Aktuelno

Petak, 15.07.2022.

18:40

Sistem koji će vam pomoći da smanjite potrošnju goriva. Da li ga koristite i kada?

Izvor: B92

Sistem koji æe vam pomoæi da smanjite potrošnju goriva. Da li ga koristite i kada? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

47 Komentari

Sortiraj po:

Srboljub

pre 2 godine

Ljudi, tempomat postoji nekih 50 i više godina a masovno se ugradjuje poslednjih 20ak. A ljudi komentarišu kao da je to novotarija koja se tek pojavila pre koju godinu i pišu o uživanju ili smaranju u vožnji. Za adaptivni su čuli ali je retko ko probao. Moje iskustvo sa tempomatima u poslednjih 15 godina je - sjajana stvar na autoputu (samo), adaptivni mnogo pomaže u gužvi i kolonama ali nije savršen i traži stalnu pažnju (ne toliko zbog opasnosti od sudara koliko zbog neprirodne reakcije, zna da ukopava u mestu i ubrzava sto godina - ne prati pravilno ponašanje ostalih vozila). Za uštedu goriva nisam ubedjen, samo jeste lakše na dugom putu. I ima smisla samo na autoputu. Za održavanje brzine ispod ograničenja je bolji limiter. Za mali gradski auto nema nikakvog smisla imati tempomat.

T2

pre 2 godine

"Cim stavim na tempomat, prispava mi se u roku od 2 minuta" Ja volim da ga koristim pa i preterujem. Stavis tempomat na 90, i vozis putem punim krivina. Momentalno razbuđivanje!

mayor Tom

pre 2 godine

Cim stavim na tempomat, prispava mi se u roku od 2 minuta, tako da ga ne koristim. Nzm zasto se to desava, a jeste korisna stvar, poznanik vozi samo tempomat na otvorenom putu i kaze da mu je otkrice zivota sto se tice voznje i auta

stewuss

pre 2 godine

Prošle godine sam uzeo nov službeni auto. Obavezna oprema je bila: klima, prednje maglenke, parking senzori i tempomat. Izbor je pao na Octaviu 1,6 dizel, 115 konja.
Prelazim oko 50000 km godišnje. Tempomat koristim stalno, autoput 100%, regionalni putevi 90% i po naseljenim mestima 60-80%, prosto neću da razmišljam o kaznama.
Sada sam došao u Grčku na odmor, tempomat na 128 km/h pošto ne žurimo, 4-člana porodica, mala deca, dupke pun auto, 850 km i mereno od čepa do čepa 42l dizela. Bord kompjuter je pokazao 5.1 l/100km. Ja ga ne bih mogao tako voziti, 140-150 km/h je kad vozim bez tempomata. Plus sam iz auta izašao odmoran, posle 11h vožnje, 1,5h na granicama i 2 pauze od po 20min. To da me ne zamara vožnja, je dovoljno da opet uzmem auto sa tempomatom.
Tempomat troši više od kada ga vozim ja a da održavam konstantnu brzinu, ali ja ne mogu takvu pažnju da zadržim više od 3-4 sata, tako da se meni tempomat isplati.

T

pre 2 godine

Genijalna stvar za voznju po autoputu i po regionalnin putevima dok nije prevelika guzva. Spasava od policijskih radara kad se vozi kroz sela - podesim na 50kmh i ne mislim.

Slazem se da je mana sto "forsira brda" ali ne vidim zasto je problem pritisnuti "-" par puta i smanjiti brzinu kad se vidi da je uzbrdica i da auto daje previse gasa.

Nuklearni mravojed

pre 2 godine

Ajd da meni neko kaze kako da ja smanjim potrosnju na mom yugu???
(Lala, 16. jul 2022 22:09)

Zakrpis rupu na rezervoaru? :)

Orač

pre 2 godine

... trmpomat u kombinaciji sa manualnim menjače ne mora da štedi gorivo... uzbrdicu, koju praktično savlađuje dodavanjem gasa, neiskusni vozač neće prebaciti menjač u niži stepen, mašina se muči, a tempomat dodaje gas i troši više goriva nego što bi trebalo... probano, testirano, dokazano...

Izhlapjeli starac

pre 2 godine

kod nas se ljudi obavezno zavade oko bilo cega pa tako i oko tempomata.
Stvar nije toliko bitna. Moze a ne mora. Kao i automtski menjac. Naucio sam da vozim sedamdesetih na Daf-u 55, dakle, automatik i dosta sam ga vozio. Sasvim mi je svejedno, automatik ili ne. Tako i za sve ostalo, pa i tempomat. Imam i pomoc na uzbrdici i tempomat. Kakve sam krseve vozio u zivotu (i naucio na svasta), potpuno sam ravnodusan. Umem potpuno bez toga.

Slovenac 1952

pre 2 godine

Pa opet, i da imam najbolji tempomat na svetu ja bih i dalje bio oprezan. Neverovatno mi je da ljudi stavljaju glavu u torbu prepuštajući vožnju autopilotu, tempomatu ili čemu već
(BDj, 16. jul 2022 13:26)
Imam tempomat godinama, a zašto da ga koristim? U gradu? da stavim 50km/h i nakon 100 m da mi se isklopi jer je crvena? Na autoputu, kad dođeš na njega padeš u kolonu tovornih vozila,koji idu 90, a kad se jednom izvučeš, među one, koji su neki ludi, samo neki normalni, onih 130km/sat možeš samo da sanjaš! Idem malo vani, pa malo unutra, naročito kad mi blendaju...!:) Manijaki! Jedno sam doživeo, blenda mi senjorina, propustim ju, a onda skrenem na počivalište, jer si je moja supruga, najbolja od svih, zažaljela kavu! Vidim tamo onaj auto, iskreno, nemem pojma koje znamke i frajerku, koja piški! Jbg, dogodi se, naročito u Sloveniji, gde imamo svakih 25. km stanicu, piškijonicu!:) Dobro, nema naročite zveze sa tempomatom, a ne uključujte ga u Sloveniji, ne isplati se!:)

Nikola

pre 2 godine

Stedi gorivo, i preko 20%, proverio mnogo puta, ali zahteva dovoljno prazan otvoren put, gde zaista moze sve vreme da drzi jednu brzinu. Ako ima dovoljno guzve da svaki cas morate malo da usporavate ili ubrzavate, onda klasicni tempomat em ne sluzi nicemu, em od ustede goriva nema nista.

To za one obicne, za ove moderne sa radarima, ne znam.

Milan

pre 2 godine

Na autoputu je od velike pomoći, zaista odmara, ali samo ako vozite u zemljama u kojima vozači znaju da voze autoputem - Nemačka, Austrija..
U Srbiji svaki vozač misli da on ima pravo da određuje brzinu drugima, ubaci se u levu i 80km klaj klaj

trt

pre 2 godine

Spomenu neko keca i rucni gas, rucica na izvlacenje pored sauga...to je jako lepo radilo u ono vreme, nije bilo guzvi vozilo se sporije...od Beograda do Opatije 80% na rucni gas desna noga ko nova.

