Zanimljivosti

Nedelja, 22.03.2020.

11:30

Touchscreen u automobilu opasniji od vožnje pod dejstvom alkohola?

Izvor: B92

Touchscreen u automobilu opasniji od vožnje pod dejstvom alkohola? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

94 Komentari

Sortiraj po:

jaretina

pre 4 godine

Beogradjanin,
imaš neki problem sa kolima čim moraš da diraš komande klime u kolima non stop. ja celog leta NIŠTA ne diram. možda ti ne prebacuje na šoferku posle nekog vremena. proveri u servisu.

Beogradjanin

pre 4 godine

@ jaretina, 23. mart 2020 23:30

Vozim auto sa cetvorozonskom automatskom klimom ako znas sta to znaci, starog 3 godine, koji je trenutno na 63.000 km... Ako se razumes u automobile znaces kakav je to "krs". Kada udjes u leti uzaren auto ostsvis na 25? Ne bih rekao. Inace imam multimediju kojom se pored touch screen-a moze upravljati i fizickim komandama! Pozdrav i zelim ti da vozis "krsa" kao i ja kojim se uopste ne hvalim, ali moram da odgovorim na glup komentar!

Ibrahim Ba

pre 4 godine

Šta će mi touch screen? Daj mi dugmiće za klimu, navigacija mi ne treba jer sam naučen da pratim znake. Naravno benzinac, po mogućstvu turbo, otvoren put i ništa mi više ne treba

Eldorado

pre 4 godine

Ne ulazim šta je praktičnije, ali sam siguran da je "na touch" jeftinije.
Uporedite prethodne i nove modele npr. Prethodni su po mom mišljenju robustniji i kvalitetniji unutra. Razgovarao sam na tu temu s prijateljem koji je Audi entuzijasta i radi u Audi salonu, dosta ljudi deli to mišljenje.

A i logično je, gde je ranije bila koža i kvalitetni materijali, sada su ekrani koji se kupuju na veliko.
Kod jeftinijih auta touch može da prođe, kod skupljih ne odaje taj utisak luksuza. Moderno jeste, luksuzno ipak malo manje.

jaretina

pre 4 godine

I bude ti hladno posle pola sata voznje i sta onda? Ne menjas temperaturu, usmeravanje vazduha, brzinu ventilatora itd. dok ne stanes? Na automatskoj klimi duva direktno u tebe, hladan vazduh i ti nista ne menjas?
(Beogradjanin, 23. mart 2020 17:37)

vidi se da voziš krša.
25,5 hlađenje celog leta, sa recycle vazduha kabine (zbog trovača) u auto režimu, krene sa smerom na telo i noge kratko i posle prebaci na šoferku do kraja. kada detektuje povećanu vlažnost vazduha kabine (posle pola sata kada sam sam) isključi recycle. non stop koriguje brzinu fan-ova da odžava tu temp.
mozda sam nešto pogrešio, dugo nisam hladio, ali mislim da je tako.
čak ni žena koja ne trpi klimu nema problem sa tim na 3 sata putovanju.

sve postoji rešeno, nema nigde problema, samo treba nešto bolje od puntića sa klimom i onih potenciometra.

Beogradjanin

pre 4 godine

@ Kole, 23. mart 2020 10:54

I bude ti hladno posle pola sata voznje i sta onda? Ne menjas temperaturu, usmeravanje vazduha, brzinu ventilatora itd. dok ne stanes? Na automatskoj klimi duva direktno u tebe, hladan vazduh i ti nista ne menjas? Vozis jos 2 sata, zaledis se, sacekas da stanes pa onda promenis klimu? Naidjes na nekog krsa koji dimi i hoces da ukljicis recirkulaciju vazduha? To ne radis dok ne stanes? Naidjes na guzvu, hoces da ugasis start/stop sistem? Vozis putem, radio krene da krci, hoces da prebacis na cd/usb? Zaustavis se na sred magistrale pa menjas? U navigaciju si ukucao finalno odredists a setis da bi mogao da posetis i neko odrediste pre kraja putovanja?
Dakle, to sto vas nauce u auto skoli da sve namestite pre pocetka je bajka u koju mogu da veruju samo osobe koje jos nemaju dozvolu ili osobe koje su vozile na distanci do pola sata voznje... Sve ove radnje je daleko lakse obaviti sa fizickim komandama, kakve god one bile, umesto ceprkanja po menijima touch screen-a.

Papageno

pre 4 godine

Touch je totalni promasaj u vozilu, osim ako je na volanu, ili na neki drugi nacin ispred ociju, da ne moras da skreces pravac pogleda.
U novijim borbenim avionima je glavna stvar HOTAS, skraceno od "hands on throttle and stick", dakle sve komande su taktilne, i na palici i gasu, da bez gledanja i bez skretanja pogleda, sve komande budu dostupne.
(Nix, 23. mart 2020 04:04)

Tačno, touch screen bi imao smisla samo kad vozač ne bi morao da skreće pogled na njega. Dakle, pravo mesto bi mu bilo na volanu, a ne pored. Naravno, teško je spakovati na volan i erbeg i ekran upotrebljive veličine.

Nisam znao za sistem HOTAS u borbenim avionima, ali znam da se u putničkim na ekranima pojavljuje samo ono što je INFORMACIJA, dok su KOMANDE i dalje u obliku tastera ili ručica. To nije nimalo slučajno!

Jer činjenica je da ekran štedi na prostoru, a u kokpitu aviona ga nikad nema previše. Tehnički ne bi bio nikakav problem da se ceo kokpit aviona zameni jednim velikim ekranom, po kojem bi pilot celo vreme prstima razmazivao razne ikonice. Ali ima vrlo dobrih razloga zašto se to ne radi i zašto zašto i dalje postoji i palica, i ručica gasa, i pedale i sve ostale analogne komande.

profesionalni pljuvac

pre 4 godine

jedina korisna stvar u ekranu je navigacija podesis je pre nego krenes i samo pratis, sve ostalo je glupost najbolje kad puste muziku i spot kao da ces gledati spot dok vozis, glupost teska ili film jos gore, da i korisno je telefoniranje ali to moze da radi i bez ekrana preko radio uredjaja nemorate drzati telefon u rukama nego pricate sa nekim kao da pricate sa suvozacem kontrola javljaja na volanu

sta ja znam...

pre 4 godine

To je i moje misljenje. Lexus ima 'nesto izmedju'. Ima ekran koji nije touch nego se kontrolise putem malog touch pad-a koji uz to pravi i malu vibraciju kada se predje na svaku novu opciju na ekranu (touch pad je dole dok rucice menjaca). Tada se samo pritisne touch pad i opcija je izabrana. Osecaj je dosta slican dugmicima ali pogled ipak mora da se pomalo skrene i na ekran. Ipak mislim da je mnogo sigurnije od touch screena.

Kole

pre 4 godine

Ja koliko se sećam,a odlično se sećam jer je nedavno bilo,u autoškoli se uči da namestiš bukvalno sve pre pokretanja auta. Sedišta,retrovizore,muziku,klimu. Tako da jedini razlog zašto bi se u toku vožnje koristio touch screen je promena radija ili pojačavanje/smanjivanje(a to mnogi auti imaju na volanu kao opciju) ili klimu(a to se i pre vožnje može namestiti da vam stoji i samo klik). Ali ovde 80% nije videla noviji auto od Punta,Astre i Golfa 4(nemam ništa protiv tih auta,i sam sam ih vozio). Pozdrav.

jaretina

pre 4 godine

ovakvi komentari su posledica što ljudi voze krševe i nemaju pojma kako izgleda moderan auto.

a najglasniji su oni koji popiju 2-3, "tu je negde na granici a i bolje voze kad malo popiju" i oni koji puše u kolima pa po 5 sekundi gledaju gde otresaju.

WillyWonka

pre 4 godine

"Tačskrin je jedna od boljih stvari na automobilima. Sve je pregledno, sve je na dovat ruke, za razliku od starijih automobila gde si morao da gledaš od sto dugmića kohe ćeš uključiti.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Časlav, 22. mart 2020 20:46) "

Nisi u pravu nikako, u starim automobilima si tačno znao gdje je koji dugmić, nisi morao skretati pogled sa puta. Kod tačskrina moraš gledati u ekran dok biraš opcije. Da ne kažem koliko je tih opcija sad na raspolaganju, a prije si imao samo par mogućnosti. Dakle, daleko je opasniji tačskrin, što su ljudi i dokazali, ali mi smo pametniji od njih, zar ne?

neutralno zapažanje

pre 4 godine

@Ovde nije problem toliko ni tipkanje (mada realno jeste) koliko to što vam omanji tv svetli u kadru, naročito noću.
Mislim da niko nije smislio varijantu da ga bacite u neki prihvatljivi mono mod kada ne koristite navigaciju.
Meni su neshvatljivi novinari koji opljuju sve proizvođače koji glavnu tablu nisu pretvorili u tv ... Što je ordinarna glupost jer ako crkne elektronika zašto ne bi imali sigurica analogne pokazivače
(Dejan, 22. mart 2020 20:43)

Ko je iole pismen, neometen u razvoju i ima obe ruke, može ekran u SVAKOM TRENUTKU da isključi / sklopi ako mu smeta što svetli "naročito noću".

Nix

pre 4 godine

E pa bitno je da li su ekrani ili dugmici. Touch pruza vise opcija na manjem prostoru. Ali u touch ekran MORA DA SE GLEDA, dok analogne komande mozes da napipas i da vrsis navigaciju kroz njih bez gledanja.
Pa pokusajte samo da igrate neku pucacinu ili platformer na telefonu. Prsti u zaru borbe odu sa komandi vec posle par sekundi, jer ne mozes taktilno da ih trazis, vec moras da gledas, a ne mozes da gledas u komande dok ciljas neprijatelja. Zato su sve mobilne igre ili match3, ili "one tap", ili strategije, gde ili nisu bitni refleksi, ili se refleksi svode na jedan tap ili swipe.
Touch je totalni promasaj u vozilu, osim ako je na volanu, ili na neki drugi nacin ispred ociju, da ne moras da skreces pravac pogleda.
U novijim borbenim avionima je glavna stvar HOTAS, skraceno od "hands on throttle and stick", dakle sve komande su taktilne, i na palici i gasu, da bez gledanja i bez skretanja pogleda, sve komande budu dostupne.

EZeljko

pre 4 godine

Sta god da radimo ne mozemo se vratiti u 60-70-te kad ste imali radio kasteofon sa programiranim stanicama na radiju, menjac menjac i leptir staklo umesto klime. To je bila prava voznja i uzivanje u istoj. Sve sto se desilo posle vodi ka krajnjem cilju a to je eliminisanje ljudskog faktora iz voznje kao najslabije karike. potpuna autonomna voznja pa pritiskajte po ekranu koliko vam volja. mozete i da duvate i pijuckate i da ne sirim temu...kompjuter ce vas odvesti gde ste zeleli krajnje bezbedno.

