Računari

Ponedeljak, 31.01.2022.

13:02

Windowsu je potrebno bar osam sati onlajn da bi se pouzdano ažurirao

Izvor: B92

Windowsu je potrebno bar osam sati onlajn da bi se pouzdano ažurirao IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

45 Komentari

Sortiraj po:

Veliki brat

pre 2 godine

A imam prilicno staru konfiguraciju, i7-4790.
(Odin, 1. februar 2022 15:01)

Windows 10 brže radi na toj staroj konfiguraciji čak i ako je na instaliran na hard disk, nego na nekim novijim konfiguracijama na kojima je instaliran na SSD.
Problem je što se kupuju jeftine konfiguacije, koje imaju neke krš SSD-ove, memoriju i druge komponente, i to sve radi nenormalno sporo, iako bi teorijski takva konfiguracija trebala da bude brža od neke stare koja nema SSD.

Zato se uvek dobro raspitajte, ako kupujete sklopljenu konfiguraciju, šta je od komponenti unutra, odnosno koje marke su SSD i memorija (za sada je to dvoje problem, čak i najjeftiija ploča će raditi relativno dobro, jer ima samo nekoliko proverenih proizvođača).

Možete misliti kakvo je vreme došlo kad nekome preporučujete Kingston SSD ako je budžet ograničen, a pre 4-5 godina većina je preporučivala da se za malo više novca ipak uzme nešto "normalno", a Kingostn samo ako je cilj što jeftinija konfiguracija. Sad Kingston ispade "zlatna sredina" i sasvim je prihvatljivog kvaliteta (kod mene već 5 godina rade 2 primerka bez ikakvih problema, dok imam 3 slučaja kod drugara da im računar stalno nešto drlja i radi sporo zbog nekog krš SSD-a u konfiguracijama ne starijim od 2 godine, što pokazuje razliku između najjeftinijih komponenti pre 5 godina i par godina unazad).

Novosadjanin

pre 2 godine

O kom Win-u govorimo? Win 11 je tek izasao i nesto puno abdejta nema. Ako govorimo o Win 10 ( zasto pricamo o njemu kada je izasao je novi?) Ako koristimo Windows 10 Update Assistant onda se abdejti zavrsi brze.
Da se razumemo , racunar sa npr "i" procesorom 10-te ili 11-te generacije i brzim netom obavi posao mnogo brze. Nije nam Win kriv sto koristimo spore racunare. Druga stvar, kada skidamo Win 10 skinemo win sa doskorašnjim abdejtima i problem resen. Al, da , abdejti dave u pm

Odin

pre 2 godine

Bas pre neki dan, sam radio update win10 i bas pomislim kako kod mene nije bilo greske do sada. I ne lezi vraze, BSOD! Ali uspeo da se oporavi sam, nisam morao nista posebno raditi. Cak sam se i iznenadio! A imam prilicno staru konfiguraciju, i7-4790.

nnidza

pre 2 godine

Dual boot.Dugo vremena na Windows-u i Fedori. Serversko programiranje i frontend. Neuporedivo lakše nego na win. Za one koji ne igraju igrice, takodje solidno iskustvo. Ali opet sve zavisi od potreba i navika. Nekom smeta i prelaz sa Xiaomia na Samsung i obratno. Kako preporučti. Najbolje je probati...

Đoko

pre 2 godine

Nikad nisam dozvolio automatski updejt Windowsa, samo po potrebi. I čemu uopće svakodnevne nadogradnje OSa ako ne donose ništa novo? I sa Windows XP mogu da radim sve isto kao i sa Win 10... tako da.

M.Cs

pre 2 godine

@Deus
Koristim Linux, koji sam zadnji put instalirao 2015 godine. Od tada ga inskljucivo upgradujem. Pre nekog vremena mi je riknuo SSD, pa sam sa dd komandom sve prebacio na nov SSD, pokrenuo sistem i nastavio rad tamo, gde sam prekinuo. A ima i sistema, kojih sam instalirao pre vise od deset godina i dan danas bezprekorno rade.
Ne postoje svi programi za Linux, to je cinjenica. Za neke stvari se morate muciti Windowsom.

nikola

pre 2 godine

(zmajko, 31. januar 2022 23:34)

Da, posto ga inace ti bas modifikujes, i prosecan korisnik bas ima potrebu da modfikuje OS.
Radim u IT vec 10ak godina, nikad za svakodnevni rad nisam koristio linux. U nekoliko navrata pokusavao ali je bilo mucenje i podesavanje i instalacije i sto nekih cuda stalno problemi. Sa win-om ni jedan. Na MAC-u vec godinu i nesto dana, bez problema.
Linux ima svoje prednosti ali ima i jako puno mana

Deus

pre 2 godine

A osim toga kod Linuxa se nista ne namece. Mozete ali ne morate osvezavati stvari kada vama odgovara i one pakete, koje vi zelite. Sustina razlike je u tome sto vi komandujete racunaru a ne operacioni sistem vama.
(M.Csaba, 1. februar 2022 07:46)
---
Hajde malo odmorite od tog linuxa. Ima tek par iole pristojnih distribucija koje rade pouzdano a postoje i one koje se skrse posle prvog apdejta a da ne govorimo o tome da linux MORA redovno da se azurira inace ce apdejt posle godinu dana u vecini slucajeva da skrlja nesto u sistemu. Ozbiljniji office rad sa VBA makroima nije podrzan niu jednom office programu pod linuxom, to diskvalifikuje linux za cak i najjednostavniji kancelarijski posao u inzenjerskom okruzenju. Dobar je "za po kuci" i za rad gde se ne trazi office sa makroima, inace neupotrebljiv. Da ne govorim o cinjenici da na linuxu ne postoji ni jedan jedini besplatan CAD program koji bar AutoCAD moze da zameni o nekim kompleksnijim CAD programima da ne pricamo. Nema cak ni placenih.

Badji

pre 2 godine

@ Veliki brat - a sta to mozes i da "modifikujes" u Windowsu? Sve je zatvoreno, ko pandorina kutija, zato ga i najvise ljudi koristi jer vazi sa debilfrendly OS. Drugo, kao neko ko 12g koristi razne linux distribucije (sto poslovno, sto privatno) kada nesto zeznes u Linuxu, mozes i opraviti, dok kod Windoze u 99% slucajeva mora ponovni install.
(zmajko, 31. januar 2022 23:34)

Bukvalno sve što si napisao nije istina.

Jovica

pre 2 godine

stigao mi update da skinem i instaliram win 11 sve odradi i nakon restarta opet pokrene 10 tako sam pokusao 5 puta preko windows update i samo mi pojeo 10 gb skladista bzv...

Lav

pre 2 godine

Ajd što se ažurira nego što su zakrpe užas. Posle nekih ne radi Search u Outlooku a posle nekih puca L2TP/IPsec VPN. Užas s zakrpama. Kao da im dizajneri krpe rupe a ne programeri.

M.Csaba

pre 2 godine

@ Veliki brat
Razlika je 7 sati i 50 minuta. A osim toga kod Linuxa se nista ne namece. Mozete ali ne morate osvezavati stvari kada vama odgovara i one pakete, koje vi zelite. Sustina razlike je u tome sto vi komandujete racunaru a ne operacioni sistem vama.

lol

pre 2 godine

To sve zavisi od protoka mreze i od konfiguracije racunara. Ako imas dobar procesor ssd disk i brz net verovatno je to mnoooogo krace.
(Vrana, 31. januar 2022 20:47)
Inace ceo svet ima brzinu protoka interneta u iznosu kao SSD citanja...

Sasa

pre 2 godine

Osnovni problem je nastao kad su resili da rasterete svoje servere od update-a pa su prebacili sve na nas kao kod torrenta. Nasi racunari koji imaju update share-uju te podatke preko neta onima koji nisu updateovani. Time se najveci transfer obavlja medju korisnicima, a vrlo malo sa njihovih servera. Govna globalisticka.

Tetak

pre 2 godine

Za razliku od linux-a koji se ažurira u roku od 30 sekundi, i to kad dugo nije...
(nehumano, 31. januar 2022 18:30)

To pričaj nekome ko Linux nije koristio nikad. Windows update je prvoklasno golo g*****, ali Linux update je bukvalno ruski rulet. I to na skoro svim distroima sem možda, naglašeno možda, Debianu, ali on je u new realise već toliko bajat, samim tim i dobrano "stable", kao recimo XP. Tu negde mu je i upotrebna vrednost nažalost....

Nikola

pre 2 godine

@Miki A ja nešto linux stručnjake poput tebe koji još uvek nos brišu rukavom i pitam se ko zapravo produktivno koristi navedenu platformu za pravi posao i rad. Slažem se da uglavnom serverska okruženja, mikrotik i ostalo radi posao ali sa korisničke tačke gledišta linux je bespotrebno paćenje za paćenike koji se prave pametni...

Nikola

pre 2 godine

@Miki I još nešto, puno pasulja dečko trebaš pojesti da dođeš na neki razuman nivo shvatanja realnosti i počneš zarađivati od struke ako je uopšte imaš.

Miki

pre 2 godine

Gledam ove IT strucnjake po komentarima sto porede windows update sa linuxovim? Sta bre vi pricate? Windows obavlja beskonacne updatove, optimizacije, indexiranje i ko zna sta jos? Na windows masinama najcesce crkne ledovka za disk indikator jer se ne gasi skoro... Sreca za Microsoft sto se pojavili ssd diskovi, inace optimizacija minus jedan.

zmajko

pre 2 godine

@ Veliki brat - a sta to mozes i da "modifikujes" u Windowsu? Sve je zatvoreno, ko pandorina kutija, zato ga i najvise ljudi koristi jer vazi sa debilfrendly OS. Drugo, kao neko ko 12g koristi razne linux distribucije (sto poslovno, sto privatno) kada nesto zeznes u Linuxu, mozes i opraviti, dok kod Windoze u 99% slucajeva mora ponovni install.

Veliki brat

pre 2 godine

Kod Linux Mint-a prelaz sa jednog izdanja u drugo se sastoji u tome sto se pokrene upgrade dok sve funkcije rade i korisnik normalno moze da koristi svoj racunar celo vreme. Na kraju (posle desetak minuta rada) vam racunar konstatuje, da vam je instalirana verzija 20.3 umesto dosadasnjeg 20.2 i da ukoliko zelite, mozete ponovo pokrenuti sistem. To je to.
(M.Cs, 31. januar 2022 19:31)

A šta je tačno kod Windows-a drugačije? I kod njega, kad na kraju ponudi da se restartuje, možeš da zatvoriš Control Panel ili ga minimizuješ, i nastaviš čak i 10 sati da radiš, pa tek onda da restaruješ komp.

Imam 2 računara jedan pored drugig, na jednom Win 10, na drugom Linux Mint, koji se takođe redovno ažurira, pa znam šta pričam.
Kod Windows-a nije tako lako zeznuti sistem, ako znaš šta radiš (kad pitaš one koji ga ipak zeznu, šta su uradili, pojma nemaju šta su kliktali, brisali...), a recimo, probaj kod Mint-a recimo da staviš Python 3.9 kao podrazumevani umesto 3.8, pa da vidiš kako pukne ceo GUI...

Sys-admin

pre 2 godine

Ne lozite se ljudi, podaci o racunaru koji se salju Majkrosoftu su obicni fajlovi male velicine, ne mislite da ce da vam sa diska skidaju terabajte pornjave? Ovde se misli na azuriranje koje ne pokrenete sami nego sistem. Svako moze sam da pokrene azuriranje a ono se obavlja za par minuta.

LimanacNS

pre 2 godine

Meni stvarno nije jasno zašto neki pričaju kako se Linuks retko ažurira i kako ne traži ponovno pokretanje. Imam Lubuntu i bogami bar dva-tri puta nedeljno se ažurira, doduše ništa veliko, ali se bogami ažurira, a i ponekad traži ponovno pokretanje posle ažuriranja... Niko ne može ni da priđe Vindovsu (na žalost)

M.Cs

pre 2 godine

Kod Linux Mint-a prelaz sa jednog izdanja u drugo se sastoji u tome sto se pokrene upgrade dok sve funkcije rade i korisnik normalno moze da koristi svoj racunar celo vreme. Na kraju (posle desetak minuta rada) vam racunar konstatuje, da vam je instalirana verzija 20.3 umesto dosadasnjeg 20.2 i da ukoliko zelite, mozete ponovo pokrenuti sistem. To je to.

Aleksandar

pre 2 godine

Kad se sve sabere i oduzme, prosečnom korisniku apsolutno ništa novo i specijalno nisu donele nove verzije windowsa, počev od windowsa 98 na ovamo. Gotovo 99% stvari koje možete danas, mogli ste i sa starim programima.

da se ne pravimo blesavi

pre 2 godine

Treba mu mnogo manje vremena za ažuriranje, slanje "telemetrije" nazad u centralu je ono što oduzima mnogo više vremena...

Aleksandar

pre 2 godine

Kad se sve sabere i oduzme, prosečnom korisniku apsolutno ništa novo i specijalno nisu donele nove verzije windowsa, počev od windowsa 98 na ovamo. Gotovo 99% stvari koje možete danas, mogli ste i sa starim programima.

da se ne pravimo blesavi

pre 2 godine

Treba mu mnogo manje vremena za ažuriranje, slanje "telemetrije" nazad u centralu je ono što oduzima mnogo više vremena...

M.Cs

pre 2 godine

Kod Linux Mint-a prelaz sa jednog izdanja u drugo se sastoji u tome sto se pokrene upgrade dok sve funkcije rade i korisnik normalno moze da koristi svoj racunar celo vreme. Na kraju (posle desetak minuta rada) vam racunar konstatuje, da vam je instalirana verzija 20.3 umesto dosadasnjeg 20.2 i da ukoliko zelite, mozete ponovo pokrenuti sistem. To je to.

Sys-admin

pre 2 godine

Ne lozite se ljudi, podaci o racunaru koji se salju Majkrosoftu su obicni fajlovi male velicine, ne mislite da ce da vam sa diska skidaju terabajte pornjave? Ovde se misli na azuriranje koje ne pokrenete sami nego sistem. Svako moze sam da pokrene azuriranje a ono se obavlja za par minuta.

LimanacNS

pre 2 godine

Meni stvarno nije jasno zašto neki pričaju kako se Linuks retko ažurira i kako ne traži ponovno pokretanje. Imam Lubuntu i bogami bar dva-tri puta nedeljno se ažurira, doduše ništa veliko, ali se bogami ažurira, a i ponekad traži ponovno pokretanje posle ažuriranja... Niko ne može ni da priđe Vindovsu (na žalost)

Veliki brat

pre 2 godine

Kod Linux Mint-a prelaz sa jednog izdanja u drugo se sastoji u tome sto se pokrene upgrade dok sve funkcije rade i korisnik normalno moze da koristi svoj racunar celo vreme. Na kraju (posle desetak minuta rada) vam racunar konstatuje, da vam je instalirana verzija 20.3 umesto dosadasnjeg 20.2 i da ukoliko zelite, mozete ponovo pokrenuti sistem. To je to.
(M.Cs, 31. januar 2022 19:31)

A šta je tačno kod Windows-a drugačije? I kod njega, kad na kraju ponudi da se restartuje, možeš da zatvoriš Control Panel ili ga minimizuješ, i nastaviš čak i 10 sati da radiš, pa tek onda da restaruješ komp.

Imam 2 računara jedan pored drugig, na jednom Win 10, na drugom Linux Mint, koji se takođe redovno ažurira, pa znam šta pričam.
Kod Windows-a nije tako lako zeznuti sistem, ako znaš šta radiš (kad pitaš one koji ga ipak zeznu, šta su uradili, pojma nemaju šta su kliktali, brisali...), a recimo, probaj kod Mint-a recimo da staviš Python 3.9 kao podrazumevani umesto 3.8, pa da vidiš kako pukne ceo GUI...

Miki

pre 2 godine

Gledam ove IT strucnjake po komentarima sto porede windows update sa linuxovim? Sta bre vi pricate? Windows obavlja beskonacne updatove, optimizacije, indexiranje i ko zna sta jos? Na windows masinama najcesce crkne ledovka za disk indikator jer se ne gasi skoro... Sreca za Microsoft sto se pojavili ssd diskovi, inace optimizacija minus jedan.

zmajko

pre 2 godine

@ Veliki brat - a sta to mozes i da "modifikujes" u Windowsu? Sve je zatvoreno, ko pandorina kutija, zato ga i najvise ljudi koristi jer vazi sa debilfrendly OS. Drugo, kao neko ko 12g koristi razne linux distribucije (sto poslovno, sto privatno) kada nesto zeznes u Linuxu, mozes i opraviti, dok kod Windoze u 99% slucajeva mora ponovni install.

Deus

pre 2 godine

A osim toga kod Linuxa se nista ne namece. Mozete ali ne morate osvezavati stvari kada vama odgovara i one pakete, koje vi zelite. Sustina razlike je u tome sto vi komandujete racunaru a ne operacioni sistem vama.
(M.Csaba, 1. februar 2022 07:46)
---
Hajde malo odmorite od tog linuxa. Ima tek par iole pristojnih distribucija koje rade pouzdano a postoje i one koje se skrse posle prvog apdejta a da ne govorimo o tome da linux MORA redovno da se azurira inace ce apdejt posle godinu dana u vecini slucajeva da skrlja nesto u sistemu. Ozbiljniji office rad sa VBA makroima nije podrzan niu jednom office programu pod linuxom, to diskvalifikuje linux za cak i najjednostavniji kancelarijski posao u inzenjerskom okruzenju. Dobar je "za po kuci" i za rad gde se ne trazi office sa makroima, inace neupotrebljiv. Da ne govorim o cinjenici da na linuxu ne postoji ni jedan jedini besplatan CAD program koji bar AutoCAD moze da zameni o nekim kompleksnijim CAD programima da ne pricamo. Nema cak ni placenih.

Đoko

pre 2 godine

Nikad nisam dozvolio automatski updejt Windowsa, samo po potrebi. I čemu uopće svakodnevne nadogradnje OSa ako ne donose ništa novo? I sa Windows XP mogu da radim sve isto kao i sa Win 10... tako da.

Lav

pre 2 godine

Ajd što se ažurira nego što su zakrpe užas. Posle nekih ne radi Search u Outlooku a posle nekih puca L2TP/IPsec VPN. Užas s zakrpama. Kao da im dizajneri krpe rupe a ne programeri.

M.Csaba

pre 2 godine

@ Veliki brat
Razlika je 7 sati i 50 minuta. A osim toga kod Linuxa se nista ne namece. Mozete ali ne morate osvezavati stvari kada vama odgovara i one pakete, koje vi zelite. Sustina razlike je u tome sto vi komandujete racunaru a ne operacioni sistem vama.

