Zanimljivosti

Petak, 26.11.2021.

08:46

Koliko opadne kapacitet baterije električnog automobila posle godinu dana VIDEO

Izvor: Izvor: B92, Automobili.ba

Koliko opadne kapacitet baterije elektriènog automobila posle godinu dana VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

41 Komentari

Sortiraj po:

Clapclap

pre 2 godine

Uf koliko lupetanja. Pogledajte na našim oglasima nisan leaf iz 2012te godine. Nisan prikazuje skalom degradaciju baterije i na slikama iz oglasa možete videti da je na tom autu 10/12 crtica. Znači ~80% dometa na 9 godina staroj bateriji. A još je to prva verzija te tehnologije sa nekim nedostacima kao što je baterija koja se hladi vazduhom samim tim brže propada.

Danas su baterije savremenije, imaju sisteme hlađenja koji ih čuvaju, imaju veliki domet pa se samim tim dosta ređe pune i još dosta dodataka tako da im radni vek bude bolji.

Логика

pre 2 godine

Тај аутомобил прелази 300-400km ако дневно пређеш 50-100km тих 8% годишње су занетариви, јер да би ти осетио неке промене она би требала да изгуби капацитет од ~75% најмање.

Džoni

pre 2 godine

Mislim da pise da je Neka NiHa baterija
(Nikola, 27. novembar 2021 11:05)
Najverovatnije piše NiMH (Nikl Metal Hidrid). One su slične nikl-kadmijumskim, istog napona, nešto većeg kapaciteta (energije) i slične unutrašnje otpornosti pa se i pune na identičan način. Prednost im je što nemaju takozvani "memorijski" efekat i ne može da im se obrne polaritet kao onima sa kadmijumskom katodom. NiCd su vrlo osetljive na totalno pražnjenje, zato se koriste još samo u sistemima rezervnog napajanja (na primer invertorskog) gde su uvek na režimu punjenja malom strujom. U takvom režimu imaju i zadovoljavajući rok trajanja. Totalno su nepriladne za akumulatorske alate, ali prosto tada nije bilo boljih. NiMH su predstavljale korisno unapređenje svuda gde se danas koriste u svemu superiornije litijum-jonske, što pomalo paradoksalno znači da su brže nestale nego prastare nikl-kadmijumske i olovne, koje se još uvek koriste.

C i n i k

pre 2 godine

Sto naravno nema veze sa vezom sto si napisao.. Nemci daju 8 godina garancije na bateriju tj dobijas novu ako padne ispod 70% kapaciteta nove.. Korejanci daju 10 godina garanciju.
(Nikola, 27. novembar 2021 11:03)


Sve je istina, na tvoju zalost i na zalost zabluda kod tebe i slicnih idealista koji na sve to gledate romanticarski..
Garancija kod svih je 100.000 milja tj 160.000 km.
To je vrhunski uslov br 1.
U okviru te km Kia i Bmw pisu "sta se pre ostvari"...
Dakle teorijski moze biti 10 godina ili kao Hyundai za Konu sto pise "dozivotna" ali samo ako nisi presao vise od 100.000 milja...
BMW i KiA pise "ako u 100.000 milja baterija padne ispod 60%" zamenice se novom, medjutim da bi ostvario ovu garanciju da dobijes novu bateriju koja kosta ko pola novog Bmw trebalo bi da citas sve sto pise u garanciji a ima milion uslova, koliko si x bateriju punio na brzom punjacu, koliko si x vozio EV sa 20% kapaciteta, koliko si x menjao rashladnu tecnost za baterije itd..
U praxi, zamenska baterija moze da dodje u obzir o trosku prodavca pod vrlo rigoroznim uslovima i predstavlja pravu retkost i izuzetak.
Ako ti mislis da ce ti Tesla, Bmw ili KiA tako lako da menjaju bateriju koja papreno kosta onda ok, ne bih da ti kvarim iluziju..

Nikola

pre 2 godine

Silvester
Crkla ti jer si je ispraznio a posle nisi napunio.. baterija ne sme da Bude duze od 10tak Dana na 0%.. Ja imam busalicu koju sam kupio jos 2004te godine.. Jos original baterija na njoj I radi extra.. Mislim da pise da je Neka NiHa baterija

Nikola

pre 2 godine

Cca 10% godisnje se smanjuje kapacitet baterije, tako da nakon 5,6 god to EV ima bar duplo manju autonomiju pod uslovom da ga i dalje vozi samo cca 90 km/h i da se vozi sam bez klime ili grejanja zimi..
To sve mozemo da uporedimo i sa baterijama u mob telefonu, isti je princip i svako zna koliko stara baterija malo drzi..
Kod EV je najveci problem sto je cena zamenske baterije ko pola novog EV...
Ja zato glasam za diesel, nema bolje varijante nego diesel motor..
(C i n i k, 26. novembar 2021 10:26)
Sto naravno nema veze sa vezom sto si napisao.. Nemci daju 8 godina garancije na bateriju tj dobijas novu ako padne ispod 70% kapaciteta nove.. Korejanci daju 10 godina garanciju.

Inception

pre 2 godine

Silvester,
ne kontam, stvarno treba da napišeš ili nacrtaš da želiš kupiti EV i voziti ga 5 puta godišnje. možeš i u kalendaru da zaokružiš datume i i slikaš ako ti je lakše.

Inception,
kupiću nov EV i voziti se jedan kilometar svakog dana, jer tako sam u mogućnosti. ti po starom srbijanskom običaju uvek znaš kako neko treba da potroši pare, seljačka posla. umesto da se skoncentrišeš kako da zaradiš pare muko crna.
(drugarice i drugovi, i posle tita - tito, 26. novembar 2021 17:41)


Kupi, nepristojni covece, ti sto vredjas i ponizavas svoje sunarodnike, isto kao sto vredjas i ostale cija ti nacionalnost ne odgovara. Ne znam samo kako moderatori dozvoljavaju da ovakvi komentari puni uvreda po svim osnovama mogu da budu objavljeni, ali je mozda i bolje, jer ljudi onda znaju sa kakvom osobom imaju posla.

Dilema

pre 2 godine

Teslina nova baterija 4680 će imati garanciju na milion milja što je u kilometrima milion i šesto hiljada kilometara. Što se tiče opadanja kapaciteta baterije ona ne ide linearno do kraja već mu opadne kapacitet 30-40% tako da vam ostaje 60-70% kapaciteta za vožnju nakon duže tj višegodišnje eksploatacije vozila. Tu su još par proizvođača koji su predstavili nove generacije baterija koje će biti znatno jeftinije i pouzdanije tako da u budućnosti neće baterija biti toliki problem što se tiče kapaciteta i njenog trajanja kao i zamena iste jer će biti to dosta povoljnije nego u ovom trenutku.

Džoni

pre 2 godine

Kupio pre dve, tri godine šrafilicu poznatog proizvođača, platio je 4900 dinara na akciji. Pošto meni šrafilica treba pet puta godišnje, više je stojala nego radila. Riknula joj baterija načisto...
(Silvester, 26. novembar 2021 13:23)
Za 4900 nisi ni pre 2-3 godine mogao da kupiš aku šrafilicu "poznatog proizvođača". Pazi, samo originalni punjač "poznatih proizvođača" košta više. Nego, otprilike tada i po toj ceni su počele da stižu kineske kopije Makite, pa da nije to? Onda nemoj da te čudi. Izgledom i plastikom uopšte ne zaostaju za originalom. Čak su i motor i prenosni mehanizam, recimo zadovoljavajući. Ali baterija je užas. Pre svega, puni se običnim ispravljačem što znači da je sva automatika i kontrola punjenja u samoj bateriji. Gotovo sam 100% siguran da tebi nisu riknule ćelije, nego ta elektronika, ili bar prvo elektronika pa onda "spržilo" i ćelije.
Same ćelije u njima su isto "nepoznatog brenda", tj. ništa na njima ne piše. Ja sam ih testirao i nisu vrhunske, ali nisu ni loše. Ali i da su najbolje, lošim punjenjem baterija lako i brzo postaje neupotrebljiva ili mrtva.

Nisi napisao model, pa moram da pretpostavim i mogućnost da si kupio bušilicu sa NiCd baterijom. I u tom slučaju rečeno za punjenje važi, samo što one nemaju nikakvu elektroniku u sebi, pa su sigurno riknule ćelije. Možeš da prepakuješ sa ispravnim, ako ti se to isplati. Uglavnom se ne isplati, a sigurno ne za bušilicu od 5 hiljada. Kupio si đubre, samo još da utvrdimo koje vrste?

Joca

pre 2 godine

ispasce Japanci najpametniji opet sto ulazu u dalji razvoj vodonicnih gorivnih celija. H je budicnost definitivno.
(dok ne stigne fasada i kanalizacija, 26. novembar 2021 22:32)
Bilo nekad. Japanci naprotiv napuštaju vodonik i prelaze na amonijak (ili hidrazin). Zasad uglavnom za pogon turbina jer još nije realizovan SUS motor na čist amonijak (eksperimentiše se sa mešavinom benzina i amonijaka), ali turbomotor na 100% amonijaka već radi. Vodonični SUS motor verovatno ostaje utopija, ali amonijačni (ili hidrazinski) bi možda i mogao da se napravi. Prednost amonijaka je naravno što ne sadrži ugljenik, pa ne proizvodi gorenjem ni CO2. Utečnjava se na mnogo višoj temperaturi (-33°C) nego vodonik (-253°C), pa je prevoz i skladištenje drastično jeftinije. Amonijak ima i veću gustinu energije, a manje je eksplozivan. Idealno? Ne baš. Da je sve idealno, već bi odavno bilo. Amonijak ne sadrži ugljenik, ali sadrži azot (NH3). Gorenjem stvara azotne okside više nego dizel. I sam amonijak je otrovan, najstariji bojni otrov na koji su samo Pančevci imuni (kako čujem i neki Indijci?).

Šalu na stranu, amonijak postaje sve interesantniji upravo u oblasti gde je vodonik bio, kao gorivo za brodove, što je Japancima od velikog značaja i zbog čega su toliko i eksperimentisali sa vodonikom. I za pogon kopnenih vozila amonijak je mnogo perspektivniji, proizvodi se svuda na svetu, više od bilo kog drugog neorganskog jedinjenja. Vodonik je bio i ostaće ćorsokak. U automobilima, ludost.

dok ne stigne fasada i kanalizacija

pre 2 godine

ispasce Japanci najpametniji opet sto ulazu u dalji razvoj vodonicnih gorivnih celija. H je budicnost definitivno. Nema baterija nema problema. Vodonik je najrasprostranjeniji element.

Joca

pre 2 godine

Zaključak: ne kupujte nemačko sranje, još oni nisu naučili da prave električne automobile. Na trajanje baterije više od potrošnje utiče punjenje, što je i logično jer je (radi brzine punjenja) mnogo veća struja, a tada i reaguje CID i te ćelije isključi zauvek. Očigledno, njegova baterija se pregrevala pri punjenju, odnosno ima loše rešeno hlađenje. Ako baš hoćete nemački elektromobil, sačekajte da počnu da ih prave Simens ili Boš. Folksvagen je buduća Nokija, kupiće ga Kinezi i praviće "automobile za narod", tojest jeftine i loše. Mogu i da nastave VW asortiman, već je loše, samo nije jeftino.

snesko belic

pre 2 godine

A kako ce te baterije da se ponasaju kada dodje zima? Bice konstantno izlozene minusu, a znamo sta se desava bateriji na hladnoci !

drugarice i drugovi, i posle tita - tito

pre 2 godine

Silvester,
ne kontam, stvarno treba da napišeš ili nacrtaš da želiš kupiti EV i voziti ga 5 puta godišnje. možeš i u kalendaru da zaokružiš datume i i slikaš ako ti je lakše.

Inception,
kupiću nov EV i voziti se jedan kilometar svakog dana, jer tako sam u mogućnosti. ti po starom srbijanskom običaju uvek znaš kako neko treba da potroši pare, seljačka posla. umesto da se skoncentrišeš kako da zaradiš pare muko crna.

Silvester

pre 2 godine

Kupio pre dve, tri godine šrafilicu poznatog proizvođača, platio je 4900 dinara na akciji. Pošto meni šrafilica treba pet puta godišnje, više je stojala nego radila. Riknula joj baterija načisto...
(Silvester, 26. novembar 2021 13:23)

pa nećeš valjda da kupiš EV da bi ga provozao 5 puta godišnje??? bože, braćo srbi, šta vama pada na pamet...
(drugarice i drugovi, i posle tita - tito, 26. novembar 2021 15:19)

Od tebe ništa inteligentnije nisam ni očekivao. Znaš ima ljudi koju ne kupuju elantre na kredit, pa se stiskaju sedam godina za drugi auto, nego imaju više automobila, pa jedan stoji, koristi se samo za putovanja, a drugi se vozika po gradu, do pijace itd. Evo ja imam auto, kupljen nov kod nas u Srbiji koji od 2011, prešao samo 134000, a imam još dva sa po 200000, takođe kupljena nova. Kapiraš ili treba da crtam?

Inception

pre 2 godine

extra! kada vozim 50km po gradu to znači da mi je to jedan od gorih dana u životu. obično sam na 20/30 km dnevno, i tu mi nije dobro.
(drugarice i drugovi, i posle tita - tito, 26. novembar 2021 15:13)


20km dnevno ne opravdava kupovinu automobila, bolje ti je da koristis javni prevoz, mani se Tesle, nije to za tebe. Pogotovo ako ti nije dobro posle toga.

Djoka iz NY

pre 2 godine

Kao vlasnik Toyote RAV4 Prime moje je mišljenje da su hibridi najbolja opcija. Imaš bateriju za nekih 50-60 kilometara, taman za vožnju po gradu što i onako čini 80% vožnje prosečnog vozača. Imaš benzin da se ne razmisljaš gde mi je sledeći električni punjač kad si na dužem putu i usto puniš bateriju dok voziš na benzin. Takodje imaš startnost električnog automobila, u slučaju moje Toyote 5.4 sekunde do stotke, ide ko metak.

drugarice i drugovi, i posle tita - tito

pre 2 godine

Tesla UMC iz bezbednosnih razloga na suko uticnicama (240V) dozvoljava samo 13A, sto iznosi 3.1kW po casu. Punjenjem od 10 casova dobijas oko 170km deklarisanog dometa, a realno 120-130km.
(Inception, 26. novembar 2021 13:02)

extra! kada vozim 50km po gradu to znači da mi je to jedan od gorih dana u životu. obično sam na 20/30 km dnevno, i tu mi nije dobro.

znači svako jutro šaku dinara - PUN, pa gde ćeš bolje!?

a kad idem do grčke, onda ću ga grunuti opušteno na fast charge po šablonu 20% - 70 %. taman 2 puta da gricnem nešto i protegnem noge. jedva čekam tesla model 2, biće sve to fenomenlano, veruj mi. samo skupljaj pare.

drugarice i drugovi, i posle tita - tito

pre 2 godine

Kupio pre dve, tri godine šrafilicu poznatog proizvođača, platio je 4900 dinara na akciji. Pošto meni šrafilica treba pet puta godišnje, više je stojala nego radila. Riknula joj baterija načisto...
(Silvester, 26. novembar 2021 13:23)

pa nećeš valjda da kupiš EV da bi ga provozao 5 puta godišnje??? bože, braćo srbi, šta vama pada na pamet...

Dragan EV

pre 2 godine

Degradacija baterije koju opisuje čovek iz vesti nije uobičajena. Ili je neispravna, ili se vlasnik svojski potrudio da je degradira.

Proizvođači uglavnom daju garanciju na 8 godina ili 150.000 kilometara i to tako što garantuju da kapacitet baterije neće opasti ispod 70% od deklarisanog kod nove baterije posle 8 godina ili 150.000 kilometara. To znači da će u garanciji biti zamenjena baterija koja je na početku imala 50 kWh, a u toku 8 godina pala na 35 kWh.

Iz mog iskustva (vozim 5 godina električne automobile) godišnja degradacija u našem klimatskom podneblju (Balkan) je oko 2 do 3% godišnje, odnosno za 8 godina maksimalno 24%.

Dragan

pre 2 godine

Jasno je da ce prica sa elektricnim automobilima biti jedna od najvecih prevara potrosaca.
Platite 30-40 hiljada neki od tih proizvoda i pokusate da ga prodate posle 5 godina-rezultat-nema kupaca jer ce nova baterija kostati 10.000 evrica.
Svet bas ide u k..ac...

Silvester

pre 2 godine

Cca 10% godisnje se smanjuje kapacitet baterije, tako da nakon 5,6 god to EV ima bar duplo manju autonomiju pod uslovom da ga i dalje vozi samo cca 90 km/h i da se vozi sam bez klime ili grejanja zimi..
To sve mozemo da uporedimo i sa baterijama u mob telefonu, isti je princip i svako zna koliko stara baterija malo drzi..
Kod EV je najveci problem sto je cena zamenske baterije ko pola novog EV...
Ja zato glasam za diesel, nema bolje varijante nego diesel motor..
(C i n i k, 26. novembar 2021 10:26)

Kupio pre dve, tri godine šrafilicu poznatog proizvođača, platio je 4900 dinara na akciji. Pošto meni šrafilica treba pet puta godišnje, više je stojala nego radila. Riknula joj baterija načisto, zovem da pitam za bateriju, ima ali 5700. Nećete me više zeznuti, uzeo sam šrafilicu sa kablom, na struju, a auto može dizel, plin, benzin, metan ali baterija jok.

Inception

pre 2 godine

najviše zavisi od toga da li si stalno punio na (ultra) fast punjačima. na šuko ima da ti traje koliko hoćeš.

isto kao i LiPo za dronove, svaka koju sam stalno punio na fast punjačima (bez Amp limita) se naduvala za godinu dana a imam i lošije 4 god baterije koje sam uvek punio sa limiterom i još uvek odlične.

verujem da će za 10 godina u oglasima umesto foskule o babinoj nozi biti: baba punila uvek na šuko.
(drugarice i drugovi, i posle tita - tito, 26. novembar 2021 09:18)



Tesla UMC iz bezbednosnih razloga na suko uticnicama (240V) dozvoljava samo 13A, sto iznosi 3.1kW po casu. Punjenjem od 10 casova dobijas oko 170km deklarisanog dometa, a realno 120-130km. Platis Teslu S oko 100.000 € u osnovnoj verziji, i imas odlican autic za svrckanje po gradu. Ali je bitno da ti baterija ne gubi na kapacitetu.

Bcda

pre 2 godine

Iskreno razocarenje iako nisam protiv ev. Vec prvu godinu 8%? Pretpostavljam da ce sledecih godina jos vise opadati sto mu dodje katastrofa u najavi.
(Alex, 26. novembar 2021 10:43)

Ne, posle će opadati nešto sporije ali na 200.000km će biti na 60 - 70% što zaista jeste katastrofa.

drugarice i drugovi, i posle tita - tito

pre 2 godine

... daljinsko punjenje baterije...
(pr, 26. novembar 2021 11:38)

veliki gubici. moj mobilni bukvalno naslonjen na wireless charger prima duplo manji input nego što je output. sad zamisli nešto što je udaljeno 30ak cm. sad ide ono čuveno: ne bi bilo dovoljno struje. na kablu će ga biti.

evfreak

pre 2 godine

Degradacija baterija nije linearna.

Trenutno, najpreciznije podatke daje Tesla, sa najvećim brojem EV na ulicama = 1% na 30.000km.
Očekivani vek trajanja baterija kod većine proizvođača je oko 400.000km. Naravno, modeli sa velikim baterijama i velikim dometom, mogu preći daleko više... I obrnuto...
To naravno znači - bez krševa sa milion pređenih kilometara u budućnosti. Još jedan udarac za nas...

pr

pre 2 godine

Bilo bi vr' da u skorijoj budućnosti smisle daljinsko punjenje baterije, nešto poput šina zakopanih ispod auto puteva, pa da možeš ko čovek bez zaustavljanja na duže distance. Onda bi čak i postojao smisao naplaćivanja putarina po ovim cenama hehehe.

C i n i k

pre 2 godine

Cca 10% godisnje se smanjuje kapacitet baterije, tako da nakon 5,6 god to EV ima bar duplo manju autonomiju pod uslovom da ga i dalje vozi samo cca 90 km/h i da se vozi sam bez klime ili grejanja zimi..
To sve mozemo da uporedimo i sa baterijama u mob telefonu, isti je princip i svako zna koliko stara baterija malo drzi..
Kod EV je najveci problem sto je cena zamenske baterije ko pola novog EV...
Ja zato glasam za diesel, nema bolje varijante nego diesel motor..

Alex

pre 2 godine

Iskreno razocarenje iako nisam protiv ev. Vec prvu godinu 8%? Pretpostavljam da ce sledecih godina jos vise opadati sto mu dodje katastrofa u najavi.

karburator

pre 2 godine

Kao i svaka tehnika, kvalitet zavisi od stručnosti projektovanja i izvođenja, i od primenjenih materijala. Ne znam čije baterije kupuje VW, pošto ih svega nekoliko proizvođača u svetu proizvode, i svi su van Evrope. Znam da Toyota ugrađuje najkvalitetnije baterije Panasonic. I posle 6 godina eksploatacije, jedva da su nešto izgubile od kapaciteta. Bitno je i kako se pune i kako se prazne. Sa što manjom strujom, ovo im prija najbolje, tako da je punjenje preko kućne utičnice blagotvornije nego preko snažnog brzog punjača.

miloš

pre 2 godine

onda imaju škart bateriju, evo ja imam kineski auto, jac iev7s, kupljen u beču, ima 2 godine i 70.000 km, baterija je samsung lithium ternary, stanje 98%, doseg isti kao i obično, 270 km ljeti, 200-220 zimi,bez ikakvih promjena

što se tiče vožnje, bez šparanja, često na maksimalnoj brzini, punjen samo DC punjačem u 90% slučajeva i nešto malo kod kuće

das auto

drugarice i drugovi, i posle tita - tito

pre 2 godine

najviše zavisi od toga da li si stalno punio na (ultra) fast punjačima. na šuko ima da ti traje koliko hoćeš.

isto kao i LiPo za dronove, svaka koju sam stalno punio na fast punjačima (bez Amp limita) se naduvala za godinu dana a imam i lošije 4 god baterije koje sam uvek punio sa limiterom i još uvek odlične.

verujem da će za 10 godina u oglasima umesto foskule o babinoj nozi biti: baba punila uvek na šuko.

drugarice i drugovi, i posle tita - tito

pre 2 godine

najviše zavisi od toga da li si stalno punio na (ultra) fast punjačima. na šuko ima da ti traje koliko hoćeš.

isto kao i LiPo za dronove, svaka koju sam stalno punio na fast punjačima (bez Amp limita) se naduvala za godinu dana a imam i lošije 4 god baterije koje sam uvek punio sa limiterom i još uvek odlične.

verujem da će za 10 godina u oglasima umesto foskule o babinoj nozi biti: baba punila uvek na šuko.

Alex

pre 2 godine

Iskreno razocarenje iako nisam protiv ev. Vec prvu godinu 8%? Pretpostavljam da ce sledecih godina jos vise opadati sto mu dodje katastrofa u najavi.

Djoka iz NY

pre 2 godine

Kao vlasnik Toyote RAV4 Prime moje je mišljenje da su hibridi najbolja opcija. Imaš bateriju za nekih 50-60 kilometara, taman za vožnju po gradu što i onako čini 80% vožnje prosečnog vozača. Imaš benzin da se ne razmisljaš gde mi je sledeći električni punjač kad si na dužem putu i usto puniš bateriju dok voziš na benzin. Takodje imaš startnost električnog automobila, u slučaju moje Toyote 5.4 sekunde do stotke, ide ko metak.

Silvester

pre 2 godine

Kupio pre dve, tri godine šrafilicu poznatog proizvođača, platio je 4900 dinara na akciji. Pošto meni šrafilica treba pet puta godišnje, više je stojala nego radila. Riknula joj baterija načisto...
(Silvester, 26. novembar 2021 13:23)

pa nećeš valjda da kupiš EV da bi ga provozao 5 puta godišnje??? bože, braćo srbi, šta vama pada na pamet...
(drugarice i drugovi, i posle tita - tito, 26. novembar 2021 15:19)

Od tebe ništa inteligentnije nisam ni očekivao. Znaš ima ljudi koju ne kupuju elantre na kredit, pa se stiskaju sedam godina za drugi auto, nego imaju više automobila, pa jedan stoji, koristi se samo za putovanja, a drugi se vozika po gradu, do pijace itd. Evo ja imam auto, kupljen nov kod nas u Srbiji koji od 2011, prešao samo 134000, a imam još dva sa po 200000, takođe kupljena nova. Kapiraš ili treba da crtam?

karburator

pre 2 godine

Kao i svaka tehnika, kvalitet zavisi od stručnosti projektovanja i izvođenja, i od primenjenih materijala. Ne znam čije baterije kupuje VW, pošto ih svega nekoliko proizvođača u svetu proizvode, i svi su van Evrope. Znam da Toyota ugrađuje najkvalitetnije baterije Panasonic. I posle 6 godina eksploatacije, jedva da su nešto izgubile od kapaciteta. Bitno je i kako se pune i kako se prazne. Sa što manjom strujom, ovo im prija najbolje, tako da je punjenje preko kućne utičnice blagotvornije nego preko snažnog brzog punjača.

miloš

pre 2 godine

onda imaju škart bateriju, evo ja imam kineski auto, jac iev7s, kupljen u beču, ima 2 godine i 70.000 km, baterija je samsung lithium ternary, stanje 98%, doseg isti kao i obično, 270 km ljeti, 200-220 zimi,bez ikakvih promjena

što se tiče vožnje, bez šparanja, često na maksimalnoj brzini, punjen samo DC punjačem u 90% slučajeva i nešto malo kod kuće

das auto

C i n i k

pre 2 godine

Cca 10% godisnje se smanjuje kapacitet baterije, tako da nakon 5,6 god to EV ima bar duplo manju autonomiju pod uslovom da ga i dalje vozi samo cca 90 km/h i da se vozi sam bez klime ili grejanja zimi..
To sve mozemo da uporedimo i sa baterijama u mob telefonu, isti je princip i svako zna koliko stara baterija malo drzi..
Kod EV je najveci problem sto je cena zamenske baterije ko pola novog EV...
Ja zato glasam za diesel, nema bolje varijante nego diesel motor..

Joca

pre 2 godine

Zaključak: ne kupujte nemačko sranje, još oni nisu naučili da prave električne automobile. Na trajanje baterije više od potrošnje utiče punjenje, što je i logično jer je (radi brzine punjenja) mnogo veća struja, a tada i reaguje CID i te ćelije isključi zauvek. Očigledno, njegova baterija se pregrevala pri punjenju, odnosno ima loše rešeno hlađenje. Ako baš hoćete nemački elektromobil, sačekajte da počnu da ih prave Simens ili Boš. Folksvagen je buduća Nokija, kupiće ga Kinezi i praviće "automobile za narod", tojest jeftine i loše. Mogu i da nastave VW asortiman, već je loše, samo nije jeftino.

Inception

pre 2 godine

najviše zavisi od toga da li si stalno punio na (ultra) fast punjačima. na šuko ima da ti traje koliko hoćeš.

isto kao i LiPo za dronove, svaka koju sam stalno punio na fast punjačima (bez Amp limita) se naduvala za godinu dana a imam i lošije 4 god baterije koje sam uvek punio sa limiterom i još uvek odlične.

verujem da će za 10 godina u oglasima umesto foskule o babinoj nozi biti: baba punila uvek na šuko.
(drugarice i drugovi, i posle tita - tito, 26. novembar 2021 09:18)



Tesla UMC iz bezbednosnih razloga na suko uticnicama (240V) dozvoljava samo 13A, sto iznosi 3.1kW po casu. Punjenjem od 10 casova dobijas oko 170km deklarisanog dometa, a realno 120-130km. Platis Teslu S oko 100.000 € u osnovnoj verziji, i imas odlican autic za svrckanje po gradu. Ali je bitno da ti baterija ne gubi na kapacitetu.

Inception

pre 2 godine

extra! kada vozim 50km po gradu to znači da mi je to jedan od gorih dana u životu. obično sam na 20/30 km dnevno, i tu mi nije dobro.
(drugarice i drugovi, i posle tita - tito, 26. novembar 2021 15:13)


20km dnevno ne opravdava kupovinu automobila, bolje ti je da koristis javni prevoz, mani se Tesle, nije to za tebe. Pogotovo ako ti nije dobro posle toga.

evfreak

pre 2 godine

Degradacija baterija nije linearna.

Trenutno, najpreciznije podatke daje Tesla, sa najvećim brojem EV na ulicama = 1% na 30.000km.
Očekivani vek trajanja baterija kod većine proizvođača je oko 400.000km. Naravno, modeli sa velikim baterijama i velikim dometom, mogu preći daleko više... I obrnuto...
To naravno znači - bez krševa sa milion pređenih kilometara u budućnosti. Još jedan udarac za nas...

Silvester

pre 2 godine

Cca 10% godisnje se smanjuje kapacitet baterije, tako da nakon 5,6 god to EV ima bar duplo manju autonomiju pod uslovom da ga i dalje vozi samo cca 90 km/h i da se vozi sam bez klime ili grejanja zimi..
To sve mozemo da uporedimo i sa baterijama u mob telefonu, isti je princip i svako zna koliko stara baterija malo drzi..
Kod EV je najveci problem sto je cena zamenske baterije ko pola novog EV...
Ja zato glasam za diesel, nema bolje varijante nego diesel motor..
(C i n i k, 26. novembar 2021 10:26)

Kupio pre dve, tri godine šrafilicu poznatog proizvođača, platio je 4900 dinara na akciji. Pošto meni šrafilica treba pet puta godišnje, više je stojala nego radila. Riknula joj baterija načisto, zovem da pitam za bateriju, ima ali 5700. Nećete me više zeznuti, uzeo sam šrafilicu sa kablom, na struju, a auto može dizel, plin, benzin, metan ali baterija jok.

Inception

pre 2 godine

Silvester,
ne kontam, stvarno treba da napišeš ili nacrtaš da želiš kupiti EV i voziti ga 5 puta godišnje. možeš i u kalendaru da zaokružiš datume i i slikaš ako ti je lakše.

Inception,
kupiću nov EV i voziti se jedan kilometar svakog dana, jer tako sam u mogućnosti. ti po starom srbijanskom običaju uvek znaš kako neko treba da potroši pare, seljačka posla. umesto da se skoncentrišeš kako da zaradiš pare muko crna.
(drugarice i drugovi, i posle tita - tito, 26. novembar 2021 17:41)


Kupi, nepristojni covece, ti sto vredjas i ponizavas svoje sunarodnike, isto kao sto vredjas i ostale cija ti nacionalnost ne odgovara. Ne znam samo kako moderatori dozvoljavaju da ovakvi komentari puni uvreda po svim osnovama mogu da budu objavljeni, ali je mozda i bolje, jer ljudi onda znaju sa kakvom osobom imaju posla.

Dragan

pre 2 godine

Jasno je da ce prica sa elektricnim automobilima biti jedna od najvecih prevara potrosaca.
Platite 30-40 hiljada neki od tih proizvoda i pokusate da ga prodate posle 5 godina-rezultat-nema kupaca jer ce nova baterija kostati 10.000 evrica.
Svet bas ide u k..ac...

Joca

pre 2 godine

ispasce Japanci najpametniji opet sto ulazu u dalji razvoj vodonicnih gorivnih celija. H je budicnost definitivno.
(dok ne stigne fasada i kanalizacija, 26. novembar 2021 22:32)
Bilo nekad. Japanci naprotiv napuštaju vodonik i prelaze na amonijak (ili hidrazin). Zasad uglavnom za pogon turbina jer još nije realizovan SUS motor na čist amonijak (eksperimentiše se sa mešavinom benzina i amonijaka), ali turbomotor na 100% amonijaka već radi. Vodonični SUS motor verovatno ostaje utopija, ali amonijačni (ili hidrazinski) bi možda i mogao da se napravi. Prednost amonijaka je naravno što ne sadrži ugljenik, pa ne proizvodi gorenjem ni CO2. Utečnjava se na mnogo višoj temperaturi (-33°C) nego vodonik (-253°C), pa je prevoz i skladištenje drastično jeftinije. Amonijak ima i veću gustinu energije, a manje je eksplozivan. Idealno? Ne baš. Da je sve idealno, već bi odavno bilo. Amonijak ne sadrži ugljenik, ali sadrži azot (NH3). Gorenjem stvara azotne okside više nego dizel. I sam amonijak je otrovan, najstariji bojni otrov na koji su samo Pančevci imuni (kako čujem i neki Indijci?).

Šalu na stranu, amonijak postaje sve interesantniji upravo u oblasti gde je vodonik bio, kao gorivo za brodove, što je Japancima od velikog značaja i zbog čega su toliko i eksperimentisali sa vodonikom. I za pogon kopnenih vozila amonijak je mnogo perspektivniji, proizvodi se svuda na svetu, više od bilo kog drugog neorganskog jedinjenja. Vodonik je bio i ostaće ćorsokak. U automobilima, ludost.

Bcda

pre 2 godine

Iskreno razocarenje iako nisam protiv ev. Vec prvu godinu 8%? Pretpostavljam da ce sledecih godina jos vise opadati sto mu dodje katastrofa u najavi.
(Alex, 26. novembar 2021 10:43)

Ne, posle će opadati nešto sporije ali na 200.000km će biti na 60 - 70% što zaista jeste katastrofa.

Džoni

pre 2 godine

Kupio pre dve, tri godine šrafilicu poznatog proizvođača, platio je 4900 dinara na akciji. Pošto meni šrafilica treba pet puta godišnje, više je stojala nego radila. Riknula joj baterija načisto...
(Silvester, 26. novembar 2021 13:23)
Za 4900 nisi ni pre 2-3 godine mogao da kupiš aku šrafilicu "poznatog proizvođača". Pazi, samo originalni punjač "poznatih proizvođača" košta više. Nego, otprilike tada i po toj ceni su počele da stižu kineske kopije Makite, pa da nije to? Onda nemoj da te čudi. Izgledom i plastikom uopšte ne zaostaju za originalom. Čak su i motor i prenosni mehanizam, recimo zadovoljavajući. Ali baterija je užas. Pre svega, puni se običnim ispravljačem što znači da je sva automatika i kontrola punjenja u samoj bateriji. Gotovo sam 100% siguran da tebi nisu riknule ćelije, nego ta elektronika, ili bar prvo elektronika pa onda "spržilo" i ćelije.
Same ćelije u njima su isto "nepoznatog brenda", tj. ništa na njima ne piše. Ja sam ih testirao i nisu vrhunske, ali nisu ni loše. Ali i da su najbolje, lošim punjenjem baterija lako i brzo postaje neupotrebljiva ili mrtva.

Nisi napisao model, pa moram da pretpostavim i mogućnost da si kupio bušilicu sa NiCd baterijom. I u tom slučaju rečeno za punjenje važi, samo što one nemaju nikakvu elektroniku u sebi, pa su sigurno riknule ćelije. Možeš da prepakuješ sa ispravnim, ako ti se to isplati. Uglavnom se ne isplati, a sigurno ne za bušilicu od 5 hiljada. Kupio si đubre, samo još da utvrdimo koje vrste?

pr

pre 2 godine

Bilo bi vr' da u skorijoj budućnosti smisle daljinsko punjenje baterije, nešto poput šina zakopanih ispod auto puteva, pa da možeš ko čovek bez zaustavljanja na duže distance. Onda bi čak i postojao smisao naplaćivanja putarina po ovim cenama hehehe.

Dragan EV

pre 2 godine

Degradacija baterije koju opisuje čovek iz vesti nije uobičajena. Ili je neispravna, ili se vlasnik svojski potrudio da je degradira.

Proizvođači uglavnom daju garanciju na 8 godina ili 150.000 kilometara i to tako što garantuju da kapacitet baterije neće opasti ispod 70% od deklarisanog kod nove baterije posle 8 godina ili 150.000 kilometara. To znači da će u garanciji biti zamenjena baterija koja je na početku imala 50 kWh, a u toku 8 godina pala na 35 kWh.

Iz mog iskustva (vozim 5 godina električne automobile) godišnja degradacija u našem klimatskom podneblju (Balkan) je oko 2 do 3% godišnje, odnosno za 8 godina maksimalno 24%.

Nikola

pre 2 godine

Cca 10% godisnje se smanjuje kapacitet baterije, tako da nakon 5,6 god to EV ima bar duplo manju autonomiju pod uslovom da ga i dalje vozi samo cca 90 km/h i da se vozi sam bez klime ili grejanja zimi..
To sve mozemo da uporedimo i sa baterijama u mob telefonu, isti je princip i svako zna koliko stara baterija malo drzi..
Kod EV je najveci problem sto je cena zamenske baterije ko pola novog EV...
Ja zato glasam za diesel, nema bolje varijante nego diesel motor..
(C i n i k, 26. novembar 2021 10:26)
Sto naravno nema veze sa vezom sto si napisao.. Nemci daju 8 godina garancije na bateriju tj dobijas novu ako padne ispod 70% kapaciteta nove.. Korejanci daju 10 godina garanciju.

snesko belic

pre 2 godine

A kako ce te baterije da se ponasaju kada dodje zima? Bice konstantno izlozene minusu, a znamo sta se desava bateriji na hladnoci !

dok ne stigne fasada i kanalizacija

pre 2 godine

ispasce Japanci najpametniji opet sto ulazu u dalji razvoj vodonicnih gorivnih celija. H je budicnost definitivno. Nema baterija nema problema. Vodonik je najrasprostranjeniji element.

C i n i k

pre 2 godine

Sto naravno nema veze sa vezom sto si napisao.. Nemci daju 8 godina garancije na bateriju tj dobijas novu ako padne ispod 70% kapaciteta nove.. Korejanci daju 10 godina garanciju.
(Nikola, 27. novembar 2021 11:03)


Sve je istina, na tvoju zalost i na zalost zabluda kod tebe i slicnih idealista koji na sve to gledate romanticarski..
Garancija kod svih je 100.000 milja tj 160.000 km.
To je vrhunski uslov br 1.
U okviru te km Kia i Bmw pisu "sta se pre ostvari"...
Dakle teorijski moze biti 10 godina ili kao Hyundai za Konu sto pise "dozivotna" ali samo ako nisi presao vise od 100.000 milja...
BMW i KiA pise "ako u 100.000 milja baterija padne ispod 60%" zamenice se novom, medjutim da bi ostvario ovu garanciju da dobijes novu bateriju koja kosta ko pola novog Bmw trebalo bi da citas sve sto pise u garanciji a ima milion uslova, koliko si x bateriju punio na brzom punjacu, koliko si x vozio EV sa 20% kapaciteta, koliko si x menjao rashladnu tecnost za baterije itd..
U praxi, zamenska baterija moze da dodje u obzir o trosku prodavca pod vrlo rigoroznim uslovima i predstavlja pravu retkost i izuzetak.
Ako ti mislis da ce ti Tesla, Bmw ili KiA tako lako da menjaju bateriju koja papreno kosta onda ok, ne bih da ti kvarim iluziju..

Džoni

pre 2 godine

Mislim da pise da je Neka NiHa baterija
(Nikola, 27. novembar 2021 11:05)
Najverovatnije piše NiMH (Nikl Metal Hidrid). One su slične nikl-kadmijumskim, istog napona, nešto većeg kapaciteta (energije) i slične unutrašnje otpornosti pa se i pune na identičan način. Prednost im je što nemaju takozvani "memorijski" efekat i ne može da im se obrne polaritet kao onima sa kadmijumskom katodom. NiCd su vrlo osetljive na totalno pražnjenje, zato se koriste još samo u sistemima rezervnog napajanja (na primer invertorskog) gde su uvek na režimu punjenja malom strujom. U takvom režimu imaju i zadovoljavajući rok trajanja. Totalno su nepriladne za akumulatorske alate, ali prosto tada nije bilo boljih. NiMH su predstavljale korisno unapređenje svuda gde se danas koriste u svemu superiornije litijum-jonske, što pomalo paradoksalno znači da su brže nestale nego prastare nikl-kadmijumske i olovne, koje se još uvek koriste.

drugarice i drugovi, i posle tita - tito

pre 2 godine

Kupio pre dve, tri godine šrafilicu poznatog proizvođača, platio je 4900 dinara na akciji. Pošto meni šrafilica treba pet puta godišnje, više je stojala nego radila. Riknula joj baterija načisto...
(Silvester, 26. novembar 2021 13:23)

pa nećeš valjda da kupiš EV da bi ga provozao 5 puta godišnje??? bože, braćo srbi, šta vama pada na pamet...

drugarice i drugovi, i posle tita - tito

pre 2 godine

Tesla UMC iz bezbednosnih razloga na suko uticnicama (240V) dozvoljava samo 13A, sto iznosi 3.1kW po casu. Punjenjem od 10 casova dobijas oko 170km deklarisanog dometa, a realno 120-130km.
(Inception, 26. novembar 2021 13:02)

extra! kada vozim 50km po gradu to znači da mi je to jedan od gorih dana u životu. obično sam na 20/30 km dnevno, i tu mi nije dobro.

znači svako jutro šaku dinara - PUN, pa gde ćeš bolje!?

a kad idem do grčke, onda ću ga grunuti opušteno na fast charge po šablonu 20% - 70 %. taman 2 puta da gricnem nešto i protegnem noge. jedva čekam tesla model 2, biće sve to fenomenlano, veruj mi. samo skupljaj pare.

drugarice i drugovi, i posle tita - tito

pre 2 godine

... daljinsko punjenje baterije...
(pr, 26. novembar 2021 11:38)

veliki gubici. moj mobilni bukvalno naslonjen na wireless charger prima duplo manji input nego što je output. sad zamisli nešto što je udaljeno 30ak cm. sad ide ono čuveno: ne bi bilo dovoljno struje. na kablu će ga biti.

drugarice i drugovi, i posle tita - tito

pre 2 godine

Silvester,
ne kontam, stvarno treba da napišeš ili nacrtaš da želiš kupiti EV i voziti ga 5 puta godišnje. možeš i u kalendaru da zaokružiš datume i i slikaš ako ti je lakše.

Inception,
kupiću nov EV i voziti se jedan kilometar svakog dana, jer tako sam u mogućnosti. ti po starom srbijanskom običaju uvek znaš kako neko treba da potroši pare, seljačka posla. umesto da se skoncentrišeš kako da zaradiš pare muko crna.

Dilema

pre 2 godine

Teslina nova baterija 4680 će imati garanciju na milion milja što je u kilometrima milion i šesto hiljada kilometara. Što se tiče opadanja kapaciteta baterije ona ne ide linearno do kraja već mu opadne kapacitet 30-40% tako da vam ostaje 60-70% kapaciteta za vožnju nakon duže tj višegodišnje eksploatacije vozila. Tu su još par proizvođača koji su predstavili nove generacije baterija koje će biti znatno jeftinije i pouzdanije tako da u budućnosti neće baterija biti toliki problem što se tiče kapaciteta i njenog trajanja kao i zamena iste jer će biti to dosta povoljnije nego u ovom trenutku.

Nikola

pre 2 godine

Silvester
Crkla ti jer si je ispraznio a posle nisi napunio.. baterija ne sme da Bude duze od 10tak Dana na 0%.. Ja imam busalicu koju sam kupio jos 2004te godine.. Jos original baterija na njoj I radi extra.. Mislim da pise da je Neka NiHa baterija

Clapclap

pre 2 godine

Uf koliko lupetanja. Pogledajte na našim oglasima nisan leaf iz 2012te godine. Nisan prikazuje skalom degradaciju baterije i na slikama iz oglasa možete videti da je na tom autu 10/12 crtica. Znači ~80% dometa na 9 godina staroj bateriji. A još je to prva verzija te tehnologije sa nekim nedostacima kao što je baterija koja se hladi vazduhom samim tim brže propada.

Danas su baterije savremenije, imaju sisteme hlađenja koji ih čuvaju, imaju veliki domet pa se samim tim dosta ređe pune i još dosta dodataka tako da im radni vek bude bolji.

Логика

pre 2 godine

Тај аутомобил прелази 300-400km ако дневно пређеш 50-100km тих 8% годишње су занетариви, јер да би ти осетио неке промене она би требала да изгуби капацитет од ~75% најмање.

drugarice i drugovi, i posle tita - tito

pre 2 godine

Kupio pre dve, tri godine šrafilicu poznatog proizvođača, platio je 4900 dinara na akciji. Pošto meni šrafilica treba pet puta godišnje, više je stojala nego radila. Riknula joj baterija načisto...
(Silvester, 26. novembar 2021 13:23)

pa nećeš valjda da kupiš EV da bi ga provozao 5 puta godišnje??? bože, braćo srbi, šta vama pada na pamet...

C i n i k

pre 2 godine

Cca 10% godisnje se smanjuje kapacitet baterije, tako da nakon 5,6 god to EV ima bar duplo manju autonomiju pod uslovom da ga i dalje vozi samo cca 90 km/h i da se vozi sam bez klime ili grejanja zimi..
To sve mozemo da uporedimo i sa baterijama u mob telefonu, isti je princip i svako zna koliko stara baterija malo drzi..
Kod EV je najveci problem sto je cena zamenske baterije ko pola novog EV...
Ja zato glasam za diesel, nema bolje varijante nego diesel motor..

drugarice i drugovi, i posle tita - tito

pre 2 godine

Tesla UMC iz bezbednosnih razloga na suko uticnicama (240V) dozvoljava samo 13A, sto iznosi 3.1kW po casu. Punjenjem od 10 casova dobijas oko 170km deklarisanog dometa, a realno 120-130km.
(Inception, 26. novembar 2021 13:02)

extra! kada vozim 50km po gradu to znači da mi je to jedan od gorih dana u životu. obično sam na 20/30 km dnevno, i tu mi nije dobro.

znači svako jutro šaku dinara - PUN, pa gde ćeš bolje!?

a kad idem do grčke, onda ću ga grunuti opušteno na fast charge po šablonu 20% - 70 %. taman 2 puta da gricnem nešto i protegnem noge. jedva čekam tesla model 2, biće sve to fenomenlano, veruj mi. samo skupljaj pare.

Silvester

pre 2 godine

Kupio pre dve, tri godine šrafilicu poznatog proizvođača, platio je 4900 dinara na akciji. Pošto meni šrafilica treba pet puta godišnje, više je stojala nego radila. Riknula joj baterija načisto...
(Silvester, 26. novembar 2021 13:23)

pa nećeš valjda da kupiš EV da bi ga provozao 5 puta godišnje??? bože, braćo srbi, šta vama pada na pamet...
(drugarice i drugovi, i posle tita - tito, 26. novembar 2021 15:19)

Od tebe ništa inteligentnije nisam ni očekivao. Znaš ima ljudi koju ne kupuju elantre na kredit, pa se stiskaju sedam godina za drugi auto, nego imaju više automobila, pa jedan stoji, koristi se samo za putovanja, a drugi se vozika po gradu, do pijace itd. Evo ja imam auto, kupljen nov kod nas u Srbiji koji od 2011, prešao samo 134000, a imam još dva sa po 200000, takođe kupljena nova. Kapiraš ili treba da crtam?

drugarice i drugovi, i posle tita - tito

pre 2 godine

Silvester,
ne kontam, stvarno treba da napišeš ili nacrtaš da želiš kupiti EV i voziti ga 5 puta godišnje. možeš i u kalendaru da zaokružiš datume i i slikaš ako ti je lakše.

Inception,
kupiću nov EV i voziti se jedan kilometar svakog dana, jer tako sam u mogućnosti. ti po starom srbijanskom običaju uvek znaš kako neko treba da potroši pare, seljačka posla. umesto da se skoncentrišeš kako da zaradiš pare muko crna.

drugarice i drugovi, i posle tita - tito

pre 2 godine

... daljinsko punjenje baterije...
(pr, 26. novembar 2021 11:38)

veliki gubici. moj mobilni bukvalno naslonjen na wireless charger prima duplo manji input nego što je output. sad zamisli nešto što je udaljeno 30ak cm. sad ide ono čuveno: ne bi bilo dovoljno struje. na kablu će ga biti.

drugarice i drugovi, i posle tita - tito

pre 2 godine

najviše zavisi od toga da li si stalno punio na (ultra) fast punjačima. na šuko ima da ti traje koliko hoćeš.

isto kao i LiPo za dronove, svaka koju sam stalno punio na fast punjačima (bez Amp limita) se naduvala za godinu dana a imam i lošije 4 god baterije koje sam uvek punio sa limiterom i još uvek odlične.

verujem da će za 10 godina u oglasima umesto foskule o babinoj nozi biti: baba punila uvek na šuko.

miloš

pre 2 godine

onda imaju škart bateriju, evo ja imam kineski auto, jac iev7s, kupljen u beču, ima 2 godine i 70.000 km, baterija je samsung lithium ternary, stanje 98%, doseg isti kao i obično, 270 km ljeti, 200-220 zimi,bez ikakvih promjena

što se tiče vožnje, bez šparanja, često na maksimalnoj brzini, punjen samo DC punjačem u 90% slučajeva i nešto malo kod kuće

das auto

Dragan

pre 2 godine

Jasno je da ce prica sa elektricnim automobilima biti jedna od najvecih prevara potrosaca.
Platite 30-40 hiljada neki od tih proizvoda i pokusate da ga prodate posle 5 godina-rezultat-nema kupaca jer ce nova baterija kostati 10.000 evrica.
Svet bas ide u k..ac...

Silvester

pre 2 godine

Cca 10% godisnje se smanjuje kapacitet baterije, tako da nakon 5,6 god to EV ima bar duplo manju autonomiju pod uslovom da ga i dalje vozi samo cca 90 km/h i da se vozi sam bez klime ili grejanja zimi..
To sve mozemo da uporedimo i sa baterijama u mob telefonu, isti je princip i svako zna koliko stara baterija malo drzi..
Kod EV je najveci problem sto je cena zamenske baterije ko pola novog EV...
Ja zato glasam za diesel, nema bolje varijante nego diesel motor..
(C i n i k, 26. novembar 2021 10:26)

Kupio pre dve, tri godine šrafilicu poznatog proizvođača, platio je 4900 dinara na akciji. Pošto meni šrafilica treba pet puta godišnje, više je stojala nego radila. Riknula joj baterija načisto, zovem da pitam za bateriju, ima ali 5700. Nećete me više zeznuti, uzeo sam šrafilicu sa kablom, na struju, a auto može dizel, plin, benzin, metan ali baterija jok.

Логика

pre 2 godine

Тај аутомобил прелази 300-400km ако дневно пређеш 50-100km тих 8% годишње су занетариви, јер да би ти осетио неке промене она би требала да изгуби капацитет од ~75% најмање.

Dragan EV

pre 2 godine

Degradacija baterije koju opisuje čovek iz vesti nije uobičajena. Ili je neispravna, ili se vlasnik svojski potrudio da je degradira.

Proizvođači uglavnom daju garanciju na 8 godina ili 150.000 kilometara i to tako što garantuju da kapacitet baterije neće opasti ispod 70% od deklarisanog kod nove baterije posle 8 godina ili 150.000 kilometara. To znači da će u garanciji biti zamenjena baterija koja je na početku imala 50 kWh, a u toku 8 godina pala na 35 kWh.

Iz mog iskustva (vozim 5 godina električne automobile) godišnja degradacija u našem klimatskom podneblju (Balkan) je oko 2 do 3% godišnje, odnosno za 8 godina maksimalno 24%.

evfreak

pre 2 godine

Degradacija baterija nije linearna.

Trenutno, najpreciznije podatke daje Tesla, sa najvećim brojem EV na ulicama = 1% na 30.000km.
Očekivani vek trajanja baterija kod većine proizvođača je oko 400.000km. Naravno, modeli sa velikim baterijama i velikim dometom, mogu preći daleko više... I obrnuto...
To naravno znači - bez krševa sa milion pređenih kilometara u budućnosti. Još jedan udarac za nas...

Dilema

pre 2 godine

Teslina nova baterija 4680 će imati garanciju na milion milja što je u kilometrima milion i šesto hiljada kilometara. Što se tiče opadanja kapaciteta baterije ona ne ide linearno do kraja već mu opadne kapacitet 30-40% tako da vam ostaje 60-70% kapaciteta za vožnju nakon duže tj višegodišnje eksploatacije vozila. Tu su još par proizvođača koji su predstavili nove generacije baterija koje će biti znatno jeftinije i pouzdanije tako da u budućnosti neće baterija biti toliki problem što se tiče kapaciteta i njenog trajanja kao i zamena iste jer će biti to dosta povoljnije nego u ovom trenutku.

C i n i k

pre 2 godine

Sto naravno nema veze sa vezom sto si napisao.. Nemci daju 8 godina garancije na bateriju tj dobijas novu ako padne ispod 70% kapaciteta nove.. Korejanci daju 10 godina garanciju.
(Nikola, 27. novembar 2021 11:03)


Sve je istina, na tvoju zalost i na zalost zabluda kod tebe i slicnih idealista koji na sve to gledate romanticarski..
Garancija kod svih je 100.000 milja tj 160.000 km.
To je vrhunski uslov br 1.
U okviru te km Kia i Bmw pisu "sta se pre ostvari"...
Dakle teorijski moze biti 10 godina ili kao Hyundai za Konu sto pise "dozivotna" ali samo ako nisi presao vise od 100.000 milja...
BMW i KiA pise "ako u 100.000 milja baterija padne ispod 60%" zamenice se novom, medjutim da bi ostvario ovu garanciju da dobijes novu bateriju koja kosta ko pola novog Bmw trebalo bi da citas sve sto pise u garanciji a ima milion uslova, koliko si x bateriju punio na brzom punjacu, koliko si x vozio EV sa 20% kapaciteta, koliko si x menjao rashladnu tecnost za baterije itd..
U praxi, zamenska baterija moze da dodje u obzir o trosku prodavca pod vrlo rigoroznim uslovima i predstavlja pravu retkost i izuzetak.
Ako ti mislis da ce ti Tesla, Bmw ili KiA tako lako da menjaju bateriju koja papreno kosta onda ok, ne bih da ti kvarim iluziju..

Alex

pre 2 godine

Iskreno razocarenje iako nisam protiv ev. Vec prvu godinu 8%? Pretpostavljam da ce sledecih godina jos vise opadati sto mu dodje katastrofa u najavi.

Bcda

pre 2 godine

Iskreno razocarenje iako nisam protiv ev. Vec prvu godinu 8%? Pretpostavljam da ce sledecih godina jos vise opadati sto mu dodje katastrofa u najavi.
(Alex, 26. novembar 2021 10:43)

Ne, posle će opadati nešto sporije ali na 200.000km će biti na 60 - 70% što zaista jeste katastrofa.

Inception

pre 2 godine

extra! kada vozim 50km po gradu to znači da mi je to jedan od gorih dana u životu. obično sam na 20/30 km dnevno, i tu mi nije dobro.
(drugarice i drugovi, i posle tita - tito, 26. novembar 2021 15:13)


20km dnevno ne opravdava kupovinu automobila, bolje ti je da koristis javni prevoz, mani se Tesle, nije to za tebe. Pogotovo ako ti nije dobro posle toga.

Djoka iz NY

pre 2 godine

Kao vlasnik Toyote RAV4 Prime moje je mišljenje da su hibridi najbolja opcija. Imaš bateriju za nekih 50-60 kilometara, taman za vožnju po gradu što i onako čini 80% vožnje prosečnog vozača. Imaš benzin da se ne razmisljaš gde mi je sledeći električni punjač kad si na dužem putu i usto puniš bateriju dok voziš na benzin. Takodje imaš startnost električnog automobila, u slučaju moje Toyote 5.4 sekunde do stotke, ide ko metak.

dok ne stigne fasada i kanalizacija

pre 2 godine

ispasce Japanci najpametniji opet sto ulazu u dalji razvoj vodonicnih gorivnih celija. H je budicnost definitivno. Nema baterija nema problema. Vodonik je najrasprostranjeniji element.

Clapclap

pre 2 godine

Uf koliko lupetanja. Pogledajte na našim oglasima nisan leaf iz 2012te godine. Nisan prikazuje skalom degradaciju baterije i na slikama iz oglasa možete videti da je na tom autu 10/12 crtica. Znači ~80% dometa na 9 godina staroj bateriji. A još je to prva verzija te tehnologije sa nekim nedostacima kao što je baterija koja se hladi vazduhom samim tim brže propada.

Danas su baterije savremenije, imaju sisteme hlađenja koji ih čuvaju, imaju veliki domet pa se samim tim dosta ređe pune i još dosta dodataka tako da im radni vek bude bolji.

karburator

pre 2 godine

Kao i svaka tehnika, kvalitet zavisi od stručnosti projektovanja i izvođenja, i od primenjenih materijala. Ne znam čije baterije kupuje VW, pošto ih svega nekoliko proizvođača u svetu proizvode, i svi su van Evrope. Znam da Toyota ugrađuje najkvalitetnije baterije Panasonic. I posle 6 godina eksploatacije, jedva da su nešto izgubile od kapaciteta. Bitno je i kako se pune i kako se prazne. Sa što manjom strujom, ovo im prija najbolje, tako da je punjenje preko kućne utičnice blagotvornije nego preko snažnog brzog punjača.

Inception

pre 2 godine

najviše zavisi od toga da li si stalno punio na (ultra) fast punjačima. na šuko ima da ti traje koliko hoćeš.

isto kao i LiPo za dronove, svaka koju sam stalno punio na fast punjačima (bez Amp limita) se naduvala za godinu dana a imam i lošije 4 god baterije koje sam uvek punio sa limiterom i još uvek odlične.

verujem da će za 10 godina u oglasima umesto foskule o babinoj nozi biti: baba punila uvek na šuko.
(drugarice i drugovi, i posle tita - tito, 26. novembar 2021 09:18)



Tesla UMC iz bezbednosnih razloga na suko uticnicama (240V) dozvoljava samo 13A, sto iznosi 3.1kW po casu. Punjenjem od 10 casova dobijas oko 170km deklarisanog dometa, a realno 120-130km. Platis Teslu S oko 100.000 € u osnovnoj verziji, i imas odlican autic za svrckanje po gradu. Ali je bitno da ti baterija ne gubi na kapacitetu.

