Aktuelno

Subota, 30.04.2016.

12:08

Koliko krovni nosači utiču na rast potrošnje goriva?

Izvor: B92

Koliko krovni nosaèi utièu na rast potrošnje goriva? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

Slaven

pre 4 godine

Moje iskustvo. Astra g 1.4 twinport hedzbek na tng.Potrisnja bez krovnog kofera 7.5l sa koferom 9 l tng pri brzini od 110-120kmh.Mnogo dobra stvar.U autu ja supruga,dvogodisnje dete.Od stvari, rezevni tocak posto je boca za gas ugradjena na njegovo mesto,decji krevetac na rasklapanje sa dusekom, stolica hranilica,decja kolica velika,igracke,pelene,garderoba i jos cudo stvari.Cudo jedno kad krenes na malo duzi odmor od 30 dana sa malim detetom.Sto se tice buke, pri voznji originalni nosaci gm bez kofera skoro neprimetni sumovi, a iznenadjujuce sa koferom da ti sumovi nestaju bar na ovom krovnom koferu koji posedujem.Brzine vece od 120 na auto putu ne odgovaraju ovom automobilu sa koferom zbog motora koji poseduje jer se tada i drasticno povecava potrosnja.Kofer ne propusta vodu provereno, buka i ne postoji sto je iznenadjujuce,obostrano se otvara, nije ni skup nov.

Hehe

pre 8 godina

Evo mog iskustva posto sam stavio krovni kofer
i30cw 1.4 109ks benzin 2009.godiste

bez kofera - 120km/h 6.8l-7.0l; 130km/h 7.1l-7.5l
sa koferom - 120km/h 7.8l-8.4l; 130km/h 8.1l-8.9l na 100km

Daljim povecanjem brzine se povecava i razlika u potrosnji. Do 60 sigurno nema razlike na ovom autu, a posle toga polako pocinje da raste. Kofer koji sam stavio ne pravi nikakvu buku na 120 sto mi je bilo neverovatno, ali motor zvuci kao da ide 10-20km/h vise, tako da najvece povecanje sto se tice buke dolazi od motora. Generalno, dizelasi bi to bolje podneli zbog veceg obrtnog momenta, ali nije ni ovako strasno.

petros

pre 8 godina

Шест година се бавим рентирањем и продајом кровних кофера и носача из Ниша сам. Моја искуства везана за повећану потрошњу су да са брзином до 100км нема повећане потрошње под условом да не дува биочни или чеони ветар. Како расте брзина расте потршња горива. На 130 до 150 је повећање сигурно 15%, ако дувају ветрови и више од 15%. Такође веома је велика разлика који кофер постављам као и које носаче за неке евентуалн недоумице може на krovnikoferi.nis@gmail.com poziv stop

Werewolf

pre 8 godina

E46 320D restajling, prosek oko 7 do 8 u gradu, na autoputu 6 i nešto normalnom vožnjom. Sa nosačem i koferom više je od 1 do 1.5l goriva na 100km.

hiavata

pre 8 godina

sefovi zanemarili ste najbitniju cinjenicu da auto putevima kroz nasu a i druge zemlje ne sme voziti a ni kometarisati voznju 150+ km/h niko ko nije profesionalac,zato su mi najaci likovi koji ceo zivot voze ostru gradsku voznju dnevno od plafon 10 km po gradu i krenu na put od par hiljada km.pun gas
(gedza, 02. maj 2016 23:25)

A koji to profesionalci smeju da voze 150+ km/h ? Ovi sto su zavrsavali specijalne skole?

Nemanja

pre 8 godina

@ (neccko, 3. maj 2016 11:58)

Naravno, to jeste kljuc. Mnogi ne znaju to, a kriva uticaja aerodinamickog otpora eksponencijalno raste. Preko 70 km/h, taj otpor postaje dominantan. Zato je recimo isplativije (manja potrosnja) koristiti klima uredjaj preko 60-70 km/h, nego voziti sa otvorenim prozorom.

hm

pre 8 godina

Dvoje male dece (uzrast jaslice i vrtić), kada krećemo na godišnji meni izleda kao da se selimo, ali nam nikada još nije trebao krovni kofer. Šta toliko nosite, pobogu?

neccko

pre 8 godina

fizika je kaze, sto veca povrsina, veci je otpor vazduha i veca snaga je potrebna za savladjivanje utpora vazduha.
Ali, ovde niko nije rekao da otpor vazduha raste sa kvadratom brzine. Drugim rečima, treba MNOGO vise snage sa 120 na 150 km/h, nego sa 90 na 120 km/h

gedza

pre 8 godina

sefovi zanemarili ste najbitniju cinjenicu da auto putevima kroz nasu a i druge zemlje ne sme voziti a ni kometarisati voznju 150+ km/h niko ko nije profesionalac,zato su mi najaci likovi koji ceo zivot voze ostru gradsku voznju dnevno od plafon 10 km po gradu i krenu na put od par hiljada km.pun gas

hiavata

pre 8 godina

@Snake 
Najbolje je tako izmeriti, pun do cepa pa predjes 100 km pa opet do cepa. 
(Replay, 02. maj 2016 11:59)

Mala je to previse kilometraza da bi se dobio valjan rezultat. Bez problema moze da se naspe u rezervoar i crevo pola litre vise ako je druga pumpa u pitanju ili ti neko drugi puni. Najbolje je preci 400-500km pa onda meriti od cepa do cepa. Ja insistiram da mi ne dopunjavaju rezervoar majstori na pumpi posle prvog klika pistolja.

NN

pre 8 godina

Evo komentara za 2 automobila. Pezo 207 1.4hdi. Bez kofera na krovu trosio do Grcke oko 4-5 litara sa propisnom voznjom. 5 litara je trosio kroz Makedoniju zbog uzbrdica. Sa koferom je trosio oko 1.2 litara vise, sa malo sporijom voznjom.
FIAT 500L , 1.4 auto-gas. Potrosnja do Grcke sa koferom 10l gasa sa propisnom voznjom. E sad nisam putovao bez kofera do Grcke ali jesam do Skoplja i Vranja par puta. Potdosnja je bila 8,5 litara gasa sa propisnom voznom a zadnja 2 puta 9,5 litara sa brzinom oko 130km/h.
Putovanje uvek sa porodicom i punim prtljaznikom, bukvalno ko da se selimo u Grcku a pritom vratim pola stvari koje nisam ni koristio.

Replay

pre 8 godina

@Snake
Najbolje je tako izmeriti, pun do cepa pa predjes 100 km pa opet do cepa.
@Alienware
Je li ti citas da covek vozi brzo i pun gas, tako da vozi taj tvoj kombi, trosio bi 20l.
A pazite ovog dole, naziva coveku auto iz 2014. godine i pri tome porodicni auto koji je najprodavaniji u klasi i koji je najskuplji u klasi kantom? E svasta. Ne volim ni ja Pasate, ne uklapa mi se bas ali je to stvarno cudan komentar da ne kazem nesto drugo. :)

marko

pre 8 godina

Moja astra 2.0 benzin troši na 150km/h oko 3.3l, a kad stavim kofer, onda troši 3.33l... Sunce vam vaše, pa pričajte istinu... jel moguće da svi voze auto od 2000+ccm i 100+kw i nikom ne troši preko 6l? Kofer utiče na potrošnju, kako svojoj masom( sam kofer+sadržaj) tako u zavisnosti kojom brzinom vozite raste i potrošnja...

putnik

pre 8 godina

da da, a zasto bi bilo ko kupio auto koji mu se ne svidja i koji koristi 1 ili 2 puta godisnje? mi (nas 5) jedva upakujemo 3 kofera i torbu u gepek dzipa plus sto stavimo u krovni gepek koji ima isto oko 500L... e sad ako je tvoja logika da zbog 20-30 dana godisnje treba da vozimo kombi u koji mogu da stanu sve stvari, onda cemo kupiti kombi

Salajko

pre 8 godina

Imam porodicu i vozim 308 SW. Iako ima solidan gepek, par puta godišnje vozim Thule kutiju na krovu zajedno sa dva bicikla gore i još tri pozadi. Pošto vozim porodicu, ne divljam i potrošnja mi raste najviše litar. Brend kola i povremeno menjam, ali Thule nikada. Thule forever!!!

Zeljko

pre 8 godina

(Snake, 1. maj 2016 12:30)
Lepo me nasmeja pred ove kisovite dane)))) I moj Lupo TDI juce potrosi 4 l na 100))) merio, od cepa do cepa. Neopterecen,samo sa mojih 120 kila, vetar u ledja, sa jako malo kocenja, bez ubrzavanja, 5 brzina, ispod 2000 obtraja,takvi bili uslovi na putu. Inace cepa po gradu 7 bez problema. Volim ja ljude ciji automobili po kompjuteru trose malo. To su srecni ljudi. Verujuci.

Snake

pre 8 godina

@hardy, Laguna 2.0 trosi pri zustijoj voznji 4-5 litara? Mozda 7-8, pricate bajke, moze da trosi 5, bez klime, i da ga vozis 1500rpm, bez naglih ubrzavanja, vec sve lagano, sto vise na inerciju. Najjaci su mi oni sto sipaju za 1000din pa im trosi 3 litra. Naspes do cepa, ponistis kilometrazu, pa racunas, drugacije ne moze.

Igor

pre 8 godina

@ Da da- kad budeš porastao, i imao porodicu i decu, shvatićeš zašto ti treba krovni gepek. Prvo, ne kupuje se auto koji ti se ne sviđa i ne treba ti (karavan ili kombi) zato što ti to treba POVREMENO, nego se kupuje auto da zadovolji većinu potreba, a povremeno (1-2 puta godišnje) rešavaš problem krovnim gepekom. Kad imaš dvoje male dece, onda moraš da nosiš mnogo više stvari kad ideš 12-15 dana na odmor, nego kad bi išao sam. Recimo sedišta za decu, kolica, kutije sa kašicama, bebi-mleko, brdo garderobe, kozmetiku za decu, sve u zavisnosti od toga kog su uzrasta deca. Odmah da ti pojasnim, te stvari se ne kupuju lokalno gde odeš na odmor, jer niti smeš da rizikuješ da to tamo nema i ne nađeš, niti smeš recimo bebi da menjaš tip i proizvođača mleka (promena se uvodi nekoliko dana postepeno). Kad sam bio momak, ja nisam priznavao ništa sem hečbeka, a sad vozim limuzinu i jedva se spakujem sa ženom i jednim detetom, kad krenemo na odmor. Kad budem imao još jednu bebu, moram da kupim ovaj krovni gepek.

zvezdan

pre 8 godina

Pored toga sto je opasna, prebrza voznja otkriva i jednu disharmonicnu i frustriranu licnost koja taj debalans proba da ublazi na pogresnom mestu. To se resava kod psihoterapeuta, a ne po drumovima. Obozavam automobile i imao sam faze tog drumskog primitivizma, bez tezih posledica. Inace, sto se krovnih nosaca tice, bolje je vuci par puta godisnje taj teret, nego kupiti auto koji u 95% situacija prevazilazi potrebe, pa na taj nacin vuci tih dodatnih 300 - 400 kg tokom cele godine. Naravno, uz uvazavanje dodatnih ogranicenja koje taj kofer podrazumeva. Pozz svima

Mladen

pre 8 godina

Ja sam sa petočlanom porodicom putovao do Stavrosa pre 2 godine sa Hyundai Atosom. Bio 10 dana. Sve stalo u gepek.

Ljudi ko da se sele na more, vuku gomilu stvari. Ništa mi nije jasno.

Jim Beam

pre 8 godina

Po komentarima, vidim ja ovde svi voze 150km/h :-) Tripliraj presretace po autoputu pa da dogodine svi pricaju kakva je potrosnja na 120km/h ;)

Inace, nosaci za vecinu nisu pitanje potrosnje nego kako smestiti cetvoroclanu porodicu sa prtljagom u kola i odvesti na put.

Hardy

pre 8 godina

Koristio sam dva puta do Crne Gore Thule Motion 600 na Laguni 2 ph2 Hach 2.0dci Initiale Paris. Zena, deca i ja, prosek je bio 5.5l/100km Eurodizela. Inace bez njega trosi oko 4-5l i cak pri zustrijoj voznji. Bucan je i to je puno smetalo, a Laguna ima dovoljan prtljaznik pa vise i ne koristim kofer.

Domaćin

pre 8 godina

Prvo, većina krovnih kutija je predviđena za brzine do 130 kmh, pa ovi komentatori koji voze pun gas rizikuju da ubiju nekog. Thule Sport serija je deklarisana do 200 kmh, pa obratite pažnju na ovu bitnu činjenicu! Što se potrošnje tiče, podiže se do 0.5l u mom slučaju, dizel 163ks, hečbek.

Aca

pre 8 godina

Vozim Skodu Superb i kada oborim zadnja sedista, dobijem mini kombi tako da mi krovni nosaci nisu ni potrebni. Nedavno sam prevezao krevet duzine 2 metra bez problema.

А. Петров

pre 8 godina

Много пута сам тестирао, са Зафиром, Алхамбром и Пријусом: потрошња је око 1л/км већа.

да да

pre 8 godina

А да лепо купите караван или слично возило у које се може по потреби ставити доста ствари а да ништа не иде на крпв ? Ах да, волите да нагазите 150+ на сат и да ауто изгледа фенси шменси ... Али убедљиво су ми најжешћи они са великим сувовума па још кркну и кофер на кров аман заман !!!!!!!

dragank

pre 8 godina

Imam Audi A3 i koristim kofer već drugu godinu kad idem na odmor i upravo sad sam ga stavio ponovo jer sam došao u Vrnjačku banju i mogu da vam kažem da i letos kad sam išao u Grčku i sad potrošnja je 7,9l pri brzini od 120-140km/h. Inače to je potrošnja i bez kofera na otvorenom putu, a kofer je Menabo kupio sam ga od neke firme iz NS. Dobar je ali nije m bio nešto kvalitetan pošto su iskopirali nekog Italijanskog proizvođača ali nije ni skup 220e sa držačima?

Ko još čita uputstvo

pre 8 godina

Ima li neko od vas da vozi ispod 150, sa koferima ili bez? Vi živite svi u nemačkoj? Aman, bahato. Nijedan krovni kofer nema atest za više od 140km/h, što ne bi bilo loše da znaju vlasnici istih, da im ne bi te stvari odletele u suprotnu traku...

Ff

pre 8 godina

Kazes pun gas vozis,sa sobom jos 4 zivota plus prtljag i jos krovni nosac?? Bravo,treba ti oduzeti i auto i dozvolu.time pokazujes nezrelost za volanom,ugrozavas i tudje zivote i zivote svoje porodice.da li si ikada video sta moze krovni prtljag pri velikim brzinama da proizrokuje?? Sigurno pojma nemas,ovo je zalosno a ti kos komentarises kao da je to nesto najnormalnije na svetu,zapitaj se malo

alienware

pre 8 godina

Taj pasat,limuzina trosi kao da je tenk.Fordov minivan od mog oca sa nas 6 i 6 kofera i torbi trosi manje na autoputu.Sestak od 3800 kubika.,star kao dinasorus .Kupi covece nesto sto manje trosi.

Rtmebm

pre 8 godina

Culi ga tigar, vozi pun gas sa koferom... Bas si pametan. Inace ako ti ta kanta od pasata trosi 9 l onda ili lazes ili si balavac koji mnogo masta

Robi

pre 8 godina

Opet i manji auto,a sa krovnim nosacem ne trosi tako strasno,npr.putovanje za Grcku,normalnom brzinom do max 120-130 km/h i nije tako strasno...strasno vise trose razni nasi zemljaci sa crnim i kockastim dzipovima kojima je otor vazduha gadno velik i masina je neminovno zedna,moze da ima moderan motor do neba, taj pije i gotovo.....cilj je da se ljudima i dalje prodaju kola koja trose i velika su kao sto je i velika zelja za nekim dokazivanjem....pri svemu tome naftne kompanije zaradjuju na modernom,potrosackom drustvu...smeju se i trljaju ruke. Takodje i gumarska industrija, Razmislite...Cisto ovo kazem kao inzenjer naftas sa iskustvom...

Vozač

pre 8 godina

Za ove ludake koji se žale na kvalitet vožnje pri 150 km/h, svi koferi su testirani za 130 km/h.Vama možda neće biti ništa ako vam otpadne kofer tokom vožnje, ali nekog možete ubiti.Zar je moguće da niko ne čita uputstvo za upotrebu?

jungula bungula

pre 8 godina

meni je auto trosio do lefkade i nazad u proseku 4.9L/100km, Citroen C3 1.4hdi. Pun gepek, pun kofer na krovu, 4 odrasle osobe i klima sve vreme, tamo i nazad 2200km, auto je bio toliko pretrpan da sam morao sve vreme da ga vozim sa pola rezervoara jer ako natocim pun, bude tezi pa na pregibima tockovi kace. Mislim da bi potrosnja bila niza za pola litre bez kofera, ali vise bitna stvar je sto je auto dosta nestabilniji pri promenama pravca kada ima pun i natovaren kofer.

SSUUUU

pre 8 godina

(bob liberty, 30. april 2016 13:46)

Napisa čovek gomilu nerelevantosti i postade heroj, pravac u politiku, proći ćeš!

Ko te pitao da li sa koferima i punim autom troši više? To i vrapci znaju, dok to što ti nigde nisi imao podatak sa koferima i punim autom bez Thule nosača (jedina kreativnost uz eventualno Thule box sa praznim autom) je politička manipulacija sa šumom podataka gde se masa pogubi i ne vidi šumu od drveća.

Poslušajte me, čeka vas uspešna politička karijera!

moron

pre 8 godina

Thule program mi je draži od porodice :)
Imam Motion 800 i za brzine do 110 ne povećava potrošnju. Nekad stavim dve, jedno do druge, isto. Brzina je bitno.
Nekad na krov stavim i četiri bajsa, to već ubija potrošnju.
Nekad stavim tri bajsa na dupe kola, ni ne oseti se na potrošnji.
Nemam wing bar, mislim da je to skoz nebitno za otpor i šum.

Oliver

pre 8 godina

Imao sam gepek za krov, zapremine 450l. Kupio sam ga prvenstveno zbog decijih kolica, mada svasta se tu trpalo kad se krene za Srbiju ili Grcku.
Na potrosnju nisam obracao paznju, ali sam primetio da utice na ponasanje auta u voznji, pogotovu pri vecim brzinama. Bocni udari vetra se osecaju, promena pravca... Iako sam gledao da teze stvari budu u gepeku, a lakse gore.
Cim su deca malo porasla, da ne treba vise kolica, prodao sam ga. A i resio sam, sledeci auto bice limuzina, ne vise karavan ;)

Xobotnica

pre 8 godina

Прешао сам прошлог лета 11000 км, углавном аутопут, до Грчке и назад, Италије и назад, до Пољске, Русије, све са аутобоксом Монблан 400 лит. Ауто БМВ 320д, 2010, караван, аутоматик.
Потрошња све време до 7, или мање у зависности од дизела. Са словеначким и руским најмање, пољски онако, у Србији литар више, а можда и више. Брзина до 150 км на сат, углавном 140, преко већ аутобокс осећа, а и препорука произвођача је до 130.
Да радила је и клима. Без аутобокса је исто око 6.5.
Да је већи отпор, јесте. Шта све може да стане у бокс, то је чудо. Али реално не знам да ли је потрошња већа, пун ауто тежак сигурно бар 2 тоне.(празан 1600кг)

Nemesis

pre 8 godina

Zašto voziti automobil kao da ste ga ukrali? Podesite tempomat na 130 km/h i opustite se malo, uzgred uštedećete i do 2L goriva na pređenih 100 kilometara i mnogo manje nervoze i umora. Vama je krovni nosač najmanji problem, daleko veći je teška desna noga.

pedja

pre 8 godina

Ja vidim ovde komentare "vozim 150km " a na svakom boksu piše lepo max 130km!!!
Rizikujete mnogo sa tom brzinom, mnogo često se dešava da u vožnji se otvori pa nadrlja ovaj iza vas. Lično sam gledao na autoputu kako se to dešava. Verujte mi panika i haos.
Inače box super stvar.

ledenjak

pre 8 godina

da koristim već 10god za kofer i bike. max potrošnja na autoputu 150km/h je 1lit dizela preko normalne potrošnje. kupis lepo thule wing bar, za bike proride i kamei kofer i miran si za sve sportove.

bob liberty

pre 8 godina

Evo mog iskustva.Imam passat b7 2.0tdi 4 motion limuzinu.Kupljen je nov 2014.i tada uz njega odmah kupljeni i krovni nosaci i kofer thule motion 600.Taj sklop nosaca i kofera koristim iskljucivo leti pri putovanju u Grcku.U cugu tada prelazim od 800-1300km u zavisnosti gde se letuje.Vozim pun gas gde god mogu.U toj vrsti eksploatacije potrosnja mi varira 9.2-9.5l/100km dizela.Auto je pun i stvari i nas cetvoro (prakticno odraslih putnika).Ako idem sam bez kofera i prazan mogu da pri ostroj viznji na auto putu imam potrosnju 8-8.2l na 100km.Znaci u proseku pri istom nacinu voznje meni je razlika u potrosnji 1l ili malo vise.Po meni to nije neka razlika s obzirom da u nekim momentima krovni kofer i nosaci dosta znace.Ranije sam sa starijim automobilima imao vece razlike nego sada.Tu dosta ima do aerodinamike sto novih kofera i nosaca sto samih automobila.U svakom slucaju vrlo prakticna je opcija krovnog prtljaga.Ko koristi zna o cemu pricam.

Surovi

pre 8 godina

Svakako da krovni nosaci podizu potrosnju,ali tek preko nekih 60 ili 70 km/h.Do 60 na sat,aerodinamika je nebitna.
Ono sto mene uzasava kod krovnih nosaca jeste zvuk kada idem autoputem i vozim 150 km/h,koji je veoma glasan i jako smeta.
Krovni nosaci su neminovnost za svakoga ko auto koristi za bilo sta drugo ,osim da se preveze od tacke a do tacke b,cime visestruko povecava funkcionalnost svog vozila.

bob liberty

pre 8 godina

Evo mog iskustva.Imam passat b7 2.0tdi 4 motion limuzinu.Kupljen je nov 2014.i tada uz njega odmah kupljeni i krovni nosaci i kofer thule motion 600.Taj sklop nosaca i kofera koristim iskljucivo leti pri putovanju u Grcku.U cugu tada prelazim od 800-1300km u zavisnosti gde se letuje.Vozim pun gas gde god mogu.U toj vrsti eksploatacije potrosnja mi varira 9.2-9.5l/100km dizela.Auto je pun i stvari i nas cetvoro (prakticno odraslih putnika).Ako idem sam bez kofera i prazan mogu da pri ostroj viznji na auto putu imam potrosnju 8-8.2l na 100km.Znaci u proseku pri istom nacinu voznje meni je razlika u potrosnji 1l ili malo vise.Po meni to nije neka razlika s obzirom da u nekim momentima krovni kofer i nosaci dosta znace.Ranije sam sa starijim automobilima imao vece razlike nego sada.Tu dosta ima do aerodinamike sto novih kofera i nosaca sto samih automobila.U svakom slucaju vrlo prakticna je opcija krovnog prtljaga.Ko koristi zna o cemu pricam.

Vozač

pre 8 godina

Za ove ludake koji se žale na kvalitet vožnje pri 150 km/h, svi koferi su testirani za 130 km/h.Vama možda neće biti ništa ako vam otpadne kofer tokom vožnje, ali nekog možete ubiti.Zar je moguće da niko ne čita uputstvo za upotrebu?

Surovi

pre 8 godina

Svakako da krovni nosaci podizu potrosnju,ali tek preko nekih 60 ili 70 km/h.Do 60 na sat,aerodinamika je nebitna.
Ono sto mene uzasava kod krovnih nosaca jeste zvuk kada idem autoputem i vozim 150 km/h,koji je veoma glasan i jako smeta.
Krovni nosaci su neminovnost za svakoga ko auto koristi za bilo sta drugo ,osim da se preveze od tacke a do tacke b,cime visestruko povecava funkcionalnost svog vozila.

Snake

pre 8 godina

@hardy, Laguna 2.0 trosi pri zustijoj voznji 4-5 litara? Mozda 7-8, pricate bajke, moze da trosi 5, bez klime, i da ga vozis 1500rpm, bez naglih ubrzavanja, vec sve lagano, sto vise na inerciju. Najjaci su mi oni sto sipaju za 1000din pa im trosi 3 litra. Naspes do cepa, ponistis kilometrazu, pa racunas, drugacije ne moze.

Ko još čita uputstvo

pre 8 godina

Ima li neko od vas da vozi ispod 150, sa koferima ili bez? Vi živite svi u nemačkoj? Aman, bahato. Nijedan krovni kofer nema atest za više od 140km/h, što ne bi bilo loše da znaju vlasnici istih, da im ne bi te stvari odletele u suprotnu traku...

marko

pre 8 godina

Moja astra 2.0 benzin troši na 150km/h oko 3.3l, a kad stavim kofer, onda troši 3.33l... Sunce vam vaše, pa pričajte istinu... jel moguće da svi voze auto od 2000+ccm i 100+kw i nikom ne troši preko 6l? Kofer utiče na potrošnju, kako svojoj masom( sam kofer+sadržaj) tako u zavisnosti kojom brzinom vozite raste i potrošnja...

Nemesis

pre 8 godina

Zašto voziti automobil kao da ste ga ukrali? Podesite tempomat na 130 km/h i opustite se malo, uzgred uštedećete i do 2L goriva na pređenih 100 kilometara i mnogo manje nervoze i umora. Vama je krovni nosač najmanji problem, daleko veći je teška desna noga.

ledenjak

pre 8 godina

da koristim već 10god za kofer i bike. max potrošnja na autoputu 150km/h je 1lit dizela preko normalne potrošnje. kupis lepo thule wing bar, za bike proride i kamei kofer i miran si za sve sportove.

Igor

pre 8 godina

@ Da da- kad budeš porastao, i imao porodicu i decu, shvatićeš zašto ti treba krovni gepek. Prvo, ne kupuje se auto koji ti se ne sviđa i ne treba ti (karavan ili kombi) zato što ti to treba POVREMENO, nego se kupuje auto da zadovolji većinu potreba, a povremeno (1-2 puta godišnje) rešavaš problem krovnim gepekom. Kad imaš dvoje male dece, onda moraš da nosiš mnogo više stvari kad ideš 12-15 dana na odmor, nego kad bi išao sam. Recimo sedišta za decu, kolica, kutije sa kašicama, bebi-mleko, brdo garderobe, kozmetiku za decu, sve u zavisnosti od toga kog su uzrasta deca. Odmah da ti pojasnim, te stvari se ne kupuju lokalno gde odeš na odmor, jer niti smeš da rizikuješ da to tamo nema i ne nađeš, niti smeš recimo bebi da menjaš tip i proizvođača mleka (promena se uvodi nekoliko dana postepeno). Kad sam bio momak, ja nisam priznavao ništa sem hečbeka, a sad vozim limuzinu i jedva se spakujem sa ženom i jednim detetom, kad krenemo na odmor. Kad budem imao još jednu bebu, moram da kupim ovaj krovni gepek.

pedja

pre 8 godina

Ja vidim ovde komentare "vozim 150km " a na svakom boksu piše lepo max 130km!!!
Rizikujete mnogo sa tom brzinom, mnogo često se dešava da u vožnji se otvori pa nadrlja ovaj iza vas. Lično sam gledao na autoputu kako se to dešava. Verujte mi panika i haos.
Inače box super stvar.

Jim Beam

pre 8 godina

Po komentarima, vidim ja ovde svi voze 150km/h :-) Tripliraj presretace po autoputu pa da dogodine svi pricaju kakva je potrosnja na 120km/h ;)

Inace, nosaci za vecinu nisu pitanje potrosnje nego kako smestiti cetvoroclanu porodicu sa prtljagom u kola i odvesti na put.

zvezdan

pre 8 godina

Pored toga sto je opasna, prebrza voznja otkriva i jednu disharmonicnu i frustriranu licnost koja taj debalans proba da ublazi na pogresnom mestu. To se resava kod psihoterapeuta, a ne po drumovima. Obozavam automobile i imao sam faze tog drumskog primitivizma, bez tezih posledica. Inace, sto se krovnih nosaca tice, bolje je vuci par puta godisnje taj teret, nego kupiti auto koji u 95% situacija prevazilazi potrebe, pa na taj nacin vuci tih dodatnih 300 - 400 kg tokom cele godine. Naravno, uz uvazavanje dodatnih ogranicenja koje taj kofer podrazumeva. Pozz svima

Ff

pre 8 godina

Kazes pun gas vozis,sa sobom jos 4 zivota plus prtljag i jos krovni nosac?? Bravo,treba ti oduzeti i auto i dozvolu.time pokazujes nezrelost za volanom,ugrozavas i tudje zivote i zivote svoje porodice.da li si ikada video sta moze krovni prtljag pri velikim brzinama da proizrokuje?? Sigurno pojma nemas,ovo je zalosno a ti kos komentarises kao da je to nesto najnormalnije na svetu,zapitaj se malo

Mladen

pre 8 godina

Ja sam sa petočlanom porodicom putovao do Stavrosa pre 2 godine sa Hyundai Atosom. Bio 10 dana. Sve stalo u gepek.

Ljudi ko da se sele na more, vuku gomilu stvari. Ništa mi nije jasno.

Zeljko

pre 8 godina

(Snake, 1. maj 2016 12:30)
Lepo me nasmeja pred ove kisovite dane)))) I moj Lupo TDI juce potrosi 4 l na 100))) merio, od cepa do cepa. Neopterecen,samo sa mojih 120 kila, vetar u ledja, sa jako malo kocenja, bez ubrzavanja, 5 brzina, ispod 2000 obtraja,takvi bili uslovi na putu. Inace cepa po gradu 7 bez problema. Volim ja ljude ciji automobili po kompjuteru trose malo. To su srecni ljudi. Verujuci.

Robi

pre 8 godina

Opet i manji auto,a sa krovnim nosacem ne trosi tako strasno,npr.putovanje za Grcku,normalnom brzinom do max 120-130 km/h i nije tako strasno...strasno vise trose razni nasi zemljaci sa crnim i kockastim dzipovima kojima je otor vazduha gadno velik i masina je neminovno zedna,moze da ima moderan motor do neba, taj pije i gotovo.....cilj je da se ljudima i dalje prodaju kola koja trose i velika su kao sto je i velika zelja za nekim dokazivanjem....pri svemu tome naftne kompanije zaradjuju na modernom,potrosackom drustvu...smeju se i trljaju ruke. Takodje i gumarska industrija, Razmislite...Cisto ovo kazem kao inzenjer naftas sa iskustvom...

NN

pre 8 godina

Evo komentara za 2 automobila. Pezo 207 1.4hdi. Bez kofera na krovu trosio do Grcke oko 4-5 litara sa propisnom voznjom. 5 litara je trosio kroz Makedoniju zbog uzbrdica. Sa koferom je trosio oko 1.2 litara vise, sa malo sporijom voznjom.
FIAT 500L , 1.4 auto-gas. Potrosnja do Grcke sa koferom 10l gasa sa propisnom voznjom. E sad nisam putovao bez kofera do Grcke ali jesam do Skoplja i Vranja par puta. Potdosnja je bila 8,5 litara gasa sa propisnom voznom a zadnja 2 puta 9,5 litara sa brzinom oko 130km/h.
Putovanje uvek sa porodicom i punim prtljaznikom, bukvalno ko da se selimo u Grcku a pritom vratim pola stvari koje nisam ni koristio.

Rtmebm

pre 8 godina

Culi ga tigar, vozi pun gas sa koferom... Bas si pametan. Inace ako ti ta kanta od pasata trosi 9 l onda ili lazes ili si balavac koji mnogo masta

да да

pre 8 godina

А да лепо купите караван или слично возило у које се може по потреби ставити доста ствари а да ништа не иде на крпв ? Ах да, волите да нагазите 150+ на сат и да ауто изгледа фенси шменси ... Али убедљиво су ми најжешћи они са великим сувовума па још кркну и кофер на кров аман заман !!!!!!!

Domaćin

pre 8 godina

Prvo, većina krovnih kutija je predviđena za brzine do 130 kmh, pa ovi komentatori koji voze pun gas rizikuju da ubiju nekog. Thule Sport serija je deklarisana do 200 kmh, pa obratite pažnju na ovu bitnu činjenicu! Što se potrošnje tiče, podiže se do 0.5l u mom slučaju, dizel 163ks, hečbek.

А. Петров

pre 8 godina

Много пута сам тестирао, са Зафиром, Алхамбром и Пријусом: потрошња је око 1л/км већа.

putnik

pre 8 godina

da da, a zasto bi bilo ko kupio auto koji mu se ne svidja i koji koristi 1 ili 2 puta godisnje? mi (nas 5) jedva upakujemo 3 kofera i torbu u gepek dzipa plus sto stavimo u krovni gepek koji ima isto oko 500L... e sad ako je tvoja logika da zbog 20-30 dana godisnje treba da vozimo kombi u koji mogu da stanu sve stvari, onda cemo kupiti kombi

Oliver

pre 8 godina

Imao sam gepek za krov, zapremine 450l. Kupio sam ga prvenstveno zbog decijih kolica, mada svasta se tu trpalo kad se krene za Srbiju ili Grcku.
Na potrosnju nisam obracao paznju, ali sam primetio da utice na ponasanje auta u voznji, pogotovu pri vecim brzinama. Bocni udari vetra se osecaju, promena pravca... Iako sam gledao da teze stvari budu u gepeku, a lakse gore.
Cim su deca malo porasla, da ne treba vise kolica, prodao sam ga. A i resio sam, sledeci auto bice limuzina, ne vise karavan ;)

gedza

pre 8 godina

sefovi zanemarili ste najbitniju cinjenicu da auto putevima kroz nasu a i druge zemlje ne sme voziti a ni kometarisati voznju 150+ km/h niko ko nije profesionalac,zato su mi najaci likovi koji ceo zivot voze ostru gradsku voznju dnevno od plafon 10 km po gradu i krenu na put od par hiljada km.pun gas

neccko

pre 8 godina

fizika je kaze, sto veca povrsina, veci je otpor vazduha i veca snaga je potrebna za savladjivanje utpora vazduha.
Ali, ovde niko nije rekao da otpor vazduha raste sa kvadratom brzine. Drugim rečima, treba MNOGO vise snage sa 120 na 150 km/h, nego sa 90 na 120 km/h

Aca

pre 8 godina

Vozim Skodu Superb i kada oborim zadnja sedista, dobijem mini kombi tako da mi krovni nosaci nisu ni potrebni. Nedavno sam prevezao krevet duzine 2 metra bez problema.

hm

pre 8 godina

Dvoje male dece (uzrast jaslice i vrtić), kada krećemo na godišnji meni izleda kao da se selimo, ali nam nikada još nije trebao krovni kofer. Šta toliko nosite, pobogu?

Salajko

pre 8 godina

Imam porodicu i vozim 308 SW. Iako ima solidan gepek, par puta godišnje vozim Thule kutiju na krovu zajedno sa dva bicikla gore i još tri pozadi. Pošto vozim porodicu, ne divljam i potrošnja mi raste najviše litar. Brend kola i povremeno menjam, ali Thule nikada. Thule forever!!!

alienware

pre 8 godina

Taj pasat,limuzina trosi kao da je tenk.Fordov minivan od mog oca sa nas 6 i 6 kofera i torbi trosi manje na autoputu.Sestak od 3800 kubika.,star kao dinasorus .Kupi covece nesto sto manje trosi.

Replay

pre 8 godina

@Snake
Najbolje je tako izmeriti, pun do cepa pa predjes 100 km pa opet do cepa.
@Alienware
Je li ti citas da covek vozi brzo i pun gas, tako da vozi taj tvoj kombi, trosio bi 20l.
A pazite ovog dole, naziva coveku auto iz 2014. godine i pri tome porodicni auto koji je najprodavaniji u klasi i koji je najskuplji u klasi kantom? E svasta. Ne volim ni ja Pasate, ne uklapa mi se bas ali je to stvarno cudan komentar da ne kazem nesto drugo. :)

Xobotnica

pre 8 godina

Прешао сам прошлог лета 11000 км, углавном аутопут, до Грчке и назад, Италије и назад, до Пољске, Русије, све са аутобоксом Монблан 400 лит. Ауто БМВ 320д, 2010, караван, аутоматик.
Потрошња све време до 7, или мање у зависности од дизела. Са словеначким и руским најмање, пољски онако, у Србији литар више, а можда и више. Брзина до 150 км на сат, углавном 140, преко већ аутобокс осећа, а и препорука произвођача је до 130.
Да радила је и клима. Без аутобокса је исто око 6.5.
Да је већи отпор, јесте. Шта све може да стане у бокс, то је чудо. Али реално не знам да ли је потрошња већа, пун ауто тежак сигурно бар 2 тоне.(празан 1600кг)

SSUUUU

pre 8 godina

(bob liberty, 30. april 2016 13:46)

Napisa čovek gomilu nerelevantosti i postade heroj, pravac u politiku, proći ćeš!

Ko te pitao da li sa koferima i punim autom troši više? To i vrapci znaju, dok to što ti nigde nisi imao podatak sa koferima i punim autom bez Thule nosača (jedina kreativnost uz eventualno Thule box sa praznim autom) je politička manipulacija sa šumom podataka gde se masa pogubi i ne vidi šumu od drveća.

Poslušajte me, čeka vas uspešna politička karijera!

jungula bungula

pre 8 godina

meni je auto trosio do lefkade i nazad u proseku 4.9L/100km, Citroen C3 1.4hdi. Pun gepek, pun kofer na krovu, 4 odrasle osobe i klima sve vreme, tamo i nazad 2200km, auto je bio toliko pretrpan da sam morao sve vreme da ga vozim sa pola rezervoara jer ako natocim pun, bude tezi pa na pregibima tockovi kace. Mislim da bi potrosnja bila niza za pola litre bez kofera, ali vise bitna stvar je sto je auto dosta nestabilniji pri promenama pravca kada ima pun i natovaren kofer.

hiavata

pre 8 godina

@Snake 
Najbolje je tako izmeriti, pun do cepa pa predjes 100 km pa opet do cepa. 
(Replay, 02. maj 2016 11:59)

Mala je to previse kilometraza da bi se dobio valjan rezultat. Bez problema moze da se naspe u rezervoar i crevo pola litre vise ako je druga pumpa u pitanju ili ti neko drugi puni. Najbolje je preci 400-500km pa onda meriti od cepa do cepa. Ja insistiram da mi ne dopunjavaju rezervoar majstori na pumpi posle prvog klika pistolja.

dragank

pre 8 godina

Imam Audi A3 i koristim kofer već drugu godinu kad idem na odmor i upravo sad sam ga stavio ponovo jer sam došao u Vrnjačku banju i mogu da vam kažem da i letos kad sam išao u Grčku i sad potrošnja je 7,9l pri brzini od 120-140km/h. Inače to je potrošnja i bez kofera na otvorenom putu, a kofer je Menabo kupio sam ga od neke firme iz NS. Dobar je ali nije m bio nešto kvalitetan pošto su iskopirali nekog Italijanskog proizvođača ali nije ni skup 220e sa držačima?

moron

pre 8 godina

Thule program mi je draži od porodice :)
Imam Motion 800 i za brzine do 110 ne povećava potrošnju. Nekad stavim dve, jedno do druge, isto. Brzina je bitno.
Nekad na krov stavim i četiri bajsa, to već ubija potrošnju.
Nekad stavim tri bajsa na dupe kola, ni ne oseti se na potrošnji.
Nemam wing bar, mislim da je to skoz nebitno za otpor i šum.

Nemanja

pre 8 godina

@ (neccko, 3. maj 2016 11:58)

Naravno, to jeste kljuc. Mnogi ne znaju to, a kriva uticaja aerodinamickog otpora eksponencijalno raste. Preko 70 km/h, taj otpor postaje dominantan. Zato je recimo isplativije (manja potrosnja) koristiti klima uredjaj preko 60-70 km/h, nego voziti sa otvorenim prozorom.

Hardy

pre 8 godina

Koristio sam dva puta do Crne Gore Thule Motion 600 na Laguni 2 ph2 Hach 2.0dci Initiale Paris. Zena, deca i ja, prosek je bio 5.5l/100km Eurodizela. Inace bez njega trosi oko 4-5l i cak pri zustrijoj voznji. Bucan je i to je puno smetalo, a Laguna ima dovoljan prtljaznik pa vise i ne koristim kofer.

hiavata

pre 8 godina

sefovi zanemarili ste najbitniju cinjenicu da auto putevima kroz nasu a i druge zemlje ne sme voziti a ni kometarisati voznju 150+ km/h niko ko nije profesionalac,zato su mi najaci likovi koji ceo zivot voze ostru gradsku voznju dnevno od plafon 10 km po gradu i krenu na put od par hiljada km.pun gas
(gedza, 02. maj 2016 23:25)

A koji to profesionalci smeju da voze 150+ km/h ? Ovi sto su zavrsavali specijalne skole?

Werewolf

pre 8 godina

E46 320D restajling, prosek oko 7 do 8 u gradu, na autoputu 6 i nešto normalnom vožnjom. Sa nosačem i koferom više je od 1 do 1.5l goriva na 100km.

Hehe

pre 8 godina

Evo mog iskustva posto sam stavio krovni kofer
i30cw 1.4 109ks benzin 2009.godiste

bez kofera - 120km/h 6.8l-7.0l; 130km/h 7.1l-7.5l
sa koferom - 120km/h 7.8l-8.4l; 130km/h 8.1l-8.9l na 100km

Daljim povecanjem brzine se povecava i razlika u potrosnji. Do 60 sigurno nema razlike na ovom autu, a posle toga polako pocinje da raste. Kofer koji sam stavio ne pravi nikakvu buku na 120 sto mi je bilo neverovatno, ali motor zvuci kao da ide 10-20km/h vise, tako da najvece povecanje sto se tice buke dolazi od motora. Generalno, dizelasi bi to bolje podneli zbog veceg obrtnog momenta, ali nije ni ovako strasno.

petros

pre 8 godina

Шест година се бавим рентирањем и продајом кровних кофера и носача из Ниша сам. Моја искуства везана за повећану потрошњу су да са брзином до 100км нема повећане потрошње под условом да не дува биочни или чеони ветар. Како расте брзина расте потршња горива. На 130 до 150 је повећање сигурно 15%, ако дувају ветрови и више од 15%. Такође веома је велика разлика који кофер постављам као и које носаче за неке евентуалн недоумице може на krovnikoferi.nis@gmail.com poziv stop

Slaven

pre 4 godine

Moje iskustvo. Astra g 1.4 twinport hedzbek na tng.Potrisnja bez krovnog kofera 7.5l sa koferom 9 l tng pri brzini od 110-120kmh.Mnogo dobra stvar.U autu ja supruga,dvogodisnje dete.Od stvari, rezevni tocak posto je boca za gas ugradjena na njegovo mesto,decji krevetac na rasklapanje sa dusekom, stolica hranilica,decja kolica velika,igracke,pelene,garderoba i jos cudo stvari.Cudo jedno kad krenes na malo duzi odmor od 30 dana sa malim detetom.Sto se tice buke, pri voznji originalni nosaci gm bez kofera skoro neprimetni sumovi, a iznenadjujuce sa koferom da ti sumovi nestaju bar na ovom krovnom koferu koji posedujem.Brzine vece od 120 na auto putu ne odgovaraju ovom automobilu sa koferom zbog motora koji poseduje jer se tada i drasticno povecava potrosnja.Kofer ne propusta vodu provereno, buka i ne postoji sto je iznenadjujuce,obostrano se otvara, nije ni skup nov.

bob liberty

pre 8 godina

Evo mog iskustva.Imam passat b7 2.0tdi 4 motion limuzinu.Kupljen je nov 2014.i tada uz njega odmah kupljeni i krovni nosaci i kofer thule motion 600.Taj sklop nosaca i kofera koristim iskljucivo leti pri putovanju u Grcku.U cugu tada prelazim od 800-1300km u zavisnosti gde se letuje.Vozim pun gas gde god mogu.U toj vrsti eksploatacije potrosnja mi varira 9.2-9.5l/100km dizela.Auto je pun i stvari i nas cetvoro (prakticno odraslih putnika).Ako idem sam bez kofera i prazan mogu da pri ostroj viznji na auto putu imam potrosnju 8-8.2l na 100km.Znaci u proseku pri istom nacinu voznje meni je razlika u potrosnji 1l ili malo vise.Po meni to nije neka razlika s obzirom da u nekim momentima krovni kofer i nosaci dosta znace.Ranije sam sa starijim automobilima imao vece razlike nego sada.Tu dosta ima do aerodinamike sto novih kofera i nosaca sto samih automobila.U svakom slucaju vrlo prakticna je opcija krovnog prtljaga.Ko koristi zna o cemu pricam.

Hardy

pre 8 godina

Koristio sam dva puta do Crne Gore Thule Motion 600 na Laguni 2 ph2 Hach 2.0dci Initiale Paris. Zena, deca i ja, prosek je bio 5.5l/100km Eurodizela. Inace bez njega trosi oko 4-5l i cak pri zustrijoj voznji. Bucan je i to je puno smetalo, a Laguna ima dovoljan prtljaznik pa vise i ne koristim kofer.

jungula bungula

pre 8 godina

meni je auto trosio do lefkade i nazad u proseku 4.9L/100km, Citroen C3 1.4hdi. Pun gepek, pun kofer na krovu, 4 odrasle osobe i klima sve vreme, tamo i nazad 2200km, auto je bio toliko pretrpan da sam morao sve vreme da ga vozim sa pola rezervoara jer ako natocim pun, bude tezi pa na pregibima tockovi kace. Mislim da bi potrosnja bila niza za pola litre bez kofera, ali vise bitna stvar je sto je auto dosta nestabilniji pri promenama pravca kada ima pun i natovaren kofer.

Surovi

pre 8 godina

Svakako da krovni nosaci podizu potrosnju,ali tek preko nekih 60 ili 70 km/h.Do 60 na sat,aerodinamika je nebitna.
Ono sto mene uzasava kod krovnih nosaca jeste zvuk kada idem autoputem i vozim 150 km/h,koji je veoma glasan i jako smeta.
Krovni nosaci su neminovnost za svakoga ko auto koristi za bilo sta drugo ,osim da se preveze od tacke a do tacke b,cime visestruko povecava funkcionalnost svog vozila.

да да

pre 8 godina

А да лепо купите караван или слично возило у које се може по потреби ставити доста ствари а да ништа не иде на крпв ? Ах да, волите да нагазите 150+ на сат и да ауто изгледа фенси шменси ... Али убедљиво су ми најжешћи они са великим сувовума па још кркну и кофер на кров аман заман !!!!!!!

Aca

pre 8 godina

Vozim Skodu Superb i kada oborim zadnja sedista, dobijem mini kombi tako da mi krovni nosaci nisu ni potrebni. Nedavno sam prevezao krevet duzine 2 metra bez problema.

ledenjak

pre 8 godina

da koristim već 10god za kofer i bike. max potrošnja na autoputu 150km/h je 1lit dizela preko normalne potrošnje. kupis lepo thule wing bar, za bike proride i kamei kofer i miran si za sve sportove.

Mladen

pre 8 godina

Ja sam sa petočlanom porodicom putovao do Stavrosa pre 2 godine sa Hyundai Atosom. Bio 10 dana. Sve stalo u gepek.

Ljudi ko da se sele na more, vuku gomilu stvari. Ništa mi nije jasno.

hm

pre 8 godina

Dvoje male dece (uzrast jaslice i vrtić), kada krećemo na godišnji meni izleda kao da se selimo, ali nam nikada još nije trebao krovni kofer. Šta toliko nosite, pobogu?

Igor

pre 8 godina

@ Da da- kad budeš porastao, i imao porodicu i decu, shvatićeš zašto ti treba krovni gepek. Prvo, ne kupuje se auto koji ti se ne sviđa i ne treba ti (karavan ili kombi) zato što ti to treba POVREMENO, nego se kupuje auto da zadovolji većinu potreba, a povremeno (1-2 puta godišnje) rešavaš problem krovnim gepekom. Kad imaš dvoje male dece, onda moraš da nosiš mnogo više stvari kad ideš 12-15 dana na odmor, nego kad bi išao sam. Recimo sedišta za decu, kolica, kutije sa kašicama, bebi-mleko, brdo garderobe, kozmetiku za decu, sve u zavisnosti od toga kog su uzrasta deca. Odmah da ti pojasnim, te stvari se ne kupuju lokalno gde odeš na odmor, jer niti smeš da rizikuješ da to tamo nema i ne nađeš, niti smeš recimo bebi da menjaš tip i proizvođača mleka (promena se uvodi nekoliko dana postepeno). Kad sam bio momak, ja nisam priznavao ništa sem hečbeka, a sad vozim limuzinu i jedva se spakujem sa ženom i jednim detetom, kad krenemo na odmor. Kad budem imao još jednu bebu, moram da kupim ovaj krovni gepek.

Xobotnica

pre 8 godina

Прешао сам прошлог лета 11000 км, углавном аутопут, до Грчке и назад, Италије и назад, до Пољске, Русије, све са аутобоксом Монблан 400 лит. Ауто БМВ 320д, 2010, караван, аутоматик.
Потрошња све време до 7, или мање у зависности од дизела. Са словеначким и руским најмање, пољски онако, у Србији литар више, а можда и више. Брзина до 150 км на сат, углавном 140, преко већ аутобокс осећа, а и препорука произвођача је до 130.
Да радила је и клима. Без аутобокса је исто око 6.5.
Да је већи отпор, јесте. Шта све може да стане у бокс, то је чудо. Али реално не знам да ли је потрошња већа, пун ауто тежак сигурно бар 2 тоне.(празан 1600кг)

dragank

pre 8 godina

Imam Audi A3 i koristim kofer već drugu godinu kad idem na odmor i upravo sad sam ga stavio ponovo jer sam došao u Vrnjačku banju i mogu da vam kažem da i letos kad sam išao u Grčku i sad potrošnja je 7,9l pri brzini od 120-140km/h. Inače to je potrošnja i bez kofera na otvorenom putu, a kofer je Menabo kupio sam ga od neke firme iz NS. Dobar je ali nije m bio nešto kvalitetan pošto su iskopirali nekog Italijanskog proizvođača ali nije ni skup 220e sa držačima?

alienware

pre 8 godina

Taj pasat,limuzina trosi kao da je tenk.Fordov minivan od mog oca sa nas 6 i 6 kofera i torbi trosi manje na autoputu.Sestak od 3800 kubika.,star kao dinasorus .Kupi covece nesto sto manje trosi.

Rtmebm

pre 8 godina

Culi ga tigar, vozi pun gas sa koferom... Bas si pametan. Inace ako ti ta kanta od pasata trosi 9 l onda ili lazes ili si balavac koji mnogo masta

moron

pre 8 godina

Thule program mi je draži od porodice :)
Imam Motion 800 i za brzine do 110 ne povećava potrošnju. Nekad stavim dve, jedno do druge, isto. Brzina je bitno.
Nekad na krov stavim i četiri bajsa, to već ubija potrošnju.
Nekad stavim tri bajsa na dupe kola, ni ne oseti se na potrošnji.
Nemam wing bar, mislim da je to skoz nebitno za otpor i šum.

Replay

pre 8 godina

@Snake
Najbolje je tako izmeriti, pun do cepa pa predjes 100 km pa opet do cepa.
@Alienware
Je li ti citas da covek vozi brzo i pun gas, tako da vozi taj tvoj kombi, trosio bi 20l.
A pazite ovog dole, naziva coveku auto iz 2014. godine i pri tome porodicni auto koji je najprodavaniji u klasi i koji je najskuplji u klasi kantom? E svasta. Ne volim ni ja Pasate, ne uklapa mi se bas ali je to stvarno cudan komentar da ne kazem nesto drugo. :)

Robi

pre 8 godina

Opet i manji auto,a sa krovnim nosacem ne trosi tako strasno,npr.putovanje za Grcku,normalnom brzinom do max 120-130 km/h i nije tako strasno...strasno vise trose razni nasi zemljaci sa crnim i kockastim dzipovima kojima je otor vazduha gadno velik i masina je neminovno zedna,moze da ima moderan motor do neba, taj pije i gotovo.....cilj je da se ljudima i dalje prodaju kola koja trose i velika su kao sto je i velika zelja za nekim dokazivanjem....pri svemu tome naftne kompanije zaradjuju na modernom,potrosackom drustvu...smeju se i trljaju ruke. Takodje i gumarska industrija, Razmislite...Cisto ovo kazem kao inzenjer naftas sa iskustvom...

zvezdan

pre 8 godina

Pored toga sto je opasna, prebrza voznja otkriva i jednu disharmonicnu i frustriranu licnost koja taj debalans proba da ublazi na pogresnom mestu. To se resava kod psihoterapeuta, a ne po drumovima. Obozavam automobile i imao sam faze tog drumskog primitivizma, bez tezih posledica. Inace, sto se krovnih nosaca tice, bolje je vuci par puta godisnje taj teret, nego kupiti auto koji u 95% situacija prevazilazi potrebe, pa na taj nacin vuci tih dodatnih 300 - 400 kg tokom cele godine. Naravno, uz uvazavanje dodatnih ogranicenja koje taj kofer podrazumeva. Pozz svima

putnik

pre 8 godina

da da, a zasto bi bilo ko kupio auto koji mu se ne svidja i koji koristi 1 ili 2 puta godisnje? mi (nas 5) jedva upakujemo 3 kofera i torbu u gepek dzipa plus sto stavimo u krovni gepek koji ima isto oko 500L... e sad ako je tvoja logika da zbog 20-30 dana godisnje treba da vozimo kombi u koji mogu da stanu sve stvari, onda cemo kupiti kombi

marko

pre 8 godina

Moja astra 2.0 benzin troši na 150km/h oko 3.3l, a kad stavim kofer, onda troši 3.33l... Sunce vam vaše, pa pričajte istinu... jel moguće da svi voze auto od 2000+ccm i 100+kw i nikom ne troši preko 6l? Kofer utiče na potrošnju, kako svojoj masom( sam kofer+sadržaj) tako u zavisnosti kojom brzinom vozite raste i potrošnja...

Ff

pre 8 godina

Kazes pun gas vozis,sa sobom jos 4 zivota plus prtljag i jos krovni nosac?? Bravo,treba ti oduzeti i auto i dozvolu.time pokazujes nezrelost za volanom,ugrozavas i tudje zivote i zivote svoje porodice.da li si ikada video sta moze krovni prtljag pri velikim brzinama da proizrokuje?? Sigurno pojma nemas,ovo je zalosno a ti kos komentarises kao da je to nesto najnormalnije na svetu,zapitaj se malo

Vozač

pre 8 godina

Za ove ludake koji se žale na kvalitet vožnje pri 150 km/h, svi koferi su testirani za 130 km/h.Vama možda neće biti ništa ako vam otpadne kofer tokom vožnje, ali nekog možete ubiti.Zar je moguće da niko ne čita uputstvo za upotrebu?

Ko još čita uputstvo

pre 8 godina

Ima li neko od vas da vozi ispod 150, sa koferima ili bez? Vi živite svi u nemačkoj? Aman, bahato. Nijedan krovni kofer nema atest za više od 140km/h, što ne bi bilo loše da znaju vlasnici istih, da im ne bi te stvari odletele u suprotnu traku...

Jim Beam

pre 8 godina

Po komentarima, vidim ja ovde svi voze 150km/h :-) Tripliraj presretace po autoputu pa da dogodine svi pricaju kakva je potrosnja na 120km/h ;)

Inace, nosaci za vecinu nisu pitanje potrosnje nego kako smestiti cetvoroclanu porodicu sa prtljagom u kola i odvesti na put.

Salajko

pre 8 godina

Imam porodicu i vozim 308 SW. Iako ima solidan gepek, par puta godišnje vozim Thule kutiju na krovu zajedno sa dva bicikla gore i još tri pozadi. Pošto vozim porodicu, ne divljam i potrošnja mi raste najviše litar. Brend kola i povremeno menjam, ali Thule nikada. Thule forever!!!

Nemesis

pre 8 godina

Zašto voziti automobil kao da ste ga ukrali? Podesite tempomat na 130 km/h i opustite se malo, uzgred uštedećete i do 2L goriva na pređenih 100 kilometara i mnogo manje nervoze i umora. Vama je krovni nosač najmanji problem, daleko veći je teška desna noga.

gedza

pre 8 godina

sefovi zanemarili ste najbitniju cinjenicu da auto putevima kroz nasu a i druge zemlje ne sme voziti a ni kometarisati voznju 150+ km/h niko ko nije profesionalac,zato su mi najaci likovi koji ceo zivot voze ostru gradsku voznju dnevno od plafon 10 km po gradu i krenu na put od par hiljada km.pun gas

Oliver

pre 8 godina

Imao sam gepek za krov, zapremine 450l. Kupio sam ga prvenstveno zbog decijih kolica, mada svasta se tu trpalo kad se krene za Srbiju ili Grcku.
Na potrosnju nisam obracao paznju, ali sam primetio da utice na ponasanje auta u voznji, pogotovu pri vecim brzinama. Bocni udari vetra se osecaju, promena pravca... Iako sam gledao da teze stvari budu u gepeku, a lakse gore.
Cim su deca malo porasla, da ne treba vise kolica, prodao sam ga. A i resio sam, sledeci auto bice limuzina, ne vise karavan ;)

А. Петров

pre 8 godina

Много пута сам тестирао, са Зафиром, Алхамбром и Пријусом: потрошња је око 1л/км већа.

pedja

pre 8 godina

Ja vidim ovde komentare "vozim 150km " a na svakom boksu piše lepo max 130km!!!
Rizikujete mnogo sa tom brzinom, mnogo često se dešava da u vožnji se otvori pa nadrlja ovaj iza vas. Lično sam gledao na autoputu kako se to dešava. Verujte mi panika i haos.
Inače box super stvar.

SSUUUU

pre 8 godina

(bob liberty, 30. april 2016 13:46)

Napisa čovek gomilu nerelevantosti i postade heroj, pravac u politiku, proći ćeš!

Ko te pitao da li sa koferima i punim autom troši više? To i vrapci znaju, dok to što ti nigde nisi imao podatak sa koferima i punim autom bez Thule nosača (jedina kreativnost uz eventualno Thule box sa praznim autom) je politička manipulacija sa šumom podataka gde se masa pogubi i ne vidi šumu od drveća.

Poslušajte me, čeka vas uspešna politička karijera!

Domaćin

pre 8 godina

Prvo, većina krovnih kutija je predviđena za brzine do 130 kmh, pa ovi komentatori koji voze pun gas rizikuju da ubiju nekog. Thule Sport serija je deklarisana do 200 kmh, pa obratite pažnju na ovu bitnu činjenicu! Što se potrošnje tiče, podiže se do 0.5l u mom slučaju, dizel 163ks, hečbek.

NN

pre 8 godina

Evo komentara za 2 automobila. Pezo 207 1.4hdi. Bez kofera na krovu trosio do Grcke oko 4-5 litara sa propisnom voznjom. 5 litara je trosio kroz Makedoniju zbog uzbrdica. Sa koferom je trosio oko 1.2 litara vise, sa malo sporijom voznjom.
FIAT 500L , 1.4 auto-gas. Potrosnja do Grcke sa koferom 10l gasa sa propisnom voznjom. E sad nisam putovao bez kofera do Grcke ali jesam do Skoplja i Vranja par puta. Potdosnja je bila 8,5 litara gasa sa propisnom voznom a zadnja 2 puta 9,5 litara sa brzinom oko 130km/h.
Putovanje uvek sa porodicom i punim prtljaznikom, bukvalno ko da se selimo u Grcku a pritom vratim pola stvari koje nisam ni koristio.

hiavata

pre 8 godina

sefovi zanemarili ste najbitniju cinjenicu da auto putevima kroz nasu a i druge zemlje ne sme voziti a ni kometarisati voznju 150+ km/h niko ko nije profesionalac,zato su mi najaci likovi koji ceo zivot voze ostru gradsku voznju dnevno od plafon 10 km po gradu i krenu na put od par hiljada km.pun gas
(gedza, 02. maj 2016 23:25)

A koji to profesionalci smeju da voze 150+ km/h ? Ovi sto su zavrsavali specijalne skole?

Snake

pre 8 godina

@hardy, Laguna 2.0 trosi pri zustijoj voznji 4-5 litara? Mozda 7-8, pricate bajke, moze da trosi 5, bez klime, i da ga vozis 1500rpm, bez naglih ubrzavanja, vec sve lagano, sto vise na inerciju. Najjaci su mi oni sto sipaju za 1000din pa im trosi 3 litra. Naspes do cepa, ponistis kilometrazu, pa racunas, drugacije ne moze.

Zeljko

pre 8 godina

(Snake, 1. maj 2016 12:30)
Lepo me nasmeja pred ove kisovite dane)))) I moj Lupo TDI juce potrosi 4 l na 100))) merio, od cepa do cepa. Neopterecen,samo sa mojih 120 kila, vetar u ledja, sa jako malo kocenja, bez ubrzavanja, 5 brzina, ispod 2000 obtraja,takvi bili uslovi na putu. Inace cepa po gradu 7 bez problema. Volim ja ljude ciji automobili po kompjuteru trose malo. To su srecni ljudi. Verujuci.

neccko

pre 8 godina

fizika je kaze, sto veca povrsina, veci je otpor vazduha i veca snaga je potrebna za savladjivanje utpora vazduha.
Ali, ovde niko nije rekao da otpor vazduha raste sa kvadratom brzine. Drugim rečima, treba MNOGO vise snage sa 120 na 150 km/h, nego sa 90 na 120 km/h

Werewolf

pre 8 godina

E46 320D restajling, prosek oko 7 do 8 u gradu, na autoputu 6 i nešto normalnom vožnjom. Sa nosačem i koferom više je od 1 do 1.5l goriva na 100km.

hiavata

pre 8 godina

@Snake 
Najbolje je tako izmeriti, pun do cepa pa predjes 100 km pa opet do cepa. 
(Replay, 02. maj 2016 11:59)

Mala je to previse kilometraza da bi se dobio valjan rezultat. Bez problema moze da se naspe u rezervoar i crevo pola litre vise ako je druga pumpa u pitanju ili ti neko drugi puni. Najbolje je preci 400-500km pa onda meriti od cepa do cepa. Ja insistiram da mi ne dopunjavaju rezervoar majstori na pumpi posle prvog klika pistolja.

Nemanja

pre 8 godina

@ (neccko, 3. maj 2016 11:58)

Naravno, to jeste kljuc. Mnogi ne znaju to, a kriva uticaja aerodinamickog otpora eksponencijalno raste. Preko 70 km/h, taj otpor postaje dominantan. Zato je recimo isplativije (manja potrosnja) koristiti klima uredjaj preko 60-70 km/h, nego voziti sa otvorenim prozorom.

petros

pre 8 godina

Шест година се бавим рентирањем и продајом кровних кофера и носача из Ниша сам. Моја искуства везана за повећану потрошњу су да са брзином до 100км нема повећане потрошње под условом да не дува биочни или чеони ветар. Како расте брзина расте потршња горива. На 130 до 150 је повећање сигурно 15%, ако дувају ветрови и више од 15%. Такође веома је велика разлика који кофер постављам као и које носаче за неке евентуалн недоумице може на krovnikoferi.nis@gmail.com poziv stop

Hehe

pre 8 godina

Evo mog iskustva posto sam stavio krovni kofer
i30cw 1.4 109ks benzin 2009.godiste

bez kofera - 120km/h 6.8l-7.0l; 130km/h 7.1l-7.5l
sa koferom - 120km/h 7.8l-8.4l; 130km/h 8.1l-8.9l na 100km

Daljim povecanjem brzine se povecava i razlika u potrosnji. Do 60 sigurno nema razlike na ovom autu, a posle toga polako pocinje da raste. Kofer koji sam stavio ne pravi nikakvu buku na 120 sto mi je bilo neverovatno, ali motor zvuci kao da ide 10-20km/h vise, tako da najvece povecanje sto se tice buke dolazi od motora. Generalno, dizelasi bi to bolje podneli zbog veceg obrtnog momenta, ali nije ni ovako strasno.

Slaven

pre 4 godine

Moje iskustvo. Astra g 1.4 twinport hedzbek na tng.Potrisnja bez krovnog kofera 7.5l sa koferom 9 l tng pri brzini od 110-120kmh.Mnogo dobra stvar.U autu ja supruga,dvogodisnje dete.Od stvari, rezevni tocak posto je boca za gas ugradjena na njegovo mesto,decji krevetac na rasklapanje sa dusekom, stolica hranilica,decja kolica velika,igracke,pelene,garderoba i jos cudo stvari.Cudo jedno kad krenes na malo duzi odmor od 30 dana sa malim detetom.Sto se tice buke, pri voznji originalni nosaci gm bez kofera skoro neprimetni sumovi, a iznenadjujuce sa koferom da ti sumovi nestaju bar na ovom krovnom koferu koji posedujem.Brzine vece od 120 na auto putu ne odgovaraju ovom automobilu sa koferom zbog motora koji poseduje jer se tada i drasticno povecava potrosnja.Kofer ne propusta vodu provereno, buka i ne postoji sto je iznenadjujuce,obostrano se otvara, nije ni skup nov.