BDj

pre 2 godine

@466453
Greške koje opisuješ na adaptivnom cruise kontroleru nisu vezane sa tehnikom već sa proizvođačem, tačnije čiju tehnologiju koristi proizvođač automobila. Znaš, postoje i drugi koji rade besprekorno.
(466453, 16. jul 2022 12:21)

Naravno, potpuno se slažem sa tim, to je i očigledno i logično.
Npr, kolega vozi Insigniu, novu i njegov tempomat je daleko lošiji od mog jer dosta grublje radi.
Ali kao što je moj bolji od njegovog, logično je i da postoje drugi modeli, noviji, koji su bolji od onog na mom autu.
Pa opet, i da imam najbolji tempomat na svetu ja bih i dalje bio oprezan. Neverovatno mi je da ljudi stavljaju glavu u torbu prepuštajući vožnju autopilotu, tempomatu ili čemu već

billy_the_cat

pre 2 godine

Kobaja Grande@ zbog ovog komentara sam ubjeđen da nisi vozio dalje od 200 km. Takvu tvrdnju nijedan razuman vozac sa bar malo iskustva ne bi ni u teskom bunilu izvalio.

466453

pre 2 godine

(BDj, 16. jul 2022 10:25)

Greške koje opisuješ na adaptivnom cruise kontroleru nisu vezane sa tehnikom već sa proizvođačem, tačnije čiju tehnologiju koristi proizvođač automobila. Znaš, postoje i drugi koji rade besprekorno.

(ko shvati shvatio je)

pre 2 godine

(Mirko Topalović, 16. jul 2022 09:56)
evo čitam šta si napisao i još poneki u komentarima kako vam se "ukoči noga ako držiš gas"---- do Ljubljane,na autoputu itd.....vozim preko trideset godina,ponekad u danu i po 800-1000 km
nekad auto,nekad kamion ,nekad autobus , i nikada mi se nij ukočilo stopalo od "držanja gasa"! možda loše podesite sedište,vozite ukočeni ...
leđa su me bolela ali stopala nikad.

inače tempomat koristim,adaptivni je još bolji ali, u situacijama kada si na tepomatu u autobusu i neko ti se ubaci u tvoju traku,bude malo žustrije kočenje nego kad ja držim gas pa se desi takva situacija,jer pustim gas ranije kad skontam nameru ovog što će da se ubaci.....

BDj

pre 2 godine

Dok sam imao auto sa "običnim" tempomatom, koristio sam ga svakodnevno na autoputu. Dobra stvar - možeš nogu da odmoriš.
Sada vozim auto sa adaptivnim i to je još bolja varijanta. Npr, ja ga svakodnevno koristim na obilaznici oko Bg, maltene možeš na dugme ceo put da prođeš. Podesiš max brzinu i osetljivost i to ti je to. On sam krene, stane, održava daljinu... milina.
Takođe,jako je koristan i kada je magla. Smanjiš brzinu, povećaš osetljivost i polako.
Ali... (naravno da ima jedno veliko ali) Adaptivni tempomati su još uvek poprilično glupi, i kao i sva elektronika na autu znaju da zabaguju. Npr, dešavalo mi se da "ne prepozna" auto ili prepreku ispred mene i da ubrzava ka njoj. Retko, zaista izuzetno retko, ali je se dešavalo. Prvi put kad mi se desilo - panika majko moja.
Zato moraš biti jako oprezan u svakom trenutku, nema opuštanja, pogotovu (paradoksalno, ali tako je) pri manjim brzinama a naročito kada mu je zadato manje rastojanje od auta ispred vas.
Dakle, obe vrste tempomata su korisne i imaju svoju primenu, samo uz oprez i da si svestan koja su mu ograničenja

rani

pre 2 godine

1990. godine sam kupio plovnog Stojadina (Zastava 101), iz 1980 god, model Komfort, on je imao, pored rucnog sauha, i rucni gas. Taj rucni gas se povlacio na auto putu kako ne bi morao da drzis gas, jedino sto nije mogao da se automatski deaktivira, oa nije bilo bas pametno koristiti ga. Dakle, Zastava je imala tempomat pre svih evropskih proizvodjaca, samo nisu znali da ga nazovu tempomat, vec su ga zvali rucni gas.

Rade, ZG

pre 2 godine

Tempomat ima i dodatne prednosti. Održava brzinu na nivou ograničenja pa nećete uletiti u radar prevelikom brzinom. Kome je di štednje neka smanji kočenje na najmanju moguću mjeru. Ne kočiti tempomatom, jer tempomati sa funkcijom kočenja žderu disk pločice, nego na vrijeme pauzirati tempomat i pustiti da se brzina smanji.

Milojko

pre 2 godine

Ja sam mislio da tempomat podiže potrošnju. Bar je tako prikazivao bord comp kad sam isao na more. Ako ne koristim tempomat, bude i do litar manja potrosnja jer nekad pustis gas na nizbrdici, ili na uzbrdici ne idem 130 nego 120 itd...
Al jes koristan. Ne izadjem iz kola sa ukocenim stopalom.
Da imam para uzeo bih auto sa adaptivnim tempomatom, e to je dobra stvar.

Djorke

pre 2 godine

Kao i sve, prvo kada se pojavilo mislio sam da je glupost najobicnija. Onda sam poceo da ga koristim po malo, onda skoro svaki put kada izadjem na autoput, onda i na magistrali … sad mi je vec kao i svaka druga komanda na autu, koristim gdegod mislim da ima smisla / prostora da koristim.

Za potrosnju ne znam, mozda ima razlike, ali ja nisam primetio. Ali za odmaranje noge je vrhunska stvar, naravno onome ko putuje duze, ne onome sto ide 4km na posao.

Mirko Topalović

pre 2 godine

Tempomat je najbeskorisnija sprava cijom upotrebom mozete cak da izazovete i saobracajnu nesrecu. Jedna jedina primena je ravan autoput, ali i tu normalan vozac moze bez problema da kontrolise brzinu.
(Kobaja Grande, 15. jul 2022 23:49)

Prijatelju jesi ti putovao ikad negde autoputem? To je NAJBOLJA stvar. Imao sam ga u većini službenih vozila, sad u trenutnom nemam. Pakao! Voziš 5-6 sati npr do Ljubljane i svo vreme držiš papučicu gasa. Ukoči ti se noga. Ovako staviš 130 brzinu i voziš sa volana (kod većine tempomata ima +/- i memorija zadate brzine). Ko često putuje duže relacije zna o čemu govorim. Servo, klima pa tempomat, ostalo može i ne mora da ima auto...

Lord of the Flies

pre 2 godine

Na volanu mogu da dodajem gas i smanjujem, papucice i ne pipam, zaista savrsenstvo, milina putovati.
(Belogradjanin, 15. jul 2022 19:06)

Nemoj da menjas za vise od + 5km/h ako imas manuelni menjac zato sto se na ovaj nacin bespotrebno trosi previse goriva u tom slucaju. Kada sam prvi out kupio auto sa tempomatom, igrao sam se sa promenom brzine (nisam pipao nozne komande) i potrosnja mi je sa 6 skocila na 9L/100km.
Kada sam presao na auto sa automatskim menjacem i siftericama na volanu - to mi je bila zanimljiva igracka pa sam u pocetku zaboravio tempomat/cruize control da bih ga se setio kad sam se navikao na novi auto i prestao da se odusevljavam automatskim menjacem sa komandama iza volana.
sam tempomat mi je mozda i najbitniji deo opreme - cesto ga koristim i po gradu (npr po NBG) kad nije stani-kreni guzva.

