Zanimljivosti

Ponedeljak, 06.03.2023.

15:25

"Oni koji danas voze Opel Corsu i slične automobile, sutra će ići autobusom"

Izvor:

"Oni koji danas voze Opel Corsu i sliène automobile, sutra æe iæi autobusom" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

141 Komentari

Sortiraj po:

Komentator

pre 1 godinu

Ima mnogo Kineskih konkurenta koji već od 5700evra nude automobil veličine Fiat Pande koji sa jednim punjenjem prelazi 200km ne znam Max brzinu! A za 10.000evra imate već široku ponudu automobila koji imaju veći domet i brzinu! Ali svi ti automobili će biti zabranjeni u Evropi i Americi, monopolisti su već odlučili! Sve se nadam pošto već ne pripadamo toj Evropi koja neće da nas primi da će neko pametan kod nas u vladi(HM) dozvoliti uvoz tih vozila koja će mo moći po Srbiji da arčimo do mile volje! Samo da "taj" koji se pita kaže jedno malo Može i mi smo u kineskom autu, nije nešto lep kao ti od min 20.000evra ali će nam biti dostupni! Video sam nešto između Mercedesa ML prvog i X5 i košta 11.500dolara! Ponuda i marke takvih automobila je toliko šarolika da imate neke koje vas podsećaju na Jaguare one stare lepe, do Mercedesa s klase imaju baš velik, bogat izbor šasija i motora, baterija!

carls III

pre 1 godinu

Kina već ima konkurentne električne automobile za male pare.
Otvorite granice za kineske automobile i svako će moći da se vozi na struju za 6000eur...
(Čeda, 07. mart 2023 01:51)

EU i USA ne da nece otvoriti granice nego ce razvaliti kineze carinskim stopama sa kojima ce kineski auto biti 2x skuplji od VW modela. Nisu nemci i ameri budale ko srbi da otvaraju rziste kad su slabiji, naprotiv.

Milorad

pre 1 godinu

Pa ovo je bruka,i jos jedan nacin unistavanja covecanstva.Elektro automobili su puni kobalta,stroncijum,litijuma,uzas,unistiti covecanstvo na bilo koji nacin,kakvo zagadjenje od dizela,benzina,tnga,laz..laz i laz,neka pitaju naucnike od kakvih komponenti su sacinjeni ovi otrovni automobili i saznace istinu o njima!!!

Milorad

pre 1 godinu

Pa ovo je bruka,i jos jedan nacin unistavanja covecanstva.Elektro automobili su puni kobalta,stroncijum,litijuma,uzas,unistiti covecanstvo na bilo koji nacin,kakvo zagadjenje od dizela,benzina,tnga,laz..laz i laz,neka pitaju naucnike od kakvih komponenti su sacinjeni ovi otrovni automobili i saznace istinu o njima!!!

Milan

pre 1 godinu

Autoindustrija ovakva kakva je na kraju ere!Patentiranjm novih tehnologija gde se automobili uopšte po pogonu nece razlikovati dolazi do novih načina lovnog prevoza!

Td

pre 1 godinu

Ma ne padanmi na pamet da vozim kantu na baterije!!! A nek probaju da mi zaplene auto,ili ne dao bog da me pojure,bice lunapark,samo sto elektro automobil crkne cim ganmalo jace 'prodrmas',provereno!!!! A i toliko napinju sa elektro 'konzervama',pa gde vam je osnova za to,gde su vam punjaci,gde su vam servisi,sta treba,da odvezem auto kod majstora za televizore?! Tojotin servis ne zna ni priusa da servisira nego cekas po mesec dana dok pozovu nekog Djin Pin Finga da ga pitaju cemu uopste neki deo sluzi,ej!!! Imao sam svojevremeno i fiat stilo abartha,servis nije znao da taj auto ima klasican filter za ulje,kao ima long life filter,a ono filter ko kod obicnog fokusa!!! Ma bezi bre,samo mi jos ta elektro beda treba,da svaki dan razvacim kablove po dvoristu i molim boga da mi racun za struju ne dodje kao da zivim u fabrici!!!

Rolo

pre 1 godinu

Pre par godina se pricalo o zabrani proizvodnje rakije u Srbiji (kao trazila EU)…! Sta mislite sta ce biti ako srpskom seljaku(mislim na zanimanje,ne na karakternu osobinu(mada su po ovom pitanju mnogi ujedinjeni)) probaju da uzmu VW ili ne daj boze BMW? Politicari bi trebalo da se please naroda,a ne obrnuto...doduse svaki pametan politicar se i boji!

Zoran Djordjević

pre 1 godinu

Lako ja da ovaj zakon donose oni koji se vozeslužbenim kolima nikad za svoje pare ne plaćaju ni gorivo ni registraciju ni majstora.I naj prepametni Milošević je verovao da svi živimo prelepo a i ovi imaju iste savetnike.Sve same podguzne muve.

Warhammer

pre 1 godinu

Bas bih voleo da vidim ko ce mi zabraniti da vozim ono sto sam platio,sto placam i placacu.Placam porez,putarinu,registraciju,i ostale globe,prema tome ODJEBITE SVI!!!

Trt

pre 1 godinu

Lako je voziti elektro bus djubretarski kamion i ostale vidove el vozila kad to dotira grad tj drzava. Dotiraju i plate, klasicni drzvavni sluzbenici. Da je to toliko isplativo, prvo bi svaki privatnik uzeo el vozila, ali bez dotiranja nista od toga. Gas je dobar, ali je bio jeftin, pa na tu cenu uzmu malo poreza i akciza. Na rafinerijama tzv fosilnih goriva je bazirana celokupna hemiska industrija, bez toga nema ni plastike ni praska za pranje ni sapuna....tako je bilo nekad sa tranzistorima, pa posle sa walkmenima na baterije...sve to trajalo toliko dugo kao i boja zenskih sandala, do sledece sezone i daj drugu boju i model. Trenutni hit za bogate, koji bi te pare dali drzavi za porez, ovako kupe el auto od 100hilj $

Reziel

pre 1 godinu

Ako je nešto danas precenjeno, onda su to novi mali, gradski automobili. Cene svih automobila su porasle, ali cini mi se da je kod malih vozila to procentualno najviše.

S druge strane, imate situaciju da Dacia, kao low-budget brend sa najjeftinijm modelom izbija u top 5, pa čak i u top 3 prodaje u EU, a Tesla Model Y - električni automobil iz Amerike, na prvo!
To znači da način da se proizvode jeftiniji (ne i jeftini) automobili i dalje postoji, i da proizvodjač koji to uradi (kao Dacia npr.), može da računa na solidan deo tržišnog kolača. Uveren sam da Dacia na zaradjuje po automobilu kao VW (mada ko zna), ali nešto zaradi sigurno.

Za Obrada

pre 1 godinu

@Obrad - za tvoju informaciju, GSP je najlakse zameniti sa dizela na elektro i to se polako uvodi cak i kod nas.
Pa eno ti ga NS, oni polako menjaju flotu sa dizela na gas i sa gasa na elektro

Zok1

pre 1 godinu

Hahaha, Teslu će kupiti VW?! Kako da ne… Na današnji dan je tržišna kapitalizacija Tesle 613 mlrd dolara, a VW je vredan 88 mlrd. Dakle, ako bi se ove dve kompanije spojile, akcionari VW bi dobili tek 12% udela u novoj kompaniji. S druge strane, Tesli je dovoljna manja emisija novih akcija da bi skupila novac da kupi VW za keš, ne jednom, već tri puta…
(ja, 7. mart 2023 12:56) Ilon Mask je prikupio 44 milijarde za Twitter, tako da ne bi imao problema da prikupi 88 milijardi za VW. Problem je u tome što ne bi znao šta će sa VW :) Ali ova izjava samo pokazuje koliko je nemačka autoindustrija (i ne samo autoindustrija) daleko od realnosti. Zato će otrežnjenje biti daleko bolnije.

T

pre 1 godinu

Prijatelj kupuje auto i dobio je ponudu u salonu za malo bolje opremljenu Korsu - preko 20.000e. Tako da je teza o tome da niko nece voziti Korsu verovatno tacna.

Stanko -obicaji su stariji od zakona !

pre 1 godinu

Vozim Corsu B ( das auto na celi beli svet ) 2027 cu da je registrujem kao Old tajmera - Corso moja , neda tebe tvoj Stanko !

DC

pre 1 godinu

Ovi sto pricaju o kineskim jeftinim automobilima zive u iluzijama. Ti automobili ce, odn oni koji se vec prodaju u Evropi vec jesu nesto jeftiniji od zapadnih ali ni nalik ciframa o kojima vi mastate. A vremenom ce se njihova cena samo priblizavati ovim vec renomiranim brendovima. Pogledajte koliko danas kosta Xiaomi 13, najnoviji OnePlus, Oppo, bice vam jasno...

Tihomir

pre 1 godinu

Plin najeftinije i naj cistije gorivo za motore sa unutrasnjim sagorevanjem,vodonik lako dostupan,elektricitet iz vazduha koji bi mogao da puni elektricna auta u voznji. Elektromagnetni motori itd. Da se razumemo. NA PLIN SE KUVA, NA DIZEL SE ORE,NA STRUJU SU IGRACKE A NA BENZIN SE VOZI :-)

Stefan

pre 1 godinu

Hahaha, Teslu će kupiti VW?! Kako da ne… Na današnji dan je tržišna kapitalizacija Tesle 613 mlrd dolara, a VW je vredan 88 mlrd. Dakle, ako bi se ove dve kompanije spojile, akcionari VW bi dobili tek 12% udela u novoj kompaniji. S druge strane, Tesli je dovoljna manja emisija novih akcija da bi skupila novac da kupi VW za keš, ne jednom, već tri puta…
(ja, 7. mart 2023 12:56)
Te napumpane vrednosti na berzi su jedno a stvarna vrednost drugo. Postoje startapi koji kroz par godina dostignu sludu vrednost na berzi, u milijaradama dolara, a svega nekoliko zaposlenih i par patenata ili aplikacija. Pojave se bolje aplikacije koje bukvalno ugase te firme. A da poredimo vrednost firmi koje postoje 100,150 i 200 godinama sa onim koje su se tek rodile i cija vrednost je porasla na osnovu procena berzanskih špekulanata je besmisleno.

Kidi

pre 1 godinu

Da delim auto!? Pre ću deliti ženu. Nisam lud, posle 5 god lizinga. Jos kad pitaju ''Jel mogu zapalim?'' odgovorim:''Samo ako treses pepeo u oko''. Za ovo drugo pola godine lizinga i menjaj:)

DC

pre 1 godinu

A autobusi su pretpostavljam električni?
(Obrad, 7. mart 2023 08:28)

Kao jedan od mnogih primera, Svajcarski grad Basel je u procesu zamene svojih autobusa i tokom sledecih pet godina ce svi biti zamenjeni sa elektricnim. Inace, kamioni djubretari su ima vec par godina strogo elektricni. Kao policijska patrolna vozila sluzi Tesla Model X, mada vidjam u zadnje vreme i Nissan Leaf.

EU Citizen

pre 1 godinu

Ma kakvi električni automobili, ne pada mi na pamet, pa nije ekofašistička i neokomunistička EU koja to nameće silom čitav svet, ja sam apsolutno siguran da ću još baem dve-tri decenije voziti normalna kola, i to nova, pa makar se i odselio iz EU, što inače planiram i iz banalnih ekonomskih razloga, jer socijalizam i ekofašizam stoprocentno rezulltiraju sirotinjom, pa treba izvući kapital uskoro i investirati ga drugde, a kad mi bude osamdeset,.možda će čak i elektrokante biti upotreblljive i cenovno konkurentne normalnim automobilima :)))

Nauta

pre 1 godinu

Levo- desno, ideolozi EV vide da im je projekat propao iz mnogobrojnih vec poznatih razloga, pa publici mazu oci sa ovakvim i drugim tekstovima i razmisljanjima.

Realno

pre 1 godinu

Jel nekome palo na pamet da generalno preispita ceo koncept automobila ili dva po coveku? Putevi nam dominiraju ulicama, a mi smo samo oni sa strane koji cekaju na svoj red. Americki gradovi potpuno zavise od kola, ali nasi ne. Urbano smo kompaktniji i ne moramo da se patimo po ceo dan u kolima. Treba nam tih i kulturan javni prevoz, metro svakako i sto vise blokiranih za kola zona, gde bi samo lokalci ili kola za dostavu mogla da udju
(Aleksandar, 6. mart 2023 21:26)

Saglasan sam da gradovi treba da pripadaju ljudima, a ne automobilima, kao i da gradski prevoz treba da ima svoju traku gde će nesmetano da se odvija saobraćaj, kao i da se unapredi tako da ljudi zapravo žele da ga koriste. Lično koristim automobil po gradu isključivo kada imam slobodnog vremena pa se odvezem negde s vremena na vreme, ili kada imam da obavim nešto što ne mogu bez automobila.

Sa druge strane ne vidim poentu zabranjivanja vozila u urbanim sredinama, treba naterati ljude benefitima gradskog da ne ulaze za sve u automobil, a ne da se to nameće silom. Za vangradsku vožnju je automobil daleko najbolja opcija, može voz da bude brži, ali barem za mene je lični automobil simbol slobode.

Гојко

pre 1 godinu

Још од пре 4 године писао сам овде у више наврата, како ће се богаташи побринути да прочисте улице од сиротиње, да би могли неометано да уживају у вожњи свог скупог електричног аута. Многи су се томе слатко насмејали.

M.R.

pre 1 godinu

"Oni koji danas voze Opel Corsu, sutra će ići autobusom", a naročito oni koji su se sinoć sreli sa McLarenom, a vi vest niste ni objavili!

jo

pre 1 godinu

Nikad necemo imati povoljne el.automobile dok se ne dozvoli nesmetani uvoz iz Kine. Evropa brani svoje prpizvodjace i ne dozvoljava kineskim nesmetan uvoz a brendovi kao Wooling, Great Wall itd(ima ih ko zna koliko) itekako imaju sta da ponude. Wooling vec ima odlican auto za 4 osobe, odlicnog kvaliteta sa oko 150km dometa za 4-5000 dolara. Takva ponuda obesmislila bi evropske proizvodjace...

ja

pre 1 godinu

Hahaha, Teslu će kupiti VW?! Kako da ne… Na današnji dan je tržišna kapitalizacija Tesle 613 mlrd dolara, a VW je vredan 88 mlrd. Dakle, ako bi se ove dve kompanije spojile, akcionari VW bi dobili tek 12% udela u novoj kompaniji. S druge strane, Tesli je dovoljna manja emisija novih akcija da bi skupila novac da kupi VW za keš, ne jednom, već tri puta…

Šoki

pre 1 godinu

Mozda to vazi za 20, 30% ljudi koji zive u velikim gradovima, gde je odlična povezanost gradskog saobraćaja, ali većina nemaca zivi u manjim mestima gde bez auta ne mozes da funkcioniseš. A to da se deli auto, za nemce je misaona imenica.

Goxy

pre 1 godinu

Holandija je ravna,a Beograd brdovit tako da mi nismo prikladni za bajs. Ali geografija je za tebe viša matematika.
(Oliver, 6. mart 2023 22:27)

Nisi uspeo shvatiti da e.bajs znači da ima motor i litijumsku bateriju. Ide uzbrdo sam ti sediš i kuliraš. Jednom ćeš naučiti azbuku.

Šoki

pre 1 godinu

Mozda to vazi za 20, 30% ljudi koji zive u velikim gradovima, gde je odlična povezanost gradskog saobraćaja, ali većina nemaca zivi u manjim mestima gde bez auta ne mozes da funkcioniseš. A to da se deli auto, za nemce je misaona imenica.

samo kažem

pre 1 godinu

Tranzicija ka većem korišženju javnog prevoza sama po sebi nije loše, naročito u razvijenim zemljama. U ostalom, upravo na ovom portalu je pre nekoliko meeseci izašla vest da sve manje mladih parova u Beću poseduje automobil, zato što imaju više nego dobar javni prevoz. E sad, u sredinama kao što je naša to nije tako, nažalost. U Beogradu se ne zna da li je gore da ideš negde kolima ili prevozom...

Sanjam Ducen Kros a u glavi sam slos

pre 1 godinu

Samo javni prevoz. Zivim u Beogradu i na posao idem samo prevozom. 25 evra kosta mesecna karta, ne razmisljas o parkiranju, da li ce neko da ga ogrebe, ocese, da li je istekao parking, vise setas, osecas grad, u interakciji si sa mnogo vise ljudi. Jeste da ima i mana i da ga treba unapredjivati konstantno ali u Beogradu je javni prevoz velika prednost. Cekamo i nadamo se i metrou za 30 godina.

alex

pre 1 godinu

Ali sta covek naprica za Teslu u fazonu kupicemo ih ako pozelimo, lovac ce postati lovina. Pa prijatelju ja da sam Mask posle ovakvih reci ne bi ti je prodao ni za zilion.

Lars

pre 1 godinu

@Pre ću da idem peške nego da vozim to đubre električno. Inače nisam u kategoriji korse.
(Mare, 06. mart 2023 21:01)

Megan dizel, 2004?

alex

pre 1 godinu

Kakve veze ima naslov sa sadržajem članka?
(Dragan Dabić, 07. mart 2023 09:52)

E moj druze, kakav? Pa pogledaj komentare svi komentarisu naslov a tekst potpuno nesto drugo. U komentarima se bitke biju dizelasi protiv elektricara.

Pedja

pre 1 godinu

Šta bi sa onim kineskim letećim automobilima, što je trebalo da napravimo razmenu za papke? Gde je zapelo?
(Ivan, 7. mart 2023 08:29)

Nema papaka brate, sve izjeli.

🙂

pre 1 godinu

To bi bilo sjajno! Svaka guljenda sebe smatra vozačem, a praziluk...

Za ljubitelje Kineza, vidim svi vozite kineska vozila. Pun ih Beograd. Ma, lupom da tražiš fau ve.

Zer01

pre 1 godinu

@rale Sve te razumem, imam prelepu Mazdu3, stoji na ulici danima, ne vozi se, ima pun rezervoar ali se radi od kuce a sad je neka frka na poslu, pokrenuo sam je dva puta iz mesta u zadnje 2 sedmice. Sledeci vikend odvajam vreme da predjem 500km na autoputu cisto da se malo razradi. Ozbiljno razmisljam da je prodam i da dodam lovu u stek za stan ali devojka bi se smorila tako da nista od toga.

Goxi

pre 1 godinu

Debilizam teski podrzavam svacija misljenja, a debilizam je to jel hoceju da nas porobe. Kao zagadjuju se, a brodovi avioni ne zagadjuju. Smesni su, ne moze auto nikada da bude na struju i na corbu. Namecu sve kako njima odgovara, i ne slazem se s elektricnim automobilima. Sve je to jednom recju igrica nad nama...

Berlin

pre 1 godinu

Normalno je ići na posao javnom prevozom. Imam auto, ali na posao idem uvek prevozom. Većina ljudi tako radi. Lakše je, ne tražim parking, a čak i da ga nađem, nisam lud da platim 20 evra parking svakog dana. Auto je tu kad nam više odgovara tako, obično kad idemo negde sa decom, ili na dalji put. Naravno, javni prevoz mora da bude dobar da bi to normalno funkcionisalo. Ovde i nije baš sjajan, tako da ima i ljudi kojima je auto ipak jedini izbor. Tako da već danas, čak i kad imate auto, često ste usmereni na javni prevoz, bar u većim gradovima.

u tome je caka

pre 1 godinu

@(rale, 7. mart 2023 07:58)

svaka cast rale, samo sto renting nikako nece biti jeftin, ni car sharing (mozda na samom (masovnom) startu).

neutralni felš

pre 1 godinu

Kad Kinezi pocnu da proizvode i to u Evropi, ugasili ste ga.Isto je bilo sa Ericsson, Nokia vs Huawei, ZTE.Gotovo celu Evropu su preuzeli i postali mnogo bolji od Ericsson/Nokia.Da nije sankcija Amerike, Huawei bi ih sveo na statisticku gresku.Slicnu situaciju imate sa brojnim drugim proizvodima, npr.solarni paneli.Kinezi kad naprave plan da ce za 5g biti broj 2. ili 1. bice tako.
(Petar, 06. mart 2023 21:52)

kinofil, novi soj u srbiji.

Onaj koji zna

pre 1 godinu

Potpun prelazak auto industrije na električni pogon je neodrživ i neće se desiti. S druge strane, nije ni tragedija voziti se autobusom. Vožnja nije obavezna, nisu se ljudi rodili u automobilu.

vozač

pre 1 godinu

Ja radim od kuće. Nikada nisam imao potrebu da idem svaki dan kolima na posao. Nemam ženu i decu koje bi morao svaki dan negde da šoferišem. Imam auto ali bukvalno moram da izmišljam razloge da ga vozim i posedujem. Za mene je jeftini i masovan rentacar nešto najviše što mi može zatrebati.
(rale, 7. mart 2023 07:58)

I ja sam tako, ali nekad, kad sam bio mlad.
Dakle, pitanje je samo šta je težnja/očekivanje za neku budućnost društva i ove civilizacije.
Da li da svi budu kao ti (ako si već u nekim srednjim godinama), ili kao neki drugi (porodica i deca)?

GeOs

pre 1 godinu

falim te bože da se Beograd malo rastereti, koja god se familija doselila doveli i po tri automobila jer u zavičaju nije bilo nikakvog prevoza
(Rodoljub, 06. mart 2023 20:36)

A sta je dovukla tvoja familija kad se doselila ?

Komša

pre 1 godinu

ravozemljašu, sve si nas ubedio.
(Legolas, 7. mart 2023 03:03) 

Kada budu vrsili pritisak da instaliras kamere u svom stanu da bi se sprecilo porodicno nasilje ,pušenje u "četiri zida" to ces verovatno i to braniti a ljude koji se bune nazivati ravnozemljasima.
A kako su krenuli...

Sada vec imas predloge (kotrlja se priprema te priče u pozadini) da se uvedu ekoloski pasosi ,da se proceni koliko ti kao pojedinac smes da putujes jer putovanjem opterecujes saobracaj i diprinosis zagadjenju.
Dakle,ne zadovoljavaju se kontrol frikovi time sto hice da ti na finjaka uzmu auto i ogranice slobodu kretanja usmeravajuci te na javni prevoz nego i to hoce da uslove odredjenim brojem putovanja u toku godine.

Naravno,oni koji su do sada imali ekinomski interes i sada ga traze prilagodjavajuci se toj "zelenoj" agendi.
Sve teze je proizvodjacima auta sa SUS motorima da ti prodaju i odrzavanje vozila u dugom roku. Probali su sve ,iscedili suvu drenovinu ne samo od tebe kao krajnjeg korisnika vec i od automehanicara koji mora da se otvori za dobru kintu (opet njima) da bi mogao da odrzava nova vozila.
I stigli do kraja.
Sad ide nova prica i vide sansu da ti elektricni mikser na tockovima uvale po duploj ceni a "ziki aytomehanicaru" oderu kožu da bi postao "doktor za ev".

Umesto sto nas koji smo protiv toga pokusavas da "emančipujes" kupi lepo kartu i pravac Kina (Evropa budicnosti koju sanjas) pa uzivaj u blagodetima "zelene agende".

Kaligula

pre 1 godinu

Ko može narodu da zabrani da vozi SUS automobile? Ako neka vlast pokuša izgubiće na sledećim izborima. Sva ova ujdurma oko el vozila i pretnje zabranama su samo marketinškog i geopolitičkog karaktera.

Nikola

pre 1 godinu

Kad Kinezi pocnu da proizvode i to u Evropi, ugasili ste ga.Isto je bilo sa Ericsson, Nokia vs Huawei, ZTE.Gotovo celu Evropu su preuzeli i postali mnogo bolji od Ericsson/Nokia.Da nije sankcija Amerike, Huawei bi ih sveo na statisticku gresku.Slicnu situaciju imate sa brojnim drugim proizvodima, npr.solarni paneli.Kinezi kad naprave plan da ce za 5g biti broj 2. ili 1. bice tako.
(Petar, 06. mart 2023 21:52) Kakva ekspertiza. Uspeo da ubediš sebe?
(Legolas, 7. mart 2023 03:02)

Da nije sankcija kazes ? Haha, decko, pa upravo te sankcije Amerike su unistile Huawei. To pokazuje gdje je Kina, a gdje Amerika. Da Kina ima ista svoje, sankcije Huaweiu ne bi ni naudile.

Sportski pozdrav

pre 1 godinu

Kompletna zelena agenda živi na krilima subvencija i ekonomski je neodrživa na duže staze. U momentu će samo pući, daj Bože zbog neke nove tehnologije, da se ne vraćamo na ugalj i naftu.

rale

pre 1 godinu

Ja radim od kuće. Nikada nisam imao potrebu da idem svaki dan kolima na posao. Nemam ženu i decu koje bi morao svaki dan negde da šoferišem. Imam auto ali bukvalno moram da izmišljam razloge da ga vozim i posedujem. Za mene je jeftini i masovan rentacar nešto najviše što mi može zatrebati.

Dejan Matic

pre 1 godinu

Trazili ste smanjenje guzvi, trazili ste parking mesto vise? Evo vam ga. Sirotinja i srednja klasa nikada vise nece moci da kupe nov auto, jer ce najjeftiniji nov kostati preko 20.000€.
Daljom analizom dolazimo do toga da ce vozila sa sus motorima moci da se voze jos 10-15 godina, a na koja ce drzave naplacivati ekoloski porez od 1000€ godisnje. Zelena agenda.
Zamislite polovan auto od 3000€, a 3 godine porez za isti ce vas kostati 3000€ !
Pa necete ga ni voziti. A sada nastavite da propagirate preskupa elektro vozila.
Javni prevoz je odlicna ideja da se izvrsi poslednja kontrola pojedinca. Karta ce se placati mobilnim, znace gde ste, kad ste, s kim ste, pored koga ste.
Globalizam i prodaja duse, najvisi nivo kontrole

Shandor

pre 1 godinu

Doktore dzaba doktorat. Ti sto voze corsu nemaju pare vise ni za corsu. A i da imaju zive po zgradama, pa taj imaginarni el auto mogu da ukljuce u d ..e da bi ga napunili, a solarne panele mogu da sanjaju. Cena struje trenutno 30-40% visa u odnosu na benzin po km, tako da ni Kinezi nece biti od pomoci sa el automobilima. To voze bogati a oni vec kupili tesle i ostalo. Prema cenama wc papira taj tvoj expertski rad za doktorat ce ipak biti od koristi, ako pazljivo cepkas stranice

mile

pre 1 godinu

deljenje auta kako se potura uporno je teska prevara, kada zatreba auto zatreba svima zbog loseg vremena svi bi u slicno vreme na godisnji, problemi odrzavanja pa i higijene postoje ima jos, prestanite sa glupostima molim vas. to potura kompanija koja ce nam sutra iznajmljivati vozila, ne budite naivni. pa ce biti tarifa kada je velika potraznja i kada nije..
samo pravilno planiranje gradova sa dovoljno prostora, a ne ovo sruse kucu gde je bilo dve macke i jedna baba pa naprave zgradu sa 30-40 stanova i 4 parking mesta.
ovo je borba za profit, ne zanima njih ekologija uopste. sve to postoji unazad najmanje 50 godina ali bas ih briga do evo bas sada, sada se setili da razvijaju baterije i ostalo...
za po gradu moze i auto na komprimovani vazduh domet 20-30km, punjenje trenutno, sve vec postoji, nista posebno ne treba razvijati, nema baterija niti potrebe za nekim specijalnim metalom.
ekologija da ali ne ludilo.

Voja Smederevac

pre 1 godinu

Pojaviće se nove tehnologije koje će zameniti električne automobile.
To sada deluje nemoguće ali će se desiti.
(Alex, 6. mart 2023 20:55)

Hoće, pojaviće se automobili na ajvar. A Srbija će postati nova Saudijska Arabija!

Legolas

pre 1 godinu

toliko o teorijama zavere, da cemo se uskoro voziti ko stoka i da cemo sanjati ove sadasnje autobuse, sledece je dozvola za putovanje i kretanje, samo polako
(kojot, 06. mart 2023 21:18) bravo avaks ravozemljašu, sve si nas ubedio.

Legolas

pre 1 godinu

Kad Kinezi pocnu da proizvode i to u Evropi, ugasili ste ga.Isto je bilo sa Ericsson, Nokia vs Huawei, ZTE.Gotovo celu Evropu su preuzeli i postali mnogo bolji od Ericsson/Nokia.Da nije sankcija Amerike, Huawei bi ih sveo na statisticku gresku.Slicnu situaciju imate sa brojnim drugim proizvodima, npr.solarni paneli.Kinezi kad naprave plan da ce za 5g biti broj 2. ili 1. bice tako.
(Petar, 06. mart 2023 21:52) Kakva ekspertiza. Uspeo da ubediš sebe?

Čeda

pre 1 godinu

Kina već ima konkurentne električne automobile za male pare.
Otvorite granice za kineske automobile i svako će moći da se vozi na struju za 6000eur...

Vladimir

pre 1 godinu

80% zagadjenosti u srbiji je individualna lozista i strani investitori s mi gledamo pa nasim ledjimada resimo tih preostalih 20%. Koje je to ludilo?

Egon Kowalski

pre 1 godinu

Pobogu što bi se išlo basom, ovaj žestoko lupeta. Kakav crni bas kao primarno sredstvo prevoza, to je za ludake.

Kod nas barem 2/3 vremena može (e.)bajsom, samo na minusu ili blizu minusa nije baš na bajs, tad može bas, taxi ili budući car sharing. A to je 3 meseca max. Pogledajte Holanđane.
(Goxy, 06. mart 2023 20:48)

Bukvalno je tako. U Nemačkoj ljudi potpuno normalno idu na posao e-bikom ili električnim trotinetom. Mreža biciklističkih staza je takva da čak brže od autobusa možeš stići na željenu destinaciju. Pa čak i po zimi oko nule,po kiši,uvek vidiš ljude da nekuda voze bicikl. Dobro se obuces,kišna garderoba i udri.

Cile Mile

pre 1 godinu

Potrošačko društvo stvara bogate. Ako veštački smanjimo broj "potrošača" smanjiće se i broj bogatih. Kome je to u interesu? Bogatima? Nije sigurno. Zato se ne zanosite, automobili će koštati onoliko koliko prosečni potrošač bude spreman da ga plati.
Kako će da se smanje gužve u saobraćaju? S' jedne strane povećaće se učešće javnog prevoza. S' druge strane putovaće samo oni koji neće moći da rade od kuće. Bogati će manje putovati na posao, više će ići na "odmor", a za to im neće biti potrebni lični automobili, već uslužni prevoz, avioni, taksi vozila... Drugim rečima, automobile će ipak voziti većina, nažalost siromašnih. Život bez ličnih automobila će biti privilegija bogatih.

Biće bolje

pre 1 godinu

Pa ako ćemo pričati o malim gradskim automobilima već sada imate varijante kao što je Reno Twizi, ovi mali četvorocikli mogu vas po gradu vozati sa autonomijom do 80km. A tehnologija baterija se brzo razvija već imamo najave sodijum baterija. Litijum će biti uskoro zamenjen jeftinijim alternativama. A da ne pričamo o Kineskim brendovima, kod njih se voze mali gradski EV sa cenom od 5000 evra.

ma neMoj

pre 1 godinu

Ako gradovi imaju dobru mrežu javnog saobraćaja onda je za neko putovanje rentacar ili carsharing sasvim ok.
Plaćati parking, registraciju i sve namete bolje koristiti za nešto kvalitetno.

krit

pre 1 godinu

Kada su se pojavili prvi mobilni telefoni pre tridesetak koštali su nekoliko hiljada maraka , bili veličine cigle i bilo ih je malo. Vrlo brzo su se pojavili novi i novi proizvođači, bili su sve bolji i sve jeftiniji, za svakog po nešto. Ista stvar je sa npr televizorima, Sony trinitron 64 cm je bio 3 hiljade maraka i imao 100 kila, sad imamo pristojan android tv za 400 evra. Tako će biti i sa električnim automobilima, za dvadesetak godina će biti mnogo proizvođača koji će praviti električne automobile za svakog pa i za one koji sad voze Corsu.

Каурин

pre 1 godinu

То што Европа, а поготово САД не праве и неће још дуго правити возила испод EUR/USD20к не значи да таквих возила нема нити да их неће бити!

STOP Corsa mafiji

pre 1 godinu

Nikola Petrović se tome raduje unapred. Krajnje je vreme da ti sa Korsama prestanu da ga ometaju u vožnji njegovog pošteno stečenog McLarena u društvu mladih gospođica. Onda kum neće morati da rešava.

kojot

pre 1 godinu

toliko o teorijama zavere, da cemo se uskoro voziti ko stoka i da cemo sanjati ove sadasnje autobuse, sledece je dozvola za putovanje i kretanje, samo polako

Petar

pre 1 godinu

Kad Kinezi pocnu da proizvode i to u Evropi, ugasili ste ga.Isto je bilo sa Ericsson, Nokia vs Huawei, ZTE.Gotovo celu Evropu su preuzeli i postali mnogo bolji od Ericsson/Nokia.Da nije sankcija Amerike, Huawei bi ih sveo na statisticku gresku.Slicnu situaciju imate sa brojnim drugim proizvodima, npr.solarni paneli.Kinezi kad naprave plan da ce za 5g biti broj 2. ili 1. bice tako.

Aleksandar

pre 1 godinu

Jel nekome palo na pamet da generalno preispita ceo koncept automobila ili dva po coveku? Putevi nam dominiraju ulicama, a mi smo samo oni sa strane koji cekaju na svoj red. Americki gradovi potpuno zavise od kola, ali nasi ne. Urbano smo kompaktniji i ne moramo da se patimo po ceo dan u kolima. Treba nam tih i kulturan javni prevoz, metro svakako i sto vise blokiranih za kola zona, gde bi samo lokalci ili kola za dostavu mogla da udju

Vozač

pre 1 godinu

Pa to znaju i vrapci na grani. I ljudi su to prihvatili. Samo u Istočnoj Evropi ljudi misle da je auto pravo i da mogu da truju druge, pa i sebe, ako nemaju novca za pristojan auto.

Brdjanin

pre 1 godinu

Pre ću da kupim električni mtb i da idem sa njim na posao svaki dan nego što ću da udjem u autobus...

Ovim našim slepcima iz gradskih vlasti treba milenium da naprave metro. Zato izginuše sa Beogradom na vodi, je*o ih on...

Rodoljub

pre 1 godinu

falim te bože da se Beograd malo rastereti, koja god se familija doselila doveli i po tri automobila jer u zavičaju nije bilo nikakvog prevoza

Levi ulaz

pre 1 godinu

Dačija Spring je ispod 20000 e. subvencije po Evropi su i do 10000e. Tako da i za relativno male pare ima kakvo takvo vozilo na struju. Korsom se moglo i na more i dalja putovanja. Toga će se morati odreći ali za po gradu će biti varijanti. Još kad Kinezi upadnu na tržište, kao Koreja 90' na Balkan.

Goxy

pre 1 godinu

Pobogu što bi se išlo basom, ovaj žestoko lupeta. Kakav crni bas kao primarno sredstvo prevoza, to je za ludake.

Kod nas barem 2/3 vremena može (e.)bajsom, samo na minusu ili blizu minusa nije baš na bajs, tad može bas, taxi ili budući car sharing. A to je 3 meseca max. Pogledajte Holanđane.

Dragan

pre 1 godinu

Videćemo kineski e automobil za manje od 20.000 evra. Pogledajte broj e automobila u Kini za 10 do 12000 evra. Sa carinom i transportom u Evropi će koštati manje od 20.000 evra.

Sitna Slova

pre 1 godinu

Elektricne automobile u bliskoj buducnosti necemo uopste jeftino kupovati, a kamoli automobile ispod 20k evra. U evropi dobar prosecan elektricni bicikl kosta 5k. Za njih je to nista ili 2-3 evropske plate.

Zok1

pre 1 godinu

O čemu ovaj priča? Ako VW ne može da napravi električni automobil za 20 hiljada evra - neka se skloni i prepusti tržište onima koji su u stanju. Osnovna verzija Nissan Sakura košta u Japanu $14,000. U Kini se proizvode električni automobili koji u osnovnoj verziji koštaju toliko. Kada ubace jaču bateriju i dodatnu opremu, dobije se automobil od $20,000. Chevrolet Bolt EV u Americi košta $26,000. A što se tiče preuzimanja, da li mu je možda palo na pamet da se može desiti da Tesla preuzme VW? U 2022, VW je ostvario neto profit od 15,8 milijardi evra - a Tesla 12,6 milijardi dolara. Da bi ostvario takav prihod, VW je prodao nepunih 280 milijardi evra - a Tesla 81,5 milijardi dolara. To govori o profitabilnosti.

gazda milutin

pre 1 godinu

kad Kinezi zavladaju,ode vw u legendu
zapad se smejao japanskim vouilima sedamdeseti,osamdesetih korejskim
sad se smeju kinezima,ali vreme ce pokazati svoje

Petar

pre 1 godinu

Kad Kinezi pocnu da proizvode i to u Evropi, ugasili ste ga.Isto je bilo sa Ericsson, Nokia vs Huawei, ZTE.Gotovo celu Evropu su preuzeli i postali mnogo bolji od Ericsson/Nokia.Da nije sankcija Amerike, Huawei bi ih sveo na statisticku gresku.Slicnu situaciju imate sa brojnim drugim proizvodima, npr.solarni paneli.Kinezi kad naprave plan da ce za 5g biti broj 2. ili 1. bice tako.

Brdjanin

pre 1 godinu

Pre ću da kupim električni mtb i da idem sa njim na posao svaki dan nego što ću da udjem u autobus...

Ovim našim slepcima iz gradskih vlasti treba milenium da naprave metro. Zato izginuše sa Beogradom na vodi, je*o ih on...

kojot

pre 1 godinu

toliko o teorijama zavere, da cemo se uskoro voziti ko stoka i da cemo sanjati ove sadasnje autobuse, sledece je dozvola za putovanje i kretanje, samo polako

gazda milutin

pre 1 godinu

kad Kinezi zavladaju,ode vw u legendu
zapad se smejao japanskim vouilima sedamdeseti,osamdesetih korejskim
sad se smeju kinezima,ali vreme ce pokazati svoje

Aleksandar

pre 1 godinu

Jel nekome palo na pamet da generalno preispita ceo koncept automobila ili dva po coveku? Putevi nam dominiraju ulicama, a mi smo samo oni sa strane koji cekaju na svoj red. Americki gradovi potpuno zavise od kola, ali nasi ne. Urbano smo kompaktniji i ne moramo da se patimo po ceo dan u kolima. Treba nam tih i kulturan javni prevoz, metro svakako i sto vise blokiranih za kola zona, gde bi samo lokalci ili kola za dostavu mogla da udju

Warhammer

pre 1 godinu

Bas bih voleo da vidim ko ce mi zabraniti da vozim ono sto sam platio,sto placam i placacu.Placam porez,putarinu,registraciju,i ostale globe,prema tome ODJEBITE SVI!!!

Zok1

pre 1 godinu

O čemu ovaj priča? Ako VW ne može da napravi električni automobil za 20 hiljada evra - neka se skloni i prepusti tržište onima koji su u stanju. Osnovna verzija Nissan Sakura košta u Japanu $14,000. U Kini se proizvode električni automobili koji u osnovnoj verziji koštaju toliko. Kada ubace jaču bateriju i dodatnu opremu, dobije se automobil od $20,000. Chevrolet Bolt EV u Americi košta $26,000. A što se tiče preuzimanja, da li mu je možda palo na pamet da se može desiti da Tesla preuzme VW? U 2022, VW je ostvario neto profit od 15,8 milijardi evra - a Tesla 12,6 milijardi dolara. Da bi ostvario takav prihod, VW je prodao nepunih 280 milijardi evra - a Tesla 81,5 milijardi dolara. To govori o profitabilnosti.

Dragan

pre 1 godinu

Videćemo kineski e automobil za manje od 20.000 evra. Pogledajte broj e automobila u Kini za 10 do 12000 evra. Sa carinom i transportom u Evropi će koštati manje od 20.000 evra.

Dejan Matic

pre 1 godinu

Trazili ste smanjenje guzvi, trazili ste parking mesto vise? Evo vam ga. Sirotinja i srednja klasa nikada vise nece moci da kupe nov auto, jer ce najjeftiniji nov kostati preko 20.000€.
Daljom analizom dolazimo do toga da ce vozila sa sus motorima moci da se voze jos 10-15 godina, a na koja ce drzave naplacivati ekoloski porez od 1000€ godisnje. Zelena agenda.
Zamislite polovan auto od 3000€, a 3 godine porez za isti ce vas kostati 3000€ !
Pa necete ga ni voziti. A sada nastavite da propagirate preskupa elektro vozila.
Javni prevoz je odlicna ideja da se izvrsi poslednja kontrola pojedinca. Karta ce se placati mobilnim, znace gde ste, kad ste, s kim ste, pored koga ste.
Globalizam i prodaja duse, najvisi nivo kontrole

mile

pre 1 godinu

deljenje auta kako se potura uporno je teska prevara, kada zatreba auto zatreba svima zbog loseg vremena svi bi u slicno vreme na godisnji, problemi odrzavanja pa i higijene postoje ima jos, prestanite sa glupostima molim vas. to potura kompanija koja ce nam sutra iznajmljivati vozila, ne budite naivni. pa ce biti tarifa kada je velika potraznja i kada nije..
samo pravilno planiranje gradova sa dovoljno prostora, a ne ovo sruse kucu gde je bilo dve macke i jedna baba pa naprave zgradu sa 30-40 stanova i 4 parking mesta.
ovo je borba za profit, ne zanima njih ekologija uopste. sve to postoji unazad najmanje 50 godina ali bas ih briga do evo bas sada, sada se setili da razvijaju baterije i ostalo...
za po gradu moze i auto na komprimovani vazduh domet 20-30km, punjenje trenutno, sve vec postoji, nista posebno ne treba razvijati, nema baterija niti potrebe za nekim specijalnim metalom.
ekologija da ali ne ludilo.

M.R.

pre 1 godinu

"Oni koji danas voze Opel Corsu, sutra će ići autobusom", a naročito oni koji su se sinoć sreli sa McLarenom, a vi vest niste ni objavili!

Sitna Slova

pre 1 godinu

Elektricne automobile u bliskoj buducnosti necemo uopste jeftino kupovati, a kamoli automobile ispod 20k evra. U evropi dobar prosecan elektricni bicikl kosta 5k. Za njih je to nista ili 2-3 evropske plate.

Levi ulaz

pre 1 godinu

Dačija Spring je ispod 20000 e. subvencije po Evropi su i do 10000e. Tako da i za relativno male pare ima kakvo takvo vozilo na struju. Korsom se moglo i na more i dalja putovanja. Toga će se morati odreći ali za po gradu će biti varijanti. Još kad Kinezi upadnu na tržište, kao Koreja 90' na Balkan.

Tihomir

pre 1 godinu

Plin najeftinije i naj cistije gorivo za motore sa unutrasnjim sagorevanjem,vodonik lako dostupan,elektricitet iz vazduha koji bi mogao da puni elektricna auta u voznji. Elektromagnetni motori itd. Da se razumemo. NA PLIN SE KUVA, NA DIZEL SE ORE,NA STRUJU SU IGRACKE A NA BENZIN SE VOZI :-)

STOP Corsa mafiji

pre 1 godinu

Nikola Petrović se tome raduje unapred. Krajnje je vreme da ti sa Korsama prestanu da ga ometaju u vožnji njegovog pošteno stečenog McLarena u društvu mladih gospođica. Onda kum neće morati da rešava.

Rodoljub

pre 1 godinu

falim te bože da se Beograd malo rastereti, koja god se familija doselila doveli i po tri automobila jer u zavičaju nije bilo nikakvog prevoza

Sportski pozdrav

pre 1 godinu

Kompletna zelena agenda živi na krilima subvencija i ekonomski je neodrživa na duže staze. U momentu će samo pući, daj Bože zbog neke nove tehnologije, da se ne vraćamo na ugalj i naftu.

Pedja

pre 1 godinu

Šta bi sa onim kineskim letećim automobilima, što je trebalo da napravimo razmenu za papke? Gde je zapelo?
(Ivan, 7. mart 2023 08:29)

Nema papaka brate, sve izjeli.

Voja Smederevac

pre 1 godinu

Pojaviće se nove tehnologije koje će zameniti električne automobile.
To sada deluje nemoguće ali će se desiti.
(Alex, 6. mart 2023 20:55)

Hoće, pojaviće se automobili na ajvar. A Srbija će postati nova Saudijska Arabija!

Shandor

pre 1 godinu

Doktore dzaba doktorat. Ti sto voze corsu nemaju pare vise ni za corsu. A i da imaju zive po zgradama, pa taj imaginarni el auto mogu da ukljuce u d ..e da bi ga napunili, a solarne panele mogu da sanjaju. Cena struje trenutno 30-40% visa u odnosu na benzin po km, tako da ni Kinezi nece biti od pomoci sa el automobilima. To voze bogati a oni vec kupili tesle i ostalo. Prema cenama wc papira taj tvoj expertski rad za doktorat ce ipak biti od koristi, ako pazljivo cepkas stranice

Stanko -obicaji su stariji od zakona !

pre 1 godinu

Vozim Corsu B ( das auto na celi beli svet ) 2027 cu da je registrujem kao Old tajmera - Corso moja , neda tebe tvoj Stanko !

krit

pre 1 godinu

Kada su se pojavili prvi mobilni telefoni pre tridesetak koštali su nekoliko hiljada maraka , bili veličine cigle i bilo ih je malo. Vrlo brzo su se pojavili novi i novi proizvođači, bili su sve bolji i sve jeftiniji, za svakog po nešto. Ista stvar je sa npr televizorima, Sony trinitron 64 cm je bio 3 hiljade maraka i imao 100 kila, sad imamo pristojan android tv za 400 evra. Tako će biti i sa električnim automobilima, za dvadesetak godina će biti mnogo proizvođača koji će praviti električne automobile za svakog pa i za one koji sad voze Corsu.

samo kažem

pre 1 godinu

Tranzicija ka većem korišženju javnog prevoza sama po sebi nije loše, naročito u razvijenim zemljama. U ostalom, upravo na ovom portalu je pre nekoliko meeseci izašla vest da sve manje mladih parova u Beću poseduje automobil, zato što imaju više nego dobar javni prevoz. E sad, u sredinama kao što je naša to nije tako, nažalost. U Beogradu se ne zna da li je gore da ideš negde kolima ili prevozom...

Гојко

pre 1 godinu

Још од пре 4 године писао сам овде у више наврата, како ће се богаташи побринути да прочисте улице од сиротиње, да би могли неометано да уживају у вожњи свог скупог електричног аута. Многи су се томе слатко насмејали.

Goxy

pre 1 godinu

Pobogu što bi se išlo basom, ovaj žestoko lupeta. Kakav crni bas kao primarno sredstvo prevoza, to je za ludake.

Kod nas barem 2/3 vremena može (e.)bajsom, samo na minusu ili blizu minusa nije baš na bajs, tad može bas, taxi ili budući car sharing. A to je 3 meseca max. Pogledajte Holanđane.

jo

pre 1 godinu

Nikad necemo imati povoljne el.automobile dok se ne dozvoli nesmetani uvoz iz Kine. Evropa brani svoje prpizvodjace i ne dozvoljava kineskim nesmetan uvoz a brendovi kao Wooling, Great Wall itd(ima ih ko zna koliko) itekako imaju sta da ponude. Wooling vec ima odlican auto za 4 osobe, odlicnog kvaliteta sa oko 150km dometa za 4-5000 dolara. Takva ponuda obesmislila bi evropske proizvodjace...

Vozač

pre 1 godinu

Pa to znaju i vrapci na grani. I ljudi su to prihvatili. Samo u Istočnoj Evropi ljudi misle da je auto pravo i da mogu da truju druge, pa i sebe, ako nemaju novca za pristojan auto.

Komša

pre 1 godinu

ravozemljašu, sve si nas ubedio.
(Legolas, 7. mart 2023 03:03) 

Kada budu vrsili pritisak da instaliras kamere u svom stanu da bi se sprecilo porodicno nasilje ,pušenje u "četiri zida" to ces verovatno i to braniti a ljude koji se bune nazivati ravnozemljasima.
A kako su krenuli...

Sada vec imas predloge (kotrlja se priprema te priče u pozadini) da se uvedu ekoloski pasosi ,da se proceni koliko ti kao pojedinac smes da putujes jer putovanjem opterecujes saobracaj i diprinosis zagadjenju.
Dakle,ne zadovoljavaju se kontrol frikovi time sto hice da ti na finjaka uzmu auto i ogranice slobodu kretanja usmeravajuci te na javni prevoz nego i to hoce da uslove odredjenim brojem putovanja u toku godine.

Naravno,oni koji su do sada imali ekinomski interes i sada ga traze prilagodjavajuci se toj "zelenoj" agendi.
Sve teze je proizvodjacima auta sa SUS motorima da ti prodaju i odrzavanje vozila u dugom roku. Probali su sve ,iscedili suvu drenovinu ne samo od tebe kao krajnjeg korisnika vec i od automehanicara koji mora da se otvori za dobru kintu (opet njima) da bi mogao da odrzava nova vozila.
I stigli do kraja.
Sad ide nova prica i vide sansu da ti elektricni mikser na tockovima uvale po duploj ceni a "ziki aytomehanicaru" oderu kožu da bi postao "doktor za ev".

Umesto sto nas koji smo protiv toga pokusavas da "emančipujes" kupi lepo kartu i pravac Kina (Evropa budicnosti koju sanjas) pa uzivaj u blagodetima "zelene agende".

Vladimir

pre 1 godinu

80% zagadjenosti u srbiji je individualna lozista i strani investitori s mi gledamo pa nasim ledjimada resimo tih preostalih 20%. Koje je to ludilo?

GeOs

pre 1 godinu

falim te bože da se Beograd malo rastereti, koja god se familija doselila doveli i po tri automobila jer u zavičaju nije bilo nikakvog prevoza
(Rodoljub, 06. mart 2023 20:36)

A sta je dovukla tvoja familija kad se doselila ?

Sanjam Ducen Kros a u glavi sam slos

pre 1 godinu

Samo javni prevoz. Zivim u Beogradu i na posao idem samo prevozom. 25 evra kosta mesecna karta, ne razmisljas o parkiranju, da li ce neko da ga ogrebe, ocese, da li je istekao parking, vise setas, osecas grad, u interakciji si sa mnogo vise ljudi. Jeste da ima i mana i da ga treba unapredjivati konstantno ali u Beogradu je javni prevoz velika prednost. Cekamo i nadamo se i metrou za 30 godina.

EU Citizen

pre 1 godinu

Ma kakvi električni automobili, ne pada mi na pamet, pa nije ekofašistička i neokomunistička EU koja to nameće silom čitav svet, ja sam apsolutno siguran da ću još baem dve-tri decenije voziti normalna kola, i to nova, pa makar se i odselio iz EU, što inače planiram i iz banalnih ekonomskih razloga, jer socijalizam i ekofašizam stoprocentno rezulltiraju sirotinjom, pa treba izvući kapital uskoro i investirati ga drugde, a kad mi bude osamdeset,.možda će čak i elektrokante biti upotreblljive i cenovno konkurentne normalnim automobilima :)))

Каурин

pre 1 godinu

То што Европа, а поготово САД не праве и неће још дуго правити возила испод EUR/USD20к не значи да таквих возила нема нити да их неће бити!

Zoran Djordjević

pre 1 godinu

Lako ja da ovaj zakon donose oni koji se vozeslužbenim kolima nikad za svoje pare ne plaćaju ni gorivo ni registraciju ni majstora.I naj prepametni Milošević je verovao da svi živimo prelepo a i ovi imaju iste savetnike.Sve same podguzne muve.

Šoki

pre 1 godinu

Mozda to vazi za 20, 30% ljudi koji zive u velikim gradovima, gde je odlična povezanost gradskog saobraćaja, ali većina nemaca zivi u manjim mestima gde bez auta ne mozes da funkcioniseš. A to da se deli auto, za nemce je misaona imenica.

rale

pre 1 godinu

Ja radim od kuće. Nikada nisam imao potrebu da idem svaki dan kolima na posao. Nemam ženu i decu koje bi morao svaki dan negde da šoferišem. Imam auto ali bukvalno moram da izmišljam razloge da ga vozim i posedujem. Za mene je jeftini i masovan rentacar nešto najviše što mi može zatrebati.

Berlin

pre 1 godinu

Normalno je ići na posao javnom prevozom. Imam auto, ali na posao idem uvek prevozom. Većina ljudi tako radi. Lakše je, ne tražim parking, a čak i da ga nađem, nisam lud da platim 20 evra parking svakog dana. Auto je tu kad nam više odgovara tako, obično kad idemo negde sa decom, ili na dalji put. Naravno, javni prevoz mora da bude dobar da bi to normalno funkcionisalo. Ovde i nije baš sjajan, tako da ima i ljudi kojima je auto ipak jedini izbor. Tako da već danas, čak i kad imate auto, često ste usmereni na javni prevoz, bar u većim gradovima.

T

pre 1 godinu

Prijatelj kupuje auto i dobio je ponudu u salonu za malo bolje opremljenu Korsu - preko 20.000e. Tako da je teza o tome da niko nece voziti Korsu verovatno tacna.

Egon Kowalski

pre 1 godinu

Pobogu što bi se išlo basom, ovaj žestoko lupeta. Kakav crni bas kao primarno sredstvo prevoza, to je za ludake.

Kod nas barem 2/3 vremena može (e.)bajsom, samo na minusu ili blizu minusa nije baš na bajs, tad može bas, taxi ili budući car sharing. A to je 3 meseca max. Pogledajte Holanđane.
(Goxy, 06. mart 2023 20:48)

Bukvalno je tako. U Nemačkoj ljudi potpuno normalno idu na posao e-bikom ili električnim trotinetom. Mreža biciklističkih staza je takva da čak brže od autobusa možeš stići na željenu destinaciju. Pa čak i po zimi oko nule,po kiši,uvek vidiš ljude da nekuda voze bicikl. Dobro se obuces,kišna garderoba i udri.

Čeda

pre 1 godinu

Kina već ima konkurentne električne automobile za male pare.
Otvorite granice za kineske automobile i svako će moći da se vozi na struju za 6000eur...

vozač

pre 1 godinu

Ja radim od kuće. Nikada nisam imao potrebu da idem svaki dan kolima na posao. Nemam ženu i decu koje bi morao svaki dan negde da šoferišem. Imam auto ali bukvalno moram da izmišljam razloge da ga vozim i posedujem. Za mene je jeftini i masovan rentacar nešto najviše što mi može zatrebati.
(rale, 7. mart 2023 07:58)

I ja sam tako, ali nekad, kad sam bio mlad.
Dakle, pitanje je samo šta je težnja/očekivanje za neku budućnost društva i ove civilizacije.
Da li da svi budu kao ti (ako si već u nekim srednjim godinama), ili kao neki drugi (porodica i deca)?

Cile Mile

pre 1 godinu

Potrošačko društvo stvara bogate. Ako veštački smanjimo broj "potrošača" smanjiće se i broj bogatih. Kome je to u interesu? Bogatima? Nije sigurno. Zato se ne zanosite, automobili će koštati onoliko koliko prosečni potrošač bude spreman da ga plati.
Kako će da se smanje gužve u saobraćaju? S' jedne strane povećaće se učešće javnog prevoza. S' druge strane putovaće samo oni koji neće moći da rade od kuće. Bogati će manje putovati na posao, više će ići na "odmor", a za to im neće biti potrebni lični automobili, već uslužni prevoz, avioni, taksi vozila... Drugim rečima, automobile će ipak voziti većina, nažalost siromašnih. Život bez ličnih automobila će biti privilegija bogatih.

Goxi

pre 1 godinu

Debilizam teski podrzavam svacija misljenja, a debilizam je to jel hoceju da nas porobe. Kao zagadjuju se, a brodovi avioni ne zagadjuju. Smesni su, ne moze auto nikada da bude na struju i na corbu. Namecu sve kako njima odgovara, i ne slazem se s elektricnim automobilima. Sve je to jednom recju igrica nad nama...

Realno

pre 1 godinu

Jel nekome palo na pamet da generalno preispita ceo koncept automobila ili dva po coveku? Putevi nam dominiraju ulicama, a mi smo samo oni sa strane koji cekaju na svoj red. Americki gradovi potpuno zavise od kola, ali nasi ne. Urbano smo kompaktniji i ne moramo da se patimo po ceo dan u kolima. Treba nam tih i kulturan javni prevoz, metro svakako i sto vise blokiranih za kola zona, gde bi samo lokalci ili kola za dostavu mogla da udju
(Aleksandar, 6. mart 2023 21:26)

Saglasan sam da gradovi treba da pripadaju ljudima, a ne automobilima, kao i da gradski prevoz treba da ima svoju traku gde će nesmetano da se odvija saobraćaj, kao i da se unapredi tako da ljudi zapravo žele da ga koriste. Lično koristim automobil po gradu isključivo kada imam slobodnog vremena pa se odvezem negde s vremena na vreme, ili kada imam da obavim nešto što ne mogu bez automobila.

Sa druge strane ne vidim poentu zabranjivanja vozila u urbanim sredinama, treba naterati ljude benefitima gradskog da ne ulaze za sve u automobil, a ne da se to nameće silom. Za vangradsku vožnju je automobil daleko najbolja opcija, može voz da bude brži, ali barem za mene je lični automobil simbol slobode.

Biće bolje

pre 1 godinu

Pa ako ćemo pričati o malim gradskim automobilima već sada imate varijante kao što je Reno Twizi, ovi mali četvorocikli mogu vas po gradu vozati sa autonomijom do 80km. A tehnologija baterija se brzo razvija već imamo najave sodijum baterija. Litijum će biti uskoro zamenjen jeftinijim alternativama. A da ne pričamo o Kineskim brendovima, kod njih se voze mali gradski EV sa cenom od 5000 evra.

Lars

pre 1 godinu

@Pre ću da idem peške nego da vozim to đubre električno. Inače nisam u kategoriji korse.
(Mare, 06. mart 2023 21:01)

Megan dizel, 2004?

Stefan

pre 1 godinu

Hahaha, Teslu će kupiti VW?! Kako da ne… Na današnji dan je tržišna kapitalizacija Tesle 613 mlrd dolara, a VW je vredan 88 mlrd. Dakle, ako bi se ove dve kompanije spojile, akcionari VW bi dobili tek 12% udela u novoj kompaniji. S druge strane, Tesli je dovoljna manja emisija novih akcija da bi skupila novac da kupi VW za keš, ne jednom, već tri puta…
(ja, 7. mart 2023 12:56)
Te napumpane vrednosti na berzi su jedno a stvarna vrednost drugo. Postoje startapi koji kroz par godina dostignu sludu vrednost na berzi, u milijaradama dolara, a svega nekoliko zaposlenih i par patenata ili aplikacija. Pojave se bolje aplikacije koje bukvalno ugase te firme. A da poredimo vrednost firmi koje postoje 100,150 i 200 godinama sa onim koje su se tek rodile i cija vrednost je porasla na osnovu procena berzanskih špekulanata je besmisleno.

DC

pre 1 godinu

Ovi sto pricaju o kineskim jeftinim automobilima zive u iluzijama. Ti automobili ce, odn oni koji se vec prodaju u Evropi vec jesu nesto jeftiniji od zapadnih ali ni nalik ciframa o kojima vi mastate. A vremenom ce se njihova cena samo priblizavati ovim vec renomiranim brendovima. Pogledajte koliko danas kosta Xiaomi 13, najnoviji OnePlus, Oppo, bice vam jasno...

Zok1

pre 1 godinu

Hahaha, Teslu će kupiti VW?! Kako da ne… Na današnji dan je tržišna kapitalizacija Tesle 613 mlrd dolara, a VW je vredan 88 mlrd. Dakle, ako bi se ove dve kompanije spojile, akcionari VW bi dobili tek 12% udela u novoj kompaniji. S druge strane, Tesli je dovoljna manja emisija novih akcija da bi skupila novac da kupi VW za keš, ne jednom, već tri puta…
(ja, 7. mart 2023 12:56) Ilon Mask je prikupio 44 milijarde za Twitter, tako da ne bi imao problema da prikupi 88 milijardi za VW. Problem je u tome što ne bi znao šta će sa VW :) Ali ova izjava samo pokazuje koliko je nemačka autoindustrija (i ne samo autoindustrija) daleko od realnosti. Zato će otrežnjenje biti daleko bolnije.

Onaj koji zna

pre 1 godinu

Potpun prelazak auto industrije na električni pogon je neodrživ i neće se desiti. S druge strane, nije ni tragedija voziti se autobusom. Vožnja nije obavezna, nisu se ljudi rodili u automobilu.

alex

pre 1 godinu

Kakve veze ima naslov sa sadržajem članka?
(Dragan Dabić, 07. mart 2023 09:52)

E moj druze, kakav? Pa pogledaj komentare svi komentarisu naslov a tekst potpuno nesto drugo. U komentarima se bitke biju dizelasi protiv elektricara.

Kidi

pre 1 godinu

Da delim auto!? Pre ću deliti ženu. Nisam lud, posle 5 god lizinga. Jos kad pitaju ''Jel mogu zapalim?'' odgovorim:''Samo ako treses pepeo u oko''. Za ovo drugo pola godine lizinga i menjaj:)

Zer01

pre 1 godinu

@rale Sve te razumem, imam prelepu Mazdu3, stoji na ulici danima, ne vozi se, ima pun rezervoar ali se radi od kuce a sad je neka frka na poslu, pokrenuo sam je dva puta iz mesta u zadnje 2 sedmice. Sledeci vikend odvajam vreme da predjem 500km na autoputu cisto da se malo razradi. Ozbiljno razmisljam da je prodam i da dodam lovu u stek za stan ali devojka bi se smorila tako da nista od toga.

Trt

pre 1 godinu

Lako je voziti elektro bus djubretarski kamion i ostale vidove el vozila kad to dotira grad tj drzava. Dotiraju i plate, klasicni drzvavni sluzbenici. Da je to toliko isplativo, prvo bi svaki privatnik uzeo el vozila, ali bez dotiranja nista od toga. Gas je dobar, ali je bio jeftin, pa na tu cenu uzmu malo poreza i akciza. Na rafinerijama tzv fosilnih goriva je bazirana celokupna hemiska industrija, bez toga nema ni plastike ni praska za pranje ni sapuna....tako je bilo nekad sa tranzistorima, pa posle sa walkmenima na baterije...sve to trajalo toliko dugo kao i boja zenskih sandala, do sledece sezone i daj drugu boju i model. Trenutni hit za bogate, koji bi te pare dali drzavi za porez, ovako kupe el auto od 100hilj $

Reziel

pre 1 godinu

Ako je nešto danas precenjeno, onda su to novi mali, gradski automobili. Cene svih automobila su porasle, ali cini mi se da je kod malih vozila to procentualno najviše.

S druge strane, imate situaciju da Dacia, kao low-budget brend sa najjeftinijm modelom izbija u top 5, pa čak i u top 3 prodaje u EU, a Tesla Model Y - električni automobil iz Amerike, na prvo!
To znači da način da se proizvode jeftiniji (ne i jeftini) automobili i dalje postoji, i da proizvodjač koji to uradi (kao Dacia npr.), može da računa na solidan deo tržišnog kolača. Uveren sam da Dacia na zaradjuje po automobilu kao VW (mada ko zna), ali nešto zaradi sigurno.

Nauta

pre 1 godinu

Levo- desno, ideolozi EV vide da im je projekat propao iz mnogobrojnih vec poznatih razloga, pa publici mazu oci sa ovakvim i drugim tekstovima i razmisljanjima.

ma neMoj

pre 1 godinu

Ako gradovi imaju dobru mrežu javnog saobraćaja onda je za neko putovanje rentacar ili carsharing sasvim ok.
Plaćati parking, registraciju i sve namete bolje koristiti za nešto kvalitetno.

Kaligula

pre 1 godinu

Ko može narodu da zabrani da vozi SUS automobile? Ako neka vlast pokuša izgubiće na sledećim izborima. Sva ova ujdurma oko el vozila i pretnje zabranama su samo marketinškog i geopolitičkog karaktera.

neutralni felš

pre 1 godinu

Kad Kinezi pocnu da proizvode i to u Evropi, ugasili ste ga.Isto je bilo sa Ericsson, Nokia vs Huawei, ZTE.Gotovo celu Evropu su preuzeli i postali mnogo bolji od Ericsson/Nokia.Da nije sankcija Amerike, Huawei bi ih sveo na statisticku gresku.Slicnu situaciju imate sa brojnim drugim proizvodima, npr.solarni paneli.Kinezi kad naprave plan da ce za 5g biti broj 2. ili 1. bice tako.
(Petar, 06. mart 2023 21:52)

kinofil, novi soj u srbiji.

Goxy

pre 1 godinu

Holandija je ravna,a Beograd brdovit tako da mi nismo prikladni za bajs. Ali geografija je za tebe viša matematika.
(Oliver, 6. mart 2023 22:27)

Nisi uspeo shvatiti da e.bajs znači da ima motor i litijumsku bateriju. Ide uzbrdo sam ti sediš i kuliraš. Jednom ćeš naučiti azbuku.

u tome je caka

pre 1 godinu

@(rale, 7. mart 2023 07:58)

svaka cast rale, samo sto renting nikako nece biti jeftin, ni car sharing (mozda na samom (masovnom) startu).

🙂

pre 1 godinu

To bi bilo sjajno! Svaka guljenda sebe smatra vozačem, a praziluk...

Za ljubitelje Kineza, vidim svi vozite kineska vozila. Pun ih Beograd. Ma, lupom da tražiš fau ve.

Rolo

pre 1 godinu

Pre par godina se pricalo o zabrani proizvodnje rakije u Srbiji (kao trazila EU)…! Sta mislite sta ce biti ako srpskom seljaku(mislim na zanimanje,ne na karakternu osobinu(mada su po ovom pitanju mnogi ujedinjeni)) probaju da uzmu VW ili ne daj boze BMW? Politicari bi trebalo da se please naroda,a ne obrnuto...doduse svaki pametan politicar se i boji!

Legolas

pre 1 godinu

toliko o teorijama zavere, da cemo se uskoro voziti ko stoka i da cemo sanjati ove sadasnje autobuse, sledece je dozvola za putovanje i kretanje, samo polako
(kojot, 06. mart 2023 21:18) bravo avaks ravozemljašu, sve si nas ubedio.

Šoki

pre 1 godinu

Mozda to vazi za 20, 30% ljudi koji zive u velikim gradovima, gde je odlična povezanost gradskog saobraćaja, ali većina nemaca zivi u manjim mestima gde bez auta ne mozes da funkcioniseš. A to da se deli auto, za nemce je misaona imenica.

ja

pre 1 godinu

Hahaha, Teslu će kupiti VW?! Kako da ne… Na današnji dan je tržišna kapitalizacija Tesle 613 mlrd dolara, a VW je vredan 88 mlrd. Dakle, ako bi se ove dve kompanije spojile, akcionari VW bi dobili tek 12% udela u novoj kompaniji. S druge strane, Tesli je dovoljna manja emisija novih akcija da bi skupila novac da kupi VW za keš, ne jednom, već tri puta…

DC

pre 1 godinu

A autobusi su pretpostavljam električni?
(Obrad, 7. mart 2023 08:28)

Kao jedan od mnogih primera, Svajcarski grad Basel je u procesu zamene svojih autobusa i tokom sledecih pet godina ce svi biti zamenjeni sa elektricnim. Inace, kamioni djubretari su ima vec par godina strogo elektricni. Kao policijska patrolna vozila sluzi Tesla Model X, mada vidjam u zadnje vreme i Nissan Leaf.

Td

pre 1 godinu

Ma ne padanmi na pamet da vozim kantu na baterije!!! A nek probaju da mi zaplene auto,ili ne dao bog da me pojure,bice lunapark,samo sto elektro automobil crkne cim ganmalo jace 'prodrmas',provereno!!!! A i toliko napinju sa elektro 'konzervama',pa gde vam je osnova za to,gde su vam punjaci,gde su vam servisi,sta treba,da odvezem auto kod majstora za televizore?! Tojotin servis ne zna ni priusa da servisira nego cekas po mesec dana dok pozovu nekog Djin Pin Finga da ga pitaju cemu uopste neki deo sluzi,ej!!! Imao sam svojevremeno i fiat stilo abartha,servis nije znao da taj auto ima klasican filter za ulje,kao ima long life filter,a ono filter ko kod obicnog fokusa!!! Ma bezi bre,samo mi jos ta elektro beda treba,da svaki dan razvacim kablove po dvoristu i molim boga da mi racun za struju ne dodje kao da zivim u fabrici!!!

Nikola

pre 1 godinu

Kad Kinezi pocnu da proizvode i to u Evropi, ugasili ste ga.Isto je bilo sa Ericsson, Nokia vs Huawei, ZTE.Gotovo celu Evropu su preuzeli i postali mnogo bolji od Ericsson/Nokia.Da nije sankcija Amerike, Huawei bi ih sveo na statisticku gresku.Slicnu situaciju imate sa brojnim drugim proizvodima, npr.solarni paneli.Kinezi kad naprave plan da ce za 5g biti broj 2. ili 1. bice tako.
(Petar, 06. mart 2023 21:52) Kakva ekspertiza. Uspeo da ubediš sebe?
(Legolas, 7. mart 2023 03:02)

Da nije sankcija kazes ? Haha, decko, pa upravo te sankcije Amerike su unistile Huawei. To pokazuje gdje je Kina, a gdje Amerika. Da Kina ima ista svoje, sankcije Huaweiu ne bi ni naudile.

alex

pre 1 godinu

Ali sta covek naprica za Teslu u fazonu kupicemo ih ako pozelimo, lovac ce postati lovina. Pa prijatelju ja da sam Mask posle ovakvih reci ne bi ti je prodao ni za zilion.

Legolas

pre 1 godinu

Kad Kinezi pocnu da proizvode i to u Evropi, ugasili ste ga.Isto je bilo sa Ericsson, Nokia vs Huawei, ZTE.Gotovo celu Evropu su preuzeli i postali mnogo bolji od Ericsson/Nokia.Da nije sankcija Amerike, Huawei bi ih sveo na statisticku gresku.Slicnu situaciju imate sa brojnim drugim proizvodima, npr.solarni paneli.Kinezi kad naprave plan da ce za 5g biti broj 2. ili 1. bice tako.
(Petar, 06. mart 2023 21:52) Kakva ekspertiza. Uspeo da ubediš sebe?

Za Obrada

pre 1 godinu

@Obrad - za tvoju informaciju, GSP je najlakse zameniti sa dizela na elektro i to se polako uvodi cak i kod nas.
Pa eno ti ga NS, oni polako menjaju flotu sa dizela na gas i sa gasa na elektro

Milorad

pre 1 godinu

Pa ovo je bruka,i jos jedan nacin unistavanja covecanstva.Elektro automobili su puni kobalta,stroncijum,litijuma,uzas,unistiti covecanstvo na bilo koji nacin,kakvo zagadjenje od dizela,benzina,tnga,laz..laz i laz,neka pitaju naucnike od kakvih komponenti su sacinjeni ovi otrovni automobili i saznace istinu o njima!!!

Milorad

pre 1 godinu

Pa ovo je bruka,i jos jedan nacin unistavanja covecanstva.Elektro automobili su puni kobalta,stroncijum,litijuma,uzas,unistiti covecanstvo na bilo koji nacin,kakvo zagadjenje od dizela,benzina,tnga,laz..laz i laz,neka pitaju naucnike od kakvih komponenti su sacinjeni ovi otrovni automobili i saznace istinu o njima!!!

Milan

pre 1 godinu

Autoindustrija ovakva kakva je na kraju ere!Patentiranjm novih tehnologija gde se automobili uopšte po pogonu nece razlikovati dolazi do novih načina lovnog prevoza!

carls III

pre 1 godinu

Kina već ima konkurentne električne automobile za male pare.
Otvorite granice za kineske automobile i svako će moći da se vozi na struju za 6000eur...
(Čeda, 07. mart 2023 01:51)

EU i USA ne da nece otvoriti granice nego ce razvaliti kineze carinskim stopama sa kojima ce kineski auto biti 2x skuplji od VW modela. Nisu nemci i ameri budale ko srbi da otvaraju rziste kad su slabiji, naprotiv.

Komentator

pre 1 godinu

Ima mnogo Kineskih konkurenta koji već od 5700evra nude automobil veličine Fiat Pande koji sa jednim punjenjem prelazi 200km ne znam Max brzinu! A za 10.000evra imate već široku ponudu automobila koji imaju veći domet i brzinu! Ali svi ti automobili će biti zabranjeni u Evropi i Americi, monopolisti su već odlučili! Sve se nadam pošto već ne pripadamo toj Evropi koja neće da nas primi da će neko pametan kod nas u vladi(HM) dozvoliti uvoz tih vozila koja će mo moći po Srbiji da arčimo do mile volje! Samo da "taj" koji se pita kaže jedno malo Može i mi smo u kineskom autu, nije nešto lep kao ti od min 20.000evra ali će nam biti dostupni! Video sam nešto između Mercedesa ML prvog i X5 i košta 11.500dolara! Ponuda i marke takvih automobila je toliko šarolika da imate neke koje vas podsećaju na Jaguare one stare lepe, do Mercedesa s klase imaju baš velik, bogat izbor šasija i motora, baterija!

Vozač

pre 1 godinu

Pa to znaju i vrapci na grani. I ljudi su to prihvatili. Samo u Istočnoj Evropi ljudi misle da je auto pravo i da mogu da truju druge, pa i sebe, ako nemaju novca za pristojan auto.

Rodoljub

pre 1 godinu

falim te bože da se Beograd malo rastereti, koja god se familija doselila doveli i po tri automobila jer u zavičaju nije bilo nikakvog prevoza

Goxy

pre 1 godinu

Pobogu što bi se išlo basom, ovaj žestoko lupeta. Kakav crni bas kao primarno sredstvo prevoza, to je za ludake.

Kod nas barem 2/3 vremena može (e.)bajsom, samo na minusu ili blizu minusa nije baš na bajs, tad može bas, taxi ili budući car sharing. A to je 3 meseca max. Pogledajte Holanđane.

Aleksandar

pre 1 godinu

Jel nekome palo na pamet da generalno preispita ceo koncept automobila ili dva po coveku? Putevi nam dominiraju ulicama, a mi smo samo oni sa strane koji cekaju na svoj red. Americki gradovi potpuno zavise od kola, ali nasi ne. Urbano smo kompaktniji i ne moramo da se patimo po ceo dan u kolima. Treba nam tih i kulturan javni prevoz, metro svakako i sto vise blokiranih za kola zona, gde bi samo lokalci ili kola za dostavu mogla da udju

Legolas

pre 1 godinu

toliko o teorijama zavere, da cemo se uskoro voziti ko stoka i da cemo sanjati ove sadasnje autobuse, sledece je dozvola za putovanje i kretanje, samo polako
(kojot, 06. mart 2023 21:18) bravo avaks ravozemljašu, sve si nas ubedio.

rale

pre 1 godinu

Ja radim od kuće. Nikada nisam imao potrebu da idem svaki dan kolima na posao. Nemam ženu i decu koje bi morao svaki dan negde da šoferišem. Imam auto ali bukvalno moram da izmišljam razloge da ga vozim i posedujem. Za mene je jeftini i masovan rentacar nešto najviše što mi može zatrebati.

kojot

pre 1 godinu

toliko o teorijama zavere, da cemo se uskoro voziti ko stoka i da cemo sanjati ove sadasnje autobuse, sledece je dozvola za putovanje i kretanje, samo polako

Petar

pre 1 godinu

Kad Kinezi pocnu da proizvode i to u Evropi, ugasili ste ga.Isto je bilo sa Ericsson, Nokia vs Huawei, ZTE.Gotovo celu Evropu su preuzeli i postali mnogo bolji od Ericsson/Nokia.Da nije sankcija Amerike, Huawei bi ih sveo na statisticku gresku.Slicnu situaciju imate sa brojnim drugim proizvodima, npr.solarni paneli.Kinezi kad naprave plan da ce za 5g biti broj 2. ili 1. bice tako.

Goxy

pre 1 godinu

Holandija je ravna,a Beograd brdovit tako da mi nismo prikladni za bajs. Ali geografija je za tebe viša matematika.
(Oliver, 6. mart 2023 22:27)

Nisi uspeo shvatiti da e.bajs znači da ima motor i litijumsku bateriju. Ide uzbrdo sam ti sediš i kuliraš. Jednom ćeš naučiti azbuku.

Legolas

pre 1 godinu

Kad Kinezi pocnu da proizvode i to u Evropi, ugasili ste ga.Isto je bilo sa Ericsson, Nokia vs Huawei, ZTE.Gotovo celu Evropu su preuzeli i postali mnogo bolji od Ericsson/Nokia.Da nije sankcija Amerike, Huawei bi ih sveo na statisticku gresku.Slicnu situaciju imate sa brojnim drugim proizvodima, npr.solarni paneli.Kinezi kad naprave plan da ce za 5g biti broj 2. ili 1. bice tako.
(Petar, 06. mart 2023 21:52) Kakva ekspertiza. Uspeo da ubediš sebe?

ja

pre 1 godinu

Hahaha, Teslu će kupiti VW?! Kako da ne… Na današnji dan je tržišna kapitalizacija Tesle 613 mlrd dolara, a VW je vredan 88 mlrd. Dakle, ako bi se ove dve kompanije spojile, akcionari VW bi dobili tek 12% udela u novoj kompaniji. S druge strane, Tesli je dovoljna manja emisija novih akcija da bi skupila novac da kupi VW za keš, ne jednom, već tri puta…

gazda milutin

pre 1 godinu

kad Kinezi zavladaju,ode vw u legendu
zapad se smejao japanskim vouilima sedamdeseti,osamdesetih korejskim
sad se smeju kinezima,ali vreme ce pokazati svoje

Tihomir

pre 1 godinu

Plin najeftinije i naj cistije gorivo za motore sa unutrasnjim sagorevanjem,vodonik lako dostupan,elektricitet iz vazduha koji bi mogao da puni elektricna auta u voznji. Elektromagnetni motori itd. Da se razumemo. NA PLIN SE KUVA, NA DIZEL SE ORE,NA STRUJU SU IGRACKE A NA BENZIN SE VOZI :-)

Nikola

pre 1 godinu

Kad Kinezi pocnu da proizvode i to u Evropi, ugasili ste ga.Isto je bilo sa Ericsson, Nokia vs Huawei, ZTE.Gotovo celu Evropu su preuzeli i postali mnogo bolji od Ericsson/Nokia.Da nije sankcija Amerike, Huawei bi ih sveo na statisticku gresku.Slicnu situaciju imate sa brojnim drugim proizvodima, npr.solarni paneli.Kinezi kad naprave plan da ce za 5g biti broj 2. ili 1. bice tako.
(Petar, 06. mart 2023 21:52) Kakva ekspertiza. Uspeo da ubediš sebe?
(Legolas, 7. mart 2023 03:02)

Da nije sankcija kazes ? Haha, decko, pa upravo te sankcije Amerike su unistile Huawei. To pokazuje gdje je Kina, a gdje Amerika. Da Kina ima ista svoje, sankcije Huaweiu ne bi ni naudile.

🙂

pre 1 godinu

To bi bilo sjajno! Svaka guljenda sebe smatra vozačem, a praziluk...

Za ljubitelje Kineza, vidim svi vozite kineska vozila. Pun ih Beograd. Ma, lupom da tražiš fau ve.

neutralni felš

pre 1 godinu

Kad Kinezi pocnu da proizvode i to u Evropi, ugasili ste ga.Isto je bilo sa Ericsson, Nokia vs Huawei, ZTE.Gotovo celu Evropu su preuzeli i postali mnogo bolji od Ericsson/Nokia.Da nije sankcija Amerike, Huawei bi ih sveo na statisticku gresku.Slicnu situaciju imate sa brojnim drugim proizvodima, npr.solarni paneli.Kinezi kad naprave plan da ce za 5g biti broj 2. ili 1. bice tako.
(Petar, 06. mart 2023 21:52)

kinofil, novi soj u srbiji.

Brdjanin

pre 1 godinu

Pre ću da kupim električni mtb i da idem sa njim na posao svaki dan nego što ću da udjem u autobus...

Ovim našim slepcima iz gradskih vlasti treba milenium da naprave metro. Zato izginuše sa Beogradom na vodi, je*o ih on...

Zok1

pre 1 godinu

O čemu ovaj priča? Ako VW ne može da napravi električni automobil za 20 hiljada evra - neka se skloni i prepusti tržište onima koji su u stanju. Osnovna verzija Nissan Sakura košta u Japanu $14,000. U Kini se proizvode električni automobili koji u osnovnoj verziji koštaju toliko. Kada ubace jaču bateriju i dodatnu opremu, dobije se automobil od $20,000. Chevrolet Bolt EV u Americi košta $26,000. A što se tiče preuzimanja, da li mu je možda palo na pamet da se može desiti da Tesla preuzme VW? U 2022, VW je ostvario neto profit od 15,8 milijardi evra - a Tesla 12,6 milijardi dolara. Da bi ostvario takav prihod, VW je prodao nepunih 280 milijardi evra - a Tesla 81,5 milijardi dolara. To govori o profitabilnosti.

Dragan

pre 1 godinu

Videćemo kineski e automobil za manje od 20.000 evra. Pogledajte broj e automobila u Kini za 10 do 12000 evra. Sa carinom i transportom u Evropi će koštati manje od 20.000 evra.

Warhammer

pre 1 godinu

Bas bih voleo da vidim ko ce mi zabraniti da vozim ono sto sam platio,sto placam i placacu.Placam porez,putarinu,registraciju,i ostale globe,prema tome ODJEBITE SVI!!!

EU Citizen

pre 1 godinu

Ma kakvi električni automobili, ne pada mi na pamet, pa nije ekofašistička i neokomunistička EU koja to nameće silom čitav svet, ja sam apsolutno siguran da ću još baem dve-tri decenije voziti normalna kola, i to nova, pa makar se i odselio iz EU, što inače planiram i iz banalnih ekonomskih razloga, jer socijalizam i ekofašizam stoprocentno rezulltiraju sirotinjom, pa treba izvući kapital uskoro i investirati ga drugde, a kad mi bude osamdeset,.možda će čak i elektrokante biti upotreblljive i cenovno konkurentne normalnim automobilima :)))

Reziel

pre 1 godinu

Ako je nešto danas precenjeno, onda su to novi mali, gradski automobili. Cene svih automobila su porasle, ali cini mi se da je kod malih vozila to procentualno najviše.

S druge strane, imate situaciju da Dacia, kao low-budget brend sa najjeftinijm modelom izbija u top 5, pa čak i u top 3 prodaje u EU, a Tesla Model Y - električni automobil iz Amerike, na prvo!
To znači da način da se proizvode jeftiniji (ne i jeftini) automobili i dalje postoji, i da proizvodjač koji to uradi (kao Dacia npr.), može da računa na solidan deo tržišnog kolača. Uveren sam da Dacia na zaradjuje po automobilu kao VW (mada ko zna), ali nešto zaradi sigurno.

Goxi

pre 1 godinu

Debilizam teski podrzavam svacija misljenja, a debilizam je to jel hoceju da nas porobe. Kao zagadjuju se, a brodovi avioni ne zagadjuju. Smesni su, ne moze auto nikada da bude na struju i na corbu. Namecu sve kako njima odgovara, i ne slazem se s elektricnim automobilima. Sve je to jednom recju igrica nad nama...

DC

pre 1 godinu

A autobusi su pretpostavljam električni?
(Obrad, 7. mart 2023 08:28)

Kao jedan od mnogih primera, Svajcarski grad Basel je u procesu zamene svojih autobusa i tokom sledecih pet godina ce svi biti zamenjeni sa elektricnim. Inace, kamioni djubretari su ima vec par godina strogo elektricni. Kao policijska patrolna vozila sluzi Tesla Model X, mada vidjam u zadnje vreme i Nissan Leaf.

Egon Kowalski

pre 1 godinu

Pobogu što bi se išlo basom, ovaj žestoko lupeta. Kakav crni bas kao primarno sredstvo prevoza, to je za ludake.

Kod nas barem 2/3 vremena može (e.)bajsom, samo na minusu ili blizu minusa nije baš na bajs, tad može bas, taxi ili budući car sharing. A to je 3 meseca max. Pogledajte Holanđane.
(Goxy, 06. mart 2023 20:48)

Bukvalno je tako. U Nemačkoj ljudi potpuno normalno idu na posao e-bikom ili električnim trotinetom. Mreža biciklističkih staza je takva da čak brže od autobusa možeš stići na željenu destinaciju. Pa čak i po zimi oko nule,po kiši,uvek vidiš ljude da nekuda voze bicikl. Dobro se obuces,kišna garderoba i udri.

Levi ulaz

pre 1 godinu

Dačija Spring je ispod 20000 e. subvencije po Evropi su i do 10000e. Tako da i za relativno male pare ima kakvo takvo vozilo na struju. Korsom se moglo i na more i dalja putovanja. Toga će se morati odreći ali za po gradu će biti varijanti. Još kad Kinezi upadnu na tržište, kao Koreja 90' na Balkan.

Za Obrada

pre 1 godinu

@Obrad - za tvoju informaciju, GSP je najlakse zameniti sa dizela na elektro i to se polako uvodi cak i kod nas.
Pa eno ti ga NS, oni polako menjaju flotu sa dizela na gas i sa gasa na elektro

Sitna Slova

pre 1 godinu

Elektricne automobile u bliskoj buducnosti necemo uopste jeftino kupovati, a kamoli automobile ispod 20k evra. U evropi dobar prosecan elektricni bicikl kosta 5k. Za njih je to nista ili 2-3 evropske plate.

Voja Smederevac

pre 1 godinu

Pojaviće se nove tehnologije koje će zameniti električne automobile.
To sada deluje nemoguće ali će se desiti.
(Alex, 6. mart 2023 20:55)

Hoće, pojaviće se automobili na ajvar. A Srbija će postati nova Saudijska Arabija!

Dejan Matic

pre 1 godinu

Trazili ste smanjenje guzvi, trazili ste parking mesto vise? Evo vam ga. Sirotinja i srednja klasa nikada vise nece moci da kupe nov auto, jer ce najjeftiniji nov kostati preko 20.000€.
Daljom analizom dolazimo do toga da ce vozila sa sus motorima moci da se voze jos 10-15 godina, a na koja ce drzave naplacivati ekoloski porez od 1000€ godisnje. Zelena agenda.
Zamislite polovan auto od 3000€, a 3 godine porez za isti ce vas kostati 3000€ !
Pa necete ga ni voziti. A sada nastavite da propagirate preskupa elektro vozila.
Javni prevoz je odlicna ideja da se izvrsi poslednja kontrola pojedinca. Karta ce se placati mobilnim, znace gde ste, kad ste, s kim ste, pored koga ste.
Globalizam i prodaja duse, najvisi nivo kontrole

Zok1

pre 1 godinu

Hahaha, Teslu će kupiti VW?! Kako da ne… Na današnji dan je tržišna kapitalizacija Tesle 613 mlrd dolara, a VW je vredan 88 mlrd. Dakle, ako bi se ove dve kompanije spojile, akcionari VW bi dobili tek 12% udela u novoj kompaniji. S druge strane, Tesli je dovoljna manja emisija novih akcija da bi skupila novac da kupi VW za keš, ne jednom, već tri puta…
(ja, 7. mart 2023 12:56) Ilon Mask je prikupio 44 milijarde za Twitter, tako da ne bi imao problema da prikupi 88 milijardi za VW. Problem je u tome što ne bi znao šta će sa VW :) Ali ova izjava samo pokazuje koliko je nemačka autoindustrija (i ne samo autoindustrija) daleko od realnosti. Zato će otrežnjenje biti daleko bolnije.

Trt

pre 1 godinu

Lako je voziti elektro bus djubretarski kamion i ostale vidove el vozila kad to dotira grad tj drzava. Dotiraju i plate, klasicni drzvavni sluzbenici. Da je to toliko isplativo, prvo bi svaki privatnik uzeo el vozila, ali bez dotiranja nista od toga. Gas je dobar, ali je bio jeftin, pa na tu cenu uzmu malo poreza i akciza. Na rafinerijama tzv fosilnih goriva je bazirana celokupna hemiska industrija, bez toga nema ni plastike ni praska za pranje ni sapuna....tako je bilo nekad sa tranzistorima, pa posle sa walkmenima na baterije...sve to trajalo toliko dugo kao i boja zenskih sandala, do sledece sezone i daj drugu boju i model. Trenutni hit za bogate, koji bi te pare dali drzavi za porez, ovako kupe el auto od 100hilj $

Shandor

pre 1 godinu

Doktore dzaba doktorat. Ti sto voze corsu nemaju pare vise ni za corsu. A i da imaju zive po zgradama, pa taj imaginarni el auto mogu da ukljuce u d ..e da bi ga napunili, a solarne panele mogu da sanjaju. Cena struje trenutno 30-40% visa u odnosu na benzin po km, tako da ni Kinezi nece biti od pomoci sa el automobilima. To voze bogati a oni vec kupili tesle i ostalo. Prema cenama wc papira taj tvoj expertski rad za doktorat ce ipak biti od koristi, ako pazljivo cepkas stranice

Komša

pre 1 godinu

ravozemljašu, sve si nas ubedio.
(Legolas, 7. mart 2023 03:03) 

Kada budu vrsili pritisak da instaliras kamere u svom stanu da bi se sprecilo porodicno nasilje ,pušenje u "četiri zida" to ces verovatno i to braniti a ljude koji se bune nazivati ravnozemljasima.
A kako su krenuli...

Sada vec imas predloge (kotrlja se priprema te priče u pozadini) da se uvedu ekoloski pasosi ,da se proceni koliko ti kao pojedinac smes da putujes jer putovanjem opterecujes saobracaj i diprinosis zagadjenju.
Dakle,ne zadovoljavaju se kontrol frikovi time sto hice da ti na finjaka uzmu auto i ogranice slobodu kretanja usmeravajuci te na javni prevoz nego i to hoce da uslove odredjenim brojem putovanja u toku godine.

Naravno,oni koji su do sada imali ekinomski interes i sada ga traze prilagodjavajuci se toj "zelenoj" agendi.
Sve teze je proizvodjacima auta sa SUS motorima da ti prodaju i odrzavanje vozila u dugom roku. Probali su sve ,iscedili suvu drenovinu ne samo od tebe kao krajnjeg korisnika vec i od automehanicara koji mora da se otvori za dobru kintu (opet njima) da bi mogao da odrzava nova vozila.
I stigli do kraja.
Sad ide nova prica i vide sansu da ti elektricni mikser na tockovima uvale po duploj ceni a "ziki aytomehanicaru" oderu kožu da bi postao "doktor za ev".

Umesto sto nas koji smo protiv toga pokusavas da "emančipujes" kupi lepo kartu i pravac Kina (Evropa budicnosti koju sanjas) pa uzivaj u blagodetima "zelene agende".

Zer01

pre 1 godinu

@rale Sve te razumem, imam prelepu Mazdu3, stoji na ulici danima, ne vozi se, ima pun rezervoar ali se radi od kuce a sad je neka frka na poslu, pokrenuo sam je dva puta iz mesta u zadnje 2 sedmice. Sledeci vikend odvajam vreme da predjem 500km na autoputu cisto da se malo razradi. Ozbiljno razmisljam da je prodam i da dodam lovu u stek za stan ali devojka bi se smorila tako da nista od toga.

Sanjam Ducen Kros a u glavi sam slos

pre 1 godinu

Samo javni prevoz. Zivim u Beogradu i na posao idem samo prevozom. 25 evra kosta mesecna karta, ne razmisljas o parkiranju, da li ce neko da ga ogrebe, ocese, da li je istekao parking, vise setas, osecas grad, u interakciji si sa mnogo vise ljudi. Jeste da ima i mana i da ga treba unapredjivati konstantno ali u Beogradu je javni prevoz velika prednost. Cekamo i nadamo se i metrou za 30 godina.

Sportski pozdrav

pre 1 godinu

Kompletna zelena agenda živi na krilima subvencija i ekonomski je neodrživa na duže staze. U momentu će samo pući, daj Bože zbog neke nove tehnologije, da se ne vraćamo na ugalj i naftu.

Onaj koji zna

pre 1 godinu

Potpun prelazak auto industrije na električni pogon je neodrživ i neće se desiti. S druge strane, nije ni tragedija voziti se autobusom. Vožnja nije obavezna, nisu se ljudi rodili u automobilu.

GeOs

pre 1 godinu

falim te bože da se Beograd malo rastereti, koja god se familija doselila doveli i po tri automobila jer u zavičaju nije bilo nikakvog prevoza
(Rodoljub, 06. mart 2023 20:36)

A sta je dovukla tvoja familija kad se doselila ?

Td

pre 1 godinu

Ma ne padanmi na pamet da vozim kantu na baterije!!! A nek probaju da mi zaplene auto,ili ne dao bog da me pojure,bice lunapark,samo sto elektro automobil crkne cim ganmalo jace 'prodrmas',provereno!!!! A i toliko napinju sa elektro 'konzervama',pa gde vam je osnova za to,gde su vam punjaci,gde su vam servisi,sta treba,da odvezem auto kod majstora za televizore?! Tojotin servis ne zna ni priusa da servisira nego cekas po mesec dana dok pozovu nekog Djin Pin Finga da ga pitaju cemu uopste neki deo sluzi,ej!!! Imao sam svojevremeno i fiat stilo abartha,servis nije znao da taj auto ima klasican filter za ulje,kao ima long life filter,a ono filter ko kod obicnog fokusa!!! Ma bezi bre,samo mi jos ta elektro beda treba,da svaki dan razvacim kablove po dvoristu i molim boga da mi racun za struju ne dodje kao da zivim u fabrici!!!

ma neMoj

pre 1 godinu

Ako gradovi imaju dobru mrežu javnog saobraćaja onda je za neko putovanje rentacar ili carsharing sasvim ok.
Plaćati parking, registraciju i sve namete bolje koristiti za nešto kvalitetno.

Гојко

pre 1 godinu

Још од пре 4 године писао сам овде у више наврата, како ће се богаташи побринути да прочисте улице од сиротиње, да би могли неометано да уживају у вожњи свог скупог електричног аута. Многи су се томе слатко насмејали.

Vladimir

pre 1 godinu

80% zagadjenosti u srbiji je individualna lozista i strani investitori s mi gledamo pa nasim ledjimada resimo tih preostalih 20%. Koje je to ludilo?

Kaligula

pre 1 godinu

Ko može narodu da zabrani da vozi SUS automobile? Ako neka vlast pokuša izgubiće na sledećim izborima. Sva ova ujdurma oko el vozila i pretnje zabranama su samo marketinškog i geopolitičkog karaktera.

M.R.

pre 1 godinu

"Oni koji danas voze Opel Corsu, sutra će ići autobusom", a naročito oni koji su se sinoć sreli sa McLarenom, a vi vest niste ni objavili!

Stanko -obicaji su stariji od zakona !

pre 1 godinu

Vozim Corsu B ( das auto na celi beli svet ) 2027 cu da je registrujem kao Old tajmera - Corso moja , neda tebe tvoj Stanko !

Cile Mile

pre 1 godinu

Potrošačko društvo stvara bogate. Ako veštački smanjimo broj "potrošača" smanjiće se i broj bogatih. Kome je to u interesu? Bogatima? Nije sigurno. Zato se ne zanosite, automobili će koštati onoliko koliko prosečni potrošač bude spreman da ga plati.
Kako će da se smanje gužve u saobraćaju? S' jedne strane povećaće se učešće javnog prevoza. S' druge strane putovaće samo oni koji neće moći da rade od kuće. Bogati će manje putovati na posao, više će ići na "odmor", a za to im neće biti potrebni lični automobili, već uslužni prevoz, avioni, taksi vozila... Drugim rečima, automobile će ipak voziti većina, nažalost siromašnih. Život bez ličnih automobila će biti privilegija bogatih.

Čeda

pre 1 godinu

Kina već ima konkurentne električne automobile za male pare.
Otvorite granice za kineske automobile i svako će moći da se vozi na struju za 6000eur...

Lars

pre 1 godinu

@Pre ću da idem peške nego da vozim to đubre električno. Inače nisam u kategoriji korse.
(Mare, 06. mart 2023 21:01)

Megan dizel, 2004?

Nauta

pre 1 godinu

Levo- desno, ideolozi EV vide da im je projekat propao iz mnogobrojnih vec poznatih razloga, pa publici mazu oci sa ovakvim i drugim tekstovima i razmisljanjima.

Stefan

pre 1 godinu

Hahaha, Teslu će kupiti VW?! Kako da ne… Na današnji dan je tržišna kapitalizacija Tesle 613 mlrd dolara, a VW je vredan 88 mlrd. Dakle, ako bi se ove dve kompanije spojile, akcionari VW bi dobili tek 12% udela u novoj kompaniji. S druge strane, Tesli je dovoljna manja emisija novih akcija da bi skupila novac da kupi VW za keš, ne jednom, već tri puta…
(ja, 7. mart 2023 12:56)
Te napumpane vrednosti na berzi su jedno a stvarna vrednost drugo. Postoje startapi koji kroz par godina dostignu sludu vrednost na berzi, u milijaradama dolara, a svega nekoliko zaposlenih i par patenata ili aplikacija. Pojave se bolje aplikacije koje bukvalno ugase te firme. A da poredimo vrednost firmi koje postoje 100,150 i 200 godinama sa onim koje su se tek rodile i cija vrednost je porasla na osnovu procena berzanskih špekulanata je besmisleno.

jo

pre 1 godinu

Nikad necemo imati povoljne el.automobile dok se ne dozvoli nesmetani uvoz iz Kine. Evropa brani svoje prpizvodjace i ne dozvoljava kineskim nesmetan uvoz a brendovi kao Wooling, Great Wall itd(ima ih ko zna koliko) itekako imaju sta da ponude. Wooling vec ima odlican auto za 4 osobe, odlicnog kvaliteta sa oko 150km dometa za 4-5000 dolara. Takva ponuda obesmislila bi evropske proizvodjace...

DC

pre 1 godinu

Ovi sto pricaju o kineskim jeftinim automobilima zive u iluzijama. Ti automobili ce, odn oni koji se vec prodaju u Evropi vec jesu nesto jeftiniji od zapadnih ali ni nalik ciframa o kojima vi mastate. A vremenom ce se njihova cena samo priblizavati ovim vec renomiranim brendovima. Pogledajte koliko danas kosta Xiaomi 13, najnoviji OnePlus, Oppo, bice vam jasno...

T

pre 1 godinu

Prijatelj kupuje auto i dobio je ponudu u salonu za malo bolje opremljenu Korsu - preko 20.000e. Tako da je teza o tome da niko nece voziti Korsu verovatno tacna.

Zoran Djordjević

pre 1 godinu

Lako ja da ovaj zakon donose oni koji se vozeslužbenim kolima nikad za svoje pare ne plaćaju ni gorivo ni registraciju ni majstora.I naj prepametni Milošević je verovao da svi živimo prelepo a i ovi imaju iste savetnike.Sve same podguzne muve.

Milan

pre 1 godinu

Autoindustrija ovakva kakva je na kraju ere!Patentiranjm novih tehnologija gde se automobili uopšte po pogonu nece razlikovati dolazi do novih načina lovnog prevoza!

Biće bolje

pre 1 godinu

Pa ako ćemo pričati o malim gradskim automobilima već sada imate varijante kao što je Reno Twizi, ovi mali četvorocikli mogu vas po gradu vozati sa autonomijom do 80km. A tehnologija baterija se brzo razvija već imamo najave sodijum baterija. Litijum će biti uskoro zamenjen jeftinijim alternativama. A da ne pričamo o Kineskim brendovima, kod njih se voze mali gradski EV sa cenom od 5000 evra.

vozač

pre 1 godinu

Ja radim od kuće. Nikada nisam imao potrebu da idem svaki dan kolima na posao. Nemam ženu i decu koje bi morao svaki dan negde da šoferišem. Imam auto ali bukvalno moram da izmišljam razloge da ga vozim i posedujem. Za mene je jeftini i masovan rentacar nešto najviše što mi može zatrebati.
(rale, 7. mart 2023 07:58)

I ja sam tako, ali nekad, kad sam bio mlad.
Dakle, pitanje je samo šta je težnja/očekivanje za neku budućnost društva i ove civilizacije.
Da li da svi budu kao ti (ako si već u nekim srednjim godinama), ili kao neki drugi (porodica i deca)?

alex

pre 1 godinu

Ali sta covek naprica za Teslu u fazonu kupicemo ih ako pozelimo, lovac ce postati lovina. Pa prijatelju ja da sam Mask posle ovakvih reci ne bi ti je prodao ni za zilion.

samo kažem

pre 1 godinu

Tranzicija ka većem korišženju javnog prevoza sama po sebi nije loše, naročito u razvijenim zemljama. U ostalom, upravo na ovom portalu je pre nekoliko meeseci izašla vest da sve manje mladih parova u Beću poseduje automobil, zato što imaju više nego dobar javni prevoz. E sad, u sredinama kao što je naša to nije tako, nažalost. U Beogradu se ne zna da li je gore da ideš negde kolima ili prevozom...

Kidi

pre 1 godinu

Da delim auto!? Pre ću deliti ženu. Nisam lud, posle 5 god lizinga. Jos kad pitaju ''Jel mogu zapalim?'' odgovorim:''Samo ako treses pepeo u oko''. Za ovo drugo pola godine lizinga i menjaj:)

Каурин

pre 1 godinu

То што Европа, а поготово САД не праве и неће још дуго правити возила испод EUR/USD20к не значи да таквих возила нема нити да их неће бити!

Realno

pre 1 godinu

Jel nekome palo na pamet da generalno preispita ceo koncept automobila ili dva po coveku? Putevi nam dominiraju ulicama, a mi smo samo oni sa strane koji cekaju na svoj red. Americki gradovi potpuno zavise od kola, ali nasi ne. Urbano smo kompaktniji i ne moramo da se patimo po ceo dan u kolima. Treba nam tih i kulturan javni prevoz, metro svakako i sto vise blokiranih za kola zona, gde bi samo lokalci ili kola za dostavu mogla da udju
(Aleksandar, 6. mart 2023 21:26)

Saglasan sam da gradovi treba da pripadaju ljudima, a ne automobilima, kao i da gradski prevoz treba da ima svoju traku gde će nesmetano da se odvija saobraćaj, kao i da se unapredi tako da ljudi zapravo žele da ga koriste. Lično koristim automobil po gradu isključivo kada imam slobodnog vremena pa se odvezem negde s vremena na vreme, ili kada imam da obavim nešto što ne mogu bez automobila.

Sa druge strane ne vidim poentu zabranjivanja vozila u urbanim sredinama, treba naterati ljude benefitima gradskog da ne ulaze za sve u automobil, a ne da se to nameće silom. Za vangradsku vožnju je automobil daleko najbolja opcija, može voz da bude brži, ali barem za mene je lični automobil simbol slobode.

krit

pre 1 godinu

Kada su se pojavili prvi mobilni telefoni pre tridesetak koštali su nekoliko hiljada maraka , bili veličine cigle i bilo ih je malo. Vrlo brzo su se pojavili novi i novi proizvođači, bili su sve bolji i sve jeftiniji, za svakog po nešto. Ista stvar je sa npr televizorima, Sony trinitron 64 cm je bio 3 hiljade maraka i imao 100 kila, sad imamo pristojan android tv za 400 evra. Tako će biti i sa električnim automobilima, za dvadesetak godina će biti mnogo proizvođača koji će praviti električne automobile za svakog pa i za one koji sad voze Corsu.

mile

pre 1 godinu

deljenje auta kako se potura uporno je teska prevara, kada zatreba auto zatreba svima zbog loseg vremena svi bi u slicno vreme na godisnji, problemi odrzavanja pa i higijene postoje ima jos, prestanite sa glupostima molim vas. to potura kompanija koja ce nam sutra iznajmljivati vozila, ne budite naivni. pa ce biti tarifa kada je velika potraznja i kada nije..
samo pravilno planiranje gradova sa dovoljno prostora, a ne ovo sruse kucu gde je bilo dve macke i jedna baba pa naprave zgradu sa 30-40 stanova i 4 parking mesta.
ovo je borba za profit, ne zanima njih ekologija uopste. sve to postoji unazad najmanje 50 godina ali bas ih briga do evo bas sada, sada se setili da razvijaju baterije i ostalo...
za po gradu moze i auto na komprimovani vazduh domet 20-30km, punjenje trenutno, sve vec postoji, nista posebno ne treba razvijati, nema baterija niti potrebe za nekim specijalnim metalom.
ekologija da ali ne ludilo.

Berlin

pre 1 godinu

Normalno je ići na posao javnom prevozom. Imam auto, ali na posao idem uvek prevozom. Većina ljudi tako radi. Lakše je, ne tražim parking, a čak i da ga nađem, nisam lud da platim 20 evra parking svakog dana. Auto je tu kad nam više odgovara tako, obično kad idemo negde sa decom, ili na dalji put. Naravno, javni prevoz mora da bude dobar da bi to normalno funkcionisalo. Ovde i nije baš sjajan, tako da ima i ljudi kojima je auto ipak jedini izbor. Tako da već danas, čak i kad imate auto, često ste usmereni na javni prevoz, bar u većim gradovima.

Šoki

pre 1 godinu

Mozda to vazi za 20, 30% ljudi koji zive u velikim gradovima, gde je odlična povezanost gradskog saobraćaja, ali većina nemaca zivi u manjim mestima gde bez auta ne mozes da funkcioniseš. A to da se deli auto, za nemce je misaona imenica.

Rolo

pre 1 godinu

Pre par godina se pricalo o zabrani proizvodnje rakije u Srbiji (kao trazila EU)…! Sta mislite sta ce biti ako srpskom seljaku(mislim na zanimanje,ne na karakternu osobinu(mada su po ovom pitanju mnogi ujedinjeni)) probaju da uzmu VW ili ne daj boze BMW? Politicari bi trebalo da se please naroda,a ne obrnuto...doduse svaki pametan politicar se i boji!

Milorad

pre 1 godinu

Pa ovo je bruka,i jos jedan nacin unistavanja covecanstva.Elektro automobili su puni kobalta,stroncijum,litijuma,uzas,unistiti covecanstvo na bilo koji nacin,kakvo zagadjenje od dizela,benzina,tnga,laz..laz i laz,neka pitaju naucnike od kakvih komponenti su sacinjeni ovi otrovni automobili i saznace istinu o njima!!!

STOP Corsa mafiji

pre 1 godinu

Nikola Petrović se tome raduje unapred. Krajnje je vreme da ti sa Korsama prestanu da ga ometaju u vožnji njegovog pošteno stečenog McLarena u društvu mladih gospođica. Onda kum neće morati da rešava.

u tome je caka

pre 1 godinu

@(rale, 7. mart 2023 07:58)

svaka cast rale, samo sto renting nikako nece biti jeftin, ni car sharing (mozda na samom (masovnom) startu).

Pedja

pre 1 godinu

Šta bi sa onim kineskim letećim automobilima, što je trebalo da napravimo razmenu za papke? Gde je zapelo?
(Ivan, 7. mart 2023 08:29)

Nema papaka brate, sve izjeli.

Šoki

pre 1 godinu

Mozda to vazi za 20, 30% ljudi koji zive u velikim gradovima, gde je odlična povezanost gradskog saobraćaja, ali većina nemaca zivi u manjim mestima gde bez auta ne mozes da funkcioniseš. A to da se deli auto, za nemce je misaona imenica.

alex

pre 1 godinu

Kakve veze ima naslov sa sadržajem članka?
(Dragan Dabić, 07. mart 2023 09:52)

E moj druze, kakav? Pa pogledaj komentare svi komentarisu naslov a tekst potpuno nesto drugo. U komentarima se bitke biju dizelasi protiv elektricara.

Milorad

pre 1 godinu

Pa ovo je bruka,i jos jedan nacin unistavanja covecanstva.Elektro automobili su puni kobalta,stroncijum,litijuma,uzas,unistiti covecanstvo na bilo koji nacin,kakvo zagadjenje od dizela,benzina,tnga,laz..laz i laz,neka pitaju naucnike od kakvih komponenti su sacinjeni ovi otrovni automobili i saznace istinu o njima!!!

carls III

pre 1 godinu

Kina već ima konkurentne električne automobile za male pare.
Otvorite granice za kineske automobile i svako će moći da se vozi na struju za 6000eur...
(Čeda, 07. mart 2023 01:51)

EU i USA ne da nece otvoriti granice nego ce razvaliti kineze carinskim stopama sa kojima ce kineski auto biti 2x skuplji od VW modela. Nisu nemci i ameri budale ko srbi da otvaraju rziste kad su slabiji, naprotiv.

Komentator

pre 1 godinu

Ima mnogo Kineskih konkurenta koji već od 5700evra nude automobil veličine Fiat Pande koji sa jednim punjenjem prelazi 200km ne znam Max brzinu! A za 10.000evra imate već široku ponudu automobila koji imaju veći domet i brzinu! Ali svi ti automobili će biti zabranjeni u Evropi i Americi, monopolisti su već odlučili! Sve se nadam pošto već ne pripadamo toj Evropi koja neće da nas primi da će neko pametan kod nas u vladi(HM) dozvoliti uvoz tih vozila koja će mo moći po Srbiji da arčimo do mile volje! Samo da "taj" koji se pita kaže jedno malo Može i mi smo u kineskom autu, nije nešto lep kao ti od min 20.000evra ali će nam biti dostupni! Video sam nešto između Mercedesa ML prvog i X5 i košta 11.500dolara! Ponuda i marke takvih automobila je toliko šarolika da imate neke koje vas podsećaju na Jaguare one stare lepe, do Mercedesa s klase imaju baš velik, bogat izbor šasija i motora, baterija!