Aktuelno

Subota, 04.06.2022.

09:30

Auto-kamera: "Štiti" od zatvora, kazni, zabrana, oduzimanja dozvole

Izvor: B92

Auto-kamera: "Štiti" od zatvora, kazni, zabrana, oduzimanja dozvole IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

Ledilo

pre 2 godine

“Da li sud može da odbije video snimak kao dokaz?

Može – ali tada bi trebalo u presudi da obrazloži zbog čega nije prihvatio taj video snimak kao dokaz.
Nažalost, sudija ima pravo i da ne obrazloži odbijanje video snimka. To jeste nelogično i nepravedno, ali takav je Zakon.”

Srbija,obećana zemlja.

Dejan

pre 2 godine

@javio se još jedan "inteligentan". podmazivanje u sudskom procesu te košta MNOGO više od 150-200 evra koliko košta kamera
(riđobradi, 04. jun 2022 15:19)

Ti "inteligentni" ne znaš ni koliko košta kamera, a kamoli podmazivanje... A nisi čuo ni za ironiju.

Komša

pre 2 godine

Gari Kvoter: toliko si se nalupao, da ne znam, sta da ti kazem, izvini. Upad u privatnost je ako ti nesto radis ili smeras sa snimcima sa trotoara. A snimati smes uvek i svugde. A taj sto ti je navodno rekao to sve, to je neki pravnik, a? I to neki najbolji pravnik, cini mi se?
(Slovenac, 4. jun 2022 20:49) # Link komentara

Covek je u pravu.
Smeš da snimaš svoj objekat ali i u tom slučaju moraš da postaviš obaveštenje - "objekat je pod video nadzorom" kako bi izbegao tuzbu za neovlašceno snimanje.
U praksi je malo drugačije pa i lokali i privatne kuce imaju kamere koje pokrivaju i deo ulice.
I dešava se da policija često traži te snimke ako su od značaja za neki njihov posao.
Verovatno to ne može da bude uvek dokaz na sudu ali može da pomogne i koristi se.
Pa imas primer kada su tražili ovog dečka iz Splita što se utopio-snimci sa okolnih kamera su korišceni u pokušajima da se utvrdi kretanje nesrećnog momka te noći.

Miloš Obilić

pre 2 godine

To znači da je sistem truo i korumpiran, ne vredi ti ni kamera ni video snimak da dokažeš da nisi kriv. Dok neko drugi može da vozi i ubija ljude i ništa.

Šeldon

pre 2 godine

@P

Druže, ne postoji linija preglednosti u tom slučaju. Mogu da navedem nekoliko slučajeva gde su veliki zeleni plastični kontejneri na ulici i kad recimo skrećeš desno ti moraš da ulaziš u suprotnu traku. Ko je to dozvolio, nije mi jasno. Da ne govorim da niko ne poštuje prvenstvo desne strane, pa me osim kontejnera ometaju i retardi koji misle da imaju prednost samo zato što idu pravo.

Goran

pre 2 godine

Možete ići ulicom peške, automobilom, i snimati sve oko sebe. Osim u zemljama gde je je potrebna dozvola, kao što je S.Koreja.
(zare, 4. jun 2022 23:29)

Smes ti da snimas, ali nista sa tim snimkom ne smes da uradis osim ako nemas dozvolu ljudi koje si snimao ;)

I ne smes da snimas ako ti neko privatno lice kaze, "nemoj da me snimas".

Dok recimo sve osobe koje rade javno posao, smeju da se snimaju dok su na zadatku.
Policija, komunalci ...

zare

pre 2 godine

Ovi što pitaju, a koga ja da tužim. Pročitajte članak. Kamera brate. Oni što pričaju o privatnosti, privatnost ne postoji na javinim površinama. Možete ići ulicom peške, automobilom, i snimati sve oko sebe. Osim u zemljama gde je je potrebna dozvola, kao što je S.Koreja.

Slovenac

pre 2 godine

@Gari Kvoter: toliko si se nalupao, da ne znam, sta da ti kazem, izvini. Upad u privatnost je ako ti nesto radis ili smeras sa snimcima sa trotoara. A snimati smes uvek i svugde. A taj sto ti je navodno rekao to sve, to je neki pravnik, a? I to neki najbolji pravnik, cini mi se?

nikos

pre 2 godine

"Ukoliko vas je snimila saobraćajna kamera, pa postoje snimci da ste prošli kroz crveno, tu nema mnogo pomoći."

E ovo je u domenu fantastike - policijska kamera vas snimi da ste prosli kroz crveno a vasa kamera snimi da ste prosli kroz zeleno! Tu onda nesto debelo nije u redu. Ili ti ovo nije moguce.

Igor

pre 2 godine

А кога ја да тужим што сам изазвао саобраћају јер нисам видео мотористи од два контејнера постављених на самом ћошку улице на тротоару?
(Комша, 4. jun 2022 09:30)

Svakako ima odgovornosti grada/cistoce/upravljaca puta ali kao sto i sam kazes NISI VIDEO, a isao si. To sto ti nisi video je problem i uzrok nesrece, ne opravdanje. Ovo je protivno ZOBS-u koji te obavezuje da upravljas vozilom tako da nikog ne ugrozavas, ako nisi video nisi trebao da vozis.

TLDR, kriv si.

The Unforgiven

pre 2 godine

Tako je u svakoj državi, u svakoj na ovom svetu. Šta više kod nas je još i dobra situacija kako je u npr. Kanadi ili Britaniji. Na sudu reč policajca ima najveću težinu i sud je dužan da je prihvati kao činjenicu ... osim ako je osporiš i uspeš da dokažeš da tvrdnje nisu tačne. Ja sam uspeo, nije lako ali nije nemoguće ako govoriš istinu.
(Samo kažem, 4. jun 2022 11:21)
-----------------------

Nije bas tako jer ti ne moras da dokazujes nevinost vec je na sudu i policiji da dokazu tvoju krivicu. Ti ne moras ni rec da kazes na sudu, na drugoj strani je da dokaze tvoju krivicu. I uvek mozes da zatrazis snimak kamere iz pandurskog auta i sa kamere koju pandur nosi na odelu, to je sve deo javnih informacija dostupan svakom gradjaninu prema FOIA (Freedom of Information Act) zakonu.

Kalesu

pre 2 godine

Problem je u činjenici da sudije, po automatizmu, "poklanjaju veru" policijskom zapisniku, bez obzira šta vi tvrdite i dokazujete, makar bio "potkrepljen" lošim, malim fotografijama, na kojima se uopšte ne vide oštećenja na vašem vozilu (navodno sam naleteo na jednu kapiju, šteta bi morala biti vidljiva "i iz aviona"). Još kada vam sudija "preti" veštakom (povećanim troškovima postupka) i osuđujućom presudom, zove vas tri puta samo zbog toga, i na kraju "presudi" novčanu kaznu u DUPLOM maksimalnom zaprećenom iznosu - šta čovek da misli o našem sudstvu? Moje lično iskustvo sa prekršajnim sudom u mom gradu...

slabouman pop

pre 2 godine

logika osiguravajucih kuca, osiguraj se za mogucu nesrecu…
kada bih znao da cu da imam saobracajnu nesrecu ostao bih kuci, zasto da kupujem kameru.?
isto tako, kada bih znao da cu da padnem ja bih seo…

krk u direk

pre 2 godine

@Komsa

Pa po onome sto si opisao prijava stoji. Dakle, ako ima pesacki prelaz na toj ulici iz koje dolazis duzan si da stanes ispred njega i propustis pesaka ako ih ima, a posle i da opet stanes na LINIJU PREGLEDNOSTI i odatle se uveris da li neko nailazi ili ne i bezbedno se ukljucis u saobracaj. Napomenuo si da su kontejneri na trotoaru sto je dodatna otezavajuca okolnost po tebe zapravo, jer nisu na ulici ili sl. Takodje, moglo je tu da bude drvo ili neki drugi objekat. Na tebi je da sa linije preglednosti vidis da je put cist i da mozes bezbedno da se ukljucis u saobracaj. Zao mi je, ali ti si napravio gresku. Srecom niko nije povredjen, to je najbitnije.
(P, 4. jun 2022 14:16)

Odakle ti ovo da nije u pravu? Koliko su ljudi uvereni da znaju o čemu pričaju, i još tvrde kako postoji još neka otežavajuća okolnost, i kako je dobro prošao.

Ne sme ništa biti na trotoaru što zaklanja raskrsnicu.Kao što i nema parkiranja na manje od 5 metara od pešačkog prelaza, pa i na trotoaru.

Gospoda zamenili podzemne kontejnere(sa malim nadzemnim delom 70 cm visine) sa onim nadzemnim ogromnim(2 metra visine i 2 metra širine), i još dodali dva kontejnera, i zaklonili raskrsnicu.

Takvih situacija ima na više mesta u Beogradu, i svi se prave ludi dok se ne desi neka katastrofa!

The Unforgiven

pre 2 godine

po zakonu ne smem da snimam trotoar jer je to ugrozavanje privatnosti..
(Gari Kvoter, 4. jun 2022 14:44)
------------------------

Privatnost na javnom trotoaru?