Goxy

pre 2 godine

Ja bih uvek kupovao nov automobil sa sledecim dodatcima.
...
(Bruder, 15. jul 2022 21:31)

Sad će da te mrze, previše želiš a to nije onda Lada.

x2

pre 2 godine

Vrv je i godište vozača bitno. Meni lično je nezamislivo da koristim tempomat. Vozio me skoro mlađi čovek. Savio desnu nogu i pod svoje sedište. Vozi na tempomat. Dok stigne do papučice kočnice bar 2-3 sekunde. Jako neprijatan osećaj. To su ljudi koji jedva čekaju auto pilota i ne verujem da im je bitno koji auto voze, jer oni bi gledaju film dok putuju. Za mene je suština vožnje noga na gas/kočnici i ruke na volanu. Tek mi je pola litra/100km gore dole nebitno. Ne znam... možda ja volim da vozim, tj. upravljam..a nekom je muka, dosada...
P. S. koristim po nekad kada uđem u "nepoznato" naseljeno mesto, nešto mi kao žao, imam a ne koristim, stavim na 52 km/h... i posle max 300m off i vozi dalje....

Tomaz

pre 2 godine

Kod nas neprimenjivo jer ljudi voze kao da su sami na putu. Poslednjih nekoliko nedelja se trudim da vozim po ogranicenju i nema sanse. Auto-put kroz BG, od Arene do Plavog mosta, ogranicenje je 80, ako nema guzve i moze da se vozi ukljucim tempomat i obavezno sustizem ljude koji voze cak i ispod 70. Ako predjem u levu traku onda me sustizu i blicaju da se sklonim. Sve u svemu, ako nije adaptivni i ne prati razdaljinu izmedju vozila nije preterano koristan.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Tempomat je najbeskorisnija sprava cijom upotrebom mozete cak da izazovete i saobracajnu nesrecu. Jedna jedina primena je ravan autoput, ali i tu normalan vozac moze bez problema da kontrolise brzinu.

Milojko

pre 2 godine

Ne samo za potrošnju već i da brže stignete vozeći na autoputu a da pritom ne rizikujete kaznu.Jednostavno nema preteranog zaletanja i usporavanja kada nailazite na sporije vozilo.

Bruder

pre 2 godine

Ja bih uvek kupovao nov automobil sa sledecim dodatcima.
1. Hill assist
2. kamera za parking
3. parking senzori nazad
4. automatic
5. Keyless
6. Adaptivna svetla
7. SOS dugme
8. Digitalna klima
9. Rezervni tocak punih dimezija
10. Multimedija i navigacija
11. usb slotovi i isofix
sve ostalo ne koristim

Bruder

pre 2 godine

Nema logike, isto kao i limiter brzine ...ako u gradu upotrebite limiter brzine ,na jednom bulevaru ogranicenje je 50,posle semafora ,ogranicenje 60 ,posle drugog semafora oganicenje 70 ...i sad ti imas limiter na 50 ,ono na drugom semaforu svi blicaju ,sviraju...cemu limiter ....a tempomat je nesto drugo . Ali ni to nije merodavno . Cim pre jer na auto putu uvek imas nekog ko koci ...obilazi ...ne ide 130 km/h , opet nema svrhe . Po meni ne treba ...al ajd doplacujes pakete pa dobijes i to. Vise mi znaci kamera za voznju unazad ,ili hill assist ,nego tempomat ili limiter .

Vozač

pre 2 godine

Ne, nije precizniji, ne može da predviđa i da dozira gas u skladu sa sporaćima koji se pojavljuju. Možda ovi novi radarski mogu, ali onaj obični ne. Koristim ga ipak, da odmorim nogu.

Belogradjanin

pre 2 godine

Prosle godine sam kupio auto sa tempomatom, pre toga sam dugo godina vozio auto koji ga nije imao. Za putovanja i otvoren put, bilo auto-put, magistrala, sta god, nema bolje stvari, od sve opreme to mi je postalo najbitnije. Na volanu mogu da dodajem gas i smanjujem, papucice i ne pipam, zaista savrsenstvo, milina putovati.

nislija

pre 2 godine

Tempomat je jedna od retko dobrih dodataka koji su izmislili za auto, genijalna stvar, al sam tempomat oduzimanjem gasa na nizbrdici i dodavanjem na uzbrdici ne moze blago da koriguje glas kao sto bi sam vozac, vec uvek dodaje i oduzima onim tempom kojim je fabricki predvidjen. Bilo veliko ili malo brdo uvek ce istom snagom da doda gas i bas tada ce da poveca potrosnju u odnosu na vozaca, sto na dalji put uvek moze realno da podigne potrosnju. Jos jedna mana mu je sto trenutno dodaje i oduzima gas, samim tim se oseti prelaz, dok vozac moze sve to postepeno da dozira. Bilo kako bilo, nema veceg uzivanja kada "zakljucas" gas i auto sam ide, a noge se odmaraju.

Belogradjanin

pre 2 godine

Prosle godine sam kupio auto sa tempomatom, pre toga sam dugo godina vozio auto koji ga nije imao. Za putovanja i otvoren put, bilo auto-put, magistrala, sta god, nema bolje stvari, od sve opreme to mi je postalo najbitnije. Na volanu mogu da dodajem gas i smanjujem, papucice i ne pipam, zaista savrsenstvo, milina putovati.

Mirko Topalović

pre 2 godine

Tempomat je najbeskorisnija sprava cijom upotrebom mozete cak da izazovete i saobracajnu nesrecu. Jedna jedina primena je ravan autoput, ali i tu normalan vozac moze bez problema da kontrolise brzinu.
(Kobaja Grande, 15. jul 2022 23:49)

Prijatelju jesi ti putovao ikad negde autoputem? To je NAJBOLJA stvar. Imao sam ga u većini službenih vozila, sad u trenutnom nemam. Pakao! Voziš 5-6 sati npr do Ljubljane i svo vreme držiš papučicu gasa. Ukoči ti se noga. Ovako staviš 130 brzinu i voziš sa volana (kod većine tempomata ima +/- i memorija zadate brzine). Ko često putuje duže relacije zna o čemu govorim. Servo, klima pa tempomat, ostalo može i ne mora da ima auto...

nislija

pre 2 godine

Tempomat je jedna od retko dobrih dodataka koji su izmislili za auto, genijalna stvar, al sam tempomat oduzimanjem gasa na nizbrdici i dodavanjem na uzbrdici ne moze blago da koriguje glas kao sto bi sam vozac, vec uvek dodaje i oduzima onim tempom kojim je fabricki predvidjen. Bilo veliko ili malo brdo uvek ce istom snagom da doda gas i bas tada ce da poveca potrosnju u odnosu na vozaca, sto na dalji put uvek moze realno da podigne potrosnju. Jos jedna mana mu je sto trenutno dodaje i oduzima gas, samim tim se oseti prelaz, dok vozac moze sve to postepeno da dozira. Bilo kako bilo, nema veceg uzivanja kada "zakljucas" gas i auto sam ide, a noge se odmaraju.

rani

pre 2 godine

1990. godine sam kupio plovnog Stojadina (Zastava 101), iz 1980 god, model Komfort, on je imao, pored rucnog sauha, i rucni gas. Taj rucni gas se povlacio na auto putu kako ne bi morao da drzis gas, jedino sto nije mogao da se automatski deaktivira, oa nije bilo bas pametno koristiti ga. Dakle, Zastava je imala tempomat pre svih evropskih proizvodjaca, samo nisu znali da ga nazovu tempomat, vec su ga zvali rucni gas.

