Aktuelno

Nedelja, 30.10.2022.

12:05

Erdogan: Prvi turski električni automobil na putevima 2023. FOTO

Izvor: Izvor: B92, Tanjug

Erdogan: Prvi turski elektrièni automobil na putevima 2023. FOTO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

53 Komentari

Sortiraj po:

omniameamecumporto

pre 2 godine

3210, 30. oktobar 2022 16:00)
Ne znam koju si ti školu završio, ako si je uopšte završio, ali još u Titovo vreme se iz istorije učilo da je Marko bio turski vazal, a da je Vuk nepravedno optužen da je pobegao sa Kosova. Ako ćemo baš u sitna crevca i Vuk je kratko bio turski vazal, ali je činjenica da se do smrti uglavnom borio protiv turaka.
(Neko mi krade nick..., 30. oktobar 2022 22:07)
Marko Kraljević je bio turski vazal inače sin Vukašina Mrnjavčevića srpskog velikaša i kralja koji je poginuo u bici sa Turcima na rijeci Marici zajedno sa bratom Uglješom. U toj toliko važnoj bici za Srbe u kojoj su jedino njih dvojica sudjelovali jer im se niti jedan drugi despot nije htio pridružiti. Sakupilo se jedva 10 tisuća ratnika iako neki kažu 60 tisuća što nije vjerojatno jer su svi pobijeni u šatorima na spavanju. Bitke nije niti bilo već je to bio pokolj u kojem su svi izginuli i oba Mrnjavčevića. Da su tu Srbi pobijedili a mogli su jer su bili jaki i da ih je bilo više ne bi bilo kasnije niti kosovskog boja u kojem su izgubili, ali dokazano srpska nesloga i borba velikaša za vlast a protiv vlastita naroda....prokletstvo ništa drugo.
Malo srpske povijesti od Hrvata.

Milan

pre 2 godine

@neko iz mase - druze kakav crni dizel generator na prikolici alo ljudi o cemu vi pricate gde ste to videli? Neko okaci na youtube kao "evo vidite kako mora EV da se vozi" da bi dobio klikove i vi se zakacite ko pijan na plot.
Danas vidim belu Teslu Model 3 sa, pazi sad, RUSKIM TABLICAMA i morao sam da pridjem liku da ga pitam kako je dosao iz Rusije. Ispalo je da je krenuo iz St. Petersburga i da uopste nije razmisljao o punjenju. Krenuo pune baterije, punio tek u Poljskoj prvi put i odatle do Novog Sada stao jos par puta i to je to.
Kakvi crni generatori u prikolici gde vi zivite? Jel vama jasno da je jedna nemacka ove godine "kupila" preko 500.000 EV? Da je jedna Kina samo u septembru prodala skoro milion EV?
Jel se neko zali? Jel ih vidite na autoputu kako "jadni" trce na pumpu po kanistere goriva pa u taj njihov imaginarni dizel generator? Mislim ljudi dozovite se pameti.
A argument "gde cete puniti ako nestane struje"? Drugovi i drugarice, kad nema struje NE RADE NI PUMPE ZA FOSILNA GORIVA. Sta je s vama?

Goxy

pre 2 godine

Jel to onaj uređaj što su ga Turci proglasili za, citiram: "smart device"? Smart device možda jeste ali smart buy sigurno nije. Turska je za pamuk i to je to. Osima nako nemate turske gene.

Ivan ZG

pre 2 godine

Auto izgleda odlično i da ima znak npr. Audija na masci svi bi ga hvalili. Ovako je iz Turske i to nove tvornice pa onda ne valja, a na ovom filmiću je kopjuterska simulacija, a ne pravi auto koji još nitko nije ni vidio. Ali ne valja.
Milane bravo za komentar. Ljudi pričaju o el. autima kao o dalekoj budućnosti, a za 13 godina nitko u EU drugačiji neće ni proizvoditi.
Jedan bi vozio agregat u gepeku, a drugi to ne bi vozio ni mrtav.
Kao da ga netko tjera.

Neko iz mase

pre 2 godine

@ Milan

Pametnim Srbima je jasno sta se desava, a i svim ostalim pametnim ljudima na planeti. A ti brate nastavi da sanjas elektro, zelim ti da jednog dana to i vozis. I nemoj da zaboravis dizel generator na prikolici, posto ne mozes da napunis karnister sa strujom, da ti se nadje u nekoj nedodjiji kad baterija cvrcne. Aj uzdravlje

Neko drugi iz mase

pre 2 godine

Opet su me razočarali komentari i standardno srpsko anatemisanje svega novog. Električni automibili ne dolaze, oni su već tu. U nekim temljama EU je više od 50% novih automobila na struju. Najveći problem su kapacitet u dugotrajnost baterije ali na tome se aktivno radi i napredak je više nego uočljiv. Infrastruktura nije problem jer će sa većom zastupljenošću vozila i punjači da niknu ko pečurke na svakoj pumpi. Vožnja na struju jeste jeftinija ali nije besplatna, a gde ima potražnje biće i ponude.

neznalice su najgrlatije

pre 2 godine

Potomci strucnjaka iz po kvalitetu i dizajnu nadaleko poznate fabrike "Zastava" KG, komentarisu vozila i daju svoje strucno misljenje. I tatice i dekice su im bili najgrlatiji u predlozima sta i kako u "Zastavi" treba raditi. Neko im rekao da se upornost isplati pa ne odustaju.

Dilema

pre 2 godine

O Turcima.
Auto na putevima već iduće godine, a sve što su do sada uradili je lepa karuserija. O autonomiji, koja je najbitinija za e-auto, ni reči.
Za nekog dole.
Jeste nauka napraviti e-auto sa velikom autonomijom...
(niko, 31. oktobar 2022 00:12

Baterija je 90 kWh neto i sigurno može preći 500 km ( 300+km autoput i 500+ gradske vožnje) Inače bateriju prave Turci u saradnji sa Kinezima i firma se zove nešto na S.

Milan

pre 2 godine

@neko iz mase - u Americi je prodaja EV "malo u zaostatku" u odnosu na ostatak razvijenog sveta zato sto se njihovi proizvodjaci tek sad zahuktavaju sa fabrikama. Ford, GMC i GM otvaraju u narednih pet godina 12 fabrika za EV koje ce zadovoljiti preko 70% trzista. Ostatak ce biti uvoz.
A EU i Kina? Pa gledaj druze, trenutno je u EU preko 25% prodatih auta na struju. U Kini preko 35%.
Samo nama ovde, pametnim Srbima, nije jasno sta se desava. A desava se najveca revolucija u autoindustriji od Henri Forda i njegovog Modela T.
Svaki, ali svaki proizvodjac se prebacuje na EV. Razlog je jednostavan - sve sto je "novo" odmah mozes da prodajes kao SKUPO a plus na sve to proizvodnja EV je jeftinija od proizvodnje SUS (iako nam svi govore kako je to #punokosta, a to je LAZ). Znaci jeftiniji proizvod prodajes skuplje.
Evo Peugeout e208. Obican SUS e208 kosta 21000 EUR kod nas. E208 kod nas kosta 42000 EUR? A jel? Bas toliko??? Ma nemojte.
Uzmi obican od 21000- oduzmi menjac, motor, hladnjak, auspuh, SVE DELOVE IZ SUS. Znaci cena "skoljke" te izadje oko 15000 evra. Ubaci bateriju od 50 KW, neka je i 10000 evra (a nije!) to dodje 25000 evra. Ubaci motor (neka je i 5000 evra, a nije, to je 30000 evra. Gde je ostatak do 42000???
Gde???

TRD

pre 2 godine

Prodavaće je najviše van Turske, tamo gde se uglavnom ne koristi klima uređaj, jer klima poždere bateriju očas posla. Zato Tesle najviše i voze u severnim zemljama, ne toliko zbog standarda koliko zbog smisla.
(Rade, 31. oktobar 2022 08:03)

Gosn Rade, nema logike u vašoj tvrdnji. U severnim zemljama je hladno veći deo godine, koristi se grejanje. Ovde u Norveškoj Tesla se prodaje zbog državnih subvencija i niza drugih mera koje favorizuju vožnju električnih automobila, na stranu to što ljudi imaju para.

Rade

pre 2 godine

Prodavaće je najviše van Turske, tamo gde se uglavnom ne koristi klima uređaj, jer klima poždere bateriju očas posla. Zato Tesle najviše i voze u severnim zemljama, ne toliko zbog standarda koliko zbog smisla.

Milan

pre 2 godine

Turska je veoma ozbiljna preduzetnička država!Dok pametna društva lepo napreduju naše još uvek nema artikulisanu društvenu grupu koja vodi društvo!Pokret za Srbiju bi mogao da homogenizuje veliku grupu koja bi se približila jakim društvima i potpuno novoj formi demokratskog upravljanja!

Bizi

pre 2 godine

Svaka čast vrednim turskim inženjerima na razvoju ovog automobila. Čestitamo i unapred se radujemo novim modelima. Pozdrav svim ljudima dobre volje.

Postament

pre 2 godine

Srbi opet prespavali revoluciju :(
(cobo, 30. oktobar 2022 14:54)

Da, i kao da jedinu radost ovom narodu pricinjavaju privremene krize iz koji razvijeni svet izadje jos jaci.

Neko iz mase

pre 2 godine

@ Gradimir

U Sjevernoj Americi manje od 5% automobila je elektro i nemaju bas namjeru da ih kupuju bez obzira na klimatsku propagandu. A ovi sto voze, voze ih najvise preko ljeta kad je toplo, tako da zaboravite elektro jos dugo dugo...

niko

pre 2 godine

O Turcima.
Auto na putevima već iduće godine, a sve što su do sada uradili je lepa karuserija. O autonomiji, koja je najbitinija za e-auto, ni reči.
Za nekog dole.
Jeste nauka napraviti e-auto sa velikom autonomijom...

Neko iz mase

pre 2 godine

@ Goran

Novine i TV propagiraju zelenu agendu, rekli im tako da se radi, ali nece ni to dugo. Oko 2% vozenih automobila na citavoj planeti su elektricni automobili, tako da dzabe prica o "klimatskim promjenama" i pumpanje naroda informacijama da samo evo sto nije, svi prelaze na elektro. Evo u Sjevenoj Americi skoro da ih i ne kupuju, zbog losih baterija, nefunkcionalnosti tokom zime, kratkih destinacija. A tek zamjena baterije na Tesli oko $20000. Bez obzira na citav hype ko je lud da to kupuje.
A ima i ovih sto ih kupe u Kaliforniji recimo, pa onda vuku prikolicu sa generatorom na dizel da ne bi ostali u nekoj nedodjiji kad krenu na duge distance...
I koja je onda poenta elektricnih vozila, kad ih i dalje puni dizel gorivo?

Giovanni

pre 2 godine

Nisam ubedjen, kao ni u kineske automobile. To što neko nešto može da napravi, ne znači da je to dobro i kvalitetno. Turci imaju ozbiljnu proizvodnju i dosta su jaki u mnogim poljima, ali mislim da EV nije nešto gde imaju komparativnu prednost u odnosu na proizvodjače iz daleke Azije (čitaj baterije).

Goran

pre 2 godine

90% ljudi u EU, a to se moze reci i za citavu planetu, nece kupovati elektricne automobile. Ni sada, ni u bliskoj buducnosti, a ni u dalekoj. Zivi bili pa vidjeli.
(Neko iz mase, 30. oktobar 2022 18:24)

Prijatelju, gde se ti informises???

peksimit

pre 2 godine

Plasman bilo kog proizvoda zavisi od njegovog kvaliteta i njegove cene. Tako da to što je nešto lepo i kvalitetno ne garantuje plasman sve dok mu je cena nekonkurentna. S Kinezima, npr., s njihovim asketskim pristupom životu i radu, svako ko nešto proizvodi teško može da se takmiči. Ako ova vozila budu skuplja od kineskih, samo će ih kupovati iz patriotskih razloga.

Gradimir

pre 2 godine

@Neko iz mase
Kako to misliš da 90% ljudi u EU neće kupovati elektro automobile? To znači da će ih manje od 10% kupovati? Pa, već ih kupuje dvostruko više od toga.

Neko mi krade nick...

pre 2 godine

3210, 30. oktobar 2022 16:00)
Ne znam koju si ti školu završio, ako si je uopšte završio, ali još u Titovo vreme se iz istorije učilo da je Marko bio turski vazal, a da je Vuk nepravedno optužen da je pobegao sa Kosova. Ako ćemo baš u sitna crevca i Vuk je kratko bio turski vazal, ali je činjenica da se do smrti uglavnom borio protiv turaka.

XXL

pre 2 godine

@Predrag M - znao sam da nekom tupsonu neće biti jasna poenta da su nam putevi loši k'o oranje Marka Kraljevića - izuzev nekih novih i delom rekonstruisanih. Je l' si skonto, a sada knjigu u ruke nije sramota i vidi ko je bio Marko Kraljević (inače nije or'o drumove) aj pa pozz ...

XXL

pre 2 godine

@3210 - bravo za komentar (iskreno nisam očekivao da će neko znati da Marko Kraljević nije or'o drumove) ... pozz prijatelju ... poenta je samo u tome da su nam putevi loši izuzev nekih novih savremenih i delom neki koji su rekonstruisani ...

Egon Kowalski

pre 2 godine

A pre samo 30ak godina su od nas (nakon završetka proizvodnje) kupovali alate da sklapaju fiću koji je nama tada bio zastareo.... Tofas u to vreme sklapao neke ružne automobile ali eto, ulozise, dovedoše Fiat, Reno a sad planiraju i svoj električni automobil.

Neko iz mase

pre 2 godine

90% ljudi u EU, a to se moze reci i za citavu planetu, nece kupovati elektricne automobile. Ni sada, ni u bliskoj buducnosti, a ni u dalekoj. Zivi bili pa vidjeli.

Predrag M

pre 2 godine

Eh ovo me podseti na onu našu epsku o Kraljeviću Marku kad je or'o drumove, a naišli turci osmanlije, a on im kaže "... more turci ne gaz'te oranje ..." sad će istorija da se ponovi turci će nam gaziti naše puteve izorane al' nema ko to turcima da zabrani ... žao mi automobila ...
(XXL, 30. oktobar 2022 13:49)

Šta si hteo da kažeš svojim komentarom? Koja je poenta?

Rudi

pre 2 godine

Svi su isti. Ne razumem kako nema kreativnosti u SUV industriji? Bolje bi iblo da su se fokusirali na TNG i CNG. Elektroautomobili su daleko od masovne upoterbe dokle god se na svakoj drugoj pumpi ne pojave brzi punjaci.

Nane

pre 2 godine

Turci su čudo. U poslednjih 20 godina sami proizvode ratne brodove, tenkove, njihov dron Bayraktar je napravio ršum na bojnom polju. Svi ga traže. Nema dilema da će i ovaj automobil Togg biti uspešan poduhvat koji će Turskoj doneti velike prihode. Ko je bio skoro tamo video je koja je Turska sila

3210

pre 2 godine

Eh ovo me podseti na onu našu epsku o Kraljeviću Marku kad je or'o drumove, a naišli turci osmanlije, a on im kaže "... more turci ne gaz'te oranje ..." sad će istorija da se ponovi turci će nam gaziti naše puteve izorane al' nema ko to turcima da zabrani ... žao mi automobila ...
(XXL, 30. oktobar 2022 13:49)

Odrasli smo na lažima,školovani smo na lažima.

Izdajnika i turskog vazala koji je ratovao za račun Turske Marka Kraljevića proglasili smo herojem i svetlim primerom opevali ga u pesmama.
A Vuka Brankovića najvećeg junaka koji jedini od srpske vlastele i posle Kosovkog boja nije postao turski vazal i koji je jedini nastavio da pruža otpor turcima proglasili smo najvećim izdajnikom u istoriji.

copetina

pre 2 godine

lepo covek objasnio na konferenciji za stampu u Parizu na sajmu automobila. Evropska unija pritiska proizvodjace da prave elektricne automobile a 20 godina su daleko od infrastrukture kada je rec o punjenju. Samo privlace paznju kupcima a nema nikakvog smisla za 90% ljudi u Evropi kupovati elektricni auto.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Turske fabrike auto-komponenata sele su zajedno i dogovorile se da naprave domavi auto jer, realno, za to nema nikakvih prepreka. U Turskoj postoje fabrike elektricnih motora, baterija, enterijera, instrumenata...sve sta je trebalo uraditi bio je dizajn i prese za lim.
Neka je sa srecom, i za nauk fabrikama koje proizvode u Srbiji, jer ZF, Bosch, MagnettiMarelli, Leoni, Tigar, Grammer i ostali zaista mogu proizvoditi gotovo ceo automobil.

Jarić T Živadin

pre 2 godine

Prvi i poslednji.Mask je pre koji dan, najavio da će uskoro biti zavrsena platforma za nova vozila,koja će smanjiti cenu proizvodnje za 50%.To neće preživeti najveći igrači,a ne turci.

XXL

pre 2 godine

Eh ovo me podseti na onu našu epsku o Kraljeviću Marku kad je or'o drumove, a naišli turci osmanlije, a on im kaže "... more turci ne gaz'te oranje ..." sad će istorija da se ponovi turci će nam gaziti naše puteve izorane al' nema ko to turcima da zabrani ... žao mi automobila ...

Predrag M

pre 2 godine

Eh ovo me podseti na onu našu epsku o Kraljeviću Marku kad je or'o drumove, a naišli turci osmanlije, a on im kaže "... more turci ne gaz'te oranje ..." sad će istorija da se ponovi turci će nam gaziti naše puteve izorane al' nema ko to turcima da zabrani ... žao mi automobila ...
(XXL, 30. oktobar 2022 13:49)

Šta si hteo da kažeš svojim komentarom? Koja je poenta?

3210

pre 2 godine

Eh ovo me podseti na onu našu epsku o Kraljeviću Marku kad je or'o drumove, a naišli turci osmanlije, a on im kaže "... more turci ne gaz'te oranje ..." sad će istorija da se ponovi turci će nam gaziti naše puteve izorane al' nema ko to turcima da zabrani ... žao mi automobila ...
(XXL, 30. oktobar 2022 13:49)

Odrasli smo na lažima,školovani smo na lažima.

Izdajnika i turskog vazala koji je ratovao za račun Turske Marka Kraljevića proglasili smo herojem i svetlim primerom opevali ga u pesmama.
A Vuka Brankovića najvećeg junaka koji jedini od srpske vlastele i posle Kosovkog boja nije postao turski vazal i koji je jedini nastavio da pruža otpor turcima proglasili smo najvećim izdajnikom u istoriji.

Nane

pre 2 godine

Turci su čudo. U poslednjih 20 godina sami proizvode ratne brodove, tenkove, njihov dron Bayraktar je napravio ršum na bojnom polju. Svi ga traže. Nema dilema da će i ovaj automobil Togg biti uspešan poduhvat koji će Turskoj doneti velike prihode. Ko je bio skoro tamo video je koja je Turska sila

Kobaja Grande

pre 2 godine

Turske fabrike auto-komponenata sele su zajedno i dogovorile se da naprave domavi auto jer, realno, za to nema nikakvih prepreka. U Turskoj postoje fabrike elektricnih motora, baterija, enterijera, instrumenata...sve sta je trebalo uraditi bio je dizajn i prese za lim.
Neka je sa srecom, i za nauk fabrikama koje proizvode u Srbiji, jer ZF, Bosch, MagnettiMarelli, Leoni, Tigar, Grammer i ostali zaista mogu proizvoditi gotovo ceo automobil.

copetina

pre 2 godine

lepo covek objasnio na konferenciji za stampu u Parizu na sajmu automobila. Evropska unija pritiska proizvodjace da prave elektricne automobile a 20 godina su daleko od infrastrukture kada je rec o punjenju. Samo privlace paznju kupcima a nema nikakvog smisla za 90% ljudi u Evropi kupovati elektricni auto.

Jarić T Živadin

pre 2 godine

Prvi i poslednji.Mask je pre koji dan, najavio da će uskoro biti zavrsena platforma za nova vozila,koja će smanjiti cenu proizvodnje za 50%.To neće preživeti najveći igrači,a ne turci.

Egon Kowalski

pre 2 godine

A pre samo 30ak godina su od nas (nakon završetka proizvodnje) kupovali alate da sklapaju fiću koji je nama tada bio zastareo.... Tofas u to vreme sklapao neke ružne automobile ali eto, ulozise, dovedoše Fiat, Reno a sad planiraju i svoj električni automobil.

Neko mi krade nick...

pre 2 godine

3210, 30. oktobar 2022 16:00)
Ne znam koju si ti školu završio, ako si je uopšte završio, ali još u Titovo vreme se iz istorije učilo da je Marko bio turski vazal, a da je Vuk nepravedno optužen da je pobegao sa Kosova. Ako ćemo baš u sitna crevca i Vuk je kratko bio turski vazal, ali je činjenica da se do smrti uglavnom borio protiv turaka.

Goran

pre 2 godine

90% ljudi u EU, a to se moze reci i za citavu planetu, nece kupovati elektricne automobile. Ni sada, ni u bliskoj buducnosti, a ni u dalekoj. Zivi bili pa vidjeli.
(Neko iz mase, 30. oktobar 2022 18:24)

Prijatelju, gde se ti informises???

Gradimir

pre 2 godine

@Neko iz mase
Kako to misliš da 90% ljudi u EU neće kupovati elektro automobile? To znači da će ih manje od 10% kupovati? Pa, već ih kupuje dvostruko više od toga.

Rudi

pre 2 godine

Svi su isti. Ne razumem kako nema kreativnosti u SUV industriji? Bolje bi iblo da su se fokusirali na TNG i CNG. Elektroautomobili su daleko od masovne upoterbe dokle god se na svakoj drugoj pumpi ne pojave brzi punjaci.

XXL

pre 2 godine

Eh ovo me podseti na onu našu epsku o Kraljeviću Marku kad je or'o drumove, a naišli turci osmanlije, a on im kaže "... more turci ne gaz'te oranje ..." sad će istorija da se ponovi turci će nam gaziti naše puteve izorane al' nema ko to turcima da zabrani ... žao mi automobila ...

peksimit

pre 2 godine

Plasman bilo kog proizvoda zavisi od njegovog kvaliteta i njegove cene. Tako da to što je nešto lepo i kvalitetno ne garantuje plasman sve dok mu je cena nekonkurentna. S Kinezima, npr., s njihovim asketskim pristupom životu i radu, svako ko nešto proizvodi teško može da se takmiči. Ako ova vozila budu skuplja od kineskih, samo će ih kupovati iz patriotskih razloga.

Neko iz mase

pre 2 godine

90% ljudi u EU, a to se moze reci i za citavu planetu, nece kupovati elektricne automobile. Ni sada, ni u bliskoj buducnosti, a ni u dalekoj. Zivi bili pa vidjeli.

Bizi

pre 2 godine

Svaka čast vrednim turskim inženjerima na razvoju ovog automobila. Čestitamo i unapred se radujemo novim modelima. Pozdrav svim ljudima dobre volje.

Giovanni

pre 2 godine

Nisam ubedjen, kao ni u kineske automobile. To što neko nešto može da napravi, ne znači da je to dobro i kvalitetno. Turci imaju ozbiljnu proizvodnju i dosta su jaki u mnogim poljima, ali mislim da EV nije nešto gde imaju komparativnu prednost u odnosu na proizvodjače iz daleke Azije (čitaj baterije).

XXL

pre 2 godine

@Predrag M - znao sam da nekom tupsonu neće biti jasna poenta da su nam putevi loši k'o oranje Marka Kraljevića - izuzev nekih novih i delom rekonstruisanih. Je l' si skonto, a sada knjigu u ruke nije sramota i vidi ko je bio Marko Kraljević (inače nije or'o drumove) aj pa pozz ...

XXL

pre 2 godine

@3210 - bravo za komentar (iskreno nisam očekivao da će neko znati da Marko Kraljević nije or'o drumove) ... pozz prijatelju ... poenta je samo u tome da su nam putevi loši izuzev nekih novih savremenih i delom neki koji su rekonstruisani ...

Milan

pre 2 godine

@neko iz mase - u Americi je prodaja EV "malo u zaostatku" u odnosu na ostatak razvijenog sveta zato sto se njihovi proizvodjaci tek sad zahuktavaju sa fabrikama. Ford, GMC i GM otvaraju u narednih pet godina 12 fabrika za EV koje ce zadovoljiti preko 70% trzista. Ostatak ce biti uvoz.
A EU i Kina? Pa gledaj druze, trenutno je u EU preko 25% prodatih auta na struju. U Kini preko 35%.
Samo nama ovde, pametnim Srbima, nije jasno sta se desava. A desava se najveca revolucija u autoindustriji od Henri Forda i njegovog Modela T.
Svaki, ali svaki proizvodjac se prebacuje na EV. Razlog je jednostavan - sve sto je "novo" odmah mozes da prodajes kao SKUPO a plus na sve to proizvodnja EV je jeftinija od proizvodnje SUS (iako nam svi govore kako je to #punokosta, a to je LAZ). Znaci jeftiniji proizvod prodajes skuplje.
Evo Peugeout e208. Obican SUS e208 kosta 21000 EUR kod nas. E208 kod nas kosta 42000 EUR? A jel? Bas toliko??? Ma nemojte.
Uzmi obican od 21000- oduzmi menjac, motor, hladnjak, auspuh, SVE DELOVE IZ SUS. Znaci cena "skoljke" te izadje oko 15000 evra. Ubaci bateriju od 50 KW, neka je i 10000 evra (a nije!) to dodje 25000 evra. Ubaci motor (neka je i 5000 evra, a nije, to je 30000 evra. Gde je ostatak do 42000???
Gde???

Postament

pre 2 godine

Srbi opet prespavali revoluciju :(
(cobo, 30. oktobar 2022 14:54)

Da, i kao da jedinu radost ovom narodu pricinjavaju privremene krize iz koji razvijeni svet izadje jos jaci.

TRD

pre 2 godine

Prodavaće je najviše van Turske, tamo gde se uglavnom ne koristi klima uređaj, jer klima poždere bateriju očas posla. Zato Tesle najviše i voze u severnim zemljama, ne toliko zbog standarda koliko zbog smisla.
(Rade, 31. oktobar 2022 08:03)

Gosn Rade, nema logike u vašoj tvrdnji. U severnim zemljama je hladno veći deo godine, koristi se grejanje. Ovde u Norveškoj Tesla se prodaje zbog državnih subvencija i niza drugih mera koje favorizuju vožnju električnih automobila, na stranu to što ljudi imaju para.

Milan

pre 2 godine

Turska je veoma ozbiljna preduzetnička država!Dok pametna društva lepo napreduju naše još uvek nema artikulisanu društvenu grupu koja vodi društvo!Pokret za Srbiju bi mogao da homogenizuje veliku grupu koja bi se približila jakim društvima i potpuno novoj formi demokratskog upravljanja!

Dilema

pre 2 godine

O Turcima.
Auto na putevima već iduće godine, a sve što su do sada uradili je lepa karuserija. O autonomiji, koja je najbitinija za e-auto, ni reči.
Za nekog dole.
Jeste nauka napraviti e-auto sa velikom autonomijom...
(niko, 31. oktobar 2022 00:12

Baterija je 90 kWh neto i sigurno može preći 500 km ( 300+km autoput i 500+ gradske vožnje) Inače bateriju prave Turci u saradnji sa Kinezima i firma se zove nešto na S.

Neko drugi iz mase

pre 2 godine

Opet su me razočarali komentari i standardno srpsko anatemisanje svega novog. Električni automibili ne dolaze, oni su već tu. U nekim temljama EU je više od 50% novih automobila na struju. Najveći problem su kapacitet u dugotrajnost baterije ali na tome se aktivno radi i napredak je više nego uočljiv. Infrastruktura nije problem jer će sa većom zastupljenošću vozila i punjači da niknu ko pečurke na svakoj pumpi. Vožnja na struju jeste jeftinija ali nije besplatna, a gde ima potražnje biće i ponude.

Neko iz mase

pre 2 godine

@ Goran

Novine i TV propagiraju zelenu agendu, rekli im tako da se radi, ali nece ni to dugo. Oko 2% vozenih automobila na citavoj planeti su elektricni automobili, tako da dzabe prica o "klimatskim promjenama" i pumpanje naroda informacijama da samo evo sto nije, svi prelaze na elektro. Evo u Sjevenoj Americi skoro da ih i ne kupuju, zbog losih baterija, nefunkcionalnosti tokom zime, kratkih destinacija. A tek zamjena baterije na Tesli oko $20000. Bez obzira na citav hype ko je lud da to kupuje.
A ima i ovih sto ih kupe u Kaliforniji recimo, pa onda vuku prikolicu sa generatorom na dizel da ne bi ostali u nekoj nedodjiji kad krenu na duge distance...
I koja je onda poenta elektricnih vozila, kad ih i dalje puni dizel gorivo?

Neko iz mase

pre 2 godine

@ Gradimir

U Sjevernoj Americi manje od 5% automobila je elektro i nemaju bas namjeru da ih kupuju bez obzira na klimatsku propagandu. A ovi sto voze, voze ih najvise preko ljeta kad je toplo, tako da zaboravite elektro jos dugo dugo...

neznalice su najgrlatije

pre 2 godine

Potomci strucnjaka iz po kvalitetu i dizajnu nadaleko poznate fabrike "Zastava" KG, komentarisu vozila i daju svoje strucno misljenje. I tatice i dekice su im bili najgrlatiji u predlozima sta i kako u "Zastavi" treba raditi. Neko im rekao da se upornost isplati pa ne odustaju.

Ivan ZG

pre 2 godine

Auto izgleda odlično i da ima znak npr. Audija na masci svi bi ga hvalili. Ovako je iz Turske i to nove tvornice pa onda ne valja, a na ovom filmiću je kopjuterska simulacija, a ne pravi auto koji još nitko nije ni vidio. Ali ne valja.
Milane bravo za komentar. Ljudi pričaju o el. autima kao o dalekoj budućnosti, a za 13 godina nitko u EU drugačiji neće ni proizvoditi.
Jedan bi vozio agregat u gepeku, a drugi to ne bi vozio ni mrtav.
Kao da ga netko tjera.

Neko iz mase

pre 2 godine

@ Milan

Pametnim Srbima je jasno sta se desava, a i svim ostalim pametnim ljudima na planeti. A ti brate nastavi da sanjas elektro, zelim ti da jednog dana to i vozis. I nemoj da zaboravis dizel generator na prikolici, posto ne mozes da napunis karnister sa strujom, da ti se nadje u nekoj nedodjiji kad baterija cvrcne. Aj uzdravlje

niko

pre 2 godine

O Turcima.
Auto na putevima već iduće godine, a sve što su do sada uradili je lepa karuserija. O autonomiji, koja je najbitinija za e-auto, ni reči.
Za nekog dole.
Jeste nauka napraviti e-auto sa velikom autonomijom...

Rade

pre 2 godine

Prodavaće je najviše van Turske, tamo gde se uglavnom ne koristi klima uređaj, jer klima poždere bateriju očas posla. Zato Tesle najviše i voze u severnim zemljama, ne toliko zbog standarda koliko zbog smisla.

Milan

pre 2 godine

@neko iz mase - druze kakav crni dizel generator na prikolici alo ljudi o cemu vi pricate gde ste to videli? Neko okaci na youtube kao "evo vidite kako mora EV da se vozi" da bi dobio klikove i vi se zakacite ko pijan na plot.
Danas vidim belu Teslu Model 3 sa, pazi sad, RUSKIM TABLICAMA i morao sam da pridjem liku da ga pitam kako je dosao iz Rusije. Ispalo je da je krenuo iz St. Petersburga i da uopste nije razmisljao o punjenju. Krenuo pune baterije, punio tek u Poljskoj prvi put i odatle do Novog Sada stao jos par puta i to je to.
Kakvi crni generatori u prikolici gde vi zivite? Jel vama jasno da je jedna nemacka ove godine "kupila" preko 500.000 EV? Da je jedna Kina samo u septembru prodala skoro milion EV?
Jel se neko zali? Jel ih vidite na autoputu kako "jadni" trce na pumpu po kanistere goriva pa u taj njihov imaginarni dizel generator? Mislim ljudi dozovite se pameti.
A argument "gde cete puniti ako nestane struje"? Drugovi i drugarice, kad nema struje NE RADE NI PUMPE ZA FOSILNA GORIVA. Sta je s vama?

omniameamecumporto

pre 2 godine

3210, 30. oktobar 2022 16:00)
Ne znam koju si ti školu završio, ako si je uopšte završio, ali još u Titovo vreme se iz istorije učilo da je Marko bio turski vazal, a da je Vuk nepravedno optužen da je pobegao sa Kosova. Ako ćemo baš u sitna crevca i Vuk je kratko bio turski vazal, ali je činjenica da se do smrti uglavnom borio protiv turaka.
(Neko mi krade nick..., 30. oktobar 2022 22:07)
Marko Kraljević je bio turski vazal inače sin Vukašina Mrnjavčevića srpskog velikaša i kralja koji je poginuo u bici sa Turcima na rijeci Marici zajedno sa bratom Uglješom. U toj toliko važnoj bici za Srbe u kojoj su jedino njih dvojica sudjelovali jer im se niti jedan drugi despot nije htio pridružiti. Sakupilo se jedva 10 tisuća ratnika iako neki kažu 60 tisuća što nije vjerojatno jer su svi pobijeni u šatorima na spavanju. Bitke nije niti bilo već je to bio pokolj u kojem su svi izginuli i oba Mrnjavčevića. Da su tu Srbi pobijedili a mogli su jer su bili jaki i da ih je bilo više ne bi bilo kasnije niti kosovskog boja u kojem su izgubili, ali dokazano srpska nesloga i borba velikaša za vlast a protiv vlastita naroda....prokletstvo ništa drugo.
Malo srpske povijesti od Hrvata.

Goxy

pre 2 godine

Jel to onaj uređaj što su ga Turci proglasili za, citiram: "smart device"? Smart device možda jeste ali smart buy sigurno nije. Turska je za pamuk i to je to. Osima nako nemate turske gene.

XXL

pre 2 godine

Eh ovo me podseti na onu našu epsku o Kraljeviću Marku kad je or'o drumove, a naišli turci osmanlije, a on im kaže "... more turci ne gaz'te oranje ..." sad će istorija da se ponovi turci će nam gaziti naše puteve izorane al' nema ko to turcima da zabrani ... žao mi automobila ...

Neko iz mase

pre 2 godine

90% ljudi u EU, a to se moze reci i za citavu planetu, nece kupovati elektricne automobile. Ni sada, ni u bliskoj buducnosti, a ni u dalekoj. Zivi bili pa vidjeli.

Rudi

pre 2 godine

Svi su isti. Ne razumem kako nema kreativnosti u SUV industriji? Bolje bi iblo da su se fokusirali na TNG i CNG. Elektroautomobili su daleko od masovne upoterbe dokle god se na svakoj drugoj pumpi ne pojave brzi punjaci.

Jarić T Živadin

pre 2 godine

Prvi i poslednji.Mask je pre koji dan, najavio da će uskoro biti zavrsena platforma za nova vozila,koja će smanjiti cenu proizvodnje za 50%.To neće preživeti najveći igrači,a ne turci.

Nane

pre 2 godine

Turci su čudo. U poslednjih 20 godina sami proizvode ratne brodove, tenkove, njihov dron Bayraktar je napravio ršum na bojnom polju. Svi ga traže. Nema dilema da će i ovaj automobil Togg biti uspešan poduhvat koji će Turskoj doneti velike prihode. Ko je bio skoro tamo video je koja je Turska sila

copetina

pre 2 godine

lepo covek objasnio na konferenciji za stampu u Parizu na sajmu automobila. Evropska unija pritiska proizvodjace da prave elektricne automobile a 20 godina su daleko od infrastrukture kada je rec o punjenju. Samo privlace paznju kupcima a nema nikakvog smisla za 90% ljudi u Evropi kupovati elektricni auto.

Predrag M

pre 2 godine

Eh ovo me podseti na onu našu epsku o Kraljeviću Marku kad je or'o drumove, a naišli turci osmanlije, a on im kaže "... more turci ne gaz'te oranje ..." sad će istorija da se ponovi turci će nam gaziti naše puteve izorane al' nema ko to turcima da zabrani ... žao mi automobila ...
(XXL, 30. oktobar 2022 13:49)

Šta si hteo da kažeš svojim komentarom? Koja je poenta?

3210

pre 2 godine

Eh ovo me podseti na onu našu epsku o Kraljeviću Marku kad je or'o drumove, a naišli turci osmanlije, a on im kaže "... more turci ne gaz'te oranje ..." sad će istorija da se ponovi turci će nam gaziti naše puteve izorane al' nema ko to turcima da zabrani ... žao mi automobila ...
(XXL, 30. oktobar 2022 13:49)

Odrasli smo na lažima,školovani smo na lažima.

Izdajnika i turskog vazala koji je ratovao za račun Turske Marka Kraljevića proglasili smo herojem i svetlim primerom opevali ga u pesmama.
A Vuka Brankovića najvećeg junaka koji jedini od srpske vlastele i posle Kosovkog boja nije postao turski vazal i koji je jedini nastavio da pruža otpor turcima proglasili smo najvećim izdajnikom u istoriji.

Rade

pre 2 godine

Prodavaće je najviše van Turske, tamo gde se uglavnom ne koristi klima uređaj, jer klima poždere bateriju očas posla. Zato Tesle najviše i voze u severnim zemljama, ne toliko zbog standarda koliko zbog smisla.

XXL

pre 2 godine

@Predrag M - znao sam da nekom tupsonu neće biti jasna poenta da su nam putevi loši k'o oranje Marka Kraljevića - izuzev nekih novih i delom rekonstruisanih. Je l' si skonto, a sada knjigu u ruke nije sramota i vidi ko je bio Marko Kraljević (inače nije or'o drumove) aj pa pozz ...

Neko iz mase

pre 2 godine

@ Goran

Novine i TV propagiraju zelenu agendu, rekli im tako da se radi, ali nece ni to dugo. Oko 2% vozenih automobila na citavoj planeti su elektricni automobili, tako da dzabe prica o "klimatskim promjenama" i pumpanje naroda informacijama da samo evo sto nije, svi prelaze na elektro. Evo u Sjevenoj Americi skoro da ih i ne kupuju, zbog losih baterija, nefunkcionalnosti tokom zime, kratkih destinacija. A tek zamjena baterije na Tesli oko $20000. Bez obzira na citav hype ko je lud da to kupuje.
A ima i ovih sto ih kupe u Kaliforniji recimo, pa onda vuku prikolicu sa generatorom na dizel da ne bi ostali u nekoj nedodjiji kad krenu na duge distance...
I koja je onda poenta elektricnih vozila, kad ih i dalje puni dizel gorivo?

Neko iz mase

pre 2 godine

@ Gradimir

U Sjevernoj Americi manje od 5% automobila je elektro i nemaju bas namjeru da ih kupuju bez obzira na klimatsku propagandu. A ovi sto voze, voze ih najvise preko ljeta kad je toplo, tako da zaboravite elektro jos dugo dugo...

Kobaja Grande

pre 2 godine

Turske fabrike auto-komponenata sele su zajedno i dogovorile se da naprave domavi auto jer, realno, za to nema nikakvih prepreka. U Turskoj postoje fabrike elektricnih motora, baterija, enterijera, instrumenata...sve sta je trebalo uraditi bio je dizajn i prese za lim.
Neka je sa srecom, i za nauk fabrikama koje proizvode u Srbiji, jer ZF, Bosch, MagnettiMarelli, Leoni, Tigar, Grammer i ostali zaista mogu proizvoditi gotovo ceo automobil.

Giovanni

pre 2 godine

Nisam ubedjen, kao ni u kineske automobile. To što neko nešto može da napravi, ne znači da je to dobro i kvalitetno. Turci imaju ozbiljnu proizvodnju i dosta su jaki u mnogim poljima, ali mislim da EV nije nešto gde imaju komparativnu prednost u odnosu na proizvodjače iz daleke Azije (čitaj baterije).

peksimit

pre 2 godine

Plasman bilo kog proizvoda zavisi od njegovog kvaliteta i njegove cene. Tako da to što je nešto lepo i kvalitetno ne garantuje plasman sve dok mu je cena nekonkurentna. S Kinezima, npr., s njihovim asketskim pristupom životu i radu, svako ko nešto proizvodi teško može da se takmiči. Ako ova vozila budu skuplja od kineskih, samo će ih kupovati iz patriotskih razloga.

Goran

pre 2 godine

90% ljudi u EU, a to se moze reci i za citavu planetu, nece kupovati elektricne automobile. Ni sada, ni u bliskoj buducnosti, a ni u dalekoj. Zivi bili pa vidjeli.
(Neko iz mase, 30. oktobar 2022 18:24)

Prijatelju, gde se ti informises???

niko

pre 2 godine

O Turcima.
Auto na putevima već iduće godine, a sve što su do sada uradili je lepa karuserija. O autonomiji, koja je najbitinija za e-auto, ni reči.
Za nekog dole.
Jeste nauka napraviti e-auto sa velikom autonomijom...

XXL

pre 2 godine

@3210 - bravo za komentar (iskreno nisam očekivao da će neko znati da Marko Kraljević nije or'o drumove) ... pozz prijatelju ... poenta je samo u tome da su nam putevi loši izuzev nekih novih savremenih i delom neki koji su rekonstruisani ...

Neko mi krade nick...

pre 2 godine

3210, 30. oktobar 2022 16:00)
Ne znam koju si ti školu završio, ako si je uopšte završio, ali još u Titovo vreme se iz istorije učilo da je Marko bio turski vazal, a da je Vuk nepravedno optužen da je pobegao sa Kosova. Ako ćemo baš u sitna crevca i Vuk je kratko bio turski vazal, ali je činjenica da se do smrti uglavnom borio protiv turaka.

Neko iz mase

pre 2 godine

@ Milan

Pametnim Srbima je jasno sta se desava, a i svim ostalim pametnim ljudima na planeti. A ti brate nastavi da sanjas elektro, zelim ti da jednog dana to i vozis. I nemoj da zaboravis dizel generator na prikolici, posto ne mozes da napunis karnister sa strujom, da ti se nadje u nekoj nedodjiji kad baterija cvrcne. Aj uzdravlje

Milan

pre 2 godine

Turska je veoma ozbiljna preduzetnička država!Dok pametna društva lepo napreduju naše još uvek nema artikulisanu društvenu grupu koja vodi društvo!Pokret za Srbiju bi mogao da homogenizuje veliku grupu koja bi se približila jakim društvima i potpuno novoj formi demokratskog upravljanja!

Goxy

pre 2 godine

Jel to onaj uređaj što su ga Turci proglasili za, citiram: "smart device"? Smart device možda jeste ali smart buy sigurno nije. Turska je za pamuk i to je to. Osima nako nemate turske gene.

Gradimir

pre 2 godine

@Neko iz mase
Kako to misliš da 90% ljudi u EU neće kupovati elektro automobile? To znači da će ih manje od 10% kupovati? Pa, već ih kupuje dvostruko više od toga.

Egon Kowalski

pre 2 godine

A pre samo 30ak godina su od nas (nakon završetka proizvodnje) kupovali alate da sklapaju fiću koji je nama tada bio zastareo.... Tofas u to vreme sklapao neke ružne automobile ali eto, ulozise, dovedoše Fiat, Reno a sad planiraju i svoj električni automobil.

Bizi

pre 2 godine

Svaka čast vrednim turskim inženjerima na razvoju ovog automobila. Čestitamo i unapred se radujemo novim modelima. Pozdrav svim ljudima dobre volje.

Postament

pre 2 godine

Srbi opet prespavali revoluciju :(
(cobo, 30. oktobar 2022 14:54)

Da, i kao da jedinu radost ovom narodu pricinjavaju privremene krize iz koji razvijeni svet izadje jos jaci.

neznalice su najgrlatije

pre 2 godine

Potomci strucnjaka iz po kvalitetu i dizajnu nadaleko poznate fabrike "Zastava" KG, komentarisu vozila i daju svoje strucno misljenje. I tatice i dekice su im bili najgrlatiji u predlozima sta i kako u "Zastavi" treba raditi. Neko im rekao da se upornost isplati pa ne odustaju.

Milan

pre 2 godine

@neko iz mase - u Americi je prodaja EV "malo u zaostatku" u odnosu na ostatak razvijenog sveta zato sto se njihovi proizvodjaci tek sad zahuktavaju sa fabrikama. Ford, GMC i GM otvaraju u narednih pet godina 12 fabrika za EV koje ce zadovoljiti preko 70% trzista. Ostatak ce biti uvoz.
A EU i Kina? Pa gledaj druze, trenutno je u EU preko 25% prodatih auta na struju. U Kini preko 35%.
Samo nama ovde, pametnim Srbima, nije jasno sta se desava. A desava se najveca revolucija u autoindustriji od Henri Forda i njegovog Modela T.
Svaki, ali svaki proizvodjac se prebacuje na EV. Razlog je jednostavan - sve sto je "novo" odmah mozes da prodajes kao SKUPO a plus na sve to proizvodnja EV je jeftinija od proizvodnje SUS (iako nam svi govore kako je to #punokosta, a to je LAZ). Znaci jeftiniji proizvod prodajes skuplje.
Evo Peugeout e208. Obican SUS e208 kosta 21000 EUR kod nas. E208 kod nas kosta 42000 EUR? A jel? Bas toliko??? Ma nemojte.
Uzmi obican od 21000- oduzmi menjac, motor, hladnjak, auspuh, SVE DELOVE IZ SUS. Znaci cena "skoljke" te izadje oko 15000 evra. Ubaci bateriju od 50 KW, neka je i 10000 evra (a nije!) to dodje 25000 evra. Ubaci motor (neka je i 5000 evra, a nije, to je 30000 evra. Gde je ostatak do 42000???
Gde???

Neko drugi iz mase

pre 2 godine

Opet su me razočarali komentari i standardno srpsko anatemisanje svega novog. Električni automibili ne dolaze, oni su već tu. U nekim temljama EU je više od 50% novih automobila na struju. Najveći problem su kapacitet u dugotrajnost baterije ali na tome se aktivno radi i napredak je više nego uočljiv. Infrastruktura nije problem jer će sa većom zastupljenošću vozila i punjači da niknu ko pečurke na svakoj pumpi. Vožnja na struju jeste jeftinija ali nije besplatna, a gde ima potražnje biće i ponude.

Milan

pre 2 godine

@neko iz mase - druze kakav crni dizel generator na prikolici alo ljudi o cemu vi pricate gde ste to videli? Neko okaci na youtube kao "evo vidite kako mora EV da se vozi" da bi dobio klikove i vi se zakacite ko pijan na plot.
Danas vidim belu Teslu Model 3 sa, pazi sad, RUSKIM TABLICAMA i morao sam da pridjem liku da ga pitam kako je dosao iz Rusije. Ispalo je da je krenuo iz St. Petersburga i da uopste nije razmisljao o punjenju. Krenuo pune baterije, punio tek u Poljskoj prvi put i odatle do Novog Sada stao jos par puta i to je to.
Kakvi crni generatori u prikolici gde vi zivite? Jel vama jasno da je jedna nemacka ove godine "kupila" preko 500.000 EV? Da je jedna Kina samo u septembru prodala skoro milion EV?
Jel se neko zali? Jel ih vidite na autoputu kako "jadni" trce na pumpu po kanistere goriva pa u taj njihov imaginarni dizel generator? Mislim ljudi dozovite se pameti.
A argument "gde cete puniti ako nestane struje"? Drugovi i drugarice, kad nema struje NE RADE NI PUMPE ZA FOSILNA GORIVA. Sta je s vama?

TRD

pre 2 godine

Prodavaće je najviše van Turske, tamo gde se uglavnom ne koristi klima uređaj, jer klima poždere bateriju očas posla. Zato Tesle najviše i voze u severnim zemljama, ne toliko zbog standarda koliko zbog smisla.
(Rade, 31. oktobar 2022 08:03)

Gosn Rade, nema logike u vašoj tvrdnji. U severnim zemljama je hladno veći deo godine, koristi se grejanje. Ovde u Norveškoj Tesla se prodaje zbog državnih subvencija i niza drugih mera koje favorizuju vožnju električnih automobila, na stranu to što ljudi imaju para.

Dilema

pre 2 godine

O Turcima.
Auto na putevima već iduće godine, a sve što su do sada uradili je lepa karuserija. O autonomiji, koja je najbitinija za e-auto, ni reči.
Za nekog dole.
Jeste nauka napraviti e-auto sa velikom autonomijom...
(niko, 31. oktobar 2022 00:12

Baterija je 90 kWh neto i sigurno može preći 500 km ( 300+km autoput i 500+ gradske vožnje) Inače bateriju prave Turci u saradnji sa Kinezima i firma se zove nešto na S.

Ivan ZG

pre 2 godine

Auto izgleda odlično i da ima znak npr. Audija na masci svi bi ga hvalili. Ovako je iz Turske i to nove tvornice pa onda ne valja, a na ovom filmiću je kopjuterska simulacija, a ne pravi auto koji još nitko nije ni vidio. Ali ne valja.
Milane bravo za komentar. Ljudi pričaju o el. autima kao o dalekoj budućnosti, a za 13 godina nitko u EU drugačiji neće ni proizvoditi.
Jedan bi vozio agregat u gepeku, a drugi to ne bi vozio ni mrtav.
Kao da ga netko tjera.

omniameamecumporto

pre 2 godine

3210, 30. oktobar 2022 16:00)
Ne znam koju si ti školu završio, ako si je uopšte završio, ali još u Titovo vreme se iz istorije učilo da je Marko bio turski vazal, a da je Vuk nepravedno optužen da je pobegao sa Kosova. Ako ćemo baš u sitna crevca i Vuk je kratko bio turski vazal, ali je činjenica da se do smrti uglavnom borio protiv turaka.
(Neko mi krade nick..., 30. oktobar 2022 22:07)
Marko Kraljević je bio turski vazal inače sin Vukašina Mrnjavčevića srpskog velikaša i kralja koji je poginuo u bici sa Turcima na rijeci Marici zajedno sa bratom Uglješom. U toj toliko važnoj bici za Srbe u kojoj su jedino njih dvojica sudjelovali jer im se niti jedan drugi despot nije htio pridružiti. Sakupilo se jedva 10 tisuća ratnika iako neki kažu 60 tisuća što nije vjerojatno jer su svi pobijeni u šatorima na spavanju. Bitke nije niti bilo već je to bio pokolj u kojem su svi izginuli i oba Mrnjavčevića. Da su tu Srbi pobijedili a mogli su jer su bili jaki i da ih je bilo više ne bi bilo kasnije niti kosovskog boja u kojem su izgubili, ali dokazano srpska nesloga i borba velikaša za vlast a protiv vlastita naroda....prokletstvo ništa drugo.
Malo srpske povijesti od Hrvata.