Zoc

pre 2 godine

Ako sudijama zakon dozvoljava da odbiju snimak kao dokaz,onda se postavlja pitanje svrsishodnosti kamera.Narocito ako mogu i zalbu da odbiju bez obrazlozenja.Zato vas ako snimi neka od nadzornih kamera to ce prihvatiti odmah.Banana drzava.

navijac

pre 2 godine

@Izazivanje opšte opasnosti je krivično delo. Sopstvenim autom da sletite s puta, makar ne bilo ništa ni vama ni drugima.
(Na žalost, jeste krivično, 04. jun 2022 13:11)

Drugar sleteo s puta tako sto mu budala sekla krivinu, a on da ga izbegne smota naglo, izgubi kontrolu, sleti u jarak i prevrne se. Budalu je izbegao, ali krivicnu prijavu nece izbeci...Cak mu i policajac rekao bolje da si se zakucao direktno u njega.

navijac

pre 2 godine

@A ja do sada nisam čuo ni od koga da mu je policajac pisao kaznu, a da prekršaj nije postojao.
A, čuo sam obrnutu situaciju.
(Shopy, 04. jun 2022 13:56)

Mene je jednom zaustavila patrola nocu, jurili su me pod rotacijom, da mi kazu da sam 3km ranije preticao na punoj liniji (u pitanju magistralni put)! A ja ne da nisam preticao, nego nisam nikog ni sreo na putu u to vreme. Srecom, oslobodili su me na sudu za taj 'prekrsaj'.

Sirogojno

pre 2 godine

Da li kamerom mogu da dokažem da nisam prošao kroz crveno na semaforu?

Možete, ali samo u slučaju da vam je kaznu pisao policajac koji je video da ste prošli kroz crveno. Ukoliko vas je snimila saobraćajna kamera, pa postoje snimci da ste prošli kroz crveno, tu nema mnogo pomoći.

Kako da dokazujem kamerom da nisam prosao kroz crveno a jesam potom znajuci da me policijska kamera snimila

Potop

pre 2 godine

Kadija te tuži kadija ti sudi.Ovde se zakoni donose sa rupama da bi moglo da se mućka a sudstvo radi po direktivi kao i policija.Kaljuga.

rani

pre 2 godine

Kako je moguce da policajac ima pravo da napise kaznu ili prijavu sudiji za prekrsaje za prelazak ulice na crveno svetlo bez ikakvog dokaza (svedoci, video zapis, fotografija)? U kakvoj to zemlji zivimo kad svaki bahati policajac moze da prijavi ili kazni postenog coveka?
(Dragan, 04. jun 2022 10:00)

A ko to odredjuje ko je bahat, a ko posten covek? Policajac je drzavni sluzbenik, sa zadatkom da sprovodi zakon. Predpostavka je da on protiv tebe, mene ili bilo koga nema nista licno i zato mu se veruje, a tako je u svakoj zemlji na planeti. E, bas zato, je odlicno imati kameru u vozilu, koja moze da zabelezi ako on nije savestan, ako je bahat, ako je pogresio. Licno sam imao prilike da saobracajcu pokazem svoj snimak i dokazem da nisam isao pravo iz trake za levo, kako je on tvrdio, a znam ljude koji su uspeli i na sudu da upotrebe snimak kao dokaz. Dakle, u tekstu sve lepo pise, moze, ali nije pravilo, sto znaci da je bolje imati snimak nego ne.

riđobradi

pre 2 godine

zasto nabavljati video kameru ako srpsko zakonodavstvo moze da odbije snimak kao dokaz.Bolje taj novac trositi na podmazivanje u sudskom procesu.
(neodlucan, 04. jun 2022 09:47)

javio se još jedan "inteligentan". podmazivanje u sudskom procesu te košta MNOGO više od 150-200 evra koliko košta kamera

Moravac

pre 2 godine

Kamera bre! Dabome! I kada se kupas kamera! Da kada te opali struja da ima zabelezeno! Bolesnici.
(NN, 04. jun 2022 11:18)

Kada bi znao koliko sada ima kamera po gradovima ništa ti ne bi falilo i da imaš jednu u svojim kolima, jedino što bi izgleda u tvom slučaju bila dokaz protiv tebe.

Gari Kvoter

pre 2 godine

slovenac@
privatna kamera moze da snima javni prostor ali se ne prihvata na sudu kao relevantan dokaz,verovao ili ne.
stavio sam kameru u bastu restorana i firma sto je pistavljala mi je rekla da po zakonu ne smem da snimam trotoar jer je to ugrozavanje privatnosti..
ok reko,a kako za unutra?
smes ali sa obelezjem da se snima da bi ljudi znali da su snimani..

P

pre 2 godine

@Komsa

Pa po onome sto si opisao prijava stoji. Dakle, ako ima pesacki prelaz na toj ulici iz koje dolazis duzan si da stanes ispred njega i propustis pesaka ako ih ima, a posle i da opet stanes na LINIJU PREGLEDNOSTI i odatle se uveris da li neko nailazi ili ne i bezbedno se ukljucis u saobracaj. Napomenuo si da su kontejneri na trotoaru sto je dodatna otezavajuca okolnost po tebe zapravo, jer nisu na ulici ili sl. Takodje, moglo je tu da bude drvo ili neki drugi objekat. Na tebi je da sa linije preglednosti vidis da je put cist i da mozes bezbedno da se ukljucis u saobracaj. Zao mi je, ali ti si napravio gresku. Srecom niko nije povredjen, to je najbitnije.

Shopy

pre 2 godine

Kako je moguce da policajac ima pravo da napise kaznu ili prijavu sudiji za prekrsaje za prelazak ulice na crveno svetlo bez ikakvog dokaza (svedoci, video zapis, fotografija)? U kakvoj to zemlji zivimo kad svaki bahati policajac moze da prijavi ili kazni postenog coveka?
(Dragan, 04. jun 2022 10:00)

Moguće je zato što mu je to posao.
I takav je zakon u svakoj državi.
Npr. u Austriji je policajac skoro pa iznad zakona. Može da ti piše kaznu kako mu se prohte od 20€ do 700€. I nikome ne mora da obrazlaže.
Zato kod nas postoji sud, da se žališ ako misliš da nije u pravu.
A ja do sada nisam čuo ni od koga da mu je policajac pisao kaznu, a da prekršaj nije postojao.
A, čuo sam obrnutu situaciju.

pr

pre 2 godine

А кога ја да тужим што сам изазвао саобраћају јер нисам видео мотористи од два контејнера постављених на самом ћошку улице на тротоару? Чистоћу? Имам и снимак. Стао сам на стоп, погледао лево и десно и кад сам кренуо излети мотор којег су заклонити контејнери и лик ме закачи и падне. Срећа имао пар огреботина, а мене сад држава кривично гони.
(Комша, 04. jun 2022 09:30)

A koga ja da tužim što je lik uleteo u SUPROTAN smer, udario me i pobegao, a intelektualac koji je vršio uviđaj mene optuži, pošalje mi sudsku prijavu kao prvooptuženom i na sudu kao objašnjenje da iskaz - nisam imao drugog izbora, drugi učesnik sudara nije bio tu???

Na žalost, jeste krivično

pre 2 godine

Krivično gonjenje za par ogrebotina, tj lakše telesne povrede? Ili je nešto više od toga, ili je gonjenje na nivou prekršajnog, a ne krivičnog dela.
(Luka, 4. jun 2022 10:41)

Izazivanje opšte opasnosti je krivično delo. Sopstvenim autom da sletite s puta, makar ne bilo ništa ni vama ni drugima.

CG

pre 2 godine

Policija me zaustavila i rekla sa sam pretekao manji kamion na punoj liniji, koji se inače kretao sporije, prevozio drva.
Kada sam pokazao snimak sa kamere, vidjeli su da je ipak bila isprekidana.

Izvinili su se i pustili me dalje.

Shomi

pre 2 godine

Bitno - ukoliko posedujete kameru u slucaju udesa pokazite policajcu snimak i trazite da se unese u zapisnik da je video. Posle ce da olaksa pricu oko suda/vestacenja. Takodje kod udesa sa malom stetom gde neko tvrdi da ste vi krivi, kad mu pokazete kameru menja pricu i odmah je spreman za dogovor.

Neke bolje kamere takodje nude opciju "parking guard" koje imaju mogucnost da snime stete nastale na parkigu.

MilosS

pre 2 godine

Krivično gonjenje za par ogrebotina, tj lakše telesne povrede? Ili je nešto više od toga, ili je gonjenje na nivou prekršajnog, a ne krivičnog dela.
(Luka, 04. jun 2022 10:41)
Da, svaka povreda prelazi u krivcnu. Devojka moja i ja smo pre par godina na motoru proklizali na beloj liniji od pešačkog. Motor odvezli kuci, pa posto nisam mogao sam da saniram, odosmo u urgentni. Nju je inace od ranije zezalo koleno, pa smo se prijavili da smo pali sa motora da nas brze pregledaju. Na kolenu njenom ne nađoše ništa, ali nađoše neku modricu na ramenu i na konto te modrice meni krivična.

Samo kažem

pre 2 godine

"Kako je moguce da policajac ima pravo da napise kaznu ili prijavu sudiji za prekrsaje za prelazak ulice na crveno svetlo bez ikakvog dokaza (svedoci, video zapis, fotografija)? U kakvoj to zemlji zivimo kad svaki bahati policajac moze da prijavi ili kazni postenog coveka?"

