Aktuelno

Utorak, 28.07.2020.

11:16

Da li ljudi koji postavljaju torente zaslužuju da im se plati?

Izvor: B92

Da li ljudi koji postavljaju torente zaslužuju da im se plati? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

42 Komentari

Sortiraj po:

neutralni felš

pre 4 godine

Nikako. Ideja deljenja je besplatna - a ovo je prodaja. Pre cu da kupim original nego jeftinu kopiju, sada imam para, može mi se.
(Adriano_Galliani, 05. avgust 2020 09:58)

alo rokfeler, pomisli nekad malo i na nas sirotinju ;)

Zoki

pre 4 godine

98% serija koje se danas plasiraju ne bi niko ni gledao da nije pirata i dostupnosti na sajtu
(magla svuda oko nas, 05. avgust 2020)
U kojem paralelnom svetu ti živiš?

Neplivač

pre 4 godine

Ne treba da im se plaća niti imaju pravo da traže da im se plati. Niti oni, ni autori. Ja sam kupio film ili igru i mogu da je poklonim kome hoću i svima. Jer pripada meni. Ja sam kupio gomilu knjiga i poklanjao ih da se šire, samo sam zamerao onima koji ih zadržavaju kod sebe, a ne čitaju

Neplivač

pre 4 godine

Znači ne treba da plaćamo onome ko je film napravio nego onome ko ga je ukrao pa dao nama da gledamo? Interesantna ideja. Zašto se to ne bi primenilo i na druge situacije? Hajde svi da čekamo ispred samoposluge lopove da se nakradu, pa da onda od njih kupujemo po manjim cenama meso, mleko, jaja, voće, povrće...? Odlična ideja.
(usamljeni jahač, 05. avgust 2020 12:16)

Zapravo i kupujete od lopova-trgovaca koji uz pomoć bankara i političara ubijaju proizvođače i jačaju uvoznike-trgovce i bankare. To je začarani krug u koji je umešana i obaveštajna služba i zamislite, bankari

djokica

pre 4 godine

Autorska prava i sve ostalo na stranu ovo bi bio pucanj sebi u nogu. Kad bi se od toga zaradjivalo pojavilo bi se beskonačno platformi tipa netflix koje strimuju ilegalne sadržaje da bi legalci bili primorani da ptimene zakone do kraja i samim tim i ugase pirateriju skroz jer bi im profit drastično pao..

PsychoTheRapist

pre 4 godine

Mesečna pretplata za Netflix 8 evra tj 940 dinara. Legalno, neograničeno gledanje u HD sa srpskim prevodom na više uređaja. Vi kojima je mnogo 940 dinara mesečno za to, a podržavate torente, niste sirotinja, već škrtice.
(5. motorizovana brigada "Rodžer Federer
Nismo škrtice, već skidamo sadržaj sa torrenta koji ima više mozga i dubine nego većinu tog smeća koje gledaš na Netflixu! Nisu u pitanju pare, malo je dublji smisao, nešto kao "Way of life", antisnobovski i potpuno van mainstream traženog sadržaja.
Veliki broj korisnika skida igrice a ima ih koji skidaju i pornjavu, što je već nebulozno u današnje vrijeme. Nismo svi isti i glupo je generalizovati.
Btw, VPN koji ljudi plaćaju je u rangu ili čak skuplji od tvoje pretplate za Netflix.

old skul

pre 4 godine

Ja vidim deljenje i skidanje torenta više kao stvar opšte kulture nego novca. Oni koji to ne razumeju, možda nisu deo moje generacije.

?

pre 4 godine

Zašto bih uopšte skidao filmove i serije kad postoji onoliko besplatnih streaming sajtova poput vumoo, yesmovies...?
(bgd, 05. avgust 2020 11:59)

Da li uopšte znaš da ti "besplatni" - piratski strimovi funkcionišu na p2p principu kao i torenti? Da neko ne drži aktivnim to što ti gledaš, gledao bi sebi u stopala.

Marx

pre 4 godine

Samo piraterišite...Muzičari i filmadžije su bezobrazno bogati, a hoće još... E pa ne može...
(Saul Goodman, 05. avgust 2020 23:11)

Naročito ove domaće bogataše. Ni dinar da im ne ostane.

Powerslave

pre 4 godine

Haha, pa ako treba da se plati onda ću platiti original, a ne nekom liku za kradenu robu (što torent u suštini i jeste).
To što smo mi sirotinja pa da nije torenta ne bismo videli gomilu filmova i igara je druga priča...

DokleViše

pre 4 godine

Naravno, ali samo u slucaju da besplatno delis ono sto si SAM NAPRAVIO!!!

U slucaju da besplatno delis ono sto ne NAPRAVIO NEKO DRUGI, ne samo bez dozvole tog nekog, vec i uz krsenje izricite zabrane autora da je besplatno deljenje zabranjeno, onda si samo lopuza...
(anti lopov, 05. avgust 2020 12:30)
Pronasao sam nekog koje uzivao u piratskim sadrzaju kao mladji, a sad ima pare i ne zna da skida besplatno ili je umetnicko/softerskom biznisu.

