Utorak, 26.03.2019.

13:17

Konačna odluka: Ukida se pomeranje sata

Evropski parlament glasao je za ukidanje letnjeg i zimskog računanja vremena.

Izvor: B92

Konaèna odluka: Ukida se pomeranje sata IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

150 Komentari

Sortiraj po:

losmi443214

pre 5 godina

Svako ko predlaže da Srbija promeni zonu i bude kao Grčka i ostale Istočno-Evropske zemlje treba da uključi mozak (ili Google ako nema mozga) i nauči da Srbija pripada CET zoni...Ne predlažite gluposti jel bi onda bili +1 ispred većine kontinenta
(Tempo, 27. mart 2019 18:06)

Zašto bi to bila glupost? Znatno je prirodnija zona Grčke i ostalih zemalja u istoj zoni, odnosno letnje računanje, više svetla uveče leti, ne gubi se dnevno svetlo kad ustajemo. Svi imamo mozga.

Tempo

pre 5 godina

Svako ko predlaže da Srbija promeni zonu i bude kao Grčka i ostale Istočno-Evropske zemlje treba da uključi mozak (ili Google ako nema mozga) i nauči da Srbija pripada CET zoni...Ne predlažite gluposti jel bi onda bili +1 ispred većine kontinenta

.орг

pre 5 godina

@AKO UZMEMO LETNJE mrak ce padati sat vremena kasnije znaci umesto u 17h padace u 18h i ZATO SVI TRAZE LETNJE RACUNANJE.
(duki, 26. mart 2019 20:00)

нетачно. у децембру ове године, најкаснији излазак сунца биће у 07h 15'.
залазак у 16h 06'. ако би у употреби било летње рачунање времена, тада би свитање било тек у 08h 15'. нека хвала.

paranoid

pre 5 godina

@Banjaluka
Sebi za pravo da određuje vremensku zonu daje neko ko kaže 'mi bih trebali...'
Mi BISMO prvo trebali da ukinemo internet, a zatim i pravo glasa za IQ niži od 100! Pravda za sunce u zenitu u 12h! I pozdrav za mog nepismenog zemljaka...

slavisa

pre 5 godina

@Eldorado, po tom i Grcka je u ravni sa nama, pa su u drugoj zoni. Nama vise odgovara zona kao Grcka i Bugarska. Razlika izmedju BG i ZG je oko 40min kod nas sunce izlazi 40min ranije nego u Zagrebu.

duki

pre 5 godina

"Ako uzmemo letnje, zimi će mrak biti već u 15h, razmislite o tome!
(Ivan, 26. mart 2019 14:07)


AKO UZMEMO LETNJE mrak ce padati sat vremena kasnije znaci umesto u 17h padace u 18h i ZATO SVI TRAZE LETNJE RACUNANJE.

Bufa

pre 5 godina

Letnje vreme permanentno, jeste da geografski treba da bude zimsko, ali ljudi zimsko vreme zimi je katastrofa, na svakom planu, mentalno, logisticki, ekonomski, ma birajte. Vidis sunce jedino kad ustanes a vratis se po mraku. Kao u Mordoru da zivimo.

borivoje surdilovic

pre 5 godina

kako god....ovi ako ostanu na vlasti izabrace pogresno....pa tu nema dva pismena coveka....sve strucnjaci sa kupljenim diplomama....

smuki

pre 5 godina

@Vreme Lezilebovića

Ja koliko znam 7.5 sati je rad a pola sata pauza. Zasto da neko ide na rucak pa da se vraca na posao jos 4 sata kada moze otici kuci i jesti ko covek sa porodicom. A da kapitalistima ne odgovaraju porodice jer trose mnogo manje i rade mnogo manje a to vama ne odgovara.

Vila sa Dedinja

pre 5 godina

Španija je CET jer je svojevremeno Franco hteo da bude u istoj zoni sa Hitlerom i Musolinijem.

Nego bice onako kako Vucic odluci. Mi ne moramo nista od toga da prihvatimo. A možemo da odlučimo da menjamo zonu ako ekonomiji i narodu ne odgovara.

realno

pre 5 godina

Ako uzmemo letnje Grcko a Hrvati uzmu zimsko, znaci da cu iz Novog Sada ako krenem u Hrvataku u 20h kolima tamo stici u 18:45.
Na Balkanu cirkus u najavi.
Mada ne vidim zasto bih isao za Hrvatsku, a nemam ni auto. Kako hocete
(skocimis, 26. mart 2019 18:00)
Bravo, odavno se nisam tako nasmejao. Trebalo bi ovako sve komantarisati, od našeg kukanja i neurotičnog lupanja po tastaturi nema vajde, ovako, bar da se nasmejem.

Mare

pre 5 godina

@zoran
po kaficima se i gluvari kad padne mrak, mi, prijatelju, radimo do 18 neretko i mnogo duze, pa bismo nekad i da vidimo dnevnog svetla da nam se kosti ne pokrive. To sto ste vi po drzavnim upravama pa na poso dodjete popijete kafu ismugnete je druga stvar. Vama normalno ne smeta sto je dan kraci, ionako se koristi za svoj ceif...

skocimis

pre 5 godina

Ako uzmemo letnje Grcko a Hrvati uzmu zimsko, znaci da cu iz Novog Sada ako krenem u Hrvataku u 20h kolima tamo stici u 18:45.
Na Balkanu cirkus u najavi.
Mada ne vidim zasto bih isao za Hrvatsku, a nemam ni auto. Kako hocete

Eldorado

pre 5 godina

Dosta komentatora piše da smo u istoj zoni s Bugarskom i Grčkom, što nije tačno.
https://en.wikipedia.org/wiki/Central_European_Time#Areas_located_within_UTC+01:00_longitudes_using_other_time_zones
Na ovom linku možete videti sve zone.
Ako se neko ne razume, može barem videti da smo u istoj ravni sa Poljskom, Slovačkom i Mađarskom.

mario

pre 5 godina

Da li se odluka iz EU odnosi i na nas ili...?
(igor, 26. mart 2019 15:33)
Kako će se donositi ako niste članica EU niti imate zastupnike u EU parlamentu koji bi glasali za ili protiv.

Vreme Lezilebovića

pre 5 godina

I da vratimo RADNO vreme na 07-15
(sreten, 26. mart 2019 15:25)

Od 07-15 nije puno radno vreme. Kafe pauze + vreme obroka bi bilo u najmanju ruku od 07-16. Za neke i još jedan sat duže.

banacanin

pre 5 godina

CZ99, 26. mart 2019 17:09)sta pa pa nece zalaziti u tri sata i bolje je letnje vreme neka prave referendum zimsko lli letnje pa koje vise dobije glasova neka bude

Miloš

pre 5 godina

Mi ne pripadamo CET, to je bila velika Jugoslavija. Srbija je EET, zato letnje.
(Alonzo Mozli, 26. mart 2019 13:57)

Nije tačno. Preko 95% srpske teritorije geografski spada u CET. Samo krajnji istok, a od naselja jedino Dimitrovgrad kao veće mesto, pripadaju sledećoj vremenskoj zoni.

Francuska je, međutim, kompletno u GMT zoni, ali iz njima znanih razloga koriste CET. Da ne govorim o Španiji, koja je zapadno od Britanije, a po satu je "istočno", odnosno ispred njih.

Dakle, oni su anomalija, nismo mi. Naša granica sa Bugarskom i Rumunijom je otprilike i geografska granica dve vremenske zone i mi smo tačno tamo gde bi trebalo da budemo.

Perica

pre 5 godina

Da li se odluka iz EU odnosi i na nas ili...? 
(igor, 26. mart 2019 15:33) 
Kako će se donositi ako niste članica EU niti imate zastupnike u EU parlamentu koji bi glasali za ili protiv.
(mario, 26. mart 2019 18:13
Hrvat Mario da nam pojasni baš onako prijateljski i komšijski.
Odluka se naravno ne odnosi direktno na nas, ali indirektno tako da će mo i mi prestati s pomeranjem vremena kao i EU. Kad si komšija jedno tako velike zajednice a naravno još sa kandidatskim statusom onda te odluke utiču i na nas.

deda

pre 5 godina

@mario
pa opet lupetas vazna je za svakog ko radi sa unijom a nebitno dal' si clan ili nisi, zbog evrope smo i mi i vi uveli iako nismo bili clanovi tada..

Zoran

pre 5 godina

Pridruzujem se predlogu o letnjem racunanju vremena plus grcka casovna zona. To znaci leti sumrak u 21:30h , a zimi u 18:30h. Jej!
(Hugo's, 26. mart 2019 17:52)

A zasto letnje u Srbiji? Pa to nije prirodno.A vi sto ste rodjeni 1995+ e bas mi vas je zao,sta bi da gluvarite po kaficima i splavovima do ujutru,pa da spavate do popodne, sramota.Normalno vreme od Boga dato, ali vama to smeta,neradnici jedni.

Milan

pre 5 godina

(Pozdrav iz Minhena, 26. mart 2019 16:17)

I ja lud sto pisem ista ovde. A ti mene ispravljas jos dobijas pluseve, a navodis Britaniju i Francusku kao primer. Care, Britanci su -1 u odnosu na nas, tj -2 od Grcke. Francuska moze opusteno u toj zoni da bude, jer je na kontra granici iste zone, dok smo mi na suprotnij granici od njih. Oni zapadno mi istocno da se ne zbunis. Njihovo jutro je sasvim ok kako sada jeste, kao i francusko. Jos pominjes decu i skolu, a oni svi od 9 imaju nastavu... Ja se nista nisam nalupetao, nego si ti ...

na mlađima svet ostaje

pre 5 godina

О овој теми треба да расправљају само они старији од 40-50 година
(М.., 26. mart 2019 16:06)

Naprotiv, bumerima treba oduzeti pravo glasa, razvalili su sve što iole valja na ovim prostorima

Solomon

pre 5 godina

Ne vidim razlog za bilo kakvu raspravku ne postoje letnje i zimsko vreme. Postoji racunanje vremena koje smo vekovima koristili do 1983 kada smo pomerili racunanje na sat vremena unapred, u oktobru se sat vraca na ono vreme koje je bilo ranije. Nema zimskog i letnjeg vec staro i novo koje koristimo 36 godina i to samo polovinu godine. Treba zadrzati staro vreme i tacka, jer da se pomeranje pokazalo efikasnim jos bi ga koristili, a mi Srbi cemo da ga koristimo i zimi,e svasta da je ziv Milutin Milankovic krstio bi se.

Aleksandar

pre 5 godina

Ovde se najviše prepucavanja koje računanje ostaviti, letnje ili zimsko. I svako ima pravo zašto je njegovo bolje. To me dovodi do zaključka da je najbolje leti ostaviti letnje računanje, a zimi zimsko. I svima je super.

Dragi Ivić

pre 5 godina

''Konačna odluka: Ukida se pomeranje sata''.

Исправна одлука! Нико нема право да помера мој сат осим мене. Шта коме смета мој сат па да га помера? ;)
ПС
И за померање казаљки ћу се такође снаћи без ЕУ.

ПСС
Поздрав аутору наслова чланка...

Prosjecni_seljacina

pre 5 godina

Zimsko je pravo vreme ne zato sto ja kazem nego je tako bilo pre pa su uveli letnje. A ne bi da predjemo na +2 pa da mi sve utakmice budu jos sat kasnije.

ivan

pre 5 godina

Znaci sada energija ne teba da se stedi?
Odlicno - prvo su nas ubedili u jednu krizu, a sada cemo da placamo CO2 taksu jer tako kaze neka mala lazljiva Greta iz Svedske!

achitwn

pre 5 godina

Sad kada Srbija uzme letenje vreme a Slovenija zimsko pa kada podjemo na put od 100 km pa upadnemo u vremensku zonu hahahah
(Bruce Springsteen, 26. mart 2019 13:31)
U drzavi Indijana u USA je jos gore. Mali dio Indijane uz chicago koristi CST dok ostatak EST, sat unapred.

.орг

pre 5 godina

померање сата је осмишљено да би се продужио број сати које људи проводе на обданици. зимско, летње време... свеједно је. без померања казаљки, дневне активности обављаћемо по мраку.

jeja

pre 5 godina

Svi vi koji hocete letnje racunanje vremena iz razloga sto hocete vise sunca zimi vi lepo ustanite ranije pa uzivakte u suncu. A leti je svakako bolje da ranine padne mrak jer ionako od vreline se ne moze izaci pre 9 iz kuce.

Cici

pre 5 godina

E kad počnu da se svađaju ove sile od balkanskih državica u koju zonu da ostanemo.To će tek biti realiti.Mitroviću evo sam ti dao ideju,oću proviziju od gledanosti.

Pozdrav iz Minhena

pre 5 godina

Milan, 26. mart 2019 15:41)

Koliko si se nalupetao pa to je strasno...

Da li deca u Francuskoj i Britaniji imaju problem.sto idu u skolu po "mraku"...Kod njih je dnevno svetlo do 21.30h...

Zoki

pre 5 godina

Осим малих подручја уз границу са Румунијом и Бугарском, Србија се у целости налази у средњеевропској зони. Француска и делови Немачке се не налазе у тој зони, него у западноевропској. Центар средњеевропске зоне је негде између Марибора и Љубљане. Центар источноевропске зоне је негде у Украјини. Атина је источније од Софије, а Солун отприлике у линији са Пиротом. Рачунање времена је научна категорија, подне је када је у време равнодневице сунце у зениту. Ако вам време изласка и заласка сунца не одговара, мењате радно време, а не померате сат.

М..

pre 5 godina

О овој теми треба да расправљају само они старији од 40-50 година, који се сећају времена када нисмо мењали рачунање времена. Тада се живело само ономе што данас знамо као зимско рачунање. Мени је свеједно и не видим чему толика фрка око тога које рачунање узети. Временом се човек навикне које год да је рачунање. А обданице ће још дуго трајати онолико колико сад траје.

John Doe

pre 5 godina

Svi vi koji hocete letnje racunanje vremena iz razloga sto hocete vise sunca zimi vi lepo ustanite ranije pa uzivakte u suncu. A leti je svakako bolje da ranine padne mrak jer ionako od vreline se ne moze izaci pre 9 iz kuce.
(jeja, 26. mart 2019 16:08)

Voleo bih da postoji vremeplov samo zato da ovakve ljude posaljemo u 18. vek gde i pripadaju.

Bolje nama, bolje njima.

radojica

pre 5 godina

posto ne valja ni letnje ni zimsko vreme najbolje bi bilo za pola sata da se pomeri sat i da se yaokruzi satnica u tom trenutku...dakle vracamo u subotu noc sa 3 na pola 3 umesto na 2

Ne moj brate

pre 5 godina

Da li mi mozemo da ovog weekenda promenimo na letnje i da ne cekamo na tu 2021.?
Mi smo Evropska zemlja ali nismo u EU.
Prema tome imali bi letnje racunanje vremena a ne ovu depresiju da u 15:30 u decembru
setamo po mraku.Sam ne znam da li tako moze.

deki

pre 5 godina

Da je svima vama, ovde što komentarišete, vreme, novčanik dublji za 50%,niko od vas ne bi ni primećivao promenu vremena i menjanje sata!!!

strelac

pre 5 godina

Da ostane letnje!
I da se prabacimo sa +1 na +2 zonu sa bugarima, grcima... kako bi nam dan što duže trajao, a ne leti u julu i avgustu da nam Sunce izlazi u 5 ujutru, čemu?!
Lepše da izađe u 7h i lepo imamo još 2 sata kasnije do zalaska...

takinardi83

pre 5 godina

Kakva glupost, po meni vreme se menjalo da bi se iskorilistila valjda svetlost dana. Kad bi ostalo zimsko, sada se vec razdanjuje u 5h ujutru, a leti bi to bilo u 03.30h (jer leti po letnjom dan pocinje u 04.30h) pa mi recite da li je normalno da pocne dan u pola 4, a zavrsi se pre 20h uvece... Meni to nije normalno i ako vec ukidaju, trebalo bi da predjemo na letnje, nikako zimsko rac.vremena!

neverovatno ali istinito

pre 5 godina

Iz komentara se vidi da je narodu najvažnije da zimi dan traje duže. Skoro da poverujem da je počelo zlatno doba pošto drugih problema izgleda nemamo.

goran

pre 5 godina

Kako 'konacna odluka' kada je na parlamentu svake drzave posebno hoce li ukinuti pomeranje sata ili nece.
Evo citamo da se Hrvatska i Slovenije ne nalaze na 'istim talasnim duzinama'

z

pre 5 godina

da objasnim ovim "strucnjacima" ako ostanemo na letnjem vremenu nece zimi biti mrak u 15h, vec u 17h! Laicki receno bice dan duzi za sat vremena, a svitace kasnije. Jel vam je to toliko tesko da skapirate?

Banja Luka

pre 5 godina

Mi na balkanu bih trebali da zauzmeno ljetno racunanje vremena to nam vise odgovara u svakom smislu znaci turska je isto tako zadrzala ljetno racunanje vremena . A ako bi zadrzali zimsko to bi znacilo da bi u sred ljeta vec svanulo u 4 h ujutro umjesto u 5 . a navece bi se vidjelo sat krace. znacu u svakom slucaju nam odgovara ljetno.
To jest sto pisu mnogi u komentaru zimi bih dosli kuci bar op danu jer bi se vidjelo do 17 h. to je barem nesto!!!!!
Znaci juzna evropa ljetno sjever zimsko kao rusija.

dd

pre 5 godina

pa svakom normalnom coveku odgovara da dan traje duze...ne razumem ljude koji zele da dan traje krace!samo letnje racunanje vremena dolazi u obzir!!

Tom Tom

pre 5 godina

Nama je problem veći u tome što na kraju vremenske zone i ne pripadamo realno npr. vremenu u Parizu, a u istoj smo zoni sa njima.
Grci su negde zapadniji od nas ali su u istoj zoni kao Bugarska i Rumunija.
U Sfrj je bilo logično da je cela zemlja u istoj zoni, sada za tim nema nikakve potrebe...

saša

pre 5 godina

Zar nije logično da se sat i dalje pomera? Da se ne bi dešavalo da leti sviće u tri ujutru po meni bi bilo idealno da se u ovom periodu sat pomeri za dva sata unapred. Tako bi leti svitalo oko pola šest a dan bi bio skoro do deset uveče.

gradjaninX

pre 5 godina

Ako uzmemo letnje, zimi će mrak biti već u 15h, razmislite o tome!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Ivan, 26. mart 2019 14:07)

Na svu srecu ne moram da razmisljam jer znam da je upravo obrnuto. Nece mrak biti u 15h vec u 17h umesto u 16h. U realnosti, kad se pomeri na zimsko "vreme" mrak koji je juce padao u 18h, sad pada u 17h. Ako ostanemo na letnjem, mrak ce padati i dalje u 18h, umesto da rucam po mraku u decembru kad izadjem sa posla.

Milan

pre 5 godina

Bice ovo totalna papazjanjna i ludio kad krene svaka zemlja sa svojim referendumom... Grci i Bugari, nasa prirodna zona isto pomeraju sat leti i zimi. Oni su sada na +1 u odnosu na nas i to je super. Medjutim, ako oni odaberu letnje vreme, to bi danas bilo +2 u odnosu na nas. Ako bi se uskladili, tada bi kod nas zimi mrak bio do 9 ujutro.... deca bi isla u skolu po mraku. Cak i da uzmemo samo +1 opet bi cak i osnovci kojima nastava krece u 8 isli po mraku. To se lako resi nastavom od 9, tj generalno radom kao ceo svet od 9 do 5, ali kod nas to nece jednostavno da se resi.

dosta bre lazi

pre 5 godina

treba mi najmanje mesec dana da mucim organizam dok se ne navikne na pomeren sat. a muce me i kucici jer oni traze svoje,briga ih sto je sat pomeren.

ja pa ja

pre 5 godina

Ako uzmemo letnje, zimi će mrak biti već u 15h, razmislite o tome!
(Ivan, 26. mart 2019 14:07)

Logika nije jača strana, a?
Ako je leti duži dan, logično je da i zimi bude duži. Ako je leti dan u 21 umesto u 20.00, onda će i zimi biti u 18.00 umesto u 17.00.
Ujutro će kasnije svitati. Zimi je to oko 8.00. Ali to ionako nije mnogo bitno.
Bitno je bilo ranije, kada su ljudi sa sela radili u fabrikama od 6.00- 6.30, da bi se što ranije vratili kući i posle toga radili u polju.

Jabilondo

pre 5 godina

Mi ne pripadamo CET, to je bila velika Jugoslavija. Srbija je EET, zato letnje.
(Alonzo Mozli, 26. mart 2019 13:57)

Ne, nije tacno. Zasto je tesko proveriti na internetu?
https://en.wikipedia.org/wiki/Central_European_Time#Discrepancies_between_official_CET_and_geographical_CET

Samo krajnji istocni delovi Srbije zalaze u EET, 99% drzave jeste deo CET.

Bata Sale

pre 5 godina

Sa Grcima i Bugarima, da leti, posle 21h gledam u Srbiji zalazak sunca uz kriglu 'ladnog piva.
(Baki, 26. mart 2019 14:15)

Tako je Baki! Hocu zimi da se vratim sa posla dok je jos dan. A ne da ustanem po mraku i vratim se po mraku.

takinardi83

pre 5 godina

Ako uzmemo letnje, zimi će mrak biti već u 15h, razmislite o tome!
(Ivan, 26. mart 2019 14:07)

A sta tebi je to smak sveta... u 15h ili 15.40h za mene nikakva razlika, a verujem i za svakog drugog. Razmisli ti bolje kako bi ti bilo leti po zimskom kada bi dan krenuo oko 03.20h, a zavrsio se oko 19.50h, da li bi vise iskoristio taj 1h svetlosti ujutru ili uvece. Zimi ionako dok smo na poslu u 1.smeni mi svetlost dana i ne vidimo jer skoro u mrak idemo na poso i vracamo se sa posla.

Cinco Duros

pre 5 godina

Na zapadu Francuske i u Španiji, sunce zalazi 1-2 sata kasnije nego kod nas. Nema logike da svi mi budemo u istoj vremenskoj zoni. Čak imam utisak da linija koja razdvaja te dve zone prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu. Kakva simbolika, granica istok - zapad, retrogradno - progresivno, orijent - novi svet...

Stevan

pre 5 godina

Geografski spadamo u zimsko racunanje. znaci pomeramo pocetak radnog vremena na sat vremena ranije od trenutnog. sto se mene tice mozemo i dva sata ranije da pocnemo da radimo. Inace sa zimskim vremenom cemo i ici na vreme u krevet i bicemo mentalno zdraviji.

Maxim

pre 5 godina

Predlažem da se računanje bira kontra od svih suseda, ukoliko je moguće.
A pošto je za nas nemoguće, onda što više kontriranja kako bi mogli da mešetarimo oko datuma.
Da i nas sunce ogreje!

Nikolina

pre 5 godina

Nikako mi nisu jasni argumenti ljudi koji prizeljkuju zimsko, osim toga da je to neko pravo vreme nemaju nista od toga. Zar vam nije bolje da popodne posle posla imate obdanicu za razne aktivnosti? Zar vam je zaista bolje da se 3-4 sata te obdanice procerdaju ujutro dok mi jos spavamo, a sigurno nam nece menjati radno vreme kao nekad pa da se izlazi s posla u 14 ili 15 casova. Zaista ne mogu da razumem...

Letnje vreme obavezno

pre 5 godina

Nama u Srbiji Sunce mnogo ranije izlazi i mnogo ranije zalazi nego u Zapadnoj Evropi sa kojom smo u istoj vremenskoj zoni, pa smo zato stalno umorni, neispavani i depresivni. Letnje vreme nam mnogo više odgovara jer će povećati ukupan godišnji broj sati dnevnog svetla kada su ljudi budni, a samim tim biće i zdraviji.

xxx

pre 5 godina

Jasno mi je niko nije bas srecan da se prilagodjava letnjem i zimskom radnom vremenu, ali ne mogu da svhatim da je bas toliko tesko da dva puta godisnje se malo prilagoditi i na taj nacin iskoristiti prednosti oba racunanja vremena.

Pretpostavljam da vecina vikendom spava duze nego radnim danima, i to cesto znatno vise nego taj 1 sat kako kada se pomera vreme.

Zar nije logicno leti ipak ustati malo ranije nego zimi?
Neke firme verovatno interno uvesti letnje i zimsko radno vreme, ali opet je bolje ako svi uskladjeni.

Bez obzira koje se vreme zadrzi, gube se prednosti trenutnog sistema sa pomeranjem vremena.

rango_unchained

pre 5 godina

Zimsko nije "najprirodnije", ne postoji najprirodnije jer sunce izlazi uvek u isto vreme bez obzira na nase vreme, nase racunanje vremena je izmisljen koncept koji sluzi da nama pomogne, i mi mozemo da ga menjamo po zelji... A najprirodnije je ono sto nama najvise pomaze - da ne svice u 4 ujutru, i ne pada mrak u 5 popodne. Bas me briga za mrak u 8 ujutru, ionako smo po fabrikama ili kancelarijama. Ako se odabere zimsko, onda stvarno treba ici iz ove zemlje.

Komentator

pre 5 godina

Mi smo u pogrešnoj vremenskoj zoni, treba da budemo u istoj zoni kao i Grčka. Trenutno je kod nas najlošije iskorišćenje dnevnog svetla, jer se u najboljem slučaju 10ak dana tokom leta vidi do 21h. To bi imalo smisla da je radno vreme kao nekad od 6 do 14h, ali kako od povratka na takav režim rada nema ništa, potrebno je na određen način "produžiti" period dana u kome se vidi, a to je promena vremenske zone i pored toga izabrati letnje računanje vremena pa bi tada imali najbolje iskorišćenje dnevnog svetla. Jedina mana je što bi zimi imali relativno kasno svitanje, ali bar ne bi bio mrak u 15:30 u decembru.

...

pre 5 godina

Само није јасно зашто од 2021... неспособна европска бирократија.
(ОПГ1, 26. mart 2019 13:35)
Nemaš pojma koliko posla ima oko tog jednog pomeranja sata. Nema veze sa birokratijom.

Neupućeni

pre 5 godina

.....Samo letnje racunanje, hocemo u istu zonu sa Grckom! ..
A šta ako i Grci uzmu letnje računanje vremena???! Oni su uvek bili za sat ispred nas...

dajte nam sunca

pre 5 godina

Samo ne zimsko - depresija leti, depresija zimi!

Jedina dobra stvar zimskog vremena je ranije svitanje kada su dani najkraći, sve ostalo je blagi (i ne baš blagi) užas!

Bolje mrak u 7 ujutru nego u 4 popodne, a i bolje zora u 4 leti nego već u 3!!

pajs

pre 5 godina

Do 1983. smo imali jedno vreme, što sada zovemo "zimsko". Ne navijam za jedno ili drugo (mislim da je pomeranje sata najbolje), ali treba da se zna da prirodno pripadamo UTC+1 vremenskoj zoni (centralna Evropa, Skandinavija, Nemačka), jer smo skoro u celosti unutar 7’30“-22’30” istočne geografske dužine. Španija i Francuska tu ne pripadaju prirodno. Na rubu smo zone i južnije, pa otud razlika leti u odnosu na Amsterdam, Frankfurt ili Oslo. Zato zimi njima pada mrak oko 15č.

Deus

pre 5 godina

Blizina Ekvatoru nema nikakve veze sa računanjem vremena.
(s., 26. mart 2019 13:59)
---
Samo delimicno tacno. Blizina ekvatoru odredjuje trajanje obdanice u odnosu na istu geografsku duzinu na severu. Npr. obdanice su kod nas zimi duze nego u npr. Kopenhagenu ali su nam zato obdanice leti nesto krace. Uz objektivno kasnije pocinjenje radnog dana u 21.veku nego u 20.om to je jedan odlican argument da zadrzimo letnje racunanje vremena a ako EU odluci da zadrzi zimsko da lepo predjemo u GMT +2 iz nase GMT +1 casovne zone i tako efektivno dobijemo letnje racunanje vremena. Ako se pogleda karta Evrope vidi se da se je mnogo vise zemalja koje su u GMT+1 a zapadno su od nje (cak joj ni delimicno ne pripadaju) nego onih sto su istocno od GMT+1 ili delimicno u njoj a ipak su upali u nju. To je upravo zato sto kada ste blize ekvatoru a na samom istoku GMT +1 i zimsko vreme imate negativne posledice svog juznog polozaja tj zimi duzi dan od severa Centalne Evrope ali nepotrebno rano svitanje a leti kracu obdanicu od severa Centralne Evrope uz nepotrebno ran zalazak sunca.
Teziste radnog dana se pomerilo sa 7 do 15 ka 9 do 17 casova (tj kasnije ka popodnevu) pa bi bilo veoma korisno zadrzati letnje vreme ili preci u GMT +2 casovnu zonu sa Grcima, Bugarima, Rumunima itd.

Brzi

pre 5 godina

Molim vas neka se neko pojavi pametan i kaze ako smo do sada pomerali vreme, zasto je problem da i dalje isto to radimo! Necu da leti dan bude kraci!!!

macak

pre 5 godina

Ukinuti u Srbiji merenje vremena digitalnim casovnikom. Za nas je idealno stap i kanap, eventualno pescanik il palac ka suncu. Toliko smo i daleko od sveta

Kikiriki

pre 5 godina

Srbiju podeliti na 4 vremenske zone. Najpravednije. prva zona -1 sat, druga -2 sata, treca +1 sat i cetvrta za one najsmelije 4 sata i 25 minuta.

dan dan

pre 5 godina

Posto smo mi uvek bili cirkus od zemlje al stvarno cirkus. Predlazem da nastavimo sa tom praksom i u tom duhu idemo ostatku sveta na zivce.
Srbija da pomeri vreme unapred za 3h i 45 minuta.

Nebojša

pre 5 godina

Samo letnje, iako nije prirodno, ali kod nas ionako ništa nije prirodno
(ampoo, 26. mart 2019 13:25)

Kako misliš nije prirodno pa nema tu pravog samo ono koje ti više odgovara a za nas je to letnje vreme.

Titanik tone, a orkestar svira sve glasnije

pre 5 godina

EU se ponasa u skladu sa poslovicom - selo gori, a baba se ceslja. EU se raspada iznutra, pre svega usled nesposobnosti birokrata u Briselu. Ne znaju kako da rese sve brojnije sukobe u mnogim drzavama clanicama, ne mogu da uteraju red u vidu postovanja zajednickih odluka, nemaju zajednicku spoljnu politiku, nemaju nikakvo resenje za migrante, ne mogu da izadju na kraj sa Britanskim Bregzitom, zmure na ulicne demonstracije...

A bave se pomeranjem sata, pravljenjem propisa o propisanim dimenzijama i obliku paradajza i krastavca i slicnim idiotarijama.

cicvara

pre 5 godina

Само није јасно зашто од 2021... неспособна европска бирократија.
(ОПГ1, 26. mart 2019 13:35)

Pa verovatno zbog velikih sistema, kojima je to vreme veoma bitno... Mnoge kompanije se oslanjaju na rad sa računarima, vreme na računaru se automatski menja, to bi mogao da ispravi neki windows update, ali bi morao microsoft da ga napravi... Verujem da neki aerodrom ne bi dozvolio grešku od sat vremena u svom sistemu. To ti je samo jedan od primera, a ima ih milion i da se svi oni usaglase je potrebno vreme.

idiokratija

pre 5 godina

Sad nam vec svane u 5h ujutru. Na leto će biti oko 3:30. Ako ostane zimsko vreme onda 2:30. Od ove vlasti može samo najlošije po nas da se očekuje.

Ddd

pre 5 godina

Samo letnje racunanje, hocemo u istu zonu sa Grckom! Ne treba mi sunce zimi u 5h ujutru, ali mi itekako treba leti u 9h uvece! P.S. poruka za Sremca, koji ce se verovatno oglasiti i ovde: u Vrscu svice u isto vreme kada i u Kursumliji, a u Novome Sadu desetak minuta kasnije i u isto vreme kao u Raskoj - ne radi se tu o sever-jug pitanju rodjace.

Veseli plamicak

pre 5 godina

Nadam se da cemo imati dovoljno zdravog razuma da izaberemo letnje racunanje vremena i ne gledamo sta rade Nemacka i Francuska, gde je za Francusku gotovo sigurno da ce izabrati zimsko racunanje vremena. Nadam se da ce pitati nekog geografa koji ce znati da objasni da se mi nalazimo na krajnjem istoku vremenske zone i blize ekvatoru od Francuske i Nemacke i da nam je nasim polozajem mnogo razumnije da izaberemo letnje racunanje vremena.

Фрфљави

pre 5 godina

@Мали човек и за ове који хоће летње рачунање времена.... у децембру ће мрак бити у 15ч већ! И то дебели мрак!

Ddd

pre 5 godina

Samo letnje racunanje, hocemo u istu zonu sa Grckom! Ne treba mi sunce zimi u 5h ujutru, ali mi itekako treba leti u 9h uvece! P.S. poruka za Sremca, koji ce se verovatno oglasiti i ovde: u Vrscu svice u isto vreme kada i u Kursumliji, a u Novome Sadu desetak minuta kasnije i u isto vreme kao u Raskoj - ne radi se tu o sever-jug pitanju rodjace.

Veseli plamicak

pre 5 godina

Nadam se da cemo imati dovoljno zdravog razuma da izaberemo letnje racunanje vremena i ne gledamo sta rade Nemacka i Francuska, gde je za Francusku gotovo sigurno da ce izabrati zimsko racunanje vremena. Nadam se da ce pitati nekog geografa koji ce znati da objasni da se mi nalazimo na krajnjem istoku vremenske zone i blize ekvatoru od Francuske i Nemacke i da nam je nasim polozajem mnogo razumnije da izaberemo letnje racunanje vremena.

rango_unchained

pre 5 godina

Zimsko nije "najprirodnije", ne postoji najprirodnije jer sunce izlazi uvek u isto vreme bez obzira na nase vreme, nase racunanje vremena je izmisljen koncept koji sluzi da nama pomogne, i mi mozemo da ga menjamo po zelji... A najprirodnije je ono sto nama najvise pomaze - da ne svice u 4 ujutru, i ne pada mrak u 5 popodne. Bas me briga za mrak u 8 ujutru, ionako smo po fabrikama ili kancelarijama. Ako se odabere zimsko, onda stvarno treba ici iz ove zemlje.

dajte nam sunca

pre 5 godina

Samo ne zimsko - depresija leti, depresija zimi!

Jedina dobra stvar zimskog vremena je ranije svitanje kada su dani najkraći, sve ostalo je blagi (i ne baš blagi) užas!

Bolje mrak u 7 ujutru nego u 4 popodne, a i bolje zora u 4 leti nego već u 3!!

Bata Sale

pre 5 godina

Sa Grcima i Bugarima, da leti, posle 21h gledam u Srbiji zalazak sunca uz kriglu 'ladnog piva.
(Baki, 26. mart 2019 14:15)

Tako je Baki! Hocu zimi da se vratim sa posla dok je jos dan. A ne da ustanem po mraku i vratim se po mraku.

skocimis

pre 5 godina

Ako uzmemo letnje Grcko a Hrvati uzmu zimsko, znaci da cu iz Novog Sada ako krenem u Hrvataku u 20h kolima tamo stici u 18:45.
Na Balkanu cirkus u najavi.
Mada ne vidim zasto bih isao za Hrvatsku, a nemam ni auto. Kako hocete

Nikolina

pre 5 godina

Nikako mi nisu jasni argumenti ljudi koji prizeljkuju zimsko, osim toga da je to neko pravo vreme nemaju nista od toga. Zar vam nije bolje da popodne posle posla imate obdanicu za razne aktivnosti? Zar vam je zaista bolje da se 3-4 sata te obdanice procerdaju ujutro dok mi jos spavamo, a sigurno nam nece menjati radno vreme kao nekad pa da se izlazi s posla u 14 ili 15 casova. Zaista ne mogu da razumem...

John Doe

pre 5 godina

Svi vi koji hocete letnje racunanje vremena iz razloga sto hocete vise sunca zimi vi lepo ustanite ranije pa uzivakte u suncu. A leti je svakako bolje da ranine padne mrak jer ionako od vreline se ne moze izaci pre 9 iz kuce.
(jeja, 26. mart 2019 16:08)

Voleo bih da postoji vremeplov samo zato da ovakve ljude posaljemo u 18. vek gde i pripadaju.

Bolje nama, bolje njima.

macak

pre 5 godina

Ukinuti u Srbiji merenje vremena digitalnim casovnikom. Za nas je idealno stap i kanap, eventualno pescanik il palac ka suncu. Toliko smo i daleko od sveta

gradjaninX

pre 5 godina

Ako uzmemo letnje, zimi će mrak biti već u 15h, razmislite o tome!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Ivan, 26. mart 2019 14:07)

Na svu srecu ne moram da razmisljam jer znam da je upravo obrnuto. Nece mrak biti u 15h vec u 17h umesto u 16h. U realnosti, kad se pomeri na zimsko "vreme" mrak koji je juce padao u 18h, sad pada u 17h. Ako ostanemo na letnjem, mrak ce padati i dalje u 18h, umesto da rucam po mraku u decembru kad izadjem sa posla.

cicvara

pre 5 godina

Само није јасно зашто од 2021... неспособна европска бирократија.
(ОПГ1, 26. mart 2019 13:35)

Pa verovatno zbog velikih sistema, kojima je to vreme veoma bitno... Mnoge kompanije se oslanjaju na rad sa računarima, vreme na računaru se automatski menja, to bi mogao da ispravi neki windows update, ali bi morao microsoft da ga napravi... Verujem da neki aerodrom ne bi dozvolio grešku od sat vremena u svom sistemu. To ti je samo jedan od primera, a ima ih milion i da se svi oni usaglase je potrebno vreme.

z

pre 5 godina

da objasnim ovim "strucnjacima" ako ostanemo na letnjem vremenu nece zimi biti mrak u 15h, vec u 17h! Laicki receno bice dan duzi za sat vremena, a svitace kasnije. Jel vam je to toliko tesko da skapirate?

dan dan

pre 5 godina

Posto smo mi uvek bili cirkus od zemlje al stvarno cirkus. Predlazem da nastavimo sa tom praksom i u tom duhu idemo ostatku sveta na zivce.
Srbija da pomeri vreme unapred za 3h i 45 minuta.

realno

pre 5 godina

Ako uzmemo letnje Grcko a Hrvati uzmu zimsko, znaci da cu iz Novog Sada ako krenem u Hrvataku u 20h kolima tamo stici u 18:45.
Na Balkanu cirkus u najavi.
Mada ne vidim zasto bih isao za Hrvatsku, a nemam ni auto. Kako hocete
(skocimis, 26. mart 2019 18:00)
Bravo, odavno se nisam tako nasmejao. Trebalo bi ovako sve komantarisati, od našeg kukanja i neurotičnog lupanja po tastaturi nema vajde, ovako, bar da se nasmejem.

Mare

pre 5 godina

@zoran
po kaficima se i gluvari kad padne mrak, mi, prijatelju, radimo do 18 neretko i mnogo duze, pa bismo nekad i da vidimo dnevnog svetla da nam se kosti ne pokrive. To sto ste vi po drzavnim upravama pa na poso dodjete popijete kafu ismugnete je druga stvar. Vama normalno ne smeta sto je dan kraci, ionako se koristi za svoj ceif...

Bufa

pre 5 godina

Letnje vreme permanentno, jeste da geografski treba da bude zimsko, ali ljudi zimsko vreme zimi je katastrofa, na svakom planu, mentalno, logisticki, ekonomski, ma birajte. Vidis sunce jedino kad ustanes a vratis se po mraku. Kao u Mordoru da zivimo.

Letnje vreme obavezno

pre 5 godina

Nama u Srbiji Sunce mnogo ranije izlazi i mnogo ranije zalazi nego u Zapadnoj Evropi sa kojom smo u istoj vremenskoj zoni, pa smo zato stalno umorni, neispavani i depresivni. Letnje vreme nam mnogo više odgovara jer će povećati ukupan godišnji broj sati dnevnog svetla kada su ljudi budni, a samim tim biće i zdraviji.

Komentator

pre 5 godina

Mi smo u pogrešnoj vremenskoj zoni, treba da budemo u istoj zoni kao i Grčka. Trenutno je kod nas najlošije iskorišćenje dnevnog svetla, jer se u najboljem slučaju 10ak dana tokom leta vidi do 21h. To bi imalo smisla da je radno vreme kao nekad od 6 do 14h, ali kako od povratka na takav režim rada nema ništa, potrebno je na određen način "produžiti" period dana u kome se vidi, a to je promena vremenske zone i pored toga izabrati letnje računanje vremena pa bi tada imali najbolje iskorišćenje dnevnog svetla. Jedina mana je što bi zimi imali relativno kasno svitanje, ali bar ne bi bio mrak u 15:30 u decembru.

Kikiriki

pre 5 godina

Srbiju podeliti na 4 vremenske zone. Najpravednije. prva zona -1 sat, druga -2 sata, treca +1 sat i cetvrta za one najsmelije 4 sata i 25 minuta.

pajs

pre 5 godina

Do 1983. smo imali jedno vreme, što sada zovemo "zimsko". Ne navijam za jedno ili drugo (mislim da je pomeranje sata najbolje), ali treba da se zna da prirodno pripadamo UTC+1 vremenskoj zoni (centralna Evropa, Skandinavija, Nemačka), jer smo skoro u celosti unutar 7’30“-22’30” istočne geografske dužine. Španija i Francuska tu ne pripadaju prirodno. Na rubu smo zone i južnije, pa otud razlika leti u odnosu na Amsterdam, Frankfurt ili Oslo. Zato zimi njima pada mrak oko 15č.

borivoje surdilovic

pre 5 godina

kako god....ovi ako ostanu na vlasti izabrace pogresno....pa tu nema dva pismena coveka....sve strucnjaci sa kupljenim diplomama....

Brzi

pre 5 godina

Molim vas neka se neko pojavi pametan i kaze ako smo do sada pomerali vreme, zasto je problem da i dalje isto to radimo! Necu da leti dan bude kraci!!!

Aleksandar

pre 5 godina

Ovde se najviše prepucavanja koje računanje ostaviti, letnje ili zimsko. I svako ima pravo zašto je njegovo bolje. To me dovodi do zaključka da je najbolje leti ostaviti letnje računanje, a zimi zimsko. I svima je super.

na mlađima svet ostaje

pre 5 godina

О овој теми треба да расправљају само они старији од 40-50 година
(М.., 26. mart 2019 16:06)

Naprotiv, bumerima treba oduzeti pravo glasa, razvalili su sve što iole valja na ovim prostorima

Nebojša

pre 5 godina

Samo letnje, iako nije prirodno, ali kod nas ionako ništa nije prirodno
(ampoo, 26. mart 2019 13:25)

Kako misliš nije prirodno pa nema tu pravog samo ono koje ti više odgovara a za nas je to letnje vreme.

duki

pre 5 godina

"Ako uzmemo letnje, zimi će mrak biti već u 15h, razmislite o tome!
(Ivan, 26. mart 2019 14:07)


AKO UZMEMO LETNJE mrak ce padati sat vremena kasnije znaci umesto u 17h padace u 18h i ZATO SVI TRAZE LETNJE RACUNANJE.

Deus

pre 5 godina

Blizina Ekvatoru nema nikakve veze sa računanjem vremena.
(s., 26. mart 2019 13:59)
---
Samo delimicno tacno. Blizina ekvatoru odredjuje trajanje obdanice u odnosu na istu geografsku duzinu na severu. Npr. obdanice su kod nas zimi duze nego u npr. Kopenhagenu ali su nam zato obdanice leti nesto krace. Uz objektivno kasnije pocinjenje radnog dana u 21.veku nego u 20.om to je jedan odlican argument da zadrzimo letnje racunanje vremena a ako EU odluci da zadrzi zimsko da lepo predjemo u GMT +2 iz nase GMT +1 casovne zone i tako efektivno dobijemo letnje racunanje vremena. Ako se pogleda karta Evrope vidi se da se je mnogo vise zemalja koje su u GMT+1 a zapadno su od nje (cak joj ni delimicno ne pripadaju) nego onih sto su istocno od GMT+1 ili delimicno u njoj a ipak su upali u nju. To je upravo zato sto kada ste blize ekvatoru a na samom istoku GMT +1 i zimsko vreme imate negativne posledice svog juznog polozaja tj zimi duzi dan od severa Centalne Evrope ali nepotrebno rano svitanje a leti kracu obdanicu od severa Centralne Evrope uz nepotrebno ran zalazak sunca.
Teziste radnog dana se pomerilo sa 7 do 15 ka 9 do 17 casova (tj kasnije ka popodnevu) pa bi bilo veoma korisno zadrzati letnje vreme ili preci u GMT +2 casovnu zonu sa Grcima, Bugarima, Rumunima itd.

Miloš

pre 5 godina

Mi ne pripadamo CET, to je bila velika Jugoslavija. Srbija je EET, zato letnje.
(Alonzo Mozli, 26. mart 2019 13:57)

Nije tačno. Preko 95% srpske teritorije geografski spada u CET. Samo krajnji istok, a od naselja jedino Dimitrovgrad kao veće mesto, pripadaju sledećoj vremenskoj zoni.

Francuska je, međutim, kompletno u GMT zoni, ali iz njima znanih razloga koriste CET. Da ne govorim o Španiji, koja je zapadno od Britanije, a po satu je "istočno", odnosno ispred njih.

Dakle, oni su anomalija, nismo mi. Naša granica sa Bugarskom i Rumunijom je otprilike i geografska granica dve vremenske zone i mi smo tačno tamo gde bi trebalo da budemo.

neverovatno ali istinito

pre 5 godina

Iz komentara se vidi da je narodu najvažnije da zimi dan traje duže. Skoro da poverujem da je počelo zlatno doba pošto drugih problema izgleda nemamo.

takinardi83

pre 5 godina

Kakva glupost, po meni vreme se menjalo da bi se iskorilistila valjda svetlost dana. Kad bi ostalo zimsko, sada se vec razdanjuje u 5h ujutru, a leti bi to bilo u 03.30h (jer leti po letnjom dan pocinje u 04.30h) pa mi recite da li je normalno da pocne dan u pola 4, a zavrsi se pre 20h uvece... Meni to nije normalno i ako vec ukidaju, trebalo bi da predjemo na letnje, nikako zimsko rac.vremena!

takinardi83

pre 5 godina

Ako uzmemo letnje, zimi će mrak biti već u 15h, razmislite o tome!
(Ivan, 26. mart 2019 14:07)

A sta tebi je to smak sveta... u 15h ili 15.40h za mene nikakva razlika, a verujem i za svakog drugog. Razmisli ti bolje kako bi ti bilo leti po zimskom kada bi dan krenuo oko 03.20h, a zavrsio se oko 19.50h, da li bi vise iskoristio taj 1h svetlosti ujutru ili uvece. Zimi ionako dok smo na poslu u 1.smeni mi svetlost dana i ne vidimo jer skoro u mrak idemo na poso i vracamo se sa posla.

idiokratija

pre 5 godina

Sad nam vec svane u 5h ujutru. Na leto će biti oko 3:30. Ako ostane zimsko vreme onda 2:30. Od ove vlasti može samo najlošije po nas da se očekuje.

xxx

pre 5 godina

Jasno mi je niko nije bas srecan da se prilagodjava letnjem i zimskom radnom vremenu, ali ne mogu da svhatim da je bas toliko tesko da dva puta godisnje se malo prilagoditi i na taj nacin iskoristiti prednosti oba racunanja vremena.

Pretpostavljam da vecina vikendom spava duze nego radnim danima, i to cesto znatno vise nego taj 1 sat kako kada se pomera vreme.

Zar nije logicno leti ipak ustati malo ranije nego zimi?
Neke firme verovatno interno uvesti letnje i zimsko radno vreme, ali opet je bolje ako svi uskladjeni.

Bez obzira koje se vreme zadrzi, gube se prednosti trenutnog sistema sa pomeranjem vremena.

Neupućeni

pre 5 godina

.....Samo letnje racunanje, hocemo u istu zonu sa Grckom! ..
A šta ako i Grci uzmu letnje računanje vremena???! Oni su uvek bili za sat ispred nas...

М..

pre 5 godina

О овој теми треба да расправљају само они старији од 40-50 година, који се сећају времена када нисмо мењали рачунање времена. Тада се живело само ономе што данас знамо као зимско рачунање. Мени је свеједно и не видим чему толика фрка око тога које рачунање узети. Временом се човек навикне које год да је рачунање. А обданице ће још дуго трајати онолико колико сад траје.

...

pre 5 godina

Само није јасно зашто од 2021... неспособна европска бирократија.
(ОПГ1, 26. mart 2019 13:35)
Nemaš pojma koliko posla ima oko tog jednog pomeranja sata. Nema veze sa birokratijom.

Zoki

pre 5 godina

Осим малих подручја уз границу са Румунијом и Бугарском, Србија се у целости налази у средњеевропској зони. Француска и делови Немачке се не налазе у тој зони, него у западноевропској. Центар средњеевропске зоне је негде између Марибора и Љубљане. Центар источноевропске зоне је негде у Украјини. Атина је источније од Софије, а Солун отприлике у линији са Пиротом. Рачунање времена је научна категорија, подне је када је у време равнодневице сунце у зениту. Ако вам време изласка и заласка сунца не одговара, мењате радно време, а не померате сат.

dd

pre 5 godina

pa svakom normalnom coveku odgovara da dan traje duze...ne razumem ljude koji zele da dan traje krace!samo letnje racunanje vremena dolazi u obzir!!

ja pa ja

pre 5 godina

Ako uzmemo letnje, zimi će mrak biti već u 15h, razmislite o tome!
(Ivan, 26. mart 2019 14:07)

Logika nije jača strana, a?
Ako je leti duži dan, logično je da i zimi bude duži. Ako je leti dan u 21 umesto u 20.00, onda će i zimi biti u 18.00 umesto u 17.00.
Ujutro će kasnije svitati. Zimi je to oko 8.00. Ali to ionako nije mnogo bitno.
Bitno je bilo ranije, kada su ljudi sa sela radili u fabrikama od 6.00- 6.30, da bi se što ranije vratili kući i posle toga radili u polju.

Pozdrav iz Minhena

pre 5 godina

Milan, 26. mart 2019 15:41)

Koliko si se nalupetao pa to je strasno...

Da li deca u Francuskoj i Britaniji imaju problem.sto idu u skolu po "mraku"...Kod njih je dnevno svetlo do 21.30h...

Zoran

pre 5 godina

Pridruzujem se predlogu o letnjem racunanju vremena plus grcka casovna zona. To znaci leti sumrak u 21:30h , a zimi u 18:30h. Jej!
(Hugo's, 26. mart 2019 17:52)

A zasto letnje u Srbiji? Pa to nije prirodno.A vi sto ste rodjeni 1995+ e bas mi vas je zao,sta bi da gluvarite po kaficima i splavovima do ujutru,pa da spavate do popodne, sramota.Normalno vreme od Boga dato, ali vama to smeta,neradnici jedni.

Titanik tone, a orkestar svira sve glasnije

pre 5 godina

EU se ponasa u skladu sa poslovicom - selo gori, a baba se ceslja. EU se raspada iznutra, pre svega usled nesposobnosti birokrata u Briselu. Ne znaju kako da rese sve brojnije sukobe u mnogim drzavama clanicama, ne mogu da uteraju red u vidu postovanja zajednickih odluka, nemaju zajednicku spoljnu politiku, nemaju nikakvo resenje za migrante, ne mogu da izadju na kraj sa Britanskim Bregzitom, zmure na ulicne demonstracije...

A bave se pomeranjem sata, pravljenjem propisa o propisanim dimenzijama i obliku paradajza i krastavca i slicnim idiotarijama.

Ne moj brate

pre 5 godina

Da li mi mozemo da ovog weekenda promenimo na letnje i da ne cekamo na tu 2021.?
Mi smo Evropska zemlja ali nismo u EU.
Prema tome imali bi letnje racunanje vremena a ne ovu depresiju da u 15:30 u decembru
setamo po mraku.Sam ne znam da li tako moze.

Stevan

pre 5 godina

Geografski spadamo u zimsko racunanje. znaci pomeramo pocetak radnog vremena na sat vremena ranije od trenutnog. sto se mene tice mozemo i dva sata ranije da pocnemo da radimo. Inace sa zimskim vremenom cemo i ici na vreme u krevet i bicemo mentalno zdraviji.

Milan

pre 5 godina

(Pozdrav iz Minhena, 26. mart 2019 16:17)

I ja lud sto pisem ista ovde. A ti mene ispravljas jos dobijas pluseve, a navodis Britaniju i Francusku kao primer. Care, Britanci su -1 u odnosu na nas, tj -2 od Grcke. Francuska moze opusteno u toj zoni da bude, jer je na kontra granici iste zone, dok smo mi na suprotnij granici od njih. Oni zapadno mi istocno da se ne zbunis. Njihovo jutro je sasvim ok kako sada jeste, kao i francusko. Jos pominjes decu i skolu, a oni svi od 9 imaju nastavu... Ja se nista nisam nalupetao, nego si ti ...

jeja

pre 5 godina

Svi vi koji hocete letnje racunanje vremena iz razloga sto hocete vise sunca zimi vi lepo ustanite ranije pa uzivakte u suncu. A leti je svakako bolje da ranine padne mrak jer ionako od vreline se ne moze izaci pre 9 iz kuce.

strelac

pre 5 godina

Da ostane letnje!
I da se prabacimo sa +1 na +2 zonu sa bugarima, grcima... kako bi nam dan što duže trajao, a ne leti u julu i avgustu da nam Sunce izlazi u 5 ujutru, čemu?!
Lepše da izađe u 7h i lepo imamo još 2 sata kasnije do zalaska...

Maxim

pre 5 godina

Predlažem da se računanje bira kontra od svih suseda, ukoliko je moguće.
A pošto je za nas nemoguće, onda što više kontriranja kako bi mogli da mešetarimo oko datuma.
Da i nas sunce ogreje!

saša

pre 5 godina

Zar nije logično da se sat i dalje pomera? Da se ne bi dešavalo da leti sviće u tri ujutru po meni bi bilo idealno da se u ovom periodu sat pomeri za dva sata unapred. Tako bi leti svitalo oko pola šest a dan bi bio skoro do deset uveče.

.орг

pre 5 godina

померање сата је осмишљено да би се продужио број сати које људи проводе на обданици. зимско, летње време... свеједно је. без померања казаљки, дневне активности обављаћемо по мраку.

Banja Luka

pre 5 godina

Mi na balkanu bih trebali da zauzmeno ljetno racunanje vremena to nam vise odgovara u svakom smislu znaci turska je isto tako zadrzala ljetno racunanje vremena . A ako bi zadrzali zimsko to bi znacilo da bi u sred ljeta vec svanulo u 4 h ujutro umjesto u 5 . a navece bi se vidjelo sat krace. znacu u svakom slucaju nam odgovara ljetno.
To jest sto pisu mnogi u komentaru zimi bih dosli kuci bar op danu jer bi se vidjelo do 17 h. to je barem nesto!!!!!
Znaci juzna evropa ljetno sjever zimsko kao rusija.

Solomon

pre 5 godina

Ne vidim razlog za bilo kakvu raspravku ne postoje letnje i zimsko vreme. Postoji racunanje vremena koje smo vekovima koristili do 1983 kada smo pomerili racunanje na sat vremena unapred, u oktobru se sat vraca na ono vreme koje je bilo ranije. Nema zimskog i letnjeg vec staro i novo koje koristimo 36 godina i to samo polovinu godine. Treba zadrzati staro vreme i tacka, jer da se pomeranje pokazalo efikasnim jos bi ga koristili, a mi Srbi cemo da ga koristimo i zimi,e svasta da je ziv Milutin Milankovic krstio bi se.

smuki

pre 5 godina

@Vreme Lezilebovića

Ja koliko znam 7.5 sati je rad a pola sata pauza. Zasto da neko ide na rucak pa da se vraca na posao jos 4 sata kada moze otici kuci i jesti ko covek sa porodicom. A da kapitalistima ne odgovaraju porodice jer trose mnogo manje i rade mnogo manje a to vama ne odgovara.

Dragi Ivić

pre 5 godina

''Konačna odluka: Ukida se pomeranje sata''.

Исправна одлука! Нико нема право да помера мој сат осим мене. Шта коме смета мој сат па да га помера? ;)
ПС
И за померање казаљки ћу се такође снаћи без ЕУ.

ПСС
Поздрав аутору наслова чланка...

Eldorado

pre 5 godina

Dosta komentatora piše da smo u istoj zoni s Bugarskom i Grčkom, što nije tačno.
https://en.wikipedia.org/wiki/Central_European_Time#Areas_located_within_UTC+01:00_longitudes_using_other_time_zones
Na ovom linku možete videti sve zone.
Ako se neko ne razume, može barem videti da smo u istoj ravni sa Poljskom, Slovačkom i Mađarskom.

Jabilondo

pre 5 godina

Mi ne pripadamo CET, to je bila velika Jugoslavija. Srbija je EET, zato letnje.
(Alonzo Mozli, 26. mart 2019 13:57)

Ne, nije tacno. Zasto je tesko proveriti na internetu?
https://en.wikipedia.org/wiki/Central_European_Time#Discrepancies_between_official_CET_and_geographical_CET

Samo krajnji istocni delovi Srbije zalaze u EET, 99% drzave jeste deo CET.

Milan

pre 5 godina

Bice ovo totalna papazjanjna i ludio kad krene svaka zemlja sa svojim referendumom... Grci i Bugari, nasa prirodna zona isto pomeraju sat leti i zimi. Oni su sada na +1 u odnosu na nas i to je super. Medjutim, ako oni odaberu letnje vreme, to bi danas bilo +2 u odnosu na nas. Ako bi se uskladili, tada bi kod nas zimi mrak bio do 9 ujutro.... deca bi isla u skolu po mraku. Cak i da uzmemo samo +1 opet bi cak i osnovci kojima nastava krece u 8 isli po mraku. To se lako resi nastavom od 9, tj generalno radom kao ceo svet od 9 do 5, ali kod nas to nece jednostavno da se resi.

Cinco Duros

pre 5 godina

Na zapadu Francuske i u Španiji, sunce zalazi 1-2 sata kasnije nego kod nas. Nema logike da svi mi budemo u istoj vremenskoj zoni. Čak imam utisak da linija koja razdvaja te dve zone prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu. Kakva simbolika, granica istok - zapad, retrogradno - progresivno, orijent - novi svet...

Vila sa Dedinja

pre 5 godina

Španija je CET jer je svojevremeno Franco hteo da bude u istoj zoni sa Hitlerom i Musolinijem.

Nego bice onako kako Vucic odluci. Mi ne moramo nista od toga da prihvatimo. A možemo da odlučimo da menjamo zonu ako ekonomiji i narodu ne odgovara.

radojica

pre 5 godina

posto ne valja ni letnje ni zimsko vreme najbolje bi bilo za pola sata da se pomeri sat i da se yaokruzi satnica u tom trenutku...dakle vracamo u subotu noc sa 3 na pola 3 umesto na 2

goran

pre 5 godina

Kako 'konacna odluka' kada je na parlamentu svake drzave posebno hoce li ukinuti pomeranje sata ili nece.
Evo citamo da se Hrvatska i Slovenije ne nalaze na 'istim talasnim duzinama'

Cici

pre 5 godina

E kad počnu da se svađaju ove sile od balkanskih državica u koju zonu da ostanemo.To će tek biti realiti.Mitroviću evo sam ti dao ideju,oću proviziju od gledanosti.

Tom Tom

pre 5 godina

Nama je problem veći u tome što na kraju vremenske zone i ne pripadamo realno npr. vremenu u Parizu, a u istoj smo zoni sa njima.
Grci su negde zapadniji od nas ali su u istoj zoni kao Bugarska i Rumunija.
U Sfrj je bilo logično da je cela zemlja u istoj zoni, sada za tim nema nikakve potrebe...

Perica

pre 5 godina

Da li se odluka iz EU odnosi i na nas ili...? 
(igor, 26. mart 2019 15:33) 
Kako će se donositi ako niste članica EU niti imate zastupnike u EU parlamentu koji bi glasali za ili protiv.
(mario, 26. mart 2019 18:13
Hrvat Mario da nam pojasni baš onako prijateljski i komšijski.
Odluka se naravno ne odnosi direktno na nas, ali indirektno tako da će mo i mi prestati s pomeranjem vremena kao i EU. Kad si komšija jedno tako velike zajednice a naravno još sa kandidatskim statusom onda te odluke utiču i na nas.

paranoid

pre 5 godina

@Banjaluka
Sebi za pravo da određuje vremensku zonu daje neko ko kaže 'mi bih trebali...'
Mi BISMO prvo trebali da ukinemo internet, a zatim i pravo glasa za IQ niži od 100! Pravda za sunce u zenitu u 12h! I pozdrav za mog nepismenog zemljaka...

dosta bre lazi

pre 5 godina

treba mi najmanje mesec dana da mucim organizam dok se ne navikne na pomeren sat. a muce me i kucici jer oni traze svoje,briga ih sto je sat pomeren.

slavisa

pre 5 godina

@Eldorado, po tom i Grcka je u ravni sa nama, pa su u drugoj zoni. Nama vise odgovara zona kao Grcka i Bugarska. Razlika izmedju BG i ZG je oko 40min kod nas sunce izlazi 40min ranije nego u Zagrebu.

ivan

pre 5 godina

Znaci sada energija ne teba da se stedi?
Odlicno - prvo su nas ubedili u jednu krizu, a sada cemo da placamo CO2 taksu jer tako kaze neka mala lazljiva Greta iz Svedske!

Фрфљави

pre 5 godina

@Мали човек и за ове који хоће летње рачунање времена.... у децембру ће мрак бити у 15ч већ! И то дебели мрак!

achitwn

pre 5 godina

Sad kada Srbija uzme letenje vreme a Slovenija zimsko pa kada podjemo na put od 100 km pa upadnemo u vremensku zonu hahahah
(Bruce Springsteen, 26. mart 2019 13:31)
U drzavi Indijana u USA je jos gore. Mali dio Indijane uz chicago koristi CST dok ostatak EST, sat unapred.

deki

pre 5 godina

Da je svima vama, ovde što komentarišete, vreme, novčanik dublji za 50%,niko od vas ne bi ni primećivao promenu vremena i menjanje sata!!!

Prosjecni_seljacina

pre 5 godina

Zimsko je pravo vreme ne zato sto ja kazem nego je tako bilo pre pa su uveli letnje. A ne bi da predjemo na +2 pa da mi sve utakmice budu jos sat kasnije.

banacanin

pre 5 godina

CZ99, 26. mart 2019 17:09)sta pa pa nece zalaziti u tri sata i bolje je letnje vreme neka prave referendum zimsko lli letnje pa koje vise dobije glasova neka bude

mario

pre 5 godina

Da li se odluka iz EU odnosi i na nas ili...?
(igor, 26. mart 2019 15:33)
Kako će se donositi ako niste članica EU niti imate zastupnike u EU parlamentu koji bi glasali za ili protiv.

deda

pre 5 godina

@mario
pa opet lupetas vazna je za svakog ko radi sa unijom a nebitno dal' si clan ili nisi, zbog evrope smo i mi i vi uveli iako nismo bili clanovi tada..

Vreme Lezilebovića

pre 5 godina

I da vratimo RADNO vreme na 07-15
(sreten, 26. mart 2019 15:25)

Od 07-15 nije puno radno vreme. Kafe pauze + vreme obroka bi bilo u najmanju ruku od 07-16. Za neke i još jedan sat duže.

.орг

pre 5 godina

@AKO UZMEMO LETNJE mrak ce padati sat vremena kasnije znaci umesto u 17h padace u 18h i ZATO SVI TRAZE LETNJE RACUNANJE.
(duki, 26. mart 2019 20:00)

нетачно. у децембру ове године, најкаснији излазак сунца биће у 07h 15'.
залазак у 16h 06'. ако би у употреби било летње рачунање времена, тада би свитање било тек у 08h 15'. нека хвала.

Tempo

pre 5 godina

Svako ko predlaže da Srbija promeni zonu i bude kao Grčka i ostale Istočno-Evropske zemlje treba da uključi mozak (ili Google ako nema mozga) i nauči da Srbija pripada CET zoni...Ne predlažite gluposti jel bi onda bili +1 ispred većine kontinenta

losmi443214

pre 5 godina

Svako ko predlaže da Srbija promeni zonu i bude kao Grčka i ostale Istočno-Evropske zemlje treba da uključi mozak (ili Google ako nema mozga) i nauči da Srbija pripada CET zoni...Ne predlažite gluposti jel bi onda bili +1 ispred većine kontinenta
(Tempo, 27. mart 2019 18:06)

Zašto bi to bila glupost? Znatno je prirodnija zona Grčke i ostalih zemalja u istoj zoni, odnosno letnje računanje, više svetla uveče leti, ne gubi se dnevno svetlo kad ustajemo. Svi imamo mozga.

jeja

pre 5 godina

Svi vi koji hocete letnje racunanje vremena iz razloga sto hocete vise sunca zimi vi lepo ustanite ranije pa uzivakte u suncu. A leti je svakako bolje da ranine padne mrak jer ionako od vreline se ne moze izaci pre 9 iz kuce.

Zoran

pre 5 godina

Pridruzujem se predlogu o letnjem racunanju vremena plus grcka casovna zona. To znaci leti sumrak u 21:30h , a zimi u 18:30h. Jej!
(Hugo's, 26. mart 2019 17:52)

A zasto letnje u Srbiji? Pa to nije prirodno.A vi sto ste rodjeni 1995+ e bas mi vas je zao,sta bi da gluvarite po kaficima i splavovima do ujutru,pa da spavate do popodne, sramota.Normalno vreme od Boga dato, ali vama to smeta,neradnici jedni.

Фрфљави

pre 5 godina

@Мали човек и за ове који хоће летње рачунање времена.... у децембру ће мрак бити у 15ч већ! И то дебели мрак!

xxx

pre 5 godina

Jasno mi je niko nije bas srecan da se prilagodjava letnjem i zimskom radnom vremenu, ali ne mogu da svhatim da je bas toliko tesko da dva puta godisnje se malo prilagoditi i na taj nacin iskoristiti prednosti oba racunanja vremena.

Pretpostavljam da vecina vikendom spava duze nego radnim danima, i to cesto znatno vise nego taj 1 sat kako kada se pomera vreme.

Zar nije logicno leti ipak ustati malo ranije nego zimi?
Neke firme verovatno interno uvesti letnje i zimsko radno vreme, ali opet je bolje ako svi uskladjeni.

Bez obzira koje se vreme zadrzi, gube se prednosti trenutnog sistema sa pomeranjem vremena.

Stevan

pre 5 godina

Geografski spadamo u zimsko racunanje. znaci pomeramo pocetak radnog vremena na sat vremena ranije od trenutnog. sto se mene tice mozemo i dva sata ranije da pocnemo da radimo. Inace sa zimskim vremenom cemo i ici na vreme u krevet i bicemo mentalno zdraviji.

Brzi

pre 5 godina

Molim vas neka se neko pojavi pametan i kaze ako smo do sada pomerali vreme, zasto je problem da i dalje isto to radimo! Necu da leti dan bude kraci!!!

rango_unchained

pre 5 godina

Zimsko nije "najprirodnije", ne postoji najprirodnije jer sunce izlazi uvek u isto vreme bez obzira na nase vreme, nase racunanje vremena je izmisljen koncept koji sluzi da nama pomogne, i mi mozemo da ga menjamo po zelji... A najprirodnije je ono sto nama najvise pomaze - da ne svice u 4 ujutru, i ne pada mrak u 5 popodne. Bas me briga za mrak u 8 ujutru, ionako smo po fabrikama ili kancelarijama. Ako se odabere zimsko, onda stvarno treba ici iz ove zemlje.

Veseli plamicak

pre 5 godina

Nadam se da cemo imati dovoljno zdravog razuma da izaberemo letnje racunanje vremena i ne gledamo sta rade Nemacka i Francuska, gde je za Francusku gotovo sigurno da ce izabrati zimsko racunanje vremena. Nadam se da ce pitati nekog geografa koji ce znati da objasni da se mi nalazimo na krajnjem istoku vremenske zone i blize ekvatoru od Francuske i Nemacke i da nam je nasim polozajem mnogo razumnije da izaberemo letnje racunanje vremena.

Ddd

pre 5 godina

Samo letnje racunanje, hocemo u istu zonu sa Grckom! Ne treba mi sunce zimi u 5h ujutru, ali mi itekako treba leti u 9h uvece! P.S. poruka za Sremca, koji ce se verovatno oglasiti i ovde: u Vrscu svice u isto vreme kada i u Kursumliji, a u Novome Sadu desetak minuta kasnije i u isto vreme kao u Raskoj - ne radi se tu o sever-jug pitanju rodjace.

Prosjecni_seljacina

pre 5 godina

Zimsko je pravo vreme ne zato sto ja kazem nego je tako bilo pre pa su uveli letnje. A ne bi da predjemo na +2 pa da mi sve utakmice budu jos sat kasnije.

Vreme Lezilebovića

pre 5 godina

I da vratimo RADNO vreme na 07-15
(sreten, 26. mart 2019 15:25)

Od 07-15 nije puno radno vreme. Kafe pauze + vreme obroka bi bilo u najmanju ruku od 07-16. Za neke i još jedan sat duže.

Milan

pre 5 godina

Bice ovo totalna papazjanjna i ludio kad krene svaka zemlja sa svojim referendumom... Grci i Bugari, nasa prirodna zona isto pomeraju sat leti i zimi. Oni su sada na +1 u odnosu na nas i to je super. Medjutim, ako oni odaberu letnje vreme, to bi danas bilo +2 u odnosu na nas. Ako bi se uskladili, tada bi kod nas zimi mrak bio do 9 ujutro.... deca bi isla u skolu po mraku. Cak i da uzmemo samo +1 opet bi cak i osnovci kojima nastava krece u 8 isli po mraku. To se lako resi nastavom od 9, tj generalno radom kao ceo svet od 9 do 5, ali kod nas to nece jednostavno da se resi.

Solomon

pre 5 godina

Ne vidim razlog za bilo kakvu raspravku ne postoje letnje i zimsko vreme. Postoji racunanje vremena koje smo vekovima koristili do 1983 kada smo pomerili racunanje na sat vremena unapred, u oktobru se sat vraca na ono vreme koje je bilo ranije. Nema zimskog i letnjeg vec staro i novo koje koristimo 36 godina i to samo polovinu godine. Treba zadrzati staro vreme i tacka, jer da se pomeranje pokazalo efikasnim jos bi ga koristili, a mi Srbi cemo da ga koristimo i zimi,e svasta da je ziv Milutin Milankovic krstio bi se.

Cinco Duros

pre 5 godina

Na zapadu Francuske i u Španiji, sunce zalazi 1-2 sata kasnije nego kod nas. Nema logike da svi mi budemo u istoj vremenskoj zoni. Čak imam utisak da linija koja razdvaja te dve zone prolazi kroz Bosnu i Hercegovinu. Kakva simbolika, granica istok - zapad, retrogradno - progresivno, orijent - novi svet...

John Doe

pre 5 godina

Svi vi koji hocete letnje racunanje vremena iz razloga sto hocete vise sunca zimi vi lepo ustanite ranije pa uzivakte u suncu. A leti je svakako bolje da ranine padne mrak jer ionako od vreline se ne moze izaci pre 9 iz kuce.
(jeja, 26. mart 2019 16:08)

Voleo bih da postoji vremeplov samo zato da ovakve ljude posaljemo u 18. vek gde i pripadaju.

Bolje nama, bolje njima.

saša

pre 5 godina

Zar nije logično da se sat i dalje pomera? Da se ne bi dešavalo da leti sviće u tri ujutru po meni bi bilo idealno da se u ovom periodu sat pomeri za dva sata unapred. Tako bi leti svitalo oko pola šest a dan bi bio skoro do deset uveče.

idiokratija

pre 5 godina

Sad nam vec svane u 5h ujutru. Na leto će biti oko 3:30. Ako ostane zimsko vreme onda 2:30. Od ove vlasti može samo najlošije po nas da se očekuje.

Titanik tone, a orkestar svira sve glasnije

pre 5 godina

EU se ponasa u skladu sa poslovicom - selo gori, a baba se ceslja. EU se raspada iznutra, pre svega usled nesposobnosti birokrata u Briselu. Ne znaju kako da rese sve brojnije sukobe u mnogim drzavama clanicama, ne mogu da uteraju red u vidu postovanja zajednickih odluka, nemaju zajednicku spoljnu politiku, nemaju nikakvo resenje za migrante, ne mogu da izadju na kraj sa Britanskim Bregzitom, zmure na ulicne demonstracije...

A bave se pomeranjem sata, pravljenjem propisa o propisanim dimenzijama i obliku paradajza i krastavca i slicnim idiotarijama.

mario

pre 5 godina

Da li se odluka iz EU odnosi i na nas ili...?
(igor, 26. mart 2019 15:33)
Kako će se donositi ako niste članica EU niti imate zastupnike u EU parlamentu koji bi glasali za ili protiv.

М..

pre 5 godina

О овој теми треба да расправљају само они старији од 40-50 година, који се сећају времена када нисмо мењали рачунање времена. Тада се живело само ономе што данас знамо као зимско рачунање. Мени је свеједно и не видим чему толика фрка око тога које рачунање узети. Временом се човек навикне које год да је рачунање. А обданице ће још дуго трајати онолико колико сад траје.

Nikolina

pre 5 godina

Nikako mi nisu jasni argumenti ljudi koji prizeljkuju zimsko, osim toga da je to neko pravo vreme nemaju nista od toga. Zar vam nije bolje da popodne posle posla imate obdanicu za razne aktivnosti? Zar vam je zaista bolje da se 3-4 sata te obdanice procerdaju ujutro dok mi jos spavamo, a sigurno nam nece menjati radno vreme kao nekad pa da se izlazi s posla u 14 ili 15 casova. Zaista ne mogu da razumem...

pajs

pre 5 godina

Do 1983. smo imali jedno vreme, što sada zovemo "zimsko". Ne navijam za jedno ili drugo (mislim da je pomeranje sata najbolje), ali treba da se zna da prirodno pripadamo UTC+1 vremenskoj zoni (centralna Evropa, Skandinavija, Nemačka), jer smo skoro u celosti unutar 7’30“-22’30” istočne geografske dužine. Španija i Francuska tu ne pripadaju prirodno. Na rubu smo zone i južnije, pa otud razlika leti u odnosu na Amsterdam, Frankfurt ili Oslo. Zato zimi njima pada mrak oko 15č.

dajte nam sunca

pre 5 godina

Samo ne zimsko - depresija leti, depresija zimi!

Jedina dobra stvar zimskog vremena je ranije svitanje kada su dani najkraći, sve ostalo je blagi (i ne baš blagi) užas!

Bolje mrak u 7 ujutru nego u 4 popodne, a i bolje zora u 4 leti nego već u 3!!

na mlađima svet ostaje

pre 5 godina

О овој теми треба да расправљају само они старији од 40-50 година
(М.., 26. mart 2019 16:06)

Naprotiv, bumerima treba oduzeti pravo glasa, razvalili su sve što iole valja na ovim prostorima

Nebojša

pre 5 godina

Samo letnje, iako nije prirodno, ali kod nas ionako ništa nije prirodno
(ampoo, 26. mart 2019 13:25)

Kako misliš nije prirodno pa nema tu pravog samo ono koje ti više odgovara a za nas je to letnje vreme.

Miloš

pre 5 godina

Mi ne pripadamo CET, to je bila velika Jugoslavija. Srbija je EET, zato letnje.
(Alonzo Mozli, 26. mart 2019 13:57)

Nije tačno. Preko 95% srpske teritorije geografski spada u CET. Samo krajnji istok, a od naselja jedino Dimitrovgrad kao veće mesto, pripadaju sledećoj vremenskoj zoni.

Francuska je, međutim, kompletno u GMT zoni, ali iz njima znanih razloga koriste CET. Da ne govorim o Španiji, koja je zapadno od Britanije, a po satu je "istočno", odnosno ispred njih.

Dakle, oni su anomalija, nismo mi. Naša granica sa Bugarskom i Rumunijom je otprilike i geografska granica dve vremenske zone i mi smo tačno tamo gde bi trebalo da budemo.

Komentator

pre 5 godina

Mi smo u pogrešnoj vremenskoj zoni, treba da budemo u istoj zoni kao i Grčka. Trenutno je kod nas najlošije iskorišćenje dnevnog svetla, jer se u najboljem slučaju 10ak dana tokom leta vidi do 21h. To bi imalo smisla da je radno vreme kao nekad od 6 do 14h, ali kako od povratka na takav režim rada nema ništa, potrebno je na određen način "produžiti" period dana u kome se vidi, a to je promena vremenske zone i pored toga izabrati letnje računanje vremena pa bi tada imali najbolje iskorišćenje dnevnog svetla. Jedina mana je što bi zimi imali relativno kasno svitanje, ali bar ne bi bio mrak u 15:30 u decembru.

neverovatno ali istinito

pre 5 godina

Iz komentara se vidi da je narodu najvažnije da zimi dan traje duže. Skoro da poverujem da je počelo zlatno doba pošto drugih problema izgleda nemamo.

ivan

pre 5 godina

Znaci sada energija ne teba da se stedi?
Odlicno - prvo su nas ubedili u jednu krizu, a sada cemo da placamo CO2 taksu jer tako kaze neka mala lazljiva Greta iz Svedske!

Bufa

pre 5 godina

Letnje vreme permanentno, jeste da geografski treba da bude zimsko, ali ljudi zimsko vreme zimi je katastrofa, na svakom planu, mentalno, logisticki, ekonomski, ma birajte. Vidis sunce jedino kad ustanes a vratis se po mraku. Kao u Mordoru da zivimo.

macak

pre 5 godina

Ukinuti u Srbiji merenje vremena digitalnim casovnikom. Za nas je idealno stap i kanap, eventualno pescanik il palac ka suncu. Toliko smo i daleko od sveta

dosta bre lazi

pre 5 godina

treba mi najmanje mesec dana da mucim organizam dok se ne navikne na pomeren sat. a muce me i kucici jer oni traze svoje,briga ih sto je sat pomeren.

takinardi83

pre 5 godina

Ako uzmemo letnje, zimi će mrak biti već u 15h, razmislite o tome!
(Ivan, 26. mart 2019 14:07)

A sta tebi je to smak sveta... u 15h ili 15.40h za mene nikakva razlika, a verujem i za svakog drugog. Razmisli ti bolje kako bi ti bilo leti po zimskom kada bi dan krenuo oko 03.20h, a zavrsio se oko 19.50h, da li bi vise iskoristio taj 1h svetlosti ujutru ili uvece. Zimi ionako dok smo na poslu u 1.smeni mi svetlost dana i ne vidimo jer skoro u mrak idemo na poso i vracamo se sa posla.

strelac

pre 5 godina

Da ostane letnje!
I da se prabacimo sa +1 na +2 zonu sa bugarima, grcima... kako bi nam dan što duže trajao, a ne leti u julu i avgustu da nam Sunce izlazi u 5 ujutru, čemu?!
Lepše da izađe u 7h i lepo imamo još 2 sata kasnije do zalaska...

Letnje vreme obavezno

pre 5 godina

Nama u Srbiji Sunce mnogo ranije izlazi i mnogo ranije zalazi nego u Zapadnoj Evropi sa kojom smo u istoj vremenskoj zoni, pa smo zato stalno umorni, neispavani i depresivni. Letnje vreme nam mnogo više odgovara jer će povećati ukupan godišnji broj sati dnevnog svetla kada su ljudi budni, a samim tim biće i zdraviji.

Jabilondo

pre 5 godina

Mi ne pripadamo CET, to je bila velika Jugoslavija. Srbija je EET, zato letnje.
(Alonzo Mozli, 26. mart 2019 13:57)

Ne, nije tacno. Zasto je tesko proveriti na internetu?
https://en.wikipedia.org/wiki/Central_European_Time#Discrepancies_between_official_CET_and_geographical_CET

Samo krajnji istocni delovi Srbije zalaze u EET, 99% drzave jeste deo CET.

Banja Luka

pre 5 godina

Mi na balkanu bih trebali da zauzmeno ljetno racunanje vremena to nam vise odgovara u svakom smislu znaci turska je isto tako zadrzala ljetno racunanje vremena . A ako bi zadrzali zimsko to bi znacilo da bi u sred ljeta vec svanulo u 4 h ujutro umjesto u 5 . a navece bi se vidjelo sat krace. znacu u svakom slucaju nam odgovara ljetno.
To jest sto pisu mnogi u komentaru zimi bih dosli kuci bar op danu jer bi se vidjelo do 17 h. to je barem nesto!!!!!
Znaci juzna evropa ljetno sjever zimsko kao rusija.

Bata Sale

pre 5 godina

Sa Grcima i Bugarima, da leti, posle 21h gledam u Srbiji zalazak sunca uz kriglu 'ladnog piva.
(Baki, 26. mart 2019 14:15)

Tako je Baki! Hocu zimi da se vratim sa posla dok je jos dan. A ne da ustanem po mraku i vratim se po mraku.

dd

pre 5 godina

pa svakom normalnom coveku odgovara da dan traje duze...ne razumem ljude koji zele da dan traje krace!samo letnje racunanje vremena dolazi u obzir!!

.орг

pre 5 godina

@AKO UZMEMO LETNJE mrak ce padati sat vremena kasnije znaci umesto u 17h padace u 18h i ZATO SVI TRAZE LETNJE RACUNANJE.
(duki, 26. mart 2019 20:00)

нетачно. у децембру ове године, најкаснији излазак сунца биће у 07h 15'.
залазак у 16h 06'. ако би у употреби било летње рачунање времена, тада би свитање било тек у 08h 15'. нека хвала.

takinardi83

pre 5 godina

Kakva glupost, po meni vreme se menjalo da bi se iskorilistila valjda svetlost dana. Kad bi ostalo zimsko, sada se vec razdanjuje u 5h ujutru, a leti bi to bilo u 03.30h (jer leti po letnjom dan pocinje u 04.30h) pa mi recite da li je normalno da pocne dan u pola 4, a zavrsi se pre 20h uvece... Meni to nije normalno i ako vec ukidaju, trebalo bi da predjemo na letnje, nikako zimsko rac.vremena!

deki

pre 5 godina

Da je svima vama, ovde što komentarišete, vreme, novčanik dublji za 50%,niko od vas ne bi ni primećivao promenu vremena i menjanje sata!!!

Ne moj brate

pre 5 godina

Da li mi mozemo da ovog weekenda promenimo na letnje i da ne cekamo na tu 2021.?
Mi smo Evropska zemlja ali nismo u EU.
Prema tome imali bi letnje racunanje vremena a ne ovu depresiju da u 15:30 u decembru
setamo po mraku.Sam ne znam da li tako moze.

Dragi Ivić

pre 5 godina

''Konačna odluka: Ukida se pomeranje sata''.

Исправна одлука! Нико нема право да помера мој сат осим мене. Шта коме смета мој сат па да га помера? ;)
ПС
И за померање казаљки ћу се такође снаћи без ЕУ.

ПСС
Поздрав аутору наслова чланка...

Aleksandar

pre 5 godina

Ovde se najviše prepucavanja koje računanje ostaviti, letnje ili zimsko. I svako ima pravo zašto je njegovo bolje. To me dovodi do zaključka da je najbolje leti ostaviti letnje računanje, a zimi zimsko. I svima je super.

Mare

pre 5 godina

@zoran
po kaficima se i gluvari kad padne mrak, mi, prijatelju, radimo do 18 neretko i mnogo duze, pa bismo nekad i da vidimo dnevnog svetla da nam se kosti ne pokrive. To sto ste vi po drzavnim upravama pa na poso dodjete popijete kafu ismugnete je druga stvar. Vama normalno ne smeta sto je dan kraci, ionako se koristi za svoj ceif...

skocimis

pre 5 godina

Ako uzmemo letnje Grcko a Hrvati uzmu zimsko, znaci da cu iz Novog Sada ako krenem u Hrvataku u 20h kolima tamo stici u 18:45.
Na Balkanu cirkus u najavi.
Mada ne vidim zasto bih isao za Hrvatsku, a nemam ni auto. Kako hocete

slavisa

pre 5 godina

@Eldorado, po tom i Grcka je u ravni sa nama, pa su u drugoj zoni. Nama vise odgovara zona kao Grcka i Bugarska. Razlika izmedju BG i ZG je oko 40min kod nas sunce izlazi 40min ranije nego u Zagrebu.

Neupućeni

pre 5 godina

.....Samo letnje racunanje, hocemo u istu zonu sa Grckom! ..
A šta ako i Grci uzmu letnje računanje vremena???! Oni su uvek bili za sat ispred nas...

Pozdrav iz Minhena

pre 5 godina

Milan, 26. mart 2019 15:41)

Koliko si se nalupetao pa to je strasno...

Da li deca u Francuskoj i Britaniji imaju problem.sto idu u skolu po "mraku"...Kod njih je dnevno svetlo do 21.30h...

radojica

pre 5 godina

posto ne valja ni letnje ni zimsko vreme najbolje bi bilo za pola sata da se pomeri sat i da se yaokruzi satnica u tom trenutku...dakle vracamo u subotu noc sa 3 na pola 3 umesto na 2

Zoki

pre 5 godina

Осим малих подручја уз границу са Румунијом и Бугарском, Србија се у целости налази у средњеевропској зони. Француска и делови Немачке се не налазе у тој зони, него у западноевропској. Центар средњеевропске зоне је негде између Марибора и Љубљане. Центар источноевропске зоне је негде у Украјини. Атина је источније од Софије, а Солун отприлике у линији са Пиротом. Рачунање времена је научна категорија, подне је када је у време равнодневице сунце у зениту. Ако вам време изласка и заласка сунца не одговара, мењате радно време, а не померате сат.

duki

pre 5 godina

"Ako uzmemo letnje, zimi će mrak biti već u 15h, razmislite o tome!
(Ivan, 26. mart 2019 14:07)


AKO UZMEMO LETNJE mrak ce padati sat vremena kasnije znaci umesto u 17h padace u 18h i ZATO SVI TRAZE LETNJE RACUNANJE.

Deus

pre 5 godina

Blizina Ekvatoru nema nikakve veze sa računanjem vremena.
(s., 26. mart 2019 13:59)
---
Samo delimicno tacno. Blizina ekvatoru odredjuje trajanje obdanice u odnosu na istu geografsku duzinu na severu. Npr. obdanice su kod nas zimi duze nego u npr. Kopenhagenu ali su nam zato obdanice leti nesto krace. Uz objektivno kasnije pocinjenje radnog dana u 21.veku nego u 20.om to je jedan odlican argument da zadrzimo letnje racunanje vremena a ako EU odluci da zadrzi zimsko da lepo predjemo u GMT +2 iz nase GMT +1 casovne zone i tako efektivno dobijemo letnje racunanje vremena. Ako se pogleda karta Evrope vidi se da se je mnogo vise zemalja koje su u GMT+1 a zapadno su od nje (cak joj ni delimicno ne pripadaju) nego onih sto su istocno od GMT+1 ili delimicno u njoj a ipak su upali u nju. To je upravo zato sto kada ste blize ekvatoru a na samom istoku GMT +1 i zimsko vreme imate negativne posledice svog juznog polozaja tj zimi duzi dan od severa Centalne Evrope ali nepotrebno rano svitanje a leti kracu obdanicu od severa Centralne Evrope uz nepotrebno ran zalazak sunca.
Teziste radnog dana se pomerilo sa 7 do 15 ka 9 do 17 casova (tj kasnije ka popodnevu) pa bi bilo veoma korisno zadrzati letnje vreme ili preci u GMT +2 casovnu zonu sa Grcima, Bugarima, Rumunima itd.

Tom Tom

pre 5 godina

Nama je problem veći u tome što na kraju vremenske zone i ne pripadamo realno npr. vremenu u Parizu, a u istoj smo zoni sa njima.
Grci su negde zapadniji od nas ali su u istoj zoni kao Bugarska i Rumunija.
U Sfrj je bilo logično da je cela zemlja u istoj zoni, sada za tim nema nikakve potrebe...

gradjaninX

pre 5 godina

Ako uzmemo letnje, zimi će mrak biti već u 15h, razmislite o tome!
[Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Ivan, 26. mart 2019 14:07)

Na svu srecu ne moram da razmisljam jer znam da je upravo obrnuto. Nece mrak biti u 15h vec u 17h umesto u 16h. U realnosti, kad se pomeri na zimsko "vreme" mrak koji je juce padao u 18h, sad pada u 17h. Ako ostanemo na letnjem, mrak ce padati i dalje u 18h, umesto da rucam po mraku u decembru kad izadjem sa posla.

banacanin

pre 5 godina

CZ99, 26. mart 2019 17:09)sta pa pa nece zalaziti u tri sata i bolje je letnje vreme neka prave referendum zimsko lli letnje pa koje vise dobije glasova neka bude

cicvara

pre 5 godina

Само није јасно зашто од 2021... неспособна европска бирократија.
(ОПГ1, 26. mart 2019 13:35)

Pa verovatno zbog velikih sistema, kojima je to vreme veoma bitno... Mnoge kompanije se oslanjaju na rad sa računarima, vreme na računaru se automatski menja, to bi mogao da ispravi neki windows update, ali bi morao microsoft da ga napravi... Verujem da neki aerodrom ne bi dozvolio grešku od sat vremena u svom sistemu. To ti je samo jedan od primera, a ima ih milion i da se svi oni usaglase je potrebno vreme.

ja pa ja

pre 5 godina

Ako uzmemo letnje, zimi će mrak biti već u 15h, razmislite o tome!
(Ivan, 26. mart 2019 14:07)

Logika nije jača strana, a?
Ako je leti duži dan, logično je da i zimi bude duži. Ako je leti dan u 21 umesto u 20.00, onda će i zimi biti u 18.00 umesto u 17.00.
Ujutro će kasnije svitati. Zimi je to oko 8.00. Ali to ionako nije mnogo bitno.
Bitno je bilo ranije, kada su ljudi sa sela radili u fabrikama od 6.00- 6.30, da bi se što ranije vratili kući i posle toga radili u polju.

z

pre 5 godina

da objasnim ovim "strucnjacima" ako ostanemo na letnjem vremenu nece zimi biti mrak u 15h, vec u 17h! Laicki receno bice dan duzi za sat vremena, a svitace kasnije. Jel vam je to toliko tesko da skapirate?

Vila sa Dedinja

pre 5 godina

Španija je CET jer je svojevremeno Franco hteo da bude u istoj zoni sa Hitlerom i Musolinijem.

Nego bice onako kako Vucic odluci. Mi ne moramo nista od toga da prihvatimo. A možemo da odlučimo da menjamo zonu ako ekonomiji i narodu ne odgovara.

goran

pre 5 godina

Kako 'konacna odluka' kada je na parlamentu svake drzave posebno hoce li ukinuti pomeranje sata ili nece.
Evo citamo da se Hrvatska i Slovenije ne nalaze na 'istim talasnim duzinama'

Eldorado

pre 5 godina

Dosta komentatora piše da smo u istoj zoni s Bugarskom i Grčkom, što nije tačno.
https://en.wikipedia.org/wiki/Central_European_Time#Areas_located_within_UTC+01:00_longitudes_using_other_time_zones
Na ovom linku možete videti sve zone.
Ako se neko ne razume, može barem videti da smo u istoj ravni sa Poljskom, Slovačkom i Mađarskom.

Maxim

pre 5 godina

Predlažem da se računanje bira kontra od svih suseda, ukoliko je moguće.
A pošto je za nas nemoguće, onda što više kontriranja kako bi mogli da mešetarimo oko datuma.
Da i nas sunce ogreje!

smuki

pre 5 godina

@Vreme Lezilebovića

Ja koliko znam 7.5 sati je rad a pola sata pauza. Zasto da neko ide na rucak pa da se vraca na posao jos 4 sata kada moze otici kuci i jesti ko covek sa porodicom. A da kapitalistima ne odgovaraju porodice jer trose mnogo manje i rade mnogo manje a to vama ne odgovara.

...

pre 5 godina

Само није јасно зашто од 2021... неспособна европска бирократија.
(ОПГ1, 26. mart 2019 13:35)
Nemaš pojma koliko posla ima oko tog jednog pomeranja sata. Nema veze sa birokratijom.

Kikiriki

pre 5 godina

Srbiju podeliti na 4 vremenske zone. Najpravednije. prva zona -1 sat, druga -2 sata, treca +1 sat i cetvrta za one najsmelije 4 sata i 25 minuta.

.орг

pre 5 godina

померање сата је осмишљено да би се продужио број сати које људи проводе на обданици. зимско, летње време... свеједно је. без померања казаљки, дневне активности обављаћемо по мраку.

dan dan

pre 5 godina

Posto smo mi uvek bili cirkus od zemlje al stvarno cirkus. Predlazem da nastavimo sa tom praksom i u tom duhu idemo ostatku sveta na zivce.
Srbija da pomeri vreme unapred za 3h i 45 minuta.

Milan

pre 5 godina

(Pozdrav iz Minhena, 26. mart 2019 16:17)

I ja lud sto pisem ista ovde. A ti mene ispravljas jos dobijas pluseve, a navodis Britaniju i Francusku kao primer. Care, Britanci su -1 u odnosu na nas, tj -2 od Grcke. Francuska moze opusteno u toj zoni da bude, jer je na kontra granici iste zone, dok smo mi na suprotnij granici od njih. Oni zapadno mi istocno da se ne zbunis. Njihovo jutro je sasvim ok kako sada jeste, kao i francusko. Jos pominjes decu i skolu, a oni svi od 9 imaju nastavu... Ja se nista nisam nalupetao, nego si ti ...

borivoje surdilovic

pre 5 godina

kako god....ovi ako ostanu na vlasti izabrace pogresno....pa tu nema dva pismena coveka....sve strucnjaci sa kupljenim diplomama....

realno

pre 5 godina

Ako uzmemo letnje Grcko a Hrvati uzmu zimsko, znaci da cu iz Novog Sada ako krenem u Hrvataku u 20h kolima tamo stici u 18:45.
Na Balkanu cirkus u najavi.
Mada ne vidim zasto bih isao za Hrvatsku, a nemam ni auto. Kako hocete
(skocimis, 26. mart 2019 18:00)
Bravo, odavno se nisam tako nasmejao. Trebalo bi ovako sve komantarisati, od našeg kukanja i neurotičnog lupanja po tastaturi nema vajde, ovako, bar da se nasmejem.

paranoid

pre 5 godina

@Banjaluka
Sebi za pravo da određuje vremensku zonu daje neko ko kaže 'mi bih trebali...'
Mi BISMO prvo trebali da ukinemo internet, a zatim i pravo glasa za IQ niži od 100! Pravda za sunce u zenitu u 12h! I pozdrav za mog nepismenog zemljaka...

deda

pre 5 godina

@mario
pa opet lupetas vazna je za svakog ko radi sa unijom a nebitno dal' si clan ili nisi, zbog evrope smo i mi i vi uveli iako nismo bili clanovi tada..

Perica

pre 5 godina

Da li se odluka iz EU odnosi i na nas ili...? 
(igor, 26. mart 2019 15:33) 
Kako će se donositi ako niste članica EU niti imate zastupnike u EU parlamentu koji bi glasali za ili protiv.
(mario, 26. mart 2019 18:13
Hrvat Mario da nam pojasni baš onako prijateljski i komšijski.
Odluka se naravno ne odnosi direktno na nas, ali indirektno tako da će mo i mi prestati s pomeranjem vremena kao i EU. Kad si komšija jedno tako velike zajednice a naravno još sa kandidatskim statusom onda te odluke utiču i na nas.

achitwn

pre 5 godina

Sad kada Srbija uzme letenje vreme a Slovenija zimsko pa kada podjemo na put od 100 km pa upadnemo u vremensku zonu hahahah
(Bruce Springsteen, 26. mart 2019 13:31)
U drzavi Indijana u USA je jos gore. Mali dio Indijane uz chicago koristi CST dok ostatak EST, sat unapred.

Tempo

pre 5 godina

Svako ko predlaže da Srbija promeni zonu i bude kao Grčka i ostale Istočno-Evropske zemlje treba da uključi mozak (ili Google ako nema mozga) i nauči da Srbija pripada CET zoni...Ne predlažite gluposti jel bi onda bili +1 ispred većine kontinenta

Cici

pre 5 godina

E kad počnu da se svađaju ove sile od balkanskih državica u koju zonu da ostanemo.To će tek biti realiti.Mitroviću evo sam ti dao ideju,oću proviziju od gledanosti.

losmi443214

pre 5 godina

Svako ko predlaže da Srbija promeni zonu i bude kao Grčka i ostale Istočno-Evropske zemlje treba da uključi mozak (ili Google ako nema mozga) i nauči da Srbija pripada CET zoni...Ne predlažite gluposti jel bi onda bili +1 ispred većine kontinenta
(Tempo, 27. mart 2019 18:06)

Zašto bi to bila glupost? Znatno je prirodnija zona Grčke i ostalih zemalja u istoj zoni, odnosno letnje računanje, više svetla uveče leti, ne gubi se dnevno svetlo kad ustajemo. Svi imamo mozga.