Bolesti

Subota, 21.07.2012.

19:36

Da li je meso loše po zdravlje?

Izvor: B92

Da li je meso loše po zdravlje? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

35 Komentari

Sortiraj po:

sale_bcn

pre 12 godina

Bilo bi lepo kada bi svako od nas prvo mogao da premota film i vidi kako i odakle je doslo "to" sto je stavio u sebe...Garantujem vam da preko 90% ljudi kada bi otislo do klanice i videlo te napacene zivotinje koje kljukaju svim i svacim ne bi zeleo ni da se usudi da ih dotakne a ako bi to uradio brze bolje bi oprao svoje ruke a sa druge strane isti ti ljudi ne vide u cemu je problem kada pojedu meso jedne takve zivotinje???Ko je tu lud???

Mika Vranjanac

pre 12 godina

Ovaj clanak ko da je narucen od mesne industrije :-)
Ja sam od skoro postao (pseudo)vegan (nisam potpuno izbacio, ali jako smanjio mleko, jaja i skoro sva mesa (calabrcnem po malo posto ga jos volim, ali mi ne nedostaje)), i holesterol mi je pao za 25%.

Umesto meca sam ubacio razne vrste pasulja i soju, a ponekad jedem i ribu.

Koliko sam citao, (potrazite "Forks over knives" na internetu, pogledajte malo harward food pyramid), vegan dijeta je jako dobra, ali je tesko izbalansirati sve proteine (ne nemoguce). Zato je za vegane laike (kao sto sam ja), verovatno bolje da jedu po malo mesa, jer meso u maloj kolicini verovatno vise koristi nego sto steti. Umesto mesa, ja koristim ribu.

A da, posle baj-pasa, i Klinton je presao na vegan dijetu, a on verovatno ima pprilicno dobre informacije o tome kakvu hranu da jede ( a i kuvara, da mu obezbedi sve proteine).

Man Not Machine

pre 12 godina

@dingo
Prosetaj do klanice ili do kardiovaskularnog i odeljenja za rak, pa onda pricaj o benefitima. To je sustina, i meni je razumljiva, a nadam se da ce i tebi postati jednog dana, i da ces se pridruziti veganima, jer mi smo jedina buducnost, sve ostalo je vec sada propast.

milos

pre 12 godina

Izbacite hleb koliko je moguće, kao i testenine, jaja, masti i ulja. Jedite zdravo meso u proverenoj mesari sa pirinčem, povrćem i redovno ribu i uz malo fizičke aktivnosti čovek se preporodi.

@man not machine

pre 12 godina

Ne kapiraš poentu druže ne pričam ja o prežderavanju svinjetinom nego o benefitima koje čovek može da ima od nje zbog specifične amino-kiselinske strukture njenog proteina i kreatnina koji sadrži. Poenta sa zdravom ishranom nije u anatemisanju pojedinih namirnica nego u balansiranju ph vrednosti obroka (mešanju tipično kiselih namirnica kao što su meso, mleko,jaja... i alkalnih poput voća i povrća jer će naš organizam hranjive sastojke najbolje apsorbovati samo kada je ph vrednost odgovarajuća). Postoji tu i još mnoštvo stvari kao što su insulinski nivoi...Ali pošto si ti verovatno jedan od 'stručnjaka' koji misli kako su velike količine voća zdrave bolje je da se ne upu[tamo u dalju raspravu o ovome

Man Not Machine

pre 12 godina

@dingo
Iz istog razloga zbog kojeg ozbiljno obolelom srcanom bolesniku-pacijentu u godinama najzad preporucuje smanjen unos svinjetine. A sve3 dotle je cutao o rizicima.

dingo

pre 12 godina

Samo jedno pitanje za ove stručnjake vegane. Jel znate zašto se posle operacija na mozgu, povreda istog... preporučuje pojačan unos crvenog mesa a ne recimo soje, badema ili nekog drugog izvora proteina?

prijatno "leopardi"...

pre 12 godina

UN urges global move to meat and dairy-free diet
http://www.guardian.co.uk/environment/2010/jun/02/un-report-meat-free-diet

Red meat study: Health risks 'very clear'
http://www.bbc.co.uk/news/health-17349943

kontrapunkt

pre 12 godina

Umerenost u svemu pa i u brizi za zdravlje. Treba poštovati svoj organizam i što manje ga izlagati rizicima. Postoje brojni faktori koji utiču na naše zdravlje a koje mi ne možemo da kontrolišemo: genetika, uticaj sredine, razne životne okolnosti... Primećujem trend izazvan uticajem New Age subkulture koji od brige za zdravlje pravi ideologiju. To je ustvari želja da se sve kontroliše u životu a to je prosto nemoguće. Sve dok briga za zdravlje ne pređe u neurotičnu, opsesivno-kompulzivnu reakciju onda je OK. Kad pređe tu granicu onda sva ta briga postaje kontraproduktivna i počne sama da ugrožava zdravlje. Čovek koji neprestano brine pa čak i za svoje zdravlje izložen je stalnom stresu te direktno ugrožava svoj imuni sistem. Znači, zlatno pravilo: Umerenost u svemu.

jaoooo

pre 12 godina

Ma da, da, kako da ne. Ja sam se pre nekoliko godina utrpiovala da ću biti vegetarijanac i sebi sam napravila čudo u organizmu. Anemična, sa lošim imunitetom, spala sam na to da MORAM da pijem ampule gvožđa (neke francuske), pila sam B vitamin, i još gomilu stvari, i sad mi neki ovde pričaju o tome da je meso, koje sve to ima - štetno!? Umesto mesa, pila sam čistu hemiju, i hvala bogu - oporavila se. Nikakvi suplemetni, tablete, hemija i ostalo ne mogu da zamene ono što već postoji u prirodi. Naši ljudi gospodo, inače NE JEDU kvalitetno meso, jer smo siromašni, sve smo deblji i deblji jer jedemo TONU HLEBA, koji goji, jedemo brzu hranu, masno, nekvalitetno meso i ostale namirnice. Pušimo, pijemo i nerviramo se, a sve to ima uticaja itekako. Moj deda je jeo meso ceo život i doživeo 95 godina ali se nije nervirao kao ja, bio je fizički aktivan kao i svaki seljak, i doživeo je duboku starost. Baš bi mogao da radi teške fizičke poslove bez jake hrane, pa srušio bi se negde. Nas ubija nekretanje, nerviranje, nekvalitetna hrana i alkohol. Pušenje je posebna priča. Sve ste to prevideli, a sad pričate o mesu!? A to što rosečan stanovnik Srbije presedi ceo dan, što jede paštete i hleb, što se nervira po ceo dan, to nem aveze, jel? Kako da ne... Ko još jede previše crvenog mesa, kad je skupo? Vegetarijanci bi trebali da jedu ribu, ali ne, oni su "humani". Pitajte Japance zašto je treba jesti

svastojed

pre 12 godina

Evo ovako, ukucajte u pretrazivacu small intestine i large intestine, pogledajte opsege duzina, saberite i videcete da je zbirna duzina creva od 6.1 do 11.3 m, a ako je prosecna visina oko 1.7 m dobija se da je duzina ljudskih creva od 3.6 do 6.7 puta visina tela, a za kravu kad se potrazi dobija se da je duzina reda od 15 do 25 puta duzina tela, tako da taj argument ne drzi vodu. Plus biljojedi imaju 4 zeludca da bi uspeli da svare svu biljnu masu, a takodje prezivaju hranu, tj sazvacu, ona se fermentise u zeludcu, pa se vraca nazad da se izvace dodatno, pa tek ide dalje. Ako ukucate gastric acid i odete na wikipediu pise da ljudska zeludacna ph kiseline varira od 1.35 do 3.5, a za npr pse stoji da je od 1 do 2. E sad mozete racunati kako vam volja, ali ph skala je logaritamska (dekadni logaritam) pa ako bas hocete razlika izmedju 1 i 3.5 je oko 316 puta, ali razlika izmedju 1 i 1.35 je samo 2.2 puta, tako da moze biti vrlo sareno (ja bih ovde pre rekao da deo populacije gravidira vise ka mesu 1.35 ph, a deo vise ka biljnoj hrani 3.5 ph, a koja ste grupa, pa testirajte se). Inace koja je razlika izmedju gorila, simpanzi itd i ljudi, najlepse sto sam nasao je da za istu kolicinu biljne hrane gorile iskoriste skoro 65% energije u njima, dok ljudi oko 15%. I najvaznije nek jede ko sta hoce, nepravilno se hrane i jedni i drugi, nije sve tako jednostavno i ne postoji nacin ishrane koji ce svima biti optimalan i poboljsati zdravlje, nekome vise treba meso, nekom biljke. Poz

Mazz

pre 12 godina

aa daj!
pa dokle vise lazete narod!
pa svi znamo da je meso stetno!
evo jedan razlog zasto! mi u zeludcu nemamo dovoljno jaku kiselinu da bi varili meso!
mesojedi (lav,tigar vuk itd..) imaju 20 puta jacu kiselinu od coveka i biljojeda (slon, kokos) tako da kada pojedemo meso, isto to meso skapuje u nasim crevima jer ne mozemo da svarimo to!
razloga ima mnogo!

i meso i biljke

pre 12 godina

On može da bude vegan i da se bavi zahtevnom sportskom disciplinom samo zahvaljujući farmaceutskoj industriji, pošto verovatno mora da unosi kilogram suplemenata dnevno i tu nema ničeg prirodnog niti zdravog na šta se vegetarijanci stalno pozivaju. Neke životinje su isključivo biljojedi, neke su isključivo mesožderi, dok su neke svaštojedi pa je svako poređenje različitih grupa u najmanju ruku smešno.

Man Not Machine

pre 12 godina

Zasto nije potpisan text? Inace je neistinit od pocetka do kraja. Cemu ovo zatupljivanje ionako zaostalog i tesko bolesnog stanovnistva koje je generacijama navuceno na meso i zato i umire masovno od bolesti i ratova, trateci svoje zivote u niskim strastima. Sto se tice istrazivanja, po izveštaju UNEPA, Programu Ujedinjenih nacija za životnu sredinu, iz marta 2011. godine, veganska ishrana je vitalna za borbu protiv gladi u svetu i spas planete.

Prof Dragan

pre 12 godina

Ja bih voleo da se autor clanka potpise i napise odakle je preuzeo tekst, tj., koju je literaturu koristio, da bi napisani podaci mogli da se smatraju validni!
Pozdrav

wlado

pre 12 godina

ja sam 90% izbacio crveno meso iz ishrane, skinuo sam 10 kg, jedem pirinac, belo pilece i gljive svaki dan, ovsene pahulje, tune i salate


nikad se nisam bolje osecao, nadam se u buducnosti da cu uspeti izbaciti svako meso iz ishrane, i preci na biljke.

M.V.

pre 12 godina

"Istraživanja pokazuju da je crveno meso neophodno za mišićnu masu i treba da se jede umereno."
(vegetarijanac po moranju, 21. jul 2012 20:01)

Istrazivali skoro, naucnici, ishranu gladijatora iz Rima. I sta su otkrili. Da bi bili zdraviji, izdrzivljiji, imali bolju iskoriscenost i rasporedjenost potrosnje energije, cvrsce kosti, jace misice itd... gladijatori su jeli samo biljnu granu. Takodje istrazivali naucnici, pa otkrili da ljudi imaju prirodnu duzinu crijeva biljojeda, tj. ljudska crijeva, jacina kiseline i slicni faktori su predvidjeni za biljnu ishranu.

Marko

pre 12 godina

I zapadna i kineska i indiska, a i svaka druga medicina preporucuju konzumiranje mesa. Ukoliko ga ne jedete ugrozavate svoje zdravlje. Vegetarijanac je zdravo biti jedino u zemljama sa tropskom i subtropskom klimom. Uvek treba jesti ono voce i povrce koje je u sezoni, a ako ga nema onda ukiseljeno (tursija, kiseli kupus...) i naravno meso, dzemovi.... To vam kaze recimo ajurveda, drevna indiska medicina (koja je usput i glavna medicina u Indiji i danas).

Drugo je moralno pitanje ubijanja zivotinja, mada sto se morala tice sve religije kazu ubi ako nemas izbora. Tako da moze i moralnih razloga da se bude vegetarijanac u umerenoj klimi, ali znajte onda da idete protivi bozijih zakona i prirode, a samim tim i ispitajte jos jednom valjanost svojih moralnih nacela.

Valerij

pre 12 godina

Moja baba je ceo život jela sve vrste mesa,svinjetinu,teletinu,ribu,kokoške,suvo,sveže,kuvano,pečeno,slanina,pršut,bukvalno nijedan dan nije bio bez nekog mesa,meso se pržilo na svinjskoj masti uglavnom,sir domaći punomasni,svaki dan je pila 2-3 loze,pušila 7-8 cigareta i nikad nije bila debela ni bolesna.Ali moja baba je svaki dan ustajala u 6h najkasnije,nahrani i napoji prasad,krave,živinu,pa ih posle toga tera na livadu da pasu.Svaki dan šetnja bar 8-10km i tako do dve godine pred smrt.Umrla pre 3 godine u svojoj 105-oj godini.Zvala se Velika Domazetović,selo Mojanovići,pored Golubovaca u Crnoj Gori.
U celoj priči ključna je umerenost,nikad se nije oždrala kao što mi radimo,jela tri puta dnevno po malo,jela domaću hranu,nije išla u Mek,nije jela kečape i majoneze,raznorazne prelive,nije pušila 2 pakle dnevno kao što ja radim ili pila litar loze dnevno kao što radi moj ujak.
Nije se nervirala svaki dan zbog para kao što se mnogi od nas nerviraju,nije je nervirala politička situacija jer je znala da je to daleko iznad nje i nas.I tako još mnogo sitnih stvari.
Eto zašto je živela toliko dugo,a ja ako doživim 80 biću srećan.
A ovi što misle da će time što ne puše,ne jedu svinju ili tele,nikad bar malo ne popiju,da zbog toga žive 100 godina varaju se mnogo,ima dosta toga i u genetici ali i u načinu života.

VESNA

pre 12 godina

mi uopste ne moramo da strahujemo jer crveno meso kod nas i ne postoji...clanak je, verovatno, preveden iz nekog francuskog casopisa jer su oni jedni od retkih koji ga jedu(i nekoliko zemalja juzne amerike kao argentina)...nase,najblize tom mesu je,junetina, koja je dosta zilavija...
samo bih jos naglasila ,kao sto pise u clanku,da bi trebali da pripazimo, da bilo sta jedemo, bude UMERENO...mislim da ovo vazi i za sve sto radimo u zivotu...pogotovo mi koji zivimo pod velikim stresom i nervozom,koji su veoma stetni po zdravlje!

Shevek

pre 12 godina

Daću svoj primer: težak sam astmatičar, godinama sam bio u izuzetno lošem stanju, a nekoliko puta na ivici smrti. Nisam mislio da ću doživeti 35-u. Pre nekoliko godina sam saznao za veliko kinesko istraživanje (najveći medicinski eksperiment u istoriji) i ostavio sam meso mleko i jaja. Sada imam 36 godina, koristim jednu trećinu lekova od pre, težak napad nisam imao nekoliko godina! Po prvi put u životu mogu da slobodno udahnem predivne polene prolećnih cvetova, i to punim plućima! Tri puta nedeljno trčim po 4-5 km, i planiram da živim devedeset godina! Najviše žalim za belolučnim kobasicama, ali što se mene tiče, neka to meso ostane na svinjama, njima je potrebnije. Ko se čuva i bog ga čuva!

syndum

pre 12 godina

"Istraživanja pokazuju da je crveno meso neophodno za mišićnu masu i treba da se jede umereno."
(vegetarijanac po moranju, 21. jul 2012 20:01)

Da, istrazivanja finansirana od strane mesne industrije. Procitaj neka druga istrazivanja ili npr. procitaj malo o sportistima poput Dave Scott-a (sestotruki prvak Ironmana, najteze triatlon discipline, inace vegan). I da, gorile jedu samo lisce i banane i vidim da ima bas fali misicne mase.

ha-ha

pre 12 godina

ma meso je zdravo kao sto se u tekstu i navodi.
u mesozderskoj srbiji maligna i kardiovaskularna oboljenja prakticno i ne postoje, lekari sede besposleni, bolnice zvrje prazne, apoteke u buli...

carb

pre 12 godina

Naravno da nije niti nezdravo niti goji.

Ljudi su milionima godina jeli meso i nisu bili debeli. Sad nas zatrpavaju margarinom, palminim uljem i secerom i gojimo se kao prasad.
Jos valjaju i "margarin za decu". U tom otrovu nema niceg dobrog... osim sto je jeftin...

Kralj Artur

pre 12 godina

Crveno meso je izuzetno zdravo a pogotovo svinjsko. Čvarci i mast još zdraviji. Najbolje je jesti ga tri puta dnevno (+ užinice ). Najzdravije je jesti ga uz pola litre ljute a začiniti cigaretama. Najveći neprijatelji našeg zdravlja su povrće, voće, riba, zeleni čaj, ... i slični otrovi.

Djidji

pre 12 godina

Problem je u tome sto jedemo meso zivotinja koje nisu na livadama, vec su sve zatvorene i rastu u jako losim uslovima.. Zivotinje se ne hrane prirodnom hranom vec koncentratima, kukuruzom i zbog toga nastaje nekvalitetno meso koje zavrsi u stomacima ljudi sa novim bakerijama jer se u zivotinje trpa ono sto ne mogu normlano da svare..

vegetarijanac po moranju

pre 12 godina

Veoma dugo nisam jela crveno meso. Istraživanja pokazuju da je crveno meso neophodno za mišićnu masu i treba da se jede umereno. Druga je stvar što je sada veoma lošeg kvaliteta, a i cene.

Misha

pre 12 godina

Veći problem je u životinjskim mastima nego u samom mesu, u mastima koje se nehotično uzimaju zajedno sa mesom, jer su te masti skladišta otrova koje organizam nije uspeo ni da potroši ni da izbaci napolje.

carb

pre 12 godina

Naravno da nije niti nezdravo niti goji.

Ljudi su milionima godina jeli meso i nisu bili debeli. Sad nas zatrpavaju margarinom, palminim uljem i secerom i gojimo se kao prasad.
Jos valjaju i "margarin za decu". U tom otrovu nema niceg dobrog... osim sto je jeftin...

Djidji

pre 12 godina

Problem je u tome sto jedemo meso zivotinja koje nisu na livadama, vec su sve zatvorene i rastu u jako losim uslovima.. Zivotinje se ne hrane prirodnom hranom vec koncentratima, kukuruzom i zbog toga nastaje nekvalitetno meso koje zavrsi u stomacima ljudi sa novim bakerijama jer se u zivotinje trpa ono sto ne mogu normlano da svare..

Kralj Artur

pre 12 godina

Crveno meso je izuzetno zdravo a pogotovo svinjsko. Čvarci i mast još zdraviji. Najbolje je jesti ga tri puta dnevno (+ užinice ). Najzdravije je jesti ga uz pola litre ljute a začiniti cigaretama. Najveći neprijatelji našeg zdravlja su povrće, voće, riba, zeleni čaj, ... i slični otrovi.

ha-ha

pre 12 godina

ma meso je zdravo kao sto se u tekstu i navodi.
u mesozderskoj srbiji maligna i kardiovaskularna oboljenja prakticno i ne postoje, lekari sede besposleni, bolnice zvrje prazne, apoteke u buli...

syndum

pre 12 godina

"Istraživanja pokazuju da je crveno meso neophodno za mišićnu masu i treba da se jede umereno."
(vegetarijanac po moranju, 21. jul 2012 20:01)

Da, istrazivanja finansirana od strane mesne industrije. Procitaj neka druga istrazivanja ili npr. procitaj malo o sportistima poput Dave Scott-a (sestotruki prvak Ironmana, najteze triatlon discipline, inace vegan). I da, gorile jedu samo lisce i banane i vidim da ima bas fali misicne mase.

Valerij

pre 12 godina

Moja baba je ceo život jela sve vrste mesa,svinjetinu,teletinu,ribu,kokoške,suvo,sveže,kuvano,pečeno,slanina,pršut,bukvalno nijedan dan nije bio bez nekog mesa,meso se pržilo na svinjskoj masti uglavnom,sir domaći punomasni,svaki dan je pila 2-3 loze,pušila 7-8 cigareta i nikad nije bila debela ni bolesna.Ali moja baba je svaki dan ustajala u 6h najkasnije,nahrani i napoji prasad,krave,živinu,pa ih posle toga tera na livadu da pasu.Svaki dan šetnja bar 8-10km i tako do dve godine pred smrt.Umrla pre 3 godine u svojoj 105-oj godini.Zvala se Velika Domazetović,selo Mojanovići,pored Golubovaca u Crnoj Gori.
U celoj priči ključna je umerenost,nikad se nije oždrala kao što mi radimo,jela tri puta dnevno po malo,jela domaću hranu,nije išla u Mek,nije jela kečape i majoneze,raznorazne prelive,nije pušila 2 pakle dnevno kao što ja radim ili pila litar loze dnevno kao što radi moj ujak.
Nije se nervirala svaki dan zbog para kao što se mnogi od nas nerviraju,nije je nervirala politička situacija jer je znala da je to daleko iznad nje i nas.I tako još mnogo sitnih stvari.
Eto zašto je živela toliko dugo,a ja ako doživim 80 biću srećan.
A ovi što misle da će time što ne puše,ne jedu svinju ili tele,nikad bar malo ne popiju,da zbog toga žive 100 godina varaju se mnogo,ima dosta toga i u genetici ali i u načinu života.

vegetarijanac po moranju

pre 12 godina

Veoma dugo nisam jela crveno meso. Istraživanja pokazuju da je crveno meso neophodno za mišićnu masu i treba da se jede umereno. Druga je stvar što je sada veoma lošeg kvaliteta, a i cene.

Shevek

pre 12 godina

Daću svoj primer: težak sam astmatičar, godinama sam bio u izuzetno lošem stanju, a nekoliko puta na ivici smrti. Nisam mislio da ću doživeti 35-u. Pre nekoliko godina sam saznao za veliko kinesko istraživanje (najveći medicinski eksperiment u istoriji) i ostavio sam meso mleko i jaja. Sada imam 36 godina, koristim jednu trećinu lekova od pre, težak napad nisam imao nekoliko godina! Po prvi put u životu mogu da slobodno udahnem predivne polene prolećnih cvetova, i to punim plućima! Tri puta nedeljno trčim po 4-5 km, i planiram da živim devedeset godina! Najviše žalim za belolučnim kobasicama, ali što se mene tiče, neka to meso ostane na svinjama, njima je potrebnije. Ko se čuva i bog ga čuva!

wlado

pre 12 godina

ja sam 90% izbacio crveno meso iz ishrane, skinuo sam 10 kg, jedem pirinac, belo pilece i gljive svaki dan, ovsene pahulje, tune i salate


nikad se nisam bolje osecao, nadam se u buducnosti da cu uspeti izbaciti svako meso iz ishrane, i preci na biljke.

Prof Dragan

pre 12 godina

Ja bih voleo da se autor clanka potpise i napise odakle je preuzeo tekst, tj., koju je literaturu koristio, da bi napisani podaci mogli da se smatraju validni!
Pozdrav

i meso i biljke

pre 12 godina

On može da bude vegan i da se bavi zahtevnom sportskom disciplinom samo zahvaljujući farmaceutskoj industriji, pošto verovatno mora da unosi kilogram suplemenata dnevno i tu nema ničeg prirodnog niti zdravog na šta se vegetarijanci stalno pozivaju. Neke životinje su isključivo biljojedi, neke su isključivo mesožderi, dok su neke svaštojedi pa je svako poređenje različitih grupa u najmanju ruku smešno.

Misha

pre 12 godina

Veći problem je u životinjskim mastima nego u samom mesu, u mastima koje se nehotično uzimaju zajedno sa mesom, jer su te masti skladišta otrova koje organizam nije uspeo ni da potroši ni da izbaci napolje.

Mazz

pre 12 godina

aa daj!
pa dokle vise lazete narod!
pa svi znamo da je meso stetno!
evo jedan razlog zasto! mi u zeludcu nemamo dovoljno jaku kiselinu da bi varili meso!
mesojedi (lav,tigar vuk itd..) imaju 20 puta jacu kiselinu od coveka i biljojeda (slon, kokos) tako da kada pojedemo meso, isto to meso skapuje u nasim crevima jer ne mozemo da svarimo to!
razloga ima mnogo!

Man Not Machine

pre 12 godina

Zasto nije potpisan text? Inace je neistinit od pocetka do kraja. Cemu ovo zatupljivanje ionako zaostalog i tesko bolesnog stanovnistva koje je generacijama navuceno na meso i zato i umire masovno od bolesti i ratova, trateci svoje zivote u niskim strastima. Sto se tice istrazivanja, po izveštaju UNEPA, Programu Ujedinjenih nacija za životnu sredinu, iz marta 2011. godine, veganska ishrana je vitalna za borbu protiv gladi u svetu i spas planete.

M.V.

pre 12 godina

"Istraživanja pokazuju da je crveno meso neophodno za mišićnu masu i treba da se jede umereno."
(vegetarijanac po moranju, 21. jul 2012 20:01)

Istrazivali skoro, naucnici, ishranu gladijatora iz Rima. I sta su otkrili. Da bi bili zdraviji, izdrzivljiji, imali bolju iskoriscenost i rasporedjenost potrosnje energije, cvrsce kosti, jace misice itd... gladijatori su jeli samo biljnu granu. Takodje istrazivali naucnici, pa otkrili da ljudi imaju prirodnu duzinu crijeva biljojeda, tj. ljudska crijeva, jacina kiseline i slicni faktori su predvidjeni za biljnu ishranu.

jaoooo

pre 12 godina

Ma da, da, kako da ne. Ja sam se pre nekoliko godina utrpiovala da ću biti vegetarijanac i sebi sam napravila čudo u organizmu. Anemična, sa lošim imunitetom, spala sam na to da MORAM da pijem ampule gvožđa (neke francuske), pila sam B vitamin, i još gomilu stvari, i sad mi neki ovde pričaju o tome da je meso, koje sve to ima - štetno!? Umesto mesa, pila sam čistu hemiju, i hvala bogu - oporavila se. Nikakvi suplemetni, tablete, hemija i ostalo ne mogu da zamene ono što već postoji u prirodi. Naši ljudi gospodo, inače NE JEDU kvalitetno meso, jer smo siromašni, sve smo deblji i deblji jer jedemo TONU HLEBA, koji goji, jedemo brzu hranu, masno, nekvalitetno meso i ostale namirnice. Pušimo, pijemo i nerviramo se, a sve to ima uticaja itekako. Moj deda je jeo meso ceo život i doživeo 95 godina ali se nije nervirao kao ja, bio je fizički aktivan kao i svaki seljak, i doživeo je duboku starost. Baš bi mogao da radi teške fizičke poslove bez jake hrane, pa srušio bi se negde. Nas ubija nekretanje, nerviranje, nekvalitetna hrana i alkohol. Pušenje je posebna priča. Sve ste to prevideli, a sad pričate o mesu!? A to što rosečan stanovnik Srbije presedi ceo dan, što jede paštete i hleb, što se nervira po ceo dan, to nem aveze, jel? Kako da ne... Ko još jede previše crvenog mesa, kad je skupo? Vegetarijanci bi trebali da jedu ribu, ali ne, oni su "humani". Pitajte Japance zašto je treba jesti

svastojed

pre 12 godina

Evo ovako, ukucajte u pretrazivacu small intestine i large intestine, pogledajte opsege duzina, saberite i videcete da je zbirna duzina creva od 6.1 do 11.3 m, a ako je prosecna visina oko 1.7 m dobija se da je duzina ljudskih creva od 3.6 do 6.7 puta visina tela, a za kravu kad se potrazi dobija se da je duzina reda od 15 do 25 puta duzina tela, tako da taj argument ne drzi vodu. Plus biljojedi imaju 4 zeludca da bi uspeli da svare svu biljnu masu, a takodje prezivaju hranu, tj sazvacu, ona se fermentise u zeludcu, pa se vraca nazad da se izvace dodatno, pa tek ide dalje. Ako ukucate gastric acid i odete na wikipediu pise da ljudska zeludacna ph kiseline varira od 1.35 do 3.5, a za npr pse stoji da je od 1 do 2. E sad mozete racunati kako vam volja, ali ph skala je logaritamska (dekadni logaritam) pa ako bas hocete razlika izmedju 1 i 3.5 je oko 316 puta, ali razlika izmedju 1 i 1.35 je samo 2.2 puta, tako da moze biti vrlo sareno (ja bih ovde pre rekao da deo populacije gravidira vise ka mesu 1.35 ph, a deo vise ka biljnoj hrani 3.5 ph, a koja ste grupa, pa testirajte se). Inace koja je razlika izmedju gorila, simpanzi itd i ljudi, najlepse sto sam nasao je da za istu kolicinu biljne hrane gorile iskoriste skoro 65% energije u njima, dok ljudi oko 15%. I najvaznije nek jede ko sta hoce, nepravilno se hrane i jedni i drugi, nije sve tako jednostavno i ne postoji nacin ishrane koji ce svima biti optimalan i poboljsati zdravlje, nekome vise treba meso, nekom biljke. Poz

kontrapunkt

pre 12 godina

Umerenost u svemu pa i u brizi za zdravlje. Treba poštovati svoj organizam i što manje ga izlagati rizicima. Postoje brojni faktori koji utiču na naše zdravlje a koje mi ne možemo da kontrolišemo: genetika, uticaj sredine, razne životne okolnosti... Primećujem trend izazvan uticajem New Age subkulture koji od brige za zdravlje pravi ideologiju. To je ustvari želja da se sve kontroliše u životu a to je prosto nemoguće. Sve dok briga za zdravlje ne pređe u neurotičnu, opsesivno-kompulzivnu reakciju onda je OK. Kad pređe tu granicu onda sva ta briga postaje kontraproduktivna i počne sama da ugrožava zdravlje. Čovek koji neprestano brine pa čak i za svoje zdravlje izložen je stalnom stresu te direktno ugrožava svoj imuni sistem. Znači, zlatno pravilo: Umerenost u svemu.

milos

pre 12 godina

Izbacite hleb koliko je moguće, kao i testenine, jaja, masti i ulja. Jedite zdravo meso u proverenoj mesari sa pirinčem, povrćem i redovno ribu i uz malo fizičke aktivnosti čovek se preporodi.

Man Not Machine

pre 12 godina

@dingo
Prosetaj do klanice ili do kardiovaskularnog i odeljenja za rak, pa onda pricaj o benefitima. To je sustina, i meni je razumljiva, a nadam se da ce i tebi postati jednog dana, i da ces se pridruziti veganima, jer mi smo jedina buducnost, sve ostalo je vec sada propast.

VESNA

pre 12 godina

mi uopste ne moramo da strahujemo jer crveno meso kod nas i ne postoji...clanak je, verovatno, preveden iz nekog francuskog casopisa jer su oni jedni od retkih koji ga jedu(i nekoliko zemalja juzne amerike kao argentina)...nase,najblize tom mesu je,junetina, koja je dosta zilavija...
samo bih jos naglasila ,kao sto pise u clanku,da bi trebali da pripazimo, da bilo sta jedemo, bude UMERENO...mislim da ovo vazi i za sve sto radimo u zivotu...pogotovo mi koji zivimo pod velikim stresom i nervozom,koji su veoma stetni po zdravlje!

Marko

pre 12 godina

I zapadna i kineska i indiska, a i svaka druga medicina preporucuju konzumiranje mesa. Ukoliko ga ne jedete ugrozavate svoje zdravlje. Vegetarijanac je zdravo biti jedino u zemljama sa tropskom i subtropskom klimom. Uvek treba jesti ono voce i povrce koje je u sezoni, a ako ga nema onda ukiseljeno (tursija, kiseli kupus...) i naravno meso, dzemovi.... To vam kaze recimo ajurveda, drevna indiska medicina (koja je usput i glavna medicina u Indiji i danas).

Drugo je moralno pitanje ubijanja zivotinja, mada sto se morala tice sve religije kazu ubi ako nemas izbora. Tako da moze i moralnih razloga da se bude vegetarijanac u umerenoj klimi, ali znajte onda da idete protivi bozijih zakona i prirode, a samim tim i ispitajte jos jednom valjanost svojih moralnih nacela.

sale_bcn

pre 12 godina

Bilo bi lepo kada bi svako od nas prvo mogao da premota film i vidi kako i odakle je doslo "to" sto je stavio u sebe...Garantujem vam da preko 90% ljudi kada bi otislo do klanice i videlo te napacene zivotinje koje kljukaju svim i svacim ne bi zeleo ni da se usudi da ih dotakne a ako bi to uradio brze bolje bi oprao svoje ruke a sa druge strane isti ti ljudi ne vide u cemu je problem kada pojedu meso jedne takve zivotinje???Ko je tu lud???

@man not machine

pre 12 godina

Ne kapiraš poentu druže ne pričam ja o prežderavanju svinjetinom nego o benefitima koje čovek može da ima od nje zbog specifične amino-kiselinske strukture njenog proteina i kreatnina koji sadrži. Poenta sa zdravom ishranom nije u anatemisanju pojedinih namirnica nego u balansiranju ph vrednosti obroka (mešanju tipično kiselih namirnica kao što su meso, mleko,jaja... i alkalnih poput voća i povrća jer će naš organizam hranjive sastojke najbolje apsorbovati samo kada je ph vrednost odgovarajuća). Postoji tu i još mnoštvo stvari kao što su insulinski nivoi...Ali pošto si ti verovatno jedan od 'stručnjaka' koji misli kako su velike količine voća zdrave bolje je da se ne upu[tamo u dalju raspravu o ovome

dingo

pre 12 godina

Samo jedno pitanje za ove stručnjake vegane. Jel znate zašto se posle operacija na mozgu, povreda istog... preporučuje pojačan unos crvenog mesa a ne recimo soje, badema ili nekog drugog izvora proteina?

Man Not Machine

pre 12 godina

@dingo
Iz istog razloga zbog kojeg ozbiljno obolelom srcanom bolesniku-pacijentu u godinama najzad preporucuje smanjen unos svinjetine. A sve3 dotle je cutao o rizicima.

Mika Vranjanac

pre 12 godina

Ovaj clanak ko da je narucen od mesne industrije :-)
Ja sam od skoro postao (pseudo)vegan (nisam potpuno izbacio, ali jako smanjio mleko, jaja i skoro sva mesa (calabrcnem po malo posto ga jos volim, ali mi ne nedostaje)), i holesterol mi je pao za 25%.

Umesto meca sam ubacio razne vrste pasulja i soju, a ponekad jedem i ribu.

Koliko sam citao, (potrazite "Forks over knives" na internetu, pogledajte malo harward food pyramid), vegan dijeta je jako dobra, ali je tesko izbalansirati sve proteine (ne nemoguce). Zato je za vegane laike (kao sto sam ja), verovatno bolje da jedu po malo mesa, jer meso u maloj kolicini verovatno vise koristi nego sto steti. Umesto mesa, ja koristim ribu.

A da, posle baj-pasa, i Klinton je presao na vegan dijetu, a on verovatno ima pprilicno dobre informacije o tome kakvu hranu da jede ( a i kuvara, da mu obezbedi sve proteine).

prijatno "leopardi"...

pre 12 godina

UN urges global move to meat and dairy-free diet
http://www.guardian.co.uk/environment/2010/jun/02/un-report-meat-free-diet

Red meat study: Health risks 'very clear'
http://www.bbc.co.uk/news/health-17349943

Kralj Artur

pre 12 godina

Crveno meso je izuzetno zdravo a pogotovo svinjsko. Čvarci i mast još zdraviji. Najbolje je jesti ga tri puta dnevno (+ užinice ). Najzdravije je jesti ga uz pola litre ljute a začiniti cigaretama. Najveći neprijatelji našeg zdravlja su povrće, voće, riba, zeleni čaj, ... i slični otrovi.

syndum

pre 12 godina

"Istraživanja pokazuju da je crveno meso neophodno za mišićnu masu i treba da se jede umereno."
(vegetarijanac po moranju, 21. jul 2012 20:01)

Da, istrazivanja finansirana od strane mesne industrije. Procitaj neka druga istrazivanja ili npr. procitaj malo o sportistima poput Dave Scott-a (sestotruki prvak Ironmana, najteze triatlon discipline, inace vegan). I da, gorile jedu samo lisce i banane i vidim da ima bas fali misicne mase.

ha-ha

pre 12 godina

ma meso je zdravo kao sto se u tekstu i navodi.
u mesozderskoj srbiji maligna i kardiovaskularna oboljenja prakticno i ne postoje, lekari sede besposleni, bolnice zvrje prazne, apoteke u buli...

Mazz

pre 12 godina

aa daj!
pa dokle vise lazete narod!
pa svi znamo da je meso stetno!
evo jedan razlog zasto! mi u zeludcu nemamo dovoljno jaku kiselinu da bi varili meso!
mesojedi (lav,tigar vuk itd..) imaju 20 puta jacu kiselinu od coveka i biljojeda (slon, kokos) tako da kada pojedemo meso, isto to meso skapuje u nasim crevima jer ne mozemo da svarimo to!
razloga ima mnogo!

Marko

pre 12 godina

I zapadna i kineska i indiska, a i svaka druga medicina preporucuju konzumiranje mesa. Ukoliko ga ne jedete ugrozavate svoje zdravlje. Vegetarijanac je zdravo biti jedino u zemljama sa tropskom i subtropskom klimom. Uvek treba jesti ono voce i povrce koje je u sezoni, a ako ga nema onda ukiseljeno (tursija, kiseli kupus...) i naravno meso, dzemovi.... To vam kaze recimo ajurveda, drevna indiska medicina (koja je usput i glavna medicina u Indiji i danas).

Drugo je moralno pitanje ubijanja zivotinja, mada sto se morala tice sve religije kazu ubi ako nemas izbora. Tako da moze i moralnih razloga da se bude vegetarijanac u umerenoj klimi, ali znajte onda da idete protivi bozijih zakona i prirode, a samim tim i ispitajte jos jednom valjanost svojih moralnih nacela.

Misha

pre 12 godina

Veći problem je u životinjskim mastima nego u samom mesu, u mastima koje se nehotično uzimaju zajedno sa mesom, jer su te masti skladišta otrova koje organizam nije uspeo ni da potroši ni da izbaci napolje.

M.V.

pre 12 godina

"Istraživanja pokazuju da je crveno meso neophodno za mišićnu masu i treba da se jede umereno."
(vegetarijanac po moranju, 21. jul 2012 20:01)

Istrazivali skoro, naucnici, ishranu gladijatora iz Rima. I sta su otkrili. Da bi bili zdraviji, izdrzivljiji, imali bolju iskoriscenost i rasporedjenost potrosnje energije, cvrsce kosti, jace misice itd... gladijatori su jeli samo biljnu granu. Takodje istrazivali naucnici, pa otkrili da ljudi imaju prirodnu duzinu crijeva biljojeda, tj. ljudska crijeva, jacina kiseline i slicni faktori su predvidjeni za biljnu ishranu.

vegetarijanac po moranju

pre 12 godina

Veoma dugo nisam jela crveno meso. Istraživanja pokazuju da je crveno meso neophodno za mišićnu masu i treba da se jede umereno. Druga je stvar što je sada veoma lošeg kvaliteta, a i cene.

i meso i biljke

pre 12 godina

On može da bude vegan i da se bavi zahtevnom sportskom disciplinom samo zahvaljujući farmaceutskoj industriji, pošto verovatno mora da unosi kilogram suplemenata dnevno i tu nema ničeg prirodnog niti zdravog na šta se vegetarijanci stalno pozivaju. Neke životinje su isključivo biljojedi, neke su isključivo mesožderi, dok su neke svaštojedi pa je svako poređenje različitih grupa u najmanju ruku smešno.

jaoooo

pre 12 godina

Ma da, da, kako da ne. Ja sam se pre nekoliko godina utrpiovala da ću biti vegetarijanac i sebi sam napravila čudo u organizmu. Anemična, sa lošim imunitetom, spala sam na to da MORAM da pijem ampule gvožđa (neke francuske), pila sam B vitamin, i još gomilu stvari, i sad mi neki ovde pričaju o tome da je meso, koje sve to ima - štetno!? Umesto mesa, pila sam čistu hemiju, i hvala bogu - oporavila se. Nikakvi suplemetni, tablete, hemija i ostalo ne mogu da zamene ono što već postoji u prirodi. Naši ljudi gospodo, inače NE JEDU kvalitetno meso, jer smo siromašni, sve smo deblji i deblji jer jedemo TONU HLEBA, koji goji, jedemo brzu hranu, masno, nekvalitetno meso i ostale namirnice. Pušimo, pijemo i nerviramo se, a sve to ima uticaja itekako. Moj deda je jeo meso ceo život i doživeo 95 godina ali se nije nervirao kao ja, bio je fizički aktivan kao i svaki seljak, i doživeo je duboku starost. Baš bi mogao da radi teške fizičke poslove bez jake hrane, pa srušio bi se negde. Nas ubija nekretanje, nerviranje, nekvalitetna hrana i alkohol. Pušenje je posebna priča. Sve ste to prevideli, a sad pričate o mesu!? A to što rosečan stanovnik Srbije presedi ceo dan, što jede paštete i hleb, što se nervira po ceo dan, to nem aveze, jel? Kako da ne... Ko još jede previše crvenog mesa, kad je skupo? Vegetarijanci bi trebali da jedu ribu, ali ne, oni su "humani". Pitajte Japance zašto je treba jesti

carb

pre 12 godina

Naravno da nije niti nezdravo niti goji.

Ljudi su milionima godina jeli meso i nisu bili debeli. Sad nas zatrpavaju margarinom, palminim uljem i secerom i gojimo se kao prasad.
Jos valjaju i "margarin za decu". U tom otrovu nema niceg dobrog... osim sto je jeftin...

Man Not Machine

pre 12 godina

Zasto nije potpisan text? Inace je neistinit od pocetka do kraja. Cemu ovo zatupljivanje ionako zaostalog i tesko bolesnog stanovnistva koje je generacijama navuceno na meso i zato i umire masovno od bolesti i ratova, trateci svoje zivote u niskim strastima. Sto se tice istrazivanja, po izveštaju UNEPA, Programu Ujedinjenih nacija za životnu sredinu, iz marta 2011. godine, veganska ishrana je vitalna za borbu protiv gladi u svetu i spas planete.

dingo

pre 12 godina

Samo jedno pitanje za ove stručnjake vegane. Jel znate zašto se posle operacija na mozgu, povreda istog... preporučuje pojačan unos crvenog mesa a ne recimo soje, badema ili nekog drugog izvora proteina?

wlado

pre 12 godina

ja sam 90% izbacio crveno meso iz ishrane, skinuo sam 10 kg, jedem pirinac, belo pilece i gljive svaki dan, ovsene pahulje, tune i salate


nikad se nisam bolje osecao, nadam se u buducnosti da cu uspeti izbaciti svako meso iz ishrane, i preci na biljke.

Man Not Machine

pre 12 godina

@dingo
Prosetaj do klanice ili do kardiovaskularnog i odeljenja za rak, pa onda pricaj o benefitima. To je sustina, i meni je razumljiva, a nadam se da ce i tebi postati jednog dana, i da ces se pridruziti veganima, jer mi smo jedina buducnost, sve ostalo je vec sada propast.

Djidji

pre 12 godina

Problem je u tome sto jedemo meso zivotinja koje nisu na livadama, vec su sve zatvorene i rastu u jako losim uslovima.. Zivotinje se ne hrane prirodnom hranom vec koncentratima, kukuruzom i zbog toga nastaje nekvalitetno meso koje zavrsi u stomacima ljudi sa novim bakerijama jer se u zivotinje trpa ono sto ne mogu normlano da svare..

Valerij

pre 12 godina

Moja baba je ceo život jela sve vrste mesa,svinjetinu,teletinu,ribu,kokoške,suvo,sveže,kuvano,pečeno,slanina,pršut,bukvalno nijedan dan nije bio bez nekog mesa,meso se pržilo na svinjskoj masti uglavnom,sir domaći punomasni,svaki dan je pila 2-3 loze,pušila 7-8 cigareta i nikad nije bila debela ni bolesna.Ali moja baba je svaki dan ustajala u 6h najkasnije,nahrani i napoji prasad,krave,živinu,pa ih posle toga tera na livadu da pasu.Svaki dan šetnja bar 8-10km i tako do dve godine pred smrt.Umrla pre 3 godine u svojoj 105-oj godini.Zvala se Velika Domazetović,selo Mojanovići,pored Golubovaca u Crnoj Gori.
U celoj priči ključna je umerenost,nikad se nije oždrala kao što mi radimo,jela tri puta dnevno po malo,jela domaću hranu,nije išla u Mek,nije jela kečape i majoneze,raznorazne prelive,nije pušila 2 pakle dnevno kao što ja radim ili pila litar loze dnevno kao što radi moj ujak.
Nije se nervirala svaki dan zbog para kao što se mnogi od nas nerviraju,nije je nervirala politička situacija jer je znala da je to daleko iznad nje i nas.I tako još mnogo sitnih stvari.
Eto zašto je živela toliko dugo,a ja ako doživim 80 biću srećan.
A ovi što misle da će time što ne puše,ne jedu svinju ili tele,nikad bar malo ne popiju,da zbog toga žive 100 godina varaju se mnogo,ima dosta toga i u genetici ali i u načinu života.

milos

pre 12 godina

Izbacite hleb koliko je moguće, kao i testenine, jaja, masti i ulja. Jedite zdravo meso u proverenoj mesari sa pirinčem, povrćem i redovno ribu i uz malo fizičke aktivnosti čovek se preporodi.

Shevek

pre 12 godina

Daću svoj primer: težak sam astmatičar, godinama sam bio u izuzetno lošem stanju, a nekoliko puta na ivici smrti. Nisam mislio da ću doživeti 35-u. Pre nekoliko godina sam saznao za veliko kinesko istraživanje (najveći medicinski eksperiment u istoriji) i ostavio sam meso mleko i jaja. Sada imam 36 godina, koristim jednu trećinu lekova od pre, težak napad nisam imao nekoliko godina! Po prvi put u životu mogu da slobodno udahnem predivne polene prolećnih cvetova, i to punim plućima! Tri puta nedeljno trčim po 4-5 km, i planiram da živim devedeset godina! Najviše žalim za belolučnim kobasicama, ali što se mene tiče, neka to meso ostane na svinjama, njima je potrebnije. Ko se čuva i bog ga čuva!

VESNA

pre 12 godina

mi uopste ne moramo da strahujemo jer crveno meso kod nas i ne postoji...clanak je, verovatno, preveden iz nekog francuskog casopisa jer su oni jedni od retkih koji ga jedu(i nekoliko zemalja juzne amerike kao argentina)...nase,najblize tom mesu je,junetina, koja je dosta zilavija...
samo bih jos naglasila ,kao sto pise u clanku,da bi trebali da pripazimo, da bilo sta jedemo, bude UMERENO...mislim da ovo vazi i za sve sto radimo u zivotu...pogotovo mi koji zivimo pod velikim stresom i nervozom,koji su veoma stetni po zdravlje!

@man not machine

pre 12 godina

Ne kapiraš poentu druže ne pričam ja o prežderavanju svinjetinom nego o benefitima koje čovek može da ima od nje zbog specifične amino-kiselinske strukture njenog proteina i kreatnina koji sadrži. Poenta sa zdravom ishranom nije u anatemisanju pojedinih namirnica nego u balansiranju ph vrednosti obroka (mešanju tipično kiselih namirnica kao što su meso, mleko,jaja... i alkalnih poput voća i povrća jer će naš organizam hranjive sastojke najbolje apsorbovati samo kada je ph vrednost odgovarajuća). Postoji tu i još mnoštvo stvari kao što su insulinski nivoi...Ali pošto si ti verovatno jedan od 'stručnjaka' koji misli kako su velike količine voća zdrave bolje je da se ne upu[tamo u dalju raspravu o ovome

Mika Vranjanac

pre 12 godina

Ovaj clanak ko da je narucen od mesne industrije :-)
Ja sam od skoro postao (pseudo)vegan (nisam potpuno izbacio, ali jako smanjio mleko, jaja i skoro sva mesa (calabrcnem po malo posto ga jos volim, ali mi ne nedostaje)), i holesterol mi je pao za 25%.

Umesto meca sam ubacio razne vrste pasulja i soju, a ponekad jedem i ribu.

Koliko sam citao, (potrazite "Forks over knives" na internetu, pogledajte malo harward food pyramid), vegan dijeta je jako dobra, ali je tesko izbalansirati sve proteine (ne nemoguce). Zato je za vegane laike (kao sto sam ja), verovatno bolje da jedu po malo mesa, jer meso u maloj kolicini verovatno vise koristi nego sto steti. Umesto mesa, ja koristim ribu.

A da, posle baj-pasa, i Klinton je presao na vegan dijetu, a on verovatno ima pprilicno dobre informacije o tome kakvu hranu da jede ( a i kuvara, da mu obezbedi sve proteine).

svastojed

pre 12 godina

Evo ovako, ukucajte u pretrazivacu small intestine i large intestine, pogledajte opsege duzina, saberite i videcete da je zbirna duzina creva od 6.1 do 11.3 m, a ako je prosecna visina oko 1.7 m dobija se da je duzina ljudskih creva od 3.6 do 6.7 puta visina tela, a za kravu kad se potrazi dobija se da je duzina reda od 15 do 25 puta duzina tela, tako da taj argument ne drzi vodu. Plus biljojedi imaju 4 zeludca da bi uspeli da svare svu biljnu masu, a takodje prezivaju hranu, tj sazvacu, ona se fermentise u zeludcu, pa se vraca nazad da se izvace dodatno, pa tek ide dalje. Ako ukucate gastric acid i odete na wikipediu pise da ljudska zeludacna ph kiseline varira od 1.35 do 3.5, a za npr pse stoji da je od 1 do 2. E sad mozete racunati kako vam volja, ali ph skala je logaritamska (dekadni logaritam) pa ako bas hocete razlika izmedju 1 i 3.5 je oko 316 puta, ali razlika izmedju 1 i 1.35 je samo 2.2 puta, tako da moze biti vrlo sareno (ja bih ovde pre rekao da deo populacije gravidira vise ka mesu 1.35 ph, a deo vise ka biljnoj hrani 3.5 ph, a koja ste grupa, pa testirajte se). Inace koja je razlika izmedju gorila, simpanzi itd i ljudi, najlepse sto sam nasao je da za istu kolicinu biljne hrane gorile iskoriste skoro 65% energije u njima, dok ljudi oko 15%. I najvaznije nek jede ko sta hoce, nepravilno se hrane i jedni i drugi, nije sve tako jednostavno i ne postoji nacin ishrane koji ce svima biti optimalan i poboljsati zdravlje, nekome vise treba meso, nekom biljke. Poz

prijatno "leopardi"...

pre 12 godina

UN urges global move to meat and dairy-free diet
http://www.guardian.co.uk/environment/2010/jun/02/un-report-meat-free-diet

Red meat study: Health risks 'very clear'
http://www.bbc.co.uk/news/health-17349943

Man Not Machine

pre 12 godina

@dingo
Iz istog razloga zbog kojeg ozbiljno obolelom srcanom bolesniku-pacijentu u godinama najzad preporucuje smanjen unos svinjetine. A sve3 dotle je cutao o rizicima.

sale_bcn

pre 12 godina

Bilo bi lepo kada bi svako od nas prvo mogao da premota film i vidi kako i odakle je doslo "to" sto je stavio u sebe...Garantujem vam da preko 90% ljudi kada bi otislo do klanice i videlo te napacene zivotinje koje kljukaju svim i svacim ne bi zeleo ni da se usudi da ih dotakne a ako bi to uradio brze bolje bi oprao svoje ruke a sa druge strane isti ti ljudi ne vide u cemu je problem kada pojedu meso jedne takve zivotinje???Ko je tu lud???

Prof Dragan

pre 12 godina

Ja bih voleo da se autor clanka potpise i napise odakle je preuzeo tekst, tj., koju je literaturu koristio, da bi napisani podaci mogli da se smatraju validni!
Pozdrav

kontrapunkt

pre 12 godina

Umerenost u svemu pa i u brizi za zdravlje. Treba poštovati svoj organizam i što manje ga izlagati rizicima. Postoje brojni faktori koji utiču na naše zdravlje a koje mi ne možemo da kontrolišemo: genetika, uticaj sredine, razne životne okolnosti... Primećujem trend izazvan uticajem New Age subkulture koji od brige za zdravlje pravi ideologiju. To je ustvari želja da se sve kontroliše u životu a to je prosto nemoguće. Sve dok briga za zdravlje ne pređe u neurotičnu, opsesivno-kompulzivnu reakciju onda je OK. Kad pređe tu granicu onda sva ta briga postaje kontraproduktivna i počne sama da ugrožava zdravlje. Čovek koji neprestano brine pa čak i za svoje zdravlje izložen je stalnom stresu te direktno ugrožava svoj imuni sistem. Znači, zlatno pravilo: Umerenost u svemu.