M.Cs

pre 2 godine

@Deus
Koristim Linux, koji sam zadnji put instalirao 2015 godine. Od tada ga inskljucivo upgradujem. Pre nekog vremena mi je riknuo SSD, pa sam sa dd komandom sve prebacio na nov SSD, pokrenuo sistem i nastavio rad tamo, gde sam prekinuo. A ima i sistema, kojih sam instalirao pre vise od deset godina i dan danas bezprekorno rade.
Ne postoje svi programi za Linux, to je cinjenica. Za neke stvari se morate muciti Windowsom.

Jovica

pre 2 godine

stigao mi update da skinem i instaliram win 11 sve odradi i nakon restarta opet pokrene 10 tako sam pokusao 5 puta preko windows update i samo mi pojeo 10 gb skladista bzv...

nikola

pre 2 godine

(zmajko, 31. januar 2022 23:34)

Da, posto ga inace ti bas modifikujes, i prosecan korisnik bas ima potrebu da modfikuje OS.
Radim u IT vec 10ak godina, nikad za svakodnevni rad nisam koristio linux. U nekoliko navrata pokusavao ali je bilo mucenje i podesavanje i instalacije i sto nekih cuda stalno problemi. Sa win-om ni jedan. Na MAC-u vec godinu i nesto dana, bez problema.
Linux ima svoje prednosti ali ima i jako puno mana

Nikola

pre 2 godine

@Miki A ja nešto linux stručnjake poput tebe koji još uvek nos brišu rukavom i pitam se ko zapravo produktivno koristi navedenu platformu za pravi posao i rad. Slažem se da uglavnom serverska okruženja, mikrotik i ostalo radi posao ali sa korisničke tačke gledišta linux je bespotrebno paćenje za paćenike koji se prave pametni...

nnidza

pre 2 godine

Dual boot.Dugo vremena na Windows-u i Fedori. Serversko programiranje i frontend. Neuporedivo lakše nego na win. Za one koji ne igraju igrice, takodje solidno iskustvo. Ali opet sve zavisi od potreba i navika. Nekom smeta i prelaz sa Xiaomia na Samsung i obratno. Kako preporučti. Najbolje je probati...

Tetak

pre 2 godine

Za razliku od linux-a koji se ažurira u roku od 30 sekundi, i to kad dugo nije...
(nehumano, 31. januar 2022 18:30)

To pričaj nekome ko Linux nije koristio nikad. Windows update je prvoklasno golo g*****, ali Linux update je bukvalno ruski rulet. I to na skoro svim distroima sem možda, naglašeno možda, Debianu, ali on je u new realise već toliko bajat, samim tim i dobrano "stable", kao recimo XP. Tu negde mu je i upotrebna vrednost nažalost....

lol

pre 2 godine

To sve zavisi od protoka mreze i od konfiguracije racunara. Ako imas dobar procesor ssd disk i brz net verovatno je to mnoooogo krace.
(Vrana, 31. januar 2022 20:47)
Inace ceo svet ima brzinu protoka interneta u iznosu kao SSD citanja...

Badji

pre 2 godine

@ Veliki brat - a sta to mozes i da "modifikujes" u Windowsu? Sve je zatvoreno, ko pandorina kutija, zato ga i najvise ljudi koristi jer vazi sa debilfrendly OS. Drugo, kao neko ko 12g koristi razne linux distribucije (sto poslovno, sto privatno) kada nesto zeznes u Linuxu, mozes i opraviti, dok kod Windoze u 99% slucajeva mora ponovni install.
(zmajko, 31. januar 2022 23:34)

Bukvalno sve što si napisao nije istina.

Sasa

pre 2 godine

Osnovni problem je nastao kad su resili da rasterete svoje servere od update-a pa su prebacili sve na nas kao kod torrenta. Nasi racunari koji imaju update share-uju te podatke preko neta onima koji nisu updateovani. Time se najveci transfer obavlja medju korisnicima, a vrlo malo sa njihovih servera. Govna globalisticka.

Nikola

pre 2 godine

@Miki I još nešto, puno pasulja dečko trebaš pojesti da dođeš na neki razuman nivo shvatanja realnosti i počneš zarađivati od struke ako je uopšte imaš.

Odin

pre 2 godine

Bas pre neki dan, sam radio update win10 i bas pomislim kako kod mene nije bilo greske do sada. I ne lezi vraze, BSOD! Ali uspeo da se oporavi sam, nisam morao nista posebno raditi. Cak sam se i iznenadio! A imam prilicno staru konfiguraciju, i7-4790.

Novosadjanin

pre 2 godine

O kom Win-u govorimo? Win 11 je tek izasao i nesto puno abdejta nema. Ako govorimo o Win 10 ( zasto pricamo o njemu kada je izasao je novi?) Ako koristimo Windows 10 Update Assistant onda se abdejti zavrsi brze.
Da se razumemo , racunar sa npr "i" procesorom 10-te ili 11-te generacije i brzim netom obavi posao mnogo brze. Nije nam Win kriv sto koristimo spore racunare. Druga stvar, kada skidamo Win 10 skinemo win sa doskorašnjim abdejtima i problem resen. Al, da , abdejti dave u pm

Veliki brat

pre 2 godine

A imam prilicno staru konfiguraciju, i7-4790.
(Odin, 1. februar 2022 15:01)

Windows 10 brže radi na toj staroj konfiguraciji čak i ako je na instaliran na hard disk, nego na nekim novijim konfiguracijama na kojima je instaliran na SSD.
Problem je što se kupuju jeftine konfiguacije, koje imaju neke krš SSD-ove, memoriju i druge komponente, i to sve radi nenormalno sporo, iako bi teorijski takva konfiguracija trebala da bude brža od neke stare koja nema SSD.

Zato se uvek dobro raspitajte, ako kupujete sklopljenu konfiguraciju, šta je od komponenti unutra, odnosno koje marke su SSD i memorija (za sada je to dvoje problem, čak i najjeftiija ploča će raditi relativno dobro, jer ima samo nekoliko proverenih proizvođača).

Možete misliti kakvo je vreme došlo kad nekome preporučujete Kingston SSD ako je budžet ograničen, a pre 4-5 godina većina je preporučivala da se za malo više novca ipak uzme nešto "normalno", a Kingostn samo ako je cilj što jeftinija konfiguracija. Sad Kingston ispade "zlatna sredina" i sasvim je prihvatljivog kvaliteta (kod mene već 5 godina rade 2 primerka bez ikakvih problema, dok imam 3 slučaja kod drugara da im računar stalno nešto drlja i radi sporo zbog nekog krš SSD-a u konfiguracijama ne starijim od 2 godine, što pokazuje razliku između najjeftinijih komponenti pre 5 godina i par godina unazad).

LimanacNS

pre 2 godine

Meni stvarno nije jasno zašto neki pričaju kako se Linuks retko ažurira i kako ne traži ponovno pokretanje. Imam Lubuntu i bogami bar dva-tri puta nedeljno se ažurira, doduše ništa veliko, ali se bogami ažurira, a i ponekad traži ponovno pokretanje posle ažuriranja... Niko ne može ni da priđe Vindovsu (na žalost)

Aleksandar

pre 2 godine

Kad se sve sabere i oduzme, prosečnom korisniku apsolutno ništa novo i specijalno nisu donele nove verzije windowsa, počev od windowsa 98 na ovamo. Gotovo 99% stvari koje možete danas, mogli ste i sa starim programima.

zmajko

pre 2 godine

@ Veliki brat - a sta to mozes i da "modifikujes" u Windowsu? Sve je zatvoreno, ko pandorina kutija, zato ga i najvise ljudi koristi jer vazi sa debilfrendly OS. Drugo, kao neko ko 12g koristi razne linux distribucije (sto poslovno, sto privatno) kada nesto zeznes u Linuxu, mozes i opraviti, dok kod Windoze u 99% slucajeva mora ponovni install.

Miki

pre 2 godine

Gledam ove IT strucnjake po komentarima sto porede windows update sa linuxovim? Sta bre vi pricate? Windows obavlja beskonacne updatove, optimizacije, indexiranje i ko zna sta jos? Na windows masinama najcesce crkne ledovka za disk indikator jer se ne gasi skoro... Sreca za Microsoft sto se pojavili ssd diskovi, inace optimizacija minus jedan.

M.Cs

pre 2 godine

Kod Linux Mint-a prelaz sa jednog izdanja u drugo se sastoji u tome sto se pokrene upgrade dok sve funkcije rade i korisnik normalno moze da koristi svoj racunar celo vreme. Na kraju (posle desetak minuta rada) vam racunar konstatuje, da vam je instalirana verzija 20.3 umesto dosadasnjeg 20.2 i da ukoliko zelite, mozete ponovo pokrenuti sistem. To je to.

Veliki brat

pre 2 godine

Kod Linux Mint-a prelaz sa jednog izdanja u drugo se sastoji u tome sto se pokrene upgrade dok sve funkcije rade i korisnik normalno moze da koristi svoj racunar celo vreme. Na kraju (posle desetak minuta rada) vam racunar konstatuje, da vam je instalirana verzija 20.3 umesto dosadasnjeg 20.2 i da ukoliko zelite, mozete ponovo pokrenuti sistem. To je to.
(M.Cs, 31. januar 2022 19:31)

A šta je tačno kod Windows-a drugačije? I kod njega, kad na kraju ponudi da se restartuje, možeš da zatvoriš Control Panel ili ga minimizuješ, i nastaviš čak i 10 sati da radiš, pa tek onda da restaruješ komp.

Imam 2 računara jedan pored drugig, na jednom Win 10, na drugom Linux Mint, koji se takođe redovno ažurira, pa znam šta pričam.
Kod Windows-a nije tako lako zeznuti sistem, ako znaš šta radiš (kad pitaš one koji ga ipak zeznu, šta su uradili, pojma nemaju šta su kliktali, brisali...), a recimo, probaj kod Mint-a recimo da staviš Python 3.9 kao podrazumevani umesto 3.8, pa da vidiš kako pukne ceo GUI...

Sys-admin

pre 2 godine

Ne lozite se ljudi, podaci o racunaru koji se salju Majkrosoftu su obicni fajlovi male velicine, ne mislite da ce da vam sa diska skidaju terabajte pornjave? Ovde se misli na azuriranje koje ne pokrenete sami nego sistem. Svako moze sam da pokrene azuriranje a ono se obavlja za par minuta.

da se ne pravimo blesavi

pre 2 godine

Treba mu mnogo manje vremena za ažuriranje, slanje "telemetrije" nazad u centralu je ono što oduzima mnogo više vremena...

nikola

pre 2 godine

(zmajko, 31. januar 2022 23:34)

Da, posto ga inace ti bas modifikujes, i prosecan korisnik bas ima potrebu da modfikuje OS.
Radim u IT vec 10ak godina, nikad za svakodnevni rad nisam koristio linux. U nekoliko navrata pokusavao ali je bilo mucenje i podesavanje i instalacije i sto nekih cuda stalno problemi. Sa win-om ni jedan. Na MAC-u vec godinu i nesto dana, bez problema.
Linux ima svoje prednosti ali ima i jako puno mana

Deus

pre 2 godine

A osim toga kod Linuxa se nista ne namece. Mozete ali ne morate osvezavati stvari kada vama odgovara i one pakete, koje vi zelite. Sustina razlike je u tome sto vi komandujete racunaru a ne operacioni sistem vama.
(M.Csaba, 1. februar 2022 07:46)
---
Hajde malo odmorite od tog linuxa. Ima tek par iole pristojnih distribucija koje rade pouzdano a postoje i one koje se skrse posle prvog apdejta a da ne govorimo o tome da linux MORA redovno da se azurira inace ce apdejt posle godinu dana u vecini slucajeva da skrlja nesto u sistemu. Ozbiljniji office rad sa VBA makroima nije podrzan niu jednom office programu pod linuxom, to diskvalifikuje linux za cak i najjednostavniji kancelarijski posao u inzenjerskom okruzenju. Dobar je "za po kuci" i za rad gde se ne trazi office sa makroima, inace neupotrebljiv. Da ne govorim o cinjenici da na linuxu ne postoji ni jedan jedini besplatan CAD program koji bar AutoCAD moze da zameni o nekim kompleksnijim CAD programima da ne pricamo. Nema cak ni placenih.

Nikola

pre 2 godine

@Miki A ja nešto linux stručnjake poput tebe koji još uvek nos brišu rukavom i pitam se ko zapravo produktivno koristi navedenu platformu za pravi posao i rad. Slažem se da uglavnom serverska okruženja, mikrotik i ostalo radi posao ali sa korisničke tačke gledišta linux je bespotrebno paćenje za paćenike koji se prave pametni...

Badji

pre 2 godine

@ Veliki brat - a sta to mozes i da "modifikujes" u Windowsu? Sve je zatvoreno, ko pandorina kutija, zato ga i najvise ljudi koristi jer vazi sa debilfrendly OS. Drugo, kao neko ko 12g koristi razne linux distribucije (sto poslovno, sto privatno) kada nesto zeznes u Linuxu, mozes i opraviti, dok kod Windoze u 99% slucajeva mora ponovni install.
(zmajko, 31. januar 2022 23:34)

Bukvalno sve što si napisao nije istina.

M.Cs

pre 2 godine

@Deus
Koristim Linux, koji sam zadnji put instalirao 2015 godine. Od tada ga inskljucivo upgradujem. Pre nekog vremena mi je riknuo SSD, pa sam sa dd komandom sve prebacio na nov SSD, pokrenuo sistem i nastavio rad tamo, gde sam prekinuo. A ima i sistema, kojih sam instalirao pre vise od deset godina i dan danas bezprekorno rade.
Ne postoje svi programi za Linux, to je cinjenica. Za neke stvari se morate muciti Windowsom.

M.Csaba

pre 2 godine

@ Veliki brat
Razlika je 7 sati i 50 minuta. A osim toga kod Linuxa se nista ne namece. Mozete ali ne morate osvezavati stvari kada vama odgovara i one pakete, koje vi zelite. Sustina razlike je u tome sto vi komandujete racunaru a ne operacioni sistem vama.

Đoko

pre 2 godine

Nikad nisam dozvolio automatski updejt Windowsa, samo po potrebi. I čemu uopće svakodnevne nadogradnje OSa ako ne donose ništa novo? I sa Windows XP mogu da radim sve isto kao i sa Win 10... tako da.

Tetak

pre 2 godine

Za razliku od linux-a koji se ažurira u roku od 30 sekundi, i to kad dugo nije...
(nehumano, 31. januar 2022 18:30)

To pričaj nekome ko Linux nije koristio nikad. Windows update je prvoklasno golo g*****, ali Linux update je bukvalno ruski rulet. I to na skoro svim distroima sem možda, naglašeno možda, Debianu, ali on je u new realise već toliko bajat, samim tim i dobrano "stable", kao recimo XP. Tu negde mu je i upotrebna vrednost nažalost....

Lav

pre 2 godine

Ajd što se ažurira nego što su zakrpe užas. Posle nekih ne radi Search u Outlooku a posle nekih puca L2TP/IPsec VPN. Užas s zakrpama. Kao da im dizajneri krpe rupe a ne programeri.

Jovica

pre 2 godine

stigao mi update da skinem i instaliram win 11 sve odradi i nakon restarta opet pokrene 10 tako sam pokusao 5 puta preko windows update i samo mi pojeo 10 gb skladista bzv...

Odin

pre 2 godine

Bas pre neki dan, sam radio update win10 i bas pomislim kako kod mene nije bilo greske do sada. I ne lezi vraze, BSOD! Ali uspeo da se oporavi sam, nisam morao nista posebno raditi. Cak sam se i iznenadio! A imam prilicno staru konfiguraciju, i7-4790.

Nikola

pre 2 godine

@Miki I još nešto, puno pasulja dečko trebaš pojesti da dođeš na neki razuman nivo shvatanja realnosti i počneš zarađivati od struke ako je uopšte imaš.

Sasa

pre 2 godine

Osnovni problem je nastao kad su resili da rasterete svoje servere od update-a pa su prebacili sve na nas kao kod torrenta. Nasi racunari koji imaju update share-uju te podatke preko neta onima koji nisu updateovani. Time se najveci transfer obavlja medju korisnicima, a vrlo malo sa njihovih servera. Govna globalisticka.

lol

pre 2 godine

To sve zavisi od protoka mreze i od konfiguracije racunara. Ako imas dobar procesor ssd disk i brz net verovatno je to mnoooogo krace.
(Vrana, 31. januar 2022 20:47)
Inace ceo svet ima brzinu protoka interneta u iznosu kao SSD citanja...

nnidza

pre 2 godine

Dual boot.Dugo vremena na Windows-u i Fedori. Serversko programiranje i frontend. Neuporedivo lakše nego na win. Za one koji ne igraju igrice, takodje solidno iskustvo. Ali opet sve zavisi od potreba i navika. Nekom smeta i prelaz sa Xiaomia na Samsung i obratno. Kako preporučti. Najbolje je probati...

Novosadjanin

pre 2 godine

O kom Win-u govorimo? Win 11 je tek izasao i nesto puno abdejta nema. Ako govorimo o Win 10 ( zasto pricamo o njemu kada je izasao je novi?) Ako koristimo Windows 10 Update Assistant onda se abdejti zavrsi brze.
Da se razumemo , racunar sa npr "i" procesorom 10-te ili 11-te generacije i brzim netom obavi posao mnogo brze. Nije nam Win kriv sto koristimo spore racunare. Druga stvar, kada skidamo Win 10 skinemo win sa doskorašnjim abdejtima i problem resen. Al, da , abdejti dave u pm

Veliki brat

pre 2 godine

A imam prilicno staru konfiguraciju, i7-4790.
(Odin, 1. februar 2022 15:01)

Windows 10 brže radi na toj staroj konfiguraciji čak i ako je na instaliran na hard disk, nego na nekim novijim konfiguracijama na kojima je instaliran na SSD.
Problem je što se kupuju jeftine konfiguacije, koje imaju neke krš SSD-ove, memoriju i druge komponente, i to sve radi nenormalno sporo, iako bi teorijski takva konfiguracija trebala da bude brža od neke stare koja nema SSD.

Zato se uvek dobro raspitajte, ako kupujete sklopljenu konfiguraciju, šta je od komponenti unutra, odnosno koje marke su SSD i memorija (za sada je to dvoje problem, čak i najjeftiija ploča će raditi relativno dobro, jer ima samo nekoliko proverenih proizvođača).

Možete misliti kakvo je vreme došlo kad nekome preporučujete Kingston SSD ako je budžet ograničen, a pre 4-5 godina većina je preporučivala da se za malo više novca ipak uzme nešto "normalno", a Kingostn samo ako je cilj što jeftinija konfiguracija. Sad Kingston ispade "zlatna sredina" i sasvim je prihvatljivog kvaliteta (kod mene već 5 godina rade 2 primerka bez ikakvih problema, dok imam 3 slučaja kod drugara da im računar stalno nešto drlja i radi sporo zbog nekog krš SSD-a u konfiguracijama ne starijim od 2 godine, što pokazuje razliku između najjeftinijih komponenti pre 5 godina i par godina unazad).