Aktuelno

Utorak, 11.10.2022.

09:30

Komprimovani gas zamena za dizel?

Izvor: B92

Komprimovani gas zamena za dizel? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

Aleksandar

pre 2 godine

U Srbiji koje god gorivo je najskuplje.....jer kvalitet i cena .....nema veze sa vezom.Albanija i Bosna svetlosne godine ispred po kvalitetu.

Gas

pre 2 godine

Instalacija skupa.
Metan je jetiniji od tng 2put
Ali državu ne zanima stimulacija na ovo gorivo i ostala. Nameti i nameti . Kičmu slomiti Srbinu.
Što narod da živi dobro.
Navlačenje kao sa Tng.
A posle akciza . Pa neisplativost.

Milos

pre 2 godine

Koliko je komplikovano da se modifikuje sistem za gorivo da koristi gas? Da li moze lako da se skine i vrati u 'regularno' stanje za tehnicki pregled? Ne pada mi na pamet da placam ateste i ostale zajebancije.

Dv

pre 2 godine

Da li je neko upucen, da li drzava ima akcize na metan? Koliko sam cuo, cenu metana formira sam prodavac, i uzima svu razliku izmedju kupovne i prodajne cene. Dakle, prvo poskupljenje ima da bude 100% pa ce sa 1eu da ode na 2eu/kg. A onda vise niko nece moci da proda svoj fabricki CNG auto... i onda smo svi mi vlasnici takvog, u velikom problemu

dr

pre 2 godine

da država plati ugradnju i prvi atest,posto je on 19000 din,navodno sto je prvi a svaki sledeci je 12000,sve sto ustedis kroz gorivo platis odjednom,lopovi

Serbiko

pre 2 godine

Kobaja Grande, 11. oktobar 2022 18:57)

Nisi samo naveo glavnu stvar, na sta mislis kada nabrajas modele automobila sa fabrickom instalacijom? Na nove ili polovne? Ja sam vozio takav, jedan polovan 3 god. i jedan nov 6 god. Vise nikada ne bih kupio polovan sa metanom, ma koji model bio. Shvati, da to tamo kupuju iskljucivo ljudi koji jako mnogo prelaze. I ja sam medju njima. Vozim taksi i kupio sam nov, presao skoro 300 hiljada za 6 god, tako da, polovan ispod te brojke, tesko da nadjes. Ja ovde vozim sam, a u Evropi, taksisti se smenjuju na vozilu, pa je tih 300 hiljada po smeni, pa sad vidi.

Tomy Čubura

pre 2 godine

jesam pogresio za Nemačku jer nisam bio , mislio sam da je ista kao u Austriji gde je 2.8/3 . Italija je drasticno poskupeo na 3.5 pa ga ima sad i za 2.8/3 . grcka je tacno 3 .....
ali poenta je da je veoma nestabilna i ponuda i neravnomerna . a svaka cena preko 1.5/1.8 € je neisplativa a ko ima mali rezervoar za benzin ne bas u problemu .ko ima normalan tank za benzin nije , vozice na benzin .
kod nas je jos uvek ubedljivo najisplativija voznja na metan , cena nam je najniza u Evropi trenutno ! e sad koliko ce to trajati veliki sam skeptik , jer pocinje grejna sezona , a i ovo ne sluti na bolje iz Rusije ...
moje mišljenje je da ce poskupeti drastično svuda , a i da ga nece biti jer jednostavno po ceni od dva evra nema ga logike sipati .

466453

pre 2 godine

Malo ću vas nasmejati, nije na odmet u ova luda vremena gde niko ne može da tvrdi šta nosi budućnost.
Ali, sve to nije bilo dovoljno da na Novom Zelandu vlada treba da izglasa i uvedu novi porez na proizvođače mesa koje je u prekomernoj produkciji.
I to ne bilo koje, isključivo na preživare.

Zbog:
Podrigivanja i mokrenja istih životinja koje iza sebe ostavljaju negativan ekološki trag.

I da, nije 1. april i nije šala već (ne znam dokle ovo ludilo ide).

https://www.folkbladet.nu/2022-06-11/har-planeras-skatt-pa-rapar-fran-far-och-kossor

Znači, porez na podrigivanje. :)
Kako je krenulo biće jeftinije imati auto koji urniše prirodu nego ovcu! :p

Kobaja Grande

pre 2 godine

Da rezimiramo:
- 1kg metana u Srbiji kosta 1eur.
- putnicki auto trosi 4-5kg metana na 100km.
- kupiti iskljucivo automobile sa fabrickom instalacijom za benzin+metan:
1) VW Polo/Golf/Pasat/Touran/Caddy TGI.
2) Fiat Panda/Punto/Qubo/Doblo NaturalPower.
3) Audi A3/A4/A5 G-Tron
4) Opel Astra 1.4t, Zafira 1.6 CNG.

Za raspored pumpi koje toce metan pogledajte : www.cngeurope.com

Alex

pre 2 godine

trenutne cene su vam sledeće po kg :
italija 3.5 - 4€
austrija 3.5€
nemacka 3-3.5€
bugarska 3€
grcka 3€
i nekim cudom još dok ne krene grejna sezona Srbija 1 € !
tako da se trenutno samo kod nas isplati voziti .
stariji automobili na cng imaju i skoro isti tank za benzin pa kad nema cng a nije problem vozite na benzin , ali noviji imaju zbog veceg kapaciteta boca za cng (kpg) veoma mali tank za benzin .recimo golf 7 tgi ima tank 9 litara ! i oni su u ozbiljnom problemu ako ne bude metana .
(Tomy Čubura, 11. oktobar 2022 13:28

U Nemačkoj je cena metana 1.2 evra/kg u proseku. Trebalo mi je 30-ak sekundi da te uhvatim u laži. Nisam proveravao ostale zemlje ali sumnjam da si i to izlagao.

Djoka

pre 2 godine

@ Tomy Čubura

Cekaj brate, a zasto lazes? Svako moze da ode na Gugl i proveri cene. Konkretno za Nemacku je prosecna cena CNG 1Kg=1,21 eur. Zato sto to zavisi od pokrajine do pokrajine, kao i od proizvodjaca npr Total, Shell, Agip i dr.

Komšija

pre 2 godine

Vozim na metan CNG auto ide odlično. Živim uz granicu sa Srbijom pa idem u Sremsku Mitrovicu ili Beočin na pumpa. U Hrvatskoj nažalost imaju sam tri pumpe i jedna je trenutno zatvorena, tako da ste vi u Srbiji u puno boljem položaju, cijena je tu negdje.

Serbiko

pre 2 godine

Ja sam 9 godina vozio na metan (CNG ili KPG), i sve je to lepo, 500-600 din 100km voznje, ali... Pumpa, jako malo, rezervoari ogromni, teski, a primaju malu kolicinu goriva. Svako polovno vozilo sa tom instalacijom je pregazilo minimum 500 hiljada, pre nego je uslo u Srbiju, jer tamo to ne kupuju da se voze do pijace, vec taksisti, kurirske sluzbe, komerijale itd. Ima tu jos svasta nesto, da ne nabrajam, najveci problem je buducnost! Sta ako Putin zavrne slavinu? Sta ako se uvedu sankcije Rusiji, pa cena kg metana bude kao i u Bugarskoj ili Makedoniji 3, 3,5 evra, a bila je niza nego kod nas pre rata? Ok, uvek moze na benzin, ali cemu onda sve to? Ja sam od toga digao ruke, pogotovo kada sam video da gradska cistoca ima kamione na metan i razni dostavni kamioni i kombiji, pa se na pumpi ceka tocenje i po pola sata.

Komša

pre 2 godine

Ми Срби треба да направимо мотор-аутомобил на ракију и то да промовишемо као најбољи алтернативни и еколошки прихватљив погон у свету. Можемо и да диверзификујемо производњу и понудимо тржишту различите деривате почев од дудоваче па до дуњеваче. Само би морали направити посебне резервоаре да се не може вадити та врста горива из њих.
(Васа, 11. oktobar 2022 12:26) 

I da ga nazovemo Šarac.
Pola pijem pola Šarcu dajem!

Marko Kraljević čuči u svakom od nas - i čeka pravi čas!

mikin

pre 2 godine

"Reč je, naime, o pogonskom gorivu čiji je glavni sastojak metan, a koji ima najmanji koeficijent emisije ugljen-dioksida i kao takav doprinosi poboljšanju kvaliteta vazduha."

... i kao takav NE doprinosi poboljsanju kvaliteta vazduha, vec doprinosi SMANJENJU zagadjenja vazduha! Razumete?

YPT

pre 2 godine

Oni nahvališe ekološki, a koliko ja znam metan je najgori gas sa aspekta zagrevanja atmosfere - mnogo gori od ugljen dioksida. Zar nisu digli galamu na preživare zato što izbacuju mnogo metana?
(Duca, 11. oktobar 2022 13:05)

Da, u pravu si, ali iz auspuha ne izlazi metan, već gasovi nastali sagorevanjem metana.

Igorka

pre 2 godine

@Dušan

Šta li se ti napriča?!

Tako su i za Teslinu naizmeničnu struju govorili. Bezbednost upotrebe metana u savremenim automobilima je na visokom nivou.

xx

pre 2 godine

Ma nema tu nikakve ekoloske price odavno, bez obzira na goriva, gume koje retko ili niko ne spominje su najveci zagadjivac i vazduha i okoline, dok se trose na putevima. Ima studija, poznato je i zatrpava se tema da bi se prodavao neki novi hype a ne ekologija.

Dušan

pre 2 godine

Metan je opšte poznato, u slučaju isaravanja, veoma prijatan, neškodljiv i lekovit gas. Preporučuje se ispuštanje (raspršivanje), u unutašnjosti stanbenih prostora. Uz njega se vrlo brzo "zaspi"! Nakon ispuštanja, u prostorijama više neće biti insekata, uključujući smrdibube, pa ni zmija. Pogodan je i za unutrašnjost automobila, jer zbog njega šoferšajbne ne magle! Pored njega, poželjno je kod kuće, a i prilikom vožnje automobila, konzumirati negov nuzproizvod metil alkohol, do 0,2 ili 0,3 promila u krvi, ne znam tačno, koliko je dozvoljeno! Sa njim se opušteno vozi! Odlično gorivo. Jedno od najboljih danas, mada mu je pretnja u skoroj budućnosti gorivo popularno nazvano TTNT, što je skraćenica od Tečni trinitrotuol! Zasad se koristi u vojne svrhe i u rudnicima, gde se često pojavljuje i metan u gasovitom stanju (nije komprimovan ili je došlo do dekompresije), ali ga budućnost čeka i u automobilskoj industriji. Potpuno je bezopasan, ako se u njegovoj bliskoj blizini ne detonira DK (detonirajuća kapisla), koja se može detonirati sporogorećim štapinom, brzogorećem štapinom, ili pak daljinskim upravljačem, npr.mobilnim telefonom prilagođenog toj nameni. Efekat je spektakularan. Ja bih rekao fascinirajući, sa bezbedne udaljeosti, i veoma potseća na vatromet novogodišnje noći!

Duca

pre 2 godine

Oni nahvališe ekološki, a koliko ja znam metan je najgori gas sa aspekta zagrevanja atmosfere - mnogo gori od ugljen dioksida. Zar nisu digli galamu na preživare zato što izbacuju mnogo metana?

Tomy Čubura

pre 2 godine

trenutne cene su vam sledeće po kg :
italija 3.5 - 4€
austrija 3.5€
nemacka 3-3.5€
bugarska 3€
grcka 3€
i nekim cudom još dok ne krene grejna sezona Srbija 1 € !
tako da se trenutno samo kod nas isplati voziti .
stariji automobili na cng imaju i skoro isti tank za benzin pa kad nema cng a nije problem vozite na benzin , ali noviji imaju zbog veceg kapaciteta boca za cng (kpg) veoma mali tank za benzin .recimo golf 7 tgi ima tank 9 litara ! i oni su u ozbiljnom problemu ako ne bude metana .

Djorke

pre 2 godine

Nikakav problem nije uzeti automobil na metan. Ima ih na tržištu dovoljno, da ukoliko bi se uvećao broj, uvećao bi se i broj mesta za punjenje relativno lako. Sećam se kada sam počinjao da vozim, LPG je bio maltene jednako redak kao danas metan, pa sam se bez problema snalazio. Bilo je malo planiranja i to je to.

Ali još više bi pomoglo kada bi država malo sjahala sa zahtevima ... Mislim da je atest na 3 godine, da se na (ne znam koliko godina) boce demontiraju i nose na JEDNO JEDINO mesto u državi za re-atestiranje boca itd, da to košta dosta i sl.