BDj

pre 2 godine

Dok sam imao auto sa "običnim" tempomatom, koristio sam ga svakodnevno na autoputu. Dobra stvar - možeš nogu da odmoriš.
Sada vozim auto sa adaptivnim i to je još bolja varijanta. Npr, ja ga svakodnevno koristim na obilaznici oko Bg, maltene možeš na dugme ceo put da prođeš. Podesiš max brzinu i osetljivost i to ti je to. On sam krene, stane, održava daljinu... milina.
Takođe,jako je koristan i kada je magla. Smanjiš brzinu, povećaš osetljivost i polako.
Ali... (naravno da ima jedno veliko ali) Adaptivni tempomati su još uvek poprilično glupi, i kao i sva elektronika na autu znaju da zabaguju. Npr, dešavalo mi se da "ne prepozna" auto ili prepreku ispred mene i da ubrzava ka njoj. Retko, zaista izuzetno retko, ali je se dešavalo. Prvi put kad mi se desilo - panika majko moja.
Zato moraš biti jako oprezan u svakom trenutku, nema opuštanja, pogotovu (paradoksalno, ali tako je) pri manjim brzinama a naročito kada mu je zadato manje rastojanje od auta ispred vas.
Dakle, obe vrste tempomata su korisne i imaju svoju primenu, samo uz oprez i da si svestan koja su mu ograničenja

Milojko

pre 2 godine

Ne samo za potrošnju već i da brže stignete vozeći na autoputu a da pritom ne rizikujete kaznu.Jednostavno nema preteranog zaletanja i usporavanja kada nailazite na sporije vozilo.

Vozač

pre 2 godine

Ne, nije precizniji, ne može da predviđa i da dozira gas u skladu sa sporaćima koji se pojavljuju. Možda ovi novi radarski mogu, ali onaj obični ne. Koristim ga ipak, da odmorim nogu.

Djorke

pre 2 godine

Kao i sve, prvo kada se pojavilo mislio sam da je glupost najobicnija. Onda sam poceo da ga koristim po malo, onda skoro svaki put kada izadjem na autoput, onda i na magistrali … sad mi je vec kao i svaka druga komanda na autu, koristim gdegod mislim da ima smisla / prostora da koristim.

Za potrosnju ne znam, mozda ima razlike, ali ja nisam primetio. Ali za odmaranje noge je vrhunska stvar, naravno onome ko putuje duze, ne onome sto ide 4km na posao.

Milojko

pre 2 godine

Ja sam mislio da tempomat podiže potrošnju. Bar je tako prikazivao bord comp kad sam isao na more. Ako ne koristim tempomat, bude i do litar manja potrosnja jer nekad pustis gas na nizbrdici, ili na uzbrdici ne idem 130 nego 120 itd...
Al jes koristan. Ne izadjem iz kola sa ukocenim stopalom.
Da imam para uzeo bih auto sa adaptivnim tempomatom, e to je dobra stvar.

Bruder

pre 2 godine

Ja bih uvek kupovao nov automobil sa sledecim dodatcima.
1. Hill assist
2. kamera za parking
3. parking senzori nazad
4. automatic
5. Keyless
6. Adaptivna svetla
7. SOS dugme
8. Digitalna klima
9. Rezervni tocak punih dimezija
10. Multimedija i navigacija
11. usb slotovi i isofix
sve ostalo ne koristim

x2

pre 2 godine

Vrv je i godište vozača bitno. Meni lično je nezamislivo da koristim tempomat. Vozio me skoro mlađi čovek. Savio desnu nogu i pod svoje sedište. Vozi na tempomat. Dok stigne do papučice kočnice bar 2-3 sekunde. Jako neprijatan osećaj. To su ljudi koji jedva čekaju auto pilota i ne verujem da im je bitno koji auto voze, jer oni bi gledaju film dok putuju. Za mene je suština vožnje noga na gas/kočnici i ruke na volanu. Tek mi je pola litra/100km gore dole nebitno. Ne znam... možda ja volim da vozim, tj. upravljam..a nekom je muka, dosada...
P. S. koristim po nekad kada uđem u "nepoznato" naseljeno mesto, nešto mi kao žao, imam a ne koristim, stavim na 52 km/h... i posle max 300m off i vozi dalje....

trt

pre 2 godine

Spomenu neko keca i rucni gas, rucica na izvlacenje pored sauga...to je jako lepo radilo u ono vreme, nije bilo guzvi vozilo se sporije...od Beograda do Opatije 80% na rucni gas desna noga ko nova.

Izhlapjeli starac

pre 2 godine

kod nas se ljudi obavezno zavade oko bilo cega pa tako i oko tempomata.
Stvar nije toliko bitna. Moze a ne mora. Kao i automtski menjac. Naucio sam da vozim sedamdesetih na Daf-u 55, dakle, automatik i dosta sam ga vozio. Sasvim mi je svejedno, automatik ili ne. Tako i za sve ostalo, pa i tempomat. Imam i pomoc na uzbrdici i tempomat. Kakve sam krseve vozio u zivotu (i naucio na svasta), potpuno sam ravnodusan. Umem potpuno bez toga.

(ko shvati shvatio je)

pre 2 godine

(Mirko Topalović, 16. jul 2022 09:56)
evo čitam šta si napisao i još poneki u komentarima kako vam se "ukoči noga ako držiš gas"---- do Ljubljane,na autoputu itd.....vozim preko trideset godina,ponekad u danu i po 800-1000 km
nekad auto,nekad kamion ,nekad autobus , i nikada mi se nij ukočilo stopalo od "držanja gasa"! možda loše podesite sedište,vozite ukočeni ...
leđa su me bolela ali stopala nikad.

inače tempomat koristim,adaptivni je još bolji ali, u situacijama kada si na tepomatu u autobusu i neko ti se ubaci u tvoju traku,bude malo žustrije kočenje nego kad ja držim gas pa se desi takva situacija,jer pustim gas ranije kad skontam nameru ovog što će da se ubaci.....

Milan

pre 2 godine

Na autoputu je od velike pomoći, zaista odmara, ali samo ako vozite u zemljama u kojima vozači znaju da voze autoputem - Nemačka, Austrija..
U Srbiji svaki vozač misli da on ima pravo da određuje brzinu drugima, ubaci se u levu i 80km klaj klaj

Goxy

pre 2 godine

Ja bih uvek kupovao nov automobil sa sledecim dodatcima.
...
(Bruder, 15. jul 2022 21:31)

Sad će da te mrze, previše želiš a to nije onda Lada.

