Aktuelno

Nedelja, 23.04.2023.

12:42

Još jedan jeftini kineski EV, imaju li evropski proizvođači razloga za brigu? FOTO/VIDEO

Izvor:

Još jedan jeftini kineski EV, imaju li evropski proizvoðaèi razloga za brigu? FOTO/VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

Inception

pre 1 godinu

ne razumem sta ti nije jasno?
Svaki EV koji se bude prodavao na teritoriji EU od 2024 (ako se dobro secam) morace da ima dva "pasosa" - jedan energetski (kao i svaki drugi elektricni uredjaj) i jedan baterijski (na ovom pasosu ce da pise iz koje ne zemlje koji procenat kojih ruda iz baterije). I to je to. Nista posebno.
Naravno da ce EV iz Kragujevca, koji budu zeleli da se prodaju u EU, morati da imaju baterijski pasos.
Nista dramaticno
Samo jos jedan bespotreban papir zbog koga ce (neosnovano) krajnji kupac placati vecu cenu proizvoda
(Za inception, 24. april 2023 17:42)


1. Srbija nije u EU.
2. BYD se ne proizvodi u Kragujevcu.
Niti se negde pominje EU u tekstu, niti se negde pominje Kragujevac.
Objasni mi tvoju logiku.

Srđan BL

pre 1 godinu

CATAPA
Beograd su oslobadjali Rusi, a ne Amerikanci (koji su ga pospiali avio bombama). Olupine cijih brodova leze u Dunavu, a trebali su da se probiju u BG krajem 2.svj.rata i ko ih je potapao? Nije istorija pocela sa Discoveryiem i N.Geographicom... Cak ni to za vlasti u Srbiji nije istina, jer je jaci zapadni uticaj...

Barx

pre 1 godinu

Ide to, doći će i ovde, kao i sve ostalo. Ali ne još.
Ja nekako nemam zasad želju da dam ni tih 10-15 hiljada za kosačicu.
Sa druge strane, takav auto za lokalnu upotrebu jeste rešenje budućnosti.
Ko zna da li ćemo dogodine uopšte misliti o takvim "problemima", jer iza ćoška već vreba neka Korona 2 ili nešto još gore. Čak i jedna prava zima će sve da nas otrezni.

Neshabg

pre 1 godinu

Čuj u Žarkovu, pa priču sa punjačima nisu rešile ni daleko bogatije države a ne Srbija.
(mile@, 24. april 2023 15:52)

Da... Navescu samo primer Holandije. Imaju 140.000 km puteva, a na tim putevima, 130.000 javnih punjaca. Ne, nije greska, skoro pa jedan punjac na svakih km puta.

Za inception

pre 1 godinu

@Inception - ne razumem sta ti nije jasno?
Svaki EV koji se bude prodavao na teritoriji EU od 2024 (ako se dobro secam) morace da ima dva "pasosa" - jedan energetski (kao i svaki drugi elektricni uredjaj) i jedan baterijski (na ovom pasosu ce da pise iz koje ne zemlje koji procenat kojih ruda iz baterije). I to je to. Nista posebno.
Naravno da ce EV iz Kragujevca, koji budu zeleli da se prodaju u EU, morati da imaju baterijski pasos.
Nista dramaticno
Samo jos jedan bespotreban papir zbog koga ce (neosnovano) krajnji kupac placati vecu cenu proizvoda

Realnost

pre 1 godinu

Kad smo sa Kinezima zagrizli, što Kragujevac nismo njima dali i ubili se od para sa novom konkurencijom, još sa ovim našim inžinjerima kad ima daš da naprave čudo, naš mozak radi drugačije, ja na primer imam rešenje za punjenje baterija tako jednostavno a provereno da se use.. pardon usrećiš!!!

Made in PRC

pre 1 godinu

Nijedan EU proivodjac nema svoje baterije, tako da sva EV iz EU dolaze sa baterijama made in PRC. Obzirom da je baterija srce EV, kinezi su u ogromnoj prednosti u odnosu na EU proizvodjace, zato je logicnije kupiti EV kineza nego evropljanina, kao sto je do juce logika bila suprotna kada su u pitanju SUS motori. Sto se SRB tice, daleko smo mi od EV, niti imamo punjace, niti para za EV, a tek zamislite punjenje ispred zgrade na Zarkovu npr...pa rat bi izbio oko punjaca. Struju pravimo iz uglja uglavnom, pa ni od ekologije ni trunke. Sve u svemu, cist idiotizam za SRB, nije to za nas...

Inception

pre 1 godinu

Objasni "rodjace" zasto bi auto za nase trziste morao da ima baterijski pasos.
(Inception, 23. april 2023 17:16)

Nisam "rođak", ali odgovoriću ti: zato što domaći iz Kragujevca mora da ima!

I dalje ti nije jasno? Nije ni meni, ali to je jedini odgovor koji će ti ponuditi i Nadležni. Samo što će ti to onda imati smisla.
(Joca, 23. april 2023 20:00)


Tek mi sada posle tvog objasnjenja nista nije jasno, ali me zabrinjava broj ljudi koji misle slicno kao i ti. Logike nula.

folija

pre 1 godinu

U 2022 godini u Kini je prodato preko 26 miliona novih automobila, dok je u EU prodato manje od 12 miliona. I onda genijalnci ovde raspravljaju kako EU neće dozvoliti uvoz vozila iz Kine. Kina je važnije tržište za prozivođače iz EU nego što je EU za proizvođače iz Kine.
(Srle, 24. april 2023 12:57)

75m je prodato u svetu znaci kina je trecina. tesla je daleko od vrha u kini, a ako krenu sankcije obostrane, svi americki proizvodjaci su zavrsili pricu. bez kine ni jedan brend ne moze da opstane. tako da, ili rat ili pakt ;) ja navijam za mir, ali ako jedni guraju ljudska prava, a drugi jeftine cene, sumnjam da nece biti rata.

CATAPA

pre 1 godinu

Srbija ima veze sa Rusijom i njena je gubernija koliko i baba znas sa cime.
(astriox, 24. april 2023 10:22)
To se samo tako kraće kaže. Inače zaista gubernije u Rusiji imaju veću autonomiju od Srbije. Pola srpske vlade Moskva postavlja direktno, a drugu polovinu odobrava. Srbija je od ubistva Đinđića klasična kvislinška država, manje nezavisna i od Belorusije. Srbija je jedina zemlja na svetu u kojoj monopol na naftu ima državno preduzeće STRANE DRŽAVE! Ni u Africi ne postoji takav bantustan.
Otkad je ubijen Đinđić, niko u Srbiji (javno) ne sme ni da zucne protiv bilo koje ruske fašističke svinje, kamoli zločinca Putina. Ne govorim samo o vazalima iz vlasti, nego i "opozicije" i svih medija koji su pod njihovom kontrolom.
U istoriji Srbije nije uhapšen ni jedan jedini ruski špijun. U Srbiji je "ruski špijun" najbolja politička preporuka, a ne izdajnik kao što bi bio u svakoj normalnoj državi.

Филипинац

pre 1 godinu

Као и обично фокус је на популизму а то је цена, небитно је то што ауто има натријумске батерије, што је нешто ново у масовној производњи!?

Benefits:
Safer than lithium batteries
Better ability to withstand cold temperatures
Slower discharge rate
Cheaper to produce
Better for the environment

But there are still some disadvantages:
Slower charge rate
Lower attainable voltage
Lower energy density

Igorsulic

pre 1 godinu

Male su sanse.Eu ce kupovati vozila iz eu i prijateljskih zemalja tj usa , Japan, koreja .Kineski proizvodac geely je prijavio otkazivanje narudzbi radi politike podrske kine rusiji.Sami potrosaci u eu osjecaju vrstu odbojnosti prema kineskoj robi.Dakle , nista od toga

pajo

pre 1 godinu

Ako moze da se ograniči cena psenici,kukuruzu,mesu,gorivu mora i el vozilima.Mali gradski da ne sme da bude skuplji od 15-20000e.Ako ne zna po toj ceni da pravi eu,neka pravi Kina,Indija...jer dati stan za el auto je suludo.Treba ukinuti dizelase postupno i jos 10 god forsirati plin a onda kada se razviju nove baterije sa vecom autonomijom kretanja preci na struju.
(Re mont, 24. april 2023 07:57)

Slazem se ali neke stvari nisu tako jednotavne.

Npr. ako se ogranici cena konkretno ovog automobila proizvodjac ce samo prestati da ga isporucuje ako nema zaradu.

A sto se tice baterija one i ne moraju imati veci domet. Ako automobil u realnoj eksploataciji zaista moze preci 350 km sa brzinom od 120km/h, to je sasvim zadovoljavajuce.

Bitnije stavke je cena baterije, brzina punjenja i dostupnost punjaca.

Ako sa 80% baterije mozemo preci 350 kilometara i zatim napuniti bateriju za pola sata ne treba nista bolje. Vozis 3h pauza, pola h i teraj dalje. Sa jednom pauzom presao si citavu Srbiju. Zbog toga bi bilo potrebno da svako parking mesto na autoputu i drugim putevima bude opremljeno punjacima ali i dosta vise parkinga uz velike zgrade po gradovima.

To je veliko ulaganje tako da sigurno treba desetak godina da to zazivi.

I jedna od bitnijih stavki je da zamena baterije pojeftini na 20% vrednosti vozila.

Ovi sto mastaju o dometu od 1000 kilometara i brzinama od 300km/h treba da se probude iz sna.

Profesionalni vozaci po zakonu mogu da voze maksimalno 9h dnevno a u komadu 4.5h nakon cega su duzni da prave pauze od 45minuta. Tako da je samo pitanje vremena kada ce kartica vozacke dozvole dobiti cip i postati isto sto i kartica vozaca a tahograf i pauze u voznji obaveza za sve vozace.

