Nedelja, 17.05.2020.

11:51

Zabrana rada nedeljom u Srbiji i regionu: Veća prava za radnike ili više otkaza?

Privrednici iz Bajine Bašte pokrenuli su inicijativu da se na teritoriji te opštine usvoji pravna regulativa koja nedelju predviđa kao neradan dan.

Izvor: B92

Zabrana rada nedeljom u Srbiji i regionu: Veæa prava za radnike ili više otkaza? IMAGE SOURCE
IMAGE DESCRIPTION

76 Komentari

Sortiraj po:

Milica

pre 3 godine

Evo jedan prost razlog, da dete sad ne bi islo u vrtic, mora da bude sa babom i dedom u selu. Ja ako sam slobodna radnim danim, a suprug vikendom, nas troje se ne bismo nikad sastavilo zajedno. I tako nekoliko meseci. I sta dobijemo? Jednu frustiranu porodicu koja ce pokleknuti pod izazovom. Uostalom, sad smo imali i po 4 dana zatvaranje u kucama, koliko vidim svi zivi, zdravi, pravi, prezivece se i bez te radne nedelje. Svete nedelje, kad porodica treba da bude zajedno, na okupu, a ne razdvojena zbog posla. Da li ste Vi svesni da je ljudima u TC slobodna nedelja misaona imenica? Da neko mora da moli da ima jedan dan da bude sa porodicom. Mislite da nas to ne ponizava, da nj ne volimo da nedeljom leskarimo sa nasom decom, da rucamo zajedno kao porodica, da prosetamo, odemo negde na izlet. Volimo, ali smo postali robovi TC i 'velikih' privatnika.

Sandra

pre 3 godine

Rad nedeljom treba ukinuti,nedelja je dan kad trebas biti sa svojom porodicom.Nista mi gore nije nego kad ustanem od nedeljnog rucka i idem na posao.U trgovini je uvek po meni manjak radnika,da bi se sve u trgovini ispostovalo a ima i sta treba itekako radna snaga.Znaci nedelja slobodna da svako moze da uziva sa svojom porodicom.

Јабучило

pre 3 godine

Po struci sam trgovac sa 31 godinom radnog iskustva.
Nekada su postojala 3 dezurna dragstora u Beogradu,a ostale prodavnice radile subotom do 15h.
I sve je funkcionisalo.
A to je dokazalo i ovo vanredno stanje.
U novom robovlasnickom sistemu,trgovci su iskljucivo jedina struka koja NAZALOST nikada nije strajkovala,a degradirana maximalno,jer su danas SVI trgovci.
?psolutno ukinuti rad nedeljom.
Podrska trgovcima !!!
(Seka, 18. maj 2020 21:43)

А зашто не штрајкујете?

Seka

pre 3 godine

Po struci sam trgovac sa 31 godinom radnog iskustva.
Nekada su postojala 3 dezurna dragstora u Beogradu,a ostale prodavnice radile subotom do 15h.
I sve je funkcionisalo.
A to je dokazalo i ovo vanredno stanje.
U novom robovlasnickom sistemu,trgovci su iskljucivo jedina struka koja NAZALOST nikada nije strajkovala,a degradirana maximalno,jer su danas SVI trgovci.
Àpsolutno ukinuti rad nedeljom.
Podrska trgovcima !!!

Vladimir

pre 3 godine

Znate, stari je trik sa radničkim pravima i radnim mestima.
To se poteže da se ne bi plate povećavale.
Zaposlenima su potrebne veće plate a ne veća prava. I danas postoji jasan zakon koliko košta satnica za rad nedeljom i prekovremeno pa svi žmure i odjednom se presamitili i nude da se ne radi nedeljom. Naravno da će odmah pasti i smanjenje plata za ta 4 dana u mesecu.

Jasmina Kosovac

pre 3 godine

Kada sam bila mala, radnje su se zatvarale već u subotu popodne.
Ne sećam se da je to bio neki veliki problem. Stvar je navike.
Neki ljudi su se previše opustili, idu po hleb i mleko uveče u 22h.
Nit' reda nit' redosleda.
Mislim da NEDELJNI PORODIČNI RUČAK NIŠTA NE MOŽE ZAMENITI.
Sasvim je dovoljno: 6 dana radi a sedmi dan odmaraj.
PODRŽAVAM UKIDANJE RADNE NEDELJE!!!!!!

commie

pre 3 godine

U socijalizmu smo imali neradnu subotu i nedelju. Sada, u "naprednijem" kapitalizmu se razgovara o tome da li da se radnicima da neradna nedelja. Subotu više niko ni ne spominje.

Srle

pre 3 godine

Ajd i konobari da prestanu raditi nedeljom i oni imaju porodice, ajd onda i cistaci ulica takodje, ajde i lekari jer i oni imaju porodice, neka zatvore i bioskope, neka svi koji nedeljom ikako rade imaju prava da ne rade nedeljom, onda da se zatvorimo svi u kuce i ne izlazimo nigde nedeljom. Nakon toga neka prestanu sa radim i svi koji rade na televizijama i radio stanicama jer i oni imaju porodice, neka nam nasnime subotom program za nedelju i vrte unapred snimljeno. Pa kada sve to lepo uvezbamo nedeljom onda mozemo da sirimo i na ostale dane dok ne dodjemo do idelanog zatvora od 7 dana u nedelji 0 do 24.

corporal777

pre 3 godine

I ja se slažem da se radi nedeljom! Ali, da ni jedan radnik ne radi preko 40 sati nedeljno, i da subota bude plaćena 50% više, a nedelja 100%!!!

boki

pre 3 godine

@eremit, 17. maj 2020 17:00
Ne slazem se sa tobom.
Sta vredi mojoj zeni sto je dobila ponedeljak slobodan kada sundeca u skoli, ja na poslu...

Druga stvar...dobiti 1000 rsd vise za rad na drzavni praznik nije nikakva satisfakcija.

Nina

pre 3 godine

Mislim da vecina ljudi koja podrzava rad nedeljom masi poentu. Nije poenta u vecim dnevnicama tog dana. Ja kao zena sa dvoje dece- jednim u vrticu, drugim u prvom razredu osnovne, zelim bar jedan dan vikenda da budem uvek sa svojom decom kuci, nek to bude nedelja. Moze i subota svejedno, ali da taj slobodan dan uvek bude jedan dan vikenda. Ne zelim slobodan dan u utorak ili petak npr jer tad su moja deca u vrticu i skoli i onda taj slobodan dan ne mogu da okupim porodicu da budemo ceo dan zajedno.U tome je stvar. Sta ce mi slobodan dan u petak ili bilo koji dan od ponedeljka do petka ako taj dan ne mogu da provedem sa decom jer su taj dan ona u vrticu ili skoli. Poenta je u zajednickom slobodnom danu za porodicu- a to je za taj uzrast dece jedino za vikend- subota ili nedelja.

Realno

pre 3 godine

Za početak da se iz zakona o radu izbaci reč "može". Za privatnika ta reč znači ne, a za državne firme da. Radnici moraju da imaju dva slobodna dana nedeljom. Radnici moraju da prime regres za godišnji odmor u visini prosečne plate u Srbiji. Radnici moraju da prime topli obrok od koga mogu 22 dana u mesecu da doručkuju.Radnicima mora da se plaća prekovremeni i noćni rad. Sve navedeno važi samo za državne firme, dok je za privatne misaona imenica. Ili mora za sve ili ni za koga.

Saul Goodman

pre 3 godine

Meni je najjači jedan nemački lanac supermarketa u Srbiji koji kao vodi brigu o radnicima , pa oglašava da neće raditi za prvi maj jer su radnici zaslužili, a onda brže bolje se vraća na staro radno vreme koje podrazumeva i rad nedeljom...

neko nebitan

pre 3 godine

Ako zanemarimo javni sektor, da ja pitam poslodavce kojima ovo tesko pada, koliko placaju taj rad nedeljom? Da li neko od poslodavaca ima stvatno realnu racunicu za platu ili su im svi radnici prijavljeni na neku sumu, pa se mesecna primanja razlikuju po par stotina dinara, da li radili praznik, nedelju, utorak...?
Nisam bas siguran koliko to ljudi silno zeli da radi i nedeljom umesto da odmara s porodicom, drustvom...

^_^

pre 3 godine

Vi ljudi morate masovno prvo da izadjete na ulice da bojkotujete ovaj robovlasnicki sistem rada pod kojim 90% vas prima bednu platicu od 300€... ja ne znam sta vi vise cekate godinama.Kao da nemate mozak.

jagodinac

pre 3 godine

Barem smo shvatili za vreme kucnog karantina da je moguce da se kupovina obavi i radnim danima. Dopustite da ljudi imaju slobodnu nedelju, ako im je uskracena subota. Gluposti su da ce trgovinama pasti promet. Svi kupujemo istu kolicinu robe bez obzira kada idemo u prodavnicu.

kokkych

pre 3 godine

Tako su trenutno zabranili rad u Hrvatskoj ali neće to dugog vijeka biti... kad se počne s otkazima, jer realno u takvom je slučaju 15% radnika višak, vratiće to brzo na staro...tko hoće raditi, neka radi....

Nele

pre 3 godine

Kao poslodavcu, meni odgovara da se zabrani rad nedeljom. Imam 4 radnika u smeni, 3 smene dnevno. I imam 17 radnika da bi pokrili te smene. Kad se prosli put pojavila ovakva "inicijativa" sam stavio sve na papir. Ako ne radim nedeljom potrebna su mi 13 radnika, znaci 4 su visak. Meni nedeljni rad sada pokriva ta 4 radnika ali jedva. Ako niko ne radi nedeljom, vecina nedeljnog pazara ce se prebaciti na druge dane (racunica je oko 75%) znaci ja u zaradi. E sad, ovi radnici su mi vec duze vremena tu i zao ce mi biti da im dam otkaz ali sigurno necu placati 4 radnika koji nemaju posla.

Sasa ZH

pre 3 godine

U Svajcarskoj radnje ne rade nedeljom. Otvorene su pumpe i neke prodavnice na vecim zeleznickim stanicama. Pa evo nekako prezivljavamo.
Ignorisite izrabljivacki lobi, omogucite ljudima da se odmore i provedu vreme sa svojim porodicama.

Živeo 1.Maj

pre 3 godine

Bila u Minhenu, u nedelju nije ništa radilo, a radnim danom se sve zatvara u 20h, a još nije pao mrak. Iako mi se to nije svidelo, posle ovih policijskih časova shvatam da je to ustvari prava stvar. Jednostavno se prilagodiš i organizuješ drugačije. A i nema potrebe da butici rade do 22h.

nelle

pre 3 godine

hahhahha jadi ovih sto tek tako.uzmaju nekome hleb iz usta
Kao prvo,nek radi ko hoće....za to je PLACEN
a vi sto ste protiv rada nedeljom,sto ne kažete da ste protiv samo u marketima....a gde će te piti cafu ?hahaha da budemo solidarni sa svim radnicima .....od pumpi,kafića, restorana,trznih centara, kladionica?i tim ljudima treba odmor nedeljom zar ne?Pustite ljude da sami biraju...kao i poslodavac,tako i radnik....

nemanja

pre 3 godine

@eremit

Svaka cast, jedini normalan komentar. Da se postuju druga radnicka prava, vece dnevnice, pravo na odmor, prijava na punu platu, placen prekovremeni rad, siguran sam da ne bi toliko tesko palo ljudima da rade nedeljom jer bi tako mogli vise da zarade.

