Aktuelno

Utorak, 01.08.2023.

17:00

Kako razlike u temperaturama deluju na domet Teslinih vozila?

Izvor: B92

Kako razlike u temperaturama deluju na domet Teslinih vozila? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

32 Komentari

Sortiraj po:

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

Pa nisu oni ludi. Tako se mislilo da ce kompjuter da kosta 100$ pa on uvek drzi cenu jer se kao nesto novo uvek ugradi. Cena ce biti ista ali baterija bolja. Neces profitirati sigurno
(milojko, 2. avgust 2023 10:22)

Pa... i kosta $100, eto ti ga u dzepu. Da, ima drasticno skupljih ali sasvim funkcionalan i upotrebljiv ima i za $100.

Kima

pre 1 godinu

Ima smisla da se baterije trose vise,sto rece nekeo,zbog grejanja kabine,ali se ta energija u toplijim krajevima trosi na klimu.
Sto se tice uticaja niskih temperatura ( ili visikih) na baterije,kod el.automobila je ona svedena na minimum.
Radim u stranoj kompaniji u Srbiji i izradjujemo kompletne sisteme za grejanje ili hladjenje baterija. Uglavnom se za to koriste solarni paneli na krovu,ili ako je auto u garazi,onda punjac.
Recimo,najveci problem je ako je auto napalju na niskoj temperaturi i padne veliki sneg. Manji sneg nije problem,solarni paneli ga otope. Cak je i u autu toplo,a nije koristio energiju baterija da se zagreje,vec struju sa solarnih panela.Ali na sve to utice ako je auto u debeloj hladovini,ili pod velikim snegom.
Problem su i severne zemlje jer ima perioda u godini kad dan traje bas kratko (a Norvezani najvise kupuju el.automobile)

milojko

pre 1 godinu

sacekacu jos koju godinu da se ovi anti revolucionari ispucaju sa vakcinama, el automobilima, harpom itd pa onda da se nasladjujem u napretku tehnologije kad ce baterija da bude kao laptop, imace domet ko dizlo i punice se za 15 min. a pritom nece biti od litijuma.

Pa nisu oni ludi. Tako se mislilo da ce kompjuter da kosta 100$ pa on uvek drzi cenu jer se kao nesto novo uvek ugradi. Cena ce biti ista ali baterija bolja. Neces profitirati sigurno

Inception

pre 1 godinu

Hidrogen je za sada budućnost pogonskog goriva. To se mora priznati. Brze, postojane, visokog Ah i plug-in baterije na žalost još uvek NE postoje. Grafenska tehnologija je skupa.
(Dejan, 01. avgust 2023 18:32)




Hidrogen koriste tetke kada farbaju kosu, i to 3%.

Mozda si mislio na vodonik...
(Inception, 1. avgust 2023 19:29)

Ne, mislio je na hidrogen. To sto si ti mislio je vodonik-peroksid 3%. Inace Hidrogen iliti Vodonik je jedno te isto i to vazi i za tebe i za ovih 23 koji su ti dali pluseve.
(Nex, 01. avgust 2023 23:59)


Bravo za gospodina koji ne shvata sarkazam.

Goxy

pre 1 godinu

Hidrogen koriste tetke kada farbaju kosu, i to 3%.

Mozda si mislio na vodonik...
(Inception, 1. avgust 2023 19:29)

Te tvoje tetke očigledno ostale bez kose i bez glave. Sva sreća da je 3% vodonik inače bi i bez tela ostale...

Da si ikad otvorio tablicu periodnog sistema video bi pod rednim brojem 1: "H". To H ti je od hidrognen. Neko to piše i hydrogen.

Ti si mislio na vodonik peroksind. Ono "oksid ti je" zbog prisustva kiseonika. Neko to piše i oxygen. Pod rednim brojem 8. Mogao bih da ti pišem i o valencama i zašto je kiseonik nestabilan u tom jedinjenju...

Hemija je jako lepa nauka. Nisi trebao da bežiš iz škole. Zato sada voliš miris dizla.

H202

pre 1 godinu

Ne, mislio je na hidrogen. To sto si ti mislio je vodonik-peroksid 3%. Inace Hidrogen iliti Vodonik je jedno te isto i to vazi i za tebe i za ovih 23 koji su ti dali pluseve.
(Nex, 1. avgust 2023 23:59)

Hydrogen je naziv za vodonik na engleskom. Na srpskom hidrogen je naziv za vodeni rastvor vodonik-peroksida u raznim koncentracijama.

obaloutvrde ili nacionalni stadion?

pre 1 godinu

Generalno, za zdravlje litijum jonske baterije od velikog značaja je da se ne ispražnjava ispod 20% kao i da se ne puni preko 80% svog nazivnog kapaciteta.
Tako da ustvari od 100% treba koristiti samo 60%, pa to otprilike važi i za domet.
Da npr. od 500 km koristio samo 300 km. Ili od 300 deklarisanih samo 180 km nam je na raspolaganju.