Samim time ce nestati i voznja preko 140km/h a mnogi ce smanjiti brzinu i da bi manje puta morali da pune baterije, jer sa vecom brzinom drasticno raste potrosnja.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Zaboravio sam spomenuti jedan podatak vezan uz ovaj autić koji govori da je i Kinezima jako interesantan unatoč ogromnoj ponudi sličnih vozila.
Prvog dana prodaje prodano u 10.000 komada ovog auta!
Do kraja godine BYD će postati marka automobila koja je prodala najviše elektrificiranih automobila što predstavlja zbroj el. automobila i plug-in hibrida tj. hibrida koji se mogu barem 30-50 km kretati samo na struju.
Kolika je konkurencija na tržištu Kine najbolje govori procjena da će 2030. ostati samo 8 proizvođača el. automobila, a danas ih ima stotine. U Kini se godišnje proda 23 milijuna automobila.

Srle

pre 1 godinu

U 2022 godini u Kini je prodato preko 26 miliona novih automobila, dok je u EU prodato manje od 12 miliona. I onda genijalnci ovde raspravljaju kako EU neće dozvoliti uvoz vozila iz Kine. Kina je važnije tržište za prozivođače iz EU nego što je EU za proizvođače iz Kine.

marks, engels i ostale barabe

pre 1 godinu

Ne brinite rođaci. Sa baterijskim pasošom koštaće 3 puta više. Neće EU i NATO da vam dozvole da radite za šaku pirinča iako vi to toliko želite. Budite srećni što ćete celog života voziti krštena NATO kola.
(Goxy, 23. april 2023 14:28)

Tebi su roditelji dozvolili da budeš nepismen i nevaspitan.

menjaj terapiju ili lekara

pre 1 godinu

(Goxy, 23. april 2023 18:47)

Rusija i Kina su fašističke zemlje zbog Ukrajine i Tibeta a ta EU je bođbardovala Srbiju i ona nije fašistička. I još pričaš o moralu a srećan si što ti deca prave NATO vozila. Jesi li čuo za kućno vaspitanje? Nisi sigurno. Svaki tvoj komentar može da se opiše jednom rečju - kanalizacija.

Iskreno pitanje

pre 1 godinu

@Atriox
Recimo da si potpuno u pravu, mada se ne slažem.
Kako misliš da je najbolje sprečiti dalje rastakanje Srbije i stvaranje Velike Albanije?

1. Insistiranjem na "neutralnosti" pri čemu mi nismo ni na čijoj strani, ali niko nije ni na našoj

2. Ulaskom u EU ili, još brže, u NATO?

Izvinjavam se za skretanje sa teme članka.

XXL

pre 1 godinu

Na žalost već po komentarima se vidi da Srbija gubi nit u autoindustriji dok kinezi izvode najfiniji vez na svili i razvijaju svoju autoindustriju stremeći ka savršenstvu. I umesto da od njih nešto naučimo srbi im se rugaju i sarkazmom kriju svoju zatucanost - na sopstvenu žalost. Dug je put prevalila Kina u svojoj industrijalizaciji od '75.g. prošlog veka do danas i svaka im čast jer su poslali čovea u svemir ovladavši svemirskom tehnologijom, a gde smo to MI. Zato nisam ni komentarisao predivan gradski kineski autić što neko reče da je idealan za gradsku vožnju.

astriox

pre 1 godinu

Za sve one koji se nadaju da ce voziti jeftine elektricne aute iz Kine poruka je nece se to desiti.
Jednostavno EU nece smeti u trzisnu utakmicu te vrste sa Kinezima.
Nema ni jedne stavke u proizvodnji u kojoj EU moze da bude konkurentna Kini u proizvodnji el.auta.
Ni po ceni radne snage ni po ceni sirovina ni po ceni energije a ni po stepenu tehnoloskog kvaliteta,obucenosti radne snage.
Zato ce EU carinama i kvotama zastititi svoje proizvodjace el.auta pa ce kineski auti biti u Evropi skuplji od evropskih.
Srbija nije u EU ali je zavisna od EU i svakako ce EU i nama zabraniti uvoz tih auta bez carina i kvota.
Tako da u dogledno vreme necemo voziti jeftina auta.

astriox

pre 1 godinu

Srbija nije u EU, ali je EU u Srbiji. Ako se dozvoli uvoz ovog ili ovakvog 'kineza' ko bi ovde kupio 'kragujevca' po (verovatno) duplo većoj ceni?

Srbija neizbežno mora u EU. S Rusijom ide u brzu propast, za Kinu smo previše beznačajno tržište, a što smo dalje od EU - toliko smo beznačajnije.

Srbija je nakon ubistva Đinđića u fazi u kojoj je Ukrajina bila sa Janukovičem. Tobože "za EU", a realno Gasprom-gubernija. I tako 20 godina sve dalje od EU i sve poslušnija gubernija. Ovo je i dalje Miloševićeva Srbija; zaboravite EU, zaboravite električne automobile, zaboravite nove automobile.

Što reče Toma 'Tarabić', "Srbija će biti rupa na evropskom tepihu". Svi su primetili ono "evropskom", ali prorok Toma je dobro predvideo da će Srbija ostati rupa.
(CATAPA, 23. april 2023 19:25

Srbija ima veze sa Rusijom i njena je gubernija koliko i baba znas sa cime.
Narativ da je Srbija ruska gubernija dolazi bas od EU bliskih medija i EU zaludjenika koji to sto EU ne zeli Srbiju u EU vec je zeli van EU ali iskljucivo kao svog poslusnika zele da pokriju i opravdaju.
Samo jos slepima nije jasno da je raspadom Jugoslavije Srbija izgubila svaku geostratesku vaznost za EU a i za Rusiju.
Po raspadu Jugoslavije EU i Rusija su vodile ekonomsku geostratesku bitku u CG,Hrvatskoj a sve zbog Jadranskog mora.
Srbija je bez izlaska na more izgubila svaku geostratesku vaznost.
Baza Bondstil i ekonomska zavisnost od zapada znace da EU ima Srbiju pod kontrolom i da ne mora da je prima u svoju zajednicu jer bi to za EU znacilo dodatne troskove.
Samo se vi zaludjujte Rusima i bajkama o prijateljskoj EU.
Nema prijateljstva medju drzavama vec samo interesi a EU nema nikakav interes da primi Srbiju.
Sta vise u Evropi se stvara novi zapadni poredak i u buducnosti se moze ocekivati stvaranje velike Albanije pod patronatom SAD.
Mislim da zapad sa Kosovom nije zavrsio sa rastakanjem Srbije i da ce se otvarati nova zarista u Srbiji.

Antikroasan

pre 1 godinu

Zato ce i da zarate sa Kinom...
(C i n i k, 23. april 2023 15:13)

Bukvalno ali tačno. Amerika ne može da dozvoli pad dolara i svojih interesa po cenu rata. Ali taj rat je već izgubila. Amerika će biti Brazil.

Komadant Ljubo

pre 1 godinu

Pravi mali gradski auto u formi MPV-a kako bi imalo dovoljnno mesta za 4 odrasla putnika. Može se primetiti da zbog racionalog pristupa, po više osnova, to nije gradski SUV. Nateraće Kinezi ove Zapadnjake da se vrate nekim normalnim formama automobila, a ne da svaki novi model je SUV, Cross, podignut, nabudzen, sa nikakvom pregldonošću kako bio izgledao cool, wou, ... i koštaju najmanje duplo više u odnosu na pre 3 godine.

samo primećujem

pre 1 godinu

"A drugo, osim zakoneske osnove da kao kandidat prihvatimo sva EU pravila postoji i druga moralna osnova. A to je da mi Srbi nećemo da radimo za šaku pirinča! Nećemo da sponzorišemo fašističke zemlje koje osvajaju Tibet i Ukrajinu."
(Goxy, 23. april 2023 18:47)

Baš ti je dobra ta tvoja "moralna osnova", po tebi dakle nećemo da sponzorišemo te "fašističke" zemlje, ali ćemo zato da sponzorišemo ove divne "nefašističke" zemlje koje osvajaju praktično sve ostalo na svetu što im padne na pamet, i koji su i nama oteli deo zemlje.
Ma kako da ne. Znači treba da imamo pamet i pamćenje kokoške, i da onda valjda radimo za šaku kukuruza umesto šake pirinča.
Meni to više liči na moral morskog krastavca.
Ali to nam je već dobro poznato kada su tvoji stavovi oko EV u pitanju. EV i samo EV, ali jedino pod uslovom da ne budu neka iz Kine, i možda povoljnija od ovih trenutno, jer to je neki krš, pošto to ipak mora da košta, i obavezno mora biti neki E-SUV, pošto to samo onda ima smisla u čitavoj toj šarenoj "ekološkoj" laži oko EV.

Re mont

pre 1 godinu

Ako moze da se ograniči cena psenici,kukuruzu,mesu,gorivu mora i el vozilima.Mali gradski da ne sme da bude skuplji od 15-20000e.Ako ne zna po toj ceni da pravi eu,neka pravi Kina,Indija...jer dati stan za el auto je suludo.Treba ukinuti dizelase postupno i jos 10 god forsirati plin a onda kada se razviju nove baterije sa vecom autonomijom kretanja preci na struju.

mile@

pre 1 godinu

@Nata
Čekaj samo da se Kinezi uvuku, onda ćeš videti šta je pljačka. Tako su svi slinavili na xiaomi ili kako se već zove? On danas skuplji od Iphona i Samsunga.

Zok1

pre 1 godinu

Cena je bez PDV, znači odmah treba dodati 20%. Kada Srbija potpiše ugovor o slobodnoj trgovini sa Kinom, a potpisaće ga, onda nema razloga da se ovaj automobil ne uvozi. Očigledno se radi o gradskom vozilu, zato ima malu bateriju i navodi se ubrzanje od 0 do 50 kmh.

Što se tiče Orvelove "Životinjske farme" koja se zove EU, oni će izmisliti hiljadu razloga da blokiraju uvoz kineskih automobila. Slično onoj nemačkoj gluposti o ekološkom gorivu, jer nemačka autoindustrija nije u stanju da napravi električni automobil. Međutim, batina ima dva kraja, tako da Kina može da blokira uvoz evropskih automobila i aviona.

U svakom slučaju, Srbija ne treba da brine o tome.

Joca

pre 1 godinu

Objasni "rodjace" zasto bi auto za nase trziste morao da ima baterijski pasos.
(Inception, 23. april 2023 17:16)

Nisam "rođak", ali odgovoriću ti: zato što domaći iz Kragujevca mora da ima!

I dalje ti nije jasno? Nije ni meni, ali to je jedini odgovor koji će ti ponuditi i Nadležni. Samo što će ti to onda imati smisla.

gagit

pre 1 godinu

Meni licno, jedini EV koji ima nekog smisla, su upravo ovakvi, mali, gradski automobili. Nikako ne mogu da razumem one Tamiće sa baterijama poput BMW SUV i8, ili ix8, tako nesto. Ogroman, tezak, ogromni tockovi, pun svega i svacega i sta s njim? Vozis se 200km i ajd na punjac 3 sata? Ovako nesto za grad i nesto malo medjugradska voznja i to je to, za te pare, fantazija.

CATAPA

pre 1 godinu

Srbija nije u EU, ali je EU u Srbiji. Ako se dozvoli uvoz ovog ili ovakvog 'kineza' ko bi ovde kupio 'kragujevca' po (verovatno) duplo većoj ceni?

Srbija neizbežno mora u EU. S Rusijom ide u brzu propast, za Kinu smo previše beznačajno tržište, a što smo dalje od EU - toliko smo beznačajnije.

Srbija je nakon ubistva Đinđića u fazi u kojoj je Ukrajina bila sa Janukovičem. Tobože "za EU", a realno Gasprom-gubernija. I tako 20 godina sve dalje od EU i sve poslušnija gubernija. Ovo je i dalje Miloševićeva Srbija; zaboravite EU, zaboravite električne automobile, zaboravite nove automobile.

Što reče Toma 'Tarabić', "Srbija će biti rupa na evropskom tepihu". Svi su primetili ono "evropskom", ali prorok Toma je dobro predvideo da će Srbija ostati rupa.

E automobil

pre 1 godinu

S obzirom da nije verovati u onih 150000 km.što znači i kraće cifra nije mala,vreme punjenja nije baš tako malo, pa hvala lepa,drži se stare dobre klasike.

dok ima ovaca bice i vune

pre 1 godinu

Dok dodje do nas i ugrade se razni Kompresori i Jovanovici + drzava sa raznim taksama ode cena na 20.000
(trt, 23. april 2023 13:41)

Upravo tako. Nema to veze ni sa kakvom EU, NATO, pasosima vec alavim uvoznicima i zakonodavcima i ne bas inteligentnim kupcima.
Isto kao i za bilo koju drugu robu, daleko skuplju nego i po EU a ne Kini i sl.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Evo električne zamjene za npr. Fiestu po prostoru u autu.
Dok kod nas stigne auto slične veličine po ovoj kineskoj cijeni proći će još dosta vode Dunavom, ali ovo samo pokazuje da el. auto može biti debelo jeftiniji ego do sada.
Ova otrovno zelena mu odlično stoji jer je malo zvrk.
Postoji varijanta unutrašnjosti u kombinaciji sa bijelom bojom na mjestu ove plave koja mi nikako ne sjeda.
Ovaj mališan sa 75 KS je prava raketa za Daciu Spring, a ima i više mjesta. S obzirom na karakteristike rada el. motora ovih 75 KS je sasvim dovoljno za normalnu vožnju. S obzirom na firmu proizvođača - BYD očekujem dobre rezultate na crash testu, bolje od Springa.
Sada nam samo preostaje da vidimo koliko će koštati.
Ako bude po 15.000 eura ići će prodaja kao prodaja kokica ispred kina.

Goxy

pre 1 godinu

Objasni "rodjace" zasto bi auto za nase trziste morao da ima baterijski pasos.
(Inception, 23. april 2023 17:16)

Evo rođo. Mi nismo član ili kandidat za boljševičku uniju (Kina i njena istočna kolonija). Mi smo kandidat za EU. Kao što uvodimo sva pravila EU tako ćemo i ovo. Ili recimo, ako ti je lakše da razumeš, Švica nije član EU niti će ipak biti. A svi EU propisi za kola su čak i tamo prihvaćena. Nadam se da oko baterijskog pasoša više ne postoji ni trunke dileme.

A drugo, osim zakoneske osnove da kao kandidat prihvatimo sva EU pravila postoji i druga moralna osnova. A to je da mi Srbi nećemo da radimo za šaku pirinča! Nećemo da sponzorišemo fašističke zemlje koje osvajaju Tibet i Ukrajinu. Mi volimo našu decu koja prave kola u NATO zemljama i zato ćemo ćemo kupovati od njih. Zbog naše dece. Ovde se jedu prasići a ne psi, tako će i ostati!

Inception

pre 1 godinu

Ne brinite rođaci. Sa baterijskim pasošom koštaće 3 puta više. Neće EU i NATO da vam dozvole da radite za šaku pirinča iako vi to toliko želite. Budite srećni što ćete celog života voziti krštena NATO kola.
(Goxy, 23. april 2023 14:28)


Objasni "rodjace" zasto bi auto za nase trziste morao da ima baterijski pasos.

Kikica

pre 1 godinu

(Milan, 23. april 2023 13:32) Tako je, upravo razmisljam da mog dizela dam drzavi za 2.100 evra i doplatim jos 8.000 evra i uzmem nov elektro sa odlicnim dometom i garancijom.

Pop

pre 1 godinu

E to je prava cena automobila na struju.Ovi nezasiti zapadnjaci samo bilduju cene.Sad ako moze odmah uvoziti u Srbiju i uz subvencije moze narod da obnovi vozni park.

Goxy

pre 1 godinu

Ne brinite rođaci. Sa baterijskim pasošom koštaće 3 puta više. Neće EU i NATO da vam dozvole da radite za šaku pirinča iako vi to toliko želite. Budite srećni što ćete celog života voziti krštena NATO kola.

Neshabg

pre 1 godinu

Nego sta nego imaju razloga za zabrinutost. Kinezi dolaze, to je cinjenica. E sad, kad smo kod cinjenica, mg4 u kini startuje sa 18.000$, a kod nas od 33.000€. Tako ce i ovom da se duplira cena dok stigne do nas, ali opet moze biti zanimljiva kupovina. U svakom slucaju, sto veca konkurencija, niza cena.

Milan

pre 1 godinu

Zašto ovo niko ne uvozi kod nas?
Zabole me tačno za EU i njihove propise i njihove interese da nam gule kožu sa leđa sa Golfom id 999 ccm3. Nismo EU i nećemo ni biti. Prema tome dabome.
Uđite u dil sa Kinezima i obezbedite nam pravo izbora da možemo voziti jeftin električni automobil. Nikakve subvencije države vam neće biti potrebne. Sami ćemo da subvencionišemo.

Rudi

pre 1 godinu

Napokon da elektro automobil izgleda kao... automobila a ne neko kvazi svemirsko vozilo koje je dizajniralo dete. Cena odlicna, domet odlican, izgled odlican. Samo sto kada se bude pojavio kod nas bice min 20.000 evra, ako se bude pojavio.

Milan

pre 1 godinu

Zašto ovo niko ne uvozi kod nas?
Zabole me tačno za EU i njihove propise i njihove interese da nam gule kožu sa leđa sa Golfom id 999 ccm3. Nismo EU i nećemo ni biti. Prema tome dabome.
Uđite u dil sa Kinezima i obezbedite nam pravo izbora da možemo voziti jeftin električni automobil. Nikakve subvencije države vam neće biti potrebne. Sami ćemo da subvencionišemo.

Rudi

pre 1 godinu

Napokon da elektro automobil izgleda kao... automobila a ne neko kvazi svemirsko vozilo koje je dizajniralo dete. Cena odlicna, domet odlican, izgled odlican. Samo sto kada se bude pojavio kod nas bice min 20.000 evra, ako se bude pojavio.

Inception

pre 1 godinu

Ne brinite rođaci. Sa baterijskim pasošom koštaće 3 puta više. Neće EU i NATO da vam dozvole da radite za šaku pirinča iako vi to toliko želite. Budite srećni što ćete celog života voziti krštena NATO kola.
(Goxy, 23. april 2023 14:28)


Objasni "rodjace" zasto bi auto za nase trziste morao da ima baterijski pasos.

Neshabg

pre 1 godinu

Nego sta nego imaju razloga za zabrinutost. Kinezi dolaze, to je cinjenica. E sad, kad smo kod cinjenica, mg4 u kini startuje sa 18.000$, a kod nas od 33.000€. Tako ce i ovom da se duplira cena dok stigne do nas, ali opet moze biti zanimljiva kupovina. U svakom slucaju, sto veca konkurencija, niza cena.

Pop

pre 1 godinu

E to je prava cena automobila na struju.Ovi nezasiti zapadnjaci samo bilduju cene.Sad ako moze odmah uvoziti u Srbiju i uz subvencije moze narod da obnovi vozni park.

gagit

pre 1 godinu

Meni licno, jedini EV koji ima nekog smisla, su upravo ovakvi, mali, gradski automobili. Nikako ne mogu da razumem one Tamiće sa baterijama poput BMW SUV i8, ili ix8, tako nesto. Ogroman, tezak, ogromni tockovi, pun svega i svacega i sta s njim? Vozis se 200km i ajd na punjac 3 sata? Ovako nesto za grad i nesto malo medjugradska voznja i to je to, za te pare, fantazija.

samo primećujem

pre 1 godinu

"A drugo, osim zakoneske osnove da kao kandidat prihvatimo sva EU pravila postoji i druga moralna osnova. A to je da mi Srbi nećemo da radimo za šaku pirinča! Nećemo da sponzorišemo fašističke zemlje koje osvajaju Tibet i Ukrajinu."
(Goxy, 23. april 2023 18:47)

