Testovi

Subota, 30.06.2018.

08:50

Test električnog automobila u Srbiji: Volkswagen e-Up!

Izvor: B92

Test elektriènog automobila u Srbiji: Volkswagen e-Up! IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

61 Komentari

Sortiraj po:

Duca

pre 6 godina

1. Koliko može da pređe zimi na -10 stepeni?
2. A koliko na -20? ima li tada vise od trećine kapaciteta, ili ne?
3. Šta se dešava sa perfomansama kad mu preostane 30% kapaciteta baterije? Da li ide isto?
4. Kako se greje kabina i koliko to potroši struje, obziron da se elekromotor ne zagreva kao benzinski, pa se moraju ugraditi elektro-grejači?

Drugim rečima, niko ne pominje ono što suz realne mane elektro-kola.
Ne kažem da nema i prednosti, ali o njima svi pišu velikim slovima, a mane ne pominje niko.
Ne zaboravite da podatak kako vas klima greje sa malom potrošnjom struje važi na +7 stepeni (pogledajte u specifikacije u uputstvu), a sasvim je drugačiji na -7 stepeni, samo taj podatak nigde nećete naći...

hobi ekolog

pre 6 godina

'Ideja je da se električni automobili A segmenta koriste kao drugi ili treći auto u porodici, uglavnom za završavanje poslova u lokalu. '

Ne! Ideja je da savremeni covek nema 2-3 automobila u vlasništvu, jer to nikakve veze sa ekologijom i održivošcu našeg društva nema.

Капетан Немо

pre 6 godina

@kapetan nemo:
Nemoj misliti da se nisu setili drugi tog solarnog panela na krovu, al je to premala povrsina da bi imalo bilo kakve koristi. Moglo bi maksimalno 200w efekat da ima, tj da napuni npr Leaf od 24kw bi trebalo 120 sat i to da sunce greje 100% najjacim intezitetom. Leaf Tekna ima mali solarni panel pozadi na krovu koji sluzi da dopunjuje 12v akumulator(da, svaki el.auto ima i to), koji sluzi da napaja svu ostalu elektroniku u automobilu.
(vladebb, 01. jul 2018 12:10)

Пошто нисам стручњак у овој области једино ми преостаје да ти верујем. Недавно сам прочитао неки чланак који говори о неким хрватским домаћинима који су ушли у инвестицију са уградњом соларних панела, које су они постављали углавном на кровове својих кућа, али ваљда нису били задовољни како и по којој цени им њихова електродистрибуција откупљује вишкове електричне енергије па им инвестиција, краткорочно, није баш исплатива. Вероватно им је рата за кредит за куповину соларних панела већа од рачуна за струју, које би плаћали да немају те панеле, и новца који добијају продајом вишка струје заједно. Ипак, они производе довољне количине електричне енергије за потребе својих доманћинстава а производе и вишкове што, уствари, уопште није лоше.
Што се тиче овог малог VW-а, његов кров је релативно мали и тај соларни панел не би могао да буде неког великог капацитета али, ако би му требало, како ти кажеш, 120 сати да напуни батерију, то значи да би за 12 сати, колико просечно траје обданица, могла да је напуни 10%. Пошто је аутономија возила 120-150 километара, то значи да бих са 10% батерије могао да пређем 12-15 километара. Од мог стана до мог радног места има око 5 (пет) километара што значи да би ми остало и вишка енергије. Ипак је то вајдица, зар не?
Моја је идеја је да будући електрични аутомобили изгледају као мала комби визила, мини венови. Они би имали приближно исту масу као обични аутомобили али би имали већи кров и самим тим веће соларне панеле и већу ефикасност пуњења батерије. Све то је ипак још увек скупо, батерије су скупе, соларни панели су скупи, зато сам и рекао у мом претходном коментару да све то може бити и много боље и много јефтиније. Постоје интересне групе којима не одговара да се овакви аутомобили масовно производе јер остају без зараде.
Србија најмање води рачуна о томе да се омогући куповина електричних аутомобила по повољнијим ценама од свих држава у Европи. Нажалост, у Србију су дошли Гаспромњефт и Фијат, који су велики ,,играчи'' у светским размерама. Немој мислити да њих није брига какви ће се аутомобили возити у Србији, итекако их је брига. Зато код нас и нема субвенција на куповину електричних аутомобила а нема ни поуста при регистрацији.
Доћи ће ваљда и код нас једног дана закони Европске уније па ћемо и ми моћи да купујемо повољно електричне аутомобиле.

Džon Balon

pre 6 godina

U kini možeš u supermarketu da kupiš mali električni automobil ovog vw fazona za 3.000 evra i odmah voziš kući. Benzinci sa četvoro vrata su u tim istim supermarketima oko 4000 evra. Uostalom ionako prvo kinezi nešto uvedu pa onda i svi ostali potrče. Setite se samo kada se pojavio mp3 format? Prvo je išao u neke krdža uređaje kineske pa su ga onda dodali u svoje proizvode samsung i lg pa ostali svi redom.

Oskar

pre 6 godina

@www - "izmestiš emisiju na drugo mesto" je suština svih elektro-automobila ... Ekologija ali na drugom mestu!"

- Naravno, to je prvi korak. Izmeštanje izduvnih gasova na mesto gde se proizvodi struja. Ovo sam namerno napisao jer se u Srbiji struja dobija od uglja TE i vode HE (70:30).

Šta je bolje, imati kontrolisanu proizvodnju emisiju gasova u TE gde se mogu postaviti filteri ili imati na stotine hiljada vozila sa nekontrolisanim izduvnim gasovima, počevši od dizelaša sa skinutim katalizatora koji direktno "pod nos" izbacuju kancerogene materije? Pa tek onda svi ostali motori koji bez obzira ispunjavali norme, opet u dozvoljenim količinama izbacuju štetne materije.

Šta je bolje?

To jeste prvi korak, drugi korak je prelazak na druge izvore energije umesto uglja koji je najprljaviji.

Predviđanja jesu predviđanja, ali barem kako sada izgleda, te stvari se menjaju u korist obnovljivih izvora:
https://www.bloomberg.com/view/articles/2018-06-22/wind-and-solar-will-rule-the-world-s-power-grid-by-2050

Većom proizvodnjom baterija cena istih će da spada. Cena baterija po kWh pada poslednjih 10 godina konstantno.

Međutim niko nije bio krenuo u ogromno skaliranje istih, tek u poslednjih (i narednih) godina se krenulo/kreće.

vladebb

pre 6 godina

@kapetan nemo:
Nemoj misliti da se nisu setili drugi tog solarnog panela na krovu, al je to premala povrsina da bi imalo bilo kakve koristi. Moglo bi maksimalno 200w efekat da ima, tj da napuni npr Leaf od 24kw bi trebalo 120 sat i to da sunce greje 100% najjacim intezitetom. Leaf Tekna ima mali solarni panel pozadi na krovu koji sluzi da dopunjuje 12v akumulator(da, svaki el.auto ima i to), koji sluzi da napaja svu ostalu elektroniku u automobilu.

Milan

pre 6 godina

Isplati se ako se dosta vozi, znači malo duže ture do posla svaki dan, ali opet ne van grada.

Beograd je premali za ovo, ako se samo za posao koristi. Drugi gradovi da ne pričam.

Ali super je ako živiš u selu, a radiš u gradu pa imaš bar 50-60km tamo vamo, a u selu nema ni pumpe...

netko

pre 6 godina

Elektricni automobili su skupa prevara od strane onih koji nemaju naftu. Takav auto ne sme da kosta vise od par hiljada evra.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (DEX, 30. jun 2018 21:13)

pa napravi takav auto za par hiljada evra i razbij se od para.

oh wait, ni drugi to neuspevaju, jer da mogu vec bi to radili, najlakse je niskim cenama razbiti konkurenciju.


a ova kola nisu za srbiju. kad se prikljuci par hiljada ovakvih u isto vreme (kad ljudi dodju kuci sa posle i pocnu da pune) ima cela mreza sta nam je jos tito pravio 60ih i 70ih da ode dodjavola.