Tomaz

pre 2 godine

Kod nas neprimenjivo jer ljudi voze kao da su sami na putu. Poslednjih nekoliko nedelja se trudim da vozim po ogranicenju i nema sanse. Auto-put kroz BG, od Arene do Plavog mosta, ogranicenje je 80, ako nema guzve i moze da se vozi ukljucim tempomat i obavezno sustizem ljude koji voze cak i ispod 70. Ako predjem u levu traku onda me sustizu i blicaju da se sklonim. Sve u svemu, ako nije adaptivni i ne prati razdaljinu izmedju vozila nije preterano koristan.

billy_the_cat

pre 2 godine

Kobaja Grande@ zbog ovog komentara sam ubjeđen da nisi vozio dalje od 200 km. Takvu tvrdnju nijedan razuman vozac sa bar malo iskustva ne bi ni u teskom bunilu izvalio.

Kobaja Grande

pre 2 godine

Tempomat je najbeskorisnija sprava cijom upotrebom mozete cak da izazovete i saobracajnu nesrecu. Jedna jedina primena je ravan autoput, ali i tu normalan vozac moze bez problema da kontrolise brzinu.

Slovenac 1952

pre 2 godine

Pa opet, i da imam najbolji tempomat na svetu ja bih i dalje bio oprezan. Neverovatno mi je da ljudi stavljaju glavu u torbu prepuštajući vožnju autopilotu, tempomatu ili čemu već
(BDj, 16. jul 2022 13:26)
Imam tempomat godinama, a zašto da ga koristim? U gradu? da stavim 50km/h i nakon 100 m da mi se isklopi jer je crvena? Na autoputu, kad dođeš na njega padeš u kolonu tovornih vozila,koji idu 90, a kad se jednom izvučeš, među one, koji su neki ludi, samo neki normalni, onih 130km/sat možeš samo da sanjaš! Idem malo vani, pa malo unutra, naročito kad mi blendaju...!:) Manijaki! Jedno sam doživeo, blenda mi senjorina, propustim ju, a onda skrenem na počivalište, jer si je moja supruga, najbolja od svih, zažaljela kavu! Vidim tamo onaj auto, iskreno, nemem pojma koje znamke i frajerku, koja piški! Jbg, dogodi se, naročito u Sloveniji, gde imamo svakih 25. km stanicu, piškijonicu!:) Dobro, nema naročite zveze sa tempomatom, a ne uključujte ga u Sloveniji, ne isplati se!:)

Orač

pre 2 godine

... trmpomat u kombinaciji sa manualnim menjače ne mora da štedi gorivo... uzbrdicu, koju praktično savlađuje dodavanjem gasa, neiskusni vozač neće prebaciti menjač u niži stepen, mašina se muči, a tempomat dodaje gas i troši više goriva nego što bi trebalo... probano, testirano, dokazano...

BDj

pre 2 godine

@466453
Greške koje opisuješ na adaptivnom cruise kontroleru nisu vezane sa tehnikom već sa proizvođačem, tačnije čiju tehnologiju koristi proizvođač automobila. Znaš, postoje i drugi koji rade besprekorno.
(466453, 16. jul 2022 12:21)

Naravno, potpuno se slažem sa tim, to je i očigledno i logično.
Npr, kolega vozi Insigniu, novu i njegov tempomat je daleko lošiji od mog jer dosta grublje radi.
Ali kao što je moj bolji od njegovog, logično je i da postoje drugi modeli, noviji, koji su bolji od onog na mom autu.
Pa opet, i da imam najbolji tempomat na svetu ja bih i dalje bio oprezan. Neverovatno mi je da ljudi stavljaju glavu u torbu prepuštajući vožnju autopilotu, tempomatu ili čemu već

Nuklearni mravojed

pre 2 godine

Ajd da meni neko kaze kako da ja smanjim potrosnju na mom yugu???
(Lala, 16. jul 2022 22:09)

Zakrpis rupu na rezervoaru? :)

stewuss

pre 2 godine

Prošle godine sam uzeo nov službeni auto. Obavezna oprema je bila: klima, prednje maglenke, parking senzori i tempomat. Izbor je pao na Octaviu 1,6 dizel, 115 konja.
Prelazim oko 50000 km godišnje. Tempomat koristim stalno, autoput 100%, regionalni putevi 90% i po naseljenim mestima 60-80%, prosto neću da razmišljam o kaznama.
Sada sam došao u Grčku na odmor, tempomat na 128 km/h pošto ne žurimo, 4-člana porodica, mala deca, dupke pun auto, 850 km i mereno od čepa do čepa 42l dizela. Bord kompjuter je pokazao 5.1 l/100km. Ja ga ne bih mogao tako voziti, 140-150 km/h je kad vozim bez tempomata. Plus sam iz auta izašao odmoran, posle 11h vožnje, 1,5h na granicama i 2 pauze od po 20min. To da me ne zamara vožnja, je dovoljno da opet uzmem auto sa tempomatom.
Tempomat troši više od kada ga vozim ja a da održavam konstantnu brzinu, ali ja ne mogu takvu pažnju da zadržim više od 3-4 sata, tako da se meni tempomat isplati.

Lord of the Flies

pre 2 godine

Na volanu mogu da dodajem gas i smanjujem, papucice i ne pipam, zaista savrsenstvo, milina putovati.
(Belogradjanin, 15. jul 2022 19:06)

Nemoj da menjas za vise od + 5km/h ako imas manuelni menjac zato sto se na ovaj nacin bespotrebno trosi previse goriva u tom slucaju. Kada sam prvi out kupio auto sa tempomatom, igrao sam se sa promenom brzine (nisam pipao nozne komande) i potrosnja mi je sa 6 skocila na 9L/100km.
Kada sam presao na auto sa automatskim menjacem i siftericama na volanu - to mi je bila zanimljiva igracka pa sam u pocetku zaboravio tempomat/cruize control da bih ga se setio kad sam se navikao na novi auto i prestao da se odusevljavam automatskim menjacem sa komandama iza volana.
sam tempomat mi je mozda i najbitniji deo opreme - cesto ga koristim i po gradu (npr po NBG) kad nije stani-kreni guzva.

Bruder

pre 2 godine

Nema logike, isto kao i limiter brzine ...ako u gradu upotrebite limiter brzine ,na jednom bulevaru ogranicenje je 50,posle semafora ,ogranicenje 60 ,posle drugog semafora oganicenje 70 ...i sad ti imas limiter na 50 ,ono na drugom semaforu svi blicaju ,sviraju...cemu limiter ....a tempomat je nesto drugo . Ali ni to nije merodavno . Cim pre jer na auto putu uvek imas nekog ko koci ...obilazi ...ne ide 130 km/h , opet nema svrhe . Po meni ne treba ...al ajd doplacujes pakete pa dobijes i to. Vise mi znaci kamera za voznju unazad ,ili hill assist ,nego tempomat ili limiter .

Rade, ZG

pre 2 godine

Tempomat ima i dodatne prednosti. Održava brzinu na nivou ograničenja pa nećete uletiti u radar prevelikom brzinom. Kome je di štednje neka smanji kočenje na najmanju moguću mjeru. Ne kočiti tempomatom, jer tempomati sa funkcijom kočenja žderu disk pločice, nego na vrijeme pauzirati tempomat i pustiti da se brzina smanji.

466453

pre 2 godine

(BDj, 16. jul 2022 10:25)

Greške koje opisuješ na adaptivnom cruise kontroleru nisu vezane sa tehnikom već sa proizvođačem, tačnije čiju tehnologiju koristi proizvođač automobila. Znaš, postoje i drugi koji rade besprekorno.