Baš ti je dobra ta tvoja "moralna osnova", po tebi dakle nećemo da sponzorišemo te "fašističke" zemlje, ali ćemo zato da sponzorišemo ove divne "nefašističke" zemlje koje osvajaju praktično sve ostalo na svetu što im padne na pamet, i koji su i nama oteli deo zemlje.
Ma kako da ne. Znači treba da imamo pamet i pamćenje kokoške, i da onda valjda radimo za šaku kukuruza umesto šake pirinča.
Meni to više liči na moral morskog krastavca.
Ali to nam je već dobro poznato kada su tvoji stavovi oko EV u pitanju. EV i samo EV, ali jedino pod uslovom da ne budu neka iz Kine, i možda povoljnija od ovih trenutno, jer to je neki krš, pošto to ipak mora da košta, i obavezno mora biti neki E-SUV, pošto to samo onda ima smisla u čitavoj toj šarenoj "ekološkoj" laži oko EV.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Evo električne zamjene za npr. Fiestu po prostoru u autu.
Dok kod nas stigne auto slične veličine po ovoj kineskoj cijeni proći će još dosta vode Dunavom, ali ovo samo pokazuje da el. auto može biti debelo jeftiniji ego do sada.
Ova otrovno zelena mu odlično stoji jer je malo zvrk.
Postoji varijanta unutrašnjosti u kombinaciji sa bijelom bojom na mjestu ove plave koja mi nikako ne sjeda.
Ovaj mališan sa 75 KS je prava raketa za Daciu Spring, a ima i više mjesta. S obzirom na karakteristike rada el. motora ovih 75 KS je sasvim dovoljno za normalnu vožnju. S obzirom na firmu proizvođača - BYD očekujem dobre rezultate na crash testu, bolje od Springa.
Sada nam samo preostaje da vidimo koliko će koštati.
Ako bude po 15.000 eura ići će prodaja kao prodaja kokica ispred kina.

dok ima ovaca bice i vune

pre 1 godinu

Dok dodje do nas i ugrade se razni Kompresori i Jovanovici + drzava sa raznim taksama ode cena na 20.000
(trt, 23. april 2023 13:41)

Upravo tako. Nema to veze ni sa kakvom EU, NATO, pasosima vec alavim uvoznicima i zakonodavcima i ne bas inteligentnim kupcima.
Isto kao i za bilo koju drugu robu, daleko skuplju nego i po EU a ne Kini i sl.

XXL

pre 1 godinu

Na žalost već po komentarima se vidi da Srbija gubi nit u autoindustriji dok kinezi izvode najfiniji vez na svili i razvijaju svoju autoindustriju stremeći ka savršenstvu. I umesto da od njih nešto naučimo srbi im se rugaju i sarkazmom kriju svoju zatucanost - na sopstvenu žalost. Dug je put prevalila Kina u svojoj industrijalizaciji od '75.g. prošlog veka do danas i svaka im čast jer su poslali čovea u svemir ovladavši svemirskom tehnologijom, a gde smo to MI. Zato nisam ni komentarisao predivan gradski kineski autić što neko reče da je idealan za gradsku vožnju.

Komadant Ljubo

pre 1 godinu

Pravi mali gradski auto u formi MPV-a kako bi imalo dovoljnno mesta za 4 odrasla putnika. Može se primetiti da zbog racionalog pristupa, po više osnova, to nije gradski SUV. Nateraće Kinezi ove Zapadnjake da se vrate nekim normalnim formama automobila, a ne da svaki novi model je SUV, Cross, podignut, nabudzen, sa nikakvom pregldonošću kako bio izgledao cool, wou, ... i koštaju najmanje duplo više u odnosu na pre 3 godine.

Kikica

pre 1 godinu

(Milan, 23. april 2023 13:32) Tako je, upravo razmisljam da mog dizela dam drzavi za 2.100 evra i doplatim jos 8.000 evra i uzmem nov elektro sa odlicnim dometom i garancijom.

menjaj terapiju ili lekara

pre 1 godinu

(Goxy, 23. april 2023 18:47)

Rusija i Kina su fašističke zemlje zbog Ukrajine i Tibeta a ta EU je bođbardovala Srbiju i ona nije fašistička. I još pričaš o moralu a srećan si što ti deca prave NATO vozila. Jesi li čuo za kućno vaspitanje? Nisi sigurno. Svaki tvoj komentar može da se opiše jednom rečju - kanalizacija.

Zok1

pre 1 godinu

Cena je bez PDV, znači odmah treba dodati 20%. Kada Srbija potpiše ugovor o slobodnoj trgovini sa Kinom, a potpisaće ga, onda nema razloga da se ovaj automobil ne uvozi. Očigledno se radi o gradskom vozilu, zato ima malu bateriju i navodi se ubrzanje od 0 do 50 kmh.

Što se tiče Orvelove "Životinjske farme" koja se zove EU, oni će izmisliti hiljadu razloga da blokiraju uvoz kineskih automobila. Slično onoj nemačkoj gluposti o ekološkom gorivu, jer nemačka autoindustrija nije u stanju da napravi električni automobil. Međutim, batina ima dva kraja, tako da Kina može da blokira uvoz evropskih automobila i aviona.

U svakom slučaju, Srbija ne treba da brine o tome.

Antikroasan

pre 1 godinu

Zato ce i da zarate sa Kinom...
(C i n i k, 23. april 2023 15:13)

Bukvalno ali tačno. Amerika ne može da dozvoli pad dolara i svojih interesa po cenu rata. Ali taj rat je već izgubila. Amerika će biti Brazil.

CATAPA

pre 1 godinu

Srbija nije u EU, ali je EU u Srbiji. Ako se dozvoli uvoz ovog ili ovakvog 'kineza' ko bi ovde kupio 'kragujevca' po (verovatno) duplo većoj ceni?

Srbija neizbežno mora u EU. S Rusijom ide u brzu propast, za Kinu smo previše beznačajno tržište, a što smo dalje od EU - toliko smo beznačajnije.

Srbija je nakon ubistva Đinđića u fazi u kojoj je Ukrajina bila sa Janukovičem. Tobože "za EU", a realno Gasprom-gubernija. I tako 20 godina sve dalje od EU i sve poslušnija gubernija. Ovo je i dalje Miloševićeva Srbija; zaboravite EU, zaboravite električne automobile, zaboravite nove automobile.

Što reče Toma 'Tarabić', "Srbija će biti rupa na evropskom tepihu". Svi su primetili ono "evropskom", ali prorok Toma je dobro predvideo da će Srbija ostati rupa.

astriox

pre 1 godinu

Srbija nije u EU, ali je EU u Srbiji. Ako se dozvoli uvoz ovog ili ovakvog 'kineza' ko bi ovde kupio 'kragujevca' po (verovatno) duplo većoj ceni?

Srbija neizbežno mora u EU. S Rusijom ide u brzu propast, za Kinu smo previše beznačajno tržište, a što smo dalje od EU - toliko smo beznačajnije.

Srbija je nakon ubistva Đinđića u fazi u kojoj je Ukrajina bila sa Janukovičem. Tobože "za EU", a realno Gasprom-gubernija. I tako 20 godina sve dalje od EU i sve poslušnija gubernija. Ovo je i dalje Miloševićeva Srbija; zaboravite EU, zaboravite električne automobile, zaboravite nove automobile.

Što reče Toma 'Tarabić', "Srbija će biti rupa na evropskom tepihu". Svi su primetili ono "evropskom", ali prorok Toma je dobro predvideo da će Srbija ostati rupa.
(CATAPA, 23. april 2023 19:25

Srbija ima veze sa Rusijom i njena je gubernija koliko i baba znas sa cime.
Narativ da je Srbija ruska gubernija dolazi bas od EU bliskih medija i EU zaludjenika koji to sto EU ne zeli Srbiju u EU vec je zeli van EU ali iskljucivo kao svog poslusnika zele da pokriju i opravdaju.
Samo jos slepima nije jasno da je raspadom Jugoslavije Srbija izgubila svaku geostratesku vaznost za EU a i za Rusiju.
Po raspadu Jugoslavije EU i Rusija su vodile ekonomsku geostratesku bitku u CG,Hrvatskoj a sve zbog Jadranskog mora.
Srbija je bez izlaska na more izgubila svaku geostratesku vaznost.
Baza Bondstil i ekonomska zavisnost od zapada znace da EU ima Srbiju pod kontrolom i da ne mora da je prima u svoju zajednicu jer bi to za EU znacilo dodatne troskove.
Samo se vi zaludjujte Rusima i bajkama o prijateljskoj EU.
Nema prijateljstva medju drzavama vec samo interesi a EU nema nikakav interes da primi Srbiju.
Sta vise u Evropi se stvara novi zapadni poredak i u buducnosti se moze ocekivati stvaranje velike Albanije pod patronatom SAD.
Mislim da zapad sa Kosovom nije zavrsio sa rastakanjem Srbije i da ce se otvarati nova zarista u Srbiji.

Joca

pre 1 godinu

Objasni "rodjace" zasto bi auto za nase trziste morao da ima baterijski pasos.
(Inception, 23. april 2023 17:16)

Nisam "rođak", ali odgovoriću ti: zato što domaći iz Kragujevca mora da ima!

I dalje ti nije jasno? Nije ni meni, ali to je jedini odgovor koji će ti ponuditi i Nadležni. Samo što će ti to onda imati smisla.

marks, engels i ostale barabe

pre 1 godinu

Ne brinite rođaci. Sa baterijskim pasošom koštaće 3 puta više. Neće EU i NATO da vam dozvole da radite za šaku pirinča iako vi to toliko želite. Budite srećni što ćete celog života voziti krštena NATO kola.
(Goxy, 23. april 2023 14:28)

Tebi su roditelji dozvolili da budeš nepismen i nevaspitan.

Goxy

pre 1 godinu

Ne brinite rođaci. Sa baterijskim pasošom koštaće 3 puta više. Neće EU i NATO da vam dozvole da radite za šaku pirinča iako vi to toliko želite. Budite srećni što ćete celog života voziti krštena NATO kola.

astriox

pre 1 godinu

Za sve one koji se nadaju da ce voziti jeftine elektricne aute iz Kine poruka je nece se to desiti.
Jednostavno EU nece smeti u trzisnu utakmicu te vrste sa Kinezima.
Nema ni jedne stavke u proizvodnji u kojoj EU moze da bude konkurentna Kini u proizvodnji el.auta.
Ni po ceni radne snage ni po ceni sirovina ni po ceni energije a ni po stepenu tehnoloskog kvaliteta,obucenosti radne snage.
Zato ce EU carinama i kvotama zastititi svoje proizvodjace el.auta pa ce kineski auti biti u Evropi skuplji od evropskih.
Srbija nije u EU ali je zavisna od EU i svakako ce EU i nama zabraniti uvoz tih auta bez carina i kvota.
Tako da u dogledno vreme necemo voziti jeftina auta.

