Aktuelno

Nedelja, 06.11.2016.

18:24

Sedam najjezivijih stvari viđenih na Marsu

Izvor: radiosarajevo

Sedam najjezivijih stvari viðenih na Marsu IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

58 Komentari

Sortiraj po:

Boban

pre 7 godina

@Bobane, vidi, ja ne znam sta se nalazi u Pancevu, ali znam Budimpestu kao svoj dzep, pogle cuda.
(bla, 7. novembar 2016 00:09)

To si hteo da se pohvalis kako poznajes Budimpestu?U svakom slucaju...Bravo.Ja ti se divim.

Trovach

pre 7 godina

@Holy Smoke...Sve je u redu, samo mislim da nesporazum potice od nedovoljne brzine objavljivanja komentara. Covek ocekuje neku reakciju u realnom vremenu, ali je to skoro nemoguce.

Holy Smoke

pre 7 godina

(Blazena Svetlost Nekomentarisanja - 2. pokusaj, 07. novembar 2016 14:52)

Moj prvi komentar i jeste takav zato sto nisam inzinjer niti neko ko zna nesto vise o ovakvim stvarima.
Zapravo nisam jedini i verovatno vecina nas ne zna bas toliko tu materiju. Razlozi nisu bitni, a poenta je i da ne mora svako sve znati.
Moj prvi komentar je ostavljen pre nekih saznanja o svemu ovome, ali zato sam ostavio i drugi komentar.
U svakom slucaju postujem znanje drugih. I zahvaljujem na obrazlozenju i objasnjenju nekih stvari.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja - 2. pokusaj

pre 7 godina

Hajde opet... O crna rupo komentara, postedi me.
@(Holy Smoke, 6. novembar 2016 19:56)
@(Holy Smoke, 7. novembar 2016 10:29)
Pa onaj Vas prvi komentar je sasvim lep primer teoreticarsko-zaverenickog komentara. Zato su Vas "zaskocili".
Drago mi je da ste komentare shvatili kao poduku a ne porugu i da ste naucili nesto. Tom novom fondu znanja bih dodao i cinjenicu da sam CCD senzor kamere, cijom se "pikselazom" hvale proizvodjaci komercijalne opreme i vlasnici iste, je samo krajnja komponenta optickog niza. Da bi se doslo do slike koja ce pasti na senzor, treba projektovati ADEKVATNU optiku. To znaci da su "pikselaza" senzora, moc razlaganja optike (to znaci i velicina teleskopa), i njena NAMENA, projektno USKLADJENI. Na primer, za mapiranje terena nema potrebe ici na razlaganje bolje od stotinak metara. Zato nema potrebe stavljati dzinovski teleskop na sonde za kartografiju Meseca ili Marsa niti ima smisla stavljati neki 60 Mpix senzor na optiku sonde koja mapira teren. Zadivljujuce slike Plutona koje nam je poslao "New Horizons" su nacinjene senzorom od 1 Mpix, sto je u skladu sa teleskopom precnika 21cm, precnikom senzora i daljinom snimanja od 1000 km. Vidno polje mocnog "Hubble" teleskopa je takvo da je moc razlaganja dostignuta sa 4000x4000 pix senzorom. Znaci stavljati senzor sa vise piksela nema smisla jer nece dati novu informaciju.
Kamere za naucne svrhe imaju MNOGO parametara po kojima se rangiraju, "pikselaza" je samo jedan i nije vazniji od drugih.
12:51 PM

Pehad

pre 7 godina

Jao bre ljudi kad se dovatite za nesto, kao za tu kameru od 1Mpix...

Curiosity je lansiran Novembra 2011. To znaci da je projektovan podosta ranije. Ali Pehade, brate, 2009, Canon G11 je imao 10 Mpix?

Jeste, ali 10 Mpix ne znaci da je realna rezolucija 10 Mpix, upamtite to!
Ako vas stvarno zanima, procitajte ovo:
http://www.techradar.com/news/photography-video-capture/cameras/camera-testing-resolution-charts-explained-1027585

A znam da vas mrzi, pa pogledajte ovaj link:
https://www.dpreview.com/reviews/fujifilms8000fd/16

Tako da kamera od nominalnih 8Mpix nema ni 2 stvarna.

U prevodu, bitna je optika i uslovi, broj piksela na senzoru nije.

Jos nesto da dodam, na najnovijim mikroskopima kamere su standarndno 1.3 ili 2.1 jer je potrebno da su vrlo senzitivne, sama rezolucija je dovoljna da ne pravi artefakte sama po sebi.

I najvaznije, slike nemaju nikakvu naucnu vrednsot. Ok, slika ko slika, lepo... Koji je materijal? Sta se kvalitativno i kvantitativno moze reci o materijalu? Slikanje vise sluzi za vozanje robota da se ne strmekne. Kamera treba da je robusna, pouzdana, sto laksa, sto ekonomicnija.

alien

pre 7 godina

Nocima me uznemiravaju jezivi zvuci koji dolaze sa tavana , uzasno grgoljenje i rezanje ... ogroman strah se uvukao u mene , da li da pobegnem ? dragi citaoci pomozite mi .

Pala s Marsa :)

pre 7 godina

Ovaj filmčić je zanimljiv (Suppressed Human History Movie! Extraordinary Theory. Slow Version), jer iznosi upravo teoriju da su na Marsu postojali ti neki bad guys koji su sve spržili takoreći, uspeli da se "evakuišu" na Zemlju, zatekli tamo Atlantidu (razorili, naravno). Da skratim, navodno su direktni potomci tih zločestih koji su uništili život na Marsu i dan danas među nama.:)

E sad, koliko tu ima ili nema istine/osnove nikad naravno nećemo saznati, bitno je da i dalje verujemo ono što se želi da verujemo.
Umrećemo u neznanju...

