Aktuelno

Subota, 13.09.2014.

10:50

Koje zemlje vole SAD, a koje Kinu?

Izvor: Businessinsider

Koje zemlje vole SAD, a koje Kinu? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

56 Komentari

Sortiraj po:

Bogi

pre 10 godina

Što se Vijetnama tiče, setite se svih istočno evropskih zemalja koje su posle II svetskog rata bile pod komunizmom i Rusijom. Poljska, Češka, Slovačka, Mađarska, itd.. Nikom od njih ne pada više na pamet da se okreću tome i Rusiji. Zauvek su izlečene od toga.

sSss

pre 10 godina

Vijetnam da voli vise amerikance? To je totalno besmisleno.. to bi isto kad bi severna koreja vise volela amerikance nego kineze. :) Ubedjen sam da 90% stanovnistva na svetu ( osim amerikanaca i kineza ) vise su naklonjeni kini i rusiji.

Miki

pre 10 godina

Na kraju krajeva, predsednik Kine svoju ćerku školuje u Americi.
(Maja, 13. septembar 2014 15:19)

Najverovatniji razlog zašto predsednik Kine školuje dete u Americi je taj zato što dete nije uspelo da se upiše na neki od kineskih univerziteta.

U Kini jedini kriterijum za upis na fakultet su uspeh i znanje, u Kini tek 1,5% onih koji žele da studiraju uspe i da se upiše, a na prijemnim ispitima se traži kompletno znanje celokupno gradivo iz svih predmeta koji su učeni tokom prethodnog školovanja, sve od A do Š.

A oni koji uspeju da diplomiraju su miljama ispred svojih kolega iz ostalih zemalja, jer ne idu na kvantitet i štancovanje diploma, već na kvalitet.

Sa druge strane u Americi znanje nije glavni uslov za studiranje, pa čak ni uspešan završetak studija. Pare su te koje otvaraju put do najprestižnijih univerziteta, posebno onih politoloških koji i jesu namenjeni za decu elite.

Android Jelly Bean

pre 10 godina

Jednom mi je jedan stariji cica rekao: "Sine moj, da nema te Amerike, kakva god da je, cio svijet bi bio u haosu." - ziva istina!

Fikcionista

pre 10 godina

Srbija većinom Rusofili, broj dva Kina, broj tri svi diktatori tj zemlje koje USA ima na crnoj listi.
EU©, 13. septembar 2014 11:57)

To da smo većinom Rusofili to je fikcija, istina je da su Srbija i Rusija zapravo kroz istoriju rivali oko uticaja na Balkanu. Znam rećićete dobra ali opet 1914. su pomogli, 1908. u krizi oko aneksije. Ja kažem da, ali to su uradili samo zato što su izgubili Bugarsku kao sferu uticaja. Onda 1809. nismo dobili očekivanu pomoć i Karađorđe je proterao ruskog konzula. 1813. Bukureštanskim mirom su nas ostavili na cedilu, 1835. su uticali na to da se suspenduje sretenjski Ustav. 1854. Srbi su odlučili da ostanu neutralni u Krimskom ratu i tako okrenuli leđa braći, nije prošlo mnogo pa su Rusi nama okrenuli leđa 1878 u San Stefanu napravili su Bugarsku kojoj je zapadna granica išla skoro do Raške, onda treba se setiti da je Jugoslavija među poslednjima u Evropi priznala i uspostavila diplomatske odnose sa Sovjetskim Savezom i to tek 1940. Onda tu je dobro poznata 1948. ali i 1968. nakon intervencije u Čehoslovačkoj, ali ne zaboravimo i 1992. kada su Rusi glasali u SB za uvođenje sankcija SRJ, tu smo onda došli i do 1998-9 kada Rusi nisu energičnije protestovali protiv NATO kampanje i pregovora u Rambujeu. Pa onda 21. vek, energetski sporazum na štetu Srbije, zatim isticanje Kosovskog presedana najpre za Južnu Osetiju, Abhaziju i Krim...

A to su tek neki od primera kada su nas Rusi "podržali" i vi govorite o rusofilstvu to je tek prolazno...

Iz Norveske

pre 10 godina

Na mapi su takodje neopredeljene i skandinavske zemlje. Norveska, Svedska, verovatno i Danska mada se na karti ne vidi bas dobro i pored njih i Finska. Potpuno nelogicno i apsurdno, ove zemlje su upravo najvatreniji i najverniji clanovi NATO alianse i sve sto u svetu preduzima Amerika se podrzava bez ikakve rezerve. Narod je proamericki orjentisan i uskoro se moze ocekivati da pocnu da slave i Dan Zahvalnosti. Jedino su jako pragmaticni i u cilju ostvarenja poslovnih investicija deluju vrlo tolerantno i prijateljski prema svakom pa po neko ko nije u ovoj aliansi moze steci utisak da su jako voljeni bas od njih.

cinik ovdasnji

pre 10 godina

Sto obozavam ovakve spinove.. Kineska ekonomija je odavno veca od svajcarske ili svedske, pa se ljudi polomise ispred kineske ambasade za vize.. :/
(freddie, 13. septembar 2014 12:40)
Zivim u Kanadi, bavim se prosvetom. Ima gomila nastavnika i profesora koji idu u Kinu da predaju sve moguce predmete po skolama na engleskom. Trziste je ogromno a platezna moc (odredjene grupacije ljudi) je sve veca.
(Zvone, 13. septembar 2014 14:34) Ma sta znas ti koji zivis u Kanadi, ovaj bolje zna,nije isao nigde, ali je najpametniji.Od inostranstva je video njihove ambasade.

SalaS

pre 10 godina

@FR

Jeste u pravu, to je bio povod sto su se umesali, a razlog je sto su tu hteli da stacioniraju svoje vojne baze. Nesrpsko stanovnistvo na Kosovu je samo pocelo da se organizuje u teroristicke grupe i pravo svake drzave je da odreaguje na terorizam, međutim SAD ne poštuju termin suverenitet, gaze po međunarodnom javnom pravu ko krava po kukuruzu i ne interesuje njih navodni zlocin nad nevinim Albancima, nego VOJNE BAZE raspoređene po celom svetu, da smo ih mi pustili da to urade na našoj teritoriji danas bi drugu priču pričali na zapadu, ali šta je tu je.

ta ra

pre 10 godina

Naše je da se Americi,Kini i ostalim moćnim ekonomijama zabodemo ne bismo izvukli nešto ćara za nas.Nikada ovde većina neće ni jedne, ni druge voleti.

Android Jelly Bean

pre 10 godina

To sto Australija ima takav zakon ne znaci i da ljudi ne vole Kineze ili makar nemaju fino misljenje. Sto se mene tice ja bi taj zakon i kod nas uveo i u cijelu Evropu, ali to ne znaci da mrzim te vec imam razloge druge prirode za to, bas kao i Australijanci.

Mihailo

pre 10 godina

@mihailo - ne, nije nicim izazvano. Izazvano je gnevom sto se Amerika uplela u nas skladan i miran genocid prema sopstvenom stanovnistvu, koje je (gle slucaja) nesrpsko. Pa Ameri umesto da nas lepo puste na miru da pakujemo ljude (a bogami i zene i decu) u hladnjace, pa da ih potapamo po jezerima, oni se, eto, u sve mesaju.
(FR, 13. septembar 2014 15:56)


Da kao i u Kureji, na Kubi, u Vijetnamu, Dominikanskoj Republici, Libanu, Panami, Somaliji, Iraku, Avganistanu... Baš lepo od njih što su tako spremni da brane svet od zla, civilizacija im je više nego zahvalna zbog toga. Naročito što sve te intervencije nemaju nikakve veze sa priodnim resursima, strateškim položajima, trasama gasovoda i sl. Divni ljudi.

Da se danas pojave vanzemaljci i krenu da ravnaju SAD i EU (mada se ona ništa ne pita) i uništavaju sve pred sobom drage volje bih im se pridružio.

