Četvrtak, 18.07.2013.

09:01

"Srbiju čeka osam godina pregovora"

Profesor Fakulteta političkih nauka Jovan Teokarević kaže da Srbiju očekuju teški i dugi pregovori sa EU, koji će najverovatnije trajati od šest do osam godina.

Izvor: Beta

"Srbiju èeka osam godina pregovora" IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

68 Komentari

Sortiraj po:

tonči

pre 10 godina

Slovačka je bila rekorder u pregovorima i iste ja završila za 2 godine, zatim ratifikacija još najmanje 1,5 godinu. Međutim kriteriji su se postrožili i ne trebate očekivati pregovore kraće od 3-5 godina + ratifikacija. Mislim da u idealnom slučaju u EU ulazite 2018.g., a realno ne prije 2020.g.

kako

pre 10 godina

Ali mi jednostavno ne želimo u EU.Možemo sami sebi da uredimo državu bez tutora iz Brisela. Što se lepo ne sprovede referendum ZA ili PROTIV i da se već jednom zna na čemu smo.Pa ako bude ZA onda da se spremimo za sva moguća poniženja i ucene,a ako bude PROTIV lepo se zahvalimo na pažnji i kažemo "ne hvala, dosta više!" . (Danijel, 18. jul 2013 12:14)
Da, baš možemo da je uredimo. Već 20 god. je uređujemo.

Jagodinac

pre 10 godina

Verujem kad bi se narod pitao na referendumu da li hoce u EU,bilo bi vise od 50% -ne,zato sto niko nije jasno predocio narodu sta dobijamo ulaskom,i da li se isplati odricanje od pecenog praseta..

juji

pre 10 godina

@Panzer general Evo ja iz Hrvatske mislim da ce Srbija uci za nekih 8 god.mozda manje ako ubrzaju reforme.BiH mislim da nece ni za 20 god.i da je bolje da se RS odvoji,a BiH Hrvatima da veci stupanj autonomije jedino tako BiH moze naprijed.Mislim da bi Srbija mogla uci i prije CG.

juji

pre 10 godina

@ jagodinac otkud ti ta glupost da cete se odreci pecenog preseta? Kod nas u Hrvatskoj se jos vrte odojci na raznju,a mi smo usli u EU. Tko bi ti trebao zabranit da peces sto kupis/uzgojis/ulovis? Nije EU babaroga da ti odreduje sta da jedes?Neke stvari vezane uz regionalno porjeklo ce se cak zastiti,tako da sad ne mogu Slovenci proizvodit Dalmatinski prsut.

Dragan

pre 10 godina

Neki dusebriznici vec prognoziraju i znaju sta ce se i kada ce se desiti da Srbija udje u EU, ali je to u cilju da do toga ne dodje i da se odrzi konstantno nepoverenje naroda prema Zapadu uopste. Msm da su tu u pitanju uvek jedni te isti koji cekaju da im se vrati nasa sojalisticka revolucija kako bi mogli da zamlacuju narod jos 70 godina.

mirko kojotovski

pre 10 godina

Kako je ovo vec dosadno postalo, a smesno svakako i jest.Ko to dosad nije ukapirao nece nikad.Clanice eu(nebitne zemlje) su kao prvo morale unistiti vlastitu privredu(demokratske partije) pa se onda procentualno na broj stanovnistva zaduziti kod zapadnih banki (citaj Rotsilda, Rokfelera) zatim verski datum promeniti (Vatikan) i na kraju stavis svoj potpis na kapitulaciju zemlje tj.ulazis u tzv.eu.To je nesto vesto i intiligentno odradjeno da se ne rusi bezveze urbana sredina ratom nego ovako demokratskim putem predas zemlju tudjinu koji ce to sve fino da pusti u korov.Svi su pametni, a jedino Svajcarci i Norvezani glupi pa im se ne ulazi u to birano drustvo...
Treba svako da zasuce rukave i da radi prvo na sebi, a onda ce se kupac sam javiti. Belorusiju kao niko ne voli, a Nemci prave godisnji promet od 3 milijarde evrica, pa vi gledajte slepo u tzv. EU.

juji

pre 10 godina

@milan Poprilicno tocan i iskren komentar,drago mi je da ima realnih ljudi ovdje. Mislim da cete uci za nekih 8 god.i to bi moglo bit realno i ovisi o tome kolko sredite stvari u Srbiji (korupcija,sudstvo,uskladivanje zakona...),ako brzo sredite te stvari manje ce vas ostale clanice kocit,a da ce bit ustupaka i ucjena bit ce.Pozdrav iz Hrvatske i zelim vam da nam se brzo pridruzite u EU,jer iako su mnogi protiv EU postavite si pitanje koja je alternativa?

misterno

pre 10 godina

Mi smo navikli da cekamo, 8 godina je za nas maciji kasalj, cekali smo mi u raznim redovima godinama, a s obzirom kakvo je realno stanje u zemlji, cekacemo vidim ja i 18 godina.

Hrvoje

pre 10 godina

Pa ljudi još ni datum niste dobili, a Hrvatska vas neće blokirati, ukoliko se riješi bescarinska trgovina, pitanje hrvatske nacionalne manjine u Srbiji i granice razgraničenja na Dunavu za što svi stručnjaci predviđaju da će biti najveći problem pošto Hrvatska s druge strane Dunava ima nekoliko desetaka tisuća hektara, pa čak i neka sela / Kendžija /, a na hrvatskom teritoriju kod Apatina se širi poslovna zona i niču stambeni kompleksi. Po hrvatskom Ustavu nitko nema pravo otcijepiti ni jedan m2 teritora.

Петар Миловановић

pre 10 godina

„Profesor Fakulteta političkih nauka Jovan Teokarević kaže da Srbiju očekuju teški i dugi pregovori sa EU, koji će najverovatnije trajati od šest do osam godina“.
За тих 6-8 година а можда и више, ови евроамерички папучари и потрчци, ови чираци и евроамерички шегерти и калфе, има целу Србију да униште и распродају, све оно што Тадић није успео за неколико мандата и на неколико функција! А после ће од евроамеричких комесара и комесарки, високих европских изасланика за Западни Балкан, ниских и средње висине да добију калфено писмо у коме пише да су успешно положили калфени испит и постали калфе! А за мајсторе ће их прогласити када у Србији не буде ни један Србин! Ви преговарајте, ако треба до краја историје, ја си имам паметнију работу од тога европског замајавања, муштрања, прегањања, цеђења и изнуђивања! Где су сада они што хоће одмах у Европу, што хоће добро да живе, да им се деца школују, да немају било каквих проблема, али их у томе спречавају Срби са окупираног Косова и Метохије, који се противе европском путу Србије!? Европа их уопште не види нити се брине о њима, а требало би да буду награђени за приврженост „европским идеалима и вредностима“! Само када би нам рекли бар једну европску вредност, да знамо о чему се ради!

panzer general

pre 10 godina

Ako nebude nekih velikih iznenađenja, balkanske zemlje (Srbija, Kosovo, BIH, CG, Makedonija i Albanija) ući će u paketu u EU za nekih 15 - 20 godina. Naravno, to vam sad ne govore jer bi to bilo krajnje demotivirajuće. U naredne 2 - 3 godine Srbija će morati de facto priznati Kosovo, a formalno priznanje će se tražiti prije ratifikacije. Nakon toga uslijediti će pritisci na Srbiju da sudjeluje u rasformiranju RS kako bi i BIH mogla krenuti u reorganizaciju i pristupne pregovore. Do tada će proći još nekih 6 - 8 godina. Kad se riješe ta najveća politička žarišta ostaje svima da u desetak godina riješe i formalne pregovore za članstvo.

Danijel

pre 10 godina

Ali mi jednostavno ne želimo u EU.Možemo sami sebi da uredimo državu bez tutora iz Brisela. Što se lepo ne sprovede referendum ZA ili PROTIV i da se već jednom zna na čemu smo.Pa ako bude ZA onda da se spremimo za sva moguća poniženja i ucene,a ako bude PROTIV lepo se zahvalimo na pažnji i kažemo "ne hvala, dosta više!" .

ura uredjen sistem!!!

pre 10 godina

Srbiju treba "uterati" u neki uredjeni sistem!
Vise mi je dnevnih improvizacija - od kuce do skole do posla do treninga i nazad preko glave!
Mislim da ce trajati i duze od osam godina ali neka traje koliko traje samo da je rezultat - UREDJEN SISTEM!!!

nn

pre 10 godina

Pa prijatelju mi nemamo sta da ponudimo a Turska ima. Primer ti je turizam. Dali su celu obalu strancima da grade lux hotele, a kod nas se za dozvolu nacvrca 100 agencija da im prvo platis pa tek onda da razmisle da ti je daju. Druga stvar je to sto su oni vekovima bili odlicni trgovci.

...

pre 10 godina

Za osam godina EU vise nece postojati. Svima se smucila, a politicke elite koje bi na silu da je odrze nece to biti ustanju da rade na duge staze. Okanite se EU i gledajte svoja posla.
(andy, 18. jul 2013 09:56)

Ako Srbija sa ovoliko lopova, nesuglasica i medjusobnog neslaganja nije propala nece ni EU, vise se slazu narodi evrope medjusobno, nego mi.

ima li kraja?

pre 10 godina

Od kada smo započeli evropski put sve lošije i lošije živimo. Mogu da zamislim kako ćemo izgledati na kraju tog puta, ako uopšte postoji njegov kraj.

Helios

pre 10 godina

Srbiju čeka 88 godina pregovora.
1. U Srbiji nema nijedne ZAISTA za EU stranke jer bi one od 5. oktobra do sada rešile barem 2/3 stare imovine - apsolutnog preduslova za ulazak u EU koji su mogle i morale rešiti bez ikakve pomoći sa strane. Naprotiv, ti prevarni EU-borci su glavni korisnici i ometači povratka stare imovine!
2. Beskonačnim "pregovorima" zauvek na vlasti ostaje organizovani kriminal zvani stranke koje se bore za ulazak u EU, a na štetu Srbije; baš to i žele oni u EU koju Srbiju žele samo tako da je - nema!
3. Rotacije tih mufljuza metodom proklizavanja i prevarom sve više dovode do politike svršenog čina po pitanju otimanja KiM. "Eto, oni prethodni su već izbacili iz UN u EU" "eto, oni prethodni su već uveli granicu" itd.
4. Odjednom će se, pred samim ciljem - kakva patetična ironija - pojaviti blokade SVIH suseda sa ucenama SVIH vrsta! A onda će biti: pa neka, sad kad smo tako blizu.
5. Već smo se odrekli raznih ekonomskih zaštita itd. a biće još i gore, uvek će "međufaza" podrazumevati prvo štetu nama pa onda korak napred. Primer nasilnog povratka, a sada i nasilnog zadržavanja, nacionalnih manjina iz EU u Srbiju je 100% jasan.
6. Turska onolika bezuspešno pregovara preko 20 godina - ali neće ih iako ispunjavaju kriterijume više nego 10 postojećih članica!
Malo, malo pameti, da uz Šengen delimo i EU Ekonomski Prostor i gledamo svoj interes sklanjajući ove partije, da radimo i samo tako biće bolje!

milan

pre 10 godina

(Mrki, 18. jul 2013 09:59)

Greska koju svi ponavljaju. Shvatite ljudi, nema vise gonica sa bicevima u rukama. To je EU radila mozda do pre 10ak godina, sada vise ne. Oni nam nece sredjivati zemlju, oni samo kad vide npr da imamo puno korupcije, sastanu se u Briselu i ugase neku donaciju ili fond koji se tice nas. ILi ne daju pare za projekte. Nece oni nikom vise govoriti: moras ovo, moras ono. Imaju dosta kukolja i kod sebe, sto bi cistili nase zito.

A drugo, tesko da ce ikad Srbija uci u EU. Dovoljno je samo da naidju neki izbori npr u Hrvatskoj i da njihovi politicari zbog antisrpskog populizma krenu: izrucite nam ovoga, izrucite nam onoga, dajte ovo, dajte ono. Dalje, trazice nesto i Madjari i Nemci. Oni vec merkaju imanja po Vojvodini koja su im oduzeta posle 1945. Mi smo jednostavno kao drzava toliko neozbiljni, da ja zaista mislim da slabo mi ikome vise trebamo. Evo sad se naknadno javljaju neki svedoci u vezi Brisa Tatona koji svedoce da se maltene sam ubio, jos ce da mu napakuju da je ostavio oprostajno pismo. Pa onda dzamije u BG i Nisu se same zapalile... Srbija je jednostavno u drustvu BiH, Makedonije, Albanije i tih banana zemalja i zaista ne vidim ko ce nas bilo gde primati. Rusi i ovo malo sto su ulagali to je zbog Italije, jer Juzni Tok ide do Italije, ne prave ga zbog nas. Mi nemamo more, samim tim ne mozemo biti neka trgovacka sila. Putevi nikakvi. Treba cela EU da se angazuje narednih 20 god pa da ovo pocne da lici na drzavu...

jovan

pre 10 godina

samo osam godina pa to je odlicno zato sto ja mislim da ce biti nikada a zasto pa zbog toga kad mi posle 25 godina pregovaranja ispunimo uslove za ulazak u petu ligu evropske unije tada ce se eu vec uveliko raspadati

HR

pre 10 godina

Nije bitno da li je za 6 ili 8 ili 10, bitni su pregovori jer vas oni tjeraju na uredenje drzave, ja bih osobobno volio da je hrvatska bila 30 godina u pregovorima a nikad usla u EU

Friedrich

pre 10 godina

Uporedio bih nas put u EU sa studentom koji je upravo polozio prijemni ispit. Mi doduse nismo ni tu nacisto, ali recimo da smo uslovno primljeni na zeljeni fakultet. Sada taj student u nacelu ima dva puta:
1. Da redovno dolazi na predavanja i vjezbe, da ispunjava predispitne obaveze i da USVAJA gradivo. Ucenje je, ne zaboravimo, promjena licnosti.
Ovakav student koji ima stvarnu zelju da uci i nauci cak i ako ne polozi sve u roku od 5 ili 6 godina - ispekao je zanat i spreman je da RADI i zaradjuje.
2. Student moze posjecivati brucosijade nekoliko godina, biti obavezan clan svake zurke, hvatati krivine, sluzbeno polagati ispite uz obilatu pomoc puskica, i pri tom, naravno nece gotovo nista nauciti. On cak moze zavrsiti fakultet u roku, prije prvog studenta, ali postace diplomirana tabula rasa - ne znajuci ni sta ni zasto je studirao. Dobice diplomu, ali bice potpuno nespreman za trzisnu utakmicu kakva vlada u razvijenom svijetu gdje ce traziti posao.
Kojim ce putem krenuti Srbija zavisi od nas. Zaista ne vidim nikakvu teskocu u tome da pregovaramo (studiramo) i 10 ili vise godina, ako cemo sustinski usvajati gradivo i svake godine biti vidno bolji i samopouzdaniji. Kada steknemo takvu diplomu iza koje stoje vjestine, znanja i sposobnosti, sasvim je svejedno da li cemo se zaposliti u preduzecu koje se zove EU ili nekom drugom. Svako ce htjeti da nas primi.

Miroslav

pre 10 godina

Za tih osam godina od nas ništa neće ostati, izuzev političara koji će uvek biti živi i zdravi, pa taman imali vlast nad jednom livadom.

a sad adio

pre 10 godina

a da li neko slučajno zna zašto Turska još nije postala članica?? zato što su uzeli pare od EU lepo uložili sve pare u jednu stranu. Dobili su tolike dobitke od tih ulaganja i vratili pare EU, i sada im ne duguju ništa, a i dalje su u velikom plusu. Zato oni ne ulaze , jer EU nije u interesu da ubaci zemlju koja joj ne duguje ništa... Kada bi mi to uradili gde bi mi nam bio kraj. Još nešto, drugarica moja je bila u Turskoj na letovanju, i kaže da ne možeš da poverujes koliko je tamo sve jeftino a kvalitetno sve. Kada bi bili pametni i uradili isto što i Turska u ovoj zemljici bi svanulo...

Darko

pre 10 godina

kriza u Evropi,kršenje ljudskih prava u Evropi, će toliko eskalirati, da će masa zemalja hteti da izađe iz EU. (Pitanje je da li će im dozvoliti, pošto zasada ne postoji mehanizam izlaska iz EU.)I dobra strana je to što će se narod otrezniti, i videti koliko su nas nacionalno unizili i ponizile i prethodna i sadašnja vlast, i što će neminovno dovesti do dolaska nacionalnih i patriotskih stranaka, koje će kao Island, odustati od ulaska u EU. (Dobra i loša strana, 18. jul 2013 09:52)

svaka zemlja može da izađe iz eu referendumom kadgod to poželi

mozak

pre 10 godina

nece biti potrebe.EU ce se dotle raspasti, ili toliko izmeniti, da ce nas primiti i ranije.njima treba jeftina radna snaga i robovi, gde ce svoj otpad da gomilaju

Robertino

pre 10 godina

Trenutno imam 42 godine i bogami, kako je krenulo, čini mi se kad Srbija udje u EU ja ću biti već u "bescarinskoj zoni" kod svetog Petra ili u najboljem slučaju senilni starac kome će da se mokri svaki čas...

vlada

pre 10 godina

Pa 8 godina pregovora u najboljem slucaju plus oko 2 godine za ratifikaciju i prijem, s obzirom na to da mi imamo Kosovo i jos 300 problema nekih ja mislim da nema sanse da postanemo clanica EU pre 2027 realno.. Kad su Slovenci 'ladno blokirali Hrvate godinu dana zbog morske granice, sta li ce tek nama da rade svi redom pocev od Madjara, Rumuna, Hrvata, Nemaca...? I CG ce verovatno uci pre nas, tako da Daciceva izjava kako je Srbija sledeca na redu za ulazak ne pije vodu, mislim da ce EU gledati da u sledecem krugu prosirenja primi sve nas zajedno, a ako tako bude onda ni sam bog ne zna kada ce to biti... verovatno nikada!!

Mihailo

pre 10 godina

Ko nama brani da i bez EU budemo uređena držva? Dok se samo ne sredimo, niko drugi ne može da nam pomogne. A osim toga, investicije mogu da se pronađu i van Evrope.

Hogar

pre 10 godina

Da li zaista verujete da će za osam godina nas neko još uvek pozivati u neku organizaciju? Setimo se samo kakve su sve promene bile u proteklih osam godina.... čak se na teritoriji Evrope desilo i stvaranje nove "države"...naravno na našu štetu. Ko zna šta će se sve desiti u narednih osam godina i ko zna da li će Srbija tražiti prijem u tu EU... možda Srbija priđe nekoj normalnijoj opciji... ili ostane jednostavno - Srbija!

andy

pre 10 godina

Za osam godina EU vise nece postojati. Svima se smucila, a politicke elite koje bi na silu da je odrze nece to biti ustanju da rade na duge staze. Okanite se EU i gledajte svoja posla.

SNS Bot 80

pre 10 godina

Siguran sam da ce nasa Vlada na celu sa Vucicem uraditi najbolje za Srbiju,kao sto je bilo i da sada i da ce uspeti u ovim teskim pregovorima koji nas ocekuju.Puna podrska Vucicu i njegovoj stranci,nikada nas nisu izneverili.

Mrki

pre 10 godina

Svaka prica, pa i ova, ima dobre i lose strane.

DOBRO JE - sto ce nasi vlastodrsci dobiti gonice s bicevima u rukama, koji ce ih naterati da Srbiju i njene institucije uteraju u red. I sto ce za svaki pokusaj hvatanja krivine uslediti ostar udarac. Ovde pre svega mislim na pravosudje, katastar, restituciju ... Bice tu posla, ali svi ce biti na dobitku, narocito gradjani! Pa i Evroskeptici, koji su takodje deo populacije. Takodje je dobro sto Srbija tokom pregovora ne gubi status kandidata i moze da koristi sredstva iz pretpristupnih fondova, mada to moze da se izmeni jednim potezom iz Brisela - recimo, da se te pare zamrznu svaki put kada se pregovori obustave.

LOSE JE - sto cemo u tom procesu primiti i mnogo teskih udaraca koje cemo smatrati neopravdanim. Kosovo je de facto zavrsena prica. Sada nas ocekuje najpre prekid direktnih odnosa sa Republikom Srpskom, sa kojom cemo morati da pricamo iskljucivo preko Sarajeva. Nije iskljucena ni federalizacija Srbije, sa Vojvodinom, Sumadijom, Sandzakom i Beogradom kao federalnim jedinicama. Onda sledi hrvatska tuzba za ratne zlocine i naplata ratne stete, kojom mogu da nam koce pregovore kad pozele. S tim u vezi, cim Srbija pocne da postupa po EAW (evropski nalog za hapsenje), a morace kad-tad jer je to deo nekog "poglavlja", Hrvatska ce izdati na hiljade naloga da joj se isporuce drzavljani Srbije zbog navodnih ratnih zlocina. I opet blokada pregovora. To ce se u narodu zvati "hrvatski Hag". Ne lipsi magarce ...

Dobra i loša strana

pre 10 godina

LOŠA strana je, što će se za tih osam godina, nizati nebrojena ucena,poniženja i pritisaka na Srbiju.Jer još ima dosta prostora za uslovljavanje i otkidanje joše delova Srbije.
Svaka okolna zemlja, će postavljati neke ucene, koje će vlast u Srbiji aminovati i ustupati.Naravno na štetu Srbije.

DOBRA strana, što za toliko dug period, kriza u Evropi,kršenje ljudskih prava u Evropi, će toliko eskalirati, da će masa zemalja hteti da izađe iz EU. (Pitanje je da li će im dozvoliti, pošto zasada ne postoji mehanizam izlaska iz EU.)
I dobra strana je to što će se narod otrezniti, i videti koliko su nas nacionalno unizili i ponizile i prethodna i sadašnja vlast, i što će neminovno dovesti do dolaska nacionalnih i patriotskih stranaka, koje će kao Island, odustati od ulaska u EU.

Djoshica

pre 10 godina

Kad imamo dobre "čobane" koji nas čuvaju već 13 godina, u granicama ograđenom prostoru. Ostali smo samo mi "ograničeni" u Evropi. Čobanima odgovaraju što duži pregovori, jer od čobana nema većeg statusa. I od nade nema ništa, moraću da odblejim još jednu deceniju.

novica952

pre 10 godina

Ovaj profesor realno sagledava trenutno stanje Srbije i na bazi toga određuje vremenski okvir u kome se Srbija može nadati dobijanju članstva u EU.Taj rok od šest do osam godina je i pomalo optimističan jer je sigurno da će se na tom pojaviti još mnogo neznanih problema koji će ga usporiti. Mislim da nijedan zemlja koja je članica EU u svojim pristupnim pregovorima imala toliko uslova i problema kao mi, za neke smo sami krivi a neki su nam voljom moćnika nametnuti. Potrajaće ovaj period i dobro je da se što pre izabere glavni pregovorač koji treba odmah da zasuče rukave i krene u posao koji ga čeka. Što pre budemo krenuli da rešavamo poglavlje po poglavlje , eto nas ranije na vratima EU.

men

pre 10 godina

Težina pregovora će najviše zavisiti od stanja unutar EU. Ako prodje kriza smanjiće se odbojnost prema novim članovima i sve će ići lakše. Ako ostane ovako, trajaće i duže i nećemo ući u EU pre 2025-2030 godine kako odavno piše štampa u Nemačkoj. A do sada se obistinilo sve ono o čemu su pisali.

Stefan

pre 10 godina

Prosto NE u EU i to je to... Ja ne znam kako ikome nije jasno da necemo imati vise hleba sto ulazimo ili kada udjemo u EU samo cemo moliti bez razloga kao kreteni!

JA KAZEM DOSTA!

Zoran M.

pre 10 godina

Treba malo više TV emisija o EU i šta građani dobijaju a šta država ulaskom Srbije u EU. Ovde se o tome ne priča mnogo, a meni se čini da je razlog taj što građani od ulaska u EU i nemaju baš mnogo toga a država dobija kredite EU.

Mrki

pre 10 godina

Svaka prica, pa i ova, ima dobre i lose strane.

DOBRO JE - sto ce nasi vlastodrsci dobiti gonice s bicevima u rukama, koji ce ih naterati da Srbiju i njene institucije uteraju u red. I sto ce za svaki pokusaj hvatanja krivine uslediti ostar udarac. Ovde pre svega mislim na pravosudje, katastar, restituciju ... Bice tu posla, ali svi ce biti na dobitku, narocito gradjani! Pa i Evroskeptici, koji su takodje deo populacije. Takodje je dobro sto Srbija tokom pregovora ne gubi status kandidata i moze da koristi sredstva iz pretpristupnih fondova, mada to moze da se izmeni jednim potezom iz Brisela - recimo, da se te pare zamrznu svaki put kada se pregovori obustave.

LOSE JE - sto cemo u tom procesu primiti i mnogo teskih udaraca koje cemo smatrati neopravdanim. Kosovo je de facto zavrsena prica. Sada nas ocekuje najpre prekid direktnih odnosa sa Republikom Srpskom, sa kojom cemo morati da pricamo iskljucivo preko Sarajeva. Nije iskljucena ni federalizacija Srbije, sa Vojvodinom, Sumadijom, Sandzakom i Beogradom kao federalnim jedinicama. Onda sledi hrvatska tuzba za ratne zlocine i naplata ratne stete, kojom mogu da nam koce pregovore kad pozele. S tim u vezi, cim Srbija pocne da postupa po EAW (evropski nalog za hapsenje), a morace kad-tad jer je to deo nekog "poglavlja", Hrvatska ce izdati na hiljade naloga da joj se isporuce drzavljani Srbije zbog navodnih ratnih zlocina. I opet blokada pregovora. To ce se u narodu zvati "hrvatski Hag". Ne lipsi magarce ...

Mihailo

pre 10 godina

Ko nama brani da i bez EU budemo uređena držva? Dok se samo ne sredimo, niko drugi ne može da nam pomogne. A osim toga, investicije mogu da se pronađu i van Evrope.

andy

pre 10 godina

Za osam godina EU vise nece postojati. Svima se smucila, a politicke elite koje bi na silu da je odrze nece to biti ustanju da rade na duge staze. Okanite se EU i gledajte svoja posla.

vlada

pre 10 godina

Pa 8 godina pregovora u najboljem slucaju plus oko 2 godine za ratifikaciju i prijem, s obzirom na to da mi imamo Kosovo i jos 300 problema nekih ja mislim da nema sanse da postanemo clanica EU pre 2027 realno.. Kad su Slovenci 'ladno blokirali Hrvate godinu dana zbog morske granice, sta li ce tek nama da rade svi redom pocev od Madjara, Rumuna, Hrvata, Nemaca...? I CG ce verovatno uci pre nas, tako da Daciceva izjava kako je Srbija sledeca na redu za ulazak ne pije vodu, mislim da ce EU gledati da u sledecem krugu prosirenja primi sve nas zajedno, a ako tako bude onda ni sam bog ne zna kada ce to biti... verovatno nikada!!

men

pre 10 godina

Težina pregovora će najviše zavisiti od stanja unutar EU. Ako prodje kriza smanjiće se odbojnost prema novim članovima i sve će ići lakše. Ako ostane ovako, trajaće i duže i nećemo ući u EU pre 2025-2030 godine kako odavno piše štampa u Nemačkoj. A do sada se obistinilo sve ono o čemu su pisali.

Djoshica

pre 10 godina

Kad imamo dobre "čobane" koji nas čuvaju već 13 godina, u granicama ograđenom prostoru. Ostali smo samo mi "ograničeni" u Evropi. Čobanima odgovaraju što duži pregovori, jer od čobana nema većeg statusa. I od nade nema ništa, moraću da odblejim još jednu deceniju.

Stefan

pre 10 godina

Prosto NE u EU i to je to... Ja ne znam kako ikome nije jasno da necemo imati vise hleba sto ulazimo ili kada udjemo u EU samo cemo moliti bez razloga kao kreteni!

JA KAZEM DOSTA!

milan

pre 10 godina

(Mrki, 18. jul 2013 09:59)

Greska koju svi ponavljaju. Shvatite ljudi, nema vise gonica sa bicevima u rukama. To je EU radila mozda do pre 10ak godina, sada vise ne. Oni nam nece sredjivati zemlju, oni samo kad vide npr da imamo puno korupcije, sastanu se u Briselu i ugase neku donaciju ili fond koji se tice nas. ILi ne daju pare za projekte. Nece oni nikom vise govoriti: moras ovo, moras ono. Imaju dosta kukolja i kod sebe, sto bi cistili nase zito.

A drugo, tesko da ce ikad Srbija uci u EU. Dovoljno je samo da naidju neki izbori npr u Hrvatskoj i da njihovi politicari zbog antisrpskog populizma krenu: izrucite nam ovoga, izrucite nam onoga, dajte ovo, dajte ono. Dalje, trazice nesto i Madjari i Nemci. Oni vec merkaju imanja po Vojvodini koja su im oduzeta posle 1945. Mi smo jednostavno kao drzava toliko neozbiljni, da ja zaista mislim da slabo mi ikome vise trebamo. Evo sad se naknadno javljaju neki svedoci u vezi Brisa Tatona koji svedoce da se maltene sam ubio, jos ce da mu napakuju da je ostavio oprostajno pismo. Pa onda dzamije u BG i Nisu se same zapalile... Srbija je jednostavno u drustvu BiH, Makedonije, Albanije i tih banana zemalja i zaista ne vidim ko ce nas bilo gde primati. Rusi i ovo malo sto su ulagali to je zbog Italije, jer Juzni Tok ide do Italije, ne prave ga zbog nas. Mi nemamo more, samim tim ne mozemo biti neka trgovacka sila. Putevi nikakvi. Treba cela EU da se angazuje narednih 20 god pa da ovo pocne da lici na drzavu...

Zoran M.

pre 10 godina

Treba malo više TV emisija o EU i šta građani dobijaju a šta država ulaskom Srbije u EU. Ovde se o tome ne priča mnogo, a meni se čini da je razlog taj što građani od ulaska u EU i nemaju baš mnogo toga a država dobija kredite EU.

Dobra i loša strana

pre 10 godina

LOŠA strana je, što će se za tih osam godina, nizati nebrojena ucena,poniženja i pritisaka na Srbiju.Jer još ima dosta prostora za uslovljavanje i otkidanje joše delova Srbije.
Svaka okolna zemlja, će postavljati neke ucene, koje će vlast u Srbiji aminovati i ustupati.Naravno na štetu Srbije.

DOBRA strana, što za toliko dug period, kriza u Evropi,kršenje ljudskih prava u Evropi, će toliko eskalirati, da će masa zemalja hteti da izađe iz EU. (Pitanje je da li će im dozvoliti, pošto zasada ne postoji mehanizam izlaska iz EU.)
I dobra strana je to što će se narod otrezniti, i videti koliko su nas nacionalno unizili i ponizile i prethodna i sadašnja vlast, i što će neminovno dovesti do dolaska nacionalnih i patriotskih stranaka, koje će kao Island, odustati od ulaska u EU.

Robertino

pre 10 godina

Trenutno imam 42 godine i bogami, kako je krenulo, čini mi se kad Srbija udje u EU ja ću biti već u "bescarinskoj zoni" kod svetog Petra ili u najboljem slučaju senilni starac kome će da se mokri svaki čas...

Hogar

pre 10 godina

Da li zaista verujete da će za osam godina nas neko još uvek pozivati u neku organizaciju? Setimo se samo kakve su sve promene bile u proteklih osam godina.... čak se na teritoriji Evrope desilo i stvaranje nove "države"...naravno na našu štetu. Ko zna šta će se sve desiti u narednih osam godina i ko zna da li će Srbija tražiti prijem u tu EU... možda Srbija priđe nekoj normalnijoj opciji... ili ostane jednostavno - Srbija!

nn

pre 10 godina

Pa prijatelju mi nemamo sta da ponudimo a Turska ima. Primer ti je turizam. Dali su celu obalu strancima da grade lux hotele, a kod nas se za dozvolu nacvrca 100 agencija da im prvo platis pa tek onda da razmisle da ti je daju. Druga stvar je to sto su oni vekovima bili odlicni trgovci.

ima li kraja?

pre 10 godina

Od kada smo započeli evropski put sve lošije i lošije živimo. Mogu da zamislim kako ćemo izgledati na kraju tog puta, ako uopšte postoji njegov kraj.

novica952

pre 10 godina

Ovaj profesor realno sagledava trenutno stanje Srbije i na bazi toga određuje vremenski okvir u kome se Srbija može nadati dobijanju članstva u EU.Taj rok od šest do osam godina je i pomalo optimističan jer je sigurno da će se na tom pojaviti još mnogo neznanih problema koji će ga usporiti. Mislim da nijedan zemlja koja je članica EU u svojim pristupnim pregovorima imala toliko uslova i problema kao mi, za neke smo sami krivi a neki su nam voljom moćnika nametnuti. Potrajaće ovaj period i dobro je da se što pre izabere glavni pregovorač koji treba odmah da zasuče rukave i krene u posao koji ga čeka. Što pre budemo krenuli da rešavamo poglavlje po poglavlje , eto nas ranije na vratima EU.

Miroslav

pre 10 godina

Za tih osam godina od nas ništa neće ostati, izuzev političara koji će uvek biti živi i zdravi, pa taman imali vlast nad jednom livadom.

juji

pre 10 godina

@ jagodinac otkud ti ta glupost da cete se odreci pecenog preseta? Kod nas u Hrvatskoj se jos vrte odojci na raznju,a mi smo usli u EU. Tko bi ti trebao zabranit da peces sto kupis/uzgojis/ulovis? Nije EU babaroga da ti odreduje sta da jedes?Neke stvari vezane uz regionalno porjeklo ce se cak zastiti,tako da sad ne mogu Slovenci proizvodit Dalmatinski prsut.

HR

pre 10 godina

Nije bitno da li je za 6 ili 8 ili 10, bitni su pregovori jer vas oni tjeraju na uredenje drzave, ja bih osobobno volio da je hrvatska bila 30 godina u pregovorima a nikad usla u EU

Helios

pre 10 godina

Srbiju čeka 88 godina pregovora.
1. U Srbiji nema nijedne ZAISTA za EU stranke jer bi one od 5. oktobra do sada rešile barem 2/3 stare imovine - apsolutnog preduslova za ulazak u EU koji su mogle i morale rešiti bez ikakve pomoći sa strane. Naprotiv, ti prevarni EU-borci su glavni korisnici i ometači povratka stare imovine!
2. Beskonačnim "pregovorima" zauvek na vlasti ostaje organizovani kriminal zvani stranke koje se bore za ulazak u EU, a na štetu Srbije; baš to i žele oni u EU koju Srbiju žele samo tako da je - nema!
3. Rotacije tih mufljuza metodom proklizavanja i prevarom sve više dovode do politike svršenog čina po pitanju otimanja KiM. "Eto, oni prethodni su već izbacili iz UN u EU" "eto, oni prethodni su već uveli granicu" itd.
4. Odjednom će se, pred samim ciljem - kakva patetična ironija - pojaviti blokade SVIH suseda sa ucenama SVIH vrsta! A onda će biti: pa neka, sad kad smo tako blizu.
5. Već smo se odrekli raznih ekonomskih zaštita itd. a biće još i gore, uvek će "međufaza" podrazumevati prvo štetu nama pa onda korak napred. Primer nasilnog povratka, a sada i nasilnog zadržavanja, nacionalnih manjina iz EU u Srbiju je 100% jasan.
6. Turska onolika bezuspešno pregovara preko 20 godina - ali neće ih iako ispunjavaju kriterijume više nego 10 postojećih članica!
Malo, malo pameti, da uz Šengen delimo i EU Ekonomski Prostor i gledamo svoj interes sklanjajući ove partije, da radimo i samo tako biće bolje!

ura uredjen sistem!!!

pre 10 godina

Srbiju treba "uterati" u neki uredjeni sistem!
Vise mi je dnevnih improvizacija - od kuce do skole do posla do treninga i nazad preko glave!
Mislim da ce trajati i duze od osam godina ali neka traje koliko traje samo da je rezultat - UREDJEN SISTEM!!!

...

pre 10 godina

Za osam godina EU vise nece postojati. Svima se smucila, a politicke elite koje bi na silu da je odrze nece to biti ustanju da rade na duge staze. Okanite se EU i gledajte svoja posla.
(andy, 18. jul 2013 09:56)

Ako Srbija sa ovoliko lopova, nesuglasica i medjusobnog neslaganja nije propala nece ni EU, vise se slazu narodi evrope medjusobno, nego mi.

jovan

pre 10 godina

samo osam godina pa to je odlicno zato sto ja mislim da ce biti nikada a zasto pa zbog toga kad mi posle 25 godina pregovaranja ispunimo uslove za ulazak u petu ligu evropske unije tada ce se eu vec uveliko raspadati

Danijel

pre 10 godina

Ali mi jednostavno ne želimo u EU.Možemo sami sebi da uredimo državu bez tutora iz Brisela. Što se lepo ne sprovede referendum ZA ili PROTIV i da se već jednom zna na čemu smo.Pa ako bude ZA onda da se spremimo za sva moguća poniženja i ucene,a ako bude PROTIV lepo se zahvalimo na pažnji i kažemo "ne hvala, dosta više!" .

mozak

pre 10 godina

nece biti potrebe.EU ce se dotle raspasti, ili toliko izmeniti, da ce nas primiti i ranije.njima treba jeftina radna snaga i robovi, gde ce svoj otpad da gomilaju

Hrvoje

pre 10 godina

Pa ljudi još ni datum niste dobili, a Hrvatska vas neće blokirati, ukoliko se riješi bescarinska trgovina, pitanje hrvatske nacionalne manjine u Srbiji i granice razgraničenja na Dunavu za što svi stručnjaci predviđaju da će biti najveći problem pošto Hrvatska s druge strane Dunava ima nekoliko desetaka tisuća hektara, pa čak i neka sela / Kendžija /, a na hrvatskom teritoriju kod Apatina se širi poslovna zona i niču stambeni kompleksi. Po hrvatskom Ustavu nitko nema pravo otcijepiti ni jedan m2 teritora.

a sad adio

pre 10 godina

a da li neko slučajno zna zašto Turska još nije postala članica?? zato što su uzeli pare od EU lepo uložili sve pare u jednu stranu. Dobili su tolike dobitke od tih ulaganja i vratili pare EU, i sada im ne duguju ništa, a i dalje su u velikom plusu. Zato oni ne ulaze , jer EU nije u interesu da ubaci zemlju koja joj ne duguje ništa... Kada bi mi to uradili gde bi mi nam bio kraj. Još nešto, drugarica moja je bila u Turskoj na letovanju, i kaže da ne možeš da poverujes koliko je tamo sve jeftino a kvalitetno sve. Kada bi bili pametni i uradili isto što i Turska u ovoj zemljici bi svanulo...

panzer general

pre 10 godina

Ako nebude nekih velikih iznenađenja, balkanske zemlje (Srbija, Kosovo, BIH, CG, Makedonija i Albanija) ući će u paketu u EU za nekih 15 - 20 godina. Naravno, to vam sad ne govore jer bi to bilo krajnje demotivirajuće. U naredne 2 - 3 godine Srbija će morati de facto priznati Kosovo, a formalno priznanje će se tražiti prije ratifikacije. Nakon toga uslijediti će pritisci na Srbiju da sudjeluje u rasformiranju RS kako bi i BIH mogla krenuti u reorganizaciju i pristupne pregovore. Do tada će proći još nekih 6 - 8 godina. Kad se riješe ta najveća politička žarišta ostaje svima da u desetak godina riješe i formalne pregovore za članstvo.

SNS Bot 80

pre 10 godina

Siguran sam da ce nasa Vlada na celu sa Vucicem uraditi najbolje za Srbiju,kao sto je bilo i da sada i da ce uspeti u ovim teskim pregovorima koji nas ocekuju.Puna podrska Vucicu i njegovoj stranci,nikada nas nisu izneverili.

Friedrich

pre 10 godina

Uporedio bih nas put u EU sa studentom koji je upravo polozio prijemni ispit. Mi doduse nismo ni tu nacisto, ali recimo da smo uslovno primljeni na zeljeni fakultet. Sada taj student u nacelu ima dva puta:
1. Da redovno dolazi na predavanja i vjezbe, da ispunjava predispitne obaveze i da USVAJA gradivo. Ucenje je, ne zaboravimo, promjena licnosti.
Ovakav student koji ima stvarnu zelju da uci i nauci cak i ako ne polozi sve u roku od 5 ili 6 godina - ispekao je zanat i spreman je da RADI i zaradjuje.
2. Student moze posjecivati brucosijade nekoliko godina, biti obavezan clan svake zurke, hvatati krivine, sluzbeno polagati ispite uz obilatu pomoc puskica, i pri tom, naravno nece gotovo nista nauciti. On cak moze zavrsiti fakultet u roku, prije prvog studenta, ali postace diplomirana tabula rasa - ne znajuci ni sta ni zasto je studirao. Dobice diplomu, ali bice potpuno nespreman za trzisnu utakmicu kakva vlada u razvijenom svijetu gdje ce traziti posao.
Kojim ce putem krenuti Srbija zavisi od nas. Zaista ne vidim nikakvu teskocu u tome da pregovaramo (studiramo) i 10 ili vise godina, ako cemo sustinski usvajati gradivo i svake godine biti vidno bolji i samopouzdaniji. Kada steknemo takvu diplomu iza koje stoje vjestine, znanja i sposobnosti, sasvim je svejedno da li cemo se zaposliti u preduzecu koje se zove EU ili nekom drugom. Svako ce htjeti da nas primi.

misterno

pre 10 godina

Mi smo navikli da cekamo, 8 godina je za nas maciji kasalj, cekali smo mi u raznim redovima godinama, a s obzirom kakvo je realno stanje u zemlji, cekacemo vidim ja i 18 godina.

Darko

pre 10 godina

kriza u Evropi,kršenje ljudskih prava u Evropi, će toliko eskalirati, da će masa zemalja hteti da izađe iz EU. (Pitanje je da li će im dozvoliti, pošto zasada ne postoji mehanizam izlaska iz EU.)I dobra strana je to što će se narod otrezniti, i videti koliko su nas nacionalno unizili i ponizile i prethodna i sadašnja vlast, i što će neminovno dovesti do dolaska nacionalnih i patriotskih stranaka, koje će kao Island, odustati od ulaska u EU. (Dobra i loša strana, 18. jul 2013 09:52)

svaka zemlja može da izađe iz eu referendumom kadgod to poželi

mirko kojotovski

pre 10 godina

Kako je ovo vec dosadno postalo, a smesno svakako i jest.Ko to dosad nije ukapirao nece nikad.Clanice eu(nebitne zemlje) su kao prvo morale unistiti vlastitu privredu(demokratske partije) pa se onda procentualno na broj stanovnistva zaduziti kod zapadnih banki (citaj Rotsilda, Rokfelera) zatim verski datum promeniti (Vatikan) i na kraju stavis svoj potpis na kapitulaciju zemlje tj.ulazis u tzv.eu.To je nesto vesto i intiligentno odradjeno da se ne rusi bezveze urbana sredina ratom nego ovako demokratskim putem predas zemlju tudjinu koji ce to sve fino da pusti u korov.Svi su pametni, a jedino Svajcarci i Norvezani glupi pa im se ne ulazi u to birano drustvo...
Treba svako da zasuce rukave i da radi prvo na sebi, a onda ce se kupac sam javiti. Belorusiju kao niko ne voli, a Nemci prave godisnji promet od 3 milijarde evrica, pa vi gledajte slepo u tzv. EU.

juji

pre 10 godina

@milan Poprilicno tocan i iskren komentar,drago mi je da ima realnih ljudi ovdje. Mislim da cete uci za nekih 8 god.i to bi moglo bit realno i ovisi o tome kolko sredite stvari u Srbiji (korupcija,sudstvo,uskladivanje zakona...),ako brzo sredite te stvari manje ce vas ostale clanice kocit,a da ce bit ustupaka i ucjena bit ce.Pozdrav iz Hrvatske i zelim vam da nam se brzo pridruzite u EU,jer iako su mnogi protiv EU postavite si pitanje koja je alternativa?

tonči

pre 10 godina

Slovačka je bila rekorder u pregovorima i iste ja završila za 2 godine, zatim ratifikacija još najmanje 1,5 godinu. Međutim kriteriji su se postrožili i ne trebate očekivati pregovore kraće od 3-5 godina + ratifikacija. Mislim da u idealnom slučaju u EU ulazite 2018.g., a realno ne prije 2020.g.

Петар Миловановић

pre 10 godina

„Profesor Fakulteta političkih nauka Jovan Teokarević kaže da Srbiju očekuju teški i dugi pregovori sa EU, koji će najverovatnije trajati od šest do osam godina“.
За тих 6-8 година а можда и више, ови евроамерички папучари и потрчци, ови чираци и евроамерички шегерти и калфе, има целу Србију да униште и распродају, све оно што Тадић није успео за неколико мандата и на неколико функција! А после ће од евроамеричких комесара и комесарки, високих европских изасланика за Западни Балкан, ниских и средње висине да добију калфено писмо у коме пише да су успешно положили калфени испит и постали калфе! А за мајсторе ће их прогласити када у Србији не буде ни један Србин! Ви преговарајте, ако треба до краја историје, ја си имам паметнију работу од тога европског замајавања, муштрања, прегањања, цеђења и изнуђивања! Где су сада они што хоће одмах у Европу, што хоће добро да живе, да им се деца школују, да немају било каквих проблема, али их у томе спречавају Срби са окупираног Косова и Метохије, који се противе европском путу Србије!? Европа их уопште не види нити се брине о њима, а требало би да буду награђени за приврженост „европским идеалима и вредностима“! Само када би нам рекли бар једну европску вредност, да знамо о чему се ради!

juji

pre 10 godina

@Panzer general Evo ja iz Hrvatske mislim da ce Srbija uci za nekih 8 god.mozda manje ako ubrzaju reforme.BiH mislim da nece ni za 20 god.i da je bolje da se RS odvoji,a BiH Hrvatima da veci stupanj autonomije jedino tako BiH moze naprijed.Mislim da bi Srbija mogla uci i prije CG.

Jagodinac

pre 10 godina

Verujem kad bi se narod pitao na referendumu da li hoce u EU,bilo bi vise od 50% -ne,zato sto niko nije jasno predocio narodu sta dobijamo ulaskom,i da li se isplati odricanje od pecenog praseta..

kako

pre 10 godina

Ali mi jednostavno ne želimo u EU.Možemo sami sebi da uredimo državu bez tutora iz Brisela. Što se lepo ne sprovede referendum ZA ili PROTIV i da se već jednom zna na čemu smo.Pa ako bude ZA onda da se spremimo za sva moguća poniženja i ucene,a ako bude PROTIV lepo se zahvalimo na pažnji i kažemo "ne hvala, dosta više!" . (Danijel, 18. jul 2013 12:14)
Da, baš možemo da je uredimo. Već 20 god. je uređujemo.

Dragan

pre 10 godina

Neki dusebriznici vec prognoziraju i znaju sta ce se i kada ce se desiti da Srbija udje u EU, ali je to u cilju da do toga ne dodje i da se odrzi konstantno nepoverenje naroda prema Zapadu uopste. Msm da su tu u pitanju uvek jedni te isti koji cekaju da im se vrati nasa sojalisticka revolucija kako bi mogli da zamlacuju narod jos 70 godina.

SNS Bot 80

pre 10 godina

Siguran sam da ce nasa Vlada na celu sa Vucicem uraditi najbolje za Srbiju,kao sto je bilo i da sada i da ce uspeti u ovim teskim pregovorima koji nas ocekuju.Puna podrska Vucicu i njegovoj stranci,nikada nas nisu izneverili.

andy

pre 10 godina

Za osam godina EU vise nece postojati. Svima se smucila, a politicke elite koje bi na silu da je odrze nece to biti ustanju da rade na duge staze. Okanite se EU i gledajte svoja posla.

Stefan

pre 10 godina

Prosto NE u EU i to je to... Ja ne znam kako ikome nije jasno da necemo imati vise hleba sto ulazimo ili kada udjemo u EU samo cemo moliti bez razloga kao kreteni!

JA KAZEM DOSTA!

Dobra i loša strana

pre 10 godina

LOŠA strana je, što će se za tih osam godina, nizati nebrojena ucena,poniženja i pritisaka na Srbiju.Jer još ima dosta prostora za uslovljavanje i otkidanje joše delova Srbije.
Svaka okolna zemlja, će postavljati neke ucene, koje će vlast u Srbiji aminovati i ustupati.Naravno na štetu Srbije.

DOBRA strana, što za toliko dug period, kriza u Evropi,kršenje ljudskih prava u Evropi, će toliko eskalirati, da će masa zemalja hteti da izađe iz EU. (Pitanje je da li će im dozvoliti, pošto zasada ne postoji mehanizam izlaska iz EU.)
I dobra strana je to što će se narod otrezniti, i videti koliko su nas nacionalno unizili i ponizile i prethodna i sadašnja vlast, i što će neminovno dovesti do dolaska nacionalnih i patriotskih stranaka, koje će kao Island, odustati od ulaska u EU.

Mrki

pre 10 godina

Svaka prica, pa i ova, ima dobre i lose strane.

DOBRO JE - sto ce nasi vlastodrsci dobiti gonice s bicevima u rukama, koji ce ih naterati da Srbiju i njene institucije uteraju u red. I sto ce za svaki pokusaj hvatanja krivine uslediti ostar udarac. Ovde pre svega mislim na pravosudje, katastar, restituciju ... Bice tu posla, ali svi ce biti na dobitku, narocito gradjani! Pa i Evroskeptici, koji su takodje deo populacije. Takodje je dobro sto Srbija tokom pregovora ne gubi status kandidata i moze da koristi sredstva iz pretpristupnih fondova, mada to moze da se izmeni jednim potezom iz Brisela - recimo, da se te pare zamrznu svaki put kada se pregovori obustave.

LOSE JE - sto cemo u tom procesu primiti i mnogo teskih udaraca koje cemo smatrati neopravdanim. Kosovo je de facto zavrsena prica. Sada nas ocekuje najpre prekid direktnih odnosa sa Republikom Srpskom, sa kojom cemo morati da pricamo iskljucivo preko Sarajeva. Nije iskljucena ni federalizacija Srbije, sa Vojvodinom, Sumadijom, Sandzakom i Beogradom kao federalnim jedinicama. Onda sledi hrvatska tuzba za ratne zlocine i naplata ratne stete, kojom mogu da nam koce pregovore kad pozele. S tim u vezi, cim Srbija pocne da postupa po EAW (evropski nalog za hapsenje), a morace kad-tad jer je to deo nekog "poglavlja", Hrvatska ce izdati na hiljade naloga da joj se isporuce drzavljani Srbije zbog navodnih ratnih zlocina. I opet blokada pregovora. To ce se u narodu zvati "hrvatski Hag". Ne lipsi magarce ...

Hogar

pre 10 godina

Da li zaista verujete da će za osam godina nas neko još uvek pozivati u neku organizaciju? Setimo se samo kakve su sve promene bile u proteklih osam godina.... čak se na teritoriji Evrope desilo i stvaranje nove "države"...naravno na našu štetu. Ko zna šta će se sve desiti u narednih osam godina i ko zna da li će Srbija tražiti prijem u tu EU... možda Srbija priđe nekoj normalnijoj opciji... ili ostane jednostavno - Srbija!

Danijel

pre 10 godina

Ali mi jednostavno ne želimo u EU.Možemo sami sebi da uredimo državu bez tutora iz Brisela. Što se lepo ne sprovede referendum ZA ili PROTIV i da se već jednom zna na čemu smo.Pa ako bude ZA onda da se spremimo za sva moguća poniženja i ucene,a ako bude PROTIV lepo se zahvalimo na pažnji i kažemo "ne hvala, dosta više!" .

Zoran M.

pre 10 godina

Treba malo više TV emisija o EU i šta građani dobijaju a šta država ulaskom Srbije u EU. Ovde se o tome ne priča mnogo, a meni se čini da je razlog taj što građani od ulaska u EU i nemaju baš mnogo toga a država dobija kredite EU.

Mihailo

pre 10 godina

Ko nama brani da i bez EU budemo uređena držva? Dok se samo ne sredimo, niko drugi ne može da nam pomogne. A osim toga, investicije mogu da se pronađu i van Evrope.

a sad adio

pre 10 godina

a da li neko slučajno zna zašto Turska još nije postala članica?? zato što su uzeli pare od EU lepo uložili sve pare u jednu stranu. Dobili su tolike dobitke od tih ulaganja i vratili pare EU, i sada im ne duguju ništa, a i dalje su u velikom plusu. Zato oni ne ulaze , jer EU nije u interesu da ubaci zemlju koja joj ne duguje ništa... Kada bi mi to uradili gde bi mi nam bio kraj. Još nešto, drugarica moja je bila u Turskoj na letovanju, i kaže da ne možeš da poverujes koliko je tamo sve jeftino a kvalitetno sve. Kada bi bili pametni i uradili isto što i Turska u ovoj zemljici bi svanulo...

...

pre 10 godina

Za osam godina EU vise nece postojati. Svima se smucila, a politicke elite koje bi na silu da je odrze nece to biti ustanju da rade na duge staze. Okanite se EU i gledajte svoja posla.
(andy, 18. jul 2013 09:56)

Ako Srbija sa ovoliko lopova, nesuglasica i medjusobnog neslaganja nije propala nece ni EU, vise se slazu narodi evrope medjusobno, nego mi.

Петар Миловановић

pre 10 godina

„Profesor Fakulteta političkih nauka Jovan Teokarević kaže da Srbiju očekuju teški i dugi pregovori sa EU, koji će najverovatnije trajati od šest do osam godina“.
За тих 6-8 година а можда и више, ови евроамерички папучари и потрчци, ови чираци и евроамерички шегерти и калфе, има целу Србију да униште и распродају, све оно што Тадић није успео за неколико мандата и на неколико функција! А после ће од евроамеричких комесара и комесарки, високих европских изасланика за Западни Балкан, ниских и средње висине да добију калфено писмо у коме пише да су успешно положили калфени испит и постали калфе! А за мајсторе ће их прогласити када у Србији не буде ни један Србин! Ви преговарајте, ако треба до краја историје, ја си имам паметнију работу од тога европског замајавања, муштрања, прегањања, цеђења и изнуђивања! Где су сада они што хоће одмах у Европу, што хоће добро да живе, да им се деца школују, да немају било каквих проблема, али их у томе спречавају Срби са окупираног Косова и Метохије, који се противе европском путу Србије!? Европа их уопште не види нити се брине о њима, а требало би да буду награђени за приврженост „европским идеалима и вредностима“! Само када би нам рекли бар једну европску вредност, да знамо о чему се ради!

juji

pre 10 godina

@Panzer general Evo ja iz Hrvatske mislim da ce Srbija uci za nekih 8 god.mozda manje ako ubrzaju reforme.BiH mislim da nece ni za 20 god.i da je bolje da se RS odvoji,a BiH Hrvatima da veci stupanj autonomije jedino tako BiH moze naprijed.Mislim da bi Srbija mogla uci i prije CG.

Djoshica

pre 10 godina

Kad imamo dobre "čobane" koji nas čuvaju već 13 godina, u granicama ograđenom prostoru. Ostali smo samo mi "ograničeni" u Evropi. Čobanima odgovaraju što duži pregovori, jer od čobana nema većeg statusa. I od nade nema ništa, moraću da odblejim još jednu deceniju.

novica952

pre 10 godina

Ovaj profesor realno sagledava trenutno stanje Srbije i na bazi toga određuje vremenski okvir u kome se Srbija može nadati dobijanju članstva u EU.Taj rok od šest do osam godina je i pomalo optimističan jer je sigurno da će se na tom pojaviti još mnogo neznanih problema koji će ga usporiti. Mislim da nijedan zemlja koja je članica EU u svojim pristupnim pregovorima imala toliko uslova i problema kao mi, za neke smo sami krivi a neki su nam voljom moćnika nametnuti. Potrajaće ovaj period i dobro je da se što pre izabere glavni pregovorač koji treba odmah da zasuče rukave i krene u posao koji ga čeka. Što pre budemo krenuli da rešavamo poglavlje po poglavlje , eto nas ranije na vratima EU.

ima li kraja?

pre 10 godina

Od kada smo započeli evropski put sve lošije i lošije živimo. Mogu da zamislim kako ćemo izgledati na kraju tog puta, ako uopšte postoji njegov kraj.

Hrvoje

pre 10 godina

Pa ljudi još ni datum niste dobili, a Hrvatska vas neće blokirati, ukoliko se riješi bescarinska trgovina, pitanje hrvatske nacionalne manjine u Srbiji i granice razgraničenja na Dunavu za što svi stručnjaci predviđaju da će biti najveći problem pošto Hrvatska s druge strane Dunava ima nekoliko desetaka tisuća hektara, pa čak i neka sela / Kendžija /, a na hrvatskom teritoriju kod Apatina se širi poslovna zona i niču stambeni kompleksi. Po hrvatskom Ustavu nitko nema pravo otcijepiti ni jedan m2 teritora.

panzer general

pre 10 godina

Ako nebude nekih velikih iznenađenja, balkanske zemlje (Srbija, Kosovo, BIH, CG, Makedonija i Albanija) ući će u paketu u EU za nekih 15 - 20 godina. Naravno, to vam sad ne govore jer bi to bilo krajnje demotivirajuće. U naredne 2 - 3 godine Srbija će morati de facto priznati Kosovo, a formalno priznanje će se tražiti prije ratifikacije. Nakon toga uslijediti će pritisci na Srbiju da sudjeluje u rasformiranju RS kako bi i BIH mogla krenuti u reorganizaciju i pristupne pregovore. Do tada će proći još nekih 6 - 8 godina. Kad se riješe ta najveća politička žarišta ostaje svima da u desetak godina riješe i formalne pregovore za članstvo.

mozak

pre 10 godina

nece biti potrebe.EU ce se dotle raspasti, ili toliko izmeniti, da ce nas primiti i ranije.njima treba jeftina radna snaga i robovi, gde ce svoj otpad da gomilaju

Darko

pre 10 godina

kriza u Evropi,kršenje ljudskih prava u Evropi, će toliko eskalirati, da će masa zemalja hteti da izađe iz EU. (Pitanje je da li će im dozvoliti, pošto zasada ne postoji mehanizam izlaska iz EU.)I dobra strana je to što će se narod otrezniti, i videti koliko su nas nacionalno unizili i ponizile i prethodna i sadašnja vlast, i što će neminovno dovesti do dolaska nacionalnih i patriotskih stranaka, koje će kao Island, odustati od ulaska u EU. (Dobra i loša strana, 18. jul 2013 09:52)

svaka zemlja može da izađe iz eu referendumom kadgod to poželi

Helios

pre 10 godina

Srbiju čeka 88 godina pregovora.
1. U Srbiji nema nijedne ZAISTA za EU stranke jer bi one od 5. oktobra do sada rešile barem 2/3 stare imovine - apsolutnog preduslova za ulazak u EU koji su mogle i morale rešiti bez ikakve pomoći sa strane. Naprotiv, ti prevarni EU-borci su glavni korisnici i ometači povratka stare imovine!
2. Beskonačnim "pregovorima" zauvek na vlasti ostaje organizovani kriminal zvani stranke koje se bore za ulazak u EU, a na štetu Srbije; baš to i žele oni u EU koju Srbiju žele samo tako da je - nema!
3. Rotacije tih mufljuza metodom proklizavanja i prevarom sve više dovode do politike svršenog čina po pitanju otimanja KiM. "Eto, oni prethodni su već izbacili iz UN u EU" "eto, oni prethodni su već uveli granicu" itd.
4. Odjednom će se, pred samim ciljem - kakva patetična ironija - pojaviti blokade SVIH suseda sa ucenama SVIH vrsta! A onda će biti: pa neka, sad kad smo tako blizu.
5. Već smo se odrekli raznih ekonomskih zaštita itd. a biće još i gore, uvek će "međufaza" podrazumevati prvo štetu nama pa onda korak napred. Primer nasilnog povratka, a sada i nasilnog zadržavanja, nacionalnih manjina iz EU u Srbiju je 100% jasan.
6. Turska onolika bezuspešno pregovara preko 20 godina - ali neće ih iako ispunjavaju kriterijume više nego 10 postojećih članica!
Malo, malo pameti, da uz Šengen delimo i EU Ekonomski Prostor i gledamo svoj interes sklanjajući ove partije, da radimo i samo tako biće bolje!

ura uredjen sistem!!!

pre 10 godina

Srbiju treba "uterati" u neki uredjeni sistem!
Vise mi je dnevnih improvizacija - od kuce do skole do posla do treninga i nazad preko glave!
Mislim da ce trajati i duze od osam godina ali neka traje koliko traje samo da je rezultat - UREDJEN SISTEM!!!

Jagodinac

pre 10 godina

Verujem kad bi se narod pitao na referendumu da li hoce u EU,bilo bi vise od 50% -ne,zato sto niko nije jasno predocio narodu sta dobijamo ulaskom,i da li se isplati odricanje od pecenog praseta..

mirko kojotovski

pre 10 godina

Kako je ovo vec dosadno postalo, a smesno svakako i jest.Ko to dosad nije ukapirao nece nikad.Clanice eu(nebitne zemlje) su kao prvo morale unistiti vlastitu privredu(demokratske partije) pa se onda procentualno na broj stanovnistva zaduziti kod zapadnih banki (citaj Rotsilda, Rokfelera) zatim verski datum promeniti (Vatikan) i na kraju stavis svoj potpis na kapitulaciju zemlje tj.ulazis u tzv.eu.To je nesto vesto i intiligentno odradjeno da se ne rusi bezveze urbana sredina ratom nego ovako demokratskim putem predas zemlju tudjinu koji ce to sve fino da pusti u korov.Svi su pametni, a jedino Svajcarci i Norvezani glupi pa im se ne ulazi u to birano drustvo...
Treba svako da zasuce rukave i da radi prvo na sebi, a onda ce se kupac sam javiti. Belorusiju kao niko ne voli, a Nemci prave godisnji promet od 3 milijarde evrica, pa vi gledajte slepo u tzv. EU.

HR

pre 10 godina

Nije bitno da li je za 6 ili 8 ili 10, bitni su pregovori jer vas oni tjeraju na uredenje drzave, ja bih osobobno volio da je hrvatska bila 30 godina u pregovorima a nikad usla u EU

milan

pre 10 godina

(Mrki, 18. jul 2013 09:59)

Greska koju svi ponavljaju. Shvatite ljudi, nema vise gonica sa bicevima u rukama. To je EU radila mozda do pre 10ak godina, sada vise ne. Oni nam nece sredjivati zemlju, oni samo kad vide npr da imamo puno korupcije, sastanu se u Briselu i ugase neku donaciju ili fond koji se tice nas. ILi ne daju pare za projekte. Nece oni nikom vise govoriti: moras ovo, moras ono. Imaju dosta kukolja i kod sebe, sto bi cistili nase zito.

A drugo, tesko da ce ikad Srbija uci u EU. Dovoljno je samo da naidju neki izbori npr u Hrvatskoj i da njihovi politicari zbog antisrpskog populizma krenu: izrucite nam ovoga, izrucite nam onoga, dajte ovo, dajte ono. Dalje, trazice nesto i Madjari i Nemci. Oni vec merkaju imanja po Vojvodini koja su im oduzeta posle 1945. Mi smo jednostavno kao drzava toliko neozbiljni, da ja zaista mislim da slabo mi ikome vise trebamo. Evo sad se naknadno javljaju neki svedoci u vezi Brisa Tatona koji svedoce da se maltene sam ubio, jos ce da mu napakuju da je ostavio oprostajno pismo. Pa onda dzamije u BG i Nisu se same zapalile... Srbija je jednostavno u drustvu BiH, Makedonije, Albanije i tih banana zemalja i zaista ne vidim ko ce nas bilo gde primati. Rusi i ovo malo sto su ulagali to je zbog Italije, jer Juzni Tok ide do Italije, ne prave ga zbog nas. Mi nemamo more, samim tim ne mozemo biti neka trgovacka sila. Putevi nikakvi. Treba cela EU da se angazuje narednih 20 god pa da ovo pocne da lici na drzavu...

juji

pre 10 godina

@milan Poprilicno tocan i iskren komentar,drago mi je da ima realnih ljudi ovdje. Mislim da cete uci za nekih 8 god.i to bi moglo bit realno i ovisi o tome kolko sredite stvari u Srbiji (korupcija,sudstvo,uskladivanje zakona...),ako brzo sredite te stvari manje ce vas ostale clanice kocit,a da ce bit ustupaka i ucjena bit ce.Pozdrav iz Hrvatske i zelim vam da nam se brzo pridruzite u EU,jer iako su mnogi protiv EU postavite si pitanje koja je alternativa?

men

pre 10 godina

Težina pregovora će najviše zavisiti od stanja unutar EU. Ako prodje kriza smanjiće se odbojnost prema novim članovima i sve će ići lakše. Ako ostane ovako, trajaće i duže i nećemo ući u EU pre 2025-2030 godine kako odavno piše štampa u Nemačkoj. A do sada se obistinilo sve ono o čemu su pisali.

Dragan

pre 10 godina

Neki dusebriznici vec prognoziraju i znaju sta ce se i kada ce se desiti da Srbija udje u EU, ali je to u cilju da do toga ne dodje i da se odrzi konstantno nepoverenje naroda prema Zapadu uopste. Msm da su tu u pitanju uvek jedni te isti koji cekaju da im se vrati nasa sojalisticka revolucija kako bi mogli da zamlacuju narod jos 70 godina.

vlada

pre 10 godina

Pa 8 godina pregovora u najboljem slucaju plus oko 2 godine za ratifikaciju i prijem, s obzirom na to da mi imamo Kosovo i jos 300 problema nekih ja mislim da nema sanse da postanemo clanica EU pre 2027 realno.. Kad su Slovenci 'ladno blokirali Hrvate godinu dana zbog morske granice, sta li ce tek nama da rade svi redom pocev od Madjara, Rumuna, Hrvata, Nemaca...? I CG ce verovatno uci pre nas, tako da Daciceva izjava kako je Srbija sledeca na redu za ulazak ne pije vodu, mislim da ce EU gledati da u sledecem krugu prosirenja primi sve nas zajedno, a ako tako bude onda ni sam bog ne zna kada ce to biti... verovatno nikada!!

Friedrich

pre 10 godina

Uporedio bih nas put u EU sa studentom koji je upravo polozio prijemni ispit. Mi doduse nismo ni tu nacisto, ali recimo da smo uslovno primljeni na zeljeni fakultet. Sada taj student u nacelu ima dva puta:
1. Da redovno dolazi na predavanja i vjezbe, da ispunjava predispitne obaveze i da USVAJA gradivo. Ucenje je, ne zaboravimo, promjena licnosti.
Ovakav student koji ima stvarnu zelju da uci i nauci cak i ako ne polozi sve u roku od 5 ili 6 godina - ispekao je zanat i spreman je da RADI i zaradjuje.
2. Student moze posjecivati brucosijade nekoliko godina, biti obavezan clan svake zurke, hvatati krivine, sluzbeno polagati ispite uz obilatu pomoc puskica, i pri tom, naravno nece gotovo nista nauciti. On cak moze zavrsiti fakultet u roku, prije prvog studenta, ali postace diplomirana tabula rasa - ne znajuci ni sta ni zasto je studirao. Dobice diplomu, ali bice potpuno nespreman za trzisnu utakmicu kakva vlada u razvijenom svijetu gdje ce traziti posao.
Kojim ce putem krenuti Srbija zavisi od nas. Zaista ne vidim nikakvu teskocu u tome da pregovaramo (studiramo) i 10 ili vise godina, ako cemo sustinski usvajati gradivo i svake godine biti vidno bolji i samopouzdaniji. Kada steknemo takvu diplomu iza koje stoje vjestine, znanja i sposobnosti, sasvim je svejedno da li cemo se zaposliti u preduzecu koje se zove EU ili nekom drugom. Svako ce htjeti da nas primi.

jovan

pre 10 godina

samo osam godina pa to je odlicno zato sto ja mislim da ce biti nikada a zasto pa zbog toga kad mi posle 25 godina pregovaranja ispunimo uslove za ulazak u petu ligu evropske unije tada ce se eu vec uveliko raspadati

kako

pre 10 godina

Ali mi jednostavno ne želimo u EU.Možemo sami sebi da uredimo državu bez tutora iz Brisela. Što se lepo ne sprovede referendum ZA ili PROTIV i da se već jednom zna na čemu smo.Pa ako bude ZA onda da se spremimo za sva moguća poniženja i ucene,a ako bude PROTIV lepo se zahvalimo na pažnji i kažemo "ne hvala, dosta više!" . (Danijel, 18. jul 2013 12:14)
Da, baš možemo da je uredimo. Već 20 god. je uređujemo.

Miroslav

pre 10 godina

Za tih osam godina od nas ništa neće ostati, izuzev političara koji će uvek biti živi i zdravi, pa taman imali vlast nad jednom livadom.

Robertino

pre 10 godina

Trenutno imam 42 godine i bogami, kako je krenulo, čini mi se kad Srbija udje u EU ja ću biti već u "bescarinskoj zoni" kod svetog Petra ili u najboljem slučaju senilni starac kome će da se mokri svaki čas...

nn

pre 10 godina

Pa prijatelju mi nemamo sta da ponudimo a Turska ima. Primer ti je turizam. Dali su celu obalu strancima da grade lux hotele, a kod nas se za dozvolu nacvrca 100 agencija da im prvo platis pa tek onda da razmisle da ti je daju. Druga stvar je to sto su oni vekovima bili odlicni trgovci.

misterno

pre 10 godina

Mi smo navikli da cekamo, 8 godina je za nas maciji kasalj, cekali smo mi u raznim redovima godinama, a s obzirom kakvo je realno stanje u zemlji, cekacemo vidim ja i 18 godina.

tonči

pre 10 godina

Slovačka je bila rekorder u pregovorima i iste ja završila za 2 godine, zatim ratifikacija još najmanje 1,5 godinu. Međutim kriteriji su se postrožili i ne trebate očekivati pregovore kraće od 3-5 godina + ratifikacija. Mislim da u idealnom slučaju u EU ulazite 2018.g., a realno ne prije 2020.g.

juji

pre 10 godina

@ jagodinac otkud ti ta glupost da cete se odreci pecenog preseta? Kod nas u Hrvatskoj se jos vrte odojci na raznju,a mi smo usli u EU. Tko bi ti trebao zabranit da peces sto kupis/uzgojis/ulovis? Nije EU babaroga da ti odreduje sta da jedes?Neke stvari vezane uz regionalno porjeklo ce se cak zastiti,tako da sad ne mogu Slovenci proizvodit Dalmatinski prsut.