Vozim na gas/LPG, i tu ima maltretiranja previše, toliko da je jedva izdržljivo - mislim jedva izdržljivo mentalno, obzirom koliko je tu besmislenih radnji. Finansijski nije toliki problem uopšte. Koliko sam ukapirao, zavrzlame sa metanom su kao LPG, pa puta 3. Baš kada bi morao ...

jo

pre 2 godine

Ovo je jedino ekolosko gorivo! Za potrebe cele drzave( Srbije) bilo bi dovoljno da preradjujemo sopstveni otpad( komunalni, otpadne vode, otpad od zetve zitarica itd...). Ali taj put, da uposlimo sopsvene inzenjere u izradu i pustanje u rad reaktora, tehnologe u kontrolu procesa i kvaliteta, da obezbedimo gradjanima i privredi jeftino gorivo izgkeda nikome ne donosi boljitak u drzavi. Tako da cemo nastaviti da placamo litar benzina/dizela 200d i zivimo u otpadu do guse...

Васа

pre 2 godine

Ми Срби треба да направимо мотор-аутомобил на ракију и то да промовишемо као најбољи алтернативни и еколошки прихватљив погон у свету. Можемо и да диверзификујемо производњу и понудимо тржишту различите деривате почев од дудоваче па до дуњеваче. Само би морали направити посебне резервоаре да се не може вадити та врста горива из њих.

Nuklearni mravojed

pre 2 godine

I domet 200-300km, a posle pljuckate EV. Mada cinjenica da se toci par minuta, ali su pumpe retke i za duzi put mora mnogo logistickog planiranja, EV bar krecete puni od kuce. A i cim se vise ljudi navuce eto akcize i na metan... Jej!

Pingvin iz Nišavu

pre 2 godine

Čim ljudi počnu više da koriste KPG, podići će mu cenu, uvesti ateste na svaku godinu, i ostale zamisli naših "eksperata" koji se u međuvremenu iživljavaju na standardima za tehnički pregled... Pa će da ljudi opet da skidaju instalacije kao što je bilo sa LPG.

Neko

pre 2 godine

I sada da mi neko objasni,ako moze, zašto se ne koristi više i zašto ga drzave ne subvencionišu? Jeftiniji je a manje zagađuje. Gde su svi oni koji govore o zelenoj agendi, očuvanju prirode i svemu ostalom što prati ovu temu. Isto tako je i sa TNG. Prvo navukli ljude a onda oporezovali i zakomplikovali.

genijalac

pre 2 godine

ma da bice kao i sa gasifikacijom kuca 90 ih. jeftino jeftino... ljudi masovno prelazili zazidali dimnjake pa kad su bili sugurni da drze monopol e onda cena u nebesa

metan

pre 2 godine

C-H4, maseni broj 12+4x1=16; Kiseonik je O2=2x16=32; takodje, daleko najcesci ugljovodonik u kosmosu; spec. gustina energije u gasovitom stanju :55.6 MJ/kg ( u komprimovanom CNG stanju oko 53.6 ), dok je za benzin 46.4 MJ/kg a dizel oko 43.
Pa zasto onda uglavnom ne koristimo metan?
Pa zauzima mnooooogo mesta a rezervoar mora da bude jak i tezak, da bi podneo veliki pritisak unutar rezervorara
Naime- benzim ima gustinu energije po zapremini od oko 34.2 MJ/L, dok je za CNG ta brojka svega 9- drugacije receno - 1 litar BENZINA drzi skoro 4 puta vise energije nego 1 litar CNG

Boki

pre 2 godine

Vozim se vec 8 godina na KPG-CNG. Tri auta sam promenio sa pogonom na CNG i nikad ni jedan problem sa gasnom instalacijom. Sada vozim Seat Leon 1.4 TGI. kojim sam nedavno presao 425km sa jednim punjenjem rezervoara od 15kg tj. prosecnom potrosnjom 3.5kg/ 100km ili 400din./100km. Dok je u Srbiji jeftin gas voziću se dzabe. Novčanik uvek pun.

Trebalo bi drzava da vise podstiče to pogonsko gorivo. Malo je pumpi pogotovo u NS.

Siniša

pre 2 godine

Vozim na metan već godinama i jako sam zadovoljan, pumpi ima u Zrenjaninu, Novom Sadu, Inđiji, Pančevu , Jagodini, Paraćinu, Nišu, Beogradu sigurno još negde. Najgora pumpa je u Novom Sadu Nisova zvao sam ih sto puta ali ne vredi apsolutno ih ne zanima loš kompresor slab pritisak večita gužva pa malo stane gasa razočaran sam njihovim odnosom prema mušterijama.

Pingvin iz Nišavu

pre 2 godine

Čim ljudi počnu više da koriste KPG, podići će mu cenu, uvesti ateste na svaku godinu, i ostale zamisli naših "eksperata" koji se u međuvremenu iživljavaju na standardima za tehnički pregled... Pa će da ljudi opet da skidaju instalacije kao što je bilo sa LPG.

Neko

pre 2 godine

I sada da mi neko objasni,ako moze, zašto se ne koristi više i zašto ga drzave ne subvencionišu? Jeftiniji je a manje zagađuje. Gde su svi oni koji govore o zelenoj agendi, očuvanju prirode i svemu ostalom što prati ovu temu. Isto tako je i sa TNG. Prvo navukli ljude a onda oporezovali i zakomplikovali.

Nuklearni mravojed

pre 2 godine

I domet 200-300km, a posle pljuckate EV. Mada cinjenica da se toci par minuta, ali su pumpe retke i za duzi put mora mnogo logistickog planiranja, EV bar krecete puni od kuce. A i cim se vise ljudi navuce eto akcize i na metan... Jej!

genijalac

pre 2 godine

ma da bice kao i sa gasifikacijom kuca 90 ih. jeftino jeftino... ljudi masovno prelazili zazidali dimnjake pa kad su bili sugurni da drze monopol e onda cena u nebesa

Siniša

pre 2 godine

Vozim na metan već godinama i jako sam zadovoljan, pumpi ima u Zrenjaninu, Novom Sadu, Inđiji, Pančevu , Jagodini, Paraćinu, Nišu, Beogradu sigurno još negde. Najgora pumpa je u Novom Sadu Nisova zvao sam ih sto puta ali ne vredi apsolutno ih ne zanima loš kompresor slab pritisak večita gužva pa malo stane gasa razočaran sam njihovim odnosom prema mušterijama.

Djorke

pre 2 godine

Nikakav problem nije uzeti automobil na metan. Ima ih na tržištu dovoljno, da ukoliko bi se uvećao broj, uvećao bi se i broj mesta za punjenje relativno lako. Sećam se kada sam počinjao da vozim, LPG je bio maltene jednako redak kao danas metan, pa sam se bez problema snalazio. Bilo je malo planiranja i to je to.

