Zanimljivosti

Ponedeljak, 16.03.2020.

19:00

Tesla izbačen sa sajma automobila: "Nisu ispunili kriterijume, ovde ne pripadaju"

Izvor: SN

Tesla izbaèen sa sajma automobila: "Nisu ispunili kriterijume, ovde ne pripadaju" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

70 Komentari

Sortiraj po:

Toronto

pre 4 godine

@(EU Citizen, 18. mart 2020 10:09)

Koliko se vi razumete u ekonomiju svedoči to što ekonomiju koja je u prvih 10 ekonomija sveta nazivate beznačajnom državicom. O razumevanju biznisa nema smisla ni govoriti, jer niste ni svesni koliko je novca u biznisima koji se bave energetskom efikasnošću. O uticaju koje sve to ima na razvoj novih tehnologija sa vama ne vredi ni raspravljati, jer po vašim komentarima se vidi da to ne možete ni shvatiti, budući da se po razmišljanju u diskursu predindustrijskog društva. U nedostatku bilo kakvih argumenata obilato se služite demagogijom i uvredama. Vi ne možete shvatiti ni zašto pkaćate porez, a kao žiite u EU i kao ekonomski ste pismeni. Pričate o Americi. Ja sam živeo skoro čitavu deceniju tamo. Mislite li da se tamo ne plaća porez? Šta mislite, koliko košta zdravstveno osiguranje? Da li bi ste mogli da iskeširate $500k-$600k za neku rutinsku operaciju, ili za neku ozbiljniju i više od milion $. Šta mislite, koliko košta školovanje vaše dece? Da li bi ste mogli da iskeširate $80k-$100k ili čak mnogo više godišnje na nekom dobrom univerzitetu. Šta mislite koliko se mesečno plaća day care za vaše dete? Koliko treba da iskeširate za sve to u većini zemalja EU? 0€. Lepo, zar ne?
I ne, ne radim ni u kakvoj državnoj instituciji, finansijama, medijima ili bilo šta slično. U biznisu sam. Kompanija mi se bavi inženjeringom i razvojem, prvenstveno u aerospace industriji i zapošljavam 30+ vrhunskih inženjera sa raznih strana sveta, pa čak i iz te Amerike, koji su baš zbog toga došli u ovaj "bolesni" Toronto. Bilo kako, želim vam sve najbolje i čuvaje se u ovoj ludosti sa ovim virusom. Sve najbolje i svima Srbiji i Eu, čuvajte se ljudi.

EU Citizen

pre 4 godine

@Toronto
Prvo, neomarksisti i ekofašisti koje vi očigledno podržavate mi zavlače ruku u džep na milion načina, ne znam za Kanadu, jer je za razliku od Amerike ne pratim, pošto je nebitna socijalistička državica koja je po drugi put izabrala degenerisanu Kastrovu ćerkicu sa onim degutantnim čarapicama, :)) a Totonto gde očigledno živite i biće za tu spodobu glasate je centar boleštime, :)) iako pretpostavljam da je vrlo slično, ali u Evropi su porezi, akcize na gorivo i mnoge druge proizvode, harači na registraciju automobila i slično, plus PDV, plus porezi na dohodak, plus porezi na dobit i dividende (dakle mnogo puta i četvorostruko oporezivanje radnih i produkticnih ljudi u korist veskorisnih birokrata, njihovih crony, medijskih i pseudointelektualnih slugeranja i parazita), čak i u "umerenim" kriminalnim komunjarskim diktaturama više od polovine GDP-a, odotacijama za razne štetočinske budalaštine, recimo, o tome kako se podrškom državnih lopova za navodno "čistu" energiju podiže cena struje a time i svega ostalog i kako se uništava jedina realna i čista alternativa, nuklearna energija, i da ne govorim. A te poreske olakšice koje ste spomenuli su bezobrazno deformisanje tržišta i privilegovanje komunjarskih pseudozelenih cronyija, pa je i to zavlačenje nekome ruke u džep, možda ne meni direktno, ali takođe kriminal. Dakle, vi ste ne samo branitelj ili, čak, plaćenik i bot (ako radite u nekoj paradržavnoj banci, medijskoj, IT, infeastrukturnoj ili drugoj sličnoj crony kompaniji) ovog trulog i lopovskog sistema, već i ekonomski analfabeta :))

EU Citizen

pre 4 godine

@jaretina
U Nemačkoj pre osamdeset godina su se tako proveli nacional-socijalisti, dakle toralitarni ideološki drugari i braća blizanci vas levičara, tako da bih sličnu akciju danas potpuno podržao, samo za ovaj francusko-nemački četvrti rajh zvani EU, :)) a ja sam desni libertarijanac koji se zalaže zalične i ekonomske slobode pojedinca i minimalnu državu i birokraiju i koji sa socijalističkim ili bilo kojim drugim lopovskim kolektivističkim i etatističkim talogom nema nikakve veze, za razliku od vas koji ste ovde konstantni bot birokrata, komunjara i državnih lopova, samo možda ne lokalnih, već onih "fensi", zapadnih, pošto umišljate da ste viša klasa sendvičara, ona koloniijalno-idolatrijska :))) Što se tiče taloga, kao što već nekom drugom rekoh, ja i meni slični vama ruku u džep ne zavlačimo, i ne maltretiramo vas, sve što želimo je da nas fašističke, komunističke i ekofašističke nakaze puste na miru i prestanu da nas pod milion bezobraznih i lažnih ideoloških i pseudonaučnih izgovora bezočno maltretieaju i pljačkaju, pa vi vidite ko je taj lopovski talog i koga će za koju godinu, jer se širom Evrope ljudi bude, odneti voda, mene ili vas :)))

Aki

pre 4 godine

Kako da turiram auto na struju objasnite mi?
(Zevs, 16. mart 2020 22:15)

Kao aku-busilicu kada okrenes na 10, drzis dugme, a nista ne srafis, samo da se pravis vazan.

Zurkolomac

pre 4 godine

Vozicu auto na dizel pogon i kada budu zabranili dizel. Morace da me ubiju ukoliko me zele zaustaviti.
Bmw razvija uveliko dizel 7 motore koji ce baciti u zaborav zenske verzije motora (benzin i struju)...

Toronto

pre 4 godine

(EU Citizen, 17. mart 2020 14:18)

A ne smetaju vam subvencije države za pospešivanje biznisa? Subvencije za mašine i sl.? Ko to plaća? To vas kao privatnika direktno sponzorišu poreski obveznici. Ne smeta vam kada kupite A+++ appliances, koji su subvencionisani od države, ne smeta vam kada kupitite sanitarije za kupatilo koje troše manje vode a koje su subvencionisane od strane države, ne smeta vam kada gradite nešto i kupujete savremene izolacione materijale koji su subvencionisani od strane države, ne smeta vam kada menjate prozore i vrata koji su takodje subvencionisani od strane države, kao i milion drugih energy efficient proizvoda koji se subvencionišu? Kao EU citizen trebali bi znati kako se subvencionišu EV i ostali energy eficient proizvodi, trebali bi znati šta znači poreski kredit i kako to funkcioniše. Trebali bi, na kaju znati, da to ne košta poreske obveznike ni centa i da kupcu tih proizvoda niko ne daje keš ili mu smanjuje cenu proizvoda, već za odredjenu sumu, koja se subvencioniše, umanjujete vašu godišnju poresku osnovicu. Zato prestanite već jednom da glagoljate o tome kako vama neko zavlači ruku u džep, niko to ne radi kupovinom električnih vozila. Ja sigurno nisam nikome uzeo ni centa, jer u Kanadi Tesla S nije subvencionisan ni na koji način. Čini mi se da se sada subvencionišu samo ZEV (zero emission vehicles - automobili sa vodoničnim ćelijama, plugin hybrids i EV) jeftinija od $45k CAD sa $2.5k do $5k poreskog kredita, ili tako nekako, nisam se baš detaojno interesovao za temu.

Pedro

pre 4 godine

@ne znam, nego šta će nego će čitava svetska industrija da se napaja iz obnovljivih izvora. Šta je alternativa? Da i za sto godina sagorevamo mazut u elektranama? Čak i onda kad obnovljivi izvori budu deset puta ili sto puta jeftiniji? Fosilna goriva ne padaju s neba, dugačak je i skup proces njihove proizvodnje i transporta, a štetnost njihove upotrebe ogromna. Veoma uskoro biće mnogo mnogo jeftinije koristiti struju iz vetrenjača ili solarnih panela. Čak i najveći ljubitelji fosilnih goriva neće biti dovoljno ludi da plaćaju veću cenu za energiju.

ne znam

pre 4 godine

(Pedro, 17. mart 2020 15:28)

To sto si zamislio da se citava svetska industrija napaja iz obnovljivih izvora energije je nemoguce to nema cak ni u crtanom filmu jednostavno je nemoguce...

jaretina

pre 4 godine

EU Citizen,
i šta kažeš, nećeš samo verbalno da nas smaraš?

šefe, probaj da se podsetiš kako su se takvi proveli u nemačkoj pre 80 godina i ovde pre 30. priseti se, prst na čelo, i dobro razmisli.

talog mora da ostane na dnu. inače ga neki šmrk odnese.

Pedro

pre 4 godine

@EU citizen, mrzitelj Evrope zaposlen u EU institucijama, verovatno vam smeta levičarenje i što se sada u eri koronavirusne epidemije leče svi, a ne samo oni koji imaju para i koji su genetski čisti. Hteli vi to ili ne, životna sredina nam je veoma ugrožena, a ljudi sa stavovima kao što su vaši ne pomažu. Električni automobili su jedna stvar koja pomaže da se zagađenje smanji, efikasniji su 300% od SUS motora tako da čak i ako se struja proizvede u elektranama na ugalj, to je samo četvrtina CO2 emisije po kilometru u odnosu na SUS motore. A kad se struja potpuno bude proizvodila iz obnovljivih izvora, biće nula grama CO2 po kilometru. Proizvodnja je takodje prilično na nuli što se tiče CO2 emisije. Možda ste videli sliku Teslinih gigafabrika, sa solarnim panelima na krovu i vetrenjačama pored, oni su zatvoreni sistem, dakle nema emisije CO2 tokom proizvodnje. Takodje litijumske baterije se 100% recikliraju pa ne morate ni o tome da brinete. Jednom rečju Tesla nam pokazuje kakva će biti budućnost, a vi se čvrsto držite starih tehnologija i starih priča, sve dok jednog dana i vi ne shvatite da vas je vreme pregazilo.

Pozdrav iz Toronta

pre 4 godine

Sredinom 2019 je objavljeno da 60% onih koji kupuju Tesla Model 3 prelaze sa neluksuznih modela, kao na primer Honda Accord, Honda Civic, itd. Model 3 je za prosečnog amerikanca već dovoljno jeftin, kad se uračuna to da je struja daleko jeftinija od benzina i da vozilo praktično ne zahteva nikakvo odr¿avanja. Hipsteri? Možda u Srbiji gde možeš za hipstera da proglasiš svakog ko vozi malo pristojniji auto.

Izgleda da mnogi ovde ne shvataju koliko velikom brzinom se razvijaju tehonologije električnih vozila. Najveći problem su baterije, a poslednji primer napretka je novi VW e-up!, čija baterija ima potpuno istu zapreminu a dvostruki kapacitet u odnosu na isti model od pre 6 godina. Ovaj model, inače, košta malo više od 20 000 evra.