T

pre 2 godine

Genijalna stvar za voznju po autoputu i po regionalnin putevima dok nije prevelika guzva. Spasava od policijskih radara kad se vozi kroz sela - podesim na 50kmh i ne mislim.

Slazem se da je mana sto "forsira brda" ali ne vidim zasto je problem pritisnuti "-" par puta i smanjiti brzinu kad se vidi da je uzbrdica i da auto daje previse gasa.

Nikola

pre 2 godine

Stedi gorivo, i preko 20%, proverio mnogo puta, ali zahteva dovoljno prazan otvoren put, gde zaista moze sve vreme da drzi jednu brzinu. Ako ima dovoljno guzve da svaki cas morate malo da usporavate ili ubrzavate, onda klasicni tempomat em ne sluzi nicemu, em od ustede goriva nema nista.

To za one obicne, za ove moderne sa radarima, ne znam.

Srboljub

pre 2 godine

Ljudi, tempomat postoji nekih 50 i više godina a masovno se ugradjuje poslednjih 20ak. A ljudi komentarišu kao da je to novotarija koja se tek pojavila pre koju godinu i pišu o uživanju ili smaranju u vožnji. Za adaptivni su čuli ali je retko ko probao. Moje iskustvo sa tempomatima u poslednjih 15 godina je - sjajana stvar na autoputu (samo), adaptivni mnogo pomaže u gužvi i kolonama ali nije savršen i traži stalnu pažnju (ne toliko zbog opasnosti od sudara koliko zbog neprirodne reakcije, zna da ukopava u mestu i ubrzava sto godina - ne prati pravilno ponašanje ostalih vozila). Za uštedu goriva nisam ubedjen, samo jeste lakše na dugom putu. I ima smisla samo na autoputu. Za održavanje brzine ispod ograničenja je bolji limiter. Za mali gradski auto nema nikakvog smisla imati tempomat.

mayor Tom

pre 2 godine

Cim stavim na tempomat, prispava mi se u roku od 2 minuta, tako da ga ne koristim. Nzm zasto se to desava, a jeste korisna stvar, poznanik vozi samo tempomat na otvorenom putu i kaze da mu je otkrice zivota sto se tice voznje i auta

T2

pre 2 godine

"Cim stavim na tempomat, prispava mi se u roku od 2 minuta" Ja volim da ga koristim pa i preterujem. Stavis tempomat na 90, i vozis putem punim krivina. Momentalno razbuđivanje!

Kobaja Grande

pre 2 godine

Tempomat je najbeskorisnija sprava cijom upotrebom mozete cak da izazovete i saobracajnu nesrecu. Jedna jedina primena je ravan autoput, ali i tu normalan vozac moze bez problema da kontrolise brzinu.

Bruder

pre 2 godine

Nema logike, isto kao i limiter brzine ...ako u gradu upotrebite limiter brzine ,na jednom bulevaru ogranicenje je 50,posle semafora ,ogranicenje 60 ,posle drugog semafora oganicenje 70 ...i sad ti imas limiter na 50 ,ono na drugom semaforu svi blicaju ,sviraju...cemu limiter ....a tempomat je nesto drugo . Ali ni to nije merodavno . Cim pre jer na auto putu uvek imas nekog ko koci ...obilazi ...ne ide 130 km/h , opet nema svrhe . Po meni ne treba ...al ajd doplacujes pakete pa dobijes i to. Vise mi znaci kamera za voznju unazad ,ili hill assist ,nego tempomat ili limiter .

Bruder

pre 2 godine

Ja bih uvek kupovao nov automobil sa sledecim dodatcima.
1. Hill assist
2. kamera za parking
3. parking senzori nazad
4. automatic
5. Keyless
6. Adaptivna svetla
7. SOS dugme
8. Digitalna klima
9. Rezervni tocak punih dimezija
10. Multimedija i navigacija
11. usb slotovi i isofix
sve ostalo ne koristim

x2

pre 2 godine

Vrv je i godište vozača bitno. Meni lično je nezamislivo da koristim tempomat. Vozio me skoro mlađi čovek. Savio desnu nogu i pod svoje sedište. Vozi na tempomat. Dok stigne do papučice kočnice bar 2-3 sekunde. Jako neprijatan osećaj. To su ljudi koji jedva čekaju auto pilota i ne verujem da im je bitno koji auto voze, jer oni bi gledaju film dok putuju. Za mene je suština vožnje noga na gas/kočnici i ruke na volanu. Tek mi je pola litra/100km gore dole nebitno. Ne znam... možda ja volim da vozim, tj. upravljam..a nekom je muka, dosada...
P. S. koristim po nekad kada uđem u "nepoznato" naseljeno mesto, nešto mi kao žao, imam a ne koristim, stavim na 52 km/h... i posle max 300m off i vozi dalje....

Tomaz

pre 2 godine

Kod nas neprimenjivo jer ljudi voze kao da su sami na putu. Poslednjih nekoliko nedelja se trudim da vozim po ogranicenju i nema sanse. Auto-put kroz BG, od Arene do Plavog mosta, ogranicenje je 80, ako nema guzve i moze da se vozi ukljucim tempomat i obavezno sustizem ljude koji voze cak i ispod 70. Ako predjem u levu traku onda me sustizu i blicaju da se sklonim. Sve u svemu, ako nije adaptivni i ne prati razdaljinu izmedju vozila nije preterano koristan.

rani

pre 2 godine

1990. godine sam kupio plovnog Stojadina (Zastava 101), iz 1980 god, model Komfort, on je imao, pored rucnog sauha, i rucni gas. Taj rucni gas se povlacio na auto putu kako ne bi morao da drzis gas, jedino sto nije mogao da se automatski deaktivira, oa nije bilo bas pametno koristiti ga. Dakle, Zastava je imala tempomat pre svih evropskih proizvodjaca, samo nisu znali da ga nazovu tempomat, vec su ga zvali rucni gas.

nislija

pre 2 godine

Tempomat je jedna od retko dobrih dodataka koji su izmislili za auto, genijalna stvar, al sam tempomat oduzimanjem gasa na nizbrdici i dodavanjem na uzbrdici ne moze blago da koriguje glas kao sto bi sam vozac, vec uvek dodaje i oduzima onim tempom kojim je fabricki predvidjen. Bilo veliko ili malo brdo uvek ce istom snagom da doda gas i bas tada ce da poveca potrosnju u odnosu na vozaca, sto na dalji put uvek moze realno da podigne potrosnju. Jos jedna mana mu je sto trenutno dodaje i oduzima gas, samim tim se oseti prelaz, dok vozac moze sve to postepeno da dozira. Bilo kako bilo, nema veceg uzivanja kada "zakljucas" gas i auto sam ide, a noge se odmaraju.

Goxy

pre 2 godine

Ja bih uvek kupovao nov automobil sa sledecim dodatcima.
...
(Bruder, 15. jul 2022 21:31)

Sad će da te mrze, previše želiš a to nije onda Lada.

