Odnoso sto bi naglasio
pre 7 godina
Na ovome svetu sto se desava to nije istina
pre 7 godina
Na ovome svetu sto se desava to nije istina
pre 7 godina
Poslednjih godina, sve teže podnosim vrućine, ali još uvek više volim leto od zime.
@Trovach
Matori, pivo, i samo pivo:)) Jbš zimu:)
pre 7 godina
@Trovach: Trovaču moj, dobro zboriš:))...slažem se sa tobom:)
pre 7 godina
@BSN...Nisam bas 100% siguran da je covek najveci krivac za emisiju CO2, ali cinjenica je da je njegova emisija povecana. To dokazuje i povecana kiselost okeana zbog cega propadaju i korali. Svetsko more sigurno moze apsorbovati ogromne kolicine CO2, ali kakve ce to posledice imati po zivi svet u njemu? Dobro ste to uporedili sa kokoskom i jajetom. Ako je visi nivo CO2, intenzivnija je i fotosinteza, nekada je bilo perioda sa mnogo visim nivoom ovog gasa, pa cak nisu ni postojali ledeni pokrivaci na polovima, sa povecavanjem efekta staklene baste trebalo bi da bude vece isparavanje, pa bi vodena para i metan iz permafrosta trebali drasticno povecati temperature na Zemlji, a nikada se to nije desilo. Zemlja je izgleda bar jednom bila potpuno zamrznuta, ali nikada nije prokljucala.
pre 7 godina
Poslednjih godina sve teze podnosim vrucine, ali jos uvek vise volim leto od zime.
(Trovach, 24. avgust 2017 16:08)
naravno! lakse je rashladiti se nego se ugrejati :)
pre 7 godina
CO2 u atmosferi blokira hladjenje planete. Cinjenica je da ga ne emituje samo covek, ali ako malo "pripomognemo", globalno zagrevanje se "slucajno" poklopi sa njegovom sve vecom emisijom.
Nemam obicaj da leti oblacim zimsku jaknu, nego sam najcesce u bermudama i majici kratkih rukava, jer se tako lakse hladim. P.S. Poslednjih godina sve teze podnosim vrucine, ali jos uvek vise volim leto od zime.
pre 7 godina
Zagrijavanje je prirodno ali brzina kojom se to odvija je u najmanju ruku zabrinjavajuca. Priroda se ponasa ekstremno, poplave, suse, oluje. Jesen i proljece kao umjerena doba skracuju se nama na ocigled. To su cinjenice, uzrok tome je diskutabilan ali nekako sumnjam da mi nemamo nista sa time. Jos ce reci da mi pomazemo i ustvari ljecimo planetu svojim djelovanjem.
pre 7 godina
[nastavak]
3) kad govorimo o proslosti, u ne tako davnoj istoriji Zemlje bilo je perioda sa promenom temperature reda stepen za sto godina:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/57/Greenland_Gisp2_Temperature.svg
bez ikakve antropogene emisije. Sasvim je moguca takva pojava u savremeno doba, a pocetak industrijske revolucije je mozda slucajna podudarnost.
4) najznacajnija "koska" u CO2 histericnoj paradigmi je: apsorpcija infracrvenog zracenja CO2 molekulom je takva da sadasnja koncentracija CO2 apsorbuje SVU kolicinu koju moze na debljini sloja mnogo manjoj od debljine atmosfere. Tako da novodosli CO2 ne moze imati toliki uticaj na zagrevanje. Cinjenica, da je apsorpcija IC zracenja CO2 molekulom dostigla zasicenje, se ne uracunava iz nekih razloga.
5) jos jedan faktor na kolicinu CO2 u atmosferi je hemija okeana, koja zavisi od temperature. Da li je povecana koncentracija CO2 zagrejala okeane ili su drugim uzrokom zagrejani okeani ispustili vise CO2 - ekoloska kokoska ili jaje - ostaje otvoreno.
6) globalno zagrevanje i CO2 histeriju ne treba mesati sa ozonskom rupom koja je dokazano posledica antropogene emisije freona i hemije na kristalicima leda u visokim polarnim oblacima. Redukcija freona daje rezultate.
pre 7 godina
Dakle, niko ne porice da se temperaturne promene desavaju, nego se procenjuje uticaj antropogenog CO2 u atmosferi na te promene. I treba reci da tu NEMA naucnog konsenzusa, iako medijska halabuka tvrdi drugacije. Nekoliko cinjenica tu treba istaci, ali pre nego sto me proglase za protivnika ljudskog progresa i Trampovog aktivistu, da kazem da smatram da je izvlacenje fosilnih goriva na povrsinu i njihovo spaljivanje ekoloska svinjarija, iako njoj dugujemo za tehnoloski progres, jer su fosilna goriva prirodni otpad koji treba da ostane tamo gde jeste. I da treba i dalje istrazivati i uvoditi alternativne izvore, i pre svega preispitati osnovanost nase energetske nezajaznosti. Ima li nasa potrosnja odrzive granice?
1) vodena para, a NE CO2, je glavni faktor staklene baste i to mnogo desetina puta jaci od CO2. Dok su vodene povrsine na Zemlji, uz plocastu tektoniku i morsku biosferu, glavni regulator toplote. Nema osnovanosti dizati toliku dreku oko CO2 i cak ga nazivati "otrovnim gasom" kako se u stampi pojavljuje.
2) sadasnji nivo CO2 u atmosferi je 0.035% sto je samo dva puta iznad najnize vrednosti koja podrzava zivot biljaka na Zemlji. U proslosti je Zemlja imala mnogo vece nivoe CO2 sa bujanjem biljnih i zivotinjskih vrsta. Postavlja se pitanje kakvu Zemlju zelimo i s kojim pravom. I ko i zasto stoji iza medijske histerije (uzas, zvucim kao teoreticar zavere!). I koliko bi cak i potpuni prestanak proizvodnje CO2 uticao na klimatske promene.
[nastavak]
pre 7 godina
Ja sam zabrinuta kako god. Mislim, za naseg zivota se nista toliko drasticno nece desiti, ali vec mojim unucima...? Dakle, jedni propagiraju jedno, drugi drugo, istina je kao i uvek pretpostavljam negde na sredini. Nemoguce je da ovolika kolicina industrije, ispustenih gasova, kompletnog osvajanja planete od strane coveka, ne utice ni malo na klimatske promene. Sa druge strane, planeta Zemlja je velika, na nju najvise utice Sunce i njegove radnje, ...
Zabrinjava me takodje voda. VElike kolicine hemikalija se ispusta preko kanalizacija u vode, one nisu toliko beskonacno velike da apsorbuju svo nase djubre... Moja prabaka je uzimala u Zemunu vodu iz Dunava da pravi riblju corbu, a danas je Dunav toliko zagadjen i prljav da se ja ne bih ni umocila u njega. Zamislite sta samo Beograd ispusta u tu reku kanalizacijama... Pa tako ide i sire.
Ne navijam ni za jedne ni za druge, nego sam pristalica onoga: daj da ucinimo sve sto je do nas da ne bude gore! Jer, na Sunce ne mozemo uticati npr, ali na te gasove i ispustanje kojekakvog djubreta mozemo. Ali su ljudi previse zauzeti i obuzeti novcem i trenutnim zadovoljstvom.
pre 7 godina
na arktiku 20% manje leda na okeanu a 2050g nece ga ni biti,sve zivotinje koje zavise od toga nestace sa lica zemlje,ogromni gleceri pucaju i odvaljuju se,globalna temperatura je u stalnom porastu u zadnjih 100g...ako se tako nastavi severni i juzni pol nece ni postojati i to za vrlo kratko vreme 100g,polarni medvedi umiru jer nemaju led da love,pa napadaju morzeve koji su jaci od njih,i zalaze u mesta gde su ljudi jer traze hranu a ljudi ih moraju ubijati iz bezbednosnih razloga?a zagadjenju okeana da ne pricamo,kitovi sve vise gube orijentaciju!
sume se seku i unistava se prirodno staniste zivotinja,vrste nestaju...i onda se pojavi neki placeni pajser da saopsti ovako nesto?
nemojte da brinete ovo je sasvim PRIRODNO!!!
pre 7 godina
@Sve ce biti u redu kad nekim virusom smanje populaciju na 1,5 milijardi. Jos neku godinu i pocinju.
Zasto bi to radili? Dovoljno je da uruse musko-zenske odnose i podstaknu neke druge neprirodne vrednosti, a to su vec sve uspeli.
pre 7 godina
@RopE
odoh mirne duse sad da upalim svoju golf 2 1.6 dizel
A zasto si ga uopste i ugasio ? To se u Srbiji ne radi !
pre 7 godina
Isto je tvrdio Dejvid Belami koji je svojevremenoe bio svetski popularan pa mu je karijera naglo okončana. Vlast ne želi da se čuje druga strana.
Ja lično verujem u uticaj ljudi na klimu, jer nemoguće je da seča šuma u ovom obimu bude bez posledica.
pre 7 godina
Za zagrevanje je odgovornija vodena para nego CO2, nafta je reverzibilna sirovina nije fosilno gorivo
pre 7 godina
Sponzor istrazivanja: Trump & co.
pre 7 godina
Uopste nije prirodno. Izazvano je vestackim odnosno ljudskim putem i to najverovatnije na svetskom nivou kroz ispustanje C02 i zagadjivanje atmosfere, a takodje i na lokalnom nivou uz pomoc Haarp-a i slicnih sistema.
Nije prirodno, niti normalno da se temperature tako drasticno promene za tako relativno kratak vremenski period od par decenija.
pre 7 godina
Sinergija... normalni prirodni proces, globalnog otopljavanja, kao deo ciklusa"toplo-hladno", prisutnog na ovoj planeti, milionima godina, i povećana emisija CO2, usled značajnog sagorevanja fosilnih goriva (mada emisija CO2, potiče i iz prirodnih izvora - vulkani).
pre 7 godina
Milutin Milankovic je odavno objasnio!
pre 7 godina
Oni su samo dokazali da postoji TREND povećanja temperature. Logično je da taj trend postoji, s obzirom da ljudi i dalje nemilice troše fosilna goriva. To je samo dokazala ta računarska simalacija, dakle, moglo bi se pre reći da je dokazala da globalnog zagrevanja ima, nego da ga nema. Da su pronašli UZROK otopljavanja planete koji je različit od do sada predloženih, to bi bio dokaz koji može da opovrgne neku do postojećih teorija; međutim, oni nikakav uzrok nisu ponudili. Još jedna glupost plasirana da se uparloži ljudski rod i nastavi po starom, da trpa pare u džepove naftadžija, a "posle nas potop". S tim što će ovoga puta to da bude i bukvalno.
pre 7 godina
A neki misle da smo ravna ploca. Koje je njihovo mišljenje o globalnom zagrevanju?
pre 7 godina
a kako ce ovi klimatolozi objasniti da je uspon egipta 3000 g pne, bio zasnovan na seci kedrovih suma i doveo do povecanja sahare, slozicu se i za cikluse i za padavine, ali cinjenica je da nema sume a ima pustinje a to utice na ljude, zivotinje i biljke...
takodje verujem i u efekat staklene baste, tj suncevo zracenje koje apsorbuje planeta pa zatim reemituje ali ne odlazi u svemir vec se zbog co2 "zarobljava" i to zracenje je u infracrvenom spektru pa osecamo da nas sunce pece, zemlja se isusuje mnogo brze...
pre 7 godina
Tvrde li oni da CO2 koji proizvodimo sagorevanjem fosilnih goriva ne doprinosi globalnom zagrevanju? Pa ne, tvrde da bi se globalno zagrevanje desilo i bez toga. Sve i da jesu u pravu, globalno zagrevanje je činjenica, ispitana, proverena, ko i dalje ne veruje, njegov problem. Neki jjudi i dalje misle da je Zemlja ravna, pa žive. Meni više smeta što se uopše objavljuju ovakva marginalna ispitivanja po medijima, te zavodimo nepismen narod - ovo je onaj 1% naučnih istraživanja koji krivicu za globalno zagrevanje baca ne na ljude nego na vulkane, Sunce, prirodu, itd, tek da bi ovi što proizvode i prodaju ugalj i naftu mogli da kažu "eto, ne misle svi naučnici tako". Ne misle ti koje oni plaćaju.
pre 7 godina
Konačno neko da kaže istinu, a ne da plaše ljude 50 godina bespotrebno. Kad sam ja bio u osnovnoj školi rekli su nam da su rezerve nafte dovoljne za narednih 100 godina, a ispostavilo se da su rezerve nafte sada veće nego pre 30 godina. Planeta ima svoje procese koji se odvijaju u periodima od 100, 1000.... godina, mi smo samo mravi na grančici koji provlače svoje kreditne kartice u proseku 70god i to je to.
pre 7 godina
Milankovićevi procesi. I ništa više.
pre 7 godina
Ovo istrazivanje je metodoloski vrlo falicno. Ako samo ubacis temperaturu, ti zaboravljas razne faktore. Npr, suncevu aktivnost, vulkansku aktivnost, kolicinu leda, metanske dzepove, co2...
Da je malo konsultovao klimatologe, saznao bi da je za srednjovekovni topli period odgovorna povecana sunceva aktivnost. iz toga nikako ne sledi da co2 takodje ne moze da bude odgovorna, vec samo da nije bila tad. paleoklimatolozi utvrdjuju da je u raznim toplim periodima vrednost co2 bila visoka, a u hladnim niska. To, uz razumevanje struktrnog i kauzalnog dejstva co2 daje objasnjenje ljudskog faktora u klimatskim promenama. Ko hoce to da ospori, morao bi da pokaze da bi povecanje toplote doslo cak i da nije povecan nivo co2. To necete uraditi tako sto cete iskljuciti co2 iz analize (jer nije to jedini faktor vec faktor koji je sad relvantan. Tako, svima koji lupaju minuse zelim da se lepo pozabave tim pitanjem i sruse trenutno vodecu paradigmu metodoloski zdravim studijama.
pre 7 godina
Ima izreka ubaciš đubre, đubre dobiješ. Tako i sa ovom simulacijom.
pre 7 godina
Borba jednog naucnika za izbacivanje olova iz pogonskih goriva je trajala oko 20 godina... i njemu su dokazivali da njegovi dokazi nisu dokazi... kao i ovi sada
pre 7 godina
Pretpostavljam da bi to dvoje napisali ili rekli bukvalno bilo šta, ako im se za to plati. Pa posle kontent rajteri nisu etični.
pre 7 godina
ih, kada je Milanković rekao ...
toplo-hladni valunzi ...itd...
pre 7 godina
Konacno neko da kaze kako i jeste. Kako godina ima godisnja doba, tako ima i zemlja, nekad je hladnije, nekad toplije..
pre 7 godina
kamo srece da je tako
pre 7 godina
Na žalost nikome više ne može da se veruje. Politika to jest kapital je umešao prste u sve i svašta
pre 7 godina
Bilo bi dobro da je tako, ali ipak postoji efekat staklene bašte, koji se javlja u staklenim baštama zbog ugljen dioksida. Usled njega se sigurno podigla temperatura, bez obzira na periodične oscilacije temperature Zemlje, jer trenutno u atmosferi ima CO2 više nego ikada. Podsetiću da je to dokazano merenjem količine CO2 u bušotinama leda.
pre 7 godina
Nije normalno da se temperatura poveca u ovako kratkom vremenakom roku. Nesto vise od jednog veka je premalo da bi priroda nesto uradila, pa nije svet stvoren za 7 dana
pre 7 godina
Niko ne osporava globalno zagrevanje kao činjenicu. Ono što se osporava je da događaja nešto što se nekada pre nije događalo.
pre 7 godina
A sa druge strane imamo hiljade istraživanja koje pokazuju suprotno
pre 7 godina
Prirodno zagrevanje i hlađenje postoji ali ono traje više hiljada ili miliona godina. Naglo zagrevanje u roku od samo 20-30 godina ne može biti ni prirodno ni normalno. Isto važi i za ozonske rupe.
pre 7 godina
Naravno,ali nikad veći biznis nije napravljen od toga do sad,novi standardi,filteri,sialice,itd
Mnogo milionera je nastalo ali na kraju nije to ni loše za samu zemlju i ljude.
Kad bude zahlađivalo opet ista priča i idemo,opet novi milioneri.
pre 7 godina
Globalno zagrevanje je činjenica, dokazano na razne načine od strane ljudi čija je to struka.
On je kao IT inženjer našao da se bavi ovim pitanjem, besmisleno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (eco, 23. avgust 2017 22:08)
Verovatno mislis na narucena istrazivanja od strane UN gde se unapred utvrdio uzrok, emisija CO2? To bas i nema veze sa naukom, odnosno vise je zloupotreba nauke. Cilj je bio uspostaviti "carbon footprint" kao meru uticaja coveka kako bi se zemlje u razvoju (pre svega Kina) sto vise usporile, jer bez energije nema razvoja. O plastici se gotovo i ne pokrece prica u zvanicnim krugovima iako je ona mnogo opasnija za zivotnu sredinu od CO2. Taj egocentricni stav da ljudi mogu da bitnije uticu na temperaturu planete a nalazimo se u blizini zvezde koja za dan emituje vise energije na Zemlju nego sto svi ljudi potrose za godinu, je vrlo smesan i tesko odrziv makar se svi placeni naucnici upirali da dokazu suprotno.
pre 7 godina
Sve ce biti u redu kad nekim virusom smanje populaciju na 1,5 milijardi. Jos neku godinu i pocinju.
pre 7 godina
Pre četrdeset godina je govoreno da sledi ledeno doba i da je to prirodni tok stvari u razvoju planete.
pre 7 godina
nebitno i da nije covek uzrok za rast temperature, on na milion drugih nacina utice na unistavanje planete zemlje i cak i da temperature odu dole to ne menja cinjenicu da sa svim tim zagadjenjem mi itekako nanosimo globalno nepovratnu stetu, unistavamo stanista hiljadama vrsta, zagadjujemo mora i reke, u vazduh ispustamo stetne materije koje ne samo sto stetno deluju na coveka vec i na ostala ziva bica, sve to zajedno utice toliko negativnu po ceo ekosistem da je potpuno besmislen svaki pokusaj da se dokaze da je covek bezopasan kad je ocigledno najobicniji parazit. na kraju krajeva nama su fosilna goriva i ostali energenti dostupni jos par decenija pa i 100 godina i ocigledno da je potrebna promena svesti koja se sada desava, da zivimo sa prirodom a ne protiv nje.
pre 7 godina
Ja kao laik i osoba koja je nije zavrsila fax smatram da se globalno zagrevanje definitivno desava ali da u globalnom nivou covek nije kriv. Ako je kriv onda objasnite kako u doba rimljana afrika je bila danas kakvu poznajemo, a rimljani nisu zagadjivali prirodu kao moderan covek? Smatram da se iz ledenog doba dolazimo do nekog novog toplijeg, i da je to neminovno, jedino ako budemo razvili tehnogiju da smanjimo prilaz UV zracima. Da imam para uzeo bih rusko drzavljanstvo i kupuj po sibiru, ili nekoj drugoj severnoj zemlji samo sto dalje od juga. :)
pre 7 godina
2 jastoga u loncu vode koja se zagreva kazu da nije strasno - prirodan proces... sacekace da se ohladi lonac.
pre 7 godina
Nju York Tajms je objavio jedan ovakav clanak i odmah mu je 110000 ljudi otkazalo pretplatu. Dosta nam je tih glupost. Zemlja se zagrejala drasticno u zadnjih 30 godina od kad su Kina i Indija zagradili 1000 elektrana na ugaj. Do tada su Amerikanci i Zapadna Evropa i Japan imali eksluzivno prvo na unistavanju planete.
Nista se prirodno ne desava u 30 godina. Vec u 3 miliona 30 miiliona 100 miliona.... Venera je vrela zbog karbon dioksida koji joj ispunjava atmosfeu.
pre 7 godina
Naucno? Naucnici? Objasniti globalno zagrevanje time sto cete reci desilo se vec jednom, bez uzroka tog dogadjaja ili drugog objasnjenja? Ova tvrdnja nema nijedno naucno obelezje.
pre 7 godina
od kad je Milutin Milankovic "dokazao" da je prirodni ciklus https://en.wikipedia.org/wiki/Milankovitch_cycles
pre 7 godina
Kljucno pitanje: ko je platio za ovo istrazivanje?
pre 7 godina
nigde ne pise koje su to podatke uzeli u obzir, samo da su izostavili podatak o co2. e, sad, meni je sasvim logicno upitati da li su ti podaci totalno nezavisne promenljive ili jedan ili vise od njih zavise od co2. na taj nacin bi posredno bila uneta informacija o co2 u sistem i rezultati bi se morali tumaciti drugacije.
pre 7 godina
Isto je tvrdio i čuveni prirodnjak Dejvid Belami, pa su ga uklonili sa BBC i uopste ...
pre 7 godina
"Istraživanje" naručeno od Brajanta Mekfija, rudarskog magnata. Say no more!
Pritom, ovo nije nikakvo novo istraživanje, već novi kompjuterski algoritam za obradu postojećih podataka koji svoju "objektivnost" brani tako što je proglašen za veštačku inteligenciju.
Jedino zbog čega je ovo značajno je što je pionirski pokušaj da se veštačka inteligencija proglasi kao neutralna, objektivna, nepodmitljiva i naučno utemeljena... čak i pre nego što je veštačka inteligencija uopšte kreirana.
Sadašnji svet je tragično lišen intelektualnih i moralnih autoriteta. Najveća moguća zloupotreba veštačke inteligencije može se očekivati baš u tome, da se veštačka inteligencija proglašava kao neupitni autoritet.
pre 7 godina
a zar nece temperatura da padne na planeti ako se polovi otope?
veca kolicina vode teze se zagreva I teze se hladi sto znaci da ce klima da bude umerenija I sa manjim promenama tokom godine. bice vise padavina pa cak I u pustinjama gde nikad nije padala kisa zbog viska vode u atmosveri.
slabije ce uspevati kulture koje zahtevaju mnogo sunca ali ce zato zitarice da daju extra prinos.
ako sam dobro pratio pricu kazu da ce nivo mora da se poveca za 2 metra pa zar se sad od plime ne povecava toliko.
ok to je jos dodatna 2 metra ali sad da ce poplavi gradove ma daj da se ne lazemo
pre 7 godina
Milutin Milanković je to odavno objasnio...
pre 7 godina
Jao kolega IT inzinjeru. Nemojmo u sve da se mesamo. Ja u Nemackoj radim za IT kompaniju i primam 25.000 evra mesecno. Da mesecno. Svako me u Srbiji pita ponovo mislis godisnje. Ne nego za 1 mesec. Da li treba i klimu da pocnem da stelujem. Mozda mi plata bude 400.000 evra mesecno. Dajte ljudi uozbiljite se. Mi jesmo pametni ali ne mozemo sva zanimanja da pokrijemo. Zasto citam nase novine? Zato sto tako odmaram mozak pred spavanje. Sutra je novi radni dan u NRW
pre 7 godina
Hvala vam sto prenosite glas koji nije iz hora koji peva jednu istu pesmu poslednjih petnaestak godina! A ko malo pamti setice se sličnih horor priča tipa fosilnih goriva ima za još petnaestak godina ('70) i o ozonskim rupama ('90)! A, o gripovima raznog tipa koji če pobiti desetine miliona ljudi da i ne govorim! Prema tome, temperatura raste, ali će i pasti!!
pre 7 godina
Eco, IT treba za dobar program!!! A biolog da razume o cemu se radi!
pre 7 godina
Citat:"Милутин Миланковић је дао два фундаментална доприноса науци. Први допринос је „Канон осунчавања Земље” који карактерише све планете Сунчевог система. Други допринос је теоријско објашњење Земљиних дуготрајних климатских промена узрокованих астрономским променама њеног положаја у односу на Сунце; данас познато као Миланковићеви циклуси. Ово објашњава појаву ледених доба током геолошке прошлости Земље, као и климатске промене на Земљи које се могу очекивати у будућности." Wikipedia
pre 7 godina
Teorija zavere, kao i za mnoge druge stvari. Samo je lova u pitanju, kako da se uvode inovacije i natera potrošačko društvo na još veću potrošnju a globalne kompanije na veću zaradu. Tako plaćaju stručnjake da proturaju priču o globalnom zagrevanju.
p.s. Ovaj moj stav ne znači da sam zagovornik zagađenja vazduha, naprotiv.
pre 7 godina
Ima plus od Srba i Trampa.
pre 7 godina
i aromska bomba je prirodna stvar, ako se pristupi filozofski.
pre 7 godina
samo se tesite
pre 7 godina
odoh mirne duse sad da upalim svoju golf 2 1.6 dizel
pre 7 godina
David Bellamy, čuveni biolog i voditelj ovo tvrdi već godinama. Zbog toga ga je BBC otpustio i zabranio sva gostovanja na tv-u. On tvrdi da smo mi toliko mali da i da je uticaj na klimu minoran. Problem je što su države našle način da od naroda uzimaju novac za ispuštanje Co2 u atmosferu i da na osnovu toga se milijarde slevaju u budžet.
pre 7 godina
Када се узме у обзир водена пара као гас стаклене баште, удео човека у формирању гасова стаклене баште у односу на природне изворе је приближно 0,28 % Уколико не рачунамо водену пару (рачунајући и метан, азотне оксиде и друге, и тада је свега 3.298% , Удео човека у емисији СО2 је 3.225%. Дакле Удео човека у глобалном загревању је ЗАНЕМАРЉИВ
pre 7 godina
@ eco
Procitaj ceo clanak pa onda komentarisi. On ne spori globalno zagrevanje, vec osporava da je uzrok tome emisija CO2.
pre 7 godina
Bravo! IT inženjer, poručio klimatolozima da nisu u pravu. Koliki je honorar za ovaj "naučni rad"?
pre 7 godina
Ako je ovo tačno, zanimljivo je da je taj "Srednjovekovni topli period" počeo približno 1000 godina pre ovog sadašnjeg. Možda će i da se završi otprilike u isto vreme. Znači, još 15-20 godina (tridesetak je već prošlo). Ja bih još i pristao na to, mada ću tad imati sedamdesetak godinica.
pre 7 godina
Drugar iz vojske koji je u to vreme bio asistent na geografskom fakultetu, rece mi da su obarali studente kada kazu da zbog zagadjenosti vazduha temperatura raste na globalnom nivou - jednostavano, ovi 'toplo-hladno' talasi su se desavali dosta puta u daljoj istoriji (hiljade i milioni godina pre nas) i desavace se i ubuduce
pre 7 godina
Zagrevanje je prirodno jer izlazimo iz ledenog doba. Geoloski gledano trenutno zivimo u jednom od najhladnijih perioda u istoriji planete Zemlje.
pre 7 godina
super
pre 7 godina
Dobro kad kazu takvi "strucnjaci" ne mogu da ne verujem. Jel su to isti oni koji tvrde da je zemlja ravna ploca?
pre 7 godina
beton utice vise na povecanje temperature na zemlji nego sav ugljen dioksid, kako se njegov udeo na teritorije zemlje svaki dan siri samim tim i temperatura raste, imate priliku da kada ste u gradovima temeratura nocu bude i do 10 stepeni visa nego van grada upravo zbog betona koji upija energiju i dugo akumulira..
pre 7 godina
odavno ja ovo pricam bez neuronskih mreza, zapravo jedina takva je ona koju imam u glavi. Odavno je Milankovic objasnio smenu glacijacija i interglacijacija - milankovicev ciklus, kosmickim uticajem na nasu planetu, odnosno njenu orbitu. Mi smo sada u periodu interglacijacije i u narednih 10ak hiljada godina ocekuje nas porast temperature do dostizanja maksimuma nakon cega sledi lagano zahladjenje koje ce preci u ledeno doba i to nece biti za narednih 15000 godina. Sve se to vec desavalo 7-8 puta i njegova pretpostavka, iako ismejana od strane nauke, je kasnije i dokazana na primeru lesnih odseka u Kini gde se jasno vidi 7-8 smena lesa i pogrebene zemlje. Prodaja globalnog zagrevanja je jako dobar biznis, pisu se naucni radovi, dokazuju unapred ciljane pretpostavke... Negativna je stvar da su se u geoloskoj istoriji u tim periodima desavala ogromna izumiranja, pa skoro citavog zivog sveta, pogotovo kopnenog.