Joca

pre 2 godine

Zaključak: ne kupujte nemačko sranje, još oni nisu naučili da prave električne automobile. Na trajanje baterije više od potrošnje utiče punjenje, što je i logično jer je (radi brzine punjenja) mnogo veća struja, a tada i reaguje CID i te ćelije isključi zauvek. Očigledno, njegova baterija se pregrevala pri punjenju, odnosno ima loše rešeno hlađenje. Ako baš hoćete nemački elektromobil, sačekajte da počnu da ih prave Simens ili Boš. Folksvagen je buduća Nokija, kupiće ga Kinezi i praviće "automobile za narod", tojest jeftine i loše. Mogu i da nastave VW asortiman, već je loše, samo nije jeftino.

Nikola

pre 2 godine

Cca 10% godisnje se smanjuje kapacitet baterije, tako da nakon 5,6 god to EV ima bar duplo manju autonomiju pod uslovom da ga i dalje vozi samo cca 90 km/h i da se vozi sam bez klime ili grejanja zimi..
To sve mozemo da uporedimo i sa baterijama u mob telefonu, isti je princip i svako zna koliko stara baterija malo drzi..
Kod EV je najveci problem sto je cena zamenske baterije ko pola novog EV...
Ja zato glasam za diesel, nema bolje varijante nego diesel motor..
(C i n i k, 26. novembar 2021 10:26)
Sto naravno nema veze sa vezom sto si napisao.. Nemci daju 8 godina garancije na bateriju tj dobijas novu ako padne ispod 70% kapaciteta nove.. Korejanci daju 10 godina garanciju.

pr

pre 2 godine

Bilo bi vr' da u skorijoj budućnosti smisle daljinsko punjenje baterije, nešto poput šina zakopanih ispod auto puteva, pa da možeš ko čovek bez zaustavljanja na duže distance. Onda bi čak i postojao smisao naplaćivanja putarina po ovim cenama hehehe.

snesko belic

pre 2 godine

A kako ce te baterije da se ponasaju kada dodje zima? Bice konstantno izlozene minusu, a znamo sta se desava bateriji na hladnoci !

Joca

pre 2 godine

ispasce Japanci najpametniji opet sto ulazu u dalji razvoj vodonicnih gorivnih celija. H je budicnost definitivno.
(dok ne stigne fasada i kanalizacija, 26. novembar 2021 22:32)
Bilo nekad. Japanci naprotiv napuštaju vodonik i prelaze na amonijak (ili hidrazin). Zasad uglavnom za pogon turbina jer još nije realizovan SUS motor na čist amonijak (eksperimentiše se sa mešavinom benzina i amonijaka), ali turbomotor na 100% amonijaka već radi. Vodonični SUS motor verovatno ostaje utopija, ali amonijačni (ili hidrazinski) bi možda i mogao da se napravi. Prednost amonijaka je naravno što ne sadrži ugljenik, pa ne proizvodi gorenjem ni CO2. Utečnjava se na mnogo višoj temperaturi (-33°C) nego vodonik (-253°C), pa je prevoz i skladištenje drastično jeftinije. Amonijak ima i veću gustinu energije, a manje je eksplozivan. Idealno? Ne baš. Da je sve idealno, već bi odavno bilo. Amonijak ne sadrži ugljenik, ali sadrži azot (NH3). Gorenjem stvara azotne okside više nego dizel. I sam amonijak je otrovan, najstariji bojni otrov na koji su samo Pančevci imuni (kako čujem i neki Indijci?).

Šalu na stranu, amonijak postaje sve interesantniji upravo u oblasti gde je vodonik bio, kao gorivo za brodove, što je Japancima od velikog značaja i zbog čega su toliko i eksperimentisali sa vodonikom. I za pogon kopnenih vozila amonijak je mnogo perspektivniji, proizvodi se svuda na svetu, više od bilo kog drugog neorganskog jedinjenja. Vodonik je bio i ostaće ćorsokak. U automobilima, ludost.

Inception

pre 2 godine

Silvester,
ne kontam, stvarno treba da napišeš ili nacrtaš da želiš kupiti EV i voziti ga 5 puta godišnje. možeš i u kalendaru da zaokružiš datume i i slikaš ako ti je lakše.

Inception,
kupiću nov EV i voziti se jedan kilometar svakog dana, jer tako sam u mogućnosti. ti po starom srbijanskom običaju uvek znaš kako neko treba da potroši pare, seljačka posla. umesto da se skoncentrišeš kako da zaradiš pare muko crna.
(drugarice i drugovi, i posle tita - tito, 26. novembar 2021 17:41)


Kupi, nepristojni covece, ti sto vredjas i ponizavas svoje sunarodnike, isto kao sto vredjas i ostale cija ti nacionalnost ne odgovara. Ne znam samo kako moderatori dozvoljavaju da ovakvi komentari puni uvreda po svim osnovama mogu da budu objavljeni, ali je mozda i bolje, jer ljudi onda znaju sa kakvom osobom imaju posla.

Nikola

pre 2 godine

Silvester
Crkla ti jer si je ispraznio a posle nisi napunio.. baterija ne sme da Bude duze od 10tak Dana na 0%.. Ja imam busalicu koju sam kupio jos 2004te godine.. Jos original baterija na njoj I radi extra.. Mislim da pise da je Neka NiHa baterija

Džoni

pre 2 godine

Kupio pre dve, tri godine šrafilicu poznatog proizvođača, platio je 4900 dinara na akciji. Pošto meni šrafilica treba pet puta godišnje, više je stojala nego radila. Riknula joj baterija načisto...
(Silvester, 26. novembar 2021 13:23)
Za 4900 nisi ni pre 2-3 godine mogao da kupiš aku šrafilicu "poznatog proizvođača". Pazi, samo originalni punjač "poznatih proizvođača" košta više. Nego, otprilike tada i po toj ceni su počele da stižu kineske kopije Makite, pa da nije to? Onda nemoj da te čudi. Izgledom i plastikom uopšte ne zaostaju za originalom. Čak su i motor i prenosni mehanizam, recimo zadovoljavajući. Ali baterija je užas. Pre svega, puni se običnim ispravljačem što znači da je sva automatika i kontrola punjenja u samoj bateriji. Gotovo sam 100% siguran da tebi nisu riknule ćelije, nego ta elektronika, ili bar prvo elektronika pa onda "spržilo" i ćelije.
Same ćelije u njima su isto "nepoznatog brenda", tj. ništa na njima ne piše. Ja sam ih testirao i nisu vrhunske, ali nisu ni loše. Ali i da su najbolje, lošim punjenjem baterija lako i brzo postaje neupotrebljiva ili mrtva.

Nisi napisao model, pa moram da pretpostavim i mogućnost da si kupio bušilicu sa NiCd baterijom. I u tom slučaju rečeno za punjenje važi, samo što one nemaju nikakvu elektroniku u sebi, pa su sigurno riknule ćelije. Možeš da prepakuješ sa ispravnim, ako ti se to isplati. Uglavnom se ne isplati, a sigurno ne za bušilicu od 5 hiljada. Kupio si đubre, samo još da utvrdimo koje vrste?

Džoni

pre 2 godine

Mislim da pise da je Neka NiHa baterija
(Nikola, 27. novembar 2021 11:05)
Najverovatnije piše NiMH (Nikl Metal Hidrid). One su slične nikl-kadmijumskim, istog napona, nešto većeg kapaciteta (energije) i slične unutrašnje otpornosti pa se i pune na identičan način. Prednost im je što nemaju takozvani "memorijski" efekat i ne može da im se obrne polaritet kao onima sa kadmijumskom katodom. NiCd su vrlo osetljive na totalno pražnjenje, zato se koriste još samo u sistemima rezervnog napajanja (na primer invertorskog) gde su uvek na režimu punjenja malom strujom. U takvom režimu imaju i zadovoljavajući rok trajanja. Totalno su nepriladne za akumulatorske alate, ali prosto tada nije bilo boljih. NiMH su predstavljale korisno unapređenje svuda gde se danas koriste u svemu superiornije litijum-jonske, što pomalo paradoksalno znači da su brže nestale nego prastare nikl-kadmijumske i olovne, koje se još uvek koriste.