Aktuelno

Subota, 25.11.2023.

12:20

Šta je VPN i da li vam treba: Najvažnije prednosti i mane

Izvor:

Šta je VPN i da li vam treba: Najvažnije prednosti i mane IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

49 Komentari

Sortiraj po:

orthodox1160

pre 9 meseci

Samo VPN NORTON proverite sami.
Sve to sto pisu u komentarima da ostaju logovi na serverima, tragovi, Babe i zabe pada u vodu. posebno ima i servere za torente

јоој

pre 9 meseci

Veliki broj VPN servera ne skladišti logove.

@дарт
Да, уколико имате поверење у ВПН провајдера. Међутим могуће је наћи путем логова на рутерима, хоповима, одакле је дошао саобраћај. Лоша енкрипција такође дозвољава поглед у пакете који се налазе у тунелу.

Класичан пример машина на клауду са ВПН сервером, нема логове, али клауд провајдер зна одакле долази и где иде саобраћај.

На пример конекција ка впн серверу од клијента је позната, конекција са ВПН сервера према циљу такође, исти случај ако се скаче са ВПН сервера на други, трећи... Захтева огроман рад али је могуће.

Тежи случај је кад нападач користи Руски или Кинески ВПН сервер и поставите захтев ка њима, У 99 посто случајева нећете добити одговор.

Закључак, апсолутно није могуће сакрити се. Могуће је само максимално отежати проналажење.

Појавом Вештачке интелигенције за овај вид задатка, ће скратити време и олакшати тражење извора, без обзира колико ВПН хопова/скокова постоји у тренутној сесији, клијент-циљ

Naravno, VPN + TOR su najbolje rešenje što se tiče surfovanja, 


Слажем се, Тор плус ВПН најбољи избор.

Mikix

pre 9 meseci

Ne sanjajte da ste zasticeni. Nista nije zasticeno. Ako ste izazvali paznju tu sam gde god da se nalazite. Ne postoji zastita. Ako razmisljate o prirodi i tu gresite. Posmatram vas sa satelita. Zato pazite sta radite.

Realno

pre 9 meseci

Samo budala veruje da je zaštićena na taj način !
(Nikola, 25. novembar 2023 22:50)
Slicno kao sto veruju da su transakcije kripto valutama “skrivene”, i da im se ne moze uci u trag.

musketirX

pre 9 meseci

nemate vi pojma :D koristim vrhunski VPN da se spojim na tursku , maznem nekom turku podatke, ime prezime ulicu, i platim s balkana YOUTUBE PREMIUM godinu dana za 14EU!! sto nije mjesec kod nas!! odjavim se i cao VPN do drugi put... samo razmislite.. VPN ne bih mnogo tajni da vam...

466453

pre 9 meseci

(јоој, 25. novembar 2023 19:34)

Upravo tako sam preskočio EON blokadu, jedan GL.iNet mt2500A je u Srbiji na SBBu, Chromecast wgtv 4K sa instaliranim WireGuard klijentom u Švedskoj i na njemu EON app. Radi bez restrikcija.

Milica

pre 9 meseci

Koristim VPN za posao, čisto da bih mogla da pristupim nekim sajtovima kojima ne mogu odavde. Iako je plaćen, nikakva free verzija, baš osjetno smanjuje brzinu interneta i kompjuter povremeno 'zaglupi'. Ali sve u svemu, radi odličan posao ako je nekome potreban za promjenu lokacije.

War Inside My Head

pre 9 meseci

Za lokalnu upotrebu,mislim na povezivanje sa kolegama nekim,ok,za skrivanje adrese u inostranstvu za logovanje,konkretno CG T-Com,prolazi,za surf je butthole surfers,moje iskustvo.Ko hoće malo dublje,ima Dark Net,mada evo od početka korone ne znam jesam li se jednom zakačio.

danger

pre 9 meseci

U Nemačkoj sam, koristim na PCju Private Internet Address, (šveđani) jer mi je jednom stigla kazna zbog skidanja torrenta (problem je što torrent i daje podatke sa računara). I pored nagodbe, pukao sam preko 1000 evra. PIA plaćam oko 35 evra godišnje. Nemam problema, ide brzo, ponekad se gugl buni, proverava da li sam bot. Retko ga isključim. PIA je odličan VPN, ne primećujem da je aktivan, a policiji su dužni da daju moje podatke samo ako se sumnja da radim krivično delo sa kaznom od min 2 godine zatvora, dakle za torente i slično sam bezbedan.

Dart

pre 9 meseci

“На серверима постоје логови. Интернет никад ништа не заборавља, чак и оно што сте обрисали.”

………

@joj:
Veliki broj VPN servera ne skladišti logove, već sve pokreće sa RAM. Svaki reset, koji obavljaju redovno, briše logove. Na taj način štite svoje korisnike. Sve i da su zakonom obavezni da daju nekoj trećoj strani uvid u logove (država, FBI, …5/9/14 Eyes Countries), nemaju šta da im daju. Oni koji skidaju torrente sa DRM licencom (filmovi, muzika, softver), treba da izaberu VPN provajdera čiji se serveri ne nalaze u zemlji koja obavezana na isporuku logova (5/9/14 Eyes Countries) radi zaštite od piraterije (to silu, npr…Rumunija, Hong Kong…ima ih mnogo). Takodje, može da se podesi VPN da pravi “skokove”, zatim da ima Kill Switch…itd…itd. Naravno, VPN + TOR su najbolje rešenje što se tiče surfovanja, ako baš brinete o svojoj privatnosti, mada verujem da je 95% ljudi bušno kao sito što se tiče toga.

јоој

pre 9 meseci

Drugo, korišćenje VPN-a povećava potrošnju vaih mobilnih podataka, jer oni sada moraju da "svrate" i do VPN servera. Ovo, ako koristite VPN na telefonu, može dovesti do većeg računa.

Мени ово није јасно, где БРЕ свраћа???

Саобраћај је такође спорији због ограничења хардвера или софтвера у енкрипцији и декрипцији пакета. Други разлог су ограничења на самом ВПН серверу или клијенту. Постоје више протокола у употреби. Бржи, спорији, једноставнији, тежи. ВПН је у теорији тунел од тачке А до тачке Б, кроз који иду ваши захтеви, подаци и не свраћа нигде.

ВПН није заштита приватности! Уколико радите нешто илегално, наћи ће Вас за 2 минута. На серверима постоје логови. Интернет никад ништа не заборавља, чак и оно што сте обрисали. Торент је благи прекршај који није довољан за покретање истраге. Успут интернет провајдер је одговоран за контролу саобраћаја па коришћењем ВПНа, затварате своје информације према њему. Ерго не кажњив торент у Немачкој. Интернет провајдер види само ВПН тунел као проток али не и оно што пролази кроз њега.

ТОР је сигурније решење. Скок између тор нодова без лога се теже прати, али је такође могуће пратити на успутним рутерима.Захтева огромне ресурсе, читај Американци. 95 посто интернета су Циско рутери.

За наше људе изван Србије. 2 мала уређаја GlNet са wireguard ом, око 30е на амазону решавају сваки ТВ стрим. око 5мб аплоад довољно за ХД квалитет. Ради годинама. Топла препорука.

За Египат,пошто су блокирани пребаците ВПН на порт 443 и радиће нормално. Још немају пакет снифере. а порт 443 мора да остане отворен.

EU Citizen

pre 9 meseci

Koristim, uglavnom iz principa, na desktopu, na telefonima vrlo retko, iako nemam neki naročit razlog, jer od zabave uglavnom čitam, :) striming servise ne gledam, a ako nešto povremeno i skinem s torrenta, više jer mi je to najlakše i jer sam principijelni protivnik fiktivne ”intelektualne svojine”, živim u zemlji u kojoj je to teoretski zabranjeno, ali niko ne ganja nikoga, osim ljude koji su od toga napravili neki biznis :) Dakle, manje-više, koristi mi da budemnešto privatniji i bezbedniji i da ponekad proverim i drugu stranu priče koja se ovde na zapadu cenzuriše... Ako to već radite, koristite pouzdane VPN-ove, sa dobrom reputacijom, koji ne loguju nikakve podatke o saobraćaju i imaju u razumnoj meri anonimne načine za prijavljivanje i plaćanje pretplate, pre svega čuveni Proton, a mogu da preporučim iz vlastitog iskustva i takođe respektabilni švedski Mullvad... Nije naročito skupo, izađe generalno između pet i deset evra mesečno...

ProkopijeElGrande

pre 9 meseci

Jok more, na pola sajtova ne mozes da udjes a da ne izludis od resavanja raznih kvacica i kruzenja misem oko pticijih glava.
Djavolje su to rabote za komformistu poput mene...

Jovica

pre 9 meseci

@Milos:
Moze da se sazna polazna IP adresa smo iz logova vlasnika VPN servera. Ostatak svijeta to NE MOZE da vidi. Ostatak svijeta vidi IP adresu iz opsega VPN servera/mreze. Dakle, koliko je pouzdan VPN server i njegov vlasnik, toliko je pozudano i vase "skrivanje".

Ајде сад

pre 9 meseci

Odlična stvar da nepoznatom predaš kontrolu nad svojim računarom...
(Romana, 25. novembar 2023 12:29)
…..

Pretpostavljam da ti, kao SrBkinja
, poznaješ lično Bila GejCa, čim imaš njegov Uindous? Veruješ samo užem krugu ljudi koje poznaješ. Pametno! ;-))
(Dart, 25. novembar 2023 16:08)

Е па добро онда. Ајде сад неко од вас што вјерујете у ВПН да објасните народу обичном како то тачно фунционише! Јелте, сви сте напали жену без аргумената. И мени је јасно да се не види твоја прва ИД адреса, али ко је профи у хакерству, може да дође и до те последње адресе. Тако да молимобјашњење.. Унапред хвала!

nnn

pre 9 meseci

Evo primera, ja koristim VPN, zato sto koristim EON u Nemackoj, a blokira mi neke kanale, tipa SK, RTS, itd, udjem na vpn i konektujem se na Srbiju i onda mogu sve kanale da gledam. To je samo jedan od primera.

Dart

pre 9 meseci

Odlična stvar da nepoznatom predaš kontrolu nad svojim računarom...
(Romana, 25. novembar 2023 12:29)
…..

Pretpostavljam da ti, kao SrBkinja
, poznaješ lično Bila GejCa, čim imaš njegov Uindous? Veruješ samo užem krugu ljudi koje poznaješ. Pametno! ;-))

Milos

pre 9 meseci

Dq li zaista ljudi veruju u VPN ? 😂...
Mozda dobijes pristup serveru bilo gde u svetu ali se polazna adresa moze uvek naci... ako bas zatreba nekome od "sefova"...

srdjan

pre 9 meseci

Interesantan je spisak zemalja koje ga ogranicavaju ili zabranjuju. Sve zemlje slobodnog sveta, onog kome mi Srbi tezimo. Da ne odes slucajno na sajtove inkognito i ne saznas da drzava laze?

lolz

pre 9 meseci

Koristim nordvpn na pc-u i na telefonu i niko nikad ne zna odakle pisem i kome pisem niti sta gledam. Odakle pisem ovo? Trenutno iz Svajcarske ;)
(PhaetonX

Znaci predgradje padinske skele :)

Zarko

pre 9 meseci

Za visi stepen anonimnosti mora TOR, ali VPN je sasvim dovoljan za svakodnevnu upotrebu od kojih je vecina navedena u tekstu. Drugo, VPN sakriva protok i od vaseg provajdera sto je posebno korisno ako on vrsi neku vrstu opstrukcije tipa za streaming, torrente (naravno nikad zvanicno) ili u drzavama gde je piraterija zabranjena pa mogu da vam stignu masne kazne ako skidate ili streamujete nesto nelegalno. Takodje stiti vase podatke na javnim i nebezbedbim wi-fi mrezama, a gomila ljudi nije ni svesna koliko opasnosti odatle vreba. Naravno, ako planirate da radite nesto za sta moze da bude zainteresocana policija ili tajne sluzbe, VPN vas nece zastititi, ali za svakodnevne stvari skroz korisna stvar cija pretplata mesecno kosta manje od jeftine pakle cigara ili u rangu cappuccina u kaficu.

e svasta

pre 9 meseci

VPN je i izmisljen da "lude i blesave glave misle da ih niko sam provajdera moze kontrolisati tj videti njihove podatke itd. Alo klinci ukljucite malo mozga ;)

Pera

pre 9 meseci

Koristim za Kinu, jer je tamo velika i agresivna blokada protoka informacija. Za sada jedino se Astrill pokazao kao dobar, mada i on s vremena na vreme zna da zakočili ili uspori. ExpressVPN i pogotovu Nord jako loše rade poslednjih godinu dana.