Keke

pre 4 godine

Hoće Tesla da prodaje preko dilera, naravno, jedino što dileri neće, jer im se ne isplati. Dileri ne žive od prodaje automobila nego od servisiranja, a kod Tesle servisiranje skoro ne postoji. Treba povremeno zameniti gume i to je to. I ono što se servisira, radi Tesla daljinski tako što pošalje ekipu direktno do auta, nakon što ih auto sam obavesti šta je potrebno popraviti, a korisnik da pristanak.

Potpuno drugi svet u poređenju s klasičnim automobilima.

EU Citizen

pre 4 godine

@Pedu
Ako vas smaram, nemojte da čitate, smarate i vi mene sa vašim levičarskim glupostima i nemoralmostima, samo ja i moji istomišljenici vama ne turamo ruku u džep do ramena, ne maltretieamo vas lažljivom kvaziekologijom i ništa od vas nećemo, a vi nama sve to radite, pa biste još i da nas bezobrazno ućutkujete, jer vas "smaramo". Tek ćemo da vas "smaramo", i to ne samo verbalno, polako, puca po svim šavovima sedamdeset godina laži i pljačke... :))

EU Citizen

pre 4 godine

@SasaZH
Pa ja sam bio i protiv toga, naravno, najgori cronyiji su banke, posebno one velike, too big to fail. Samo ja ne vidim nikakvu razliku, jer te vaše "čiste" tehnologike uglavnom nisu ni čiste a isplative već nisu uopšte, pa je neto šteta od subvencija dalkeo veća s tim što su lkudi kao vi i ekonomski analfabeti i previše lenji da se obaveste o stvarnom stanju stvari sa ekologijom i tome šta je čisto šta nije, LiIon baterije svakako to nisu.

Keke

pre 4 godine

Hoće Tesla da prodaje preko dilera, naravno, jedino što dileri neće, jer im se ne isplati. Dileri ne žive od prodaje automobila nego od servisiranja, a kod Tesle servisiranje skoro ne postoji. Treba povremeno zameniti gume i to je to. I ono što se servisira, radi Tesla daljinski tako što pošalje ekipu direktno do auta, nakon što ih auto sam obavesti šta je potrebno popraviti, a korisnik da pristanak.

jaretina

pre 4 godine

Ajde malo uključite mozak, i stavite na papir brojeve svih komponenti, ne samo to što e-auto ne izbacuje COx, NOx itd. Pogledajte tehnologiju eksploatacije Li i Ni, i šta se dešava sa svom vodom u čitavim regionima eksploatacije...
(Sivi soko, 17. mart 2020 12:06)

ok, i kad si uključio mozak i stavio sve na papir, do kakvih si rezultata došao?
podeli sa nama srbine.

Sivi soko

pre 4 godine

@

nisi me razočarao. naravno da će postojati, ali mizerni kao industrija koja proizvodi gorivo za avione, brodove i traktore. sa tako malim prometom da farmeri amerike imaju jači glas u senatu. tako i treba da bude, a ne kao sada da kreiraju ratove po svetu i neviđenu patnju ljudi u iraku, iranu, siriji, libiji, venecueli.
Kad oni budu sitni i bedni, mi smo pobedili.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jaretina, 17. mart 2020 09:12)


Čoveče, pa ti si sam sebi kontradiktoran:)

"mizerni kao industrija koja proizvodi gorivo za avione, brodove i traktore" Hahaha, pa zamisli svet bez tako "mizerne" industrije. Mali promet, a farmeri imaju jači glas u senatu - jesi realan?

Pobrkao si ti nešto, ili ta jaretina masna...

Sivi soko

pre 4 godine

Iako sam ljubitelj atmosferskih benzinaca, razmisliću da pređem na dizela, V6 naravno - samo dok što više gledam ove hipstere i pokondirene novokomponovane kvazi-brižnike o ekologiji.

'Ajde malo uključite mozak, i stavite na papir brojeve svih komponenti, ne samo to što e-auto ne izbacuje COx, NOx itd. Pogledajte tehnologiju eksploatacije Li i Ni, i šta se dešava sa svom vodom u čitavim regionima eksploatacije...i kakav je vazduh tamo, koje sve čestice i jedinjenja se javljaju. Čak i da se svaki elektromobil napaja strujom proizvedenom u nukl.el. - nije ni blizu ekološki čistog vozila. Ni blizu.

Činjenica: Najekološkije bi bilo da kola idu na (bio)metan dobijen iz poljoprivrednih (i ratarskih i stočarskih) ostataka. Ali to je sad neizvodivo jer se čitave vlade finansiraju iz naftne ekonomije, gde nije samo prerada sirove nafte u gorivo, već čitava petrohemijska industrija odakle idu i poljoprivreda, prehrambena industrija, medicina, farmacija... Prosto, zatvoren jedan krug. I dugo će tako biti, sviđalo se to e-mobilitet navijačima ili ne. Benzin se već odavno dobija i bez nafte, hemija permanentno napreduje, nauka se unapređuje, a i nafta sam neće preko noći nestati.

brm

pre 4 godine

Tesla ne želi da prodaje automobila preko dilera, već direktno i to nekima smeta. Zamislite da nema dilera, da svi rade direktnu prodaju, automobili bi bili 30% jeftiniji. Toliko zarade na svakom novom automobilu.

Istekla mi registracija pa teram biciklo

pre 4 godine

Shvatam ja da su EV budućnost, samo problem je što ta tranzicija će da potraje minimum 10-20 god, stanice za punjenje moraju da se usavrše da punjenje ne traje više od 10 minuta, inače će biti enormne gužve. Takođe ovo što sada možete da punite vozila besplatno je promocija od strane proizvođača ili države, tu struju svakako neko mora da plati (21,1 eurocent je prosečna cena kwh u EU) i to neće večno trajati. Takođe sa trenutnom tehnologijom baterija, veliki problem je težina (električni Porsche Taycan ima 2,4tone), to je naročito kritično u eventualnom prelasku letelica na elektro pogon. A i zamislite tržište polovnih EV kada fina gospoda sa zapada shvate da im se više isplati da ih pred kraj životnog veka po simbolicnoj ceni prodaju kupcima iz zemalja trećeg sveta nego da truju sopstvene zemlje reciklirajući ih. Da sumiram elektro pogon jeste budućnost samo što je sve to u poprilično primitvnoj fazi kao što su i SUS motori bili pre 100god i da ima još dosta posla dok se ne dovedu do tačke kada će moći da uđu u masovnu upotrebu a da ne uništimo ono što nam je ostalo od planete. Do tada stojim iza tvrdnje da su još uvek igračke za hipstere koji se hvale besplatnim punjenjem i zero emisson, dok im auto pune poreski obveznici njihovih zemalja strujom koju su uvezli, koju pravi Mića iz TENT-a na ekološki prihvatljiv način.

T2

pre 4 godine

Jedno pitanje, zasto su ovde u Srbiji toliko popularni dizelasi, i to se smatra "sportskim"? Zar to ne bi trebalo da su turbo-benzinci? To su tradicionalno motori koji se koriste na trkama.

Pop

pre 4 godine

Још су у ови призвођачи у повоју. Није ово још време за ел.аутомобиле.Домет (радијус) је мали, батерије скупе и пуњење захтева многи времена. Систем брзе замене није прорадио иако има генијалних решења. Ни сам произвођач Тесла не мисли о овој опцији. Према томе још смо ми далеко од коришћења ел.аутомобила.
Када будемо остварили сан Тесле да енергија буде бесплатна и доступна свима онда нам неће требати ни ауто.

bane

pre 4 godine

Bane, Francuska ima nuklearke. Opet nije čisto, naprotiv!
(Mika, 17. mart 2020 09:54)
nije čisto kažeš? idi prošetaj se po francuskoj, vazduh ko na zlatiboru. ne zlatibor je zagađen, vazduh ko na kopaoniku! kad 100% pređu na električna kola vazduh će im biti ko na alpima! ti si našao da objašnjavaš francuzima kako im je loše, e moji nesrećnici...

Sasa ZH

pre 4 godine

"Glavno da su električni cronyiji na neomarksističkoj sisi (EU Citizen)"

Ti mora da se krijes u nekom bunkeru i cekas marksisticku apokalipsu. Opusti se malo.
Ta "marksisticka sisa" je pre deset godina dala stotine milijardi bankarskom sektoru, da bi spasila finansijski sistem od totalnog kolapsa.
Radije cu da dajem subvencije za ciste tehnologije nego bankama.

bane

pre 4 godine

Nisi ni procitao tekst, drugo gro struje se proizvodi od fosilnih goriva , dovoljno je pogledati koliko jedna Nemacka koristi ugalj za proizvodnju struje.
(pertinaks, 16. mart 2020 22:25)
nisi ni pričitao tekst da u francuskoj udeo uglja u proizvodnji električne energije je - 0 (nula) srbine, zašto se uvek za loše hvataš? zašto uvek želiš da budeš gori?

jaretina

pre 4 godine

Oprosti što moram da te razočaram, ali fosilna industrija još uvek pokreće svet, i tako će biti još neko vreme.
(Istekla mi registracija pa teram biciklo, 16. mart 2020 21:08)

nisi me razočarao. naravno da će postojati, ali mizerni kao industrija koja proizvodi gorivo za avione, brodove i traktore. sa tako malim prometom da farmeri amerike imaju jači glas u senatu. tako i treba da bude, a ne kao sada da kreiraju ratove po svetu i neviđenu patnju ljudi u iraku, iranu, siriji, libiji, venecueli.
Kad oni budu sitni i bedni, mi smo pobedili.

Pedu

pre 4 godine

@EU Citizen
Brate, smaraš sa svojom "borbom" protiv neomarksizma.
Vrati se u Srbiju kad ti "neomarksizam", toliko smeta. Ili idi u Severnu Koreju.

abchotto

pre 4 godine

problem je u vlasnistvu nad baterijama.....tesla automobil se ne moze prodavati kao polovan a da nemate ugovor o renti sa tesla motors koji su vlasnici baterija i kojima ste duzni da predate te baterije nakon isteka roka upotreba i da platite ugradnju novih ako zelite....posto to toliko kosta auto ce ici u reciklazu/////
(revolution, 16. mart 2020 20:58)siris dezinfirmacije.

abchotto

pre 4 godine

Ovi teslasi su jos jedna sekta, zamisli klub vlasnika tesle
(Aladin, 16. mart 2020 19:41)
Kod nas imaju klubovi voasnika yuga. U cemu je oroblem?

abchotto

pre 4 godine

To je sajam koji organizuju auto saloni, Tesla nema auto salone, nego prodaje automobile direktno. Bilo bi cudno da su ih pustili na sajam. Inace, Teslina direktna prodaja je jedan od (manjih) razloga zasto je popularna, jer su autosaloni iz nekih razloga tamo na jako losem glasu.
(T, 16. mart 2020 23:19)
Ti auto saloni su mreza auto dilera koji deru kupce sa marzom i niko ih ne voli. Ako ne umes da se cenkas za nova kola uvek preplatis.

abchotto

pre 4 godine

Ovo je dokaz koliko tesla ulaže u marketing
(Milan, 16. mart 2020 19:30)
Asocijacija dilera nije dozvolila tesli da ozlozi svoja vozila zato sto se ne prodaju kroz dilersku mrezu nego direktno i to je tebi dooaz za marketing?

