XXX
pre 2 godine
Biti vlasnik “Tesle” je postala dijagnoza (pričam za Kaliforniju).
Četvrtak, 01.09.2022.
09:32
Izvor: Izvor: B92, Revijahak.hr
pre 2 godine
Biti vlasnik “Tesle” je postala dijagnoza (pričam za Kaliforniju).
pre 2 godine
@ Timer
Nije istina da "velika snaga donosi veću potrošnju".
Potrošnja zavisi samo od otpora vuče, a oni su to veći što je veća masa, otpor trenja kotrljanja i koeficijent aerodinamike.
Jedno isto vozilo sa motorom snage npr. 30 kW, trošiće podjednako i ako se opremi motorom snage 300 kW.
(ljud, 1. septembar 2022 13:55)
To važi u stacionarnom režimu, tj. pri konstantnoj brzini. Kada je kretanje ubrzano, uložena energija zavisi i od ubrzanja, a što je ubrzanje veće, potrebno je više energije u svakoj sekundi, odnosno veća snaga.
Doduše, kod elektrinčih automobila se bar deo te energije uložene u ubrzanje kasnije vrati kroz kočenje, kod vozila sa SUS motorom je u pitanju energija bačena u vetar.
Neko će reći da je svejedno da li do 100km/h ubrzava za 3s ili 10s, uloži se ista energija - jeste u teoriji, ali nije u praksi, jer će onaj sa jačim motorom voziti "žustrije" i tako traćiti energiju, jer se kočenjem vraća samo deo energije. Plus snažniji motor ima veću masu i zahteva skuplje materijale za izradu, baterije moraju dati veću snagu, itd.
Ako vozite na istom broju obrtaja 1,6 I 2,0l manje će trošiti 1,6, ali ako su upareni sa odgovarajućim menjačima koji koriste motor kako treba i vozite oba 130km/h - manje će trošiti 2,0 jer će biti na bar 500 obrtaja manje.
(Milan, 1. septembar 2022 22:41)
Ti si jedan od onih koji da je potrošnja goriva direktno proporcionalna broju obrtaja?
pre 2 godine
Ja mislim da je vec sasvim jasno da pricu o elektricnim automobilima treba zavrsiti.
(Mika, 1. septembar 2022 17:09)
Ali jeste završena ta priča, to je valja svima jasno.
pre 2 godine
Нису криви аутомобили, већ дебили који их возе на такав начин! Знам за став осигурања кад су у питању електрична возила, али је јасно да не би смели да све третирају подједнако. Битно је истаћи ризичне и исте, заједно са властима, протерати из саобраћаја.
pre 2 godine
Nije istina da "velika snaga donosi veću potrošnju...
(ljud, 1. septembar 2022 13:55)
To je isto kao kada bi tvrdio da 3.0 tdi i 1.6 tdi isto troše. Da, u teoriji.
(Perikle, 01. septembar 2022 18:42)
Doduse kod elektricnih kola moze biti tacno, pod uslovom da jace nije i teze(a obicno jeste)
pre 2 godine
@Perikle
Ako vozite na istom broju obrtaja 1,6 I 2,0l manje će trošiti 1,6, ali ako su upareni sa odgovarajućim menjačima koji koriste motor kako treba i vozite oba 130km/h - manje će trošiti 2,0 jer će biti na bar 500 obrtaja manje.
pre 2 godine
Nije istina da "velika snaga donosi veću potrošnju...
(ljud, 1. septembar 2022 13:55)
To je isto kao kada bi tvrdio da 3.0 tdi i 1.6 tdi isto troše. Da, u teoriji.
pre 2 godine
@Ivan ZG, ma ja bih uveo i dodatni porez svima koji hoce da voze auto sa preko 200 KS. I da ne mogu da voze sredom i subotom, a nedeljom samo pre podne. Da im se propise dijeta i gerderoba koju smeju da nose. I da se uclane obavezno u vladajucu partiju, to se valjda podrazumeva. Ej 200 konja, kao da je 2200. Sta li bi uveo motorciklistima? Preventivni prinudni rad, ono za svaki slucaj? Ovi sto cesu svoje automobile o tudje po beogradskim parkiralistima nemaju cesto ni 100KS, pa ih to ne sprecava da odrade sta imaju i odu. Snaga masine nema veze sa rizikom, sve je u glavi onog koji drzi volan i stiska pedale. Treba glavu svakog vozaca srediti koliko je moguce, time se pravi pozitivna selekcija i ohrabruje kukturno ponasanje u saobracaju. Nista nema od fokusa na odredjene grupe, resenja su dobra samo ako su sistemska
pre 2 godine
Ja mislim da je vec sasvim jasno da pricu o elektricnim automobilima treba zavrsiti.
pre 2 godine
Jasno, još više "ludicrous" je bilo takva ubrzanja postizati benzinskim motorima, ali debili pre i iznad svega obožavaju buku.