јустин

pre 6 godina

ОВО око регистрације и попуста је ствар којим треба да се бави агенција,а не фолијама и....Спрда смо од државе.ј

HanSolo

pre 6 godina

Jedva 150 km? Kakva sramota pre samo 100 godina je prvi elektrini automobil prelazio 50 km.
(turbo, 30. jun 2018 10:44)

Naravno.. I jurio je 10km\h.. Ajde ne lupaj molim te..

lepi

pre 6 godina

Vidim ljudi pišu svašta jer se ne razumeju u električne automobile. Kod njih su najskuplje baterije, koje iznose otprilike 70 posto cene celog vozila, iz više razloga, prvobitno cene materijala od kog se prave a i tehnologije izrade samih baterija koja još može da se unapredi i bude jeftinija. Mislim da imaju garanciju oko 7 godina ali traju dosta duže. Ako ga puniš noću mesečno ti treba 2500 dinara za 1000 km, troskovi održavanja su samo povremeno gume i kočnice. Ne ispalti se?

ivana

pre 6 godina

150km dnevno x 250 radnih dana je 37,500km godišnje ili 75,000km za 2 god. Ako benzinac troši 7litara na 100km znači 375 x 7l je 2,625 litara za 2 god. ako je litar 1 evro onda je ustedeo €2,625. na koju foru je mogao da uštedi ceo auto (kažete, isplati ceo auto). čak nismo uzeli u obzir ni trošak struje. gluposti!

Miloš

pre 6 godina

Moze im se dok Kinezi ne stignu i u Evropu doduse smislice Evropa do tad neke barijere ko sto uvek smisli.

Elem chery eQ koji nije nista gori od ovog e-Up cak sta vise ima veci kapacitet baterija (preko 200km) kosta u Kini sa subvencijom manje od 8000 evra.

lepi

pre 6 godina

Kupio bih ga odmah da su cene iole normalne. Imao sam sreću da ga probam, lepi za sedište kad se stisne gas, auto ide fenomenalno a videli ste koliki su mali troskovi, idealan je za grad. Sad zamislite kako ide jedan Tesla ili Rimac.

a mi kao ne znamo

pre 6 godina

Cena je uvreda za zdrav razum. Ovo je na nivou cene Tesle 3 u USA. Oko ovoga ce jos da se vode tihi ratovi ko ce da kontrolise ovu tehnologiju. Ne zaboravite da je prosle nedelje uhapsen saboter u Teslinoj fabrici cisto da razumete koliko je otpor za jeftine elektricne automobile.

gojko

pre 6 godina

U Srbiji će verovatno da uvedu fiskalni tahohraf koji je neprekidno u vezi sa poreznicima pa da svakom vozaču naplate akcizu po kilometru, jer ne kupuje benzin a usudio se da vozi. Ako se ova mera uvede molim da me se setite na dan bezbednosti.

Aleksandar

pre 6 godina

Jedva 150 km? Kakva sramota pre samo 100 godina je prvi elektrini automobil prelazio 50 km.
(turbo, 30. jun 2018 10:44)

Pre 100 godina električni automobili su imali maksimalnu brzinu od oko 35-45 km/h. Otprilike tom brzinom je Tesla Model X prešao 1000 km s jednim punjenjem.

Капетан Немо

pre 6 godina

Зашто сваки тај ауто на електрични погон не би имао на крову фото-електрични пано. Могао би лепо да се угради у кров, не би реметио изглед ни аеродинамику аутомобила осим што би кров био црне боје. Док си на послу, ауто стоји на паркингу а фото-електрични пано пуни батерију потпуно бесплатно. Када би се за седам-осам сати напунила батерија бар 20 до 30% (у зависности од тога да ли је сунчано или облачно, да ли је лето или зима итд) то би било довољно да се на посао долази и са посла враћа потпуно бесплатно! Вероватно би цена аутомобила била већа али би трошкови били минимални, готово занемарљиви ако се упореде са трошковима које производи аутомобил са мотором са унутрашњим сагоревањем. Ваљда се то не ради зато што те трошкове неко мора да наплати, па ако их нема онда нема ни зараде.
Што се тиче овог малог Е VW, није лош али сам сигуран да све то може и много боље и јефтиније!

Pop

pre 6 godina

Zamislite kada bi VEĆINA, a ne MANJINA, bila osvešćena, što se tiče zagađenja, ne SAMO auta!

Koliko bi sve procvetalo, i.krenulo na JOŠ bolje, ali ljudi su nezainteresovani, na žalost...

Ivan

pre 6 godina

@gnevan
Koliko se secam, Toma je nesto pricao o ekologiji i klimatskim promenama. :-)
Generalno, ne znam zasto se zanosimo sa ovim, kada po default-u za sve sto je normalno kasnimo milion godina.

Mika

pre 6 godina

Totalna nebuloza! Auto sa jednostavnim i jeftinim elektromororom, prakticno bez menjaca i sa baterijama koje su svakum danom sve jeftinije da kosta skoro tri puta vise od istog auta sa klasicnim motorom ! To se zove PLJACKA !

Makki

pre 6 godina

Takav e auto da se napravi u kini košta oko 3-4.000 evra pa vi vidite koje su to masne zarade i profiti. Onda ti kao država daje subvencije nije nego? O našim cenama ne vredi ni komentarisati jer tu nema nimalo svesti.

Sucking vessels

pre 6 godina

@Jovan

Upravo bi manje takve dece bilo kada bi ljudi vozili mahom elektricne automobile. Zato normalne države daju subvencije, jer su ljudi svesni štete dizelaša npr. na životnu sredinu (čitaj: vazduh koji udišemo)

C i n i k

pre 6 godina

Daleko smo mi od EU,takav auto da kosta 28 000 bez ikakvih subvencija ovog rezima a puna su im usta brige za zivotnu sredinu i zdravlje ljudi?
Ne ocekujem vecu pojavu EV kod nas u narednih 30 g a tada ce vec postojati i leteci automobili.
Inace sam EV je ok za gradsku voznju, isplati se, s tim da baterije traju krace ako koristite klimu i vozite preko 70 . EV nema buducnosti kad su u pitanju duza putovanja tu je diesel i dalje odlican, ali za grad je ok.Medjutim za 28 000 se ne isplati ni da se razmislja o njemu.

vladebb

pre 6 godina

@Dragan: e-pedal je dostupan na novom Leaf, on ipak kosta dosta vise od e-up. Probao sam taj novi na 2 sata u maju, ali e-pedal je super jedino za guzvu, na otvorenom putu nije prakticno i mora da se iskljuci, ali zato pro pilot je vrhunska stvar i pomaze vozacu besprekorno.
Ja licno vozim Leaf 2014 Tekna, sa 24kw baterijom i punim samo na poslu besplatno, a realno prelazi 130km sa klimom. Jos uvek baterija 12 od 12 crtica. Kupio sam ga polovnog, i mesecno stedim 150eur na gorivu, ne placa se registracija ni putarina, samo osiguranje naravno mora.
Pozdrav iz Norveske.(12 hiljada eur je placen polovan leaf)

trojanski konj

pre 6 godina

@kek
U pravu si, benzinac kosta 10 soma za ostalih 18 možeš voziti oko 300000 km što bi bilo skoro 40 godina po 150 km nedeljno....

gnevan

pre 6 godina

Ironično je i paradoksalno da država koja je "među najzagađenijim u Evropi" (reči predsednika Fiskalnog saveta) ignoriše mogućnost da stvaranjem pogodnosti za masovno korišćenje električnih automobila značajno smanji zagađenje u Srbiji! Da li iko od političara razmišlja makar o tome kako, pored nas koji ne odlučujemo ni o čemu, truju i sopstvenu decu i unuke?

samo kažem

pre 6 godina

U Norveskoj manje od 20 hiljada eura košta. Vozim ga često jer ga posedujemo u firmi. Odličan auto, kilometraža zadovoljavajuća, ali zimi na niskim temperaturama teško više od 70ak kilometra po gradu. Punimo ih na običnu uticnicu i obično budu puni za najviše 7 sati sa tim da retko kada budu potpuno prazni pa i to vreme punjenja bude kraće. Uglavnom dobar auto u toj klasi i jako prostoran za svoju veličinu.

Dragan

pre 6 godina

To je smejurija od EV. Nissan Leaf je dve generacije ispred. e-pedal radi svo kocenje motorom automatski, bez zezanja sa menjacem, ima 109 kw motor i autonomiju od oko 250 km. Bolt je jos bolji a o Tesli da i ne govorimo, mada nijedan nemoze da se meri sa Leaf-om po lakoci voznje.. Ovaj VW bi morao da bude mnogo jeftiniji da bi opravdao inferiornost.
Stavili su gomilu djindjuva da ga naprave sto skupljim. Vecina proizvodjaca ne zeli da pravi i prodaje EV, ali to rade kao od bede da ne bi imali los imidz.

Aca

pre 6 godina

Ovako...ja trosim Nedeljno oko 1000din.za plin,kuca-poso i za svoje potrobe i ovo je jeftino sto se tice plina a predjem na plinu omo 150km.Nedeljno a sa ovim Upom bi trosio ako ga punim po skupoj tarifi oko 150din.Nedeljno a na jeftinoj manje od 100din.i punio bi ga isto jednom Nedeljno na struju.Pa to je Bagatela.Ali cena mu je velika pri kupovini takk da i za sad nema nikakog osnova kupiti ga.Mozda u nekoj daljoj buducnosti...mnogo daljoj al tad ce ceo svet vec voziti takva kola a mi tek poceti samo sto ce tad i struja u Srbiji verorovatno biti mnogo skuplja nego danas ner mora drzava da puni kasu a neki nacin tako da dzaba nam i eletroauata.

Oskar

pre 6 godina

Subvencija ne mora da bude 7,500€, neka ne bude carine na uvoz i neka registracija bude simboličnih 1€ kao naveden primer.

Neka se ograniči to na tipa prvih 5.000 registrovanih EV-a u Srbiji. Čisto da se podstakne malo.

Kakav paradoks, skineš li katalizator i pri tome zagađuješ ulice kancerogenim česticama - nikom ništa.

Odlučiš se za auto koji izmešta emisiju na drugo mesto, a oni to tretiraju kao ostale aute...

Jovan

pre 6 godina

Istina je da u EU postoje subvencije od 5 do 10 hiljada za električne automobile. Mi u Srbiji SMS-om skupljamo donacije za lečenje dece a dr¿ava treba da nekome ko daje 30 hiljada za auto da daje subvenciju...

Vladimir

pre 6 godina

Jedina mana je sto mu treba 5 sati da se napuni na obicnoj uticnici. Autonomija je dovoljna za gradsku voznju, ne i za voznju van grada. U realnim uslovima, zimi radi grejanje, a leti klima, autonomija se smanjuje, pa je realno 100-120km.

Ciki

pre 6 godina

Eto u Sloveniji ovaj auto kosta 11.500 evra manje i svima je pristupačan...zašto to ne može i kod nas...čemu blokada naše države za ovakva vozila? Iako je ovaj UP loš i ružan kao model i sav mali i plastičan unutra vrlo rado bih ga kupio kao gradski auto za oko 16.000 koliko košta u EU...plus da nam Beograd da free parking i žutu traku pa ne bih razmišljao mometalno bih ga kupio

ikson

pre 6 godina

Jos uvek previsoka cena, plus nasa drzava ne prepoznaje nesto sto se zove ekoloska svest ili prepoznaje al bas ih briga draze su im akcize na gorivo. Da ovaj auto kosta 15 hiljada eura i da su sirom zemlje postavljeni brzi punjaci bio bi best buy.

bole

pre 6 godina

Одличан за град. Прескуп у Србији наравно, јер је еколошка свест на нули, а буџет се пуни од акциза на гориво...
Али примедба на тест је да је аутор управо тај део који нас највише занима могао мало детаљније да напише: око потрошње по граду; пуњења на класичној утичници; примери из праксе, а не из брошуре итд, итд, итд....

Upucen

pre 6 godina

@Myguz
Mogu da udju i sednu.Nemoj da se pravis pametan.Sto nisi pitao da li moze cela ekskurzija da stane.Zna se cemu sluzi koji auto.Napuni dizel 2.0 tdi karavan po nocnoj struji od 1 din po kw i vozi se cele nedelje.

Upucen

pre 6 godina

Vozio sam ovaj Up u par navrata.Osecaj je ekstra, ubrzava boli glava i sa 150 km autonomije po gradu pokriveni ste celu nedelju na relaciji kuca- posao.Ovo mislim na one koji zive do 15 km od posla.Auto se lako puni sa adapterom u kucnoj mrezi.Znam da je skup ali za neke firme mislim da se bas isplati.Ili da imate viska love i razvijenu ekolosku svest.

Ja

pre 6 godina

"s obzirom da se na njega obračunava carina od skoro 4000 evra zbog toga što je preko 60 odsto komponenti proizvedeno van EU. Paradoksalno, u toj istoj EU nema carine na ovaj auto,"

Srbija veća EU od EU.

Ja

pre 6 godina

"s obzirom da se na njega obračunava carina od skoro 4000 evra zbog toga što je preko 60 odsto komponenti proizvedeno van EU. Paradoksalno, u toj istoj EU nema carine na ovaj auto,"

Srbija veća EU od EU.

Upucen

pre 6 godina

Vozio sam ovaj Up u par navrata.Osecaj je ekstra, ubrzava boli glava i sa 150 km autonomije po gradu pokriveni ste celu nedelju na relaciji kuca- posao.Ovo mislim na one koji zive do 15 km od posla.Auto se lako puni sa adapterom u kucnoj mrezi.Znam da je skup ali za neke firme mislim da se bas isplati.Ili da imate viska love i razvijenu ekolosku svest.

bole

pre 6 godina

Одличан за град. Прескуп у Србији наравно, јер је еколошка свест на нули, а буџет се пуни од акциза на гориво...
Али примедба на тест је да је аутор управо тај део који нас највише занима могао мало детаљније да напише: око потрошње по граду; пуњења на класичној утичници; примери из праксе, а не из брошуре итд, итд, итд....

Oskar

pre 6 godina

Subvencija ne mora da bude 7,500€, neka ne bude carine na uvoz i neka registracija bude simboličnih 1€ kao naveden primer.

Neka se ograniči to na tipa prvih 5.000 registrovanih EV-a u Srbiji. Čisto da se podstakne malo.

Kakav paradoks, skineš li katalizator i pri tome zagađuješ ulice kancerogenim česticama - nikom ništa.

Odlučiš se za auto koji izmešta emisiju na drugo mesto, a oni to tretiraju kao ostale aute...

Ciki

pre 6 godina

Eto u Sloveniji ovaj auto kosta 11.500 evra manje i svima je pristupačan...zašto to ne može i kod nas...čemu blokada naše države za ovakva vozila? Iako je ovaj UP loš i ružan kao model i sav mali i plastičan unutra vrlo rado bih ga kupio kao gradski auto za oko 16.000 koliko košta u EU...plus da nam Beograd da free parking i žutu traku pa ne bih razmišljao mometalno bih ga kupio

Mika

pre 6 godina

Totalna nebuloza! Auto sa jednostavnim i jeftinim elektromororom, prakticno bez menjaca i sa baterijama koje su svakum danom sve jeftinije da kosta skoro tri puta vise od istog auta sa klasicnim motorom ! To se zove PLJACKA !

vladebb

pre 6 godina

@Dragan: e-pedal je dostupan na novom Leaf, on ipak kosta dosta vise od e-up. Probao sam taj novi na 2 sata u maju, ali e-pedal je super jedino za guzvu, na otvorenom putu nije prakticno i mora da se iskljuci, ali zato pro pilot je vrhunska stvar i pomaze vozacu besprekorno.
Ja licno vozim Leaf 2014 Tekna, sa 24kw baterijom i punim samo na poslu besplatno, a realno prelazi 130km sa klimom. Jos uvek baterija 12 od 12 crtica. Kupio sam ga polovnog, i mesecno stedim 150eur na gorivu, ne placa se registracija ni putarina, samo osiguranje naravno mora.
Pozdrav iz Norveske.(12 hiljada eur je placen polovan leaf)

Upucen

pre 6 godina

@Myguz
Mogu da udju i sednu.Nemoj da se pravis pametan.Sto nisi pitao da li moze cela ekskurzija da stane.Zna se cemu sluzi koji auto.Napuni dizel 2.0 tdi karavan po nocnoj struji od 1 din po kw i vozi se cele nedelje.

samo kažem

pre 6 godina

U Norveskoj manje od 20 hiljada eura košta. Vozim ga često jer ga posedujemo u firmi. Odličan auto, kilometraža zadovoljavajuća, ali zimi na niskim temperaturama teško više od 70ak kilometra po gradu. Punimo ih na običnu uticnicu i obično budu puni za najviše 7 sati sa tim da retko kada budu potpuno prazni pa i to vreme punjenja bude kraće. Uglavnom dobar auto u toj klasi i jako prostoran za svoju veličinu.

Jovan

pre 6 godina

Istina je da u EU postoje subvencije od 5 do 10 hiljada za električne automobile. Mi u Srbiji SMS-om skupljamo donacije za lečenje dece a dr¿ava treba da nekome ko daje 30 hiljada za auto da daje subvenciju...

Aca

pre 6 godina

Ovako...ja trosim Nedeljno oko 1000din.za plin,kuca-poso i za svoje potrobe i ovo je jeftino sto se tice plina a predjem na plinu omo 150km.Nedeljno a sa ovim Upom bi trosio ako ga punim po skupoj tarifi oko 150din.Nedeljno a na jeftinoj manje od 100din.i punio bi ga isto jednom Nedeljno na struju.Pa to je Bagatela.Ali cena mu je velika pri kupovini takk da i za sad nema nikakog osnova kupiti ga.Mozda u nekoj daljoj buducnosti...mnogo daljoj al tad ce ceo svet vec voziti takva kola a mi tek poceti samo sto ce tad i struja u Srbiji verorovatno biti mnogo skuplja nego danas ner mora drzava da puni kasu a neki nacin tako da dzaba nam i eletroauata.

gnevan

pre 6 godina

Ironično je i paradoksalno da država koja je "među najzagađenijim u Evropi" (reči predsednika Fiskalnog saveta) ignoriše mogućnost da stvaranjem pogodnosti za masovno korišćenje električnih automobila značajno smanji zagađenje u Srbiji! Da li iko od političara razmišlja makar o tome kako, pored nas koji ne odlučujemo ni o čemu, truju i sopstvenu decu i unuke?

Makki

pre 6 godina

Takav e auto da se napravi u kini košta oko 3-4.000 evra pa vi vidite koje su to masne zarade i profiti. Onda ti kao država daje subvencije nije nego? O našim cenama ne vredi ni komentarisati jer tu nema nimalo svesti.

trojanski konj

pre 6 godina

@kek
U pravu si, benzinac kosta 10 soma za ostalih 18 možeš voziti oko 300000 km što bi bilo skoro 40 godina po 150 km nedeljno....

Dragan

pre 6 godina

To je smejurija od EV. Nissan Leaf je dve generacije ispred. e-pedal radi svo kocenje motorom automatski, bez zezanja sa menjacem, ima 109 kw motor i autonomiju od oko 250 km. Bolt je jos bolji a o Tesli da i ne govorimo, mada nijedan nemoze da se meri sa Leaf-om po lakoci voznje.. Ovaj VW bi morao da bude mnogo jeftiniji da bi opravdao inferiornost.
Stavili su gomilu djindjuva da ga naprave sto skupljim. Vecina proizvodjaca ne zeli da pravi i prodaje EV, ali to rade kao od bede da ne bi imali los imidz.

ikson

pre 6 godina

Jos uvek previsoka cena, plus nasa drzava ne prepoznaje nesto sto se zove ekoloska svest ili prepoznaje al bas ih briga draze su im akcize na gorivo. Da ovaj auto kosta 15 hiljada eura i da su sirom zemlje postavljeni brzi punjaci bio bi best buy.

C i n i k

pre 6 godina

Daleko smo mi od EU,takav auto da kosta 28 000 bez ikakvih subvencija ovog rezima a puna su im usta brige za zivotnu sredinu i zdravlje ljudi?
Ne ocekujem vecu pojavu EV kod nas u narednih 30 g a tada ce vec postojati i leteci automobili.
Inace sam EV je ok za gradsku voznju, isplati se, s tim da baterije traju krace ako koristite klimu i vozite preko 70 . EV nema buducnosti kad su u pitanju duza putovanja tu je diesel i dalje odlican, ali za grad je ok.Medjutim za 28 000 se ne isplati ni da se razmislja o njemu.

Pop

pre 6 godina

Zamislite kada bi VEĆINA, a ne MANJINA, bila osvešćena, što se tiče zagađenja, ne SAMO auta!

Koliko bi sve procvetalo, i.krenulo na JOŠ bolje, ali ljudi su nezainteresovani, na žalost...

Sucking vessels

pre 6 godina

@Jovan

Upravo bi manje takve dece bilo kada bi ljudi vozili mahom elektricne automobile. Zato normalne države daju subvencije, jer su ljudi svesni štete dizelaša npr. na životnu sredinu (čitaj: vazduh koji udišemo)

Ivan

pre 6 godina

@gnevan
Koliko se secam, Toma je nesto pricao o ekologiji i klimatskim promenama. :-)
Generalno, ne znam zasto se zanosimo sa ovim, kada po default-u za sve sto je normalno kasnimo milion godina.

Vladimir

pre 6 godina

Jedina mana je sto mu treba 5 sati da se napuni na obicnoj uticnici. Autonomija je dovoljna za gradsku voznju, ne i za voznju van grada. U realnim uslovima, zimi radi grejanje, a leti klima, autonomija se smanjuje, pa je realno 100-120km.

HanSolo

pre 6 godina

Jedva 150 km? Kakva sramota pre samo 100 godina je prvi elektrini automobil prelazio 50 km.
(turbo, 30. jun 2018 10:44)

Naravno.. I jurio je 10km\h.. Ajde ne lupaj molim te..

јустин

pre 6 godina

ОВО око регистрације и попуста је ствар којим треба да се бави агенција,а не фолијама и....Спрда смо од државе.ј

gojko

pre 6 godina

U Srbiji će verovatno da uvedu fiskalni tahohraf koji je neprekidno u vezi sa poreznicima pa da svakom vozaču naplate akcizu po kilometru, jer ne kupuje benzin a usudio se da vozi. Ako se ova mera uvede molim da me se setite na dan bezbednosti.

lepi

pre 6 godina

Kupio bih ga odmah da su cene iole normalne. Imao sam sreću da ga probam, lepi za sedište kad se stisne gas, auto ide fenomenalno a videli ste koliki su mali troskovi, idealan je za grad. Sad zamislite kako ide jedan Tesla ili Rimac.

lepi

pre 6 godina

Vidim ljudi pišu svašta jer se ne razumeju u električne automobile. Kod njih su najskuplje baterije, koje iznose otprilike 70 posto cene celog vozila, iz više razloga, prvobitno cene materijala od kog se prave a i tehnologije izrade samih baterija koja još može da se unapredi i bude jeftinija. Mislim da imaju garanciju oko 7 godina ali traju dosta duže. Ako ga puniš noću mesečno ti treba 2500 dinara za 1000 km, troskovi održavanja su samo povremeno gume i kočnice. Ne ispalti se?

Miloš

pre 6 godina

Moze im se dok Kinezi ne stignu i u Evropu doduse smislice Evropa do tad neke barijere ko sto uvek smisli.

Elem chery eQ koji nije nista gori od ovog e-Up cak sta vise ima veci kapacitet baterija (preko 200km) kosta u Kini sa subvencijom manje od 8000 evra.

netko

pre 6 godina

Elektricni automobili su skupa prevara od strane onih koji nemaju naftu. Takav auto ne sme da kosta vise od par hiljada evra.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (DEX, 30. jun 2018 21:13)

pa napravi takav auto za par hiljada evra i razbij se od para.

oh wait, ni drugi to neuspevaju, jer da mogu vec bi to radili, najlakse je niskim cenama razbiti konkurenciju.


a ova kola nisu za srbiju. kad se prikljuci par hiljada ovakvih u isto vreme (kad ljudi dodju kuci sa posle i pocnu da pune) ima cela mreza sta nam je jos tito pravio 60ih i 70ih da ode dodjavola.

hobi ekolog

pre 6 godina

'Ideja je da se električni automobili A segmenta koriste kao drugi ili treći auto u porodici, uglavnom za završavanje poslova u lokalu. '

Ne! Ideja je da savremeni covek nema 2-3 automobila u vlasništvu, jer to nikakve veze sa ekologijom i održivošcu našeg društva nema.

ivana

pre 6 godina

150km dnevno x 250 radnih dana je 37,500km godišnje ili 75,000km za 2 god. Ako benzinac troši 7litara na 100km znači 375 x 7l je 2,625 litara za 2 god. ako je litar 1 evro onda je ustedeo €2,625. na koju foru je mogao da uštedi ceo auto (kažete, isplati ceo auto). čak nismo uzeli u obzir ni trošak struje. gluposti!

Капетан Немо

pre 6 godina

@kapetan nemo:
Nemoj misliti da se nisu setili drugi tog solarnog panela na krovu, al je to premala povrsina da bi imalo bilo kakve koristi. Moglo bi maksimalno 200w efekat da ima, tj da napuni npr Leaf od 24kw bi trebalo 120 sat i to da sunce greje 100% najjacim intezitetom. Leaf Tekna ima mali solarni panel pozadi na krovu koji sluzi da dopunjuje 12v akumulator(da, svaki el.auto ima i to), koji sluzi da napaja svu ostalu elektroniku u automobilu.
(vladebb, 01. jul 2018 12:10)

Пошто нисам стручњак у овој области једино ми преостаје да ти верујем. Недавно сам прочитао неки чланак који говори о неким хрватским домаћинима који су ушли у инвестицију са уградњом соларних панела, које су они постављали углавном на кровове својих кућа, али ваљда нису били задовољни како и по којој цени им њихова електродистрибуција откупљује вишкове електричне енергије па им инвестиција, краткорочно, није баш исплатива. Вероватно им је рата за кредит за куповину соларних панела већа од рачуна за струју, које би плаћали да немају те панеле, и новца који добијају продајом вишка струје заједно. Ипак, они производе довољне количине електричне енергије за потребе својих доманћинстава а производе и вишкове што, уствари, уопште није лоше.
Што се тиче овог малог VW-а, његов кров је релативно мали и тај соларни панел не би могао да буде неког великог капацитета али, ако би му требало, како ти кажеш, 120 сати да напуни батерију, то значи да би за 12 сати, колико просечно траје обданица, могла да је напуни 10%. Пошто је аутономија возила 120-150 километара, то значи да бих са 10% батерије могао да пређем 12-15 километара. Од мог стана до мог радног места има око 5 (пет) километара што значи да би ми остало и вишка енергије. Ипак је то вајдица, зар не?
Моја је идеја је да будући електрични аутомобили изгледају као мала комби визила, мини венови. Они би имали приближно исту масу као обични аутомобили али би имали већи кров и самим тим веће соларне панеле и већу ефикасност пуњења батерије. Све то је ипак још увек скупо, батерије су скупе, соларни панели су скупи, зато сам и рекао у мом претходном коментару да све то може бити и много боље и много јефтиније. Постоје интересне групе којима не одговара да се овакви аутомобили масовно производе јер остају без зараде.
Србија најмање води рачуна о томе да се омогући куповина електричних аутомобила по повољнијим ценама од свих држава у Европи. Нажалост, у Србију су дошли Гаспромњефт и Фијат, који су велики ,,играчи'' у светским размерама. Немој мислити да њих није брига какви ће се аутомобили возити у Србији, итекако их је брига. Зато код нас и нема субвенција на куповину електричних аутомобила а нема ни поуста при регистрацији.
Доћи ће ваљда и код нас једног дана закони Европске уније па ћемо и ми моћи да купујемо повољно електричне аутомобиле.

Aleksandar

pre 6 godina

Jedva 150 km? Kakva sramota pre samo 100 godina je prvi elektrini automobil prelazio 50 km.
(turbo, 30. jun 2018 10:44)

Pre 100 godina električni automobili su imali maksimalnu brzinu od oko 35-45 km/h. Otprilike tom brzinom je Tesla Model X prešao 1000 km s jednim punjenjem.

a mi kao ne znamo

pre 6 godina

Cena je uvreda za zdrav razum. Ovo je na nivou cene Tesle 3 u USA. Oko ovoga ce jos da se vode tihi ratovi ko ce da kontrolise ovu tehnologiju. Ne zaboravite da je prosle nedelje uhapsen saboter u Teslinoj fabrici cisto da razumete koliko je otpor za jeftine elektricne automobile.

Milan

pre 6 godina

Isplati se ako se dosta vozi, znači malo duže ture do posla svaki dan, ali opet ne van grada.

Beograd je premali za ovo, ako se samo za posao koristi. Drugi gradovi da ne pričam.

Ali super je ako živiš u selu, a radiš u gradu pa imaš bar 50-60km tamo vamo, a u selu nema ni pumpe...

vladebb

pre 6 godina

@kapetan nemo:
Nemoj misliti da se nisu setili drugi tog solarnog panela na krovu, al je to premala povrsina da bi imalo bilo kakve koristi. Moglo bi maksimalno 200w efekat da ima, tj da napuni npr Leaf od 24kw bi trebalo 120 sat i to da sunce greje 100% najjacim intezitetom. Leaf Tekna ima mali solarni panel pozadi na krovu koji sluzi da dopunjuje 12v akumulator(da, svaki el.auto ima i to), koji sluzi da napaja svu ostalu elektroniku u automobilu.

Džon Balon

pre 6 godina

U kini možeš u supermarketu da kupiš mali električni automobil ovog vw fazona za 3.000 evra i odmah voziš kući. Benzinci sa četvoro vrata su u tim istim supermarketima oko 4000 evra. Uostalom ionako prvo kinezi nešto uvedu pa onda i svi ostali potrče. Setite se samo kada se pojavio mp3 format? Prvo je išao u neke krdža uređaje kineske pa su ga onda dodali u svoje proizvode samsung i lg pa ostali svi redom.

Oskar

pre 6 godina

@www - "izmestiš emisiju na drugo mesto" je suština svih elektro-automobila ... Ekologija ali na drugom mestu!"

- Naravno, to je prvi korak. Izmeštanje izduvnih gasova na mesto gde se proizvodi struja. Ovo sam namerno napisao jer se u Srbiji struja dobija od uglja TE i vode HE (70:30).

Šta je bolje, imati kontrolisanu proizvodnju emisiju gasova u TE gde se mogu postaviti filteri ili imati na stotine hiljada vozila sa nekontrolisanim izduvnim gasovima, počevši od dizelaša sa skinutim katalizatora koji direktno "pod nos" izbacuju kancerogene materije? Pa tek onda svi ostali motori koji bez obzira ispunjavali norme, opet u dozvoljenim količinama izbacuju štetne materije.

Šta je bolje?

To jeste prvi korak, drugi korak je prelazak na druge izvore energije umesto uglja koji je najprljaviji.

Predviđanja jesu predviđanja, ali barem kako sada izgleda, te stvari se menjaju u korist obnovljivih izvora:
https://www.bloomberg.com/view/articles/2018-06-22/wind-and-solar-will-rule-the-world-s-power-grid-by-2050

Većom proizvodnjom baterija cena istih će da spada. Cena baterija po kWh pada poslednjih 10 godina konstantno.

Međutim niko nije bio krenuo u ogromno skaliranje istih, tek u poslednjih (i narednih) godina se krenulo/kreće.

Капетан Немо

pre 6 godina

Зашто сваки тај ауто на електрични погон не би имао на крову фото-електрични пано. Могао би лепо да се угради у кров, не би реметио изглед ни аеродинамику аутомобила осим што би кров био црне боје. Док си на послу, ауто стоји на паркингу а фото-електрични пано пуни батерију потпуно бесплатно. Када би се за седам-осам сати напунила батерија бар 20 до 30% (у зависности од тога да ли је сунчано или облачно, да ли је лето или зима итд) то би било довољно да се на посао долази и са посла враћа потпуно бесплатно! Вероватно би цена аутомобила била већа али би трошкови били минимални, готово занемарљиви ако се упореде са трошковима које производи аутомобил са мотором са унутрашњим сагоревањем. Ваљда се то не ради зато што те трошкове неко мора да наплати, па ако их нема онда нема ни зараде.
Што се тиче овог малог Е VW, није лош али сам сигуран да све то може и много боље и јефтиније!

Duca

pre 6 godina

1. Koliko može da pređe zimi na -10 stepeni?
2. A koliko na -20? ima li tada vise od trećine kapaciteta, ili ne?
3. Šta se dešava sa perfomansama kad mu preostane 30% kapaciteta baterije? Da li ide isto?
4. Kako se greje kabina i koliko to potroši struje, obziron da se elekromotor ne zagreva kao benzinski, pa se moraju ugraditi elektro-grejači?

Drugim rečima, niko ne pominje ono što suz realne mane elektro-kola.
Ne kažem da nema i prednosti, ali o njima svi pišu velikim slovima, a mane ne pominje niko.
Ne zaboravite da podatak kako vas klima greje sa malom potrošnjom struje važi na +7 stepeni (pogledajte u specifikacije u uputstvu), a sasvim je drugačiji na -7 stepeni, samo taj podatak nigde nećete naći...

Jovan

pre 6 godina

Istina je da u EU postoje subvencije od 5 do 10 hiljada za električne automobile. Mi u Srbiji SMS-om skupljamo donacije za lečenje dece a dr¿ava treba da nekome ko daje 30 hiljada za auto da daje subvenciju...

Mika

pre 6 godina

Totalna nebuloza! Auto sa jednostavnim i jeftinim elektromororom, prakticno bez menjaca i sa baterijama koje su svakum danom sve jeftinije da kosta skoro tri puta vise od istog auta sa klasicnim motorom ! To se zove PLJACKA !

Ciki

pre 6 godina

Eto u Sloveniji ovaj auto kosta 11.500 evra manje i svima je pristupačan...zašto to ne može i kod nas...čemu blokada naše države za ovakva vozila? Iako je ovaj UP loš i ružan kao model i sav mali i plastičan unutra vrlo rado bih ga kupio kao gradski auto za oko 16.000 koliko košta u EU...plus da nam Beograd da free parking i žutu traku pa ne bih razmišljao mometalno bih ga kupio

C i n i k

pre 6 godina

Daleko smo mi od EU,takav auto da kosta 28 000 bez ikakvih subvencija ovog rezima a puna su im usta brige za zivotnu sredinu i zdravlje ljudi?
Ne ocekujem vecu pojavu EV kod nas u narednih 30 g a tada ce vec postojati i leteci automobili.
Inace sam EV je ok za gradsku voznju, isplati se, s tim da baterije traju krace ako koristite klimu i vozite preko 70 . EV nema buducnosti kad su u pitanju duza putovanja tu je diesel i dalje odlican, ali za grad je ok.Medjutim za 28 000 se ne isplati ni da se razmislja o njemu.

Pop

pre 6 godina

Zamislite kada bi VEĆINA, a ne MANJINA, bila osvešćena, što se tiče zagađenja, ne SAMO auta!

Koliko bi sve procvetalo, i.krenulo na JOŠ bolje, ali ljudi su nezainteresovani, na žalost...

Makki

pre 6 godina

Takav e auto da se napravi u kini košta oko 3-4.000 evra pa vi vidite koje su to masne zarade i profiti. Onda ti kao država daje subvencije nije nego? O našim cenama ne vredi ni komentarisati jer tu nema nimalo svesti.

ivana

pre 6 godina

150km dnevno x 250 radnih dana je 37,500km godišnje ili 75,000km za 2 god. Ako benzinac troši 7litara na 100km znači 375 x 7l je 2,625 litara za 2 god. ako je litar 1 evro onda je ustedeo €2,625. na koju foru je mogao da uštedi ceo auto (kažete, isplati ceo auto). čak nismo uzeli u obzir ni trošak struje. gluposti!

Vladimir

pre 6 godina

Jedina mana je sto mu treba 5 sati da se napuni na obicnoj uticnici. Autonomija je dovoljna za gradsku voznju, ne i za voznju van grada. U realnim uslovima, zimi radi grejanje, a leti klima, autonomija se smanjuje, pa je realno 100-120km.

Dragan

pre 6 godina

To je smejurija od EV. Nissan Leaf je dve generacije ispred. e-pedal radi svo kocenje motorom automatski, bez zezanja sa menjacem, ima 109 kw motor i autonomiju od oko 250 km. Bolt je jos bolji a o Tesli da i ne govorimo, mada nijedan nemoze da se meri sa Leaf-om po lakoci voznje.. Ovaj VW bi morao da bude mnogo jeftiniji da bi opravdao inferiornost.
Stavili su gomilu djindjuva da ga naprave sto skupljim. Vecina proizvodjaca ne zeli da pravi i prodaje EV, ali to rade kao od bede da ne bi imali los imidz.

Sucking vessels

pre 6 godina

@Jovan

Upravo bi manje takve dece bilo kada bi ljudi vozili mahom elektricne automobile. Zato normalne države daju subvencije, jer su ljudi svesni štete dizelaša npr. na životnu sredinu (čitaj: vazduh koji udišemo)

Капетан Немо

pre 6 godina

Зашто сваки тај ауто на електрични погон не би имао на крову фото-електрични пано. Могао би лепо да се угради у кров, не би реметио изглед ни аеродинамику аутомобила осим што би кров био црне боје. Док си на послу, ауто стоји на паркингу а фото-електрични пано пуни батерију потпуно бесплатно. Када би се за седам-осам сати напунила батерија бар 20 до 30% (у зависности од тога да ли је сунчано или облачно, да ли је лето или зима итд) то би било довољно да се на посао долази и са посла враћа потпуно бесплатно! Вероватно би цена аутомобила била већа али би трошкови били минимални, готово занемарљиви ако се упореде са трошковима које производи аутомобил са мотором са унутрашњим сагоревањем. Ваљда се то не ради зато што те трошкове неко мора да наплати, па ако их нема онда нема ни зараде.
Што се тиче овог малог Е VW, није лош али сам сигуран да све то може и много боље и јефтиније!

trojanski konj

pre 6 godina

@kek
U pravu si, benzinac kosta 10 soma za ostalih 18 možeš voziti oko 300000 km što bi bilo skoro 40 godina po 150 km nedeljno....

Džon Balon

pre 6 godina

U kini možeš u supermarketu da kupiš mali električni automobil ovog vw fazona za 3.000 evra i odmah voziš kući. Benzinci sa četvoro vrata su u tim istim supermarketima oko 4000 evra. Uostalom ionako prvo kinezi nešto uvedu pa onda i svi ostali potrče. Setite se samo kada se pojavio mp3 format? Prvo je išao u neke krdža uređaje kineske pa su ga onda dodali u svoje proizvode samsung i lg pa ostali svi redom.

Upucen

pre 6 godina

Vozio sam ovaj Up u par navrata.Osecaj je ekstra, ubrzava boli glava i sa 150 km autonomije po gradu pokriveni ste celu nedelju na relaciji kuca- posao.Ovo mislim na one koji zive do 15 km od posla.Auto se lako puni sa adapterom u kucnoj mrezi.Znam da je skup ali za neke firme mislim da se bas isplati.Ili da imate viska love i razvijenu ekolosku svest.

Aca

pre 6 godina

Ovako...ja trosim Nedeljno oko 1000din.za plin,kuca-poso i za svoje potrobe i ovo je jeftino sto se tice plina a predjem na plinu omo 150km.Nedeljno a sa ovim Upom bi trosio ako ga punim po skupoj tarifi oko 150din.Nedeljno a na jeftinoj manje od 100din.i punio bi ga isto jednom Nedeljno na struju.Pa to je Bagatela.Ali cena mu je velika pri kupovini takk da i za sad nema nikakog osnova kupiti ga.Mozda u nekoj daljoj buducnosti...mnogo daljoj al tad ce ceo svet vec voziti takva kola a mi tek poceti samo sto ce tad i struja u Srbiji verorovatno biti mnogo skuplja nego danas ner mora drzava da puni kasu a neki nacin tako da dzaba nam i eletroauata.

Upucen

pre 6 godina

@Myguz
Mogu da udju i sednu.Nemoj da se pravis pametan.Sto nisi pitao da li moze cela ekskurzija da stane.Zna se cemu sluzi koji auto.Napuni dizel 2.0 tdi karavan po nocnoj struji od 1 din po kw i vozi se cele nedelje.

netko

pre 6 godina

Elektricni automobili su skupa prevara od strane onih koji nemaju naftu. Takav auto ne sme da kosta vise od par hiljada evra.
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (DEX, 30. jun 2018 21:13)

pa napravi takav auto za par hiljada evra i razbij se od para.

oh wait, ni drugi to neuspevaju, jer da mogu vec bi to radili, najlakse je niskim cenama razbiti konkurenciju.


a ova kola nisu za srbiju. kad se prikljuci par hiljada ovakvih u isto vreme (kad ljudi dodju kuci sa posle i pocnu da pune) ima cela mreza sta nam je jos tito pravio 60ih i 70ih da ode dodjavola.

Ja

pre 6 godina

"s obzirom da se na njega obračunava carina od skoro 4000 evra zbog toga što je preko 60 odsto komponenti proizvedeno van EU. Paradoksalno, u toj istoj EU nema carine na ovaj auto,"

Srbija veća EU od EU.

bole

pre 6 godina

Одличан за град. Прескуп у Србији наравно, јер је еколошка свест на нули, а буџет се пуни од акциза на гориво...
Али примедба на тест је да је аутор управо тај део који нас највише занима могао мало детаљније да напише: око потрошње по граду; пуњења на класичној утичници; примери из праксе, а не из брошуре итд, итд, итд....

Oskar

pre 6 godina

Subvencija ne mora da bude 7,500€, neka ne bude carine na uvoz i neka registracija bude simboličnih 1€ kao naveden primer.

Neka se ograniči to na tipa prvih 5.000 registrovanih EV-a u Srbiji. Čisto da se podstakne malo.

Kakav paradoks, skineš li katalizator i pri tome zagađuješ ulice kancerogenim česticama - nikom ništa.

Odlučiš se za auto koji izmešta emisiju na drugo mesto, a oni to tretiraju kao ostale aute...

vladebb

pre 6 godina

@Dragan: e-pedal je dostupan na novom Leaf, on ipak kosta dosta vise od e-up. Probao sam taj novi na 2 sata u maju, ali e-pedal je super jedino za guzvu, na otvorenom putu nije prakticno i mora da se iskljuci, ali zato pro pilot je vrhunska stvar i pomaze vozacu besprekorno.
Ja licno vozim Leaf 2014 Tekna, sa 24kw baterijom i punim samo na poslu besplatno, a realno prelazi 130km sa klimom. Jos uvek baterija 12 od 12 crtica. Kupio sam ga polovnog, i mesecno stedim 150eur na gorivu, ne placa se registracija ni putarina, samo osiguranje naravno mora.
Pozdrav iz Norveske.(12 hiljada eur je placen polovan leaf)

HanSolo

pre 6 godina

Jedva 150 km? Kakva sramota pre samo 100 godina je prvi elektrini automobil prelazio 50 km.
(turbo, 30. jun 2018 10:44)

Naravno.. I jurio je 10km\h.. Ajde ne lupaj molim te..

Duca

pre 6 godina

1. Koliko može da pređe zimi na -10 stepeni?
2. A koliko na -20? ima li tada vise od trećine kapaciteta, ili ne?
3. Šta se dešava sa perfomansama kad mu preostane 30% kapaciteta baterije? Da li ide isto?
4. Kako se greje kabina i koliko to potroši struje, obziron da se elekromotor ne zagreva kao benzinski, pa se moraju ugraditi elektro-grejači?

Drugim rečima, niko ne pominje ono što suz realne mane elektro-kola.
Ne kažem da nema i prednosti, ali o njima svi pišu velikim slovima, a mane ne pominje niko.
Ne zaboravite da podatak kako vas klima greje sa malom potrošnjom struje važi na +7 stepeni (pogledajte u specifikacije u uputstvu), a sasvim je drugačiji na -7 stepeni, samo taj podatak nigde nećete naći...

gnevan

pre 6 godina

Ironično je i paradoksalno da država koja je "među najzagađenijim u Evropi" (reči predsednika Fiskalnog saveta) ignoriše mogućnost da stvaranjem pogodnosti za masovno korišćenje električnih automobila značajno smanji zagađenje u Srbiji! Da li iko od političara razmišlja makar o tome kako, pored nas koji ne odlučujemo ni o čemu, truju i sopstvenu decu i unuke?

a mi kao ne znamo

pre 6 godina

Cena je uvreda za zdrav razum. Ovo je na nivou cene Tesle 3 u USA. Oko ovoga ce jos da se vode tihi ratovi ko ce da kontrolise ovu tehnologiju. Ne zaboravite da je prosle nedelje uhapsen saboter u Teslinoj fabrici cisto da razumete koliko je otpor za jeftine elektricne automobile.

Milan

pre 6 godina

Isplati se ako se dosta vozi, znači malo duže ture do posla svaki dan, ali opet ne van grada.

Beograd je premali za ovo, ako se samo za posao koristi. Drugi gradovi da ne pričam.

Ali super je ako živiš u selu, a radiš u gradu pa imaš bar 50-60km tamo vamo, a u selu nema ni pumpe...

Ivan

pre 6 godina

@gnevan
Koliko se secam, Toma je nesto pricao o ekologiji i klimatskim promenama. :-)
Generalno, ne znam zasto se zanosimo sa ovim, kada po default-u za sve sto je normalno kasnimo milion godina.

Miloš

pre 6 godina

Moze im se dok Kinezi ne stignu i u Evropu doduse smislice Evropa do tad neke barijere ko sto uvek smisli.

Elem chery eQ koji nije nista gori od ovog e-Up cak sta vise ima veci kapacitet baterija (preko 200km) kosta u Kini sa subvencijom manje od 8000 evra.

lepi

pre 6 godina

Vidim ljudi pišu svašta jer se ne razumeju u električne automobile. Kod njih su najskuplje baterije, koje iznose otprilike 70 posto cene celog vozila, iz više razloga, prvobitno cene materijala od kog se prave a i tehnologije izrade samih baterija koja još može da se unapredi i bude jeftinija. Mislim da imaju garanciju oko 7 godina ali traju dosta duže. Ako ga puniš noću mesečno ti treba 2500 dinara za 1000 km, troskovi održavanja su samo povremeno gume i kočnice. Ne ispalti se?

hobi ekolog

pre 6 godina

'Ideja je da se električni automobili A segmenta koriste kao drugi ili treći auto u porodici, uglavnom za završavanje poslova u lokalu. '

Ne! Ideja je da savremeni covek nema 2-3 automobila u vlasništvu, jer to nikakve veze sa ekologijom i održivošcu našeg društva nema.

ikson

pre 6 godina

Jos uvek previsoka cena, plus nasa drzava ne prepoznaje nesto sto se zove ekoloska svest ili prepoznaje al bas ih briga draze su im akcize na gorivo. Da ovaj auto kosta 15 hiljada eura i da su sirom zemlje postavljeni brzi punjaci bio bi best buy.

samo kažem

pre 6 godina

U Norveskoj manje od 20 hiljada eura košta. Vozim ga često jer ga posedujemo u firmi. Odličan auto, kilometraža zadovoljavajuća, ali zimi na niskim temperaturama teško više od 70ak kilometra po gradu. Punimo ih na običnu uticnicu i obično budu puni za najviše 7 sati sa tim da retko kada budu potpuno prazni pa i to vreme punjenja bude kraće. Uglavnom dobar auto u toj klasi i jako prostoran za svoju veličinu.

vladebb

pre 6 godina

@kapetan nemo:
Nemoj misliti da se nisu setili drugi tog solarnog panela na krovu, al je to premala povrsina da bi imalo bilo kakve koristi. Moglo bi maksimalno 200w efekat da ima, tj da napuni npr Leaf od 24kw bi trebalo 120 sat i to da sunce greje 100% najjacim intezitetom. Leaf Tekna ima mali solarni panel pozadi na krovu koji sluzi da dopunjuje 12v akumulator(da, svaki el.auto ima i to), koji sluzi da napaja svu ostalu elektroniku u automobilu.

Oskar

pre 6 godina

@www - "izmestiš emisiju na drugo mesto" je suština svih elektro-automobila ... Ekologija ali na drugom mestu!"

- Naravno, to je prvi korak. Izmeštanje izduvnih gasova na mesto gde se proizvodi struja. Ovo sam namerno napisao jer se u Srbiji struja dobija od uglja TE i vode HE (70:30).

Šta je bolje, imati kontrolisanu proizvodnju emisiju gasova u TE gde se mogu postaviti filteri ili imati na stotine hiljada vozila sa nekontrolisanim izduvnim gasovima, počevši od dizelaša sa skinutim katalizatora koji direktno "pod nos" izbacuju kancerogene materije? Pa tek onda svi ostali motori koji bez obzira ispunjavali norme, opet u dozvoljenim količinama izbacuju štetne materije.

Šta je bolje?

To jeste prvi korak, drugi korak je prelazak na druge izvore energije umesto uglja koji je najprljaviji.

Predviđanja jesu predviđanja, ali barem kako sada izgleda, te stvari se menjaju u korist obnovljivih izvora:
https://www.bloomberg.com/view/articles/2018-06-22/wind-and-solar-will-rule-the-world-s-power-grid-by-2050

Većom proizvodnjom baterija cena istih će da spada. Cena baterija po kWh pada poslednjih 10 godina konstantno.

Međutim niko nije bio krenuo u ogromno skaliranje istih, tek u poslednjih (i narednih) godina se krenulo/kreće.

Капетан Немо

pre 6 godina

@kapetan nemo:
Nemoj misliti da se nisu setili drugi tog solarnog panela na krovu, al je to premala povrsina da bi imalo bilo kakve koristi. Moglo bi maksimalno 200w efekat da ima, tj da napuni npr Leaf od 24kw bi trebalo 120 sat i to da sunce greje 100% najjacim intezitetom. Leaf Tekna ima mali solarni panel pozadi na krovu koji sluzi da dopunjuje 12v akumulator(da, svaki el.auto ima i to), koji sluzi da napaja svu ostalu elektroniku u automobilu.
(vladebb, 01. jul 2018 12:10)

Пошто нисам стручњак у овој области једино ми преостаје да ти верујем. Недавно сам прочитао неки чланак који говори о неким хрватским домаћинима који су ушли у инвестицију са уградњом соларних панела, које су они постављали углавном на кровове својих кућа, али ваљда нису били задовољни како и по којој цени им њихова електродистрибуција откупљује вишкове електричне енергије па им инвестиција, краткорочно, није баш исплатива. Вероватно им је рата за кредит за куповину соларних панела већа од рачуна за струју, које би плаћали да немају те панеле, и новца који добијају продајом вишка струје заједно. Ипак, они производе довољне количине електричне енергије за потребе својих доманћинстава а производе и вишкове што, уствари, уопште није лоше.
Што се тиче овог малог VW-а, његов кров је релативно мали и тај соларни панел не би могао да буде неког великог капацитета али, ако би му требало, како ти кажеш, 120 сати да напуни батерију, то значи да би за 12 сати, колико просечно траје обданица, могла да је напуни 10%. Пошто је аутономија возила 120-150 километара, то значи да бих са 10% батерије могао да пређем 12-15 километара. Од мог стана до мог радног места има око 5 (пет) километара што значи да би ми остало и вишка енергије. Ипак је то вајдица, зар не?
Моја је идеја је да будући електрични аутомобили изгледају као мала комби визила, мини венови. Они би имали приближно исту масу као обични аутомобили али би имали већи кров и самим тим веће соларне панеле и већу ефикасност пуњења батерије. Све то је ипак још увек скупо, батерије су скупе, соларни панели су скупи, зато сам и рекао у мом претходном коментару да све то може бити и много боље и много јефтиније. Постоје интересне групе којима не одговара да се овакви аутомобили масовно производе јер остају без зараде.
Србија најмање води рачуна о томе да се омогући куповина електричних аутомобила по повољнијим ценама од свих држава у Европи. Нажалост, у Србију су дошли Гаспромњефт и Фијат, који су велики ,,играчи'' у светским размерама. Немој мислити да њих није брига какви ће се аутомобили возити у Србији, итекако их је брига. Зато код нас и нема субвенција на куповину електричних аутомобила а нема ни поуста при регистрацији.
Доћи ће ваљда и код нас једног дана закони Европске уније па ћемо и ми моћи да купујемо повољно електричне аутомобиле.

Aleksandar

pre 6 godina

Jedva 150 km? Kakva sramota pre samo 100 godina je prvi elektrini automobil prelazio 50 km.
(turbo, 30. jun 2018 10:44)

Pre 100 godina električni automobili su imali maksimalnu brzinu od oko 35-45 km/h. Otprilike tom brzinom je Tesla Model X prešao 1000 km s jednim punjenjem.

gojko

pre 6 godina

U Srbiji će verovatno da uvedu fiskalni tahohraf koji je neprekidno u vezi sa poreznicima pa da svakom vozaču naplate akcizu po kilometru, jer ne kupuje benzin a usudio se da vozi. Ako se ova mera uvede molim da me se setite na dan bezbednosti.

lepi

pre 6 godina

Kupio bih ga odmah da su cene iole normalne. Imao sam sreću da ga probam, lepi za sedište kad se stisne gas, auto ide fenomenalno a videli ste koliki su mali troskovi, idealan je za grad. Sad zamislite kako ide jedan Tesla ili Rimac.

јустин

pre 6 godina

ОВО око регистрације и попуста је ствар којим треба да се бави агенција,а не фолијама и....Спрда смо од државе.ј