Ivan

pre 1 godinu

Neka to isto urade na Toyotinim automobilima i videće znatne razlike jer Toyota na tome radi već 20 godina i mnogo ozbiljnije od Tesle.

mrk

pre 1 godinu

sacekacu jos koju godinu da se ovi anti revolucionari ispucaju sa vakcinama, el automobilima, harpom itd pa onda da se nasladjujem u napretku tehnologije kad ce baterija da bude kao laptop, imace domet ko dizlo i punice se za 15 min. a pritom nece biti od litijuma.

msm sve to vec postoji i izmisljeno je, samo nije jos modifikovano za komercijalnu proizvodnju. al polako...

Milojko

pre 1 godinu

@Perun
Ne znam kako te nije blam da toliko lazes. Najnoviji Model 3 sa pogonom na sve tockove po EPA (koji kao sto je dokazano bezbroj puta laze od 25-55%) moze da predje maksimalno 576km.
Na autoputu sa 140-150 u proseku leti domet nije ni 40% toga, znaci 250km u vrh glave.
Ajd da si rekao makar 120km/h i 350km dometa (carwow npr. pri sto konstantnijih 65 milja na sat iliti jedva 105km/h u idealnim vremenskim uslovima je izgurao maksimalno 280 milja iliti 440km).
Inace jako cesto vozim po nemackom autobanu i bukvalno na prste mogu da izbrojim koliko sam puta video neku Teslu da ide brze od 110km/h. Kao po pravilu se nabiju u krjanju desnu traku sa kamionima.
Da ne pricam da kad dodjem na Horgos nikad ni jednu Teslu nisam video da joj radi klima dok ceka.

Nex

pre 1 godinu

Hidrogen je za sada budućnost pogonskog goriva. To se mora priznati. Brze, postojane, visokog Ah i plug-in baterije na žalost još uvek NE postoje. Grafenska tehnologija je skupa.
(Dejan, 01. avgust 2023 18:32)




Hidrogen koriste tetke kada farbaju kosu, i to 3%.

Mozda si mislio na vodonik...
(Inception, 1. avgust 2023 19:29)

Ne, mislio je na hidrogen. To sto si ti mislio je vodonik-peroksid 3%. Inace Hidrogen iliti Vodonik je jedno te isto i to vazi i za tebe i za ovih 23 koji su ti dali pluseve.

Inception

pre 1 godinu

Kako uticu nemam iskustva. Ali bas puno Tesli vidjam na putevima. Na Autoputu. Inostrane tablice. Tako da ako mogu oni da prelaze par stotina km daleko od kuce. Mogli bi i mi, sto vozimo 100 / 200 km od kuce.
(s mile, 01. avgust 2023 17:05)



Napredak je kada. Mozes da vozis duze. Nego sto si mogao ranije. Sa svojim starim autom. Ako predjes manje sa novim autom. Onda to nije napredak. Nije bitno. Da li su tablice. Inostrane ili domace.

Bazooka

pre 1 godinu

Sigurno da utiču na domet. Prvo zbog električnog grejanja kokpita a drugo jer je baterija na mrazu. Pratio sam ovu temu neko vreme, vlasnici modela Y kažu da je domet manji za oko 20-30 procenata, kako kod koga se uzme.

Zavisi valjda i ko voli toplije i koliko su surove zime u njihovom kraju.

Zok1

pre 1 godinu

Pa šta radi ta EPA ako se stvarni podaci toliko puno razlikuju od njihovih. Hajde da proizvođač laže, to smo navikli mada ne baš ovoliko ali ta nezavisna organizacija bi trebalo da bude objektivna
(Zacvo, 1. avgust 2023 19:43) Proizvođači obično objavljuju rezultate EPA testova. To testovi ne mere razlike tipa temperature, upaljene klime/grejanja, vetra, nadmorske visine. Automobil se stavi na nešto što je slično biciklu za trening i pokrenu kompjuterski programi. Tako se testiraju i benzinci. Što se tiče baterije u zimskim uslovima, većina proizvođača sada ima grejače koji održavaju teperaturu baterije. Kapacitet i dalje opada, ali nije tako drastično.

Перун

pre 1 godinu

Модел 3 - најновија верзија - 4х4, 80kW батерија.
Дошао сам из Норвешке у Јуну (копном) и упоређивао са осталим аутима са којима сам, у последњих 15ак година долазио.
Разлика је у 2-3 сата у корист бензинца.
2650 км, спавамо у Чешкој, а домет је око 420 км, када се вози као “обичан” ауто, 140-150.
По граду је домет око 720 км, мешана вожња око 600 км.
Поента је да једино Тесла има довољно пуњача, и софтвер да све испланира и вожња је песма. Остали, нису ни близу.

RajKonen

pre 1 godinu

Ne znam kako vi ali ja ne gledam ništa na baterije do 2035.
Do tada će se znati neki pravac kojim ćemo da idemo...do tada-eurodiesel.
Ne bih da se iko na meni vežba...

Zacvo

pre 1 godinu

Pa šta radi ta EPA ako se stvarni podaci toliko puno razlikuju od njihovih. Hajde da proizvođač laže, to smo navikli mada ne baš ovoliko ali ta nezavisna organizacija bi trebalo da bude objektivna

Zacvo

pre 1 godinu

Kako uticu nemam iskustva. Ali bas puno Tesli vidjam na putevima. Na Autoputu. Inostrane tablice. Tako da ako mogu oni da prelaze par stotina km daleko od kuce. Mogli bi i mi, sto vozimo 100 / 200 km od kuce.
(s mile, 1. avgust 2023 17:05)

Sve može, samo je pitanje koliko to traje i košta. Eto vidite u tekstu da sa punom baterijom prelaze 300-400km. To znači da za ta duga putovanja iz inostranstva treba poprilično često stajati i čekati, posebno u sezoni kada je puno auta na putu, pa su i punjači često zauzeti

Inception

pre 1 godinu

Hidrogen je za sada budućnost pogonskog goriva. To se mora priznati. Brze, postojane, visokog Ah i plug-in baterije na žalost još uvek NE postoje. Grafenska tehnologija je skupa.
(Dejan, 01. avgust 2023 18:32)




Hidrogen koriste tetke kada farbaju kosu, i to 3%.

Mozda si mislio na vodonik...

БЛ-РС

pre 1 godinu

Dosao prijatelj iz Holandije u Bg da potpise razvod i proda stan. Posle 2 dana pokupio decu i otisli u Grcku. U povratku nazad za Bg da ostavi decu pa Holandija. Tesla Y. Znaci da je sve ok vec danas. Nov je doduse kupio ga pre 2 meseca. Provozao me i samo mogu reci da mi je jako zao sto nemam za Y.
(Kole, 01. avgust 2023 17:46)

Dio vezan za sam Tesla auto ti je ok, ali razvod tvog prijatelja i prodaju stana si mogao komotno da izbacis posto nema uticaja na pricu, niti koga zanima.

Dejan

pre 1 godinu

Hidrogen je za sada budućnost pogonskog goriva. To se mora priznati. Brze, postojane, visokog Ah i plug-in baterije na žalost još uvek NE postoje. Grafenska tehnologija je skupa.

NŽS

pre 1 godinu

Dosao prijatelj iz Holandije u Bg da potpise razvod i proda stan. Posle 2 dana pokupio decu i otisli u Grcku. U povratku nazad za Bg da ostavi decu pa Holandija. Tesla Y. Znaci da je sve ok vec danas. Nov je doduse kupio ga pre 2 meseca. Provozao me i samo mogu reci da mi je jako zao sto nemam za Y.
(Kole, 01. avgust 2023 17:46)


Uzmeš mazdu 121 iz 89te, isto izgledaju iako je mazda malo naprednija i ne otpadaju joj branici kad pokisne.

Djorke

pre 1 godinu

Da bi nesto optimalno funkcionisalo, treba mu optimalna temperatura. Isto vazi i za SUS, samo je na EV ekstremno izrazeno.

Auto mi trosi zimi litar vise, na vrucinama od klime takodje malo vise … nije ekstrem, ali je vise. E sad, kod ev ode “pola tanka” jbg :)))

Kole

pre 1 godinu

Dosao prijatelj iz Holandije u Bg da potpise razvod i proda stan. Posle 2 dana pokupio decu i otisli u Grcku. U povratku nazad za Bg da ostavi decu pa Holandija. Tesla Y. Znaci da je sve ok vec danas. Nov je doduse kupio ga pre 2 meseca. Provozao me i samo mogu reci da mi je jako zao sto nemam za Y.

s mile

pre 1 godinu

Kako uticu nemam iskustva. Ali bas puno Tesli vidjam na putevima. Na Autoputu. Inostrane tablice. Tako da ako mogu oni da prelaze par stotina km daleko od kuce. Mogli bi i mi, sto vozimo 100 / 200 km od kuce.

БЛ-РС

pre 1 godinu

Dosao prijatelj iz Holandije u Bg da potpise razvod i proda stan. Posle 2 dana pokupio decu i otisli u Grcku. U povratku nazad za Bg da ostavi decu pa Holandija. Tesla Y. Znaci da je sve ok vec danas. Nov je doduse kupio ga pre 2 meseca. Provozao me i samo mogu reci da mi je jako zao sto nemam za Y.
(Kole, 01. avgust 2023 17:46)

Dio vezan za sam Tesla auto ti je ok, ali razvod tvog prijatelja i prodaju stana si mogao komotno da izbacis posto nema uticaja na pricu, niti koga zanima.

Djorke

pre 1 godinu

Da bi nesto optimalno funkcionisalo, treba mu optimalna temperatura. Isto vazi i za SUS, samo je na EV ekstremno izrazeno.

Auto mi trosi zimi litar vise, na vrucinama od klime takodje malo vise … nije ekstrem, ali je vise. E sad, kod ev ode “pola tanka” jbg :)))

Nex

pre 1 godinu

Hidrogen je za sada budućnost pogonskog goriva. To se mora priznati. Brze, postojane, visokog Ah i plug-in baterije na žalost još uvek NE postoje. Grafenska tehnologija je skupa.
(Dejan, 01. avgust 2023 18:32)




Hidrogen koriste tetke kada farbaju kosu, i to 3%.

Mozda si mislio na vodonik...
(Inception, 1. avgust 2023 19:29)

Ne, mislio je na hidrogen. To sto si ti mislio je vodonik-peroksid 3%. Inace Hidrogen iliti Vodonik je jedno te isto i to vazi i za tebe i za ovih 23 koji su ti dali pluseve.

Inception

pre 1 godinu

Hidrogen je za sada budućnost pogonskog goriva. To se mora priznati. Brze, postojane, visokog Ah i plug-in baterije na žalost još uvek NE postoje. Grafenska tehnologija je skupa.
(Dejan, 01. avgust 2023 18:32)




Hidrogen koriste tetke kada farbaju kosu, i to 3%.

Mozda si mislio na vodonik...

Zacvo

pre 1 godinu

Kako uticu nemam iskustva. Ali bas puno Tesli vidjam na putevima. Na Autoputu. Inostrane tablice. Tako da ako mogu oni da prelaze par stotina km daleko od kuce. Mogli bi i mi, sto vozimo 100 / 200 km od kuce.
(s mile, 1. avgust 2023 17:05)

Sve može, samo je pitanje koliko to traje i košta. Eto vidite u tekstu da sa punom baterijom prelaze 300-400km. To znači da za ta duga putovanja iz inostranstva treba poprilično često stajati i čekati, posebno u sezoni kada je puno auta na putu, pa su i punjači često zauzeti

RajKonen

pre 1 godinu

Ne znam kako vi ali ja ne gledam ništa na baterije do 2035.
Do tada će se znati neki pravac kojim ćemo da idemo...do tada-eurodiesel.
Ne bih da se iko na meni vežba...

Kole

pre 1 godinu

Dosao prijatelj iz Holandije u Bg da potpise razvod i proda stan. Posle 2 dana pokupio decu i otisli u Grcku. U povratku nazad za Bg da ostavi decu pa Holandija. Tesla Y. Znaci da je sve ok vec danas. Nov je doduse kupio ga pre 2 meseca. Provozao me i samo mogu reci da mi je jako zao sto nemam za Y.

s mile

pre 1 godinu

Kako uticu nemam iskustva. Ali bas puno Tesli vidjam na putevima. Na Autoputu. Inostrane tablice. Tako da ako mogu oni da prelaze par stotina km daleko od kuce. Mogli bi i mi, sto vozimo 100 / 200 km od kuce.

Milojko

pre 1 godinu

@Perun
Ne znam kako te nije blam da toliko lazes. Najnoviji Model 3 sa pogonom na sve tockove po EPA (koji kao sto je dokazano bezbroj puta laze od 25-55%) moze da predje maksimalno 576km.
Na autoputu sa 140-150 u proseku leti domet nije ni 40% toga, znaci 250km u vrh glave.
Ajd da si rekao makar 120km/h i 350km dometa (carwow npr. pri sto konstantnijih 65 milja na sat iliti jedva 105km/h u idealnim vremenskim uslovima je izgurao maksimalno 280 milja iliti 440km).
Inace jako cesto vozim po nemackom autobanu i bukvalno na prste mogu da izbrojim koliko sam puta video neku Teslu da ide brze od 110km/h. Kao po pravilu se nabiju u krjanju desnu traku sa kamionima.
Da ne pricam da kad dodjem na Horgos nikad ni jednu Teslu nisam video da joj radi klima dok ceka.

NŽS

pre 1 godinu

Dosao prijatelj iz Holandije u Bg da potpise razvod i proda stan. Posle 2 dana pokupio decu i otisli u Grcku. U povratku nazad za Bg da ostavi decu pa Holandija. Tesla Y. Znaci da je sve ok vec danas. Nov je doduse kupio ga pre 2 meseca. Provozao me i samo mogu reci da mi je jako zao sto nemam za Y.
(Kole, 01. avgust 2023 17:46)


Uzmeš mazdu 121 iz 89te, isto izgledaju iako je mazda malo naprednija i ne otpadaju joj branici kad pokisne.

Перун

pre 1 godinu

Модел 3 - најновија верзија - 4х4, 80kW батерија.
Дошао сам из Норвешке у Јуну (копном) и упоређивао са осталим аутима са којима сам, у последњих 15ак година долазио.
Разлика је у 2-3 сата у корист бензинца.
2650 км, спавамо у Чешкој, а домет је око 420 км, када се вози као “обичан” ауто, 140-150.
По граду је домет око 720 км, мешана вожња око 600 км.
Поента је да једино Тесла има довољно пуњача, и софтвер да све испланира и вожња је песма. Остали, нису ни близу.

Inception

pre 1 godinu

Kako uticu nemam iskustva. Ali bas puno Tesli vidjam na putevima. Na Autoputu. Inostrane tablice. Tako da ako mogu oni da prelaze par stotina km daleko od kuce. Mogli bi i mi, sto vozimo 100 / 200 km od kuce.
(s mile, 01. avgust 2023 17:05)



Napredak je kada. Mozes da vozis duze. Nego sto si mogao ranije. Sa svojim starim autom. Ako predjes manje sa novim autom. Onda to nije napredak. Nije bitno. Da li su tablice. Inostrane ili domace.

