Aktuelno

Nedelja, 08.12.2019.

09:00

Kako se snalazite u vožnji po magli?

Izvor: B92

Kako se snalazite u vožnji po magli? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

63 Komentari

Sortiraj po:

Života

pre 4 godine

Meni smeta kad se nalazim u koloni vozila u magli a vozilo neposredno ispred mene ne gasi svetlo za maglu. To svetlo je jako iritantno kad se nalazis neposredno iza nekog, znaci na manje od 10-15 m. Ja ga uvek iskljucim cim mi se neko priblizi. Ne razumem ljude koji to ne rade. Da ablendujem ne vredi, onda misle da sam lud, a kad dodjem ispred njih pa upalim svoja e tad se nadam se da shvate koliko to smeta. PS: Upalim ga i ugasim 2-3 puta da skontaju sta iritira..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mile, 8. decembar 2019 22:45)

Hvala na savetu. Od sad kad mi se neki majmun nalepi pozadi palim zadnje maglenke. :) A ako voziš iza nekog drži odstojanje, pogotovo po magli, pa ti neće smetati maglenke.

karburator

pre 4 godine

Vožnja po magli (II deo)

- Ne sme se seći krivina, niti linija koja obeležava sredinu kolovoza "obgrliti" točkovima; to isto bi mogao učiniti i vozač vozila iz suprotnog smera.
- Po vrlo gustoj magli treba otvoriti bočni prozor i isključiti radio. Osluškivanje zvukova takođe može biti od koristi za orijentaciju, pa je bolje ako putnici budu imali razumevanja i ne zamere vozaču koji vozi sa otvorenim prozorom.
- Srednja svetla imaju prevashodnu ulogu da vas drugi vide. Ako ih imate, sada je prilika da se pokažu specijalni farovi za maglu i zadnje jako crveno svetlo za maglu. Neke zemlje propisuju kaznu ako to zadnje svetlo radi kada ne treba, kada je vidljivost veća od 50m, i kod padavina (sneg, kiša), jer zaslepljuje vozača koji vozi neposredno iza vas. Dugo svetlo nije u magli upotrebljivo, vama stvara neprozirni beli ''zid'' a vozilu ispred smeta. Ne treba se preterano osloniti na zadnja svetla vozila ispred sebe, već držati rastojanje. U suprotnom, ako ste mu preblizu, i ako to vozilo iznenada zakoči, verovatno je da ćete naleteti na njegovo vozilo. Ne možete po magli uočiti njegov povod za kočenje ni oštrinu kočenja.

karburator

pre 4 godine

Vožnja po magli (III deo)

- Ako naiđete na lančani sudar (i izbegnete ga, pa vam ''padne kamen sa srca''), odmah upalite sva 4 žmigavca, ostavite upaljeno i zadnje svetlo za maglu, uklonite vozilo što više u stranu (najbolje na travu pored puta) i pobrinite se da svi putnici brzo izađu iz vozila i udalje se od njega. Uzmite onaj ''kamen što vam je pao sa srca'' pa hitro pođite ukraj puta u susret vozilima koja nailaze, i pomozite im - mašite im u širokim zahvatima nečim uočljivim, svetlim ili belim (baterijskom lampom, maramicom, košuljom, kartonom, novinama, papirom i sl.)
- Preticanje po magli
Ako po magli vozite neko vrijeme iza nekog vozila, ubrzo vam se učini da biste sami mogli voziti brže i padate u iskušenje da pretičete. A kad već počnete preticati ili čak zauzmete čelo kolone, odmah spoznate zašto je onaj ispred vas vozio tako polako: najednom i vi vidite onako malo, kao što je i on video pre vas. Naime, stekli ste utisak da se može brže voziti samo zato što ste pre toga mogli koristiti farove vozila ispred vas, a i samo to vozilo vam je služilo za orijentaciju.

karburator

pre 4 godine

Vožnja po magli (IV deo)

U gustoj magli opasno je preticati na putu koji ne poznajete. Po pravilu se pretiče samo na putevima koji imaju više traka u jednom smeru. Na običnim putevima, sa samo jednom trakom u jednom smeru, to je krajnje opasno. Ne možete pravovremeno zapaziti vozilo koji dolazi iz suprotnog smera i tačno oceniti njegovu brzinu i rastojanje, niti to može vozač tog vozila. Ako ipak morate preticati, svoju nameru saopštite vozaču ispred sebe – sirenom i ablendom.
I inače a posebno je u magli važno za vreme preticanja imati stalno aktivan žmigavac. Tako se omogućava vozaču iz suprotnog smera da u kritičnom trenutku blagovremeno uoči kako je njegova strana kolovoza zauzeta. To međutim, nikako ne znači da je žmigavac jemstvo za sigurno preticanje u magli.
Vozilo koje pretičete treba da smanji brzinu ali je za njega opasno ako se preterano uklanja s puta u desno (parkirana vozila, biciklisti, pešaci ...).
Nemojte se zavarati povremenim prekidima magle koje često izazivaju teretna vozila ispred vas. Ako na tim mestima pretičete ili povećavate brzinu, izlažete se dvostrukoj opasnosti kad ponovo uđete u gustu maglu.

karburator

pre 4 godine

Vožnja po magli (I deo)

- Ne sme se voziti brzo, neprilagođeno slaboj vidljivosti. Brzina treba da bude takva da je uvek moguće zaustaviti se na razdaljini do koje još seže vozačev pogled.
Ne sme se voziti ni preterano sporo iz dva razloga: (1) mogao bi na vas naleteti vozač iza vas pogrešno procenivši vašu brzinu, i (2) sporim kretanjem biste izazvali zgušnjavanje saobraćaja iza sebe i formiranje kolone. U magli se redovno formiraju kolone i ako jedno vozilo usporava celu kolonu svojom nepotrebno niskom brzinom, to iritira pojedine vozače i može da ih navede na nervozno preticanje, čime ugrožavaju sve učesnike u saobraćaju.
- U magli su pogotovo opasni manevri koji mogu iznenaditi ostale učesnike saobraćaja. Ako po magli iznenada zakočite, očekujte da ćete negde iza sebe u koloni izazvati lančani sudar. Najopasnija su vozila koja se iznenada zaustave, ili su odbačena nasred puta zbog nezgode. Statistika kaže da i po vedrom danu 1% vozača na autoputu ne primeti dovoljno brzo da vozilo ispred njega stoji. Misle da se vozilo kreće i udare u njega. Zaustavljanje na drumu po magli je zabranjeno.
- Posebno je rizičan proces isključivanja iz saobraćaja, jer se teško mogu uočiti raskrsnice i bočni putevi na koje želimo da skrenemo pa naše usporavanje, oklevanje i predomišljanje izaziva pometnju.

samo kazem

pre 4 godine

u ZOBS vam pise da se sva 4 migavca koriste kad je izuzetno gusta magla. uprkos opstem verovanju u srba, paljenjem sva 4 migavca auto ostaje vidljiv cak i kad izadjete iz njega da odete da odnesete tetki lek, tiket ili slicno.
recimo da ih ne upalite i neko vas udari od pozadi, komotno mozete vi da ispadnete krivi sto niste postupili po zakonu.

a kad vidim ove komentare i stepen neznanja, stvarno me cudi kako nocas nije poginulo 50 ljudi.

nebitno

pre 4 godine

Sinoć smo se vraćali iz Ljiga oko 19,30h i kod Orlovače je bila užasna magla da se ništa, ama baš ništa nije videlo. Išli smo polako sa upaljenim maglenkama i nažalost udarili smo u onu traku što stoji po putu sa leve strane malo pre skretanja desno za obilaznicu za Niš. Ona se tek ništa nije videla. Pocepala se guma i jedva smo se dogegali sa sva 4 do prvog parking nekih 500m. Trebalo bi to da nekako svetle, da stave mačje oči ili da prefarbaju. Videli smo da nismo jedini, još jednom vozaču se isto to desilo.

quantum

pre 4 godine

Ono što je meni neverovatno u vezi ove i bilo koje slične teme, je da u komentarima možemo da uvidimo paradigmu naše stvarnosti - svako ima neko svoje tumačenje pravila i zakona... briga ih da poštuju napisano - pametovanje je srpski patent.

Ovaj kuka da mu zadnje maglenke izbijaju oči kad se nabije kolima ispred u zadnj***. Pa rođače, ne nabijaj se - drži odstojanje, pa ti zadnje maglenke neće izbijati oči. One su predviđene za korišćenje u bilo kojem trenutku kada postoji magla! Ne možeš ti da znaš kako se iza tebe vidi, pa izvoli ne pametuj, nego se drži propisa! To su isti oni koji ga gaze po 150 po magli, naprave masakr, pa se posle čude šta se desilo i "nisu hteli, mnogo im je žao, može svakome da se desi". Ne, to se dešava uglavnom vama, "najboljim vozačima" i onima koje osakatite, ni krive, ni dužne!

Ovaj drugi trtlja kako sva četiri žmigavca ne treba koristiti u magli. Pa naravno da ne treba, u Srbiji to služi isključivo za kupovine leka za tetku, uplatu tiketa u kladionici i za skok po burek - nedaj bože da se koristi i za ono čemu je namenjeno. S obzirom da se to u međunarodnom obliku zove "hazard lights", služi za SVE oblike upozoravanja na opasnosti, pa i za vožnju po veoma gustoj magli. Uostalom, ako niste sigurni, obratite pažnju kako se isti koriste u državama kojima je saobraćaj uređen 101%. Recimo Švajcarskoj.