Druga stvar je sto se zakoni ne postuju. I slazem se, ako nece raditi trgovine, ne treba nista da radi, ni kafici ni bilo sta drugo, samo dezurne sluzbe. Ali to nikome ne ide u prilog. Ne budimo licemerni.

rekt

pre 3 godine

Problem su preraspodele. Umesto da radnik bude placen vise za rad vikendom ili praznikom, dobije preraspodelu koju posle iskoristi za ‘obican’ dan.

Nemacka

pre 3 godine

U Nemackoj skoro nista ne radi nedeljom i ne vidim da nekome nesto fali. Kod nas se taj rad ne placa koliko treba, pa pored onih ne zele da rade za nikakve pare nedeljom, nece ni oni koji bi hteli.
U nemacka...rad nedeljom je ovako oporezovan...kao prvo placen si od 50-100% vise...i sad ako imas npr dnevnicu 100 evra, nedeljom imas 200....ali na prvih 100 evra placas normalno porez, a na DRUGIH 100 evra, ne placas nista...e onda covek moze da bude motivisan

Sprint Mej

pre 3 godine

Ja sasvim licno podrzavam prava radnika i to aspolutno do kraja. I potpuno se zalazem da se radno vreme skrati, da se radi 6 ili 7 sati dnevno. Kad sam radio od 7 do 13 za vreme vanrednog stanja, nemate uopste predstavu koliko mi je bilo psihicki lakse i bolje iako smo imali posla. I onda pomislim Boze koliko sada imam vremena da mogu da radim na sebi, da idem na kurs, da obilazim razna mesta u okolini, i jos bi stigao da odem u teretanu i to da nije bilo policijskog casa.
Ali ovo ne mogu da razumem, koja poenta da se ne radi nedeljom? Recimo imam obicaj da idem u Bg ili u NS vikednom jednom u mesecu jer ne volim da radnim danima da se vozikam posle posla i da se vracam nocu. A sta cemo sa vikend turistima iz inostranstva?
Zar ti ljudi nemaju dva slobodna dana? I ako nemaju odnosno poslodavac ne daje jos jedan slobodan dan, vi bi trebalo da se zalite u minstarstvu rada. Ljudi, slobodno se zalite, pisite, nemojte da vam "gazda" vodi glavnu rec kakav zivot da imate i da vam odredjuje slobodno vreme!! Borite se za sebe, nemojte dozvoliti da vas prete otkazom. Ima posla ko zeli da radi i nacice drugi posao, morate da pokazete da ste jaci od "gazde". Vi imate apsolutno pravo na zivot!!!

qwerty

pre 3 godine

Sta je to toliko neophodno da mora da se kupi i nedeljom, a sto ne moze npr. u subotu a se kupi. Samo su ljudi lenji. Za ovih proteklih 2 meseca, videli smo da moze i da se kupuje na 2 nedelje i da sve bude u redu. Samo je stvar organizacije.
Naravno, uvek ce biti nekih apoteka koje su dezurne i sl. Prehrambene prodavnice stvarno nisu preka potreba nedeljom.
Recimo u Grckoj Veropoulos zatvoren svake nedelje, a ista ta radnja u Srbiji radi nedeljom po ceo dan. Znaci da moze i ljudi nisu umrli od gladi.

kiDa

pre 3 godine

ne samo za vreme vanrednog stanja, nego i pre više decenija vikendom je sve bilo zatvoreno, pa su ljudi preživeli, na vreme se snabdevali, ovo danas sve nešto razmaženo i svileno

Deyan X

pre 3 godine

A da prvo mi iskorenimo "pelene", placanje dela plate na racun a ostatak na ruke, neplacanje punog iznosa za prevoz, osiguranje radnika da bude i za sportske povrede na radu, a ne samo lom kostiju, "tihi mobing", da ovaveza svih poslodavaca bude uvecanje zarade na godišnjem nivou od bar 3-5%.... Pa onda da dodje na red, rad nedeljom, noću, praznicima....

bb

pre 3 godine

Nemojte nikako da uvodite neradni dan za trgovine. Zar ne vidite da su zbog toga u Nemačkoj mnogi pomrli od gladi. Pored toga tamo ne rade ni subotom popodne. Strašno je kolika je ovde propaganda da se radi i nedeljom. Zar ne može da se petkom, ili subotom, kupi ono što bi vam trebalo u nedelju? Zar nisu dva meseca oni 65+, kupovali jednom nedeljno? I preživeli su!

Gojko/PFC

pre 3 godine

Ma ljudi ovde na zapadu sve lepo organizovano, sve radi skoro svaki dan sem banka i sl. Samo poslodavac sve organizuje, znaci ne moze da te kaci da radis stalno vikendom. Imas raspored do godinu dana unapred i sve lepo. Jedan vikend radis subotu, drugi nedelju treci si slobodan i subotu i nedelju ili slicno. Ovde jeste kapitalizam, al imas svoja prava i radnik se postuje. E to sto nasi poslodavci uvode evropske standarde al samo one koji njima odgovaraju, koga briga za radnika.

LittleMissSpring

pre 3 godine

Moje radno vreme u preduzeću je uglavnom 40 sati nedeljno. Retko kada se desi radna subota od 6 sati, i nije problem u dodatnih 6 sati rada, da tih 6 sati nije na uštrb odmora, vremena provedenog s najbližima, bavljenja hobijem ili čega god što nam pričinjava zadovoljstvo. Mogu misliti koliko bi me tek frustriralo 7 radnih dana. Podrška za inicijativu.

Ne radim vikendom

pre 3 godine

70-ih i 80-ih pkb i centroprom su nedeljom radile do 11h. Drzavnim praznikom nisu radile. Nije bilo otkaza. I drzava nije bila na gubitku. Sada i drzava i vlasnici gledaju svoj interes. Svi odjednom nesto gube. Samo zaposleni nemaju vreme za sebe i porodicu.

poslodavac

pre 3 godine

Niko od tih ljudi koji žele slobodnu nedelju, ne traži slobodan dan da bi ležao kući i spavao. Svi ga traže da bi negde išli. Gde? U šoping ili na izlet. Znači da će opet postojati potreba za dodatnim angažovanjem radne snage u nekim drugim sektorima. Konkretno, prodavačice će biti slobodne, pa će sedeti po kafićima, pa će trebati više konobarica, a manje prodavačica. Pa će gazde otpustiti te iste prodavačice, a druge gazde ih zaposliti kao konobarice, pa će opet morati da rade nedeljom. Ako vi to nekako drugačije zamišljate, onda niste realni.

Sloba

pre 3 godine

Ne mešati se u tržište ili se mešati minimalno. Neka rade kako i koliko hoće. Nezadovoljni radnici otići će na drugo mesto i obratno. Kad sam došao u Amsterdam 1993. marketi su radili radnim danom do 17 osim četvrtkom kada su radili do 20. Sada rade svi i nedeljom do 22 i meni to odgovara.

Аца

pre 3 godine

Продавнице треба да раде недељом јер многи грађани немају прилике куповати радним данима и суботом остају дуго на послу + пут до куће. Трговци који раде недељом паузирају неки други дан, није у Србији проблем што раде трговине него што камиони, шлепери, приколичари, трактори у време викенда не сметано се крећу свим путевима, то треба под хитно забранити.

trt

pre 3 godine

Nema tu sta da se razmislja, zabrani se rad nedeljom i gotovo, i onako su zaposleni u trgovini osudjeni na rad od 50 sati nedeljno uz preraspodelu radnog vremena koje se nikad ne preraspodeli......ne bi se ni lokalnim gazdama kao ni velikim trgovinskim lancima isplatilo da rade nedeljom a da moraju da placaju radnike vise....zato se i igraju sa zakonom o radu i tumace ga po volji ili primenjuju samo u segmentima koji njima odgovara.

eremit

pre 3 godine

Ovde se zamenjuju teze. Nije problem što prodavnice rade i po 24h dnevno, nego je problem što dosta njih ne obezbeđuje dva slobodna dana nedeljno svojim radnicima. Moja firma, recimo, ni vikendom ni noću ne zaustavlja proizvodnju, ali dva slobodna dana svakom od nas i bez izuzetka sleduju. Noćni rad se plaća više, ako dođe do prekovremenog ili rada na praznik, to se plaća duplo. Znači, kod prodavnica
nije problem radno vreme, već to što su neobzirni prema radnicima i krše njihova prava. Isto kao što se ne čeka na kasi po sat vremena zato što nema dovoljno kasa, već što zaposle radnika samo na jednoj, a ostale zaključane. Dakle, moj je utisak da marketi zapošljavaju bar 30 posto manje radne snage nego što im je realno potrebno pa onda za minimalac teraju te koje su zaposlili da rade od jutra do sutra. I ako nedelja bude slobodan dan, to će rezultirati samo u tome što će otpustiti sedminu postojećih radnika, a oni koji ostanu radiće šest dana nedeljno kao i do sada, sa tom razlikom što će subotom padati s nogu od gužve.

nije zlato sve što sija

pre 3 godine

Totalna glupost, još samo fali kalendar da nam projektuju za radne i neradne dane i onda opušteno svako ko se razume u sinhronizaciju tržišta može da vadi kajmak odavde. Upravo to što nema obavezne radne nedelje mrsi konce bolje nego nejednaki meseci i prelazna godina. To je trik za eksploataciju, na koji se pecaju malecni i siroti koje misle da im je time nešto dato.

Reziel

pre 3 godine

Šta je sa vama ljudi?

Pa jel mislite da nema osoba koje žele da rade nedeljom? Zapravo, žele da zarade i nedeljom. Ima moja žena u butiku dve radnice, jedna uvek želi da radi nedeljom jer je dnevnica skoro duplo. Vraća žena neke kredite i treba joj novca. Kaže uzela bi i subote, ali i ova druga devojka želi jednom vikendom.

Treba napraviti takvu regulativu da rad nedeljom ne bude obavezan, da ne ulazi u osnovnu plati, ali da bude moguć ukoliko se zaposleni slaže, i obavezno plaćen više nego radnim danima.

Milos

pre 3 godine

Mnogo im da placaju dodatnu radnu snagu i prekovremene sate. Od 7 radnika odmah mogu da otpuste jednog. Ko ne zeli da radi neka ne radi, zato ce konkurencija da im pokupi profit.

