Aktuelno

Četvrtak, 29.04.2021.

19:00

Dacia osnovana pre 55 godina

Izvor: B92

Dacia osnovana pre 55 godina IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

62 Komentari

Sortiraj po:

posmatrač izloga

pre 3 godine

Ja sam rekao moje iskustvo.
Mada sam jasno tražio, nisam dobio troškovnik redovnog održavanja za Sandero Stepway (kad smo na poslu uzimali B segment), a isto sam posle i ja privatno prošao kada sam to tražio za sebe za Kadjara sa 1,33 TCE.
Nisu hteli da mi daju.
Ne pada mi na pamet da kupim kola za koja se to krije.
Nadam se da ce "Renault Nissan Srbija" da malo promeni svoju politiku po tom pitanju.

T

pre 3 godine

@posmatrač Mali servis za Logan je u ovlašćenom servisu 2007-8 bio oko 7-8000 din što je bilo baš mnogo. Posle je cena pala na ispod 5000, iako je evro u međuvremenu skočio. Slično je bilo i za veliki servis koji je bio baš mnogo pa ga ni nisam radio u ovlašćenom servisu. Za sledeći veliki servis je cena već pala.

QwertyDGB

pre 3 godine

Da li je greška u Fijatu ili u državi Srbiji ili u nama koji ovako nipodaštavamo ozbiljnu kompaniju stvarno ne znam. Zamislite braco Srbi da je Fiat podigao brend Zastava i na bazi starim Fijatovih modela napravio paletu kao Dacia: od Punta novi Yugo koji odgovara Sanderu, od starijih Jeep recimo Kampanjolu koja odgovara Dusteru. I sve to izvozio širom sveta u velikom broju. Da li bi ste onda ovako komentarisali i poredili sa BMWom ili bi ste se dvi udarali šapicama u grudi od sreće jel Srbiji ide dobro?
(Iggy, 1. maj 2021 07:29)


Do FIATa je to što ne porizvode skoro ništa, a do nas što smo potpisali loš ugovor, mada pitanje je koliko smo imali izbora, što ne znamo jer se kod nas sve krije. FIAT se nakupovao drugih brendova zadnjih godina i sad je došao u situaciju da ne može Zastavi da da svoje stare modele kad FIAT proizovdi stare modele drugih modela što je kupio. Evo npr. Panda se, bez obzira na loš NCAP test, proizvodi skoro nepromenjena 15 godina, a sad Italijani vrdaju sa novim propisima o izduvnim gasovima tako što su dodali mali elektromotor. S druge strane tu je Lančija, proizvodi samo Ypsilon, što je nalickana, Panda isto bez izmena poslednjih 15 godina. Kako onda očekivati da je FIAT hteo pre 10 godina da zadrži Zastavu i napravi je konkuretnoj Dačiji, kad se FIAT bori na tom terenu sa svojim Tipom i Pandom. Loš tajming, da smo to probali kao rumuni početkom 90ih možda bi i bilo nešto. Ali mi smo tada imali preča posla.

Miloš

pre 3 godine

Klasična priča o jeftinom velikom servisu a u ovlašćenom servisu Dačije me kolju svakih 60 hiljada kao da vozim Talismana sa tim 1,5 dci motorom.

Iggy

pre 3 godine

Većina ovde komentariše automobile Dacia a niko ili skoro niko samu vest o fabrici Dacia. Mene zanima zasto svaka zemlja koja je pod gvozdenom zavesom imala proizvodnju automobila, sad uspešno nastavlja proizvodnju uz manju ili vecu pomoć sa zapada. Uzmite bilo koju: Čehoslovačka imala Škodu i Tatru, Škoda danas pojam, Tatra jeste propala al zato u Slovačkoj otvoreno nekoliko fabrika automobila. Rusija pravi Ladu u velikom broju kao i druge marke. Bivša DDR proizvodi VW u bivšim pogonima Varburga i Trananta. Reno proizvodi automobile u Sloveniji a i u pomenutoj Daciji u Rumuniji.
Jedino u našoj Srbiji država nekako od svoje sirotinje odvojila ozbiljan kapital da bi namolila Fijat da sklapamo model koji malo ko hoće a radnici su više na odmoru nego što rade. Da li je greška u Fijatu ili u državi Srbiji ili u nama koji ovako nipodaštavamo ozbiljnu kompaniju stvarno ne znam. Zamislite braco Srbi da je Fiat podigao brend Zastava i na bazi starim Fijatovih modela napravio paletu kao Dacia: od Punta novi Yugo koji odgovara Sanderu, od starijih Jeep recimo Kampanjolu koja odgovara Dusteru. I sve to izvozio širom sveta u velikom broju. Da li bi ste onda ovako komentarisali i poredili sa BMWom ili bi ste se dvi udarali šapicama u grudi od sreće jel Srbiji ide dobro?

Almejda

pre 3 godine

@Veliki brat

Kakve crne komšije? Kupujem šta ja hoću za svoj novac. Za kilometražu koju ja prelazim sasvim mi radi posao polovan automobil i smatram da je bolje polovan VW, Audi, Ford, Opel nego nova Dačija. Dalje, govorimo o novom automobilu od 12 do 15 hiljada, a većina kupuje polovnjake 3-6 soma. Velika razlika.

Филипинац

pre 3 godine

Дачија не слави рођендан јер је умрла када је Рено купио, маните ме тих рекламних прича о историји. Иста прича о за Шкоду и све остало слично. Која је дужа река њено име остаје...

posmatrač izloga

pre 3 godine

" ... Postoji nešto što se zove TCO - Total Cost of Ownership. Dakle, koliko me košta posedovanje i korišćenje auta godišnje, za 5 godina, za 10 godina? ..."
(Veliki brat, 30. april 2021 10:17)

Postoji velika sličnost dačije i renoa. Oba brenda sam sagledavao za kupovinu (poslovno i privatno).
U salonu nisu hteli da mi daju troškovnik redovnog održavanja za 100-150 kkm (šta god da imaju). Par puta sam tražio. I ništa. Samo mi kažu koliko je prvi i/ili drugi servis, kao da je tu sve.
Zašto to Dačija i reno kriju?
Tako da je smešna izjava o malim troškovima eksploatacija.
Uz sve to, otac mi je imao logana 5-6 godina i znam da je kukao na cenu održavanja dačije (npr. dosta kratak interval za veliki servis, a nenormalno skup za vrednost tog novog vozila, kao da je za volvo koji je ranije imao). A nije bio baš teška sirotinja.

Veliki brat

pre 3 godine

Ako sam dobro shvatio, svako ko ne želi da kupi Dačiju je kompleksaš? Čemu stalna briga za tuđe pare zemljaci...
(mile®, 30. april 2021 08:15)

NE, poenta je da imamo ogroman procenat ljudi sa stavom "nikad neću kupiti nov auto, to je bacanje para, zašto bih platio 25k evra nov auto, kad za polovinu te sume imam veoma dobro očuvan polovan..."

Problem je što niko normalan ne prodaje auto upola cene ako godišnje prelazi 10-20-30k kilometara, prodaju oni koji godišnje prelaze 50k i više kilometara, pa im je auto izašao iz garancije i počinju kvarovi i zamene skupljih delova!
Tu i tamo ima onih koji imaju para za bacanje pa često kupe nov auto i prodaju ga upola cene ili čak jeftinije, a da nisu prešli 50k kilometara, ali takvi su na nivou statističke greške.

Ja na prste jedne ruke mogu da izbrojim one koji su priznali da im se polovan auto stalno kvario (ne moraju biti krupni kvarovi, ali i za neki kablić ili crevo od 300 ili 500 dinara je maltretiranje juriti se sa majstorima) i da im bi sutra kupili nov auto kad bi mogli da priušte, pa makar i tu Dačiju.

Jednostavno, prosečan stanovnik Srbije misli da je pametniji od nemca, nemci kad bi bili kao mi u Srbiji, ne bi ni imali auto industriju, kupovali bi polovna vozila iz uvoza!
Neko će reći da imaju plate... jeste, a gde su bili 1945. godine? Zemlja porušena, fabrike uništene... gde su sada oni, a gde smo mi?

Veliki brat

pre 3 godine

Logan 0.9 tce 90 ks košta kao Astra sedan 1.4 140 ks trenutno. Duster 1.3 tce je 300e skuplji od S krosa 1.4 mild hibrid. Kakvi polovni premijumi, Dačija je skuplja od ozbiljnih novih kola.
(Preskupa za ono što nudi, 30. april 2021 06:22)

Ne znam šta si ti to gledao, na sajtovima zvaničnih uvoznika i prodavaca cena za novi Sandero sa 1.0 motorom od 90ks je od 10.990€, a za novu Asutr je od 18.498€.

Ni za poređenje Dastera i S-krosa nije tačno, bila je akcija za najniži paket bez metalik boje 17.400, što je 460€ više od Dastera sa 1.3TCe motorom od 130ks.
I to je bila akcijska cena do kraja marta, sada je cena 18500€. Ali, uzmi primerke sa istim nivoom opreme, jer kod Suzukija je već sledeći nivo opreme 19.500€, a ako hoćeš 4x4, to je 21.700€, odnosno 2200€ doplata samo za 4x4 (doduše, to je standard maltene kod svih proizvođača, samo je problem što kod ostalih 4x4 postoji tek uz neke jače motore i pakete opreme.


Ono što previđamo je da su cene svih automobila otišle, poželećemo se onih akcija gde imate Hyundai Tucson sa atmosferskih 1.6 motorom od 130ks za 16990€ (jeste da je bolji turbo, ali je cena 2000€ veća), koliko je koštao i Ford Kuga i drugi slični modeli još nekoliko proizvođača.
Sada toliko košta Duster, a sutra će neki kinez ili indijac!

Veliki brat

pre 3 godine

Ne volim savetnike i ne volim da savetujem druge. Svako za svoj novac neka kupi koji hoce auto.
Medjutim, ima jedna stvar koju sam zapazio. Naime, vise puta sam bio svedok kada neko pominje da hoce da kupi auto, polovan audi/bmw/mercedes, i onda neko prisutan krene sa pricom zasto ne kupis novu Daciu nego taj krs sa xy predjenih kilometara, a vecina nas kupuje polovne automobile vresnosti 4-5 hiljada evra, dok nova Dacia kosta i 15 hiljada evra. Nije bas mala razlika u ceni.
(dooku, 30. april 2021 06:22)

Većina kupuje polovan auto za keš ili kratkoročan kredit, a novu Dačiju možeš da kupiš za 140€ mesečno uz oko 3000€ učešća.

Da li je bolji izbor? Pa, nije ako hoćeš da ti komšije zavide, da se osećaš moćnije i uspešnije, da ne misliš kako se prolaznici na ulici smeju tebi što voziš Dačiju, a ne zbog nečega o čemu pričaju sa nekim uživo ili preko telefona...


Postoji nešto što se zove TCO - Total Cost of Ownership. Dakle, koliko me košta posedovanje i korišćenje auta godišnje, za 5 godina, za 10 godina?

S obzirom na pređenu kilometražu, većini nas se više isplati polovan auto, čak i onaj koji je prešao preko 300k km. Ko prelazi više kilometara, bolje da kupi nov auto, jer će mu se na kraju svesti na isto, dao više para za nov auto ili manje za kupovinu polovnog auta, a mnogo više na popravke.

Treća stavka su naši putevi - u takvom su stanju da je gre'ota dati pare za nov auto i onda ga voziti po ovim našim putevima!

Superhik

pre 3 godine

Dacia je ime rimske pokrajine ,a njeno ime po jednom starom narodu - Dačani ! Toliko o ugledu imena ,a o kvalitetu kola i njegovoj ceni govori prodaja na tržištu ! Lično mogu potvrditi da sam prijatno iznenađen i jednim i drugim !

лудоје

pre 3 godine

нисам сигуран да ли су они правили и румунски џип АРО
јефтин,лаган,извозаше се у њему ловци с керовима за све паре и приде

ja

pre 3 godine

A sto Zastava sa Kinezima ne bi razvila svoja dva modela jeftinija 15-20% od najjeftinije konkurencije u Evropi. Nabudzili bi to oni do nivoa Dacie.
(Dulee, 30. april 2021 04:47)

Misliš kinezi da razviju, a, mi da šrafimo i hvalimo se kako je naše? Da to bude perjanica "ekonomskog tigra"? .

ja

pre 3 godine

Naš narod ima ničim utemeljenu aroganciju i kompleks više vrednosti u odnosu na Rumune. Kada čovek pročita većinu komentara rekao bi da živi u Monte Karlu, a ne u jednoj od najsiromašnijih država u Evropi!
(rebel, 30. april 2021 07:24)


Istina. Još uvek ima gomila komentara tipa : e znaš šta smo mi bili za mađare, čehe poljake.. Da, jesmo ali BILI, od 60te do 85te, do 90 su se izjednačili sa nama, a sada nam beže svetlosnom brzinom

Reziel

pre 3 godine

Pravi primer uspešnog strateškog razvoja, koji mic-po-mic povećava prodaju svake godine, slušaju i kupce i kritičare, a na sve to ostaju veoma povoljni.
Nipodaštavanje Dacie u Srbiji više govori o nama, nego o rumunskom brendu. Umesto da učimo od njih, o tome kako se od nečega sa negativnim predznakom može ipak napraviti profitabilna kompanija, mi ih mrzimo i kritikujemo, a one koji se odluče za Daciu pljujemo. Upravo zato mi moramo da doplatimo Fiatu da bi se proizvodio kod nas, a za ostale nismo odmakli dalje od motanja kablova.

mile®

pre 3 godine

Ako sam dobro shvatio, svako ko ne želi da kupi Dačiju je kompleksaš? Čemu stalna briga za tuđe pare zemljaci, ako neko hoće taj izakani bivši premium to je njegova stvar. Da li se zeznuo pa to je opet njegov problem a ne vaš. Ovde je stav da je lično tj"moje"mišljenje jedino ispravno i merodavno. Svi ostali su glupi i zatucani. I povodom onih na zapadu nije bitno, da bitno je. Kola su svuda u svetu statusni simbol.

Petar

pre 3 godine

Ja sam uvek za nov auto, pre nego polovan više klase.
Ali to ne važi za Dačiju. Vozio sam je, znam o čemu pričam.
Ako već dajete 15.000, pa dodajte još 4,5 pa kupite stvarno dobar nov auto na kome se neće videti da baš toliko nemate ukusa.

rebel

pre 3 godine

Naš narod ima ničim utemeljenu aroganciju i kompleks više vrednosti u odnosu na Rumune. Kada čovek pročita većinu komentara rekao bi da živi u Monte Karlu, a ne u jednoj od najsiromašnijih država u Evropi!

maxy

pre 3 godine

A Zastava (ZCZ) osnovana 1953 ali je bitno da smo je mi ugasili!
(Zoran YNWA, 29. april 2021 20:18)

Pre nešto više od 20 godina, posle sankcija, Pežo je hteo da privatizuje Zastavu.
Naša vlast mu je rekla nešto u stilu, Srbija se saginjati neće. Sad ni prave kičme, ni punog stomaka.

Bojkot

pre 3 godine

Temišvar negde krajem 70— ih, na putu cele tri dačije, predsednik opštine, partije i još jedan u doba Čaušeskua, kako su bili jadni i siromašni, a onda smo se zamenili, danas smo mi najjadnija i najsiromašnija zemlja u evropi!

dooku

pre 3 godine

Ne volim savetnike i ne volim da savetujem druge. Svako za svoj novac neka kupi koji hoce auto.
Medjutim, ima jedna stvar koju sam zapazio. Naime, vise puta sam bio svedok kada neko pominje da hoce da kupi auto, polovan audi/bmw/mercedes, i onda neko prisutan krene sa pricom zasto ne kupis novu Daciu nego taj krs sa xy predjenih kilometara, a vecina nas kupuje polovne automobile vresnosti 4-5 hiljada evra, dok nova Dacia kosta i 15 hiljada evra. Nije bas mala razlika u ceni.

Preskupa za ono što nudi

pre 3 godine

Logan 0.9 tce 90 ks košta kao Astra sedan 1.4 140 ks trenutno. Duster 1.3 tce je 300e skuplji od S krosa 1.4 mild hibrid. Kakvi polovni premijumi, Dačija je skuplja od ozbiljnih novih kola.

Пилипенда

pre 3 godine

Судећи по коментарима нама више није важно о чему је вест, да ли је Вучић, Влада, туризам у Албанији, Хрватској или ЦГ, да ли је ауто Дачија, Фолксваген или Алфа, важно је брате да мрзимо и да ту мржњу истресамо што више, макар никада ништа са својим животом не урадили, бар да мрзимо прописно

Ns

pre 3 godine

Najgori su oni sto misle da su pametniji i bolji od drugih.koga bre briga za svoje pare neka vozi sta ko hoce.sad ste vi najpametniji sto bi kupili novu daciu.daciju kupi onaj ko mora,nema para za bolje i pogotovo nema ukusa.

Dulee

pre 3 godine

A sto Zastava sa Kinezima ne bi razvila svoja dva modela jeftinija 15-20% od najjeftinije konkurencije u Evropi. Nabudzili bi to oni do nivoa Dacie.

jo

pre 3 godine

Ne znam sto svi negativno pricaju o Daciji, mozda je u prvim generacija i bio budzet model ali je zato sada gama njihovih modela na nivou Fiat Tipa ili Skode(fabia/ oktavia) Dacija logan koju posedujem, kupljena nova 2007, i dalje fenomenalno sluzi bez vanrednih popravki ili kvarova bilo kakvog tipa...i da, zaista vrlo dobro sluzi za prevoz billo cega od A do B, a za uzivanje tu su neki drugi modeli...

Spiclov

pre 3 godine

U prevodu: nismo siromašni kao neke države gde narod bukvalno gladuje, ali smo čak i od njih siromašniji duhom i na daleko nižem nivou svesti!

(Veliki brat, 29. april 2021 23:37)

Upravo tako. Najgori su skorojevici koji odu u Nemacku, kupe polovan BMW i nosom krenu da paraju nebo. Za takve su vozaci Dacije gospoda. Bar im kompleksi ne upravljaju zivotom.

Veliki brat

pre 3 godine

Sta vozis daciju, svi se nasmeju odmah.
(72, 29. april 2021 20:08)

Kad ljudi nemaju ništa drugo da pokažu, osim para, auta i kuće, odnosno osim materijalnih stvari.

U normalnom svetu se ne opterećuju time ko šta vozi, auto je potrošna roba isto kao i mobilni telefon, televizor ili bilo šta drugo od materijalnih stvari.

Meni je jasno da nismo bogata država niti je narod u proseku bogat, ali da postoji takvo nipodaštavanje onih koji će radije kupiti novu Dačiju nego polovan Audi ne postoji ni u mnogo siromašnijim zemljama od Srbije.

U prevodu: nismo siromašni kao neke države gde narod bukvalno gladuje, ali smo čak i od njih siromašniji duhom i na daleko nižem nivou svesti!


Ja uvek te ljude koji hvale polovan auto u odnosu na nov koji je nižeg ranga pitam zašto ne kupuju polovnu obuću i odeću po istom takvom principu? Pitam koleginice zašto ne kupe polovnu žensku tašnu koja je nova koštala 2-3 hiljade evra, šta fali što je tu i tamo malo ogrebana ili počela da se rašiva, može to da se našminka da bude k'o nova? Nego, ipak će se zadovoljiti i nekom Moninom ili čak no-name tašnicom za 50 ili 150 evra, u tom slučaju je novo ipak novo. Ali, auto... gde da te neko vidi u Dačiji pa da ti se smeje.

Zato i jesmo tu gde smo, možemo mi da imamo i nemačke plate, ali ćemo i dalje biti sirotinja, jer bi tada radije kupovali polovnu S klasu ili BMW serije 7 nego novog Golfa!

Socijalizam je mrtav

pre 3 godine

A Zastava (ZCZ) osnovana 1953 ali je bitno da smo je mi ugasili!
(Zoran YNWA, 29. april 2021 20:18)

Nismo je ugasili nego je propala kao i sve ostale državne firme. 14.oktobar, IMT, Prva petoletka, mrzi me da nabrajam...

posmatrač izloga

pre 3 godine

Kad vidim na oglasima novi sandero za 14 do 14,5 hiljada evra a i novog yarisa za te pare jasno mi je zašto kažu da u Srbiji više nije tako jednostavno biti uspešan prodavac dačije. Ali, ako uvoznik škode i za novu fabiju do krajnjih granica nastavi sa skidanjem opreme za Srbiju, budućnost Dačije kod nas je tada ipak zagarantovana.

Velja

pre 3 godine

Samo za ovog NWA wannabe
https://carsalesbase.com/europe-dacia/
Dobri prodajni rezultati Dačije su vadili Reno što se tiče profita u prethodnih nekoliko godina. Nisam seo u, niti vozio, njihove najnovije modele, ali sam na sajmu automobila 2019 kod restilizacije druge gen Sandera primetio ozbiljan napredak po pitanju kvaliteta materijala unutrašnjosti. Kvalitet je bio na nivou Fiat Tipa. Prema testovima vidim da je poslednji model otišao korak dalje, nova platforma i bolji materijali, samo napred Dačija.

72

pre 3 godine

Ko vozi daciju voli zenu svaciju.
Bez sale daciju ne bih vozio ni da mi poklone. Ova osim izgleda ima i ruzno ime. Sta vozis daciju, svi se nasmeju odmah.

72

pre 3 godine

Ko vozi daciju voli zenu svaciju.
Bez sale daciju ne bih vozio ni da mi poklone. Ova osim izgleda ima i ruzno ime. Sta vozis daciju, svi se nasmeju odmah.

krol

pre 3 godine

jedino što sam primetio je pasivna agresija mrzitelja Dačije :)
Šta se more zaštite ljudi kada je, po sopstvenom priznanju, nikada nećete voziti.
Neću ni ja, ali brate mnogo ste nešto naoštreni na ljude koji ih voze.
Svaka roba ima svog kupca pa i Dačija.

Čeki opinionista del cazzo

pre 3 godine

Prosto se ne usuđujem da komentarišem "Dačiju" jer mnogo ima onih koji je prodaju i od toga žive. Verovatno su zato previše ostrašćeni pa prizivaju na upristojavanje i kultivisanje...
Kada im kritikuješ sramnih 2 zvezdice na kraš testu biće da si majmun koji ne raspoznaje rasnu mašinu koja ubija na "Losovom testu " čak i "Golfa"...
Kada se pitaš čemu ograničenje na 180 km/h kada je "Dačijama" to već maksimalna brzina i to najnabudženijim modelima, spremni su da skoče na tebe kao smrt na babu...
Neka ostane na ovom.
Srećan jubilej Rumuni...

Straight Outta München

pre 3 godine

U Srbiji je to religija. Dacija svedoci. Najagresivnija sekta trenutno u Srbiji. Poznata pod ultimativnim argumentom “ od tacke A do tacke B”
Zatim su tu ostale nebuloze “zasto da moj auto ima sistem za zastitu pesaka, ja sam najbolji vozac ja ne gresim, jer vozim Daciju” Dve zvwzdice su dovoljne na testu bezbednosti...Dacisti.

krol

pre 3 godine

jedino što sam primetio je pasivna agresija mrzitelja Dačije :)
Šta se more zaštite ljudi kada je, po sopstvenom priznanju, nikada nećete voziti.
Neću ni ja, ali brate mnogo ste nešto naoštreni na ljude koji ih voze.
Svaka roba ima svog kupca pa i Dačija.

Veliki brat

pre 3 godine

Sta vozis daciju, svi se nasmeju odmah.
(72, 29. april 2021 20:08)

Kad ljudi nemaju ništa drugo da pokažu, osim para, auta i kuće, odnosno osim materijalnih stvari.

U normalnom svetu se ne opterećuju time ko šta vozi, auto je potrošna roba isto kao i mobilni telefon, televizor ili bilo šta drugo od materijalnih stvari.

Meni je jasno da nismo bogata država niti je narod u proseku bogat, ali da postoji takvo nipodaštavanje onih koji će radije kupiti novu Dačiju nego polovan Audi ne postoji ni u mnogo siromašnijim zemljama od Srbije.

U prevodu: nismo siromašni kao neke države gde narod bukvalno gladuje, ali smo čak i od njih siromašniji duhom i na daleko nižem nivou svesti!


Ja uvek te ljude koji hvale polovan auto u odnosu na nov koji je nižeg ranga pitam zašto ne kupuju polovnu obuću i odeću po istom takvom principu? Pitam koleginice zašto ne kupe polovnu žensku tašnu koja je nova koštala 2-3 hiljade evra, šta fali što je tu i tamo malo ogrebana ili počela da se rašiva, može to da se našminka da bude k'o nova? Nego, ipak će se zadovoljiti i nekom Moninom ili čak no-name tašnicom za 50 ili 150 evra, u tom slučaju je novo ipak novo. Ali, auto... gde da te neko vidi u Dačiji pa da ti se smeje.

Zato i jesmo tu gde smo, možemo mi da imamo i nemačke plate, ali ćemo i dalje biti sirotinja, jer bi tada radije kupovali polovnu S klasu ili BMW serije 7 nego novog Golfa!

rebel

pre 3 godine

Naš narod ima ničim utemeljenu aroganciju i kompleks više vrednosti u odnosu na Rumune. Kada čovek pročita većinu komentara rekao bi da živi u Monte Karlu, a ne u jednoj od najsiromašnijih država u Evropi!

Socijalizam je mrtav

pre 3 godine

A Zastava (ZCZ) osnovana 1953 ali je bitno da smo je mi ugasili!
(Zoran YNWA, 29. april 2021 20:18)

Nismo je ugasili nego je propala kao i sve ostale državne firme. 14.oktobar, IMT, Prva petoletka, mrzi me da nabrajam...

Velja

pre 3 godine

Samo za ovog NWA wannabe
https://carsalesbase.com/europe-dacia/
Dobri prodajni rezultati Dačije su vadili Reno što se tiče profita u prethodnih nekoliko godina. Nisam seo u, niti vozio, njihove najnovije modele, ali sam na sajmu automobila 2019 kod restilizacije druge gen Sandera primetio ozbiljan napredak po pitanju kvaliteta materijala unutrašnjosti. Kvalitet je bio na nivou Fiat Tipa. Prema testovima vidim da je poslednji model otišao korak dalje, nova platforma i bolji materijali, samo napred Dačija.

Пилипенда

pre 3 godine

Судећи по коментарима нама више није важно о чему је вест, да ли је Вучић, Влада, туризам у Албанији, Хрватској или ЦГ, да ли је ауто Дачија, Фолксваген или Алфа, важно је брате да мрзимо и да ту мржњу истресамо што више, макар никада ништа са својим животом не урадили, бар да мрзимо прописно

maxy

pre 3 godine

A Zastava (ZCZ) osnovana 1953 ali je bitno da smo je mi ugasili!
(Zoran YNWA, 29. april 2021 20:18)

Pre nešto više od 20 godina, posle sankcija, Pežo je hteo da privatizuje Zastavu.
Naša vlast mu je rekla nešto u stilu, Srbija se saginjati neće. Sad ni prave kičme, ni punog stomaka.

posmatrač izloga

pre 3 godine

Kad vidim na oglasima novi sandero za 14 do 14,5 hiljada evra a i novog yarisa za te pare jasno mi je zašto kažu da u Srbiji više nije tako jednostavno biti uspešan prodavac dačije. Ali, ako uvoznik škode i za novu fabiju do krajnjih granica nastavi sa skidanjem opreme za Srbiju, budućnost Dačije kod nas je tada ipak zagarantovana.

Spiclov

pre 3 godine

U prevodu: nismo siromašni kao neke države gde narod bukvalno gladuje, ali smo čak i od njih siromašniji duhom i na daleko nižem nivou svesti!

(Veliki brat, 29. april 2021 23:37)

Upravo tako. Najgori su skorojevici koji odu u Nemacku, kupe polovan BMW i nosom krenu da paraju nebo. Za takve su vozaci Dacije gospoda. Bar im kompleksi ne upravljaju zivotom.

ja

pre 3 godine

Naš narod ima ničim utemeljenu aroganciju i kompleks više vrednosti u odnosu na Rumune. Kada čovek pročita većinu komentara rekao bi da živi u Monte Karlu, a ne u jednoj od najsiromašnijih država u Evropi!
(rebel, 30. april 2021 07:24)


Istina. Još uvek ima gomila komentara tipa : e znaš šta smo mi bili za mađare, čehe poljake.. Da, jesmo ali BILI, od 60te do 85te, do 90 su se izjednačili sa nama, a sada nam beže svetlosnom brzinom

Bojkot

pre 3 godine

Temišvar negde krajem 70— ih, na putu cele tri dačije, predsednik opštine, partije i još jedan u doba Čaušeskua, kako su bili jadni i siromašni, a onda smo se zamenili, danas smo mi najjadnija i najsiromašnija zemlja u evropi!

Reziel

pre 3 godine

Pravi primer uspešnog strateškog razvoja, koji mic-po-mic povećava prodaju svake godine, slušaju i kupce i kritičare, a na sve to ostaju veoma povoljni.
Nipodaštavanje Dacie u Srbiji više govori o nama, nego o rumunskom brendu. Umesto da učimo od njih, o tome kako se od nečega sa negativnim predznakom može ipak napraviti profitabilna kompanija, mi ih mrzimo i kritikujemo, a one koji se odluče za Daciu pljujemo. Upravo zato mi moramo da doplatimo Fiatu da bi se proizvodio kod nas, a za ostale nismo odmakli dalje od motanja kablova.

ja

pre 3 godine

A sto Zastava sa Kinezima ne bi razvila svoja dva modela jeftinija 15-20% od najjeftinije konkurencije u Evropi. Nabudzili bi to oni do nivoa Dacie.
(Dulee, 30. april 2021 04:47)

Misliš kinezi da razviju, a, mi da šrafimo i hvalimo se kako je naše? Da to bude perjanica "ekonomskog tigra"? .

Straight Outta München

pre 3 godine

U Srbiji je to religija. Dacija svedoci. Najagresivnija sekta trenutno u Srbiji. Poznata pod ultimativnim argumentom “ od tacke A do tacke B”
Zatim su tu ostale nebuloze “zasto da moj auto ima sistem za zastitu pesaka, ja sam najbolji vozac ja ne gresim, jer vozim Daciju” Dve zvwzdice su dovoljne na testu bezbednosti...Dacisti.

dooku

pre 3 godine

Ne volim savetnike i ne volim da savetujem druge. Svako za svoj novac neka kupi koji hoce auto.
Medjutim, ima jedna stvar koju sam zapazio. Naime, vise puta sam bio svedok kada neko pominje da hoce da kupi auto, polovan audi/bmw/mercedes, i onda neko prisutan krene sa pricom zasto ne kupis novu Daciu nego taj krs sa xy predjenih kilometara, a vecina nas kupuje polovne automobile vresnosti 4-5 hiljada evra, dok nova Dacia kosta i 15 hiljada evra. Nije bas mala razlika u ceni.

jo

pre 3 godine

Ne znam sto svi negativno pricaju o Daciji, mozda je u prvim generacija i bio budzet model ali je zato sada gama njihovih modela na nivou Fiat Tipa ili Skode(fabia/ oktavia) Dacija logan koju posedujem, kupljena nova 2007, i dalje fenomenalno sluzi bez vanrednih popravki ili kvarova bilo kakvog tipa...i da, zaista vrlo dobro sluzi za prevoz billo cega od A do B, a za uzivanje tu su neki drugi modeli...

72

pre 3 godine

Ko vozi daciju voli zenu svaciju.
Bez sale daciju ne bih vozio ni da mi poklone. Ova osim izgleda ima i ruzno ime. Sta vozis daciju, svi se nasmeju odmah.

Superhik

pre 3 godine

Dacia je ime rimske pokrajine ,a njeno ime po jednom starom narodu - Dačani ! Toliko o ugledu imena ,a o kvalitetu kola i njegovoj ceni govori prodaja na tržištu ! Lično mogu potvrditi da sam prijatno iznenađen i jednim i drugim !

Čeki opinionista del cazzo

pre 3 godine

Prosto se ne usuđujem da komentarišem "Dačiju" jer mnogo ima onih koji je prodaju i od toga žive. Verovatno su zato previše ostrašćeni pa prizivaju na upristojavanje i kultivisanje...
Kada im kritikuješ sramnih 2 zvezdice na kraš testu biće da si majmun koji ne raspoznaje rasnu mašinu koja ubija na "Losovom testu " čak i "Golfa"...
Kada se pitaš čemu ograničenje na 180 km/h kada je "Dačijama" to već maksimalna brzina i to najnabudženijim modelima, spremni su da skoče na tebe kao smrt na babu...
Neka ostane na ovom.
Srećan jubilej Rumuni...

Veliki brat

pre 3 godine

Ako sam dobro shvatio, svako ko ne želi da kupi Dačiju je kompleksaš? Čemu stalna briga za tuđe pare zemljaci...
(mile®, 30. april 2021 08:15)

NE, poenta je da imamo ogroman procenat ljudi sa stavom "nikad neću kupiti nov auto, to je bacanje para, zašto bih platio 25k evra nov auto, kad za polovinu te sume imam veoma dobro očuvan polovan..."

Problem je što niko normalan ne prodaje auto upola cene ako godišnje prelazi 10-20-30k kilometara, prodaju oni koji godišnje prelaze 50k i više kilometara, pa im je auto izašao iz garancije i počinju kvarovi i zamene skupljih delova!
Tu i tamo ima onih koji imaju para za bacanje pa često kupe nov auto i prodaju ga upola cene ili čak jeftinije, a da nisu prešli 50k kilometara, ali takvi su na nivou statističke greške.

Ja na prste jedne ruke mogu da izbrojim one koji su priznali da im se polovan auto stalno kvario (ne moraju biti krupni kvarovi, ali i za neki kablić ili crevo od 300 ili 500 dinara je maltretiranje juriti se sa majstorima) i da im bi sutra kupili nov auto kad bi mogli da priušte, pa makar i tu Dačiju.

Jednostavno, prosečan stanovnik Srbije misli da je pametniji od nemca, nemci kad bi bili kao mi u Srbiji, ne bi ni imali auto industriju, kupovali bi polovna vozila iz uvoza!
Neko će reći da imaju plate... jeste, a gde su bili 1945. godine? Zemlja porušena, fabrike uništene... gde su sada oni, a gde smo mi?