Ali još više bi pomoglo kada bi država malo sjahala sa zahtevima ... Mislim da je atest na 3 godine, da se na (ne znam koliko godina) boce demontiraju i nose na JEDNO JEDINO mesto u državi za re-atestiranje boca itd, da to košta dosta i sl.

Vozim na gas/LPG, i tu ima maltretiranja previše, toliko da je jedva izdržljivo - mislim jedva izdržljivo mentalno, obzirom koliko je tu besmislenih radnji. Finansijski nije toliki problem uopšte. Koliko sam ukapirao, zavrzlame sa metanom su kao LPG, pa puta 3. Baš kada bi morao ...

Boki

pre 2 godine

Vozim se vec 8 godina na KPG-CNG. Tri auta sam promenio sa pogonom na CNG i nikad ni jedan problem sa gasnom instalacijom. Sada vozim Seat Leon 1.4 TGI. kojim sam nedavno presao 425km sa jednim punjenjem rezervoara od 15kg tj. prosecnom potrosnjom 3.5kg/ 100km ili 400din./100km. Dok je u Srbiji jeftin gas voziću se dzabe. Novčanik uvek pun.

Trebalo bi drzava da vise podstiče to pogonsko gorivo. Malo je pumpi pogotovo u NS.

Васа

pre 2 godine

Ми Срби треба да направимо мотор-аутомобил на ракију и то да промовишемо као најбољи алтернативни и еколошки прихватљив погон у свету. Можемо и да диверзификујемо производњу и понудимо тржишту различите деривате почев од дудоваче па до дуњеваче. Само би морали направити посебне резервоаре да се не може вадити та врста горива из њих.

jo

pre 2 godine

Ovo je jedino ekolosko gorivo! Za potrebe cele drzave( Srbije) bilo bi dovoljno da preradjujemo sopstveni otpad( komunalni, otpadne vode, otpad od zetve zitarica itd...). Ali taj put, da uposlimo sopsvene inzenjere u izradu i pustanje u rad reaktora, tehnologe u kontrolu procesa i kvaliteta, da obezbedimo gradjanima i privredi jeftino gorivo izgkeda nikome ne donosi boljitak u drzavi. Tako da cemo nastaviti da placamo litar benzina/dizela 200d i zivimo u otpadu do guse...

Tomy Čubura

pre 2 godine

trenutne cene su vam sledeće po kg :
italija 3.5 - 4€
austrija 3.5€
nemacka 3-3.5€
bugarska 3€
grcka 3€
i nekim cudom još dok ne krene grejna sezona Srbija 1 € !
tako da se trenutno samo kod nas isplati voziti .
stariji automobili na cng imaju i skoro isti tank za benzin pa kad nema cng a nije problem vozite na benzin , ali noviji imaju zbog veceg kapaciteta boca za cng (kpg) veoma mali tank za benzin .recimo golf 7 tgi ima tank 9 litara ! i oni su u ozbiljnom problemu ako ne bude metana .

mikin

pre 2 godine

"Reč je, naime, o pogonskom gorivu čiji je glavni sastojak metan, a koji ima najmanji koeficijent emisije ugljen-dioksida i kao takav doprinosi poboljšanju kvaliteta vazduha."

... i kao takav NE doprinosi poboljsanju kvaliteta vazduha, vec doprinosi SMANJENJU zagadjenja vazduha! Razumete?

Komša

pre 2 godine

Ми Срби треба да направимо мотор-аутомобил на ракију и то да промовишемо као најбољи алтернативни и еколошки прихватљив погон у свету. Можемо и да диверзификујемо производњу и понудимо тржишту различите деривате почев од дудоваче па до дуњеваче. Само би морали направити посебне резервоаре да се не може вадити та врста горива из њих.
(Васа, 11. oktobar 2022 12:26) 

I da ga nazovemo Šarac.
Pola pijem pola Šarcu dajem!

Marko Kraljević čuči u svakom od nas - i čeka pravi čas!

Duca

pre 2 godine

Oni nahvališe ekološki, a koliko ja znam metan je najgori gas sa aspekta zagrevanja atmosfere - mnogo gori od ugljen dioksida. Zar nisu digli galamu na preživare zato što izbacuju mnogo metana?

Alex

pre 2 godine

trenutne cene su vam sledeće po kg :
italija 3.5 - 4€
austrija 3.5€
nemacka 3-3.5€
bugarska 3€
grcka 3€
i nekim cudom još dok ne krene grejna sezona Srbija 1 € !
tako da se trenutno samo kod nas isplati voziti .
stariji automobili na cng imaju i skoro isti tank za benzin pa kad nema cng a nije problem vozite na benzin , ali noviji imaju zbog veceg kapaciteta boca za cng (kpg) veoma mali tank za benzin .recimo golf 7 tgi ima tank 9 litara ! i oni su u ozbiljnom problemu ako ne bude metana .
(Tomy Čubura, 11. oktobar 2022 13:28

U Nemačkoj je cena metana 1.2 evra/kg u proseku. Trebalo mi je 30-ak sekundi da te uhvatim u laži. Nisam proveravao ostale zemlje ali sumnjam da si i to izlagao.

metan

pre 2 godine

C-H4, maseni broj 12+4x1=16; Kiseonik je O2=2x16=32; takodje, daleko najcesci ugljovodonik u kosmosu; spec. gustina energije u gasovitom stanju :55.6 MJ/kg ( u komprimovanom CNG stanju oko 53.6 ), dok je za benzin 46.4 MJ/kg a dizel oko 43.
Pa zasto onda uglavnom ne koristimo metan?
Pa zauzima mnooooogo mesta a rezervoar mora da bude jak i tezak, da bi podneo veliki pritisak unutar rezervorara
Naime- benzim ima gustinu energije po zapremini od oko 34.2 MJ/L, dok je za CNG ta brojka svega 9- drugacije receno - 1 litar BENZINA drzi skoro 4 puta vise energije nego 1 litar CNG

YPT

pre 2 godine

Oni nahvališe ekološki, a koliko ja znam metan je najgori gas sa aspekta zagrevanja atmosfere - mnogo gori od ugljen dioksida. Zar nisu digli galamu na preživare zato što izbacuju mnogo metana?
(Duca, 11. oktobar 2022 13:05)

Da, u pravu si, ali iz auspuha ne izlazi metan, već gasovi nastali sagorevanjem metana.

Serbiko

pre 2 godine

Ja sam 9 godina vozio na metan (CNG ili KPG), i sve je to lepo, 500-600 din 100km voznje, ali... Pumpa, jako malo, rezervoari ogromni, teski, a primaju malu kolicinu goriva. Svako polovno vozilo sa tom instalacijom je pregazilo minimum 500 hiljada, pre nego je uslo u Srbiju, jer tamo to ne kupuju da se voze do pijace, vec taksisti, kurirske sluzbe, komerijale itd. Ima tu jos svasta nesto, da ne nabrajam, najveci problem je buducnost! Sta ako Putin zavrne slavinu? Sta ako se uvedu sankcije Rusiji, pa cena kg metana bude kao i u Bugarskoj ili Makedoniji 3, 3,5 evra, a bila je niza nego kod nas pre rata? Ok, uvek moze na benzin, ali cemu onda sve to? Ja sam od toga digao ruke, pogotovo kada sam video da gradska cistoca ima kamione na metan i razni dostavni kamioni i kombiji, pa se na pumpi ceka tocenje i po pola sata.

Dušan

pre 2 godine

Metan je opšte poznato, u slučaju isaravanja, veoma prijatan, neškodljiv i lekovit gas. Preporučuje se ispuštanje (raspršivanje), u unutašnjosti stanbenih prostora. Uz njega se vrlo brzo "zaspi"! Nakon ispuštanja, u prostorijama više neće biti insekata, uključujući smrdibube, pa ni zmija. Pogodan je i za unutrašnjost automobila, jer zbog njega šoferšajbne ne magle! Pored njega, poželjno je kod kuće, a i prilikom vožnje automobila, konzumirati negov nuzproizvod metil alkohol, do 0,2 ili 0,3 promila u krvi, ne znam tačno, koliko je dozvoljeno! Sa njim se opušteno vozi! Odlično gorivo. Jedno od najboljih danas, mada mu je pretnja u skoroj budućnosti gorivo popularno nazvano TTNT, što je skraćenica od Tečni trinitrotuol! Zasad se koristi u vojne svrhe i u rudnicima, gde se često pojavljuje i metan u gasovitom stanju (nije komprimovan ili je došlo do dekompresije), ali ga budućnost čeka i u automobilskoj industriji. Potpuno je bezopasan, ako se u njegovoj bliskoj blizini ne detonira DK (detonirajuća kapisla), koja se može detonirati sporogorećim štapinom, brzogorećem štapinom, ili pak daljinskim upravljačem, npr.mobilnim telefonom prilagođenog toj nameni. Efekat je spektakularan. Ja bih rekao fascinirajući, sa bezbedne udaljeosti, i veoma potseća na vatromet novogodišnje noći!

Serbiko

pre 2 godine

Kobaja Grande, 11. oktobar 2022 18:57)

Nisi samo naveo glavnu stvar, na sta mislis kada nabrajas modele automobila sa fabrickom instalacijom? Na nove ili polovne? Ja sam vozio takav, jedan polovan 3 god. i jedan nov 6 god. Vise nikada ne bih kupio polovan sa metanom, ma koji model bio. Shvati, da to tamo kupuju iskljucivo ljudi koji jako mnogo prelaze. I ja sam medju njima. Vozim taksi i kupio sam nov, presao skoro 300 hiljada za 6 god, tako da, polovan ispod te brojke, tesko da nadjes. Ja ovde vozim sam, a u Evropi, taksisti se smenjuju na vozilu, pa je tih 300 hiljada po smeni, pa sad vidi.

Komšija

pre 2 godine

Vozim na metan CNG auto ide odlično. Živim uz granicu sa Srbijom pa idem u Sremsku Mitrovicu ili Beočin na pumpa. U Hrvatskoj nažalost imaju sam tri pumpe i jedna je trenutno zatvorena, tako da ste vi u Srbiji u puno boljem položaju, cijena je tu negdje.

Tomy Čubura

pre 2 godine

jesam pogresio za Nemačku jer nisam bio , mislio sam da je ista kao u Austriji gde je 2.8/3 . Italija je drasticno poskupeo na 3.5 pa ga ima sad i za 2.8/3 . grcka je tacno 3 .....
ali poenta je da je veoma nestabilna i ponuda i neravnomerna . a svaka cena preko 1.5/1.8 € je neisplativa a ko ima mali rezervoar za benzin ne bas u problemu .ko ima normalan tank za benzin nije , vozice na benzin .
kod nas je jos uvek ubedljivo najisplativija voznja na metan , cena nam je najniza u Evropi trenutno ! e sad koliko ce to trajati veliki sam skeptik , jer pocinje grejna sezona , a i ovo ne sluti na bolje iz Rusije ...
moje mišljenje je da ce poskupeti drastično svuda , a i da ga nece biti jer jednostavno po ceni od dva evra nema ga logike sipati .

466453

pre 2 godine

Malo ću vas nasmejati, nije na odmet u ova luda vremena gde niko ne može da tvrdi šta nosi budućnost.
Ali, sve to nije bilo dovoljno da na Novom Zelandu vlada treba da izglasa i uvedu novi porez na proizvođače mesa koje je u prekomernoj produkciji.
I to ne bilo koje, isključivo na preživare.

Zbog:
Podrigivanja i mokrenja istih životinja koje iza sebe ostavljaju negativan ekološki trag.

I da, nije 1. april i nije šala već (ne znam dokle ovo ludilo ide).

https://www.folkbladet.nu/2022-06-11/har-planeras-skatt-pa-rapar-fran-far-och-kossor

Znači, porez na podrigivanje. :)
Kako je krenulo biće jeftinije imati auto koji urniše prirodu nego ovcu! :p

Djoka

pre 2 godine

@ Tomy Čubura

Cekaj brate, a zasto lazes? Svako moze da ode na Gugl i proveri cene. Konkretno za Nemacku je prosecna cena CNG 1Kg=1,21 eur. Zato sto to zavisi od pokrajine do pokrajine, kao i od proizvodjaca npr Total, Shell, Agip i dr.

dr

pre 2 godine

da država plati ugradnju i prvi atest,posto je on 19000 din,navodno sto je prvi a svaki sledeci je 12000,sve sto ustedis kroz gorivo platis odjednom,lopovi

Kobaja Grande

pre 2 godine

Da rezimiramo:
- 1kg metana u Srbiji kosta 1eur.
- putnicki auto trosi 4-5kg metana na 100km.
- kupiti iskljucivo automobile sa fabrickom instalacijom za benzin+metan:
1) VW Polo/Golf/Pasat/Touran/Caddy TGI.
2) Fiat Panda/Punto/Qubo/Doblo NaturalPower.
3) Audi A3/A4/A5 G-Tron
4) Opel Astra 1.4t, Zafira 1.6 CNG.

Za raspored pumpi koje toce metan pogledajte : www.cngeurope.com

Gas

pre 2 godine

Instalacija skupa.
Metan je jetiniji od tng 2put
Ali državu ne zanima stimulacija na ovo gorivo i ostala. Nameti i nameti . Kičmu slomiti Srbinu.
Što narod da živi dobro.
Navlačenje kao sa Tng.
A posle akciza . Pa neisplativost.

xx

pre 2 godine

Ma nema tu nikakve ekoloske price odavno, bez obzira na goriva, gume koje retko ili niko ne spominje su najveci zagadjivac i vazduha i okoline, dok se trose na putevima. Ima studija, poznato je i zatrpava se tema da bi se prodavao neki novi hype a ne ekologija.

Igorka

pre 2 godine

@Dušan

Šta li se ti napriča?!

Tako su i za Teslinu naizmeničnu struju govorili. Bezbednost upotrebe metana u savremenim automobilima je na visokom nivou.

Milos

pre 2 godine

Koliko je komplikovano da se modifikuje sistem za gorivo da koristi gas? Da li moze lako da se skine i vrati u 'regularno' stanje za tehnicki pregled? Ne pada mi na pamet da placam ateste i ostale zajebancije.

Dv

pre 2 godine

Da li je neko upucen, da li drzava ima akcize na metan? Koliko sam cuo, cenu metana formira sam prodavac, i uzima svu razliku izmedju kupovne i prodajne cene. Dakle, prvo poskupljenje ima da bude 100% pa ce sa 1eu da ode na 2eu/kg. A onda vise niko nece moci da proda svoj fabricki CNG auto... i onda smo svi mi vlasnici takvog, u velikom problemu

Aleksandar

pre 2 godine

U Srbiji koje god gorivo je najskuplje.....jer kvalitet i cena .....nema veze sa vezom.Albanija i Bosna svetlosne godine ispred po kvalitetu.

Dušan

pre 2 godine

Metan je opšte poznato, u slučaju isaravanja, veoma prijatan, neškodljiv i lekovit gas. Preporučuje se ispuštanje (raspršivanje), u unutašnjosti stanbenih prostora. Uz njega se vrlo brzo "zaspi"! Nakon ispuštanja, u prostorijama više neće biti insekata, uključujući smrdibube, pa ni zmija. Pogodan je i za unutrašnjost automobila, jer zbog njega šoferšajbne ne magle! Pored njega, poželjno je kod kuće, a i prilikom vožnje automobila, konzumirati negov nuzproizvod metil alkohol, do 0,2 ili 0,3 promila u krvi, ne znam tačno, koliko je dozvoljeno! Sa njim se opušteno vozi! Odlično gorivo. Jedno od najboljih danas, mada mu je pretnja u skoroj budućnosti gorivo popularno nazvano TTNT, što je skraćenica od Tečni trinitrotuol! Zasad se koristi u vojne svrhe i u rudnicima, gde se često pojavljuje i metan u gasovitom stanju (nije komprimovan ili je došlo do dekompresije), ali ga budućnost čeka i u automobilskoj industriji. Potpuno je bezopasan, ako se u njegovoj bliskoj blizini ne detonira DK (detonirajuća kapisla), koja se može detonirati sporogorećim štapinom, brzogorećem štapinom, ili pak daljinskim upravljačem, npr.mobilnim telefonom prilagođenog toj nameni. Efekat je spektakularan. Ja bih rekao fascinirajući, sa bezbedne udaljeosti, i veoma potseća na vatromet novogodišnje noći!

Duca

pre 2 godine

Oni nahvališe ekološki, a koliko ja znam metan je najgori gas sa aspekta zagrevanja atmosfere - mnogo gori od ugljen dioksida. Zar nisu digli galamu na preživare zato što izbacuju mnogo metana?

Nuklearni mravojed

pre 2 godine

I domet 200-300km, a posle pljuckate EV. Mada cinjenica da se toci par minuta, ali su pumpe retke i za duzi put mora mnogo logistickog planiranja, EV bar krecete puni od kuce. A i cim se vise ljudi navuce eto akcize i na metan... Jej!

Васа

pre 2 godine

Ми Срби треба да направимо мотор-аутомобил на ракију и то да промовишемо као најбољи алтернативни и еколошки прихватљив погон у свету. Можемо и да диверзификујемо производњу и понудимо тржишту различите деривате почев од дудоваче па до дуњеваче. Само би морали направити посебне резервоаре да се не може вадити та врста горива из њих.

metan

pre 2 godine

C-H4, maseni broj 12+4x1=16; Kiseonik je O2=2x16=32; takodje, daleko najcesci ugljovodonik u kosmosu; spec. gustina energije u gasovitom stanju :55.6 MJ/kg ( u komprimovanom CNG stanju oko 53.6 ), dok je za benzin 46.4 MJ/kg a dizel oko 43.
Pa zasto onda uglavnom ne koristimo metan?
Pa zauzima mnooooogo mesta a rezervoar mora da bude jak i tezak, da bi podneo veliki pritisak unutar rezervorara
Naime- benzim ima gustinu energije po zapremini od oko 34.2 MJ/L, dok je za CNG ta brojka svega 9- drugacije receno - 1 litar BENZINA drzi skoro 4 puta vise energije nego 1 litar CNG

Tomy Čubura

pre 2 godine

trenutne cene su vam sledeće po kg :
italija 3.5 - 4€
austrija 3.5€
nemacka 3-3.5€
bugarska 3€
grcka 3€
i nekim cudom još dok ne krene grejna sezona Srbija 1 € !
tako da se trenutno samo kod nas isplati voziti .
stariji automobili na cng imaju i skoro isti tank za benzin pa kad nema cng a nije problem vozite na benzin , ali noviji imaju zbog veceg kapaciteta boca za cng (kpg) veoma mali tank za benzin .recimo golf 7 tgi ima tank 9 litara ! i oni su u ozbiljnom problemu ako ne bude metana .

genijalac

pre 2 godine

ma da bice kao i sa gasifikacijom kuca 90 ih. jeftino jeftino... ljudi masovno prelazili zazidali dimnjake pa kad su bili sugurni da drze monopol e onda cena u nebesa

mikin

pre 2 godine

"Reč je, naime, o pogonskom gorivu čiji je glavni sastojak metan, a koji ima najmanji koeficijent emisije ugljen-dioksida i kao takav doprinosi poboljšanju kvaliteta vazduha."

