Aktuelno

Četvrtak, 02.02.2023.

10:40

Da li vlasnici većih automobila treba da plaćaju skuplji parking?

Izvor:

Da li vlasnici veæih automobila treba da plaæaju skuplji parking? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

81 Komentari

Sortiraj po:

Nata

pre 1 godinu

Nasi pametnjskovici stalno izmisljaju zakone umesto da ih jednostavno prepisu od (dokazano) pametnijih. Cena registracije prema emisiji co2 sve probleme i dileme resava.

Dobro

pre 1 godinu

@Dobro
Znači jedna prosečna plata a da ga uopšte ne voziš?
(Milan, 3. februar 2023 16:24)

Tačno tako. Naravno, može to da bude čak i skoro dupla prosečna plata (a da ga uopšte ne voziš) u slučaju da imaš neki teži SUV sa dizel motorom. Isto tako, može da bude i pola prosečne plate, ako voziš mali pežo108/C1/Aygo ... Tako je ovde, nažalost.
Prijatno veče.

#

pre 1 godinu

Da, ako se naprave i veći parkinzi za veće automobile. Logika je jednostavna -> veći parking - manji broj parking-mesta - veća cena parkiranja na takvim parkinzima...

nikola

pre 1 godinu

mislim da se ovo ne odnosi na "nacrtani parking" nego na ono kad se redom parkiraju niz ulicu. na "uredjenom parkingu" je svejedno koliki ti je auto, na ivicnjaku nije. generalno je idiotski maltretirati narod po ovoj osnovi.

Dobro

pre 1 godinu

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 02. februar 2023 14:20)

I kazi ti sad nama, koliko taj auto kosta na godišnjem nivou, registracija, osiguranje, porez, sve zajedno.?
(gagit, 2. februar 2023 16:20)

Evo sta kazu statistike za Alfa Romeo Djuliju 2.0 T 2018 koju ja vozim:

Mesecni troskovi:
68 = Porez na puteve
45 = obavezno osiguranje
50 = obavezan tehnicki (za auto stariji od 4 godine, a posle svake druge, i jos kasnije svake godine). Ako uradis veliki servis onda je tehnicki prgeled ukjucen u cenu)

Znaci, i ako vozis i ako ne vozis, oko 160 evra mesecno, ili skoro oko 2000 godisnje.

Jos par detalja: prosecna plata je bila u 2022 oko 3600 bruto, sto mu dodje oko 2400 neto (skoro trecina ode na poreze). Benzin je sada oko 1,80 litar, dizel malo manje ili nekad malo vise a gas je oko 0.75 (jako jeftin, (ali porez na puteve ubija, zbog akciza .. da drzava ne gubi .. :-)
Nadam se da sam pojasnio stvari,

Iz zmelje lala, uvek vas,

mile

pre 1 godinu

ne zive svi na asfaktu u gradu, ima dosta ljudi kojima je takvo vozlo potreba , nije bitno da je vece vozilo, ali pogon na sve tockove je neophodan narocito zimi, vozilo koje mozes malo vise opteretiti sa prikolicom ili teretom.
bas me zanima koji talenat generise ovakve spektakularne ideje.
parking treba da bude besplatan jer je sve izgradjeno novcem naroda i to je nase tako da ne razumem zasto ne ide pobuna u tom smeru. prvo su potrosili nase pare, napravili haos svuda i sada plati plati. da se razumemo parkiranje u skladu sa saobracajnim pravilima, a ne parazitskog parking servisa ili nekog drugog privatnog servisa. kome se ne svidja drustvena svojina slobodno moze ici tamo gde je nema.

rebro

pre 1 godinu

@Mali djokica, plakaćeš kad čuješ, ali u toj EU se svaki auto registruje samo JEDNOM i to kada izađe iz salona.
U Češkoj registracija za "B" kategoriju iznosi 1000 kruna (41 evro). Kada prodaš auto to se vodi kao promena adrese i košta 2 evra. Možeš da zadržiš stare tablice ili da staviš nove.

rebro

pre 1 godinu

@gagit, u Češkoj se svaki auto registruje jednom. Registracija nema rok trajanja. TO košta 41 evro za svako vozilo "B" kategorije.
Porez na automobile ne postoji. Obavezno osiguranje imaš od 8 evra mesečno. Prvi tehnički pregled za novo vozilo se obavlja nakon 4 godine, a potom na svake dve za polovna.
Kupiš nov Džip rubikonod 6000 kubika, registruješ ga za 41 evro i od godišnjih troškova imaš vinjetu za auto-put ukoliko isti planiraš da koristiš, a ona iznosi 1600 kruna (67 evra), gorivo, i redovan servis.

Veliki brat

pre 1 godinu

Pričamo o plaćanju parkinga, a prošle jeseni lik sedi u terasi kafića koja je praktično napravljena uz sam trotoar, a na 5 metara odatle parkirao auto na samom trotoaru. Naišli saobraćajci, naravno da znaju čiji je auto, kao "zamole" ga da skloni auto da ne bi pisali kaznu, a on im odgovori: pišite slobodno kaznu, ne mogu sad da se cimam da pomeram auto, imam važan razgovor...

Nego, država bolje da krene da kažnjava ove što zauzimaju mesta rezervisana za invalide, ali i da omogući ovima sa "velikim kolima" da takođe dobiju nalepnicu, ali za recimo 1.000.000 dinara godišnje. Kad se već svakako parkiraju na mestima rezervisanim za osobe sa invaliditetom, bar neka bude "legalno", a sa tih milion dinara su platili godišnju "kaznu" :)

Neko iz mase

pre 1 godinu

Mozda je lepo da se napomene:
Ovde, u Holandiji (gde nema nikakvih putarina), se placa porez na puteve.
Za prosecni auto, recimo Golf: otprilike 50-60 evra mesecno za benzinca, 120 evra mesecno za dizelasa, i nesto vise za LPG (gas/plin). Ta razlika u ceni je zbog akciza (plin) i zagadjenja (dizel).
Ali pazi sada: Taj porez se placa po TEZINI automobila.
Sto vise kila, to vise i poreza (put se vise i haba, logicno).
Sto znaci, za neki tezi auto, recimo VW Tiguan placas (mesecno!) oko 90 za benzin, 180 za dizel i jos vise za LPG.
To je samo jos jedan razlog zasto dizelima pada cena i sto se za isto godiste dizel prodaje za 20-30 pa cak i vise ispod cene benzinca.
Mozda je za neke od vas dobra ideja da se nesto uveze iz NL... dok jos moze :-)
Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 2. februar 2023 14:20)
Preporučujem(+30) Ne preporučujem (-1)

E, pa stvarno smo genijalci!! Čovek piše kako se u Holandiji plaća porez na puteve, i neko mu za to opali MINUS. Za šta bre minus? Za činjenice? Budi Bog s nama....!!!

zweistein

pre 1 godinu

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 02. februar 2023 14:20)

I kazi ti sad nama, koliko taj auto kosta na godišnjem nivou, registracija, osiguranje, porez, sve zajedno.?
(gagit, 2. februar 2023 16:20)

pomnozis 24 dana sa 16 meseci i to je to.

Kole

pre 1 godinu

Ako vozilo staje na jedno parking mesto, treba naplatiti jedno parking mesto. Ono što bih ja uveo u zoniranom delu grada je da bih za drugo vozilo u vlasništvu jedne osobe naplatio višu cenu mesecnog parkiranja. Grad je izašao u susret stanarima u centru da za 500din parkiraju vozilo ceo mesec, ali ako hoćeš pored gradskog auta imaš i jedan za put i zauzimaš 2 mesta, onda za drugo ekonomska cena. Ako mene mogu da deru što u grad dođem jednom mesečno, nek plaćaju i oni.

Djorke

pre 1 godinu

@
Podrzavam...hoces da se ku...cis, da se vozikas po gradu u autu od 600 konja sa 3 tone. Plati onda gospodine. Samo sto treba podici i registraciju za takva vozila.
(Mali djokica, 2. februar 2023 16:24)

Nick koji u potpunosti odgovara karakteru …

Racunas, ako im se poveca registracija jos malo, mocices da namestis zube preko socijalnog sa sve anestezijom ?

Ja ne verujem … pre ce opet da rade kljesta na zivo, nego sto ce Vucko da te se seti van sezone izbora, a izbori nisu blizu. Bolje tada tempiraj botovanje …

Vozač

pre 1 godinu

Ne moraju parking...ali pranje bi trebalo... moj mali autic, koji opere za 10 min.,košta isto kao neki dzip...
(Anna, 2. februar 2023 12:29)
Promenite perionicu. Mnoge imaju cenovnik po veličini i zaprljanosti.

Mali djokica

pre 1 godinu

Podrzavam...hoces da se ku...cis, da se vozikas po gradu u autu od 600 konja sa 3 tone. Plati onda gospodine. Samo sto treba podici i registraciju za takva vozila.

gagit

pre 1 godinu

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 02. februar 2023 14:20)

I kazi ti sad nama, koliko taj auto kosta na godišnjem nivou, registracija, osiguranje, porez, sve zajedno.?