(Joca, 1. septembar 2022 14:02)
Da, pogotovo debili koji su se tukli u II svetskom, i pobedili naci poremećeni vucibatinu, voleli su intenzivna iskustva praćena bukom. Sportska kola, glisere, rakete. Buka čoveka vezuje za iskonske prirodne sile. Danas kada postoje električni zemljotresi, e vulkani, e cunami iventi, e kataklizmični udari nebeskih tela - prirodno je da potpuno genijalna generacija mladih avanturista uživa u e tišini, e kvilibrijumu, e goizmu, e litizmu etc etc
pre 2 godine
Svasta, u manualu svakog elektra jasno stoji da se ubrzava i koči polako , ko ne postuje pravila ne vozi po propisu , ja na hibridu nekad uspem da vozim sa 75 % iskoriscenosti eko moda uglavnom od 30 do 40 , znaci vrlo teško a to sve zavisi samo od toga kako kocis i ubrzavas
pre 2 godine
@ Timer
Nije istina da "velika snaga donosi veću potrošnju".
Potrošnja zavisi samo od otpora vuče, a oni su to veći što je veća masa, otpor trenja kotrljanja i koeficijent aerodinamike.
Jedno isto vozilo sa motorom snage npr. 30 kW, trošiće podjednako i ako se opremi motorom snage 300 kW.
(ljud, 1. septembar 2022 13:55)
Pod uslovom da nikad od tog 300kW ne zatrazis da isporuci vise od 30kW uporedivo je ali ne i isto. Jer taj 300kW moze biti malo efikasniji (deblja zica) ali i malo tezi (veci otpor kotrljanja tockova zbog mase), ali da, uporedivo POD USLOVOM.
pre 2 godine
u mojoj nedavno objavljenoj knjizi "Jocini komentari na B92" ima veliko poglavlje o električnim automobilima, mrzi me da prepisujem
pre 2 godine
Kome treba takva ubrzanja zar nije cilj cuvati zivotnu sredinu a ne unistavati jos vise energiju.
(joca, 1. septembar 2022 12:45)
Imenjače, mogu li da te zamolim da promeniš nik? Već odavno pišem ovde pod istim, a manje moram da objašnjavam jer redovni čitaoci već znaju moje stavove, bar generalne. Naravno, to ne mogu da insistiram, ali onda ću bar da insistiram da pišeš pismenije.
pre 2 godine
Veliko ubrzanje proizvođačima električnih automobila ne predstavlja gotovo nikakav trošak i minimalnu komplikaciju, a efikasnu reklamu baš zato što je sa fosilnim motorima i skupo i komplikovano dostići iole približno. Inače se slažem, to je potpuno "ludicrous" kako su takav mentalni poremećaj nazvali u Tesli. Jasno, još više "ludicrous" je bilo takva ubrzanja postizati benzinskim motorima, ali debili pre i iznad svega obožavaju buku.
pre 2 godine
@Kome treba takva ubrzanja zar nije cilj cuvati zivotnu sredinu a ne unistavati jos vise energiju.
(joca, 01. septembar 2022 12:45) Pa Ev nazalost ne sluze za ocuvanje zivotne sredine..
pre 2 godine
@ Timer
Nije istina da "velika snaga donosi veću potrošnju".
Potrošnja zavisi samo od otpora vuče, a oni su to veći što je veća masa, otpor trenja kotrljanja i koeficijent aerodinamike.
Jedno isto vozilo sa motorom snage npr. 30 kW, trošiće podjednako i ako se opremi motorom snage 300 kW.
pre 2 godine
Kome treba takva ubrzanja zar nije cilj cuvati zivotnu sredinu a ne unistavati jos vise energiju.
pre 2 godine
Električni auti u 90% slučajeva imaju više od 200 KS, a dobar dio i preko 300 pa i 400. Ubrzanja su od 3,5 do 5,5s do 100.