Preskupa za ono što nudi

pre 3 godine

Logan 0.9 tce 90 ks košta kao Astra sedan 1.4 140 ks trenutno. Duster 1.3 tce je 300e skuplji od S krosa 1.4 mild hibrid. Kakvi polovni premijumi, Dačija je skuplja od ozbiljnih novih kola.

Veliki brat

pre 3 godine

Logan 0.9 tce 90 ks košta kao Astra sedan 1.4 140 ks trenutno. Duster 1.3 tce je 300e skuplji od S krosa 1.4 mild hibrid. Kakvi polovni premijumi, Dačija je skuplja od ozbiljnih novih kola.
(Preskupa za ono što nudi, 30. april 2021 06:22)

Ne znam šta si ti to gledao, na sajtovima zvaničnih uvoznika i prodavaca cena za novi Sandero sa 1.0 motorom od 90ks je od 10.990€, a za novu Asutr je od 18.498€.

Ni za poređenje Dastera i S-krosa nije tačno, bila je akcija za najniži paket bez metalik boje 17.400, što je 460€ više od Dastera sa 1.3TCe motorom od 130ks.
I to je bila akcijska cena do kraja marta, sada je cena 18500€. Ali, uzmi primerke sa istim nivoom opreme, jer kod Suzukija je već sledeći nivo opreme 19.500€, a ako hoćeš 4x4, to je 21.700€, odnosno 2200€ doplata samo za 4x4 (doduše, to je standard maltene kod svih proizvođača, samo je problem što kod ostalih 4x4 postoji tek uz neke jače motore i pakete opreme.


Ono što previđamo je da su cene svih automobila otišle, poželećemo se onih akcija gde imate Hyundai Tucson sa atmosferskih 1.6 motorom od 130ks za 16990€ (jeste da je bolji turbo, ali je cena 2000€ veća), koliko je koštao i Ford Kuga i drugi slični modeli još nekoliko proizvođača.
Sada toliko košta Duster, a sutra će neki kinez ili indijac!

72

pre 3 godine

Ko vozi daciju voli zenu svaciju.
Bez sale daciju ne bih vozio ni da mi poklone. Ova osim izgleda ima i ruzno ime. Sta vozis daciju, svi se nasmeju odmah.

Iggy

pre 3 godine

Većina ovde komentariše automobile Dacia a niko ili skoro niko samu vest o fabrici Dacia. Mene zanima zasto svaka zemlja koja je pod gvozdenom zavesom imala proizvodnju automobila, sad uspešno nastavlja proizvodnju uz manju ili vecu pomoć sa zapada. Uzmite bilo koju: Čehoslovačka imala Škodu i Tatru, Škoda danas pojam, Tatra jeste propala al zato u Slovačkoj otvoreno nekoliko fabrika automobila. Rusija pravi Ladu u velikom broju kao i druge marke. Bivša DDR proizvodi VW u bivšim pogonima Varburga i Trananta. Reno proizvodi automobile u Sloveniji a i u pomenutoj Daciji u Rumuniji.
Jedino u našoj Srbiji država nekako od svoje sirotinje odvojila ozbiljan kapital da bi namolila Fijat da sklapamo model koji malo ko hoće a radnici su više na odmoru nego što rade. Da li je greška u Fijatu ili u državi Srbiji ili u nama koji ovako nipodaštavamo ozbiljnu kompaniju stvarno ne znam. Zamislite braco Srbi da je Fiat podigao brend Zastava i na bazi starim Fijatovih modela napravio paletu kao Dacia: od Punta novi Yugo koji odgovara Sanderu, od starijih Jeep recimo Kampanjolu koja odgovara Dusteru. I sve to izvozio širom sveta u velikom broju. Da li bi ste onda ovako komentarisali i poredili sa BMWom ili bi ste se dvi udarali šapicama u grudi od sreće jel Srbiji ide dobro?

mile®

pre 3 godine

Ako sam dobro shvatio, svako ko ne želi da kupi Dačiju je kompleksaš? Čemu stalna briga za tuđe pare zemljaci, ako neko hoće taj izakani bivši premium to je njegova stvar. Da li se zeznuo pa to je opet njegov problem a ne vaš. Ovde je stav da je lično tj"moje"mišljenje jedino ispravno i merodavno. Svi ostali su glupi i zatucani. I povodom onih na zapadu nije bitno, da bitno je. Kola su svuda u svetu statusni simbol.

Veliki brat

pre 3 godine

Ne volim savetnike i ne volim da savetujem druge. Svako za svoj novac neka kupi koji hoce auto.
Medjutim, ima jedna stvar koju sam zapazio. Naime, vise puta sam bio svedok kada neko pominje da hoce da kupi auto, polovan audi/bmw/mercedes, i onda neko prisutan krene sa pricom zasto ne kupis novu Daciu nego taj krs sa xy predjenih kilometara, a vecina nas kupuje polovne automobile vresnosti 4-5 hiljada evra, dok nova Dacia kosta i 15 hiljada evra. Nije bas mala razlika u ceni.
(dooku, 30. april 2021 06:22)

Većina kupuje polovan auto za keš ili kratkoročan kredit, a novu Dačiju možeš da kupiš za 140€ mesečno uz oko 3000€ učešća.

Da li je bolji izbor? Pa, nije ako hoćeš da ti komšije zavide, da se osećaš moćnije i uspešnije, da ne misliš kako se prolaznici na ulici smeju tebi što voziš Dačiju, a ne zbog nečega o čemu pričaju sa nekim uživo ili preko telefona...


Postoji nešto što se zove TCO - Total Cost of Ownership. Dakle, koliko me košta posedovanje i korišćenje auta godišnje, za 5 godina, za 10 godina?

S obzirom na pređenu kilometražu, većini nas se više isplati polovan auto, čak i onaj koji je prešao preko 300k km. Ko prelazi više kilometara, bolje da kupi nov auto, jer će mu se na kraju svesti na isto, dao više para za nov auto ili manje za kupovinu polovnog auta, a mnogo više na popravke.

Treća stavka su naši putevi - u takvom su stanju da je gre'ota dati pare za nov auto i onda ga voziti po ovim našim putevima!

posmatrač izloga

pre 3 godine

" ... Postoji nešto što se zove TCO - Total Cost of Ownership. Dakle, koliko me košta posedovanje i korišćenje auta godišnje, za 5 godina, za 10 godina? ..."
(Veliki brat, 30. april 2021 10:17)

Postoji velika sličnost dačije i renoa. Oba brenda sam sagledavao za kupovinu (poslovno i privatno).
U salonu nisu hteli da mi daju troškovnik redovnog održavanja za 100-150 kkm (šta god da imaju). Par puta sam tražio. I ništa. Samo mi kažu koliko je prvi i/ili drugi servis, kao da je tu sve.
Zašto to Dačija i reno kriju?
Tako da je smešna izjava o malim troškovima eksploatacija.
Uz sve to, otac mi je imao logana 5-6 godina i znam da je kukao na cenu održavanja dačije (npr. dosta kratak interval za veliki servis, a nenormalno skup za vrednost tog novog vozila, kao da je za volvo koji je ranije imao). A nije bio baš teška sirotinja.

лудоје

pre 3 godine

нисам сигуран да ли су они правили и румунски џип АРО
јефтин,лаган,извозаше се у њему ловци с керовима за све паре и приде

QwertyDGB

pre 3 godine

Da li je greška u Fijatu ili u državi Srbiji ili u nama koji ovako nipodaštavamo ozbiljnu kompaniju stvarno ne znam. Zamislite braco Srbi da je Fiat podigao brend Zastava i na bazi starim Fijatovih modela napravio paletu kao Dacia: od Punta novi Yugo koji odgovara Sanderu, od starijih Jeep recimo Kampanjolu koja odgovara Dusteru. I sve to izvozio širom sveta u velikom broju. Da li bi ste onda ovako komentarisali i poredili sa BMWom ili bi ste se dvi udarali šapicama u grudi od sreće jel Srbiji ide dobro?
(Iggy, 1. maj 2021 07:29)


Do FIATa je to što ne porizvode skoro ništa, a do nas što smo potpisali loš ugovor, mada pitanje je koliko smo imali izbora, što ne znamo jer se kod nas sve krije. FIAT se nakupovao drugih brendova zadnjih godina i sad je došao u situaciju da ne može Zastavi da da svoje stare modele kad FIAT proizovdi stare modele drugih modela što je kupio. Evo npr. Panda se, bez obzira na loš NCAP test, proizvodi skoro nepromenjena 15 godina, a sad Italijani vrdaju sa novim propisima o izduvnim gasovima tako što su dodali mali elektromotor. S druge strane tu je Lančija, proizvodi samo Ypsilon, što je nalickana, Panda isto bez izmena poslednjih 15 godina. Kako onda očekivati da je FIAT hteo pre 10 godina da zadrži Zastavu i napravi je konkuretnoj Dačiji, kad se FIAT bori na tom terenu sa svojim Tipom i Pandom. Loš tajming, da smo to probali kao rumuni početkom 90ih možda bi i bilo nešto. Ali mi smo tada imali preča posla.

Almejda

pre 3 godine

@Veliki brat

Kakve crne komšije? Kupujem šta ja hoću za svoj novac. Za kilometražu koju ja prelazim sasvim mi radi posao polovan automobil i smatram da je bolje polovan VW, Audi, Ford, Opel nego nova Dačija. Dalje, govorimo o novom automobilu od 12 do 15 hiljada, a većina kupuje polovnjake 3-6 soma. Velika razlika.

Dulee

pre 3 godine

A sto Zastava sa Kinezima ne bi razvila svoja dva modela jeftinija 15-20% od najjeftinije konkurencije u Evropi. Nabudzili bi to oni do nivoa Dacie.

Petar

pre 3 godine

Ja sam uvek za nov auto, pre nego polovan više klase.
Ali to ne važi za Dačiju. Vozio sam je, znam o čemu pričam.
Ako već dajete 15.000, pa dodajte još 4,5 pa kupite stvarno dobar nov auto na kome se neće videti da baš toliko nemate ukusa.

Ns

pre 3 godine

Najgori su oni sto misle da su pametniji i bolji od drugih.koga bre briga za svoje pare neka vozi sta ko hoce.sad ste vi najpametniji sto bi kupili novu daciu.daciju kupi onaj ko mora,nema para za bolje i pogotovo nema ukusa.

Филипинац

pre 3 godine

Дачија не слави рођендан јер је умрла када је Рено купио, маните ме тих рекламних прича о историји. Иста прича о за Шкоду и све остало слично. Која је дужа река њено име остаје...

posmatrač izloga

pre 3 godine

Ja sam rekao moje iskustvo.
Mada sam jasno tražio, nisam dobio troškovnik redovnog održavanja za Sandero Stepway (kad smo na poslu uzimali B segment), a isto sam posle i ja privatno prošao kada sam to tražio za sebe za Kadjara sa 1,33 TCE.
Nisu hteli da mi daju.
Ne pada mi na pamet da kupim kola za koja se to krije.
Nadam se da ce "Renault Nissan Srbija" da malo promeni svoju politiku po tom pitanju.

Miloš

pre 3 godine

Klasična priča o jeftinom velikom servisu a u ovlašćenom servisu Dačije me kolju svakih 60 hiljada kao da vozim Talismana sa tim 1,5 dci motorom.

T

pre 3 godine

@posmatrač Mali servis za Logan je u ovlašćenom servisu 2007-8 bio oko 7-8000 din što je bilo baš mnogo. Posle je cena pala na ispod 5000, iako je evro u međuvremenu skočio. Slično je bilo i za veliki servis koji je bio baš mnogo pa ga ni nisam radio u ovlašćenom servisu. Za sledeći veliki servis je cena već pala.

Straight Outta München

pre 3 godine

U Srbiji je to religija. Dacija svedoci. Najagresivnija sekta trenutno u Srbiji. Poznata pod ultimativnim argumentom “ od tacke A do tacke B”
Zatim su tu ostale nebuloze “zasto da moj auto ima sistem za zastitu pesaka, ja sam najbolji vozac ja ne gresim, jer vozim Daciju” Dve zvwzdice su dovoljne na testu bezbednosti...Dacisti.

72

pre 3 godine

Ko vozi daciju voli zenu svaciju.
Bez sale daciju ne bih vozio ni da mi poklone. Ova osim izgleda ima i ruzno ime. Sta vozis daciju, svi se nasmeju odmah.

72

pre 3 godine

Ko vozi daciju voli zenu svaciju.
Bez sale daciju ne bih vozio ni da mi poklone. Ova osim izgleda ima i ruzno ime. Sta vozis daciju, svi se nasmeju odmah.

Čeki opinionista del cazzo

pre 3 godine

Prosto se ne usuđujem da komentarišem "Dačiju" jer mnogo ima onih koji je prodaju i od toga žive. Verovatno su zato previše ostrašćeni pa prizivaju na upristojavanje i kultivisanje...
Kada im kritikuješ sramnih 2 zvezdice na kraš testu biće da si majmun koji ne raspoznaje rasnu mašinu koja ubija na "Losovom testu " čak i "Golfa"...
Kada se pitaš čemu ograničenje na 180 km/h kada je "Dačijama" to već maksimalna brzina i to najnabudženijim modelima, spremni su da skoče na tebe kao smrt na babu...
Neka ostane na ovom.
Srećan jubilej Rumuni...

Ns

pre 3 godine

Najgori su oni sto misle da su pametniji i bolji od drugih.koga bre briga za svoje pare neka vozi sta ko hoce.sad ste vi najpametniji sto bi kupili novu daciu.daciju kupi onaj ko mora,nema para za bolje i pogotovo nema ukusa.

Petar

pre 3 godine

Ja sam uvek za nov auto, pre nego polovan više klase.
Ali to ne važi za Dačiju. Vozio sam je, znam o čemu pričam.
Ako već dajete 15.000, pa dodajte još 4,5 pa kupite stvarno dobar nov auto na kome se neće videti da baš toliko nemate ukusa.

Филипинац

pre 3 godine

Дачија не слави рођендан јер је умрла када је Рено купио, маните ме тих рекламних прича о историји. Иста прича о за Шкоду и све остало слично. Која је дужа река њено име остаје...

Almejda

pre 3 godine

@Veliki brat

Kakve crne komšije? Kupujem šta ja hoću za svoj novac. Za kilometražu koju ja prelazim sasvim mi radi posao polovan automobil i smatram da je bolje polovan VW, Audi, Ford, Opel nego nova Dačija. Dalje, govorimo o novom automobilu od 12 do 15 hiljada, a većina kupuje polovnjake 3-6 soma. Velika razlika.

Socijalizam je mrtav

pre 3 godine

A Zastava (ZCZ) osnovana 1953 ali je bitno da smo je mi ugasili!
(Zoran YNWA, 29. april 2021 20:18)

Nismo je ugasili nego je propala kao i sve ostale državne firme. 14.oktobar, IMT, Prva petoletka, mrzi me da nabrajam...

Preskupa za ono što nudi

pre 3 godine

Logan 0.9 tce 90 ks košta kao Astra sedan 1.4 140 ks trenutno. Duster 1.3 tce je 300e skuplji od S krosa 1.4 mild hibrid. Kakvi polovni premijumi, Dačija je skuplja od ozbiljnih novih kola.

Dulee

pre 3 godine

A sto Zastava sa Kinezima ne bi razvila svoja dva modela jeftinija 15-20% od najjeftinije konkurencije u Evropi. Nabudzili bi to oni do nivoa Dacie.

posmatrač izloga

pre 3 godine

Kad vidim na oglasima novi sandero za 14 do 14,5 hiljada evra a i novog yarisa za te pare jasno mi je zašto kažu da u Srbiji više nije tako jednostavno biti uspešan prodavac dačije. Ali, ako uvoznik škode i za novu fabiju do krajnjih granica nastavi sa skidanjem opreme za Srbiju, budućnost Dačije kod nas je tada ipak zagarantovana.

Veliki brat

pre 3 godine

Sta vozis daciju, svi se nasmeju odmah.
(72, 29. april 2021 20:08)

Kad ljudi nemaju ništa drugo da pokažu, osim para, auta i kuće, odnosno osim materijalnih stvari.

U normalnom svetu se ne opterećuju time ko šta vozi, auto je potrošna roba isto kao i mobilni telefon, televizor ili bilo šta drugo od materijalnih stvari.

Meni je jasno da nismo bogata država niti je narod u proseku bogat, ali da postoji takvo nipodaštavanje onih koji će radije kupiti novu Dačiju nego polovan Audi ne postoji ni u mnogo siromašnijim zemljama od Srbije.

U prevodu: nismo siromašni kao neke države gde narod bukvalno gladuje, ali smo čak i od njih siromašniji duhom i na daleko nižem nivou svesti!


Ja uvek te ljude koji hvale polovan auto u odnosu na nov koji je nižeg ranga pitam zašto ne kupuju polovnu obuću i odeću po istom takvom principu? Pitam koleginice zašto ne kupe polovnu žensku tašnu koja je nova koštala 2-3 hiljade evra, šta fali što je tu i tamo malo ogrebana ili počela da se rašiva, može to da se našminka da bude k'o nova? Nego, ipak će se zadovoljiti i nekom Moninom ili čak no-name tašnicom za 50 ili 150 evra, u tom slučaju je novo ipak novo. Ali, auto... gde da te neko vidi u Dačiji pa da ti se smeje.

Zato i jesmo tu gde smo, možemo mi da imamo i nemačke plate, ali ćemo i dalje biti sirotinja, jer bi tada radije kupovali polovnu S klasu ili BMW serije 7 nego novog Golfa!

krol

pre 3 godine

jedino što sam primetio je pasivna agresija mrzitelja Dačije :)
Šta se more zaštite ljudi kada je, po sopstvenom priznanju, nikada nećete voziti.
Neću ni ja, ali brate mnogo ste nešto naoštreni na ljude koji ih voze.
Svaka roba ima svog kupca pa i Dačija.

Velja

pre 3 godine

Samo za ovog NWA wannabe
https://carsalesbase.com/europe-dacia/
Dobri prodajni rezultati Dačije su vadili Reno što se tiče profita u prethodnih nekoliko godina. Nisam seo u, niti vozio, njihove najnovije modele, ali sam na sajmu automobila 2019 kod restilizacije druge gen Sandera primetio ozbiljan napredak po pitanju kvaliteta materijala unutrašnjosti. Kvalitet je bio na nivou Fiat Tipa. Prema testovima vidim da je poslednji model otišao korak dalje, nova platforma i bolji materijali, samo napred Dačija.

Veliki brat

pre 3 godine

Ne volim savetnike i ne volim da savetujem druge. Svako za svoj novac neka kupi koji hoce auto.
Medjutim, ima jedna stvar koju sam zapazio. Naime, vise puta sam bio svedok kada neko pominje da hoce da kupi auto, polovan audi/bmw/mercedes, i onda neko prisutan krene sa pricom zasto ne kupis novu Daciu nego taj krs sa xy predjenih kilometara, a vecina nas kupuje polovne automobile vresnosti 4-5 hiljada evra, dok nova Dacia kosta i 15 hiljada evra. Nije bas mala razlika u ceni.
(dooku, 30. april 2021 06:22)

Većina kupuje polovan auto za keš ili kratkoročan kredit, a novu Dačiju možeš da kupiš za 140€ mesečno uz oko 3000€ učešća.

Da li je bolji izbor? Pa, nije ako hoćeš da ti komšije zavide, da se osećaš moćnije i uspešnije, da ne misliš kako se prolaznici na ulici smeju tebi što voziš Dačiju, a ne zbog nečega o čemu pričaju sa nekim uživo ili preko telefona...


Postoji nešto što se zove TCO - Total Cost of Ownership. Dakle, koliko me košta posedovanje i korišćenje auta godišnje, za 5 godina, za 10 godina?

S obzirom na pređenu kilometražu, većini nas se više isplati polovan auto, čak i onaj koji je prešao preko 300k km. Ko prelazi više kilometara, bolje da kupi nov auto, jer će mu se na kraju svesti na isto, dao više para za nov auto ili manje za kupovinu polovnog auta, a mnogo više na popravke.

Treća stavka su naši putevi - u takvom su stanju da je gre'ota dati pare za nov auto i onda ga voziti po ovim našim putevima!

mile®

pre 3 godine

Ako sam dobro shvatio, svako ko ne želi da kupi Dačiju je kompleksaš? Čemu stalna briga za tuđe pare zemljaci, ako neko hoće taj izakani bivši premium to je njegova stvar. Da li se zeznuo pa to je opet njegov problem a ne vaš. Ovde je stav da je lično tj"moje"mišljenje jedino ispravno i merodavno. Svi ostali su glupi i zatucani. I povodom onih na zapadu nije bitno, da bitno je. Kola su svuda u svetu statusni simbol.

posmatrač izloga

pre 3 godine

" ... Postoji nešto što se zove TCO - Total Cost of Ownership. Dakle, koliko me košta posedovanje i korišćenje auta godišnje, za 5 godina, za 10 godina? ..."
(Veliki brat, 30. april 2021 10:17)

Postoji velika sličnost dačije i renoa. Oba brenda sam sagledavao za kupovinu (poslovno i privatno).
U salonu nisu hteli da mi daju troškovnik redovnog održavanja za 100-150 kkm (šta god da imaju). Par puta sam tražio. I ništa. Samo mi kažu koliko je prvi i/ili drugi servis, kao da je tu sve.
Zašto to Dačija i reno kriju?
Tako da je smešna izjava o malim troškovima eksploatacija.
Uz sve to, otac mi je imao logana 5-6 godina i znam da je kukao na cenu održavanja dačije (npr. dosta kratak interval za veliki servis, a nenormalno skup za vrednost tog novog vozila, kao da je za volvo koji je ranije imao). A nije bio baš teška sirotinja.

Veliki brat

pre 3 godine

Ako sam dobro shvatio, svako ko ne želi da kupi Dačiju je kompleksaš? Čemu stalna briga za tuđe pare zemljaci...
(mile®, 30. april 2021 08:15)

NE, poenta je da imamo ogroman procenat ljudi sa stavom "nikad neću kupiti nov auto, to je bacanje para, zašto bih platio 25k evra nov auto, kad za polovinu te sume imam veoma dobro očuvan polovan..."

Problem je što niko normalan ne prodaje auto upola cene ako godišnje prelazi 10-20-30k kilometara, prodaju oni koji godišnje prelaze 50k i više kilometara, pa im je auto izašao iz garancije i počinju kvarovi i zamene skupljih delova!
Tu i tamo ima onih koji imaju para za bacanje pa često kupe nov auto i prodaju ga upola cene ili čak jeftinije, a da nisu prešli 50k kilometara, ali takvi su na nivou statističke greške.

Ja na prste jedne ruke mogu da izbrojim one koji su priznali da im se polovan auto stalno kvario (ne moraju biti krupni kvarovi, ali i za neki kablić ili crevo od 300 ili 500 dinara je maltretiranje juriti se sa majstorima) i da im bi sutra kupili nov auto kad bi mogli da priušte, pa makar i tu Dačiju.

Jednostavno, prosečan stanovnik Srbije misli da je pametniji od nemca, nemci kad bi bili kao mi u Srbiji, ne bi ni imali auto industriju, kupovali bi polovna vozila iz uvoza!
Neko će reći da imaju plate... jeste, a gde su bili 1945. godine? Zemlja porušena, fabrike uništene... gde su sada oni, a gde smo mi?

Miloš

pre 3 godine

Klasična priča o jeftinom velikom servisu a u ovlašćenom servisu Dačije me kolju svakih 60 hiljada kao da vozim Talismana sa tim 1,5 dci motorom.

jo

pre 3 godine

Ne znam sto svi negativno pricaju o Daciji, mozda je u prvim generacija i bio budzet model ali je zato sada gama njihovih modela na nivou Fiat Tipa ili Skode(fabia/ oktavia) Dacija logan koju posedujem, kupljena nova 2007, i dalje fenomenalno sluzi bez vanrednih popravki ili kvarova bilo kakvog tipa...i da, zaista vrlo dobro sluzi za prevoz billo cega od A do B, a za uzivanje tu su neki drugi modeli...

dooku

pre 3 godine

Ne volim savetnike i ne volim da savetujem druge. Svako za svoj novac neka kupi koji hoce auto.
Medjutim, ima jedna stvar koju sam zapazio. Naime, vise puta sam bio svedok kada neko pominje da hoce da kupi auto, polovan audi/bmw/mercedes, i onda neko prisutan krene sa pricom zasto ne kupis novu Daciu nego taj krs sa xy predjenih kilometara, a vecina nas kupuje polovne automobile vresnosti 4-5 hiljada evra, dok nova Dacia kosta i 15 hiljada evra. Nije bas mala razlika u ceni.

Reziel

pre 3 godine

Pravi primer uspešnog strateškog razvoja, koji mic-po-mic povećava prodaju svake godine, slušaju i kupce i kritičare, a na sve to ostaju veoma povoljni.
Nipodaštavanje Dacie u Srbiji više govori o nama, nego o rumunskom brendu. Umesto da učimo od njih, o tome kako se od nečega sa negativnim predznakom može ipak napraviti profitabilna kompanija, mi ih mrzimo i kritikujemo, a one koji se odluče za Daciu pljujemo. Upravo zato mi moramo da doplatimo Fiatu da bi se proizvodio kod nas, a za ostale nismo odmakli dalje od motanja kablova.

ja

pre 3 godine

A sto Zastava sa Kinezima ne bi razvila svoja dva modela jeftinija 15-20% od najjeftinije konkurencije u Evropi. Nabudzili bi to oni do nivoa Dacie.
(Dulee, 30. april 2021 04:47)

Misliš kinezi da razviju, a, mi da šrafimo i hvalimo se kako je naše? Da to bude perjanica "ekonomskog tigra"? .

Superhik

pre 3 godine

Dacia je ime rimske pokrajine ,a njeno ime po jednom starom narodu - Dačani ! Toliko o ugledu imena ,a o kvalitetu kola i njegovoj ceni govori prodaja na tržištu ! Lično mogu potvrditi da sam prijatno iznenađen i jednim i drugim !

Bojkot

pre 3 godine

Temišvar negde krajem 70— ih, na putu cele tri dačije, predsednik opštine, partije i još jedan u doba Čaušeskua, kako su bili jadni i siromašni, a onda smo se zamenili, danas smo mi najjadnija i najsiromašnija zemlja u evropi!

Veliki brat

pre 3 godine

Logan 0.9 tce 90 ks košta kao Astra sedan 1.4 140 ks trenutno. Duster 1.3 tce je 300e skuplji od S krosa 1.4 mild hibrid. Kakvi polovni premijumi, Dačija je skuplja od ozbiljnih novih kola.
(Preskupa za ono što nudi, 30. april 2021 06:22)

Ne znam šta si ti to gledao, na sajtovima zvaničnih uvoznika i prodavaca cena za novi Sandero sa 1.0 motorom od 90ks je od 10.990€, a za novu Asutr je od 18.498€.

Ni za poređenje Dastera i S-krosa nije tačno, bila je akcija za najniži paket bez metalik boje 17.400, što je 460€ više od Dastera sa 1.3TCe motorom od 130ks.
I to je bila akcijska cena do kraja marta, sada je cena 18500€. Ali, uzmi primerke sa istim nivoom opreme, jer kod Suzukija je već sledeći nivo opreme 19.500€, a ako hoćeš 4x4, to je 21.700€, odnosno 2200€ doplata samo za 4x4 (doduše, to je standard maltene kod svih proizvođača, samo je problem što kod ostalih 4x4 postoji tek uz neke jače motore i pakete opreme.


Ono što previđamo je da su cene svih automobila otišle, poželećemo se onih akcija gde imate Hyundai Tucson sa atmosferskih 1.6 motorom od 130ks za 16990€ (jeste da je bolji turbo, ali je cena 2000€ veća), koliko je koštao i Ford Kuga i drugi slični modeli još nekoliko proizvođača.
Sada toliko košta Duster, a sutra će neki kinez ili indijac!

Spiclov

pre 3 godine

U prevodu: nismo siromašni kao neke države gde narod bukvalno gladuje, ali smo čak i od njih siromašniji duhom i na daleko nižem nivou svesti!

(Veliki brat, 29. april 2021 23:37)

Upravo tako. Najgori su skorojevici koji odu u Nemacku, kupe polovan BMW i nosom krenu da paraju nebo. Za takve su vozaci Dacije gospoda. Bar im kompleksi ne upravljaju zivotom.

maxy

pre 3 godine

A Zastava (ZCZ) osnovana 1953 ali je bitno da smo je mi ugasili!
(Zoran YNWA, 29. april 2021 20:18)

Pre nešto više od 20 godina, posle sankcija, Pežo je hteo da privatizuje Zastavu.
Naša vlast mu je rekla nešto u stilu, Srbija se saginjati neće. Sad ni prave kičme, ni punog stomaka.

Пилипенда

pre 3 godine

Судећи по коментарима нама више није важно о чему је вест, да ли је Вучић, Влада, туризам у Албанији, Хрватској или ЦГ, да ли је ауто Дачија, Фолксваген или Алфа, важно је брате да мрзимо и да ту мржњу истресамо што више, макар никада ништа са својим животом не урадили, бар да мрзимо прописно

rebel

pre 3 godine

Naš narod ima ničim utemeljenu aroganciju i kompleks više vrednosti u odnosu na Rumune. Kada čovek pročita većinu komentara rekao bi da živi u Monte Karlu, a ne u jednoj od najsiromašnijih država u Evropi!

ja

pre 3 godine

Naš narod ima ničim utemeljenu aroganciju i kompleks više vrednosti u odnosu na Rumune. Kada čovek pročita većinu komentara rekao bi da živi u Monte Karlu, a ne u jednoj od najsiromašnijih država u Evropi!
(rebel, 30. april 2021 07:24)


Istina. Još uvek ima gomila komentara tipa : e znaš šta smo mi bili za mađare, čehe poljake.. Da, jesmo ali BILI, od 60te do 85te, do 90 su se izjednačili sa nama, a sada nam beže svetlosnom brzinom

Iggy

pre 3 godine

Većina ovde komentariše automobile Dacia a niko ili skoro niko samu vest o fabrici Dacia. Mene zanima zasto svaka zemlja koja je pod gvozdenom zavesom imala proizvodnju automobila, sad uspešno nastavlja proizvodnju uz manju ili vecu pomoć sa zapada. Uzmite bilo koju: Čehoslovačka imala Škodu i Tatru, Škoda danas pojam, Tatra jeste propala al zato u Slovačkoj otvoreno nekoliko fabrika automobila. Rusija pravi Ladu u velikom broju kao i druge marke. Bivša DDR proizvodi VW u bivšim pogonima Varburga i Trananta. Reno proizvodi automobile u Sloveniji a i u pomenutoj Daciji u Rumuniji.
Jedino u našoj Srbiji država nekako od svoje sirotinje odvojila ozbiljan kapital da bi namolila Fijat da sklapamo model koji malo ko hoće a radnici su više na odmoru nego što rade. Da li je greška u Fijatu ili u državi Srbiji ili u nama koji ovako nipodaštavamo ozbiljnu kompaniju stvarno ne znam. Zamislite braco Srbi da je Fiat podigao brend Zastava i na bazi starim Fijatovih modela napravio paletu kao Dacia: od Punta novi Yugo koji odgovara Sanderu, od starijih Jeep recimo Kampanjolu koja odgovara Dusteru. I sve to izvozio širom sveta u velikom broju. Da li bi ste onda ovako komentarisali i poredili sa BMWom ili bi ste se dvi udarali šapicama u grudi od sreće jel Srbiji ide dobro?

QwertyDGB

pre 3 godine

Da li je greška u Fijatu ili u državi Srbiji ili u nama koji ovako nipodaštavamo ozbiljnu kompaniju stvarno ne znam. Zamislite braco Srbi da je Fiat podigao brend Zastava i na bazi starim Fijatovih modela napravio paletu kao Dacia: od Punta novi Yugo koji odgovara Sanderu, od starijih Jeep recimo Kampanjolu koja odgovara Dusteru. I sve to izvozio širom sveta u velikom broju. Da li bi ste onda ovako komentarisali i poredili sa BMWom ili bi ste se dvi udarali šapicama u grudi od sreće jel Srbiji ide dobro?
(Iggy, 1. maj 2021 07:29)


Do FIATa je to što ne porizvode skoro ništa, a do nas što smo potpisali loš ugovor, mada pitanje je koliko smo imali izbora, što ne znamo jer se kod nas sve krije. FIAT se nakupovao drugih brendova zadnjih godina i sad je došao u situaciju da ne može Zastavi da da svoje stare modele kad FIAT proizovdi stare modele drugih modela što je kupio. Evo npr. Panda se, bez obzira na loš NCAP test, proizvodi skoro nepromenjena 15 godina, a sad Italijani vrdaju sa novim propisima o izduvnim gasovima tako što su dodali mali elektromotor. S druge strane tu je Lančija, proizvodi samo Ypsilon, što je nalickana, Panda isto bez izmena poslednjih 15 godina. Kako onda očekivati da je FIAT hteo pre 10 godina da zadrži Zastavu i napravi je konkuretnoj Dačiji, kad se FIAT bori na tom terenu sa svojim Tipom i Pandom. Loš tajming, da smo to probali kao rumuni početkom 90ih možda bi i bilo nešto. Ali mi smo tada imali preča posla.

posmatrač izloga

pre 3 godine

Ja sam rekao moje iskustvo.
Mada sam jasno tražio, nisam dobio troškovnik redovnog održavanja za Sandero Stepway (kad smo na poslu uzimali B segment), a isto sam posle i ja privatno prošao kada sam to tražio za sebe za Kadjara sa 1,33 TCE.
Nisu hteli da mi daju.
Ne pada mi na pamet da kupim kola za koja se to krije.
Nadam se da ce "Renault Nissan Srbija" da malo promeni svoju politiku po tom pitanju.

лудоје

pre 3 godine

нисам сигуран да ли су они правили и румунски џип АРО
јефтин,лаган,извозаше се у њему ловци с керовима за све паре и приде

T

pre 3 godine

@posmatrač Mali servis za Logan je u ovlašćenom servisu 2007-8 bio oko 7-8000 din što je bilo baš mnogo. Posle je cena pala na ispod 5000, iako je evro u međuvremenu skočio. Slično je bilo i za veliki servis koji je bio baš mnogo pa ga ni nisam radio u ovlašćenom servisu. Za sledeći veliki servis je cena već pala.