Aktuelno

Petak, 06.09.2019.

10:00

Može li plin u motor sa direktnim ubrizgavanjem i da li se to uopšte isplati?

Izvor: B92

Može li plin u motor sa direktnim ubrizgavanjem i da li se to uopšte isplati? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

hm

pre 5 godina

Sve zavisi od toga koliko km godišnje prelazite.Ja prelazim 10 hiljada,vozim Renault Clio 1.2 16v.Auto je star 5 godina.Izuzetan motor,relativno zastareo,ali pouzdan,jeftin za održavanje,troši u gradu 7-8 litara,na putu oko 5.5 l.Bolje je potrošiti koji dinar više za gorivo nego se zamlaćivati sa atestima,isparivačima,plinskim bocama,diznama...Ko prelazi više od 20hiljada km godišnje,isplati mu se da ima plinski uređaj.Meni to ne treba.

Aca

pre 5 godina

Na plinu vozim evo preko 30000km i nista,brat preso preko 50000km.To sad a ore toga brat preso pa mozda preko 500000km na plinu posto uvek vozi na plin svaki auto ja dam imao Dizele i nikad vise.A to sto se ugradnje plina tice pa i da imam platu 1000 i vise evra opet bi vozi na plin a zasto:To je isto kao i sa bojlerom zasto bi ga ukljucivao na skupu struju kad imam jeftinu a vida je isto vruca dal na skupu dal na jeftinu tako i sa gorivima isto cu da predjem i da stignem gde treba samo jeftinije.

Pera kojot

pre 5 godina

@hipohondar
Eto dam za auto 20000e,ugradim plin I ustedim po tebi samo 3000e za 5 god. ili trecinu vrednisti auta za 10 god.Totalno neisplativo.

Strucnjak

pre 5 godina

@pitam
Za ove pametne sto pitaju sta ako se nesto pokvari na plinu,to niko ne racuna.A kad se pokvari na dizelu I benzincu to nista ne kosta,jel tako?Meni pocela da zeza matrix dizna na gasu gde komplet kosta istih kosta oko 200e.Otisao lepo u servis I ugradio mini kit sa novim diznama,kompom,senzorima I kablazom za 200e I dobio garanciju 5 godina.Dizne pre toga presle oko 200000 km.Na 1,6 tdi pocela da zeza dizna I u ovlascenom Skoda servisu kazu 4 dizne 2000e.Filter za naftu kosta skoro kao 4 Valtec dizne.itd,itd.Pa ti posle pricaj o ceni servisa na plinu,nikad nije bilo jeftinije.

Hipohonder

pre 5 godina

Ja nisam ni razmisljao o plinu,sto se mene licno tice.Prelazim do 3000km najvise godisnje,pa mi nije isplativo.Posto vozim po potrebi,nekad 3x nedeljno,nekad 2x,nekad i 5x,zbog raznih stvari,registracije,itd,itd,uzeo sam auto 1200 kubika,16v 6 brzina,sofisticiran,moderan motor,meni bolje ne treba.Ali to je samo za moj slucaj,naravno svako po svojoj zelji,novcu,potrebi i ostalom.
Napisao sam ovo zato sto vecina racuna na ustedu a ne racuna neko odrzavanje,kvar ili servis.
Pozdrav
(pitam, 07. septembar 2019 14:23)
Da prelazim 3000km godisnje ne bih ni kupovao auto.

Hipohonder

pre 5 godina

Smisao zivota jednog Srbina.Kako ustedeti na gorivu.Jednostavno,nemojte voziti auto.Posebno su zanimljivi ovi sto daju za auto preko 20000evra pa voze na plin da ustede 50evra mesecno.

popp

pre 5 godina

Problem sa plinom kod nas je sto je katastrofalno prljav i sto pravi velike probleme diznama. Do pre nekoliko godina sam bio ubedjen da ce mi svaki sledeci automobil imati tng instalaciju ali vise ne. Prvih 7 godina i 150.000 km voznje od ugradnje uredjaja sam jednom godisnje menjao filtere za tng i svecice. Oko 40€ godisnje i samo vozi, e onda su poceli problemi sa kvalitetom gasa, samim tim i veci troskovi oko odrzavanja.

nodi

pre 5 godina

ja imam superba dizela 190ks i trosi 5,9 l u proseku, prelazim 35k godisnje... veruj mi da ide mnogo bolje od avensisa (ranije ga vozio) i jos je 4x4 i automatik.
(radoslav, 07. septembar 2019 07:44)

Pa, tebi, prakticno, NIS dodje 200 evra mesecno!

Ivan ZG

pre 5 godina

Plinski uređaji za aute sa direktnim ubrizgavanjem su komplicirani i do prije koju godinu su koštali 2000-2200€ što je značilo da vam treba barem 40.000 km da vam se isplati ugradnja.
Sva sreća uređaji su pojeftinili i sada se prodaju otprilike u pola prijašnje cijene. Nema nikakvih ograničenja u pogledu veličine motora i teza da će se mali motori raspasti je - besmislica. Plin je bolji za motor i sviječice od benzina i čistiji (nema sumpora koji je u spoju sa vlagom iz zraka agresivan i izaziva koroziju) jedino su ispušni ventili izloženiji većoj temperaturi. Niti jedan drugi dio motora nije pod većim opterećenjem zbog plina.
Ja na plin vozim više od 200.000 km, a vozio sam i očev auto na plin. Nema šanse da ikada više vozim auto na benzin. Prolazim oko 15-20.000 godišnje i ostane mi u džepu oko 1.000€ godišnje. Dakle uređej na 2.0 benzincu isplatite za jednu godinu, a poslije se vozite za pola cijene goriva.
Najbolji plinski uređaj je nizozemski Prins (japanske brizgaljke), ali i najskuplji. Daju garanciju od 7 godina ili 200.000 km.

Branko

pre 5 godina

Ja sam ugradio plin u hyndai 2001.g uređaj landirence mislim da se zove.na 30000 km promenuo samo membranu na isparivaču.Dosad je prešao na plin 100000 km.Drugo ništa na njemu nije rađeno.

kole

pre 5 godina

Najbolji su mi ovi sto se gade nafte i plina i ponavljaju kako se na ta goriva kuva i ore. Aman ljudi pustite da radi sta ko zeli i vozi kako mu odgovara dok je po zakonu. Ako se na plin za 10 godina pri vecoj kilometrazi ustedi i do 10.000 evra, zaista je besmisleno dovoditi u pitanje isplativost ugradnje i eksploataciju. Ja prelazim od 10-12.000 km i meni plin ne treba, ali bez dizela ziv nisam. Volim da vozim malo ostrije, a jedino dizel pruza mogucnost da vozite tako, a potrosnja ostane u okviru pristojnog.

The Spatula

pre 5 godina

ja imam superba dizela 190ks i trosi 5,9 l u proseku, prelazim 35k godisnje... veruj mi da ide mnogo bolje od avensisa (ranije ga vozio) i jos je 4x4 i automatik.
(radoslav, 07. septembar 2019 07:44)

Ala ti slaga, svaka ti cast. Samo nisi napisao da ga ne stedis na gasu, i da trosi nekad i 3.9 po lokalu.

pitam

pre 5 godina

imam plin u autu ugradnja je bila 400€ atest 8000 din i za 5 godina reatest ce biti 6000 dinara. Godisnje prelazim oko 20000 km kako sam ja racunao godisnje ustedim izmedju 450-550€ tako da se meni svakako isplati, ali ljudima koji godisnje prelaze 5000-10000 nisam siguran koliko ima smisla ugradnja plina. Posebno kada se vozi na plin bar u mom slucaju primecujem da se auto vozi vise nego pre za nekih 10-20% jer covek racuna ma vozim na plin sta ima veze jeftino je...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mrs tamo, 6. septembar 2019 19:24)
Sve je to lepo.
Samo da pitam da li ste racunali na neki servis tog plinskog uredjaja ili na neke eventualne kvarove.
Stvarno nemam pojma sta se tu servisira i kvari i koliko to kosta.Malo je nemoguce da ce uredjaj bez nekog servisiranja ili kvarova raditi bez problema narednih 5 godina ili manje.
Znaci od te godisnje ustede od 450-550e koliko ce otici na servis/kvar plinskog uredjaja?
Ja nisam ni razmisljao o plinu,sto se mene licno tice.Prelazim do 3000km najvise godisnje,pa mi nije isplativo.Posto vozim po potrebi,nekad 3x nedeljno,nekad 2x,nekad i 5x,zbog raznih stvari,registracije,itd,itd,uzeo sam auto 1200 kubika,16v 6 brzina,sofisticiran,moderan motor,meni bolje ne treba.Ali to je samo za moj slucaj,naravno svako po svojoj zelji,novcu,potrebi i ostalom.
Napisao sam ovo zato sto vecina racuna na ustedu a ne racuna neko odrzavanje,kvar ili servis.
Pozdrav

mile

pre 5 godina

Ugradnja Gasa je investicija.Platis ga na Cekove i neosetis.
(Aca, 07. septembar 2019 10:06)
Ugradnja gasa je investicija. Platis ga na cekove i ne osetis.

jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola

pre 5 godina

Golf 7 sportsvan ...
(Nikola, 07. septembar 2019 00:23)

Da te služi kako treba, da nemaš ni ogrebotinu, i da se zameni za osmicu uskoro.

mozak jedne kokoške ...

pre 5 godina

Strašno koliko smo iskompleksiran i napaćen narod. Ej, kupio Elantru na plin za keš. Pravo dostignuće. Uspeo u životu.
(mrsivoje, 7. septembar 2019 07:33)

Mislim da je nedavno pominjao i da je kupio kupio e-skuter, da ne bi palio kola na kratke relacije. I da se tako dosta štedi.
TNG + e-skuter. To se zove ekološka osveštenost ...

Jovan

pre 5 godina

Nikada ne bih ugradio plin. Verovatno zato sto mi je potpuno svejedno hocu li potrositi na gorivo mesesno 110 ili 90 evra.
(Basilico, 06. septembar 2019 19:17)

nije "110 ili 90" nego "110 ili 60" ... Da si ikad vozio na gas znao bi...

baja

pre 5 godina

U Mazdi CX7 2.3, na plin, svaki 7 ciklus ubrizgavanja je benzin ili ti 14,3% od ukupne potrošnje... koliko troši? Pa koliko nagaziš.

jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola

pre 5 godina

Koga briga koliki ti je bio račun za auto i da li ga platio kešom? Zašto je to uopšte bitno za ovu temu?
(mrsivoje, 07. septembar 2019 07:33)

pa što onda pitate? što nisi ovoga pitao: zašto ga pitaš? 4-ti put me pitate ovde šta vozim, a svoje krijete. lepo svi da stavimo u potpis šta se vozi sa slikom, to bi bili najbolje, pogotovo kad kreće pljuvanje po kolima.

Sekvent

pre 5 godina

Plin definitivno da za one koji voze veće kilometraze.Za većinu smešan auto ali za mene spas,fiat seićento 1.1 i godišnje 25000km.
Pređenih 100km me košta maksimalno 500 din(benzin + plin),tako da na godišnjem nivou potrošim manje minimum 600€ na derivate.

Moravac

pre 5 godina

Zet ima servis i obozava male turbo benzince,jer motori rade na velikim pritiscima i temperaturama,tako da se redovno kvare i crkavaju.

Vozim Fiat 500L 900cm turbo twin air, dva (2) cilindra, 85 ks sa pogonom na metan! Star je 4 godine i presao sam 160 hiljada, sve po gradu vozeci taksi! Bez kvara, sve isto na njemu kao I prvog dana! Pozdravi zeta!

Pera kojot

pre 5 godina

Starom Fabijom 1,4 mpi presao vec 190000 km na plin,bez ikakvih problema.Stari motori trpe sve.Sad za ove savremenije kazu da moze da bude problema,nije lako uskladiti uredjaj. Nemojte da stipsarite za uredjaj jer se I ta visa cena brzo isplati I idite u proveren servis.Meni se smejali kad sam za Omegas Landirenzo dao 1000e ali evo ga radi 14 godina bez greske.Jednom samo uradio servis isparivaca.

Gogo

pre 5 godina

Pa i tih 5000 km.ko prelazi godisnje bice mu jeftinije na plinu,ja vozim na plin 10 god.zadovoljan sam.mada svako ima svoje misljenje.

jola

pre 5 godina

zato lepo voziš 1.2 dig-t na benzin...i ne boli te glava.
potrošnja u gradu 8lit.
na otvorenom 6lit
auto put uz propisnu brzinu 7liz
i to je to.
sem održavanja nikakvih troškova nema.
manite se ljudi plina i sličnih gluposti.
auto je za benzin.
plin i nafta,,,,,pa brate mili to je za viljuškare.
pozdrav svima koji vole miris benzina.
a da ....i moja R1 ide na benzin....

pet

pre 5 godina

Ko prelazi vise od 15.000 godisnje sigurno se isplati,plus niko nije spomenuo to sto je ekolosko gorivo,nema cestica garezi koje unistavaju pluca . Trenutno od fosilnih goriva metan je najcistije gorivo i povoljno tako da bi to trebale sve drzave da forsiraju. Planeta ce nam biti zahvalna i nasi potomci.

mrsivoje

pre 5 godina

@jaretina

Koga briga koliki ti je bio račun za auto i da li ga platio kešom? Zašto je to uopšte bitno za ovu temu?