... i kao takav NE doprinosi poboljsanju kvaliteta vazduha, vec doprinosi SMANJENJU zagadjenja vazduha! Razumete?

Djorke

pre 2 godine

Nikakav problem nije uzeti automobil na metan. Ima ih na tržištu dovoljno, da ukoliko bi se uvećao broj, uvećao bi se i broj mesta za punjenje relativno lako. Sećam se kada sam počinjao da vozim, LPG je bio maltene jednako redak kao danas metan, pa sam se bez problema snalazio. Bilo je malo planiranja i to je to.

Ali još više bi pomoglo kada bi država malo sjahala sa zahtevima ... Mislim da je atest na 3 godine, da se na (ne znam koliko godina) boce demontiraju i nose na JEDNO JEDINO mesto u državi za re-atestiranje boca itd, da to košta dosta i sl.

Vozim na gas/LPG, i tu ima maltretiranja previše, toliko da je jedva izdržljivo - mislim jedva izdržljivo mentalno, obzirom koliko je tu besmislenih radnji. Finansijski nije toliki problem uopšte. Koliko sam ukapirao, zavrzlame sa metanom su kao LPG, pa puta 3. Baš kada bi morao ...

466453

pre 2 godine

Malo ću vas nasmejati, nije na odmet u ova luda vremena gde niko ne može da tvrdi šta nosi budućnost.
Ali, sve to nije bilo dovoljno da na Novom Zelandu vlada treba da izglasa i uvedu novi porez na proizvođače mesa koje je u prekomernoj produkciji.
I to ne bilo koje, isključivo na preživare.

Zbog:
Podrigivanja i mokrenja istih životinja koje iza sebe ostavljaju negativan ekološki trag.

I da, nije 1. april i nije šala već (ne znam dokle ovo ludilo ide).

https://www.folkbladet.nu/2022-06-11/har-planeras-skatt-pa-rapar-fran-far-och-kossor

Znači, porez na podrigivanje. :)
Kako je krenulo biće jeftinije imati auto koji urniše prirodu nego ovcu! :p

Boki

pre 2 godine

Vozim se vec 8 godina na KPG-CNG. Tri auta sam promenio sa pogonom na CNG i nikad ni jedan problem sa gasnom instalacijom. Sada vozim Seat Leon 1.4 TGI. kojim sam nedavno presao 425km sa jednim punjenjem rezervoara od 15kg tj. prosecnom potrosnjom 3.5kg/ 100km ili 400din./100km. Dok je u Srbiji jeftin gas voziću se dzabe. Novčanik uvek pun.

Trebalo bi drzava da vise podstiče to pogonsko gorivo. Malo je pumpi pogotovo u NS.

Pingvin iz Nišavu

pre 2 godine

Čim ljudi počnu više da koriste KPG, podići će mu cenu, uvesti ateste na svaku godinu, i ostale zamisli naših "eksperata" koji se u međuvremenu iživljavaju na standardima za tehnički pregled... Pa će da ljudi opet da skidaju instalacije kao što je bilo sa LPG.

Neko

pre 2 godine

I sada da mi neko objasni,ako moze, zašto se ne koristi više i zašto ga drzave ne subvencionišu? Jeftiniji je a manje zagađuje. Gde su svi oni koji govore o zelenoj agendi, očuvanju prirode i svemu ostalom što prati ovu temu. Isto tako je i sa TNG. Prvo navukli ljude a onda oporezovali i zakomplikovali.

jo

pre 2 godine

Ovo je jedino ekolosko gorivo! Za potrebe cele drzave( Srbije) bilo bi dovoljno da preradjujemo sopstveni otpad( komunalni, otpadne vode, otpad od zetve zitarica itd...). Ali taj put, da uposlimo sopsvene inzenjere u izradu i pustanje u rad reaktora, tehnologe u kontrolu procesa i kvaliteta, da obezbedimo gradjanima i privredi jeftino gorivo izgkeda nikome ne donosi boljitak u drzavi. Tako da cemo nastaviti da placamo litar benzina/dizela 200d i zivimo u otpadu do guse...

xx

pre 2 godine

Ma nema tu nikakve ekoloske price odavno, bez obzira na goriva, gume koje retko ili niko ne spominje su najveci zagadjivac i vazduha i okoline, dok se trose na putevima. Ima studija, poznato je i zatrpava se tema da bi se prodavao neki novi hype a ne ekologija.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Da rezimiramo:
- 1kg metana u Srbiji kosta 1eur.
- putnicki auto trosi 4-5kg metana na 100km.
- kupiti iskljucivo automobile sa fabrickom instalacijom za benzin+metan:
1) VW Polo/Golf/Pasat/Touran/Caddy TGI.
2) Fiat Panda/Punto/Qubo/Doblo NaturalPower.
3) Audi A3/A4/A5 G-Tron
4) Opel Astra 1.4t, Zafira 1.6 CNG.

Za raspored pumpi koje toce metan pogledajte : www.cngeurope.com

Serbiko

pre 2 godine

Kobaja Grande, 11. oktobar 2022 18:57)

Nisi samo naveo glavnu stvar, na sta mislis kada nabrajas modele automobila sa fabrickom instalacijom? Na nove ili polovne? Ja sam vozio takav, jedan polovan 3 god. i jedan nov 6 god. Vise nikada ne bih kupio polovan sa metanom, ma koji model bio. Shvati, da to tamo kupuju iskljucivo ljudi koji jako mnogo prelaze. I ja sam medju njima. Vozim taksi i kupio sam nov, presao skoro 300 hiljada za 6 god, tako da, polovan ispod te brojke, tesko da nadjes. Ja ovde vozim sam, a u Evropi, taksisti se smenjuju na vozilu, pa je tih 300 hiljada po smeni, pa sad vidi.

Tomy Čubura

pre 2 godine

jesam pogresio za Nemačku jer nisam bio , mislio sam da je ista kao u Austriji gde je 2.8/3 . Italija je drasticno poskupeo na 3.5 pa ga ima sad i za 2.8/3 . grcka je tacno 3 .....
ali poenta je da je veoma nestabilna i ponuda i neravnomerna . a svaka cena preko 1.5/1.8 € je neisplativa a ko ima mali rezervoar za benzin ne bas u problemu .ko ima normalan tank za benzin nije , vozice na benzin .
kod nas je jos uvek ubedljivo najisplativija voznja na metan , cena nam je najniza u Evropi trenutno ! e sad koliko ce to trajati veliki sam skeptik , jer pocinje grejna sezona , a i ovo ne sluti na bolje iz Rusije ...
moje mišljenje je da ce poskupeti drastično svuda , a i da ga nece biti jer jednostavno po ceni od dva evra nema ga logike sipati .

Igorka

pre 2 godine

@Dušan

Šta li se ti napriča?!

Tako su i za Teslinu naizmeničnu struju govorili. Bezbednost upotrebe metana u savremenim automobilima je na visokom nivou.

Serbiko

pre 2 godine

Ja sam 9 godina vozio na metan (CNG ili KPG), i sve je to lepo, 500-600 din 100km voznje, ali... Pumpa, jako malo, rezervoari ogromni, teski, a primaju malu kolicinu goriva. Svako polovno vozilo sa tom instalacijom je pregazilo minimum 500 hiljada, pre nego je uslo u Srbiju, jer tamo to ne kupuju da se voze do pijace, vec taksisti, kurirske sluzbe, komerijale itd. Ima tu jos svasta nesto, da ne nabrajam, najveci problem je buducnost! Sta ako Putin zavrne slavinu? Sta ako se uvedu sankcije Rusiji, pa cena kg metana bude kao i u Bugarskoj ili Makedoniji 3, 3,5 evra, a bila je niza nego kod nas pre rata? Ok, uvek moze na benzin, ali cemu onda sve to? Ja sam od toga digao ruke, pogotovo kada sam video da gradska cistoca ima kamione na metan i razni dostavni kamioni i kombiji, pa se na pumpi ceka tocenje i po pola sata.

Siniša

pre 2 godine

Vozim na metan već godinama i jako sam zadovoljan, pumpi ima u Zrenjaninu, Novom Sadu, Inđiji, Pančevu , Jagodini, Paraćinu, Nišu, Beogradu sigurno još negde. Najgora pumpa je u Novom Sadu Nisova zvao sam ih sto puta ali ne vredi apsolutno ih ne zanima loš kompresor slab pritisak večita gužva pa malo stane gasa razočaran sam njihovim odnosom prema mušterijama.

YPT

pre 2 godine

Oni nahvališe ekološki, a koliko ja znam metan je najgori gas sa aspekta zagrevanja atmosfere - mnogo gori od ugljen dioksida. Zar nisu digli galamu na preživare zato što izbacuju mnogo metana?
(Duca, 11. oktobar 2022 13:05)

Da, u pravu si, ali iz auspuha ne izlazi metan, već gasovi nastali sagorevanjem metana.

Komša

pre 2 godine

Ми Срби треба да направимо мотор-аутомобил на ракију и то да промовишемо као најбољи алтернативни и еколошки прихватљив погон у свету. Можемо и да диверзификујемо производњу и понудимо тржишту различите деривате почев од дудоваче па до дуњеваче. Само би морали направити посебне резервоаре да се не може вадити та врста горива из њих.
(Васа, 11. oktobar 2022 12:26) 

I da ga nazovemo Šarac.
Pola pijem pola Šarcu dajem!

Marko Kraljević čuči u svakom od nas - i čeka pravi čas!

Djoka

pre 2 godine

@ Tomy Čubura

Cekaj brate, a zasto lazes? Svako moze da ode na Gugl i proveri cene. Konkretno za Nemacku je prosecna cena CNG 1Kg=1,21 eur. Zato sto to zavisi od pokrajine do pokrajine, kao i od proizvodjaca npr Total, Shell, Agip i dr.

Komšija

pre 2 godine

Vozim na metan CNG auto ide odlično. Živim uz granicu sa Srbijom pa idem u Sremsku Mitrovicu ili Beočin na pumpa. U Hrvatskoj nažalost imaju sam tri pumpe i jedna je trenutno zatvorena, tako da ste vi u Srbiji u puno boljem položaju, cijena je tu negdje.

dr

pre 2 godine

da država plati ugradnju i prvi atest,posto je on 19000 din,navodno sto je prvi a svaki sledeci je 12000,sve sto ustedis kroz gorivo platis odjednom,lopovi

Dv

pre 2 godine

Da li je neko upucen, da li drzava ima akcize na metan? Koliko sam cuo, cenu metana formira sam prodavac, i uzima svu razliku izmedju kupovne i prodajne cene. Dakle, prvo poskupljenje ima da bude 100% pa ce sa 1eu da ode na 2eu/kg. A onda vise niko nece moci da proda svoj fabricki CNG auto... i onda smo svi mi vlasnici takvog, u velikom problemu

Alex

pre 2 godine

trenutne cene su vam sledeće po kg :
italija 3.5 - 4€
austrija 3.5€
nemacka 3-3.5€
bugarska 3€
grcka 3€
i nekim cudom još dok ne krene grejna sezona Srbija 1 € !
tako da se trenutno samo kod nas isplati voziti .
stariji automobili na cng imaju i skoro isti tank za benzin pa kad nema cng a nije problem vozite na benzin , ali noviji imaju zbog veceg kapaciteta boca za cng (kpg) veoma mali tank za benzin .recimo golf 7 tgi ima tank 9 litara ! i oni su u ozbiljnom problemu ako ne bude metana .
(Tomy Čubura, 11. oktobar 2022 13:28

U Nemačkoj je cena metana 1.2 evra/kg u proseku. Trebalo mi je 30-ak sekundi da te uhvatim u laži. Nisam proveravao ostale zemlje ali sumnjam da si i to izlagao.

Milos

pre 2 godine

Koliko je komplikovano da se modifikuje sistem za gorivo da koristi gas? Da li moze lako da se skine i vrati u 'regularno' stanje za tehnicki pregled? Ne pada mi na pamet da placam ateste i ostale zajebancije.

Gas

pre 2 godine

Instalacija skupa.
Metan je jetiniji od tng 2put
Ali državu ne zanima stimulacija na ovo gorivo i ostala. Nameti i nameti . Kičmu slomiti Srbinu.
Što narod da živi dobro.
Navlačenje kao sa Tng.
A posle akciza . Pa neisplativost.

Aleksandar

pre 2 godine

U Srbiji koje god gorivo je najskuplje.....jer kvalitet i cena .....nema veze sa vezom.Albanija i Bosna svetlosne godine ispred po kvalitetu.