Metropola

pre 4 godine

Meni smeta kad se nalazim u koloni vozila u magli a vozilo neposredno ispred mene ne gasi svetlo za maglu. To svetlo je jako iritantno kad se nalazis neposredno iza nekog, znaci na manje od 10-15 m. Ja ga uvek iskljucim cim mi se neko priblizi. Ne razumem ljude koji to ne rade. Da ablendujem ne vredi, onda misle da sam lud, a kad dodjem ispred njih pa upalim svoja e tad se nadam se da shvate koliko to smeta. PS: Upalim ga i ugasim 2-3 puta da skontaju sta iritira..
(Mile, 08. decembar 2019 22:45)... Mile i meni to smeta ali ima vozila koja nemaju odvojeno paljenje prednjih i zadnjih tako da ne moze da ugasi zadnje a da zadrzi prednja svetla za maglu!

dexon

pre 4 godine

Davnih osamdesetih jedne januarske noci bauljam svojim "jugicem" po ibarskoj magistrali oko Pozege, farovi kao fenjeri,vozim oko cetrdeset na sat, sav napet, pojma nemam gde se nalazim. Predje me covek sa nekim opelom, vidim uzicke tablice,poznaje teren a ja za njim. Vozi baja osamdeset na sat, prst pred okom se ne vidi. Skrete on u jednom momentu malo ostro udesno, ja za njim, kad videh mi u velikom dvoristu. Sta cu, rekoh samo: " Dobro vece domacine". Covek se nasmeja.

kesi

pre 4 godine

Upravo sam stigao sa puta kroz maglu.Definitivno najbezbednija je leva traka.U desnoj ostanu vozači koji se uplaše vožnje u tim uslovima.Usporavanje je možda i opasnije,jer iz magle izleti ispred vozila neko ko mili autoputem.I,naravno,već legendarne dijabole koje i po magli koriste zaustavnu traku.Bez trokuta,posebnog signaliziranja,verovatno i bez jakog razloga-ili strah od vožnje ili nedostatak mozga.Svejedno,mislim da je najbezbednije voziti iza nekog sa dobrim svetlima(prednjim i zadnjim),pratiti njegove kretnje i držati maksimalno rastojanje.Razume se,u levoj traci,daleko od zaustavne.

zloupotreba polozaja

pre 4 godine

Vecina ljudi nema prednja svetla za maglu pa je dobar savet da propustite vozilo sa prednjim maglenkama, napravite sto vece moguce rastojanje iza njega (da mu dobro vidite zadnje maglenke) i za njim. Ukoliko procenite da vozi prebrzo za uslove na putu, sacekajte drugo vozilo. Po jakoj magli, spustajte prozore i palite sva 4, nikako potpuno da stanete, bitno je da se krecete.

ukljucite mozak

pre 4 godine

@Marko I & drugi,
stvarno, u cemu je razlika izmedju magle i smanjene vidljivosti!? Ako vidim pacijente sa zadnjim (vrlo intenzivnim) maglenkama sa udaljenosti od preko 100m a malo ispred njih automobile sa ukljucenim svetlima, cemu onda ukljucene zadnje maglenke? Ah da, niste ga ukljucili.

Mile

pre 4 godine

Meni smeta kad se nalazim u koloni vozila u magli a vozilo neposredno ispred mene ne gasi svetlo za maglu. To svetlo je jako iritantno kad se nalazis neposredno iza nekog, znaci na manje od 10-15 m. Ja ga uvek iskljucim cim mi se neko priblizi. Ne razumem ljude koji to ne rade. Da ablendujem ne vredi, onda misle da sam lud, a kad dodjem ispred njih pa upalim svoja e tad se nadam se da shvate koliko to smeta. PS: Upalim ga i ugasim 2-3 puta da skontaju sta iritira..

Marko I

pre 4 godine

Ako vidite bar 40-50m ispred sebe ne ukljucujte zadnja svetla za maglu, ona su samo za vrlo, vrlo slabu vidljivost.
(ukljucite mozak, 08. decembar 2019 13:56) gari moj, ako je magla palis maglenke pogotovo nazad. Ti nikad neznas koliko je gde u kom trenutku gusto. Nemoj da zbunjuje. Kad je magla maglenke svi treba da pale i tačka.

ja

pre 4 godine

@ (b1321, 08. decembar 2019 10:32)

Ne, druže, vidiš, svetla za maglu, prevenstveno, jesu za vožnju po magli, jer tebi omogućavaju da bolje vidiš. Međutim, svetla za maglu (a, pogotovo, zadnja maglenka) su izuzetno korisna za bilo koje drugo loše vreme, jer omogućavaju drugim vozačima da te vide na većoj udaljenosti.

ja

pre 4 godine

Na sreću (ili na žalost, kako god ko gleda), živim u kraju gde je magla uobičajena već od oktobra, pa negde do marta, tako da se odlično snalazim. Svaki auto koji kupujem, mora da ima maglenke - to je pod obavezno. Brzinu prilagođavam gustini magle, a po autoputu obično vozim levom trakom, jer kod nas ima toliko loše osvetljenih vozila, da ih je teško spaziti i po lepom vremenu, kad je mrak, tako da desnu traku maksimalno izbegavam. Ukoliko je magla nenormalno gusta, da se ništa ne vidi (a imao sam prilike jako puno puta da vozim po takvom vremenu), pale se sva 4, brzina se spušta na 30 km/h i vozi se sa spuštenim prozorima, jer, u takvim situacijama, izdaje vid, ali sluh ne. Takođe, vozim bliže sredini puta, kako bih mogao da vidim liniju - uvek ćete moći da se sklonite udesno, ukoliko vam naiđe nešto iz suprotnog smera - a ako vozite skroz desno, 100% nećete videti biciklistu ili pešaka koji ide s te strane. Ako imam suvozača, tada se pomerim udesno, a suvozač ima jedan jedini zadatak - da motri na bicikliste/pešake.

KL

pre 4 godine

Upravo sam stigla sa puta, Subotica - Beograd, vozila sam oko 70 - 90 sa maglenakama i prilagođavala se vidljivosti. Neverovatno mi je da ljudi voze i 130!! Oko Zemuna se ne vidi ni jedna tačka ( tu su radili svi zmigavci).
Nije magla zezanje i ovo sto piše za kamione je stvarno tako, primetis ga kad mu se približis. Pamet u glavu ljudi i dve sekunde rastojanja. Srećan put :)

Zoran

pre 4 godine

Ja se i snalazim, zahvaljujuci onim tablama sa "tufnama" pored puta. Sva sreca sto su pisane cirilicom!
Ali, sta rade stranci? Cujem da kada krecu za Srbiju, upisuju ubrzani kurs cirilice!

DonJuan

pre 4 godine

Pa prosecan srpski retardirani sumaher se ne snalazi u saobracaju ni kad su uslovi idealni, al bitno da zna da stisne gas i sirenu i to mu dovoljno hahahahahah

Monsieur Alphonse

pre 4 godine

Nemojte paliti sva četiri migavca i kretati se. To je veoma opasno jer zbunjuje druge vozače. Može da se sudari i prilikom obilaženja vozila u pokretu sa sva četiri migavca, a možda je neko stvarno stao u magli i upalio sva četiri pa se neko zakuca u njega jer misli da se kreće.
(ja sam, 8. decembar 2019 13:07)

Kad vidiš upaljena 4 migavca, nema nikakvog razloga da te to "zbunjuje" i nije na tebi da procenjuješ da li se to vozilo kreće ili stoji.

Ali problem je u tome što samo u Srbiji vozilo u pokretu sa upaljena sva 4 migavca zbunjuje vozače zato što samo u Srbiji upaljena 4 migavca znače "stao sam da uzmem burek ili popijem piće, vraćam se odmah, za jedno pola sata".

U normalnom svetu upaljena 4 migavca znače upozorenje na potencijalnu opasnost, bez obzira na to da li vozilo stoji ili se kreće. Ljudi često imaju naviku da pale 4 migavca čak i kad jače prikoče, da bi upozorili onog iza sebe. Ponegde (mislim da je u Švajcarskoj, ali nisam sasvim sigran) je čak i obavezno da se pale 4 migavca i kad se krene u rikverc.

Razumljivo je da je to onda potpuno nerazumljivo i zbunjuje nas koji nemamo naviku da uključujemo migavac čak ni kad skrećemo...

scorpio

pre 4 godine

meni izgleda da nama fali sinhronizacija-ako dobri uslovi da vozimo svi u ogranicenju, ako losi uslovi da vozimo svi 50ak , 40 zavisi na kom smo putu, ako zeleno da svi krenemo kao da smo na lancu, ako crveno svi stanemo- ima nekih koji imaju bas hitnog posla , ima onih koje nerviraju gnjavatori ali generalno svi bre voze kao da su sami...ne znas sta ce odakle da te snadje i ko ce kako da odreaguje... ja se iznenadio kakva magla bila oko Pozege ka Zlatiboru krajem avgusta, na 6-7m vidis auto na 10ga nema. noc,razrovani putevi( radovi na putu), nekim delovima kisa, ali svi vozismo 40ak i predjosmo put brze nego kad vedro... niko preticao nije a niko ni stao nije sem kod semafora zbog radova... vozim skoro 20god. i nikad lakse nisam prosao ovakve uslove. znaci da se moze to i kod nas...

Zvrk

pre 4 godine

Пре једно месец дана, рано јутро, возим од НС до БГ. Магла се спустила, осећај као да си у авиону. Ја спустио на неких 70кмч, упалио предње и задње магленке и сва четири. Скоро сви који су наишли иза мене су ме претекли и то са сигурно 110кмч и више. Као да нема магле. А један лудак у БМВ X5 је прошао у левој траци са сигурно 150кмч и то без иједног светла. Возио сам на западу по магли и тамо скоро да нема оваквих ситуација. Тамо се људи труде да дођу живи на свој циљ путовања.
(мики, 08. decembar 2019 09:52)

Pa taj pavijan nije kupio dziberko vozilo da bi vozio 70. Valjda kad sednu u takvo vozilo imaju osecaj besmrtnosti i premudrosti.