Donedavno takva ubrzanja su imali samo auti kao Porshe, Ferrari i slični i nije ih bilo puno na ulici jer su jako skupi i puno troše, a i održavanje je skupo. Sada prosječan Amerikanac može voziti el. auto koji ide tako brzo, a znamo kakva je vještina vožnje prosječnog američkog, ali i drugih vozača.
Jednostavno trebalo bi uvesti dodtnu obuku za vozače koji žele voziti aute sa više od 200 KS. Obuka bi trebala biti rigorozna i provjera svakih 10 godina do 60-te, poslije svakih 3-5.
Takvi auti nisu za svakoga.
Takvi auti odatno svojim asistencijama uvjeravaju vozače da su sigurni i da više o ničemu ne rebaju voditi računa u vožnji, a dobar dio njih ne poštuje ni ograničenja koje postavlja proizvođač za korištenje tih asistecija pa ne drže ruke na volanu, spavaju, čitaju knjigu i sl..
I čudno, dogodi se nesreća.
pre 2 godine
Boga mi nije isto dodati gas i izvršiti strujni udar po elektromotoru koji odmah reaguje ...
pre 2 godine
Odavno pišem da EV vozilima treba ograničiti snagu, pre svega Tesli. Velika snaga donosi i veliku potrošnju a to je protivno ekologiji. Ubrzanja ispod 5 sekundi su potencialno opasna po ostale u saobraćaju.
Da ne pričam o rizicima nakon sudara...
pre 2 godine
Odavno pišem da EV vozilima treba ograničiti snagu, pre svega Tesli. Velika snaga donosi i veliku potrošnju a to je protivno ekologiji. Ubrzanja ispod 5 sekundi su potencialno opasna po ostale u saobraćaju.
Da ne pričam o rizicima nakon sudara...
pre 2 godine
Električni auti u 90% slučajeva imaju više od 200 KS, a dobar dio i preko 300 pa i 400. Ubrzanja su od 3,5 do 5,5s do 100.
Donedavno takva ubrzanja su imali samo auti kao Porshe, Ferrari i slični i nije ih bilo puno na ulici jer su jako skupi i puno troše, a i održavanje je skupo. Sada prosječan Amerikanac može voziti el. auto koji ide tako brzo, a znamo kakva je vještina vožnje prosječnog američkog, ali i drugih vozača.
Jednostavno trebalo bi uvesti dodtnu obuku za vozače koji žele voziti aute sa više od 200 KS. Obuka bi trebala biti rigorozna i provjera svakih 10 godina do 60-te, poslije svakih 3-5.
Takvi auti nisu za svakoga.
Takvi auti odatno svojim asistencijama uvjeravaju vozače da su sigurni i da više o ničemu ne rebaju voditi računa u vožnji, a dobar dio njih ne poštuje ni ograničenja koje postavlja proizvođač za korištenje tih asistecija pa ne drže ruke na volanu, spavaju, čitaju knjigu i sl..
I čudno, dogodi se nesreća.
pre 2 godine
Boga mi nije isto dodati gas i izvršiti strujni udar po elektromotoru koji odmah reaguje ...
pre 2 godine
Kome treba takva ubrzanja zar nije cilj cuvati zivotnu sredinu a ne unistavati jos vise energiju.
pre 2 godine
u mojoj nedavno objavljenoj knjizi "Jocini komentari na B92" ima veliko poglavlje o električnim automobilima, mrzi me da prepisujem
pre 2 godine
@Kome treba takva ubrzanja zar nije cilj cuvati zivotnu sredinu a ne unistavati jos vise energiju.
(joca, 01. septembar 2022 12:45) Pa Ev nazalost ne sluze za ocuvanje zivotne sredine..
pre 2 godine
Kome treba takva ubrzanja zar nije cilj cuvati zivotnu sredinu a ne unistavati jos vise energiju.
(joca, 1. septembar 2022 12:45)
Imenjače, mogu li da te zamolim da promeniš nik? Već odavno pišem ovde pod istim, a manje moram da objašnjavam jer redovni čitaoci već znaju moje stavove, bar generalne. Naravno, to ne mogu da insistiram, ali onda ću bar da insistiram da pišeš pismenije.
pre 2 godine
@Ivan ZG, ma ja bih uveo i dodatni porez svima koji hoce da voze auto sa preko 200 KS. I da ne mogu da voze sredom i subotom, a nedeljom samo pre podne. Da im se propise dijeta i gerderoba koju smeju da nose. I da se uclane obavezno u vladajucu partiju, to se valjda podrazumeva. Ej 200 konja, kao da je 2200. Sta li bi uveo motorciklistima? Preventivni prinudni rad, ono za svaki slucaj? Ovi sto cesu svoje automobile o tudje po beogradskim parkiralistima nemaju cesto ni 100KS, pa ih to ne sprecava da odrade sta imaju i odu. Snaga masine nema veze sa rizikom, sve je u glavi onog koji drzi volan i stiska pedale. Treba glavu svakog vozaca srediti koliko je moguce, time se pravi pozitivna selekcija i ohrabruje kukturno ponasanje u saobracaju. Nista nema od fokusa na odredjene grupe, resenja su dobra samo ako su sistemska
pre 2 godine
Veliko ubrzanje proizvođačima električnih automobila ne predstavlja gotovo nikakav trošak i minimalnu komplikaciju, a efikasnu reklamu baš zato što je sa fosilnim motorima i skupo i komplikovano dostići iole približno. Inače se slažem, to je potpuno "ludicrous" kako su takav mentalni poremećaj nazvali u Tesli. Jasno, još više "ludicrous" je bilo takva ubrzanja postizati benzinskim motorima, ali debili pre i iznad svega obožavaju buku.
pre 2 godine
@ Timer
Nije istina da "velika snaga donosi veću potrošnju".
Potrošnja zavisi samo od otpora vuče, a oni su to veći što je veća masa, otpor trenja kotrljanja i koeficijent aerodinamike.
Jedno isto vozilo sa motorom snage npr. 30 kW, trošiće podjednako i ako se opremi motorom snage 300 kW.
(ljud, 1. septembar 2022 13:55)
Pod uslovom da nikad od tog 300kW ne zatrazis da isporuci vise od 30kW uporedivo je ali ne i isto. Jer taj 300kW moze biti malo efikasniji (deblja zica) ali i malo tezi (veci otpor kotrljanja tockova zbog mase), ali da, uporedivo POD USLOVOM.
pre 2 godine
@Perikle
Ako vozite na istom broju obrtaja 1,6 I 2,0l manje će trošiti 1,6, ali ako su upareni sa odgovarajućim menjačima koji koriste motor kako treba i vozite oba 130km/h - manje će trošiti 2,0 jer će biti na bar 500 obrtaja manje.
pre 2 godine
Ja mislim da je vec sasvim jasno da pricu o elektricnim automobilima treba zavrsiti.
pre 2 godine
@ Timer
Nije istina da "velika snaga donosi veću potrošnju".
Potrošnja zavisi samo od otpora vuče, a oni su to veći što je veća masa, otpor trenja kotrljanja i koeficijent aerodinamike.
Jedno isto vozilo sa motorom snage npr. 30 kW, trošiće podjednako i ako se opremi motorom snage 300 kW.
pre 2 godine
Jasno, još više "ludicrous" je bilo takva ubrzanja postizati benzinskim motorima, ali debili pre i iznad svega obožavaju buku.
(Joca, 1. septembar 2022 14:02)
Da, pogotovo debili koji su se tukli u II svetskom, i pobedili naci poremećeni vucibatinu, voleli su intenzivna iskustva praćena bukom. Sportska kola, glisere, rakete. Buka čoveka vezuje za iskonske prirodne sile. Danas kada postoje električni zemljotresi, e vulkani, e cunami iventi, e kataklizmični udari nebeskih tela - prirodno je da potpuno genijalna generacija mladih avanturista uživa u e tišini, e kvilibrijumu, e goizmu, e litizmu etc etc
pre 2 godine
Nije istina da "velika snaga donosi veću potrošnju...
(ljud, 1. septembar 2022 13:55)
To je isto kao kada bi tvrdio da 3.0 tdi i 1.6 tdi isto troše. Da, u teoriji.
pre 2 godine
Svasta, u manualu svakog elektra jasno stoji da se ubrzava i koči polako , ko ne postuje pravila ne vozi po propisu , ja na hibridu nekad uspem da vozim sa 75 % iskoriscenosti eko moda uglavnom od 30 do 40 , znaci vrlo teško a to sve zavisi samo od toga kako kocis i ubrzavas
pre 2 godine
Ja mislim da je vec sasvim jasno da pricu o elektricnim automobilima treba zavrsiti.
(Mika, 1. septembar 2022 17:09)
Ali jeste završena ta priča, to je valja svima jasno.
pre 2 godine
Nije istina da "velika snaga donosi veću potrošnju...
(ljud, 1. septembar 2022 13:55)
To je isto kao kada bi tvrdio da 3.0 tdi i 1.6 tdi isto troše. Da, u teoriji.
(Perikle, 01. septembar 2022 18:42)
Doduse kod elektricnih kola moze biti tacno, pod uslovom da jace nije i teze(a obicno jeste)
pre 2 godine
@ Timer
Nije istina da "velika snaga donosi veću potrošnju".
Potrošnja zavisi samo od otpora vuče, a oni su to veći što je veća masa, otpor trenja kotrljanja i koeficijent aerodinamike.
Jedno isto vozilo sa motorom snage npr. 30 kW, trošiće podjednako i ako se opremi motorom snage 300 kW.
(ljud, 1. septembar 2022 13:55)
To važi u stacionarnom režimu, tj. pri konstantnoj brzini. Kada je kretanje ubrzano, uložena energija zavisi i od ubrzanja, a što je ubrzanje veće, potrebno je više energije u svakoj sekundi, odnosno veća snaga.
Doduše, kod elektrinčih automobila se bar deo te energije uložene u ubrzanje kasnije vrati kroz kočenje, kod vozila sa SUS motorom je u pitanju energija bačena u vetar.
Neko će reći da je svejedno da li do 100km/h ubrzava za 3s ili 10s, uloži se ista energija - jeste u teoriji, ali nije u praksi, jer će onaj sa jačim motorom voziti "žustrije" i tako traćiti energiju, jer se kočenjem vraća samo deo energije. Plus snažniji motor ima veću masu i zahteva skuplje materijale za izradu, baterije moraju dati veću snagu, itd.
Ako vozite na istom broju obrtaja 1,6 I 2,0l manje će trošiti 1,6, ali ako su upareni sa odgovarajućim menjačima koji koriste motor kako treba i vozite oba 130km/h - manje će trošiti 2,0 jer će biti na bar 500 obrtaja manje.
(Milan, 1. septembar 2022 22:41)
Ti si jedan od onih koji da je potrošnja goriva direktno proporcionalna broju obrtaja?
pre 2 godine
Нису криви аутомобили, већ дебили који их возе на такав начин! Знам за став осигурања кад су у питању електрична возила, али је јасно да не би смели да све третирају подједнако. Битно је истаћи ризичне и исте, заједно са властима, протерати из саобраћаја.
pre 2 godine
Biti vlasnik “Tesle” je postala dijagnoza (pričam za Kaliforniju).
pre 2 godine
Kome treba takva ubrzanja zar nije cilj cuvati zivotnu sredinu a ne unistavati jos vise energiju.
(joca, 1. septembar 2022 12:45)
Imenjače, mogu li da te zamolim da promeniš nik? Već odavno pišem ovde pod istim, a manje moram da objašnjavam jer redovni čitaoci već znaju moje stavove, bar generalne. Naravno, to ne mogu da insistiram, ali onda ću bar da insistiram da pišeš pismenije.
pre 2 godine
Odavno pišem da EV vozilima treba ograničiti snagu, pre svega Tesli. Velika snaga donosi i veliku potrošnju a to je protivno ekologiji. Ubrzanja ispod 5 sekundi su potencialno opasna po ostale u saobraćaju.
Da ne pričam o rizicima nakon sudara...
pre 2 godine
Ja mislim da je vec sasvim jasno da pricu o elektricnim automobilima treba zavrsiti.
pre 2 godine
Nije istina da "velika snaga donosi veću potrošnju...
(ljud, 1. septembar 2022 13:55)
To je isto kao kada bi tvrdio da 3.0 tdi i 1.6 tdi isto troše. Da, u teoriji.
pre 2 godine
@ Timer
Nije istina da "velika snaga donosi veću potrošnju".
Potrošnja zavisi samo od otpora vuče, a oni su to veći što je veća masa, otpor trenja kotrljanja i koeficijent aerodinamike.
