Utorak, 11.01.2022.

11:09

"U poređenju sa sličnim gradovima u svetu cena nekretnina u Beogradu precenjena"

Izvor: Politika

"U poreðenju sa sliènim gradovima u svetu cena nekretnina u Beogradu precenjena" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

40 Komentari

Sortiraj po:

Ivan

pre 2 godine

@ mr
Hahah, samo se ti tesi . Ja sam kupio stan u novogradnji pre dve godine za 1800 evra po kvadratu, pre mesec dana sam ga prodao za 2400. Moj kolega je kupio stan prosle godine za 2000 po kvadratu, pre par dana ga je prodao za 2500. Pa ti vidi..

mr

pre 2 godine

Realna cena je ona koju neko plati, a ne ona koju bi ti hteo da bude. Ako ja kupim stan za 3000 evra po kvadratu, meni on toliko vredi, apsolutno me ne zanima da li ce i koliko ce da izgubi na vrednosti kroz x godina. Ne kupuju ljudi stanove samo da bi ih izdavali, ljudi resavaju svoje stambeno pitanje a neki ljudi ulazu svoj ustedjen novac kako ga ne bi potrosili na bezbeze stvari , a neki stanove gledaju kao zalog za buducnost, za starost kao dopuna penziji ( znamo kolike su penzije), tada stan moze da se izda, proda i sl. Ako se tako gleda kupovina stana nikako ne moze da bude promasaj.
(Milan, 11. januar 2022 17:01)

Не, реална цена је она за коју можеш да га продаш. Ти кад си купио стан купио си и маркетинг, и провизије, и процене продаваца колико могу да те ошишају, и потенцијални преварни моменат. А са твојим плаћањем си само доказао колико имаш пара за ту ствар, а не колико она вреди. Трговина је врло зезнута ствар, и ја сам у њој дуго година и још нисам научио. Гледао сам мајсторе при трговини, и то моји људи, и нема шансе да научим. Тако је како је.

vsn

pre 2 godine

Poslednju put kad Sam bio u Bg video Sam populaciju na izumiranju ljudi u srednim 40-Im I 50-im prazna decija igralista, nervozu I neljubaznost na svakom cosku sto je I neka odlika grada.
(Cux, 11. januar 2022 16:44)

Ovo o gradu na izumiranju i praznim decijim igralistima je apsolutno samo tvoj licni dozivljaj. Tamo gde se ja krecem ima mnogo mladih ljudi i jako jako puno parova sa malom decom. Mozemo da polemisemo o cemu god, ali to da je Beograd na izumiranju da su igralista prazna apsolutno nije tacno.

Splavar

pre 2 godine

Cena stana na npr Banovom Brdu (7-9km od centra) je jednaka ceni stana u Milanu (7-9km od centra) tj oko 2000evra/m2.

Stim da u Milanu:
-imate parking mesto pored zgrade
-imate masu autobuskih linija i metroa
-da mozete stan da izdajete za 700-1000 evra/m2
-da imate mnogo bolje puteve
-da imate mogucnost rada za vecu platu i to svu preko racuna, i da lako menjate poslove
-da ste u Evropskoj uniji
-da imate jedan od najvecih aerodroma u Evropi sa masom low cost linija
-da imate vece akcijske popuste za mnogo luksuznije stvari nego sto se kod nas prodaje losija turska ili kineska roba
-da imate neki vid sigurnosti da do novog rata nece doci koji ce vam obespredmetiti vasu vrednost
-njihovi univerziteti i fakulteti se bolje cene nego nasi
-vrlo lako je prodati isti
-...

A u Beogradu je u prednosti samo zato sto ste tu blizu svojih!!

Pa vi koji mislite da nije naduvana cena lozite druge kako bi zavarali realnu sliku.
(Analiticar iz banke, 11. januar 2022 18:20)


Ma odlican ti esej, evo mogao si Milano da zamenis s Majamijem, ista prica. Problem je u tome sto narod ne moze tek tako da ode negde drugo, a tog naroda ima mnogo i nemaju izbora. E pa zato su Bgd i NS skupi, predstavljaju centre u koje ljudi moraju ici zbog posla. To sto je neki lepsi grad u svetu jeftiniji, malo znaci onom koji ne moze tamo otici. E pa zato je Bgd skup i to se nece promeniti, naprotiv

Zok1

pre 2 godine

Cene u Beogradu jesu precenjene, ali nije izuzetak. I u mnogim drugim velikim svetskim gradovima cene su precenjene. Besmisleno je platiti stan više nego što košta njegov najam na 20 godina. Ako stan iznajmljujete za 500 evra mesecno, ne bi trebao da košta više od 120 hiljada. U sve ovo, u Srbiji nema jasnih pokazatelja koliko dugo je neki stan bio na tržištu i za koje pare je prodat.

Daniel

pre 2 godine

Otidjite u neku drugu zemlju, pogledajte malo, uporedite...
Nije ovde mnogo stosta realno pa tako no cena stanova.
Ali svako ima pravo da misli sta hoce.
(dps, 11. januar 2022 17:34)

Zavisi u koju zemlju odlaziš.

U Izraelu za stan od 70 kvadrata u centru Tel Aviva treba odvojiti i proseku oko 1.1 miliona dolara a često se radi o starim zgradama bez liftova koje su ružne i jedva da obezbedjuju osnovne usluge u stanu.

Prosecna cena stana u celom Izraelu je preko 500 000 dolara.

Velika potražnja a ograničena ponuda.

Jesu ovde plate mnogo veće nego u Srbiji, al nedovoljno da učine ovakve cene realnima.

analiticar

pre 2 godine

Vecina zeli svoj stan. I vikendicu. I kucu na moru/planini.
Ko ima, ulaze, jer nece izgubiti.
Nije retkost da neko ima 5 stanova. Ne verujem da ce sutra poceti da ih poklanja. Na njima zaradjuje od rente, a i cene idu gore.
Najbolje lokacije su otisle, sto znaci da cene tu nece nikad padati (osim nekih katastrofa).
Ko god je u proslosti kupovao stanove, ne kaje se.
Ljudi trose vise i na putovanja, a tamo im treba smestaj, sto znaci da se rentanje sve vise isplati.
Iako u evropi ne raste znacajno broj ljudi, ima doseljenika.
Sve u svemu, ne vidim ni jedan razlog padanju cene.

Ko misli da je ovde skup nek pogleda koliko se renta stan na dan u recimo Holandiji, pa nek prica o realnosti cena.
Takodje, nek neko kupi plac, sagradi kucu/zgradu, pa nek prodaje te stanove, pa da vidimo koja ce biti cena.
Materijali, usluge, razne dozvole i takse, hrana, energija su poskupeli vise nego nekretnine.

Ko ima, nek kupuje, nece da se baci :)

Traznja

pre 2 godine

Tacno je da su od Srbije ostali samo BG i NS tu cene nekretnina nece znatno padati. Kome odgovaraju platice tu cenu. Radi se o najzagadjenijim gradovima u Evropi, bez metroa, punim buke sa ogromnim guzvama na ulicama i u saobracaju. Meni ne zvuci primamljivo iako sam tu silom prilika. Imam kucu u manjem mestu, ulazem u druge stvari ne planiram kupovinu stana dovoljan mi je ovaj u kom zivim. Ostalima zelim srecu, ne mislim da je ulaganje u nekretnine lose kao investicija. Upitan je samo kvalitet zivota kod nas.

dexter-lab

pre 2 godine

Za Bg i NS je potpuno razumljivo. To su jedina dva grada u zemlji u kojima se povecava broj stanovnika. Ti ljudi moraju da zive negde. A ko ce ziveti u ostalim gradovima - nemam pojma? Moj grad, Nis za 10 godina izgubi 15.000 ljudi i to se vidi po cenama nekretnina. Novogradnja u najuzem centru ima nerealne cene. U ostalim delovima grada je posle proslogodisnjeg ludila cena polako stagnirala, sada je vec niza za 10% nego pre par meseci. Jednostavno nema traznje.

Analiticar iz banke

pre 2 godine

Cena stana na npr Banovom Brdu (7-9km od centra) je jednaka ceni stana u Milanu (7-9km od centra) tj oko 2000evra/m2.

Stim da u Milanu:
-imate parking mesto pored zgrade
-imate masu autobuskih linija i metroa
-da mozete stan da izdajete za 700-1000 evra/m2
-da imate mnogo bolje puteve
-da imate mogucnost rada za vecu platu i to svu preko racuna, i da lako menjate poslove
-da ste u Evropskoj uniji
-da imate jedan od najvecih aerodroma u Evropi sa masom low cost linija
-da imate vece akcijske popuste za mnogo luksuznije stvari nego sto se kod nas prodaje losija turska ili kineska roba
-da imate neki vid sigurnosti da do novog rata nece doci koji ce vam obespredmetiti vasu vrednost
-njihovi univerziteti i fakulteti se bolje cene nego nasi
-vrlo lako je prodati isti
-...

A u Beogradu je u prednosti samo zato sto ste tu blizu svojih!!

Pa vi koji mislite da nije naduvana cena lozite druge kako bi zavarali realnu sliku.

Splavar

pre 2 godine

Ako je neko kupio stan za 1200 a sada vredi 1600 ne znači da je i zaradio.Zarada bi bila samo u slučaju da za tih 1600 može da kupi više kvadrata Ako može da kupi manje realno je izgubio.I to se zove inflacija.
(Čiča, 11. januar 2022 17:42)

Pomenuo si nesto u sta nisam zeleo da ulazim. Tacno, inflacija jeste faktor u zadnje dve godine od pocetka ludila sa Covidom. E sad nekretnine su rasle i u perodu stabilnih kurseva, cak i pre Kovida su tukle S&P500 index, svakako pod uslovom da su na pozeljnoj lokaciji. Bgd i Novi sad ne mogu znacajno pasti. E sad, vikendice, njive i slicne stvari, to moze da varira, licno se drzim dalje od takvih nekretnina, nemam apetit za rizik, bez obzira sto tu postoji mogucnost za brzu zaradu. Kako bilo, inflacija je trenutno bitan faktor, svi gubimo, samo je do nasih odluka koliko, a neki mladji i pametniji od mene mogu i da iskoriste tu priliku, nek im je sa srecom

Hrabri krojac

pre 2 godine

Vise od 80% stanova kod nas se kupuje za kes i to po vise stanova po kupcu sto nas dovodi do zakljucka da za razliku od drugih zemalja se ovde nekretnine uglavnom kupuju da bi sluzile kao slamarice za velike kolicine para. Zbog te trzisne situacije cena kvadrata je visoka ali definitivno nerealno visoka. Znaci stanovi se ne kupuju za stanovanje sto nas opet dovodi do zakljucka da ce u jednom trenutku tih 80% novogradnje da ode u prodaju. Cim prvi budu krenuli da prodaju, zaustavice se rast cena i zidanje i pocece pad. Kako krene pad, svi ostali vlasnici takvih nekretnina ce u strahu od gubitka takodje staviti stanove na berzu i onda jos veci pad jer ce ponuda biti ogromna. Ne znam kada ce se to desiti ali je sigurno da ti stanovi nece decenijama zvrjati prazni. Zivi bili pa videli.

J.

pre 2 godine

"Tržište, tržište i samo tržište može da odredi koliko nešto vredi..."
Srboljub
Tržište može da odredi samo koliko nešto košta u određenom trenutku, ali ne koliko vredi.
Srbija je zemlja koja se prazni, ne zaboravite.

dps

pre 2 godine

Dovoljno je uporedito Beograd, Budimpestu, Bec.
Prosecne plate, cene kvadrata, infrastrukturu, metro, perspektivu, kvalitet zivota, kulturu, itd. itd. I videcete ljudi koliko je Beograd precenjen.
Kupio sam stan u Beogradu, zivim i radim u Beogradu, ali da je cena nekretnina realna... nije.
To sto bismo mi svi da nam nekretnine vrede ne znam ni ja koliko, i sto se luxuzom smatra stan koji ima ugradni kotlic i led plafonjeru... to govori koliko smo realni.
Otidjite u neku drugu zemlju, pogledajte malo, uporedite...
Nije ovde mnogo stosta realno pa tako no cena stanova.
Ali svako ima pravo da misli sta hoce.

liks

pre 2 godine

@Zacvo
Realno je pitanje koliki si porez na prihode platio u prethodnom periodu? Po tom porezu se vidi koliki je prihod bio. I da li je bilo mogucnosti za kupovinu nekretnine po realnoj ceni sa tim realnim prihodom.

Svi koji porezom ne pokrivaju svoj kompletan prihod su muljatori (da ne kazem kriminalci). A to je ta vecina, kojima odgovara ovaj mulj u kom zivimo, koji im dozvoljava da izigravaju baje.

meki

pre 2 godine

Ne vidim sta to Beograd nudi pored cinjenice da je visemilionski da bi cena pratila tu pricu. Zivotni standard za nijansu bolji od ostatak zemlje Ali neuporedivo losiji sa nekim susednim zemljama da ne pricamo Zapadnim. Grad je barem po meni ruzan u porednjenu sa recimo Budimpestom, Becom, Zagreb om I Bratislavom istina poslednja dva su manja pa velicini pa ne znam da li su bas za porednjene. Poslednju put kad Sam bio u Bg video Sam populaciju na izumiranju ljudi u srednim 40-Im I 50-im prazna decija igralista, nervozu I neljubaznost na svakom cosku sto je I neka odlika grada.
(Cux, 11. januar 2022 16:44)

Video si sta si zeleo da vidis ocigledno, igralista su prepuna dece, mada ne nam kakav je to faktor u biranju nekretnine osim blizina igralista ako ne zelis da te uznemiravaju . Elem, skoro sam bio u ZG nekoliko dana i pitam se ko ima hrabrosti da kaze da su fasade u BG lose pored onoga sto sam video tamo. I domacine sam pita o cmeu je rec, zasto vam EU ne da novac da to sredite. Sa Budimpestom nemoze da se poredi ali BG je toliko puta rusen bombama, maltratiran snakcijama, nasilim migracijama usled ratova, da je pravo cudeo i da je ovakav. A los nije, problme je samo sa infrastrukturom koja ne prati broj stanovnika, i prevelikim brojem pridoslica iz ruralnih sredina.

Milan

pre 2 godine

@ bg
Realna cena je ona koju neko plati, a ne ona koju bi ti hteo da bude. Ako ja kupim stan za 3000 evra po kvadratu, meni on toliko vredi, apsolutno me ne zanima da li ce i koliko ce da izgubi na vrednosti kroz x godina. Ne kupuju ljudi stanove samo da bi ih izdavali, ljudi resavaju svoje stambeno pitanje a neki ljudi ulazu svoj ustedjen novac kako ga ne bi potrosili na bezbeze stvari , a neki stanove gledaju kao zalog za buducnost, za starost kao dopuna penziji ( znamo kolike su penzije), tada stan moze da se izda, proda i sl. Ako se tako gleda kupovina stana nikako ne moze da bude promasaj.

Gojko

pre 2 godine

@ splavar
Tacno tako. Kupio sam dva stana , jedan 2018, drugi 2020 . U jednom zivim, drugi je prazan, ne izdajem ga. Platim porez za oba stana . Ako dodjem do situacije da mi treba novca taj stan u kome ne zivim cu izdati ili prodati, do tada nek bude prazan, meni ne smeta jer ne zelim da mi bilo ko unistava stan, prosto nije mi moranje. Da nisam ulozio novac u stan ko zna kako bi ga potrosio , auto i sl, a nije da mi je potreban. Inace radim posten posao u IT sektoru, nisam neki mafijas i sl. Mnogo mojih kolega je kupilo stanove zadnjih par godina.

Goran

pre 2 godine

Kupio sam stan od 105kvm 2016. na Lekinom brdu u BG 1650e po kvadratu, sad možete u oglasima pogledati koja je cena. E sad vi koji pričate o nerealnim cenama i pucanju balona recite da li sam ja ispao glup što nisam sačekao to što vi čekate? Kojih crnih 1200e i priče o pranju novca, gde vi ljudi živite?

Čiča

pre 2 godine

Ako je neko kupio stan za 1200 a sada vredi 1600 ne znači da je i zaradio.Zarada bi bila samo u slučaju da za tih 1600 može da kupi više kvadrata Ako može da kupi manje realno je izgubio.I to se zove inflacija.

Splavar

pre 2 godine

"Tržište, tržište i samo tržište može da odredi koliko nešto vredi..."
Srboljub
Tržište može da odredi samo koliko nešto košta u određenom trenutku, ali ne koliko vredi.
Srbija je zemlja koja se prazni, ne zaboravite.
(J., 11. januar 2022 17:29)

Pa sta. Ako cak Srbi i kompletno napuste Srbiju nece ostati prazna. Pa Beograd je postojao i pre doseljavanja Srba, za svakim ko ode, neko novi ce doci. Ne primecujes Kineze, Albance, u zadnje vreme razne doseljenike iz egsoticnih mesta? Drugar, Beograd je vecan, za nas se ne zna, to je vec neka druga tema. Migracije su normalna pojava. Cak i tamo gde ja trenutno zovim do skoro su bili Italijani, Jevreji i Kubanci. Sad su Rusi i juznoamerikanci. Mislis li da je cena pala, nije, cak je i znatno veca. Ne zanosite se nekakvim padom cena, to necete videti

Splavar

pre 2 godine

Citam po komentarima razne zablude. Beograd jeste skup, skuplji od Majamija npr, ali je i centar necega. Cenu ne odredjuju placeni clanci u novinama, jer ce svaki ozbiljan kupac prvo proveriti veliki broj nekretnina, kako u izgradnji, tako i postojecih. Takodje, teska glupost je da se nekretnina mora brzo prodati, absolutno netacno, pogotovo u doba inflacije. To nas dovodi i do trece zablude, a to je da ce cene pasti. U nekom momentu kratkorocno mozda, a i to minimalno. Cesto me ljudi pitaju zasto ne iznajmljujem. Evo, zasto da mi neko urnise stan, kad mu je praznom i sredjenom cena skocila 100% zadnjih 10ak godina. Leba ne jede, porezi i komunalije su niski, a vrednost neprestano raste

Poreklo novca je druga stvar

pre 2 godine

U poređenju sa sličnim zemljama u svetu, kod nas ljudi nemaju u šta drugo da ulažu, sem u nekretnine. Ko ima višak novca i ne želi rizik, čuva ga kupovinom nepokretnosti. Umerena inflacija će samo da pojača taj trend.

Srboljub

pre 2 godine

(BG, 11. januar 2022 16:24)
Tržište, tržište i samo tržište može da odredi koliko nešto vredi. Ako ja jedini prodajem stan po “realnih” 1200 a ostali dobiju i duplo toliko, ja samo mogu da budem magarac a ne razumni akter na tržištu. A tržište nekretnina u Beogradu je odlično razvijeno i cene se vrlo formiraju prema ponudi i tražnji i vrlo je jasno zašto nešto košta ovoliko ili onoliko. Renta isto prati cene nekretnina ali je tačno da rastu sporije. I naravno imamo efekat inflacije tako da tih imaginarnih 1200€ je neki Vaš red veličina vrednosti koji je ostao u glavi kao prosek u poslednjih 10 godina. Cena na dobroj lokaciji u Beogradu nikada nece biti 1200€ a ja još kažem ne daj bože da bude, jer tada ćemo imati mnogo mnogo većih problema od cene nekretnina u Beogradu.

Reziel

pre 2 godine

U poredjenju sa "sličnim" gradovima, Beograd ima ubedljivo najviše tzv. prljavog novca. Istina je da se uzima više kredita jer su uslovi zaista povoljniji, medjutim, ta gotovo neverovatna potražnja za stanovima u našoj prestonici dolazi zbog keš kupaca. Tu naravno ima i onih koji su prodali njivu ili kuću van grada, povratnika iz inostranstva, ili jednostavno uspešnih ljudi, ali to i dalje ne objašnjava odakle toliko keš kupaca. Zamislite koliko "uspešni" treba da budete u Srbiji da bi za recimo 20 ili 30 godina uštedeli za nekretninu od 150.000 eur?
Kada kažem "prljavi" novac, ne mislim samo na težak, krupni kriminal i promet narkotika, razbojništva, prostituciju i trgovinu ljudima, oružjem, već na sav onaj novac koji nije oporezovan. Tu mislim da direktore državnih preduzeća sa platama od dve ili tri hiljade eura, ili državne službenike, funkcionere. Čak i sa izuzetno jakom platom, teško je shvatiti kako za desetak godina službovanja zarade stan od 100+ hiljada eura. Mislim i na poslovanje u sivoj i crnoj zoni, utaju poreza i dužnički lobi. Svi oni, pa i oni teški kriminalci svoj novac "kriju" u nekretninama, pa tako i dižu potražnju, odnosno cenu.

Radoje

pre 2 godine

Cene nekretnina nikad ne padaju. Sve sam ovo preživeo u inostranstvu. Obična kuća i to po pola sa komšijom koja je pre 20 godina koštala oko 100.000 sada je daleko preko pola miliona. U relativno jadnom kraju grada. 5 kilometara od centra u gradiću ne u glavnom gradu. Dok god ima ljudi koji treba negde da uvale pare. I ljudi koji mogu da dobiju kredit da kupe. I nema ljudi koji grade ni zakona protiv spekulacije nekretninama. I dok vlada podstiče ljude iz svih krajeva sveta da drže pare u nekretninama cene nikad neće pasti.

Zacvo

pre 2 godine

Nije nerealna cena jer cenu diktira tržište. Da nema toliko potražnje ne bi bila ni tolika cena.
Ljudi niste svesni koliko narod u Srbiji ima para. Prosečna plata uopšte ne odražava realno stanje. Svi nešto rade sa strane, snalaze se, zarađuju pare ovako ili onako. Pogledajte samo promet po tržnim centrima, broj automobila, troši se na sve strane, narod ima para

Dušan R.

pre 2 godine

Jedini razlog tolike tražnje na tržištu nekretnina je nepostojanje kontrole porekla novca.
(Pero, 11. januar 2022 16:00)

Gde je tolika traznja? u zeljama Agencija, investitora, banaka i jos nekih...

Cux

pre 2 godine

Ne vidim sta to Beograd nudi pored cinjenice da je visemilionski da bi cena pratila tu pricu. Zivotni standard za nijansu bolji od ostatak zemlje Ali neuporedivo losiji sa nekim susednim zemljama da ne pricamo Zapadnim. Grad je barem po meni ruzan u porednjenu sa recimo Budimpestom, Becom, Zagreb om I Bratislavom istina poslednja dva su manja pa velicini pa ne znam da li su bas za porednjene. Poslednju put kad Sam bio u Bg video Sam populaciju na izumiranju ljudi u srednim 40-Im I 50-im prazna decija igralista, nervozu I neljubaznost na svakom cosku sto je I neka odlika grada.

deu

pre 2 godine

Evo u Duizburgu (grad veličine Novog Sada) trosoban stan 80 m2 košta 65 000 eura,dvosoban za 45 - 50 000 e da birate.
Naravno nije nova gradnja i nije u centru ali grad je fantastičan za život u kojem god delu živeli.

Doks

pre 2 godine

Srećom da sam završio sa nekretninama 2015. godine, pre poslednjeg buma. Dobro sam prošao, stan je sad na oglasima 30% skuplji. Mislim da je balon bar toliki, ako ne i veći, do 40% cene. Ko mora, neka plaća, ja sam čekao vreme kad je cena stanova išla dole.

Бабинџем

pre 2 godine

Не диктира тржиште цене него инвеститори. Платиш да објаве неколико чланака како постоји велика потражња, да се људи отимају да купе и да су зато цене високе и ето ти тржишта. Ако би неко објавио пар вести да цене падају јер нема потражње, све би се окренуло.

C i n i k

pre 2 godine

Postoji ogromna traznja, cene se formiraju na trzistu tako da koliko god se nkom cinilo da su cene za m2 visoke, te su cene formirane na trzistu..
Kada traznje nbi bilo cene bi isle dole..

BG

pre 2 godine

Realna cena kvadrata u BG je oko 1200 evra u najboljem delu BG. Sve ostalo je precenjeno i neko ce izgubiti novac u buducnosti. Nas narod ne razume trziste nekretnina. Prodaju kuce i stanove po 15 godina sto je smesno. Ako stan ne prodas za 15 dana znaci da je cena nerealna. Kuca moze da se prodaje i mesec dana. Sve duze od toga trziste odbija laznu vrednost i prodavac pocinje da "peca" zrtvu koja se ne razume u nekretnine. Ako se stan izdaje za 300 evra njegova maksimalna cena moze da bude oko 50.000 evra. Sve preko toga je obicna budalastina i bacanje para.

Reziel

pre 2 godine

U poredjenju sa "sličnim" gradovima, Beograd ima ubedljivo najviše tzv. prljavog novca. Istina je da se uzima više kredita jer su uslovi zaista povoljniji, medjutim, ta gotovo neverovatna potražnja za stanovima u našoj prestonici dolazi zbog keš kupaca. Tu naravno ima i onih koji su prodali njivu ili kuću van grada, povratnika iz inostranstva, ili jednostavno uspešnih ljudi, ali to i dalje ne objašnjava odakle toliko keš kupaca. Zamislite koliko "uspešni" treba da budete u Srbiji da bi za recimo 20 ili 30 godina uštedeli za nekretninu od 150.000 eur?
Kada kažem "prljavi" novac, ne mislim samo na težak, krupni kriminal i promet narkotika, razbojništva, prostituciju i trgovinu ljudima, oružjem, već na sav onaj novac koji nije oporezovan. Tu mislim da direktore državnih preduzeća sa platama od dve ili tri hiljade eura, ili državne službenike, funkcionere. Čak i sa izuzetno jakom platom, teško je shvatiti kako za desetak godina službovanja zarade stan od 100+ hiljada eura. Mislim i na poslovanje u sivoj i crnoj zoni, utaju poreza i dužnički lobi. Svi oni, pa i oni teški kriminalci svoj novac "kriju" u nekretninama, pa tako i dižu potražnju, odnosno cenu.

BG

pre 2 godine

Realna cena kvadrata u BG je oko 1200 evra u najboljem delu BG. Sve ostalo je precenjeno i neko ce izgubiti novac u buducnosti. Nas narod ne razume trziste nekretnina. Prodaju kuce i stanove po 15 godina sto je smesno. Ako stan ne prodas za 15 dana znaci da je cena nerealna. Kuca moze da se prodaje i mesec dana. Sve duze od toga trziste odbija laznu vrednost i prodavac pocinje da "peca" zrtvu koja se ne razume u nekretnine. Ako se stan izdaje za 300 evra njegova maksimalna cena moze da bude oko 50.000 evra. Sve preko toga je obicna budalastina i bacanje para.

deu

pre 2 godine

Evo u Duizburgu (grad veličine Novog Sada) trosoban stan 80 m2 košta 65 000 eura,dvosoban za 45 - 50 000 e da birate.
Naravno nije nova gradnja i nije u centru ali grad je fantastičan za život u kojem god delu živeli.

Poreklo novca je druga stvar

pre 2 godine

U poređenju sa sličnim zemljama u svetu, kod nas ljudi nemaju u šta drugo da ulažu, sem u nekretnine. Ko ima višak novca i ne želi rizik, čuva ga kupovinom nepokretnosti. Umerena inflacija će samo da pojača taj trend.

Бабинџем

pre 2 godine

Не диктира тржиште цене него инвеститори. Платиш да објаве неколико чланака како постоји велика потражња, да се људи отимају да купе и да су зато цене високе и ето ти тржишта. Ако би неко објавио пар вести да цене падају јер нема потражње, све би се окренуло.

Čiča

pre 2 godine

Ako je neko kupio stan za 1200 a sada vredi 1600 ne znači da je i zaradio.Zarada bi bila samo u slučaju da za tih 1600 može da kupi više kvadrata Ako može da kupi manje realno je izgubio.I to se zove inflacija.

Analiticar iz banke

pre 2 godine

Cena stana na npr Banovom Brdu (7-9km od centra) je jednaka ceni stana u Milanu (7-9km od centra) tj oko 2000evra/m2.

Stim da u Milanu:
-imate parking mesto pored zgrade
-imate masu autobuskih linija i metroa
-da mozete stan da izdajete za 700-1000 evra/m2
-da imate mnogo bolje puteve
-da imate mogucnost rada za vecu platu i to svu preko racuna, i da lako menjate poslove
-da ste u Evropskoj uniji
-da imate jedan od najvecih aerodroma u Evropi sa masom low cost linija
-da imate vece akcijske popuste za mnogo luksuznije stvari nego sto se kod nas prodaje losija turska ili kineska roba
-da imate neki vid sigurnosti da do novog rata nece doci koji ce vam obespredmetiti vasu vrednost
-njihovi univerziteti i fakulteti se bolje cene nego nasi
-vrlo lako je prodati isti
-...

A u Beogradu je u prednosti samo zato sto ste tu blizu svojih!!

Pa vi koji mislite da nije naduvana cena lozite druge kako bi zavarali realnu sliku.

Cux

pre 2 godine

Ne vidim sta to Beograd nudi pored cinjenice da je visemilionski da bi cena pratila tu pricu. Zivotni standard za nijansu bolji od ostatak zemlje Ali neuporedivo losiji sa nekim susednim zemljama da ne pricamo Zapadnim. Grad je barem po meni ruzan u porednjenu sa recimo Budimpestom, Becom, Zagreb om I Bratislavom istina poslednja dva su manja pa velicini pa ne znam da li su bas za porednjene. Poslednju put kad Sam bio u Bg video Sam populaciju na izumiranju ljudi u srednim 40-Im I 50-im prazna decija igralista, nervozu I neljubaznost na svakom cosku sto je I neka odlika grada.

dps

pre 2 godine

Dovoljno je uporedito Beograd, Budimpestu, Bec.
Prosecne plate, cene kvadrata, infrastrukturu, metro, perspektivu, kvalitet zivota, kulturu, itd. itd. I videcete ljudi koliko je Beograd precenjen.
Kupio sam stan u Beogradu, zivim i radim u Beogradu, ali da je cena nekretnina realna... nije.
To sto bismo mi svi da nam nekretnine vrede ne znam ni ja koliko, i sto se luxuzom smatra stan koji ima ugradni kotlic i led plafonjeru... to govori koliko smo realni.
Otidjite u neku drugu zemlju, pogledajte malo, uporedite...
Nije ovde mnogo stosta realno pa tako no cena stanova.
Ali svako ima pravo da misli sta hoce.

Hrabri krojac

pre 2 godine

Vise od 80% stanova kod nas se kupuje za kes i to po vise stanova po kupcu sto nas dovodi do zakljucka da za razliku od drugih zemalja se ovde nekretnine uglavnom kupuju da bi sluzile kao slamarice za velike kolicine para. Zbog te trzisne situacije cena kvadrata je visoka ali definitivno nerealno visoka. Znaci stanovi se ne kupuju za stanovanje sto nas opet dovodi do zakljucka da ce u jednom trenutku tih 80% novogradnje da ode u prodaju. Cim prvi budu krenuli da prodaju, zaustavice se rast cena i zidanje i pocece pad. Kako krene pad, svi ostali vlasnici takvih nekretnina ce u strahu od gubitka takodje staviti stanove na berzu i onda jos veci pad jer ce ponuda biti ogromna. Ne znam kada ce se to desiti ali je sigurno da ti stanovi nece decenijama zvrjati prazni. Zivi bili pa videli.

dexter-lab

pre 2 godine

Za Bg i NS je potpuno razumljivo. To su jedina dva grada u zemlji u kojima se povecava broj stanovnika. Ti ljudi moraju da zive negde. A ko ce ziveti u ostalim gradovima - nemam pojma? Moj grad, Nis za 10 godina izgubi 15.000 ljudi i to se vidi po cenama nekretnina. Novogradnja u najuzem centru ima nerealne cene. U ostalim delovima grada je posle proslogodisnjeg ludila cena polako stagnirala, sada je vec niza za 10% nego pre par meseci. Jednostavno nema traznje.

Zacvo

pre 2 godine

Nije nerealna cena jer cenu diktira tržište. Da nema toliko potražnje ne bi bila ni tolika cena.
Ljudi niste svesni koliko narod u Srbiji ima para. Prosečna plata uopšte ne odražava realno stanje. Svi nešto rade sa strane, snalaze se, zarađuju pare ovako ili onako. Pogledajte samo promet po tržnim centrima, broj automobila, troši se na sve strane, narod ima para

Traznja

pre 2 godine

Tacno je da su od Srbije ostali samo BG i NS tu cene nekretnina nece znatno padati. Kome odgovaraju platice tu cenu. Radi se o najzagadjenijim gradovima u Evropi, bez metroa, punim buke sa ogromnim guzvama na ulicama i u saobracaju. Meni ne zvuci primamljivo iako sam tu silom prilika. Imam kucu u manjem mestu, ulazem u druge stvari ne planiram kupovinu stana dovoljan mi je ovaj u kom zivim. Ostalima zelim srecu, ne mislim da je ulaganje u nekretnine lose kao investicija. Upitan je samo kvalitet zivota kod nas.

Dušan R.

pre 2 godine

Jedini razlog tolike tražnje na tržištu nekretnina je nepostojanje kontrole porekla novca.
(Pero, 11. januar 2022 16:00)

Gde je tolika traznja? u zeljama Agencija, investitora, banaka i jos nekih...

Milan

pre 2 godine

@ bg
Realna cena je ona koju neko plati, a ne ona koju bi ti hteo da bude. Ako ja kupim stan za 3000 evra po kvadratu, meni on toliko vredi, apsolutno me ne zanima da li ce i koliko ce da izgubi na vrednosti kroz x godina. Ne kupuju ljudi stanove samo da bi ih izdavali, ljudi resavaju svoje stambeno pitanje a neki ljudi ulazu svoj ustedjen novac kako ga ne bi potrosili na bezbeze stvari , a neki stanove gledaju kao zalog za buducnost, za starost kao dopuna penziji ( znamo kolike su penzije), tada stan moze da se izda, proda i sl. Ako se tako gleda kupovina stana nikako ne moze da bude promasaj.

J.

pre 2 godine

"Tržište, tržište i samo tržište može da odredi koliko nešto vredi..."
Srboljub
Tržište može da odredi samo koliko nešto košta u određenom trenutku, ali ne koliko vredi.
Srbija je zemlja koja se prazni, ne zaboravite.

Splavar

pre 2 godine

Cena stana na npr Banovom Brdu (7-9km od centra) je jednaka ceni stana u Milanu (7-9km od centra) tj oko 2000evra/m2.

Stim da u Milanu:
-imate parking mesto pored zgrade
-imate masu autobuskih linija i metroa
-da mozete stan da izdajete za 700-1000 evra/m2
-da imate mnogo bolje puteve
-da imate mogucnost rada za vecu platu i to svu preko racuna, i da lako menjate poslove
-da ste u Evropskoj uniji
-da imate jedan od najvecih aerodroma u Evropi sa masom low cost linija
-da imate vece akcijske popuste za mnogo luksuznije stvari nego sto se kod nas prodaje losija turska ili kineska roba
-da imate neki vid sigurnosti da do novog rata nece doci koji ce vam obespredmetiti vasu vrednost
-njihovi univerziteti i fakulteti se bolje cene nego nasi
-vrlo lako je prodati isti
-...

A u Beogradu je u prednosti samo zato sto ste tu blizu svojih!!

Pa vi koji mislite da nije naduvana cena lozite druge kako bi zavarali realnu sliku.
(Analiticar iz banke, 11. januar 2022 18:20)


Ma odlican ti esej, evo mogao si Milano da zamenis s Majamijem, ista prica. Problem je u tome sto narod ne moze tek tako da ode negde drugo, a tog naroda ima mnogo i nemaju izbora. E pa zato su Bgd i NS skupi, predstavljaju centre u koje ljudi moraju ici zbog posla. To sto je neki lepsi grad u svetu jeftiniji, malo znaci onom koji ne moze tamo otici. E pa zato je Bgd skup i to se nece promeniti, naprotiv

Doks

pre 2 godine

Srećom da sam završio sa nekretninama 2015. godine, pre poslednjeg buma. Dobro sam prošao, stan je sad na oglasima 30% skuplji. Mislim da je balon bar toliki, ako ne i veći, do 40% cene. Ko mora, neka plaća, ja sam čekao vreme kad je cena stanova išla dole.

Gojko

pre 2 godine

@ splavar
Tacno tako. Kupio sam dva stana , jedan 2018, drugi 2020 . U jednom zivim, drugi je prazan, ne izdajem ga. Platim porez za oba stana . Ako dodjem do situacije da mi treba novca taj stan u kome ne zivim cu izdati ili prodati, do tada nek bude prazan, meni ne smeta jer ne zelim da mi bilo ko unistava stan, prosto nije mi moranje. Da nisam ulozio novac u stan ko zna kako bi ga potrosio , auto i sl, a nije da mi je potreban. Inace radim posten posao u IT sektoru, nisam neki mafijas i sl. Mnogo mojih kolega je kupilo stanove zadnjih par godina.

liks

pre 2 godine

@Zacvo
Realno je pitanje koliki si porez na prihode platio u prethodnom periodu? Po tom porezu se vidi koliki je prihod bio. I da li je bilo mogucnosti za kupovinu nekretnine po realnoj ceni sa tim realnim prihodom.

Svi koji porezom ne pokrivaju svoj kompletan prihod su muljatori (da ne kazem kriminalci). A to je ta vecina, kojima odgovara ovaj mulj u kom zivimo, koji im dozvoljava da izigravaju baje.

meki

pre 2 godine

Ne vidim sta to Beograd nudi pored cinjenice da je visemilionski da bi cena pratila tu pricu. Zivotni standard za nijansu bolji od ostatak zemlje Ali neuporedivo losiji sa nekim susednim zemljama da ne pricamo Zapadnim. Grad je barem po meni ruzan u porednjenu sa recimo Budimpestom, Becom, Zagreb om I Bratislavom istina poslednja dva su manja pa velicini pa ne znam da li su bas za porednjene. Poslednju put kad Sam bio u Bg video Sam populaciju na izumiranju ljudi u srednim 40-Im I 50-im prazna decija igralista, nervozu I neljubaznost na svakom cosku sto je I neka odlika grada.
(Cux, 11. januar 2022 16:44)

Video si sta si zeleo da vidis ocigledno, igralista su prepuna dece, mada ne nam kakav je to faktor u biranju nekretnine osim blizina igralista ako ne zelis da te uznemiravaju . Elem, skoro sam bio u ZG nekoliko dana i pitam se ko ima hrabrosti da kaze da su fasade u BG lose pored onoga sto sam video tamo. I domacine sam pita o cmeu je rec, zasto vam EU ne da novac da to sredite. Sa Budimpestom nemoze da se poredi ali BG je toliko puta rusen bombama, maltratiran snakcijama, nasilim migracijama usled ratova, da je pravo cudeo i da je ovakav. A los nije, problme je samo sa infrastrukturom koja ne prati broj stanovnika, i prevelikim brojem pridoslica iz ruralnih sredina.

Zok1

pre 2 godine

Cene u Beogradu jesu precenjene, ali nije izuzetak. I u mnogim drugim velikim svetskim gradovima cene su precenjene. Besmisleno je platiti stan više nego što košta njegov najam na 20 godina. Ako stan iznajmljujete za 500 evra mesecno, ne bi trebao da košta više od 120 hiljada. U sve ovo, u Srbiji nema jasnih pokazatelja koliko dugo je neki stan bio na tržištu i za koje pare je prodat.

Srboljub

pre 2 godine

(BG, 11. januar 2022 16:24)
Tržište, tržište i samo tržište može da odredi koliko nešto vredi. Ako ja jedini prodajem stan po “realnih” 1200 a ostali dobiju i duplo toliko, ja samo mogu da budem magarac a ne razumni akter na tržištu. A tržište nekretnina u Beogradu je odlično razvijeno i cene se vrlo formiraju prema ponudi i tražnji i vrlo je jasno zašto nešto košta ovoliko ili onoliko. Renta isto prati cene nekretnina ali je tačno da rastu sporije. I naravno imamo efekat inflacije tako da tih imaginarnih 1200€ je neki Vaš red veličina vrednosti koji je ostao u glavi kao prosek u poslednjih 10 godina. Cena na dobroj lokaciji u Beogradu nikada nece biti 1200€ a ja još kažem ne daj bože da bude, jer tada ćemo imati mnogo mnogo većih problema od cene nekretnina u Beogradu.

Daniel

pre 2 godine

Otidjite u neku drugu zemlju, pogledajte malo, uporedite...
Nije ovde mnogo stosta realno pa tako no cena stanova.
Ali svako ima pravo da misli sta hoce.
(dps, 11. januar 2022 17:34)

Zavisi u koju zemlju odlaziš.

U Izraelu za stan od 70 kvadrata u centru Tel Aviva treba odvojiti i proseku oko 1.1 miliona dolara a često se radi o starim zgradama bez liftova koje su ružne i jedva da obezbedjuju osnovne usluge u stanu.

Prosecna cena stana u celom Izraelu je preko 500 000 dolara.

Velika potražnja a ograničena ponuda.

Jesu ovde plate mnogo veće nego u Srbiji, al nedovoljno da učine ovakve cene realnima.

Goran

pre 2 godine

Kupio sam stan od 105kvm 2016. na Lekinom brdu u BG 1650e po kvadratu, sad možete u oglasima pogledati koja je cena. E sad vi koji pričate o nerealnim cenama i pucanju balona recite da li sam ja ispao glup što nisam sačekao to što vi čekate? Kojih crnih 1200e i priče o pranju novca, gde vi ljudi živite?

Radoje

pre 2 godine

Cene nekretnina nikad ne padaju. Sve sam ovo preživeo u inostranstvu. Obična kuća i to po pola sa komšijom koja je pre 20 godina koštala oko 100.000 sada je daleko preko pola miliona. U relativno jadnom kraju grada. 5 kilometara od centra u gradiću ne u glavnom gradu. Dok god ima ljudi koji treba negde da uvale pare. I ljudi koji mogu da dobiju kredit da kupe. I nema ljudi koji grade ni zakona protiv spekulacije nekretninama. I dok vlada podstiče ljude iz svih krajeva sveta da drže pare u nekretninama cene nikad neće pasti.

Splavar

pre 2 godine

Citam po komentarima razne zablude. Beograd jeste skup, skuplji od Majamija npr, ali je i centar necega. Cenu ne odredjuju placeni clanci u novinama, jer ce svaki ozbiljan kupac prvo proveriti veliki broj nekretnina, kako u izgradnji, tako i postojecih. Takodje, teska glupost je da se nekretnina mora brzo prodati, absolutno netacno, pogotovo u doba inflacije. To nas dovodi i do trece zablude, a to je da ce cene pasti. U nekom momentu kratkorocno mozda, a i to minimalno. Cesto me ljudi pitaju zasto ne iznajmljujem. Evo, zasto da mi neko urnise stan, kad mu je praznom i sredjenom cena skocila 100% zadnjih 10ak godina. Leba ne jede, porezi i komunalije su niski, a vrednost neprestano raste

Splavar

pre 2 godine

Ako je neko kupio stan za 1200 a sada vredi 1600 ne znači da je i zaradio.Zarada bi bila samo u slučaju da za tih 1600 može da kupi više kvadrata Ako može da kupi manje realno je izgubio.I to se zove inflacija.
(Čiča, 11. januar 2022 17:42)

Pomenuo si nesto u sta nisam zeleo da ulazim. Tacno, inflacija jeste faktor u zadnje dve godine od pocetka ludila sa Covidom. E sad nekretnine su rasle i u perodu stabilnih kurseva, cak i pre Kovida su tukle S&P500 index, svakako pod uslovom da su na pozeljnoj lokaciji. Bgd i Novi sad ne mogu znacajno pasti. E sad, vikendice, njive i slicne stvari, to moze da varira, licno se drzim dalje od takvih nekretnina, nemam apetit za rizik, bez obzira sto tu postoji mogucnost za brzu zaradu. Kako bilo, inflacija je trenutno bitan faktor, svi gubimo, samo je do nasih odluka koliko, a neki mladji i pametniji od mene mogu i da iskoriste tu priliku, nek im je sa srecom

Splavar

pre 2 godine

"Tržište, tržište i samo tržište može da odredi koliko nešto vredi..."
Srboljub
Tržište može da odredi samo koliko nešto košta u određenom trenutku, ali ne koliko vredi.
Srbija je zemlja koja se prazni, ne zaboravite.
(J., 11. januar 2022 17:29)

Pa sta. Ako cak Srbi i kompletno napuste Srbiju nece ostati prazna. Pa Beograd je postojao i pre doseljavanja Srba, za svakim ko ode, neko novi ce doci. Ne primecujes Kineze, Albance, u zadnje vreme razne doseljenike iz egsoticnih mesta? Drugar, Beograd je vecan, za nas se ne zna, to je vec neka druga tema. Migracije su normalna pojava. Cak i tamo gde ja trenutno zovim do skoro su bili Italijani, Jevreji i Kubanci. Sad su Rusi i juznoamerikanci. Mislis li da je cena pala, nije, cak je i znatno veca. Ne zanosite se nekakvim padom cena, to necete videti

analiticar

pre 2 godine

Vecina zeli svoj stan. I vikendicu. I kucu na moru/planini.
Ko ima, ulaze, jer nece izgubiti.
Nije retkost da neko ima 5 stanova. Ne verujem da ce sutra poceti da ih poklanja. Na njima zaradjuje od rente, a i cene idu gore.
Najbolje lokacije su otisle, sto znaci da cene tu nece nikad padati (osim nekih katastrofa).
Ko god je u proslosti kupovao stanove, ne kaje se.
Ljudi trose vise i na putovanja, a tamo im treba smestaj, sto znaci da se rentanje sve vise isplati.
Iako u evropi ne raste znacajno broj ljudi, ima doseljenika.
Sve u svemu, ne vidim ni jedan razlog padanju cene.

Ko misli da je ovde skup nek pogleda koliko se renta stan na dan u recimo Holandiji, pa nek prica o realnosti cena.
Takodje, nek neko kupi plac, sagradi kucu/zgradu, pa nek prodaje te stanove, pa da vidimo koja ce biti cena.
Materijali, usluge, razne dozvole i takse, hrana, energija su poskupeli vise nego nekretnine.

Ko ima, nek kupuje, nece da se baci :)

C i n i k

pre 2 godine

Postoji ogromna traznja, cene se formiraju na trzistu tako da koliko god se nkom cinilo da su cene za m2 visoke, te su cene formirane na trzistu..
Kada traznje nbi bilo cene bi isle dole..

vsn

pre 2 godine

Poslednju put kad Sam bio u Bg video Sam populaciju na izumiranju ljudi u srednim 40-Im I 50-im prazna decija igralista, nervozu I neljubaznost na svakom cosku sto je I neka odlika grada.
(Cux, 11. januar 2022 16:44)

Ovo o gradu na izumiranju i praznim decijim igralistima je apsolutno samo tvoj licni dozivljaj. Tamo gde se ja krecem ima mnogo mladih ljudi i jako jako puno parova sa malom decom. Mozemo da polemisemo o cemu god, ali to da je Beograd na izumiranju da su igralista prazna apsolutno nije tacno.

mr

pre 2 godine

Realna cena je ona koju neko plati, a ne ona koju bi ti hteo da bude. Ako ja kupim stan za 3000 evra po kvadratu, meni on toliko vredi, apsolutno me ne zanima da li ce i koliko ce da izgubi na vrednosti kroz x godina. Ne kupuju ljudi stanove samo da bi ih izdavali, ljudi resavaju svoje stambeno pitanje a neki ljudi ulazu svoj ustedjen novac kako ga ne bi potrosili na bezbeze stvari , a neki stanove gledaju kao zalog za buducnost, za starost kao dopuna penziji ( znamo kolike su penzije), tada stan moze da se izda, proda i sl. Ako se tako gleda kupovina stana nikako ne moze da bude promasaj.
(Milan, 11. januar 2022 17:01)

Не, реална цена је она за коју можеш да га продаш. Ти кад си купио стан купио си и маркетинг, и провизије, и процене продаваца колико могу да те ошишају, и потенцијални преварни моменат. А са твојим плаћањем си само доказао колико имаш пара за ту ствар, а не колико она вреди. Трговина је врло зезнута ствар, и ја сам у њој дуго година и још нисам научио. Гледао сам мајсторе при трговини, и то моји људи, и нема шансе да научим. Тако је како је.

Ivan

pre 2 godine

@ mr
Hahah, samo se ti tesi . Ja sam kupio stan u novogradnji pre dve godine za 1800 evra po kvadratu, pre mesec dana sam ga prodao za 2400. Moj kolega je kupio stan prosle godine za 2000 po kvadratu, pre par dana ga je prodao za 2500. Pa ti vidi..

Zacvo

pre 2 godine

Nije nerealna cena jer cenu diktira tržište. Da nema toliko potražnje ne bi bila ni tolika cena.
Ljudi niste svesni koliko narod u Srbiji ima para. Prosečna plata uopšte ne odražava realno stanje. Svi nešto rade sa strane, snalaze se, zarađuju pare ovako ili onako. Pogledajte samo promet po tržnim centrima, broj automobila, troši se na sve strane, narod ima para

Splavar

pre 2 godine

Citam po komentarima razne zablude. Beograd jeste skup, skuplji od Majamija npr, ali je i centar necega. Cenu ne odredjuju placeni clanci u novinama, jer ce svaki ozbiljan kupac prvo proveriti veliki broj nekretnina, kako u izgradnji, tako i postojecih. Takodje, teska glupost je da se nekretnina mora brzo prodati, absolutno netacno, pogotovo u doba inflacije. To nas dovodi i do trece zablude, a to je da ce cene pasti. U nekom momentu kratkorocno mozda, a i to minimalno. Cesto me ljudi pitaju zasto ne iznajmljujem. Evo, zasto da mi neko urnise stan, kad mu je praznom i sredjenom cena skocila 100% zadnjih 10ak godina. Leba ne jede, porezi i komunalije su niski, a vrednost neprestano raste

Goran

pre 2 godine

Kupio sam stan od 105kvm 2016. na Lekinom brdu u BG 1650e po kvadratu, sad možete u oglasima pogledati koja je cena. E sad vi koji pričate o nerealnim cenama i pucanju balona recite da li sam ja ispao glup što nisam sačekao to što vi čekate? Kojih crnih 1200e i priče o pranju novca, gde vi ljudi živite?

Splavar

pre 2 godine

"Tržište, tržište i samo tržište može da odredi koliko nešto vredi..."
Srboljub
Tržište može da odredi samo koliko nešto košta u određenom trenutku, ali ne koliko vredi.
Srbija je zemlja koja se prazni, ne zaboravite.
(J., 11. januar 2022 17:29)

Pa sta. Ako cak Srbi i kompletno napuste Srbiju nece ostati prazna. Pa Beograd je postojao i pre doseljavanja Srba, za svakim ko ode, neko novi ce doci. Ne primecujes Kineze, Albance, u zadnje vreme razne doseljenike iz egsoticnih mesta? Drugar, Beograd je vecan, za nas se ne zna, to je vec neka druga tema. Migracije su normalna pojava. Cak i tamo gde ja trenutno zovim do skoro su bili Italijani, Jevreji i Kubanci. Sad su Rusi i juznoamerikanci. Mislis li da je cena pala, nije, cak je i znatno veca. Ne zanosite se nekakvim padom cena, to necete videti

BG

pre 2 godine

Realna cena kvadrata u BG je oko 1200 evra u najboljem delu BG. Sve ostalo je precenjeno i neko ce izgubiti novac u buducnosti. Nas narod ne razume trziste nekretnina. Prodaju kuce i stanove po 15 godina sto je smesno. Ako stan ne prodas za 15 dana znaci da je cena nerealna. Kuca moze da se prodaje i mesec dana. Sve duze od toga trziste odbija laznu vrednost i prodavac pocinje da "peca" zrtvu koja se ne razume u nekretnine. Ako se stan izdaje za 300 evra njegova maksimalna cena moze da bude oko 50.000 evra. Sve preko toga je obicna budalastina i bacanje para.

C i n i k

pre 2 godine

Postoji ogromna traznja, cene se formiraju na trzistu tako da koliko god se nkom cinilo da su cene za m2 visoke, te su cene formirane na trzistu..
Kada traznje nbi bilo cene bi isle dole..

meki

pre 2 godine

Ne vidim sta to Beograd nudi pored cinjenice da je visemilionski da bi cena pratila tu pricu. Zivotni standard za nijansu bolji od ostatak zemlje Ali neuporedivo losiji sa nekim susednim zemljama da ne pricamo Zapadnim. Grad je barem po meni ruzan u porednjenu sa recimo Budimpestom, Becom, Zagreb om I Bratislavom istina poslednja dva su manja pa velicini pa ne znam da li su bas za porednjene. Poslednju put kad Sam bio u Bg video Sam populaciju na izumiranju ljudi u srednim 40-Im I 50-im prazna decija igralista, nervozu I neljubaznost na svakom cosku sto je I neka odlika grada.
(Cux, 11. januar 2022 16:44)

Video si sta si zeleo da vidis ocigledno, igralista su prepuna dece, mada ne nam kakav je to faktor u biranju nekretnine osim blizina igralista ako ne zelis da te uznemiravaju . Elem, skoro sam bio u ZG nekoliko dana i pitam se ko ima hrabrosti da kaze da su fasade u BG lose pored onoga sto sam video tamo. I domacine sam pita o cmeu je rec, zasto vam EU ne da novac da to sredite. Sa Budimpestom nemoze da se poredi ali BG je toliko puta rusen bombama, maltratiran snakcijama, nasilim migracijama usled ratova, da je pravo cudeo i da je ovakav. A los nije, problme je samo sa infrastrukturom koja ne prati broj stanovnika, i prevelikim brojem pridoslica iz ruralnih sredina.

Cux

pre 2 godine

Ne vidim sta to Beograd nudi pored cinjenice da je visemilionski da bi cena pratila tu pricu. Zivotni standard za nijansu bolji od ostatak zemlje Ali neuporedivo losiji sa nekim susednim zemljama da ne pricamo Zapadnim. Grad je barem po meni ruzan u porednjenu sa recimo Budimpestom, Becom, Zagreb om I Bratislavom istina poslednja dva su manja pa velicini pa ne znam da li su bas za porednjene. Poslednju put kad Sam bio u Bg video Sam populaciju na izumiranju ljudi u srednim 40-Im I 50-im prazna decija igralista, nervozu I neljubaznost na svakom cosku sto je I neka odlika grada.

Gojko

pre 2 godine

@ splavar
Tacno tako. Kupio sam dva stana , jedan 2018, drugi 2020 . U jednom zivim, drugi je prazan, ne izdajem ga. Platim porez za oba stana . Ako dodjem do situacije da mi treba novca taj stan u kome ne zivim cu izdati ili prodati, do tada nek bude prazan, meni ne smeta jer ne zelim da mi bilo ko unistava stan, prosto nije mi moranje. Da nisam ulozio novac u stan ko zna kako bi ga potrosio , auto i sl, a nije da mi je potreban. Inace radim posten posao u IT sektoru, nisam neki mafijas i sl. Mnogo mojih kolega je kupilo stanove zadnjih par godina.

analiticar

pre 2 godine

Vecina zeli svoj stan. I vikendicu. I kucu na moru/planini.
Ko ima, ulaze, jer nece izgubiti.
Nije retkost da neko ima 5 stanova. Ne verujem da ce sutra poceti da ih poklanja. Na njima zaradjuje od rente, a i cene idu gore.
Najbolje lokacije su otisle, sto znaci da cene tu nece nikad padati (osim nekih katastrofa).
Ko god je u proslosti kupovao stanove, ne kaje se.
Ljudi trose vise i na putovanja, a tamo im treba smestaj, sto znaci da se rentanje sve vise isplati.
Iako u evropi ne raste znacajno broj ljudi, ima doseljenika.
Sve u svemu, ne vidim ni jedan razlog padanju cene.

Ko misli da je ovde skup nek pogleda koliko se renta stan na dan u recimo Holandiji, pa nek prica o realnosti cena.
Takodje, nek neko kupi plac, sagradi kucu/zgradu, pa nek prodaje te stanove, pa da vidimo koja ce biti cena.
Materijali, usluge, razne dozvole i takse, hrana, energija su poskupeli vise nego nekretnine.

Ko ima, nek kupuje, nece da se baci :)

Srboljub

pre 2 godine

(BG, 11. januar 2022 16:24)
Tržište, tržište i samo tržište može da odredi koliko nešto vredi. Ako ja jedini prodajem stan po “realnih” 1200 a ostali dobiju i duplo toliko, ja samo mogu da budem magarac a ne razumni akter na tržištu. A tržište nekretnina u Beogradu je odlično razvijeno i cene se vrlo formiraju prema ponudi i tražnji i vrlo je jasno zašto nešto košta ovoliko ili onoliko. Renta isto prati cene nekretnina ali je tačno da rastu sporije. I naravno imamo efekat inflacije tako da tih imaginarnih 1200€ je neki Vaš red veličina vrednosti koji je ostao u glavi kao prosek u poslednjih 10 godina. Cena na dobroj lokaciji u Beogradu nikada nece biti 1200€ a ja još kažem ne daj bože da bude, jer tada ćemo imati mnogo mnogo većih problema od cene nekretnina u Beogradu.

Splavar

pre 2 godine

Cena stana na npr Banovom Brdu (7-9km od centra) je jednaka ceni stana u Milanu (7-9km od centra) tj oko 2000evra/m2.

Stim da u Milanu:
-imate parking mesto pored zgrade
-imate masu autobuskih linija i metroa
-da mozete stan da izdajete za 700-1000 evra/m2
-da imate mnogo bolje puteve
-da imate mogucnost rada za vecu platu i to svu preko racuna, i da lako menjate poslove
-da ste u Evropskoj uniji
-da imate jedan od najvecih aerodroma u Evropi sa masom low cost linija
-da imate vece akcijske popuste za mnogo luksuznije stvari nego sto se kod nas prodaje losija turska ili kineska roba
-da imate neki vid sigurnosti da do novog rata nece doci koji ce vam obespredmetiti vasu vrednost
-njihovi univerziteti i fakulteti se bolje cene nego nasi
-vrlo lako je prodati isti
-...

A u Beogradu je u prednosti samo zato sto ste tu blizu svojih!!

Pa vi koji mislite da nije naduvana cena lozite druge kako bi zavarali realnu sliku.
(Analiticar iz banke, 11. januar 2022 18:20)


Ma odlican ti esej, evo mogao si Milano da zamenis s Majamijem, ista prica. Problem je u tome sto narod ne moze tek tako da ode negde drugo, a tog naroda ima mnogo i nemaju izbora. E pa zato su Bgd i NS skupi, predstavljaju centre u koje ljudi moraju ici zbog posla. To sto je neki lepsi grad u svetu jeftiniji, malo znaci onom koji ne moze tamo otici. E pa zato je Bgd skup i to se nece promeniti, naprotiv

Бабинџем

pre 2 godine

Не диктира тржиште цене него инвеститори. Платиш да објаве неколико чланака како постоји велика потражња, да се људи отимају да купе и да су зато цене високе и ето ти тржишта. Ако би неко објавио пар вести да цене падају јер нема потражње, све би се окренуло.

Milan

pre 2 godine

@ bg
Realna cena je ona koju neko plati, a ne ona koju bi ti hteo da bude. Ako ja kupim stan za 3000 evra po kvadratu, meni on toliko vredi, apsolutno me ne zanima da li ce i koliko ce da izgubi na vrednosti kroz x godina. Ne kupuju ljudi stanove samo da bi ih izdavali, ljudi resavaju svoje stambeno pitanje a neki ljudi ulazu svoj ustedjen novac kako ga ne bi potrosili na bezbeze stvari , a neki stanove gledaju kao zalog za buducnost, za starost kao dopuna penziji ( znamo kolike su penzije), tada stan moze da se izda, proda i sl. Ako se tako gleda kupovina stana nikako ne moze da bude promasaj.

deu

pre 2 godine

Evo u Duizburgu (grad veličine Novog Sada) trosoban stan 80 m2 košta 65 000 eura,dvosoban za 45 - 50 000 e da birate.
Naravno nije nova gradnja i nije u centru ali grad je fantastičan za život u kojem god delu živeli.

Radoje

pre 2 godine

Cene nekretnina nikad ne padaju. Sve sam ovo preživeo u inostranstvu. Obična kuća i to po pola sa komšijom koja je pre 20 godina koštala oko 100.000 sada je daleko preko pola miliona. U relativno jadnom kraju grada. 5 kilometara od centra u gradiću ne u glavnom gradu. Dok god ima ljudi koji treba negde da uvale pare. I ljudi koji mogu da dobiju kredit da kupe. I nema ljudi koji grade ni zakona protiv spekulacije nekretninama. I dok vlada podstiče ljude iz svih krajeva sveta da drže pare u nekretninama cene nikad neće pasti.

Daniel

pre 2 godine

Otidjite u neku drugu zemlju, pogledajte malo, uporedite...
Nije ovde mnogo stosta realno pa tako no cena stanova.
Ali svako ima pravo da misli sta hoce.
(dps, 11. januar 2022 17:34)

Zavisi u koju zemlju odlaziš.

U Izraelu za stan od 70 kvadrata u centru Tel Aviva treba odvojiti i proseku oko 1.1 miliona dolara a često se radi o starim zgradama bez liftova koje su ružne i jedva da obezbedjuju osnovne usluge u stanu.

Prosecna cena stana u celom Izraelu je preko 500 000 dolara.

Velika potražnja a ograničena ponuda.

Jesu ovde plate mnogo veće nego u Srbiji, al nedovoljno da učine ovakve cene realnima.

Analiticar iz banke

pre 2 godine

Cena stana na npr Banovom Brdu (7-9km od centra) je jednaka ceni stana u Milanu (7-9km od centra) tj oko 2000evra/m2.

Stim da u Milanu:
-imate parking mesto pored zgrade
-imate masu autobuskih linija i metroa
-da mozete stan da izdajete za 700-1000 evra/m2
-da imate mnogo bolje puteve
-da imate mogucnost rada za vecu platu i to svu preko racuna, i da lako menjate poslove
-da ste u Evropskoj uniji
-da imate jedan od najvecih aerodroma u Evropi sa masom low cost linija
-da imate vece akcijske popuste za mnogo luksuznije stvari nego sto se kod nas prodaje losija turska ili kineska roba
-da imate neki vid sigurnosti da do novog rata nece doci koji ce vam obespredmetiti vasu vrednost
-njihovi univerziteti i fakulteti se bolje cene nego nasi
-vrlo lako je prodati isti
-...

A u Beogradu je u prednosti samo zato sto ste tu blizu svojih!!

Pa vi koji mislite da nije naduvana cena lozite druge kako bi zavarali realnu sliku.

Dušan R.

pre 2 godine

Jedini razlog tolike tražnje na tržištu nekretnina je nepostojanje kontrole porekla novca.
(Pero, 11. januar 2022 16:00)

Gde je tolika traznja? u zeljama Agencija, investitora, banaka i jos nekih...

Hrabri krojac

pre 2 godine

Vise od 80% stanova kod nas se kupuje za kes i to po vise stanova po kupcu sto nas dovodi do zakljucka da za razliku od drugih zemalja se ovde nekretnine uglavnom kupuju da bi sluzile kao slamarice za velike kolicine para. Zbog te trzisne situacije cena kvadrata je visoka ali definitivno nerealno visoka. Znaci stanovi se ne kupuju za stanovanje sto nas opet dovodi do zakljucka da ce u jednom trenutku tih 80% novogradnje da ode u prodaju. Cim prvi budu krenuli da prodaju, zaustavice se rast cena i zidanje i pocece pad. Kako krene pad, svi ostali vlasnici takvih nekretnina ce u strahu od gubitka takodje staviti stanove na berzu i onda jos veci pad jer ce ponuda biti ogromna. Ne znam kada ce se to desiti ali je sigurno da ti stanovi nece decenijama zvrjati prazni. Zivi bili pa videli.

Ivan

pre 2 godine

@ mr
Hahah, samo se ti tesi . Ja sam kupio stan u novogradnji pre dve godine za 1800 evra po kvadratu, pre mesec dana sam ga prodao za 2400. Moj kolega je kupio stan prosle godine za 2000 po kvadratu, pre par dana ga je prodao za 2500. Pa ti vidi..

J.

pre 2 godine

"Tržište, tržište i samo tržište može da odredi koliko nešto vredi..."
Srboljub
Tržište može da odredi samo koliko nešto košta u određenom trenutku, ali ne koliko vredi.
Srbija je zemlja koja se prazni, ne zaboravite.

Doks

pre 2 godine

Srećom da sam završio sa nekretninama 2015. godine, pre poslednjeg buma. Dobro sam prošao, stan je sad na oglasima 30% skuplji. Mislim da je balon bar toliki, ako ne i veći, do 40% cene. Ko mora, neka plaća, ja sam čekao vreme kad je cena stanova išla dole.

Reziel

pre 2 godine

U poredjenju sa "sličnim" gradovima, Beograd ima ubedljivo najviše tzv. prljavog novca. Istina je da se uzima više kredita jer su uslovi zaista povoljniji, medjutim, ta gotovo neverovatna potražnja za stanovima u našoj prestonici dolazi zbog keš kupaca. Tu naravno ima i onih koji su prodali njivu ili kuću van grada, povratnika iz inostranstva, ili jednostavno uspešnih ljudi, ali to i dalje ne objašnjava odakle toliko keš kupaca. Zamislite koliko "uspešni" treba da budete u Srbiji da bi za recimo 20 ili 30 godina uštedeli za nekretninu od 150.000 eur?
Kada kažem "prljavi" novac, ne mislim samo na težak, krupni kriminal i promet narkotika, razbojništva, prostituciju i trgovinu ljudima, oružjem, već na sav onaj novac koji nije oporezovan. Tu mislim da direktore državnih preduzeća sa platama od dve ili tri hiljade eura, ili državne službenike, funkcionere. Čak i sa izuzetno jakom platom, teško je shvatiti kako za desetak godina službovanja zarade stan od 100+ hiljada eura. Mislim i na poslovanje u sivoj i crnoj zoni, utaju poreza i dužnički lobi. Svi oni, pa i oni teški kriminalci svoj novac "kriju" u nekretninama, pa tako i dižu potražnju, odnosno cenu.

liks

pre 2 godine

@Zacvo
Realno je pitanje koliki si porez na prihode platio u prethodnom periodu? Po tom porezu se vidi koliki je prihod bio. I da li je bilo mogucnosti za kupovinu nekretnine po realnoj ceni sa tim realnim prihodom.

Svi koji porezom ne pokrivaju svoj kompletan prihod su muljatori (da ne kazem kriminalci). A to je ta vecina, kojima odgovara ovaj mulj u kom zivimo, koji im dozvoljava da izigravaju baje.

Čiča

pre 2 godine

Ako je neko kupio stan za 1200 a sada vredi 1600 ne znači da je i zaradio.Zarada bi bila samo u slučaju da za tih 1600 može da kupi više kvadrata Ako može da kupi manje realno je izgubio.I to se zove inflacija.

Poreklo novca je druga stvar

pre 2 godine

U poređenju sa sličnim zemljama u svetu, kod nas ljudi nemaju u šta drugo da ulažu, sem u nekretnine. Ko ima višak novca i ne želi rizik, čuva ga kupovinom nepokretnosti. Umerena inflacija će samo da pojača taj trend.

vsn

pre 2 godine

Poslednju put kad Sam bio u Bg video Sam populaciju na izumiranju ljudi u srednim 40-Im I 50-im prazna decija igralista, nervozu I neljubaznost na svakom cosku sto je I neka odlika grada.
(Cux, 11. januar 2022 16:44)

Ovo o gradu na izumiranju i praznim decijim igralistima je apsolutno samo tvoj licni dozivljaj. Tamo gde se ja krecem ima mnogo mladih ljudi i jako jako puno parova sa malom decom. Mozemo da polemisemo o cemu god, ali to da je Beograd na izumiranju da su igralista prazna apsolutno nije tacno.

Traznja

pre 2 godine

Tacno je da su od Srbije ostali samo BG i NS tu cene nekretnina nece znatno padati. Kome odgovaraju platice tu cenu. Radi se o najzagadjenijim gradovima u Evropi, bez metroa, punim buke sa ogromnim guzvama na ulicama i u saobracaju. Meni ne zvuci primamljivo iako sam tu silom prilika. Imam kucu u manjem mestu, ulazem u druge stvari ne planiram kupovinu stana dovoljan mi je ovaj u kom zivim. Ostalima zelim srecu, ne mislim da je ulaganje u nekretnine lose kao investicija. Upitan je samo kvalitet zivota kod nas.

Splavar

pre 2 godine

Ako je neko kupio stan za 1200 a sada vredi 1600 ne znači da je i zaradio.Zarada bi bila samo u slučaju da za tih 1600 može da kupi više kvadrata Ako može da kupi manje realno je izgubio.I to se zove inflacija.
(Čiča, 11. januar 2022 17:42)

Pomenuo si nesto u sta nisam zeleo da ulazim. Tacno, inflacija jeste faktor u zadnje dve godine od pocetka ludila sa Covidom. E sad nekretnine su rasle i u perodu stabilnih kurseva, cak i pre Kovida su tukle S&P500 index, svakako pod uslovom da su na pozeljnoj lokaciji. Bgd i Novi sad ne mogu znacajno pasti. E sad, vikendice, njive i slicne stvari, to moze da varira, licno se drzim dalje od takvih nekretnina, nemam apetit za rizik, bez obzira sto tu postoji mogucnost za brzu zaradu. Kako bilo, inflacija je trenutno bitan faktor, svi gubimo, samo je do nasih odluka koliko, a neki mladji i pametniji od mene mogu i da iskoriste tu priliku, nek im je sa srecom

Zok1

pre 2 godine

Cene u Beogradu jesu precenjene, ali nije izuzetak. I u mnogim drugim velikim svetskim gradovima cene su precenjene. Besmisleno je platiti stan više nego što košta njegov najam na 20 godina. Ako stan iznajmljujete za 500 evra mesecno, ne bi trebao da košta više od 120 hiljada. U sve ovo, u Srbiji nema jasnih pokazatelja koliko dugo je neki stan bio na tržištu i za koje pare je prodat.

mr

pre 2 godine

Realna cena je ona koju neko plati, a ne ona koju bi ti hteo da bude. Ako ja kupim stan za 3000 evra po kvadratu, meni on toliko vredi, apsolutno me ne zanima da li ce i koliko ce da izgubi na vrednosti kroz x godina. Ne kupuju ljudi stanove samo da bi ih izdavali, ljudi resavaju svoje stambeno pitanje a neki ljudi ulazu svoj ustedjen novac kako ga ne bi potrosili na bezbeze stvari , a neki stanove gledaju kao zalog za buducnost, za starost kao dopuna penziji ( znamo kolike su penzije), tada stan moze da se izda, proda i sl. Ako se tako gleda kupovina stana nikako ne moze da bude promasaj.
(Milan, 11. januar 2022 17:01)

Не, реална цена је она за коју можеш да га продаш. Ти кад си купио стан купио си и маркетинг, и провизије, и процене продаваца колико могу да те ошишају, и потенцијални преварни моменат. А са твојим плаћањем си само доказао колико имаш пара за ту ствар, а не колико она вреди. Трговина је врло зезнута ствар, и ја сам у њој дуго година и још нисам научио. Гледао сам мајсторе при трговини, и то моји људи, и нема шансе да научим. Тако је како је.

dps

pre 2 godine

Dovoljno je uporedito Beograd, Budimpestu, Bec.
Prosecne plate, cene kvadrata, infrastrukturu, metro, perspektivu, kvalitet zivota, kulturu, itd. itd. I videcete ljudi koliko je Beograd precenjen.
Kupio sam stan u Beogradu, zivim i radim u Beogradu, ali da je cena nekretnina realna... nije.
To sto bismo mi svi da nam nekretnine vrede ne znam ni ja koliko, i sto se luxuzom smatra stan koji ima ugradni kotlic i led plafonjeru... to govori koliko smo realni.
Otidjite u neku drugu zemlju, pogledajte malo, uporedite...
Nije ovde mnogo stosta realno pa tako no cena stanova.
Ali svako ima pravo da misli sta hoce.

dexter-lab

pre 2 godine

Za Bg i NS je potpuno razumljivo. To su jedina dva grada u zemlji u kojima se povecava broj stanovnika. Ti ljudi moraju da zive negde. A ko ce ziveti u ostalim gradovima - nemam pojma? Moj grad, Nis za 10 godina izgubi 15.000 ljudi i to se vidi po cenama nekretnina. Novogradnja u najuzem centru ima nerealne cene. U ostalim delovima grada je posle proslogodisnjeg ludila cena polako stagnirala, sada je vec niza za 10% nego pre par meseci. Jednostavno nema traznje.