666

pre 4 godine

Glasovne komande su budalaština jer slušam glasnu muziku u kolima. Drugo moram da ih učim. Treće mali su ekrančići ti. Samo Tesla ima dobar ekran 17 inca to je upotrebljivo.

acuteness

pre 4 godine

Apsolutno se slažem. Dok ti nadješ ono što ti treba u meniju pažnja na put ti se potpuno poremeti.
(Sima Kosmos, 22. mart 2020 12:17)
Samo voice recognition i voice comamnds. I nema brige. Radi ko sat

acuteness

pre 4 godine

Tačskrin je jedna od boljih stvari na automobilima. Sve je pregledno, sve je na dovat ruke, za razliku od starijih automobila gde si morao da gledaš od sto dugmića kohe ćeš uključiti.
(Časlav, 22. mart 2020 20:46)
Bas tako. A problem je tranzicijalni. FSD koji je iza ugla rj samovozwcs tehnologija ce resiti problem jel nece toliko bitno biti drzati pogled na cesri.

Obican

pre 4 godine

Sta tek reci za audi e-tron, suv od 2 tone bez klasicnih retrovizora. Umesto toga kamere koje projektuju sliku na sicusne displeje pored kvake za otvaranje vrata. Nocna mora. Nijedna analogna komanda, milion opcija i displeja. Ful elektro, necujan, ne znam da li sam krenuo ili jos auto nije u brzini. Ljubitelj sam tehnologije i uopsteno tehnoloskog napretka, ali ovo je zaista preterano. Pretostavljam da je ipak ovo samo prelaz ka potpuno autonomnim vozilima, gde ce auto voziti sam a ekrani sluziti putnicima za zabavu.

neko iz mase

pre 4 godine

osnovni problem nije da li su TS ili dugmići.
problem je što sada imate mnogo opcija, puno menija i podmenija koji vam dugo odvlače pažnju sa puta.
i to je veliki problem.
a to da li ćete do svih tih opcija doći preko dugmića ili točkića je manje bitno, jer u oba slučaja morate da gledate u ekran.
head up display je možda rešenje koje donekle smanjuje spuštanje glave van puta.
i naravno glasovne komande.

Gile

pre 4 godine

Amerikanci su imali niz nezgoda sa svojom morskom flotom upravo zbog tač opreme komandi broda. Rešili su da vrate "dugmiće" i zadrže samo jedan mali deo tač tehnologije koja se baš nije pokazala tako pouzdanom i efikasnom. Tako nešto treba učiniti i sa automobilskom tehnologij, izbaciti loše delove a zadržati samo dobre.

Dr ali elektrotehnike i racunarstva

pre 4 godine

Fala bogu da ste ukapirali. Citiram ikusnijeg kolegu (oko 2000): "Hvali digitalno, radi analogno". I sta bih dao da sam ovo mogao da otkucam na tastaturi Blackberry bolda, a ne na ovom sugavom Huaweiu.

Srx

pre 4 godine

Odvlaci paznju i to mnogo. Vozim automobil sa dosta tac skirn ekrana, zbog toga sam imao mnogo vise rizicnijih situacija nego dok sam vozio C4 koji je bio klot...

vozač

pre 4 godine

Ovaj naslov i tekst su u redu za nakoga van Srbije.
Kod nas ne znaci nista.Posebno ludilo je bilo u Subotu.Covek u kombiju ispred mene bez problema na crveno,sledeci je vozio slalom preko 150km/h ogranicenje 50km/h.Par njih koje sam izbegao,jer su izleteli,divljacki iz sporednih ulica,na kojima ocigledan znak Stop.Jednostavno kao da su najavili da za 20 minuta krece bombardovanje i svi se razleteli da sto brze negde pobegnu.
Tako da meni ovaj tekst apsolutno nista ne znaci.Da li ce neko za 0.5 sekundi da sporije reaguje zbog tac skrina,kad su svuda teske budale...

srbin

pre 4 godine

ko da je to nesto novo mislim nemoze telefon u voznji a moze dva ekrana na dodir mislim vise auto industrija je postala smesna i puna komercijale nema vise pravih automobila sve je to postala plastikarija ali bukvalno

Chiko

pre 4 godine

Napomenuo bih Da su taktilni ekrani koji se nalaze ispod centralnih otvora za ventilaciju jos opasniji jer se onda definitivno spusta pogled su puta. Mislim fizički dugmici definitivno nešto najbolje, makar za osnovne stvari, cudi me da ne postoji neka regulativa...

Časlav

pre 4 godine

Tačskrin je jedna od boljih stvari na automobilima. Sve je pregledno, sve je na dovat ruke, za razliku od starijih automobila gde si morao da gledaš od sto dugmića kohe ćeš uključiti.

Dejan

pre 4 godine

Ovde nije problem toliko ni tipkanje (mada realno jeste) koliko to što vam omanji tv svetli u kadru, naročito noću.
Mislim da niko nije smislio varijantu da ga bacite u neki prihvatljivi mono mod kada ne koristite navigaciju.
Meni su neshvatljivi novinari koji opljuju sve proizvođače koji glavnu tablu nisu pretvorili u tv ... Što je ordinarna glupost jer ako crkne elektronika zašto ne bi imali sigurica analogne pokazivače

Business Ambition komercijalista ...

pre 4 godine

Pa, ako škoda Scala sa auto klimom može da ima komande klimatizacije u tabletu, jasno je kojim je to putem krenulo ... "Put bez povratka".

Znam, sada će neki da kažu: "Pa, šta imaš da podešavaš klimatizaciju u toku vožnje, podesi je jednom kada upališ kola i gotovo!" Ali, da li je to zaista uvek tako.

Живко

pre 4 godine

Тачскрин се не не користи у току вожње и за то није ни направљен само што је то тешко објаснити некоме. Подешавања на тачскирну се врше пре вожње. У току вожње се вози ауто и ништа више.

Armadajj

pre 4 godine

naravno i kako je uopste dozvoljeno da se ugradjuje takva glupost koja odvlaci paznju. U stvari proizvidjaci su platili da se njihova tehnologija imlementira... jasno ko dan.

Transformer

pre 4 godine

Stvarno su opasni. Po meni, nema razlike izmedju koriscenja tableta u autu ili mobilnog telefona. Na zalost, izgleda da smo osudjeni na njih

connected

pre 4 godine

Uvek sve zavisi od čoveka. Svim bitnim komandama na ekranu mogu da pristupim i sa volana ili fizički preko dugmeta na instrument tabli. Svako prosečne spretnosti brzo nauči kako da u vožnji bezbedno upravlja elektronikom svog automobila. Ko za to nije talentovan za njega je opasnost i neka zgodna žena u prolazu koja mu privuče više pažnje od saobraćaja. Lično se nikada ne bih svojom voljom vratio na automobil bez tač skrina. Veoma je prijatno i komforno a svima koji tvrde da je glupost preporučujem da probaju i sami se uvere.

Mikica

pre 4 godine

Ništa ne ne sme da odvlači pažnju i koncentraciju vozača sa saobraćaja. Okrugli pokazivači sa skazaljkom su pokazali kao najbolje rešenje i koriste se i na avionima jer se skale tako baždare da kada skazaljka stoji uspravno ili blisko tom položaju onda je sve ok i bez očitavanja vrednosti na skali. Sem toga i delovi skale se boje žuto zeleno i crveno da bi provera instrumenata bila što brža i jednostavnija. Pamet je odavno napustila autoindustriju i prepustila je marketingu

Dex

pre 4 godine

I ja mislim da jeste opasniji.
I umor je opasniji
Iskeno u mladosti sam vozio pripit nekoliko puta.
Vozis pilako jer si svestan da si pijan. Svakakoa da mi sad nije prijatno to da priznam. Ali isto tako sam vozio i umoran. Zajebano. Nemas kontrolu nas sobom. A voznja sa tuchscrenom...yo je najgore.
Ko da vozis u rikverc a gledas napred i
...

A onda je mrmot...

pre 4 godine

Masa ljubomornih komentatora koji nemaju touch screen u kolima. Meni glasovne komande u Fordu Kugi odlično rade kao i fizičke komande volana za promenu radio stanica i pojačanje ili smanjenje zvuka. A kome treba ispred samog tač skrina je još jedan točkić za kontrolu. Sumnjam da je Ford to uradio bolje od Honde audi-ja i ostalih marki, što znači da niste ni probali jer nema ni jednog komentatora Ko je rekao da ima touchscreen i da mu odvlači pažnju. A ko zeva okolo zevaće i sa tabletom i bez njega kao moj drug koji se zagledao u plavušu i udario auto ispred sebe.

Mika

pre 4 godine

To je bilo jasno odsamog pocetka, ali proizvodjacima automobila je mnogo jeftiniji tablet u koji moze da se ubaci bezbroj programa, nego da razvijaju i proizvode visoko kvalitetne dugmice za upravljanje funkcijama u automobilu. I jos pri tom tablete skupo naplacuju kao neku vrhunsku modernu tehnologiju. Za bezbednost ih nije briga, zarada je samo vazna. I Volvo, poznat po brizi za bezbednost se ovde obrukao...,

batica

pre 4 godine

Malo se ovde brkaju stvari.Ako automobil poseduje kontrole na volanu onda touch screen i ne diram,tako pojačavam/smanjujem muziku,javljam se na telefon i prekidam vezu,menjam radio stanice...Ono što može da bude problem je unošenje destinacije u navigaciju,pojedini sistemi su komplikovani pa ako nemate suvozača može biti problem da se to radi u toku vožnje.Što se klima uređaja tiče,i dalje je najlakše koriščenje fizičkih komandi,jer neke komande upravo treba naći u toku vožnje (zatvaranje cirkulacije vazduha npr).Postoje ogromne razlike između sistema u kolima i to jeste jedna od najbitnijih razlika između proizvođača danas,ali pošto Srbi nemaju para za nove automobile onda im sve to verovatno i nije tako bitno.Isto tako,auto novinari ne znaju kako da ocene i procene sisteme jer ono što je meni prihvatljiv način upotrebe možda velikoj većini nije.Takođe postoji značajna razlika u starosnoj grupi kome je namenjen određeni automobil,džaba sve kad klinac od 20 godina koji voli gedžete nema para za taj auto a proizvođač nagruva gomilu stvari unutra.I još jedna stvar,bezbednosni dodaci su čuda tehnologije i svako bi trebalo da ima sve živo što postoji,broj smrtnih slučajeva bi se ekstremno smanjio.Ovo mogu da elaboriram ličnim primerom.

Pop

pre 4 godine

Neka elektronika je dobra, neka je nepotrebna, ali tako je i sa ostalim stvarima, mslm potrošačkim...

Volim mehaniku u kolima, sa malo dobre elektrike...

