Aktuelno

Četvrtak, 10.08.2023.

11:00

Nova pravila za vozačke dozvole

Izvor: B92

Nova pravila za vozaèke dozvole IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

59 Komentari

Sortiraj po:

Darko minić

pre 9 meseci

Dok se cpc sertifikat ne bude dobijao uz položenu c kategoriju kao sto je bilo do 2020godine vozača neće biti to mora zakonodavac da shvati.Periodična obuka je prihvatljiva i to će neko ko želi da se bavi poslom prihvatiti kao uslov da bi obnovio karticu posle pet godina. Ali nikad neće imati vozača dok je uslov da se plati 1500eura i ide opet u školu i opet polaže teorija i praksa. Velika budalaština je to.

Driver

pre 11 meseci

Ja imam 28god i zaposlen sam kao vozac ,imam cpc al nisam pohadjao seminare ,takodje imam skolu vozac motornih vozila ,da bi produzio cpc karticu moran na seminar,meni lakse da platim i produzim karticu nego da pohadjam seminar

Pedja

pre 1 godinu

Do kada se ocekuje okvirno stupanje na snagu ovih novih pravila? Upravo sam polozio za A kategoriju pa bih sacekao sa vadjenjem vozacke ako ce to znaciti da necu imati probnu vozacku dve godine.

Anka

pre 1 godinu

@srbin Ne lupaj da plate zavise od broja vozaca. Plate predavaca su fixne prema koeficijentu.
Ako ti ne odgovaara idi napolje pa tamo cuti i ispunjavaj obaveze prema njihovim zakonima.

Lucky

pre 1 godinu

OTIMACINA I NAMETI UZ MALTRETIRANJE!!!!
Vojsku sam sluzio onuJNA1989/90e.Tada a i pre toga svi smo sluzili posle zaversene srednje,znaci sa 18 godina. Postojao je rod vozaca,ne znam koji je ves u pitanju.Obucavani su za vojne kamione C i D kategorije.Po zavrsetku vojnog roka dibijali su civilne dozvole za to.One koje sam posle upoznao bas su dobri vozaci.Vozili su samostalno od prvog dana dobijanja dozvole! Za budalu ne znaci nista pratnja.Sto se tice bolesnih ljudi,( i sam sam gluv 99,8%)treba pod hitno uraditi reviziju zakona.Svi koji mogu lako da ostanu bez kontrole nad sobom nepredvidivo,mora da im se oduzme dozvola!!!Razumem ja njih da im treba ali,opasnost su po druge!Kao i one koji su narkomani!Mene pitaju kako vozim.Lako i lepo,odgovaram.Gledam ,pazim,predvidjam.Ne cujete ni vi okolinu kad pustite muziku na maksimum pa vozite.Ja jos i ne pricam telefonom.Pre svih,dozvole prvo oduzeti nasilnicima,bili oni kumovi,drugari,svaleri....pa tek onda krenuti na ostale.Znam ljude koji su vozaci kamiona vec vec 33 godine.I nisu imali teze prekrsaje i udese.Za profesionalce strozije kazne ali,za sve profesionalce.To znaci i za sudije,policajce,advokate...kad krse zakon kazna puta5.Kad njih doterate uvred,narod ce te lako!

Srbin

pre 1 godinu

U sve je upletna čuvena AMSS banda koja je bez ispitivanja tržišta "otvorila" gomilu mesta za obuku kandidata za kod 95, dala "predavacima" abnormalne plate na osnovu broja izdatih vozačkih dozvola za CE i D kategoriju i tek kad su videli da to ljude uglavnom nezanima jel je isto polaganje u drugim zemljama(u kojima uglavnom isti i rade i voze) mnogo jeftinije i priznatije umesto da smanje i pojednostave proceduru istu još više iskomplikovali -produžili i naravno POSKUPELI i na taj način oterali još više vozača u inostranstvo.
Al bitan je profit politički podobnih firmi ,opšti interes i opšte dobro je nebitna stavka u Serbistanu.

Sasa

pre 1 godinu

Kadace uvesti zakon za nas koji imamo epilepsiju,ja sam polozio za B i sluzio vojsku a oduzeli mi 2010 godine bas nikad nisam imao neku nezgodu dok sam vozio,a ima ljudi koji imaju srcane probleme pa voze.

Soko

pre 1 godinu

Imam vozačku B,C,E kategorije i Državni ispit.
Po navršetku 65 godina na lekarskoj komisiji sam prijavio samo B kategoriju da bi dobio produženje vozačke za samo tri godine sa razlogom jer sam dijabetičar, ja jesam dijabetičar na insulinu 4 x ali me ne bolest ne sprečava da pažljivo vozim .drugo produženje sam dobiona samo jednu godinu jer sam u međuvremenu operisao stomačni aorti pa je tekao posoperatinžvni tok a ja kao kaznu što osta živ posle operacije samo jednu godinu.
Dali ste doktorima palicu u ruke a oni šibaju pa ne biraju gde udaraju.godinu dana vozačka a vozač od 1970 i ni jedan udes ili prekršaj ali naiđeš na zalasku na dr.sa pendrekom.
Zato nema vozača zato što se bolest kod nas kažnjava i to strogo od lekara koji su trebali da leče pacijente na vreme.

Bojan

pre 1 godinu

Zakon je nula ovi sto imaju dozvolu od 2015godine B kategorija imaju pravo da voze Skip ili Kombinirku a Traktor ne moze,sta ce mladi na selu da rade kada ne moze Traktor da voze!!!!

Bratislav

pre 1 godinu

Nerazumem nas zakon pjadjo mp3 od 500cc mozes da vozis sa b kategorijom a motor sa 2 tocka ne znaci su isti i pravila u saobracaju i za biciklu i za sve nego je ovo cisto uzimanje para za kategorije i jedna glupost u nasem zakonu

Mika

pre 1 godinu

Ocigledno da zakone u Srbiji kreiraju ljudi sa niskim intelektom. Mladi vozaci su najrizicnija grupa i neozbiljno je spustati starosnu granicu za upravljanje autobusima i kamionima. Zkonodavcima bezbesnost u saobracaju ocigledno nije prioritet.

sveta

pre 1 godinu

a kako izgleda voznja motora sa probnom dozvolom.jel treba neko da sedi pored.ili da vozi drugi motor sa desne strane pa kao tu je.mozda onaj hitlerov sa suvozacevim sedistem.

Djordje

pre 1 godinu

Nade firme dosta dovoljno zaradjuju!.Gazde istih nece da plate,hoce da im vozac vozi za dvoicu,to je problem.Drzava kakva je meni nije jasno sta ovde ljudi pisu.Mi hocemo sve evropski,sve cene polaganja ,cpc kartica pa i hrane je skuplje kod nas nego preko.U Srbiji je sve komplikovano i skulje nego na tapadu.Uzmimo za primer CPC koliko je i koje vreme treba.Drzava nece da pomogne nasima a migranti nam zive u hotelima,npr u adasevcima Hotel pun migranata.Srbija je haos,mi ce mo biti gladni za koju godinu.

Djordje

pre 1 godinu

Nade firme dosta dovoljno zaradjuju!.Gazde istih nece da plate,hoce da im vozac vozi za dvoicu,to je problem.Drzava kakva je meni nije jasno sta ovde ljudi pisu.Mi hocemo sve evropski,sve cene polaganja ,cpc kartica pa i hrane je skuplje kod nas nego preko.U Srbiji je sve komplikovano i skulje nego na tapadu.Uzmimo za primer CPC koliko je i koje vreme treba.Drzava nece da pomogne nasima a migranti nam zive u hotelima,npr u adasevcima Hotel pun migranata.Srbija je haos,mi ce mo biti gladni za koju godinu.

dejan

pre 1 godinu

Putarina za kamion 15000 a kazna "ako ga uhvate" 25000. I tako ako ga uhvate svaki treći put, majstor je dobar nekih 20000. Baš će ih naterati na autoput.

gagi

pre 1 godinu

Cuj ovog sto mentosa sto kaze da li je moguce da ja sa C kategorijom ne mogu da vozim A1 za motor.. Pa to je isto kao kad bi rekao zasto je mogu sa c da vozim avion.. Kakve veze ima kamion sa motorom