pre 7 godina
Ne postoji naučni konsenzus oko uzroka povećanja globalnih temperatura niti su ljudi koji to proklamiraju nešto stručni. Naprotiv, CO2 kao uzrok ima više političku pozadinu a manje naučnu. Ko pogleda videće. Ali zašto se udubljivati u materiju kada je lakše gledati TV.
pre 7 godina
Pa "globalno zagrevanje" je babaroga sa kojom se plaši narod kako bi prihvatio dobrovoljno nove namete isto kao pre mnogo godina kada su faraoni ili slični vladari plašili podanike sa sušom ili poplavama ili zemljotresima ili cunamijima i tome slično jer tada te pojave nisu ni bili jasne pracoveku bez odgovarajućeg naucnog znanja. Pa je bilo lako vladarima da vladaju samo je bilo dovoljno da kazu podanicima ako ne budete dobri poslaću vam sušu pa će te svi umreti od gladi. Ja se više plašim ovih budala koji imaju nuklearno naoružanje koje može da uništi veliki deo celokupne populacije i celu planetu zato podržavam pre svega ulaganja u projekte da se ljudska civilizacija naseli na novim planetama pod uslovom da ne ponesu sa sobom ovo zlokobno oružje.
pre 7 godina
Ovo sto su pomenuti istrazivaci ponovo otkrili su Milankovicevi ciklusi, nazvani po naucniku Milutinu Milankovicu. Akcenat bi trebao da bude na tim neuronskim mrezama, a ne na ciklicnim promenama klime ili uticaju CO2 na atmosferu.
pre 7 godina
Nemojte me z. da će još 250 godina ovako... :/
pre 7 godina
zasto se tzv. istrazivanje dva anonimca suprotstavlja hiljadama studia naucnika iz svih mogucih disciplina u celom svetu
samo jedan detalj, ako je slicno bilo pre manje od 1000 godina, kako je moguce da se sada topi led star hiljadama godina
bilo bi dobro znati ko stoji iza tog tzv. istrazivanja
srednja temperatura na planeti danas i za vreme ledenog doba je samo 7 stepeni celzijusa i to pokazuje koliko je tanka linija izmedju zivota i smrti na planeti
pre 7 godina
"Quantifying the consensus on anthropogenic global warming in the scientific literature" by John Cook (97%)
"The Scientific Consensus on Climate Change" by Naomi Oreskes (100%).
"Examining the Scientific Consensus on Climate Change" by Peter T. Doran et al. (97%).
"Expert credibility in climate change" by William R. L. Anderegg et al. (97%).
"Scientists’ Views about Attribution of Global Warming" by Bart Verheggen et al. (97%).
Bolje vam je da objavite ovih 5 studija umesto sto se pozivate na biologa i IT strucnjaka. Pa oni nisu ni klimatolozi.
pre 7 godina
Kako je moguće da rade sa podatcima koji su stari 2000 godina kada tadašnja tehnologija i razumevanje klimatske nauke nije bila na dovoljno visokom nivou da bi pružila korisne podatke? Pa termometar je pre 2000 godina bio cutting edge tehnologija, a Celzijus i Farenhajt su svoje sklae stvorili tek u 18. veku. A merenje temperature je samo jedan, najbazičniji, parametar po kojoj se meri klimatska promena.
pre 7 godina
I onda mozemo nastaviti sa spaljivanjem fosilnih goriva, super!!!
Da podsetim kako su razni "eminentni" naucnici tokom 50tih i 60tih osporavali radove geohemicara Klair Patersona, tvrdeci da prica gluposti i da olovo u benzinu nije stetno. On je ceo zivot posvetio (i pobedio) borbi protiv naftne industrije.
pre 7 godina
Globalno zagrevanje je činjenica, dokazano na razne načine od strane ljudi čija je to struka.
On je kao IT inženjer našao da se bavi ovim pitanjem, besmisleno.
(eco, 23. avgust 2017 22:08)
Autor istrazivanja nije negirao globalno zagrevanje, vec je sproveo analizu na vec poznatim podacima o klimi tokom poslednjih 2000 godina i dosao do modela koji predvidja da bi temperatura u poslednjih 100 godina rasla na nicin na koji i raste i da nije bilo nikakvih produkata industrijske revolucije (CO2). Tvrditi da je ovo istrazivanje besmisleno samo zato sto je autor IT inzenjer je besmisleno.
pre 7 godina
Oni verovatno jesu u pravu sto se tice CO2 ali naučnik koji drži do sebe i poznaje logiku ciklusa, termodiniku i zakon održavanja energije, bar malo astronomije, nikako ne može da kaže da će se verovatno sve stabilizovati uskoro. Kao što su inženjeri rekli za Titanik da je nepotopiv. Ne treba se svađati ko je kriv, nego shvatiti kuda ide proces starenja planete i sta ce biti sa našom biosferom. Uglavnom sve zakone po kojima se rukovodi naša planeta, znamo, samo treba da uvrstimo sve relevantne parametre, a njih je jaaaaaako puno.
pre 7 godina
nama ostaje da se prilagodimo klimatakom paklu u koji su nas gurnule velike industrije....sad je nebitno dal je prirodno ili nije.
pre 7 godina
Kao sto je Obama prodao pricu da je borac za mir, tako je i Al Gor prodao pricu globalnog zagrevanja.
Ova dvojca naucnika nisu prvi koji su dokazali da je zagrevanje prirodna pojava.
Godina unazad mnogi to dokazuju kroz razlicite modele i istrazivanja, ali to necete videti na CNN-u i ostalim velikim kanalima.
pre 7 godina
Sponzor istraživanja šel i ostali naftaši... Ka suviše smo mali da bi izazvali promene klime, ali nismo suviše mali da imamo moć da uništimo celu planetu... Čovek je u periodu od 150 godina oslobodio ugljendioksid koji se založio milionima godina... A pričati o tome da ugljendioksid ne utiče na temperaturu je glupo, jer dovoljno je pogledati veneru, i moge stvari postaju jasnije
pre 7 godina
Klima planete Zemlje ima svoje varijacije, odvajkada. Tek kada nauka bude u stanju da utvrdi zakonomernost fluktuacije klimatskih parametara makar za poslednjih 2000 ili 5000 godina, može da se govori u prilog ili protiv teorije globalnog zagrevanja, odnosno efektu staklene bašte. Ovo je čisto metodološko stanovište koje se može svesti na "prvo skoči, pa reci hop".
pre 7 godina
Globalno zagrevanje je činjenica, dokazano na razne načine od strane ljudi čija je to struka.
On je kao IT inženjer našao da se bavi ovim pitanjem, besmisleno.
pre 7 godina
@eco Malo istrazi pre nego sto pises.
It inzenjer nije davao svoje misljenje kao naucnik, vec je koristio tehnologiju neuronske mreze (machine learning itd), koja je jedna od najnaprednijih tehnologija danas.
Drugo, uopste nije bitno da li je prica ovakva ili onakva, da li ljudi lazu o globalnom zagrevanju sa razlogom, ili jednostavno grese. Nauka se ne dokazuje koncenzusom. Zakoni prirode su onakvi kakvi jesu, mislili mi to ili ne.
Koncenzus je bio i da je zemlja ravna.
Takodje, klima i klimatske promene, je tema koja je ekstremno kompleksna, i verovatno ne postoji ni jedna osoba na svetu koja moze potpuno da razume svaki faktor.
Ako se pojavi neko, ko koristi tehnologiju i objavi istrazivanje, kakvi god rezultati bili, treba da se pogledaju i stave u razmatranje.
Ako ce sve novo sto se pojavi da bude odbaceno jer je neko kao ti rekao "vec je reseno", necemo dalje napredovati sigurno...
pre 7 godina
Činjenica da se u permafrostu otapanjem došlo do slojeva leda koji su stari preko deset hiljada godina ne ide u prilog ovoj dvojici.
pre 7 godina
Проблем са градовима није само у угљен диоксиду. Већи је проблем асфалт и бетон који акумулирају и зраче топлоту. Проблем угљен диоксида као главног кривца су иницирале велике компаније и владе богатих држава не би ли свима наметнули нове чистије И далеко скупље технологије које случајно они производе. Глобално загревање и хлађење је цикличан процес. Наравно, емисију штетнох гасова треба смањити ради општег здравља људи.
pre 7 godina
haha, a izumiranje ekosistema koralnih grebena (50% vec ode) koji hrane milijardu ljudi, jel' i to prirodno?
Licicemo na Veneru za 100 godina, ali koga briga sada za to
"POSLE NAS POTOP", tako se i ponasamo, veoma sebicno
pre 7 godina
@eco
Jesi li ti uopste procitao ceo tekst?
pre 7 godina
Sve je Milanković lepo objasnio. Ostalo je muvanje i otimanje para od strane ''naučnika''.
pre 7 godina
Globalno zagrevanje bi se desilo bez obzira na zagadjenje. Cinjenica.
Takodje cinjenica je da se globalno zagrevanje desava 1000x brze nego sto je prirodno.
Takodje cinjenica je da osamdesetih kada su pricali da ce se zemlja zagrejati za puno godina nisu ocekivali industrijski bum Juzne Amerike i Azije. Ubrzanje globalnog zagrevanja se poklapa sa vecom industrijom i vise auto zagadjenja u Indiji, Kini i Juznoamerickim zemljama
Problem ovog pitanja je sto ga svako tumaci na svoj nacin i sto su naftasi (najbogatiji ljudi planete) ugrozeni njome pa se "lobira" protiv.
Mislim da Biolog i IT inzenjer nemaju strucnosti dovoljno da ispituju ovu temu
pre 7 godina
Naravno da nije, ali za užasnu mikroklimu u gradovima jeste.
pre 7 godina
Naravno da nije, ali za užasnu mikroklimu u gradovima jeste.
pre 7 godina
Globalno zagrevanje je činjenica, dokazano na razne načine od strane ljudi čija je to struka.
On je kao IT inženjer našao da se bavi ovim pitanjem, besmisleno.
pre 7 godina
David Bellamy, čuveni biolog i voditelj ovo tvrdi već godinama. Zbog toga ga je BBC otpustio i zabranio sva gostovanja na tv-u. On tvrdi da smo mi toliko mali da i da je uticaj na klimu minoran. Problem je što su države našle način da od naroda uzimaju novac za ispuštanje Co2 u atmosferu i da na osnovu toga se milijarde slevaju u budžet.
pre 7 godina
Činjenica da se u permafrostu otapanjem došlo do slojeva leda koji su stari preko deset hiljada godina ne ide u prilog ovoj dvojici.
pre 7 godina
@eco Malo istrazi pre nego sto pises.
It inzenjer nije davao svoje misljenje kao naucnik, vec je koristio tehnologiju neuronske mreze (machine learning itd), koja je jedna od najnaprednijih tehnologija danas.
Drugo, uopste nije bitno da li je prica ovakva ili onakva, da li ljudi lazu o globalnom zagrevanju sa razlogom, ili jednostavno grese. Nauka se ne dokazuje koncenzusom. Zakoni prirode su onakvi kakvi jesu, mislili mi to ili ne.
Koncenzus je bio i da je zemlja ravna.
Takodje, klima i klimatske promene, je tema koja je ekstremno kompleksna, i verovatno ne postoji ni jedna osoba na svetu koja moze potpuno da razume svaki faktor.
Ako se pojavi neko, ko koristi tehnologiju i objavi istrazivanje, kakvi god rezultati bili, treba da se pogledaju i stave u razmatranje.
Ako ce sve novo sto se pojavi da bude odbaceno jer je neko kao ti rekao "vec je reseno", necemo dalje napredovati sigurno...
pre 7 godina
I onda mozemo nastaviti sa spaljivanjem fosilnih goriva, super!!!
Da podsetim kako su razni "eminentni" naucnici tokom 50tih i 60tih osporavali radove geohemicara Klair Patersona, tvrdeci da prica gluposti i da olovo u benzinu nije stetno. On je ceo zivot posvetio (i pobedio) borbi protiv naftne industrije.
pre 7 godina
ih, kada je Milanković rekao ...
toplo-hladni valunzi ...itd...
pre 7 godina
Konačno neko da kaže istinu, a ne da plaše ljude 50 godina bespotrebno. Kad sam ja bio u osnovnoj školi rekli su nam da su rezerve nafte dovoljne za narednih 100 godina, a ispostavilo se da su rezerve nafte sada veće nego pre 30 godina. Planeta ima svoje procese koji se odvijaju u periodima od 100, 1000.... godina, mi smo samo mravi na grančici koji provlače svoje kreditne kartice u proseku 70god i to je to.
pre 7 godina
Kao sto je Obama prodao pricu da je borac za mir, tako je i Al Gor prodao pricu globalnog zagrevanja.
Ova dvojca naucnika nisu prvi koji su dokazali da je zagrevanje prirodna pojava.
Godina unazad mnogi to dokazuju kroz razlicite modele i istrazivanja, ali to necete videti na CNN-u i ostalim velikim kanalima.
pre 7 godina
Проблем са градовима није само у угљен диоксиду. Већи је проблем асфалт и бетон који акумулирају и зраче топлоту. Проблем угљен диоксида као главног кривца су иницирале велике компаније и владе богатих држава не би ли свима наметнули нове чистије И далеко скупље технологије које случајно они производе. Глобално загревање и хлађење је цикличан процес. Наравно, емисију штетнох гасова треба смањити ради општег здравља људи.
pre 7 godina
Drugar iz vojske koji je u to vreme bio asistent na geografskom fakultetu, rece mi da su obarali studente kada kazu da zbog zagadjenosti vazduha temperatura raste na globalnom nivou - jednostavano, ovi 'toplo-hladno' talasi su se desavali dosta puta u daljoj istoriji (hiljade i milioni godina pre nas) i desavace se i ubuduce
pre 7 godina
Citat:"Милутин Миланковић је дао два фундаментална доприноса науци. Први допринос је „Канон осунчавања Земље” који карактерише све планете Сунчевог система. Други допринос је теоријско објашњење Земљиних дуготрајних климатских промена узрокованих астрономским променама њеног положаја у односу на Сунце; данас познато као Миланковићеви циклуси. Ово објашњава појаву ледених доба током геолошке прошлости Земље, као и климатске промене на Земљи које се могу очекивати у будућности." Wikipedia
pre 7 godina
Ima izreka ubaciš đubre, đubre dobiješ. Tako i sa ovom simulacijom.
pre 7 godina
Milankovićevi procesi. I ništa više.
pre 7 godina
beton utice vise na povecanje temperature na zemlji nego sav ugljen dioksid, kako se njegov udeo na teritorije zemlje svaki dan siri samim tim i temperatura raste, imate priliku da kada ste u gradovima temeratura nocu bude i do 10 stepeni visa nego van grada upravo zbog betona koji upija energiju i dugo akumulira..
pre 7 godina
Када се узме у обзир водена пара као гас стаклене баште, удео човека у формирању гасова стаклене баште у односу на природне изворе је приближно 0,28 % Уколико не рачунамо водену пару (рачунајући и метан, азотне оксиде и друге, и тада је свега 3.298% , Удео човека у емисији СО2 је 3.225%. Дакле Удео човека у глобалном загревању је ЗАНЕМАРЉИВ
pre 7 godina
Na žalost nikome više ne može da se veruje. Politika to jest kapital je umešao prste u sve i svašta
pre 7 godina
odoh mirne duse sad da upalim svoju golf 2 1.6 dizel
pre 7 godina
Globalno zagrevanje je činjenica, dokazano na razne načine od strane ljudi čija je to struka.