Zacvo

pre 1 godinu

Pa šta radi ta EPA ako se stvarni podaci toliko puno razlikuju od njihovih. Hajde da proizvođač laže, to smo navikli mada ne baš ovoliko ali ta nezavisna organizacija bi trebalo da bude objektivna

Dejan

pre 1 godinu

Hidrogen je za sada budućnost pogonskog goriva. To se mora priznati. Brze, postojane, visokog Ah i plug-in baterije na žalost još uvek NE postoje. Grafenska tehnologija je skupa.

Bazooka

pre 1 godinu

Sigurno da utiču na domet. Prvo zbog električnog grejanja kokpita a drugo jer je baterija na mrazu. Pratio sam ovu temu neko vreme, vlasnici modela Y kažu da je domet manji za oko 20-30 procenata, kako kod koga se uzme.

Zavisi valjda i ko voli toplije i koliko su surove zime u njihovom kraju.

Zok1

pre 1 godinu

Pa šta radi ta EPA ako se stvarni podaci toliko puno razlikuju od njihovih. Hajde da proizvođač laže, to smo navikli mada ne baš ovoliko ali ta nezavisna organizacija bi trebalo da bude objektivna
(Zacvo, 1. avgust 2023 19:43) Proizvođači obično objavljuju rezultate EPA testova. To testovi ne mere razlike tipa temperature, upaljene klime/grejanja, vetra, nadmorske visine. Automobil se stavi na nešto što je slično biciklu za trening i pokrenu kompjuterski programi. Tako se testiraju i benzinci. Što se tiče baterije u zimskim uslovima, većina proizvođača sada ima grejače koji održavaju teperaturu baterije. Kapacitet i dalje opada, ali nije tako drastično.

mrk

pre 1 godinu

sacekacu jos koju godinu da se ovi anti revolucionari ispucaju sa vakcinama, el automobilima, harpom itd pa onda da se nasladjujem u napretku tehnologije kad ce baterija da bude kao laptop, imace domet ko dizlo i punice se za 15 min. a pritom nece biti od litijuma.

msm sve to vec postoji i izmisljeno je, samo nije jos modifikovano za komercijalnu proizvodnju. al polako...

Kima

pre 1 godinu

Ima smisla da se baterije trose vise,sto rece nekeo,zbog grejanja kabine,ali se ta energija u toplijim krajevima trosi na klimu.
Sto se tice uticaja niskih temperatura ( ili visikih) na baterije,kod el.automobila je ona svedena na minimum.
Radim u stranoj kompaniji u Srbiji i izradjujemo kompletne sisteme za grejanje ili hladjenje baterija. Uglavnom se za to koriste solarni paneli na krovu,ili ako je auto u garazi,onda punjac.
Recimo,najveci problem je ako je auto napalju na niskoj temperaturi i padne veliki sneg. Manji sneg nije problem,solarni paneli ga otope. Cak je i u autu toplo,a nije koristio energiju baterija da se zagreje,vec struju sa solarnih panela.Ali na sve to utice ako je auto u debeloj hladovini,ili pod velikim snegom.
Problem su i severne zemlje jer ima perioda u godini kad dan traje bas kratko (a Norvezani najvise kupuju el.automobile)

H202

pre 1 godinu

Ne, mislio je na hidrogen. To sto si ti mislio je vodonik-peroksid 3%. Inace Hidrogen iliti Vodonik je jedno te isto i to vazi i za tebe i za ovih 23 koji su ti dali pluseve.
(Nex, 1. avgust 2023 23:59)

Hydrogen je naziv za vodonik na engleskom. Na srpskom hidrogen je naziv za vodeni rastvor vodonik-peroksida u raznim koncentracijama.

Inception

pre 1 godinu

Hidrogen je za sada budućnost pogonskog goriva. To se mora priznati. Brze, postojane, visokog Ah i plug-in baterije na žalost još uvek NE postoje. Grafenska tehnologija je skupa.
(Dejan, 01. avgust 2023 18:32)




Hidrogen koriste tetke kada farbaju kosu, i to 3%.

Mozda si mislio na vodonik...
(Inception, 1. avgust 2023 19:29)

Ne, mislio je na hidrogen. To sto si ti mislio je vodonik-peroksid 3%. Inace Hidrogen iliti Vodonik je jedno te isto i to vazi i za tebe i za ovih 23 koji su ti dali pluseve.
(Nex, 01. avgust 2023 23:59)


Bravo za gospodina koji ne shvata sarkazam.

milojko

pre 1 godinu

sacekacu jos koju godinu da se ovi anti revolucionari ispucaju sa vakcinama, el automobilima, harpom itd pa onda da se nasladjujem u napretku tehnologije kad ce baterija da bude kao laptop, imace domet ko dizlo i punice se za 15 min. a pritom nece biti od litijuma.

Pa nisu oni ludi. Tako se mislilo da ce kompjuter da kosta 100$ pa on uvek drzi cenu jer se kao nesto novo uvek ugradi. Cena ce biti ista ali baterija bolja. Neces profitirati sigurno

Goxy

pre 1 godinu

Hidrogen koriste tetke kada farbaju kosu, i to 3%.

Mozda si mislio na vodonik...
(Inception, 1. avgust 2023 19:29)

Te tvoje tetke očigledno ostale bez kose i bez glave. Sva sreća da je 3% vodonik inače bi i bez tela ostale...

Da si ikad otvorio tablicu periodnog sistema video bi pod rednim brojem 1: "H". To H ti je od hidrognen. Neko to piše i hydrogen.

Ti si mislio na vodonik peroksind. Ono "oksid ti je" zbog prisustva kiseonika. Neko to piše i oxygen. Pod rednim brojem 8. Mogao bih da ti pišem i o valencama i zašto je kiseonik nestabilan u tom jedinjenju...

Hemija je jako lepa nauka. Nisi trebao da bežiš iz škole. Zato sada voliš miris dizla.

obaloutvrde ili nacionalni stadion?

pre 1 godinu

Generalno, za zdravlje litijum jonske baterije od velikog značaja je da se ne ispražnjava ispod 20% kao i da se ne puni preko 80% svog nazivnog kapaciteta.
Tako da ustvari od 100% treba koristiti samo 60%, pa to otprilike važi i za domet.
Da npr. od 500 km koristio samo 300 km. Ili od 300 deklarisanih samo 180 km nam je na raspolaganju.

Ivan

pre 1 godinu

Neka to isto urade na Toyotinim automobilima i videće znatne razlike jer Toyota na tome radi već 20 godina i mnogo ozbiljnije od Tesle.

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

Pa nisu oni ludi. Tako se mislilo da ce kompjuter da kosta 100$ pa on uvek drzi cenu jer se kao nesto novo uvek ugradi. Cena ce biti ista ali baterija bolja. Neces profitirati sigurno
(milojko, 2. avgust 2023 10:22)

Pa... i kosta $100, eto ti ga u dzepu. Da, ima drasticno skupljih ali sasvim funkcionalan i upotrebljiv ima i za $100.

Kole

pre 1 godinu

Dosao prijatelj iz Holandije u Bg da potpise razvod i proda stan. Posle 2 dana pokupio decu i otisli u Grcku. U povratku nazad za Bg da ostavi decu pa Holandija. Tesla Y. Znaci da je sve ok vec danas. Nov je doduse kupio ga pre 2 meseca. Provozao me i samo mogu reci da mi je jako zao sto nemam za Y.

s mile

pre 1 godinu

Kako uticu nemam iskustva. Ali bas puno Tesli vidjam na putevima. Na Autoputu. Inostrane tablice. Tako da ako mogu oni da prelaze par stotina km daleko od kuce. Mogli bi i mi, sto vozimo 100 / 200 km od kuce.

Dejan

pre 1 godinu

Hidrogen je za sada budućnost pogonskog goriva. To se mora priznati. Brze, postojane, visokog Ah i plug-in baterije na žalost još uvek NE postoje. Grafenska tehnologija je skupa.

Перун

pre 1 godinu

Модел 3 - најновија верзија - 4х4, 80kW батерија.
Дошао сам из Норвешке у Јуну (копном) и упоређивао са осталим аутима са којима сам, у последњих 15ак година долазио.
Разлика је у 2-3 сата у корист бензинца.
2650 км, спавамо у Чешкој, а домет је око 420 км, када се вози као “обичан” ауто, 140-150.
По граду је домет око 720 км, мешана вожња око 600 км.
Поента је да једино Тесла има довољно пуњача, и софтвер да све испланира и вожња је песма. Остали, нису ни близу.

Inception

pre 1 godinu

Hidrogen je za sada budućnost pogonskog goriva. To se mora priznati. Brze, postojane, visokog Ah i plug-in baterije na žalost još uvek NE postoje. Grafenska tehnologija je skupa.
(Dejan, 01. avgust 2023 18:32)




Hidrogen koriste tetke kada farbaju kosu, i to 3%.

Mozda si mislio na vodonik...

NŽS

pre 1 godinu

Dosao prijatelj iz Holandije u Bg da potpise razvod i proda stan. Posle 2 dana pokupio decu i otisli u Grcku. U povratku nazad za Bg da ostavi decu pa Holandija. Tesla Y. Znaci da je sve ok vec danas. Nov je doduse kupio ga pre 2 meseca. Provozao me i samo mogu reci da mi je jako zao sto nemam za Y.
(Kole, 01. avgust 2023 17:46)


Uzmeš mazdu 121 iz 89te, isto izgledaju iako je mazda malo naprednija i ne otpadaju joj branici kad pokisne.

Goxy

pre 1 godinu

Hidrogen koriste tetke kada farbaju kosu, i to 3%.

Mozda si mislio na vodonik...
(Inception, 1. avgust 2023 19:29)

Te tvoje tetke očigledno ostale bez kose i bez glave. Sva sreća da je 3% vodonik inače bi i bez tela ostale...

Da si ikad otvorio tablicu periodnog sistema video bi pod rednim brojem 1: "H". To H ti je od hidrognen. Neko to piše i hydrogen.

Ti si mislio na vodonik peroksind. Ono "oksid ti je" zbog prisustva kiseonika. Neko to piše i oxygen. Pod rednim brojem 8. Mogao bih da ti pišem i o valencama i zašto je kiseonik nestabilan u tom jedinjenju...