Bl

pre 9 meseci

@Zoran Pavić
Za tako veliku trvrdnju je potreban mnogo jak dokaz. Koja firma je u pitanju, koje je ime i prezime vlasnika i ko je izvor te informacije?

Informatičar

pre 9 meseci

- Trebali ste da napišete da se VPN-konekcija *ne korsiti* za DL podataka ni sa regularnih sajtova, ni sa sivih sajtova a naročito ne preko P2P odn. Torenta.
- Stvoren je inicijalno samo za surfovanje, mejl i veb-mejl. Kasnije i za elektronsko plaćanje i transfer osetljivih dokumenata.

466453

pre 9 meseci

"Pitamo i vas: da li koristite VPN, i koji je najčešći razlog?"

Ovako, pokriće mobilnim signalom zna da varira mnogu kad su u pitanju tržni centri.
To je jedini razlog zašto bi koristio VPN na besplatnom WiFi mrežama unutar tržnog centra.
Za to koristim VPN od Google , gde na pretplatom na GoogleOne dobijate unikatan VPN koji vas po automatizmu kači na neki od hiljada VPN servera Googla i uvek na najbliži po geolokaciji iz razloga smanjenja PINGa.

Da li su te usluge dostupne u Srbiji, ne znam. :/

Za Chromecast wgtv 4K, koristim WireGuard aplikaciju preko Integrity VPNa, za pristup SAD streaming servisima.
Integrity je deo ISP Bahnhof koji se odupirao vladi Švedske sa ciljem zadržavanja privatnosti kad je švedski antipiratski biro tražio otkrivanje identiteta njihovih mušterija koje su bile osumnjičene da kršenje zakona.

Bahnhof je pristao da plati kaznu od 10 miliona Evra, ostao pri svome.
Po zakonu ne može biti gonjen dva puta za isti slučaj.

Slučaj zatvoren.

PhaetonX

pre 9 meseci

Koristim nordvpn na pc-u i na telefonu i niko nikad ne zna odakle pisem i kome pisem niti sta gledam. Odakle pisem ovo? Trenutno iz Svajcarske ;)

Milan

pre 9 meseci

Subota 25.11.2023 | 12:20 | Izvor: B92
Odlična stvar da nepoznatom predaš kontrolu nad svojim računarom...
(Romana, 25. novembar 2023 12:29)

Romana imaš li ti uopšte pojam o čemu pričaš ????

zox

pre 9 meseci

Koristim VPN da zaobidjem geografsko ogranicenje da bih gledao EON iz inostranstva.
Takodje da pristupim torrent i Telegraf sajtovima koji su blokirani iz EU.
Za sad radi kako treba.

Zoran Pavić

pre 9 meseci

Meni je najzanimljivije kad je vlasnik najveće VPN firme direktor agencije NSA koja prati svetski Internet saobraćaj a onda se ljudi prijave na VPN pravim imenom prezimemom instaliraju VPN program na svoj računar i plaćaju VPN pretplatu svojom kreditnom karticom.

Zalažem se ja za Intetnet privatnost
ali se to tako ne radi. VPN koristim samo izmedju svojih mreža a bez pretplate.

Nikola

pre 9 meseci

Vaše podatke niko ne može da vidi sem VPN provajdera. Potpuno ste bezbedni !

Pored toga ima da platiš da bi ti internet bio sporiji ! Svakako, više mana nego prednosti a nevidljiv sigurno nisi samo zato što ti je to neko rekao i što si mu platio.

zox

pre 9 meseci

Koristim VPN da zaobidjem geografsko ogranicenje da bih gledao EON iz inostranstva.
Takodje da pristupim torrent i Telegraf sajtovima koji su blokirani iz EU.
Za sad radi kako treba.

Milan

pre 9 meseci

Subota 25.11.2023 | 12:20 | Izvor: B92
Odlična stvar da nepoznatom predaš kontrolu nad svojim računarom...
(Romana, 25. novembar 2023 12:29)

Romana imaš li ti uopšte pojam o čemu pričaš ????

lolz

pre 9 meseci

Koristim nordvpn na pc-u i na telefonu i niko nikad ne zna odakle pisem i kome pisem niti sta gledam. Odakle pisem ovo? Trenutno iz Svajcarske ;)
(PhaetonX

Znaci predgradje padinske skele :)

Zoran Pavić

pre 9 meseci

Meni je najzanimljivije kad je vlasnik najveće VPN firme direktor agencije NSA koja prati svetski Internet saobraćaj a onda se ljudi prijave na VPN pravim imenom prezimemom instaliraju VPN program na svoj računar i plaćaju VPN pretplatu svojom kreditnom karticom.

Zalažem se ja za Intetnet privatnost
ali se to tako ne radi. VPN koristim samo izmedju svojih mreža a bez pretplate.

nnn

pre 9 meseci

Evo primera, ja koristim VPN, zato sto koristim EON u Nemackoj, a blokira mi neke kanale, tipa SK, RTS, itd, udjem na vpn i konektujem se na Srbiju i onda mogu sve kanale da gledam. To je samo jedan od primera.

Zarko

pre 9 meseci

Za visi stepen anonimnosti mora TOR, ali VPN je sasvim dovoljan za svakodnevnu upotrebu od kojih je vecina navedena u tekstu. Drugo, VPN sakriva protok i od vaseg provajdera sto je posebno korisno ako on vrsi neku vrstu opstrukcije tipa za streaming, torrente (naravno nikad zvanicno) ili u drzavama gde je piraterija zabranjena pa mogu da vam stignu masne kazne ako skidate ili streamujete nesto nelegalno. Takodje stiti vase podatke na javnim i nebezbedbim wi-fi mrezama, a gomila ljudi nije ni svesna koliko opasnosti odatle vreba. Naravno, ako planirate da radite nesto za sta moze da bude zainteresocana policija ili tajne sluzbe, VPN vas nece zastititi, ali za svakodnevne stvari skroz korisna stvar cija pretplata mesecno kosta manje od jeftine pakle cigara ili u rangu cappuccina u kaficu.

466453

pre 9 meseci

"Pitamo i vas: da li koristite VPN, i koji je najčešći razlog?"

Ovako, pokriće mobilnim signalom zna da varira mnogu kad su u pitanju tržni centri.
To je jedini razlog zašto bi koristio VPN na besplatnom WiFi mrežama unutar tržnog centra.
Za to koristim VPN od Google , gde na pretplatom na GoogleOne dobijate unikatan VPN koji vas po automatizmu kači na neki od hiljada VPN servera Googla i uvek na najbliži po geolokaciji iz razloga smanjenja PINGa.

Da li su te usluge dostupne u Srbiji, ne znam. :/

Za Chromecast wgtv 4K, koristim WireGuard aplikaciju preko Integrity VPNa, za pristup SAD streaming servisima.
Integrity je deo ISP Bahnhof koji se odupirao vladi Švedske sa ciljem zadržavanja privatnosti kad je švedski antipiratski biro tražio otkrivanje identiteta njihovih mušterija koje su bile osumnjičene da kršenje zakona.

Bahnhof je pristao da plati kaznu od 10 miliona Evra, ostao pri svome.
Po zakonu ne može biti gonjen dva puta za isti slučaj.

Slučaj zatvoren.

PhaetonX

pre 9 meseci

Koristim nordvpn na pc-u i na telefonu i niko nikad ne zna odakle pisem i kome pisem niti sta gledam. Odakle pisem ovo? Trenutno iz Svajcarske ;)

Jovica

pre 9 meseci

@Milos:
Moze da se sazna polazna IP adresa smo iz logova vlasnika VPN servera. Ostatak svijeta to NE MOZE da vidi. Ostatak svijeta vidi IP adresu iz opsega VPN servera/mreze. Dakle, koliko je pouzdan VPN server i njegov vlasnik, toliko je pozudano i vase "skrivanje".

Milos

pre 9 meseci

Dq li zaista ljudi veruju u VPN ? 😂...
Mozda dobijes pristup serveru bilo gde u svetu ali se polazna adresa moze uvek naci... ako bas zatreba nekome od "sefova"...

Nikola

pre 9 meseci

Vaše podatke niko ne može da vidi sem VPN provajdera. Potpuno ste bezbedni !

Pored toga ima da platiš da bi ti internet bio sporiji ! Svakako, više mana nego prednosti a nevidljiv sigurno nisi samo zato što ti je to neko rekao i što si mu platio.

srdjan

pre 9 meseci

Interesantan je spisak zemalja koje ga ogranicavaju ili zabranjuju. Sve zemlje slobodnog sveta, onog kome mi Srbi tezimo. Da ne odes slucajno na sajtove inkognito i ne saznas da drzava laze?

ProkopijeElGrande

pre 9 meseci

Jok more, na pola sajtova ne mozes da udjes a da ne izludis od resavanja raznih kvacica i kruzenja misem oko pticijih glava.
Djavolje su to rabote za komformistu poput mene...

Ајде сад

pre 9 meseci

Odlična stvar da nepoznatom predaš kontrolu nad svojim računarom...
(Romana, 25. novembar 2023 12:29)
…..

Pretpostavljam da ti, kao SrBkinja
, poznaješ lično Bila GejCa, čim imaš njegov Uindous? Veruješ samo užem krugu ljudi koje poznaješ. Pametno! ;-))
(Dart, 25. novembar 2023 16:08)

Е па добро онда. Ајде сад неко од вас што вјерујете у ВПН да објасните народу обичном како то тачно фунционише! Јелте, сви сте напали жену без аргумената. И мени је јасно да се не види твоја прва ИД адреса, али ко је профи у хакерству, може да дође и до те последње адресе. Тако да молимобјашњење.. Унапред хвала!

Dart

pre 9 meseci

Odlična stvar da nepoznatom predaš kontrolu nad svojim računarom...
(Romana, 25. novembar 2023 12:29)
…..

Pretpostavljam da ti, kao SrBkinja
, poznaješ lično Bila GejCa, čim imaš njegov Uindous? Veruješ samo užem krugu ljudi koje poznaješ. Pametno! ;-))

Pera

pre 9 meseci

Koristim za Kinu, jer je tamo velika i agresivna blokada protoka informacija. Za sada jedino se Astrill pokazao kao dobar, mada i on s vremena na vreme zna da zakočili ili uspori. ExpressVPN i pogotovu Nord jako loše rade poslednjih godinu dana.

EU Citizen

pre 9 meseci

Koristim, uglavnom iz principa, na desktopu, na telefonima vrlo retko, iako nemam neki naročit razlog, jer od zabave uglavnom čitam, :) striming servise ne gledam, a ako nešto povremeno i skinem s torrenta, više jer mi je to najlakše i jer sam principijelni protivnik fiktivne ”intelektualne svojine”, živim u zemlji u kojoj je to teoretski zabranjeno, ali niko ne ganja nikoga, osim ljude koji su od toga napravili neki biznis :) Dakle, manje-više, koristi mi da budemnešto privatniji i bezbedniji i da ponekad proverim i drugu stranu priče koja se ovde na zapadu cenzuriše... Ako to već radite, koristite pouzdane VPN-ove, sa dobrom reputacijom, koji ne loguju nikakve podatke o saobraćaju i imaju u razumnoj meri anonimne načine za prijavljivanje i plaćanje pretplate, pre svega čuveni Proton, a mogu da preporučim iz vlastitog iskustva i takođe respektabilni švedski Mullvad... Nije naročito skupo, izađe generalno između pet i deset evra mesečno...

danger

pre 9 meseci

U Nemačkoj sam, koristim na PCju Private Internet Address, (šveđani) jer mi je jednom stigla kazna zbog skidanja torrenta (problem je što torrent i daje podatke sa računara). I pored nagodbe, pukao sam preko 1000 evra. PIA plaćam oko 35 evra godišnje. Nemam problema, ide brzo, ponekad se gugl buni, proverava da li sam bot. Retko ga isključim. PIA je odličan VPN, ne primećujem da je aktivan, a policiji su dužni da daju moje podatke samo ako se sumnja da radim krivično delo sa kaznom od min 2 godine zatvora, dakle za torente i slično sam bezbedan.

Informatičar

pre 9 meseci

- Trebali ste da napišete da se VPN-konekcija *ne korsiti* za DL podataka ni sa regularnih sajtova, ni sa sivih sajtova a naročito ne preko P2P odn. Torenta.
- Stvoren je inicijalno samo za surfovanje, mejl i veb-mejl. Kasnije i za elektronsko plaćanje i transfer osetljivih dokumenata.

e svasta

pre 9 meseci

VPN je i izmisljen da "lude i blesave glave misle da ih niko sam provajdera moze kontrolisati tj videti njihove podatke itd. Alo klinci ukljucite malo mozga ;)

јоој

pre 9 meseci

Drugo, korišćenje VPN-a povećava potrošnju vaih mobilnih podataka, jer oni sada moraju da "svrate" i do VPN servera. Ovo, ako koristite VPN na telefonu, može dovesti do većeg računa.

Мени ово није јасно, где БРЕ свраћа???

Саобраћај је такође спорији због ограничења хардвера или софтвера у енкрипцији и декрипцији пакета. Други разлог су ограничења на самом ВПН серверу или клијенту. Постоје више протокола у употреби. Бржи, спорији, једноставнији, тежи. ВПН је у теорији тунел од тачке А до тачке Б, кроз који иду ваши захтеви, подаци и не свраћа нигде.

ВПН није заштита приватности! Уколико радите нешто илегално, наћи ће Вас за 2 минута. На серверима постоје логови. Интернет никад ништа не заборавља, чак и оно што сте обрисали. Торент је благи прекршај који није довољан за покретање истраге. Успут интернет провајдер је одговоран за контролу саобраћаја па коришћењем ВПНа, затварате своје информације према њему. Ерго не кажњив торент у Немачкој. Интернет провајдер види само ВПН тунел као проток али не и оно што пролази кроз њега.

ТОР је сигурније решење. Скок између тор нодова без лога се теже прати, али је такође могуће пратити на успутним рутерима.Захтева огромне ресурсе, читај Американци. 95 посто интернета су Циско рутери.

За наше људе изван Србије. 2 мала уређаја GlNet са wireguard ом, око 30е на амазону решавају сваки ТВ стрим. око 5мб аплоад довољно за ХД квалитет. Ради годинама. Топла препорука.

За Египат,пошто су блокирани пребаците ВПН на порт 443 и радиће нормално. Још немају пакет снифере. а порт 443 мора да остане отворен.

Dart

pre 9 meseci

“На серверима постоје логови. Интернет никад ништа не заборавља, чак и оно што сте обрисали.”

………

@joj:
Veliki broj VPN servera ne skladišti logove, već sve pokreće sa RAM. Svaki reset, koji obavljaju redovno, briše logove. Na taj način štite svoje korisnike. Sve i da su zakonom obavezni da daju nekoj trećoj strani uvid u logove (država, FBI, …5/9/14 Eyes Countries), nemaju šta da im daju. Oni koji skidaju torrente sa DRM licencom (filmovi, muzika, softver), treba da izaberu VPN provajdera čiji se serveri ne nalaze u zemlji koja obavezana na isporuku logova (5/9/14 Eyes Countries) radi zaštite od piraterije (to silu, npr…Rumunija, Hong Kong…ima ih mnogo). Takodje, može da se podesi VPN da pravi “skokove”, zatim da ima Kill Switch…itd…itd. Naravno, VPN + TOR su najbolje rešenje što se tiče surfovanja, ako baš brinete o svojoj privatnosti, mada verujem da je 95% ljudi bušno kao sito što se tiče toga.

Milica

pre 9 meseci

Koristim VPN za posao, čisto da bih mogla da pristupim nekim sajtovima kojima ne mogu odavde. Iako je plaćen, nikakva free verzija, baš osjetno smanjuje brzinu interneta i kompjuter povremeno 'zaglupi'. Ali sve u svemu, radi odličan posao ako je nekome potreban za promjenu lokacije.

466453

pre 9 meseci

(јоој, 25. novembar 2023 19:34)

Upravo tako sam preskočio EON blokadu, jedan GL.iNet mt2500A je u Srbiji na SBBu, Chromecast wgtv 4K sa instaliranim WireGuard klijentom u Švedskoj i na njemu EON app. Radi bez restrikcija.

Bl

pre 9 meseci

@Zoran Pavić
Za tako veliku trvrdnju je potreban mnogo jak dokaz. Koja firma je u pitanju, koje je ime i prezime vlasnika i ko je izvor te informacije?

Realno

pre 9 meseci

Samo budala veruje da je zaštićena na taj način !
(Nikola, 25. novembar 2023 22:50)
Slicno kao sto veruju da su transakcije kripto valutama “skrivene”, i da im se ne moze uci u trag.

Mikix

pre 9 meseci

Ne sanjajte da ste zasticeni. Nista nije zasticeno. Ako ste izazvali paznju tu sam gde god da se nalazite. Ne postoji zastita. Ako razmisljate o prirodi i tu gresite. Posmatram vas sa satelita. Zato pazite sta radite.

War Inside My Head

pre 9 meseci

Za lokalnu upotrebu,mislim na povezivanje sa kolegama nekim,ok,za skrivanje adrese u inostranstvu za logovanje,konkretno CG T-Com,prolazi,za surf je butthole surfers,moje iskustvo.Ko hoće malo dublje,ima Dark Net,mada evo od početka korone ne znam jesam li se jednom zakačio.

јоој

pre 9 meseci

Veliki broj VPN servera ne skladišti logove.

@дарт
Да, уколико имате поверење у ВПН провајдера. Међутим могуће је наћи путем логова на рутерима, хоповима, одакле је дошао саобраћај. Лоша енкрипција такође дозвољава поглед у пакете који се налазе у тунелу.

Класичан пример машина на клауду са ВПН сервером, нема логове, али клауд провајдер зна одакле долази и где иде саобраћај.

На пример конекција ка впн серверу од клијента је позната, конекција са ВПН сервера према циљу такође, исти случај ако се скаче са ВПН сервера на други, трећи... Захтева огроман рад али је могуће.

Тежи случај је кад нападач користи Руски или Кинески ВПН сервер и поставите захтев ка њима, У 99 посто случајева нећете добити одговор.

Закључак, апсолутно није могуће сакрити се. Могуће је само максимално отежати проналажење.

Појавом Вештачке интелигенције за овај вид задатка, ће скратити време и олакшати тражење извора, без обзира колико ВПН хопова/скокова постоји у тренутној сесији, клијент-циљ

Naravno, VPN + TOR su najbolje rešenje što se tiče surfovanja, 


Слажем се, Тор плус ВПН најбољи избор.

orthodox1160

pre 9 meseci

Samo VPN NORTON proverite sami.
Sve to sto pisu u komentarima da ostaju logovi na serverima, tragovi, Babe i zabe pada u vodu. posebno ima i servere za torente

musketirX

pre 9 meseci

nemate vi pojma :D koristim vrhunski VPN da se spojim na tursku , maznem nekom turku podatke, ime prezime ulicu, i platim s balkana YOUTUBE PREMIUM godinu dana za 14EU!! sto nije mjesec kod nas!! odjavim se i cao VPN do drugi put... samo razmislite.. VPN ne bih mnogo tajni da vam...

Nikola

pre 9 meseci

Vaše podatke niko ne može da vidi sem VPN provajdera. Potpuno ste bezbedni !

Pored toga ima da platiš da bi ti internet bio sporiji ! Svakako, više mana nego prednosti a nevidljiv sigurno nisi samo zato što ti je to neko rekao i što si mu platio.

Dart

pre 9 meseci

Odlična stvar da nepoznatom predaš kontrolu nad svojim računarom...
(Romana, 25. novembar 2023 12:29)
…..

Pretpostavljam da ti, kao SrBkinja
, poznaješ lično Bila GejCa, čim imaš njegov Uindous? Veruješ samo užem krugu ljudi koje poznaješ. Pametno! ;-))

Ајде сад

pre 9 meseci

Odlična stvar da nepoznatom predaš kontrolu nad svojim računarom...
(Romana, 25. novembar 2023 12:29)
…..

Pretpostavljam da ti, kao SrBkinja
, poznaješ lično Bila GejCa, čim imaš njegov Uindous? Veruješ samo užem krugu ljudi koje poznaješ. Pametno! ;-))
(Dart, 25. novembar 2023 16:08)

Е па добро онда. Ајде сад неко од вас што вјерујете у ВПН да објасните народу обичном како то тачно фунционише! Јелте, сви сте напали жену без аргумената. И мени је јасно да се не види твоја прва ИД адреса, али ко је профи у хакерству, може да дође и до те последње адресе. Тако да молимобјашњење.. Унапред хвала!

e svasta

pre 9 meseci

VPN je i izmisljen da "lude i blesave glave misle da ih niko sam provajdera moze kontrolisati tj videti njihove podatke itd. Alo klinci ukljucite malo mozga ;)

Milan

pre 9 meseci

Subota 25.11.2023 | 12:20 | Izvor: B92
Odlična stvar da nepoznatom predaš kontrolu nad svojim računarom...
(Romana, 25. novembar 2023 12:29)

Romana imaš li ti uopšte pojam o čemu pričaš ????

srdjan

pre 9 meseci

Interesantan je spisak zemalja koje ga ogranicavaju ili zabranjuju. Sve zemlje slobodnog sveta, onog kome mi Srbi tezimo. Da ne odes slucajno na sajtove inkognito i ne saznas da drzava laze?

PhaetonX

pre 9 meseci

Koristim nordvpn na pc-u i na telefonu i niko nikad ne zna odakle pisem i kome pisem niti sta gledam. Odakle pisem ovo? Trenutno iz Svajcarske ;)

Milos

pre 9 meseci

Dq li zaista ljudi veruju u VPN ? 😂...
Mozda dobijes pristup serveru bilo gde u svetu ali se polazna adresa moze uvek naci... ako bas zatreba nekome od "sefova"...

466453

pre 9 meseci

"Pitamo i vas: da li koristite VPN, i koji je najčešći razlog?"

Ovako, pokriće mobilnim signalom zna da varira mnogu kad su u pitanju tržni centri.
To je jedini razlog zašto bi koristio VPN na besplatnom WiFi mrežama unutar tržnog centra.
Za to koristim VPN od Google , gde na pretplatom na GoogleOne dobijate unikatan VPN koji vas po automatizmu kači na neki od hiljada VPN servera Googla i uvek na najbliži po geolokaciji iz razloga smanjenja PINGa.

Da li su te usluge dostupne u Srbiji, ne znam. :/

Za Chromecast wgtv 4K, koristim WireGuard aplikaciju preko Integrity VPNa, za pristup SAD streaming servisima.
Integrity je deo ISP Bahnhof koji se odupirao vladi Švedske sa ciljem zadržavanja privatnosti kad je švedski antipiratski biro tražio otkrivanje identiteta njihovih mušterija koje su bile osumnjičene da kršenje zakona.

Bahnhof je pristao da plati kaznu od 10 miliona Evra, ostao pri svome.
Po zakonu ne može biti gonjen dva puta za isti slučaj.

Slučaj zatvoren.

Zoran Pavić

pre 9 meseci

Meni je najzanimljivije kad je vlasnik najveće VPN firme direktor agencije NSA koja prati svetski Internet saobraćaj a onda se ljudi prijave na VPN pravim imenom prezimemom instaliraju VPN program na svoj računar i plaćaju VPN pretplatu svojom kreditnom karticom.

Zalažem se ja za Intetnet privatnost
ali se to tako ne radi. VPN koristim samo izmedju svojih mreža a bez pretplate.

Informatičar

pre 9 meseci

- Trebali ste da napišete da se VPN-konekcija *ne korsiti* za DL podataka ni sa regularnih sajtova, ni sa sivih sajtova a naročito ne preko P2P odn. Torenta.
- Stvoren je inicijalno samo za surfovanje, mejl i veb-mejl. Kasnije i za elektronsko plaćanje i transfer osetljivih dokumenata.

Bl

pre 9 meseci

@Zoran Pavić
Za tako veliku trvrdnju je potreban mnogo jak dokaz. Koja firma je u pitanju, koje je ime i prezime vlasnika i ko je izvor te informacije?

lolz

pre 9 meseci

Koristim nordvpn na pc-u i na telefonu i niko nikad ne zna odakle pisem i kome pisem niti sta gledam. Odakle pisem ovo? Trenutno iz Svajcarske ;)
(PhaetonX

Znaci predgradje padinske skele :)

EU Citizen

pre 9 meseci

Koristim, uglavnom iz principa, na desktopu, na telefonima vrlo retko, iako nemam neki naročit razlog, jer od zabave uglavnom čitam, :) striming servise ne gledam, a ako nešto povremeno i skinem s torrenta, više jer mi je to najlakše i jer sam principijelni protivnik fiktivne ”intelektualne svojine”, živim u zemlji u kojoj je to teoretski zabranjeno, ali niko ne ganja nikoga, osim ljude koji su od toga napravili neki biznis :) Dakle, manje-više, koristi mi da budemnešto privatniji i bezbedniji i da ponekad proverim i drugu stranu priče koja se ovde na zapadu cenzuriše... Ako to već radite, koristite pouzdane VPN-ove, sa dobrom reputacijom, koji ne loguju nikakve podatke o saobraćaju i imaju u razumnoj meri anonimne načine za prijavljivanje i plaćanje pretplate, pre svega čuveni Proton, a mogu da preporučim iz vlastitog iskustva i takođe respektabilni švedski Mullvad... Nije naročito skupo, izađe generalno između pet i deset evra mesečno...

musketirX

pre 9 meseci

nemate vi pojma :D koristim vrhunski VPN da se spojim na tursku , maznem nekom turku podatke, ime prezime ulicu, i platim s balkana YOUTUBE PREMIUM godinu dana za 14EU!! sto nije mjesec kod nas!! odjavim se i cao VPN do drugi put... samo razmislite.. VPN ne bih mnogo tajni da vam...

Zarko

pre 9 meseci

Za visi stepen anonimnosti mora TOR, ali VPN je sasvim dovoljan za svakodnevnu upotrebu od kojih je vecina navedena u tekstu. Drugo, VPN sakriva protok i od vaseg provajdera sto je posebno korisno ako on vrsi neku vrstu opstrukcije tipa za streaming, torrente (naravno nikad zvanicno) ili u drzavama gde je piraterija zabranjena pa mogu da vam stignu masne kazne ako skidate ili streamujete nesto nelegalno. Takodje stiti vase podatke na javnim i nebezbedbim wi-fi mrezama, a gomila ljudi nije ni svesna koliko opasnosti odatle vreba. Naravno, ako planirate da radite nesto za sta moze da bude zainteresocana policija ili tajne sluzbe, VPN vas nece zastititi, ali za svakodnevne stvari skroz korisna stvar cija pretplata mesecno kosta manje od jeftine pakle cigara ili u rangu cappuccina u kaficu.

zox

pre 9 meseci

Koristim VPN da zaobidjem geografsko ogranicenje da bih gledao EON iz inostranstva.
Takodje da pristupim torrent i Telegraf sajtovima koji su blokirani iz EU.
Za sad radi kako treba.

orthodox1160

pre 9 meseci

Samo VPN NORTON proverite sami.
Sve to sto pisu u komentarima da ostaju logovi na serverima, tragovi, Babe i zabe pada u vodu. posebno ima i servere za torente

nnn

pre 9 meseci

Evo primera, ja koristim VPN, zato sto koristim EON u Nemackoj, a blokira mi neke kanale, tipa SK, RTS, itd, udjem na vpn i konektujem se na Srbiju i onda mogu sve kanale da gledam. To je samo jedan od primera.

Dart

pre 9 meseci

“На серверима постоје логови. Интернет никад ништа не заборавља, чак и оно што сте обрисали.”

………

@joj:
Veliki broj VPN servera ne skladišti logove, već sve pokreće sa RAM. Svaki reset, koji obavljaju redovno, briše logove. Na taj način štite svoje korisnike. Sve i da su zakonom obavezni da daju nekoj trećoj strani uvid u logove (država, FBI, …5/9/14 Eyes Countries), nemaju šta da im daju. Oni koji skidaju torrente sa DRM licencom (filmovi, muzika, softver), treba da izaberu VPN provajdera čiji se serveri ne nalaze u zemlji koja obavezana na isporuku logova (5/9/14 Eyes Countries) radi zaštite od piraterije (to silu, npr…Rumunija, Hong Kong…ima ih mnogo). Takodje, može da se podesi VPN da pravi “skokove”, zatim da ima Kill Switch…itd…itd. Naravno, VPN + TOR su najbolje rešenje što se tiče surfovanja, ako baš brinete o svojoj privatnosti, mada verujem da je 95% ljudi bušno kao sito što se tiče toga.

Mikix

pre 9 meseci

Ne sanjajte da ste zasticeni. Nista nije zasticeno. Ako ste izazvali paznju tu sam gde god da se nalazite. Ne postoji zastita. Ako razmisljate o prirodi i tu gresite. Posmatram vas sa satelita. Zato pazite sta radite.

Jovica

pre 9 meseci

@Milos:
Moze da se sazna polazna IP adresa smo iz logova vlasnika VPN servera. Ostatak svijeta to NE MOZE da vidi. Ostatak svijeta vidi IP adresu iz opsega VPN servera/mreze. Dakle, koliko je pouzdan VPN server i njegov vlasnik, toliko je pozudano i vase "skrivanje".

ProkopijeElGrande

pre 9 meseci

Jok more, na pola sajtova ne mozes da udjes a da ne izludis od resavanja raznih kvacica i kruzenja misem oko pticijih glava.
Djavolje su to rabote za komformistu poput mene...

danger

pre 9 meseci

U Nemačkoj sam, koristim na PCju Private Internet Address, (šveđani) jer mi je jednom stigla kazna zbog skidanja torrenta (problem je što torrent i daje podatke sa računara). I pored nagodbe, pukao sam preko 1000 evra. PIA plaćam oko 35 evra godišnje. Nemam problema, ide brzo, ponekad se gugl buni, proverava da li sam bot. Retko ga isključim. PIA je odličan VPN, ne primećujem da je aktivan, a policiji su dužni da daju moje podatke samo ako se sumnja da radim krivično delo sa kaznom od min 2 godine zatvora, dakle za torente i slično sam bezbedan.

War Inside My Head

pre 9 meseci

Za lokalnu upotrebu,mislim na povezivanje sa kolegama nekim,ok,za skrivanje adrese u inostranstvu za logovanje,konkretno CG T-Com,prolazi,za surf je butthole surfers,moje iskustvo.Ko hoće malo dublje,ima Dark Net,mada evo od početka korone ne znam jesam li se jednom zakačio.

Milica

pre 9 meseci

Koristim VPN za posao, čisto da bih mogla da pristupim nekim sajtovima kojima ne mogu odavde. Iako je plaćen, nikakva free verzija, baš osjetno smanjuje brzinu interneta i kompjuter povremeno 'zaglupi'. Ali sve u svemu, radi odličan posao ako je nekome potreban za promjenu lokacije.

466453

pre 9 meseci

(јоој, 25. novembar 2023 19:34)

Upravo tako sam preskočio EON blokadu, jedan GL.iNet mt2500A je u Srbiji na SBBu, Chromecast wgtv 4K sa instaliranim WireGuard klijentom u Švedskoj i na njemu EON app. Radi bez restrikcija.

Pera

pre 9 meseci

Koristim za Kinu, jer je tamo velika i agresivna blokada protoka informacija. Za sada jedino se Astrill pokazao kao dobar, mada i on s vremena na vreme zna da zakočili ili uspori. ExpressVPN i pogotovu Nord jako loše rade poslednjih godinu dana.

јоој

pre 9 meseci

Drugo, korišćenje VPN-a povećava potrošnju vaih mobilnih podataka, jer oni sada moraju da "svrate" i do VPN servera. Ovo, ako koristite VPN na telefonu, može dovesti do većeg računa.

Мени ово није јасно, где БРЕ свраћа???

Саобраћај је такође спорији због ограничења хардвера или софтвера у енкрипцији и декрипцији пакета. Други разлог су ограничења на самом ВПН серверу или клијенту. Постоје више протокола у употреби. Бржи, спорији, једноставнији, тежи. ВПН је у теорији тунел од тачке А до тачке Б, кроз који иду ваши захтеви, подаци и не свраћа нигде.

ВПН није заштита приватности! Уколико радите нешто илегално, наћи ће Вас за 2 минута. На серверима постоје логови. Интернет никад ништа не заборавља, чак и оно што сте обрисали. Торент је благи прекршај који није довољан за покретање истраге. Успут интернет провајдер је одговоран за контролу саобраћаја па коришћењем ВПНа, затварате своје информације према њему. Ерго не кажњив торент у Немачкој. Интернет провајдер види само ВПН тунел као проток али не и оно што пролази кроз њега.

ТОР је сигурније решење. Скок између тор нодова без лога се теже прати, али је такође могуће пратити на успутним рутерима.Захтева огромне ресурсе, читај Американци. 95 посто интернета су Циско рутери.

За наше људе изван Србије. 2 мала уређаја GlNet са wireguard ом, око 30е на амазону решавају сваки ТВ стрим. око 5мб аплоад довољно за ХД квалитет. Ради годинама. Топла препорука.

За Египат,пошто су блокирани пребаците ВПН на порт 443 и радиће нормално. Још немају пакет снифере. а порт 443 мора да остане отворен.

Realno

pre 9 meseci

Samo budala veruje da je zaštićena na taj način !
(Nikola, 25. novembar 2023 22:50)
Slicno kao sto veruju da su transakcije kripto valutama “skrivene”, i da im se ne moze uci u trag.

јоој

pre 9 meseci

Veliki broj VPN servera ne skladišti logove.

@дарт
Да, уколико имате поверење у ВПН провајдера. Међутим могуће је наћи путем логова на рутерима, хоповима, одакле је дошао саобраћај. Лоша енкрипција такође дозвољава поглед у пакете који се налазе у тунелу.

Класичан пример машина на клауду са ВПН сервером, нема логове, али клауд провајдер зна одакле долази и где иде саобраћај.

На пример конекција ка впн серверу од клијента је позната, конекција са ВПН сервера према циљу такође, исти случај ако се скаче са ВПН сервера на други, трећи... Захтева огроман рад али је могуће.

Тежи случај је кад нападач користи Руски или Кинески ВПН сервер и поставите захтев ка њима, У 99 посто случајева нећете добити одговор.

Закључак, апсолутно није могуће сакрити се. Могуће је само максимално отежати проналажење.

Појавом Вештачке интелигенције за овај вид задатка, ће скратити време и олакшати тражење извора, без обзира колико ВПН хопова/скокова постоји у тренутној сесији, клијент-циљ

Naravno, VPN + TOR su najbolje rešenje što se tiče surfovanja, 


Слажем се, Тор плус ВПН најбољи избор.