Jedno isto vozilo sa motorom snage npr. 30 kW, trošiće podjednako i ako se opremi motorom snage 300 kW.
pre 2 godine
@Ivan ZG, ma ja bih uveo i dodatni porez svima koji hoce da voze auto sa preko 200 KS. I da ne mogu da voze sredom i subotom, a nedeljom samo pre podne. Da im se propise dijeta i gerderoba koju smeju da nose. I da se uclane obavezno u vladajucu partiju, to se valjda podrazumeva. Ej 200 konja, kao da je 2200. Sta li bi uveo motorciklistima? Preventivni prinudni rad, ono za svaki slucaj? Ovi sto cesu svoje automobile o tudje po beogradskim parkiralistima nemaju cesto ni 100KS, pa ih to ne sprecava da odrade sta imaju i odu. Snaga masine nema veze sa rizikom, sve je u glavi onog koji drzi volan i stiska pedale. Treba glavu svakog vozaca srediti koliko je moguce, time se pravi pozitivna selekcija i ohrabruje kukturno ponasanje u saobracaju. Nista nema od fokusa na odredjene grupe, resenja su dobra samo ako su sistemska
pre 2 godine
Kome treba takva ubrzanja zar nije cilj cuvati zivotnu sredinu a ne unistavati jos vise energiju.
pre 2 godine
u mojoj nedavno objavljenoj knjizi "Jocini komentari na B92" ima veliko poglavlje o električnim automobilima, mrzi me da prepisujem
pre 2 godine
Jasno, još više "ludicrous" je bilo takva ubrzanja postizati benzinskim motorima, ali debili pre i iznad svega obožavaju buku.
(Joca, 1. septembar 2022 14:02)
Da, pogotovo debili koji su se tukli u II svetskom, i pobedili naci poremećeni vucibatinu, voleli su intenzivna iskustva praćena bukom. Sportska kola, glisere, rakete. Buka čoveka vezuje za iskonske prirodne sile. Danas kada postoje električni zemljotresi, e vulkani, e cunami iventi, e kataklizmični udari nebeskih tela - prirodno je da potpuno genijalna generacija mladih avanturista uživa u e tišini, e kvilibrijumu, e goizmu, e litizmu etc etc
pre 2 godine
@Kome treba takva ubrzanja zar nije cilj cuvati zivotnu sredinu a ne unistavati jos vise energiju.
(joca, 01. septembar 2022 12:45) Pa Ev nazalost ne sluze za ocuvanje zivotne sredine..
pre 2 godine
Veliko ubrzanje proizvođačima električnih automobila ne predstavlja gotovo nikakav trošak i minimalnu komplikaciju, a efikasnu reklamu baš zato što je sa fosilnim motorima i skupo i komplikovano dostići iole približno. Inače se slažem, to je potpuno "ludicrous" kako su takav mentalni poremećaj nazvali u Tesli. Jasno, još više "ludicrous" je bilo takva ubrzanja postizati benzinskim motorima, ali debili pre i iznad svega obožavaju buku.
pre 2 godine
Električni auti u 90% slučajeva imaju više od 200 KS, a dobar dio i preko 300 pa i 400. Ubrzanja su od 3,5 do 5,5s do 100.
Donedavno takva ubrzanja su imali samo auti kao Porshe, Ferrari i slični i nije ih bilo puno na ulici jer su jako skupi i puno troše, a i održavanje je skupo. Sada prosječan Amerikanac može voziti el. auto koji ide tako brzo, a znamo kakva je vještina vožnje prosječnog američkog, ali i drugih vozača.
Jednostavno trebalo bi uvesti dodtnu obuku za vozače koji žele voziti aute sa više od 200 KS. Obuka bi trebala biti rigorozna i provjera svakih 10 godina do 60-te, poslije svakih 3-5.
Takvi auti nisu za svakoga.
Takvi auti odatno svojim asistencijama uvjeravaju vozače da su sigurni i da više o ničemu ne rebaju voditi računa u vožnji, a dobar dio njih ne poštuje ni ograničenja koje postavlja proizvođač za korištenje tih asistecija pa ne drže ruke na volanu, spavaju, čitaju knjigu i sl..