NemanjaVac8

pre 10 godina

Srbija većinom Rusofili, broj dva Kina, broj tri svi diktatori tj zemlje koje USA ima na crnoj listi.
(EU©, 13. septembar 2014 11:57)
...
Zeznuo si se druže i prosto se pitam da li si uopšte živeo ikada u Srbiji.Prvo jedna od najlošijih osobina u Srba je ta da ne vole nikoga (mislim na druge narode).Inače mnogi Srbi su mrzeli Ruse, jer je to tako drug Tito svojevremeno naredio.Više je bilo onih koji su prezirali Sovjete nego rusofila koji su uzgred tucali kamen na Golom otoku.Ružna je ta reč rusofil zbog toga što kada je ona bila osmišljena značila je stravičan zločin prema nevinim ljudima.Kada bi neko za nekoga šapnuo da je rusofil, taj bi gotovo 100% završavao na Golom otoku. Inače Srbi su narod koji voli da se inati i što bi rekli udara kontru.Svojevremeno do 1999 godine, milioni ljudi su mahali američkim zastavama na čuvenim protestima protiv Miloševića.Sve se promenilo posle NATO bombardovanja. Danas Srbi navijaju za Ruse i Kinu, samo radi eventualne osvete, a ne radi ljubavi.Evo ja kada sma bio mali uvek sam navijao u filmovima za USA protiv Vijetnamaca, Rusa, za kauboje protiv Indijanaca.U sportu sam uvek navijao za USA protiv USSR-a itd.Ipak danas kada sam porastao navijam samo za svoju zemlju - Srbiju.Na kraju da podvučem, posle svega Srbi mrze politiku Amerika, Nemačke i genralno zemlaja EU, a to ne znači da ejakuliraju na politiku Kine, Rusije i samog Putina.

alo

pre 10 godina

ne zna mza ostale srbe ali ja voli ameriku i zivot bi dao za nju. moj isu u beopgardu preko 200 godina i mogu reci da sma srbin za ove nove koj isu juce dosli u srbiju i sebe nazivaj usrbima ne znam jer ih i ne razumem koji mjeziokom pricaju ali srpski nije. zaposljavaj use kod nas i uce nasu decu nekim drugim srpskim jezikom pa skoro su roditelj iisli u osnovn uskolu da se zale jer deca doalze iz skole i zale se da pola ne razumeju uciteljicu. al otisoa sam od teme
God Bless America

realno

pre 10 godina

Srbija većinom Rusofili, broj dva Kina, broj tri svi diktatori tj zemlje koje USA ima na crnoj listi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (EU©, 13. septembar 2014 11:57)


Da, a sve to ničim izazvano. Jel tako?
(Mihailo, 13. septembar 2014 15:09)

Sve to izazvano pre svega izvrtanjem realnosti srpskih medija od devedesetih na ovamo,a najvise siromastvom gradjana,odnosno nemogucnosti da putuju,rade i zive po svetu i samim tim stvore realnu sliku o dogadjajima u proslosti i sadasnjosti

Neba

pre 10 godina

Jel se to Ameri spremaju za rat? Nagazili Ruse Irance pa bisad i Kineze. Mislim da Srbi nikako nece podezati NATO. Bolje nas necackajte kako bi ostali neutralni...

Smailovic Hajrudin

pre 10 godina

Nesto nije uredu sa ovom mapom. Ja nisam nikada video da neko ima gore misljenje o Amerikancima od Francuza, a ziveo sam u Francuskoj. U stvari jesam, Japanci i to onaj najintelektualniji sloj. To se granici sa mrznjom. A koliko vidim u legendi cak i vecina Ukrajinaca vise voli Kinu od Amerike. Posle toliko dobra koje su im doneli. A veoma je diskutabilno i plavetnilo Meksika i priblizna jednakost Venecuele. Meksikanci valjda iz straha od "demokratije" tako glasali.

Svetlana

pre 10 godina

@dzoni, primer sa emiratima ti nije bas u redu. Tamo ne rade emiracani, oni zaradjuju, nego rade indijci, pakistanci.....a mnogo, rumuna, bugara, nasih, ukrajinaca..... Sto se teme naslova tice dovoljno govori to sto gde god da putuju americki drzavnici, sportisti...mere obezbedjenja su neverovatne (kao za paradu ponosa predstojecu), gradovi i ulice se isprazne, ogroman broj policije i specijalaca...to sve govori koliko su omiljeni. Naravno u Pristini ih docekuje UCK i tamo su dobrodosli. Sta vise reci i sta tu nije jasno, zar nam trebaju ovakve mape pa da to shvatimo?

ash

pre 10 godina

Kad se govori o funkcionalno nepismenim ljudima, misli se na ove poput @JA i @zar nije tako? i svi koji im pozitivno ocenjuju komentar.
Ne mogu da verujem da oni ladno misle da ovi što su sivi na mapi su neopredeljeni! Pa zemljo otvori se! Gde piše da je u tim zemljama uopšte rađeno istraživanje i da ima rezultata za njih? Postoji PLAVO, CRVENO i ZATAMNJENO. Za ostale nema podataka...

mujcinovic salih

pre 10 godina

Za kinu su uglavnom banditske drzave,sto bi se reklo diktatori svih zemalja ujedinite se.Za SAD je uglavnom civilizovan svet.Toliko o tome!

Maja

pre 10 godina

Da je ova mapa tačna onda bi Kina bila plave boje. Nakon tromesečnog putovanja po Kini shvatila sam koliko su Kinezi zaluđeni Amerikom, njihovim načinom života i da im je većini san da jednoga dana dobiju vizu i presele se u Ameriku. Na kraju krajeva, predsednik Kine svoju ćerku školuje u Americi.

FR

pre 10 godina

@dzoni - ti radnici u Emiratima, koji su maltene robovi, ipak nisu gradjani Emirata, pa tako ne ulaze u statistiku standarda njihovi gradjana. GDP se odnosi na ekonomiju drzave, a GDP-per-kapita se deli sa brojem drzavljana.

Mihailo

pre 10 godina

Srbija većinom Rusofili, broj dva Kina, broj tri svi diktatori tj zemlje koje USA ima na crnoj listi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (EU©, 13. septembar 2014 11:57)


Da, a sve to ničim izazvano. Jel tako?

FR

pre 10 godina

@mihailo - ne, nije nicim izazvano. Izazvano je gnevom sto se Amerika uplela u nas skladan i miran genocid prema sopstvenom stanovnistvu, koje je (gle slucaja) nesrpsko. Pa Ameri umesto da nas lepo puste na miru da pakujemo ljude (a bogami i zene i decu) u hladnjace, pa da ih potapamo po jezerima, oni se, eto, u sve mesaju.

andreas kisser

pre 10 godina

@ИБАРСКИ ВУК

kada bi malo aktivnije pratio aktuelna svetska geo-politicka desavanja umesto sto stalno ostavljas komentare zasnovane na tvojoj 'zdravoj narodskoj logici' znao bi da je saradnja vijtenama i SAD veoma intenzivna. iz dva razloga: prvi je isti kao i onaj koji je vec neko napisao na primeru (nepostojecih) redova ispred kineske ambasade za vizu - amerika i zapadna evropa ce i nadalje u ovom veku (a za kasnije znace nasi praunuci) biti izbor velike vecine svetskog stanovnistva iz prostog razloga sto ce, sa svim svojim manama, ideje liberalnog kapitalizma, politickog pluralizma, jednakosti, drustvenih i licnih sloboda i individualnih mogucnosti uvek biti primaljivije obicnim ljudima od jednopartijskih i autokratskih diktatura poput kine i rusije. bilo ko ko zeli da mu se omoguci nista vise do ravnopravne sanse da pokusa da uspe u skladu sa svojim mogucnostima ce uvek pre otici u severnu ameriku, zapadnu evropu ili australiju! dokaz su stotine hiljada srba koji su zapalili u zemlje zapada, a ne kine i rusije. ovo je sve tesko razumljivo ljudima inficiranim nostalgijom za komunizmom i koji ocekuju da drzava treba nesto da im obezbedi! drugi razlog zbog cega je vijetnam 'za amere' je trenutna politicka situacija na dalekom istoku buduci da kina ima pretenzije prema teritorijama vijetnama, juzne koreje, filipina i japana. vijetnamci nisu inficirani prosloscu i vecnom mrznjom, vec relano sagledavaju realnost u kojoj im je najbolji saveznik protiv kine upravo SAD.

Srbin pravoslavac

pre 10 godina

Ja volim Ameriku, zemlju slobode, tehnologije, napretka i najveceg stepena pravde koju ljudi mogu da dosegnu.
smatram da zivim u zemlji koja je komunistickom i antizapadnom propagandom pretvorena u zombilend.
Gde se gud gajs smatraju bed gajs i obratno.
Tjs mnogima bas ne funkcionise razum kamo treba.
I sramota me takvih sunarodnika.

Nebojša

pre 10 godina

"Kineska ekonomija trebalo bi u narednoj deceniji da nadmaši ekonomiju SAD..."

Sto obozavam ovakve spinove.. Kineska ekonomija je odavno veca od svajcarske ili svedske, pa se ljudi polomise ispred kineske ambasade za vize.. :/(freddie, 13. septembar 2014 12:40)



Nema to veze sa ekonomijom jednostavno belci će radije živeti u zemljama gde su belci većinsko stanovništvo sličnija je kultura pismo i jezik su jednostavniji i poznatiji itd. lakše je prilagoditi se bilo kojoj Evropskoj zemlji nego na primer Kini ili Japanu.

Labud

pre 10 godina

"Kineska ekonomija trebalo bi u narednoj deceniji da nadmaši ekonomiju SAD..."

Sto obozavam ovakve spinove.. Kineska ekonomija je odavno veca od svajcarske ili svedske, pa se ljudi polomise ispred kineske ambasade za vize.. :/
(freddie, 13. septembar 2014 12:40)

Za odlazak u neku zemlju ni su bitni samo ekonomski kriterijumi. Igra tu igru i kultura, jezik, blizina "rodnoj grudi", zatim vec postojece veze i dijaspora. Lako je pojednostaviti stvar na tako banalan nivo, medjutim valja pogledati koliko Amerikanaca i njihovog biznisa ima vec u Kini. Tu se vidi da su obe zemlje ekonomski toliko povezane, da bi u slucaju raskida saradnje cak i Srbija bila u ekonomskoj krizi. Eh, kapitalizam.

