Sreda, 14.10.2020.

13:47

Najlepši srednjovekovni gradovi Nemačke

Izvor: Travelmagazine

Najlepši srednjovekovni gradovi Nemaèke IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

102 Komentari

Sortiraj po:

Rhynchinoi Ῥυγχίνοι

pre 4 godine

@ajde: Procitaj jos jednom komentar i pogledaj da li sam negde napisao da su Vinca i Lepenski vir srednjovekovni...
Autor pise o "srednjovekovnim" gradovima gde su kuce iz 1870+. I gomila njih je srusena i zapaljena pa su ih opet tako nazidali. K'o diznilend

ajde

pre 4 godine

GospoDZa bi prov trebala da uzme knjigu u sake i da vidi sta znaci srednovekovni. To sto je nesto osnovano tada, a nigde zivog primerka kuce iz tog vremena nije srednjovekovno. Inace bi i Vinca i Lepenski vir bili bez premca
(Rhynchinoi Ῥυγχίνοι, 27. oktobar 2020 13:17)
-----------------------------------------------------

Da, i Vinca i Lepenski vir bas "srednjevekovni", sa ili bez "kuca".

Neko ko je bio

pre 4 godine

Svi koji misle da je Nemacka savrsena treba da odu malo u istocni deo ,gde zivi preko 16 miliona ljudi. Napustene fabricke hale, losi putevi... Cak sta vise gradovi sivilo, posebno Magdeburg .. (Marek, 27. oktobar 2020 01:07)

Infrastruktura i glavni putevi u bivsem DDR-u su mnogo bolji nego u bivsoj zapadnoj Nemackoj zato sto su ganc novi. Mada, bez sumnje su prisutni i dalje dokazi Ruske prisutnosti u proslosti. Ono sto Rusima nije uspelo je unistenje starog arhitektonskog nasledja, ali ono sto je gradjeno za njihovo vreme je bilo odvratnog soc-realistickog tipa.

Rhynchinoi Ῥυγχίνοι

pre 4 godine

GospoDZa bi prov trebala da uzme knjigu u sake i da vidi sta znaci srednovekovni. To sto je nesto osnovano tada, a nigde zivog primerka kuce iz tog vremena nije srednjovekovno. Inace bi i Vinca i Lepenski vir bili bez premca

max

pre 4 godine

Nas Turci nacisto upropastili.
(art, 27. oktobar 2020 04:45)

Kako onda objasnjavas stare kuce u Ohridu? Te kuce su slicne kao one na zapadu. Razlika je samo sto nisu obojene u jarke boje. Ceo Beograd je izgledao kao konak kneginje Ljubice. Problem je sto je bilo dosta rusenja. Nije moralo da se rusi u tolikom obimu. Poznati smo po tome sto ne znamo da cuvamo nasledje. Moglo je da egzistira i staro i novo.

123

pre 4 godine

Nas Turci nacisto upropastili. i ono malo sto sam vjerovao u njihov doprinos nasim prostorima pade u vodu recenicom iz teksta.
"Gradski kameni most preko Dunava, izgrađen između 1135. i 1146. godine"
Ja mislio da Evropljani tada nisu jos gradili dobre mostove kao Otomani.
(art, 27. oktobar 2020 04:45)

Taj most se rusio mnogo puta i bio renoviran tokom vekova...

Alex

pre 4 godine

Nijemci sve kažu direktno i u lice, tako su odgojeni.
 (billy_the_cat, 26. oktobar 2020 23:22)

Rekli bi oni kad mi smeli, nego se plaše zakona. Zato to rade perfidno, lukavo i ne direktno.Ovamo se glumi multikulturalnost za svet a u stvarnosti je situacija katastrofa. To svi znamo koji smo živeli, i vi koji sada živite a i sami Nemci, pa nema potrebe da krijemo. Istinu treba izneti na videlo.Neka znaju ljudi i svi koji misle da se, eventualno, sele tamo.

Dobro

pre 4 godine

Predivan tekst, šteta za poneki komentar koji je potpuno neumesan. Ljudi mešaju politiku u ovu priču o divim malim prelepim gradićima sa srednjevekovnim jezgrom. Ja se spremam sledeće godine na odmor u Nemačku i baš mi je legao ovakav članak. Dosta toga (gradovi) sam sada i zapisao da ne zaboravim.
Živim već 29 godina u Holandiji, koju sam prošao uzduž i popreko (moja supruga i ja smo arhitekte i stručnjaci za restauraciju) tako da toplo preporučujem i male Holandske gradove: Deventer, Zutphen, Zwolle, Amersfoort, Alkmaar, Dordrecht, Delft, Brielle, Zierikzee. Nije sve samo u Amsterdamu Roterdamu i Hagu. Ova zadnja dva su čak i najružnija.
Sledeće godine: Nemačka. Jedva čekam. Samo da nam Korona ne poremeti planove.

Iz zemlje lala, uvek vaš,

art

pre 4 godine

Nas Turci nacisto upropastili. i ono malo sto sam vjerovao u njihov doprinos nasim prostorima pade u vodu recenicom iz teksta.
"Gradski kameni most preko Dunava, izgrađen između 1135. i 1146. godine"
Ja mislio da Evropljani tada nisu jos gradili dobre mostove kao Otomani.

Marek

pre 4 godine

Svi koji misle da je Nemacka savrsena treba da odu malo u istocni deo ,gde zivi preko 16 miliona ljudi. Napustene fabricke hale, losi putevi... Cak sta vise gradovi sivilo, posebno Magdeburg ..

ajde

pre 4 godine

Smešno u odnosu na Italiju!
(zul?, 26. oktobar 2020 13:21)
-------------------------------------

Ja sam stvarno presao Italiju i uzduz i popreko, i nijednom, ali bas nijednom, nisam u Italiji video nemacki srednjevekovni grad. Valjda sam ih, nekako, sve promasio.

Pippin

pre 4 godine

Zaboravili ste recimo Nirnberg sa netaknutim jezgrom iz srednjeg veka
(boris.a, 26. oktobar 2020 09:25)

Nirnberg? Kakvo bre netaknuto jezgro, pa taj grad je potpuno uništen 45-te. Ceo Nirnberg je star 75 godina. Stari centar je restauiran i to je to.

TedThüringen

pre 4 godine

Prekrasna zemlja.
Ja živim na granici Thüringena i Bayerna.
Ne spomenuti Bamberg je jako čudno.
Prekrasni grad baroka i rokokoa koji je pošteđen bombardiranja.
Spektakularna arhitektura, položaj, kuhinja koja je posebna i dimljeno pivo.
8 milijuna turista godišnje.
Od velikih gradova preporučam Nürnberg i prekrasni Dresden.
Grüße aus Oberfranken.

TedThüringen

pre 4 godine

Alex Nijemci nisu licemjeri.
Sve će ti reći uvijek u facu sviđalo ti se ili ne.
Direktni uvijek ua razliku od balkanaca koje izbjegavam u širokom luku.

Milan

pre 4 godine

@Alex
A zar to nije normalno? Meni to pokazuje da drže do sebe. Kod nas imaju problem čim je neko poreklom iz bosne ili crne gore ali zato ako si norvežanin odmah svi osećaju kompleks niže vrednosti. Kad bi mi držali do sebe i smatrali da je srpsko najbolje i drugi bi nas više uvažavali.

Milan Indjija

pre 4 godine

Prelepo jeste, al dzaba kad nema toplinu. Prosetas, odusevis se, fotografises, oko tebe nemcuge... i posle par dana, nedelja, meseci, shvatis da nista ne moze da zameni Srbiju.
(aabb, 26. oktobar 2020 14:55

Shvatis da nigde nema to sto ima u Srbiji. Djubre na sve strane, plasticne ambalaze, stari sporeti i uginula stoka na sve strane. U pravu si. To sto ima u Srbiji, nema nigde. A jos sto smo aljkavi i neuredni... Za medalju. A bahati i nekulturni...da ne pricam. A sto volimo da prevarimo! Da li ti treba jos argumenata?
(Milan Indjija, 26. oktobar 2020 17:35)

Mozemo o argumentima do besvesti, ali ja ne vidim sve crno i tumorno kao ti. Sta god ja napisao ti ces reci ili naci nesto crno i katastrofalno. Pricas kao da zivis u blatu i svinjcu, zao mi te je sto ti je takva prizma. Zelim ti srecu tj. da sto pre odes iz Srbije.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (aabb, 26. oktobar 2020 18:44) # Link komentara

Ja sam od 1984. godine u Nemackoj i na relaciji Nemacka - Srbija. Tek za informaciju. Zato znam sve ovo i pisem istinu.

CG- MN

pre 4 godine

Ahen! Predivna rekonstruisana katedrala Karla V, stari grad, terme, studentski je grad i u vreme pred Božić je baš živahno...sa pazara, ko šta voli! Svega ima...verujem da je svako godišnje doba lepo u gradu, iako je moja poseta bila u decembru... lepa je to zemlja...iskustva sa narodom su sasvim ok.

kakve su ti misli, taka ti je život

pre 4 godine

Shvatis da nigde nema to sto ima u Srbiji. Djubre na sve strane, plasticne ambalaze, stari sporeti i uginula stoka na sve strane. U pravu si. To sto ima u Srbiji, nema nigde. A jos sto smo aljkavi i neuredni... Za medalju. A bahati i nekulturni...da ne pricam. A sto volimo da prevarimo! Da li ti treba jos argumenata?
(Milan Indjija, 26. oktobar 2020 17:35)

U jesi i nisi u pravu. Ako može neko odavde da ode u inostranstvo i da tamo poštuje red onda neće biti da je aljkavost naša glavna karakteristika. Nemci su pokušali sa ublažavanjem kazni za bacanje đubreta pa kada su konstantovali da to nije bio dobar potez onda su vratili na staro. Znači nije samo do mentaliteta. Uostalom, ti isti naši koji žive u Nemačkoj kada dođu ovde budu nekulturni i bahati. Biće i do toga da li voliš svoju zemlju. Ti inače nisi ostavio nijedan pozitivan komentar o Srbiji. Neće biti da baš ništa ne valja.

hm

pre 4 godine

kako istinu pisali i govorili tako vam Bog pomagao - ne mogu da verujem da se ne sme napisati da je nemačka kriva za dva rata i (dva) 2.000.000. SRBA

aabb

pre 4 godine

Prelepo jeste, al dzaba kad nema toplinu. Prosetas, odusevis se, fotografises, oko tebe nemcuge... i posle par dana, nedelja, meseci, shvatis da nista ne moze da zameni Srbiju.
(aabb, 26. oktobar 2020 14:55

Shvatis da nigde nema to sto ima u Srbiji. Djubre na sve strane, plasticne ambalaze, stari sporeti i uginula stoka na sve strane. U pravu si. To sto ima u Srbiji, nema nigde. A jos sto smo aljkavi i neuredni... Za medalju. A bahati i nekulturni...da ne pricam. A sto volimo da prevarimo! Da li ti treba jos argumenata?
(Milan Indjija, 26. oktobar 2020 17:35)

Mozemo o argumentima do besvesti, ali ja ne vidim sve crno i tumorno kao ti. Sta god ja napisao ti ces reci ili naci nesto crno i katastrofalno. Pricas kao da zivis u blatu i svinjcu, zao mi te je sto ti je takva prizma. Zelim ti srecu tj. da sto pre odes iz Srbije.

Janko

pre 4 godine

Toliko je lepa i uredjena zemlja da svi Nemci koji imaju školu sanjaju da dodju u Švicu. Preplavili tu jadnu zemlju. Veće plate, bolji ljudi, lepša priroda, kvalitetnije školstvo, ama sve osim fudbala i autoindustrije. Nemačka je u svim pogledima 40tak godina iza Švajcarske.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Lukas, 26. oktobar 2020 11:32) # L

Lukas - iznosiš krajnje nepotkrepljene tvrdnje. Nemačka ima mnogo izrazeniji socijalni sistem nego Švajcarska, besplatne univerzitete, škole, dečja pbdaništa po pristupačnim cenama (u Švajcarskoj obdanište košta pravo malo bogatstvo tako da majke radije ostaju kod kuće nego da idu na posao) O pravima zena da ne govorimo - Švajcarska je po tom pitanju srednji vek. Crna rupa u Evropi. U Švajcarsku in Nemačke dolaze uglavnom oni koji hoće da zarade dobre pare (Menadzeri, Bankari, pa i Lekari) i koji sebe pronalaze u hladnokrvnom kapitalizmu Švajcarske - zemlje koja je svoje bogatstvo zasnovala na patnji i krvi ljudi celog sveta prostituišući se sa njihovim krvnicima.

Milan Indjija

pre 4 godine

Prelepo jeste, al dzaba kad nema toplinu. Prosetas, odusevis se, fotografises, oko tebe nemcuge... i posle par dana, nedelja, meseci, shvatis da nista ne moze da zameni Srbiju.
(aabb, 26. oktobar 2020 14:55

Shvatis da nigde nema to sto ima u Srbiji. Djubre na sve strane, plasticne ambalaze, stari sporeti i uginula stoka na sve strane. U pravu si. To sto ima u Srbiji, nema nigde. A jos sto smo aljkavi i neuredni... Za medalju. A bahati i nekulturni...da ne pricam. A sto volimo da prevarimo! Da li ti treba jos argumenata?

Nenad 75

pre 4 godine

Jel bio neko od vas u NRW ( Pokrajina Severna Rajna) I najlepši Njemački grad Düsseldorf. Ako niste dođite i vidite pa onda pišite komentare.... Pozdrav iz Düsseldorfa 🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️

Alex

pre 4 godine

Ne lazi majke ti zivim u Nemackoj i nikada nijednu neprijatnost nisam doziveo od samih Nemaca cak sta vise jedino sto sam od njih dobio je bila ljubaznost a te tvoje price od pokojne babe mozes da pricas nekom ko nikad nije izasao iz svog sela...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ne znam, 26. oktobar 2020 16:24)

Pa nisam ni ja lično doživeo ali sam svojim očima gledao kako su drugi, stranog porekla doživljavali. Retko kad će ti Švaba direktno reći, to su stari licemeri. Ali zato ćeš doživeti diskretnu diskriminaciju na tone. Nikad neće osoba stranog porekla biti neki gradonačelnik ili npr. predsednik Upravnog odbora neke institucije, ili na čelu neke jake firme i slično. Ne znam što to krijete , svi vi koji tamo živite, pa to nije vaša greška ni stid, već isključivo njihova. I sam imam prijatelje među Nemcima i to su izuzeci koji potvrđuju pravilo i koji takođe priznaju kakva je situacija u nemačkom društvu danas.

Lane

pre 4 godine

Zemlja lepa ali ljudi loši. Negostoljubivi, ksenofobični, rasisti. Tek poneko odskače iz mase. Bio,živeo ,video. Nikad više Nemačka.
(Alex, 26. oktobar 2020 14:13)

Netacno i netacno. Ja ziveo 33 godine u Nemackoj i nikada necu reci ruznu rec. I dan danas imam desetine prijatelja sa kojima se vidjam i cujem. Izgleda da si ti los covek.

Zahvaljujemo se na glasu.

ne znam

pre 4 godine

(Alex, 26. oktobar 2020 14:13)

Ne lazi majke ti zivim u Nemackoj i nikada nijednu neprijatnost nisam doziveo od samih Nemaca cak sta vise jedino sto sam od njih dobio je bila ljubaznost a te tvoje price od pokojne babe mozes da pricas nekom ko nikad nije izasao iz svog sela...

Mitar

pre 4 godine

Nešto više volim Mediteran ljudi su slični kao mi , Nemci su severni narod i apsolutno nam ne odgovaraju.Lepo je i čisto za razglednicu ali živeti tamo je čista otudjenost.

Milek

pre 4 godine

"Nisu saveznici digli Nemačku iz pepela nego sami Nemci. Jeste, bio je Maršalov plan ali od njega nije samo Nemačka imala koristi nego i dobar deo Evrope jer je ta podrška deljena mnogim zemljama. A saveznici, pogotovo Britanci su imali nameru da Nemačku pretvore u ruralnu zemlju kako im više nikada ne bi bili rivali. Sem odštete od nekih 20 milijardi dolara (u to vreme je to bila mnogo veća suma), oko 4 miliona Nemaca (ne samo ratnih zarobljenika već i obični građani) morali su nekoliko godina da prinudno rade u mnogim zemljama. Zaboravlja se da nisu samo Sovjeti nosili čitave fabrike i postrojenja sa sobom već su to isto radili i Britanci i Francuzi. Isto tako neka procena je da su sem ovih 20 milijardi, saveznici na ime oduzimanja različite tehnologije, patenata, autorskih prava, pa i naučnika uzele dodatno oko 10 milijardi. Da ne pominjemo da su bili sravnjeni sa zemljom. OK, naravno, dobili su što su tražili ali su neke lekcije naučili i zahvaljujući disciplini, vrednom radu i UREĐENOM SISTEMU, napravili opet jaku državu"

Delimično tačno. Prisvajanje tehnologija jeste se desilo neposredno nakon rata ali su Amerikanci ti koji su uveli sistem u kome su Nemci morali da rade na obnovi. Pošto dobro poznajem Nemce jer živim u Nemačkoj tvrdim da bez nametnutog sistema ne bi mnogo postigli. Glorifikovanje Nemaca kao vrednog naroda više nije aktuelno.

Milan

pre 4 godine

Ljudi, svejedno je, svaki gradic sa manje od 30.000 stanovnika je prelep. Imaju ocuvani Altstadt (Stari grad) u centru i sve je manje vise isto. Ti gradici nisu bombardovani i to je razlog zasto su sacuvali svoju lepotu.
Nekada sam vozio auto satima da bih video te cuvene gradove, onda sam shvatio da biciklom mogu otici u prvi manji grad i videti to isto.
Jedino su izuzatak vestacki gradici nastali u okolini velikih fabrika posle 2. svetskog rata. Tamo stvarno nema nicega.

Alex

pre 4 godine

ma rusija je za vas srbijance majka. Ne znam sta uopste radite na zapadu kad kulturom ni religijom ne pripadate tamo
 (poz iz CG, 26. oktobar 2020 12:39)

Imamo čisto poslovan odnos: mi njima znanje i rad ,oni nama lovu. Ne moramo da se volimo. Jel ti sad jasnije?

hm

pre 4 godine

od krstaških ratova- pljačkaških bolje reći ,pa dva svetska rata sve go nemac do nemca ,ta država je trebala biti "uzorana" bombama i nikad više stvorena a ne ovako pomogli sa maršalovim planom i podigli je a bilo bombardovano 5-7gradova ,industrijski centri ništa ,molim ove što ne znaju istoriju i činjenice da ne pišu a b 92 da smogne snage i objavi komentar jednom u istoriji a ne da se stalno plaše ili zaziru .Da bi vam dokazao ,objavite ovaj kom. pa ćete videti

aabb

pre 4 godine

kad pogledas gradove uredjene muziku koju imaju slusaju kompozitire iz svih eloha, sve ti je jasno. gde su oni a gde smo mi kad je kultura h pitanju
(muzicar, 26. oktobar 2020 14:06)

Izvini Mocarte nisam te prepoznao.
Kad pogledas recenice i gramatiku ovakvih komentara, sve ti je jasno. Gde smo mi kad je kultura u pitanju i ko komentarise kulturu.

srga74

pre 4 godine

Pozdrav iz Quedlinburga! Ne izbegavajte ovaj bajkoviti grad ni zimi ni leti, uvek je divan, pun turista i gostoprimljiv... :)
Dobrodošli!

muzicar

pre 4 godine

kad pogledas gradove uredjene muziku koju imaju slusaju kompozitire iz svih eloha, sve ti je jasno. gde su oni a gde smo mi kad je kultura h pitanju

Tutankamon

pre 4 godine

Toliko priče o uništenoj industriji u Njemačkoj a najveća fabrika u to vrijeme Volkswagen je faktički ostala čitava. Jedna hala bila pogođena. Nije to baš sve tako bilo kako hoće da prikažu.

aabb

pre 4 godine

Prelepo jeste, al dzaba kad nema toplinu. Prosetas, odusevis se, fotografises, oko tebe nemcuge... i posle par dana, nedelja, meseci, shvatis da nista ne moze da zameni Srbiju.

Markoni

pre 4 godine

Polako šefe, isti ti saveznici su podigli iz pepela zap. Nemačku praveći branu od komunizma sa istoka.
(Milek, 26. oktobar 2020 10:27)

Nisu saveznici digli Nemačku iz pepela nego sami Nemci. Jeste, bio je Maršalov plan ali od njega nije samo Nemačka imala koristi nego i dobar deo Evrope jer je ta podrška deljena mnogim zemljama. A saveznici, pogotovo Britanci su imali nameru da Nemačku pretvore u ruralnu zemlju kako im više nikada ne bi bili rivali. Sem odštete od nekih 20 milijardi dolara (u to vreme je to bila mnogo veća suma), oko 4 miliona Nemaca (ne samo ratnih zarobljenika već i obični građani) morali su nekoliko godina da prinudno rade u mnogim zemljama. Zaboravlja se da nisu samo Sovjeti nosili čitave fabrike i postrojenja sa sobom već su to isto radili i Britanci i Francuzi. Isto tako neka procena je da su sem ovih 20 milijardi, saveznici na ime oduzimanja različite tehnologije, patenata, autorskih prava, pa i naučnika uzele dodatno oko 10 milijardi. Da ne pominjemo da su bili sravnjeni sa zemljom. OK, naravno, dobili su što su tražili ali su neke lekcije naučili i zahvaljujući disciplini, vrednom radu i UREĐENOM SISTEMU, napravili opet jaku državu.

dragan

pre 4 godine

Kad vidite ove gradove tek onda možete zaključiti koliko su Osmanlije štete nanijeli na Balkanu u pogledu graditeljstva, uređenosti, sveopće kulture, mentaliteta i civiliziranosti

Stuttgart calling

pre 4 godine

Freiburg, Augsburg, Lindau, Ravensburg...
Ne znaš gde da kreneš a da ne izostaviš jednu lepotu.
Sve su to veći gradovi. A ima na stotine malih koje vredi videti.
Mosbach, Marbach, Schorndorf, Bad Wimpfen....

A to je opet sve samo Baden-Württemberg.

Da ne počnem sada još da nabrajam ostale pokrajine.
Gde su Leipzig, Dresden, München....

Ccc

pre 4 godine

Ali zato su kod nas neobrazovani komunisti iz sume popunjavali rupe od bombardovanja sivim kockama jer za drugo nisu znali! I Dan danas njihovi naslednici bez imalo stila I ukusa unistavaju Srbiju!

boss

pre 4 godine

Ko je bio bar jednom u Nemačkoj zna koliko je to lepa zemlja, postoji bezbroj gradica sa po 20,30 hiljada a neki cak i sa manje stanovnika koji izgledaju kao iz bajke, kad ste tamo to je odmor za dusu, nema guzve, prelepa arhitektura, cista priroda, ulice, vazduh, svi voze bicikle, ma prosto se zivi opusteno i bez stresa..

Albatros

pre 4 godine

Moze tekst i o gradovima u Austriji, ja bih izdvojio kao najlepse Salcburg i Bec, a sto se tice Nemacke po meni najlepsi su Nirnberg i Bamberg a tu su jos i Freiburg, Würzburg, Minnhen, Regensburg i Augsburg.

malo istorije nije loše

pre 4 godine

Nemacka bila razvaljena 1945-te od strane saveznika i sovjeta,a vidite im infrastrukturu. Mi se jos oporavljamo od poplava 2014-te.. Sramota smo.
(Pljuvac Svih Stilova, 26. oktobar 2020 08:40)

Saveznici su posle 2. sv. rata ubacili milijarde dolara da bi oporavili Nemačku kako se ne bi ponovo pojavio neki iskompleksirani slikar sa brčićima. Mi bili 350 godina pod Turcima. Razvaljeni u 1. sv. ratu od strane Austrije. Razvaljeni u 2. sv. ratu od strane tih istih Nemaca. I na sve to razvaljeni 1999. i to nećeš verovati od strane Nemaca.

boss

pre 4 godine

Dragan

Bio sam.Nirnbergu vise puta jer imam rodbinu tamo, tako da znam sta pricas, slazem se u potpunosti,veoma lep grad, cela Bavarska je prelepa sa puno srednjovekovnih zamkova i ostalim atrakcijama ,gostoljubiv i kulturan narod, ma Nemačka je zakon!!

