Polovnjak

Subota, 09.09.2023.

09:01

Zašto se tržište električnih polovnjaka sporo razvija

Izvor: Izvor: dpa

Zašto se tržište elektriènih polovnjaka sporo razvija IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

23 Komentari

Sortiraj po:

Zok1

pre 1 godinu

@(Djorke, 11. septembar 2023 12:19)
1) Kaliforniju sam naveo zato što se brojevi razlikuju od države do države, od jednog poštanskog broja do drugog. Ovako svako može da proveri. Pokušavam da pokažem kako to izgleda iz perspektive ljudi koji kupuju električne automoble, odnosno šta ih motiviše. Jedina profesija koju mnogi Amerikanci više preziru od auto-mehaničara su prodavci polovnih automobila.
1.1) Potpuno je nebitno koliko košta održavanje BMW u Srbiji, jer Srbija nije dovoljno veliko tržište da bi diktirala trendove. Ono što budu trendovi u Evropi će se desiti i u Srbiji, pa da svi srpski auto mehaničari i pumpadžije dube na glavi. Sa zakašnjenjem, baš kao što su i traktori zamenili volove sa zakašnjenjem - ali desiće se.
2) Govoriš o modelu iz 2014. Zastavini SUS motori iz sedamdesetih su bili zreli sa generalku nakon 60000. Bez obzira na to, tih 8 motora je prešlo u proseku po 187500 kilometara, ako se radilo o modelu sa 1 motorom. Električni motori su relativno jeftini i brzo se menjaju. Radi se o tehnologiji koja je dugotrajnija od SUS motora. Konzervativna procena za životni vek električnih automobila je 30 hiljada sati: https://www.energy.gov/sites/prod/files/2014/04/f15/extend_motor_operlife_motor_systemts3.pdf Ako se računa da se prelazi u proseku 50 km na sat - to odgovara kilometraži od 1,5 miliona kilometara.
2.1) Inače, baš lepo da si naveo primer da je taj automobil prelazio u proseku po 400 do 500 hiljada kilometara po bateriji. Impresivno, zar ne?

Djorke

pre 1 godinu

@Evo kako to na temu održavanja i baterije deluje iz američke perspektive (Kalifornija, ZIP 90210). .. ... Kada su motori u pitanju, životni vek BMW motora je 320-400 hiljada km, a od Tesle se očekuje preko 10 miliona. Već danas ima vozila koja su prešla preko 800 hiljada km bez problema.
(Zok1, 11. septembar 2023 08:31)

1. ne živimo u Kaliforniji, tako da ...
1.1 Održavanje BMW u Srbiji ne košta ni približno toliko kao tamo

2. Ima članak ovde za Teslu što je prešao 1.200.000 kiloetara. Promenjene tri baterije i 8 (osam !!!) motora. Dakkle, "traju 800.000 bez problema" kao Trigerova metla i to je toliko često da je ovome na 1.200.000 lično Ilon Musk čestitao. https://www.b92.net/automobili/razno.php?yyyy=2023&mm=04&nav_id=2322953

Milan

pre 1 godinu

Zato sto su bojleri na tockovima. Ja se upravo spremam da pazarim v6 masinu 2003 i da ga uredim za svoju dusu. Koliko god da kosta.

Zok1

pre 1 godinu

Evo kako to na temu održavanja i baterije deluje iz američke perspektive (Kalifornija, ZIP 90210). Ako odete na edmunds.com, možete da izračunate koliko će vas automobil koštati u prvih pet godina, kao i koliko ćete potrošiti na održavanje i popravke. Naravno, radi se o očekivanjima, baziranim na statistikama. Održavanje za Teslu Y koji prelazi oko 24000 km godišnje će vas u prvih 5 godina koštati $2,758, popravke će vas koštati $2,734, gorivo $5,995. Održavanje za BMW X4 (uzeo sam njega zato što je cena približno ista), održavanje će vas koštati $7,796, popravke $3,183, gorivo $17,752. To je razlika od preko $17,000. U sledećih 5 godina, ova razlika se samo povećava, jer dolaze skuplje popravke i servisi. Ako nakon 10 godina zamenite bateriju na Tesli, ta zamena će vas koštati ispod $17,000: https://di-uploads-pod5.dealerinspire.com/currentautomotive1/uploads/2020/10/Screen-Shot-2020-10-02-at-6.22.19-PM.png Opet će vam ostati 17,000 uštede. Na sve ovo treba dodati da sa benzincem 2 puta godišnje idete na servis i gubite vreme dok odvezete kola i odete po njih. Ako vam kojim slučajem u sevisu nisu obezbedili kola koja ćete voziti dok su vaša na servisu, to se pretvara u celodnevno maltretiranje. Sve u svemu, gubite najmanje 8 sati vremena godišnje, a vaše vreme ima cenu. Kada su motori u pitanju, životni vek BMW motora je 320-400 hiljada km, a od Tesle se očekuje preko 10 miliona. Već danas ima vozila koja su prešla preko 800 hiljada km bez problema.

T

pre 1 godinu

Rado bih posedovao električni auto, ali da se ne lažemo, ti prvi modeli su bili krš. Male baterije, mahom bez termalne kontrole, sporo punjenje... a peodavci zacepili cenu kao da su to polovni primerci aktuelnih modela.

kole

pre 1 godinu

Kako da se razvije nesto sto ne moze da postoji. Polovan el. auto danas moze da kupi samo neko kome su juce izvadili pola mozga. Nas covek nece da uradi veliki servis kad kupi polovnjaka, iako to kosta od 300 do 500 evra, a zamislite da mu u servisu kazu da mora da zameni baterije i da je jedan elektro motor za zamenu. Suma 14.000 evra. Pa prodaja kanapa bi skocila 400% jer bi se svi povesali. Nove ce kupovati oni koji imaju pare, 7 do 10 god. pa na otpad, a ostali ce da iznajme kad im treba. Prijatelj zivi u Danskoj i kad mu zaterba auto, uzme preko aplikacije Reno Zoe na struju, obavi posao i prikopca ga gde je bio.

mience

pre 1 godinu

Polako u Teksasu se već naplaćuje porez na elektro vozila jer ne kupuju fosilna goriva a porez mora da se uzme. Sve će učiniti da omasove a onda ce uvesti taksu na bateriju od recimo 500 godišnje pa će polako povećavati. Polako, po desetak fo trideset evra godišnje. Samo velika katastrofa globalnih razmera moze da rasturi plan sem ako i ta katastrofa nije deo plana.

Djorke

pre 1 godinu

@
Ako se ne racuna baterija, nema sta da propada i da se kvari na elektricnim vozilima kao na SUS autima kojima sve zivo od habanja je dotrajalo posle 100k iliti posle 5+ godina. …
(Dejan, 10. septembar 2023 01:02


Ako ne racunamo sve na dedi, mozemo reci da je na neki nacin u pitanju baba.

To da “na SUS” sve dotrajalo posle 5 godina ili 100.000 moze da napise samo neko ko je auto video samo na posteru.

Automobili traju, ako se ispravno odrzavaju i 20 i vise godina, a gomilu delova “dele” sa tvojim ljubljenim EV (trapovi, kocnice, lezajevi, kompjuteri … u principu osim pogona, vecina stvari je uporediva), tako da mogu manje-vise jednako da se kvare.

Istina je zapravo suprotna od onoga sta si napisao - odrzavan SUS odrzava svoju funkciju 100%, dok EV bez obzira na odrzavanje gubi svoja svojstva vremenom (najskuplji deo - baterija, hemijskim procesom gubi svojstva i ne postoji nacin da to zaustavis, samo mozes da ubrzas). Sto je auto stariji, zamena ili popravka nema nikakvog smisla jer vrednost baterije bude i 40% cene novog auta. Na SUS-u, nemas tako skupih komponenti tako da su i opravke smislenije.

Ponos

pre 1 godinu

Neće ni da se razvije, proizvođači i vlasti forsiraju kupovinu novih vozila da bi se održala privreda, što je sve ideja na staklenim nogama.

Zok1

pre 1 godinu

Da bi se tržište polovnih električnih automobila razvilo - potrebni su vlasnici zainteresovani za prodaju svojih polovnih automobila. Sam tekst daje odgovor, električni automobili su još uvek mladi, a i menjaju se ređe.

Profesor Dušan

pre 1 godinu

a da se napravi auto na nuklearni pogon ? autonomija 30 godina do menjanja Uranijuma . Pa da razmislimo ..... a onda pomisliš na sudar 2 takva automobila ....

Dejan

pre 1 godinu

Ako se ne racuna baterija, nema sta da propada i da se kvari na elektricnim vozilima kao na SUS autima kojima sve zivo od habanja je dotrajalo posle 100k iliti posle 5+ godina. Tako da ni nema razloga da se prodaju posle 5god. Moderne litijumske baterije koje se ugradjuju mogu da izdrze do milion km (Tesla), u praksi je to recimo 10% degradacije na svakih 5god sto nije nista posebno (govorim za Teslu a ne za one jeftine kineze ili reno zoe dacia spring i slicni).

Vuk

pre 1 godinu

Bre, bre … zasto li izbegavaju ?

Mali hint - u Srbiji ljudi beze od plivajuceg zamajca koji kosta 500 evra, a nece od baterije od 15.000 …
(Djorke, 09. septembar 2023 21:52)

Naravno. I da imam viška para, to bi bilo bacanje u vetar. Nije isto 500e (čak je i jeftinije za mnoge modele) što i 15.000 evra, zar ne? Za 12.000 kupim 3 sasvim solidna dizelaša, svaki da me posluži po 5 godina i opet da ih prodam za makar pola para.

Elektro automobil? Ima da PLATIM da ga odšlepaju na đubre...

Djorke

pre 1 godinu

Bre, bre … zasto li izbegavaju ?

Mali hint - u Srbiji ljudi beze od plivajuceg zamajca koji kosta 500 evra, a nece od baterije od 15.000 …

Milija

pre 1 godinu

Pa za sada nema majstora da kad zatreba, skine glavu, izravna je, šlajfuje ventile, promeni karike, nove dihtunge i svećice... Pali i vozi.. I sve za manje od 400 evra...

Conte Leone

pre 1 godinu

Cena pada koliko i automobilima na unitrasnje sagorevanje, a razlog je moguc i sto autonomija baterija opada sa godinama eksploatacije. Tako da neko ko nema da kupi nov sebe svesno ogranicava padom performansi dok kod klasicnih automobila ima kvarova ali performanse su poprilicno odrzane. Zamena baterija preskupa, od 10000 na vise.
Tako da, smredece dizel jos bar deceniju i vise, sigirno!

Conte Leone

pre 1 godinu

Cena pada koliko i automobilima na unitrasnje sagorevanje, a razlog je moguc i sto autonomija baterija opada sa godinama eksploatacije. Tako da neko ko nema da kupi nov sebe svesno ogranicava padom performansi dok kod klasicnih automobila ima kvarova ali performanse su poprilicno odrzane. Zamena baterija preskupa, od 10000 na vise.
Tako da, smredece dizel jos bar deceniju i vise, sigirno!

Djorke

pre 1 godinu

Bre, bre … zasto li izbegavaju ?

Mali hint - u Srbiji ljudi beze od plivajuceg zamajca koji kosta 500 evra, a nece od baterije od 15.000 …

Milija

pre 1 godinu

Pa za sada nema majstora da kad zatreba, skine glavu, izravna je, šlajfuje ventile, promeni karike, nove dihtunge i svećice... Pali i vozi.. I sve za manje od 400 evra...

Vuk

pre 1 godinu

Bre, bre … zasto li izbegavaju ?

Mali hint - u Srbiji ljudi beze od plivajuceg zamajca koji kosta 500 evra, a nece od baterije od 15.000 …
(Djorke, 09. septembar 2023 21:52)

Naravno. I da imam viška para, to bi bilo bacanje u vetar. Nije isto 500e (čak je i jeftinije za mnoge modele) što i 15.000 evra, zar ne? Za 12.000 kupim 3 sasvim solidna dizelaša, svaki da me posluži po 5 godina i opet da ih prodam za makar pola para.

Elektro automobil? Ima da PLATIM da ga odšlepaju na đubre...

Djorke

pre 1 godinu

@
Ako se ne racuna baterija, nema sta da propada i da se kvari na elektricnim vozilima kao na SUS autima kojima sve zivo od habanja je dotrajalo posle 100k iliti posle 5+ godina. …
(Dejan, 10. septembar 2023 01:02


Ako ne racunamo sve na dedi, mozemo reci da je na neki nacin u pitanju baba.

To da “na SUS” sve dotrajalo posle 5 godina ili 100.000 moze da napise samo neko ko je auto video samo na posteru.

Automobili traju, ako se ispravno odrzavaju i 20 i vise godina, a gomilu delova “dele” sa tvojim ljubljenim EV (trapovi, kocnice, lezajevi, kompjuteri … u principu osim pogona, vecina stvari je uporediva), tako da mogu manje-vise jednako da se kvare.

Istina je zapravo suprotna od onoga sta si napisao - odrzavan SUS odrzava svoju funkciju 100%, dok EV bez obzira na odrzavanje gubi svoja svojstva vremenom (najskuplji deo - baterija, hemijskim procesom gubi svojstva i ne postoji nacin da to zaustavis, samo mozes da ubrzas). Sto je auto stariji, zamena ili popravka nema nikakvog smisla jer vrednost baterije bude i 40% cene novog auta. Na SUS-u, nemas tako skupih komponenti tako da su i opravke smislenije.

Ponos

pre 1 godinu

Neće ni da se razvije, proizvođači i vlasti forsiraju kupovinu novih vozila da bi se održala privreda, što je sve ideja na staklenim nogama.

Djorke

pre 1 godinu

@Evo kako to na temu održavanja i baterije deluje iz američke perspektive (Kalifornija, ZIP 90210). .. ... Kada su motori u pitanju, životni vek BMW motora je 320-400 hiljada km, a od Tesle se očekuje preko 10 miliona. Već danas ima vozila koja su prešla preko 800 hiljada km bez problema.
(Zok1, 11. septembar 2023 08:31)

1. ne živimo u Kaliforniji, tako da ...
1.1 Održavanje BMW u Srbiji ne košta ni približno toliko kao tamo

2. Ima članak ovde za Teslu što je prešao 1.200.000 kiloetara. Promenjene tri baterije i 8 (osam !!!) motora. Dakkle, "traju 800.000 bez problema" kao Trigerova metla i to je toliko često da je ovome na 1.200.000 lično Ilon Musk čestitao. https://www.b92.net/automobili/razno.php?yyyy=2023&mm=04&nav_id=2322953

kole

pre 1 godinu

Kako da se razvije nesto sto ne moze da postoji. Polovan el. auto danas moze da kupi samo neko kome su juce izvadili pola mozga. Nas covek nece da uradi veliki servis kad kupi polovnjaka, iako to kosta od 300 do 500 evra, a zamislite da mu u servisu kazu da mora da zameni baterije i da je jedan elektro motor za zamenu. Suma 14.000 evra. Pa prodaja kanapa bi skocila 400% jer bi se svi povesali. Nove ce kupovati oni koji imaju pare, 7 do 10 god. pa na otpad, a ostali ce da iznajme kad im treba. Prijatelj zivi u Danskoj i kad mu zaterba auto, uzme preko aplikacije Reno Zoe na struju, obavi posao i prikopca ga gde je bio.

Profesor Dušan

pre 1 godinu

a da se napravi auto na nuklearni pogon ? autonomija 30 godina do menjanja Uranijuma . Pa da razmislimo ..... a onda pomisliš na sudar 2 takva automobila ....

Zok1

pre 1 godinu

Da bi se tržište polovnih električnih automobila razvilo - potrebni su vlasnici zainteresovani za prodaju svojih polovnih automobila. Sam tekst daje odgovor, električni automobili su još uvek mladi, a i menjaju se ređe.

Dejan

pre 1 godinu

Ako se ne racuna baterija, nema sta da propada i da se kvari na elektricnim vozilima kao na SUS autima kojima sve zivo od habanja je dotrajalo posle 100k iliti posle 5+ godina. Tako da ni nema razloga da se prodaju posle 5god. Moderne litijumske baterije koje se ugradjuju mogu da izdrze do milion km (Tesla), u praksi je to recimo 10% degradacije na svakih 5god sto nije nista posebno (govorim za Teslu a ne za one jeftine kineze ili reno zoe dacia spring i slicni).

mience

pre 1 godinu

Polako u Teksasu se već naplaćuje porez na elektro vozila jer ne kupuju fosilna goriva a porez mora da se uzme. Sve će učiniti da omasove a onda ce uvesti taksu na bateriju od recimo 500 godišnje pa će polako povećavati. Polako, po desetak fo trideset evra godišnje. Samo velika katastrofa globalnih razmera moze da rasturi plan sem ako i ta katastrofa nije deo plana.

T

pre 1 godinu

Rado bih posedovao električni auto, ali da se ne lažemo, ti prvi modeli su bili krš. Male baterije, mahom bez termalne kontrole, sporo punjenje... a peodavci zacepili cenu kao da su to polovni primerci aktuelnih modela.

Milan

pre 1 godinu

Zato sto su bojleri na tockovima. Ja se upravo spremam da pazarim v6 masinu 2003 i da ga uredim za svoju dusu. Koliko god da kosta.

Zok1

pre 1 godinu

Evo kako to na temu održavanja i baterije deluje iz američke perspektive (Kalifornija, ZIP 90210). Ako odete na edmunds.com, možete da izračunate koliko će vas automobil koštati u prvih pet godina, kao i koliko ćete potrošiti na održavanje i popravke. Naravno, radi se o očekivanjima, baziranim na statistikama. Održavanje za Teslu Y koji prelazi oko 24000 km godišnje će vas u prvih 5 godina koštati $2,758, popravke će vas koštati $2,734, gorivo $5,995. Održavanje za BMW X4 (uzeo sam njega zato što je cena približno ista), održavanje će vas koštati $7,796, popravke $3,183, gorivo $17,752. To je razlika od preko $17,000. U sledećih 5 godina, ova razlika se samo povećava, jer dolaze skuplje popravke i servisi. Ako nakon 10 godina zamenite bateriju na Tesli, ta zamena će vas koštati ispod $17,000: https://di-uploads-pod5.dealerinspire.com/currentautomotive1/uploads/2020/10/Screen-Shot-2020-10-02-at-6.22.19-PM.png Opet će vam ostati 17,000 uštede. Na sve ovo treba dodati da sa benzincem 2 puta godišnje idete na servis i gubite vreme dok odvezete kola i odete po njih. Ako vam kojim slučajem u sevisu nisu obezbedili kola koja ćete voziti dok su vaša na servisu, to se pretvara u celodnevno maltretiranje. Sve u svemu, gubite najmanje 8 sati vremena godišnje, a vaše vreme ima cenu. Kada su motori u pitanju, životni vek BMW motora je 320-400 hiljada km, a od Tesle se očekuje preko 10 miliona. Već danas ima vozila koja su prešla preko 800 hiljada km bez problema.

Zok1

pre 1 godinu

@(Djorke, 11. septembar 2023 12:19)
1) Kaliforniju sam naveo zato što se brojevi razlikuju od države do države, od jednog poštanskog broja do drugog. Ovako svako može da proveri. Pokušavam da pokažem kako to izgleda iz perspektive ljudi koji kupuju električne automoble, odnosno šta ih motiviše. Jedina profesija koju mnogi Amerikanci više preziru od auto-mehaničara su prodavci polovnih automobila.
1.1) Potpuno je nebitno koliko košta održavanje BMW u Srbiji, jer Srbija nije dovoljno veliko tržište da bi diktirala trendove. Ono što budu trendovi u Evropi će se desiti i u Srbiji, pa da svi srpski auto mehaničari i pumpadžije dube na glavi. Sa zakašnjenjem, baš kao što su i traktori zamenili volove sa zakašnjenjem - ali desiće se.
2) Govoriš o modelu iz 2014. Zastavini SUS motori iz sedamdesetih su bili zreli sa generalku nakon 60000. Bez obzira na to, tih 8 motora je prešlo u proseku po 187500 kilometara, ako se radilo o modelu sa 1 motorom. Električni motori su relativno jeftini i brzo se menjaju. Radi se o tehnologiji koja je dugotrajnija od SUS motora. Konzervativna procena za životni vek električnih automobila je 30 hiljada sati: https://www.energy.gov/sites/prod/files/2014/04/f15/extend_motor_operlife_motor_systemts3.pdf Ako se računa da se prelazi u proseku 50 km na sat - to odgovara kilometraži od 1,5 miliona kilometara.
2.1) Inače, baš lepo da si naveo primer da je taj automobil prelazio u proseku po 400 do 500 hiljada kilometara po bateriji. Impresivno, zar ne?

Dejan

pre 1 godinu

Ako se ne racuna baterija, nema sta da propada i da se kvari na elektricnim vozilima kao na SUS autima kojima sve zivo od habanja je dotrajalo posle 100k iliti posle 5+ godina. Tako da ni nema razloga da se prodaju posle 5god. Moderne litijumske baterije koje se ugradjuju mogu da izdrze do milion km (Tesla), u praksi je to recimo 10% degradacije na svakih 5god sto nije nista posebno (govorim za Teslu a ne za one jeftine kineze ili reno zoe dacia spring i slicni).

Vuk

pre 1 godinu

Bre, bre … zasto li izbegavaju ?

Mali hint - u Srbiji ljudi beze od plivajuceg zamajca koji kosta 500 evra, a nece od baterije od 15.000 …
(Djorke, 09. septembar 2023 21:52)

Naravno. I da imam viška para, to bi bilo bacanje u vetar. Nije isto 500e (čak je i jeftinije za mnoge modele) što i 15.000 evra, zar ne? Za 12.000 kupim 3 sasvim solidna dizelaša, svaki da me posluži po 5 godina i opet da ih prodam za makar pola para.

Elektro automobil? Ima da PLATIM da ga odšlepaju na đubre...

Conte Leone

pre 1 godinu

Cena pada koliko i automobilima na unitrasnje sagorevanje, a razlog je moguc i sto autonomija baterija opada sa godinama eksploatacije. Tako da neko ko nema da kupi nov sebe svesno ogranicava padom performansi dok kod klasicnih automobila ima kvarova ali performanse su poprilicno odrzane. Zamena baterija preskupa, od 10000 na vise.
Tako da, smredece dizel jos bar deceniju i vise, sigirno!

Zok1

pre 1 godinu

Evo kako to na temu održavanja i baterije deluje iz američke perspektive (Kalifornija, ZIP 90210). Ako odete na edmunds.com, možete da izračunate koliko će vas automobil koštati u prvih pet godina, kao i koliko ćete potrošiti na održavanje i popravke. Naravno, radi se o očekivanjima, baziranim na statistikama. Održavanje za Teslu Y koji prelazi oko 24000 km godišnje će vas u prvih 5 godina koštati $2,758, popravke će vas koštati $2,734, gorivo $5,995. Održavanje za BMW X4 (uzeo sam njega zato što je cena približno ista), održavanje će vas koštati $7,796, popravke $3,183, gorivo $17,752. To je razlika od preko $17,000. U sledećih 5 godina, ova razlika se samo povećava, jer dolaze skuplje popravke i servisi. Ako nakon 10 godina zamenite bateriju na Tesli, ta zamena će vas koštati ispod $17,000: https://di-uploads-pod5.dealerinspire.com/currentautomotive1/uploads/2020/10/Screen-Shot-2020-10-02-at-6.22.19-PM.png Opet će vam ostati 17,000 uštede. Na sve ovo treba dodati da sa benzincem 2 puta godišnje idete na servis i gubite vreme dok odvezete kola i odete po njih. Ako vam kojim slučajem u sevisu nisu obezbedili kola koja ćete voziti dok su vaša na servisu, to se pretvara u celodnevno maltretiranje. Sve u svemu, gubite najmanje 8 sati vremena godišnje, a vaše vreme ima cenu. Kada su motori u pitanju, životni vek BMW motora je 320-400 hiljada km, a od Tesle se očekuje preko 10 miliona. Već danas ima vozila koja su prešla preko 800 hiljada km bez problema.

Zok1

pre 1 godinu

Da bi se tržište polovnih električnih automobila razvilo - potrebni su vlasnici zainteresovani za prodaju svojih polovnih automobila. Sam tekst daje odgovor, električni automobili su još uvek mladi, a i menjaju se ređe.

Zok1

pre 1 godinu

@(Djorke, 11. septembar 2023 12:19)
1) Kaliforniju sam naveo zato što se brojevi razlikuju od države do države, od jednog poštanskog broja do drugog. Ovako svako može da proveri. Pokušavam da pokažem kako to izgleda iz perspektive ljudi koji kupuju električne automoble, odnosno šta ih motiviše. Jedina profesija koju mnogi Amerikanci više preziru od auto-mehaničara su prodavci polovnih automobila.
1.1) Potpuno je nebitno koliko košta održavanje BMW u Srbiji, jer Srbija nije dovoljno veliko tržište da bi diktirala trendove. Ono što budu trendovi u Evropi će se desiti i u Srbiji, pa da svi srpski auto mehaničari i pumpadžije dube na glavi. Sa zakašnjenjem, baš kao što su i traktori zamenili volove sa zakašnjenjem - ali desiće se.
2) Govoriš o modelu iz 2014. Zastavini SUS motori iz sedamdesetih su bili zreli sa generalku nakon 60000. Bez obzira na to, tih 8 motora je prešlo u proseku po 187500 kilometara, ako se radilo o modelu sa 1 motorom. Električni motori su relativno jeftini i brzo se menjaju. Radi se o tehnologiji koja je dugotrajnija od SUS motora. Konzervativna procena za životni vek električnih automobila je 30 hiljada sati: https://www.energy.gov/sites/prod/files/2014/04/f15/extend_motor_operlife_motor_systemts3.pdf Ako se računa da se prelazi u proseku 50 km na sat - to odgovara kilometraži od 1,5 miliona kilometara.
2.1) Inače, baš lepo da si naveo primer da je taj automobil prelazio u proseku po 400 do 500 hiljada kilometara po bateriji. Impresivno, zar ne?

Milija

pre 1 godinu

Pa za sada nema majstora da kad zatreba, skine glavu, izravna je, šlajfuje ventile, promeni karike, nove dihtunge i svećice... Pali i vozi.. I sve za manje od 400 evra...

Djorke

pre 1 godinu

Bre, bre … zasto li izbegavaju ?

Mali hint - u Srbiji ljudi beze od plivajuceg zamajca koji kosta 500 evra, a nece od baterije od 15.000 …

Profesor Dušan

pre 1 godinu

a da se napravi auto na nuklearni pogon ? autonomija 30 godina do menjanja Uranijuma . Pa da razmislimo ..... a onda pomisliš na sudar 2 takva automobila ....

Ponos

pre 1 godinu

Neće ni da se razvije, proizvođači i vlasti forsiraju kupovinu novih vozila da bi se održala privreda, što je sve ideja na staklenim nogama.

kole

pre 1 godinu

Kako da se razvije nesto sto ne moze da postoji. Polovan el. auto danas moze da kupi samo neko kome su juce izvadili pola mozga. Nas covek nece da uradi veliki servis kad kupi polovnjaka, iako to kosta od 300 do 500 evra, a zamislite da mu u servisu kazu da mora da zameni baterije i da je jedan elektro motor za zamenu. Suma 14.000 evra. Pa prodaja kanapa bi skocila 400% jer bi se svi povesali. Nove ce kupovati oni koji imaju pare, 7 do 10 god. pa na otpad, a ostali ce da iznajme kad im treba. Prijatelj zivi u Danskoj i kad mu zaterba auto, uzme preko aplikacije Reno Zoe na struju, obavi posao i prikopca ga gde je bio.

Djorke

pre 1 godinu

@Evo kako to na temu održavanja i baterije deluje iz američke perspektive (Kalifornija, ZIP 90210). .. ... Kada su motori u pitanju, životni vek BMW motora je 320-400 hiljada km, a od Tesle se očekuje preko 10 miliona. Već danas ima vozila koja su prešla preko 800 hiljada km bez problema.
(Zok1, 11. septembar 2023 08:31)

1. ne živimo u Kaliforniji, tako da ...
1.1 Održavanje BMW u Srbiji ne košta ni približno toliko kao tamo

2. Ima članak ovde za Teslu što je prešao 1.200.000 kiloetara. Promenjene tri baterije i 8 (osam !!!) motora. Dakkle, "traju 800.000 bez problema" kao Trigerova metla i to je toliko često da je ovome na 1.200.000 lično Ilon Musk čestitao. https://www.b92.net/automobili/razno.php?yyyy=2023&mm=04&nav_id=2322953

Djorke

pre 1 godinu

@
Ako se ne racuna baterija, nema sta da propada i da se kvari na elektricnim vozilima kao na SUS autima kojima sve zivo od habanja je dotrajalo posle 100k iliti posle 5+ godina. …
(Dejan, 10. septembar 2023 01:02


Ako ne racunamo sve na dedi, mozemo reci da je na neki nacin u pitanju baba.

To da “na SUS” sve dotrajalo posle 5 godina ili 100.000 moze da napise samo neko ko je auto video samo na posteru.

Automobili traju, ako se ispravno odrzavaju i 20 i vise godina, a gomilu delova “dele” sa tvojim ljubljenim EV (trapovi, kocnice, lezajevi, kompjuteri … u principu osim pogona, vecina stvari je uporediva), tako da mogu manje-vise jednako da se kvare.

Istina je zapravo suprotna od onoga sta si napisao - odrzavan SUS odrzava svoju funkciju 100%, dok EV bez obzira na odrzavanje gubi svoja svojstva vremenom (najskuplji deo - baterija, hemijskim procesom gubi svojstva i ne postoji nacin da to zaustavis, samo mozes da ubrzas). Sto je auto stariji, zamena ili popravka nema nikakvog smisla jer vrednost baterije bude i 40% cene novog auta. Na SUS-u, nemas tako skupih komponenti tako da su i opravke smislenije.

mience

pre 1 godinu

Polako u Teksasu se već naplaćuje porez na elektro vozila jer ne kupuju fosilna goriva a porez mora da se uzme. Sve će učiniti da omasove a onda ce uvesti taksu na bateriju od recimo 500 godišnje pa će polako povećavati. Polako, po desetak fo trideset evra godišnje. Samo velika katastrofa globalnih razmera moze da rasturi plan sem ako i ta katastrofa nije deo plana.

T

pre 1 godinu

Rado bih posedovao električni auto, ali da se ne lažemo, ti prvi modeli su bili krš. Male baterije, mahom bez termalne kontrole, sporo punjenje... a peodavci zacepili cenu kao da su to polovni primerci aktuelnih modela.

Milan

pre 1 godinu

Zato sto su bojleri na tockovima. Ja se upravo spremam da pazarim v6 masinu 2003 i da ga uredim za svoju dusu. Koliko god da kosta.