Zanimljivosti

Utorak, 27.06.2023.

13:55

Kako bi danas izgledali Yugo automobili, da je kragujevački proizvođač opstao? FOTO

Izvor:

Kako bi danas izgledali Yugo automobili, da je kragujevaèki proizvoðaè opstao? FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

95 Komentari

Sortiraj po:

Deki

pre 10 meseci

Red bi bio da imamo narodni nas automobil po pristupačnoj ceni umesto da izvozimo krseve jer električna Panda sa veoma visokom cenom to sigurno nece biti

Shandor

pre 1 godinu

Npr audi a4 i a6 razlika u 12 cm lima i isto toliko plastike. Mogli su da prave nesto kao uno, koji je bio super, oni razvijali yugo 10 god na osnovu 127 i ispao 3x grdji. Uno fire 1000 do sada nije napravljeno nista bolje u toj klasi, mozda neki japanac ovih godina. Dacija se ubi od prodaje, a 40 god posle yuga kosta samo 3x vise. I krs dopadjivog izgleda se prodaje dobro uz prikladnu cenu. Kupis dobar motor malo plastike i lima, dopadljiv dizajn fina cena i zagarantovan uspeh

kole

pre 1 godinu

@Cinique
Drzi se ti farme, zarduge i tih edukativnih programa, a istorijat automobilske industrije ostavi onima koji to malo bolje poznaju. Nemam ni snage ni volje da ti sad nasiroko pricam o doprinosu Zastave motorizaciji bivse Juge, ali i istocne Evrope i delova sevrne Afrike jer ces ti to da zaboravis za pola sata, ali samo da te podsetim na jednu cinjenicu, a to je da je Zastava model 101 izbacila 1971, auto sa poprecno postavljenim motorom, Mek Ferson ogibljenjem, petim vratima i svim odlikama modernog hot heca. Nemacki VW je svog legendarnog Golfa I izbacio tek 1974 godine, a do tada pravio zastarelu bubu. Ubio nas je komunizam i borba protiv svih pametnih i preduzimljivih ljudi koja traje i danas.

sale

pre 1 godinu

Da je kojim čudom Zastava opstala izgledali bi apsolutno isto kao i kada su predatavljeni tržištu... E vidiš baš zato nije ni opstala...

Cinique

pre 1 godinu

Meni je žao jedino onog malog kombija 850 što se pravio u Somboru. To je jedini Zastavin model koji je pravljen za konkretno tržište i realne potrebe, pravljen da bude alat, za majstore vrlo različitih profila.
Zastavini automobili su bili svaki gori od prethodnog. Najbolji je bio takozvani "tristać", pa svaki sledeći sve besmisleniji. Seća li se neko keca "mediterana sa troja vrata? Niti krući, niti jači, a ni jeftiniji od običnog. Blesavo. Jugo je trebalo da "zameni fiću", a sa onim motorom od 900 kubika je bio skoro pa neupotrebljiv. Sa motorima od 1100 i 1300 (od keca) je bio gori od keca i opet ni jeftiniji.

Ispalo je da su Rumuni bili pametniji što su skoro do kraja radili samo Dačiju (Reno 12). Bilo bi puno bolje da Zastavini "stručnjaci" nisu pravili ništa "novo".

Milosav

pre 1 godinu

... izgledao bi isto kao što izgleda prvi kao i Lada Niva, kakva je prva takva je i ova posle 50 godina a ove animacije kao da su preuzete sa dečijih igrica.
(Bukač, 28. jun 2023 07:35)

Kao na primer traktor "Ferguson" koji je IMT pravio isto 60 godina. Drugi proizvodjaci su unapredili svoje traktore, a mi isto pa isto bez ikakve ideje. Indeksovci su imali skec na temu Juga, kada onaj kaze "pa unapredili smo onu crnu lajsnu sa strane na vratima, ili tako nesto :)

e

pre 1 godinu

nikada nisam imao pare da kupim nov auto. radio sam kao i moja zena posteno. Evo proslo je vise od 30 godian kako nismo videli more. AKo neko ima recept. U politicare ne mogu ne umem da lazem. nisam sposoban za lopove. ali kako vidim jedino oni opstaju. Jer nema sanse da neko od obicnog rada udrzavnoj firmi moze da kupi auto do 100k evra. Misli osam da u su u skolstvu male plate ali kosmisnica direktorka skole evo kupi vec treci stan u naselju. Nema ljudi neke psotene institucije koja bi proevraval primanaj politicara i njihove rashode.

Bbb

pre 1 godinu

Meni se svidjaju, narocito hecbek i zeleni kabrio u kojima se jasno vide crte Yugica.
To kakva je Zastava bila fabrika i sta bi danas proizvodili je neka druga prica koja nema nikakve veze sa radom ovog momka.

Zakeralo

pre 1 godinu

YUGO bi i danas izgledao potpuno ISTO kao pre 30 godina, osim nekih par lajsni, koje bi umni dizajneri iz "Zastave" dodali, da bi se mogao proglasiti "novi model"...

DC

pre 1 godinu

@pajo:
'Za vreme u kome je dizajniran i u kome se proizvodio bio je ok autic... Malo slabijeg kvaliteta od proseka za to vreme...'
Eto vidis, ja pamtim da je Jugo kupovan iz samo jednog razloga: cene, uprkos svojim manama! Ne poznajem slucaj da je neko rekao: 'Mogu da uzmem Fiestu, 205, Corsu ali necu - uzecu Jugica koji je malo slabijeg kvaliteta ali daleko povoljniji'. Ne, nego su kupovali Jugo jer jednostavno nisu imali za uvozan auto. Problem je sto je drzava oporezivala strana vozila 'kao luda', pa su ovi gore navedeni bili cisti luksuz. Vec kada su dosli 'domaci' Citroen AX, Renault 5 Campus, pa strani ali povoljan Daihatsu Charade, ko god je mogao da priusti jedan od njih nije mu padao na kraj pameti poluproizvod iz Zastave. A licno poznajem doktore koji su sebi bliskima obezbedjivali status invalida samo da bi imali pravo da uvezu 3 godine star Escort iz Nemacke, jer je drzava stitila domace proizvodjace (citaj Zastavu) pa je uvoz polovnjaka bio misaona imenica. Da je jos tada bilo moguce svi bi kupovali 5 godina star Escort, Kadett i slicne, a Zastava bi skapala.

'Da je posle 2000. zabranjen uvoz automobila i da su privatizovali...fabrika bi mozda opstala i sa svojim brendom.' - Naravno, to je i jedini nacin da je fabrika mogla da opstane. Trebalo je da zabrane uvoz bilo cega, novog i polovnog: ako hoces auto imas 3 modela iz Zastave pa biraj i kraj! Ma bilo bi super - za Zastavu, jer je i bila naucena da jedino na taj nacin posluje.

ANTE BAN

pre 1 godinu

Šteta što je fabrika "CZ" u Kragujevcu propala! Da nije, danas bi njezini automobili bili- najkvalitetniji i najpopularniji u Evropi!

Djorke

pre 1 godinu

@
Ko je unistio Zastavu ??
Postoje imena - a niko nikad nije odgovarao za to
(Stefan, 27. jun 2023 16:03)

Uništila je sama sebe.
Ne možeš tri automobila da proizvodiš 100 godina a da nista nisi promenio.
Cak sta više stariji modeli su bili kvalitetniji od novijih.
(Eric Cartman, 28. jun 2023 09:05

Naravno. Dok su pravili po licenci Fiat-a bio je kvalitet, doduse tada je bila (kao i sada) srafciger industrija gde su se ugradjivali Fiat delovi. A kada je licenca istekla, nasi dobavljaci su isporucivali komponenete bez neke kontrole kvaliteta i sve je otislo u bestraga. Zato su ljudi 80-tih trazili po otpadima Fiatove motore, kako bi zamenili DMB gde si bio srecan da predjes 80.000 bez generalne. Pritom nije problem u fabrikama, taj isti DMB je isporucivao komponente za motore VW, tipa ventile, vodice ventila itd, ali tu nisu smeli da fusare. Fusarili su uvek na domacem trzistu.

Mislim, nije Zastava izuzetak, tako je i Takovo Eurokrem cim je istekla licenca smanjio udeo lesnika … itd. I ode kvalitet u bestraga.

Nasa posla uglavnom.

cosmo

pre 1 godinu

Između ostalog, naravno, ali Zastavu je ubila politika i korupcija, vjekovne odlike naših vrlih naroda i narodnosti.

Konkretno, politički motivi uzrokuju da se ekonomski ambisi popunjavaju devizama iz inostranstva, da bi se sačuvale fotelje - to dalje uzrokuje da se Zastava koristi kao usisnik deviza u SFRJ (preko izvoza) - a potpuno zanemarivši osnovne ekonomske postulate - Yugo program je prodavan ispod cijene koštanja, samo da bi ino-valuta ušla u platni sistem SFRJ.

Takvim pristupom, gdje jedna fabrika automobila, kao vrhunac industrije jedne zemlje, nema slobodu da radi kao odvojeni profitni centar, već erodira sopstveni uspjeh da krpi rupa samoupravljanja, dovodi do:

1. manjka inovativnosti već 10g nakon licenciranih modela FIAT-a, odnosno 101/128 i Yugo su već niskobudžetni, blago zastarjeli automobili sredinom 80-ih

2. manjka kontrole kvaliteta - Florida. Fenomenalan koncept, ispred prosjeka tada - katastrofalnog kvaliteta, koji, čak i da nije izbio rat, sahranio bi Zastavu i reputaciju u Evropi. Ako je korozija sahranila Lanciju, a ozbiljno degradirala brend Alfe u UK, npr. - Zastava tek ne bi imala šanse da je sa onakvim (ne)kvalitetom Floride nastavila.

Grupa

pre 1 godinu

Ko je unistio Zastavu ??
Postoje imena - a niko nikad nije odgovarao za to
(Stefan, 27. jun 2023 16:03)
Malo tržište, loš kvalitet, zastareli modeli pa neke Marke koje ne postoje 40 godina su tada kada su ih ugasili bile kvalitetnije od Yuga, kao na primer Talbot, Datsun, NSU, jedina šansa je bila da Zastavu preuzmu Nemci ili kao Daciu PSA group a ostala je u rukama Fiata koji će i sam da nestane.
(Zastava101Specijal, 27. jun 2023 16:45)

Dacia nije u PSA grupi već u Nissan Renault Mitsubishi Dacia...

Ogi

pre 1 godinu

Dečko pred tobom je karijera ali ne u Srbiji sudeći po nekim komentarima ovde...ček a možda to i nisu Srbi iz Srbije. Ovaj portal je odavno postao jugo portal prilično srbofoban.

sve je relativno

pre 1 godinu

Napraviti opet ispti auto po ceni od 4000e sa garancijom od 4 godine. Napraviti 1.4 agregat Ilim 15dizel
(Nerko, 27. jun 2023 21:35)

Da košta 4000 EUR? Pa toliko danas skoro košta bolji bicikl. Da li bi ti pristao da imaš platu 100 ili 200 eur, učestvujući u proizvodnji istog za prodajnu cenu 4000?

Angie

pre 1 godinu

Da je opstao Yugo opstale bi i birokrate koje bi i dalje dovodile rodjake a rodjaci nemaju dara za dizajn. Oni su maheri za druge
stvari.
(,/\', 27. jun 2023 16:25)

Samo podsetnik da je dizajn Floride koja je u to vreme bila pojam dizajna radio Đuđaro studio. No tada je došao rat..sankcije i slično. Da nije toga Zastava bi naravno bila deo neke velike grupacije i ovo sa slika ne bi bilo nemoguće. Ali pogan narod sa ovih prostora ( ex yu) je više voleo da ratuje nego da se dogovara. I zato smo svi mi vraćeni dvadeset trideset godina u rikverc.

Eric Cartman

pre 1 godinu

Ko je unistio Zastavu ??
Postoje imena - a niko nikad nije odgovarao za to
(Stefan, 27. jun 2023 16:03)

Uništila je sama sebe.
Ne možeš tri automobila da proizvodiš 100 godina a da nista nisi promenio.
Cak sta više stariji modeli su bili kvalitetniji od novijih.

koMandos

pre 1 godinu

kakav crni jugo, pa dan danas bi bio zabranjen uvoz automobila.
i da je bilo dizajnera nebi imao ko to da isprati. fabrika je jos 85. bila zastarela i potrebno ke bilo komplet renoviranje i nove masine. znam par inzenjera koji su radili u zastavi ili za zastavu ciji projekti dalje od neke fioke nisu otisli. vecina njih su sada ljudi strani penzioneri koji su videli kako se radi pa otisli. inace covek koji ke radio u razvoju u zastavi jedan je od clanova tima koji je razvio DSG menjac u vagen grupi. nakon 4 godine rada u zastavi otisao u nemacku i uspeo a glavama u zastavi bio nepodoban. sve sto je bilo i dalje je drzavno u ovoj zemlji ne valja i sluzi za lapanje love.

Филипинац

pre 1 godinu

Данас би имао шесту промену изгледа браника и трећу промену инструмент табле.... А и овај дизајнер као да је све радио уз помоћ вештачке интелигенције тако да би био идеалан да ради у Застави и пред сваки сајам да нам направе моделе будућности и изложе на полици поред оних крнтија што су нам продавали...

Bukač

pre 1 godinu

... izgledao bi isto kao što izgleda prvi kao i Lada Niva, kakva je prva takva je i ova posle 50 godina a ove animacije kao da su preuzete sa dečijih igrica.

Profesor Dušan

pre 1 godinu

Nemojte zaboraviti samoupravljanje koje je uništilo svaku dobru ideju i svaki dobar predlog školovanih ljudi koje su nadglasali čistači pogona i majstori na strugu kojima je lakše da rade ono što su naučili nego da nauče nešto novo .....

to je samo još 1 razlog propasti .

Deni

pre 1 godinu

I opet, izgleda kao kada za kupanje. Dajte, to je bio loš, izuzetno loš auto! Čak je "glumio" i u filmovima gde je ismejan zbog svojih performansi.

dezon

pre 1 godinu

za to vreme kinezi ulaze u high class tenkova
I found this offer on AutoScout24.

https://www.autoscout24.com/offers/hongqi-e-hs9-president-99-kwh-adaptieve-cruise-control-luch-electric-white-53edbc8d-86f5-4aa8-9b31-2224b284a396?utm_source=android-share

Mileage: 5,000 km
First registration: 01/2023
Final price: € 106,175.-

Splavar

pre 1 godinu

@ I da je isti...za naš standard sasvim ok.Nov 4000€,jednostavan za održavanje,prevezeš se bilo gde...
(Ivi, 27. jun 2023 18:37)

A bas bi kostao nov 4000 evra. Ostalo si mozda u pravu, nzn jer u toj zemlji nisam nista mogao voziti, al za cenu tesko

T

pre 1 godinu

Ako se za 25 godina svog postojanja uopšte nije menjao, jedini razuman zaključak je da se ne bi menjao čak i da je potrajao narednih 18 godina.

Veliki brat

pre 1 godinu

Mirko Marjanović, kada je bio premijer, posetio Sajam automobila u BG, u emisiji SAT prikazali kad je posetio njihov štand, i ovaj se odmah uhvatio za jedan eksponat, a pokojni Mirko Alvirović mu objašnjava da je autor jedan njihov gledalac iz Srbije, koji je u tom trenutku bio na studijama dizajna u Danskoj ili Holandiji, i pita premijera da li bi država mogla nešto da uradi za naše talnete, a npr. urade neki dizajn za Zastavu, a Mirko Marjanović odgovara:
- To je dobro za njega!

Dakle, prvi čovek Vlade vam poručuje da je dobro ako se dokopate inostranstva i tamo dobijete neku stipendiju, završite studije, dobijete posao sa dobrom platom i napravite karijeru!

Tako bilo tada, tako ostalo do danas!

Cile Mile

pre 1 godinu

Ta fabrika nije slučajno propala. Gomila nesposobnih kadrova je vodilo ovu fabriku u sigurnu propast. Jedino što su ti "stručnjaci" uradili su one plastične maske koje su zamenile izvorne koje je radila hrvatska Jugoplastika. Nažalost, ni to nisu znali pristojno da odrade. Žao mi je samo radnika koji si im verovali i izgubili silne godine života čekajući da se ta fabrika oporavi. S' druge stane, ti vajni stručnjaci su se do poslednjeg dana borili samo za svoje fotelje i odbili mnoge ozbiljne fabrike i šanse da se ti radnici uposle u nekom Fiatu, Hjundaiu...

XXL

pre 1 godinu

K'o što rekoh ranije u jednom od svojih komentara, a nismo jedini u svetu nego je izgleda i u autoindustriji praxa da se daje muškom novorođenčetu ime pokojnog - dede.

Alex

pre 1 godinu

Ovaj mentalitet nije u stanju da smisli ništa kvalitetnije od hemijske olovke. Nije jer nema disciplinu za uspeh. Kad je već tako, neka rade kod drugih i menjaju pelene kad nisu za bolje.

Perikle

pre 1 godinu

da svako nije krao iz svog domena bilo bi svasta,ali direktori pare, a ostali sta su mogu od alata,do kancelarijskog materijala, pogan narod smo mi
(marko, 27. jun 2023 16:02)

Tako je u svim državnim firmama, svuda u svetu.
Zato narode, manite se komunizma, to ne može da opstane.
A naš narod je loš kao i svaki drugi.

ja

pre 1 godinu

@ (w, 27. jun 2023 16:25)

Jugo nije dobio ime po zemlji, da bi se sada zvao Srbo, već po vetru. Isto tako se zvao i VW-ov model, samo po italijanskoj reči za taj vetar - Scirocco…

Miki

pre 1 godinu

@ Poslednji samuraj

Prijatelju, nemaš pojma koliko si u pravu! Radim u industriji, i uvek je sa našim ljudima problem da je svaka inovacija nemoguća, preskupa, neizvodljiva... samo zato što neće gospoda inženjeri da izađu iz zone komfora, da zasuču rukave i da ostanu koji sat prekovremeno! Sa druge strane su i direktori koji sve sposobne inženjere najuriše jer nisu hteli da ih plate ili unaprede kako im ne bi oteli fotelju! Vraćamo se na isti zaključak - pogan smo narod!

Prle

pre 1 godinu

Ko je unistio Zastavu ??

(Stefan, 27. jun 2023 16:03)

Malo tržište, loš kvalitet...
(Zastava101Specijal,

Drzava od 22mil stanovnika u kojoj su kupci preko veze uplacivali vozila i cekali par mjeseci do godinu za tebe je malo trziste.
Zastava i Bosna auto, PSC Vogosca... su drzali monopol i prodavali
30-50% godisnje proizvodmje. Kad Kanadskom dileru kazem da je PSC
prodavao +10k vozila godisnje on kaze WHAT!!? i ne vjeruje.
Njegov san je prodati 1k vozila godisnje. Toliko ne proda ni jedan diler u US.

Djorke

pre 1 godinu

Ja bi zaista voleo da kao zemlja imamo kapacitet za tako nesto, ali slaba vajda. Zastava je otisla u hestraga, gde joj je i nazalost mesto.

Ostaje nada da su buduce generacije pametnije od proslih i da znaju da uce na greskama. Jedino tako moze da se rodi neki nov proizvodjac.

pajo

pre 1 godinu

Kako bi izgledao ? Isto kao i pre 40 godina, revolucija bi bila da ubace dnevna svetla
(Zex, 27. jun 2023 16:22)

Glavni problem Zastave, nije bio izgled.

Za vreme u kome je dizajniran i u kome se proizvodio bio je ok autic.

To je bio mali autic. Malo slabijeg kvaliteta od proseka za to vreme. I jeftin autic.

Idealan za tadasnju jugoslaviju. Oni koji ga pljuju ili se ne secaju tih vremena ili su autosovinisti. Komentarise se kao da su svi vozili mercedese.

Naravno da su mercedes ilo bmw bilo bolji od zastavinih vozila. Samo sto prosecan jugovic nije imao novca da kupi ni golfa i komentarisati juga kao krs je kao sto danas komentarisu nove dacije kao krsevi a voze opele ili skode iz 2004. godine.

Jugo je bio veoma zahvalno auto za svoje vreme, kada se pogledaju cene i dobijeno.

Glavni problem zastave je bilo vlasnistvo. Mnogo neradnika, mnogo lopova i malo rada, kao u svim drustvenim kompanijama.

Da je posle 2000. zabranjen uvoz automobila i da su privatizovali fabriku na posten nacin fabrika bi mozda opstala i sa svojim brendom. 5 godina posle 2000. trebali su im dati da se oporave u privatnom vlasnistvu. Narednih 5 godina da se postepeno smanjuju carine i mozda bi i uspesno poslovali.

Provatni vlasnik bi sigurno nasao dizajnere koji su sposobni za pristojan novac da prave savremen dizajn. Malo bi podigao kvalitet i verovatno bi imali fabriku i brend na nivou dacije.

I mozete ismevati daciju koliko zelite ali po nemackoj sve vise vidjam dacije.

Sta da se radi. Ne voze svi mercedese pa ne gledaml na jugo kao smece.

Volina

pre 1 godinu

Jabi ga vozijo samo kabi mu stavili motor od jugoa pedes pet jel mije motor od jugoa cetrdes pet pre slab a kabi stavili od jugoa sezdes pet tobi bila pesma jurijo bi i svebi prestizo

marko

pre 1 godinu

da svako nije krao iz svog domena bilo bi svasta,ali direktori pare, a ostali sta su mogu od alata,do kancelarijskog materijala, pogan narod smo mi

Живчани лик

pre 1 godinu

Kad bi baba imala k..., bila bi deda..
(Ciciguz, 27. jun 2023 16:01)

Тога већ има. Дај нешто ново измисли.

dača

pre 1 godinu

Da je opstao, danas bi jugo izgledao skoro isto kao pre 40 godina. Eventualno bi mu dodali neki spojler ili dodatno led svetlo za tablicu. Inače se ne bi ništa promenilo. Ovakav dizajn bi možda imao 3023. godine.

,/\'

pre 1 godinu

Da je opstao Yugo opstale bi i birokrate koje bi i dalje dovodile rodjake a rodjaci nemaju dara za dizajn. Oni su maheri za druge
stvari.

Braca

pre 1 godinu

@(Poslednji samuraj, 27. jun 2023 16:01)
Prijatelju,mislim da si radio sa ovima koji su poslali komentar pre tebe. Svi hejteri i ništa ne može.

Poslednji samuraj

pre 1 godinu

Kao neko ko radi toj Zastavi FIAT tj Sada STELLANTISU mogu da kazem nema sanse. Okruzen sam ljudima koji bi ovog malog dijaznera slomili i unistili.

To su neradnici kojima bi svaki pomen dodatnog posla pokrece lavinu zasto to ne moze da prodje. Znaci na jednu pozitivnu rec dodje 20 zasto to ne moze.
Tako sam i ja bio gusen godonama dok nisu doslibitalijani koji su koliko zoliko podnosljivi. Sa francuzima je sada jos zesce posto oni prihvataju sve i zele da cuju nove ideje. Ali trebalo je 20 godina zivetini raditi sa neradnicima

Rodion Gataulin

pre 1 godinu

Kako bi danas izgledali Yugo "automobili", da je kragujevački "proizvođač" opstao?

Ovi renderi ni blage veze nemaju s tim kako bi danas izgledali, jer bi izgledali ovako:

https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2022/12/3-20.jpg

Tj. isto kao što su izgledali prve sekunde "proizvodnje" u "našoj" "fabrici". Jer to je bila KVINTESENCIJA poslovne "filozofije" "fabrike" zastava (namerno malo "z" iz 2 razloga), proizvodimo jedan te isti škart 45 godina bez i najmanje izmene, a "država" nas štiti masnim carinama na uvozna vozila od 200% da bi mi "opstali" na "tržištu".

Yugo, bio - ne povratio se nikad. Komunistički tumor auto-industrije.

Burazer

pre 1 godinu

Svaka cast za kabrio i hecbek, vidi se yugo linija u modernom stilu i super izgleda! A da se pravi do danas, yugo bi izgledao isto kao i uvek.

w

pre 1 godinu

Možda bi ona lajsna što su je stanjili postala još tanja i to je to.
I promenio bi ime iz Yugo u Srbo, kao i logo. To je sad moderno kod proizvodjača da se menja.

sremaca

pre 1 godinu

Vizija umetnika može da bude kakva hoćeš, zavisno od inspiracije. Ovi naši u fabrici bi dodali lajsnu i ofarbali retrovizor u boji vozila. Motor fiatov 1.0 i 2 airbag za vozača i suvozača. To bi bila razlika u odnosu na model iz 1988

zolika

pre 1 godinu

Plod mašte dokonog dečaka.
Jugo bi izgledao isto kao i na početku. Smisao za estetiku Crvene zastave je dostigao svoj vrhunac sa Jugom crvene boje.

Sitna Slova

pre 1 godinu

Pa oni su napravili "novog yuga" tako sto su ubacili klimu i servo samo se zvao zastava 10. Za sirotinju ovaj naziv nije bio prikladan pa su ga zvali punto sa licencom.

Zastava101Specijal

pre 1 godinu

Ko je unistio Zastavu ??
Postoje imena - a niko nikad nije odgovarao za to
(Stefan, 27. jun 2023 16:03)
Malo tržište, loš kvalitet, zastareli modeli pa neke Marke koje ne postoje 40 godina su tada kada su ih ugasili bile kvalitetnije od Yuga, kao na primer Talbot, Datsun, NSU, jedina šansa je bila da Zastavu preuzmu Nemci ili kao Daciu PSA group a ostala je u rukama Fiata koji će i sam da nestane.

miki

pre 1 godinu

Isto bi izgledali kao i pre jer su sva Zastavina vozila imala do 2% vizuelne promene između prvog i zadnjeg modela.
Ovo lepo izgleda ali je samo plod mašte.

Poslednji samuraj

pre 1 godinu

Kao neko ko radi toj Zastavi FIAT tj Sada STELLANTISU mogu da kazem nema sanse. Okruzen sam ljudima koji bi ovog malog dijaznera slomili i unistili.

To su neradnici kojima bi svaki pomen dodatnog posla pokrece lavinu zasto to ne moze da prodje. Znaci na jednu pozitivnu rec dodje 20 zasto to ne moze.
Tako sam i ja bio gusen godonama dok nisu doslibitalijani koji su koliko zoliko podnosljivi. Sa francuzima je sada jos zesce posto oni prihvataju sve i zele da cuju nove ideje. Ali trebalo je 20 godina zivetini raditi sa neradnicima

marko

pre 1 godinu

da svako nije krao iz svog domena bilo bi svasta,ali direktori pare, a ostali sta su mogu od alata,do kancelarijskog materijala, pogan narod smo mi

Burazer

pre 1 godinu

Svaka cast za kabrio i hecbek, vidi se yugo linija u modernom stilu i super izgleda! A da se pravi do danas, yugo bi izgledao isto kao i uvek.

miki

pre 1 godinu

Isto bi izgledali kao i pre jer su sva Zastavina vozila imala do 2% vizuelne promene između prvog i zadnjeg modela.
Ovo lepo izgleda ali je samo plod mašte.

zolika

pre 1 godinu

Plod mašte dokonog dečaka.
Jugo bi izgledao isto kao i na početku. Smisao za estetiku Crvene zastave je dostigao svoj vrhunac sa Jugom crvene boje.

pajo

pre 1 godinu

Kako bi izgledao ? Isto kao i pre 40 godina, revolucija bi bila da ubace dnevna svetla
(Zex, 27. jun 2023 16:22)

Glavni problem Zastave, nije bio izgled.

Za vreme u kome je dizajniran i u kome se proizvodio bio je ok autic.

To je bio mali autic. Malo slabijeg kvaliteta od proseka za to vreme. I jeftin autic.

Idealan za tadasnju jugoslaviju. Oni koji ga pljuju ili se ne secaju tih vremena ili su autosovinisti. Komentarise se kao da su svi vozili mercedese.

Naravno da su mercedes ilo bmw bilo bolji od zastavinih vozila. Samo sto prosecan jugovic nije imao novca da kupi ni golfa i komentarisati juga kao krs je kao sto danas komentarisu nove dacije kao krsevi a voze opele ili skode iz 2004. godine.

Jugo je bio veoma zahvalno auto za svoje vreme, kada se pogledaju cene i dobijeno.

Glavni problem zastave je bilo vlasnistvo. Mnogo neradnika, mnogo lopova i malo rada, kao u svim drustvenim kompanijama.

Da je posle 2000. zabranjen uvoz automobila i da su privatizovali fabriku na posten nacin fabrika bi mozda opstala i sa svojim brendom. 5 godina posle 2000. trebali su im dati da se oporave u privatnom vlasnistvu. Narednih 5 godina da se postepeno smanjuju carine i mozda bi i uspesno poslovali.

Provatni vlasnik bi sigurno nasao dizajnere koji su sposobni za pristojan novac da prave savremen dizajn. Malo bi podigao kvalitet i verovatno bi imali fabriku i brend na nivou dacije.

I mozete ismevati daciju koliko zelite ali po nemackoj sve vise vidjam dacije.

Sta da se radi. Ne voze svi mercedese pa ne gledaml na jugo kao smece.

Miki

pre 1 godinu

@ Poslednji samuraj

Prijatelju, nemaš pojma koliko si u pravu! Radim u industriji, i uvek je sa našim ljudima problem da je svaka inovacija nemoguća, preskupa, neizvodljiva... samo zato što neće gospoda inženjeri da izađu iz zone komfora, da zasuču rukave i da ostanu koji sat prekovremeno! Sa druge strane su i direktori koji sve sposobne inženjere najuriše jer nisu hteli da ih plate ili unaprede kako im ne bi oteli fotelju! Vraćamo se na isti zaključak - pogan smo narod!

Veliki brat

pre 1 godinu

Mirko Marjanović, kada je bio premijer, posetio Sajam automobila u BG, u emisiji SAT prikazali kad je posetio njihov štand, i ovaj se odmah uhvatio za jedan eksponat, a pokojni Mirko Alvirović mu objašnjava da je autor jedan njihov gledalac iz Srbije, koji je u tom trenutku bio na studijama dizajna u Danskoj ili Holandiji, i pita premijera da li bi država mogla nešto da uradi za naše talnete, a npr. urade neki dizajn za Zastavu, a Mirko Marjanović odgovara:
- To je dobro za njega!

Dakle, prvi čovek Vlade vam poručuje da je dobro ako se dokopate inostranstva i tamo dobijete neku stipendiju, završite studije, dobijete posao sa dobrom platom i napravite karijeru!

Tako bilo tada, tako ostalo do danas!

Alex

pre 1 godinu

Ovaj mentalitet nije u stanju da smisli ništa kvalitetnije od hemijske olovke. Nije jer nema disciplinu za uspeh. Kad je već tako, neka rade kod drugih i menjaju pelene kad nisu za bolje.

Живчани лик

pre 1 godinu

Kad bi baba imala k..., bila bi deda..
(Ciciguz, 27. jun 2023 16:01)

Тога већ има. Дај нешто ново измисли.

,/\'

pre 1 godinu

Da je opstao Yugo opstale bi i birokrate koje bi i dalje dovodile rodjake a rodjaci nemaju dara za dizajn. Oni su maheri za druge
stvari.

Zastava101Specijal

pre 1 godinu

Ko je unistio Zastavu ??
Postoje imena - a niko nikad nije odgovarao za to
(Stefan, 27. jun 2023 16:03)
Malo tržište, loš kvalitet, zastareli modeli pa neke Marke koje ne postoje 40 godina su tada kada su ih ugasili bile kvalitetnije od Yuga, kao na primer Talbot, Datsun, NSU, jedina šansa je bila da Zastavu preuzmu Nemci ili kao Daciu PSA group a ostala je u rukama Fiata koji će i sam da nestane.

sremaca

pre 1 godinu

Vizija umetnika može da bude kakva hoćeš, zavisno od inspiracije. Ovi naši u fabrici bi dodali lajsnu i ofarbali retrovizor u boji vozila. Motor fiatov 1.0 i 2 airbag za vozača i suvozača. To bi bila razlika u odnosu na model iz 1988

dača

pre 1 godinu

Da je opstao, danas bi jugo izgledao skoro isto kao pre 40 godina. Eventualno bi mu dodali neki spojler ili dodatno led svetlo za tablicu. Inače se ne bi ništa promenilo. Ovakav dizajn bi možda imao 3023. godine.

Volina

pre 1 godinu

Jabi ga vozijo samo kabi mu stavili motor od jugoa pedes pet jel mije motor od jugoa cetrdes pet pre slab a kabi stavili od jugoa sezdes pet tobi bila pesma jurijo bi i svebi prestizo

w

pre 1 godinu

Možda bi ona lajsna što su je stanjili postala još tanja i to je to.
I promenio bi ime iz Yugo u Srbo, kao i logo. To je sad moderno kod proizvodjača da se menja.

Djorke

pre 1 godinu

@
Ko je unistio Zastavu ??
Postoje imena - a niko nikad nije odgovarao za to
(Stefan, 27. jun 2023 16:03)

Uništila je sama sebe.
Ne možeš tri automobila da proizvodiš 100 godina a da nista nisi promenio.
Cak sta više stariji modeli su bili kvalitetniji od novijih.
(Eric Cartman, 28. jun 2023 09:05

Naravno. Dok su pravili po licenci Fiat-a bio je kvalitet, doduse tada je bila (kao i sada) srafciger industrija gde su se ugradjivali Fiat delovi. A kada je licenca istekla, nasi dobavljaci su isporucivali komponenete bez neke kontrole kvaliteta i sve je otislo u bestraga. Zato su ljudi 80-tih trazili po otpadima Fiatove motore, kako bi zamenili DMB gde si bio srecan da predjes 80.000 bez generalne. Pritom nije problem u fabrikama, taj isti DMB je isporucivao komponente za motore VW, tipa ventile, vodice ventila itd, ali tu nisu smeli da fusare. Fusarili su uvek na domacem trzistu.

Mislim, nije Zastava izuzetak, tako je i Takovo Eurokrem cim je istekla licenca smanjio udeo lesnika … itd. I ode kvalitet u bestraga.

Nasa posla uglavnom.

Cile Mile

pre 1 godinu

Ta fabrika nije slučajno propala. Gomila nesposobnih kadrova je vodilo ovu fabriku u sigurnu propast. Jedino što su ti "stručnjaci" uradili su one plastične maske koje su zamenile izvorne koje je radila hrvatska Jugoplastika. Nažalost, ni to nisu znali pristojno da odrade. Žao mi je samo radnika koji si im verovali i izgubili silne godine života čekajući da se ta fabrika oporavi. S' druge stane, ti vajni stručnjaci su se do poslednjeg dana borili samo za svoje fotelje i odbili mnoge ozbiljne fabrike i šanse da se ti radnici uposle u nekom Fiatu, Hjundaiu...

koMandos

pre 1 godinu

kakav crni jugo, pa dan danas bi bio zabranjen uvoz automobila.
i da je bilo dizajnera nebi imao ko to da isprati. fabrika je jos 85. bila zastarela i potrebno ke bilo komplet renoviranje i nove masine. znam par inzenjera koji su radili u zastavi ili za zastavu ciji projekti dalje od neke fioke nisu otisli. vecina njih su sada ljudi strani penzioneri koji su videli kako se radi pa otisli. inace covek koji ke radio u razvoju u zastavi jedan je od clanova tima koji je razvio DSG menjac u vagen grupi. nakon 4 godine rada u zastavi otisao u nemacku i uspeo a glavama u zastavi bio nepodoban. sve sto je bilo i dalje je drzavno u ovoj zemlji ne valja i sluzi za lapanje love.

ja

pre 1 godinu

@ (w, 27. jun 2023 16:25)

Jugo nije dobio ime po zemlji, da bi se sada zvao Srbo, već po vetru. Isto tako se zvao i VW-ov model, samo po italijanskoj reči za taj vetar - Scirocco…

T

pre 1 godinu

Ako se za 25 godina svog postojanja uopšte nije menjao, jedini razuman zaključak je da se ne bi menjao čak i da je potrajao narednih 18 godina.

Rodion Gataulin

pre 1 godinu

Kako bi danas izgledali Yugo "automobili", da je kragujevački "proizvođač" opstao?

Ovi renderi ni blage veze nemaju s tim kako bi danas izgledali, jer bi izgledali ovako:

https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2022/12/3-20.jpg

Tj. isto kao što su izgledali prve sekunde "proizvodnje" u "našoj" "fabrici". Jer to je bila KVINTESENCIJA poslovne "filozofije" "fabrike" zastava (namerno malo "z" iz 2 razloga), proizvodimo jedan te isti škart 45 godina bez i najmanje izmene, a "država" nas štiti masnim carinama na uvozna vozila od 200% da bi mi "opstali" na "tržištu".

Yugo, bio - ne povratio se nikad. Komunistički tumor auto-industrije.

cosmo

pre 1 godinu

Između ostalog, naravno, ali Zastavu je ubila politika i korupcija, vjekovne odlike naših vrlih naroda i narodnosti.

Konkretno, politički motivi uzrokuju da se ekonomski ambisi popunjavaju devizama iz inostranstva, da bi se sačuvale fotelje - to dalje uzrokuje da se Zastava koristi kao usisnik deviza u SFRJ (preko izvoza) - a potpuno zanemarivši osnovne ekonomske postulate - Yugo program je prodavan ispod cijene koštanja, samo da bi ino-valuta ušla u platni sistem SFRJ.

Takvim pristupom, gdje jedna fabrika automobila, kao vrhunac industrije jedne zemlje, nema slobodu da radi kao odvojeni profitni centar, već erodira sopstveni uspjeh da krpi rupa samoupravljanja, dovodi do:

1. manjka inovativnosti već 10g nakon licenciranih modela FIAT-a, odnosno 101/128 i Yugo su već niskobudžetni, blago zastarjeli automobili sredinom 80-ih

2. manjka kontrole kvaliteta - Florida. Fenomenalan koncept, ispred prosjeka tada - katastrofalnog kvaliteta, koji, čak i da nije izbio rat, sahranio bi Zastavu i reputaciju u Evropi. Ako je korozija sahranila Lanciju, a ozbiljno degradirala brend Alfe u UK, npr. - Zastava tek ne bi imala šanse da je sa onakvim (ne)kvalitetom Floride nastavila.

Sitna Slova

pre 1 godinu

Pa oni su napravili "novog yuga" tako sto su ubacili klimu i servo samo se zvao zastava 10. Za sirotinju ovaj naziv nije bio prikladan pa su ga zvali punto sa licencom.

Eric Cartman

pre 1 godinu

Ko je unistio Zastavu ??
Postoje imena - a niko nikad nije odgovarao za to
(Stefan, 27. jun 2023 16:03)

Uništila je sama sebe.
Ne možeš tri automobila da proizvodiš 100 godina a da nista nisi promenio.
Cak sta više stariji modeli su bili kvalitetniji od novijih.

Ogi

pre 1 godinu

Dečko pred tobom je karijera ali ne u Srbiji sudeći po nekim komentarima ovde...ček a možda to i nisu Srbi iz Srbije. Ovaj portal je odavno postao jugo portal prilično srbofoban.

Profesor Dušan

pre 1 godinu

Nemojte zaboraviti samoupravljanje koje je uništilo svaku dobru ideju i svaki dobar predlog školovanih ljudi koje su nadglasali čistači pogona i majstori na strugu kojima je lakše da rade ono što su naučili nego da nauče nešto novo .....

to je samo još 1 razlog propasti .

DC

pre 1 godinu

@pajo:
'Za vreme u kome je dizajniran i u kome se proizvodio bio je ok autic... Malo slabijeg kvaliteta od proseka za to vreme...'
Eto vidis, ja pamtim da je Jugo kupovan iz samo jednog razloga: cene, uprkos svojim manama! Ne poznajem slucaj da je neko rekao: 'Mogu da uzmem Fiestu, 205, Corsu ali necu - uzecu Jugica koji je malo slabijeg kvaliteta ali daleko povoljniji'. Ne, nego su kupovali Jugo jer jednostavno nisu imali za uvozan auto. Problem je sto je drzava oporezivala strana vozila 'kao luda', pa su ovi gore navedeni bili cisti luksuz. Vec kada su dosli 'domaci' Citroen AX, Renault 5 Campus, pa strani ali povoljan Daihatsu Charade, ko god je mogao da priusti jedan od njih nije mu padao na kraj pameti poluproizvod iz Zastave. A licno poznajem doktore koji su sebi bliskima obezbedjivali status invalida samo da bi imali pravo da uvezu 3 godine star Escort iz Nemacke, jer je drzava stitila domace proizvodjace (citaj Zastavu) pa je uvoz polovnjaka bio misaona imenica. Da je jos tada bilo moguce svi bi kupovali 5 godina star Escort, Kadett i slicne, a Zastava bi skapala.

'Da je posle 2000. zabranjen uvoz automobila i da su privatizovali...fabrika bi mozda opstala i sa svojim brendom.' - Naravno, to je i jedini nacin da je fabrika mogla da opstane. Trebalo je da zabrane uvoz bilo cega, novog i polovnog: ako hoces auto imas 3 modela iz Zastave pa biraj i kraj! Ma bilo bi super - za Zastavu, jer je i bila naucena da jedino na taj nacin posluje.

Zakeralo

pre 1 godinu

YUGO bi i danas izgledao potpuno ISTO kao pre 30 godina, osim nekih par lajsni, koje bi umni dizajneri iz "Zastave" dodali, da bi se mogao proglasiti "novi model"...

e

pre 1 godinu

nikada nisam imao pare da kupim nov auto. radio sam kao i moja zena posteno. Evo proslo je vise od 30 godian kako nismo videli more. AKo neko ima recept. U politicare ne mogu ne umem da lazem. nisam sposoban za lopove. ali kako vidim jedino oni opstaju. Jer nema sanse da neko od obicnog rada udrzavnoj firmi moze da kupi auto do 100k evra. Misli osam da u su u skolstvu male plate ali kosmisnica direktorka skole evo kupi vec treci stan u naselju. Nema ljudi neke psotene institucije koja bi proevraval primanaj politicara i njihove rashode.

sve je relativno

pre 1 godinu

Napraviti opet ispti auto po ceni od 4000e sa garancijom od 4 godine. Napraviti 1.4 agregat Ilim 15dizel
(Nerko, 27. jun 2023 21:35)

Da košta 4000 EUR? Pa toliko danas skoro košta bolji bicikl. Da li bi ti pristao da imaš platu 100 ili 200 eur, učestvujući u proizvodnji istog za prodajnu cenu 4000?

Perikle

pre 1 godinu

da svako nije krao iz svog domena bilo bi svasta,ali direktori pare, a ostali sta su mogu od alata,do kancelarijskog materijala, pogan narod smo mi
(marko, 27. jun 2023 16:02)

Tako je u svim državnim firmama, svuda u svetu.
Zato narode, manite se komunizma, to ne može da opstane.
A naš narod je loš kao i svaki drugi.

Djorke

pre 1 godinu

Ja bi zaista voleo da kao zemlja imamo kapacitet za tako nesto, ali slaba vajda. Zastava je otisla u hestraga, gde joj je i nazalost mesto.

Ostaje nada da su buduce generacije pametnije od proslih i da znaju da uce na greskama. Jedino tako moze da se rodi neki nov proizvodjac.

Prle

pre 1 godinu

Ko je unistio Zastavu ??

(Stefan, 27. jun 2023 16:03)

Malo tržište, loš kvalitet...
(Zastava101Specijal,

Drzava od 22mil stanovnika u kojoj su kupci preko veze uplacivali vozila i cekali par mjeseci do godinu za tebe je malo trziste.
Zastava i Bosna auto, PSC Vogosca... su drzali monopol i prodavali
30-50% godisnje proizvodmje. Kad Kanadskom dileru kazem da je PSC
prodavao +10k vozila godisnje on kaze WHAT!!? i ne vjeruje.
Njegov san je prodati 1k vozila godisnje. Toliko ne proda ni jedan diler u US.

Braca

pre 1 godinu

@(Poslednji samuraj, 27. jun 2023 16:01)
Prijatelju,mislim da si radio sa ovima koji su poslali komentar pre tebe. Svi hejteri i ništa ne može.

Milosav

pre 1 godinu

... izgledao bi isto kao što izgleda prvi kao i Lada Niva, kakva je prva takva je i ova posle 50 godina a ove animacije kao da su preuzete sa dečijih igrica.
(Bukač, 28. jun 2023 07:35)

Kao na primer traktor "Ferguson" koji je IMT pravio isto 60 godina. Drugi proizvodjaci su unapredili svoje traktore, a mi isto pa isto bez ikakve ideje. Indeksovci su imali skec na temu Juga, kada onaj kaze "pa unapredili smo onu crnu lajsnu sa strane na vratima, ili tako nesto :)

Grupa

pre 1 godinu

Ko je unistio Zastavu ??
Postoje imena - a niko nikad nije odgovarao za to
(Stefan, 27. jun 2023 16:03)
Malo tržište, loš kvalitet, zastareli modeli pa neke Marke koje ne postoje 40 godina su tada kada su ih ugasili bile kvalitetnije od Yuga, kao na primer Talbot, Datsun, NSU, jedina šansa je bila da Zastavu preuzmu Nemci ili kao Daciu PSA group a ostala je u rukama Fiata koji će i sam da nestane.
(Zastava101Specijal, 27. jun 2023 16:45)

Dacia nije u PSA grupi već u Nissan Renault Mitsubishi Dacia...

Deni

pre 1 godinu

I opet, izgleda kao kada za kupanje. Dajte, to je bio loš, izuzetno loš auto! Čak je "glumio" i u filmovima gde je ismejan zbog svojih performansi.

Bbb

pre 1 godinu

Meni se svidjaju, narocito hecbek i zeleni kabrio u kojima se jasno vide crte Yugica.
To kakva je Zastava bila fabrika i sta bi danas proizvodili je neka druga prica koja nema nikakve veze sa radom ovog momka.

XXL

pre 1 godinu

K'o što rekoh ranije u jednom od svojih komentara, a nismo jedini u svetu nego je izgleda i u autoindustriji praxa da se daje muškom novorođenčetu ime pokojnog - dede.

Angie

pre 1 godinu

Da je opstao Yugo opstale bi i birokrate koje bi i dalje dovodile rodjake a rodjaci nemaju dara za dizajn. Oni su maheri za druge
stvari.
(,/\', 27. jun 2023 16:25)

Samo podsetnik da je dizajn Floride koja je u to vreme bila pojam dizajna radio Đuđaro studio. No tada je došao rat..sankcije i slično. Da nije toga Zastava bi naravno bila deo neke velike grupacije i ovo sa slika ne bi bilo nemoguće. Ali pogan narod sa ovih prostora ( ex yu) je više voleo da ratuje nego da se dogovara. I zato smo svi mi vraćeni dvadeset trideset godina u rikverc.

Филипинац

pre 1 godinu

Данас би имао шесту промену изгледа браника и трећу промену инструмент табле.... А и овај дизајнер као да је све радио уз помоћ вештачке интелигенције тако да би био идеалан да ради у Застави и пред сваки сајам да нам направе моделе будућности и изложе на полици поред оних крнтија што су нам продавали...

Splavar

pre 1 godinu

@ I da je isti...za naš standard sasvim ok.Nov 4000€,jednostavan za održavanje,prevezeš se bilo gde...
(Ivi, 27. jun 2023 18:37)

A bas bi kostao nov 4000 evra. Ostalo si mozda u pravu, nzn jer u toj zemlji nisam nista mogao voziti, al za cenu tesko

sale

pre 1 godinu

Da je kojim čudom Zastava opstala izgledali bi apsolutno isto kao i kada su predatavljeni tržištu... E vidiš baš zato nije ni opstala...

Bukač

pre 1 godinu

... izgledao bi isto kao što izgleda prvi kao i Lada Niva, kakva je prva takva je i ova posle 50 godina a ove animacije kao da su preuzete sa dečijih igrica.

dezon

pre 1 godinu

za to vreme kinezi ulaze u high class tenkova
I found this offer on AutoScout24.

https://www.autoscout24.com/offers/hongqi-e-hs9-president-99-kwh-adaptieve-cruise-control-luch-electric-white-53edbc8d-86f5-4aa8-9b31-2224b284a396?utm_source=android-share

Mileage: 5,000 km
First registration: 01/2023
Final price: € 106,175.-

ANTE BAN

pre 1 godinu

Šteta što je fabrika "CZ" u Kragujevcu propala! Da nije, danas bi njezini automobili bili- najkvalitetniji i najpopularniji u Evropi!

Cinique

pre 1 godinu

Meni je žao jedino onog malog kombija 850 što se pravio u Somboru. To je jedini Zastavin model koji je pravljen za konkretno tržište i realne potrebe, pravljen da bude alat, za majstore vrlo različitih profila.
Zastavini automobili su bili svaki gori od prethodnog. Najbolji je bio takozvani "tristać", pa svaki sledeći sve besmisleniji. Seća li se neko keca "mediterana sa troja vrata? Niti krući, niti jači, a ni jeftiniji od običnog. Blesavo. Jugo je trebalo da "zameni fiću", a sa onim motorom od 900 kubika je bio skoro pa neupotrebljiv. Sa motorima od 1100 i 1300 (od keca) je bio gori od keca i opet ni jeftiniji.

Ispalo je da su Rumuni bili pametniji što su skoro do kraja radili samo Dačiju (Reno 12). Bilo bi puno bolje da Zastavini "stručnjaci" nisu pravili ništa "novo".

kole

pre 1 godinu

@Cinique
Drzi se ti farme, zarduge i tih edukativnih programa, a istorijat automobilske industrije ostavi onima koji to malo bolje poznaju. Nemam ni snage ni volje da ti sad nasiroko pricam o doprinosu Zastave motorizaciji bivse Juge, ali i istocne Evrope i delova sevrne Afrike jer ces ti to da zaboravis za pola sata, ali samo da te podsetim na jednu cinjenicu, a to je da je Zastava model 101 izbacila 1971, auto sa poprecno postavljenim motorom, Mek Ferson ogibljenjem, petim vratima i svim odlikama modernog hot heca. Nemacki VW je svog legendarnog Golfa I izbacio tek 1974 godine, a do tada pravio zastarelu bubu. Ubio nas je komunizam i borba protiv svih pametnih i preduzimljivih ljudi koja traje i danas.

Shandor

pre 1 godinu

Npr audi a4 i a6 razlika u 12 cm lima i isto toliko plastike. Mogli su da prave nesto kao uno, koji je bio super, oni razvijali yugo 10 god na osnovu 127 i ispao 3x grdji. Uno fire 1000 do sada nije napravljeno nista bolje u toj klasi, mozda neki japanac ovih godina. Dacija se ubi od prodaje, a 40 god posle yuga kosta samo 3x vise. I krs dopadjivog izgleda se prodaje dobro uz prikladnu cenu. Kupis dobar motor malo plastike i lima, dopadljiv dizajn fina cena i zagarantovan uspeh

Deki

pre 10 meseci

Red bi bio da imamo narodni nas automobil po pristupačnoj ceni umesto da izvozimo krseve jer električna Panda sa veoma visokom cenom to sigurno nece biti

ANTE BAN

pre 1 godinu

Šteta što je fabrika "CZ" u Kragujevcu propala! Da nije, danas bi njezini automobili bili- najkvalitetniji i najpopularniji u Evropi!

Prle

pre 1 godinu

Ko je unistio Zastavu ??

(Stefan, 27. jun 2023 16:03)

Malo tržište, loš kvalitet...
(Zastava101Specijal,

Drzava od 22mil stanovnika u kojoj su kupci preko veze uplacivali vozila i cekali par mjeseci do godinu za tebe je malo trziste.
Zastava i Bosna auto, PSC Vogosca... su drzali monopol i prodavali
30-50% godisnje proizvodmje. Kad Kanadskom dileru kazem da je PSC
prodavao +10k vozila godisnje on kaze WHAT!!? i ne vjeruje.
Njegov san je prodati 1k vozila godisnje. Toliko ne proda ni jedan diler u US.

pajo

pre 1 godinu

Kako bi izgledao ? Isto kao i pre 40 godina, revolucija bi bila da ubace dnevna svetla
(Zex, 27. jun 2023 16:22)

Glavni problem Zastave, nije bio izgled.

Za vreme u kome je dizajniran i u kome se proizvodio bio je ok autic.

To je bio mali autic. Malo slabijeg kvaliteta od proseka za to vreme. I jeftin autic.

Idealan za tadasnju jugoslaviju. Oni koji ga pljuju ili se ne secaju tih vremena ili su autosovinisti. Komentarise se kao da su svi vozili mercedese.

Naravno da su mercedes ilo bmw bilo bolji od zastavinih vozila. Samo sto prosecan jugovic nije imao novca da kupi ni golfa i komentarisati juga kao krs je kao sto danas komentarisu nove dacije kao krsevi a voze opele ili skode iz 2004. godine.

Jugo je bio veoma zahvalno auto za svoje vreme, kada se pogledaju cene i dobijeno.

Glavni problem zastave je bilo vlasnistvo. Mnogo neradnika, mnogo lopova i malo rada, kao u svim drustvenim kompanijama.

Da je posle 2000. zabranjen uvoz automobila i da su privatizovali fabriku na posten nacin fabrika bi mozda opstala i sa svojim brendom. 5 godina posle 2000. trebali su im dati da se oporave u privatnom vlasnistvu. Narednih 5 godina da se postepeno smanjuju carine i mozda bi i uspesno poslovali.

Provatni vlasnik bi sigurno nasao dizajnere koji su sposobni za pristojan novac da prave savremen dizajn. Malo bi podigao kvalitet i verovatno bi imali fabriku i brend na nivou dacije.

I mozete ismevati daciju koliko zelite ali po nemackoj sve vise vidjam dacije.

Sta da se radi. Ne voze svi mercedese pa ne gledaml na jugo kao smece.

zolika

pre 1 godinu

Plod mašte dokonog dečaka.
Jugo bi izgledao isto kao i na početku. Smisao za estetiku Crvene zastave je dostigao svoj vrhunac sa Jugom crvene boje.

Volina

pre 1 godinu

Jabi ga vozijo samo kabi mu stavili motor od jugoa pedes pet jel mije motor od jugoa cetrdes pet pre slab a kabi stavili od jugoa sezdes pet tobi bila pesma jurijo bi i svebi prestizo

Sitna Slova

pre 1 godinu

Pa oni su napravili "novog yuga" tako sto su ubacili klimu i servo samo se zvao zastava 10. Za sirotinju ovaj naziv nije bio prikladan pa su ga zvali punto sa licencom.

miki

pre 1 godinu

Isto bi izgledali kao i pre jer su sva Zastavina vozila imala do 2% vizuelne promene između prvog i zadnjeg modela.
Ovo lepo izgleda ali je samo plod mašte.

Zastava101Specijal

pre 1 godinu

Ko je unistio Zastavu ??
Postoje imena - a niko nikad nije odgovarao za to
(Stefan, 27. jun 2023 16:03)
Malo tržište, loš kvalitet, zastareli modeli pa neke Marke koje ne postoje 40 godina su tada kada su ih ugasili bile kvalitetnije od Yuga, kao na primer Talbot, Datsun, NSU, jedina šansa je bila da Zastavu preuzmu Nemci ili kao Daciu PSA group a ostala je u rukama Fiata koji će i sam da nestane.

Alex

pre 1 godinu

Ovaj mentalitet nije u stanju da smisli ništa kvalitetnije od hemijske olovke. Nije jer nema disciplinu za uspeh. Kad je već tako, neka rade kod drugih i menjaju pelene kad nisu za bolje.

Angie

pre 1 godinu

Da je opstao Yugo opstale bi i birokrate koje bi i dalje dovodile rodjake a rodjaci nemaju dara za dizajn. Oni su maheri za druge
stvari.
(,/\', 27. jun 2023 16:25)

Samo podsetnik da je dizajn Floride koja je u to vreme bila pojam dizajna radio Đuđaro studio. No tada je došao rat..sankcije i slično. Da nije toga Zastava bi naravno bila deo neke velike grupacije i ovo sa slika ne bi bilo nemoguće. Ali pogan narod sa ovih prostora ( ex yu) je više voleo da ratuje nego da se dogovara. I zato smo svi mi vraćeni dvadeset trideset godina u rikverc.

ja

pre 1 godinu

@ (w, 27. jun 2023 16:25)

Jugo nije dobio ime po zemlji, da bi se sada zvao Srbo, već po vetru. Isto tako se zvao i VW-ov model, samo po italijanskoj reči za taj vetar - Scirocco…

Живчани лик

pre 1 godinu

Kad bi baba imala k..., bila bi deda..
(Ciciguz, 27. jun 2023 16:01)

Тога већ има. Дај нешто ново измисли.

Braca

pre 1 godinu

@(Poslednji samuraj, 27. jun 2023 16:01)
Prijatelju,mislim da si radio sa ovima koji su poslali komentar pre tebe. Svi hejteri i ništa ne može.

Ogi

pre 1 godinu

Dečko pred tobom je karijera ali ne u Srbiji sudeći po nekim komentarima ovde...ček a možda to i nisu Srbi iz Srbije. Ovaj portal je odavno postao jugo portal prilično srbofoban.

Burazer

pre 1 godinu

Svaka cast za kabrio i hecbek, vidi se yugo linija u modernom stilu i super izgleda! A da se pravi do danas, yugo bi izgledao isto kao i uvek.

Rodion Gataulin

pre 1 godinu

Kako bi danas izgledali Yugo "automobili", da je kragujevački "proizvođač" opstao?

Ovi renderi ni blage veze nemaju s tim kako bi danas izgledali, jer bi izgledali ovako:

https://autorepublika.com/wp-content/uploads/2022/12/3-20.jpg

Tj. isto kao što su izgledali prve sekunde "proizvodnje" u "našoj" "fabrici". Jer to je bila KVINTESENCIJA poslovne "filozofije" "fabrike" zastava (namerno malo "z" iz 2 razloga), proizvodimo jedan te isti škart 45 godina bez i najmanje izmene, a "država" nas štiti masnim carinama na uvozna vozila od 200% da bi mi "opstali" na "tržištu".

Yugo, bio - ne povratio se nikad. Komunistički tumor auto-industrije.

Perikle

pre 1 godinu

da svako nije krao iz svog domena bilo bi svasta,ali direktori pare, a ostali sta su mogu od alata,do kancelarijskog materijala, pogan narod smo mi
(marko, 27. jun 2023 16:02)

Tako je u svim državnim firmama, svuda u svetu.
Zato narode, manite se komunizma, to ne može da opstane.
A naš narod je loš kao i svaki drugi.

dača

pre 1 godinu

Da je opstao, danas bi jugo izgledao skoro isto kao pre 40 godina. Eventualno bi mu dodali neki spojler ili dodatno led svetlo za tablicu. Inače se ne bi ništa promenilo. Ovakav dizajn bi možda imao 3023. godine.

Djorke

pre 1 godinu

Ja bi zaista voleo da kao zemlja imamo kapacitet za tako nesto, ali slaba vajda. Zastava je otisla u hestraga, gde joj je i nazalost mesto.

Ostaje nada da su buduce generacije pametnije od proslih i da znaju da uce na greskama. Jedino tako moze da se rodi neki nov proizvodjac.

Deni

pre 1 godinu

I opet, izgleda kao kada za kupanje. Dajte, to je bio loš, izuzetno loš auto! Čak je "glumio" i u filmovima gde je ismejan zbog svojih performansi.

Poslednji samuraj

pre 1 godinu

Kao neko ko radi toj Zastavi FIAT tj Sada STELLANTISU mogu da kazem nema sanse. Okruzen sam ljudima koji bi ovog malog dijaznera slomili i unistili.

To su neradnici kojima bi svaki pomen dodatnog posla pokrece lavinu zasto to ne moze da prodje. Znaci na jednu pozitivnu rec dodje 20 zasto to ne moze.
Tako sam i ja bio gusen godonama dok nisu doslibitalijani koji su koliko zoliko podnosljivi. Sa francuzima je sada jos zesce posto oni prihvataju sve i zele da cuju nove ideje. Ali trebalo je 20 godina zivetini raditi sa neradnicima

marko

pre 1 godinu

da svako nije krao iz svog domena bilo bi svasta,ali direktori pare, a ostali sta su mogu od alata,do kancelarijskog materijala, pogan narod smo mi

w

pre 1 godinu

Možda bi ona lajsna što su je stanjili postala još tanja i to je to.
I promenio bi ime iz Yugo u Srbo, kao i logo. To je sad moderno kod proizvodjača da se menja.

T

pre 1 godinu

Ako se za 25 godina svog postojanja uopšte nije menjao, jedini razuman zaključak je da se ne bi menjao čak i da je potrajao narednih 18 godina.

Филипинац

pre 1 godinu

Данас би имао шесту промену изгледа браника и трећу промену инструмент табле.... А и овај дизајнер као да је све радио уз помоћ вештачке интелигенције тако да би био идеалан да ради у Застави и пред сваки сајам да нам направе моделе будућности и изложе на полици поред оних крнтија што су нам продавали...

Cinique

pre 1 godinu

Meni je žao jedino onog malog kombija 850 što se pravio u Somboru. To je jedini Zastavin model koji je pravljen za konkretno tržište i realne potrebe, pravljen da bude alat, za majstore vrlo različitih profila.
Zastavini automobili su bili svaki gori od prethodnog. Najbolji je bio takozvani "tristać", pa svaki sledeći sve besmisleniji. Seća li se neko keca "mediterana sa troja vrata? Niti krući, niti jači, a ni jeftiniji od običnog. Blesavo. Jugo je trebalo da "zameni fiću", a sa onim motorom od 900 kubika je bio skoro pa neupotrebljiv. Sa motorima od 1100 i 1300 (od keca) je bio gori od keca i opet ni jeftiniji.

Ispalo je da su Rumuni bili pametniji što su skoro do kraja radili samo Dačiju (Reno 12). Bilo bi puno bolje da Zastavini "stručnjaci" nisu pravili ništa "novo".

Zakeralo

pre 1 godinu

YUGO bi i danas izgledao potpuno ISTO kao pre 30 godina, osim nekih par lajsni, koje bi umni dizajneri iz "Zastave" dodali, da bi se mogao proglasiti "novi model"...

DC

pre 1 godinu

@pajo:
'Za vreme u kome je dizajniran i u kome se proizvodio bio je ok autic... Malo slabijeg kvaliteta od proseka za to vreme...'
Eto vidis, ja pamtim da je Jugo kupovan iz samo jednog razloga: cene, uprkos svojim manama! Ne poznajem slucaj da je neko rekao: 'Mogu da uzmem Fiestu, 205, Corsu ali necu - uzecu Jugica koji je malo slabijeg kvaliteta ali daleko povoljniji'. Ne, nego su kupovali Jugo jer jednostavno nisu imali za uvozan auto. Problem je sto je drzava oporezivala strana vozila 'kao luda', pa su ovi gore navedeni bili cisti luksuz. Vec kada su dosli 'domaci' Citroen AX, Renault 5 Campus, pa strani ali povoljan Daihatsu Charade, ko god je mogao da priusti jedan od njih nije mu padao na kraj pameti poluproizvod iz Zastave. A licno poznajem doktore koji su sebi bliskima obezbedjivali status invalida samo da bi imali pravo da uvezu 3 godine star Escort iz Nemacke, jer je drzava stitila domace proizvodjace (citaj Zastavu) pa je uvoz polovnjaka bio misaona imenica. Da je jos tada bilo moguce svi bi kupovali 5 godina star Escort, Kadett i slicne, a Zastava bi skapala.

'Da je posle 2000. zabranjen uvoz automobila i da su privatizovali...fabrika bi mozda opstala i sa svojim brendom.' - Naravno, to je i jedini nacin da je fabrika mogla da opstane. Trebalo je da zabrane uvoz bilo cega, novog i polovnog: ako hoces auto imas 3 modela iz Zastave pa biraj i kraj! Ma bilo bi super - za Zastavu, jer je i bila naucena da jedino na taj nacin posluje.

,/\'

pre 1 godinu

Da je opstao Yugo opstale bi i birokrate koje bi i dalje dovodile rodjake a rodjaci nemaju dara za dizajn. Oni su maheri za druge
stvari.

Miki

pre 1 godinu

@ Poslednji samuraj

Prijatelju, nemaš pojma koliko si u pravu! Radim u industriji, i uvek je sa našim ljudima problem da je svaka inovacija nemoguća, preskupa, neizvodljiva... samo zato što neće gospoda inženjeri da izađu iz zone komfora, da zasuču rukave i da ostanu koji sat prekovremeno! Sa druge strane su i direktori koji sve sposobne inženjere najuriše jer nisu hteli da ih plate ili unaprede kako im ne bi oteli fotelju! Vraćamo se na isti zaključak - pogan smo narod!

XXL

pre 1 godinu

K'o što rekoh ranije u jednom od svojih komentara, a nismo jedini u svetu nego je izgleda i u autoindustriji praxa da se daje muškom novorođenčetu ime pokojnog - dede.

Splavar

pre 1 godinu

@ I da je isti...za naš standard sasvim ok.Nov 4000€,jednostavan za održavanje,prevezeš se bilo gde...
(Ivi, 27. jun 2023 18:37)

A bas bi kostao nov 4000 evra. Ostalo si mozda u pravu, nzn jer u toj zemlji nisam nista mogao voziti, al za cenu tesko

Profesor Dušan

pre 1 godinu

Nemojte zaboraviti samoupravljanje koje je uništilo svaku dobru ideju i svaki dobar predlog školovanih ljudi koje su nadglasali čistači pogona i majstori na strugu kojima je lakše da rade ono što su naučili nego da nauče nešto novo .....

to je samo još 1 razlog propasti .

sve je relativno

pre 1 godinu

Napraviti opet ispti auto po ceni od 4000e sa garancijom od 4 godine. Napraviti 1.4 agregat Ilim 15dizel
(Nerko, 27. jun 2023 21:35)

Da košta 4000 EUR? Pa toliko danas skoro košta bolji bicikl. Da li bi ti pristao da imaš platu 100 ili 200 eur, učestvujući u proizvodnji istog za prodajnu cenu 4000?

Bbb

pre 1 godinu

Meni se svidjaju, narocito hecbek i zeleni kabrio u kojima se jasno vide crte Yugica.
To kakva je Zastava bila fabrika i sta bi danas proizvodili je neka druga prica koja nema nikakve veze sa radom ovog momka.

Milosav

pre 1 godinu

... izgledao bi isto kao što izgleda prvi kao i Lada Niva, kakva je prva takva je i ova posle 50 godina a ove animacije kao da su preuzete sa dečijih igrica.
(Bukač, 28. jun 2023 07:35)

Kao na primer traktor "Ferguson" koji je IMT pravio isto 60 godina. Drugi proizvodjaci su unapredili svoje traktore, a mi isto pa isto bez ikakve ideje. Indeksovci su imali skec na temu Juga, kada onaj kaze "pa unapredili smo onu crnu lajsnu sa strane na vratima, ili tako nesto :)

sremaca

pre 1 godinu

Vizija umetnika može da bude kakva hoćeš, zavisno od inspiracije. Ovi naši u fabrici bi dodali lajsnu i ofarbali retrovizor u boji vozila. Motor fiatov 1.0 i 2 airbag za vozača i suvozača. To bi bila razlika u odnosu na model iz 1988

Cile Mile

pre 1 godinu

Ta fabrika nije slučajno propala. Gomila nesposobnih kadrova je vodilo ovu fabriku u sigurnu propast. Jedino što su ti "stručnjaci" uradili su one plastične maske koje su zamenile izvorne koje je radila hrvatska Jugoplastika. Nažalost, ni to nisu znali pristojno da odrade. Žao mi je samo radnika koji si im verovali i izgubili silne godine života čekajući da se ta fabrika oporavi. S' druge stane, ti vajni stručnjaci su se do poslednjeg dana borili samo za svoje fotelje i odbili mnoge ozbiljne fabrike i šanse da se ti radnici uposle u nekom Fiatu, Hjundaiu...

Veliki brat

pre 1 godinu

Mirko Marjanović, kada je bio premijer, posetio Sajam automobila u BG, u emisiji SAT prikazali kad je posetio njihov štand, i ovaj se odmah uhvatio za jedan eksponat, a pokojni Mirko Alvirović mu objašnjava da je autor jedan njihov gledalac iz Srbije, koji je u tom trenutku bio na studijama dizajna u Danskoj ili Holandiji, i pita premijera da li bi država mogla nešto da uradi za naše talnete, a npr. urade neki dizajn za Zastavu, a Mirko Marjanović odgovara:
- To je dobro za njega!

Dakle, prvi čovek Vlade vam poručuje da je dobro ako se dokopate inostranstva i tamo dobijete neku stipendiju, završite studije, dobijete posao sa dobrom platom i napravite karijeru!

Tako bilo tada, tako ostalo do danas!

Bukač

pre 1 godinu

... izgledao bi isto kao što izgleda prvi kao i Lada Niva, kakva je prva takva je i ova posle 50 godina a ove animacije kao da su preuzete sa dečijih igrica.

Grupa

pre 1 godinu

Ko je unistio Zastavu ??
Postoje imena - a niko nikad nije odgovarao za to
(Stefan, 27. jun 2023 16:03)
Malo tržište, loš kvalitet, zastareli modeli pa neke Marke koje ne postoje 40 godina su tada kada su ih ugasili bile kvalitetnije od Yuga, kao na primer Talbot, Datsun, NSU, jedina šansa je bila da Zastavu preuzmu Nemci ili kao Daciu PSA group a ostala je u rukama Fiata koji će i sam da nestane.
(Zastava101Specijal, 27. jun 2023 16:45)

Dacia nije u PSA grupi već u Nissan Renault Mitsubishi Dacia...

dezon

pre 1 godinu

za to vreme kinezi ulaze u high class tenkova
I found this offer on AutoScout24.

https://www.autoscout24.com/offers/hongqi-e-hs9-president-99-kwh-adaptieve-cruise-control-luch-electric-white-53edbc8d-86f5-4aa8-9b31-2224b284a396?utm_source=android-share

Mileage: 5,000 km
First registration: 01/2023
Final price: € 106,175.-

Eric Cartman

pre 1 godinu

Ko je unistio Zastavu ??
Postoje imena - a niko nikad nije odgovarao za to
(Stefan, 27. jun 2023 16:03)

Uništila je sama sebe.
Ne možeš tri automobila da proizvodiš 100 godina a da nista nisi promenio.
Cak sta više stariji modeli su bili kvalitetniji od novijih.

cosmo

pre 1 godinu

Između ostalog, naravno, ali Zastavu je ubila politika i korupcija, vjekovne odlike naših vrlih naroda i narodnosti.

Konkretno, politički motivi uzrokuju da se ekonomski ambisi popunjavaju devizama iz inostranstva, da bi se sačuvale fotelje - to dalje uzrokuje da se Zastava koristi kao usisnik deviza u SFRJ (preko izvoza) - a potpuno zanemarivši osnovne ekonomske postulate - Yugo program je prodavan ispod cijene koštanja, samo da bi ino-valuta ušla u platni sistem SFRJ.

Takvim pristupom, gdje jedna fabrika automobila, kao vrhunac industrije jedne zemlje, nema slobodu da radi kao odvojeni profitni centar, već erodira sopstveni uspjeh da krpi rupa samoupravljanja, dovodi do:

1. manjka inovativnosti već 10g nakon licenciranih modela FIAT-a, odnosno 101/128 i Yugo su već niskobudžetni, blago zastarjeli automobili sredinom 80-ih

2. manjka kontrole kvaliteta - Florida. Fenomenalan koncept, ispred prosjeka tada - katastrofalnog kvaliteta, koji, čak i da nije izbio rat, sahranio bi Zastavu i reputaciju u Evropi. Ako je korozija sahranila Lanciju, a ozbiljno degradirala brend Alfe u UK, npr. - Zastava tek ne bi imala šanse da je sa onakvim (ne)kvalitetom Floride nastavila.

e

pre 1 godinu

nikada nisam imao pare da kupim nov auto. radio sam kao i moja zena posteno. Evo proslo je vise od 30 godian kako nismo videli more. AKo neko ima recept. U politicare ne mogu ne umem da lazem. nisam sposoban za lopove. ali kako vidim jedino oni opstaju. Jer nema sanse da neko od obicnog rada udrzavnoj firmi moze da kupi auto do 100k evra. Misli osam da u su u skolstvu male plate ali kosmisnica direktorka skole evo kupi vec treci stan u naselju. Nema ljudi neke psotene institucije koja bi proevraval primanaj politicara i njihove rashode.

sale

pre 1 godinu

Da je kojim čudom Zastava opstala izgledali bi apsolutno isto kao i kada su predatavljeni tržištu... E vidiš baš zato nije ni opstala...

kole

pre 1 godinu

@Cinique
Drzi se ti farme, zarduge i tih edukativnih programa, a istorijat automobilske industrije ostavi onima koji to malo bolje poznaju. Nemam ni snage ni volje da ti sad nasiroko pricam o doprinosu Zastave motorizaciji bivse Juge, ali i istocne Evrope i delova sevrne Afrike jer ces ti to da zaboravis za pola sata, ali samo da te podsetim na jednu cinjenicu, a to je da je Zastava model 101 izbacila 1971, auto sa poprecno postavljenim motorom, Mek Ferson ogibljenjem, petim vratima i svim odlikama modernog hot heca. Nemacki VW je svog legendarnog Golfa I izbacio tek 1974 godine, a do tada pravio zastarelu bubu. Ubio nas je komunizam i borba protiv svih pametnih i preduzimljivih ljudi koja traje i danas.

koMandos

pre 1 godinu

kakav crni jugo, pa dan danas bi bio zabranjen uvoz automobila.
i da je bilo dizajnera nebi imao ko to da isprati. fabrika je jos 85. bila zastarela i potrebno ke bilo komplet renoviranje i nove masine. znam par inzenjera koji su radili u zastavi ili za zastavu ciji projekti dalje od neke fioke nisu otisli. vecina njih su sada ljudi strani penzioneri koji su videli kako se radi pa otisli. inace covek koji ke radio u razvoju u zastavi jedan je od clanova tima koji je razvio DSG menjac u vagen grupi. nakon 4 godine rada u zastavi otisao u nemacku i uspeo a glavama u zastavi bio nepodoban. sve sto je bilo i dalje je drzavno u ovoj zemlji ne valja i sluzi za lapanje love.

Djorke

pre 1 godinu

@
Ko je unistio Zastavu ??
Postoje imena - a niko nikad nije odgovarao za to
(Stefan, 27. jun 2023 16:03)

Uništila je sama sebe.
Ne možeš tri automobila da proizvodiš 100 godina a da nista nisi promenio.
Cak sta više stariji modeli su bili kvalitetniji od novijih.
(Eric Cartman, 28. jun 2023 09:05

Naravno. Dok su pravili po licenci Fiat-a bio je kvalitet, doduse tada je bila (kao i sada) srafciger industrija gde su se ugradjivali Fiat delovi. A kada je licenca istekla, nasi dobavljaci su isporucivali komponenete bez neke kontrole kvaliteta i sve je otislo u bestraga. Zato su ljudi 80-tih trazili po otpadima Fiatove motore, kako bi zamenili DMB gde si bio srecan da predjes 80.000 bez generalne. Pritom nije problem u fabrikama, taj isti DMB je isporucivao komponente za motore VW, tipa ventile, vodice ventila itd, ali tu nisu smeli da fusare. Fusarili su uvek na domacem trzistu.

Mislim, nije Zastava izuzetak, tako je i Takovo Eurokrem cim je istekla licenca smanjio udeo lesnika … itd. I ode kvalitet u bestraga.

Nasa posla uglavnom.

Shandor

pre 1 godinu

Npr audi a4 i a6 razlika u 12 cm lima i isto toliko plastike. Mogli su da prave nesto kao uno, koji je bio super, oni razvijali yugo 10 god na osnovu 127 i ispao 3x grdji. Uno fire 1000 do sada nije napravljeno nista bolje u toj klasi, mozda neki japanac ovih godina. Dacija se ubi od prodaje, a 40 god posle yuga kosta samo 3x vise. I krs dopadjivog izgleda se prodaje dobro uz prikladnu cenu. Kupis dobar motor malo plastike i lima, dopadljiv dizajn fina cena i zagarantovan uspeh

Deki

pre 10 meseci

Red bi bio da imamo narodni nas automobil po pristupačnoj ceni umesto da izvozimo krseve jer električna Panda sa veoma visokom cenom to sigurno nece biti