Re mont

pre 1 godinu

Ako moze da se ograniči cena psenici,kukuruzu,mesu,gorivu mora i el vozilima.Mali gradski da ne sme da bude skuplji od 15-20000e.Ako ne zna po toj ceni da pravi eu,neka pravi Kina,Indija...jer dati stan za el auto je suludo.Treba ukinuti dizelase postupno i jos 10 god forsirati plin a onda kada se razviju nove baterije sa vecom autonomijom kretanja preci na struju.

mile@

pre 1 godinu

@Nata
Čekaj samo da se Kinezi uvuku, onda ćeš videti šta je pljačka. Tako su svi slinavili na xiaomi ili kako se već zove? On danas skuplji od Iphona i Samsunga.

Inception

pre 1 godinu

Objasni "rodjace" zasto bi auto za nase trziste morao da ima baterijski pasos.
(Inception, 23. april 2023 17:16)

Nisam "rođak", ali odgovoriću ti: zato što domaći iz Kragujevca mora da ima!

I dalje ti nije jasno? Nije ni meni, ali to je jedini odgovor koji će ti ponuditi i Nadležni. Samo što će ti to onda imati smisla.
(Joca, 23. april 2023 20:00)


Tek mi sada posle tvog objasnjenja nista nije jasno, ali me zabrinjava broj ljudi koji misle slicno kao i ti. Logike nula.

CATAPA

pre 1 godinu

Srbija ima veze sa Rusijom i njena je gubernija koliko i baba znas sa cime.
(astriox, 24. april 2023 10:22)
To se samo tako kraće kaže. Inače zaista gubernije u Rusiji imaju veću autonomiju od Srbije. Pola srpske vlade Moskva postavlja direktno, a drugu polovinu odobrava. Srbija je od ubistva Đinđića klasična kvislinška država, manje nezavisna i od Belorusije. Srbija je jedina zemlja na svetu u kojoj monopol na naftu ima državno preduzeće STRANE DRŽAVE! Ni u Africi ne postoji takav bantustan.
Otkad je ubijen Đinđić, niko u Srbiji (javno) ne sme ni da zucne protiv bilo koje ruske fašističke svinje, kamoli zločinca Putina. Ne govorim samo o vazalima iz vlasti, nego i "opozicije" i svih medija koji su pod njihovom kontrolom.
U istoriji Srbije nije uhapšen ni jedan jedini ruski špijun. U Srbiji je "ruski špijun" najbolja politička preporuka, a ne izdajnik kao što bi bio u svakoj normalnoj državi.

Goxy

pre 1 godinu

Objasni "rodjace" zasto bi auto za nase trziste morao da ima baterijski pasos.
(Inception, 23. april 2023 17:16)

Evo rođo. Mi nismo član ili kandidat za boljševičku uniju (Kina i njena istočna kolonija). Mi smo kandidat za EU. Kao što uvodimo sva pravila EU tako ćemo i ovo. Ili recimo, ako ti je lakše da razumeš, Švica nije član EU niti će ipak biti. A svi EU propisi za kola su čak i tamo prihvaćena. Nadam se da oko baterijskog pasoša više ne postoji ni trunke dileme.

A drugo, osim zakoneske osnove da kao kandidat prihvatimo sva EU pravila postoji i druga moralna osnova. A to je da mi Srbi nećemo da radimo za šaku pirinča! Nećemo da sponzorišemo fašističke zemlje koje osvajaju Tibet i Ukrajinu. Mi volimo našu decu koja prave kola u NATO zemljama i zato ćemo ćemo kupovati od njih. Zbog naše dece. Ovde se jedu prasići a ne psi, tako će i ostati!

pajo

pre 1 godinu

Ako moze da se ograniči cena psenici,kukuruzu,mesu,gorivu mora i el vozilima.Mali gradski da ne sme da bude skuplji od 15-20000e.Ako ne zna po toj ceni da pravi eu,neka pravi Kina,Indija...jer dati stan za el auto je suludo.Treba ukinuti dizelase postupno i jos 10 god forsirati plin a onda kada se razviju nove baterije sa vecom autonomijom kretanja preci na struju.
(Re mont, 24. april 2023 07:57)

Slazem se ali neke stvari nisu tako jednotavne.

Npr. ako se ogranici cena konkretno ovog automobila proizvodjac ce samo prestati da ga isporucuje ako nema zaradu.

A sto se tice baterija one i ne moraju imati veci domet. Ako automobil u realnoj eksploataciji zaista moze preci 350 km sa brzinom od 120km/h, to je sasvim zadovoljavajuce.

Bitnije stavke je cena baterije, brzina punjenja i dostupnost punjaca.

Ako sa 80% baterije mozemo preci 350 kilometara i zatim napuniti bateriju za pola sata ne treba nista bolje. Vozis 3h pauza, pola h i teraj dalje. Sa jednom pauzom presao si citavu Srbiju. Zbog toga bi bilo potrebno da svako parking mesto na autoputu i drugim putevima bude opremljeno punjacima ali i dosta vise parkinga uz velike zgrade po gradovima.

To je veliko ulaganje tako da sigurno treba desetak godina da to zazivi.

I jedna od bitnijih stavki je da zamena baterije pojeftini na 20% vrednosti vozila.

Ovi sto mastaju o dometu od 1000 kilometara i brzinama od 300km/h treba da se probude iz sna.

Profesionalni vozaci po zakonu mogu da voze maksimalno 9h dnevno a u komadu 4.5h nakon cega su duzni da prave pauze od 45minuta. Tako da je samo pitanje vremena kada ce kartica vozacke dozvole dobiti cip i postati isto sto i kartica vozaca a tahograf i pauze u voznji obaveza za sve vozace.

Samim time ce nestati i voznja preko 140km/h a mnogi ce smanjiti brzinu i da bi manje puta morali da pune baterije, jer sa vecom brzinom drasticno raste potrosnja.

Srle

pre 1 godinu

U 2022 godini u Kini je prodato preko 26 miliona novih automobila, dok je u EU prodato manje od 12 miliona. I onda genijalnci ovde raspravljaju kako EU neće dozvoliti uvoz vozila iz Kine. Kina je važnije tržište za prozivođače iz EU nego što je EU za proizvođače iz Kine.

Inception

pre 1 godinu

ne razumem sta ti nije jasno?
Svaki EV koji se bude prodavao na teritoriji EU od 2024 (ako se dobro secam) morace da ima dva "pasosa" - jedan energetski (kao i svaki drugi elektricni uredjaj) i jedan baterijski (na ovom pasosu ce da pise iz koje ne zemlje koji procenat kojih ruda iz baterije). I to je to. Nista posebno.
Naravno da ce EV iz Kragujevca, koji budu zeleli da se prodaju u EU, morati da imaju baterijski pasos.
Nista dramaticno
Samo jos jedan bespotreban papir zbog koga ce (neosnovano) krajnji kupac placati vecu cenu proizvoda
(Za inception, 24. april 2023 17:42)


1. Srbija nije u EU.
2. BYD se ne proizvodi u Kragujevcu.
Niti se negde pominje EU u tekstu, niti se negde pominje Kragujevac.
Objasni mi tvoju logiku.

Iskreno pitanje

pre 1 godinu

@Atriox
Recimo da si potpuno u pravu, mada se ne slažem.
Kako misliš da je najbolje sprečiti dalje rastakanje Srbije i stvaranje Velike Albanije?

1. Insistiranjem na "neutralnosti" pri čemu mi nismo ni na čijoj strani, ali niko nije ni na našoj

2. Ulaskom u EU ili, još brže, u NATO?

Izvinjavam se za skretanje sa teme članka.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Zaboravio sam spomenuti jedan podatak vezan uz ovaj autić koji govori da je i Kinezima jako interesantan unatoč ogromnoj ponudi sličnih vozila.
Prvog dana prodaje prodano u 10.000 komada ovog auta!
Do kraja godine BYD će postati marka automobila koja je prodala najviše elektrificiranih automobila što predstavlja zbroj el. automobila i plug-in hibrida tj. hibrida koji se mogu barem 30-50 km kretati samo na struju.
Kolika je konkurencija na tržištu Kine najbolje govori procjena da će 2030. ostati samo 8 proizvođača el. automobila, a danas ih ima stotine. U Kini se godišnje proda 23 milijuna automobila.

Realnost

pre 1 godinu

Kad smo sa Kinezima zagrizli, što Kragujevac nismo njima dali i ubili se od para sa novom konkurencijom, još sa ovim našim inžinjerima kad ima daš da naprave čudo, naš mozak radi drugačije, ja na primer imam rešenje za punjenje baterija tako jednostavno a provereno da se use.. pardon usrećiš!!!

Za inception

pre 1 godinu

@Inception - ne razumem sta ti nije jasno?
Svaki EV koji se bude prodavao na teritoriji EU od 2024 (ako se dobro secam) morace da ima dva "pasosa" - jedan energetski (kao i svaki drugi elektricni uredjaj) i jedan baterijski (na ovom pasosu ce da pise iz koje ne zemlje koji procenat kojih ruda iz baterije). I to je to. Nista posebno.
Naravno da ce EV iz Kragujevca, koji budu zeleli da se prodaju u EU, morati da imaju baterijski pasos.
Nista dramaticno
Samo jos jedan bespotreban papir zbog koga ce (neosnovano) krajnji kupac placati vecu cenu proizvoda

Barx

pre 1 godinu

Ide to, doći će i ovde, kao i sve ostalo. Ali ne još.
Ja nekako nemam zasad želju da dam ni tih 10-15 hiljada za kosačicu.
Sa druge strane, takav auto za lokalnu upotrebu jeste rešenje budućnosti.
Ko zna da li ćemo dogodine uopšte misliti o takvim "problemima", jer iza ćoška već vreba neka Korona 2 ili nešto još gore. Čak i jedna prava zima će sve da nas otrezni.

folija

pre 1 godinu

U 2022 godini u Kini je prodato preko 26 miliona novih automobila, dok je u EU prodato manje od 12 miliona. I onda genijalnci ovde raspravljaju kako EU neće dozvoliti uvoz vozila iz Kine. Kina je važnije tržište za prozivođače iz EU nego što je EU za proizvođače iz Kine.
(Srle, 24. april 2023 12:57)

75m je prodato u svetu znaci kina je trecina. tesla je daleko od vrha u kini, a ako krenu sankcije obostrane, svi americki proizvodjaci su zavrsili pricu. bez kine ni jedan brend ne moze da opstane. tako da, ili rat ili pakt ;) ja navijam za mir, ali ako jedni guraju ljudska prava, a drugi jeftine cene, sumnjam da nece biti rata.