Nikola

pre 1 godinu

Kakve veze starosna granica sa nedostatkom vozača ima? I ovaj što predlaže da se dispečeri izmeste u neka druga mesta. Menjati uslove rada i tačka. Prvo da me poslodavac mora prijaviti na platu za koju radim i da me ostavi dovoljno i kući da ne provodim ceo život u kabini. Drugo je da kontrole malo olade a je da jedva čekaju da ti oderu kožu sa leđa jer si probio vožnju zbog prenatrpanosti parkinga.Vozio sam međunarodni transport i sledećeg meseca menjam posao posle pet godina jer kad se sve stavi na papir,ako imam 1000 eura radeći u kancelariji u lokalu mi je isto kao kad u trasportu uzmem 1500.Džaba mi te pare kad dosta na putu potrošim a oni koji plaćaju i kazne verovatno imaju i većeg troška,a ja i kuću jedva vidim..ma nema tu nikakve stimulacije,na kraju će ovo raditi jedino oni koji beže od kuće a vole da sede ceo dan,a takvih nema puno

trt

pre 1 godinu

Može li neko da mi objasni: imam u dozvoli upisanu AM i B kategoriju. Da li to znači da ću moći da vozim neki moped ili motocikl sa više od 50ccm? Da li i sada mogu da vozim 50+ ccm ili tek kad se usvoje izmene zakona? Hvala unapred.
(Domaćin, 11. avgust 2023 14:07)

Ne, ovo znaci samo da ukoliko posedujes B kategoriju posle polaganja A dobijas odma dozvolu, bez probne.
Ako bas hoces postoje motori koji se voze i sa B kategorijom, plati pa klati.

Pitanje

pre 1 godinu

Znači klinci koji sa 18 god dobiju B kategoriju noću mogu da voze samo uz iskusnog vozača a drugi klinci koji poloze C ili D sa 18 god mogu da budu profesionalni vozači. Ima li većeg debilizma od ovoga?

Boban036

pre 1 godinu

Koliko ste gladni para i zarade i decu ubacujete u kamione kao da se radi o kakvim igricama.Sram Vas bilo. Hocete da Vam i to bude jos jedan od načina da pravite "izvozni artikal" za EU.
Da li ste svesni šta cinite.
Malo Vam je bilo što ste neku decu slali u rat.Sada hocete drugu putevima na groblje. Josjedan dokaz da su maloumnici dosli na vlast i kreiraju život.

Domaćin

pre 1 godinu

Može li neko da mi objasni: imam u dozvoli upisanu AM i B kategoriju. Da li to znači da ću moći da vozim neki moped ili motocikl sa više od 50ccm? Da li i sada mogu da vozim 50+ ccm ili tek kad se usvoje izmene zakona? Hvala unapred.

Mile

pre 1 godinu

Naravno pod uslovom da je kandidat za dobijanje dozvole prethodno dobio Sertifikat o profesionalnoj kompetenciji (CPC). Koja nigde u EU ne vredi ničemu a u Srbiji košta skoro 2 hiljade EUR. Putarina za teretna vozila kao da idete kamionom u obilazak turističkoh destinacija 130 eur za jedan prolazak. Čista plačka

Rade

pre 1 godinu

Daj deci da ginu na put zasto je onda potrebna probna dozvola,platite realnu cenu rada za vozace pa ne bi manjkalo a ovako svi na minimalcu pa ljudi beze u tudjinu...

Goxy

pre 1 godinu

A zasto ne promene zakon za voznju posle 23h i pre 6h na probnoj dozvoli ko je izmislio tako glup zakon
(Miljan, 11. avgust 2023 10:44)

Previše su velikodušni. Ja bih ti dao klinac moj od 12 do 15h da svojom lošom vožnjom ne praviš gužve.

Marko

pre 1 godinu

"Konkretno, granica za C, CE i D1 kategoriju biće spuštena sa 21 na 18 godina, naravno pod uslovom da je kandidat za dobijanje dozvole prethodno dobio Sertifikat o profesionalnoj kompetenciji (CPC).
Za autobuse, odnosno kategorije D i DE moći će da se dobije dozvola sa 21 navršenom godinom, uz položen ispit CPC, dakle granica je i tu spuštena za tri godine".

Što se CPC a tiče nema veze imali 18 ili 65 godina,morate ga posedovati jer bez njega ne možete voziti ni C ni D sa svim podkategorijama.
Jednostavno su kazne prevelike a i nijedna firma neće da vas zaposli.
E sad ako CPC bude morao da se stekne pre polaganja za kategoriju,to znači da će država tim potezom pokušati da spreči da neko položi kategoriju u Srbiji i ode "preko" jer du naše vozačke dozvole priznate skoro svuda.

Teos

pre 1 godinu

Veci konji nikad nisu donosili odluke nego pomenute budale CPC nigde nije priznat sem u SRB a uveden je kao cod95 u EU stim sto to u EU zemljama kosta od 200-500eura i zavrsava se za 3(TRI)radna dana!!!!!u SRB kosta nesto vise od 200.000din i traje mesec dana!!!!!Ko je ovde lud???U SFRJ YU SCG se uvek za kamion i prikolicu polagalo sa 18godina uslov za autobus je bio da imas polozeno za kamion a ne probna B kategorija...donosioce novog zakona treba sve pozatvarati u sanatorijume za umno poremecene osobe i uz ludacku kosulju drzati ih u kavezima

Боле

pre 1 godinu

Пуна Србија клинаца од 18 година са бар 5000€ у џепу који једва чекају да возе камион. Наравно да има младих незапослених који би радили овај посао али цена полагања и осталог што је потребно да постане професионални возач је за њих недостижна. Једино да родитељи продају кућу. Зашто фирме не школују возаче уз обавезу да одређени број година раде за њих.

Goxy

pre 1 godinu

dal ste normalni da pustate neiskusnu decu od 18 god da voze kamion?? bice mnogo mrtvih!!!!dajte vece plate pa ce vozaci da ostanu u Srbiji
(misko, 10. avgust 2023 22:25)

Ne mogu ti sa 18 da pobiju više nego ovi sa 60 koji sada voze budi siguran. Mirno spavaj.

ja

pre 1 godinu

u skoli gde je moj sin polagao dopunske casove je uzimao covek koji nikako nije mogao da polozi za kamion. jednistavno nije mogao da se seti da ubaci u orvu i krene. padao non stop na ispitima ..razmishljam smao sta ce biti kad se dokopa dozvole? Trebalo bi nekako speciti antitalente da sednu za volan samo da bi primali neku platu sedeci. Nije svako za volan. upravo to je kljucna stvar ovde da neko sa 18 mozda je talenat i treba sesti on a ne covek iz price jer ima 30...

Dak

pre 1 godinu

"Slučan problem ima i Nemačka. . ."
Da, Nemačka ima 80 miliona stanovnika i fali im 100 hiljada vozača
Srbija ima 6,5 miliona stanovnika i fali nam 20 hiljada vozača
Ma baš je slično
Strašno

Dragan

pre 1 godinu

Ovaj deo da mladi vozaci,prvo moraju cpc da imaju pa onda imaju pravo da polazu c kategoruju,od toga nema nista,200000 hiljda plus 120,000 za pologanje i to ako sve iz prve polozus,bez lekarskoskog i drugih troskova,od toga nema nista,kako moze u sloveniji i hrvatskoj cpc da kosta 500 e i da se zavrsi za 2 do 3 dana a kod nas 2000e i mesec dana ko je ovde lud?ne to je pljackanje budala...!

Sofercina

pre 1 godinu

Sasvim ne odgovorno da se 18godisnjacima da sansa za voznju kamina - to su deca a da bi se vozac ponasao kao profi treba da se okali a svi znamo da se na greskama najbolje uci - bice belaja - profit i samo profit, nisu ovi nasi drumovi sposobni da podnesu teret eksperimentisanja sacice zaludnih iz te ,,beogradske,, ekipe ,,strucnjaka,, !

Soo

pre 1 godinu

Jedan od najglupljih zakona na kugli zemaljskoj je da ja koji imam C kategoriju ne mogu da vozim A1 kategoriju do 125 kubika . To je takav apsurd od zakona ,da će verujem ući u rublici verovali ili ne .

To je isto kao i kada su uveli da moped Tomos APN 4 spada u kategoriju A1 umesto u kategoriju AM , jer zamislite ne ide 45 km/h već 48 km/h . Tih 3km/h je veoma velika brzina . Ovo je bre ruganje i jedna sramota nad sramotama.
U normalnim zemljama neko bi debelo odgovarao za ovo, jer je na ovaj način sa puteva penzionisano, minimum 100 000 motora u Srbiji, od koje je opet moglo da se zarađuje na godišnjem tehničkom pregledu.
PS. Da se ne lažemo Tomosov APN 4 je za 95% današnjih skutera pojam pravog mopeda .

Kritikopulos Z'glavkos &Jorgos Papajorgos

pre 1 godinu

Pravila, pravila - neka glupa pravila u
crno nas zavila! Правила, правила - нека глупа правила у црно нас завила!

pajo

pre 1 godinu

Cestitam, umesto da se vozacima povecaju plate, da se eventualno jos neko odluci za taj posao ili mozda vrati od preko, oni su smislili da puste klince od 18 godina da voze kamion od 30 tona...
(Mile, 10. avgust 2023 11:36)

Sleperi su nosivosti 40 tona.

Drzava ne moze povecati plate ali bi mogli napraviti neke stvari.

Npr. prvo da u pregovorima sa eu nase firme na trzistu tretiraju kao i eu firme. Time bi se nase firme mogle da zaradjuju dovoljno da to zanimanje postane interesantno ljudima u Srbiji.

Nakon cega bi mogli bi napraviti nekakav program da se formiraju dispecerske i racunovodstvene agencije. Te agnecije bi radile za preduzetnike a mogle da se porezima stimulistu da budu u nerazvijenim opstinama jer njima lokacija uglavnom nije vazna ako imaju internet.

Naredni korak bi mogao da bude da se u sklopu vojske vrsi besplatna obuka vozaca. Ko se prijavi da sluzi dobrovoljno automatski da polaze sce kategorije. Taj isti princip primeniti i na profesionalne vojnike. Oni svakako ne mogu biti profesionalci do 65. godine tj. vojsku napustaju mnogo ranije a nakon napustanja mogli bi da voze gsp, umesto sto uvozimo Bangladesake.

I na kraju ako bi sve to hteli organizovati, oformiti i nekakav program podrske za one koji zele da kupe svoj kamion.

Mi imamo dosta ljudi u pasivnim krajevima koji ne mogu da nadju sebi posao a ne mogu da daju hiljade evra da ispolazu sve sto treba. Cak i ako ispolazu sve, morace raditi u firmi i napustice svoje kuce kao sto se vec uveliko desava.

Dispeceri, mali preduzetnici kamiondzije, njihove racunovodje mogu svi biti u pasivnim krajevima.

Veliki brat

pre 1 godinu

Чекај, моћићу да возим мотор са Б категоријом? Јесам ли добро прочитао?
(Живчани лик, 10. avgust 2023 13:57)

Nećeš, nego ćeš dobijati "normalnu" dozvolu za motocikl preko 50ccm, a ne probnu kao što je bilo do sada.

Spuštanje granice za vozačku dozvolu kategorije za kamion/kamion sa prikolicom ima donekle smisla, ali kad bi mladi počinjali da voze sa 16 godina. Ovako, neko juče položio, i da od sutra vozi šleper nema šanse, koja firma će da angažuje takvog?

I šta je sa onom "P" nalepnicom za početnike, da li sme sve vreme da bude na vozilu ili samo kad njime upravlja početnik? Juče vidim Audi A6 2.0 tdi sa tom nalepnicom, kako je moguće da neko uopšte sme kao početnik da sedne za volan takvog auta, ako imamo u vidu ogrnaičenje snage motora u atomobilu kojim upravlja neko sa probnom vozačkom dozvolom?

dezon

pre 1 godinu

nazalost ovo sa kamionima ce povecati smrtnu statistiku
40 tona nije sala u nekim situacijama i za iskusne sofere. Ali nama je drzava sala pa I ne cudi ovo.

Pešmerga

pre 1 godinu

Skoro da nema zemlje u Evropi, u kojoj takav trust mozgova uređuje pravila saobraćaja, kao ovde, i opet srb-vozačku ne priznaju sve EU-zemlje!?
Ej, tolike godine ne priznaju vozačku iz Srbije!

Dragče

pre 1 godinu

Mislim da nije je baš dobro objašnjeno. Ko je imao AM i B kategoriju, a posle položio A1, A2 i A neće morati imati probnu nego odmah stalnu.

Живчани лик

pre 1 godinu

Чекај, моћићу да возим мотор са Б категоријом? Јесам ли добро прочитао?

Joker

pre 1 godinu

@Mile Država ne može ništa da uradi po pitanju plata za vozače, to diktira tržište. Ono što država može, jeste da prevoznicima omogući subvenciju na putarine, gorivo i registracije. Možda bi onda vozačima skočila plata malo

gille bg

pre 1 godinu

Samo cpc kartica košta oko 2000 eura plus polaganje za c pa dodatno cpc za d i kad sabereš izadje te 5000eura .A ovima iz šri lanke sve lepo poklonili.Plata na busu je 75000 do 90000.Vise zaradiš na glovu i woltu oko 160000 nego ovde.Tamo ti ide bajs ili kola .I posle se čude što nece niko da vozi.Male plate a ogromna odgovornost.

Mile

pre 1 godinu

Cestitam, umesto da se vozacima povecaju plate, da se eventualno jos neko odluci za taj posao ili mozda vrati od preko, oni su smislili da puste klince od 18 godina da voze kamion od 30 tona...

Bazooka

pre 1 godinu

Meni je 50. Imam položeno za AM otkad znam za sebe. Pre dve godine sam polagao za B, ne pitajte zašto nisam, tako je - kako je.

Kada sam položio za B, imao sam istu obavezu za probnu dozvolu kao i onaj balavac od 19 godina. Pritom sam ja ceo život vozio mopede. Razumeo bih da neki period moram i ja to da držim, ali isto kao oni, to veze sa vezom nema.

Mile

pre 1 godinu

Cestitam, umesto da se vozacima povecaju plate, da se eventualno jos neko odluci za taj posao ili mozda vrati od preko, oni su smislili da puste klince od 18 godina da voze kamion od 30 tona...

gille bg

pre 1 godinu

Samo cpc kartica košta oko 2000 eura plus polaganje za c pa dodatno cpc za d i kad sabereš izadje te 5000eura .A ovima iz šri lanke sve lepo poklonili.Plata na busu je 75000 do 90000.Vise zaradiš na glovu i woltu oko 160000 nego ovde.Tamo ti ide bajs ili kola .I posle se čude što nece niko da vozi.Male plate a ogromna odgovornost.

Teos

pre 1 godinu

Veci konji nikad nisu donosili odluke nego pomenute budale CPC nigde nije priznat sem u SRB a uveden je kao cod95 u EU stim sto to u EU zemljama kosta od 200-500eura i zavrsava se za 3(TRI)radna dana!!!!!u SRB kosta nesto vise od 200.000din i traje mesec dana!!!!!Ko je ovde lud???U SFRJ YU SCG se uvek za kamion i prikolicu polagalo sa 18godina uslov za autobus je bio da imas polozeno za kamion a ne probna B kategorija...donosioce novog zakona treba sve pozatvarati u sanatorijume za umno poremecene osobe i uz ludacku kosulju drzati ih u kavezima

Soo

pre 1 godinu

Jedan od najglupljih zakona na kugli zemaljskoj je da ja koji imam C kategoriju ne mogu da vozim A1 kategoriju do 125 kubika . To je takav apsurd od zakona ,da će verujem ući u rublici verovali ili ne .

To je isto kao i kada su uveli da moped Tomos APN 4 spada u kategoriju A1 umesto u kategoriju AM , jer zamislite ne ide 45 km/h već 48 km/h . Tih 3km/h je veoma velika brzina . Ovo je bre ruganje i jedna sramota nad sramotama.
U normalnim zemljama neko bi debelo odgovarao za ovo, jer je na ovaj način sa puteva penzionisano, minimum 100 000 motora u Srbiji, od koje je opet moglo da se zarađuje na godišnjem tehničkom pregledu.
PS. Da se ne lažemo Tomosov APN 4 je za 95% današnjih skutera pojam pravog mopeda .

Dragan

pre 1 godinu

Ovaj deo da mladi vozaci,prvo moraju cpc da imaju pa onda imaju pravo da polazu c kategoruju,od toga nema nista,200000 hiljda plus 120,000 za pologanje i to ako sve iz prve polozus,bez lekarskoskog i drugih troskova,od toga nema nista,kako moze u sloveniji i hrvatskoj cpc da kosta 500 e i da se zavrsi za 2 do 3 dana a kod nas 2000e i mesec dana ko je ovde lud?ne to je pljackanje budala...!

Dak

pre 1 godinu

"Slučan problem ima i Nemačka. . ."
Da, Nemačka ima 80 miliona stanovnika i fali im 100 hiljada vozača
Srbija ima 6,5 miliona stanovnika i fali nam 20 hiljada vozača
Ma baš je slično
Strašno

Bazooka

pre 1 godinu

Meni je 50. Imam položeno za AM otkad znam za sebe. Pre dve godine sam polagao za B, ne pitajte zašto nisam, tako je - kako je.

Kada sam položio za B, imao sam istu obavezu za probnu dozvolu kao i onaj balavac od 19 godina. Pritom sam ja ceo život vozio mopede. Razumeo bih da neki period moram i ja to da držim, ali isto kao oni, to veze sa vezom nema.

dezon

pre 1 godinu

nazalost ovo sa kamionima ce povecati smrtnu statistiku
40 tona nije sala u nekim situacijama i za iskusne sofere. Ali nama je drzava sala pa I ne cudi ovo.

Pešmerga

pre 1 godinu

Skoro da nema zemlje u Evropi, u kojoj takav trust mozgova uređuje pravila saobraćaja, kao ovde, i opet srb-vozačku ne priznaju sve EU-zemlje!?
Ej, tolike godine ne priznaju vozačku iz Srbije!

Боле

pre 1 godinu

Пуна Србија клинаца од 18 година са бар 5000€ у џепу који једва чекају да возе камион. Наравно да има младих незапослених који би радили овај посао али цена полагања и осталог што је потребно да постане професионални возач је за њих недостижна. Једино да родитељи продају кућу. Зашто фирме не школују возаче уз обавезу да одређени број година раде за њих.

Sofercina

pre 1 godinu

Sasvim ne odgovorno da se 18godisnjacima da sansa za voznju kamina - to su deca a da bi se vozac ponasao kao profi treba da se okali a svi znamo da se na greskama najbolje uci - bice belaja - profit i samo profit, nisu ovi nasi drumovi sposobni da podnesu teret eksperimentisanja sacice zaludnih iz te ,,beogradske,, ekipe ,,strucnjaka,, !

Mile

pre 1 godinu

Naravno pod uslovom da je kandidat za dobijanje dozvole prethodno dobio Sertifikat o profesionalnoj kompetenciji (CPC). Koja nigde u EU ne vredi ničemu a u Srbiji košta skoro 2 hiljade EUR. Putarina za teretna vozila kao da idete kamionom u obilazak turističkoh destinacija 130 eur za jedan prolazak. Čista plačka

Pitanje

pre 1 godinu

Znači klinci koji sa 18 god dobiju B kategoriju noću mogu da voze samo uz iskusnog vozača a drugi klinci koji poloze C ili D sa 18 god mogu da budu profesionalni vozači. Ima li većeg debilizma od ovoga?

Lucky

pre 1 godinu

OTIMACINA I NAMETI UZ MALTRETIRANJE!!!!
Vojsku sam sluzio onuJNA1989/90e.Tada a i pre toga svi smo sluzili posle zaversene srednje,znaci sa 18 godina. Postojao je rod vozaca,ne znam koji je ves u pitanju.Obucavani su za vojne kamione C i D kategorije.Po zavrsetku vojnog roka dibijali su civilne dozvole za to.One koje sam posle upoznao bas su dobri vozaci.Vozili su samostalno od prvog dana dobijanja dozvole! Za budalu ne znaci nista pratnja.Sto se tice bolesnih ljudi,( i sam sam gluv 99,8%)treba pod hitno uraditi reviziju zakona.Svi koji mogu lako da ostanu bez kontrole nad sobom nepredvidivo,mora da im se oduzme dozvola!!!Razumem ja njih da im treba ali,opasnost su po druge!Kao i one koji su narkomani!Mene pitaju kako vozim.Lako i lepo,odgovaram.Gledam ,pazim,predvidjam.Ne cujete ni vi okolinu kad pustite muziku na maksimum pa vozite.Ja jos i ne pricam telefonom.Pre svih,dozvole prvo oduzeti nasilnicima,bili oni kumovi,drugari,svaleri....pa tek onda krenuti na ostale.Znam ljude koji su vozaci kamiona vec vec 33 godine.I nisu imali teze prekrsaje i udese.Za profesionalce strozije kazne ali,za sve profesionalce.To znaci i za sudije,policajce,advokate...kad krse zakon kazna puta5.Kad njih doterate uvred,narod ce te lako!

sveta

pre 1 godinu

a kako izgleda voznja motora sa probnom dozvolom.jel treba neko da sedi pored.ili da vozi drugi motor sa desne strane pa kao tu je.mozda onaj hitlerov sa suvozacevim sedistem.

Bojan

pre 1 godinu

Zakon je nula ovi sto imaju dozvolu od 2015godine B kategorija imaju pravo da voze Skip ili Kombinirku a Traktor ne moze,sta ce mladi na selu da rade kada ne moze Traktor da voze!!!!

Veliki brat

pre 1 godinu

Чекај, моћићу да возим мотор са Б категоријом? Јесам ли добро прочитао?
(Живчани лик, 10. avgust 2023 13:57)

Nećeš, nego ćeš dobijati "normalnu" dozvolu za motocikl preko 50ccm, a ne probnu kao što je bilo do sada.

Spuštanje granice za vozačku dozvolu kategorije za kamion/kamion sa prikolicom ima donekle smisla, ali kad bi mladi počinjali da voze sa 16 godina. Ovako, neko juče položio, i da od sutra vozi šleper nema šanse, koja firma će da angažuje takvog?

I šta je sa onom "P" nalepnicom za početnike, da li sme sve vreme da bude na vozilu ili samo kad njime upravlja početnik? Juče vidim Audi A6 2.0 tdi sa tom nalepnicom, kako je moguće da neko uopšte sme kao početnik da sedne za volan takvog auta, ako imamo u vidu ogrnaičenje snage motora u atomobilu kojim upravlja neko sa probnom vozačkom dozvolom?

Mika

pre 1 godinu

Ocigledno da zakone u Srbiji kreiraju ljudi sa niskim intelektom. Mladi vozaci su najrizicnija grupa i neozbiljno je spustati starosnu granicu za upravljanje autobusima i kamionima. Zkonodavcima bezbesnost u saobracaju ocigledno nije prioritet.

Rade

pre 1 godinu

Daj deci da ginu na put zasto je onda potrebna probna dozvola,platite realnu cenu rada za vozace pa ne bi manjkalo a ovako svi na minimalcu pa ljudi beze u tudjinu...

pajo

pre 1 godinu

Cestitam, umesto da se vozacima povecaju plate, da se eventualno jos neko odluci za taj posao ili mozda vrati od preko, oni su smislili da puste klince od 18 godina da voze kamion od 30 tona...
(Mile, 10. avgust 2023 11:36)

Sleperi su nosivosti 40 tona.

Drzava ne moze povecati plate ali bi mogli napraviti neke stvari.

Npr. prvo da u pregovorima sa eu nase firme na trzistu tretiraju kao i eu firme. Time bi se nase firme mogle da zaradjuju dovoljno da to zanimanje postane interesantno ljudima u Srbiji.

Nakon cega bi mogli bi napraviti nekakav program da se formiraju dispecerske i racunovodstvene agencije. Te agnecije bi radile za preduzetnike a mogle da se porezima stimulistu da budu u nerazvijenim opstinama jer njima lokacija uglavnom nije vazna ako imaju internet.

Naredni korak bi mogao da bude da se u sklopu vojske vrsi besplatna obuka vozaca. Ko se prijavi da sluzi dobrovoljno automatski da polaze sce kategorije. Taj isti princip primeniti i na profesionalne vojnike. Oni svakako ne mogu biti profesionalci do 65. godine tj. vojsku napustaju mnogo ranije a nakon napustanja mogli bi da voze gsp, umesto sto uvozimo Bangladesake.

I na kraju ako bi sve to hteli organizovati, oformiti i nekakav program podrske za one koji zele da kupe svoj kamion.

Mi imamo dosta ljudi u pasivnim krajevima koji ne mogu da nadju sebi posao a ne mogu da daju hiljade evra da ispolazu sve sto treba. Cak i ako ispolazu sve, morace raditi u firmi i napustice svoje kuce kao sto se vec uveliko desava.

Dispeceri, mali preduzetnici kamiondzije, njihove racunovodje mogu svi biti u pasivnim krajevima.

Srbin

pre 1 godinu

U sve je upletna čuvena AMSS banda koja je bez ispitivanja tržišta "otvorila" gomilu mesta za obuku kandidata za kod 95, dala "predavacima" abnormalne plate na osnovu broja izdatih vozačkih dozvola za CE i D kategoriju i tek kad su videli da to ljude uglavnom nezanima jel je isto polaganje u drugim zemljama(u kojima uglavnom isti i rade i voze) mnogo jeftinije i priznatije umesto da smanje i pojednostave proceduru istu još više iskomplikovali -produžili i naravno POSKUPELI i na taj način oterali još više vozača u inostranstvo.
Al bitan je profit politički podobnih firmi ,opšti interes i opšte dobro je nebitna stavka u Serbistanu.

Domaćin

pre 1 godinu

Može li neko da mi objasni: imam u dozvoli upisanu AM i B kategoriju. Da li to znači da ću moći da vozim neki moped ili motocikl sa više od 50ccm? Da li i sada mogu da vozim 50+ ccm ili tek kad se usvoje izmene zakona? Hvala unapred.

Soko

pre 1 godinu

Imam vozačku B,C,E kategorije i Državni ispit.
Po navršetku 65 godina na lekarskoj komisiji sam prijavio samo B kategoriju da bi dobio produženje vozačke za samo tri godine sa razlogom jer sam dijabetičar, ja jesam dijabetičar na insulinu 4 x ali me ne bolest ne sprečava da pažljivo vozim .drugo produženje sam dobiona samo jednu godinu jer sam u međuvremenu operisao stomačni aorti pa je tekao posoperatinžvni tok a ja kao kaznu što osta živ posle operacije samo jednu godinu.
Dali ste doktorima palicu u ruke a oni šibaju pa ne biraju gde udaraju.godinu dana vozačka a vozač od 1970 i ni jedan udes ili prekršaj ali naiđeš na zalasku na dr.sa pendrekom.
Zato nema vozača zato što se bolest kod nas kažnjava i to strogo od lekara koji su trebali da leče pacijente na vreme.

Djordje

pre 1 godinu

Nade firme dosta dovoljno zaradjuju!.Gazde istih nece da plate,hoce da im vozac vozi za dvoicu,to je problem.Drzava kakva je meni nije jasno sta ovde ljudi pisu.Mi hocemo sve evropski,sve cene polaganja ,cpc kartica pa i hrane je skuplje kod nas nego preko.U Srbiji je sve komplikovano i skulje nego na tapadu.Uzmimo za primer CPC koliko je i koje vreme treba.Drzava nece da pomogne nasima a migranti nam zive u hotelima,npr u adasevcima Hotel pun migranata.Srbija je haos,mi ce mo biti gladni za koju godinu.

Dragče

pre 1 godinu

Mislim da nije je baš dobro objašnjeno. Ko je imao AM i B kategoriju, a posle položio A1, A2 i A neće morati imati probnu nego odmah stalnu.

Bratislav

pre 1 godinu

Nerazumem nas zakon pjadjo mp3 od 500cc mozes da vozis sa b kategorijom a motor sa 2 tocka ne znaci su isti i pravila u saobracaju i za biciklu i za sve nego je ovo cisto uzimanje para za kategorije i jedna glupost u nasem zakonu

Boban036

pre 1 godinu

Koliko ste gladni para i zarade i decu ubacujete u kamione kao da se radi o kakvim igricama.Sram Vas bilo. Hocete da Vam i to bude jos jedan od načina da pravite "izvozni artikal" za EU.
Da li ste svesni šta cinite.
Malo Vam je bilo što ste neku decu slali u rat.Sada hocete drugu putevima na groblje. Josjedan dokaz da su maloumnici dosli na vlast i kreiraju život.

ja

pre 1 godinu

u skoli gde je moj sin polagao dopunske casove je uzimao covek koji nikako nije mogao da polozi za kamion. jednistavno nije mogao da se seti da ubaci u orvu i krene. padao non stop na ispitima ..razmishljam smao sta ce biti kad se dokopa dozvole? Trebalo bi nekako speciti antitalente da sednu za volan samo da bi primali neku platu sedeci. Nije svako za volan. upravo to je kljucna stvar ovde da neko sa 18 mozda je talenat i treba sesti on a ne covek iz price jer ima 30...

Goxy

pre 1 godinu

dal ste normalni da pustate neiskusnu decu od 18 god da voze kamion?? bice mnogo mrtvih!!!!dajte vece plate pa ce vozaci da ostanu u Srbiji
(misko, 10. avgust 2023 22:25)

Ne mogu ti sa 18 da pobiju više nego ovi sa 60 koji sada voze budi siguran. Mirno spavaj.

Nikola

pre 1 godinu

Kakve veze starosna granica sa nedostatkom vozača ima? I ovaj što predlaže da se dispečeri izmeste u neka druga mesta. Menjati uslove rada i tačka. Prvo da me poslodavac mora prijaviti na platu za koju radim i da me ostavi dovoljno i kući da ne provodim ceo život u kabini. Drugo je da kontrole malo olade a je da jedva čekaju da ti oderu kožu sa leđa jer si probio vožnju zbog prenatrpanosti parkinga.Vozio sam međunarodni transport i sledećeg meseca menjam posao posle pet godina jer kad se sve stavi na papir,ako imam 1000 eura radeći u kancelariji u lokalu mi je isto kao kad u trasportu uzmem 1500.Džaba mi te pare kad dosta na putu potrošim a oni koji plaćaju i kazne verovatno imaju i većeg troška,a ja i kuću jedva vidim..ma nema tu nikakve stimulacije,na kraju će ovo raditi jedino oni koji beže od kuće a vole da sede ceo dan,a takvih nema puno

Kritikopulos Z'glavkos &Jorgos Papajorgos

pre 1 godinu

Pravila, pravila - neka glupa pravila u
crno nas zavila! Правила, правила - нека глупа правила у црно нас завила!

Sasa

pre 1 godinu

Kadace uvesti zakon za nas koji imamo epilepsiju,ja sam polozio za B i sluzio vojsku a oduzeli mi 2010 godine bas nikad nisam imao neku nezgodu dok sam vozio,a ima ljudi koji imaju srcane probleme pa voze.

Joker

pre 1 godinu

@Mile Država ne može ništa da uradi po pitanju plata za vozače, to diktira tržište. Ono što država može, jeste da prevoznicima omogući subvenciju na putarine, gorivo i registracije. Možda bi onda vozačima skočila plata malo

dejan

pre 1 godinu

Putarina za kamion 15000 a kazna "ako ga uhvate" 25000. I tako ako ga uhvate svaki treći put, majstor je dobar nekih 20000. Baš će ih naterati na autoput.

Goxy

pre 1 godinu

A zasto ne promene zakon za voznju posle 23h i pre 6h na probnoj dozvoli ko je izmislio tako glup zakon
(Miljan, 11. avgust 2023 10:44)

Previše su velikodušni. Ja bih ti dao klinac moj od 12 do 15h da svojom lošom vožnjom ne praviš gužve.

gagi

pre 1 godinu

Cuj ovog sto mentosa sto kaze da li je moguce da ja sa C kategorijom ne mogu da vozim A1 za motor.. Pa to je isto kao kad bi rekao zasto je mogu sa c da vozim avion.. Kakve veze ima kamion sa motorom

Djordje

pre 1 godinu

Nade firme dosta dovoljno zaradjuju!.Gazde istih nece da plate,hoce da im vozac vozi za dvoicu,to je problem.Drzava kakva je meni nije jasno sta ovde ljudi pisu.Mi hocemo sve evropski,sve cene polaganja ,cpc kartica pa i hrane je skuplje kod nas nego preko.U Srbiji je sve komplikovano i skulje nego na tapadu.Uzmimo za primer CPC koliko je i koje vreme treba.Drzava nece da pomogne nasima a migranti nam zive u hotelima,npr u adasevcima Hotel pun migranata.Srbija je haos,mi ce mo biti gladni za koju godinu.

trt

pre 1 godinu

Može li neko da mi objasni: imam u dozvoli upisanu AM i B kategoriju. Da li to znači da ću moći da vozim neki moped ili motocikl sa više od 50ccm? Da li i sada mogu da vozim 50+ ccm ili tek kad se usvoje izmene zakona? Hvala unapred.
(Domaćin, 11. avgust 2023 14:07)

Ne, ovo znaci samo da ukoliko posedujes B kategoriju posle polaganja A dobijas odma dozvolu, bez probne.
Ako bas hoces postoje motori koji se voze i sa B kategorijom, plati pa klati.

Живчани лик

pre 1 godinu

Чекај, моћићу да возим мотор са Б категоријом? Јесам ли добро прочитао?

Anka

pre 1 godinu

@srbin Ne lupaj da plate zavise od broja vozaca. Plate predavaca su fixne prema koeficijentu.
Ako ti ne odgovaara idi napolje pa tamo cuti i ispunjavaj obaveze prema njihovim zakonima.

Marko

pre 1 godinu

"Konkretno, granica za C, CE i D1 kategoriju biće spuštena sa 21 na 18 godina, naravno pod uslovom da je kandidat za dobijanje dozvole prethodno dobio Sertifikat o profesionalnoj kompetenciji (CPC).
Za autobuse, odnosno kategorije D i DE moći će da se dobije dozvola sa 21 navršenom godinom, uz položen ispit CPC, dakle granica je i tu spuštena za tri godine".

Što se CPC a tiče nema veze imali 18 ili 65 godina,morate ga posedovati jer bez njega ne možete voziti ni C ni D sa svim podkategorijama.
Jednostavno su kazne prevelike a i nijedna firma neće da vas zaposli.
E sad ako CPC bude morao da se stekne pre polaganja za kategoriju,to znači da će država tim potezom pokušati da spreči da neko položi kategoriju u Srbiji i ode "preko" jer du naše vozačke dozvole priznate skoro svuda.

Pedja

pre 1 godinu

Do kada se ocekuje okvirno stupanje na snagu ovih novih pravila? Upravo sam polozio za A kategoriju pa bih sacekao sa vadjenjem vozacke ako ce to znaciti da necu imati probnu vozacku dve godine.

Driver

pre 11 meseci

Ja imam 28god i zaposlen sam kao vozac ,imam cpc al nisam pohadjao seminare ,takodje imam skolu vozac motornih vozila ,da bi produzio cpc karticu moran na seminar,meni lakse da platim i produzim karticu nego da pohadjam seminar

Darko minić

pre 9 meseci

Dok se cpc sertifikat ne bude dobijao uz položenu c kategoriju kao sto je bilo do 2020godine vozača neće biti to mora zakonodavac da shvati.Periodična obuka je prihvatljiva i to će neko ko želi da se bavi poslom prihvatiti kao uslov da bi obnovio karticu posle pet godina. Ali nikad neće imati vozača dok je uslov da se plati 1500eura i ide opet u školu i opet polaže teorija i praksa. Velika budalaština je to.

Живчани лик

pre 1 godinu

Чекај, моћићу да возим мотор са Б категоријом? Јесам ли добро прочитао?

Joker

pre 1 godinu

@Mile Država ne može ništa da uradi po pitanju plata za vozače, to diktira tržište. Ono što država može, jeste da prevoznicima omogući subvenciju na putarine, gorivo i registracije. Možda bi onda vozačima skočila plata malo

Sasa

pre 1 godinu

Kadace uvesti zakon za nas koji imamo epilepsiju,ja sam polozio za B i sluzio vojsku a oduzeli mi 2010 godine bas nikad nisam imao neku nezgodu dok sam vozio,a ima ljudi koji imaju srcane probleme pa voze.

Bazooka

pre 1 godinu

Meni je 50. Imam položeno za AM otkad znam za sebe. Pre dve godine sam polagao za B, ne pitajte zašto nisam, tako je - kako je.

Kada sam položio za B, imao sam istu obavezu za probnu dozvolu kao i onaj balavac od 19 godina. Pritom sam ja ceo život vozio mopede. Razumeo bih da neki period moram i ja to da držim, ali isto kao oni, to veze sa vezom nema.

Goxy

pre 1 godinu

dal ste normalni da pustate neiskusnu decu od 18 god da voze kamion?? bice mnogo mrtvih!!!!dajte vece plate pa ce vozaci da ostanu u Srbiji
(misko, 10. avgust 2023 22:25)

Ne mogu ti sa 18 da pobiju više nego ovi sa 60 koji sada voze budi siguran. Mirno spavaj.

Goxy

pre 1 godinu

A zasto ne promene zakon za voznju posle 23h i pre 6h na probnoj dozvoli ko je izmislio tako glup zakon
(Miljan, 11. avgust 2023 10:44)

Previše su velikodušni. Ja bih ti dao klinac moj od 12 do 15h da svojom lošom vožnjom ne praviš gužve.

Anka

pre 1 godinu

@srbin Ne lupaj da plate zavise od broja vozaca. Plate predavaca su fixne prema koeficijentu.
Ako ti ne odgovaara idi napolje pa tamo cuti i ispunjavaj obaveze prema njihovim zakonima.

Mile

pre 1 godinu

Naravno pod uslovom da je kandidat za dobijanje dozvole prethodno dobio Sertifikat o profesionalnoj kompetenciji (CPC). Koja nigde u EU ne vredi ničemu a u Srbiji košta skoro 2 hiljade EUR. Putarina za teretna vozila kao da idete kamionom u obilazak turističkoh destinacija 130 eur za jedan prolazak. Čista plačka

Soko

pre 1 godinu

Imam vozačku B,C,E kategorije i Državni ispit.
Po navršetku 65 godina na lekarskoj komisiji sam prijavio samo B kategoriju da bi dobio produženje vozačke za samo tri godine sa razlogom jer sam dijabetičar, ja jesam dijabetičar na insulinu 4 x ali me ne bolest ne sprečava da pažljivo vozim .drugo produženje sam dobiona samo jednu godinu jer sam u međuvremenu operisao stomačni aorti pa je tekao posoperatinžvni tok a ja kao kaznu što osta živ posle operacije samo jednu godinu.
Dali ste doktorima palicu u ruke a oni šibaju pa ne biraju gde udaraju.godinu dana vozačka a vozač od 1970 i ni jedan udes ili prekršaj ali naiđeš na zalasku na dr.sa pendrekom.
Zato nema vozača zato što se bolest kod nas kažnjava i to strogo od lekara koji su trebali da leče pacijente na vreme.

Mile

pre 1 godinu

Cestitam, umesto da se vozacima povecaju plate, da se eventualno jos neko odluci za taj posao ili mozda vrati od preko, oni su smislili da puste klince od 18 godina da voze kamion od 30 tona...

Rade

pre 1 godinu

Daj deci da ginu na put zasto je onda potrebna probna dozvola,platite realnu cenu rada za vozace pa ne bi manjkalo a ovako svi na minimalcu pa ljudi beze u tudjinu...

Domaćin

pre 1 godinu

Može li neko da mi objasni: imam u dozvoli upisanu AM i B kategoriju. Da li to znači da ću moći da vozim neki moped ili motocikl sa više od 50ccm? Da li i sada mogu da vozim 50+ ccm ili tek kad se usvoje izmene zakona? Hvala unapred.

Kritikopulos Z'glavkos &Jorgos Papajorgos

pre 1 godinu

Pravila, pravila - neka glupa pravila u
crno nas zavila! Правила, правила - нека глупа правила у црно нас завила!

Marko

pre 1 godinu

"Konkretno, granica za C, CE i D1 kategoriju biće spuštena sa 21 na 18 godina, naravno pod uslovom da je kandidat za dobijanje dozvole prethodno dobio Sertifikat o profesionalnoj kompetenciji (CPC).
Za autobuse, odnosno kategorije D i DE moći će da se dobije dozvola sa 21 navršenom godinom, uz položen ispit CPC, dakle granica je i tu spuštena za tri godine".

Što se CPC a tiče nema veze imali 18 ili 65 godina,morate ga posedovati jer bez njega ne možete voziti ni C ni D sa svim podkategorijama.
Jednostavno su kazne prevelike a i nijedna firma neće da vas zaposli.
E sad ako CPC bude morao da se stekne pre polaganja za kategoriju,to znači da će država tim potezom pokušati da spreči da neko položi kategoriju u Srbiji i ode "preko" jer du naše vozačke dozvole priznate skoro svuda.