On je kao IT inženjer našao da se bavi ovim pitanjem, besmisleno.
(eco, 23. avgust 2017 22:08)
Autor istrazivanja nije negirao globalno zagrevanje, vec je sproveo analizu na vec poznatim podacima o klimi tokom poslednjih 2000 godina i dosao do modela koji predvidja da bi temperatura u poslednjih 100 godina rasla na nicin na koji i raste i da nije bilo nikakvih produkata industrijske revolucije (CO2). Tvrditi da je ovo istrazivanje besmisleno samo zato sto je autor IT inzenjer je besmisleno.
pre 7 godina
Globalno zagrevanje je činjenica, dokazano na razne načine od strane ljudi čija je to struka.
On je kao IT inženjer našao da se bavi ovim pitanjem, besmisleno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (eco, 23. avgust 2017 22:08)
Verovatno mislis na narucena istrazivanja od strane UN gde se unapred utvrdio uzrok, emisija CO2? To bas i nema veze sa naukom, odnosno vise je zloupotreba nauke. Cilj je bio uspostaviti "carbon footprint" kao meru uticaja coveka kako bi se zemlje u razvoju (pre svega Kina) sto vise usporile, jer bez energije nema razvoja. O plastici se gotovo i ne pokrece prica u zvanicnim krugovima iako je ona mnogo opasnija za zivotnu sredinu od CO2. Taj egocentricni stav da ljudi mogu da bitnije uticu na temperaturu planete a nalazimo se u blizini zvezde koja za dan emituje vise energije na Zemlju nego sto svi ljudi potrose za godinu, je vrlo smesan i tesko odrziv makar se svi placeni naucnici upirali da dokazu suprotno.
pre 7 godina
Teorija zavere, kao i za mnoge druge stvari. Samo je lova u pitanju, kako da se uvode inovacije i natera potrošačko društvo na još veću potrošnju a globalne kompanije na veću zaradu. Tako plaćaju stručnjake da proturaju priču o globalnom zagrevanju.
p.s. Ovaj moj stav ne znači da sam zagovornik zagađenja vazduha, naprotiv.
pre 7 godina
odavno ja ovo pricam bez neuronskih mreza, zapravo jedina takva je ona koju imam u glavi. Odavno je Milankovic objasnio smenu glacijacija i interglacijacija - milankovicev ciklus, kosmickim uticajem na nasu planetu, odnosno njenu orbitu. Mi smo sada u periodu interglacijacije i u narednih 10ak hiljada godina ocekuje nas porast temperature do dostizanja maksimuma nakon cega sledi lagano zahladjenje koje ce preci u ledeno doba i to nece biti za narednih 15000 godina. Sve se to vec desavalo 7-8 puta i njegova pretpostavka, iako ismejana od strane nauke, je kasnije i dokazana na primeru lesnih odseka u Kini gde se jasno vidi 7-8 smena lesa i pogrebene zemlje. Prodaja globalnog zagrevanja je jako dobar biznis, pisu se naucni radovi, dokazuju unapred ciljane pretpostavke... Negativna je stvar da su se u geoloskoj istoriji u tim periodima desavala ogromna izumiranja, pa skoro citavog zivog sveta, pogotovo kopnenog.
pre 7 godina
Konacno neko da kaze kako i jeste. Kako godina ima godisnja doba, tako ima i zemlja, nekad je hladnije, nekad toplije..
pre 7 godina
@ eco
Procitaj ceo clanak pa onda komentarisi. On ne spori globalno zagrevanje, vec osporava da je uzrok tome emisija CO2.
pre 7 godina
Borba jednog naucnika za izbacivanje olova iz pogonskih goriva je trajala oko 20 godina... i njemu su dokazivali da njegovi dokazi nisu dokazi... kao i ovi sada
pre 7 godina
Prirodno zagrevanje i hlađenje postoji ali ono traje više hiljada ili miliona godina. Naglo zagrevanje u roku od samo 20-30 godina ne može biti ni prirodno ni normalno. Isto važi i za ozonske rupe.
pre 7 godina
Nemojte me z. da će još 250 godina ovako... :/
pre 7 godina
Ovo istrazivanje je metodoloski vrlo falicno. Ako samo ubacis temperaturu, ti zaboravljas razne faktore. Npr, suncevu aktivnost, vulkansku aktivnost, kolicinu leda, metanske dzepove, co2...
Da je malo konsultovao klimatologe, saznao bi da je za srednjovekovni topli period odgovorna povecana sunceva aktivnost. iz toga nikako ne sledi da co2 takodje ne moze da bude odgovorna, vec samo da nije bila tad. paleoklimatolozi utvrdjuju da je u raznim toplim periodima vrednost co2 bila visoka, a u hladnim niska. To, uz razumevanje struktrnog i kauzalnog dejstva co2 daje objasnjenje ljudskog faktora u klimatskim promenama. Ko hoce to da ospori, morao bi da pokaze da bi povecanje toplote doslo cak i da nije povecan nivo co2. To necete uraditi tako sto cete iskljuciti co2 iz analize (jer nije to jedini faktor vec faktor koji je sad relvantan. Tako, svima koji lupaju minuse zelim da se lepo pozabave tim pitanjem i sruse trenutno vodecu paradigmu metodoloski zdravim studijama.
pre 7 godina
Tvrde li oni da CO2 koji proizvodimo sagorevanjem fosilnih goriva ne doprinosi globalnom zagrevanju? Pa ne, tvrde da bi se globalno zagrevanje desilo i bez toga. Sve i da jesu u pravu, globalno zagrevanje je činjenica, ispitana, proverena, ko i dalje ne veruje, njegov problem. Neki jjudi i dalje misle da je Zemlja ravna, pa žive. Meni više smeta što se uopše objavljuju ovakva marginalna ispitivanja po medijima, te zavodimo nepismen narod - ovo je onaj 1% naučnih istraživanja koji krivicu za globalno zagrevanje baca ne na ljude nego na vulkane, Sunce, prirodu, itd, tek da bi ovi što proizvode i prodaju ugalj i naftu mogli da kažu "eto, ne misle svi naučnici tako". Ne misle ti koje oni plaćaju.
pre 7 godina
Isto je tvrdio i čuveni prirodnjak Dejvid Belami, pa su ga uklonili sa BBC i uopste ...
pre 7 godina
Hvala vam sto prenosite glas koji nije iz hora koji peva jednu istu pesmu poslednjih petnaestak godina! A ko malo pamti setice se sličnih horor priča tipa fosilnih goriva ima za još petnaestak godina ('70) i o ozonskim rupama ('90)! A, o gripovima raznog tipa koji če pobiti desetine miliona ljudi da i ne govorim! Prema tome, temperatura raste, ali će i pasti!!
pre 7 godina
nebitno i da nije covek uzrok za rast temperature, on na milion drugih nacina utice na unistavanje planete zemlje i cak i da temperature odu dole to ne menja cinjenicu da sa svim tim zagadjenjem mi itekako nanosimo globalno nepovratnu stetu, unistavamo stanista hiljadama vrsta, zagadjujemo mora i reke, u vazduh ispustamo stetne materije koje ne samo sto stetno deluju na coveka vec i na ostala ziva bica, sve to zajedno utice toliko negativnu po ceo ekosistem da je potpuno besmislen svaki pokusaj da se dokaze da je covek bezopasan kad je ocigledno najobicniji parazit. na kraju krajeva nama su fosilna goriva i ostali energenti dostupni jos par decenija pa i 100 godina i ocigledno da je potrebna promena svesti koja se sada desava, da zivimo sa prirodom a ne protiv nje.
pre 7 godina
Bilo bi dobro da je tako, ali ipak postoji efekat staklene bašte, koji se javlja u staklenim baštama zbog ugljen dioksida. Usled njega se sigurno podigla temperatura, bez obzira na periodične oscilacije temperature Zemlje, jer trenutno u atmosferi ima CO2 više nego ikada. Podsetiću da je to dokazano merenjem količine CO2 u bušotinama leda.
pre 7 godina
Nije normalno da se temperatura poveca u ovako kratkom vremenakom roku. Nesto vise od jednog veka je premalo da bi priroda nesto uradila, pa nije svet stvoren za 7 dana
pre 7 godina
a kako ce ovi klimatolozi objasniti da je uspon egipta 3000 g pne, bio zasnovan na seci kedrovih suma i doveo do povecanja sahare, slozicu se i za cikluse i za padavine, ali cinjenica je da nema sume a ima pustinje a to utice na ljude, zivotinje i biljke...
takodje verujem i u efekat staklene baste, tj suncevo zracenje koje apsorbuje planeta pa zatim reemituje ali ne odlazi u svemir vec se zbog co2 "zarobljava" i to zracenje je u infracrvenom spektru pa osecamo da nas sunce pece, zemlja se isusuje mnogo brze...
pre 7 godina
Naravno,ali nikad veći biznis nije napravljen od toga do sad,novi standardi,filteri,sialice,itd
Mnogo milionera je nastalo ali na kraju nije to ni loše za samu zemlju i ljude.
Kad bude zahlađivalo opet ista priča i idemo,opet novi milioneri.
pre 7 godina
A sa druge strane imamo hiljade istraživanja koje pokazuju suprotno
pre 7 godina
kamo srece da je tako
pre 7 godina
Ne postoji naučni konsenzus oko uzroka povećanja globalnih temperatura niti su ljudi koji to proklamiraju nešto stručni. Naprotiv, CO2 kao uzrok ima više političku pozadinu a manje naučnu. Ko pogleda videće. Ali zašto se udubljivati u materiju kada je lakše gledati TV.
pre 7 godina
i aromska bomba je prirodna stvar, ako se pristupi filozofski.
pre 7 godina
Pretpostavljam da bi to dvoje napisali ili rekli bukvalno bilo šta, ako im se za to plati. Pa posle kontent rajteri nisu etični.
pre 7 godina
Sponzor istraživanja šel i ostali naftaši... Ka suviše smo mali da bi izazvali promene klime, ali nismo suviše mali da imamo moć da uništimo celu planetu... Čovek je u periodu od 150 godina oslobodio ugljendioksid koji se založio milionima godina... A pričati o tome da ugljendioksid ne utiče na temperaturu je glupo, jer dovoljno je pogledati veneru, i moge stvari postaju jasnije
pre 7 godina
Nju York Tajms je objavio jedan ovakav clanak i odmah mu je 110000 ljudi otkazalo pretplatu. Dosta nam je tih glupost. Zemlja se zagrejala drasticno u zadnjih 30 godina od kad su Kina i Indija zagradili 1000 elektrana na ugaj. Do tada su Amerikanci i Zapadna Evropa i Japan imali eksluzivno prvo na unistavanju planete.
Nista se prirodno ne desava u 30 godina. Vec u 3 miliona 30 miiliona 100 miliona.... Venera je vrela zbog karbon dioksida koji joj ispunjava atmosfeu.
pre 7 godina
Sve je Milanković lepo objasnio. Ostalo je muvanje i otimanje para od strane ''naučnika''.
pre 7 godina
Pre četrdeset godina je govoreno da sledi ledeno doba i da je to prirodni tok stvari u razvoju planete.
pre 7 godina
Niko ne osporava globalno zagrevanje kao činjenicu. Ono što se osporava je da događaja nešto što se nekada pre nije događalo.
pre 7 godina
zasto se tzv. istrazivanje dva anonimca suprotstavlja hiljadama studia naucnika iz svih mogucih disciplina u celom svetu
samo jedan detalj, ako je slicno bilo pre manje od 1000 godina, kako je moguce da se sada topi led star hiljadama godina
bilo bi dobro znati ko stoji iza tog tzv. istrazivanja
srednja temperatura na planeti danas i za vreme ledenog doba je samo 7 stepeni celzijusa i to pokazuje koliko je tanka linija izmedju zivota i smrti na planeti
pre 7 godina
haha, a izumiranje ekosistema koralnih grebena (50% vec ode) koji hrane milijardu ljudi, jel' i to prirodno?
Licicemo na Veneru za 100 godina, ali koga briga sada za to
"POSLE NAS POTOP", tako se i ponasamo, veoma sebicno
pre 7 godina
Ima plus od Srba i Trampa.
pre 7 godina
2 jastoga u loncu vode koja se zagreva kazu da nije strasno - prirodan proces... sacekace da se ohladi lonac.
pre 7 godina
@Sve ce biti u redu kad nekim virusom smanje populaciju na 1,5 milijardi. Jos neku godinu i pocinju.
Zasto bi to radili? Dovoljno je da uruse musko-zenske odnose i podstaknu neke druge neprirodne vrednosti, a to su vec sve uspeli.
pre 7 godina
na arktiku 20% manje leda na okeanu a 2050g nece ga ni biti,sve zivotinje koje zavise od toga nestace sa lica zemlje,ogromni gleceri pucaju i odvaljuju se,globalna temperatura je u stalnom porastu u zadnjih 100g...ako se tako nastavi severni i juzni pol nece ni postojati i to za vrlo kratko vreme 100g,polarni medvedi umiru jer nemaju led da love,pa napadaju morzeve koji su jaci od njih,i zalaze u mesta gde su ljudi jer traze hranu a ljudi ih moraju ubijati iz bezbednosnih razloga?a zagadjenju okeana da ne pricamo,kitovi sve vise gube orijentaciju!
sume se seku i unistava se prirodno staniste zivotinja,vrste nestaju...i onda se pojavi neki placeni pajser da saopsti ovako nesto?
nemojte da brinete ovo je sasvim PRIRODNO!!!
pre 7 godina
od kad je Milutin Milankovic "dokazao" da je prirodni ciklus https://en.wikipedia.org/wiki/Milankovitch_cycles
pre 7 godina
"Istraživanje" naručeno od Brajanta Mekfija, rudarskog magnata. Say no more!
Pritom, ovo nije nikakvo novo istraživanje, već novi kompjuterski algoritam za obradu postojećih podataka koji svoju "objektivnost" brani tako što je proglašen za veštačku inteligenciju.
Jedino zbog čega je ovo značajno je što je pionirski pokušaj da se veštačka inteligencija proglasi kao neutralna, objektivna, nepodmitljiva i naučno utemeljena... čak i pre nego što je veštačka inteligencija uopšte kreirana.
Sadašnji svet je tragično lišen intelektualnih i moralnih autoriteta. Najveća moguća zloupotreba veštačke inteligencije može se očekivati baš u tome, da se veštačka inteligencija proglašava kao neupitni autoritet.
pre 7 godina
Milutin Milanković je to odavno objasnio...
pre 7 godina
"Quantifying the consensus on anthropogenic global warming in the scientific literature" by John Cook (97%)
"The Scientific Consensus on Climate Change" by Naomi Oreskes (100%).
"Examining the Scientific Consensus on Climate Change" by Peter T. Doran et al. (97%).
"Expert credibility in climate change" by William R. L. Anderegg et al. (97%).
"Scientists’ Views about Attribution of Global Warming" by Bart Verheggen et al. (97%).
Bolje vam je da objavite ovih 5 studija umesto sto se pozivate na biologa i IT strucnjaka. Pa oni nisu ni klimatolozi.
pre 7 godina
Pa "globalno zagrevanje" je babaroga sa kojom se plaši narod kako bi prihvatio dobrovoljno nove namete isto kao pre mnogo godina kada su faraoni ili slični vladari plašili podanike sa sušom ili poplavama ili zemljotresima ili cunamijima i tome slično jer tada te pojave nisu ni bili jasne pracoveku bez odgovarajućeg naucnog znanja. Pa je bilo lako vladarima da vladaju samo je bilo dovoljno da kazu podanicima ako ne budete dobri poslaću vam sušu pa će te svi umreti od gladi. Ja se više plašim ovih budala koji imaju nuklearno naoružanje koje može da uništi veliki deo celokupne populacije i celu planetu zato podržavam pre svega ulaganja u projekte da se ljudska civilizacija naseli na novim planetama pod uslovom da ne ponesu sa sobom ovo zlokobno oružje.
pre 7 godina
Oni verovatno jesu u pravu sto se tice CO2 ali naučnik koji drži do sebe i poznaje logiku ciklusa, termodiniku i zakon održavanja energije, bar malo astronomije, nikako ne može da kaže da će se verovatno sve stabilizovati uskoro. Kao što su inženjeri rekli za Titanik da je nepotopiv. Ne treba se svađati ko je kriv, nego shvatiti kuda ide proces starenja planete i sta ce biti sa našom biosferom. Uglavnom sve zakone po kojima se rukovodi naša planeta, znamo, samo treba da uvrstimo sve relevantne parametre, a njih je jaaaaaako puno.
pre 7 godina
Sve ce biti u redu kad nekim virusom smanje populaciju na 1,5 milijardi. Jos neku godinu i pocinju.
pre 7 godina
Klima planete Zemlje ima svoje varijacije, odvajkada. Tek kada nauka bude u stanju da utvrdi zakonomernost fluktuacije klimatskih parametara makar za poslednjih 2000 ili 5000 godina, može da se govori u prilog ili protiv teorije globalnog zagrevanja, odnosno efektu staklene bašte. Ovo je čisto metodološko stanovište koje se može svesti na "prvo skoči, pa reci hop".
pre 7 godina
Isto je tvrdio Dejvid Belami koji je svojevremenoe bio svetski popularan pa mu je karijera naglo okončana. Vlast ne želi da se čuje druga strana.
Ja lično verujem u uticaj ljudi na klimu, jer nemoguće je da seča šuma u ovom obimu bude bez posledica.
pre 7 godina
Zagrevanje je prirodno jer izlazimo iz ledenog doba. Geoloski gledano trenutno zivimo u jednom od najhladnijih perioda u istoriji planete Zemlje.
pre 7 godina
Sinergija... normalni prirodni proces, globalnog otopljavanja, kao deo ciklusa"toplo-hladno", prisutnog na ovoj planeti, milionima godina, i povećana emisija CO2, usled značajnog sagorevanja fosilnih goriva (mada emisija CO2, potiče i iz prirodnih izvora - vulkani).
pre 7 godina
Ja sam zabrinuta kako god. Mislim, za naseg zivota se nista toliko drasticno nece desiti, ali vec mojim unucima...? Dakle, jedni propagiraju jedno, drugi drugo, istina je kao i uvek pretpostavljam negde na sredini. Nemoguce je da ovolika kolicina industrije, ispustenih gasova, kompletnog osvajanja planete od strane coveka, ne utice ni malo na klimatske promene. Sa druge strane, planeta Zemlja je velika, na nju najvise utice Sunce i njegove radnje, ...
Zabrinjava me takodje voda. VElike kolicine hemikalija se ispusta preko kanalizacija u vode, one nisu toliko beskonacno velike da apsorbuju svo nase djubre... Moja prabaka je uzimala u Zemunu vodu iz Dunava da pravi riblju corbu, a danas je Dunav toliko zagadjen i prljav da se ja ne bih ni umocila u njega. Zamislite sta samo Beograd ispusta u tu reku kanalizacijama... Pa tako ide i sire.
Ne navijam ni za jedne ni za druge, nego sam pristalica onoga: daj da ucinimo sve sto je do nas da ne bude gore! Jer, na Sunce ne mozemo uticati npr, ali na te gasove i ispustanje kojekakvog djubreta mozemo. Ali su ljudi previse zauzeti i obuzeti novcem i trenutnim zadovoljstvom.
pre 7 godina
nama ostaje da se prilagodimo klimatakom paklu u koji su nas gurnule velike industrije....sad je nebitno dal je prirodno ili nije.
pre 7 godina
Kako je moguće da rade sa podatcima koji su stari 2000 godina kada tadašnja tehnologija i razumevanje klimatske nauke nije bila na dovoljno visokom nivou da bi pružila korisne podatke? Pa termometar je pre 2000 godina bio cutting edge tehnologija, a Celzijus i Farenhajt su svoje sklae stvorili tek u 18. veku. A merenje temperature je samo jedan, najbazičniji, parametar po kojoj se meri klimatska promena.
pre 7 godina
Bravo! IT inženjer, poručio klimatolozima da nisu u pravu. Koliki je honorar za ovaj "naučni rad"?
pre 7 godina
A neki misle da smo ravna ploca. Koje je njihovo mišljenje o globalnom zagrevanju?
pre 7 godina
@RopE
odoh mirne duse sad da upalim svoju golf 2 1.6 dizel
A zasto si ga uopste i ugasio ? To se u Srbiji ne radi !
pre 7 godina
Dakle, niko ne porice da se temperaturne promene desavaju, nego se procenjuje uticaj antropogenog CO2 u atmosferi na te promene. I treba reci da tu NEMA naucnog konsenzusa, iako medijska halabuka tvrdi drugacije. Nekoliko cinjenica tu treba istaci, ali pre nego sto me proglase za protivnika ljudskog progresa i Trampovog aktivistu, da kazem da smatram da je izvlacenje fosilnih goriva na povrsinu i njihovo spaljivanje ekoloska svinjarija, iako njoj dugujemo za tehnoloski progres, jer su fosilna goriva prirodni otpad koji treba da ostane tamo gde jeste. I da treba i dalje istrazivati i uvoditi alternativne izvore, i pre svega preispitati osnovanost nase energetske nezajaznosti. Ima li nasa potrosnja odrzive granice?
1) vodena para, a NE CO2, je glavni faktor staklene baste i to mnogo desetina puta jaci od CO2. Dok su vodene povrsine na Zemlji, uz plocastu tektoniku i morsku biosferu, glavni regulator toplote. Nema osnovanosti dizati toliku dreku oko CO2 i cak ga nazivati "otrovnim gasom" kako se u stampi pojavljuje.
2) sadasnji nivo CO2 u atmosferi je 0.035% sto je samo dva puta iznad najnize vrednosti koja podrzava zivot biljaka na Zemlji. U proslosti je Zemlja imala mnogo vece nivoe CO2 sa bujanjem biljnih i zivotinjskih vrsta. Postavlja se pitanje kakvu Zemlju zelimo i s kojim pravom. I ko i zasto stoji iza medijske histerije (uzas, zvucim kao teoreticar zavere!). I koliko bi cak i potpuni prestanak proizvodnje CO2 uticao na klimatske promene.
[nastavak]
pre 7 godina
[nastavak]
3) kad govorimo o proslosti, u ne tako davnoj istoriji Zemlje bilo je perioda sa promenom temperature reda stepen za sto godina:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/57/Greenland_Gisp2_Temperature.svg
bez ikakve antropogene emisije. Sasvim je moguca takva pojava u savremeno doba, a pocetak industrijske revolucije je mozda slucajna podudarnost.
4) najznacajnija "koska" u CO2 histericnoj paradigmi je: apsorpcija infracrvenog zracenja CO2 molekulom je takva da sadasnja koncentracija CO2 apsorbuje SVU kolicinu koju moze na debljini sloja mnogo manjoj od debljine atmosfere. Tako da novodosli CO2 ne moze imati toliki uticaj na zagrevanje. Cinjenica, da je apsorpcija IC zracenja CO2 molekulom dostigla zasicenje, se ne uracunava iz nekih razloga.
5) jos jedan faktor na kolicinu CO2 u atmosferi je hemija okeana, koja zavisi od temperature. Da li je povecana koncentracija CO2 zagrejala okeane ili su drugim uzrokom zagrejani okeani ispustili vise CO2 - ekoloska kokoska ili jaje - ostaje otvoreno.
6) globalno zagrevanje i CO2 histeriju ne treba mesati sa ozonskom rupom koja je dokazano posledica antropogene emisije freona i hemije na kristalicima leda u visokim polarnim oblacima. Redukcija freona daje rezultate.
pre 7 godina
Naucno? Naucnici? Objasniti globalno zagrevanje time sto cete reci desilo se vec jednom, bez uzroka tog dogadjaja ili drugog objasnjenja? Ova tvrdnja nema nijedno naucno obelezje.
pre 7 godina
@Trovach: Trovaču moj, dobro zboriš:))...slažem se sa tobom:)
pre 7 godina
Poslednjih godina, sve teže podnosim vrućine, ali još uvek više volim leto od zime.
@Trovach
Matori, pivo, i samo pivo:)) Jbš zimu:)
pre 7 godina
Ovo sto su pomenuti istrazivaci ponovo otkrili su Milankovicevi ciklusi, nazvani po naucniku Milutinu Milankovicu. Akcenat bi trebao da bude na tim neuronskim mrezama, a ne na ciklicnim promenama klime ili uticaju CO2 na atmosferu.
pre 7 godina
Milutin Milankovic je odavno objasnio!
pre 7 godina
Sponzor istrazivanja: Trump & co.
pre 7 godina
Dobro kad kazu takvi "strucnjaci" ne mogu da ne verujem. Jel su to isti oni koji tvrde da je zemlja ravna ploca?
pre 7 godina
Globalno zagrevanje bi se desilo bez obzira na zagadjenje. Cinjenica.
Takodje cinjenica je da se globalno zagrevanje desava 1000x brze nego sto je prirodno.
Takodje cinjenica je da osamdesetih kada su pricali da ce se zemlja zagrejati za puno godina nisu ocekivali industrijski bum Juzne Amerike i Azije. Ubrzanje globalnog zagrevanja se poklapa sa vecom industrijom i vise auto zagadjenja u Indiji, Kini i Juznoamerickim zemljama
Problem ovog pitanja je sto ga svako tumaci na svoj nacin i sto su naftasi (najbogatiji ljudi planete) ugrozeni njome pa se "lobira" protiv.
Mislim da Biolog i IT inzenjer nemaju strucnosti dovoljno da ispituju ovu temu
pre 7 godina
samo se tesite
pre 7 godina
Kljucno pitanje: ko je platio za ovo istrazivanje?
pre 7 godina
Jao kolega IT inzinjeru. Nemojmo u sve da se mesamo. Ja u Nemackoj radim za IT kompaniju i primam 25.000 evra mesecno. Da mesecno. Svako me u Srbiji pita ponovo mislis godisnje. Ne nego za 1 mesec. Da li treba i klimu da pocnem da stelujem. Mozda mi plata bude 400.000 evra mesecno. Dajte ljudi uozbiljite se. Mi jesmo pametni ali ne mozemo sva zanimanja da pokrijemo. Zasto citam nase novine? Zato sto tako odmaram mozak pred spavanje. Sutra je novi radni dan u NRW
pre 7 godina
Zagrijavanje je prirodno ali brzina kojom se to odvija je u najmanju ruku zabrinjavajuca. Priroda se ponasa ekstremno, poplave, suse, oluje. Jesen i proljece kao umjerena doba skracuju se nama na ocigled. To su cinjenice, uzrok tome je diskutabilan ali nekako sumnjam da mi nemamo nista sa time. Jos ce reci da mi pomazemo i ustvari ljecimo planetu svojim djelovanjem.
pre 7 godina
Poslednjih godina sve teze podnosim vrucine, ali jos uvek vise volim leto od zime.
(Trovach, 24. avgust 2017 16:08)
naravno! lakse je rashladiti se nego se ugrejati :)
pre 7 godina
@BSN...Nisam bas 100% siguran da je covek najveci krivac za emisiju CO2, ali cinjenica je da je njegova emisija povecana. To dokazuje i povecana kiselost okeana zbog cega propadaju i korali. Svetsko more sigurno moze apsorbovati ogromne kolicine CO2, ali kakve ce to posledice imati po zivi svet u njemu? Dobro ste to uporedili sa kokoskom i jajetom. Ako je visi nivo CO2, intenzivnija je i fotosinteza, nekada je bilo perioda sa mnogo visim nivoom ovog gasa, pa cak nisu ni postojali ledeni pokrivaci na polovima, sa povecavanjem efekta staklene baste trebalo bi da bude vece isparavanje, pa bi vodena para i metan iz permafrosta trebali drasticno povecati temperature na Zemlji, a nikada se to nije desilo. Zemlja je izgleda bar jednom bila potpuno zamrznuta, ali nikada nije prokljucala.
pre 7 godina
@eco
Jesi li ti uopste procitao ceo tekst?
pre 7 godina
Oni su samo dokazali da postoji TREND povećanja temperature. Logično je da taj trend postoji, s obzirom da ljudi i dalje nemilice troše fosilna goriva. To je samo dokazala ta računarska simalacija, dakle, moglo bi se pre reći da je dokazala da globalnog zagrevanja ima, nego da ga nema. Da su pronašli UZROK otopljavanja planete koji je različit od do sada predloženih, to bi bio dokaz koji može da opovrgne neku do postojećih teorija; međutim, oni nikakav uzrok nisu ponudili. Još jedna glupost plasirana da se uparloži ljudski rod i nastavi po starom, da trpa pare u džepove naftadžija, a "posle nas potop". S tim što će ovoga puta to da bude i bukvalno.
pre 7 godina
Za zagrevanje je odgovornija vodena para nego CO2, nafta je reverzibilna sirovina nije fosilno gorivo
pre 7 godina
Na ovome svetu sto se desava to nije istina
pre 7 godina
Ako je ovo tačno, zanimljivo je da je taj "Srednjovekovni topli period" počeo približno 1000 godina pre ovog sadašnjeg. Možda će i da se završi otprilike u isto vreme. Znači, još 15-20 godina (tridesetak je već prošlo). Ja bih još i pristao na to, mada ću tad imati sedamdesetak godinica.
pre 7 godina
Eco, IT treba za dobar program!!! A biolog da razume o cemu se radi!
pre 7 godina
nigde ne pise koje su to podatke uzeli u obzir, samo da su izostavili podatak o co2. e, sad, meni je sasvim logicno upitati da li su ti podaci totalno nezavisne promenljive ili jedan ili vise od njih zavise od co2. na taj nacin bi posredno bila uneta informacija o co2 u sistem i rezultati bi se morali tumaciti drugacije.
pre 7 godina
Ja kao laik i osoba koja je nije zavrsila fax smatram da se globalno zagrevanje definitivno desava ali da u globalnom nivou covek nije kriv. Ako je kriv onda objasnite kako u doba rimljana afrika je bila danas kakvu poznajemo, a rimljani nisu zagadjivali prirodu kao moderan covek? Smatram da se iz ledenog doba dolazimo do nekog novog toplijeg, i da je to neminovno, jedino ako budemo razvili tehnogiju da smanjimo prilaz UV zracima. Da imam para uzeo bih rusko drzavljanstvo i kupuj po sibiru, ili nekoj drugoj severnoj zemlji samo sto dalje od juga. :)
pre 7 godina
Uopste nije prirodno. Izazvano je vestackim odnosno ljudskim putem i to najverovatnije na svetskom nivou kroz ispustanje C02 i zagadjivanje atmosfere, a takodje i na lokalnom nivou uz pomoc Haarp-a i slicnih sistema.
Nije prirodno, niti normalno da se temperature tako drasticno promene za tako relativno kratak vremenski period od par decenija.
pre 7 godina
CO2 u atmosferi blokira hladjenje planete. Cinjenica je da ga ne emituje samo covek, ali ako malo "pripomognemo", globalno zagrevanje se "slucajno" poklopi sa njegovom sve vecom emisijom.
Nemam obicaj da leti oblacim zimsku jaknu, nego sam najcesce u bermudama i majici kratkih rukava, jer se tako lakse hladim. P.S. Poslednjih godina sve teze podnosim vrucine, ali jos uvek vise volim leto od zime.
pre 7 godina
a zar nece temperatura da padne na planeti ako se polovi otope?
veca kolicina vode teze se zagreva I teze se hladi sto znaci da ce klima da bude umerenija I sa manjim promenama tokom godine. bice vise padavina pa cak I u pustinjama gde nikad nije padala kisa zbog viska vode u atmosveri.
slabije ce uspevati kulture koje zahtevaju mnogo sunca ali ce zato zitarice da daju extra prinos.
ako sam dobro pratio pricu kazu da ce nivo mora da se poveca za 2 metra pa zar se sad od plime ne povecava toliko.
ok to je jos dodatna 2 metra ali sad da ce poplavi gradove ma daj da se ne lazemo
pre 7 godina
super
pre 7 godina
Globalno zagrevanje je činjenica, dokazano na razne načine od strane ljudi čija je to struka.
On je kao IT inženjer našao da se bavi ovim pitanjem, besmisleno.
pre 7 godina
Naravno da nije, ali za užasnu mikroklimu u gradovima jeste.
pre 7 godina
Bravo! IT inženjer, poručio klimatolozima da nisu u pravu. Koliki je honorar za ovaj "naučni rad"?
pre 7 godina
Jao kolega IT inzinjeru. Nemojmo u sve da se mesamo. Ja u Nemackoj radim za IT kompaniju i primam 25.000 evra mesecno. Da mesecno. Svako me u Srbiji pita ponovo mislis godisnje. Ne nego za 1 mesec. Da li treba i klimu da pocnem da stelujem. Mozda mi plata bude 400.000 evra mesecno. Dajte ljudi uozbiljite se. Mi jesmo pametni ali ne mozemo sva zanimanja da pokrijemo. Zasto citam nase novine? Zato sto tako odmaram mozak pred spavanje. Sutra je novi radni dan u NRW
pre 7 godina
Konačno neko da kaže istinu, a ne da plaše ljude 50 godina bespotrebno. Kad sam ja bio u osnovnoj školi rekli su nam da su rezerve nafte dovoljne za narednih 100 godina, a ispostavilo se da su rezerve nafte sada veće nego pre 30 godina. Planeta ima svoje procese koji se odvijaju u periodima od 100, 1000.... godina, mi smo samo mravi na grančici koji provlače svoje kreditne kartice u proseku 70god i to je to.
pre 7 godina
Tvrde li oni da CO2 koji proizvodimo sagorevanjem fosilnih goriva ne doprinosi globalnom zagrevanju? Pa ne, tvrde da bi se globalno zagrevanje desilo i bez toga. Sve i da jesu u pravu, globalno zagrevanje je činjenica, ispitana, proverena, ko i dalje ne veruje, njegov problem. Neki jjudi i dalje misle da je Zemlja ravna, pa žive. Meni više smeta što se uopše objavljuju ovakva marginalna ispitivanja po medijima, te zavodimo nepismen narod - ovo je onaj 1% naučnih istraživanja koji krivicu za globalno zagrevanje baca ne na ljude nego na vulkane, Sunce, prirodu, itd, tek da bi ovi što proizvode i prodaju ugalj i naftu mogli da kažu "eto, ne misle svi naučnici tako". Ne misle ti koje oni plaćaju.
pre 7 godina
a kako ce ovi klimatolozi objasniti da je uspon egipta 3000 g pne, bio zasnovan na seci kedrovih suma i doveo do povecanja sahare, slozicu se i za cikluse i za padavine, ali cinjenica je da nema sume a ima pustinje a to utice na ljude, zivotinje i biljke...
takodje verujem i u efekat staklene baste, tj suncevo zracenje koje apsorbuje planeta pa zatim reemituje ali ne odlazi u svemir vec se zbog co2 "zarobljava" i to zracenje je u infracrvenom spektru pa osecamo da nas sunce pece, zemlja se isusuje mnogo brze...
pre 7 godina
Kao sto je Obama prodao pricu da je borac za mir, tako je i Al Gor prodao pricu globalnog zagrevanja.
Ova dvojca naucnika nisu prvi koji su dokazali da je zagrevanje prirodna pojava.
Godina unazad mnogi to dokazuju kroz razlicite modele i istrazivanja, ali to necete videti na CNN-u i ostalim velikim kanalima.
pre 7 godina
Ima plus od Srba i Trampa.
pre 7 godina
Nju York Tajms je objavio jedan ovakav clanak i odmah mu je 110000 ljudi otkazalo pretplatu. Dosta nam je tih glupost. Zemlja se zagrejala drasticno u zadnjih 30 godina od kad su Kina i Indija zagradili 1000 elektrana na ugaj. Do tada su Amerikanci i Zapadna Evropa i Japan imali eksluzivno prvo na unistavanju planete.
Nista se prirodno ne desava u 30 godina. Vec u 3 miliona 30 miiliona 100 miliona.... Venera je vrela zbog karbon dioksida koji joj ispunjava atmosfeu.
pre 7 godina
Kako je moguće da rade sa podatcima koji su stari 2000 godina kada tadašnja tehnologija i razumevanje klimatske nauke nije bila na dovoljno visokom nivou da bi pružila korisne podatke? Pa termometar je pre 2000 godina bio cutting edge tehnologija, a Celzijus i Farenhajt su svoje sklae stvorili tek u 18. veku. A merenje temperature je samo jedan, najbazičniji, parametar po kojoj se meri klimatska promena.
pre 7 godina
Dobro kad kazu takvi "strucnjaci" ne mogu da ne verujem. Jel su to isti oni koji tvrde da je zemlja ravna ploca?
pre 7 godina
Nije normalno da se temperatura poveca u ovako kratkom vremenakom roku. Nesto vise od jednog veka je premalo da bi priroda nesto uradila, pa nije svet stvoren za 7 dana
pre 7 godina
David Bellamy, čuveni biolog i voditelj ovo tvrdi već godinama. Zbog toga ga je BBC otpustio i zabranio sva gostovanja na tv-u. On tvrdi da smo mi toliko mali da i da je uticaj na klimu minoran. Problem je što su države našle način da od naroda uzimaju novac za ispuštanje Co2 u atmosferu i da na osnovu toga se milijarde slevaju u budžet.
pre 7 godina
Pretpostavljam da bi to dvoje napisali ili rekli bukvalno bilo šta, ako im se za to plati. Pa posle kontent rajteri nisu etični.
pre 7 godina
Globalno zagrevanje bi se desilo bez obzira na zagadjenje. Cinjenica.
Takodje cinjenica je da se globalno zagrevanje desava 1000x brze nego sto je prirodno.
Takodje cinjenica je da osamdesetih kada su pricali da ce se zemlja zagrejati za puno godina nisu ocekivali industrijski bum Juzne Amerike i Azije. Ubrzanje globalnog zagrevanja se poklapa sa vecom industrijom i vise auto zagadjenja u Indiji, Kini i Juznoamerickim zemljama
Problem ovog pitanja je sto ga svako tumaci na svoj nacin i sto su naftasi (najbogatiji ljudi planete) ugrozeni njome pa se "lobira" protiv.
Mislim da Biolog i IT inzenjer nemaju strucnosti dovoljno da ispituju ovu temu
pre 7 godina
Konacno neko da kaze kako i jeste. Kako godina ima godisnja doba, tako ima i zemlja, nekad je hladnije, nekad toplije..
pre 7 godina
Milankovićevi procesi. I ništa više.
pre 7 godina
Ovo istrazivanje je metodoloski vrlo falicno. Ako samo ubacis temperaturu, ti zaboravljas razne faktore. Npr, suncevu aktivnost, vulkansku aktivnost, kolicinu leda, metanske dzepove, co2...
Da je malo konsultovao klimatologe, saznao bi da je za srednjovekovni topli period odgovorna povecana sunceva aktivnost. iz toga nikako ne sledi da co2 takodje ne moze da bude odgovorna, vec samo da nije bila tad. paleoklimatolozi utvrdjuju da je u raznim toplim periodima vrednost co2 bila visoka, a u hladnim niska. To, uz razumevanje struktrnog i kauzalnog dejstva co2 daje objasnjenje ljudskog faktora u klimatskim promenama. Ko hoce to da ospori, morao bi da pokaze da bi povecanje toplote doslo cak i da nije povecan nivo co2. To necete uraditi tako sto cete iskljuciti co2 iz analize (jer nije to jedini faktor vec faktor koji je sad relvantan. Tako, svima koji lupaju minuse zelim da se lepo pozabave tim pitanjem i sruse trenutno vodecu paradigmu metodoloski zdravim studijama.
pre 7 godina
Sponzor istraživanja šel i ostali naftaši... Ka suviše smo mali da bi izazvali promene klime, ali nismo suviše mali da imamo moć da uništimo celu planetu... Čovek je u periodu od 150 godina oslobodio ugljendioksid koji se založio milionima godina... A pričati o tome da ugljendioksid ne utiče na temperaturu je glupo, jer dovoljno je pogledati veneru, i moge stvari postaju jasnije
pre 7 godina
Činjenica da se u permafrostu otapanjem došlo do slojeva leda koji su stari preko deset hiljada godina ne ide u prilog ovoj dvojici.
pre 7 godina
Drugar iz vojske koji je u to vreme bio asistent na geografskom fakultetu, rece mi da su obarali studente kada kazu da zbog zagadjenosti vazduha temperatura raste na globalnom nivou - jednostavano, ovi 'toplo-hladno' talasi su se desavali dosta puta u daljoj istoriji (hiljade i milioni godina pre nas) i desavace se i ubuduce
pre 7 godina
Zagrevanje je prirodno jer izlazimo iz ledenog doba. Geoloski gledano trenutno zivimo u jednom od najhladnijih perioda u istoriji planete Zemlje.
pre 7 godina
i aromska bomba je prirodna stvar, ako se pristupi filozofski.
pre 7 godina
2 jastoga u loncu vode koja se zagreva kazu da nije strasno - prirodan proces... sacekace da se ohladi lonac.
pre 7 godina
Ima izreka ubaciš đubre, đubre dobiješ. Tako i sa ovom simulacijom.
pre 7 godina
nama ostaje da se prilagodimo klimatakom paklu u koji su nas gurnule velike industrije....sad je nebitno dal je prirodno ili nije.
pre 7 godina
Globalno zagrevanje je činjenica, dokazano na razne načine od strane ljudi čija je to struka.
On je kao IT inženjer našao da se bavi ovim pitanjem, besmisleno.
Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (eco, 23. avgust 2017 22:08)
Verovatno mislis na narucena istrazivanja od strane UN gde se unapred utvrdio uzrok, emisija CO2? To bas i nema veze sa naukom, odnosno vise je zloupotreba nauke. Cilj je bio uspostaviti "carbon footprint" kao meru uticaja coveka kako bi se zemlje u razvoju (pre svega Kina) sto vise usporile, jer bez energije nema razvoja. O plastici se gotovo i ne pokrece prica u zvanicnim krugovima iako je ona mnogo opasnija za zivotnu sredinu od CO2. Taj egocentricni stav da ljudi mogu da bitnije uticu na temperaturu planete a nalazimo se u blizini zvezde koja za dan emituje vise energije na Zemlju nego sto svi ljudi potrose za godinu, je vrlo smesan i tesko odrziv makar se svi placeni naucnici upirali da dokazu suprotno.
pre 7 godina
zasto se tzv. istrazivanje dva anonimca suprotstavlja hiljadama studia naucnika iz svih mogucih disciplina u celom svetu
samo jedan detalj, ako je slicno bilo pre manje od 1000 godina, kako je moguce da se sada topi led star hiljadama godina
bilo bi dobro znati ko stoji iza tog tzv. istrazivanja
srednja temperatura na planeti danas i za vreme ledenog doba je samo 7 stepeni celzijusa i to pokazuje koliko je tanka linija izmedju zivota i smrti na planeti
pre 7 godina
Bilo bi dobro da je tako, ali ipak postoji efekat staklene bašte, koji se javlja u staklenim baštama zbog ugljen dioksida. Usled njega se sigurno podigla temperatura, bez obzira na periodične oscilacije temperature Zemlje, jer trenutno u atmosferi ima CO2 više nego ikada. Podsetiću da je to dokazano merenjem količine CO2 u bušotinama leda.
pre 7 godina
"Quantifying the consensus on anthropogenic global warming in the scientific literature" by John Cook (97%)
"The Scientific Consensus on Climate Change" by Naomi Oreskes (100%).
"Examining the Scientific Consensus on Climate Change" by Peter T. Doran et al. (97%).
"Expert credibility in climate change" by William R. L. Anderegg et al. (97%).
"Scientists’ Views about Attribution of Global Warming" by Bart Verheggen et al. (97%).
Bolje vam je da objavite ovih 5 studija umesto sto se pozivate na biologa i IT strucnjaka. Pa oni nisu ni klimatolozi.
pre 7 godina
samo se tesite
pre 7 godina
A sa druge strane imamo hiljade istraživanja koje pokazuju suprotno
pre 7 godina
ih, kada je Milanković rekao ...
toplo-hladni valunzi ...itd...
pre 7 godina
Ne postoji naučni konsenzus oko uzroka povećanja globalnih temperatura niti su ljudi koji to proklamiraju nešto stručni. Naprotiv, CO2 kao uzrok ima više političku pozadinu a manje naučnu. Ko pogleda videće. Ali zašto se udubljivati u materiju kada je lakše gledati TV.
pre 7 godina
haha, a izumiranje ekosistema koralnih grebena (50% vec ode) koji hrane milijardu ljudi, jel' i to prirodno?
Licicemo na Veneru za 100 godina, ali koga briga sada za to
"POSLE NAS POTOP", tako se i ponasamo, veoma sebicno
pre 7 godina
Када се узме у обзир водена пара као гас стаклене баште, удео човека у формирању гасова стаклене баште у односу на природне изворе је приближно 0,28 % Уколико не рачунамо водену пару (рачунајући и метан, азотне оксиде и друге, и тада је свега 3.298% , Удео човека у емисији СО2 је 3.225%. Дакле Удео човека у глобалном загревању је ЗАНЕМАРЉИВ
pre 7 godina
Ja kao laik i osoba koja je nije zavrsila fax smatram da se globalno zagrevanje definitivno desava ali da u globalnom nivou covek nije kriv. Ako je kriv onda objasnite kako u doba rimljana afrika je bila danas kakvu poznajemo, a rimljani nisu zagadjivali prirodu kao moderan covek? Smatram da se iz ledenog doba dolazimo do nekog novog toplijeg, i da je to neminovno, jedino ako budemo razvili tehnogiju da smanjimo prilaz UV zracima. Da imam para uzeo bih rusko drzavljanstvo i kupuj po sibiru, ili nekoj drugoj severnoj zemlji samo sto dalje od juga. :)
pre 7 godina
Prirodno zagrevanje i hlađenje postoji ali ono traje više hiljada ili miliona godina. Naglo zagrevanje u roku od samo 20-30 godina ne može biti ni prirodno ni normalno. Isto važi i za ozonske rupe.
pre 7 godina
na arktiku 20% manje leda na okeanu a 2050g nece ga ni biti,sve zivotinje koje zavise od toga nestace sa lica zemlje,ogromni gleceri pucaju i odvaljuju se,globalna temperatura je u stalnom porastu u zadnjih 100g...ako se tako nastavi severni i juzni pol nece ni postojati i to za vrlo kratko vreme 100g,polarni medvedi umiru jer nemaju led da love,pa napadaju morzeve koji su jaci od njih,i zalaze u mesta gde su ljudi jer traze hranu a ljudi ih moraju ubijati iz bezbednosnih razloga?a zagadjenju okeana da ne pricamo,kitovi sve vise gube orijentaciju!
sume se seku i unistava se prirodno staniste zivotinja,vrste nestaju...i onda se pojavi neki placeni pajser da saopsti ovako nesto?
nemojte da brinete ovo je sasvim PRIRODNO!!!
pre 7 godina
odavno ja ovo pricam bez neuronskih mreza, zapravo jedina takva je ona koju imam u glavi. Odavno je Milankovic objasnio smenu glacijacija i interglacijacija - milankovicev ciklus, kosmickim uticajem na nasu planetu, odnosno njenu orbitu. Mi smo sada u periodu interglacijacije i u narednih 10ak hiljada godina ocekuje nas porast temperature do dostizanja maksimuma nakon cega sledi lagano zahladjenje koje ce preci u ledeno doba i to nece biti za narednih 15000 godina. Sve se to vec desavalo 7-8 puta i njegova pretpostavka, iako ismejana od strane nauke, je kasnije i dokazana na primeru lesnih odseka u Kini gde se jasno vidi 7-8 smena lesa i pogrebene zemlje. Prodaja globalnog zagrevanja je jako dobar biznis, pisu se naucni radovi, dokazuju unapred ciljane pretpostavke... Negativna je stvar da su se u geoloskoj istoriji u tim periodima desavala ogromna izumiranja, pa skoro citavog zivog sveta, pogotovo kopnenog.
pre 7 godina
Naucno? Naucnici? Objasniti globalno zagrevanje time sto cete reci desilo se vec jednom, bez uzroka tog dogadjaja ili drugog objasnjenja? Ova tvrdnja nema nijedno naucno obelezje.
pre 7 godina
Borba jednog naucnika za izbacivanje olova iz pogonskih goriva je trajala oko 20 godina... i njemu su dokazivali da njegovi dokazi nisu dokazi... kao i ovi sada
pre 7 godina
od kad je Milutin Milankovic "dokazao" da je prirodni ciklus https://en.wikipedia.org/wiki/Milankovitch_cycles
pre 7 godina
Hvala vam sto prenosite glas koji nije iz hora koji peva jednu istu pesmu poslednjih petnaestak godina! A ko malo pamti setice se sličnih horor priča tipa fosilnih goriva ima za još petnaestak godina ('70) i o ozonskim rupama ('90)! A, o gripovima raznog tipa koji če pobiti desetine miliona ljudi da i ne govorim! Prema tome, temperatura raste, ali će i pasti!!
pre 7 godina
Sve ce biti u redu kad nekim virusom smanje populaciju na 1,5 milijardi. Jos neku godinu i pocinju.
pre 7 godina
Sponzor istrazivanja: Trump & co.
pre 7 godina
Citat:"Милутин Миланковић је дао два фундаментална доприноса науци. Први допринос је „Канон осунчавања Земље” који карактерише све планете Сунчевог система. Други допринос је теоријско објашњење Земљиних дуготрајних климатских промена узрокованих астрономским променама њеног положаја у односу на Сунце; данас познато као Миланковићеви циклуси. Ово објашњава појаву ледених доба током геолошке прошлости Земље, као и климатске промене на Земљи које се могу очекивати у будућности." Wikipedia
pre 7 godina
@eco Malo istrazi pre nego sto pises.
It inzenjer nije davao svoje misljenje kao naucnik, vec je koristio tehnologiju neuronske mreze (machine learning itd), koja je jedna od najnaprednijih tehnologija danas.
Drugo, uopste nije bitno da li je prica ovakva ili onakva, da li ljudi lazu o globalnom zagrevanju sa razlogom, ili jednostavno grese. Nauka se ne dokazuje koncenzusom. Zakoni prirode su onakvi kakvi jesu, mislili mi to ili ne.
Koncenzus je bio i da je zemlja ravna.
Takodje, klima i klimatske promene, je tema koja je ekstremno kompleksna, i verovatno ne postoji ni jedna osoba na svetu koja moze potpuno da razume svaki faktor.
Ako se pojavi neko, ko koristi tehnologiju i objavi istrazivanje, kakvi god rezultati bili, treba da se pogledaju i stave u razmatranje.
Ako ce sve novo sto se pojavi da bude odbaceno jer je neko kao ti rekao "vec je reseno", necemo dalje napredovati sigurno...
pre 7 godina
Sve je Milanković lepo objasnio. Ostalo je muvanje i otimanje para od strane ''naučnika''.
pre 7 godina
Pa "globalno zagrevanje" je babaroga sa kojom se plaši narod kako bi prihvatio dobrovoljno nove namete isto kao pre mnogo godina kada su faraoni ili slični vladari plašili podanike sa sušom ili poplavama ili zemljotresima ili cunamijima i tome slično jer tada te pojave nisu ni bili jasne pracoveku bez odgovarajućeg naucnog znanja. Pa je bilo lako vladarima da vladaju samo je bilo dovoljno da kazu podanicima ako ne budete dobri poslaću vam sušu pa će te svi umreti od gladi. Ja se više plašim ovih budala koji imaju nuklearno naoružanje koje može da uništi veliki deo celokupne populacije i celu planetu zato podržavam pre svega ulaganja u projekte da se ljudska civilizacija naseli na novim planetama pod uslovom da ne ponesu sa sobom ovo zlokobno oružje.
pre 7 godina
I onda mozemo nastaviti sa spaljivanjem fosilnih goriva, super!!!
Da podsetim kako su razni "eminentni" naucnici tokom 50tih i 60tih osporavali radove geohemicara Klair Patersona, tvrdeci da prica gluposti i da olovo u benzinu nije stetno. On je ceo zivot posvetio (i pobedio) borbi protiv naftne industrije.
pre 7 godina
"Istraživanje" naručeno od Brajanta Mekfija, rudarskog magnata. Say no more!
Pritom, ovo nije nikakvo novo istraživanje, već novi kompjuterski algoritam za obradu postojećih podataka koji svoju "objektivnost" brani tako što je proglašen za veštačku inteligenciju.
Jedino zbog čega je ovo značajno je što je pionirski pokušaj da se veštačka inteligencija proglasi kao neutralna, objektivna, nepodmitljiva i naučno utemeljena... čak i pre nego što je veštačka inteligencija uopšte kreirana.
Sadašnji svet je tragično lišen intelektualnih i moralnih autoriteta. Najveća moguća zloupotreba veštačke inteligencije može se očekivati baš u tome, da se veštačka inteligencija proglašava kao neupitni autoritet.
pre 7 godina
Milutin Milankovic je odavno objasnio!
pre 7 godina
[nastavak]
3) kad govorimo o proslosti, u ne tako davnoj istoriji Zemlje bilo je perioda sa promenom temperature reda stepen za sto godina:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/57/Greenland_Gisp2_Temperature.svg
bez ikakve antropogene emisije. Sasvim je moguca takva pojava u savremeno doba, a pocetak industrijske revolucije je mozda slucajna podudarnost.
4) najznacajnija "koska" u CO2 histericnoj paradigmi je: apsorpcija infracrvenog zracenja CO2 molekulom je takva da sadasnja koncentracija CO2 apsorbuje SVU kolicinu koju moze na debljini sloja mnogo manjoj od debljine atmosfere. Tako da novodosli CO2 ne moze imati toliki uticaj na zagrevanje. Cinjenica, da je apsorpcija IC zracenja CO2 molekulom dostigla zasicenje, se ne uracunava iz nekih razloga.
5) jos jedan faktor na kolicinu CO2 u atmosferi je hemija okeana, koja zavisi od temperature. Da li je povecana koncentracija CO2 zagrejala okeane ili su drugim uzrokom zagrejani okeani ispustili vise CO2 - ekoloska kokoska ili jaje - ostaje otvoreno.