Srđan BL

pre 1 godinu

CATAPA
Beograd su oslobadjali Rusi, a ne Amerikanci (koji su ga pospiali avio bombama). Olupine cijih brodova leze u Dunavu, a trebali su da se probiju u BG krajem 2.svj.rata i ko ih je potapao? Nije istorija pocela sa Discoveryiem i N.Geographicom... Cak ni to za vlasti u Srbiji nije istina, jer je jaci zapadni uticaj...

Neshabg

pre 1 godinu

Čuj u Žarkovu, pa priču sa punjačima nisu rešile ni daleko bogatije države a ne Srbija.
(mile@, 24. april 2023 15:52)

Da... Navescu samo primer Holandije. Imaju 140.000 km puteva, a na tim putevima, 130.000 javnih punjaca. Ne, nije greska, skoro pa jedan punjac na svakih km puta.

Igorsulic

pre 1 godinu

Male su sanse.Eu ce kupovati vozila iz eu i prijateljskih zemalja tj usa , Japan, koreja .Kineski proizvodac geely je prijavio otkazivanje narudzbi radi politike podrske kine rusiji.Sami potrosaci u eu osjecaju vrstu odbojnosti prema kineskoj robi.Dakle , nista od toga

Филипинац

pre 1 godinu

Као и обично фокус је на популизму а то је цена, небитно је то што ауто има натријумске батерије, што је нешто ново у масовној производњи!?

Benefits:
Safer than lithium batteries
Better ability to withstand cold temperatures
Slower discharge rate
Cheaper to produce
Better for the environment

But there are still some disadvantages:
Slower charge rate
Lower attainable voltage
Lower energy density

Made in PRC

pre 1 godinu

Nijedan EU proivodjac nema svoje baterije, tako da sva EV iz EU dolaze sa baterijama made in PRC. Obzirom da je baterija srce EV, kinezi su u ogromnoj prednosti u odnosu na EU proizvodjace, zato je logicnije kupiti EV kineza nego evropljanina, kao sto je do juce logika bila suprotna kada su u pitanju SUS motori. Sto se SRB tice, daleko smo mi od EV, niti imamo punjace, niti para za EV, a tek zamislite punjenje ispred zgrade na Zarkovu npr...pa rat bi izbio oko punjaca. Struju pravimo iz uglja uglavnom, pa ni od ekologije ni trunke. Sve u svemu, cist idiotizam za SRB, nije to za nas...

E automobil

pre 1 godinu

S obzirom da nije verovati u onih 150000 km.što znači i kraće cifra nije mala,vreme punjenja nije baš tako malo, pa hvala lepa,drži se stare dobre klasike.

Goxy

pre 1 godinu

Ne brinite rođaci. Sa baterijskim pasošom koštaće 3 puta više. Neće EU i NATO da vam dozvole da radite za šaku pirinča iako vi to toliko želite. Budite srećni što ćete celog života voziti krštena NATO kola.

Goxy

pre 1 godinu

Objasni "rodjace" zasto bi auto za nase trziste morao da ima baterijski pasos.
(Inception, 23. april 2023 17:16)

Evo rođo. Mi nismo član ili kandidat za boljševičku uniju (Kina i njena istočna kolonija). Mi smo kandidat za EU. Kao što uvodimo sva pravila EU tako ćemo i ovo. Ili recimo, ako ti je lakše da razumeš, Švica nije član EU niti će ipak biti. A svi EU propisi za kola su čak i tamo prihvaćena. Nadam se da oko baterijskog pasoša više ne postoji ni trunke dileme.

A drugo, osim zakoneske osnove da kao kandidat prihvatimo sva EU pravila postoji i druga moralna osnova. A to je da mi Srbi nećemo da radimo za šaku pirinča! Nećemo da sponzorišemo fašističke zemlje koje osvajaju Tibet i Ukrajinu. Mi volimo našu decu koja prave kola u NATO zemljama i zato ćemo ćemo kupovati od njih. Zbog naše dece. Ovde se jedu prasići a ne psi, tako će i ostati!

CATAPA

pre 1 godinu

Srbija nije u EU, ali je EU u Srbiji. Ako se dozvoli uvoz ovog ili ovakvog 'kineza' ko bi ovde kupio 'kragujevca' po (verovatno) duplo većoj ceni?

Srbija neizbežno mora u EU. S Rusijom ide u brzu propast, za Kinu smo previše beznačajno tržište, a što smo dalje od EU - toliko smo beznačajnije.

Srbija je nakon ubistva Đinđića u fazi u kojoj je Ukrajina bila sa Janukovičem. Tobože "za EU", a realno Gasprom-gubernija. I tako 20 godina sve dalje od EU i sve poslušnija gubernija. Ovo je i dalje Miloševićeva Srbija; zaboravite EU, zaboravite električne automobile, zaboravite nove automobile.

Što reče Toma 'Tarabić', "Srbija će biti rupa na evropskom tepihu". Svi su primetili ono "evropskom", ali prorok Toma je dobro predvideo da će Srbija ostati rupa.

mile@

pre 1 godinu

@Nata
Čekaj samo da se Kinezi uvuku, onda ćeš videti šta je pljačka. Tako su svi slinavili na xiaomi ili kako se već zove? On danas skuplji od Iphona i Samsunga.

E automobil

pre 1 godinu

S obzirom da nije verovati u onih 150000 km.što znači i kraće cifra nije mala,vreme punjenja nije baš tako malo, pa hvala lepa,drži se stare dobre klasike.

CATAPA

pre 1 godinu

Srbija ima veze sa Rusijom i njena je gubernija koliko i baba znas sa cime.
(astriox, 24. april 2023 10:22)
To se samo tako kraće kaže. Inače zaista gubernije u Rusiji imaju veću autonomiju od Srbije. Pola srpske vlade Moskva postavlja direktno, a drugu polovinu odobrava. Srbija je od ubistva Đinđića klasična kvislinška država, manje nezavisna i od Belorusije. Srbija je jedina zemlja na svetu u kojoj monopol na naftu ima državno preduzeće STRANE DRŽAVE! Ni u Africi ne postoji takav bantustan.
Otkad je ubijen Đinđić, niko u Srbiji (javno) ne sme ni da zucne protiv bilo koje ruske fašističke svinje, kamoli zločinca Putina. Ne govorim samo o vazalima iz vlasti, nego i "opozicije" i svih medija koji su pod njihovom kontrolom.
U istoriji Srbije nije uhapšen ni jedan jedini ruski špijun. U Srbiji je "ruski špijun" najbolja politička preporuka, a ne izdajnik kao što bi bio u svakoj normalnoj državi.

Igorsulic

pre 1 godinu

Male su sanse.Eu ce kupovati vozila iz eu i prijateljskih zemalja tj usa , Japan, koreja .Kineski proizvodac geely je prijavio otkazivanje narudzbi radi politike podrske kine rusiji.Sami potrosaci u eu osjecaju vrstu odbojnosti prema kineskoj robi.Dakle , nista od toga

Milan

pre 1 godinu

Zašto ovo niko ne uvozi kod nas?
Zabole me tačno za EU i njihove propise i njihove interese da nam gule kožu sa leđa sa Golfom id 999 ccm3. Nismo EU i nećemo ni biti. Prema tome dabome.
Uđite u dil sa Kinezima i obezbedite nam pravo izbora da možemo voziti jeftin električni automobil. Nikakve subvencije države vam neće biti potrebne. Sami ćemo da subvencionišemo.

Inception

pre 1 godinu

Ne brinite rođaci. Sa baterijskim pasošom koštaće 3 puta više. Neće EU i NATO da vam dozvole da radite za šaku pirinča iako vi to toliko želite. Budite srećni što ćete celog života voziti krštena NATO kola.
(Goxy, 23. april 2023 14:28)


Objasni "rodjace" zasto bi auto za nase trziste morao da ima baterijski pasos.

menjaj terapiju ili lekara

pre 1 godinu

(Goxy, 23. april 2023 18:47)

Rusija i Kina su fašističke zemlje zbog Ukrajine i Tibeta a ta EU je bođbardovala Srbiju i ona nije fašistička. I još pričaš o moralu a srećan si što ti deca prave NATO vozila. Jesi li čuo za kućno vaspitanje? Nisi sigurno. Svaki tvoj komentar može da se opiše jednom rečju - kanalizacija.

Za inception

pre 1 godinu

@Inception - ne razumem sta ti nije jasno?
Svaki EV koji se bude prodavao na teritoriji EU od 2024 (ako se dobro secam) morace da ima dva "pasosa" - jedan energetski (kao i svaki drugi elektricni uredjaj) i jedan baterijski (na ovom pasosu ce da pise iz koje ne zemlje koji procenat kojih ruda iz baterije). I to je to. Nista posebno.
Naravno da ce EV iz Kragujevca, koji budu zeleli da se prodaju u EU, morati da imaju baterijski pasos.
Nista dramaticno
Samo jos jedan bespotreban papir zbog koga ce (neosnovano) krajnji kupac placati vecu cenu proizvoda

Zok1

pre 1 godinu

Cena je bez PDV, znači odmah treba dodati 20%. Kada Srbija potpiše ugovor o slobodnoj trgovini sa Kinom, a potpisaće ga, onda nema razloga da se ovaj automobil ne uvozi. Očigledno se radi o gradskom vozilu, zato ima malu bateriju i navodi se ubrzanje od 0 do 50 kmh.

Što se tiče Orvelove "Životinjske farme" koja se zove EU, oni će izmisliti hiljadu razloga da blokiraju uvoz kineskih automobila. Slično onoj nemačkoj gluposti o ekološkom gorivu, jer nemačka autoindustrija nije u stanju da napravi električni automobil. Međutim, batina ima dva kraja, tako da Kina može da blokira uvoz evropskih automobila i aviona.

U svakom slučaju, Srbija ne treba da brine o tome.

Re mont

pre 1 godinu

Ako moze da se ograniči cena psenici,kukuruzu,mesu,gorivu mora i el vozilima.Mali gradski da ne sme da bude skuplji od 15-20000e.Ako ne zna po toj ceni da pravi eu,neka pravi Kina,Indija...jer dati stan za el auto je suludo.Treba ukinuti dizelase postupno i jos 10 god forsirati plin a onda kada se razviju nove baterije sa vecom autonomijom kretanja preci na struju.

samo primećujem

pre 1 godinu

"A drugo, osim zakoneske osnove da kao kandidat prihvatimo sva EU pravila postoji i druga moralna osnova. A to je da mi Srbi nećemo da radimo za šaku pirinča! Nećemo da sponzorišemo fašističke zemlje koje osvajaju Tibet i Ukrajinu."
(Goxy, 23. april 2023 18:47)

Baš ti je dobra ta tvoja "moralna osnova", po tebi dakle nećemo da sponzorišemo te "fašističke" zemlje, ali ćemo zato da sponzorišemo ove divne "nefašističke" zemlje koje osvajaju praktično sve ostalo na svetu što im padne na pamet, i koji su i nama oteli deo zemlje.
Ma kako da ne. Znači treba da imamo pamet i pamćenje kokoške, i da onda valjda radimo za šaku kukuruza umesto šake pirinča.
Meni to više liči na moral morskog krastavca.
Ali to nam je već dobro poznato kada su tvoji stavovi oko EV u pitanju. EV i samo EV, ali jedino pod uslovom da ne budu neka iz Kine, i možda povoljnija od ovih trenutno, jer to je neki krš, pošto to ipak mora da košta, i obavezno mora biti neki E-SUV, pošto to samo onda ima smisla u čitavoj toj šarenoj "ekološkoj" laži oko EV.

Made in PRC

pre 1 godinu

Nijedan EU proivodjac nema svoje baterije, tako da sva EV iz EU dolaze sa baterijama made in PRC. Obzirom da je baterija srce EV, kinezi su u ogromnoj prednosti u odnosu na EU proizvodjace, zato je logicnije kupiti EV kineza nego evropljanina, kao sto je do juce logika bila suprotna kada su u pitanju SUS motori. Sto se SRB tice, daleko smo mi od EV, niti imamo punjace, niti para za EV, a tek zamislite punjenje ispred zgrade na Zarkovu npr...pa rat bi izbio oko punjaca. Struju pravimo iz uglja uglavnom, pa ni od ekologije ni trunke. Sve u svemu, cist idiotizam za SRB, nije to za nas...

Kikica

pre 1 godinu

(Milan, 23. april 2023 13:32) Tako je, upravo razmisljam da mog dizela dam drzavi za 2.100 evra i doplatim jos 8.000 evra i uzmem nov elektro sa odlicnim dometom i garancijom.

Joca

pre 1 godinu

Objasni "rodjace" zasto bi auto za nase trziste morao da ima baterijski pasos.
(Inception, 23. april 2023 17:16)

Nisam "rođak", ali odgovoriću ti: zato što domaći iz Kragujevca mora da ima!

I dalje ti nije jasno? Nije ni meni, ali to je jedini odgovor koji će ti ponuditi i Nadležni. Samo što će ti to onda imati smisla.

astriox

pre 1 godinu

Srbija nije u EU, ali je EU u Srbiji. Ako se dozvoli uvoz ovog ili ovakvog 'kineza' ko bi ovde kupio 'kragujevca' po (verovatno) duplo većoj ceni?

Srbija neizbežno mora u EU. S Rusijom ide u brzu propast, za Kinu smo previše beznačajno tržište, a što smo dalje od EU - toliko smo beznačajnije.

Srbija je nakon ubistva Đinđića u fazi u kojoj je Ukrajina bila sa Janukovičem. Tobože "za EU", a realno Gasprom-gubernija. I tako 20 godina sve dalje od EU i sve poslušnija gubernija. Ovo je i dalje Miloševićeva Srbija; zaboravite EU, zaboravite električne automobile, zaboravite nove automobile.

Što reče Toma 'Tarabić', "Srbija će biti rupa na evropskom tepihu". Svi su primetili ono "evropskom", ali prorok Toma je dobro predvideo da će Srbija ostati rupa.
(CATAPA, 23. april 2023 19:25

Srbija ima veze sa Rusijom i njena je gubernija koliko i baba znas sa cime.
Narativ da je Srbija ruska gubernija dolazi bas od EU bliskih medija i EU zaludjenika koji to sto EU ne zeli Srbiju u EU vec je zeli van EU ali iskljucivo kao svog poslusnika zele da pokriju i opravdaju.
Samo jos slepima nije jasno da je raspadom Jugoslavije Srbija izgubila svaku geostratesku vaznost za EU a i za Rusiju.
Po raspadu Jugoslavije EU i Rusija su vodile ekonomsku geostratesku bitku u CG,Hrvatskoj a sve zbog Jadranskog mora.
Srbija je bez izlaska na more izgubila svaku geostratesku vaznost.
Baza Bondstil i ekonomska zavisnost od zapada znace da EU ima Srbiju pod kontrolom i da ne mora da je prima u svoju zajednicu jer bi to za EU znacilo dodatne troskove.
Samo se vi zaludjujte Rusima i bajkama o prijateljskoj EU.
Nema prijateljstva medju drzavama vec samo interesi a EU nema nikakav interes da primi Srbiju.
Sta vise u Evropi se stvara novi zapadni poredak i u buducnosti se moze ocekivati stvaranje velike Albanije pod patronatom SAD.
Mislim da zapad sa Kosovom nije zavrsio sa rastakanjem Srbije i da ce se otvarati nova zarista u Srbiji.

Pop

pre 1 godinu

E to je prava cena automobila na struju.Ovi nezasiti zapadnjaci samo bilduju cene.Sad ako moze odmah uvoziti u Srbiju i uz subvencije moze narod da obnovi vozni park.

Antikroasan

pre 1 godinu

Zato ce i da zarate sa Kinom...
(C i n i k, 23. april 2023 15:13)

Bukvalno ali tačno. Amerika ne može da dozvoli pad dolara i svojih interesa po cenu rata. Ali taj rat je već izgubila. Amerika će biti Brazil.

XXL

pre 1 godinu

Na žalost već po komentarima se vidi da Srbija gubi nit u autoindustriji dok kinezi izvode najfiniji vez na svili i razvijaju svoju autoindustriju stremeći ka savršenstvu. I umesto da od njih nešto naučimo srbi im se rugaju i sarkazmom kriju svoju zatucanost - na sopstvenu žalost. Dug je put prevalila Kina u svojoj industrijalizaciji od '75.g. prošlog veka do danas i svaka im čast jer su poslali čovea u svemir ovladavši svemirskom tehnologijom, a gde smo to MI. Zato nisam ni komentarisao predivan gradski kineski autić što neko reče da je idealan za gradsku vožnju.

Srđan BL

pre 1 godinu

CATAPA
Beograd su oslobadjali Rusi, a ne Amerikanci (koji su ga pospiali avio bombama). Olupine cijih brodova leze u Dunavu, a trebali su da se probiju u BG krajem 2.svj.rata i ko ih je potapao? Nije istorija pocela sa Discoveryiem i N.Geographicom... Cak ni to za vlasti u Srbiji nije istina, jer je jaci zapadni uticaj...

marks, engels i ostale barabe

pre 1 godinu

Ne brinite rođaci. Sa baterijskim pasošom koštaće 3 puta više. Neće EU i NATO da vam dozvole da radite za šaku pirinča iako vi to toliko želite. Budite srećni što ćete celog života voziti krštena NATO kola.
(Goxy, 23. april 2023 14:28)

Tebi su roditelji dozvolili da budeš nepismen i nevaspitan.

Realnost

pre 1 godinu

Kad smo sa Kinezima zagrizli, što Kragujevac nismo njima dali i ubili se od para sa novom konkurencijom, još sa ovim našim inžinjerima kad ima daš da naprave čudo, naš mozak radi drugačije, ja na primer imam rešenje za punjenje baterija tako jednostavno a provereno da se use.. pardon usrećiš!!!

Neshabg

pre 1 godinu

Čuj u Žarkovu, pa priču sa punjačima nisu rešile ni daleko bogatije države a ne Srbija.
(mile@, 24. april 2023 15:52)

Da... Navescu samo primer Holandije. Imaju 140.000 km puteva, a na tim putevima, 130.000 javnih punjaca. Ne, nije greska, skoro pa jedan punjac na svakih km puta.

Rudi

pre 1 godinu

Napokon da elektro automobil izgleda kao... automobila a ne neko kvazi svemirsko vozilo koje je dizajniralo dete. Cena odlicna, domet odlican, izgled odlican. Samo sto kada se bude pojavio kod nas bice min 20.000 evra, ako se bude pojavio.

Neshabg

pre 1 godinu

Nego sta nego imaju razloga za zabrinutost. Kinezi dolaze, to je cinjenica. E sad, kad smo kod cinjenica, mg4 u kini startuje sa 18.000$, a kod nas od 33.000€. Tako ce i ovom da se duplira cena dok stigne do nas, ali opet moze biti zanimljiva kupovina. U svakom slucaju, sto veca konkurencija, niza cena.

Ivan ZG

pre 1 godinu

Evo električne zamjene za npr. Fiestu po prostoru u autu.
Dok kod nas stigne auto slične veličine po ovoj kineskoj cijeni proći će još dosta vode Dunavom, ali ovo samo pokazuje da el. auto može biti debelo jeftiniji ego do sada.
Ova otrovno zelena mu odlično stoji jer je malo zvrk.
Postoji varijanta unutrašnjosti u kombinaciji sa bijelom bojom na mjestu ove plave koja mi nikako ne sjeda.
Ovaj mališan sa 75 KS je prava raketa za Daciu Spring, a ima i više mjesta. S obzirom na karakteristike rada el. motora ovih 75 KS je sasvim dovoljno za normalnu vožnju. S obzirom na firmu proizvođača - BYD očekujem dobre rezultate na crash testu, bolje od Springa.
Sada nam samo preostaje da vidimo koliko će koštati.
Ako bude po 15.000 eura ići će prodaja kao prodaja kokica ispred kina.

dok ima ovaca bice i vune

pre 1 godinu

Dok dodje do nas i ugrade se razni Kompresori i Jovanovici + drzava sa raznim taksama ode cena na 20.000
(trt, 23. april 2023 13:41)

Upravo tako. Nema to veze ni sa kakvom EU, NATO, pasosima vec alavim uvoznicima i zakonodavcima i ne bas inteligentnim kupcima.
Isto kao i za bilo koju drugu robu, daleko skuplju nego i po EU a ne Kini i sl.

gagit

pre 1 godinu

Meni licno, jedini EV koji ima nekog smisla, su upravo ovakvi, mali, gradski automobili. Nikako ne mogu da razumem one Tamiće sa baterijama poput BMW SUV i8, ili ix8, tako nesto. Ogroman, tezak, ogromni tockovi, pun svega i svacega i sta s njim? Vozis se 200km i ajd na punjac 3 sata? Ovako nesto za grad i nesto malo medjugradska voznja i to je to, za te pare, fantazija.

Komadant Ljubo

pre 1 godinu

Pravi mali gradski auto u formi MPV-a kako bi imalo dovoljnno mesta za 4 odrasla putnika. Može se primetiti da zbog racionalog pristupa, po više osnova, to nije gradski SUV. Nateraće Kinezi ove Zapadnjake da se vrate nekim normalnim formama automobila, a ne da svaki novi model je SUV, Cross, podignut, nabudzen, sa nikakvom pregldonošću kako bio izgledao cool, wou, ... i koštaju najmanje duplo više u odnosu na pre 3 godine.

Iskreno pitanje

pre 1 godinu

@Atriox
Recimo da si potpuno u pravu, mada se ne slažem.
Kako misliš da je najbolje sprečiti dalje rastakanje Srbije i stvaranje Velike Albanije?

1. Insistiranjem na "neutralnosti" pri čemu mi nismo ni na čijoj strani, ali niko nije ni na našoj

2. Ulaskom u EU ili, još brže, u NATO?

Izvinjavam se za skretanje sa teme članka.

Inception

pre 1 godinu

Objasni "rodjace" zasto bi auto za nase trziste morao da ima baterijski pasos.
(Inception, 23. april 2023 17:16)

Nisam "rođak", ali odgovoriću ti: zato što domaći iz Kragujevca mora da ima!

I dalje ti nije jasno? Nije ni meni, ali to je jedini odgovor koji će ti ponuditi i Nadležni. Samo što će ti to onda imati smisla.
(Joca, 23. april 2023 20:00)


Tek mi sada posle tvog objasnjenja nista nije jasno, ali me zabrinjava broj ljudi koji misle slicno kao i ti. Logike nula.

astriox

pre 1 godinu

Za sve one koji se nadaju da ce voziti jeftine elektricne aute iz Kine poruka je nece se to desiti.
Jednostavno EU nece smeti u trzisnu utakmicu te vrste sa Kinezima.
Nema ni jedne stavke u proizvodnji u kojoj EU moze da bude konkurentna Kini u proizvodnji el.auta.
Ni po ceni radne snage ni po ceni sirovina ni po ceni energije a ni po stepenu tehnoloskog kvaliteta,obucenosti radne snage.
Zato ce EU carinama i kvotama zastititi svoje proizvodjace el.auta pa ce kineski auti biti u Evropi skuplji od evropskih.
Srbija nije u EU ali je zavisna od EU i svakako ce EU i nama zabraniti uvoz tih auta bez carina i kvota.
Tako da u dogledno vreme necemo voziti jeftina auta.

Srle

pre 1 godinu

U 2022 godini u Kini je prodato preko 26 miliona novih automobila, dok je u EU prodato manje od 12 miliona. I onda genijalnci ovde raspravljaju kako EU neće dozvoliti uvoz vozila iz Kine. Kina je važnije tržište za prozivođače iz EU nego što je EU za proizvođače iz Kine.

pajo

pre 1 godinu

Ako moze da se ograniči cena psenici,kukuruzu,mesu,gorivu mora i el vozilima.Mali gradski da ne sme da bude skuplji od 15-20000e.Ako ne zna po toj ceni da pravi eu,neka pravi Kina,Indija...jer dati stan za el auto je suludo.Treba ukinuti dizelase postupno i jos 10 god forsirati plin a onda kada se razviju nove baterije sa vecom autonomijom kretanja preci na struju.
(Re mont, 24. april 2023 07:57)

Slazem se ali neke stvari nisu tako jednotavne.

Npr. ako se ogranici cena konkretno ovog automobila proizvodjac ce samo prestati da ga isporucuje ako nema zaradu.

A sto se tice baterija one i ne moraju imati veci domet. Ako automobil u realnoj eksploataciji zaista moze preci 350 km sa brzinom od 120km/h, to je sasvim zadovoljavajuce.

Bitnije stavke je cena baterije, brzina punjenja i dostupnost punjaca.

Ako sa 80% baterije mozemo preci 350 kilometara i zatim napuniti bateriju za pola sata ne treba nista bolje. Vozis 3h pauza, pola h i teraj dalje. Sa jednom pauzom presao si citavu Srbiju. Zbog toga bi bilo potrebno da svako parking mesto na autoputu i drugim putevima bude opremljeno punjacima ali i dosta vise parkinga uz velike zgrade po gradovima.

To je veliko ulaganje tako da sigurno treba desetak godina da to zazivi.

I jedna od bitnijih stavki je da zamena baterije pojeftini na 20% vrednosti vozila.

Ovi sto mastaju o dometu od 1000 kilometara i brzinama od 300km/h treba da se probude iz sna.

Profesionalni vozaci po zakonu mogu da voze maksimalno 9h dnevno a u komadu 4.5h nakon cega su duzni da prave pauze od 45minuta. Tako da je samo pitanje vremena kada ce kartica vozacke dozvole dobiti cip i postati isto sto i kartica vozaca a tahograf i pauze u voznji obaveza za sve vozace.

Samim time ce nestati i voznja preko 140km/h a mnogi ce smanjiti brzinu i da bi manje puta morali da pune baterije, jer sa vecom brzinom drasticno raste potrosnja.

folija

pre 1 godinu

U 2022 godini u Kini je prodato preko 26 miliona novih automobila, dok je u EU prodato manje od 12 miliona. I onda genijalnci ovde raspravljaju kako EU neće dozvoliti uvoz vozila iz Kine. Kina je važnije tržište za prozivođače iz EU nego što je EU za proizvođače iz Kine.
(Srle, 24. april 2023 12:57)

75m je prodato u svetu znaci kina je trecina. tesla je daleko od vrha u kini, a ako krenu sankcije obostrane, svi americki proizvodjaci su zavrsili pricu. bez kine ni jedan brend ne moze da opstane. tako da, ili rat ili pakt ;) ja navijam za mir, ali ako jedni guraju ljudska prava, a drugi jeftine cene, sumnjam da nece biti rata.

Barx

pre 1 godinu

Ide to, doći će i ovde, kao i sve ostalo. Ali ne još.
Ja nekako nemam zasad želju da dam ni tih 10-15 hiljada za kosačicu.
Sa druge strane, takav auto za lokalnu upotrebu jeste rešenje budućnosti.
Ko zna da li ćemo dogodine uopšte misliti o takvim "problemima", jer iza ćoška već vreba neka Korona 2 ili nešto još gore. Čak i jedna prava zima će sve da nas otrezni.

Филипинац

pre 1 godinu

Као и обично фокус је на популизму а то је цена, небитно је то што ауто има натријумске батерије, што је нешто ново у масовној производњи!?

Benefits:
Safer than lithium batteries
Better ability to withstand cold temperatures
Slower discharge rate
Cheaper to produce
Better for the environment

But there are still some disadvantages:
Slower charge rate
Lower attainable voltage
Lower energy density

Ivan ZG

pre 1 godinu

Zaboravio sam spomenuti jedan podatak vezan uz ovaj autić koji govori da je i Kinezima jako interesantan unatoč ogromnoj ponudi sličnih vozila.
Prvog dana prodaje prodano u 10.000 komada ovog auta!
Do kraja godine BYD će postati marka automobila koja je prodala najviše elektrificiranih automobila što predstavlja zbroj el. automobila i plug-in hibrida tj. hibrida koji se mogu barem 30-50 km kretati samo na struju.
Kolika je konkurencija na tržištu Kine najbolje govori procjena da će 2030. ostati samo 8 proizvođača el. automobila, a danas ih ima stotine. U Kini se godišnje proda 23 milijuna automobila.

Inception

pre 1 godinu

ne razumem sta ti nije jasno?
Svaki EV koji se bude prodavao na teritoriji EU od 2024 (ako se dobro secam) morace da ima dva "pasosa" - jedan energetski (kao i svaki drugi elektricni uredjaj) i jedan baterijski (na ovom pasosu ce da pise iz koje ne zemlje koji procenat kojih ruda iz baterije). I to je to. Nista posebno.
Naravno da ce EV iz Kragujevca, koji budu zeleli da se prodaju u EU, morati da imaju baterijski pasos.
Nista dramaticno
Samo jos jedan bespotreban papir zbog koga ce (neosnovano) krajnji kupac placati vecu cenu proizvoda
(Za inception, 24. april 2023 17:42)


1. Srbija nije u EU.
2. BYD se ne proizvodi u Kragujevcu.
Niti se negde pominje EU u tekstu, niti se negde pominje Kragujevac.
Objasni mi tvoju logiku.