Subota, 18.02.2023.

14:04

Srbija u BRIKS-u?

Izvor: B92.net / Marija Vodenièareviæ

Srbija u BRIKS-u? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

93 Komentari

Sortiraj po:

ja

pre 1 godinu

Ne smeta meni ni NATO, ni BRICS. I kamo sreće da se formira još više centara moći, jer će nam biti još lakše i bolje. Ako nas je istorija nečemu naučila, to je da se u Srbiji dobro živelo jedino onda kad se nismo opredeljivali za ovu ili onu stranu, već sedeli na dve stolice.

Nemanjići su stvorili regionalnu silu tako što je država lavirala između Mađarske, Vizantije i Bugarske, a crkva između Vatikana i Carigrada; Despot Stefan Lazarević je obnovio Srbiju, u svakom mogućem smislu, kad je bio vazal i Turaka i Mađara; Obrenovići su oslobodili i uvećali Srbiju kad su igrali između Austrije i Turske; Tito je od Jugoslavije napravio silu, jer se svaki čas okretao ka/od Zapada i Istoka.

Kad god bismo se jasno opredelili za jednu stranu, patili smo žestoko - Lazar se opredelio za "Carstvo nebesko" i izgubio i državu i glavu; Karađorđe je gledao samo u Austriju i izgubio je i glavu i državu; Karađorđevići su odabrali Englesku i Francusku, pa nas je zadesio 1. svetski rat; narod je birao rat pre pakta, pa nas je zadesio 2. svetski rat; Milošević je odabrao Ruse, pa smo izgubili sve što smo mogli...

Da li nam je potrebno još loših istorijskih lekcija da bismo shvatili da realpolitika traži najbolja rešenja, bez obzira na ideologiju, a ne da samo ponavlja mantru kako postoji samo jedna jedina opcija, bez alternative?

Jole

pre 1 godinu

Najmanja zemlja u BRICS-u je Južna Afrika sa 60 miliona. Na globalnoj sceni mi smo jednostavno mali u svakom smislu. Malena populacija, siromašna ekonomija, kulturni uticaj jako mali. Najviše čemu možemo da se nadamo je da nas ostave na miru.

Realno

pre 1 godinu

Da analiziramo ponudjeno za zadnju deceniju… BRICS vs. USA/EU

Brazil - znacajno slabljenje, GDP pada
Rusija - znacajno slabljenje, GDP pada
Indija - znacajno jacanje, GDP raste
Kina - znacajno jaca je, GDP raste
Juzna Afrika - znacajno slabljenje, GDP pada

3/5 zemalja BRICS nemaju ekonomski rast nego direktan i jasan ekonomski pad po svim parametrima njihovih centralnih banaka.

USA - znacajan rast, GDP raste
EU - blag, skoro nepostojeci rast - GDP blago raste

I USA i EU rastu, iako EU dosta slabasno.

Eto vam, pa birajte dje vam je milije.

Da, 64.5% trgovine Srbija obavlja s EU.

Naglas razmišljam

pre 1 godinu

Tačno je svet se menja, US i EU nisu ni blizu dominantne kao nekada ni vojno ni ekonomski ali da će propasti neće. Niti bi za nas bilo dobro da propadnu pošto bi mi potponuli zajedno sa njima samo malo dublje i ostali bi na tom dnu prilično duže.
Osim ekonomije u svakom drugom pogledu smo okrenuti zapadu to je činjenično stanje. Koliko nas procentualno zna bilo šta o kulturi, umetnosti, filozofiji... zemalja BRIKSa izuzev Rusije. Verujem da 50% stanovništva ne može da nađe na mapi pojedine zemlje članice ali zato svi znaju gde su Beč, Pariz, Minhen...
Geografski zapad nam je tu, do Beča skoknemo lagano, do kog grada BRIKSA skoknemo lagano???
Koliko nas procentualno na dnevnom nivou koristi nešto što je prvo osmišljeno, zatim proizvedeno i plasirano na naše tržište iz zemalja BRIKSA, a da vlasnici istog nisu firme iz US i EU?
Muzika, film, slikarstvo, da izuzmem književnost prventstveno zbog Rusije kako tu stojimo, kod od nas sluša, čita, gleda pomenuto iz ostalih zemalja BRIKSa?
Sport, kako tu stojimo, liga sa ekipama BRIKSa???
Da ne nabrajam dalje...
Da, slažem se nije da su nam US i EU  naklonjene šta više otvoreno su protiv nas.
Zemlje BRIKSa će svakako biti sve jače ubuduće, daleko od toga da mi treba da ih izbegavamo šta više. Apetiti tržišta bilo koje od tih zemalja daleko prevazilaze naše kapacitete ali svakako ima prostora da se sa njima radi i treba da se radi.
Međutim zvanično ili ne mi smo deo EU tu nema dileme.

Igor

pre 1 godinu

Ljudi govore o Kini i Indiji samo zbog broja stanovništva. Zadnje statistike kažu da će Kina do kraja stoljeća imati oko 1mlr stanovnika. Indija 1.35-1.4mlr sa silaznom putanjom. Europa će se boriti da održi ovaj broj dok će SAD imati između 400-500mln. To vam sve govori. Zna se gdje se emigrira za boljim životom, ljudskim pravima i slobodom govora. SAD i Europa su tu prve bile i biti će. U 22. st. SAD će vratiti prvo mjesto po BDP-u.

Бошко

pre 1 godinu

Средити земљу треба изнутра. Прво тужилаштво да сарађује са Саветом за корупцију, очисти мало партократију, врати веру у институције, онда ни ЕУ ни нико други није неопходан.

observer

pre 1 godinu

biti član BRICKAa ne isključuje druge integracije
Velika Britanija i Nemačka takođe pokazuju interes
Pristup tom tržištu je interesantan svakoj ozbiljnoj državi

Ms

pre 1 godinu

Obratite pažnju na jedan podatak iz ovog teksta,BRIKS obuhvata 42% svetske populacije,koja se dobrovoljno udružila,dakle niko ih nije porobio ili kolonizovao.To nikad nije viđeno do sada na ovoj planeti.Na ovaj način se gubi glavna odlika sveta do sada,da nekakva elita,manjina, vlada većinom.

Rashladna vitrina

pre 1 godinu

Dileme odavno nema. Mi smo zemlja koja najubrzanije ide u EU... samo sto je to pojedinacno. Otvorite oci i pogledajte oko sebe. A tek ce to da se vidi jos bolje.

wiener

pre 1 godinu

Oni koji očekuju propast zapada za 5-10 godina su totalno nerealni. Ako do toga ikada dođe to će doživeti vaši praunučići. A Rusija u tome neće igrati nikakvu ulogu.

Građanin

pre 1 godinu

To bi dugoročno bilo dobro za nas, Kina je sledeći vladar na planeti. Ali zemlja koja nema pristup moru kao Srbija teško može u BRIKS, blokiraće nam transport, uvesti vize i na razno razne načine će nas ucenjivati.

Srki

pre 1 godinu

EU prvo treba da postane nezavisna od SAD, i da prestane da gura svoje članice u rat, kako to radi danas. Briks je realnost koja dolazi, i ako postoji interes da budemo u tom savezu, pa bićemo u tom savezu.