MMS auto

pre 4 godine

Ljudi nemojte se zezati sa maglom, vožnja po magli je izuzetno opasna i traži ozbiljnost i odgovornost od svakog vozača. Po autoputu još i nekako, postoje oznake koje oznčavaju udaljenost, ali još je opasnije voziti po saobraćajnicama manjeg reda, posebno u Vojvodini, tamo izlaze i traktori na put koji su potpuno neobeležani. ČPitanje je sa ovakvom kulturom kako nema više žrtava

Petar

pre 4 godine

Au bre Srbi, koja drama u XXI veku, a predlozi iz vremena zapreznih kola. Prvo, svi automobili su opremljeni zadnjim svetlima za maglu, kakva crna 4 migavca, to je kada stojite samo na putu, lepo je neko napisao- ne zbunjujte ostale. Drugo, noviji automobili imaju adaptivne tempomate i radare, tako da nema brige, radar vidi odlicno par stotina metara i koci auto ako detektuje nesto ispred sebe, a to radi bolje i brze nego sto bi vozac. Naravno, ne treba jurcati i glupirati se, samo kazem da postoje savremena resenja koja mnogo olaksavaju voznju po maglu, nema razloga praviti paniku

cento

pre 4 godine

Sva 4 zmigavca, dobar fazon! Nisam se toga setio ali je veoma pametno i logično
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Milutin, 8. decembar 2019 11:41)

Sta tu ima pametno i logicno.Imas svijetla za maglu,pametno i logicno,kakva cetri zmigavca.

elitista

pre 4 godine

Po magli samo bahato. Preticem sve redom. Vozim kao Huan Manuel Fandjo. Posle u kaficu uz espreso objasnjavam ekipi kako u celoj Srbiji samo ja znam da vozim. Od Mega-diplome sam dobio fotelju u komunalnom i kupio makinu. Ko vam je kriv pa gulite knigu. Numete da se snadjete.

Andrej

pre 4 godine

Magla, auto put. Vozim pazljivo.. Prilazi mi frajer levom trakom i vozi 15 tak metara iza mene, uporedo osvetljavamo ceo put, dupli snop na sredini. 100 na sat smo vozili bez problema.

boga,oca

pre 4 godine

Nije loše ni otvoriti prozor jer se snalaženje u magli i zvuci iz okoline mogu koristiti.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (1157, 8. decembar 2019 11:57)

ja sam jednom kod ljubljane za malo iscero zenu da ide ispred mene;)

ja sam

pre 4 godine

Nemojte paliti sva četiri migavca i kretati se. To je veoma opasno jer zbunjuje druge vozače. Može da se sudari i prilikom obilaženja vozila u pokretu sa sva četiri migavca, a možda je neko stvarno stao u magli i upalio sva četiri pa se neko zakuca u njega jer misli da se kreće.

matriks u srba

pre 4 godine

Svaka magla mi je bila ok, dok nisam doziveo takvu da sam ocesivao ivicnjak namerno da bih znao da sam na drumu.

Nije se videla hauba a ne metar puta. Vozio sam par km, i to sa otvorenim prozorom da bih i sluhom primetio ako nailazim na nekog. Pakao.

Coyote

pre 4 godine

Snalazite se kako god, samo nemojte da se zaustavljate na magistralama i autoputu. Ako morate sidjite fizički sa druma. Drugo, upalite svetla i svaka za maglu. Gledajte i imajte obzira za druge ucesnike u saobraćaju.

kako da ne

pre 4 godine

U CH kada se spusti magla na autoputu 98% ljudi pali svetla za maglu, vozi 60-70km/h, dosta njih i 4 migavaca. Svi to sledimo, svi polako. Dodjem u Srb, gusta magla, ja imam odlican nov auto, jak, ipak palim svetla za maglu i 4 migavaca, vozim do 60-70 max, dete u kolima. Pored mene prolecu ‘pametnjakovici’ sa Bmw 140-150 km/h. Sa 155km/h u CH na autoputu ide dozvola 3 meseca, da tako voze ovde po magli pritom i ugrozavaju zivote drugih a i sebe u tim uslovima, zatvorili bi ih pritom na 6 meseci da se nauce pameti. Isto kao na autoputu Bg-Nis pre par godina, kiša pljusak, kilometrima i tako pada da je vidljivost ocajna. Mogu da vozim do 100, sirok auto, jak, stabilan, ali mi u glavi i drugi ljudi koji imaju losije uslove i voze sporije. Tako i ja max 40-50km/h. Ali stizu pametni sa svojim Audi i Bmw automobilima i nekih 130-140 na sat u onim uslovima je kao u normalnim da vozite 200. Glava u torbi do kraja. Sanse da ubijete nekog su sa 10% porasle na 90% u tim uslovima. Ne razmisljaju. Cak i u Italiji u tim uslovima svi pale migavce i voze 50 na autoputu. U Italiji gde je kultura u voznji takodje ocajna. Ne mislite samo na sebe. Krenite ranije ako su uslovi losiji...Ima nekog ko vozi sporije, krenuce u preticanje jos nekog sporijeg, naletite sa 140 na njega koji vozi 50 mozete da ih ubijete, mozda ima i dece smatrajte da ste ubili vise zivota time. Ponavljam da imam i ja dobar auto, jak, ali se nagazi samo kada su svi uslovi vrhunski.

Vozač

pre 4 godine

Kao riba u vodi.Naročito od kad postoje one tufne za maglu na auto putu.Ali zbog tupadžija koji voze samo sa prednjim dnevnim svetlima, danas ću na put od 200km ipak busom.

Александар

pre 4 godine

Ја отворим кров и слушам гуске ,које се одлично сналазе у магли.Довољно је да их пратиш,где ћеш да дођеш је друго питање.

Veseljak bez seljaka

pre 4 godine

Hm.Prosli petak,auto put S.Mitrovica-Beograd,magla gusta kao dim,vidljivost bas slaba.Vozim desnom trakom i svaka 2 min.ispred mene kamion koji bas mili i moram da preticem levom.Posle 10 min sam shvatio da treba da vozim levom trakom jer tamo uglavnom voze brze.Vozio sam od 100 do 120km/h.Za to vreme nikog u toj traci nije bilo iza mene a sustigao sam ev.tri vozila dok je u desnoj bilo na desetine automobila.

мики

pre 4 godine

Пре једно месец дана, рано јутро, возим од НС до БГ. Магла се спустила, осећај као да си у авиону. Ја спустио на неких 70кмч, упалио предње и задње магленке и сва четири. Скоро сви који су наишли иза мене су ме претекли и то са сигурно 110кмч и више. Као да нема магле. А један лудак у БМВ X5 је прошао у левој траци са сигурно 150кмч и то без иједног светла. Возио сам на западу по магли и тамо скоро да нема оваквих ситуација. Тамо се људи труде да дођу живи на свој циљ путовања.

ja sam rodjen na balkanu, tu ke i ostanem

pre 4 godine

sta bre?
ja raspalim po gasu, nista ne gledam!
i na kraju brze stignem nego da nije ni bilo magle :)

tako se to radi, a ne kao neki tamo misevi.. uspore, upale neka sta-ti-ja-znam svetla za maglu, napune gace i mole boga da prodje sto pre

мики

pre 4 godine

Пре једно месец дана, рано јутро, возим од НС до БГ. Магла се спустила, осећај као да си у авиону. Ја спустио на неких 70кмч, упалио предње и задње магленке и сва четири. Скоро сви који су наишли иза мене су ме претекли и то са сигурно 110кмч и више. Као да нема магле. А један лудак у БМВ X5 је прошао у левој траци са сигурно 150кмч и то без иједног светла. Возио сам на западу по магли и тамо скоро да нема оваквих ситуација. Тамо се људи труде да дођу живи на свој циљ путовања.

matriks u srba

pre 4 godine

Svaka magla mi je bila ok, dok nisam doziveo takvu da sam ocesivao ivicnjak namerno da bih znao da sam na drumu.

Nije se videla hauba a ne metar puta. Vozio sam par km, i to sa otvorenim prozorom da bih i sluhom primetio ako nailazim na nekog. Pakao.

kako da ne

pre 4 godine

U CH kada se spusti magla na autoputu 98% ljudi pali svetla za maglu, vozi 60-70km/h, dosta njih i 4 migavaca. Svi to sledimo, svi polako. Dodjem u Srb, gusta magla, ja imam odlican nov auto, jak, ipak palim svetla za maglu i 4 migavaca, vozim do 60-70 max, dete u kolima. Pored mene prolecu ‘pametnjakovici’ sa Bmw 140-150 km/h. Sa 155km/h u CH na autoputu ide dozvola 3 meseca, da tako voze ovde po magli pritom i ugrozavaju zivote drugih a i sebe u tim uslovima, zatvorili bi ih pritom na 6 meseci da se nauce pameti. Isto kao na autoputu Bg-Nis pre par godina, kiša pljusak, kilometrima i tako pada da je vidljivost ocajna. Mogu da vozim do 100, sirok auto, jak, stabilan, ali mi u glavi i drugi ljudi koji imaju losije uslove i voze sporije. Tako i ja max 40-50km/h. Ali stizu pametni sa svojim Audi i Bmw automobilima i nekih 130-140 na sat u onim uslovima je kao u normalnim da vozite 200. Glava u torbi do kraja. Sanse da ubijete nekog su sa 10% porasle na 90% u tim uslovima. Ne razmisljaju. Cak i u Italiji u tim uslovima svi pale migavce i voze 50 na autoputu. U Italiji gde je kultura u voznji takodje ocajna. Ne mislite samo na sebe. Krenite ranije ako su uslovi losiji...Ima nekog ko vozi sporije, krenuce u preticanje jos nekog sporijeg, naletite sa 140 na njega koji vozi 50 mozete da ih ubijete, mozda ima i dece smatrajte da ste ubili vise zivota time. Ponavljam da imam i ja dobar auto, jak, ali se nagazi samo kada su svi uslovi vrhunski.

Александар

pre 4 godine

Ја отворим кров и слушам гуске ,које се одлично сналазе у магли.Довољно је да их пратиш,где ћеш да дођеш је друго питање.

elitista

pre 4 godine

Po magli samo bahato. Preticem sve redom. Vozim kao Huan Manuel Fandjo. Posle u kaficu uz espreso objasnjavam ekipi kako u celoj Srbiji samo ja znam da vozim. Od Mega-diplome sam dobio fotelju u komunalnom i kupio makinu. Ko vam je kriv pa gulite knigu. Numete da se snadjete.

Coyote

pre 4 godine

Snalazite se kako god, samo nemojte da se zaustavljate na magistralama i autoputu. Ako morate sidjite fizički sa druma. Drugo, upalite svetla i svaka za maglu. Gledajte i imajte obzira za druge ucesnike u saobraćaju.

ja sam rodjen na balkanu, tu ke i ostanem

pre 4 godine

sta bre?
ja raspalim po gasu, nista ne gledam!
i na kraju brze stignem nego da nije ni bilo magle :)

tako se to radi, a ne kao neki tamo misevi.. uspore, upale neka sta-ti-ja-znam svetla za maglu, napune gace i mole boga da prodje sto pre

Monsieur Alphonse

pre 4 godine

Nemojte paliti sva četiri migavca i kretati se. To je veoma opasno jer zbunjuje druge vozače. Može da se sudari i prilikom obilaženja vozila u pokretu sa sva četiri migavca, a možda je neko stvarno stao u magli i upalio sva četiri pa se neko zakuca u njega jer misli da se kreće.
(ja sam, 8. decembar 2019 13:07)

Kad vidiš upaljena 4 migavca, nema nikakvog razloga da te to "zbunjuje" i nije na tebi da procenjuješ da li se to vozilo kreće ili stoji.

Ali problem je u tome što samo u Srbiji vozilo u pokretu sa upaljena sva 4 migavca zbunjuje vozače zato što samo u Srbiji upaljena 4 migavca znače "stao sam da uzmem burek ili popijem piće, vraćam se odmah, za jedno pola sata".

U normalnom svetu upaljena 4 migavca znače upozorenje na potencijalnu opasnost, bez obzira na to da li vozilo stoji ili se kreće. Ljudi često imaju naviku da pale 4 migavca čak i kad jače prikoče, da bi upozorili onog iza sebe. Ponegde (mislim da je u Švajcarskoj, ali nisam sasvim sigran) je čak i obavezno da se pale 4 migavca i kad se krene u rikverc.

Razumljivo je da je to onda potpuno nerazumljivo i zbunjuje nas koji nemamo naviku da uključujemo migavac čak ni kad skrećemo...

DonJuan

pre 4 godine

Pa prosecan srpski retardirani sumaher se ne snalazi u saobracaju ni kad su uslovi idealni, al bitno da zna da stisne gas i sirenu i to mu dovoljno hahahahahah

ja sam

pre 4 godine

Nemojte paliti sva četiri migavca i kretati se. To je veoma opasno jer zbunjuje druge vozače. Može da se sudari i prilikom obilaženja vozila u pokretu sa sva četiri migavca, a možda je neko stvarno stao u magli i upalio sva četiri pa se neko zakuca u njega jer misli da se kreće.

boga,oca

pre 4 godine

Nije loše ni otvoriti prozor jer se snalaženje u magli i zvuci iz okoline mogu koristiti.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (1157, 8. decembar 2019 11:57)

ja sam jednom kod ljubljane za malo iscero zenu da ide ispred mene;)

Vozač

pre 4 godine

Kao riba u vodi.Naročito od kad postoje one tufne za maglu na auto putu.Ali zbog tupadžija koji voze samo sa prednjim dnevnim svetlima, danas ću na put od 200km ipak busom.

MMS auto

pre 4 godine

Ljudi nemojte se zezati sa maglom, vožnja po magli je izuzetno opasna i traži ozbiljnost i odgovornost od svakog vozača. Po autoputu još i nekako, postoje oznake koje oznčavaju udaljenost, ali još je opasnije voziti po saobraćajnicama manjeg reda, posebno u Vojvodini, tamo izlaze i traktori na put koji su potpuno neobeležani. ČPitanje je sa ovakvom kulturom kako nema više žrtava

KL

pre 4 godine

Upravo sam stigla sa puta, Subotica - Beograd, vozila sam oko 70 - 90 sa maglenakama i prilagođavala se vidljivosti. Neverovatno mi je da ljudi voze i 130!! Oko Zemuna se ne vidi ni jedna tačka ( tu su radili svi zmigavci).
Nije magla zezanje i ovo sto piše za kamione je stvarno tako, primetis ga kad mu se približis. Pamet u glavu ljudi i dve sekunde rastojanja. Srećan put :)

Zvrk

pre 4 godine

Пре једно месец дана, рано јутро, возим од НС до БГ. Магла се спустила, осећај као да си у авиону. Ја спустио на неких 70кмч, упалио предње и задње магленке и сва четири. Скоро сви који су наишли иза мене су ме претекли и то са сигурно 110кмч и више. Као да нема магле. А један лудак у БМВ X5 је прошао у левој траци са сигурно 150кмч и то без иједног светла. Возио сам на западу по магли и тамо скоро да нема оваквих ситуација. Тамо се људи труде да дођу живи на свој циљ путовања.
(мики, 08. decembar 2019 09:52)

Pa taj pavijan nije kupio dziberko vozilo da bi vozio 70. Valjda kad sednu u takvo vozilo imaju osecaj besmrtnosti i premudrosti.

Marko I

pre 4 godine

Ako vidite bar 40-50m ispred sebe ne ukljucujte zadnja svetla za maglu, ona su samo za vrlo, vrlo slabu vidljivost.
(ukljucite mozak, 08. decembar 2019 13:56) gari moj, ako je magla palis maglenke pogotovo nazad. Ti nikad neznas koliko je gde u kom trenutku gusto. Nemoj da zbunjuje. Kad je magla maglenke svi treba da pale i tačka.

scorpio

pre 4 godine

meni izgleda da nama fali sinhronizacija-ako dobri uslovi da vozimo svi u ogranicenju, ako losi uslovi da vozimo svi 50ak , 40 zavisi na kom smo putu, ako zeleno da svi krenemo kao da smo na lancu, ako crveno svi stanemo- ima nekih koji imaju bas hitnog posla , ima onih koje nerviraju gnjavatori ali generalno svi bre voze kao da su sami...ne znas sta ce odakle da te snadje i ko ce kako da odreaguje... ja se iznenadio kakva magla bila oko Pozege ka Zlatiboru krajem avgusta, na 6-7m vidis auto na 10ga nema. noc,razrovani putevi( radovi na putu), nekim delovima kisa, ali svi vozismo 40ak i predjosmo put brze nego kad vedro... niko preticao nije a niko ni stao nije sem kod semafora zbog radova... vozim skoro 20god. i nikad lakse nisam prosao ovakve uslove. znaci da se moze to i kod nas...

zloupotreba polozaja

pre 4 godine

Vecina ljudi nema prednja svetla za maglu pa je dobar savet da propustite vozilo sa prednjim maglenkama, napravite sto vece moguce rastojanje iza njega (da mu dobro vidite zadnje maglenke) i za njim. Ukoliko procenite da vozi prebrzo za uslove na putu, sacekajte drugo vozilo. Po jakoj magli, spustajte prozore i palite sva 4, nikako potpuno da stanete, bitno je da se krecete.

Zoran

pre 4 godine

Ja se i snalazim, zahvaljujuci onim tablama sa "tufnama" pored puta. Sva sreca sto su pisane cirilicom!
Ali, sta rade stranci? Cujem da kada krecu za Srbiju, upisuju ubrzani kurs cirilice!

ja

pre 4 godine

Na sreću (ili na žalost, kako god ko gleda), živim u kraju gde je magla uobičajena već od oktobra, pa negde do marta, tako da se odlično snalazim. Svaki auto koji kupujem, mora da ima maglenke - to je pod obavezno. Brzinu prilagođavam gustini magle, a po autoputu obično vozim levom trakom, jer kod nas ima toliko loše osvetljenih vozila, da ih je teško spaziti i po lepom vremenu, kad je mrak, tako da desnu traku maksimalno izbegavam. Ukoliko je magla nenormalno gusta, da se ništa ne vidi (a imao sam prilike jako puno puta da vozim po takvom vremenu), pale se sva 4, brzina se spušta na 30 km/h i vozi se sa spuštenim prozorima, jer, u takvim situacijama, izdaje vid, ali sluh ne. Takođe, vozim bliže sredini puta, kako bih mogao da vidim liniju - uvek ćete moći da se sklonite udesno, ukoliko vam naiđe nešto iz suprotnog smera - a ako vozite skroz desno, 100% nećete videti biciklistu ili pešaka koji ide s te strane. Ako imam suvozača, tada se pomerim udesno, a suvozač ima jedan jedini zadatak - da motri na bicikliste/pešake.

ja

pre 4 godine

@ (b1321, 08. decembar 2019 10:32)

Ne, druže, vidiš, svetla za maglu, prevenstveno, jesu za vožnju po magli, jer tebi omogućavaju da bolje vidiš. Međutim, svetla za maglu (a, pogotovo, zadnja maglenka) su izuzetno korisna za bilo koje drugo loše vreme, jer omogućavaju drugim vozačima da te vide na većoj udaljenosti.

cento

pre 4 godine

Sva 4 zmigavca, dobar fazon! Nisam se toga setio ali je veoma pametno i logično
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Milutin, 8. decembar 2019 11:41)

Sta tu ima pametno i logicno.Imas svijetla za maglu,pametno i logicno,kakva cetri zmigavca.

dexon

pre 4 godine

Davnih osamdesetih jedne januarske noci bauljam svojim "jugicem" po ibarskoj magistrali oko Pozege, farovi kao fenjeri,vozim oko cetrdeset na sat, sav napet, pojma nemam gde se nalazim. Predje me covek sa nekim opelom, vidim uzicke tablice,poznaje teren a ja za njim. Vozi baja osamdeset na sat, prst pred okom se ne vidi. Skrete on u jednom momentu malo ostro udesno, ja za njim, kad videh mi u velikom dvoristu. Sta cu, rekoh samo: " Dobro vece domacine". Covek se nasmeja.

quantum

pre 4 godine

Ono što je meni neverovatno u vezi ove i bilo koje slične teme, je da u komentarima možemo da uvidimo paradigmu naše stvarnosti - svako ima neko svoje tumačenje pravila i zakona... briga ih da poštuju napisano - pametovanje je srpski patent.