Sofercina

pre 1 godinu

Sasvim ne odgovorno da se 18godisnjacima da sansa za voznju kamina - to su deca a da bi se vozac ponasao kao profi treba da se okali a svi znamo da se na greskama najbolje uci - bice belaja - profit i samo profit, nisu ovi nasi drumovi sposobni da podnesu teret eksperimentisanja sacice zaludnih iz te ,,beogradske,, ekipe ,,strucnjaka,, !

Bratislav

pre 1 godinu

Nerazumem nas zakon pjadjo mp3 od 500cc mozes da vozis sa b kategorijom a motor sa 2 tocka ne znaci su isti i pravila u saobracaju i za biciklu i za sve nego je ovo cisto uzimanje para za kategorije i jedna glupost u nasem zakonu

Bojan

pre 1 godinu

Zakon je nula ovi sto imaju dozvolu od 2015godine B kategorija imaju pravo da voze Skip ili Kombinirku a Traktor ne moze,sta ce mladi na selu da rade kada ne moze Traktor da voze!!!!

Soo

pre 1 godinu

Jedan od najglupljih zakona na kugli zemaljskoj je da ja koji imam C kategoriju ne mogu da vozim A1 kategoriju do 125 kubika . To je takav apsurd od zakona ,da će verujem ući u rublici verovali ili ne .

To je isto kao i kada su uveli da moped Tomos APN 4 spada u kategoriju A1 umesto u kategoriju AM , jer zamislite ne ide 45 km/h već 48 km/h . Tih 3km/h je veoma velika brzina . Ovo je bre ruganje i jedna sramota nad sramotama.
U normalnim zemljama neko bi debelo odgovarao za ovo, jer je na ovaj način sa puteva penzionisano, minimum 100 000 motora u Srbiji, od koje je opet moglo da se zarađuje na godišnjem tehničkom pregledu.
PS. Da se ne lažemo Tomosov APN 4 je za 95% današnjih skutera pojam pravog mopeda .

Srbin

pre 1 godinu

U sve je upletna čuvena AMSS banda koja je bez ispitivanja tržišta "otvorila" gomilu mesta za obuku kandidata za kod 95, dala "predavacima" abnormalne plate na osnovu broja izdatih vozačkih dozvola za CE i D kategoriju i tek kad su videli da to ljude uglavnom nezanima jel je isto polaganje u drugim zemljama(u kojima uglavnom isti i rade i voze) mnogo jeftinije i priznatije umesto da smanje i pojednostave proceduru istu još više iskomplikovali -produžili i naravno POSKUPELI i na taj način oterali još više vozača u inostranstvo.
Al bitan je profit politički podobnih firmi ,opšti interes i opšte dobro je nebitna stavka u Serbistanu.

pajo

pre 1 godinu

Cestitam, umesto da se vozacima povecaju plate, da se eventualno jos neko odluci za taj posao ili mozda vrati od preko, oni su smislili da puste klince od 18 godina da voze kamion od 30 tona...
(Mile, 10. avgust 2023 11:36)

Sleperi su nosivosti 40 tona.

Drzava ne moze povecati plate ali bi mogli napraviti neke stvari.

Npr. prvo da u pregovorima sa eu nase firme na trzistu tretiraju kao i eu firme. Time bi se nase firme mogle da zaradjuju dovoljno da to zanimanje postane interesantno ljudima u Srbiji.

Nakon cega bi mogli bi napraviti nekakav program da se formiraju dispecerske i racunovodstvene agencije. Te agnecije bi radile za preduzetnike a mogle da se porezima stimulistu da budu u nerazvijenim opstinama jer njima lokacija uglavnom nije vazna ako imaju internet.

Naredni korak bi mogao da bude da se u sklopu vojske vrsi besplatna obuka vozaca. Ko se prijavi da sluzi dobrovoljno automatski da polaze sce kategorije. Taj isti princip primeniti i na profesionalne vojnike. Oni svakako ne mogu biti profesionalci do 65. godine tj. vojsku napustaju mnogo ranije a nakon napustanja mogli bi da voze gsp, umesto sto uvozimo Bangladesake.

I na kraju ako bi sve to hteli organizovati, oformiti i nekakav program podrske za one koji zele da kupe svoj kamion.

Mi imamo dosta ljudi u pasivnim krajevima koji ne mogu da nadju sebi posao a ne mogu da daju hiljade evra da ispolazu sve sto treba. Cak i ako ispolazu sve, morace raditi u firmi i napustice svoje kuce kao sto se vec uveliko desava.

Dispeceri, mali preduzetnici kamiondzije, njihove racunovodje mogu svi biti u pasivnim krajevima.

Teos

pre 1 godinu

Veci konji nikad nisu donosili odluke nego pomenute budale CPC nigde nije priznat sem u SRB a uveden je kao cod95 u EU stim sto to u EU zemljama kosta od 200-500eura i zavrsava se za 3(TRI)radna dana!!!!!u SRB kosta nesto vise od 200.000din i traje mesec dana!!!!!Ko je ovde lud???U SFRJ YU SCG se uvek za kamion i prikolicu polagalo sa 18godina uslov za autobus je bio da imas polozeno za kamion a ne probna B kategorija...donosioce novog zakona treba sve pozatvarati u sanatorijume za umno poremecene osobe i uz ludacku kosulju drzati ih u kavezima

gagi

pre 1 godinu

Cuj ovog sto mentosa sto kaze da li je moguce da ja sa C kategorijom ne mogu da vozim A1 za motor.. Pa to je isto kao kad bi rekao zasto je mogu sa c da vozim avion.. Kakve veze ima kamion sa motorom

Боле

pre 1 godinu

Пуна Србија клинаца од 18 година са бар 5000€ у џепу који једва чекају да возе камион. Наравно да има младих незапослених који би радили овај посао али цена полагања и осталог што је потребно да постане професионални возач је за њих недостижна. Једино да родитељи продају кућу. Зашто фирме не школују возаче уз обавезу да одређени број година раде за њих.

sveta

pre 1 godinu

a kako izgleda voznja motora sa probnom dozvolom.jel treba neko da sedi pored.ili da vozi drugi motor sa desne strane pa kao tu je.mozda onaj hitlerov sa suvozacevim sedistem.

Mika

pre 1 godinu

Ocigledno da zakone u Srbiji kreiraju ljudi sa niskim intelektom. Mladi vozaci su najrizicnija grupa i neozbiljno je spustati starosnu granicu za upravljanje autobusima i kamionima. Zkonodavcima bezbesnost u saobracaju ocigledno nije prioritet.

dezon

pre 1 godinu

nazalost ovo sa kamionima ce povecati smrtnu statistiku
40 tona nije sala u nekim situacijama i za iskusne sofere. Ali nama je drzava sala pa I ne cudi ovo.

Djordje

pre 1 godinu

Nade firme dosta dovoljno zaradjuju!.Gazde istih nece da plate,hoce da im vozac vozi za dvoicu,to je problem.Drzava kakva je meni nije jasno sta ovde ljudi pisu.Mi hocemo sve evropski,sve cene polaganja ,cpc kartica pa i hrane je skuplje kod nas nego preko.U Srbiji je sve komplikovano i skulje nego na tapadu.Uzmimo za primer CPC koliko je i koje vreme treba.Drzava nece da pomogne nasima a migranti nam zive u hotelima,npr u adasevcima Hotel pun migranata.Srbija je haos,mi ce mo biti gladni za koju godinu.

Dak

pre 1 godinu

"Slučan problem ima i Nemačka. . ."
Da, Nemačka ima 80 miliona stanovnika i fali im 100 hiljada vozača
Srbija ima 6,5 miliona stanovnika i fali nam 20 hiljada vozača
Ma baš je slično
Strašno

Djordje

pre 1 godinu

Nade firme dosta dovoljno zaradjuju!.Gazde istih nece da plate,hoce da im vozac vozi za dvoicu,to je problem.Drzava kakva je meni nije jasno sta ovde ljudi pisu.Mi hocemo sve evropski,sve cene polaganja ,cpc kartica pa i hrane je skuplje kod nas nego preko.U Srbiji je sve komplikovano i skulje nego na tapadu.Uzmimo za primer CPC koliko je i koje vreme treba.Drzava nece da pomogne nasima a migranti nam zive u hotelima,npr u adasevcima Hotel pun migranata.Srbija je haos,mi ce mo biti gladni za koju godinu.

Veliki brat

pre 1 godinu

Чекај, моћићу да возим мотор са Б категоријом? Јесам ли добро прочитао?
(Живчани лик, 10. avgust 2023 13:57)

Nećeš, nego ćeš dobijati "normalnu" dozvolu za motocikl preko 50ccm, a ne probnu kao što je bilo do sada.

Spuštanje granice za vozačku dozvolu kategorije za kamion/kamion sa prikolicom ima donekle smisla, ali kad bi mladi počinjali da voze sa 16 godina. Ovako, neko juče položio, i da od sutra vozi šleper nema šanse, koja firma će da angažuje takvog?

I šta je sa onom "P" nalepnicom za početnike, da li sme sve vreme da bude na vozilu ili samo kad njime upravlja početnik? Juče vidim Audi A6 2.0 tdi sa tom nalepnicom, kako je moguće da neko uopšte sme kao početnik da sedne za volan takvog auta, ako imamo u vidu ogrnaičenje snage motora u atomobilu kojim upravlja neko sa probnom vozačkom dozvolom?

ja

pre 1 godinu

u skoli gde je moj sin polagao dopunske casove je uzimao covek koji nikako nije mogao da polozi za kamion. jednistavno nije mogao da se seti da ubaci u orvu i krene. padao non stop na ispitima ..razmishljam smao sta ce biti kad se dokopa dozvole? Trebalo bi nekako speciti antitalente da sednu za volan samo da bi primali neku platu sedeci. Nije svako za volan. upravo to je kljucna stvar ovde da neko sa 18 mozda je talenat i treba sesti on a ne covek iz price jer ima 30...

gille bg

pre 1 godinu

Samo cpc kartica košta oko 2000 eura plus polaganje za c pa dodatno cpc za d i kad sabereš izadje te 5000eura .A ovima iz šri lanke sve lepo poklonili.Plata na busu je 75000 do 90000.Vise zaradiš na glovu i woltu oko 160000 nego ovde.Tamo ti ide bajs ili kola .I posle se čude što nece niko da vozi.Male plate a ogromna odgovornost.

Pešmerga

pre 1 godinu

Skoro da nema zemlje u Evropi, u kojoj takav trust mozgova uređuje pravila saobraćaja, kao ovde, i opet srb-vozačku ne priznaju sve EU-zemlje!?
Ej, tolike godine ne priznaju vozačku iz Srbije!

Dragče

pre 1 godinu

Mislim da nije je baš dobro objašnjeno. Ko je imao AM i B kategoriju, a posle položio A1, A2 i A neće morati imati probnu nego odmah stalnu.

Pitanje

pre 1 godinu

Znači klinci koji sa 18 god dobiju B kategoriju noću mogu da voze samo uz iskusnog vozača a drugi klinci koji poloze C ili D sa 18 god mogu da budu profesionalni vozači. Ima li većeg debilizma od ovoga?

Boban036

pre 1 godinu

Koliko ste gladni para i zarade i decu ubacujete u kamione kao da se radi o kakvim igricama.Sram Vas bilo. Hocete da Vam i to bude jos jedan od načina da pravite "izvozni artikal" za EU.
Da li ste svesni šta cinite.
Malo Vam je bilo što ste neku decu slali u rat.Sada hocete drugu putevima na groblje. Josjedan dokaz da su maloumnici dosli na vlast i kreiraju život.

Lucky

pre 1 godinu

OTIMACINA I NAMETI UZ MALTRETIRANJE!!!!
Vojsku sam sluzio onuJNA1989/90e.Tada a i pre toga svi smo sluzili posle zaversene srednje,znaci sa 18 godina. Postojao je rod vozaca,ne znam koji je ves u pitanju.Obucavani su za vojne kamione C i D kategorije.Po zavrsetku vojnog roka dibijali su civilne dozvole za to.One koje sam posle upoznao bas su dobri vozaci.Vozili su samostalno od prvog dana dobijanja dozvole! Za budalu ne znaci nista pratnja.Sto se tice bolesnih ljudi,( i sam sam gluv 99,8%)treba pod hitno uraditi reviziju zakona.Svi koji mogu lako da ostanu bez kontrole nad sobom nepredvidivo,mora da im se oduzme dozvola!!!Razumem ja njih da im treba ali,opasnost su po druge!Kao i one koji su narkomani!Mene pitaju kako vozim.Lako i lepo,odgovaram.Gledam ,pazim,predvidjam.Ne cujete ni vi okolinu kad pustite muziku na maksimum pa vozite.Ja jos i ne pricam telefonom.Pre svih,dozvole prvo oduzeti nasilnicima,bili oni kumovi,drugari,svaleri....pa tek onda krenuti na ostale.Znam ljude koji su vozaci kamiona vec vec 33 godine.I nisu imali teze prekrsaje i udese.Za profesionalce strozije kazne ali,za sve profesionalce.To znaci i za sudije,policajce,advokate...kad krse zakon kazna puta5.Kad njih doterate uvred,narod ce te lako!

Dragan

pre 1 godinu

Ovaj deo da mladi vozaci,prvo moraju cpc da imaju pa onda imaju pravo da polazu c kategoruju,od toga nema nista,200000 hiljda plus 120,000 za pologanje i to ako sve iz prve polozus,bez lekarskoskog i drugih troskova,od toga nema nista,kako moze u sloveniji i hrvatskoj cpc da kosta 500 e i da se zavrsi za 2 do 3 dana a kod nas 2000e i mesec dana ko je ovde lud?ne to je pljackanje budala...!

trt

pre 1 godinu

Može li neko da mi objasni: imam u dozvoli upisanu AM i B kategoriju. Da li to znači da ću moći da vozim neki moped ili motocikl sa više od 50ccm? Da li i sada mogu da vozim 50+ ccm ili tek kad se usvoje izmene zakona? Hvala unapred.
(Domaćin, 11. avgust 2023 14:07)

Ne, ovo znaci samo da ukoliko posedujes B kategoriju posle polaganja A dobijas odma dozvolu, bez probne.
Ako bas hoces postoje motori koji se voze i sa B kategorijom, plati pa klati.

Nikola

pre 1 godinu

Kakve veze starosna granica sa nedostatkom vozača ima? I ovaj što predlaže da se dispečeri izmeste u neka druga mesta. Menjati uslove rada i tačka. Prvo da me poslodavac mora prijaviti na platu za koju radim i da me ostavi dovoljno i kući da ne provodim ceo život u kabini. Drugo je da kontrole malo olade a je da jedva čekaju da ti oderu kožu sa leđa jer si probio vožnju zbog prenatrpanosti parkinga.Vozio sam međunarodni transport i sledećeg meseca menjam posao posle pet godina jer kad se sve stavi na papir,ako imam 1000 eura radeći u kancelariji u lokalu mi je isto kao kad u trasportu uzmem 1500.Džaba mi te pare kad dosta na putu potrošim a oni koji plaćaju i kazne verovatno imaju i većeg troška,a ja i kuću jedva vidim..ma nema tu nikakve stimulacije,na kraju će ovo raditi jedino oni koji beže od kuće a vole da sede ceo dan,a takvih nema puno

dejan

pre 1 godinu

Putarina za kamion 15000 a kazna "ako ga uhvate" 25000. I tako ako ga uhvate svaki treći put, majstor je dobar nekih 20000. Baš će ih naterati na autoput.

Pedja

pre 1 godinu

Do kada se ocekuje okvirno stupanje na snagu ovih novih pravila? Upravo sam polozio za A kategoriju pa bih sacekao sa vadjenjem vozacke ako ce to znaciti da necu imati probnu vozacku dve godine.

Driver

pre 11 meseci

Ja imam 28god i zaposlen sam kao vozac ,imam cpc al nisam pohadjao seminare ,takodje imam skolu vozac motornih vozila ,da bi produzio cpc karticu moran na seminar,meni lakse da platim i produzim karticu nego da pohadjam seminar

Darko minić

pre 9 meseci

Dok se cpc sertifikat ne bude dobijao uz položenu c kategoriju kao sto je bilo do 2020godine vozača neće biti to mora zakonodavac da shvati.Periodična obuka je prihvatljiva i to će neko ko želi da se bavi poslom prihvatiti kao uslov da bi obnovio karticu posle pet godina. Ali nikad neće imati vozača dok je uslov da se plati 1500eura i ide opet u školu i opet polaže teorija i praksa. Velika budalaština je to.