Hemija je jako lepa nauka. Nisi trebao da bežiš iz škole. Zato sada voliš miris dizla.

Inception

pre 1 godinu

Kako uticu nemam iskustva. Ali bas puno Tesli vidjam na putevima. Na Autoputu. Inostrane tablice. Tako da ako mogu oni da prelaze par stotina km daleko od kuce. Mogli bi i mi, sto vozimo 100 / 200 km od kuce.
(s mile, 01. avgust 2023 17:05)



Napredak je kada. Mozes da vozis duze. Nego sto si mogao ranije. Sa svojim starim autom. Ako predjes manje sa novim autom. Onda to nije napredak. Nije bitno. Da li su tablice. Inostrane ili domace.

Nex

pre 1 godinu

Hidrogen je za sada budućnost pogonskog goriva. To se mora priznati. Brze, postojane, visokog Ah i plug-in baterije na žalost još uvek NE postoje. Grafenska tehnologija je skupa.
(Dejan, 01. avgust 2023 18:32)




Hidrogen koriste tetke kada farbaju kosu, i to 3%.

Mozda si mislio na vodonik...
(Inception, 1. avgust 2023 19:29)

Ne, mislio je na hidrogen. To sto si ti mislio je vodonik-peroksid 3%. Inace Hidrogen iliti Vodonik je jedno te isto i to vazi i za tebe i za ovih 23 koji su ti dali pluseve.

mrk

pre 1 godinu

sacekacu jos koju godinu da se ovi anti revolucionari ispucaju sa vakcinama, el automobilima, harpom itd pa onda da se nasladjujem u napretku tehnologije kad ce baterija da bude kao laptop, imace domet ko dizlo i punice se za 15 min. a pritom nece biti od litijuma.

msm sve to vec postoji i izmisljeno je, samo nije jos modifikovano za komercijalnu proizvodnju. al polako...

Milojko

pre 1 godinu

@Perun
Ne znam kako te nije blam da toliko lazes. Najnoviji Model 3 sa pogonom na sve tockove po EPA (koji kao sto je dokazano bezbroj puta laze od 25-55%) moze da predje maksimalno 576km.
Na autoputu sa 140-150 u proseku leti domet nije ni 40% toga, znaci 250km u vrh glave.
Ajd da si rekao makar 120km/h i 350km dometa (carwow npr. pri sto konstantnijih 65 milja na sat iliti jedva 105km/h u idealnim vremenskim uslovima je izgurao maksimalno 280 milja iliti 440km).
Inace jako cesto vozim po nemackom autobanu i bukvalno na prste mogu da izbrojim koliko sam puta video neku Teslu da ide brze od 110km/h. Kao po pravilu se nabiju u krjanju desnu traku sa kamionima.
Da ne pricam da kad dodjem na Horgos nikad ni jednu Teslu nisam video da joj radi klima dok ceka.

Zok1

pre 1 godinu

Pa šta radi ta EPA ako se stvarni podaci toliko puno razlikuju od njihovih. Hajde da proizvođač laže, to smo navikli mada ne baš ovoliko ali ta nezavisna organizacija bi trebalo da bude objektivna
(Zacvo, 1. avgust 2023 19:43) Proizvođači obično objavljuju rezultate EPA testova. To testovi ne mere razlike tipa temperature, upaljene klime/grejanja, vetra, nadmorske visine. Automobil se stavi na nešto što je slično biciklu za trening i pokrenu kompjuterski programi. Tako se testiraju i benzinci. Što se tiče baterije u zimskim uslovima, većina proizvođača sada ima grejače koji održavaju teperaturu baterije. Kapacitet i dalje opada, ali nije tako drastično.

RajKonen

pre 1 godinu

Ne znam kako vi ali ja ne gledam ništa na baterije do 2035.
Do tada će se znati neki pravac kojim ćemo da idemo...do tada-eurodiesel.
Ne bih da se iko na meni vežba...

БЛ-РС

pre 1 godinu

Dosao prijatelj iz Holandije u Bg da potpise razvod i proda stan. Posle 2 dana pokupio decu i otisli u Grcku. U povratku nazad za Bg da ostavi decu pa Holandija. Tesla Y. Znaci da je sve ok vec danas. Nov je doduse kupio ga pre 2 meseca. Provozao me i samo mogu reci da mi je jako zao sto nemam za Y.
(Kole, 01. avgust 2023 17:46)

Dio vezan za sam Tesla auto ti je ok, ali razvod tvog prijatelja i prodaju stana si mogao komotno da izbacis posto nema uticaja na pricu, niti koga zanima.

Zacvo

pre 1 godinu

Kako uticu nemam iskustva. Ali bas puno Tesli vidjam na putevima. Na Autoputu. Inostrane tablice. Tako da ako mogu oni da prelaze par stotina km daleko od kuce. Mogli bi i mi, sto vozimo 100 / 200 km od kuce.
(s mile, 1. avgust 2023 17:05)

Sve može, samo je pitanje koliko to traje i košta. Eto vidite u tekstu da sa punom baterijom prelaze 300-400km. To znači da za ta duga putovanja iz inostranstva treba poprilično često stajati i čekati, posebno u sezoni kada je puno auta na putu, pa su i punjači često zauzeti

milojko

pre 1 godinu

sacekacu jos koju godinu da se ovi anti revolucionari ispucaju sa vakcinama, el automobilima, harpom itd pa onda da se nasladjujem u napretku tehnologije kad ce baterija da bude kao laptop, imace domet ko dizlo i punice se za 15 min. a pritom nece biti od litijuma.