Ovaj kuka da mu zadnje maglenke izbijaju oči kad se nabije kolima ispred u zadnj***. Pa rođače, ne nabijaj se - drži odstojanje, pa ti zadnje maglenke neće izbijati oči. One su predviđene za korišćenje u bilo kojem trenutku kada postoji magla! Ne možeš ti da znaš kako se iza tebe vidi, pa izvoli ne pametuj, nego se drži propisa! To su isti oni koji ga gaze po 150 po magli, naprave masakr, pa se posle čude šta se desilo i "nisu hteli, mnogo im je žao, može svakome da se desi". Ne, to se dešava uglavnom vama, "najboljim vozačima" i onima koje osakatite, ni krive, ni dužne!

Ovaj drugi trtlja kako sva četiri žmigavca ne treba koristiti u magli. Pa naravno da ne treba, u Srbiji to služi isključivo za kupovine leka za tetku, uplatu tiketa u kladionici i za skok po burek - nedaj bože da se koristi i za ono čemu je namenjeno. S obzirom da se to u međunarodnom obliku zove "hazard lights", služi za SVE oblike upozoravanja na opasnosti, pa i za vožnju po veoma gustoj magli. Uostalom, ako niste sigurni, obratite pažnju kako se isti koriste u državama kojima je saobraćaj uređen 101%. Recimo Švajcarskoj.

Petar

pre 4 godine

Au bre Srbi, koja drama u XXI veku, a predlozi iz vremena zapreznih kola. Prvo, svi automobili su opremljeni zadnjim svetlima za maglu, kakva crna 4 migavca, to je kada stojite samo na putu, lepo je neko napisao- ne zbunjujte ostale. Drugo, noviji automobili imaju adaptivne tempomate i radare, tako da nema brige, radar vidi odlicno par stotina metara i koci auto ako detektuje nesto ispred sebe, a to radi bolje i brze nego sto bi vozac. Naravno, ne treba jurcati i glupirati se, samo kazem da postoje savremena resenja koja mnogo olaksavaju voznju po maglu, nema razloga praviti paniku

ukljucite mozak

pre 4 godine

@Marko I & drugi,
stvarno, u cemu je razlika izmedju magle i smanjene vidljivosti!? Ako vidim pacijente sa zadnjim (vrlo intenzivnim) maglenkama sa udaljenosti od preko 100m a malo ispred njih automobile sa ukljucenim svetlima, cemu onda ukljucene zadnje maglenke? Ah da, niste ga ukljucili.

Veseljak bez seljaka

pre 4 godine

Hm.Prosli petak,auto put S.Mitrovica-Beograd,magla gusta kao dim,vidljivost bas slaba.Vozim desnom trakom i svaka 2 min.ispred mene kamion koji bas mili i moram da preticem levom.Posle 10 min sam shvatio da treba da vozim levom trakom jer tamo uglavnom voze brze.Vozio sam od 100 do 120km/h.Za to vreme nikog u toj traci nije bilo iza mene a sustigao sam ev.tri vozila dok je u desnoj bilo na desetine automobila.

Mile

pre 4 godine

Meni smeta kad se nalazim u koloni vozila u magli a vozilo neposredno ispred mene ne gasi svetlo za maglu. To svetlo je jako iritantno kad se nalazis neposredno iza nekog, znaci na manje od 10-15 m. Ja ga uvek iskljucim cim mi se neko priblizi. Ne razumem ljude koji to ne rade. Da ablendujem ne vredi, onda misle da sam lud, a kad dodjem ispred njih pa upalim svoja e tad se nadam se da shvate koliko to smeta. PS: Upalim ga i ugasim 2-3 puta da skontaju sta iritira..

Metropola

pre 4 godine

Meni smeta kad se nalazim u koloni vozila u magli a vozilo neposredno ispred mene ne gasi svetlo za maglu. To svetlo je jako iritantno kad se nalazis neposredno iza nekog, znaci na manje od 10-15 m. Ja ga uvek iskljucim cim mi se neko priblizi. Ne razumem ljude koji to ne rade. Da ablendujem ne vredi, onda misle da sam lud, a kad dodjem ispred njih pa upalim svoja e tad se nadam se da shvate koliko to smeta. PS: Upalim ga i ugasim 2-3 puta da skontaju sta iritira..
(Mile, 08. decembar 2019 22:45)... Mile i meni to smeta ali ima vozila koja nemaju odvojeno paljenje prednjih i zadnjih tako da ne moze da ugasi zadnje a da zadrzi prednja svetla za maglu!

nebitno

pre 4 godine

Sinoć smo se vraćali iz Ljiga oko 19,30h i kod Orlovače je bila užasna magla da se ništa, ama baš ništa nije videlo. Išli smo polako sa upaljenim maglenkama i nažalost udarili smo u onu traku što stoji po putu sa leve strane malo pre skretanja desno za obilaznicu za Niš. Ona se tek ništa nije videla. Pocepala se guma i jedva smo se dogegali sa sva 4 do prvog parking nekih 500m. Trebalo bi to da nekako svetle, da stave mačje oči ili da prefarbaju. Videli smo da nismo jedini, još jednom vozaču se isto to desilo.

samo kazem

pre 4 godine

u ZOBS vam pise da se sva 4 migavca koriste kad je izuzetno gusta magla. uprkos opstem verovanju u srba, paljenjem sva 4 migavca auto ostaje vidljiv cak i kad izadjete iz njega da odete da odnesete tetki lek, tiket ili slicno.
recimo da ih ne upalite i neko vas udari od pozadi, komotno mozete vi da ispadnete krivi sto niste postupili po zakonu.

a kad vidim ove komentare i stepen neznanja, stvarno me cudi kako nocas nije poginulo 50 ljudi.

kesi

pre 4 godine

Upravo sam stigao sa puta kroz maglu.Definitivno najbezbednija je leva traka.U desnoj ostanu vozači koji se uplaše vožnje u tim uslovima.Usporavanje je možda i opasnije,jer iz magle izleti ispred vozila neko ko mili autoputem.I,naravno,već legendarne dijabole koje i po magli koriste zaustavnu traku.Bez trokuta,posebnog signaliziranja,verovatno i bez jakog razloga-ili strah od vožnje ili nedostatak mozga.Svejedno,mislim da je najbezbednije voziti iza nekog sa dobrim svetlima(prednjim i zadnjim),pratiti njegove kretnje i držati maksimalno rastojanje.Razume se,u levoj traci,daleko od zaustavne.

Života

pre 4 godine

Meni smeta kad se nalazim u koloni vozila u magli a vozilo neposredno ispred mene ne gasi svetlo za maglu. To svetlo je jako iritantno kad se nalazis neposredno iza nekog, znaci na manje od 10-15 m. Ja ga uvek iskljucim cim mi se neko priblizi. Ne razumem ljude koji to ne rade. Da ablendujem ne vredi, onda misle da sam lud, a kad dodjem ispred njih pa upalim svoja e tad se nadam se da shvate koliko to smeta. PS: Upalim ga i ugasim 2-3 puta da skontaju sta iritira..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mile, 8. decembar 2019 22:45)

Hvala na savetu. Od sad kad mi se neki majmun nalepi pozadi palim zadnje maglenke. :) A ako voziš iza nekog drži odstojanje, pogotovo po magli, pa ti neće smetati maglenke.

karburator

pre 4 godine

Vožnja po magli (I deo)

- Ne sme se voziti brzo, neprilagođeno slaboj vidljivosti. Brzina treba da bude takva da je uvek moguće zaustaviti se na razdaljini do koje još seže vozačev pogled.
Ne sme se voziti ni preterano sporo iz dva razloga: (1) mogao bi na vas naleteti vozač iza vas pogrešno procenivši vašu brzinu, i (2) sporim kretanjem biste izazvali zgušnjavanje saobraćaja iza sebe i formiranje kolone. U magli se redovno formiraju kolone i ako jedno vozilo usporava celu kolonu svojom nepotrebno niskom brzinom, to iritira pojedine vozače i može da ih navede na nervozno preticanje, čime ugrožavaju sve učesnike u saobraćaju.
- U magli su pogotovo opasni manevri koji mogu iznenaditi ostale učesnike saobraćaja. Ako po magli iznenada zakočite, očekujte da ćete negde iza sebe u koloni izazvati lančani sudar. Najopasnija su vozila koja se iznenada zaustave, ili su odbačena nasred puta zbog nezgode. Statistika kaže da i po vedrom danu 1% vozača na autoputu ne primeti dovoljno brzo da vozilo ispred njega stoji. Misle da se vozilo kreće i udare u njega. Zaustavljanje na drumu po magli je zabranjeno.
- Posebno je rizičan proces isključivanja iz saobraćaja, jer se teško mogu uočiti raskrsnice i bočni putevi na koje želimo da skrenemo pa naše usporavanje, oklevanje i predomišljanje izaziva pometnju.

karburator

pre 4 godine

Vožnja po magli (III deo)

- Ako naiđete na lančani sudar (i izbegnete ga, pa vam ''padne kamen sa srca''), odmah upalite sva 4 žmigavca, ostavite upaljeno i zadnje svetlo za maglu, uklonite vozilo što više u stranu (najbolje na travu pored puta) i pobrinite se da svi putnici brzo izađu iz vozila i udalje se od njega. Uzmite onaj ''kamen što vam je pao sa srca'' pa hitro pođite ukraj puta u susret vozilima koja nailaze, i pomozite im - mašite im u širokim zahvatima nečim uočljivim, svetlim ili belim (baterijskom lampom, maramicom, košuljom, kartonom, novinama, papirom i sl.)
- Preticanje po magli
Ako po magli vozite neko vrijeme iza nekog vozila, ubrzo vam se učini da biste sami mogli voziti brže i padate u iskušenje da pretičete. A kad već počnete preticati ili čak zauzmete čelo kolone, odmah spoznate zašto je onaj ispred vas vozio tako polako: najednom i vi vidite onako malo, kao što je i on video pre vas. Naime, stekli ste utisak da se može brže voziti samo zato što ste pre toga mogli koristiti farove vozila ispred vas, a i samo to vozilo vam je služilo za orijentaciju.

Andrej

pre 4 godine

Magla, auto put. Vozim pazljivo.. Prilazi mi frajer levom trakom i vozi 15 tak metara iza mene, uporedo osvetljavamo ceo put, dupli snop na sredini. 100 na sat smo vozili bez problema.

karburator

pre 4 godine

Vožnja po magli (IV deo)

U gustoj magli opasno je preticati na putu koji ne poznajete. Po pravilu se pretiče samo na putevima koji imaju više traka u jednom smeru. Na običnim putevima, sa samo jednom trakom u jednom smeru, to je krajnje opasno. Ne možete pravovremeno zapaziti vozilo koji dolazi iz suprotnog smera i tačno oceniti njegovu brzinu i rastojanje, niti to može vozač tog vozila. Ako ipak morate preticati, svoju nameru saopštite vozaču ispred sebe – sirenom i ablendom.
I inače a posebno je u magli važno za vreme preticanja imati stalno aktivan žmigavac. Tako se omogućava vozaču iz suprotnog smera da u kritičnom trenutku blagovremeno uoči kako je njegova strana kolovoza zauzeta. To međutim, nikako ne znači da je žmigavac jemstvo za sigurno preticanje u magli.
Vozilo koje pretičete treba da smanji brzinu ali je za njega opasno ako se preterano uklanja s puta u desno (parkirana vozila, biciklisti, pešaci ...).
Nemojte se zavarati povremenim prekidima magle koje često izazivaju teretna vozila ispred vas. Ako na tim mestima pretičete ili povećavate brzinu, izlažete se dvostrukoj opasnosti kad ponovo uđete u gustu maglu.

karburator

pre 4 godine

Vožnja po magli (II deo)

- Ne sme se seći krivina, niti linija koja obeležava sredinu kolovoza "obgrliti" točkovima; to isto bi mogao učiniti i vozač vozila iz suprotnog smera.
- Po vrlo gustoj magli treba otvoriti bočni prozor i isključiti radio. Osluškivanje zvukova takođe može biti od koristi za orijentaciju, pa je bolje ako putnici budu imali razumevanja i ne zamere vozaču koji vozi sa otvorenim prozorom.
- Srednja svetla imaju prevashodnu ulogu da vas drugi vide. Ako ih imate, sada je prilika da se pokažu specijalni farovi za maglu i zadnje jako crveno svetlo za maglu. Neke zemlje propisuju kaznu ako to zadnje svetlo radi kada ne treba, kada je vidljivost veća od 50m, i kod padavina (sneg, kiša), jer zaslepljuje vozača koji vozi neposredno iza vas. Dugo svetlo nije u magli upotrebljivo, vama stvara neprozirni beli ''zid'' a vozilu ispred smeta. Ne treba se preterano osloniti na zadnja svetla vozila ispred sebe, već držati rastojanje. U suprotnom, ako ste mu preblizu, i ako to vozilo iznenada zakoči, verovatno je da ćete naleteti na njegovo vozilo. Ne možete po magli uočiti njegov povod za kočenje ni oštrinu kočenja.

ja sam rodjen na balkanu, tu ke i ostanem

pre 4 godine

sta bre?
ja raspalim po gasu, nista ne gledam!
i na kraju brze stignem nego da nije ni bilo magle :)

tako se to radi, a ne kao neki tamo misevi.. uspore, upale neka sta-ti-ja-znam svetla za maglu, napune gace i mole boga da prodje sto pre

Veseljak bez seljaka

pre 4 godine

Hm.Prosli petak,auto put S.Mitrovica-Beograd,magla gusta kao dim,vidljivost bas slaba.Vozim desnom trakom i svaka 2 min.ispred mene kamion koji bas mili i moram da preticem levom.Posle 10 min sam shvatio da treba da vozim levom trakom jer tamo uglavnom voze brze.Vozio sam od 100 do 120km/h.Za to vreme nikog u toj traci nije bilo iza mene a sustigao sam ev.tri vozila dok je u desnoj bilo na desetine automobila.

Petar

pre 4 godine

Au bre Srbi, koja drama u XXI veku, a predlozi iz vremena zapreznih kola. Prvo, svi automobili su opremljeni zadnjim svetlima za maglu, kakva crna 4 migavca, to je kada stojite samo na putu, lepo je neko napisao- ne zbunjujte ostale. Drugo, noviji automobili imaju adaptivne tempomate i radare, tako da nema brige, radar vidi odlicno par stotina metara i koci auto ako detektuje nesto ispred sebe, a to radi bolje i brze nego sto bi vozac. Naravno, ne treba jurcati i glupirati se, samo kazem da postoje savremena resenja koja mnogo olaksavaju voznju po maglu, nema razloga praviti paniku

ja sam

pre 4 godine

Nemojte paliti sva četiri migavca i kretati se. To je veoma opasno jer zbunjuje druge vozače. Može da se sudari i prilikom obilaženja vozila u pokretu sa sva četiri migavca, a možda je neko stvarno stao u magli i upalio sva četiri pa se neko zakuca u njega jer misli da se kreće.

cento

pre 4 godine

Sva 4 zmigavca, dobar fazon! Nisam se toga setio ali je veoma pametno i logično
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Milutin, 8. decembar 2019 11:41)

Sta tu ima pametno i logicno.Imas svijetla za maglu,pametno i logicno,kakva cetri zmigavca.

Andrej

pre 4 godine

Magla, auto put. Vozim pazljivo.. Prilazi mi frajer levom trakom i vozi 15 tak metara iza mene, uporedo osvetljavamo ceo put, dupli snop na sredini. 100 na sat smo vozili bez problema.

Mile

pre 4 godine

Meni smeta kad se nalazim u koloni vozila u magli a vozilo neposredno ispred mene ne gasi svetlo za maglu. To svetlo je jako iritantno kad se nalazis neposredno iza nekog, znaci na manje od 10-15 m. Ja ga uvek iskljucim cim mi se neko priblizi. Ne razumem ljude koji to ne rade. Da ablendujem ne vredi, onda misle da sam lud, a kad dodjem ispred njih pa upalim svoja e tad se nadam se da shvate koliko to smeta. PS: Upalim ga i ugasim 2-3 puta da skontaju sta iritira..

Zoran

pre 4 godine

Ja se i snalazim, zahvaljujuci onim tablama sa "tufnama" pored puta. Sva sreca sto su pisane cirilicom!
Ali, sta rade stranci? Cujem da kada krecu za Srbiju, upisuju ubrzani kurs cirilice!

kako da ne

pre 4 godine

U CH kada se spusti magla na autoputu 98% ljudi pali svetla za maglu, vozi 60-70km/h, dosta njih i 4 migavaca. Svi to sledimo, svi polako. Dodjem u Srb, gusta magla, ja imam odlican nov auto, jak, ipak palim svetla za maglu i 4 migavaca, vozim do 60-70 max, dete u kolima. Pored mene prolecu ‘pametnjakovici’ sa Bmw 140-150 km/h. Sa 155km/h u CH na autoputu ide dozvola 3 meseca, da tako voze ovde po magli pritom i ugrozavaju zivote drugih a i sebe u tim uslovima, zatvorili bi ih pritom na 6 meseci da se nauce pameti. Isto kao na autoputu Bg-Nis pre par godina, kiša pljusak, kilometrima i tako pada da je vidljivost ocajna. Mogu da vozim do 100, sirok auto, jak, stabilan, ali mi u glavi i drugi ljudi koji imaju losije uslove i voze sporije. Tako i ja max 40-50km/h. Ali stizu pametni sa svojim Audi i Bmw automobilima i nekih 130-140 na sat u onim uslovima je kao u normalnim da vozite 200. Glava u torbi do kraja. Sanse da ubijete nekog su sa 10% porasle na 90% u tim uslovima. Ne razmisljaju. Cak i u Italiji u tim uslovima svi pale migavce i voze 50 na autoputu. U Italiji gde je kultura u voznji takodje ocajna. Ne mislite samo na sebe. Krenite ranije ako su uslovi losiji...Ima nekog ko vozi sporije, krenuce u preticanje jos nekog sporijeg, naletite sa 140 na njega koji vozi 50 mozete da ih ubijete, mozda ima i dece smatrajte da ste ubili vise zivota time. Ponavljam da imam i ja dobar auto, jak, ali se nagazi samo kada su svi uslovi vrhunski.

Александар

pre 4 godine

Ја отворим кров и слушам гуске ,које се одлично сналазе у магли.Довољно је да их пратиш,где ћеш да дођеш је друго питање.

мики

pre 4 godine

Пре једно месец дана, рано јутро, возим од НС до БГ. Магла се спустила, осећај као да си у авиону. Ја спустио на неких 70кмч, упалио предње и задње магленке и сва четири. Скоро сви који су наишли иза мене су ме претекли и то са сигурно 110кмч и више. Као да нема магле. А један лудак у БМВ X5 је прошао у левој траци са сигурно 150кмч и то без иједног светла. Возио сам на западу по магли и тамо скоро да нема оваквих ситуација. Тамо се људи труде да дођу живи на свој циљ путовања.

Vozač

pre 4 godine

Kao riba u vodi.Naročito od kad postoje one tufne za maglu na auto putu.Ali zbog tupadžija koji voze samo sa prednjim dnevnim svetlima, danas ću na put od 200km ipak busom.

elitista

pre 4 godine

Po magli samo bahato. Preticem sve redom. Vozim kao Huan Manuel Fandjo. Posle u kaficu uz espreso objasnjavam ekipi kako u celoj Srbiji samo ja znam da vozim. Od Mega-diplome sam dobio fotelju u komunalnom i kupio makinu. Ko vam je kriv pa gulite knigu. Numete da se snadjete.

Marko I

pre 4 godine

Ako vidite bar 40-50m ispred sebe ne ukljucujte zadnja svetla za maglu, ona su samo za vrlo, vrlo slabu vidljivost.
(ukljucite mozak, 08. decembar 2019 13:56) gari moj, ako je magla palis maglenke pogotovo nazad. Ti nikad neznas koliko je gde u kom trenutku gusto. Nemoj da zbunjuje. Kad je magla maglenke svi treba da pale i tačka.

ja

pre 4 godine

Na sreću (ili na žalost, kako god ko gleda), živim u kraju gde je magla uobičajena već od oktobra, pa negde do marta, tako da se odlično snalazim. Svaki auto koji kupujem, mora da ima maglenke - to je pod obavezno. Brzinu prilagođavam gustini magle, a po autoputu obično vozim levom trakom, jer kod nas ima toliko loše osvetljenih vozila, da ih je teško spaziti i po lepom vremenu, kad je mrak, tako da desnu traku maksimalno izbegavam. Ukoliko je magla nenormalno gusta, da se ništa ne vidi (a imao sam prilike jako puno puta da vozim po takvom vremenu), pale se sva 4, brzina se spušta na 30 km/h i vozi se sa spuštenim prozorima, jer, u takvim situacijama, izdaje vid, ali sluh ne. Takođe, vozim bliže sredini puta, kako bih mogao da vidim liniju - uvek ćete moći da se sklonite udesno, ukoliko vam naiđe nešto iz suprotnog smera - a ako vozite skroz desno, 100% nećete videti biciklistu ili pešaka koji ide s te strane. Ako imam suvozača, tada se pomerim udesno, a suvozač ima jedan jedini zadatak - da motri na bicikliste/pešake.

Coyote

pre 4 godine

Snalazite se kako god, samo nemojte da se zaustavljate na magistralama i autoputu. Ako morate sidjite fizički sa druma. Drugo, upalite svetla i svaka za maglu. Gledajte i imajte obzira za druge ucesnike u saobraćaju.

DonJuan

pre 4 godine

Pa prosecan srpski retardirani sumaher se ne snalazi u saobracaju ni kad su uslovi idealni, al bitno da zna da stisne gas i sirenu i to mu dovoljno hahahahahah

Metropola

pre 4 godine

Meni smeta kad se nalazim u koloni vozila u magli a vozilo neposredno ispred mene ne gasi svetlo za maglu. To svetlo je jako iritantno kad se nalazis neposredno iza nekog, znaci na manje od 10-15 m. Ja ga uvek iskljucim cim mi se neko priblizi. Ne razumem ljude koji to ne rade. Da ablendujem ne vredi, onda misle da sam lud, a kad dodjem ispred njih pa upalim svoja e tad se nadam se da shvate koliko to smeta. PS: Upalim ga i ugasim 2-3 puta da skontaju sta iritira..
(Mile, 08. decembar 2019 22:45)... Mile i meni to smeta ali ima vozila koja nemaju odvojeno paljenje prednjih i zadnjih tako da ne moze da ugasi zadnje a da zadrzi prednja svetla za maglu!

quantum

pre 4 godine

Ono što je meni neverovatno u vezi ove i bilo koje slične teme, je da u komentarima možemo da uvidimo paradigmu naše stvarnosti - svako ima neko svoje tumačenje pravila i zakona... briga ih da poštuju napisano - pametovanje je srpski patent.

Ovaj kuka da mu zadnje maglenke izbijaju oči kad se nabije kolima ispred u zadnj***. Pa rođače, ne nabijaj se - drži odstojanje, pa ti zadnje maglenke neće izbijati oči. One su predviđene za korišćenje u bilo kojem trenutku kada postoji magla! Ne možeš ti da znaš kako se iza tebe vidi, pa izvoli ne pametuj, nego se drži propisa! To su isti oni koji ga gaze po 150 po magli, naprave masakr, pa se posle čude šta se desilo i "nisu hteli, mnogo im je žao, može svakome da se desi". Ne, to se dešava uglavnom vama, "najboljim vozačima" i onima koje osakatite, ni krive, ni dužne!

Ovaj drugi trtlja kako sva četiri žmigavca ne treba koristiti u magli. Pa naravno da ne treba, u Srbiji to služi isključivo za kupovine leka za tetku, uplatu tiketa u kladionici i za skok po burek - nedaj bože da se koristi i za ono čemu je namenjeno. S obzirom da se to u međunarodnom obliku zove "hazard lights", služi za SVE oblike upozoravanja na opasnosti, pa i za vožnju po veoma gustoj magli. Uostalom, ako niste sigurni, obratite pažnju kako se isti koriste u državama kojima je saobraćaj uređen 101%. Recimo Švajcarskoj.

scorpio

pre 4 godine

meni izgleda da nama fali sinhronizacija-ako dobri uslovi da vozimo svi u ogranicenju, ako losi uslovi da vozimo svi 50ak , 40 zavisi na kom smo putu, ako zeleno da svi krenemo kao da smo na lancu, ako crveno svi stanemo- ima nekih koji imaju bas hitnog posla , ima onih koje nerviraju gnjavatori ali generalno svi bre voze kao da su sami...ne znas sta ce odakle da te snadje i ko ce kako da odreaguje... ja se iznenadio kakva magla bila oko Pozege ka Zlatiboru krajem avgusta, na 6-7m vidis auto na 10ga nema. noc,razrovani putevi( radovi na putu), nekim delovima kisa, ali svi vozismo 40ak i predjosmo put brze nego kad vedro... niko preticao nije a niko ni stao nije sem kod semafora zbog radova... vozim skoro 20god. i nikad lakse nisam prosao ovakve uslove. znaci da se moze to i kod nas...

ukljucite mozak

pre 4 godine

@Marko I & drugi,
stvarno, u cemu je razlika izmedju magle i smanjene vidljivosti!? Ako vidim pacijente sa zadnjim (vrlo intenzivnim) maglenkama sa udaljenosti od preko 100m a malo ispred njih automobile sa ukljucenim svetlima, cemu onda ukljucene zadnje maglenke? Ah da, niste ga ukljucili.

matriks u srba

pre 4 godine

Svaka magla mi je bila ok, dok nisam doziveo takvu da sam ocesivao ivicnjak namerno da bih znao da sam na drumu.

Nije se videla hauba a ne metar puta. Vozio sam par km, i to sa otvorenim prozorom da bih i sluhom primetio ako nailazim na nekog. Pakao.

MMS auto

pre 4 godine

Ljudi nemojte se zezati sa maglom, vožnja po magli je izuzetno opasna i traži ozbiljnost i odgovornost od svakog vozača. Po autoputu još i nekako, postoje oznake koje oznčavaju udaljenost, ali još je opasnije voziti po saobraćajnicama manjeg reda, posebno u Vojvodini, tamo izlaze i traktori na put koji su potpuno neobeležani. ČPitanje je sa ovakvom kulturom kako nema više žrtava

Monsieur Alphonse

pre 4 godine

Nemojte paliti sva četiri migavca i kretati se. To je veoma opasno jer zbunjuje druge vozače. Može da se sudari i prilikom obilaženja vozila u pokretu sa sva četiri migavca, a možda je neko stvarno stao u magli i upalio sva četiri pa se neko zakuca u njega jer misli da se kreće.
(ja sam, 8. decembar 2019 13:07)

Kad vidiš upaljena 4 migavca, nema nikakvog razloga da te to "zbunjuje" i nije na tebi da procenjuješ da li se to vozilo kreće ili stoji.

Ali problem je u tome što samo u Srbiji vozilo u pokretu sa upaljena sva 4 migavca zbunjuje vozače zato što samo u Srbiji upaljena 4 migavca znače "stao sam da uzmem burek ili popijem piće, vraćam se odmah, za jedno pola sata".

U normalnom svetu upaljena 4 migavca znače upozorenje na potencijalnu opasnost, bez obzira na to da li vozilo stoji ili se kreće. Ljudi često imaju naviku da pale 4 migavca čak i kad jače prikoče, da bi upozorili onog iza sebe. Ponegde (mislim da je u Švajcarskoj, ali nisam sasvim sigran) je čak i obavezno da se pale 4 migavca i kad se krene u rikverc.

Razumljivo je da je to onda potpuno nerazumljivo i zbunjuje nas koji nemamo naviku da uključujemo migavac čak ni kad skrećemo...

ja

pre 4 godine

@ (b1321, 08. decembar 2019 10:32)

Ne, druže, vidiš, svetla za maglu, prevenstveno, jesu za vožnju po magli, jer tebi omogućavaju da bolje vidiš. Međutim, svetla za maglu (a, pogotovo, zadnja maglenka) su izuzetno korisna za bilo koje drugo loše vreme, jer omogućavaju drugim vozačima da te vide na većoj udaljenosti.

kesi

pre 4 godine

Upravo sam stigao sa puta kroz maglu.Definitivno najbezbednija je leva traka.U desnoj ostanu vozači koji se uplaše vožnje u tim uslovima.Usporavanje je možda i opasnije,jer iz magle izleti ispred vozila neko ko mili autoputem.I,naravno,već legendarne dijabole koje i po magli koriste zaustavnu traku.Bez trokuta,posebnog signaliziranja,verovatno i bez jakog razloga-ili strah od vožnje ili nedostatak mozga.Svejedno,mislim da je najbezbednije voziti iza nekog sa dobrim svetlima(prednjim i zadnjim),pratiti njegove kretnje i držati maksimalno rastojanje.Razume se,u levoj traci,daleko od zaustavne.

KL

pre 4 godine

Upravo sam stigla sa puta, Subotica - Beograd, vozila sam oko 70 - 90 sa maglenakama i prilagođavala se vidljivosti. Neverovatno mi je da ljudi voze i 130!! Oko Zemuna se ne vidi ni jedna tačka ( tu su radili svi zmigavci).
Nije magla zezanje i ovo sto piše za kamione je stvarno tako, primetis ga kad mu se približis. Pamet u glavu ljudi i dve sekunde rastojanja. Srećan put :)

boga,oca

pre 4 godine

Nije loše ni otvoriti prozor jer se snalaženje u magli i zvuci iz okoline mogu koristiti.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (1157, 8. decembar 2019 11:57)

ja sam jednom kod ljubljane za malo iscero zenu da ide ispred mene;)

Zvrk

pre 4 godine

Пре једно месец дана, рано јутро, возим од НС до БГ. Магла се спустила, осећај као да си у авиону. Ја спустио на неких 70кмч, упалио предње и задње магленке и сва четири. Скоро сви који су наишли иза мене су ме претекли и то са сигурно 110кмч и више. Као да нема магле. А један лудак у БМВ X5 је прошао у левој траци са сигурно 150кмч и то без иједног светла. Возио сам на западу по магли и тамо скоро да нема оваквих ситуација. Тамо се људи труде да дођу живи на свој циљ путовања.
(мики, 08. decembar 2019 09:52)

Pa taj pavijan nije kupio dziberko vozilo da bi vozio 70. Valjda kad sednu u takvo vozilo imaju osecaj besmrtnosti i premudrosti.

zloupotreba polozaja

pre 4 godine

Vecina ljudi nema prednja svetla za maglu pa je dobar savet da propustite vozilo sa prednjim maglenkama, napravite sto vece moguce rastojanje iza njega (da mu dobro vidite zadnje maglenke) i za njim. Ukoliko procenite da vozi prebrzo za uslove na putu, sacekajte drugo vozilo. Po jakoj magli, spustajte prozore i palite sva 4, nikako potpuno da stanete, bitno je da se krecete.

samo kazem

pre 4 godine

u ZOBS vam pise da se sva 4 migavca koriste kad je izuzetno gusta magla. uprkos opstem verovanju u srba, paljenjem sva 4 migavca auto ostaje vidljiv cak i kad izadjete iz njega da odete da odnesete tetki lek, tiket ili slicno.
recimo da ih ne upalite i neko vas udari od pozadi, komotno mozete vi da ispadnete krivi sto niste postupili po zakonu.

a kad vidim ove komentare i stepen neznanja, stvarno me cudi kako nocas nije poginulo 50 ljudi.

karburator

pre 4 godine

Vožnja po magli (I deo)

- Ne sme se voziti brzo, neprilagođeno slaboj vidljivosti. Brzina treba da bude takva da je uvek moguće zaustaviti se na razdaljini do koje još seže vozačev pogled.
Ne sme se voziti ni preterano sporo iz dva razloga: (1) mogao bi na vas naleteti vozač iza vas pogrešno procenivši vašu brzinu, i (2) sporim kretanjem biste izazvali zgušnjavanje saobraćaja iza sebe i formiranje kolone. U magli se redovno formiraju kolone i ako jedno vozilo usporava celu kolonu svojom nepotrebno niskom brzinom, to iritira pojedine vozače i može da ih navede na nervozno preticanje, čime ugrožavaju sve učesnike u saobraćaju.
- U magli su pogotovo opasni manevri koji mogu iznenaditi ostale učesnike saobraćaja. Ako po magli iznenada zakočite, očekujte da ćete negde iza sebe u koloni izazvati lančani sudar. Najopasnija su vozila koja se iznenada zaustave, ili su odbačena nasred puta zbog nezgode. Statistika kaže da i po vedrom danu 1% vozača na autoputu ne primeti dovoljno brzo da vozilo ispred njega stoji. Misle da se vozilo kreće i udare u njega. Zaustavljanje na drumu po magli je zabranjeno.
- Posebno je rizičan proces isključivanja iz saobraćaja, jer se teško mogu uočiti raskrsnice i bočni putevi na koje želimo da skrenemo pa naše usporavanje, oklevanje i predomišljanje izaziva pometnju.

Života

pre 4 godine

Meni smeta kad se nalazim u koloni vozila u magli a vozilo neposredno ispred mene ne gasi svetlo za maglu. To svetlo je jako iritantno kad se nalazis neposredno iza nekog, znaci na manje od 10-15 m. Ja ga uvek iskljucim cim mi se neko priblizi. Ne razumem ljude koji to ne rade. Da ablendujem ne vredi, onda misle da sam lud, a kad dodjem ispred njih pa upalim svoja e tad se nadam se da shvate koliko to smeta. PS: Upalim ga i ugasim 2-3 puta da skontaju sta iritira..
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Mile, 8. decembar 2019 22:45)

Hvala na savetu. Od sad kad mi se neki majmun nalepi pozadi palim zadnje maglenke. :) A ako voziš iza nekog drži odstojanje, pogotovo po magli, pa ti neće smetati maglenke.

karburator

pre 4 godine

Vožnja po magli (II deo)

- Ne sme se seći krivina, niti linija koja obeležava sredinu kolovoza "obgrliti" točkovima; to isto bi mogao učiniti i vozač vozila iz suprotnog smera.
- Po vrlo gustoj magli treba otvoriti bočni prozor i isključiti radio. Osluškivanje zvukova takođe može biti od koristi za orijentaciju, pa je bolje ako putnici budu imali razumevanja i ne zamere vozaču koji vozi sa otvorenim prozorom.
- Srednja svetla imaju prevashodnu ulogu da vas drugi vide. Ako ih imate, sada je prilika da se pokažu specijalni farovi za maglu i zadnje jako crveno svetlo za maglu. Neke zemlje propisuju kaznu ako to zadnje svetlo radi kada ne treba, kada je vidljivost veća od 50m, i kod padavina (sneg, kiša), jer zaslepljuje vozača koji vozi neposredno iza vas. Dugo svetlo nije u magli upotrebljivo, vama stvara neprozirni beli ''zid'' a vozilu ispred smeta. Ne treba se preterano osloniti na zadnja svetla vozila ispred sebe, već držati rastojanje. U suprotnom, ako ste mu preblizu, i ako to vozilo iznenada zakoči, verovatno je da ćete naleteti na njegovo vozilo. Ne možete po magli uočiti njegov povod za kočenje ni oštrinu kočenja.

karburator

pre 4 godine

Vožnja po magli (III deo)

- Ako naiđete na lančani sudar (i izbegnete ga, pa vam ''padne kamen sa srca''), odmah upalite sva 4 žmigavca, ostavite upaljeno i zadnje svetlo za maglu, uklonite vozilo što više u stranu (najbolje na travu pored puta) i pobrinite se da svi putnici brzo izađu iz vozila i udalje se od njega. Uzmite onaj ''kamen što vam je pao sa srca'' pa hitro pođite ukraj puta u susret vozilima koja nailaze, i pomozite im - mašite im u širokim zahvatima nečim uočljivim, svetlim ili belim (baterijskom lampom, maramicom, košuljom, kartonom, novinama, papirom i sl.)
- Preticanje po magli
Ako po magli vozite neko vrijeme iza nekog vozila, ubrzo vam se učini da biste sami mogli voziti brže i padate u iskušenje da pretičete. A kad već počnete preticati ili čak zauzmete čelo kolone, odmah spoznate zašto je onaj ispred vas vozio tako polako: najednom i vi vidite onako malo, kao što je i on video pre vas. Naime, stekli ste utisak da se može brže voziti samo zato što ste pre toga mogli koristiti farove vozila ispred vas, a i samo to vozilo vam je služilo za orijentaciju.

dexon

pre 4 godine

Davnih osamdesetih jedne januarske noci bauljam svojim "jugicem" po ibarskoj magistrali oko Pozege, farovi kao fenjeri,vozim oko cetrdeset na sat, sav napet, pojma nemam gde se nalazim. Predje me covek sa nekim opelom, vidim uzicke tablice,poznaje teren a ja za njim. Vozi baja osamdeset na sat, prst pred okom se ne vidi. Skrete on u jednom momentu malo ostro udesno, ja za njim, kad videh mi u velikom dvoristu. Sta cu, rekoh samo: " Dobro vece domacine". Covek se nasmeja.

nebitno

pre 4 godine

Sinoć smo se vraćali iz Ljiga oko 19,30h i kod Orlovače je bila užasna magla da se ništa, ama baš ništa nije videlo. Išli smo polako sa upaljenim maglenkama i nažalost udarili smo u onu traku što stoji po putu sa leve strane malo pre skretanja desno za obilaznicu za Niš. Ona se tek ništa nije videla. Pocepala se guma i jedva smo se dogegali sa sva 4 do prvog parking nekih 500m. Trebalo bi to da nekako svetle, da stave mačje oči ili da prefarbaju. Videli smo da nismo jedini, još jednom vozaču se isto to desilo.

karburator

pre 4 godine

Vožnja po magli (IV deo)

U gustoj magli opasno je preticati na putu koji ne poznajete. Po pravilu se pretiče samo na putevima koji imaju više traka u jednom smeru. Na običnim putevima, sa samo jednom trakom u jednom smeru, to je krajnje opasno. Ne možete pravovremeno zapaziti vozilo koji dolazi iz suprotnog smera i tačno oceniti njegovu brzinu i rastojanje, niti to može vozač tog vozila. Ako ipak morate preticati, svoju nameru saopštite vozaču ispred sebe – sirenom i ablendom.
I inače a posebno je u magli važno za vreme preticanja imati stalno aktivan žmigavac. Tako se omogućava vozaču iz suprotnog smera da u kritičnom trenutku blagovremeno uoči kako je njegova strana kolovoza zauzeta. To međutim, nikako ne znači da je žmigavac jemstvo za sigurno preticanje u magli.
Vozilo koje pretičete treba da smanji brzinu ali je za njega opasno ako se preterano uklanja s puta u desno (parkirana vozila, biciklisti, pešaci ...).
Nemojte se zavarati povremenim prekidima magle koje često izazivaju teretna vozila ispred vas. Ako na tim mestima pretičete ili povećavate brzinu, izlažete se dvostrukoj opasnosti kad ponovo uđete u gustu maglu.