Nebojša

pre 10 godina

Kakva Kina, u odnosu na Ameriku to je smešna zemlja. Jeste postigli su određene rezultate za zadnjih 30 godina i to je za respekt. Ali i dalje nema jače sile od Amerike bilo u Ekonomskom, vojnom, kulturološkom i drugom smislu. Kineske plate kao i standard su smešni u poređenju sa Američkim jer na primer BDP po glavi stanovnika je u odnosu 6 000 prema 40 000. Sa druge strane Amerika van svoje zemlje ima 300 000 vojnika a kina 0. Mislite o tome. (Aron, 13. septembar 2014 11:55)


To što kina ima 0 vojnika van granica može biti samo plus a ovi bi trebalo da se zapitaju šta će njima 300000 vojnika širom sveta i jel ima neki sukob u zadnjih 50 godina u kojem nisu učestvovali.

Zvone

pre 10 godina

Sto obozavam ovakve spinove.. Kineska ekonomija je odavno veca od svajcarske ili svedske, pa se ljudi polomise ispred kineske ambasade za vize.. :/
(freddie, 13. septembar 2014 12:40)
Zivim u Kanadi, bavim se prosvetom. Ima gomila nastavnika i profesora koji idu u Kinu da predaju sve moguce predmete po skolama na engleskom. Trziste je ogromno a platezna moc (odredjene grupacije ljudi) je sve veca.

zeljko

pre 10 godina

U Evropi iskreno Ameriku vole jedino hrvati i siptari zato sto im je stvorila drzave. Ostale zemlje ih sticajem okolnosti trpe i potajno cekaju njen kraj. Npr nemcima ih privatno ne spominjite! Takodje ne podrzavam ni kineze jer su diktatura ali takvi su uglavnom zbog stalne pretnje iz amerike sto ekonomske sto vojne...

Авернум

pre 10 godina

Нисам фан ни једних ни других. Али би ипак изабрао Кину. Ратнохушачку политику САД-а органски не подносим. Иначе да могу бирати земљу радо би гласао за Јапан.

anon

pre 10 godina

вијетнам и јужна америка воле САД..........дајте бре
(ИБАРСКИ ВУК, 13. septembar 2014 12:19)

Vijetnamci ne vole SAD, ali još manje vole Kineze.

dzoni

pre 10 godina

@Aron
GDP nema apsolutno nikakve veze sa standardom gradjana..eno ti emirati imaju skoro najvisi GDP na svetu pa radnici rade po ceo dan na suncu za nekoliko $ i zive kao stoka po 15 njih u jednom sobicetu.

Bokisha

pre 10 godina

@
Kakva Kina, u odnosu na Ameriku to je smešna zemlja. Jeste postigli su određene rezultate za zadnjih 30 godina i to je za respekt. Ali i dalje nema jače sile od Amerike bilo u Ekonomskom, vojnom, kulturološkom i drugom smislu. Kineske plate kao i standard su smešni u poređenju sa Američkim jer na primer BDP po glavi stanovnika je u odnosu 6 000 prema 40 000. Sa druge strane Amerika van svoje zemlje ima 300 000 vojnika a kina 0. Mislite o tome.

(Aron, 13. septembar 2014 11:55)

Sta god da si mislio da ovim tvrdnjama dokazes, ostao si skroz nedorecen a i kontradiktoran. Prvo, nije sporno da je Amerika u ekonomskom pogledu jo dosta ispred Kine, ali zavisi iz kog ugla gledas. Ako analiziras iz perspektive poslednjih nekoliko decenija, onda je prica sasvim drugacija. Zatim, USA ispred Kine u kulturoloskom pogledu? Mozda, ako se po tebi sav kulturni nivo jedne civilizacije svodi na iPhone, Hollywood i oblakodere. Sto se BDP per capita tice, statistika u principu ne govori nista, narocito ako poredis odnos populacije, a ni u USA nemaju svi tih 40000$. Ovaj drugi podatak o broju vojnika van maticne zemlje, e on vec puno govori, i to o tome kakve aspiracije koja zemlja ima, a ne mnogo o njenoj vojnoj snazi i pre svega moralu. Neko napisa da bi svi cekali ispred kineske ambasade da je tamo toliko lepo, samo mu nije poznato koliko se ljudi svake godine zbog posla doseljava u Kinu pre svega iz engleskog govornog podrucja, upravo zbog ogromnih zarada.

marsovac

pre 10 godina

Pogledajte koliko su SAD duzne kini... i kad Kinez stisne saku u Pekingu cuje se bolni krik Amerikanca u Washingtonu. Licno nisam ni za jedne ni druge.

Miloš

pre 10 godina

Od 5 država BRIKS 3 su plave samo da primetim. Čudno mi je što analiza ne pokazuje stav Kanade, Skandinavije, Australije... Sve su verujem naklonjenije SAD. Sve u svemu, zanimljivi rezultati, očekivano za Evropu, očekivano za Južnu Ameriku.

Mile

pre 10 godina

Mislim da mapa bas i nije najbolja, vecina ljudi u Srbiji ima lose mislenje prema SAD. Mozda i trsnom vecinon bismo ipak trebali na mapi biti crveni.

JA

pre 10 godina

Totalni promasaj za Australiju. U Australiji je na snazi pomalo segregativan zakon o zabrani stalnog naseljavanja Kineza na teritoriji Australije. A i poznato je prijateljstvo izmedju AUS i SAD.

freddie

pre 10 godina

"Kineska ekonomija trebalo bi u narednoj deceniji da nadmaši ekonomiju SAD..."

Sto obozavam ovakve spinove.. Kineska ekonomija je odavno veca od svajcarske ili svedske, pa se ljudi polomise ispred kineske ambasade za vize.. :/

zar nije tako?

pre 10 godina

Kanada i Australija su eto kao neopredijeljene? opće je poznato da Australija ima zakon koji ne dozvoljava kinezima da se trajno nasele u Australiji-zna se zašto! drugo pola Afrike već drže Kinezi i izvlače rudu i sve što im treba,samo što ponešto i plate od toga za razliku od engleza npr.

Aron

pre 10 godina

Kakva Kina, u odnosu na Ameriku to je smešna zemlja. Jeste postigli su određene rezultate za zadnjih 30 godina i to je za respekt. Ali i dalje nema jače sile od Amerike bilo u Ekonomskom, vojnom, kulturološkom i drugom smislu. Kineske plate kao i standard su smešni u poređenju sa Američkim jer na primer BDP po glavi stanovnika je u odnosu 6 000 prema 40 000. Sa druge strane Amerika van svoje zemlje ima 300 000 vojnika a kina 0. Mislite o tome.

zar nije tako?

pre 10 godina

Kanada i Australija su eto kao neopredijeljene? opće je poznato da Australija ima zakon koji ne dozvoljava kinezima da se trajno nasele u Australiji-zna se zašto! drugo pola Afrike već drže Kinezi i izvlače rudu i sve što im treba,samo što ponešto i plate od toga za razliku od engleza npr.

freddie

pre 10 godina

"Kineska ekonomija trebalo bi u narednoj deceniji da nadmaši ekonomiju SAD..."

Sto obozavam ovakve spinove.. Kineska ekonomija je odavno veca od svajcarske ili svedske, pa se ljudi polomise ispred kineske ambasade za vize.. :/

Mile

pre 10 godina

Mislim da mapa bas i nije najbolja, vecina ljudi u Srbiji ima lose mislenje prema SAD. Mozda i trsnom vecinon bismo ipak trebali na mapi biti crveni.

Aron

pre 10 godina

Kakva Kina, u odnosu na Ameriku to je smešna zemlja. Jeste postigli su određene rezultate za zadnjih 30 godina i to je za respekt. Ali i dalje nema jače sile od Amerike bilo u Ekonomskom, vojnom, kulturološkom i drugom smislu. Kineske plate kao i standard su smešni u poređenju sa Američkim jer na primer BDP po glavi stanovnika je u odnosu 6 000 prema 40 000. Sa druge strane Amerika van svoje zemlje ima 300 000 vojnika a kina 0. Mislite o tome.

JA

pre 10 godina

Totalni promasaj za Australiju. U Australiji je na snazi pomalo segregativan zakon o zabrani stalnog naseljavanja Kineza na teritoriji Australije. A i poznato je prijateljstvo izmedju AUS i SAD.

Maja

pre 10 godina

Da je ova mapa tačna onda bi Kina bila plave boje. Nakon tromesečnog putovanja po Kini shvatila sam koliko su Kinezi zaluđeni Amerikom, njihovim načinom života i da im je većini san da jednoga dana dobiju vizu i presele se u Ameriku. Na kraju krajeva, predsednik Kine svoju ćerku školuje u Americi.

Miloš

pre 10 godina

Od 5 država BRIKS 3 su plave samo da primetim. Čudno mi je što analiza ne pokazuje stav Kanade, Skandinavije, Australije... Sve su verujem naklonjenije SAD. Sve u svemu, zanimljivi rezultati, očekivano za Evropu, očekivano za Južnu Ameriku.

mujcinovic salih

pre 10 godina

Za kinu su uglavnom banditske drzave,sto bi se reklo diktatori svih zemalja ujedinite se.Za SAD je uglavnom civilizovan svet.Toliko o tome!

andreas kisser

pre 10 godina

@ИБАРСКИ ВУК

kada bi malo aktivnije pratio aktuelna svetska geo-politicka desavanja umesto sto stalno ostavljas komentare zasnovane na tvojoj 'zdravoj narodskoj logici' znao bi da je saradnja vijtenama i SAD veoma intenzivna. iz dva razloga: prvi je isti kao i onaj koji je vec neko napisao na primeru (nepostojecih) redova ispred kineske ambasade za vizu - amerika i zapadna evropa ce i nadalje u ovom veku (a za kasnije znace nasi praunuci) biti izbor velike vecine svetskog stanovnistva iz prostog razloga sto ce, sa svim svojim manama, ideje liberalnog kapitalizma, politickog pluralizma, jednakosti, drustvenih i licnih sloboda i individualnih mogucnosti uvek biti primaljivije obicnim ljudima od jednopartijskih i autokratskih diktatura poput kine i rusije. bilo ko ko zeli da mu se omoguci nista vise do ravnopravne sanse da pokusa da uspe u skladu sa svojim mogucnostima ce uvek pre otici u severnu ameriku, zapadnu evropu ili australiju! dokaz su stotine hiljada srba koji su zapalili u zemlje zapada, a ne kine i rusije. ovo je sve tesko razumljivo ljudima inficiranim nostalgijom za komunizmom i koji ocekuju da drzava treba nesto da im obezbedi! drugi razlog zbog cega je vijetnam 'za amere' je trenutna politicka situacija na dalekom istoku buduci da kina ima pretenzije prema teritorijama vijetnama, juzne koreje, filipina i japana. vijetnamci nisu inficirani prosloscu i vecnom mrznjom, vec relano sagledavaju realnost u kojoj im je najbolji saveznik protiv kine upravo SAD.

anon

pre 10 godina

вијетнам и јужна америка воле САД..........дајте бре
(ИБАРСКИ ВУК, 13. septembar 2014 12:19)

Vijetnamci ne vole SAD, ali još manje vole Kineze.

NemanjaVac8

pre 10 godina

Srbija većinom Rusofili, broj dva Kina, broj tri svi diktatori tj zemlje koje USA ima na crnoj listi.
(EU©, 13. septembar 2014 11:57)
...
Zeznuo si se druže i prosto se pitam da li si uopšte živeo ikada u Srbiji.Prvo jedna od najlošijih osobina u Srba je ta da ne vole nikoga (mislim na druge narode).Inače mnogi Srbi su mrzeli Ruse, jer je to tako drug Tito svojevremeno naredio.Više je bilo onih koji su prezirali Sovjete nego rusofila koji su uzgred tucali kamen na Golom otoku.Ružna je ta reč rusofil zbog toga što kada je ona bila osmišljena značila je stravičan zločin prema nevinim ljudima.Kada bi neko za nekoga šapnuo da je rusofil, taj bi gotovo 100% završavao na Golom otoku. Inače Srbi su narod koji voli da se inati i što bi rekli udara kontru.Svojevremeno do 1999 godine, milioni ljudi su mahali američkim zastavama na čuvenim protestima protiv Miloševića.Sve se promenilo posle NATO bombardovanja. Danas Srbi navijaju za Ruse i Kinu, samo radi eventualne osvete, a ne radi ljubavi.Evo ja kada sma bio mali uvek sam navijao u filmovima za USA protiv Vijetnamaca, Rusa, za kauboje protiv Indijanaca.U sportu sam uvek navijao za USA protiv USSR-a itd.Ipak danas kada sam porastao navijam samo za svoju zemlju - Srbiju.Na kraju da podvučem, posle svega Srbi mrze politiku Amerika, Nemačke i genralno zemlaja EU, a to ne znači da ejakuliraju na politiku Kine, Rusije i samog Putina.

zeljko

pre 10 godina

U Evropi iskreno Ameriku vole jedino hrvati i siptari zato sto im je stvorila drzave. Ostale zemlje ih sticajem okolnosti trpe i potajno cekaju njen kraj. Npr nemcima ih privatno ne spominjite! Takodje ne podrzavam ni kineze jer su diktatura ali takvi su uglavnom zbog stalne pretnje iz amerike sto ekonomske sto vojne...

Mihailo

pre 10 godina

Srbija većinom Rusofili, broj dva Kina, broj tri svi diktatori tj zemlje koje USA ima na crnoj listi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (EU©, 13. septembar 2014 11:57)


Da, a sve to ničim izazvano. Jel tako?

dzoni

pre 10 godina

@Aron
GDP nema apsolutno nikakve veze sa standardom gradjana..eno ti emirati imaju skoro najvisi GDP na svetu pa radnici rade po ceo dan na suncu za nekoliko $ i zive kao stoka po 15 njih u jednom sobicetu.

FR

pre 10 godina

@mihailo - ne, nije nicim izazvano. Izazvano je gnevom sto se Amerika uplela u nas skladan i miran genocid prema sopstvenom stanovnistvu, koje je (gle slucaja) nesrpsko. Pa Ameri umesto da nas lepo puste na miru da pakujemo ljude (a bogami i zene i decu) u hladnjace, pa da ih potapamo po jezerima, oni se, eto, u sve mesaju.

Labud

pre 10 godina

"Kineska ekonomija trebalo bi u narednoj deceniji da nadmaši ekonomiju SAD..."

Sto obozavam ovakve spinove.. Kineska ekonomija je odavno veca od svajcarske ili svedske, pa se ljudi polomise ispred kineske ambasade za vize.. :/
(freddie, 13. septembar 2014 12:40)

Za odlazak u neku zemlju ni su bitni samo ekonomski kriterijumi. Igra tu igru i kultura, jezik, blizina "rodnoj grudi", zatim vec postojece veze i dijaspora. Lako je pojednostaviti stvar na tako banalan nivo, medjutim valja pogledati koliko Amerikanaca i njihovog biznisa ima vec u Kini. Tu se vidi da su obe zemlje ekonomski toliko povezane, da bi u slucaju raskida saradnje cak i Srbija bila u ekonomskoj krizi. Eh, kapitalizam.

Авернум

pre 10 godina

Нисам фан ни једних ни других. Али би ипак изабрао Кину. Ратнохушачку политику САД-а органски не подносим. Иначе да могу бирати земљу радо би гласао за Јапан.

Srbin pravoslavac

pre 10 godina

Ja volim Ameriku, zemlju slobode, tehnologije, napretka i najveceg stepena pravde koju ljudi mogu da dosegnu.
smatram da zivim u zemlji koja je komunistickom i antizapadnom propagandom pretvorena u zombilend.
Gde se gud gajs smatraju bed gajs i obratno.
Tjs mnogima bas ne funkcionise razum kamo treba.
I sramota me takvih sunarodnika.

Fikcionista

pre 10 godina

Srbija većinom Rusofili, broj dva Kina, broj tri svi diktatori tj zemlje koje USA ima na crnoj listi.
EU©, 13. septembar 2014 11:57)

To da smo većinom Rusofili to je fikcija, istina je da su Srbija i Rusija zapravo kroz istoriju rivali oko uticaja na Balkanu. Znam rećićete dobra ali opet 1914. su pomogli, 1908. u krizi oko aneksije. Ja kažem da, ali to su uradili samo zato što su izgubili Bugarsku kao sferu uticaja. Onda 1809. nismo dobili očekivanu pomoć i Karađorđe je proterao ruskog konzula. 1813. Bukureštanskim mirom su nas ostavili na cedilu, 1835. su uticali na to da se suspenduje sretenjski Ustav. 1854. Srbi su odlučili da ostanu neutralni u Krimskom ratu i tako okrenuli leđa braći, nije prošlo mnogo pa su Rusi nama okrenuli leđa 1878 u San Stefanu napravili su Bugarsku kojoj je zapadna granica išla skoro do Raške, onda treba se setiti da je Jugoslavija među poslednjima u Evropi priznala i uspostavila diplomatske odnose sa Sovjetskim Savezom i to tek 1940. Onda tu je dobro poznata 1948. ali i 1968. nakon intervencije u Čehoslovačkoj, ali ne zaboravimo i 1992. kada su Rusi glasali u SB za uvođenje sankcija SRJ, tu smo onda došli i do 1998-9 kada Rusi nisu energičnije protestovali protiv NATO kampanje i pregovora u Rambujeu. Pa onda 21. vek, energetski sporazum na štetu Srbije, zatim isticanje Kosovskog presedana najpre za Južnu Osetiju, Abhaziju i Krim...

A to su tek neki od primera kada su nas Rusi "podržali" i vi govorite o rusofilstvu to je tek prolazno...

realno

pre 10 godina

Srbija većinom Rusofili, broj dva Kina, broj tri svi diktatori tj zemlje koje USA ima na crnoj listi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (EU©, 13. septembar 2014 11:57)


Da, a sve to ničim izazvano. Jel tako?
(Mihailo, 13. septembar 2014 15:09)

Sve to izazvano pre svega izvrtanjem realnosti srpskih medija od devedesetih na ovamo,a najvise siromastvom gradjana,odnosno nemogucnosti da putuju,rade i zive po svetu i samim tim stvore realnu sliku o dogadjajima u proslosti i sadasnjosti

Zvone

pre 10 godina

Sto obozavam ovakve spinove.. Kineska ekonomija je odavno veca od svajcarske ili svedske, pa se ljudi polomise ispred kineske ambasade za vize.. :/
(freddie, 13. septembar 2014 12:40)
Zivim u Kanadi, bavim se prosvetom. Ima gomila nastavnika i profesora koji idu u Kinu da predaju sve moguce predmete po skolama na engleskom. Trziste je ogromno a platezna moc (odredjene grupacije ljudi) je sve veca.

Bokisha

pre 10 godina

@
Kakva Kina, u odnosu na Ameriku to je smešna zemlja. Jeste postigli su određene rezultate za zadnjih 30 godina i to je za respekt. Ali i dalje nema jače sile od Amerike bilo u Ekonomskom, vojnom, kulturološkom i drugom smislu. Kineske plate kao i standard su smešni u poređenju sa Američkim jer na primer BDP po glavi stanovnika je u odnosu 6 000 prema 40 000. Sa druge strane Amerika van svoje zemlje ima 300 000 vojnika a kina 0. Mislite o tome.

(Aron, 13. septembar 2014 11:55)

Sta god da si mislio da ovim tvrdnjama dokazes, ostao si skroz nedorecen a i kontradiktoran. Prvo, nije sporno da je Amerika u ekonomskom pogledu jo dosta ispred Kine, ali zavisi iz kog ugla gledas. Ako analiziras iz perspektive poslednjih nekoliko decenija, onda je prica sasvim drugacija. Zatim, USA ispred Kine u kulturoloskom pogledu? Mozda, ako se po tebi sav kulturni nivo jedne civilizacije svodi na iPhone, Hollywood i oblakodere. Sto se BDP per capita tice, statistika u principu ne govori nista, narocito ako poredis odnos populacije, a ni u USA nemaju svi tih 40000$. Ovaj drugi podatak o broju vojnika van maticne zemlje, e on vec puno govori, i to o tome kakve aspiracije koja zemlja ima, a ne mnogo o njenoj vojnoj snazi i pre svega moralu. Neko napisa da bi svi cekali ispred kineske ambasade da je tamo toliko lepo, samo mu nije poznato koliko se ljudi svake godine zbog posla doseljava u Kinu pre svega iz engleskog govornog podrucja, upravo zbog ogromnih zarada.

Nebojša

pre 10 godina

Kakva Kina, u odnosu na Ameriku to je smešna zemlja. Jeste postigli su određene rezultate za zadnjih 30 godina i to je za respekt. Ali i dalje nema jače sile od Amerike bilo u Ekonomskom, vojnom, kulturološkom i drugom smislu. Kineske plate kao i standard su smešni u poređenju sa Američkim jer na primer BDP po glavi stanovnika je u odnosu 6 000 prema 40 000. Sa druge strane Amerika van svoje zemlje ima 300 000 vojnika a kina 0. Mislite o tome. (Aron, 13. septembar 2014 11:55)


To što kina ima 0 vojnika van granica može biti samo plus a ovi bi trebalo da se zapitaju šta će njima 300000 vojnika širom sveta i jel ima neki sukob u zadnjih 50 godina u kojem nisu učestvovali.

Android Jelly Bean

pre 10 godina

Jednom mi je jedan stariji cica rekao: "Sine moj, da nema te Amerike, kakva god da je, cio svijet bi bio u haosu." - ziva istina!

Nebojša

pre 10 godina

"Kineska ekonomija trebalo bi u narednoj deceniji da nadmaši ekonomiju SAD..."

Sto obozavam ovakve spinove.. Kineska ekonomija je odavno veca od svajcarske ili svedske, pa se ljudi polomise ispred kineske ambasade za vize.. :/(freddie, 13. septembar 2014 12:40)



Nema to veze sa ekonomijom jednostavno belci će radije živeti u zemljama gde su belci većinsko stanovništvo sličnija je kultura pismo i jezik su jednostavniji i poznatiji itd. lakše je prilagoditi se bilo kojoj Evropskoj zemlji nego na primer Kini ili Japanu.

cinik ovdasnji

pre 10 godina

Sto obozavam ovakve spinove.. Kineska ekonomija je odavno veca od svajcarske ili svedske, pa se ljudi polomise ispred kineske ambasade za vize.. :/
(freddie, 13. septembar 2014 12:40)
Zivim u Kanadi, bavim se prosvetom. Ima gomila nastavnika i profesora koji idu u Kinu da predaju sve moguce predmete po skolama na engleskom. Trziste je ogromno a platezna moc (odredjene grupacije ljudi) je sve veca.
(Zvone, 13. septembar 2014 14:34) Ma sta znas ti koji zivis u Kanadi, ovaj bolje zna,nije isao nigde, ali je najpametniji.Od inostranstva je video njihove ambasade.

ash

pre 10 godina

Kad se govori o funkcionalno nepismenim ljudima, misli se na ove poput @JA i @zar nije tako? i svi koji im pozitivno ocenjuju komentar.
Ne mogu da verujem da oni ladno misle da ovi što su sivi na mapi su neopredeljeni! Pa zemljo otvori se! Gde piše da je u tim zemljama uopšte rađeno istraživanje i da ima rezultata za njih? Postoji PLAVO, CRVENO i ZATAMNJENO. Za ostale nema podataka...

Mihailo

pre 10 godina

@mihailo - ne, nije nicim izazvano. Izazvano je gnevom sto se Amerika uplela u nas skladan i miran genocid prema sopstvenom stanovnistvu, koje je (gle slucaja) nesrpsko. Pa Ameri umesto da nas lepo puste na miru da pakujemo ljude (a bogami i zene i decu) u hladnjace, pa da ih potapamo po jezerima, oni se, eto, u sve mesaju.
(FR, 13. septembar 2014 15:56)


Da kao i u Kureji, na Kubi, u Vijetnamu, Dominikanskoj Republici, Libanu, Panami, Somaliji, Iraku, Avganistanu... Baš lepo od njih što su tako spremni da brane svet od zla, civilizacija im je više nego zahvalna zbog toga. Naročito što sve te intervencije nemaju nikakve veze sa priodnim resursima, strateškim položajima, trasama gasovoda i sl. Divni ljudi.

Da se danas pojave vanzemaljci i krenu da ravnaju SAD i EU (mada se ona ništa ne pita) i uništavaju sve pred sobom drage volje bih im se pridružio.

Smailovic Hajrudin

pre 10 godina

Nesto nije uredu sa ovom mapom. Ja nisam nikada video da neko ima gore misljenje o Amerikancima od Francuza, a ziveo sam u Francuskoj. U stvari jesam, Japanci i to onaj najintelektualniji sloj. To se granici sa mrznjom. A koliko vidim u legendi cak i vecina Ukrajinaca vise voli Kinu od Amerike. Posle toliko dobra koje su im doneli. A veoma je diskutabilno i plavetnilo Meksika i priblizna jednakost Venecuele. Meksikanci valjda iz straha od "demokratije" tako glasali.

ta ra

pre 10 godina

Naše je da se Americi,Kini i ostalim moćnim ekonomijama zabodemo ne bismo izvukli nešto ćara za nas.Nikada ovde većina neće ni jedne, ni druge voleti.

alo

pre 10 godina

ne zna mza ostale srbe ali ja voli ameriku i zivot bi dao za nju. moj isu u beopgardu preko 200 godina i mogu reci da sma srbin za ove nove koj isu juce dosli u srbiju i sebe nazivaj usrbima ne znam jer ih i ne razumem koji mjeziokom pricaju ali srpski nije. zaposljavaj use kod nas i uce nasu decu nekim drugim srpskim jezikom pa skoro su roditelj iisli u osnovn uskolu da se zale jer deca doalze iz skole i zale se da pola ne razumeju uciteljicu. al otisoa sam od teme
God Bless America

marsovac

pre 10 godina

Pogledajte koliko su SAD duzne kini... i kad Kinez stisne saku u Pekingu cuje se bolni krik Amerikanca u Washingtonu. Licno nisam ni za jedne ni druge.

FR

pre 10 godina

@dzoni - ti radnici u Emiratima, koji su maltene robovi, ipak nisu gradjani Emirata, pa tako ne ulaze u statistiku standarda njihovi gradjana. GDP se odnosi na ekonomiju drzave, a GDP-per-kapita se deli sa brojem drzavljana.

Iz Norveske

pre 10 godina

Na mapi su takodje neopredeljene i skandinavske zemlje. Norveska, Svedska, verovatno i Danska mada se na karti ne vidi bas dobro i pored njih i Finska. Potpuno nelogicno i apsurdno, ove zemlje su upravo najvatreniji i najverniji clanovi NATO alianse i sve sto u svetu preduzima Amerika se podrzava bez ikakve rezerve. Narod je proamericki orjentisan i uskoro se moze ocekivati da pocnu da slave i Dan Zahvalnosti. Jedino su jako pragmaticni i u cilju ostvarenja poslovnih investicija deluju vrlo tolerantno i prijateljski prema svakom pa po neko ko nije u ovoj aliansi moze steci utisak da su jako voljeni bas od njih.

Android Jelly Bean

pre 10 godina

To sto Australija ima takav zakon ne znaci i da ljudi ne vole Kineze ili makar nemaju fino misljenje. Sto se mene tice ja bi taj zakon i kod nas uveo i u cijelu Evropu, ali to ne znaci da mrzim te vec imam razloge druge prirode za to, bas kao i Australijanci.

SalaS

pre 10 godina

@FR

Jeste u pravu, to je bio povod sto su se umesali, a razlog je sto su tu hteli da stacioniraju svoje vojne baze. Nesrpsko stanovnistvo na Kosovu je samo pocelo da se organizuje u teroristicke grupe i pravo svake drzave je da odreaguje na terorizam, međutim SAD ne poštuju termin suverenitet, gaze po međunarodnom javnom pravu ko krava po kukuruzu i ne interesuje njih navodni zlocin nad nevinim Albancima, nego VOJNE BAZE raspoređene po celom svetu, da smo ih mi pustili da to urade na našoj teritoriji danas bi drugu priču pričali na zapadu, ali šta je tu je.

Miki

pre 10 godina

Na kraju krajeva, predsednik Kine svoju ćerku školuje u Americi.
(Maja, 13. septembar 2014 15:19)

Najverovatniji razlog zašto predsednik Kine školuje dete u Americi je taj zato što dete nije uspelo da se upiše na neki od kineskih univerziteta.

U Kini jedini kriterijum za upis na fakultet su uspeh i znanje, u Kini tek 1,5% onih koji žele da studiraju uspe i da se upiše, a na prijemnim ispitima se traži kompletno znanje celokupno gradivo iz svih predmeta koji su učeni tokom prethodnog školovanja, sve od A do Š.

A oni koji uspeju da diplomiraju su miljama ispred svojih kolega iz ostalih zemalja, jer ne idu na kvantitet i štancovanje diploma, već na kvalitet.

Sa druge strane u Americi znanje nije glavni uslov za studiranje, pa čak ni uspešan završetak studija. Pare su te koje otvaraju put do najprestižnijih univerziteta, posebno onih politoloških koji i jesu namenjeni za decu elite.

Neba

pre 10 godina

Jel se to Ameri spremaju za rat? Nagazili Ruse Irance pa bisad i Kineze. Mislim da Srbi nikako nece podezati NATO. Bolje nas necackajte kako bi ostali neutralni...

Svetlana

pre 10 godina

@dzoni, primer sa emiratima ti nije bas u redu. Tamo ne rade emiracani, oni zaradjuju, nego rade indijci, pakistanci.....a mnogo, rumuna, bugara, nasih, ukrajinaca..... Sto se teme naslova tice dovoljno govori to sto gde god da putuju americki drzavnici, sportisti...mere obezbedjenja su neverovatne (kao za paradu ponosa predstojecu), gradovi i ulice se isprazne, ogroman broj policije i specijalaca...to sve govori koliko su omiljeni. Naravno u Pristini ih docekuje UCK i tamo su dobrodosli. Sta vise reci i sta tu nije jasno, zar nam trebaju ovakve mape pa da to shvatimo?

sSss

pre 10 godina

Vijetnam da voli vise amerikance? To je totalno besmisleno.. to bi isto kad bi severna koreja vise volela amerikance nego kineze. :) Ubedjen sam da 90% stanovnistva na svetu ( osim amerikanaca i kineza ) vise su naklonjeni kini i rusiji.

Bogi

pre 10 godina

Što se Vijetnama tiče, setite se svih istočno evropskih zemalja koje su posle II svetskog rata bile pod komunizmom i Rusijom. Poljska, Češka, Slovačka, Mađarska, itd.. Nikom od njih ne pada više na pamet da se okreću tome i Rusiji. Zauvek su izlečene od toga.

Aron

pre 10 godina

Kakva Kina, u odnosu na Ameriku to je smešna zemlja. Jeste postigli su određene rezultate za zadnjih 30 godina i to je za respekt. Ali i dalje nema jače sile od Amerike bilo u Ekonomskom, vojnom, kulturološkom i drugom smislu. Kineske plate kao i standard su smešni u poređenju sa Američkim jer na primer BDP po glavi stanovnika je u odnosu 6 000 prema 40 000. Sa druge strane Amerika van svoje zemlje ima 300 000 vojnika a kina 0. Mislite o tome.

freddie

pre 10 godina

"Kineska ekonomija trebalo bi u narednoj deceniji da nadmaši ekonomiju SAD..."

Sto obozavam ovakve spinove.. Kineska ekonomija je odavno veca od svajcarske ili svedske, pa se ljudi polomise ispred kineske ambasade za vize.. :/

mujcinovic salih

pre 10 godina

Za kinu su uglavnom banditske drzave,sto bi se reklo diktatori svih zemalja ujedinite se.Za SAD je uglavnom civilizovan svet.Toliko o tome!

zeljko

pre 10 godina

U Evropi iskreno Ameriku vole jedino hrvati i siptari zato sto im je stvorila drzave. Ostale zemlje ih sticajem okolnosti trpe i potajno cekaju njen kraj. Npr nemcima ih privatno ne spominjite! Takodje ne podrzavam ni kineze jer su diktatura ali takvi su uglavnom zbog stalne pretnje iz amerike sto ekonomske sto vojne...

Авернум

pre 10 godina

Нисам фан ни једних ни других. Али би ипак изабрао Кину. Ратнохушачку политику САД-а органски не подносим. Иначе да могу бирати земљу радо би гласао за Јапан.

FR

pre 10 godina

@mihailo - ne, nije nicim izazvano. Izazvano je gnevom sto se Amerika uplela u nas skladan i miran genocid prema sopstvenom stanovnistvu, koje je (gle slucaja) nesrpsko. Pa Ameri umesto da nas lepo puste na miru da pakujemo ljude (a bogami i zene i decu) u hladnjace, pa da ih potapamo po jezerima, oni se, eto, u sve mesaju.

Srbin pravoslavac

pre 10 godina

Ja volim Ameriku, zemlju slobode, tehnologije, napretka i najveceg stepena pravde koju ljudi mogu da dosegnu.
smatram da zivim u zemlji koja je komunistickom i antizapadnom propagandom pretvorena u zombilend.
Gde se gud gajs smatraju bed gajs i obratno.
Tjs mnogima bas ne funkcionise razum kamo treba.
I sramota me takvih sunarodnika.

Mile

pre 10 godina

Mislim da mapa bas i nije najbolja, vecina ljudi u Srbiji ima lose mislenje prema SAD. Mozda i trsnom vecinon bismo ipak trebali na mapi biti crveni.

Bokisha

pre 10 godina

@
Kakva Kina, u odnosu na Ameriku to je smešna zemlja. Jeste postigli su određene rezultate za zadnjih 30 godina i to je za respekt. Ali i dalje nema jače sile od Amerike bilo u Ekonomskom, vojnom, kulturološkom i drugom smislu. Kineske plate kao i standard su smešni u poređenju sa Američkim jer na primer BDP po glavi stanovnika je u odnosu 6 000 prema 40 000. Sa druge strane Amerika van svoje zemlje ima 300 000 vojnika a kina 0. Mislite o tome.

(Aron, 13. septembar 2014 11:55)

Sta god da si mislio da ovim tvrdnjama dokazes, ostao si skroz nedorecen a i kontradiktoran. Prvo, nije sporno da je Amerika u ekonomskom pogledu jo dosta ispred Kine, ali zavisi iz kog ugla gledas. Ako analiziras iz perspektive poslednjih nekoliko decenija, onda je prica sasvim drugacija. Zatim, USA ispred Kine u kulturoloskom pogledu? Mozda, ako se po tebi sav kulturni nivo jedne civilizacije svodi na iPhone, Hollywood i oblakodere. Sto se BDP per capita tice, statistika u principu ne govori nista, narocito ako poredis odnos populacije, a ni u USA nemaju svi tih 40000$. Ovaj drugi podatak o broju vojnika van maticne zemlje, e on vec puno govori, i to o tome kakve aspiracije koja zemlja ima, a ne mnogo o njenoj vojnoj snazi i pre svega moralu. Neko napisa da bi svi cekali ispred kineske ambasade da je tamo toliko lepo, samo mu nije poznato koliko se ljudi svake godine zbog posla doseljava u Kinu pre svega iz engleskog govornog podrucja, upravo zbog ogromnih zarada.

marsovac

pre 10 godina

Pogledajte koliko su SAD duzne kini... i kad Kinez stisne saku u Pekingu cuje se bolni krik Amerikanca u Washingtonu. Licno nisam ni za jedne ni druge.

Mihailo

pre 10 godina

Srbija većinom Rusofili, broj dva Kina, broj tri svi diktatori tj zemlje koje USA ima na crnoj listi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (EU©, 13. septembar 2014 11:57)


Da, a sve to ničim izazvano. Jel tako?

Nebojša

pre 10 godina

Kakva Kina, u odnosu na Ameriku to je smešna zemlja. Jeste postigli su određene rezultate za zadnjih 30 godina i to je za respekt. Ali i dalje nema jače sile od Amerike bilo u Ekonomskom, vojnom, kulturološkom i drugom smislu. Kineske plate kao i standard su smešni u poređenju sa Američkim jer na primer BDP po glavi stanovnika je u odnosu 6 000 prema 40 000. Sa druge strane Amerika van svoje zemlje ima 300 000 vojnika a kina 0. Mislite o tome. (Aron, 13. septembar 2014 11:55)


To što kina ima 0 vojnika van granica može biti samo plus a ovi bi trebalo da se zapitaju šta će njima 300000 vojnika širom sveta i jel ima neki sukob u zadnjih 50 godina u kojem nisu učestvovali.

andreas kisser

pre 10 godina

@ИБАРСКИ ВУК

kada bi malo aktivnije pratio aktuelna svetska geo-politicka desavanja umesto sto stalno ostavljas komentare zasnovane na tvojoj 'zdravoj narodskoj logici' znao bi da je saradnja vijtenama i SAD veoma intenzivna. iz dva razloga: prvi je isti kao i onaj koji je vec neko napisao na primeru (nepostojecih) redova ispred kineske ambasade za vizu - amerika i zapadna evropa ce i nadalje u ovom veku (a za kasnije znace nasi praunuci) biti izbor velike vecine svetskog stanovnistva iz prostog razloga sto ce, sa svim svojim manama, ideje liberalnog kapitalizma, politickog pluralizma, jednakosti, drustvenih i licnih sloboda i individualnih mogucnosti uvek biti primaljivije obicnim ljudima od jednopartijskih i autokratskih diktatura poput kine i rusije. bilo ko ko zeli da mu se omoguci nista vise do ravnopravne sanse da pokusa da uspe u skladu sa svojim mogucnostima ce uvek pre otici u severnu ameriku, zapadnu evropu ili australiju! dokaz su stotine hiljada srba koji su zapalili u zemlje zapada, a ne kine i rusije. ovo je sve tesko razumljivo ljudima inficiranim nostalgijom za komunizmom i koji ocekuju da drzava treba nesto da im obezbedi! drugi razlog zbog cega je vijetnam 'za amere' je trenutna politicka situacija na dalekom istoku buduci da kina ima pretenzije prema teritorijama vijetnama, juzne koreje, filipina i japana. vijetnamci nisu inficirani prosloscu i vecnom mrznjom, vec relano sagledavaju realnost u kojoj im je najbolji saveznik protiv kine upravo SAD.

alo

pre 10 godina

ne zna mza ostale srbe ali ja voli ameriku i zivot bi dao za nju. moj isu u beopgardu preko 200 godina i mogu reci da sma srbin za ove nove koj isu juce dosli u srbiju i sebe nazivaj usrbima ne znam jer ih i ne razumem koji mjeziokom pricaju ali srpski nije. zaposljavaj use kod nas i uce nasu decu nekim drugim srpskim jezikom pa skoro su roditelj iisli u osnovn uskolu da se zale jer deca doalze iz skole i zale se da pola ne razumeju uciteljicu. al otisoa sam od teme
God Bless America

Android Jelly Bean

pre 10 godina

Jednom mi je jedan stariji cica rekao: "Sine moj, da nema te Amerike, kakva god da je, cio svijet bi bio u haosu." - ziva istina!

realno

pre 10 godina

Srbija većinom Rusofili, broj dva Kina, broj tri svi diktatori tj zemlje koje USA ima na crnoj listi.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (EU©, 13. septembar 2014 11:57)


Da, a sve to ničim izazvano. Jel tako?
(Mihailo, 13. septembar 2014 15:09)

Sve to izazvano pre svega izvrtanjem realnosti srpskih medija od devedesetih na ovamo,a najvise siromastvom gradjana,odnosno nemogucnosti da putuju,rade i zive po svetu i samim tim stvore realnu sliku o dogadjajima u proslosti i sadasnjosti

Mihailo

pre 10 godina

@mihailo - ne, nije nicim izazvano. Izazvano je gnevom sto se Amerika uplela u nas skladan i miran genocid prema sopstvenom stanovnistvu, koje je (gle slucaja) nesrpsko. Pa Ameri umesto da nas lepo puste na miru da pakujemo ljude (a bogami i zene i decu) u hladnjace, pa da ih potapamo po jezerima, oni se, eto, u sve mesaju.
(FR, 13. septembar 2014 15:56)


Da kao i u Kureji, na Kubi, u Vijetnamu, Dominikanskoj Republici, Libanu, Panami, Somaliji, Iraku, Avganistanu... Baš lepo od njih što su tako spremni da brane svet od zla, civilizacija im je više nego zahvalna zbog toga. Naročito što sve te intervencije nemaju nikakve veze sa priodnim resursima, strateškim položajima, trasama gasovoda i sl. Divni ljudi.

Da se danas pojave vanzemaljci i krenu da ravnaju SAD i EU (mada se ona ništa ne pita) i uništavaju sve pred sobom drage volje bih im se pridružio.

Miloš

pre 10 godina

Od 5 država BRIKS 3 su plave samo da primetim. Čudno mi je što analiza ne pokazuje stav Kanade, Skandinavije, Australije... Sve su verujem naklonjenije SAD. Sve u svemu, zanimljivi rezultati, očekivano za Evropu, očekivano za Južnu Ameriku.

Maja

pre 10 godina

Da je ova mapa tačna onda bi Kina bila plave boje. Nakon tromesečnog putovanja po Kini shvatila sam koliko su Kinezi zaluđeni Amerikom, njihovim načinom života i da im je većini san da jednoga dana dobiju vizu i presele se u Ameriku. Na kraju krajeva, predsednik Kine svoju ćerku školuje u Americi.

NemanjaVac8

pre 10 godina

Srbija većinom Rusofili, broj dva Kina, broj tri svi diktatori tj zemlje koje USA ima na crnoj listi.
(EU©, 13. septembar 2014 11:57)
...
Zeznuo si se druže i prosto se pitam da li si uopšte živeo ikada u Srbiji.Prvo jedna od najlošijih osobina u Srba je ta da ne vole nikoga (mislim na druge narode).Inače mnogi Srbi su mrzeli Ruse, jer je to tako drug Tito svojevremeno naredio.Više je bilo onih koji su prezirali Sovjete nego rusofila koji su uzgred tucali kamen na Golom otoku.Ružna je ta reč rusofil zbog toga što kada je ona bila osmišljena značila je stravičan zločin prema nevinim ljudima.Kada bi neko za nekoga šapnuo da je rusofil, taj bi gotovo 100% završavao na Golom otoku. Inače Srbi su narod koji voli da se inati i što bi rekli udara kontru.Svojevremeno do 1999 godine, milioni ljudi su mahali američkim zastavama na čuvenim protestima protiv Miloševića.Sve se promenilo posle NATO bombardovanja. Danas Srbi navijaju za Ruse i Kinu, samo radi eventualne osvete, a ne radi ljubavi.Evo ja kada sma bio mali uvek sam navijao u filmovima za USA protiv Vijetnamaca, Rusa, za kauboje protiv Indijanaca.U sportu sam uvek navijao za USA protiv USSR-a itd.Ipak danas kada sam porastao navijam samo za svoju zemlju - Srbiju.Na kraju da podvučem, posle svega Srbi mrze politiku Amerika, Nemačke i genralno zemlaja EU, a to ne znači da ejakuliraju na politiku Kine, Rusije i samog Putina.

Smailovic Hajrudin

pre 10 godina

Nesto nije uredu sa ovom mapom. Ja nisam nikada video da neko ima gore misljenje o Amerikancima od Francuza, a ziveo sam u Francuskoj. U stvari jesam, Japanci i to onaj najintelektualniji sloj. To se granici sa mrznjom. A koliko vidim u legendi cak i vecina Ukrajinaca vise voli Kinu od Amerike. Posle toliko dobra koje su im doneli. A veoma je diskutabilno i plavetnilo Meksika i priblizna jednakost Venecuele. Meksikanci valjda iz straha od "demokratije" tako glasali.

Fikcionista

pre 10 godina

Srbija većinom Rusofili, broj dva Kina, broj tri svi diktatori tj zemlje koje USA ima na crnoj listi.
EU©, 13. septembar 2014 11:57)

To da smo većinom Rusofili to je fikcija, istina je da su Srbija i Rusija zapravo kroz istoriju rivali oko uticaja na Balkanu. Znam rećićete dobra ali opet 1914. su pomogli, 1908. u krizi oko aneksije. Ja kažem da, ali to su uradili samo zato što su izgubili Bugarsku kao sferu uticaja. Onda 1809. nismo dobili očekivanu pomoć i Karađorđe je proterao ruskog konzula. 1813. Bukureštanskim mirom su nas ostavili na cedilu, 1835. su uticali na to da se suspenduje sretenjski Ustav. 1854. Srbi su odlučili da ostanu neutralni u Krimskom ratu i tako okrenuli leđa braći, nije prošlo mnogo pa su Rusi nama okrenuli leđa 1878 u San Stefanu napravili su Bugarsku kojoj je zapadna granica išla skoro do Raške, onda treba se setiti da je Jugoslavija među poslednjima u Evropi priznala i uspostavila diplomatske odnose sa Sovjetskim Savezom i to tek 1940. Onda tu je dobro poznata 1948. ali i 1968. nakon intervencije u Čehoslovačkoj, ali ne zaboravimo i 1992. kada su Rusi glasali u SB za uvođenje sankcija SRJ, tu smo onda došli i do 1998-9 kada Rusi nisu energičnije protestovali protiv NATO kampanje i pregovora u Rambujeu. Pa onda 21. vek, energetski sporazum na štetu Srbije, zatim isticanje Kosovskog presedana najpre za Južnu Osetiju, Abhaziju i Krim...

A to su tek neki od primera kada su nas Rusi "podržali" i vi govorite o rusofilstvu to je tek prolazno...

Nebojša

pre 10 godina

"Kineska ekonomija trebalo bi u narednoj deceniji da nadmaši ekonomiju SAD..."

Sto obozavam ovakve spinove.. Kineska ekonomija je odavno veca od svajcarske ili svedske, pa se ljudi polomise ispred kineske ambasade za vize.. :/(freddie, 13. septembar 2014 12:40)



Nema to veze sa ekonomijom jednostavno belci će radije živeti u zemljama gde su belci većinsko stanovništvo sličnija je kultura pismo i jezik su jednostavniji i poznatiji itd. lakše je prilagoditi se bilo kojoj Evropskoj zemlji nego na primer Kini ili Japanu.

Miki

pre 10 godina

Na kraju krajeva, predsednik Kine svoju ćerku školuje u Americi.
(Maja, 13. septembar 2014 15:19)

Najverovatniji razlog zašto predsednik Kine školuje dete u Americi je taj zato što dete nije uspelo da se upiše na neki od kineskih univerziteta.

U Kini jedini kriterijum za upis na fakultet su uspeh i znanje, u Kini tek 1,5% onih koji žele da studiraju uspe i da se upiše, a na prijemnim ispitima se traži kompletno znanje celokupno gradivo iz svih predmeta koji su učeni tokom prethodnog školovanja, sve od A do Š.

A oni koji uspeju da diplomiraju su miljama ispred svojih kolega iz ostalih zemalja, jer ne idu na kvantitet i štancovanje diploma, već na kvalitet.

Sa druge strane u Americi znanje nije glavni uslov za studiranje, pa čak ni uspešan završetak studija. Pare su te koje otvaraju put do najprestižnijih univerziteta, posebno onih politoloških koji i jesu namenjeni za decu elite.

zar nije tako?

pre 10 godina

Kanada i Australija su eto kao neopredijeljene? opće je poznato da Australija ima zakon koji ne dozvoljava kinezima da se trajno nasele u Australiji-zna se zašto! drugo pola Afrike već drže Kinezi i izvlače rudu i sve što im treba,samo što ponešto i plate od toga za razliku od engleza npr.

Zvone

pre 10 godina

Sto obozavam ovakve spinove.. Kineska ekonomija je odavno veca od svajcarske ili svedske, pa se ljudi polomise ispred kineske ambasade za vize.. :/
(freddie, 13. septembar 2014 12:40)
Zivim u Kanadi, bavim se prosvetom. Ima gomila nastavnika i profesora koji idu u Kinu da predaju sve moguce predmete po skolama na engleskom. Trziste je ogromno a platezna moc (odredjene grupacije ljudi) je sve veca.

dzoni

pre 10 godina

@Aron
GDP nema apsolutno nikakve veze sa standardom gradjana..eno ti emirati imaju skoro najvisi GDP na svetu pa radnici rade po ceo dan na suncu za nekoliko $ i zive kao stoka po 15 njih u jednom sobicetu.

cinik ovdasnji

pre 10 godina

Sto obozavam ovakve spinove.. Kineska ekonomija je odavno veca od svajcarske ili svedske, pa se ljudi polomise ispred kineske ambasade za vize.. :/
(freddie, 13. septembar 2014 12:40)
Zivim u Kanadi, bavim se prosvetom. Ima gomila nastavnika i profesora koji idu u Kinu da predaju sve moguce predmete po skolama na engleskom. Trziste je ogromno a platezna moc (odredjene grupacije ljudi) je sve veca.
(Zvone, 13. septembar 2014 14:34) Ma sta znas ti koji zivis u Kanadi, ovaj bolje zna,nije isao nigde, ali je najpametniji.Od inostranstva je video njihove ambasade.

Svetlana

pre 10 godina

@dzoni, primer sa emiratima ti nije bas u redu. Tamo ne rade emiracani, oni zaradjuju, nego rade indijci, pakistanci.....a mnogo, rumuna, bugara, nasih, ukrajinaca..... Sto se teme naslova tice dovoljno govori to sto gde god da putuju americki drzavnici, sportisti...mere obezbedjenja su neverovatne (kao za paradu ponosa predstojecu), gradovi i ulice se isprazne, ogroman broj policije i specijalaca...to sve govori koliko su omiljeni. Naravno u Pristini ih docekuje UCK i tamo su dobrodosli. Sta vise reci i sta tu nije jasno, zar nam trebaju ovakve mape pa da to shvatimo?

Neba

pre 10 godina

Jel se to Ameri spremaju za rat? Nagazili Ruse Irance pa bisad i Kineze. Mislim da Srbi nikako nece podezati NATO. Bolje nas necackajte kako bi ostali neutralni...

SalaS

pre 10 godina

@FR

Jeste u pravu, to je bio povod sto su se umesali, a razlog je sto su tu hteli da stacioniraju svoje vojne baze. Nesrpsko stanovnistvo na Kosovu je samo pocelo da se organizuje u teroristicke grupe i pravo svake drzave je da odreaguje na terorizam, međutim SAD ne poštuju termin suverenitet, gaze po međunarodnom javnom pravu ko krava po kukuruzu i ne interesuje njih navodni zlocin nad nevinim Albancima, nego VOJNE BAZE raspoređene po celom svetu, da smo ih mi pustili da to urade na našoj teritoriji danas bi drugu priču pričali na zapadu, ali šta je tu je.

anon

pre 10 godina

вијетнам и јужна америка воле САД..........дајте бре
(ИБАРСКИ ВУК, 13. septembar 2014 12:19)

Vijetnamci ne vole SAD, ali još manje vole Kineze.

Android Jelly Bean

pre 10 godina

To sto Australija ima takav zakon ne znaci i da ljudi ne vole Kineze ili makar nemaju fino misljenje. Sto se mene tice ja bi taj zakon i kod nas uveo i u cijelu Evropu, ali to ne znaci da mrzim te vec imam razloge druge prirode za to, bas kao i Australijanci.

ta ra

pre 10 godina

Naše je da se Americi,Kini i ostalim moćnim ekonomijama zabodemo ne bismo izvukli nešto ćara za nas.Nikada ovde većina neće ni jedne, ni druge voleti.

JA

pre 10 godina

Totalni promasaj za Australiju. U Australiji je na snazi pomalo segregativan zakon o zabrani stalnog naseljavanja Kineza na teritoriji Australije. A i poznato je prijateljstvo izmedju AUS i SAD.

Labud

pre 10 godina

"Kineska ekonomija trebalo bi u narednoj deceniji da nadmaši ekonomiju SAD..."

Sto obozavam ovakve spinove.. Kineska ekonomija je odavno veca od svajcarske ili svedske, pa se ljudi polomise ispred kineske ambasade za vize.. :/
(freddie, 13. septembar 2014 12:40)

Za odlazak u neku zemlju ni su bitni samo ekonomski kriterijumi. Igra tu igru i kultura, jezik, blizina "rodnoj grudi", zatim vec postojece veze i dijaspora. Lako je pojednostaviti stvar na tako banalan nivo, medjutim valja pogledati koliko Amerikanaca i njihovog biznisa ima vec u Kini. Tu se vidi da su obe zemlje ekonomski toliko povezane, da bi u slucaju raskida saradnje cak i Srbija bila u ekonomskoj krizi. Eh, kapitalizam.

ash

pre 10 godina

Kad se govori o funkcionalno nepismenim ljudima, misli se na ove poput @JA i @zar nije tako? i svi koji im pozitivno ocenjuju komentar.
Ne mogu da verujem da oni ladno misle da ovi što su sivi na mapi su neopredeljeni! Pa zemljo otvori se! Gde piše da je u tim zemljama uopšte rađeno istraživanje i da ima rezultata za njih? Postoji PLAVO, CRVENO i ZATAMNJENO. Za ostale nema podataka...

FR

pre 10 godina

@dzoni - ti radnici u Emiratima, koji su maltene robovi, ipak nisu gradjani Emirata, pa tako ne ulaze u statistiku standarda njihovi gradjana. GDP se odnosi na ekonomiju drzave, a GDP-per-kapita se deli sa brojem drzavljana.

Iz Norveske

pre 10 godina

Na mapi su takodje neopredeljene i skandinavske zemlje. Norveska, Svedska, verovatno i Danska mada se na karti ne vidi bas dobro i pored njih i Finska. Potpuno nelogicno i apsurdno, ove zemlje su upravo najvatreniji i najverniji clanovi NATO alianse i sve sto u svetu preduzima Amerika se podrzava bez ikakve rezerve. Narod je proamericki orjentisan i uskoro se moze ocekivati da pocnu da slave i Dan Zahvalnosti. Jedino su jako pragmaticni i u cilju ostvarenja poslovnih investicija deluju vrlo tolerantno i prijateljski prema svakom pa po neko ko nije u ovoj aliansi moze steci utisak da su jako voljeni bas od njih.

sSss

pre 10 godina

Vijetnam da voli vise amerikance? To je totalno besmisleno.. to bi isto kad bi severna koreja vise volela amerikance nego kineze. :) Ubedjen sam da 90% stanovnistva na svetu ( osim amerikanaca i kineza ) vise su naklonjeni kini i rusiji.

Bogi

pre 10 godina

Što se Vijetnama tiče, setite se svih istočno evropskih zemalja koje su posle II svetskog rata bile pod komunizmom i Rusijom. Poljska, Češka, Slovačka, Mađarska, itd.. Nikom od njih ne pada više na pamet da se okreću tome i Rusiji. Zauvek su izlečene od toga.