Milosrdni andjeo
pre 2 godine
Ti niko i ne placa, nazvrlja se ovlašćenje i kupoprodajni ugovor i teraj bato. Kad prodaješ opet isto, kad stižu kazne ne znaš kome stižu sve u svemu ludilo zemlja.
Četvrtak, 31.03.2022.
12:30
Izvor: Izvor: B92, Tanjug
pre 2 godine
Ti niko i ne placa, nazvrlja se ovlašćenje i kupoprodajni ugovor i teraj bato. Kad prodaješ opet isto, kad stižu kazne ne znaš kome stižu sve u svemu ludilo zemlja.
pre 2 godine
U Francuskoj se ne placa porez kad se kupuje auto bilo gde dal od privatnika ili od firme, niti postoji registracija svake god.Placate registraciju samo kad kupite auto I sve dok je kod vas vise registracije nema osim svake druge god,tehnicki I kad osigurate auto automatski dobijate zelenu kartu dok u Srbiji placate ti nije normalno..
pre 2 godine
@ Mirčeta, 2. april 2022 12:23
Porez na kapitalni dobitak je poreska obaveza koja se placa ako postoji razlika u nabavnoj i prodajnoj ceni stvari i to kada je prodajna cena veca od nabavne cene, pod uslovom da se radi o stvari koja se ima u svojini do 10 godina. Npr ako kupite kucu za 100 din, a posle 5 godina ste je prodali za 150 din, placate porez na kapitalni dobitak na 50 din puta 15%, a bicete oporezovani i sa porezom na prenos apsolutnih prava 150 din puta 2,5%, koju cete ugovorom preneti na kupca, s tim sto ce Vas poreska uprava obavezati solidarno sa kupcem na pun iznos poreske obaveze.
pre 2 godine
Zar porez ne plaća prodavac, kao kapitalnu dobit
pre 2 godine
Zar porez ne plaća prodavac, kao kapitalnu dobit
pre 2 godine
U principu super odluka,sa druge strane nigde se u svetu na jedan isti auto ne plaća 10 puta porez pri svakoj daljoj prodaji. Čisto otimanje novca čega se nije odrekla ni jedna vlast,kao ni poreza na oružje.
(Gruja, 31. mart 2022 13:09)
Gde se ne placa porez na promet polovnih automobila (u privatnoj kupo-prodaji)?
(Geometar, 1. april 2022 00:34)
Znam zasigurno da se taksa placa u severnoj Americi, odnnost SAD i Kanada. Nisam siguran za Meksiko. U Americi se placa state sale tax, odnosno porez na promet definisan drzavom, u Kandadi se placa i federalna i provincijska taksa. U pojedinim kanadskim provincijama se jos place i porez na luksuz za vozila vrednosti preko 50,000 CAD (primer je britanska kolumbija, regularna taksa je 12%, sa porezom na luksuz 15%). Bitno je napomenuti da BC ima socijaliste is eko-fasiste na vlasti.
pre 2 godine
@
To je u principu porez na dobit koji po zakonu plaća prodavac, e sad što smo mi nakaradni pa kupac plaća porez s kojim nema nikakve veze to je već druga priča...
(Jovan, 1. april 2022 06:17)
Zapravo po zakonu porez i placa prodavac, ali onda pise nesto tipa “osim ako nije drugacije dogovoreno” ili tako nesto. To je kod nas “obicajno” prevedeno u “placa kupac” sto je nigde veze. Takodje svi placevi to rade ukoliko je auto na domace tablice, a to mi ni u ludilu nije jasno kako se tolerise. Npr ako neko uzme auto u zamenu, ostavi svoj, onda potpise ovlascenje na plac/ili jos gore fizicko lice sa placa, da mogu da prodaju njegov auto. Kupoprodajni ugovor koji prave sa kupcem sadrzi da sporazumno kupac placa porez.
Na sta placa porez plac u celoj transakciji? Jos ako naprave ovlascenje na nekog ko radi na placu, onda je promet placa kao pravnog lica fiktivno 0 dinara u celoj prici, vec ovaj prodaje kao fizicko lice.
Pa odgovorim sa analogijom na onaj film “Nije Sloba gresio, mi smo g€vn£” … sve to moze da se resi, ali ovde mutna voda mnogima prija.
pre 2 godine
Sve i da si upravu, a nisi, kod
zakonu plaća prodavac, e sad što smo mi nakaradni pa kupac plaća porez s kojim nema nikakve veze to je već druga priča...
(Jovan, 01. april 2022 06:17)
pre 2 godine
U Holandiji kupis polovan auto i platis cenu dogovorenu sa prodavcem. Odes u najblizu postu i u roku od 2 minuta sluzbenik prebaci vlasnistvo automobila sa starog vlasnika na tebe. Cena usluge je 10 (deset) €. I to je sve, kupio si auto. Toliko je jednostavno i jeftino, da covek iz zezanja moze svake nedelje da kupuje i prodaje kola, a da to ne oseti. Sta vise, ponekad moze i da se zaradi.
pre 2 godine
pokušao svojevremeno da dobijem neke infirmacije iz APR-a i svaki put sistem izbacuje istu poruku
Nijedan rezultat ne odgovara izabranom kriterijumu.
pretpostavljam da to znači da nema sudskih zabrana, ali bi u tom slučaju trebala drugačija poruka da izlazi.
(Gagi, 01. april 2022 09:38)
To znači da na autu nije uspostavljena zaloga. Sudske zabrane ti ne pokazuje tu
pre 2 godine
Stvarno,
dokle će kupac da plaća porez prodavcu, ako u zakonu lepo stoji ko šta plaća?
Shvatam da je to neka praksa kod nas, ali ipak, zakon je zakon...
Jedino mogu da razumem, ako je to onaj psihološki momenat, kada prodavac "spusti cenu" apropo, toga što očekuje da kupac plati 2.5 % na prenos apsolutnih prava? To je često i dosta više od 2.5%...
(Pop, 01. april 2022 01:58)
da li te neko bije bičem da platis ? kazes lepo necu da platim i dovidjenja ...
ja kad prodajem auto uvek placam ja posto mi je blizu opstina i poreska da rasteretim kupca obaveza parkinga i zezanja .kad dobijem potvrdu posaljem mu ....ako je porez 5.000 ja naplatim 10.000 sto sam mu to radio i doneo sve na noge ....kome se ne svidja naka kaze dovidjenja necu i svima lepo
pre 2 godine
Ja pokušao svojevremeno da dobijem neke infirmacije iz APR-a i svaki put sistem izbacuje istu poruku
Nijedan rezultat ne odgovara izabranom kriterijumu.
pretpostavljam da to znači da nema sudskih zabrana, ali bi u tom slučaju trebala drugačija poruka da izlazi.
pre 2 godine
To je u principu porez na dobit koji po zakonu plaća prodavac, e sad što smo mi nakaradni pa kupac plaća porez s kojim nema nikakve veze to je već druga priča...
pre 2 godine
Stvarno,
dokle će kupac da plaća porez prodavcu, ako u zakonu lepo stoji ko šta plaća?
Shvatam da je to neka praksa kod nas, ali ipak, zakon je zakon...
Jedino mogu da razumem, ako je to onaj psihološki momenat, kada prodavac "spusti cenu" apropo, toga što očekuje da kupac plati 2.5 % na prenos apsolutnih prava? To je često i dosta više od 2.5%...
pre 2 godine
I u Crnoj Gori taj porez postoji još od SFRJ.
pre 2 godine
U principu super odluka,sa druge strane nigde se u svetu na jedan isti auto ne plaća 10 puta porez pri svakoj daljoj prodaji. Čisto otimanje novca čega se nije odrekla ni jedna vlast,kao ni poreza na oružje.
(Gruja, 31. mart 2022 13:09)
Gde se ne placa porez na promet polovnih automobila (u privatnoj kupo-prodaji)?
pre 2 godine
Ми који памтимо СФРЈ знамо да је та вишеструка наплата "пореза на промет" уведена још у вријеме комунизма.
(хм, 31. mart 2022 15:46) I ja pamtim SFRJ i sećam se da su naši poznanici, komšije, mnogi od njih išli u Sloveniju da kupe polovni auto. Tada mi nije bilo jasno zašto idu u Ljubljanu koja je 500 km od nas a ne do Bubanj Potoka koji je mnogo bliži.
Slovenci ni tada nisu plaćali porez prilikom kupovine polovnjaka. Iako su bili SFRJ. Nešto mi se čini da su ovo naša, srpska posla, nevezano za bivšu državu. I kad se sve pogleda, nije ni čudo gde su sad Slovenci a gde smo mi.
(Stole, 31. mart 2022 20:06)
Tačno, taj porez je bila odluka republičke vlasti SR Srbije a ne na nivou federacije. Tako taj porez Slovenci nisu imali a za druge nisam siguran. Ali za Slovence znam jer je moj otac 1981.kupio auto u Mariboru, baš iz tog razloga.
pre 2 godine
Ми који памтимо СФРЈ знамо да је та вишеструка наплата "пореза на промет" уведена још у вријеме комунизма.
(хм, 31. mart 2022 15:46) I ja pamtim SFRJ i sećam se da su naši poznanici, komšije, mnogi od njih išli u Sloveniju da kupe polovni auto. Tada mi nije bilo jasno zašto idu u Ljubljanu koja je 500 km od nas a ne do Bubanj Potoka koji je mnogo bliži.
Slovenci ni tada nisu plaćali porez prilikom kupovine polovnjaka. Iako su bili SFRJ. Nešto mi se čini da su ovo naša, srpska posla, nevezano za bivšu državu. I kad se sve pogleda, nije ni čudo gde su sad Slovenci a gde smo mi.
pre 2 godine
@Polo89
Jel su naprednjaci uveli taj porez?
Koliko je meni poznato, taj porez se plaća već decenijama...
pre 2 godine
Ми који памтимо СФРЈ знамо да је та вишеструка наплата "пореза на промет" уведена још у вријеме комунизма.
(хм, 31. mart 2022 15:46)
znači ovi danas ništa nisu bolji kada primenjuju isti recept, nema ovde bolje samo dranje
pre 2 godine
I u Ontariju kupac plaća porez pri kupovini polovnog auta.
Ako se dobro sjećam, u Austriji početkom 90-tih se nije plaćalo.
pre 2 godine
Хвала Богу да сте се сетили. Месец дана сам чекао да добијем решење из пореске.
pre 2 godine
@хм ... Ми који памтимо СФРЈ знамо да је та вишеструка наплата "пореза на промет" уведена још у вријеме комунизма.
I? Sada ispada da su komunisti krivi sto mi ni 30 i kusur godina od sloma istog nismo smogli snage da to promenimo?
pre 2 godine
U principu super odluka,sa druge strane nigde se u svetu na jedan isti auto ne plaća 10 puta porez pri svakoj daljoj prodaji. Čisto otimanje novca čega se nije odrekla ni jedna vlast,kao ni poreza na oružje.
(Gruja, 31. mart 2022 13:09
To nam samo govori koliko je "jaka" privreda države kad ne može da prikupi poreze od realne proizvodnje nego mora da izmišlja kako da građanima zavuče ruku što dublje u džep. Zlatno doba na tv-u a u stvarnosti jad i beda.
pre 2 godine
zakonom o obligacionim odnosima porez uvek plaća prodavac a ne kupac.
pre 2 godine
ukinuti porez
pomoci gradjanima a ne samo taxistima, da dodju do novog vozila uz subvenciju npr fiat 500 l( drzava se odrekne svog dela zarade) svima dobro i drzavi( bdp) i gradjanima,
pre 2 godine
Smeniti lopovstine sa vlasti i poslati na pusto ostrvo.
pre 2 godine
Formula za obračun je promenjena tako da je porez veći za 90%. Dal je greška il namera...
pre 2 godine
@To dodje ovako
Kupis nov auto u Srbiji i platis sve poreze
Posle 4 godine resis da prodas taj auto i osoba koja ga kupi
ponovo plati porez na taj isti.
Kasnije vozilo zavrsi u rukama treceg coveka i on plati drzavi jos jednom porez. Lepo lepo 3x porez, bas je napredno.
(Polo89, 31. mart 2022 13:13)
Sve si to lepo napisao, ali sve pogrešno.
Da možda treba da se ukine, treba.
Kod kupovine novog automobila plaćaš Pdv državi, i tu nema mnogo šta da se objašnjava!?
Kod prodaje polovnog automobila opet ti, u svoje ime (ne kupac), plaćaš porez na prenos apsolutnih prava na drugo lice od 2.5%. Sad, u praksi tu sumu skoro uvek plati kupac, ali to je već neka druga priča.
pre 2 godine
@levi ulaz: postoji registar zaloge sajtu apr-a, tamo se vidi
pre 2 godine
To dodje ovako
Kupis nov auto u Srbiji i platis sve poreze
Posle 4 godine resis da prodas taj auto i osoba koja ga kupi
ponovo plati porez na taj isti.
Kasnije vozilo zavrsi u rukama treceg coveka i on plati drzavi jos jednom porez. Lepo lepo 3x porez, bas je napredno.
(Polo89, 31. mart
Ми који памтимо СФРЈ знамо да је та вишеструка наплата "пореза на промет" уведена још у вријеме комунизма.
pre 2 godine
@Levi ulaz
Na sajtu APR-a može da se proveri da li je automobil dat kao zalog.
pre 2 godine
A kako proveriti da li je na vozilu neki teret? Znam za slučaj da je čovek kupio polovan automobil. Posle par meseci su isti hteli da mu oduzmu, jer je vozilo bilo garant za neko dugovanje. Koliko sam razumeo u u saobraćajnoj nije bilo upisana zabrana prodaje a i automobili je uredno preveo na svoje ime. Ako neko ima neko iskustvo, bio bih zahvalan.
(Levi ulaz, 31. mart 2022 13:36)
Ovo će pomoći svakome ko ima nameru da kupi auto. Odete na apr.gov.rs i uđete u Pretraga sudskih zabrana, nakon toga uđete u Pretraga po dužniku gde proverite da li vlasnik ima neke kazne, tužbe, neplaćena dugovanja prema državi ili privatnom licu što može rezultirati oduzimanjem njegovog auta koji u međuvremenu postane Vaš. Nakon toga uđete u Pretraga po predmetu - pokretna stvar koja ima registracioni broj, gde unesete podatke vozila i izađe vam da li je auto pod nekakvim opterećenjem.
pre 2 godine
Dobro ste se setili.
pre 2 godine
slovenija se sve zavrsi na 1 mestu za 5 minuta i kosta oko 10/20€ .nema notar nema porez , u osiguracajucoj kuci i na svakom tehnickom u kancelariji kupac , prodavac nazvrljaju rucno ugovor ta gospodja sto radi je fakticki i notar i unese u sistem , i odstampa novu saobracajnu ( one su im kao nase stare papirne ) a ne plastika sa čipom kao kod nas pa kad se menja vlasnik ide se u sup da se menja !
sve u svemu 5 do 10 minuta i 20 ak € ceo postupak , bez notara i bez supa !
to kada dostignete javite se !
p s. postupak vadjenja izvoznih tablica je isto sve na 1 salteru i traje 10 minuta i kosta 90€ sa tablicama , saobracajnom na vase ime i osiguranjem na 5 dana !
pre 2 godine
Šešeljev porez na automobile nijedna vlast ne ukida.
pre 2 godine
A kako proveriti da li je na vozilu neki teret? Znam za slučaj da je čovek kupio polovan automobil. Posle par meseci su isti hteli da mu oduzmu, jer je vozilo bilo garant za neko dugovanje. Koliko sam razumeo u u saobraćajnoj nije bilo upisana zabrana prodaje a i automobili je uredno preveo na svoje ime. Ako neko ima neko iskustvo, bio bih zahvalan.
(Levi ulaz, 31. mart 2022 13:36)
Odlično pitanje! Nažalost, ovo je trenutno kod nas najveći problem u trgovini između dva fizička lica. Ukoliko auto ima neki teret od strane neke banke, to se može proveriti preko APR. Nažalost, ukoliko ste kupili auto koji je popisao neki izvršitelj, bez obzira na razlog i pre koliko vremena, to možete saznati tek u MUP-u kad podnesete dokumenta kako bi promenili saobraćajnu. Znači, to što ste Ugovor overili kod notara i što ste platili sve takse...nema veze. Pa sad Vi jurite prodavca (a možda ni on nije znao da mu je auto popisan)...
pre 2 godine
Ovo je odlicno
pre 2 godine
To dodje ovako
Kupis nov auto u Srbiji i platis sve poreze
Posle 4 godine resis da prodas taj auto i osoba koja ga kupi
ponovo plati porez na taj isti.
Kasnije vozilo zavrsi u rukama treceg coveka i on plati drzavi jos jednom porez. Lepo lepo 3x porez, bas je napredno.
pre 2 godine
Ovaj porez treba da se ukine!
pre 2 godine
A kako proveriti da li je na vozilu neki teret? Znam za slučaj da je čovek kupio polovan automobil. Posle par meseci su isti hteli da mu oduzmu, jer je vozilo bilo garant za neko dugovanje. Koliko sam razumeo u u saobraćajnoj nije bilo upisana zabrana prodaje a i automobili je uredno preveo na svoje ime. Ako neko ima neko iskustvo, bio bih zahvalan.
pre 2 godine
U principu super odluka,sa druge strane nigde se u svetu na jedan isti auto ne plaća 10 puta porez pri svakoj daljoj prodaji. Čisto otimanje novca čega se nije odrekla ni jedna vlast,kao ni poreza na oružje.
pre 2 godine
pa sta ce ti silni ljudi da rade u poreskoj upravi?
pre 2 godine
Baš je olakšano. U Bosni i RS je porez ukinut pre 15ak godina. Mislim da je to još lakše.
pre 2 godine
Oooooppppaaaa bato!!! Sad ce automobili da se kupuju kao kifle u prkari...
pre 2 godine
To dodje ovako
Kupis nov auto u Srbiji i platis sve poreze
Posle 4 godine resis da prodas taj auto i osoba koja ga kupi
ponovo plati porez na taj isti.
Kasnije vozilo zavrsi u rukama treceg coveka i on plati drzavi jos jednom porez. Lepo lepo 3x porez, bas je napredno.
pre 2 godine
U principu super odluka,sa druge strane nigde se u svetu na jedan isti auto ne plaća 10 puta porez pri svakoj daljoj prodaji. Čisto otimanje novca čega se nije odrekla ni jedna vlast,kao ni poreza na oružje.
pre 2 godine
Ovaj porez treba da se ukine!
pre 2 godine
Baš je olakšano. U Bosni i RS je porez ukinut pre 15ak godina. Mislim da je to još lakše.
pre 2 godine
Šešeljev porez na automobile nijedna vlast ne ukida.
pre 2 godine
pa sta ce ti silni ljudi da rade u poreskoj upravi?
pre 2 godine
U principu super odluka,sa druge strane nigde se u svetu na jedan isti auto ne plaća 10 puta porez pri svakoj daljoj prodaji. Čisto otimanje novca čega se nije odrekla ni jedna vlast,kao ni poreza na oružje.
(Gruja, 31. mart 2022 13:09
To nam samo govori koliko je "jaka" privreda države kad ne može da prikupi poreze od realne proizvodnje nego mora da izmišlja kako da građanima zavuče ruku što dublje u džep. Zlatno doba na tv-u a u stvarnosti jad i beda.
pre 2 godine
A kako proveriti da li je na vozilu neki teret? Znam za slučaj da je čovek kupio polovan automobil. Posle par meseci su isti hteli da mu oduzmu, jer je vozilo bilo garant za neko dugovanje. Koliko sam razumeo u u saobraćajnoj nije bilo upisana zabrana prodaje a i automobili je uredno preveo na svoje ime. Ako neko ima neko iskustvo, bio bih zahvalan.
pre 2 godine
slovenija se sve zavrsi na 1 mestu za 5 minuta i kosta oko 10/20€ .nema notar nema porez , u osiguracajucoj kuci i na svakom tehnickom u kancelariji kupac , prodavac nazvrljaju rucno ugovor ta gospodja sto radi je fakticki i notar i unese u sistem , i odstampa novu saobracajnu ( one su im kao nase stare papirne ) a ne plastika sa čipom kao kod nas pa kad se menja vlasnik ide se u sup da se menja !
sve u svemu 5 do 10 minuta i 20 ak € ceo postupak , bez notara i bez supa !
to kada dostignete javite se !
p s. postupak vadjenja izvoznih tablica je isto sve na 1 salteru i traje 10 minuta i kosta 90€ sa tablicama , saobracajnom na vase ime i osiguranjem na 5 dana !
pre 2 godine
Ми који памтимо СФРЈ знамо да је та вишеструка наплата "пореза на промет" уведена још у вријеме комунизма.
(хм, 31. mart 2022 15:46) I ja pamtim SFRJ i sećam se da su naši poznanici, komšije, mnogi od njih išli u Sloveniju da kupe polovni auto. Tada mi nije bilo jasno zašto idu u Ljubljanu koja je 500 km od nas a ne do Bubanj Potoka koji je mnogo bliži.
Slovenci ni tada nisu plaćali porez prilikom kupovine polovnjaka. Iako su bili SFRJ. Nešto mi se čini da su ovo naša, srpska posla, nevezano za bivšu državu. I kad se sve pogleda, nije ni čudo gde su sad Slovenci a gde smo mi.
pre 2 godine
Oooooppppaaaa bato!!! Sad ce automobili da se kupuju kao kifle u prkari...
pre 2 godine
To dodje ovako
Kupis nov auto u Srbiji i platis sve poreze
Posle 4 godine resis da prodas taj auto i osoba koja ga kupi
ponovo plati porez na taj isti.
Kasnije vozilo zavrsi u rukama treceg coveka i on plati drzavi jos jednom porez. Lepo lepo 3x porez, bas je napredno.
(Polo89, 31. mart
Ми који памтимо СФРЈ знамо да је та вишеструка наплата "пореза на промет" уведена још у вријеме комунизма.
pre 2 godine
A kako proveriti da li je na vozilu neki teret? Znam za slučaj da je čovek kupio polovan automobil. Posle par meseci su isti hteli da mu oduzmu, jer je vozilo bilo garant za neko dugovanje. Koliko sam razumeo u u saobraćajnoj nije bilo upisana zabrana prodaje a i automobili je uredno preveo na svoje ime. Ako neko ima neko iskustvo, bio bih zahvalan.
(Levi ulaz, 31. mart 2022 13:36)
Ovo će pomoći svakome ko ima nameru da kupi auto. Odete na apr.gov.rs i uđete u Pretraga sudskih zabrana, nakon toga uđete u Pretraga po dužniku gde proverite da li vlasnik ima neke kazne, tužbe, neplaćena dugovanja prema državi ili privatnom licu što može rezultirati oduzimanjem njegovog auta koji u međuvremenu postane Vaš. Nakon toga uđete u Pretraga po predmetu - pokretna stvar koja ima registracioni broj, gde unesete podatke vozila i izađe vam da li je auto pod nekakvim opterećenjem.
pre 2 godine
Smeniti lopovstine sa vlasti i poslati na pusto ostrvo.
pre 2 godine
A kako proveriti da li je na vozilu neki teret? Znam za slučaj da je čovek kupio polovan automobil. Posle par meseci su isti hteli da mu oduzmu, jer je vozilo bilo garant za neko dugovanje. Koliko sam razumeo u u saobraćajnoj nije bilo upisana zabrana prodaje a i automobili je uredno preveo na svoje ime. Ako neko ima neko iskustvo, bio bih zahvalan.
(Levi ulaz, 31. mart 2022 13:36)
Odlično pitanje! Nažalost, ovo je trenutno kod nas najveći problem u trgovini između dva fizička lica. Ukoliko auto ima neki teret od strane neke banke, to se može proveriti preko APR. Nažalost, ukoliko ste kupili auto koji je popisao neki izvršitelj, bez obzira na razlog i pre koliko vremena, to možete saznati tek u MUP-u kad podnesete dokumenta kako bi promenili saobraćajnu. Znači, to što ste Ugovor overili kod notara i što ste platili sve takse...nema veze. Pa sad Vi jurite prodavca (a možda ni on nije znao da mu je auto popisan)...
pre 2 godine
ukinuti porez
pomoci gradjanima a ne samo taxistima, da dodju do novog vozila uz subvenciju npr fiat 500 l( drzava se odrekne svog dela zarade) svima dobro i drzavi( bdp) i gradjanima,
pre 2 godine
Formula za obračun je promenjena tako da je porez veći za 90%. Dal je greška il namera...
pre 2 godine
Ми који памтимо СФРЈ знамо да је та вишеструка наплата "пореза на промет" уведена још у вријеме комунизма.
(хм, 31. mart 2022 15:46) I ja pamtim SFRJ i sećam se da su naši poznanici, komšije, mnogi od njih išli u Sloveniju da kupe polovni auto. Tada mi nije bilo jasno zašto idu u Ljubljanu koja je 500 km od nas a ne do Bubanj Potoka koji je mnogo bliži.
Slovenci ni tada nisu plaćali porez prilikom kupovine polovnjaka. Iako su bili SFRJ. Nešto mi se čini da su ovo naša, srpska posla, nevezano za bivšu državu. I kad se sve pogleda, nije ni čudo gde su sad Slovenci a gde smo mi.
(Stole, 31. mart 2022 20:06)
Tačno, taj porez je bila odluka republičke vlasti SR Srbije a ne na nivou federacije. Tako taj porez Slovenci nisu imali a za druge nisam siguran. Ali za Slovence znam jer je moj otac 1981.kupio auto u Mariboru, baš iz tog razloga.
pre 2 godine
zakonom o obligacionim odnosima porez uvek plaća prodavac a ne kupac.
pre 2 godine
Ми који памтимо СФРЈ знамо да је та вишеструка наплата "пореза на промет" уведена још у вријеме комунизма.
(хм, 31. mart 2022 15:46)
znači ovi danas ništa nisu bolji kada primenjuju isti recept, nema ovde bolje samo dranje
pre 2 godine
@хм ... Ми који памтимо СФРЈ знамо да је та вишеструка наплата "пореза на промет" уведена још у вријеме комунизма.
I? Sada ispada da su komunisti krivi sto mi ni 30 i kusur godina od sloma istog nismo smogli snage da to promenimo?
pre 2 godine
Dobro ste se setili.
pre 2 godine
@To dodje ovako
Kupis nov auto u Srbiji i platis sve poreze
Posle 4 godine resis da prodas taj auto i osoba koja ga kupi
ponovo plati porez na taj isti.
Kasnije vozilo zavrsi u rukama treceg coveka i on plati drzavi jos jednom porez. Lepo lepo 3x porez, bas je napredno.
(Polo89, 31. mart 2022 13:13)
Sve si to lepo napisao, ali sve pogrešno.
Da možda treba da se ukine, treba.
Kod kupovine novog automobila plaćaš Pdv državi, i tu nema mnogo šta da se objašnjava!?
Kod prodaje polovnog automobila opet ti, u svoje ime (ne kupac), plaćaš porez na prenos apsolutnih prava na drugo lice od 2.5%. Sad, u praksi tu sumu skoro uvek plati kupac, ali to je već neka druga priča.
pre 2 godine
Хвала Богу да сте се сетили. Месец дана сам чекао да добијем решење из пореске.
pre 2 godine
@Polo89
Jel su naprednjaci uveli taj porez?
Koliko je meni poznato, taj porez se plaća već decenijama...
pre 2 godine
To je u principu porez na dobit koji po zakonu plaća prodavac, e sad što smo mi nakaradni pa kupac plaća porez s kojim nema nikakve veze to je već druga priča...
pre 2 godine
U Holandiji kupis polovan auto i platis cenu dogovorenu sa prodavcem. Odes u najblizu postu i u roku od 2 minuta sluzbenik prebaci vlasnistvo automobila sa starog vlasnika na tebe. Cena usluge je 10 (deset) €. I to je sve, kupio si auto. Toliko je jednostavno i jeftino, da covek iz zezanja moze svake nedelje da kupuje i prodaje kola, a da to ne oseti. Sta vise, ponekad moze i da se zaradi.
pre 2 godine
@Levi ulaz
Na sajtu APR-a može da se proveri da li je automobil dat kao zalog.
pre 2 godine
@levi ulaz: postoji registar zaloge sajtu apr-a, tamo se vidi
pre 2 godine
I u Ontariju kupac plaća porez pri kupovini polovnog auta.
Ako se dobro sjećam, u Austriji početkom 90-tih se nije plaćalo.
pre 2 godine
Ovo je odlicno
pre 2 godine
Stvarno,
dokle će kupac da plaća porez prodavcu, ako u zakonu lepo stoji ko šta plaća?
Shvatam da je to neka praksa kod nas, ali ipak, zakon je zakon...
Jedino mogu da razumem, ako je to onaj psihološki momenat, kada prodavac "spusti cenu" apropo, toga što očekuje da kupac plati 2.5 % na prenos apsolutnih prava? To je često i dosta više od 2.5%...
pre 2 godine
I u Crnoj Gori taj porez postoji još od SFRJ.
pre 2 godine
U principu super odluka,sa druge strane nigde se u svetu na jedan isti auto ne plaća 10 puta porez pri svakoj daljoj prodaji. Čisto otimanje novca čega se nije odrekla ni jedna vlast,kao ni poreza na oružje.
(Gruja, 31. mart 2022 13:09)
Gde se ne placa porez na promet polovnih automobila (u privatnoj kupo-prodaji)?
pre 2 godine
Ja pokušao svojevremeno da dobijem neke infirmacije iz APR-a i svaki put sistem izbacuje istu poruku
Nijedan rezultat ne odgovara izabranom kriterijumu.
pretpostavljam da to znači da nema sudskih zabrana, ali bi u tom slučaju trebala drugačija poruka da izlazi.
pre 2 godine
@
To je u principu porez na dobit koji po zakonu plaća prodavac, e sad što smo mi nakaradni pa kupac plaća porez s kojim nema nikakve veze to je već druga priča...
(Jovan, 1. april 2022 06:17)
Zapravo po zakonu porez i placa prodavac, ali onda pise nesto tipa “osim ako nije drugacije dogovoreno” ili tako nesto. To je kod nas “obicajno” prevedeno u “placa kupac” sto je nigde veze. Takodje svi placevi to rade ukoliko je auto na domace tablice, a to mi ni u ludilu nije jasno kako se tolerise. Npr ako neko uzme auto u zamenu, ostavi svoj, onda potpise ovlascenje na plac/ili jos gore fizicko lice sa placa, da mogu da prodaju njegov auto. Kupoprodajni ugovor koji prave sa kupcem sadrzi da sporazumno kupac placa porez.
Na sta placa porez plac u celoj transakciji? Jos ako naprave ovlascenje na nekog ko radi na placu, onda je promet placa kao pravnog lica fiktivno 0 dinara u celoj prici, vec ovaj prodaje kao fizicko lice.
Pa odgovorim sa analogijom na onaj film “Nije Sloba gresio, mi smo g€vn£” … sve to moze da se resi, ali ovde mutna voda mnogima prija.
pre 2 godine
Stvarno,
dokle će kupac da plaća porez prodavcu, ako u zakonu lepo stoji ko šta plaća?
Shvatam da je to neka praksa kod nas, ali ipak, zakon je zakon...
Jedino mogu da razumem, ako je to onaj psihološki momenat, kada prodavac "spusti cenu" apropo, toga što očekuje da kupac plati 2.5 % na prenos apsolutnih prava? To je često i dosta više od 2.5%...
(Pop, 01. april 2022 01:58)
da li te neko bije bičem da platis ? kazes lepo necu da platim i dovidjenja ...
ja kad prodajem auto uvek placam ja posto mi je blizu opstina i poreska da rasteretim kupca obaveza parkinga i zezanja .kad dobijem potvrdu posaljem mu ....ako je porez 5.000 ja naplatim 10.000 sto sam mu to radio i doneo sve na noge ....kome se ne svidja naka kaze dovidjenja necu i svima lepo
pre 2 godine
pokušao svojevremeno da dobijem neke infirmacije iz APR-a i svaki put sistem izbacuje istu poruku
Nijedan rezultat ne odgovara izabranom kriterijumu.
pretpostavljam da to znači da nema sudskih zabrana, ali bi u tom slučaju trebala drugačija poruka da izlazi.
(Gagi, 01. april 2022 09:38)
To znači da na autu nije uspostavljena zaloga. Sudske zabrane ti ne pokazuje tu
pre 2 godine
Sve i da si upravu, a nisi, kod
zakonu plaća prodavac, e sad što smo mi nakaradni pa kupac plaća porez s kojim nema nikakve veze to je već druga priča...
(Jovan, 01. april 2022 06:17)
pre 2 godine
Zar porez ne plaća prodavac, kao kapitalnu dobit
pre 2 godine
Zar porez ne plaća prodavac, kao kapitalnu dobit
pre 2 godine
U Francuskoj se ne placa porez kad se kupuje auto bilo gde dal od privatnika ili od firme, niti postoji registracija svake god.Placate registraciju samo kad kupite auto I sve dok je kod vas vise registracije nema osim svake druge god,tehnicki I kad osigurate auto automatski dobijate zelenu kartu dok u Srbiji placate ti nije normalno..
pre 2 godine
@ Mirčeta, 2. april 2022 12:23
Porez na kapitalni dobitak je poreska obaveza koja se placa ako postoji razlika u nabavnoj i prodajnoj ceni stvari i to kada je prodajna cena veca od nabavne cene, pod uslovom da se radi o stvari koja se ima u svojini do 10 godina. Npr ako kupite kucu za 100 din, a posle 5 godina ste je prodali za 150 din, placate porez na kapitalni dobitak na 50 din puta 15%, a bicete oporezovani i sa porezom na prenos apsolutnih prava 150 din puta 2,5%, koju cete ugovorom preneti na kupca, s tim sto ce Vas poreska uprava obavezati solidarno sa kupcem na pun iznos poreske obaveze.
pre 2 godine
U principu super odluka,sa druge strane nigde se u svetu na jedan isti auto ne plaća 10 puta porez pri svakoj daljoj prodaji. Čisto otimanje novca čega se nije odrekla ni jedna vlast,kao ni poreza na oružje.
(Gruja, 31. mart 2022 13:09)
Gde se ne placa porez na promet polovnih automobila (u privatnoj kupo-prodaji)?
(Geometar, 1. april 2022 00:34)
Znam zasigurno da se taksa placa u severnoj Americi, odnnost SAD i Kanada. Nisam siguran za Meksiko. U Americi se placa state sale tax, odnosno porez na promet definisan drzavom, u Kandadi se placa i federalna i provincijska taksa. U pojedinim kanadskim provincijama se jos place i porez na luksuz za vozila vrednosti preko 50,000 CAD (primer je britanska kolumbija, regularna taksa je 12%, sa porezom na luksuz 15%). Bitno je napomenuti da BC ima socijaliste is eko-fasiste na vlasti.
pre 2 godine
Ti niko i ne placa, nazvrlja se ovlašćenje i kupoprodajni ugovor i teraj bato. Kad prodaješ opet isto, kad stižu kazne ne znaš kome stižu sve u svemu ludilo zemlja.
pre 2 godine
Ovo je odlicno
pre 2 godine
@To dodje ovako
Kupis nov auto u Srbiji i platis sve poreze
Posle 4 godine resis da prodas taj auto i osoba koja ga kupi
ponovo plati porez na taj isti.
Kasnije vozilo zavrsi u rukama treceg coveka i on plati drzavi jos jednom porez. Lepo lepo 3x porez, bas je napredno.
(Polo89, 31. mart 2022 13:13)
Sve si to lepo napisao, ali sve pogrešno.
Da možda treba da se ukine, treba.
Kod kupovine novog automobila plaćaš Pdv državi, i tu nema mnogo šta da se objašnjava!?
Kod prodaje polovnog automobila opet ti, u svoje ime (ne kupac), plaćaš porez na prenos apsolutnih prava na drugo lice od 2.5%. Sad, u praksi tu sumu skoro uvek plati kupac, ali to je već neka druga priča.
pre 2 godine
U principu super odluka,sa druge strane nigde se u svetu na jedan isti auto ne plaća 10 puta porez pri svakoj daljoj prodaji. Čisto otimanje novca čega se nije odrekla ni jedna vlast,kao ni poreza na oružje.
(Gruja, 31. mart 2022 13:09)
Gde se ne placa porez na promet polovnih automobila (u privatnoj kupo-prodaji)?
pre 2 godine
To dodje ovako
Kupis nov auto u Srbiji i platis sve poreze
Posle 4 godine resis da prodas taj auto i osoba koja ga kupi
ponovo plati porez na taj isti.
Kasnije vozilo zavrsi u rukama treceg coveka i on plati drzavi jos jednom porez. Lepo lepo 3x porez, bas je napredno.
pre 2 godine
Oooooppppaaaa bato!!! Sad ce automobili da se kupuju kao kifle u prkari...
pre 2 godine
To dodje ovako
Kupis nov auto u Srbiji i platis sve poreze
Posle 4 godine resis da prodas taj auto i osoba koja ga kupi
ponovo plati porez na taj isti.
Kasnije vozilo zavrsi u rukama treceg coveka i on plati drzavi jos jednom porez. Lepo lepo 3x porez, bas je napredno.
(Polo89, 31. mart
Ми који памтимо СФРЈ знамо да је та вишеструка наплата "пореза на промет" уведена још у вријеме комунизма.
pre 2 godine
@Polo89
Jel su naprednjaci uveli taj porez?
Koliko je meni poznato, taj porez se plaća već decenijama...
pre 2 godine
zakonom o obligacionim odnosima porez uvek plaća prodavac a ne kupac.
pre 2 godine
@хм ... Ми који памтимо СФРЈ знамо да је та вишеструка наплата "пореза на промет" уведена још у вријеме комунизма.
I? Sada ispada da su komunisti krivi sto mi ni 30 i kusur godina od sloma istog nismo smogli snage da to promenimo?
pre 2 godine
ukinuti porez
pomoci gradjanima a ne samo taxistima, da dodju do novog vozila uz subvenciju npr fiat 500 l( drzava se odrekne svog dela zarade) svima dobro i drzavi( bdp) i gradjanima,
pre 2 godine
Smeniti lopovstine sa vlasti i poslati na pusto ostrvo.
pre 2 godine
U principu super odluka,sa druge strane nigde se u svetu na jedan isti auto ne plaća 10 puta porez pri svakoj daljoj prodaji. Čisto otimanje novca čega se nije odrekla ni jedna vlast,kao ni poreza na oružje.
(Gruja, 31. mart 2022 13:09
To nam samo govori koliko je "jaka" privreda države kad ne može da prikupi poreze od realne proizvodnje nego mora da izmišlja kako da građanima zavuče ruku što dublje u džep. Zlatno doba na tv-u a u stvarnosti jad i beda.
pre 2 godine
Stvarno,
dokle će kupac da plaća porez prodavcu, ako u zakonu lepo stoji ko šta plaća?
Shvatam da je to neka praksa kod nas, ali ipak, zakon je zakon...
Jedino mogu da razumem, ako je to onaj psihološki momenat, kada prodavac "spusti cenu" apropo, toga što očekuje da kupac plati 2.5 % na prenos apsolutnih prava? To je često i dosta više od 2.5%...
(Pop, 01. april 2022 01:58)
da li te neko bije bičem da platis ? kazes lepo necu da platim i dovidjenja ...
ja kad prodajem auto uvek placam ja posto mi je blizu opstina i poreska da rasteretim kupca obaveza parkinga i zezanja .kad dobijem potvrdu posaljem mu ....ako je porez 5.000 ja naplatim 10.000 sto sam mu to radio i doneo sve na noge ....kome se ne svidja naka kaze dovidjenja necu i svima lepo
pre 2 godine
To je u principu porez na dobit koji po zakonu plaća prodavac, e sad što smo mi nakaradni pa kupac plaća porez s kojim nema nikakve veze to je već druga priča...
pre 2 godine
Šešeljev porez na automobile nijedna vlast ne ukida.
pre 2 godine
Sve i da si upravu, a nisi, kod
zakonu plaća prodavac, e sad što smo mi nakaradni pa kupac plaća porez s kojim nema nikakve veze to je već druga priča...
(Jovan, 01. april 2022 06:17)
pre 2 godine
A kako proveriti da li je na vozilu neki teret? Znam za slučaj da je čovek kupio polovan automobil. Posle par meseci su isti hteli da mu oduzmu, jer je vozilo bilo garant za neko dugovanje. Koliko sam razumeo u u saobraćajnoj nije bilo upisana zabrana prodaje a i automobili je uredno preveo na svoje ime. Ako neko ima neko iskustvo, bio bih zahvalan.
(Levi ulaz, 31. mart 2022 13:36)
Ovo će pomoći svakome ko ima nameru da kupi auto. Odete na apr.gov.rs i uđete u Pretraga sudskih zabrana, nakon toga uđete u Pretraga po dužniku gde proverite da li vlasnik ima neke kazne, tužbe, neplaćena dugovanja prema državi ili privatnom licu što može rezultirati oduzimanjem njegovog auta koji u međuvremenu postane Vaš. Nakon toga uđete u Pretraga po predmetu - pokretna stvar koja ima registracioni broj, gde unesete podatke vozila i izađe vam da li je auto pod nekakvim opterećenjem.
pre 2 godine
Formula za obračun je promenjena tako da je porez veći za 90%. Dal je greška il namera...
pre 2 godine
Ми који памтимо СФРЈ знамо да је та вишеструка наплата "пореза на промет" уведена још у вријеме комунизма.
(хм, 31. mart 2022 15:46) I ja pamtim SFRJ i sećam se da su naši poznanici, komšije, mnogi od njih išli u Sloveniju da kupe polovni auto. Tada mi nije bilo jasno zašto idu u Ljubljanu koja je 500 km od nas a ne do Bubanj Potoka koji je mnogo bliži.
Slovenci ni tada nisu plaćali porez prilikom kupovine polovnjaka. Iako su bili SFRJ. Nešto mi se čini da su ovo naša, srpska posla, nevezano za bivšu državu. I kad se sve pogleda, nije ni čudo gde su sad Slovenci a gde smo mi.
pre 2 godine
pa sta ce ti silni ljudi da rade u poreskoj upravi?
pre 2 godine
Baš je olakšano. U Bosni i RS je porez ukinut pre 15ak godina. Mislim da je to još lakše.
pre 2 godine
Dobro ste se setili.
pre 2 godine
slovenija se sve zavrsi na 1 mestu za 5 minuta i kosta oko 10/20€ .nema notar nema porez , u osiguracajucoj kuci i na svakom tehnickom u kancelariji kupac , prodavac nazvrljaju rucno ugovor ta gospodja sto radi je fakticki i notar i unese u sistem , i odstampa novu saobracajnu ( one su im kao nase stare papirne ) a ne plastika sa čipom kao kod nas pa kad se menja vlasnik ide se u sup da se menja !
sve u svemu 5 do 10 minuta i 20 ak € ceo postupak , bez notara i bez supa !
to kada dostignete javite se !
p s. postupak vadjenja izvoznih tablica je isto sve na 1 salteru i traje 10 minuta i kosta 90€ sa tablicama , saobracajnom na vase ime i osiguranjem na 5 dana !
pre 2 godine
I u Ontariju kupac plaća porez pri kupovini polovnog auta.
Ako se dobro sjećam, u Austriji početkom 90-tih se nije plaćalo.
pre 2 godine
Ми који памтимо СФРЈ знамо да је та вишеструка наплата "пореза на промет" уведена још у вријеме комунизма.
(хм, 31. mart 2022 15:46)
znači ovi danas ništa nisu bolji kada primenjuju isti recept, nema ovde bolje samo dranje
pre 2 godine
Stvarno,
dokle će kupac da plaća porez prodavcu, ako u zakonu lepo stoji ko šta plaća?
Shvatam da je to neka praksa kod nas, ali ipak, zakon je zakon...
Jedino mogu da razumem, ako je to onaj psihološki momenat, kada prodavac "spusti cenu" apropo, toga što očekuje da kupac plati 2.5 % na prenos apsolutnih prava? To je često i dosta više od 2.5%...
pre 2 godine
U principu super odluka,sa druge strane nigde se u svetu na jedan isti auto ne plaća 10 puta porez pri svakoj daljoj prodaji. Čisto otimanje novca čega se nije odrekla ni jedna vlast,kao ni poreza na oružje.
pre 2 godine
@Levi ulaz
Na sajtu APR-a može da se proveri da li je automobil dat kao zalog.
pre 2 godine
Ja pokušao svojevremeno da dobijem neke infirmacije iz APR-a i svaki put sistem izbacuje istu poruku
Nijedan rezultat ne odgovara izabranom kriterijumu.
pretpostavljam da to znači da nema sudskih zabrana, ali bi u tom slučaju trebala drugačija poruka da izlazi.
pre 2 godine
U principu super odluka,sa druge strane nigde se u svetu na jedan isti auto ne plaća 10 puta porez pri svakoj daljoj prodaji. Čisto otimanje novca čega se nije odrekla ni jedna vlast,kao ni poreza na oružje.
(Gruja, 31. mart 2022 13:09)
Gde se ne placa porez na promet polovnih automobila (u privatnoj kupo-prodaji)?
(Geometar, 1. april 2022 00:34)
Znam zasigurno da se taksa placa u severnoj Americi, odnnost SAD i Kanada. Nisam siguran za Meksiko. U Americi se placa state sale tax, odnosno porez na promet definisan drzavom, u Kandadi se placa i federalna i provincijska taksa. U pojedinim kanadskim provincijama se jos place i porez na luksuz za vozila vrednosti preko 50,000 CAD (primer je britanska kolumbija, regularna taksa je 12%, sa porezom na luksuz 15%). Bitno je napomenuti da BC ima socijaliste is eko-fasiste na vlasti.
pre 2 godine
Ovaj porez treba da se ukine!
pre 2 godine
A kako proveriti da li je na vozilu neki teret? Znam za slučaj da je čovek kupio polovan automobil. Posle par meseci su isti hteli da mu oduzmu, jer je vozilo bilo garant za neko dugovanje. Koliko sam razumeo u u saobraćajnoj nije bilo upisana zabrana prodaje a i automobili je uredno preveo na svoje ime. Ako neko ima neko iskustvo, bio bih zahvalan.
pre 2 godine
A kako proveriti da li je na vozilu neki teret? Znam za slučaj da je čovek kupio polovan automobil. Posle par meseci su isti hteli da mu oduzmu, jer je vozilo bilo garant za neko dugovanje. Koliko sam razumeo u u saobraćajnoj nije bilo upisana zabrana prodaje a i automobili je uredno preveo na svoje ime. Ako neko ima neko iskustvo, bio bih zahvalan.
(Levi ulaz, 31. mart 2022 13:36)
Odlično pitanje! Nažalost, ovo je trenutno kod nas najveći problem u trgovini između dva fizička lica. Ukoliko auto ima neki teret od strane neke banke, to se može proveriti preko APR. Nažalost, ukoliko ste kupili auto koji je popisao neki izvršitelj, bez obzira na razlog i pre koliko vremena, to možete saznati tek u MUP-u kad podnesete dokumenta kako bi promenili saobraćajnu. Znači, to što ste Ugovor overili kod notara i što ste platili sve takse...nema veze. Pa sad Vi jurite prodavca (a možda ni on nije znao da mu je auto popisan)...
pre 2 godine
@levi ulaz: postoji registar zaloge sajtu apr-a, tamo se vidi
pre 2 godine
Хвала Богу да сте се сетили. Месец дана сам чекао да добијем решење из пореске.
pre 2 godine
U Holandiji kupis polovan auto i platis cenu dogovorenu sa prodavcem. Odes u najblizu postu i u roku od 2 minuta sluzbenik prebaci vlasnistvo automobila sa starog vlasnika na tebe. Cena usluge je 10 (deset) €. I to je sve, kupio si auto. Toliko je jednostavno i jeftino, da covek iz zezanja moze svake nedelje da kupuje i prodaje kola, a da to ne oseti. Sta vise, ponekad moze i da se zaradi.
pre 2 godine
pokušao svojevremeno da dobijem neke infirmacije iz APR-a i svaki put sistem izbacuje istu poruku
Nijedan rezultat ne odgovara izabranom kriterijumu.
pretpostavljam da to znači da nema sudskih zabrana, ali bi u tom slučaju trebala drugačija poruka da izlazi.
(Gagi, 01. april 2022 09:38)
To znači da na autu nije uspostavljena zaloga. Sudske zabrane ti ne pokazuje tu
pre 2 godine
@
To je u principu porez na dobit koji po zakonu plaća prodavac, e sad što smo mi nakaradni pa kupac plaća porez s kojim nema nikakve veze to je već druga priča...
(Jovan, 1. april 2022 06:17)
Zapravo po zakonu porez i placa prodavac, ali onda pise nesto tipa “osim ako nije drugacije dogovoreno” ili tako nesto. To je kod nas “obicajno” prevedeno u “placa kupac” sto je nigde veze. Takodje svi placevi to rade ukoliko je auto na domace tablice, a to mi ni u ludilu nije jasno kako se tolerise. Npr ako neko uzme auto u zamenu, ostavi svoj, onda potpise ovlascenje na plac/ili jos gore fizicko lice sa placa, da mogu da prodaju njegov auto. Kupoprodajni ugovor koji prave sa kupcem sadrzi da sporazumno kupac placa porez.
Na sta placa porez plac u celoj transakciji? Jos ako naprave ovlascenje na nekog ko radi na placu, onda je promet placa kao pravnog lica fiktivno 0 dinara u celoj prici, vec ovaj prodaje kao fizicko lice.
Pa odgovorim sa analogijom na onaj film “Nije Sloba gresio, mi smo g€vn£” … sve to moze da se resi, ali ovde mutna voda mnogima prija.
pre 2 godine
Ми који памтимо СФРЈ знамо да је та вишеструка наплата "пореза на промет" уведена још у вријеме комунизма.
(хм, 31. mart 2022 15:46) I ja pamtim SFRJ i sećam se da su naši poznanici, komšije, mnogi od njih išli u Sloveniju da kupe polovni auto. Tada mi nije bilo jasno zašto idu u Ljubljanu koja je 500 km od nas a ne do Bubanj Potoka koji je mnogo bliži.
Slovenci ni tada nisu plaćali porez prilikom kupovine polovnjaka. Iako su bili SFRJ. Nešto mi se čini da su ovo naša, srpska posla, nevezano za bivšu državu. I kad se sve pogleda, nije ni čudo gde su sad Slovenci a gde smo mi.
(Stole, 31. mart 2022 20:06)
Tačno, taj porez je bila odluka republičke vlasti SR Srbije a ne na nivou federacije. Tako taj porez Slovenci nisu imali a za druge nisam siguran. Ali za Slovence znam jer je moj otac 1981.kupio auto u Mariboru, baš iz tog razloga.
pre 2 godine
I u Crnoj Gori taj porez postoji još od SFRJ.
pre 2 godine
Zar porez ne plaća prodavac, kao kapitalnu dobit
pre 2 godine
Zar porez ne plaća prodavac, kao kapitalnu dobit
pre 2 godine
@ Mirčeta, 2. april 2022 12:23
Porez na kapitalni dobitak je poreska obaveza koja se placa ako postoji razlika u nabavnoj i prodajnoj ceni stvari i to kada je prodajna cena veca od nabavne cene, pod uslovom da se radi o stvari koja se ima u svojini do 10 godina. Npr ako kupite kucu za 100 din, a posle 5 godina ste je prodali za 150 din, placate porez na kapitalni dobitak na 50 din puta 15%, a bicete oporezovani i sa porezom na prenos apsolutnih prava 150 din puta 2,5%, koju cete ugovorom preneti na kupca, s tim sto ce Vas poreska uprava obavezati solidarno sa kupcem na pun iznos poreske obaveze.
pre 2 godine
U Francuskoj se ne placa porez kad se kupuje auto bilo gde dal od privatnika ili od firme, niti postoji registracija svake god.Placate registraciju samo kad kupite auto I sve dok je kod vas vise registracije nema osim svake druge god,tehnicki I kad osigurate auto automatski dobijate zelenu kartu dok u Srbiji placate ti nije normalno..
pre 2 godine
Ti niko i ne placa, nazvrlja se ovlašćenje i kupoprodajni ugovor i teraj bato. Kad prodaješ opet isto, kad stižu kazne ne znaš kome stižu sve u svemu ludilo zemlja.
45 Komentari
Sortiraj po: