Petak, 12.01.2024.

08:11

SAD i Velika Britanija žestoko udarile; Svete se...; Huti se spremaju

SAD i Velika Britanija započeli žestoke udare na jemenske Hute. Huti odgovorili: Zažalićete. Oglasila se i Rusija.

Izvor: B92

SAD i Velika Britanija žestoko udarile; Svete se...; Huti se spremaju IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

67 Komentari

Sortiraj po:

466453

pre 11 meseci

Da li je Jemen bogat?

Kratki odgovor: Ne.

Duži odgovor:

Jemen ima bogatu istoriju i kulturu, ali je danas jedna od najsiromašnijih zemalja na svetu. Prosečni prihod po glavi stanovnika u Jemenu u 2022. godini iznosio je samo 1.600 dolara. To je manje od polovine prosečnog prihoda u Africi, a manje od jedne četvrtine prosečnog prihoda u svetu.

Postoji nekoliko razloga za siromaštvo u Jemenu. Jedan od razloga je građanski rat koji traje od 2015. godine. Rat je uništio infrastrukturu zemlje i doveo do ekonomske stagnacije. Drugi razlog je korupcija, što je sprečilo da se sredstva od razvojne pomoći iskoriste za poboljšanje života građana.

Jemen ima značajne prirodne resurse, uključujući naftu, gas i bakar. Međutim, ovi resursi nisu iskorišćeni za razvoj zemlje. Umesto toga, koristili su se za finansiranje građanskog rata i korupcije.

Ako se građanski rat u Jemenu završi i ako se korupcija smanji, zemlja ima potencijal da postane bogatija. Međutim, u trenutnoj situaciji, Jemen je ostao jedna od najsiromašnijih zemalja na svetu.

466453

pre 11 meseci

Kina ima ekonomske probleme i otežan protok robe kroz Crveno more im je zadnje što im sada treba. Zato su danas bili prilično suzdržani po kritici odbrane trase robe.

Mars

pre 11 meseci

Neverovatno..! Pa ovi amerikanci su izvor bukvalno svih nestabilnosti na svetu..!
Nije mi jasna potreba da se mešaju u bukvalno svaki sukob na zemaljskoj kugli..!?!
Doduše, oni i potpiruju sve to...
(ekspert, 12. januar 2024 08:48)

pa sto se Huti mjesaju u sukob Izraela i Palestine?

Predah

pre 11 meseci

Kapiram da to ne moze da se resi dok ovi tamo ne postave svoj rezim i kroce na tlo.
Pa ko ce da spreci i poslednjeg Huta da bilo cime gadja brod u kanalu sirine 300 m?

Ne podrzavam bilo koga, samo mir u svetu.

Skid

pre 11 meseci

Dokle god sukobe budete tretirali kao izolovane slucajeve u geopolitickoj istoriji koja se odvija od 2 sv. rata pa na ovamo, od realnosti i razumevanja nema nista. Ionako je svet potpuno poludeo, mito, korupcija, globalizam i anarhija ( ups demokratija ) je zavladala svuda. Neki reset je neminovan, samo je pitanje kada ce se desiti i na koji nacin, ali svi cemo ga osetiti, to je 100% sigurno. Bice ovo duga duga duga godina ...

Dragana

pre 11 meseci

"Znaci sve je samoodbrana, osim kad Rusija brani svoje granice??"

@Dane

U istoriji ratovanja teško da postoji primer odbrane svojih granica tako što se izvrši napad na susednu, suverenu zemlju,koji uzgred traje već dve godine. Ratna dejstva se zbivaju na teritoriji Ukrajine, ne na granicama Rusije.

Dane

pre 11 meseci

Znaci sve je samoodbrana, osim kad Rusija brani svoje granice?? Onda je to nepravedna, nicim izazvana agresija imperijalisticke sile!? A ovi sto sebe sad "brane" na drugoj strani sveta, su sta? Kako se to zove?

mitar danguba

pre 11 meseci

Izgleda da su Amerikanci konačno našli protivnika po svojoj meri. Kalašnjikov i tojotin pikap mnogo više odgovara njihovom sofisticiranom oružju nego "kinžal" i S-400. Moraju i anglofili nečemu da se obraduju s vremena na vreme.

Perce

pre 11 meseci

Ге Ос, а ко каже да смо сами? Имамо ЕУ, НАТО и Америку против нас. Азију, Африку Јужну и Средњу Америку уз нас. За разлику од ових који су против и који не дозвољавају себи да у срцу Европе не покоре малу Србију, ови други су уз нас. Нисмо и нећемо да будемо ничија колонија. ЕУ је колонија Америке, а у ЕУ Немачка, Француска, Италија и бивша чланица В. Британија воде коло како хоће и диктирају мањим чланицама начин како да живе, раде, с ким могу да се "друже" а с а ким не могу и не смеју. Е, те мале државе су у ЕУ колоније великим и моћним. Србија се неда, чува своју слободу и независност. Зато и јесу против нас. А многима од њих цвета и мржња. Зато нисмо и никада им нећемо бити по вољи. На срећу имамо више пријатеља него непријатеља.

466453

pre 11 meseci

Шта каже Ердоган на чијој је страни зна ли се шта?
(Јован, 12. januar 2024 14:58)

Može samo da laje a pas koji laje ne ujeda. Posebno kad se zna da su Rusi kroz Iran huškači sa ciljem da podignu cene nafte.

educiras se preko medija, a to ti ne valja nikako...

pre 11 meseci

Znaci to sto su Huti prvi napadali civilne trgovacke brodove je sasvim u redu? Nije da podrzavam amerikance i engleze ali malo realnosti ne bi falilo.
(Vojislav, 12. januar 2024 08:42)

Vojislave, pitaj se zasto su huti napali te civilne brodove? Postoji razlog. Nisu oni isli na pecanje tamo pa im tek tako palo na pamet da bi mogli napasti tamo neki medjunarodni brod.

