Ponedeljak, 13.11.2023.

11:16

Na današnji dan potpisan sporazum sa Mađarskom: "Hrvatima smo dali slobodu koju ne cene" VIDEO

Izvor: B92

Na današnji dan potpisan sporazum sa Maðarskom: "Hrvatima smo dali slobodu koju ne cene" VIDEO IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

78 Komentari

Sortiraj po:

gringo

pre 6 meseci

Nisam znao da se toliko ginulo te 4 godine u albaniji dok su čekali da saveznici probiju solunski font...
Srpska vojska držala je samo mali dio Solunskoga ratišta, razmjerno beznačajnoga u odnosu na dionice ratišta koje su zaposjedale francuske, britanske, grčke i talijanske trupe. Srpski dio ratišta nalazio se u gorovitim predjelima planinskih masiva Kajmakčalana i Gruništa (Moriovsko- Moglenske planine), duljine od oko 30-ak kilometara.
Početkom 1918.srpska vojska je bila brojeći oko 30 000 ljudi raspoređena u dvije armije. Prva armija sastojala se od Moravske, Drinske, Dunavske i Konjičke divizije, a druga armija od Šumadijske, Timočke i Vardarske divizije.
Sile Antante su uložile diplomatski napor i sredstva da sačuvaju i ojačaju srpsku vojsku. Jedan od tih napora je i dovlačenje te naoružavanje dragovoljaca, bivših austrougarskih ratnih zarobljenika iz Rusije. Drugi napor sastojao se od toga da građane SAD-a hrvatske nacionalnosti mobilizira za srpsku vojsku. Na kraju su se dragovoljci i Hrvati iz SAD-a brojčano izjednačili sa srpskim ljudstvom. Ali jugoslavenska historiografija nikad nije jasno naglasila ovu činjenicu, što je bilo motivirano održavanjem mita o tome kako je srpska vojska oslobodila Jugoslaviju, zbog čega Srbiji i Srbima pripada prvenstvo u novoj državnoj zajednici. U različitim izdanjima mogu se naći podaci kako je u trenutku proboja Solunskoga ratišta srpska vojska imala između 140 000 i 150 000 ljudi, što je teška laž.

vraćanje na fabrička podešavanja

pre 9 meseci

Deutscheland dalmatia
Italia istra
Mađarska međimurje

U 21v.dajte milion mladića za slobodu, a mi navijamo da ukinu ndh zbog dečijih logora.

Milo

pre 9 meseci

Niste vi smeli ni makac iz Austro-Ugarske, nego ste im bili najvernije i najogavnije SLUGE

Jadni Hrvati sluge koje su mogli i za vreme Jugoslavije da se besplatno skoluju u Austiji , a mi u Turskoj

zg232

pre 9 meseci

zato nikad vise sa njima praviti drzavu u bilo kom obliku.
(mozaks, 13. novembar 2023 14:10)

Naravno i nikada nas više nemojte oslobađati od nikoga. S druge strane, da ne budete s nama u istoj zajednici naroda (EU), potrudite se da zauvijek ostanete izvan iste.

Milorad

pre 9 meseci

Ti ne znade mreti kraj slomljenog maca na poljima rodnim braneći ih časno, kitio si cvećem svakog osvajača pevajuć mu himne bestidno i glasno. Slobodu si večno zagrzljala raso čeko da donesu tudji bajoneti, po gorama svojim tudja stada paso jer dostojno neznas za slobodu mreži. Veliki Jovan Ducic

1214

pre 9 meseci

Pa vidi ujko, kolo srece se okrece, danas se smejes a sutra ces da places, tako ti je to u istoriji koja nije period od 20 ili 30 godina, polakote samo...
(9012, 13. novembar 2023 14:29)

Pa vidi cedo, vi jos ni niste poceli da placete. Tek cete, polakote samo..

Bgd

pre 9 meseci

Oslobodili??? Jeste li vi (Srbi) sigurni da smo mi željeli "vanka" iz te Austrougarske?
(Netko iz HR, 13. novembar 2023 14:59)

Da, hteli se "vanka". Formirana je tvorevina pod nazivom Država SHS. Informiši se malo.

Hammer

pre 9 meseci

Hrvati su 800g bili u Austrougarskoj sa ostalim katoličkim državama i nisu se bunili, a kad su na njih 1903g krenuli Mađaroni zgazio ih ban Jelačić. A kad je Austrougarska objavila rat Srbiji, zbog Gavrilovog atentata u Sarajevu, Hrvati su izašli iz Austrougarske da ne napadaju Srbe i tako se SAMI svrstali na pobedničkoj strani. Dakle sami su izašli sa teritorijom NDH koju su posle ustaše krvavo oslobađale i to je jedina istina, nisu njih Srbi oslobodili nego im sa Rusima i Titom ukrali celu Bosnu... Stepinac je to dobro rekao da ovde ratuje šizmatičko pravoslavlje protiv katolika, a onda i muslimani to koriste koliko mogu.

@(Milezg, 13. novembar 2023 20:14)




Niste vi smeli ni makac iz Austro-Ugarske, nego ste im bili najvernije i najogavnije SLUGE, 42. Vražija divizija i 13. Zagrebački puk, tako su se
zvale te krvoločne katoličke šizmatičke inkvizitorsko-genocidne
okupatorsko-agresorske jedinice austro-ugarskih hrvata koje su počinile ratni zločin genocida u Srbiji na području Mačve i Podrinja, zajedno sa vama bili su i muslimani iz Bosne.

Srbenda po difoltu

pre 9 meseci

Nekad je pametnije da ćutiš. Delovaćeš makar mudrije.
(Kanada, 13. novembar 2023 17:15) Nešto te pogodilo,možda istina.. Daj mitove,lakše prođe današnji čemer.

Mile

pre 9 meseci

Pa u tom Prvom ratu je srpska vojska postala prva u istoriji koja je pobegla iz svoje zemlje, čim joj je objavljen rat, i to pobegla sve do Grčke, na Krf, gde je sedela i kukala 3g alo???
Nema takve sramote nigde i kod niti jednog naroda u istoriji.

Milezg

pre 9 meseci

Hrvati su 800g bili u Austrougarskoj sa ostalim katoličkim državama i nisu se bunili, a kad su na njih 1903g krenuli Mađaroni zgazio ih ban Jelačić. A kad je Austrougarska objavila rat Srbiji, zbog Gavrilovog atentata u Sarajevu, Hrvati su izašli iz Austrougarske da ne napadaju Srbe i tako se SAMI svrstali na pobedničkoj strani. Dakle sami su izašli sa teritorijom NDH koju su posle ustaše krvavo oslobađale i to je jedina istina, nisu njih Srbi oslobodili nego im sa Rusima i Titom ukrali celu Bosnu... Stepinac je to dobro rekao da ovde ratuje šizmatičko pravoslavlje protiv katolika, a onda i muslimani to koriste koliko mogu.

Konfeder i EU o pokrajinama da ne govorimo a o Z4 i 4 rata drugi put

pre 9 meseci

Sve taćno rečeno.. Kad smo žive budale bili i ostali..
(Han Solo, 13. novembar 2023 17:02) .....više bahti i alavi, i tada i sada.

leptirica7

pre 9 meseci

Hrvati su imali oko 190 000 poginulih, Slovenci oko 30 000. Nisam znao da je poginulo 4,6 miliona Srba u Prvom svetskom ratu.
(Mirko, 13. novembar 2023 14:56)

Pobjegli, sami to priznaju. Ostavili žene i djecu i vratili se kad se Austrougarska povukla.

omniameamecumporto

pre 9 meseci

Niste vi nikoga oslobodili, niti nas je trebalo oslobađati. Dok ste vi bili pod Turcima i odsjecali Karađorđu glavu a egzekutora Obrenovića proglašavali srpskim prosvjetiteljem mi smo preko ilirskog narodnog kulturnog pokreta uvodili hrvatski jezik u Hrvatski Sabor.
Vi ste u rat ušli da bi rasparčali AU uvukavši nespremnu Rusiju u rat i koja je izgubila carsku krunu za to vrijeme. Saveznici Francuzi su vas ostavili jer ste izmanipulirali žrtve kako bi ostarili svoje ciljeve pribrojivši još i žrtve iz netom odigrana dva Balkanska rata. Francuzi su poludjeli i preispitali ondašnje spiskove stanovništva i dokazali vam da lažete. Kasnije sto godina na obljetnici u Parizu ponizili su Vučića o ćemu je internet i srpske novine brujile naveliko. Kapu su vam skrojili Englezi koji su Karađorđeviću dali samo zajednicu južnih Slavena a nikako veliku Srbiju.

Rusomlat

pre 9 meseci

Kako je bilo lijepo pročitati da je na jednog poginulog Hrvata ginulo 2200 srba. Lijepo i realno, jer toliko srbi i vrijede. Šteta što taj rat nije potrajao makar još godinu ili dvije.

Hammer

pre 9 meseci

@(Igor.sulicü, 13. novembar 2023 15:52)




Papir se zove "Londonski ugovor" iz 1915. godine.

Vojska nije zbrisala nego se povukla, što svaka vojska vrlo često čini, ali šta konjušari mogu znati o tome, predhodno je inače, ta vojska pružala žestok otpor višestruko nadmoćnijem neprijatelju godinu i po dana pri čemu su zabeležene i prve velike savezničke pobede u tom ratu, na samom početku rata Srbija je imala 4,5 miliona stanovnika, a Austro-Ugarska oko 57 miliona, plus na to treba dodati Nemce sa oko 80 miliona i Bugare sa još nekoliko miliona stanovnika, podrugljivo spočitavati srpskoj vojsci zbog povlačenja nakon herojskog otpora može samo idiot.

Turci su ratovali na strani Centralnih sila i nisu bili "neutralni".

Proboj Solunskog fronta je bila prekretnica u tom ratu, a za to je zaslužna oporavljena srpska vojska, nakon toga je kao direktna posledica usledila kapitulacija Bugarske 30. septembra, pa potom i kapitulacija Turske.

Nijedan francuski general nikada nije izjavio da su se Srbi dovukli za repovima njihovih konja, jer bi to samo po sebi bilo smešno, koja vojska bi inače mogla da bude zaista brža od bilo čijih konja, jedino možda hrvati kad vodaju konje svojim austro-ugarskim vlasnicima.

Inače, francuski general Franše D'Epere je svojevremeno izjavio:
"Ogromna želja vodila je vojnike iz pobede u pobedu. Francuska komora na konjima jedva je stizala srpsku pešadiju"

Kanada

pre 9 meseci

Da li smo mi njih "oslobodili" ili su se naše elite polakomile da, kad nam se već može, "oslobode" sve Slavene i da ih stave u našu državu, to je kompleksno pitanje.
Država koja nastane tako što jedan narod, podnoseći do tada ne viđene žrtve, "oslobodi" druge narode i , ne ostavljajući im baš nekog izbora, uvuče te narode u zajedničku državu, takva država i ne može biti stabilna i dugovječna.
Zato od sada nikoga ne oslobađati i nikoga ne siliti u našu državu. Gledati samo u sebe i u svoje "kljuse". Drugi ako hoće sa nama, može ali uz opsežan predbračni ugovor.
(Skeptik, 13. novembar 2023 13:09)

Nekad je pametnije da ćutiš. Delovaćeš makar mudrije.

Lexa Pop

pre 9 meseci

@Skeptik
E "susjede" trudio si se da glumis Srbina i da pises srpski skoro bez greske ali si se na kraju odao. Mi kazemo Sloveni a ne Slaveni. Ipak svaka cast na trudu.

maneken

pre 9 meseci

Sto gospodin ispod rece. Nasim vladarima je zinulo d...pe da vladaju sa svim juznim slovenima, umesto da naprave Srbiju. Tad posle Velikog rata mogli su sta hoce, jer smo tad kao nacija bili heroji. I sta ispade na kraju. Hrvati i Slovenci nisu nikad hteli srpskog kralja, ali je on izgleda hteo njih, i napravi nam problem za stoljeca.

Franc

pre 9 meseci

Skeptik teško da Srbi nisu dali Hrvatima i Slovencima mogućnost izbora.
Italija kao pobednica je htela Istru i celu Dalmaciju pošto su Hrvati molili Srbe da zauzmu Dalmaciju što je i učinjeno Italijani su izazvali rat u Crnoj Gori, Koruški Slovenci koji su bili većina glasali su da Koruška ostane u Austriji.
Kasnije u WW-2 su Srbi odlobodili celu Istru i predali je Slovencima da bi nam oni 45 godina kasnije vratili tako što su podržali Albance i odvajanje Kosova.
Sve u svemu mogli su da odbiju ujedinjenje ali su odigrali pametno i danas imaju državu na uštrb Srba, koje su za uzvrat proterali.

Bolesna Mitomanija

pre 9 meseci

Čovjek kaže da je na 22000 poginulih srba , u 1 svjetskom ratu poginuo jedan slovenac i jedan hrvat i nitko na takvu glupost niti da trepne.
Područje današnje Hrvatske je izbijanje Prvog svjetskog rata 1914. dočekalo kao dio Austro-Ugarske, upravno podijeljeno između austrijske i ugarske polovice države. 10 % stanovništva Austrougarske monarhije,odnosno 13-14 % vojnika (hrvati + srbi sa područja hrvatske familija Tesla uključena). Hrvata u prvom svjetskom ratu poginulo 190000 od toga 135000 kao vojna lica. Znači 135000 (hrvata + srba s područja Austr Ugarske) x 22000 = 2970000000 odnosno 2 miijarde i 295 miliona i nitko da trepne na ove ludosti. Ništa nismo naučili iz povijesti/istorije

Historia magistra vitae est

pre 9 meseci

Nemojte nas više branit, što bi rekli u vicu. Prvo ste nam uveli žandare zatim i diktaturu , pobili ljude po trgovima pa sve do skupštine, pljačka preko centralne banke i zamjena krune za bezvrijedne dinare tad , teška pljačka. Ako neko zna na ovim bliskim prostorima, u vrijeme Rima imali smo velike Batonske ratove i pobune domaćeg naroda protiv Rima , kažu na prostoru Bosne ili Dalmacije, da je bilo zadnje uporište Batona. i na kraju kad je skršena sva pobuna, nakon, propale tri godine sjetvi, gladi itd. sve zbog rata, doveli su ga u lancima u Rim i na pitanje zašto su se digle pobune i ustanci rekao im je:
Vi ste Rimljani za to krivi; za čuvare svojega stada poslali ste nam vukove, a ne pse ili pastire.

andreas kisser

pre 9 meseci

ovo sto je ovaj vojnik napricao nije tacno! u srbiji postoji nekakav mit kako je srbija mogla maltene sama da nacrta granice kako je htela, sto nema veze s mozgom. nikada na balkanu nije moglo nista da se uradi bez aminovanja velikih sila! niti je ikome u srbiji ukada padalo na pamet da pripaja krajinu ili slavoniju - to je postalo aktuelno tek sa seseljem od 1990. da nije stvorena kr. SHS, mi bi zavrsili sa bosnom, crnom gorom i vojvodinom, ali bi srbi iz hrvatske ostali van srbije. kraljevina SHS je stvorena tako sto se drzava SHS (teritorije bivse A-H) ujedinila sa kraljevinom srbijom 1. decembra 1918. jedostavno, u tom trenutku, zajednicka drzava je bila najpogodnije resenje za sve. e sad, mediji vole da pumpaju mrznju, a ovaj clanak je upravo to: igranje na emocije obicnog sveta, koji je isfrustiran losim zivotom, pa neku utehu trazi u proslosti o kojoj ne zna mnogo.

vlada

pre 9 meseci

Mnogi u Srbiji ne razumiju da je 1914. svaki vojni obveznik u KuK monarhiji bio dužan sudjelovati u ratu, da li protiv Italije na Soči ili protiv Srbije.
Ne želim razmatrati opravdanost rata protiv Srbije jer običan svijet nije bio informiran i nije uopće znao zašto gine.
Da su Hrvati nekim čudom ostali doma sjediti i ne sudjelovati u ratu propašću krovne zajednice Austrougarske, dobili bi mogućnost da sami odluče o daljnoj sudbini političke zajednice koja je odavno postojala u okviru Austrougarske.
Zašto je Srbija shvatila da je podnijela žrtvu za druge slavenske narode kad oni tu žrtvu nisu tražili, a još manje zajedničku državu.
O tome su ionako odlučili političari, vrlo brzo nakon sloma AU i nije džabe Radić upozoravao ...ne srljajte u zajedničku državu kao guske u maglu

Hammer

pre 9 meseci

U tom ratu:

1. stradalo je blizi milion i 300 hiljada Srba samo iz Srbije i
2. još oko 300 hiljada Srba iz Bosne i drugih krajeva preko Drine
3. 76 hiljada srpskih civila je pobijeno u Mačvi i Podrinju za 4 godine i to
4. od strane hrvatskih jedinica u okviru austro-ugarske vojske
5. oko 30% hrvatskih trupa činili su muslimani iz Bosne
6. 44.000 srpskih civila stradalo je u Toplici 1917. godine od strane Bugara
7. za vreme okupacije koja je trajala od dela 1915. do dela 1918. godine
8. ubijani su: srpski učitelji i sveštenici, a ćirilica je zabranjivana
9. oko 200 hiljada srpskih vojnika se povlačilo preko Albanije
10. u toku povlačenja bili su izloženi albanskim napadima
11. Albanije je tada bila kao "neutralna"
12. 1. decembar 1918. godine i Jugoslavija - da se NIKADA ne ponove!

Hrvat

pre 9 meseci

Česi, Slovaci i još neki drugi iz AU monarhije su dobili državu. Zašto mislite da Hrvati bez vas ne bi dobili svoju? Ipak smo mi bili politički narod sve vrijeme i imali svoju autonomiju, nekad veću nekad manju. Nacionalne države su stvorene na inzistiranje Amerike na Versajskoj konferenciji iza prvog svjetskog rata. Smatrali su da svaki narod u Europi treba imati svoju državu.

Bgd

pre 9 meseci

Oni su nama od samog početka govorili šta žele: konfederaciju Države SHS sa Kraljevinom Srbijom. Problem je što srpske političke elite to nisu čule ili nisu želele da čuju pa je tvrdoglavi Karađorđević sve upropastio svojom megalomanijom da bude kralj Južnih Slovena. Trajno je poremetio odnose sa Crnog Gorom a ludilo zvano "jugoslovenstvo" Srbi su platili ogromnim brojem žrtava. Broz nas je posle samo dokusurio.

Ne dogodilo se nikom

pre 9 meseci

Jedan od najcrnjih danova za Vojvodinu.
Nekada razvijena i bogata, nakon ulaska u SHS počinje da se radi na njenom uništavanju koje je naizad završeno 1980. i 1990. godina.
Sada smo jednako siromašni kao i krajevi koje su Turci napustili (proterani) neposredno pred I Sv.rat.

Igor.sulicü

pre 9 meseci

Boze sacuvaj!! Stvarno vi u ovo vjerujete? Pa dogadaji nisu bili u 14 vjeku nego nedavno..Gdje taj papir koji pokazuje da je srbiji nesto nudeno?
Pa jedinstven slucaj u evropi da vojska jedne zemlje zbrise i ostavi narod Sreca pa su opkupatori bili vojska AU monarhije.Mozete zamislitu da su bili turci , npr.Saveznici ih molili da se ukljuce u rat a ovi "odmarali" sbe dok nije bilo jasno ko ce pobjediti.I "oslobadali" prazna sela i gradove ..
Pa francuzi su bili najljuci i njihov General je rekao , doslovno , "srbi su se dovukli za repovima nasih konja"...
Ma nema , majstori ..

Fica

pre 9 meseci

Vazda smo sebi bili najveci protivnici. Kada smo imali tu mogucnost mozda cak i da budemo malo sebicni za nase dobro mi smo i tada birali sa mnogima to da podelimo. A na kraju nam se uvek to obije o glavu…

Mario

pre 9 meseci

Ko je dozvolio Cesima i Slovacima slobodu nakon raspada Austrougarske u cijem sastavu su takodjer bili isto kao i Slovenija i Hrvatska? Odakle taj narativ da ako Slovenija i Hrvatska nisu usle u drzavu sa Srbijom da ne bi imali drzavu bez Srbije? Kako su Cesi i Slovaci imali? Stvorili bi mozda samostalne drzave ili jednu zajednicku sa Slovencima kao sto su Cesi i Slovaci napravili.

MMX

pre 9 meseci

Za to je zasluzan kralj i njegovo megalomanstvo. Terao narod da gine da bi on bio kralj svih juznih slovena. Tad je pocelo sve a bravar je posle samo preuzeo ideju.

Mile

pre 9 meseci

A kako ste nas vi oslobodili?
Koje su se to srpske jedinice borile na teritoriji Hrvatske protiv Austro-Ugarske vojske?
Znači po tome da ste i Mađare oslobodili i Čehe i Rumunje?
Da li su oni htjeli da ih "oslobodite"?
Ili ste vi bježali preko Albanije da izbjegnete sukob sa neprijateljskom vojskom?
Koja je to bitka bila između Srba i vojske Austro-Ugarske na tlu Hrvatske?
Puno pitanja, a odgovore znamo i bez pisanja.
Uvijek isto sa vama. Hvalite me moja usta, izmislite i lažete.
Tako bi mi trebali reći da smo vas spasili iz Jugoslavije i dali vam slobodu?

Matejuška Split

pre 9 meseci

Sve ste te Jugoslavije prihvatali samo kao proširenu Srbiju što se i pokazalo krajem osamdesetih odbijanjem kompromisa za kojim bi danas plakali..

9012

pre 9 meseci

Kako bre ne cene, pa dozvoljavaju nam da letujemo u HR, osim Sergeju Trifunovicu!
(Djuka, 13. novembar 2023 13:03)


Pa vidi ujko, kolo srece se okrece, danas se smejes a sutra ces da places, tako ti je to u istoriji koja nije period od 20 ili 30 godina, polakote samo...

Mile

pre 9 meseci

….Zato od sada nikoga ne oslobađati i nikoga ne siliti u našu državu. Gledati samo u sebe i u svoje "kljuse". Drugi ako hoće sa nama, može ali uz opsežan predbračni ugovor.
(Skeptik, 13. novembar 2023 13:09)

Posle potpisivanja primirja italijanske trupe su odmah uletele u Dalmaciju, a trupe novoformirane drzave Austrije u Sloveniju. Hrvatske i slovenacke vojne jedinice su bile lako porazene i onda su hrvati i slovenci zakukali i trazili pomoc do Srbije, koju su i dobili. Italijani i austrijanci su u par borbi bili potisnuti.
Tu je poenta zahvalnosti. Da su se kralj i srpska vojska napravili blesavi i prihvatili ponudu zapadnih sila, Srbija bi imala zapadnu granicu na liniji Karlobag, Karlovac, Ogulin, Virovitica i granicila se sa Italijom i Austrijom.
Da, kralj nije bio pametan i polakomio se da vlada vecom drzavom, ali i da, hrvati i slovenci su dobili slobodu na tacni na koju su pljunuli i sada u svom bolu menjaju istoriju jer nije prijatno da ti deca uce u skoli da ti je Srbija dala slobodu. O BIH necu ni da pricam, oni su tek dobili nesto sto nikome nije jasno sta je.

Bocko

pre 9 meseci

Skeptik - Sasvim tačno. Trebali smo se držati onog što je dogovoreno Londonskim sporazumom iz 1915. Sada bi smo se na Jadranu graničili sa Italijom. A Hrvati i Slovenci ? Sta nas briga ! Ali za to možemo da " zahvalimo" Aleksandru i Pašiću.

Bora

pre 9 meseci

skeptik, nije bilo bas tako...slazem se da je bila ogromna greska naseg politickog vrha ali...
delegacija iz Zg je dosla u BG i molila da udje u tu zajednicu posto su znali da u koliko ne udju u zajednicu sa srbima, pripasce madjarima.
Srpski politicki vrh je stvorio banovine po kojima da smo ih zadrzali 45, ja sam verujem da nebi bilo rata 91. Nego su nas Avnojske granice uvukle u taj.

mokre_kifle

pre 9 meseci

"Na 22.000 poginulih srpskih boraca, poginuo je jedan Hrvat ili Slovenac"

190.000 hrvatskih vojnika poginulo je u 1. svjetskom ratu. Znači, poginulo je duplo više Srba nego što je bilo stanovnika na planeti ?

9012

pre 9 meseci

Najveca i najtragicnija greska srpske politike ikada je taj 01.12.1918!
Umesto da smo se potrudili da taj "narod" nestane kao sto mu je bilo namenjeno jer su iskonski zlocinci ( o cemu su i madjari pisali u doba AU monarhije) mi smo kao sila pobednica njima omogucili da imaju drzavu i slobodu?
Neverovatno je kakvu smo gresku, i to najvecu ikada, napravili.

kraja

pre 9 meseci

"ne ostavljajući im baš nekog izbora, uvuče te narode u zajedničku državu, takva država i ne može biti stabilna i dugovječna"

...izvini ko je to na silu uvukao slovence i hrvate u nasu drzavu...???
...klecali su da udju da ne izgube svoj nacionalni identitet kroz delovanje beca i vatikana...

...da li znas kada je vatikan dopustio hrvatima da vrse versku sluzbu na maternjem jeziku...???
...da, dopustio je prava rec, jer im je do tada bilo ZABRANJENO...

...to sto su oni imali podle namere kad su ulazili u "brak" dovoljno govori o njima, sto gledamo, evo, 30 godina po razlazu...
...mrznja koja buja (mislim na hrvatsku), koju nista ne moze da obuzda, koja se prenosi sa kolena na koleno kao da smo mi njih klali, a ne oni nas...

MInistar Jović

pre 9 meseci

Ovo je naša zabluda koju je državna propaganda od 1918 nametnula, a sve do danas lažemo sebe da je tako. Hrvati od početka NE ŽELE SLOBODU koju im mi dajemo, pretvarali su se samo dok se nije obezbedilo da im Mađari i Italijani ne uzmu teritorije, posle toga su odmah krenuli da potkopavaju i ruše tu državu. MOrali su da čekaju 20 godina do NDH, kad je ona propala još 50 godina, ali nikada nisu odustajali od svoje države. Dalje, Hrvatsko ugarskom nagodbom iz 1868 imali su autonomiju u Ugarskoj, Sabor u Zagrebu je radio, a mi im donosimo slobodu i ukidamo Sabor i autonomiju (doduše, posle im je obilato ispoklanjano sve kroz Banovinu, pa i kroz federalnu Hrvatsku). Zato je bolje da se ne blamiramo više, a ovi "poznavaoci" bolje da se vrate u osnovnu školu, nego da lupetaju. Smeju nam se, pokažimo makar malo dostojanstva.

nego

pre 9 meseci

Priče za malu djecu.Nisu oni ginuli za Hrvatsku ili Sloveniju, tj. neznam ni da je jedan poginuo.Slobodu kako su Srbi zamisljali za druge vidjelo se u prvom Ustavu.Nemojte vise pomagati nikome, bolje i za vas i bome i onome kojima "pomazete" .

Bodul

pre 9 meseci

Jooo,koji "Jugosloveni.." Da ste nas 91. sve uspjeli istjerati zapadno od Karlobaga još bi bili pijani od sreće i rakije ljute... Bilo izbora i kompromisa,bolnih za sve..

Che

pre 9 meseci

Pa ima ona priča kad je Kralj Aleksandar napravio anonimnu anketu među Hrvatima raznih staleža. Pitanje je bilo dali su oni za državu sa Srbima ili da budu nezavisni? Skoro 100% je odgovorilo da su za nezavisnu državu. A on je kad je video rezultate rekao da je to neprihvatljivo te da se mora sve učiniti da zavole zajedničku državu. I onda su nam Hrvati krivi. Kakav debakl!

Matan

pre 9 meseci

A koliko je od tih 22.000 naspram 1, poginulo u "oslobađanju", ovamo, preko Drine? Jel NULA, ili je ipak neko podlegao od srčane kapi ili slično?
Svaka čast svim poginulima i dok ste bježali na Krf, i dok ste se vračali osloboditi SRBIJU, ali "oslobađanje" Hrvatske vas nije koštalo ni kap krvi.
Al glavno da ste to koristili kao adut da ste nam "poklonili" slobodu. Kad je Radić tražio da PLATIMO taj vaš "poklon", pa da krenemo dalje ravnopravno, onda je UBIJEN. E pa, čudna je ta SLOBODA onda, da nije to onda samo zamjena, drugačija okupacija, koju okupator velikodušno naziva slobodom? Ili je taj "poklon" samo bio prikriveni plan za uzimanje i vipe teritorija nego što bi dobili kao "pobjednici"? Poslije, kad je propalo, e onda je greška, "što nismo uzeli manje". Pa u redu je i tako, kockanje i izgubilo se, ali nemojte to prodavati pod "slobodu". Druga Jugoslavija je ipak bilo drukčije, ali na njezinom kraju, opet slični pokušaji.
Naučili smo, više ne primamo nikakve poklone od vas. Ostavite nas na miru ako nas neko okupira, ko Boga vas molimo.

Historia Magistra Vitae Est

pre 9 meseci

Gosp. generale, kazete najslavniji deo srpskog naroda. Potsecanja radi srpska vojska je od cetiri godine rata tri godine provela na “oporavku” van Srbije. Za to vreme Amerikanci, Francuzi, Rusi, Australijanci, Kanadjani su dosli iz daljine da ratuju protiv zajednickog neprijatelja. Pitanje onda ko je bio odlucujuci faktor oslobodjenja srpskog naroda. Prilikom proboja solunskog fronta poginulo je vise saveznika nego Srba. Srpska vojska je na tlo otadzbine stupila oko mesec dana pre zavrsetka rata. Tri godine je srpski narod je bio prepusten Austrijancima na milost i nemilost. I danas, sa izuzetkom Rusa svi gore navedeni saveznici su najomrazeniji u Srbiji. Morate se zapitati zasto je to tako.

banacanin

pre 9 meseci

kralj aleksandar i pasic su nas dobro sredili umesto da su zaokruzili srbiju sa srbima gde su vecina vratili crnogorskog kralja u crnu goru i uzeli dubrovnik da srbija ima izlaz na more napravili su mini austrougarsku koja je srpski narod kostala mozda cak i opstanka.

XXL

pre 9 meseci

Da, upravo tako i ujedno najveća greška srpskog naroda što su oslobodili njih već je srpski narod toga vremena dao i tim etničkim grupama hrvatima i slovencima da ponesu ime narod i uz to još i državotvorni narod koji je tada imao pravo da uspostavlja ravnopravno sa srpskim narodom zajedničku državu. Ako je to bio Veliki rat za srpski narod koji je izašao kao pobednik to je bila i Velika greška sa ujedinjenjem sa ovim etničkim skupinama kojima druge velike države toga vremena nisu dale ni da se zovu narod, a ponajmanje da budu - državotvorni.

denverac

pre 9 meseci

Nismo ih oslobodili već osvojili. Hrvati bi mnogo radije bili u državi sa Austrijom i Mađarskom, nego sa Srbijom. Na kraju krajeva, katolici su i proveli su vekove u sličnoj državi.

Александар В.

pre 9 meseci

После толико година ћутања и лажи почео народ да говори истину.То ће се десити и са другим ратом.Мој деда ми је лепо говорио,дете запамти добро ја сам ишао пешке до албаније а не ови где ви сада идете на летовање,то је вештачка творевина неће издржати.

Skeptik

pre 9 meseci

Da li smo mi njih "oslobodili" ili su se naše elite polakomile da, kad nam se već može, "oslobode" sve Slavene i da ih stave u našu državu, to je kompleksno pitanje.
Država koja nastane tako što jedan narod, podnoseći do tada ne viđene žrtve, "oslobodi" druge narode i , ne ostavljajući im baš nekog izbora, uvuče te narode u zajedničku državu, takva država i ne može biti stabilna i dugovječna.
Zato od sada nikoga ne oslobađati i nikoga ne siliti u našu državu. Gledati samo u sebe i u svoje "kljuse". Drugi ako hoće sa nama, može ali uz opsežan predbračni ugovor.

Svetozar Borojević

pre 9 meseci

Srbi dali Hrvatima slobodu, bravo majore! Od tog trenutka, 1918. Hrvati su samostalni a Hrvatska samostalna država, trebaju da budu zahvalni. Čekaj malo, kako nisu samostalni, jel to znači da im Srbi onda nisu dali slobodu? Ma kako to? Pa osnovana je Država SHS sa glavnim gradom u Zagrebu? Aha, zatim je došlo do Kraljevine SHS sa sjedištem u Beogradu.

Čekaj malo, dali slobodu na način da su ih uvukli u drugu državu u kojoj nisu bili samostalni? Aha, u redu. Ma jasno mi je majore.

paki

pre 9 meseci

Niko od nas Srba nije trazio da ih oslobadjamo niti je bio zahvalan zbog toga.Najveca greska u nasoj istoriji i sami smo krivi zbog toga

Pancirus

pre 9 meseci

To je samo još jedan mit da ste vi nekoga oslobodili.
Vaša vojska je pobjegla,napustila žene i djecu,pola vojske je umrlo u povlačenju preko Albanije i Grčke...kada su velike sile završile praktički rat onda su vas brodovima prebacili nazad prema Srbiji.
Zato uvik ista priča kao vi nekoga oslobodili ali bez ikakvih bitki... nego eto našli se pukom srećom na pobjedničkoj strani..

Skeptik

pre 9 meseci

Da li smo mi njih "oslobodili" ili su se naše elite polakomile da, kad nam se već može, "oslobode" sve Slavene i da ih stave u našu državu, to je kompleksno pitanje.
Država koja nastane tako što jedan narod, podnoseći do tada ne viđene žrtve, "oslobodi" druge narode i , ne ostavljajući im baš nekog izbora, uvuče te narode u zajedničku državu, takva država i ne može biti stabilna i dugovječna.
Zato od sada nikoga ne oslobađati i nikoga ne siliti u našu državu. Gledati samo u sebe i u svoje "kljuse". Drugi ako hoće sa nama, može ali uz opsežan predbračni ugovor.

Hammer

pre 9 meseci

@(Igor.sulicü, 13. novembar 2023 15:52)




Papir se zove "Londonski ugovor" iz 1915. godine.

Vojska nije zbrisala nego se povukla, što svaka vojska vrlo često čini, ali šta konjušari mogu znati o tome, predhodno je inače, ta vojska pružala žestok otpor višestruko nadmoćnijem neprijatelju godinu i po dana pri čemu su zabeležene i prve velike savezničke pobede u tom ratu, na samom početku rata Srbija je imala 4,5 miliona stanovnika, a Austro-Ugarska oko 57 miliona, plus na to treba dodati Nemce sa oko 80 miliona i Bugare sa još nekoliko miliona stanovnika, podrugljivo spočitavati srpskoj vojsci zbog povlačenja nakon herojskog otpora može samo idiot.

Turci su ratovali na strani Centralnih sila i nisu bili "neutralni".

Proboj Solunskog fronta je bila prekretnica u tom ratu, a za to je zaslužna oporavljena srpska vojska, nakon toga je kao direktna posledica usledila kapitulacija Bugarske 30. septembra, pa potom i kapitulacija Turske.

Nijedan francuski general nikada nije izjavio da su se Srbi dovukli za repovima njihovih konja, jer bi to samo po sebi bilo smešno, koja vojska bi inače mogla da bude zaista brža od bilo čijih konja, jedino možda hrvati kad vodaju konje svojim austro-ugarskim vlasnicima.

Inače, francuski general Franše D'Epere je svojevremeno izjavio:
"Ogromna želja vodila je vojnike iz pobede u pobedu. Francuska komora na konjima jedva je stizala srpsku pešadiju"

Hammer

pre 9 meseci

Hrvati su 800g bili u Austrougarskoj sa ostalim katoličkim državama i nisu se bunili, a kad su na njih 1903g krenuli Mađaroni zgazio ih ban Jelačić. A kad je Austrougarska objavila rat Srbiji, zbog Gavrilovog atentata u Sarajevu, Hrvati su izašli iz Austrougarske da ne napadaju Srbe i tako se SAMI svrstali na pobedničkoj strani. Dakle sami su izašli sa teritorijom NDH koju su posle ustaše krvavo oslobađale i to je jedina istina, nisu njih Srbi oslobodili nego im sa Rusima i Titom ukrali celu Bosnu... Stepinac je to dobro rekao da ovde ratuje šizmatičko pravoslavlje protiv katolika, a onda i muslimani to koriste koliko mogu.

@(Milezg, 13. novembar 2023 20:14)




Niste vi smeli ni makac iz Austro-Ugarske, nego ste im bili najvernije i najogavnije SLUGE, 42. Vražija divizija i 13. Zagrebački puk, tako su se
zvale te krvoločne katoličke šizmatičke inkvizitorsko-genocidne
okupatorsko-agresorske jedinice austro-ugarskih hrvata koje su počinile ratni zločin genocida u Srbiji na području Mačve i Podrinja, zajedno sa vama bili su i muslimani iz Bosne.

Mile

pre 9 meseci

Pa u tom Prvom ratu je srpska vojska postala prva u istoriji koja je pobegla iz svoje zemlje, čim joj je objavljen rat, i to pobegla sve do Grčke, na Krf, gde je sedela i kukala 3g alo???
Nema takve sramote nigde i kod niti jednog naroda u istoriji.

omniameamecumporto

pre 9 meseci

Niste vi nikoga oslobodili, niti nas je trebalo oslobađati. Dok ste vi bili pod Turcima i odsjecali Karađorđu glavu a egzekutora Obrenovića proglašavali srpskim prosvjetiteljem mi smo preko ilirskog narodnog kulturnog pokreta uvodili hrvatski jezik u Hrvatski Sabor.
Vi ste u rat ušli da bi rasparčali AU uvukavši nespremnu Rusiju u rat i koja je izgubila carsku krunu za to vrijeme. Saveznici Francuzi su vas ostavili jer ste izmanipulirali žrtve kako bi ostarili svoje ciljeve pribrojivši još i žrtve iz netom odigrana dva Balkanska rata. Francuzi su poludjeli i preispitali ondašnje spiskove stanovništva i dokazali vam da lažete. Kasnije sto godina na obljetnici u Parizu ponizili su Vučića o ćemu je internet i srpske novine brujile naveliko. Kapu su vam skrojili Englezi koji su Karađorđeviću dali samo zajednicu južnih Slavena a nikako veliku Srbiju.

maneken

pre 9 meseci

Sto gospodin ispod rece. Nasim vladarima je zinulo d...pe da vladaju sa svim juznim slovenima, umesto da naprave Srbiju. Tad posle Velikog rata mogli su sta hoce, jer smo tad kao nacija bili heroji. I sta ispade na kraju. Hrvati i Slovenci nisu nikad hteli srpskog kralja, ali je on izgleda hteo njih, i napravi nam problem za stoljeca.

andreas kisser

pre 9 meseci

ovo sto je ovaj vojnik napricao nije tacno! u srbiji postoji nekakav mit kako je srbija mogla maltene sama da nacrta granice kako je htela, sto nema veze s mozgom. nikada na balkanu nije moglo nista da se uradi bez aminovanja velikih sila! niti je ikome u srbiji ukada padalo na pamet da pripaja krajinu ili slavoniju - to je postalo aktuelno tek sa seseljem od 1990. da nije stvorena kr. SHS, mi bi zavrsili sa bosnom, crnom gorom i vojvodinom, ali bi srbi iz hrvatske ostali van srbije. kraljevina SHS je stvorena tako sto se drzava SHS (teritorije bivse A-H) ujedinila sa kraljevinom srbijom 1. decembra 1918. jedostavno, u tom trenutku, zajednicka drzava je bila najpogodnije resenje za sve. e sad, mediji vole da pumpaju mrznju, a ovaj clanak je upravo to: igranje na emocije obicnog sveta, koji je isfrustiran losim zivotom, pa neku utehu trazi u proslosti o kojoj ne zna mnogo.

Mario

pre 9 meseci

Ko je dozvolio Cesima i Slovacima slobodu nakon raspada Austrougarske u cijem sastavu su takodjer bili isto kao i Slovenija i Hrvatska? Odakle taj narativ da ako Slovenija i Hrvatska nisu usle u drzavu sa Srbijom da ne bi imali drzavu bez Srbije? Kako su Cesi i Slovaci imali? Stvorili bi mozda samostalne drzave ili jednu zajednicku sa Slovencima kao sto su Cesi i Slovaci napravili.

Igor.sulicü

pre 9 meseci

Boze sacuvaj!! Stvarno vi u ovo vjerujete? Pa dogadaji nisu bili u 14 vjeku nego nedavno..Gdje taj papir koji pokazuje da je srbiji nesto nudeno?
Pa jedinstven slucaj u evropi da vojska jedne zemlje zbrise i ostavi narod Sreca pa su opkupatori bili vojska AU monarhije.Mozete zamislitu da su bili turci , npr.Saveznici ih molili da se ukljuce u rat a ovi "odmarali" sbe dok nije bilo jasno ko ce pobjediti.I "oslobadali" prazna sela i gradove ..
Pa francuzi su bili najljuci i njihov General je rekao , doslovno , "srbi su se dovukli za repovima nasih konja"...
Ma nema , majstori ..

leptirica7

pre 9 meseci

Hrvati su imali oko 190 000 poginulih, Slovenci oko 30 000. Nisam znao da je poginulo 4,6 miliona Srba u Prvom svetskom ratu.
(Mirko, 13. novembar 2023 14:56)

Pobjegli, sami to priznaju. Ostavili žene i djecu i vratili se kad se Austrougarska povukla.

Hrvat

pre 9 meseci

Česi, Slovaci i još neki drugi iz AU monarhije su dobili državu. Zašto mislite da Hrvati bez vas ne bi dobili svoju? Ipak smo mi bili politički narod sve vrijeme i imali svoju autonomiju, nekad veću nekad manju. Nacionalne države su stvorene na inzistiranje Amerike na Versajskoj konferenciji iza prvog svjetskog rata. Smatrali su da svaki narod u Europi treba imati svoju državu.

vlada

pre 9 meseci

Mnogi u Srbiji ne razumiju da je 1914. svaki vojni obveznik u KuK monarhiji bio dužan sudjelovati u ratu, da li protiv Italije na Soči ili protiv Srbije.
Ne želim razmatrati opravdanost rata protiv Srbije jer običan svijet nije bio informiran i nije uopće znao zašto gine.
Da su Hrvati nekim čudom ostali doma sjediti i ne sudjelovati u ratu propašću krovne zajednice Austrougarske, dobili bi mogućnost da sami odluče o daljnoj sudbini političke zajednice koja je odavno postojala u okviru Austrougarske.
Zašto je Srbija shvatila da je podnijela žrtvu za druge slavenske narode kad oni tu žrtvu nisu tražili, a još manje zajedničku državu.
O tome su ionako odlučili političari, vrlo brzo nakon sloma AU i nije džabe Radić upozoravao ...ne srljajte u zajedničku državu kao guske u maglu

Mile

pre 9 meseci

A kako ste nas vi oslobodili?
Koje su se to srpske jedinice borile na teritoriji Hrvatske protiv Austro-Ugarske vojske?
Znači po tome da ste i Mađare oslobodili i Čehe i Rumunje?
Da li su oni htjeli da ih "oslobodite"?
Ili ste vi bježali preko Albanije da izbjegnete sukob sa neprijateljskom vojskom?
Koja je to bitka bila između Srba i vojske Austro-Ugarske na tlu Hrvatske?
Puno pitanja, a odgovore znamo i bez pisanja.
Uvijek isto sa vama. Hvalite me moja usta, izmislite i lažete.
Tako bi mi trebali reći da smo vas spasili iz Jugoslavije i dali vam slobodu?

1214

pre 9 meseci

Pa vidi ujko, kolo srece se okrece, danas se smejes a sutra ces da places, tako ti je to u istoriji koja nije period od 20 ili 30 godina, polakote samo...
(9012, 13. novembar 2023 14:29)

Pa vidi cedo, vi jos ni niste poceli da placete. Tek cete, polakote samo..

nego

pre 9 meseci

Priče za malu djecu.Nisu oni ginuli za Hrvatsku ili Sloveniju, tj. neznam ni da je jedan poginuo.Slobodu kako su Srbi zamisljali za druge vidjelo se u prvom Ustavu.Nemojte vise pomagati nikome, bolje i za vas i bome i onome kojima "pomazete" .

Ne dogodilo se nikom

pre 9 meseci

Jedan od najcrnjih danova za Vojvodinu.
Nekada razvijena i bogata, nakon ulaska u SHS počinje da se radi na njenom uništavanju koje je naizad završeno 1980. i 1990. godina.
Sada smo jednako siromašni kao i krajevi koje su Turci napustili (proterani) neposredno pred I Sv.rat.

Hammer

pre 9 meseci

U tom ratu:

1. stradalo je blizi milion i 300 hiljada Srba samo iz Srbije i
2. još oko 300 hiljada Srba iz Bosne i drugih krajeva preko Drine
3. 76 hiljada srpskih civila je pobijeno u Mačvi i Podrinju za 4 godine i to
4. od strane hrvatskih jedinica u okviru austro-ugarske vojske
5. oko 30% hrvatskih trupa činili su muslimani iz Bosne
6. 44.000 srpskih civila stradalo je u Toplici 1917. godine od strane Bugara
7. za vreme okupacije koja je trajala od dela 1915. do dela 1918. godine
8. ubijani su: srpski učitelji i sveštenici, a ćirilica je zabranjivana
9. oko 200 hiljada srpskih vojnika se povlačilo preko Albanije
10. u toku povlačenja bili su izloženi albanskim napadima
11. Albanije je tada bila kao "neutralna"
12. 1. decembar 1918. godine i Jugoslavija - da se NIKADA ne ponove!

Bgd

pre 9 meseci

Oslobodili??? Jeste li vi (Srbi) sigurni da smo mi željeli "vanka" iz te Austrougarske?
(Netko iz HR, 13. novembar 2023 14:59)

Da, hteli se "vanka". Formirana je tvorevina pod nazivom Država SHS. Informiši se malo.

Historia Magistra Vitae Est

pre 9 meseci

Gosp. generale, kazete najslavniji deo srpskog naroda. Potsecanja radi srpska vojska je od cetiri godine rata tri godine provela na “oporavku” van Srbije. Za to vreme Amerikanci, Francuzi, Rusi, Australijanci, Kanadjani su dosli iz daljine da ratuju protiv zajednickog neprijatelja. Pitanje onda ko je bio odlucujuci faktor oslobodjenja srpskog naroda. Prilikom proboja solunskog fronta poginulo je vise saveznika nego Srba. Srpska vojska je na tlo otadzbine stupila oko mesec dana pre zavrsetka rata. Tri godine je srpski narod je bio prepusten Austrijancima na milost i nemilost. I danas, sa izuzetkom Rusa svi gore navedeni saveznici su najomrazeniji u Srbiji. Morate se zapitati zasto je to tako.

Matan

pre 9 meseci

A koliko je od tih 22.000 naspram 1, poginulo u "oslobađanju", ovamo, preko Drine? Jel NULA, ili je ipak neko podlegao od srčane kapi ili slično?
Svaka čast svim poginulima i dok ste bježali na Krf, i dok ste se vračali osloboditi SRBIJU, ali "oslobađanje" Hrvatske vas nije koštalo ni kap krvi.
Al glavno da ste to koristili kao adut da ste nam "poklonili" slobodu. Kad je Radić tražio da PLATIMO taj vaš "poklon", pa da krenemo dalje ravnopravno, onda je UBIJEN. E pa, čudna je ta SLOBODA onda, da nije to onda samo zamjena, drugačija okupacija, koju okupator velikodušno naziva slobodom? Ili je taj "poklon" samo bio prikriveni plan za uzimanje i vipe teritorija nego što bi dobili kao "pobjednici"? Poslije, kad je propalo, e onda je greška, "što nismo uzeli manje". Pa u redu je i tako, kockanje i izgubilo se, ali nemojte to prodavati pod "slobodu". Druga Jugoslavija je ipak bilo drukčije, ali na njezinom kraju, opet slični pokušaji.
Naučili smo, više ne primamo nikakve poklone od vas. Ostavite nas na miru ako nas neko okupira, ko Boga vas molimo.

Bgd

pre 9 meseci

Oni su nama od samog početka govorili šta žele: konfederaciju Države SHS sa Kraljevinom Srbijom. Problem je što srpske političke elite to nisu čule ili nisu želele da čuju pa je tvrdoglavi Karađorđević sve upropastio svojom megalomanijom da bude kralj Južnih Slovena. Trajno je poremetio odnose sa Crnog Gorom a ludilo zvano "jugoslovenstvo" Srbi su platili ogromnim brojem žrtava. Broz nas je posle samo dokusurio.

Bolesna Mitomanija

pre 9 meseci

Čovjek kaže da je na 22000 poginulih srba , u 1 svjetskom ratu poginuo jedan slovenac i jedan hrvat i nitko na takvu glupost niti da trepne.
Područje današnje Hrvatske je izbijanje Prvog svjetskog rata 1914. dočekalo kao dio Austro-Ugarske, upravno podijeljeno između austrijske i ugarske polovice države. 10 % stanovništva Austrougarske monarhije,odnosno 13-14 % vojnika (hrvati + srbi sa područja hrvatske familija Tesla uključena). Hrvata u prvom svjetskom ratu poginulo 190000 od toga 135000 kao vojna lica. Znači 135000 (hrvata + srba s područja Austr Ugarske) x 22000 = 2970000000 odnosno 2 miijarde i 295 miliona i nitko da trepne na ove ludosti. Ništa nismo naučili iz povijesti/istorije

Matejuška Split

pre 9 meseci

Sve ste te Jugoslavije prihvatali samo kao proširenu Srbiju što se i pokazalo krajem osamdesetih odbijanjem kompromisa za kojim bi danas plakali..

MInistar Jović

pre 9 meseci

Ovo je naša zabluda koju je državna propaganda od 1918 nametnula, a sve do danas lažemo sebe da je tako. Hrvati od početka NE ŽELE SLOBODU koju im mi dajemo, pretvarali su se samo dok se nije obezbedilo da im Mađari i Italijani ne uzmu teritorije, posle toga su odmah krenuli da potkopavaju i ruše tu državu. MOrali su da čekaju 20 godina do NDH, kad je ona propala još 50 godina, ali nikada nisu odustajali od svoje države. Dalje, Hrvatsko ugarskom nagodbom iz 1868 imali su autonomiju u Ugarskoj, Sabor u Zagrebu je radio, a mi im donosimo slobodu i ukidamo Sabor i autonomiju (doduše, posle im je obilato ispoklanjano sve kroz Banovinu, pa i kroz federalnu Hrvatsku). Zato je bolje da se ne blamiramo više, a ovi "poznavaoci" bolje da se vrate u osnovnu školu, nego da lupetaju. Smeju nam se, pokažimo makar malo dostojanstva.

Milezg

pre 9 meseci

Hrvati su 800g bili u Austrougarskoj sa ostalim katoličkim državama i nisu se bunili, a kad su na njih 1903g krenuli Mađaroni zgazio ih ban Jelačić. A kad je Austrougarska objavila rat Srbiji, zbog Gavrilovog atentata u Sarajevu, Hrvati su izašli iz Austrougarske da ne napadaju Srbe i tako se SAMI svrstali na pobedničkoj strani. Dakle sami su izašli sa teritorijom NDH koju su posle ustaše krvavo oslobađale i to je jedina istina, nisu njih Srbi oslobodili nego im sa Rusima i Titom ukrali celu Bosnu... Stepinac je to dobro rekao da ovde ratuje šizmatičko pravoslavlje protiv katolika, a onda i muslimani to koriste koliko mogu.

Svetozar Borojević

pre 9 meseci

Srbi dali Hrvatima slobodu, bravo majore! Od tog trenutka, 1918. Hrvati su samostalni a Hrvatska samostalna država, trebaju da budu zahvalni. Čekaj malo, kako nisu samostalni, jel to znači da im Srbi onda nisu dali slobodu? Ma kako to? Pa osnovana je Država SHS sa glavnim gradom u Zagrebu? Aha, zatim je došlo do Kraljevine SHS sa sjedištem u Beogradu.

Čekaj malo, dali slobodu na način da su ih uvukli u drugu državu u kojoj nisu bili samostalni? Aha, u redu. Ma jasno mi je majore.

MMX

pre 9 meseci

Za to je zasluzan kralj i njegovo megalomanstvo. Terao narod da gine da bi on bio kralj svih juznih slovena. Tad je pocelo sve a bravar je posle samo preuzeo ideju.

denverac

pre 9 meseci

Nismo ih oslobodili već osvojili. Hrvati bi mnogo radije bili u državi sa Austrijom i Mađarskom, nego sa Srbijom. Na kraju krajeva, katolici su i proveli su vekove u sličnoj državi.

mokre_kifle

pre 9 meseci

"Na 22.000 poginulih srpskih boraca, poginuo je jedan Hrvat ili Slovenac"

190.000 hrvatskih vojnika poginulo je u 1. svjetskom ratu. Znači, poginulo je duplo više Srba nego što je bilo stanovnika na planeti ?

Historia magistra vitae est

pre 9 meseci

Nemojte nas više branit, što bi rekli u vicu. Prvo ste nam uveli žandare zatim i diktaturu , pobili ljude po trgovima pa sve do skupštine, pljačka preko centralne banke i zamjena krune za bezvrijedne dinare tad , teška pljačka. Ako neko zna na ovim bliskim prostorima, u vrijeme Rima imali smo velike Batonske ratove i pobune domaćeg naroda protiv Rima , kažu na prostoru Bosne ili Dalmacije, da je bilo zadnje uporište Batona. i na kraju kad je skršena sva pobuna, nakon, propale tri godine sjetvi, gladi itd. sve zbog rata, doveli su ga u lancima u Rim i na pitanje zašto su se digle pobune i ustanci rekao im je:
Vi ste Rimljani za to krivi; za čuvare svojega stada poslali ste nam vukove, a ne pse ili pastire.

zg232

pre 9 meseci

zato nikad vise sa njima praviti drzavu u bilo kom obliku.
(mozaks, 13. novembar 2023 14:10)

Naravno i nikada nas više nemojte oslobađati od nikoga. S druge strane, da ne budete s nama u istoj zajednici naroda (EU), potrudite se da zauvijek ostanete izvan iste.

Bodul

pre 9 meseci

Jooo,koji "Jugosloveni.." Da ste nas 91. sve uspjeli istjerati zapadno od Karlobaga još bi bili pijani od sreće i rakije ljute... Bilo izbora i kompromisa,bolnih za sve..

Franc

pre 9 meseci

Skeptik teško da Srbi nisu dali Hrvatima i Slovencima mogućnost izbora.
Italija kao pobednica je htela Istru i celu Dalmaciju pošto su Hrvati molili Srbe da zauzmu Dalmaciju što je i učinjeno Italijani su izazvali rat u Crnoj Gori, Koruški Slovenci koji su bili većina glasali su da Koruška ostane u Austriji.
Kasnije u WW-2 su Srbi odlobodili celu Istru i predali je Slovencima da bi nam oni 45 godina kasnije vratili tako što su podržali Albance i odvajanje Kosova.
Sve u svemu mogli su da odbiju ujedinjenje ali su odigrali pametno i danas imaju državu na uštrb Srba, koje su za uzvrat proterali.

Che

pre 9 meseci

Pa ima ona priča kad je Kralj Aleksandar napravio anonimnu anketu među Hrvatima raznih staleža. Pitanje je bilo dali su oni za državu sa Srbima ili da budu nezavisni? Skoro 100% je odgovorilo da su za nezavisnu državu. A on je kad je video rezultate rekao da je to neprihvatljivo te da se mora sve učiniti da zavole zajedničku državu. I onda su nam Hrvati krivi. Kakav debakl!

Pancirus

pre 9 meseci

To je samo još jedan mit da ste vi nekoga oslobodili.
Vaša vojska je pobjegla,napustila žene i djecu,pola vojske je umrlo u povlačenju preko Albanije i Grčke...kada su velike sile završile praktički rat onda su vas brodovima prebacili nazad prema Srbiji.
Zato uvik ista priča kao vi nekoga oslobodili ali bez ikakvih bitki... nego eto našli se pukom srećom na pobjedničkoj strani..

Konfeder i EU o pokrajinama da ne govorimo a o Z4 i 4 rata drugi put

pre 9 meseci

Sve taćno rečeno.. Kad smo žive budale bili i ostali..
(Han Solo, 13. novembar 2023 17:02) .....više bahti i alavi, i tada i sada.

Srbenda po difoltu

pre 9 meseci

Nekad je pametnije da ćutiš. Delovaćeš makar mudrije.
(Kanada, 13. novembar 2023 17:15) Nešto te pogodilo,možda istina.. Daj mitove,lakše prođe današnji čemer.

Mile

pre 9 meseci

….Zato od sada nikoga ne oslobađati i nikoga ne siliti u našu državu. Gledati samo u sebe i u svoje "kljuse". Drugi ako hoće sa nama, može ali uz opsežan predbračni ugovor.
(Skeptik, 13. novembar 2023 13:09)

Posle potpisivanja primirja italijanske trupe su odmah uletele u Dalmaciju, a trupe novoformirane drzave Austrije u Sloveniju. Hrvatske i slovenacke vojne jedinice su bile lako porazene i onda su hrvati i slovenci zakukali i trazili pomoc do Srbije, koju su i dobili. Italijani i austrijanci su u par borbi bili potisnuti.
Tu je poenta zahvalnosti. Da su se kralj i srpska vojska napravili blesavi i prihvatili ponudu zapadnih sila, Srbija bi imala zapadnu granicu na liniji Karlobag, Karlovac, Ogulin, Virovitica i granicila se sa Italijom i Austrijom.
Da, kralj nije bio pametan i polakomio se da vlada vecom drzavom, ali i da, hrvati i slovenci su dobili slobodu na tacni na koju su pljunuli i sada u svom bolu menjaju istoriju jer nije prijatno da ti deca uce u skoli da ti je Srbija dala slobodu. O BIH necu ni da pricam, oni su tek dobili nesto sto nikome nije jasno sta je.

kraja

pre 9 meseci

"ne ostavljajući im baš nekog izbora, uvuče te narode u zajedničku državu, takva država i ne može biti stabilna i dugovječna"

...izvini ko je to na silu uvukao slovence i hrvate u nasu drzavu...???
...klecali su da udju da ne izgube svoj nacionalni identitet kroz delovanje beca i vatikana...

...da li znas kada je vatikan dopustio hrvatima da vrse versku sluzbu na maternjem jeziku...???
...da, dopustio je prava rec, jer im je do tada bilo ZABRANJENO...

...to sto su oni imali podle namere kad su ulazili u "brak" dovoljno govori o njima, sto gledamo, evo, 30 godina po razlazu...
...mrznja koja buja (mislim na hrvatsku), koju nista ne moze da obuzda, koja se prenosi sa kolena na koleno kao da smo mi njih klali, a ne oni nas...

paki

pre 9 meseci

Niko od nas Srba nije trazio da ih oslobadjamo niti je bio zahvalan zbog toga.Najveca greska u nasoj istoriji i sami smo krivi zbog toga

Lexa Pop

pre 9 meseci

@Skeptik
E "susjede" trudio si se da glumis Srbina i da pises srpski skoro bez greske ali si se na kraju odao. Mi kazemo Sloveni a ne Slaveni. Ipak svaka cast na trudu.

Fica

pre 9 meseci

Vazda smo sebi bili najveci protivnici. Kada smo imali tu mogucnost mozda cak i da budemo malo sebicni za nase dobro mi smo i tada birali sa mnogima to da podelimo. A na kraju nam se uvek to obije o glavu…

Milo

pre 9 meseci

Niste vi smeli ni makac iz Austro-Ugarske, nego ste im bili najvernije i najogavnije SLUGE

Jadni Hrvati sluge koje su mogli i za vreme Jugoslavije da se besplatno skoluju u Austiji , a mi u Turskoj

9012

pre 9 meseci

Najveca i najtragicnija greska srpske politike ikada je taj 01.12.1918!
Umesto da smo se potrudili da taj "narod" nestane kao sto mu je bilo namenjeno jer su iskonski zlocinci ( o cemu su i madjari pisali u doba AU monarhije) mi smo kao sila pobednica njima omogucili da imaju drzavu i slobodu?
Neverovatno je kakvu smo gresku, i to najvecu ikada, napravili.

Bocko

pre 9 meseci

Skeptik - Sasvim tačno. Trebali smo se držati onog što je dogovoreno Londonskim sporazumom iz 1915. Sada bi smo se na Jadranu graničili sa Italijom. A Hrvati i Slovenci ? Sta nas briga ! Ali za to možemo da " zahvalimo" Aleksandru i Pašiću.

Rusomlat

pre 9 meseci

Kako je bilo lijepo pročitati da je na jednog poginulog Hrvata ginulo 2200 srba. Lijepo i realno, jer toliko srbi i vrijede. Šteta što taj rat nije potrajao makar još godinu ili dvije.

Milorad

pre 9 meseci

Ti ne znade mreti kraj slomljenog maca na poljima rodnim braneći ih časno, kitio si cvećem svakog osvajača pevajuć mu himne bestidno i glasno. Slobodu si večno zagrzljala raso čeko da donesu tudji bajoneti, po gorama svojim tudja stada paso jer dostojno neznas za slobodu mreži. Veliki Jovan Ducic

banacanin

pre 9 meseci

kralj aleksandar i pasic su nas dobro sredili umesto da su zaokruzili srbiju sa srbima gde su vecina vratili crnogorskog kralja u crnu goru i uzeli dubrovnik da srbija ima izlaz na more napravili su mini austrougarsku koja je srpski narod kostala mozda cak i opstanka.

Bora

pre 9 meseci

skeptik, nije bilo bas tako...slazem se da je bila ogromna greska naseg politickog vrha ali...
delegacija iz Zg je dosla u BG i molila da udje u tu zajednicu posto su znali da u koliko ne udju u zajednicu sa srbima, pripasce madjarima.
Srpski politicki vrh je stvorio banovine po kojima da smo ih zadrzali 45, ja sam verujem da nebi bilo rata 91. Nego su nas Avnojske granice uvukle u taj.

Александар В.

pre 9 meseci

После толико година ћутања и лажи почео народ да говори истину.То ће се десити и са другим ратом.Мој деда ми је лепо говорио,дете запамти добро ја сам ишао пешке до албаније а не ови где ви сада идете на летовање,то је вештачка творевина неће издржати.

XXL

pre 9 meseci

Da, upravo tako i ujedno najveća greška srpskog naroda što su oslobodili njih već je srpski narod toga vremena dao i tim etničkim grupama hrvatima i slovencima da ponesu ime narod i uz to još i državotvorni narod koji je tada imao pravo da uspostavlja ravnopravno sa srpskim narodom zajedničku državu. Ako je to bio Veliki rat za srpski narod koji je izašao kao pobednik to je bila i Velika greška sa ujedinjenjem sa ovim etničkim skupinama kojima druge velike države toga vremena nisu dale ni da se zovu narod, a ponajmanje da budu - državotvorni.

9012

pre 9 meseci

Kako bre ne cene, pa dozvoljavaju nam da letujemo u HR, osim Sergeju Trifunovicu!
(Djuka, 13. novembar 2023 13:03)


Pa vidi ujko, kolo srece se okrece, danas se smejes a sutra ces da places, tako ti je to u istoriji koja nije period od 20 ili 30 godina, polakote samo...

Kanada

pre 9 meseci

Da li smo mi njih "oslobodili" ili su se naše elite polakomile da, kad nam se već može, "oslobode" sve Slavene i da ih stave u našu državu, to je kompleksno pitanje.
Država koja nastane tako što jedan narod, podnoseći do tada ne viđene žrtve, "oslobodi" druge narode i , ne ostavljajući im baš nekog izbora, uvuče te narode u zajedničku državu, takva država i ne može biti stabilna i dugovječna.
Zato od sada nikoga ne oslobađati i nikoga ne siliti u našu državu. Gledati samo u sebe i u svoje "kljuse". Drugi ako hoće sa nama, može ali uz opsežan predbračni ugovor.
(Skeptik, 13. novembar 2023 13:09)

Nekad je pametnije da ćutiš. Delovaćeš makar mudrije.

vraćanje na fabrička podešavanja

pre 9 meseci

Deutscheland dalmatia
Italia istra
Mađarska međimurje

U 21v.dajte milion mladića za slobodu, a mi navijamo da ukinu ndh zbog dečijih logora.

gringo

pre 6 meseci

Nisam znao da se toliko ginulo te 4 godine u albaniji dok su čekali da saveznici probiju solunski font...
Srpska vojska držala je samo mali dio Solunskoga ratišta, razmjerno beznačajnoga u odnosu na dionice ratišta koje su zaposjedale francuske, britanske, grčke i talijanske trupe. Srpski dio ratišta nalazio se u gorovitim predjelima planinskih masiva Kajmakčalana i Gruništa (Moriovsko- Moglenske planine), duljine od oko 30-ak kilometara.
Početkom 1918.srpska vojska je bila brojeći oko 30 000 ljudi raspoređena u dvije armije. Prva armija sastojala se od Moravske, Drinske, Dunavske i Konjičke divizije, a druga armija od Šumadijske, Timočke i Vardarske divizije.
Sile Antante su uložile diplomatski napor i sredstva da sačuvaju i ojačaju srpsku vojsku. Jedan od tih napora je i dovlačenje te naoružavanje dragovoljaca, bivših austrougarskih ratnih zarobljenika iz Rusije. Drugi napor sastojao se od toga da građane SAD-a hrvatske nacionalnosti mobilizira za srpsku vojsku. Na kraju su se dragovoljci i Hrvati iz SAD-a brojčano izjednačili sa srpskim ljudstvom. Ali jugoslavenska historiografija nikad nije jasno naglasila ovu činjenicu, što je bilo motivirano održavanjem mita o tome kako je srpska vojska oslobodila Jugoslaviju, zbog čega Srbiji i Srbima pripada prvenstvo u novoj državnoj zajednici. U različitim izdanjima mogu se naći podaci kako je u trenutku proboja Solunskoga ratišta srpska vojska imala između 140 000 i 150 000 ljudi, što je teška laž.

Skeptik

pre 9 meseci

Da li smo mi njih "oslobodili" ili su se naše elite polakomile da, kad nam se već može, "oslobode" sve Slavene i da ih stave u našu državu, to je kompleksno pitanje.
Država koja nastane tako što jedan narod, podnoseći do tada ne viđene žrtve, "oslobodi" druge narode i , ne ostavljajući im baš nekog izbora, uvuče te narode u zajedničku državu, takva država i ne može biti stabilna i dugovječna.
Zato od sada nikoga ne oslobađati i nikoga ne siliti u našu državu. Gledati samo u sebe i u svoje "kljuse". Drugi ako hoće sa nama, može ali uz opsežan predbračni ugovor.

Mile

pre 9 meseci

Pa u tom Prvom ratu je srpska vojska postala prva u istoriji koja je pobegla iz svoje zemlje, čim joj je objavljen rat, i to pobegla sve do Grčke, na Krf, gde je sedela i kukala 3g alo???
Nema takve sramote nigde i kod niti jednog naroda u istoriji.

omniameamecumporto

pre 9 meseci

Niste vi nikoga oslobodili, niti nas je trebalo oslobađati. Dok ste vi bili pod Turcima i odsjecali Karađorđu glavu a egzekutora Obrenovića proglašavali srpskim prosvjetiteljem mi smo preko ilirskog narodnog kulturnog pokreta uvodili hrvatski jezik u Hrvatski Sabor.
Vi ste u rat ušli da bi rasparčali AU uvukavši nespremnu Rusiju u rat i koja je izgubila carsku krunu za to vrijeme. Saveznici Francuzi su vas ostavili jer ste izmanipulirali žrtve kako bi ostarili svoje ciljeve pribrojivši još i žrtve iz netom odigrana dva Balkanska rata. Francuzi su poludjeli i preispitali ondašnje spiskove stanovništva i dokazali vam da lažete. Kasnije sto godina na obljetnici u Parizu ponizili su Vučića o ćemu je internet i srpske novine brujile naveliko. Kapu su vam skrojili Englezi koji su Karađorđeviću dali samo zajednicu južnih Slavena a nikako veliku Srbiju.

Milezg

pre 9 meseci

Hrvati su 800g bili u Austrougarskoj sa ostalim katoličkim državama i nisu se bunili, a kad su na njih 1903g krenuli Mađaroni zgazio ih ban Jelačić. A kad je Austrougarska objavila rat Srbiji, zbog Gavrilovog atentata u Sarajevu, Hrvati su izašli iz Austrougarske da ne napadaju Srbe i tako se SAMI svrstali na pobedničkoj strani. Dakle sami su izašli sa teritorijom NDH koju su posle ustaše krvavo oslobađale i to je jedina istina, nisu njih Srbi oslobodili nego im sa Rusima i Titom ukrali celu Bosnu... Stepinac je to dobro rekao da ovde ratuje šizmatičko pravoslavlje protiv katolika, a onda i muslimani to koriste koliko mogu.

Hammer

pre 9 meseci

Hrvati su 800g bili u Austrougarskoj sa ostalim katoličkim državama i nisu se bunili, a kad su na njih 1903g krenuli Mađaroni zgazio ih ban Jelačić. A kad je Austrougarska objavila rat Srbiji, zbog Gavrilovog atentata u Sarajevu, Hrvati su izašli iz Austrougarske da ne napadaju Srbe i tako se SAMI svrstali na pobedničkoj strani. Dakle sami su izašli sa teritorijom NDH koju su posle ustaše krvavo oslobađale i to je jedina istina, nisu njih Srbi oslobodili nego im sa Rusima i Titom ukrali celu Bosnu... Stepinac je to dobro rekao da ovde ratuje šizmatičko pravoslavlje protiv katolika, a onda i muslimani to koriste koliko mogu.

@(Milezg, 13. novembar 2023 20:14)




Niste vi smeli ni makac iz Austro-Ugarske, nego ste im bili najvernije i najogavnije SLUGE, 42. Vražija divizija i 13. Zagrebački puk, tako su se
zvale te krvoločne katoličke šizmatičke inkvizitorsko-genocidne
okupatorsko-agresorske jedinice austro-ugarskih hrvata koje su počinile ratni zločin genocida u Srbiji na području Mačve i Podrinja, zajedno sa vama bili su i muslimani iz Bosne.

Hammer

pre 9 meseci

@(Igor.sulicü, 13. novembar 2023 15:52)




Papir se zove "Londonski ugovor" iz 1915. godine.

Vojska nije zbrisala nego se povukla, što svaka vojska vrlo često čini, ali šta konjušari mogu znati o tome, predhodno je inače, ta vojska pružala žestok otpor višestruko nadmoćnijem neprijatelju godinu i po dana pri čemu su zabeležene i prve velike savezničke pobede u tom ratu, na samom početku rata Srbija je imala 4,5 miliona stanovnika, a Austro-Ugarska oko 57 miliona, plus na to treba dodati Nemce sa oko 80 miliona i Bugare sa još nekoliko miliona stanovnika, podrugljivo spočitavati srpskoj vojsci zbog povlačenja nakon herojskog otpora može samo idiot.

Turci su ratovali na strani Centralnih sila i nisu bili "neutralni".

Proboj Solunskog fronta je bila prekretnica u tom ratu, a za to je zaslužna oporavljena srpska vojska, nakon toga je kao direktna posledica usledila kapitulacija Bugarske 30. septembra, pa potom i kapitulacija Turske.

Nijedan francuski general nikada nije izjavio da su se Srbi dovukli za repovima njihovih konja, jer bi to samo po sebi bilo smešno, koja vojska bi inače mogla da bude zaista brža od bilo čijih konja, jedino možda hrvati kad vodaju konje svojim austro-ugarskim vlasnicima.

Inače, francuski general Franše D'Epere je svojevremeno izjavio:
"Ogromna želja vodila je vojnike iz pobede u pobedu. Francuska komora na konjima jedva je stizala srpsku pešadiju"

Igor.sulicü

pre 9 meseci

Boze sacuvaj!! Stvarno vi u ovo vjerujete? Pa dogadaji nisu bili u 14 vjeku nego nedavno..Gdje taj papir koji pokazuje da je srbiji nesto nudeno?
Pa jedinstven slucaj u evropi da vojska jedne zemlje zbrise i ostavi narod Sreca pa su opkupatori bili vojska AU monarhije.Mozete zamislitu da su bili turci , npr.Saveznici ih molili da se ukljuce u rat a ovi "odmarali" sbe dok nije bilo jasno ko ce pobjediti.I "oslobadali" prazna sela i gradove ..
Pa francuzi su bili najljuci i njihov General je rekao , doslovno , "srbi su se dovukli za repovima nasih konja"...
Ma nema , majstori ..

leptirica7

pre 9 meseci

Hrvati su imali oko 190 000 poginulih, Slovenci oko 30 000. Nisam znao da je poginulo 4,6 miliona Srba u Prvom svetskom ratu.
(Mirko, 13. novembar 2023 14:56)

Pobjegli, sami to priznaju. Ostavili žene i djecu i vratili se kad se Austrougarska povukla.

Rusomlat

pre 9 meseci

Kako je bilo lijepo pročitati da je na jednog poginulog Hrvata ginulo 2200 srba. Lijepo i realno, jer toliko srbi i vrijede. Šteta što taj rat nije potrajao makar još godinu ili dvije.

Hammer

pre 9 meseci

U tom ratu:

1. stradalo je blizi milion i 300 hiljada Srba samo iz Srbije i
2. još oko 300 hiljada Srba iz Bosne i drugih krajeva preko Drine
3. 76 hiljada srpskih civila je pobijeno u Mačvi i Podrinju za 4 godine i to
4. od strane hrvatskih jedinica u okviru austro-ugarske vojske
5. oko 30% hrvatskih trupa činili su muslimani iz Bosne
6. 44.000 srpskih civila stradalo je u Toplici 1917. godine od strane Bugara
7. za vreme okupacije koja je trajala od dela 1915. do dela 1918. godine
8. ubijani su: srpski učitelji i sveštenici, a ćirilica je zabranjivana
9. oko 200 hiljada srpskih vojnika se povlačilo preko Albanije
10. u toku povlačenja bili su izloženi albanskim napadima
11. Albanije je tada bila kao "neutralna"
12. 1. decembar 1918. godine i Jugoslavija - da se NIKADA ne ponove!

1214

pre 9 meseci

Pa vidi ujko, kolo srece se okrece, danas se smejes a sutra ces da places, tako ti je to u istoriji koja nije period od 20 ili 30 godina, polakote samo...
(9012, 13. novembar 2023 14:29)

Pa vidi cedo, vi jos ni niste poceli da placete. Tek cete, polakote samo..

Bgd

pre 9 meseci

Oslobodili??? Jeste li vi (Srbi) sigurni da smo mi željeli "vanka" iz te Austrougarske?
(Netko iz HR, 13. novembar 2023 14:59)

Da, hteli se "vanka". Formirana je tvorevina pod nazivom Država SHS. Informiši se malo.

Kanada

pre 9 meseci

Da li smo mi njih "oslobodili" ili su se naše elite polakomile da, kad nam se već može, "oslobode" sve Slavene i da ih stave u našu državu, to je kompleksno pitanje.
Država koja nastane tako što jedan narod, podnoseći do tada ne viđene žrtve, "oslobodi" druge narode i , ne ostavljajući im baš nekog izbora, uvuče te narode u zajedničku državu, takva država i ne može biti stabilna i dugovječna.
Zato od sada nikoga ne oslobađati i nikoga ne siliti u našu državu. Gledati samo u sebe i u svoje "kljuse". Drugi ako hoće sa nama, može ali uz opsežan predbračni ugovor.
(Skeptik, 13. novembar 2023 13:09)

Nekad je pametnije da ćutiš. Delovaćeš makar mudrije.

Franc

pre 9 meseci

Skeptik teško da Srbi nisu dali Hrvatima i Slovencima mogućnost izbora.
Italija kao pobednica je htela Istru i celu Dalmaciju pošto su Hrvati molili Srbe da zauzmu Dalmaciju što je i učinjeno Italijani su izazvali rat u Crnoj Gori, Koruški Slovenci koji su bili većina glasali su da Koruška ostane u Austriji.
Kasnije u WW-2 su Srbi odlobodili celu Istru i predali je Slovencima da bi nam oni 45 godina kasnije vratili tako što su podržali Albance i odvajanje Kosova.
Sve u svemu mogli su da odbiju ujedinjenje ali su odigrali pametno i danas imaju državu na uštrb Srba, koje su za uzvrat proterali.

Pancirus

pre 9 meseci

To je samo još jedan mit da ste vi nekoga oslobodili.
Vaša vojska je pobjegla,napustila žene i djecu,pola vojske je umrlo u povlačenju preko Albanije i Grčke...kada su velike sile završile praktički rat onda su vas brodovima prebacili nazad prema Srbiji.
Zato uvik ista priča kao vi nekoga oslobodili ali bez ikakvih bitki... nego eto našli se pukom srećom na pobjedničkoj strani..

kraja

pre 9 meseci

"ne ostavljajući im baš nekog izbora, uvuče te narode u zajedničku državu, takva država i ne može biti stabilna i dugovječna"

...izvini ko je to na silu uvukao slovence i hrvate u nasu drzavu...???
...klecali su da udju da ne izgube svoj nacionalni identitet kroz delovanje beca i vatikana...

...da li znas kada je vatikan dopustio hrvatima da vrse versku sluzbu na maternjem jeziku...???
...da, dopustio je prava rec, jer im je do tada bilo ZABRANJENO...

...to sto su oni imali podle namere kad su ulazili u "brak" dovoljno govori o njima, sto gledamo, evo, 30 godina po razlazu...
...mrznja koja buja (mislim na hrvatsku), koju nista ne moze da obuzda, koja se prenosi sa kolena na koleno kao da smo mi njih klali, a ne oni nas...

9012

pre 9 meseci

Najveca i najtragicnija greska srpske politike ikada je taj 01.12.1918!
Umesto da smo se potrudili da taj "narod" nestane kao sto mu je bilo namenjeno jer su iskonski zlocinci ( o cemu su i madjari pisali u doba AU monarhije) mi smo kao sila pobednica njima omogucili da imaju drzavu i slobodu?
Neverovatno je kakvu smo gresku, i to najvecu ikada, napravili.

Mario

pre 9 meseci

Ko je dozvolio Cesima i Slovacima slobodu nakon raspada Austrougarske u cijem sastavu su takodjer bili isto kao i Slovenija i Hrvatska? Odakle taj narativ da ako Slovenija i Hrvatska nisu usle u drzavu sa Srbijom da ne bi imali drzavu bez Srbije? Kako su Cesi i Slovaci imali? Stvorili bi mozda samostalne drzave ili jednu zajednicku sa Slovencima kao sto su Cesi i Slovaci napravili.

Mile

pre 9 meseci

A kako ste nas vi oslobodili?
Koje su se to srpske jedinice borile na teritoriji Hrvatske protiv Austro-Ugarske vojske?
Znači po tome da ste i Mađare oslobodili i Čehe i Rumunje?
Da li su oni htjeli da ih "oslobodite"?
Ili ste vi bježali preko Albanije da izbjegnete sukob sa neprijateljskom vojskom?
Koja je to bitka bila između Srba i vojske Austro-Ugarske na tlu Hrvatske?
Puno pitanja, a odgovore znamo i bez pisanja.
Uvijek isto sa vama. Hvalite me moja usta, izmislite i lažete.
Tako bi mi trebali reći da smo vas spasili iz Jugoslavije i dali vam slobodu?

Hrvat

pre 9 meseci

Česi, Slovaci i još neki drugi iz AU monarhije su dobili državu. Zašto mislite da Hrvati bez vas ne bi dobili svoju? Ipak smo mi bili politički narod sve vrijeme i imali svoju autonomiju, nekad veću nekad manju. Nacionalne države su stvorene na inzistiranje Amerike na Versajskoj konferenciji iza prvog svjetskog rata. Smatrali su da svaki narod u Europi treba imati svoju državu.

Lexa Pop

pre 9 meseci

@Skeptik
E "susjede" trudio si se da glumis Srbina i da pises srpski skoro bez greske ali si se na kraju odao. Mi kazemo Sloveni a ne Slaveni. Ipak svaka cast na trudu.

Mile

pre 9 meseci

….Zato od sada nikoga ne oslobađati i nikoga ne siliti u našu državu. Gledati samo u sebe i u svoje "kljuse". Drugi ako hoće sa nama, može ali uz opsežan predbračni ugovor.
(Skeptik, 13. novembar 2023 13:09)

Posle potpisivanja primirja italijanske trupe su odmah uletele u Dalmaciju, a trupe novoformirane drzave Austrije u Sloveniju. Hrvatske i slovenacke vojne jedinice su bile lako porazene i onda su hrvati i slovenci zakukali i trazili pomoc do Srbije, koju su i dobili. Italijani i austrijanci su u par borbi bili potisnuti.
Tu je poenta zahvalnosti. Da su se kralj i srpska vojska napravili blesavi i prihvatili ponudu zapadnih sila, Srbija bi imala zapadnu granicu na liniji Karlobag, Karlovac, Ogulin, Virovitica i granicila se sa Italijom i Austrijom.
Da, kralj nije bio pametan i polakomio se da vlada vecom drzavom, ali i da, hrvati i slovenci su dobili slobodu na tacni na koju su pljunuli i sada u svom bolu menjaju istoriju jer nije prijatno da ti deca uce u skoli da ti je Srbija dala slobodu. O BIH necu ni da pricam, oni su tek dobili nesto sto nikome nije jasno sta je.

Bocko

pre 9 meseci

Skeptik - Sasvim tačno. Trebali smo se držati onog što je dogovoreno Londonskim sporazumom iz 1915. Sada bi smo se na Jadranu graničili sa Italijom. A Hrvati i Slovenci ? Sta nas briga ! Ali za to možemo da " zahvalimo" Aleksandru i Pašiću.

9012

pre 9 meseci

Kako bre ne cene, pa dozvoljavaju nam da letujemo u HR, osim Sergeju Trifunovicu!
(Djuka, 13. novembar 2023 13:03)


Pa vidi ujko, kolo srece se okrece, danas se smejes a sutra ces da places, tako ti je to u istoriji koja nije period od 20 ili 30 godina, polakote samo...

Fica

pre 9 meseci

Vazda smo sebi bili najveci protivnici. Kada smo imali tu mogucnost mozda cak i da budemo malo sebicni za nase dobro mi smo i tada birali sa mnogima to da podelimo. A na kraju nam se uvek to obije o glavu…

Ne dogodilo se nikom

pre 9 meseci

Jedan od najcrnjih danova za Vojvodinu.
Nekada razvijena i bogata, nakon ulaska u SHS počinje da se radi na njenom uništavanju koje je naizad završeno 1980. i 1990. godina.
Sada smo jednako siromašni kao i krajevi koje su Turci napustili (proterani) neposredno pred I Sv.rat.

nego

pre 9 meseci

Priče za malu djecu.Nisu oni ginuli za Hrvatsku ili Sloveniju, tj. neznam ni da je jedan poginuo.Slobodu kako su Srbi zamisljali za druge vidjelo se u prvom Ustavu.Nemojte vise pomagati nikome, bolje i za vas i bome i onome kojima "pomazete" .

Bolesna Mitomanija

pre 9 meseci

Čovjek kaže da je na 22000 poginulih srba , u 1 svjetskom ratu poginuo jedan slovenac i jedan hrvat i nitko na takvu glupost niti da trepne.
Područje današnje Hrvatske je izbijanje Prvog svjetskog rata 1914. dočekalo kao dio Austro-Ugarske, upravno podijeljeno između austrijske i ugarske polovice države. 10 % stanovništva Austrougarske monarhije,odnosno 13-14 % vojnika (hrvati + srbi sa područja hrvatske familija Tesla uključena). Hrvata u prvom svjetskom ratu poginulo 190000 od toga 135000 kao vojna lica. Znači 135000 (hrvata + srba s područja Austr Ugarske) x 22000 = 2970000000 odnosno 2 miijarde i 295 miliona i nitko da trepne na ove ludosti. Ništa nismo naučili iz povijesti/istorije

Historia magistra vitae est

pre 9 meseci

Nemojte nas više branit, što bi rekli u vicu. Prvo ste nam uveli žandare zatim i diktaturu , pobili ljude po trgovima pa sve do skupštine, pljačka preko centralne banke i zamjena krune za bezvrijedne dinare tad , teška pljačka. Ako neko zna na ovim bliskim prostorima, u vrijeme Rima imali smo velike Batonske ratove i pobune domaćeg naroda protiv Rima , kažu na prostoru Bosne ili Dalmacije, da je bilo zadnje uporište Batona. i na kraju kad je skršena sva pobuna, nakon, propale tri godine sjetvi, gladi itd. sve zbog rata, doveli su ga u lancima u Rim i na pitanje zašto su se digle pobune i ustanci rekao im je:
Vi ste Rimljani za to krivi; za čuvare svojega stada poslali ste nam vukove, a ne pse ili pastire.

XXL

pre 9 meseci

Da, upravo tako i ujedno najveća greška srpskog naroda što su oslobodili njih već je srpski narod toga vremena dao i tim etničkim grupama hrvatima i slovencima da ponesu ime narod i uz to još i državotvorni narod koji je tada imao pravo da uspostavlja ravnopravno sa srpskim narodom zajedničku državu. Ako je to bio Veliki rat za srpski narod koji je izašao kao pobednik to je bila i Velika greška sa ujedinjenjem sa ovim etničkim skupinama kojima druge velike države toga vremena nisu dale ni da se zovu narod, a ponajmanje da budu - državotvorni.

vlada

pre 9 meseci

Mnogi u Srbiji ne razumiju da je 1914. svaki vojni obveznik u KuK monarhiji bio dužan sudjelovati u ratu, da li protiv Italije na Soči ili protiv Srbije.
Ne želim razmatrati opravdanost rata protiv Srbije jer običan svijet nije bio informiran i nije uopće znao zašto gine.
Da su Hrvati nekim čudom ostali doma sjediti i ne sudjelovati u ratu propašću krovne zajednice Austrougarske, dobili bi mogućnost da sami odluče o daljnoj sudbini političke zajednice koja je odavno postojala u okviru Austrougarske.
Zašto je Srbija shvatila da je podnijela žrtvu za druge slavenske narode kad oni tu žrtvu nisu tražili, a još manje zajedničku državu.
O tome su ionako odlučili političari, vrlo brzo nakon sloma AU i nije džabe Radić upozoravao ...ne srljajte u zajedničku državu kao guske u maglu

Александар В.

pre 9 meseci

После толико година ћутања и лажи почео народ да говори истину.То ће се десити и са другим ратом.Мој деда ми је лепо говорио,дете запамти добро ја сам ишао пешке до албаније а не ови где ви сада идете на летовање,то је вештачка творевина неће издржати.

banacanin

pre 9 meseci

kralj aleksandar i pasic su nas dobro sredili umesto da su zaokruzili srbiju sa srbima gde su vecina vratili crnogorskog kralja u crnu goru i uzeli dubrovnik da srbija ima izlaz na more napravili su mini austrougarsku koja je srpski narod kostala mozda cak i opstanka.

Bora

pre 9 meseci

skeptik, nije bilo bas tako...slazem se da je bila ogromna greska naseg politickog vrha ali...
delegacija iz Zg je dosla u BG i molila da udje u tu zajednicu posto su znali da u koliko ne udju u zajednicu sa srbima, pripasce madjarima.
Srpski politicki vrh je stvorio banovine po kojima da smo ih zadrzali 45, ja sam verujem da nebi bilo rata 91. Nego su nas Avnojske granice uvukle u taj.

Konfeder i EU o pokrajinama da ne govorimo a o Z4 i 4 rata drugi put

pre 9 meseci

Sve taćno rečeno.. Kad smo žive budale bili i ostali..
(Han Solo, 13. novembar 2023 17:02) .....više bahti i alavi, i tada i sada.

andreas kisser

pre 9 meseci

ovo sto je ovaj vojnik napricao nije tacno! u srbiji postoji nekakav mit kako je srbija mogla maltene sama da nacrta granice kako je htela, sto nema veze s mozgom. nikada na balkanu nije moglo nista da se uradi bez aminovanja velikih sila! niti je ikome u srbiji ukada padalo na pamet da pripaja krajinu ili slavoniju - to je postalo aktuelno tek sa seseljem od 1990. da nije stvorena kr. SHS, mi bi zavrsili sa bosnom, crnom gorom i vojvodinom, ali bi srbi iz hrvatske ostali van srbije. kraljevina SHS je stvorena tako sto se drzava SHS (teritorije bivse A-H) ujedinila sa kraljevinom srbijom 1. decembra 1918. jedostavno, u tom trenutku, zajednicka drzava je bila najpogodnije resenje za sve. e sad, mediji vole da pumpaju mrznju, a ovaj clanak je upravo to: igranje na emocije obicnog sveta, koji je isfrustiran losim zivotom, pa neku utehu trazi u proslosti o kojoj ne zna mnogo.

maneken

pre 9 meseci

Sto gospodin ispod rece. Nasim vladarima je zinulo d...pe da vladaju sa svim juznim slovenima, umesto da naprave Srbiju. Tad posle Velikog rata mogli su sta hoce, jer smo tad kao nacija bili heroji. I sta ispade na kraju. Hrvati i Slovenci nisu nikad hteli srpskog kralja, ali je on izgleda hteo njih, i napravi nam problem za stoljeca.

Srbenda po difoltu

pre 9 meseci

Nekad je pametnije da ćutiš. Delovaćeš makar mudrije.
(Kanada, 13. novembar 2023 17:15) Nešto te pogodilo,možda istina.. Daj mitove,lakše prođe današnji čemer.

zg232

pre 9 meseci

zato nikad vise sa njima praviti drzavu u bilo kom obliku.
(mozaks, 13. novembar 2023 14:10)

Naravno i nikada nas više nemojte oslobađati od nikoga. S druge strane, da ne budete s nama u istoj zajednici naroda (EU), potrudite se da zauvijek ostanete izvan iste.

vraćanje na fabrička podešavanja

pre 9 meseci

Deutscheland dalmatia
Italia istra
Mađarska međimurje

U 21v.dajte milion mladića za slobodu, a mi navijamo da ukinu ndh zbog dečijih logora.

Svetozar Borojević

pre 9 meseci

Srbi dali Hrvatima slobodu, bravo majore! Od tog trenutka, 1918. Hrvati su samostalni a Hrvatska samostalna država, trebaju da budu zahvalni. Čekaj malo, kako nisu samostalni, jel to znači da im Srbi onda nisu dali slobodu? Ma kako to? Pa osnovana je Država SHS sa glavnim gradom u Zagrebu? Aha, zatim je došlo do Kraljevine SHS sa sjedištem u Beogradu.

Čekaj malo, dali slobodu na način da su ih uvukli u drugu državu u kojoj nisu bili samostalni? Aha, u redu. Ma jasno mi je majore.

Matejuška Split

pre 9 meseci

Sve ste te Jugoslavije prihvatali samo kao proširenu Srbiju što se i pokazalo krajem osamdesetih odbijanjem kompromisa za kojim bi danas plakali..

Bgd

pre 9 meseci

Oni su nama od samog početka govorili šta žele: konfederaciju Države SHS sa Kraljevinom Srbijom. Problem je što srpske političke elite to nisu čule ili nisu želele da čuju pa je tvrdoglavi Karađorđević sve upropastio svojom megalomanijom da bude kralj Južnih Slovena. Trajno je poremetio odnose sa Crnog Gorom a ludilo zvano "jugoslovenstvo" Srbi su platili ogromnim brojem žrtava. Broz nas je posle samo dokusurio.

Milorad

pre 9 meseci

Ti ne znade mreti kraj slomljenog maca na poljima rodnim braneći ih časno, kitio si cvećem svakog osvajača pevajuć mu himne bestidno i glasno. Slobodu si večno zagrzljala raso čeko da donesu tudji bajoneti, po gorama svojim tudja stada paso jer dostojno neznas za slobodu mreži. Veliki Jovan Ducic

mokre_kifle

pre 9 meseci

"Na 22.000 poginulih srpskih boraca, poginuo je jedan Hrvat ili Slovenac"

190.000 hrvatskih vojnika poginulo je u 1. svjetskom ratu. Znači, poginulo je duplo više Srba nego što je bilo stanovnika na planeti ?

Milo

pre 9 meseci

Niste vi smeli ni makac iz Austro-Ugarske, nego ste im bili najvernije i najogavnije SLUGE

Jadni Hrvati sluge koje su mogli i za vreme Jugoslavije da se besplatno skoluju u Austiji , a mi u Turskoj

Historia Magistra Vitae Est

pre 9 meseci

Gosp. generale, kazete najslavniji deo srpskog naroda. Potsecanja radi srpska vojska je od cetiri godine rata tri godine provela na “oporavku” van Srbije. Za to vreme Amerikanci, Francuzi, Rusi, Australijanci, Kanadjani su dosli iz daljine da ratuju protiv zajednickog neprijatelja. Pitanje onda ko je bio odlucujuci faktor oslobodjenja srpskog naroda. Prilikom proboja solunskog fronta poginulo je vise saveznika nego Srba. Srpska vojska je na tlo otadzbine stupila oko mesec dana pre zavrsetka rata. Tri godine je srpski narod je bio prepusten Austrijancima na milost i nemilost. I danas, sa izuzetkom Rusa svi gore navedeni saveznici su najomrazeniji u Srbiji. Morate se zapitati zasto je to tako.

Matan

pre 9 meseci

A koliko je od tih 22.000 naspram 1, poginulo u "oslobađanju", ovamo, preko Drine? Jel NULA, ili je ipak neko podlegao od srčane kapi ili slično?
Svaka čast svim poginulima i dok ste bježali na Krf, i dok ste se vračali osloboditi SRBIJU, ali "oslobađanje" Hrvatske vas nije koštalo ni kap krvi.
Al glavno da ste to koristili kao adut da ste nam "poklonili" slobodu. Kad je Radić tražio da PLATIMO taj vaš "poklon", pa da krenemo dalje ravnopravno, onda je UBIJEN. E pa, čudna je ta SLOBODA onda, da nije to onda samo zamjena, drugačija okupacija, koju okupator velikodušno naziva slobodom? Ili je taj "poklon" samo bio prikriveni plan za uzimanje i vipe teritorija nego što bi dobili kao "pobjednici"? Poslije, kad je propalo, e onda je greška, "što nismo uzeli manje". Pa u redu je i tako, kockanje i izgubilo se, ali nemojte to prodavati pod "slobodu". Druga Jugoslavija je ipak bilo drukčije, ali na njezinom kraju, opet slični pokušaji.
Naučili smo, više ne primamo nikakve poklone od vas. Ostavite nas na miru ako nas neko okupira, ko Boga vas molimo.

Bodul

pre 9 meseci

Jooo,koji "Jugosloveni.." Da ste nas 91. sve uspjeli istjerati zapadno od Karlobaga još bi bili pijani od sreće i rakije ljute... Bilo izbora i kompromisa,bolnih za sve..

denverac

pre 9 meseci

Nismo ih oslobodili već osvojili. Hrvati bi mnogo radije bili u državi sa Austrijom i Mađarskom, nego sa Srbijom. Na kraju krajeva, katolici su i proveli su vekove u sličnoj državi.

Che

pre 9 meseci

Pa ima ona priča kad je Kralj Aleksandar napravio anonimnu anketu među Hrvatima raznih staleža. Pitanje je bilo dali su oni za državu sa Srbima ili da budu nezavisni? Skoro 100% je odgovorilo da su za nezavisnu državu. A on je kad je video rezultate rekao da je to neprihvatljivo te da se mora sve učiniti da zavole zajedničku državu. I onda su nam Hrvati krivi. Kakav debakl!

MInistar Jović

pre 9 meseci

Ovo je naša zabluda koju je državna propaganda od 1918 nametnula, a sve do danas lažemo sebe da je tako. Hrvati od početka NE ŽELE SLOBODU koju im mi dajemo, pretvarali su se samo dok se nije obezbedilo da im Mađari i Italijani ne uzmu teritorije, posle toga su odmah krenuli da potkopavaju i ruše tu državu. MOrali su da čekaju 20 godina do NDH, kad je ona propala još 50 godina, ali nikada nisu odustajali od svoje države. Dalje, Hrvatsko ugarskom nagodbom iz 1868 imali su autonomiju u Ugarskoj, Sabor u Zagrebu je radio, a mi im donosimo slobodu i ukidamo Sabor i autonomiju (doduše, posle im je obilato ispoklanjano sve kroz Banovinu, pa i kroz federalnu Hrvatsku). Zato je bolje da se ne blamiramo više, a ovi "poznavaoci" bolje da se vrate u osnovnu školu, nego da lupetaju. Smeju nam se, pokažimo makar malo dostojanstva.

paki

pre 9 meseci

Niko od nas Srba nije trazio da ih oslobadjamo niti je bio zahvalan zbog toga.Najveca greska u nasoj istoriji i sami smo krivi zbog toga

MMX

pre 9 meseci

Za to je zasluzan kralj i njegovo megalomanstvo. Terao narod da gine da bi on bio kralj svih juznih slovena. Tad je pocelo sve a bravar je posle samo preuzeo ideju.

gringo

pre 6 meseci

Nisam znao da se toliko ginulo te 4 godine u albaniji dok su čekali da saveznici probiju solunski font...
Srpska vojska držala je samo mali dio Solunskoga ratišta, razmjerno beznačajnoga u odnosu na dionice ratišta koje su zaposjedale francuske, britanske, grčke i talijanske trupe. Srpski dio ratišta nalazio se u gorovitim predjelima planinskih masiva Kajmakčalana i Gruništa (Moriovsko- Moglenske planine), duljine od oko 30-ak kilometara.
Početkom 1918.srpska vojska je bila brojeći oko 30 000 ljudi raspoređena u dvije armije. Prva armija sastojala se od Moravske, Drinske, Dunavske i Konjičke divizije, a druga armija od Šumadijske, Timočke i Vardarske divizije.
Sile Antante su uložile diplomatski napor i sredstva da sačuvaju i ojačaju srpsku vojsku. Jedan od tih napora je i dovlačenje te naoružavanje dragovoljaca, bivših austrougarskih ratnih zarobljenika iz Rusije. Drugi napor sastojao se od toga da građane SAD-a hrvatske nacionalnosti mobilizira za srpsku vojsku. Na kraju su se dragovoljci i Hrvati iz SAD-a brojčano izjednačili sa srpskim ljudstvom. Ali jugoslavenska historiografija nikad nije jasno naglasila ovu činjenicu, što je bilo motivirano održavanjem mita o tome kako je srpska vojska oslobodila Jugoslaviju, zbog čega Srbiji i Srbima pripada prvenstvo u novoj državnoj zajednici. U različitim izdanjima mogu se naći podaci kako je u trenutku proboja Solunskoga ratišta srpska vojska imala između 140 000 i 150 000 ljudi, što je teška laž.