Cinique

pre 4 godine

Kako da turiram auto na struju objasnite mi?
(Zevs, 16. mart 2020 22:15)
Jednom nogom pritiskaš drugu i vičeš "brrmmm-brrrummm!". Ne boj se, niko neće misliti da si poremećen, nego nostalgičan.

Silvester

pre 4 godine

Muški auto, dizel power. 
(Silvester, 16. mart 2020 22:15) 
IMT traktor u krvi
(bane, 16. mart 2020 23:02)

Da, u čemu je problem? Kakvi smo ljudi postali, stidimo se svojih predaka, sela. Seljak čovek je gospodin čovek, zapamtite to malograđani koji živite po garažama i šupama u Beogradu, Nišu, Novom Sadu, a do juče ste u poljskom wc-u umesto toalet papira koristili novine i klasurke kukuruza.

IMT nego šta :)

Pero

pre 4 godine

@ jaretina, radojica, will

Vozim nemace i japance, a da je jos mogucnosti dodao bih i kojeg italijana, amera i engleza. A moze i neki francuz da se prosvera. Nece da se odbije. Ja nisam gadljiv na elektricna auta i cak sta vise kontam da preradim jedan Model A u elektricni auto. Ali jesam jako gadljiv na ljude koji u najvecem broju kupuju Teslu i Prijus. Uglavnom svi su napucani egoisti, sa podignutim nosevima koji ne da paraju nebo vec galaksije i univerzum. Za njih je posedovanje tog auta statusni simbol i misle da sad svi moramo da im se divimo jer eto oni su ekoloski svesni. Oni se trude da ne zagadjuju i sl. Dok se sa druge strane ubise od istog. Kao ona mala svedjanka sto insistira da plovi brodom, a onda angazuje kapetana da joj doleti iz Engleske da je preveze preko okeana. A o manirima na putu ne vredi trositi reci. Skoro redovno kad sam na malom putu i kad je kolona vozila, na celu te kolone je prijus.
Pravi nacin za smanjenje CO2 je zapravo razbijanje milionskih gradova i masovan povratak stanovnistva u sela i varosi. Nijedan grad ne sme imati vise od 500000 stanovnika. Na tu populaciju moze da se napravi efikasan gradski prevoz, dovoljno parkova i zelenila (da apsorbuju sav CO2), cene zivljenja bi bile daleko manje, daleko vise ljudi bi imalo posao (koji ne zahteva fakultetsko obrazovanje) od kojeg bi moglo da se izdrzava, kriminal bi bio daleko manji, i sl. sve bi to povecalo kvalitet zivota, ali ne. Najbolja su "brza" resenja kao sto je kupiti Teslu.

T

pre 4 godine

To je sajam koji organizuju auto saloni, Tesla nema auto salone, nego prodaje automobile direktno. Bilo bi cudno da su ih pustili na sajam. Inace, Teslina direktna prodaja je jedan od (manjih) razloga zasto je popularna, jer su autosaloni iz nekih razloga tamo na jako losem glasu.

Joca

pre 4 godine

vamo se takmiče ko će da stavi jači motor i da ima 0-100 za 2 sekunde, ne pada im napamet da povećavaju domet na uštrb performansi
(Istekla mi registracija pa teram biciklo, 16. mart 2020 21:08)
Te "hipsterske" performanse su kolateralna korist (šteta, kako god) apsolutno superiornijeg električnog pogona. Baterije ili gorivne ćelije su samo nužno zlo, odnosno problem kako realizovati taj pogon u automobilima.
Ne postoji (pretpostavljam) ni jedan jedini kupac električnog automobila koji ga je kupio zbog mogućnosti da ga puni kod kuće ili pogotovo zbog rekuperacije energije kočenja, već najverovatnije isključivo zbog ostalih prednosti električnog pogona koje se demonstriraju tim "hipersportskim" automobilima.

Elektromotorni pogon i baterijsko napajanje su dve odvojene stvari koje su nuždom povezane u jedno, ali i takva neidealna kombinacija omogućuje nešto treće: automatizaciju vožnje i ukupno drumskog saobraćaja. A onda se dobije i ono što verovatno i ti želiš: bezbedniji i efikasniji realni saobraćaj.

pertinaks

pre 4 godine

fosilna industrija at its best.
čitao sam da u luizijani (država sa naftnim bušotinama u mexičkom zalivu) postoji nezvanična zabrana kupoprodaje polovnih tesli na "placevima".
ali polako, poslednji trzaji pre terminalne faze fosila.
(jaretina, 16. mart 2020 19:18)

Ukoliko se pitate zbog čega je Tesla izbačena sa sajma, radi se o borbi sa konkurencijom pošto asocijacija te države prodaje svoja električna vozila

Nisi ni procitao tekst, drugo gro struje se proizvodi od fosilnih goriva , dovoljno je pogledati koliko jedna Nemacka koristi ugalj za proizvodnju struje.

Marko

pre 4 godine

To vam je ista situacija kao car go i taksisti kod nas, dizelasi i dileri znaju da su monopolisti i to koriste maksimalno ali isto tako znaju da se polako blizi kraj tome jer ne mogu da zaustave tehnoloski napredak. U slucaju elektricnih automobila to je stiglo do nivoa da su dostigli zadovoljavajuce performanse i prihvatljivu cenu i to ce u narednom periodu samo da ide sve vise u korist elektricnih kako se budu unapređivali.

Istekla mi registracija pa teram biciklo

pre 4 godine

@jaretina

Oprosti što moram da te razočaram, ali fosilna industrija još uvek pokreće svet, i tako će biti još neko vreme. Struja je dobro rešenje ali prosta činjenica je da je nema dovoljno i da se još uvek dobija sagorevanjem uglja. Dodaj tome i problem infrastrukture punjača i baterija (proizvodnja i reciklaža, izuzetno prljavi procesi i jedno i drugo) i videćeš da ti "zeleni" automobili i nisu toliko ekološki manje pogubni od klasičnih. Ne shvati me pogrešno, ne branim naftne kartele, samo nisu stvari baš tako jednostavne. Još jedna stvar: proizvođačima EV su puna usta ekologije, a ovamo se takmiče ko će da stavi jači motor i da ima 0-100 za 2 sekunde, ne pada im napamet da povećavaju domet na uštrb performansi jer onda bi se bogati hipsteri, koji još uvek čine najveći deo kupaca osećali inferiorno na putu. Ima jedna epizoda South parka na tu temu, pofodili su u centar.

revolution

pre 4 godine

problem je u vlasnistvu nad baterijama.....tesla automobil se ne moze prodavati kao polovan a da nemate ugovor o renti sa tesla motors koji su vlasnici baterija i kojima ste duzni da predate te baterije nakon isteka roka upotreba i da platite ugradnju novih ako zelite....posto to toliko kosta auto ce ici u reciklazu/////

EU Citizen

pre 4 godine

@jaretina
Glavno da su električni cronyiji na neomarksističkoj sisi, koji žive od tuđih otetih para, super, o njihovim cringe fanovima poput vas i da ne govorim :))

...

pre 4 godine

Asosijacija odnosno udruženje dilera. Tesla je od samog početka imao problema jer nije hteo da plaća reket dilerima, već vrši direktnu prodaju. Na kraju će sve da ih pogasi, ali ne žalim ih

jaretina

pre 4 godine

fosilna industrija at its best.
čitao sam da u luizijani (država sa naftnim bušotinama u mexičkom zalivu) postoji nezvanična zabrana kupoprodaje polovnih tesli na "placevima".
ali polako, poslednji trzaji pre terminalne faze fosila.

Mediocritical

pre 4 godine

Ubeđeni vlasnici automobila, da su vlasnici automobila, kao Kralj Džulijan...
A kod nas je ovaj sindrom rasprostranjen najviše kod onih, koji nisu vlasnici ovog "automobila", ali su ubeđeniji od ovih pomenutih "vlasnika automobila", da su u pitanju automobili.
Evo...
3...
2...
1...

...

pre 4 godine

Asosijacija odnosno udruženje dilera. Tesla je od samog početka imao problema jer nije hteo da plaća reket dilerima, već vrši direktnu prodaju. Na kraju će sve da ih pogasi, ali ne žalim ih

jaretina

pre 4 godine

fosilna industrija at its best.
čitao sam da u luizijani (država sa naftnim bušotinama u mexičkom zalivu) postoji nezvanična zabrana kupoprodaje polovnih tesli na "placevima".
ali polako, poslednji trzaji pre terminalne faze fosila.

Istekla mi registracija pa teram biciklo

pre 4 godine

@jaretina

Oprosti što moram da te razočaram, ali fosilna industrija još uvek pokreće svet, i tako će biti još neko vreme. Struja je dobro rešenje ali prosta činjenica je da je nema dovoljno i da se još uvek dobija sagorevanjem uglja. Dodaj tome i problem infrastrukture punjača i baterija (proizvodnja i reciklaža, izuzetno prljavi procesi i jedno i drugo) i videćeš da ti "zeleni" automobili i nisu toliko ekološki manje pogubni od klasičnih. Ne shvati me pogrešno, ne branim naftne kartele, samo nisu stvari baš tako jednostavne. Još jedna stvar: proizvođačima EV su puna usta ekologije, a ovamo se takmiče ko će da stavi jači motor i da ima 0-100 za 2 sekunde, ne pada im napamet da povećavaju domet na uštrb performansi jer onda bi se bogati hipsteri, koji još uvek čine najveći deo kupaca osećali inferiorno na putu. Ima jedna epizoda South parka na tu temu, pofodili su u centar.

Marko

pre 4 godine

To vam je ista situacija kao car go i taksisti kod nas, dizelasi i dileri znaju da su monopolisti i to koriste maksimalno ali isto tako znaju da se polako blizi kraj tome jer ne mogu da zaustave tehnoloski napredak. U slucaju elektricnih automobila to je stiglo do nivoa da su dostigli zadovoljavajuce performanse i prihvatljivu cenu i to ce u narednom periodu samo da ide sve vise u korist elektricnih kako se budu unapređivali.

T

pre 4 godine

To je sajam koji organizuju auto saloni, Tesla nema auto salone, nego prodaje automobile direktno. Bilo bi cudno da su ih pustili na sajam. Inace, Teslina direktna prodaja je jedan od (manjih) razloga zasto je popularna, jer su autosaloni iz nekih razloga tamo na jako losem glasu.

revolution

pre 4 godine

problem je u vlasnistvu nad baterijama.....tesla automobil se ne moze prodavati kao polovan a da nemate ugovor o renti sa tesla motors koji su vlasnici baterija i kojima ste duzni da predate te baterije nakon isteka roka upotreba i da platite ugradnju novih ako zelite....posto to toliko kosta auto ce ici u reciklazu/////

Silvester

pre 4 godine

Muški auto, dizel power. 
(Silvester, 16. mart 2020 22:15) 
IMT traktor u krvi
(bane, 16. mart 2020 23:02)

Da, u čemu je problem? Kakvi smo ljudi postali, stidimo se svojih predaka, sela. Seljak čovek je gospodin čovek, zapamtite to malograđani koji živite po garažama i šupama u Beogradu, Nišu, Novom Sadu, a do juče ste u poljskom wc-u umesto toalet papira koristili novine i klasurke kukuruza.

