Aktuelno

Ponedeljak, 15.08.2016.

18:55

Naučnici će uskoro imati plate fudbalskih zvezda?

Izvor: economist.com

Nauènici æe uskoro imati plate fudbalskih zvezda? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

46 Komentari

Sortiraj po:

Matoro Zakeralo

pre 8 godina

@Perica
"Nije vam jasno da kompjuterska nauka i 'računarstvo' ne moraju značiti isto? Da li svaka primena računara spada u 'računarstvo’? Istraživanja DNK? Napredne statističke metode analize podataka? Istraživanja u CERN-u? Svim pomenutim ja računar samo alatka, skoro niko se ne bavi dizajnom procesora ili programskih jezika."

To o cemu govorite sasvim je odvojeno pitanje. Nazivi nauka, njihovih oblasti i podoblasti kompleksna su stvar, ne bez kontroverzi, narocito u interdisciplinarnim istrazivanjima. Tako, na primer, 'racunarska lingvistika' ('computational linguistics') zvanicno je oblast lingvistike, iako je, strogo uzevsi, deo racunarstva, pre svega zbog teorijsko-metodoloskih pristupa kojima se sluzi. Medjutim, moj komentar odnosio se na strucnost prevodioca, koji, po svemu sudeci, nema adekvatno obrazovanje i iskustvo i ne snalazi se najbolje u prevodjenju standardizovane terminologije.

Demosten

pre 8 godina

Eto teme koju bi mogli da iskoriste scenaristi iz South Park-a. zamislite, rat izmedju fudbalera i naucnika! Ko ce imati na kraju vece plate!? Ko ce prevladati!?

keza

pre 8 godina

Kada naucnici budu angazovali menadzere, mozda se to i desi. Ali nece, jer su naucnici mahom skromni ljudi i imaju druge prioritete u zivotu od jurenja novca. Eto vam primer onog rusa, koji je odbio milion dolara nagrade za matematicki dokaz, a rekao im da mora da ide da bere pecurke i da mu nije interesantna ta novcana nagrada jer on razume kako funkcionise svemir, sta ce mu vise.

Varangian

pre 8 godina

@Matoro Zakeralo, 15. avgust 2016 22:22
Tačno, ali je to samo jedan od primera pogrešne terminologije prisutne u našem jeziku. Šta uopšte znače termini računar i računarstvo? Većina ljudi koja radi u IT-u preferira izraz kompjuter umesto računar, i uveren sam da izraz kompjuterske nauke (mada deluje rogobatno) smatraju adekvatnijim od izraza računarstvo. Nije li računar zapravo sinonim za abakus? Čemu onda izraz računarstvo? Da preduhitrim one koji će reći kako grešim: computing (iz čega je izvedena reč computer) != računanje (najbliži srpski prevod bi zapravo bio proračunavanje, što nije isto); pa prema tome computer != računar...
No, tema su zarade naučnika. Uvek sam smatrao šizofrenim da sportisti, pre svih fudbaleri, zarađuju više od naučnika, lekara (uz mogući izuzetak "estetskih" hirurga, ali oni ionako nisu pravi lekari, već glorifikovani kozmetičari; i ne, nemam ništa protiv rekonstruktivne hirurgije, samo protiv "estetske"), profesora (i nastavnika, učitelja), glumaca (Hollywoodski glumci su izuzetak naravno, but let's face it, oni su samo ljudski ekvivalent bilborda, i mali broj njih zaslužuje da ih se zove glumcima)... Kamo sreće da se takvo što zaista i dogodi. Možda u tom slučaju više nećemo svedočiti pojavama da roditelji, staratelji i ini, ohrabruju decu da napuštaju školu/prekidaju školovanje zarad "lake" love koju profi sport obezbeđuje. Naravno, prepreka tome je sistem vrednosti koji bi trebalo iz korena menjati.

kole

pre 8 godina

(hoho, 15. avgust 2016 21:25)
nisi shvatio,ne dobija ronaldo milione zato sto zna da sutne loptu vec zato sto zna najbolje da sutne loptu.ja znam da sutnem loptu ali niko nece da mi plati ni dinar.plate se cesto odredjuju na osnovu toga koliko je taj neko neophodan za taj posao.ako se radi o profesoru,da li ce ti djaci moci nesto da nauce bez tog profesora tj. da li staje sve ako taj profesor ne dodje sutra na posao?
pre ce biti da se aktuelni vladari plase novih likova,bolje da im daju platu nego da ih kupuju posle milijardama....ali ne verujem da takvi likovi sanjaju da rmbaju u google za platu...

Ja

pre 8 godina

Tako je vec decenijama, niko normalan nece da ostane na univerzitetu kada moze da radi za 5x vecu platu kod privatnika. Plate profesora su svuda male (osim izuzetnih naucnika sa prestiznih fakulteta, ali oni su posebna prica i to je premali procenat). I u Srbiji na fakultetima ostaju samo potpuni mediokriteti (+ sto uveliko radi nepotizam ili ljubavne i politicke veze). Rezultat je vidljiv vec dugo, svakome ko zeli da vidi.

to su razgovori koje treba precutati

pre 8 godina

To potice od cinjenice da se obrazovanje ceni i da sigurno treba da se ceni vise od prosecnog trckarala po terenu.

ludilo

pre 8 godina

Ljudi ne znam sto se prepirete ko ce tu vise da zaradjuje, fudbaleri ili naucnici, kad to nije nas problem. Ovaj text ne vazi i nikad nece da vazi za nasu zemlju. Ovde ce naucnici uvek da zive bedno i borice se da za te bedne pare ostanu na univerzitetu jer ne postoji alternativa, osim da odu iz zemlje. Moj prijatelj doktorant na elektrotehnickom fakultetu, imao prosek skoro 10 na osnovnim studijama, drzi vezbe studentima iz 3-4 predmeta i prima oko 50 hiljada mesecno i ugovor mu se produzava svake 2 godine. Toliko prima sekretarica u drzavnom preduzecu.
O cemu mi pricamo, kakvi avioni, kamioni, silicijumske doline. Mi se ovde jos bavimo cetnicima, partizanima, ustasama i Slobinom spomeniku dok oni tamo idu na mars, prave autonomna vozila i biju se za najbolje naucnike.

M

pre 8 godina

@oxen
Kao neko ko u porodici ima i naucnike i sportiste mogu da kazem da gresis. Nauka prati gotovo isti sistem kao sport, u smislu zarade. Sa tim sto u nauci u ''visim'' slojevima hijerarhije ima vise malverzacija nad ljudima koji su na nizim slojevima. Potpisivanje na studentske radove i istrazivanja je regularna praksa. Dalje vecina sportista ima ''fall back'' skolu, ne mozete bas reci da im treninzi oduzimaju toliko vremena da ne zavrsavaju ni srednje skole ni fakultete, osim onih koji se kao mladi ozbiljno probiju, i vec zaradjuju ozbiljne plate i sponzorstva. Dobar igrac na bilo kom nivou ce biti ''zbrinut'' ako to zeli od zajednice, vecina nasih starijih sportista ima neku funkciju u okviru ministarstva i drugih projekata, na nizim nivoima obicno postaju treneri lokalnih klubova ili dobijaju vec neku funkciju u okviru rada kluba. Naucnici, nemaju taj tretman.

EU Citizen

pre 8 godina

Hvala bogu, stvari se vraćaju u svoj prirodan tok, nauka prestaje da bude ekskluzivni domen državnih birokratija, finansiran pljačkom poreskih obveznika bez tržišnog korektiva i vraća se u zdrave tržišne vode, pa shodno tone i rastu prihodi najzaslužnijih za to, naučnika. To je prirodan i pozitivan trend, država treba što više da se povlači iz svih polja, osim onih koji su njena osnovna funkcija, to jest odbrane od spoljnog neprijatelja, delimičnog čuvanja unćtrašnje bezbednosti za krupnije pretnje (za sitnije su dosta lokalni šerifi i privatne agencije) i arbitracije između slobodnih građana, to jest osiguravanja da se ugovori poštuju, a što se tiče fundamentalnih istraživanja koja nemaju neposrednu tržišnu primenu, ako je neko zabrinut za njih, ni za to nema brige: struktura milijardera i najuspešnijih kompanija se poslednjih decenija drastično promenila, i danas polovinu svetskih bogataša čibe naučnici ili naučno pismeni ljudi koji su svesni značaha fundamentalnog istraživanha, već doniraju ogromne sume za njega i tek će da doniraju.

ДушкоБЛ

pre 8 godina

Ако неко К. Роналду даје на годишњем нивоу 25 милиона € то само значи да је тај неко на основу тог истог Роналда зарадио 100 милиона €, и у том случају Роналдо више него заслужује тај износ. А он је најбољи у својој бранши, и само два три фудбалера имају толика примања, стотине хиљада фудбалера имају од 500 до пар хиљада €, велика већина нема ништа, а фудбалом се баве милиони људи. Е сад шта мислите колико зарађују најбољи адвокати или хирурзи на свијету, кад веома добри адвокати или хирурзи у Сједињеним Државама на мјесечном нивоу зарађују и до 100 000 долара. Људи који се баве научним радом, и ако успију да тај рад материјализују не зарађују милионе, већ милијарде ( нпр. Бил Гејтс, Илон Маск, Сергеј Брин, не бих их баш назвао научницима, али су се бавили умним радом, нису трчали за лоптом). Зато тврдим да најбољи спортисти нису прецијњени, већ је рад многих научника у одређеним областима није довољно цијењен. Научник који открије нпр. лијек за рак могао би то да материјализује и постане енормно богат, а неко ко се бави нпр антропологијом баш и не. Све је ствар понуде и тражње, што је већа тражња за производом нечијег рада тај ће више и приходовати.

Perica

pre 8 godina

@Matoro Zakeralo
Uh, ovo me podseti na prevode naslova američkih filmova na srpski. Naši prevodioci očigledno srpski smatraju zaostalim jezikom na koji se ne moze preneti smisao iz engleskog jezika. Nije vam jasno da kompjuterska nauka i 'računarstvo' ne moraju značiti isto? Da li svaka primena računara spada u 'računarstvo’? Istraživanja DNK? Napredne statističke metode analize podataka? Istraživanja u CERN-u? Svim pomenutim ja računar samo alatka, skoro niko se ne bavi dizajnom procesora ili programskih jezika.

strani placenik

pre 8 godina

Nije normalno ali trazili ste kapitalizam i svima je dobro poznato da je kapitalizam u dosta slucajeva nepravedan.
(., 15. avgust 2016 22:53)

Ja ga nisam trazio.

mare

pre 8 godina

Koliko para budu donosili kompanijama, toliko ce biti placeni. Fudbaleri donose velike pare, pa zbog toga i zaradjuju koliko zaradjuju, ali sponzori i klubovi zaradjuju vise od njih, tako da je njihova zarada opravdana. Kada se fudbal ne bude pratio ovoliko, onda ce biti i manje placeni...

Mile

pre 8 godina

Pricamo o Nemackoj! Naucnici tamo imaju jadan polozaj i uslove za zivot. Produzavanje ugovora svakih 2 godine, mala primanja, kradja intelekta itd. I sad neko hoce da mi objasni da ce se to promeniti. Sa druge strane normalno je da fudbaleri toliko zaradjuju. Moras od nista da napravis nesto. I onda to nista paltis a onda narod (ko narod) ide na utakmice, kupuje solje, case, dresove. Zasto? Pa zato sto je to nista toliko puno placeno.

Luka

pre 8 godina

Ja radim na jednom univerzitetu, prošle godine su nam smanjili bonuse na smiješne cifre, a izgovor je bila nova h2020 regulativa u vezi sa overheadom. Inače su ti bonusi sluzili da privuku talente da ne idu u industriju, i meni je to prevagnulo kada sam prihvatao ponudu. Mala olaksavajuca okolnost ce im biti tendencija da se svuda smanjuju plate, pa i u IT (govorim za Evropu).

Hohstapler

pre 8 godina

@Schone, nazalost se nikada nece dogoditi, ali ce im firme poput Google-a nuditi znatno vece plate da bi presli kod njih. A to sto univerziteti ne mogu da se izbore sa time jeste problem drzava i celog sveta zapravo.

i imaju podjednako pravo glasa kao doktori nauka

pre 8 godina

Samo čekajte da se jave ravnozemljaši da nam objasne kako su naučnici varalice koje nikad ništa korisno nisu uradili i da su fudbaleri mnogo važniji za ljudski rod.

.

pre 8 godina

@Pa to je normalnije da ljudi koji nešto zaista rade budu normalno plaćeni. Nije normalno da 11 likova koji dodaju loptu dobijaju milione dolara godišnje. Ajde sad lupajte minuse.
(Black, 15. avgust 2016 19:22)
Nije normalno ali trazili ste kapitalizam i svima je dobro poznato da je kapitalizam u dosta slucajeva nepravedan.

...

pre 8 godina

Odlično, i vreme je. Taj sport, svi sportovi, to je potpuno nebitna aktivnost. Šta ima da neki neandertalci koji nisu ničemu doprineli dobijaju milione za bacanje lopti i ritanje istih.

ilija

pre 8 godina

Već jeste, ali to nisu samo plate i nagrade i bonusi već dobar deo prihoda dolazi od licenciranja intelektualne svojine kompanijama. Pa i Bil Gejts je svoj operativni sistem dao za samo 10,000 dolara IBM-u ali po mašini.

hoho

pre 8 godina

Da, ovaj svet je tuzan.

Covek koji se bori za okolinu, svet, vasionu, za sve nas, koji zaista nesto radi, koji ceo svoj zivot posveti radu, za napredak svih nas, dobija mnogo mnogo mnogo manje od nekakvog fudbalera, od kojih su 98% mutavi, seksualni manijaci, imaju seks sa maloletnicama, prostitutkama ko u prici, moralne nakaze, sutiraju nesto okgrulo i pljuju po terenu, izdrzljivi su i trce, bulika tapse zato sto je zanimljivo i on uzme mesecno milion evra mozda?

NA STRANU sto JE TO RAZONODA i ne doprinosi ovoj planeti i covecanstvu za napredak nekakav.

Dok neki profesor uticajan koji uci decu, ima mozda 150k dinara ili 5k evra mesecno u Nemackoj lupam, bolji fudbaler toliko zaradi za jedan minut bukvalno!, mozda jedan sat!


A posle ce te iste pare da trosi na skupocene automobile koje je neko morao da sklopi, smisli, konstruise, uklopi, sredi, brusi, napravi, nabavi i svasta.

A ovaj ce da iskesira svoj "krvavo" zaradjen novac.

Plus sto su fudbaleri medijske i javne licnosti, pa satro su nam nekakvi uzori.

Sa osnovnim skolama momcici, cesto mutavi sa glavnom uzrecicom "sigurno je" da nam budu uzori :)


Nisam ljubomoran, ali sam besan na ovaj svet i pravdu i raspodelu novca, sredstava.


Mi koji trosimo mozak, koji se trudimo, ubijamo od posla, truda, za sicu, a oni koji samo trce i trce, najprizemniji fizicki posao, trcati i sutirati, zaradjuju milione :)

I kako da ne propadne sve to.

Ludilo ljudi, ludilo.

Zoran

pre 8 godina

Sve ide ka tome da ce ljudi biti podeljeni na one koji imaju plate kao fudbalske zvezde i one koji zive kao robovi,da bi ovi imali tolike plate.

Naucnik

pre 8 godina

Pa i sad je tako samo se o tome ne prica.
Gomila nazovi naucnika sa milionima na racunima zaduzeni da rade za ovoga ili onoga, tj ko ih vise plati.

Bombon

pre 8 godina

Dobar članak. Osvrnuo bih se samo na konstataciju pojedinih ovde kako je mnogo više fer da ovakvi umovi dobijaju tu platu nego neki pojedinci koji se dodaju lopte. Slažem se, ali nemojte nikada zaboraviti da ti likovi koji se dodaju lopte privlače milijarde dolara od televizijskih prava, ulaznica i dresova i ostale robe koja se prodaje na njihovo ime. Nije Ronaldo lik koji dodaje loptu nego marketing mašina koja obrće ogroman novac oko svog lika i dela. Zašto - pa zato što postoji neko ko će to kupiti i ko je spreman to da plati. Dokle god je to tako, dotle sportisti i zaslužuju da budu plaćeni koliko su plaćeni.

StokholmskiLemurOpasnihNamera

pre 8 godina

Apsolutno svaka cast,podrzavam maximalno!!! Dao bih i doktorima isto sve ono sto imaju nepismeni likovi iz geta koji pikaju loptu pa posle bacaju kintu na gudru i sponzoruse.Ej bre,pa onaj Mesi covece boziji ne moze engleski da nauci sunce ti,mrzi ga,nece...Ronaldo isto,prica engleski ko pijani Rus iz Vladivostoka.Ne umeju recenicu da sklope.Kim Kardasijan uzme 700k za pojavljivanje negde,boles'! Sve pare za nauku i te ljude,dabogda imali 100 puta vise!

oxen

pre 8 godina

@black
Necu ti lupati minuse ali cu probati da ti objasnim gde gresis. Naime, kad bi uzeo prosecne plate svih sportista uopste (beton liga u svim sportovima pa navise), garantujem ti da bi prosek bio nizi nego kod naucnika. Dalje, uzmi u obzir da svi koji se bave naukom po prirodi stvari mogu to da rade na istom ili visem nivou 30+ godina, dok samo sacica, promil svih sportista uopste moze da zaradi basnoslovne pare i to za najvise 10-15g. Plus, moraju da rade i nesto drugo da bi dobacili do penzije. Uzmi potom u obzir da od sportista milionera, preko 50%, a po nekim proracunima cak 80%, bankrotira par godina posle povlacenja. I napokon, kako se postaje milioner u fudbalu? Pa tako sto od 7. godine juris za loptom, treniras vise sati dnevno, i do te mere razvijes talenat da milioni hoce da plate kako bi imali proizvode sa tvojim imenom. Ti to zaradis jer milionima pruzis zabavu, dok od nauke vecina bezi i ne razume je. A kad bi povecao platu naucnicima a smanjio sportistima, ne bi imao vise naucnika ali bi imao manje sportista.

...

pre 8 godina

Odlicno, i vreme je bilo. Da je kako treba, trebalo bi da imaju i vise , jer taj sport nije znacajan ni za sta, a nauka je znacajna za sve.

Black

pre 8 godina

Pa to je normalnije da ljudi koji nešto zaista rade budu normalno plaćeni. Nije normalno da 11 likova koji dodaju loptu dobijaju milione dolara godišnje. Ajde sad lupajte minuse.

Black

pre 8 godina

Pa to je normalnije da ljudi koji nešto zaista rade budu normalno plaćeni. Nije normalno da 11 likova koji dodaju loptu dobijaju milione dolara godišnje. Ajde sad lupajte minuse.

i imaju podjednako pravo glasa kao doktori nauka

pre 8 godina

Samo čekajte da se jave ravnozemljaši da nam objasne kako su naučnici varalice koje nikad ništa korisno nisu uradili i da su fudbaleri mnogo važniji za ljudski rod.

hoho

pre 8 godina

Da, ovaj svet je tuzan.

Covek koji se bori za okolinu, svet, vasionu, za sve nas, koji zaista nesto radi, koji ceo svoj zivot posveti radu, za napredak svih nas, dobija mnogo mnogo mnogo manje od nekakvog fudbalera, od kojih su 98% mutavi, seksualni manijaci, imaju seks sa maloletnicama, prostitutkama ko u prici, moralne nakaze, sutiraju nesto okgrulo i pljuju po terenu, izdrzljivi su i trce, bulika tapse zato sto je zanimljivo i on uzme mesecno milion evra mozda?

NA STRANU sto JE TO RAZONODA i ne doprinosi ovoj planeti i covecanstvu za napredak nekakav.

Dok neki profesor uticajan koji uci decu, ima mozda 150k dinara ili 5k evra mesecno u Nemackoj lupam, bolji fudbaler toliko zaradi za jedan minut bukvalno!, mozda jedan sat!


A posle ce te iste pare da trosi na skupocene automobile koje je neko morao da sklopi, smisli, konstruise, uklopi, sredi, brusi, napravi, nabavi i svasta.

A ovaj ce da iskesira svoj "krvavo" zaradjen novac.

Plus sto su fudbaleri medijske i javne licnosti, pa satro su nam nekakvi uzori.

Sa osnovnim skolama momcici, cesto mutavi sa glavnom uzrecicom "sigurno je" da nam budu uzori :)


Nisam ljubomoran, ali sam besan na ovaj svet i pravdu i raspodelu novca, sredstava.


Mi koji trosimo mozak, koji se trudimo, ubijamo od posla, truda, za sicu, a oni koji samo trce i trce, najprizemniji fizicki posao, trcati i sutirati, zaradjuju milione :)

I kako da ne propadne sve to.

Ludilo ljudi, ludilo.

Zoran

pre 8 godina

Sve ide ka tome da ce ljudi biti podeljeni na one koji imaju plate kao fudbalske zvezde i one koji zive kao robovi,da bi ovi imali tolike plate.

StokholmskiLemurOpasnihNamera

pre 8 godina

Apsolutno svaka cast,podrzavam maximalno!!! Dao bih i doktorima isto sve ono sto imaju nepismeni likovi iz geta koji pikaju loptu pa posle bacaju kintu na gudru i sponzoruse.Ej bre,pa onaj Mesi covece boziji ne moze engleski da nauci sunce ti,mrzi ga,nece...Ronaldo isto,prica engleski ko pijani Rus iz Vladivostoka.Ne umeju recenicu da sklope.Kim Kardasijan uzme 700k za pojavljivanje negde,boles'! Sve pare za nauku i te ljude,dabogda imali 100 puta vise!

.

pre 8 godina

@Pa to je normalnije da ljudi koji nešto zaista rade budu normalno plaćeni. Nije normalno da 11 likova koji dodaju loptu dobijaju milione dolara godišnje. Ajde sad lupajte minuse.
(Black, 15. avgust 2016 19:22)
Nije normalno ali trazili ste kapitalizam i svima je dobro poznato da je kapitalizam u dosta slucajeva nepravedan.

...

pre 8 godina

Odlično, i vreme je. Taj sport, svi sportovi, to je potpuno nebitna aktivnost. Šta ima da neki neandertalci koji nisu ničemu doprineli dobijaju milione za bacanje lopti i ritanje istih.

Bombon

pre 8 godina

Dobar članak. Osvrnuo bih se samo na konstataciju pojedinih ovde kako je mnogo više fer da ovakvi umovi dobijaju tu platu nego neki pojedinci koji se dodaju lopte. Slažem se, ali nemojte nikada zaboraviti da ti likovi koji se dodaju lopte privlače milijarde dolara od televizijskih prava, ulaznica i dresova i ostale robe koja se prodaje na njihovo ime. Nije Ronaldo lik koji dodaje loptu nego marketing mašina koja obrće ogroman novac oko svog lika i dela. Zašto - pa zato što postoji neko ko će to kupiti i ko je spreman to da plati. Dokle god je to tako, dotle sportisti i zaslužuju da budu plaćeni koliko su plaćeni.

Mile

pre 8 godina

Pricamo o Nemackoj! Naucnici tamo imaju jadan polozaj i uslove za zivot. Produzavanje ugovora svakih 2 godine, mala primanja, kradja intelekta itd. I sad neko hoce da mi objasni da ce se to promeniti. Sa druge strane normalno je da fudbaleri toliko zaradjuju. Moras od nista da napravis nesto. I onda to nista paltis a onda narod (ko narod) ide na utakmice, kupuje solje, case, dresove. Zasto? Pa zato sto je to nista toliko puno placeno.

...

pre 8 godina

Odlicno, i vreme je bilo. Da je kako treba, trebalo bi da imaju i vise , jer taj sport nije znacajan ni za sta, a nauka je znacajna za sve.

oxen

pre 8 godina

@black
Necu ti lupati minuse ali cu probati da ti objasnim gde gresis. Naime, kad bi uzeo prosecne plate svih sportista uopste (beton liga u svim sportovima pa navise), garantujem ti da bi prosek bio nizi nego kod naucnika. Dalje, uzmi u obzir da svi koji se bave naukom po prirodi stvari mogu to da rade na istom ili visem nivou 30+ godina, dok samo sacica, promil svih sportista uopste moze da zaradi basnoslovne pare i to za najvise 10-15g. Plus, moraju da rade i nesto drugo da bi dobacili do penzije. Uzmi potom u obzir da od sportista milionera, preko 50%, a po nekim proracunima cak 80%, bankrotira par godina posle povlacenja. I napokon, kako se postaje milioner u fudbalu? Pa tako sto od 7. godine juris za loptom, treniras vise sati dnevno, i do te mere razvijes talenat da milioni hoce da plate kako bi imali proizvode sa tvojim imenom. Ti to zaradis jer milionima pruzis zabavu, dok od nauke vecina bezi i ne razume je. A kad bi povecao platu naucnicima a smanjio sportistima, ne bi imao vise naucnika ali bi imao manje sportista.

Luka

pre 8 godina

Ja radim na jednom univerzitetu, prošle godine su nam smanjili bonuse na smiješne cifre, a izgovor je bila nova h2020 regulativa u vezi sa overheadom. Inače su ti bonusi sluzili da privuku talente da ne idu u industriju, i meni je to prevagnulo kada sam prihvatao ponudu. Mala olaksavajuca okolnost ce im biti tendencija da se svuda smanjuju plate, pa i u IT (govorim za Evropu).

Hohstapler

pre 8 godina

@Schone, nazalost se nikada nece dogoditi, ali ce im firme poput Google-a nuditi znatno vece plate da bi presli kod njih. A to sto univerziteti ne mogu da se izbore sa time jeste problem drzava i celog sveta zapravo.

ilija

pre 8 godina

Već jeste, ali to nisu samo plate i nagrade i bonusi već dobar deo prihoda dolazi od licenciranja intelektualne svojine kompanijama. Pa i Bil Gejts je svoj operativni sistem dao za samo 10,000 dolara IBM-u ali po mašini.

ludilo

pre 8 godina

Ljudi ne znam sto se prepirete ko ce tu vise da zaradjuje, fudbaleri ili naucnici, kad to nije nas problem. Ovaj text ne vazi i nikad nece da vazi za nasu zemlju. Ovde ce naucnici uvek da zive bedno i borice se da za te bedne pare ostanu na univerzitetu jer ne postoji alternativa, osim da odu iz zemlje. Moj prijatelj doktorant na elektrotehnickom fakultetu, imao prosek skoro 10 na osnovnim studijama, drzi vezbe studentima iz 3-4 predmeta i prima oko 50 hiljada mesecno i ugovor mu se produzava svake 2 godine. Toliko prima sekretarica u drzavnom preduzecu.
O cemu mi pricamo, kakvi avioni, kamioni, silicijumske doline. Mi se ovde jos bavimo cetnicima, partizanima, ustasama i Slobinom spomeniku dok oni tamo idu na mars, prave autonomna vozila i biju se za najbolje naucnike.

keza

pre 8 godina

Kada naucnici budu angazovali menadzere, mozda se to i desi. Ali nece, jer su naucnici mahom skromni ljudi i imaju druge prioritete u zivotu od jurenja novca. Eto vam primer onog rusa, koji je odbio milion dolara nagrade za matematicki dokaz, a rekao im da mora da ide da bere pecurke i da mu nije interesantna ta novcana nagrada jer on razume kako funkcionise svemir, sta ce mu vise.

strani placenik

pre 8 godina

Nije normalno ali trazili ste kapitalizam i svima je dobro poznato da je kapitalizam u dosta slucajeva nepravedan.
(., 15. avgust 2016 22:53)

Ja ga nisam trazio.