I čudno, dogodi se nesreća.
pre 2 godine
Svasta, u manualu svakog elektra jasno stoji da se ubrzava i koči polako , ko ne postuje pravila ne vozi po propisu , ja na hibridu nekad uspem da vozim sa 75 % iskoriscenosti eko moda uglavnom od 30 do 40 , znaci vrlo teško a to sve zavisi samo od toga kako kocis i ubrzavas
pre 2 godine
Ja mislim da je vec sasvim jasno da pricu o elektricnim automobilima treba zavrsiti.
(Mika, 1. septembar 2022 17:09)
Ali jeste završena ta priča, to je valja svima jasno.
pre 2 godine
Boga mi nije isto dodati gas i izvršiti strujni udar po elektromotoru koji odmah reaguje ...
pre 2 godine
@Perikle
Ako vozite na istom broju obrtaja 1,6 I 2,0l manje će trošiti 1,6, ali ako su upareni sa odgovarajućim menjačima koji koriste motor kako treba i vozite oba 130km/h - manje će trošiti 2,0 jer će biti na bar 500 obrtaja manje.
pre 2 godine
Нису криви аутомобили, већ дебили који их возе на такав начин! Знам за став осигурања кад су у питању електрична возила, али је јасно да не би смели да све третирају подједнако. Битно је истаћи ризичне и исте, заједно са властима, протерати из саобраћаја.
pre 2 godine
@ Timer
Nije istina da "velika snaga donosi veću potrošnju".
Potrošnja zavisi samo od otpora vuče, a oni su to veći što je veća masa, otpor trenja kotrljanja i koeficijent aerodinamike.
Jedno isto vozilo sa motorom snage npr. 30 kW, trošiće podjednako i ako se opremi motorom snage 300 kW.
(ljud, 1. septembar 2022 13:55)
Pod uslovom da nikad od tog 300kW ne zatrazis da isporuci vise od 30kW uporedivo je ali ne i isto. Jer taj 300kW moze biti malo efikasniji (deblja zica) ali i malo tezi (veci otpor kotrljanja tockova zbog mase), ali da, uporedivo POD USLOVOM.
pre 2 godine
Nije istina da "velika snaga donosi veću potrošnju...
(ljud, 1. septembar 2022 13:55)
To je isto kao kada bi tvrdio da 3.0 tdi i 1.6 tdi isto troše. Da, u teoriji.
(Perikle, 01. septembar 2022 18:42)
Doduse kod elektricnih kola moze biti tacno, pod uslovom da jace nije i teze(a obicno jeste)
pre 2 godine
@ Timer
Nije istina da "velika snaga donosi veću potrošnju".
Potrošnja zavisi samo od otpora vuče, a oni su to veći što je veća masa, otpor trenja kotrljanja i koeficijent aerodinamike.
Jedno isto vozilo sa motorom snage npr. 30 kW, trošiće podjednako i ako se opremi motorom snage 300 kW.
(ljud, 1. septembar 2022 13:55)
To važi u stacionarnom režimu, tj. pri konstantnoj brzini. Kada je kretanje ubrzano, uložena energija zavisi i od ubrzanja, a što je ubrzanje veće, potrebno je više energije u svakoj sekundi, odnosno veća snaga.
Doduše, kod elektrinčih automobila se bar deo te energije uložene u ubrzanje kasnije vrati kroz kočenje, kod vozila sa SUS motorom je u pitanju energija bačena u vetar.
Neko će reći da je svejedno da li do 100km/h ubrzava za 3s ili 10s, uloži se ista energija - jeste u teoriji, ali nije u praksi, jer će onaj sa jačim motorom voziti "žustrije" i tako traćiti energiju, jer se kočenjem vraća samo deo energije. Plus snažniji motor ima veću masu i zahteva skuplje materijale za izradu, baterije moraju dati veću snagu, itd.
Ako vozite na istom broju obrtaja 1,6 I 2,0l manje će trošiti 1,6, ali ako su upareni sa odgovarajućim menjačima koji koriste motor kako treba i vozite oba 130km/h - manje će trošiti 2,0 jer će biti na bar 500 obrtaja manje.
(Milan, 1. septembar 2022 22:41)
Ti si jedan od onih koji da je potrošnja goriva direktno proporcionalna broju obrtaja?
pre 2 godine
Biti vlasnik “Tesle” je postala dijagnoza (pričam za Kaliforniju).
21 Komentari
Sortiraj po: