Aktuelno

Nedelja, 16.04.2023.

10:47

Nekada su se smejali njihovim vozilima, danas su auto-industrijski gigant

Izvor: Izvor: DW

Nekada su se smejali njihovim vozilima, danas su auto-industrijski gigant IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

71 Komentari

Sortiraj po:

Ko pjeva zlo ne misli

pre 1 godinu

To su kompanije koje Kina nikada neće moći da prestigne, možda jedino Volvo-a, ostale ne.
Ali sve u svemu, Kina ima zavidno dobre automobile.
(Jovan, 17. april 2023 09:18)

Nisam razumio bas najbolje komentar. Kako Kinezu mogu da prestignu sami sebe posto je Volvo kineski?

History channel

pre 1 godinu

Sve ekstremi u komentarima. Prosta stvar, kinezi ce uzeti deo kolaca ostalim proizvodjacima i poslovace paralelno sa ostalima na trzistu. To trziste ce biti mnogo vece, pa ce biti mesta za sve. Posle 10-20 godina, svi ce se izjednaciti u ponudi, jer tim putem ide svaka industrija. A sto se tice kineza, realno sve sto imaju je na bazi onoga sto je Zapad izmislio, a Zapad je izmislio manje-vise sve u poslednjih 200-300 godina.
(qwer, 17. april 2023 10:13)

A zasto mislis da ce ostai proizvodjaci prezivjeti? Da li je Nokia prezivjela? Moze da se desi nesto kao sto se desilo HP, IBM, Dell, Apple. Svi njihovi serveri, laptopovi se prave u Kini. Nista se vise od racunara ne pravi na zapadu.

Milan

pre 1 godinu

Niko još Evropi nije javio da su zaostali za Kinom i svetom!Evropa nema plan ona je kolonija Amerike koja takodje zaostaje za svetskim kretanjima!Ostaje im samo ritanje i iživljavanje nad malim državama!Sve više država se okreće progresu i neće da se zaludjuje!Eto recimo Španija za vreme svog vodjena Unije neće ni da se bavi pitanjem Kosova!

Td

pre 1 godinu

Ko im se smejao,pa kinezi su oduvek razvaljivali sa svojom tehnologijom,svaki auto je imao nesto njihovo!Sada prave svemirske brodove od automobila,uporedite nemce i njih sada i sve je jasno

Mirko

pre 1 godinu

Kinezi su prvi imali 5G tehnologiju. Ameri pustili buvu na netu, da je 5G oružje, da uzbune mase. Pošto su bili nesposobni, morali su svojim građanima prodati laž, da ih Kinezi špijuniraju putem telekomunikacione opreme koju im prodaju.

kkp

pre 1 godinu

Pre 50 godina razvijeni svet se smejao japanskim automobilima, a ne tako davno mi smo se smejali korejskim, nažalost kada ovde niko neće znati ni ekser da zakove, ostaće samo širok osmeh.
(bobo mk, 17. april 2023 10:02)

Postoji ogromna razlika izmedju svih njih. Japan i Koreja imaju drugacije filozofije u odnosu Kineze.

Zelim svima koji hvale Kineze da rade jednu godinu, samo jednu godinu sa njima u proizvodnji bilo cega. Znaci narucite od njih da vam nesto iole komplikovanije naprave po vasoj dokumentaciji, da vidite koje su to muke i koliko je odlazaka u Kinu neophodno samo da smanjite skart ispod 50%. Plus razumevanje sa njima i njihovim kineskim engleskim jezikomje ekstremno mucno. Probajte pa javite, bez botovanja molim o tome kako je sve med i mleko.

Warhammer

pre 1 godinu

Ako budu smatrali za potrebno,kinezi ce pokrenuti nuklearni rat.I to je u kamenu zapisano.Sa rusima mozes pregovarati,sa kinezima ne.

Боб

pre 1 godinu

Ко је био у Кини видео би да су Кинези 20 година испред свих али то не можеш да видиш по европским медијима.

Neo

pre 1 godinu

Dal ljudi znaju sta pisu.Pa o Kini ne mozete da saznate pravu istinu ,kucajte Kina nova vozila i prvo izađu vozila od pre 3-6 godina.Izbace klipove gde se smeju malim el vozilima,a jel neko video najnovije.U Kinu odete sada i oni vam odrade telefon ,ne kopiju i nazovete ga Mile,Zile,Milka..U milion primeraka i vi ga prodajete.Ko vam pravi telefone ako nemaju komponente.Pod izgovorom famoznih čipova sada su vam vozila duplo skuplja a vi se informisite samo sa interneta.Zasto nema kineskih vozila,preplavili bi ovu nasu Evropu za mesec dana a bice kao i sa Volvom,zadrze robnu marku i idu dalje.Nisam pristrasan ali jednostavno tako je.

Srđa

pre 1 godinu

Sećam se kada sam kao klinac prvi put na sajmu automobila u bg-u čitao slovo po slovo Hyundai...,kad ono vidi danas. Isti slučaj je bio i prvi susret sa TV-om marke Samsung,...tako će biti i sa ovima. Živa bili pa videli.

wwww

pre 1 godinu

Pa sto ne prebace, gde ces naci par miliona inzinjera i desetine miliona obucenih radnika..
Bas se vidi da ste duboko u proizvodnji…aktivisto
@(Moler, 17. april 2023 09:29

Ne razumes poentu. Dok god Kina samo kopira tudju vrhunsku tehnologiju igrace u drugoj ligi, nezavisno od toga koliko stancuje. Samo jedan tipican primer - racunarski procesori. Vrhunac originalne kineske tehnologije su procesori koji zaostaju 20 godina za zapadnim. Kinezi su svetlosnim godinama udaljeni od toga da budu konkuretni jednom Intelu, AMD-u, ARM-u. Kina napreduje, ali stvarni napredak se meri po broju onih koji kose, a ne onih koji vodu nose. Indzinjer koji iskopira, nije isto sto i naucnik koji stvara potpuno novu tehnologiju.

123

pre 1 godinu

Prvi ulazak Kineza sprečen je izmišljenim EURO-4-5-6 normama i EUROCAP izmišljenim testom (u stvari, nameštenim)u kojem te Kadija tuži i Kadija sudi. Gle čuda, na tim testovima, kinezi su loše prolazili (ali i stvarno...) a motori nisu nikako mogli da postignu euro normu, koja je uvak podizana za toliko koliko su Kinezi napredovali. Ali, avaj, tikva je pukla kada Nemci nisu hteli da poslušaju i odustano od Ruskog gasa, tada je, ODJEDNOM, otkriveno kako u stvari, ni jedan evropski proizvođač nije u stanju da proizvede motor EURO-6 pa i 5 norme, da folcike, audiji, poršei, renoi... svi lažiraju testove a "nezavisni" i "etablirani", a u stvari, samozvani testeri sa Zapada... lažu li lažu. A onda kada su mislili kako su navukli Kineze da ulože u auto-industriju ogromne pare (i kupe propale evropske firme, kakva je Volvo npr) rešili su da se prebace na elektro-automobile, kako bi se istovremeno rešili kupovine ruske nafte i gasa i obezvredili kinesku rastuću auto-industriju. Kad ono međutim. Da, i dalje su kineski automobili verovatno po kvalitetu sa dečjim bolestima, ali, dokle? U Kini srednji sloj raste, postaju bogatiji, a na Zapadu nestaje. A to su kupci kola, motor auto-industrije. Kupovaće Nemci kineske automobile, najjeftinije, kao veliku stvar, ko mi nekad Golfove. Kod njih za sirotinju, kod nas statusni simbol.
(Zoran, 16. april 2023 22:32)

Kupovna moc coveka koi zivi ispod granice siromastva u Nemackoj je duplo veca od kineza srednje klase.

bobo mk

pre 1 godinu

Ja se i dalje smejem
(Sasa, 17. april 2023 09:36)

Pre 50 godina razvijeni svet se smejao japanskim automobilima, a ne tako davno mi smo se smejali korejskim, nažalost kada ovde niko neće znati ni ekser da zakove, ostaće samo širok osmeh.

Mika

pre 1 godinu

Ovde sam pisao pre 5 godina da će kinezi da zgaze evropske proizvođače, i sa jednim prijateljem uživo raspravljao o tome, kaže neće, nema šanse, ljudi hoće da kupuju marke sa tradicijom bla bla l, a ja sam mu rekao da se će desiti isto što i sa telefonima. U početku ces dobiti najviše za najmanje para a vrlo brzo će se uvideti da je to i kvaitetno
(maxi, 17. april 2023 08:26)

Onim istim telefonima kojima je pala prodaja 30% jednom odlukom amerikanaca da im se uskrate Gugl servisi?

qwer

pre 1 godinu

Sve ekstremi u komentarima. Prosta stvar, kinezi ce uzeti deo kolaca ostalim proizvodjacima i poslovace paralelno sa ostalima na trzistu. To trziste ce biti mnogo vece, pa ce biti mesta za sve. Posle 10-20 godina, svi ce se izjednaciti u ponudi, jer tim putem ide svaka industrija. A sto se tice kineza, realno sve sto imaju je na bazi onoga sto je Zapad izmislio, a Zapad je izmislio manje-vise sve u poslednjih 200-300 godina.

Jedan čovek

pre 1 godinu

Ovde sve neki stručnjaci a voze i dalje zastavu i lađu.
Svaka roba ima svog kupca i tačka. Koliko para toliko muzike. Ovoliko stručnjaka nisam video ni na sajmu automobila. Zapamtite da živite u Srbiji.

Moler

pre 1 godinu

Taj njemacki Bosch je proizveden u kini isto kao i japanska Makita i
americki Milwaukee, DeWalt i mnogi drugi. Kinezima vise niko ne moze parirati.
(Ibro Fergazer, 16. april 2023 22:34)

Svasta, kakve veze ima gde je sta zasarafljeno na osnovu uputstava, to je najmanji problem. Pomenute firme sutra mogu da prebace proizvodnju negde drugo, ako im je jeftinije. Kada Kinezi ponude SVOJE originalne proizvode koji su po konkurentni u kvalitetu i inovaciji, od glave pa sve do konacnog proizvoda, e onda moze da se nesto o tome prica. Kinezi su jos uvek daleko od toga.
(wwww, 17. april 2023 00:10)
Pa sto ne prebace, gde ces naci par miliona inzinjera i desetine miliona obucenih radnika..
Bas se vidi da ste duboko u proizvodnji…aktivisto

Jovan

pre 1 godinu

Bolji od svih njih, u bezbednosti, je Volvo, u sportskom izgledu i brzini Bugatti kao ručni pravljen auto i Koenigsegg kao serijski pravljen auto pored koga je najverovatnije još brži Venom F5 Concept, električni hyper-sportski auto je Rimac, u limuzinama RR, Cadillac (stariji).
To su kompanije koje Kina nikada neće moći da prestigne, možda jedino Volvo-a, ostale ne.
Ali sve u svemu, Kina ima zavidno dobre automobile.

Roki

pre 1 godinu

Smejati se Kinezima, koji ozbiljno nadiru u svim oblastima, je u najmanju ruku naivno i bahato. Setite se naše Zastave i fušeraja(u vratima Stojadina koja se nisu dobro zatvarala, su se nalazile poruke "kakva plata takva vrata". Gde je sada Zastava a gde su Kinezi koji su konstruisali natrijum jonsku baterije za el. automobile pre svih giganata. Da su Kinezi za podsmehivanje onda bi Amerika i zapad to isto radili a nebi panično pokušavali da zaustave opšti tehnološki i ekonomski razvoj Kine koja ih ozbiljno ugrožava.

Ivan

pre 1 godinu

Znam za pricu kad su nasi ljudi isli u Kinu,direktno u fabriku,da im Kinezi iskopiraju kvalitetne Nemacke sarke za vrata i prozore. Dobili su tri primerka jeftinije lose,identicne,i skuplje i bolje. Tako da prica kako se nesto pravi u Kini ne znaci i da i oni znaju,pada u vodu. Svi smo se smejali kineskim klima uredjajima, a sad samo njih kupujemo,a o telefonima da ne pricamo. Kad budu resili da naprave kvalitetni auto,to ce i da urade a mi cemo opet da cekamo par godina da bi kupili polovan. Nemamo mi prava da komentarisemo,a ne jos da se podsmevamo. Odavno su oni prestali biti zemlja u razvoju. Imaju vise stanovnika od Evrope,trziste za sebe,imaju ozbiljnu proizvodnju,a imaju i losu. A u Evropi je sve kvalitetno sto se napravi?

Vuk vučko

pre 1 godinu

Da smo pametni kao što nismo i da isteramo gubitaša FIAT koji subvencionišemo iz budžeta pa da pustimo kineze da otvore 2-3 fabrike... gde bi nam kraj bio.

Lax

pre 1 godinu

@Polako Kinezi postaju posast sveta...nije dobro to uopste.Zapad se mora trgnuti iz letargije

Pa, ništa, možda je vreme da pronađu neku žrtvu da je bombarduju i pokažu moć... Iiiii, Zoki je dobitnik...

47304

pre 1 godinu

Radio sam nekad na pijaci i kupovao farmerke od Pazaraca .
U jednom trenutku stigla nova generacija u tim firmama koje su šile robu za nas i nova pravila u trgovanju . Čim bi neko ponudio 10 din jaču cjenu i poručio veću količinu nas male bi skrajnuli neki od tih iz nove generacije a oni koji su bili dalekoviti čuvali su male kupce jer ti isti mali kupci bez obzira na te razlike u cjeni nisu mjenjali dobavljača iz više razloga .
Znali su kakav je proizvod , kakve su veličine , imali su mogućnost da mjenjaju robu sa greškom i kada bi im trebala finansijska injekcija dobijali du robu sa počekom . Valiki igrači bi mjenjali dobavljača čim bi uspjeli pogoditi bolju cjenu a oni koji su ostali bez baze du bili u problemu .
Tako i Kinezi idu na uslovno rečeno slabija tržišta i stvaraju bazu a kad dođe vreme ući će i na tržišta koja su pored finansijskog aspekta bitna i za prestiž .

igor

pre 1 godinu

Nikada kineski automobili nece imati vrhunski kvalitet !
(Večito smece, 17. april A ti si sve do sada vozio vrhunski kbalitetne automobile? Da jesi, ne bi ni čitao ovakvu vest...

maxi

pre 1 godinu

Ovde sam pisao pre 5 godina da će kinezi da zgaze evropske proizvođače, i sa jednim prijateljem uživo raspravljao o tome, kaže neće, nema šanse, ljudi hoće da kupuju marke sa tradicijom bla bla l, a ja sam mu rekao da se će desiti isto što i sa telefonima. U početku ces dobiti najviše za najmanje para a vrlo brzo će se uvideti da je to i kvaitetno

Shone

pre 1 godinu

Mene zaista interesuje, kada ce taj isti Geely da obnovi sajt svojih vozila u Srbiji i da sve kod nas postavi na jedan svetski nivo? Msm ako smo im vec baza za dalje širenje u Evropi!!! I da za nas onda imaju specijalne dodatne uslove (nize cene) kao i da se potrude da pomognu ovim nasim nesposobnim "stručnjacima" da poatave sto vise brzih stanica za punjenje?!! ;)

XXL

pre 1 godinu

U ranijim komentarima na ovom portalu sam pisao da će jednog dana i kineski automobili postati brand (kao i za Dačiju) i to uporedio sa "Samsung"-om kada su se pojavili kao proizvod na tržištu (i uopšte sve iz Južne Koreje) i bili za široke narodne mase (niža i srednja klasa) ljudima su služili za sprdnju (imati TV i video rikorder), a DANAS? Danas kao i većina što Južna Koreja proizvede je brend pa i njihov tenk. Samo treba vremena da se dosegne do kvaliteta, a kinezi su ubrzali sve. Ne znam mnogi će sada da komentarišu ovo-ono, a današnji brendovi većina ima kineske baterije u sebi ...

Fuad jusovic

pre 1 godinu

Ada to sto namecete te kineske automobile to veze nema samo hi malo bolje zagledajte sve jedan ima detalje nekog nemackog auta kradu dizajn im je jedna velika nulaaaa kopiraju nemacka je daleko ,daleko od njh verujte to je samo propaganda,dzaba sto je to jeftino kad to na sve lici na auto ne

Aaj

pre 1 godinu

(markos, 16. april 2023 23:04)

Koji to potpuno razvijen i dizajn i konceptualno proizvod je dosao iz Japana? VHS, Walkman, DVD, quartz satovi itd. sve je to vec bilo prisutno makar u patentnoj formi kod Zapadnih kompanija, ne mogu da se setim stvarno barem ne na prvu loptu sta je to toliko sjano doslo iz Azije. Naravno, ne racunam izume od pre par stotina godina: kompas, papir, svilu, barut itd. Cak i japanska kola, najbolji japanski automobili su bili bas oni koji su kopirali nemacka, francuska i americka vozila...

Dejan Matic

pre 1 godinu

Kineski C-NCAP test bezbednosti se izjednacio sa Euro NCAP-om, priznao je 2021. izvrsni direktor GM-a USA i alarmirao proizvodjace da vreme kineskih vozila moze da dodje veoma brzo i da strateske partnere treba traziti u Kini, a ne u premijum Lux markama.
Kinezi su u nekim stvarima (npr bezbednost pesaka) pretekli mnogo poznatije brendove iz Evrope i SAD-a. Dizajn Centar Kina godisnje stipendira oko 1500 polaznika, a vecina se skoluje u Italiji, Spaniji, Engleskoj.
Znaci resili da zgaze svet

Veliki brat

pre 1 godinu

Јапан је после рата све живо копирао са запада, да би данас постали синоним за квалитет разноразне робе и производа. А исто тако су им се смејали као и Кинезима данас. А ми Срби који више скоро ништа не производимо немамо права да се икоме смејемо.
(markos, 16. april 2023 23:04)

Pogledaj ti dokumentarac o tome koliko im je vremena trebalo da "iskopiraju" tranzistor (mislim na poluprovodnički element, ne mini radio na kome je Sony zaradio prvi ozbiljniji novac), da je to tako lako, davno bi azijati pregazili Zapad.

Veliki brat

pre 1 godinu

Radio kid njih 2010, tragedija pomnožena sa komedijom.
(Nikako, 16. april 2023 16:26)
Да ли си ти свестан шта у свету технологије представља 13 година? И колико се само технологија унапредила за тих 13 година?
(Комша, 16. april 2023 20:19)

Možda jeste tehnologija, ali svest ne da nije napredovala, nego je nazadovala zbog političkog sistema. Tamo politika odlučuje o svemu, pa ponekad ubodu premiju dobrom odlukom, a onda povuku 10 loših odluka koje unazade ceo sektor.
Na kritičke tekstove pojedinim medija u Hongkongu tokom onih protesta da su kroz korupciju iznete stotine milijardi dolara iz Kine na račune u poreskim rajevima, odgovor Pekinga je bio gašenje tih medija i hapšenje vlasnika i urednika. Time je poručeno da je Peking uvek u pravu, čak i kad nije u pravu, i da je bilo kakva kritika uperena protiv naroda i države!

Trenutno država agneda je da se gura između ostalog automobilska industrija, što jeste OK, ali to što su spucali hiljade milijardi na brze pruge ispostaviće se kao promašaj, i to vrlo brzo. Već sad želenica duguje blizu 1000 milijardi i nikada neće moći da vrati taj dug. Čak i da ga pokrije država, pruge zahtevaju ulaganja u održavanje, vozovi zastarevaju, struja postaje skuplja, itd.

Sad grade megalomanske mostove "do nigde", na prvi pogled to jeste dobro, ali država troši ogroman novac koji je ranije zarađen na projekte koji ne donose dugotrajnu vrednost. Doćiće u situaciju kao SAD, da ne mogu da zakrpe puteve.

Ibro Fergazer

pre 1 godinu

Prvi ulazak Kineza sprečen je izmišljenim EURO-4-5-6 normama i EUROCAP izmišljenim testom (u stvari, nameštenim)u kojem te Kadija tuži i Kadija sudi. Gle čuda, na tim testovima, kinezi su loše prolazili (ali i stvarno...) a motori nisu nikako mogli da postignu euro normu, koja je uvak podizana za toliko koliko su Kinezi napredovali. Ali, avaj, tikva je pukla kada Nemci nisu hteli da poslušaju i odustano od Ruskog gasa, tada je, ODJEDNOM, otkriveno kako u stvari, ni jedan evropski proizvođač nije u stanju da proizvede motor EURO-6 pa i 5 norme, da folcike, audiji, poršei, renoi... svi lažiraju testove a "nezavisni" i "etablirani", a u stvari, samozvani testeri sa Zapada... lažu li lažu. A onda kada su mislili kako su navukli Kineze da ulože u auto-industriju ogromne pare (i kupe propale evropske firme, kakva je Volvo npr) rešili su da se prebace na elektro-automobile, kako bi se istovremeno rešili kupovine ruske nafte i gasa i obezvredili kinesku rastuću auto-industriju. Kad ono međutim. Da, i dalje su kineski automobili verovatno po kvalitetu sa dečjim bolestima, ali, dokle? U Kini srednji sloj raste, postaju bogatiji, a na Zapadu nestaje. A to su kupci kola, motor auto-industrije. Kupovaće Nemci kineske automobile, najjeftinije, kao veliku stvar, ko mi nekad Golfove. Kod njih za sirotinju, kod nas statusni simbol.
(Zoran, 1

Potpisujem od slova do slova, kao sto smo vec davno konstatovali zapadnjake ce alavost skupo kostati.

wwww

pre 1 godinu

Taj njemacki Bosch je proizveden u kini isto kao i japanska Makita i
americki Milwaukee, DeWalt i mnogi drugi. Kinezima vise niko ne moze parirati.
(Ibro Fergazer, 16. april 2023 22:34)

Svasta, kakve veze ima gde je sta zasarafljeno na osnovu uputstava, to je najmanji problem. Pomenute firme sutra mogu da prebace proizvodnju negde drugo, ako im je jeftinije. Kada Kinezi ponude SVOJE originalne proizvode koji su po konkurentni u kvalitetu i inovaciji, od glave pa sve do konacnog proizvoda, e onda moze da se nesto o tome prica. Kinezi su jos uvek daleko od toga.

sajkacaopanciSrbija

pre 1 godinu

Prvi ulazak Kineza sprečen je izmišljenim EURO-4-5-6 normama i EUROCAP izmišljenim testom (u stvari, nameštenim)u kojem te Kadija tuži i Kadija sudi. Gle čuda, na tim testovima, kinezi su loše prolazili (ali i stvarno...) a motori nisu nikako mogli da postignu euro normu, koja je uvak podizana za toliko koliko su Kinezi napredovali. Ali, avaj, tikva je pukla kada Nemci nisu hteli da poslušaju i odustano od Ruskog gasa, tada je, ODJEDNOM, otkriveno kako u stvari, ni jedan evropski proizvođač nije u stanju da proizvede motor EURO-6 pa i 5 norme, da folcike, audiji, poršei, renoi... svi lažiraju testove a "nezavisni" i "etablirani", a u stvari, samozvani testeri sa Zapada... lažu li lažu. A onda kada su mislili kako su navukli Kineze da ulože u auto-industriju ogromne pare (i kupe propale evropske firme, kakva je Volvo npr) rešili su da se prebace na elektro-automobile, kako bi se istovremeno rešili kupovine ruske nafte i gasa i obezvredili kinesku rastuću auto-industriju. Kad ono međutim. Da, i dalje su kineski automobili verovatno po kvalitetu sa dečjim bolestima, ali, dokle? U Kini srednji sloj raste, postaju bogatiji, a na Zapadu nestaje. A to su kupci kola, motor auto-industrije. Kupovaće Nemci kineske automobile, najjeftinije, kao veliku stvar, ko mi nekad Golfove. Kod njih za sirotinju, kod nas statusni simbol.
(Zoran, 16. april 2023 22:32)

svaka cast na komentaru sve stoji kako zapad propada a kina napredjuje vidi mozda ima koja kineska jevtina motika a mozda ima i sajkaca i opanci to je za srbadiju mozda i koja domaca ljuta

markos

pre 1 godinu

Jedan kineski proizvod potpuno razvijen u kini nije bio dobar
(Ivan, 16. april 2023 21:18)
Већ сада имају много добрих производа, али шта је данас постало развијено само у једној земљи када је скоро све од производа измишљено? Бар оно за широке народне масе. Јапан је после рата све живо копирао са запада, да би данас постали синоним за квалитет разноразне робе и производа. А исто тако су им се смејали као и Кинезима данас. А ми Срби који више скоро ништа не производимо немамо права да се икоме смејемо.

Zoran

pre 1 godinu

Prvi ulazak Kineza sprečen je izmišljenim EURO-4-5-6 normama i EUROCAP izmišljenim testom (u stvari, nameštenim)u kojem te Kadija tuži i Kadija sudi. Gle čuda, na tim testovima, kinezi su loše prolazili (ali i stvarno...) a motori nisu nikako mogli da postignu euro normu, koja je uvak podizana za toliko koliko su Kinezi napredovali. Ali, avaj, tikva je pukla kada Nemci nisu hteli da poslušaju i odustano od Ruskog gasa, tada je, ODJEDNOM, otkriveno kako u stvari, ni jedan evropski proizvođač nije u stanju da proizvede motor EURO-6 pa i 5 norme, da folcike, audiji, poršei, renoi... svi lažiraju testove a "nezavisni" i "etablirani", a u stvari, samozvani testeri sa Zapada... lažu li lažu. A onda kada su mislili kako su navukli Kineze da ulože u auto-industriju ogromne pare (i kupe propale evropske firme, kakva je Volvo npr) rešili su da se prebace na elektro-automobile, kako bi se istovremeno rešili kupovine ruske nafte i gasa i obezvredili kinesku rastuću auto-industriju. Kad ono međutim. Da, i dalje su kineski automobili verovatno po kvalitetu sa dečjim bolestima, ali, dokle? U Kini srednji sloj raste, postaju bogatiji, a na Zapadu nestaje. A to su kupci kola, motor auto-industrije. Kupovaće Nemci kineske automobile, najjeftinije, kao veliku stvar, ko mi nekad Golfove. Kod njih za sirotinju, kod nas statusni simbol.

Ibro Fergazer

pre 1 godinu

Za automobile ne mogu da tvrdim, ali koristim već nekoliko godina nemački bosch professional alat, od brusilica i bušilica. To mi je milion puta ispadalo sa stola, nekad ga i bacao, i dalje radi kao sat.
(Vladimir,

Taj njemacki Bosch je proizveden u kini isto kao i japanska Makita i
americki Milwaukee, DeWalt i mnogi drugi. Kinezima vise niko ne moze parirati.

Каурин

pre 1 godinu

Препуни смо предрасуда!
Електрична возила су, између осталог, државни пројекат Кине и појава неких 300 модела до сада указује да је помоћ државе произвођачима снажна. Промена технологије је прави тренутак да се кроз солидан квалитет и масовност покрију сви сегменти. Једини проблем им може бити висока цена на тржишту Европе. Чињеница да ће се MG 4 у Србији продавати за скор 40к евра је катастрофа!

Vladimir

pre 1 godinu

Za automobile ne mogu da tvrdim, ali koristim već nekoliko godina nemački bosch professional alat, od brusilica i bušilica. To mi je milion puta ispadalo sa stola, nekad ga i bacao, i dalje radi kao sat.

Комша

pre 1 godinu

Radio kid njih 2010, tragedija pomnožena sa komedijom.
(Nikako, 16. april 2023 16:26)
Да ли си ти свестан шта у свету технологије представља 13 година? И колико се само технологија унапредила за тих 13 година?

Godina prođe ali dan bez obraćanja nikako

pre 1 godinu

Kineska vozila su budućnost i ja sam siguran da će naša zemlja ojačati prijateljske odnose sa Kinom na zadovoljstvo obe strane te ćemo imati povlašćene cene pa ću i ja da nabavim jeftin i dobar auto, pa da se malo provedem umesto što po ceo dan čitam novine, slušam vesti i čekam obraćanje

dm

pre 1 godinu

Najvece iznenadjenje za mene na sajmu, prijatno, su upravo kinezi. Enterijeri su ili jednaki ili bolji od evropskih proizvodjaca , sve meko, koza, kvalitetni materijali...nisam ocekivao da cu to videti. U ovoj eri displeya , da nema znaka na volenu komotno moze da se kaze da je to neki EU auto sa najjacom opremom. Sve to ne treba da cudi, svi kineski proizvodjaci su u partnerstvu sa evropskim,.dzili je vlasnik volvoa recimo

objektivna publika

pre 1 godinu

Secam se krajem devedesetih bio neki komsia sto je imao Hyundai, sve me mejali, govorili kako je los (plasticni) auto.
Danas Kia i Hyundai solidni auti, i mnogi ih rado kupuju.
Ista stvar ce biti sa Kineskim autima.
Prvo ce firme krenuti da ih kupuju za svoje komercialiste i radnike, a kasnije i stanovnistvo.
Naravno da EU ce uvek ispred svih birati Nemacku veliku trojku.

samo primećujem

pre 1 godinu

Radio kid njih 2010, tragedija pomnožena sa komedijom.
(Nikako, 16. april 2023 16:26)

Druže, sada je 2023. godina i nekako mi se čini da je 13 godina kasnije tragedija ipak na nekom drugom mestu, inače bi se o kineskim automobilima pisalo taman koliko i te tvoje 2010. godine. Ne kaže se za džabe da tiha voda breg roni.

pajo

pre 1 godinu

Iz mog iskustva bi rekao da su jemci nekada bili vodeci po kvalitetu.

Danas su to japanci.

A ako se gleda odnos cene i kvaliteta, Japanci su prvi bez sumnje.

Po meni je bolji odnos cene o kvaliteta i kod Francuza.

A prodaja kineskih modela ce sigurno rasti sirom evrope i sveta. Samo ja mislim da ce i ta vozila da sklapaju u Turskoj ilo isticnoj evropi.

jedan vozač

pre 1 godinu

"A kada je reč o kvalitetu, Nemci su još uvek vodeći. U Nemačkoj su prošle godine više od polovine svih novoregistrovanih električnih automobila isporučili domaći proizvođači."
Kakve veze ima kvalitet sa brojem prodatih automobila? To se pre svega valjda zove veća popularnost, još uvek uspešniji marketing, pa i verovatno veća želja domaćih kupaca da po mogućstvu prvo pazare od svojih, domaćih proizvođača.
Kvalitet se utvrđuje drugačije.

jedan vozač

pre 1 godinu

"A kada je reč o kvalitetu, Nemci su još uvek vodeći. U Nemačkoj su prošle godine više od polovine svih novoregistrovanih električnih automobila isporučili domaći proizvođači."
Kakve veze ima kvalitet sa brojem prodatih automobila? To se pre svega valjda zove veća popularnost, još uvek uspešniji marketing, pa i verovatno veća želja domaćih kupaca da po mogućstvu prvo pazare od svojih, domaćih proizvođača.
Kvalitet se utvrđuje drugačije.

markos

pre 1 godinu

Jedan kineski proizvod potpuno razvijen u kini nije bio dobar
(Ivan, 16. april 2023 21:18)
Већ сада имају много добрих производа, али шта је данас постало развијено само у једној земљи када је скоро све од производа измишљено? Бар оно за широке народне масе. Јапан је после рата све живо копирао са запада, да би данас постали синоним за квалитет разноразне робе и производа. А исто тако су им се смејали као и Кинезима данас. А ми Срби који више скоро ништа не производимо немамо права да се икоме смејемо.

Комша

pre 1 godinu

Radio kid njih 2010, tragedija pomnožena sa komedijom.
(Nikako, 16. april 2023 16:26)
Да ли си ти свестан шта у свету технологије представља 13 година? И колико се само технологија унапредила за тих 13 година?

Ibro Fergazer

pre 1 godinu

Za automobile ne mogu da tvrdim, ali koristim već nekoliko godina nemački bosch professional alat, od brusilica i bušilica. To mi je milion puta ispadalo sa stola, nekad ga i bacao, i dalje radi kao sat.
(Vladimir,

Taj njemacki Bosch je proizveden u kini isto kao i japanska Makita i
americki Milwaukee, DeWalt i mnogi drugi. Kinezima vise niko ne moze parirati.

dm

pre 1 godinu

Najvece iznenadjenje za mene na sajmu, prijatno, su upravo kinezi. Enterijeri su ili jednaki ili bolji od evropskih proizvodjaca , sve meko, koza, kvalitetni materijali...nisam ocekivao da cu to videti. U ovoj eri displeya , da nema znaka na volenu komotno moze da se kaze da je to neki EU auto sa najjacom opremom. Sve to ne treba da cudi, svi kineski proizvodjaci su u partnerstvu sa evropskim,.dzili je vlasnik volvoa recimo

objektivna publika

pre 1 godinu

Secam se krajem devedesetih bio neki komsia sto je imao Hyundai, sve me mejali, govorili kako je los (plasticni) auto.
Danas Kia i Hyundai solidni auti, i mnogi ih rado kupuju.
Ista stvar ce biti sa Kineskim autima.
Prvo ce firme krenuti da ih kupuju za svoje komercialiste i radnike, a kasnije i stanovnistvo.
Naravno da EU ce uvek ispred svih birati Nemacku veliku trojku.

samo primećujem

pre 1 godinu

Radio kid njih 2010, tragedija pomnožena sa komedijom.
(Nikako, 16. april 2023 16:26)

Druže, sada je 2023. godina i nekako mi se čini da je 13 godina kasnije tragedija ipak na nekom drugom mestu, inače bi se o kineskim automobilima pisalo taman koliko i te tvoje 2010. godine. Ne kaže se za džabe da tiha voda breg roni.

Zoran

pre 1 godinu

Prvi ulazak Kineza sprečen je izmišljenim EURO-4-5-6 normama i EUROCAP izmišljenim testom (u stvari, nameštenim)u kojem te Kadija tuži i Kadija sudi. Gle čuda, na tim testovima, kinezi su loše prolazili (ali i stvarno...) a motori nisu nikako mogli da postignu euro normu, koja je uvak podizana za toliko koliko su Kinezi napredovali. Ali, avaj, tikva je pukla kada Nemci nisu hteli da poslušaju i odustano od Ruskog gasa, tada je, ODJEDNOM, otkriveno kako u stvari, ni jedan evropski proizvođač nije u stanju da proizvede motor EURO-6 pa i 5 norme, da folcike, audiji, poršei, renoi... svi lažiraju testove a "nezavisni" i "etablirani", a u stvari, samozvani testeri sa Zapada... lažu li lažu. A onda kada su mislili kako su navukli Kineze da ulože u auto-industriju ogromne pare (i kupe propale evropske firme, kakva je Volvo npr) rešili su da se prebace na elektro-automobile, kako bi se istovremeno rešili kupovine ruske nafte i gasa i obezvredili kinesku rastuću auto-industriju. Kad ono međutim. Da, i dalje su kineski automobili verovatno po kvalitetu sa dečjim bolestima, ali, dokle? U Kini srednji sloj raste, postaju bogatiji, a na Zapadu nestaje. A to su kupci kola, motor auto-industrije. Kupovaće Nemci kineske automobile, najjeftinije, kao veliku stvar, ko mi nekad Golfove. Kod njih za sirotinju, kod nas statusni simbol.

Godina prođe ali dan bez obraćanja nikako

pre 1 godinu

Kineska vozila su budućnost i ja sam siguran da će naša zemlja ojačati prijateljske odnose sa Kinom na zadovoljstvo obe strane te ćemo imati povlašćene cene pa ću i ja da nabavim jeftin i dobar auto, pa da se malo provedem umesto što po ceo dan čitam novine, slušam vesti i čekam obraćanje

Vladimir

pre 1 godinu

Za automobile ne mogu da tvrdim, ali koristim već nekoliko godina nemački bosch professional alat, od brusilica i bušilica. To mi je milion puta ispadalo sa stola, nekad ga i bacao, i dalje radi kao sat.

Каурин

pre 1 godinu

Препуни смо предрасуда!
Електрична возила су, између осталог, државни пројекат Кине и појава неких 300 модела до сада указује да је помоћ државе произвођачима снажна. Промена технологије је прави тренутак да се кроз солидан квалитет и масовност покрију сви сегменти. Једини проблем им може бити висока цена на тржишту Европе. Чињеница да ће се MG 4 у Србији продавати за скор 40к евра је катастрофа!

Ivan

pre 1 godinu

Znam za pricu kad su nasi ljudi isli u Kinu,direktno u fabriku,da im Kinezi iskopiraju kvalitetne Nemacke sarke za vrata i prozore. Dobili su tri primerka jeftinije lose,identicne,i skuplje i bolje. Tako da prica kako se nesto pravi u Kini ne znaci i da i oni znaju,pada u vodu. Svi smo se smejali kineskim klima uredjajima, a sad samo njih kupujemo,a o telefonima da ne pricamo. Kad budu resili da naprave kvalitetni auto,to ce i da urade a mi cemo opet da cekamo par godina da bi kupili polovan. Nemamo mi prava da komentarisemo,a ne jos da se podsmevamo. Odavno su oni prestali biti zemlja u razvoju. Imaju vise stanovnika od Evrope,trziste za sebe,imaju ozbiljnu proizvodnju,a imaju i losu. A u Evropi je sve kvalitetno sto se napravi?

pajo

pre 1 godinu

Iz mog iskustva bi rekao da su jemci nekada bili vodeci po kvalitetu.

Danas su to japanci.

A ako se gleda odnos cene i kvaliteta, Japanci su prvi bez sumnje.

Po meni je bolji odnos cene o kvaliteta i kod Francuza.

A prodaja kineskih modela ce sigurno rasti sirom evrope i sveta. Samo ja mislim da ce i ta vozila da sklapaju u Turskoj ilo isticnoj evropi.

47304

pre 1 godinu

Radio sam nekad na pijaci i kupovao farmerke od Pazaraca .
U jednom trenutku stigla nova generacija u tim firmama koje su šile robu za nas i nova pravila u trgovanju . Čim bi neko ponudio 10 din jaču cjenu i poručio veću količinu nas male bi skrajnuli neki od tih iz nove generacije a oni koji su bili dalekoviti čuvali su male kupce jer ti isti mali kupci bez obzira na te razlike u cjeni nisu mjenjali dobavljača iz više razloga .
Znali su kakav je proizvod , kakve su veličine , imali su mogućnost da mjenjaju robu sa greškom i kada bi im trebala finansijska injekcija dobijali du robu sa počekom . Valiki igrači bi mjenjali dobavljača čim bi uspjeli pogoditi bolju cjenu a oni koji su ostali bez baze du bili u problemu .
Tako i Kinezi idu na uslovno rečeno slabija tržišta i stvaraju bazu a kad dođe vreme ući će i na tržišta koja su pored finansijskog aspekta bitna i za prestiž .

Vuk vučko

pre 1 godinu

Da smo pametni kao što nismo i da isteramo gubitaša FIAT koji subvencionišemo iz budžeta pa da pustimo kineze da otvore 2-3 fabrike... gde bi nam kraj bio.

Moler

pre 1 godinu

Taj njemacki Bosch je proizveden u kini isto kao i japanska Makita i
americki Milwaukee, DeWalt i mnogi drugi. Kinezima vise niko ne moze parirati.
(Ibro Fergazer, 16. april 2023 22:34)

Svasta, kakve veze ima gde je sta zasarafljeno na osnovu uputstava, to je najmanji problem. Pomenute firme sutra mogu da prebace proizvodnju negde drugo, ako im je jeftinije. Kada Kinezi ponude SVOJE originalne proizvode koji su po konkurentni u kvalitetu i inovaciji, od glave pa sve do konacnog proizvoda, e onda moze da se nesto o tome prica. Kinezi su jos uvek daleko od toga.
(wwww, 17. april 2023 00:10)
Pa sto ne prebace, gde ces naci par miliona inzinjera i desetine miliona obucenih radnika..
Bas se vidi da ste duboko u proizvodnji…aktivisto

Roki

pre 1 godinu

Smejati se Kinezima, koji ozbiljno nadiru u svim oblastima, je u najmanju ruku naivno i bahato. Setite se naše Zastave i fušeraja(u vratima Stojadina koja se nisu dobro zatvarala, su se nalazile poruke "kakva plata takva vrata". Gde je sada Zastava a gde su Kinezi koji su konstruisali natrijum jonsku baterije za el. automobile pre svih giganata. Da su Kinezi za podsmehivanje onda bi Amerika i zapad to isto radili a nebi panično pokušavali da zaustave opšti tehnološki i ekonomski razvoj Kine koja ih ozbiljno ugrožava.

XXL

pre 1 godinu

U ranijim komentarima na ovom portalu sam pisao da će jednog dana i kineski automobili postati brand (kao i za Dačiju) i to uporedio sa "Samsung"-om kada su se pojavili kao proizvod na tržištu (i uopšte sve iz Južne Koreje) i bili za široke narodne mase (niža i srednja klasa) ljudima su služili za sprdnju (imati TV i video rikorder), a DANAS? Danas kao i većina što Južna Koreja proizvede je brend pa i njihov tenk. Samo treba vremena da se dosegne do kvaliteta, a kinezi su ubrzali sve. Ne znam mnogi će sada da komentarišu ovo-ono, a današnji brendovi većina ima kineske baterije u sebi ...

Srđa

pre 1 godinu

Sećam se kada sam kao klinac prvi put na sajmu automobila u bg-u čitao slovo po slovo Hyundai...,kad ono vidi danas. Isti slučaj je bio i prvi susret sa TV-om marke Samsung,...tako će biti i sa ovima. Živa bili pa videli.

Dejan Matic

pre 1 godinu

Kineski C-NCAP test bezbednosti se izjednacio sa Euro NCAP-om, priznao je 2021. izvrsni direktor GM-a USA i alarmirao proizvodjace da vreme kineskih vozila moze da dodje veoma brzo i da strateske partnere treba traziti u Kini, a ne u premijum Lux markama.
Kinezi su u nekim stvarima (npr bezbednost pesaka) pretekli mnogo poznatije brendove iz Evrope i SAD-a. Dizajn Centar Kina godisnje stipendira oko 1500 polaznika, a vecina se skoluje u Italiji, Spaniji, Engleskoj.
Znaci resili da zgaze svet

Ibro Fergazer

pre 1 godinu

Prvi ulazak Kineza sprečen je izmišljenim EURO-4-5-6 normama i EUROCAP izmišljenim testom (u stvari, nameštenim)u kojem te Kadija tuži i Kadija sudi. Gle čuda, na tim testovima, kinezi su loše prolazili (ali i stvarno...) a motori nisu nikako mogli da postignu euro normu, koja je uvak podizana za toliko koliko su Kinezi napredovali. Ali, avaj, tikva je pukla kada Nemci nisu hteli da poslušaju i odustano od Ruskog gasa, tada je, ODJEDNOM, otkriveno kako u stvari, ni jedan evropski proizvođač nije u stanju da proizvede motor EURO-6 pa i 5 norme, da folcike, audiji, poršei, renoi... svi lažiraju testove a "nezavisni" i "etablirani", a u stvari, samozvani testeri sa Zapada... lažu li lažu. A onda kada su mislili kako su navukli Kineze da ulože u auto-industriju ogromne pare (i kupe propale evropske firme, kakva je Volvo npr) rešili su da se prebace na elektro-automobile, kako bi se istovremeno rešili kupovine ruske nafte i gasa i obezvredili kinesku rastuću auto-industriju. Kad ono međutim. Da, i dalje su kineski automobili verovatno po kvalitetu sa dečjim bolestima, ali, dokle? U Kini srednji sloj raste, postaju bogatiji, a na Zapadu nestaje. A to su kupci kola, motor auto-industrije. Kupovaće Nemci kineske automobile, najjeftinije, kao veliku stvar, ko mi nekad Golfove. Kod njih za sirotinju, kod nas statusni simbol.
(Zoran, 1

Potpisujem od slova do slova, kao sto smo vec davno konstatovali zapadnjake ce alavost skupo kostati.

bobo mk

pre 1 godinu

Ja se i dalje smejem
(Sasa, 17. april 2023 09:36)

Pre 50 godina razvijeni svet se smejao japanskim automobilima, a ne tako davno mi smo se smejali korejskim, nažalost kada ovde niko neće znati ni ekser da zakove, ostaće samo širok osmeh.

Боб

pre 1 godinu

Ко је био у Кини видео би да су Кинези 20 година испред свих али то не можеш да видиш по европским медијима.

Neo

pre 1 godinu

Dal ljudi znaju sta pisu.Pa o Kini ne mozete da saznate pravu istinu ,kucajte Kina nova vozila i prvo izađu vozila od pre 3-6 godina.Izbace klipove gde se smeju malim el vozilima,a jel neko video najnovije.U Kinu odete sada i oni vam odrade telefon ,ne kopiju i nazovete ga Mile,Zile,Milka..U milion primeraka i vi ga prodajete.Ko vam pravi telefone ako nemaju komponente.Pod izgovorom famoznih čipova sada su vam vozila duplo skuplja a vi se informisite samo sa interneta.Zasto nema kineskih vozila,preplavili bi ovu nasu Evropu za mesec dana a bice kao i sa Volvom,zadrze robnu marku i idu dalje.Nisam pristrasan ali jednostavno tako je.

maxi

pre 1 godinu

Ovde sam pisao pre 5 godina da će kinezi da zgaze evropske proizvođače, i sa jednim prijateljem uživo raspravljao o tome, kaže neće, nema šanse, ljudi hoće da kupuju marke sa tradicijom bla bla l, a ja sam mu rekao da se će desiti isto što i sa telefonima. U početku ces dobiti najviše za najmanje para a vrlo brzo će se uvideti da je to i kvaitetno

123

pre 1 godinu

Prvi ulazak Kineza sprečen je izmišljenim EURO-4-5-6 normama i EUROCAP izmišljenim testom (u stvari, nameštenim)u kojem te Kadija tuži i Kadija sudi. Gle čuda, na tim testovima, kinezi su loše prolazili (ali i stvarno...) a motori nisu nikako mogli da postignu euro normu, koja je uvak podizana za toliko koliko su Kinezi napredovali. Ali, avaj, tikva je pukla kada Nemci nisu hteli da poslušaju i odustano od Ruskog gasa, tada je, ODJEDNOM, otkriveno kako u stvari, ni jedan evropski proizvođač nije u stanju da proizvede motor EURO-6 pa i 5 norme, da folcike, audiji, poršei, renoi... svi lažiraju testove a "nezavisni" i "etablirani", a u stvari, samozvani testeri sa Zapada... lažu li lažu. A onda kada su mislili kako su navukli Kineze da ulože u auto-industriju ogromne pare (i kupe propale evropske firme, kakva je Volvo npr) rešili su da se prebace na elektro-automobile, kako bi se istovremeno rešili kupovine ruske nafte i gasa i obezvredili kinesku rastuću auto-industriju. Kad ono međutim. Da, i dalje su kineski automobili verovatno po kvalitetu sa dečjim bolestima, ali, dokle? U Kini srednji sloj raste, postaju bogatiji, a na Zapadu nestaje. A to su kupci kola, motor auto-industrije. Kupovaće Nemci kineske automobile, najjeftinije, kao veliku stvar, ko mi nekad Golfove. Kod njih za sirotinju, kod nas statusni simbol.
(Zoran, 16. april 2023 22:32)

Kupovna moc coveka koi zivi ispod granice siromastva u Nemackoj je duplo veca od kineza srednje klase.

igor

pre 1 godinu

Nikada kineski automobili nece imati vrhunski kvalitet !
(Večito smece, 17. april A ti si sve do sada vozio vrhunski kbalitetne automobile? Da jesi, ne bi ni čitao ovakvu vest...

Lax

pre 1 godinu

@Polako Kinezi postaju posast sveta...nije dobro to uopste.Zapad se mora trgnuti iz letargije

Pa, ništa, možda je vreme da pronađu neku žrtvu da je bombarduju i pokažu moć... Iiiii, Zoki je dobitnik...

Jedan čovek

pre 1 godinu

Ovde sve neki stručnjaci a voze i dalje zastavu i lađu.
Svaka roba ima svog kupca i tačka. Koliko para toliko muzike. Ovoliko stručnjaka nisam video ni na sajmu automobila. Zapamtite da živite u Srbiji.

Veliki brat

pre 1 godinu

Јапан је после рата све живо копирао са запада, да би данас постали синоним за квалитет разноразне робе и производа. А исто тако су им се смејали као и Кинезима данас. А ми Срби који више скоро ништа не производимо немамо права да се икоме смејемо.
(markos, 16. april 2023 23:04)

Pogledaj ti dokumentarac o tome koliko im je vremena trebalo da "iskopiraju" tranzistor (mislim na poluprovodnički element, ne mini radio na kome je Sony zaradio prvi ozbiljniji novac), da je to tako lako, davno bi azijati pregazili Zapad.

wwww

pre 1 godinu

Taj njemacki Bosch je proizveden u kini isto kao i japanska Makita i
americki Milwaukee, DeWalt i mnogi drugi. Kinezima vise niko ne moze parirati.
(Ibro Fergazer, 16. april 2023 22:34)

Svasta, kakve veze ima gde je sta zasarafljeno na osnovu uputstava, to je najmanji problem. Pomenute firme sutra mogu da prebace proizvodnju negde drugo, ako im je jeftinije. Kada Kinezi ponude SVOJE originalne proizvode koji su po konkurentni u kvalitetu i inovaciji, od glave pa sve do konacnog proizvoda, e onda moze da se nesto o tome prica. Kinezi su jos uvek daleko od toga.

Shone

pre 1 godinu

Mene zaista interesuje, kada ce taj isti Geely da obnovi sajt svojih vozila u Srbiji i da sve kod nas postavi na jedan svetski nivo? Msm ako smo im vec baza za dalje širenje u Evropi!!! I da za nas onda imaju specijalne dodatne uslove (nize cene) kao i da se potrude da pomognu ovim nasim nesposobnim "stručnjacima" da poatave sto vise brzih stanica za punjenje?!! ;)

Mika

pre 1 godinu

Ovde sam pisao pre 5 godina da će kinezi da zgaze evropske proizvođače, i sa jednim prijateljem uživo raspravljao o tome, kaže neće, nema šanse, ljudi hoće da kupuju marke sa tradicijom bla bla l, a ja sam mu rekao da se će desiti isto što i sa telefonima. U početku ces dobiti najviše za najmanje para a vrlo brzo će se uvideti da je to i kvaitetno
(maxi, 17. april 2023 08:26)

Onim istim telefonima kojima je pala prodaja 30% jednom odlukom amerikanaca da im se uskrate Gugl servisi?

Veliki brat

pre 1 godinu

Radio kid njih 2010, tragedija pomnožena sa komedijom.
(Nikako, 16. april 2023 16:26)
Да ли си ти свестан шта у свету технологије представља 13 година? И колико се само технологија унапредила за тих 13 година?
(Комша, 16. april 2023 20:19)

Možda jeste tehnologija, ali svest ne da nije napredovala, nego je nazadovala zbog političkog sistema. Tamo politika odlučuje o svemu, pa ponekad ubodu premiju dobrom odlukom, a onda povuku 10 loših odluka koje unazade ceo sektor.
Na kritičke tekstove pojedinim medija u Hongkongu tokom onih protesta da su kroz korupciju iznete stotine milijardi dolara iz Kine na račune u poreskim rajevima, odgovor Pekinga je bio gašenje tih medija i hapšenje vlasnika i urednika. Time je poručeno da je Peking uvek u pravu, čak i kad nije u pravu, i da je bilo kakva kritika uperena protiv naroda i države!

Trenutno država agneda je da se gura između ostalog automobilska industrija, što jeste OK, ali to što su spucali hiljade milijardi na brze pruge ispostaviće se kao promašaj, i to vrlo brzo. Već sad želenica duguje blizu 1000 milijardi i nikada neće moći da vrati taj dug. Čak i da ga pokrije država, pruge zahtevaju ulaganja u održavanje, vozovi zastarevaju, struja postaje skuplja, itd.

Sad grade megalomanske mostove "do nigde", na prvi pogled to jeste dobro, ali država troši ogroman novac koji je ranije zarađen na projekte koji ne donose dugotrajnu vrednost. Doćiće u situaciju kao SAD, da ne mogu da zakrpe puteve.

kkp

pre 1 godinu

Pre 50 godina razvijeni svet se smejao japanskim automobilima, a ne tako davno mi smo se smejali korejskim, nažalost kada ovde niko neće znati ni ekser da zakove, ostaće samo širok osmeh.
(bobo mk, 17. april 2023 10:02)

Postoji ogromna razlika izmedju svih njih. Japan i Koreja imaju drugacije filozofije u odnosu Kineze.

Zelim svima koji hvale Kineze da rade jednu godinu, samo jednu godinu sa njima u proizvodnji bilo cega. Znaci narucite od njih da vam nesto iole komplikovanije naprave po vasoj dokumentaciji, da vidite koje su to muke i koliko je odlazaka u Kinu neophodno samo da smanjite skart ispod 50%. Plus razumevanje sa njima i njihovim kineskim engleskim jezikomje ekstremno mucno. Probajte pa javite, bez botovanja molim o tome kako je sve med i mleko.

qwer

pre 1 godinu

Sve ekstremi u komentarima. Prosta stvar, kinezi ce uzeti deo kolaca ostalim proizvodjacima i poslovace paralelno sa ostalima na trzistu. To trziste ce biti mnogo vece, pa ce biti mesta za sve. Posle 10-20 godina, svi ce se izjednaciti u ponudi, jer tim putem ide svaka industrija. A sto se tice kineza, realno sve sto imaju je na bazi onoga sto je Zapad izmislio, a Zapad je izmislio manje-vise sve u poslednjih 200-300 godina.

Warhammer

pre 1 godinu

Ako budu smatrali za potrebno,kinezi ce pokrenuti nuklearni rat.I to je u kamenu zapisano.Sa rusima mozes pregovarati,sa kinezima ne.

Mirko

pre 1 godinu

Kinezi su prvi imali 5G tehnologiju. Ameri pustili buvu na netu, da je 5G oružje, da uzbune mase. Pošto su bili nesposobni, morali su svojim građanima prodati laž, da ih Kinezi špijuniraju putem telekomunikacione opreme koju im prodaju.

Fuad jusovic

pre 1 godinu

Ada to sto namecete te kineske automobile to veze nema samo hi malo bolje zagledajte sve jedan ima detalje nekog nemackog auta kradu dizajn im je jedna velika nulaaaa kopiraju nemacka je daleko ,daleko od njh verujte to je samo propaganda,dzaba sto je to jeftino kad to na sve lici na auto ne

wwww

pre 1 godinu

Pa sto ne prebace, gde ces naci par miliona inzinjera i desetine miliona obucenih radnika..
Bas se vidi da ste duboko u proizvodnji…aktivisto
@(Moler, 17. april 2023 09:29

Ne razumes poentu. Dok god Kina samo kopira tudju vrhunsku tehnologiju igrace u drugoj ligi, nezavisno od toga koliko stancuje. Samo jedan tipican primer - racunarski procesori. Vrhunac originalne kineske tehnologije su procesori koji zaostaju 20 godina za zapadnim. Kinezi su svetlosnim godinama udaljeni od toga da budu konkuretni jednom Intelu, AMD-u, ARM-u. Kina napreduje, ali stvarni napredak se meri po broju onih koji kose, a ne onih koji vodu nose. Indzinjer koji iskopira, nije isto sto i naucnik koji stvara potpuno novu tehnologiju.

sajkacaopanciSrbija

pre 1 godinu

Prvi ulazak Kineza sprečen je izmišljenim EURO-4-5-6 normama i EUROCAP izmišljenim testom (u stvari, nameštenim)u kojem te Kadija tuži i Kadija sudi. Gle čuda, na tim testovima, kinezi su loše prolazili (ali i stvarno...) a motori nisu nikako mogli da postignu euro normu, koja je uvak podizana za toliko koliko su Kinezi napredovali. Ali, avaj, tikva je pukla kada Nemci nisu hteli da poslušaju i odustano od Ruskog gasa, tada je, ODJEDNOM, otkriveno kako u stvari, ni jedan evropski proizvođač nije u stanju da proizvede motor EURO-6 pa i 5 norme, da folcike, audiji, poršei, renoi... svi lažiraju testove a "nezavisni" i "etablirani", a u stvari, samozvani testeri sa Zapada... lažu li lažu. A onda kada su mislili kako su navukli Kineze da ulože u auto-industriju ogromne pare (i kupe propale evropske firme, kakva je Volvo npr) rešili su da se prebace na elektro-automobile, kako bi se istovremeno rešili kupovine ruske nafte i gasa i obezvredili kinesku rastuću auto-industriju. Kad ono međutim. Da, i dalje su kineski automobili verovatno po kvalitetu sa dečjim bolestima, ali, dokle? U Kini srednji sloj raste, postaju bogatiji, a na Zapadu nestaje. A to su kupci kola, motor auto-industrije. Kupovaće Nemci kineske automobile, najjeftinije, kao veliku stvar, ko mi nekad Golfove. Kod njih za sirotinju, kod nas statusni simbol.
(Zoran, 16. april 2023 22:32)

svaka cast na komentaru sve stoji kako zapad propada a kina napredjuje vidi mozda ima koja kineska jevtina motika a mozda ima i sajkaca i opanci to je za srbadiju mozda i koja domaca ljuta

Aaj

pre 1 godinu

(markos, 16. april 2023 23:04)

Koji to potpuno razvijen i dizajn i konceptualno proizvod je dosao iz Japana? VHS, Walkman, DVD, quartz satovi itd. sve je to vec bilo prisutno makar u patentnoj formi kod Zapadnih kompanija, ne mogu da se setim stvarno barem ne na prvu loptu sta je to toliko sjano doslo iz Azije. Naravno, ne racunam izume od pre par stotina godina: kompas, papir, svilu, barut itd. Cak i japanska kola, najbolji japanski automobili su bili bas oni koji su kopirali nemacka, francuska i americka vozila...

Milan

pre 1 godinu

Niko još Evropi nije javio da su zaostali za Kinom i svetom!Evropa nema plan ona je kolonija Amerike koja takodje zaostaje za svetskim kretanjima!Ostaje im samo ritanje i iživljavanje nad malim državama!Sve više država se okreće progresu i neće da se zaludjuje!Eto recimo Španija za vreme svog vodjena Unije neće ni da se bavi pitanjem Kosova!

Td

pre 1 godinu

Ko im se smejao,pa kinezi su oduvek razvaljivali sa svojom tehnologijom,svaki auto je imao nesto njihovo!Sada prave svemirske brodove od automobila,uporedite nemce i njih sada i sve je jasno

Jovan

pre 1 godinu

Bolji od svih njih, u bezbednosti, je Volvo, u sportskom izgledu i brzini Bugatti kao ručni pravljen auto i Koenigsegg kao serijski pravljen auto pored koga je najverovatnije još brži Venom F5 Concept, električni hyper-sportski auto je Rimac, u limuzinama RR, Cadillac (stariji).
To su kompanije koje Kina nikada neće moći da prestigne, možda jedino Volvo-a, ostale ne.
Ali sve u svemu, Kina ima zavidno dobre automobile.

Ko pjeva zlo ne misli

pre 1 godinu

To su kompanije koje Kina nikada neće moći da prestigne, možda jedino Volvo-a, ostale ne.
Ali sve u svemu, Kina ima zavidno dobre automobile.
(Jovan, 17. april 2023 09:18)

Nisam razumio bas najbolje komentar. Kako Kinezu mogu da prestignu sami sebe posto je Volvo kineski?

History channel

pre 1 godinu

Sve ekstremi u komentarima. Prosta stvar, kinezi ce uzeti deo kolaca ostalim proizvodjacima i poslovace paralelno sa ostalima na trzistu. To trziste ce biti mnogo vece, pa ce biti mesta za sve. Posle 10-20 godina, svi ce se izjednaciti u ponudi, jer tim putem ide svaka industrija. A sto se tice kineza, realno sve sto imaju je na bazi onoga sto je Zapad izmislio, a Zapad je izmislio manje-vise sve u poslednjih 200-300 godina.
(qwer, 17. april 2023 10:13)

A zasto mislis da ce ostai proizvodjaci prezivjeti? Da li je Nokia prezivjela? Moze da se desi nesto kao sto se desilo HP, IBM, Dell, Apple. Svi njihovi serveri, laptopovi se prave u Kini. Nista se vise od racunara ne pravi na zapadu.

Fuad jusovic

pre 1 godinu

Ada to sto namecete te kineske automobile to veze nema samo hi malo bolje zagledajte sve jedan ima detalje nekog nemackog auta kradu dizajn im je jedna velika nulaaaa kopiraju nemacka je daleko ,daleko od njh verujte to je samo propaganda,dzaba sto je to jeftino kad to na sve lici na auto ne

Godina prođe ali dan bez obraćanja nikako

pre 1 godinu

Kineska vozila su budućnost i ja sam siguran da će naša zemlja ojačati prijateljske odnose sa Kinom na zadovoljstvo obe strane te ćemo imati povlašćene cene pa ću i ja da nabavim jeftin i dobar auto, pa da se malo provedem umesto što po ceo dan čitam novine, slušam vesti i čekam obraćanje

jedan vozač

pre 1 godinu

"A kada je reč o kvalitetu, Nemci su još uvek vodeći. U Nemačkoj su prošle godine više od polovine svih novoregistrovanih električnih automobila isporučili domaći proizvođači."
Kakve veze ima kvalitet sa brojem prodatih automobila? To se pre svega valjda zove veća popularnost, još uvek uspešniji marketing, pa i verovatno veća želja domaćih kupaca da po mogućstvu prvo pazare od svojih, domaćih proizvođača.
Kvalitet se utvrđuje drugačije.

Jovan

pre 1 godinu

Bolji od svih njih, u bezbednosti, je Volvo, u sportskom izgledu i brzini Bugatti kao ručni pravljen auto i Koenigsegg kao serijski pravljen auto pored koga je najverovatnije još brži Venom F5 Concept, električni hyper-sportski auto je Rimac, u limuzinama RR, Cadillac (stariji).
To su kompanije koje Kina nikada neće moći da prestigne, možda jedino Volvo-a, ostale ne.
Ali sve u svemu, Kina ima zavidno dobre automobile.

wwww

pre 1 godinu

Pa sto ne prebace, gde ces naci par miliona inzinjera i desetine miliona obucenih radnika..
Bas se vidi da ste duboko u proizvodnji…aktivisto
@(Moler, 17. april 2023 09:29

Ne razumes poentu. Dok god Kina samo kopira tudju vrhunsku tehnologiju igrace u drugoj ligi, nezavisno od toga koliko stancuje. Samo jedan tipican primer - racunarski procesori. Vrhunac originalne kineske tehnologije su procesori koji zaostaju 20 godina za zapadnim. Kinezi su svetlosnim godinama udaljeni od toga da budu konkuretni jednom Intelu, AMD-u, ARM-u. Kina napreduje, ali stvarni napredak se meri po broju onih koji kose, a ne onih koji vodu nose. Indzinjer koji iskopira, nije isto sto i naucnik koji stvara potpuno novu tehnologiju.

Ibro Fergazer

pre 1 godinu

Za automobile ne mogu da tvrdim, ali koristim već nekoliko godina nemački bosch professional alat, od brusilica i bušilica. To mi je milion puta ispadalo sa stola, nekad ga i bacao, i dalje radi kao sat.
(Vladimir,

Taj njemacki Bosch je proizveden u kini isto kao i japanska Makita i
americki Milwaukee, DeWalt i mnogi drugi. Kinezima vise niko ne moze parirati.

qwer

pre 1 godinu

Sve ekstremi u komentarima. Prosta stvar, kinezi ce uzeti deo kolaca ostalim proizvodjacima i poslovace paralelno sa ostalima na trzistu. To trziste ce biti mnogo vece, pa ce biti mesta za sve. Posle 10-20 godina, svi ce se izjednaciti u ponudi, jer tim putem ide svaka industrija. A sto se tice kineza, realno sve sto imaju je na bazi onoga sto je Zapad izmislio, a Zapad je izmislio manje-vise sve u poslednjih 200-300 godina.

Aaj

pre 1 godinu

(markos, 16. april 2023 23:04)

Koji to potpuno razvijen i dizajn i konceptualno proizvod je dosao iz Japana? VHS, Walkman, DVD, quartz satovi itd. sve je to vec bilo prisutno makar u patentnoj formi kod Zapadnih kompanija, ne mogu da se setim stvarno barem ne na prvu loptu sta je to toliko sjano doslo iz Azije. Naravno, ne racunam izume od pre par stotina godina: kompas, papir, svilu, barut itd. Cak i japanska kola, najbolji japanski automobili su bili bas oni koji su kopirali nemacka, francuska i americka vozila...

123

pre 1 godinu

Prvi ulazak Kineza sprečen je izmišljenim EURO-4-5-6 normama i EUROCAP izmišljenim testom (u stvari, nameštenim)u kojem te Kadija tuži i Kadija sudi. Gle čuda, na tim testovima, kinezi su loše prolazili (ali i stvarno...) a motori nisu nikako mogli da postignu euro normu, koja je uvak podizana za toliko koliko su Kinezi napredovali. Ali, avaj, tikva je pukla kada Nemci nisu hteli da poslušaju i odustano od Ruskog gasa, tada je, ODJEDNOM, otkriveno kako u stvari, ni jedan evropski proizvođač nije u stanju da proizvede motor EURO-6 pa i 5 norme, da folcike, audiji, poršei, renoi... svi lažiraju testove a "nezavisni" i "etablirani", a u stvari, samozvani testeri sa Zapada... lažu li lažu. A onda kada su mislili kako su navukli Kineze da ulože u auto-industriju ogromne pare (i kupe propale evropske firme, kakva je Volvo npr) rešili su da se prebace na elektro-automobile, kako bi se istovremeno rešili kupovine ruske nafte i gasa i obezvredili kinesku rastuću auto-industriju. Kad ono međutim. Da, i dalje su kineski automobili verovatno po kvalitetu sa dečjim bolestima, ali, dokle? U Kini srednji sloj raste, postaju bogatiji, a na Zapadu nestaje. A to su kupci kola, motor auto-industrije. Kupovaće Nemci kineske automobile, najjeftinije, kao veliku stvar, ko mi nekad Golfove. Kod njih za sirotinju, kod nas statusni simbol.
(Zoran, 16. april 2023 22:32)

Kupovna moc coveka koi zivi ispod granice siromastva u Nemackoj je duplo veca od kineza srednje klase.

Zoran

pre 1 godinu

Prvi ulazak Kineza sprečen je izmišljenim EURO-4-5-6 normama i EUROCAP izmišljenim testom (u stvari, nameštenim)u kojem te Kadija tuži i Kadija sudi. Gle čuda, na tim testovima, kinezi su loše prolazili (ali i stvarno...) a motori nisu nikako mogli da postignu euro normu, koja je uvak podizana za toliko koliko su Kinezi napredovali. Ali, avaj, tikva je pukla kada Nemci nisu hteli da poslušaju i odustano od Ruskog gasa, tada je, ODJEDNOM, otkriveno kako u stvari, ni jedan evropski proizvođač nije u stanju da proizvede motor EURO-6 pa i 5 norme, da folcike, audiji, poršei, renoi... svi lažiraju testove a "nezavisni" i "etablirani", a u stvari, samozvani testeri sa Zapada... lažu li lažu. A onda kada su mislili kako su navukli Kineze da ulože u auto-industriju ogromne pare (i kupe propale evropske firme, kakva je Volvo npr) rešili su da se prebace na elektro-automobile, kako bi se istovremeno rešili kupovine ruske nafte i gasa i obezvredili kinesku rastuću auto-industriju. Kad ono međutim. Da, i dalje su kineski automobili verovatno po kvalitetu sa dečjim bolestima, ali, dokle? U Kini srednji sloj raste, postaju bogatiji, a na Zapadu nestaje. A to su kupci kola, motor auto-industrije. Kupovaće Nemci kineske automobile, najjeftinije, kao veliku stvar, ko mi nekad Golfove. Kod njih za sirotinju, kod nas statusni simbol.

Veliki brat

pre 1 godinu

Radio kid njih 2010, tragedija pomnožena sa komedijom.
(Nikako, 16. april 2023 16:26)
Да ли си ти свестан шта у свету технологије представља 13 година? И колико се само технологија унапредила за тих 13 година?
(Комша, 16. april 2023 20:19)

Možda jeste tehnologija, ali svest ne da nije napredovala, nego je nazadovala zbog političkog sistema. Tamo politika odlučuje o svemu, pa ponekad ubodu premiju dobrom odlukom, a onda povuku 10 loših odluka koje unazade ceo sektor.
Na kritičke tekstove pojedinim medija u Hongkongu tokom onih protesta da su kroz korupciju iznete stotine milijardi dolara iz Kine na račune u poreskim rajevima, odgovor Pekinga je bio gašenje tih medija i hapšenje vlasnika i urednika. Time je poručeno da je Peking uvek u pravu, čak i kad nije u pravu, i da je bilo kakva kritika uperena protiv naroda i države!

Trenutno država agneda je da se gura između ostalog automobilska industrija, što jeste OK, ali to što su spucali hiljade milijardi na brze pruge ispostaviće se kao promašaj, i to vrlo brzo. Već sad želenica duguje blizu 1000 milijardi i nikada neće moći da vrati taj dug. Čak i da ga pokrije država, pruge zahtevaju ulaganja u održavanje, vozovi zastarevaju, struja postaje skuplja, itd.

Sad grade megalomanske mostove "do nigde", na prvi pogled to jeste dobro, ali država troši ogroman novac koji je ranije zarađen na projekte koji ne donose dugotrajnu vrednost. Doćiće u situaciju kao SAD, da ne mogu da zakrpe puteve.

Jedan čovek

pre 1 godinu

Ovde sve neki stručnjaci a voze i dalje zastavu i lađu.
Svaka roba ima svog kupca i tačka. Koliko para toliko muzike. Ovoliko stručnjaka nisam video ni na sajmu automobila. Zapamtite da živite u Srbiji.

Комша

pre 1 godinu

Radio kid njih 2010, tragedija pomnožena sa komedijom.
(Nikako, 16. april 2023 16:26)
Да ли си ти свестан шта у свету технологије представља 13 година? И колико се само технологија унапредила за тих 13 година?

Mika

pre 1 godinu

Ovde sam pisao pre 5 godina da će kinezi da zgaze evropske proizvođače, i sa jednim prijateljem uživo raspravljao o tome, kaže neće, nema šanse, ljudi hoće da kupuju marke sa tradicijom bla bla l, a ja sam mu rekao da se će desiti isto što i sa telefonima. U početku ces dobiti najviše za najmanje para a vrlo brzo će se uvideti da je to i kvaitetno
(maxi, 17. april 2023 08:26)

Onim istim telefonima kojima je pala prodaja 30% jednom odlukom amerikanaca da im se uskrate Gugl servisi?

samo primećujem

pre 1 godinu

Radio kid njih 2010, tragedija pomnožena sa komedijom.
(Nikako, 16. april 2023 16:26)

Druže, sada je 2023. godina i nekako mi se čini da je 13 godina kasnije tragedija ipak na nekom drugom mestu, inače bi se o kineskim automobilima pisalo taman koliko i te tvoje 2010. godine. Ne kaže se za džabe da tiha voda breg roni.

sajkacaopanciSrbija

pre 1 godinu

Prvi ulazak Kineza sprečen je izmišljenim EURO-4-5-6 normama i EUROCAP izmišljenim testom (u stvari, nameštenim)u kojem te Kadija tuži i Kadija sudi. Gle čuda, na tim testovima, kinezi su loše prolazili (ali i stvarno...) a motori nisu nikako mogli da postignu euro normu, koja je uvak podizana za toliko koliko su Kinezi napredovali. Ali, avaj, tikva je pukla kada Nemci nisu hteli da poslušaju i odustano od Ruskog gasa, tada je, ODJEDNOM, otkriveno kako u stvari, ni jedan evropski proizvođač nije u stanju da proizvede motor EURO-6 pa i 5 norme, da folcike, audiji, poršei, renoi... svi lažiraju testove a "nezavisni" i "etablirani", a u stvari, samozvani testeri sa Zapada... lažu li lažu. A onda kada su mislili kako su navukli Kineze da ulože u auto-industriju ogromne pare (i kupe propale evropske firme, kakva je Volvo npr) rešili su da se prebace na elektro-automobile, kako bi se istovremeno rešili kupovine ruske nafte i gasa i obezvredili kinesku rastuću auto-industriju. Kad ono međutim. Da, i dalje su kineski automobili verovatno po kvalitetu sa dečjim bolestima, ali, dokle? U Kini srednji sloj raste, postaju bogatiji, a na Zapadu nestaje. A to su kupci kola, motor auto-industrije. Kupovaće Nemci kineske automobile, najjeftinije, kao veliku stvar, ko mi nekad Golfove. Kod njih za sirotinju, kod nas statusni simbol.
(Zoran, 16. april 2023 22:32)

svaka cast na komentaru sve stoji kako zapad propada a kina napredjuje vidi mozda ima koja kineska jevtina motika a mozda ima i sajkaca i opanci to je za srbadiju mozda i koja domaca ljuta

Vladimir

pre 1 godinu

Za automobile ne mogu da tvrdim, ali koristim već nekoliko godina nemački bosch professional alat, od brusilica i bušilica. To mi je milion puta ispadalo sa stola, nekad ga i bacao, i dalje radi kao sat.

dm

pre 1 godinu

Najvece iznenadjenje za mene na sajmu, prijatno, su upravo kinezi. Enterijeri su ili jednaki ili bolji od evropskih proizvodjaca , sve meko, koza, kvalitetni materijali...nisam ocekivao da cu to videti. U ovoj eri displeya , da nema znaka na volenu komotno moze da se kaze da je to neki EU auto sa najjacom opremom. Sve to ne treba da cudi, svi kineski proizvodjaci su u partnerstvu sa evropskim,.dzili je vlasnik volvoa recimo

wwww

pre 1 godinu

Taj njemacki Bosch je proizveden u kini isto kao i japanska Makita i
americki Milwaukee, DeWalt i mnogi drugi. Kinezima vise niko ne moze parirati.
(Ibro Fergazer, 16. april 2023 22:34)

Svasta, kakve veze ima gde je sta zasarafljeno na osnovu uputstava, to je najmanji problem. Pomenute firme sutra mogu da prebace proizvodnju negde drugo, ako im je jeftinije. Kada Kinezi ponude SVOJE originalne proizvode koji su po konkurentni u kvalitetu i inovaciji, od glave pa sve do konacnog proizvoda, e onda moze da se nesto o tome prica. Kinezi su jos uvek daleko od toga.

Moler

pre 1 godinu

Taj njemacki Bosch je proizveden u kini isto kao i japanska Makita i
americki Milwaukee, DeWalt i mnogi drugi. Kinezima vise niko ne moze parirati.
(Ibro Fergazer, 16. april 2023 22:34)

Svasta, kakve veze ima gde je sta zasarafljeno na osnovu uputstava, to je najmanji problem. Pomenute firme sutra mogu da prebace proizvodnju negde drugo, ako im je jeftinije. Kada Kinezi ponude SVOJE originalne proizvode koji su po konkurentni u kvalitetu i inovaciji, od glave pa sve do konacnog proizvoda, e onda moze da se nesto o tome prica. Kinezi su jos uvek daleko od toga.
(wwww, 17. april 2023 00:10)
Pa sto ne prebace, gde ces naci par miliona inzinjera i desetine miliona obucenih radnika..
Bas se vidi da ste duboko u proizvodnji…aktivisto

kkp

pre 1 godinu

Pre 50 godina razvijeni svet se smejao japanskim automobilima, a ne tako davno mi smo se smejali korejskim, nažalost kada ovde niko neće znati ni ekser da zakove, ostaće samo širok osmeh.
(bobo mk, 17. april 2023 10:02)

Postoji ogromna razlika izmedju svih njih. Japan i Koreja imaju drugacije filozofije u odnosu Kineze.

Zelim svima koji hvale Kineze da rade jednu godinu, samo jednu godinu sa njima u proizvodnji bilo cega. Znaci narucite od njih da vam nesto iole komplikovanije naprave po vasoj dokumentaciji, da vidite koje su to muke i koliko je odlazaka u Kinu neophodno samo da smanjite skart ispod 50%. Plus razumevanje sa njima i njihovim kineskim engleskim jezikomje ekstremno mucno. Probajte pa javite, bez botovanja molim o tome kako je sve med i mleko.

markos

pre 1 godinu

Jedan kineski proizvod potpuno razvijen u kini nije bio dobar
(Ivan, 16. april 2023 21:18)
Већ сада имају много добрих производа, али шта је данас постало развијено само у једној земљи када је скоро све од производа измишљено? Бар оно за широке народне масе. Јапан је после рата све живо копирао са запада, да би данас постали синоним за квалитет разноразне робе и производа. А исто тако су им се смејали као и Кинезима данас. А ми Срби који више скоро ништа не производимо немамо права да се икоме смејемо.

Ibro Fergazer

pre 1 godinu

Prvi ulazak Kineza sprečen je izmišljenim EURO-4-5-6 normama i EUROCAP izmišljenim testom (u stvari, nameštenim)u kojem te Kadija tuži i Kadija sudi. Gle čuda, na tim testovima, kinezi su loše prolazili (ali i stvarno...) a motori nisu nikako mogli da postignu euro normu, koja je uvak podizana za toliko koliko su Kinezi napredovali. Ali, avaj, tikva je pukla kada Nemci nisu hteli da poslušaju i odustano od Ruskog gasa, tada je, ODJEDNOM, otkriveno kako u stvari, ni jedan evropski proizvođač nije u stanju da proizvede motor EURO-6 pa i 5 norme, da folcike, audiji, poršei, renoi... svi lažiraju testove a "nezavisni" i "etablirani", a u stvari, samozvani testeri sa Zapada... lažu li lažu. A onda kada su mislili kako su navukli Kineze da ulože u auto-industriju ogromne pare (i kupe propale evropske firme, kakva je Volvo npr) rešili su da se prebace na elektro-automobile, kako bi se istovremeno rešili kupovine ruske nafte i gasa i obezvredili kinesku rastuću auto-industriju. Kad ono međutim. Da, i dalje su kineski automobili verovatno po kvalitetu sa dečjim bolestima, ali, dokle? U Kini srednji sloj raste, postaju bogatiji, a na Zapadu nestaje. A to su kupci kola, motor auto-industrije. Kupovaće Nemci kineske automobile, najjeftinije, kao veliku stvar, ko mi nekad Golfove. Kod njih za sirotinju, kod nas statusni simbol.
(Zoran, 1

Potpisujem od slova do slova, kao sto smo vec davno konstatovali zapadnjake ce alavost skupo kostati.

igor

pre 1 godinu

Nikada kineski automobili nece imati vrhunski kvalitet !
(Večito smece, 17. april A ti si sve do sada vozio vrhunski kbalitetne automobile? Da jesi, ne bi ni čitao ovakvu vest...

Lax

pre 1 godinu

@Polako Kinezi postaju posast sveta...nije dobro to uopste.Zapad se mora trgnuti iz letargije

Pa, ništa, možda je vreme da pronađu neku žrtvu da je bombarduju i pokažu moć... Iiiii, Zoki je dobitnik...

Боб

pre 1 godinu

Ко је био у Кини видео би да су Кинези 20 година испред свих али то не можеш да видиш по европским медијима.

Dejan Matic

pre 1 godinu

Kineski C-NCAP test bezbednosti se izjednacio sa Euro NCAP-om, priznao je 2021. izvrsni direktor GM-a USA i alarmirao proizvodjace da vreme kineskih vozila moze da dodje veoma brzo i da strateske partnere treba traziti u Kini, a ne u premijum Lux markama.
Kinezi su u nekim stvarima (npr bezbednost pesaka) pretekli mnogo poznatije brendove iz Evrope i SAD-a. Dizajn Centar Kina godisnje stipendira oko 1500 polaznika, a vecina se skoluje u Italiji, Spaniji, Engleskoj.
Znaci resili da zgaze svet

Vuk vučko

pre 1 godinu

Da smo pametni kao što nismo i da isteramo gubitaša FIAT koji subvencionišemo iz budžeta pa da pustimo kineze da otvore 2-3 fabrike... gde bi nam kraj bio.

Warhammer

pre 1 godinu

Ako budu smatrali za potrebno,kinezi ce pokrenuti nuklearni rat.I to je u kamenu zapisano.Sa rusima mozes pregovarati,sa kinezima ne.

pajo

pre 1 godinu

Iz mog iskustva bi rekao da su jemci nekada bili vodeci po kvalitetu.

Danas su to japanci.

A ako se gleda odnos cene i kvaliteta, Japanci su prvi bez sumnje.

Po meni je bolji odnos cene o kvaliteta i kod Francuza.

A prodaja kineskih modela ce sigurno rasti sirom evrope i sveta. Samo ja mislim da ce i ta vozila da sklapaju u Turskoj ilo isticnoj evropi.

objektivna publika

pre 1 godinu

Secam se krajem devedesetih bio neki komsia sto je imao Hyundai, sve me mejali, govorili kako je los (plasticni) auto.
Danas Kia i Hyundai solidni auti, i mnogi ih rado kupuju.
Ista stvar ce biti sa Kineskim autima.
Prvo ce firme krenuti da ih kupuju za svoje komercialiste i radnike, a kasnije i stanovnistvo.
Naravno da EU ce uvek ispred svih birati Nemacku veliku trojku.

Каурин

pre 1 godinu

Препуни смо предрасуда!
Електрична возила су, између осталог, државни пројекат Кине и појава неких 300 модела до сада указује да је помоћ државе произвођачима снажна. Промена технологије је прави тренутак да се кроз солидан квалитет и масовност покрију сви сегменти. Једини проблем им може бити висока цена на тржишту Европе. Чињеница да ће се MG 4 у Србији продавати за скор 40к евра је катастрофа!

Veliki brat

pre 1 godinu

Јапан је после рата све живо копирао са запада, да би данас постали синоним за квалитет разноразне робе и производа. А исто тако су им се смејали као и Кинезима данас. А ми Срби који више скоро ништа не производимо немамо права да се икоме смејемо.
(markos, 16. april 2023 23:04)

Pogledaj ti dokumentarac o tome koliko im je vremena trebalo da "iskopiraju" tranzistor (mislim na poluprovodnički element, ne mini radio na kome je Sony zaradio prvi ozbiljniji novac), da je to tako lako, davno bi azijati pregazili Zapad.

XXL

pre 1 godinu

U ranijim komentarima na ovom portalu sam pisao da će jednog dana i kineski automobili postati brand (kao i za Dačiju) i to uporedio sa "Samsung"-om kada su se pojavili kao proizvod na tržištu (i uopšte sve iz Južne Koreje) i bili za široke narodne mase (niža i srednja klasa) ljudima su služili za sprdnju (imati TV i video rikorder), a DANAS? Danas kao i većina što Južna Koreja proizvede je brend pa i njihov tenk. Samo treba vremena da se dosegne do kvaliteta, a kinezi su ubrzali sve. Ne znam mnogi će sada da komentarišu ovo-ono, a današnji brendovi većina ima kineske baterije u sebi ...

Roki

pre 1 godinu

Smejati se Kinezima, koji ozbiljno nadiru u svim oblastima, je u najmanju ruku naivno i bahato. Setite se naše Zastave i fušeraja(u vratima Stojadina koja se nisu dobro zatvarala, su se nalazile poruke "kakva plata takva vrata". Gde je sada Zastava a gde su Kinezi koji su konstruisali natrijum jonsku baterije za el. automobile pre svih giganata. Da su Kinezi za podsmehivanje onda bi Amerika i zapad to isto radili a nebi panično pokušavali da zaustave opšti tehnološki i ekonomski razvoj Kine koja ih ozbiljno ugrožava.

maxi

pre 1 godinu

Ovde sam pisao pre 5 godina da će kinezi da zgaze evropske proizvođače, i sa jednim prijateljem uživo raspravljao o tome, kaže neće, nema šanse, ljudi hoće da kupuju marke sa tradicijom bla bla l, a ja sam mu rekao da se će desiti isto što i sa telefonima. U početku ces dobiti najviše za najmanje para a vrlo brzo će se uvideti da je to i kvaitetno

Ivan

pre 1 godinu

Znam za pricu kad su nasi ljudi isli u Kinu,direktno u fabriku,da im Kinezi iskopiraju kvalitetne Nemacke sarke za vrata i prozore. Dobili su tri primerka jeftinije lose,identicne,i skuplje i bolje. Tako da prica kako se nesto pravi u Kini ne znaci i da i oni znaju,pada u vodu. Svi smo se smejali kineskim klima uredjajima, a sad samo njih kupujemo,a o telefonima da ne pricamo. Kad budu resili da naprave kvalitetni auto,to ce i da urade a mi cemo opet da cekamo par godina da bi kupili polovan. Nemamo mi prava da komentarisemo,a ne jos da se podsmevamo. Odavno su oni prestali biti zemlja u razvoju. Imaju vise stanovnika od Evrope,trziste za sebe,imaju ozbiljnu proizvodnju,a imaju i losu. A u Evropi je sve kvalitetno sto se napravi?

Neo

pre 1 godinu

Dal ljudi znaju sta pisu.Pa o Kini ne mozete da saznate pravu istinu ,kucajte Kina nova vozila i prvo izađu vozila od pre 3-6 godina.Izbace klipove gde se smeju malim el vozilima,a jel neko video najnovije.U Kinu odete sada i oni vam odrade telefon ,ne kopiju i nazovete ga Mile,Zile,Milka..U milion primeraka i vi ga prodajete.Ko vam pravi telefone ako nemaju komponente.Pod izgovorom famoznih čipova sada su vam vozila duplo skuplja a vi se informisite samo sa interneta.Zasto nema kineskih vozila,preplavili bi ovu nasu Evropu za mesec dana a bice kao i sa Volvom,zadrze robnu marku i idu dalje.Nisam pristrasan ali jednostavno tako je.

47304

pre 1 godinu

Radio sam nekad na pijaci i kupovao farmerke od Pazaraca .
U jednom trenutku stigla nova generacija u tim firmama koje su šile robu za nas i nova pravila u trgovanju . Čim bi neko ponudio 10 din jaču cjenu i poručio veću količinu nas male bi skrajnuli neki od tih iz nove generacije a oni koji su bili dalekoviti čuvali su male kupce jer ti isti mali kupci bez obzira na te razlike u cjeni nisu mjenjali dobavljača iz više razloga .
Znali su kakav je proizvod , kakve su veličine , imali su mogućnost da mjenjaju robu sa greškom i kada bi im trebala finansijska injekcija dobijali du robu sa počekom . Valiki igrači bi mjenjali dobavljača čim bi uspjeli pogoditi bolju cjenu a oni koji su ostali bez baze du bili u problemu .
Tako i Kinezi idu na uslovno rečeno slabija tržišta i stvaraju bazu a kad dođe vreme ući će i na tržišta koja su pored finansijskog aspekta bitna i za prestiž .

Srđa

pre 1 godinu

Sećam se kada sam kao klinac prvi put na sajmu automobila u bg-u čitao slovo po slovo Hyundai...,kad ono vidi danas. Isti slučaj je bio i prvi susret sa TV-om marke Samsung,...tako će biti i sa ovima. Živa bili pa videli.

Mirko

pre 1 godinu

Kinezi su prvi imali 5G tehnologiju. Ameri pustili buvu na netu, da je 5G oružje, da uzbune mase. Pošto su bili nesposobni, morali su svojim građanima prodati laž, da ih Kinezi špijuniraju putem telekomunikacione opreme koju im prodaju.

Td

pre 1 godinu

Ko im se smejao,pa kinezi su oduvek razvaljivali sa svojom tehnologijom,svaki auto je imao nesto njihovo!Sada prave svemirske brodove od automobila,uporedite nemce i njih sada i sve je jasno

Milan

pre 1 godinu

Niko još Evropi nije javio da su zaostali za Kinom i svetom!Evropa nema plan ona je kolonija Amerike koja takodje zaostaje za svetskim kretanjima!Ostaje im samo ritanje i iživljavanje nad malim državama!Sve više država se okreće progresu i neće da se zaludjuje!Eto recimo Španija za vreme svog vodjena Unije neće ni da se bavi pitanjem Kosova!

Shone

pre 1 godinu

Mene zaista interesuje, kada ce taj isti Geely da obnovi sajt svojih vozila u Srbiji i da sve kod nas postavi na jedan svetski nivo? Msm ako smo im vec baza za dalje širenje u Evropi!!! I da za nas onda imaju specijalne dodatne uslove (nize cene) kao i da se potrude da pomognu ovim nasim nesposobnim "stručnjacima" da poatave sto vise brzih stanica za punjenje?!! ;)

bobo mk

pre 1 godinu

Ja se i dalje smejem
(Sasa, 17. april 2023 09:36)

Pre 50 godina razvijeni svet se smejao japanskim automobilima, a ne tako davno mi smo se smejali korejskim, nažalost kada ovde niko neće znati ni ekser da zakove, ostaće samo širok osmeh.

History channel

pre 1 godinu

Sve ekstremi u komentarima. Prosta stvar, kinezi ce uzeti deo kolaca ostalim proizvodjacima i poslovace paralelno sa ostalima na trzistu. To trziste ce biti mnogo vece, pa ce biti mesta za sve. Posle 10-20 godina, svi ce se izjednaciti u ponudi, jer tim putem ide svaka industrija. A sto se tice kineza, realno sve sto imaju je na bazi onoga sto je Zapad izmislio, a Zapad je izmislio manje-vise sve u poslednjih 200-300 godina.
(qwer, 17. april 2023 10:13)

A zasto mislis da ce ostai proizvodjaci prezivjeti? Da li je Nokia prezivjela? Moze da se desi nesto kao sto se desilo HP, IBM, Dell, Apple. Svi njihovi serveri, laptopovi se prave u Kini. Nista se vise od racunara ne pravi na zapadu.

Ko pjeva zlo ne misli

pre 1 godinu

To su kompanije koje Kina nikada neće moći da prestigne, možda jedino Volvo-a, ostale ne.
Ali sve u svemu, Kina ima zavidno dobre automobile.
(Jovan, 17. april 2023 09:18)

Nisam razumio bas najbolje komentar. Kako Kinezu mogu da prestignu sami sebe posto je Volvo kineski?