Subota, 23.04.2011.

00:06

Dijaspora dala više od investitora

U Srbiju je od 2000. godine iz rasejanja stiglo 42,96 milijardi dolara, što je 2,5 puta više od direktnih stranih investicija uloženih u istom periodu.

Izvor: Politika

Dijaspora dala više od investitora IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

emigrant

pre 13 godina

ej moj @s.nikolicu... dzaba pricas, prepuna je srbija takvih kao sto su tvoj zet i ovaj RM. dzaba pricas jer ne shvataju da je svaki dolar ili evro bukvalno mufte lova od koje svi tamo mrse brke - ko manje ko vise - al' bukvalno svi!

i meni je sto puta doslo da prekinem sa slanjem al' sta vredi kad je srce meko...

Chicago

pre 13 godina

Pored novca koji u Srbiju ulazi bankarskim putem, verujem da ista kolicina para stigne i u gotovini. Svako od nas pokusava da preskoci placanje bankarskih provizija i novac "svojima" salje preko prijatelja, ili isti nosi sa sobom, kada licno dolazi u Srbiju.
Pored, svih gore navedenih oblika unosa novca u Srbiju (bankarskim ili jeftinijim - gotivinskim putem), postoji i treci nacin: pomaganje slabasnog srpskog izvoza, kupovinom nasih proizvoda u inostranstvu. Vecina nasih ljudi (i ja medju njima) voli da kupi neki nas proizvod. U Chicagu postoje nase radnje i supermarketi, a srpske robe ima i po americkim trgovinskim lancima. To je jos jedan nod nacina, na koji mi pomazemo Srbiji. A, pomogli bi smo i vise, kada bi nasih proizvoda bilo u vecim kolicinama na policama (zasto ih nema, pitanje je za lopovsku vlast i njihovu neodgovornost prema sprskoj privredi... :( )
Veliki pozdrav iz Chicaga

s.nikolic

pre 13 godina

a bre @RM , naravno da smo slali i davali nasima , ali ti nasi su tim parama kupovali neke stvari koji se u srbiji proizvode i tako je nekoliko hiljada radnika imalo posao a samim tim i nesto novca za zivot! ja licno bi bio sretan da nisam morao da dajem , ponekad se razmislim da je bilo BOLJE DA NISAM DAVAO , najkasnije onog trentka kad sam sa zetom kome sam u vremenu kad je plata bila DVE MARKE njemu i njegovoj porodici mesecno davao , nosio , i do petsto maraka mesecno , a njegovoj deci jos u ono vreme omogucio da poloze vozacki ispit te mu je jedno od dece danas profesionalni vozac , jer kad sam se jednom prilikom pozalio da meni da bi dosao i obiso i usput nesto i doneo , sa stranim tablicam TREBA PET PUTA VISE ZA PUTARINE nego li za gorivo , njegovor odgovor je bio " "da se ja pitam , BILE BI TE PUTERINE JOS VECE , cak bi nam zabranio da uopste ulazimo u srbiju " !!! ali glupost je takodje jedna vrsta bolesti i nema granice , te sam ga nakon te izjave malo nasmesio i jos vise sazaljevao ! a inace da nismo te novce donosili i slali MOZDA BI NESPOSOBNOST OVIH ST VODE SRBIJE PRE "ISPLIVALA" NA POVRSINU te je ste strane gledano ipak bilo bolje da ne saljemo ili donosimo!!! i samo jos jedna sitnica : vecini od nas koji smo "vani" je i dalje zelja da i vama koji "dole" zivite krene na bolje , odnosno da se bar za skromni zivot ima a ne da polako uz struju , lecenje i sta jos znam koje potrebstine I HRANA POSTAJE LUKSUZ !

View

pre 13 godina

"Jedino mi nije jasno koja je svrha ove glupe propagande" ...
(David, 23. april 2011 06:02)

Ukratko: situacija u Srbiji jako je loša, korupcija je enormna, kao i siromaštvo. Cene su nam paprene, a nameti svih mogućih i nemogućih vrsta, isti takvi.
To je dovelo do toga da je celokupna politička 'elita' izgubila poverenje građana u Srbiji, te se na narednim izborima predviđa velika apstinencija, što ne odgovara ovdašnjim vlastodršcima, pa su krenuli u potragu za – novim biračkim telom.
Stalno ponavljanje o velikom novcu koji dijaspora šalje u maticu, dovešće do predloga da se dijaspori dâ pravo glasa na izborima, što je već nekoliko puta bilo tema javne rasprave. Pošto se pravo glasa dâ dijaspori, mora se dati i tzv. Srbima u regionu.
A idealnijeg biračkog tela od Srba iz BiH, Crne Gore i KiM – nema, jer prezadužena i polugladna Srbija isplaćuje plate (i to duple) kosovskim Srbima, isplaćuje im naknadu za nezaposlenost (koju građanima Srbije ne isplaćuje), Dodik se hvali da je Srbija uložila 700 mil. eura u Rep. Srpsku, a za paralelne institucije na severu Kosova izdvajamo oko 500 mil. eura godišnje.
To je svrha ove propagande: novo biračko telo i večna vladavina.

Mika

pre 13 godina

Vi koji gledate RTS preko satelita i reklame najmodernijih stanova izgradjenih u Kragujevcu npr. imajte u vidu da je to gradila gradjevinska mafija koja na tome zaradjuje milijarde preko noci i spavajuci. I ne samo to, gradnjom tih objekata tlacena je i izrabljivana radnicka klasa koja je za koricu suvog hleba radila na 40 stepeni vrucine sa jednom flasom vode. Svu nelegalnu gradnju na Zlatiboru gradila je Kragujevacka gradjevinska mafija koju, ako vas ta mafija prevari stiti drzava jer je sa mafijom u uskoj sprezi. Razmislite zasto samo dve mafije u Srbiji nikada nisu ni spomenute a to je sudska i gradjevinska mafija? Pa jednostavno te dve mafije su najjace u Srbiji i zato vise od milion ljudi i gladuje. Za njih je nebitno sto je i drzava odnosno mi gradjani pred medjunarodnim sudom zbog malverzacija, trgovine (nasim)drzavnim objektima sa mafijom cak i kada medjunarodni sud kaze da osteceni gradjani moraju da se obestete oni sve negiraju i salju u vetar. Srbija je to pa vi sad izvolite u taj raj korupcije i kriminala.

NEMOC DRZAVE

pre 13 godina

@RM, 23. april 2011 23:29
Slazem se sa tobom.Novac je od radnika koji rade preko grane i njihove plate se krecu od 3000 do 2000 dolara-evra mesecno(ako imaju srecu da nebudu prevareni).
Broj ljudi unistavanjem gradjevinskog ali i drugog sektora naterao je ljude na emigraciju,ali ne za zivotnu, vec onu naj goru "radno-privremenu".
Egzoticne i fuj destinacije gde recimo Tadic nikad nebi putovao turisticki jeste azija i afrika ,no kad nemas hleba niko te ne pita hoces ili neces?!
A razlog je vlada republike Srbije koja nije u stanju da ti obezbedi osnovno ustavom zagarantovano pravo,a to je pravo na rad i egzistenciju.
Drzava je jednostavno,nemam pojma pod cijom dirigetskom palicom dovedena u kolaps.
Pretvara ljude u belo roblje odredjenih magnata i tajkuna,pa smo zato na losem glasu.
Pitaju svi arapi kad vide stranca da je marljiv i da dobro radi odakle je i pita ga za situaciju u njegovoj zemlji.
I onda se pitamo zasto nam je toliko los rejting i svi nas izbegavaju.?!
Zbog politike vlade, zbog pravosudja i zbog lopova, eto zasto .
Od zapadne "dijaspore" je znatno manja cifra u igri.Malo Glumci, pevaci i pevaljke,peraci sudova.... i te cifre su neuporedivo manje.
Ljudi su od uvek migrirali poslom, ali u nesto manjem broju je bilo samo posle drugog svetskog rata za austriju i nemacku.

RM

pre 13 godina

Čitam ove komentare i mogu samo da se nasmejem, svi kukaju kako šalju novac "nama", a mi eto "nezahvalni", šta li.

Bre, ne šaljete novac "nama", šaljete ga svojoj porodici, ženi, deci, mami, tati, dedi, babi itd. Ako su vam oni nezahvalni, onda se već zapitajte, ali to je vaša stvar. Mogu misliti što ste zabrinuti za "nas" ;)

Sin Bludimir

pre 13 godina

Ha ha pa napokon neko da napishe ovo!!
Poslednjih par godina pricham raznim ljudima da mi da nemamo dijasporu odavno bi umrli od gladi!!

Bez preterivanja - Srbiju odrzava dijaspora!!

Imamo MNOGO VELIKI potencijal, mozemo MNOGO VELIKO ulaganje da napravimo i MNOGO OZBILJNE projekte da kreiramo - samo da nemamo ove SHAKALE OBICHNE na vlasti!!

Odnosno, za one koji ne umeju da chitaju izmedju redova > uzdaj se use i u svoje kljuse - ne trebaju nam ni strani krediti, ni EU ekonomska okupacija, ni prosjachenje od tata Putina, dovoljno je samo da organizujemo nashe ljude i da od ove nashe shugave drzave postane za kratak vremenski period zemlja koja moze sama da se izdrzava, za pochetak.

A nasha dijaspora predstavlja josh jedan dodatni potencijalni pokretachki motor > naime, lichno poznajem dosta imucnih ljudi koji zive uglavnom po US koji bi sutra bez problema ulagali u Srbiju - pricali smo u mnogo navrata o nekim projektima - medjutim uvek je blokada bila administracija i korupcija. Niko nije hteo da da novac za neku ozbiljnu investiciju na tuze staze.
Pricam o nashim ljudima i njihovim partnerima/prijateljima iz US, dakle indirektno strancima koji su imali veliku zelju da ulazu ovde.

Nashi iole imucniji sunarodnici sanjaju da ulazu u Srbiju - sanjaju da ih neko okupi oko zajednichkih projekata.

Mislim da je ovo nasha jedina shansa, na zalost - sve ostalo je procerdano.

krstivoje

pre 13 godina

Po evropskim izvestajima kroz privatna unosenja udje puno vise od zvanicnih doznaka,sto se preko prsta moze reci cela suma se vrti preko 100-milijardi USD-,gde je suma koju se svet sa evropom do sada uputio ???,kod sume koju salju nasi gradjani u srbiju treba naglasiti da je realan kurs din.300- za jedan euro sto znaci da se gradjani koji to primaju dodatno pljackaju.Zbog toga su 2000- 5- oktobarski narodni heroji i pali borci sa spomenicama kad su videli kolika je drzavna kasa i da se tu nagruva 1 milijarda USD- mesecno ONI - od uzbudjenja usta su se uvalili ni krivi ni duzni odlucili da osnivaju samo partije i da srbijom upravljaju po talibanskim obicajima i dali su jedni drugima rec da niko nece napraviti ni jednu fabriku da se slucajno neko nebi zaposlio,po njihovom receptu posle skole svi mora da idu u nemacku da rade i mesecno salju doznake,takva talibanska vladavina je u punom jeku i dan danas,zbog toga je narod osudjen na svedski sto na kontejneru,A O VELIKIM PLJACKAMA netreba trositi reci,nasa srbija je potpuno urusena i na izdisaju,IMA LI KOGOD PAMETAN DA TO CUJE ???

Vojvodjanin

pre 13 godina

Zeleo bih da cujem komentar Profesora Kovacevica, Dekana Univerziteta u Bgd na ovu vest. Naime, ako se na varam, on je pre par meseci izjavio da su oni visoko-kvalifikovani koji su otisli iz Srbije (Jugoslavije) ostetili drzavu za oko 12-13 miljardi evra.... I kao sto se vidi iz ovih podataka, vratili taj 'dug' drzavi trostruko!
A, sto je jos vaznije, te pare dolaze u ruke onih koji znaju da ih cene i koriste na pravi nacin (ne kao razni krediti MMFa i ostalih 'spektakularnih aranzmana nasih kvazi politicara i 'velikih biznismena). I sto je jos vaznije dostojanstvo ljudi koji dobiju te pare iz inostranstva je sacuvano i imaju neki satisfakciju zbog toga sto im sinusi/cerke nisu sa njima!

Sta ovaj govori meni? Potvrdjuje samo ono sto odavno znamo: da oni koji hoce da prave biznis u Srbiji nece da ulazu jer se u Srbiji ne moze praviti dobar biznis! (Ni ja ne bih slao pare u Srbiju da investiram u 'biznis' vec samo mojim najbilizima!)

I jos nesto: sada tek shavatam zasto Srbija ne preduzima nista protiv odliva strucnjaka (umesto toga optuzuje da smo 'odneli 12 milijardi evra)...!? Da urade nesto protiv odliva mozgova, pa ko bi onda slao pare nazad milionima porodica u Srbiji? Ko bi obezbedio dostojan zivot onih ljudi ciji rodjaci rade u inostranstvu? Kako bi drzava Srbija (koja ne ume da naplacuje ni obican porez od svojih tajkuna-bodatasa) obezbedila makar jedan komad suvog hleba i casu vode clanovima porodica onih 3 miliona ljudi koji zive i rade u inostarnstvo? A o toplom obroku, stanu i ostalim 'komoditetima' i da ne pricamo...?!

Tuzno je sve to - a nasi vodeci politicari svakodnevno izjavljuju neke nebuloze o boljem zivotu i prosperitetu i poboljsanju standarda i ne znam kakve gluposti....

Kad god pomislim na Srbiju obuzima skicoidan osecaj: sazaljenje, seta i tuga zbog svih tih ljudi u koji su zasluzili mnogo vise i barem zivot dostojan svakom ljudskom bicu sa jedne strane a i nezadovoljstvo, bes i duboko razocarenje i frustracija zbog toga sto se nista ne radi da to tako i bude 0 sa druge....! Tesko je sve to objasniti... A verujem, jos teze ziveti u takvoj zemlji!

evita

pre 13 godina

mislim da je za stednju u Srbiji odlicno, ali da drzava ne radi na reklamiranju iste, u smislu da privuce strance koji ne spadaju u "dijasporu". Ovde dobijam oko 6% bruto na godinu, porez je samo 10%. U EU ne mogu ni 2% da dobijem...Ko nece da rizikuje sa investicijama ili berzom, eto sanse. Cak i za "sivi" ili "neoprani" novac banke u Srbiji nisu teske...

Bishop of Cardboard City

pre 13 godina

Molim da me neko ispravi ako nisam u pravu ali ja mislim da samo Srbija i nekoliko diktatura na svetu ne dozvoljava svojoj dijaspori da glasa na izborima.

Emigrant

pre 13 godina

Jos kad ne bi bilo cenzure medija saznala bi javnost i za obaespravljenost dijaspore u njenoj nazovi matici Srbiji. Jedino pravo dijaspore je da salje pare i to sto vise para dok ona ne treba ni da dolazi a kamoli da se vraca. Korupcija u demokraturi veca nego u Milosevicevom ''socijalizmu''. Ako moze biti veca. O ostalom lopovluku i legalnoj otimacini da i ne govorim. Pa ko voli da bude i sam lopov sopstvenog novcanika, nek' izvoli, put pod noge pravas SerBIA.

Zuckova levica

pre 13 godina

I partijsko poslovodstvo Komercijalne banke je to "osetilo" pa zato ZATVARA !!! ogranak u Nemackoj preko koga je stizalo nekoliko STOTINA MILIONA evra u Srbiju.
Naravno kad tom bankom vedri i oblaci jedna mala stranka iz svake vlasti, kojoj sad pred izbore odgovara: sto gore to bolje.
Vazno da njima inostrane doznake i redovan priliv od penzija NE TREBA.
Nemam reci da izrazim svoje ogorcenje.

zza

pre 13 godina

Najmanje je nostalgija, a najvise je pomoc familiji. Da je situacija od pocetka izliva radne snage sredinom 60tih godina. Dolazilo dosta novca to se znalo. Nije se pricalo, Tito nas je zalio da nas eksloatisu kapitalisti, ali moralo je tako biti, i tada su po narodu odlazili samo 'nepismeni jadnici', meni je cak jedna stujardesa rekla da ljudi koji ulaze avion za Zirih neznaju ni avionsku kartu da citaju. Nezam kako ste promenili misljenje da sada i pamet odlazi, mozda sti Srbija ima i ministra za dijasporu, neznam koja to zemlja to jos ima,ali i ja bi uzela taj Job, zasto ne u ludoj Srbiji ima svega. Ja se nebi mnogo oslanjala da ce uvek ostati takav priliv novca, moja generacija nema vise zive roditelje, a ostala familija najvise voli da im ne smetamo jer neznaju mko je kriv za njihovo materijalno stanje, pa krive svakog samo ne sebe. Tako da mi 'glupavi' zemljacici nemamo vise potrebe za neku pomoc ostatku familije. A jos kada smo dobili i ministra, koji ce da das posecuje, organizuje rad konzulata, koji ce da se angazuje ako neko od nas ima neki veliki problem, ja mislim da je sada vecini nas i vec ona puna casa prelila

Losandjeleshchanin

pre 13 godina

I sta sad ja treba da radim??? Da isprintam ovaj clanak i da ga nosim sa sobom da mogu da pokazem cariniku koji kada vidi da putujem sa americkim pasosem pod srpskim imenom krene seansu maltretiranja u 6 ujutro na pasoskoj kontroli dok me pun avion uveliko ceka?

I ovako se osecam kao krava muzara - placam dazbine ovde gde zivim, a placam dazbine i tu gde nezivim, jer dok su mi roditelji i prijatelji zivi jednostavno neosecam da bi trebali da gladuju dok ja mogu da priustim da im pomognem. Ovde bar imam opciju da se zaduzim za kvalitet zivota koji zelim, dok u Srbiju ide samo ziva lova. Cash, cash, cash!

Narocito posle 2000-te. Koliko se ljudi vratilo, investiralo, ili ponudilo investicij koje jednostavno nisu mogle da zazive medju ajkulama? I jos te gledaju kao da si najveci glupak jer od njih trazis sansu da radis neki posao.

Ali, Srbija je majka!

stefa

pre 13 godina

Eto kako su nas lagali -Dinkic je pricao da je u Srbiju direktnih stranih investicija od 2000 bilo u proseku po 3 milarde eu-sad ispade da nije ni 1.5miliardi eu!
Tacnije 1,390miliardi eu ulazilo je prosecno u Srbiju od 2000!
pODSETIMO SE Dinkic je kazao da je ove tj.2011 u Srbiju uci 5 miliardi eu direktnih stranih investicija-Znaci gleda nas u oci i pljuje!
Opali Dinkicu jos koju ;az da se zivi iskidamo!

Dejan

pre 13 godina

Srbijo, evo ti unosnog biznisa. Kad nisi u stanju da napravis proizvode i usluge koji drugi hoce da kupe, kreni da vise proizvodis sportiste i inzenjere i salji ih u svet. Njih svet oberucke prihvata i dobro placa. Ako su podaci u ovom clanku tacni i ti ces imati koristi.... Samo reci onom Dulicu da ne poziva vise strucnjake da se vrate jer ako se stvarno vrate ostaces bez ovih para....

Dijasporac

pre 13 godina

Ja sam jedan od "dijasporaca" (kakva nakaradna rec). Ukratko, mrze me u porodici, jer misle da mi je predobro, komsiluk me ogovara jer misle da
mi je bolje nego predobro, drzava me sikanira na sve strane jer misli da
sam to zasluzio svojim odlaskom, a mene bas briga. Donosim lovu i delim
kol'ko mogu i kurti i murti i tako ce uvek biti. Sta da radim, hteo ne
hteo i ja sam deo ovog nesretnog i neukog naroda.

Isidora

pre 13 godina

Nasa porodica je u Srbiju ulozila sav svoj zivotni rad a Srbija je nama za uzvrat nanela zivotnu stetu kada je stala u zastitu lopova i kriminalaca koji su se nama lazno prikazivali kao ''biznismeni'' i ''intelektualna elita iz Srbije'' na sajmu biznisa u Holandiji. Kada smo tuzili vlasnika ***** jer nas je ostetio visemilionskom prevarom u njegovu zastitu je se stavila i ala i vrana u Srbiji. Sada u Srbiji gladuje i ispod granice siromastva zivi preko milion ljudi ali njegova deca (cak i maloletno vanbracno njegovo dete sa ''sekretaricom firme'') ima stan na poklon dobijen u periodu kada je on morao da vrati dug po pravosnaznoj kleptokratskoj presudi domaceg nazovi suda koji je presudu donosio 10 godina sve dok se nije umesao medjunarodni sud, dok njegova ostala deca iz ko zna kojeg braka imaju svi stanove i lokale (za isti ''biznis'' poput tate) a neko je u inostranstvu grbacio za lesinara koji nema ni dana radnog staza nego je leskario u sumadijskoj hladovini.
Pa znate sta, u Srbiju ne treba dostaviti ni centa osim na ruke dati svojim roditeljima i NIKOME vise. Ovo stalno prebrojavanje i racunanje koliko dijaspora ima para i koliko salje nije nista drugo nego udbasko osmatranje kako se toga dokopati. Dijaspora je u Srbiji potpuno obespravljena a ko je iole zagrebao u tu zabokrecinu srpskog ''biznisa'' i kvazi pravosudja taj najbolje zna o cemu govorim. Poucena visegodisnjim gorkim iskustvom zalim odakle poticem, gadim se svega i ne pada mi vise na pamet da utrosim ijedan dolar u tu lisiciju jazbinu korupcije i kriminala ''na nivou''.

"gastarbeiter"

pre 13 godina

"Svi se slažu da bi se bez deviza naših građana na radu u inostranstvu u proteklih deset godina, kao i u drugoj polovini prošlog veka, živelo mnogo skromnije."

"Nasi gradjani na radu u inostranstvu". su odavno, bar vecina, drzavljani i ravnopravni clanovi i stanovnici svojih novih domovina!!! Vreme je da ovaj pezorativni naziv, gastarbeiter, vec jednom nestane iz upotrebe.

Marko

pre 13 godina

Najbolji srpski projekat ikad jeste "Srpska dijaspora"!
Rade napolju, a salju pare u Srbiju (kroz izdrzavanje roditelja, kupovinu stanova, stadnju u bankama...). Realno!

gasterbajter

pre 13 godina

prinos novca od dijaspore se u danom slucaju obracunava jedino kroz proknjizeni novac, a sta je sa neproknizenjim davanjima?
tada ta suma ima daleko vecu vrednost, no to nasim organima reda i drzavnom apratu, naravno nije ni malo vazno.
skoro svaki put kada sletim na surcnin ili kada polecem sa njega neprijatnosti su neminovne
carinici (izuzev onih koji pregledaju pasose) i milicija koja nas propusta na ukrcavanje gotovo da uvek imaju zasto da nam uniste dan. Verovatno im kod kuce nedostaje nesto od onoga sto donosimo svojima ili sto odnosimo prijeteljima u inostranstvu da se pohvalimo svojom otadzbinom.
hvala vam!

Todor

pre 13 godina

STO U PREVODU ZNACI: BEZ DIJASPORE NEMA LEBA.

"SAMO DA ZNATE KAKO SE PONASAJU PO AMBASADAMA PREMA NAMA"

POZDRAV SVIM DOBRIM LJUDIMA!!!

MaloMorgen

pre 13 godina

Investitori ne ulazu u Srbiju iz razloga politicke i pravne nesigurnosti koja u njoj deo folklora. Cak i ulaganja koja postoje mogla bi lako da nestanu onog trenutka kad radnici u Srbiji pocnu da traze vise para za svoj rad.
Pare koje dijaspora donosi, samo su odraz njihove nostalgije, a nikako poslovnog mentaliteta, a to je prilicno mrsava stvar na koju se zitelji u Srbiji oslanjaju.

Peca-Bergamo

pre 13 godina

Srbija je mogla da iskoristi situaciju oko stanogradnje, pa da kroz razumne cene stanova uvuce sto veci broj nasih ljudi iz inostranstva u kupovinu istih, pa da se pokrene i ekonomija kao na primeru Spanije, koja je zahvaljujuci stanogradnji i dosla medju elitu, tacnije G8, ali su se kod nas neki docepali urbanizma, blokirali izadavanje gradjevinskih dozvola dok im se ne isplati mazalica, usporili gradnju, digli cene kvadrata i na kraju totalno ubili, pa sada kupaca vise nema jer su ih rasterali, gde imamo samo jedan primer kako neki na vlasti nisu sposobni da pokrenu sistem i ekonomiju.

marko

pre 13 godina

Ovo je jos jedna od nasih tuznih istina. Nasi ljudi odlaze odavde, i povremeno se vracaju, i to sve vise kao turisti. Realno, ovako ih mozemo i posmatrati, jer oni dodju nekoliko puta godisnje. Posto definitivno ima izlgeda podjednak broj Srba u Srbiji i u svetu, ovo treba da bude nas veliki potencijal, kako ekonomski, tako nacionalni, takodje i velika spona sa svetom. Sta je uradila nasa nesposobna birokratija? Pa nista, oni nesposobni nisu u stanju ni da priznaju koliko ti nasi ljudi ostave para ovde, i to na zalost, samo kao turisti. Drzava treba maksimalno da se potrudi i da iskoristi potencijal koji poseduju ti ljudi. Masa medju njima je i izuzetno obrazovan i poslovan svet, koji i u svetu ima ozbiljne poslove, i siguran sam da bi pronasli i neku poslovnu opciju koju bi mogli da ostvare i ovde. To bi za nasu zemlju uglavnom bio izvoz. Ali, dzaba, diletanti sede po kancelarijama, ponasaju se kao paraziti. Meni je ostalo samo da se nadam, da cemo se nekako izboriti da smaknemo ove propalitete i da konacno svi dobijemo neku sansu, a ne smo njihovi privilegovani bizMismeni. Kad kazem svi mislim na ljude kako u zemlji, tako u inostranstvu.

Dusan US

pre 13 godina

Na to ne treba racunati. Dok god su roditelji zivi davacu sve sto mogu. Onoga trenutka kada vise njih ne bude prodajom nekretnina iznecu mozda i vise nego sto sam uneo. I nikada vise...

Scouser

pre 13 godina

@ David - ja kad sam prošli put u Srbiji bio, ostavio sam oko 11.000 dolara iliti 30-ak najčešće isplaćenih plata u Srbiji ("prosečna plata" je fraza kojom se sakriva siromaštvo). A nas je napolju oko 3.5 miliona, s tim da oko milion samo vodi poreklo iz Srbije, dok je bar 2 miliona "taze" tj. napolju tek 30-ak godina (od Švabije ranih 70-ih do SAD-Kanade 90-ih do Evrope 2000-ih.).

E ti ljudi redovno šalju novac ili ga lično unose. Mnogo nas dolazi tokom cele godine u Srbiju i mimo novca koji donosimo s namerom da ga podelimo najbližima, mi trošimo i na sebe odnosno na usluge i dobra, kao i na putovanja, letovanja, zimovanja.

Ja bih bio zahvalan da sam na tvom mestu. Da nije nas, već bi pucali po ulicama Srbije. Ta vlast vam ništa nije obezbedila u životu, pa ni najosnovnije uslove da živite i radite dostojanstveno. Osim što vas je do gole kože opljačkala, zadužila je 3 sledeće generacije. Al' kontam, ne bunite se--mora da vam je dobro.

Pozdrav

Alex

pre 13 godina

"Dijaspora dala više od investitora" - jedan od razloga zašto država prećutno podržava emigraciju, srpski "izvoz" koji donosi najviše para (deviza) i drastično ublažava loš spoljnotrgovinski bilans.

Perica

pre 13 godina

Sto znaci da je najbolja investicija u obrazovanje mladih (pametnih i sposobnih, ne naucnika kao sto neki pricaju) koji bi ziveli i radili u inostranstvu i svojim starima slali pare.

Sasa

pre 13 godina

Evo kako kradu. Posaljes novac iz Amerike u dolarima naravno preko western union servisa, i posiljalac plati odmah taksu na to. Na potvrdi koja se dobije pise i iznos koji mora biti u evrima. Onda novac dodje u Srbiju i ti lepo odes u banku i oni ti kazu da novac mozete podici samo u evrima ili dinarima. Naravno podize se u evrima, a svi dobro znamo kolike su kursne razlike i odnosi izmedju valuta po bankama.

BANAT

pre 13 godina

A ovi kokošari jure skupe kredite, ljube d*peta stranim investitorima i nude im uslove koji štete nacionalnim interesima Srbije i njenih građana. A dijaspora nam živote spasila!

U SE I U SVOJE KLJUSE. Tretirati dijasporu sa poštovanjem, obezbediti im sigurnost za uloženi novac, ne pozajmljivati od belosvetskih lihvara, već od svojih ljudi, KURTALISATI SE prepreka napretku--trenutne garniture i njihovih sponzora Miškovića i Beka.

Kokošarska elita dijasporu tretira kao stoku jer ne može da se ugradi u tih 5 mlrd dolara. Dijaspora je režimu najveća pretnja jer zna kako se živi i radi u normalnim zemljama. A to je smrt za ove ovde!

Dočekaćemo i vas da rušimo!

momabrazil

pre 13 godina

evo recept za izlazak iz krize ( koje li po redu a ne znam vise ni kad smo usli ni kad smo izasli iz neke) nasim genijalnim vladama.
Uvedite porez na svaku doznaku od barem 20 % i uvedite obavezu obaveznog javljanja na neki biro bar jednom mesecno i ko se ne pojavi odmah neka plati 2000 din. Sve dajte Mrki i sigurno ce te uspeti da sagradite jos 3 km koridora do 2014 !

mirko

pre 13 godina

ja za mojih 7 godina u tudjini samo par puta sam poslao...ali uvek ponesem sa sobom maximum,tako da samo ja i moji znamo kolko se unese na "crno"...a sad na primer nam obaraju evro ispod 100,strasno...

s.nikolic

pre 13 godina

zalosno je da privredna moc i zivotni standard gradjana drzave zavise od doznaka nas iz inostranstva !!! ali sta ces , ponekad moramo svoje roditelje ili rodjake ili nekog iz familije da pomognemo da bi koliko toliko za pristojan zivot imali , te otud ove doznake koje su SIGURNO DUPLO VECE jer dosta novaca "zavrsava" kod privatnika ili malih privatnih menjacnica ! e sad pre nego sto se "gastosi" ( mlogo ubava rec ) i "negastosi" pocnu prepucavati oko ( ne )vaznosti ovog priliva novca i samih nas koji taj novac saljemo , ALI PRE SVEGA UNOSIMO jer su troskovi slanja dosta visoki da se tako manje sume novca ne salju zvanicno vec preko vozaca kombija , autobusa , prijatelja i komsija DIREKTNO SVOJIMA U RUKE , potrudimo se da na ovu vest reagujemo sa dozom zdravog razuma !!!! meni licno smeta , a to se nazalost nije jos promenilo , DA NAS SKORO SVI , sto iz ljubomore , sto mozda iz zavisti ili cak i podsmeha , SMATRAJU STRANCIMA !!! pogled na tablice i ti brale placas naprimer kaznu iako nisi napravio prekrsaj , jer ces na zaljenje i pitanje zasto dobiti odgovor da od nasih nema sta da se naplati , pa otud i one posebne i duplo vece putarine za strana vozila , ili pasose i druga dokumenta za cene kao da smo sa marsa pali , a ne iz srbije !

moderator modelira po svome?

pre 13 godina

Nikoga nisam vredjao, cak sam pohvalio ovaj clanak i informaciju, ali moderator nije odobrio moj komentar. Pouka je jasna - ne pisi nista, ali nista ni ne citaj odavde, idi na druge sajtove.

Van granice

pre 13 godina

Ma mi koji smo vam slali novce smo samo tupi i glupi Srbi koji volimo boju zemju. A vi cete nam se zahvaliti tako sto ćete ptovaliti u nase kuce i pokupiti to za sto crncimo. Pozdrav iz dijaspore.

Van granice

pre 13 godina

Ma mi koji smo vam slali novce smo samo tupi i glupi Srbi koji volimo boju zemju. A vi cete nam se zahvaliti tako sto ćete ptovaliti u nase kuce i pokupiti to za sto crncimo. Pozdrav iz dijaspore.

zoran

pre 13 godina

mi iz dijaspore mozemo da ozdravimo srbiju i da je odrzimo na nogama ali je mnogo lopova braco...sve dzaba...takav smo narod.koliko god da posaljemo oni pokradu vise...

Sasa

pre 13 godina

Pa posle kazu kako nas drzava izdrzava na studijama a mi bezimo u inostranstvo i ne doprinosimo nista tj ne vracamo drzavi dug. Ovde mislim i na one bez visokog obrazovanja.

Vladisllav Simovic

pre 13 godina

Meni se cini da je to droga sa koje Srbija ne moze da se skine i da krene napred. To su pare na koje ciljaju mnogu domaci i strani "kapitalisti". To je los zacarni krug.

dijaspora

pre 13 godina

ne postoje besplatne pare niti zivot iznad mogucnosti. Ta potrosnja od 1/5 preko mogucnosti u Srbiji je placena zivotom ispod a radom preko mogucnosti van Srbije. Ne moze niko pomoci nekome a da nije sebi bar malo odmogao.I onda na sve cinjenice dolazi cesto napljuvavanje i cascenje pogrdnim nazivima, gastrosi i slicno, ne znam sa kojim ciljem. Jedini je izgleda secenje grane na kojoj se sedi, samodestruktivnost na visokom nivou.Hvala vam na casti, zemljaci moji!

Teddy Picker

pre 13 godina

Gde su te silne milijarde, gde su pare od rasprodatih preduzeca i fabrika, gde su pare od donacija i kredita, gde su pare od hiljada tona sekundarnih sirovina koje su ocerupane za ovih 10 godina?

Momo

pre 13 godina

Emigracije iz Srbije su uvek historiski bile,ali posle 45" kada je komunizam zajasao,nastavilo se jos intezivniji odlazak iz Srbije.Iz pocetka zbog politickog ne slaganja s komunistima,posle komunisti naglo pustali odlazak sposobne radne sngae,samo radi spustanja tenzija u drustvu,kao i zadrzavanja pozicija i vlasti komunistickih ideologa.Tokom raspada Jugoslavije,ponovo je doslo da odliva skolovanih mladih ljudi,pa tako danas imamo najzilavije "uspesne u privredi i politickom miljeu" koji nam vode privredu i ekonomiju,s razumom "cast izuzetcima",koji imaju jos uvek morala i casnog ponasanja,za ostale svi smo upoznati dokle su nas doveli posebno nas gradjane,jer ipak mi znamo kako svakodnevno prezivljavamo.Gastrabajterima i jeste zadatak da salju novac u Srbiju,a "uspsni da zaradjuju",pored ostalog na pristiglim doznakama,borimo se na 2 fronta,jedan je CEFTA trzista i za gastarbajterske doznake.To je nasa privredna taktika i razvoj na nas svojstveni Srpski nacin.Naravno i iz tih razloga ne napredujemo na priblizavanju i usvajanju svih uslova i standarda koje trazi EU,i za koje se cela politicka i privredna "elita",zalaze,jer ipak njihova zelja je ulazak u EU,ali pod nasim uslovima.

odliv mozgova, a priliv novca

pre 13 godina

Retko i veoma stidljivo se objavljuju ovakve informacije, u ovom clanku mozda i prvi put ovako detaljno. Vise je nego jasno da je ovaj priliv veci od bilo koje proizvodnje, odrzava nas vec godinama, kao na primer nekoliko pozamasnih izvora sirove nafte. Takodje je jasno da je taj priliv daleko najveci od svega ostalog, pa mu se mora na adekvatan nacin i posvetiti paznja i publicitet. Koliko puto smo od 2000 na ovamo citali samozadovoljno hvaljenje nadleznih o dobijanju "povoljnih" kredita iz inostranstva, a koji sada pristizu na naplatu. A nasuprot tome, nigde ni reci o cistom prilivu od nekoliko milijardi, bez ikakvih obaveza za neko vracanje.

Da smo neka iole ozbiljna drzava, sve gore navedeno ne bi bilo tako, vec bi se toj cinjenici posvetila duzna i odgovarajuca paznja. Da ne govorimo da bi odgovarajuca opsta i finansijska politika drzave mogla veoma lako da ovaj priliv uveca i dvostruko. Ali, kao i za sve ostalo od sustinske vaznosti, izgleda da je aktuelnim politicarima i ovo zadnja rupa na svirali.

I sam sam dugo radio u inostranstvu, i svu preostalu ustedu trosio i potrosio u nasoj zemlji. Znam kakav je osecaj kada u inostranstvu trpimo nipodastavajuci odnos od strane drzavnih zvanicnika. Znaju i oni da im je jedini priliv za odrzavanje brojnih konzularnih predstavnistava naplata takse iz dijaspore. Prema tome, i taj priliv treba dodati na vec pomenute milijarde.

Gospodo nadlezni, stalno govorite o odlivu mozgova kao o nekoj bolesti, za koju ste na zaloat vi najvise odgovorni, a nista ne preduzimate. E, pa gospodo, vidite da ti odliveni mozgovi i vracaju u zemlju ciste pare bez ikakvih poreza i kamata na dugove. How about that now? Sto bi rekli, sto ne izvedete kompletnu racunicu o tome, i zasto ne porazmislite kako bi taj cisti priliv u obliku prirodnih naftonosnih polja (bez ikakvih ulaganja) mogao da se poveca.

svetlanast.

pre 13 godina

posto su gradjani srbije osiromasili a privreda unistena, preostalo je da drzava "zaradi" preko poreza.na red su dosli stanovi, odnosno kuce.skoro besplatna legalizacija koja je zastitila ljude iz administracije koji su se obogatili jer su skupo naplacivali to sto ne vide da se bespravno gradi i stanovi u kojima ljudi moraju da zive, sada su na meti nesposobne vlasti.drzava koja ne uziva poverenje sopstvenih gradjana jer nijedan zakon ne moze da izdrzi proveru duzu od godinu dve, ne moze imati poverenje onih koji zive i rade u normalnim drzavama.doznaka iz inostranstva ce biti sve manje.

odliveni

pre 13 godina

kad prosjaku na ulici das 1000 eura on moze da uradi 2 stvari:

1. ako je preterano snalazljiv on ce te pare da ulozi u vec neki tal i za npr 2 godine vise nece biti prosjak i zivece u iznamljenom stanu, a za 10 godina ce imati dobar privatni biznis i sopstveni stan itditd...

2. ako nije preterano snalazljiv otici ce u hayatt, iznajmice sobu i zivece iznad svog limita 7 dana. 8mi dan ce ponovo da bude na ulici. prosjak, samo u novom odelu.

verujem da je srbija daaavno pregurala 8mi dan i cekla novih 1000 eur da ode u hayatt na par dana....

David

pre 13 godina

Ja imam komentar.Ovo je jos jedna u nizu nebuloza o tome kako dijaspora izdrzava Srbiju i svake godine salje milijarde.Pre dva dana je bilo pet milijardi dolara sada je vec druga cifra a ukupno je $43 milijardi.Ako se nastavi ovo gadjanje ciframa neminovno se dolazi do toga da je svaki gradjanin Srbije u dijaspori najmanje milioner ukljucijuci i one koji su u obdanistu.
Jedino mi nije jasno koja je svrha ove glupe propagande.Da ne bude zabune i sam zivim u inostranstvu ali nisam milijarder

zoran

pre 13 godina

mi iz dijaspore mozemo da ozdravimo srbiju i da je odrzimo na nogama ali je mnogo lopova braco...sve dzaba...takav smo narod.koliko god da posaljemo oni pokradu vise...

BANAT

pre 13 godina

A ovi kokošari jure skupe kredite, ljube d*peta stranim investitorima i nude im uslove koji štete nacionalnim interesima Srbije i njenih građana. A dijaspora nam živote spasila!

U SE I U SVOJE KLJUSE. Tretirati dijasporu sa poštovanjem, obezbediti im sigurnost za uloženi novac, ne pozajmljivati od belosvetskih lihvara, već od svojih ljudi, KURTALISATI SE prepreka napretku--trenutne garniture i njihovih sponzora Miškovića i Beka.

Kokošarska elita dijasporu tretira kao stoku jer ne može da se ugradi u tih 5 mlrd dolara. Dijaspora je režimu najveća pretnja jer zna kako se živi i radi u normalnim zemljama. A to je smrt za ove ovde!

Dočekaćemo i vas da rušimo!

odliveni

pre 13 godina

kad prosjaku na ulici das 1000 eura on moze da uradi 2 stvari:

1. ako je preterano snalazljiv on ce te pare da ulozi u vec neki tal i za npr 2 godine vise nece biti prosjak i zivece u iznamljenom stanu, a za 10 godina ce imati dobar privatni biznis i sopstveni stan itditd...

2. ako nije preterano snalazljiv otici ce u hayatt, iznajmice sobu i zivece iznad svog limita 7 dana. 8mi dan ce ponovo da bude na ulici. prosjak, samo u novom odelu.

verujem da je srbija daaavno pregurala 8mi dan i cekla novih 1000 eur da ode u hayatt na par dana....

Sasa

pre 13 godina

Pa posle kazu kako nas drzava izdrzava na studijama a mi bezimo u inostranstvo i ne doprinosimo nista tj ne vracamo drzavi dug. Ovde mislim i na one bez visokog obrazovanja.

momabrazil

pre 13 godina

evo recept za izlazak iz krize ( koje li po redu a ne znam vise ni kad smo usli ni kad smo izasli iz neke) nasim genijalnim vladama.
Uvedite porez na svaku doznaku od barem 20 % i uvedite obavezu obaveznog javljanja na neki biro bar jednom mesecno i ko se ne pojavi odmah neka plati 2000 din. Sve dajte Mrki i sigurno ce te uspeti da sagradite jos 3 km koridora do 2014 !

odliv mozgova, a priliv novca

pre 13 godina

Retko i veoma stidljivo se objavljuju ovakve informacije, u ovom clanku mozda i prvi put ovako detaljno. Vise je nego jasno da je ovaj priliv veci od bilo koje proizvodnje, odrzava nas vec godinama, kao na primer nekoliko pozamasnih izvora sirove nafte. Takodje je jasno da je taj priliv daleko najveci od svega ostalog, pa mu se mora na adekvatan nacin i posvetiti paznja i publicitet. Koliko puto smo od 2000 na ovamo citali samozadovoljno hvaljenje nadleznih o dobijanju "povoljnih" kredita iz inostranstva, a koji sada pristizu na naplatu. A nasuprot tome, nigde ni reci o cistom prilivu od nekoliko milijardi, bez ikakvih obaveza za neko vracanje.

Da smo neka iole ozbiljna drzava, sve gore navedeno ne bi bilo tako, vec bi se toj cinjenici posvetila duzna i odgovarajuca paznja. Da ne govorimo da bi odgovarajuca opsta i finansijska politika drzave mogla veoma lako da ovaj priliv uveca i dvostruko. Ali, kao i za sve ostalo od sustinske vaznosti, izgleda da je aktuelnim politicarima i ovo zadnja rupa na svirali.

I sam sam dugo radio u inostranstvu, i svu preostalu ustedu trosio i potrosio u nasoj zemlji. Znam kakav je osecaj kada u inostranstvu trpimo nipodastavajuci odnos od strane drzavnih zvanicnika. Znaju i oni da im je jedini priliv za odrzavanje brojnih konzularnih predstavnistava naplata takse iz dijaspore. Prema tome, i taj priliv treba dodati na vec pomenute milijarde.

Gospodo nadlezni, stalno govorite o odlivu mozgova kao o nekoj bolesti, za koju ste na zaloat vi najvise odgovorni, a nista ne preduzimate. E, pa gospodo, vidite da ti odliveni mozgovi i vracaju u zemlju ciste pare bez ikakvih poreza i kamata na dugove. How about that now? Sto bi rekli, sto ne izvedete kompletnu racunicu o tome, i zasto ne porazmislite kako bi taj cisti priliv u obliku prirodnih naftonosnih polja (bez ikakvih ulaganja) mogao da se poveca.

Todor

pre 13 godina

STO U PREVODU ZNACI: BEZ DIJASPORE NEMA LEBA.

"SAMO DA ZNATE KAKO SE PONASAJU PO AMBASADAMA PREMA NAMA"

POZDRAV SVIM DOBRIM LJUDIMA!!!

Dusan US

pre 13 godina

Na to ne treba racunati. Dok god su roditelji zivi davacu sve sto mogu. Onoga trenutka kada vise njih ne bude prodajom nekretnina iznecu mozda i vise nego sto sam uneo. I nikada vise...

Van granice

pre 13 godina

Ma mi koji smo vam slali novce smo samo tupi i glupi Srbi koji volimo boju zemju. A vi cete nam se zahvaliti tako sto ćete ptovaliti u nase kuce i pokupiti to za sto crncimo. Pozdrav iz dijaspore.

Marko

pre 13 godina

Najbolji srpski projekat ikad jeste "Srpska dijaspora"!
Rade napolju, a salju pare u Srbiju (kroz izdrzavanje roditelja, kupovinu stanova, stadnju u bankama...). Realno!

mirko

pre 13 godina

ja za mojih 7 godina u tudjini samo par puta sam poslao...ali uvek ponesem sa sobom maximum,tako da samo ja i moji znamo kolko se unese na "crno"...a sad na primer nam obaraju evro ispod 100,strasno...

Teddy Picker

pre 13 godina

Gde su te silne milijarde, gde su pare od rasprodatih preduzeca i fabrika, gde su pare od donacija i kredita, gde su pare od hiljada tona sekundarnih sirovina koje su ocerupane za ovih 10 godina?

s.nikolic

pre 13 godina

zalosno je da privredna moc i zivotni standard gradjana drzave zavise od doznaka nas iz inostranstva !!! ali sta ces , ponekad moramo svoje roditelje ili rodjake ili nekog iz familije da pomognemo da bi koliko toliko za pristojan zivot imali , te otud ove doznake koje su SIGURNO DUPLO VECE jer dosta novaca "zavrsava" kod privatnika ili malih privatnih menjacnica ! e sad pre nego sto se "gastosi" ( mlogo ubava rec ) i "negastosi" pocnu prepucavati oko ( ne )vaznosti ovog priliva novca i samih nas koji taj novac saljemo , ALI PRE SVEGA UNOSIMO jer su troskovi slanja dosta visoki da se tako manje sume novca ne salju zvanicno vec preko vozaca kombija , autobusa , prijatelja i komsija DIREKTNO SVOJIMA U RUKE , potrudimo se da na ovu vest reagujemo sa dozom zdravog razuma !!!! meni licno smeta , a to se nazalost nije jos promenilo , DA NAS SKORO SVI , sto iz ljubomore , sto mozda iz zavisti ili cak i podsmeha , SMATRAJU STRANCIMA !!! pogled na tablice i ti brale placas naprimer kaznu iako nisi napravio prekrsaj , jer ces na zaljenje i pitanje zasto dobiti odgovor da od nasih nema sta da se naplati , pa otud i one posebne i duplo vece putarine za strana vozila , ili pasose i druga dokumenta za cene kao da smo sa marsa pali , a ne iz srbije !

moderator modelira po svome?

pre 13 godina

Nikoga nisam vredjao, cak sam pohvalio ovaj clanak i informaciju, ali moderator nije odobrio moj komentar. Pouka je jasna - ne pisi nista, ali nista ni ne citaj odavde, idi na druge sajtove.

Scouser

pre 13 godina

@ David - ja kad sam prošli put u Srbiji bio, ostavio sam oko 11.000 dolara iliti 30-ak najčešće isplaćenih plata u Srbiji ("prosečna plata" je fraza kojom se sakriva siromaštvo). A nas je napolju oko 3.5 miliona, s tim da oko milion samo vodi poreklo iz Srbije, dok je bar 2 miliona "taze" tj. napolju tek 30-ak godina (od Švabije ranih 70-ih do SAD-Kanade 90-ih do Evrope 2000-ih.).

E ti ljudi redovno šalju novac ili ga lično unose. Mnogo nas dolazi tokom cele godine u Srbiju i mimo novca koji donosimo s namerom da ga podelimo najbližima, mi trošimo i na sebe odnosno na usluge i dobra, kao i na putovanja, letovanja, zimovanja.

Ja bih bio zahvalan da sam na tvom mestu. Da nije nas, već bi pucali po ulicama Srbije. Ta vlast vam ništa nije obezbedila u životu, pa ni najosnovnije uslove da živite i radite dostojanstveno. Osim što vas je do gole kože opljačkala, zadužila je 3 sledeće generacije. Al' kontam, ne bunite se--mora da vam je dobro.

Pozdrav

"gastarbeiter"

pre 13 godina

"Svi se slažu da bi se bez deviza naših građana na radu u inostranstvu u proteklih deset godina, kao i u drugoj polovini prošlog veka, živelo mnogo skromnije."

"Nasi gradjani na radu u inostranstvu". su odavno, bar vecina, drzavljani i ravnopravni clanovi i stanovnici svojih novih domovina!!! Vreme je da ovaj pezorativni naziv, gastarbeiter, vec jednom nestane iz upotrebe.

gasterbajter

pre 13 godina

prinos novca od dijaspore se u danom slucaju obracunava jedino kroz proknjizeni novac, a sta je sa neproknizenjim davanjima?
tada ta suma ima daleko vecu vrednost, no to nasim organima reda i drzavnom apratu, naravno nije ni malo vazno.
skoro svaki put kada sletim na surcnin ili kada polecem sa njega neprijatnosti su neminovne
carinici (izuzev onih koji pregledaju pasose) i milicija koja nas propusta na ukrcavanje gotovo da uvek imaju zasto da nam uniste dan. Verovatno im kod kuce nedostaje nesto od onoga sto donosimo svojima ili sto odnosimo prijeteljima u inostranstvu da se pohvalimo svojom otadzbinom.
hvala vam!

dijaspora

pre 13 godina

ne postoje besplatne pare niti zivot iznad mogucnosti. Ta potrosnja od 1/5 preko mogucnosti u Srbiji je placena zivotom ispod a radom preko mogucnosti van Srbije. Ne moze niko pomoci nekome a da nije sebi bar malo odmogao.I onda na sve cinjenice dolazi cesto napljuvavanje i cascenje pogrdnim nazivima, gastrosi i slicno, ne znam sa kojim ciljem. Jedini je izgleda secenje grane na kojoj se sedi, samodestruktivnost na visokom nivou.Hvala vam na casti, zemljaci moji!

Vladisllav Simovic

pre 13 godina

Meni se cini da je to droga sa koje Srbija ne moze da se skine i da krene napred. To su pare na koje ciljaju mnogu domaci i strani "kapitalisti". To je los zacarni krug.

svetlanast.

pre 13 godina

posto su gradjani srbije osiromasili a privreda unistena, preostalo je da drzava "zaradi" preko poreza.na red su dosli stanovi, odnosno kuce.skoro besplatna legalizacija koja je zastitila ljude iz administracije koji su se obogatili jer su skupo naplacivali to sto ne vide da se bespravno gradi i stanovi u kojima ljudi moraju da zive, sada su na meti nesposobne vlasti.drzava koja ne uziva poverenje sopstvenih gradjana jer nijedan zakon ne moze da izdrzi proveru duzu od godinu dve, ne moze imati poverenje onih koji zive i rade u normalnim drzavama.doznaka iz inostranstva ce biti sve manje.

Van granice

pre 13 godina

Ma mi koji smo vam slali novce smo samo tupi i glupi Srbi koji volimo boju zemju. A vi cete nam se zahvaliti tako sto ćete ptovaliti u nase kuce i pokupiti to za sto crncimo. Pozdrav iz dijaspore.

Peca-Bergamo

pre 13 godina

Srbija je mogla da iskoristi situaciju oko stanogradnje, pa da kroz razumne cene stanova uvuce sto veci broj nasih ljudi iz inostranstva u kupovinu istih, pa da se pokrene i ekonomija kao na primeru Spanije, koja je zahvaljujuci stanogradnji i dosla medju elitu, tacnije G8, ali su se kod nas neki docepali urbanizma, blokirali izadavanje gradjevinskih dozvola dok im se ne isplati mazalica, usporili gradnju, digli cene kvadrata i na kraju totalno ubili, pa sada kupaca vise nema jer su ih rasterali, gde imamo samo jedan primer kako neki na vlasti nisu sposobni da pokrenu sistem i ekonomiju.

David

pre 13 godina

Ja imam komentar.Ovo je jos jedna u nizu nebuloza o tome kako dijaspora izdrzava Srbiju i svake godine salje milijarde.Pre dva dana je bilo pet milijardi dolara sada je vec druga cifra a ukupno je $43 milijardi.Ako se nastavi ovo gadjanje ciframa neminovno se dolazi do toga da je svaki gradjanin Srbije u dijaspori najmanje milioner ukljucijuci i one koji su u obdanistu.
Jedino mi nije jasno koja je svrha ove glupe propagande.Da ne bude zabune i sam zivim u inostranstvu ali nisam milijarder

Perica

pre 13 godina

Sto znaci da je najbolja investicija u obrazovanje mladih (pametnih i sposobnih, ne naucnika kao sto neki pricaju) koji bi ziveli i radili u inostranstvu i svojim starima slali pare.

MaloMorgen

pre 13 godina

Investitori ne ulazu u Srbiju iz razloga politicke i pravne nesigurnosti koja u njoj deo folklora. Cak i ulaganja koja postoje mogla bi lako da nestanu onog trenutka kad radnici u Srbiji pocnu da traze vise para za svoj rad.
Pare koje dijaspora donosi, samo su odraz njihove nostalgije, a nikako poslovnog mentaliteta, a to je prilicno mrsava stvar na koju se zitelji u Srbiji oslanjaju.

Sasa

pre 13 godina

Evo kako kradu. Posaljes novac iz Amerike u dolarima naravno preko western union servisa, i posiljalac plati odmah taksu na to. Na potvrdi koja se dobije pise i iznos koji mora biti u evrima. Onda novac dodje u Srbiju i ti lepo odes u banku i oni ti kazu da novac mozete podici samo u evrima ili dinarima. Naravno podize se u evrima, a svi dobro znamo kolike su kursne razlike i odnosi izmedju valuta po bankama.

Dijasporac

pre 13 godina

Ja sam jedan od "dijasporaca" (kakva nakaradna rec). Ukratko, mrze me u porodici, jer misle da mi je predobro, komsiluk me ogovara jer misle da
mi je bolje nego predobro, drzava me sikanira na sve strane jer misli da
sam to zasluzio svojim odlaskom, a mene bas briga. Donosim lovu i delim
kol'ko mogu i kurti i murti i tako ce uvek biti. Sta da radim, hteo ne
hteo i ja sam deo ovog nesretnog i neukog naroda.

marko

pre 13 godina

Ovo je jos jedna od nasih tuznih istina. Nasi ljudi odlaze odavde, i povremeno se vracaju, i to sve vise kao turisti. Realno, ovako ih mozemo i posmatrati, jer oni dodju nekoliko puta godisnje. Posto definitivno ima izlgeda podjednak broj Srba u Srbiji i u svetu, ovo treba da bude nas veliki potencijal, kako ekonomski, tako nacionalni, takodje i velika spona sa svetom. Sta je uradila nasa nesposobna birokratija? Pa nista, oni nesposobni nisu u stanju ni da priznaju koliko ti nasi ljudi ostave para ovde, i to na zalost, samo kao turisti. Drzava treba maksimalno da se potrudi i da iskoristi potencijal koji poseduju ti ljudi. Masa medju njima je i izuzetno obrazovan i poslovan svet, koji i u svetu ima ozbiljne poslove, i siguran sam da bi pronasli i neku poslovnu opciju koju bi mogli da ostvare i ovde. To bi za nasu zemlju uglavnom bio izvoz. Ali, dzaba, diletanti sede po kancelarijama, ponasaju se kao paraziti. Meni je ostalo samo da se nadam, da cemo se nekako izboriti da smaknemo ove propalitete i da konacno svi dobijemo neku sansu, a ne smo njihovi privilegovani bizMismeni. Kad kazem svi mislim na ljude kako u zemlji, tako u inostranstvu.

Sin Bludimir

pre 13 godina

Ha ha pa napokon neko da napishe ovo!!
Poslednjih par godina pricham raznim ljudima da mi da nemamo dijasporu odavno bi umrli od gladi!!

Bez preterivanja - Srbiju odrzava dijaspora!!

Imamo MNOGO VELIKI potencijal, mozemo MNOGO VELIKO ulaganje da napravimo i MNOGO OZBILJNE projekte da kreiramo - samo da nemamo ove SHAKALE OBICHNE na vlasti!!

Odnosno, za one koji ne umeju da chitaju izmedju redova > uzdaj se use i u svoje kljuse - ne trebaju nam ni strani krediti, ni EU ekonomska okupacija, ni prosjachenje od tata Putina, dovoljno je samo da organizujemo nashe ljude i da od ove nashe shugave drzave postane za kratak vremenski period zemlja koja moze sama da se izdrzava, za pochetak.

A nasha dijaspora predstavlja josh jedan dodatni potencijalni pokretachki motor > naime, lichno poznajem dosta imucnih ljudi koji zive uglavnom po US koji bi sutra bez problema ulagali u Srbiju - pricali smo u mnogo navrata o nekim projektima - medjutim uvek je blokada bila administracija i korupcija. Niko nije hteo da da novac za neku ozbiljnu investiciju na tuze staze.
Pricam o nashim ljudima i njihovim partnerima/prijateljima iz US, dakle indirektno strancima koji su imali veliku zelju da ulazu ovde.

Nashi iole imucniji sunarodnici sanjaju da ulazu u Srbiju - sanjaju da ih neko okupi oko zajednichkih projekata.

Mislim da je ovo nasha jedina shansa, na zalost - sve ostalo je procerdano.

Alex

pre 13 godina

"Dijaspora dala više od investitora" - jedan od razloga zašto država prećutno podržava emigraciju, srpski "izvoz" koji donosi najviše para (deviza) i drastično ublažava loš spoljnotrgovinski bilans.

Momo

pre 13 godina

Emigracije iz Srbije su uvek historiski bile,ali posle 45" kada je komunizam zajasao,nastavilo se jos intezivniji odlazak iz Srbije.Iz pocetka zbog politickog ne slaganja s komunistima,posle komunisti naglo pustali odlazak sposobne radne sngae,samo radi spustanja tenzija u drustvu,kao i zadrzavanja pozicija i vlasti komunistickih ideologa.Tokom raspada Jugoslavije,ponovo je doslo da odliva skolovanih mladih ljudi,pa tako danas imamo najzilavije "uspesne u privredi i politickom miljeu" koji nam vode privredu i ekonomiju,s razumom "cast izuzetcima",koji imaju jos uvek morala i casnog ponasanja,za ostale svi smo upoznati dokle su nas doveli posebno nas gradjane,jer ipak mi znamo kako svakodnevno prezivljavamo.Gastrabajterima i jeste zadatak da salju novac u Srbiju,a "uspsni da zaradjuju",pored ostalog na pristiglim doznakama,borimo se na 2 fronta,jedan je CEFTA trzista i za gastarbajterske doznake.To je nasa privredna taktika i razvoj na nas svojstveni Srpski nacin.Naravno i iz tih razloga ne napredujemo na priblizavanju i usvajanju svih uslova i standarda koje trazi EU,i za koje se cela politicka i privredna "elita",zalaze,jer ipak njihova zelja je ulazak u EU,ali pod nasim uslovima.

Isidora

pre 13 godina

Nasa porodica je u Srbiju ulozila sav svoj zivotni rad a Srbija je nama za uzvrat nanela zivotnu stetu kada je stala u zastitu lopova i kriminalaca koji su se nama lazno prikazivali kao ''biznismeni'' i ''intelektualna elita iz Srbije'' na sajmu biznisa u Holandiji. Kada smo tuzili vlasnika ***** jer nas je ostetio visemilionskom prevarom u njegovu zastitu je se stavila i ala i vrana u Srbiji. Sada u Srbiji gladuje i ispod granice siromastva zivi preko milion ljudi ali njegova deca (cak i maloletno vanbracno njegovo dete sa ''sekretaricom firme'') ima stan na poklon dobijen u periodu kada je on morao da vrati dug po pravosnaznoj kleptokratskoj presudi domaceg nazovi suda koji je presudu donosio 10 godina sve dok se nije umesao medjunarodni sud, dok njegova ostala deca iz ko zna kojeg braka imaju svi stanove i lokale (za isti ''biznis'' poput tate) a neko je u inostranstvu grbacio za lesinara koji nema ni dana radnog staza nego je leskario u sumadijskoj hladovini.
Pa znate sta, u Srbiju ne treba dostaviti ni centa osim na ruke dati svojim roditeljima i NIKOME vise. Ovo stalno prebrojavanje i racunanje koliko dijaspora ima para i koliko salje nije nista drugo nego udbasko osmatranje kako se toga dokopati. Dijaspora je u Srbiji potpuno obespravljena a ko je iole zagrebao u tu zabokrecinu srpskog ''biznisa'' i kvazi pravosudja taj najbolje zna o cemu govorim. Poucena visegodisnjim gorkim iskustvom zalim odakle poticem, gadim se svega i ne pada mi vise na pamet da utrosim ijedan dolar u tu lisiciju jazbinu korupcije i kriminala ''na nivou''.

Vojvodjanin

pre 13 godina

Zeleo bih da cujem komentar Profesora Kovacevica, Dekana Univerziteta u Bgd na ovu vest. Naime, ako se na varam, on je pre par meseci izjavio da su oni visoko-kvalifikovani koji su otisli iz Srbije (Jugoslavije) ostetili drzavu za oko 12-13 miljardi evra.... I kao sto se vidi iz ovih podataka, vratili taj 'dug' drzavi trostruko!
A, sto je jos vaznije, te pare dolaze u ruke onih koji znaju da ih cene i koriste na pravi nacin (ne kao razni krediti MMFa i ostalih 'spektakularnih aranzmana nasih kvazi politicara i 'velikih biznismena). I sto je jos vaznije dostojanstvo ljudi koji dobiju te pare iz inostranstva je sacuvano i imaju neki satisfakciju zbog toga sto im sinusi/cerke nisu sa njima!

Sta ovaj govori meni? Potvrdjuje samo ono sto odavno znamo: da oni koji hoce da prave biznis u Srbiji nece da ulazu jer se u Srbiji ne moze praviti dobar biznis! (Ni ja ne bih slao pare u Srbiju da investiram u 'biznis' vec samo mojim najbilizima!)

I jos nesto: sada tek shavatam zasto Srbija ne preduzima nista protiv odliva strucnjaka (umesto toga optuzuje da smo 'odneli 12 milijardi evra)...!? Da urade nesto protiv odliva mozgova, pa ko bi onda slao pare nazad milionima porodica u Srbiji? Ko bi obezbedio dostojan zivot onih ljudi ciji rodjaci rade u inostranstvu? Kako bi drzava Srbija (koja ne ume da naplacuje ni obican porez od svojih tajkuna-bodatasa) obezbedila makar jedan komad suvog hleba i casu vode clanovima porodica onih 3 miliona ljudi koji zive i rade u inostarnstvo? A o toplom obroku, stanu i ostalim 'komoditetima' i da ne pricamo...?!

Tuzno je sve to - a nasi vodeci politicari svakodnevno izjavljuju neke nebuloze o boljem zivotu i prosperitetu i poboljsanju standarda i ne znam kakve gluposti....

Kad god pomislim na Srbiju obuzima skicoidan osecaj: sazaljenje, seta i tuga zbog svih tih ljudi u koji su zasluzili mnogo vise i barem zivot dostojan svakom ljudskom bicu sa jedne strane a i nezadovoljstvo, bes i duboko razocarenje i frustracija zbog toga sto se nista ne radi da to tako i bude 0 sa druge....! Tesko je sve to objasniti... A verujem, jos teze ziveti u takvoj zemlji!

Losandjeleshchanin

pre 13 godina

I sta sad ja treba da radim??? Da isprintam ovaj clanak i da ga nosim sa sobom da mogu da pokazem cariniku koji kada vidi da putujem sa americkim pasosem pod srpskim imenom krene seansu maltretiranja u 6 ujutro na pasoskoj kontroli dok me pun avion uveliko ceka?

I ovako se osecam kao krava muzara - placam dazbine ovde gde zivim, a placam dazbine i tu gde nezivim, jer dok su mi roditelji i prijatelji zivi jednostavno neosecam da bi trebali da gladuju dok ja mogu da priustim da im pomognem. Ovde bar imam opciju da se zaduzim za kvalitet zivota koji zelim, dok u Srbiju ide samo ziva lova. Cash, cash, cash!

Narocito posle 2000-te. Koliko se ljudi vratilo, investiralo, ili ponudilo investicij koje jednostavno nisu mogle da zazive medju ajkulama? I jos te gledaju kao da si najveci glupak jer od njih trazis sansu da radis neki posao.

Ali, Srbija je majka!

zza

pre 13 godina

Najmanje je nostalgija, a najvise je pomoc familiji. Da je situacija od pocetka izliva radne snage sredinom 60tih godina. Dolazilo dosta novca to se znalo. Nije se pricalo, Tito nas je zalio da nas eksloatisu kapitalisti, ali moralo je tako biti, i tada su po narodu odlazili samo 'nepismeni jadnici', meni je cak jedna stujardesa rekla da ljudi koji ulaze avion za Zirih neznaju ni avionsku kartu da citaju. Nezam kako ste promenili misljenje da sada i pamet odlazi, mozda sti Srbija ima i ministra za dijasporu, neznam koja to zemlja to jos ima,ali i ja bi uzela taj Job, zasto ne u ludoj Srbiji ima svega. Ja se nebi mnogo oslanjala da ce uvek ostati takav priliv novca, moja generacija nema vise zive roditelje, a ostala familija najvise voli da im ne smetamo jer neznaju mko je kriv za njihovo materijalno stanje, pa krive svakog samo ne sebe. Tako da mi 'glupavi' zemljacici nemamo vise potrebe za neku pomoc ostatku familije. A jos kada smo dobili i ministra, koji ce da das posecuje, organizuje rad konzulata, koji ce da se angazuje ako neko od nas ima neki veliki problem, ja mislim da je sada vecini nas i vec ona puna casa prelila

RM

pre 13 godina

Čitam ove komentare i mogu samo da se nasmejem, svi kukaju kako šalju novac "nama", a mi eto "nezahvalni", šta li.

Bre, ne šaljete novac "nama", šaljete ga svojoj porodici, ženi, deci, mami, tati, dedi, babi itd. Ako su vam oni nezahvalni, onda se već zapitajte, ali to je vaša stvar. Mogu misliti što ste zabrinuti za "nas" ;)

Bishop of Cardboard City

pre 13 godina

Molim da me neko ispravi ako nisam u pravu ali ja mislim da samo Srbija i nekoliko diktatura na svetu ne dozvoljava svojoj dijaspori da glasa na izborima.

krstivoje

pre 13 godina

Po evropskim izvestajima kroz privatna unosenja udje puno vise od zvanicnih doznaka,sto se preko prsta moze reci cela suma se vrti preko 100-milijardi USD-,gde je suma koju se svet sa evropom do sada uputio ???,kod sume koju salju nasi gradjani u srbiju treba naglasiti da je realan kurs din.300- za jedan euro sto znaci da se gradjani koji to primaju dodatno pljackaju.Zbog toga su 2000- 5- oktobarski narodni heroji i pali borci sa spomenicama kad su videli kolika je drzavna kasa i da se tu nagruva 1 milijarda USD- mesecno ONI - od uzbudjenja usta su se uvalili ni krivi ni duzni odlucili da osnivaju samo partije i da srbijom upravljaju po talibanskim obicajima i dali su jedni drugima rec da niko nece napraviti ni jednu fabriku da se slucajno neko nebi zaposlio,po njihovom receptu posle skole svi mora da idu u nemacku da rade i mesecno salju doznake,takva talibanska vladavina je u punom jeku i dan danas,zbog toga je narod osudjen na svedski sto na kontejneru,A O VELIKIM PLJACKAMA netreba trositi reci,nasa srbija je potpuno urusena i na izdisaju,IMA LI KOGOD PAMETAN DA TO CUJE ???

s.nikolic

pre 13 godina

a bre @RM , naravno da smo slali i davali nasima , ali ti nasi su tim parama kupovali neke stvari koji se u srbiji proizvode i tako je nekoliko hiljada radnika imalo posao a samim tim i nesto novca za zivot! ja licno bi bio sretan da nisam morao da dajem , ponekad se razmislim da je bilo BOLJE DA NISAM DAVAO , najkasnije onog trentka kad sam sa zetom kome sam u vremenu kad je plata bila DVE MARKE njemu i njegovoj porodici mesecno davao , nosio , i do petsto maraka mesecno , a njegovoj deci jos u ono vreme omogucio da poloze vozacki ispit te mu je jedno od dece danas profesionalni vozac , jer kad sam se jednom prilikom pozalio da meni da bi dosao i obiso i usput nesto i doneo , sa stranim tablicam TREBA PET PUTA VISE ZA PUTARINE nego li za gorivo , njegovor odgovor je bio " "da se ja pitam , BILE BI TE PUTERINE JOS VECE , cak bi nam zabranio da uopste ulazimo u srbiju " !!! ali glupost je takodje jedna vrsta bolesti i nema granice , te sam ga nakon te izjave malo nasmesio i jos vise sazaljevao ! a inace da nismo te novce donosili i slali MOZDA BI NESPOSOBNOST OVIH ST VODE SRBIJE PRE "ISPLIVALA" NA POVRSINU te je ste strane gledano ipak bilo bolje da ne saljemo ili donosimo!!! i samo jos jedna sitnica : vecini od nas koji smo "vani" je i dalje zelja da i vama koji "dole" zivite krene na bolje , odnosno da se bar za skromni zivot ima a ne da polako uz struju , lecenje i sta jos znam koje potrebstine I HRANA POSTAJE LUKSUZ !

Emigrant

pre 13 godina

Jos kad ne bi bilo cenzure medija saznala bi javnost i za obaespravljenost dijaspore u njenoj nazovi matici Srbiji. Jedino pravo dijaspore je da salje pare i to sto vise para dok ona ne treba ni da dolazi a kamoli da se vraca. Korupcija u demokraturi veca nego u Milosevicevom ''socijalizmu''. Ako moze biti veca. O ostalom lopovluku i legalnoj otimacini da i ne govorim. Pa ko voli da bude i sam lopov sopstvenog novcanika, nek' izvoli, put pod noge pravas SerBIA.

Dejan

pre 13 godina

Srbijo, evo ti unosnog biznisa. Kad nisi u stanju da napravis proizvode i usluge koji drugi hoce da kupe, kreni da vise proizvodis sportiste i inzenjere i salji ih u svet. Njih svet oberucke prihvata i dobro placa. Ako su podaci u ovom clanku tacni i ti ces imati koristi.... Samo reci onom Dulicu da ne poziva vise strucnjake da se vrate jer ako se stvarno vrate ostaces bez ovih para....

Mika

pre 13 godina

Vi koji gledate RTS preko satelita i reklame najmodernijih stanova izgradjenih u Kragujevcu npr. imajte u vidu da je to gradila gradjevinska mafija koja na tome zaradjuje milijarde preko noci i spavajuci. I ne samo to, gradnjom tih objekata tlacena je i izrabljivana radnicka klasa koja je za koricu suvog hleba radila na 40 stepeni vrucine sa jednom flasom vode. Svu nelegalnu gradnju na Zlatiboru gradila je Kragujevacka gradjevinska mafija koju, ako vas ta mafija prevari stiti drzava jer je sa mafijom u uskoj sprezi. Razmislite zasto samo dve mafije u Srbiji nikada nisu ni spomenute a to je sudska i gradjevinska mafija? Pa jednostavno te dve mafije su najjace u Srbiji i zato vise od milion ljudi i gladuje. Za njih je nebitno sto je i drzava odnosno mi gradjani pred medjunarodnim sudom zbog malverzacija, trgovine (nasim)drzavnim objektima sa mafijom cak i kada medjunarodni sud kaze da osteceni gradjani moraju da se obestete oni sve negiraju i salju u vetar. Srbija je to pa vi sad izvolite u taj raj korupcije i kriminala.

View

pre 13 godina

"Jedino mi nije jasno koja je svrha ove glupe propagande" ...
(David, 23. april 2011 06:02)

Ukratko: situacija u Srbiji jako je loša, korupcija je enormna, kao i siromaštvo. Cene su nam paprene, a nameti svih mogućih i nemogućih vrsta, isti takvi.
To je dovelo do toga da je celokupna politička 'elita' izgubila poverenje građana u Srbiji, te se na narednim izborima predviđa velika apstinencija, što ne odgovara ovdašnjim vlastodršcima, pa su krenuli u potragu za – novim biračkim telom.
Stalno ponavljanje o velikom novcu koji dijaspora šalje u maticu, dovešće do predloga da se dijaspori dâ pravo glasa na izborima, što je već nekoliko puta bilo tema javne rasprave. Pošto se pravo glasa dâ dijaspori, mora se dati i tzv. Srbima u regionu.
A idealnijeg biračkog tela od Srba iz BiH, Crne Gore i KiM – nema, jer prezadužena i polugladna Srbija isplaćuje plate (i to duple) kosovskim Srbima, isplaćuje im naknadu za nezaposlenost (koju građanima Srbije ne isplaćuje), Dodik se hvali da je Srbija uložila 700 mil. eura u Rep. Srpsku, a za paralelne institucije na severu Kosova izdvajamo oko 500 mil. eura godišnje.
To je svrha ove propagande: novo biračko telo i večna vladavina.

Zuckova levica

pre 13 godina

I partijsko poslovodstvo Komercijalne banke je to "osetilo" pa zato ZATVARA !!! ogranak u Nemackoj preko koga je stizalo nekoliko STOTINA MILIONA evra u Srbiju.
Naravno kad tom bankom vedri i oblaci jedna mala stranka iz svake vlasti, kojoj sad pred izbore odgovara: sto gore to bolje.
Vazno da njima inostrane doznake i redovan priliv od penzija NE TREBA.
Nemam reci da izrazim svoje ogorcenje.

stefa

pre 13 godina

Eto kako su nas lagali -Dinkic je pricao da je u Srbiju direktnih stranih investicija od 2000 bilo u proseku po 3 milarde eu-sad ispade da nije ni 1.5miliardi eu!
Tacnije 1,390miliardi eu ulazilo je prosecno u Srbiju od 2000!
pODSETIMO SE Dinkic je kazao da je ove tj.2011 u Srbiju uci 5 miliardi eu direktnih stranih investicija-Znaci gleda nas u oci i pljuje!
Opali Dinkicu jos koju ;az da se zivi iskidamo!

evita

pre 13 godina

mislim da je za stednju u Srbiji odlicno, ali da drzava ne radi na reklamiranju iste, u smislu da privuce strance koji ne spadaju u "dijasporu". Ovde dobijam oko 6% bruto na godinu, porez je samo 10%. U EU ne mogu ni 2% da dobijem...Ko nece da rizikuje sa investicijama ili berzom, eto sanse. Cak i za "sivi" ili "neoprani" novac banke u Srbiji nisu teske...

Chicago

pre 13 godina

Pored novca koji u Srbiju ulazi bankarskim putem, verujem da ista kolicina para stigne i u gotovini. Svako od nas pokusava da preskoci placanje bankarskih provizija i novac "svojima" salje preko prijatelja, ili isti nosi sa sobom, kada licno dolazi u Srbiju.
Pored, svih gore navedenih oblika unosa novca u Srbiju (bankarskim ili jeftinijim - gotivinskim putem), postoji i treci nacin: pomaganje slabasnog srpskog izvoza, kupovinom nasih proizvoda u inostranstvu. Vecina nasih ljudi (i ja medju njima) voli da kupi neki nas proizvod. U Chicagu postoje nase radnje i supermarketi, a srpske robe ima i po americkim trgovinskim lancima. To je jos jedan nod nacina, na koji mi pomazemo Srbiji. A, pomogli bi smo i vise, kada bi nasih proizvoda bilo u vecim kolicinama na policama (zasto ih nema, pitanje je za lopovsku vlast i njihovu neodgovornost prema sprskoj privredi... :( )
Veliki pozdrav iz Chicaga

NEMOC DRZAVE

pre 13 godina

@RM, 23. april 2011 23:29
Slazem se sa tobom.Novac je od radnika koji rade preko grane i njihove plate se krecu od 3000 do 2000 dolara-evra mesecno(ako imaju srecu da nebudu prevareni).
Broj ljudi unistavanjem gradjevinskog ali i drugog sektora naterao je ljude na emigraciju,ali ne za zivotnu, vec onu naj goru "radno-privremenu".
Egzoticne i fuj destinacije gde recimo Tadic nikad nebi putovao turisticki jeste azija i afrika ,no kad nemas hleba niko te ne pita hoces ili neces?!
A razlog je vlada republike Srbije koja nije u stanju da ti obezbedi osnovno ustavom zagarantovano pravo,a to je pravo na rad i egzistenciju.
Drzava je jednostavno,nemam pojma pod cijom dirigetskom palicom dovedena u kolaps.
Pretvara ljude u belo roblje odredjenih magnata i tajkuna,pa smo zato na losem glasu.
Pitaju svi arapi kad vide stranca da je marljiv i da dobro radi odakle je i pita ga za situaciju u njegovoj zemlji.
I onda se pitamo zasto nam je toliko los rejting i svi nas izbegavaju.?!
Zbog politike vlade, zbog pravosudja i zbog lopova, eto zasto .
Od zapadne "dijaspore" je znatno manja cifra u igri.Malo Glumci, pevaci i pevaljke,peraci sudova.... i te cifre su neuporedivo manje.
Ljudi su od uvek migrirali poslom, ali u nesto manjem broju je bilo samo posle drugog svetskog rata za austriju i nemacku.

emigrant

pre 13 godina

ej moj @s.nikolicu... dzaba pricas, prepuna je srbija takvih kao sto su tvoj zet i ovaj RM. dzaba pricas jer ne shvataju da je svaki dolar ili evro bukvalno mufte lova od koje svi tamo mrse brke - ko manje ko vise - al' bukvalno svi!

i meni je sto puta doslo da prekinem sa slanjem al' sta vredi kad je srce meko...

David

pre 13 godina

Ja imam komentar.Ovo je jos jedna u nizu nebuloza o tome kako dijaspora izdrzava Srbiju i svake godine salje milijarde.Pre dva dana je bilo pet milijardi dolara sada je vec druga cifra a ukupno je $43 milijardi.Ako se nastavi ovo gadjanje ciframa neminovno se dolazi do toga da je svaki gradjanin Srbije u dijaspori najmanje milioner ukljucijuci i one koji su u obdanistu.
Jedino mi nije jasno koja je svrha ove glupe propagande.Da ne bude zabune i sam zivim u inostranstvu ali nisam milijarder

RM

pre 13 godina

Čitam ove komentare i mogu samo da se nasmejem, svi kukaju kako šalju novac "nama", a mi eto "nezahvalni", šta li.

Bre, ne šaljete novac "nama", šaljete ga svojoj porodici, ženi, deci, mami, tati, dedi, babi itd. Ako su vam oni nezahvalni, onda se već zapitajte, ali to je vaša stvar. Mogu misliti što ste zabrinuti za "nas" ;)

BANAT

pre 13 godina

A ovi kokošari jure skupe kredite, ljube d*peta stranim investitorima i nude im uslove koji štete nacionalnim interesima Srbije i njenih građana. A dijaspora nam živote spasila!

U SE I U SVOJE KLJUSE. Tretirati dijasporu sa poštovanjem, obezbediti im sigurnost za uloženi novac, ne pozajmljivati od belosvetskih lihvara, već od svojih ljudi, KURTALISATI SE prepreka napretku--trenutne garniture i njihovih sponzora Miškovića i Beka.

Kokošarska elita dijasporu tretira kao stoku jer ne može da se ugradi u tih 5 mlrd dolara. Dijaspora je režimu najveća pretnja jer zna kako se živi i radi u normalnim zemljama. A to je smrt za ove ovde!

Dočekaćemo i vas da rušimo!

"gastarbeiter"

pre 13 godina

"Svi se slažu da bi se bez deviza naših građana na radu u inostranstvu u proteklih deset godina, kao i u drugoj polovini prošlog veka, živelo mnogo skromnije."

"Nasi gradjani na radu u inostranstvu". su odavno, bar vecina, drzavljani i ravnopravni clanovi i stanovnici svojih novih domovina!!! Vreme je da ovaj pezorativni naziv, gastarbeiter, vec jednom nestane iz upotrebe.

mirko

pre 13 godina

ja za mojih 7 godina u tudjini samo par puta sam poslao...ali uvek ponesem sa sobom maximum,tako da samo ja i moji znamo kolko se unese na "crno"...a sad na primer nam obaraju evro ispod 100,strasno...

Dusan US

pre 13 godina

Na to ne treba racunati. Dok god su roditelji zivi davacu sve sto mogu. Onoga trenutka kada vise njih ne bude prodajom nekretnina iznecu mozda i vise nego sto sam uneo. I nikada vise...

gasterbajter

pre 13 godina

prinos novca od dijaspore se u danom slucaju obracunava jedino kroz proknjizeni novac, a sta je sa neproknizenjim davanjima?
tada ta suma ima daleko vecu vrednost, no to nasim organima reda i drzavnom apratu, naravno nije ni malo vazno.
skoro svaki put kada sletim na surcnin ili kada polecem sa njega neprijatnosti su neminovne
carinici (izuzev onih koji pregledaju pasose) i milicija koja nas propusta na ukrcavanje gotovo da uvek imaju zasto da nam uniste dan. Verovatno im kod kuce nedostaje nesto od onoga sto donosimo svojima ili sto odnosimo prijeteljima u inostranstvu da se pohvalimo svojom otadzbinom.
hvala vam!

Scouser

pre 13 godina

@ David - ja kad sam prošli put u Srbiji bio, ostavio sam oko 11.000 dolara iliti 30-ak najčešće isplaćenih plata u Srbiji ("prosečna plata" je fraza kojom se sakriva siromaštvo). A nas je napolju oko 3.5 miliona, s tim da oko milion samo vodi poreklo iz Srbije, dok je bar 2 miliona "taze" tj. napolju tek 30-ak godina (od Švabije ranih 70-ih do SAD-Kanade 90-ih do Evrope 2000-ih.).

E ti ljudi redovno šalju novac ili ga lično unose. Mnogo nas dolazi tokom cele godine u Srbiju i mimo novca koji donosimo s namerom da ga podelimo najbližima, mi trošimo i na sebe odnosno na usluge i dobra, kao i na putovanja, letovanja, zimovanja.

Ja bih bio zahvalan da sam na tvom mestu. Da nije nas, već bi pucali po ulicama Srbije. Ta vlast vam ništa nije obezbedila u životu, pa ni najosnovnije uslove da živite i radite dostojanstveno. Osim što vas je do gole kože opljačkala, zadužila je 3 sledeće generacije. Al' kontam, ne bunite se--mora da vam je dobro.

Pozdrav

Momo

pre 13 godina

Emigracije iz Srbije su uvek historiski bile,ali posle 45" kada je komunizam zajasao,nastavilo se jos intezivniji odlazak iz Srbije.Iz pocetka zbog politickog ne slaganja s komunistima,posle komunisti naglo pustali odlazak sposobne radne sngae,samo radi spustanja tenzija u drustvu,kao i zadrzavanja pozicija i vlasti komunistickih ideologa.Tokom raspada Jugoslavije,ponovo je doslo da odliva skolovanih mladih ljudi,pa tako danas imamo najzilavije "uspesne u privredi i politickom miljeu" koji nam vode privredu i ekonomiju,s razumom "cast izuzetcima",koji imaju jos uvek morala i casnog ponasanja,za ostale svi smo upoznati dokle su nas doveli posebno nas gradjane,jer ipak mi znamo kako svakodnevno prezivljavamo.Gastrabajterima i jeste zadatak da salju novac u Srbiju,a "uspsni da zaradjuju",pored ostalog na pristiglim doznakama,borimo se na 2 fronta,jedan je CEFTA trzista i za gastarbajterske doznake.To je nasa privredna taktika i razvoj na nas svojstveni Srpski nacin.Naravno i iz tih razloga ne napredujemo na priblizavanju i usvajanju svih uslova i standarda koje trazi EU,i za koje se cela politicka i privredna "elita",zalaze,jer ipak njihova zelja je ulazak u EU,ali pod nasim uslovima.

moderator modelira po svome?

pre 13 godina

Nikoga nisam vredjao, cak sam pohvalio ovaj clanak i informaciju, ali moderator nije odobrio moj komentar. Pouka je jasna - ne pisi nista, ali nista ni ne citaj odavde, idi na druge sajtove.

Sasa

pre 13 godina

Pa posle kazu kako nas drzava izdrzava na studijama a mi bezimo u inostranstvo i ne doprinosimo nista tj ne vracamo drzavi dug. Ovde mislim i na one bez visokog obrazovanja.

Van granice

pre 13 godina

Ma mi koji smo vam slali novce smo samo tupi i glupi Srbi koji volimo boju zemju. A vi cete nam se zahvaliti tako sto ćete ptovaliti u nase kuce i pokupiti to za sto crncimo. Pozdrav iz dijaspore.

momabrazil

pre 13 godina

evo recept za izlazak iz krize ( koje li po redu a ne znam vise ni kad smo usli ni kad smo izasli iz neke) nasim genijalnim vladama.
Uvedite porez na svaku doznaku od barem 20 % i uvedite obavezu obaveznog javljanja na neki biro bar jednom mesecno i ko se ne pojavi odmah neka plati 2000 din. Sve dajte Mrki i sigurno ce te uspeti da sagradite jos 3 km koridora do 2014 !

Peca-Bergamo

pre 13 godina

Srbija je mogla da iskoristi situaciju oko stanogradnje, pa da kroz razumne cene stanova uvuce sto veci broj nasih ljudi iz inostranstva u kupovinu istih, pa da se pokrene i ekonomija kao na primeru Spanije, koja je zahvaljujuci stanogradnji i dosla medju elitu, tacnije G8, ali su se kod nas neki docepali urbanizma, blokirali izadavanje gradjevinskih dozvola dok im se ne isplati mazalica, usporili gradnju, digli cene kvadrata i na kraju totalno ubili, pa sada kupaca vise nema jer su ih rasterali, gde imamo samo jedan primer kako neki na vlasti nisu sposobni da pokrenu sistem i ekonomiju.

View

pre 13 godina

"Jedino mi nije jasno koja je svrha ove glupe propagande" ...
(David, 23. april 2011 06:02)

Ukratko: situacija u Srbiji jako je loša, korupcija je enormna, kao i siromaštvo. Cene su nam paprene, a nameti svih mogućih i nemogućih vrsta, isti takvi.
To je dovelo do toga da je celokupna politička 'elita' izgubila poverenje građana u Srbiji, te se na narednim izborima predviđa velika apstinencija, što ne odgovara ovdašnjim vlastodršcima, pa su krenuli u potragu za – novim biračkim telom.
Stalno ponavljanje o velikom novcu koji dijaspora šalje u maticu, dovešće do predloga da se dijaspori dâ pravo glasa na izborima, što je već nekoliko puta bilo tema javne rasprave. Pošto se pravo glasa dâ dijaspori, mora se dati i tzv. Srbima u regionu.
A idealnijeg biračkog tela od Srba iz BiH, Crne Gore i KiM – nema, jer prezadužena i polugladna Srbija isplaćuje plate (i to duple) kosovskim Srbima, isplaćuje im naknadu za nezaposlenost (koju građanima Srbije ne isplaćuje), Dodik se hvali da je Srbija uložila 700 mil. eura u Rep. Srpsku, a za paralelne institucije na severu Kosova izdvajamo oko 500 mil. eura godišnje.
To je svrha ove propagande: novo biračko telo i večna vladavina.

Alex

pre 13 godina

"Dijaspora dala više od investitora" - jedan od razloga zašto država prećutno podržava emigraciju, srpski "izvoz" koji donosi najviše para (deviza) i drastično ublažava loš spoljnotrgovinski bilans.

Perica

pre 13 godina

Sto znaci da je najbolja investicija u obrazovanje mladih (pametnih i sposobnih, ne naucnika kao sto neki pricaju) koji bi ziveli i radili u inostranstvu i svojim starima slali pare.

MaloMorgen

pre 13 godina

Investitori ne ulazu u Srbiju iz razloga politicke i pravne nesigurnosti koja u njoj deo folklora. Cak i ulaganja koja postoje mogla bi lako da nestanu onog trenutka kad radnici u Srbiji pocnu da traze vise para za svoj rad.
Pare koje dijaspora donosi, samo su odraz njihove nostalgije, a nikako poslovnog mentaliteta, a to je prilicno mrsava stvar na koju se zitelji u Srbiji oslanjaju.

Todor

pre 13 godina

STO U PREVODU ZNACI: BEZ DIJASPORE NEMA LEBA.

"SAMO DA ZNATE KAKO SE PONASAJU PO AMBASADAMA PREMA NAMA"

POZDRAV SVIM DOBRIM LJUDIMA!!!

odliveni

pre 13 godina

kad prosjaku na ulici das 1000 eura on moze da uradi 2 stvari:

1. ako je preterano snalazljiv on ce te pare da ulozi u vec neki tal i za npr 2 godine vise nece biti prosjak i zivece u iznamljenom stanu, a za 10 godina ce imati dobar privatni biznis i sopstveni stan itditd...

2. ako nije preterano snalazljiv otici ce u hayatt, iznajmice sobu i zivece iznad svog limita 7 dana. 8mi dan ce ponovo da bude na ulici. prosjak, samo u novom odelu.

verujem da je srbija daaavno pregurala 8mi dan i cekla novih 1000 eur da ode u hayatt na par dana....

odliv mozgova, a priliv novca

pre 13 godina

Retko i veoma stidljivo se objavljuju ovakve informacije, u ovom clanku mozda i prvi put ovako detaljno. Vise je nego jasno da je ovaj priliv veci od bilo koje proizvodnje, odrzava nas vec godinama, kao na primer nekoliko pozamasnih izvora sirove nafte. Takodje je jasno da je taj priliv daleko najveci od svega ostalog, pa mu se mora na adekvatan nacin i posvetiti paznja i publicitet. Koliko puto smo od 2000 na ovamo citali samozadovoljno hvaljenje nadleznih o dobijanju "povoljnih" kredita iz inostranstva, a koji sada pristizu na naplatu. A nasuprot tome, nigde ni reci o cistom prilivu od nekoliko milijardi, bez ikakvih obaveza za neko vracanje.

Da smo neka iole ozbiljna drzava, sve gore navedeno ne bi bilo tako, vec bi se toj cinjenici posvetila duzna i odgovarajuca paznja. Da ne govorimo da bi odgovarajuca opsta i finansijska politika drzave mogla veoma lako da ovaj priliv uveca i dvostruko. Ali, kao i za sve ostalo od sustinske vaznosti, izgleda da je aktuelnim politicarima i ovo zadnja rupa na svirali.

I sam sam dugo radio u inostranstvu, i svu preostalu ustedu trosio i potrosio u nasoj zemlji. Znam kakav je osecaj kada u inostranstvu trpimo nipodastavajuci odnos od strane drzavnih zvanicnika. Znaju i oni da im je jedini priliv za odrzavanje brojnih konzularnih predstavnistava naplata takse iz dijaspore. Prema tome, i taj priliv treba dodati na vec pomenute milijarde.

Gospodo nadlezni, stalno govorite o odlivu mozgova kao o nekoj bolesti, za koju ste na zaloat vi najvise odgovorni, a nista ne preduzimate. E, pa gospodo, vidite da ti odliveni mozgovi i vracaju u zemlju ciste pare bez ikakvih poreza i kamata na dugove. How about that now? Sto bi rekli, sto ne izvedete kompletnu racunicu o tome, i zasto ne porazmislite kako bi taj cisti priliv u obliku prirodnih naftonosnih polja (bez ikakvih ulaganja) mogao da se poveca.

Vladisllav Simovic

pre 13 godina

Meni se cini da je to droga sa koje Srbija ne moze da se skine i da krene napred. To su pare na koje ciljaju mnogu domaci i strani "kapitalisti". To je los zacarni krug.

Teddy Picker

pre 13 godina

Gde su te silne milijarde, gde su pare od rasprodatih preduzeca i fabrika, gde su pare od donacija i kredita, gde su pare od hiljada tona sekundarnih sirovina koje su ocerupane za ovih 10 godina?

dijaspora

pre 13 godina

ne postoje besplatne pare niti zivot iznad mogucnosti. Ta potrosnja od 1/5 preko mogucnosti u Srbiji je placena zivotom ispod a radom preko mogucnosti van Srbije. Ne moze niko pomoci nekome a da nije sebi bar malo odmogao.I onda na sve cinjenice dolazi cesto napljuvavanje i cascenje pogrdnim nazivima, gastrosi i slicno, ne znam sa kojim ciljem. Jedini je izgleda secenje grane na kojoj se sedi, samodestruktivnost na visokom nivou.Hvala vam na casti, zemljaci moji!

zoran

pre 13 godina

mi iz dijaspore mozemo da ozdravimo srbiju i da je odrzimo na nogama ali je mnogo lopova braco...sve dzaba...takav smo narod.koliko god da posaljemo oni pokradu vise...

Van granice

pre 13 godina

Ma mi koji smo vam slali novce smo samo tupi i glupi Srbi koji volimo boju zemju. A vi cete nam se zahvaliti tako sto ćete ptovaliti u nase kuce i pokupiti to za sto crncimo. Pozdrav iz dijaspore.

s.nikolic

pre 13 godina

zalosno je da privredna moc i zivotni standard gradjana drzave zavise od doznaka nas iz inostranstva !!! ali sta ces , ponekad moramo svoje roditelje ili rodjake ili nekog iz familije da pomognemo da bi koliko toliko za pristojan zivot imali , te otud ove doznake koje su SIGURNO DUPLO VECE jer dosta novaca "zavrsava" kod privatnika ili malih privatnih menjacnica ! e sad pre nego sto se "gastosi" ( mlogo ubava rec ) i "negastosi" pocnu prepucavati oko ( ne )vaznosti ovog priliva novca i samih nas koji taj novac saljemo , ALI PRE SVEGA UNOSIMO jer su troskovi slanja dosta visoki da se tako manje sume novca ne salju zvanicno vec preko vozaca kombija , autobusa , prijatelja i komsija DIREKTNO SVOJIMA U RUKE , potrudimo se da na ovu vest reagujemo sa dozom zdravog razuma !!!! meni licno smeta , a to se nazalost nije jos promenilo , DA NAS SKORO SVI , sto iz ljubomore , sto mozda iz zavisti ili cak i podsmeha , SMATRAJU STRANCIMA !!! pogled na tablice i ti brale placas naprimer kaznu iako nisi napravio prekrsaj , jer ces na zaljenje i pitanje zasto dobiti odgovor da od nasih nema sta da se naplati , pa otud i one posebne i duplo vece putarine za strana vozila , ili pasose i druga dokumenta za cene kao da smo sa marsa pali , a ne iz srbije !

Sasa

pre 13 godina

Evo kako kradu. Posaljes novac iz Amerike u dolarima naravno preko western union servisa, i posiljalac plati odmah taksu na to. Na potvrdi koja se dobije pise i iznos koji mora biti u evrima. Onda novac dodje u Srbiju i ti lepo odes u banku i oni ti kazu da novac mozete podici samo u evrima ili dinarima. Naravno podize se u evrima, a svi dobro znamo kolike su kursne razlike i odnosi izmedju valuta po bankama.

Marko

pre 13 godina

Najbolji srpski projekat ikad jeste "Srpska dijaspora"!
Rade napolju, a salju pare u Srbiju (kroz izdrzavanje roditelja, kupovinu stanova, stadnju u bankama...). Realno!

Losandjeleshchanin

pre 13 godina

I sta sad ja treba da radim??? Da isprintam ovaj clanak i da ga nosim sa sobom da mogu da pokazem cariniku koji kada vidi da putujem sa americkim pasosem pod srpskim imenom krene seansu maltretiranja u 6 ujutro na pasoskoj kontroli dok me pun avion uveliko ceka?

I ovako se osecam kao krava muzara - placam dazbine ovde gde zivim, a placam dazbine i tu gde nezivim, jer dok su mi roditelji i prijatelji zivi jednostavno neosecam da bi trebali da gladuju dok ja mogu da priustim da im pomognem. Ovde bar imam opciju da se zaduzim za kvalitet zivota koji zelim, dok u Srbiju ide samo ziva lova. Cash, cash, cash!

Narocito posle 2000-te. Koliko se ljudi vratilo, investiralo, ili ponudilo investicij koje jednostavno nisu mogle da zazive medju ajkulama? I jos te gledaju kao da si najveci glupak jer od njih trazis sansu da radis neki posao.

Ali, Srbija je majka!

svetlanast.

pre 13 godina

posto su gradjani srbije osiromasili a privreda unistena, preostalo je da drzava "zaradi" preko poreza.na red su dosli stanovi, odnosno kuce.skoro besplatna legalizacija koja je zastitila ljude iz administracije koji su se obogatili jer su skupo naplacivali to sto ne vide da se bespravno gradi i stanovi u kojima ljudi moraju da zive, sada su na meti nesposobne vlasti.drzava koja ne uziva poverenje sopstvenih gradjana jer nijedan zakon ne moze da izdrzi proveru duzu od godinu dve, ne moze imati poverenje onih koji zive i rade u normalnim drzavama.doznaka iz inostranstva ce biti sve manje.

marko

pre 13 godina

Ovo je jos jedna od nasih tuznih istina. Nasi ljudi odlaze odavde, i povremeno se vracaju, i to sve vise kao turisti. Realno, ovako ih mozemo i posmatrati, jer oni dodju nekoliko puta godisnje. Posto definitivno ima izlgeda podjednak broj Srba u Srbiji i u svetu, ovo treba da bude nas veliki potencijal, kako ekonomski, tako nacionalni, takodje i velika spona sa svetom. Sta je uradila nasa nesposobna birokratija? Pa nista, oni nesposobni nisu u stanju ni da priznaju koliko ti nasi ljudi ostave para ovde, i to na zalost, samo kao turisti. Drzava treba maksimalno da se potrudi i da iskoristi potencijal koji poseduju ti ljudi. Masa medju njima je i izuzetno obrazovan i poslovan svet, koji i u svetu ima ozbiljne poslove, i siguran sam da bi pronasli i neku poslovnu opciju koju bi mogli da ostvare i ovde. To bi za nasu zemlju uglavnom bio izvoz. Ali, dzaba, diletanti sede po kancelarijama, ponasaju se kao paraziti. Meni je ostalo samo da se nadam, da cemo se nekako izboriti da smaknemo ove propalitete i da konacno svi dobijemo neku sansu, a ne smo njihovi privilegovani bizMismeni. Kad kazem svi mislim na ljude kako u zemlji, tako u inostranstvu.

Bishop of Cardboard City

pre 13 godina

Molim da me neko ispravi ako nisam u pravu ali ja mislim da samo Srbija i nekoliko diktatura na svetu ne dozvoljava svojoj dijaspori da glasa na izborima.

Emigrant

pre 13 godina

Jos kad ne bi bilo cenzure medija saznala bi javnost i za obaespravljenost dijaspore u njenoj nazovi matici Srbiji. Jedino pravo dijaspore je da salje pare i to sto vise para dok ona ne treba ni da dolazi a kamoli da se vraca. Korupcija u demokraturi veca nego u Milosevicevom ''socijalizmu''. Ako moze biti veca. O ostalom lopovluku i legalnoj otimacini da i ne govorim. Pa ko voli da bude i sam lopov sopstvenog novcanika, nek' izvoli, put pod noge pravas SerBIA.

Vojvodjanin

pre 13 godina

Zeleo bih da cujem komentar Profesora Kovacevica, Dekana Univerziteta u Bgd na ovu vest. Naime, ako se na varam, on je pre par meseci izjavio da su oni visoko-kvalifikovani koji su otisli iz Srbije (Jugoslavije) ostetili drzavu za oko 12-13 miljardi evra.... I kao sto se vidi iz ovih podataka, vratili taj 'dug' drzavi trostruko!
A, sto je jos vaznije, te pare dolaze u ruke onih koji znaju da ih cene i koriste na pravi nacin (ne kao razni krediti MMFa i ostalih 'spektakularnih aranzmana nasih kvazi politicara i 'velikih biznismena). I sto je jos vaznije dostojanstvo ljudi koji dobiju te pare iz inostranstva je sacuvano i imaju neki satisfakciju zbog toga sto im sinusi/cerke nisu sa njima!

Sta ovaj govori meni? Potvrdjuje samo ono sto odavno znamo: da oni koji hoce da prave biznis u Srbiji nece da ulazu jer se u Srbiji ne moze praviti dobar biznis! (Ni ja ne bih slao pare u Srbiju da investiram u 'biznis' vec samo mojim najbilizima!)

I jos nesto: sada tek shavatam zasto Srbija ne preduzima nista protiv odliva strucnjaka (umesto toga optuzuje da smo 'odneli 12 milijardi evra)...!? Da urade nesto protiv odliva mozgova, pa ko bi onda slao pare nazad milionima porodica u Srbiji? Ko bi obezbedio dostojan zivot onih ljudi ciji rodjaci rade u inostranstvu? Kako bi drzava Srbija (koja ne ume da naplacuje ni obican porez od svojih tajkuna-bodatasa) obezbedila makar jedan komad suvog hleba i casu vode clanovima porodica onih 3 miliona ljudi koji zive i rade u inostarnstvo? A o toplom obroku, stanu i ostalim 'komoditetima' i da ne pricamo...?!

Tuzno je sve to - a nasi vodeci politicari svakodnevno izjavljuju neke nebuloze o boljem zivotu i prosperitetu i poboljsanju standarda i ne znam kakve gluposti....

Kad god pomislim na Srbiju obuzima skicoidan osecaj: sazaljenje, seta i tuga zbog svih tih ljudi u koji su zasluzili mnogo vise i barem zivot dostojan svakom ljudskom bicu sa jedne strane a i nezadovoljstvo, bes i duboko razocarenje i frustracija zbog toga sto se nista ne radi da to tako i bude 0 sa druge....! Tesko je sve to objasniti... A verujem, jos teze ziveti u takvoj zemlji!

Isidora

pre 13 godina

Nasa porodica je u Srbiju ulozila sav svoj zivotni rad a Srbija je nama za uzvrat nanela zivotnu stetu kada je stala u zastitu lopova i kriminalaca koji su se nama lazno prikazivali kao ''biznismeni'' i ''intelektualna elita iz Srbije'' na sajmu biznisa u Holandiji. Kada smo tuzili vlasnika ***** jer nas je ostetio visemilionskom prevarom u njegovu zastitu je se stavila i ala i vrana u Srbiji. Sada u Srbiji gladuje i ispod granice siromastva zivi preko milion ljudi ali njegova deca (cak i maloletno vanbracno njegovo dete sa ''sekretaricom firme'') ima stan na poklon dobijen u periodu kada je on morao da vrati dug po pravosnaznoj kleptokratskoj presudi domaceg nazovi suda koji je presudu donosio 10 godina sve dok se nije umesao medjunarodni sud, dok njegova ostala deca iz ko zna kojeg braka imaju svi stanove i lokale (za isti ''biznis'' poput tate) a neko je u inostranstvu grbacio za lesinara koji nema ni dana radnog staza nego je leskario u sumadijskoj hladovini.
Pa znate sta, u Srbiju ne treba dostaviti ni centa osim na ruke dati svojim roditeljima i NIKOME vise. Ovo stalno prebrojavanje i racunanje koliko dijaspora ima para i koliko salje nije nista drugo nego udbasko osmatranje kako se toga dokopati. Dijaspora je u Srbiji potpuno obespravljena a ko je iole zagrebao u tu zabokrecinu srpskog ''biznisa'' i kvazi pravosudja taj najbolje zna o cemu govorim. Poucena visegodisnjim gorkim iskustvom zalim odakle poticem, gadim se svega i ne pada mi vise na pamet da utrosim ijedan dolar u tu lisiciju jazbinu korupcije i kriminala ''na nivou''.

Dijasporac

pre 13 godina

Ja sam jedan od "dijasporaca" (kakva nakaradna rec). Ukratko, mrze me u porodici, jer misle da mi je predobro, komsiluk me ogovara jer misle da
mi je bolje nego predobro, drzava me sikanira na sve strane jer misli da
sam to zasluzio svojim odlaskom, a mene bas briga. Donosim lovu i delim
kol'ko mogu i kurti i murti i tako ce uvek biti. Sta da radim, hteo ne
hteo i ja sam deo ovog nesretnog i neukog naroda.

Dejan

pre 13 godina

Srbijo, evo ti unosnog biznisa. Kad nisi u stanju da napravis proizvode i usluge koji drugi hoce da kupe, kreni da vise proizvodis sportiste i inzenjere i salji ih u svet. Njih svet oberucke prihvata i dobro placa. Ako su podaci u ovom clanku tacni i ti ces imati koristi.... Samo reci onom Dulicu da ne poziva vise strucnjake da se vrate jer ako se stvarno vrate ostaces bez ovih para....

krstivoje

pre 13 godina

Po evropskim izvestajima kroz privatna unosenja udje puno vise od zvanicnih doznaka,sto se preko prsta moze reci cela suma se vrti preko 100-milijardi USD-,gde je suma koju se svet sa evropom do sada uputio ???,kod sume koju salju nasi gradjani u srbiju treba naglasiti da je realan kurs din.300- za jedan euro sto znaci da se gradjani koji to primaju dodatno pljackaju.Zbog toga su 2000- 5- oktobarski narodni heroji i pali borci sa spomenicama kad su videli kolika je drzavna kasa i da se tu nagruva 1 milijarda USD- mesecno ONI - od uzbudjenja usta su se uvalili ni krivi ni duzni odlucili da osnivaju samo partije i da srbijom upravljaju po talibanskim obicajima i dali su jedni drugima rec da niko nece napraviti ni jednu fabriku da se slucajno neko nebi zaposlio,po njihovom receptu posle skole svi mora da idu u nemacku da rade i mesecno salju doznake,takva talibanska vladavina je u punom jeku i dan danas,zbog toga je narod osudjen na svedski sto na kontejneru,A O VELIKIM PLJACKAMA netreba trositi reci,nasa srbija je potpuno urusena i na izdisaju,IMA LI KOGOD PAMETAN DA TO CUJE ???

Sin Bludimir

pre 13 godina

Ha ha pa napokon neko da napishe ovo!!
Poslednjih par godina pricham raznim ljudima da mi da nemamo dijasporu odavno bi umrli od gladi!!

Bez preterivanja - Srbiju odrzava dijaspora!!

Imamo MNOGO VELIKI potencijal, mozemo MNOGO VELIKO ulaganje da napravimo i MNOGO OZBILJNE projekte da kreiramo - samo da nemamo ove SHAKALE OBICHNE na vlasti!!

Odnosno, za one koji ne umeju da chitaju izmedju redova > uzdaj se use i u svoje kljuse - ne trebaju nam ni strani krediti, ni EU ekonomska okupacija, ni prosjachenje od tata Putina, dovoljno je samo da organizujemo nashe ljude i da od ove nashe shugave drzave postane za kratak vremenski period zemlja koja moze sama da se izdrzava, za pochetak.

A nasha dijaspora predstavlja josh jedan dodatni potencijalni pokretachki motor > naime, lichno poznajem dosta imucnih ljudi koji zive uglavnom po US koji bi sutra bez problema ulagali u Srbiju - pricali smo u mnogo navrata o nekim projektima - medjutim uvek je blokada bila administracija i korupcija. Niko nije hteo da da novac za neku ozbiljnu investiciju na tuze staze.
Pricam o nashim ljudima i njihovim partnerima/prijateljima iz US, dakle indirektno strancima koji su imali veliku zelju da ulazu ovde.

Nashi iole imucniji sunarodnici sanjaju da ulazu u Srbiju - sanjaju da ih neko okupi oko zajednichkih projekata.

Mislim da je ovo nasha jedina shansa, na zalost - sve ostalo je procerdano.

NEMOC DRZAVE

pre 13 godina

@RM, 23. april 2011 23:29
Slazem se sa tobom.Novac je od radnika koji rade preko grane i njihove plate se krecu od 3000 do 2000 dolara-evra mesecno(ako imaju srecu da nebudu prevareni).
Broj ljudi unistavanjem gradjevinskog ali i drugog sektora naterao je ljude na emigraciju,ali ne za zivotnu, vec onu naj goru "radno-privremenu".
Egzoticne i fuj destinacije gde recimo Tadic nikad nebi putovao turisticki jeste azija i afrika ,no kad nemas hleba niko te ne pita hoces ili neces?!
A razlog je vlada republike Srbije koja nije u stanju da ti obezbedi osnovno ustavom zagarantovano pravo,a to je pravo na rad i egzistenciju.
Drzava je jednostavno,nemam pojma pod cijom dirigetskom palicom dovedena u kolaps.
Pretvara ljude u belo roblje odredjenih magnata i tajkuna,pa smo zato na losem glasu.
Pitaju svi arapi kad vide stranca da je marljiv i da dobro radi odakle je i pita ga za situaciju u njegovoj zemlji.
I onda se pitamo zasto nam je toliko los rejting i svi nas izbegavaju.?!
Zbog politike vlade, zbog pravosudja i zbog lopova, eto zasto .
Od zapadne "dijaspore" je znatno manja cifra u igri.Malo Glumci, pevaci i pevaljke,peraci sudova.... i te cifre su neuporedivo manje.
Ljudi su od uvek migrirali poslom, ali u nesto manjem broju je bilo samo posle drugog svetskog rata za austriju i nemacku.

Mika

pre 13 godina

Vi koji gledate RTS preko satelita i reklame najmodernijih stanova izgradjenih u Kragujevcu npr. imajte u vidu da je to gradila gradjevinska mafija koja na tome zaradjuje milijarde preko noci i spavajuci. I ne samo to, gradnjom tih objekata tlacena je i izrabljivana radnicka klasa koja je za koricu suvog hleba radila na 40 stepeni vrucine sa jednom flasom vode. Svu nelegalnu gradnju na Zlatiboru gradila je Kragujevacka gradjevinska mafija koju, ako vas ta mafija prevari stiti drzava jer je sa mafijom u uskoj sprezi. Razmislite zasto samo dve mafije u Srbiji nikada nisu ni spomenute a to je sudska i gradjevinska mafija? Pa jednostavno te dve mafije su najjace u Srbiji i zato vise od milion ljudi i gladuje. Za njih je nebitno sto je i drzava odnosno mi gradjani pred medjunarodnim sudom zbog malverzacija, trgovine (nasim)drzavnim objektima sa mafijom cak i kada medjunarodni sud kaze da osteceni gradjani moraju da se obestete oni sve negiraju i salju u vetar. Srbija je to pa vi sad izvolite u taj raj korupcije i kriminala.

s.nikolic

pre 13 godina

a bre @RM , naravno da smo slali i davali nasima , ali ti nasi su tim parama kupovali neke stvari koji se u srbiji proizvode i tako je nekoliko hiljada radnika imalo posao a samim tim i nesto novca za zivot! ja licno bi bio sretan da nisam morao da dajem , ponekad se razmislim da je bilo BOLJE DA NISAM DAVAO , najkasnije onog trentka kad sam sa zetom kome sam u vremenu kad je plata bila DVE MARKE njemu i njegovoj porodici mesecno davao , nosio , i do petsto maraka mesecno , a njegovoj deci jos u ono vreme omogucio da poloze vozacki ispit te mu je jedno od dece danas profesionalni vozac , jer kad sam se jednom prilikom pozalio da meni da bi dosao i obiso i usput nesto i doneo , sa stranim tablicam TREBA PET PUTA VISE ZA PUTARINE nego li za gorivo , njegovor odgovor je bio " "da se ja pitam , BILE BI TE PUTERINE JOS VECE , cak bi nam zabranio da uopste ulazimo u srbiju " !!! ali glupost je takodje jedna vrsta bolesti i nema granice , te sam ga nakon te izjave malo nasmesio i jos vise sazaljevao ! a inace da nismo te novce donosili i slali MOZDA BI NESPOSOBNOST OVIH ST VODE SRBIJE PRE "ISPLIVALA" NA POVRSINU te je ste strane gledano ipak bilo bolje da ne saljemo ili donosimo!!! i samo jos jedna sitnica : vecini od nas koji smo "vani" je i dalje zelja da i vama koji "dole" zivite krene na bolje , odnosno da se bar za skromni zivot ima a ne da polako uz struju , lecenje i sta jos znam koje potrebstine I HRANA POSTAJE LUKSUZ !

Chicago

pre 13 godina

Pored novca koji u Srbiju ulazi bankarskim putem, verujem da ista kolicina para stigne i u gotovini. Svako od nas pokusava da preskoci placanje bankarskih provizija i novac "svojima" salje preko prijatelja, ili isti nosi sa sobom, kada licno dolazi u Srbiju.
Pored, svih gore navedenih oblika unosa novca u Srbiju (bankarskim ili jeftinijim - gotivinskim putem), postoji i treci nacin: pomaganje slabasnog srpskog izvoza, kupovinom nasih proizvoda u inostranstvu. Vecina nasih ljudi (i ja medju njima) voli da kupi neki nas proizvod. U Chicagu postoje nase radnje i supermarketi, a srpske robe ima i po americkim trgovinskim lancima. To je jos jedan nod nacina, na koji mi pomazemo Srbiji. A, pomogli bi smo i vise, kada bi nasih proizvoda bilo u vecim kolicinama na policama (zasto ih nema, pitanje je za lopovsku vlast i njihovu neodgovornost prema sprskoj privredi... :( )
Veliki pozdrav iz Chicaga

emigrant

pre 13 godina

ej moj @s.nikolicu... dzaba pricas, prepuna je srbija takvih kao sto su tvoj zet i ovaj RM. dzaba pricas jer ne shvataju da je svaki dolar ili evro bukvalno mufte lova od koje svi tamo mrse brke - ko manje ko vise - al' bukvalno svi!

i meni je sto puta doslo da prekinem sa slanjem al' sta vredi kad je srce meko...

stefa

pre 13 godina

Eto kako su nas lagali -Dinkic je pricao da je u Srbiju direktnih stranih investicija od 2000 bilo u proseku po 3 milarde eu-sad ispade da nije ni 1.5miliardi eu!
Tacnije 1,390miliardi eu ulazilo je prosecno u Srbiju od 2000!
pODSETIMO SE Dinkic je kazao da je ove tj.2011 u Srbiju uci 5 miliardi eu direktnih stranih investicija-Znaci gleda nas u oci i pljuje!
Opali Dinkicu jos koju ;az da se zivi iskidamo!

Zuckova levica

pre 13 godina

I partijsko poslovodstvo Komercijalne banke je to "osetilo" pa zato ZATVARA !!! ogranak u Nemackoj preko koga je stizalo nekoliko STOTINA MILIONA evra u Srbiju.
Naravno kad tom bankom vedri i oblaci jedna mala stranka iz svake vlasti, kojoj sad pred izbore odgovara: sto gore to bolje.
Vazno da njima inostrane doznake i redovan priliv od penzija NE TREBA.
Nemam reci da izrazim svoje ogorcenje.

zza

pre 13 godina

Najmanje je nostalgija, a najvise je pomoc familiji. Da je situacija od pocetka izliva radne snage sredinom 60tih godina. Dolazilo dosta novca to se znalo. Nije se pricalo, Tito nas je zalio da nas eksloatisu kapitalisti, ali moralo je tako biti, i tada su po narodu odlazili samo 'nepismeni jadnici', meni je cak jedna stujardesa rekla da ljudi koji ulaze avion za Zirih neznaju ni avionsku kartu da citaju. Nezam kako ste promenili misljenje da sada i pamet odlazi, mozda sti Srbija ima i ministra za dijasporu, neznam koja to zemlja to jos ima,ali i ja bi uzela taj Job, zasto ne u ludoj Srbiji ima svega. Ja se nebi mnogo oslanjala da ce uvek ostati takav priliv novca, moja generacija nema vise zive roditelje, a ostala familija najvise voli da im ne smetamo jer neznaju mko je kriv za njihovo materijalno stanje, pa krive svakog samo ne sebe. Tako da mi 'glupavi' zemljacici nemamo vise potrebe za neku pomoc ostatku familije. A jos kada smo dobili i ministra, koji ce da das posecuje, organizuje rad konzulata, koji ce da se angazuje ako neko od nas ima neki veliki problem, ja mislim da je sada vecini nas i vec ona puna casa prelila

evita

pre 13 godina

mislim da je za stednju u Srbiji odlicno, ali da drzava ne radi na reklamiranju iste, u smislu da privuce strance koji ne spadaju u "dijasporu". Ovde dobijam oko 6% bruto na godinu, porez je samo 10%. U EU ne mogu ni 2% da dobijem...Ko nece da rizikuje sa investicijama ili berzom, eto sanse. Cak i za "sivi" ili "neoprani" novac banke u Srbiji nisu teske...