Aktuelno

Četvrtak, 28.09.2017.

11:25

Auto ćemo u budućnosti "ažurirati" kao smartfon

Izvor: B92

Auto æemo u buduænosti "ažurirati" kao smartfon IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

26 Komentari

Sortiraj po:

Iron Man

pre 7 godina

@only fools and horses - "apsurdnost ideje da se preko neta..."

Tacno, ideja je apsurdna. Ali ta ideja se nigde ne pominje, vec je to iskljucivo vasa ideja, pa ne cudi sto je apsurdna.

Takodje, iz vasih komentara se vidi da se ne bavite IT profesijom, pa je vrlo neumesno i neodgovorno sa vase strane iznositi tako kategoricke tvrdnje, i izmisljati neverovatne scenarije.

Postoji ogromna razlika izmedju softvera koji upravlja automobilom, i obicne telefonske aplikacije koja sluzi za brojanje koraka, pustanje muzike, slanje poruka, i sl. Kada ste, i koliko cesto, naleteli na ozbiljan "bag" na nekom od Apple-ovih operativnih sistema? Verovatno vrlo retko. Koliko puta ste naleteli na ozbiljan "bag" na nekom Android sistemu? Verovatno retko.

Apple kontrolise kod i funkcionalnost svake aplikacije koju bilo ko posalje na Apple store. Moraju se postovati vrlo striktni standardi. Na Android-u nije bas tako, jer Google dozvoljava skoro svakome da postavi bilo kakvu aplikaciju na Play Store.

Ne mozete porediti kvalitet kadra i infrastrukture za razvoj i testiranje prosecne ne-kriticne aplikacije za telefon, i kvalitet kadra i infrastrukture za razvoj i testiranje visokorizicnih automobilskih aplikacija napravljenih od strane nekih od najboljih kompanija na svetu. Razlika u pristupu razvoju i testiranju je drasticna.

U cemu je razlika izmedju apdejta koji blokira volan u slucaju instalacije u servisu, i u slucaju da se instalira u bilo kom drugom trenutku?

only fools and horses

pre 7 godina

Ne, neće baš tako, ali pločice diskova će trajati neuporedivo duže nego sada sve dok i budu neophodne, zahvaljujući rekuperaciji energije kočenja. To je već sada sastavni deo elektromobila. 
Tvoja primedba samo pokazuje koliko ljudi razmišljaju na ustaljeni, okoštali, "naftni" način.
(CATAPA, 29. septembar 2017 12:31)

Jel stvarno verujete u ovo?
Uostalom nisu bitne same pločice, komentarom sam hteo da ukažem na apsurdnost ideje da se preko neta, ažuriranjem, mogu rešavati problemi koji zahtevaju fizičko prisustvo automobila servisu. Kao da je Sansung rekao da su ažuriranjem i onemugaćavanjem punjenja telefona rešili problem sa Note 7.
A automobili su mnogo osetljivije stvari od telefona, konstrukcija ne dozvoljava nikakve greškice i bagove, jer će koštati života. Na telefonima se puste apdejti, pa se onda manjim apdejtima ispravljaju ti sitni (nekad bogami i krupni) bagovi. Zamislite, zbog novog apdejta vam u određenim situacijama blokira volan. Ništa strašno, sačekajte novi apdejt, ispravićemo.A vi već pokosili nekoliko pešaka.

DaLanik

pre 7 godina

i biće isto kao kod mobila - čim bude 4 godine star, moraće da ser menja kompjuter jer neće moći da se aktualizuje na najnoviji os....

Cinique

pre 7 godina

Šta ako mi iseku net jer nisam platio račun? Kako da zamenim ulje?
(Car, 28. septembar 2017 20:22)

Koje ulje, care? Dobro nisi pitao i za auspuh.

CATAPA

pre 7 godina

Znači kad se na budućem pametnom elektromobilu istroše pločnice, samo ažurirate preko neta, i koče ko nove. Ili neće baš tako da funkcioniše?
(only fools and horses, 28. septembar 2017 19:42)
Ne, neće baš tako, ali pločice diskova će trajati neuporedivo duže nego sada sve dok i budu neophodne, zahvaljujući rekuperaciji energije kočenja. To je već sada sastavni deo elektromobila.
Tvoja primedba samo pokazuje koliko ljudi razmišljaju na ustaljeni, okoštali, "naftni" način.

mar

pre 7 godina

kad senzor ocita pohabanost kocnica, azuriranje ce obuhvatiti i smanjenje minimalne potrebne deljinje diskova, jer tako se to radi u srbiji

only fools and horses

pre 7 godina

Znači kad se na budućem pametnom elektromobilu istroše pločnice, samo ažurirate preko neta, i koče ko nove. Ili neće baš tako da funkcioniše?

rog

pre 7 godina

Uvek sam mislio da je pljacka kad ti se upali Check engine ili nesto slicno...pa vozis kod mehanicara pa placas 10 eur...samo da on procita preko njegovog laptopa gde je problem...to su mogli da napise odmah gdr je problem
(Benny Hill, 28. septembar 2017 14:36)

Kupis za $5 OBD bluetooth, uparis sa telefonom, i sam citas is cistis kodove.

dzoni

pre 7 godina

Ovo veze sa mozgom nema.. ajd zameni delove oko trapa preko wifia..ili bilo šta drugo..to će samo da donese probleme i nista drugo..što se tiče bezbednosti..Microsoft je firma čiji vlasnik najbogatiji čovek na svetu i windows zadnjih bar 15 godina svaki dan izbacuje zakrpe i opet je busan ko švajcarski sir..

rog

pre 7 godina

Jos i o tome treba da se vodi racuna kao da nije dovoljno sto treba da se azurira software na desktopu, laptopu, telefonu, tabletu. Navigaciju ugradjenu u kolima ni ne koristim jer treba i nju redovno da azuriram. Ja bih radije preskocio.

Aca

pre 7 godina

Opet nista ne dobijam. Ovlasceni servis ce izmisliti neku stavku da mi uzme 100 evra kao sto su radili pod izgovorom mora da se "azurira ecu"

nula volti

pre 7 godina

@potencijalac, sad ti kao odmah prosipas neke teorije zavere i zrtvovanja. mora da ce ta nova kola kidnapovati srpsku decu i voziti ih u janjicare ili ce skupljati danak u krvi tako sto ce sveze downloadovanim besnim zvucima plasiti roditelje... zasto se uvek prvi javite vi koji ste tehnoloski najnepismeniji, valjda vam dosadno, nema posla za takve.

Benny Hill

pre 7 godina

Uvek sam mislio da je pljacka kad ti se upali Check engine ili nesto slicno...pa vozis kod mehanicara pa placas 10 eur...samo da on procita preko njegovog laptopa gde je problem...to su mogli da napise odmah gdr je problem

japanac

pre 7 godina

Izgleda da sve ovo vodi ka manjem broju servisa za automobile, koji će u budućnosti tamo ići samo ukoliko se desi neki mehanički kvar, kojih u električnim automobilima ima sve manje...

srb

pre 7 godina

koliko sam ja shvatio tesla to vec radi dosta dugo i uspesno tako da i nije buducnost u pitanju. I nisam saglasan da ce jeftiniji dobijati manje updateova od skupljih, ipak su zivoti u pitanju a sa time se niko ne zeli zezati pa cak ni velike korporacije

Potencijalac

pre 7 godina

Jeftiniji modeli će biti manje prioritetniji ili žrtvovani u neminovnim nesrećama. Jer će kvote osiguranja biti direktno srazmerne klasama automobila.

japanac

pre 7 godina

Izgleda da sve ovo vodi ka manjem broju servisa za automobile, koji će u budućnosti tamo ići samo ukoliko se desi neki mehanički kvar, kojih u električnim automobilima ima sve manje...

srb

pre 7 godina

koliko sam ja shvatio tesla to vec radi dosta dugo i uspesno tako da i nije buducnost u pitanju. I nisam saglasan da ce jeftiniji dobijati manje updateova od skupljih, ipak su zivoti u pitanju a sa time se niko ne zeli zezati pa cak ni velike korporacije

only fools and horses

pre 7 godina

Znači kad se na budućem pametnom elektromobilu istroše pločnice, samo ažurirate preko neta, i koče ko nove. Ili neće baš tako da funkcioniše?

nula volti

pre 7 godina

@potencijalac, sad ti kao odmah prosipas neke teorije zavere i zrtvovanja. mora da ce ta nova kola kidnapovati srpsku decu i voziti ih u janjicare ili ce skupljati danak u krvi tako sto ce sveze downloadovanim besnim zvucima plasiti roditelje... zasto se uvek prvi javite vi koji ste tehnoloski najnepismeniji, valjda vam dosadno, nema posla za takve.

Aca

pre 7 godina

Opet nista ne dobijam. Ovlasceni servis ce izmisliti neku stavku da mi uzme 100 evra kao sto su radili pod izgovorom mora da se "azurira ecu"

rog

pre 7 godina

Jos i o tome treba da se vodi racuna kao da nije dovoljno sto treba da se azurira software na desktopu, laptopu, telefonu, tabletu. Navigaciju ugradjenu u kolima ni ne koristim jer treba i nju redovno da azuriram. Ja bih radije preskocio.

Potencijalac

pre 7 godina

Jeftiniji modeli će biti manje prioritetniji ili žrtvovani u neminovnim nesrećama. Jer će kvote osiguranja biti direktno srazmerne klasama automobila.

Benny Hill

pre 7 godina

Uvek sam mislio da je pljacka kad ti se upali Check engine ili nesto slicno...pa vozis kod mehanicara pa placas 10 eur...samo da on procita preko njegovog laptopa gde je problem...to su mogli da napise odmah gdr je problem

dzoni

pre 7 godina

Ovo veze sa mozgom nema.. ajd zameni delove oko trapa preko wifia..ili bilo šta drugo..to će samo da donese probleme i nista drugo..što se tiče bezbednosti..Microsoft je firma čiji vlasnik najbogatiji čovek na svetu i windows zadnjih bar 15 godina svaki dan izbacuje zakrpe i opet je busan ko švajcarski sir..

rog

pre 7 godina

Uvek sam mislio da je pljacka kad ti se upali Check engine ili nesto slicno...pa vozis kod mehanicara pa placas 10 eur...samo da on procita preko njegovog laptopa gde je problem...to su mogli da napise odmah gdr je problem
(Benny Hill, 28. septembar 2017 14:36)

Kupis za $5 OBD bluetooth, uparis sa telefonom, i sam citas is cistis kodove.

mar

pre 7 godina

kad senzor ocita pohabanost kocnica, azuriranje ce obuhvatiti i smanjenje minimalne potrebne deljinje diskova, jer tako se to radi u srbiji

Cinique

pre 7 godina

Šta ako mi iseku net jer nisam platio račun? Kako da zamenim ulje?
(Car, 28. septembar 2017 20:22)

Koje ulje, care? Dobro nisi pitao i za auspuh.

DaLanik

pre 7 godina

i biće isto kao kod mobila - čim bude 4 godine star, moraće da ser menja kompjuter jer neće moći da se aktualizuje na najnoviji os....

only fools and horses

pre 7 godina

Ne, neće baš tako, ali pločice diskova će trajati neuporedivo duže nego sada sve dok i budu neophodne, zahvaljujući rekuperaciji energije kočenja. To je već sada sastavni deo elektromobila. 
Tvoja primedba samo pokazuje koliko ljudi razmišljaju na ustaljeni, okoštali, "naftni" način.
(CATAPA, 29. septembar 2017 12:31)

Jel stvarno verujete u ovo?
Uostalom nisu bitne same pločice, komentarom sam hteo da ukažem na apsurdnost ideje da se preko neta, ažuriranjem, mogu rešavati problemi koji zahtevaju fizičko prisustvo automobila servisu. Kao da je Sansung rekao da su ažuriranjem i onemugaćavanjem punjenja telefona rešili problem sa Note 7.
A automobili su mnogo osetljivije stvari od telefona, konstrukcija ne dozvoljava nikakve greškice i bagove, jer će koštati života. Na telefonima se puste apdejti, pa se onda manjim apdejtima ispravljaju ti sitni (nekad bogami i krupni) bagovi. Zamislite, zbog novog apdejta vam u određenim situacijama blokira volan. Ništa strašno, sačekajte novi apdejt, ispravićemo.A vi već pokosili nekoliko pešaka.

CATAPA

pre 7 godina

Znači kad se na budućem pametnom elektromobilu istroše pločnice, samo ažurirate preko neta, i koče ko nove. Ili neće baš tako da funkcioniše?
(only fools and horses, 28. septembar 2017 19:42)
Ne, neće baš tako, ali pločice diskova će trajati neuporedivo duže nego sada sve dok i budu neophodne, zahvaljujući rekuperaciji energije kočenja. To je već sada sastavni deo elektromobila.
Tvoja primedba samo pokazuje koliko ljudi razmišljaju na ustaljeni, okoštali, "naftni" način.

Iron Man

pre 7 godina

@only fools and horses - "apsurdnost ideje da se preko neta..."

Tacno, ideja je apsurdna. Ali ta ideja se nigde ne pominje, vec je to iskljucivo vasa ideja, pa ne cudi sto je apsurdna.

Takodje, iz vasih komentara se vidi da se ne bavite IT profesijom, pa je vrlo neumesno i neodgovorno sa vase strane iznositi tako kategoricke tvrdnje, i izmisljati neverovatne scenarije.

Postoji ogromna razlika izmedju softvera koji upravlja automobilom, i obicne telefonske aplikacije koja sluzi za brojanje koraka, pustanje muzike, slanje poruka, i sl. Kada ste, i koliko cesto, naleteli na ozbiljan "bag" na nekom od Apple-ovih operativnih sistema? Verovatno vrlo retko. Koliko puta ste naleteli na ozbiljan "bag" na nekom Android sistemu? Verovatno retko.

Apple kontrolise kod i funkcionalnost svake aplikacije koju bilo ko posalje na Apple store. Moraju se postovati vrlo striktni standardi. Na Android-u nije bas tako, jer Google dozvoljava skoro svakome da postavi bilo kakvu aplikaciju na Play Store.

Ne mozete porediti kvalitet kadra i infrastrukture za razvoj i testiranje prosecne ne-kriticne aplikacije za telefon, i kvalitet kadra i infrastrukture za razvoj i testiranje visokorizicnih automobilskih aplikacija napravljenih od strane nekih od najboljih kompanija na svetu. Razlika u pristupu razvoju i testiranju je drasticna.

U cemu je razlika izmedju apdejta koji blokira volan u slucaju instalacije u servisu, i u slucaju da se instalira u bilo kom drugom trenutku?

Potencijalac

pre 7 godina

Jeftiniji modeli će biti manje prioritetniji ili žrtvovani u neminovnim nesrećama. Jer će kvote osiguranja biti direktno srazmerne klasama automobila.

nula volti

pre 7 godina

@potencijalac, sad ti kao odmah prosipas neke teorije zavere i zrtvovanja. mora da ce ta nova kola kidnapovati srpsku decu i voziti ih u janjicare ili ce skupljati danak u krvi tako sto ce sveze downloadovanim besnim zvucima plasiti roditelje... zasto se uvek prvi javite vi koji ste tehnoloski najnepismeniji, valjda vam dosadno, nema posla za takve.

CATAPA

pre 7 godina

Znači kad se na budućem pametnom elektromobilu istroše pločnice, samo ažurirate preko neta, i koče ko nove. Ili neće baš tako da funkcioniše?
(only fools and horses, 28. septembar 2017 19:42)
Ne, neće baš tako, ali pločice diskova će trajati neuporedivo duže nego sada sve dok i budu neophodne, zahvaljujući rekuperaciji energije kočenja. To je već sada sastavni deo elektromobila.
Tvoja primedba samo pokazuje koliko ljudi razmišljaju na ustaljeni, okoštali, "naftni" način.

japanac

pre 7 godina

Izgleda da sve ovo vodi ka manjem broju servisa za automobile, koji će u budućnosti tamo ići samo ukoliko se desi neki mehanički kvar, kojih u električnim automobilima ima sve manje...

rog

pre 7 godina

Jos i o tome treba da se vodi racuna kao da nije dovoljno sto treba da se azurira software na desktopu, laptopu, telefonu, tabletu. Navigaciju ugradjenu u kolima ni ne koristim jer treba i nju redovno da azuriram. Ja bih radije preskocio.

srb

pre 7 godina

koliko sam ja shvatio tesla to vec radi dosta dugo i uspesno tako da i nije buducnost u pitanju. I nisam saglasan da ce jeftiniji dobijati manje updateova od skupljih, ipak su zivoti u pitanju a sa time se niko ne zeli zezati pa cak ni velike korporacije

Benny Hill

pre 7 godina

Uvek sam mislio da je pljacka kad ti se upali Check engine ili nesto slicno...pa vozis kod mehanicara pa placas 10 eur...samo da on procita preko njegovog laptopa gde je problem...to su mogli da napise odmah gdr je problem

only fools and horses

pre 7 godina

Znači kad se na budućem pametnom elektromobilu istroše pločnice, samo ažurirate preko neta, i koče ko nove. Ili neće baš tako da funkcioniše?

dzoni

pre 7 godina

Ovo veze sa mozgom nema.. ajd zameni delove oko trapa preko wifia..ili bilo šta drugo..to će samo da donese probleme i nista drugo..što se tiče bezbednosti..Microsoft je firma čiji vlasnik najbogatiji čovek na svetu i windows zadnjih bar 15 godina svaki dan izbacuje zakrpe i opet je busan ko švajcarski sir..

Aca

pre 7 godina

Opet nista ne dobijam. Ovlasceni servis ce izmisliti neku stavku da mi uzme 100 evra kao sto su radili pod izgovorom mora da se "azurira ecu"

rog

pre 7 godina

Uvek sam mislio da je pljacka kad ti se upali Check engine ili nesto slicno...pa vozis kod mehanicara pa placas 10 eur...samo da on procita preko njegovog laptopa gde je problem...to su mogli da napise odmah gdr je problem
(Benny Hill, 28. septembar 2017 14:36)

Kupis za $5 OBD bluetooth, uparis sa telefonom, i sam citas is cistis kodove.

Cinique

pre 7 godina

Šta ako mi iseku net jer nisam platio račun? Kako da zamenim ulje?
(Car, 28. septembar 2017 20:22)

Koje ulje, care? Dobro nisi pitao i za auspuh.

mar

pre 7 godina

kad senzor ocita pohabanost kocnica, azuriranje ce obuhvatiti i smanjenje minimalne potrebne deljinje diskova, jer tako se to radi u srbiji

DaLanik

pre 7 godina

i biće isto kao kod mobila - čim bude 4 godine star, moraće da ser menja kompjuter jer neće moći da se aktualizuje na najnoviji os....

only fools and horses

pre 7 godina

Ne, neće baš tako, ali pločice diskova će trajati neuporedivo duže nego sada sve dok i budu neophodne, zahvaljujući rekuperaciji energije kočenja. To je već sada sastavni deo elektromobila. 
Tvoja primedba samo pokazuje koliko ljudi razmišljaju na ustaljeni, okoštali, "naftni" način.
(CATAPA, 29. septembar 2017 12:31)

Jel stvarno verujete u ovo?
Uostalom nisu bitne same pločice, komentarom sam hteo da ukažem na apsurdnost ideje da se preko neta, ažuriranjem, mogu rešavati problemi koji zahtevaju fizičko prisustvo automobila servisu. Kao da je Sansung rekao da su ažuriranjem i onemugaćavanjem punjenja telefona rešili problem sa Note 7.
A automobili su mnogo osetljivije stvari od telefona, konstrukcija ne dozvoljava nikakve greškice i bagove, jer će koštati života. Na telefonima se puste apdejti, pa se onda manjim apdejtima ispravljaju ti sitni (nekad bogami i krupni) bagovi. Zamislite, zbog novog apdejta vam u određenim situacijama blokira volan. Ništa strašno, sačekajte novi apdejt, ispravićemo.A vi već pokosili nekoliko pešaka.

Iron Man

pre 7 godina

@only fools and horses - "apsurdnost ideje da se preko neta..."

Tacno, ideja je apsurdna. Ali ta ideja se nigde ne pominje, vec je to iskljucivo vasa ideja, pa ne cudi sto je apsurdna.

Takodje, iz vasih komentara se vidi da se ne bavite IT profesijom, pa je vrlo neumesno i neodgovorno sa vase strane iznositi tako kategoricke tvrdnje, i izmisljati neverovatne scenarije.

Postoji ogromna razlika izmedju softvera koji upravlja automobilom, i obicne telefonske aplikacije koja sluzi za brojanje koraka, pustanje muzike, slanje poruka, i sl. Kada ste, i koliko cesto, naleteli na ozbiljan "bag" na nekom od Apple-ovih operativnih sistema? Verovatno vrlo retko. Koliko puta ste naleteli na ozbiljan "bag" na nekom Android sistemu? Verovatno retko.

Apple kontrolise kod i funkcionalnost svake aplikacije koju bilo ko posalje na Apple store. Moraju se postovati vrlo striktni standardi. Na Android-u nije bas tako, jer Google dozvoljava skoro svakome da postavi bilo kakvu aplikaciju na Play Store.

Ne mozete porediti kvalitet kadra i infrastrukture za razvoj i testiranje prosecne ne-kriticne aplikacije za telefon, i kvalitet kadra i infrastrukture za razvoj i testiranje visokorizicnih automobilskih aplikacija napravljenih od strane nekih od najboljih kompanija na svetu. Razlika u pristupu razvoju i testiranju je drasticna.

U cemu je razlika izmedju apdejta koji blokira volan u slucaju instalacije u servisu, i u slucaju da se instalira u bilo kom drugom trenutku?