Mobilni je dopuna ta SVE ostalo...

pedja sarkazam

pre 4 godine

neki ljudi su bili odusevljeni teslinim tabletom , pa je cinimi se i reno ubacio isto nekih 12+ inca u auto. Nekad se pitam da li ti ovisnici od telwfona i tableta kupuju auto ili tablet???

Drnch

pre 4 godine

Slazem se da je opasan. Mozda pouzdana govorna komanda uz ekran na dodir? Ili sigurnosni sistem koji ne dozvoljava vecinu funkcija dok je auto u pokretu. Moj automobil ne dozvoljava neke funkcije mada i dalje odvlaci paznju kada zelim nesto da pronadjem u toku voznje.

Papageno

pre 4 godine

Dobro je da je neko to najzad uvideo.

Touch screen uređaji u automobilima su tipičan primer "rešavanja" problema kojeg nikad nije ni bilo.

Dugmići, točkići i ručke su od samog početka automobilizma sasvim korektno služili svojoj svrsi, i tako 100-ak godina, dok u autindustriji nisu ukapirali da im je touch screen daleko jeftiniji za proizvodju i da je za svaki "novi" model dovoljno da samo zamene skin, tj. softver koji imaju spreman i koji njih ne košta baš ništa. Ima li bolje?!

Trebalo je još samo bučnom reklamom ubediti kupce da je to "velika novina", "tehnološki skok napred", "znatno bolje" od dugmića i točkića, ali pre svega da je to "vrlo kul", "savremeno rešenje" i - voila! - somovi su se upecali!

Da su bar bili toliko pošteni i uviđavni da na touch screen postave samo stvari koje se mogu podesiti pre kretanja i tokom vožnje se malo ili nimalo ne diraju, kao na primer, podešavanje grejanja.

Ali za podešavanje jačine zvuka radija mnogo je efikasnije i bezbednije rešenje mehanički točkić ili ručica koji se u svakom trenutku može napipati bez skretanja pogleda s puta, a ne ikonica s kojom petljam po ekranu, što je nemoguće bez skretanja pogleda s puta.

Nemanja

pre 4 godine

Naravno da su touch screen ekrani opasnost (ne samo dizajnerski promasaj u slucaju tableta) u voznji i zbog toga prosle godine nisam zeleo da uzmem auto sa istim. Bez fizickih dugmica ili kontrolora (kao sto je i-drive u BMW u recimo), cije komande i raspored vrlo brzo naucite, prosto predstavljate rizik u saobracaju. Kada isao na test voznje, prodavci mi se kleli u glasovne komande a onda kada ih pitam detalje dobijem odgovor na 70% pitanja kako nije dostupno u Srbiji, to ne obuhvataju glasovne komandd itd. Nazalost, automobili koje imaju mogucnost fizickih kontrola su sve redji. Nema razlike da li ste pijani, kuckate po mobilnom ili po ekranu u kolima. Mene zanima samo kako su proizvodjaci koji izuzetno brinu o beznednosti, kao sto je recimo Volvo, dozvolili da im maltene sve funkcije predju na ekran.

XXL

pre 4 godine

Lično sam da se automobil snabde sa što više elektronike, senzora i softvera čak i softvera koji proverava softver i da svaka komanda bude elektronska čak i da se mere svi vitalni i telesni parametri vozača sa okolinom i sve to bude na tim ekranima u datom momentu da olakša vožnju i udobnost automobila. Doduše u mom 'turčinu' sve te funkcije moram sam da obavljam i kad izađem iz njega k'o da sam se rv'o sa bikom držeći ga za rogove, a ne volan.

Liberty

pre 4 godine

Potrebna je svest svih vozača da je skretanje pogleda sa puta makar i na sekund izuzetno rizično. Bojim se da nam touch screenovi donose mnogo više čukanja, u najmanju ruku.

jojufff

pre 4 godine

najbolje od svega je to sto je zakonom zabranjeno tipkanje po telefonu od 5 inča..a dozvoljeno tipkanje na svim mogućim ekranima u automobilu.. haos

dare

pre 4 godine

vratiće se kad tad stari dobri dugmici, ja inace auto biram tako da mora da ima konzolu mehanicku na kazalje i centralnu sa dugmicia, ekrani me ne zanimaju ama bas ni malo
mogu da zamislim kolike ce cene biti kad krene to da se kvari

EU Citizen

pre 4 godine

Dobro jutro, Kolumbo, ja to pričam otkad su se te nakaznosti pojavile. OK je da postoji tač skrin, ali samo ako je sve što ti treba u samoj vožnji na dugmiće. i točliće i može da se. napipa na slepo bez skretanja. pogleda. Uvek sam bio tehnofil i voleo napredak sa smislom, ali isto tako ako nešto ne mogu da podmesem, to su tupavi i površni milenijalci ispranog mozga koji se primaju na "zvona i praporce", iako su neudobniji i nefunkcionalniji od postojećih rešenja, počev od tehnološki nespremnih električnih automobila pa nadalje, sve do ovakvih već mirskih gluposti kao što su tač skrinovi i tableti u kolima, naročito brzim i luksuznim.

Jo

pre 4 godine

"dodirni ekran" metoda, koja je zamena za obične prekidače, ne omogućava taktilno prepoznavanje bez skretanja pogleda na ekran i da, zato je opasnija od upotrebe mobilnog telefona u vozilu.
Ali zato je fensi, cool, awesome, hi-tech, futuristic, advanced i na kraju deadly.

Čika Paja

pre 4 godine

Naravno da je opasan, ja to pričam od kada sam prvu takvu budalaštinu video u vestima.
Nije mi jasno da to odmah nije shvaćeno tj. zašto stručna lica za bezbednost saobraćaja nisu odmah iznela prigovore na uređaj(e) koji očigledno odvlači pažnju vozača.

48

pre 4 godine

to nije ni trebalo stavljati u kola ni to ni bilo šta drugo što odvlači pažnju što vozači f-1 ne slušaju muziku i zašto su im obe ruke na volanu non- stop

jaretina

pre 4 godine

Pa ko tapka po ekranu u toku vožnje?
uđeš podesiš sve što treba i kreneš.
sve ostalo imaš na multifuncionalnom volanu.

inače iz ove vesti srbistanci će prevideti / zažmureti na najvažniji detalj: 12% sporija reakcija sa alkoholom u okviru dozvoljene granice. eto najboljeg razloga za NULTU toleranciju na alkohol.

dozvoljena granica alkohola nas ubija više od bilo kakvog tableta.

tc

pre 4 godine

@neko
Na žalost... znaš šta ja mislim? Mislim da ovakve studije neće dovesti do (poželjnog) vraćanja dugmića, već će proizvođači samo izabrati za sebe najjeftinije rešenje - ekran će se gasiti dok je auto u pokretu, baš kao što se danas dešava sa SMS porukama koje pristižu sa uparenog telefona ili sa video snimcima koje neki uređaji mogu da emituju.

Nikad neće ponuditi najlogičnije i decenijama najbezbednije rešenje,pošto nas godinama indoktriniraju pruglupim touch screen rešenjima, koje pojeftinjuje autoelektroniku za jedno 70%, grubo.

neko

pre 4 godine

Hvala Bogu da neko i ovaj glupi trend preispita i valjda ce da krenu kao japanci da vracaju opipljive dugmice, pa svedjani su nekada na ustrb estetike,a u korist sigurnosti, stavljali velike dugmice da bi se i rukavicama moglo bez odvracanja paznje upravljati multimedijom.

neko

pre 4 godine

Hvala Bogu da neko i ovaj glupi trend preispita i valjda ce da krenu kao japanci da vracaju opipljive dugmice, pa svedjani su nekada na ustrb estetike,a u korist sigurnosti, stavljali velike dugmice da bi se i rukavicama moglo bez odvracanja paznje upravljati multimedijom.

Jo

pre 4 godine

"dodirni ekran" metoda, koja je zamena za obične prekidače, ne omogućava taktilno prepoznavanje bez skretanja pogleda na ekran i da, zato je opasnija od upotrebe mobilnog telefona u vozilu.
Ali zato je fensi, cool, awesome, hi-tech, futuristic, advanced i na kraju deadly.

jojufff

pre 4 godine

najbolje od svega je to sto je zakonom zabranjeno tipkanje po telefonu od 5 inča..a dozvoljeno tipkanje na svim mogućim ekranima u automobilu.. haos

Mikica

pre 4 godine

Ništa ne ne sme da odvlači pažnju i koncentraciju vozača sa saobraćaja. Okrugli pokazivači sa skazaljkom su pokazali kao najbolje rešenje i koriste se i na avionima jer se skale tako baždare da kada skazaljka stoji uspravno ili blisko tom položaju onda je sve ok i bez očitavanja vrednosti na skali. Sem toga i delovi skale se boje žuto zeleno i crveno da bi provera instrumenata bila što brža i jednostavnija. Pamet je odavno napustila autoindustriju i prepustila je marketingu

tc

pre 4 godine

@neko
Na žalost... znaš šta ja mislim? Mislim da ovakve studije neće dovesti do (poželjnog) vraćanja dugmića, već će proizvođači samo izabrati za sebe najjeftinije rešenje - ekran će se gasiti dok je auto u pokretu, baš kao što se danas dešava sa SMS porukama koje pristižu sa uparenog telefona ili sa video snimcima koje neki uređaji mogu da emituju.

Nikad neće ponuditi najlogičnije i decenijama najbezbednije rešenje,pošto nas godinama indoktriniraju pruglupim touch screen rešenjima, koje pojeftinjuje autoelektroniku za jedno 70%, grubo.

EU Citizen

pre 4 godine

Dobro jutro, Kolumbo, ja to pričam otkad su se te nakaznosti pojavile. OK je da postoji tač skrin, ali samo ako je sve što ti treba u samoj vožnji na dugmiće. i točliće i može da se. napipa na slepo bez skretanja. pogleda. Uvek sam bio tehnofil i voleo napredak sa smislom, ali isto tako ako nešto ne mogu da podmesem, to su tupavi i površni milenijalci ispranog mozga koji se primaju na "zvona i praporce", iako su neudobniji i nefunkcionalniji od postojećih rešenja, počev od tehnološki nespremnih električnih automobila pa nadalje, sve do ovakvih već mirskih gluposti kao što su tač skrinovi i tableti u kolima, naročito brzim i luksuznim.

Papageno

pre 4 godine

Dobro je da je neko to najzad uvideo.

Touch screen uređaji u automobilima su tipičan primer "rešavanja" problema kojeg nikad nije ni bilo.

Dugmići, točkići i ručke su od samog početka automobilizma sasvim korektno služili svojoj svrsi, i tako 100-ak godina, dok u autindustriji nisu ukapirali da im je touch screen daleko jeftiniji za proizvodju i da je za svaki "novi" model dovoljno da samo zamene skin, tj. softver koji imaju spreman i koji njih ne košta baš ništa. Ima li bolje?!

Trebalo je još samo bučnom reklamom ubediti kupce da je to "velika novina", "tehnološki skok napred", "znatno bolje" od dugmića i točkića, ali pre svega da je to "vrlo kul", "savremeno rešenje" i - voila! - somovi su se upecali!

Da su bar bili toliko pošteni i uviđavni da na touch screen postave samo stvari koje se mogu podesiti pre kretanja i tokom vožnje se malo ili nimalo ne diraju, kao na primer, podešavanje grejanja.

Ali za podešavanje jačine zvuka radija mnogo je efikasnije i bezbednije rešenje mehanički točkić ili ručica koji se u svakom trenutku može napipati bez skretanja pogleda s puta, a ne ikonica s kojom petljam po ekranu, što je nemoguće bez skretanja pogleda s puta.

Nemanja

pre 4 godine

Naravno da su touch screen ekrani opasnost (ne samo dizajnerski promasaj u slucaju tableta) u voznji i zbog toga prosle godine nisam zeleo da uzmem auto sa istim. Bez fizickih dugmica ili kontrolora (kao sto je i-drive u BMW u recimo), cije komande i raspored vrlo brzo naucite, prosto predstavljate rizik u saobracaju. Kada isao na test voznje, prodavci mi se kleli u glasovne komande a onda kada ih pitam detalje dobijem odgovor na 70% pitanja kako nije dostupno u Srbiji, to ne obuhvataju glasovne komandd itd. Nazalost, automobili koje imaju mogucnost fizickih kontrola su sve redji. Nema razlike da li ste pijani, kuckate po mobilnom ili po ekranu u kolima. Mene zanima samo kako su proizvodjaci koji izuzetno brinu o beznednosti, kao sto je recimo Volvo, dozvolili da im maltene sve funkcije predju na ekran.

Čika Paja

pre 4 godine

Naravno da je opasan, ja to pričam od kada sam prvu takvu budalaštinu video u vestima.
Nije mi jasno da to odmah nije shvaćeno tj. zašto stručna lica za bezbednost saobraćaja nisu odmah iznela prigovore na uređaj(e) koji očigledno odvlači pažnju vozača.

Mika

pre 4 godine

To je bilo jasno odsamog pocetka, ali proizvodjacima automobila je mnogo jeftiniji tablet u koji moze da se ubaci bezbroj programa, nego da razvijaju i proizvode visoko kvalitetne dugmice za upravljanje funkcijama u automobilu. I jos pri tom tablete skupo naplacuju kao neku vrhunsku modernu tehnologiju. Za bezbednost ih nije briga, zarada je samo vazna. I Volvo, poznat po brizi za bezbednost se ovde obrukao...,

48

pre 4 godine

to nije ni trebalo stavljati u kola ni to ni bilo šta drugo što odvlači pažnju što vozači f-1 ne slušaju muziku i zašto su im obe ruke na volanu non- stop

pedja sarkazam

pre 4 godine

neki ljudi su bili odusevljeni teslinim tabletom , pa je cinimi se i reno ubacio isto nekih 12+ inca u auto. Nekad se pitam da li ti ovisnici od telwfona i tableta kupuju auto ili tablet???

dare

pre 4 godine

vratiće se kad tad stari dobri dugmici, ja inace auto biram tako da mora da ima konzolu mehanicku na kazalje i centralnu sa dugmicia, ekrani me ne zanimaju ama bas ni malo
mogu da zamislim kolike ce cene biti kad krene to da se kvari

Gile

pre 4 godine

Amerikanci su imali niz nezgoda sa svojom morskom flotom upravo zbog tač opreme komandi broda. Rešili su da vrate "dugmiće" i zadrže samo jedan mali deo tač tehnologije koja se baš nije pokazala tako pouzdanom i efikasnom. Tako nešto treba učiniti i sa automobilskom tehnologij, izbaciti loše delove a zadržati samo dobre.

Liberty

pre 4 godine

Potrebna je svest svih vozača da je skretanje pogleda sa puta makar i na sekund izuzetno rizično. Bojim se da nam touch screenovi donose mnogo više čukanja, u najmanju ruku.

Dejan

pre 4 godine

Ovde nije problem toliko ni tipkanje (mada realno jeste) koliko to što vam omanji tv svetli u kadru, naročito noću.
Mislim da niko nije smislio varijantu da ga bacite u neki prihvatljivi mono mod kada ne koristite navigaciju.
Meni su neshvatljivi novinari koji opljuju sve proizvođače koji glavnu tablu nisu pretvorili u tv ... Što je ordinarna glupost jer ako crkne elektronika zašto ne bi imali sigurica analogne pokazivače

Chiko

pre 4 godine

Napomenuo bih Da su taktilni ekrani koji se nalaze ispod centralnih otvora za ventilaciju jos opasniji jer se onda definitivno spusta pogled su puta. Mislim fizički dugmici definitivno nešto najbolje, makar za osnovne stvari, cudi me da ne postoji neka regulativa...

Obican

pre 4 godine

Sta tek reci za audi e-tron, suv od 2 tone bez klasicnih retrovizora. Umesto toga kamere koje projektuju sliku na sicusne displeje pored kvake za otvaranje vrata. Nocna mora. Nijedna analogna komanda, milion opcija i displeja. Ful elektro, necujan, ne znam da li sam krenuo ili jos auto nije u brzini. Ljubitelj sam tehnologije i uopsteno tehnoloskog napretka, ali ovo je zaista preterano. Pretostavljam da je ipak ovo samo prelaz ka potpuno autonomnim vozilima, gde ce auto voziti sam a ekrani sluziti putnicima za zabavu.

WillyWonka

pre 4 godine

"Tačskrin je jedna od boljih stvari na automobilima. Sve je pregledno, sve je na dovat ruke, za razliku od starijih automobila gde si morao da gledaš od sto dugmića kohe ćeš uključiti.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Časlav, 22. mart 2020 20:46) "

Nisi u pravu nikako, u starim automobilima si tačno znao gdje je koji dugmić, nisi morao skretati pogled sa puta. Kod tačskrina moraš gledati u ekran dok biraš opcije. Da ne kažem koliko je tih opcija sad na raspolaganju, a prije si imao samo par mogućnosti. Dakle, daleko je opasniji tačskrin, što su ljudi i dokazali, ali mi smo pametniji od njih, zar ne?

Business Ambition komercijalista ...

pre 4 godine

Pa, ako škoda Scala sa auto klimom može da ima komande klimatizacije u tabletu, jasno je kojim je to putem krenulo ... "Put bez povratka".

Znam, sada će neki da kažu: "Pa, šta imaš da podešavaš klimatizaciju u toku vožnje, podesi je jednom kada upališ kola i gotovo!" Ali, da li je to zaista uvek tako.

vozač

pre 4 godine

Ovaj naslov i tekst su u redu za nakoga van Srbije.
Kod nas ne znaci nista.Posebno ludilo je bilo u Subotu.Covek u kombiju ispred mene bez problema na crveno,sledeci je vozio slalom preko 150km/h ogranicenje 50km/h.Par njih koje sam izbegao,jer su izleteli,divljacki iz sporednih ulica,na kojima ocigledan znak Stop.Jednostavno kao da su najavili da za 20 minuta krece bombardovanje i svi se razleteli da sto brze negde pobegnu.
Tako da meni ovaj tekst apsolutno nista ne znaci.Da li ce neko za 0.5 sekundi da sporije reaguje zbog tac skrina,kad su svuda teske budale...

Dr ali elektrotehnike i racunarstva

pre 4 godine

Fala bogu da ste ukapirali. Citiram ikusnijeg kolegu (oko 2000): "Hvali digitalno, radi analogno". I sta bih dao da sam ovo mogao da otkucam na tastaturi Blackberry bolda, a ne na ovom sugavom Huaweiu.

Живко

pre 4 godine

Тачскрин се не не користи у току вожње и за то није ни направљен само што је то тешко објаснити некоме. Подешавања на тачскирну се врше пре вожње. У току вожње се вози ауто и ништа више.

Dex

pre 4 godine

I ja mislim da jeste opasniji.
I umor je opasniji
Iskeno u mladosti sam vozio pripit nekoliko puta.
Vozis pilako jer si svestan da si pijan. Svakakoa da mi sad nije prijatno to da priznam. Ali isto tako sam vozio i umoran. Zajebano. Nemas kontrolu nas sobom. A voznja sa tuchscrenom...yo je najgore.
Ko da vozis u rikverc a gledas napred i
...

Pop

pre 4 godine

Neka elektronika je dobra, neka je nepotrebna, ali tako je i sa ostalim stvarima, mslm potrošačkim...

Volim mehaniku u kolima, sa malo dobre elektrike...

Mobilni je dopuna ta SVE ostalo...

batica

pre 4 godine

Malo se ovde brkaju stvari.Ako automobil poseduje kontrole na volanu onda touch screen i ne diram,tako pojačavam/smanjujem muziku,javljam se na telefon i prekidam vezu,menjam radio stanice...Ono što može da bude problem je unošenje destinacije u navigaciju,pojedini sistemi su komplikovani pa ako nemate suvozača može biti problem da se to radi u toku vožnje.Što se klima uređaja tiče,i dalje je najlakše koriščenje fizičkih komandi,jer neke komande upravo treba naći u toku vožnje (zatvaranje cirkulacije vazduha npr).Postoje ogromne razlike između sistema u kolima i to jeste jedna od najbitnijih razlika između proizvođača danas,ali pošto Srbi nemaju para za nove automobile onda im sve to verovatno i nije tako bitno.Isto tako,auto novinari ne znaju kako da ocene i procene sisteme jer ono što je meni prihvatljiv način upotrebe možda velikoj većini nije.Takođe postoji značajna razlika u starosnoj grupi kome je namenjen određeni automobil,džaba sve kad klinac od 20 godina koji voli gedžete nema para za taj auto a proizvođač nagruva gomilu stvari unutra.I još jedna stvar,bezbednosni dodaci su čuda tehnologije i svako bi trebalo da ima sve živo što postoji,broj smrtnih slučajeva bi se ekstremno smanjio.Ovo mogu da elaboriram ličnim primerom.

Transformer

pre 4 godine

Stvarno su opasni. Po meni, nema razlike izmedju koriscenja tableta u autu ili mobilnog telefona. Na zalost, izgleda da smo osudjeni na njih

srbin

pre 4 godine

ko da je to nesto novo mislim nemoze telefon u voznji a moze dva ekrana na dodir mislim vise auto industrija je postala smesna i puna komercijale nema vise pravih automobila sve je to postala plastikarija ali bukvalno

Srx

pre 4 godine

Odvlaci paznju i to mnogo. Vozim automobil sa dosta tac skirn ekrana, zbog toga sam imao mnogo vise rizicnijih situacija nego dok sam vozio C4 koji je bio klot...

Drnch

pre 4 godine

Slazem se da je opasan. Mozda pouzdana govorna komanda uz ekran na dodir? Ili sigurnosni sistem koji ne dozvoljava vecinu funkcija dok je auto u pokretu. Moj automobil ne dozvoljava neke funkcije mada i dalje odvlaci paznju kada zelim nesto da pronadjem u toku voznje.

jaretina

pre 4 godine

Pa ko tapka po ekranu u toku vožnje?
uđeš podesiš sve što treba i kreneš.
sve ostalo imaš na multifuncionalnom volanu.

inače iz ove vesti srbistanci će prevideti / zažmureti na najvažniji detalj: 12% sporija reakcija sa alkoholom u okviru dozvoljene granice. eto najboljeg razloga za NULTU toleranciju na alkohol.

dozvoljena granica alkohola nas ubija više od bilo kakvog tableta.

acuteness

pre 4 godine

Apsolutno se slažem. Dok ti nadješ ono što ti treba u meniju pažnja na put ti se potpuno poremeti.
(Sima Kosmos, 22. mart 2020 12:17)
Samo voice recognition i voice comamnds. I nema brige. Radi ko sat

neko iz mase

pre 4 godine

osnovni problem nije da li su TS ili dugmići.
problem je što sada imate mnogo opcija, puno menija i podmenija koji vam dugo odvlače pažnju sa puta.
i to je veliki problem.
a to da li ćete do svih tih opcija doći preko dugmića ili točkića je manje bitno, jer u oba slučaja morate da gledate u ekran.
head up display je možda rešenje koje donekle smanjuje spuštanje glave van puta.
i naravno glasovne komande.

A onda je mrmot...

pre 4 godine

Masa ljubomornih komentatora koji nemaju touch screen u kolima. Meni glasovne komande u Fordu Kugi odlično rade kao i fizičke komande volana za promenu radio stanica i pojačanje ili smanjenje zvuka. A kome treba ispred samog tač skrina je još jedan točkić za kontrolu. Sumnjam da je Ford to uradio bolje od Honde audi-ja i ostalih marki, što znači da niste ni probali jer nema ni jednog komentatora Ko je rekao da ima touchscreen i da mu odvlači pažnju. A ko zeva okolo zevaće i sa tabletom i bez njega kao moj drug koji se zagledao u plavušu i udario auto ispred sebe.

Armadajj

pre 4 godine

naravno i kako je uopste dozvoljeno da se ugradjuje takva glupost koja odvlaci paznju. U stvari proizvidjaci su platili da se njihova tehnologija imlementira... jasno ko dan.

jaretina

pre 4 godine

ovakvi komentari su posledica što ljudi voze krševe i nemaju pojma kako izgleda moderan auto.

a najglasniji su oni koji popiju 2-3, "tu je negde na granici a i bolje voze kad malo popiju" i oni koji puše u kolima pa po 5 sekundi gledaju gde otresaju.

neutralno zapažanje

pre 4 godine

@Ovde nije problem toliko ni tipkanje (mada realno jeste) koliko to što vam omanji tv svetli u kadru, naročito noću.
Mislim da niko nije smislio varijantu da ga bacite u neki prihvatljivi mono mod kada ne koristite navigaciju.
Meni su neshvatljivi novinari koji opljuju sve proizvođače koji glavnu tablu nisu pretvorili u tv ... Što je ordinarna glupost jer ako crkne elektronika zašto ne bi imali sigurica analogne pokazivače
(Dejan, 22. mart 2020 20:43)

Ko je iole pismen, neometen u razvoju i ima obe ruke, može ekran u SVAKOM TRENUTKU da isključi / sklopi ako mu smeta što svetli "naročito noću".

Beogradjanin

pre 4 godine

@ Kole, 23. mart 2020 10:54

I bude ti hladno posle pola sata voznje i sta onda? Ne menjas temperaturu, usmeravanje vazduha, brzinu ventilatora itd. dok ne stanes? Na automatskoj klimi duva direktno u tebe, hladan vazduh i ti nista ne menjas? Vozis jos 2 sata, zaledis se, sacekas da stanes pa onda promenis klimu? Naidjes na nekog krsa koji dimi i hoces da ukljicis recirkulaciju vazduha? To ne radis dok ne stanes? Naidjes na guzvu, hoces da ugasis start/stop sistem? Vozis putem, radio krene da krci, hoces da prebacis na cd/usb? Zaustavis se na sred magistrale pa menjas? U navigaciju si ukucao finalno odredists a setis da bi mogao da posetis i neko odrediste pre kraja putovanja?
Dakle, to sto vas nauce u auto skoli da sve namestite pre pocetka je bajka u koju mogu da veruju samo osobe koje jos nemaju dozvolu ili osobe koje su vozile na distanci do pola sata voznje... Sve ove radnje je daleko lakse obaviti sa fizickim komandama, kakve god one bile, umesto ceprkanja po menijima touch screen-a.

Časlav

pre 4 godine

Tačskrin je jedna od boljih stvari na automobilima. Sve je pregledno, sve je na dovat ruke, za razliku od starijih automobila gde si morao da gledaš od sto dugmića kohe ćeš uključiti.

Kole

pre 4 godine

Ja koliko se sećam,a odlično se sećam jer je nedavno bilo,u autoškoli se uči da namestiš bukvalno sve pre pokretanja auta. Sedišta,retrovizore,muziku,klimu. Tako da jedini razlog zašto bi se u toku vožnje koristio touch screen je promena radija ili pojačavanje/smanjivanje(a to mnogi auti imaju na volanu kao opciju) ili klimu(a to se i pre vožnje može namestiti da vam stoji i samo klik). Ali ovde 80% nije videla noviji auto od Punta,Astre i Golfa 4(nemam ništa protiv tih auta,i sam sam ih vozio). Pozdrav.

connected

pre 4 godine

Uvek sve zavisi od čoveka. Svim bitnim komandama na ekranu mogu da pristupim i sa volana ili fizički preko dugmeta na instrument tabli. Svako prosečne spretnosti brzo nauči kako da u vožnji bezbedno upravlja elektronikom svog automobila. Ko za to nije talentovan za njega je opasnost i neka zgodna žena u prolazu koja mu privuče više pažnje od saobraćaja. Lično se nikada ne bih svojom voljom vratio na automobil bez tač skrina. Veoma je prijatno i komforno a svima koji tvrde da je glupost preporučujem da probaju i sami se uvere.

Nix

pre 4 godine

E pa bitno je da li su ekrani ili dugmici. Touch pruza vise opcija na manjem prostoru. Ali u touch ekran MORA DA SE GLEDA, dok analogne komande mozes da napipas i da vrsis navigaciju kroz njih bez gledanja.
Pa pokusajte samo da igrate neku pucacinu ili platformer na telefonu. Prsti u zaru borbe odu sa komandi vec posle par sekundi, jer ne mozes taktilno da ih trazis, vec moras da gledas, a ne mozes da gledas u komande dok ciljas neprijatelja. Zato su sve mobilne igre ili match3, ili "one tap", ili strategije, gde ili nisu bitni refleksi, ili se refleksi svode na jedan tap ili swipe.
Touch je totalni promasaj u vozilu, osim ako je na volanu, ili na neki drugi nacin ispred ociju, da ne moras da skreces pravac pogleda.
U novijim borbenim avionima je glavna stvar HOTAS, skraceno od "hands on throttle and stick", dakle sve komande su taktilne, i na palici i gasu, da bez gledanja i bez skretanja pogleda, sve komande budu dostupne.

profesionalni pljuvac

pre 4 godine

jedina korisna stvar u ekranu je navigacija podesis je pre nego krenes i samo pratis, sve ostalo je glupost najbolje kad puste muziku i spot kao da ces gledati spot dok vozis, glupost teska ili film jos gore, da i korisno je telefoniranje ali to moze da radi i bez ekrana preko radio uredjaja nemorate drzati telefon u rukama nego pricate sa nekim kao da pricate sa suvozacem kontrola javljaja na volanu

XXL

pre 4 godine

Lično sam da se automobil snabde sa što više elektronike, senzora i softvera čak i softvera koji proverava softver i da svaka komanda bude elektronska čak i da se mere svi vitalni i telesni parametri vozača sa okolinom i sve to bude na tim ekranima u datom momentu da olakša vožnju i udobnost automobila. Doduše u mom 'turčinu' sve te funkcije moram sam da obavljam i kad izađem iz njega k'o da sam se rv'o sa bikom držeći ga za rogove, a ne volan.

acuteness

pre 4 godine

Tačskrin je jedna od boljih stvari na automobilima. Sve je pregledno, sve je na dovat ruke, za razliku od starijih automobila gde si morao da gledaš od sto dugmića kohe ćeš uključiti.
(Časlav, 22. mart 2020 20:46)
Bas tako. A problem je tranzicijalni. FSD koji je iza ugla rj samovozwcs tehnologija ce resiti problem jel nece toliko bitno biti drzati pogled na cesri.

sta ja znam...

pre 4 godine

To je i moje misljenje. Lexus ima 'nesto izmedju'. Ima ekran koji nije touch nego se kontrolise putem malog touch pad-a koji uz to pravi i malu vibraciju kada se predje na svaku novu opciju na ekranu (touch pad je dole dok rucice menjaca). Tada se samo pritisne touch pad i opcija je izabrana. Osecaj je dosta slican dugmicima ali pogled ipak mora da se pomalo skrene i na ekran. Ipak mislim da je mnogo sigurnije od touch screena.

jaretina

pre 4 godine

I bude ti hladno posle pola sata voznje i sta onda? Ne menjas temperaturu, usmeravanje vazduha, brzinu ventilatora itd. dok ne stanes? Na automatskoj klimi duva direktno u tebe, hladan vazduh i ti nista ne menjas?
(Beogradjanin, 23. mart 2020 17:37)

vidi se da voziš krša.
25,5 hlađenje celog leta, sa recycle vazduha kabine (zbog trovača) u auto režimu, krene sa smerom na telo i noge kratko i posle prebaci na šoferku do kraja. kada detektuje povećanu vlažnost vazduha kabine (posle pola sata kada sam sam) isključi recycle. non stop koriguje brzinu fan-ova da odžava tu temp.
mozda sam nešto pogrešio, dugo nisam hladio, ali mislim da je tako.
čak ni žena koja ne trpi klimu nema problem sa tim na 3 sata putovanju.

sve postoji rešeno, nema nigde problema, samo treba nešto bolje od puntića sa klimom i onih potenciometra.

666

pre 4 godine

Glasovne komande su budalaština jer slušam glasnu muziku u kolima. Drugo moram da ih učim. Treće mali su ekrančići ti. Samo Tesla ima dobar ekran 17 inca to je upotrebljivo.

EZeljko

pre 4 godine

Sta god da radimo ne mozemo se vratiti u 60-70-te kad ste imali radio kasteofon sa programiranim stanicama na radiju, menjac menjac i leptir staklo umesto klime. To je bila prava voznja i uzivanje u istoj. Sve sto se desilo posle vodi ka krajnjem cilju a to je eliminisanje ljudskog faktora iz voznje kao najslabije karike. potpuna autonomna voznja pa pritiskajte po ekranu koliko vam volja. mozete i da duvate i pijuckate i da ne sirim temu...kompjuter ce vas odvesti gde ste zeleli krajnje bezbedno.

Eldorado

pre 4 godine

Ne ulazim šta je praktičnije, ali sam siguran da je "na touch" jeftinije.
Uporedite prethodne i nove modele npr. Prethodni su po mom mišljenju robustniji i kvalitetniji unutra. Razgovarao sam na tu temu s prijateljem koji je Audi entuzijasta i radi u Audi salonu, dosta ljudi deli to mišljenje.

A i logično je, gde je ranije bila koža i kvalitetni materijali, sada su ekrani koji se kupuju na veliko.
Kod jeftinijih auta touch može da prođe, kod skupljih ne odaje taj utisak luksuza. Moderno jeste, luksuzno ipak malo manje.

Ibrahim Ba

pre 4 godine

Šta će mi touch screen? Daj mi dugmiće za klimu, navigacija mi ne treba jer sam naučen da pratim znake. Naravno benzinac, po mogućstvu turbo, otvoren put i ništa mi više ne treba

Papageno

pre 4 godine

Touch je totalni promasaj u vozilu, osim ako je na volanu, ili na neki drugi nacin ispred ociju, da ne moras da skreces pravac pogleda.
U novijim borbenim avionima je glavna stvar HOTAS, skraceno od "hands on throttle and stick", dakle sve komande su taktilne, i na palici i gasu, da bez gledanja i bez skretanja pogleda, sve komande budu dostupne.
(Nix, 23. mart 2020 04:04)

Tačno, touch screen bi imao smisla samo kad vozač ne bi morao da skreće pogled na njega. Dakle, pravo mesto bi mu bilo na volanu, a ne pored. Naravno, teško je spakovati na volan i erbeg i ekran upotrebljive veličine.

Nisam znao za sistem HOTAS u borbenim avionima, ali znam da se u putničkim na ekranima pojavljuje samo ono što je INFORMACIJA, dok su KOMANDE i dalje u obliku tastera ili ručica. To nije nimalo slučajno!

Jer činjenica je da ekran štedi na prostoru, a u kokpitu aviona ga nikad nema previše. Tehnički ne bi bio nikakav problem da se ceo kokpit aviona zameni jednim velikim ekranom, po kojem bi pilot celo vreme prstima razmazivao razne ikonice. Ali ima vrlo dobrih razloga zašto se to ne radi i zašto zašto i dalje postoji i palica, i ručica gasa, i pedale i sve ostale analogne komande.

Beogradjanin

pre 4 godine

@ jaretina, 23. mart 2020 23:30

Vozim auto sa cetvorozonskom automatskom klimom ako znas sta to znaci, starog 3 godine, koji je trenutno na 63.000 km... Ako se razumes u automobile znaces kakav je to "krs". Kada udjes u leti uzaren auto ostsvis na 25? Ne bih rekao. Inace imam multimediju kojom se pored touch screen-a moze upravljati i fizickim komandama! Pozdrav i zelim ti da vozis "krsa" kao i ja kojim se uopste ne hvalim, ali moram da odgovorim na glup komentar!

jaretina

pre 4 godine

Beogradjanin,
imaš neki problem sa kolima čim moraš da diraš komande klime u kolima non stop. ja celog leta NIŠTA ne diram. možda ti ne prebacuje na šoferku posle nekog vremena. proveri u servisu.

Časlav

pre 4 godine

Tačskrin je jedna od boljih stvari na automobilima. Sve je pregledno, sve je na dovat ruke, za razliku od starijih automobila gde si morao da gledaš od sto dugmića kohe ćeš uključiti.

jaretina

pre 4 godine

Pa ko tapka po ekranu u toku vožnje?
uđeš podesiš sve što treba i kreneš.
sve ostalo imaš na multifuncionalnom volanu.

inače iz ove vesti srbistanci će prevideti / zažmureti na najvažniji detalj: 12% sporija reakcija sa alkoholom u okviru dozvoljene granice. eto najboljeg razloga za NULTU toleranciju na alkohol.

dozvoljena granica alkohola nas ubija više od bilo kakvog tableta.

A onda je mrmot...

pre 4 godine

Masa ljubomornih komentatora koji nemaju touch screen u kolima. Meni glasovne komande u Fordu Kugi odlično rade kao i fizičke komande volana za promenu radio stanica i pojačanje ili smanjenje zvuka. A kome treba ispred samog tač skrina je još jedan točkić za kontrolu. Sumnjam da je Ford to uradio bolje od Honde audi-ja i ostalih marki, što znači da niste ni probali jer nema ni jednog komentatora Ko je rekao da ima touchscreen i da mu odvlači pažnju. A ko zeva okolo zevaće i sa tabletom i bez njega kao moj drug koji se zagledao u plavušu i udario auto ispred sebe.

acuteness

pre 4 godine

Tačskrin je jedna od boljih stvari na automobilima. Sve je pregledno, sve je na dovat ruke, za razliku od starijih automobila gde si morao da gledaš od sto dugmića kohe ćeš uključiti.
(Časlav, 22. mart 2020 20:46)
Bas tako. A problem je tranzicijalni. FSD koji je iza ugla rj samovozwcs tehnologija ce resiti problem jel nece toliko bitno biti drzati pogled na cesri.

XXL

pre 4 godine

Lično sam da se automobil snabde sa što više elektronike, senzora i softvera čak i softvera koji proverava softver i da svaka komanda bude elektronska čak i da se mere svi vitalni i telesni parametri vozača sa okolinom i sve to bude na tim ekranima u datom momentu da olakša vožnju i udobnost automobila. Doduše u mom 'turčinu' sve te funkcije moram sam da obavljam i kad izađem iz njega k'o da sam se rv'o sa bikom držeći ga za rogove, a ne volan.

connected

pre 4 godine

Uvek sve zavisi od čoveka. Svim bitnim komandama na ekranu mogu da pristupim i sa volana ili fizički preko dugmeta na instrument tabli. Svako prosečne spretnosti brzo nauči kako da u vožnji bezbedno upravlja elektronikom svog automobila. Ko za to nije talentovan za njega je opasnost i neka zgodna žena u prolazu koja mu privuče više pažnje od saobraćaja. Lično se nikada ne bih svojom voljom vratio na automobil bez tač skrina. Veoma je prijatno i komforno a svima koji tvrde da je glupost preporučujem da probaju i sami se uvere.

acuteness

pre 4 godine

Apsolutno se slažem. Dok ti nadješ ono što ti treba u meniju pažnja na put ti se potpuno poremeti.
(Sima Kosmos, 22. mart 2020 12:17)
Samo voice recognition i voice comamnds. I nema brige. Radi ko sat

Dr ali elektrotehnike i racunarstva

pre 4 godine

Fala bogu da ste ukapirali. Citiram ikusnijeg kolegu (oko 2000): "Hvali digitalno, radi analogno". I sta bih dao da sam ovo mogao da otkucam na tastaturi Blackberry bolda, a ne na ovom sugavom Huaweiu.

666

pre 4 godine

Glasovne komande su budalaština jer slušam glasnu muziku u kolima. Drugo moram da ih učim. Treće mali su ekrančići ti. Samo Tesla ima dobar ekran 17 inca to je upotrebljivo.

vozač

pre 4 godine

Ovaj naslov i tekst su u redu za nakoga van Srbije.
Kod nas ne znaci nista.Posebno ludilo je bilo u Subotu.Covek u kombiju ispred mene bez problema na crveno,sledeci je vozio slalom preko 150km/h ogranicenje 50km/h.Par njih koje sam izbegao,jer su izleteli,divljacki iz sporednih ulica,na kojima ocigledan znak Stop.Jednostavno kao da su najavili da za 20 minuta krece bombardovanje i svi se razleteli da sto brze negde pobegnu.
Tako da meni ovaj tekst apsolutno nista ne znaci.Da li ce neko za 0.5 sekundi da sporije reaguje zbog tac skrina,kad su svuda teske budale...

Kole

pre 4 godine

Ja koliko se sećam,a odlično se sećam jer je nedavno bilo,u autoškoli se uči da namestiš bukvalno sve pre pokretanja auta. Sedišta,retrovizore,muziku,klimu. Tako da jedini razlog zašto bi se u toku vožnje koristio touch screen je promena radija ili pojačavanje/smanjivanje(a to mnogi auti imaju na volanu kao opciju) ili klimu(a to se i pre vožnje može namestiti da vam stoji i samo klik). Ali ovde 80% nije videla noviji auto od Punta,Astre i Golfa 4(nemam ništa protiv tih auta,i sam sam ih vozio). Pozdrav.

dare

pre 4 godine

vratiće se kad tad stari dobri dugmici, ja inace auto biram tako da mora da ima konzolu mehanicku na kazalje i centralnu sa dugmicia, ekrani me ne zanimaju ama bas ni malo
mogu da zamislim kolike ce cene biti kad krene to da se kvari

Obican

pre 4 godine

Sta tek reci za audi e-tron, suv od 2 tone bez klasicnih retrovizora. Umesto toga kamere koje projektuju sliku na sicusne displeje pored kvake za otvaranje vrata. Nocna mora. Nijedna analogna komanda, milion opcija i displeja. Ful elektro, necujan, ne znam da li sam krenuo ili jos auto nije u brzini. Ljubitelj sam tehnologije i uopsteno tehnoloskog napretka, ali ovo je zaista preterano. Pretostavljam da je ipak ovo samo prelaz ka potpuno autonomnim vozilima, gde ce auto voziti sam a ekrani sluziti putnicima za zabavu.

Живко

pre 4 godine

Тачскрин се не не користи у току вожње и за то није ни направљен само што је то тешко објаснити некоме. Подешавања на тачскирну се врше пре вожње. У току вожње се вози ауто и ништа више.

Business Ambition komercijalista ...

pre 4 godine

Pa, ako škoda Scala sa auto klimom može da ima komande klimatizacije u tabletu, jasno je kojim je to putem krenulo ... "Put bez povratka".

Znam, sada će neki da kažu: "Pa, šta imaš da podešavaš klimatizaciju u toku vožnje, podesi je jednom kada upališ kola i gotovo!" Ali, da li je to zaista uvek tako.

Srx

pre 4 godine

Odvlaci paznju i to mnogo. Vozim automobil sa dosta tac skirn ekrana, zbog toga sam imao mnogo vise rizicnijih situacija nego dok sam vozio C4 koji je bio klot...

neko

pre 4 godine

Hvala Bogu da neko i ovaj glupi trend preispita i valjda ce da krenu kao japanci da vracaju opipljive dugmice, pa svedjani su nekada na ustrb estetike,a u korist sigurnosti, stavljali velike dugmice da bi se i rukavicama moglo bez odvracanja paznje upravljati multimedijom.

Jo

pre 4 godine

"dodirni ekran" metoda, koja je zamena za obične prekidače, ne omogućava taktilno prepoznavanje bez skretanja pogleda na ekran i da, zato je opasnija od upotrebe mobilnog telefona u vozilu.
Ali zato je fensi, cool, awesome, hi-tech, futuristic, advanced i na kraju deadly.

48

pre 4 godine

to nije ni trebalo stavljati u kola ni to ni bilo šta drugo što odvlači pažnju što vozači f-1 ne slušaju muziku i zašto su im obe ruke na volanu non- stop

Mikica

pre 4 godine

Ništa ne ne sme da odvlači pažnju i koncentraciju vozača sa saobraćaja. Okrugli pokazivači sa skazaljkom su pokazali kao najbolje rešenje i koriste se i na avionima jer se skale tako baždare da kada skazaljka stoji uspravno ili blisko tom položaju onda je sve ok i bez očitavanja vrednosti na skali. Sem toga i delovi skale se boje žuto zeleno i crveno da bi provera instrumenata bila što brža i jednostavnija. Pamet je odavno napustila autoindustriju i prepustila je marketingu

Dejan

pre 4 godine

Ovde nije problem toliko ni tipkanje (mada realno jeste) koliko to što vam omanji tv svetli u kadru, naročito noću.
Mislim da niko nije smislio varijantu da ga bacite u neki prihvatljivi mono mod kada ne koristite navigaciju.
Meni su neshvatljivi novinari koji opljuju sve proizvođače koji glavnu tablu nisu pretvorili u tv ... Što je ordinarna glupost jer ako crkne elektronika zašto ne bi imali sigurica analogne pokazivače

neko iz mase

pre 4 godine

osnovni problem nije da li su TS ili dugmići.
problem je što sada imate mnogo opcija, puno menija i podmenija koji vam dugo odvlače pažnju sa puta.
i to je veliki problem.
a to da li ćete do svih tih opcija doći preko dugmića ili točkića je manje bitno, jer u oba slučaja morate da gledate u ekran.
head up display je možda rešenje koje donekle smanjuje spuštanje glave van puta.
i naravno glasovne komande.

batica

pre 4 godine

Malo se ovde brkaju stvari.Ako automobil poseduje kontrole na volanu onda touch screen i ne diram,tako pojačavam/smanjujem muziku,javljam se na telefon i prekidam vezu,menjam radio stanice...Ono što može da bude problem je unošenje destinacije u navigaciju,pojedini sistemi su komplikovani pa ako nemate suvozača može biti problem da se to radi u toku vožnje.Što se klima uređaja tiče,i dalje je najlakše koriščenje fizičkih komandi,jer neke komande upravo treba naći u toku vožnje (zatvaranje cirkulacije vazduha npr).Postoje ogromne razlike između sistema u kolima i to jeste jedna od najbitnijih razlika između proizvođača danas,ali pošto Srbi nemaju para za nove automobile onda im sve to verovatno i nije tako bitno.Isto tako,auto novinari ne znaju kako da ocene i procene sisteme jer ono što je meni prihvatljiv način upotrebe možda velikoj većini nije.Takođe postoji značajna razlika u starosnoj grupi kome je namenjen određeni automobil,džaba sve kad klinac od 20 godina koji voli gedžete nema para za taj auto a proizvođač nagruva gomilu stvari unutra.I još jedna stvar,bezbednosni dodaci su čuda tehnologije i svako bi trebalo da ima sve živo što postoji,broj smrtnih slučajeva bi se ekstremno smanjio.Ovo mogu da elaboriram ličnim primerom.

Chiko

pre 4 godine

Napomenuo bih Da su taktilni ekrani koji se nalaze ispod centralnih otvora za ventilaciju jos opasniji jer se onda definitivno spusta pogled su puta. Mislim fizički dugmici definitivno nešto najbolje, makar za osnovne stvari, cudi me da ne postoji neka regulativa...

EZeljko

pre 4 godine

Sta god da radimo ne mozemo se vratiti u 60-70-te kad ste imali radio kasteofon sa programiranim stanicama na radiju, menjac menjac i leptir staklo umesto klime. To je bila prava voznja i uzivanje u istoj. Sve sto se desilo posle vodi ka krajnjem cilju a to je eliminisanje ljudskog faktora iz voznje kao najslabije karike. potpuna autonomna voznja pa pritiskajte po ekranu koliko vam volja. mozete i da duvate i pijuckate i da ne sirim temu...kompjuter ce vas odvesti gde ste zeleli krajnje bezbedno.

EU Citizen

pre 4 godine

Dobro jutro, Kolumbo, ja to pričam otkad su se te nakaznosti pojavile. OK je da postoji tač skrin, ali samo ako je sve što ti treba u samoj vožnji na dugmiće. i točliće i može da se. napipa na slepo bez skretanja. pogleda. Uvek sam bio tehnofil i voleo napredak sa smislom, ali isto tako ako nešto ne mogu da podmesem, to su tupavi i površni milenijalci ispranog mozga koji se primaju na "zvona i praporce", iako su neudobniji i nefunkcionalniji od postojećih rešenja, počev od tehnološki nespremnih električnih automobila pa nadalje, sve do ovakvih već mirskih gluposti kao što su tač skrinovi i tableti u kolima, naročito brzim i luksuznim.

jojufff

pre 4 godine

najbolje od svega je to sto je zakonom zabranjeno tipkanje po telefonu od 5 inča..a dozvoljeno tipkanje na svim mogućim ekranima u automobilu.. haos

Armadajj

pre 4 godine

naravno i kako je uopste dozvoljeno da se ugradjuje takva glupost koja odvlaci paznju. U stvari proizvidjaci su platili da se njihova tehnologija imlementira... jasno ko dan.

Gile

pre 4 godine

Amerikanci su imali niz nezgoda sa svojom morskom flotom upravo zbog tač opreme komandi broda. Rešili su da vrate "dugmiće" i zadrže samo jedan mali deo tač tehnologije koja se baš nije pokazala tako pouzdanom i efikasnom. Tako nešto treba učiniti i sa automobilskom tehnologij, izbaciti loše delove a zadržati samo dobre.

Čika Paja

pre 4 godine

Naravno da je opasan, ja to pričam od kada sam prvu takvu budalaštinu video u vestima.
Nije mi jasno da to odmah nije shvaćeno tj. zašto stručna lica za bezbednost saobraćaja nisu odmah iznela prigovore na uređaj(e) koji očigledno odvlači pažnju vozača.

Drnch

pre 4 godine

Slazem se da je opasan. Mozda pouzdana govorna komanda uz ekran na dodir? Ili sigurnosni sistem koji ne dozvoljava vecinu funkcija dok je auto u pokretu. Moj automobil ne dozvoljava neke funkcije mada i dalje odvlaci paznju kada zelim nesto da pronadjem u toku voznje.

Nemanja

pre 4 godine

Naravno da su touch screen ekrani opasnost (ne samo dizajnerski promasaj u slucaju tableta) u voznji i zbog toga prosle godine nisam zeleo da uzmem auto sa istim. Bez fizickih dugmica ili kontrolora (kao sto je i-drive u BMW u recimo), cije komande i raspored vrlo brzo naucite, prosto predstavljate rizik u saobracaju. Kada isao na test voznje, prodavci mi se kleli u glasovne komande a onda kada ih pitam detalje dobijem odgovor na 70% pitanja kako nije dostupno u Srbiji, to ne obuhvataju glasovne komandd itd. Nazalost, automobili koje imaju mogucnost fizickih kontrola su sve redji. Nema razlike da li ste pijani, kuckate po mobilnom ili po ekranu u kolima. Mene zanima samo kako su proizvodjaci koji izuzetno brinu o beznednosti, kao sto je recimo Volvo, dozvolili da im maltene sve funkcije predju na ekran.

WillyWonka

pre 4 godine

"Tačskrin je jedna od boljih stvari na automobilima. Sve je pregledno, sve je na dovat ruke, za razliku od starijih automobila gde si morao da gledaš od sto dugmića kohe ćeš uključiti.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Časlav, 22. mart 2020 20:46) "

Nisi u pravu nikako, u starim automobilima si tačno znao gdje je koji dugmić, nisi morao skretati pogled sa puta. Kod tačskrina moraš gledati u ekran dok biraš opcije. Da ne kažem koliko je tih opcija sad na raspolaganju, a prije si imao samo par mogućnosti. Dakle, daleko je opasniji tačskrin, što su ljudi i dokazali, ali mi smo pametniji od njih, zar ne?

jaretina

pre 4 godine

I bude ti hladno posle pola sata voznje i sta onda? Ne menjas temperaturu, usmeravanje vazduha, brzinu ventilatora itd. dok ne stanes? Na automatskoj klimi duva direktno u tebe, hladan vazduh i ti nista ne menjas?
(Beogradjanin, 23. mart 2020 17:37)

vidi se da voziš krša.
25,5 hlađenje celog leta, sa recycle vazduha kabine (zbog trovača) u auto režimu, krene sa smerom na telo i noge kratko i posle prebaci na šoferku do kraja. kada detektuje povećanu vlažnost vazduha kabine (posle pola sata kada sam sam) isključi recycle. non stop koriguje brzinu fan-ova da odžava tu temp.
mozda sam nešto pogrešio, dugo nisam hladio, ali mislim da je tako.
čak ni žena koja ne trpi klimu nema problem sa tim na 3 sata putovanju.

sve postoji rešeno, nema nigde problema, samo treba nešto bolje od puntića sa klimom i onih potenciometra.

tc

pre 4 godine

@neko
Na žalost... znaš šta ja mislim? Mislim da ovakve studije neće dovesti do (poželjnog) vraćanja dugmića, već će proizvođači samo izabrati za sebe najjeftinije rešenje - ekran će se gasiti dok je auto u pokretu, baš kao što se danas dešava sa SMS porukama koje pristižu sa uparenog telefona ili sa video snimcima koje neki uređaji mogu da emituju.

Nikad neće ponuditi najlogičnije i decenijama najbezbednije rešenje,pošto nas godinama indoktriniraju pruglupim touch screen rešenjima, koje pojeftinjuje autoelektroniku za jedno 70%, grubo.

Papageno

pre 4 godine

Dobro je da je neko to najzad uvideo.

Touch screen uređaji u automobilima su tipičan primer "rešavanja" problema kojeg nikad nije ni bilo.

Dugmići, točkići i ručke su od samog početka automobilizma sasvim korektno služili svojoj svrsi, i tako 100-ak godina, dok u autindustriji nisu ukapirali da im je touch screen daleko jeftiniji za proizvodju i da je za svaki "novi" model dovoljno da samo zamene skin, tj. softver koji imaju spreman i koji njih ne košta baš ništa. Ima li bolje?!

Trebalo je još samo bučnom reklamom ubediti kupce da je to "velika novina", "tehnološki skok napred", "znatno bolje" od dugmića i točkića, ali pre svega da je to "vrlo kul", "savremeno rešenje" i - voila! - somovi su se upecali!

Da su bar bili toliko pošteni i uviđavni da na touch screen postave samo stvari koje se mogu podesiti pre kretanja i tokom vožnje se malo ili nimalo ne diraju, kao na primer, podešavanje grejanja.

Ali za podešavanje jačine zvuka radija mnogo je efikasnije i bezbednije rešenje mehanički točkić ili ručica koji se u svakom trenutku može napipati bez skretanja pogleda s puta, a ne ikonica s kojom petljam po ekranu, što je nemoguće bez skretanja pogleda s puta.

pedja sarkazam

pre 4 godine

neki ljudi su bili odusevljeni teslinim tabletom , pa je cinimi se i reno ubacio isto nekih 12+ inca u auto. Nekad se pitam da li ti ovisnici od telwfona i tableta kupuju auto ili tablet???

Mika

pre 4 godine

To je bilo jasno odsamog pocetka, ali proizvodjacima automobila je mnogo jeftiniji tablet u koji moze da se ubaci bezbroj programa, nego da razvijaju i proizvode visoko kvalitetne dugmice za upravljanje funkcijama u automobilu. I jos pri tom tablete skupo naplacuju kao neku vrhunsku modernu tehnologiju. Za bezbednost ih nije briga, zarada je samo vazna. I Volvo, poznat po brizi za bezbednost se ovde obrukao...,

Transformer

pre 4 godine

Stvarno su opasni. Po meni, nema razlike izmedju koriscenja tableta u autu ili mobilnog telefona. Na zalost, izgleda da smo osudjeni na njih

neutralno zapažanje

pre 4 godine

@Ovde nije problem toliko ni tipkanje (mada realno jeste) koliko to što vam omanji tv svetli u kadru, naročito noću.
Mislim da niko nije smislio varijantu da ga bacite u neki prihvatljivi mono mod kada ne koristite navigaciju.
Meni su neshvatljivi novinari koji opljuju sve proizvođače koji glavnu tablu nisu pretvorili u tv ... Što je ordinarna glupost jer ako crkne elektronika zašto ne bi imali sigurica analogne pokazivače
(Dejan, 22. mart 2020 20:43)

Ko je iole pismen, neometen u razvoju i ima obe ruke, može ekran u SVAKOM TRENUTKU da isključi / sklopi ako mu smeta što svetli "naročito noću".

Beogradjanin

pre 4 godine

@ Kole, 23. mart 2020 10:54

I bude ti hladno posle pola sata voznje i sta onda? Ne menjas temperaturu, usmeravanje vazduha, brzinu ventilatora itd. dok ne stanes? Na automatskoj klimi duva direktno u tebe, hladan vazduh i ti nista ne menjas? Vozis jos 2 sata, zaledis se, sacekas da stanes pa onda promenis klimu? Naidjes na nekog krsa koji dimi i hoces da ukljicis recirkulaciju vazduha? To ne radis dok ne stanes? Naidjes na guzvu, hoces da ugasis start/stop sistem? Vozis putem, radio krene da krci, hoces da prebacis na cd/usb? Zaustavis se na sred magistrale pa menjas? U navigaciju si ukucao finalno odredists a setis da bi mogao da posetis i neko odrediste pre kraja putovanja?
Dakle, to sto vas nauce u auto skoli da sve namestite pre pocetka je bajka u koju mogu da veruju samo osobe koje jos nemaju dozvolu ili osobe koje su vozile na distanci do pola sata voznje... Sve ove radnje je daleko lakse obaviti sa fizickim komandama, kakve god one bile, umesto ceprkanja po menijima touch screen-a.

Liberty

pre 4 godine

Potrebna je svest svih vozača da je skretanje pogleda sa puta makar i na sekund izuzetno rizično. Bojim se da nam touch screenovi donose mnogo više čukanja, u najmanju ruku.

Dex

pre 4 godine

I ja mislim da jeste opasniji.
I umor je opasniji
Iskeno u mladosti sam vozio pripit nekoliko puta.
Vozis pilako jer si svestan da si pijan. Svakakoa da mi sad nije prijatno to da priznam. Ali isto tako sam vozio i umoran. Zajebano. Nemas kontrolu nas sobom. A voznja sa tuchscrenom...yo je najgore.
Ko da vozis u rikverc a gledas napred i
...

jaretina

pre 4 godine

ovakvi komentari su posledica što ljudi voze krševe i nemaju pojma kako izgleda moderan auto.

a najglasniji su oni koji popiju 2-3, "tu je negde na granici a i bolje voze kad malo popiju" i oni koji puše u kolima pa po 5 sekundi gledaju gde otresaju.

jaretina

pre 4 godine

Beogradjanin,
imaš neki problem sa kolima čim moraš da diraš komande klime u kolima non stop. ja celog leta NIŠTA ne diram. možda ti ne prebacuje na šoferku posle nekog vremena. proveri u servisu.

Pop

pre 4 godine

Neka elektronika je dobra, neka je nepotrebna, ali tako je i sa ostalim stvarima, mslm potrošačkim...

Volim mehaniku u kolima, sa malo dobre elektrike...

Mobilni je dopuna ta SVE ostalo...

srbin

pre 4 godine

ko da je to nesto novo mislim nemoze telefon u voznji a moze dva ekrana na dodir mislim vise auto industrija je postala smesna i puna komercijale nema vise pravih automobila sve je to postala plastikarija ali bukvalno

Nix

pre 4 godine

E pa bitno je da li su ekrani ili dugmici. Touch pruza vise opcija na manjem prostoru. Ali u touch ekran MORA DA SE GLEDA, dok analogne komande mozes da napipas i da vrsis navigaciju kroz njih bez gledanja.
Pa pokusajte samo da igrate neku pucacinu ili platformer na telefonu. Prsti u zaru borbe odu sa komandi vec posle par sekundi, jer ne mozes taktilno da ih trazis, vec moras da gledas, a ne mozes da gledas u komande dok ciljas neprijatelja. Zato su sve mobilne igre ili match3, ili "one tap", ili strategije, gde ili nisu bitni refleksi, ili se refleksi svode na jedan tap ili swipe.
Touch je totalni promasaj u vozilu, osim ako je na volanu, ili na neki drugi nacin ispred ociju, da ne moras da skreces pravac pogleda.
U novijim borbenim avionima je glavna stvar HOTAS, skraceno od "hands on throttle and stick", dakle sve komande su taktilne, i na palici i gasu, da bez gledanja i bez skretanja pogleda, sve komande budu dostupne.

Ibrahim Ba

pre 4 godine

Šta će mi touch screen? Daj mi dugmiće za klimu, navigacija mi ne treba jer sam naučen da pratim znake. Naravno benzinac, po mogućstvu turbo, otvoren put i ništa mi više ne treba

Beogradjanin

pre 4 godine

@ jaretina, 23. mart 2020 23:30

Vozim auto sa cetvorozonskom automatskom klimom ako znas sta to znaci, starog 3 godine, koji je trenutno na 63.000 km... Ako se razumes u automobile znaces kakav je to "krs". Kada udjes u leti uzaren auto ostsvis na 25? Ne bih rekao. Inace imam multimediju kojom se pored touch screen-a moze upravljati i fizickim komandama! Pozdrav i zelim ti da vozis "krsa" kao i ja kojim se uopste ne hvalim, ali moram da odgovorim na glup komentar!

sta ja znam...

pre 4 godine

To je i moje misljenje. Lexus ima 'nesto izmedju'. Ima ekran koji nije touch nego se kontrolise putem malog touch pad-a koji uz to pravi i malu vibraciju kada se predje na svaku novu opciju na ekranu (touch pad je dole dok rucice menjaca). Tada se samo pritisne touch pad i opcija je izabrana. Osecaj je dosta slican dugmicima ali pogled ipak mora da se pomalo skrene i na ekran. Ipak mislim da je mnogo sigurnije od touch screena.

profesionalni pljuvac

pre 4 godine

jedina korisna stvar u ekranu je navigacija podesis je pre nego krenes i samo pratis, sve ostalo je glupost najbolje kad puste muziku i spot kao da ces gledati spot dok vozis, glupost teska ili film jos gore, da i korisno je telefoniranje ali to moze da radi i bez ekrana preko radio uredjaja nemorate drzati telefon u rukama nego pricate sa nekim kao da pricate sa suvozacem kontrola javljaja na volanu

Eldorado

pre 4 godine

Ne ulazim šta je praktičnije, ali sam siguran da je "na touch" jeftinije.
Uporedite prethodne i nove modele npr. Prethodni su po mom mišljenju robustniji i kvalitetniji unutra. Razgovarao sam na tu temu s prijateljem koji je Audi entuzijasta i radi u Audi salonu, dosta ljudi deli to mišljenje.

A i logično je, gde je ranije bila koža i kvalitetni materijali, sada su ekrani koji se kupuju na veliko.
Kod jeftinijih auta touch može da prođe, kod skupljih ne odaje taj utisak luksuza. Moderno jeste, luksuzno ipak malo manje.

Papageno

pre 4 godine

Touch je totalni promasaj u vozilu, osim ako je na volanu, ili na neki drugi nacin ispred ociju, da ne moras da skreces pravac pogleda.
U novijim borbenim avionima je glavna stvar HOTAS, skraceno od "hands on throttle and stick", dakle sve komande su taktilne, i na palici i gasu, da bez gledanja i bez skretanja pogleda, sve komande budu dostupne.
(Nix, 23. mart 2020 04:04)

Tačno, touch screen bi imao smisla samo kad vozač ne bi morao da skreće pogled na njega. Dakle, pravo mesto bi mu bilo na volanu, a ne pored. Naravno, teško je spakovati na volan i erbeg i ekran upotrebljive veličine.

Nisam znao za sistem HOTAS u borbenim avionima, ali znam da se u putničkim na ekranima pojavljuje samo ono što je INFORMACIJA, dok su KOMANDE i dalje u obliku tastera ili ručica. To nije nimalo slučajno!

Jer činjenica je da ekran štedi na prostoru, a u kokpitu aviona ga nikad nema previše. Tehnički ne bi bio nikakav problem da se ceo kokpit aviona zameni jednim velikim ekranom, po kojem bi pilot celo vreme prstima razmazivao razne ikonice. Ali ima vrlo dobrih razloga zašto se to ne radi i zašto zašto i dalje postoji i palica, i ručica gasa, i pedale i sve ostale analogne komande.