Slovenac 1952

pre 2 godine

Pa opet, i da imam najbolji tempomat na svetu ja bih i dalje bio oprezan. Neverovatno mi je da ljudi stavljaju glavu u torbu prepuštajući vožnju autopilotu, tempomatu ili čemu već
(BDj, 16. jul 2022 13:26)
Imam tempomat godinama, a zašto da ga koristim? U gradu? da stavim 50km/h i nakon 100 m da mi se isklopi jer je crvena? Na autoputu, kad dođeš na njega padeš u kolonu tovornih vozila,koji idu 90, a kad se jednom izvučeš, među one, koji su neki ludi, samo neki normalni, onih 130km/sat možeš samo da sanjaš! Idem malo vani, pa malo unutra, naročito kad mi blendaju...!:) Manijaki! Jedno sam doživeo, blenda mi senjorina, propustim ju, a onda skrenem na počivalište, jer si je moja supruga, najbolja od svih, zažaljela kavu! Vidim tamo onaj auto, iskreno, nemem pojma koje znamke i frajerku, koja piški! Jbg, dogodi se, naročito u Sloveniji, gde imamo svakih 25. km stanicu, piškijonicu!:) Dobro, nema naročite zveze sa tempomatom, a ne uključujte ga u Sloveniji, ne isplati se!:)

Rade, ZG

pre 2 godine

Tempomat ima i dodatne prednosti. Održava brzinu na nivou ograničenja pa nećete uletiti u radar prevelikom brzinom. Kome je di štednje neka smanji kočenje na najmanju moguću mjeru. Ne kočiti tempomatom, jer tempomati sa funkcijom kočenja žderu disk pločice, nego na vrijeme pauzirati tempomat i pustiti da se brzina smanji.

Belogradjanin

pre 2 godine

Prosle godine sam kupio auto sa tempomatom, pre toga sam dugo godina vozio auto koji ga nije imao. Za putovanja i otvoren put, bilo auto-put, magistrala, sta god, nema bolje stvari, od sve opreme to mi je postalo najbitnije. Na volanu mogu da dodajem gas i smanjujem, papucice i ne pipam, zaista savrsenstvo, milina putovati.

Vozač

pre 2 godine

Ne, nije precizniji, ne može da predviđa i da dozira gas u skladu sa sporaćima koji se pojavljuju. Možda ovi novi radarski mogu, ali onaj obični ne. Koristim ga ipak, da odmorim nogu.

Lord of the Flies

pre 2 godine

Na volanu mogu da dodajem gas i smanjujem, papucice i ne pipam, zaista savrsenstvo, milina putovati.
(Belogradjanin, 15. jul 2022 19:06)

Nemoj da menjas za vise od + 5km/h ako imas manuelni menjac zato sto se na ovaj nacin bespotrebno trosi previse goriva u tom slucaju. Kada sam prvi out kupio auto sa tempomatom, igrao sam se sa promenom brzine (nisam pipao nozne komande) i potrosnja mi je sa 6 skocila na 9L/100km.
Kada sam presao na auto sa automatskim menjacem i siftericama na volanu - to mi je bila zanimljiva igracka pa sam u pocetku zaboravio tempomat/cruize control da bih ga se setio kad sam se navikao na novi auto i prestao da se odusevljavam automatskim menjacem sa komandama iza volana.
sam tempomat mi je mozda i najbitniji deo opreme - cesto ga koristim i po gradu (npr po NBG) kad nije stani-kreni guzva.

Mirko Topalović

pre 2 godine

Tempomat je najbeskorisnija sprava cijom upotrebom mozete cak da izazovete i saobracajnu nesrecu. Jedna jedina primena je ravan autoput, ali i tu normalan vozac moze bez problema da kontrolise brzinu.
(Kobaja Grande, 15. jul 2022 23:49)

Prijatelju jesi ti putovao ikad negde autoputem? To je NAJBOLJA stvar. Imao sam ga u većini službenih vozila, sad u trenutnom nemam. Pakao! Voziš 5-6 sati npr do Ljubljane i svo vreme držiš papučicu gasa. Ukoči ti se noga. Ovako staviš 130 brzinu i voziš sa volana (kod većine tempomata ima +/- i memorija zadate brzine). Ko često putuje duže relacije zna o čemu govorim. Servo, klima pa tempomat, ostalo može i ne mora da ima auto...

BDj

pre 2 godine

@466453
Greške koje opisuješ na adaptivnom cruise kontroleru nisu vezane sa tehnikom već sa proizvođačem, tačnije čiju tehnologiju koristi proizvođač automobila. Znaš, postoje i drugi koji rade besprekorno.
(466453, 16. jul 2022 12:21)

Naravno, potpuno se slažem sa tim, to je i očigledno i logično.
Npr, kolega vozi Insigniu, novu i njegov tempomat je daleko lošiji od mog jer dosta grublje radi.
Ali kao što je moj bolji od njegovog, logično je i da postoje drugi modeli, noviji, koji su bolji od onog na mom autu.
Pa opet, i da imam najbolji tempomat na svetu ja bih i dalje bio oprezan. Neverovatno mi je da ljudi stavljaju glavu u torbu prepuštajući vožnju autopilotu, tempomatu ili čemu već

Milojko

pre 2 godine

Ne samo za potrošnju već i da brže stignete vozeći na autoputu a da pritom ne rizikujete kaznu.Jednostavno nema preteranog zaletanja i usporavanja kada nailazite na sporije vozilo.

(ko shvati shvatio je)

pre 2 godine

(Mirko Topalović, 16. jul 2022 09:56)
evo čitam šta si napisao i još poneki u komentarima kako vam se "ukoči noga ako držiš gas"---- do Ljubljane,na autoputu itd.....vozim preko trideset godina,ponekad u danu i po 800-1000 km
nekad auto,nekad kamion ,nekad autobus , i nikada mi se nij ukočilo stopalo od "držanja gasa"! možda loše podesite sedište,vozite ukočeni ...
leđa su me bolela ali stopala nikad.

inače tempomat koristim,adaptivni je još bolji ali, u situacijama kada si na tepomatu u autobusu i neko ti se ubaci u tvoju traku,bude malo žustrije kočenje nego kad ja držim gas pa se desi takva situacija,jer pustim gas ranije kad skontam nameru ovog što će da se ubaci.....

Nikola

pre 2 godine

Stedi gorivo, i preko 20%, proverio mnogo puta, ali zahteva dovoljno prazan otvoren put, gde zaista moze sve vreme da drzi jednu brzinu. Ako ima dovoljno guzve da svaki cas morate malo da usporavate ili ubrzavate, onda klasicni tempomat em ne sluzi nicemu, em od ustede goriva nema nista.

To za one obicne, za ove moderne sa radarima, ne znam.

Milojko

pre 2 godine

Ja sam mislio da tempomat podiže potrošnju. Bar je tako prikazivao bord comp kad sam isao na more. Ako ne koristim tempomat, bude i do litar manja potrosnja jer nekad pustis gas na nizbrdici, ili na uzbrdici ne idem 130 nego 120 itd...
Al jes koristan. Ne izadjem iz kola sa ukocenim stopalom.
Da imam para uzeo bih auto sa adaptivnim tempomatom, e to je dobra stvar.

Milan

pre 2 godine

Na autoputu je od velike pomoći, zaista odmara, ali samo ako vozite u zemljama u kojima vozači znaju da voze autoputem - Nemačka, Austrija..
U Srbiji svaki vozač misli da on ima pravo da određuje brzinu drugima, ubaci se u levu i 80km klaj klaj

Orač

pre 2 godine

... trmpomat u kombinaciji sa manualnim menjače ne mora da štedi gorivo... uzbrdicu, koju praktično savlađuje dodavanjem gasa, neiskusni vozač neće prebaciti menjač u niži stepen, mašina se muči, a tempomat dodaje gas i troši više goriva nego što bi trebalo... probano, testirano, dokazano...

mayor Tom

pre 2 godine

Cim stavim na tempomat, prispava mi se u roku od 2 minuta, tako da ga ne koristim. Nzm zasto se to desava, a jeste korisna stvar, poznanik vozi samo tempomat na otvorenom putu i kaze da mu je otkrice zivota sto se tice voznje i auta

billy_the_cat

pre 2 godine

Kobaja Grande@ zbog ovog komentara sam ubjeđen da nisi vozio dalje od 200 km. Takvu tvrdnju nijedan razuman vozac sa bar malo iskustva ne bi ni u teskom bunilu izvalio.

stewuss

pre 2 godine

Prošle godine sam uzeo nov službeni auto. Obavezna oprema je bila: klima, prednje maglenke, parking senzori i tempomat. Izbor je pao na Octaviu 1,6 dizel, 115 konja.
Prelazim oko 50000 km godišnje. Tempomat koristim stalno, autoput 100%, regionalni putevi 90% i po naseljenim mestima 60-80%, prosto neću da razmišljam o kaznama.
Sada sam došao u Grčku na odmor, tempomat na 128 km/h pošto ne žurimo, 4-člana porodica, mala deca, dupke pun auto, 850 km i mereno od čepa do čepa 42l dizela. Bord kompjuter je pokazao 5.1 l/100km. Ja ga ne bih mogao tako voziti, 140-150 km/h je kad vozim bez tempomata. Plus sam iz auta izašao odmoran, posle 11h vožnje, 1,5h na granicama i 2 pauze od po 20min. To da me ne zamara vožnja, je dovoljno da opet uzmem auto sa tempomatom.
Tempomat troši više od kada ga vozim ja a da održavam konstantnu brzinu, ali ja ne mogu takvu pažnju da zadržim više od 3-4 sata, tako da se meni tempomat isplati.

trt

pre 2 godine

Spomenu neko keca i rucni gas, rucica na izvlacenje pored sauga...to je jako lepo radilo u ono vreme, nije bilo guzvi vozilo se sporije...od Beograda do Opatije 80% na rucni gas desna noga ko nova.

T

pre 2 godine

Genijalna stvar za voznju po autoputu i po regionalnin putevima dok nije prevelika guzva. Spasava od policijskih radara kad se vozi kroz sela - podesim na 50kmh i ne mislim.

Slazem se da je mana sto "forsira brda" ali ne vidim zasto je problem pritisnuti "-" par puta i smanjiti brzinu kad se vidi da je uzbrdica i da auto daje previse gasa.

T2

pre 2 godine

"Cim stavim na tempomat, prispava mi se u roku od 2 minuta" Ja volim da ga koristim pa i preterujem. Stavis tempomat na 90, i vozis putem punim krivina. Momentalno razbuđivanje!

Srboljub

pre 2 godine

Ljudi, tempomat postoji nekih 50 i više godina a masovno se ugradjuje poslednjih 20ak. A ljudi komentarišu kao da je to novotarija koja se tek pojavila pre koju godinu i pišu o uživanju ili smaranju u vožnji. Za adaptivni su čuli ali je retko ko probao. Moje iskustvo sa tempomatima u poslednjih 15 godina je - sjajana stvar na autoputu (samo), adaptivni mnogo pomaže u gužvi i kolonama ali nije savršen i traži stalnu pažnju (ne toliko zbog opasnosti od sudara koliko zbog neprirodne reakcije, zna da ukopava u mestu i ubrzava sto godina - ne prati pravilno ponašanje ostalih vozila). Za uštedu goriva nisam ubedjen, samo jeste lakše na dugom putu. I ima smisla samo na autoputu. Za održavanje brzine ispod ograničenja je bolji limiter. Za mali gradski auto nema nikakvog smisla imati tempomat.

Djorke

pre 2 godine

Kao i sve, prvo kada se pojavilo mislio sam da je glupost najobicnija. Onda sam poceo da ga koristim po malo, onda skoro svaki put kada izadjem na autoput, onda i na magistrali … sad mi je vec kao i svaka druga komanda na autu, koristim gdegod mislim da ima smisla / prostora da koristim.

Za potrosnju ne znam, mozda ima razlike, ali ja nisam primetio. Ali za odmaranje noge je vrhunska stvar, naravno onome ko putuje duze, ne onome sto ide 4km na posao.

466453

pre 2 godine

(BDj, 16. jul 2022 10:25)

Greške koje opisuješ na adaptivnom cruise kontroleru nisu vezane sa tehnikom već sa proizvođačem, tačnije čiju tehnologiju koristi proizvođač automobila. Znaš, postoje i drugi koji rade besprekorno.

Izhlapjeli starac

pre 2 godine

kod nas se ljudi obavezno zavade oko bilo cega pa tako i oko tempomata.
Stvar nije toliko bitna. Moze a ne mora. Kao i automtski menjac. Naucio sam da vozim sedamdesetih na Daf-u 55, dakle, automatik i dosta sam ga vozio. Sasvim mi je svejedno, automatik ili ne. Tako i za sve ostalo, pa i tempomat. Imam i pomoc na uzbrdici i tempomat. Kakve sam krseve vozio u zivotu (i naucio na svasta), potpuno sam ravnodusan. Umem potpuno bez toga.

BDj

pre 2 godine

Dok sam imao auto sa "običnim" tempomatom, koristio sam ga svakodnevno na autoputu. Dobra stvar - možeš nogu da odmoriš.
Sada vozim auto sa adaptivnim i to je još bolja varijanta. Npr, ja ga svakodnevno koristim na obilaznici oko Bg, maltene možeš na dugme ceo put da prođeš. Podesiš max brzinu i osetljivost i to ti je to. On sam krene, stane, održava daljinu... milina.
Takođe,jako je koristan i kada je magla. Smanjiš brzinu, povećaš osetljivost i polako.
Ali... (naravno da ima jedno veliko ali) Adaptivni tempomati su još uvek poprilično glupi, i kao i sva elektronika na autu znaju da zabaguju. Npr, dešavalo mi se da "ne prepozna" auto ili prepreku ispred mene i da ubrzava ka njoj. Retko, zaista izuzetno retko, ali je se dešavalo. Prvi put kad mi se desilo - panika majko moja.
Zato moraš biti jako oprezan u svakom trenutku, nema opuštanja, pogotovu (paradoksalno, ali tako je) pri manjim brzinama a naročito kada mu je zadato manje rastojanje od auta ispred vas.
Dakle, obe vrste tempomata su korisne i imaju svoju primenu, samo uz oprez i da si svestan koja su mu ograničenja

Nuklearni mravojed

pre 2 godine

Ajd da meni neko kaze kako da ja smanjim potrosnju na mom yugu???
(Lala, 16. jul 2022 22:09)

Zakrpis rupu na rezervoaru? :)