Aktuelno

Četvrtak, 27.07.2023.

16:25

Šta ako vas udari neosigurano ili neregistrovano vozilo?

Izvor: Izvor: Polovni automobili

Šta ako vas udari neosigurano ili neregistrovano vozilo? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

29 Komentari

Sortiraj po:

Bro

pre 1 godinu

@Ako vozilo nije registrovano, ne može ni imati polisu osiguranja. I obrnuto. 

Nije tako! Traktori se registruju trajno, a osiguranje se može i ne mora uzeti na godišnjem nivou... A to što vozilo nije registrovano, ne znači da se ne može voziti i da ne može udariti drugo vozilo... Tekst je informativan, mislio sam da je čovek upućen na skup sudski proces...

Sitna Slova

pre 1 godinu

Ako vas udari neko vozilo (nebitno registrovano ili ne) odmah zovite policiju radi sacinjavanja zapisnika, a zatim angazujte neku agenciju za naplatu stete. U toj varijanti najbolje i najbrze prolazite, jer oni imaju svoje majstore, procenitelje, a ako dodje do sudskog spora imaju advokate i sudije.

Zika

pre 1 godinu

Mene je pre dve godine na mostu kod Mostara udarilo bas kola Svedske registracije.
Posto su moja kola isto sa stranom tablicom u Italiji su mi rekli da se obratim u Beogradu preko office za zelene karte da bih naplatio stetu koja je bila 3500€ Nisam naplatio jer mi je njihov Inzenjer Rekao gde pise da ti mozda nisi isao 50 km unazad umesto napred kako je i tekso saobracaj u jednom emery. To je jedna Banda.

Domaćin

pre 1 godinu

Ako vozilo nije registrovano, ne može ni imati polisu osiguranja. I obrnuto. Tako da ne postoji dilema šta ako vas udari neregistrovano ili neosigurano vozilo.

slb

pre 1 godinu

Na NBG je kao u Londonu, samo odzvanja topot kopita.
Svuda je p0sran0 blizu kontejnera, jer tu zaprega stoji da se utovari karton i sl.
Komunalci nemaju navodno ovlascenja, a saobracajna ne moze da im uzme LK jer su cesto maloletni!?
U ovom clanku je komentar jer su juce ogrebali jedno vozilo prilikom manevra.

466453

pre 1 godinu

Ovo je ludost. Ako automobil ne može da prođe tehnički pregled, osigurajte ga na 3 meseca, jednokratno. Omogućite da se registruje na 3 dana, ako je u pitanju nešto što se vozi povremeno. Ali skidajte tablice vozilima koja nisu registrovana. I kažnjavajte žestoko, da nikome ne pdne na pamet. Ako replika ne može da prođe tehnički - znači da nije bezbedna za saobraćaj, završena priča.
(Zok1, 28. jul 2023 08:27)


Znaš, OCR kamere nisu ništa novo, na naplatnim stanicama na autoputu čitaju registarsku tablicu.
Jednostsvbo uparivanje kamera da registrom tehničke ispravnosti, kamere u policijskim autima, semaforima itd itd jako lako mogu da detektuju šuta koja su bespravno u saobraćaju.

Tako je to rešeno u Švedskoj.
Praktično skoro nemoguće da voziš auto na kojem je zabrana.

Bane

pre 1 godinu

a zašto osiguranje odbija da pokrije 100% štete za originalne delove na automobilu starijem od 10 godina? ko je lopovima dozvolio da baš toliko kradu?

kakve veze ima i da je auto star 60 godina ako mu originalni far npr radi kako treba, zašto da iz svog džepa plaćam 50% cene istog tog fara samo zato što me je neko udario i oštetio isti?
(anubis, 27. jul 2023 23:21)

Da, to je tzv. tehnička amortizacija. Na žalost naše osiguravajuće kuće još uvek koriste neki pravilnik iz 60' i neke kada je o takvim stvarima reč. Ja sam prošao tu situaciju pa znam detalje. On ti kaže da je osiguranje dužno da ti nadoknadi štetu u materijalnom smislu. Ti si imao na autu ispravan originalni fabrički amoritizer recimo, međutim on nije bio nov u momentu sudara već je imao lupam 7 godina i na autu je već napravio 140,000 km. Osiguranje nije dužno da ti plati isti takav nov, jer ni oštećen nije bio nov, a osiguranje je kako tvrde dužno samo da ti pokrije štetu koja je nastala, odnosno onoliko koliko je taj oštećeni amortizer vredeo u mkomentu štete, a on je u momentu štete bio 7 godina star sa 140,000 km. Tako da oni neće da ti kupe nov originalni nego ti nude tri opcije, da ti kupe originalni ali isto polovan kao što je bio i tvoj kada je nastaradao, da ti kupe nov ali zamenski, ili da ti isplate novac na bazi svoje procene vrednosti tvog polovnog amortizera. Međutim, to pravilo ne važi za plastične, staklene i aluminijumske delove, znači far ako ti nastrada moraju nov originalni da ti kupe.

Bob

pre 1 godinu

U Holandiji je to pojednostavljeno. Kod kupovine vozila automatski se salje prijava poreskoj i osiguranjima. Ukoliko se auto u roku od 5 dana ne osigura, mora se dostaviti potvrda da je auto odjavljen i uklonjen sa bilo koje javne povrsine. Na javnim povrsinama se isti moze naci jedino ako je natovaren na prikolicu( znaci sa ava cetiri tocka)ili slepauto. Kad se auto kupi , odmah se i prevodi posto stari vladnik nikako ne zeli da placa poreze i osiguranje za isti, kao i da snosi bilo kakvi odgovornost ako novi vlasnik nesto pogrssno ucini( prekoraci brzinu, prodje na crveno ili ne daj boze napravi udes). Na taj nacin se postize brzi prenos vlasnistva, kao i placanje dazbina.

Bazooka

pre 1 godinu

Samo da se prisetimo panike oko poskupljenja polise prošle godine. Ne braneći nimalo osiguravajuće kuće oko pojedinih, nebuloznih stvari (učešće u šteti i slično), ali da li vam je sad jasno da polisa od 100-150€ uopšte nije veliki iznos?
(Posmatrač, 28. jul 2023 08:40)

Da li je procenat automobila koji učestvuju u sudarima ili nesrećama toliko visok da polisa mora da bude 150€???

Ja vozim godinama, niti sam koga ogrebao niti udario. Moj auto jesu grebali na parkinzima ali nemam pojma ko je to uradio niti bi ih tužio. Zamisli koliko bi im para ostaje ako je ogromna ve?ina kao ja?

logo

pre 1 godinu

@Samo da se prisetimo panike oko poskupljenja polise prošle godine. Ne braneći nimalo osiguravajuće kuće oko pojedinih, nebuloznih stvari (učešće u šteti i slično), ali da li vam je sad jasno da polisa od 100-150€ uopšte nije veliki iznos?
(Posmatrač, 28. jul 2023 08:40)


Ti plati 1500e ako ti se placa.

kuku meni kuku tebi

pre 1 godinu

kupis juga cca 500e i vozis neregistrovan. udaris neki skup auto, steta 5000 i vise, uzmu ti juga koji lupljen veredi 200e, pritom radis na crno, zivis u iznajmljenom stanu, nista ne posedujes od imovine kako da ti naplate? opet 500e i drugi jugic i cepaj. srbija zemlja apsurda. ovo je isto kao onaj zakon o neovlascenom pozajmljivanju auta. ja nazalost nisam al deca ce morati da odu.

Posmatrač

pre 1 godinu

Samo da se prisetimo panike oko poskupljenja polise prošle godine. Ne braneći nimalo osiguravajuće kuće oko pojedinih, nebuloznih stvari (učešće u šteti i slično), ali da li vam je sad jasno da polisa od 100-150€ uopšte nije veliki iznos?

Zok1

pre 1 godinu

Ovo je ludost. Ako automobil ne može da prođe tehnički pregled, osigurajte ga na 3 meseca, jednokratno. Omogućite da se registruje na 3 dana, ako je u pitanju nešto što se vozi povremeno. Ali skidajte tablice vozilima koja nisu registrovana. I kažnjavajte žestoko, da nikome ne pdne na pamet. Ako replika ne može da prođe tehnički - znači da nije bezbedna za saobraćaj, završena priča.

Gradjanin

pre 1 godinu

Zato "sakupljaci sekundarnih sirovina" mogu da voze sve i svasta i svuda. Tako da imamo i zapregu,kultivator i neku rucno radjenu skalameriju sa motorom na Gazeli. Za njih zakoni ne vaze.

G

pre 1 godinu

Niste objasnili lepo. Samo posledice. Ako te udari vozilo B, zovete policiju, dogovarate se, da li A i B popunjavaju Zabeležbu uz prigovore.... Šta nas briga ko je zadužen za obeštećenje. Niste objasnili ni kada vi A udarite B....Sve naopako

Boki

pre 1 godinu

Znači ako mi neosigirano vozilo napravi štetu i pobegne sa lica mesta možemo dobiti neke pare samo ako nam povredi ili ne daj bože ubije nekog od familije!!!

anubis

pre 1 godinu

a zašto osiguranje odbija da pokrije 100% štete za originalne delove na automobilu starijem od 10 godina? ko je lopovima dozvolio da baš toliko kradu?

kakve veze ima i da je auto star 60 godina ako mu originalni far npr radi kako treba, zašto da iz svog džepa plaćam 50% cene istog tog fara samo zato što me je neko udario i oštetio isti?

Alex

pre 1 godinu

To treba država da reši tako što će svakog ko vozi bez osiguranja da kazni tako da mu nikad više u životu ne padne takva glupa ideja na pamet.

milan

pre 1 godinu

Osiguranje štiti krivca a ne oštećenog. Oštećeni uvek dobija naknadu od osiguranja krivca ili od garantnog fonda. Ljudi, ne zezajte se vozeći neosiguran auto. Može vam se desiti da morate da platite ogroman novac ako nekome nanesete štetu. Lupite neki skup novi auto pa par hiljada evra iz džepa.

466453

pre 1 godinu

"U EU, limiti dostižu i iznose od 5 miliona evra, dok u pojedinim državama na severu Evrope – npr. u Švedskoj nema limita. "

Vazni je napomenuti da u Švedskoj ne postoji neregistrovanih vozila. Kad je vozilo dobili registarsku tablicu od tada je ista na njemu dok se auto ne odregistruje od strane otpada koji ga radhoduje ili se izveze.
Takvo auto je nemoguće ponovo registrovati u Švedskoj.

Kod nas se auto prijavljuje (aplikacijom) za učešće u saobraćaju i dok je prijavljeno mora se plaćati porez i osiguranje na njega. Ukoliko to ne radite onda država to preuzima na sebe a vas tereti globom po danu tako da bi bilo jeftinije voziti Ferarija.

Da bi auto imao pravo da se vozi obavezano je proći tehnički pregled.

Ukoliko je zbog grešaka došlo do izdavanja zabrane korišćenja a vi imate i dalje prijavljen auto za upotrebu, od osiguranja (obaveznog) i poreza ne možete pobeći. (država kao žirant).

Gradjanin

pre 1 godinu

Zato "sakupljaci sekundarnih sirovina" mogu da voze sve i svasta i svuda. Tako da imamo i zapregu,kultivator i neku rucno radjenu skalameriju sa motorom na Gazeli. Za njih zakoni ne vaze.

anubis

pre 1 godinu

a zašto osiguranje odbija da pokrije 100% štete za originalne delove na automobilu starijem od 10 godina? ko je lopovima dozvolio da baš toliko kradu?

kakve veze ima i da je auto star 60 godina ako mu originalni far npr radi kako treba, zašto da iz svog džepa plaćam 50% cene istog tog fara samo zato što me je neko udario i oštetio isti?

Alex

pre 1 godinu

To treba država da reši tako što će svakog ko vozi bez osiguranja da kazni tako da mu nikad više u životu ne padne takva glupa ideja na pamet.

Boki

pre 1 godinu

Znači ako mi neosigirano vozilo napravi štetu i pobegne sa lica mesta možemo dobiti neke pare samo ako nam povredi ili ne daj bože ubije nekog od familije!!!

milan

pre 1 godinu

Osiguranje štiti krivca a ne oštećenog. Oštećeni uvek dobija naknadu od osiguranja krivca ili od garantnog fonda. Ljudi, ne zezajte se vozeći neosiguran auto. Može vam se desiti da morate da platite ogroman novac ako nekome nanesete štetu. Lupite neki skup novi auto pa par hiljada evra iz džepa.

Bazooka

pre 1 godinu

Samo da se prisetimo panike oko poskupljenja polise prošle godine. Ne braneći nimalo osiguravajuće kuće oko pojedinih, nebuloznih stvari (učešće u šteti i slično), ali da li vam je sad jasno da polisa od 100-150€ uopšte nije veliki iznos?
(Posmatrač, 28. jul 2023 08:40)

Da li je procenat automobila koji učestvuju u sudarima ili nesrećama toliko visok da polisa mora da bude 150€???

Ja vozim godinama, niti sam koga ogrebao niti udario. Moj auto jesu grebali na parkinzima ali nemam pojma ko je to uradio niti bi ih tužio. Zamisli koliko bi im para ostaje ako je ogromna ve?ina kao ja?

466453

pre 1 godinu

"U EU, limiti dostižu i iznose od 5 miliona evra, dok u pojedinim državama na severu Evrope – npr. u Švedskoj nema limita. "

Vazni je napomenuti da u Švedskoj ne postoji neregistrovanih vozila. Kad je vozilo dobili registarsku tablicu od tada je ista na njemu dok se auto ne odregistruje od strane otpada koji ga radhoduje ili se izveze.
Takvo auto je nemoguće ponovo registrovati u Švedskoj.

Kod nas se auto prijavljuje (aplikacijom) za učešće u saobraćaju i dok je prijavljeno mora se plaćati porez i osiguranje na njega. Ukoliko to ne radite onda država to preuzima na sebe a vas tereti globom po danu tako da bi bilo jeftinije voziti Ferarija.

Da bi auto imao pravo da se vozi obavezano je proći tehnički pregled.

Ukoliko je zbog grešaka došlo do izdavanja zabrane korišćenja a vi imate i dalje prijavljen auto za upotrebu, od osiguranja (obaveznog) i poreza ne možete pobeći. (država kao žirant).

slb

pre 1 godinu

Na NBG je kao u Londonu, samo odzvanja topot kopita.
Svuda je p0sran0 blizu kontejnera, jer tu zaprega stoji da se utovari karton i sl.
Komunalci nemaju navodno ovlascenja, a saobracajna ne moze da im uzme LK jer su cesto maloletni!?
U ovom clanku je komentar jer su juce ogrebali jedno vozilo prilikom manevra.

kuku meni kuku tebi

pre 1 godinu

kupis juga cca 500e i vozis neregistrovan. udaris neki skup auto, steta 5000 i vise, uzmu ti juga koji lupljen veredi 200e, pritom radis na crno, zivis u iznajmljenom stanu, nista ne posedujes od imovine kako da ti naplate? opet 500e i drugi jugic i cepaj. srbija zemlja apsurda. ovo je isto kao onaj zakon o neovlascenom pozajmljivanju auta. ja nazalost nisam al deca ce morati da odu.

Bane

pre 1 godinu

a zašto osiguranje odbija da pokrije 100% štete za originalne delove na automobilu starijem od 10 godina? ko je lopovima dozvolio da baš toliko kradu?

kakve veze ima i da je auto star 60 godina ako mu originalni far npr radi kako treba, zašto da iz svog džepa plaćam 50% cene istog tog fara samo zato što me je neko udario i oštetio isti?
(anubis, 27. jul 2023 23:21)

Da, to je tzv. tehnička amortizacija. Na žalost naše osiguravajuće kuće još uvek koriste neki pravilnik iz 60' i neke kada je o takvim stvarima reč. Ja sam prošao tu situaciju pa znam detalje. On ti kaže da je osiguranje dužno da ti nadoknadi štetu u materijalnom smislu. Ti si imao na autu ispravan originalni fabrički amoritizer recimo, međutim on nije bio nov u momentu sudara već je imao lupam 7 godina i na autu je već napravio 140,000 km. Osiguranje nije dužno da ti plati isti takav nov, jer ni oštećen nije bio nov, a osiguranje je kako tvrde dužno samo da ti pokrije štetu koja je nastala, odnosno onoliko koliko je taj oštećeni amortizer vredeo u mkomentu štete, a on je u momentu štete bio 7 godina star sa 140,000 km. Tako da oni neće da ti kupe nov originalni nego ti nude tri opcije, da ti kupe originalni ali isto polovan kao što je bio i tvoj kada je nastaradao, da ti kupe nov ali zamenski, ili da ti isplate novac na bazi svoje procene vrednosti tvog polovnog amortizera. Međutim, to pravilo ne važi za plastične, staklene i aluminijumske delove, znači far ako ti nastrada moraju nov originalni da ti kupe.

Zok1

pre 1 godinu

Ovo je ludost. Ako automobil ne može da prođe tehnički pregled, osigurajte ga na 3 meseca, jednokratno. Omogućite da se registruje na 3 dana, ako je u pitanju nešto što se vozi povremeno. Ali skidajte tablice vozilima koja nisu registrovana. I kažnjavajte žestoko, da nikome ne pdne na pamet. Ako replika ne može da prođe tehnički - znači da nije bezbedna za saobraćaj, završena priča.

466453

pre 1 godinu

Ovo je ludost. Ako automobil ne može da prođe tehnički pregled, osigurajte ga na 3 meseca, jednokratno. Omogućite da se registruje na 3 dana, ako je u pitanju nešto što se vozi povremeno. Ali skidajte tablice vozilima koja nisu registrovana. I kažnjavajte žestoko, da nikome ne pdne na pamet. Ako replika ne može da prođe tehnički - znači da nije bezbedna za saobraćaj, završena priča.
(Zok1, 28. jul 2023 08:27)


Znaš, OCR kamere nisu ništa novo, na naplatnim stanicama na autoputu čitaju registarsku tablicu.
Jednostsvbo uparivanje kamera da registrom tehničke ispravnosti, kamere u policijskim autima, semaforima itd itd jako lako mogu da detektuju šuta koja su bespravno u saobraćaju.

Tako je to rešeno u Švedskoj.
Praktično skoro nemoguće da voziš auto na kojem je zabrana.

Bob

pre 1 godinu

U Holandiji je to pojednostavljeno. Kod kupovine vozila automatski se salje prijava poreskoj i osiguranjima. Ukoliko se auto u roku od 5 dana ne osigura, mora se dostaviti potvrda da je auto odjavljen i uklonjen sa bilo koje javne povrsine. Na javnim povrsinama se isti moze naci jedino ako je natovaren na prikolicu( znaci sa ava cetiri tocka)ili slepauto. Kad se auto kupi , odmah se i prevodi posto stari vladnik nikako ne zeli da placa poreze i osiguranje za isti, kao i da snosi bilo kakvi odgovornost ako novi vlasnik nesto pogrssno ucini( prekoraci brzinu, prodje na crveno ili ne daj boze napravi udes). Na taj nacin se postize brzi prenos vlasnistva, kao i placanje dazbina.

G

pre 1 godinu

Niste objasnili lepo. Samo posledice. Ako te udari vozilo B, zovete policiju, dogovarate se, da li A i B popunjavaju Zabeležbu uz prigovore.... Šta nas briga ko je zadužen za obeštećenje. Niste objasnili ni kada vi A udarite B....Sve naopako

logo

pre 1 godinu

@Samo da se prisetimo panike oko poskupljenja polise prošle godine. Ne braneći nimalo osiguravajuće kuće oko pojedinih, nebuloznih stvari (učešće u šteti i slično), ali da li vam je sad jasno da polisa od 100-150€ uopšte nije veliki iznos?
(Posmatrač, 28. jul 2023 08:40)


Ti plati 1500e ako ti se placa.

Sitna Slova

pre 1 godinu

Ako vas udari neko vozilo (nebitno registrovano ili ne) odmah zovite policiju radi sacinjavanja zapisnika, a zatim angazujte neku agenciju za naplatu stete. U toj varijanti najbolje i najbrze prolazite, jer oni imaju svoje majstore, procenitelje, a ako dodje do sudskog spora imaju advokate i sudije.

Posmatrač

pre 1 godinu

Samo da se prisetimo panike oko poskupljenja polise prošle godine. Ne braneći nimalo osiguravajuće kuće oko pojedinih, nebuloznih stvari (učešće u šteti i slično), ali da li vam je sad jasno da polisa od 100-150€ uopšte nije veliki iznos?

Zika

pre 1 godinu

Mene je pre dve godine na mostu kod Mostara udarilo bas kola Svedske registracije.
Posto su moja kola isto sa stranom tablicom u Italiji su mi rekli da se obratim u Beogradu preko office za zelene karte da bih naplatio stetu koja je bila 3500€ Nisam naplatio jer mi je njihov Inzenjer Rekao gde pise da ti mozda nisi isao 50 km unazad umesto napred kako je i tekso saobracaj u jednom emery. To je jedna Banda.

Bro

pre 1 godinu

@Ako vozilo nije registrovano, ne može ni imati polisu osiguranja. I obrnuto. 

Nije tako! Traktori se registruju trajno, a osiguranje se može i ne mora uzeti na godišnjem nivou... A to što vozilo nije registrovano, ne znači da se ne može voziti i da ne može udariti drugo vozilo... Tekst je informativan, mislio sam da je čovek upućen na skup sudski proces...

Domaćin

pre 1 godinu

Ako vozilo nije registrovano, ne može ni imati polisu osiguranja. I obrnuto. Tako da ne postoji dilema šta ako vas udari neregistrovano ili neosigurano vozilo.

Posmatrač

pre 1 godinu

Samo da se prisetimo panike oko poskupljenja polise prošle godine. Ne braneći nimalo osiguravajuće kuće oko pojedinih, nebuloznih stvari (učešće u šteti i slično), ali da li vam je sad jasno da polisa od 100-150€ uopšte nije veliki iznos?

kuku meni kuku tebi

pre 1 godinu

kupis juga cca 500e i vozis neregistrovan. udaris neki skup auto, steta 5000 i vise, uzmu ti juga koji lupljen veredi 200e, pritom radis na crno, zivis u iznajmljenom stanu, nista ne posedujes od imovine kako da ti naplate? opet 500e i drugi jugic i cepaj. srbija zemlja apsurda. ovo je isto kao onaj zakon o neovlascenom pozajmljivanju auta. ja nazalost nisam al deca ce morati da odu.

logo

pre 1 godinu

@Samo da se prisetimo panike oko poskupljenja polise prošle godine. Ne braneći nimalo osiguravajuće kuće oko pojedinih, nebuloznih stvari (učešće u šteti i slično), ali da li vam je sad jasno da polisa od 100-150€ uopšte nije veliki iznos?
(Posmatrač, 28. jul 2023 08:40)


Ti plati 1500e ako ti se placa.

anubis

pre 1 godinu

a zašto osiguranje odbija da pokrije 100% štete za originalne delove na automobilu starijem od 10 godina? ko je lopovima dozvolio da baš toliko kradu?

kakve veze ima i da je auto star 60 godina ako mu originalni far npr radi kako treba, zašto da iz svog džepa plaćam 50% cene istog tog fara samo zato što me je neko udario i oštetio isti?

G

pre 1 godinu

Niste objasnili lepo. Samo posledice. Ako te udari vozilo B, zovete policiju, dogovarate se, da li A i B popunjavaju Zabeležbu uz prigovore.... Šta nas briga ko je zadužen za obeštećenje. Niste objasnili ni kada vi A udarite B....Sve naopako

Zok1

pre 1 godinu

Ovo je ludost. Ako automobil ne može da prođe tehnički pregled, osigurajte ga na 3 meseca, jednokratno. Omogućite da se registruje na 3 dana, ako je u pitanju nešto što se vozi povremeno. Ali skidajte tablice vozilima koja nisu registrovana. I kažnjavajte žestoko, da nikome ne pdne na pamet. Ako replika ne može da prođe tehnički - znači da nije bezbedna za saobraćaj, završena priča.

milan

pre 1 godinu

Osiguranje štiti krivca a ne oštećenog. Oštećeni uvek dobija naknadu od osiguranja krivca ili od garantnog fonda. Ljudi, ne zezajte se vozeći neosiguran auto. Može vam se desiti da morate da platite ogroman novac ako nekome nanesete štetu. Lupite neki skup novi auto pa par hiljada evra iz džepa.

