Ponedeljak, 04.10.2021.

19:53

Skoro 20 megatona rude zlata: Dobijamo još jedan rudnik, Kanađani će kopati sedam godina

Srbija dobija još jedan značajan rudnik.

Izvor: ekapija.com

Skoro 20 megatona rude zlata: Dobijamo još jedan rudnik, Kanaðani æe kopati sedam godina IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

60 Komentari

Sortiraj po:

Baš-čelik

pre 3 godine

Raskopaćete divnu prirodu zbog 20 tona zlata. Vredi li to? Imate gram po toni iskopane rude, 20Mt rude, 20 miliona grama zlata=20t. Šta vi dečko radite, cccc...

Marko

pre 3 godine

Povrsinski rudnik zlata i procesiranje zlata je 10x rizicnija od Borata i litijuma. Nije da ne moze da se kontrolise sa aspekta zastite zivotne sredine, ali je rizicnije.

Zlatno tele

pre 3 godine

Tuga. Cca 300km2 ili 50kmx6km. Razmislite koliko je to! 7 godina dusu da vade toj zemlji. Zlato je sam đavo izmislio. Da ima zlata u crevima srba politicari bi ih sve prodali i uzeli procent.

Cvetko

pre 3 godine

Srbija dobija? Dajte pravi naziv. Srbija ne dobija ništa. 300km2 uništenog zemljišta nalik Majdanpeku a to znači najmanje x3 uz puteve.

Radovan

pre 3 godine

Malo matematike:
19,2mt rude sa sadržajem zlata 1,07g/t daje oko 20,5t zlata. Pri današnjoj ceni zlata to vredi oko milijardu evra, Srbija dobija 5% koncesije ili nešto manje od 50mio evra + 5mio druge potrošnje koja idu Srbiji.
Pri ukupnoj investiciji od možda 150mio evra u sedam godina i 50mio koncesijske naknade državi, investitoru ostaje zarada od oko 800mio evra.
Posle se neki pitaju kako su neke države (zapadne) bogatije od drugih.

ing

pre 3 godine

koliko je kolonijama ostajalo zna li neko?
nama ostaje oko 5% sto je porazavajuce, zasto drzava ne krene u taj posao i sve da ostane nama, za budzet, razvoj, ostalo...? zar bas sve moramo da damo drugima?
jedno pitanje : kako se kanadjanima isplati a nama ne? a to da se kupuje mir i slicno , nema od toga nista kada rezerve metala i energenata odu. ne budite naivni.

gulag

pre 3 godine

Koliko je moj dio? Uvijek se pitam kad su državni razvojni projekti u pitanju. Grade se vjetroelektrane, brane, termoelektrane, a cijena struje sve skuplja. Nova nalazišta plina, nafte, ugljena, a ogrijev sve skuplji.
Kad je Norveška započela eksploataciju nalazišta nafte osnovala je fond kojim svi Norvežani imaju zagarantiranu penziju u momentu rođenja. E to očekujem, sve drugo je trla baba lan.

Bojan

pre 3 godine

Meni je drago kad vidim ovakve vesti iz prostog razloga sto znam da ce neka grupa politicara da namakne proviziju i uzme debele pare. Sve se potajno nadam da ce jednog dana da im bude dovoljno pa da onda napuste zemlju i puste nas da zivimo.

Mile

pre 3 godine

A briznih za prirodni okolis ni na milju... Ah da, ovo je rudnik od koga samo strana kompanija ima koristi pa ne moraju da se angazuju.

Ana56

pre 3 godine

Vrhunac cinizma, posle 7 godina,Kanadjani će zatrpati rudnik i navodno zemljište "rehabilitovati",čitaj,ostaviti haos iza sebe....boli ih uvo da ulažu posle 7 g u rehabilitaciju. A tek prerada CIJANIDOM!!! A studiju ne radi neka ustanova koja se razume u tehnilogiju rudarenja i posledice na zagadjenost okoline,nego neki Institut za arhitekturu i urbanizam,koji blage veze nema sa temom,mozda bi mogao da uradi studiju parkovskog uredjenja oko upravne zgrade rudnika! Naravno studiju plaća kanadska firma,kojoj nije u interesu da to uradi stručno telo, a sve se radi pod kapom i uz saglasnost Ministarstva gradjevinarstva,t.j.Tome Mone. I sve to u divnom,čistom Homolju,koji je poslednja oaza zdrave prirode u Srbiji. Ustani,Srbijo!

Alex

pre 3 godine

Moderni kolonijalizam nista drugo,gradjane zamajavas kao imace neke koristi od rudarenja a imace kasicicu od toga, ne verovatno je kako nemamo svest o tome da se na ovaj nacin poklanja jedan od najvrednijih resursa kolonijalistima,resurs koji je nepovratan(zlato nikad vise nece izniknuti na tom mestu,a ostace unistena i otrovana priroda puna Cijanidom,posle iskopavanja.) I u svetu se vrse iskopavanja ali podela ide oko 50-50% kada das nekome da rudari na tvom zemljistu(Australija).

Snorke

pre 3 godine

I sad neko treba da bude srećan što će Kanađanin da se obogati (uz par domaćih jajara), izvuče zlato iz zemlje a nama ostavi nova zagađenja, stranu radnu snagu (jer naših rudara više nema) i definitivno uništenu Srbiju.

ja pa ja

pre 3 godine

Koliko smo nepismeni i neuk narod, pa to je neverovatno. 20 megatona rude sa 1.07 g/t je 21.4 tone zlata sto trenutno vredi 1.25 milijardi dolara, a cena zlata ce verovatno samo ici gore u buducnosti. Oni ulazu 136 milona = cca. 1000% profita!!!! Drzava dobije 5% - 60 miliona i ekolosku bombu u narednih 1000 godina, jer zlato ce izvlaciti najprljavijom metodom na licu mesta. Zasto im treba novo postrojenje pored postojecih u Majdanpeku i Boru samo znaci da je koncentracija zlata mnogo veca nego procenjenih 1.07g/t i da ne zele da dele informaciju o izvadjenom zlatu, a drzavi mogu uz dogovor da prikazu tricavih 21 tonu. 292 kvadratna km je 29200 hektara, dobrim gazdovanjem je moguce zaraditi min. 1000 evra godisnje po hektaru - sumarstvo, sumski plodovi, lekovtio bilje, stocarstvo, turizam, a samo zdrav vazduh i voda vredi toliko i za 2 godine zaradis isto kao od rudne rente, i imas i dalje netaknutu prirodu. I rest my case, sto bi rekli Kanadjani.

bice leba i parizera

pre 3 godine

200 milijarda evra to su goleme pare. To je vise nego Hrvsti zarade od turizma u 20 godina i to ako su sve sezone uspesne.
(Kankan, 04. oktobar 2021 21:14)

Da, kanadjani ce zaraditi vise od hrvata..a mi dobiti zauvek unistenu zivotnu sredinu...

ivica

pre 3 godine

Koliko strucnjaka na jednom mestu pa to je neverovatno. Da li treba da vam se nacrta da DRZAVU NE INERESUJE RUDARENJE u smislu da oni to sami rade. Da ih interesuje Cukaru Peki su je mogao da bude drzavni. Ogromna su ulaganja i prosto ne zele da su upustaju u to. I nije niko nikom poklonio rudnik jer taj rudnik jos uvek ne postoji. O standardima koje imaju Kanadjani u poredjenju sa drugima necu ni da komentarisem. Sta dobija taj kraj? Bolji standard, prilika da zivne malo taj deo, ionako svi odose ne bi li zaradili neki dinar da bi preziveli. Ko razume razumece a hejteri ce odmah drvlje i kamenje jer nista drugo i ne znaju sem da kontriraju bez ikakvog osnova.

BorG

pre 3 godine

Kanađani dobijaju zlato 7 godina tempom kojim se tačno zna , koliko mogu da izvade , plus minus neki posto.
Mi dobijamo kasnije zlato ali i bakar koji je vredniji na duže staze.
Za to vreme Srbija napreduje tempom ekonomskog tigra .

Bane ns

pre 3 godine

Ne dobijamo mi nista! Dajemo nekom ovlascenje da nas legalno pljacka! Cuj neko da kopa nase rusnike??? Ako si drzava,digni kredit i uzmi od tih kanadjana oprdmu i strucnjake i kopaj sam! Pa sta smo mi? Neka africka zemlja da nam kopaju ovuda i bacaju mrve? Budjenje srbine,budjenje!

prele

pre 3 godine

kako naivna deca komentarisu nesto o cemu blage veze nemaju.Pa mene bi bio neopisivi blam da pokazem elementarno neznanje tako javno,bez obzira sto je inkognito.Elem,ljudi su ulozili ogromne pare u istrazivanje koje mi nismo imali.Zatim su ulozili znanje i tehnologiju u to koju mi nemamo i necemo nikada imati.To su radili strucnjaci koje mi nemamo.Zatim,da se otvori i kasnije zatvori rudnik potrebne su ogromne pare koje mi nemamo,kao,opet ,ni ljudske,naucne i tehnoloske resurse da to urade valjano i pre svega profitabilno,za sta su dokaz rudnicu bakra i zlata Bor i Majdanpek.Mi smo uspeli da napravimo tu gubitak,dug od preko milijardu evra.Kinezi posle par godina posluju sa profitom .Isto je bilo i sa Nisom,dok ga rusi nisu preuzeli,kao i sa Zeljezarom Smederevo .Dok su je drzali ameri ona donosila profit.Drzali je nasi,ona upropasti i drzavu i eps(dzaba struja) i Srbijagas(dzaba gas),sada je drze kinezi i ona dobro posluje.Ete ga,kod nas i za nas su korupcija i nepotizam smrtonosni,a o neznanju i neprofesionalnosti mogu tomove da napisem.Sa svim doticnim komp. sam imao posla pre preuzimanja stranaca i mogu reci da je najvise lopovluka bilo u Nisu,sto su Rusi skoro iskorenili.a najvise javsluka,bacanje para i neznanja u Boru.

Predrag

pre 3 godine

Pokušao sam prošlog vikenda da dođem peške do Ledničkog jezera na Fruškoj gori. Zaustavio me je radnik obezbeđenja i rekao da jento sada privatan posed neke firme i da je u jezeru ribnjak. Kako to može jezero da se privatizuje ?

Bas obrnuto

pre 3 godine

Ne, mi cemo kopati, a zlato i zarada ce biti njihovi. Sasvim suprotno od srednjovekovnih vladara kojima su Sasi dolazili da kopaju za njih. Ocigledno smo se degradirali i postali retardirani u medjuvremenu, a Rudarsko-geoloski fakultet nam sluzi za ukras.

alex miles

pre 3 godine

Po Australiskom standardu najmanja kolicina zlata to toni je 4gr.Naravno CN methoda.
Naravno ako maknes brda i doline nije odvise lose cak ni za gram.ALI ?

Ovo ipak nece moci

pre 3 godine

Nijedan novi rudnik koji koriti cijanide ne moze se graditi (nije dozvoljeno) u Evropskoj Uniji.... apsolutno je nemogue!
To ova ista firma nije mogla da uradi ni na dva svoja rudnika u susednoj Bugarskoj, pa zasto misle da ce moci u Srbiji!? Ii je ovo probni balon?
Nije ipak moguce da kod nas bas sve moze ako nekog znas.

Jokic

pre 3 godine

@Kankan
Druze slabo racunas. Po datoj racunici tu ima 20.5t zlata, sto mu dodje tacno milijardu evra po trenutnoj ceni. Znaci mi zaradimo, ako je 5% renta, 50milki.

Voja Smederevac

pre 3 godine

Не добијамо ми, него Канађани.
(Јабучило, 4. oktobar 2021 20:26)

Pročitaj naslov ponovo. Jasno ti piše. Mi dobijamo rudnik, a Kanađani zlato. Oni će rudnik da imaju samo sedam godina. A nama ostaje zauvek čim oni odu. Jest biće prazan, ali imaćemo lep moderan rudnik. Da li ima još neko da ne razume, da mu nacrtam?

Nenad

pre 3 godine

U modernom svetu ovako se placa kakav takav mir. Ako ne das banke, energente, rudnike, oni ti napakuju krsenje ljudskih prava, teroriste, izazovu rat ili te bombarduju. Osim, naravno, ako nemas nuklerano oruzije. Posto smo se dugo opirali, prosli smo sve faze i naucili svoju lekciju.

Dragi dobila sam posao, ali će komšinica raditi.

pre 3 godine

"Skoro 20 megatona rude zlata: Dobijamo još jedan rudnik, Kanađani će kopati sedam godina"

Ja sam malo zbunjen, a možda i nisam, jesmo li mi dobili rudnik ili kanađani?

miloje

pre 3 godine

"Ukupna površina obuhvaćena planom iznosi oko 292 kilometara kvadratnih."

Ej, covece! 20x15 km! Nije li malo previse?! Ekoloska bomba na tolikoj povrsini!

wlado

pre 3 godine

i sta ce gradjani imati od toga? Kada drzava da ceo rudnik jednoj privatnoj kompaniji, to ne moze da bude dobro za gradjane. Treba referendum da li smo saglasni da svoje zlato damo strancu.

Jaime Vardy magična devetka

pre 3 godine

sto sami ne bi kopali
rudarenje nije komplikovano i ne vidim razlog što ne bismo sami
ako se Kanađanima isplati nama bi duplo

wlado

pre 3 godine

i sta ce gradjani imati od toga? Kada drzava da ceo rudnik jednoj privatnoj kompaniji, to ne moze da bude dobro za gradjane. Treba referendum da li smo saglasni da svoje zlato damo strancu.

Dragi dobila sam posao, ali će komšinica raditi.

pre 3 godine

"Skoro 20 megatona rude zlata: Dobijamo još jedan rudnik, Kanađani će kopati sedam godina"

Ja sam malo zbunjen, a možda i nisam, jesmo li mi dobili rudnik ili kanađani?

miloje

pre 3 godine

"Ukupna površina obuhvaćena planom iznosi oko 292 kilometara kvadratnih."

Ej, covece! 20x15 km! Nije li malo previse?! Ekoloska bomba na tolikoj povrsini!

Jaime Vardy magična devetka

pre 3 godine

sto sami ne bi kopali
rudarenje nije komplikovano i ne vidim razlog što ne bismo sami
ako se Kanađanima isplati nama bi duplo

Voja Smederevac

pre 3 godine

Не добијамо ми, него Канађани.
(Јабучило, 4. oktobar 2021 20:26)

Pročitaj naslov ponovo. Jasno ti piše. Mi dobijamo rudnik, a Kanađani zlato. Oni će rudnik da imaju samo sedam godina. A nama ostaje zauvek čim oni odu. Jest biće prazan, ali imaćemo lep moderan rudnik. Da li ima još neko da ne razume, da mu nacrtam?

Nenad

pre 3 godine

U modernom svetu ovako se placa kakav takav mir. Ako ne das banke, energente, rudnike, oni ti napakuju krsenje ljudskih prava, teroriste, izazovu rat ili te bombarduju. Osim, naravno, ako nemas nuklerano oruzije. Posto smo se dugo opirali, prosli smo sve faze i naucili svoju lekciju.

Ana56

pre 3 godine

Vrhunac cinizma, posle 7 godina,Kanadjani će zatrpati rudnik i navodno zemljište "rehabilitovati",čitaj,ostaviti haos iza sebe....boli ih uvo da ulažu posle 7 g u rehabilitaciju. A tek prerada CIJANIDOM!!! A studiju ne radi neka ustanova koja se razume u tehnilogiju rudarenja i posledice na zagadjenost okoline,nego neki Institut za arhitekturu i urbanizam,koji blage veze nema sa temom,mozda bi mogao da uradi studiju parkovskog uredjenja oko upravne zgrade rudnika! Naravno studiju plaća kanadska firma,kojoj nije u interesu da to uradi stručno telo, a sve se radi pod kapom i uz saglasnost Ministarstva gradjevinarstva,t.j.Tome Mone. I sve to u divnom,čistom Homolju,koji je poslednja oaza zdrave prirode u Srbiji. Ustani,Srbijo!

ja pa ja

pre 3 godine

Koliko smo nepismeni i neuk narod, pa to je neverovatno. 20 megatona rude sa 1.07 g/t je 21.4 tone zlata sto trenutno vredi 1.25 milijardi dolara, a cena zlata ce verovatno samo ici gore u buducnosti. Oni ulazu 136 milona = cca. 1000% profita!!!! Drzava dobije 5% - 60 miliona i ekolosku bombu u narednih 1000 godina, jer zlato ce izvlaciti najprljavijom metodom na licu mesta. Zasto im treba novo postrojenje pored postojecih u Majdanpeku i Boru samo znaci da je koncentracija zlata mnogo veca nego procenjenih 1.07g/t i da ne zele da dele informaciju o izvadjenom zlatu, a drzavi mogu uz dogovor da prikazu tricavih 21 tonu. 292 kvadratna km je 29200 hektara, dobrim gazdovanjem je moguce zaraditi min. 1000 evra godisnje po hektaru - sumarstvo, sumski plodovi, lekovtio bilje, stocarstvo, turizam, a samo zdrav vazduh i voda vredi toliko i za 2 godine zaradis isto kao od rudne rente, i imas i dalje netaknutu prirodu. I rest my case, sto bi rekli Kanadjani.

Snorke

pre 3 godine

I sad neko treba da bude srećan što će Kanađanin da se obogati (uz par domaćih jajara), izvuče zlato iz zemlje a nama ostavi nova zagađenja, stranu radnu snagu (jer naših rudara više nema) i definitivno uništenu Srbiju.

bice leba i parizera

pre 3 godine

200 milijarda evra to su goleme pare. To je vise nego Hrvsti zarade od turizma u 20 godina i to ako su sve sezone uspesne.
(Kankan, 04. oktobar 2021 21:14)

Da, kanadjani ce zaraditi vise od hrvata..a mi dobiti zauvek unistenu zivotnu sredinu...

Radovan

pre 3 godine

Malo matematike:
19,2mt rude sa sadržajem zlata 1,07g/t daje oko 20,5t zlata. Pri današnjoj ceni zlata to vredi oko milijardu evra, Srbija dobija 5% koncesije ili nešto manje od 50mio evra + 5mio druge potrošnje koja idu Srbiji.
Pri ukupnoj investiciji od možda 150mio evra u sedam godina i 50mio koncesijske naknade državi, investitoru ostaje zarada od oko 800mio evra.
Posle se neki pitaju kako su neke države (zapadne) bogatije od drugih.

Cvetko

pre 3 godine

Srbija dobija? Dajte pravi naziv. Srbija ne dobija ništa. 300km2 uništenog zemljišta nalik Majdanpeku a to znači najmanje x3 uz puteve.

Alex

pre 3 godine

Moderni kolonijalizam nista drugo,gradjane zamajavas kao imace neke koristi od rudarenja a imace kasicicu od toga, ne verovatno je kako nemamo svest o tome da se na ovaj nacin poklanja jedan od najvrednijih resursa kolonijalistima,resurs koji je nepovratan(zlato nikad vise nece izniknuti na tom mestu,a ostace unistena i otrovana priroda puna Cijanidom,posle iskopavanja.) I u svetu se vrse iskopavanja ali podela ide oko 50-50% kada das nekome da rudari na tvom zemljistu(Australija).

ing

pre 3 godine

koliko je kolonijama ostajalo zna li neko?
nama ostaje oko 5% sto je porazavajuce, zasto drzava ne krene u taj posao i sve da ostane nama, za budzet, razvoj, ostalo...? zar bas sve moramo da damo drugima?
jedno pitanje : kako se kanadjanima isplati a nama ne? a to da se kupuje mir i slicno , nema od toga nista kada rezerve metala i energenata odu. ne budite naivni.

Predrag

pre 3 godine

Pokušao sam prošlog vikenda da dođem peške do Ledničkog jezera na Fruškoj gori. Zaustavio me je radnik obezbeđenja i rekao da jento sada privatan posed neke firme i da je u jezeru ribnjak. Kako to može jezero da se privatizuje ?

Bas obrnuto

pre 3 godine

Ne, mi cemo kopati, a zlato i zarada ce biti njihovi. Sasvim suprotno od srednjovekovnih vladara kojima su Sasi dolazili da kopaju za njih. Ocigledno smo se degradirali i postali retardirani u medjuvremenu, a Rudarsko-geoloski fakultet nam sluzi za ukras.

gulag

pre 3 godine

Koliko je moj dio? Uvijek se pitam kad su državni razvojni projekti u pitanju. Grade se vjetroelektrane, brane, termoelektrane, a cijena struje sve skuplja. Nova nalazišta plina, nafte, ugljena, a ogrijev sve skuplji.
Kad je Norveška započela eksploataciju nalazišta nafte osnovala je fond kojim svi Norvežani imaju zagarantiranu penziju u momentu rođenja. E to očekujem, sve drugo je trla baba lan.

Bane ns

pre 3 godine

Ne dobijamo mi nista! Dajemo nekom ovlascenje da nas legalno pljacka! Cuj neko da kopa nase rusnike??? Ako si drzava,digni kredit i uzmi od tih kanadjana oprdmu i strucnjake i kopaj sam! Pa sta smo mi? Neka africka zemlja da nam kopaju ovuda i bacaju mrve? Budjenje srbine,budjenje!

prele

pre 3 godine

kako naivna deca komentarisu nesto o cemu blage veze nemaju.Pa mene bi bio neopisivi blam da pokazem elementarno neznanje tako javno,bez obzira sto je inkognito.Elem,ljudi su ulozili ogromne pare u istrazivanje koje mi nismo imali.Zatim su ulozili znanje i tehnologiju u to koju mi nemamo i necemo nikada imati.To su radili strucnjaci koje mi nemamo.Zatim,da se otvori i kasnije zatvori rudnik potrebne su ogromne pare koje mi nemamo,kao,opet ,ni ljudske,naucne i tehnoloske resurse da to urade valjano i pre svega profitabilno,za sta su dokaz rudnicu bakra i zlata Bor i Majdanpek.Mi smo uspeli da napravimo tu gubitak,dug od preko milijardu evra.Kinezi posle par godina posluju sa profitom .Isto je bilo i sa Nisom,dok ga rusi nisu preuzeli,kao i sa Zeljezarom Smederevo .Dok su je drzali ameri ona donosila profit.Drzali je nasi,ona upropasti i drzavu i eps(dzaba struja) i Srbijagas(dzaba gas),sada je drze kinezi i ona dobro posluje.Ete ga,kod nas i za nas su korupcija i nepotizam smrtonosni,a o neznanju i neprofesionalnosti mogu tomove da napisem.Sa svim doticnim komp. sam imao posla pre preuzimanja stranaca i mogu reci da je najvise lopovluka bilo u Nisu,sto su Rusi skoro iskorenili.a najvise javsluka,bacanje para i neznanja u Boru.

Zlatno tele

pre 3 godine

Tuga. Cca 300km2 ili 50kmx6km. Razmislite koliko je to! 7 godina dusu da vade toj zemlji. Zlato je sam đavo izmislio. Da ima zlata u crevima srba politicari bi ih sve prodali i uzeli procent.

Ovo ipak nece moci

pre 3 godine

Nijedan novi rudnik koji koriti cijanide ne moze se graditi (nije dozvoljeno) u Evropskoj Uniji.... apsolutno je nemogue!
To ova ista firma nije mogla da uradi ni na dva svoja rudnika u susednoj Bugarskoj, pa zasto misle da ce moci u Srbiji!? Ii je ovo probni balon?
Nije ipak moguce da kod nas bas sve moze ako nekog znas.

Mile

pre 3 godine

A briznih za prirodni okolis ni na milju... Ah da, ovo je rudnik od koga samo strana kompanija ima koristi pa ne moraju da se angazuju.

Bojan

pre 3 godine

Meni je drago kad vidim ovakve vesti iz prostog razloga sto znam da ce neka grupa politicara da namakne proviziju i uzme debele pare. Sve se potajno nadam da ce jednog dana da im bude dovoljno pa da onda napuste zemlju i puste nas da zivimo.

Baš-čelik

pre 3 godine

Raskopaćete divnu prirodu zbog 20 tona zlata. Vredi li to? Imate gram po toni iskopane rude, 20Mt rude, 20 miliona grama zlata=20t. Šta vi dečko radite, cccc...

Marko

pre 3 godine

Povrsinski rudnik zlata i procesiranje zlata je 10x rizicnija od Borata i litijuma. Nije da ne moze da se kontrolise sa aspekta zastite zivotne sredine, ali je rizicnije.

Jokic

pre 3 godine

@Kankan
Druze slabo racunas. Po datoj racunici tu ima 20.5t zlata, sto mu dodje tacno milijardu evra po trenutnoj ceni. Znaci mi zaradimo, ako je 5% renta, 50milki.

alex miles

pre 3 godine

Po Australiskom standardu najmanja kolicina zlata to toni je 4gr.Naravno CN methoda.
Naravno ako maknes brda i doline nije odvise lose cak ni za gram.ALI ?

ivica

pre 3 godine

Koliko strucnjaka na jednom mestu pa to je neverovatno. Da li treba da vam se nacrta da DRZAVU NE INERESUJE RUDARENJE u smislu da oni to sami rade. Da ih interesuje Cukaru Peki su je mogao da bude drzavni. Ogromna su ulaganja i prosto ne zele da su upustaju u to. I nije niko nikom poklonio rudnik jer taj rudnik jos uvek ne postoji. O standardima koje imaju Kanadjani u poredjenju sa drugima necu ni da komentarisem. Sta dobija taj kraj? Bolji standard, prilika da zivne malo taj deo, ionako svi odose ne bi li zaradili neki dinar da bi preziveli. Ko razume razumece a hejteri ce odmah drvlje i kamenje jer nista drugo i ne znaju sem da kontriraju bez ikakvog osnova.

BorG

pre 3 godine

Kanađani dobijaju zlato 7 godina tempom kojim se tačno zna , koliko mogu da izvade , plus minus neki posto.
Mi dobijamo kasnije zlato ali i bakar koji je vredniji na duže staze.
Za to vreme Srbija napreduje tempom ekonomskog tigra .

ivica

pre 3 godine

Koliko strucnjaka na jednom mestu pa to je neverovatno. Da li treba da vam se nacrta da DRZAVU NE INERESUJE RUDARENJE u smislu da oni to sami rade. Da ih interesuje Cukaru Peki su je mogao da bude drzavni. Ogromna su ulaganja i prosto ne zele da su upustaju u to. I nije niko nikom poklonio rudnik jer taj rudnik jos uvek ne postoji. O standardima koje imaju Kanadjani u poredjenju sa drugima necu ni da komentarisem. Sta dobija taj kraj? Bolji standard, prilika da zivne malo taj deo, ionako svi odose ne bi li zaradili neki dinar da bi preziveli. Ko razume razumece a hejteri ce odmah drvlje i kamenje jer nista drugo i ne znaju sem da kontriraju bez ikakvog osnova.

BorG

pre 3 godine

Kanađani dobijaju zlato 7 godina tempom kojim se tačno zna , koliko mogu da izvade , plus minus neki posto.
Mi dobijamo kasnije zlato ali i bakar koji je vredniji na duže staze.
Za to vreme Srbija napreduje tempom ekonomskog tigra .

Nenad

pre 3 godine

U modernom svetu ovako se placa kakav takav mir. Ako ne das banke, energente, rudnike, oni ti napakuju krsenje ljudskih prava, teroriste, izazovu rat ili te bombarduju. Osim, naravno, ako nemas nuklerano oruzije. Posto smo se dugo opirali, prosli smo sve faze i naucili svoju lekciju.

Voja Smederevac

pre 3 godine

Не добијамо ми, него Канађани.
(Јабучило, 4. oktobar 2021 20:26)

Pročitaj naslov ponovo. Jasno ti piše. Mi dobijamo rudnik, a Kanađani zlato. Oni će rudnik da imaju samo sedam godina. A nama ostaje zauvek čim oni odu. Jest biće prazan, ali imaćemo lep moderan rudnik. Da li ima još neko da ne razume, da mu nacrtam?

prele

pre 3 godine

kako naivna deca komentarisu nesto o cemu blage veze nemaju.Pa mene bi bio neopisivi blam da pokazem elementarno neznanje tako javno,bez obzira sto je inkognito.Elem,ljudi su ulozili ogromne pare u istrazivanje koje mi nismo imali.Zatim su ulozili znanje i tehnologiju u to koju mi nemamo i necemo nikada imati.To su radili strucnjaci koje mi nemamo.Zatim,da se otvori i kasnije zatvori rudnik potrebne su ogromne pare koje mi nemamo,kao,opet ,ni ljudske,naucne i tehnoloske resurse da to urade valjano i pre svega profitabilno,za sta su dokaz rudnicu bakra i zlata Bor i Majdanpek.Mi smo uspeli da napravimo tu gubitak,dug od preko milijardu evra.Kinezi posle par godina posluju sa profitom .Isto je bilo i sa Nisom,dok ga rusi nisu preuzeli,kao i sa Zeljezarom Smederevo .Dok su je drzali ameri ona donosila profit.Drzali je nasi,ona upropasti i drzavu i eps(dzaba struja) i Srbijagas(dzaba gas),sada je drze kinezi i ona dobro posluje.Ete ga,kod nas i za nas su korupcija i nepotizam smrtonosni,a o neznanju i neprofesionalnosti mogu tomove da napisem.Sa svim doticnim komp. sam imao posla pre preuzimanja stranaca i mogu reci da je najvise lopovluka bilo u Nisu,sto su Rusi skoro iskorenili.a najvise javsluka,bacanje para i neznanja u Boru.

miloje

pre 3 godine

"Ukupna površina obuhvaćena planom iznosi oko 292 kilometara kvadratnih."

Ej, covece! 20x15 km! Nije li malo previse?! Ekoloska bomba na tolikoj povrsini!

wlado

pre 3 godine

i sta ce gradjani imati od toga? Kada drzava da ceo rudnik jednoj privatnoj kompaniji, to ne moze da bude dobro za gradjane. Treba referendum da li smo saglasni da svoje zlato damo strancu.

Jaime Vardy magična devetka

pre 3 godine

sto sami ne bi kopali
rudarenje nije komplikovano i ne vidim razlog što ne bismo sami
ako se Kanađanima isplati nama bi duplo

Dragi dobila sam posao, ali će komšinica raditi.

pre 3 godine

"Skoro 20 megatona rude zlata: Dobijamo još jedan rudnik, Kanađani će kopati sedam godina"

Ja sam malo zbunjen, a možda i nisam, jesmo li mi dobili rudnik ili kanađani?

Bojan

pre 3 godine

Meni je drago kad vidim ovakve vesti iz prostog razloga sto znam da ce neka grupa politicara da namakne proviziju i uzme debele pare. Sve se potajno nadam da ce jednog dana da im bude dovoljno pa da onda napuste zemlju i puste nas da zivimo.

Ana56

pre 3 godine

Vrhunac cinizma, posle 7 godina,Kanadjani će zatrpati rudnik i navodno zemljište "rehabilitovati",čitaj,ostaviti haos iza sebe....boli ih uvo da ulažu posle 7 g u rehabilitaciju. A tek prerada CIJANIDOM!!! A studiju ne radi neka ustanova koja se razume u tehnilogiju rudarenja i posledice na zagadjenost okoline,nego neki Institut za arhitekturu i urbanizam,koji blage veze nema sa temom,mozda bi mogao da uradi studiju parkovskog uredjenja oko upravne zgrade rudnika! Naravno studiju plaća kanadska firma,kojoj nije u interesu da to uradi stručno telo, a sve se radi pod kapom i uz saglasnost Ministarstva gradjevinarstva,t.j.Tome Mone. I sve to u divnom,čistom Homolju,koji je poslednja oaza zdrave prirode u Srbiji. Ustani,Srbijo!

bice leba i parizera

pre 3 godine

200 milijarda evra to su goleme pare. To je vise nego Hrvsti zarade od turizma u 20 godina i to ako su sve sezone uspesne.
(Kankan, 04. oktobar 2021 21:14)

Da, kanadjani ce zaraditi vise od hrvata..a mi dobiti zauvek unistenu zivotnu sredinu...

Mile

pre 3 godine

A briznih za prirodni okolis ni na milju... Ah da, ovo je rudnik od koga samo strana kompanija ima koristi pa ne moraju da se angazuju.

ing

pre 3 godine

koliko je kolonijama ostajalo zna li neko?
nama ostaje oko 5% sto je porazavajuce, zasto drzava ne krene u taj posao i sve da ostane nama, za budzet, razvoj, ostalo...? zar bas sve moramo da damo drugima?
jedno pitanje : kako se kanadjanima isplati a nama ne? a to da se kupuje mir i slicno , nema od toga nista kada rezerve metala i energenata odu. ne budite naivni.

gulag

pre 3 godine

Koliko je moj dio? Uvijek se pitam kad su državni razvojni projekti u pitanju. Grade se vjetroelektrane, brane, termoelektrane, a cijena struje sve skuplja. Nova nalazišta plina, nafte, ugljena, a ogrijev sve skuplji.
Kad je Norveška započela eksploataciju nalazišta nafte osnovala je fond kojim svi Norvežani imaju zagarantiranu penziju u momentu rođenja. E to očekujem, sve drugo je trla baba lan.

Baš-čelik

pre 3 godine

Raskopaćete divnu prirodu zbog 20 tona zlata. Vredi li to? Imate gram po toni iskopane rude, 20Mt rude, 20 miliona grama zlata=20t. Šta vi dečko radite, cccc...

ja pa ja

pre 3 godine

Koliko smo nepismeni i neuk narod, pa to je neverovatno. 20 megatona rude sa 1.07 g/t je 21.4 tone zlata sto trenutno vredi 1.25 milijardi dolara, a cena zlata ce verovatno samo ici gore u buducnosti. Oni ulazu 136 milona = cca. 1000% profita!!!! Drzava dobije 5% - 60 miliona i ekolosku bombu u narednih 1000 godina, jer zlato ce izvlaciti najprljavijom metodom na licu mesta. Zasto im treba novo postrojenje pored postojecih u Majdanpeku i Boru samo znaci da je koncentracija zlata mnogo veca nego procenjenih 1.07g/t i da ne zele da dele informaciju o izvadjenom zlatu, a drzavi mogu uz dogovor da prikazu tricavih 21 tonu. 292 kvadratna km je 29200 hektara, dobrim gazdovanjem je moguce zaraditi min. 1000 evra godisnje po hektaru - sumarstvo, sumski plodovi, lekovtio bilje, stocarstvo, turizam, a samo zdrav vazduh i voda vredi toliko i za 2 godine zaradis isto kao od rudne rente, i imas i dalje netaknutu prirodu. I rest my case, sto bi rekli Kanadjani.

Alex

pre 3 godine

Moderni kolonijalizam nista drugo,gradjane zamajavas kao imace neke koristi od rudarenja a imace kasicicu od toga, ne verovatno je kako nemamo svest o tome da se na ovaj nacin poklanja jedan od najvrednijih resursa kolonijalistima,resurs koji je nepovratan(zlato nikad vise nece izniknuti na tom mestu,a ostace unistena i otrovana priroda puna Cijanidom,posle iskopavanja.) I u svetu se vrse iskopavanja ali podela ide oko 50-50% kada das nekome da rudari na tvom zemljistu(Australija).

Radovan

pre 3 godine

Malo matematike:
19,2mt rude sa sadržajem zlata 1,07g/t daje oko 20,5t zlata. Pri današnjoj ceni zlata to vredi oko milijardu evra, Srbija dobija 5% koncesije ili nešto manje od 50mio evra + 5mio druge potrošnje koja idu Srbiji.
Pri ukupnoj investiciji od možda 150mio evra u sedam godina i 50mio koncesijske naknade državi, investitoru ostaje zarada od oko 800mio evra.
Posle se neki pitaju kako su neke države (zapadne) bogatije od drugih.

Zlatno tele

pre 3 godine

Tuga. Cca 300km2 ili 50kmx6km. Razmislite koliko je to! 7 godina dusu da vade toj zemlji. Zlato je sam đavo izmislio. Da ima zlata u crevima srba politicari bi ih sve prodali i uzeli procent.

Ovo ipak nece moci

pre 3 godine

Nijedan novi rudnik koji koriti cijanide ne moze se graditi (nije dozvoljeno) u Evropskoj Uniji.... apsolutno je nemogue!
To ova ista firma nije mogla da uradi ni na dva svoja rudnika u susednoj Bugarskoj, pa zasto misle da ce moci u Srbiji!? Ii je ovo probni balon?
Nije ipak moguce da kod nas bas sve moze ako nekog znas.

Bane ns

pre 3 godine

Ne dobijamo mi nista! Dajemo nekom ovlascenje da nas legalno pljacka! Cuj neko da kopa nase rusnike??? Ako si drzava,digni kredit i uzmi od tih kanadjana oprdmu i strucnjake i kopaj sam! Pa sta smo mi? Neka africka zemlja da nam kopaju ovuda i bacaju mrve? Budjenje srbine,budjenje!

Jokic

pre 3 godine

@Kankan
Druze slabo racunas. Po datoj racunici tu ima 20.5t zlata, sto mu dodje tacno milijardu evra po trenutnoj ceni. Znaci mi zaradimo, ako je 5% renta, 50milki.

Predrag

pre 3 godine

Pokušao sam prošlog vikenda da dođem peške do Ledničkog jezera na Fruškoj gori. Zaustavio me je radnik obezbeđenja i rekao da jento sada privatan posed neke firme i da je u jezeru ribnjak. Kako to može jezero da se privatizuje ?

Snorke

pre 3 godine

I sad neko treba da bude srećan što će Kanađanin da se obogati (uz par domaćih jajara), izvuče zlato iz zemlje a nama ostavi nova zagađenja, stranu radnu snagu (jer naših rudara više nema) i definitivno uništenu Srbiju.

Marko

pre 3 godine

Povrsinski rudnik zlata i procesiranje zlata je 10x rizicnija od Borata i litijuma. Nije da ne moze da se kontrolise sa aspekta zastite zivotne sredine, ali je rizicnije.

Bas obrnuto

pre 3 godine

Ne, mi cemo kopati, a zlato i zarada ce biti njihovi. Sasvim suprotno od srednjovekovnih vladara kojima su Sasi dolazili da kopaju za njih. Ocigledno smo se degradirali i postali retardirani u medjuvremenu, a Rudarsko-geoloski fakultet nam sluzi za ukras.

alex miles

pre 3 godine

Po Australiskom standardu najmanja kolicina zlata to toni je 4gr.Naravno CN methoda.
Naravno ako maknes brda i doline nije odvise lose cak ni za gram.ALI ?

Cvetko

pre 3 godine

Srbija dobija? Dajte pravi naziv. Srbija ne dobija ništa. 300km2 uništenog zemljišta nalik Majdanpeku a to znači najmanje x3 uz puteve.