Aktuelno

Subota, 06.05.2023.

13:00

Kineski automobili osvajaju Rusiju

Izvor: B92

Kineski automobili osvajaju Rusiju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

33 Komentari

Sortiraj po:

Zok1

pre 1 godinu

(Ivan ZG, 8. maj 2023 10:05)

Nisam siguran šta je tvoj problem. Rusko tržište je kupovalo 1,6-1,8 miliona vozila godišnje i nema razloga da se u jednom trenutku prodaja ne vrati na te brojeve. Ni jedan rat nije trajao večno. Kinezi će tada u potpunosti kontrolisati to tržište. Kompletno evropsko tržište (uključujući Britaniju i zemlje van EU) je oko 15 miliona (2019). Prethodnih godina je palo na 11 miliona.

Što se tiče kineskih automobila, bio bih srećan kada bi mogao da si priuštim Lotus Eletre, čija je proizvodnja krenula u Kini. Ili Zeekr 001 koji je baziran na istoj platformi. Zeekr 001 može da pređe 1000 kilometra sa punjenjem baterija. I Lotus i Zeekr su vlasništvo iste kineske kompanije (Geely), koja je vlasnik Volva.

Zok1

pre 1 godinu

(Pile, 8. maj 2023 10:33)

Ne moram da čitam ugovor da bi znao da vlasnik kompanije kontoliše ulaganja u istraživanje i razvoj. Ako ga bilo šta ograničava u jednoj kompaniji, on će te delatnosti preneti na drugu, koja nije pod ograničenjima. Cela priča oko ograničenja koja su Kinezi dobili je naduvana. Radi se o tome da pravo na brend Volvo imaju Volvo Group (kamioni i sl.), Volvo Muzej i Volvo Cars (automobili). Uostalom, Kinezi nisu kupili Volvo od Šveđana, nego od Amerikanaca (Ford), koji su bili vlasnici desetak godina. Oko 25% Volvo automobila se proizvede u Kini, a 20% se proda u Kini. Pored toga, Volvo ima fabrike u Americi, Indiji i Maleziji. Polestar nije nikakvo guranje evropskog brenda, nego brend koji se pozicionira sa pristupačnijim cenama. XC40 već koristi istu platformu kao i Geely, novi EX30 će deliti platformu sa Smartom i Zeekerom (Geely brendovi).

Mercedes proda dva puta više automobila u Kini nego u Americi, preko 750 hiljada. U celoj EU proda oko 635 hiljada.

Indija je treće tržište za automobile u svetu, i četvrti proizvođač u svetu, proizvode više nego Nemačka ili Južna Koreja. Tržište od 1,8 miliona automobila je dovoljno veliko da se isplati potruditi se oko njega. Namačka, koja je najveće tržište automobila unutar EU je 2,6 miliona.

Nikad vise posao sa Kinezima

pre 1 godinu

@ miksx

Ne znam ko vam je prodao pricu o jeftinim kineskim automobilima u Srbiji, a bogme i u EU. U pocetku ce biti maksimum 10% jeftiniji, a posle toga krece izjednacavanje cene sa ostalim automobilima. Njihovi ce biti sa previse bagova i problema. Zivi bili pa videli. Nestrpljivi su previse. I opasno fuserisu.

Srđan BL

pre 1 godinu

Ivan ZG
Bez obzira sto je Zastava bila "domaca" i kod vas do rata, nemoj samo napisati kako su vam cifre u prodaji imale male oscilacije tokom ratnih godina u odnosu na prijeratne...
Kako god se zvalo SVO ili rat činjenica je da dobar dio stanovnistva ceka stabilizaciju stanja... Osim toga treba steci povjerenje prema kineskim brendovima... Ko zna mozda im Iranci ponude licence Dacija o kojima se ovdje pisalo... Iako sam relativno daleko od Ukrajine, pa opet "kalkulisem" sa nekim ulaganjima (nekretnina, auto) koja su mi bila u planu, a kamoli da nece neko kome je zemlja direktno u ratu...
Rusi su oduvijek "pasli" svoju travu za dzaba, a ciju cete vi u Hr i po kojoj cijeni to je pitanje koji nije ni malo bezazleno...
Inflacija jede evro, standard u EU vidim u prastu (ako cemo se saliti), pukla prodaja novih auta, vozni park sve stariji, polovniaci kostaju kao novi, Dacija najprodavanija, a dokon Hrvat "tupi" o Rusiji (i uziva u blagostanju dok zaradjuje od tastature). :))))

Ivan ZG

pre 1 godinu

Očekujem posebne modele za Rusiju jer je tako važno tržište. Sa olovnim akumulatorima.
(Ivan ZG, 8. maj 2023 10:05)

ne znam koliko je primereno da se neko ruga a potice iz zemlje koja ukupno ima stanovnika kao jedan grad ili kvart u nekoj od navedenih zemalja? Mene bi bilo sramota
(ef, 8. maj 2023 12:39)

Rusi su se sami doveli do toga da ih svi napuste, a da im prodaja automobila u zemlji sa 145 milijuna bude kao u Nizozemskoj sa 17 milijuna.
A tebe i treba biti sramota s obzirom odakle dolaziš i da školu ni 2 razreda nisi završio. I u toj maloj Hrvatskoj proda se 60.000 novih automobila, dakle više nego u tvojoj zemlji i samo 7 puta manje nego u Rusiji, a njih je 48 puta više.
A tebe neka je sramota.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Ivan ZG
A vi ste inace u ratu kupovali nove aute kao prije rata?
(Srđan BL, 8. maj 2023 13:36)

Oni nisu u ratu. Ovo je specijalna vojna operacija. Toliko specijalna da će uskoro jest travu. Toliki odljev mozgova, mladih ljudi, poduzetnika, stranih tvrtki, tehnologije i kapitala osjetila bi Kina, a ne Rusija. Dok je novaca za krpanje proračuna sve se da zamaskirat, ali kada vidiš njihove npr. aute sada i prije (one koje sami proizvode) onda vidiš da je car gol.
Izlaskom iz Jugoslavije davanja na uvozne aute su drastično smanjena sa nekih 80% na 30% što je rezultiralo puno boljom prodajom koja nije bila loša ni za vrijeme rata. Samo za razliku od nas kojima je u jednom trenitku više od 30% države bilo okupirano, Rusiju nije nitko okupirao. Zato mi nije jasno zašto im je tako drastično pala prodaja, a BDP raste. Ili papir trpi sve?

ef

pre 1 godinu

Očekujem posebne modele za Rusiju jer je tako važno tržište. Sa olovnim akumulatorima.
(Ivan ZG, 8. maj 2023 10:05)

ne znam koliko je primereno da se neko ruga a potice iz zemlje koja ukupno ima stanovnika kao jedan grad ili kvart u nekoj od navedenih zemalja? Mene bi bilo sramota

Jovan

pre 1 godinu

Prošle godine je u Australiji Kina prodala više automobila nego Nemačka i SAD zajedno. Kineski automobili su izuzetno puno napredovali zadnjih godina i sada imaju vrhunski kvalitet i dizajn. Pogledajte Haval Jollion, Haval H6, BYD Atto3, BYD Dolphin ili najnoviji BYD U8. Završna obrada im je na istom nivou kao kod Tojote. Poslali su studente na najbolje univerzitete na svetu, uložili su u istraživanje i razvoj i u kombinaciji sa ogromnim serijama dobili su proizvod 20% jeftiniji od konkurencije sa istim profitom kao drugi proizvođači. Mislim da će za 5 godina evropska auto industrija proći kao američka...

Pile

pre 1 godinu

(Zok1, 8. maj 2023 05:04)

To sto je neko vecinski vlasnik nema veze sa IP vlasnistvom a sta pise u ugovoru mi to ne znamo. Ono sto znamo je da Geely ne sme nista iz Volvoa da primenjuje ni u jedne automobile pod svojim vlasnistvom ako ne nose znacku Volvo. Niti bilo sta Geely sme da ima Volvo znacku. Zato su i spinovali Polestar brend da bi progurali svoju kinesku platformu i progurali je na zapad kao evropski brend.

Drugo Nemac odavno ne prodaje vise automobila na svom trzistu nego u inostranstvu jer decenijama proda vise u SAD nego u Nemackoj. To za njih nije nista novo.

Trece Rusija ni nije spektakularno trziste iako ih ima 150 miliona. Indija ima preko milijardu ljudi pa opet nije nikakvo trziste za automobile. U Rusiji se 2019 prodalo svega 1.8 miliona automobila a od toga 400,000 Ladi. Jedna Holandija godisnje kupi 450,000 automobila. Brazil kupi milion automobila vise nego Rusija.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Znači da je Rusima konačno krenulo.
Prije su kupovali 140.000 automobila mjesečno od toga 80% proizvedenih u svojoj zemlji. To je godišnje 1.680.000 komada, od toga 1.340.000 proizvedenih u zemlji.

Sada su kupili 40.000 automobila mjesečno i to je godišnja prodaja na razini od 480.000 komada ili čak 28% one prodaje prije rata.
Nije veliki pad. Samo 72%.
Ali zato su napravili rekord u vlastitoj proizvodnji. Od tih 480.000 kom najmanje 50.000 sami će proizvest(ne sastavit). Za sada u jednoj boji, jeenoj opremi, bez ABS-a, el. podizača prozora i ostalih gluposti koje vam ionako ne trebaju. O ESP-u ni ne razmišljaju.
Umjesto europskih, japanskih i korejskih auti kupovat će kineske.
To se zove progres.
Ja znam da i kod vas ovi što voze Audi, BMW i Mercedes jedva čekaju da ga zamjene sa Čing Gunug Luang Tang 3X modelom.
Progres je nezadrživ, naročito u Rusiji. Od prodaje 23 milijuna automobila u Kini sada će tu značajno mjesto zauzimati Rusija sa 250.000 komada i činit će 1,1% prodaje. Očekujem posebne modele za Rusiju jer je tako važno tržište. Sa olovnim akumulatorima.

mile@

pre 1 godinu

@Law
Nisu Rusi prešli zato što vole Kineska, nego zato što su prinuđeni. Tebe bi trebalo zaposliti kod Kineza,sumnjam da bi istu pesmu pevao za par meseci.

miksx

pre 1 godinu

Kinezi bi ubili Eu proizvodjace da ih puste na trziste pogotovo sto se elektricnih tice, mos misliti novi mali gradski automobil za 6000e. Kupio bih geely sutra da ga ima.

Zok1

pre 1 godinu

Da, ali zbog ograničenja u ugovoru, mogu u Evropi da prodaju upravo samo taj Volvo, a tehnologije koje su protivno ugovoru pokrali i koriste ih u svojim automobilima u Kini mogu i da prodaju samo u tim automobilima koje prodaju u Kini, i od skora u Rusiji, jer ti automobili kad bi se pojavili na tržištu EU, proizvođač bi popio tužbu zbog kršenja patenata i dobio zabranu prodaje, plus bi morao da plati ogromnu kaznu!
(Veliki brat, 07. maj 2023 16:23) Vlasnik kompanije Volvo se neće puno potresti oko toga, kisnesko tržište je veće. Mercedes proda više automobila u Kini nego u Nemačkoj. Volvo je kupljen pre više od 10 godina, svo intelektualno vlasništvo nakon toga je vlasništvo Kineza i ne može biti predmet restrikcija. Da nije tako, razvojni centar u Švedskoj više ne bi ni postojao. Evropa je pola milijarde ljudi na planeti od 8 milijardi. Sve manje i manje relevantna. Rusi mogu biti siromašni, ali tržište od skoro 150 miliona ljudi ima potrebu za automobilima. Kinezi su tu priliku iskoristili, a onaj ko misli da će se nakon svega ovoga evropske kompanije vratiti i nastaviti tamo gde su stale je veoma naivan.

Tajvanska kanasta

pre 1 godinu

Imao sam prilike da se vozim u BYD Han-u i ono sto mogu reci da je to ozbiljna i udobna limuzina na nivou premium nemackih brendova. A prostrana i ogromna poput S klase.
Pre 10 godina su se sprdali sa kineskim automobilima i dizajnom, a danas su skoro u rangu sa evropskim, a za 20 godina ceo svet ce voziti kineska kola.

Nesto slicno sto je svet prosao sa japanskim i korejskim automobilima.

Veliki brat

pre 1 godinu

Ne samo baterija, vec su kupovinom ozbiljnih marki kao sto je Volvo, Saab, GM dosli u posed i najboljih tehnologija u iz klasicne automobilske industrije.
(Nemanja, 7. maj 2023 08:30)

Da, ali zbog ograničenja u ugovoru, mogu u Evropi da prodaju upravo samo taj Volvo, a tehnologije koje su protivno ugovoru pokrali i koriste ih u svojim automobilima u Kini mogu i da prodaju samo u tim automobilima koje prodaju u Kini, i od skora u Rusiji, jer ti automobili kad bi se pojavili na tržištu EU, proizvođač bi popio tužbu zbog kršenja patenata i dobio zabranu prodaje, plus bi morao da plati ogromnu kaznu!

Law

pre 1 godinu

Pametni Rusi, kineska auta su danas daleko ispred evropskih, a i ako nisu biće. I mi bih smo trebali, da je pameti, da pređemo isključivo na ruska i kineska auta.

XXL

pre 1 godinu

A naše pileće nogice i svinjski papci i dalje tapkaju u mestu čekajući da odu u Kinu i dobiju krila ... naravno leteće automobile koji bi se pravili uz Moravu i pila voda iz nje ...

Nemanja

pre 1 godinu

@ Našla vreća zakrpu, daleko vam lepa kuća komunjare azijatske.
(Rodion Gataulin, 06. maj 2023 23:25)

Koliko malo vizionarskog pogleda u blisku buducnost imas... Kineski automobili danas (danas, ne pre 5, 10 godina) su kao Japanski 90-ih - mnogi ljudi im se jos uvek smejalo a oni krcili put lagano i prisvajali kupce. Kinezi imaju najvece sirovine za baterije a dosli su i do najbolje tehnologije za proizvodnju. Ne samo baterija, vec su kupovinom ozbiljnih marki kao sto je Volvo, Saab, GM dosli u posed i najboljih tehnologija u iz klasicne automobilske industrije. Ovo sto se sad desava u Rusiji silom prilika, u EU stize za maksimalno 10 godina. Vec dobijaju po 5 zvezdica na novim EuroNCAP testovima, multimedija i slicne aplikacije su vec njihove, ogromne finansije imaju a i znanja koje su nekad pazljivo prikupljali a danas unapredjuju. EU je sama za to kriva forsiranjem elektricnih vozila ali sta da se radi. Ne videti to 2023. godine je znak problema. Bolje da to prihvatite inace se moze desiti da vam ubedjenja i verovanja prodju kao Nokijina pre 10 ak godina...

Dejan Matic

pre 1 godinu

Dodjite u Srbiju, dajte dva modela B i C klase, koju Srbi mogu da priuste i odrzavaju. Bolje nov kineski, nego 15 godina star iz uvoza, kome sve skripi i cvrkuce, otpada...

Bumbar

pre 1 godinu

Nije problem što kupuju kineske. Sledi im teži problem što ni za kineske više neće imati para. A sami Rusi, bez Kineza, ni ekser ne umeju da naprave.

Aleksa 78

pre 1 godinu

kupuju i dalje strane " preko trećih zemalja" ali nešto skuplje naravno. Legalni šverc za koji znaju ovi sa zapada ali prećutni dogovor, dobro svima, isto kao kada EU kupi gas iz Azerbejdžana, koji je u stvari ruski ali skuplje plate, isto tako i Rusi zapadne proizvode kupuju...

123

pre 1 godinu

Neke firme će se vremenom i vratiti u Rusiju, ali EU pa i Japanska auto industrija nema šta da traži posle ulaska Kineza.
Od 100% ostaće im 10% tržišta da podele a to baš ume da boli.
Realno i amer da se nadje u istoj situaciji isto bi uradio.
Kvalitet isti ili 10% lošiji za duplo manje para, mada i taj kvalitet uskoro prestiže EU znajući Kineze.

Aleksa 78

pre 1 godinu

kupuju i dalje strane " preko trećih zemalja" ali nešto skuplje naravno. Legalni šverc za koji znaju ovi sa zapada ali prećutni dogovor, dobro svima, isto kao kada EU kupi gas iz Azerbejdžana, koji je u stvari ruski ali skuplje plate, isto tako i Rusi zapadne proizvode kupuju...

123

pre 1 godinu

Neke firme će se vremenom i vratiti u Rusiju, ali EU pa i Japanska auto industrija nema šta da traži posle ulaska Kineza.
Od 100% ostaće im 10% tržišta da podele a to baš ume da boli.
Realno i amer da se nadje u istoj situaciji isto bi uradio.
Kvalitet isti ili 10% lošiji za duplo manje para, mada i taj kvalitet uskoro prestiže EU znajući Kineze.

Dejan Matic

pre 1 godinu

Dodjite u Srbiju, dajte dva modela B i C klase, koju Srbi mogu da priuste i odrzavaju. Bolje nov kineski, nego 15 godina star iz uvoza, kome sve skripi i cvrkuce, otpada...

Nemanja

pre 1 godinu

@ Našla vreća zakrpu, daleko vam lepa kuća komunjare azijatske.
(Rodion Gataulin, 06. maj 2023 23:25)

Koliko malo vizionarskog pogleda u blisku buducnost imas... Kineski automobili danas (danas, ne pre 5, 10 godina) su kao Japanski 90-ih - mnogi ljudi im se jos uvek smejalo a oni krcili put lagano i prisvajali kupce. Kinezi imaju najvece sirovine za baterije a dosli su i do najbolje tehnologije za proizvodnju. Ne samo baterija, vec su kupovinom ozbiljnih marki kao sto je Volvo, Saab, GM dosli u posed i najboljih tehnologija u iz klasicne automobilske industrije. Ovo sto se sad desava u Rusiji silom prilika, u EU stize za maksimalno 10 godina. Vec dobijaju po 5 zvezdica na novim EuroNCAP testovima, multimedija i slicne aplikacije su vec njihove, ogromne finansije imaju a i znanja koje su nekad pazljivo prikupljali a danas unapredjuju. EU je sama za to kriva forsiranjem elektricnih vozila ali sta da se radi. Ne videti to 2023. godine je znak problema. Bolje da to prihvatite inace se moze desiti da vam ubedjenja i verovanja prodju kao Nokijina pre 10 ak godina...

Bumbar

pre 1 godinu

Nije problem što kupuju kineske. Sledi im teži problem što ni za kineske više neće imati para. A sami Rusi, bez Kineza, ni ekser ne umeju da naprave.

XXL

pre 1 godinu

A naše pileće nogice i svinjski papci i dalje tapkaju u mestu čekajući da odu u Kinu i dobiju krila ... naravno leteće automobile koji bi se pravili uz Moravu i pila voda iz nje ...

Tajvanska kanasta

pre 1 godinu

Imao sam prilike da se vozim u BYD Han-u i ono sto mogu reci da je to ozbiljna i udobna limuzina na nivou premium nemackih brendova. A prostrana i ogromna poput S klase.
Pre 10 godina su se sprdali sa kineskim automobilima i dizajnom, a danas su skoro u rangu sa evropskim, a za 20 godina ceo svet ce voziti kineska kola.

Nesto slicno sto je svet prosao sa japanskim i korejskim automobilima.

Veliki brat

pre 1 godinu

Ne samo baterija, vec su kupovinom ozbiljnih marki kao sto je Volvo, Saab, GM dosli u posed i najboljih tehnologija u iz klasicne automobilske industrije.
(Nemanja, 7. maj 2023 08:30)

Da, ali zbog ograničenja u ugovoru, mogu u Evropi da prodaju upravo samo taj Volvo, a tehnologije koje su protivno ugovoru pokrali i koriste ih u svojim automobilima u Kini mogu i da prodaju samo u tim automobilima koje prodaju u Kini, i od skora u Rusiji, jer ti automobili kad bi se pojavili na tržištu EU, proizvođač bi popio tužbu zbog kršenja patenata i dobio zabranu prodaje, plus bi morao da plati ogromnu kaznu!

Jovan

pre 1 godinu

Prošle godine je u Australiji Kina prodala više automobila nego Nemačka i SAD zajedno. Kineski automobili su izuzetno puno napredovali zadnjih godina i sada imaju vrhunski kvalitet i dizajn. Pogledajte Haval Jollion, Haval H6, BYD Atto3, BYD Dolphin ili najnoviji BYD U8. Završna obrada im je na istom nivou kao kod Tojote. Poslali su studente na najbolje univerzitete na svetu, uložili su u istraživanje i razvoj i u kombinaciji sa ogromnim serijama dobili su proizvod 20% jeftiniji od konkurencije sa istim profitom kao drugi proizvođači. Mislim da će za 5 godina evropska auto industrija proći kao američka...

Law

pre 1 godinu

Pametni Rusi, kineska auta su danas daleko ispred evropskih, a i ako nisu biće. I mi bih smo trebali, da je pameti, da pređemo isključivo na ruska i kineska auta.

ef

pre 1 godinu

Očekujem posebne modele za Rusiju jer je tako važno tržište. Sa olovnim akumulatorima.
(Ivan ZG, 8. maj 2023 10:05)

ne znam koliko je primereno da se neko ruga a potice iz zemlje koja ukupno ima stanovnika kao jedan grad ili kvart u nekoj od navedenih zemalja? Mene bi bilo sramota

mile@

pre 1 godinu

@Law
Nisu Rusi prešli zato što vole Kineska, nego zato što su prinuđeni. Tebe bi trebalo zaposliti kod Kineza,sumnjam da bi istu pesmu pevao za par meseci.

Pile

pre 1 godinu

(Zok1, 8. maj 2023 05:04)

To sto je neko vecinski vlasnik nema veze sa IP vlasnistvom a sta pise u ugovoru mi to ne znamo. Ono sto znamo je da Geely ne sme nista iz Volvoa da primenjuje ni u jedne automobile pod svojim vlasnistvom ako ne nose znacku Volvo. Niti bilo sta Geely sme da ima Volvo znacku. Zato su i spinovali Polestar brend da bi progurali svoju kinesku platformu i progurali je na zapad kao evropski brend.

Drugo Nemac odavno ne prodaje vise automobila na svom trzistu nego u inostranstvu jer decenijama proda vise u SAD nego u Nemackoj. To za njih nije nista novo.

Trece Rusija ni nije spektakularno trziste iako ih ima 150 miliona. Indija ima preko milijardu ljudi pa opet nije nikakvo trziste za automobile. U Rusiji se 2019 prodalo svega 1.8 miliona automobila a od toga 400,000 Ladi. Jedna Holandija godisnje kupi 450,000 automobila. Brazil kupi milion automobila vise nego Rusija.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Znači da je Rusima konačno krenulo.
Prije su kupovali 140.000 automobila mjesečno od toga 80% proizvedenih u svojoj zemlji. To je godišnje 1.680.000 komada, od toga 1.340.000 proizvedenih u zemlji.

Sada su kupili 40.000 automobila mjesečno i to je godišnja prodaja na razini od 480.000 komada ili čak 28% one prodaje prije rata.
Nije veliki pad. Samo 72%.
Ali zato su napravili rekord u vlastitoj proizvodnji. Od tih 480.000 kom najmanje 50.000 sami će proizvest(ne sastavit). Za sada u jednoj boji, jeenoj opremi, bez ABS-a, el. podizača prozora i ostalih gluposti koje vam ionako ne trebaju. O ESP-u ni ne razmišljaju.
Umjesto europskih, japanskih i korejskih auti kupovat će kineske.
To se zove progres.
Ja znam da i kod vas ovi što voze Audi, BMW i Mercedes jedva čekaju da ga zamjene sa Čing Gunug Luang Tang 3X modelom.
Progres je nezadrživ, naročito u Rusiji. Od prodaje 23 milijuna automobila u Kini sada će tu značajno mjesto zauzimati Rusija sa 250.000 komada i činit će 1,1% prodaje. Očekujem posebne modele za Rusiju jer je tako važno tržište. Sa olovnim akumulatorima.

Zok1

pre 1 godinu

Da, ali zbog ograničenja u ugovoru, mogu u Evropi da prodaju upravo samo taj Volvo, a tehnologije koje su protivno ugovoru pokrali i koriste ih u svojim automobilima u Kini mogu i da prodaju samo u tim automobilima koje prodaju u Kini, i od skora u Rusiji, jer ti automobili kad bi se pojavili na tržištu EU, proizvođač bi popio tužbu zbog kršenja patenata i dobio zabranu prodaje, plus bi morao da plati ogromnu kaznu!
(Veliki brat, 07. maj 2023 16:23) Vlasnik kompanije Volvo se neće puno potresti oko toga, kisnesko tržište je veće. Mercedes proda više automobila u Kini nego u Nemačkoj. Volvo je kupljen pre više od 10 godina, svo intelektualno vlasništvo nakon toga je vlasništvo Kineza i ne može biti predmet restrikcija. Da nije tako, razvojni centar u Švedskoj više ne bi ni postojao. Evropa je pola milijarde ljudi na planeti od 8 milijardi. Sve manje i manje relevantna. Rusi mogu biti siromašni, ali tržište od skoro 150 miliona ljudi ima potrebu za automobilima. Kinezi su tu priliku iskoristili, a onaj ko misli da će se nakon svega ovoga evropske kompanije vratiti i nastaviti tamo gde su stale je veoma naivan.

miksx

pre 1 godinu

Kinezi bi ubili Eu proizvodjace da ih puste na trziste pogotovo sto se elektricnih tice, mos misliti novi mali gradski automobil za 6000e. Kupio bih geely sutra da ga ima.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Ivan ZG
A vi ste inace u ratu kupovali nove aute kao prije rata?
(Srđan BL, 8. maj 2023 13:36)

Oni nisu u ratu. Ovo je specijalna vojna operacija. Toliko specijalna da će uskoro jest travu. Toliki odljev mozgova, mladih ljudi, poduzetnika, stranih tvrtki, tehnologije i kapitala osjetila bi Kina, a ne Rusija. Dok je novaca za krpanje proračuna sve se da zamaskirat, ali kada vidiš njihove npr. aute sada i prije (one koje sami proizvode) onda vidiš da je car gol.
Izlaskom iz Jugoslavije davanja na uvozne aute su drastično smanjena sa nekih 80% na 30% što je rezultiralo puno boljom prodajom koja nije bila loša ni za vrijeme rata. Samo za razliku od nas kojima je u jednom trenitku više od 30% države bilo okupirano, Rusiju nije nitko okupirao. Zato mi nije jasno zašto im je tako drastično pala prodaja, a BDP raste. Ili papir trpi sve?

Ivan ZG

pre 1 godinu

Očekujem posebne modele za Rusiju jer je tako važno tržište. Sa olovnim akumulatorima.
(Ivan ZG, 8. maj 2023 10:05)

ne znam koliko je primereno da se neko ruga a potice iz zemlje koja ukupno ima stanovnika kao jedan grad ili kvart u nekoj od navedenih zemalja? Mene bi bilo sramota
(ef, 8. maj 2023 12:39)

Rusi su se sami doveli do toga da ih svi napuste, a da im prodaja automobila u zemlji sa 145 milijuna bude kao u Nizozemskoj sa 17 milijuna.
A tebe i treba biti sramota s obzirom odakle dolaziš i da školu ni 2 razreda nisi završio. I u toj maloj Hrvatskoj proda se 60.000 novih automobila, dakle više nego u tvojoj zemlji i samo 7 puta manje nego u Rusiji, a njih je 48 puta više.
A tebe neka je sramota.

Nikad vise posao sa Kinezima

pre 1 godinu

@ miksx

Ne znam ko vam je prodao pricu o jeftinim kineskim automobilima u Srbiji, a bogme i u EU. U pocetku ce biti maksimum 10% jeftiniji, a posle toga krece izjednacavanje cene sa ostalim automobilima. Njihovi ce biti sa previse bagova i problema. Zivi bili pa videli. Nestrpljivi su previse. I opasno fuserisu.

Zok1

pre 1 godinu

(Ivan ZG, 8. maj 2023 10:05)

Nisam siguran šta je tvoj problem. Rusko tržište je kupovalo 1,6-1,8 miliona vozila godišnje i nema razloga da se u jednom trenutku prodaja ne vrati na te brojeve. Ni jedan rat nije trajao večno. Kinezi će tada u potpunosti kontrolisati to tržište. Kompletno evropsko tržište (uključujući Britaniju i zemlje van EU) je oko 15 miliona (2019). Prethodnih godina je palo na 11 miliona.

Što se tiče kineskih automobila, bio bih srećan kada bi mogao da si priuštim Lotus Eletre, čija je proizvodnja krenula u Kini. Ili Zeekr 001 koji je baziran na istoj platformi. Zeekr 001 može da pređe 1000 kilometra sa punjenjem baterija. I Lotus i Zeekr su vlasništvo iste kineske kompanije (Geely), koja je vlasnik Volva.

Srđan BL

pre 1 godinu

Ivan ZG
Bez obzira sto je Zastava bila "domaca" i kod vas do rata, nemoj samo napisati kako su vam cifre u prodaji imale male oscilacije tokom ratnih godina u odnosu na prijeratne...
Kako god se zvalo SVO ili rat činjenica je da dobar dio stanovnistva ceka stabilizaciju stanja... Osim toga treba steci povjerenje prema kineskim brendovima... Ko zna mozda im Iranci ponude licence Dacija o kojima se ovdje pisalo... Iako sam relativno daleko od Ukrajine, pa opet "kalkulisem" sa nekim ulaganjima (nekretnina, auto) koja su mi bila u planu, a kamoli da nece neko kome je zemlja direktno u ratu...
Rusi su oduvijek "pasli" svoju travu za dzaba, a ciju cete vi u Hr i po kojoj cijeni to je pitanje koji nije ni malo bezazleno...
Inflacija jede evro, standard u EU vidim u prastu (ako cemo se saliti), pukla prodaja novih auta, vozni park sve stariji, polovniaci kostaju kao novi, Dacija najprodavanija, a dokon Hrvat "tupi" o Rusiji (i uziva u blagostanju dok zaradjuje od tastature). :))))

Zok1

pre 1 godinu

(Pile, 8. maj 2023 10:33)

Ne moram da čitam ugovor da bi znao da vlasnik kompanije kontoliše ulaganja u istraživanje i razvoj. Ako ga bilo šta ograničava u jednoj kompaniji, on će te delatnosti preneti na drugu, koja nije pod ograničenjima. Cela priča oko ograničenja koja su Kinezi dobili je naduvana. Radi se o tome da pravo na brend Volvo imaju Volvo Group (kamioni i sl.), Volvo Muzej i Volvo Cars (automobili). Uostalom, Kinezi nisu kupili Volvo od Šveđana, nego od Amerikanaca (Ford), koji su bili vlasnici desetak godina. Oko 25% Volvo automobila se proizvede u Kini, a 20% se proda u Kini. Pored toga, Volvo ima fabrike u Americi, Indiji i Maleziji. Polestar nije nikakvo guranje evropskog brenda, nego brend koji se pozicionira sa pristupačnijim cenama. XC40 već koristi istu platformu kao i Geely, novi EX30 će deliti platformu sa Smartom i Zeekerom (Geely brendovi).

Mercedes proda dva puta više automobila u Kini nego u Americi, preko 750 hiljada. U celoj EU proda oko 635 hiljada.

Indija je treće tržište za automobile u svetu, i četvrti proizvođač u svetu, proizvode više nego Nemačka ili Južna Koreja. Tržište od 1,8 miliona automobila je dovoljno veliko da se isplati potruditi se oko njega. Namačka, koja je najveće tržište automobila unutar EU je 2,6 miliona.

Bumbar

pre 1 godinu

Nije problem što kupuju kineske. Sledi im teži problem što ni za kineske više neće imati para. A sami Rusi, bez Kineza, ni ekser ne umeju da naprave.

Veliki brat

pre 1 godinu

Ne samo baterija, vec su kupovinom ozbiljnih marki kao sto je Volvo, Saab, GM dosli u posed i najboljih tehnologija u iz klasicne automobilske industrije.
(Nemanja, 7. maj 2023 08:30)

Da, ali zbog ograničenja u ugovoru, mogu u Evropi da prodaju upravo samo taj Volvo, a tehnologije koje su protivno ugovoru pokrali i koriste ih u svojim automobilima u Kini mogu i da prodaju samo u tim automobilima koje prodaju u Kini, i od skora u Rusiji, jer ti automobili kad bi se pojavili na tržištu EU, proizvođač bi popio tužbu zbog kršenja patenata i dobio zabranu prodaje, plus bi morao da plati ogromnu kaznu!

123

pre 1 godinu

Neke firme će se vremenom i vratiti u Rusiju, ali EU pa i Japanska auto industrija nema šta da traži posle ulaska Kineza.
Od 100% ostaće im 10% tržišta da podele a to baš ume da boli.
Realno i amer da se nadje u istoj situaciji isto bi uradio.
Kvalitet isti ili 10% lošiji za duplo manje para, mada i taj kvalitet uskoro prestiže EU znajući Kineze.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Znači da je Rusima konačno krenulo.
Prije su kupovali 140.000 automobila mjesečno od toga 80% proizvedenih u svojoj zemlji. To je godišnje 1.680.000 komada, od toga 1.340.000 proizvedenih u zemlji.

Sada su kupili 40.000 automobila mjesečno i to je godišnja prodaja na razini od 480.000 komada ili čak 28% one prodaje prije rata.
Nije veliki pad. Samo 72%.
Ali zato su napravili rekord u vlastitoj proizvodnji. Od tih 480.000 kom najmanje 50.000 sami će proizvest(ne sastavit). Za sada u jednoj boji, jeenoj opremi, bez ABS-a, el. podizača prozora i ostalih gluposti koje vam ionako ne trebaju. O ESP-u ni ne razmišljaju.
Umjesto europskih, japanskih i korejskih auti kupovat će kineske.
To se zove progres.
Ja znam da i kod vas ovi što voze Audi, BMW i Mercedes jedva čekaju da ga zamjene sa Čing Gunug Luang Tang 3X modelom.
Progres je nezadrživ, naročito u Rusiji. Od prodaje 23 milijuna automobila u Kini sada će tu značajno mjesto zauzimati Rusija sa 250.000 komada i činit će 1,1% prodaje. Očekujem posebne modele za Rusiju jer je tako važno tržište. Sa olovnim akumulatorima.

Nemanja

pre 1 godinu

@ Našla vreća zakrpu, daleko vam lepa kuća komunjare azijatske.
(Rodion Gataulin, 06. maj 2023 23:25)

Koliko malo vizionarskog pogleda u blisku buducnost imas... Kineski automobili danas (danas, ne pre 5, 10 godina) su kao Japanski 90-ih - mnogi ljudi im se jos uvek smejalo a oni krcili put lagano i prisvajali kupce. Kinezi imaju najvece sirovine za baterije a dosli su i do najbolje tehnologije za proizvodnju. Ne samo baterija, vec su kupovinom ozbiljnih marki kao sto je Volvo, Saab, GM dosli u posed i najboljih tehnologija u iz klasicne automobilske industrije. Ovo sto se sad desava u Rusiji silom prilika, u EU stize za maksimalno 10 godina. Vec dobijaju po 5 zvezdica na novim EuroNCAP testovima, multimedija i slicne aplikacije su vec njihove, ogromne finansije imaju a i znanja koje su nekad pazljivo prikupljali a danas unapredjuju. EU je sama za to kriva forsiranjem elektricnih vozila ali sta da se radi. Ne videti to 2023. godine je znak problema. Bolje da to prihvatite inace se moze desiti da vam ubedjenja i verovanja prodju kao Nokijina pre 10 ak godina...

Law

pre 1 godinu

Pametni Rusi, kineska auta su danas daleko ispred evropskih, a i ako nisu biće. I mi bih smo trebali, da je pameti, da pređemo isključivo na ruska i kineska auta.

Aleksa 78

pre 1 godinu

kupuju i dalje strane " preko trećih zemalja" ali nešto skuplje naravno. Legalni šverc za koji znaju ovi sa zapada ali prećutni dogovor, dobro svima, isto kao kada EU kupi gas iz Azerbejdžana, koji je u stvari ruski ali skuplje plate, isto tako i Rusi zapadne proizvode kupuju...

Jovan

pre 1 godinu

Prošle godine je u Australiji Kina prodala više automobila nego Nemačka i SAD zajedno. Kineski automobili su izuzetno puno napredovali zadnjih godina i sada imaju vrhunski kvalitet i dizajn. Pogledajte Haval Jollion, Haval H6, BYD Atto3, BYD Dolphin ili najnoviji BYD U8. Završna obrada im je na istom nivou kao kod Tojote. Poslali su studente na najbolje univerzitete na svetu, uložili su u istraživanje i razvoj i u kombinaciji sa ogromnim serijama dobili su proizvod 20% jeftiniji od konkurencije sa istim profitom kao drugi proizvođači. Mislim da će za 5 godina evropska auto industrija proći kao američka...

XXL

pre 1 godinu

A naše pileće nogice i svinjski papci i dalje tapkaju u mestu čekajući da odu u Kinu i dobiju krila ... naravno leteće automobile koji bi se pravili uz Moravu i pila voda iz nje ...

miksx

pre 1 godinu

Kinezi bi ubili Eu proizvodjace da ih puste na trziste pogotovo sto se elektricnih tice, mos misliti novi mali gradski automobil za 6000e. Kupio bih geely sutra da ga ima.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Ivan ZG
A vi ste inace u ratu kupovali nove aute kao prije rata?
(Srđan BL, 8. maj 2023 13:36)

Oni nisu u ratu. Ovo je specijalna vojna operacija. Toliko specijalna da će uskoro jest travu. Toliki odljev mozgova, mladih ljudi, poduzetnika, stranih tvrtki, tehnologije i kapitala osjetila bi Kina, a ne Rusija. Dok je novaca za krpanje proračuna sve se da zamaskirat, ali kada vidiš njihove npr. aute sada i prije (one koje sami proizvode) onda vidiš da je car gol.
Izlaskom iz Jugoslavije davanja na uvozne aute su drastično smanjena sa nekih 80% na 30% što je rezultiralo puno boljom prodajom koja nije bila loša ni za vrijeme rata. Samo za razliku od nas kojima je u jednom trenitku više od 30% države bilo okupirano, Rusiju nije nitko okupirao. Zato mi nije jasno zašto im je tako drastično pala prodaja, a BDP raste. Ili papir trpi sve?

Ivan ZG

pre 1 godinu

Očekujem posebne modele za Rusiju jer je tako važno tržište. Sa olovnim akumulatorima.
(Ivan ZG, 8. maj 2023 10:05)

ne znam koliko je primereno da se neko ruga a potice iz zemlje koja ukupno ima stanovnika kao jedan grad ili kvart u nekoj od navedenih zemalja? Mene bi bilo sramota
(ef, 8. maj 2023 12:39)

Rusi su se sami doveli do toga da ih svi napuste, a da im prodaja automobila u zemlji sa 145 milijuna bude kao u Nizozemskoj sa 17 milijuna.
A tebe i treba biti sramota s obzirom odakle dolaziš i da školu ni 2 razreda nisi završio. I u toj maloj Hrvatskoj proda se 60.000 novih automobila, dakle više nego u tvojoj zemlji i samo 7 puta manje nego u Rusiji, a njih je 48 puta više.
A tebe neka je sramota.

mile@

pre 1 godinu

@Law
Nisu Rusi prešli zato što vole Kineska, nego zato što su prinuđeni. Tebe bi trebalo zaposliti kod Kineza,sumnjam da bi istu pesmu pevao za par meseci.

ef

pre 1 godinu

Očekujem posebne modele za Rusiju jer je tako važno tržište. Sa olovnim akumulatorima.
(Ivan ZG, 8. maj 2023 10:05)

ne znam koliko je primereno da se neko ruga a potice iz zemlje koja ukupno ima stanovnika kao jedan grad ili kvart u nekoj od navedenih zemalja? Mene bi bilo sramota

Zok1

pre 1 godinu

(Ivan ZG, 8. maj 2023 10:05)

Nisam siguran šta je tvoj problem. Rusko tržište je kupovalo 1,6-1,8 miliona vozila godišnje i nema razloga da se u jednom trenutku prodaja ne vrati na te brojeve. Ni jedan rat nije trajao večno. Kinezi će tada u potpunosti kontrolisati to tržište. Kompletno evropsko tržište (uključujući Britaniju i zemlje van EU) je oko 15 miliona (2019). Prethodnih godina je palo na 11 miliona.

Što se tiče kineskih automobila, bio bih srećan kada bi mogao da si priuštim Lotus Eletre, čija je proizvodnja krenula u Kini. Ili Zeekr 001 koji je baziran na istoj platformi. Zeekr 001 može da pređe 1000 kilometra sa punjenjem baterija. I Lotus i Zeekr su vlasništvo iste kineske kompanije (Geely), koja je vlasnik Volva.

Dejan Matic

pre 1 godinu

Dodjite u Srbiju, dajte dva modela B i C klase, koju Srbi mogu da priuste i odrzavaju. Bolje nov kineski, nego 15 godina star iz uvoza, kome sve skripi i cvrkuce, otpada...

Tajvanska kanasta

pre 1 godinu

Imao sam prilike da se vozim u BYD Han-u i ono sto mogu reci da je to ozbiljna i udobna limuzina na nivou premium nemackih brendova. A prostrana i ogromna poput S klase.
Pre 10 godina su se sprdali sa kineskim automobilima i dizajnom, a danas su skoro u rangu sa evropskim, a za 20 godina ceo svet ce voziti kineska kola.

Nesto slicno sto je svet prosao sa japanskim i korejskim automobilima.

Zok1

pre 1 godinu

Da, ali zbog ograničenja u ugovoru, mogu u Evropi da prodaju upravo samo taj Volvo, a tehnologije koje su protivno ugovoru pokrali i koriste ih u svojim automobilima u Kini mogu i da prodaju samo u tim automobilima koje prodaju u Kini, i od skora u Rusiji, jer ti automobili kad bi se pojavili na tržištu EU, proizvođač bi popio tužbu zbog kršenja patenata i dobio zabranu prodaje, plus bi morao da plati ogromnu kaznu!
(Veliki brat, 07. maj 2023 16:23) Vlasnik kompanije Volvo se neće puno potresti oko toga, kisnesko tržište je veće. Mercedes proda više automobila u Kini nego u Nemačkoj. Volvo je kupljen pre više od 10 godina, svo intelektualno vlasništvo nakon toga je vlasništvo Kineza i ne može biti predmet restrikcija. Da nije tako, razvojni centar u Švedskoj više ne bi ni postojao. Evropa je pola milijarde ljudi na planeti od 8 milijardi. Sve manje i manje relevantna. Rusi mogu biti siromašni, ali tržište od skoro 150 miliona ljudi ima potrebu za automobilima. Kinezi su tu priliku iskoristili, a onaj ko misli da će se nakon svega ovoga evropske kompanije vratiti i nastaviti tamo gde su stale je veoma naivan.

Pile

pre 1 godinu

(Zok1, 8. maj 2023 05:04)

To sto je neko vecinski vlasnik nema veze sa IP vlasnistvom a sta pise u ugovoru mi to ne znamo. Ono sto znamo je da Geely ne sme nista iz Volvoa da primenjuje ni u jedne automobile pod svojim vlasnistvom ako ne nose znacku Volvo. Niti bilo sta Geely sme da ima Volvo znacku. Zato su i spinovali Polestar brend da bi progurali svoju kinesku platformu i progurali je na zapad kao evropski brend.

Drugo Nemac odavno ne prodaje vise automobila na svom trzistu nego u inostranstvu jer decenijama proda vise u SAD nego u Nemackoj. To za njih nije nista novo.

Trece Rusija ni nije spektakularno trziste iako ih ima 150 miliona. Indija ima preko milijardu ljudi pa opet nije nikakvo trziste za automobile. U Rusiji se 2019 prodalo svega 1.8 miliona automobila a od toga 400,000 Ladi. Jedna Holandija godisnje kupi 450,000 automobila. Brazil kupi milion automobila vise nego Rusija.

Srđan BL

pre 1 godinu

Ivan ZG
Bez obzira sto je Zastava bila "domaca" i kod vas do rata, nemoj samo napisati kako su vam cifre u prodaji imale male oscilacije tokom ratnih godina u odnosu na prijeratne...
Kako god se zvalo SVO ili rat činjenica je da dobar dio stanovnistva ceka stabilizaciju stanja... Osim toga treba steci povjerenje prema kineskim brendovima... Ko zna mozda im Iranci ponude licence Dacija o kojima se ovdje pisalo... Iako sam relativno daleko od Ukrajine, pa opet "kalkulisem" sa nekim ulaganjima (nekretnina, auto) koja su mi bila u planu, a kamoli da nece neko kome je zemlja direktno u ratu...
Rusi su oduvijek "pasli" svoju travu za dzaba, a ciju cete vi u Hr i po kojoj cijeni to je pitanje koji nije ni malo bezazleno...
Inflacija jede evro, standard u EU vidim u prastu (ako cemo se saliti), pukla prodaja novih auta, vozni park sve stariji, polovniaci kostaju kao novi, Dacija najprodavanija, a dokon Hrvat "tupi" o Rusiji (i uziva u blagostanju dok zaradjuje od tastature). :))))

Nikad vise posao sa Kinezima

pre 1 godinu

@ miksx

Ne znam ko vam je prodao pricu o jeftinim kineskim automobilima u Srbiji, a bogme i u EU. U pocetku ce biti maksimum 10% jeftiniji, a posle toga krece izjednacavanje cene sa ostalim automobilima. Njihovi ce biti sa previse bagova i problema. Zivi bili pa videli. Nestrpljivi su previse. I opasno fuserisu.

Zok1

pre 1 godinu

(Pile, 8. maj 2023 10:33)

Ne moram da čitam ugovor da bi znao da vlasnik kompanije kontoliše ulaganja u istraživanje i razvoj. Ako ga bilo šta ograničava u jednoj kompaniji, on će te delatnosti preneti na drugu, koja nije pod ograničenjima. Cela priča oko ograničenja koja su Kinezi dobili je naduvana. Radi se o tome da pravo na brend Volvo imaju Volvo Group (kamioni i sl.), Volvo Muzej i Volvo Cars (automobili). Uostalom, Kinezi nisu kupili Volvo od Šveđana, nego od Amerikanaca (Ford), koji su bili vlasnici desetak godina. Oko 25% Volvo automobila se proizvede u Kini, a 20% se proda u Kini. Pored toga, Volvo ima fabrike u Americi, Indiji i Maleziji. Polestar nije nikakvo guranje evropskog brenda, nego brend koji se pozicionira sa pristupačnijim cenama. XC40 već koristi istu platformu kao i Geely, novi EX30 će deliti platformu sa Smartom i Zeekerom (Geely brendovi).

Mercedes proda dva puta više automobila u Kini nego u Americi, preko 750 hiljada. U celoj EU proda oko 635 hiljada.

Indija je treće tržište za automobile u svetu, i četvrti proizvođač u svetu, proizvode više nego Nemačka ili Južna Koreja. Tržište od 1,8 miliona automobila je dovoljno veliko da se isplati potruditi se oko njega. Namačka, koja je najveće tržište automobila unutar EU je 2,6 miliona.