Domaćin

pre 1 godinu

Ako vozilo nije registrovano, ne može ni imati polisu osiguranja. I obrnuto. Tako da ne postoji dilema šta ako vas udari neregistrovano ili neosigurano vozilo.

Bazooka

pre 1 godinu

Samo da se prisetimo panike oko poskupljenja polise prošle godine. Ne braneći nimalo osiguravajuće kuće oko pojedinih, nebuloznih stvari (učešće u šteti i slično), ali da li vam je sad jasno da polisa od 100-150€ uopšte nije veliki iznos?
(Posmatrač, 28. jul 2023 08:40)

Da li je procenat automobila koji učestvuju u sudarima ili nesrećama toliko visok da polisa mora da bude 150€???

Ja vozim godinama, niti sam koga ogrebao niti udario. Moj auto jesu grebali na parkinzima ali nemam pojma ko je to uradio niti bi ih tužio. Zamisli koliko bi im para ostaje ako je ogromna ve?ina kao ja?

466453

pre 1 godinu

"U EU, limiti dostižu i iznose od 5 miliona evra, dok u pojedinim državama na severu Evrope – npr. u Švedskoj nema limita. "

Vazni je napomenuti da u Švedskoj ne postoji neregistrovanih vozila. Kad je vozilo dobili registarsku tablicu od tada je ista na njemu dok se auto ne odregistruje od strane otpada koji ga radhoduje ili se izveze.
Takvo auto je nemoguće ponovo registrovati u Švedskoj.

Kod nas se auto prijavljuje (aplikacijom) za učešće u saobraćaju i dok je prijavljeno mora se plaćati porez i osiguranje na njega. Ukoliko to ne radite onda država to preuzima na sebe a vas tereti globom po danu tako da bi bilo jeftinije voziti Ferarija.

Da bi auto imao pravo da se vozi obavezano je proći tehnički pregled.

Ukoliko je zbog grešaka došlo do izdavanja zabrane korišćenja a vi imate i dalje prijavljen auto za upotrebu, od osiguranja (obaveznog) i poreza ne možete pobeći. (država kao žirant).

Alex

pre 1 godinu

To treba država da reši tako što će svakog ko vozi bez osiguranja da kazni tako da mu nikad više u životu ne padne takva glupa ideja na pamet.

Bob

pre 1 godinu

U Holandiji je to pojednostavljeno. Kod kupovine vozila automatski se salje prijava poreskoj i osiguranjima. Ukoliko se auto u roku od 5 dana ne osigura, mora se dostaviti potvrda da je auto odjavljen i uklonjen sa bilo koje javne povrsine. Na javnim povrsinama se isti moze naci jedino ako je natovaren na prikolicu( znaci sa ava cetiri tocka)ili slepauto. Kad se auto kupi , odmah se i prevodi posto stari vladnik nikako ne zeli da placa poreze i osiguranje za isti, kao i da snosi bilo kakvi odgovornost ako novi vlasnik nesto pogrssno ucini( prekoraci brzinu, prodje na crveno ili ne daj boze napravi udes). Na taj nacin se postize brzi prenos vlasnistva, kao i placanje dazbina.

Gradjanin

pre 1 godinu

Zato "sakupljaci sekundarnih sirovina" mogu da voze sve i svasta i svuda. Tako da imamo i zapregu,kultivator i neku rucno radjenu skalameriju sa motorom na Gazeli. Za njih zakoni ne vaze.

466453

pre 1 godinu

Ovo je ludost. Ako automobil ne može da prođe tehnički pregled, osigurajte ga na 3 meseca, jednokratno. Omogućite da se registruje na 3 dana, ako je u pitanju nešto što se vozi povremeno. Ali skidajte tablice vozilima koja nisu registrovana. I kažnjavajte žestoko, da nikome ne pdne na pamet. Ako replika ne može da prođe tehnički - znači da nije bezbedna za saobraćaj, završena priča.
(Zok1, 28. jul 2023 08:27)


Znaš, OCR kamere nisu ništa novo, na naplatnim stanicama na autoputu čitaju registarsku tablicu.
Jednostsvbo uparivanje kamera da registrom tehničke ispravnosti, kamere u policijskim autima, semaforima itd itd jako lako mogu da detektuju šuta koja su bespravno u saobraćaju.

Tako je to rešeno u Švedskoj.
Praktično skoro nemoguće da voziš auto na kojem je zabrana.

Boki

pre 1 godinu

Znači ako mi neosigirano vozilo napravi štetu i pobegne sa lica mesta možemo dobiti neke pare samo ako nam povredi ili ne daj bože ubije nekog od familije!!!

slb

pre 1 godinu

Na NBG je kao u Londonu, samo odzvanja topot kopita.
Svuda je p0sran0 blizu kontejnera, jer tu zaprega stoji da se utovari karton i sl.
Komunalci nemaju navodno ovlascenja, a saobracajna ne moze da im uzme LK jer su cesto maloletni!?
U ovom clanku je komentar jer su juce ogrebali jedno vozilo prilikom manevra.

Bro

pre 1 godinu

@Ako vozilo nije registrovano, ne može ni imati polisu osiguranja. I obrnuto. 

Nije tako! Traktori se registruju trajno, a osiguranje se može i ne mora uzeti na godišnjem nivou... A to što vozilo nije registrovano, ne znači da se ne može voziti i da ne može udariti drugo vozilo... Tekst je informativan, mislio sam da je čovek upućen na skup sudski proces...

Bane

pre 1 godinu

a zašto osiguranje odbija da pokrije 100% štete za originalne delove na automobilu starijem od 10 godina? ko je lopovima dozvolio da baš toliko kradu?

kakve veze ima i da je auto star 60 godina ako mu originalni far npr radi kako treba, zašto da iz svog džepa plaćam 50% cene istog tog fara samo zato što me je neko udario i oštetio isti?
(anubis, 27. jul 2023 23:21)

Da, to je tzv. tehnička amortizacija. Na žalost naše osiguravajuće kuće još uvek koriste neki pravilnik iz 60' i neke kada je o takvim stvarima reč. Ja sam prošao tu situaciju pa znam detalje. On ti kaže da je osiguranje dužno da ti nadoknadi štetu u materijalnom smislu. Ti si imao na autu ispravan originalni fabrički amoritizer recimo, međutim on nije bio nov u momentu sudara već je imao lupam 7 godina i na autu je već napravio 140,000 km. Osiguranje nije dužno da ti plati isti takav nov, jer ni oštećen nije bio nov, a osiguranje je kako tvrde dužno samo da ti pokrije štetu koja je nastala, odnosno onoliko koliko je taj oštećeni amortizer vredeo u mkomentu štete, a on je u momentu štete bio 7 godina star sa 140,000 km. Tako da oni neće da ti kupe nov originalni nego ti nude tri opcije, da ti kupe originalni ali isto polovan kao što je bio i tvoj kada je nastaradao, da ti kupe nov ali zamenski, ili da ti isplate novac na bazi svoje procene vrednosti tvog polovnog amortizera. Međutim, to pravilo ne važi za plastične, staklene i aluminijumske delove, znači far ako ti nastrada moraju nov originalni da ti kupe.

Zika

pre 1 godinu

Mene je pre dve godine na mostu kod Mostara udarilo bas kola Svedske registracije.
Posto su moja kola isto sa stranom tablicom u Italiji su mi rekli da se obratim u Beogradu preko office za zelene karte da bih naplatio stetu koja je bila 3500€ Nisam naplatio jer mi je njihov Inzenjer Rekao gde pise da ti mozda nisi isao 50 km unazad umesto napred kako je i tekso saobracaj u jednom emery. To je jedna Banda.

Sitna Slova

pre 1 godinu

Ako vas udari neko vozilo (nebitno registrovano ili ne) odmah zovite policiju radi sacinjavanja zapisnika, a zatim angazujte neku agenciju za naplatu stete. U toj varijanti najbolje i najbrze prolazite, jer oni imaju svoje majstore, procenitelje, a ako dodje do sudskog spora imaju advokate i sudije.