Strašno koliko smo iskompleksiran i napaćen narod. Ej, kupio Elantru na plin za keš. Pravo dostignuće. Uspeo u životu.

E-75

pre 5 godina

Ako je plin toliko los za auto kao sto neki kazu, sto onda proizvodjaci automobila ne zabrane prepravke automobila.
Drugo, motor hladi sistem za hladjenje, antifriz koji cirkulise a ne benzin.
Trece, motor podmazuje ulje koje kruzi a benzin.
Dobro podesen sekvent sistem (postoje i samopodesavajuci sistemi) i dobro stanje motora ( kompresija, karike, ventili) i problema nece biti. Promenio sam 4 vozila na gas, ovo mi je peto, nikad problema, samo redovno servisiranje, originalni delovi, dobri majstori u servisu i to je to.

radoslav

pre 5 godina

@toyota

ja imam superba dizela 190ks i trosi 5,9 l u proseku, prelazim 35k godisnje... veruj mi da ide mnogo bolje od avensisa (ranije ga vozio) i jos je 4x4 i automatik.

pex

pre 5 godina

Nije baš direktno vezano sa ovom temom ali šta ćemo sa jurenjem,gubitkom vremena i živaca oko ugradnje,atesta,jurenja sa majstorima oko raznih štelovanja i drugih sitnih problemčića koje u manjoj ili većoj meri nikog ne zaobidju,tu računicu niko da stavi na papir, da ne pominjem ovu tematiku koju imamo i kod većine automobila koje vozimo bez obzira na pogonsko gorivo. Dalje gde je potrošnja benzina dok ne predje na plin,posebno zimi i kratke relacije koje su svojstvene vozačima koji prelaze 10-15 hiljada godišnje,šta ćemo sa min 10 posto većom potrošnjom plina,gubitkom snage ,riknjavanjem benzinske pumpe,zapušenjem dizni itd da ne pominjem gore stvari koje mogu strefiti agregat a posledica su ugradnje plina.Za veće kilometraže i jeftiniji polovni automobil čiji agregat barem korektno trpi plin odličan izbor ugradnja ,ostalo njet.
(NIKOLA, 6. septembar 2019 23:02)

Razlicito vidimo i razlicita iskustva. Npr u mom slucaju radim od kuce i nemam fiksno radno vreme te mi nije problem da odem u servis za bilo kakav kvar,pa iako se pojavi na plinskom uredjaju.Atest je 30 min vise jednom u 5 godina zbog te boce.Kratka relacija i potrosnja su svakako tu nevezano da li imas plin ili ne,zar ne? Nema gubitka snage, barem ja ne osecam na vozilu od 130 ks,mozda pri nekom ludackom arcenju ali to svakako ne radim niti bi mi pola sekunde menjalo nesto.Benzinsku pumpu mi gasi elektronika cim predje na plin, nikad nije crkla da ne ureknem.

miki

pre 5 godina

najbolja kombinacija je metan u gradu benzin na otvorenom...bez kvarova bez problema... na otvorenom benzinci ne trose previse motor se lepo osvezi a u gradu nema jeftije i bolje od metana...pricam za bg gde ima metan pumpe

Nikola

pre 5 godina

@jaretina
Golf 7 sportsvan (to ti je golf plus samo što su promenili ime)
2015god (zamisli nije punoletan)
170.000km pravih (star je 4 godine pobogu nema 700.000)
1.6 TDI (opet nećeš verovati ima dpf) tražio sam 2.0 ali nisam našao u tom trenutku.
Treba slike da šaljem?
Pitao sam te zato što pljuješ sve i svašta pa me zanimalo šta to ti voziš/kažeš da voziš.

NIKOLA

pre 5 godina

Nije baš direktno vezano sa ovom temom ali šta ćemo sa jurenjem,gubitkom vremena i živaca oko ugradnje,atesta,jurenja sa majstorima oko raznih štelovanja i drugih sitnih problemčića koje u manjoj ili većoj meri nikog ne zaobidju,tu računicu niko da stavi na papir, da ne pominjem ovu tematiku koju imamo i kod većine automobila koje vozimo bez obzira na pogonsko gorivo. Dalje gde je potrošnja benzina dok ne predje na plin,posebno zimi i kratke relacije koje su svojstvene vozačima koji prelaze 10-15 hiljada godišnje,šta ćemo sa min 10 posto većom potrošnjom plina,gubitkom snage ,riknjavanjem benzinske pumpe,zapušenjem dizni itd da ne pominjem gore stvari koje mogu strefiti agregat a posledica su ugradnje plina.Za veće kilometraže i jeftiniji polovni automobil čiji agregat barem korektno trpi plin odličan izbor ugradnja ,ostalo njet.

Gagi

pre 5 godina

Naravno da se isplati, za nekog ko vozi bar 15000km/god.
Ali nikako ne ugrađivati u motore ispod 1600cc. Vozio sam koleginog Golfa 1.4 plin, ne može da krene na usponu.

jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola

pre 5 godina

@jaretina
Možeš li nam reći šta voziš jako me zanima
(Nikola, 06. septembar 2019 19:48)

Elantra model 2018 kupljena 04.2019, benzin, TNG uz doplatu kod PaneAG pre isporuke, zadrzava garanciju, dva miliona dinara račun, keš, 11k km, dva seta guma i felni, prosek 9l TNG, full kasko.
pre toga prodao 4 godina staru oktaviju, benzin.
ako želiš slike, može i to, samo reci.
eto, sada kada znate sve što vas je zanimalo, možete li svi da okačite model i godište, ništa više.
pa da znamo šta ko vozi kada pljuje po nekim kolima.

Srđan BL

pre 5 godina

Sitni procenti propustanja benzina kroz benzinske dizne radi hladjena su samo odlaganje problema, ne njegovo rjesenje. Licno bih volio da se u TSI moze ugraditi plin i da ne bude problema, al' mi je i covjek koji ugradje plinske sisteme priznao da cu imati problema. Ugradio mi je na jednom atmosfercu, na drugom (bio ugradjen), a oba odrzava. Oba auta presli na plin preko 300000km i preko 15000 radnih sati bez problema tako mogu vjerovati savjetu mog majstora. Interes mu je da budem zadovoljan, a ne samo da on zaradi na ugradnji sistema. Plinski sistemi koji koriste benzisnke dizne su skupi, ali jedino pravo rijesenje za TSI...

lada zakon

pre 5 godina

Imam Golf 6 GTI koji troši oko 10l benzina po gradu i oko 8l na otvorenom putu, sa lakšom nogom na gasu može i litar manje od toga. Pređem oko 20.000km godišnje i ne vidim poentu da urnišem auto sa plinom. Potencijalni kvarovi mogu znatno da prevaziđu bilo kakvu uštedu sa plinom. Ima smisla stavljati plin u taksi.
(Aleister Crowley, 6. septembar 2019 18:41)

manje je trosio golf gti skoro pre pola veka, gas do daske al' bas do daske 12;)

mile

pre 5 godina

ko ustedi na plinu u prvih 50000 kasnije plati duplo popravke koje ne bi imao bez plina. Budi baja pa vozi na benzin,ili dizel. Ne znam da li su mi gluplji oni koji stave plin u auto s motorom od 800 kubika ili oni kompleksi s dzipovima od 3 i vise hiljada kubika da bi manje trosio al oce eto da imaju 4000 kubika

mrs tamo

pre 5 godina

1,0 TSI nam je za godinu dana prešao oko 40.000 km, najvećim delom ( možda 90% ) van grada, uz prosek potrošnje oko 5,5-6. Sve zavisi kako ga ko (van grada) gazi. 
Što bih ugradjivao TNG? Ja tu ne vidim bilo kakvu značajnu uštedu, već samo potencijalne dodatne probleme, koji mi u životu ne trebaju. 
Da ga vozimo značajno više po gradu (gde troši i po 10-12), imalo bi smisla.
(priprema za radio®, 06. septembar 2019 13:32)

Ugradio bi TNG zato sto bi za iste pare koje si dao da predjes tih 40000 km presao nekih 70000 km prosta racunica, ili ako dobro racunam dao si nekih 2200€ za tih 40000 km sa potrosnjom od 5,5l sto je tesko ostvarivo a mogao si da das 1200€ i da ustedis 1000€ za godinu dana

mrs tamo

pre 5 godina

imam plin u autu ugradnja je bila 400€ atest 8000 din i za 5 godina reatest ce biti 6000 dinara. Godisnje prelazim oko 20000 km kako sam ja racunao godisnje ustedim izmedju 450-550€ tako da se meni svakako isplati, ali ljudima koji godisnje prelaze 5000-10000 nisam siguran koliko ima smisla ugradnja plina. Posebno kada se vozi na plin bar u mom slucaju primecujem da se auto vozi vise nego pre za nekih 10-20% jer covek racuna ma vozim na plin sta ima veze jeftino je...

Aleister Crowley

pre 5 godina

Imam Golf 6 GTI koji troši oko 10l benzina po gradu i oko 8l na otvorenom putu, sa lakšom nogom na gasu može i litar manje od toga. Pređem oko 20.000km godišnje i ne vidim poentu da urnišem auto sa plinom. Potencijalni kvarovi mogu znatno da prevaziđu bilo kakvu uštedu sa plinom. Ima smisla stavljati plin u taksi.

Aca

pre 5 godina

Kod plina ima jedno pravilo koliko para toliko muzike. Kada kupite najjeftiniji uređaji sa njim imate najviše problema, a onda dolaze priče kako se plin ne isplati. Kada ugradite kvalitetan i skup uređaj onda na plinu ne samo što štedite nego i zarađujete, a problema nikad nemate, a razne lampice vam nece svetleti.

jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola

pre 5 godina

nasi majstori nemaju pojma.Dal se isplati ili ne to neznam, ali znam da zivci i nerviranje nemaju cenu.
(Strokavi mozak, 06. septembar 2019 15:18)

"neznam" kod kojih to ideš "majstora", ali znam da bi trebalo da ideš kod nekih koji znaju. i onda nemaš problema.
75% flote na tng, i sve radi. zato što idu kod onih koji znaju, i gde sve radi bez problema.

okanite se više tih priučenih komšija.

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Ja licno vozim savremeni turbo benzinac sa pogonom na metan (fabricki), i sve je tu ok, ali, auto je nov, pitanje je kako ce se ponasati nako 200 hiljada, a ja to pretrcim za 4 god!
(nodi, 6. septembar 2019 14:07)

Zet ima servis i obozava male turbo benzince,jer motori rade na velikim pritiscima i temperaturama,tako da se redovno kvare i crkavaju.
Nije sporno da je moguce iz malog motora izvuci mnogo snage,posebno ako ima i turbinu,ali je veliko pitanje koliko ce trajati.Moguce je dodati i nitro ili metanolske injekcije,ali onda ce trajati jos krace.
Zato su veliki benzinski atmosferci ili turbo dizeli zakon.
Istina,rotacioni vankeli,mogu da isporuce neverovatnu snagu iz malih pakovanja,ali imaju problem sa dihtovanjem,potrosnjom ulja,sa paljenjem zimi i sl.

Jednostavno ne idu jare i pare i od malog motorica se ocekivati da bude jak i trajan,a treba da gura vozilo od 1000+ kg.Pri tome .ti mali motori moraju i da trose solidnu kolicinu goriva,kako bi postigli zadovoljavajuce perfomanse.
Ako puretek 1.2 ima potrosnju u gradu od 6 ili 7 litara,koliko trosi i prosecan hdi 1.6,onda taj motor jednostavno nije dovoljno efikasan,da bi bio opravdan,a crkavaju na stotinjak hiljada. Hdi motori traju mnogo,mnogo duze...

pex

pre 5 godina

Vozim 20 godina star auto na plin, ustedim godisnje preko 200 000 dinara. Racunao vise puta.200K vredna stavka,ako ne kolko novcano, onda mentalno. Plus imam osecaj dodatne sigurnosti, kada imam dva pogonska goriva.

55

pre 5 godina

TNG je na žalost marginalizovan od strane naše države, velikim akcizama ( mislim da je oko 25din / litar )i atestima. Mislim da imamo jedini atest na 5 godina....
(s mile, 6. septembar 2019 10:25)

U Crnoj Gori atest se radi svake godine.

renault

pre 5 godina

Scenic 1.6 16V 2002.godište kupljen 2011.sa famoznih 120.000km ugrađen sekvent lovato. Danas je na satu 390.000km koji su pređeni bez ikakvih većih problema. Redovni servisi na 10.000km i umerena vožnja. Po mojoj računici nije ušteđeno nego je manje potrošeno oko 3.500eura, da li se isplati ili ne svako odlučuje za sebe.

Radovan

pre 5 godina

Kada se cena plina izjednači sa benzinom i dizelom, biće isplativ, i neće biti problema sa ugradnjom.
Uvek su energent i potrošač, kroz istoriju išli ruku pod ruku.
Objašnjenje: Proizvođač energenta i proizvođač potrošača, uvek su bili u dogovoru.

A korisnik samo treba da plaća dogovor. Bitno je da se plati kako brojčanik(bubanj) kaže.

Strokavi mozak

pre 5 godina

Sve je lepo dok je novo i dok radi.Kad krene da zeza tad pocinje da boli glava.Te ide na plin a nece na benzin,te obrnuto.I jos 100 stvari o kojima nasi majstori nemaju pojma.Dal se isplati ili ne to neznam,ali znam da zivci i nerviranje nemaju cenu.

nodi

pre 5 godina

Svaka cast na tekstu, ovo su teme koje su interesantne za vecinu! Svi mi znamo da je najbolje voziti na benzin i nov auto, nismo mi glupi, vec siromasni! Dodao bih da na trzistu jos uvek postoji mali broj obicnih atmosfeskih benzinskih motora sa MPI ubrizgavanjem i mislim da to vredi svaku paru! Ja licno vozim savremeni turbo benzinac sa pogonom na metan (fabricki), i sve je tu ok, ali, auto je nov, pitanje je kako ce se ponasati nako 200 hiljada, a ja to pretrcim za 4 god!

priprema za radio®

pre 5 godina

1,0 TSI nam je za godinu dana prešao oko 40.000 km, najvećim delom ( možda 90% ) van grada, uz prosek potrošnje oko 5,5-6. Sve zavisi kako ga ko (van grada) gazi.
Što bih ugradjivao TNG? Ja tu ne vidim bilo kakvu značajnu uštedu, već samo potencijalne dodatne probleme, koji mi u životu ne trebaju.
Da ga vozimo značajno više po gradu (gde troši i po 10-12), imalo bi smisla.

Toyota

pre 5 godina

Imam takav uređaj u Toyoti Avensis 2.0vvti sa 147KS.
Jeste koštao preko 800€ sa atestom, ali prelazim 30.000km godišnje sa tim autom, pa sam našao računicu.

Leti, uglavnom na otvorenom putu troši 1,5l benzina i 7,5l plina. Zimi, na kratkim relacijama ide do 3l benzina i ponovo 7,5l plina (max 8l). UVEK sipam pun rezervoar i benzina i plina, tako da je u pitanju prosta matematika, a ne potrošnja po bordu ili koliko pređe za 1000din. To je potrošnja uz "moj" stil vožnje koji je malo oštriji, tako da bi uz lakšu nogu na gasu, potrošnja sigurno bila niža...

Preracunato u novac, mene 100km košta oko 800din, što je kao da troši 5l dizela. Mislim da je nemoguće naći tako veliki auto koji ide odlično, a da troši 5l nafte, tako da sam više nego zadovoljan.

PS: Kada se vozi samo na benzin, auto malo bolje ide. Malo, ali bolje :-)

Daredewil

pre 5 godina

Kod nas je plin užasnog kvaliteta, pri uvozu je odlučujići faktor cena, a ne kvalitet. Najveći uvoznik kod nas tako posluje, a većina manjih kupuje od njih TNG.

s mile

pre 5 godina

Zamislite uzmete Mazdu 6 2.5/194ks skayactiv i onda ugradjujete plin. Ko ima pare za tu Mazdu, taj ima i za benzin.
(Milan, 6. septembar 2019 10:27)

# Link komentara

po Spritmonitoru, prosek za taj motor je oko 8L, što je po meni odlično za skoro 200KS, tako da mu možda i ne treba TNG...

https://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/251-6.html?fueltype=2&power_s=170&power_e=200&powerunit=2

Društveni poredak

pre 5 godina

Znači ipak Golf 2? Meni on troši samo plin, 7-8 litara na otvorenom, pali na -20, pretiče šta god treba, ne traži nikakvo maženje, a generalna motora košta manje od 4 dobre gume. Vozio sam ga 15 godina, obišao Evropu i nisam bio u grču. Kupio sam noviji auto i ne prestaje da me boli glava zbog njega.

posmatrač

pre 5 godina

Moje lično iskustvo je veoma pozitivno, i definitivno se isplati ukoliko se prelazi više od 15-ak hiljada godišnje. Naravno, što se više prelazi, veća je i ušteda, i ranije se isplati ovaj, inače nešto skuplji uređaj. Već više od 5 godina vozim auto sa takvim uređajem za plin (Honda Civic 1.8). Potrošnja se kreće od 1,3-1,7 litara benzina, i 7,3-7,6 litara plina na 100 km. Ukoliko se vozi umerenim brzinama (do 80-90), onda se troši manje benzina i više plina, oko 1,3b+7,6p, dok je na auto putu pri konstantno većim brzinama potrošnja oko 1,7b+7,3p. Ne primećujem nikakvu razliku (u snazi, i ubrzanjima) pri vožnji na plin, u odnosu na onu samo na benzin. Razlika u maksimalnoj brzini automobila je možda 2-3 km/h, ali čak ni u to nisam baš siguran.

XXL

pre 5 godina

Počeh da čitam pa odustadoh. Pitao sam jednom cenjenog majstora u mome gradu da sam svojevremeno čuo da su beogradski taxisti prvi ugrađivali plin u FIAT 132 i da su im stradale glave motora zbog visoke temperature jer nemaju hlađenje i podmazivanje cilindra. Kaže tačno al' to uošte nije problem - pređeš 200.000km i sagoriš motor. Tako i ovo.

Bojan

pre 5 godina

Ako imam motor sa direktnim ubrizgavanjem, jedino o čemu bih razmišljao je LDI sistem gde se plin ubrizgava direktno u tečnom stanju kroz benzinske dizne.

E sad, sistem je jako skup i ne znam nikog ko ga je ugradio. Takođe, plin koji se troši u Srbiji je izuzetno prljav i ne znam na šta bi dizne ličile posle par godina eksploatacije.

BV

pre 5 godina

Malo je poznato da plin, teoretski, moze da se ugradi i u Dizel motor. Princip rada je malo drugaciji jer pri radu se trose oba goriva, naravno u korist plina.
To je ostalo na eksperimentalnom nivou, ocigledno da nema komercijalnu primenu.

posmatrač

pre 5 godina

Zamislite uzmete Mazdu 6 2.5/194ks skayactiv i onda ugradjujete plin. Ko ima pare za tu Mazdu, taj ima i za benzin.(Milan, 6. septembar 2019 10:27)
Naravno, ali isto tako verovatno ima para i da ugradi plin (ako hoće), i da napravi ne baš beznačajnu uštedu (na primer, jedno dobro letovanje godišnje), pod uslovom da godišnje dosta prelazi. Pitanje je stava, i koliko ko želi da bude racionalan. Količina novca koja se poseduje, tu nije toliko bitna.

karburator

pre 5 godina

Na temu temperaturnog prenaprezanja motora u plinskom radu ima najčešća zabluda da plin sagoreva većom teperaturom od benzina. Ovo je netačno - sagoreva čak nešto nižom temperaturom. Ono što se dešava je sledeće:
Plinska goriva smeša sagoreva sporije nego normalna benzinska smeša (a isti je slučaj i sa ekstremno siromašnom benzinskom smešom), pa se dešava da pri visokim ortajima proces sagorevanja u cilindru nije završen a izduvni ventil se već otvara, tako da plamen liže preko ventila i sedišta ventila, i oštećuje ih. Zato je softverski rešeno da se u takvim uslovima (visokih obrtaja) prelazi na benzinski pogon.

s mile

pre 5 godina

TNG je na žalost marginalizovan od strane naše države, velikim akcizama ( mislim da je oko 25din / litar )i atestima. Mislim da imamo jedini atest na 5 godina....

Naravno da može da se ugradi u savremene motore, ali ostaje isto pitanje da li se isplati...

to neka razmišljaju vlasnici

pre 15 god, je sekvent instalacija koštala oko 1000eur, pa je vremenom padala cena..

drugar mi ima dizelaša s kojim prelazi oko 3000km godišnje, Da li se isplati... njegova stvar

ima puno primera sa savremenim turbo benzincima na TNG, komercijalisti, taksisti... vozači koji puno prelaze... njima odgovara

jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola

pre 5 godina

isplati se i na drugi način - manje raka. a to je i važnije.

karburator

pre 5 godina

Na temu temperaturnog prenaprezanja motora u plinskom radu ima najčešća zabluda da plin sagoreva većom teperaturom od benzina. Ovo je netačno - sagoreva čak nešto nižom temperaturom. Ono što se dešava je sledeće:
Plinska goriva smeša sagoreva sporije nego normalna benzinska smeša (a isti je slučaj i sa ekstremno siromašnom benzinskom smešom), pa se dešava da pri visokim ortajima proces sagorevanja u cilindru nije završen a izduvni ventil se već otvara, tako da plamen liže preko ventila i sedišta ventila, i oštećuje ih. Zato je softverski rešeno da se u takvim uslovima (visokih obrtaja) prelazi na benzinski pogon.

s mile

pre 5 godina

TNG je na žalost marginalizovan od strane naše države, velikim akcizama ( mislim da je oko 25din / litar )i atestima. Mislim da imamo jedini atest na 5 godina....

Naravno da može da se ugradi u savremene motore, ali ostaje isto pitanje da li se isplati...

to neka razmišljaju vlasnici

pre 15 god, je sekvent instalacija koštala oko 1000eur, pa je vremenom padala cena..

drugar mi ima dizelaša s kojim prelazi oko 3000km godišnje, Da li se isplati... njegova stvar

ima puno primera sa savremenim turbo benzincima na TNG, komercijalisti, taksisti... vozači koji puno prelaze... njima odgovara

posmatrač

pre 5 godina

Zamislite uzmete Mazdu 6 2.5/194ks skayactiv i onda ugradjujete plin. Ko ima pare za tu Mazdu, taj ima i za benzin.(Milan, 6. septembar 2019 10:27)
Naravno, ali isto tako verovatno ima para i da ugradi plin (ako hoće), i da napravi ne baš beznačajnu uštedu (na primer, jedno dobro letovanje godišnje), pod uslovom da godišnje dosta prelazi. Pitanje je stava, i koliko ko želi da bude racionalan. Količina novca koja se poseduje, tu nije toliko bitna.

Toyota

pre 5 godina

Imam takav uređaj u Toyoti Avensis 2.0vvti sa 147KS.
Jeste koštao preko 800€ sa atestom, ali prelazim 30.000km godišnje sa tim autom, pa sam našao računicu.

Leti, uglavnom na otvorenom putu troši 1,5l benzina i 7,5l plina. Zimi, na kratkim relacijama ide do 3l benzina i ponovo 7,5l plina (max 8l). UVEK sipam pun rezervoar i benzina i plina, tako da je u pitanju prosta matematika, a ne potrošnja po bordu ili koliko pređe za 1000din. To je potrošnja uz "moj" stil vožnje koji je malo oštriji, tako da bi uz lakšu nogu na gasu, potrošnja sigurno bila niža...

Preracunato u novac, mene 100km košta oko 800din, što je kao da troši 5l dizela. Mislim da je nemoguće naći tako veliki auto koji ide odlično, a da troši 5l nafte, tako da sam više nego zadovoljan.

PS: Kada se vozi samo na benzin, auto malo bolje ide. Malo, ali bolje :-)

posmatrač

pre 5 godina

Moje lično iskustvo je veoma pozitivno, i definitivno se isplati ukoliko se prelazi više od 15-ak hiljada godišnje. Naravno, što se više prelazi, veća je i ušteda, i ranije se isplati ovaj, inače nešto skuplji uređaj. Već više od 5 godina vozim auto sa takvim uređajem za plin (Honda Civic 1.8). Potrošnja se kreće od 1,3-1,7 litara benzina, i 7,3-7,6 litara plina na 100 km. Ukoliko se vozi umerenim brzinama (do 80-90), onda se troši manje benzina i više plina, oko 1,3b+7,6p, dok je na auto putu pri konstantno većim brzinama potrošnja oko 1,7b+7,3p. Ne primećujem nikakvu razliku (u snazi, i ubrzanjima) pri vožnji na plin, u odnosu na onu samo na benzin. Razlika u maksimalnoj brzini automobila je možda 2-3 km/h, ali čak ni u to nisam baš siguran.

jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola

pre 5 godina

isplati se i na drugi način - manje raka. a to je i važnije.

Bojan

pre 5 godina

Ako imam motor sa direktnim ubrizgavanjem, jedino o čemu bih razmišljao je LDI sistem gde se plin ubrizgava direktno u tečnom stanju kroz benzinske dizne.

E sad, sistem je jako skup i ne znam nikog ko ga je ugradio. Takođe, plin koji se troši u Srbiji je izuzetno prljav i ne znam na šta bi dizne ličile posle par godina eksploatacije.

BV

pre 5 godina

Malo je poznato da plin, teoretski, moze da se ugradi i u Dizel motor. Princip rada je malo drugaciji jer pri radu se trose oba goriva, naravno u korist plina.
To je ostalo na eksperimentalnom nivou, ocigledno da nema komercijalnu primenu.

nodi

pre 5 godina

Svaka cast na tekstu, ovo su teme koje su interesantne za vecinu! Svi mi znamo da je najbolje voziti na benzin i nov auto, nismo mi glupi, vec siromasni! Dodao bih da na trzistu jos uvek postoji mali broj obicnih atmosfeskih benzinskih motora sa MPI ubrizgavanjem i mislim da to vredi svaku paru! Ja licno vozim savremeni turbo benzinac sa pogonom na metan (fabricki), i sve je tu ok, ali, auto je nov, pitanje je kako ce se ponasati nako 200 hiljada, a ja to pretrcim za 4 god!

Strokavi mozak

pre 5 godina

Sve je lepo dok je novo i dok radi.Kad krene da zeza tad pocinje da boli glava.Te ide na plin a nece na benzin,te obrnuto.I jos 100 stvari o kojima nasi majstori nemaju pojma.Dal se isplati ili ne to neznam,ali znam da zivci i nerviranje nemaju cenu.

renault

pre 5 godina

Scenic 1.6 16V 2002.godište kupljen 2011.sa famoznih 120.000km ugrađen sekvent lovato. Danas je na satu 390.000km koji su pređeni bez ikakvih većih problema. Redovni servisi na 10.000km i umerena vožnja. Po mojoj računici nije ušteđeno nego je manje potrošeno oko 3.500eura, da li se isplati ili ne svako odlučuje za sebe.

priprema za radio®

pre 5 godina

1,0 TSI nam je za godinu dana prešao oko 40.000 km, najvećim delom ( možda 90% ) van grada, uz prosek potrošnje oko 5,5-6. Sve zavisi kako ga ko (van grada) gazi.
Što bih ugradjivao TNG? Ja tu ne vidim bilo kakvu značajnu uštedu, već samo potencijalne dodatne probleme, koji mi u životu ne trebaju.
Da ga vozimo značajno više po gradu (gde troši i po 10-12), imalo bi smisla.

Daredewil

pre 5 godina

Kod nas je plin užasnog kvaliteta, pri uvozu je odlučujići faktor cena, a ne kvalitet. Najveći uvoznik kod nas tako posluje, a većina manjih kupuje od njih TNG.

mrs tamo

pre 5 godina

imam plin u autu ugradnja je bila 400€ atest 8000 din i za 5 godina reatest ce biti 6000 dinara. Godisnje prelazim oko 20000 km kako sam ja racunao godisnje ustedim izmedju 450-550€ tako da se meni svakako isplati, ali ljudima koji godisnje prelaze 5000-10000 nisam siguran koliko ima smisla ugradnja plina. Posebno kada se vozi na plin bar u mom slucaju primecujem da se auto vozi vise nego pre za nekih 10-20% jer covek racuna ma vozim na plin sta ima veze jeftino je...

pex

pre 5 godina

Vozim 20 godina star auto na plin, ustedim godisnje preko 200 000 dinara. Racunao vise puta.200K vredna stavka,ako ne kolko novcano, onda mentalno. Plus imam osecaj dodatne sigurnosti, kada imam dva pogonska goriva.

Društveni poredak

pre 5 godina

Znači ipak Golf 2? Meni on troši samo plin, 7-8 litara na otvorenom, pali na -20, pretiče šta god treba, ne traži nikakvo maženje, a generalna motora košta manje od 4 dobre gume. Vozio sam ga 15 godina, obišao Evropu i nisam bio u grču. Kupio sam noviji auto i ne prestaje da me boli glava zbog njega.

mrs tamo

pre 5 godina

1,0 TSI nam je za godinu dana prešao oko 40.000 km, najvećim delom ( možda 90% ) van grada, uz prosek potrošnje oko 5,5-6. Sve zavisi kako ga ko (van grada) gazi. 
Što bih ugradjivao TNG? Ja tu ne vidim bilo kakvu značajnu uštedu, već samo potencijalne dodatne probleme, koji mi u životu ne trebaju. 
Da ga vozimo značajno više po gradu (gde troši i po 10-12), imalo bi smisla.
(priprema za radio®, 06. septembar 2019 13:32)

Ugradio bi TNG zato sto bi za iste pare koje si dao da predjes tih 40000 km presao nekih 70000 km prosta racunica, ili ako dobro racunam dao si nekih 2200€ za tih 40000 km sa potrosnjom od 5,5l sto je tesko ostvarivo a mogao si da das 1200€ i da ustedis 1000€ za godinu dana

Moravac

pre 5 godina

Zet ima servis i obozava male turbo benzince,jer motori rade na velikim pritiscima i temperaturama,tako da se redovno kvare i crkavaju.

Vozim Fiat 500L 900cm turbo twin air, dva (2) cilindra, 85 ks sa pogonom na metan! Star je 4 godine i presao sam 160 hiljada, sve po gradu vozeci taksi! Bez kvara, sve isto na njemu kao I prvog dana! Pozdravi zeta!

jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola

pre 5 godina

nasi majstori nemaju pojma.Dal se isplati ili ne to neznam, ali znam da zivci i nerviranje nemaju cenu.
(Strokavi mozak, 06. septembar 2019 15:18)

"neznam" kod kojih to ideš "majstora", ali znam da bi trebalo da ideš kod nekih koji znaju. i onda nemaš problema.
75% flote na tng, i sve radi. zato što idu kod onih koji znaju, i gde sve radi bez problema.

okanite se više tih priučenih komšija.

NIKOLA

pre 5 godina

Nije baš direktno vezano sa ovom temom ali šta ćemo sa jurenjem,gubitkom vremena i živaca oko ugradnje,atesta,jurenja sa majstorima oko raznih štelovanja i drugih sitnih problemčića koje u manjoj ili većoj meri nikog ne zaobidju,tu računicu niko da stavi na papir, da ne pominjem ovu tematiku koju imamo i kod većine automobila koje vozimo bez obzira na pogonsko gorivo. Dalje gde je potrošnja benzina dok ne predje na plin,posebno zimi i kratke relacije koje su svojstvene vozačima koji prelaze 10-15 hiljada godišnje,šta ćemo sa min 10 posto većom potrošnjom plina,gubitkom snage ,riknjavanjem benzinske pumpe,zapušenjem dizni itd da ne pominjem gore stvari koje mogu strefiti agregat a posledica su ugradnje plina.Za veće kilometraže i jeftiniji polovni automobil čiji agregat barem korektno trpi plin odličan izbor ugradnja ,ostalo njet.

Aca

pre 5 godina

Kod plina ima jedno pravilo koliko para toliko muzike. Kada kupite najjeftiniji uređaji sa njim imate najviše problema, a onda dolaze priče kako se plin ne isplati. Kada ugradite kvalitetan i skup uređaj onda na plinu ne samo što štedite nego i zarađujete, a problema nikad nemate, a razne lampice vam nece svetleti.

XXL

pre 5 godina

Počeh da čitam pa odustadoh. Pitao sam jednom cenjenog majstora u mome gradu da sam svojevremeno čuo da su beogradski taxisti prvi ugrađivali plin u FIAT 132 i da su im stradale glave motora zbog visoke temperature jer nemaju hlađenje i podmazivanje cilindra. Kaže tačno al' to uošte nije problem - pređeš 200.000km i sagoriš motor. Tako i ovo.

Jovan

pre 5 godina

Nikada ne bih ugradio plin. Verovatno zato sto mi je potpuno svejedno hocu li potrositi na gorivo mesesno 110 ili 90 evra.
(Basilico, 06. septembar 2019 19:17)

nije "110 ili 90" nego "110 ili 60" ... Da si ikad vozio na gas znao bi...

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Ja licno vozim savremeni turbo benzinac sa pogonom na metan (fabricki), i sve je tu ok, ali, auto je nov, pitanje je kako ce se ponasati nako 200 hiljada, a ja to pretrcim za 4 god!
(nodi, 6. septembar 2019 14:07)

Zet ima servis i obozava male turbo benzince,jer motori rade na velikim pritiscima i temperaturama,tako da se redovno kvare i crkavaju.
Nije sporno da je moguce iz malog motora izvuci mnogo snage,posebno ako ima i turbinu,ali je veliko pitanje koliko ce trajati.Moguce je dodati i nitro ili metanolske injekcije,ali onda ce trajati jos krace.
Zato su veliki benzinski atmosferci ili turbo dizeli zakon.
Istina,rotacioni vankeli,mogu da isporuce neverovatnu snagu iz malih pakovanja,ali imaju problem sa dihtovanjem,potrosnjom ulja,sa paljenjem zimi i sl.

Jednostavno ne idu jare i pare i od malog motorica se ocekivati da bude jak i trajan,a treba da gura vozilo od 1000+ kg.Pri tome .ti mali motori moraju i da trose solidnu kolicinu goriva,kako bi postigli zadovoljavajuce perfomanse.
Ako puretek 1.2 ima potrosnju u gradu od 6 ili 7 litara,koliko trosi i prosecan hdi 1.6,onda taj motor jednostavno nije dovoljno efikasan,da bi bio opravdan,a crkavaju na stotinjak hiljada. Hdi motori traju mnogo,mnogo duze...

mile

pre 5 godina

Ugradnja Gasa je investicija.Platis ga na Cekove i neosetis.
(Aca, 07. septembar 2019 10:06)
Ugradnja gasa je investicija. Platis ga na cekove i ne osetis.

Pera kojot

pre 5 godina

Starom Fabijom 1,4 mpi presao vec 190000 km na plin,bez ikakvih problema.Stari motori trpe sve.Sad za ove savremenije kazu da moze da bude problema,nije lako uskladiti uredjaj. Nemojte da stipsarite za uredjaj jer se I ta visa cena brzo isplati I idite u proveren servis.Meni se smejali kad sam za Omegas Landirenzo dao 1000e ali evo ga radi 14 godina bez greske.Jednom samo uradio servis isparivaca.

Aleister Crowley

pre 5 godina

Imam Golf 6 GTI koji troši oko 10l benzina po gradu i oko 8l na otvorenom putu, sa lakšom nogom na gasu može i litar manje od toga. Pređem oko 20.000km godišnje i ne vidim poentu da urnišem auto sa plinom. Potencijalni kvarovi mogu znatno da prevaziđu bilo kakvu uštedu sa plinom. Ima smisla stavljati plin u taksi.

s mile

pre 5 godina

Zamislite uzmete Mazdu 6 2.5/194ks skayactiv i onda ugradjujete plin. Ko ima pare za tu Mazdu, taj ima i za benzin.
(Milan, 6. septembar 2019 10:27)

# Link komentara

po Spritmonitoru, prosek za taj motor je oko 8L, što je po meni odlično za skoro 200KS, tako da mu možda i ne treba TNG...

https://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/251-6.html?fueltype=2&power_s=170&power_e=200&powerunit=2

mrsivoje

pre 5 godina

@jaretina

Koga briga koliki ti je bio račun za auto i da li ga platio kešom? Zašto je to uopšte bitno za ovu temu?

Strašno koliko smo iskompleksiran i napaćen narod. Ej, kupio Elantru na plin za keš. Pravo dostignuće. Uspeo u životu.

mozak jedne kokoške ...

pre 5 godina

Strašno koliko smo iskompleksiran i napaćen narod. Ej, kupio Elantru na plin za keš. Pravo dostignuće. Uspeo u životu.
(mrsivoje, 7. septembar 2019 07:33)

Mislim da je nedavno pominjao i da je kupio kupio e-skuter, da ne bi palio kola na kratke relacije. I da se tako dosta štedi.
TNG + e-skuter. To se zove ekološka osveštenost ...

pet

pre 5 godina

Ko prelazi vise od 15.000 godisnje sigurno se isplati,plus niko nije spomenuo to sto je ekolosko gorivo,nema cestica garezi koje unistavaju pluca . Trenutno od fosilnih goriva metan je najcistije gorivo i povoljno tako da bi to trebale sve drzave da forsiraju. Planeta ce nam biti zahvalna i nasi potomci.

Aca

pre 5 godina

Na plinu vozim evo preko 30000km i nista,brat preso preko 50000km.To sad a ore toga brat preso pa mozda preko 500000km na plinu posto uvek vozi na plin svaki auto ja dam imao Dizele i nikad vise.A to sto se ugradnje plina tice pa i da imam platu 1000 i vise evra opet bi vozi na plin a zasto:To je isto kao i sa bojlerom zasto bi ga ukljucivao na skupu struju kad imam jeftinu a vida je isto vruca dal na skupu dal na jeftinu tako i sa gorivima isto cu da predjem i da stignem gde treba samo jeftinije.

Strucnjak

pre 5 godina

@pitam
Za ove pametne sto pitaju sta ako se nesto pokvari na plinu,to niko ne racuna.A kad se pokvari na dizelu I benzincu to nista ne kosta,jel tako?Meni pocela da zeza matrix dizna na gasu gde komplet kosta istih kosta oko 200e.Otisao lepo u servis I ugradio mini kit sa novim diznama,kompom,senzorima I kablazom za 200e I dobio garanciju 5 godina.Dizne pre toga presle oko 200000 km.Na 1,6 tdi pocela da zeza dizna I u ovlascenom Skoda servisu kazu 4 dizne 2000e.Filter za naftu kosta skoro kao 4 Valtec dizne.itd,itd.Pa ti posle pricaj o ceni servisa na plinu,nikad nije bilo jeftinije.

mile

pre 5 godina

ko ustedi na plinu u prvih 50000 kasnije plati duplo popravke koje ne bi imao bez plina. Budi baja pa vozi na benzin,ili dizel. Ne znam da li su mi gluplji oni koji stave plin u auto s motorom od 800 kubika ili oni kompleksi s dzipovima od 3 i vise hiljada kubika da bi manje trosio al oce eto da imaju 4000 kubika

E-75

pre 5 godina

Ako je plin toliko los za auto kao sto neki kazu, sto onda proizvodjaci automobila ne zabrane prepravke automobila.
Drugo, motor hladi sistem za hladjenje, antifriz koji cirkulise a ne benzin.
Trece, motor podmazuje ulje koje kruzi a benzin.
Dobro podesen sekvent sistem (postoje i samopodesavajuci sistemi) i dobro stanje motora ( kompresija, karike, ventili) i problema nece biti. Promenio sam 4 vozila na gas, ovo mi je peto, nikad problema, samo redovno servisiranje, originalni delovi, dobri majstori u servisu i to je to.

Ivan ZG

pre 5 godina

Plinski uređaji za aute sa direktnim ubrizgavanjem su komplicirani i do prije koju godinu su koštali 2000-2200€ što je značilo da vam treba barem 40.000 km da vam se isplati ugradnja.
Sva sreća uređaji su pojeftinili i sada se prodaju otprilike u pola prijašnje cijene. Nema nikakvih ograničenja u pogledu veličine motora i teza da će se mali motori raspasti je - besmislica. Plin je bolji za motor i sviječice od benzina i čistiji (nema sumpora koji je u spoju sa vlagom iz zraka agresivan i izaziva koroziju) jedino su ispušni ventili izloženiji većoj temperaturi. Niti jedan drugi dio motora nije pod većim opterećenjem zbog plina.
Ja na plin vozim više od 200.000 km, a vozio sam i očev auto na plin. Nema šanse da ikada više vozim auto na benzin. Prolazim oko 15-20.000 godišnje i ostane mi u džepu oko 1.000€ godišnje. Dakle uređej na 2.0 benzincu isplatite za jednu godinu, a poslije se vozite za pola cijene goriva.
Najbolji plinski uređaj je nizozemski Prins (japanske brizgaljke), ali i najskuplji. Daju garanciju od 7 godina ili 200.000 km.

The Spatula

pre 5 godina

ja imam superba dizela 190ks i trosi 5,9 l u proseku, prelazim 35k godisnje... veruj mi da ide mnogo bolje od avensisa (ranije ga vozio) i jos je 4x4 i automatik.
(radoslav, 07. septembar 2019 07:44)

Ala ti slaga, svaka ti cast. Samo nisi napisao da ga ne stedis na gasu, i da trosi nekad i 3.9 po lokalu.

nodi

pre 5 godina

ja imam superba dizela 190ks i trosi 5,9 l u proseku, prelazim 35k godisnje... veruj mi da ide mnogo bolje od avensisa (ranije ga vozio) i jos je 4x4 i automatik.
(radoslav, 07. septembar 2019 07:44)

Pa, tebi, prakticno, NIS dodje 200 evra mesecno!

pex

pre 5 godina

Nije baš direktno vezano sa ovom temom ali šta ćemo sa jurenjem,gubitkom vremena i živaca oko ugradnje,atesta,jurenja sa majstorima oko raznih štelovanja i drugih sitnih problemčića koje u manjoj ili većoj meri nikog ne zaobidju,tu računicu niko da stavi na papir, da ne pominjem ovu tematiku koju imamo i kod većine automobila koje vozimo bez obzira na pogonsko gorivo. Dalje gde je potrošnja benzina dok ne predje na plin,posebno zimi i kratke relacije koje su svojstvene vozačima koji prelaze 10-15 hiljada godišnje,šta ćemo sa min 10 posto većom potrošnjom plina,gubitkom snage ,riknjavanjem benzinske pumpe,zapušenjem dizni itd da ne pominjem gore stvari koje mogu strefiti agregat a posledica su ugradnje plina.Za veće kilometraže i jeftiniji polovni automobil čiji agregat barem korektno trpi plin odličan izbor ugradnja ,ostalo njet.
(NIKOLA, 6. septembar 2019 23:02)

Razlicito vidimo i razlicita iskustva. Npr u mom slucaju radim od kuce i nemam fiksno radno vreme te mi nije problem da odem u servis za bilo kakav kvar,pa iako se pojavi na plinskom uredjaju.Atest je 30 min vise jednom u 5 godina zbog te boce.Kratka relacija i potrosnja su svakako tu nevezano da li imas plin ili ne,zar ne? Nema gubitka snage, barem ja ne osecam na vozilu od 130 ks,mozda pri nekom ludackom arcenju ali to svakako ne radim niti bi mi pola sekunde menjalo nesto.Benzinsku pumpu mi gasi elektronika cim predje na plin, nikad nije crkla da ne ureknem.

Srđan BL

pre 5 godina

Sitni procenti propustanja benzina kroz benzinske dizne radi hladjena su samo odlaganje problema, ne njegovo rjesenje. Licno bih volio da se u TSI moze ugraditi plin i da ne bude problema, al' mi je i covjek koji ugradje plinske sisteme priznao da cu imati problema. Ugradio mi je na jednom atmosfercu, na drugom (bio ugradjen), a oba odrzava. Oba auta presli na plin preko 300000km i preko 15000 radnih sati bez problema tako mogu vjerovati savjetu mog majstora. Interes mu je da budem zadovoljan, a ne samo da on zaradi na ugradnji sistema. Plinski sistemi koji koriste benzisnke dizne su skupi, ali jedino pravo rijesenje za TSI...

Hipohonder

pre 5 godina

Ja nisam ni razmisljao o plinu,sto se mene licno tice.Prelazim do 3000km najvise godisnje,pa mi nije isplativo.Posto vozim po potrebi,nekad 3x nedeljno,nekad 2x,nekad i 5x,zbog raznih stvari,registracije,itd,itd,uzeo sam auto 1200 kubika,16v 6 brzina,sofisticiran,moderan motor,meni bolje ne treba.Ali to je samo za moj slucaj,naravno svako po svojoj zelji,novcu,potrebi i ostalom.
Napisao sam ovo zato sto vecina racuna na ustedu a ne racuna neko odrzavanje,kvar ili servis.
Pozdrav
(pitam, 07. septembar 2019 14:23)
Da prelazim 3000km godisnje ne bih ni kupovao auto.

Hipohonder

pre 5 godina

Smisao zivota jednog Srbina.Kako ustedeti na gorivu.Jednostavno,nemojte voziti auto.Posebno su zanimljivi ovi sto daju za auto preko 20000evra pa voze na plin da ustede 50evra mesecno.

miki

pre 5 godina

najbolja kombinacija je metan u gradu benzin na otvorenom...bez kvarova bez problema... na otvorenom benzinci ne trose previse motor se lepo osvezi a u gradu nema jeftije i bolje od metana...pricam za bg gde ima metan pumpe

Sekvent

pre 5 godina

Plin definitivno da za one koji voze veće kilometraze.Za većinu smešan auto ali za mene spas,fiat seićento 1.1 i godišnje 25000km.
Pređenih 100km me košta maksimalno 500 din(benzin + plin),tako da na godišnjem nivou potrošim manje minimum 600€ na derivate.

lada zakon

pre 5 godina

Imam Golf 6 GTI koji troši oko 10l benzina po gradu i oko 8l na otvorenom putu, sa lakšom nogom na gasu može i litar manje od toga. Pređem oko 20.000km godišnje i ne vidim poentu da urnišem auto sa plinom. Potencijalni kvarovi mogu znatno da prevaziđu bilo kakvu uštedu sa plinom. Ima smisla stavljati plin u taksi.
(Aleister Crowley, 6. septembar 2019 18:41)

manje je trosio golf gti skoro pre pola veka, gas do daske al' bas do daske 12;)

Gogo

pre 5 godina

Pa i tih 5000 km.ko prelazi godisnje bice mu jeftinije na plinu,ja vozim na plin 10 god.zadovoljan sam.mada svako ima svoje misljenje.

Gagi

pre 5 godina

Naravno da se isplati, za nekog ko vozi bar 15000km/god.
Ali nikako ne ugrađivati u motore ispod 1600cc. Vozio sam koleginog Golfa 1.4 plin, ne može da krene na usponu.

baja

pre 5 godina

U Mazdi CX7 2.3, na plin, svaki 7 ciklus ubrizgavanja je benzin ili ti 14,3% od ukupne potrošnje... koliko troši? Pa koliko nagaziš.

Branko

pre 5 godina

Ja sam ugradio plin u hyndai 2001.g uređaj landirence mislim da se zove.na 30000 km promenuo samo membranu na isparivaču.Dosad je prešao na plin 100000 km.Drugo ništa na njemu nije rađeno.

hm

pre 5 godina

Sve zavisi od toga koliko km godišnje prelazite.Ja prelazim 10 hiljada,vozim Renault Clio 1.2 16v.Auto je star 5 godina.Izuzetan motor,relativno zastareo,ali pouzdan,jeftin za održavanje,troši u gradu 7-8 litara,na putu oko 5.5 l.Bolje je potrošiti koji dinar više za gorivo nego se zamlaćivati sa atestima,isparivačima,plinskim bocama,diznama...Ko prelazi više od 20hiljada km godišnje,isplati mu se da ima plinski uređaj.Meni to ne treba.

jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola

pre 5 godina

@jaretina
Možeš li nam reći šta voziš jako me zanima
(Nikola, 06. septembar 2019 19:48)

Elantra model 2018 kupljena 04.2019, benzin, TNG uz doplatu kod PaneAG pre isporuke, zadrzava garanciju, dva miliona dinara račun, keš, 11k km, dva seta guma i felni, prosek 9l TNG, full kasko.
pre toga prodao 4 godina staru oktaviju, benzin.
ako želiš slike, može i to, samo reci.
eto, sada kada znate sve što vas je zanimalo, možete li svi da okačite model i godište, ništa više.
pa da znamo šta ko vozi kada pljuje po nekim kolima.

jola

pre 5 godina

zato lepo voziš 1.2 dig-t na benzin...i ne boli te glava.
potrošnja u gradu 8lit.
na otvorenom 6lit
auto put uz propisnu brzinu 7liz
i to je to.
sem održavanja nikakvih troškova nema.
manite se ljudi plina i sličnih gluposti.
auto je za benzin.
plin i nafta,,,,,pa brate mili to je za viljuškare.
pozdrav svima koji vole miris benzina.
a da ....i moja R1 ide na benzin....

kole

pre 5 godina

Najbolji su mi ovi sto se gade nafte i plina i ponavljaju kako se na ta goriva kuva i ore. Aman ljudi pustite da radi sta ko zeli i vozi kako mu odgovara dok je po zakonu. Ako se na plin za 10 godina pri vecoj kilometrazi ustedi i do 10.000 evra, zaista je besmisleno dovoditi u pitanje isplativost ugradnje i eksploataciju. Ja prelazim od 10-12.000 km i meni plin ne treba, ali bez dizela ziv nisam. Volim da vozim malo ostrije, a jedino dizel pruza mogucnost da vozite tako, a potrosnja ostane u okviru pristojnog.

jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola

pre 5 godina

Koga briga koliki ti je bio račun za auto i da li ga platio kešom? Zašto je to uopšte bitno za ovu temu?
(mrsivoje, 07. septembar 2019 07:33)

pa što onda pitate? što nisi ovoga pitao: zašto ga pitaš? 4-ti put me pitate ovde šta vozim, a svoje krijete. lepo svi da stavimo u potpis šta se vozi sa slikom, to bi bili najbolje, pogotovo kad kreće pljuvanje po kolima.

Pera kojot

pre 5 godina

@hipohondar
Eto dam za auto 20000e,ugradim plin I ustedim po tebi samo 3000e za 5 god. ili trecinu vrednisti auta za 10 god.Totalno neisplativo.

pitam

pre 5 godina

imam plin u autu ugradnja je bila 400€ atest 8000 din i za 5 godina reatest ce biti 6000 dinara. Godisnje prelazim oko 20000 km kako sam ja racunao godisnje ustedim izmedju 450-550€ tako da se meni svakako isplati, ali ljudima koji godisnje prelaze 5000-10000 nisam siguran koliko ima smisla ugradnja plina. Posebno kada se vozi na plin bar u mom slucaju primecujem da se auto vozi vise nego pre za nekih 10-20% jer covek racuna ma vozim na plin sta ima veze jeftino je...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mrs tamo, 6. septembar 2019 19:24)
Sve je to lepo.
Samo da pitam da li ste racunali na neki servis tog plinskog uredjaja ili na neke eventualne kvarove.
Stvarno nemam pojma sta se tu servisira i kvari i koliko to kosta.Malo je nemoguce da ce uredjaj bez nekog servisiranja ili kvarova raditi bez problema narednih 5 godina ili manje.
Znaci od te godisnje ustede od 450-550e koliko ce otici na servis/kvar plinskog uredjaja?
Ja nisam ni razmisljao o plinu,sto se mene licno tice.Prelazim do 3000km najvise godisnje,pa mi nije isplativo.Posto vozim po potrebi,nekad 3x nedeljno,nekad 2x,nekad i 5x,zbog raznih stvari,registracije,itd,itd,uzeo sam auto 1200 kubika,16v 6 brzina,sofisticiran,moderan motor,meni bolje ne treba.Ali to je samo za moj slucaj,naravno svako po svojoj zelji,novcu,potrebi i ostalom.
Napisao sam ovo zato sto vecina racuna na ustedu a ne racuna neko odrzavanje,kvar ili servis.
Pozdrav

55

pre 5 godina

TNG je na žalost marginalizovan od strane naše države, velikim akcizama ( mislim da je oko 25din / litar )i atestima. Mislim da imamo jedini atest na 5 godina....
(s mile, 6. septembar 2019 10:25)

U Crnoj Gori atest se radi svake godine.

Radovan

pre 5 godina

Kada se cena plina izjednači sa benzinom i dizelom, biće isplativ, i neće biti problema sa ugradnjom.
Uvek su energent i potrošač, kroz istoriju išli ruku pod ruku.
Objašnjenje: Proizvođač energenta i proizvođač potrošača, uvek su bili u dogovoru.

A korisnik samo treba da plaća dogovor. Bitno je da se plati kako brojčanik(bubanj) kaže.

Nikola

pre 5 godina

@jaretina
Golf 7 sportsvan (to ti je golf plus samo što su promenili ime)
2015god (zamisli nije punoletan)
170.000km pravih (star je 4 godine pobogu nema 700.000)
1.6 TDI (opet nećeš verovati ima dpf) tražio sam 2.0 ali nisam našao u tom trenutku.
Treba slike da šaljem?
Pitao sam te zato što pljuješ sve i svašta pa me zanimalo šta to ti voziš/kažeš da voziš.

popp

pre 5 godina

Problem sa plinom kod nas je sto je katastrofalno prljav i sto pravi velike probleme diznama. Do pre nekoliko godina sam bio ubedjen da ce mi svaki sledeci automobil imati tng instalaciju ali vise ne. Prvih 7 godina i 150.000 km voznje od ugradnje uredjaja sam jednom godisnje menjao filtere za tng i svecice. Oko 40€ godisnje i samo vozi, e onda su poceli problemi sa kvalitetom gasa, samim tim i veci troskovi oko odrzavanja.

jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola

pre 5 godina

Golf 7 sportsvan ...
(Nikola, 07. septembar 2019 00:23)

Da te služi kako treba, da nemaš ni ogrebotinu, i da se zameni za osmicu uskoro.

radoslav

pre 5 godina

@toyota

ja imam superba dizela 190ks i trosi 5,9 l u proseku, prelazim 35k godisnje... veruj mi da ide mnogo bolje od avensisa (ranije ga vozio) i jos je 4x4 i automatik.

Društveni poredak

pre 5 godina

Znači ipak Golf 2? Meni on troši samo plin, 7-8 litara na otvorenom, pali na -20, pretiče šta god treba, ne traži nikakvo maženje, a generalna motora košta manje od 4 dobre gume. Vozio sam ga 15 godina, obišao Evropu i nisam bio u grču. Kupio sam noviji auto i ne prestaje da me boli glava zbog njega.

Pobesneo Maks

pre 5 godina

Ja licno vozim savremeni turbo benzinac sa pogonom na metan (fabricki), i sve je tu ok, ali, auto je nov, pitanje je kako ce se ponasati nako 200 hiljada, a ja to pretrcim za 4 god!
(nodi, 6. septembar 2019 14:07)

Zet ima servis i obozava male turbo benzince,jer motori rade na velikim pritiscima i temperaturama,tako da se redovno kvare i crkavaju.
Nije sporno da je moguce iz malog motora izvuci mnogo snage,posebno ako ima i turbinu,ali je veliko pitanje koliko ce trajati.Moguce je dodati i nitro ili metanolske injekcije,ali onda ce trajati jos krace.
Zato su veliki benzinski atmosferci ili turbo dizeli zakon.
Istina,rotacioni vankeli,mogu da isporuce neverovatnu snagu iz malih pakovanja,ali imaju problem sa dihtovanjem,potrosnjom ulja,sa paljenjem zimi i sl.

Jednostavno ne idu jare i pare i od malog motorica se ocekivati da bude jak i trajan,a treba da gura vozilo od 1000+ kg.Pri tome .ti mali motori moraju i da trose solidnu kolicinu goriva,kako bi postigli zadovoljavajuce perfomanse.
Ako puretek 1.2 ima potrosnju u gradu od 6 ili 7 litara,koliko trosi i prosecan hdi 1.6,onda taj motor jednostavno nije dovoljno efikasan,da bi bio opravdan,a crkavaju na stotinjak hiljada. Hdi motori traju mnogo,mnogo duze...

jola

pre 5 godina

zato lepo voziš 1.2 dig-t na benzin...i ne boli te glava.
potrošnja u gradu 8lit.
na otvorenom 6lit
auto put uz propisnu brzinu 7liz
i to je to.
sem održavanja nikakvih troškova nema.
manite se ljudi plina i sličnih gluposti.
auto je za benzin.
plin i nafta,,,,,pa brate mili to je za viljuškare.
pozdrav svima koji vole miris benzina.
a da ....i moja R1 ide na benzin....

Aleister Crowley

pre 5 godina

Imam Golf 6 GTI koji troši oko 10l benzina po gradu i oko 8l na otvorenom putu, sa lakšom nogom na gasu može i litar manje od toga. Pređem oko 20.000km godišnje i ne vidim poentu da urnišem auto sa plinom. Potencijalni kvarovi mogu znatno da prevaziđu bilo kakvu uštedu sa plinom. Ima smisla stavljati plin u taksi.

Hipohonder

pre 5 godina

Smisao zivota jednog Srbina.Kako ustedeti na gorivu.Jednostavno,nemojte voziti auto.Posebno su zanimljivi ovi sto daju za auto preko 20000evra pa voze na plin da ustede 50evra mesecno.

mile

pre 5 godina

ko ustedi na plinu u prvih 50000 kasnije plati duplo popravke koje ne bi imao bez plina. Budi baja pa vozi na benzin,ili dizel. Ne znam da li su mi gluplji oni koji stave plin u auto s motorom od 800 kubika ili oni kompleksi s dzipovima od 3 i vise hiljada kubika da bi manje trosio al oce eto da imaju 4000 kubika

jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola

pre 5 godina

isplati se i na drugi način - manje raka. a to je i važnije.

XXL

pre 5 godina

Počeh da čitam pa odustadoh. Pitao sam jednom cenjenog majstora u mome gradu da sam svojevremeno čuo da su beogradski taxisti prvi ugrađivali plin u FIAT 132 i da su im stradale glave motora zbog visoke temperature jer nemaju hlađenje i podmazivanje cilindra. Kaže tačno al' to uošte nije problem - pređeš 200.000km i sagoriš motor. Tako i ovo.

radoslav

pre 5 godina

@toyota

ja imam superba dizela 190ks i trosi 5,9 l u proseku, prelazim 35k godisnje... veruj mi da ide mnogo bolje od avensisa (ranije ga vozio) i jos je 4x4 i automatik.

Radovan

pre 5 godina

Kada se cena plina izjednači sa benzinom i dizelom, biće isplativ, i neće biti problema sa ugradnjom.
Uvek su energent i potrošač, kroz istoriju išli ruku pod ruku.
Objašnjenje: Proizvođač energenta i proizvođač potrošača, uvek su bili u dogovoru.

A korisnik samo treba da plaća dogovor. Bitno je da se plati kako brojčanik(bubanj) kaže.

Gagi

pre 5 godina

Naravno da se isplati, za nekog ko vozi bar 15000km/god.
Ali nikako ne ugrađivati u motore ispod 1600cc. Vozio sam koleginog Golfa 1.4 plin, ne može da krene na usponu.

jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola

pre 5 godina

@jaretina
Možeš li nam reći šta voziš jako me zanima
(Nikola, 06. septembar 2019 19:48)

Elantra model 2018 kupljena 04.2019, benzin, TNG uz doplatu kod PaneAG pre isporuke, zadrzava garanciju, dva miliona dinara račun, keš, 11k km, dva seta guma i felni, prosek 9l TNG, full kasko.
pre toga prodao 4 godina staru oktaviju, benzin.
ako želiš slike, može i to, samo reci.
eto, sada kada znate sve što vas je zanimalo, možete li svi da okačite model i godište, ništa više.
pa da znamo šta ko vozi kada pljuje po nekim kolima.

posmatrač

pre 5 godina

Zamislite uzmete Mazdu 6 2.5/194ks skayactiv i onda ugradjujete plin. Ko ima pare za tu Mazdu, taj ima i za benzin.(Milan, 6. septembar 2019 10:27)
Naravno, ali isto tako verovatno ima para i da ugradi plin (ako hoće), i da napravi ne baš beznačajnu uštedu (na primer, jedno dobro letovanje godišnje), pod uslovom da godišnje dosta prelazi. Pitanje je stava, i koliko ko želi da bude racionalan. Količina novca koja se poseduje, tu nije toliko bitna.

Strokavi mozak

pre 5 godina

Sve je lepo dok je novo i dok radi.Kad krene da zeza tad pocinje da boli glava.Te ide na plin a nece na benzin,te obrnuto.I jos 100 stvari o kojima nasi majstori nemaju pojma.Dal se isplati ili ne to neznam,ali znam da zivci i nerviranje nemaju cenu.

priprema za radio®

pre 5 godina

1,0 TSI nam je za godinu dana prešao oko 40.000 km, najvećim delom ( možda 90% ) van grada, uz prosek potrošnje oko 5,5-6. Sve zavisi kako ga ko (van grada) gazi.
Što bih ugradjivao TNG? Ja tu ne vidim bilo kakvu značajnu uštedu, već samo potencijalne dodatne probleme, koji mi u životu ne trebaju.
Da ga vozimo značajno više po gradu (gde troši i po 10-12), imalo bi smisla.

55

pre 5 godina

TNG je na žalost marginalizovan od strane naše države, velikim akcizama ( mislim da je oko 25din / litar )i atestima. Mislim da imamo jedini atest na 5 godina....
(s mile, 6. septembar 2019 10:25)

U Crnoj Gori atest se radi svake godine.

mrs tamo

pre 5 godina

1,0 TSI nam je za godinu dana prešao oko 40.000 km, najvećim delom ( možda 90% ) van grada, uz prosek potrošnje oko 5,5-6. Sve zavisi kako ga ko (van grada) gazi. 
Što bih ugradjivao TNG? Ja tu ne vidim bilo kakvu značajnu uštedu, već samo potencijalne dodatne probleme, koji mi u životu ne trebaju. 
Da ga vozimo značajno više po gradu (gde troši i po 10-12), imalo bi smisla.
(priprema za radio®, 06. septembar 2019 13:32)

Ugradio bi TNG zato sto bi za iste pare koje si dao da predjes tih 40000 km presao nekih 70000 km prosta racunica, ili ako dobro racunam dao si nekih 2200€ za tih 40000 km sa potrosnjom od 5,5l sto je tesko ostvarivo a mogao si da das 1200€ i da ustedis 1000€ za godinu dana

posmatrač

pre 5 godina

Moje lično iskustvo je veoma pozitivno, i definitivno se isplati ukoliko se prelazi više od 15-ak hiljada godišnje. Naravno, što se više prelazi, veća je i ušteda, i ranije se isplati ovaj, inače nešto skuplji uređaj. Već više od 5 godina vozim auto sa takvim uređajem za plin (Honda Civic 1.8). Potrošnja se kreće od 1,3-1,7 litara benzina, i 7,3-7,6 litara plina na 100 km. Ukoliko se vozi umerenim brzinama (do 80-90), onda se troši manje benzina i više plina, oko 1,3b+7,6p, dok je na auto putu pri konstantno većim brzinama potrošnja oko 1,7b+7,3p. Ne primećujem nikakvu razliku (u snazi, i ubrzanjima) pri vožnji na plin, u odnosu na onu samo na benzin. Razlika u maksimalnoj brzini automobila je možda 2-3 km/h, ali čak ni u to nisam baš siguran.

jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola

pre 5 godina

nasi majstori nemaju pojma.Dal se isplati ili ne to neznam, ali znam da zivci i nerviranje nemaju cenu.
(Strokavi mozak, 06. septembar 2019 15:18)

"neznam" kod kojih to ideš "majstora", ali znam da bi trebalo da ideš kod nekih koji znaju. i onda nemaš problema.
75% flote na tng, i sve radi. zato što idu kod onih koji znaju, i gde sve radi bez problema.

okanite se više tih priučenih komšija.

NIKOLA

pre 5 godina

Nije baš direktno vezano sa ovom temom ali šta ćemo sa jurenjem,gubitkom vremena i živaca oko ugradnje,atesta,jurenja sa majstorima oko raznih štelovanja i drugih sitnih problemčića koje u manjoj ili većoj meri nikog ne zaobidju,tu računicu niko da stavi na papir, da ne pominjem ovu tematiku koju imamo i kod većine automobila koje vozimo bez obzira na pogonsko gorivo. Dalje gde je potrošnja benzina dok ne predje na plin,posebno zimi i kratke relacije koje su svojstvene vozačima koji prelaze 10-15 hiljada godišnje,šta ćemo sa min 10 posto većom potrošnjom plina,gubitkom snage ,riknjavanjem benzinske pumpe,zapušenjem dizni itd da ne pominjem gore stvari koje mogu strefiti agregat a posledica su ugradnje plina.Za veće kilometraže i jeftiniji polovni automobil čiji agregat barem korektno trpi plin odličan izbor ugradnja ,ostalo njet.

kole

pre 5 godina

Najbolji su mi ovi sto se gade nafte i plina i ponavljaju kako se na ta goriva kuva i ore. Aman ljudi pustite da radi sta ko zeli i vozi kako mu odgovara dok je po zakonu. Ako se na plin za 10 godina pri vecoj kilometrazi ustedi i do 10.000 evra, zaista je besmisleno dovoditi u pitanje isplativost ugradnje i eksploataciju. Ja prelazim od 10-12.000 km i meni plin ne treba, ali bez dizela ziv nisam. Volim da vozim malo ostrije, a jedino dizel pruza mogucnost da vozite tako, a potrosnja ostane u okviru pristojnog.

pex

pre 5 godina

Vozim 20 godina star auto na plin, ustedim godisnje preko 200 000 dinara. Racunao vise puta.200K vredna stavka,ako ne kolko novcano, onda mentalno. Plus imam osecaj dodatne sigurnosti, kada imam dva pogonska goriva.

Aca

pre 5 godina

Kod plina ima jedno pravilo koliko para toliko muzike. Kada kupite najjeftiniji uređaji sa njim imate najviše problema, a onda dolaze priče kako se plin ne isplati. Kada ugradite kvalitetan i skup uređaj onda na plinu ne samo što štedite nego i zarađujete, a problema nikad nemate, a razne lampice vam nece svetleti.

s mile

pre 5 godina

Zamislite uzmete Mazdu 6 2.5/194ks skayactiv i onda ugradjujete plin. Ko ima pare za tu Mazdu, taj ima i za benzin.
(Milan, 6. septembar 2019 10:27)

# Link komentara

po Spritmonitoru, prosek za taj motor je oko 8L, što je po meni odlično za skoro 200KS, tako da mu možda i ne treba TNG...

https://www.spritmonitor.de/en/overview/27-Mazda/251-6.html?fueltype=2&power_s=170&power_e=200&powerunit=2

lada zakon

pre 5 godina

Imam Golf 6 GTI koji troši oko 10l benzina po gradu i oko 8l na otvorenom putu, sa lakšom nogom na gasu može i litar manje od toga. Pređem oko 20.000km godišnje i ne vidim poentu da urnišem auto sa plinom. Potencijalni kvarovi mogu znatno da prevaziđu bilo kakvu uštedu sa plinom. Ima smisla stavljati plin u taksi.
(Aleister Crowley, 6. septembar 2019 18:41)

manje je trosio golf gti skoro pre pola veka, gas do daske al' bas do daske 12;)

Gogo

pre 5 godina

Pa i tih 5000 km.ko prelazi godisnje bice mu jeftinije na plinu,ja vozim na plin 10 god.zadovoljan sam.mada svako ima svoje misljenje.

E-75

pre 5 godina

Ako je plin toliko los za auto kao sto neki kazu, sto onda proizvodjaci automobila ne zabrane prepravke automobila.
Drugo, motor hladi sistem za hladjenje, antifriz koji cirkulise a ne benzin.
Trece, motor podmazuje ulje koje kruzi a benzin.
Dobro podesen sekvent sistem (postoje i samopodesavajuci sistemi) i dobro stanje motora ( kompresija, karike, ventili) i problema nece biti. Promenio sam 4 vozila na gas, ovo mi je peto, nikad problema, samo redovno servisiranje, originalni delovi, dobri majstori u servisu i to je to.

Pera kojot

pre 5 godina

@hipohondar
Eto dam za auto 20000e,ugradim plin I ustedim po tebi samo 3000e za 5 god. ili trecinu vrednisti auta za 10 god.Totalno neisplativo.

karburator

pre 5 godina

Na temu temperaturnog prenaprezanja motora u plinskom radu ima najčešća zabluda da plin sagoreva većom teperaturom od benzina. Ovo je netačno - sagoreva čak nešto nižom temperaturom. Ono što se dešava je sledeće:
Plinska goriva smeša sagoreva sporije nego normalna benzinska smeša (a isti je slučaj i sa ekstremno siromašnom benzinskom smešom), pa se dešava da pri visokim ortajima proces sagorevanja u cilindru nije završen a izduvni ventil se već otvara, tako da plamen liže preko ventila i sedišta ventila, i oštećuje ih. Zato je softverski rešeno da se u takvim uslovima (visokih obrtaja) prelazi na benzinski pogon.

Bojan

pre 5 godina

Ako imam motor sa direktnim ubrizgavanjem, jedino o čemu bih razmišljao je LDI sistem gde se plin ubrizgava direktno u tečnom stanju kroz benzinske dizne.

E sad, sistem je jako skup i ne znam nikog ko ga je ugradio. Takođe, plin koji se troši u Srbiji je izuzetno prljav i ne znam na šta bi dizne ličile posle par godina eksploatacije.

pex

pre 5 godina

Nije baš direktno vezano sa ovom temom ali šta ćemo sa jurenjem,gubitkom vremena i živaca oko ugradnje,atesta,jurenja sa majstorima oko raznih štelovanja i drugih sitnih problemčića koje u manjoj ili većoj meri nikog ne zaobidju,tu računicu niko da stavi na papir, da ne pominjem ovu tematiku koju imamo i kod većine automobila koje vozimo bez obzira na pogonsko gorivo. Dalje gde je potrošnja benzina dok ne predje na plin,posebno zimi i kratke relacije koje su svojstvene vozačima koji prelaze 10-15 hiljada godišnje,šta ćemo sa min 10 posto većom potrošnjom plina,gubitkom snage ,riknjavanjem benzinske pumpe,zapušenjem dizni itd da ne pominjem gore stvari koje mogu strefiti agregat a posledica su ugradnje plina.Za veće kilometraže i jeftiniji polovni automobil čiji agregat barem korektno trpi plin odličan izbor ugradnja ,ostalo njet.
(NIKOLA, 6. septembar 2019 23:02)

Razlicito vidimo i razlicita iskustva. Npr u mom slucaju radim od kuce i nemam fiksno radno vreme te mi nije problem da odem u servis za bilo kakav kvar,pa iako se pojavi na plinskom uredjaju.Atest je 30 min vise jednom u 5 godina zbog te boce.Kratka relacija i potrosnja su svakako tu nevezano da li imas plin ili ne,zar ne? Nema gubitka snage, barem ja ne osecam na vozilu od 130 ks,mozda pri nekom ludackom arcenju ali to svakako ne radim niti bi mi pola sekunde menjalo nesto.Benzinsku pumpu mi gasi elektronika cim predje na plin, nikad nije crkla da ne ureknem.

jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola

pre 5 godina

Koga briga koliki ti je bio račun za auto i da li ga platio kešom? Zašto je to uopšte bitno za ovu temu?
(mrsivoje, 07. septembar 2019 07:33)

pa što onda pitate? što nisi ovoga pitao: zašto ga pitaš? 4-ti put me pitate ovde šta vozim, a svoje krijete. lepo svi da stavimo u potpis šta se vozi sa slikom, to bi bili najbolje, pogotovo kad kreće pljuvanje po kolima.

Aca

pre 5 godina

Na plinu vozim evo preko 30000km i nista,brat preso preko 50000km.To sad a ore toga brat preso pa mozda preko 500000km na plinu posto uvek vozi na plin svaki auto ja dam imao Dizele i nikad vise.A to sto se ugradnje plina tice pa i da imam platu 1000 i vise evra opet bi vozi na plin a zasto:To je isto kao i sa bojlerom zasto bi ga ukljucivao na skupu struju kad imam jeftinu a vida je isto vruca dal na skupu dal na jeftinu tako i sa gorivima isto cu da predjem i da stignem gde treba samo jeftinije.

hm

pre 5 godina

Sve zavisi od toga koliko km godišnje prelazite.Ja prelazim 10 hiljada,vozim Renault Clio 1.2 16v.Auto je star 5 godina.Izuzetan motor,relativno zastareo,ali pouzdan,jeftin za održavanje,troši u gradu 7-8 litara,na putu oko 5.5 l.Bolje je potrošiti koji dinar više za gorivo nego se zamlaćivati sa atestima,isparivačima,plinskim bocama,diznama...Ko prelazi više od 20hiljada km godišnje,isplati mu se da ima plinski uređaj.Meni to ne treba.

BV

pre 5 godina

Malo je poznato da plin, teoretski, moze da se ugradi i u Dizel motor. Princip rada je malo drugaciji jer pri radu se trose oba goriva, naravno u korist plina.
To je ostalo na eksperimentalnom nivou, ocigledno da nema komercijalnu primenu.

Toyota

pre 5 godina

Imam takav uređaj u Toyoti Avensis 2.0vvti sa 147KS.
Jeste koštao preko 800€ sa atestom, ali prelazim 30.000km godišnje sa tim autom, pa sam našao računicu.

Leti, uglavnom na otvorenom putu troši 1,5l benzina i 7,5l plina. Zimi, na kratkim relacijama ide do 3l benzina i ponovo 7,5l plina (max 8l). UVEK sipam pun rezervoar i benzina i plina, tako da je u pitanju prosta matematika, a ne potrošnja po bordu ili koliko pređe za 1000din. To je potrošnja uz "moj" stil vožnje koji je malo oštriji, tako da bi uz lakšu nogu na gasu, potrošnja sigurno bila niža...

Preracunato u novac, mene 100km košta oko 800din, što je kao da troši 5l dizela. Mislim da je nemoguće naći tako veliki auto koji ide odlično, a da troši 5l nafte, tako da sam više nego zadovoljan.

PS: Kada se vozi samo na benzin, auto malo bolje ide. Malo, ali bolje :-)

Moravac

pre 5 godina

Zet ima servis i obozava male turbo benzince,jer motori rade na velikim pritiscima i temperaturama,tako da se redovno kvare i crkavaju.

Vozim Fiat 500L 900cm turbo twin air, dva (2) cilindra, 85 ks sa pogonom na metan! Star je 4 godine i presao sam 160 hiljada, sve po gradu vozeci taksi! Bez kvara, sve isto na njemu kao I prvog dana! Pozdravi zeta!

popp

pre 5 godina

Problem sa plinom kod nas je sto je katastrofalno prljav i sto pravi velike probleme diznama. Do pre nekoliko godina sam bio ubedjen da ce mi svaki sledeci automobil imati tng instalaciju ali vise ne. Prvih 7 godina i 150.000 km voznje od ugradnje uredjaja sam jednom godisnje menjao filtere za tng i svecice. Oko 40€ godisnje i samo vozi, e onda su poceli problemi sa kvalitetom gasa, samim tim i veci troskovi oko odrzavanja.

Hipohonder

pre 5 godina

Ja nisam ni razmisljao o plinu,sto se mene licno tice.Prelazim do 3000km najvise godisnje,pa mi nije isplativo.Posto vozim po potrebi,nekad 3x nedeljno,nekad 2x,nekad i 5x,zbog raznih stvari,registracije,itd,itd,uzeo sam auto 1200 kubika,16v 6 brzina,sofisticiran,moderan motor,meni bolje ne treba.Ali to je samo za moj slucaj,naravno svako po svojoj zelji,novcu,potrebi i ostalom.
Napisao sam ovo zato sto vecina racuna na ustedu a ne racuna neko odrzavanje,kvar ili servis.
Pozdrav
(pitam, 07. septembar 2019 14:23)
Da prelazim 3000km godisnje ne bih ni kupovao auto.

Daredewil

pre 5 godina

Kod nas je plin užasnog kvaliteta, pri uvozu je odlučujići faktor cena, a ne kvalitet. Najveći uvoznik kod nas tako posluje, a većina manjih kupuje od njih TNG.

Srđan BL

pre 5 godina

Sitni procenti propustanja benzina kroz benzinske dizne radi hladjena su samo odlaganje problema, ne njegovo rjesenje. Licno bih volio da se u TSI moze ugraditi plin i da ne bude problema, al' mi je i covjek koji ugradje plinske sisteme priznao da cu imati problema. Ugradio mi je na jednom atmosfercu, na drugom (bio ugradjen), a oba odrzava. Oba auta presli na plin preko 300000km i preko 15000 radnih sati bez problema tako mogu vjerovati savjetu mog majstora. Interes mu je da budem zadovoljan, a ne samo da on zaradi na ugradnji sistema. Plinski sistemi koji koriste benzisnke dizne su skupi, ali jedino pravo rijesenje za TSI...

mozak jedne kokoške ...

pre 5 godina

Strašno koliko smo iskompleksiran i napaćen narod. Ej, kupio Elantru na plin za keš. Pravo dostignuće. Uspeo u životu.
(mrsivoje, 7. septembar 2019 07:33)

Mislim da je nedavno pominjao i da je kupio kupio e-skuter, da ne bi palio kola na kratke relacije. I da se tako dosta štedi.
TNG + e-skuter. To se zove ekološka osveštenost ...

The Spatula

pre 5 godina

ja imam superba dizela 190ks i trosi 5,9 l u proseku, prelazim 35k godisnje... veruj mi da ide mnogo bolje od avensisa (ranije ga vozio) i jos je 4x4 i automatik.
(radoslav, 07. septembar 2019 07:44)

Ala ti slaga, svaka ti cast. Samo nisi napisao da ga ne stedis na gasu, i da trosi nekad i 3.9 po lokalu.

pitam

pre 5 godina

imam plin u autu ugradnja je bila 400€ atest 8000 din i za 5 godina reatest ce biti 6000 dinara. Godisnje prelazim oko 20000 km kako sam ja racunao godisnje ustedim izmedju 450-550€ tako da se meni svakako isplati, ali ljudima koji godisnje prelaze 5000-10000 nisam siguran koliko ima smisla ugradnja plina. Posebno kada se vozi na plin bar u mom slucaju primecujem da se auto vozi vise nego pre za nekih 10-20% jer covek racuna ma vozim na plin sta ima veze jeftino je...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mrs tamo, 6. septembar 2019 19:24)
Sve je to lepo.
Samo da pitam da li ste racunali na neki servis tog plinskog uredjaja ili na neke eventualne kvarove.
Stvarno nemam pojma sta se tu servisira i kvari i koliko to kosta.Malo je nemoguce da ce uredjaj bez nekog servisiranja ili kvarova raditi bez problema narednih 5 godina ili manje.
Znaci od te godisnje ustede od 450-550e koliko ce otici na servis/kvar plinskog uredjaja?
Ja nisam ni razmisljao o plinu,sto se mene licno tice.Prelazim do 3000km najvise godisnje,pa mi nije isplativo.Posto vozim po potrebi,nekad 3x nedeljno,nekad 2x,nekad i 5x,zbog raznih stvari,registracije,itd,itd,uzeo sam auto 1200 kubika,16v 6 brzina,sofisticiran,moderan motor,meni bolje ne treba.Ali to je samo za moj slucaj,naravno svako po svojoj zelji,novcu,potrebi i ostalom.
Napisao sam ovo zato sto vecina racuna na ustedu a ne racuna neko odrzavanje,kvar ili servis.
Pozdrav

Nikola

pre 5 godina

@jaretina
Golf 7 sportsvan (to ti je golf plus samo što su promenili ime)
2015god (zamisli nije punoletan)
170.000km pravih (star je 4 godine pobogu nema 700.000)
1.6 TDI (opet nećeš verovati ima dpf) tražio sam 2.0 ali nisam našao u tom trenutku.
Treba slike da šaljem?
Pitao sam te zato što pljuješ sve i svašta pa me zanimalo šta to ti voziš/kažeš da voziš.

nodi

pre 5 godina

ja imam superba dizela 190ks i trosi 5,9 l u proseku, prelazim 35k godisnje... veruj mi da ide mnogo bolje od avensisa (ranije ga vozio) i jos je 4x4 i automatik.
(radoslav, 07. septembar 2019 07:44)

Pa, tebi, prakticno, NIS dodje 200 evra mesecno!

Strucnjak

pre 5 godina

@pitam
Za ove pametne sto pitaju sta ako se nesto pokvari na plinu,to niko ne racuna.A kad se pokvari na dizelu I benzincu to nista ne kosta,jel tako?Meni pocela da zeza matrix dizna na gasu gde komplet kosta istih kosta oko 200e.Otisao lepo u servis I ugradio mini kit sa novim diznama,kompom,senzorima I kablazom za 200e I dobio garanciju 5 godina.Dizne pre toga presle oko 200000 km.Na 1,6 tdi pocela da zeza dizna I u ovlascenom Skoda servisu kazu 4 dizne 2000e.Filter za naftu kosta skoro kao 4 Valtec dizne.itd,itd.Pa ti posle pricaj o ceni servisa na plinu,nikad nije bilo jeftinije.

renault

pre 5 godina

Scenic 1.6 16V 2002.godište kupljen 2011.sa famoznih 120.000km ugrađen sekvent lovato. Danas je na satu 390.000km koji su pređeni bez ikakvih većih problema. Redovni servisi na 10.000km i umerena vožnja. Po mojoj računici nije ušteđeno nego je manje potrošeno oko 3.500eura, da li se isplati ili ne svako odlučuje za sebe.

miki

pre 5 godina

najbolja kombinacija je metan u gradu benzin na otvorenom...bez kvarova bez problema... na otvorenom benzinci ne trose previse motor se lepo osvezi a u gradu nema jeftije i bolje od metana...pricam za bg gde ima metan pumpe

pet

pre 5 godina

Ko prelazi vise od 15.000 godisnje sigurno se isplati,plus niko nije spomenuo to sto je ekolosko gorivo,nema cestica garezi koje unistavaju pluca . Trenutno od fosilnih goriva metan je najcistije gorivo i povoljno tako da bi to trebale sve drzave da forsiraju. Planeta ce nam biti zahvalna i nasi potomci.

mrsivoje

pre 5 godina

@jaretina

Koga briga koliki ti je bio račun za auto i da li ga platio kešom? Zašto je to uopšte bitno za ovu temu?

Strašno koliko smo iskompleksiran i napaćen narod. Ej, kupio Elantru na plin za keš. Pravo dostignuće. Uspeo u životu.

jaretina; profil SR vozača 3/4, stealth driver, štedi sijalice, far pali kad vidi kontrolu, žmigavce kad slučajno zakači rukom, od dimne zavese ne vidiš kola

pre 5 godina

Golf 7 sportsvan ...
(Nikola, 07. septembar 2019 00:23)

Da te služi kako treba, da nemaš ni ogrebotinu, i da se zameni za osmicu uskoro.

mile

pre 5 godina

Ugradnja Gasa je investicija.Platis ga na Cekove i neosetis.
(Aca, 07. septembar 2019 10:06)
Ugradnja gasa je investicija. Platis ga na cekove i ne osetis.

Jovan

pre 5 godina

Nikada ne bih ugradio plin. Verovatno zato sto mi je potpuno svejedno hocu li potrositi na gorivo mesesno 110 ili 90 evra.
(Basilico, 06. septembar 2019 19:17)

nije "110 ili 90" nego "110 ili 60" ... Da si ikad vozio na gas znao bi...

Ivan ZG

pre 5 godina

Plinski uređaji za aute sa direktnim ubrizgavanjem su komplicirani i do prije koju godinu su koštali 2000-2200€ što je značilo da vam treba barem 40.000 km da vam se isplati ugradnja.
Sva sreća uređaji su pojeftinili i sada se prodaju otprilike u pola prijašnje cijene. Nema nikakvih ograničenja u pogledu veličine motora i teza da će se mali motori raspasti je - besmislica. Plin je bolji za motor i sviječice od benzina i čistiji (nema sumpora koji je u spoju sa vlagom iz zraka agresivan i izaziva koroziju) jedino su ispušni ventili izloženiji većoj temperaturi. Niti jedan drugi dio motora nije pod većim opterećenjem zbog plina.
Ja na plin vozim više od 200.000 km, a vozio sam i očev auto na plin. Nema šanse da ikada više vozim auto na benzin. Prolazim oko 15-20.000 godišnje i ostane mi u džepu oko 1.000€ godišnje. Dakle uređej na 2.0 benzincu isplatite za jednu godinu, a poslije se vozite za pola cijene goriva.
Najbolji plinski uređaj je nizozemski Prins (japanske brizgaljke), ali i najskuplji. Daju garanciju od 7 godina ili 200.000 km.

s mile

pre 5 godina

TNG je na žalost marginalizovan od strane naše države, velikim akcizama ( mislim da je oko 25din / litar )i atestima. Mislim da imamo jedini atest na 5 godina....

Naravno da može da se ugradi u savremene motore, ali ostaje isto pitanje da li se isplati...

to neka razmišljaju vlasnici

pre 15 god, je sekvent instalacija koštala oko 1000eur, pa je vremenom padala cena..

drugar mi ima dizelaša s kojim prelazi oko 3000km godišnje, Da li se isplati... njegova stvar

ima puno primera sa savremenim turbo benzincima na TNG, komercijalisti, taksisti... vozači koji puno prelaze... njima odgovara

nodi

pre 5 godina

Svaka cast na tekstu, ovo su teme koje su interesantne za vecinu! Svi mi znamo da je najbolje voziti na benzin i nov auto, nismo mi glupi, vec siromasni! Dodao bih da na trzistu jos uvek postoji mali broj obicnih atmosfeskih benzinskih motora sa MPI ubrizgavanjem i mislim da to vredi svaku paru! Ja licno vozim savremeni turbo benzinac sa pogonom na metan (fabricki), i sve je tu ok, ali, auto je nov, pitanje je kako ce se ponasati nako 200 hiljada, a ja to pretrcim za 4 god!

mrs tamo

pre 5 godina

imam plin u autu ugradnja je bila 400€ atest 8000 din i za 5 godina reatest ce biti 6000 dinara. Godisnje prelazim oko 20000 km kako sam ja racunao godisnje ustedim izmedju 450-550€ tako da se meni svakako isplati, ali ljudima koji godisnje prelaze 5000-10000 nisam siguran koliko ima smisla ugradnja plina. Posebno kada se vozi na plin bar u mom slucaju primecujem da se auto vozi vise nego pre za nekih 10-20% jer covek racuna ma vozim na plin sta ima veze jeftino je...

baja

pre 5 godina

U Mazdi CX7 2.3, na plin, svaki 7 ciklus ubrizgavanja je benzin ili ti 14,3% od ukupne potrošnje... koliko troši? Pa koliko nagaziš.

Pera kojot

pre 5 godina

Starom Fabijom 1,4 mpi presao vec 190000 km na plin,bez ikakvih problema.Stari motori trpe sve.Sad za ove savremenije kazu da moze da bude problema,nije lako uskladiti uredjaj. Nemojte da stipsarite za uredjaj jer se I ta visa cena brzo isplati I idite u proveren servis.Meni se smejali kad sam za Omegas Landirenzo dao 1000e ali evo ga radi 14 godina bez greske.Jednom samo uradio servis isparivaca.

Sekvent

pre 5 godina

Plin definitivno da za one koji voze veće kilometraze.Za većinu smešan auto ali za mene spas,fiat seićento 1.1 i godišnje 25000km.
Pređenih 100km me košta maksimalno 500 din(benzin + plin),tako da na godišnjem nivou potrošim manje minimum 600€ na derivate.

Branko

pre 5 godina

Ja sam ugradio plin u hyndai 2001.g uređaj landirence mislim da se zove.na 30000 km promenuo samo membranu na isparivaču.Dosad je prešao na plin 100000 km.Drugo ništa na njemu nije rađeno.