Pop

pre 11 meseci

Potrajat ce ovo dugo,tek je pocelo. Prvo preko postednika pa posle direktan sukob. Tigar od papira je svoom bezanijom iz Afhanistana,kakva nije vidjena u istoriji ratovanja pokazao da je slab i zato su svi krenuli u obracun protv Usa i Nato. Otvara se sigurno jos koji front protiv njih negde.

Stefan

pre 11 meseci

Naravno da ne podržavam Hute, ali ako oni tako mogu da pomognu da se obuzda Izraelsko ubijanje Palestinaca onda svakq im čast, jer ove druge moćne islamske zemlje ništa ne rade povodom toga..

VUK

pre 11 meseci

Podrska Hutima i jadnim Palestincima protiv nemilosrdnog zapadnog agresora.
(Vedran, 12. januar 2024 13:12) Aaaa šta da radimo Mi Srbi kojima su dobrovoljci tih Huta i Palestinaca kao pripadnici Handžar divizije 1993/95 u Bosni pobili roditelje i braću ? Što smo ih sahranjivali bez glava !!! Šta mi da radimo ? Da plačemo što im karma sada vraća našu krv !?!?

Goran Loznica

pre 11 meseci

“Na sajtu britanske vlade se navodi da je Velikoj Britaniji, prema medjunarodnom pravu, dozvoljeno da koristi silu u okolnostima u kojima je delovanje u samoodbrani….”




Nisam znao da se Velika Britanija graniči sa Jemenom i da je ugrožen teritorijalni integritet i suverenitet?

Mikica

pre 11 meseci

Opet ameri donose demokratiju na krilima bombardera
(Боро, 12. januar 2024 09:20)

Evropa i svet staju zbog napada ovih terorista na civilne brodove. Imate li vi uopste predstavu u kakvoj ste zabludi i koga podrzavate? Zivela Amerika. Ovakve poput Huta i treba zbrisati.

Indjija

pre 11 meseci

I mi u firmi imamo problem, jer saljemo kontejnere robe preko sueckog kanala za Singapur. Prokleti islamski fanatici. A vidim da ih mnogi ovde podrzavaju. Sramota

Danko

pre 11 meseci

Jel mi se cini ili bolesni putinofili sad podrzavaju i Hute pored Hamasa ,Irana i Afganistana !?
(Djordje, 12. januar 2024 11:30)

Cini ti se. Osecaj je vise kao kad bi zaratili Hrvatska i Albanija.

kognitivna disonanca

pre 11 meseci

Huti, građanskim ratom osvojili vlast, pa pucaju po brodovima u međunarodnim vodama i, naravno, dobili po glavi. Iran izjavljuje da je to kršenje suvereniteta. Licemerju nikad kraja.

peraždera

pre 11 meseci

Ljudi u Srbiji su ili glupi ili ne obavešteni! Huti nemaju pravo nikome da odredjuju da li će njihov brod proći ili ne! U igri su milijarde dolara u trgovini koji su dodatni trošak ako brodovi zbog nekih primitivaca moraju da zaobilaze Afriku na putu do Evrope! Iran je opet umešan u tu prljavu igru jer oni snabdevaju Hute oružijem! A Rusija se uvatila u kolo sa Iranom jer od njih nabavljaju dronove i još oružija da bi ali sa čim da ratuju protiv Ukrajne! Uglavnom Evropa mora da brani svoje interese za slobodan prolaz brodova na putu za Evropu!

ninepi

pre 11 meseci

Naravno da je i pametnom i glupom jasno da medjunardno pravo kao takvo vise ne postoji. Ujedinjene nacije mogu same sebe da precrtaju kao bilo kakvog faktora u modernom svetu, u kojem postoje samo hegemoonija vladajucih struktura i njihova dominantna sila.
A to sto su Huti losi momci, uiopste nije vazno. Vazno je da sistem upravljanja kriznim situacijama u svetu, koji je ustanovljen posle Drugog svetskog rata, vise ne postoji.

GeOs

pre 11 meseci

Ovde , cim se procita Ameri i Britanci napali nekog, krece izliv mrznje. Doduse, ne mota da napadnu, dvoljno je da se napise da su izjavili nesto sto se nama ne svidja.
Nema veze sto ovi Huti glume pirate u 21. veku, mi smo Srbi, i uvek smobprotiv Zapada, jer pobogu, oni nas mrze.
Nikakve veze nema sa time sto mi hocemo malo njima da zavlacimo, malo Rusima, malo Evropi, mi smo nebeski narod.
Posle nam cudno sto smo sami... pa ko voli ovakve likove koji na svake 20 godine menjaju stranu i saveznika.

зоки

pre 11 meseci

re. Zoki # Realno u pravu si. Ali je ovde problem sto se to medjunarodno pravo selektivno tumaci. Neko moze da ga tumaci kako mu odgovara, a neko drugi ne moze. A postoji i princip uzroka i poseledica. Dakle...Ameri ovog puta mozda i jesu u pravu, ali opet...sve je ovo posledica njihovog delovanja u bezbroj ranijih slucajeva.
(fco, 12. januar 2024 09:39) Хути су нападали шта су стигли. Ово што су радили је пиратерија, оно за шта се некада јавно вешало. Они нису ни држава Јемен, него побуњеничка фракција која контролише мањи део Јемена.

Harry

pre 11 meseci

Jel to sada samo "vojna akcija"?

Ni r od "rata"?
(Dusanovo carstvo, 12. januar 2024 09:50)

Pa ni "R" od rata, jer i nije rat. Ovo je za sada cista vojna akcija. Ono u Ukrajini je od vojne akcije odavno preraslo u rat.

Aleksandar

pre 11 meseci

Ne zanima me ko je kriv, ili sta god. Evidentno je da ova planeta polako tone u totalnu propast. Kakav pocetak godine. Treba nam samo jos jedan rat, jer ostalo nam sve divno ide.

fco

pre 11 meseci

A medjunarodno pravo?
(loznica1, 12. januar 2024 08:25) Међународно право су погазили Хути, пиратским нападима на бродове и ометањем пловидбе у међународним водама. Ради њихових напада, роба из Азије за Европу путује две недеље дуже. Највећи број бродова које су напали немају везе са Израелом, осим у њиховим параноидним мозговима. Европске фабрике прекидају произвдњу јер делови нису стигли на време.
(зоки, 12. januar 2024 08:48)
re. Zoki # Realno u pravu si. Ali je ovde problem sto se to medjunarodno pravo selektivno tumaci. Neko moze da ga tumaci kako mu odgovara, a neko drugi ne moze. A postoji i princip uzroka i poseledica. Dakle...Ameri ovog puta mozda i jesu u pravu, ali opet...sve je ovo posledica njihovog delovanja u bezbroj ranijih slucajeva.

Baš suprotno

pre 11 meseci

Sa ovim ratom Ameri I Zapad idu putem bez povratka.Sunovrat ekonomije i siromastvo.Nece im nijedan brod vise proci kroz Suec.Definitivmo smo ocevidci sloma jedne civilizacije koja je samu sebe upucala.
(Mirko Kojotovski, 12. januar 2024 09:07)


Huti su teroristi koji kontrolišu Jemen i ponašaju se kao pirati. Došao im je kraj

Bojan

pre 11 meseci

Ali što ima ljudi sto svako delovanje SAD opravdaju. Zemlja koja nije ratovala samo 20 godina u svojoj istoriji... Nagrnuli na Rusiju svim sredstvima a oni barem brane interese ispred svog praga. Ne smem ni da zamislim kako bi se tretirala Rusija da ima 900 baza po svetu, da bombarduje po tom istom svetu kad god joj se prohte, da uvodi sankcije, uslovlavljava da se koristi nastampana rublja u medj.trgovini, smenjuje vlade... Razumem SAD one kao velika sila sve svoje radnje medijski pravdaju i prave se blesavi.. Ali što ima ljudi koji prosto obnevide i sve to previde i usude se nesto da kazu za Rusiju. Kakva god da je Rusija, ona nema na svojoj savesti žrtava ni blizu koliko ima Amerika.

Srdjan

pre 11 meseci

Huti nisu medjunarodno priznata vlada Jemena, vec pobunjenici, protiv kojih se vec godinama bori zvanicna jemenska vlada.

Iran i Saudijska Arabija (svaka na drugoj strani) vec godinama napadaju teritoriju Jemena, pa nisam primetio da je vama dusebriznicima toliko bilo stalo do Jemena i medjunarodnog prava.

Bo_Sana_c

pre 11 meseci

Njih su Saudijska Arabija bombardovala deset godina uz nikakav učinak a ovi će eto kao da promjene nešto na terenu za jednu noć.. ma hoće bolje vam je obuzdajte divljanje Izraela i tako riješite problem nego što napadate Hutije...

Mirko Kojotovski

pre 11 meseci

Sa ovim ratom Ameri I Zapad idu putem bez povratka.Sunovrat ekonomije i siromastvo.Nece im nijedan brod vise proci kroz Suec.Definitivmo smo ocevidci sloma jedne civilizacije koja je samu sebe upucala.

Spectator

pre 11 meseci

Čudi me Egipat, zašto je suzdržan? On je najveća kolateralna žrtva obustavljanjem plovidbe kroz Sueski kanal. Tesla u Njemačkoj je objavio da obustavljaju proizvodnju automobila na 15 dana, jer brodovi kasne, zbog duže rute oko Afrike.

ekspert

pre 11 meseci

Neverovatno..! Pa ovi amerikanci su izvor bukvalno svih nestabilnosti na svetu..!
Nije mi jasna potreba da se mešaju u bukvalno svaki sukob na zemaljskoj kugli..!?!
Doduše, oni i potpiruju sve to...

Vojislav

pre 11 meseci

Znaci to sto su Huti prvi napadali civilne trgovacke brodove je sasvim u redu? Nije da podrzavam amerikance i engleze ali malo realnosti ne bi falilo.

зоки

pre 11 meseci

A medjunarodno pravo?
(loznica1, 12. januar 2024 08:25) Међународно право су погазили Хути, пиратским нападима на бродове и ометањем пловидбе у међународним водама. Ради њихових напада, роба из Азије за Европу путује две недеље дуже. Највећи број бродова које су напали немају везе са Израелом, осим у њиховим параноидним мозговима. Европске фабрике прекидају произвдњу јер делови нису стигли на време.

Vojislav

pre 11 meseci

Znaci to sto su Huti prvi napadali civilne trgovacke brodove je sasvim u redu? Nije da podrzavam amerikance i engleze ali malo realnosti ne bi falilo.

ekspert

pre 11 meseci

Neverovatno..! Pa ovi amerikanci su izvor bukvalno svih nestabilnosti na svetu..!
Nije mi jasna potreba da se mešaju u bukvalno svaki sukob na zemaljskoj kugli..!?!
Doduše, oni i potpiruju sve to...

Bojan

pre 11 meseci

Ali što ima ljudi sto svako delovanje SAD opravdaju. Zemlja koja nije ratovala samo 20 godina u svojoj istoriji... Nagrnuli na Rusiju svim sredstvima a oni barem brane interese ispred svog praga. Ne smem ni da zamislim kako bi se tretirala Rusija da ima 900 baza po svetu, da bombarduje po tom istom svetu kad god joj se prohte, da uvodi sankcije, uslovlavljava da se koristi nastampana rublja u medj.trgovini, smenjuje vlade... Razumem SAD one kao velika sila sve svoje radnje medijski pravdaju i prave se blesavi.. Ali što ima ljudi koji prosto obnevide i sve to previde i usude se nesto da kazu za Rusiju. Kakva god da je Rusija, ona nema na svojoj savesti žrtava ni blizu koliko ima Amerika.

Srdjan

pre 11 meseci

Huti nisu medjunarodno priznata vlada Jemena, vec pobunjenici, protiv kojih se vec godinama bori zvanicna jemenska vlada.

Iran i Saudijska Arabija (svaka na drugoj strani) vec godinama napadaju teritoriju Jemena, pa nisam primetio da je vama dusebriznicima toliko bilo stalo do Jemena i medjunarodnog prava.

зоки

pre 11 meseci

A medjunarodno pravo?
(loznica1, 12. januar 2024 08:25) Међународно право су погазили Хути, пиратским нападима на бродове и ометањем пловидбе у међународним водама. Ради њихових напада, роба из Азије за Европу путује две недеље дуже. Највећи број бродова које су напали немају везе са Израелом, осим у њиховим параноидним мозговима. Европске фабрике прекидају произвдњу јер делови нису стигли на време.

Baš suprotno

pre 11 meseci

Sa ovim ratom Ameri I Zapad idu putem bez povratka.Sunovrat ekonomije i siromastvo.Nece im nijedan brod vise proci kroz Suec.Definitivmo smo ocevidci sloma jedne civilizacije koja je samu sebe upucala.
(Mirko Kojotovski, 12. januar 2024 09:07)


Huti su teroristi koji kontrolišu Jemen i ponašaju se kao pirati. Došao im je kraj

Goran Loznica

pre 11 meseci

“Na sajtu britanske vlade se navodi da je Velikoj Britaniji, prema medjunarodnom pravu, dozvoljeno da koristi silu u okolnostima u kojima je delovanje u samoodbrani….”




Nisam znao da se Velika Britanija graniči sa Jemenom i da je ugrožen teritorijalni integritet i suverenitet?

Bo_Sana_c

pre 11 meseci

Njih su Saudijska Arabija bombardovala deset godina uz nikakav učinak a ovi će eto kao da promjene nešto na terenu za jednu noć.. ma hoće bolje vam je obuzdajte divljanje Izraela i tako riješite problem nego što napadate Hutije...

mitar danguba

pre 11 meseci

Izgleda da su Amerikanci konačno našli protivnika po svojoj meri. Kalašnjikov i tojotin pikap mnogo više odgovara njihovom sofisticiranom oružju nego "kinžal" i S-400. Moraju i anglofili nečemu da se obraduju s vremena na vreme.

peraždera

pre 11 meseci

Ljudi u Srbiji su ili glupi ili ne obavešteni! Huti nemaju pravo nikome da odredjuju da li će njihov brod proći ili ne! U igri su milijarde dolara u trgovini koji su dodatni trošak ako brodovi zbog nekih primitivaca moraju da zaobilaze Afriku na putu do Evrope! Iran je opet umešan u tu prljavu igru jer oni snabdevaju Hute oružijem! A Rusija se uvatila u kolo sa Iranom jer od njih nabavljaju dronove i još oružija da bi ali sa čim da ratuju protiv Ukrajne! Uglavnom Evropa mora da brani svoje interese za slobodan prolaz brodova na putu za Evropu!

Mirko Kojotovski

pre 11 meseci

Sa ovim ratom Ameri I Zapad idu putem bez povratka.Sunovrat ekonomije i siromastvo.Nece im nijedan brod vise proci kroz Suec.Definitivmo smo ocevidci sloma jedne civilizacije koja je samu sebe upucala.

fco

pre 11 meseci

A medjunarodno pravo?
(loznica1, 12. januar 2024 08:25) Међународно право су погазили Хути, пиратским нападима на бродове и ометањем пловидбе у међународним водама. Ради њихових напада, роба из Азије за Европу путује две недеље дуже. Највећи број бродова које су напали немају везе са Израелом, осим у њиховим параноидним мозговима. Европске фабрике прекидају произвдњу јер делови нису стигли на време.
(зоки, 12. januar 2024 08:48)
re. Zoki # Realno u pravu si. Ali je ovde problem sto se to medjunarodno pravo selektivno tumaci. Neko moze da ga tumaci kako mu odgovara, a neko drugi ne moze. A postoji i princip uzroka i poseledica. Dakle...Ameri ovog puta mozda i jesu u pravu, ali opet...sve je ovo posledica njihovog delovanja u bezbroj ranijih slucajeva.

Indjija

pre 11 meseci

I mi u firmi imamo problem, jer saljemo kontejnere robe preko sueckog kanala za Singapur. Prokleti islamski fanatici. A vidim da ih mnogi ovde podrzavaju. Sramota

Danko

pre 11 meseci

Jel mi se cini ili bolesni putinofili sad podrzavaju i Hute pored Hamasa ,Irana i Afganistana !?
(Djordje, 12. januar 2024 11:30)

Cini ti se. Osecaj je vise kao kad bi zaratili Hrvatska i Albanija.

Spectator

pre 11 meseci

Čudi me Egipat, zašto je suzdržan? On je najveća kolateralna žrtva obustavljanjem plovidbe kroz Sueski kanal. Tesla u Njemačkoj je objavio da obustavljaju proizvodnju automobila na 15 dana, jer brodovi kasne, zbog duže rute oko Afrike.

GeOs

pre 11 meseci

Ovde , cim se procita Ameri i Britanci napali nekog, krece izliv mrznje. Doduse, ne mota da napadnu, dvoljno je da se napise da su izjavili nesto sto se nama ne svidja.
Nema veze sto ovi Huti glume pirate u 21. veku, mi smo Srbi, i uvek smobprotiv Zapada, jer pobogu, oni nas mrze.
Nikakve veze nema sa time sto mi hocemo malo njima da zavlacimo, malo Rusima, malo Evropi, mi smo nebeski narod.
Posle nam cudno sto smo sami... pa ko voli ovakve likove koji na svake 20 godine menjaju stranu i saveznika.

Mikica

pre 11 meseci

Opet ameri donose demokratiju na krilima bombardera
(Боро, 12. januar 2024 09:20)

Evropa i svet staju zbog napada ovih terorista na civilne brodove. Imate li vi uopste predstavu u kakvoj ste zabludi i koga podrzavate? Zivela Amerika. Ovakve poput Huta i treba zbrisati.

kognitivna disonanca

pre 11 meseci

Huti, građanskim ratom osvojili vlast, pa pucaju po brodovima u međunarodnim vodama i, naravno, dobili po glavi. Iran izjavljuje da je to kršenje suvereniteta. Licemerju nikad kraja.

VUK

pre 11 meseci

Podrska Hutima i jadnim Palestincima protiv nemilosrdnog zapadnog agresora.
(Vedran, 12. januar 2024 13:12) Aaaa šta da radimo Mi Srbi kojima su dobrovoljci tih Huta i Palestinaca kao pripadnici Handžar divizije 1993/95 u Bosni pobili roditelje i braću ? Što smo ih sahranjivali bez glava !!! Šta mi da radimo ? Da plačemo što im karma sada vraća našu krv !?!?

Dane

pre 11 meseci

Znaci sve je samoodbrana, osim kad Rusija brani svoje granice?? Onda je to nepravedna, nicim izazvana agresija imperijalisticke sile!? A ovi sto sebe sad "brane" na drugoj strani sveta, su sta? Kako se to zove?

ninepi

pre 11 meseci

Naravno da je i pametnom i glupom jasno da medjunardno pravo kao takvo vise ne postoji. Ujedinjene nacije mogu same sebe da precrtaju kao bilo kakvog faktora u modernom svetu, u kojem postoje samo hegemoonija vladajucih struktura i njihova dominantna sila.
A to sto su Huti losi momci, uiopste nije vazno. Vazno je da sistem upravljanja kriznim situacijama u svetu, koji je ustanovljen posle Drugog svetskog rata, vise ne postoji.

Aleksandar

pre 11 meseci

Ne zanima me ko je kriv, ili sta god. Evidentno je da ova planeta polako tone u totalnu propast. Kakav pocetak godine. Treba nam samo jos jedan rat, jer ostalo nam sve divno ide.

Harry

pre 11 meseci

Jel to sada samo "vojna akcija"?

Ni r od "rata"?
(Dusanovo carstvo, 12. januar 2024 09:50)

Pa ni "R" od rata, jer i nije rat. Ovo je za sada cista vojna akcija. Ono u Ukrajini je od vojne akcije odavno preraslo u rat.

Pop

pre 11 meseci

Potrajat ce ovo dugo,tek je pocelo. Prvo preko postednika pa posle direktan sukob. Tigar od papira je svoom bezanijom iz Afhanistana,kakva nije vidjena u istoriji ratovanja pokazao da je slab i zato su svi krenuli u obracun protv Usa i Nato. Otvara se sigurno jos koji front protiv njih negde.

Stefan

pre 11 meseci

Naravno da ne podržavam Hute, ali ako oni tako mogu da pomognu da se obuzda Izraelsko ubijanje Palestinaca onda svakq im čast, jer ove druge moćne islamske zemlje ništa ne rade povodom toga..

Mars

pre 11 meseci

Neverovatno..! Pa ovi amerikanci su izvor bukvalno svih nestabilnosti na svetu..!
Nije mi jasna potreba da se mešaju u bukvalno svaki sukob na zemaljskoj kugli..!?!
Doduše, oni i potpiruju sve to...
(ekspert, 12. januar 2024 08:48)

pa sto se Huti mjesaju u sukob Izraela i Palestine?

Dragana

pre 11 meseci

"Znaci sve je samoodbrana, osim kad Rusija brani svoje granice??"

@Dane

U istoriji ratovanja teško da postoji primer odbrane svojih granica tako što se izvrši napad na susednu, suverenu zemlju,koji uzgred traje već dve godine. Ratna dejstva se zbivaju na teritoriji Ukrajine, ne na granicama Rusije.

зоки

pre 11 meseci

re. Zoki # Realno u pravu si. Ali je ovde problem sto se to medjunarodno pravo selektivno tumaci. Neko moze da ga tumaci kako mu odgovara, a neko drugi ne moze. A postoji i princip uzroka i poseledica. Dakle...Ameri ovog puta mozda i jesu u pravu, ali opet...sve je ovo posledica njihovog delovanja u bezbroj ranijih slucajeva.
(fco, 12. januar 2024 09:39) Хути су нападали шта су стигли. Ово што су радили је пиратерија, оно за шта се некада јавно вешало. Они нису ни држава Јемен, него побуњеничка фракција која контролише мањи део Јемена.

educiras se preko medija, a to ti ne valja nikako...

pre 11 meseci

Znaci to sto su Huti prvi napadali civilne trgovacke brodove je sasvim u redu? Nije da podrzavam amerikance i engleze ali malo realnosti ne bi falilo.
(Vojislav, 12. januar 2024 08:42)

Vojislave, pitaj se zasto su huti napali te civilne brodove? Postoji razlog. Nisu oni isli na pecanje tamo pa im tek tako palo na pamet da bi mogli napasti tamo neki medjunarodni brod.

466453

pre 11 meseci

Шта каже Ердоган на чијој је страни зна ли се шта?
(Јован, 12. januar 2024 14:58)

Može samo da laje a pas koji laje ne ujeda. Posebno kad se zna da su Rusi kroz Iran huškači sa ciljem da podignu cene nafte.

Perce

pre 11 meseci

Ге Ос, а ко каже да смо сами? Имамо ЕУ, НАТО и Америку против нас. Азију, Африку Јужну и Средњу Америку уз нас. За разлику од ових који су против и који не дозвољавају себи да у срцу Европе не покоре малу Србију, ови други су уз нас. Нисмо и нећемо да будемо ничија колонија. ЕУ је колонија Америке, а у ЕУ Немачка, Француска, Италија и бивша чланица В. Британија воде коло како хоће и диктирају мањим чланицама начин како да живе, раде, с ким могу да се "друже" а с а ким не могу и не смеју. Е, те мале државе су у ЕУ колоније великим и моћним. Србија се неда, чува своју слободу и независност. Зато и јесу против нас. А многима од њих цвета и мржња. Зато нисмо и никада им нећемо бити по вољи. На срећу имамо више пријатеља него непријатеља.

Skid

pre 11 meseci

Dokle god sukobe budete tretirali kao izolovane slucajeve u geopolitickoj istoriji koja se odvija od 2 sv. rata pa na ovamo, od realnosti i razumevanja nema nista. Ionako je svet potpuno poludeo, mito, korupcija, globalizam i anarhija ( ups demokratija ) je zavladala svuda. Neki reset je neminovan, samo je pitanje kada ce se desiti i na koji nacin, ali svi cemo ga osetiti, to je 100% sigurno. Bice ovo duga duga duga godina ...

466453

pre 11 meseci

Kina ima ekonomske probleme i otežan protok robe kroz Crveno more im je zadnje što im sada treba. Zato su danas bili prilično suzdržani po kritici odbrane trase robe.

466453

pre 11 meseci

Da li je Jemen bogat?

Kratki odgovor: Ne.

Duži odgovor:

Jemen ima bogatu istoriju i kulturu, ali je danas jedna od najsiromašnijih zemalja na svetu. Prosečni prihod po glavi stanovnika u Jemenu u 2022. godini iznosio je samo 1.600 dolara. To je manje od polovine prosečnog prihoda u Africi, a manje od jedne četvrtine prosečnog prihoda u svetu.

Postoji nekoliko razloga za siromaštvo u Jemenu. Jedan od razloga je građanski rat koji traje od 2015. godine. Rat je uništio infrastrukturu zemlje i doveo do ekonomske stagnacije. Drugi razlog je korupcija, što je sprečilo da se sredstva od razvojne pomoći iskoriste za poboljšanje života građana.

Jemen ima značajne prirodne resurse, uključujući naftu, gas i bakar. Međutim, ovi resursi nisu iskorišćeni za razvoj zemlje. Umesto toga, koristili su se za finansiranje građanskog rata i korupcije.

Ako se građanski rat u Jemenu završi i ako se korupcija smanji, zemlja ima potencijal da postane bogatija. Međutim, u trenutnoj situaciji, Jemen je ostao jedna od najsiromašnijih zemalja na svetu.

Predah

pre 11 meseci

Kapiram da to ne moze da se resi dok ovi tamo ne postave svoj rezim i kroce na tlo.
Pa ko ce da spreci i poslednjeg Huta da bilo cime gadja brod u kanalu sirine 300 m?

Ne podrzavam bilo koga, samo mir u svetu.

Mikica

pre 11 meseci

Opet ameri donose demokratiju na krilima bombardera
(Боро, 12. januar 2024 09:20)

Evropa i svet staju zbog napada ovih terorista na civilne brodove. Imate li vi uopste predstavu u kakvoj ste zabludi i koga podrzavate? Zivela Amerika. Ovakve poput Huta i treba zbrisati.

зоки

pre 11 meseci

A medjunarodno pravo?
(loznica1, 12. januar 2024 08:25) Међународно право су погазили Хути, пиратским нападима на бродове и ометањем пловидбе у међународним водама. Ради њихових напада, роба из Азије за Европу путује две недеље дуже. Највећи број бродова које су напали немају везе са Израелом, осим у њиховим параноидним мозговима. Европске фабрике прекидају произвдњу јер делови нису стигли на време.

Baš suprotno

pre 11 meseci

Sa ovim ratom Ameri I Zapad idu putem bez povratka.Sunovrat ekonomije i siromastvo.Nece im nijedan brod vise proci kroz Suec.Definitivmo smo ocevidci sloma jedne civilizacije koja je samu sebe upucala.
(Mirko Kojotovski, 12. januar 2024 09:07)


Huti su teroristi koji kontrolišu Jemen i ponašaju se kao pirati. Došao im je kraj

Vojislav

pre 11 meseci

Znaci to sto su Huti prvi napadali civilne trgovacke brodove je sasvim u redu? Nije da podrzavam amerikance i engleze ali malo realnosti ne bi falilo.

ekspert

pre 11 meseci

Neverovatno..! Pa ovi amerikanci su izvor bukvalno svih nestabilnosti na svetu..!
Nije mi jasna potreba da se mešaju u bukvalno svaki sukob na zemaljskoj kugli..!?!
Doduše, oni i potpiruju sve to...

GeOs

pre 11 meseci

Ovde , cim se procita Ameri i Britanci napali nekog, krece izliv mrznje. Doduse, ne mota da napadnu, dvoljno je da se napise da su izjavili nesto sto se nama ne svidja.
Nema veze sto ovi Huti glume pirate u 21. veku, mi smo Srbi, i uvek smobprotiv Zapada, jer pobogu, oni nas mrze.
Nikakve veze nema sa time sto mi hocemo malo njima da zavlacimo, malo Rusima, malo Evropi, mi smo nebeski narod.
Posle nam cudno sto smo sami... pa ko voli ovakve likove koji na svake 20 godine menjaju stranu i saveznika.

Indjija

pre 11 meseci

I mi u firmi imamo problem, jer saljemo kontejnere robe preko sueckog kanala za Singapur. Prokleti islamski fanatici. A vidim da ih mnogi ovde podrzavaju. Sramota

Mirko Kojotovski

pre 11 meseci

Sa ovim ratom Ameri I Zapad idu putem bez povratka.Sunovrat ekonomije i siromastvo.Nece im nijedan brod vise proci kroz Suec.Definitivmo smo ocevidci sloma jedne civilizacije koja je samu sebe upucala.

peraždera

pre 11 meseci

Ljudi u Srbiji su ili glupi ili ne obavešteni! Huti nemaju pravo nikome da odredjuju da li će njihov brod proći ili ne! U igri su milijarde dolara u trgovini koji su dodatni trošak ako brodovi zbog nekih primitivaca moraju da zaobilaze Afriku na putu do Evrope! Iran je opet umešan u tu prljavu igru jer oni snabdevaju Hute oružijem! A Rusija se uvatila u kolo sa Iranom jer od njih nabavljaju dronove i još oružija da bi ali sa čim da ratuju protiv Ukrajne! Uglavnom Evropa mora da brani svoje interese za slobodan prolaz brodova na putu za Evropu!

Dragana

pre 11 meseci

"Znaci sve je samoodbrana, osim kad Rusija brani svoje granice??"

@Dane

U istoriji ratovanja teško da postoji primer odbrane svojih granica tako što se izvrši napad na susednu, suverenu zemlju,koji uzgred traje već dve godine. Ratna dejstva se zbivaju na teritoriji Ukrajine, ne na granicama Rusije.

Bojan

pre 11 meseci

Ali što ima ljudi sto svako delovanje SAD opravdaju. Zemlja koja nije ratovala samo 20 godina u svojoj istoriji... Nagrnuli na Rusiju svim sredstvima a oni barem brane interese ispred svog praga. Ne smem ni da zamislim kako bi se tretirala Rusija da ima 900 baza po svetu, da bombarduje po tom istom svetu kad god joj se prohte, da uvodi sankcije, uslovlavljava da se koristi nastampana rublja u medj.trgovini, smenjuje vlade... Razumem SAD one kao velika sila sve svoje radnje medijski pravdaju i prave se blesavi.. Ali što ima ljudi koji prosto obnevide i sve to previde i usude se nesto da kazu za Rusiju. Kakva god da je Rusija, ona nema na svojoj savesti žrtava ni blizu koliko ima Amerika.

Mars

pre 11 meseci

Neverovatno..! Pa ovi amerikanci su izvor bukvalno svih nestabilnosti na svetu..!
Nije mi jasna potreba da se mešaju u bukvalno svaki sukob na zemaljskoj kugli..!?!
Doduše, oni i potpiruju sve to...
(ekspert, 12. januar 2024 08:48)

pa sto se Huti mjesaju u sukob Izraela i Palestine?

educiras se preko medija, a to ti ne valja nikako...

pre 11 meseci

Znaci to sto su Huti prvi napadali civilne trgovacke brodove je sasvim u redu? Nije da podrzavam amerikance i engleze ali malo realnosti ne bi falilo.
(Vojislav, 12. januar 2024 08:42)

Vojislave, pitaj se zasto su huti napali te civilne brodove? Postoji razlog. Nisu oni isli na pecanje tamo pa im tek tako palo na pamet da bi mogli napasti tamo neki medjunarodni brod.

Bo_Sana_c

pre 11 meseci

Njih su Saudijska Arabija bombardovala deset godina uz nikakav učinak a ovi će eto kao da promjene nešto na terenu za jednu noć.. ma hoće bolje vam je obuzdajte divljanje Izraela i tako riješite problem nego što napadate Hutije...

kognitivna disonanca

pre 11 meseci

Huti, građanskim ratom osvojili vlast, pa pucaju po brodovima u međunarodnim vodama i, naravno, dobili po glavi. Iran izjavljuje da je to kršenje suvereniteta. Licemerju nikad kraja.

mitar danguba

pre 11 meseci

Izgleda da su Amerikanci konačno našli protivnika po svojoj meri. Kalašnjikov i tojotin pikap mnogo više odgovara njihovom sofisticiranom oružju nego "kinžal" i S-400. Moraju i anglofili nečemu da se obraduju s vremena na vreme.

Perce

pre 11 meseci

Ге Ос, а ко каже да смо сами? Имамо ЕУ, НАТО и Америку против нас. Азију, Африку Јужну и Средњу Америку уз нас. За разлику од ових који су против и који не дозвољавају себи да у срцу Европе не покоре малу Србију, ови други су уз нас. Нисмо и нећемо да будемо ничија колонија. ЕУ је колонија Америке, а у ЕУ Немачка, Француска, Италија и бивша чланица В. Британија воде коло како хоће и диктирају мањим чланицама начин како да живе, раде, с ким могу да се "друже" а с а ким не могу и не смеју. Е, те мале државе су у ЕУ колоније великим и моћним. Србија се неда, чува своју слободу и независност. Зато и јесу против нас. А многима од њих цвета и мржња. Зато нисмо и никада им нећемо бити по вољи. На срећу имамо више пријатеља него непријатеља.

Goran Loznica

pre 11 meseci

“Na sajtu britanske vlade se navodi da je Velikoj Britaniji, prema medjunarodnom pravu, dozvoljeno da koristi silu u okolnostima u kojima je delovanje u samoodbrani….”




Nisam znao da se Velika Britanija graniči sa Jemenom i da je ugrožen teritorijalni integritet i suverenitet?

Dane

pre 11 meseci

Znaci sve je samoodbrana, osim kad Rusija brani svoje granice?? Onda je to nepravedna, nicim izazvana agresija imperijalisticke sile!? A ovi sto sebe sad "brane" na drugoj strani sveta, su sta? Kako se to zove?

Pop

pre 11 meseci

Potrajat ce ovo dugo,tek je pocelo. Prvo preko postednika pa posle direktan sukob. Tigar od papira je svoom bezanijom iz Afhanistana,kakva nije vidjena u istoriji ratovanja pokazao da je slab i zato su svi krenuli u obracun protv Usa i Nato. Otvara se sigurno jos koji front protiv njih negde.

466453

pre 11 meseci

Шта каже Ердоган на чијој је страни зна ли се шта?
(Јован, 12. januar 2024 14:58)

Može samo da laje a pas koji laje ne ujeda. Posebno kad se zna da su Rusi kroz Iran huškači sa ciljem da podignu cene nafte.

Srdjan

pre 11 meseci

Huti nisu medjunarodno priznata vlada Jemena, vec pobunjenici, protiv kojih se vec godinama bori zvanicna jemenska vlada.

Iran i Saudijska Arabija (svaka na drugoj strani) vec godinama napadaju teritoriju Jemena, pa nisam primetio da je vama dusebriznicima toliko bilo stalo do Jemena i medjunarodnog prava.

Harry

pre 11 meseci

Jel to sada samo "vojna akcija"?

Ni r od "rata"?
(Dusanovo carstvo, 12. januar 2024 09:50)

Pa ni "R" od rata, jer i nije rat. Ovo je za sada cista vojna akcija. Ono u Ukrajini je od vojne akcije odavno preraslo u rat.

Stefan

pre 11 meseci

Naravno da ne podržavam Hute, ali ako oni tako mogu da pomognu da se obuzda Izraelsko ubijanje Palestinaca onda svakq im čast, jer ove druge moćne islamske zemlje ništa ne rade povodom toga..

fco

pre 11 meseci

A medjunarodno pravo?
(loznica1, 12. januar 2024 08:25) Међународно право су погазили Хути, пиратским нападима на бродове и ометањем пловидбе у међународним водама. Ради њихових напада, роба из Азије за Европу путује две недеље дуже. Највећи број бродова које су напали немају везе са Израелом, осим у њиховим параноидним мозговима. Европске фабрике прекидају произвдњу јер делови нису стигли на време.
(зоки, 12. januar 2024 08:48)
re. Zoki # Realno u pravu si. Ali je ovde problem sto se to medjunarodno pravo selektivno tumaci. Neko moze da ga tumaci kako mu odgovara, a neko drugi ne moze. A postoji i princip uzroka i poseledica. Dakle...Ameri ovog puta mozda i jesu u pravu, ali opet...sve je ovo posledica njihovog delovanja u bezbroj ranijih slucajeva.

зоки

pre 11 meseci

re. Zoki # Realno u pravu si. Ali je ovde problem sto se to medjunarodno pravo selektivno tumaci. Neko moze da ga tumaci kako mu odgovara, a neko drugi ne moze. A postoji i princip uzroka i poseledica. Dakle...Ameri ovog puta mozda i jesu u pravu, ali opet...sve je ovo posledica njihovog delovanja u bezbroj ranijih slucajeva.
(fco, 12. januar 2024 09:39) Хути су нападали шта су стигли. Ово што су радили је пиратерија, оно за шта се некада јавно вешало. Они нису ни држава Јемен, него побуњеничка фракција која контролише мањи део Јемена.

VUK

pre 11 meseci

Podrska Hutima i jadnim Palestincima protiv nemilosrdnog zapadnog agresora.
(Vedran, 12. januar 2024 13:12) Aaaa šta da radimo Mi Srbi kojima su dobrovoljci tih Huta i Palestinaca kao pripadnici Handžar divizije 1993/95 u Bosni pobili roditelje i braću ? Što smo ih sahranjivali bez glava !!! Šta mi da radimo ? Da plačemo što im karma sada vraća našu krv !?!?

ninepi

pre 11 meseci

Naravno da je i pametnom i glupom jasno da medjunardno pravo kao takvo vise ne postoji. Ujedinjene nacije mogu same sebe da precrtaju kao bilo kakvog faktora u modernom svetu, u kojem postoje samo hegemoonija vladajucih struktura i njihova dominantna sila.
A to sto su Huti losi momci, uiopste nije vazno. Vazno je da sistem upravljanja kriznim situacijama u svetu, koji je ustanovljen posle Drugog svetskog rata, vise ne postoji.

Danko

pre 11 meseci

Jel mi se cini ili bolesni putinofili sad podrzavaju i Hute pored Hamasa ,Irana i Afganistana !?
(Djordje, 12. januar 2024 11:30)

Cini ti se. Osecaj je vise kao kad bi zaratili Hrvatska i Albanija.

Predah

pre 11 meseci

Kapiram da to ne moze da se resi dok ovi tamo ne postave svoj rezim i kroce na tlo.
Pa ko ce da spreci i poslednjeg Huta da bilo cime gadja brod u kanalu sirine 300 m?

Ne podrzavam bilo koga, samo mir u svetu.

Aleksandar

pre 11 meseci

Ne zanima me ko je kriv, ili sta god. Evidentno je da ova planeta polako tone u totalnu propast. Kakav pocetak godine. Treba nam samo jos jedan rat, jer ostalo nam sve divno ide.

Spectator

pre 11 meseci

Čudi me Egipat, zašto je suzdržan? On je najveća kolateralna žrtva obustavljanjem plovidbe kroz Sueski kanal. Tesla u Njemačkoj je objavio da obustavljaju proizvodnju automobila na 15 dana, jer brodovi kasne, zbog duže rute oko Afrike.

Skid

pre 11 meseci

Dokle god sukobe budete tretirali kao izolovane slucajeve u geopolitickoj istoriji koja se odvija od 2 sv. rata pa na ovamo, od realnosti i razumevanja nema nista. Ionako je svet potpuno poludeo, mito, korupcija, globalizam i anarhija ( ups demokratija ) je zavladala svuda. Neki reset je neminovan, samo je pitanje kada ce se desiti i na koji nacin, ali svi cemo ga osetiti, to je 100% sigurno. Bice ovo duga duga duga godina ...

466453

pre 11 meseci

Kina ima ekonomske probleme i otežan protok robe kroz Crveno more im je zadnje što im sada treba. Zato su danas bili prilično suzdržani po kritici odbrane trase robe.

466453

pre 11 meseci

Da li je Jemen bogat?

Kratki odgovor: Ne.

Duži odgovor:

Jemen ima bogatu istoriju i kulturu, ali je danas jedna od najsiromašnijih zemalja na svetu. Prosečni prihod po glavi stanovnika u Jemenu u 2022. godini iznosio je samo 1.600 dolara. To je manje od polovine prosečnog prihoda u Africi, a manje od jedne četvrtine prosečnog prihoda u svetu.

Postoji nekoliko razloga za siromaštvo u Jemenu. Jedan od razloga je građanski rat koji traje od 2015. godine. Rat je uništio infrastrukturu zemlje i doveo do ekonomske stagnacije. Drugi razlog je korupcija, što je sprečilo da se sredstva od razvojne pomoći iskoriste za poboljšanje života građana.

Jemen ima značajne prirodne resurse, uključujući naftu, gas i bakar. Međutim, ovi resursi nisu iskorišćeni za razvoj zemlje. Umesto toga, koristili su se za finansiranje građanskog rata i korupcije.

Ako se građanski rat u Jemenu završi i ako se korupcija smanji, zemlja ima potencijal da postane bogatija. Međutim, u trenutnoj situaciji, Jemen je ostao jedna od najsiromašnijih zemalja na svetu.