живац

pre 1 godinu

значи то је савез земаља са јефтином радном снагом, јефтиним ресурсима, високом стопом корупције и ниском технологијом. савез земаља са израженом емиграцијом због лоших услова за живот, рад и образовање.
мислим да имамо одличну шансу да се фино уклопимо у такав савез.

iluzija

pre 1 godinu

Potpisujete brudera svi ovde… a samo ustvari ocajnicki zelite da je u pravu… cuj zapad ce propasti za 5-10 godina - puste zelje… pominje detroit i sijetl a nikada nije ni krocio tamo. Delimicno je mozda i u pravu, ali delimicno je kljucna rec… uporrdimo neki mumbaj ili gou sa sijetlom pa lagano vidimo cemu se nadamo… dehumanizivani narodi cistog nagomilavanja ljudstva nisu nikakav odgovor zapadnom kapitalistickom dehumanizovanju vec samo jos dublji ponor… zivi bili pa videli

anon

pre 1 godinu

bruder - Kina i Indija ce sigurno biti velike sile, to vec i jesu, i zapad vec zavisi od njih. Rusija cak ni pre sankcija nije bila medju prvih 10 ekonomija sveta. Toliko resursa imaju i nisu uspeli da ih iskoriste. Oni takodje zavise od Kine i Indije, bez njih bi Ruska ekonomija propala. Nemam problem da saradjujemo sa Kinom i Indijom, oni jesu buducnost. Ali sa Rusijom? Mozda za jeftiniji gas i to je to.

bvb

pre 1 godinu

Kakve bi koristi imali od njihovih "pozajmica" i investiranja se moze videti po tome sto krediti id Rusije i Kine koje drzava placa ubedljivo ubeeedljivo najgore uslive imaju po nas od kamata koje su prrvisoke di grejs perioda, penala i svega ostalog. Takodje, pogledajte uslove u kineskim fabrikama po Srbiji, od uslova za radnike, radnom vremenu, ophodjenju prema zaposlenim, o njihovoj nebrizi prema ekoloskim propisima. Cak j radnike dovoze iz Azije i uzimaju im pasose. Takodje, ne mozemo mi teziti prema Briksu, a nalazimk se okruzeni EU zemljama. Moramo se dozvati pameti i zapitati se malo jer je nemoguce da je uvek neko drugi kriv, a mi nikad.

Bosko

pre 1 godinu

Korisnik pod imenom bruder vam je sve objasnio, samo nije jednu stvar. Ja ne znam nijednog ni lekara , a ni inzenjera koji je prethodne 3 godine otisao da radi u zemlje BRIKS-a. Ali zato ih u Nemackoj ima sve vise. Znacajniji je Bec za Srbiju od svih zemalja BRIKS-a zajedno. Gde je nasa dijaspora ? Jedno je sto se vi lozite na neku stranu, sto vam je neko antipatican ili simpatican, ali proverite koliko je mladih i obrazovanih Rusa doslo samo kod nas. Brat je trenutno na kursu nemackog jezika. Njih 12 u grupi, 12 sa medicinskog fakulteta. Da ne idu mozda u neku zemlju BRIKS-a. Provozajte se malo do Milana, Beca, Minhena, vidite kako ljudi zive, manite se trabunjanja o dobrom zivotu u Brazilu i Indiji.. Ja bih voleo da oni podignu standard, ali zivot u tim zemljama je ispod nivoa Srbije. Zasto ? Pa zato sto je Srbija u Evropi, delu sveta gde se uz Japan, USA i Australiju najbolje zivi.

Ko

pre 1 godinu

"BRIKS je pandan G7. Kada Srbija bude u Top 30 ekonomija sveta I realno izlaz na more..."

Jedina istina. Srbija, kao kopnena zemlja, nema mnogo izbora. More je prioritet.

Mikii

pre 1 godinu

"Razlika između BRIKS zemalja će i dalje biti, ali uvek je 'neprijatelj mog neprijatelja moj prijatelj' - to je logika koja funkcioniše, a Zapad kasnije možda neće biti toliko monolitan", zaključuje Savić.

If and might što bi rekli Ameri. AKO ovi unutar BRIKS-a preduprede svoje nesporazume i druga ključna reč - možda, a odnosi se na to da Zapad MOŽDA više neće biti toliko monolitan. Mi se uvek uzdamo u to da Amerika više neće biti toliko moćna i da dolar više neće biti glavni. Eto, pa vi ljudi procenite šta Srbiji odgovara. Da li je to nešto sa to je potpuno realna stvar ili nešto što će MOŽDA da se desi, AKO se neki uslovi pogode, a čak i onda im niko ne garantuje uspeh. Eto. I da dodam samo da uopšte ne sumnjam u to da bi naš narod pametno odabrao, dokazao je više puta kroz istoriju svu svoju inteligenciju.

Квасник_Миле

pre 1 godinu

Можемо да будемо и у свемирској унији ништа нам то не значи. Земља се мора уредити изнутра па ћемо лако одредити где ћемо и како ћемо. Ови што причају о неопходности ЕУ су врло кратковиди. Па зар некоме није јасно да ћемо и ако нас икад пусте у ЕУ само заменити бугаре и Хрвате на последњим местима по свим параметрима и да ће потенцијали да се развијемо бити неповратно изгубљени.

Danijel

pre 1 godinu

Eno na stotine hiljada Srba zivi i radi u EU i jos stotine hiljada od direktnih doznaka i pomoci od rodbine, roditelja iz EU i jos nekoliko stotina hiljada sto na crno radi po EU na gradilistima, hotelima, nezi ljudi itd.
Kakve li dileme EU ili Briks/Rusija …

Južni front

pre 1 godinu

Nisam ni za BRIKS ni zq EU....bojim se lako ćemo ući al' kad se jednig dana ta organizacija raspadne mi Srbi ćemo biti jedini krivci...opekli smo se na Yugu sad i u Briks duvamo.

Baya con Dios

pre 1 godinu

Лекција из историје показује да Србија треба да буде нешто између; династија Обреновић се окретала Турској чим Аустрија заврће вентиле и уши и обрнуто. У Југославији, чији је Србија била део (што се заборавља из неког небулозног разлога), чим Америка креће да негодује, Југословенско руководство се каприциозно окретало СССР-у и од Амера одмах стиже помоћ. Чланство Србије у ЕУ је мисаона именица, будимо реални (Богу хвала за то), БРИКС-ом свет опет креће ка оштрој поларизацији и ето нам шансе. Барем у поларизованом свету најбоље пливамо

građanin sveta

pre 1 godinu

Mi Srbi smo oduvek bili kosmopolite i građani sveta, tako da, zašto bismo se ograničavali samo na jedan njegov deo, to jest na Evrpu ili na Evropu sa Amerikom što je ustvari NATO, hoćemo saradnju i integraciju sa celim svetom, tako da tu dileme nema, biramo BRIKS+ pod obavezno, naravno retrogradne snage u Srbiji će uvek reći sve suprotno.

bruder

pre 1 godinu

@Milan, u ovoj tvojoj kratkovidosti i lezi srz problema. Zemlje zapada i jesu tako bogate i uredjene jer su zivele na eksploataciji istoka vekovima (kolonijanizam, ropstvo, globalizacija). Sada te zemlje istoka prvi put nakon 300-400 godina prestaju biti taj jeftin resurs i pocinju se baviti sopstvenim razvojom. Ovaj sukob u Ukrajini je pocetak oslobodjenja. Zapad je sam sebe izolovao od 85% planete, od jeftine energije i resursa, od tradicionalnih vrednosti ostatka covecanstva. Zapad je u dubokoj izolaciji iz koje nema povratka. Napravljena je vojna, politicka, ekonomska i finansijska alternativa koju predvode jace ekonomije, industrije, armije i privredni potencijali nego sto su to zapadni. Prezaduzene zapadne ekonomije bez vojnog preimucstva, politicke moci i snage petro dolara nemaju sanse da opstsnu duze od 5-10 godina. Kraj je vec otpoceo i on je neminovan. A kada prosecna plata u nekoj Belgiji bude 350 eur, kada nezaposlenost dodje preko 30%, kada politicke veze i korupcija budu jedini nacin bogacenja, kada budu cekali pred ambasadom Kine za nove projekte, kredite itd. a kineski, ruski ili indijski ambasador bude izdavao diktate pitacu te koliko je tamo na danasnjem zapadu raj, koliko je narod gradjanske i liberalne svesti, cist, uredan, moderan a koliko je tamo prljavih i zapustenih ulica, tmurnih osiromasenih lica, beskucnika, oronulih fabrika i gradova...ako ne znas o cemu govorim googlaj Detroit ili Sijetl i vidi sta taj zapad ceka. Tamo je buducnost stigla ranije. Oprastam ti na kratkovidosti, nazalost nije imao ko da te nauchi da mislis...i da, Srbiji je mesto u Briksu a ne u EU i ko to bude stavio na dnevni red dobice i glasove. A doce i to vreme brzo. Srbi nisu mozda najprosveceniji i najorganizovaniji narod na svetu ali srcem misle bez greske u to budi siguran.

Novi Sad

pre 1 godinu

Zasto mi da idemo bilo kuda kada ce svi oni doci u Srbiju.
Mi smo trebamo biti pametni pa da geografski polozaj Srbije iskoristimo najbolje sto mozemo.

boban

pre 1 godinu

nažalost nema budućnosti tamo. sistem je izgrađen za EU... potpuno bi morali da počnemo iz početka a i kad uđemo neće ni malo biti ovoliko novca kao ovde

2023

pre 1 godinu

Srbija nigde ne treba da zuri,treba cekati rasplet.Primecujem da EU slabi ekonomski a nema ni sloge i sve je vise histerije kod EU politicara.BRIKS s druge strane jaca,u avgustu na samitu BRIKSA u JAR ocekuje se dosta novosti.
Ocekuje se Prosirenje i BRIKS valuta.Svet se menja i postaje multipolaran svidjalo se to nekom ili ne.

brm

pre 1 godinu

Mi BRIKS-u ne možemo ništa da ponudimo, i praktično smo okruženi sa NATO i EU zemljama. Geografski položaj nam nije dobar da budemo članica briksa, jer mogu da nas odseku kad požele i da izgubimo sve povlastice i donacije koje gubimo od EU. Ipak se 90% naše ekonomije oslanja na EU. Nikako nam ne može isplativije da bude da trgujemo sa Kinom, Indijom ili Brazilom, nego sa Mađarskom, Nemačkom ili Italijom. A ako mislite da možemo da se oslonimo na BRIKS a da zadržimo trgovinske privilegije sa EU, onda ste u zabludi.

Ostin a

pre 1 godinu

BRIKS je pandan G7. Kada Srbija bude u Top 30 ekonomija sveta I realno izlaz na more (pošto se uglavnom bave organizacijom pomorske trgovine) eventualno će imati razloga da nas prime.

Tako da po meni je podjednaka šansa da uđemo u G7, G20 ili BRIKS... Nikakva.

DAVOR

pre 1 godinu

Pogledajte na geografskoj karti pozicije clanica i mogucih clanica BRIKSA i Srbije. Da li vidite neku razliku ovih zemalja u odnosu na Srbiju? Pa sve ove zemlje za razliku od Srbije imaju izlaz na more. Sto im omogucava nesmetanu trgovinu bez prepreka.

C i n i k

pre 1 godinu

Nije realno.
Ono sto jeste realno je EU, doduse zbg same EU nema sanse da tamo udjemo ni u narednih 100 g ali to je jedina opcija.
Briks mogu da cine velike zemlje, koje pri tom nisu okruzene EU, koje imaju argumenata sa svoje strane sa kojima mogu da istupaju, npr nafta, gas, br stanovnika i dr, situacija sa SRB je da je ona u centru Evrope, nikakav Briks nije opcija.

Vojislav

pre 1 godinu

Naslov me je bas uplasio. Zamisljam nase koji ovo podrzavaju da idu da rade u Indiju, da idu na more u Soci u Rusiji, da voze Ladu, da kada prodaju stan prihvate da im cena bude placena u Juznoafrickim Randima, da prihvate da Srbija bas tu pripada a ne u Evropi itd.

Nihilista

pre 1 godinu

Mi smo geografski u Evropi. Ekonomski, kulturološki istorijski smo vezani za Evropu. Dosta naših građana je u zemljama EU. Mesto nam je u EU, bez obzira na loša iskustva.

Milan

pre 1 godinu

Na Zapadu, naravno, nije idealno, postoje brojni problemi, nepravda i izopacenost ali kada uporedite Zapad sa zemljama BRIKSa, Kina,Iran, Rusija, Zapad je kao raj na zemlji. Svakom Srbinu je ovo jasno i niko ne bi poslao dete u Iran ili Kinu ili Rusiju da radi pre nego u Nemacku ili Holandiju ili Svedsku.I ne samo to, svi bi radnici iz zemalja BRIKSa pobegli na Zapad samo da mogu. Dakle, cemu ovo ubedjivanje i navijanje za BRIKS?

nemke

pre 1 godinu

Ako udjemo u briks tesko da cemo i u EU. tu nema sive zone...ili na zapad ili na istok. zapad nam je vec jasno stavio do znanja da moramo da se opredelimo. sta smo balansirali do sad, balansirali smo

NHL NBA

pre 1 godinu

Daleko bilo. Mada poznajuci nas, uvek smo kroz istoriju kada je trebala da se donese neka kljucna odluka, birali ubedljivo najludju.
Ne bi isao daleko u istoriju, setimo se samo pravljenja Jugoslavije, dva puta, to je nesto od cega se srpski narod nikada nece oporaviti.

NHL NBA

pre 1 godinu

Daleko bilo. Mada poznajuci nas, uvek smo kroz istoriju kada je trebala da se donese neka kljucna odluka, birali ubedljivo najludju.
Ne bi isao daleko u istoriju, setimo se samo pravljenja Jugoslavije, dva puta, to je nesto od cega se srpski narod nikada nece oporaviti.

bruder

pre 1 godinu

@Milan, u ovoj tvojoj kratkovidosti i lezi srz problema. Zemlje zapada i jesu tako bogate i uredjene jer su zivele na eksploataciji istoka vekovima (kolonijanizam, ropstvo, globalizacija). Sada te zemlje istoka prvi put nakon 300-400 godina prestaju biti taj jeftin resurs i pocinju se baviti sopstvenim razvojom. Ovaj sukob u Ukrajini je pocetak oslobodjenja. Zapad je sam sebe izolovao od 85% planete, od jeftine energije i resursa, od tradicionalnih vrednosti ostatka covecanstva. Zapad je u dubokoj izolaciji iz koje nema povratka. Napravljena je vojna, politicka, ekonomska i finansijska alternativa koju predvode jace ekonomije, industrije, armije i privredni potencijali nego sto su to zapadni. Prezaduzene zapadne ekonomije bez vojnog preimucstva, politicke moci i snage petro dolara nemaju sanse da opstsnu duze od 5-10 godina. Kraj je vec otpoceo i on je neminovan. A kada prosecna plata u nekoj Belgiji bude 350 eur, kada nezaposlenost dodje preko 30%, kada politicke veze i korupcija budu jedini nacin bogacenja, kada budu cekali pred ambasadom Kine za nove projekte, kredite itd. a kineski, ruski ili indijski ambasador bude izdavao diktate pitacu te koliko je tamo na danasnjem zapadu raj, koliko je narod gradjanske i liberalne svesti, cist, uredan, moderan a koliko je tamo prljavih i zapustenih ulica, tmurnih osiromasenih lica, beskucnika, oronulih fabrika i gradova...ako ne znas o cemu govorim googlaj Detroit ili Sijetl i vidi sta taj zapad ceka. Tamo je buducnost stigla ranije. Oprastam ti na kratkovidosti, nazalost nije imao ko da te nauchi da mislis...i da, Srbiji je mesto u Briksu a ne u EU i ko to bude stavio na dnevni red dobice i glasove. A doce i to vreme brzo. Srbi nisu mozda najprosveceniji i najorganizovaniji narod na svetu ali srcem misle bez greske u to budi siguran.

Milan

pre 1 godinu

Na Zapadu, naravno, nije idealno, postoje brojni problemi, nepravda i izopacenost ali kada uporedite Zapad sa zemljama BRIKSa, Kina,Iran, Rusija, Zapad je kao raj na zemlji. Svakom Srbinu je ovo jasno i niko ne bi poslao dete u Iran ili Kinu ili Rusiju da radi pre nego u Nemacku ili Holandiju ili Svedsku.I ne samo to, svi bi radnici iz zemalja BRIKSa pobegli na Zapad samo da mogu. Dakle, cemu ovo ubedjivanje i navijanje za BRIKS?

Nihilista

pre 1 godinu

Mi smo geografski u Evropi. Ekonomski, kulturološki istorijski smo vezani za Evropu. Dosta naših građana je u zemljama EU. Mesto nam je u EU, bez obzira na loša iskustva.

brm

pre 1 godinu

Mi BRIKS-u ne možemo ništa da ponudimo, i praktično smo okruženi sa NATO i EU zemljama. Geografski položaj nam nije dobar da budemo članica briksa, jer mogu da nas odseku kad požele i da izgubimo sve povlastice i donacije koje gubimo od EU. Ipak se 90% naše ekonomije oslanja na EU. Nikako nam ne može isplativije da bude da trgujemo sa Kinom, Indijom ili Brazilom, nego sa Mađarskom, Nemačkom ili Italijom. A ako mislite da možemo da se oslonimo na BRIKS a da zadržimo trgovinske privilegije sa EU, onda ste u zabludi.

Bosko

pre 1 godinu

Korisnik pod imenom bruder vam je sve objasnio, samo nije jednu stvar. Ja ne znam nijednog ni lekara , a ni inzenjera koji je prethodne 3 godine otisao da radi u zemlje BRIKS-a. Ali zato ih u Nemackoj ima sve vise. Znacajniji je Bec za Srbiju od svih zemalja BRIKS-a zajedno. Gde je nasa dijaspora ? Jedno je sto se vi lozite na neku stranu, sto vam je neko antipatican ili simpatican, ali proverite koliko je mladih i obrazovanih Rusa doslo samo kod nas. Brat je trenutno na kursu nemackog jezika. Njih 12 u grupi, 12 sa medicinskog fakulteta. Da ne idu mozda u neku zemlju BRIKS-a. Provozajte se malo do Milana, Beca, Minhena, vidite kako ljudi zive, manite se trabunjanja o dobrom zivotu u Brazilu i Indiji.. Ja bih voleo da oni podignu standard, ali zivot u tim zemljama je ispod nivoa Srbije. Zasto ? Pa zato sto je Srbija u Evropi, delu sveta gde se uz Japan, USA i Australiju najbolje zivi.

bvb

pre 1 godinu

Kakve bi koristi imali od njihovih "pozajmica" i investiranja se moze videti po tome sto krediti id Rusije i Kine koje drzava placa ubedljivo ubeeedljivo najgore uslive imaju po nas od kamata koje su prrvisoke di grejs perioda, penala i svega ostalog. Takodje, pogledajte uslove u kineskim fabrikama po Srbiji, od uslova za radnike, radnom vremenu, ophodjenju prema zaposlenim, o njihovoj nebrizi prema ekoloskim propisima. Cak j radnike dovoze iz Azije i uzimaju im pasose. Takodje, ne mozemo mi teziti prema Briksu, a nalazimk se okruzeni EU zemljama. Moramo se dozvati pameti i zapitati se malo jer je nemoguce da je uvek neko drugi kriv, a mi nikad.

nemke

pre 1 godinu

Ako udjemo u briks tesko da cemo i u EU. tu nema sive zone...ili na zapad ili na istok. zapad nam je vec jasno stavio do znanja da moramo da se opredelimo. sta smo balansirali do sad, balansirali smo

Vojislav

pre 1 godinu

Naslov me je bas uplasio. Zamisljam nase koji ovo podrzavaju da idu da rade u Indiju, da idu na more u Soci u Rusiji, da voze Ladu, da kada prodaju stan prihvate da im cena bude placena u Juznoafrickim Randima, da prihvate da Srbija bas tu pripada a ne u Evropi itd.

Бошко

pre 1 godinu

Средити земљу треба изнутра. Прво тужилаштво да сарађује са Саветом за корупцију, очисти мало партократију, врати веру у институције, онда ни ЕУ ни нико други није неопходан.

Ostin a

pre 1 godinu

BRIKS je pandan G7. Kada Srbija bude u Top 30 ekonomija sveta I realno izlaz na more (pošto se uglavnom bave organizacijom pomorske trgovine) eventualno će imati razloga da nas prime.

Tako da po meni je podjednaka šansa da uđemo u G7, G20 ili BRIKS... Nikakva.

живац

pre 1 godinu

значи то је савез земаља са јефтином радном снагом, јефтиним ресурсима, високом стопом корупције и ниском технологијом. савез земаља са израженом емиграцијом због лоших услова за живот, рад и образовање.
мислим да имамо одличну шансу да се фино уклопимо у такав савез.

2023

pre 1 godinu

Srbija nigde ne treba da zuri,treba cekati rasplet.Primecujem da EU slabi ekonomski a nema ni sloge i sve je vise histerije kod EU politicara.BRIKS s druge strane jaca,u avgustu na samitu BRIKSA u JAR ocekuje se dosta novosti.
Ocekuje se Prosirenje i BRIKS valuta.Svet se menja i postaje multipolaran svidjalo se to nekom ili ne.

Ms

pre 1 godinu

Obratite pažnju na jedan podatak iz ovog teksta,BRIKS obuhvata 42% svetske populacije,koja se dobrovoljno udružila,dakle niko ih nije porobio ili kolonizovao.To nikad nije viđeno do sada na ovoj planeti.Na ovaj način se gubi glavna odlika sveta do sada,da nekakva elita,manjina, vlada većinom.

Danijel

pre 1 godinu

Eno na stotine hiljada Srba zivi i radi u EU i jos stotine hiljada od direktnih doznaka i pomoci od rodbine, roditelja iz EU i jos nekoliko stotina hiljada sto na crno radi po EU na gradilistima, hotelima, nezi ljudi itd.
Kakve li dileme EU ili Briks/Rusija …

DAVOR

pre 1 godinu

Pogledajte na geografskoj karti pozicije clanica i mogucih clanica BRIKSA i Srbije. Da li vidite neku razliku ovih zemalja u odnosu na Srbiju? Pa sve ove zemlje za razliku od Srbije imaju izlaz na more. Sto im omogucava nesmetanu trgovinu bez prepreka.

Квасник_Миле

pre 1 godinu

Можемо да будемо и у свемирској унији ништа нам то не значи. Земља се мора уредити изнутра па ћемо лако одредити где ћемо и како ћемо. Ови што причају о неопходности ЕУ су врло кратковиди. Па зар некоме није јасно да ћемо и ако нас икад пусте у ЕУ само заменити бугаре и Хрвате на последњим местима по свим параметрима и да ће потенцијали да се развијемо бити неповратно изгубљени.

građanin sveta

pre 1 godinu

Mi Srbi smo oduvek bili kosmopolite i građani sveta, tako da, zašto bismo se ograničavali samo na jedan njegov deo, to jest na Evrpu ili na Evropu sa Amerikom što je ustvari NATO, hoćemo saradnju i integraciju sa celim svetom, tako da tu dileme nema, biramo BRIKS+ pod obavezno, naravno retrogradne snage u Srbiji će uvek reći sve suprotno.

wiener

pre 1 godinu

Oni koji očekuju propast zapada za 5-10 godina su totalno nerealni. Ako do toga ikada dođe to će doživeti vaši praunučići. A Rusija u tome neće igrati nikakvu ulogu.

C i n i k

pre 1 godinu

Nije realno.
Ono sto jeste realno je EU, doduse zbg same EU nema sanse da tamo udjemo ni u narednih 100 g ali to je jedina opcija.
Briks mogu da cine velike zemlje, koje pri tom nisu okruzene EU, koje imaju argumenata sa svoje strane sa kojima mogu da istupaju, npr nafta, gas, br stanovnika i dr, situacija sa SRB je da je ona u centru Evrope, nikakav Briks nije opcija.

Novi Sad

pre 1 godinu

Zasto mi da idemo bilo kuda kada ce svi oni doci u Srbiju.
Mi smo trebamo biti pametni pa da geografski polozaj Srbije iskoristimo najbolje sto mozemo.

anon

pre 1 godinu

bruder - Kina i Indija ce sigurno biti velike sile, to vec i jesu, i zapad vec zavisi od njih. Rusija cak ni pre sankcija nije bila medju prvih 10 ekonomija sveta. Toliko resursa imaju i nisu uspeli da ih iskoriste. Oni takodje zavise od Kine i Indije, bez njih bi Ruska ekonomija propala. Nemam problem da saradjujemo sa Kinom i Indijom, oni jesu buducnost. Ali sa Rusijom? Mozda za jeftiniji gas i to je to.

Baya con Dios

pre 1 godinu

Лекција из историје показује да Србија треба да буде нешто између; династија Обреновић се окретала Турској чим Аустрија заврће вентиле и уши и обрнуто. У Југославији, чији је Србија била део (што се заборавља из неког небулозног разлога), чим Америка креће да негодује, Југословенско руководство се каприциозно окретало СССР-у и од Амера одмах стиже помоћ. Чланство Србије у ЕУ је мисаона именица, будимо реални (Богу хвала за то), БРИКС-ом свет опет креће ка оштрој поларизацији и ето нам шансе. Барем у поларизованом свету најбоље пливамо

iluzija

pre 1 godinu

Potpisujete brudera svi ovde… a samo ustvari ocajnicki zelite da je u pravu… cuj zapad ce propasti za 5-10 godina - puste zelje… pominje detroit i sijetl a nikada nije ni krocio tamo. Delimicno je mozda i u pravu, ali delimicno je kljucna rec… uporrdimo neki mumbaj ili gou sa sijetlom pa lagano vidimo cemu se nadamo… dehumanizivani narodi cistog nagomilavanja ljudstva nisu nikakav odgovor zapadnom kapitalistickom dehumanizovanju vec samo jos dublji ponor… zivi bili pa videli

boban

pre 1 godinu

nažalost nema budućnosti tamo. sistem je izgrađen za EU... potpuno bi morali da počnemo iz početka a i kad uđemo neće ni malo biti ovoliko novca kao ovde

Rashladna vitrina

pre 1 godinu

Dileme odavno nema. Mi smo zemlja koja najubrzanije ide u EU... samo sto je to pojedinacno. Otvorite oci i pogledajte oko sebe. A tek ce to da se vidi jos bolje.

observer

pre 1 godinu

biti član BRICKAa ne isključuje druge integracije
Velika Britanija i Nemačka takođe pokazuju interes
Pristup tom tržištu je interesantan svakoj ozbiljnoj državi

Srki

pre 1 godinu

EU prvo treba da postane nezavisna od SAD, i da prestane da gura svoje članice u rat, kako to radi danas. Briks je realnost koja dolazi, i ako postoji interes da budemo u tom savezu, pa bićemo u tom savezu.

Igor

pre 1 godinu

Ljudi govore o Kini i Indiji samo zbog broja stanovništva. Zadnje statistike kažu da će Kina do kraja stoljeća imati oko 1mlr stanovnika. Indija 1.35-1.4mlr sa silaznom putanjom. Europa će se boriti da održi ovaj broj dok će SAD imati između 400-500mln. To vam sve govori. Zna se gdje se emigrira za boljim životom, ljudskim pravima i slobodom govora. SAD i Europa su tu prve bile i biti će. U 22. st. SAD će vratiti prvo mjesto po BDP-u.

Mikii

pre 1 godinu

"Razlika između BRIKS zemalja će i dalje biti, ali uvek je 'neprijatelj mog neprijatelja moj prijatelj' - to je logika koja funkcioniše, a Zapad kasnije možda neće biti toliko monolitan", zaključuje Savić.

If and might što bi rekli Ameri. AKO ovi unutar BRIKS-a preduprede svoje nesporazume i druga ključna reč - možda, a odnosi se na to da Zapad MOŽDA više neće biti toliko monolitan. Mi se uvek uzdamo u to da Amerika više neće biti toliko moćna i da dolar više neće biti glavni. Eto, pa vi ljudi procenite šta Srbiji odgovara. Da li je to nešto sa to je potpuno realna stvar ili nešto što će MOŽDA da se desi, AKO se neki uslovi pogode, a čak i onda im niko ne garantuje uspeh. Eto. I da dodam samo da uopšte ne sumnjam u to da bi naš narod pametno odabrao, dokazao je više puta kroz istoriju svu svoju inteligenciju.

Ko

pre 1 godinu

"BRIKS je pandan G7. Kada Srbija bude u Top 30 ekonomija sveta I realno izlaz na more..."

Jedina istina. Srbija, kao kopnena zemlja, nema mnogo izbora. More je prioritet.

Građanin

pre 1 godinu

To bi dugoročno bilo dobro za nas, Kina je sledeći vladar na planeti. Ali zemlja koja nema pristup moru kao Srbija teško može u BRIKS, blokiraće nam transport, uvesti vize i na razno razne načine će nas ucenjivati.

Realno

pre 1 godinu

Da analiziramo ponudjeno za zadnju deceniju… BRICS vs. USA/EU

Brazil - znacajno slabljenje, GDP pada
Rusija - znacajno slabljenje, GDP pada
Indija - znacajno jacanje, GDP raste
Kina - znacajno jaca je, GDP raste
Juzna Afrika - znacajno slabljenje, GDP pada

3/5 zemalja BRICS nemaju ekonomski rast nego direktan i jasan ekonomski pad po svim parametrima njihovih centralnih banaka.

USA - znacajan rast, GDP raste
EU - blag, skoro nepostojeci rast - GDP blago raste

I USA i EU rastu, iako EU dosta slabasno.

Eto vam, pa birajte dje vam je milije.

Da, 64.5% trgovine Srbija obavlja s EU.

Južni front

pre 1 godinu

Nisam ni za BRIKS ni zq EU....bojim se lako ćemo ući al' kad se jednig dana ta organizacija raspadne mi Srbi ćemo biti jedini krivci...opekli smo se na Yugu sad i u Briks duvamo.

Jole

pre 1 godinu

Najmanja zemlja u BRICS-u je Južna Afrika sa 60 miliona. Na globalnoj sceni mi smo jednostavno mali u svakom smislu. Malena populacija, siromašna ekonomija, kulturni uticaj jako mali. Najviše čemu možemo da se nadamo je da nas ostave na miru.

Naglas razmišljam

pre 1 godinu

Tačno je svet se menja, US i EU nisu ni blizu dominantne kao nekada ni vojno ni ekonomski ali da će propasti neće. Niti bi za nas bilo dobro da propadnu pošto bi mi potponuli zajedno sa njima samo malo dublje i ostali bi na tom dnu prilično duže.
Osim ekonomije u svakom drugom pogledu smo okrenuti zapadu to je činjenično stanje. Koliko nas procentualno zna bilo šta o kulturi, umetnosti, filozofiji... zemalja BRIKSa izuzev Rusije. Verujem da 50% stanovništva ne može da nađe na mapi pojedine zemlje članice ali zato svi znaju gde su Beč, Pariz, Minhen...
Geografski zapad nam je tu, do Beča skoknemo lagano, do kog grada BRIKSA skoknemo lagano???
Koliko nas procentualno na dnevnom nivou koristi nešto što je prvo osmišljeno, zatim proizvedeno i plasirano na naše tržište iz zemalja BRIKSA, a da vlasnici istog nisu firme iz US i EU?
Muzika, film, slikarstvo, da izuzmem književnost prventstveno zbog Rusije kako tu stojimo, kod od nas sluša, čita, gleda pomenuto iz ostalih zemalja BRIKSa?
Sport, kako tu stojimo, liga sa ekipama BRIKSa???
Da ne nabrajam dalje...
Da, slažem se nije da su nam US i EU  naklonjene šta više otvoreno su protiv nas.
Zemlje BRIKSa će svakako biti sve jače ubuduće, daleko od toga da mi treba da ih izbegavamo šta više. Apetiti tržišta bilo koje od tih zemalja daleko prevazilaze naše kapacitete ali svakako ima prostora da se sa njima radi i treba da se radi.
Međutim zvanično ili ne mi smo deo EU tu nema dileme.

ja

pre 1 godinu

Ne smeta meni ni NATO, ni BRICS. I kamo sreće da se formira još više centara moći, jer će nam biti još lakše i bolje. Ako nas je istorija nečemu naučila, to je da se u Srbiji dobro živelo jedino onda kad se nismo opredeljivali za ovu ili onu stranu, već sedeli na dve stolice.

Nemanjići su stvorili regionalnu silu tako što je država lavirala između Mađarske, Vizantije i Bugarske, a crkva između Vatikana i Carigrada; Despot Stefan Lazarević je obnovio Srbiju, u svakom mogućem smislu, kad je bio vazal i Turaka i Mađara; Obrenovići su oslobodili i uvećali Srbiju kad su igrali između Austrije i Turske; Tito je od Jugoslavije napravio silu, jer se svaki čas okretao ka/od Zapada i Istoka.

Kad god bismo se jasno opredelili za jednu stranu, patili smo žestoko - Lazar se opredelio za "Carstvo nebesko" i izgubio i državu i glavu; Karađorđe je gledao samo u Austriju i izgubio je i glavu i državu; Karađorđevići su odabrali Englesku i Francusku, pa nas je zadesio 1. svetski rat; narod je birao rat pre pakta, pa nas je zadesio 2. svetski rat; Milošević je odabrao Ruse, pa smo izgubili sve što smo mogli...

Da li nam je potrebno još loših istorijskih lekcija da bismo shvatili da realpolitika traži najbolja rešenja, bez obzira na ideologiju, a ne da samo ponavlja mantru kako postoji samo jedna jedina opcija, bez alternative?

bruder

pre 1 godinu

@Milan, u ovoj tvojoj kratkovidosti i lezi srz problema. Zemlje zapada i jesu tako bogate i uredjene jer su zivele na eksploataciji istoka vekovima (kolonijanizam, ropstvo, globalizacija). Sada te zemlje istoka prvi put nakon 300-400 godina prestaju biti taj jeftin resurs i pocinju se baviti sopstvenim razvojom. Ovaj sukob u Ukrajini je pocetak oslobodjenja. Zapad je sam sebe izolovao od 85% planete, od jeftine energije i resursa, od tradicionalnih vrednosti ostatka covecanstva. Zapad je u dubokoj izolaciji iz koje nema povratka. Napravljena je vojna, politicka, ekonomska i finansijska alternativa koju predvode jace ekonomije, industrije, armije i privredni potencijali nego sto su to zapadni. Prezaduzene zapadne ekonomije bez vojnog preimucstva, politicke moci i snage petro dolara nemaju sanse da opstsnu duze od 5-10 godina. Kraj je vec otpoceo i on je neminovan. A kada prosecna plata u nekoj Belgiji bude 350 eur, kada nezaposlenost dodje preko 30%, kada politicke veze i korupcija budu jedini nacin bogacenja, kada budu cekali pred ambasadom Kine za nove projekte, kredite itd. a kineski, ruski ili indijski ambasador bude izdavao diktate pitacu te koliko je tamo na danasnjem zapadu raj, koliko je narod gradjanske i liberalne svesti, cist, uredan, moderan a koliko je tamo prljavih i zapustenih ulica, tmurnih osiromasenih lica, beskucnika, oronulih fabrika i gradova...ako ne znas o cemu govorim googlaj Detroit ili Sijetl i vidi sta taj zapad ceka. Tamo je buducnost stigla ranije. Oprastam ti na kratkovidosti, nazalost nije imao ko da te nauchi da mislis...i da, Srbiji je mesto u Briksu a ne u EU i ko to bude stavio na dnevni red dobice i glasove. A doce i to vreme brzo. Srbi nisu mozda najprosveceniji i najorganizovaniji narod na svetu ali srcem misle bez greske u to budi siguran.

NHL NBA

pre 1 godinu

Daleko bilo. Mada poznajuci nas, uvek smo kroz istoriju kada je trebala da se donese neka kljucna odluka, birali ubedljivo najludju.
Ne bi isao daleko u istoriju, setimo se samo pravljenja Jugoslavije, dva puta, to je nesto od cega se srpski narod nikada nece oporaviti.

Milan

pre 1 godinu

Na Zapadu, naravno, nije idealno, postoje brojni problemi, nepravda i izopacenost ali kada uporedite Zapad sa zemljama BRIKSa, Kina,Iran, Rusija, Zapad je kao raj na zemlji. Svakom Srbinu je ovo jasno i niko ne bi poslao dete u Iran ili Kinu ili Rusiju da radi pre nego u Nemacku ili Holandiju ili Svedsku.I ne samo to, svi bi radnici iz zemalja BRIKSa pobegli na Zapad samo da mogu. Dakle, cemu ovo ubedjivanje i navijanje za BRIKS?

2023

pre 1 godinu

Srbija nigde ne treba da zuri,treba cekati rasplet.Primecujem da EU slabi ekonomski a nema ni sloge i sve je vise histerije kod EU politicara.BRIKS s druge strane jaca,u avgustu na samitu BRIKSA u JAR ocekuje se dosta novosti.
Ocekuje se Prosirenje i BRIKS valuta.Svet se menja i postaje multipolaran svidjalo se to nekom ili ne.

Nihilista

pre 1 godinu

Mi smo geografski u Evropi. Ekonomski, kulturološki istorijski smo vezani za Evropu. Dosta naših građana je u zemljama EU. Mesto nam je u EU, bez obzira na loša iskustva.

građanin sveta

pre 1 godinu

Mi Srbi smo oduvek bili kosmopolite i građani sveta, tako da, zašto bismo se ograničavali samo na jedan njegov deo, to jest na Evrpu ili na Evropu sa Amerikom što je ustvari NATO, hoćemo saradnju i integraciju sa celim svetom, tako da tu dileme nema, biramo BRIKS+ pod obavezno, naravno retrogradne snage u Srbiji će uvek reći sve suprotno.

Ms

pre 1 godinu

Obratite pažnju na jedan podatak iz ovog teksta,BRIKS obuhvata 42% svetske populacije,koja se dobrovoljno udružila,dakle niko ih nije porobio ili kolonizovao.To nikad nije viđeno do sada na ovoj planeti.Na ovaj način se gubi glavna odlika sveta do sada,da nekakva elita,manjina, vlada većinom.

Vojislav

pre 1 godinu

Naslov me je bas uplasio. Zamisljam nase koji ovo podrzavaju da idu da rade u Indiju, da idu na more u Soci u Rusiji, da voze Ladu, da kada prodaju stan prihvate da im cena bude placena u Juznoafrickim Randima, da prihvate da Srbija bas tu pripada a ne u Evropi itd.

anon

pre 1 godinu

bruder - Kina i Indija ce sigurno biti velike sile, to vec i jesu, i zapad vec zavisi od njih. Rusija cak ni pre sankcija nije bila medju prvih 10 ekonomija sveta. Toliko resursa imaju i nisu uspeli da ih iskoriste. Oni takodje zavise od Kine i Indije, bez njih bi Ruska ekonomija propala. Nemam problem da saradjujemo sa Kinom i Indijom, oni jesu buducnost. Ali sa Rusijom? Mozda za jeftiniji gas i to je to.

observer

pre 1 godinu

biti član BRICKAa ne isključuje druge integracije
Velika Britanija i Nemačka takođe pokazuju interes
Pristup tom tržištu je interesantan svakoj ozbiljnoj državi

bvb

pre 1 godinu

Kakve bi koristi imali od njihovih "pozajmica" i investiranja se moze videti po tome sto krediti id Rusije i Kine koje drzava placa ubedljivo ubeeedljivo najgore uslive imaju po nas od kamata koje su prrvisoke di grejs perioda, penala i svega ostalog. Takodje, pogledajte uslove u kineskim fabrikama po Srbiji, od uslova za radnike, radnom vremenu, ophodjenju prema zaposlenim, o njihovoj nebrizi prema ekoloskim propisima. Cak j radnike dovoze iz Azije i uzimaju im pasose. Takodje, ne mozemo mi teziti prema Briksu, a nalazimk se okruzeni EU zemljama. Moramo se dozvati pameti i zapitati se malo jer je nemoguce da je uvek neko drugi kriv, a mi nikad.

Bosko

pre 1 godinu

Korisnik pod imenom bruder vam je sve objasnio, samo nije jednu stvar. Ja ne znam nijednog ni lekara , a ni inzenjera koji je prethodne 3 godine otisao da radi u zemlje BRIKS-a. Ali zato ih u Nemackoj ima sve vise. Znacajniji je Bec za Srbiju od svih zemalja BRIKS-a zajedno. Gde je nasa dijaspora ? Jedno je sto se vi lozite na neku stranu, sto vam je neko antipatican ili simpatican, ali proverite koliko je mladih i obrazovanih Rusa doslo samo kod nas. Brat je trenutno na kursu nemackog jezika. Njih 12 u grupi, 12 sa medicinskog fakulteta. Da ne idu mozda u neku zemlju BRIKS-a. Provozajte se malo do Milana, Beca, Minhena, vidite kako ljudi zive, manite se trabunjanja o dobrom zivotu u Brazilu i Indiji.. Ja bih voleo da oni podignu standard, ali zivot u tim zemljama je ispod nivoa Srbije. Zasto ? Pa zato sto je Srbija u Evropi, delu sveta gde se uz Japan, USA i Australiju najbolje zivi.

Baya con Dios

pre 1 godinu

Лекција из историје показује да Србија треба да буде нешто између; династија Обреновић се окретала Турској чим Аустрија заврће вентиле и уши и обрнуто. У Југославији, чији је Србија била део (што се заборавља из неког небулозног разлога), чим Америка креће да негодује, Југословенско руководство се каприциозно окретало СССР-у и од Амера одмах стиже помоћ. Чланство Србије у ЕУ је мисаона именица, будимо реални (Богу хвала за то), БРИКС-ом свет опет креће ка оштрој поларизацији и ето нам шансе. Барем у поларизованом свету најбоље пливамо

wiener

pre 1 godinu

Oni koji očekuju propast zapada za 5-10 godina su totalno nerealni. Ako do toga ikada dođe to će doživeti vaši praunučići. A Rusija u tome neće igrati nikakvu ulogu.

brm

pre 1 godinu

Mi BRIKS-u ne možemo ništa da ponudimo, i praktično smo okruženi sa NATO i EU zemljama. Geografski položaj nam nije dobar da budemo članica briksa, jer mogu da nas odseku kad požele i da izgubimo sve povlastice i donacije koje gubimo od EU. Ipak se 90% naše ekonomije oslanja na EU. Nikako nam ne može isplativije da bude da trgujemo sa Kinom, Indijom ili Brazilom, nego sa Mađarskom, Nemačkom ili Italijom. A ako mislite da možemo da se oslonimo na BRIKS a da zadržimo trgovinske privilegije sa EU, onda ste u zabludi.

Danijel

pre 1 godinu

Eno na stotine hiljada Srba zivi i radi u EU i jos stotine hiljada od direktnih doznaka i pomoci od rodbine, roditelja iz EU i jos nekoliko stotina hiljada sto na crno radi po EU na gradilistima, hotelima, nezi ljudi itd.
Kakve li dileme EU ili Briks/Rusija …

Srki

pre 1 godinu

EU prvo treba da postane nezavisna od SAD, i da prestane da gura svoje članice u rat, kako to radi danas. Briks je realnost koja dolazi, i ako postoji interes da budemo u tom savezu, pa bićemo u tom savezu.

Novi Sad

pre 1 godinu

Zasto mi da idemo bilo kuda kada ce svi oni doci u Srbiju.
Mi smo trebamo biti pametni pa da geografski polozaj Srbije iskoristimo najbolje sto mozemo.

живац

pre 1 godinu

значи то је савез земаља са јефтином радном снагом, јефтиним ресурсима, високом стопом корупције и ниском технологијом. савез земаља са израженом емиграцијом због лоших услова за живот, рад и образовање.
мислим да имамо одличну шансу да се фино уклопимо у такав савез.

Južni front

pre 1 godinu

Nisam ni za BRIKS ni zq EU....bojim se lako ćemo ući al' kad se jednig dana ta organizacija raspadne mi Srbi ćemo biti jedini krivci...opekli smo se na Yugu sad i u Briks duvamo.

C i n i k

pre 1 godinu

Nije realno.
Ono sto jeste realno je EU, doduse zbg same EU nema sanse da tamo udjemo ni u narednih 100 g ali to je jedina opcija.
Briks mogu da cine velike zemlje, koje pri tom nisu okruzene EU, koje imaju argumenata sa svoje strane sa kojima mogu da istupaju, npr nafta, gas, br stanovnika i dr, situacija sa SRB je da je ona u centru Evrope, nikakav Briks nije opcija.

Rashladna vitrina

pre 1 godinu

Dileme odavno nema. Mi smo zemlja koja najubrzanije ide u EU... samo sto je to pojedinacno. Otvorite oci i pogledajte oko sebe. A tek ce to da se vidi jos bolje.

nemke

pre 1 godinu

Ako udjemo u briks tesko da cemo i u EU. tu nema sive zone...ili na zapad ili na istok. zapad nam je vec jasno stavio do znanja da moramo da se opredelimo. sta smo balansirali do sad, balansirali smo

boban

pre 1 godinu

nažalost nema budućnosti tamo. sistem je izgrađen za EU... potpuno bi morali da počnemo iz početka a i kad uđemo neće ni malo biti ovoliko novca kao ovde

Igor

pre 1 godinu

Ljudi govore o Kini i Indiji samo zbog broja stanovništva. Zadnje statistike kažu da će Kina do kraja stoljeća imati oko 1mlr stanovnika. Indija 1.35-1.4mlr sa silaznom putanjom. Europa će se boriti da održi ovaj broj dok će SAD imati između 400-500mln. To vam sve govori. Zna se gdje se emigrira za boljim životom, ljudskim pravima i slobodom govora. SAD i Europa su tu prve bile i biti će. U 22. st. SAD će vratiti prvo mjesto po BDP-u.

Građanin

pre 1 godinu

To bi dugoročno bilo dobro za nas, Kina je sledeći vladar na planeti. Ali zemlja koja nema pristup moru kao Srbija teško može u BRIKS, blokiraće nam transport, uvesti vize i na razno razne načine će nas ucenjivati.

Квасник_Миле

pre 1 godinu

Можемо да будемо и у свемирској унији ништа нам то не значи. Земља се мора уредити изнутра па ћемо лако одредити где ћемо и како ћемо. Ови што причају о неопходности ЕУ су врло кратковиди. Па зар некоме није јасно да ћемо и ако нас икад пусте у ЕУ само заменити бугаре и Хрвате на последњим местима по свим параметрима и да ће потенцијали да се развијемо бити неповратно изгубљени.

Ko

pre 1 godinu

"BRIKS je pandan G7. Kada Srbija bude u Top 30 ekonomija sveta I realno izlaz na more..."

Jedina istina. Srbija, kao kopnena zemlja, nema mnogo izbora. More je prioritet.

Ostin a

pre 1 godinu

BRIKS je pandan G7. Kada Srbija bude u Top 30 ekonomija sveta I realno izlaz na more (pošto se uglavnom bave organizacijom pomorske trgovine) eventualno će imati razloga da nas prime.

Tako da po meni je podjednaka šansa da uđemo u G7, G20 ili BRIKS... Nikakva.

iluzija

pre 1 godinu

Potpisujete brudera svi ovde… a samo ustvari ocajnicki zelite da je u pravu… cuj zapad ce propasti za 5-10 godina - puste zelje… pominje detroit i sijetl a nikada nije ni krocio tamo. Delimicno je mozda i u pravu, ali delimicno je kljucna rec… uporrdimo neki mumbaj ili gou sa sijetlom pa lagano vidimo cemu se nadamo… dehumanizivani narodi cistog nagomilavanja ljudstva nisu nikakav odgovor zapadnom kapitalistickom dehumanizovanju vec samo jos dublji ponor… zivi bili pa videli

Бошко

pre 1 godinu

Средити земљу треба изнутра. Прво тужилаштво да сарађује са Саветом за корупцију, очисти мало партократију, врати веру у институције, онда ни ЕУ ни нико други није неопходан.

Realno

pre 1 godinu

Da analiziramo ponudjeno za zadnju deceniju… BRICS vs. USA/EU

Brazil - znacajno slabljenje, GDP pada
Rusija - znacajno slabljenje, GDP pada
Indija - znacajno jacanje, GDP raste
Kina - znacajno jaca je, GDP raste
Juzna Afrika - znacajno slabljenje, GDP pada

3/5 zemalja BRICS nemaju ekonomski rast nego direktan i jasan ekonomski pad po svim parametrima njihovih centralnih banaka.

USA - znacajan rast, GDP raste
EU - blag, skoro nepostojeci rast - GDP blago raste

I USA i EU rastu, iako EU dosta slabasno.

Eto vam, pa birajte dje vam je milije.

Da, 64.5% trgovine Srbija obavlja s EU.

DAVOR

pre 1 godinu

Pogledajte na geografskoj karti pozicije clanica i mogucih clanica BRIKSA i Srbije. Da li vidite neku razliku ovih zemalja u odnosu na Srbiju? Pa sve ove zemlje za razliku od Srbije imaju izlaz na more. Sto im omogucava nesmetanu trgovinu bez prepreka.

Mikii

pre 1 godinu

"Razlika između BRIKS zemalja će i dalje biti, ali uvek je 'neprijatelj mog neprijatelja moj prijatelj' - to je logika koja funkcioniše, a Zapad kasnije možda neće biti toliko monolitan", zaključuje Savić.

If and might što bi rekli Ameri. AKO ovi unutar BRIKS-a preduprede svoje nesporazume i druga ključna reč - možda, a odnosi se na to da Zapad MOŽDA više neće biti toliko monolitan. Mi se uvek uzdamo u to da Amerika više neće biti toliko moćna i da dolar više neće biti glavni. Eto, pa vi ljudi procenite šta Srbiji odgovara. Da li je to nešto sa to je potpuno realna stvar ili nešto što će MOŽDA da se desi, AKO se neki uslovi pogode, a čak i onda im niko ne garantuje uspeh. Eto. I da dodam samo da uopšte ne sumnjam u to da bi naš narod pametno odabrao, dokazao je više puta kroz istoriju svu svoju inteligenciju.

Naglas razmišljam

pre 1 godinu

Tačno je svet se menja, US i EU nisu ni blizu dominantne kao nekada ni vojno ni ekonomski ali da će propasti neće. Niti bi za nas bilo dobro da propadnu pošto bi mi potponuli zajedno sa njima samo malo dublje i ostali bi na tom dnu prilično duže.
Osim ekonomije u svakom drugom pogledu smo okrenuti zapadu to je činjenično stanje. Koliko nas procentualno zna bilo šta o kulturi, umetnosti, filozofiji... zemalja BRIKSa izuzev Rusije. Verujem da 50% stanovništva ne može da nađe na mapi pojedine zemlje članice ali zato svi znaju gde su Beč, Pariz, Minhen...
Geografski zapad nam je tu, do Beča skoknemo lagano, do kog grada BRIKSA skoknemo lagano???
Koliko nas procentualno na dnevnom nivou koristi nešto što je prvo osmišljeno, zatim proizvedeno i plasirano na naše tržište iz zemalja BRIKSA, a da vlasnici istog nisu firme iz US i EU?
Muzika, film, slikarstvo, da izuzmem književnost prventstveno zbog Rusije kako tu stojimo, kod od nas sluša, čita, gleda pomenuto iz ostalih zemalja BRIKSa?
Sport, kako tu stojimo, liga sa ekipama BRIKSa???
Da ne nabrajam dalje...
Da, slažem se nije da su nam US i EU  naklonjene šta više otvoreno su protiv nas.
Zemlje BRIKSa će svakako biti sve jače ubuduće, daleko od toga da mi treba da ih izbegavamo šta više. Apetiti tržišta bilo koje od tih zemalja daleko prevazilaze naše kapacitete ali svakako ima prostora da se sa njima radi i treba da se radi.
Međutim zvanično ili ne mi smo deo EU tu nema dileme.

Jole

pre 1 godinu

Najmanja zemlja u BRICS-u je Južna Afrika sa 60 miliona. Na globalnoj sceni mi smo jednostavno mali u svakom smislu. Malena populacija, siromašna ekonomija, kulturni uticaj jako mali. Najviše čemu možemo da se nadamo je da nas ostave na miru.

ja

pre 1 godinu

Ne smeta meni ni NATO, ni BRICS. I kamo sreće da se formira još više centara moći, jer će nam biti još lakše i bolje. Ako nas je istorija nečemu naučila, to je da se u Srbiji dobro živelo jedino onda kad se nismo opredeljivali za ovu ili onu stranu, već sedeli na dve stolice.

Nemanjići su stvorili regionalnu silu tako što je država lavirala između Mađarske, Vizantije i Bugarske, a crkva između Vatikana i Carigrada; Despot Stefan Lazarević je obnovio Srbiju, u svakom mogućem smislu, kad je bio vazal i Turaka i Mađara; Obrenovići su oslobodili i uvećali Srbiju kad su igrali između Austrije i Turske; Tito je od Jugoslavije napravio silu, jer se svaki čas okretao ka/od Zapada i Istoka.

Kad god bismo se jasno opredelili za jednu stranu, patili smo žestoko - Lazar se opredelio za "Carstvo nebesko" i izgubio i državu i glavu; Karađorđe je gledao samo u Austriju i izgubio je i glavu i državu; Karađorđevići su odabrali Englesku i Francusku, pa nas je zadesio 1. svetski rat; narod je birao rat pre pakta, pa nas je zadesio 2. svetski rat; Milošević je odabrao Ruse, pa smo izgubili sve što smo mogli...

Da li nam je potrebno još loših istorijskih lekcija da bismo shvatili da realpolitika traži najbolja rešenja, bez obzira na ideologiju, a ne da samo ponavlja mantru kako postoji samo jedna jedina opcija, bez alternative?