update itd itd. Naravno da kad vidis sve te mane neces ga kupiti ponovo. Kod Tesle je obratan slucaj.

Zok1

pre 1 godinu

(Fau2, 22. oktobar 2023 10:18) Kao što je rekao Joca, ne postoji univerzalni automobil. Izneo si neke dobre argumente, ali sve se može posmatrati i sa druge strane. Neki ljudi hoće da budu slobodni da ne moraju da gube vreme vozeći do pumpe i na servis. U Americi i sa dizelom moraš da planiraš, jer su retke pumpe gde se prodaje. Život je nepredvidiv, ali ja se sećam onih flaša sa benzinom pored puta. Na putu od 200 km, svaki EV će izdržati dodatna 4 sata grejanja, pod uslovom da ste krenuli sa 80% baterije. Koliko će goriva potrošiti automobil ako ta 4 sata stojite na suncu, na 35C u hladu, sa upaljenim motorom i klimom? Pod uslovom da se motor ne pregreje?

Zok1

pre 1 godinu

Mislim da je i Bolt jako dobro prošao. Nudi puno za uložen novac i vlasnici ga vole i pored poznatih mana.
(Gradimir, 22. oktobar 2023 10:33) Bolt je relativno dobro prošao. Uzeće novi EV, ali ne Bolt. Možda i zato jer je najavljen kraj proizvodnje. Inače se slažem da je imao dobar odnos cene i mogućnosti. Toliko dobar da je GM gubio pare.

Goxy

pre 1 godinu

"...Tako, ako se Tesla izbaci iz rezultata..."

Znači sve lepo piše čak i za nepismene, ili izmeš Teslu ili su ti šanse da se zezneš 50%. A ako si uzeo kineze - 100%. Čak je i dizlo spas naspram kineskog smeća.

Ali mi ćemo biti pametni. Mi ćemo dovlačiti one silne Tesle Y iz Nemačke. Nikad Srbin neće uzeti kineza.

Zoe

pre 1 godinu

Za 5000 din predjem 1000km gradske voznje.
Meni je to dovoljan razlog da i dalje vozim EL auto.
Usto ja i majstor se vidjamo zadnjih 4 godine samo u kaficu na kafi.
Nema ulja,nema,glikola,filtera,dpf,erg ventila,kaisa lanca,vodenih pumpi itd itd.
Servis se obavlja jednom godisnje i to kosta 4500 din u ovlascenom servisu a moze i na tehnickom posto svakako pregledaju celo vozilo.
Mozete vi mrzeti EL vozila ali to vam jw cinjenica.
Mogu otici od Zrenjanina do Beograda i vratiti se sa jednom punom baterijom i to je dovoljno.
Kako cinik kaze za grad odlican ali i za medju gradove do 200km i to mislim na ovaj model Renault Zoe 42 kwh.
Ostali modeli mogu i dalje.
Auto je 2017-to kupljen polovan sa 35 000 km na satu i evo vec 6 godina baterija na 91% svoje vrednosti.

Zok1

pre 1 godinu

(Fau2, 22. oktobar 2023 10:18) Kao što je rekao Joca, ne postoji univerzalni automobil. Izneo si neke dobre argumente, ali sve se može posmatrati i sa druge strane. Neki ljudi hoće da budu slobodni da ne moraju da gube vreme vozeći do pumpe i na servis. U Americi i sa dizelom moraš da planiraš, jer su retke pumpe gde se prodaje. Život je nepredvidiv, ali ja se sećam onih flaša sa benzinom pored puta. Na putu od 200 km, svaki EV će izdržati dodatna 4 sata grejanja, pod uslovom da ste krenuli sa 80% baterije. Koliko će goriva potrošiti automobil ako ta 4 sata stojite na suncu, na 35C u hladu, sa upaljenim motorom i klimom? Pod uslovom da se motor ne pregreje?

Aco_Braco

pre 1 godinu

Hibridi su neisplatljivi. Cena im je ogromna a pruzajuti do 40km voznje na struju. Nakon 4 god taj hibrid je cist benzinac. I kolko si ti to ustedio novca vozeci se na struju nasprem kolko si platio u pocetku za taj isti auto. Onda bolje da si se vozio na benzin jeftinije je. Cisti marketing i nista vise.

Joca

pre 1 godinu

Čak i da je EV "samo za grad", šta je u tome hendikep? Pa ne postoji niti će ikada postojati univerzalni automobil za svaku namenu i korisnika. To samo sirotinja očekuje da kupi polovnog nemca, s njim ide u kupovinu, prevozi cement, opere ga i zatakne cveće kad ide u svadbu i natrpa celu porodicu kad ide u Grčku, a ide u Grčku jednom nedeljno pa ga smara to punjenje. 90% njih 90% kilometara napravi u gradu, eventualno na relaciji selo u kom živi do grada u kom radi. Nego Srbe jebe ta Grčka, to nikako da reše, a ako automobilom ne mogu u Grčku, smejaće mu se komšija koji njegovim dizel karavanom može.

Električni automobil je već sada i ovakav idealno gradsko vozilo. Ne samo zbog toga što ne zagađuje bukom i otrovima, nego što je u tim uslovima dodatno energetski efikasniji od fosilnih automobila. Uštede energije su toliko velike da jedno racionalno društvo i država treba maksimalno da ubrzaju ionako neizbežan proces tranzicije. To što je arčenje energije čitav vek bilo toliko veliko ne znači da je to i normalno, samo uobičajeno. Normalno ponašanje nije bilo nikad. Primitivni debili iz nekog razloga očekuju da im država obezbedi da se bahate dokle i koliko god oni žele. Srećom, neće još dugo, ali nesrećom, već je predugo to trajalo.

Inception

pre 1 godinu

Za 5000 din predjem 1000km gradske voznje.
Meni je to dovoljan razlog da i dalje vozim EL auto.
Usto ja i majstor se vidjamo zadnjih 4 godine samo u kaficu na kafi.
Nema ulja,nema,glikola,filtera,dpf,erg ventila,kaisa lanca,vodenih pumpi itd itd.
Servis se obavlja jednom godisnje i to kosta 4500 din u ovlascenom servisu a moze i na tehnickom posto svakako pregledaju celo vozilo.
Mozete vi mrzeti EL vozila ali to vam jw cinjenica.
Mogu otici od Zrenjanina do Beograda i vratiti se sa jednom punom baterijom i to je dovoljno.
Kako cinik kaze za grad odlican ali i za medju gradove do 200km i to mislim na ovaj model Renault Zoe 42 kwh.
Ostali modeli mogu i dalje.
Auto je 2017-to kupljen polovan sa 35 000 km na satu i evo vec 6 godina baterija na 91% svoje vrednosti.
(Zoe, 21. oktobar 2023 14:16)


Kako je supruga zadovoljna?

Mika

pre 1 godinu

Da, bogati vlasnici luksuznih EV vozila su lojalni...zato sto imaju i vise klasicnih vozila i puno para da se igraju. A ostali vlasnici EV su shvatili da su se za.. ebali zato sto su klekli i podlegli trendu koji se nasilno namece.

Djorke

pre 1 godinu

@

Kako je supruga zadovoljna?
(Inception, 21. oktobar 2023 14:45)

Supruga razvlaci Zoe da bude u rangu Golfa, a proces nadgledaju onaj “meni sin poklonio Teslu i evo vec” , kao i onaj sa “Toyota i njen sistem hibrida, evo meni Prius trosi 2.3 litra”, u cosku gricka semenke onaj “… u Kaforniji svi vozimo Tesle jer smo tako woke” itd

Dakle sve je pod kontrolom.

Aco_Braco

pre 1 godinu

Tesla se isplati ali samo ago gazis oko 150 km dnevno i vise. A ako ces prelaziti 17km dnevno do posla i nazad to je cisto bacanje para kso i hibrid. Jednostavno nemozes izvuci pare koje si u samom pocetku platio za tako skupa auta.

Inception

pre 1 godinu

Kako je supruga zadovoljna?
(Inception, 21. oktobar 2023 14:45)

Supruga razvlaci Zoe da bude u rangu Golfa, a proces nadgledaju onaj “meni sin poklonio Teslu i evo vec” , kao i onaj sa “Toyota i njen sistem hibrida, evo meni Prius trosi 2.3 litra”, u cosku gricka semenke onaj “… u Kaforniji svi vozimo Tesle jer smo tako woke” itd

Dakle sve je pod kontrolom.
(Djorke, 21. oktobar 2023 16:26)



Bravo, Djorke. Ja odavno ne mogu da se kontrolisem na ovu woke ekipu, podsecaju me na ove moderne pokrete binarnih i nebinarnih i ostalih nebeskih i nenebeskih bica, a vidim da se i ti sve manje kontrolises u komentarisanju. Norveska, Nemacka, Amerika, itd, pun mi je kofer gluposti koje ljudi prosipaju. Ako si tamo, komentarisi na njihovim portalima. Mogao bih da pisem unedogled o njihovim glupostima, ali to moderatori ne dozvoljavaju. Pozz za sve koji vole SUS.

EZeljko

pre 1 godinu

Stalno se vrtimo u krug sa ovim komentarima. Sta ocekujete da ce se komentarisati u Srbiji bez punjaca i sa takvom kupovnom moci. Kakv bre elektricni automobili. 80% ne moze da kupi nista preko 5,000 eura. Ja imam 6 cifara na godisnjem nivou u Severnim Amerikama i sanse nemam da kupim teslu od $60,000 ili neki drugi od skoro $40,000. Manite se elektrike. Dok im cena ne padne ispod $25-$30k nema govora

Nikolica Prikolica

pre 1 godinu

I kada objave da je ogromno interesovanje za elektro vozilima, pocnem da se smejem. Pa i ja se interesujem za elektro vozila ali onako tehnoloski. Na pamet mi ne pada da to kupim, i ako mi finansijski to ne predstavlja problem.

Djorke

pre 1 godinu

@
(Inception, 21. oktobar 2023 18:55)

Iznad svega me fascinira logika koju emituju.

“Vozim se dzabe”
“Cool. Auto si dobio ?”
“A ne, platio sam ga 65.000”
“Aha … znaci placas na punjacima nesto za struju i to je to”
“A ne, morao sam da kupim garazu za 25.000, imam uticnicu i sada se vozim dzabe”
“Cool - znaci samo racun EPSu i to je to?”
“A ne, ja sam uzeo solarnu elektranu za 20.000 i ne placam EPSu nista”
“Cekaj - pa to sta pricas je 6 cifara samo da bi se vozikao u relativno malom krugu?”
“Ja se vozim besplatno”
“Cekaj platio si ipak tolike pare za …”
“Dzabe kazem !!!! ”
“Ok, vazi …”

Ove koje ti spominjes - pola njih kao da su svoj jezik zaboravili, a tudj nisu naucili i jedini nacin komunikacije je besmislen komentar van konteksta. Niko ih ne razume zivi. Ostave komentar kao s’ Marsa, primenjiv odprilike sano ako zivis u Svedskom selu zadnjih 20 godina i posecujes familiju u Pozarevcu preko leta.

Zok1

pre 1 godinu

Evo orginalnog teksta: https://www.spglobal.com/mobility/en/research-analysis/does-the-auto-industry-have-an-ev-loyalty-problem.html Problem lojalnosti nemaju ni Tesla, ni Mercedes, ni Jaguar, ni Audi, ni Porše. Lojalnost njihovih kupaca je porasla. Tri četvrtine domaćinstava koja imaju luksuzni EV će ponovo kupiti EV, to se može pročitati u podnaslovu orginalnog teksta. Kod Tesle, koji je prodao kao svi ostali zajedno, je lojalnost dostigla 76%. Problem lojalnosti imaju neke druge kompanije, kao što su GM, Ford, itd. Pretpostavljam da će taj problem imati i Tojota, koja u tekstu nije spomenuta. Ford Mustang ME ima ekran koji vrlo sporo reaguje, nekada ne reaguje kako treba. Gledao sam čoveka kome je Jaguar prodao automobil i rekao mu da može da ga puni na teslinom punjaču. Tojota ne dozvoljava punjenje baterije na brzom punjaču češće nego jednom u 24 sata, i to maksimalno 100 kW. Vozim BEV ali da smo načisto - postoje električni automobili koje nikada ne bih kupio.

hm

pre 1 godinu

Djorke,
Izvini, ali nikako ne može biti "zadnjih" 20 godina. Samo poslednjih 20 god.
A ova priča sa EV slična je pričama sa bilo kojom drugom kategorijom automobila (HEV, PHEV, karavan, limuzina SUV,...). Iz nepoznatog razloga, neobično mnogo ljudi hvali u nebesa ono što poseduje, kao da imaju udeo u vlasništvu kompanije koja je proizvela vozilo.

Pop

pre 1 godinu

Radi to sve lepo,

malo punjenje može biti problem gde nema ali ovi što se vratiše na SUS agregate, znači nije im nešto...

ps tek se dokopao polovnih TDI-a...

Fau2

pre 1 godinu

Jedna od glavnih prednosti koju je covek stekao posedujuci automobil je mobilnost i nezavisnost.
Ja hocu mogucnost da u bilo koje doba dana ili noci krenem na udaljenu destinaciju, a sa te destinacije u roku od odmah krenem na drugo mesto. Posedujuci e automobil, ja to ne mogu jer moram da planiram rutu i svako odstupanje od plana pravi problem. Takodje, ne zelim da cekam na punjacu 45-60 minuta da bih nastavio put. Svi pricaju o putovanju na destinaciju od 200km. Ok, ali sta ako bude udes na putu, i ja budem morao da cekam u koloni 3-4 sata na -10c. Lako je zivot posmatrati ruzicasto, ko je dosta vremena proveo na putu, zna da je saobracaj vrlo nepredvidiv. Necu zalaziti u pitanja ekologije, isplativosti itd...meni je negostatak autonomnosti dovoljan razlog da zaobidjem e automobile i da su jeftiniji (a nisu).
E auto ima smisla za grad kao drugi auto, ali kao prvi auto je robija.
Cini mi se da se i ovde namece agenda koja za cilj ima da se smanji putovanje, da se nametnu sto veca ogranicenja.

Zok1

pre 1 godinu

Mislim da je i Bolt jako dobro prošao. Nudi puno za uložen novac i vlasnici ga vole i pored poznatih mana.
(Gradimir, 22. oktobar 2023 10:33) Bolt je relativno dobro prošao. Uzeće novi EV, ali ne Bolt. Možda i zato jer je najavljen kraj proizvodnje. Inače se slažem da je imao dobar odnos cene i mogućnosti. Toliko dobar da je GM gubio pare.

hm

pre 1 godinu

@Djorke
Mislim da grešiš za Zoe i 80 km. Taj auto sa baterijom od 43 kwh bi morao da ima autonomiju bar 2x toga što navodiš. Povremeno vozim C-Zero sa baterijom 16 kWh i njegova autonomija je bez većih problema 90 km. Naravno, ne zimi, kada autonomija pada realno na 60-tak km. Slažem se da su EV još uvek pre svega gradska priča. A onda tu ipak dođe i neophodna računica koliko je iaplativo istresti ozbiljan novac za takav auto i kada će se investicija, kroz uštedu u troškovima vožnje, isplatiti.

ronin

pre 1 godinu

@Joca
Hendikep je u tome što nema dovoljno punjača ni u gradu ni na autoputu, a kamo li na dugim putovanjima kao za Grčku koju toliko hejtuješ. Niti je elektromreža razvijena. Neko ko ima kuću i garažu i mesto gde će lako napuniti svoj eAuto može da uživa u gradskoj vožnji, ostali ne. Infrastruktura je nespremna za ta vozila. Zamisli da pola Beograda u isto vreme noću puni svoj eAuto, a tek ceo ili ceo Niš ili NS. Kakvo bi to opterećenje predstavljalo za elektromrežu, popucala bi po svim šavovima. Prvo treba pripremiti teren za eVozila, pa tek onda krenuti u promociju istih, a ne obrnuto.

Fau2

pre 1 godinu

@ Zok1
Putovanje na destinaciju od 200km uz povratak podrazumeva predjeni put od 400km, sto vec predstavlja neki plafon realne autonomije kod vecine danasnjih e-automobila. Na tih 400km dodatnih 4 sata bi predstavljalo 4 sata strepnje, a to niko ne voli. Smatram da niko normalan i sa sus vozilima ne ceka poslednji trenutak da ode na pumpu.
Sto se tice odlaska kod majstora, da to zahteva odredjeno vreme u toku godine, ali to je jedan ili dva dana u poredjenju sa svakodnevnim planiranjem (ukoliko se auto vozi sa nepredvidivim medjugradskim rutama). Stajanje na +35 ne predstavlja nikakav problem za bilo koje ispravno vozilo. Samo zamisljam situaciju kada sa e -automobilom treba otici do iz Beograda do Nisa, a onda zbog iznenadne potrebe u Novi Pazar. I dq ima vise punjaca, to bi zahtevalo jos verovatno 2 punjenja od po sat vremena, a verovatno i duze ako si naisao na punjac a ispred tebe ima vozilo koje se vec puni, a sve to pod uslovom da ne dodje do cekanja na putu zbog nepredvidjenih desavanja. U realnim uslovima je to 3 punjenja jer niko normalan prilikom putovanja ne moze da vozi sa materijom manjom od 20%. I sa sus vozilom ne vozis na rezervi iako punjenje traje dosta krace. I tako dodjemo do situcije da nam to putovanje traje minimum 3 sata duze, a potencijalno i vise.

Djorke

pre 1 godinu

Ne znam odakle ste naucili te baljezgarije da ne postoji univerzalan auto ?

Istina je da 99% automobila moze da uradi 99% stvari koje trazite od auta da uradi, izuzetak je naravno EV koji to ne moze.

Bukvalno skoro svaki … Sedan, karavan, hecbek, suv, kupe, mali gradski … svejedno moze, ali ocigledno ne vazi za EV, vec je vazno da ide na benzin, dizel, plin, metan, hibridno. Evo isao sam sa Fiat 500 za Atinu i na primer za Firencu, odradio je bez problema. Sada vozikam SUV i naravno mogu da ga vozim po gradu. I fica na putu od 1000 i kusur kilometara nije neka sreca, ali moze. SUV se u gradu ne snalazi najbolje, ali moze. Da li ta dva kontrasta neko smatra univerzalnim ili ne, otvoreno je mozda za diskusiju u necijoj glavi, ali cinjenica je da automobili to mogu da urade. S druge strane da sam uzeo npr Zoe, mogao bi po gradu ili mozda 80 km u jednom pravcu i to je to (kao sto se malopre pohvali onaj da moze do Zrenjanina i nazad bez problema).

I sad odjednom ta maloumna ideja “nema univerzalni auto”, pa je kao ok da platis maltene duplo automobil koji nema taj “mobil” deo. Hahahhahaha pa samo napred.

achtwn

pre 1 godinu

Problem je sto svi ti drugi proizvodjaci mimo Tesle su klasicne auto kompanije koje umeju da sklapaju delove i tu im se expertiza zavrsava. Ne umeju da naprave motore nivoa efikasnosti tesle, nemaju svoje baterije ne umeju vertikalno da integrisu software, ne rade over air update itd itd. Naravno da kad vidis sve te mane neces ga kupiti ponovo. Kod Tesle je obratan slucaj.