6) globalno zagrevanje i CO2 histeriju ne treba mesati sa ozonskom rupom koja je dokazano posledica antropogene emisije freona i hemije na kristalicima leda u visokim polarnim oblacima. Redukcija freona daje rezultate.
pre 7 godina
Ovo sto su pomenuti istrazivaci ponovo otkrili su Milankovicevi ciklusi, nazvani po naucniku Milutinu Milankovicu. Akcenat bi trebao da bude na tim neuronskim mrezama, a ne na ciklicnim promenama klime ili uticaju CO2 na atmosferu.
pre 7 godina
Klima planete Zemlje ima svoje varijacije, odvajkada. Tek kada nauka bude u stanju da utvrdi zakonomernost fluktuacije klimatskih parametara makar za poslednjih 2000 ili 5000 godina, može da se govori u prilog ili protiv teorije globalnog zagrevanja, odnosno efektu staklene bašte. Ovo je čisto metodološko stanovište koje se može svesti na "prvo skoči, pa reci hop".
pre 7 godina
beton utice vise na povecanje temperature na zemlji nego sav ugljen dioksid, kako se njegov udeo na teritorije zemlje svaki dan siri samim tim i temperatura raste, imate priliku da kada ste u gradovima temeratura nocu bude i do 10 stepeni visa nego van grada upravo zbog betona koji upija energiju i dugo akumulira..
pre 7 godina
Eco, IT treba za dobar program!!! A biolog da razume o cemu se radi!
pre 7 godina
a zar nece temperatura da padne na planeti ako se polovi otope?
veca kolicina vode teze se zagreva I teze se hladi sto znaci da ce klima da bude umerenija I sa manjim promenama tokom godine. bice vise padavina pa cak I u pustinjama gde nikad nije padala kisa zbog viska vode u atmosveri.
slabije ce uspevati kulture koje zahtevaju mnogo sunca ali ce zato zitarice da daju extra prinos.
ako sam dobro pratio pricu kazu da ce nivo mora da se poveca za 2 metra pa zar se sad od plime ne povecava toliko.
ok to je jos dodatna 2 metra ali sad da ce poplavi gradove ma daj da se ne lazemo
pre 7 godina
Kljucno pitanje: ko je platio za ovo istrazivanje?
pre 7 godina
Milutin Milanković je to odavno objasnio...
pre 7 godina
Za zagrevanje je odgovornija vodena para nego CO2, nafta je reverzibilna sirovina nije fosilno gorivo
pre 7 godina
A neki misle da smo ravna ploca. Koje je njihovo mišljenje o globalnom zagrevanju?
pre 7 godina
@Sve ce biti u redu kad nekim virusom smanje populaciju na 1,5 milijardi. Jos neku godinu i pocinju.
Zasto bi to radili? Dovoljno je da uruse musko-zenske odnose i podstaknu neke druge neprirodne vrednosti, a to su vec sve uspeli.
pre 7 godina
Проблем са градовима није само у угљен диоксиду. Већи је проблем асфалт и бетон који акумулирају и зраче топлоту. Проблем угљен диоксида као главног кривца су иницирале велике компаније и владе богатих држава не би ли свима наметнули нове чистије И далеко скупље технологије које случајно они производе. Глобално загревање и хлађење је цикличан процес. Наравно, емисију штетнох гасова треба смањити ради општег здравља људи.
pre 7 godina
Ako je ovo tačno, zanimljivo je da je taj "Srednjovekovni topli period" počeo približno 1000 godina pre ovog sadašnjeg. Možda će i da se završi otprilike u isto vreme. Znači, još 15-20 godina (tridesetak je već prošlo). Ja bih još i pristao na to, mada ću tad imati sedamdesetak godinica.
pre 7 godina
Pre četrdeset godina je govoreno da sledi ledeno doba i da je to prirodni tok stvari u razvoju planete.
pre 7 godina
Naravno,ali nikad veći biznis nije napravljen od toga do sad,novi standardi,filteri,sialice,itd
Mnogo milionera je nastalo ali na kraju nije to ni loše za samu zemlju i ljude.
Kad bude zahlađivalo opet ista priča i idemo,opet novi milioneri.
pre 7 godina
Uopste nije prirodno. Izazvano je vestackim odnosno ljudskim putem i to najverovatnije na svetskom nivou kroz ispustanje C02 i zagadjivanje atmosfere, a takodje i na lokalnom nivou uz pomoc Haarp-a i slicnih sistema.
Nije prirodno, niti normalno da se temperature tako drasticno promene za tako relativno kratak vremenski period od par decenija.
pre 7 godina
Oni su samo dokazali da postoji TREND povećanja temperature. Logično je da taj trend postoji, s obzirom da ljudi i dalje nemilice troše fosilna goriva. To je samo dokazala ta računarska simalacija, dakle, moglo bi se pre reći da je dokazala da globalnog zagrevanja ima, nego da ga nema. Da su pronašli UZROK otopljavanja planete koji je različit od do sada predloženih, to bi bio dokaz koji može da opovrgne neku do postojećih teorija; međutim, oni nikakav uzrok nisu ponudili. Još jedna glupost plasirana da se uparloži ljudski rod i nastavi po starom, da trpa pare u džepove naftadžija, a "posle nas potop". S tim što će ovoga puta to da bude i bukvalno.
pre 7 godina
Isto je tvrdio Dejvid Belami koji je svojevremenoe bio svetski popularan pa mu je karijera naglo okončana. Vlast ne želi da se čuje druga strana.
Ja lično verujem u uticaj ljudi na klimu, jer nemoguće je da seča šuma u ovom obimu bude bez posledica.
pre 7 godina
Dakle, niko ne porice da se temperaturne promene desavaju, nego se procenjuje uticaj antropogenog CO2 u atmosferi na te promene. I treba reci da tu NEMA naucnog konsenzusa, iako medijska halabuka tvrdi drugacije. Nekoliko cinjenica tu treba istaci, ali pre nego sto me proglase za protivnika ljudskog progresa i Trampovog aktivistu, da kazem da smatram da je izvlacenje fosilnih goriva na povrsinu i njihovo spaljivanje ekoloska svinjarija, iako njoj dugujemo za tehnoloski progres, jer su fosilna goriva prirodni otpad koji treba da ostane tamo gde jeste. I da treba i dalje istrazivati i uvoditi alternativne izvore, i pre svega preispitati osnovanost nase energetske nezajaznosti. Ima li nasa potrosnja odrzive granice?
1) vodena para, a NE CO2, je glavni faktor staklene baste i to mnogo desetina puta jaci od CO2. Dok su vodene povrsine na Zemlji, uz plocastu tektoniku i morsku biosferu, glavni regulator toplote. Nema osnovanosti dizati toliku dreku oko CO2 i cak ga nazivati "otrovnim gasom" kako se u stampi pojavljuje.
2) sadasnji nivo CO2 u atmosferi je 0.035% sto je samo dva puta iznad najnize vrednosti koja podrzava zivot biljaka na Zemlji. U proslosti je Zemlja imala mnogo vece nivoe CO2 sa bujanjem biljnih i zivotinjskih vrsta. Postavlja se pitanje kakvu Zemlju zelimo i s kojim pravom. I ko i zasto stoji iza medijske histerije (uzas, zvucim kao teoreticar zavere!). I koliko bi cak i potpuni prestanak proizvodnje CO2 uticao na klimatske promene.
[nastavak]
pre 7 godina
Zagrijavanje je prirodno ali brzina kojom se to odvija je u najmanju ruku zabrinjavajuca. Priroda se ponasa ekstremno, poplave, suse, oluje. Jesen i proljece kao umjerena doba skracuju se nama na ocigled. To su cinjenice, uzrok tome je diskutabilan ali nekako sumnjam da mi nemamo nista sa time. Jos ce reci da mi pomazemo i ustvari ljecimo planetu svojim djelovanjem.
pre 7 godina
Poslednjih godina sve teze podnosim vrucine, ali jos uvek vise volim leto od zime.
(Trovach, 24. avgust 2017 16:08)
naravno! lakse je rashladiti se nego se ugrejati :)
pre 7 godina
@BSN...Nisam bas 100% siguran da je covek najveci krivac za emisiju CO2, ali cinjenica je da je njegova emisija povecana. To dokazuje i povecana kiselost okeana zbog cega propadaju i korali. Svetsko more sigurno moze apsorbovati ogromne kolicine CO2, ali kakve ce to posledice imati po zivi svet u njemu? Dobro ste to uporedili sa kokoskom i jajetom. Ako je visi nivo CO2, intenzivnija je i fotosinteza, nekada je bilo perioda sa mnogo visim nivoom ovog gasa, pa cak nisu ni postojali ledeni pokrivaci na polovima, sa povecavanjem efekta staklene baste trebalo bi da bude vece isparavanje, pa bi vodena para i metan iz permafrosta trebali drasticno povecati temperature na Zemlji, a nikada se to nije desilo. Zemlja je izgleda bar jednom bila potpuno zamrznuta, ali nikada nije prokljucala.
pre 7 godina
Globalno zagrevanje je činjenica, dokazano na razne načine od strane ljudi čija je to struka.
On je kao IT inženjer našao da se bavi ovim pitanjem, besmisleno.
(eco, 23. avgust 2017 22:08)
Autor istrazivanja nije negirao globalno zagrevanje, vec je sproveo analizu na vec poznatim podacima o klimi tokom poslednjih 2000 godina i dosao do modela koji predvidja da bi temperatura u poslednjih 100 godina rasla na nicin na koji i raste i da nije bilo nikakvih produkata industrijske revolucije (CO2). Tvrditi da je ovo istrazivanje besmisleno samo zato sto je autor IT inzenjer je besmisleno.
pre 7 godina
@ eco
Procitaj ceo clanak pa onda komentarisi. On ne spori globalno zagrevanje, vec osporava da je uzrok tome emisija CO2.
pre 7 godina
odoh mirne duse sad da upalim svoju golf 2 1.6 dizel
pre 7 godina
Teorija zavere, kao i za mnoge druge stvari. Samo je lova u pitanju, kako da se uvode inovacije i natera potrošačko društvo na još veću potrošnju a globalne kompanije na veću zaradu. Tako plaćaju stručnjake da proturaju priču o globalnom zagrevanju.
p.s. Ovaj moj stav ne znači da sam zagovornik zagađenja vazduha, naprotiv.
pre 7 godina
Niko ne osporava globalno zagrevanje kao činjenicu. Ono što se osporava je da događaja nešto što se nekada pre nije događalo.
pre 7 godina
@eco
Jesi li ti uopste procitao ceo tekst?
pre 7 godina
Oni verovatno jesu u pravu sto se tice CO2 ali naučnik koji drži do sebe i poznaje logiku ciklusa, termodiniku i zakon održavanja energije, bar malo astronomije, nikako ne može da kaže da će se verovatno sve stabilizovati uskoro. Kao što su inženjeri rekli za Titanik da je nepotopiv. Ne treba se svađati ko je kriv, nego shvatiti kuda ide proces starenja planete i sta ce biti sa našom biosferom. Uglavnom sve zakone po kojima se rukovodi naša planeta, znamo, samo treba da uvrstimo sve relevantne parametre, a njih je jaaaaaako puno.
pre 7 godina
super
pre 7 godina
kamo srece da je tako
pre 7 godina
Sinergija... normalni prirodni proces, globalnog otopljavanja, kao deo ciklusa"toplo-hladno", prisutnog na ovoj planeti, milionima godina, i povećana emisija CO2, usled značajnog sagorevanja fosilnih goriva (mada emisija CO2, potiče i iz prirodnih izvora - vulkani).
pre 7 godina
CO2 u atmosferi blokira hladjenje planete. Cinjenica je da ga ne emituje samo covek, ali ako malo "pripomognemo", globalno zagrevanje se "slucajno" poklopi sa njegovom sve vecom emisijom.
Nemam obicaj da leti oblacim zimsku jaknu, nego sam najcesce u bermudama i majici kratkih rukava, jer se tako lakse hladim. P.S. Poslednjih godina sve teze podnosim vrucine, ali jos uvek vise volim leto od zime.
pre 7 godina
Isto je tvrdio i čuveni prirodnjak Dejvid Belami, pa su ga uklonili sa BBC i uopste ...
pre 7 godina
Poslednjih godina, sve teže podnosim vrućine, ali još uvek više volim leto od zime.
@Trovach
Matori, pivo, i samo pivo:)) Jbš zimu:)
pre 7 godina
Nemojte me z. da će još 250 godina ovako... :/
pre 7 godina
nigde ne pise koje su to podatke uzeli u obzir, samo da su izostavili podatak o co2. e, sad, meni je sasvim logicno upitati da li su ti podaci totalno nezavisne promenljive ili jedan ili vise od njih zavise od co2. na taj nacin bi posredno bila uneta informacija o co2 u sistem i rezultati bi se morali tumaciti drugacije.
pre 7 godina
Na žalost nikome više ne može da se veruje. Politika to jest kapital je umešao prste u sve i svašta
pre 7 godina
Ja sam zabrinuta kako god. Mislim, za naseg zivota se nista toliko drasticno nece desiti, ali vec mojim unucima...? Dakle, jedni propagiraju jedno, drugi drugo, istina je kao i uvek pretpostavljam negde na sredini. Nemoguce je da ovolika kolicina industrije, ispustenih gasova, kompletnog osvajanja planete od strane coveka, ne utice ni malo na klimatske promene. Sa druge strane, planeta Zemlja je velika, na nju najvise utice Sunce i njegove radnje, ...
Zabrinjava me takodje voda. VElike kolicine hemikalija se ispusta preko kanalizacija u vode, one nisu toliko beskonacno velike da apsorbuju svo nase djubre... Moja prabaka je uzimala u Zemunu vodu iz Dunava da pravi riblju corbu, a danas je Dunav toliko zagadjen i prljav da se ja ne bih ni umocila u njega. Zamislite sta samo Beograd ispusta u tu reku kanalizacijama... Pa tako ide i sire.
Ne navijam ni za jedne ni za druge, nego sam pristalica onoga: daj da ucinimo sve sto je do nas da ne bude gore! Jer, na Sunce ne mozemo uticati npr, ali na te gasove i ispustanje kojekakvog djubreta mozemo. Ali su ljudi previse zauzeti i obuzeti novcem i trenutnim zadovoljstvom.
pre 7 godina
@Trovach: Trovaču moj, dobro zboriš:))...slažem se sa tobom:)
pre 7 godina
nebitno i da nije covek uzrok za rast temperature, on na milion drugih nacina utice na unistavanje planete zemlje i cak i da temperature odu dole to ne menja cinjenicu da sa svim tim zagadjenjem mi itekako nanosimo globalno nepovratnu stetu, unistavamo stanista hiljadama vrsta, zagadjujemo mora i reke, u vazduh ispustamo stetne materije koje ne samo sto stetno deluju na coveka vec i na ostala ziva bica, sve to zajedno utice toliko negativnu po ceo ekosistem da je potpuno besmislen svaki pokusaj da se dokaze da je covek bezopasan kad je ocigledno najobicniji parazit. na kraju krajeva nama su fosilna goriva i ostali energenti dostupni jos par decenija pa i 100 godina i ocigledno da je potrebna promena svesti koja se sada desava, da zivimo sa prirodom a ne protiv nje.
pre 7 godina
@RopE
odoh mirne duse sad da upalim svoju golf 2 1.6 dizel
A zasto si ga uopste i ugasio ? To se u Srbiji ne radi !
pre 7 godina
Na ovome svetu sto se desava to nije istina
97 Komentari
Sortiraj po: