Zanimljivosti

Sreda, 26.10.2022.

14:15

Saab ugašen pre 11 godina, ali neki auto-saloni još rade VIDEO

Izvor: B92

Saab ugašen pre 11 godina, ali neki auto-saloni još rade VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

24 Komentari

Sortiraj po:

nn_71

pre 2 godine

Volim Saab ,ali reći da je premijum proizvod nije tačno.Dobra i čvrsta auta, ali pogled na unutrašnjost i to otkriva da je njemačka trojka po pitanju materijala i završne obrade za dvije klase iznad. Žao mi je što su bankrotirali. Saab 900 aero sa troja vrata mi je najljepši automobil 80tih početak 90tih.
(Obruc, 27. oktobar 2022 16:58)


Po pitanju završne obrade!?!
Upravo unutrašnjost otkriva kvalitet izrade, ako si ikada vozio ili sedeo u tom automobilu.
S druge strane, od kada se premijum klasa određuje prema entrijeru, pored toliko drugih parametara. Automobil se jednostavno ne kvari i vrlo, vrlo je pouzdan, izdržljiv i bezbedan. O odličnom dizajnu neću ni trošiti reči. Uostalom, prema merilima GM kategorisan je kao premijum.

The Unforgiven

pre 2 godine

Saab je poslednjih nekoliko 9-5 pravio na platormi GM-ovog opela i svaki put kad bi dobili platformu Svedjani su uprkos zabrani modifikovali istu i unapredjivali je drasticno u odnosu na Opel. GM bi zatim dizao cenu u nebesa namerno da bi ispunio procentualno zacrtanu marzu i eto, Saab izdrza jedva deceniju kod doticnih. Na kraju su i opel unistili.
(Drajver, 27. oktobar 2022 15:40)
---------------------------

Mozda ce ti biti sok da ovo cujes, ali razvoj i modifikacije nisu besplatan proces. Svaki put kada bi Saab nesto uradio sta GM nije odobrio (tvoje reci) - to je zahtevalo dodatne sume novca. Sam anti-Amerikanac Jeremy Clarkson je o tome pricao i stao na stranu GM-a. Jer bi GM odredio budzet za razvoj novog auta, a Saab bi potrosio sav budzet samo na ogibljenje ili slicno - i onda bi dosao 6 meseci kasnije i trazio jos novca. Naravno da su se na taj nacin troskovi oteli kontroli i GM je morao da dize cenu u nebesa - kako drugacije ce GM nadoknaditi Saabove silne troskove razvoja koji su bili medju najvecim u auto industriji?

A sto se tice Opela, GM je kupio Opel jos 1929. godine tako da cisto sumnjam da je Opel bio u boljoj poziciji pre 1929. godine nego nakon sto ga je GM preuzeo - tako da GM nije mogao da ga unisti. Pod GM-om, Opel je bio Opel i imao slobodu da sam razvija svoje modele, a danas pod Stellantisom, Opel je prepakovani Peugeot.

Max

pre 2 godine

Vozim godinama ovog sa slike. Ja zadovoljan. Odrzavanje jeftino, auto kvalitetan. Trapovi jesu Opel ali su neuništivi. O pasivnoj bezbednosti neću ni da pričam. Jedina zamerka tvrda i jeftina plastika istrument table.
I da... Pozdravljam kolegu iz saab kluba srbija😁
PS Evo i mala anegdota:
2000 itih dobili opel saab i lanča po 2 mlrd da naprave auto D segmenta. Opel i Lanča napravili auto a Saab sve potrošio na šasiju i njenu bezbednost.

Obruc

pre 2 godine

Arh.

Volim Saab ,ali reći da je premijum proizvod nije tačno.Dobra i čvrsta auta, ali pogled na unutrašnjost i to otkriva da je njemačka trojka po pitanju materijala i završne obrade za dvije klase iznad. Žao mi je što su bankrotirali. Saab 900 aero sa troja vrata mi je najljepši automobil 80tih početak 90tih.

Drajver

pre 2 godine

GM sta god je pipnuo a da nije US izvorno (dakle da valja) unisio je.

Saab je poslednjih nekoliko 9-5 pravio na platormi GM-ovog opela i svaki put kad bi dobili platformu Svedjani su uprkos zabrani modifikovali istu i unapredjivali je drasticno u odnosu na Opel. GM bi zatim dizao cenu u nebesa namerno da bi ispunio procentualno zacrtanu marzu i eto, Saab izdrza jedva deceniju kod doticnih. Na kraju su i opel unistili.

I sada pose par decenija imamo grupisanje toliko brendova pod par krovova. Za nas krajnje kupce i entuzijaste nocna mora, velike korporacije uzivaju kao nikada pre.

Vector

pre 2 godine

@Arh
Model 93 (zadnji model) je izašao 2003 godine, dok je restilizacija usledila 2007 ili 2008 godine. Ostalo navedeno je sve tačno.

DC

pre 2 godine

@The Unforgiven: Saab je u vreme preuzimanja od strane GMa bio u daleko boljoj situaciji nego što su Škoda ili Seat bili u vreme kada ih je kupio VW. Samo toliko.

Arh.

pre 2 godine

Tako i ja, kad vidim prepakovani Opel na kome je Šveđa prelepio SAAB, pa sve pomislim: bože, koliko je veliki gospodin ovaj čovek koji vozi ovo... Mora da je dao celih 2.600 evra, bori se kao lav da nađe delove, opšiva sedišta stara 17 godina... Čista ljubav i vrhunski ukus. Takav nikada ne bi vozio mrskog Švabu, skupog i napucanog...

Naravoučenije: potrebno vam je par hiljada evra i par drugara istih kao vi, osnujete klub, i onda jedan drugom govorite da ste gospoda i elita.
(čiča, 27. oktobar 2022 07:57)


Za tvoju informaciju, u SAAB 9-3 model koji je započeo svoj život 2007-08 ugrađeno je preko 2000 pozicija koje su ga razlikovale od GM-a. Prerađena turbina, klipovi, dorađeni ventili, glavčine, sistemi bezbednosti koji su ubedljivo bili najbolji u tom trenutku, vešanje i statika vozila i dr. Da ne govorim o švedskom Haldex XWD pogonu na sva četiri točka koji se preuzeli ne samo GM već i neki modeli nemačke trojke.
I sam sam vlasnik 2.0t xwd, ali me nema na tim SAAB skupovima i sl. Prethodni vlasnik iz CH je ugrađivao samo OE i OEM delove kao i ja, zbog čega je tek posle 10 godina promenio po specifikaciji sijalice a da pritom nijedna nije crkla za svo to vreme. Evo i kod mene isto. To je premijum automobil koji je i u Švedskoj oduvek bio rangiran iznad volvoa. Uživanje u vožnji i performansama, ali ono zbog čega ga imam je bezbednost. Nema te nemačke trojke, a ni ostalih koji po tim parametrima mogu da mu izađu na crtu.

Beogradjanin

pre 2 godine

@ (čiča, 27. oktobar 2022 07:57)

Meni je samo fascinantno kako se na svakoj vesti (juce Mazda, danas Saab itd.) javis protiv ljudi koji i spomeni nemce u komentarima :) Cemu ta potreba da branis nesto sto nije tvoje, zaista ne razumem. Covek je samo rekao da se istice od velikog broja nemaca na parkingu. I sta je tu pogresio kad nemaca ima u najvecem broju na ovim prostorima? U porodici trenutno imamo nemacko premijum vozilo, japansko premijum vozilo i mali francuski auto za grad, svi kupljeni novi. Svaki ima prednosti i mane, i nijedan nije za dizanje u nebesa koliko god dobri bili. A Saab smo inace imali 7 godina pocetkom 2000. ih, odlican auto koji, sto neko rece, ili volis ili ne volis.

Vector

pre 2 godine

Davne već 2004 godine sam kupio nov SAAB 93 u Vector opremi. Motor benzin 2.0t sa solidnih za to vreme 175 konja. Mene je odlično služio 6 godina, nikakvih problema. Sedišta jako udobna, osećaj sigurnosti i bezbednosti na veoma visokom nivou. Prijatelj u to vreme kupio Vectra, koja deli platformu sa Saab 93, i sećam se da je razlika bila osetna u svemu u korist Saab-a.
Restilizovan model 93 Aero je imao V6 Turbo motor od 2.8 litara i oko 300 konja, vozio sam ga jednom prilikom dok je moj auto bio na redovnom servisu, ljudi moji kakva je to zver od auta bila!!!!

čiča

pre 2 godine

Ja sam pre 3 godine postao vlasnik Saaba, model 9-3 Aero sa turbo benzincem od 210ks. Mogu da kažem da Saab ili zavolis ili ne, nista između. Dosta smo dobri kao zajednica (vlasnici Saabova), odrzavamo skupove, stalno razmenjujemo iskustva, pomazemo se za delove itd. Uvek mi izmami osmeh na lice kada turbo kazaljka udje u "boost" i kada na parkingu u moru kopy-paste nemackih modela vidis ponosnog Svedjanina koji se po svemu razlikuje ?
(Milan Djuric, 26. oktobar 2022 23:24)

Tako i ja, kad vidim prepakovani Opel na kome je Šveđa prelepio SAAB, pa sve pomislim: bože, koliko je veliki gospodin ovaj čovek koji vozi ovo... Mora da je dao celih 2.600 evra, bori se kao lav da nađe delove, opšiva sedišta stara 17 godina... Čista ljubav i vrhunski ukus. Takav nikada ne bi vozio mrskog Švabu, skupog i napucanog...

Naravoučenije: potrebno vam je par hiljada evra i par drugara istih kao vi, osnujete klub, i onda jedan drugom govorite da ste gospoda i elita.

Iggy

pre 2 godine

Zato ga je GM dobio prakticno za sicu - 50% za $600 miliona jer niko drugi se nije ni usudjivao da posalje ikakvu ponudu, a Saabu je ocajnicki bio potreban novac da prezivi.
Zahvali GM-u sto je Saab uopste usao u 1990-te godine.
(The Unforgiven, 26. oktobar 2022 22:33)

Postojala je i ponuda Fijata. Fijat je bio fasciniran satadnjom sa švedskim inžinjerima na razvoju Saaba 9000/Alfe 164/Fijata Chrome/Lanča Theme te su hteli da kupe 100% Saaba. No Saabovi vlasnici nisu bili zainteresovani za prodaju cele firme, odgovaralo im je da prodaju 50%, a i smatrali su da GM jeste najbolji izbor zbog američkog tržišta koje je bilo najveće za vozila Saaba. Sad miženo samo da špekulišemonšta bi bilo kad bi bilo, ali pitanje je da li bi Saab prošao drukčije.

Milan Djuric

pre 2 godine

Ja sam pre 3 godine postao vlasnik Saaba, model 9-3 Aero sa turbo benzincem od 210ks. Mogu da kažem da Saab ili zavolis ili ne, nista između. Dosta smo dobri kao zajednica (vlasnici Saabova), odrzavamo skupove, stalno razmenjujemo iskustva, pomazemo se za delove itd. Uvek mi izmami osmeh na lice kada turbo kazaljka udje u "boost" i kada na parkingu u moru kopy-paste nemackih modela vidis ponosnog Svedjanina koji se po svemu razlikuje ?

The Unforgiven

pre 2 godine

Ali GM-u se nije svidela koncepcija necega sto traje . Unistili kompaniju i zauvek nas ostavili u kamenom dobu. Slava Saab-u
(Bruder, 26. oktobar 2022 19:44)
---------------------

Ne, General Motorsu se nije svidelo sto je Saab imao medju najvecim troskovima razvoja i proizvodnje u automobilskoj industriji, a prodaju na nivou statisticke greske. Automobilska divizija Saaba je bila pred bankrotom krajem 1980-ih godina zbog tog razloga, i zato je odvojena da posluje zasebno od ostatka Saaba koji je proizvodio avione i vojnu opremu. Zato ga je GM dobio prakticno za sicu - 50% za $600 miliona jer niko drugi se nije ni usudjivao da posalje ikakvu ponudu, a Saabu je ocajnicki bio potreban novac da prezivi.
Zahvali GM-u sto je Saab uopste usao u 1990-te godine.

The Unforgiven

pre 2 godine

Za nesto vise od tri hiljade dana su ga ameri uništili.
(KUD Idijot, 26. oktobar 2022 20:29)
----------------------

Sta su to Amerikanci imali da uniste kod Saaba? Saab je bio prakticno u grobu kada ga je GM preuzeo, imali su medju najvecim troskovima u auto industriji i samo dva modela - jedan je bio prepakovani Fiat (Saab 9000), a drugi zastareli 900 koji je tada bio u 12. godini proizvodnje bez promena.

Bruder

pre 2 godine

Saab je bio vrhunski automobil , pouzdanost , izdrzljivost ,nemerljiva . Motori odlicni . Cak sta vise napravili su motor koji je radio sa svim mogucim gorivima ,i davali su garanciju na 1 milion km . Ali GM-u se nije svidela koncepcija necega sto traje . Unistili kompaniju i zauvek nas ostavili u kamenom dobu. Slava Saab-u

RCZ

pre 2 godine

Vecina sveda ni danas ne moze da prezali sto SAAB vise ne postoji . Oni vole sve svoje . Taj auto je bio kao i Volvo autenticno svedski brend . SAAB -a vise nema a Volvo sada proizvode kinezi samo ga sklapaju u Geteborgu . Sve u svemu , volvo je kineski auto .

Bruder

pre 2 godine

Saab je bio vrhunski automobil , pouzdanost , izdrzljivost ,nemerljiva . Motori odlicni . Cak sta vise napravili su motor koji je radio sa svim mogucim gorivima ,i davali su garanciju na 1 milion km . Ali GM-u se nije svidela koncepcija necega sto traje . Unistili kompaniju i zauvek nas ostavili u kamenom dobu. Slava Saab-u

Milan Djuric

pre 2 godine

Ja sam pre 3 godine postao vlasnik Saaba, model 9-3 Aero sa turbo benzincem od 210ks. Mogu da kažem da Saab ili zavolis ili ne, nista između. Dosta smo dobri kao zajednica (vlasnici Saabova), odrzavamo skupove, stalno razmenjujemo iskustva, pomazemo se za delove itd. Uvek mi izmami osmeh na lice kada turbo kazaljka udje u "boost" i kada na parkingu u moru kopy-paste nemackih modela vidis ponosnog Svedjanina koji se po svemu razlikuje ?

RCZ

pre 2 godine

Vecina sveda ni danas ne moze da prezali sto SAAB vise ne postoji . Oni vole sve svoje . Taj auto je bio kao i Volvo autenticno svedski brend . SAAB -a vise nema a Volvo sada proizvode kinezi samo ga sklapaju u Geteborgu . Sve u svemu , volvo je kineski auto .

Vector

pre 2 godine

Davne već 2004 godine sam kupio nov SAAB 93 u Vector opremi. Motor benzin 2.0t sa solidnih za to vreme 175 konja. Mene je odlično služio 6 godina, nikakvih problema. Sedišta jako udobna, osećaj sigurnosti i bezbednosti na veoma visokom nivou. Prijatelj u to vreme kupio Vectra, koja deli platformu sa Saab 93, i sećam se da je razlika bila osetna u svemu u korist Saab-a.
Restilizovan model 93 Aero je imao V6 Turbo motor od 2.8 litara i oko 300 konja, vozio sam ga jednom prilikom dok je moj auto bio na redovnom servisu, ljudi moji kakva je to zver od auta bila!!!!

The Unforgiven

pre 2 godine

Ali GM-u se nije svidela koncepcija necega sto traje . Unistili kompaniju i zauvek nas ostavili u kamenom dobu. Slava Saab-u
(Bruder, 26. oktobar 2022 19:44)
---------------------

Ne, General Motorsu se nije svidelo sto je Saab imao medju najvecim troskovima razvoja i proizvodnje u automobilskoj industriji, a prodaju na nivou statisticke greske. Automobilska divizija Saaba je bila pred bankrotom krajem 1980-ih godina zbog tog razloga, i zato je odvojena da posluje zasebno od ostatka Saaba koji je proizvodio avione i vojnu opremu. Zato ga je GM dobio prakticno za sicu - 50% za $600 miliona jer niko drugi se nije ni usudjivao da posalje ikakvu ponudu, a Saabu je ocajnicki bio potreban novac da prezivi.
Zahvali GM-u sto je Saab uopste usao u 1990-te godine.

Arh.

pre 2 godine

Tako i ja, kad vidim prepakovani Opel na kome je Šveđa prelepio SAAB, pa sve pomislim: bože, koliko je veliki gospodin ovaj čovek koji vozi ovo... Mora da je dao celih 2.600 evra, bori se kao lav da nađe delove, opšiva sedišta stara 17 godina... Čista ljubav i vrhunski ukus. Takav nikada ne bi vozio mrskog Švabu, skupog i napucanog...

Naravoučenije: potrebno vam je par hiljada evra i par drugara istih kao vi, osnujete klub, i onda jedan drugom govorite da ste gospoda i elita.
(čiča, 27. oktobar 2022 07:57)


Za tvoju informaciju, u SAAB 9-3 model koji je započeo svoj život 2007-08 ugrađeno je preko 2000 pozicija koje su ga razlikovale od GM-a. Prerađena turbina, klipovi, dorađeni ventili, glavčine, sistemi bezbednosti koji su ubedljivo bili najbolji u tom trenutku, vešanje i statika vozila i dr. Da ne govorim o švedskom Haldex XWD pogonu na sva četiri točka koji se preuzeli ne samo GM već i neki modeli nemačke trojke.
I sam sam vlasnik 2.0t xwd, ali me nema na tim SAAB skupovima i sl. Prethodni vlasnik iz CH je ugrađivao samo OE i OEM delove kao i ja, zbog čega je tek posle 10 godina promenio po specifikaciji sijalice a da pritom nijedna nije crkla za svo to vreme. Evo i kod mene isto. To je premijum automobil koji je i u Švedskoj oduvek bio rangiran iznad volvoa. Uživanje u vožnji i performansama, ali ono zbog čega ga imam je bezbednost. Nema te nemačke trojke, a ni ostalih koji po tim parametrima mogu da mu izađu na crtu.

Beogradjanin

pre 2 godine

@ (čiča, 27. oktobar 2022 07:57)

Meni je samo fascinantno kako se na svakoj vesti (juce Mazda, danas Saab itd.) javis protiv ljudi koji i spomeni nemce u komentarima :) Cemu ta potreba da branis nesto sto nije tvoje, zaista ne razumem. Covek je samo rekao da se istice od velikog broja nemaca na parkingu. I sta je tu pogresio kad nemaca ima u najvecem broju na ovim prostorima? U porodici trenutno imamo nemacko premijum vozilo, japansko premijum vozilo i mali francuski auto za grad, svi kupljeni novi. Svaki ima prednosti i mane, i nijedan nije za dizanje u nebesa koliko god dobri bili. A Saab smo inace imali 7 godina pocetkom 2000. ih, odlican auto koji, sto neko rece, ili volis ili ne volis.

The Unforgiven

pre 2 godine

Za nesto vise od tri hiljade dana su ga ameri uništili.
(KUD Idijot, 26. oktobar 2022 20:29)
----------------------

Sta su to Amerikanci imali da uniste kod Saaba? Saab je bio prakticno u grobu kada ga je GM preuzeo, imali su medju najvecim troskovima u auto industriji i samo dva modela - jedan je bio prepakovani Fiat (Saab 9000), a drugi zastareli 900 koji je tada bio u 12. godini proizvodnje bez promena.

Iggy

pre 2 godine

Zato ga je GM dobio prakticno za sicu - 50% za $600 miliona jer niko drugi se nije ni usudjivao da posalje ikakvu ponudu, a Saabu je ocajnicki bio potreban novac da prezivi.
Zahvali GM-u sto je Saab uopste usao u 1990-te godine.
(The Unforgiven, 26. oktobar 2022 22:33)

Postojala je i ponuda Fijata. Fijat je bio fasciniran satadnjom sa švedskim inžinjerima na razvoju Saaba 9000/Alfe 164/Fijata Chrome/Lanča Theme te su hteli da kupe 100% Saaba. No Saabovi vlasnici nisu bili zainteresovani za prodaju cele firme, odgovaralo im je da prodaju 50%, a i smatrali su da GM jeste najbolji izbor zbog američkog tržišta koje je bilo najveće za vozila Saaba. Sad miženo samo da špekulišemonšta bi bilo kad bi bilo, ali pitanje je da li bi Saab prošao drukčije.

čiča

pre 2 godine

Ja sam pre 3 godine postao vlasnik Saaba, model 9-3 Aero sa turbo benzincem od 210ks. Mogu da kažem da Saab ili zavolis ili ne, nista između. Dosta smo dobri kao zajednica (vlasnici Saabova), odrzavamo skupove, stalno razmenjujemo iskustva, pomazemo se za delove itd. Uvek mi izmami osmeh na lice kada turbo kazaljka udje u "boost" i kada na parkingu u moru kopy-paste nemackih modela vidis ponosnog Svedjanina koji se po svemu razlikuje ?
(Milan Djuric, 26. oktobar 2022 23:24)

Tako i ja, kad vidim prepakovani Opel na kome je Šveđa prelepio SAAB, pa sve pomislim: bože, koliko je veliki gospodin ovaj čovek koji vozi ovo... Mora da je dao celih 2.600 evra, bori se kao lav da nađe delove, opšiva sedišta stara 17 godina... Čista ljubav i vrhunski ukus. Takav nikada ne bi vozio mrskog Švabu, skupog i napucanog...

Naravoučenije: potrebno vam je par hiljada evra i par drugara istih kao vi, osnujete klub, i onda jedan drugom govorite da ste gospoda i elita.

DC

pre 2 godine

@The Unforgiven: Saab je u vreme preuzimanja od strane GMa bio u daleko boljoj situaciji nego što su Škoda ili Seat bili u vreme kada ih je kupio VW. Samo toliko.

nn_71

pre 2 godine

Volim Saab ,ali reći da je premijum proizvod nije tačno.Dobra i čvrsta auta, ali pogled na unutrašnjost i to otkriva da je njemačka trojka po pitanju materijala i završne obrade za dvije klase iznad. Žao mi je što su bankrotirali. Saab 900 aero sa troja vrata mi je najljepši automobil 80tih početak 90tih.
(Obruc, 27. oktobar 2022 16:58)


Po pitanju završne obrade!?!
Upravo unutrašnjost otkriva kvalitet izrade, ako si ikada vozio ili sedeo u tom automobilu.
S druge strane, od kada se premijum klasa određuje prema entrijeru, pored toliko drugih parametara. Automobil se jednostavno ne kvari i vrlo, vrlo je pouzdan, izdržljiv i bezbedan. O odličnom dizajnu neću ni trošiti reči. Uostalom, prema merilima GM kategorisan je kao premijum.

Max

pre 2 godine

Vozim godinama ovog sa slike. Ja zadovoljan. Odrzavanje jeftino, auto kvalitetan. Trapovi jesu Opel ali su neuništivi. O pasivnoj bezbednosti neću ni da pričam. Jedina zamerka tvrda i jeftina plastika istrument table.
I da... Pozdravljam kolegu iz saab kluba srbija😁
PS Evo i mala anegdota:
2000 itih dobili opel saab i lanča po 2 mlrd da naprave auto D segmenta. Opel i Lanča napravili auto a Saab sve potrošio na šasiju i njenu bezbednost.

Drajver

pre 2 godine

GM sta god je pipnuo a da nije US izvorno (dakle da valja) unisio je.

Saab je poslednjih nekoliko 9-5 pravio na platormi GM-ovog opela i svaki put kad bi dobili platformu Svedjani su uprkos zabrani modifikovali istu i unapredjivali je drasticno u odnosu na Opel. GM bi zatim dizao cenu u nebesa namerno da bi ispunio procentualno zacrtanu marzu i eto, Saab izdrza jedva deceniju kod doticnih. Na kraju su i opel unistili.

I sada pose par decenija imamo grupisanje toliko brendova pod par krovova. Za nas krajnje kupce i entuzijaste nocna mora, velike korporacije uzivaju kao nikada pre.

The Unforgiven

pre 2 godine

Saab je poslednjih nekoliko 9-5 pravio na platormi GM-ovog opela i svaki put kad bi dobili platformu Svedjani su uprkos zabrani modifikovali istu i unapredjivali je drasticno u odnosu na Opel. GM bi zatim dizao cenu u nebesa namerno da bi ispunio procentualno zacrtanu marzu i eto, Saab izdrza jedva deceniju kod doticnih. Na kraju su i opel unistili.
(Drajver, 27. oktobar 2022 15:40)
---------------------------

Mozda ce ti biti sok da ovo cujes, ali razvoj i modifikacije nisu besplatan proces. Svaki put kada bi Saab nesto uradio sta GM nije odobrio (tvoje reci) - to je zahtevalo dodatne sume novca. Sam anti-Amerikanac Jeremy Clarkson je o tome pricao i stao na stranu GM-a. Jer bi GM odredio budzet za razvoj novog auta, a Saab bi potrosio sav budzet samo na ogibljenje ili slicno - i onda bi dosao 6 meseci kasnije i trazio jos novca. Naravno da su se na taj nacin troskovi oteli kontroli i GM je morao da dize cenu u nebesa - kako drugacije ce GM nadoknaditi Saabove silne troskove razvoja koji su bili medju najvecim u auto industriji?

A sto se tice Opela, GM je kupio Opel jos 1929. godine tako da cisto sumnjam da je Opel bio u boljoj poziciji pre 1929. godine nego nakon sto ga je GM preuzeo - tako da GM nije mogao da ga unisti. Pod GM-om, Opel je bio Opel i imao slobodu da sam razvija svoje modele, a danas pod Stellantisom, Opel je prepakovani Peugeot.

Vector

pre 2 godine

@Arh
Model 93 (zadnji model) je izašao 2003 godine, dok je restilizacija usledila 2007 ili 2008 godine. Ostalo navedeno je sve tačno.

Obruc

pre 2 godine

Arh.

Volim Saab ,ali reći da je premijum proizvod nije tačno.Dobra i čvrsta auta, ali pogled na unutrašnjost i to otkriva da je njemačka trojka po pitanju materijala i završne obrade za dvije klase iznad. Žao mi je što su bankrotirali. Saab 900 aero sa troja vrata mi je najljepši automobil 80tih početak 90tih.

čiča

pre 2 godine

Ja sam pre 3 godine postao vlasnik Saaba, model 9-3 Aero sa turbo benzincem od 210ks. Mogu da kažem da Saab ili zavolis ili ne, nista između. Dosta smo dobri kao zajednica (vlasnici Saabova), odrzavamo skupove, stalno razmenjujemo iskustva, pomazemo se za delove itd. Uvek mi izmami osmeh na lice kada turbo kazaljka udje u "boost" i kada na parkingu u moru kopy-paste nemackih modela vidis ponosnog Svedjanina koji se po svemu razlikuje ?
(Milan Djuric, 26. oktobar 2022 23:24)

Tako i ja, kad vidim prepakovani Opel na kome je Šveđa prelepio SAAB, pa sve pomislim: bože, koliko je veliki gospodin ovaj čovek koji vozi ovo... Mora da je dao celih 2.600 evra, bori se kao lav da nađe delove, opšiva sedišta stara 17 godina... Čista ljubav i vrhunski ukus. Takav nikada ne bi vozio mrskog Švabu, skupog i napucanog...

Naravoučenije: potrebno vam je par hiljada evra i par drugara istih kao vi, osnujete klub, i onda jedan drugom govorite da ste gospoda i elita.

RCZ

pre 2 godine

Vecina sveda ni danas ne moze da prezali sto SAAB vise ne postoji . Oni vole sve svoje . Taj auto je bio kao i Volvo autenticno svedski brend . SAAB -a vise nema a Volvo sada proizvode kinezi samo ga sklapaju u Geteborgu . Sve u svemu , volvo je kineski auto .

Bruder

pre 2 godine

Saab je bio vrhunski automobil , pouzdanost , izdrzljivost ,nemerljiva . Motori odlicni . Cak sta vise napravili su motor koji je radio sa svim mogucim gorivima ,i davali su garanciju na 1 milion km . Ali GM-u se nije svidela koncepcija necega sto traje . Unistili kompaniju i zauvek nas ostavili u kamenom dobu. Slava Saab-u

The Unforgiven

pre 2 godine

Za nesto vise od tri hiljade dana su ga ameri uništili.
(KUD Idijot, 26. oktobar 2022 20:29)
----------------------

Sta su to Amerikanci imali da uniste kod Saaba? Saab je bio prakticno u grobu kada ga je GM preuzeo, imali su medju najvecim troskovima u auto industriji i samo dva modela - jedan je bio prepakovani Fiat (Saab 9000), a drugi zastareli 900 koji je tada bio u 12. godini proizvodnje bez promena.

Obruc

pre 2 godine

Arh.

Volim Saab ,ali reći da je premijum proizvod nije tačno.Dobra i čvrsta auta, ali pogled na unutrašnjost i to otkriva da je njemačka trojka po pitanju materijala i završne obrade za dvije klase iznad. Žao mi je što su bankrotirali. Saab 900 aero sa troja vrata mi je najljepši automobil 80tih početak 90tih.

The Unforgiven

pre 2 godine

Ali GM-u se nije svidela koncepcija necega sto traje . Unistili kompaniju i zauvek nas ostavili u kamenom dobu. Slava Saab-u
(Bruder, 26. oktobar 2022 19:44)
---------------------

Ne, General Motorsu se nije svidelo sto je Saab imao medju najvecim troskovima razvoja i proizvodnje u automobilskoj industriji, a prodaju na nivou statisticke greske. Automobilska divizija Saaba je bila pred bankrotom krajem 1980-ih godina zbog tog razloga, i zato je odvojena da posluje zasebno od ostatka Saaba koji je proizvodio avione i vojnu opremu. Zato ga je GM dobio prakticno za sicu - 50% za $600 miliona jer niko drugi se nije ni usudjivao da posalje ikakvu ponudu, a Saabu je ocajnicki bio potreban novac da prezivi.
Zahvali GM-u sto je Saab uopste usao u 1990-te godine.

Milan Djuric

pre 2 godine

Ja sam pre 3 godine postao vlasnik Saaba, model 9-3 Aero sa turbo benzincem od 210ks. Mogu da kažem da Saab ili zavolis ili ne, nista između. Dosta smo dobri kao zajednica (vlasnici Saabova), odrzavamo skupove, stalno razmenjujemo iskustva, pomazemo se za delove itd. Uvek mi izmami osmeh na lice kada turbo kazaljka udje u "boost" i kada na parkingu u moru kopy-paste nemackih modela vidis ponosnog Svedjanina koji se po svemu razlikuje ?

DC

pre 2 godine

@The Unforgiven: Saab je u vreme preuzimanja od strane GMa bio u daleko boljoj situaciji nego što su Škoda ili Seat bili u vreme kada ih je kupio VW. Samo toliko.

Arh.

pre 2 godine

Tako i ja, kad vidim prepakovani Opel na kome je Šveđa prelepio SAAB, pa sve pomislim: bože, koliko je veliki gospodin ovaj čovek koji vozi ovo... Mora da je dao celih 2.600 evra, bori se kao lav da nađe delove, opšiva sedišta stara 17 godina... Čista ljubav i vrhunski ukus. Takav nikada ne bi vozio mrskog Švabu, skupog i napucanog...

Naravoučenije: potrebno vam je par hiljada evra i par drugara istih kao vi, osnujete klub, i onda jedan drugom govorite da ste gospoda i elita.
(čiča, 27. oktobar 2022 07:57)


Za tvoju informaciju, u SAAB 9-3 model koji je započeo svoj život 2007-08 ugrađeno je preko 2000 pozicija koje su ga razlikovale od GM-a. Prerađena turbina, klipovi, dorađeni ventili, glavčine, sistemi bezbednosti koji su ubedljivo bili najbolji u tom trenutku, vešanje i statika vozila i dr. Da ne govorim o švedskom Haldex XWD pogonu na sva četiri točka koji se preuzeli ne samo GM već i neki modeli nemačke trojke.
I sam sam vlasnik 2.0t xwd, ali me nema na tim SAAB skupovima i sl. Prethodni vlasnik iz CH je ugrađivao samo OE i OEM delove kao i ja, zbog čega je tek posle 10 godina promenio po specifikaciji sijalice a da pritom nijedna nije crkla za svo to vreme. Evo i kod mene isto. To je premijum automobil koji je i u Švedskoj oduvek bio rangiran iznad volvoa. Uživanje u vožnji i performansama, ali ono zbog čega ga imam je bezbednost. Nema te nemačke trojke, a ni ostalih koji po tim parametrima mogu da mu izađu na crtu.

Drajver

pre 2 godine

GM sta god je pipnuo a da nije US izvorno (dakle da valja) unisio je.

Saab je poslednjih nekoliko 9-5 pravio na platormi GM-ovog opela i svaki put kad bi dobili platformu Svedjani su uprkos zabrani modifikovali istu i unapredjivali je drasticno u odnosu na Opel. GM bi zatim dizao cenu u nebesa namerno da bi ispunio procentualno zacrtanu marzu i eto, Saab izdrza jedva deceniju kod doticnih. Na kraju su i opel unistili.

I sada pose par decenija imamo grupisanje toliko brendova pod par krovova. Za nas krajnje kupce i entuzijaste nocna mora, velike korporacije uzivaju kao nikada pre.

Beogradjanin

pre 2 godine

@ (čiča, 27. oktobar 2022 07:57)

Meni je samo fascinantno kako se na svakoj vesti (juce Mazda, danas Saab itd.) javis protiv ljudi koji i spomeni nemce u komentarima :) Cemu ta potreba da branis nesto sto nije tvoje, zaista ne razumem. Covek je samo rekao da se istice od velikog broja nemaca na parkingu. I sta je tu pogresio kad nemaca ima u najvecem broju na ovim prostorima? U porodici trenutno imamo nemacko premijum vozilo, japansko premijum vozilo i mali francuski auto za grad, svi kupljeni novi. Svaki ima prednosti i mane, i nijedan nije za dizanje u nebesa koliko god dobri bili. A Saab smo inace imali 7 godina pocetkom 2000. ih, odlican auto koji, sto neko rece, ili volis ili ne volis.

The Unforgiven

pre 2 godine

Saab je poslednjih nekoliko 9-5 pravio na platormi GM-ovog opela i svaki put kad bi dobili platformu Svedjani su uprkos zabrani modifikovali istu i unapredjivali je drasticno u odnosu na Opel. GM bi zatim dizao cenu u nebesa namerno da bi ispunio procentualno zacrtanu marzu i eto, Saab izdrza jedva deceniju kod doticnih. Na kraju su i opel unistili.
(Drajver, 27. oktobar 2022 15:40)
---------------------------

Mozda ce ti biti sok da ovo cujes, ali razvoj i modifikacije nisu besplatan proces. Svaki put kada bi Saab nesto uradio sta GM nije odobrio (tvoje reci) - to je zahtevalo dodatne sume novca. Sam anti-Amerikanac Jeremy Clarkson je o tome pricao i stao na stranu GM-a. Jer bi GM odredio budzet za razvoj novog auta, a Saab bi potrosio sav budzet samo na ogibljenje ili slicno - i onda bi dosao 6 meseci kasnije i trazio jos novca. Naravno da su se na taj nacin troskovi oteli kontroli i GM je morao da dize cenu u nebesa - kako drugacije ce GM nadoknaditi Saabove silne troskove razvoja koji su bili medju najvecim u auto industriji?

A sto se tice Opela, GM je kupio Opel jos 1929. godine tako da cisto sumnjam da je Opel bio u boljoj poziciji pre 1929. godine nego nakon sto ga je GM preuzeo - tako da GM nije mogao da ga unisti. Pod GM-om, Opel je bio Opel i imao slobodu da sam razvija svoje modele, a danas pod Stellantisom, Opel je prepakovani Peugeot.

Vector

pre 2 godine

@Arh
Model 93 (zadnji model) je izašao 2003 godine, dok je restilizacija usledila 2007 ili 2008 godine. Ostalo navedeno je sve tačno.

Iggy

pre 2 godine

Zato ga je GM dobio prakticno za sicu - 50% za $600 miliona jer niko drugi se nije ni usudjivao da posalje ikakvu ponudu, a Saabu je ocajnicki bio potreban novac da prezivi.
Zahvali GM-u sto je Saab uopste usao u 1990-te godine.
(The Unforgiven, 26. oktobar 2022 22:33)

Postojala je i ponuda Fijata. Fijat je bio fasciniran satadnjom sa švedskim inžinjerima na razvoju Saaba 9000/Alfe 164/Fijata Chrome/Lanča Theme te su hteli da kupe 100% Saaba. No Saabovi vlasnici nisu bili zainteresovani za prodaju cele firme, odgovaralo im je da prodaju 50%, a i smatrali su da GM jeste najbolji izbor zbog američkog tržišta koje je bilo najveće za vozila Saaba. Sad miženo samo da špekulišemonšta bi bilo kad bi bilo, ali pitanje je da li bi Saab prošao drukčije.

Vector

pre 2 godine

Davne već 2004 godine sam kupio nov SAAB 93 u Vector opremi. Motor benzin 2.0t sa solidnih za to vreme 175 konja. Mene je odlično služio 6 godina, nikakvih problema. Sedišta jako udobna, osećaj sigurnosti i bezbednosti na veoma visokom nivou. Prijatelj u to vreme kupio Vectra, koja deli platformu sa Saab 93, i sećam se da je razlika bila osetna u svemu u korist Saab-a.
Restilizovan model 93 Aero je imao V6 Turbo motor od 2.8 litara i oko 300 konja, vozio sam ga jednom prilikom dok je moj auto bio na redovnom servisu, ljudi moji kakva je to zver od auta bila!!!!

Max

pre 2 godine

Vozim godinama ovog sa slike. Ja zadovoljan. Odrzavanje jeftino, auto kvalitetan. Trapovi jesu Opel ali su neuništivi. O pasivnoj bezbednosti neću ni da pričam. Jedina zamerka tvrda i jeftina plastika istrument table.
I da... Pozdravljam kolegu iz saab kluba srbija😁
PS Evo i mala anegdota:
2000 itih dobili opel saab i lanča po 2 mlrd da naprave auto D segmenta. Opel i Lanča napravili auto a Saab sve potrošio na šasiju i njenu bezbednost.

nn_71

pre 2 godine

Volim Saab ,ali reći da je premijum proizvod nije tačno.Dobra i čvrsta auta, ali pogled na unutrašnjost i to otkriva da je njemačka trojka po pitanju materijala i završne obrade za dvije klase iznad. Žao mi je što su bankrotirali. Saab 900 aero sa troja vrata mi je najljepši automobil 80tih početak 90tih.
(Obruc, 27. oktobar 2022 16:58)


Po pitanju završne obrade!?!
Upravo unutrašnjost otkriva kvalitet izrade, ako si ikada vozio ili sedeo u tom automobilu.
S druge strane, od kada se premijum klasa određuje prema entrijeru, pored toliko drugih parametara. Automobil se jednostavno ne kvari i vrlo, vrlo je pouzdan, izdržljiv i bezbedan. O odličnom dizajnu neću ni trošiti reči. Uostalom, prema merilima GM kategorisan je kao premijum.