Tako je u svakoj državi, u svakoj na ovom svetu. Šta više kod nas je još i dobra situacija kako je u npr. Kanadi ili Britaniji. Na sudu reč policajca ima najveću težinu i sud je dužan da je prihvati kao činjenicu ... osim ako je osporiš i uspeš da dokažeš da tvrdnje nisu tačne. Ja sam uspeo, nije lako ali nije nemoguće ako govoriš istinu.

Djorke

pre 2 godine

@
… U Rusiji su masovno počeli da koriste kamere jer se ljudi zaletali na kola i glumili da su udareni i tako uzimali novac od osiguranja…
(milutin, 4. jun 2022 09:34)

Negde sam procitao da im je iz tih i slicnih razloga osiguranje 30% jeftinije ako imaju kameru, pa je zato skoro svi furaju (maltene od jedne-dve registracije otplati samu sebe).
Mislim - treba imati to cudo, makar da mozes da iskoristis u ekstremu nekom da nisi kriv. Inace znam za slucaj gde sud nije prihvatio snimak saob.nesrece sa kamere kafica, jer kao nije zvanican snimak ili tako nesto. Ma … nase gluposti, ali ajde. Na snimku auto prosao na “STOP” i udario u druga kola (vide se i tablice i ljudi kada su izasli), a sud presudio da je taj auto vec bio u raskrsnici, a da ga je onda ovaj drugi udario. Odbacen video snimak kao dokaz, a prihvacen zapisnik policije (na osnovu izjave ovog sto je prosao na “STOP”). Nasa posla.

Petar

pre 2 godine

Naši zakoni lopove gde nevini stradaju zbog neodgovornosti drugih za svoja učinjena ili neučinjena dela. Onda sistem ide i traži krivca gde je sam krivac vadeći se na više sile.
(Lav, 4. jun 2022 10:31)

Ume li neko da protumaci ovaj iskaz. Nista ne razumem.

3210

pre 2 godine

Nažalost, sudija ima pravo i da ne obrazloži odbijanje video snimka.
To jeste nelogično i nepravedno, ali takav je Zakon.

da, da, izgleda da te kamere sluze za nesto drugo?
(kadija, 04. jun 2022 10:30)

A ti onda lepo taj snima sa sve imenom Sudije koji te je kaznio iako su dokazi na tvojoj strani okači na You Tube i sve društvene mreže.

Slovenac

pre 2 godine

Teorije nema, da vam ne prihvate snimak od bilo gde kao dokaz. Iz auta, sa pumpe, sa neke zgrade, nije bitno. Ako ne prihvate, neko je to platio, nema druge. Ali prihvatice se kad parnica ode na visu instancu, ili cak medjunarodnu. Snimanje javnog prostora nije zabranjeno, kraj.

Dragan

pre 2 godine

Kako je moguce da policajac ima pravo da napise kaznu ili prijavu sudiji za prekrsaje za prelazak ulice na crveno svetlo bez ikakvog dokaza (svedoci, video zapis, fotografija)? U kakvoj to zemlji zivimo kad svaki bahati policajac moze da prijavi ili kazni postenog coveka?

kadija

pre 2 godine

Nažalost, sudija ima pravo i da ne obrazloži odbijanje video snimka.
To jeste nelogično i nepravedno, ali takav je Zakon.

da, da, izgleda da te kamere sluze za nesto drugo?

Luka

pre 2 godine

А кога ја да тужим што сам изазвао саобраћају јер нисам видео мотористи од два контејнера постављених на самом ћошку улице на тротоару? Чистоћу? Имам и снимак. Стао сам на стоп, погледао лево и десно и кад сам кренуо излети мотор којег су заклонити контејнери и лик ме закачи и падне. Срећа имао пар огреботина, а мене сад држава кривично гони.
(Комша, 04. jun 2022 09:30)


Krivično gonjenje za par ogrebotina, tj lakše telesne povrede? Ili je nešto više od toga, ili je gonjenje na nivou prekršajnog, a ne krivičnog dela.

Banconi

pre 2 godine

Sud može da odbije snimak jer je reč o neovlašćenom snimanju, ali ima lek za to. U okviru svog slučaja možete nezavisno od suda unajmiti svog veštaka, koji će pogledati snimak i iskoristiti ga u svojoj ekspertizi, kada bude dao mišljenje. Poznato je u sudskoj praksi da se neutralnim veštacima, dakle onim koje sam sud angažuje, daje veći značaj nego veštacima stranaka, ali sve to diže težinu slučaja i ulazi u dokaze koji se ocenjuju.

Lav

pre 2 godine

Naši zakoni lopove gde nevini stradaju zbog neodgovornosti drugih za svoja učinjena ili neučinjena dela. Onda sistem ide i traži krivca gde je sam krivac vadeći se na više sile.

sasa

pre 2 godine

treba omasoviti kamere. a privatnost drugih ne vazi na javnim mesima , bar ne bi trebala da vazi. recimo moze da se isto tako skine go i da kaze da je to njegovo pravo na privatnost , po onoj logici bi bio u pravu.

milutin

pre 2 godine

Mislim da naš zakon zabranjuje upotrebu video kamera zbog ugrožavanja privatnosti drugih. Kao da vozač namerno snima oko sebe sve i gleda kad se vrati kući u nedogled. Cilj kamere je da zaštiti vozača u slučaju da nije kriv.

U Rusiji su masovno počeli da koriste kamere jer se ljudi zaletali na kola i glumili da su udareni i tako uzimali novac od osiguranja. Čim su kamere stavljene, ljudi su se i dalje bacali na auto ali samo im lik pokaže prstom da ima kameru i taj što se bacio, samo mirno ode.

Комша

pre 2 godine

А кога ја да тужим што сам изазвао саобраћају јер нисам видео мотористи од два контејнера постављених на самом ћошку улице на тротоару? Чистоћу? Имам и снимак. Стао сам на стоп, погледао лево и десно и кад сам кренуо излети мотор којег су заклонити контејнери и лик ме закачи и падне. Срећа имао пар огреботина, а мене сад држава кривично гони.

neodlucan

pre 2 godine

zasto nabavljati video kameru ako srpsko zakonodavstvo moze da odbije snimak kao dokaz.Bolje taj novac trositi na podmazivanje u sudskom procesu.

Комша

pre 2 godine

А кога ја да тужим што сам изазвао саобраћају јер нисам видео мотористи од два контејнера постављених на самом ћошку улице на тротоару? Чистоћу? Имам и снимак. Стао сам на стоп, погледао лево и десно и кад сам кренуо излети мотор којег су заклонити контејнери и лик ме закачи и падне. Срећа имао пар огреботина, а мене сад држава кривично гони.

milutin

pre 2 godine

Mislim da naš zakon zabranjuje upotrebu video kamera zbog ugrožavanja privatnosti drugih. Kao da vozač namerno snima oko sebe sve i gleda kad se vrati kući u nedogled. Cilj kamere je da zaštiti vozača u slučaju da nije kriv.

U Rusiji su masovno počeli da koriste kamere jer se ljudi zaletali na kola i glumili da su udareni i tako uzimali novac od osiguranja. Čim su kamere stavljene, ljudi su se i dalje bacali na auto ali samo im lik pokaže prstom da ima kameru i taj što se bacio, samo mirno ode.

Slovenac

pre 2 godine

Teorije nema, da vam ne prihvate snimak od bilo gde kao dokaz. Iz auta, sa pumpe, sa neke zgrade, nije bitno. Ako ne prihvate, neko je to platio, nema druge. Ali prihvatice se kad parnica ode na visu instancu, ili cak medjunarodnu. Snimanje javnog prostora nije zabranjeno, kraj.

Petar

pre 2 godine

Naši zakoni lopove gde nevini stradaju zbog neodgovornosti drugih za svoja učinjena ili neučinjena dela. Onda sistem ide i traži krivca gde je sam krivac vadeći se na više sile.
(Lav, 4. jun 2022 10:31)

Ume li neko da protumaci ovaj iskaz. Nista ne razumem.

Dragan

pre 2 godine

Kako je moguce da policajac ima pravo da napise kaznu ili prijavu sudiji za prekrsaje za prelazak ulice na crveno svetlo bez ikakvog dokaza (svedoci, video zapis, fotografija)? U kakvoj to zemlji zivimo kad svaki bahati policajac moze da prijavi ili kazni postenog coveka?

neodlucan

pre 2 godine

zasto nabavljati video kameru ako srpsko zakonodavstvo moze da odbije snimak kao dokaz.Bolje taj novac trositi na podmazivanje u sudskom procesu.

Samo kažem

pre 2 godine

"Kako je moguce da policajac ima pravo da napise kaznu ili prijavu sudiji za prekrsaje za prelazak ulice na crveno svetlo bez ikakvog dokaza (svedoci, video zapis, fotografija)? U kakvoj to zemlji zivimo kad svaki bahati policajac moze da prijavi ili kazni postenog coveka?"

