Aktuelno

Nedelja, 01.09.2019.

17:00

Počeo je kraj čovečanstva, a oni su poslednja faza evolucije VIDEO

Izvor: NBC News, Zimo

Poèeo je kraj èoveèanstva, a oni su poslednja faza evolucije VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

71 Komentari

Sortiraj po:

maxi

pre 5 godina

Pre neki dan smo polemisali o ovome i mislim da je čovek u pravu. Nedavno je fb osmislio dva robota koja će da se dopisuju sa ljudima ubrzo su roboti izmedju sebe razvili jezik koji niko nije mogao razumeti pa su ih ugasili. Za 20 godina kada sve bude na još većem nivou neki naučnik u nekoj vojnoj bazi prilikom inoviranja sa veštačkom inteligencijom može sasvim slučajno iz nehata stvoriti robota koji će imati toliko svesti da neće želeti da ga bilo ko kontroliše, ucice u svoj kod izmenice ga i čovek više neće imati pristup. Da ne pričam da bi robot u budućnosti moći da pokupi sve što je na netu, sve znanje i to je ovo o čemu ovaj covek prica. Možemo da pritiskamo koji god taster za on i off veštačka inteligencija će već biti u oblaku i mi joj nećemo imati pristup. A tada će moći ako želi da ruši avione, lansira rakete i da pristupi svemu što kontroliše softver.

EU Citizen

pre 5 godina

Pa, ako je prava opšta veštačka i imteligencija uopšte moguća, što još ne znamo, i ako se sa tim veštačkom inteligencijom ne spojimo u jedan um, gde će naš organski mozak, bilo u biološkoj (manje verovatno) ili nekoj simuliranoj/downloadovanoj formi, biti samo majušno emotivno i motivacijsko jezgro ogromme AI nadgradnje, stvarno ćemo izumreti. Srećom mislimda će se to sigurno desiti, i da ćemo prosto stupiti u novu evolucionu fazu, gde ćemo, iako formalno kiborzi, još uvek biti ljudi :)

Don Giovanni

pre 5 godina

Ja ću se stvarno zabrinuti kad prvi kiborg smisli vic i njime zasmeje druge kiborge.

Ja ću shvatiti da smo postali suvišni na ovoj planeti kad prvi kiborg napiše ili kompunuje pesmu, izrecituje je ili odsvira drugim kiborzima i pesma se njima dopadne.

Ja ću pomisliti da je igra završena za nas tek kad prvi kiborg shvati značenje reči "volim" i "mrzim" i reši da to primeni na nas ljude!

Ali dotad ću znati da je sva veštačka inteligencija samo gomila manje ili više komplikovanih algoritama koje su smislili LJUDI. Ako bude problema s time, LJUDI će naći rešenje.

Jer veštačka inteligencija je čovekova kreacija i nikad ništa što čovek kreira ne može nadmašiti svog kreatora! Ugroziti ga, to svakako može (jer su greške i previdi uvek mogući), ali nadmašiti ga - nikada!

Jer da bi kreacija nadmašila svog kreatora, trebalobi da on ugradi potpunog sebe u svoju kreaciju, što je naravno, nemoguće!

mr. wolf

pre 5 godina

To su sve nagadjanja... Niko zaista ne moze da predvidi buducnost. Mada bi bilo dobro da nas roboti sprece u unistavanju planete jer covek sve vise gubi razum. (Mici, 01. septembar 2019 17:55)

Aman, ljudi, planetu ne moze da unisti covek kako vam to nije jasno. Planeta je postajala i pre ljudi, dinosaurusa, kada na njoj nije bilo vode, kada je bila vatrena kugla, kada je udario asteroid... Planeta moze biti unistena samo od strane zvezde, ili u neko mega sudaru dve planete. Covek je samo njen stanovnik, i moze da unisti uslove za zivot koji njemu pogoduju, nikako planetu.

balkanoid

pre 5 godina

Jos samo da naprave robota koji bi hteo da izdominira i koji ima zelje i osecanja i niske strasti... Masina je masina, nece se vas pametni auto pobuniti i krenuti u Grcku na more, iako ste mu rekli da idete na posao.

Miloš

pre 5 godina

Za mene je ovo fantaziranje i glupost, nikad robot neće imati dušu i mozak. Veštačka inteligencija može da napravi savršen izbor između ponuđenih opcija, ali nikad neće moći da stvara i samostalno izučava prirodu, nikad neće imati nagone i osećanja, a oni su pokretač svega.

Miloje

pre 5 godina

U ovome vidim jedini način da ljudska vrsta "preživi", naravno ne u obliku u kojem je danas poznajemo, ali u tome je i poenta. Kao što se veruje da je bog nekada davno nas stvorio po svom liku, tako sada mi stvaramo novu inteligneciju i u tome vidim prirodan proces evolucije. Ljudi kao ljudi, kao čisto biološka bića, svakako ne bi još dugo opstala, bez veštačke inteligencije ili sa njom.

miki

pre 5 godina

Najgore od svega je sto nemaju dusu i emocije. I ako imali to ce biti samo simulacija. Vodice se surovim proracunima i logikom. Tako da ce biti bez milosti. Covek ne moze da da dusu nicemu i nikome. To moze samo Bog. Ovo je primer sta bi bio covek da nema dusu. Nista, samo prazna kanta.

Мислим да знам

pre 5 godina

Човек снује Бог одређује,да Бога нема требало би га измислити управо због оваквих интелектуалаца који се ослањају искључиво на интелект а не на Ум,Разум и на крају Мудрост,што би рекао Цане Партибрејкерс,"Без душе си нико,без душе си ништа,купујеш,продајеш,одузимаш и додајеш,ај па тако и памет у главу!!!

Miki

pre 5 godina

Jos 90-godina kompjuter je pobedjivao u sahu, tako da 20 i koju godinu kasnije pobediti u drugoj igri i nije nesto revolucionarno. (Aca, 1. septembar 2019 17:09)

Da, ali ovde je u pitanju program, koji je sam naučio da igra igru bez ikakve pomoći. (Jovan, 1. septembar 2019 18:51)

Da ali je dobio naredbu da nauci da igra sah, nije to uradio samoincijativno i zato to nije vestacka inteligencija. Dok god masine ili programi budu morali da dobijaju naredbe da nesto urade, bez obzira na to koliko pametno delovali, to nece biti inteligencija jer nema samoinicijativnog delovanja odnosno samostalnog donosenja odluka sto je osnova inteligencije.

Onako samo usput

pre 5 godina

Postoje razlike između robota i kiborga. Kiborg je polu-mašina, polu-čovek.
1) Osim ako se ne zamene pluća, želudac, mozak i krv, kiborgu će i dalje biti potrebna voda i vazduh.
2) Kiborgu kao mašina-čovek će i dalje trebati čisto ljudsko biće koje će kad poraste biti pretvoreno u kiborgu. Neće valjda kiborzi rađati male kiborgčiće XDXDXDXDXD.

Potpuni robot sa veštačkom inteligencijom je već sasvim druga priča.

nisamneznamkakosamzavrsioosnovnuskolu

pre 5 godina

problem sa AI je da nikada neće biti u stanju da sama sebi odredi cilj, unutar nje nije moguće naći motiv I baš zbog toga što je sama sebi dovoljna osuđena je na propast. Vrhunac čovečanstva je umetnost a AI može da stvara ali nema potrebu niti će ikada biti u stanju da podredi I da svoj život za umetnost i ta razlika je prednost koju ljudska vrsta ima u odnosu na sve vrste pa i AI!

Milan Mišković

pre 5 godina

I onda malo pustimo EMP i nema usmerenog kretanja naelektrisanja (struje) i svi otpadi se obogate preko noći. Svemir i ljudska glupost su jedine neograničene stvari. Molim pre upotrebe promućkati.

sun1

pre 5 godina

Covek je apsolutno u pravu. Roboti su logican najvisi i poslednji nivo evolucije na Zemlji, trajace vecno, sami sebi dovoljni kao "vrsta", a neogranicenih mogucnosti razvoja, a sve zahvaljujucu gluposti coveka.
Jedino su oni u mogucnosti da putuju kroz svemir, istrazuju i istraju u vecnoj zelji za otkrivanjem nama nedohvativim i nedokucivim daljinama, planetama, civilizacijama, pobijajuci sve uslove fizicke/materijalne podnosljivosti, a koje nasa ljudska, bioloski i duzinom zivotnog veka, ogranicena tela, nisu u stanju im ni prici. Prikaceni su na net, uce neprestano, nenormalnom brzinom akumuliraju znanja i vestine, pokreti njihovih tela se uveliko usavrsavaju, i nece proci jos mnogo vremena dok ne krene Terminator scenario. Savrseni su, dobili su savrsena tela, najbolju kopiju ljudske anatomije prekopirane u nesalomive masine. Inteligencija. Samosvest nije daleko, i ne, nije samo ogranicena na ljudsku, zapravo je rezultat hrpe znanja, mogucnosti razmisljanja i donosenja odluka, koju im je covek dao.
Sve to zajedno stvorice svesne kiborg masine, i bice "veselo". Za njih cemo ili mozda vec jesmo, a da nismo ni svesni, nista vise od komaraca, insekata.

Aca

pre 5 godina

Trabshumanizam uveliko traje svi sno postali ovisni o tehnologiji npr. Mobilni telefon i sve aplikacije koje koristimo bilo za zabavu ili za posao sta je to nego vestacka inteligencija (AI)
Ai ne noze vise niko kontrolisari jer im 50 000 000 operacija u sekindi ljudski fnk ima 500 000 operacija u sekundi. Ai moze da predvidi svaki nas pokret pre nego sto pomislimo na nesto da uradimo...
Pogledajte po netu sta je Neuralink program.

sun1

pre 5 godina

Pardon, ispravka! Mislila sam zapravo na po fizickoj konstrukciji humanoidne robote, a greskom pisala kiborge (meni su bili sinonim). Roboti, kao Terminator.

Sasko

pre 5 godina

Kako će se razmnožavati?
(Jekapanika, 01. septembar 2019 22:06)

Da li se automobil razmnozava? PC? Avion? Usisivac? Roboti su masine, pravice sami sebe u njihovim 'fabrikama' recimo.

hello

pre 5 godina

Boze me sacuvaj sta ljudi pisu... Robot je robot, nikada nece postojati nista savrseno i samo dovoljno za zivot kao covek. Jedno je biologija a drugo tehnologija... Ne mlatite

Djoksa

pre 5 godina

Kiborg je živi organizam kome su dodati mašinski delovi kako bi bile unapređene njegove sposobnosti. Primer je Robokap ili Dart Vejder. Sa druge strane imamo Android, to je robot koji napravljen spolja da liči u potpunosti na ljudsko biće, iznutra je mašina. To je Terminator. Nadam se da su vam neke stvari jasnije sad i da nećete po automatizmu kiborga svrstavati u robota jer je robot samostalna operativna mašina a kiborg ne može funkcionisati bez svojih bioloških odnosno ljudskih delova.

enciklopedija@gmail.com

pre 5 godina

Dzabe kiborg kad mora da ima napajanje i baterije, bilo kakav jaci strujni udar mu sprzi sve cipove napajanje i baterije u njemu.

Posmatrac

pre 5 godina

Kiborg je po definiciji spoj bioloskih i masinskih delova. Tako da mu sigurno treba kiseonik i hrana. Recimo Robokap, da svima bude jasnije.
Ako nema bioloskih delova - to je Robot.

pera

pre 5 godina

Mislim da smo jako daleko od vestacke inteligencije. Mozda moze robot da pobedi najboljeg coveka u sahu, ali ako ga pitate da nacrta cvetic, ne zna kako, programiran je samo za sah.

Jovan

pre 5 godina

Jos 90-godina kompjuter je pobedjivao u sahu, tako da 20 i koju godinu kasnije pobediti u drugoj igri i nije nesto revolucionarno.
(Aca, 1. septembar 2019 17:09)

Da, ali ovde je u pitanju program, koji je sam naučio da igra igru bez ikakve pomoći.

g4

pre 5 godina

Ovo je, na kapitalistički način, degenerisana vizija budućnosti. Neko je rekao da kapitalizam može da preživi uništenje čovečanstva, a ova priča sa robotima je uvod u to.

hm

pre 5 godina

Zasto bi oni bili poslednja faza evolucije ? Zato sto nam je mozak limitiran i ne mozemo pojmiti da nesto i nakon/od njih moze nastati ? Malo smo se umislili da smo jako pametni, a daleko smo od toga... Uostalom, tko to kaze da bi se okrenuli protiv onih koji su ih stvorili ? Zasto bi se limitirali jednom planetom kada mogu 'ladno da se nasele na koji planet god im dodje, a samo od sunca mogu dobijati ogromnu kolicinu energije. Pre cemo se mi sami unistiti nego ce to da urade oni.

CATAPA

pre 5 godina

Pardon, još samo da dodam, nastanak veštačke inteligencije (i eventualno njen autonomni razvoj) nema ama baš nikakve veze sa evolucijom, kao ni išta drugo što ima atribut "veštačkog". Evolucija "veštačkog" je bar u ovakvom kontekstu totalni oksimoron.
Kao što konj nije evolirao u motocikl, tako ni u (eventualnoj) smeni ljudske vrste veštačkom nije reč o evoluciji.

srdan

pre 5 godina

Ako im ne treba voda ni kiseonik, onda im ne treba ni planeta zemlja. Mogli bi da se razvijaju i nastanjuju svuda u svemiru.
Nemaju razlog da nas, koji smo za njih "biljke" zgaze i istrebe.

basketas

pre 5 godina

pa uglavnom je rekao ono sto vecina ozbiljnih naucnika i prica. mada sam ja skloniji onim verzijama gde su kiborzi modifikovani ljudi sa mozgovima prikljucenim na internet. ludilo krece nakon 2050. to vise niko ne moze da zaustavi ali ni predvidi konsekvence. ludilo ne iznosim kao vrednosni sud. jednostavno samo posmatram.

CATAPA

pre 5 godina

Gospodin je zaboravio samo najbitnije. Upravo zato što toj novoj vrsti nije potrebna biosfera, ne postoji ni jedan razlog zbog kog bi se zadržavala i razvijala na Zemlji. Uzgred, ta nova vrsta "svesti" predstavlja jedini način da se ljudski razum i kultura proširi širom kosmosa do drugih zvezda, pa čak i galaksija jer nisu sputani ni kratkim životnim vekom, kao mi.
Takođe je zaboravio da se ne radi o veštačkoj neinteligenciji. Inteligencija nikada nema rušilačke ambicije nego stvaralačke. Blesavo je pretpostaviti da bi se inteligencija (višestruko!) veća od naše ponašala kao naši najblesaviji primerci. Za početak, veštačka inteligencija gotovo sasvim sigurno ne bi bila religiozna, niti bi taj njihov veštački um mogao da bude zatrovan takvim generatorom straha i mržnje.
Veštačka inteligencija, ta "nova rasa ljudi" je verovatno jedina slamka spasa i za homosapiensa, problem je samo što ljudi moraju da ih stvore pre nego što sami totalno izgube razum, unište planetu i sebe. To je trka sa vremenom i povratkom u primitivno, nešto kao u priči "Cveće za Aldžernona". Ko nije ćitao otkriću mu samo da priča nema holivudski hepiend, ali nije ni horor, pa čak ne naročito ni tragedija. Baš kao što ni dekadencija ljudske vrste neće biti tragedija jer neće biti nikoga ko bi to kao tragediju doživljavao.

Mici

pre 5 godina

To su sve nagadjanja... Niko zaista ne moze da predvidi buducnost. Mada bi bilo dobro da nas roboti sprece u unistavanju planete jer covek sve vise gubi razum.

Nonteist

pre 5 godina

Samo ako se povezemo sa AI mozemo izbeci propast. To je ideja iza Neuralinka - "ultra-high bandwidth brain-machine interfaces to connect humans and computers".

*Mada kako stvari stoje klimatske promene ce prve da nas pociste

srdan

pre 5 godina

Ako im ne treba voda ni kiseonik, onda im ne treba ni planeta zemlja. Mogli bi da se razvijaju i nastanjuju svuda u svemiru.
Nemaju razlog da nas, koji smo za njih "biljke" zgaze i istrebe.

CATAPA

pre 5 godina

Gospodin je zaboravio samo najbitnije. Upravo zato što toj novoj vrsti nije potrebna biosfera, ne postoji ni jedan razlog zbog kog bi se zadržavala i razvijala na Zemlji. Uzgred, ta nova vrsta "svesti" predstavlja jedini način da se ljudski razum i kultura proširi širom kosmosa do drugih zvezda, pa čak i galaksija jer nisu sputani ni kratkim životnim vekom, kao mi.
Takođe je zaboravio da se ne radi o veštačkoj neinteligenciji. Inteligencija nikada nema rušilačke ambicije nego stvaralačke. Blesavo je pretpostaviti da bi se inteligencija (višestruko!) veća od naše ponašala kao naši najblesaviji primerci. Za početak, veštačka inteligencija gotovo sasvim sigurno ne bi bila religiozna, niti bi taj njihov veštački um mogao da bude zatrovan takvim generatorom straha i mržnje.
Veštačka inteligencija, ta "nova rasa ljudi" je verovatno jedina slamka spasa i za homosapiensa, problem je samo što ljudi moraju da ih stvore pre nego što sami totalno izgube razum, unište planetu i sebe. To je trka sa vremenom i povratkom u primitivno, nešto kao u priči "Cveće za Aldžernona". Ko nije ćitao otkriću mu samo da priča nema holivudski hepiend, ali nije ni horor, pa čak ne naročito ni tragedija. Baš kao što ni dekadencija ljudske vrste neće biti tragedija jer neće biti nikoga ko bi to kao tragediju doživljavao.

Djoksa

pre 5 godina

Kiborg je živi organizam kome su dodati mašinski delovi kako bi bile unapređene njegove sposobnosti. Primer je Robokap ili Dart Vejder. Sa druge strane imamo Android, to je robot koji napravljen spolja da liči u potpunosti na ljudsko biće, iznutra je mašina. To je Terminator. Nadam se da su vam neke stvari jasnije sad i da nećete po automatizmu kiborga svrstavati u robota jer je robot samostalna operativna mašina a kiborg ne može funkcionisati bez svojih bioloških odnosno ljudskih delova.

Posmatrac

pre 5 godina

Kiborg je po definiciji spoj bioloskih i masinskih delova. Tako da mu sigurno treba kiseonik i hrana. Recimo Robokap, da svima bude jasnije.
Ako nema bioloskih delova - to je Robot.

basketas

pre 5 godina

pa uglavnom je rekao ono sto vecina ozbiljnih naucnika i prica. mada sam ja skloniji onim verzijama gde su kiborzi modifikovani ljudi sa mozgovima prikljucenim na internet. ludilo krece nakon 2050. to vise niko ne moze da zaustavi ali ni predvidi konsekvence. ludilo ne iznosim kao vrednosni sud. jednostavno samo posmatram.

Jovan

pre 5 godina

Jos 90-godina kompjuter je pobedjivao u sahu, tako da 20 i koju godinu kasnije pobediti u drugoj igri i nije nesto revolucionarno.
(Aca, 1. septembar 2019 17:09)

Da, ali ovde je u pitanju program, koji je sam naučio da igra igru bez ikakve pomoći.

Sasko

pre 5 godina

Kako će se razmnožavati?
(Jekapanika, 01. septembar 2019 22:06)

Da li se automobil razmnozava? PC? Avion? Usisivac? Roboti su masine, pravice sami sebe u njihovim 'fabrikama' recimo.

CATAPA

pre 5 godina

Pardon, još samo da dodam, nastanak veštačke inteligencije (i eventualno njen autonomni razvoj) nema ama baš nikakve veze sa evolucijom, kao ni išta drugo što ima atribut "veštačkog". Evolucija "veštačkog" je bar u ovakvom kontekstu totalni oksimoron.
Kao što konj nije evolirao u motocikl, tako ni u (eventualnoj) smeni ljudske vrste veštačkom nije reč o evoluciji.

Nonteist

pre 5 godina

Samo ako se povezemo sa AI mozemo izbeci propast. To je ideja iza Neuralinka - "ultra-high bandwidth brain-machine interfaces to connect humans and computers".

*Mada kako stvari stoje klimatske promene ce prve da nas pociste

sun1

pre 5 godina

Covek je apsolutno u pravu. Roboti su logican najvisi i poslednji nivo evolucije na Zemlji, trajace vecno, sami sebi dovoljni kao "vrsta", a neogranicenih mogucnosti razvoja, a sve zahvaljujucu gluposti coveka.
Jedino su oni u mogucnosti da putuju kroz svemir, istrazuju i istraju u vecnoj zelji za otkrivanjem nama nedohvativim i nedokucivim daljinama, planetama, civilizacijama, pobijajuci sve uslove fizicke/materijalne podnosljivosti, a koje nasa ljudska, bioloski i duzinom zivotnog veka, ogranicena tela, nisu u stanju im ni prici. Prikaceni su na net, uce neprestano, nenormalnom brzinom akumuliraju znanja i vestine, pokreti njihovih tela se uveliko usavrsavaju, i nece proci jos mnogo vremena dok ne krene Terminator scenario. Savrseni su, dobili su savrsena tela, najbolju kopiju ljudske anatomije prekopirane u nesalomive masine. Inteligencija. Samosvest nije daleko, i ne, nije samo ogranicena na ljudsku, zapravo je rezultat hrpe znanja, mogucnosti razmisljanja i donosenja odluka, koju im je covek dao.
Sve to zajedno stvorice svesne kiborg masine, i bice "veselo". Za njih cemo ili mozda vec jesmo, a da nismo ni svesni, nista vise od komaraca, insekata.

hello

pre 5 godina

Boze me sacuvaj sta ljudi pisu... Robot je robot, nikada nece postojati nista savrseno i samo dovoljno za zivot kao covek. Jedno je biologija a drugo tehnologija... Ne mlatite

hm

pre 5 godina

Zasto bi oni bili poslednja faza evolucije ? Zato sto nam je mozak limitiran i ne mozemo pojmiti da nesto i nakon/od njih moze nastati ? Malo smo se umislili da smo jako pametni, a daleko smo od toga... Uostalom, tko to kaze da bi se okrenuli protiv onih koji su ih stvorili ? Zasto bi se limitirali jednom planetom kada mogu 'ladno da se nasele na koji planet god im dodje, a samo od sunca mogu dobijati ogromnu kolicinu energije. Pre cemo se mi sami unistiti nego ce to da urade oni.

Aca

pre 5 godina

Trabshumanizam uveliko traje svi sno postali ovisni o tehnologiji npr. Mobilni telefon i sve aplikacije koje koristimo bilo za zabavu ili za posao sta je to nego vestacka inteligencija (AI)
Ai ne noze vise niko kontrolisari jer im 50 000 000 operacija u sekindi ljudski fnk ima 500 000 operacija u sekundi. Ai moze da predvidi svaki nas pokret pre nego sto pomislimo na nesto da uradimo...
Pogledajte po netu sta je Neuralink program.

Mici

pre 5 godina

To su sve nagadjanja... Niko zaista ne moze da predvidi buducnost. Mada bi bilo dobro da nas roboti sprece u unistavanju planete jer covek sve vise gubi razum.

enciklopedija@gmail.com

pre 5 godina

Dzabe kiborg kad mora da ima napajanje i baterije, bilo kakav jaci strujni udar mu sprzi sve cipove napajanje i baterije u njemu.

g4

pre 5 godina

Ovo je, na kapitalistički način, degenerisana vizija budućnosti. Neko je rekao da kapitalizam može da preživi uništenje čovečanstva, a ova priča sa robotima je uvod u to.

sun1

pre 5 godina

Pardon, ispravka! Mislila sam zapravo na po fizickoj konstrukciji humanoidne robote, a greskom pisala kiborge (meni su bili sinonim). Roboti, kao Terminator.

pera

pre 5 godina

Mislim da smo jako daleko od vestacke inteligencije. Mozda moze robot da pobedi najboljeg coveka u sahu, ali ako ga pitate da nacrta cvetic, ne zna kako, programiran je samo za sah.

mr. wolf

pre 5 godina

To su sve nagadjanja... Niko zaista ne moze da predvidi buducnost. Mada bi bilo dobro da nas roboti sprece u unistavanju planete jer covek sve vise gubi razum. (Mici, 01. septembar 2019 17:55)

Aman, ljudi, planetu ne moze da unisti covek kako vam to nije jasno. Planeta je postajala i pre ljudi, dinosaurusa, kada na njoj nije bilo vode, kada je bila vatrena kugla, kada je udario asteroid... Planeta moze biti unistena samo od strane zvezde, ili u neko mega sudaru dve planete. Covek je samo njen stanovnik, i moze da unisti uslove za zivot koji njemu pogoduju, nikako planetu.

Onako samo usput

pre 5 godina

Postoje razlike između robota i kiborga. Kiborg je polu-mašina, polu-čovek.
1) Osim ako se ne zamene pluća, želudac, mozak i krv, kiborgu će i dalje biti potrebna voda i vazduh.
2) Kiborgu kao mašina-čovek će i dalje trebati čisto ljudsko biće koje će kad poraste biti pretvoreno u kiborgu. Neće valjda kiborzi rađati male kiborgčiće XDXDXDXDXD.

Potpuni robot sa veštačkom inteligencijom je već sasvim druga priča.

Miki

pre 5 godina

Jos 90-godina kompjuter je pobedjivao u sahu, tako da 20 i koju godinu kasnije pobediti u drugoj igri i nije nesto revolucionarno. (Aca, 1. septembar 2019 17:09)

Da, ali ovde je u pitanju program, koji je sam naučio da igra igru bez ikakve pomoći. (Jovan, 1. septembar 2019 18:51)

Da ali je dobio naredbu da nauci da igra sah, nije to uradio samoincijativno i zato to nije vestacka inteligencija. Dok god masine ili programi budu morali da dobijaju naredbe da nesto urade, bez obzira na to koliko pametno delovali, to nece biti inteligencija jer nema samoinicijativnog delovanja odnosno samostalnog donosenja odluka sto je osnova inteligencije.

Don Giovanni

pre 5 godina

Ja ću se stvarno zabrinuti kad prvi kiborg smisli vic i njime zasmeje druge kiborge.

Ja ću shvatiti da smo postali suvišni na ovoj planeti kad prvi kiborg napiše ili kompunuje pesmu, izrecituje je ili odsvira drugim kiborzima i pesma se njima dopadne.

Ja ću pomisliti da je igra završena za nas tek kad prvi kiborg shvati značenje reči "volim" i "mrzim" i reši da to primeni na nas ljude!

Ali dotad ću znati da je sva veštačka inteligencija samo gomila manje ili više komplikovanih algoritama koje su smislili LJUDI. Ako bude problema s time, LJUDI će naći rešenje.

Jer veštačka inteligencija je čovekova kreacija i nikad ništa što čovek kreira ne može nadmašiti svog kreatora! Ugroziti ga, to svakako može (jer su greške i previdi uvek mogući), ali nadmašiti ga - nikada!

Jer da bi kreacija nadmašila svog kreatora, trebalobi da on ugradi potpunog sebe u svoju kreaciju, što je naravno, nemoguće!

balkanoid

pre 5 godina

Jos samo da naprave robota koji bi hteo da izdominira i koji ima zelje i osecanja i niske strasti... Masina je masina, nece se vas pametni auto pobuniti i krenuti u Grcku na more, iako ste mu rekli da idete na posao.

miki

pre 5 godina

Najgore od svega je sto nemaju dusu i emocije. I ako imali to ce biti samo simulacija. Vodice se surovim proracunima i logikom. Tako da ce biti bez milosti. Covek ne moze da da dusu nicemu i nikome. To moze samo Bog. Ovo je primer sta bi bio covek da nema dusu. Nista, samo prazna kanta.

maxi

pre 5 godina

Pre neki dan smo polemisali o ovome i mislim da je čovek u pravu. Nedavno je fb osmislio dva robota koja će da se dopisuju sa ljudima ubrzo su roboti izmedju sebe razvili jezik koji niko nije mogao razumeti pa su ih ugasili. Za 20 godina kada sve bude na još većem nivou neki naučnik u nekoj vojnoj bazi prilikom inoviranja sa veštačkom inteligencijom može sasvim slučajno iz nehata stvoriti robota koji će imati toliko svesti da neće želeti da ga bilo ko kontroliše, ucice u svoj kod izmenice ga i čovek više neće imati pristup. Da ne pričam da bi robot u budućnosti moći da pokupi sve što je na netu, sve znanje i to je ovo o čemu ovaj covek prica. Možemo da pritiskamo koji god taster za on i off veštačka inteligencija će već biti u oblaku i mi joj nećemo imati pristup. A tada će moći ako želi da ruši avione, lansira rakete i da pristupi svemu što kontroliše softver.

Miloje

pre 5 godina

U ovome vidim jedini način da ljudska vrsta "preživi", naravno ne u obliku u kojem je danas poznajemo, ali u tome je i poenta. Kao što se veruje da je bog nekada davno nas stvorio po svom liku, tako sada mi stvaramo novu inteligneciju i u tome vidim prirodan proces evolucije. Ljudi kao ljudi, kao čisto biološka bića, svakako ne bi još dugo opstala, bez veštačke inteligencije ili sa njom.

Miloš

pre 5 godina

Za mene je ovo fantaziranje i glupost, nikad robot neće imati dušu i mozak. Veštačka inteligencija može da napravi savršen izbor između ponuđenih opcija, ali nikad neće moći da stvara i samostalno izučava prirodu, nikad neće imati nagone i osećanja, a oni su pokretač svega.

Мислим да знам

pre 5 godina

Човек снује Бог одређује,да Бога нема требало би га измислити управо због оваквих интелектуалаца који се ослањају искључиво на интелект а не на Ум,Разум и на крају Мудрост,што би рекао Цане Партибрејкерс,"Без душе си нико,без душе си ништа,купујеш,продајеш,одузимаш и додајеш,ај па тако и памет у главу!!!

nisamneznamkakosamzavrsioosnovnuskolu

pre 5 godina

problem sa AI je da nikada neće biti u stanju da sama sebi odredi cilj, unutar nje nije moguće naći motiv I baš zbog toga što je sama sebi dovoljna osuđena je na propast. Vrhunac čovečanstva je umetnost a AI može da stvara ali nema potrebu niti će ikada biti u stanju da podredi I da svoj život za umetnost i ta razlika je prednost koju ljudska vrsta ima u odnosu na sve vrste pa i AI!

EU Citizen

pre 5 godina

Pa, ako je prava opšta veštačka i imteligencija uopšte moguća, što još ne znamo, i ako se sa tim veštačkom inteligencijom ne spojimo u jedan um, gde će naš organski mozak, bilo u biološkoj (manje verovatno) ili nekoj simuliranoj/downloadovanoj formi, biti samo majušno emotivno i motivacijsko jezgro ogromme AI nadgradnje, stvarno ćemo izumreti. Srećom mislimda će se to sigurno desiti, i da ćemo prosto stupiti u novu evolucionu fazu, gde ćemo, iako formalno kiborzi, još uvek biti ljudi :)

Milan Mišković

pre 5 godina

I onda malo pustimo EMP i nema usmerenog kretanja naelektrisanja (struje) i svi otpadi se obogate preko noći. Svemir i ljudska glupost su jedine neograničene stvari. Molim pre upotrebe promućkati.

hello

pre 5 godina

Boze me sacuvaj sta ljudi pisu... Robot je robot, nikada nece postojati nista savrseno i samo dovoljno za zivot kao covek. Jedno je biologija a drugo tehnologija... Ne mlatite

CATAPA

pre 5 godina

Gospodin je zaboravio samo najbitnije. Upravo zato što toj novoj vrsti nije potrebna biosfera, ne postoji ni jedan razlog zbog kog bi se zadržavala i razvijala na Zemlji. Uzgred, ta nova vrsta "svesti" predstavlja jedini način da se ljudski razum i kultura proširi širom kosmosa do drugih zvezda, pa čak i galaksija jer nisu sputani ni kratkim životnim vekom, kao mi.
Takođe je zaboravio da se ne radi o veštačkoj neinteligenciji. Inteligencija nikada nema rušilačke ambicije nego stvaralačke. Blesavo je pretpostaviti da bi se inteligencija (višestruko!) veća od naše ponašala kao naši najblesaviji primerci. Za početak, veštačka inteligencija gotovo sasvim sigurno ne bi bila religiozna, niti bi taj njihov veštački um mogao da bude zatrovan takvim generatorom straha i mržnje.
Veštačka inteligencija, ta "nova rasa ljudi" je verovatno jedina slamka spasa i za homosapiensa, problem je samo što ljudi moraju da ih stvore pre nego što sami totalno izgube razum, unište planetu i sebe. To je trka sa vremenom i povratkom u primitivno, nešto kao u priči "Cveće za Aldžernona". Ko nije ćitao otkriću mu samo da priča nema holivudski hepiend, ali nije ni horor, pa čak ne naročito ni tragedija. Baš kao što ni dekadencija ljudske vrste neće biti tragedija jer neće biti nikoga ko bi to kao tragediju doživljavao.

enciklopedija@gmail.com

pre 5 godina

Dzabe kiborg kad mora da ima napajanje i baterije, bilo kakav jaci strujni udar mu sprzi sve cipove napajanje i baterije u njemu.

pera

pre 5 godina

Mislim da smo jako daleko od vestacke inteligencije. Mozda moze robot da pobedi najboljeg coveka u sahu, ali ako ga pitate da nacrta cvetic, ne zna kako, programiran je samo za sah.

Nonteist

pre 5 godina

Samo ako se povezemo sa AI mozemo izbeci propast. To je ideja iza Neuralinka - "ultra-high bandwidth brain-machine interfaces to connect humans and computers".

*Mada kako stvari stoje klimatske promene ce prve da nas pociste

g4

pre 5 godina

Ovo je, na kapitalistički način, degenerisana vizija budućnosti. Neko je rekao da kapitalizam može da preživi uništenje čovečanstva, a ova priča sa robotima je uvod u to.

srdan

pre 5 godina

Ako im ne treba voda ni kiseonik, onda im ne treba ni planeta zemlja. Mogli bi da se razvijaju i nastanjuju svuda u svemiru.
Nemaju razlog da nas, koji smo za njih "biljke" zgaze i istrebe.

sun1

pre 5 godina

Covek je apsolutno u pravu. Roboti su logican najvisi i poslednji nivo evolucije na Zemlji, trajace vecno, sami sebi dovoljni kao "vrsta", a neogranicenih mogucnosti razvoja, a sve zahvaljujucu gluposti coveka.
Jedino su oni u mogucnosti da putuju kroz svemir, istrazuju i istraju u vecnoj zelji za otkrivanjem nama nedohvativim i nedokucivim daljinama, planetama, civilizacijama, pobijajuci sve uslove fizicke/materijalne podnosljivosti, a koje nasa ljudska, bioloski i duzinom zivotnog veka, ogranicena tela, nisu u stanju im ni prici. Prikaceni su na net, uce neprestano, nenormalnom brzinom akumuliraju znanja i vestine, pokreti njihovih tela se uveliko usavrsavaju, i nece proci jos mnogo vremena dok ne krene Terminator scenario. Savrseni su, dobili su savrsena tela, najbolju kopiju ljudske anatomije prekopirane u nesalomive masine. Inteligencija. Samosvest nije daleko, i ne, nije samo ogranicena na ljudsku, zapravo je rezultat hrpe znanja, mogucnosti razmisljanja i donosenja odluka, koju im je covek dao.
Sve to zajedno stvorice svesne kiborg masine, i bice "veselo". Za njih cemo ili mozda vec jesmo, a da nismo ni svesni, nista vise od komaraca, insekata.

basketas

pre 5 godina

pa uglavnom je rekao ono sto vecina ozbiljnih naucnika i prica. mada sam ja skloniji onim verzijama gde su kiborzi modifikovani ljudi sa mozgovima prikljucenim na internet. ludilo krece nakon 2050. to vise niko ne moze da zaustavi ali ni predvidi konsekvence. ludilo ne iznosim kao vrednosni sud. jednostavno samo posmatram.

Aca

pre 5 godina

Trabshumanizam uveliko traje svi sno postali ovisni o tehnologiji npr. Mobilni telefon i sve aplikacije koje koristimo bilo za zabavu ili za posao sta je to nego vestacka inteligencija (AI)
Ai ne noze vise niko kontrolisari jer im 50 000 000 operacija u sekindi ljudski fnk ima 500 000 operacija u sekundi. Ai moze da predvidi svaki nas pokret pre nego sto pomislimo na nesto da uradimo...
Pogledajte po netu sta je Neuralink program.

Miloš

pre 5 godina

Za mene je ovo fantaziranje i glupost, nikad robot neće imati dušu i mozak. Veštačka inteligencija može da napravi savršen izbor između ponuđenih opcija, ali nikad neće moći da stvara i samostalno izučava prirodu, nikad neće imati nagone i osećanja, a oni su pokretač svega.

Mici

pre 5 godina

To su sve nagadjanja... Niko zaista ne moze da predvidi buducnost. Mada bi bilo dobro da nas roboti sprece u unistavanju planete jer covek sve vise gubi razum.

CATAPA

pre 5 godina

Pardon, još samo da dodam, nastanak veštačke inteligencije (i eventualno njen autonomni razvoj) nema ama baš nikakve veze sa evolucijom, kao ni išta drugo što ima atribut "veštačkog". Evolucija "veštačkog" je bar u ovakvom kontekstu totalni oksimoron.
Kao što konj nije evolirao u motocikl, tako ni u (eventualnoj) smeni ljudske vrste veštačkom nije reč o evoluciji.

Don Giovanni

pre 5 godina

Ja ću se stvarno zabrinuti kad prvi kiborg smisli vic i njime zasmeje druge kiborge.

Ja ću shvatiti da smo postali suvišni na ovoj planeti kad prvi kiborg napiše ili kompunuje pesmu, izrecituje je ili odsvira drugim kiborzima i pesma se njima dopadne.

Ja ću pomisliti da je igra završena za nas tek kad prvi kiborg shvati značenje reči "volim" i "mrzim" i reši da to primeni na nas ljude!

Ali dotad ću znati da je sva veštačka inteligencija samo gomila manje ili više komplikovanih algoritama koje su smislili LJUDI. Ako bude problema s time, LJUDI će naći rešenje.

Jer veštačka inteligencija je čovekova kreacija i nikad ništa što čovek kreira ne može nadmašiti svog kreatora! Ugroziti ga, to svakako može (jer su greške i previdi uvek mogući), ali nadmašiti ga - nikada!

Jer da bi kreacija nadmašila svog kreatora, trebalobi da on ugradi potpunog sebe u svoju kreaciju, što je naravno, nemoguće!

Jovan

pre 5 godina

Jos 90-godina kompjuter je pobedjivao u sahu, tako da 20 i koju godinu kasnije pobediti u drugoj igri i nije nesto revolucionarno.
(Aca, 1. septembar 2019 17:09)

Da, ali ovde je u pitanju program, koji je sam naučio da igra igru bez ikakve pomoći.

hm

pre 5 godina

Zasto bi oni bili poslednja faza evolucije ? Zato sto nam je mozak limitiran i ne mozemo pojmiti da nesto i nakon/od njih moze nastati ? Malo smo se umislili da smo jako pametni, a daleko smo od toga... Uostalom, tko to kaze da bi se okrenuli protiv onih koji su ih stvorili ? Zasto bi se limitirali jednom planetom kada mogu 'ladno da se nasele na koji planet god im dodje, a samo od sunca mogu dobijati ogromnu kolicinu energije. Pre cemo se mi sami unistiti nego ce to da urade oni.

Djoksa

pre 5 godina

Kiborg je živi organizam kome su dodati mašinski delovi kako bi bile unapređene njegove sposobnosti. Primer je Robokap ili Dart Vejder. Sa druge strane imamo Android, to je robot koji napravljen spolja da liči u potpunosti na ljudsko biće, iznutra je mašina. To je Terminator. Nadam se da su vam neke stvari jasnije sad i da nećete po automatizmu kiborga svrstavati u robota jer je robot samostalna operativna mašina a kiborg ne može funkcionisati bez svojih bioloških odnosno ljudskih delova.

Мислим да знам

pre 5 godina

Човек снује Бог одређује,да Бога нема требало би га измислити управо због оваквих интелектуалаца који се ослањају искључиво на интелект а не на Ум,Разум и на крају Мудрост,што би рекао Цане Партибрејкерс,"Без душе си нико,без душе си ништа,купујеш,продајеш,одузимаш и додајеш,ај па тако и памет у главу!!!

Sasko

pre 5 godina

Kako će se razmnožavati?
(Jekapanika, 01. septembar 2019 22:06)

Da li se automobil razmnozava? PC? Avion? Usisivac? Roboti su masine, pravice sami sebe u njihovim 'fabrikama' recimo.

miki

pre 5 godina

Najgore od svega je sto nemaju dusu i emocije. I ako imali to ce biti samo simulacija. Vodice se surovim proracunima i logikom. Tako da ce biti bez milosti. Covek ne moze da da dusu nicemu i nikome. To moze samo Bog. Ovo je primer sta bi bio covek da nema dusu. Nista, samo prazna kanta.

mr. wolf

pre 5 godina

To su sve nagadjanja... Niko zaista ne moze da predvidi buducnost. Mada bi bilo dobro da nas roboti sprece u unistavanju planete jer covek sve vise gubi razum. (Mici, 01. septembar 2019 17:55)

Aman, ljudi, planetu ne moze da unisti covek kako vam to nije jasno. Planeta je postajala i pre ljudi, dinosaurusa, kada na njoj nije bilo vode, kada je bila vatrena kugla, kada je udario asteroid... Planeta moze biti unistena samo od strane zvezde, ili u neko mega sudaru dve planete. Covek je samo njen stanovnik, i moze da unisti uslove za zivot koji njemu pogoduju, nikako planetu.

Posmatrac

pre 5 godina

Kiborg je po definiciji spoj bioloskih i masinskih delova. Tako da mu sigurno treba kiseonik i hrana. Recimo Robokap, da svima bude jasnije.
Ako nema bioloskih delova - to je Robot.

Miloje

pre 5 godina

U ovome vidim jedini način da ljudska vrsta "preživi", naravno ne u obliku u kojem je danas poznajemo, ali u tome je i poenta. Kao što se veruje da je bog nekada davno nas stvorio po svom liku, tako sada mi stvaramo novu inteligneciju i u tome vidim prirodan proces evolucije. Ljudi kao ljudi, kao čisto biološka bića, svakako ne bi još dugo opstala, bez veštačke inteligencije ili sa njom.

sun1

pre 5 godina

Pardon, ispravka! Mislila sam zapravo na po fizickoj konstrukciji humanoidne robote, a greskom pisala kiborge (meni su bili sinonim). Roboti, kao Terminator.

Milan Mišković

pre 5 godina

I onda malo pustimo EMP i nema usmerenog kretanja naelektrisanja (struje) i svi otpadi se obogate preko noći. Svemir i ljudska glupost su jedine neograničene stvari. Molim pre upotrebe promućkati.

nisamneznamkakosamzavrsioosnovnuskolu

pre 5 godina

problem sa AI je da nikada neće biti u stanju da sama sebi odredi cilj, unutar nje nije moguće naći motiv I baš zbog toga što je sama sebi dovoljna osuđena je na propast. Vrhunac čovečanstva je umetnost a AI može da stvara ali nema potrebu niti će ikada biti u stanju da podredi I da svoj život za umetnost i ta razlika je prednost koju ljudska vrsta ima u odnosu na sve vrste pa i AI!

balkanoid

pre 5 godina

Jos samo da naprave robota koji bi hteo da izdominira i koji ima zelje i osecanja i niske strasti... Masina je masina, nece se vas pametni auto pobuniti i krenuti u Grcku na more, iako ste mu rekli da idete na posao.

Miki

pre 5 godina

Jos 90-godina kompjuter je pobedjivao u sahu, tako da 20 i koju godinu kasnije pobediti u drugoj igri i nije nesto revolucionarno. (Aca, 1. septembar 2019 17:09)

Da, ali ovde je u pitanju program, koji je sam naučio da igra igru bez ikakve pomoći. (Jovan, 1. septembar 2019 18:51)

Da ali je dobio naredbu da nauci da igra sah, nije to uradio samoincijativno i zato to nije vestacka inteligencija. Dok god masine ili programi budu morali da dobijaju naredbe da nesto urade, bez obzira na to koliko pametno delovali, to nece biti inteligencija jer nema samoinicijativnog delovanja odnosno samostalnog donosenja odluka sto je osnova inteligencije.

Onako samo usput

pre 5 godina

Postoje razlike između robota i kiborga. Kiborg je polu-mašina, polu-čovek.
1) Osim ako se ne zamene pluća, želudac, mozak i krv, kiborgu će i dalje biti potrebna voda i vazduh.
2) Kiborgu kao mašina-čovek će i dalje trebati čisto ljudsko biće koje će kad poraste biti pretvoreno u kiborgu. Neće valjda kiborzi rađati male kiborgčiće XDXDXDXDXD.

Potpuni robot sa veštačkom inteligencijom je već sasvim druga priča.

EU Citizen

pre 5 godina

Pa, ako je prava opšta veštačka i imteligencija uopšte moguća, što još ne znamo, i ako se sa tim veštačkom inteligencijom ne spojimo u jedan um, gde će naš organski mozak, bilo u biološkoj (manje verovatno) ili nekoj simuliranoj/downloadovanoj formi, biti samo majušno emotivno i motivacijsko jezgro ogromme AI nadgradnje, stvarno ćemo izumreti. Srećom mislimda će se to sigurno desiti, i da ćemo prosto stupiti u novu evolucionu fazu, gde ćemo, iako formalno kiborzi, još uvek biti ljudi :)

maxi

pre 5 godina

Pre neki dan smo polemisali o ovome i mislim da je čovek u pravu. Nedavno je fb osmislio dva robota koja će da se dopisuju sa ljudima ubrzo su roboti izmedju sebe razvili jezik koji niko nije mogao razumeti pa su ih ugasili. Za 20 godina kada sve bude na još većem nivou neki naučnik u nekoj vojnoj bazi prilikom inoviranja sa veštačkom inteligencijom može sasvim slučajno iz nehata stvoriti robota koji će imati toliko svesti da neće želeti da ga bilo ko kontroliše, ucice u svoj kod izmenice ga i čovek više neće imati pristup. Da ne pričam da bi robot u budućnosti moći da pokupi sve što je na netu, sve znanje i to je ovo o čemu ovaj covek prica. Možemo da pritiskamo koji god taster za on i off veštačka inteligencija će već biti u oblaku i mi joj nećemo imati pristup. A tada će moći ako želi da ruši avione, lansira rakete i da pristupi svemu što kontroliše softver.