40 = 8 x 5

pre 3 godine

I treba. Ja bih uvela i neradnu subotu. Ljudi, zaboravili smo šta je vikend i čemu služi. Za šta se radi ako nema slobodnog vremena i života?!

Patriota

pre 3 godine

A zašto samo trgovci da ne rade nedeljom? Hajde da ne rade i konobari, kuvari... I oni su nečije mame, tate, braća, sestre. I oni zaslužuju nedeljni odmor sa svojom porodicom, a ne da služe vas i vaše porodice koji imaju neradnu nedelju. Neradna nedelja ili svima ili nikome!

Vanja

pre 3 godine

U vreme socijalizma prodavnice koje se navode u tekstu su radile do 10h, pa je vremenom radno vreme produžavano. Ja sam počeo da radim kada je i subota bila radna. Apsolutno sam za to da svako (poslodavac ili firma) sam odluči da li će raditi nedeljom, ali to da se posebno plati (kao rad praznikom ili dežurstvo) i pismeno da se radnici angažovani za takav rad sami obavežu da pristaju na takav tretman uz, naravno, uvećanu platu za taj dan 50% u odnosu na redovan radni dan. Poštovanje. P.S. Vrlo sam skeptičan da to može zaživeti u ovoj i ovakvoj Srbiji.

Куп је битан

pre 3 godine

Ако буде отпуштања радника забрана није оправдана. Ако отпуштања не буде, оправдана је. Једино тако се може оценити да ли је ова мера добра или не.

Žile

pre 3 godine

Pokazalo se sada za vreme vanrednog stanja da možemo bez trgovina nedeljom. I ti ljudi imaju duši i ne treba vikendom da rade. A ko će poslodavci da se ugase neka se ugase ako ne mogu da prezive da nedeljom ne rade. Pravda za radničku klasu!!!

pravnik

pre 3 godine

Moze, pod uslovom da ne rade ni bolnice, ni apoteke, ni bioskopi, pozorista, a ni crkve, ama bas nista ...

Pa kada zaboli zub, eto, u ponedeljak...

A da se drzava pobrine da radnici imaju 40 satnu radnu nedelju u 5 dana, umesto sto resava probleme glupim resenjima ...

Miljan

pre 3 godine

Ja sam za to da nedelja bude neradna. Ali neradna za sve. Sto je jedna kasirka sa IV stepenom privilegovana, a doktor medicine sa VII stepenom nije? Ako se ne radi nedeljom, onda niko da ne radi. Ni doktori, ni policija, ni vatrogasci, pa vi gledajte da srcani udar dobijete radnim danima, a lopov ako vas opljacka u nedelju da mu se u ponedeljak napise preksrajna sto radi nedeljom. Ovo je kukanje razmazenih trajno zaposlenih, ponajvise onih koji nikad i ne rade nedeljom, dusebriznistvo zbog kojeg ce 1/7 onih kojima zaista treba taj posao izgubiti isti.

gigi

pre 3 godine

U mestu u kome ja zivim nije problem snabdeti se hranom. Ali sto se obuce i odece tice imamo samo dve kineske radnje. Ako uzmete u obzir da je i prevoz do okolnih gradova neredovan i oskudan cak i radnim danom , a kamo li vikendom, sta mi da radimo?Ko ce od vas uzeti dan od odmora da bi isao u kupovinu ili odveo dercu u bioskop? S obzirom da nema JUS-a , internet kupovina je iskljucena. Zar smo mi iz manjih mesta manje vredni?

Nana

pre 3 godine

Sad smo videli za vreme policijskog časa da se kupovina može obaviti i u skraćenom radnom vremenu, a da ne bude smanjena prodaja. Ovo se prvenstveno odnosi na prehrambene radnje i markete. Mene je lično stid kada uđem u prodavnicu nedeljom u recimo devet uveče. Od onog karantina više to ne radimo, shvatili smo da je to čista razmaženost.
Podrška za ovaj predlog, da svi imaju tu nedelju slobodnu, da malo danu dušom.

Balkan boy

pre 3 godine

Kao neko ko je nekoliko godina bio vlasnik manje trgovinske radnje u centru Beograda, podržavam ovu inicijativu. Nedeljom je promet dosta manji nego radnim danom i svodi se uglavnom na proizvode sa najmanjim maržom kao što su cigarete, osnovne životne namirnice ili elektronske dopune. Tu je zarada najmanja ako je uopšte ima i ne opravdava trošak angažovanja radnika i potrošnju struje. Radnici u trgovini, a to su u velikoj većini žene, zaslužuju slobodnu nedelju. Naravno, u većim sredinama poput Beograda i gradova mogu se organizovati dežurne prodavnice.

Pored skca prolazim i vidim neku gomilu

pre 3 godine

Meni kao gradjaninu ne bi odgovaralo da ništa ne radi nedeljom. Neretko nedeljom odem do hipermarketa u veću nabavku, ili ako je loše vreme odvedem decu do igraonice. Ako je lepo vreme, nedeljom znamo da odemo do nekog restorana na porodičan ručak.

Gradjanin

pre 3 godine

Ako bi ljudi imali pravo da biraju dan u koji nece raditi, to bi bilo najpostenije. Imate muslimane koji ne bi da rade u petak, imate nesto jevreja i adventista koji ne bi da rade subotom, i pravoslavnu vecinu koja ne zeli da radi nedeljom. Neka se svako izjasni i po tome neka i firme rade. Svi problemi se mogu resiti AKO postoji dobra volja i uvazavanje razlicitosti. Ali nametati jedan zakon koji je u svojoj sustini verske prirode svim gradjanima, to nece na dobro da izadje.

baba Ljuba

pre 3 godine

Zar ne treba bar nedeljom da porodice budu na okupu? Da ljudi stignu da se resetuju. A bar da je ta nedelja plaćena. Nego nije, a radnici je odrađuju gratis. Po pravilu, u prehrani i kioscima radnici rade celu sedmicu i još šest dana naredne sedmice, tako da su im mesečno slobodne samo dve nedelje. I to sve za minimalac, što znači da oko sedam dana mesečno rade neplaćeno (zakine im se oko 8.700 dinara neto medečno). Da ne pričamo o tome da su uvećane zarade od 110% za rad na dan praznika mislena imenica. Valjda je to neko preneo ministru.

Vlaj

pre 3 godine

Meni lično odgovara da sve radi 24h, ali treba biti solidaran sa radnicima koji zaslužuju kvalitetno slobodno vreme. Podrška za zabranu rada nedeljom.

jovan

pre 3 godine

Ovde se može napraviti i kompromis u mestu gde ja živim ima oko 15000 stanovnika i 7 velikih marketa Dis, idea, dva maxi marketa i jos 3 velika marketa manje poznata u Srbiji, mogli bi napraviti raspored da nedeljom radi samo jedan osim pred vaskrs i božić tako da bi zaposleni koji sad rade svake nedelje radili nedeljom ali tek svake sedme nedelje i to jedna smena, mislim da bi tako svi bili zadovoljni a male radnje ako žele da rade mogu jer taj dan mogu i vlasnici da odrade ako žele a da zaposleni imaju slobodnu nedelju.

deda

pre 3 godine

treba dobro porazmisliti pa odluciti precesto smo prelomili bez da porazmislimo
svakako bi radnici trebalo da imaju vikend e sad kako to ozakoniti i urediti ...
svakako vec postoje iskustva drugih i nema niceg pametnijeg nego uciti na tudjim greskama

sto samo nedelja

pre 3 godine

Ja se odavno zalazem da se uvede obavezno neradni vikend neradni petak priprema za vikend neradni ponedeljak odmor od vikenda neradni utorak priprema za rad i neradni cetvrtak da se ljudi odmore od rada
A da li bas svaka sreda mora da bude radna mozemo da diskutujemo

Vlaj

pre 3 godine

Meni lično odgovara da sve radi 24h, ali treba biti solidaran sa radnicima koji zaslužuju kvalitetno slobodno vreme. Podrška za zabranu rada nedeljom.

eremit

pre 3 godine

Ovde se zamenjuju teze. Nije problem što prodavnice rade i po 24h dnevno, nego je problem što dosta njih ne obezbeđuje dva slobodna dana nedeljno svojim radnicima. Moja firma, recimo, ni vikendom ni noću ne zaustavlja proizvodnju, ali dva slobodna dana svakom od nas i bez izuzetka sleduju. Noćni rad se plaća više, ako dođe do prekovremenog ili rada na praznik, to se plaća duplo. Znači, kod prodavnica
nije problem radno vreme, već to što su neobzirni prema radnicima i krše njihova prava. Isto kao što se ne čeka na kasi po sat vremena zato što nema dovoljno kasa, već što zaposle radnika samo na jednoj, a ostale zaključane. Dakle, moj je utisak da marketi zapošljavaju bar 30 posto manje radne snage nego što im je realno potrebno pa onda za minimalac teraju te koje su zaposlili da rade od jutra do sutra. I ako nedelja bude slobodan dan, to će rezultirati samo u tome što će otpustiti sedminu postojećih radnika, a oni koji ostanu radiće šest dana nedeljno kao i do sada, sa tom razlikom što će subotom padati s nogu od gužve.

Patriota

pre 3 godine

A zašto samo trgovci da ne rade nedeljom? Hajde da ne rade i konobari, kuvari... I oni su nečije mame, tate, braća, sestre. I oni zaslužuju nedeljni odmor sa svojom porodicom, a ne da služe vas i vaše porodice koji imaju neradnu nedelju. Neradna nedelja ili svima ili nikome!

trt

pre 3 godine

Nema tu sta da se razmislja, zabrani se rad nedeljom i gotovo, i onako su zaposleni u trgovini osudjeni na rad od 50 sati nedeljno uz preraspodelu radnog vremena koje se nikad ne preraspodeli......ne bi se ni lokalnim gazdama kao ni velikim trgovinskim lancima isplatilo da rade nedeljom a da moraju da placaju radnike vise....zato se i igraju sa zakonom o radu i tumace ga po volji ili primenjuju samo u segmentima koji njima odgovara.

Sasa ZH

pre 3 godine

U Svajcarskoj radnje ne rade nedeljom. Otvorene su pumpe i neke prodavnice na vecim zeleznickim stanicama. Pa evo nekako prezivljavamo.
Ignorisite izrabljivacki lobi, omogucite ljudima da se odmore i provedu vreme sa svojim porodicama.

sto samo nedelja

pre 3 godine

Ja se odavno zalazem da se uvede obavezno neradni vikend neradni petak priprema za vikend neradni ponedeljak odmor od vikenda neradni utorak priprema za rad i neradni cetvrtak da se ljudi odmore od rada
A da li bas svaka sreda mora da bude radna mozemo da diskutujemo

pravnik

pre 3 godine

Moze, pod uslovom da ne rade ni bolnice, ni apoteke, ni bioskopi, pozorista, a ni crkve, ama bas nista ...

Pa kada zaboli zub, eto, u ponedeljak...

A da se drzava pobrine da radnici imaju 40 satnu radnu nedelju u 5 dana, umesto sto resava probleme glupim resenjima ...

Reziel

pre 3 godine

Šta je sa vama ljudi?

Pa jel mislite da nema osoba koje žele da rade nedeljom? Zapravo, žele da zarade i nedeljom. Ima moja žena u butiku dve radnice, jedna uvek želi da radi nedeljom jer je dnevnica skoro duplo. Vraća žena neke kredite i treba joj novca. Kaže uzela bi i subote, ali i ova druga devojka želi jednom vikendom.

Treba napraviti takvu regulativu da rad nedeljom ne bude obavezan, da ne ulazi u osnovnu plati, ali da bude moguć ukoliko se zaposleni slaže, i obavezno plaćen više nego radnim danima.

Živeo 1.Maj

pre 3 godine

Bila u Minhenu, u nedelju nije ništa radilo, a radnim danom se sve zatvara u 20h, a još nije pao mrak. Iako mi se to nije svidelo, posle ovih policijskih časova shvatam da je to ustvari prava stvar. Jednostavno se prilagodiš i organizuješ drugačije. A i nema potrebe da butici rade do 22h.

Nana

pre 3 godine

Sad smo videli za vreme policijskog časa da se kupovina može obaviti i u skraćenom radnom vremenu, a da ne bude smanjena prodaja. Ovo se prvenstveno odnosi na prehrambene radnje i markete. Mene je lično stid kada uđem u prodavnicu nedeljom u recimo devet uveče. Od onog karantina više to ne radimo, shvatili smo da je to čista razmaženost.
Podrška za ovaj predlog, da svi imaju tu nedelju slobodnu, da malo danu dušom.

deda

pre 3 godine

treba dobro porazmisliti pa odluciti precesto smo prelomili bez da porazmislimo
svakako bi radnici trebalo da imaju vikend e sad kako to ozakoniti i urediti ...
svakako vec postoje iskustva drugih i nema niceg pametnijeg nego uciti na tudjim greskama

40 = 8 x 5

pre 3 godine

I treba. Ja bih uvela i neradnu subotu. Ljudi, zaboravili smo šta je vikend i čemu služi. Za šta se radi ako nema slobodnog vremena i života?!

Balkan boy

pre 3 godine

Kao neko ko je nekoliko godina bio vlasnik manje trgovinske radnje u centru Beograda, podržavam ovu inicijativu. Nedeljom je promet dosta manji nego radnim danom i svodi se uglavnom na proizvode sa najmanjim maržom kao što su cigarete, osnovne životne namirnice ili elektronske dopune. Tu je zarada najmanja ako je uopšte ima i ne opravdava trošak angažovanja radnika i potrošnju struje. Radnici u trgovini, a to su u velikoj većini žene, zaslužuju slobodnu nedelju. Naravno, u većim sredinama poput Beograda i gradova mogu se organizovati dežurne prodavnice.

Žile

pre 3 godine

Pokazalo se sada za vreme vanrednog stanja da možemo bez trgovina nedeljom. I ti ljudi imaju duši i ne treba vikendom da rade. A ko će poslodavci da se ugase neka se ugase ako ne mogu da prezive da nedeljom ne rade. Pravda za radničku klasu!!!

Nemacka

pre 3 godine

U Nemackoj skoro nista ne radi nedeljom i ne vidim da nekome nesto fali. Kod nas se taj rad ne placa koliko treba, pa pored onih ne zele da rade za nikakve pare nedeljom, nece ni oni koji bi hteli.
U nemacka...rad nedeljom je ovako oporezovan...kao prvo placen si od 50-100% vise...i sad ako imas npr dnevnicu 100 evra, nedeljom imas 200....ali na prvih 100 evra placas normalno porez, a na DRUGIH 100 evra, ne placas nista...e onda covek moze da bude motivisan

jovan

pre 3 godine

Ovde se može napraviti i kompromis u mestu gde ja živim ima oko 15000 stanovnika i 7 velikih marketa Dis, idea, dva maxi marketa i jos 3 velika marketa manje poznata u Srbiji, mogli bi napraviti raspored da nedeljom radi samo jedan osim pred vaskrs i božić tako da bi zaposleni koji sad rade svake nedelje radili nedeljom ali tek svake sedme nedelje i to jedna smena, mislim da bi tako svi bili zadovoljni a male radnje ako žele da rade mogu jer taj dan mogu i vlasnici da odrade ako žele a da zaposleni imaju slobodnu nedelju.

baba Ljuba

pre 3 godine

Zar ne treba bar nedeljom da porodice budu na okupu? Da ljudi stignu da se resetuju. A bar da je ta nedelja plaćena. Nego nije, a radnici je odrađuju gratis. Po pravilu, u prehrani i kioscima radnici rade celu sedmicu i još šest dana naredne sedmice, tako da su im mesečno slobodne samo dve nedelje. I to sve za minimalac, što znači da oko sedam dana mesečno rade neplaćeno (zakine im se oko 8.700 dinara neto medečno). Da ne pričamo o tome da su uvećane zarade od 110% za rad na dan praznika mislena imenica. Valjda je to neko preneo ministru.

Nele

pre 3 godine

Kao poslodavcu, meni odgovara da se zabrani rad nedeljom. Imam 4 radnika u smeni, 3 smene dnevno. I imam 17 radnika da bi pokrili te smene. Kad se prosli put pojavila ovakva "inicijativa" sam stavio sve na papir. Ako ne radim nedeljom potrebna su mi 13 radnika, znaci 4 su visak. Meni nedeljni rad sada pokriva ta 4 radnika ali jedva. Ako niko ne radi nedeljom, vecina nedeljnog pazara ce se prebaciti na druge dane (racunica je oko 75%) znaci ja u zaradi. E sad, ovi radnici su mi vec duze vremena tu i zao ce mi biti da im dam otkaz ali sigurno necu placati 4 radnika koji nemaju posla.

Vanja

pre 3 godine

U vreme socijalizma prodavnice koje se navode u tekstu su radile do 10h, pa je vremenom radno vreme produžavano. Ja sam počeo da radim kada je i subota bila radna. Apsolutno sam za to da svako (poslodavac ili firma) sam odluči da li će raditi nedeljom, ali to da se posebno plati (kao rad praznikom ili dežurstvo) i pismeno da se radnici angažovani za takav rad sami obavežu da pristaju na takav tretman uz, naravno, uvećanu platu za taj dan 50% u odnosu na redovan radni dan. Poštovanje. P.S. Vrlo sam skeptičan da to može zaživeti u ovoj i ovakvoj Srbiji.

Deyan X

pre 3 godine

A da prvo mi iskorenimo "pelene", placanje dela plate na racun a ostatak na ruke, neplacanje punog iznosa za prevoz, osiguranje radnika da bude i za sportske povrede na radu, a ne samo lom kostiju, "tihi mobing", da ovaveza svih poslodavaca bude uvecanje zarade na godišnjem nivou od bar 3-5%.... Pa onda da dodje na red, rad nedeljom, noću, praznicima....

rekt

pre 3 godine

Problem su preraspodele. Umesto da radnik bude placen vise za rad vikendom ili praznikom, dobije preraspodelu koju posle iskoristi za ‘obican’ dan.

nelle

pre 3 godine

hahhahha jadi ovih sto tek tako.uzmaju nekome hleb iz usta
Kao prvo,nek radi ko hoće....za to je PLACEN
a vi sto ste protiv rada nedeljom,sto ne kažete da ste protiv samo u marketima....a gde će te piti cafu ?hahaha da budemo solidarni sa svim radnicima .....od pumpi,kafića, restorana,trznih centara, kladionica?i tim ljudima treba odmor nedeljom zar ne?Pustite ljude da sami biraju...kao i poslodavac,tako i radnik....

corporal777

pre 3 godine

I ja se slažem da se radi nedeljom! Ali, da ni jedan radnik ne radi preko 40 sati nedeljno, i da subota bude plaćena 50% više, a nedelja 100%!!!

Ne radim vikendom

pre 3 godine

70-ih i 80-ih pkb i centroprom su nedeljom radile do 11h. Drzavnim praznikom nisu radile. Nije bilo otkaza. I drzava nije bila na gubitku. Sada i drzava i vlasnici gledaju svoj interes. Svi odjednom nesto gube. Samo zaposleni nemaju vreme za sebe i porodicu.

qwerty

pre 3 godine

Sta je to toliko neophodno da mora da se kupi i nedeljom, a sto ne moze npr. u subotu a se kupi. Samo su ljudi lenji. Za ovih proteklih 2 meseca, videli smo da moze i da se kupuje na 2 nedelje i da sve bude u redu. Samo je stvar organizacije.
Naravno, uvek ce biti nekih apoteka koje su dezurne i sl. Prehrambene prodavnice stvarno nisu preka potreba nedeljom.
Recimo u Grckoj Veropoulos zatvoren svake nedelje, a ista ta radnja u Srbiji radi nedeljom po ceo dan. Znaci da moze i ljudi nisu umrli od gladi.

Realno

pre 3 godine

Za početak da se iz zakona o radu izbaci reč "može". Za privatnika ta reč znači ne, a za državne firme da. Radnici moraju da imaju dva slobodna dana nedeljom. Radnici moraju da prime regres za godišnji odmor u visini prosečne plate u Srbiji. Radnici moraju da prime topli obrok od koga mogu 22 dana u mesecu da doručkuju.Radnicima mora da se plaća prekovremeni i noćni rad. Sve navedeno važi samo za državne firme, dok je za privatne misaona imenica. Ili mora za sve ili ni za koga.

nemanja

pre 3 godine

@eremit

Svaka cast, jedini normalan komentar. Da se postuju druga radnicka prava, vece dnevnice, pravo na odmor, prijava na punu platu, placen prekovremeni rad, siguran sam da ne bi toliko tesko palo ljudima da rade nedeljom jer bi tako mogli vise da zarade.

Druga stvar je sto se zakoni ne postuju. I slazem se, ako nece raditi trgovine, ne treba nista da radi, ni kafici ni bilo sta drugo, samo dezurne sluzbe. Ali to nikome ne ide u prilog. Ne budimo licemerni.

kiDa

pre 3 godine

ne samo za vreme vanrednog stanja, nego i pre više decenija vikendom je sve bilo zatvoreno, pa su ljudi preživeli, na vreme se snabdevali, ovo danas sve nešto razmaženo i svileno

Pored skca prolazim i vidim neku gomilu

pre 3 godine

Meni kao gradjaninu ne bi odgovaralo da ništa ne radi nedeljom. Neretko nedeljom odem do hipermarketa u veću nabavku, ili ako je loše vreme odvedem decu do igraonice. Ako je lepo vreme, nedeljom znamo da odemo do nekog restorana na porodičan ručak.

Gojko/PFC

pre 3 godine

Ma ljudi ovde na zapadu sve lepo organizovano, sve radi skoro svaki dan sem banka i sl. Samo poslodavac sve organizuje, znaci ne moze da te kaci da radis stalno vikendom. Imas raspored do godinu dana unapred i sve lepo. Jedan vikend radis subotu, drugi nedelju treci si slobodan i subotu i nedelju ili slicno. Ovde jeste kapitalizam, al imas svoja prava i radnik se postuje. E to sto nasi poslodavci uvode evropske standarde al samo one koji njima odgovaraju, koga briga za radnika.

bb

pre 3 godine

Nemojte nikako da uvodite neradni dan za trgovine. Zar ne vidite da su zbog toga u Nemačkoj mnogi pomrli od gladi. Pored toga tamo ne rade ni subotom popodne. Strašno je kolika je ovde propaganda da se radi i nedeljom. Zar ne može da se petkom, ili subotom, kupi ono što bi vam trebalo u nedelju? Zar nisu dva meseca oni 65+, kupovali jednom nedeljno? I preživeli su!

Nina

pre 3 godine

Mislim da vecina ljudi koja podrzava rad nedeljom masi poentu. Nije poenta u vecim dnevnicama tog dana. Ja kao zena sa dvoje dece- jednim u vrticu, drugim u prvom razredu osnovne, zelim bar jedan dan vikenda da budem uvek sa svojom decom kuci, nek to bude nedelja. Moze i subota svejedno, ali da taj slobodan dan uvek bude jedan dan vikenda. Ne zelim slobodan dan u utorak ili petak npr jer tad su moja deca u vrticu i skoli i onda taj slobodan dan ne mogu da okupim porodicu da budemo ceo dan zajedno.U tome je stvar. Sta ce mi slobodan dan u petak ili bilo koji dan od ponedeljka do petka ako taj dan ne mogu da provedem sa decom jer su taj dan ona u vrticu ili skoli. Poenta je u zajednickom slobodnom danu za porodicu- a to je za taj uzrast dece jedino za vikend- subota ili nedelja.

Miljan

pre 3 godine

Ja sam za to da nedelja bude neradna. Ali neradna za sve. Sto je jedna kasirka sa IV stepenom privilegovana, a doktor medicine sa VII stepenom nije? Ako se ne radi nedeljom, onda niko da ne radi. Ni doktori, ni policija, ni vatrogasci, pa vi gledajte da srcani udar dobijete radnim danima, a lopov ako vas opljacka u nedelju da mu se u ponedeljak napise preksrajna sto radi nedeljom. Ovo je kukanje razmazenih trajno zaposlenih, ponajvise onih koji nikad i ne rade nedeljom, dusebriznistvo zbog kojeg ce 1/7 onih kojima zaista treba taj posao izgubiti isti.

boki

pre 3 godine

@eremit, 17. maj 2020 17:00
Ne slazem se sa tobom.
Sta vredi mojoj zeni sto je dobila ponedeljak slobodan kada sundeca u skoli, ja na poslu...

Druga stvar...dobiti 1000 rsd vise za rad na drzavni praznik nije nikakva satisfakcija.

^_^

pre 3 godine

Vi ljudi morate masovno prvo da izadjete na ulice da bojkotujete ovaj robovlasnicki sistem rada pod kojim 90% vas prima bednu platicu od 300€... ja ne znam sta vi vise cekate godinama.Kao da nemate mozak.

LittleMissSpring

pre 3 godine

Moje radno vreme u preduzeću je uglavnom 40 sati nedeljno. Retko kada se desi radna subota od 6 sati, i nije problem u dodatnih 6 sati rada, da tih 6 sati nije na uštrb odmora, vremena provedenog s najbližima, bavljenja hobijem ili čega god što nam pričinjava zadovoljstvo. Mogu misliti koliko bi me tek frustriralo 7 radnih dana. Podrška za inicijativu.

Gradjanin

pre 3 godine

Ako bi ljudi imali pravo da biraju dan u koji nece raditi, to bi bilo najpostenije. Imate muslimane koji ne bi da rade u petak, imate nesto jevreja i adventista koji ne bi da rade subotom, i pravoslavnu vecinu koja ne zeli da radi nedeljom. Neka se svako izjasni i po tome neka i firme rade. Svi problemi se mogu resiti AKO postoji dobra volja i uvazavanje razlicitosti. Ali nametati jedan zakon koji je u svojoj sustini verske prirode svim gradjanima, to nece na dobro da izadje.

gigi

pre 3 godine

U mestu u kome ja zivim nije problem snabdeti se hranom. Ali sto se obuce i odece tice imamo samo dve kineske radnje. Ako uzmete u obzir da je i prevoz do okolnih gradova neredovan i oskudan cak i radnim danom , a kamo li vikendom, sta mi da radimo?Ko ce od vas uzeti dan od odmora da bi isao u kupovinu ili odveo dercu u bioskop? S obzirom da nema JUS-a , internet kupovina je iskljucena. Zar smo mi iz manjih mesta manje vredni?

kokkych

pre 3 godine

Tako su trenutno zabranili rad u Hrvatskoj ali neće to dugog vijeka biti... kad se počne s otkazima, jer realno u takvom je slučaju 15% radnika višak, vratiće to brzo na staro...tko hoće raditi, neka radi....

jagodinac

pre 3 godine

Barem smo shvatili za vreme kucnog karantina da je moguce da se kupovina obavi i radnim danima. Dopustite da ljudi imaju slobodnu nedelju, ako im je uskracena subota. Gluposti su da ce trgovinama pasti promet. Svi kupujemo istu kolicinu robe bez obzira kada idemo u prodavnicu.

poslodavac

pre 3 godine

Niko od tih ljudi koji žele slobodnu nedelju, ne traži slobodan dan da bi ležao kući i spavao. Svi ga traže da bi negde išli. Gde? U šoping ili na izlet. Znači da će opet postojati potreba za dodatnim angažovanjem radne snage u nekim drugim sektorima. Konkretno, prodavačice će biti slobodne, pa će sedeti po kafićima, pa će trebati više konobarica, a manje prodavačica. Pa će gazde otpustiti te iste prodavačice, a druge gazde ih zaposliti kao konobarice, pa će opet morati da rade nedeljom. Ako vi to nekako drugačije zamišljate, onda niste realni.

Milos

pre 3 godine

Mnogo im da placaju dodatnu radnu snagu i prekovremene sate. Od 7 radnika odmah mogu da otpuste jednog. Ko ne zeli da radi neka ne radi, zato ce konkurencija da im pokupi profit.

Jasmina Kosovac

pre 3 godine

Kada sam bila mala, radnje su se zatvarale već u subotu popodne.
Ne sećam se da je to bio neki veliki problem. Stvar je navike.
Neki ljudi su se previše opustili, idu po hleb i mleko uveče u 22h.
Nit' reda nit' redosleda.
Mislim da NEDELJNI PORODIČNI RUČAK NIŠTA NE MOŽE ZAMENITI.
Sasvim je dovoljno: 6 dana radi a sedmi dan odmaraj.
PODRŽAVAM UKIDANJE RADNE NEDELJE!!!!!!

Sprint Mej

pre 3 godine

Ja sasvim licno podrzavam prava radnika i to aspolutno do kraja. I potpuno se zalazem da se radno vreme skrati, da se radi 6 ili 7 sati dnevno. Kad sam radio od 7 do 13 za vreme vanrednog stanja, nemate uopste predstavu koliko mi je bilo psihicki lakse i bolje iako smo imali posla. I onda pomislim Boze koliko sada imam vremena da mogu da radim na sebi, da idem na kurs, da obilazim razna mesta u okolini, i jos bi stigao da odem u teretanu i to da nije bilo policijskog casa.
Ali ovo ne mogu da razumem, koja poenta da se ne radi nedeljom? Recimo imam obicaj da idem u Bg ili u NS vikednom jednom u mesecu jer ne volim da radnim danima da se vozikam posle posla i da se vracam nocu. A sta cemo sa vikend turistima iz inostranstva?
Zar ti ljudi nemaju dva slobodna dana? I ako nemaju odnosno poslodavac ne daje jos jedan slobodan dan, vi bi trebalo da se zalite u minstarstvu rada. Ljudi, slobodno se zalite, pisite, nemojte da vam "gazda" vodi glavnu rec kakav zivot da imate i da vam odredjuje slobodno vreme!! Borite se za sebe, nemojte dozvoliti da vas prete otkazom. Ima posla ko zeli da radi i nacice drugi posao, morate da pokazete da ste jaci od "gazde". Vi imate apsolutno pravo na zivot!!!

Куп је битан

pre 3 godine

Ако буде отпуштања радника забрана није оправдана. Ако отпуштања не буде, оправдана је. Једино тако се може оценити да ли је ова мера добра или не.

commie

pre 3 godine

U socijalizmu smo imali neradnu subotu i nedelju. Sada, u "naprednijem" kapitalizmu se razgovara o tome da li da se radnicima da neradna nedelja. Subotu više niko ni ne spominje.

neko nebitan

pre 3 godine

Ako zanemarimo javni sektor, da ja pitam poslodavce kojima ovo tesko pada, koliko placaju taj rad nedeljom? Da li neko od poslodavaca ima stvatno realnu racunicu za platu ili su im svi radnici prijavljeni na neku sumu, pa se mesecna primanja razlikuju po par stotina dinara, da li radili praznik, nedelju, utorak...?
Nisam bas siguran koliko to ljudi silno zeli da radi i nedeljom umesto da odmara s porodicom, drustvom...

Saul Goodman

pre 3 godine

Meni je najjači jedan nemački lanac supermarketa u Srbiji koji kao vodi brigu o radnicima , pa oglašava da neće raditi za prvi maj jer su radnici zaslužili, a onda brže bolje se vraća na staro radno vreme koje podrazumeva i rad nedeljom...

Srle

pre 3 godine

Ajd i konobari da prestanu raditi nedeljom i oni imaju porodice, ajd onda i cistaci ulica takodje, ajde i lekari jer i oni imaju porodice, neka zatvore i bioskope, neka svi koji nedeljom ikako rade imaju prava da ne rade nedeljom, onda da se zatvorimo svi u kuce i ne izlazimo nigde nedeljom. Nakon toga neka prestanu sa radim i svi koji rade na televizijama i radio stanicama jer i oni imaju porodice, neka nam nasnime subotom program za nedelju i vrte unapred snimljeno. Pa kada sve to lepo uvezbamo nedeljom onda mozemo da sirimo i na ostale dane dok ne dodjemo do idelanog zatvora od 7 dana u nedelji 0 do 24.

Sloba

pre 3 godine

Ne mešati se u tržište ili se mešati minimalno. Neka rade kako i koliko hoće. Nezadovoljni radnici otići će na drugo mesto i obratno. Kad sam došao u Amsterdam 1993. marketi su radili radnim danom do 17 osim četvrtkom kada su radili do 20. Sada rade svi i nedeljom do 22 i meni to odgovara.