ДушкоБЛ

pre 8 godina

Ако неко К. Роналду даје на годишњем нивоу 25 милиона € то само значи да је тај неко на основу тог истог Роналда зарадио 100 милиона €, и у том случају Роналдо више него заслужује тај износ. А он је најбољи у својој бранши, и само два три фудбалера имају толика примања, стотине хиљада фудбалера имају од 500 до пар хиљада €, велика већина нема ништа, а фудбалом се баве милиони људи. Е сад шта мислите колико зарађују најбољи адвокати или хирурзи на свијету, кад веома добри адвокати или хирурзи у Сједињеним Државама на мјесечном нивоу зарађују и до 100 000 долара. Људи који се баве научним радом, и ако успију да тај рад материјализују не зарађују милионе, већ милијарде ( нпр. Бил Гејтс, Илон Маск, Сергеј Брин, не бих их баш назвао научницима, али су се бавили умним радом, нису трчали за лоптом). Зато тврдим да најбољи спортисти нису прецијњени, већ је рад многих научника у одређеним областима није довољно цијењен. Научник који открије нпр. лијек за рак могао би то да материјализује и постане енормно богат, а неко ко се бави нпр антропологијом баш и не. Све је ствар понуде и тражње, што је већа тражња за производом нечијег рада тај ће више и приходовати.

Ja

pre 8 godina

Tako je vec decenijama, niko normalan nece da ostane na univerzitetu kada moze da radi za 5x vecu platu kod privatnika. Plate profesora su svuda male (osim izuzetnih naucnika sa prestiznih fakulteta, ali oni su posebna prica i to je premali procenat). I u Srbiji na fakultetima ostaju samo potpuni mediokriteti (+ sto uveliko radi nepotizam ili ljubavne i politicke veze). Rezultat je vidljiv vec dugo, svakome ko zeli da vidi.

Demosten

pre 8 godina

Eto teme koju bi mogli da iskoriste scenaristi iz South Park-a. zamislite, rat izmedju fudbalera i naucnika! Ko ce imati na kraju vece plate!? Ko ce prevladati!?

Naucnik

pre 8 godina

Pa i sad je tako samo se o tome ne prica.
Gomila nazovi naucnika sa milionima na racunima zaduzeni da rade za ovoga ili onoga, tj ko ih vise plati.

mare

pre 8 godina

Koliko para budu donosili kompanijama, toliko ce biti placeni. Fudbaleri donose velike pare, pa zbog toga i zaradjuju koliko zaradjuju, ali sponzori i klubovi zaradjuju vise od njih, tako da je njihova zarada opravdana. Kada se fudbal ne bude pratio ovoliko, onda ce biti i manje placeni...

EU Citizen

pre 8 godina

Hvala bogu, stvari se vraćaju u svoj prirodan tok, nauka prestaje da bude ekskluzivni domen državnih birokratija, finansiran pljačkom poreskih obveznika bez tržišnog korektiva i vraća se u zdrave tržišne vode, pa shodno tone i rastu prihodi najzaslužnijih za to, naučnika. To je prirodan i pozitivan trend, država treba što više da se povlači iz svih polja, osim onih koji su njena osnovna funkcija, to jest odbrane od spoljnog neprijatelja, delimičnog čuvanja unćtrašnje bezbednosti za krupnije pretnje (za sitnije su dosta lokalni šerifi i privatne agencije) i arbitracije između slobodnih građana, to jest osiguravanja da se ugovori poštuju, a što se tiče fundamentalnih istraživanja koja nemaju neposrednu tržišnu primenu, ako je neko zabrinut za njih, ni za to nema brige: struktura milijardera i najuspešnijih kompanija se poslednjih decenija drastično promenila, i danas polovinu svetskih bogataša čibe naučnici ili naučno pismeni ljudi koji su svesni značaha fundamentalnog istraživanha, već doniraju ogromne sume za njega i tek će da doniraju.

Varangian

pre 8 godina

@Matoro Zakeralo, 15. avgust 2016 22:22
Tačno, ali je to samo jedan od primera pogrešne terminologije prisutne u našem jeziku. Šta uopšte znače termini računar i računarstvo? Većina ljudi koja radi u IT-u preferira izraz kompjuter umesto računar, i uveren sam da izraz kompjuterske nauke (mada deluje rogobatno) smatraju adekvatnijim od izraza računarstvo. Nije li računar zapravo sinonim za abakus? Čemu onda izraz računarstvo? Da preduhitrim one koji će reći kako grešim: computing (iz čega je izvedena reč computer) != računanje (najbliži srpski prevod bi zapravo bio proračunavanje, što nije isto); pa prema tome computer != računar...
No, tema su zarade naučnika. Uvek sam smatrao šizofrenim da sportisti, pre svih fudbaleri, zarađuju više od naučnika, lekara (uz mogući izuzetak "estetskih" hirurga, ali oni ionako nisu pravi lekari, već glorifikovani kozmetičari; i ne, nemam ništa protiv rekonstruktivne hirurgije, samo protiv "estetske"), profesora (i nastavnika, učitelja), glumaca (Hollywoodski glumci su izuzetak naravno, but let's face it, oni su samo ljudski ekvivalent bilborda, i mali broj njih zaslužuje da ih se zove glumcima)... Kamo sreće da se takvo što zaista i dogodi. Možda u tom slučaju više nećemo svedočiti pojavama da roditelji, staratelji i ini, ohrabruju decu da napuštaju školu/prekidaju školovanje zarad "lake" love koju profi sport obezbeđuje. Naravno, prepreka tome je sistem vrednosti koji bi trebalo iz korena menjati.

Perica

pre 8 godina

@Matoro Zakeralo
Uh, ovo me podseti na prevode naslova američkih filmova na srpski. Naši prevodioci očigledno srpski smatraju zaostalim jezikom na koji se ne moze preneti smisao iz engleskog jezika. Nije vam jasno da kompjuterska nauka i 'računarstvo' ne moraju značiti isto? Da li svaka primena računara spada u 'računarstvo’? Istraživanja DNK? Napredne statističke metode analize podataka? Istraživanja u CERN-u? Svim pomenutim ja računar samo alatka, skoro niko se ne bavi dizajnom procesora ili programskih jezika.

kole

pre 8 godina

(hoho, 15. avgust 2016 21:25)
nisi shvatio,ne dobija ronaldo milione zato sto zna da sutne loptu vec zato sto zna najbolje da sutne loptu.ja znam da sutnem loptu ali niko nece da mi plati ni dinar.plate se cesto odredjuju na osnovu toga koliko je taj neko neophodan za taj posao.ako se radi o profesoru,da li ce ti djaci moci nesto da nauce bez tog profesora tj. da li staje sve ako taj profesor ne dodje sutra na posao?
pre ce biti da se aktuelni vladari plase novih likova,bolje da im daju platu nego da ih kupuju posle milijardama....ali ne verujem da takvi likovi sanjaju da rmbaju u google za platu...

Matoro Zakeralo

pre 8 godina

@Perica
"Nije vam jasno da kompjuterska nauka i 'računarstvo' ne moraju značiti isto? Da li svaka primena računara spada u 'računarstvo’? Istraživanja DNK? Napredne statističke metode analize podataka? Istraživanja u CERN-u? Svim pomenutim ja računar samo alatka, skoro niko se ne bavi dizajnom procesora ili programskih jezika."

To o cemu govorite sasvim je odvojeno pitanje. Nazivi nauka, njihovih oblasti i podoblasti kompleksna su stvar, ne bez kontroverzi, narocito u interdisciplinarnim istrazivanjima. Tako, na primer, 'racunarska lingvistika' ('computational linguistics') zvanicno je oblast lingvistike, iako je, strogo uzevsi, deo racunarstva, pre svega zbog teorijsko-metodoloskih pristupa kojima se sluzi. Medjutim, moj komentar odnosio se na strucnost prevodioca, koji, po svemu sudeci, nema adekvatno obrazovanje i iskustvo i ne snalazi se najbolje u prevodjenju standardizovane terminologije.

M

pre 8 godina

@oxen
Kao neko ko u porodici ima i naucnike i sportiste mogu da kazem da gresis. Nauka prati gotovo isti sistem kao sport, u smislu zarade. Sa tim sto u nauci u ''visim'' slojevima hijerarhije ima vise malverzacija nad ljudima koji su na nizim slojevima. Potpisivanje na studentske radove i istrazivanja je regularna praksa. Dalje vecina sportista ima ''fall back'' skolu, ne mozete bas reci da im treninzi oduzimaju toliko vremena da ne zavrsavaju ni srednje skole ni fakultete, osim onih koji se kao mladi ozbiljno probiju, i vec zaradjuju ozbiljne plate i sponzorstva. Dobar igrac na bilo kom nivou ce biti ''zbrinut'' ako to zeli od zajednice, vecina nasih starijih sportista ima neku funkciju u okviru ministarstva i drugih projekata, na nizim nivoima obicno postaju treneri lokalnih klubova ili dobijaju vec neku funkciju u okviru rada kluba. Naucnici, nemaju taj tretman.

to su razgovori koje treba precutati

pre 8 godina

To potice od cinjenice da se obrazovanje ceni i da sigurno treba da se ceni vise od prosecnog trckarala po terenu.

oxen

pre 8 godina

@black
Necu ti lupati minuse ali cu probati da ti objasnim gde gresis. Naime, kad bi uzeo prosecne plate svih sportista uopste (beton liga u svim sportovima pa navise), garantujem ti da bi prosek bio nizi nego kod naucnika. Dalje, uzmi u obzir da svi koji se bave naukom po prirodi stvari mogu to da rade na istom ili visem nivou 30+ godina, dok samo sacica, promil svih sportista uopste moze da zaradi basnoslovne pare i to za najvise 10-15g. Plus, moraju da rade i nesto drugo da bi dobacili do penzije. Uzmi potom u obzir da od sportista milionera, preko 50%, a po nekim proracunima cak 80%, bankrotira par godina posle povlacenja. I napokon, kako se postaje milioner u fudbalu? Pa tako sto od 7. godine juris za loptom, treniras vise sati dnevno, i do te mere razvijes talenat da milioni hoce da plate kako bi imali proizvode sa tvojim imenom. Ti to zaradis jer milionima pruzis zabavu, dok od nauke vecina bezi i ne razume je. A kad bi povecao platu naucnicima a smanjio sportistima, ne bi imao vise naucnika ali bi imao manje sportista.

Black

pre 8 godina

Pa to je normalnije da ljudi koji nešto zaista rade budu normalno plaćeni. Nije normalno da 11 likova koji dodaju loptu dobijaju milione dolara godišnje. Ajde sad lupajte minuse.

Naucnik

pre 8 godina

Pa i sad je tako samo se o tome ne prica.
Gomila nazovi naucnika sa milionima na racunima zaduzeni da rade za ovoga ili onoga, tj ko ih vise plati.

Bombon

pre 8 godina

Dobar članak. Osvrnuo bih se samo na konstataciju pojedinih ovde kako je mnogo više fer da ovakvi umovi dobijaju tu platu nego neki pojedinci koji se dodaju lopte. Slažem se, ali nemojte nikada zaboraviti da ti likovi koji se dodaju lopte privlače milijarde dolara od televizijskih prava, ulaznica i dresova i ostale robe koja se prodaje na njihovo ime. Nije Ronaldo lik koji dodaje loptu nego marketing mašina koja obrće ogroman novac oko svog lika i dela. Zašto - pa zato što postoji neko ko će to kupiti i ko je spreman to da plati. Dokle god je to tako, dotle sportisti i zaslužuju da budu plaćeni koliko su plaćeni.

i imaju podjednako pravo glasa kao doktori nauka

pre 8 godina

Samo čekajte da se jave ravnozemljaši da nam objasne kako su naučnici varalice koje nikad ništa korisno nisu uradili i da su fudbaleri mnogo važniji za ljudski rod.

.

pre 8 godina

@Pa to je normalnije da ljudi koji nešto zaista rade budu normalno plaćeni. Nije normalno da 11 likova koji dodaju loptu dobijaju milione dolara godišnje. Ajde sad lupajte minuse.
(Black, 15. avgust 2016 19:22)
Nije normalno ali trazili ste kapitalizam i svima je dobro poznato da je kapitalizam u dosta slucajeva nepravedan.

hoho

pre 8 godina

Da, ovaj svet je tuzan.

Covek koji se bori za okolinu, svet, vasionu, za sve nas, koji zaista nesto radi, koji ceo svoj zivot posveti radu, za napredak svih nas, dobija mnogo mnogo mnogo manje od nekakvog fudbalera, od kojih su 98% mutavi, seksualni manijaci, imaju seks sa maloletnicama, prostitutkama ko u prici, moralne nakaze, sutiraju nesto okgrulo i pljuju po terenu, izdrzljivi su i trce, bulika tapse zato sto je zanimljivo i on uzme mesecno milion evra mozda?

NA STRANU sto JE TO RAZONODA i ne doprinosi ovoj planeti i covecanstvu za napredak nekakav.

Dok neki profesor uticajan koji uci decu, ima mozda 150k dinara ili 5k evra mesecno u Nemackoj lupam, bolji fudbaler toliko zaradi za jedan minut bukvalno!, mozda jedan sat!


A posle ce te iste pare da trosi na skupocene automobile koje je neko morao da sklopi, smisli, konstruise, uklopi, sredi, brusi, napravi, nabavi i svasta.

A ovaj ce da iskesira svoj "krvavo" zaradjen novac.

Plus sto su fudbaleri medijske i javne licnosti, pa satro su nam nekakvi uzori.

Sa osnovnim skolama momcici, cesto mutavi sa glavnom uzrecicom "sigurno je" da nam budu uzori :)


Nisam ljubomoran, ali sam besan na ovaj svet i pravdu i raspodelu novca, sredstava.


Mi koji trosimo mozak, koji se trudimo, ubijamo od posla, truda, za sicu, a oni koji samo trce i trce, najprizemniji fizicki posao, trcati i sutirati, zaradjuju milione :)

I kako da ne propadne sve to.

Ludilo ljudi, ludilo.

...

pre 8 godina

Odlično, i vreme je. Taj sport, svi sportovi, to je potpuno nebitna aktivnost. Šta ima da neki neandertalci koji nisu ničemu doprineli dobijaju milione za bacanje lopti i ritanje istih.

Mile

pre 8 godina

Pricamo o Nemackoj! Naucnici tamo imaju jadan polozaj i uslove za zivot. Produzavanje ugovora svakih 2 godine, mala primanja, kradja intelekta itd. I sad neko hoce da mi objasni da ce se to promeniti. Sa druge strane normalno je da fudbaleri toliko zaradjuju. Moras od nista da napravis nesto. I onda to nista paltis a onda narod (ko narod) ide na utakmice, kupuje solje, case, dresove. Zasto? Pa zato sto je to nista toliko puno placeno.

StokholmskiLemurOpasnihNamera

pre 8 godina

Apsolutno svaka cast,podrzavam maximalno!!! Dao bih i doktorima isto sve ono sto imaju nepismeni likovi iz geta koji pikaju loptu pa posle bacaju kintu na gudru i sponzoruse.Ej bre,pa onaj Mesi covece boziji ne moze engleski da nauci sunce ti,mrzi ga,nece...Ronaldo isto,prica engleski ko pijani Rus iz Vladivostoka.Ne umeju recenicu da sklope.Kim Kardasijan uzme 700k za pojavljivanje negde,boles'! Sve pare za nauku i te ljude,dabogda imali 100 puta vise!

ilija

pre 8 godina

Već jeste, ali to nisu samo plate i nagrade i bonusi već dobar deo prihoda dolazi od licenciranja intelektualne svojine kompanijama. Pa i Bil Gejts je svoj operativni sistem dao za samo 10,000 dolara IBM-u ali po mašini.

Zoran

pre 8 godina

Sve ide ka tome da ce ljudi biti podeljeni na one koji imaju plate kao fudbalske zvezde i one koji zive kao robovi,da bi ovi imali tolike plate.

ДушкоБЛ

pre 8 godina

Ако неко К. Роналду даје на годишњем нивоу 25 милиона € то само значи да је тај неко на основу тог истог Роналда зарадио 100 милиона €, и у том случају Роналдо више него заслужује тај износ. А он је најбољи у својој бранши, и само два три фудбалера имају толика примања, стотине хиљада фудбалера имају од 500 до пар хиљада €, велика већина нема ништа, а фудбалом се баве милиони људи. Е сад шта мислите колико зарађују најбољи адвокати или хирурзи на свијету, кад веома добри адвокати или хирурзи у Сједињеним Државама на мјесечном нивоу зарађују и до 100 000 долара. Људи који се баве научним радом, и ако успију да тај рад материјализују не зарађују милионе, већ милијарде ( нпр. Бил Гејтс, Илон Маск, Сергеј Брин, не бих их баш назвао научницима, али су се бавили умним радом, нису трчали за лоптом). Зато тврдим да најбољи спортисти нису прецијњени, већ је рад многих научника у одређеним областима није довољно цијењен. Научник који открије нпр. лијек за рак могао би то да материјализује и постане енормно богат, а неко ко се бави нпр антропологијом баш и не. Све је ствар понуде и тражње, што је већа тражња за производом нечијег рада тај ће више и приходовати.

M

pre 8 godina

@oxen
Kao neko ko u porodici ima i naucnike i sportiste mogu da kazem da gresis. Nauka prati gotovo isti sistem kao sport, u smislu zarade. Sa tim sto u nauci u ''visim'' slojevima hijerarhije ima vise malverzacija nad ljudima koji su na nizim slojevima. Potpisivanje na studentske radove i istrazivanja je regularna praksa. Dalje vecina sportista ima ''fall back'' skolu, ne mozete bas reci da im treninzi oduzimaju toliko vremena da ne zavrsavaju ni srednje skole ni fakultete, osim onih koji se kao mladi ozbiljno probiju, i vec zaradjuju ozbiljne plate i sponzorstva. Dobar igrac na bilo kom nivou ce biti ''zbrinut'' ako to zeli od zajednice, vecina nasih starijih sportista ima neku funkciju u okviru ministarstva i drugih projekata, na nizim nivoima obicno postaju treneri lokalnih klubova ili dobijaju vec neku funkciju u okviru rada kluba. Naucnici, nemaju taj tretman.

EU Citizen

pre 8 godina

Hvala bogu, stvari se vraćaju u svoj prirodan tok, nauka prestaje da bude ekskluzivni domen državnih birokratija, finansiran pljačkom poreskih obveznika bez tržišnog korektiva i vraća se u zdrave tržišne vode, pa shodno tone i rastu prihodi najzaslužnijih za to, naučnika. To je prirodan i pozitivan trend, država treba što više da se povlači iz svih polja, osim onih koji su njena osnovna funkcija, to jest odbrane od spoljnog neprijatelja, delimičnog čuvanja unćtrašnje bezbednosti za krupnije pretnje (za sitnije su dosta lokalni šerifi i privatne agencije) i arbitracije između slobodnih građana, to jest osiguravanja da se ugovori poštuju, a što se tiče fundamentalnih istraživanja koja nemaju neposrednu tržišnu primenu, ako je neko zabrinut za njih, ni za to nema brige: struktura milijardera i najuspešnijih kompanija se poslednjih decenija drastično promenila, i danas polovinu svetskih bogataša čibe naučnici ili naučno pismeni ljudi koji su svesni značaha fundamentalnog istraživanha, već doniraju ogromne sume za njega i tek će da doniraju.

kole

pre 8 godina

(hoho, 15. avgust 2016 21:25)
nisi shvatio,ne dobija ronaldo milione zato sto zna da sutne loptu vec zato sto zna najbolje da sutne loptu.ja znam da sutnem loptu ali niko nece da mi plati ni dinar.plate se cesto odredjuju na osnovu toga koliko je taj neko neophodan za taj posao.ako se radi o profesoru,da li ce ti djaci moci nesto da nauce bez tog profesora tj. da li staje sve ako taj profesor ne dodje sutra na posao?
pre ce biti da se aktuelni vladari plase novih likova,bolje da im daju platu nego da ih kupuju posle milijardama....ali ne verujem da takvi likovi sanjaju da rmbaju u google za platu...

Luka

pre 8 godina

Ja radim na jednom univerzitetu, prošle godine su nam smanjili bonuse na smiješne cifre, a izgovor je bila nova h2020 regulativa u vezi sa overheadom. Inače su ti bonusi sluzili da privuku talente da ne idu u industriju, i meni je to prevagnulo kada sam prihvatao ponudu. Mala olaksavajuca okolnost ce im biti tendencija da se svuda smanjuju plate, pa i u IT (govorim za Evropu).

mare

pre 8 godina

Koliko para budu donosili kompanijama, toliko ce biti placeni. Fudbaleri donose velike pare, pa zbog toga i zaradjuju koliko zaradjuju, ali sponzori i klubovi zaradjuju vise od njih, tako da je njihova zarada opravdana. Kada se fudbal ne bude pratio ovoliko, onda ce biti i manje placeni...

strani placenik

pre 8 godina

Nije normalno ali trazili ste kapitalizam i svima je dobro poznato da je kapitalizam u dosta slucajeva nepravedan.
(., 15. avgust 2016 22:53)

Ja ga nisam trazio.

Varangian

pre 8 godina

@Matoro Zakeralo, 15. avgust 2016 22:22
Tačno, ali je to samo jedan od primera pogrešne terminologije prisutne u našem jeziku. Šta uopšte znače termini računar i računarstvo? Većina ljudi koja radi u IT-u preferira izraz kompjuter umesto računar, i uveren sam da izraz kompjuterske nauke (mada deluje rogobatno) smatraju adekvatnijim od izraza računarstvo. Nije li računar zapravo sinonim za abakus? Čemu onda izraz računarstvo? Da preduhitrim one koji će reći kako grešim: computing (iz čega je izvedena reč computer) != računanje (najbliži srpski prevod bi zapravo bio proračunavanje, što nije isto); pa prema tome computer != računar...
No, tema su zarade naučnika. Uvek sam smatrao šizofrenim da sportisti, pre svih fudbaleri, zarađuju više od naučnika, lekara (uz mogući izuzetak "estetskih" hirurga, ali oni ionako nisu pravi lekari, već glorifikovani kozmetičari; i ne, nemam ništa protiv rekonstruktivne hirurgije, samo protiv "estetske"), profesora (i nastavnika, učitelja), glumaca (Hollywoodski glumci su izuzetak naravno, but let's face it, oni su samo ljudski ekvivalent bilborda, i mali broj njih zaslužuje da ih se zove glumcima)... Kamo sreće da se takvo što zaista i dogodi. Možda u tom slučaju više nećemo svedočiti pojavama da roditelji, staratelji i ini, ohrabruju decu da napuštaju školu/prekidaju školovanje zarad "lake" love koju profi sport obezbeđuje. Naravno, prepreka tome je sistem vrednosti koji bi trebalo iz korena menjati.

keza

pre 8 godina

Kada naucnici budu angazovali menadzere, mozda se to i desi. Ali nece, jer su naucnici mahom skromni ljudi i imaju druge prioritete u zivotu od jurenja novca. Eto vam primer onog rusa, koji je odbio milion dolara nagrade za matematicki dokaz, a rekao im da mora da ide da bere pecurke i da mu nije interesantna ta novcana nagrada jer on razume kako funkcionise svemir, sta ce mu vise.

...

pre 8 godina

Odlicno, i vreme je bilo. Da je kako treba, trebalo bi da imaju i vise , jer taj sport nije znacajan ni za sta, a nauka je znacajna za sve.

Hohstapler

pre 8 godina

@Schone, nazalost se nikada nece dogoditi, ali ce im firme poput Google-a nuditi znatno vece plate da bi presli kod njih. A to sto univerziteti ne mogu da se izbore sa time jeste problem drzava i celog sveta zapravo.

ludilo

pre 8 godina

Ljudi ne znam sto se prepirete ko ce tu vise da zaradjuje, fudbaleri ili naucnici, kad to nije nas problem. Ovaj text ne vazi i nikad nece da vazi za nasu zemlju. Ovde ce naucnici uvek da zive bedno i borice se da za te bedne pare ostanu na univerzitetu jer ne postoji alternativa, osim da odu iz zemlje. Moj prijatelj doktorant na elektrotehnickom fakultetu, imao prosek skoro 10 na osnovnim studijama, drzi vezbe studentima iz 3-4 predmeta i prima oko 50 hiljada mesecno i ugovor mu se produzava svake 2 godine. Toliko prima sekretarica u drzavnom preduzecu.
O cemu mi pricamo, kakvi avioni, kamioni, silicijumske doline. Mi se ovde jos bavimo cetnicima, partizanima, ustasama i Slobinom spomeniku dok oni tamo idu na mars, prave autonomna vozila i biju se za najbolje naucnike.

Ja

pre 8 godina

Tako je vec decenijama, niko normalan nece da ostane na univerzitetu kada moze da radi za 5x vecu platu kod privatnika. Plate profesora su svuda male (osim izuzetnih naucnika sa prestiznih fakulteta, ali oni su posebna prica i to je premali procenat). I u Srbiji na fakultetima ostaju samo potpuni mediokriteti (+ sto uveliko radi nepotizam ili ljubavne i politicke veze). Rezultat je vidljiv vec dugo, svakome ko zeli da vidi.

Demosten

pre 8 godina

Eto teme koju bi mogli da iskoriste scenaristi iz South Park-a. zamislite, rat izmedju fudbalera i naucnika! Ko ce imati na kraju vece plate!? Ko ce prevladati!?

Matoro Zakeralo

pre 8 godina

@Perica
"Nije vam jasno da kompjuterska nauka i 'računarstvo' ne moraju značiti isto? Da li svaka primena računara spada u 'računarstvo’? Istraživanja DNK? Napredne statističke metode analize podataka? Istraživanja u CERN-u? Svim pomenutim ja računar samo alatka, skoro niko se ne bavi dizajnom procesora ili programskih jezika."

To o cemu govorite sasvim je odvojeno pitanje. Nazivi nauka, njihovih oblasti i podoblasti kompleksna su stvar, ne bez kontroverzi, narocito u interdisciplinarnim istrazivanjima. Tako, na primer, 'racunarska lingvistika' ('computational linguistics') zvanicno je oblast lingvistike, iako je, strogo uzevsi, deo racunarstva, pre svega zbog teorijsko-metodoloskih pristupa kojima se sluzi. Medjutim, moj komentar odnosio se na strucnost prevodioca, koji, po svemu sudeci, nema adekvatno obrazovanje i iskustvo i ne snalazi se najbolje u prevodjenju standardizovane terminologije.

Perica

pre 8 godina

@Matoro Zakeralo
Uh, ovo me podseti na prevode naslova američkih filmova na srpski. Naši prevodioci očigledno srpski smatraju zaostalim jezikom na koji se ne moze preneti smisao iz engleskog jezika. Nije vam jasno da kompjuterska nauka i 'računarstvo' ne moraju značiti isto? Da li svaka primena računara spada u 'računarstvo’? Istraživanja DNK? Napredne statističke metode analize podataka? Istraživanja u CERN-u? Svim pomenutim ja računar samo alatka, skoro niko se ne bavi dizajnom procesora ili programskih jezika.

to su razgovori koje treba precutati

pre 8 godina

To potice od cinjenice da se obrazovanje ceni i da sigurno treba da se ceni vise od prosecnog trckarala po terenu.