Pa nisu oni ludi. Tako se mislilo da ce kompjuter da kosta 100$ pa on uvek drzi cenu jer se kao nesto novo uvek ugradi. Cena ce biti ista ali baterija bolja. Neces profitirati sigurno

Bazooka

pre 1 godinu

Sigurno da utiču na domet. Prvo zbog električnog grejanja kokpita a drugo jer je baterija na mrazu. Pratio sam ovu temu neko vreme, vlasnici modela Y kažu da je domet manji za oko 20-30 procenata, kako kod koga se uzme.

Zavisi valjda i ko voli toplije i koliko su surove zime u njihovom kraju.

Djorke

pre 1 godinu

Da bi nesto optimalno funkcionisalo, treba mu optimalna temperatura. Isto vazi i za SUS, samo je na EV ekstremno izrazeno.

Auto mi trosi zimi litar vise, na vrucinama od klime takodje malo vise … nije ekstrem, ali je vise. E sad, kod ev ode “pola tanka” jbg :)))

Ivan

pre 1 godinu

Neka to isto urade na Toyotinim automobilima i videće znatne razlike jer Toyota na tome radi već 20 godina i mnogo ozbiljnije od Tesle.

H202

pre 1 godinu

Ne, mislio je na hidrogen. To sto si ti mislio je vodonik-peroksid 3%. Inace Hidrogen iliti Vodonik je jedno te isto i to vazi i za tebe i za ovih 23 koji su ti dali pluseve.
(Nex, 1. avgust 2023 23:59)

Hydrogen je naziv za vodonik na engleskom. Na srpskom hidrogen je naziv za vodeni rastvor vodonik-peroksida u raznim koncentracijama.

Inception

pre 1 godinu

Hidrogen je za sada budućnost pogonskog goriva. To se mora priznati. Brze, postojane, visokog Ah i plug-in baterije na žalost još uvek NE postoje. Grafenska tehnologija je skupa.
(Dejan, 01. avgust 2023 18:32)




Hidrogen koriste tetke kada farbaju kosu, i to 3%.

Mozda si mislio na vodonik...
(Inception, 1. avgust 2023 19:29)

Ne, mislio je na hidrogen. To sto si ti mislio je vodonik-peroksid 3%. Inace Hidrogen iliti Vodonik je jedno te isto i to vazi i za tebe i za ovih 23 koji su ti dali pluseve.
(Nex, 01. avgust 2023 23:59)


Bravo za gospodina koji ne shvata sarkazam.

Kima

pre 1 godinu

Ima smisla da se baterije trose vise,sto rece nekeo,zbog grejanja kabine,ali se ta energija u toplijim krajevima trosi na klimu.
Sto se tice uticaja niskih temperatura ( ili visikih) na baterije,kod el.automobila je ona svedena na minimum.
Radim u stranoj kompaniji u Srbiji i izradjujemo kompletne sisteme za grejanje ili hladjenje baterija. Uglavnom se za to koriste solarni paneli na krovu,ili ako je auto u garazi,onda punjac.
Recimo,najveci problem je ako je auto napalju na niskoj temperaturi i padne veliki sneg. Manji sneg nije problem,solarni paneli ga otope. Cak je i u autu toplo,a nije koristio energiju baterija da se zagreje,vec struju sa solarnih panela.Ali na sve to utice ako je auto u debeloj hladovini,ili pod velikim snegom.
Problem su i severne zemlje jer ima perioda u godini kad dan traje bas kratko (a Norvezani najvise kupuju el.automobile)

obaloutvrde ili nacionalni stadion?

pre 1 godinu

Generalno, za zdravlje litijum jonske baterije od velikog značaja je da se ne ispražnjava ispod 20% kao i da se ne puni preko 80% svog nazivnog kapaciteta.
Tako da ustvari od 100% treba koristiti samo 60%, pa to otprilike važi i za domet.
Da npr. od 500 km koristio samo 300 km. Ili od 300 deklarisanih samo 180 km nam je na raspolaganju.

Zacvo

pre 1 godinu

Pa šta radi ta EPA ako se stvarni podaci toliko puno razlikuju od njihovih. Hajde da proizvođač laže, to smo navikli mada ne baš ovoliko ali ta nezavisna organizacija bi trebalo da bude objektivna

Nuklearni mravojed

pre 1 godinu

Pa nisu oni ludi. Tako se mislilo da ce kompjuter da kosta 100$ pa on uvek drzi cenu jer se kao nesto novo uvek ugradi. Cena ce biti ista ali baterija bolja. Neces profitirati sigurno
(milojko, 2. avgust 2023 10:22)

Pa... i kosta $100, eto ti ga u dzepu. Da, ima drasticno skupljih ali sasvim funkcionalan i upotrebljiv ima i za $100.