Mirko

pre 1 godinu

Pod uslovom ako bi u javnim kučama plačali više oni koji imaju duže.., sve na cm... Ako bi platio više na parking, uštedio bi u javni kuči.

MiKajlo

pre 1 godinu

Bilo bi pravedno...ali kod nas bi se i to is+zvitoperilo nekako.. Govorim to jer kod mene u vrtiću gde mi deca idu-najglasnije su za refundacije i umanjenje plaćanja majke i očevi dece koji dolaze u najskupljim kolima..! Jedna od njih stalno kuka što mora da plaća punu cenu i za drugo dete i stalno donosi iz socijalnog da ima male prihode i sl. a dolazi sa novijom g klasom uglavnom..! Na vrh svega, dok čeka ispred-radi joj motor u mestu po više od pola sata...
Eto sa kime i imamo posla...

Uff

pre 1 godinu

Krenite da sankcionisete i boju, verovatno se vise zagadjuje ako je ova ili ona boja auta.
Zamisli sad i standardno mesto 5m x 2m veliko, ma ajde pre u PM. Grebacemo susedna vozila.
Krenite da naplacujete vazduh koji disemo u gradovima P vam M nenormalna.

Bob

pre 1 godinu

Sigurno sve prema težini i veličini.
Pre nego što kupiš kartu za autobus ispred šaltera stoji vaga za merenje težine i cena karte se naplaćuje na osnovu težine putnika.

Vozač

pre 1 godinu

Ne moraju parking...ali pranje bi trebalo... moj mali autic, koji opere za 10 min.,košta isto kao neki dzip...
(Anna, 2. februar 2023 12:29)
Promenite perionicu. Mnoge imaju cenovnik po veličini i zaprljanosti.

Orač

pre 1 godinu

parking mesto ima svoju veličinu... ko stane u označeni prostor, stao je... koga briga koje je vozilo duže ili šire, sve dok staje u prppisane parking mere ... auuuu, pa mi i nemamo standardizovane veličine parking mesta?

Peter

pre 1 godinu

A vlasnici širokih guma da plaćaju široki porez.
(123, 2. februar 2023 14:36)

Zavadi pa vladaj,oproban sistem. Vlasnici niskoprofilnih, niski porez.

teorija zavere

pre 1 godinu

"Da li veci ljudi treba da placaju vece cene za avionske/autobuske karte? (filip)"
--- Ne brini, kroz sistem "socijalnih kredita" će probati da nam uvedu i to. E, sad, ako dozvolimo uvešće nam svakojake gluposti i ograničenja. Na nama je da li ćemo dopustiti ili ne.

Bgd

pre 1 godinu

Mi u Srbiji imamo većih problema: projekti parking mesta su potpuno besmisleni jer je neki genijalac smislio da između dva mesta bude rupa za drvo. Drvo,naravno, nikada ne bude zasađeno ali ostane krater.O veličini mesta (projekat iz ranih 50-ih) nema smisla ni pričati.

Komša

pre 1 godinu

Ako se insistira na pravednisti i meri onda cena mlra biti proporcionalna zauzefosti prostora.
Dakle,placa se prostor.
To da li je tvoj auto SUV ili karavan je nebitno - bitno samo drugovima samoupravljačima koji ce uvek ,iz ciste pakosti pozdraviti bilo kakvu odluku koja je na štetu onih koji imaju vise/bolje/skuplje od njih.

E ,kada shvate da ce onda cena biti ista za nekoga sa novim Rubikonom npr. kao za njih sa Pasatom karavanom iz 2002. biće kasno.
Naravno,onaj ko plati kola 50,60 hiljada sigurno se nece buniti ni na parking cenu od 500 din /sat.

Pakosna sirotinja (duhovna i materijalna) će pojesti samu sebe.
Tako je isto i sa predlogom o oduzimanju vozila.

Prosecan

pre 1 godinu

Da li veci ljudi treba da placaju vece cene za avionske/autobuske karte?
(filip, 2. februar 2023 11:46)

A za pantalone - da ne zalazim u detalje. ;-)

Dobro

pre 1 godinu

Mozda je lepo da se napomene:
Ovde, u Holandiji (gde nema nikakvih putarina), se placa porez na puteve.
Za prosecni auto, recimo Golf: otprilike 50-60 evra mesecno za benzinca, 120 evra mesecno za dizelasa, i nesto vise za LPG (gas/plin). Ta razlika u ceni je zbog akciza (plin) i zagadjenja (dizel).
Ali pazi sada: Taj porez se placa po TEZINI automobila.
Sto vise kila, to vise i poreza (put se vise i haba, logicno).
Sto znaci, za neki tezi auto, recimo VW Tiguan placas (mesecno!) oko 90 za benzin, 180 za dizel i jos vise za LPG.
To je samo jos jedan razlog zasto dizelima pada cena i sto se za isto godiste dizel prodaje za 20-30 pa cak i vise ispod cene benzinca.
Mozda je za neke od vas dobra ideja da se nesto uveze iz NL... dok jos moze :-)

Iz zemlje lala, uvek vas,

zozon

pre 1 godinu

U Evropi sede po kancelarijama razni genijalci ciji je posao samo da izmisle kako da sto vise para izvuku iz ljudi. Prvo su proizvodjaci povecali dimenzije svih automobila pa je sada npr. najnoviji polo koji je inace bio mali auto , veci po dimenzijama od golfa 4 ili pogledajte izvorni mini i ovaj sto se sad proizvodi, za te vece automobile uzimaju logicno vise para, na trzistu skoro da i ne postoje mali automobili, pa se sad neki genije setio, hajde da naplacujemo parking po toni, ko sto vec beogradski parking servis naplacuje odnosenje paukom po kilazi. trebalo bi izracunati koliko kubika vazduha uduse dnevno covek pa i to naplacivati mesecno, opcije su neogranicene, a ljudskoj gluposti stvarno nema kraja.

Pa

pre 1 godinu

Našim moćnim drajverima nije problem da kupe mečku/ audija/bembaru “džip”model, ali pobesne kad bi trebalo da se malo više “otvore” za parking mesto. Nije samo da više mesta iziskuju od A i B segmenta, zagađuju više, nego ako ste parkirani pored takve gomile visoke nepregledne gomile lima, nemate nikakvu preglednist pri isparkiravanju.

pajo

pre 1 godinu

Postaje morbidno sta sve hoce da podvale… Slazem se da placam vise, samo ako ce pusaci i recimo debeli da placaju skuplje zdravstveno osiguranje…
(Straight Outta München, 02. februar 2023 12:28)

Pa i placamo debelo vise zdravstveno. 70-80% cene cigareta su porezi koji idu drzavi. Ko pusi cigarete za 3 evra dnevno drzavi da najmanje 2 evra(u Srbiji). U nemackoj su najjeftinije cigarete u paklici od 60 komada 16,5 evra tj. za 20 cigareta 5.5 evra. Mislim da u nemackoj ima i tacan iznos koji od toga mora u aok(njihov fonda zdravstva. U Srbiji mislim da nema tacan iznos nego sve ide u budzet pa iz budzeta placaju doktore i druge troskove zdravstva.

A sto se tice velicine auta i cene parkinga, ja mislim da je to glupost. Placanjem parking mesta covek u sustini iznajmljuje nekretninu. Ako su parking mesta iste velicine, nema razloga da placaju isto.

Mada bi ja uveo porez na luksuz na automobile. Veci automobil bi oporezovao vise a istovremeno bi uveo oslobadjanje po osnovu clanova porodice.

Covek koji nema decu a kupi dzip u sustini se luksuzira i neka to plati. Samcu je dovoljan i smart ili citroen c1. Dok ljudi sa dvoje dece realno trebaju makar karavan a ni njima ne treba dzip.

katić

pre 1 godinu

Sram vas bilo, šta još neće te smisliti zbog novca! Traži te skuplju kartu u autobusu za većeg čoveka a kasnije što udiše više vazduha! Ovaj svet ne zaslužuje ništa sem velike katastrofe pa da se ljudi opamete bar za neko vreme! Zato su ratovi neminovni da se planeta očisti ali k sažaljenju uvek se neki prošvercuju!

Profesor Dušan

pre 1 godinu

Mislim da u Srbiji je narod ( pradede, dede i naši očevi i majke ) odvajao i davao doprinose za izgradnju puteva i gradova Niša, Beograda, Užica, .....i od tih doprinosa svih stanovnika su građene i ulice , samim tim one su vlasništvo naroda jer niko nikad nije vratio taj novac njima niti njihovim naslednicima.

Samim tim u Srbiji se trebaju isrctati parking mesta i to sva ukoso, i naplaćivanje ukinuti jer su ta parking mesta na putevima i trotoarima vlasništvo naroda a ne grada, ne opštine , ne parking servisa.

Tako da ukratko šta treba uraditi :

ukinuti parking servis, oko sokolovo,
isrtati parking mesta
proglasiti slobodno parkiranje

inače će neko morati da tuži U IME NARODA !

Nauta

pre 1 godinu

Za velika vozila i dzipove treba uvesti poseban porez prilikom registracije. A za mala vozila uvesti neke beneficije (cena registracije, parkinga, putarine).

Iggy

pre 1 godinu

Nema lozenja od toga nece biti nista. U Nemackoj, kao i u Svedksoj u kojoj zivim ima gomila komiteta, udruzenja i raznih organa koji rade tako neko istrazivanja (i od drzave dobijaju silne pare za ista), onda izadju sa isto tako radikalnim predlozima, koji u principu sluze sa podsmeh i sprdnju na rucku ili kafi sa kolegama, i onda samo "izumru".

Rodion Gataulin

pre 1 godinu

Može ALI ONDA da:

1. Parking UVEK i SVUDA bude LAKO DOSTUPAN za takva vozila a ne da ljudi kruže 45 minuta dok ne nađu mesto
2. Parking mesta budu KOMOTNO VELIKIH DIMENZIJA a ne ona iz FNRJ kao za Yugo 45
3. Da UVEK I SVUDA postoji video-nadzor i obezbeđenje za takva vozila i da SVAKA eventualna šteta bude MOMENTALNO nadoknađena vlasnicima.

Ako TE USLOVE NE ISPUNITE, onda MRŠ sa skupljim naplaćivanjem za veća vozila.

Nebojša

pre 1 godinu

Ne moraju ali da ih sve kažnjavaju od krseva do Ferarija kada se parkiraju na trotoar ili kada se parkiraju pored puta dok im deo automobila više od pola metra viri na kolovozu iako mesta ima na travnjaku za ceo to me posebno nervira.

gogi

pre 1 godinu

Naplata parking mesta u gradskim ulicama je inace nezakonita, jer je to javni prostor svih nas, izgradjen novcem svih nas. Zamislite da pocnu naplacivati kretanje pesaka u centru. Neka prave namenske parking prostore i parking garaze pa neka tu naplacuju sta god hoce, u duhu konkurencije i biznisa. Ovo sto oni hoce, je da nezakonito uzimanje novca pojacaju diskriminacijom.

Nenad

pre 1 godinu

Zašto. Meni je veći problem kad likovi sa Smartom veze nemaju sa paralelnim parkiranjem pa zauzmu nekako dva i po mesta. Kad bi svi znali da se uparkiraju izmeđh linija manje bi bilo problema. A i realno u BG garažama izlaziš kroz gepek jer je gospodi zadnjica zinula da ima tri parking mesta više za naplatu. Divim se ljudima koji to moraju svakodnevno da preživljavaju. Bukvalno sav sretan uparkirak i onda skontao da nema šanse da izađem. Kako je tek onda krupnujim.

XXL

pre 1 godinu

Naravno XXL veličinu da plaća. K'o što rekoh ranije u komentaru ispred moje zgrade u mom gradu na Dunavu parking mesta su obeležena po standardu iz sedamdesetih godina prošlog veka. I kad neko dođe i parkira svoj "džipac" te se pravilno parkira onim debelim točkovima tačno stane na levu i desnu belu liniju koje obeležavaju jedno parking mesto i štrbnu još malko sa strane i od drugih. Ma šta XXL k'o gaće da plaća nego XXXL da plati ... merili smo zauzmu mesta za četri "peglice" ... svašta ...

Milan

pre 1 godinu

Dajte prestanite im davati ideje. Ionako ima isuviše sisavaca koji su se nakačili na posedovanje automobila. Carina, porez, registracija, osiguranje,porez na upotrebu,održavanje, letnje gume,zimske gume, atesti za sve i svašta,akcize na gorivo, prve pomoći,parkiranje, putarine, mostarine, muzikarine....

Straight Outta München

pre 1 godinu

Postaje morbidno sta sve hoce da podvale… Slazem se da placam vise, samo ako ce pusaci i recimo debeli da placaju skuplje zdravstveno osiguranje…

neki dzip

pre 1 godinu

Ne moraju parking...ali pranje bi trebalo... moj mali autic, koji opere za 10 min.,košta isto kao neki dzip...
(Anna, 2. februar 2023 12:29)

za tvoj mali krs dovoljno je 5 minuta,
da se pare ne bace operes ga dva puta.

RIP EUsROSONG

pre 1 godinu

Debilizam za debilizmom, kao somino efekat.
Zapravo nas stalno nešto ograničavaju, uslovljavaju, brane… a na drugu stranu žele da se proizvodnja i industrija razvija, da se trguje, razmenjuje, zarađuje i radi!?!?
Automobilo su postali veći. Mnogo je razloga zašto. Ali izbor i ponuda i tražnja diktiraju taj razvoj. Meni je i Fića svojevremeno bio OK. Sad imam drugih potreba i prohteva, i mogućnosti. Svoju nesposobnost da teše komunalne probleme svaljuju na leđa onih koji ih zapravo i finansiraju - NAS GRAĐANA!

Miki

pre 1 godinu

Ta SUV vozila su našminkani gradski automobili. Na izgled da se dopadnu kupcu. Karakteristike pravih SUV vozila u proseku 5%. Takvo je tržište danas i svi proizvođači su svoje popularne modele transformisali u neku vrstu SUV vozila. Biće ih sve više jer standardnih modela više nema...

rebro

pre 1 godinu

@Miki, probaj da shvati šta je SUV, a šta terensko vozilo. Nijedan SUV nije pravljen da bude terensko vozilo.
BMW X5 je SUV, a Jeep Rubicon je terensko vozilo. Ne mogu da se porede.

Charli

pre 1 godinu

Najveće troškove parkinga i registracije treba da snose, vlasnici automobila čije domaćinstvo poseduje više vozila a nemaju obezbeđen privatni parking.

cobo

pre 1 godinu

Jedna ideja potiče samo od jedne budale,veći automobil ne zagađuje parkirno mesto,ti ljudi plaćaju veći porez a pošto ti automobili više troše oni plate i više poreza na benzin.

keki

pre 1 godinu

Parking ne treba da se placa uopste. Zato sto je neophodan i deo je upotrebe automobila, osim ako nemju thenologiju da levitiraju jedni iznad drugih. Prljavi kapitalizam.

boki

pre 1 godinu

ja bi nesta slicno kod nas za zauzimanje parking mesta za ove sto ne znaju da se parkiraju pa uparkira jedan auto a zauzme dva ili tri mesta..a ovi sto su za smanjanje ugljen dioksida su takvi sektasi da je to necerovatno,zabranite grejanje na cvrsto gorivo,zabranite kamione a uostalom u jednom gradu ili jednoj drzavi ima efekat kapi u moru..

Straight Outta München

pre 1 godinu

Postaje morbidno sta sve hoce da podvale… Slazem se da placam vise, samo ako ce pusaci i recimo debeli da placaju skuplje zdravstveno osiguranje…

keki

pre 1 godinu

Parking ne treba da se placa uopste. Zato sto je neophodan i deo je upotrebe automobila, osim ako nemju thenologiju da levitiraju jedni iznad drugih. Prljavi kapitalizam.

Charli

pre 1 godinu

Najveće troškove parkinga i registracije treba da snose, vlasnici automobila čije domaćinstvo poseduje više vozila a nemaju obezbeđen privatni parking.

cobo

pre 1 godinu

Jedna ideja potiče samo od jedne budale,veći automobil ne zagađuje parkirno mesto,ti ljudi plaćaju veći porez a pošto ti automobili više troše oni plate i više poreza na benzin.

Miki

pre 1 godinu

Ta SUV vozila su našminkani gradski automobili. Na izgled da se dopadnu kupcu. Karakteristike pravih SUV vozila u proseku 5%. Takvo je tržište danas i svi proizvođači su svoje popularne modele transformisali u neku vrstu SUV vozila. Biće ih sve više jer standardnih modela više nema...

boki

pre 1 godinu

ja bi nesta slicno kod nas za zauzimanje parking mesta za ove sto ne znaju da se parkiraju pa uparkira jedan auto a zauzme dva ili tri mesta..a ovi sto su za smanjanje ugljen dioksida su takvi sektasi da je to necerovatno,zabranite grejanje na cvrsto gorivo,zabranite kamione a uostalom u jednom gradu ili jednoj drzavi ima efekat kapi u moru..

MiKajlo

pre 1 godinu

Bilo bi pravedno...ali kod nas bi se i to is+zvitoperilo nekako.. Govorim to jer kod mene u vrtiću gde mi deca idu-najglasnije su za refundacije i umanjenje plaćanja majke i očevi dece koji dolaze u najskupljim kolima..! Jedna od njih stalno kuka što mora da plaća punu cenu i za drugo dete i stalno donosi iz socijalnog da ima male prihode i sl. a dolazi sa novijom g klasom uglavnom..! Na vrh svega, dok čeka ispred-radi joj motor u mestu po više od pola sata...
Eto sa kime i imamo posla...

Bgd

pre 1 godinu

Mi u Srbiji imamo većih problema: projekti parking mesta su potpuno besmisleni jer je neki genijalac smislio da između dva mesta bude rupa za drvo. Drvo,naravno, nikada ne bude zasađeno ali ostane krater.O veličini mesta (projekat iz ranih 50-ih) nema smisla ni pričati.