IMT nego šta :)

Joca

pre 4 godine

vamo se takmiče ko će da stavi jači motor i da ima 0-100 za 2 sekunde, ne pada im napamet da povećavaju domet na uštrb performansi
(Istekla mi registracija pa teram biciklo, 16. mart 2020 21:08)
Te "hipsterske" performanse su kolateralna korist (šteta, kako god) apsolutno superiornijeg električnog pogona. Baterije ili gorivne ćelije su samo nužno zlo, odnosno problem kako realizovati taj pogon u automobilima.
Ne postoji (pretpostavljam) ni jedan jedini kupac električnog automobila koji ga je kupio zbog mogućnosti da ga puni kod kuće ili pogotovo zbog rekuperacije energije kočenja, već najverovatnije isključivo zbog ostalih prednosti električnog pogona koje se demonstriraju tim "hipersportskim" automobilima.

Elektromotorni pogon i baterijsko napajanje su dve odvojene stvari koje su nuždom povezane u jedno, ali i takva neidealna kombinacija omogućuje nešto treće: automatizaciju vožnje i ukupno drumskog saobraćaja. A onda se dobije i ono što verovatno i ti želiš: bezbedniji i efikasniji realni saobraćaj.

EU Citizen

pre 4 godine

@jaretina
Glavno da su električni cronyiji na neomarksističkoj sisi, koji žive od tuđih otetih para, super, o njihovim cringe fanovima poput vas i da ne govorim :))

pertinaks

pre 4 godine

fosilna industrija at its best.
čitao sam da u luizijani (država sa naftnim bušotinama u mexičkom zalivu) postoji nezvanična zabrana kupoprodaje polovnih tesli na "placevima".
ali polako, poslednji trzaji pre terminalne faze fosila.
(jaretina, 16. mart 2020 19:18)

Ukoliko se pitate zbog čega je Tesla izbačena sa sajma, radi se o borbi sa konkurencijom pošto asocijacija te države prodaje svoja električna vozila

Nisi ni procitao tekst, drugo gro struje se proizvodi od fosilnih goriva , dovoljno je pogledati koliko jedna Nemacka koristi ugalj za proizvodnju struje.

Cinique

pre 4 godine

Kako da turiram auto na struju objasnite mi?
(Zevs, 16. mart 2020 22:15)
Jednom nogom pritiskaš drugu i vičeš "brrmmm-brrrummm!". Ne boj se, niko neće misliti da si poremećen, nego nostalgičan.

Pedu

pre 4 godine

@EU Citizen
Brate, smaraš sa svojom "borbom" protiv neomarksizma.
Vrati se u Srbiju kad ti "neomarksizam", toliko smeta. Ili idi u Severnu Koreju.

abchotto

pre 4 godine

To je sajam koji organizuju auto saloni, Tesla nema auto salone, nego prodaje automobile direktno. Bilo bi cudno da su ih pustili na sajam. Inace, Teslina direktna prodaja je jedan od (manjih) razloga zasto je popularna, jer su autosaloni iz nekih razloga tamo na jako losem glasu.
(T, 16. mart 2020 23:19)
Ti auto saloni su mreza auto dilera koji deru kupce sa marzom i niko ih ne voli. Ako ne umes da se cenkas za nova kola uvek preplatis.

Pero

pre 4 godine

@ jaretina, radojica, will

Vozim nemace i japance, a da je jos mogucnosti dodao bih i kojeg italijana, amera i engleza. A moze i neki francuz da se prosvera. Nece da se odbije. Ja nisam gadljiv na elektricna auta i cak sta vise kontam da preradim jedan Model A u elektricni auto. Ali jesam jako gadljiv na ljude koji u najvecem broju kupuju Teslu i Prijus. Uglavnom svi su napucani egoisti, sa podignutim nosevima koji ne da paraju nebo vec galaksije i univerzum. Za njih je posedovanje tog auta statusni simbol i misle da sad svi moramo da im se divimo jer eto oni su ekoloski svesni. Oni se trude da ne zagadjuju i sl. Dok se sa druge strane ubise od istog. Kao ona mala svedjanka sto insistira da plovi brodom, a onda angazuje kapetana da joj doleti iz Engleske da je preveze preko okeana. A o manirima na putu ne vredi trositi reci. Skoro redovno kad sam na malom putu i kad je kolona vozila, na celu te kolone je prijus.
Pravi nacin za smanjenje CO2 je zapravo razbijanje milionskih gradova i masovan povratak stanovnistva u sela i varosi. Nijedan grad ne sme imati vise od 500000 stanovnika. Na tu populaciju moze da se napravi efikasan gradski prevoz, dovoljno parkova i zelenila (da apsorbuju sav CO2), cene zivljenja bi bile daleko manje, daleko vise ljudi bi imalo posao (koji ne zahteva fakultetsko obrazovanje) od kojeg bi moglo da se izdrzava, kriminal bi bio daleko manji, i sl. sve bi to povecalo kvalitet zivota, ali ne. Najbolja su "brza" resenja kao sto je kupiti Teslu.

abchotto

pre 4 godine

Ovi teslasi su jos jedna sekta, zamisli klub vlasnika tesle
(Aladin, 16. mart 2020 19:41)
Kod nas imaju klubovi voasnika yuga. U cemu je oroblem?

Pedro

pre 4 godine

@EU citizen, mrzitelj Evrope zaposlen u EU institucijama, verovatno vam smeta levičarenje i što se sada u eri koronavirusne epidemije leče svi, a ne samo oni koji imaju para i koji su genetski čisti. Hteli vi to ili ne, životna sredina nam je veoma ugrožena, a ljudi sa stavovima kao što su vaši ne pomažu. Električni automobili su jedna stvar koja pomaže da se zagađenje smanji, efikasniji su 300% od SUS motora tako da čak i ako se struja proizvede u elektranama na ugalj, to je samo četvrtina CO2 emisije po kilometru u odnosu na SUS motore. A kad se struja potpuno bude proizvodila iz obnovljivih izvora, biće nula grama CO2 po kilometru. Proizvodnja je takodje prilično na nuli što se tiče CO2 emisije. Možda ste videli sliku Teslinih gigafabrika, sa solarnim panelima na krovu i vetrenjačama pored, oni su zatvoreni sistem, dakle nema emisije CO2 tokom proizvodnje. Takodje litijumske baterije se 100% recikliraju pa ne morate ni o tome da brinete. Jednom rečju Tesla nam pokazuje kakva će biti budućnost, a vi se čvrsto držite starih tehnologija i starih priča, sve dok jednog dana i vi ne shvatite da vas je vreme pregazilo.

Sasa ZH

pre 4 godine

"Glavno da su električni cronyiji na neomarksističkoj sisi (EU Citizen)"

Ti mora da se krijes u nekom bunkeru i cekas marksisticku apokalipsu. Opusti se malo.
Ta "marksisticka sisa" je pre deset godina dala stotine milijardi bankarskom sektoru, da bi spasila finansijski sistem od totalnog kolapsa.
Radije cu da dajem subvencije za ciste tehnologije nego bankama.

Istekla mi registracija pa teram biciklo

pre 4 godine

Shvatam ja da su EV budućnost, samo problem je što ta tranzicija će da potraje minimum 10-20 god, stanice za punjenje moraju da se usavrše da punjenje ne traje više od 10 minuta, inače će biti enormne gužve. Takođe ovo što sada možete da punite vozila besplatno je promocija od strane proizvođača ili države, tu struju svakako neko mora da plati (21,1 eurocent je prosečna cena kwh u EU) i to neće večno trajati. Takođe sa trenutnom tehnologijom baterija, veliki problem je težina (električni Porsche Taycan ima 2,4tone), to je naročito kritično u eventualnom prelasku letelica na elektro pogon. A i zamislite tržište polovnih EV kada fina gospoda sa zapada shvate da im se više isplati da ih pred kraj životnog veka po simbolicnoj ceni prodaju kupcima iz zemalja trećeg sveta nego da truju sopstvene zemlje reciklirajući ih. Da sumiram elektro pogon jeste budućnost samo što je sve to u poprilično primitvnoj fazi kao što su i SUS motori bili pre 100god i da ima još dosta posla dok se ne dovedu do tačke kada će moći da uđu u masovnu upotrebu a da ne uništimo ono što nam je ostalo od planete. Do tada stojim iza tvrdnje da su još uvek igračke za hipstere koji se hvale besplatnim punjenjem i zero emisson, dok im auto pune poreski obveznici njihovih zemalja strujom koju su uvezli, koju pravi Mića iz TENT-a na ekološki prihvatljiv način.

bane

pre 4 godine

Nisi ni procitao tekst, drugo gro struje se proizvodi od fosilnih goriva , dovoljno je pogledati koliko jedna Nemacka koristi ugalj za proizvodnju struje.
(pertinaks, 16. mart 2020 22:25)
nisi ni pričitao tekst da u francuskoj udeo uglja u proizvodnji električne energije je - 0 (nula) srbine, zašto se uvek za loše hvataš? zašto uvek želiš da budeš gori?

Mediocritical

pre 4 godine

Ubeđeni vlasnici automobila, da su vlasnici automobila, kao Kralj Džulijan...
A kod nas je ovaj sindrom rasprostranjen najviše kod onih, koji nisu vlasnici ovog "automobila", ali su ubeđeniji od ovih pomenutih "vlasnika automobila", da su u pitanju automobili.
Evo...
3...
2...
1...

abchotto

pre 4 godine

Ovo je dokaz koliko tesla ulaže u marketing
(Milan, 16. mart 2020 19:30)
Asocijacija dilera nije dozvolila tesli da ozlozi svoja vozila zato sto se ne prodaju kroz dilersku mrezu nego direktno i to je tebi dooaz za marketing?

bane

pre 4 godine

Bane, Francuska ima nuklearke. Opet nije čisto, naprotiv!
(Mika, 17. mart 2020 09:54)
nije čisto kažeš? idi prošetaj se po francuskoj, vazduh ko na zlatiboru. ne zlatibor je zagađen, vazduh ko na kopaoniku! kad 100% pređu na električna kola vazduh će im biti ko na alpima! ti si našao da objašnjavaš francuzima kako im je loše, e moji nesrećnici...

abchotto

pre 4 godine

problem je u vlasnistvu nad baterijama.....tesla automobil se ne moze prodavati kao polovan a da nemate ugovor o renti sa tesla motors koji su vlasnici baterija i kojima ste duzni da predate te baterije nakon isteka roka upotreba i da platite ugradnju novih ako zelite....posto to toliko kosta auto ce ici u reciklazu/////
(revolution, 16. mart 2020 20:58)siris dezinfirmacije.

jaretina

pre 4 godine

Oprosti što moram da te razočaram, ali fosilna industrija još uvek pokreće svet, i tako će biti još neko vreme.
(Istekla mi registracija pa teram biciklo, 16. mart 2020 21:08)

nisi me razočarao. naravno da će postojati, ali mizerni kao industrija koja proizvodi gorivo za avione, brodove i traktore. sa tako malim prometom da farmeri amerike imaju jači glas u senatu. tako i treba da bude, a ne kao sada da kreiraju ratove po svetu i neviđenu patnju ljudi u iraku, iranu, siriji, libiji, venecueli.
Kad oni budu sitni i bedni, mi smo pobedili.

EU Citizen

pre 4 godine

@Pedu
Ako vas smaram, nemojte da čitate, smarate i vi mene sa vašim levičarskim glupostima i nemoralmostima, samo ja i moji istomišljenici vama ne turamo ruku u džep do ramena, ne maltretieamo vas lažljivom kvaziekologijom i ništa od vas nećemo, a vi nama sve to radite, pa biste još i da nas bezobrazno ućutkujete, jer vas "smaramo". Tek ćemo da vas "smaramo", i to ne samo verbalno, polako, puca po svim šavovima sedamdeset godina laži i pljačke... :))

brm

pre 4 godine

Tesla ne želi da prodaje automobila preko dilera, već direktno i to nekima smeta. Zamislite da nema dilera, da svi rade direktnu prodaju, automobili bi bili 30% jeftiniji. Toliko zarade na svakom novom automobilu.

Sivi soko

pre 4 godine

Iako sam ljubitelj atmosferskih benzinaca, razmisliću da pređem na dizela, V6 naravno - samo dok što više gledam ove hipstere i pokondirene novokomponovane kvazi-brižnike o ekologiji.

'Ajde malo uključite mozak, i stavite na papir brojeve svih komponenti, ne samo to što e-auto ne izbacuje COx, NOx itd. Pogledajte tehnologiju eksploatacije Li i Ni, i šta se dešava sa svom vodom u čitavim regionima eksploatacije...i kakav je vazduh tamo, koje sve čestice i jedinjenja se javljaju. Čak i da se svaki elektromobil napaja strujom proizvedenom u nukl.el. - nije ni blizu ekološki čistog vozila. Ni blizu.

Činjenica: Najekološkije bi bilo da kola idu na (bio)metan dobijen iz poljoprivrednih (i ratarskih i stočarskih) ostataka. Ali to je sad neizvodivo jer se čitave vlade finansiraju iz naftne ekonomije, gde nije samo prerada sirove nafte u gorivo, već čitava petrohemijska industrija odakle idu i poljoprivreda, prehrambena industrija, medicina, farmacija... Prosto, zatvoren jedan krug. I dugo će tako biti, sviđalo se to e-mobilitet navijačima ili ne. Benzin se već odavno dobija i bez nafte, hemija permanentno napreduje, nauka se unapređuje, a i nafta sam neće preko noći nestati.

Pedro

pre 4 godine

@ne znam, nego šta će nego će čitava svetska industrija da se napaja iz obnovljivih izvora. Šta je alternativa? Da i za sto godina sagorevamo mazut u elektranama? Čak i onda kad obnovljivi izvori budu deset puta ili sto puta jeftiniji? Fosilna goriva ne padaju s neba, dugačak je i skup proces njihove proizvodnje i transporta, a štetnost njihove upotrebe ogromna. Veoma uskoro biće mnogo mnogo jeftinije koristiti struju iz vetrenjača ili solarnih panela. Čak i najveći ljubitelji fosilnih goriva neće biti dovoljno ludi da plaćaju veću cenu za energiju.

Keke

pre 4 godine

Hoće Tesla da prodaje preko dilera, naravno, jedino što dileri neće, jer im se ne isplati. Dileri ne žive od prodaje automobila nego od servisiranja, a kod Tesle servisiranje skoro ne postoji. Treba povremeno zameniti gume i to je to. I ono što se servisira, radi Tesla daljinski tako što pošalje ekipu direktno do auta, nakon što ih auto sam obavesti šta je potrebno popraviti, a korisnik da pristanak.

Potpuno drugi svet u poređenju s klasičnim automobilima.

Sivi soko

pre 4 godine

@

nisi me razočarao. naravno da će postojati, ali mizerni kao industrija koja proizvodi gorivo za avione, brodove i traktore. sa tako malim prometom da farmeri amerike imaju jači glas u senatu. tako i treba da bude, a ne kao sada da kreiraju ratove po svetu i neviđenu patnju ljudi u iraku, iranu, siriji, libiji, venecueli.
Kad oni budu sitni i bedni, mi smo pobedili.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jaretina, 17. mart 2020 09:12)


Čoveče, pa ti si sam sebi kontradiktoran:)

"mizerni kao industrija koja proizvodi gorivo za avione, brodove i traktore" Hahaha, pa zamisli svet bez tako "mizerne" industrije. Mali promet, a farmeri imaju jači glas u senatu - jesi realan?

Pobrkao si ti nešto, ili ta jaretina masna...

Pozdrav iz Toronta

pre 4 godine

Sredinom 2019 je objavljeno da 60% onih koji kupuju Tesla Model 3 prelaze sa neluksuznih modela, kao na primer Honda Accord, Honda Civic, itd. Model 3 je za prosečnog amerikanca već dovoljno jeftin, kad se uračuna to da je struja daleko jeftinija od benzina i da vozilo praktično ne zahteva nikakvo odr¿avanja. Hipsteri? Možda u Srbiji gde možeš za hipstera da proglasiš svakog ko vozi malo pristojniji auto.

Izgleda da mnogi ovde ne shvataju koliko velikom brzinom se razvijaju tehonologije električnih vozila. Najveći problem su baterije, a poslednji primer napretka je novi VW e-up!, čija baterija ima potpuno istu zapreminu a dvostruki kapacitet u odnosu na isti model od pre 6 godina. Ovaj model, inače, košta malo više od 20 000 evra.

ne znam

pre 4 godine

(Pedro, 17. mart 2020 15:28)

To sto si zamislio da se citava svetska industrija napaja iz obnovljivih izvora energije je nemoguce to nema cak ni u crtanom filmu jednostavno je nemoguce...

T2

pre 4 godine

Jedno pitanje, zasto su ovde u Srbiji toliko popularni dizelasi, i to se smatra "sportskim"? Zar to ne bi trebalo da su turbo-benzinci? To su tradicionalno motori koji se koriste na trkama.

jaretina

pre 4 godine

Ajde malo uključite mozak, i stavite na papir brojeve svih komponenti, ne samo to što e-auto ne izbacuje COx, NOx itd. Pogledajte tehnologiju eksploatacije Li i Ni, i šta se dešava sa svom vodom u čitavim regionima eksploatacije...
(Sivi soko, 17. mart 2020 12:06)

ok, i kad si uključio mozak i stavio sve na papir, do kakvih si rezultata došao?
podeli sa nama srbine.

jaretina

pre 4 godine

EU Citizen,
i šta kažeš, nećeš samo verbalno da nas smaraš?

šefe, probaj da se podsetiš kako su se takvi proveli u nemačkoj pre 80 godina i ovde pre 30. priseti se, prst na čelo, i dobro razmisli.

talog mora da ostane na dnu. inače ga neki šmrk odnese.

EU Citizen

pre 4 godine

@jaretina
U Nemačkoj pre osamdeset godina su se tako proveli nacional-socijalisti, dakle toralitarni ideološki drugari i braća blizanci vas levičara, tako da bih sličnu akciju danas potpuno podržao, samo za ovaj francusko-nemački četvrti rajh zvani EU, :)) a ja sam desni libertarijanac koji se zalaže zalične i ekonomske slobode pojedinca i minimalnu državu i birokraiju i koji sa socijalističkim ili bilo kojim drugim lopovskim kolektivističkim i etatističkim talogom nema nikakve veze, za razliku od vas koji ste ovde konstantni bot birokrata, komunjara i državnih lopova, samo možda ne lokalnih, već onih "fensi", zapadnih, pošto umišljate da ste viša klasa sendvičara, ona koloniijalno-idolatrijska :))) Što se tiče taloga, kao što već nekom drugom rekoh, ja i meni slični vama ruku u džep ne zavlačimo, i ne maltretiramo vas, sve što želimo je da nas fašističke, komunističke i ekofašističke nakaze puste na miru i prestanu da nas pod milion bezobraznih i lažnih ideoloških i pseudonaučnih izgovora bezočno maltretieaju i pljačkaju, pa vi vidite ko je taj lopovski talog i koga će za koju godinu, jer se širom Evrope ljudi bude, odneti voda, mene ili vas :)))

Pop

pre 4 godine

Још су у ови призвођачи у повоју. Није ово још време за ел.аутомобиле.Домет (радијус) је мали, батерије скупе и пуњење захтева многи времена. Систем брзе замене није прорадио иако има генијалних решења. Ни сам произвођач Тесла не мисли о овој опцији. Према томе још смо ми далеко од коришћења ел.аутомобила.
Када будемо остварили сан Тесле да енергија буде бесплатна и доступна свима онда нам неће требати ни ауто.

Keke

pre 4 godine

Hoće Tesla da prodaje preko dilera, naravno, jedino što dileri neće, jer im se ne isplati. Dileri ne žive od prodaje automobila nego od servisiranja, a kod Tesle servisiranje skoro ne postoji. Treba povremeno zameniti gume i to je to. I ono što se servisira, radi Tesla daljinski tako što pošalje ekipu direktno do auta, nakon što ih auto sam obavesti šta je potrebno popraviti, a korisnik da pristanak.

EU Citizen

pre 4 godine

@Toronto
Prvo, neomarksisti i ekofašisti koje vi očigledno podržavate mi zavlače ruku u džep na milion načina, ne znam za Kanadu, jer je za razliku od Amerike ne pratim, pošto je nebitna socijalistička državica koja je po drugi put izabrala degenerisanu Kastrovu ćerkicu sa onim degutantnim čarapicama, :)) a Totonto gde očigledno živite i biće za tu spodobu glasate je centar boleštime, :)) iako pretpostavljam da je vrlo slično, ali u Evropi su porezi, akcize na gorivo i mnoge druge proizvode, harači na registraciju automobila i slično, plus PDV, plus porezi na dohodak, plus porezi na dobit i dividende (dakle mnogo puta i četvorostruko oporezivanje radnih i produkticnih ljudi u korist veskorisnih birokrata, njihovih crony, medijskih i pseudointelektualnih slugeranja i parazita), čak i u "umerenim" kriminalnim komunjarskim diktaturama više od polovine GDP-a, odotacijama za razne štetočinske budalaštine, recimo, o tome kako se podrškom državnih lopova za navodno "čistu" energiju podiže cena struje a time i svega ostalog i kako se uništava jedina realna i čista alternativa, nuklearna energija, i da ne govorim. A te poreske olakšice koje ste spomenuli su bezobrazno deformisanje tržišta i privilegovanje komunjarskih pseudozelenih cronyija, pa je i to zavlačenje nekome ruke u džep, možda ne meni direktno, ali takođe kriminal. Dakle, vi ste ne samo branitelj ili, čak, plaćenik i bot (ako radite u nekoj paradržavnoj banci, medijskoj, IT, infeastrukturnoj ili drugoj sličnoj crony kompaniji) ovog trulog i lopovskog sistema, već i ekonomski analfabeta :))

EU Citizen

pre 4 godine

@SasaZH
Pa ja sam bio i protiv toga, naravno, najgori cronyiji su banke, posebno one velike, too big to fail. Samo ja ne vidim nikakvu razliku, jer te vaše "čiste" tehnologike uglavnom nisu ni čiste a isplative već nisu uopšte, pa je neto šteta od subvencija dalkeo veća s tim što su lkudi kao vi i ekonomski analfabeti i previše lenji da se obaveste o stvarnom stanju stvari sa ekologijom i tome šta je čisto šta nije, LiIon baterije svakako to nisu.