Tako je u svakoj državi, u svakoj na ovom svetu. Šta više kod nas je još i dobra situacija kako je u npr. Kanadi ili Britaniji. Na sudu reč policajca ima najveću težinu i sud je dužan da je prihvati kao činjenicu ... osim ako je osporiš i uspeš da dokažeš da tvrdnje nisu tačne. Ja sam uspeo, nije lako ali nije nemoguće ako govoriš istinu.

3210

pre 2 godine

Nažalost, sudija ima pravo i da ne obrazloži odbijanje video snimka.
To jeste nelogično i nepravedno, ali takav je Zakon.

da, da, izgleda da te kamere sluze za nesto drugo?
(kadija, 04. jun 2022 10:30)

A ti onda lepo taj snima sa sve imenom Sudije koji te je kaznio iako su dokazi na tvojoj strani okači na You Tube i sve društvene mreže.

Banconi

pre 2 godine

Sud može da odbije snimak jer je reč o neovlašćenom snimanju, ali ima lek za to. U okviru svog slučaja možete nezavisno od suda unajmiti svog veštaka, koji će pogledati snimak i iskoristiti ga u svojoj ekspertizi, kada bude dao mišljenje. Poznato je u sudskoj praksi da se neutralnim veštacima, dakle onim koje sam sud angažuje, daje veći značaj nego veštacima stranaka, ali sve to diže težinu slučaja i ulazi u dokaze koji se ocenjuju.

Moravac

pre 2 godine

Kamera bre! Dabome! I kada se kupas kamera! Da kada te opali struja da ima zabelezeno! Bolesnici.
(NN, 04. jun 2022 11:18)

Kada bi znao koliko sada ima kamera po gradovima ništa ti ne bi falilo i da imaš jednu u svojim kolima, jedino što bi izgleda u tvom slučaju bila dokaz protiv tebe.

Luka

pre 2 godine

А кога ја да тужим што сам изазвао саобраћају јер нисам видео мотористи од два контејнера постављених на самом ћошку улице на тротоару? Чистоћу? Имам и снимак. Стао сам на стоп, погледао лево и десно и кад сам кренуо излети мотор којег су заклонити контејнери и лик ме закачи и падне. Срећа имао пар огреботина, а мене сад држава кривично гони.
(Комша, 04. jun 2022 09:30)


Krivično gonjenje za par ogrebotina, tj lakše telesne povrede? Ili je nešto više od toga, ili je gonjenje na nivou prekršajnog, a ne krivičnog dela.

pr

pre 2 godine

А кога ја да тужим што сам изазвао саобраћају јер нисам видео мотористи од два контејнера постављених на самом ћошку улице на тротоару? Чистоћу? Имам и снимак. Стао сам на стоп, погледао лево и десно и кад сам кренуо излети мотор којег су заклонити контејнери и лик ме закачи и падне. Срећа имао пар огреботина, а мене сад држава кривично гони.
(Комша, 04. jun 2022 09:30)

A koga ja da tužim što je lik uleteo u SUPROTAN smer, udario me i pobegao, a intelektualac koji je vršio uviđaj mene optuži, pošalje mi sudsku prijavu kao prvooptuženom i na sudu kao objašnjenje da iskaz - nisam imao drugog izbora, drugi učesnik sudara nije bio tu???

sasa

pre 2 godine

treba omasoviti kamere. a privatnost drugih ne vazi na javnim mesima , bar ne bi trebala da vazi. recimo moze da se isto tako skine go i da kaze da je to njegovo pravo na privatnost , po onoj logici bi bio u pravu.

CG

pre 2 godine

Policija me zaustavila i rekla sa sam pretekao manji kamion na punoj liniji, koji se inače kretao sporije, prevozio drva.
Kada sam pokazao snimak sa kamere, vidjeli su da je ipak bila isprekidana.

Izvinili su se i pustili me dalje.

kadija

pre 2 godine

Nažalost, sudija ima pravo i da ne obrazloži odbijanje video snimka.
To jeste nelogično i nepravedno, ali takav je Zakon.

da, da, izgleda da te kamere sluze za nesto drugo?

rani

pre 2 godine

Kako je moguce da policajac ima pravo da napise kaznu ili prijavu sudiji za prekrsaje za prelazak ulice na crveno svetlo bez ikakvog dokaza (svedoci, video zapis, fotografija)? U kakvoj to zemlji zivimo kad svaki bahati policajac moze da prijavi ili kazni postenog coveka?
(Dragan, 04. jun 2022 10:00)

A ko to odredjuje ko je bahat, a ko posten covek? Policajac je drzavni sluzbenik, sa zadatkom da sprovodi zakon. Predpostavka je da on protiv tebe, mene ili bilo koga nema nista licno i zato mu se veruje, a tako je u svakoj zemlji na planeti. E, bas zato, je odlicno imati kameru u vozilu, koja moze da zabelezi ako on nije savestan, ako je bahat, ako je pogresio. Licno sam imao prilike da saobracajcu pokazem svoj snimak i dokazem da nisam isao pravo iz trake za levo, kako je on tvrdio, a znam ljude koji su uspeli i na sudu da upotrebe snimak kao dokaz. Dakle, u tekstu sve lepo pise, moze, ali nije pravilo, sto znaci da je bolje imati snimak nego ne.

Djorke

pre 2 godine

@
… U Rusiji su masovno počeli da koriste kamere jer se ljudi zaletali na kola i glumili da su udareni i tako uzimali novac od osiguranja…
(milutin, 4. jun 2022 09:34)

Negde sam procitao da im je iz tih i slicnih razloga osiguranje 30% jeftinije ako imaju kameru, pa je zato skoro svi furaju (maltene od jedne-dve registracije otplati samu sebe).
Mislim - treba imati to cudo, makar da mozes da iskoristis u ekstremu nekom da nisi kriv. Inace znam za slucaj gde sud nije prihvatio snimak saob.nesrece sa kamere kafica, jer kao nije zvanican snimak ili tako nesto. Ma … nase gluposti, ali ajde. Na snimku auto prosao na “STOP” i udario u druga kola (vide se i tablice i ljudi kada su izasli), a sud presudio da je taj auto vec bio u raskrsnici, a da ga je onda ovaj drugi udario. Odbacen video snimak kao dokaz, a prihvacen zapisnik policije (na osnovu izjave ovog sto je prosao na “STOP”). Nasa posla.

Kalesu

pre 2 godine

Problem je u činjenici da sudije, po automatizmu, "poklanjaju veru" policijskom zapisniku, bez obzira šta vi tvrdite i dokazujete, makar bio "potkrepljen" lošim, malim fotografijama, na kojima se uopšte ne vide oštećenja na vašem vozilu (navodno sam naleteo na jednu kapiju, šteta bi morala biti vidljiva "i iz aviona"). Još kada vam sudija "preti" veštakom (povećanim troškovima postupka) i osuđujućom presudom, zove vas tri puta samo zbog toga, i na kraju "presudi" novčanu kaznu u DUPLOM maksimalnom zaprećenom iznosu - šta čovek da misli o našem sudstvu? Moje lično iskustvo sa prekršajnim sudom u mom gradu...

The Unforgiven

pre 2 godine

po zakonu ne smem da snimam trotoar jer je to ugrozavanje privatnosti..
(Gari Kvoter, 4. jun 2022 14:44)
------------------------

Privatnost na javnom trotoaru?

Shopy

pre 2 godine

Kako je moguce da policajac ima pravo da napise kaznu ili prijavu sudiji za prekrsaje za prelazak ulice na crveno svetlo bez ikakvog dokaza (svedoci, video zapis, fotografija)? U kakvoj to zemlji zivimo kad svaki bahati policajac moze da prijavi ili kazni postenog coveka?
(Dragan, 04. jun 2022 10:00)

Moguće je zato što mu je to posao.
I takav je zakon u svakoj državi.
Npr. u Austriji je policajac skoro pa iznad zakona. Može da ti piše kaznu kako mu se prohte od 20€ do 700€. I nikome ne mora da obrazlaže.
Zato kod nas postoji sud, da se žališ ako misliš da nije u pravu.
A ja do sada nisam čuo ni od koga da mu je policajac pisao kaznu, a da prekršaj nije postojao.
A, čuo sam obrnutu situaciju.

The Unforgiven

pre 2 godine

Tako je u svakoj državi, u svakoj na ovom svetu. Šta više kod nas je još i dobra situacija kako je u npr. Kanadi ili Britaniji. Na sudu reč policajca ima najveću težinu i sud je dužan da je prihvati kao činjenicu ... osim ako je osporiš i uspeš da dokažeš da tvrdnje nisu tačne. Ja sam uspeo, nije lako ali nije nemoguće ako govoriš istinu.
(Samo kažem, 4. jun 2022 11:21)
-----------------------

Nije bas tako jer ti ne moras da dokazujes nevinost vec je na sudu i policiji da dokazu tvoju krivicu. Ti ne moras ni rec da kazes na sudu, na drugoj strani je da dokaze tvoju krivicu. I uvek mozes da zatrazis snimak kamere iz pandurskog auta i sa kamere koju pandur nosi na odelu, to je sve deo javnih informacija dostupan svakom gradjaninu prema FOIA (Freedom of Information Act) zakonu.

Potop

pre 2 godine

Kadija te tuži kadija ti sudi.Ovde se zakoni donose sa rupama da bi moglo da se mućka a sudstvo radi po direktivi kao i policija.Kaljuga.

krk u direk

pre 2 godine

@Komsa

Pa po onome sto si opisao prijava stoji. Dakle, ako ima pesacki prelaz na toj ulici iz koje dolazis duzan si da stanes ispred njega i propustis pesaka ako ih ima, a posle i da opet stanes na LINIJU PREGLEDNOSTI i odatle se uveris da li neko nailazi ili ne i bezbedno se ukljucis u saobracaj. Napomenuo si da su kontejneri na trotoaru sto je dodatna otezavajuca okolnost po tebe zapravo, jer nisu na ulici ili sl. Takodje, moglo je tu da bude drvo ili neki drugi objekat. Na tebi je da sa linije preglednosti vidis da je put cist i da mozes bezbedno da se ukljucis u saobracaj. Zao mi je, ali ti si napravio gresku. Srecom niko nije povredjen, to je najbitnije.
(P, 4. jun 2022 14:16)

Odakle ti ovo da nije u pravu? Koliko su ljudi uvereni da znaju o čemu pričaju, i još tvrde kako postoji još neka otežavajuća okolnost, i kako je dobro prošao.

Ne sme ništa biti na trotoaru što zaklanja raskrsnicu.Kao što i nema parkiranja na manje od 5 metara od pešačkog prelaza, pa i na trotoaru.

Gospoda zamenili podzemne kontejnere(sa malim nadzemnim delom 70 cm visine) sa onim nadzemnim ogromnim(2 metra visine i 2 metra širine), i još dodali dva kontejnera, i zaklonili raskrsnicu.

Takvih situacija ima na više mesta u Beogradu, i svi se prave ludi dok se ne desi neka katastrofa!

Gari Kvoter

pre 2 godine

slovenac@
privatna kamera moze da snima javni prostor ali se ne prihvata na sudu kao relevantan dokaz,verovao ili ne.
stavio sam kameru u bastu restorana i firma sto je pistavljala mi je rekla da po zakonu ne smem da snimam trotoar jer je to ugrozavanje privatnosti..
ok reko,a kako za unutra?
smes ali sa obelezjem da se snima da bi ljudi znali da su snimani..

nikos

pre 2 godine

"Ukoliko vas je snimila saobraćajna kamera, pa postoje snimci da ste prošli kroz crveno, tu nema mnogo pomoći."

E ovo je u domenu fantastike - policijska kamera vas snimi da ste prosli kroz crveno a vasa kamera snimi da ste prosli kroz zeleno! Tu onda nesto debelo nije u redu. Ili ti ovo nije moguce.

navijac

pre 2 godine

@A ja do sada nisam čuo ni od koga da mu je policajac pisao kaznu, a da prekršaj nije postojao.
A, čuo sam obrnutu situaciju.
(Shopy, 04. jun 2022 13:56)

Mene je jednom zaustavila patrola nocu, jurili su me pod rotacijom, da mi kazu da sam 3km ranije preticao na punoj liniji (u pitanju magistralni put)! A ja ne da nisam preticao, nego nisam nikog ni sreo na putu u to vreme. Srecom, oslobodili su me na sudu za taj 'prekrsaj'.

navijac

pre 2 godine

@Izazivanje opšte opasnosti je krivično delo. Sopstvenim autom da sletite s puta, makar ne bilo ništa ni vama ni drugima.
(Na žalost, jeste krivično, 04. jun 2022 13:11)

Drugar sleteo s puta tako sto mu budala sekla krivinu, a on da ga izbegne smota naglo, izgubi kontrolu, sleti u jarak i prevrne se. Budalu je izbegao, ali krivicnu prijavu nece izbeci...Cak mu i policajac rekao bolje da si se zakucao direktno u njega.

Zoc

pre 2 godine

Ako sudijama zakon dozvoljava da odbiju snimak kao dokaz,onda se postavlja pitanje svrsishodnosti kamera.Narocito ako mogu i zalbu da odbiju bez obrazlozenja.Zato vas ako snimi neka od nadzornih kamera to ce prihvatiti odmah.Banana drzava.

Shomi

pre 2 godine

Bitno - ukoliko posedujete kameru u slucaju udesa pokazite policajcu snimak i trazite da se unese u zapisnik da je video. Posle ce da olaksa pricu oko suda/vestacenja. Takodje kod udesa sa malom stetom gde neko tvrdi da ste vi krivi, kad mu pokazete kameru menja pricu i odmah je spreman za dogovor.

Neke bolje kamere takodje nude opciju "parking guard" koje imaju mogucnost da snime stete nastale na parkigu.

riđobradi

pre 2 godine

zasto nabavljati video kameru ako srpsko zakonodavstvo moze da odbije snimak kao dokaz.Bolje taj novac trositi na podmazivanje u sudskom procesu.
(neodlucan, 04. jun 2022 09:47)

javio se još jedan "inteligentan". podmazivanje u sudskom procesu te košta MNOGO više od 150-200 evra koliko košta kamera

Slovenac

pre 2 godine

@Gari Kvoter: toliko si se nalupao, da ne znam, sta da ti kazem, izvini. Upad u privatnost je ako ti nesto radis ili smeras sa snimcima sa trotoara. A snimati smes uvek i svugde. A taj sto ti je navodno rekao to sve, to je neki pravnik, a? I to neki najbolji pravnik, cini mi se?

MilosS

pre 2 godine

Krivično gonjenje za par ogrebotina, tj lakše telesne povrede? Ili je nešto više od toga, ili je gonjenje na nivou prekršajnog, a ne krivičnog dela.
(Luka, 04. jun 2022 10:41)
Da, svaka povreda prelazi u krivcnu. Devojka moja i ja smo pre par godina na motoru proklizali na beloj liniji od pešačkog. Motor odvezli kuci, pa posto nisam mogao sam da saniram, odosmo u urgentni. Nju je inace od ranije zezalo koleno, pa smo se prijavili da smo pali sa motora da nas brze pregledaju. Na kolenu njenom ne nađoše ništa, ali nađoše neku modricu na ramenu i na konto te modrice meni krivična.

zare

pre 2 godine

Ovi što pitaju, a koga ja da tužim. Pročitajte članak. Kamera brate. Oni što pričaju o privatnosti, privatnost ne postoji na javinim površinama. Možete ići ulicom peške, automobilom, i snimati sve oko sebe. Osim u zemljama gde je je potrebna dozvola, kao što je S.Koreja.

Igor

pre 2 godine

А кога ја да тужим што сам изазвао саобраћају јер нисам видео мотористи од два контејнера постављених на самом ћошку улице на тротоару?
(Комша, 4. jun 2022 09:30)

Svakako ima odgovornosti grada/cistoce/upravljaca puta ali kao sto i sam kazes NISI VIDEO, a isao si. To sto ti nisi video je problem i uzrok nesrece, ne opravdanje. Ovo je protivno ZOBS-u koji te obavezuje da upravljas vozilom tako da nikog ne ugrozavas, ako nisi video nisi trebao da vozis.

TLDR, kriv si.

Lav

pre 2 godine

Naši zakoni lopove gde nevini stradaju zbog neodgovornosti drugih za svoja učinjena ili neučinjena dela. Onda sistem ide i traži krivca gde je sam krivac vadeći se na više sile.

P

pre 2 godine

@Komsa

Pa po onome sto si opisao prijava stoji. Dakle, ako ima pesacki prelaz na toj ulici iz koje dolazis duzan si da stanes ispred njega i propustis pesaka ako ih ima, a posle i da opet stanes na LINIJU PREGLEDNOSTI i odatle se uveris da li neko nailazi ili ne i bezbedno se ukljucis u saobracaj. Napomenuo si da su kontejneri na trotoaru sto je dodatna otezavajuca okolnost po tebe zapravo, jer nisu na ulici ili sl. Takodje, moglo je tu da bude drvo ili neki drugi objekat. Na tebi je da sa linije preglednosti vidis da je put cist i da mozes bezbedno da se ukljucis u saobracaj. Zao mi je, ali ti si napravio gresku. Srecom niko nije povredjen, to je najbitnije.

Na žalost, jeste krivično

pre 2 godine

Krivično gonjenje za par ogrebotina, tj lakše telesne povrede? Ili je nešto više od toga, ili je gonjenje na nivou prekršajnog, a ne krivičnog dela.
(Luka, 4. jun 2022 10:41)

Izazivanje opšte opasnosti je krivično delo. Sopstvenim autom da sletite s puta, makar ne bilo ništa ni vama ni drugima.

Miloš Obilić

pre 2 godine

To znači da je sistem truo i korumpiran, ne vredi ti ni kamera ni video snimak da dokažeš da nisi kriv. Dok neko drugi može da vozi i ubija ljude i ništa.

Šeldon

pre 2 godine

@P

Druže, ne postoji linija preglednosti u tom slučaju. Mogu da navedem nekoliko slučajeva gde su veliki zeleni plastični kontejneri na ulici i kad recimo skrećeš desno ti moraš da ulaziš u suprotnu traku. Ko je to dozvolio, nije mi jasno. Da ne govorim da niko ne poštuje prvenstvo desne strane, pa me osim kontejnera ometaju i retardi koji misle da imaju prednost samo zato što idu pravo.

Sirogojno

pre 2 godine

Da li kamerom mogu da dokažem da nisam prošao kroz crveno na semaforu?

Možete, ali samo u slučaju da vam je kaznu pisao policajac koji je video da ste prošli kroz crveno. Ukoliko vas je snimila saobraćajna kamera, pa postoje snimci da ste prošli kroz crveno, tu nema mnogo pomoći.

Kako da dokazujem kamerom da nisam prosao kroz crveno a jesam potom znajuci da me policijska kamera snimila

Komša

pre 2 godine

Gari Kvoter: toliko si se nalupao, da ne znam, sta da ti kazem, izvini. Upad u privatnost je ako ti nesto radis ili smeras sa snimcima sa trotoara. A snimati smes uvek i svugde. A taj sto ti je navodno rekao to sve, to je neki pravnik, a? I to neki najbolji pravnik, cini mi se?
(Slovenac, 4. jun 2022 20:49) # Link komentara

Covek je u pravu.
Smeš da snimaš svoj objekat ali i u tom slučaju moraš da postaviš obaveštenje - "objekat je pod video nadzorom" kako bi izbegao tuzbu za neovlašceno snimanje.
U praksi je malo drugačije pa i lokali i privatne kuce imaju kamere koje pokrivaju i deo ulice.
I dešava se da policija često traži te snimke ako su od značaja za neki njihov posao.
Verovatno to ne može da bude uvek dokaz na sudu ali može da pomogne i koristi se.
Pa imas primer kada su tražili ovog dečka iz Splita što se utopio-snimci sa okolnih kamera su korišceni u pokušajima da se utvrdi kretanje nesrećnog momka te noći.

Ledilo

pre 2 godine

“Da li sud može da odbije video snimak kao dokaz?

Može – ali tada bi trebalo u presudi da obrazloži zbog čega nije prihvatio taj video snimak kao dokaz.
Nažalost, sudija ima pravo i da ne obrazloži odbijanje video snimka. To jeste nelogično i nepravedno, ali takav je Zakon.”

Srbija,obećana zemlja.

slabouman pop

pre 2 godine

logika osiguravajucih kuca, osiguraj se za mogucu nesrecu…
kada bih znao da cu da imam saobracajnu nesrecu ostao bih kuci, zasto da kupujem kameru.?
isto tako, kada bih znao da cu da padnem ja bih seo…

Dejan

pre 2 godine

@javio se još jedan "inteligentan". podmazivanje u sudskom procesu te košta MNOGO više od 150-200 evra koliko košta kamera
(riđobradi, 04. jun 2022 15:19)

Ti "inteligentni" ne znaš ni koliko košta kamera, a kamoli podmazivanje... A nisi čuo ni za ironiju.

Goran

pre 2 godine

Možete ići ulicom peške, automobilom, i snimati sve oko sebe. Osim u zemljama gde je je potrebna dozvola, kao što je S.Koreja.
(zare, 4. jun 2022 23:29)

Smes ti da snimas, ali nista sa tim snimkom ne smes da uradis osim ako nemas dozvolu ljudi koje si snimao ;)

I ne smes da snimas ako ti neko privatno lice kaze, "nemoj da me snimas".

Dok recimo sve osobe koje rade javno posao, smeju da se snimaju dok su na zadatku.
Policija, komunalci ...

Lav

pre 2 godine

Naši zakoni lopove gde nevini stradaju zbog neodgovornosti drugih za svoja učinjena ili neučinjena dela. Onda sistem ide i traži krivca gde je sam krivac vadeći se na više sile.

slabouman pop

pre 2 godine

logika osiguravajucih kuca, osiguraj se za mogucu nesrecu…
kada bih znao da cu da imam saobracajnu nesrecu ostao bih kuci, zasto da kupujem kameru.?
isto tako, kada bih znao da cu da padnem ja bih seo…

Dragan

pre 2 godine

Kako je moguce da policajac ima pravo da napise kaznu ili prijavu sudiji za prekrsaje za prelazak ulice na crveno svetlo bez ikakvog dokaza (svedoci, video zapis, fotografija)? U kakvoj to zemlji zivimo kad svaki bahati policajac moze da prijavi ili kazni postenog coveka?

neodlucan

pre 2 godine

zasto nabavljati video kameru ako srpsko zakonodavstvo moze da odbije snimak kao dokaz.Bolje taj novac trositi na podmazivanje u sudskom procesu.

milutin

pre 2 godine

Mislim da naš zakon zabranjuje upotrebu video kamera zbog ugrožavanja privatnosti drugih. Kao da vozač namerno snima oko sebe sve i gleda kad se vrati kući u nedogled. Cilj kamere je da zaštiti vozača u slučaju da nije kriv.

U Rusiji su masovno počeli da koriste kamere jer se ljudi zaletali na kola i glumili da su udareni i tako uzimali novac od osiguranja. Čim su kamere stavljene, ljudi su se i dalje bacali na auto ali samo im lik pokaže prstom da ima kameru i taj što se bacio, samo mirno ode.

Igor

pre 2 godine

А кога ја да тужим што сам изазвао саобраћају јер нисам видео мотористи од два контејнера постављених на самом ћошку улице на тротоару?
(Комша, 4. jun 2022 09:30)

Svakako ima odgovornosti grada/cistoce/upravljaca puta ali kao sto i sam kazes NISI VIDEO, a isao si. To sto ti nisi video je problem i uzrok nesrece, ne opravdanje. Ovo je protivno ZOBS-u koji te obavezuje da upravljas vozilom tako da nikog ne ugrozavas, ako nisi video nisi trebao da vozis.

TLDR, kriv si.

Luka

pre 2 godine

А кога ја да тужим што сам изазвао саобраћају јер нисам видео мотористи од два контејнера постављених на самом ћошку улице на тротоару? Чистоћу? Имам и снимак. Стао сам на стоп, погледао лево и десно и кад сам кренуо излети мотор којег су заклонити контејнери и лик ме закачи и падне. Срећа имао пар огреботина, а мене сад држава кривично гони.
(Комша, 04. jun 2022 09:30)


Krivično gonjenje za par ogrebotina, tj lakše telesne povrede? Ili je nešto više od toga, ili je gonjenje na nivou prekršajnog, a ne krivičnog dela.

Slovenac

pre 2 godine

Teorije nema, da vam ne prihvate snimak od bilo gde kao dokaz. Iz auta, sa pumpe, sa neke zgrade, nije bitno. Ako ne prihvate, neko je to platio, nema druge. Ali prihvatice se kad parnica ode na visu instancu, ili cak medjunarodnu. Snimanje javnog prostora nije zabranjeno, kraj.

P

pre 2 godine

@Komsa

Pa po onome sto si opisao prijava stoji. Dakle, ako ima pesacki prelaz na toj ulici iz koje dolazis duzan si da stanes ispred njega i propustis pesaka ako ih ima, a posle i da opet stanes na LINIJU PREGLEDNOSTI i odatle se uveris da li neko nailazi ili ne i bezbedno se ukljucis u saobracaj. Napomenuo si da su kontejneri na trotoaru sto je dodatna otezavajuca okolnost po tebe zapravo, jer nisu na ulici ili sl. Takodje, moglo je tu da bude drvo ili neki drugi objekat. Na tebi je da sa linije preglednosti vidis da je put cist i da mozes bezbedno da se ukljucis u saobracaj. Zao mi je, ali ti si napravio gresku. Srecom niko nije povredjen, to je najbitnije.

Sirogojno

pre 2 godine

Da li kamerom mogu da dokažem da nisam prošao kroz crveno na semaforu?

Možete, ali samo u slučaju da vam je kaznu pisao policajac koji je video da ste prošli kroz crveno. Ukoliko vas je snimila saobraćajna kamera, pa postoje snimci da ste prošli kroz crveno, tu nema mnogo pomoći.

Kako da dokazujem kamerom da nisam prosao kroz crveno a jesam potom znajuci da me policijska kamera snimila

Комша

pre 2 godine

А кога ја да тужим што сам изазвао саобраћају јер нисам видео мотористи од два контејнера постављених на самом ћошку улице на тротоару? Чистоћу? Имам и снимак. Стао сам на стоп, погледао лево и десно и кад сам кренуо излети мотор којег су заклонити контејнери и лик ме закачи и падне. Срећа имао пар огреботина, а мене сад држава кривично гони.

3210

pre 2 godine

Nažalost, sudija ima pravo i da ne obrazloži odbijanje video snimka.
To jeste nelogično i nepravedno, ali takav je Zakon.

da, da, izgleda da te kamere sluze za nesto drugo?
(kadija, 04. jun 2022 10:30)

A ti onda lepo taj snima sa sve imenom Sudije koji te je kaznio iako su dokazi na tvojoj strani okači na You Tube i sve društvene mreže.

Samo kažem

pre 2 godine

"Kako je moguce da policajac ima pravo da napise kaznu ili prijavu sudiji za prekrsaje za prelazak ulice na crveno svetlo bez ikakvog dokaza (svedoci, video zapis, fotografija)? U kakvoj to zemlji zivimo kad svaki bahati policajac moze da prijavi ili kazni postenog coveka?"

Tako je u svakoj državi, u svakoj na ovom svetu. Šta više kod nas je još i dobra situacija kako je u npr. Kanadi ili Britaniji. Na sudu reč policajca ima najveću težinu i sud je dužan da je prihvati kao činjenicu ... osim ako je osporiš i uspeš da dokažeš da tvrdnje nisu tačne. Ja sam uspeo, nije lako ali nije nemoguće ako govoriš istinu.

krk u direk

pre 2 godine

@Komsa

Pa po onome sto si opisao prijava stoji. Dakle, ako ima pesacki prelaz na toj ulici iz koje dolazis duzan si da stanes ispred njega i propustis pesaka ako ih ima, a posle i da opet stanes na LINIJU PREGLEDNOSTI i odatle se uveris da li neko nailazi ili ne i bezbedno se ukljucis u saobracaj. Napomenuo si da su kontejneri na trotoaru sto je dodatna otezavajuca okolnost po tebe zapravo, jer nisu na ulici ili sl. Takodje, moglo je tu da bude drvo ili neki drugi objekat. Na tebi je da sa linije preglednosti vidis da je put cist i da mozes bezbedno da se ukljucis u saobracaj. Zao mi je, ali ti si napravio gresku. Srecom niko nije povredjen, to je najbitnije.
(P, 4. jun 2022 14:16)

Odakle ti ovo da nije u pravu? Koliko su ljudi uvereni da znaju o čemu pričaju, i još tvrde kako postoji još neka otežavajuća okolnost, i kako je dobro prošao.

Ne sme ništa biti na trotoaru što zaklanja raskrsnicu.Kao što i nema parkiranja na manje od 5 metara od pešačkog prelaza, pa i na trotoaru.

Gospoda zamenili podzemne kontejnere(sa malim nadzemnim delom 70 cm visine) sa onim nadzemnim ogromnim(2 metra visine i 2 metra širine), i još dodali dva kontejnera, i zaklonili raskrsnicu.

Takvih situacija ima na više mesta u Beogradu, i svi se prave ludi dok se ne desi neka katastrofa!

kadija

pre 2 godine

Nažalost, sudija ima pravo i da ne obrazloži odbijanje video snimka.
To jeste nelogično i nepravedno, ali takav je Zakon.

da, da, izgleda da te kamere sluze za nesto drugo?

sasa

pre 2 godine

treba omasoviti kamere. a privatnost drugih ne vazi na javnim mesima , bar ne bi trebala da vazi. recimo moze da se isto tako skine go i da kaze da je to njegovo pravo na privatnost , po onoj logici bi bio u pravu.

Shopy

pre 2 godine

Kako je moguce da policajac ima pravo da napise kaznu ili prijavu sudiji za prekrsaje za prelazak ulice na crveno svetlo bez ikakvog dokaza (svedoci, video zapis, fotografija)? U kakvoj to zemlji zivimo kad svaki bahati policajac moze da prijavi ili kazni postenog coveka?
(Dragan, 04. jun 2022 10:00)

Moguće je zato što mu je to posao.
I takav je zakon u svakoj državi.
Npr. u Austriji je policajac skoro pa iznad zakona. Može da ti piše kaznu kako mu se prohte od 20€ do 700€. I nikome ne mora da obrazlaže.
Zato kod nas postoji sud, da se žališ ako misliš da nije u pravu.
A ja do sada nisam čuo ni od koga da mu je policajac pisao kaznu, a da prekršaj nije postojao.
A, čuo sam obrnutu situaciju.

Gari Kvoter

pre 2 godine

slovenac@
privatna kamera moze da snima javni prostor ali se ne prihvata na sudu kao relevantan dokaz,verovao ili ne.
stavio sam kameru u bastu restorana i firma sto je pistavljala mi je rekla da po zakonu ne smem da snimam trotoar jer je to ugrozavanje privatnosti..
ok reko,a kako za unutra?
smes ali sa obelezjem da se snima da bi ljudi znali da su snimani..

The Unforgiven

pre 2 godine

Tako je u svakoj državi, u svakoj na ovom svetu. Šta više kod nas je još i dobra situacija kako je u npr. Kanadi ili Britaniji. Na sudu reč policajca ima najveću težinu i sud je dužan da je prihvati kao činjenicu ... osim ako je osporiš i uspeš da dokažeš da tvrdnje nisu tačne. Ja sam uspeo, nije lako ali nije nemoguće ako govoriš istinu.
(Samo kažem, 4. jun 2022 11:21)
-----------------------

Nije bas tako jer ti ne moras da dokazujes nevinost vec je na sudu i policiji da dokazu tvoju krivicu. Ti ne moras ni rec da kazes na sudu, na drugoj strani je da dokaze tvoju krivicu. I uvek mozes da zatrazis snimak kamere iz pandurskog auta i sa kamere koju pandur nosi na odelu, to je sve deo javnih informacija dostupan svakom gradjaninu prema FOIA (Freedom of Information Act) zakonu.

Slovenac

pre 2 godine

@Gari Kvoter: toliko si se nalupao, da ne znam, sta da ti kazem, izvini. Upad u privatnost je ako ti nesto radis ili smeras sa snimcima sa trotoara. A snimati smes uvek i svugde. A taj sto ti je navodno rekao to sve, to je neki pravnik, a? I to neki najbolji pravnik, cini mi se?

riđobradi

pre 2 godine

zasto nabavljati video kameru ako srpsko zakonodavstvo moze da odbije snimak kao dokaz.Bolje taj novac trositi na podmazivanje u sudskom procesu.
(neodlucan, 04. jun 2022 09:47)

javio se još jedan "inteligentan". podmazivanje u sudskom procesu te košta MNOGO više od 150-200 evra koliko košta kamera

rani

pre 2 godine

Kako je moguce da policajac ima pravo da napise kaznu ili prijavu sudiji za prekrsaje za prelazak ulice na crveno svetlo bez ikakvog dokaza (svedoci, video zapis, fotografija)? U kakvoj to zemlji zivimo kad svaki bahati policajac moze da prijavi ili kazni postenog coveka?
(Dragan, 04. jun 2022 10:00)

A ko to odredjuje ko je bahat, a ko posten covek? Policajac je drzavni sluzbenik, sa zadatkom da sprovodi zakon. Predpostavka je da on protiv tebe, mene ili bilo koga nema nista licno i zato mu se veruje, a tako je u svakoj zemlji na planeti. E, bas zato, je odlicno imati kameru u vozilu, koja moze da zabelezi ako on nije savestan, ako je bahat, ako je pogresio. Licno sam imao prilike da saobracajcu pokazem svoj snimak i dokazem da nisam isao pravo iz trake za levo, kako je on tvrdio, a znam ljude koji su uspeli i na sudu da upotrebe snimak kao dokaz. Dakle, u tekstu sve lepo pise, moze, ali nije pravilo, sto znaci da je bolje imati snimak nego ne.

Potop

pre 2 godine

Kadija te tuži kadija ti sudi.Ovde se zakoni donose sa rupama da bi moglo da se mućka a sudstvo radi po direktivi kao i policija.Kaljuga.

Zoc

pre 2 godine

Ako sudijama zakon dozvoljava da odbiju snimak kao dokaz,onda se postavlja pitanje svrsishodnosti kamera.Narocito ako mogu i zalbu da odbiju bez obrazlozenja.Zato vas ako snimi neka od nadzornih kamera to ce prihvatiti odmah.Banana drzava.

Petar

pre 2 godine

Naši zakoni lopove gde nevini stradaju zbog neodgovornosti drugih za svoja učinjena ili neučinjena dela. Onda sistem ide i traži krivca gde je sam krivac vadeći se na više sile.
(Lav, 4. jun 2022 10:31)

Ume li neko da protumaci ovaj iskaz. Nista ne razumem.

MilosS

pre 2 godine

Krivično gonjenje za par ogrebotina, tj lakše telesne povrede? Ili je nešto više od toga, ili je gonjenje na nivou prekršajnog, a ne krivičnog dela.
(Luka, 04. jun 2022 10:41)
Da, svaka povreda prelazi u krivcnu. Devojka moja i ja smo pre par godina na motoru proklizali na beloj liniji od pešačkog. Motor odvezli kuci, pa posto nisam mogao sam da saniram, odosmo u urgentni. Nju je inace od ranije zezalo koleno, pa smo se prijavili da smo pali sa motora da nas brze pregledaju. Na kolenu njenom ne nađoše ništa, ali nađoše neku modricu na ramenu i na konto te modrice meni krivična.

Na žalost, jeste krivično

pre 2 godine

Krivično gonjenje za par ogrebotina, tj lakše telesne povrede? Ili je nešto više od toga, ili je gonjenje na nivou prekršajnog, a ne krivičnog dela.
(Luka, 4. jun 2022 10:41)

Izazivanje opšte opasnosti je krivično delo. Sopstvenim autom da sletite s puta, makar ne bilo ništa ni vama ni drugima.

navijac

pre 2 godine

@Izazivanje opšte opasnosti je krivično delo. Sopstvenim autom da sletite s puta, makar ne bilo ništa ni vama ni drugima.
(Na žalost, jeste krivično, 04. jun 2022 13:11)

Drugar sleteo s puta tako sto mu budala sekla krivinu, a on da ga izbegne smota naglo, izgubi kontrolu, sleti u jarak i prevrne se. Budalu je izbegao, ali krivicnu prijavu nece izbeci...Cak mu i policajac rekao bolje da si se zakucao direktno u njega.