Naučnik

pre 4 godine

"Ne podrzavam 'kradju' intelektualne svojine, osim u jednom slucaju - NAUKA! Nauka mora da bude svima dostupna, bez izuzetka! Stanko"

ZAŠTO???? Ili sve neka bude besplatno ili ništa. Očigledno je da se ne bavite naukom čim ste tako izričiti. Zašto Vi ne radite besplatno šta god da radite? Uostalom, sve što koristite je posledica "nauke", tako da ako ćemo tako, vraćamo se na prvo što sam rekao - ili sve besplatno ili ništa. Niko nema pravo da prema svojim potrebama i neznanju odredjuje šta treba a šta ne da bude besplatno. Niko i nikad.

Smeh

pre 4 godine

Nevidjena glupost. U 95% slučajeva se deli nelegalni predmet, bilo da je to film, muzika, igrica, programi, itd. Zašto bi neko plaćao lopovluk neke ili više osoba? Ako želiš da toj osobi, osobama doniraš pare to je druga stvar i to je do pojedinca. I da se ne lažemo, većina pirata rade to zbog para i donacija a ne zbog toga kako će pomoći nekome da odgleda film koji ne može nigde drugde da odgleda, da skine besplatno cd nekog izvodjača jer nema para da kupi cd, itd. Zabole njih za tako nešto.

5. motorizovana brigada "Rodžer Federer"

pre 4 godine

Mesečna pretplata za Netflix 8 evra tj 940 dinara. Legalno, neograničeno gledanje u HD sa srpskim prevodom na više uređaja. Vi kojima je mnogo 940 dinara mesečno za to, a podržavate torente, niste sirotinja, već škrtice.

Deus

pre 4 godine

TPB tj The Pirate Bay je popularan zahvaljujuci nelegalnom sadrzaju, da se ne lazemo. Ima i legalnog sadrzaja (linux distribucije, razni casopisi koji su i inace dz i sl). Ipak, placanje naknade za torrentovanje je sumanuto cak i ako se radi o legalnom materijalu. Onaj ko deli legalno materijal putem torrenta ima interes da se taj materijal rasiri (linux distribucija npr) - zasto bih placao njegov interes? To on ima da plati. Ako je materijal koji se skida ilegalan, jasno je da je placanje za ukradeno prosto suamnuto. Tako jos drasticnije ucestvujes u kradji. Em placas lopovu em siris taj materijal dalje.

usamljeni jahač

pre 4 godine

Znači ne treba da plaćamo onome ko je film napravio nego onome ko ga je ukrao pa dao nama da gledamo? Interesantna ideja. Zašto se to ne bi primenilo i na druge situacije? Hajde svi da čekamo ispred samoposluge lopove da se nakradu, pa da onda od njih kupujemo po manjim cenama meso, mleko, jaja, voće, povrće...? Odlična ideja.

KrckoBeee

pre 4 godine

meni ne treba niko nista da placa.

"krades od bogatih i daš siromašnima"

mož eventuapno da mi plate ovi drugi da ne izbacim njihov film za dz.

anti lopov

pre 4 godine

Sharing is caring!

Da bi se ovo razumelo morate na casak da uklonite novac sa prvog mesta prioriteta( i samim time dobijete drugaciju perspektivu i viziju sveta)
(milan1ns, 5. avgust 2020 10:05)

# Link komentara

Naravno, ali samo u slucaju da besplatno delis ono sto si SAM NAPRAVIO!!!

U slucaju da besplatno delis ono sto ne NAPRAVIO NEKO DRUGI, ne samo bez dozvole tog nekog, vec i uz krsenje izricite zabrane autora da je besplatno deljenje zabranjeno, onda si samo lopuza...

magla svuda oko nas

pre 4 godine

najjaci su ovi sto pisu o intelektualnoj svojini, bla bla bla, svi oni, pa cak i Netflix vise zaradjuje od pirata nego od njihove pretplate, kako, pa lako, popularnost, broj pregleda, dostupnost svima, kada to steknes, posle je sve lako, pa oni mogu pirateriju u sekundi ukinuti da zele, problem je da li zele? 98% serija koje se danas plasiraju ne bi niko ni gledao da nije pirata i dostupnosti na sajtu, ma ne bi ni pomislili na to, sta mislite koliko rekvizita, dodataka i ostalih gluposti se prodaju na to ime, koliko samo sponzora privuku zbog te popularnosti? Igra prestola, premijera u nedelju, U ponedeljak ujutru vec imate da je skinete sve sa prevodom, jel vi zaista mislite da oni to ne mogu u sekundi da rese??

Semke

pre 4 godine

Ne treba im se platiti ali razumem i tog uploadera zašto je to tražio, najverovatnije jer vlasnici The Pirate Bay-a i sličnih sajtova zarađuju ne baš mali novac od reklama na sajtu, od kojih neke umeju da budu i maliciozne. Rizikuju i uplouderi kao i vlasnici sajta da budu zakonski procesuirani i uplouder se iznervirao i hteo deo kolača od reklama.

4k4.Dex

pre 4 godine

Pa kako moze neko da naplati samo postavljanje ukradenog filma ili serije.
Samo vlasnik tj. legalni distributer moze da naplati to.

šuvaklija

pre 4 godine

skinem probam ... ako mi se svidi bacim ga na wishlist na steam, epic, ubi ... i cekam cena da padne .... u zadnjih mesec kupio 30tak mozda i ivse originala za nekih 100€ . homeworld, suden strike, red aleert kolekciju 19 igara za 15€ , project cars ..... i treba da postoje torrenti

jole

pre 4 godine

Ne. Ja nekad prevodim skenirane stripove sa sr-hr na engleski (drugi skenlejtori to rade u mnogo vecem obimu) i to radim da bi francusko-belgijski stripovi nedostupni na engleskom bili dostupni svima koji engleski znaju. Svi to radimo iz hobija i da bi vezbali jezik a ponajpre iz ljubavi prema stripu. Skenovi hr stripova (ugl. zajmljenih iz biblioteke) se mogu naci na netu tako da je ljudima van hr dostupno, i obrnuto - srpski se takodje skeniraju. Na taj nacin se stvara online 'jugoslovenska' biblioteka stripova i knjiga dostupna svima na nasim prostorima. Niko tu ne uzima pare. Ko hoce da ima strip, ionako ce ga kupiti, a mnoge sam stripove kupio nakon sto sam prethodno procitao piratski sken. Deljenje/sharing mozda tek malo umanjuje prodaju, ali niko tu ne profitira, a obrada skena zahteva vreme i puno truda. Pritom na netu ima mnogo stripova na raznim jezicima koji su nedostupni jer su rasprodati, i ovo je jedini nacin da se sacuvaju od zaborava i da ih drugi procitaju. Mnogi "pirati" zapravo naglasavaju znacaj kupovine papirnih stripova da bi izdavastvo opstalo. Oni koji prodaju tudje skenove po netu su pravi pirati i njih treba izbegavati. Uvek sam pristalica online biblioteka/audioteka/videoteka, jer je u danasnje vreme sunda i kica preko potreban pristup umetnosti i mnogobrojnim ljudima koji nemaju dovoljno novca.

F

pre 4 godine

Plati pa se klati, stara je izreka, nema džabe ni za babe, itd. Da bi se neki sadržaj tipa film postavio na neki sajt gde ljudi dolaze da gledaju, prvo mora da se potpiše ugovor izmedju vlasnika filma (uglavno kompanija) i vlasnika sajta na koji se postavlja. Vlasnik sajta kupuje proizvod od vlasnika filma, kao što kupac kupuje najki patike od prodavca istih, da li će on da ih nosi, deli sirotinji to je njegov problem, ali ako ih ne plati već uzme tj ukrade to je krivično delo i mora da plati kaznu ili da ide malo u zatvor. Isto je sa filmom ako ga uzmu bez da im je vlasnik prava dozvolio ili prodao prava na emitovanje, oni vrše krivično delo, i oni što su ukrali i postavili i oni što dozvoljavaju da neko može da postavlja sadržaj na njihov sajt a da pre toga nije prošlo cenzuru u toj kompaniji. Dakle svi koji kradu po navedenim primerima su već zavedeni, registrovani i verovatno se čeka da maznu nešto ozbiljno pa da zaglave ozbiljnu robiju ili da moraju da plate velike pare, valjda mora i policija od nečega da živi pa ih puštaju koliko mogu da mogu dobro da ih oderu. Jednostavno puštaju da postoje da bi videli ko su lopovi.

milan1ns

pre 4 godine

Sharing is caring!

Da bi se ovo razumelo morate na casak da uklonite novac sa prvog mesta prioriteta( i samim time dobijete drugaciju perspektivu i viziju sveta)

5. motorizovana brigada "Rodžer Federer"

pre 4 godine

Naravno da ne. Oni koji postavljaju te torente, uzimaju besplatno jedni od drugih, a svi zajedno krše autorska prava.

kaboom

pre 4 godine

sajtovi zaradjuju nešto ali hostovanje takodje košta...ne verujem da ljudi koji drže te sajtove i prilično su u sivoj zoni zakona imaju baš neku kompenzaciju

Adriano_Galliani

pre 4 godine

Nikako. Ideja deljenja je besplatna - a ovo je prodaja. Pre cu da kupim original nego jeftinu kopiju, sada imam para, može mi se.

Adriano_Galliani

pre 4 godine

Nikako. Ideja deljenja je besplatna - a ovo je prodaja. Pre cu da kupim original nego jeftinu kopiju, sada imam para, može mi se.

milan1ns

pre 4 godine

Sharing is caring!

Da bi se ovo razumelo morate na casak da uklonite novac sa prvog mesta prioriteta( i samim time dobijete drugaciju perspektivu i viziju sveta)

5. motorizovana brigada "Rodžer Federer"

pre 4 godine

Naravno da ne. Oni koji postavljaju te torente, uzimaju besplatno jedni od drugih, a svi zajedno krše autorska prava.

jole

pre 4 godine

Ne. Ja nekad prevodim skenirane stripove sa sr-hr na engleski (drugi skenlejtori to rade u mnogo vecem obimu) i to radim da bi francusko-belgijski stripovi nedostupni na engleskom bili dostupni svima koji engleski znaju. Svi to radimo iz hobija i da bi vezbali jezik a ponajpre iz ljubavi prema stripu. Skenovi hr stripova (ugl. zajmljenih iz biblioteke) se mogu naci na netu tako da je ljudima van hr dostupno, i obrnuto - srpski se takodje skeniraju. Na taj nacin se stvara online 'jugoslovenska' biblioteka stripova i knjiga dostupna svima na nasim prostorima. Niko tu ne uzima pare. Ko hoce da ima strip, ionako ce ga kupiti, a mnoge sam stripove kupio nakon sto sam prethodno procitao piratski sken. Deljenje/sharing mozda tek malo umanjuje prodaju, ali niko tu ne profitira, a obrada skena zahteva vreme i puno truda. Pritom na netu ima mnogo stripova na raznim jezicima koji su nedostupni jer su rasprodati, i ovo je jedini nacin da se sacuvaju od zaborava i da ih drugi procitaju. Mnogi "pirati" zapravo naglasavaju znacaj kupovine papirnih stripova da bi izdavastvo opstalo. Oni koji prodaju tudje skenove po netu su pravi pirati i njih treba izbegavati. Uvek sam pristalica online biblioteka/audioteka/videoteka, jer je u danasnje vreme sunda i kica preko potreban pristup umetnosti i mnogobrojnim ljudima koji nemaju dovoljno novca.

kaboom

pre 4 godine

sajtovi zaradjuju nešto ali hostovanje takodje košta...ne verujem da ljudi koji drže te sajtove i prilično su u sivoj zoni zakona imaju baš neku kompenzaciju

usamljeni jahač

pre 4 godine

Znači ne treba da plaćamo onome ko je film napravio nego onome ko ga je ukrao pa dao nama da gledamo? Interesantna ideja. Zašto se to ne bi primenilo i na druge situacije? Hajde svi da čekamo ispred samoposluge lopove da se nakradu, pa da onda od njih kupujemo po manjim cenama meso, mleko, jaja, voće, povrće...? Odlična ideja.

magla svuda oko nas

pre 4 godine

najjaci su ovi sto pisu o intelektualnoj svojini, bla bla bla, svi oni, pa cak i Netflix vise zaradjuje od pirata nego od njihove pretplate, kako, pa lako, popularnost, broj pregleda, dostupnost svima, kada to steknes, posle je sve lako, pa oni mogu pirateriju u sekundi ukinuti da zele, problem je da li zele? 98% serija koje se danas plasiraju ne bi niko ni gledao da nije pirata i dostupnosti na sajtu, ma ne bi ni pomislili na to, sta mislite koliko rekvizita, dodataka i ostalih gluposti se prodaju na to ime, koliko samo sponzora privuku zbog te popularnosti? Igra prestola, premijera u nedelju, U ponedeljak ujutru vec imate da je skinete sve sa prevodom, jel vi zaista mislite da oni to ne mogu u sekundi da rese??

KrckoBeee

pre 4 godine

meni ne treba niko nista da placa.

"krades od bogatih i daš siromašnima"

mož eventuapno da mi plate ovi drugi da ne izbacim njihov film za dz.

Deus

pre 4 godine

TPB tj The Pirate Bay je popularan zahvaljujuci nelegalnom sadrzaju, da se ne lazemo. Ima i legalnog sadrzaja (linux distribucije, razni casopisi koji su i inace dz i sl). Ipak, placanje naknade za torrentovanje je sumanuto cak i ako se radi o legalnom materijalu. Onaj ko deli legalno materijal putem torrenta ima interes da se taj materijal rasiri (linux distribucija npr) - zasto bih placao njegov interes? To on ima da plati. Ako je materijal koji se skida ilegalan, jasno je da je placanje za ukradeno prosto suamnuto. Tako jos drasticnije ucestvujes u kradji. Em placas lopovu em siris taj materijal dalje.

Naučnik

pre 4 godine

"Ne podrzavam 'kradju' intelektualne svojine, osim u jednom slucaju - NAUKA! Nauka mora da bude svima dostupna, bez izuzetka! Stanko"

ZAŠTO???? Ili sve neka bude besplatno ili ništa. Očigledno je da se ne bavite naukom čim ste tako izričiti. Zašto Vi ne radite besplatno šta god da radite? Uostalom, sve što koristite je posledica "nauke", tako da ako ćemo tako, vraćamo se na prvo što sam rekao - ili sve besplatno ili ništa. Niko nema pravo da prema svojim potrebama i neznanju odredjuje šta treba a šta ne da bude besplatno. Niko i nikad.

Powerslave

pre 4 godine

Haha, pa ako treba da se plati onda ću platiti original, a ne nekom liku za kradenu robu (što torent u suštini i jeste).
To što smo mi sirotinja pa da nije torenta ne bismo videli gomilu filmova i igara je druga priča...

old skul

pre 4 godine

Ja vidim deljenje i skidanje torenta više kao stvar opšte kulture nego novca. Oni koji to ne razumeju, možda nisu deo moje generacije.

anti lopov

pre 4 godine

Sharing is caring!

Da bi se ovo razumelo morate na casak da uklonite novac sa prvog mesta prioriteta( i samim time dobijete drugaciju perspektivu i viziju sveta)
(milan1ns, 5. avgust 2020 10:05)

# Link komentara

Naravno, ali samo u slucaju da besplatno delis ono sto si SAM NAPRAVIO!!!

U slucaju da besplatno delis ono sto ne NAPRAVIO NEKO DRUGI, ne samo bez dozvole tog nekog, vec i uz krsenje izricite zabrane autora da je besplatno deljenje zabranjeno, onda si samo lopuza...

šuvaklija

pre 4 godine

skinem probam ... ako mi se svidi bacim ga na wishlist na steam, epic, ubi ... i cekam cena da padne .... u zadnjih mesec kupio 30tak mozda i ivse originala za nekih 100€ . homeworld, suden strike, red aleert kolekciju 19 igara za 15€ , project cars ..... i treba da postoje torrenti

?

pre 4 godine

Zašto bih uopšte skidao filmove i serije kad postoji onoliko besplatnih streaming sajtova poput vumoo, yesmovies...?
(bgd, 05. avgust 2020 11:59)

Da li uopšte znaš da ti "besplatni" - piratski strimovi funkcionišu na p2p principu kao i torenti? Da neko ne drži aktivnim to što ti gledaš, gledao bi sebi u stopala.

4k4.Dex

pre 4 godine

Pa kako moze neko da naplati samo postavljanje ukradenog filma ili serije.
Samo vlasnik tj. legalni distributer moze da naplati to.

Smeh

pre 4 godine

Nevidjena glupost. U 95% slučajeva se deli nelegalni predmet, bilo da je to film, muzika, igrica, programi, itd. Zašto bi neko plaćao lopovluk neke ili više osoba? Ako želiš da toj osobi, osobama doniraš pare to je druga stvar i to je do pojedinca. I da se ne lažemo, većina pirata rade to zbog para i donacija a ne zbog toga kako će pomoći nekome da odgleda film koji ne može nigde drugde da odgleda, da skine besplatno cd nekog izvodjača jer nema para da kupi cd, itd. Zabole njih za tako nešto.

5. motorizovana brigada "Rodžer Federer"

pre 4 godine

Mesečna pretplata za Netflix 8 evra tj 940 dinara. Legalno, neograničeno gledanje u HD sa srpskim prevodom na više uređaja. Vi kojima je mnogo 940 dinara mesečno za to, a podržavate torente, niste sirotinja, već škrtice.

PsychoTheRapist

pre 4 godine

Mesečna pretplata za Netflix 8 evra tj 940 dinara. Legalno, neograničeno gledanje u HD sa srpskim prevodom na više uređaja. Vi kojima je mnogo 940 dinara mesečno za to, a podržavate torente, niste sirotinja, već škrtice.
(5. motorizovana brigada "Rodžer Federer
Nismo škrtice, već skidamo sadržaj sa torrenta koji ima više mozga i dubine nego većinu tog smeća koje gledaš na Netflixu! Nisu u pitanju pare, malo je dublji smisao, nešto kao "Way of life", antisnobovski i potpuno van mainstream traženog sadržaja.
Veliki broj korisnika skida igrice a ima ih koji skidaju i pornjavu, što je već nebulozno u današnje vrijeme. Nismo svi isti i glupo je generalizovati.
Btw, VPN koji ljudi plaćaju je u rangu ili čak skuplji od tvoje pretplate za Netflix.

Neplivač

pre 4 godine

Znači ne treba da plaćamo onome ko je film napravio nego onome ko ga je ukrao pa dao nama da gledamo? Interesantna ideja. Zašto se to ne bi primenilo i na druge situacije? Hajde svi da čekamo ispred samoposluge lopove da se nakradu, pa da onda od njih kupujemo po manjim cenama meso, mleko, jaja, voće, povrće...? Odlična ideja.
(usamljeni jahač, 05. avgust 2020 12:16)

Zapravo i kupujete od lopova-trgovaca koji uz pomoć bankara i političara ubijaju proizvođače i jačaju uvoznike-trgovce i bankare. To je začarani krug u koji je umešana i obaveštajna služba i zamislite, bankari

Semke

pre 4 godine

Ne treba im se platiti ali razumem i tog uploadera zašto je to tražio, najverovatnije jer vlasnici The Pirate Bay-a i sličnih sajtova zarađuju ne baš mali novac od reklama na sajtu, od kojih neke umeju da budu i maliciozne. Rizikuju i uplouderi kao i vlasnici sajta da budu zakonski procesuirani i uplouder se iznervirao i hteo deo kolača od reklama.

DokleViše

pre 4 godine

Naravno, ali samo u slucaju da besplatno delis ono sto si SAM NAPRAVIO!!!

U slucaju da besplatno delis ono sto ne NAPRAVIO NEKO DRUGI, ne samo bez dozvole tog nekog, vec i uz krsenje izricite zabrane autora da je besplatno deljenje zabranjeno, onda si samo lopuza...
(anti lopov, 05. avgust 2020 12:30)
Pronasao sam nekog koje uzivao u piratskim sadrzaju kao mladji, a sad ima pare i ne zna da skida besplatno ili je umetnicko/softerskom biznisu.

Marx

pre 4 godine

Samo piraterišite...Muzičari i filmadžije su bezobrazno bogati, a hoće još... E pa ne može...
(Saul Goodman, 05. avgust 2020 23:11)

Naročito ove domaće bogataše. Ni dinar da im ne ostane.

djokica

pre 4 godine

Autorska prava i sve ostalo na stranu ovo bi bio pucanj sebi u nogu. Kad bi se od toga zaradjivalo pojavilo bi se beskonačno platformi tipa netflix koje strimuju ilegalne sadržaje da bi legalci bili primorani da ptimene zakone do kraja i samim tim i ugase pirateriju skroz jer bi im profit drastično pao..

Neplivač

pre 4 godine

Ne treba da im se plaća niti imaju pravo da traže da im se plati. Niti oni, ni autori. Ja sam kupio film ili igru i mogu da je poklonim kome hoću i svima. Jer pripada meni. Ja sam kupio gomilu knjiga i poklanjao ih da se šire, samo sam zamerao onima koji ih zadržavaju kod sebe, a ne čitaju

F

pre 4 godine

Plati pa se klati, stara je izreka, nema džabe ni za babe, itd. Da bi se neki sadržaj tipa film postavio na neki sajt gde ljudi dolaze da gledaju, prvo mora da se potpiše ugovor izmedju vlasnika filma (uglavno kompanija) i vlasnika sajta na koji se postavlja. Vlasnik sajta kupuje proizvod od vlasnika filma, kao što kupac kupuje najki patike od prodavca istih, da li će on da ih nosi, deli sirotinji to je njegov problem, ali ako ih ne plati već uzme tj ukrade to je krivično delo i mora da plati kaznu ili da ide malo u zatvor. Isto je sa filmom ako ga uzmu bez da im je vlasnik prava dozvolio ili prodao prava na emitovanje, oni vrše krivično delo, i oni što su ukrali i postavili i oni što dozvoljavaju da neko može da postavlja sadržaj na njihov sajt a da pre toga nije prošlo cenzuru u toj kompaniji. Dakle svi koji kradu po navedenim primerima su već zavedeni, registrovani i verovatno se čeka da maznu nešto ozbiljno pa da zaglave ozbiljnu robiju ili da moraju da plate velike pare, valjda mora i policija od nečega da živi pa ih puštaju koliko mogu da mogu dobro da ih oderu. Jednostavno puštaju da postoje da bi videli ko su lopovi.

Zoki

pre 4 godine

98% serija koje se danas plasiraju ne bi niko ni gledao da nije pirata i dostupnosti na sajtu
(magla svuda oko nas, 05. avgust 2020)
U kojem paralelnom svetu ti živiš?

neutralni felš

pre 4 godine

Nikako. Ideja deljenja je besplatna - a ovo je prodaja. Pre cu da kupim original nego jeftinu kopiju, sada imam para, može mi se.
(Adriano_Galliani, 05. avgust 2020 09:58)

alo rokfeler, pomisli nekad malo i na nas sirotinju ;)

5. motorizovana brigada "Rodžer Federer"

pre 4 godine

Mesečna pretplata za Netflix 8 evra tj 940 dinara. Legalno, neograničeno gledanje u HD sa srpskim prevodom na više uređaja. Vi kojima je mnogo 940 dinara mesečno za to, a podržavate torente, niste sirotinja, već škrtice.

F

pre 4 godine

Plati pa se klati, stara je izreka, nema džabe ni za babe, itd. Da bi se neki sadržaj tipa film postavio na neki sajt gde ljudi dolaze da gledaju, prvo mora da se potpiše ugovor izmedju vlasnika filma (uglavno kompanija) i vlasnika sajta na koji se postavlja. Vlasnik sajta kupuje proizvod od vlasnika filma, kao što kupac kupuje najki patike od prodavca istih, da li će on da ih nosi, deli sirotinji to je njegov problem, ali ako ih ne plati već uzme tj ukrade to je krivično delo i mora da plati kaznu ili da ide malo u zatvor. Isto je sa filmom ako ga uzmu bez da im je vlasnik prava dozvolio ili prodao prava na emitovanje, oni vrše krivično delo, i oni što su ukrali i postavili i oni što dozvoljavaju da neko može da postavlja sadržaj na njihov sajt a da pre toga nije prošlo cenzuru u toj kompaniji. Dakle svi koji kradu po navedenim primerima su već zavedeni, registrovani i verovatno se čeka da maznu nešto ozbiljno pa da zaglave ozbiljnu robiju ili da moraju da plate velike pare, valjda mora i policija od nečega da živi pa ih puštaju koliko mogu da mogu dobro da ih oderu. Jednostavno puštaju da postoje da bi videli ko su lopovi.

anti lopov

pre 4 godine

Sharing is caring!

Da bi se ovo razumelo morate na casak da uklonite novac sa prvog mesta prioriteta( i samim time dobijete drugaciju perspektivu i viziju sveta)
(milan1ns, 5. avgust 2020 10:05)

# Link komentara

Naravno, ali samo u slucaju da besplatno delis ono sto si SAM NAPRAVIO!!!

U slucaju da besplatno delis ono sto ne NAPRAVIO NEKO DRUGI, ne samo bez dozvole tog nekog, vec i uz krsenje izricite zabrane autora da je besplatno deljenje zabranjeno, onda si samo lopuza...

5. motorizovana brigada "Rodžer Federer"

pre 4 godine

Naravno da ne. Oni koji postavljaju te torente, uzimaju besplatno jedni od drugih, a svi zajedno krše autorska prava.

DokleViše

pre 4 godine

Naravno, ali samo u slucaju da besplatno delis ono sto si SAM NAPRAVIO!!!

U slucaju da besplatno delis ono sto ne NAPRAVIO NEKO DRUGI, ne samo bez dozvole tog nekog, vec i uz krsenje izricite zabrane autora da je besplatno deljenje zabranjeno, onda si samo lopuza...
(anti lopov, 05. avgust 2020 12:30)
Pronasao sam nekog koje uzivao u piratskim sadrzaju kao mladji, a sad ima pare i ne zna da skida besplatno ili je umetnicko/softerskom biznisu.

Naučnik

pre 4 godine

"Ne podrzavam 'kradju' intelektualne svojine, osim u jednom slucaju - NAUKA! Nauka mora da bude svima dostupna, bez izuzetka! Stanko"

ZAŠTO???? Ili sve neka bude besplatno ili ništa. Očigledno je da se ne bavite naukom čim ste tako izričiti. Zašto Vi ne radite besplatno šta god da radite? Uostalom, sve što koristite je posledica "nauke", tako da ako ćemo tako, vraćamo se na prvo što sam rekao - ili sve besplatno ili ništa. Niko nema pravo da prema svojim potrebama i neznanju odredjuje šta treba a šta ne da bude besplatno. Niko i nikad.

Adriano_Galliani

pre 4 godine

Nikako. Ideja deljenja je besplatna - a ovo je prodaja. Pre cu da kupim original nego jeftinu kopiju, sada imam para, može mi se.

usamljeni jahač

pre 4 godine

Znači ne treba da plaćamo onome ko je film napravio nego onome ko ga je ukrao pa dao nama da gledamo? Interesantna ideja. Zašto se to ne bi primenilo i na druge situacije? Hajde svi da čekamo ispred samoposluge lopove da se nakradu, pa da onda od njih kupujemo po manjim cenama meso, mleko, jaja, voće, povrće...? Odlična ideja.

Zoki

pre 4 godine

98% serija koje se danas plasiraju ne bi niko ni gledao da nije pirata i dostupnosti na sajtu
(magla svuda oko nas, 05. avgust 2020)
U kojem paralelnom svetu ti živiš?

Semke

pre 4 godine

Ne treba im se platiti ali razumem i tog uploadera zašto je to tražio, najverovatnije jer vlasnici The Pirate Bay-a i sličnih sajtova zarađuju ne baš mali novac od reklama na sajtu, od kojih neke umeju da budu i maliciozne. Rizikuju i uplouderi kao i vlasnici sajta da budu zakonski procesuirani i uplouder se iznervirao i hteo deo kolača od reklama.

magla svuda oko nas

pre 4 godine

najjaci su ovi sto pisu o intelektualnoj svojini, bla bla bla, svi oni, pa cak i Netflix vise zaradjuje od pirata nego od njihove pretplate, kako, pa lako, popularnost, broj pregleda, dostupnost svima, kada to steknes, posle je sve lako, pa oni mogu pirateriju u sekundi ukinuti da zele, problem je da li zele? 98% serija koje se danas plasiraju ne bi niko ni gledao da nije pirata i dostupnosti na sajtu, ma ne bi ni pomislili na to, sta mislite koliko rekvizita, dodataka i ostalih gluposti se prodaju na to ime, koliko samo sponzora privuku zbog te popularnosti? Igra prestola, premijera u nedelju, U ponedeljak ujutru vec imate da je skinete sve sa prevodom, jel vi zaista mislite da oni to ne mogu u sekundi da rese??

Powerslave

pre 4 godine

Haha, pa ako treba da se plati onda ću platiti original, a ne nekom liku za kradenu robu (što torent u suštini i jeste).
To što smo mi sirotinja pa da nije torenta ne bismo videli gomilu filmova i igara je druga priča...

šuvaklija

pre 4 godine

skinem probam ... ako mi se svidi bacim ga na wishlist na steam, epic, ubi ... i cekam cena da padne .... u zadnjih mesec kupio 30tak mozda i ivse originala za nekih 100€ . homeworld, suden strike, red aleert kolekciju 19 igara za 15€ , project cars ..... i treba da postoje torrenti

Marx

pre 4 godine

Samo piraterišite...Muzičari i filmadžije su bezobrazno bogati, a hoće još... E pa ne može...
(Saul Goodman, 05. avgust 2020 23:11)

Naročito ove domaće bogataše. Ni dinar da im ne ostane.

Smeh

pre 4 godine

Nevidjena glupost. U 95% slučajeva se deli nelegalni predmet, bilo da je to film, muzika, igrica, programi, itd. Zašto bi neko plaćao lopovluk neke ili više osoba? Ako želiš da toj osobi, osobama doniraš pare to je druga stvar i to je do pojedinca. I da se ne lažemo, većina pirata rade to zbog para i donacija a ne zbog toga kako će pomoći nekome da odgleda film koji ne može nigde drugde da odgleda, da skine besplatno cd nekog izvodjača jer nema para da kupi cd, itd. Zabole njih za tako nešto.

kaboom

pre 4 godine

sajtovi zaradjuju nešto ali hostovanje takodje košta...ne verujem da ljudi koji drže te sajtove i prilično su u sivoj zoni zakona imaju baš neku kompenzaciju

4k4.Dex

pre 4 godine

Pa kako moze neko da naplati samo postavljanje ukradenog filma ili serije.
Samo vlasnik tj. legalni distributer moze da naplati to.

milan1ns

pre 4 godine

Sharing is caring!

Da bi se ovo razumelo morate na casak da uklonite novac sa prvog mesta prioriteta( i samim time dobijete drugaciju perspektivu i viziju sveta)

jole

pre 4 godine

Ne. Ja nekad prevodim skenirane stripove sa sr-hr na engleski (drugi skenlejtori to rade u mnogo vecem obimu) i to radim da bi francusko-belgijski stripovi nedostupni na engleskom bili dostupni svima koji engleski znaju. Svi to radimo iz hobija i da bi vezbali jezik a ponajpre iz ljubavi prema stripu. Skenovi hr stripova (ugl. zajmljenih iz biblioteke) se mogu naci na netu tako da je ljudima van hr dostupno, i obrnuto - srpski se takodje skeniraju. Na taj nacin se stvara online 'jugoslovenska' biblioteka stripova i knjiga dostupna svima na nasim prostorima. Niko tu ne uzima pare. Ko hoce da ima strip, ionako ce ga kupiti, a mnoge sam stripove kupio nakon sto sam prethodno procitao piratski sken. Deljenje/sharing mozda tek malo umanjuje prodaju, ali niko tu ne profitira, a obrada skena zahteva vreme i puno truda. Pritom na netu ima mnogo stripova na raznim jezicima koji su nedostupni jer su rasprodati, i ovo je jedini nacin da se sacuvaju od zaborava i da ih drugi procitaju. Mnogi "pirati" zapravo naglasavaju znacaj kupovine papirnih stripova da bi izdavastvo opstalo. Oni koji prodaju tudje skenove po netu su pravi pirati i njih treba izbegavati. Uvek sam pristalica online biblioteka/audioteka/videoteka, jer je u danasnje vreme sunda i kica preko potreban pristup umetnosti i mnogobrojnim ljudima koji nemaju dovoljno novca.

KrckoBeee

pre 4 godine

meni ne treba niko nista da placa.

"krades od bogatih i daš siromašnima"

mož eventuapno da mi plate ovi drugi da ne izbacim njihov film za dz.

?

pre 4 godine

Zašto bih uopšte skidao filmove i serije kad postoji onoliko besplatnih streaming sajtova poput vumoo, yesmovies...?
(bgd, 05. avgust 2020 11:59)

Da li uopšte znaš da ti "besplatni" - piratski strimovi funkcionišu na p2p principu kao i torenti? Da neko ne drži aktivnim to što ti gledaš, gledao bi sebi u stopala.

Neplivač

pre 4 godine

Znači ne treba da plaćamo onome ko je film napravio nego onome ko ga je ukrao pa dao nama da gledamo? Interesantna ideja. Zašto se to ne bi primenilo i na druge situacije? Hajde svi da čekamo ispred samoposluge lopove da se nakradu, pa da onda od njih kupujemo po manjim cenama meso, mleko, jaja, voće, povrće...? Odlična ideja.
(usamljeni jahač, 05. avgust 2020 12:16)

Zapravo i kupujete od lopova-trgovaca koji uz pomoć bankara i političara ubijaju proizvođače i jačaju uvoznike-trgovce i bankare. To je začarani krug u koji je umešana i obaveštajna služba i zamislite, bankari

Deus

pre 4 godine

TPB tj The Pirate Bay je popularan zahvaljujuci nelegalnom sadrzaju, da se ne lazemo. Ima i legalnog sadrzaja (linux distribucije, razni casopisi koji su i inace dz i sl). Ipak, placanje naknade za torrentovanje je sumanuto cak i ako se radi o legalnom materijalu. Onaj ko deli legalno materijal putem torrenta ima interes da se taj materijal rasiri (linux distribucija npr) - zasto bih placao njegov interes? To on ima da plati. Ako je materijal koji se skida ilegalan, jasno je da je placanje za ukradeno prosto suamnuto. Tako jos drasticnije ucestvujes u kradji. Em placas lopovu em siris taj materijal dalje.

PsychoTheRapist

pre 4 godine

Mesečna pretplata za Netflix 8 evra tj 940 dinara. Legalno, neograničeno gledanje u HD sa srpskim prevodom na više uređaja. Vi kojima je mnogo 940 dinara mesečno za to, a podržavate torente, niste sirotinja, već škrtice.
(5. motorizovana brigada "Rodžer Federer
Nismo škrtice, već skidamo sadržaj sa torrenta koji ima više mozga i dubine nego većinu tog smeća koje gledaš na Netflixu! Nisu u pitanju pare, malo je dublji smisao, nešto kao "Way of life", antisnobovski i potpuno van mainstream traženog sadržaja.
Veliki broj korisnika skida igrice a ima ih koji skidaju i pornjavu, što je već nebulozno u današnje vrijeme. Nismo svi isti i glupo je generalizovati.
Btw, VPN koji ljudi plaćaju je u rangu ili čak skuplji od tvoje pretplate za Netflix.

old skul

pre 4 godine

Ja vidim deljenje i skidanje torenta više kao stvar opšte kulture nego novca. Oni koji to ne razumeju, možda nisu deo moje generacije.

djokica

pre 4 godine

Autorska prava i sve ostalo na stranu ovo bi bio pucanj sebi u nogu. Kad bi se od toga zaradjivalo pojavilo bi se beskonačno platformi tipa netflix koje strimuju ilegalne sadržaje da bi legalci bili primorani da ptimene zakone do kraja i samim tim i ugase pirateriju skroz jer bi im profit drastično pao..

Neplivač

pre 4 godine

Ne treba da im se plaća niti imaju pravo da traže da im se plati. Niti oni, ni autori. Ja sam kupio film ili igru i mogu da je poklonim kome hoću i svima. Jer pripada meni. Ja sam kupio gomilu knjiga i poklanjao ih da se šire, samo sam zamerao onima koji ih zadržavaju kod sebe, a ne čitaju

neutralni felš

pre 4 godine

Nikako. Ideja deljenja je besplatna - a ovo je prodaja. Pre cu da kupim original nego jeftinu kopiju, sada imam para, može mi se.
(Adriano_Galliani, 05. avgust 2020 09:58)

alo rokfeler, pomisli nekad malo i na nas sirotinju ;)