Toronto

pre 4 godine

(EU Citizen, 17. mart 2020 14:18)

A ne smetaju vam subvencije države za pospešivanje biznisa? Subvencije za mašine i sl.? Ko to plaća? To vas kao privatnika direktno sponzorišu poreski obveznici. Ne smeta vam kada kupite A+++ appliances, koji su subvencionisani od države, ne smeta vam kada kupitite sanitarije za kupatilo koje troše manje vode a koje su subvencionisane od strane države, ne smeta vam kada gradite nešto i kupujete savremene izolacione materijale koji su subvencionisani od strane države, ne smeta vam kada menjate prozore i vrata koji su takodje subvencionisani od strane države, kao i milion drugih energy efficient proizvoda koji se subvencionišu? Kao EU citizen trebali bi znati kako se subvencionišu EV i ostali energy eficient proizvodi, trebali bi znati šta znači poreski kredit i kako to funkcioniše. Trebali bi, na kaju znati, da to ne košta poreske obveznike ni centa i da kupcu tih proizvoda niko ne daje keš ili mu smanjuje cenu proizvoda, već za odredjenu sumu, koja se subvencioniše, umanjujete vašu godišnju poresku osnovicu. Zato prestanite već jednom da glagoljate o tome kako vama neko zavlači ruku u džep, niko to ne radi kupovinom električnih vozila. Ja sigurno nisam nikome uzeo ni centa, jer u Kanadi Tesla S nije subvencionisan ni na koji način. Čini mi se da se sada subvencionišu samo ZEV (zero emission vehicles - automobili sa vodoničnim ćelijama, plugin hybrids i EV) jeftinija od $45k CAD sa $2.5k do $5k poreskog kredita, ili tako nekako, nisam se baš detaojno interesovao za temu.

Toronto

pre 4 godine

@(EU Citizen, 18. mart 2020 10:09)

Koliko se vi razumete u ekonomiju svedoči to što ekonomiju koja je u prvih 10 ekonomija sveta nazivate beznačajnom državicom. O razumevanju biznisa nema smisla ni govoriti, jer niste ni svesni koliko je novca u biznisima koji se bave energetskom efikasnošću. O uticaju koje sve to ima na razvoj novih tehnologija sa vama ne vredi ni raspravljati, jer po vašim komentarima se vidi da to ne možete ni shvatiti, budući da se po razmišljanju u diskursu predindustrijskog društva. U nedostatku bilo kakvih argumenata obilato se služite demagogijom i uvredama. Vi ne možete shvatiti ni zašto pkaćate porez, a kao žiite u EU i kao ekonomski ste pismeni. Pričate o Americi. Ja sam živeo skoro čitavu deceniju tamo. Mislite li da se tamo ne plaća porez? Šta mislite, koliko košta zdravstveno osiguranje? Da li bi ste mogli da iskeširate $500k-$600k za neku rutinsku operaciju, ili za neku ozbiljniju i više od milion $. Šta mislite, koliko košta školovanje vaše dece? Da li bi ste mogli da iskeširate $80k-$100k ili čak mnogo više godišnje na nekom dobrom univerzitetu. Šta mislite koliko se mesečno plaća day care za vaše dete? Koliko treba da iskeširate za sve to u većini zemalja EU? 0€. Lepo, zar ne?
I ne, ne radim ni u kakvoj državnoj instituciji, finansijama, medijima ili bilo šta slično. U biznisu sam. Kompanija mi se bavi inženjeringom i razvojem, prvenstveno u aerospace industriji i zapošljavam 30+ vrhunskih inženjera sa raznih strana sveta, pa čak i iz te Amerike, koji su baš zbog toga došli u ovaj "bolesni" Toronto. Bilo kako, želim vam sve najbolje i čuvaje se u ovoj ludosti sa ovim virusom. Sve najbolje i svima Srbiji i Eu, čuvajte se ljudi.

Zurkolomac

pre 4 godine

Vozicu auto na dizel pogon i kada budu zabranili dizel. Morace da me ubiju ukoliko me zele zaustaviti.
Bmw razvija uveliko dizel 7 motore koji ce baciti u zaborav zenske verzije motora (benzin i struju)...

Aki

pre 4 godine

Kako da turiram auto na struju objasnite mi?
(Zevs, 16. mart 2020 22:15)

Kao aku-busilicu kada okrenes na 10, drzis dugme, a nista ne srafis, samo da se pravis vazan.

jaretina

pre 4 godine

fosilna industrija at its best.
čitao sam da u luizijani (država sa naftnim bušotinama u mexičkom zalivu) postoji nezvanična zabrana kupoprodaje polovnih tesli na "placevima".
ali polako, poslednji trzaji pre terminalne faze fosila.

Mediocritical

pre 4 godine

Ubeđeni vlasnici automobila, da su vlasnici automobila, kao Kralj Džulijan...
A kod nas je ovaj sindrom rasprostranjen najviše kod onih, koji nisu vlasnici ovog "automobila", ali su ubeđeniji od ovih pomenutih "vlasnika automobila", da su u pitanju automobili.
Evo...
3...
2...
1...

EU Citizen

pre 4 godine

@jaretina
Glavno da su električni cronyiji na neomarksističkoj sisi, koji žive od tuđih otetih para, super, o njihovim cringe fanovima poput vas i da ne govorim :))

Istekla mi registracija pa teram biciklo

pre 4 godine

@jaretina

Oprosti što moram da te razočaram, ali fosilna industrija još uvek pokreće svet, i tako će biti još neko vreme. Struja je dobro rešenje ali prosta činjenica je da je nema dovoljno i da se još uvek dobija sagorevanjem uglja. Dodaj tome i problem infrastrukture punjača i baterija (proizvodnja i reciklaža, izuzetno prljavi procesi i jedno i drugo) i videćeš da ti "zeleni" automobili i nisu toliko ekološki manje pogubni od klasičnih. Ne shvati me pogrešno, ne branim naftne kartele, samo nisu stvari baš tako jednostavne. Još jedna stvar: proizvođačima EV su puna usta ekologije, a ovamo se takmiče ko će da stavi jači motor i da ima 0-100 za 2 sekunde, ne pada im napamet da povećavaju domet na uštrb performansi jer onda bi se bogati hipsteri, koji još uvek čine najveći deo kupaca osećali inferiorno na putu. Ima jedna epizoda South parka na tu temu, pofodili su u centar.

revolution

pre 4 godine

problem je u vlasnistvu nad baterijama.....tesla automobil se ne moze prodavati kao polovan a da nemate ugovor o renti sa tesla motors koji su vlasnici baterija i kojima ste duzni da predate te baterije nakon isteka roka upotreba i da platite ugradnju novih ako zelite....posto to toliko kosta auto ce ici u reciklazu/////

...

pre 4 godine

Asosijacija odnosno udruženje dilera. Tesla je od samog početka imao problema jer nije hteo da plaća reket dilerima, već vrši direktnu prodaju. Na kraju će sve da ih pogasi, ali ne žalim ih

Marko

pre 4 godine

To vam je ista situacija kao car go i taksisti kod nas, dizelasi i dileri znaju da su monopolisti i to koriste maksimalno ali isto tako znaju da se polako blizi kraj tome jer ne mogu da zaustave tehnoloski napredak. U slucaju elektricnih automobila to je stiglo do nivoa da su dostigli zadovoljavajuce performanse i prihvatljivu cenu i to ce u narednom periodu samo da ide sve vise u korist elektricnih kako se budu unapređivali.

Joca

pre 4 godine

vamo se takmiče ko će da stavi jači motor i da ima 0-100 za 2 sekunde, ne pada im napamet da povećavaju domet na uštrb performansi
(Istekla mi registracija pa teram biciklo, 16. mart 2020 21:08)
Te "hipsterske" performanse su kolateralna korist (šteta, kako god) apsolutno superiornijeg električnog pogona. Baterije ili gorivne ćelije su samo nužno zlo, odnosno problem kako realizovati taj pogon u automobilima.
Ne postoji (pretpostavljam) ni jedan jedini kupac električnog automobila koji ga je kupio zbog mogućnosti da ga puni kod kuće ili pogotovo zbog rekuperacije energije kočenja, već najverovatnije isključivo zbog ostalih prednosti električnog pogona koje se demonstriraju tim "hipersportskim" automobilima.

Elektromotorni pogon i baterijsko napajanje su dve odvojene stvari koje su nuždom povezane u jedno, ali i takva neidealna kombinacija omogućuje nešto treće: automatizaciju vožnje i ukupno drumskog saobraćaja. A onda se dobije i ono što verovatno i ti želiš: bezbedniji i efikasniji realni saobraćaj.

pertinaks

pre 4 godine

fosilna industrija at its best.
čitao sam da u luizijani (država sa naftnim bušotinama u mexičkom zalivu) postoji nezvanična zabrana kupoprodaje polovnih tesli na "placevima".
ali polako, poslednji trzaji pre terminalne faze fosila.
(jaretina, 16. mart 2020 19:18)

Ukoliko se pitate zbog čega je Tesla izbačena sa sajma, radi se o borbi sa konkurencijom pošto asocijacija te države prodaje svoja električna vozila

Nisi ni procitao tekst, drugo gro struje se proizvodi od fosilnih goriva , dovoljno je pogledati koliko jedna Nemacka koristi ugalj za proizvodnju struje.

jaretina

pre 4 godine

Ajde malo uključite mozak, i stavite na papir brojeve svih komponenti, ne samo to što e-auto ne izbacuje COx, NOx itd. Pogledajte tehnologiju eksploatacije Li i Ni, i šta se dešava sa svom vodom u čitavim regionima eksploatacije...
(Sivi soko, 17. mart 2020 12:06)

ok, i kad si uključio mozak i stavio sve na papir, do kakvih si rezultata došao?
podeli sa nama srbine.

Pero

pre 4 godine

@ jaretina, radojica, will

Vozim nemace i japance, a da je jos mogucnosti dodao bih i kojeg italijana, amera i engleza. A moze i neki francuz da se prosvera. Nece da se odbije. Ja nisam gadljiv na elektricna auta i cak sta vise kontam da preradim jedan Model A u elektricni auto. Ali jesam jako gadljiv na ljude koji u najvecem broju kupuju Teslu i Prijus. Uglavnom svi su napucani egoisti, sa podignutim nosevima koji ne da paraju nebo vec galaksije i univerzum. Za njih je posedovanje tog auta statusni simbol i misle da sad svi moramo da im se divimo jer eto oni su ekoloski svesni. Oni se trude da ne zagadjuju i sl. Dok se sa druge strane ubise od istog. Kao ona mala svedjanka sto insistira da plovi brodom, a onda angazuje kapetana da joj doleti iz Engleske da je preveze preko okeana. A o manirima na putu ne vredi trositi reci. Skoro redovno kad sam na malom putu i kad je kolona vozila, na celu te kolone je prijus.
Pravi nacin za smanjenje CO2 je zapravo razbijanje milionskih gradova i masovan povratak stanovnistva u sela i varosi. Nijedan grad ne sme imati vise od 500000 stanovnika. Na tu populaciju moze da se napravi efikasan gradski prevoz, dovoljno parkova i zelenila (da apsorbuju sav CO2), cene zivljenja bi bile daleko manje, daleko vise ljudi bi imalo posao (koji ne zahteva fakultetsko obrazovanje) od kojeg bi moglo da se izdrzava, kriminal bi bio daleko manji, i sl. sve bi to povecalo kvalitet zivota, ali ne. Najbolja su "brza" resenja kao sto je kupiti Teslu.

Silvester

pre 4 godine

Muški auto, dizel power. 
(Silvester, 16. mart 2020 22:15) 
IMT traktor u krvi
(bane, 16. mart 2020 23:02)

Da, u čemu je problem? Kakvi smo ljudi postali, stidimo se svojih predaka, sela. Seljak čovek je gospodin čovek, zapamtite to malograđani koji živite po garažama i šupama u Beogradu, Nišu, Novom Sadu, a do juče ste u poljskom wc-u umesto toalet papira koristili novine i klasurke kukuruza.