Аца

pre 3 godine

Продавнице треба да раде недељом јер многи грађани немају прилике куповати радним данима и суботом остају дуго на послу + пут до куће. Трговци који раде недељом паузирају неки други дан, није у Србији проблем што раде трговине него што камиони, шлепери, приколичари, трактори у време викенда не сметано се крећу свим путевима, то треба под хитно забранити.

nije zlato sve što sija

pre 3 godine

Totalna glupost, još samo fali kalendar da nam projektuju za radne i neradne dane i onda opušteno svako ko se razume u sinhronizaciju tržišta može da vadi kajmak odavde. Upravo to što nema obavezne radne nedelje mrsi konce bolje nego nejednaki meseci i prelazna godina. To je trik za eksploataciju, na koji se pecaju malecni i siroti koje misle da im je time nešto dato.

Seka

pre 3 godine

Po struci sam trgovac sa 31 godinom radnog iskustva.
Nekada su postojala 3 dezurna dragstora u Beogradu,a ostale prodavnice radile subotom do 15h.
I sve je funkcionisalo.
A to je dokazalo i ovo vanredno stanje.
U novom robovlasnickom sistemu,trgovci su iskljucivo jedina struka koja NAZALOST nikada nije strajkovala,a degradirana maximalno,jer su danas SVI trgovci.
Àpsolutno ukinuti rad nedeljom.
Podrska trgovcima !!!

Vladimir

pre 3 godine

Znate, stari je trik sa radničkim pravima i radnim mestima.
To se poteže da se ne bi plate povećavale.
Zaposlenima su potrebne veće plate a ne veća prava. I danas postoji jasan zakon koliko košta satnica za rad nedeljom i prekovremeno pa svi žmure i odjednom se presamitili i nude da se ne radi nedeljom. Naravno da će odmah pasti i smanjenje plata za ta 4 dana u mesecu.

Sandra

pre 3 godine

Rad nedeljom treba ukinuti,nedelja je dan kad trebas biti sa svojom porodicom.Nista mi gore nije nego kad ustanem od nedeljnog rucka i idem na posao.U trgovini je uvek po meni manjak radnika,da bi se sve u trgovini ispostovalo a ima i sta treba itekako radna snaga.Znaci nedelja slobodna da svako moze da uziva sa svojom porodicom.

Јабучило

pre 3 godine

Po struci sam trgovac sa 31 godinom radnog iskustva.
Nekada su postojala 3 dezurna dragstora u Beogradu,a ostale prodavnice radile subotom do 15h.
I sve je funkcionisalo.
A to je dokazalo i ovo vanredno stanje.
U novom robovlasnickom sistemu,trgovci su iskljucivo jedina struka koja NAZALOST nikada nije strajkovala,a degradirana maximalno,jer su danas SVI trgovci.
?psolutno ukinuti rad nedeljom.
Podrska trgovcima !!!
(Seka, 18. maj 2020 21:43)

А зашто не штрајкујете?

Milica

pre 3 godine

Evo jedan prost razlog, da dete sad ne bi islo u vrtic, mora da bude sa babom i dedom u selu. Ja ako sam slobodna radnim danim, a suprug vikendom, nas troje se ne bismo nikad sastavilo zajedno. I tako nekoliko meseci. I sta dobijemo? Jednu frustiranu porodicu koja ce pokleknuti pod izazovom. Uostalom, sad smo imali i po 4 dana zatvaranje u kucama, koliko vidim svi zivi, zdravi, pravi, prezivece se i bez te radne nedelje. Svete nedelje, kad porodica treba da bude zajedno, na okupu, a ne razdvojena zbog posla. Da li ste Vi svesni da je ljudima u TC slobodna nedelja misaona imenica? Da neko mora da moli da ima jedan dan da bude sa porodicom. Mislite da nas to ne ponizava, da nj ne volimo da nedeljom leskarimo sa nasom decom, da rucamo zajedno kao porodica, da prosetamo, odemo negde na izlet. Volimo, ali smo postali robovi TC i 'velikih' privatnika.

sto samo nedelja

pre 3 godine

Ja se odavno zalazem da se uvede obavezno neradni vikend neradni petak priprema za vikend neradni ponedeljak odmor od vikenda neradni utorak priprema za rad i neradni cetvrtak da se ljudi odmore od rada
A da li bas svaka sreda mora da bude radna mozemo da diskutujemo

jovan

pre 3 godine

Ovde se može napraviti i kompromis u mestu gde ja živim ima oko 15000 stanovnika i 7 velikih marketa Dis, idea, dva maxi marketa i jos 3 velika marketa manje poznata u Srbiji, mogli bi napraviti raspored da nedeljom radi samo jedan osim pred vaskrs i božić tako da bi zaposleni koji sad rade svake nedelje radili nedeljom ali tek svake sedme nedelje i to jedna smena, mislim da bi tako svi bili zadovoljni a male radnje ako žele da rade mogu jer taj dan mogu i vlasnici da odrade ako žele a da zaposleni imaju slobodnu nedelju.

Reziel

pre 3 godine

Šta je sa vama ljudi?

Pa jel mislite da nema osoba koje žele da rade nedeljom? Zapravo, žele da zarade i nedeljom. Ima moja žena u butiku dve radnice, jedna uvek želi da radi nedeljom jer je dnevnica skoro duplo. Vraća žena neke kredite i treba joj novca. Kaže uzela bi i subote, ali i ova druga devojka želi jednom vikendom.

Treba napraviti takvu regulativu da rad nedeljom ne bude obavezan, da ne ulazi u osnovnu plati, ali da bude moguć ukoliko se zaposleni slaže, i obavezno plaćen više nego radnim danima.

Miljan

pre 3 godine

Ja sam za to da nedelja bude neradna. Ali neradna za sve. Sto je jedna kasirka sa IV stepenom privilegovana, a doktor medicine sa VII stepenom nije? Ako se ne radi nedeljom, onda niko da ne radi. Ni doktori, ni policija, ni vatrogasci, pa vi gledajte da srcani udar dobijete radnim danima, a lopov ako vas opljacka u nedelju da mu se u ponedeljak napise preksrajna sto radi nedeljom. Ovo je kukanje razmazenih trajno zaposlenih, ponajvise onih koji nikad i ne rade nedeljom, dusebriznistvo zbog kojeg ce 1/7 onih kojima zaista treba taj posao izgubiti isti.

nelle

pre 3 godine

hahhahha jadi ovih sto tek tako.uzmaju nekome hleb iz usta
Kao prvo,nek radi ko hoće....za to je PLACEN
a vi sto ste protiv rada nedeljom,sto ne kažete da ste protiv samo u marketima....a gde će te piti cafu ?hahaha da budemo solidarni sa svim radnicima .....od pumpi,kafića, restorana,trznih centara, kladionica?i tim ljudima treba odmor nedeljom zar ne?Pustite ljude da sami biraju...kao i poslodavac,tako i radnik....

Pored skca prolazim i vidim neku gomilu

pre 3 godine

Meni kao gradjaninu ne bi odgovaralo da ništa ne radi nedeljom. Neretko nedeljom odem do hipermarketa u veću nabavku, ili ako je loše vreme odvedem decu do igraonice. Ako je lepo vreme, nedeljom znamo da odemo do nekog restorana na porodičan ručak.

Vlaj

pre 3 godine

Meni lično odgovara da sve radi 24h, ali treba biti solidaran sa radnicima koji zaslužuju kvalitetno slobodno vreme. Podrška za zabranu rada nedeljom.

Srle

pre 3 godine

Ajd i konobari da prestanu raditi nedeljom i oni imaju porodice, ajd onda i cistaci ulica takodje, ajde i lekari jer i oni imaju porodice, neka zatvore i bioskope, neka svi koji nedeljom ikako rade imaju prava da ne rade nedeljom, onda da se zatvorimo svi u kuce i ne izlazimo nigde nedeljom. Nakon toga neka prestanu sa radim i svi koji rade na televizijama i radio stanicama jer i oni imaju porodice, neka nam nasnime subotom program za nedelju i vrte unapred snimljeno. Pa kada sve to lepo uvezbamo nedeljom onda mozemo da sirimo i na ostale dane dok ne dodjemo do idelanog zatvora od 7 dana u nedelji 0 do 24.

pravnik

pre 3 godine

Moze, pod uslovom da ne rade ni bolnice, ni apoteke, ni bioskopi, pozorista, a ni crkve, ama bas nista ...

Pa kada zaboli zub, eto, u ponedeljak...

A da se drzava pobrine da radnici imaju 40 satnu radnu nedelju u 5 dana, umesto sto resava probleme glupim resenjima ...

Nele

pre 3 godine

Kao poslodavcu, meni odgovara da se zabrani rad nedeljom. Imam 4 radnika u smeni, 3 smene dnevno. I imam 17 radnika da bi pokrili te smene. Kad se prosli put pojavila ovakva "inicijativa" sam stavio sve na papir. Ako ne radim nedeljom potrebna su mi 13 radnika, znaci 4 su visak. Meni nedeljni rad sada pokriva ta 4 radnika ali jedva. Ako niko ne radi nedeljom, vecina nedeljnog pazara ce se prebaciti na druge dane (racunica je oko 75%) znaci ja u zaradi. E sad, ovi radnici su mi vec duze vremena tu i zao ce mi biti da im dam otkaz ali sigurno necu placati 4 radnika koji nemaju posla.

Nana

pre 3 godine

Sad smo videli za vreme policijskog časa da se kupovina može obaviti i u skraćenom radnom vremenu, a da ne bude smanjena prodaja. Ovo se prvenstveno odnosi na prehrambene radnje i markete. Mene je lično stid kada uđem u prodavnicu nedeljom u recimo devet uveče. Od onog karantina više to ne radimo, shvatili smo da je to čista razmaženost.
Podrška za ovaj predlog, da svi imaju tu nedelju slobodnu, da malo danu dušom.

Аца

pre 3 godine

Продавнице треба да раде недељом јер многи грађани немају прилике куповати радним данима и суботом остају дуго на послу + пут до куће. Трговци који раде недељом паузирају неки други дан, није у Србији проблем што раде трговине него што камиони, шлепери, приколичари, трактори у време викенда не сметано се крећу свим путевима, то треба под хитно забранити.

trt

pre 3 godine

Nema tu sta da se razmislja, zabrani se rad nedeljom i gotovo, i onako su zaposleni u trgovini osudjeni na rad od 50 sati nedeljno uz preraspodelu radnog vremena koje se nikad ne preraspodeli......ne bi se ni lokalnim gazdama kao ni velikim trgovinskim lancima isplatilo da rade nedeljom a da moraju da placaju radnike vise....zato se i igraju sa zakonom o radu i tumace ga po volji ili primenjuju samo u segmentima koji njima odgovara.

poslodavac

pre 3 godine

Niko od tih ljudi koji žele slobodnu nedelju, ne traži slobodan dan da bi ležao kući i spavao. Svi ga traže da bi negde išli. Gde? U šoping ili na izlet. Znači da će opet postojati potreba za dodatnim angažovanjem radne snage u nekim drugim sektorima. Konkretno, prodavačice će biti slobodne, pa će sedeti po kafićima, pa će trebati više konobarica, a manje prodavačica. Pa će gazde otpustiti te iste prodavačice, a druge gazde ih zaposliti kao konobarice, pa će opet morati da rade nedeljom. Ako vi to nekako drugačije zamišljate, onda niste realni.

Gradjanin

pre 3 godine

Ako bi ljudi imali pravo da biraju dan u koji nece raditi, to bi bilo najpostenije. Imate muslimane koji ne bi da rade u petak, imate nesto jevreja i adventista koji ne bi da rade subotom, i pravoslavnu vecinu koja ne zeli da radi nedeljom. Neka se svako izjasni i po tome neka i firme rade. Svi problemi se mogu resiti AKO postoji dobra volja i uvazavanje razlicitosti. Ali nametati jedan zakon koji je u svojoj sustini verske prirode svim gradjanima, to nece na dobro da izadje.

kokkych

pre 3 godine

Tako su trenutno zabranili rad u Hrvatskoj ali neće to dugog vijeka biti... kad se počne s otkazima, jer realno u takvom je slučaju 15% radnika višak, vratiće to brzo na staro...tko hoće raditi, neka radi....

Milos

pre 3 godine

Mnogo im da placaju dodatnu radnu snagu i prekovremene sate. Od 7 radnika odmah mogu da otpuste jednog. Ko ne zeli da radi neka ne radi, zato ce konkurencija da im pokupi profit.

Patriota

pre 3 godine

A zašto samo trgovci da ne rade nedeljom? Hajde da ne rade i konobari, kuvari... I oni su nečije mame, tate, braća, sestre. I oni zaslužuju nedeljni odmor sa svojom porodicom, a ne da služe vas i vaše porodice koji imaju neradnu nedelju. Neradna nedelja ili svima ili nikome!

Sloba

pre 3 godine

Ne mešati se u tržište ili se mešati minimalno. Neka rade kako i koliko hoće. Nezadovoljni radnici otići će na drugo mesto i obratno. Kad sam došao u Amsterdam 1993. marketi su radili radnim danom do 17 osim četvrtkom kada su radili do 20. Sada rade svi i nedeljom do 22 i meni to odgovara.

deda

pre 3 godine

treba dobro porazmisliti pa odluciti precesto smo prelomili bez da porazmislimo
svakako bi radnici trebalo da imaju vikend e sad kako to ozakoniti i urediti ...
svakako vec postoje iskustva drugih i nema niceg pametnijeg nego uciti na tudjim greskama

Žile

pre 3 godine

Pokazalo se sada za vreme vanrednog stanja da možemo bez trgovina nedeljom. I ti ljudi imaju duši i ne treba vikendom da rade. A ko će poslodavci da se ugase neka se ugase ako ne mogu da prezive da nedeljom ne rade. Pravda za radničku klasu!!!

Куп је битан

pre 3 godine

Ако буде отпуштања радника забрана није оправдана. Ако отпуштања не буде, оправдана је. Једино тако се може оценити да ли је ова мера добра или не.

Sasa ZH

pre 3 godine

U Svajcarskoj radnje ne rade nedeljom. Otvorene su pumpe i neke prodavnice na vecim zeleznickim stanicama. Pa evo nekako prezivljavamo.
Ignorisite izrabljivacki lobi, omogucite ljudima da se odmore i provedu vreme sa svojim porodicama.

Balkan boy

pre 3 godine

Kao neko ko je nekoliko godina bio vlasnik manje trgovinske radnje u centru Beograda, podržavam ovu inicijativu. Nedeljom je promet dosta manji nego radnim danom i svodi se uglavnom na proizvode sa najmanjim maržom kao što su cigarete, osnovne životne namirnice ili elektronske dopune. Tu je zarada najmanja ako je uopšte ima i ne opravdava trošak angažovanja radnika i potrošnju struje. Radnici u trgovini, a to su u velikoj većini žene, zaslužuju slobodnu nedelju. Naravno, u većim sredinama poput Beograda i gradova mogu se organizovati dežurne prodavnice.

gigi

pre 3 godine

U mestu u kome ja zivim nije problem snabdeti se hranom. Ali sto se obuce i odece tice imamo samo dve kineske radnje. Ako uzmete u obzir da je i prevoz do okolnih gradova neredovan i oskudan cak i radnim danom , a kamo li vikendom, sta mi da radimo?Ko ce od vas uzeti dan od odmora da bi isao u kupovinu ili odveo dercu u bioskop? S obzirom da nema JUS-a , internet kupovina je iskljucena. Zar smo mi iz manjih mesta manje vredni?

40 = 8 x 5

pre 3 godine

I treba. Ja bih uvela i neradnu subotu. Ljudi, zaboravili smo šta je vikend i čemu služi. Za šta se radi ako nema slobodnog vremena i života?!

nije zlato sve što sija

pre 3 godine

Totalna glupost, još samo fali kalendar da nam projektuju za radne i neradne dane i onda opušteno svako ko se razume u sinhronizaciju tržišta može da vadi kajmak odavde. Upravo to što nema obavezne radne nedelje mrsi konce bolje nego nejednaki meseci i prelazna godina. To je trik za eksploataciju, na koji se pecaju malecni i siroti koje misle da im je time nešto dato.

Sprint Mej

pre 3 godine

Ja sasvim licno podrzavam prava radnika i to aspolutno do kraja. I potpuno se zalazem da se radno vreme skrati, da se radi 6 ili 7 sati dnevno. Kad sam radio od 7 do 13 za vreme vanrednog stanja, nemate uopste predstavu koliko mi je bilo psihicki lakse i bolje iako smo imali posla. I onda pomislim Boze koliko sada imam vremena da mogu da radim na sebi, da idem na kurs, da obilazim razna mesta u okolini, i jos bi stigao da odem u teretanu i to da nije bilo policijskog casa.
Ali ovo ne mogu da razumem, koja poenta da se ne radi nedeljom? Recimo imam obicaj da idem u Bg ili u NS vikednom jednom u mesecu jer ne volim da radnim danima da se vozikam posle posla i da se vracam nocu. A sta cemo sa vikend turistima iz inostranstva?
Zar ti ljudi nemaju dva slobodna dana? I ako nemaju odnosno poslodavac ne daje jos jedan slobodan dan, vi bi trebalo da se zalite u minstarstvu rada. Ljudi, slobodno se zalite, pisite, nemojte da vam "gazda" vodi glavnu rec kakav zivot da imate i da vam odredjuje slobodno vreme!! Borite se za sebe, nemojte dozvoliti da vas prete otkazom. Ima posla ko zeli da radi i nacice drugi posao, morate da pokazete da ste jaci od "gazde". Vi imate apsolutno pravo na zivot!!!

eremit

pre 3 godine

Ovde se zamenjuju teze. Nije problem što prodavnice rade i po 24h dnevno, nego je problem što dosta njih ne obezbeđuje dva slobodna dana nedeljno svojim radnicima. Moja firma, recimo, ni vikendom ni noću ne zaustavlja proizvodnju, ali dva slobodna dana svakom od nas i bez izuzetka sleduju. Noćni rad se plaća više, ako dođe do prekovremenog ili rada na praznik, to se plaća duplo. Znači, kod prodavnica
nije problem radno vreme, već to što su neobzirni prema radnicima i krše njihova prava. Isto kao što se ne čeka na kasi po sat vremena zato što nema dovoljno kasa, već što zaposle radnika samo na jednoj, a ostale zaključane. Dakle, moj je utisak da marketi zapošljavaju bar 30 posto manje radne snage nego što im je realno potrebno pa onda za minimalac teraju te koje su zaposlili da rade od jutra do sutra. I ako nedelja bude slobodan dan, to će rezultirati samo u tome što će otpustiti sedminu postojećih radnika, a oni koji ostanu radiće šest dana nedeljno kao i do sada, sa tom razlikom što će subotom padati s nogu od gužve.

kiDa

pre 3 godine

ne samo za vreme vanrednog stanja, nego i pre više decenija vikendom je sve bilo zatvoreno, pa su ljudi preživeli, na vreme se snabdevali, ovo danas sve nešto razmaženo i svileno

bb

pre 3 godine

Nemojte nikako da uvodite neradni dan za trgovine. Zar ne vidite da su zbog toga u Nemačkoj mnogi pomrli od gladi. Pored toga tamo ne rade ni subotom popodne. Strašno je kolika je ovde propaganda da se radi i nedeljom. Zar ne može da se petkom, ili subotom, kupi ono što bi vam trebalo u nedelju? Zar nisu dva meseca oni 65+, kupovali jednom nedeljno? I preživeli su!

Živeo 1.Maj

pre 3 godine

Bila u Minhenu, u nedelju nije ništa radilo, a radnim danom se sve zatvara u 20h, a još nije pao mrak. Iako mi se to nije svidelo, posle ovih policijskih časova shvatam da je to ustvari prava stvar. Jednostavno se prilagodiš i organizuješ drugačije. A i nema potrebe da butici rade do 22h.

LittleMissSpring

pre 3 godine

Moje radno vreme u preduzeću je uglavnom 40 sati nedeljno. Retko kada se desi radna subota od 6 sati, i nije problem u dodatnih 6 sati rada, da tih 6 sati nije na uštrb odmora, vremena provedenog s najbližima, bavljenja hobijem ili čega god što nam pričinjava zadovoljstvo. Mogu misliti koliko bi me tek frustriralo 7 radnih dana. Podrška za inicijativu.

baba Ljuba

pre 3 godine

Zar ne treba bar nedeljom da porodice budu na okupu? Da ljudi stignu da se resetuju. A bar da je ta nedelja plaćena. Nego nije, a radnici je odrađuju gratis. Po pravilu, u prehrani i kioscima radnici rade celu sedmicu i još šest dana naredne sedmice, tako da su im mesečno slobodne samo dve nedelje. I to sve za minimalac, što znači da oko sedam dana mesečno rade neplaćeno (zakine im se oko 8.700 dinara neto medečno). Da ne pričamo o tome da su uvećane zarade od 110% za rad na dan praznika mislena imenica. Valjda je to neko preneo ministru.

qwerty

pre 3 godine

Sta je to toliko neophodno da mora da se kupi i nedeljom, a sto ne moze npr. u subotu a se kupi. Samo su ljudi lenji. Za ovih proteklih 2 meseca, videli smo da moze i da se kupuje na 2 nedelje i da sve bude u redu. Samo je stvar organizacije.
Naravno, uvek ce biti nekih apoteka koje su dezurne i sl. Prehrambene prodavnice stvarno nisu preka potreba nedeljom.
Recimo u Grckoj Veropoulos zatvoren svake nedelje, a ista ta radnja u Srbiji radi nedeljom po ceo dan. Znaci da moze i ljudi nisu umrli od gladi.

corporal777

pre 3 godine

I ja se slažem da se radi nedeljom! Ali, da ni jedan radnik ne radi preko 40 sati nedeljno, i da subota bude plaćena 50% više, a nedelja 100%!!!

nemanja

pre 3 godine

@eremit

Svaka cast, jedini normalan komentar. Da se postuju druga radnicka prava, vece dnevnice, pravo na odmor, prijava na punu platu, placen prekovremeni rad, siguran sam da ne bi toliko tesko palo ljudima da rade nedeljom jer bi tako mogli vise da zarade.

Druga stvar je sto se zakoni ne postuju. I slazem se, ako nece raditi trgovine, ne treba nista da radi, ni kafici ni bilo sta drugo, samo dezurne sluzbe. Ali to nikome ne ide u prilog. Ne budimo licemerni.

Vanja

pre 3 godine

U vreme socijalizma prodavnice koje se navode u tekstu su radile do 10h, pa je vremenom radno vreme produžavano. Ja sam počeo da radim kada je i subota bila radna. Apsolutno sam za to da svako (poslodavac ili firma) sam odluči da li će raditi nedeljom, ali to da se posebno plati (kao rad praznikom ili dežurstvo) i pismeno da se radnici angažovani za takav rad sami obavežu da pristaju na takav tretman uz, naravno, uvećanu platu za taj dan 50% u odnosu na redovan radni dan. Poštovanje. P.S. Vrlo sam skeptičan da to može zaživeti u ovoj i ovakvoj Srbiji.

boki

pre 3 godine

@eremit, 17. maj 2020 17:00
Ne slazem se sa tobom.
Sta vredi mojoj zeni sto je dobila ponedeljak slobodan kada sundeca u skoli, ja na poslu...

Druga stvar...dobiti 1000 rsd vise za rad na drzavni praznik nije nikakva satisfakcija.

Ne radim vikendom

pre 3 godine

70-ih i 80-ih pkb i centroprom su nedeljom radile do 11h. Drzavnim praznikom nisu radile. Nije bilo otkaza. I drzava nije bila na gubitku. Sada i drzava i vlasnici gledaju svoj interes. Svi odjednom nesto gube. Samo zaposleni nemaju vreme za sebe i porodicu.

^_^

pre 3 godine

Vi ljudi morate masovno prvo da izadjete na ulice da bojkotujete ovaj robovlasnicki sistem rada pod kojim 90% vas prima bednu platicu od 300€... ja ne znam sta vi vise cekate godinama.Kao da nemate mozak.

jagodinac

pre 3 godine

Barem smo shvatili za vreme kucnog karantina da je moguce da se kupovina obavi i radnim danima. Dopustite da ljudi imaju slobodnu nedelju, ako im je uskracena subota. Gluposti su da ce trgovinama pasti promet. Svi kupujemo istu kolicinu robe bez obzira kada idemo u prodavnicu.

Deyan X

pre 3 godine

A da prvo mi iskorenimo "pelene", placanje dela plate na racun a ostatak na ruke, neplacanje punog iznosa za prevoz, osiguranje radnika da bude i za sportske povrede na radu, a ne samo lom kostiju, "tihi mobing", da ovaveza svih poslodavaca bude uvecanje zarade na godišnjem nivou od bar 3-5%.... Pa onda da dodje na red, rad nedeljom, noću, praznicima....

commie

pre 3 godine

U socijalizmu smo imali neradnu subotu i nedelju. Sada, u "naprednijem" kapitalizmu se razgovara o tome da li da se radnicima da neradna nedelja. Subotu više niko ni ne spominje.

Saul Goodman

pre 3 godine

Meni je najjači jedan nemački lanac supermarketa u Srbiji koji kao vodi brigu o radnicima , pa oglašava da neće raditi za prvi maj jer su radnici zaslužili, a onda brže bolje se vraća na staro radno vreme koje podrazumeva i rad nedeljom...

Nina

pre 3 godine

Mislim da vecina ljudi koja podrzava rad nedeljom masi poentu. Nije poenta u vecim dnevnicama tog dana. Ja kao zena sa dvoje dece- jednim u vrticu, drugim u prvom razredu osnovne, zelim bar jedan dan vikenda da budem uvek sa svojom decom kuci, nek to bude nedelja. Moze i subota svejedno, ali da taj slobodan dan uvek bude jedan dan vikenda. Ne zelim slobodan dan u utorak ili petak npr jer tad su moja deca u vrticu i skoli i onda taj slobodan dan ne mogu da okupim porodicu da budemo ceo dan zajedno.U tome je stvar. Sta ce mi slobodan dan u petak ili bilo koji dan od ponedeljka do petka ako taj dan ne mogu da provedem sa decom jer su taj dan ona u vrticu ili skoli. Poenta je u zajednickom slobodnom danu za porodicu- a to je za taj uzrast dece jedino za vikend- subota ili nedelja.

Realno

pre 3 godine

Za početak da se iz zakona o radu izbaci reč "može". Za privatnika ta reč znači ne, a za državne firme da. Radnici moraju da imaju dva slobodna dana nedeljom. Radnici moraju da prime regres za godišnji odmor u visini prosečne plate u Srbiji. Radnici moraju da prime topli obrok od koga mogu 22 dana u mesecu da doručkuju.Radnicima mora da se plaća prekovremeni i noćni rad. Sve navedeno važi samo za državne firme, dok je za privatne misaona imenica. Ili mora za sve ili ni za koga.

Nemacka

pre 3 godine

U Nemackoj skoro nista ne radi nedeljom i ne vidim da nekome nesto fali. Kod nas se taj rad ne placa koliko treba, pa pored onih ne zele da rade za nikakve pare nedeljom, nece ni oni koji bi hteli.
U nemacka...rad nedeljom je ovako oporezovan...kao prvo placen si od 50-100% vise...i sad ako imas npr dnevnicu 100 evra, nedeljom imas 200....ali na prvih 100 evra placas normalno porez, a na DRUGIH 100 evra, ne placas nista...e onda covek moze da bude motivisan

Jasmina Kosovac

pre 3 godine

Kada sam bila mala, radnje su se zatvarale već u subotu popodne.
Ne sećam se da je to bio neki veliki problem. Stvar je navike.
Neki ljudi su se previše opustili, idu po hleb i mleko uveče u 22h.
Nit' reda nit' redosleda.
Mislim da NEDELJNI PORODIČNI RUČAK NIŠTA NE MOŽE ZAMENITI.
Sasvim je dovoljno: 6 dana radi a sedmi dan odmaraj.
PODRŽAVAM UKIDANJE RADNE NEDELJE!!!!!!

Gojko/PFC

pre 3 godine

Ma ljudi ovde na zapadu sve lepo organizovano, sve radi skoro svaki dan sem banka i sl. Samo poslodavac sve organizuje, znaci ne moze da te kaci da radis stalno vikendom. Imas raspored do godinu dana unapred i sve lepo. Jedan vikend radis subotu, drugi nedelju treci si slobodan i subotu i nedelju ili slicno. Ovde jeste kapitalizam, al imas svoja prava i radnik se postuje. E to sto nasi poslodavci uvode evropske standarde al samo one koji njima odgovaraju, koga briga za radnika.

rekt

pre 3 godine

Problem su preraspodele. Umesto da radnik bude placen vise za rad vikendom ili praznikom, dobije preraspodelu koju posle iskoristi za ‘obican’ dan.

neko nebitan

pre 3 godine

Ako zanemarimo javni sektor, da ja pitam poslodavce kojima ovo tesko pada, koliko placaju taj rad nedeljom? Da li neko od poslodavaca ima stvatno realnu racunicu za platu ili su im svi radnici prijavljeni na neku sumu, pa se mesecna primanja razlikuju po par stotina dinara, da li radili praznik, nedelju, utorak...?
Nisam bas siguran koliko to ljudi silno zeli da radi i nedeljom umesto da odmara s porodicom, drustvom...

Vladimir

pre 3 godine

Znate, stari je trik sa radničkim pravima i radnim mestima.
To se poteže da se ne bi plate povećavale.
Zaposlenima su potrebne veće plate a ne veća prava. I danas postoji jasan zakon koliko košta satnica za rad nedeljom i prekovremeno pa svi žmure i odjednom se presamitili i nude da se ne radi nedeljom. Naravno da će odmah pasti i smanjenje plata za ta 4 dana u mesecu.

Seka

pre 3 godine

Po struci sam trgovac sa 31 godinom radnog iskustva.
Nekada su postojala 3 dezurna dragstora u Beogradu,a ostale prodavnice radile subotom do 15h.
I sve je funkcionisalo.
A to je dokazalo i ovo vanredno stanje.
U novom robovlasnickom sistemu,trgovci su iskljucivo jedina struka koja NAZALOST nikada nije strajkovala,a degradirana maximalno,jer su danas SVI trgovci.
Àpsolutno ukinuti rad nedeljom.
Podrska trgovcima !!!

Sandra

pre 3 godine

Rad nedeljom treba ukinuti,nedelja je dan kad trebas biti sa svojom porodicom.Nista mi gore nije nego kad ustanem od nedeljnog rucka i idem na posao.U trgovini je uvek po meni manjak radnika,da bi se sve u trgovini ispostovalo a ima i sta treba itekako radna snaga.Znaci nedelja slobodna da svako moze da uziva sa svojom porodicom.

Milica

pre 3 godine

Evo jedan prost razlog, da dete sad ne bi islo u vrtic, mora da bude sa babom i dedom u selu. Ja ako sam slobodna radnim danim, a suprug vikendom, nas troje se ne bismo nikad sastavilo zajedno. I tako nekoliko meseci. I sta dobijemo? Jednu frustiranu porodicu koja ce pokleknuti pod izazovom. Uostalom, sad smo imali i po 4 dana zatvaranje u kucama, koliko vidim svi zivi, zdravi, pravi, prezivece se i bez te radne nedelje. Svete nedelje, kad porodica treba da bude zajedno, na okupu, a ne razdvojena zbog posla. Da li ste Vi svesni da je ljudima u TC slobodna nedelja misaona imenica? Da neko mora da moli da ima jedan dan da bude sa porodicom. Mislite da nas to ne ponizava, da nj ne volimo da nedeljom leskarimo sa nasom decom, da rucamo zajedno kao porodica, da prosetamo, odemo negde na izlet. Volimo, ali smo postali robovi TC i 'velikih' privatnika.

Јабучило

pre 3 godine

Po struci sam trgovac sa 31 godinom radnog iskustva.
Nekada su postojala 3 dezurna dragstora u Beogradu,a ostale prodavnice radile subotom do 15h.
I sve je funkcionisalo.
A to je dokazalo i ovo vanredno stanje.
U novom robovlasnickom sistemu,trgovci su iskljucivo jedina struka koja NAZALOST nikada nije strajkovala,a degradirana maximalno,jer su danas SVI trgovci.
?psolutno ukinuti rad nedeljom.
Podrska trgovcima !!!
(Seka, 18. maj 2020 21:43)

А зашто не штрајкујете?