Banconi

pre 2 godine

Sud može da odbije snimak jer je reč o neovlašćenom snimanju, ali ima lek za to. U okviru svog slučaja možete nezavisno od suda unajmiti svog veštaka, koji će pogledati snimak i iskoristiti ga u svojoj ekspertizi, kada bude dao mišljenje. Poznato je u sudskoj praksi da se neutralnim veštacima, dakle onim koje sam sud angažuje, daje veći značaj nego veštacima stranaka, ali sve to diže težinu slučaja i ulazi u dokaze koji se ocenjuju.

Moravac

pre 2 godine

Kamera bre! Dabome! I kada se kupas kamera! Da kada te opali struja da ima zabelezeno! Bolesnici.
(NN, 04. jun 2022 11:18)

Kada bi znao koliko sada ima kamera po gradovima ništa ti ne bi falilo i da imaš jednu u svojim kolima, jedino što bi izgleda u tvom slučaju bila dokaz protiv tebe.

The Unforgiven

pre 2 godine

po zakonu ne smem da snimam trotoar jer je to ugrozavanje privatnosti..
(Gari Kvoter, 4. jun 2022 14:44)
------------------------

Privatnost na javnom trotoaru?

nikos

pre 2 godine

"Ukoliko vas je snimila saobraćajna kamera, pa postoje snimci da ste prošli kroz crveno, tu nema mnogo pomoći."

E ovo je u domenu fantastike - policijska kamera vas snimi da ste prosli kroz crveno a vasa kamera snimi da ste prosli kroz zeleno! Tu onda nesto debelo nije u redu. Ili ti ovo nije moguce.

zare

pre 2 godine

Ovi što pitaju, a koga ja da tužim. Pročitajte članak. Kamera brate. Oni što pričaju o privatnosti, privatnost ne postoji na javinim površinama. Možete ići ulicom peške, automobilom, i snimati sve oko sebe. Osim u zemljama gde je je potrebna dozvola, kao što je S.Koreja.

CG

pre 2 godine

Policija me zaustavila i rekla sa sam pretekao manji kamion na punoj liniji, koji se inače kretao sporije, prevozio drva.
Kada sam pokazao snimak sa kamere, vidjeli su da je ipak bila isprekidana.

Izvinili su se i pustili me dalje.

navijac

pre 2 godine

@A ja do sada nisam čuo ni od koga da mu je policajac pisao kaznu, a da prekršaj nije postojao.
A, čuo sam obrnutu situaciju.
(Shopy, 04. jun 2022 13:56)

Mene je jednom zaustavila patrola nocu, jurili su me pod rotacijom, da mi kazu da sam 3km ranije preticao na punoj liniji (u pitanju magistralni put)! A ja ne da nisam preticao, nego nisam nikog ni sreo na putu u to vreme. Srecom, oslobodili su me na sudu za taj 'prekrsaj'.

Kalesu

pre 2 godine

Problem je u činjenici da sudije, po automatizmu, "poklanjaju veru" policijskom zapisniku, bez obzira šta vi tvrdite i dokazujete, makar bio "potkrepljen" lošim, malim fotografijama, na kojima se uopšte ne vide oštećenja na vašem vozilu (navodno sam naleteo na jednu kapiju, šteta bi morala biti vidljiva "i iz aviona"). Još kada vam sudija "preti" veštakom (povećanim troškovima postupka) i osuđujućom presudom, zove vas tri puta samo zbog toga, i na kraju "presudi" novčanu kaznu u DUPLOM maksimalnom zaprećenom iznosu - šta čovek da misli o našem sudstvu? Moje lično iskustvo sa prekršajnim sudom u mom gradu...

Dejan

pre 2 godine

@javio se još jedan "inteligentan". podmazivanje u sudskom procesu te košta MNOGO više od 150-200 evra koliko košta kamera
(riđobradi, 04. jun 2022 15:19)

Ti "inteligentni" ne znaš ni koliko košta kamera, a kamoli podmazivanje... A nisi čuo ni za ironiju.

Djorke

pre 2 godine

@
… U Rusiji su masovno počeli da koriste kamere jer se ljudi zaletali na kola i glumili da su udareni i tako uzimali novac od osiguranja…
(milutin, 4. jun 2022 09:34)

Negde sam procitao da im je iz tih i slicnih razloga osiguranje 30% jeftinije ako imaju kameru, pa je zato skoro svi furaju (maltene od jedne-dve registracije otplati samu sebe).
Mislim - treba imati to cudo, makar da mozes da iskoristis u ekstremu nekom da nisi kriv. Inace znam za slucaj gde sud nije prihvatio snimak saob.nesrece sa kamere kafica, jer kao nije zvanican snimak ili tako nesto. Ma … nase gluposti, ali ajde. Na snimku auto prosao na “STOP” i udario u druga kola (vide se i tablice i ljudi kada su izasli), a sud presudio da je taj auto vec bio u raskrsnici, a da ga je onda ovaj drugi udario. Odbacen video snimak kao dokaz, a prihvacen zapisnik policije (na osnovu izjave ovog sto je prosao na “STOP”). Nasa posla.

pr

pre 2 godine

А кога ја да тужим што сам изазвао саобраћају јер нисам видео мотористи од два контејнера постављених на самом ћошку улице на тротоару? Чистоћу? Имам и снимак. Стао сам на стоп, погледао лево и десно и кад сам кренуо излети мотор којег су заклонити контејнери и лик ме закачи и падне. Срећа имао пар огреботина, а мене сад држава кривично гони.
(Комша, 04. jun 2022 09:30)

A koga ja da tužim što je lik uleteo u SUPROTAN smer, udario me i pobegao, a intelektualac koji je vršio uviđaj mene optuži, pošalje mi sudsku prijavu kao prvooptuženom i na sudu kao objašnjenje da iskaz - nisam imao drugog izbora, drugi učesnik sudara nije bio tu???

Goran

pre 2 godine

Možete ići ulicom peške, automobilom, i snimati sve oko sebe. Osim u zemljama gde je je potrebna dozvola, kao što je S.Koreja.
(zare, 4. jun 2022 23:29)

Smes ti da snimas, ali nista sa tim snimkom ne smes da uradis osim ako nemas dozvolu ljudi koje si snimao ;)

I ne smes da snimas ako ti neko privatno lice kaze, "nemoj da me snimas".

Dok recimo sve osobe koje rade javno posao, smeju da se snimaju dok su na zadatku.
Policija, komunalci ...

Shomi

pre 2 godine

Bitno - ukoliko posedujete kameru u slucaju udesa pokazite policajcu snimak i trazite da se unese u zapisnik da je video. Posle ce da olaksa pricu oko suda/vestacenja. Takodje kod udesa sa malom stetom gde neko tvrdi da ste vi krivi, kad mu pokazete kameru menja pricu i odmah je spreman za dogovor.

Neke bolje kamere takodje nude opciju "parking guard" koje imaju mogucnost da snime stete nastale na parkigu.

Ledilo

pre 2 godine

“Da li sud može da odbije video snimak kao dokaz?

Može – ali tada bi trebalo u presudi da obrazloži zbog čega nije prihvatio taj video snimak kao dokaz.
Nažalost, sudija ima pravo i da ne obrazloži odbijanje video snimka. To jeste nelogično i nepravedno, ali takav je Zakon.”

Srbija,obećana zemlja.

Šeldon

pre 2 godine

@P

Druže, ne postoji linija preglednosti u tom slučaju. Mogu da navedem nekoliko slučajeva gde su veliki zeleni plastični kontejneri na ulici i kad recimo skrećeš desno ti moraš da ulaziš u suprotnu traku. Ko je to dozvolio, nije mi jasno. Da ne govorim da niko ne poštuje prvenstvo desne strane, pa me osim kontejnera ometaju i retardi koji misle da imaju prednost samo zato što idu pravo.

Miloš Obilić

pre 2 godine

To znači da je sistem truo i korumpiran, ne vredi ti ni kamera ni video snimak da dokažeš da nisi kriv. Dok neko drugi može da vozi i ubija ljude i ništa.

Komša

pre 2 godine

Gari Kvoter: toliko si se nalupao, da ne znam, sta da ti kazem, izvini. Upad u privatnost je ako ti nesto radis ili smeras sa snimcima sa trotoara. A snimati smes uvek i svugde. A taj sto ti je navodno rekao to sve, to je neki pravnik, a? I to neki najbolji pravnik, cini mi se?
(Slovenac, 4. jun 2022 20:49) # Link komentara

Covek je u pravu.
Smeš da snimaš svoj objekat ali i u tom slučaju moraš da postaviš obaveštenje - "objekat je pod video nadzorom" kako bi izbegao tuzbu za neovlašceno snimanje.
U praksi je malo drugačije pa i lokali i privatne kuce imaju kamere koje pokrivaju i deo ulice.
I dešava se da policija često traži te snimke ako su od značaja za neki njihov posao.
Verovatno to ne može da bude uvek dokaz na sudu ali može da pomogne i koristi se.
Pa imas primer kada su tražili ovog dečka iz Splita što se utopio-snimci sa okolnih kamera su korišceni u pokušajima da se utvrdi kretanje nesrećnog momka te noći.