RIP EUsROSONG

pre 1 godinu

Debilizam za debilizmom, kao somino efekat.
Zapravo nas stalno nešto ograničavaju, uslovljavaju, brane… a na drugu stranu žele da se proizvodnja i industrija razvija, da se trguje, razmenjuje, zarađuje i radi!?!?
Automobilo su postali veći. Mnogo je razloga zašto. Ali izbor i ponuda i tražnja diktiraju taj razvoj. Meni je i Fića svojevremeno bio OK. Sad imam drugih potreba i prohteva, i mogućnosti. Svoju nesposobnost da teše komunalne probleme svaljuju na leđa onih koji ih zapravo i finansiraju - NAS GRAĐANA!

Dobro

pre 1 godinu

Mozda je lepo da se napomene:
Ovde, u Holandiji (gde nema nikakvih putarina), se placa porez na puteve.
Za prosecni auto, recimo Golf: otprilike 50-60 evra mesecno za benzinca, 120 evra mesecno za dizelasa, i nesto vise za LPG (gas/plin). Ta razlika u ceni je zbog akciza (plin) i zagadjenja (dizel).
Ali pazi sada: Taj porez se placa po TEZINI automobila.
Sto vise kila, to vise i poreza (put se vise i haba, logicno).
Sto znaci, za neki tezi auto, recimo VW Tiguan placas (mesecno!) oko 90 za benzin, 180 za dizel i jos vise za LPG.
To je samo jos jedan razlog zasto dizelima pada cena i sto se za isto godiste dizel prodaje za 20-30 pa cak i vise ispod cene benzinca.
Mozda je za neke od vas dobra ideja da se nesto uveze iz NL... dok jos moze :-)

Iz zemlje lala, uvek vas,

Nenad

pre 1 godinu

Zašto. Meni je veći problem kad likovi sa Smartom veze nemaju sa paralelnim parkiranjem pa zauzmu nekako dva i po mesta. Kad bi svi znali da se uparkiraju izmeđh linija manje bi bilo problema. A i realno u BG garažama izlaziš kroz gepek jer je gospodi zadnjica zinula da ima tri parking mesta više za naplatu. Divim se ljudima koji to moraju svakodnevno da preživljavaju. Bukvalno sav sretan uparkirak i onda skontao da nema šanse da izađem. Kako je tek onda krupnujim.

Prosecan

pre 1 godinu

Da li veci ljudi treba da placaju vece cene za avionske/autobuske karte?
(filip, 2. februar 2023 11:46)

A za pantalone - da ne zalazim u detalje. ;-)

Milan

pre 1 godinu

Dajte prestanite im davati ideje. Ionako ima isuviše sisavaca koji su se nakačili na posedovanje automobila. Carina, porez, registracija, osiguranje,porez na upotrebu,održavanje, letnje gume,zimske gume, atesti za sve i svašta,akcize na gorivo, prve pomoći,parkiranje, putarine, mostarine, muzikarine....

gogi

pre 1 godinu

Naplata parking mesta u gradskim ulicama je inace nezakonita, jer je to javni prostor svih nas, izgradjen novcem svih nas. Zamislite da pocnu naplacivati kretanje pesaka u centru. Neka prave namenske parking prostore i parking garaze pa neka tu naplacuju sta god hoce, u duhu konkurencije i biznisa. Ovo sto oni hoce, je da nezakonito uzimanje novca pojacaju diskriminacijom.

Pa

pre 1 godinu

Našim moćnim drajverima nije problem da kupe mečku/ audija/bembaru “džip”model, ali pobesne kad bi trebalo da se malo više “otvore” za parking mesto. Nije samo da više mesta iziskuju od A i B segmenta, zagađuju više, nego ako ste parkirani pored takve gomile visoke nepregledne gomile lima, nemate nikakvu preglednist pri isparkiravanju.

Kole

pre 1 godinu

Ako vozilo staje na jedno parking mesto, treba naplatiti jedno parking mesto. Ono što bih ja uveo u zoniranom delu grada je da bih za drugo vozilo u vlasništvu jedne osobe naplatio višu cenu mesecnog parkiranja. Grad je izašao u susret stanarima u centru da za 500din parkiraju vozilo ceo mesec, ali ako hoćeš pored gradskog auta imaš i jedan za put i zauzimaš 2 mesta, onda za drugo ekonomska cena. Ako mene mogu da deru što u grad dođem jednom mesečno, nek plaćaju i oni.

Rodion Gataulin

pre 1 godinu

Može ALI ONDA da:

1. Parking UVEK i SVUDA bude LAKO DOSTUPAN za takva vozila a ne da ljudi kruže 45 minuta dok ne nađu mesto
2. Parking mesta budu KOMOTNO VELIKIH DIMENZIJA a ne ona iz FNRJ kao za Yugo 45
3. Da UVEK I SVUDA postoji video-nadzor i obezbeđenje za takva vozila i da SVAKA eventualna šteta bude MOMENTALNO nadoknađena vlasnicima.

Ako TE USLOVE NE ISPUNITE, onda MRŠ sa skupljim naplaćivanjem za veća vozila.

Komša

pre 1 godinu

Ako se insistira na pravednisti i meri onda cena mlra biti proporcionalna zauzefosti prostora.
Dakle,placa se prostor.
To da li je tvoj auto SUV ili karavan je nebitno - bitno samo drugovima samoupravljačima koji ce uvek ,iz ciste pakosti pozdraviti bilo kakvu odluku koja je na štetu onih koji imaju vise/bolje/skuplje od njih.

E ,kada shvate da ce onda cena biti ista za nekoga sa novim Rubikonom npr. kao za njih sa Pasatom karavanom iz 2002. biće kasno.
Naravno,onaj ko plati kola 50,60 hiljada sigurno se nece buniti ni na parking cenu od 500 din /sat.

Pakosna sirotinja (duhovna i materijalna) će pojesti samu sebe.
Tako je isto i sa predlogom o oduzimanju vozila.

Profesor Dušan

pre 1 godinu

Mislim da u Srbiji je narod ( pradede, dede i naši očevi i majke ) odvajao i davao doprinose za izgradnju puteva i gradova Niša, Beograda, Užica, .....i od tih doprinosa svih stanovnika su građene i ulice , samim tim one su vlasništvo naroda jer niko nikad nije vratio taj novac njima niti njihovim naslednicima.

Samim tim u Srbiji se trebaju isrctati parking mesta i to sva ukoso, i naplaćivanje ukinuti jer su ta parking mesta na putevima i trotoarima vlasništvo naroda a ne grada, ne opštine , ne parking servisa.

Tako da ukratko šta treba uraditi :

ukinuti parking servis, oko sokolovo,
isrtati parking mesta
proglasiti slobodno parkiranje

inače će neko morati da tuži U IME NARODA !

rebro

pre 1 godinu

@gagit, u Češkoj se svaki auto registruje jednom. Registracija nema rok trajanja. TO košta 41 evro za svako vozilo "B" kategorije.
Porez na automobile ne postoji. Obavezno osiguranje imaš od 8 evra mesečno. Prvi tehnički pregled za novo vozilo se obavlja nakon 4 godine, a potom na svake dve za polovna.
Kupiš nov Džip rubikonod 6000 kubika, registruješ ga za 41 evro i od godišnjih troškova imaš vinjetu za auto-put ukoliko isti planiraš da koristiš, a ona iznosi 1600 kruna (67 evra), gorivo, i redovan servis.

Nauta

pre 1 godinu

Za velika vozila i dzipove treba uvesti poseban porez prilikom registracije. A za mala vozila uvesti neke beneficije (cena registracije, parkinga, putarine).

Neko iz mase

pre 1 godinu

Mozda je lepo da se napomene:
Ovde, u Holandiji (gde nema nikakvih putarina), se placa porez na puteve.
Za prosecni auto, recimo Golf: otprilike 50-60 evra mesecno za benzinca, 120 evra mesecno za dizelasa, i nesto vise za LPG (gas/plin). Ta razlika u ceni je zbog akciza (plin) i zagadjenja (dizel).
Ali pazi sada: Taj porez se placa po TEZINI automobila.
Sto vise kila, to vise i poreza (put se vise i haba, logicno).
Sto znaci, za neki tezi auto, recimo VW Tiguan placas (mesecno!) oko 90 za benzin, 180 za dizel i jos vise za LPG.
To je samo jos jedan razlog zasto dizelima pada cena i sto se za isto godiste dizel prodaje za 20-30 pa cak i vise ispod cene benzinca.
Mozda je za neke od vas dobra ideja da se nesto uveze iz NL... dok jos moze :-)
Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 2. februar 2023 14:20)
Preporučujem(+30) Ne preporučujem (-1)

E, pa stvarno smo genijalci!! Čovek piše kako se u Holandiji plaća porez na puteve, i neko mu za to opali MINUS. Za šta bre minus? Za činjenice? Budi Bog s nama....!!!

Vozač

pre 1 godinu

Ne moraju parking...ali pranje bi trebalo... moj mali autic, koji opere za 10 min.,košta isto kao neki dzip...
(Anna, 2. februar 2023 12:29)
Promenite perionicu. Mnoge imaju cenovnik po veličini i zaprljanosti.

zozon

pre 1 godinu

U Evropi sede po kancelarijama razni genijalci ciji je posao samo da izmisle kako da sto vise para izvuku iz ljudi. Prvo su proizvodjaci povecali dimenzije svih automobila pa je sada npr. najnoviji polo koji je inace bio mali auto , veci po dimenzijama od golfa 4 ili pogledajte izvorni mini i ovaj sto se sad proizvodi, za te vece automobile uzimaju logicno vise para, na trzistu skoro da i ne postoje mali automobili, pa se sad neki genije setio, hajde da naplacujemo parking po toni, ko sto vec beogradski parking servis naplacuje odnosenje paukom po kilazi. trebalo bi izracunati koliko kubika vazduha uduse dnevno covek pa i to naplacivati mesecno, opcije su neogranicene, a ljudskoj gluposti stvarno nema kraja.

rebro

pre 1 godinu

@Mali djokica, plakaćeš kad čuješ, ali u toj EU se svaki auto registruje samo JEDNOM i to kada izađe iz salona.
U Češkoj registracija za "B" kategoriju iznosi 1000 kruna (41 evro). Kada prodaš auto to se vodi kao promena adrese i košta 2 evra. Možeš da zadržiš stare tablice ili da staviš nove.

Orač

pre 1 godinu

parking mesto ima svoju veličinu... ko stane u označeni prostor, stao je... koga briga koje je vozilo duže ili šire, sve dok staje u prppisane parking mere ... auuuu, pa mi i nemamo standardizovane veličine parking mesta?

pajo

pre 1 godinu

Postaje morbidno sta sve hoce da podvale… Slazem se da placam vise, samo ako ce pusaci i recimo debeli da placaju skuplje zdravstveno osiguranje…
(Straight Outta München, 02. februar 2023 12:28)

Pa i placamo debelo vise zdravstveno. 70-80% cene cigareta su porezi koji idu drzavi. Ko pusi cigarete za 3 evra dnevno drzavi da najmanje 2 evra(u Srbiji). U nemackoj su najjeftinije cigarete u paklici od 60 komada 16,5 evra tj. za 20 cigareta 5.5 evra. Mislim da u nemackoj ima i tacan iznos koji od toga mora u aok(njihov fonda zdravstva. U Srbiji mislim da nema tacan iznos nego sve ide u budzet pa iz budzeta placaju doktore i druge troskove zdravstva.

A sto se tice velicine auta i cene parkinga, ja mislim da je to glupost. Placanjem parking mesta covek u sustini iznajmljuje nekretninu. Ako su parking mesta iste velicine, nema razloga da placaju isto.

Mada bi ja uveo porez na luksuz na automobile. Veci automobil bi oporezovao vise a istovremeno bi uveo oslobadjanje po osnovu clanova porodice.

Covek koji nema decu a kupi dzip u sustini se luksuzira i neka to plati. Samcu je dovoljan i smart ili citroen c1. Dok ljudi sa dvoje dece realno trebaju makar karavan a ni njima ne treba dzip.

Vozač

pre 1 godinu

Ne moraju parking...ali pranje bi trebalo... moj mali autic, koji opere za 10 min.,košta isto kao neki dzip...
(Anna, 2. februar 2023 12:29)
Promenite perionicu. Mnoge imaju cenovnik po veličini i zaprljanosti.

Veliki brat

pre 1 godinu

Pričamo o plaćanju parkinga, a prošle jeseni lik sedi u terasi kafića koja je praktično napravljena uz sam trotoar, a na 5 metara odatle parkirao auto na samom trotoaru. Naišli saobraćajci, naravno da znaju čiji je auto, kao "zamole" ga da skloni auto da ne bi pisali kaznu, a on im odgovori: pišite slobodno kaznu, ne mogu sad da se cimam da pomeram auto, imam važan razgovor...

Nego, država bolje da krene da kažnjava ove što zauzimaju mesta rezervisana za invalide, ali i da omogući ovima sa "velikim kolima" da takođe dobiju nalepnicu, ali za recimo 1.000.000 dinara godišnje. Kad se već svakako parkiraju na mestima rezervisanim za osobe sa invaliditetom, bar neka bude "legalno", a sa tih milion dinara su platili godišnju "kaznu" :)

rebro

pre 1 godinu

@Miki, probaj da shvati šta je SUV, a šta terensko vozilo. Nijedan SUV nije pravljen da bude terensko vozilo.
BMW X5 je SUV, a Jeep Rubicon je terensko vozilo. Ne mogu da se porede.

Iggy

pre 1 godinu

Nema lozenja od toga nece biti nista. U Nemackoj, kao i u Svedksoj u kojoj zivim ima gomila komiteta, udruzenja i raznih organa koji rade tako neko istrazivanja (i od drzave dobijaju silne pare za ista), onda izadju sa isto tako radikalnim predlozima, koji u principu sluze sa podsmeh i sprdnju na rucku ili kafi sa kolegama, i onda samo "izumru".

Nebojša

pre 1 godinu

Ne moraju ali da ih sve kažnjavaju od krseva do Ferarija kada se parkiraju na trotoar ili kada se parkiraju pored puta dok im deo automobila više od pola metra viri na kolovozu iako mesta ima na travnjaku za ceo to me posebno nervira.

Peter

pre 1 godinu

A vlasnici širokih guma da plaćaju široki porez.
(123, 2. februar 2023 14:36)

Zavadi pa vladaj,oproban sistem. Vlasnici niskoprofilnih, niski porez.

Uff

pre 1 godinu

Krenite da sankcionisete i boju, verovatno se vise zagadjuje ako je ova ili ona boja auta.
Zamisli sad i standardno mesto 5m x 2m veliko, ma ajde pre u PM. Grebacemo susedna vozila.
Krenite da naplacujete vazduh koji disemo u gradovima P vam M nenormalna.

Djorke

pre 1 godinu

@
Podrzavam...hoces da se ku...cis, da se vozikas po gradu u autu od 600 konja sa 3 tone. Plati onda gospodine. Samo sto treba podici i registraciju za takva vozila.
(Mali djokica, 2. februar 2023 16:24)

Nick koji u potpunosti odgovara karakteru …

Racunas, ako im se poveca registracija jos malo, mocices da namestis zube preko socijalnog sa sve anestezijom ?

Ja ne verujem … pre ce opet da rade kljesta na zivo, nego sto ce Vucko da te se seti van sezone izbora, a izbori nisu blizu. Bolje tada tempiraj botovanje …

XXL

pre 1 godinu

Naravno XXL veličinu da plaća. K'o što rekoh ranije u komentaru ispred moje zgrade u mom gradu na Dunavu parking mesta su obeležena po standardu iz sedamdesetih godina prošlog veka. I kad neko dođe i parkira svoj "džipac" te se pravilno parkira onim debelim točkovima tačno stane na levu i desnu belu liniju koje obeležavaju jedno parking mesto i štrbnu još malko sa strane i od drugih. Ma šta XXL k'o gaće da plaća nego XXXL da plati ... merili smo zauzmu mesta za četri "peglice" ... svašta ...

Mali djokica

pre 1 godinu

Podrzavam...hoces da se ku...cis, da se vozikas po gradu u autu od 600 konja sa 3 tone. Plati onda gospodine. Samo sto treba podici i registraciju za takva vozila.

katić

pre 1 godinu

Sram vas bilo, šta još neće te smisliti zbog novca! Traži te skuplju kartu u autobusu za većeg čoveka a kasnije što udiše više vazduha! Ovaj svet ne zaslužuje ništa sem velike katastrofe pa da se ljudi opamete bar za neko vreme! Zato su ratovi neminovni da se planeta očisti ali k sažaljenju uvek se neki prošvercuju!

teorija zavere

pre 1 godinu

"Da li veci ljudi treba da placaju vece cene za avionske/autobuske karte? (filip)"
--- Ne brini, kroz sistem "socijalnih kredita" će probati da nam uvedu i to. E, sad, ako dozvolimo uvešće nam svakojake gluposti i ograničenja. Na nama je da li ćemo dopustiti ili ne.

Mirko

pre 1 godinu

Pod uslovom ako bi u javnim kučama plačali više oni koji imaju duže.., sve na cm... Ako bi platio više na parking, uštedio bi u javni kuči.

gagit

pre 1 godinu

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 02. februar 2023 14:20)

I kazi ti sad nama, koliko taj auto kosta na godišnjem nivou, registracija, osiguranje, porez, sve zajedno.?

neki dzip

pre 1 godinu

Ne moraju parking...ali pranje bi trebalo... moj mali autic, koji opere za 10 min.,košta isto kao neki dzip...
(Anna, 2. februar 2023 12:29)

za tvoj mali krs dovoljno je 5 minuta,
da se pare ne bace operes ga dva puta.

Bob

pre 1 godinu

Sigurno sve prema težini i veličini.
Pre nego što kupiš kartu za autobus ispred šaltera stoji vaga za merenje težine i cena karte se naplaćuje na osnovu težine putnika.

zweistein

pre 1 godinu

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 02. februar 2023 14:20)

I kazi ti sad nama, koliko taj auto kosta na godišnjem nivou, registracija, osiguranje, porez, sve zajedno.?
(gagit, 2. februar 2023 16:20)

pomnozis 24 dana sa 16 meseci i to je to.

mile

pre 1 godinu

ne zive svi na asfaktu u gradu, ima dosta ljudi kojima je takvo vozlo potreba , nije bitno da je vece vozilo, ali pogon na sve tockove je neophodan narocito zimi, vozilo koje mozes malo vise opteretiti sa prikolicom ili teretom.
bas me zanima koji talenat generise ovakve spektakularne ideje.
parking treba da bude besplatan jer je sve izgradjeno novcem naroda i to je nase tako da ne razumem zasto ne ide pobuna u tom smeru. prvo su potrosili nase pare, napravili haos svuda i sada plati plati. da se razumemo parkiranje u skladu sa saobracajnim pravilima, a ne parazitskog parking servisa ili nekog drugog privatnog servisa. kome se ne svidja drustvena svojina slobodno moze ici tamo gde je nema.

Dobro

pre 1 godinu

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 02. februar 2023 14:20)

I kazi ti sad nama, koliko taj auto kosta na godišnjem nivou, registracija, osiguranje, porez, sve zajedno.?
(gagit, 2. februar 2023 16:20)

Evo sta kazu statistike za Alfa Romeo Djuliju 2.0 T 2018 koju ja vozim:

Mesecni troskovi:
68 = Porez na puteve
45 = obavezno osiguranje
50 = obavezan tehnicki (za auto stariji od 4 godine, a posle svake druge, i jos kasnije svake godine). Ako uradis veliki servis onda je tehnicki prgeled ukjucen u cenu)

Znaci, i ako vozis i ako ne vozis, oko 160 evra mesecno, ili skoro oko 2000 godisnje.

Jos par detalja: prosecna plata je bila u 2022 oko 3600 bruto, sto mu dodje oko 2400 neto (skoro trecina ode na poreze). Benzin je sada oko 1,80 litar, dizel malo manje ili nekad malo vise a gas je oko 0.75 (jako jeftin, (ali porez na puteve ubija, zbog akciza .. da drzava ne gubi .. :-)
Nadam se da sam pojasnio stvari,

Iz zmelje lala, uvek vas,

nikola

pre 1 godinu

mislim da se ovo ne odnosi na "nacrtani parking" nego na ono kad se redom parkiraju niz ulicu. na "uredjenom parkingu" je svejedno koliki ti je auto, na ivicnjaku nije. generalno je idiotski maltretirati narod po ovoj osnovi.

#

pre 1 godinu

Da, ako se naprave i veći parkinzi za veće automobile. Logika je jednostavna -> veći parking - manji broj parking-mesta - veća cena parkiranja na takvim parkinzima...

Nata

pre 1 godinu

Nasi pametnjskovici stalno izmisljaju zakone umesto da ih jednostavno prepisu od (dokazano) pametnijih. Cena registracije prema emisiji co2 sve probleme i dileme resava.

Dobro

pre 1 godinu

@Dobro
Znači jedna prosečna plata a da ga uopšte ne voziš?
(Milan, 3. februar 2023 16:24)

Tačno tako. Naravno, može to da bude čak i skoro dupla prosečna plata (a da ga uopšte ne voziš) u slučaju da imaš neki teži SUV sa dizel motorom. Isto tako, može da bude i pola prosečne plate, ako voziš mali pežo108/C1/Aygo ... Tako je ovde, nažalost.
Prijatno veče.

Straight Outta München

pre 1 godinu

Postaje morbidno sta sve hoce da podvale… Slazem se da placam vise, samo ako ce pusaci i recimo debeli da placaju skuplje zdravstveno osiguranje…

keki

pre 1 godinu

Parking ne treba da se placa uopste. Zato sto je neophodan i deo je upotrebe automobila, osim ako nemju thenologiju da levitiraju jedni iznad drugih. Prljavi kapitalizam.

pajo

pre 1 godinu

Postaje morbidno sta sve hoce da podvale… Slazem se da placam vise, samo ako ce pusaci i recimo debeli da placaju skuplje zdravstveno osiguranje…
(Straight Outta München, 02. februar 2023 12:28)

Pa i placamo debelo vise zdravstveno. 70-80% cene cigareta su porezi koji idu drzavi. Ko pusi cigarete za 3 evra dnevno drzavi da najmanje 2 evra(u Srbiji). U nemackoj su najjeftinije cigarete u paklici od 60 komada 16,5 evra tj. za 20 cigareta 5.5 evra. Mislim da u nemackoj ima i tacan iznos koji od toga mora u aok(njihov fonda zdravstva. U Srbiji mislim da nema tacan iznos nego sve ide u budzet pa iz budzeta placaju doktore i druge troskove zdravstva.

A sto se tice velicine auta i cene parkinga, ja mislim da je to glupost. Placanjem parking mesta covek u sustini iznajmljuje nekretninu. Ako su parking mesta iste velicine, nema razloga da placaju isto.

Mada bi ja uveo porez na luksuz na automobile. Veci automobil bi oporezovao vise a istovremeno bi uveo oslobadjanje po osnovu clanova porodice.

Covek koji nema decu a kupi dzip u sustini se luksuzira i neka to plati. Samcu je dovoljan i smart ili citroen c1. Dok ljudi sa dvoje dece realno trebaju makar karavan a ni njima ne treba dzip.

Charli

pre 1 godinu

Najveće troškove parkinga i registracije treba da snose, vlasnici automobila čije domaćinstvo poseduje više vozila a nemaju obezbeđen privatni parking.

cobo

pre 1 godinu

Jedna ideja potiče samo od jedne budale,veći automobil ne zagađuje parkirno mesto,ti ljudi plaćaju veći porez a pošto ti automobili više troše oni plate i više poreza na benzin.

RIP EUsROSONG

pre 1 godinu

Debilizam za debilizmom, kao somino efekat.
Zapravo nas stalno nešto ograničavaju, uslovljavaju, brane… a na drugu stranu žele da se proizvodnja i industrija razvija, da se trguje, razmenjuje, zarađuje i radi!?!?
Automobilo su postali veći. Mnogo je razloga zašto. Ali izbor i ponuda i tražnja diktiraju taj razvoj. Meni je i Fića svojevremeno bio OK. Sad imam drugih potreba i prohteva, i mogućnosti. Svoju nesposobnost da teše komunalne probleme svaljuju na leđa onih koji ih zapravo i finansiraju - NAS GRAĐANA!

boki

pre 1 godinu

ja bi nesta slicno kod nas za zauzimanje parking mesta za ove sto ne znaju da se parkiraju pa uparkira jedan auto a zauzme dva ili tri mesta..a ovi sto su za smanjanje ugljen dioksida su takvi sektasi da je to necerovatno,zabranite grejanje na cvrsto gorivo,zabranite kamione a uostalom u jednom gradu ili jednoj drzavi ima efekat kapi u moru..

neki dzip

pre 1 godinu

Ne moraju parking...ali pranje bi trebalo... moj mali autic, koji opere za 10 min.,košta isto kao neki dzip...
(Anna, 2. februar 2023 12:29)

za tvoj mali krs dovoljno je 5 minuta,
da se pare ne bace operes ga dva puta.

Rodion Gataulin

pre 1 godinu

Može ALI ONDA da:

1. Parking UVEK i SVUDA bude LAKO DOSTUPAN za takva vozila a ne da ljudi kruže 45 minuta dok ne nađu mesto
2. Parking mesta budu KOMOTNO VELIKIH DIMENZIJA a ne ona iz FNRJ kao za Yugo 45
3. Da UVEK I SVUDA postoji video-nadzor i obezbeđenje za takva vozila i da SVAKA eventualna šteta bude MOMENTALNO nadoknađena vlasnicima.

Ako TE USLOVE NE ISPUNITE, onda MRŠ sa skupljim naplaćivanjem za veća vozila.

Mali djokica

pre 1 godinu

Podrzavam...hoces da se ku...cis, da se vozikas po gradu u autu od 600 konja sa 3 tone. Plati onda gospodine. Samo sto treba podici i registraciju za takva vozila.

Miki

pre 1 godinu

Ta SUV vozila su našminkani gradski automobili. Na izgled da se dopadnu kupcu. Karakteristike pravih SUV vozila u proseku 5%. Takvo je tržište danas i svi proizvođači su svoje popularne modele transformisali u neku vrstu SUV vozila. Biće ih sve više jer standardnih modela više nema...

Komša

pre 1 godinu

Ako se insistira na pravednisti i meri onda cena mlra biti proporcionalna zauzefosti prostora.
Dakle,placa se prostor.
To da li je tvoj auto SUV ili karavan je nebitno - bitno samo drugovima samoupravljačima koji ce uvek ,iz ciste pakosti pozdraviti bilo kakvu odluku koja je na štetu onih koji imaju vise/bolje/skuplje od njih.

E ,kada shvate da ce onda cena biti ista za nekoga sa novim Rubikonom npr. kao za njih sa Pasatom karavanom iz 2002. biće kasno.
Naravno,onaj ko plati kola 50,60 hiljada sigurno se nece buniti ni na parking cenu od 500 din /sat.

Pakosna sirotinja (duhovna i materijalna) će pojesti samu sebe.
Tako je isto i sa predlogom o oduzimanju vozila.

Uff

pre 1 godinu

Krenite da sankcionisete i boju, verovatno se vise zagadjuje ako je ova ili ona boja auta.
Zamisli sad i standardno mesto 5m x 2m veliko, ma ajde pre u PM. Grebacemo susedna vozila.
Krenite da naplacujete vazduh koji disemo u gradovima P vam M nenormalna.

Djorke

pre 1 godinu

@
Podrzavam...hoces da se ku...cis, da se vozikas po gradu u autu od 600 konja sa 3 tone. Plati onda gospodine. Samo sto treba podici i registraciju za takva vozila.
(Mali djokica, 2. februar 2023 16:24)

Nick koji u potpunosti odgovara karakteru …

Racunas, ako im se poveca registracija jos malo, mocices da namestis zube preko socijalnog sa sve anestezijom ?

Ja ne verujem … pre ce opet da rade kljesta na zivo, nego sto ce Vucko da te se seti van sezone izbora, a izbori nisu blizu. Bolje tada tempiraj botovanje …

Nauta

pre 1 godinu

Za velika vozila i dzipove treba uvesti poseban porez prilikom registracije. A za mala vozila uvesti neke beneficije (cena registracije, parkinga, putarine).

katić

pre 1 godinu

Sram vas bilo, šta još neće te smisliti zbog novca! Traži te skuplju kartu u autobusu za većeg čoveka a kasnije što udiše više vazduha! Ovaj svet ne zaslužuje ništa sem velike katastrofe pa da se ljudi opamete bar za neko vreme! Zato su ratovi neminovni da se planeta očisti ali k sažaljenju uvek se neki prošvercuju!

Pa

pre 1 godinu

Našim moćnim drajverima nije problem da kupe mečku/ audija/bembaru “džip”model, ali pobesne kad bi trebalo da se malo više “otvore” za parking mesto. Nije samo da više mesta iziskuju od A i B segmenta, zagađuju više, nego ako ste parkirani pored takve gomile visoke nepregledne gomile lima, nemate nikakvu preglednist pri isparkiravanju.

Kole

pre 1 godinu

Ako vozilo staje na jedno parking mesto, treba naplatiti jedno parking mesto. Ono što bih ja uveo u zoniranom delu grada je da bih za drugo vozilo u vlasništvu jedne osobe naplatio višu cenu mesecnog parkiranja. Grad je izašao u susret stanarima u centru da za 500din parkiraju vozilo ceo mesec, ali ako hoćeš pored gradskog auta imaš i jedan za put i zauzimaš 2 mesta, onda za drugo ekonomska cena. Ako mene mogu da deru što u grad dođem jednom mesečno, nek plaćaju i oni.

zweistein

pre 1 godinu

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 02. februar 2023 14:20)

I kazi ti sad nama, koliko taj auto kosta na godišnjem nivou, registracija, osiguranje, porez, sve zajedno.?
(gagit, 2. februar 2023 16:20)

pomnozis 24 dana sa 16 meseci i to je to.

Profesor Dušan

pre 1 godinu

Mislim da u Srbiji je narod ( pradede, dede i naši očevi i majke ) odvajao i davao doprinose za izgradnju puteva i gradova Niša, Beograda, Užica, .....i od tih doprinosa svih stanovnika su građene i ulice , samim tim one su vlasništvo naroda jer niko nikad nije vratio taj novac njima niti njihovim naslednicima.

Samim tim u Srbiji se trebaju isrctati parking mesta i to sva ukoso, i naplaćivanje ukinuti jer su ta parking mesta na putevima i trotoarima vlasništvo naroda a ne grada, ne opštine , ne parking servisa.

Tako da ukratko šta treba uraditi :

ukinuti parking servis, oko sokolovo,
isrtati parking mesta
proglasiti slobodno parkiranje

inače će neko morati da tuži U IME NARODA !

XXL

pre 1 godinu

Naravno XXL veličinu da plaća. K'o što rekoh ranije u komentaru ispred moje zgrade u mom gradu na Dunavu parking mesta su obeležena po standardu iz sedamdesetih godina prošlog veka. I kad neko dođe i parkira svoj "džipac" te se pravilno parkira onim debelim točkovima tačno stane na levu i desnu belu liniju koje obeležavaju jedno parking mesto i štrbnu još malko sa strane i od drugih. Ma šta XXL k'o gaće da plaća nego XXXL da plati ... merili smo zauzmu mesta za četri "peglice" ... svašta ...

zozon

pre 1 godinu

U Evropi sede po kancelarijama razni genijalci ciji je posao samo da izmisle kako da sto vise para izvuku iz ljudi. Prvo su proizvodjaci povecali dimenzije svih automobila pa je sada npr. najnoviji polo koji je inace bio mali auto , veci po dimenzijama od golfa 4 ili pogledajte izvorni mini i ovaj sto se sad proizvodi, za te vece automobile uzimaju logicno vise para, na trzistu skoro da i ne postoje mali automobili, pa se sad neki genije setio, hajde da naplacujemo parking po toni, ko sto vec beogradski parking servis naplacuje odnosenje paukom po kilazi. trebalo bi izracunati koliko kubika vazduha uduse dnevno covek pa i to naplacivati mesecno, opcije su neogranicene, a ljudskoj gluposti stvarno nema kraja.

Iggy

pre 1 godinu

Nema lozenja od toga nece biti nista. U Nemackoj, kao i u Svedksoj u kojoj zivim ima gomila komiteta, udruzenja i raznih organa koji rade tako neko istrazivanja (i od drzave dobijaju silne pare za ista), onda izadju sa isto tako radikalnim predlozima, koji u principu sluze sa podsmeh i sprdnju na rucku ili kafi sa kolegama, i onda samo "izumru".

Dobro

pre 1 godinu

Mozda je lepo da se napomene:
Ovde, u Holandiji (gde nema nikakvih putarina), se placa porez na puteve.
Za prosecni auto, recimo Golf: otprilike 50-60 evra mesecno za benzinca, 120 evra mesecno za dizelasa, i nesto vise za LPG (gas/plin). Ta razlika u ceni je zbog akciza (plin) i zagadjenja (dizel).
Ali pazi sada: Taj porez se placa po TEZINI automobila.
Sto vise kila, to vise i poreza (put se vise i haba, logicno).
Sto znaci, za neki tezi auto, recimo VW Tiguan placas (mesecno!) oko 90 za benzin, 180 za dizel i jos vise za LPG.
To je samo jos jedan razlog zasto dizelima pada cena i sto se za isto godiste dizel prodaje za 20-30 pa cak i vise ispod cene benzinca.
Mozda je za neke od vas dobra ideja da se nesto uveze iz NL... dok jos moze :-)

Iz zemlje lala, uvek vas,

Prosecan

pre 1 godinu

Da li veci ljudi treba da placaju vece cene za avionske/autobuske karte?
(filip, 2. februar 2023 11:46)

A za pantalone - da ne zalazim u detalje. ;-)

Mirko

pre 1 godinu

Pod uslovom ako bi u javnim kučama plačali više oni koji imaju duže.., sve na cm... Ako bi platio više na parking, uštedio bi u javni kuči.

rebro

pre 1 godinu

@Miki, probaj da shvati šta je SUV, a šta terensko vozilo. Nijedan SUV nije pravljen da bude terensko vozilo.
BMW X5 je SUV, a Jeep Rubicon je terensko vozilo. Ne mogu da se porede.

gogi

pre 1 godinu

Naplata parking mesta u gradskim ulicama je inace nezakonita, jer je to javni prostor svih nas, izgradjen novcem svih nas. Zamislite da pocnu naplacivati kretanje pesaka u centru. Neka prave namenske parking prostore i parking garaze pa neka tu naplacuju sta god hoce, u duhu konkurencije i biznisa. Ovo sto oni hoce, je da nezakonito uzimanje novca pojacaju diskriminacijom.

Bgd

pre 1 godinu

Mi u Srbiji imamo većih problema: projekti parking mesta su potpuno besmisleni jer je neki genijalac smislio da između dva mesta bude rupa za drvo. Drvo,naravno, nikada ne bude zasađeno ali ostane krater.O veličini mesta (projekat iz ranih 50-ih) nema smisla ni pričati.

Bob

pre 1 godinu

Sigurno sve prema težini i veličini.
Pre nego što kupiš kartu za autobus ispred šaltera stoji vaga za merenje težine i cena karte se naplaćuje na osnovu težine putnika.

teorija zavere

pre 1 godinu

"Da li veci ljudi treba da placaju vece cene za avionske/autobuske karte? (filip)"
--- Ne brini, kroz sistem "socijalnih kredita" će probati da nam uvedu i to. E, sad, ako dozvolimo uvešće nam svakojake gluposti i ograničenja. Na nama je da li ćemo dopustiti ili ne.

gagit

pre 1 godinu

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 02. februar 2023 14:20)

I kazi ti sad nama, koliko taj auto kosta na godišnjem nivou, registracija, osiguranje, porez, sve zajedno.?

Neko iz mase

pre 1 godinu

Mozda je lepo da se napomene:
Ovde, u Holandiji (gde nema nikakvih putarina), se placa porez na puteve.
Za prosecni auto, recimo Golf: otprilike 50-60 evra mesecno za benzinca, 120 evra mesecno za dizelasa, i nesto vise za LPG (gas/plin). Ta razlika u ceni je zbog akciza (plin) i zagadjenja (dizel).
Ali pazi sada: Taj porez se placa po TEZINI automobila.
Sto vise kila, to vise i poreza (put se vise i haba, logicno).
Sto znaci, za neki tezi auto, recimo VW Tiguan placas (mesecno!) oko 90 za benzin, 180 za dizel i jos vise za LPG.
To je samo jos jedan razlog zasto dizelima pada cena i sto se za isto godiste dizel prodaje za 20-30 pa cak i vise ispod cene benzinca.
Mozda je za neke od vas dobra ideja da se nesto uveze iz NL... dok jos moze :-)
Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 2. februar 2023 14:20)
Preporučujem(+30) Ne preporučujem (-1)

E, pa stvarno smo genijalci!! Čovek piše kako se u Holandiji plaća porez na puteve, i neko mu za to opali MINUS. Za šta bre minus? Za činjenice? Budi Bog s nama....!!!

mile

pre 1 godinu

ne zive svi na asfaktu u gradu, ima dosta ljudi kojima je takvo vozlo potreba , nije bitno da je vece vozilo, ali pogon na sve tockove je neophodan narocito zimi, vozilo koje mozes malo vise opteretiti sa prikolicom ili teretom.
bas me zanima koji talenat generise ovakve spektakularne ideje.
parking treba da bude besplatan jer je sve izgradjeno novcem naroda i to je nase tako da ne razumem zasto ne ide pobuna u tom smeru. prvo su potrosili nase pare, napravili haos svuda i sada plati plati. da se razumemo parkiranje u skladu sa saobracajnim pravilima, a ne parazitskog parking servisa ili nekog drugog privatnog servisa. kome se ne svidja drustvena svojina slobodno moze ici tamo gde je nema.

Milan

pre 1 godinu

Dajte prestanite im davati ideje. Ionako ima isuviše sisavaca koji su se nakačili na posedovanje automobila. Carina, porez, registracija, osiguranje,porez na upotrebu,održavanje, letnje gume,zimske gume, atesti za sve i svašta,akcize na gorivo, prve pomoći,parkiranje, putarine, mostarine, muzikarine....

Nenad

pre 1 godinu

Zašto. Meni je veći problem kad likovi sa Smartom veze nemaju sa paralelnim parkiranjem pa zauzmu nekako dva i po mesta. Kad bi svi znali da se uparkiraju izmeđh linija manje bi bilo problema. A i realno u BG garažama izlaziš kroz gepek jer je gospodi zadnjica zinula da ima tri parking mesta više za naplatu. Divim se ljudima koji to moraju svakodnevno da preživljavaju. Bukvalno sav sretan uparkirak i onda skontao da nema šanse da izađem. Kako je tek onda krupnujim.

MiKajlo

pre 1 godinu

Bilo bi pravedno...ali kod nas bi se i to is+zvitoperilo nekako.. Govorim to jer kod mene u vrtiću gde mi deca idu-najglasnije su za refundacije i umanjenje plaćanja majke i očevi dece koji dolaze u najskupljim kolima..! Jedna od njih stalno kuka što mora da plaća punu cenu i za drugo dete i stalno donosi iz socijalnog da ima male prihode i sl. a dolazi sa novijom g klasom uglavnom..! Na vrh svega, dok čeka ispred-radi joj motor u mestu po više od pola sata...
Eto sa kime i imamo posla...

rebro

pre 1 godinu

@gagit, u Češkoj se svaki auto registruje jednom. Registracija nema rok trajanja. TO košta 41 evro za svako vozilo "B" kategorije.
Porez na automobile ne postoji. Obavezno osiguranje imaš od 8 evra mesečno. Prvi tehnički pregled za novo vozilo se obavlja nakon 4 godine, a potom na svake dve za polovna.
Kupiš nov Džip rubikonod 6000 kubika, registruješ ga za 41 evro i od godišnjih troškova imaš vinjetu za auto-put ukoliko isti planiraš da koristiš, a ona iznosi 1600 kruna (67 evra), gorivo, i redovan servis.

Orač

pre 1 godinu

parking mesto ima svoju veličinu... ko stane u označeni prostor, stao je... koga briga koje je vozilo duže ili šire, sve dok staje u prppisane parking mere ... auuuu, pa mi i nemamo standardizovane veličine parking mesta?

Peter

pre 1 godinu

A vlasnici širokih guma da plaćaju široki porez.
(123, 2. februar 2023 14:36)

Zavadi pa vladaj,oproban sistem. Vlasnici niskoprofilnih, niski porez.

Vozač

pre 1 godinu

Ne moraju parking...ali pranje bi trebalo... moj mali autic, koji opere za 10 min.,košta isto kao neki dzip...
(Anna, 2. februar 2023 12:29)
Promenite perionicu. Mnoge imaju cenovnik po veličini i zaprljanosti.

rebro

pre 1 godinu

@Mali djokica, plakaćeš kad čuješ, ali u toj EU se svaki auto registruje samo JEDNOM i to kada izađe iz salona.
U Češkoj registracija za "B" kategoriju iznosi 1000 kruna (41 evro). Kada prodaš auto to se vodi kao promena adrese i košta 2 evra. Možeš da zadržiš stare tablice ili da staviš nove.

Nata

pre 1 godinu

Nasi pametnjskovici stalno izmisljaju zakone umesto da ih jednostavno prepisu od (dokazano) pametnijih. Cena registracije prema emisiji co2 sve probleme i dileme resava.

Nebojša

pre 1 godinu

Ne moraju ali da ih sve kažnjavaju od krseva do Ferarija kada se parkiraju na trotoar ili kada se parkiraju pored puta dok im deo automobila više od pola metra viri na kolovozu iako mesta ima na travnjaku za ceo to me posebno nervira.

Vozač

pre 1 godinu

Ne moraju parking...ali pranje bi trebalo... moj mali autic, koji opere za 10 min.,košta isto kao neki dzip...
(Anna, 2. februar 2023 12:29)
Promenite perionicu. Mnoge imaju cenovnik po veličini i zaprljanosti.

Veliki brat

pre 1 godinu

Pričamo o plaćanju parkinga, a prošle jeseni lik sedi u terasi kafića koja je praktično napravljena uz sam trotoar, a na 5 metara odatle parkirao auto na samom trotoaru. Naišli saobraćajci, naravno da znaju čiji je auto, kao "zamole" ga da skloni auto da ne bi pisali kaznu, a on im odgovori: pišite slobodno kaznu, ne mogu sad da se cimam da pomeram auto, imam važan razgovor...

Nego, država bolje da krene da kažnjava ove što zauzimaju mesta rezervisana za invalide, ali i da omogući ovima sa "velikim kolima" da takođe dobiju nalepnicu, ali za recimo 1.000.000 dinara godišnje. Kad se već svakako parkiraju na mestima rezervisanim za osobe sa invaliditetom, bar neka bude "legalno", a sa tih milion dinara su platili godišnju "kaznu" :)

Dobro

pre 1 godinu

Iz zemlje lala, uvek vas,
(Dobro, 02. februar 2023 14:20)

I kazi ti sad nama, koliko taj auto kosta na godišnjem nivou, registracija, osiguranje, porez, sve zajedno.?
(gagit, 2. februar 2023 16:20)

Evo sta kazu statistike za Alfa Romeo Djuliju 2.0 T 2018 koju ja vozim:

Mesecni troskovi:
68 = Porez na puteve
45 = obavezno osiguranje
50 = obavezan tehnicki (za auto stariji od 4 godine, a posle svake druge, i jos kasnije svake godine). Ako uradis veliki servis onda je tehnicki prgeled ukjucen u cenu)

Znaci, i ako vozis i ako ne vozis, oko 160 evra mesecno, ili skoro oko 2000 godisnje.

Jos par detalja: prosecna plata je bila u 2022 oko 3600 bruto, sto mu dodje oko 2400 neto (skoro trecina ode na poreze). Benzin je sada oko 1,80 litar, dizel malo manje ili nekad malo vise a gas je oko 0.75 (jako jeftin, (ali porez na puteve ubija, zbog akciza .. da drzava ne gubi .. :-)
Nadam se da sam pojasnio stvari,

Iz zmelje lala, uvek vas,

nikola

pre 1 godinu

mislim da se ovo ne odnosi na "nacrtani parking" nego na ono kad se redom parkiraju niz ulicu. na "uredjenom parkingu" je svejedno koliki ti je auto, na ivicnjaku nije. generalno je idiotski maltretirati narod po ovoj osnovi.

#

pre 1 godinu

Da, ako se naprave i veći parkinzi za veće automobile. Logika je jednostavna -> veći parking - manji broj parking-mesta - veća cena parkiranja na takvim parkinzima...

Dobro

pre 1 godinu

@Dobro
Znači jedna prosečna plata a da ga uopšte ne voziš?
(Milan, 3. februar 2023 16:24)

Tačno tako. Naravno, može to da bude čak i skoro dupla prosečna plata (a da ga uopšte ne voziš) u slučaju da imaš neki teži SUV sa dizel motorom. Isto tako, može da bude i pola prosečne plate, ako voziš mali pežo108/C1/Aygo ... Tako je ovde, nažalost.
Prijatno veče.