IMT nego šta :)

bane

pre 4 godine

Nisi ni procitao tekst, drugo gro struje se proizvodi od fosilnih goriva , dovoljno je pogledati koliko jedna Nemacka koristi ugalj za proizvodnju struje.
(pertinaks, 16. mart 2020 22:25)
nisi ni pričitao tekst da u francuskoj udeo uglja u proizvodnji električne energije je - 0 (nula) srbine, zašto se uvek za loše hvataš? zašto uvek želiš da budeš gori?

abchotto

pre 4 godine

Ovi teslasi su jos jedna sekta, zamisli klub vlasnika tesle
(Aladin, 16. mart 2020 19:41)
Kod nas imaju klubovi voasnika yuga. U cemu je oroblem?

jaretina

pre 4 godine

Oprosti što moram da te razočaram, ali fosilna industrija još uvek pokreće svet, i tako će biti još neko vreme.
(Istekla mi registracija pa teram biciklo, 16. mart 2020 21:08)

nisi me razočarao. naravno da će postojati, ali mizerni kao industrija koja proizvodi gorivo za avione, brodove i traktore. sa tako malim prometom da farmeri amerike imaju jači glas u senatu. tako i treba da bude, a ne kao sada da kreiraju ratove po svetu i neviđenu patnju ljudi u iraku, iranu, siriji, libiji, venecueli.
Kad oni budu sitni i bedni, mi smo pobedili.

bane

pre 4 godine

Bane, Francuska ima nuklearke. Opet nije čisto, naprotiv!
(Mika, 17. mart 2020 09:54)
nije čisto kažeš? idi prošetaj se po francuskoj, vazduh ko na zlatiboru. ne zlatibor je zagađen, vazduh ko na kopaoniku! kad 100% pređu na električna kola vazduh će im biti ko na alpima! ti si našao da objašnjavaš francuzima kako im je loše, e moji nesrećnici...

Pop

pre 4 godine

Још су у ови призвођачи у повоју. Није ово још време за ел.аутомобиле.Домет (радијус) је мали, батерије скупе и пуњење захтева многи времена. Систем брзе замене није прорадио иако има генијалних решења. Ни сам произвођач Тесла не мисли о овој опцији. Према томе још смо ми далеко од коришћења ел.аутомобила.
Када будемо остварили сан Тесле да енергија буде бесплатна и доступна свима онда нам неће требати ни ауто.

ne znam

pre 4 godine

(Pedro, 17. mart 2020 15:28)

To sto si zamislio da se citava svetska industrija napaja iz obnovljivih izvora energije je nemoguce to nema cak ni u crtanom filmu jednostavno je nemoguce...

Pedu

pre 4 godine

@EU Citizen
Brate, smaraš sa svojom "borbom" protiv neomarksizma.
Vrati se u Srbiju kad ti "neomarksizam", toliko smeta. Ili idi u Severnu Koreju.

EU Citizen

pre 4 godine

@Pedu
Ako vas smaram, nemojte da čitate, smarate i vi mene sa vašim levičarskim glupostima i nemoralmostima, samo ja i moji istomišljenici vama ne turamo ruku u džep do ramena, ne maltretieamo vas lažljivom kvaziekologijom i ništa od vas nećemo, a vi nama sve to radite, pa biste još i da nas bezobrazno ućutkujete, jer vas "smaramo". Tek ćemo da vas "smaramo", i to ne samo verbalno, polako, puca po svim šavovima sedamdeset godina laži i pljačke... :))

Keke

pre 4 godine

Hoće Tesla da prodaje preko dilera, naravno, jedino što dileri neće, jer im se ne isplati. Dileri ne žive od prodaje automobila nego od servisiranja, a kod Tesle servisiranje skoro ne postoji. Treba povremeno zameniti gume i to je to. I ono što se servisira, radi Tesla daljinski tako što pošalje ekipu direktno do auta, nakon što ih auto sam obavesti šta je potrebno popraviti, a korisnik da pristanak.

Potpuno drugi svet u poređenju s klasičnim automobilima.

jaretina

pre 4 godine

EU Citizen,
i šta kažeš, nećeš samo verbalno da nas smaraš?

šefe, probaj da se podsetiš kako su se takvi proveli u nemačkoj pre 80 godina i ovde pre 30. priseti se, prst na čelo, i dobro razmisli.

talog mora da ostane na dnu. inače ga neki šmrk odnese.

abchotto

pre 4 godine

problem je u vlasnistvu nad baterijama.....tesla automobil se ne moze prodavati kao polovan a da nemate ugovor o renti sa tesla motors koji su vlasnici baterija i kojima ste duzni da predate te baterije nakon isteka roka upotreba i da platite ugradnju novih ako zelite....posto to toliko kosta auto ce ici u reciklazu/////
(revolution, 16. mart 2020 20:58)siris dezinfirmacije.

Sasa ZH

pre 4 godine

"Glavno da su električni cronyiji na neomarksističkoj sisi (EU Citizen)"

Ti mora da se krijes u nekom bunkeru i cekas marksisticku apokalipsu. Opusti se malo.
Ta "marksisticka sisa" je pre deset godina dala stotine milijardi bankarskom sektoru, da bi spasila finansijski sistem od totalnog kolapsa.
Radije cu da dajem subvencije za ciste tehnologije nego bankama.

Cinique

pre 4 godine

Kako da turiram auto na struju objasnite mi?
(Zevs, 16. mart 2020 22:15)
Jednom nogom pritiskaš drugu i vičeš "brrmmm-brrrummm!". Ne boj se, niko neće misliti da si poremećen, nego nostalgičan.

Pedro

pre 4 godine

@ne znam, nego šta će nego će čitava svetska industrija da se napaja iz obnovljivih izvora. Šta je alternativa? Da i za sto godina sagorevamo mazut u elektranama? Čak i onda kad obnovljivi izvori budu deset puta ili sto puta jeftiniji? Fosilna goriva ne padaju s neba, dugačak je i skup proces njihove proizvodnje i transporta, a štetnost njihove upotrebe ogromna. Veoma uskoro biće mnogo mnogo jeftinije koristiti struju iz vetrenjača ili solarnih panela. Čak i najveći ljubitelji fosilnih goriva neće biti dovoljno ludi da plaćaju veću cenu za energiju.

T

pre 4 godine

To je sajam koji organizuju auto saloni, Tesla nema auto salone, nego prodaje automobile direktno. Bilo bi cudno da su ih pustili na sajam. Inace, Teslina direktna prodaja je jedan od (manjih) razloga zasto je popularna, jer su autosaloni iz nekih razloga tamo na jako losem glasu.

Sivi soko

pre 4 godine

Iako sam ljubitelj atmosferskih benzinaca, razmisliću da pređem na dizela, V6 naravno - samo dok što više gledam ove hipstere i pokondirene novokomponovane kvazi-brižnike o ekologiji.

'Ajde malo uključite mozak, i stavite na papir brojeve svih komponenti, ne samo to što e-auto ne izbacuje COx, NOx itd. Pogledajte tehnologiju eksploatacije Li i Ni, i šta se dešava sa svom vodom u čitavim regionima eksploatacije...i kakav je vazduh tamo, koje sve čestice i jedinjenja se javljaju. Čak i da se svaki elektromobil napaja strujom proizvedenom u nukl.el. - nije ni blizu ekološki čistog vozila. Ni blizu.

Činjenica: Najekološkije bi bilo da kola idu na (bio)metan dobijen iz poljoprivrednih (i ratarskih i stočarskih) ostataka. Ali to je sad neizvodivo jer se čitave vlade finansiraju iz naftne ekonomije, gde nije samo prerada sirove nafte u gorivo, već čitava petrohemijska industrija odakle idu i poljoprivreda, prehrambena industrija, medicina, farmacija... Prosto, zatvoren jedan krug. I dugo će tako biti, sviđalo se to e-mobilitet navijačima ili ne. Benzin se već odavno dobija i bez nafte, hemija permanentno napreduje, nauka se unapređuje, a i nafta sam neće preko noći nestati.

EU Citizen

pre 4 godine

@SasaZH
Pa ja sam bio i protiv toga, naravno, najgori cronyiji su banke, posebno one velike, too big to fail. Samo ja ne vidim nikakvu razliku, jer te vaše "čiste" tehnologike uglavnom nisu ni čiste a isplative već nisu uopšte, pa je neto šteta od subvencija dalkeo veća s tim što su lkudi kao vi i ekonomski analfabeti i previše lenji da se obaveste o stvarnom stanju stvari sa ekologijom i tome šta je čisto šta nije, LiIon baterije svakako to nisu.

Pedro

pre 4 godine

@EU citizen, mrzitelj Evrope zaposlen u EU institucijama, verovatno vam smeta levičarenje i što se sada u eri koronavirusne epidemije leče svi, a ne samo oni koji imaju para i koji su genetski čisti. Hteli vi to ili ne, životna sredina nam je veoma ugrožena, a ljudi sa stavovima kao što su vaši ne pomažu. Električni automobili su jedna stvar koja pomaže da se zagađenje smanji, efikasniji su 300% od SUS motora tako da čak i ako se struja proizvede u elektranama na ugalj, to je samo četvrtina CO2 emisije po kilometru u odnosu na SUS motore. A kad se struja potpuno bude proizvodila iz obnovljivih izvora, biće nula grama CO2 po kilometru. Proizvodnja je takodje prilično na nuli što se tiče CO2 emisije. Možda ste videli sliku Teslinih gigafabrika, sa solarnim panelima na krovu i vetrenjačama pored, oni su zatvoreni sistem, dakle nema emisije CO2 tokom proizvodnje. Takodje litijumske baterije se 100% recikliraju pa ne morate ni o tome da brinete. Jednom rečju Tesla nam pokazuje kakva će biti budućnost, a vi se čvrsto držite starih tehnologija i starih priča, sve dok jednog dana i vi ne shvatite da vas je vreme pregazilo.

Zurkolomac

pre 4 godine

Vozicu auto na dizel pogon i kada budu zabranili dizel. Morace da me ubiju ukoliko me zele zaustaviti.
Bmw razvija uveliko dizel 7 motore koji ce baciti u zaborav zenske verzije motora (benzin i struju)...

Istekla mi registracija pa teram biciklo

pre 4 godine

Shvatam ja da su EV budućnost, samo problem je što ta tranzicija će da potraje minimum 10-20 god, stanice za punjenje moraju da se usavrše da punjenje ne traje više od 10 minuta, inače će biti enormne gužve. Takođe ovo što sada možete da punite vozila besplatno je promocija od strane proizvođača ili države, tu struju svakako neko mora da plati (21,1 eurocent je prosečna cena kwh u EU) i to neće večno trajati. Takođe sa trenutnom tehnologijom baterija, veliki problem je težina (električni Porsche Taycan ima 2,4tone), to je naročito kritično u eventualnom prelasku letelica na elektro pogon. A i zamislite tržište polovnih EV kada fina gospoda sa zapada shvate da im se više isplati da ih pred kraj životnog veka po simbolicnoj ceni prodaju kupcima iz zemalja trećeg sveta nego da truju sopstvene zemlje reciklirajući ih. Da sumiram elektro pogon jeste budućnost samo što je sve to u poprilično primitvnoj fazi kao što su i SUS motori bili pre 100god i da ima još dosta posla dok se ne dovedu do tačke kada će moći da uđu u masovnu upotrebu a da ne uništimo ono što nam je ostalo od planete. Do tada stojim iza tvrdnje da su još uvek igračke za hipstere koji se hvale besplatnim punjenjem i zero emisson, dok im auto pune poreski obveznici njihovih zemalja strujom koju su uvezli, koju pravi Mića iz TENT-a na ekološki prihvatljiv način.

brm

pre 4 godine

Tesla ne želi da prodaje automobila preko dilera, već direktno i to nekima smeta. Zamislite da nema dilera, da svi rade direktnu prodaju, automobili bi bili 30% jeftiniji. Toliko zarade na svakom novom automobilu.

Keke

pre 4 godine

Hoće Tesla da prodaje preko dilera, naravno, jedino što dileri neće, jer im se ne isplati. Dileri ne žive od prodaje automobila nego od servisiranja, a kod Tesle servisiranje skoro ne postoji. Treba povremeno zameniti gume i to je to. I ono što se servisira, radi Tesla daljinski tako što pošalje ekipu direktno do auta, nakon što ih auto sam obavesti šta je potrebno popraviti, a korisnik da pristanak.

Pozdrav iz Toronta

pre 4 godine

Sredinom 2019 je objavljeno da 60% onih koji kupuju Tesla Model 3 prelaze sa neluksuznih modela, kao na primer Honda Accord, Honda Civic, itd. Model 3 je za prosečnog amerikanca već dovoljno jeftin, kad se uračuna to da je struja daleko jeftinija od benzina i da vozilo praktično ne zahteva nikakvo odr¿avanja. Hipsteri? Možda u Srbiji gde možeš za hipstera da proglasiš svakog ko vozi malo pristojniji auto.

Izgleda da mnogi ovde ne shvataju koliko velikom brzinom se razvijaju tehonologije električnih vozila. Najveći problem su baterije, a poslednji primer napretka je novi VW e-up!, čija baterija ima potpuno istu zapreminu a dvostruki kapacitet u odnosu na isti model od pre 6 godina. Ovaj model, inače, košta malo više od 20 000 evra.

abchotto

pre 4 godine

To je sajam koji organizuju auto saloni, Tesla nema auto salone, nego prodaje automobile direktno. Bilo bi cudno da su ih pustili na sajam. Inace, Teslina direktna prodaja je jedan od (manjih) razloga zasto je popularna, jer su autosaloni iz nekih razloga tamo na jako losem glasu.
(T, 16. mart 2020 23:19)
Ti auto saloni su mreza auto dilera koji deru kupce sa marzom i niko ih ne voli. Ako ne umes da se cenkas za nova kola uvek preplatis.

T2

pre 4 godine

Jedno pitanje, zasto su ovde u Srbiji toliko popularni dizelasi, i to se smatra "sportskim"? Zar to ne bi trebalo da su turbo-benzinci? To su tradicionalno motori koji se koriste na trkama.

EU Citizen

pre 4 godine

@jaretina
U Nemačkoj pre osamdeset godina su se tako proveli nacional-socijalisti, dakle toralitarni ideološki drugari i braća blizanci vas levičara, tako da bih sličnu akciju danas potpuno podržao, samo za ovaj francusko-nemački četvrti rajh zvani EU, :)) a ja sam desni libertarijanac koji se zalaže zalične i ekonomske slobode pojedinca i minimalnu državu i birokraiju i koji sa socijalističkim ili bilo kojim drugim lopovskim kolektivističkim i etatističkim talogom nema nikakve veze, za razliku od vas koji ste ovde konstantni bot birokrata, komunjara i državnih lopova, samo možda ne lokalnih, već onih "fensi", zapadnih, pošto umišljate da ste viša klasa sendvičara, ona koloniijalno-idolatrijska :))) Što se tiče taloga, kao što već nekom drugom rekoh, ja i meni slični vama ruku u džep ne zavlačimo, i ne maltretiramo vas, sve što želimo je da nas fašističke, komunističke i ekofašističke nakaze puste na miru i prestanu da nas pod milion bezobraznih i lažnih ideoloških i pseudonaučnih izgovora bezočno maltretieaju i pljačkaju, pa vi vidite ko je taj lopovski talog i koga će za koju godinu, jer se širom Evrope ljudi bude, odneti voda, mene ili vas :)))

Toronto

pre 4 godine

@(EU Citizen, 18. mart 2020 10:09)

Koliko se vi razumete u ekonomiju svedoči to što ekonomiju koja je u prvih 10 ekonomija sveta nazivate beznačajnom državicom. O razumevanju biznisa nema smisla ni govoriti, jer niste ni svesni koliko je novca u biznisima koji se bave energetskom efikasnošću. O uticaju koje sve to ima na razvoj novih tehnologija sa vama ne vredi ni raspravljati, jer po vašim komentarima se vidi da to ne možete ni shvatiti, budući da se po razmišljanju u diskursu predindustrijskog društva. U nedostatku bilo kakvih argumenata obilato se služite demagogijom i uvredama. Vi ne možete shvatiti ni zašto pkaćate porez, a kao žiite u EU i kao ekonomski ste pismeni. Pričate o Americi. Ja sam živeo skoro čitavu deceniju tamo. Mislite li da se tamo ne plaća porez? Šta mislite, koliko košta zdravstveno osiguranje? Da li bi ste mogli da iskeširate $500k-$600k za neku rutinsku operaciju, ili za neku ozbiljniju i više od milion $. Šta mislite, koliko košta školovanje vaše dece? Da li bi ste mogli da iskeširate $80k-$100k ili čak mnogo više godišnje na nekom dobrom univerzitetu. Šta mislite koliko se mesečno plaća day care za vaše dete? Koliko treba da iskeširate za sve to u većini zemalja EU? 0€. Lepo, zar ne?
I ne, ne radim ni u kakvoj državnoj instituciji, finansijama, medijima ili bilo šta slično. U biznisu sam. Kompanija mi se bavi inženjeringom i razvojem, prvenstveno u aerospace industriji i zapošljavam 30+ vrhunskih inženjera sa raznih strana sveta, pa čak i iz te Amerike, koji su baš zbog toga došli u ovaj "bolesni" Toronto. Bilo kako, želim vam sve najbolje i čuvaje se u ovoj ludosti sa ovim virusom. Sve najbolje i svima Srbiji i Eu, čuvajte se ljudi.

abchotto

pre 4 godine

Ovo je dokaz koliko tesla ulaže u marketing
(Milan, 16. mart 2020 19:30)
Asocijacija dilera nije dozvolila tesli da ozlozi svoja vozila zato sto se ne prodaju kroz dilersku mrezu nego direktno i to je tebi dooaz za marketing?

Toronto

pre 4 godine

(EU Citizen, 17. mart 2020 14:18)

A ne smetaju vam subvencije države za pospešivanje biznisa? Subvencije za mašine i sl.? Ko to plaća? To vas kao privatnika direktno sponzorišu poreski obveznici. Ne smeta vam kada kupite A+++ appliances, koji su subvencionisani od države, ne smeta vam kada kupitite sanitarije za kupatilo koje troše manje vode a koje su subvencionisane od strane države, ne smeta vam kada gradite nešto i kupujete savremene izolacione materijale koji su subvencionisani od strane države, ne smeta vam kada menjate prozore i vrata koji su takodje subvencionisani od strane države, kao i milion drugih energy efficient proizvoda koji se subvencionišu? Kao EU citizen trebali bi znati kako se subvencionišu EV i ostali energy eficient proizvodi, trebali bi znati šta znači poreski kredit i kako to funkcioniše. Trebali bi, na kaju znati, da to ne košta poreske obveznike ni centa i da kupcu tih proizvoda niko ne daje keš ili mu smanjuje cenu proizvoda, već za odredjenu sumu, koja se subvencioniše, umanjujete vašu godišnju poresku osnovicu. Zato prestanite već jednom da glagoljate o tome kako vama neko zavlači ruku u džep, niko to ne radi kupovinom električnih vozila. Ja sigurno nisam nikome uzeo ni centa, jer u Kanadi Tesla S nije subvencionisan ni na koji način. Čini mi se da se sada subvencionišu samo ZEV (zero emission vehicles - automobili sa vodoničnim ćelijama, plugin hybrids i EV) jeftinija od $45k CAD sa $2.5k do $5k poreskog kredita, ili tako nekako, nisam se baš detaojno interesovao za temu.

Sivi soko

pre 4 godine

@

nisi me razočarao. naravno da će postojati, ali mizerni kao industrija koja proizvodi gorivo za avione, brodove i traktore. sa tako malim prometom da farmeri amerike imaju jači glas u senatu. tako i treba da bude, a ne kao sada da kreiraju ratove po svetu i neviđenu patnju ljudi u iraku, iranu, siriji, libiji, venecueli.
Kad oni budu sitni i bedni, mi smo pobedili.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (jaretina, 17. mart 2020 09:12)


Čoveče, pa ti si sam sebi kontradiktoran:)

"mizerni kao industrija koja proizvodi gorivo za avione, brodove i traktore" Hahaha, pa zamisli svet bez tako "mizerne" industrije. Mali promet, a farmeri imaju jači glas u senatu - jesi realan?

Pobrkao si ti nešto, ili ta jaretina masna...

EU Citizen

pre 4 godine

@Toronto
Prvo, neomarksisti i ekofašisti koje vi očigledno podržavate mi zavlače ruku u džep na milion načina, ne znam za Kanadu, jer je za razliku od Amerike ne pratim, pošto je nebitna socijalistička državica koja je po drugi put izabrala degenerisanu Kastrovu ćerkicu sa onim degutantnim čarapicama, :)) a Totonto gde očigledno živite i biće za tu spodobu glasate je centar boleštime, :)) iako pretpostavljam da je vrlo slično, ali u Evropi su porezi, akcize na gorivo i mnoge druge proizvode, harači na registraciju automobila i slično, plus PDV, plus porezi na dohodak, plus porezi na dobit i dividende (dakle mnogo puta i četvorostruko oporezivanje radnih i produkticnih ljudi u korist veskorisnih birokrata, njihovih crony, medijskih i pseudointelektualnih slugeranja i parazita), čak i u "umerenim" kriminalnim komunjarskim diktaturama više od polovine GDP-a, odotacijama za razne štetočinske budalaštine, recimo, o tome kako se podrškom državnih lopova za navodno "čistu" energiju podiže cena struje a time i svega ostalog i kako se uništava jedina realna i čista alternativa, nuklearna energija, i da ne govorim. A te poreske olakšice koje ste spomenuli su bezobrazno deformisanje tržišta i privilegovanje komunjarskih pseudozelenih cronyija, pa je i to zavlačenje nekome ruke u džep, možda ne meni direktno, ali takođe kriminal. Dakle, vi ste ne samo branitelj ili, čak, plaćenik i bot (ako radite u nekoj paradržavnoj banci, medijskoj, IT, infeastrukturnoj ili drugoj sličnoj crony kompaniji) ovog trulog i lopovskog sistema, već i ekonomski analfabeta :))

Aki

pre 4 godine

Kako da turiram auto na struju objasnite mi?
(Zevs, 16. mart 2020 22:15)

Kao aku-busilicu kada okrenes na 10, drzis dugme, a nista ne srafis, samo da se pravis vazan.