Nensi

pre 7 godina

Ja molim ljude poput "Posmatraca" i "Blazena Svetlost Nekomentarisanja" da se cesce javljaju na ovakve vesti koliko god im to izgledalo besmisleno. Muka mi je od naucnih objasnjenja domacica i teoreticara zavere koji su odgledali par "dokumentaraca" na Youtube-u, procitali par knjiga nepoznatih "intelektualaca" i misle da pripadaju izabranima koji znaju istinu, a od fizike znaju v=s/t.

borchaSRS

pre 7 godina

Piramida - ostala od snimanja filma Stargate
Kaciga - izgubio SAD vojnik za vrijeme vjezbe
Sirena - uslikan avanturista u pustinji.
Stounhendz - vidi pod 1.
NLO - ostalo sa snimanja filma Star wars.
Misteriizna zena - vidi pod 3.
Kasika - izgubio neki avanturista.
Zajednica poveznica PUSTINJA u kojoj se snimaju filmovi i izvode vjezbe SAD vojske, a kjuriositi i opjurniti sa sve Nasom jos od Mjeseca obmanjuju javnost.

Holy Smoke

pre 7 godina

(Posmatrac, 06. novembar 2016 21:05)
Za Posmatraca a i ostalima koji me zaskocise.
Iskreno niti sam inzinjer niti radim u NASA da bih znao zasto stavljaju kameru od 1mpx.
Nisam nikakav zagovornik nekih teorija zavere i sl. Samo sam se vodio logikom. Kapiram da je tehnologija daleko napredovala i smatrao sam da mogu staviti bolju kameru i da istu sliku mogu slati vecom brzinom na vecoj razdaljini.
Hvala u svakom slucaju na odgovoru, naucio sam nesto.
Pozdrav.

Tostao

pre 7 godina

Slaviša, ono što je Jovan napisao je možda i moguće ali obojica grešite u jednoj stvari - Sunce se ne hladi. Zvezda oko kruže Venera, Zemlja, Mars i ostale planete, se širi. Sunce će postati toliko veliko da će "progutati" Merkur, verovatno i Veneru, dok ne postane patuljak. To je sudbina svake zvezde u svemiru.

Banjalučanin

pre 7 godina

@(Posmatrac, 06. novembar 2016 21:05)

Hvala na podacima o brzini. Inače, s obzirom na daljinu, te brzine koje si naveo, predstavljaju fantastičan domet čovječanstva. Nadam se da će za naših života uspjeti napraviti prenos putem uparenih čestica (kvantna mehanika) pa da će nam udaljenosti biti nebitne za brzinu prenosa podataka.

mili-topo

pre 7 godina

Fotosop level semi-pro! U ovo sa Marsom, ne veruju ni klinci 5. razred...
(Nenad,

ma vazno je da veruju u boga
sve ostalo nije bitno

biti slep kod ociju ...

Miodrag

pre 7 godina

Pitanje je, da li su ovi snimci verodostojni ili je u pitanju moguća montaza?Sve je danas pitanje medijske manipulacije i savršene elektronike, u sluzbi odredjenih interesa.
U slučaju da su snimci verodostojni,nema diskusije.Očigledno se radi o ostatcima i tragovima jedne uništene ili izumrle civilizacije.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

I Zemlja ce jednom biti Mars kad se Sunce ohladi dovoljno.
(banja luka rs, 6. novembar 2016 20:32)

Preporučujem (+29)
Ne preporučujem (-6)

Ne, Sunce se nece ohladiti dovoljno a da Zemlja to dozivi i prezivi. Sunce pojacava svoje zracenje i za milijardu godina Zemlja ce postati kao Venera, kad sva njena voda ispari i podivlja "staklena basta". A posle jos koje milijarde godina Sunce ce proci kroz fazu crvenog dzina kada ce njegov spoljni sloj narasti do otprilike orbite Zemlje a od Zemlje ostati sprzena stena, gore od Merkura.
Mada mislim da iz razumljivih razloga nas to nece pogoditi.

Bobi

pre 7 godina

"Žlica" je običan pješčani oblak (ima ih još uokolo na slici, prepoznaju se po sjenkama), ovi objekti su kamenje specifičnog oblika, "stonehenge" je tipičan primjer erozije vjetrom.

P.S. Teoretičari zavjera, smanjite doživljaj. Naravno da je čovjek bio na Mjesecu, naravno da se može poslati sonda na Mars, naravno da Zemlja nije ravna.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

@Posmatrac
pa čemu služe sateliti u orbiti marsa? valjda šalju do satelita gde ih, verovatno, skladište pa onda ka zemlji. ako su smislili da šalju slike (i primaju instrukcije) sa rovera (a mars se okreće, jelte) onda i nisu baš toliko pametni...
(milivoj jugin, 6. novembar 2016 21:55)

Prenos podataka od rovera do orbitera je sigurno dovoljno brz jer je rastojanje malo. Problem je prenos podataka od Marsa do Zemlje. Osnovna razmatranja u telekomunikacijama kazu da je 1) za pouzdan prijem podataka potreban dobar odnos signal/sum i 2) da je sum veci ukoliko je propusni opseg kanala za prenos informacija veci i 3) da sto je brzina prenosa informacija veca, potreban je veci propusni opseg. Iz ovih uslova vidimo da ce udaljenom prijemniku biti tesko da pouzdano primi brzu informaciju i da sto sa vece daljine informacija dolazi, potrebno je sve vise smanjiti brzinu prenosa.

Na sajtu Deep Space Network

http://eyes.nasa.gov/dsn/dsn.html

moze se videti kojom brzinom idu informacije sa udaljenih proba. Na primer, "Junona" nam se javlja sa 100 kilobita u sekundi, velicanstveni "Vojadzer 1" sa 100 bita u sekundi (da, 100 bita), a Zemljina stanica MMS3 sa 100 megabita u sekundi. Sto dalje, to sporije... I onda tu se nadoveze @Posmatracevo objasnjenje o velicini slike.

loki

pre 7 godina

Holy Smoke slike su "lose" to jest manje rezolucije jer prenos podataka nazad na zemlju tece jako sporo. kad skidas pesmu velicine 4-5MB koristeci internet naseg jadnog telekoma, znas kako treba puno vremena. zamisli prenos koji je jos sporiji od srpskog telekoma(da, tako nesto postoji), od marsa do zemlje preko neke jadne "antenice" na roveru koji je metar sa metar, a antena u precniku oko pola metra. pored toga taj "prenos podataka" trosi energiju, sto veca rezolucija slike/vise vremena i vise elektricne energije treba roveru da zavrsi prenos, a energija je ogranicena sa par panela koji dobijaju duplo manje energije nego isti na zemlji, a rover se treba jos kretati i zagrijavati osetljive delove. tu je i naravno prenos drugih podataka poput temperature, pritiska,vetra,sastava zemlje... sve to treba preneti koristeci jako ogranicene energetske resurse, a slike okoline su NAJMANJE vazne od svih podataka koji se salju na zemlju.

Slavisa

pre 7 godina

Ono sto je napisao Jovan je otprilike ono sto i ja smatram da je itekako moguce. Sto neko rece kad se Sunce bude dovoljno ohladilo mozda ce za nekoliko miliona godina neki kosmicki brod sa ljudima uspeti da dospe do Venere. I onda ce se njihovi potomci pitati ima li necega na Zemlji.

milivoj jugin

pre 7 godina

@Posmatrac
pa čemu služe sateliti u orbiti marsa? valjda šalju do satelita gde ih, verovatno, skladište pa onda ka zemlji. ako su smislili da šalju slike (i primaju instrukcije) sa rovera (a mars se okreće, jelte) onda i nisu baš toliko pametni...

Posmatrac

pre 7 godina

@Holy Smoke
Nije mi tesko da po 20ti put (odokativno) napisem jedan te isti post, ali sta cu kad ljudi ne citaju.
Sonde na Marsu nemaju sirokopojasni internet, pa da slike direktno bacaju na facebook. Komunikacija sa Marsom je oko 33 kbps, (kilobita po sekundi). Ovo je inace brzina dial-up konekcije (ko se seca). Kroz tih (bednih) 33 kpbs ide SVE, telemetrija, komande od Zemlje i sve priupljene informacije, ukljucujuci i slike. I sad zamislite stavite recimo, Lumnia 44Mpx kameru. Pa jedna slika bi mesec dana dolazila do Zemlje. Zato su kamere oko 1 Mpx. I sto idemo dalje u svemir, brzina je manja. New Horizont (misija Pluton) radi na 2-3 kbps!!

Jedan

pre 7 godina

Većina stvari je gomila prašine, ali pažnju su mi privukle kaciga i statua koja podseća na onu iz danske prestonice Kopenhagena. Zaista jezivo!

živčan_neki_lik

pre 7 godina

Samo "piramida" je zanimljiva, dok je ostalo žešća glupost. Neko treba kamenju da objasni kako i gde da treba da bude kako više nebismo izmišljali teorije.

todos

pre 7 godina

Onaj ko bude otišao na Mars verujem da bi bio sretan da ga vidi neka druga civilizacija. Mislim da je pre milijardu godina tamo bila civilizacija i da se sve pretvorilo u prah bez traga i dokaza postojanja. Naši samo treba da se usredsrede u koncentraciji raznih elemenata i materijala.

Jovan

pre 7 godina

Pa zar vi ne znate?

Mi smo živeli na Marsu tj čovečanstvo je živelo na Marsu dok ga nije uništili nuklearnim ratovima. Nakon što ništa nije ostalo ljudi su kolonizovali Zemlju koju sada uništavaju na isti način kao i Mars.

Nakon što uništimo Zemlju kolonizovaćemo neku drugu planetu i tako u krug

Goran

pre 7 godina

Najzanimljivija je piramida. Ne kao ona sama vec njen snimak. Gde se vidi da je Mars okrugao i da je i tako snimljena. Al pitanje,zasto na zemlji, uvek kada snimaju iz velikih visina,piramide stoje kao da su na ravnom. Bez obzira iz kojeg ugla ili daljine je snimaju.

Posmatrac

pre 7 godina

@Holy Smoke
Nije mi tesko da po 20ti put (odokativno) napisem jedan te isti post, ali sta cu kad ljudi ne citaju.
Sonde na Marsu nemaju sirokopojasni internet, pa da slike direktno bacaju na facebook. Komunikacija sa Marsom je oko 33 kbps, (kilobita po sekundi). Ovo je inace brzina dial-up konekcije (ko se seca). Kroz tih (bednih) 33 kpbs ide SVE, telemetrija, komande od Zemlje i sve priupljene informacije, ukljucujuci i slike. I sad zamislite stavite recimo, Lumnia 44Mpx kameru. Pa jedna slika bi mesec dana dolazila do Zemlje. Zato su kamere oko 1 Mpx. I sto idemo dalje u svemir, brzina je manja. New Horizont (misija Pluton) radi na 2-3 kbps!!

Jovan

pre 7 godina

Pa zar vi ne znate?

Mi smo živeli na Marsu tj čovečanstvo je živelo na Marsu dok ga nije uništili nuklearnim ratovima. Nakon što ništa nije ostalo ljudi su kolonizovali Zemlju koju sada uništavaju na isti način kao i Mars.

Nakon što uništimo Zemlju kolonizovaćemo neku drugu planetu i tako u krug

loki

pre 7 godina

Holy Smoke slike su "lose" to jest manje rezolucije jer prenos podataka nazad na zemlju tece jako sporo. kad skidas pesmu velicine 4-5MB koristeci internet naseg jadnog telekoma, znas kako treba puno vremena. zamisli prenos koji je jos sporiji od srpskog telekoma(da, tako nesto postoji), od marsa do zemlje preko neke jadne "antenice" na roveru koji je metar sa metar, a antena u precniku oko pola metra. pored toga taj "prenos podataka" trosi energiju, sto veca rezolucija slike/vise vremena i vise elektricne energije treba roveru da zavrsi prenos, a energija je ogranicena sa par panela koji dobijaju duplo manje energije nego isti na zemlji, a rover se treba jos kretati i zagrijavati osetljive delove. tu je i naravno prenos drugih podataka poput temperature, pritiska,vetra,sastava zemlje... sve to treba preneti koristeci jako ogranicene energetske resurse, a slike okoline su NAJMANJE vazne od svih podataka koji se salju na zemlju.

Bobi

pre 7 godina

"Žlica" je običan pješčani oblak (ima ih još uokolo na slici, prepoznaju se po sjenkama), ovi objekti su kamenje specifičnog oblika, "stonehenge" je tipičan primjer erozije vjetrom.

P.S. Teoretičari zavjera, smanjite doživljaj. Naravno da je čovjek bio na Mjesecu, naravno da se može poslati sonda na Mars, naravno da Zemlja nije ravna.

Jedan

pre 7 godina

Većina stvari je gomila prašine, ali pažnju su mi privukle kaciga i statua koja podseća na onu iz danske prestonice Kopenhagena. Zaista jezivo!

živčan_neki_lik

pre 7 godina

Samo "piramida" je zanimljiva, dok je ostalo žešća glupost. Neko treba kamenju da objasni kako i gde da treba da bude kako više nebismo izmišljali teorije.

Miodrag

pre 7 godina

Pitanje je, da li su ovi snimci verodostojni ili je u pitanju moguća montaza?Sve je danas pitanje medijske manipulacije i savršene elektronike, u sluzbi odredjenih interesa.
U slučaju da su snimci verodostojni,nema diskusije.Očigledno se radi o ostatcima i tragovima jedne uništene ili izumrle civilizacije.

Slavisa

pre 7 godina

Ono sto je napisao Jovan je otprilike ono sto i ja smatram da je itekako moguce. Sto neko rece kad se Sunce bude dovoljno ohladilo mozda ce za nekoliko miliona godina neki kosmicki brod sa ljudima uspeti da dospe do Venere. I onda ce se njihovi potomci pitati ima li necega na Zemlji.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

I Zemlja ce jednom biti Mars kad se Sunce ohladi dovoljno.
(banja luka rs, 6. novembar 2016 20:32)

Preporučujem (+29)
Ne preporučujem (-6)

Ne, Sunce se nece ohladiti dovoljno a da Zemlja to dozivi i prezivi. Sunce pojacava svoje zracenje i za milijardu godina Zemlja ce postati kao Venera, kad sva njena voda ispari i podivlja "staklena basta". A posle jos koje milijarde godina Sunce ce proci kroz fazu crvenog dzina kada ce njegov spoljni sloj narasti do otprilike orbite Zemlje a od Zemlje ostati sprzena stena, gore od Merkura.
Mada mislim da iz razumljivih razloga nas to nece pogoditi.

todos

pre 7 godina

Onaj ko bude otišao na Mars verujem da bi bio sretan da ga vidi neka druga civilizacija. Mislim da je pre milijardu godina tamo bila civilizacija i da se sve pretvorilo u prah bez traga i dokaza postojanja. Naši samo treba da se usredsrede u koncentraciji raznih elemenata i materijala.

mili-topo

pre 7 godina

Fotosop level semi-pro! U ovo sa Marsom, ne veruju ni klinci 5. razred...
(Nenad,

ma vazno je da veruju u boga
sve ostalo nije bitno

biti slep kod ociju ...

Tostao

pre 7 godina

Slaviša, ono što je Jovan napisao je možda i moguće ali obojica grešite u jednoj stvari - Sunce se ne hladi. Zvezda oko kruže Venera, Zemlja, Mars i ostale planete, se širi. Sunce će postati toliko veliko da će "progutati" Merkur, verovatno i Veneru, dok ne postane patuljak. To je sudbina svake zvezde u svemiru.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

@Posmatrac
pa čemu služe sateliti u orbiti marsa? valjda šalju do satelita gde ih, verovatno, skladište pa onda ka zemlji. ako su smislili da šalju slike (i primaju instrukcije) sa rovera (a mars se okreće, jelte) onda i nisu baš toliko pametni...
(milivoj jugin, 6. novembar 2016 21:55)

Prenos podataka od rovera do orbitera je sigurno dovoljno brz jer je rastojanje malo. Problem je prenos podataka od Marsa do Zemlje. Osnovna razmatranja u telekomunikacijama kazu da je 1) za pouzdan prijem podataka potreban dobar odnos signal/sum i 2) da je sum veci ukoliko je propusni opseg kanala za prenos informacija veci i 3) da sto je brzina prenosa informacija veca, potreban je veci propusni opseg. Iz ovih uslova vidimo da ce udaljenom prijemniku biti tesko da pouzdano primi brzu informaciju i da sto sa vece daljine informacija dolazi, potrebno je sve vise smanjiti brzinu prenosa.

Na sajtu Deep Space Network

http://eyes.nasa.gov/dsn/dsn.html

moze se videti kojom brzinom idu informacije sa udaljenih proba. Na primer, "Junona" nam se javlja sa 100 kilobita u sekundi, velicanstveni "Vojadzer 1" sa 100 bita u sekundi (da, 100 bita), a Zemljina stanica MMS3 sa 100 megabita u sekundi. Sto dalje, to sporije... I onda tu se nadoveze @Posmatracevo objasnjenje o velicini slike.

Goran

pre 7 godina

Najzanimljivija je piramida. Ne kao ona sama vec njen snimak. Gde se vidi da je Mars okrugao i da je i tako snimljena. Al pitanje,zasto na zemlji, uvek kada snimaju iz velikih visina,piramide stoje kao da su na ravnom. Bez obzira iz kojeg ugla ili daljine je snimaju.

Banjalučanin

pre 7 godina

@(Posmatrac, 06. novembar 2016 21:05)

Hvala na podacima o brzini. Inače, s obzirom na daljinu, te brzine koje si naveo, predstavljaju fantastičan domet čovječanstva. Nadam se da će za naših života uspjeti napraviti prenos putem uparenih čestica (kvantna mehanika) pa da će nam udaljenosti biti nebitne za brzinu prenosa podataka.

milivoj jugin

pre 7 godina

@Posmatrac
pa čemu služe sateliti u orbiti marsa? valjda šalju do satelita gde ih, verovatno, skladište pa onda ka zemlji. ako su smislili da šalju slike (i primaju instrukcije) sa rovera (a mars se okreće, jelte) onda i nisu baš toliko pametni...

Holy Smoke

pre 7 godina

(Posmatrac, 06. novembar 2016 21:05)
Za Posmatraca a i ostalima koji me zaskocise.
Iskreno niti sam inzinjer niti radim u NASA da bih znao zasto stavljaju kameru od 1mpx.
Nisam nikakav zagovornik nekih teorija zavere i sl. Samo sam se vodio logikom. Kapiram da je tehnologija daleko napredovala i smatrao sam da mogu staviti bolju kameru i da istu sliku mogu slati vecom brzinom na vecoj razdaljini.
Hvala u svakom slucaju na odgovoru, naucio sam nesto.
Pozdrav.

Pala s Marsa :)

pre 7 godina

Ovaj filmčić je zanimljiv (Suppressed Human History Movie! Extraordinary Theory. Slow Version), jer iznosi upravo teoriju da su na Marsu postojali ti neki bad guys koji su sve spržili takoreći, uspeli da se "evakuišu" na Zemlju, zatekli tamo Atlantidu (razorili, naravno). Da skratim, navodno su direktni potomci tih zločestih koji su uništili život na Marsu i dan danas među nama.:)

E sad, koliko tu ima ili nema istine/osnove nikad naravno nećemo saznati, bitno je da i dalje verujemo ono što se želi da verujemo.
Umrećemo u neznanju...

borchaSRS

pre 7 godina

Piramida - ostala od snimanja filma Stargate
Kaciga - izgubio SAD vojnik za vrijeme vjezbe
Sirena - uslikan avanturista u pustinji.
Stounhendz - vidi pod 1.
NLO - ostalo sa snimanja filma Star wars.
Misteriizna zena - vidi pod 3.
Kasika - izgubio neki avanturista.
Zajednica poveznica PUSTINJA u kojoj se snimaju filmovi i izvode vjezbe SAD vojske, a kjuriositi i opjurniti sa sve Nasom jos od Mjeseca obmanjuju javnost.

Nensi

pre 7 godina

Ja molim ljude poput "Posmatraca" i "Blazena Svetlost Nekomentarisanja" da se cesce javljaju na ovakve vesti koliko god im to izgledalo besmisleno. Muka mi je od naucnih objasnjenja domacica i teoreticara zavere koji su odgledali par "dokumentaraca" na Youtube-u, procitali par knjiga nepoznatih "intelektualaca" i misle da pripadaju izabranima koji znaju istinu, a od fizike znaju v=s/t.

alien

pre 7 godina

Nocima me uznemiravaju jezivi zvuci koji dolaze sa tavana , uzasno grgoljenje i rezanje ... ogroman strah se uvukao u mene , da li da pobegnem ? dragi citaoci pomozite mi .

Blazena Svetlost Nekomentarisanja - 2. pokusaj

pre 7 godina

Hajde opet... O crna rupo komentara, postedi me.
@(Holy Smoke, 6. novembar 2016 19:56)
@(Holy Smoke, 7. novembar 2016 10:29)
Pa onaj Vas prvi komentar je sasvim lep primer teoreticarsko-zaverenickog komentara. Zato su Vas "zaskocili".
Drago mi je da ste komentare shvatili kao poduku a ne porugu i da ste naucili nesto. Tom novom fondu znanja bih dodao i cinjenicu da sam CCD senzor kamere, cijom se "pikselazom" hvale proizvodjaci komercijalne opreme i vlasnici iste, je samo krajnja komponenta optickog niza. Da bi se doslo do slike koja ce pasti na senzor, treba projektovati ADEKVATNU optiku. To znaci da su "pikselaza" senzora, moc razlaganja optike (to znaci i velicina teleskopa), i njena NAMENA, projektno USKLADJENI. Na primer, za mapiranje terena nema potrebe ici na razlaganje bolje od stotinak metara. Zato nema potrebe stavljati dzinovski teleskop na sonde za kartografiju Meseca ili Marsa niti ima smisla stavljati neki 60 Mpix senzor na optiku sonde koja mapira teren. Zadivljujuce slike Plutona koje nam je poslao "New Horizons" su nacinjene senzorom od 1 Mpix, sto je u skladu sa teleskopom precnika 21cm, precnikom senzora i daljinom snimanja od 1000 km. Vidno polje mocnog "Hubble" teleskopa je takvo da je moc razlaganja dostignuta sa 4000x4000 pix senzorom. Znaci stavljati senzor sa vise piksela nema smisla jer nece dati novu informaciju.
Kamere za naucne svrhe imaju MNOGO parametara po kojima se rangiraju, "pikselaza" je samo jedan i nije vazniji od drugih.
12:51 PM

Pehad

pre 7 godina

Jao bre ljudi kad se dovatite za nesto, kao za tu kameru od 1Mpix...

Curiosity je lansiran Novembra 2011. To znaci da je projektovan podosta ranije. Ali Pehade, brate, 2009, Canon G11 je imao 10 Mpix?

Jeste, ali 10 Mpix ne znaci da je realna rezolucija 10 Mpix, upamtite to!
Ako vas stvarno zanima, procitajte ovo:
http://www.techradar.com/news/photography-video-capture/cameras/camera-testing-resolution-charts-explained-1027585

A znam da vas mrzi, pa pogledajte ovaj link:
https://www.dpreview.com/reviews/fujifilms8000fd/16

Tako da kamera od nominalnih 8Mpix nema ni 2 stvarna.

U prevodu, bitna je optika i uslovi, broj piksela na senzoru nije.

Jos nesto da dodam, na najnovijim mikroskopima kamere su standarndno 1.3 ili 2.1 jer je potrebno da su vrlo senzitivne, sama rezolucija je dovoljna da ne pravi artefakte sama po sebi.

I najvaznije, slike nemaju nikakvu naucnu vrednsot. Ok, slika ko slika, lepo... Koji je materijal? Sta se kvalitativno i kvantitativno moze reci o materijalu? Slikanje vise sluzi za vozanje robota da se ne strmekne. Kamera treba da je robusna, pouzdana, sto laksa, sto ekonomicnija.

Holy Smoke

pre 7 godina

(Blazena Svetlost Nekomentarisanja - 2. pokusaj, 07. novembar 2016 14:52)

Moj prvi komentar i jeste takav zato sto nisam inzinjer niti neko ko zna nesto vise o ovakvim stvarima.
Zapravo nisam jedini i verovatno vecina nas ne zna bas toliko tu materiju. Razlozi nisu bitni, a poenta je i da ne mora svako sve znati.
Moj prvi komentar je ostavljen pre nekih saznanja o svemu ovome, ali zato sam ostavio i drugi komentar.
U svakom slucaju postujem znanje drugih. I zahvaljujem na obrazlozenju i objasnjenju nekih stvari.

Trovach

pre 7 godina

@Holy Smoke...Sve je u redu, samo mislim da nesporazum potice od nedovoljne brzine objavljivanja komentara. Covek ocekuje neku reakciju u realnom vremenu, ali je to skoro nemoguce.

Boban

pre 7 godina

@Bobane, vidi, ja ne znam sta se nalazi u Pancevu, ali znam Budimpestu kao svoj dzep, pogle cuda.
(bla, 7. novembar 2016 00:09)

To si hteo da se pohvalis kako poznajes Budimpestu?U svakom slucaju...Bravo.Ja ti se divim.

Goran

pre 7 godina

Najzanimljivija je piramida. Ne kao ona sama vec njen snimak. Gde se vidi da je Mars okrugao i da je i tako snimljena. Al pitanje,zasto na zemlji, uvek kada snimaju iz velikih visina,piramide stoje kao da su na ravnom. Bez obzira iz kojeg ugla ili daljine je snimaju.

Jovan

pre 7 godina

Pa zar vi ne znate?

Mi smo živeli na Marsu tj čovečanstvo je živelo na Marsu dok ga nije uništili nuklearnim ratovima. Nakon što ništa nije ostalo ljudi su kolonizovali Zemlju koju sada uništavaju na isti način kao i Mars.

Nakon što uništimo Zemlju kolonizovaćemo neku drugu planetu i tako u krug

Bobi

pre 7 godina

"Žlica" je običan pješčani oblak (ima ih još uokolo na slici, prepoznaju se po sjenkama), ovi objekti su kamenje specifičnog oblika, "stonehenge" je tipičan primjer erozije vjetrom.

P.S. Teoretičari zavjera, smanjite doživljaj. Naravno da je čovjek bio na Mjesecu, naravno da se može poslati sonda na Mars, naravno da Zemlja nije ravna.

todos

pre 7 godina

Onaj ko bude otišao na Mars verujem da bi bio sretan da ga vidi neka druga civilizacija. Mislim da je pre milijardu godina tamo bila civilizacija i da se sve pretvorilo u prah bez traga i dokaza postojanja. Naši samo treba da se usredsrede u koncentraciji raznih elemenata i materijala.

Miodrag

pre 7 godina

Pitanje je, da li su ovi snimci verodostojni ili je u pitanju moguća montaza?Sve je danas pitanje medijske manipulacije i savršene elektronike, u sluzbi odredjenih interesa.
U slučaju da su snimci verodostojni,nema diskusije.Očigledno se radi o ostatcima i tragovima jedne uništene ili izumrle civilizacije.

milivoj jugin

pre 7 godina

@Posmatrac
pa čemu služe sateliti u orbiti marsa? valjda šalju do satelita gde ih, verovatno, skladište pa onda ka zemlji. ako su smislili da šalju slike (i primaju instrukcije) sa rovera (a mars se okreće, jelte) onda i nisu baš toliko pametni...

Slavisa

pre 7 godina

Ono sto je napisao Jovan je otprilike ono sto i ja smatram da je itekako moguce. Sto neko rece kad se Sunce bude dovoljno ohladilo mozda ce za nekoliko miliona godina neki kosmicki brod sa ljudima uspeti da dospe do Venere. I onda ce se njihovi potomci pitati ima li necega na Zemlji.

Jedan

pre 7 godina

Većina stvari je gomila prašine, ali pažnju su mi privukle kaciga i statua koja podseća na onu iz danske prestonice Kopenhagena. Zaista jezivo!

loki

pre 7 godina

Holy Smoke slike su "lose" to jest manje rezolucije jer prenos podataka nazad na zemlju tece jako sporo. kad skidas pesmu velicine 4-5MB koristeci internet naseg jadnog telekoma, znas kako treba puno vremena. zamisli prenos koji je jos sporiji od srpskog telekoma(da, tako nesto postoji), od marsa do zemlje preko neke jadne "antenice" na roveru koji je metar sa metar, a antena u precniku oko pola metra. pored toga taj "prenos podataka" trosi energiju, sto veca rezolucija slike/vise vremena i vise elektricne energije treba roveru da zavrsi prenos, a energija je ogranicena sa par panela koji dobijaju duplo manje energije nego isti na zemlji, a rover se treba jos kretati i zagrijavati osetljive delove. tu je i naravno prenos drugih podataka poput temperature, pritiska,vetra,sastava zemlje... sve to treba preneti koristeci jako ogranicene energetske resurse, a slike okoline su NAJMANJE vazne od svih podataka koji se salju na zemlju.

borchaSRS

pre 7 godina

Piramida - ostala od snimanja filma Stargate
Kaciga - izgubio SAD vojnik za vrijeme vjezbe
Sirena - uslikan avanturista u pustinji.
Stounhendz - vidi pod 1.
NLO - ostalo sa snimanja filma Star wars.
Misteriizna zena - vidi pod 3.
Kasika - izgubio neki avanturista.
Zajednica poveznica PUSTINJA u kojoj se snimaju filmovi i izvode vjezbe SAD vojske, a kjuriositi i opjurniti sa sve Nasom jos od Mjeseca obmanjuju javnost.

Posmatrac

pre 7 godina

@Holy Smoke
Nije mi tesko da po 20ti put (odokativno) napisem jedan te isti post, ali sta cu kad ljudi ne citaju.
Sonde na Marsu nemaju sirokopojasni internet, pa da slike direktno bacaju na facebook. Komunikacija sa Marsom je oko 33 kbps, (kilobita po sekundi). Ovo je inace brzina dial-up konekcije (ko se seca). Kroz tih (bednih) 33 kpbs ide SVE, telemetrija, komande od Zemlje i sve priupljene informacije, ukljucujuci i slike. I sad zamislite stavite recimo, Lumnia 44Mpx kameru. Pa jedna slika bi mesec dana dolazila do Zemlje. Zato su kamere oko 1 Mpx. I sto idemo dalje u svemir, brzina je manja. New Horizont (misija Pluton) radi na 2-3 kbps!!

mili-topo

pre 7 godina

Fotosop level semi-pro! U ovo sa Marsom, ne veruju ni klinci 5. razred...
(Nenad,

ma vazno je da veruju u boga
sve ostalo nije bitno

biti slep kod ociju ...

živčan_neki_lik

pre 7 godina

Samo "piramida" je zanimljiva, dok je ostalo žešća glupost. Neko treba kamenju da objasni kako i gde da treba da bude kako više nebismo izmišljali teorije.

Pala s Marsa :)

pre 7 godina

Ovaj filmčić je zanimljiv (Suppressed Human History Movie! Extraordinary Theory. Slow Version), jer iznosi upravo teoriju da su na Marsu postojali ti neki bad guys koji su sve spržili takoreći, uspeli da se "evakuišu" na Zemlju, zatekli tamo Atlantidu (razorili, naravno). Da skratim, navodno su direktni potomci tih zločestih koji su uništili život na Marsu i dan danas među nama.:)

E sad, koliko tu ima ili nema istine/osnove nikad naravno nećemo saznati, bitno je da i dalje verujemo ono što se želi da verujemo.
Umrećemo u neznanju...

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

I Zemlja ce jednom biti Mars kad se Sunce ohladi dovoljno.
(banja luka rs, 6. novembar 2016 20:32)

Preporučujem (+29)
Ne preporučujem (-6)

Ne, Sunce se nece ohladiti dovoljno a da Zemlja to dozivi i prezivi. Sunce pojacava svoje zracenje i za milijardu godina Zemlja ce postati kao Venera, kad sva njena voda ispari i podivlja "staklena basta". A posle jos koje milijarde godina Sunce ce proci kroz fazu crvenog dzina kada ce njegov spoljni sloj narasti do otprilike orbite Zemlje a od Zemlje ostati sprzena stena, gore od Merkura.
Mada mislim da iz razumljivih razloga nas to nece pogoditi.

Banjalučanin

pre 7 godina

@(Posmatrac, 06. novembar 2016 21:05)

Hvala na podacima o brzini. Inače, s obzirom na daljinu, te brzine koje si naveo, predstavljaju fantastičan domet čovječanstva. Nadam se da će za naših života uspjeti napraviti prenos putem uparenih čestica (kvantna mehanika) pa da će nam udaljenosti biti nebitne za brzinu prenosa podataka.

Tostao

pre 7 godina

Slaviša, ono što je Jovan napisao je možda i moguće ali obojica grešite u jednoj stvari - Sunce se ne hladi. Zvezda oko kruže Venera, Zemlja, Mars i ostale planete, se širi. Sunce će postati toliko veliko da će "progutati" Merkur, verovatno i Veneru, dok ne postane patuljak. To je sudbina svake zvezde u svemiru.

alien

pre 7 godina

Nocima me uznemiravaju jezivi zvuci koji dolaze sa tavana , uzasno grgoljenje i rezanje ... ogroman strah se uvukao u mene , da li da pobegnem ? dragi citaoci pomozite mi .

Blazena Svetlost Nekomentarisanja

pre 7 godina

@Posmatrac
pa čemu služe sateliti u orbiti marsa? valjda šalju do satelita gde ih, verovatno, skladište pa onda ka zemlji. ako su smislili da šalju slike (i primaju instrukcije) sa rovera (a mars se okreće, jelte) onda i nisu baš toliko pametni...
(milivoj jugin, 6. novembar 2016 21:55)

Prenos podataka od rovera do orbitera je sigurno dovoljno brz jer je rastojanje malo. Problem je prenos podataka od Marsa do Zemlje. Osnovna razmatranja u telekomunikacijama kazu da je 1) za pouzdan prijem podataka potreban dobar odnos signal/sum i 2) da je sum veci ukoliko je propusni opseg kanala za prenos informacija veci i 3) da sto je brzina prenosa informacija veca, potreban je veci propusni opseg. Iz ovih uslova vidimo da ce udaljenom prijemniku biti tesko da pouzdano primi brzu informaciju i da sto sa vece daljine informacija dolazi, potrebno je sve vise smanjiti brzinu prenosa.

Na sajtu Deep Space Network

http://eyes.nasa.gov/dsn/dsn.html

moze se videti kojom brzinom idu informacije sa udaljenih proba. Na primer, "Junona" nam se javlja sa 100 kilobita u sekundi, velicanstveni "Vojadzer 1" sa 100 bita u sekundi (da, 100 bita), a Zemljina stanica MMS3 sa 100 megabita u sekundi. Sto dalje, to sporije... I onda tu se nadoveze @Posmatracevo objasnjenje o velicini slike.

Blazena Svetlost Nekomentarisanja - 2. pokusaj

pre 7 godina

Hajde opet... O crna rupo komentara, postedi me.
@(Holy Smoke, 6. novembar 2016 19:56)
@(Holy Smoke, 7. novembar 2016 10:29)
Pa onaj Vas prvi komentar je sasvim lep primer teoreticarsko-zaverenickog komentara. Zato su Vas "zaskocili".
Drago mi je da ste komentare shvatili kao poduku a ne porugu i da ste naucili nesto. Tom novom fondu znanja bih dodao i cinjenicu da sam CCD senzor kamere, cijom se "pikselazom" hvale proizvodjaci komercijalne opreme i vlasnici iste, je samo krajnja komponenta optickog niza. Da bi se doslo do slike koja ce pasti na senzor, treba projektovati ADEKVATNU optiku. To znaci da su "pikselaza" senzora, moc razlaganja optike (to znaci i velicina teleskopa), i njena NAMENA, projektno USKLADJENI. Na primer, za mapiranje terena nema potrebe ici na razlaganje bolje od stotinak metara. Zato nema potrebe stavljati dzinovski teleskop na sonde za kartografiju Meseca ili Marsa niti ima smisla stavljati neki 60 Mpix senzor na optiku sonde koja mapira teren. Zadivljujuce slike Plutona koje nam je poslao "New Horizons" su nacinjene senzorom od 1 Mpix, sto je u skladu sa teleskopom precnika 21cm, precnikom senzora i daljinom snimanja od 1000 km. Vidno polje mocnog "Hubble" teleskopa je takvo da je moc razlaganja dostignuta sa 4000x4000 pix senzorom. Znaci stavljati senzor sa vise piksela nema smisla jer nece dati novu informaciju.
Kamere za naucne svrhe imaju MNOGO parametara po kojima se rangiraju, "pikselaza" je samo jedan i nije vazniji od drugih.
12:51 PM

Nensi

pre 7 godina

Ja molim ljude poput "Posmatraca" i "Blazena Svetlost Nekomentarisanja" da se cesce javljaju na ovakve vesti koliko god im to izgledalo besmisleno. Muka mi je od naucnih objasnjenja domacica i teoreticara zavere koji su odgledali par "dokumentaraca" na Youtube-u, procitali par knjiga nepoznatih "intelektualaca" i misle da pripadaju izabranima koji znaju istinu, a od fizike znaju v=s/t.

Pehad

pre 7 godina

Jao bre ljudi kad se dovatite za nesto, kao za tu kameru od 1Mpix...

Curiosity je lansiran Novembra 2011. To znaci da je projektovan podosta ranije. Ali Pehade, brate, 2009, Canon G11 je imao 10 Mpix?

Jeste, ali 10 Mpix ne znaci da je realna rezolucija 10 Mpix, upamtite to!
Ako vas stvarno zanima, procitajte ovo:
http://www.techradar.com/news/photography-video-capture/cameras/camera-testing-resolution-charts-explained-1027585

A znam da vas mrzi, pa pogledajte ovaj link:
https://www.dpreview.com/reviews/fujifilms8000fd/16

Tako da kamera od nominalnih 8Mpix nema ni 2 stvarna.

U prevodu, bitna je optika i uslovi, broj piksela na senzoru nije.

Jos nesto da dodam, na najnovijim mikroskopima kamere su standarndno 1.3 ili 2.1 jer je potrebno da su vrlo senzitivne, sama rezolucija je dovoljna da ne pravi artefakte sama po sebi.

I najvaznije, slike nemaju nikakvu naucnu vrednsot. Ok, slika ko slika, lepo... Koji je materijal? Sta se kvalitativno i kvantitativno moze reci o materijalu? Slikanje vise sluzi za vozanje robota da se ne strmekne. Kamera treba da je robusna, pouzdana, sto laksa, sto ekonomicnija.

Holy Smoke

pre 7 godina

(Posmatrac, 06. novembar 2016 21:05)
Za Posmatraca a i ostalima koji me zaskocise.
Iskreno niti sam inzinjer niti radim u NASA da bih znao zasto stavljaju kameru od 1mpx.
Nisam nikakav zagovornik nekih teorija zavere i sl. Samo sam se vodio logikom. Kapiram da je tehnologija daleko napredovala i smatrao sam da mogu staviti bolju kameru i da istu sliku mogu slati vecom brzinom na vecoj razdaljini.
Hvala u svakom slucaju na odgovoru, naucio sam nesto.
Pozdrav.

Trovach

pre 7 godina

@Holy Smoke...Sve je u redu, samo mislim da nesporazum potice od nedovoljne brzine objavljivanja komentara. Covek ocekuje neku reakciju u realnom vremenu, ali je to skoro nemoguce.

Boban

pre 7 godina

@Bobane, vidi, ja ne znam sta se nalazi u Pancevu, ali znam Budimpestu kao svoj dzep, pogle cuda.
(bla, 7. novembar 2016 00:09)

To si hteo da se pohvalis kako poznajes Budimpestu?U svakom slucaju...Bravo.Ja ti se divim.

Holy Smoke

pre 7 godina

(Blazena Svetlost Nekomentarisanja - 2. pokusaj, 07. novembar 2016 14:52)

Moj prvi komentar i jeste takav zato sto nisam inzinjer niti neko ko zna nesto vise o ovakvim stvarima.
Zapravo nisam jedini i verovatno vecina nas ne zna bas toliko tu materiju. Razlozi nisu bitni, a poenta je i da ne mora svako sve znati.
Moj prvi komentar je ostavljen pre nekih saznanja o svemu ovome, ali zato sam ostavio i drugi komentar.
U svakom slucaju postujem znanje drugih. I zahvaljujem na obrazlozenju i objasnjenju nekih stvari.