Aktuelno

Petak, 01.11.2019.

10:50

"Građani demotivisani da voze automobile na plin i onda se pitamo što nam je vazduh ovakav"

Izvor: Izvor: B92, Tanjug

"Graðani demotivisani da voze automobile na plin i onda se pitamo što nam je vazduh ovakav" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

65 Komentari

Sortiraj po:

Vladica

pre 3 godine

17g vozim na plin naravno sve sto je g.Okanovic napisao je istina.Svake godine uvode po neku taksu a olaksica nigde.Realno 50-55din/l plina bi bila realna cena i sama registracija barem 10-15% da bude jeftinija sve ostalo neka bude isto parking...Ipak i moj auto zauzima mesto kao i neki dizelas.Ali to su pusti snovi,sad sam uzeo da proverim cenu regisyracije sa i bez plina naravno nigde nisam video razliku.Ipak se vazduh manje zagadjuje sa plinom.Hvala na pruzenom komentaru.

Heisenberg

pre 5 godina

Vozim auto 2012 godište na plin (Grande Punto 1.2).
Registracija me je koštala 21.000 u AMSS.
(Mladen, 1. novembar 2019 11:35)
*cries in Ford Mondeo 2.0 benzin/TNG 35000 RSD*

Dejan

pre 5 godina

Kad sam imao juga,sam sam ugradio plin i sa njim prešao150000km bez ikakvog atesta,e danas ima sijaset agencija koje žive od novca koji se otima za nepotrebne preglede i ne samo to nego prosto te država tera da od svega odustaneš,peripetije koje moraš da priđeš da bi auto prebacio na plin su strašne i bespotrebnr

deda

pre 5 godina

gosn. Damire Okanoviću iz Komiteta za bezbednost saobraćaja...
Sve predloge Vašeg komiteta Vlada je bez pogovora usvojila.... i što se tiče kaznene politike i raznih nameta i raznih glupavih atesta....
zato ne glumite nevinašce....

Mirko

pre 5 godina

Kakva ekologija,koga je u vlasti briga. Da vozis auto na motanje pedala imas da platis atest i akcize a o kaznama i da ne pricam. Tako da se i motanje ne isplati.Nema logike ni popusta ni ustede kako god da uradis ima da ti skinu kozu sa ledja.Sve u skladu sa evropskim zakonima kad njima odgovara a kad evropa daje stimulaciju ili mogucnost za ustedu ovi nasi mudro prespavaju te trenutke uskladjivanja propisa.To sa uskladjivanjem povlastica ce biti primenjeno kad udjemo u Eu,hocu da kazem kad i Turska ili preciznije NIKAD.

Istina je

pre 5 godina

Žena koja piše propise u AMS u vezi atesta plina i slično NE ZNA da uključi plinski rešo. Šta očekujete od ove države onda?

Nikola

pre 5 godina

Plin jeste jeftinijih od ostalih goriva Ali koliko je jeftiniji toliko ce te dati za popravke koje se desavaju I ateste I nista necete usetediti

pčelica Pavo

pre 5 godina

Sedim sa kolegom i upravo smo izracunali koliko je ko novca, za gorivo,potrosio za 100 000 km predjenih sa istim vozilom. Ja vozim 1.6 na plin kad sam odbio trosak ugradnje(tada je bilo 850 eur) i reatesta kao i nesto goriva koje sipam svakog meseca, razlika je za tih 100 000 km oko 4200 eur u moju korist. On vozi dizela 2.0.A da ubacimo da je registracija njegovog automobila za oko 9000 din veca...Puta 10 godina.....Moj TNG uredjaj takodje do sada nije imao niti jedan kvar.Motor jos uvek perfektan itd
(miLOS, 2. novembar 2019 16:48)

Ja imam 1,6 dizela koji je za prvih 100 kkm potrošio oko 5.350 litara goriva. Ne bih rekao da se na njega odnosi ta tvoja računica.

miLOS

pre 5 godina

Sedim sa kolegom i upravo smo izracunali koliko je ko novca, za gorivo,potrosio za 100 000 km predjenih sa istim vozilom. Ja vozim 1.6 na plin kad sam odbio trosak ugradnje(tada je bilo 850 eur) i reatesta kao i nesto goriva koje sipam svakog meseca, razlika je za tih 100 000 km oko 4200 eur u moju korist. On vozi dizela 2.0.A da ubacimo da je registracija njegovog automobila za oko 9000 din veca...Puta 10 godina.....Moj TNG uredjaj takodje do sada nije imao niti jedan kvar.Motor jos uvek perfektan itd

par

pre 5 godina

Tacno tako vozila koja imaju sekvent uredjaj za gas mmogo manje zagadjuju okolinu od ostalih benzinaca i dizelasa. A gospoda koja sede u vladi neznaju kako da cerupaju vise narod pa smosljaju razne ateste i reateste i ostale namete kako bi napunili budzet

stručnjak

pre 5 godina

Prvo rešite zagađenje zbog grejanja koje je daleko veće, pa tek onda od automobila. Samo malo zaći u naselja gde kuće preovlađuju pa da vidite kad se ugalj založi. Ma ne može se disati. Čist primer je Beograd, gde u širem centru ima najviše vozila, ali zato ima minimalno onih koji lože i vazduh je daleko čistiji nego u naseljima gde preovlađuju kuće koje se greju na ugalj, drva itd. Tolika je razlika da se lako oseti bez ikakvih mernih instrumenata.

nebitan srbin

pre 5 godina

da li neko moze da mi objasni kako to da od novog sada do banja luke auto vise potrosi nego od banja luke do novog sada. nigde nisam stajao osim na granici. gorivo sipano u banja luci i gorivo sipano u novom sadu. sto je gorivo najskuplje u regionu ne mora da znaci i da je kvalitetnije. od drzave traziti olaksice to vam je kao od slepog i slabovidog coveka da trazis oko. drzava je uvek spremna i pomno prati svaki namet i jedva ceka da ga okaci svome narodu oko vrata ali da da neke olaksice ili da se odrekne niposto.ja predlazem da svi probaju da urade kao i ja sto sam uradio.jednostavno da pokusaju da promene drzavu jer cekati nasu drzavu srbiju je nemoguca misija.

Key

pre 5 godina

@Olja
Без обзира на тај црни дим, тај аутобус превезе много бише људи него један ауто. Тако да по превезеној глави и километру загади много мање него мој ауто који вози само моје д...
Мислите о томе, не будите себични, у саобраћају пропуштајте аутибусе. Колико год да сте важни ипак је у том аутобусу неупоредиво више људи.
Нисте сами на свету.

Stole Bujanovac

pre 5 godina

Da.. plus i ovo da jedino kod nas atest na 5 i na 3 godine(kad recimo boca važi još 3 godine u trenutku reatesta) isto košta.Država trula.

ja

pre 5 godina

Seljak veseljak@
Da si čipovao dizela ne bi ti trebao taj jači benzinac. Em bi uštedeo još više na gorivu (ako bi ga vozio kao da nije čipovan), em bi te to čipovanje koštalo kao mesečna razlika koju sada plaćaš...

samo kazem

pre 5 godina

U najmanju ruku, bilo bi fer prema svima nama koji vozimo na domaće gorivo da daš neki dokaz za navedeno, osim što ti vozilo, razume se, propeva?
(F31, 01. novembar 2019 12:56)

Automobil manje trosi kad je gorivo kvalitetnije, bolje ide, pola godine od kad uvezete auto sa dpf-om i katalizatorom on pocne da trokira od djubre goriva u srbiji (ne mislim na kante nego novije automobile)... imamo najskuplje gorivo u regionu, skuplji smo i od austrije, luksemburga...
TNGu je namerno namaknuta tolika akciza da vas za nijansu jeftinije izadje da vozite na plin, imate atest svakih 5 godina u korumpiranom AMSSu - fali ti ovo ovde ali ima tamo servis pa idi da ti to srede za 2000 dinara pa se vrati.
zemlja nam je toliko trula da nas treba sravniti sa zemljom

C i n i k

pre 5 godina

Sto je najcrnje,vecina komentatora uopste ne kapira da je Okanovic privatnik a da je svojoj privatnoj firmi namerno nadenuo ime da zvuci ko da su drzavna jasla?
Ljudi, posto se taj Okanovic privatnik svaki dan pojavljuje na vestima sa raznoraznim "savetima" i njegovim misljenjima koja nzn koga uopste zanimaju, vi ste pomislili da je on i najmanju ruku ministar?

dejan

pre 5 godina

@Olja Upravo tako!Prvo iskljuciti sva ikarbus vozila iz saobraca(mislim na one sa pocetka 2000-ih),a onda uvesti strogu kontrolu putnickih vozila.Svakome kome kulja crni,sivi,beli dim iz auspuha,automatski da se iskljuci iz saobraca i skine tablica jer je tehnicki neispravno.Svaki drugi jtd i tdi motor je u ovom gradu neispravan,kad puknu gas,pobiju nas iza kao zeceve!

Seljak veseljak

pre 5 godina

Da li vi ocekujete od gradjana Srbije, koji doduse zive u zlatnom dobu,da misle o okolini i kupuju polovne benzince a da posle daju 30 do 50% vise novca koji ustvari i nemaju?
Ja sam presao sa dizela na benzin jer mi 5 do 6000din vise mesecno ne igra neku ulogu ali ipak kad uporedim potrosnju od 6.5 do 6.7 lit i sadasnjih 8.5 do 8.8 lit na 100km i nije mi tako svejedno.
Drzava je na potezu.

Jovan

pre 5 godina

imamo najgore gorivo u evropi
isto se odnosi I na plin
kada se nadješ iza "plinaša" bolje da imaš gas masku pri ruci
naša vozila prosto polete I propevaju kada dobiju gorivo u eu zemljama
glavne zagadjivače tražite u našim proizvodjačima goriva I u onima koji dozvoljavaju da takvo gorivo bude u prometu
(boban, 01. novembar 2019 12:13)

Ne lupaj, iza "plinasa" se nista ne oseti... To sto se oseti su neispravna vozila, to ti je kao kad bi rekao dimi iz svakog dizelasa...

Seljak veseljak

pre 5 godina

(Dečko sa asfalta, 01. novembar 2019 16:19)
Racunica je jasna Dizelas koji trosi 6.7lit na 100km potrosi mesecno oko 134lit.goriva x160din=21440din.
Benzinac koji trosi 8.6lit na 100km,potrosi oko 172lit x 150din=25800 din.
Razlika je 4360din.mesecno.Govorim o mom primeru,ali sam kupovinom benzinca dobio 177ks naspram 115ks koliko je imao dizel,8.9sek do 100km/h,naspram 11.5 koliko je trebalo dizelu.Ja zadovoljan.

Janez

pre 5 godina

Ovo je samo pola istine ili cak ni to.
Naime diselasi jesu problem pre 15g nisam mogao da razume zasto napredna nacija kao sto su japanci nemaju diselasa u osobnim vozilima al sad mi je jasno pa jesu napredni al da se vratim na temu naime puno veci problem od diselasa je grjanje stanova kuca.
Evo primer iz slovenije do tamo neke 1990 zimi je bilo nekad prilicno neugodno zbog slabog vazduha, magle ali nakon toga se ne secam da je bila magla, slab miris u vazduhu...Indikator je bio recimo i snjeg zimi koji je postao crn za jedan dan a nakon recimo 1990 taj isti zadrzao svoju bjelu boju nekoliko dana.
A razlog je jednostavan tih godina je nakon vise od 70 godina zavrsena kompletna plinifikacija najvecih gradova kao sto su ljubljana, maribor... dakle moje osobno iskustvo govori da je grijanje kuca/stanova glavni problem tek onda promet.

jaretina

pre 5 godina

Prvo da se resi mnogo veci problem zagadjenja, grejanje na drva i ugalj, posle autonobili.
(saki6, 01. novembar 2019 11:28)

Ne.
prvo da se ratosiljamo dizla, a posle grejanje kuće na ugalj.

ti možeš da ideš i javnim prevozom, bajsom, ne moraš svojim trovačem, a onaj mučenik penzioner koji jedva živi na penzionerskom minimalcu nema izbora.

Vozač

pre 5 godina

Kad je plin bio jeftiniji, nisam ozlazio iz kola. Sad ne izlazim iz busa i voza. Prelazim oko 60 k godišnje po nsšoj jadnoj Srbijici, budžetu bi se niska akciza višestruko iplatila usled povećanog prometa, ali to niko ne shvata tamo.

Dečko sa asfalta

pre 5 godina

Ako ima neka osoba ovde kojoj bi kad stavi na papir ako kupuje gorivo na pumpi a ne iz nekih bačvi, neka mi objasni kako moze 2.0 tdi da trosi manje dinara na 100 km goriva od 1.5 tsi( primer golf 7). Ili bilo koj auto isto je da li dizel trosio 7 litara a benzinac 9 samo je u Srbiji dizel skuplji. To sto su predasude da zilem trosi manje novca nego benzin je potpuna budalastina. Plus ne trujes ljude okolo

3210

pre 5 godina

Cekaj, pa taj ni ne koristi te puteve, niti koristi zdravstvo, skolstvo niti uzima od drzave bilo sta... logika ti je uvrnuta... sta se desi sa ljudima koji umru??? Jel i oni treba da placaju porez posto su nekad ziveli u Srbiji?
(Francis, 01. novembar 2019 13:13)

Ljudi u Srbiji kad umru itekako plaćaju porez.
To jest plaćaju njihovi potomci.
Ja sam pre 10 god. kad mi preminuo otac platio dva grobna mesta za pokojne roditelje i to unapred za 10 godina a cifra uopšte nije mala.
Sad mi opet stiglo da platim i to opet unapred za 10 godina pod pretnjom da ako ne platim pokojnici mogu biti iskopani i grobna mesta ustupljena drugom.
Inače moji roditelji su zajedno imali
80 godina radnog staža a penzije nisu ni dočekali.
80 godina su uplaćivali PIO i sve moguće fondove u Srbiji i opet ih država Srbija pljačka i pokojne.

Vozim na plin

pre 5 godina

Poštovani gospodine Okanovic,

Pre svega se obratite vašim kolegama iz Agencije za bezbednost saobraćaja, ovlascenim institucijama za atest vozila i tehničkim pregledima da nauče da rade svoj posao i ukinu takse pa tek onda apelujte na ljude da koriste TNG.
Atest TNG-a sa svim taksama košta oko 100e, a da ne pričam o golgoti koju vlasnik prodje dok se to ne završi... Na papiru, kada je neko to smišljao možda i deluje logično, u praksi vam treba 2 slobodna dana sa posla da obavite taj proces.
Ukupno me je ugradnja uređaja koštala 450e (350e uređaj sa ugradnjom, plus 100e atest). Obzirom na cenu TNG-a u Srbiji (najskuplji u okruženju - 0.10 do 0.20e skuplji po litru) ušteda na 100km je oko 3eura (pokazalo se u praksi kada se uracuna i potrošnja benzina prilikom startovanja). To znači da treba preći 15000km da bi vam se na osnovu uštede isplatio uređaj. Kod prosečnog vozača u Srbiji to je 3god.
Vi sami procenite da li se to isplati i koliko građana Srbije pod ovakvim uslovima želi da koristi TNG.

uzdišemo.

pre 5 godina

Sve ovo ovde rečeno, i u tekstu i u komentarima, jeste tako. I samo služi da 1 drugome podižemo pritisak. Nema drugu upotrebnu vrednost. Prema tome, bolje nam je bez tog podizanja. Da ćutimo, sagnemo glavu, skinemo kilote, natrćimo se i... poželjno je:

halefizikahapelaminazifovski

pre 5 godina

Dosta više zaglupljivanja o zagađenju iz automobila. Ima mnogo većih zagađivača pa ih niko ne proziva. Pomislite samo na avione, da ne nabrajam dalje. A dotična osoba koja se navodi u tekstu, treba da se zamisli zbog mnogih svojih "izuma".

ivanle

pre 5 godina

A gospodin nije ni cuo za hibride i elektricna vozila? I ovakvi se pitaju za nesto u ovoj zemlji
(Branko, 01. novembar 2019 12:00)

Jasno ti je da se u Srbiji 70 %elektricne energije dobavlja iz termoelektrana koje rade na ugalj, jel da ?

Svaki put kad pritisnes prekidac za neki elektricni uredjaj, trosis ugalj.

Nemanja

pre 5 godina

- Ukinite besmislene cene atesta plinskih uredjaja - to sto se na istima radi (mazanje spojeva sapunicom) moze i mentalno retardirana osoba da izvede i treba da bude deo tehnickog.
- Ukinite "porez na luksuz" ili ga barem pomerite na 3000 kubika - plin ima smisla tek na 1.8 l + motorima, ispod toga je mucenje a ne voznja.
- Smanjite akcize na plin.