Binglar Hr

pre 4 godine

Toliko je lepa i uredjena zemlja da svi Nemci koji imaju školu sanjaju da dodju u Švicu. Preplavili tu jadnu zemlju. Veće plate, bolji ljudi, lepša priroda, kvalitetnije školstvo, ama sve osim fudbala i autoindustrije. Nemačka je u svim pogledima 40tak godina iza Švajcarske.

@ (Lukas,

"Bolji ljudi"..Po čemu to točno?

Njemačka ima preko 80 milijuna stanovnika, a Švicarska nebrojeno puta manje i manja je po površini...

Njemačka je zakon zemlja, i s vrlo bogatom kulturom, gospodarstvom, ljudima, industrijom i tehnologijom...Uređena u svakom kutku, prelijepe prirode i ima ponude za sve i svakoga.

Da ne spominjem kroz povijest koliko su poznatih fizičara, skladatelja, književnika itd. dali svijetu...

poz iz CG

pre 4 godine

Svi nemacki gradovi su nezanimljivi i dosadni.
Italija i Spanija su keva
(Istoricar, 26. oktobar 2020 10:47)


ma rusija je za vas srbijance majka. Ne znam sta uopste radite na zapadu kad kulturom ni religijom ne pripadate tamo

live

pre 4 godine

Bio sam u dva grada od ovih navedenih. Mogu potvrditi da su prelepi, kao i mnoga mesta koja nisu ovde navedena. Ali isto tako mogu da kažem da sam bio u Manhajmu, Darmštatu i slično...to je malo drugačija strana Nemačke, koja se ne prikazuje toliko u javnosti. :)

Milo

pre 4 godine

Meni je najlepsi Dinkesbuhl . Verovatno ga nema na listi jer je jako mali i zabacen. Imaju neki festival kada su se odbranili od Svedjanja—- to je gradic koji posecuju samo Japanci😂

samo kazem

pre 4 godine

u ratu porusene i ostecene stare gradjevine su nemci ponovo podigli ili ih popravili.
danas svaki grad ima svoje staro istorijsko jezgro . masa domacih i stranih turista obilazi nemacku u divi se istorijskim gradjevinama.

za to vreme u AVistanu su rusi sve. podizu se dodikovace. gradi se gde se kome prohte. niko ne dolazi da se divi pevajucoj fontani, hotelu na pancicevom vrhu, megalomanskom spomeniku, urbanisticki unistenom zlatiboru, megalomanskom betonskom krstu u kragujevcu ...
novi sad obidjes sa tvrdjavom za 3 sata. suboticu za sat. sve lepo i staro unisteno.

Alex

pre 4 godine

ovo što ste naveli jeste lepo za posetiti ali gradovi i mesta u Francuskoj su mnogo lepši. Arhitektura, istorija , ljudi, sve je bolje u Francuskoj.

Lukas

pre 4 godine

Toliko je lepa i uredjena zemlja da svi Nemci koji imaju školu sanjaju da dodju u Švicu. Preplavili tu jadnu zemlju. Veće plate, bolji ljudi, lepša priroda, kvalitetnije školstvo, ama sve osim fudbala i autoindustrije. Nemačka je u svim pogledima 40tak godina iza Švajcarske.

Milan Indjija

pre 4 godine

Bad Nauheim, Bad Salzhausen, Friedberg....Ma gde god da krenes kao u raju je. Doduse ovo je u pokrajini Hessen, a na jugu i jugozapadu je jos lepse. Dusa mi je ostala tamo u toj lepoti i uredjenosti, dobrom i kulturnom narodu. Svaka cast Nemci.

Bio vido

pre 4 godine

A pričamo naša sela lepa. Jesu dok prolaziš kroz njih ako je neko ostao pokosio livadu i šiblje oko kuće. I taj put što prolaziš sa rupama, pogledaj kako je asfaltirano dvorište predsednika loklane opštine.

Jole

pre 4 godine

Mi smo imali Turke skoro 500 godina. Oni nisu nista gradili osim dzamija, a najgore je sto smo od njih pokupili i kulturu. Zato nemamo mnogo, a trebace nam i nekoliko generacija da se otresemo njihovog nasledja.

Dragan

pre 4 godine

Saglasan sa izborom, ali fale po meni dva najznačajnija - Freiburg i Bamberg. Takođe, mislim da je moralo biti mesta i za staro jezgro Nuernberga u okviru zidina.
Ko je bio, zna o čemu pričam. Fascinantno je to što su svi od navedenih gradova nakon Drugog svetskog rata bili totalno razrušeni, pa posle restaurirani. Takođe, u DE je i zakon da se fasade zgrada u određenim gradovima odnosno delovima gradova ne smeju menjati - znači menjaj unutrašnjost kako god želiš, ali spoljni izgled ne diraj.

Sacha

pre 4 godine

nemacka zlo covecanstva
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (maler, 26. oktobar 2020 10:07) # Link komentara

Nemoj tako jer bas nije tako. Svi smo u nekim periodima bili zlo covecanstva. Samo ti jeste secanje na nas Nemce najsvezije. Poseti Nemacku, svidece ti se. Uvideces da nasa kultura prevazilazi zlo WWII. 🇷🇸🇩🇪🇷🇸🇩🇪

Stefan

pre 4 godine

Živeo u Regenzburgu, jako lep grad koji je stariji i nekada bio mnogo bitnini od Minhena koji je tek u poslednjih 150 godina počeo da raste. Regenzburg je bio i rimski grad nekada i zvao se Ratibona. Fun fact - katedrala u Regenzburgu se gradilq od kamena koji je nekad činio Beograd. Kako? Nakon što su Austrijanci izgubili rat sa Turcima morali si da vrate i Beograd u skladu sa mirovnim sporazumom. Pošto je Beograd tada bio u Austrijskom posedu, grad je bio izgradjen kao sve barokne varoši monarhije toga vremena (katedrale, palate, trgovi itd). Austrijanci su dobili 6 meseci da se povuku iz grada i onda su razmontirali sve što su sazidali u poslednjih pola veka i poslali uzvodno te je kamen prodat za izgradnju katedrale u Regenzburgu na Dunavu

g

pre 4 godine

I posle se busamo u grudi da je Srbija prelepa! Sem sto smo oduvek beda i sirotinja, nemamo ni maste a i prljavi smo za medalju. Priroda, pa i ona je stedela na nama. Ko mrdnuo malo van granica, zna o cemu pricam. Mi ovakve stvari, sem manastira na svakom koraku, nemamo. To je dokaz da su, oduvek, samo vladari ziveli na visokoj nozi jer su ih oni gradili, na racun nepismenog naroda..

Milek

pre 4 godine

"Nemacka bila razvaljena 1945-te od strane saveznika i sovjeta,a vidite im infrastrukturu. Mi se jos oporavljamo od poplava 2014-te.. Sramota smo."

Polako šefe, isti ti saveznici su podigli iz pepela zap. Nemačku praveći branu od komunizma sa istoka.

Straight Outta München

pre 4 godine

Tek kada provedete u Nemackoj nekoliko godina mozete steci sliku koliko je to prelepa i razvijena drzava. Najlepsi deo je svakako juzno od Minhena prema Alpima. Svaki vikend mozete da idete na neko drugo mesto i tako u nedogled. Nemoguce je sve obici. Govorim samo za juzno deo... Sever jos nisam ni obilazio.

Petar

pre 4 godine

Geografski, a i arhitekturom Nemacka je daleko iza Francuske, Spanije, Italije. Kad pogledate Nemacku kroz geografiju i arhitekturu,razumete nemacki pojednostavljen, neinventivan, dosadan dizajn svega.Na Nemacku se loze Balkanci, Istocna Evropa kad zarade malo i kupe autO, cak i politicki nikakav uzor Nemacka ne može biti, zbog poznatih istorijskih cinjenica.

Milan Indjija

pre 4 godine

Bio sam u Rotenburgu, ali i pored navedenih, imate stotine slicnih gradica koji su kao iz bajke. Tesko je zamisliti kako izgleda uzivo dok se ne vidi.

Pljuvac Svih Stilova

pre 4 godine

Nemacka bila razvaljena 1945-te od strane saveznika i sovjeta,a vidite im infrastrukturu. Mi se jos oporavljamo od poplava 2014-te.. Sramota smo.

Pljuvac Svih Stilova

pre 4 godine

Nemacka bila razvaljena 1945-te od strane saveznika i sovjeta,a vidite im infrastrukturu. Mi se jos oporavljamo od poplava 2014-te.. Sramota smo.

g

pre 4 godine

I posle se busamo u grudi da je Srbija prelepa! Sem sto smo oduvek beda i sirotinja, nemamo ni maste a i prljavi smo za medalju. Priroda, pa i ona je stedela na nama. Ko mrdnuo malo van granica, zna o cemu pricam. Mi ovakve stvari, sem manastira na svakom koraku, nemamo. To je dokaz da su, oduvek, samo vladari ziveli na visokoj nozi jer su ih oni gradili, na racun nepismenog naroda..

Milan Indjija

pre 4 godine

Bio sam u Rotenburgu, ali i pored navedenih, imate stotine slicnih gradica koji su kao iz bajke. Tesko je zamisliti kako izgleda uzivo dok se ne vidi.

Straight Outta München

pre 4 godine

Tek kada provedete u Nemackoj nekoliko godina mozete steci sliku koliko je to prelepa i razvijena drzava. Najlepsi deo je svakako juzno od Minhena prema Alpima. Svaki vikend mozete da idete na neko drugo mesto i tako u nedogled. Nemoguce je sve obici. Govorim samo za juzno deo... Sever jos nisam ni obilazio.

Sacha

pre 4 godine

nemacka zlo covecanstva
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (maler, 26. oktobar 2020 10:07) # Link komentara

Nemoj tako jer bas nije tako. Svi smo u nekim periodima bili zlo covecanstva. Samo ti jeste secanje na nas Nemce najsvezije. Poseti Nemacku, svidece ti se. Uvideces da nasa kultura prevazilazi zlo WWII. 🇷🇸🇩🇪🇷🇸🇩🇪

Jole

pre 4 godine

Mi smo imali Turke skoro 500 godina. Oni nisu nista gradili osim dzamija, a najgore je sto smo od njih pokupili i kulturu. Zato nemamo mnogo, a trebace nam i nekoliko generacija da se otresemo njihovog nasledja.

dragan

pre 4 godine

Kad vidite ove gradove tek onda možete zaključiti koliko su Osmanlije štete nanijeli na Balkanu u pogledu graditeljstva, uređenosti, sveopće kulture, mentaliteta i civiliziranosti

boss

pre 4 godine

Ko je bio bar jednom u Nemačkoj zna koliko je to lepa zemlja, postoji bezbroj gradica sa po 20,30 hiljada a neki cak i sa manje stanovnika koji izgledaju kao iz bajke, kad ste tamo to je odmor za dusu, nema guzve, prelepa arhitektura, cista priroda, ulice, vazduh, svi voze bicikle, ma prosto se zivi opusteno i bez stresa..

Bio vido

pre 4 godine

A pričamo naša sela lepa. Jesu dok prolaziš kroz njih ako je neko ostao pokosio livadu i šiblje oko kuće. I taj put što prolaziš sa rupama, pogledaj kako je asfaltirano dvorište predsednika loklane opštine.

samo kazem

pre 4 godine

u ratu porusene i ostecene stare gradjevine su nemci ponovo podigli ili ih popravili.
danas svaki grad ima svoje staro istorijsko jezgro . masa domacih i stranih turista obilazi nemacku u divi se istorijskim gradjevinama.

za to vreme u AVistanu su rusi sve. podizu se dodikovace. gradi se gde se kome prohte. niko ne dolazi da se divi pevajucoj fontani, hotelu na pancicevom vrhu, megalomanskom spomeniku, urbanisticki unistenom zlatiboru, megalomanskom betonskom krstu u kragujevcu ...
novi sad obidjes sa tvrdjavom za 3 sata. suboticu za sat. sve lepo i staro unisteno.

Lane

pre 4 godine

Zemlja lepa ali ljudi loši. Negostoljubivi, ksenofobični, rasisti. Tek poneko odskače iz mase. Bio,živeo ,video. Nikad više Nemačka.
(Alex, 26. oktobar 2020 14:13)

Netacno i netacno. Ja ziveo 33 godine u Nemackoj i nikada necu reci ruznu rec. I dan danas imam desetine prijatelja sa kojima se vidjam i cujem. Izgleda da si ti los covek.

Zahvaljujemo se na glasu.

Stefan

pre 4 godine

Živeo u Regenzburgu, jako lep grad koji je stariji i nekada bio mnogo bitnini od Minhena koji je tek u poslednjih 150 godina počeo da raste. Regenzburg je bio i rimski grad nekada i zvao se Ratibona. Fun fact - katedrala u Regenzburgu se gradilq od kamena koji je nekad činio Beograd. Kako? Nakon što su Austrijanci izgubili rat sa Turcima morali si da vrate i Beograd u skladu sa mirovnim sporazumom. Pošto je Beograd tada bio u Austrijskom posedu, grad je bio izgradjen kao sve barokne varoši monarhije toga vremena (katedrale, palate, trgovi itd). Austrijanci su dobili 6 meseci da se povuku iz grada i onda su razmontirali sve što su sazidali u poslednjih pola veka i poslali uzvodno te je kamen prodat za izgradnju katedrale u Regenzburgu na Dunavu

Binglar Hr

pre 4 godine

Toliko je lepa i uredjena zemlja da svi Nemci koji imaju školu sanjaju da dodju u Švicu. Preplavili tu jadnu zemlju. Veće plate, bolji ljudi, lepša priroda, kvalitetnije školstvo, ama sve osim fudbala i autoindustrije. Nemačka je u svim pogledima 40tak godina iza Švajcarske.

@ (Lukas,

"Bolji ljudi"..Po čemu to točno?

Njemačka ima preko 80 milijuna stanovnika, a Švicarska nebrojeno puta manje i manja je po površini...

Njemačka je zakon zemlja, i s vrlo bogatom kulturom, gospodarstvom, ljudima, industrijom i tehnologijom...Uređena u svakom kutku, prelijepe prirode i ima ponude za sve i svakoga.

Da ne spominjem kroz povijest koliko su poznatih fizičara, skladatelja, književnika itd. dali svijetu...

Alex

pre 4 godine

ma rusija je za vas srbijance majka. Ne znam sta uopste radite na zapadu kad kulturom ni religijom ne pripadate tamo
 (poz iz CG, 26. oktobar 2020 12:39)

Imamo čisto poslovan odnos: mi njima znanje i rad ,oni nama lovu. Ne moramo da se volimo. Jel ti sad jasnije?

Milan Indjija

pre 4 godine

Prelepo jeste, al dzaba kad nema toplinu. Prosetas, odusevis se, fotografises, oko tebe nemcuge... i posle par dana, nedelja, meseci, shvatis da nista ne moze da zameni Srbiju.
(aabb, 26. oktobar 2020 14:55

Shvatis da nigde nema to sto ima u Srbiji. Djubre na sve strane, plasticne ambalaze, stari sporeti i uginula stoka na sve strane. U pravu si. To sto ima u Srbiji, nema nigde. A jos sto smo aljkavi i neuredni... Za medalju. A bahati i nekulturni...da ne pricam. A sto volimo da prevarimo! Da li ti treba jos argumenata?

Dragan

pre 4 godine

Saglasan sa izborom, ali fale po meni dva najznačajnija - Freiburg i Bamberg. Takođe, mislim da je moralo biti mesta i za staro jezgro Nuernberga u okviru zidina.
Ko je bio, zna o čemu pričam. Fascinantno je to što su svi od navedenih gradova nakon Drugog svetskog rata bili totalno razrušeni, pa posle restaurirani. Takođe, u DE je i zakon da se fasade zgrada u određenim gradovima odnosno delovima gradova ne smeju menjati - znači menjaj unutrašnjost kako god želiš, ali spoljni izgled ne diraj.

Milan Indjija

pre 4 godine

Bad Nauheim, Bad Salzhausen, Friedberg....Ma gde god da krenes kao u raju je. Doduse ovo je u pokrajini Hessen, a na jugu i jugozapadu je jos lepse. Dusa mi je ostala tamo u toj lepoti i uredjenosti, dobrom i kulturnom narodu. Svaka cast Nemci.

Milek

pre 4 godine

"Nemacka bila razvaljena 1945-te od strane saveznika i sovjeta,a vidite im infrastrukturu. Mi se jos oporavljamo od poplava 2014-te.. Sramota smo."

Polako šefe, isti ti saveznici su podigli iz pepela zap. Nemačku praveći branu od komunizma sa istoka.

Markoni

pre 4 godine

Polako šefe, isti ti saveznici su podigli iz pepela zap. Nemačku praveći branu od komunizma sa istoka.
(Milek, 26. oktobar 2020 10:27)

Nisu saveznici digli Nemačku iz pepela nego sami Nemci. Jeste, bio je Maršalov plan ali od njega nije samo Nemačka imala koristi nego i dobar deo Evrope jer je ta podrška deljena mnogim zemljama. A saveznici, pogotovo Britanci su imali nameru da Nemačku pretvore u ruralnu zemlju kako im više nikada ne bi bili rivali. Sem odštete od nekih 20 milijardi dolara (u to vreme je to bila mnogo veća suma), oko 4 miliona Nemaca (ne samo ratnih zarobljenika već i obični građani) morali su nekoliko godina da prinudno rade u mnogim zemljama. Zaboravlja se da nisu samo Sovjeti nosili čitave fabrike i postrojenja sa sobom već su to isto radili i Britanci i Francuzi. Isto tako neka procena je da su sem ovih 20 milijardi, saveznici na ime oduzimanja različite tehnologije, patenata, autorskih prava, pa i naučnika uzele dodatno oko 10 milijardi. Da ne pominjemo da su bili sravnjeni sa zemljom. OK, naravno, dobili su što su tražili ali su neke lekcije naučili i zahvaljujući disciplini, vrednom radu i UREĐENOM SISTEMU, napravili opet jaku državu.

ne znam

pre 4 godine

(Alex, 26. oktobar 2020 14:13)

Ne lazi majke ti zivim u Nemackoj i nikada nijednu neprijatnost nisam doziveo od samih Nemaca cak sta vise jedino sto sam od njih dobio je bila ljubaznost a te tvoje price od pokojne babe mozes da pricas nekom ko nikad nije izasao iz svog sela...

malo istorije nije loše

pre 4 godine

Nemacka bila razvaljena 1945-te od strane saveznika i sovjeta,a vidite im infrastrukturu. Mi se jos oporavljamo od poplava 2014-te.. Sramota smo.
(Pljuvac Svih Stilova, 26. oktobar 2020 08:40)

Saveznici su posle 2. sv. rata ubacili milijarde dolara da bi oporavili Nemačku kako se ne bi ponovo pojavio neki iskompleksirani slikar sa brčićima. Mi bili 350 godina pod Turcima. Razvaljeni u 1. sv. ratu od strane Austrije. Razvaljeni u 2. sv. ratu od strane tih istih Nemaca. I na sve to razvaljeni 1999. i to nećeš verovati od strane Nemaca.

poz iz CG

pre 4 godine

Svi nemacki gradovi su nezanimljivi i dosadni.
Italija i Spanija su keva
(Istoricar, 26. oktobar 2020 10:47)


ma rusija je za vas srbijance majka. Ne znam sta uopste radite na zapadu kad kulturom ni religijom ne pripadate tamo

boss

pre 4 godine

Dragan

Bio sam.Nirnbergu vise puta jer imam rodbinu tamo, tako da znam sta pricas, slazem se u potpunosti,veoma lep grad, cela Bavarska je prelepa sa puno srednjovekovnih zamkova i ostalim atrakcijama ,gostoljubiv i kulturan narod, ma Nemačka je zakon!!

Milek

pre 4 godine

"Nisu saveznici digli Nemačku iz pepela nego sami Nemci. Jeste, bio je Maršalov plan ali od njega nije samo Nemačka imala koristi nego i dobar deo Evrope jer je ta podrška deljena mnogim zemljama. A saveznici, pogotovo Britanci su imali nameru da Nemačku pretvore u ruralnu zemlju kako im više nikada ne bi bili rivali. Sem odštete od nekih 20 milijardi dolara (u to vreme je to bila mnogo veća suma), oko 4 miliona Nemaca (ne samo ratnih zarobljenika već i obični građani) morali su nekoliko godina da prinudno rade u mnogim zemljama. Zaboravlja se da nisu samo Sovjeti nosili čitave fabrike i postrojenja sa sobom već su to isto radili i Britanci i Francuzi. Isto tako neka procena je da su sem ovih 20 milijardi, saveznici na ime oduzimanja različite tehnologije, patenata, autorskih prava, pa i naučnika uzele dodatno oko 10 milijardi. Da ne pominjemo da su bili sravnjeni sa zemljom. OK, naravno, dobili su što su tražili ali su neke lekcije naučili i zahvaljujući disciplini, vrednom radu i UREĐENOM SISTEMU, napravili opet jaku državu"

Delimično tačno. Prisvajanje tehnologija jeste se desilo neposredno nakon rata ali su Amerikanci ti koji su uveli sistem u kome su Nemci morali da rade na obnovi. Pošto dobro poznajem Nemce jer živim u Nemačkoj tvrdim da bez nametnutog sistema ne bi mnogo postigli. Glorifikovanje Nemaca kao vrednog naroda više nije aktuelno.

srga74

pre 4 godine

Pozdrav iz Quedlinburga! Ne izbegavajte ovaj bajkoviti grad ni zimi ni leti, uvek je divan, pun turista i gostoprimljiv... :)
Dobrodošli!

aabb

pre 4 godine

kad pogledas gradove uredjene muziku koju imaju slusaju kompozitire iz svih eloha, sve ti je jasno. gde su oni a gde smo mi kad je kultura h pitanju
(muzicar, 26. oktobar 2020 14:06)

Izvini Mocarte nisam te prepoznao.
Kad pogledas recenice i gramatiku ovakvih komentara, sve ti je jasno. Gde smo mi kad je kultura u pitanju i ko komentarise kulturu.

ajde

pre 4 godine

Smešno u odnosu na Italiju!
(zul?, 26. oktobar 2020 13:21)
-------------------------------------

Ja sam stvarno presao Italiju i uzduz i popreko, i nijednom, ali bas nijednom, nisam u Italiji video nemacki srednjevekovni grad. Valjda sam ih, nekako, sve promasio.

Janko

pre 4 godine

Toliko je lepa i uredjena zemlja da svi Nemci koji imaju školu sanjaju da dodju u Švicu. Preplavili tu jadnu zemlju. Veće plate, bolji ljudi, lepša priroda, kvalitetnije školstvo, ama sve osim fudbala i autoindustrije. Nemačka je u svim pogledima 40tak godina iza Švajcarske.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Lukas, 26. oktobar 2020 11:32) # L

Lukas - iznosiš krajnje nepotkrepljene tvrdnje. Nemačka ima mnogo izrazeniji socijalni sistem nego Švajcarska, besplatne univerzitete, škole, dečja pbdaništa po pristupačnim cenama (u Švajcarskoj obdanište košta pravo malo bogatstvo tako da majke radije ostaju kod kuće nego da idu na posao) O pravima zena da ne govorimo - Švajcarska je po tom pitanju srednji vek. Crna rupa u Evropi. U Švajcarsku in Nemačke dolaze uglavnom oni koji hoće da zarade dobre pare (Menadzeri, Bankari, pa i Lekari) i koji sebe pronalaze u hladnokrvnom kapitalizmu Švajcarske - zemlje koja je svoje bogatstvo zasnovala na patnji i krvi ljudi celog sveta prostituišući se sa njihovim krvnicima.

Milan

pre 4 godine

Ljudi, svejedno je, svaki gradic sa manje od 30.000 stanovnika je prelep. Imaju ocuvani Altstadt (Stari grad) u centru i sve je manje vise isto. Ti gradici nisu bombardovani i to je razlog zasto su sacuvali svoju lepotu.
Nekada sam vozio auto satima da bih video te cuvene gradove, onda sam shvatio da biciklom mogu otici u prvi manji grad i videti to isto.
Jedino su izuzatak vestacki gradici nastali u okolini velikih fabrika posle 2. svetskog rata. Tamo stvarno nema nicega.

Stuttgart calling

pre 4 godine

Freiburg, Augsburg, Lindau, Ravensburg...
Ne znaš gde da kreneš a da ne izostaviš jednu lepotu.
Sve su to veći gradovi. A ima na stotine malih koje vredi videti.
Mosbach, Marbach, Schorndorf, Bad Wimpfen....

A to je opet sve samo Baden-Württemberg.

Da ne počnem sada još da nabrajam ostale pokrajine.
Gde su Leipzig, Dresden, München....

Tutankamon

pre 4 godine

Toliko priče o uništenoj industriji u Njemačkoj a najveća fabrika u to vrijeme Volkswagen je faktički ostala čitava. Jedna hala bila pogođena. Nije to baš sve tako bilo kako hoće da prikažu.

Milan Indjija

pre 4 godine

Prelepo jeste, al dzaba kad nema toplinu. Prosetas, odusevis se, fotografises, oko tebe nemcuge... i posle par dana, nedelja, meseci, shvatis da nista ne moze da zameni Srbiju.
(aabb, 26. oktobar 2020 14:55

Shvatis da nigde nema to sto ima u Srbiji. Djubre na sve strane, plasticne ambalaze, stari sporeti i uginula stoka na sve strane. U pravu si. To sto ima u Srbiji, nema nigde. A jos sto smo aljkavi i neuredni... Za medalju. A bahati i nekulturni...da ne pricam. A sto volimo da prevarimo! Da li ti treba jos argumenata?
(Milan Indjija, 26. oktobar 2020 17:35)

Mozemo o argumentima do besvesti, ali ja ne vidim sve crno i tumorno kao ti. Sta god ja napisao ti ces reci ili naci nesto crno i katastrofalno. Pricas kao da zivis u blatu i svinjcu, zao mi te je sto ti je takva prizma. Zelim ti srecu tj. da sto pre odes iz Srbije.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (aabb, 26. oktobar 2020 18:44) # Link komentara

Ja sam od 1984. godine u Nemackoj i na relaciji Nemacka - Srbija. Tek za informaciju. Zato znam sve ovo i pisem istinu.

Petar

pre 4 godine

Geografski, a i arhitekturom Nemacka je daleko iza Francuske, Spanije, Italije. Kad pogledate Nemacku kroz geografiju i arhitekturu,razumete nemacki pojednostavljen, neinventivan, dosadan dizajn svega.Na Nemacku se loze Balkanci, Istocna Evropa kad zarade malo i kupe autO, cak i politicki nikakav uzor Nemacka ne može biti, zbog poznatih istorijskih cinjenica.

Alex

pre 4 godine

ovo što ste naveli jeste lepo za posetiti ali gradovi i mesta u Francuskoj su mnogo lepši. Arhitektura, istorija , ljudi, sve je bolje u Francuskoj.

Milo

pre 4 godine

Meni je najlepsi Dinkesbuhl . Verovatno ga nema na listi jer je jako mali i zabacen. Imaju neki festival kada su se odbranili od Svedjanja—- to je gradic koji posecuju samo Japanci😂

TedThüringen

pre 4 godine

Alex Nijemci nisu licemjeri.
Sve će ti reći uvijek u facu sviđalo ti se ili ne.
Direktni uvijek ua razliku od balkanaca koje izbjegavam u širokom luku.

Nenad 75

pre 4 godine

Jel bio neko od vas u NRW ( Pokrajina Severna Rajna) I najlepši Njemački grad Düsseldorf. Ako niste dođite i vidite pa onda pišite komentare.... Pozdrav iz Düsseldorfa 🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️

Albatros

pre 4 godine

Moze tekst i o gradovima u Austriji, ja bih izdvojio kao najlepse Salcburg i Bec, a sto se tice Nemacke po meni najlepsi su Nirnberg i Bamberg a tu su jos i Freiburg, Würzburg, Minnhen, Regensburg i Augsburg.

aabb

pre 4 godine

Prelepo jeste, al dzaba kad nema toplinu. Prosetas, odusevis se, fotografises, oko tebe nemcuge... i posle par dana, nedelja, meseci, shvatis da nista ne moze da zameni Srbiju.

TedThüringen

pre 4 godine

Prekrasna zemlja.
Ja živim na granici Thüringena i Bayerna.
Ne spomenuti Bamberg je jako čudno.
Prekrasni grad baroka i rokokoa koji je pošteđen bombardiranja.
Spektakularna arhitektura, položaj, kuhinja koja je posebna i dimljeno pivo.
8 milijuna turista godišnje.
Od velikih gradova preporučam Nürnberg i prekrasni Dresden.
Grüße aus Oberfranken.

live

pre 4 godine

Bio sam u dva grada od ovih navedenih. Mogu potvrditi da su prelepi, kao i mnoga mesta koja nisu ovde navedena. Ali isto tako mogu da kažem da sam bio u Manhajmu, Darmštatu i slično...to je malo drugačija strana Nemačke, koja se ne prikazuje toliko u javnosti. :)

Mitar

pre 4 godine

Nešto više volim Mediteran ljudi su slični kao mi , Nemci su severni narod i apsolutno nam ne odgovaraju.Lepo je i čisto za razglednicu ali živeti tamo je čista otudjenost.

Ccc

pre 4 godine

Ali zato su kod nas neobrazovani komunisti iz sume popunjavali rupe od bombardovanja sivim kockama jer za drugo nisu znali! I Dan danas njihovi naslednici bez imalo stila I ukusa unistavaju Srbiju!

muzicar

pre 4 godine

kad pogledas gradove uredjene muziku koju imaju slusaju kompozitire iz svih eloha, sve ti je jasno. gde su oni a gde smo mi kad je kultura h pitanju

Lukas

pre 4 godine

Toliko je lepa i uredjena zemlja da svi Nemci koji imaju školu sanjaju da dodju u Švicu. Preplavili tu jadnu zemlju. Veće plate, bolji ljudi, lepša priroda, kvalitetnije školstvo, ama sve osim fudbala i autoindustrije. Nemačka je u svim pogledima 40tak godina iza Švajcarske.

kakve su ti misli, taka ti je život

pre 4 godine

Shvatis da nigde nema to sto ima u Srbiji. Djubre na sve strane, plasticne ambalaze, stari sporeti i uginula stoka na sve strane. U pravu si. To sto ima u Srbiji, nema nigde. A jos sto smo aljkavi i neuredni... Za medalju. A bahati i nekulturni...da ne pricam. A sto volimo da prevarimo! Da li ti treba jos argumenata?
(Milan Indjija, 26. oktobar 2020 17:35)

U jesi i nisi u pravu. Ako može neko odavde da ode u inostranstvo i da tamo poštuje red onda neće biti da je aljkavost naša glavna karakteristika. Nemci su pokušali sa ublažavanjem kazni za bacanje đubreta pa kada su konstantovali da to nije bio dobar potez onda su vratili na staro. Znači nije samo do mentaliteta. Uostalom, ti isti naši koji žive u Nemačkoj kada dođu ovde budu nekulturni i bahati. Biće i do toga da li voliš svoju zemlju. Ti inače nisi ostavio nijedan pozitivan komentar o Srbiji. Neće biti da baš ništa ne valja.

CG- MN

pre 4 godine

Ahen! Predivna rekonstruisana katedrala Karla V, stari grad, terme, studentski je grad i u vreme pred Božić je baš živahno...sa pazara, ko šta voli! Svega ima...verujem da je svako godišnje doba lepo u gradu, iako je moja poseta bila u decembru... lepa je to zemlja...iskustva sa narodom su sasvim ok.

Milan

pre 4 godine

@Alex
A zar to nije normalno? Meni to pokazuje da drže do sebe. Kod nas imaju problem čim je neko poreklom iz bosne ili crne gore ali zato ako si norvežanin odmah svi osećaju kompleks niže vrednosti. Kad bi mi držali do sebe i smatrali da je srpsko najbolje i drugi bi nas više uvažavali.

hm

pre 4 godine

od krstaških ratova- pljačkaških bolje reći ,pa dva svetska rata sve go nemac do nemca ,ta država je trebala biti "uzorana" bombama i nikad više stvorena a ne ovako pomogli sa maršalovim planom i podigli je a bilo bombardovano 5-7gradova ,industrijski centri ništa ,molim ove što ne znaju istoriju i činjenice da ne pišu a b 92 da smogne snage i objavi komentar jednom u istoriji a ne da se stalno plaše ili zaziru .Da bi vam dokazao ,objavite ovaj kom. pa ćete videti

Alex

pre 4 godine

Ne lazi majke ti zivim u Nemackoj i nikada nijednu neprijatnost nisam doziveo od samih Nemaca cak sta vise jedino sto sam od njih dobio je bila ljubaznost a te tvoje price od pokojne babe mozes da pricas nekom ko nikad nije izasao iz svog sela...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ne znam, 26. oktobar 2020 16:24)

Pa nisam ni ja lično doživeo ali sam svojim očima gledao kako su drugi, stranog porekla doživljavali. Retko kad će ti Švaba direktno reći, to su stari licemeri. Ali zato ćeš doživeti diskretnu diskriminaciju na tone. Nikad neće osoba stranog porekla biti neki gradonačelnik ili npr. predsednik Upravnog odbora neke institucije, ili na čelu neke jake firme i slično. Ne znam što to krijete , svi vi koji tamo živite, pa to nije vaša greška ni stid, već isključivo njihova. I sam imam prijatelje među Nemcima i to su izuzeci koji potvrđuju pravilo i koji takođe priznaju kakva je situacija u nemačkom društvu danas.

hm

pre 4 godine

kako istinu pisali i govorili tako vam Bog pomagao - ne mogu da verujem da se ne sme napisati da je nemačka kriva za dva rata i (dva) 2.000.000. SRBA

Pippin

pre 4 godine

Zaboravili ste recimo Nirnberg sa netaknutim jezgrom iz srednjeg veka
(boris.a, 26. oktobar 2020 09:25)

Nirnberg? Kakvo bre netaknuto jezgro, pa taj grad je potpuno uništen 45-te. Ceo Nirnberg je star 75 godina. Stari centar je restauiran i to je to.

Dobro

pre 4 godine

Predivan tekst, šteta za poneki komentar koji je potpuno neumesan. Ljudi mešaju politiku u ovu priču o divim malim prelepim gradićima sa srednjevekovnim jezgrom. Ja se spremam sledeće godine na odmor u Nemačku i baš mi je legao ovakav članak. Dosta toga (gradovi) sam sada i zapisao da ne zaboravim.
Živim već 29 godina u Holandiji, koju sam prošao uzduž i popreko (moja supruga i ja smo arhitekte i stručnjaci za restauraciju) tako da toplo preporučujem i male Holandske gradove: Deventer, Zutphen, Zwolle, Amersfoort, Alkmaar, Dordrecht, Delft, Brielle, Zierikzee. Nije sve samo u Amsterdamu Roterdamu i Hagu. Ova zadnja dva su čak i najružnija.
Sledeće godine: Nemačka. Jedva čekam. Samo da nam Korona ne poremeti planove.

Iz zemlje lala, uvek vaš,

max

pre 4 godine

Nas Turci nacisto upropastili.
(art, 27. oktobar 2020 04:45)

Kako onda objasnjavas stare kuce u Ohridu? Te kuce su slicne kao one na zapadu. Razlika je samo sto nisu obojene u jarke boje. Ceo Beograd je izgledao kao konak kneginje Ljubice. Problem je sto je bilo dosta rusenja. Nije moralo da se rusi u tolikom obimu. Poznati smo po tome sto ne znamo da cuvamo nasledje. Moglo je da egzistira i staro i novo.

aabb

pre 4 godine

Prelepo jeste, al dzaba kad nema toplinu. Prosetas, odusevis se, fotografises, oko tebe nemcuge... i posle par dana, nedelja, meseci, shvatis da nista ne moze da zameni Srbiju.
(aabb, 26. oktobar 2020 14:55

Shvatis da nigde nema to sto ima u Srbiji. Djubre na sve strane, plasticne ambalaze, stari sporeti i uginula stoka na sve strane. U pravu si. To sto ima u Srbiji, nema nigde. A jos sto smo aljkavi i neuredni... Za medalju. A bahati i nekulturni...da ne pricam. A sto volimo da prevarimo! Da li ti treba jos argumenata?
(Milan Indjija, 26. oktobar 2020 17:35)

Mozemo o argumentima do besvesti, ali ja ne vidim sve crno i tumorno kao ti. Sta god ja napisao ti ces reci ili naci nesto crno i katastrofalno. Pricas kao da zivis u blatu i svinjcu, zao mi te je sto ti je takva prizma. Zelim ti srecu tj. da sto pre odes iz Srbije.

art

pre 4 godine

Nas Turci nacisto upropastili. i ono malo sto sam vjerovao u njihov doprinos nasim prostorima pade u vodu recenicom iz teksta.
"Gradski kameni most preko Dunava, izgrađen između 1135. i 1146. godine"
Ja mislio da Evropljani tada nisu jos gradili dobre mostove kao Otomani.

Alex

pre 4 godine

Nijemci sve kažu direktno i u lice, tako su odgojeni.
 (billy_the_cat, 26. oktobar 2020 23:22)

Rekli bi oni kad mi smeli, nego se plaše zakona. Zato to rade perfidno, lukavo i ne direktno.Ovamo se glumi multikulturalnost za svet a u stvarnosti je situacija katastrofa. To svi znamo koji smo živeli, i vi koji sada živite a i sami Nemci, pa nema potrebe da krijemo. Istinu treba izneti na videlo.Neka znaju ljudi i svi koji misle da se, eventualno, sele tamo.

Marek

pre 4 godine

Svi koji misle da je Nemacka savrsena treba da odu malo u istocni deo ,gde zivi preko 16 miliona ljudi. Napustene fabricke hale, losi putevi... Cak sta vise gradovi sivilo, posebno Magdeburg ..

123

pre 4 godine

Nas Turci nacisto upropastili. i ono malo sto sam vjerovao u njihov doprinos nasim prostorima pade u vodu recenicom iz teksta.
"Gradski kameni most preko Dunava, izgrađen između 1135. i 1146. godine"
Ja mislio da Evropljani tada nisu jos gradili dobre mostove kao Otomani.
(art, 27. oktobar 2020 04:45)

Taj most se rusio mnogo puta i bio renoviran tokom vekova...

Neko ko je bio

pre 4 godine

Svi koji misle da je Nemacka savrsena treba da odu malo u istocni deo ,gde zivi preko 16 miliona ljudi. Napustene fabricke hale, losi putevi... Cak sta vise gradovi sivilo, posebno Magdeburg .. (Marek, 27. oktobar 2020 01:07)

Infrastruktura i glavni putevi u bivsem DDR-u su mnogo bolji nego u bivsoj zapadnoj Nemackoj zato sto su ganc novi. Mada, bez sumnje su prisutni i dalje dokazi Ruske prisutnosti u proslosti. Ono sto Rusima nije uspelo je unistenje starog arhitektonskog nasledja, ali ono sto je gradjeno za njihovo vreme je bilo odvratnog soc-realistickog tipa.

ajde

pre 4 godine

GospoDZa bi prov trebala da uzme knjigu u sake i da vidi sta znaci srednovekovni. To sto je nesto osnovano tada, a nigde zivog primerka kuce iz tog vremena nije srednjovekovno. Inace bi i Vinca i Lepenski vir bili bez premca
(Rhynchinoi Ῥυγχίνοι, 27. oktobar 2020 13:17)
-----------------------------------------------------

Da, i Vinca i Lepenski vir bas "srednjevekovni", sa ili bez "kuca".

Rhynchinoi Ῥυγχίνοι

pre 4 godine

GospoDZa bi prov trebala da uzme knjigu u sake i da vidi sta znaci srednovekovni. To sto je nesto osnovano tada, a nigde zivog primerka kuce iz tog vremena nije srednjovekovno. Inace bi i Vinca i Lepenski vir bili bez premca

Rhynchinoi Ῥυγχίνοι

pre 4 godine

@ajde: Procitaj jos jednom komentar i pogledaj da li sam negde napisao da su Vinca i Lepenski vir srednjovekovni...
Autor pise o "srednjovekovnim" gradovima gde su kuce iz 1870+. I gomila njih je srusena i zapaljena pa su ih opet tako nazidali. K'o diznilend

Petar

pre 4 godine

Geografski, a i arhitekturom Nemacka je daleko iza Francuske, Spanije, Italije. Kad pogledate Nemacku kroz geografiju i arhitekturu,razumete nemacki pojednostavljen, neinventivan, dosadan dizajn svega.Na Nemacku se loze Balkanci, Istocna Evropa kad zarade malo i kupe autO, cak i politicki nikakav uzor Nemacka ne može biti, zbog poznatih istorijskih cinjenica.

aabb

pre 4 godine

Prelepo jeste, al dzaba kad nema toplinu. Prosetas, odusevis se, fotografises, oko tebe nemcuge... i posle par dana, nedelja, meseci, shvatis da nista ne moze da zameni Srbiju.

Lukas

pre 4 godine

Toliko je lepa i uredjena zemlja da svi Nemci koji imaju školu sanjaju da dodju u Švicu. Preplavili tu jadnu zemlju. Veće plate, bolji ljudi, lepša priroda, kvalitetnije školstvo, ama sve osim fudbala i autoindustrije. Nemačka je u svim pogledima 40tak godina iza Švajcarske.

poz iz CG

pre 4 godine

Svi nemacki gradovi su nezanimljivi i dosadni.
Italija i Spanija su keva
(Istoricar, 26. oktobar 2020 10:47)


ma rusija je za vas srbijance majka. Ne znam sta uopste radite na zapadu kad kulturom ni religijom ne pripadate tamo

Alex

pre 4 godine

ovo što ste naveli jeste lepo za posetiti ali gradovi i mesta u Francuskoj su mnogo lepši. Arhitektura, istorija , ljudi, sve je bolje u Francuskoj.

Mitar

pre 4 godine

Nešto više volim Mediteran ljudi su slični kao mi , Nemci su severni narod i apsolutno nam ne odgovaraju.Lepo je i čisto za razglednicu ali živeti tamo je čista otudjenost.

g

pre 4 godine

I posle se busamo u grudi da je Srbija prelepa! Sem sto smo oduvek beda i sirotinja, nemamo ni maste a i prljavi smo za medalju. Priroda, pa i ona je stedela na nama. Ko mrdnuo malo van granica, zna o cemu pricam. Mi ovakve stvari, sem manastira na svakom koraku, nemamo. To je dokaz da su, oduvek, samo vladari ziveli na visokoj nozi jer su ih oni gradili, na racun nepismenog naroda..

malo istorije nije loše

pre 4 godine

Nemacka bila razvaljena 1945-te od strane saveznika i sovjeta,a vidite im infrastrukturu. Mi se jos oporavljamo od poplava 2014-te.. Sramota smo.
(Pljuvac Svih Stilova, 26. oktobar 2020 08:40)

Saveznici su posle 2. sv. rata ubacili milijarde dolara da bi oporavili Nemačku kako se ne bi ponovo pojavio neki iskompleksirani slikar sa brčićima. Mi bili 350 godina pod Turcima. Razvaljeni u 1. sv. ratu od strane Austrije. Razvaljeni u 2. sv. ratu od strane tih istih Nemaca. I na sve to razvaljeni 1999. i to nećeš verovati od strane Nemaca.

Pljuvac Svih Stilova

pre 4 godine

Nemacka bila razvaljena 1945-te od strane saveznika i sovjeta,a vidite im infrastrukturu. Mi se jos oporavljamo od poplava 2014-te.. Sramota smo.

Milek

pre 4 godine

"Nemacka bila razvaljena 1945-te od strane saveznika i sovjeta,a vidite im infrastrukturu. Mi se jos oporavljamo od poplava 2014-te.. Sramota smo."

Polako šefe, isti ti saveznici su podigli iz pepela zap. Nemačku praveći branu od komunizma sa istoka.

Jole

pre 4 godine

Mi smo imali Turke skoro 500 godina. Oni nisu nista gradili osim dzamija, a najgore je sto smo od njih pokupili i kulturu. Zato nemamo mnogo, a trebace nam i nekoliko generacija da se otresemo njihovog nasledja.

hm

pre 4 godine

od krstaških ratova- pljačkaških bolje reći ,pa dva svetska rata sve go nemac do nemca ,ta država je trebala biti "uzorana" bombama i nikad više stvorena a ne ovako pomogli sa maršalovim planom i podigli je a bilo bombardovano 5-7gradova ,industrijski centri ništa ,molim ove što ne znaju istoriju i činjenice da ne pišu a b 92 da smogne snage i objavi komentar jednom u istoriji a ne da se stalno plaše ili zaziru .Da bi vam dokazao ,objavite ovaj kom. pa ćete videti

aabb

pre 4 godine

Prelepo jeste, al dzaba kad nema toplinu. Prosetas, odusevis se, fotografises, oko tebe nemcuge... i posle par dana, nedelja, meseci, shvatis da nista ne moze da zameni Srbiju.
(aabb, 26. oktobar 2020 14:55

Shvatis da nigde nema to sto ima u Srbiji. Djubre na sve strane, plasticne ambalaze, stari sporeti i uginula stoka na sve strane. U pravu si. To sto ima u Srbiji, nema nigde. A jos sto smo aljkavi i neuredni... Za medalju. A bahati i nekulturni...da ne pricam. A sto volimo da prevarimo! Da li ti treba jos argumenata?
(Milan Indjija, 26. oktobar 2020 17:35)

Mozemo o argumentima do besvesti, ali ja ne vidim sve crno i tumorno kao ti. Sta god ja napisao ti ces reci ili naci nesto crno i katastrofalno. Pricas kao da zivis u blatu i svinjcu, zao mi te je sto ti je takva prizma. Zelim ti srecu tj. da sto pre odes iz Srbije.

aabb

pre 4 godine

kad pogledas gradove uredjene muziku koju imaju slusaju kompozitire iz svih eloha, sve ti je jasno. gde su oni a gde smo mi kad je kultura h pitanju
(muzicar, 26. oktobar 2020 14:06)

Izvini Mocarte nisam te prepoznao.
Kad pogledas recenice i gramatiku ovakvih komentara, sve ti je jasno. Gde smo mi kad je kultura u pitanju i ko komentarise kulturu.

hm

pre 4 godine

kako istinu pisali i govorili tako vam Bog pomagao - ne mogu da verujem da se ne sme napisati da je nemačka kriva za dva rata i (dva) 2.000.000. SRBA

Markoni

pre 4 godine

Polako šefe, isti ti saveznici su podigli iz pepela zap. Nemačku praveći branu od komunizma sa istoka.
(Milek, 26. oktobar 2020 10:27)

Nisu saveznici digli Nemačku iz pepela nego sami Nemci. Jeste, bio je Maršalov plan ali od njega nije samo Nemačka imala koristi nego i dobar deo Evrope jer je ta podrška deljena mnogim zemljama. A saveznici, pogotovo Britanci su imali nameru da Nemačku pretvore u ruralnu zemlju kako im više nikada ne bi bili rivali. Sem odštete od nekih 20 milijardi dolara (u to vreme je to bila mnogo veća suma), oko 4 miliona Nemaca (ne samo ratnih zarobljenika već i obični građani) morali su nekoliko godina da prinudno rade u mnogim zemljama. Zaboravlja se da nisu samo Sovjeti nosili čitave fabrike i postrojenja sa sobom već su to isto radili i Britanci i Francuzi. Isto tako neka procena je da su sem ovih 20 milijardi, saveznici na ime oduzimanja različite tehnologije, patenata, autorskih prava, pa i naučnika uzele dodatno oko 10 milijardi. Da ne pominjemo da su bili sravnjeni sa zemljom. OK, naravno, dobili su što su tražili ali su neke lekcije naučili i zahvaljujući disciplini, vrednom radu i UREĐENOM SISTEMU, napravili opet jaku državu.

Alex

pre 4 godine

Ne lazi majke ti zivim u Nemackoj i nikada nijednu neprijatnost nisam doziveo od samih Nemaca cak sta vise jedino sto sam od njih dobio je bila ljubaznost a te tvoje price od pokojne babe mozes da pricas nekom ko nikad nije izasao iz svog sela...
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (ne znam, 26. oktobar 2020 16:24)

Pa nisam ni ja lično doživeo ali sam svojim očima gledao kako su drugi, stranog porekla doživljavali. Retko kad će ti Švaba direktno reći, to su stari licemeri. Ali zato ćeš doživeti diskretnu diskriminaciju na tone. Nikad neće osoba stranog porekla biti neki gradonačelnik ili npr. predsednik Upravnog odbora neke institucije, ili na čelu neke jake firme i slično. Ne znam što to krijete , svi vi koji tamo živite, pa to nije vaša greška ni stid, već isključivo njihova. I sam imam prijatelje među Nemcima i to su izuzeci koji potvrđuju pravilo i koji takođe priznaju kakva je situacija u nemačkom društvu danas.

dragan

pre 4 godine

Kad vidite ove gradove tek onda možete zaključiti koliko su Osmanlije štete nanijeli na Balkanu u pogledu graditeljstva, uređenosti, sveopće kulture, mentaliteta i civiliziranosti

Alex

pre 4 godine

ma rusija je za vas srbijance majka. Ne znam sta uopste radite na zapadu kad kulturom ni religijom ne pripadate tamo
 (poz iz CG, 26. oktobar 2020 12:39)

Imamo čisto poslovan odnos: mi njima znanje i rad ,oni nama lovu. Ne moramo da se volimo. Jel ti sad jasnije?

Lane

pre 4 godine

Zemlja lepa ali ljudi loši. Negostoljubivi, ksenofobični, rasisti. Tek poneko odskače iz mase. Bio,živeo ,video. Nikad više Nemačka.
(Alex, 26. oktobar 2020 14:13)

Netacno i netacno. Ja ziveo 33 godine u Nemackoj i nikada necu reci ruznu rec. I dan danas imam desetine prijatelja sa kojima se vidjam i cujem. Izgleda da si ti los covek.

Zahvaljujemo se na glasu.

Sacha

pre 4 godine

nemacka zlo covecanstva
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (maler, 26. oktobar 2020 10:07) # Link komentara

Nemoj tako jer bas nije tako. Svi smo u nekim periodima bili zlo covecanstva. Samo ti jeste secanje na nas Nemce najsvezije. Poseti Nemacku, svidece ti se. Uvideces da nasa kultura prevazilazi zlo WWII. 🇷🇸🇩🇪🇷🇸🇩🇪

muzicar

pre 4 godine

kad pogledas gradove uredjene muziku koju imaju slusaju kompozitire iz svih eloha, sve ti je jasno. gde su oni a gde smo mi kad je kultura h pitanju

Tutankamon

pre 4 godine

Toliko priče o uništenoj industriji u Njemačkoj a najveća fabrika u to vrijeme Volkswagen je faktički ostala čitava. Jedna hala bila pogođena. Nije to baš sve tako bilo kako hoće da prikažu.

Binglar Hr

pre 4 godine

Toliko je lepa i uredjena zemlja da svi Nemci koji imaju školu sanjaju da dodju u Švicu. Preplavili tu jadnu zemlju. Veće plate, bolji ljudi, lepša priroda, kvalitetnije školstvo, ama sve osim fudbala i autoindustrije. Nemačka je u svim pogledima 40tak godina iza Švajcarske.

@ (Lukas,

"Bolji ljudi"..Po čemu to točno?

Njemačka ima preko 80 milijuna stanovnika, a Švicarska nebrojeno puta manje i manja je po površini...

Njemačka je zakon zemlja, i s vrlo bogatom kulturom, gospodarstvom, ljudima, industrijom i tehnologijom...Uređena u svakom kutku, prelijepe prirode i ima ponude za sve i svakoga.

Da ne spominjem kroz povijest koliko su poznatih fizičara, skladatelja, književnika itd. dali svijetu...

Milek

pre 4 godine

"Nisu saveznici digli Nemačku iz pepela nego sami Nemci. Jeste, bio je Maršalov plan ali od njega nije samo Nemačka imala koristi nego i dobar deo Evrope jer je ta podrška deljena mnogim zemljama. A saveznici, pogotovo Britanci su imali nameru da Nemačku pretvore u ruralnu zemlju kako im više nikada ne bi bili rivali. Sem odštete od nekih 20 milijardi dolara (u to vreme je to bila mnogo veća suma), oko 4 miliona Nemaca (ne samo ratnih zarobljenika već i obični građani) morali su nekoliko godina da prinudno rade u mnogim zemljama. Zaboravlja se da nisu samo Sovjeti nosili čitave fabrike i postrojenja sa sobom već su to isto radili i Britanci i Francuzi. Isto tako neka procena je da su sem ovih 20 milijardi, saveznici na ime oduzimanja različite tehnologije, patenata, autorskih prava, pa i naučnika uzele dodatno oko 10 milijardi. Da ne pominjemo da su bili sravnjeni sa zemljom. OK, naravno, dobili su što su tražili ali su neke lekcije naučili i zahvaljujući disciplini, vrednom radu i UREĐENOM SISTEMU, napravili opet jaku državu"

Delimično tačno. Prisvajanje tehnologija jeste se desilo neposredno nakon rata ali su Amerikanci ti koji su uveli sistem u kome su Nemci morali da rade na obnovi. Pošto dobro poznajem Nemce jer živim u Nemačkoj tvrdim da bez nametnutog sistema ne bi mnogo postigli. Glorifikovanje Nemaca kao vrednog naroda više nije aktuelno.

Milan Indjija

pre 4 godine

Prelepo jeste, al dzaba kad nema toplinu. Prosetas, odusevis se, fotografises, oko tebe nemcuge... i posle par dana, nedelja, meseci, shvatis da nista ne moze da zameni Srbiju.
(aabb, 26. oktobar 2020 14:55

Shvatis da nigde nema to sto ima u Srbiji. Djubre na sve strane, plasticne ambalaze, stari sporeti i uginula stoka na sve strane. U pravu si. To sto ima u Srbiji, nema nigde. A jos sto smo aljkavi i neuredni... Za medalju. A bahati i nekulturni...da ne pricam. A sto volimo da prevarimo! Da li ti treba jos argumenata?

samo kazem

pre 4 godine

u ratu porusene i ostecene stare gradjevine su nemci ponovo podigli ili ih popravili.
danas svaki grad ima svoje staro istorijsko jezgro . masa domacih i stranih turista obilazi nemacku u divi se istorijskim gradjevinama.

za to vreme u AVistanu su rusi sve. podizu se dodikovace. gradi se gde se kome prohte. niko ne dolazi da se divi pevajucoj fontani, hotelu na pancicevom vrhu, megalomanskom spomeniku, urbanisticki unistenom zlatiboru, megalomanskom betonskom krstu u kragujevcu ...
novi sad obidjes sa tvrdjavom za 3 sata. suboticu za sat. sve lepo i staro unisteno.

Marek

pre 4 godine

Svi koji misle da je Nemacka savrsena treba da odu malo u istocni deo ,gde zivi preko 16 miliona ljudi. Napustene fabricke hale, losi putevi... Cak sta vise gradovi sivilo, posebno Magdeburg ..

Alex

pre 4 godine

Nijemci sve kažu direktno i u lice, tako su odgojeni.
 (billy_the_cat, 26. oktobar 2020 23:22)

Rekli bi oni kad mi smeli, nego se plaše zakona. Zato to rade perfidno, lukavo i ne direktno.Ovamo se glumi multikulturalnost za svet a u stvarnosti je situacija katastrofa. To svi znamo koji smo živeli, i vi koji sada živite a i sami Nemci, pa nema potrebe da krijemo. Istinu treba izneti na videlo.Neka znaju ljudi i svi koji misle da se, eventualno, sele tamo.

Straight Outta München

pre 4 godine

Tek kada provedete u Nemackoj nekoliko godina mozete steci sliku koliko je to prelepa i razvijena drzava. Najlepsi deo je svakako juzno od Minhena prema Alpima. Svaki vikend mozete da idete na neko drugo mesto i tako u nedogled. Nemoguce je sve obici. Govorim samo za juzno deo... Sever jos nisam ni obilazio.

Ccc

pre 4 godine

Ali zato su kod nas neobrazovani komunisti iz sume popunjavali rupe od bombardovanja sivim kockama jer za drugo nisu znali! I Dan danas njihovi naslednici bez imalo stila I ukusa unistavaju Srbiju!

TedThüringen

pre 4 godine

Alex Nijemci nisu licemjeri.
Sve će ti reći uvijek u facu sviđalo ti se ili ne.
Direktni uvijek ua razliku od balkanaca koje izbjegavam u širokom luku.

ne znam

pre 4 godine

(Alex, 26. oktobar 2020 14:13)

Ne lazi majke ti zivim u Nemackoj i nikada nijednu neprijatnost nisam doziveo od samih Nemaca cak sta vise jedino sto sam od njih dobio je bila ljubaznost a te tvoje price od pokojne babe mozes da pricas nekom ko nikad nije izasao iz svog sela...

kakve su ti misli, taka ti je život

pre 4 godine

Shvatis da nigde nema to sto ima u Srbiji. Djubre na sve strane, plasticne ambalaze, stari sporeti i uginula stoka na sve strane. U pravu si. To sto ima u Srbiji, nema nigde. A jos sto smo aljkavi i neuredni... Za medalju. A bahati i nekulturni...da ne pricam. A sto volimo da prevarimo! Da li ti treba jos argumenata?
(Milan Indjija, 26. oktobar 2020 17:35)

U jesi i nisi u pravu. Ako može neko odavde da ode u inostranstvo i da tamo poštuje red onda neće biti da je aljkavost naša glavna karakteristika. Nemci su pokušali sa ublažavanjem kazni za bacanje đubreta pa kada su konstantovali da to nije bio dobar potez onda su vratili na staro. Znači nije samo do mentaliteta. Uostalom, ti isti naši koji žive u Nemačkoj kada dođu ovde budu nekulturni i bahati. Biće i do toga da li voliš svoju zemlju. Ti inače nisi ostavio nijedan pozitivan komentar o Srbiji. Neće biti da baš ništa ne valja.

Milan Indjija

pre 4 godine

Prelepo jeste, al dzaba kad nema toplinu. Prosetas, odusevis se, fotografises, oko tebe nemcuge... i posle par dana, nedelja, meseci, shvatis da nista ne moze da zameni Srbiju.
(aabb, 26. oktobar 2020 14:55

Shvatis da nigde nema to sto ima u Srbiji. Djubre na sve strane, plasticne ambalaze, stari sporeti i uginula stoka na sve strane. U pravu si. To sto ima u Srbiji, nema nigde. A jos sto smo aljkavi i neuredni... Za medalju. A bahati i nekulturni...da ne pricam. A sto volimo da prevarimo! Da li ti treba jos argumenata?
(Milan Indjija, 26. oktobar 2020 17:35)

Mozemo o argumentima do besvesti, ali ja ne vidim sve crno i tumorno kao ti. Sta god ja napisao ti ces reci ili naci nesto crno i katastrofalno. Pricas kao da zivis u blatu i svinjcu, zao mi te je sto ti je takva prizma. Zelim ti srecu tj. da sto pre odes iz Srbije.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (aabb, 26. oktobar 2020 18:44) # Link komentara

Ja sam od 1984. godine u Nemackoj i na relaciji Nemacka - Srbija. Tek za informaciju. Zato znam sve ovo i pisem istinu.

Nenad 75

pre 4 godine

Jel bio neko od vas u NRW ( Pokrajina Severna Rajna) I najlepši Njemački grad Düsseldorf. Ako niste dođite i vidite pa onda pišite komentare.... Pozdrav iz Düsseldorfa 🙋‍♂️🙋‍♂️🙋‍♂️

Milan

pre 4 godine

@Alex
A zar to nije normalno? Meni to pokazuje da drže do sebe. Kod nas imaju problem čim je neko poreklom iz bosne ili crne gore ali zato ako si norvežanin odmah svi osećaju kompleks niže vrednosti. Kad bi mi držali do sebe i smatrali da je srpsko najbolje i drugi bi nas više uvažavali.

Stefan

pre 4 godine

Živeo u Regenzburgu, jako lep grad koji je stariji i nekada bio mnogo bitnini od Minhena koji je tek u poslednjih 150 godina počeo da raste. Regenzburg je bio i rimski grad nekada i zvao se Ratibona. Fun fact - katedrala u Regenzburgu se gradilq od kamena koji je nekad činio Beograd. Kako? Nakon što su Austrijanci izgubili rat sa Turcima morali si da vrate i Beograd u skladu sa mirovnim sporazumom. Pošto je Beograd tada bio u Austrijskom posedu, grad je bio izgradjen kao sve barokne varoši monarhije toga vremena (katedrale, palate, trgovi itd). Austrijanci su dobili 6 meseci da se povuku iz grada i onda su razmontirali sve što su sazidali u poslednjih pola veka i poslali uzvodno te je kamen prodat za izgradnju katedrale u Regenzburgu na Dunavu

Milan Indjija

pre 4 godine

Bad Nauheim, Bad Salzhausen, Friedberg....Ma gde god da krenes kao u raju je. Doduse ovo je u pokrajini Hessen, a na jugu i jugozapadu je jos lepse. Dusa mi je ostala tamo u toj lepoti i uredjenosti, dobrom i kulturnom narodu. Svaka cast Nemci.

Pippin

pre 4 godine

Zaboravili ste recimo Nirnberg sa netaknutim jezgrom iz srednjeg veka
(boris.a, 26. oktobar 2020 09:25)

Nirnberg? Kakvo bre netaknuto jezgro, pa taj grad je potpuno uništen 45-te. Ceo Nirnberg je star 75 godina. Stari centar je restauiran i to je to.

Bio vido

pre 4 godine

A pričamo naša sela lepa. Jesu dok prolaziš kroz njih ako je neko ostao pokosio livadu i šiblje oko kuće. I taj put što prolaziš sa rupama, pogledaj kako je asfaltirano dvorište predsednika loklane opštine.

Albatros

pre 4 godine

Moze tekst i o gradovima u Austriji, ja bih izdvojio kao najlepse Salcburg i Bec, a sto se tice Nemacke po meni najlepsi su Nirnberg i Bamberg a tu su jos i Freiburg, Würzburg, Minnhen, Regensburg i Augsburg.

Milan Indjija

pre 4 godine

Bio sam u Rotenburgu, ali i pored navedenih, imate stotine slicnih gradica koji su kao iz bajke. Tesko je zamisliti kako izgleda uzivo dok se ne vidi.

live

pre 4 godine

Bio sam u dva grada od ovih navedenih. Mogu potvrditi da su prelepi, kao i mnoga mesta koja nisu ovde navedena. Ali isto tako mogu da kažem da sam bio u Manhajmu, Darmštatu i slično...to je malo drugačija strana Nemačke, koja se ne prikazuje toliko u javnosti. :)

Milan

pre 4 godine

Ljudi, svejedno je, svaki gradic sa manje od 30.000 stanovnika je prelep. Imaju ocuvani Altstadt (Stari grad) u centru i sve je manje vise isto. Ti gradici nisu bombardovani i to je razlog zasto su sacuvali svoju lepotu.
Nekada sam vozio auto satima da bih video te cuvene gradove, onda sam shvatio da biciklom mogu otici u prvi manji grad i videti to isto.
Jedino su izuzatak vestacki gradici nastali u okolini velikih fabrika posle 2. svetskog rata. Tamo stvarno nema nicega.

srga74

pre 4 godine

Pozdrav iz Quedlinburga! Ne izbegavajte ovaj bajkoviti grad ni zimi ni leti, uvek je divan, pun turista i gostoprimljiv... :)
Dobrodošli!

art

pre 4 godine

Nas Turci nacisto upropastili. i ono malo sto sam vjerovao u njihov doprinos nasim prostorima pade u vodu recenicom iz teksta.
"Gradski kameni most preko Dunava, izgrađen između 1135. i 1146. godine"
Ja mislio da Evropljani tada nisu jos gradili dobre mostove kao Otomani.

boss

pre 4 godine

Dragan

Bio sam.Nirnbergu vise puta jer imam rodbinu tamo, tako da znam sta pricas, slazem se u potpunosti,veoma lep grad, cela Bavarska je prelepa sa puno srednjovekovnih zamkova i ostalim atrakcijama ,gostoljubiv i kulturan narod, ma Nemačka je zakon!!

ajde

pre 4 godine

Smešno u odnosu na Italiju!
(zul?, 26. oktobar 2020 13:21)
-------------------------------------

Ja sam stvarno presao Italiju i uzduz i popreko, i nijednom, ali bas nijednom, nisam u Italiji video nemacki srednjevekovni grad. Valjda sam ih, nekako, sve promasio.

Dragan

pre 4 godine

Saglasan sa izborom, ali fale po meni dva najznačajnija - Freiburg i Bamberg. Takođe, mislim da je moralo biti mesta i za staro jezgro Nuernberga u okviru zidina.
Ko je bio, zna o čemu pričam. Fascinantno je to što su svi od navedenih gradova nakon Drugog svetskog rata bili totalno razrušeni, pa posle restaurirani. Takođe, u DE je i zakon da se fasade zgrada u određenim gradovima odnosno delovima gradova ne smeju menjati - znači menjaj unutrašnjost kako god želiš, ali spoljni izgled ne diraj.

Rhynchinoi Ῥυγχίνοι

pre 4 godine

GospoDZa bi prov trebala da uzme knjigu u sake i da vidi sta znaci srednovekovni. To sto je nesto osnovano tada, a nigde zivog primerka kuce iz tog vremena nije srednjovekovno. Inace bi i Vinca i Lepenski vir bili bez premca

Janko

pre 4 godine

Toliko je lepa i uredjena zemlja da svi Nemci koji imaju školu sanjaju da dodju u Švicu. Preplavili tu jadnu zemlju. Veće plate, bolji ljudi, lepša priroda, kvalitetnije školstvo, ama sve osim fudbala i autoindustrije. Nemačka je u svim pogledima 40tak godina iza Švajcarske.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Lukas, 26. oktobar 2020 11:32) # L

Lukas - iznosiš krajnje nepotkrepljene tvrdnje. Nemačka ima mnogo izrazeniji socijalni sistem nego Švajcarska, besplatne univerzitete, škole, dečja pbdaništa po pristupačnim cenama (u Švajcarskoj obdanište košta pravo malo bogatstvo tako da majke radije ostaju kod kuće nego da idu na posao) O pravima zena da ne govorimo - Švajcarska je po tom pitanju srednji vek. Crna rupa u Evropi. U Švajcarsku in Nemačke dolaze uglavnom oni koji hoće da zarade dobre pare (Menadzeri, Bankari, pa i Lekari) i koji sebe pronalaze u hladnokrvnom kapitalizmu Švajcarske - zemlje koja je svoje bogatstvo zasnovala na patnji i krvi ljudi celog sveta prostituišući se sa njihovim krvnicima.

CG- MN

pre 4 godine

Ahen! Predivna rekonstruisana katedrala Karla V, stari grad, terme, studentski je grad i u vreme pred Božić je baš živahno...sa pazara, ko šta voli! Svega ima...verujem da je svako godišnje doba lepo u gradu, iako je moja poseta bila u decembru... lepa je to zemlja...iskustva sa narodom su sasvim ok.

Neko ko je bio

pre 4 godine

Svi koji misle da je Nemacka savrsena treba da odu malo u istocni deo ,gde zivi preko 16 miliona ljudi. Napustene fabricke hale, losi putevi... Cak sta vise gradovi sivilo, posebno Magdeburg .. (Marek, 27. oktobar 2020 01:07)

Infrastruktura i glavni putevi u bivsem DDR-u su mnogo bolji nego u bivsoj zapadnoj Nemackoj zato sto su ganc novi. Mada, bez sumnje su prisutni i dalje dokazi Ruske prisutnosti u proslosti. Ono sto Rusima nije uspelo je unistenje starog arhitektonskog nasledja, ali ono sto je gradjeno za njihovo vreme je bilo odvratnog soc-realistickog tipa.

Milo

pre 4 godine

Meni je najlepsi Dinkesbuhl . Verovatno ga nema na listi jer je jako mali i zabacen. Imaju neki festival kada su se odbranili od Svedjanja—- to je gradic koji posecuju samo Japanci😂

boss

pre 4 godine

Ko je bio bar jednom u Nemačkoj zna koliko je to lepa zemlja, postoji bezbroj gradica sa po 20,30 hiljada a neki cak i sa manje stanovnika koji izgledaju kao iz bajke, kad ste tamo to je odmor za dusu, nema guzve, prelepa arhitektura, cista priroda, ulice, vazduh, svi voze bicikle, ma prosto se zivi opusteno i bez stresa..

Stuttgart calling

pre 4 godine

Freiburg, Augsburg, Lindau, Ravensburg...
Ne znaš gde da kreneš a da ne izostaviš jednu lepotu.
Sve su to veći gradovi. A ima na stotine malih koje vredi videti.
Mosbach, Marbach, Schorndorf, Bad Wimpfen....

A to je opet sve samo Baden-Württemberg.

Da ne počnem sada još da nabrajam ostale pokrajine.
Gde su Leipzig, Dresden, München....

TedThüringen

pre 4 godine

Prekrasna zemlja.
Ja živim na granici Thüringena i Bayerna.
Ne spomenuti Bamberg je jako čudno.
Prekrasni grad baroka i rokokoa koji je pošteđen bombardiranja.
Spektakularna arhitektura, položaj, kuhinja koja je posebna i dimljeno pivo.
8 milijuna turista godišnje.
Od velikih gradova preporučam Nürnberg i prekrasni Dresden.
Grüße aus Oberfranken.

Dobro

pre 4 godine

Predivan tekst, šteta za poneki komentar koji je potpuno neumesan. Ljudi mešaju politiku u ovu priču o divim malim prelepim gradićima sa srednjevekovnim jezgrom. Ja se spremam sledeće godine na odmor u Nemačku i baš mi je legao ovakav članak. Dosta toga (gradovi) sam sada i zapisao da ne zaboravim.
Živim već 29 godina u Holandiji, koju sam prošao uzduž i popreko (moja supruga i ja smo arhitekte i stručnjaci za restauraciju) tako da toplo preporučujem i male Holandske gradove: Deventer, Zutphen, Zwolle, Amersfoort, Alkmaar, Dordrecht, Delft, Brielle, Zierikzee. Nije sve samo u Amsterdamu Roterdamu i Hagu. Ova zadnja dva su čak i najružnija.
Sledeće godine: Nemačka. Jedva čekam. Samo da nam Korona ne poremeti planove.

Iz zemlje lala, uvek vaš,

123

pre 4 godine

Nas Turci nacisto upropastili. i ono malo sto sam vjerovao u njihov doprinos nasim prostorima pade u vodu recenicom iz teksta.
"Gradski kameni most preko Dunava, izgrađen između 1135. i 1146. godine"
Ja mislio da Evropljani tada nisu jos gradili dobre mostove kao Otomani.
(art, 27. oktobar 2020 04:45)

Taj most se rusio mnogo puta i bio renoviran tokom vekova...

max

pre 4 godine

Nas Turci nacisto upropastili.
(art, 27. oktobar 2020 04:45)

Kako onda objasnjavas stare kuce u Ohridu? Te kuce su slicne kao one na zapadu. Razlika je samo sto nisu obojene u jarke boje. Ceo Beograd je izgledao kao konak kneginje Ljubice. Problem je sto je bilo dosta rusenja. Nije moralo da se rusi u tolikom obimu. Poznati smo po tome sto ne znamo da cuvamo nasledje. Moglo je da egzistira i staro i novo.

ajde

pre 4 godine

GospoDZa bi prov trebala da uzme knjigu u sake i da vidi sta znaci srednovekovni. To sto je nesto osnovano tada, a nigde zivog primerka kuce iz tog vremena nije srednjovekovno. Inace bi i Vinca i Lepenski vir bili bez premca
(Rhynchinoi Ῥυγχίνοι, 27. oktobar 2020 13:17)
-----------------------------------------------------

Da, i Vinca i Lepenski vir bas "srednjevekovni", sa ili bez "kuca".

Rhynchinoi Ῥυγχίνοι

pre 4 godine

@ajde: Procitaj jos jednom komentar i pogledaj da li sam negde napisao da su Vinca i Lepenski vir srednjovekovni...
Autor pise o "srednjovekovnim" gradovima gde su kuce iz 1870+. I gomila njih je srusena i zapaljena pa su ih opet tako nazidali. K'o diznilend