F31

pre 5 godina

@f31...najbolji dokaz su skraćeni servisni intervali za nove automobile u odnosu na eu
(dvajes odsto, 1. novembar 2019 13:40)

To jeste najbolji dokaz. Ali da serviseri masovno zloupotrebljavaju urbanu legendu da nam je gorivo najgore, pa da zato, jadni, moraju da skrate servisni interval, kako bi mi češće išli na servise i više im plaćali u garantnom roku. Mislim, ne bi oni, ali eto, zbog nas.. A kad ih pitaš gde im je dokaz da nam je gorivo "najlošije" u Evropi, gde se isključivo mogu čuti samo arije klasične muzike, obavezno prestaje svaki dijalog, ili idu neke nebuloze koje prosečno biračko telo najlakše popase.
Ja vozim decenijama, prešao sam skoro celu Evropu uzduž i popreko, i nijednom nisam dobio kaznu što mi je auto poleteo bez dozvole, ili što mi motor glasno svira Wagnera.. Gorivo jeste preskupo, ali dajte već jednom te neposredne (ne posredne) dokaze da je najlošije. Uostalom, jedna od popularnijih auto emisija radila je uporedne analize sa istim automobilom sa različitim gorivima iz zemalja u okruženju (ili bar jednom od njih) i apsolutno nikakve razlike. Moguće da neki od koemntatora tad još nisu stasali da im stručno objasne koliko nam je gorivo loše..

laki

pre 5 godina

Okanovic je u pravu kao i vecina vas koji ste napisali komentare ali drzava mora da namakne pare za svakog ko je napustio Srbiju i vise niti jede, niti benzin toci u Srbiji. A broj ljudi na budzetu je isti, odrzavanje puteva kosta isto sa i bez njih, skolstvo, zdravstvo, prosveta, policija itd...Jednom recju onaj koji je otisao ni na koji nacin ne puni budzet a takvih je mnogo. Svidelo se to vama ili ne to vam je apsolutna istina.
(Gradjanin koji zna, 01. novembar 2019. Neka drzava kaznjava strance na autoputevima i gastarbajtere koji prekrse zakon i daleko vise ce nadommestiti budzet nego da su ovde i placaju poreze.

Olja

pre 5 godina

Trebalo bi prvo po tom pitanju srediti vozila gradskog prevoza , taksi vozila i dostavna vozila koja se krecu gradom. Oni najvise zagadjuju vazduh. A za privatnie automobile- kome iz auspuha izlazi crni ili beli dim, odmah iskljucenje iz saobracaja uz visoku novcanu kaznu. Mislim da je ovo dobar predlog, barem za pocetak.

Francis

pre 5 godina

Naša država apsolutno ne prepoznaje nikakvu razliku između pogonskog goriva, tako da vlasnici dizelaša, benzinca, vozila na metan ili plin, plaćaju istu registraciju, isti porez, isto ih košta parking mesto, isto se kreću po svim delovima grada dok je politika u razvijenim državama da vlasnici vozila koje manje zagađuje životnu sredinu imaju razne pogodnosti", kaže Okanović.Okanovic je u pravu kao i vecina vas koji ste napisali komentare ali drzava mora da namakne pare za svakog ko je napustio Srbiju i vise niti jede, niti benzin toci u Srbiji. A broj ljudi na budzetu je isti, odrzavanje puteva kosta isto sa i bez njih, skolstvo, zdravstvo, prosveta, policija itd...Jednom recju onaj koji je otisao ni na koji nacin ne puni budzet a takvih je mnogo. Svidelo se to vama ili ne to vam je apsolutna istina.
(Gradjanin koji zna, 01. novembar 2019 12:19) Cekaj, pa taj ni ne koristi te puteve, niti koristi zdravstvo, skolstvo niti uzima od drzave bilo sta... logika ti je uvrnuta... sta se desi sa ljudima koji umru??? Jel i oni treba da placaju porez posto su nekad ziveli u Srbiji?

priprema za radio®

pre 5 godina

U Bosni i Hercegovini nema uvoza polovnjaka ako nije najmanje EURO 5. U CG najmanje EURO 4.
A kod nas, "lidera u svetu" (u svemu i svačemu), može i EURO 3 da se uveze ...
Možda i to utiče na kvalitet vazduha?

Bečki kontraš

pre 5 godina

U srbistanu ako kupis hibrida ne mozes da ga registrujes jer osecam da ima neka zakoljica ili neki papir koji ti fali da bi to obavio kako treba

Gradjanin koji zna

pre 5 godina

"Naša država apsolutno ne prepoznaje nikakvu razliku između pogonskog goriva, tako da vlasnici dizelaša, benzinca, vozila na metan ili plin, plaćaju istu registraciju, isti porez, isto ih košta parking mesto, isto se kreću po svim delovima grada dok je politika u razvijenim državama da vlasnici vozila koje manje zagađuje životnu sredinu imaju razne pogodnosti", kaže Okanović.

Okanovic je u pravu kao i vecina vas koji ste napisali komentare ali drzava mora da namakne pare za svakog ko je napustio Srbiju i vise niti jede, niti benzin toci u Srbiji. A broj ljudi na budzetu je isti, odrzavanje puteva kosta isto sa i bez njih, skolstvo, zdravstvo, prosveta, policija itd...Jednom recju onaj koji je otisao ni na koji nacin ne puni budzet a takvih je mnogo. Svidelo se to vama ili ne to vam je apsolutna istina.

boban

pre 5 godina

imamo najgore gorivo u evropi
isto se odnosi I na plin
kada se nadješ iza "plinaša" bolje da imaš gas masku pri ruci
naša vozila prosto polete I propevaju kada dobiju gorivo u eu zemljama
glavne zagadjivače tražite u našim proizvodjačima goriva I u onima koji dozvoljavaju da takvo gorivo bude u prometu

1127

pre 5 godina

Cena plina u Bugarskoj oko 55 rsd,u manjim mestima i privatnim pumpama oko 50. I oni sa ovom cenom imaju zaradu. tek da se vidi koja je pljacka kod nas.

Nisam čiko ja!

pre 5 godina

Prvo da se resi mnogo veci problem zagadjenja, grejanje na drva i ugalj, posle autonobili.
(saki6, 01. novembar 2019 11:28)

Grejanja na drva i ugalj je sve manje a dizelaša i zagađenja vazduha sve više. Sama logika kaže gde je problem.

F31

pre 5 godina

imamo najgore gorivo u evropi
isto se odnosi I na plin
kada se nadješ iza "plinaša" bolje da imaš gas masku pri ruci
naša vozila prosto polete I propevaju kada dobiju gorivo u eu zemljama
glavne zagadjivače tražite u našim proizvodjačima goriva I u onima koji dozvoljavaju da takvo gorivo bude u prometu
(boban, 1. novembar 2019 12:13)

U najmanju ruku, bilo bi fer prema svima nama koji vozimo na domaće gorivo da daš neki dokaz za navedeno, osim što ti vozilo, razume se, propeva?

s mile

pre 5 godina

Drzavi je vazno da udari Akcize i PDV na Akcize. 30 din /L je Akciza na TNG.... Pljacka...

ali vazno je da se puni Budzet...

O ekologiji... niko ne razmislja.... ako smanje dazbine ekoloskim vozilima.... manje para u Budzetu....

s mile

pre 5 godina

Drzavi je vazno da udari Akcize i PDV na Akcize. 30 din /L je Akciza na TNG.... Pljacka...

ali vazno je da se puni Budzet...

O ekologiji... niko ne razmislja.... ako smanje dazbine ekoloskim vozilima.... manje para u Budzetu....

1127

pre 5 godina

Cena plina u Bugarskoj oko 55 rsd,u manjim mestima i privatnim pumpama oko 50. I oni sa ovom cenom imaju zaradu. tek da se vidi koja je pljacka kod nas.

samo kazem

pre 5 godina

U najmanju ruku, bilo bi fer prema svima nama koji vozimo na domaće gorivo da daš neki dokaz za navedeno, osim što ti vozilo, razume se, propeva?
(F31, 01. novembar 2019 12:56)

Automobil manje trosi kad je gorivo kvalitetnije, bolje ide, pola godine od kad uvezete auto sa dpf-om i katalizatorom on pocne da trokira od djubre goriva u srbiji (ne mislim na kante nego novije automobile)... imamo najskuplje gorivo u regionu, skuplji smo i od austrije, luksemburga...
TNGu je namerno namaknuta tolika akciza da vas za nijansu jeftinije izadje da vozite na plin, imate atest svakih 5 godina u korumpiranom AMSSu - fali ti ovo ovde ali ima tamo servis pa idi da ti to srede za 2000 dinara pa se vrati.
zemlja nam je toliko trula da nas treba sravniti sa zemljom

Nemanja

pre 5 godina

- Ukinite besmislene cene atesta plinskih uredjaja - to sto se na istima radi (mazanje spojeva sapunicom) moze i mentalno retardirana osoba da izvede i treba da bude deo tehnickog.
- Ukinite "porez na luksuz" ili ga barem pomerite na 3000 kubika - plin ima smisla tek na 1.8 l + motorima, ispod toga je mucenje a ne voznja.
- Smanjite akcize na plin.

Gradjanin koji zna

pre 5 godina

"Naša država apsolutno ne prepoznaje nikakvu razliku između pogonskog goriva, tako da vlasnici dizelaša, benzinca, vozila na metan ili plin, plaćaju istu registraciju, isti porez, isto ih košta parking mesto, isto se kreću po svim delovima grada dok je politika u razvijenim državama da vlasnici vozila koje manje zagađuje životnu sredinu imaju razne pogodnosti", kaže Okanović.

Okanovic je u pravu kao i vecina vas koji ste napisali komentare ali drzava mora da namakne pare za svakog ko je napustio Srbiju i vise niti jede, niti benzin toci u Srbiji. A broj ljudi na budzetu je isti, odrzavanje puteva kosta isto sa i bez njih, skolstvo, zdravstvo, prosveta, policija itd...Jednom recju onaj koji je otisao ni na koji nacin ne puni budzet a takvih je mnogo. Svidelo se to vama ili ne to vam je apsolutna istina.

Vozim na plin

pre 5 godina

Poštovani gospodine Okanovic,

Pre svega se obratite vašim kolegama iz Agencije za bezbednost saobraćaja, ovlascenim institucijama za atest vozila i tehničkim pregledima da nauče da rade svoj posao i ukinu takse pa tek onda apelujte na ljude da koriste TNG.
Atest TNG-a sa svim taksama košta oko 100e, a da ne pričam o golgoti koju vlasnik prodje dok se to ne završi... Na papiru, kada je neko to smišljao možda i deluje logično, u praksi vam treba 2 slobodna dana sa posla da obavite taj proces.
Ukupno me je ugradnja uređaja koštala 450e (350e uređaj sa ugradnjom, plus 100e atest). Obzirom na cenu TNG-a u Srbiji (najskuplji u okruženju - 0.10 do 0.20e skuplji po litru) ušteda na 100km je oko 3eura (pokazalo se u praksi kada se uracuna i potrošnja benzina prilikom startovanja). To znači da treba preći 15000km da bi vam se na osnovu uštede isplatio uređaj. Kod prosečnog vozača u Srbiji to je 3god.
Vi sami procenite da li se to isplati i koliko građana Srbije pod ovakvim uslovima želi da koristi TNG.

3210

pre 5 godina

Cekaj, pa taj ni ne koristi te puteve, niti koristi zdravstvo, skolstvo niti uzima od drzave bilo sta... logika ti je uvrnuta... sta se desi sa ljudima koji umru??? Jel i oni treba da placaju porez posto su nekad ziveli u Srbiji?
(Francis, 01. novembar 2019 13:13)

Ljudi u Srbiji kad umru itekako plaćaju porez.
To jest plaćaju njihovi potomci.
Ja sam pre 10 god. kad mi preminuo otac platio dva grobna mesta za pokojne roditelje i to unapred za 10 godina a cifra uopšte nije mala.
Sad mi opet stiglo da platim i to opet unapred za 10 godina pod pretnjom da ako ne platim pokojnici mogu biti iskopani i grobna mesta ustupljena drugom.
Inače moji roditelji su zajedno imali
80 godina radnog staža a penzije nisu ni dočekali.
80 godina su uplaćivali PIO i sve moguće fondove u Srbiji i opet ih država Srbija pljačka i pokojne.

C i n i k

pre 5 godina

Sto je najcrnje,vecina komentatora uopste ne kapira da je Okanovic privatnik a da je svojoj privatnoj firmi namerno nadenuo ime da zvuci ko da su drzavna jasla?
Ljudi, posto se taj Okanovic privatnik svaki dan pojavljuje na vestima sa raznoraznim "savetima" i njegovim misljenjima koja nzn koga uopste zanimaju, vi ste pomislili da je on i najmanju ruku ministar?

priprema za radio®

pre 5 godina

U Bosni i Hercegovini nema uvoza polovnjaka ako nije najmanje EURO 5. U CG najmanje EURO 4.
A kod nas, "lidera u svetu" (u svemu i svačemu), može i EURO 3 da se uveze ...
Možda i to utiče na kvalitet vazduha?

nebitan srbin

pre 5 godina

da li neko moze da mi objasni kako to da od novog sada do banja luke auto vise potrosi nego od banja luke do novog sada. nigde nisam stajao osim na granici. gorivo sipano u banja luci i gorivo sipano u novom sadu. sto je gorivo najskuplje u regionu ne mora da znaci i da je kvalitetnije. od drzave traziti olaksice to vam je kao od slepog i slabovidog coveka da trazis oko. drzava je uvek spremna i pomno prati svaki namet i jedva ceka da ga okaci svome narodu oko vrata ali da da neke olaksice ili da se odrekne niposto.ja predlazem da svi probaju da urade kao i ja sto sam uradio.jednostavno da pokusaju da promene drzavu jer cekati nasu drzavu srbiju je nemoguca misija.

Jovan

pre 5 godina

imamo najgore gorivo u evropi
isto se odnosi I na plin
kada se nadješ iza "plinaša" bolje da imaš gas masku pri ruci
naša vozila prosto polete I propevaju kada dobiju gorivo u eu zemljama
glavne zagadjivače tražite u našim proizvodjačima goriva I u onima koji dozvoljavaju da takvo gorivo bude u prometu
(boban, 01. novembar 2019 12:13)

Ne lupaj, iza "plinasa" se nista ne oseti... To sto se oseti su neispravna vozila, to ti je kao kad bi rekao dimi iz svakog dizelasa...

Stole Bujanovac

pre 5 godina

Da.. plus i ovo da jedino kod nas atest na 5 i na 3 godine(kad recimo boca važi još 3 godine u trenutku reatesta) isto košta.Država trula.

Vozač

pre 5 godina

Kad je plin bio jeftiniji, nisam ozlazio iz kola. Sad ne izlazim iz busa i voza. Prelazim oko 60 k godišnje po nsšoj jadnoj Srbijici, budžetu bi se niska akciza višestruko iplatila usled povećanog prometa, ali to niko ne shvata tamo.

Key

pre 5 godina

@Olja
Без обзира на тај црни дим, тај аутобус превезе много бише људи него један ауто. Тако да по превезеној глави и километру загади много мање него мој ауто који вози само моје д...
Мислите о томе, не будите себични, у саобраћају пропуштајте аутибусе. Колико год да сте важни ипак је у том аутобусу неупоредиво више људи.
Нисте сами на свету.

Janez

pre 5 godina

Ovo je samo pola istine ili cak ni to.
Naime diselasi jesu problem pre 15g nisam mogao da razume zasto napredna nacija kao sto su japanci nemaju diselasa u osobnim vozilima al sad mi je jasno pa jesu napredni al da se vratim na temu naime puno veci problem od diselasa je grjanje stanova kuca.
Evo primer iz slovenije do tamo neke 1990 zimi je bilo nekad prilicno neugodno zbog slabog vazduha, magle ali nakon toga se ne secam da je bila magla, slab miris u vazduhu...Indikator je bio recimo i snjeg zimi koji je postao crn za jedan dan a nakon recimo 1990 taj isti zadrzao svoju bjelu boju nekoliko dana.
A razlog je jednostavan tih godina je nakon vise od 70 godina zavrsena kompletna plinifikacija najvecih gradova kao sto su ljubljana, maribor... dakle moje osobno iskustvo govori da je grijanje kuca/stanova glavni problem tek onda promet.

ivanle

pre 5 godina

A gospodin nije ni cuo za hibride i elektricna vozila? I ovakvi se pitaju za nesto u ovoj zemlji
(Branko, 01. novembar 2019 12:00)

Jasno ti je da se u Srbiji 70 %elektricne energije dobavlja iz termoelektrana koje rade na ugalj, jel da ?

Svaki put kad pritisnes prekidac za neki elektricni uredjaj, trosis ugalj.

Nisam čiko ja!

pre 5 godina

Prvo da se resi mnogo veci problem zagadjenja, grejanje na drva i ugalj, posle autonobili.
(saki6, 01. novembar 2019 11:28)

Grejanja na drva i ugalj je sve manje a dizelaša i zagađenja vazduha sve više. Sama logika kaže gde je problem.

Olja

pre 5 godina

Trebalo bi prvo po tom pitanju srediti vozila gradskog prevoza , taksi vozila i dostavna vozila koja se krecu gradom. Oni najvise zagadjuju vazduh. A za privatnie automobile- kome iz auspuha izlazi crni ili beli dim, odmah iskljucenje iz saobracaja uz visoku novcanu kaznu. Mislim da je ovo dobar predlog, barem za pocetak.

par

pre 5 godina

Tacno tako vozila koja imaju sekvent uredjaj za gas mmogo manje zagadjuju okolinu od ostalih benzinaca i dizelasa. A gospoda koja sede u vladi neznaju kako da cerupaju vise narod pa smosljaju razne ateste i reateste i ostale namete kako bi napunili budzet

F31

pre 5 godina

imamo najgore gorivo u evropi
isto se odnosi I na plin
kada se nadješ iza "plinaša" bolje da imaš gas masku pri ruci
naša vozila prosto polete I propevaju kada dobiju gorivo u eu zemljama
glavne zagadjivače tražite u našim proizvodjačima goriva I u onima koji dozvoljavaju da takvo gorivo bude u prometu
(boban, 1. novembar 2019 12:13)

U najmanju ruku, bilo bi fer prema svima nama koji vozimo na domaće gorivo da daš neki dokaz za navedeno, osim što ti vozilo, razume se, propeva?

Bečki kontraš

pre 5 godina

U srbistanu ako kupis hibrida ne mozes da ga registrujes jer osecam da ima neka zakoljica ili neki papir koji ti fali da bi to obavio kako treba

dejan

pre 5 godina

@Olja Upravo tako!Prvo iskljuciti sva ikarbus vozila iz saobraca(mislim na one sa pocetka 2000-ih),a onda uvesti strogu kontrolu putnickih vozila.Svakome kome kulja crni,sivi,beli dim iz auspuha,automatski da se iskljuci iz saobraca i skine tablica jer je tehnicki neispravno.Svaki drugi jtd i tdi motor je u ovom gradu neispravan,kad puknu gas,pobiju nas iza kao zeceve!

Seljak veseljak

pre 5 godina

Da li vi ocekujete od gradjana Srbije, koji doduse zive u zlatnom dobu,da misle o okolini i kupuju polovne benzince a da posle daju 30 do 50% vise novca koji ustvari i nemaju?
Ja sam presao sa dizela na benzin jer mi 5 do 6000din vise mesecno ne igra neku ulogu ali ipak kad uporedim potrosnju od 6.5 do 6.7 lit i sadasnjih 8.5 do 8.8 lit na 100km i nije mi tako svejedno.
Drzava je na potezu.

Francis

pre 5 godina

Naša država apsolutno ne prepoznaje nikakvu razliku između pogonskog goriva, tako da vlasnici dizelaša, benzinca, vozila na metan ili plin, plaćaju istu registraciju, isti porez, isto ih košta parking mesto, isto se kreću po svim delovima grada dok je politika u razvijenim državama da vlasnici vozila koje manje zagađuje životnu sredinu imaju razne pogodnosti", kaže Okanović.Okanovic je u pravu kao i vecina vas koji ste napisali komentare ali drzava mora da namakne pare za svakog ko je napustio Srbiju i vise niti jede, niti benzin toci u Srbiji. A broj ljudi na budzetu je isti, odrzavanje puteva kosta isto sa i bez njih, skolstvo, zdravstvo, prosveta, policija itd...Jednom recju onaj koji je otisao ni na koji nacin ne puni budzet a takvih je mnogo. Svidelo se to vama ili ne to vam je apsolutna istina.
(Gradjanin koji zna, 01. novembar 2019 12:19) Cekaj, pa taj ni ne koristi te puteve, niti koristi zdravstvo, skolstvo niti uzima od drzave bilo sta... logika ti je uvrnuta... sta se desi sa ljudima koji umru??? Jel i oni treba da placaju porez posto su nekad ziveli u Srbiji?

boban

pre 5 godina

imamo najgore gorivo u evropi
isto se odnosi I na plin
kada se nadješ iza "plinaša" bolje da imaš gas masku pri ruci
naša vozila prosto polete I propevaju kada dobiju gorivo u eu zemljama
glavne zagadjivače tražite u našim proizvodjačima goriva I u onima koji dozvoljavaju da takvo gorivo bude u prometu

uzdišemo.

pre 5 godina

Sve ovo ovde rečeno, i u tekstu i u komentarima, jeste tako. I samo služi da 1 drugome podižemo pritisak. Nema drugu upotrebnu vrednost. Prema tome, bolje nam je bez tog podizanja. Da ćutimo, sagnemo glavu, skinemo kilote, natrćimo se i... poželjno je:

halefizikahapelaminazifovski

pre 5 godina

Dosta više zaglupljivanja o zagađenju iz automobila. Ima mnogo većih zagađivača pa ih niko ne proziva. Pomislite samo na avione, da ne nabrajam dalje. A dotična osoba koja se navodi u tekstu, treba da se zamisli zbog mnogih svojih "izuma".

Seljak veseljak

pre 5 godina

(Dečko sa asfalta, 01. novembar 2019 16:19)
Racunica je jasna Dizelas koji trosi 6.7lit na 100km potrosi mesecno oko 134lit.goriva x160din=21440din.
Benzinac koji trosi 8.6lit na 100km,potrosi oko 172lit x 150din=25800 din.
Razlika je 4360din.mesecno.Govorim o mom primeru,ali sam kupovinom benzinca dobio 177ks naspram 115ks koliko je imao dizel,8.9sek do 100km/h,naspram 11.5 koliko je trebalo dizelu.Ja zadovoljan.

F31

pre 5 godina

@f31...najbolji dokaz su skraćeni servisni intervali za nove automobile u odnosu na eu
(dvajes odsto, 1. novembar 2019 13:40)

To jeste najbolji dokaz. Ali da serviseri masovno zloupotrebljavaju urbanu legendu da nam je gorivo najgore, pa da zato, jadni, moraju da skrate servisni interval, kako bi mi češće išli na servise i više im plaćali u garantnom roku. Mislim, ne bi oni, ali eto, zbog nas.. A kad ih pitaš gde im je dokaz da nam je gorivo "najlošije" u Evropi, gde se isključivo mogu čuti samo arije klasične muzike, obavezno prestaje svaki dijalog, ili idu neke nebuloze koje prosečno biračko telo najlakše popase.
Ja vozim decenijama, prešao sam skoro celu Evropu uzduž i popreko, i nijednom nisam dobio kaznu što mi je auto poleteo bez dozvole, ili što mi motor glasno svira Wagnera.. Gorivo jeste preskupo, ali dajte već jednom te neposredne (ne posredne) dokaze da je najlošije. Uostalom, jedna od popularnijih auto emisija radila je uporedne analize sa istim automobilom sa različitim gorivima iz zemalja u okruženju (ili bar jednom od njih) i apsolutno nikakve razlike. Moguće da neki od koemntatora tad još nisu stasali da im stručno objasne koliko nam je gorivo loše..

jaretina

pre 5 godina

Prvo da se resi mnogo veci problem zagadjenja, grejanje na drva i ugalj, posle autonobili.
(saki6, 01. novembar 2019 11:28)

Ne.
prvo da se ratosiljamo dizla, a posle grejanje kuće na ugalj.

ti možeš da ideš i javnim prevozom, bajsom, ne moraš svojim trovačem, a onaj mučenik penzioner koji jedva živi na penzionerskom minimalcu nema izbora.

laki

pre 5 godina

Okanovic je u pravu kao i vecina vas koji ste napisali komentare ali drzava mora da namakne pare za svakog ko je napustio Srbiju i vise niti jede, niti benzin toci u Srbiji. A broj ljudi na budzetu je isti, odrzavanje puteva kosta isto sa i bez njih, skolstvo, zdravstvo, prosveta, policija itd...Jednom recju onaj koji je otisao ni na koji nacin ne puni budzet a takvih je mnogo. Svidelo se to vama ili ne to vam je apsolutna istina.
(Gradjanin koji zna, 01. novembar 2019. Neka drzava kaznjava strance na autoputevima i gastarbajtere koji prekrse zakon i daleko vise ce nadommestiti budzet nego da su ovde i placaju poreze.

miLOS

pre 5 godina

Sedim sa kolegom i upravo smo izracunali koliko je ko novca, za gorivo,potrosio za 100 000 km predjenih sa istim vozilom. Ja vozim 1.6 na plin kad sam odbio trosak ugradnje(tada je bilo 850 eur) i reatesta kao i nesto goriva koje sipam svakog meseca, razlika je za tih 100 000 km oko 4200 eur u moju korist. On vozi dizela 2.0.A da ubacimo da je registracija njegovog automobila za oko 9000 din veca...Puta 10 godina.....Moj TNG uredjaj takodje do sada nije imao niti jedan kvar.Motor jos uvek perfektan itd

Istina je

pre 5 godina

Žena koja piše propise u AMS u vezi atesta plina i slično NE ZNA da uključi plinski rešo. Šta očekujete od ove države onda?

stručnjak

pre 5 godina

Prvo rešite zagađenje zbog grejanja koje je daleko veće, pa tek onda od automobila. Samo malo zaći u naselja gde kuće preovlađuju pa da vidite kad se ugalj založi. Ma ne može se disati. Čist primer je Beograd, gde u širem centru ima najviše vozila, ali zato ima minimalno onih koji lože i vazduh je daleko čistiji nego u naseljima gde preovlađuju kuće koje se greju na ugalj, drva itd. Tolika je razlika da se lako oseti bez ikakvih mernih instrumenata.

Dečko sa asfalta

pre 5 godina

Ako ima neka osoba ovde kojoj bi kad stavi na papir ako kupuje gorivo na pumpi a ne iz nekih bačvi, neka mi objasni kako moze 2.0 tdi da trosi manje dinara na 100 km goriva od 1.5 tsi( primer golf 7). Ili bilo koj auto isto je da li dizel trosio 7 litara a benzinac 9 samo je u Srbiji dizel skuplji. To sto su predasude da zilem trosi manje novca nego benzin je potpuna budalastina. Plus ne trujes ljude okolo

deda

pre 5 godina

gosn. Damire Okanoviću iz Komiteta za bezbednost saobraćaja...
Sve predloge Vašeg komiteta Vlada je bez pogovora usvojila.... i što se tiče kaznene politike i raznih nameta i raznih glupavih atesta....
zato ne glumite nevinašce....

Nikola

pre 5 godina

Plin jeste jeftinijih od ostalih goriva Ali koliko je jeftiniji toliko ce te dati za popravke koje se desavaju I ateste I nista necete usetediti

Mirko

pre 5 godina

Kakva ekologija,koga je u vlasti briga. Da vozis auto na motanje pedala imas da platis atest i akcize a o kaznama i da ne pricam. Tako da se i motanje ne isplati.Nema logike ni popusta ni ustede kako god da uradis ima da ti skinu kozu sa ledja.Sve u skladu sa evropskim zakonima kad njima odgovara a kad evropa daje stimulaciju ili mogucnost za ustedu ovi nasi mudro prespavaju te trenutke uskladjivanja propisa.To sa uskladjivanjem povlastica ce biti primenjeno kad udjemo u Eu,hocu da kazem kad i Turska ili preciznije NIKAD.

pčelica Pavo

pre 5 godina

Sedim sa kolegom i upravo smo izracunali koliko je ko novca, za gorivo,potrosio za 100 000 km predjenih sa istim vozilom. Ja vozim 1.6 na plin kad sam odbio trosak ugradnje(tada je bilo 850 eur) i reatesta kao i nesto goriva koje sipam svakog meseca, razlika je za tih 100 000 km oko 4200 eur u moju korist. On vozi dizela 2.0.A da ubacimo da je registracija njegovog automobila za oko 9000 din veca...Puta 10 godina.....Moj TNG uredjaj takodje do sada nije imao niti jedan kvar.Motor jos uvek perfektan itd
(miLOS, 2. novembar 2019 16:48)

Ja imam 1,6 dizela koji je za prvih 100 kkm potrošio oko 5.350 litara goriva. Ne bih rekao da se na njega odnosi ta tvoja računica.

ja

pre 5 godina

Seljak veseljak@
Da si čipovao dizela ne bi ti trebao taj jači benzinac. Em bi uštedeo još više na gorivu (ako bi ga vozio kao da nije čipovan), em bi te to čipovanje koštalo kao mesečna razlika koju sada plaćaš...

Dejan

pre 5 godina

Kad sam imao juga,sam sam ugradio plin i sa njim prešao150000km bez ikakvog atesta,e danas ima sijaset agencija koje žive od novca koji se otima za nepotrebne preglede i ne samo to nego prosto te država tera da od svega odustaneš,peripetije koje moraš da priđeš da bi auto prebacio na plin su strašne i bespotrebnr

Heisenberg

pre 5 godina

Vozim auto 2012 godište na plin (Grande Punto 1.2).
Registracija me je koštala 21.000 u AMSS.
(Mladen, 1. novembar 2019 11:35)
*cries in Ford Mondeo 2.0 benzin/TNG 35000 RSD*

Vladica

pre 3 godine

17g vozim na plin naravno sve sto je g.Okanovic napisao je istina.Svake godine uvode po neku taksu a olaksica nigde.Realno 50-55din/l plina bi bila realna cena i sama registracija barem 10-15% da bude jeftinija sve ostalo neka bude isto parking...Ipak i moj auto zauzima mesto kao i neki dizelas.Ali to su pusti snovi,sad sam uzeo da proverim cenu regisyracije sa i bez plina naravno nigde nisam video razliku.Ipak se vazduh manje zagadjuje sa plinom.Hvala na pruzenom komentaru.

ja

pre 5 godina

Seljak veseljak@
Da si čipovao dizela ne bi ti trebao taj jači benzinac. Em bi uštedeo još više na gorivu (ako bi ga vozio kao da nije čipovan), em bi te to čipovanje koštalo kao mesečna razlika koju sada plaćaš...

Seljak veseljak

pre 5 godina

(Dečko sa asfalta, 01. novembar 2019 16:19)
Racunica je jasna Dizelas koji trosi 6.7lit na 100km potrosi mesecno oko 134lit.goriva x160din=21440din.
Benzinac koji trosi 8.6lit na 100km,potrosi oko 172lit x 150din=25800 din.
Razlika je 4360din.mesecno.Govorim o mom primeru,ali sam kupovinom benzinca dobio 177ks naspram 115ks koliko je imao dizel,8.9sek do 100km/h,naspram 11.5 koliko je trebalo dizelu.Ja zadovoljan.

boban

pre 5 godina

imamo najgore gorivo u evropi
isto se odnosi I na plin
kada se nadješ iza "plinaša" bolje da imaš gas masku pri ruci
naša vozila prosto polete I propevaju kada dobiju gorivo u eu zemljama
glavne zagadjivače tražite u našim proizvodjačima goriva I u onima koji dozvoljavaju da takvo gorivo bude u prometu

jaretina

pre 5 godina

Prvo da se resi mnogo veci problem zagadjenja, grejanje na drva i ugalj, posle autonobili.
(saki6, 01. novembar 2019 11:28)

Ne.
prvo da se ratosiljamo dizla, a posle grejanje kuće na ugalj.

ti možeš da ideš i javnim prevozom, bajsom, ne moraš svojim trovačem, a onaj mučenik penzioner koji jedva živi na penzionerskom minimalcu nema izbora.

Nikola

pre 5 godina

Plin jeste jeftinijih od ostalih goriva Ali koliko je jeftiniji toliko ce te dati za popravke koje se desavaju I ateste I nista necete usetediti

Nisam čiko ja!

pre 5 godina

Prvo da se resi mnogo veci problem zagadjenja, grejanje na drva i ugalj, posle autonobili.
(saki6, 01. novembar 2019 11:28)

Grejanja na drva i ugalj je sve manje a dizelaša i zagađenja vazduha sve više. Sama logika kaže gde je problem.

F31

pre 5 godina

imamo najgore gorivo u evropi
isto se odnosi I na plin
kada se nadješ iza "plinaša" bolje da imaš gas masku pri ruci
naša vozila prosto polete I propevaju kada dobiju gorivo u eu zemljama
glavne zagadjivače tražite u našim proizvodjačima goriva I u onima koji dozvoljavaju da takvo gorivo bude u prometu
(boban, 1. novembar 2019 12:13)

U najmanju ruku, bilo bi fer prema svima nama koji vozimo na domaće gorivo da daš neki dokaz za navedeno, osim što ti vozilo, razume se, propeva?

halefizikahapelaminazifovski

pre 5 godina

Dosta više zaglupljivanja o zagađenju iz automobila. Ima mnogo većih zagađivača pa ih niko ne proziva. Pomislite samo na avione, da ne nabrajam dalje. A dotična osoba koja se navodi u tekstu, treba da se zamisli zbog mnogih svojih "izuma".

Dečko sa asfalta

pre 5 godina

Ako ima neka osoba ovde kojoj bi kad stavi na papir ako kupuje gorivo na pumpi a ne iz nekih bačvi, neka mi objasni kako moze 2.0 tdi da trosi manje dinara na 100 km goriva od 1.5 tsi( primer golf 7). Ili bilo koj auto isto je da li dizel trosio 7 litara a benzinac 9 samo je u Srbiji dizel skuplji. To sto su predasude da zilem trosi manje novca nego benzin je potpuna budalastina. Plus ne trujes ljude okolo

priprema za radio®

pre 5 godina

U Bosni i Hercegovini nema uvoza polovnjaka ako nije najmanje EURO 5. U CG najmanje EURO 4.
A kod nas, "lidera u svetu" (u svemu i svačemu), može i EURO 3 da se uveze ...
Možda i to utiče na kvalitet vazduha?

Francis

pre 5 godina

Naša država apsolutno ne prepoznaje nikakvu razliku između pogonskog goriva, tako da vlasnici dizelaša, benzinca, vozila na metan ili plin, plaćaju istu registraciju, isti porez, isto ih košta parking mesto, isto se kreću po svim delovima grada dok je politika u razvijenim državama da vlasnici vozila koje manje zagađuje životnu sredinu imaju razne pogodnosti", kaže Okanović.Okanovic je u pravu kao i vecina vas koji ste napisali komentare ali drzava mora da namakne pare za svakog ko je napustio Srbiju i vise niti jede, niti benzin toci u Srbiji. A broj ljudi na budzetu je isti, odrzavanje puteva kosta isto sa i bez njih, skolstvo, zdravstvo, prosveta, policija itd...Jednom recju onaj koji je otisao ni na koji nacin ne puni budzet a takvih je mnogo. Svidelo se to vama ili ne to vam je apsolutna istina.
(Gradjanin koji zna, 01. novembar 2019 12:19) Cekaj, pa taj ni ne koristi te puteve, niti koristi zdravstvo, skolstvo niti uzima od drzave bilo sta... logika ti je uvrnuta... sta se desi sa ljudima koji umru??? Jel i oni treba da placaju porez posto su nekad ziveli u Srbiji?

Key

pre 5 godina

@Olja
Без обзира на тај црни дим, тај аутобус превезе много бише људи него један ауто. Тако да по превезеној глави и километру загади много мање него мој ауто који вози само моје д...
Мислите о томе, не будите себични, у саобраћају пропуштајте аутибусе. Колико год да сте важни ипак је у том аутобусу неупоредиво више људи.
Нисте сами на свету.

F31

pre 5 godina

@f31...najbolji dokaz su skraćeni servisni intervali za nove automobile u odnosu na eu
(dvajes odsto, 1. novembar 2019 13:40)

To jeste najbolji dokaz. Ali da serviseri masovno zloupotrebljavaju urbanu legendu da nam je gorivo najgore, pa da zato, jadni, moraju da skrate servisni interval, kako bi mi češće išli na servise i više im plaćali u garantnom roku. Mislim, ne bi oni, ali eto, zbog nas.. A kad ih pitaš gde im je dokaz da nam je gorivo "najlošije" u Evropi, gde se isključivo mogu čuti samo arije klasične muzike, obavezno prestaje svaki dijalog, ili idu neke nebuloze koje prosečno biračko telo najlakše popase.
Ja vozim decenijama, prešao sam skoro celu Evropu uzduž i popreko, i nijednom nisam dobio kaznu što mi je auto poleteo bez dozvole, ili što mi motor glasno svira Wagnera.. Gorivo jeste preskupo, ali dajte već jednom te neposredne (ne posredne) dokaze da je najlošije. Uostalom, jedna od popularnijih auto emisija radila je uporedne analize sa istim automobilom sa različitim gorivima iz zemalja u okruženju (ili bar jednom od njih) i apsolutno nikakve razlike. Moguće da neki od koemntatora tad još nisu stasali da im stručno objasne koliko nam je gorivo loše..

Bečki kontraš

pre 5 godina

U srbistanu ako kupis hibrida ne mozes da ga registrujes jer osecam da ima neka zakoljica ili neki papir koji ti fali da bi to obavio kako treba

Gradjanin koji zna

pre 5 godina

"Naša država apsolutno ne prepoznaje nikakvu razliku između pogonskog goriva, tako da vlasnici dizelaša, benzinca, vozila na metan ili plin, plaćaju istu registraciju, isti porez, isto ih košta parking mesto, isto se kreću po svim delovima grada dok je politika u razvijenim državama da vlasnici vozila koje manje zagađuje životnu sredinu imaju razne pogodnosti", kaže Okanović.

Okanovic je u pravu kao i vecina vas koji ste napisali komentare ali drzava mora da namakne pare za svakog ko je napustio Srbiju i vise niti jede, niti benzin toci u Srbiji. A broj ljudi na budzetu je isti, odrzavanje puteva kosta isto sa i bez njih, skolstvo, zdravstvo, prosveta, policija itd...Jednom recju onaj koji je otisao ni na koji nacin ne puni budzet a takvih je mnogo. Svidelo se to vama ili ne to vam je apsolutna istina.

pčelica Pavo

pre 5 godina

Sedim sa kolegom i upravo smo izracunali koliko je ko novca, za gorivo,potrosio za 100 000 km predjenih sa istim vozilom. Ja vozim 1.6 na plin kad sam odbio trosak ugradnje(tada je bilo 850 eur) i reatesta kao i nesto goriva koje sipam svakog meseca, razlika je za tih 100 000 km oko 4200 eur u moju korist. On vozi dizela 2.0.A da ubacimo da je registracija njegovog automobila za oko 9000 din veca...Puta 10 godina.....Moj TNG uredjaj takodje do sada nije imao niti jedan kvar.Motor jos uvek perfektan itd
(miLOS, 2. novembar 2019 16:48)

Ja imam 1,6 dizela koji je za prvih 100 kkm potrošio oko 5.350 litara goriva. Ne bih rekao da se na njega odnosi ta tvoja računica.

dejan

pre 5 godina

@Olja Upravo tako!Prvo iskljuciti sva ikarbus vozila iz saobraca(mislim na one sa pocetka 2000-ih),a onda uvesti strogu kontrolu putnickih vozila.Svakome kome kulja crni,sivi,beli dim iz auspuha,automatski da se iskljuci iz saobraca i skine tablica jer je tehnicki neispravno.Svaki drugi jtd i tdi motor je u ovom gradu neispravan,kad puknu gas,pobiju nas iza kao zeceve!

ivanle

pre 5 godina

A gospodin nije ni cuo za hibride i elektricna vozila? I ovakvi se pitaju za nesto u ovoj zemlji
(Branko, 01. novembar 2019 12:00)

Jasno ti je da se u Srbiji 70 %elektricne energije dobavlja iz termoelektrana koje rade na ugalj, jel da ?

Svaki put kad pritisnes prekidac za neki elektricni uredjaj, trosis ugalj.

Jovan

pre 5 godina

imamo najgore gorivo u evropi
isto se odnosi I na plin
kada se nadješ iza "plinaša" bolje da imaš gas masku pri ruci
naša vozila prosto polete I propevaju kada dobiju gorivo u eu zemljama
glavne zagadjivače tražite u našim proizvodjačima goriva I u onima koji dozvoljavaju da takvo gorivo bude u prometu
(boban, 01. novembar 2019 12:13)

Ne lupaj, iza "plinasa" se nista ne oseti... To sto se oseti su neispravna vozila, to ti je kao kad bi rekao dimi iz svakog dizelasa...

nebitan srbin

pre 5 godina

da li neko moze da mi objasni kako to da od novog sada do banja luke auto vise potrosi nego od banja luke do novog sada. nigde nisam stajao osim na granici. gorivo sipano u banja luci i gorivo sipano u novom sadu. sto je gorivo najskuplje u regionu ne mora da znaci i da je kvalitetnije. od drzave traziti olaksice to vam je kao od slepog i slabovidog coveka da trazis oko. drzava je uvek spremna i pomno prati svaki namet i jedva ceka da ga okaci svome narodu oko vrata ali da da neke olaksice ili da se odrekne niposto.ja predlazem da svi probaju da urade kao i ja sto sam uradio.jednostavno da pokusaju da promene drzavu jer cekati nasu drzavu srbiju je nemoguca misija.

Olja

pre 5 godina

Trebalo bi prvo po tom pitanju srediti vozila gradskog prevoza , taksi vozila i dostavna vozila koja se krecu gradom. Oni najvise zagadjuju vazduh. A za privatnie automobile- kome iz auspuha izlazi crni ili beli dim, odmah iskljucenje iz saobracaja uz visoku novcanu kaznu. Mislim da je ovo dobar predlog, barem za pocetak.

laki

pre 5 godina

Okanovic je u pravu kao i vecina vas koji ste napisali komentare ali drzava mora da namakne pare za svakog ko je napustio Srbiju i vise niti jede, niti benzin toci u Srbiji. A broj ljudi na budzetu je isti, odrzavanje puteva kosta isto sa i bez njih, skolstvo, zdravstvo, prosveta, policija itd...Jednom recju onaj koji je otisao ni na koji nacin ne puni budzet a takvih je mnogo. Svidelo se to vama ili ne to vam je apsolutna istina.
(Gradjanin koji zna, 01. novembar 2019. Neka drzava kaznjava strance na autoputevima i gastarbajtere koji prekrse zakon i daleko vise ce nadommestiti budzet nego da su ovde i placaju poreze.

samo kazem

pre 5 godina

U najmanju ruku, bilo bi fer prema svima nama koji vozimo na domaće gorivo da daš neki dokaz za navedeno, osim što ti vozilo, razume se, propeva?
(F31, 01. novembar 2019 12:56)

Automobil manje trosi kad je gorivo kvalitetnije, bolje ide, pola godine od kad uvezete auto sa dpf-om i katalizatorom on pocne da trokira od djubre goriva u srbiji (ne mislim na kante nego novije automobile)... imamo najskuplje gorivo u regionu, skuplji smo i od austrije, luksemburga...
TNGu je namerno namaknuta tolika akciza da vas za nijansu jeftinije izadje da vozite na plin, imate atest svakih 5 godina u korumpiranom AMSSu - fali ti ovo ovde ali ima tamo servis pa idi da ti to srede za 2000 dinara pa se vrati.
zemlja nam je toliko trula da nas treba sravniti sa zemljom

Nemanja

pre 5 godina

- Ukinite besmislene cene atesta plinskih uredjaja - to sto se na istima radi (mazanje spojeva sapunicom) moze i mentalno retardirana osoba da izvede i treba da bude deo tehnickog.
- Ukinite "porez na luksuz" ili ga barem pomerite na 3000 kubika - plin ima smisla tek na 1.8 l + motorima, ispod toga je mucenje a ne voznja.
- Smanjite akcize na plin.

3210

pre 5 godina

Cekaj, pa taj ni ne koristi te puteve, niti koristi zdravstvo, skolstvo niti uzima od drzave bilo sta... logika ti je uvrnuta... sta se desi sa ljudima koji umru??? Jel i oni treba da placaju porez posto su nekad ziveli u Srbiji?
(Francis, 01. novembar 2019 13:13)

Ljudi u Srbiji kad umru itekako plaćaju porez.
To jest plaćaju njihovi potomci.
Ja sam pre 10 god. kad mi preminuo otac platio dva grobna mesta za pokojne roditelje i to unapred za 10 godina a cifra uopšte nije mala.
Sad mi opet stiglo da platim i to opet unapred za 10 godina pod pretnjom da ako ne platim pokojnici mogu biti iskopani i grobna mesta ustupljena drugom.
Inače moji roditelji su zajedno imali
80 godina radnog staža a penzije nisu ni dočekali.
80 godina su uplaćivali PIO i sve moguće fondove u Srbiji i opet ih država Srbija pljačka i pokojne.

Vozim na plin

pre 5 godina

Poštovani gospodine Okanovic,

Pre svega se obratite vašim kolegama iz Agencije za bezbednost saobraćaja, ovlascenim institucijama za atest vozila i tehničkim pregledima da nauče da rade svoj posao i ukinu takse pa tek onda apelujte na ljude da koriste TNG.
Atest TNG-a sa svim taksama košta oko 100e, a da ne pričam o golgoti koju vlasnik prodje dok se to ne završi... Na papiru, kada je neko to smišljao možda i deluje logično, u praksi vam treba 2 slobodna dana sa posla da obavite taj proces.
Ukupno me je ugradnja uređaja koštala 450e (350e uređaj sa ugradnjom, plus 100e atest). Obzirom na cenu TNG-a u Srbiji (najskuplji u okruženju - 0.10 do 0.20e skuplji po litru) ušteda na 100km je oko 3eura (pokazalo se u praksi kada se uracuna i potrošnja benzina prilikom startovanja). To znači da treba preći 15000km da bi vam se na osnovu uštede isplatio uređaj. Kod prosečnog vozača u Srbiji to je 3god.
Vi sami procenite da li se to isplati i koliko građana Srbije pod ovakvim uslovima želi da koristi TNG.

Janez

pre 5 godina

Ovo je samo pola istine ili cak ni to.
Naime diselasi jesu problem pre 15g nisam mogao da razume zasto napredna nacija kao sto su japanci nemaju diselasa u osobnim vozilima al sad mi je jasno pa jesu napredni al da se vratim na temu naime puno veci problem od diselasa je grjanje stanova kuca.
Evo primer iz slovenije do tamo neke 1990 zimi je bilo nekad prilicno neugodno zbog slabog vazduha, magle ali nakon toga se ne secam da je bila magla, slab miris u vazduhu...Indikator je bio recimo i snjeg zimi koji je postao crn za jedan dan a nakon recimo 1990 taj isti zadrzao svoju bjelu boju nekoliko dana.
A razlog je jednostavan tih godina je nakon vise od 70 godina zavrsena kompletna plinifikacija najvecih gradova kao sto su ljubljana, maribor... dakle moje osobno iskustvo govori da je grijanje kuca/stanova glavni problem tek onda promet.

C i n i k

pre 5 godina

Sto je najcrnje,vecina komentatora uopste ne kapira da je Okanovic privatnik a da je svojoj privatnoj firmi namerno nadenuo ime da zvuci ko da su drzavna jasla?
Ljudi, posto se taj Okanovic privatnik svaki dan pojavljuje na vestima sa raznoraznim "savetima" i njegovim misljenjima koja nzn koga uopste zanimaju, vi ste pomislili da je on i najmanju ruku ministar?

stručnjak

pre 5 godina

Prvo rešite zagađenje zbog grejanja koje je daleko veće, pa tek onda od automobila. Samo malo zaći u naselja gde kuće preovlađuju pa da vidite kad se ugalj založi. Ma ne može se disati. Čist primer je Beograd, gde u širem centru ima najviše vozila, ali zato ima minimalno onih koji lože i vazduh je daleko čistiji nego u naseljima gde preovlađuju kuće koje se greju na ugalj, drva itd. Tolika je razlika da se lako oseti bez ikakvih mernih instrumenata.

s mile

pre 5 godina

Drzavi je vazno da udari Akcize i PDV na Akcize. 30 din /L je Akciza na TNG.... Pljacka...

ali vazno je da se puni Budzet...

O ekologiji... niko ne razmislja.... ako smanje dazbine ekoloskim vozilima.... manje para u Budzetu....

Vozač

pre 5 godina

Kad je plin bio jeftiniji, nisam ozlazio iz kola. Sad ne izlazim iz busa i voza. Prelazim oko 60 k godišnje po nsšoj jadnoj Srbijici, budžetu bi se niska akciza višestruko iplatila usled povećanog prometa, ali to niko ne shvata tamo.

par

pre 5 godina

Tacno tako vozila koja imaju sekvent uredjaj za gas mmogo manje zagadjuju okolinu od ostalih benzinaca i dizelasa. A gospoda koja sede u vladi neznaju kako da cerupaju vise narod pa smosljaju razne ateste i reateste i ostale namete kako bi napunili budzet

miLOS

pre 5 godina

Sedim sa kolegom i upravo smo izracunali koliko je ko novca, za gorivo,potrosio za 100 000 km predjenih sa istim vozilom. Ja vozim 1.6 na plin kad sam odbio trosak ugradnje(tada je bilo 850 eur) i reatesta kao i nesto goriva koje sipam svakog meseca, razlika je za tih 100 000 km oko 4200 eur u moju korist. On vozi dizela 2.0.A da ubacimo da je registracija njegovog automobila za oko 9000 din veca...Puta 10 godina.....Moj TNG uredjaj takodje do sada nije imao niti jedan kvar.Motor jos uvek perfektan itd

1127

pre 5 godina

Cena plina u Bugarskoj oko 55 rsd,u manjim mestima i privatnim pumpama oko 50. I oni sa ovom cenom imaju zaradu. tek da se vidi koja je pljacka kod nas.

uzdišemo.

pre 5 godina

Sve ovo ovde rečeno, i u tekstu i u komentarima, jeste tako. I samo služi da 1 drugome podižemo pritisak. Nema drugu upotrebnu vrednost. Prema tome, bolje nam je bez tog podizanja. Da ćutimo, sagnemo glavu, skinemo kilote, natrćimo se i... poželjno je:

Seljak veseljak

pre 5 godina

Da li vi ocekujete od gradjana Srbije, koji doduse zive u zlatnom dobu,da misle o okolini i kupuju polovne benzince a da posle daju 30 do 50% vise novca koji ustvari i nemaju?
Ja sam presao sa dizela na benzin jer mi 5 do 6000din vise mesecno ne igra neku ulogu ali ipak kad uporedim potrosnju od 6.5 do 6.7 lit i sadasnjih 8.5 do 8.8 lit na 100km i nije mi tako svejedno.
Drzava je na potezu.

Stole Bujanovac

pre 5 godina

Da.. plus i ovo da jedino kod nas atest na 5 i na 3 godine(kad recimo boca važi još 3 godine u trenutku reatesta) isto košta.Država trula.

Istina je

pre 5 godina

Žena koja piše propise u AMS u vezi atesta plina i slično NE ZNA da uključi plinski rešo. Šta očekujete od ove države onda?

Mirko

pre 5 godina

Kakva ekologija,koga je u vlasti briga. Da vozis auto na motanje pedala imas da platis atest i akcize a o kaznama i da ne pricam. Tako da se i motanje ne isplati.Nema logike ni popusta ni ustede kako god da uradis ima da ti skinu kozu sa ledja.Sve u skladu sa evropskim zakonima kad njima odgovara a kad evropa daje stimulaciju ili mogucnost za ustedu ovi nasi mudro prespavaju te trenutke uskladjivanja propisa.To sa uskladjivanjem povlastica ce biti primenjeno kad udjemo u Eu,hocu da kazem kad i Turska ili preciznije NIKAD.

deda

pre 5 godina

gosn. Damire Okanoviću iz Komiteta za bezbednost saobraćaja...
Sve predloge Vašeg komiteta Vlada je bez pogovora usvojila.... i što se tiče kaznene politike i raznih nameta i raznih glupavih atesta....
zato ne glumite nevinašce....

Dejan

pre 5 godina

Kad sam imao juga,sam sam ugradio plin i sa njim prešao150000km bez ikakvog atesta,e danas ima sijaset agencija koje žive od novca koji se otima za nepotrebne preglede i ne samo to nego prosto te država tera da od svega odustaneš,peripetije koje moraš da priđeš da bi auto prebacio na plin su strašne i bespotrebnr

Heisenberg

pre 5 godina

Vozim auto 2012 godište na plin (Grande Punto 1.2).
Registracija me je koštala 21.000 u AMSS.
(Mladen, 1. novembar 2019 11:35)
*cries in Ford Mondeo 2.0 benzin/TNG 35000 RSD*

Vladica

pre 3 godine

17g vozim na plin naravno sve sto je g.Okanovic napisao je istina.Svake godine uvode po neku taksu a olaksica nigde.Realno 50-55din/l plina bi bila realna cena i sama registracija barem 10-15% da bude jeftinija sve ostalo neka bude isto parking...Ipak i moj auto zauzima mesto kao i neki dizelas.Ali to su pusti snovi,sad sam uzeo da proverim cenu regisyracije sa i bez plina naravno nigde nisam video razliku.Ipak se vazduh manje zagadjuje sa plinom.Hvala na pruzenom komentaru.